چگونه دل پیچه نوزاد را درمان کنیم

 
helpkade
چگونه دل پیچه نوزاد را درمان کنیم
چگونه دل پیچه نوزاد را درمان کنیم

به عنوان مادر، می دانید وقتی کودک به طور پیوسته گریه می کند، چقدر این مساله نگران کننده است. و بدترین احساس، درماندگی است و زمانی اتفاق می افتد که نمی دانید چگونه دردی را که احساس می کند تسکین دهید و یا اینکه چرا در وهله اول گریه می کند. در بسیاری از موارد، دلیل ممکن است دل درد باشد . درد معده، مشکل رایج در کودکان است.

سیستم های گوارشی آن ها هنوز به غذای جامد / مایع عادت ندارد بنابراین ممکن است اغلب مشکلاتی نظیر گاز، رفلاکس، اسیدیته، اسهال، استفراغ و یبوست را تجربه کنند. اگرچه این مشکل کوچک سلامتی برای بزرگسالان است، اما باعث ناراحتی زیادی برای نوزادان می شود بنابراین باید به اندازه کافی از آن مراقبت شود.

پیش از پرداختن به نسخه های خوراکی و خانگی بهتر است در بخش نوزاد نمناک به بررسی علل انواع دل درد نوزاد بپردازیم ؛ ممکن است دلایل زیادی برای دل درد وجود داشته باشد. بعضی از دل دردها ممکن است ملایم باشد و بدون درمان التیام یابد در حالی که برخی ممکن است به مداخله پزشکی نیاز داشته باشند.

1. گازها

چگونه دل پیچه نوزاد را درمان کنیم

درد ناشی از گازها تقریبا همه کودکان را در برخی از نقاط تحت تاثیر قرار می دهد، چه از شیر مادر تغذیه شوند یا با شیشه شیر بخورند. این بیماری به ویژه در کودکان بین 1 تا 4 ماه با توجه به سیستم گوارشی توسعه نیافته رایج است و ممکن است به خاطر آن اتفاق بیفتد

2. تغذیه نادرست

اگر سینه یا بطری به طور نادرستی قرار داده شود، نوزاد ممکن است هوا را بیش از حد ببلعد.

3. حساسیت به غذای خاص

برخی از کودکان ممکن است نسبت به مواد تشکیل دهنده شیر یا شیر خشک آلرژی داشته باشند.

4. افزایش لاکتوز

این اتفاق زمانی می افتد که نوزاد بیش از حد (شیر در ابتدای تغذیه)که غنی از لاکتوز است، اما چربی کم دارد می خورد. این باعث می شود لاکتوز به درستی هضم نشود چون چربی کافی برای کند کردن فرآیند، ایجاد گاز اضافی وجود ندارد.

5. بیش از حد تغذیه کردن

اگر غذای کودک خود را بیش از حد بدهید، می تواند منجر به مشکلات مختلفی نظیر ناراحتی سیستم گوارشی، درد به خاطر نفخ و فشار بر روی شکم و استفراغ ایجاد شود.

6. دستگاه گوارش توسعه نیافته

همانطور که در بالا بحث شد، نوزادان سیستم های گوارشی دارند اما یاد نگرفته اند چگونه غذا بخورند ، مدفوع کنند. آن ها میکرو فلور را ایجاد نمی کنند (میکرو ارگانیسم هایی که درون شکم زندگی می کنند)که به فرآیند گوارش و سیستم ایمنی کمک می کنند. این ممکن است علت گاز نیز باشد.

7. نفخ منتقل شده از مادر

نوزادان شیرخوار ممکن است دچار دل درد شوند اگر مادرشان سبزیجاتی مثل گل کلم، لوبیا، پیاز و کلم را می خورد.

8. یبوست :

تغییر در رژیم غذایی کودک، عادات غذایی و یا کاهش مصرف آب ممکن است باعث مدفوع خشک و سفت شود. این ممکن است باعث دل درد در کودکان شود.

9. کولیک:

اگر در روده نوزاد انسداد یا باد بیش از حد وجود داشته باشد، باعث دل درد می شود.

10.مواد سمی

اگر نوزادتان چیزی سمی مانند دارو، گیاه، یا مواد شیمیایی قورت داده باشد، می تواند موجب دل درد و همچنین استفراغ یا اسهال شود. او همچنین می تواند درد شکم ناشی از قرار گرفتن مزمن در برابر( خاک، آب و یا رنگ کهنه را )داشته باشد.

11. رفلاکس

کودکان بین یک تا سه ماه معمولا قسمت کوچکی از آنچه که بعد از غذا مصرف می کنند، تف می کنند. این به این دلیل است که دریچه بین لوله غذا و معده به طور کامل توسعه نیافته است.” بزاق ” گاهی به دهان و گلو برمی گردد و معده درد را بعد از آن ایجاد می کند.

درمان های طبیعی مختلفی وجود دارند که می توانید برای تسکین دل درد کودک به کار ببرید، اما صبر بسیار مهم است. وحشت نکنید؛ نوزاد کسی است که به کمک نیاز دارد. بهترین کاری که باید بکنید این است که کمی صبر کنید، کودک را مشاهده کنید و شدت شرایط را بسنجید. معمولا دل درد با گذر زمان تسکین می یابد. اگر این کار را نکنید، می توانید از ده روش طبیعی برای درمان دل درد کودک استفاده کنید.

** هیچ یک از نسخه ها را بدون مشورت با پزشک به نوزاد و کودک خردسال خود ندهید چراکه تنها پزشک اوست که از وضعیت گوارشی نوزاد شما مطلع است **

1. چای بابونه

به کودک چای بابونه گرم بدهید. پزشکان می گویند خاصیت ضد التهابی بابونه به تسکین دل درد کمک می کند چون ماهیچه های بالای سیستم گوارشی را شل می کند و انقباض ماهیچه شکم را کاهش می دهد.

2. کمپرس گرم

راه دیگر برای تسکین دل درد این است که وقتی نوزاد به خاطر دل درد گریه می کند، کمپرس گرم را روی شکم کودک فشار دهید. این روش می تواند در طول روز و شب 2 تا 3 بار تکرار شود.

3. ماست

اگر نوزادتان دل درد ناشی از اسهال دارد، سپس باکتری های خوب در مدفوع از دست می رود متعادل کردن مصرف مواد مغذی در معده و روده ها نیاز است. ماست حاوی باکتری ها است که می توانند جایگزین آن هایی شوند که از دست رفته و تغذیه نوزاد با ماست می تواند فرآیند گوارشی را به حالت عادی برگرداند.

چگونه دل پیچه نوزاد را درمان کنیم

4. ماساژ با استفاده از روغن خردل

کودک را به پشت بخوابانید و شکم را با استفاده از روغن خردل به آرامی ماساژ دهید. آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید . این به تحریک سیستم گوارشی کمک می کند و در معده بچه به دام می افتد. ماساژ دادن پوست نوزاد هر روز بسیار اهمیت دارد.

5. آروغ زدن

نوزاد را پس از هر بار شیر خوردن آرام بر پشت بخوابانید در حالی که سرش بر روی شانه قرار دارد روی کمر او بزنید اگر نوزادتان به راحتی آروغ نمی زند، او را روی ساعد خود قرار دهید، و پاهایش بین آرنج شما قرار دارد. چانه اش را در دست نگاه دارید و در حین ضربه بر کمر فشار آرامی اعمال کنید. باید هوای اضافی را که ممکن است هنگام غذا خوردن داخل شود آزاد کند.

6. دوچرخه

زمانی که کودک روی پشتش دراز کشیده، پاهای کوچکش را مثل حرکت دوچرخه، عقب و جلو حرکت دهید. چرخش به کاهش گاز معده کمک می کند

7. آنغوزه

مقداری از آن بردارید و آن را در آب گرم حل کنید. خمیر را به آرامی دور ناف نوزاد بمالید. این کار گاز معده را کاهش می دهد و دل درد نوزادتان را تسکین می دهد.

8. تکان دادن نوزاد

در حالی که کودک گریه می کند و از دل درد می نالد تکان دادن آن کمک کند تا گاز اضافی عبور کند. از آنجا که گریه کردن باعث می شود هوای بیشتری وارد معده شود مهم ترین چیز این است که کودک را از گریه کردن نگه دارید.

 

9. بازتاب شناسی پا

برخی از روش ها را می توان برای چندین عصب در پاها اعمال کرد که باعث آرامش در بخش های دیگر بدن می شوند. منطقه شکم متناسب با قوس مرکزی پای چپ است. بنابراین پای چپ کودک را در کف دست راست بگیرید ، فشار ثابت را با انگشت خود اعمال کنید. این کار به کودک کمک می کند تا دل درد را تسکین دهید.

درمان های خانگی دیگری نیز وجود دارند مثل آب زنجبیل، چای نعناع و عسل، اما آن هایی که در بالا ذکر شدند اغلب بسیار موثر هستند چون در سراسر دنیا امتحان و تست شده اند. همیشه بهترین استفاده از روش های طبیعی برای آسیب رساندن به یکی از عوامل بیرونی تان است.

در حال حاضر، گاهی ممکن است ببینید که نوزادتان حتی بعد از امتحان کردن تمام معیارهای بالا، درد معده را تجربه می کند. او ممکن است هنوز گریه کند و احساس ناراحتی کند که به خاطر گاز یا دل درد است.

زمانی که نوزادان بزرگ می شوند، نسبت به مشکلات گاز و دل درد کم تر آسیب پذیر می شوند. کاملا طبیعی است. اما همچنین مهم است که بدانیم چه زمانی باید به دنبال کمک باشیم. امیدواریم این مقاله برای کمک به درمان دل دردها ی نوزادتان مفید باشد. اگر در روده بچه و یا باد بیش از حد مشکل وجود داشته باشد، درد معده می تواند به نتیجه برسد.

 


خرید مستقیم فرش از کارخانه

کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی

 

نوزادان و خردسالان معمولا در هنگام خوردن شیر یا غذا، هوای زیادی می‌بلعند که باعث دل درد می شود

 

چگونه دل پیچه نوزاد را درمان کنیم

   زماني که يک بچه سالم به طور غيرقابل کنترل گريه مي کند، مي گويند قولنج يا کوليک کرده است. اگر بچه شما کمتر از 5 ماه دارد و بيش از حد و به طور غيرقابل کنترل براي بيش از سه ساعت پشت سر هم يا بيشتر روزهاي هفته حداقل براي سه هفته گريه مي کند و هيچ توضيح پزشکي براي اين موضوع وجود ندارد، او قولنج کرده است. متاسفانه هيچ درماني براي قولنج نيست.

 

والدين و پزشکان سعي مي کنند راههاي مختلفي براي آرام کردن بچه و قطع کردن گريه او ارائه دهند. اما خبر خوب اينجاست که بيشتر بچه ها بين سه تا چهار ماهگي پيشرفت قابل توجهي داشته و وقتي پنج ماهه مي شوند، ديگر قولنج نمي کنند.

 

علائم دل درد:

– نوزاد گریه می کند.

– پاهایش رو به سمت داخل جمع می کند.

– مشتهایش رو گره می کند.

– عضلات شکم رو منقبض می کند.

– دل درد می تواند تا ۳ ساعت در روز طول بکشد.

 

عوامل موثر در ایجاد نفخ و دل پیچه نوزاد :‌

 

 قرار گرفتن نوزاد در وضعیت نادرست باعث نفخ و دل درد نوزاد می شود

 

• شیردهی نادرست و خارج نشدن باد گلو پس از شیرخوردن، باعث نفخ و دل پیچه نوزاد می شود.

 

• شیردهی و همچنین قرار گرفتن نوزاد در وضعیت نادرست و بلع هوا، باعث بروز سکسه و نفخ می شود.

 

• مادر هنگام شیر دادن به کودک دچار استرس و نگرانی شده باشد که خود این موضوع روی مقدار شیر و همچنین روی نفاخ شدن شیر تاثیر مستقیم می شود.

 

• گاهی اتفاق می افتد که نوزادی به دلیل گرما گریه می کند و والدین گرسنگی را برای وی تشخیص و شروع به شیر دادن می کنند که این خود مشکل را تشدید می کند.

 

• حساسیت روده ای که گاهی با مصرف شیر خشک و شیر مادر اتفاق می افتد .به دلیل مشغله و مشکلات مادر و عدم به موقع تغذیه کودک توسط شیر مادر و استفاده از شیر خشک باعث می شود تا نوزاد دچار دل درد و دل پیچه های سخت همراه با یبوست شود.

 

• نوزادان و خردسالان معمولا در هنگام خوردن شیر یا غذا، هوای زیادی می‌بلعند و به همین دلیل دچار نفخ روده و تجمع گاز در دستگاه گوارش می‌شوند که در نتیجه باعث نفح و دل درد خواهد شد.

 

•باید توجه داشت که مادر از هر نوع تنوعی برای تغذیه خود بهرمند باشد نوزاد حدود 2 ساعت بعد شیر را با همان طعم مواد غذایی توسط مادر می نوشد که گاهی موادی مانند: شیر، حبوبات، غذاهایی مانند: قورمه سبزی، کله پاچه، جگر شیر را نفاخ کرده و نوزاد را در هضم شیر با این تنوع طعم و مزه دچار اشکال می کند.

 

درمان کولیک نوزادان

 

شیردهی نادرست و خارج نشدن باد گلو پس از شیرخوردن، باعث نفخ و دل پیچه نوزاد می شود

 

1- به نوزاد در 28 روز اول تولد بین 8 – 12 بار در 24 ساعت شیر بدهید. یعنی هر 1/5 – 2 ساعت یک نوبت شیر داده شود. بعد از ماه اول بین 6 – 8 نوبت در 24 ساعت کافی است اگر نوزاد در هر نوبت شیر کافی بخورد شیر به مدت 1 – 4 ساعت در معده او باقی می ماند.

 

چگونه دل پیچه نوزاد را درمان کنیم

2-  اگر مادر بعضی از سبزیجات مخصوصا خانواده کلم، غذاهای دارای حبوبات ( نخود، لوبیا، عدس، ماش، بادام کوهی و …. ) را مصرف کند موجب پیدایش گاز در روده های نوزاد می گردد مصرف شیر گاو یا پاستوریزه، لبنیات زیاد، غذاهای ترش و میوه جات ( مرکبات، گوجه فرنگی ) که حالت اسیدی دارد سبب پیدایش گاز و حساسیت در نوزاد می شود.

 

لذا مادری که نوزادش دردهای شکمی دارد ابتدا باید غذاهای ذکر شده در بالا را مصرف نکند و سپس یکی یکی این غذا ها را بخورد هرکدام که باعث درد کولیکی در نوزاد شد مادر باید 4 ماه اول تولد آن غذا را از رژیم غذایی خود حذف کند. مصرف میوه های شیرین و نوشابه های گاز دار توسط مادر مشکل کودک را بدتر می نماید.

 

3- مادر بین شیر دادن و بعد از شیر خوردن، نوزاد را بغل کند تا کودک آروغ زده و بادگیری انجام شود.

 

4- گاهی هوا در معده نیست ولی در روده ها است لذا مالش دادن شکم کودک و خم کردن پاهای کودک روی شکمش سبب جابجایی گاز در روده ها می شود و درد نوزاد تخفیف می یابد.

 

5- خواباندن نوزاد بطور دمر روی بازوان مادر در حالیکه چانه نوزاد روی دست مادر و پاهای او از هم جدا است موجب دفع گاز و آرامش نوزاد می شود.

 

6- چون سیستم عصبی کودک نارس می باشد لذا صدای ( جارو برقی، ماشین لباسشویی، ) تکان خوردن، حرکت دادن کودک، سوار کردن در اتومبیل و رانندگی درد ها را کم یا متوقف می کند.

 

7- تکان دادن و راه رفتن و لالایی خواندن موجب آرامش کودک می گردد.

 

8- کودک را روی دست و بازوی خود بخوابانید و به آرامی پشت او را مالش دهید شاید آرام شود.

 

9- کودک را به خود بچسبانید تا احساس امنیت و آرامش نماید.

 

10- گهواره یا ننی ممکن است به آرامش کودک کمک نماید.

 

11- استفاده از بابونه و شیرین بیان موثر است.

 

12- داروی سایمتیکون برای درمان کولیک نوزادی اثر خوبی دارد.

 

13- گریپ میکسچر وگل گریپ در درمان کولیک نوزادی اثر دارد.

 

گردآوری: بخش کودکان و والدین بیتوته

 

 منابع: 

madaranmag.ir

hakimtehrani.com

برای داشتن بچه های سالم تر بخوانید


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


نظم و زیبایی را به دندان های خود ببخشید


کفش چرم لازمه یک استایل لاکچری! / خرید

دیگه غذات نمی سوزه! تايمر ديجيتال شعله ها


فروشگاه سیسمونی آنلاین


این ست نوزادی رو برای یلدا باتخفیف بخر


همین الان سفارش بده و داغ داغ تحویل بگیر

نوبت دهی آنلاین دندانپزشک های برتر تهران


کاهش سایز و وزن| فوری و بدون عارضه


جستجوی نزدیک ترین خدمات موردنیاز به شما


مرتب سازی دندان ها با قیمت مناسب


جدیدترین مدلهای طرح برجسته فرش


راهنمای سفر کم هزینه در ایران


ارزانتر سفر کنید! بلیط زمینی وهوایی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

باکلاسهای غیرحضوری،چطورکمک درس فرزندم باشم


کاغذدیواری چسبی در طرحهای شیک ولاکچری

 

 

چگونه دل پیچه نوزاد را درمان کنیم

مادران می‌توانند به راحتی از طریق ماساژ دادن، دردهای ناشی از کولیک یا قولنج را در نوزاد خود تسلی بخشند. همچنین می‌توانند در حین ماساژ دادن فرزند خود، با او ارتباط کلامی و عاطفی برقرار کنند.

اگر نوزاد بدون هیچ علتی (مثل گرسنگی، پوشک کثیف و …) حدود سه ساعت و بیشتر در طی روز یکسره گریه کند، احتمالا به کولیک یا قولنج نوزادی مبتلا می‌باشد.

اگر مادران روش‌های ماساژ دادن نوزاد را یاد بگیرند، می‌توانند به راحتی از طریق ماساژ دادن، دردهای ناشی از تجمع گاز در معده نوزاد را تسلی بخشند. همچنین مادران عزیز می‌توانند در حین ماساژ دادن فرزند خود، با او ارتباط کلامی و عاطفی برقرار کنند.

 

– کودک خود را بر روی سطح محکم و ایمنی مانند میز، به پشت بخوابانید. سپس دست خود را به روغن (مانند روغن زیتون و یا روغن مخصوص بچه) و یا لوسیون آغشته کنید و با انگشتان دست خود به آرامی و حالت دورانی شکم نوزاد را بمالید. ماساژ دادن (مالیدن) شکم سبب گرم شدن این ناحیه شده و نفخ شکم نوزاد را برطرف می‌ کند.- نوزاد خود را روی زمین بخوابانید، طوری که پاهای او در مقابل شکم شما قرار بگیرد. سپس پاهای نوزاد را بگیرید و به آرامی مانند رکاب زدن دوچرخه حرکت دهید. این حرکت به خارج شدن گازها از معده کمک می کند. سعی کنید در حین انجام این حرکات با نوزاد خود صحبت کنید و لبخند بزنید.- نوزاد خود را به شکم روی یک ران پای خود قرار دهید و یک دست خود را روی شکم او بگذارید. می‌توانید رانی را که نوزاد روی آن قرار گرفته است، به سمت شکم خود خم کنید. سپس با دست دیگر ناحیه پشت نوزاد را در جهت عقربه‌های ساعت به آرامی بمالید. – روش قبلی را می‌ توانید به این صورت نیز انجام دهید که نوزاد را به پشت روی ران خود قرار دهید و شکم نوزاد را با انگشتان و کف دست خود بمالید تا گازهای معده او راحت‌تر خارج شوند. – مادر می‌ تواند به جای محکمی تکیه دهد و پاهای خود را به سمت شکم خود جمع کند. در این حالت نوزاد را به پشت روی زانوهای خود قرار دهد و با دست، شکم او را ماساژ دهد. – می ‌توانید کیسه آب گرم را درون حوله‌ ای تمیز قرار دهید و آن را به آرامی بر روی شکم نوزاد خود قرار دهید تا دردهای کولیک نوزاد تسکین پیدا کند.- بالش نسبتا بزرگی را روی زمین یا پاهای خود قرار دهید. سپس نوزاد خود را به شکم روی بالش قرار دهید. سپس به آرامی پشت نوزاد را بمالید. در این روش باید مراقب دست‌های نوزاد بود که مبادا زیر بدن او بماند و آسیب ببیند. همچنین باید مراقب بود که مبادا بینی او بر روی بالشت قرار بگیرد و مانع نفس کشیدن او شود.

 

ماساژ برای درمان دل درد کودک

 

مخصوصا اگر نوزاد کوچک است، استفاده از این روش برای مدت طولانی توصیه نمی‌ شود، زیرا خطراتی را برای نوزاد به همراه خواهد داشت.

 چند تذکر به مادرانی که نوزاد دچار کولیک دارند- این مادران باید در حین شیردهی مراقب باشند تا هوا وارد دهان نوزادشان نشود و راه‌های صحیح شیر دهی (از طریق سینه مادر و از طریق شیشه شیر) را آموزش ببینند. – مشکل کولیک در نوزادان معمولا در حدود سن سه ماهگی برطرف می‌شود. بنابراین اگر بیش از این زمان طول کشید، حتما این مشکل را با متخصص اطفال در میان بگذارند. – این دسته از مادران باید کمتر از مواد غذایی نفاخ مانند سبزیجات و میوه‌های خام، حبوبات و … استفاده کنند تا دستگاه گوارش نوزادشان هنگام هضم شیر مادر دچار مشکل نشود. – متخصصان اطفال معمولا به این نوزادان دارویی برای از بین بردن گاز معده و مشکلات ناشی از نفخ می‌دهند. – اگر با وجود رعایت تمام مراقبت‌های ذکر شده، باز هم گریه‌های بیش از حد نوزاد، راحتی و آرامش شما و نوزادتان را سلب کرده است، حتما او را نزد پزشک اطفال ببرید. شاید بیماری‌های دیگری مانند حساسیت غذایی نوزاد در میان باشد. – این دسته از مادران باید بعد از شیر خوردن نوزادشان، حتما باد گلوی او را بگیرند. این کار ممکن است وقت گیر باشد، ولی نقش مهمی در برطرف کردن ناراحتی نوزاد مبتلا به کولیک دارد. – استفاده از پستانک برای نوزادان کولیکی توصیه می‌شود. – رعایت برنامه منظم شیردهی به این نوزادان توصیه می‌شود، مثلا هر دو ساعت یک بار به آن‌ها شیر داده شود.

 

منبع: tebyan.net

 

برای داشتن بچه های سالم تر بخوانید


درمان گیاهی فشار خون بالا در بارداری

درمان رفتار آسیب زاوبهبوداحساس نسبت به خود

ازکجالوازم خانگی رو باقیمت مطمئن خریدکنیم؟


جراحی زیبایی سینه و شکم


معتبر ترین مرجع پزشکی برای رزرو نوبت


از بیماری دردناک هموروئید خلاص شوید


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن

خریدمستقیم جدیدترین مدلهای میزاتو ازتولیدی


اسلایس براونی آلبالو

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


لاغری موضعی با لیزر

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

یکی از مشکلات رایجی که برای اغلب نوزادان شیرخواره و حتی کودکان ایجاد می شود دل درد است. در این مواقع والدین معمولاً از قطره ها یا شربت برای دل درد نوزاد و درمان آن استفاده می کنند. در ادامه چند قطره و شربت مهم در این زمینه را معرفی خواهیم کرد.

یکی از مسائلی که ممکن است والدین کودک با آن درگیر بشوند و برایشان نگران کننده باشد، دل درد نوزاد یا کودکشان است. والدین باید بدانند که برای کم کردن و از بین بردن دل درد کودکان داروهای بسیاری وجود دارد که یکی از آن ها مصرف شربت برای دل درد نوزاد است. در ادامۀ این مقاله بهترین داروی دل درد نوزادان و همچنین بهترین قطره برای نفخ نوزاد را و همینطور چند شربت دل درد کودکان را معرفی می کنیم و تفاوت ها و فواید هر کدام از آن ها را نیز بررسی خواهیم کرد.

به طور کلی به داروهای برطرف کنندۀ کولیک و دل درد در کودکان و نوزادان گریپ میکسچر گفته می شود و علی الخصوص شربت های خارجی دل درد کودکان و نوزادان با این نام شناخته می شود. یکی از معروف ترین و پرکاربردترین انواع این داروها شربت گریپ میکسچر نرس هارویز است.

این قطره یا شربت برای دل درد نوزاد، در ترکیب خود مقدار قابل توجهی از انواع مختلف پروبیوتیک را داراست و برای پیشگیری از ایجاد شدن مسائلی مانند جلوگیری از ایجاد اسهال و درمان آن، و درمان مشکلاتی مانند یبوست، نفخ، کولیک و ریفلاکس معده در کودکان و نوزادان تجویز می شود. ممکن است این دارو بهترین شربت برای دل درد نوزادان در میان گزینه های معرفی شده در این مقاله باشد، ولی بهتر است پیش از استفاده از آن برای فرزندتان، حتماً با یک پزشک متخصص مشورت کنید.چگونه دل پیچه نوزاد را درمان کنیم

این قطرۀ خوراکی از محصولات کمپانی انگلیسی ویتابیوتیکس است و از موارد مصرف آن می توان به کم کردن میزان دل درد و کولیک و نفخ در کودکان و نوزادان اشاره کرد. مواد تشکیل دهندۀ کولیک اید سایمتیکون، عصارۀ شوید و همچنین رازیانه است.

طریقۀ مصرف: حداکثر 6 بار در روز و بعد از وعده های غذایی؛ برای نوزادها یک قاشق مربا خوری و برای شیرخواره ها یک قاشق غذاخوری.

این شربت برای دل درد نوزاد نیز محصول یک کمپانی ایرانی (شرکت دینه) است و معمولاً برای کاهش دل درد و نفخ در نوزادان و شیرخواره ها استفاده می شود. ترکیبات آن عصارۀ زیره و شوید است و از الکل، طعم دهنده ها یا عصاره های شیرین کننده در آن استفاده نشده و به همین دلیل برای مصرف نوزادان زیر یک ماهه هم مناسب است.

میزان مصرف: برای نوزادان: دو و نیم سی سی (یک قاشق چایخوری) و برای اطفال و شیرخواران: پنج سی سی (یک قاشق غذاخوری)

شاید پس از معرفی انواع قطره ها و داروها در این مقاله از سایت اسنپ دکتر، برای شما هم این سؤال ایجاد شده باشد که بهترین دارو و شربت برای دل درد نوزاد چیست؟ در این بین بهترین دارو برای تجویز به همه وجود ندارد و داروها با مد نظر قرار دادن سن کودک یا نوزاد، حساسیت و شدت و نوع دل درد و سایر مسائل تجویز خواهد شد.

داروهایی مثل هیوسین و دیسیکلومین را که شیمیایی و ضد دل درد هستند نباید برای نوزادان استفاده کرد. حتی برای استفاده در بزرگسالان و کودکان هم تنها با تجویز پزشک می توان این دارو را مصرف کرد. بنابراین بهتر است با یک متخصص پزشک کودکان مشاوره بگیرید، و از او بخواهید که مناسب ترین دارو را تجویز کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

سلام دختری ۲۳ ساله مجرد هستم .قرص مجسترال فقط برای چاق شدن م…

عالی بود مرسی از اسنپ دکتر…

عالی بود از نگرانی درم آوردین خدا خیرتون بده…

سلام وسپاس از مطالب مفید وکاربردی شما عزیزان…

سلام من از خدمات تست کرونا اسنپ دکتر استفاده کردم خیلی خوب ب…

برای اطلاع از جدیدترین مقالات و کدهای تخفیف، همین الان ایمیل‌تان را وارد کنید تا به شما خبر بدهیم!

متشکریم! ایمیل شما با موفقیت ثبت شد

اگر نوزاد شما دائماً بهانه‌گیری و گریه می‌کند ممکن است دچار دل درد شده باشد. علاوه بر علائمی دیگر مانند تب، استفراغ یا اسهال که در کودک مشاهده می‌شود، توجه کنید که چه موقعی نوزاد شما ناراحت است (آیا بلافاصله پس از شیر خوردن ناله می‌کند؟). دل درد نوزاد یکی از علل اصلی بدخلقی زیاد کودکان است. در این مقاله ما به برخی از بیماری‌های شایعی که باعث ایجاد دل درد در نوزاد می‌شود اشاره می‌کنیم.

آیا شما به‌تازگی مادر شده‌اید و زمانی که کودک شما بی‌وقفه گریه می‌کند نگران می‌شوید؟ آیا نوزاد شما غذا را برگردانده و حتی در زمان مقتضی شیر هم نمی‌خورد؟ خوب، در صورت بروز علائم فوق شما باید احتمال دل درد داشتن نوزاد خود را مورد ملاحظه قرار دهید. متخصص اطفال قادر به تعیین علت دقیق دل درد نوزاد شما بوده و می‌تواند داروهای متناسب با بیماری را برای وی تجویز نماید.برای تعیین وقت قبلی می‌توانید با شماره 02126656126 تماس حاصل فرمایید.

یکی از دلایل ناراحتی‌های نوزادان زیر 6 ماه، کولیک است که دران نوزاد در ساعاتی از بیشتر روزها دچار دل درد بدون دلیل و غیرقابل توضیحی می‌شود. حدود 20 درصد از نوزادان به کولیک مبتلا هستند. علاوه بر بی‌قراری شدید، نوزادان مبتلابه کولیک پاهای خود را کشیده و صاف کرده و سپس در شکم خود جمع می‌کنند و گاز اضافی معده را خارج می‌کنند. کولیک درمانی ندارد بیشتر نوزادان تا پنج‌ماهگی با این بیماری بزرگ می‌شوند.چگونه دل پیچه نوزاد را درمان کنیم

رفلاکس معده یک بیماری است که ممکن است نوزادان به آن مبتلا شوند. بیماری رفلاکس معده نوزاد باعث می‌شود که غذا و مواد دستگاه گوارش به سمت مری آمده و باعث ایجاد احساس سوزش در پوشش مری شده و کودک را ناراحت کند. علائم بیماری رفلاکس معده نوزادان شامل دل دردی بوده که ممکن است کمر را نیز درگیر کرده و تا زانوها گسترش یابد. نوزادان مبتلابه بیماری رفلاکس معده با این بیماری بزرگ می‌شوند.

یبوست یکی دیگر از علل دل درد در نوزادانی است که به‌تازگی شروع به خوردن غذاهای جامد غیر از شیر مادر کرده‌اند. اگر تعداد دفعات دفع مدفوع کودک کمتر از حد طبیعی آن باشد احتمالاً نوزاد به یبوست دچار شده است. مدفوع سخت و خشک نشانه ابتلا به یبوست است. یبوست می‌تواند باعث ایجاد دل درد تیزی در سمت چپ شکم شده و حالت تهوع و استفراغ ایجاد کند. مصرف فیبر و مایعات می‌تواند در کاهش یبوست مؤثر باشد.

ناراحتی به دلیل وجود باد و نفخ شکم در نوزادان زیر 3 ماه شایع است زیرا روده این نوزادان هنوز کامل نشده است.

دل درد و صدای غرغر شکم یکی از انواع دل درد است که با اسهال همراه می‌شود. ازآنجاکه اسهال می‌تواند به دلیل عفونت‌های ویروسی یا عفونت‌های باکتریایی باشد یا با مسمومیت‌های غذایی و انگل همراه باشد بهتر است به‌دقت آن را زیر نظر داشته باشید (به علائم دیگر که ممکن است نشان‌دهنده وجود مشکلات و بیماری‌های جدی و خطرناک دیگری باشند توجه داشته باشید). دل دردی که با اسهال همراه است به‌وسیله ماساژ ملایم و قرار دادن یک کیسه گندم گرم در ناحیه دردناک بهبود می‌یابد.

درهم روی روده یک بیماری نادر است که باعث دل درد در نوزادان (معمولاً بین 8 تا 14 ماهگی) می‌شود. این بیماری زمانی که یک قسمت از روده روی یک قسمت دیگر آن لغزیده و باعث انسداد روده شود، دل درد شدیدی در نوزاد ایجاد می‌کند. کودک به‌طور ناگهانی و به‌شدت گریه کرده و پاهای خود را به سمت شکمش می‌کشد. این بیماری در یک مدت‌زمانی مشخص التیام‌یافته و بهتر می‌شود. این نوزادان ممکن است استفراغ کنند و مدفوع خونی، تیره و مخاطی شکل داشته باشند.

اگر به دلیل ابتلا به آنفولانزای معده نوزاد استفراغ کند یا به اسهال دچار شود و تب کرده و اشتهای خود را از دست دهد ممکن است به‌سرعت به کم‌آبی بدن مبتلا شود. بنابراین باید به کودکی که در حال مبارزه با این بیماری است مقادیر زیادی مایعات (مایعات ساختنی یا شیر مایع) داده شود

چه باور داشته باشید و چه اعتقاد نداشته باشید، سرماخوردگی نوزاد و ابتلا به آنفولانزا می‌تواند باعث ایجاد دل درد در نوازد شود. این بدان دلیل است که خلط گلوی نوزاد که در اثر بیماری‌های تنفسی ایجاد می‌شود از طریق گلو پایین رفته و معده نوزاد را تحریک می‌کند. عفونت مجرای ادرار و حتی عفونت گوش نیز در برخی موارد مشکلاتی مانند حالت تهوع و استفراغ را برای شکم نوزاد ایجاد می‌کنند

آلرژی غذایی می‌تواند باعث استفراغ، اسهال و دل درد شود. اگر مدفوع نوزاد شما خونی است یا بدن وی دچار خارش شده است احتمال ابتلا به آلرژی وجود دارد.

عدم تحمل لاکتوز باعث نفخ معده، باد شکم و اسهال می‌شود. این علائم در صورت مصرف محصولات لبنی تشدید می‌شوند.

اگر کودک شما در هنگام مسافرت با اتومبیل یا وسایل نقلیه دیگر بیمار شده و استفراغ می‌کند ممکن است دچار بیماری حرکت یا ماشین‌گرفتگی شده باشد. کارشناسان بر این باورند که بیماری حرکت یا ماشین‌گرفتگی نوزاد زمانی ایجاد می‌شود که رابطه‌ای بین آنچه نوزاد می‌بیند و آنچه که در هنگام حرکت در برخی از قسمت‌های بدن خود مانند گوش داخلی و برخی از عصب‌ها احساس می‌کند وجود نداشته باشد.

نوزاد شما با نشان دادن برخی علائم که در زیر به آن‌ها اشاره‌شده است به شما می‌گوید که دچار دل درد شده است:

درمان دل درد نوزاد به شناسایی دقیق علت درد بستگی دارد. متخصص اطفال ممکن است پس از تشخیص علل زمینه‌ای داروهایی را تجویز کند. ممکن است داروهایی که درد را کاهش می‌دهد نیز تجویز شود. حتماً باید نوزاد شما که در حال مبارزه با این بیماری‌ها است مقادیر زیادی مایعات بنوشد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آدرس: تهران – خیابان پاسداران – خیابان کلاه دوز (دولت)- بین اختیاریه و دیباجی – جنب بانک آینده-بن بست هروی – ساختمان پزشکان هدیه – طبقه سوم واحد هفت

چگونه دل پیچه نوزاد را درمان کنیم
چگونه دل پیچه نوزاد را درمان کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *