چگونه رابطه شکست خورده را فراموش کنیم

 
helpkade
چگونه رابطه شکست خورده را فراموش کنیم
چگونه رابطه شکست خورده را فراموش کنیم

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

شاید شما هم طعم شکست عشقی را چشیده باشید. وقتی که شیفته‌ی کسی هستید و به هر دلیلی رابطه‌تان باید به پایان برسد. در هر صورت باید واقعیت را بپذیرید و با آن کنار بیایید. با یوکن همراه باشید تا به شما کمک کنیم با وجود شکست عشقی دوام بیاورید.

وقتی به این نتیجه می‌رسید آینده‌ی درخشانی در انتظارتان نیست، باید به رابطه‌ی عاطفی‌تان پایان دهید. زیرا حفظ خاطرات و احساسات، نداشتن اعتماد به نفس کافی، غم و غصه باعث می‌شود حال خوبی نداشته باشید و نتوانید رابطه‌ای را با فرد دیگری که تفاهم و سازگاری بیشتری با شما دارد، آغاز کنید. اما قبل از اینکه خودتان را به خاطر فراموش نکردن رابطه‌ی عاشقانه‌ای که چند ماه یا حتی چند سال پیش به پایان رسیده، ملامت کنید، باید بدانید شما تنها کسی نیستید که نمی‌داند چطور باید شکست عشقی را فراموش کند.

خیلی‌ها وارد رابطه‌ای می‌شوند که شانس زیادی برای دوام و ماندگاری آنها وجود ندارد. اکنون قصد داریم تکنیک‌ها و توصیه‌هایی را ارائه دهیم که با استفاده از آنها می‌توانید به سرعت عشق‌تان را فراموش کنید و با شکست عشقی خود کنار بیایید.

نیاز نیست همانند انسان‌های قوی وانمود کنید و بگویید اجازه نمی‌دهید احساسات کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرد. چراکه هرچه بیشتر احساسات خود را انکار کنید، کمتر از آنها رها می‌شوید. راه بهتر و عاقلانه‌تر این است که درمورد احساساتِ در حال تغییرتان صداقت داشته باشید و احساسات درونی‌تان را بروز دهید. یک راه فوق‌العاده برای پذیرش شکست عشقی این است که دل شکستگی خود را بپذیرید و گریه کنید تا قلب‌تان تسکین یابد و بهتر بتوانید شکست عشقی خود را فراموش کنید.

چگونه رابطه شکست خورده را فراموش کنیم

شاید چند ماهی با عشق‌تان خداحافظی کرده‌اید و با این شکست کنار آمده‌اید. اکنون هیچ احساس ناراحتی ندارید و درمورد عشق گذشته‌تان احساس غم و اندوه نمی‌کنید. اما به یک‌باره به صفحه‌ی اجتماعی او می‌روید و تمام خاطرات در ذهن‌تان تداعی می‌شود. همین نگاه گذرا به حساب کاربری او آتش عشق را در وجودتان شعله‌ور می‌کند.

با دیدن صفحه‌ی اجتماعی او احساس غم و ناراحتی می‌کنید و با خود می‌گویید چقدر خوب توانسته با این مساله کنار بیاید یا عشق دیگری پیدا کرده است. ممکن است فرضیه شما درست باشد، اما باز هم به چیزهایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید اعتماد نکنید. خصوصا این مساله نباید هیچ اهمیتی برای شما داشته باشد. شما وقتی می‌توانید شکست عشقی‌تان را بپذیرید و برای همیشه با این رابطه خداحافظی کنید که تمام راه‌های ارتباطی‌تان را قطع کنید.

شبکه‌های اجتماعی پذیرفتن شکست عشقی را بسیار سخت کرده‌اند. تی اونی کولمن (روان‌درمانگر و متخصص روابط) می‌گوید: 

حذف کردن عشق قبلی‌تان از لیست دوستان، حداقل تا زمانی است که او را فراموش کرده یا به این درک رسیده‌اید که صفحه‌ی اجتماعی او را دنبال نکنید. حتی باید مراقب صفحات اجتماعی دوستان مشترک‌تان هم باشید. زیرا ممکن است در این صفحات تصاویری از عشق قبلی‌تان را ببینید، با نظرات او مواجه شوید یا حتی از رابطه‌ی عاشقانه‌ی جدیدش مطلع شوید.

گاهی به این دلیل نمی‌توانید عشق قبلی‌تان را فراموش کنید که او هنوز هم بهترین دوست شماست یا هنوز به فکرش هستید. نیازی نیست همچنان با او دوست بمانید و برایش وقت بگذارید. مثلا وقتی برنامه‌ی موردعلاقه‌اش پخش می‌شود، برایش پیامک نزنید. بهترین و بی‌خطرترین راه برای پذیرفتن شکست عشقی و فراموش کردن فرد موردنظر این است که مرزهای مشخصی برای ارتباط با او داشته باشید. ایجاد فاصله‌ی آگاهانه بین شما، کنار آمدن با شکست عشقی و فراموش کردن عشق قبلی‌تان را آسان‌تر می‌کند.

برای اینکه بهتر عشق گذشته‌تان را فراموش کنید، تمام چیزهایی که او را یادتان می‌اندازد، دور بریزید. تمام هدیه‌ها و عکس‌هایی که در اتاق‌تان هست را دور بریزید. از او نخواهید وسایل‌تان را به شما برگرداند و اصلا لباس‌ها و وسایلش را در خانه نگه ندارید. گریه کنید تا احساسات‌تان بیرون ریخته شود و بدون وجود هر چیزی که شما را به یاد او می‌اندازد، از نو شروع کنید. تمام یادگاری‌های کوچک، نامه‌ها، کارت‌پستال‌ها و لباس‌هایی که برای اوست، باید دور از چشم‌تان باشد و تا جای ممکن دور ریخته شود. کولمن معتقد است:

تمام این وسایل یادگاری‌هایی است که احساسات و خاطراتی را در ذهن‌تان تداعی می‌کند و در نهایت منجر به عقده‌های روحی می‌شود.

یکی از کارهایی که باید برای فراموش کردن شکست عشقی‌تان انجام دهید، پذیرفتن این تصمیم است. تفاوتی ندارد که جدایی تصمیم شما بوده یا او، در هر صورت نباید تصمیمی را که گرفته شده، تجزیه و تحلیل کنید. هیچ نیازی نیست که رابطه‌تان را از اول ارزیابی کنید و فکرتان را مشغول کارهایی کنید که باید انجام می‌دادید. پس اصلا به دنبال علت جدایی نباشید و سعی کنید به جای افسوس خوردن، تصمیم جدایی را بپذیرید و با آن کنار بیایید.

این که تمام روز روی تخت دراز بکشید، تنها باعث می‌شود به یاد عشق گذشته‌تان بیفتید و از خود بیزار شوید. اگر کیسه بوکس در خانه دارید، حتما از آن استفاده کنید. نباید بگذارید جدایی، توجیهی برای تنبلی و سستی‌تان باشد. با انجام فعالیت‌های فیزیکی، افکار منفی و ناامیدکننده را از خود دور کنید. برای مثال: در باشگاه ثبت نام کنید، در یک تیم ورزشی عضو شوید یا در پارک نزدیک خانه‌تان والیبال یا فوتبال بازی کنید. پیاده‌روی هم به بهبود وضعیت جسمی و روحی‌تان کمک می‌کند. اگر فکرتان خسته است، بیرون بروید و هوای تازه را استشمام کنید.

حالا که تنها هستید و وقت بیشتری دارید، از زمان و آزادی خود استفاده کنید. از وقتی با شریک عاطفی‌تان بوده‌اید، چه چیزهایی را از دست داده‌اید؟ اکنون با دوستان‌تان قرار بگذارید و با هم خوش باشید. در کلاس‌های مختلف ثبت نام کنید، زمان بیشتری را به خانواده‌تان اختصاص دهید و از انجام کارهایی که قبلا فرصتی برای آنها نداشتید، لذت ببرید. از راهکارهای فوق‌العاده برای فراموش کردن شکست عشقی این است که در حوزه‌های مختلف زندگی به دنبال شادی و خوشبختی باشید. به آینده‌تان نگاه تازه‌ای کنید. به زندگی‌تان سروسامان دهید. خودتان را در بین علاقه‌مندی‌هایتان رها کنید. به رویاها و کارهایی که همیشه آرزوی انجام‌شان را داشتید فکر کنید و به دنبال آنها بروید.

شاید مرور کردن اشتباهات و خطاهای عشق قبلی‌تان، خیلی خوشایند نباشد، اما اگر می‌خواهید زودتر با شکست عشقی‌تان کنار بیایید، حتما این تکنیک را هم پیاده کنید. وقتی خاطرات را به یاد می‌آورید، همه‌چیز برایتان گنگ می‌شود. زمانی که احساساتی می‌شوید و به عشق گذشته‌تان به صورت رویایی نگاه می‌کنید، خیلی از خاطرات مهم را نادیده می‌گیرید. اما اگر لیستی از حقایق را روی کاغذ بیاورید، تمام حرف‌هایی که زده یا رفتارهایی که با شما داشته است، در نهایت به این نتیجه می‌رسید که چرا باید در مورد کسی که رفتارهای بدی با من داشته این طور احساساتی فکر کنم؟

مجسم کردن رابطه‌ی شکست خورده، راهکاری برای فراموش کردن آن است. تمرین تجسم یا آویزان کردن تصاویر باعث ایجاد انگیزه برای تغییر می‌شود. حتی می‌توانید تابوتی را در ذهن‌تان تجسم کنید که درون قبری گذاشته می‌شود و به خودتان بگویید که عشق قبلی‌تان را درون آن تابوت قرار داده‌اید. راهکار دیگر این است که تصویر یک اسکلت را کنار میزکار یا تخت خواب‌تان قرار دهید. این نوع تجسم کردن رابطه‌‌ی مرده به شما کمک می‌کند برای تغییر آماده شوید و انگیزه‌ی بیشتری برای ادامه‌ی زندگی داشته باشید.

با وقت‌گذرانی با دوستان و وارد شدن به جمع‌های دوستانه بهتر می‌توانید شکست عشقی‌تان را فراموش کنید. پس با دوستان‌تان تماس بگیرید و برنامه‌ی تفریحی ترتیب دهید. حتی اگر دلتان نمی‌خواهد بیرون بروید باز هم با آنها در تماس باشید. با این کار فرصتی به دست می‌آورید که با دوستان صمیمی‌تان وقت بگذرانید، شاد باشید و به این احساس برسید که همه چیز عادی و طبیعی شده است. وقتی خاطرات گذشته در ذهن‌تان تداعی می‌شود و حال خیلی بدی دارید، دوستان صمیمی‌تان می‌توانند به شما کمک کنند و حامی‌تان باشند. می‌توانید درباره‌ی رابطه قبلی و جدایی‌تان با آنها صحبت کنید و از راهنمایی‌هایشان بهره ببرید. براون می‌گوید:

از دوستان‌تان بخواهید شما را تشویق کنند تا بتوانید زخم‌هایتان را التیام دهید و برای شروع دوباره زندگی آماده شوید.

وقتی فکرهای منفی به سراغ‌تان می‌آید و حال خیلی بدی دارید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که برای بهبود سلامت جسم و روح خود تلاش کنید. برنامه غذایی جدیدی را شروع کنید تا به احساس بهتری درمورد وضعیت سلامتی‌تان دست یابید. در کلاس‌های جدیدی در دانشگاه شرکت کنید تا با افراد بیشتری آشنا شوید و دیدتان گسترده‌تر شود. به مسافرت بروید. کارهایی انجام دهید که باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خود پیدا کنید. فعال بودن، به شما کمک می‌کند به عزت‌نفس و اعتماد به نفس بیشتری دست یابید. وقتی چشم‌انداز جدیدی از زندگی داشته باشید، بهتر می‌توانید گذشته را فراموش کنید و ادامه‌ی حرکت برایتان آسان‌تر خواهد شد.

ضرب‌المثل معروفی می‌گوید: «وقتی دری بسته می‌شود، در دیگری باز می‌شود.» شاید این نوع جملات خیلی التیام‌بخش نباشد، اما می‌تواند مفید باشد. وقتی از ارتباط با فردی دست کشیده‌اید، شاید دیگری که حتی ممکن است برایتان مناسب‌تر از قبلی باشد، در اطراف‌تان باشد. حتما با خود فکر می‌کنید عشق قبلی‌تان فوق‌العاده بود، اما به این فکر کنید شاید کسی وارد زندگی‌تان شود که از او هم بهتر باشد. پس به جای اینکه افسوس گذشته را بخورید، زمانی را صرف رویاپردازی در مورد آنچه پیش رویتان قرار دارد، کنید.

درست است، فراموش کردن عشق قبلی، خیلی آسان نیست. فراموش کردن گذشته بدین معناست که قلب‌تان را به روی فرد جدیدی باز کنید. پس در هر فرصتی، منتظر پیدا کردن عشق جدیدی باشید. حرکت به سوی جلو و پیش‌بینی آینده باعث می‌شود دست از افسوس خوردن بکشید و گذشته را فراموش کنید. رابطه عاشقانه جدید می‌تواند در هر زمانی و هر جایی به سراغ‌تان بیاید. پس برای مواجهه با آن آماده باشید و گذشته را رها کنید تا فرصت‌های بهتر را دریابید.

این نکته بسیار مهم و در عین حال ساده است. دکتر گری براون، متخصص حوزه روابط عاطفی می‌گوید:

بهترین راه برای فراموش کردن عشق قبلی این است که تمام راه‌های ارتباطی، از جمله ملاقات‌های شخصی را قطع کنید.

پس به فکر بحث و مشاجره با عشق قبلی‌تان نباشید. اگر هنوز هم او را در کافی‌شاپ، دانشگاه یا باشگاه ورزشی می‌بینید، شاید بهتر باشد برنامه‌تان را تغییر دهید تا دور از چشم‌تان باشد.

وقتی عشق قبلی‌تان را برای همیشه فراموش کنید و از غصه خوردن برای ترک کردن او دست بکشید، زندگی برایتان لذت‌بخش‌تر خواهد شد. دکتر گری براون می‌گوید:

هرچقدر جزئیات بیشتری را در ذهن‌تان مرور کنید، احتمال اینکه به رویاهایتان جان ببخشید بیشتر خواهد بود.

اگر برایتان ممکن است، تابلوی آرزوهایتان را به دیوار اتاق‌تان بزنید و روی آن تصاویر و نوشته‌هایی قرار دهید که رویاها و آرزوهایتان را توصیف می‌کند.

برای تماس نگرفتن‌تان قانون وضع کنید و تا وقتی که همه‌‌چیز را فراموش کردید و پذیرفتید رابطه‌تان تمام شده است، به این قانون پایبند باشید. کولمن می‌گوید:

تا وقتی پیش خود فکر می‌کنید که شاید عشق قبلی‌تان (همسر سابق‌تان) هنوز نسبت به شما احساسی دارد، نگران این است که چه کاری می‌کنید یا حتی می‌خواهد بداند زندگی‌تان چه وضعیتی دارد، هرگز نمی‌توانید شرایط را تغییر دهید و از فکر کردن به او دست بکشید.

آمیکا گربر، متخصص روابط عاطفی، در گفت‌و‌گو با وب‌سایت TruthFinder گفت:

وقتی جدایی سختی پیش‌رو دارید، فکر می‌کنید به هر جایی که وارد می‌شوید، یادآوری رابطه‌ای است که از دست داده‌اید.

او در ادامه می‌گوید:

بهترین راه‌حل برای ترک یک عادت بد (پذیرش شرایط جدید) این است که شرایط متفاوتی را تجربه کنید. برای مثال، به سفری که همیشه آرزویش را داشتید بروید. با دوستان صمیمی‌تان همراه شوید یا به تنهایی سفر کنید. هیچ‌چیز بهتر و آزادتر از سفر تنهایی نیست. زیرا این ذهنیت را در شما بوجود می‌آورد که مجرد بودن چه حس خوبی دارد.

گربر می‌گوید اگر با همسر سابق‌تان در یک خانه زندگی می‌کردید، هر چیزی در خانه می‌تواند شما را به یاد او بیندازد و خاطرات‌تان را زنده کند.چگونه رابطه شکست خورده را فراموش کنیم

اگر زمان قرارداد خانه فرا رسیده است، به فکر نقل مکان به شهر یا محله‌ی دیگری باشید تا بتوانید زندگی جدیدی را شروع کنید. یا حداقل به فکر تغییر دکوراسیون و لوازم منزل باشید تا زندگی‌تان رنگ و بوی تازه‌ای به خود بگیرد.

صحبت کردن با فردی متخصص می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. براون می‌گوید، اگر مدت زیادی از جدایی‌تان سپری می‌شود اما هنوز هم به او فکر می‌کنید به‌طوری‌که حضور موثری در جامعه، خانواده، محل کار و دانشگاه ندارید، شاید بهتر باشد به سراغ فردی متخصص بروید و با او صحبت کنید. کمک گرفتن از مشاوره بسیار مفید است. تنها چیزی که مهم است این است که از وابستگی و فکر کردن به شریک عاطفی قبلی‌تان دست بکشید.

شاید با شکست عشقی، فکر کنید دنیا به آخر رسیده و دیگر نمی‌توانید عشق سابق‌‌تان را فراموش کنید، اما در اشتباه هستید. گربر پیشنهاد می‌کند لیستی از تمام کارهایی که دوست دارید انجام دهید و باعث آرامش‌تان می‌شود تهیه کنید و تمام آنها را انجام دهید. او می‌گوید:

خیلی از افراد چند بار ازدواج می‌کنند، روابط عاطفی زیادی را تجربه می‌کنند و بارها عاشق می‌شوند. پس تمام کردن یک رابطه‌ی عاطفی به معنای آن نیست که دنیا به پایان رسیده است.

 

منبع: thisisinsider

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟




مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

عشق چیزی نیست که یکی دو روزه به وجود آید و اگر هم روزی به هر دلیلی به پایان برسد یک دو روزه فراموش نخواهد شد و آسیب های روحی فراوانی بر فرد متحمل می گردد کسی که بعد از شکست روحی دچار افول روحی گردد باید سعی کند با راهکارهایی نقش آن را در زندگیش کمرنگ کند و به زندگی جدید برگردد ما در این مطلب از پرشین وی به شما خواهیم گفت که چگونه فراموش کردن یک رابطه را امکان پذیر کنید

برای شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید یا قبلا اتفاق افتاده یا ممکن است در آینده بیفتد که
در یک ارتباط عاشقانه به بن بست بر خورد کنید.
و همیشه قدم بعدی یک توقف، آغاز جدید است.
این افراد برای یک شروع جدید، احتیاج به فراموشی اتفاق‌های قدیم و قبلی دارند.
شکل گیری یک رابطه جدید عاطفی در حالی که هنوز از اثرات رابطه قبلی رنج می‌برید، اشتباه محض است.

جالب است که بدانید در یک تحقیقات جدید علمی ثابت شده است که وقتی دچار شکست یا سرخوردگی عاطفی می
شوید، قسمتی از مغز فعال می‌شود که در مقابل هیچ گونه محرک دیگر واکنش نشان نمی‌دهد.
و این می‌تواند به این ربط داشته باشد که گاهی درد ناشی از نپذیرفته شدن ممکن است بهبود نیابد! پس
با این درد «نا درمان» چه می‌شود کرد؟ می‌شود آن را تبدیل کرد به یک فیلم ماندنی و هر از
گاهی به عقب فلش بکش کرد.

می‌شود آنالیزش کرد و اشتباهات را پیدا کرد.
می‌شود آن را تبدیل به یک داستان تلخ رمانتیک کرد و برای کسانی که دچار موقعیت مشترک می‌شوند بازگویش کرد.
اما آنچه که نباید با آن کرد: این که همیشه سر دلتان بماند و از گوشه کنار مغزتان پاک نشود.
این که مدام مرورش کنید و تقصیر‌ها ر ا با متانت کامل برعهده بگیرید.
و این که اثر معجزه‌آسای «زمان» را فراموش کنید.
درد سرخوردگی تنها دردی است که با گذشت زمان بدتر نمی‌شود! روزهای اول؛ مقابله با عادت به اولین روز «خود
ساختگی» خوش آمدید.

می‌دانیم که درد زیادی روی دل شما سنگینی می‌کند روز اول: می‌دانیم که انگار به شما شوک بزرگی وارد شده
است و حسی کودکی را دارید که خانه رویایی با دست ساخته‌اش یک‌هو نابود و فنا شده است.
طبیعی است که حس «خود گم گشتگی» پیدا کرده باشید و به عبارتی دیگر اعتماد به نفس خود را از
دست داده‌اید.چگونه رابطه شکست خورده را فراموش کنیم

نگران نباشید، این حس همیشگی نیست.
با کمی صبر و کمی هم تفکر دوباره خودتان خواهید شد.
فقط کافی است که به آن کمی زمان بدهید.
روز دوم: در این مواقع است که ارزش داشتن یک دوست خوب مشخص می‌شود.
حداقل داشتن دو نفر دوست همدل که پذیرای شنیدن حرف‌های شما باشند لازم و ضروری است.
هر گاه دستان شما به طرف تلفن رفت که به همسر سابق زنگ بزنید، ‌با دست دیگر محکم جلوی آن
را بگیرید.

در عوض به دوستان خود زنگ زده و ترتیب یک قرار دوستانه را بدهید.
هیچ چیز مفیدتر از دو گوش شنوا برای شما در این شرایط بهتر نیست.
روز سوم: روز سوم روز سرنوشت سازی است.
از این جهت که شما قرار است تمام اثرات این دوست یا همسر سابق را از زندگی خود پاک کنید.
پاک کردن شامل پاک کردن شماره تلفنش، پاک کردن آدرس منزلش، پاک کردن شماره تماس تمام دوستان دور و نزدیکش،
و در آخر پاک کردن هر گونه نشانه‌ای

از او در منزل و حتی اگر مجبور به عوض کردن دکوراسیون
منزل شوید، این کار را بکنید.
تماس شما و هر گونه موردی که باعث یادآوری او به شما شود باید از صفحه زندگی‌تان پاک شود.
در نتیجه این است دست آورد روز سوم «روح زدایی» شما: تلفن ممنوع! ناگهانی سر کار یا دم در منزلش
رفتن ممنوع! به دوستانش تلفن زدن به منظور خبر گرفتن از او ممنوع! اگر به هر دلیلی مجبور شدید که
با او تماس بگیرید، تماس باید کوتاه، مختصر، و سر راست باشد.

می‌دانید خوبی ماجرا در چیست؟ این کار نه تنها به شما در «پاکسازی» کمک می‌کند،‌باعث می‌شود کمی او به خاطر
عدم توجه شما «دیوانه» شود! روز چهارم: امروز روز دفترچه خاطرات است.
صفحه اول، دفتر امروز قراراست پر شود.
در نهایت آرامش، لیست تمام عواملی که از نظر شما باعث بهم خوردن رابطه شما شده را تهیه کنید.
در نهایت آرامش و صد البته صداقت این لیست را تکمیل کنید.
این لیست فقط و فقط برای شما قرار است نوشته شود.
و به هیچ کس دیگر هم نشان نخواهد داده شد.

پس از کوچکترین تا بزرگ‌ترین عامل جدایی را بر روی کاغذ بیاورید.
دوباره یاد آوری می‌کنیم این لیست برای شما و از طرف شما نوشته می‌شود.
پس از آن که کامل شد، یک بار دیگر آن را مرور کنید.
یادتان باشد، همه این‌ها در نهایت آرامش قرار است انجام شود.
روز پنجم: امروز روز وقت صرف کردن با خانواده است.
سعی کنید که از تک تک دقایق «با خانواده» بودن استفاده کنید.
آنها بهترین تکیه گاهی هستند که هر زنی دارد.

روز ششم: یک تقویت روحیه برای خود بسازید.
مثلا یک «پلی لیست» از ترانه‌هایی تهیه کنید که با شنیدن آن‌ها حس خوبی به شما دست دهد.
سعی کنید روزی چند بار به آن گوش کنید.
روز هفتم: امروز اولین باری است که باید تلقین «تمام شدن رابطه» به خود را شروع کنید.
اگر نمی‌توانید ما به شما این را تلقین می‌کنیم: «رابطه شما تمام شده است».
چه برای عذر خواهی برگشته چه بر نگشته، لیاقت داشتن شما را به عنوان همسر و همدم در کنار خود
نداشته است.

یک هفته گذشت و نمردید! بله واقعا راحت نیست، اما باید تمرین کرد و تن به سختی داد…
پیروزی نزدیک است روز هشتم: امروز روز آخر پاک کردن تمام اثرات او از زندگی شماست.
اگر احیانا عکسی، نامه ای، هدیه ای، یا هر چیزی دیگری از قلم افتاده بوده است، اکنون قرار است به
طور کلی حذف شوند.
اگر جرات پاک کردن تمام عکس هایش را ندارید، آن‌ها را در یک فولدر جداگانه با نام «هرگز آن را
نبین» قرار دهید.

باور کنیدء هر گونه کاری که منجر به یاد آوری دوباره او برای شما شود، به منزله یک سم مهلک
برای شما خواهد بود.
پس از الان جواب این سوالات را می‌دانید: آیا دوست دارید که از او خبر داشته باشید؟ «خیر»! آیا دوست
دارید که او از شما خبر داشته باشد؟ «صد البته خیر!» روز نهم: پس از پاک کردن کامل او از
زندگی خود، حالا نوبت این است که بدانید چگونه با او رفتار کنید.

اگر مجبور شدید، یادتان باشد که شما دوست ندارید که با او در تماس باشید و تماس شما فقط در
صورت اجبار خواهد بود، مکالمه هایتان کوتاه، مختصر، و سر راست خواهد بود.
یادتان باشد که این که وقتی او را دیدید پشت دوستانتان پنهان شوید و یا آن که وانمود کنید که
او را ندیده اید ، این طرز تصور را به او می‌دهد که هنوز به او فکر می‌کنید.

پس از الان خود را آماده کنید که اگر با او برخورد کردید، شوکه نشوید.
اگر شده حتی می‌توانید جلوی آینه هم تمرین کنید! روز دهم: امروز روز شماست.
هر چه که فکر می‌کنید و یا می‌گویید باید از شما باشد.

اگر دارید راجع به دلایل شکست عاطفی فکر می‌کنید، راجع به این که او چه کرد، فکر نکنید.
روز یازدهم: لیستی از اهداف جدید خود را به صورت مکتوب بنویسید.

به خاطر داشته باشید که این مدت بهترین فرصت برای این است که خودتان را در یابید.
روز دوازدهم: اما الان نوبت تغییر دکوراسیون است.
اول نوبت منزل است.لازم نیست حتما تمام مبلمان را عوض کنید.
این تغییر می‌تواند به کوچکی عوض کردن یک تابلو یا تغییر عکس قاب‌های بالای تلویزیون باشد.

روز سیزدهم: امروز همان روز مرگ یک بار، شیون یک بار است.
امروز اجازه دارید که سراغ آن فولدر عکس‌ها یا اس ام اس‌هایی بروید که پنهان کرده بودید.
اجازه دارید که ترانه مشترکتان را گوش دهید و زار زار گریه کنید.
می‌توانید در تمام روز فقط «شکلات تراپی» داشته باشید و تا آن جا که می‌توانید پشت سر او حرف بزنید.
از دوستانتان بخواهید به حرف‌های شما فقط گوش بدهند.
با صدای بلند این را تکرار کنید «من زمان احتیاج دارم که در غم از دست دادن علاقه ام ناراحتی
کنم.
من می