چگونه ذهن پویا داشته باشیم

 
helpkade
چگونه ذهن پویا داشته باشیم
چگونه ذهن پویا داشته باشیم

بسیاری از افراد به دنبال ذهن خلاق و پویا هستند. ذهن انسانها در طول شبانه روز با مسائل زیادی درگیره. خلاقیت در بسیاری از موارد میتونه بهتون کمک کنه. در واقع خلاقیت، انجام کارها با روشیه که بقیه استفاده نمیکنن…

بسیاری از افراد به دنبال ذهن خلاق و پویا هستند. ذهن انسانها در طول شبانه روز با مسائل زیادی درگیره. خلاقیت در بسیاری از موارد میتونه بهتون کمک کنه. در واقع خلاقیت، انجام کارها با روشیه که بقیه استفاده نمیکنن و یه ابتکار در انجام کارهاست. برای اینکه ذهن خلاق داشته باشین باید چند ترفند رو یاد بگیرین که ما در مطلب زیر به آنها اشاره کردیم.

چگونه ذهن خلاق و پویا داشته باشیم

چند نکته در رابطه با محیطی که در آن فعالیت میکنید وجود داره که باید بهش اهمیت بدین، اونها عبارتند از نور، صدا و میزی که بر روی آن کار میکنین. نور کم باعث خلاقیت میشه بنابراین سعی کنید پرده اتاقتون رو بکشین. علاوه بر آن سکوت نیز بهتون کمک میکنه تا بتونین به راحتی تمرکز کنید. محیط کاری خود رو از هر گونه آلودگی صوتی دور کنید. همچنین میزی که بر روی آن کار انجام میدین را تنظیم کنید. ایستادن هم میتونه باعث بشه که ایده ها و افکارتون افزایش پیدا کنه، اما داشتن یک میز میتونه برای انجام کارهای خلاق بسیار عالی باشه.

محیط کار خود را آماده کنید

چگونه ذهن پویا داشته باشیم

در میان محیط و فضای شلوغ افراد خلاق نمیتونن موفق باشند، بنابراین بهتره که در یک محیط ساکت تمرکز کنید. بیست دقیقه سکوت و آرامش بهتون کمک میکنه تا بر روی افکارتون تمرکز کنید و بر ذهن خود غلبه کنید. افکار گذشته و آینده رو رها کنید. از همه کس و همه چیز از جمله خانواده، تلفن همراه، اینترنت و رسانه های اجتماعی جدا شوید، چون تنهایی میتونه بهتون در رسیدن به تفکر خلاق کمک کنه. همچنین باعث افزایش ذهنیت شما و کاهش استرس و اضطراب نیز میشه. در نهایت با تمرکز بیشتر به ذهن خلاق و پویا خواهید رسید.

سکوت و تمرکز کنید

ذهنتان را برای ایده ها، تجربیات و احساسات جدید باز بذارین. سعی کنید ترس رو کنار گذاشته و چیز های جدید رو امتحان کنید. ذهن خلاق دوست داره ماجراجو باشه و چیزهای جدید رو تجربه کنه. با مسافرت کردن به جاهای مختلف و دیدن فرهنگهای متفاوت میشه روشها و موضوعات جدید رو دید و ازشون برای انجام کارهای دیگه الهام گرفت. در این مسیر زیاد مطالعه کنید و به صحبتهای دیگران گوش بدید تا ذهنی پویاتر داشته باشید.

تا میتونین کنجکاو باشین و سوالهای مختلفی بپرسید تا چیزهای جدید کشف کنید. کنجکاو بودن میتونه ذهنتون رو باز کنه و مجبورتون کنه که به دنبال چراهایی که فکر و ذهنتون رو مشغول کرده برید و روش های بهتری برای انجام دادن کارهایی که بهتون سپرده شده پیدا کنید. با افراد زیادی در ارتباط باشین و صحبت کنید و به دیدگاههای آنها در مورد مسائل مختلف گوش کنید. کنجکاوی یک تجربه برای یادگیری مسائل جدیده، همچنین مغز رو تقویت و دیدتون رو در همه زمینه ها گسترش داده و ذهن رو خلاق میکنه.

کنجکاو باشید

موفق نشدن در تموم زمینه ها نمیتونه ذهن خلاق رو شکست بده، اما میتونه در رسیدن به موفقیت وقفه بندازه. اگر یک تجربه منفی یا شکستی در زمینه کاری داشته باشین تجزیه و تحلیل کنید تا متوجه بشین که چه اشتباهی باعث این تجربه تلخ شده. هرگز عقب نشینی نکنید و ادامه دهید. از اشتباهات و تجارب خود درس بگیرین و بینش های خود را به کار ببرین و از آنها استفاده ی جدید کنید. پروژه های خود را پیگیری کنید تا به موفقیت و ذهن خلاق و پویا برسید.

شکست زمینه ای برای رسیدن به موفقیت

نوشتن افکار خود و اطرافیان همیشه کار درست و مناسبی بوده، چون افراد نمیتونن بر ذهنشان تکیه کنند و همه مسائل رو بخاطر بسپارند. سعی کنید با یک قلم و کاغذ یا استفاده از ابزار الکترونیکی که میتونه مطالب رو مجددا به ذهنتان یاداوری کنه یادداشت کنید. آنها میتونند بازتابی از  ایده هایی که در مورد فعالیت های روزانه جمع آوری کرده بودین باشند. این کار باعث میشه که زمانی که به سراغ آنها میروید ذهنتان آزادتر باشد و بیشتر از ایده ها و افکار دیگران استفاده کنید و خلاق تر باشید.

ایده ها و افکار خود و دیگران را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

کسب و کارت را اینترنتی کن

کوپن تخفیف 20 درصدی: 2nafare

در آموزش ذهن پویا چیست به مباحث زیر میپردازیم:

ذهن پویا و خلاق داشتن یکی از ویژگی بارز انسان های موفق است چون قسمت جدا نشدنی زندگی ما انسان‌ها ذهنیت مارو تشکیل میده و در طول مدت زمانی که زندگی می‌کنیم این ذهن رو با خودمون داریم پس اگر نتونیم برای بهبودش قدم بر نداریم و ذهن پویا نداشته باشیم مطمئناً از درجا زدن ذهن ضربه‌های رو خواهیم خورد،

نکته مهمی که دوست دارم همین اول بهش اشاره کنم این هستش که ذهن ما انسان‌ها دقیقاً مثل یک نوزاد و هر چقدر ما بیایم این نوزاد رو درست رشد بدیم و درست تربیتش کنیم مطمئناً در آینده یک فرزند خوب خواهیم داشت،

اما اگر برای رشدش وقت نزاریم و مسیر درستی رو براش تعیین نکنیم دقیقاً در آینده شبیه یک نوزاد با ما برخورد خواهد کرد و این در حالیه که اون ذهنیت بایستی در اون شرایط پویا باشه و مسیر درستی رو برای ما مشخص کند،

این موضوع این‌قدری مهم هست که داخل این آموزش ذهن پویا چیست میخوایم در مورد چگونه ذهن پویا داشته باشیم صحبت کنیم و شمارو به دنبال کردن این آموزش جوانه ذهن پویا دعوت می‌کنیم تا به پویایی ذهن برسید.

چگونه ذهن پویا داشته باشیم

ذهن پویا به ذهنی گفته می‌شود که در شرایط مختلف زندگی، در چالش‌ها و مسئله‌ها همواره به کمک فرد میاد و با بررسی درست بهترین مسیر رو برای فرد پیدا می‌کند در واقع هر چقدر ما توان حل مسئله بالاتری رو داشته باشیم ذهن پویاتری رو خواهیم داشت.

ذهن پویا در زندگی هر انسانی میتونه نقش یک همراه و دوست رو بازی که و باعث شه که فرد بتونه با خیال راحت‌تری در مسیرهای مختلف زندگی قدم بزاره چون ذهن پویایی درست در شرایطی که توان حل مسئله‌ای رو نداشته باشه.

به فرد پیشنهاد یادگیری و آموزش میده و با همین پیشنهاد هم زمان هم راه حل رو پیدا خواهد کرد هم خودش رو پویاتر خواهد کرد و این از جالب‌ترین نکات ذهن پویاست پس تا الان متوجه شدیم که پویایی ذهن به چه صورت است.

همون طوری که اشاره کردم ذهن ما دقیقاً شبیه یک نوزاد هست و اگر بتونیم اون رو درست رشد بدیم در آینده تبدیل به یک ذهن پویا خواهد شد و در زمان‌ها مختلف زندگی به کمک ما خواهد آمد اما اگر اون رو رشد ندیم دقیقاً شبیه یک نوزاد عمل خواهد کرد و در زمان‌های مختلف رفتار حمله و گریز رو خواهد داشت اما این به چه معناست؟

شما همین حالا یک نوزاد رو در نظر بگیرید، اگر یک نفر با یه کودک یا نوزاد درست برخورد نکنه یا کودک و نوزاد به یک مسئله برخورد کنه و توان حلش رو نداشته باشه چه اتفاقی میفته؟ مطمئناً اون کودک یا گریه میکنه یا سعی میکنه با اون موضوع یا فرد درگیر شه،

در واقع به این موضوع فکر نمیکنه که باید در این شرایط از یکی کمک بخوایم یا میتونیم این مسیر رو برم و دلیل این موضوع نداشتن تجربه و رشد نکردن هست حالا همین توضیح و مثال رو در قسمت ذهنی بررسی کنیم.

وقتی چالش و مسئله‌ای برای ما به وجود بیاد و ما نتونیم با اون درست برخورد کنیم در نهایت یا به اون حمله می‌کنیم یا از اون فرار می‌کنیم و دلیل این موضوع پویا نبودن ذهن ما در زندگی است و یک ذهن پویا ساخته می‌شود.

وقتی ما کنترل ذهن نداشته باشیم ما با باورهای نادرست به مسیر گمراهی و جهالت هدایت میشیم و هرچقدر بیشتر تلاش میکنیم بیشتر از مسیرمون دور میشیم چون ما در مسیر غلط داریم تلاش و حرکت میکنیم به همین خاطر ار لحظه از مسیر و مقصدمون دورتر میشیم.

شاید همین سؤال منجر به جواب‌ها و راه حل‌های زیادی بشه برای مثال، یادگیری مداوم، ایجاد چالش و حل چالش، تخیل و تصویر سازی و … کلی راه حل دیگه که با انجام هر کدام ما میتونیم به پویا شدن ذهنمون کمک کنیم.

اما تلاشی که دارم این هست که با بررسی یک راهکار کلی بتونیم ذهن رو در بهترین حالت ممکن پویا کنیم که برای پویایی ذهن میتونید محصول اقدام ذهنی رو تهیه کنید و اقدامات لازم رو در جهت بهبود ذهنتون انجام بدین.

ذهن هم یک قسمت از وجود ماست و وقتی ما میخوایم در یک قسمت از بدنمون یا وجودمون بهتر یا قوی‌تر بشیم به سراغ تمرین دادن اون میریم برای مثال وقتی میخوایم یک اندام خوبی رو داشته باشیم به باشگاه بدنسازی میریم،

اما در اون باشگاه حرکت‌های مختلفی رو انجام میدیم ولی در اصل هدف ما ورزش کردن است و حرکت‌های که انجام میدیم زیر شاخه‌ای از این موضوع هست این رو گفتم که بتونم به این موضوع برسیم اگر به دنبال یک ذهن پویا هستیم،

بایدذهنمون رو ورزش بدیم و برای اینکه بتونیم ذهن رو ورزش بدیم باید بتونیم مهارت فکر کردن رو یاد بگیریم اونوقت میتونیم از تخیل، تصویر سازی، یادگیری و … درست استفاده کنیم همونطوری که راه حل تناسب اندام رفتن به باشگاه هست راه حل داشتن یک ذهن پویا هم یادگیری مهارت فکر کردن است.

اگر ما بتونیم در زندگی درست فکر کنیم مطمئناً میتونیم ذهن پویاتری رو داشته باشیم اگر قدمی رو برای یک موضوع برداریم اون قدم کاملاً سازنده باشه، وقتی ما بدون فکر کردن یک مسیری رو شروع می‌کنیم و بدون فکر کردن به تقلید می‌کنیم همیشه از این بی فکری ضربه خواهیم خورد هر چقدر هم میخواد اون مسیر درست باشه،

اما چون بدون فکر وارد اون شدیم ما نمیتونیم اون مسیر رو درست فکر طی کنیم چون با فکر کردن ما مطمئناً یک تغییراتی رو در هر مسیر درست ایجاد می‌کنیم تا بتونیم اون مسیر رو درست طی کنیم و این موضوع در مورد ذهن پویا هم صادق است.

یکی از راهکارهایی که باعث میشه ذهن ما پویا بشه این هست که در ذهنمون یک چالش رو تصور کنیم و بیایم با اون چالش دسته پنجه نرم کنیم و به سراغ حل کردن اون چالش باشیم وقتی ما بتونیم در ذهنمون این تصویر رو بسازیم داریم ذهنمون رو پویا می‌کنیم،

اما اگر تفکری پست این تصویر سازی نباشه ما نمیتونیم اون خروجی مناسب رو از این تصویر سازی بگیریم تفکری که میتونیم در این مواقع داشته باشیم این هستش که ما میخوایم در دل این تصویر سازی ذهنمون رو رشد بدیم و که در آینده‌ای ذهن به کمک ما بیاد.

و در اون تصویر سازی به صورت جدی به دنبال حل چالش باشیم و به حل کردنش فکر کنیم هر چقدر ما بتونیم با تفکر به سراغ پویا سازی ذهن بریم اون رو جدی‌تر می‌گیریم و اونوقت میتونیم نتیجه بهتری رو به دست بیاریم.

اگر بخوام یک مثال دیگه رو بزنم میتونم به این موضوع اشاره کنم که ما با یادگیری همواره در حال پویا سازی ذهن هستیم اما قبل از اینکه به سراغ یادگیری بریم به این موضوع فکر کنیم که چرا میخوایم یاد بگیریم و دلیل یادگیری چیست؟

و بعد به سراغ یادگیری بریم اونوقت در طول مسیر میتونیم بهتر اون موضوعات رو یاد بگیریم و با فکر کردن به اونا ذهن رو پویاتر کنیم و مطالب رو بیشتر درک کنیم دقیقاً شبیه بدن‌سازی ما هدف از انجام هر تمرین رو میدونیم،

و میدونیم که این تمرین قراره چه تأثیری در پویایی بدن ما داشته باشه و در ذهن هم همین‌طور هست اگر مهارت فکر کردن رو بلد باشیم هر قدمی که برای پویایی ذهن برمی‌داریم و می‌شناسیم و با برداشتن اون قدم در یک کیفیت خوب ذهن پویاتری رو خواهیم داشت.فایل صوتی آموزش ذهن پویا چیست از استاد رضایی رو میتونید از طریق پلیر زیر بشنوید و در ادامه دانلود نمایید:


https://pba1.com/wp-content/uploads/2020/05/zehn-poyapba1.com_.mp3

برای دانلود فایل صوتی و نسخه الکترونیکی این آموزش نیازمند ورود یا عضویت شما در سایت آکادمی مجازی باور مثبت می باشد برای ورود یا ثبت نام میتونید روی گزینه ورود/عضویت کلیک کنید تا وارد سایت شوید.

نکته‌های که در این آموزش با شما به اشتراک گذاشتم نکته‌های بود که یک ذهن پویا رو به صورت ریشه‌ای برای شما خواهد ساخت و درکی که در این آموزش با شما اون رو بررسی کردیم یک درک عمیق بود امیدوارم در زندگی همیشه ذهن پویایی رو داشته باشیم
ما شمارو دوست داریم
در پناه حق
یا حق

محصولات پیشنهادی

در دنیایی که انسان‌ها بر اساس ارزش هاشون دسته‌بندی میشن عزت نفس و اعتماد به نفس بسیار حائز اهمیته و یادگیری آن ضرورته

تمام تلاش انسان در زندگی برای بهبود شرایط رسیدن به اهداف است که درین محصول کامل توضیح داده میشه

اینکه به خواسته هامون برسیم نیازه قانون تکامل رو رعایت کنیم تا در مسیر منحرف نشیم و تاوانای سنگین ندیم

برای اینکه شخصیتی ارزشمند بسازیم باید اصولی رو در خودمون به وجود بیاریم و تغییر بدیم که درین دوره بیان میکنیم

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

چگونه ذهن پویا داشته باشیم

آکادمی باور مثبت با 6 سال سابقه آموزش به انسان های مشتاق تغییر کمک می کند که به شناخت و درک عمیقی از خودشناسی برسند. کار اصلی ما آموزش خودشناسی و خداشناسی است.

برای اطلاع از جدیدترین دوره‌ها کارگاه‌ها و محصولات آموزشی و فروش‌های ویژه، همین الان ایمیل‌تان را وارد کنید تا به شما خبر بدهیم!


ایمیل شما:


به من اطلاع بده!

اینستاگرام ما

محصولات

آموزش رایگان

ورود/عضویت


https://pba1.com/wp-content/uploads/2020/05/zehn-poyapba1.com_.mp3Downloads-icon

چگونه ذهنی خلاق و پویا داشته باشیم – برای داشتن ذهنی خلاق و پویا باید هر از گاهی به مغز خودمان استراحت دهیم و در حقیقت این ذهن ساکت و آرام است که می‌تواند به تولید بهترین ایده‌های ممکن همت گمارد. اما آیا می‌توان در میانه‌ی یک روز پرمشغله با انواع و اقسامی از وظایف و مسئولیت‌ها به چنین ذهن ساکت و خاموشی نائل شد؟ در این مقاله سه راهکار خاص، ساده و سریع را برای ایجاد وقفه و استراحت ذهنی به شما گرامیان معرفی می‌کنیم.پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه تدریس خلاق داشته باشیمتمدد اعصاب سریع‌السیرتحقیقات جدیدی که در آزمایشگاه تصویربرداری عصبی در پردیس لس‌انجلس دانشگاه کالیفرنیا (UCLA) صورت گرفته، اذعان می‌کند افرادی که به تکنیک‌های تمدد اعصاب می‌پردازند، قشر خاکستری بیشتری در مغز خود دارند که این موضوع نشانگر ارتباط قوی‌تر بین بخش‌های مختلف مغز آنهاست؛ موضوعی که می‌تواند به کاهش بیماری‌های مغزی (اتروپی) در این گروه منتج شود.به عبارت دیگر، تمدد اعصاب می‌تواند به بزرگ‌تر، سریع‌تر و جوان‌تر شدن مغز افراد بیانجامد. آیلین لودر مدیر ارشد این تحقیات علمی توضیح می‌دهد: «به نظر می‌رسد که این اقدام فعالیت ذهنی خوبی باشد و می‌تواند به طور بالقوه‌ای به تغییر ساختار فیزیکی مغز فرد منتج شود.»نکته: اگر شما از طریق سیستم حمل و نقل عمومی جابجا می‌شوید، می‌توانید از زمان به طرز هوشمندانه‌تری استفاده کرده و برای ده دقیقه‌ای چشمان خود را ببندید و پیش از رفتن به سر کار قدری تمدد اعصاب کنید.بهتر است تصویر بسیار خاصی را انتخاب نمایید، مثلاً یک آبشار زیبا، ساحل دریا، درختی قشنگ یا هر عکس جذاب دیگر، و تنها بر روی آن تمرکز کنید.اگر تفکرات دیگری به ذهن شما خطور می‌کند، به آرامی آنها را به کناری هدایت کنید. سعی کنید این تکنیک را روزی یک یا دو بار انجام دهید. هدف از این کار همانا ایجاد حس آگاهی و آرامش در فرد است.پیشنهاد می شود مقاله موانع تفکر خلاق را هم بخوانید.چرخه‌های 90 دقیقه‌ای کار و کوششکی. آندرس اریکسون یکی از روانشناسانی است که به خاطر تحقیقات و تئوری‌ها و کارایی بالای نظریاتش در حوزه‌های گوناگون – از موسیقی گرفته تا دانش و ورزش و کار – مطرح است. وی ایده‌ی چرخه‌های 90 دقیقه‌ای کار و تفریح 5 دقیقه‌ای را توصیه کرده است.این شیوه‌ی سینوسی، دارای بازه‌ای صرف جهت جذب انرژی است که فرد را در انجام بهتر امور در سیکل بعدی یاری می‌رساند. این روش درواقع ساده‌ترین راه برای ایجاد رنگ تفریح در زندگی روزمره است.نکته :بهتر است یک برنامه‌ی « یادآوری زنگ تفریح » دریافت کنید،پس از نصب و راه‌اندازی آنها را برای فواصل زمانی 90 دقیقه‌ای تنظیم کرده و بین هر بازه‌ی کاری یک زمان تفریح 5 دقیقه‌ای نیز در نظر بگیرید. پس از آن به انجام کار پرداخته و به خوبی بر روی آن تمرکز کنید؛ پس از انجام امور محوله نیز به تفریح مشغول شوید.این تفریح می‌تواند شامل راه رفتن، صحبت با همکاران، نوشیدن چای یا گوش کردن به موسیقی یا هر کار دیگری که دوست دارید باشد؛ یعنی اموری که به شما « انرژی دوباره » می‌دهد. حتی اگر فکر می‌کنید که به تفریح نیازی ندارید باز هم به آن بپردازید تا ذهن‌تان پس از کار، نفسی تازه بکشد و بعد از آن دوباره به کار بازگردید.مطالعه مقاله آیا انسان مدرن کند ذهن شده است؟ هم مفید است.تصورات و خیال‌ پردازی‌های روزانهبسیاری از افراد این داستان را شنیده‌اند که چطور آرتور فرای از کمپانی 3M به ایده‌ی یادداشت برداری نوین دست یافت: او مشغول خیال پردازی در کلیسا بود که این ایده همچون صائقه‌ای به کله‌اش زد!جوآنتا اسکولر یکی از محققان دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا مکرراً نشان داده افرادی نظیر آرتور فرای که به تصوررات خویش فرصت بارور شدن می‌دهند، دارای قوه‌ی تخیلی قوی هستند و می‌توانند در آزمون‌های خلاقیت نمره‌ی بالاتری دریافت کنند.آنچه موجب تفاوت بین تصورات و تمدد اعصاب می‌شود آن است که در این روش بجای آنکه فرد ذهن خویش را تهی کند، اجازه می‌دهد تا فکرش از خیالات گوناگون و تصادفی پر شوند. این ترفند به فرد کمک می‌کند تا در صورت مواجهه با تصورات خاص سریعاً آنها را به کار بندد.نکته: بیست دقیقه‌ای را به این موضوع اختصاص دهید و دو بار در هفته به خصوص زمانی که ناهار می‌خورید به ایده‌پردازی بپردازید.پیرامون هر چیزی به غیر از کار فکر کنید – مثلاً مسافرت به ساحل دریا، ساختن خانه‌ای رویایی، انجام مسابقات ورزشی و… – می‌توانید تعداد دفعات این تمرین را حتی به 3 یا 4 نوبت در هفته نیز افزایش دهید. پس دفعه ی بعد که کسی مچ شما را در حین خیال‌پردازی گرفت و مدعی شد که سر کار بازی گوشی کرده و اصلاً حواستان نیست، بهتر است برای او توضیح دهید مشغول بارور کردن ذهن خلاق خود هستید! موفق باشید.منبع: پرتال دانشگاهی کشورمطالعه این مقاله را هم پیشنهاد می کنیم: چگونه حافظه خوبی داشته باشیم؟!

امروز دوشنبه , ۲۰ بهمن , ۱۳۹۹ شما در تک بوک هستید.

بازدید

دانلود کتاب چگونه ذهنی خلاق و پویا داشته باشیم ؟

آنچه در کتاب ” چگونه ذهنی خلاق و پویا داشته باشیم ؟ ” می خوانیم :✓ذهن پویا و خلاق ✓ ذهن پویا چیست؟ ✓ چرا ذهن مثل یک نوزاد عمل میکنه؟ ✓ چگونه ذهن پویا داشته باشیم؟ ✓ ذهنتون رو ورزش بدید ✓ راهکار عملی داشتن ذهن پویا ✓ خلاقیت ذهن پویا چگونه است؟

ذهن پویا و خلاق چگونه عمل میکند؟

چگونه ذهن پویا داشته باشیم

ذهن پویا و خلاق داشتن یکی از ویژگی بارز انسان های موفق است چون قسمت جدا نشدنی زندگی ما انسان‌ها ذهنیت مارو تشکیل میده و در طول مدت زمانی که زندگی می‌کنیم این ذهن رو با خودمون داریم.

پس اگر نتونیم برای بهبودش قدم بر نداریم و ذهن پویا نداشته باشیم مطمئناً از درجا زدن ذهن ضربه‌هایی رو خواهیم خورد.

ذهن ما انسان‌ها دقیقاً مثل یک نوزاد و هر چقدر ما بیایم این نوزاد رو درست رشد بدیم و درست تربیتش کنیم مطمئناً در آینده یک فرزند خوب خواهیم داشت.

اما اگر برای رشدش وقت نذاریم و مسیر درستی رو براش تعیین نکنیم دقیقاً در آینده شبیه یک نوزاد با ما برخورد خواهد کرد و این در حالیه که اون ذهنیت بایستی در اون شرایط پویا باشه و مسیر درستی رو برای ما مشخص کند.

این موضوع این‌قدری مهم هست که داخل این کتاب میخواهیم در مورد چگونه ذهن پویا داشته باشیم صحبت کنیم و شمارو به دنبال کردن این کتاب، جوانه ذهن پویا دعوت می‌کنیم تا به پویایی ذهن برسید.

خلاقیت محصول طرز تفکر است پس با تمرین آداب تفکر خلاق می‌توانید مشکلات بازدارنده‌ای را که مانع تحقق اهداف دست‌یافتنی می‌شوند، از میان بردارید.

در یک نظرسنجی جهانی که توسط شرکت اَدوبی انجام شد، فقط ۱ نفر از هر ۴ نفر اعلام کردند که …

این کتاب اهدایی از طرف آکادمی مجازی باور مثبت است .

برچسب ها

مطالب مشابه با این مطلب

هشیاری آن است که ذهن آگاه باشد، اما تمرکز نداشته باشد. هشیاری آگاه بودن از همه چیزهایی است که در حال روی دادنند. شما به گونه عادی نمی توانید از همه چیزهایی که در حال رخ دادنند هشیار باشید. زیرا بدین گونه نامتمرکز خواهید […]

دانلود کتاب تعبیر خواب روانشناسی اماکن – جلد اول ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اماکن طیف وسیعی از سمبل‌ها و موقعیت‌هایی هستند که ممکن است در حین دیدن خواب تجربه کنیم. ممکن است در حین رویا بینی، خود را در مکان‌ها یا موقعیت‌هایی مشاهده کنید […]

دانلود کتاب قدرت حق انتخاب ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۲ امتیازs در کتاب ” قدرت حق انتخاب را یکبار برای همیشه یاد بگیرید ” مباحث زیر رو با هم بررسی می کنیم : ✓ قدرت ناشناخته حق انتخاب ✓ تعریف حق انتخاب در زندگی شما ✓ […]

توضیح NLP در سطور و صفحاتی محدود کار دشواری است. چون این علم بر فرمت های پیچیده ای پایه گذاری شده است. شاید بتوان این طور گفت که NLP مطالعه قدرت های ذهنی انسان است و به عینیت در آمدن آنها با آموختن تکنیک […]

دانلود کتاب تعبیر خواب روانشناسی احساسات _ جلد اول ۲٫۵۰/۵ (۵۰٫۰۰%) ۴ امتیازs کتاب تعبیر خواب روانشناسی احساسات – جلد اول نوشته‌ی زهرا رئیسی، به بررسی احساسات مختلفی که در خواب‌های خود می‌بینید از دیدگاه روانشناسی می‌پردازد. فهرست تعابیر احساسات بر اساس حروف الفبا […]

دانلود کتاب مدیریت استرس ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز   کتاب مدیریت استرس به بررسی مواردی از قبیل کنترل استرس در محیط کار، استرس و مسافرت‌های تجاری، مفهوم استرس و مدیریت نقدینگی با مدیریت استرس در بانک‌ها می‌پردازد.

كتاب رمان

كتاب اندروید

كتاب پزشكي

دانلود كتاب تاريخي

کتاب اجتماعي سياسي

دانلود كتاب كودكان

كتاب علوم غريبه

كتاب علمي دانشگاهي

دانلود كتاب موفقيت

كتاب تجارت الكترونيك

دانلود كتاب كامپيوتر

آموزش زبان خارجي

كتاب متفرقه

دانلود كتاب مذهبي

دانلود كتاب شعر

دانلود كتاب ادبيات

دانلود كتاب ورزشي

چگونه ذهن پویا داشته باشیم

دانلود كتاب هنر

كتاب جغرافيا و نقشه

كتاب بانوان و زيبايي

كتاب نقد و بررسي

فيلمنامه و نمايشنامه

كتاب مديريت

كتاب زبان اصلي

دانلود كتاب صوتي

كتاب گوشي موبايل

كتاب فلسفه و منطق

كتاب رشته برق

فال حافظ

انجمن

بانک مقاله

شطرنج آنلاین

استخاره با قرآن

تست هوش آنلاین

گروه یاهو تک بوک

تست شخصیت شناسی

دانلود آهنگ های جدید

خرید کتاب

داروخانه همراه تینا طب

فروشگاه اینترنتی

دانلود آهنگ جدید

دانلود آهنگ شاد

دانلود رمان

مهاجرت به کانادا

دانلود آهنگ جدید

دانلود فیلم ایرانی

دانلود آهنگ ایرانی

اوج یادگیری

داروخانه آنلاین آرتان

فروشگاه اینترنتی زوجیم

دانلود آهنگ جدید

اقدام پژوهی

دانلود آهنگ جدید

تور لحظه آخری

برای دریافت نرم افزار های مورد نیاز مطالعه کتاب ها با لینک مستقیم بر روی اینجا کلیک کنید.

دانلود کتاب اندروید هرگز فراموش نمی شوی! ۳٫۶۷/۵ (۷۳٫۳۳%) ۶ امتیازs عناوین اصلی کتاب اندروید هرگز فراموش نمی شوی! • اشاره • فهرست • فصل اول: برنامه هدایت • فصل دوم: سیر تاریخ • فصل سوم: آخرین پیامبر • فصل چهارم: راه غدیر • […]

دانلود کتاب اندروید رهنمای ۱۰۲ _ قواعد زندگی ۲٫۵۰/۵ (۵۰٫۰۰%) ۲ امتیازs عناوین اصلی کتاب « رهنمای ۱۰۲ _ قواعد زندگی » شامل : ♠ اشاره ♠ قواعد یک زندگی (سیدمهدی قانع) ♠ قواعد یک زندگی ♠ دریچه ♠ درآمد

دانلود کتاب اندروید سیمای صحیفه سجادیه ۳٫۷۰/۵ (۷۴٫۰۰%) ۱۰ امتیازs از صحیفه سجادیه، که سند آن به امام زین العابدین (ع) منتهی می شود، به «اخت القرآن» و «انجیل اهل البیت (علیهم السلام)» و «زبور آل محمد (ص)» و «صحیفه کامله» تعبیر شده است.

همه چیز درباره روانشناسی ناشنوایان/ دوران بلوغ و نوجوانی ناشنوایان با افراد شنوا متفاوت است. آنها به دوستی‌های عمیق و فرصت‌های ارتباطی مناسب نیاز دارند تا مهارت‌های اجتماعی لازم را بیاموزند.

تمام قسمت های ویندوز ۱۰ بهینه شده است از ابزارها گرفته تا قسمت هایی که مربوط به تنظیمات این سیستم عامل می باشد.

  “۷۲۴ چاپ” برترین سیستم محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب شابک چیست و چه کاربردی در چاپ کتاب دارد؟ و چاپ افست چیست و مراحل چاپ با این روش چگونه است؟   آیا تاکنون با خود فکر کرده ید که کتاب هایی که در […]

تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید
نقشه سایت


دانلود کتاب با لینک مستقیمDownloads-icon


pdfDownloads-icon


کتاب pdfDownloads-icon

کتاب چگونه ذهنی خلاق و پویا داشته باشیم؟ تألیف آکادمی مجازی باور مثبت، به شما کمک خواهد کرد تا به پویایی ذهن و خلاقیت برسید.

داشتن ذهن پویا و خلاق یکی از ویژگی‌های بارز انسان‌های موفق است، چون قسمت جدا نشدنی زندگی ما انسان‌ها ذهنیت ما را تشکیل می‌دهد و در طول مدت زمانی که زندگی می‌کنیم این ذهن را با خودمان داریم. پس اگر نتوانیم برای بهبودش قدمی برداریم و ذهن پویا نداشته باشیم، مطمئناً از در جا زدن ذهن، ضربه‌هایی را خواهیم خورد.

ذهن ما انسان‌ها دقیقاً مثل یک نوزاد است و هر چقدر آن را درست رشد دهیم و تربیتش کنیم، در آینده یک فرزند خوب خواهیم داشت. اما اگر برای رشدش وقت نگذاریم و مسیر درستی را برایش تعیین نکنیم، دقیقاً در آینده شبیه یک نوزاد با ما برخورد خواهد کرد.

خلاقیت محصول طرز تفکر است پس با تمرین آداب تفکر خلاق می‌توانید مشکلات بازدارنده‌ای را که مانع تحقق اهداف دست‌یافتنی می‌شوند، از میان بردارید. 

در یک نظرسنجی جهانی که توسط شرکت اَدوبی انجام شد، فقط ۱ نفر از هر ۴ نفر اعلام کردند که معتقدند خلاقیت بالقوه‌ی خود را به حالت بالفعل درآورده‌اند، در حالی‌که داشتن ذهن خلاق و شکوفایی خلاقیت، خیلی امکان‌پذیرتر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. 

چگونه ذهن پویا داشته باشیم

داشتن ذهن خلاق به ویژه برای افرادی که آزادکار (فریلنسِر) هستند و به صورت پروژه‌ای کار می‌کنند، یک امتیاز محسوب می‌شود، یک فریلنسر موفق پروژه‌های مشتریان را باکیفیت‌تر و خلاقانه‌تر به انجام می‌رساند و در نتیجه، در جلب رضایت مشتری تواناتر است.

کلمات کلیدی: انواع خلاقیت، کتاب ذهن پویا، توانایی ذهنی، خلاقیت، کتاب خلاقیت، ماهیت خلاقیت، دانلود کتاب خلاقیت، نظریه های خلاقیت pdf، تکنیک های خلاقیت pdf، ذهن پویا چیست،

برای دانلود کتاب چگونه ذهنی خلاق و پویا داشته باشیم؟ و دسترسی سریع و کاملا رایگان به بیش از ۱۰،۰۰۰ هزار کتاب و کتاب صوتی دیگر اپلیکیشن کتاب سبز را، رایگان دانلود کنید.

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و…کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.


نظریه های خلاقیت pdfDownloads-icon


تکنیک های خلاقیت pdfDownloads-icon


نظریه های خلاقیت pdfDownloads-icon


تکنیک های خلاقیت pdfDownloads-icon


بهترین قیمت بلیط اتوبوس-خریدآنلاین


شریک جنسی خودت رو به رضایت برسون

اگر می خواهید مطمئن شوید که مغزتان در بهترین شرایط به سر می برد، باید ورزش کنید

 

چگونه ذهن پویا داشته باشیم

دروغ نیست اگر بگوییم داشتن ذهنی پویا و شاداب آرزوی همه ماست، تصور نمی کنم فردی را پیدا کنید که دوست نداشته باشد حتی در سنین میانسالی و پیری قدرت ذهنش را حفظ کرده باشد. شما هم اگر دوست دارید خیلی زود این قابلیت خود را از دست ندهید و به زوال عقل مبتلا نشوید، این گزارش را دنبال کنید و با چند راهکار بسیار ساده ولی مؤثر برای حفظ توان ذهنی و سر زنده نگه داشتن مغز آشنا شوید:برای خودتان نامه متشکرم بنویسیدزندگی، تلاش کنید حداقل هفته ای چند بار کاغذ و مدادتان را آماده کنید در یک نامه کاغذی از خودتان بابت هر آنچه انجام داده اید و به هر آنچه رسیده اید تشکر کنید. تصور نکنید، که نامه های این چنینی تنها باید از جانب دیگران برایتان نوشته شود یا اینکه خودتان برای قدر دانی از دیگران بنویسید. نوشتن روی کاغذ اعصاب مغز شما فعال و پر قدرت نگه می دارد و نوعی ورزش برای حافظه شما محسوب می شود.مسواک زدن با دست مخالفاگر چپ دست هستید با دست راست مسواک بزنید و اگر راست دست هستید عکس این عمل را انجام دهید. با این کار شما هر دو بخش مغز خود را فعال نگه می دارید و از بدون استفاده ماندن بخش مخالف مغزتان جلوگیری می کنید. علاوه بر این می توانید، موقع مسواک زدن روی یک پا بیاستید و تلاش کنید تعادلتان را حفظ کنید.در برنامه های روزمره زندگیتان تغییر ایجاد کنیدهرچند برای اغلب ما ایجاد تغییر در آنچه هر روز انجام می دهیم با احساس ترس و نا امنی همراه است، ولی چنین تصمیمی برای مغز مثل ورزش است و موجب تقویت آن می شود. با کارهای خیلی ساده مانند: امتحان کردن یک غذای جدید، تمرین کردن برای کاهش احساس خودخواهی و لجاجت یا هر تغییر کوچک اما مثبت دیگری به شاداب و قوی ماندن ذهن کمک قابل توجهی می کند.ورزش کنیداگر می خواهید مطمئن شوید که مغزتان در بهترین شرایط به سر می برد، باید ورزش کنید. اما این بار یک ورزش جدید را تجربه کنید، به جای اینکه مثل قبل روی تردمیل راه بروید یا دوچرخه بزنید. لباس مناسب بپوشید، یک پارک مناسب انتخاب کنید و شروع به دویدن کنید. با همین کار ساده و کم خرج نه تنها به حفظ قوای ذهنتان کمک کرده اید بلکه استرس و ناراحتی را هم از خودتان دور می کنید.شوق و ذوق یادگیری چیزهای جدید را داشته باشیدممکن است شما علاقه مند پروپاقرص کتاب های جنایی باشید، اما این دلیل نمی شود کتاب های دیگر را امتحان نکنید. از امروز تلاش کنید، علاوه بر اینکه در مورد موضوعات یا کارهای مورد علاقه تان مطالعه می کنید به دیگر کتاب هایی که با موضوعاتی متفاوت نوشته شده اند هم توجه کنید. حوزه مطالعاتی و یادگیری خود را گسترش دهید تا ذهنتان با حیطه های جدیدی آشنا شود و آنها را تحلیل کند. در کنار این، یادگیری مهارت جدید را فراموش نکنید. لازم نیست حتماً سراغ زبان های خارجی یا فعالیت های سخت بروید کارهای ساده مثل حل روزانه جدول کلمات متقاطع یا هر فعالیت جدید دیگری به ترشح دوپامین در مغز کمک می کند و موجب افزایش اعتماد به نفس و بهبود عملکرد اجتماعی می شود.زمانی را به تمرکز کردن اختصاص دهیدنیازی نیست شما به صورت حرفه ای با اصول یوگا، مدیتیشن و تمرکز ذهن آشنا باشید. کافی است چشمانتان را برای چند دقیقه ببندید و نفس عمیق بکشید و تلاش کنید به هیچ چیز فکر نکنید. اگر این تمرین چندین بار در هفته انجام دهید به مرور متوجه قدرت و آرامش ذهنتان می شوید، پس از مدتی می توانید هر زمان که خیلی خسته و آشفته هستید ذهنتان را به یک لوح سفید بدل کنید.منبع:سلامت نیوز

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


به همسرت اعتماد نداری؟


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!

اگه میخوای برای زودانزالی کاری کنی،کلیک کن


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!


درمان اختلالات گفتاری کودکان


تردید و دو دلی قبل از ازدواج

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه ذهن پویا داشته باشیم
چگونه ذهن پویا داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *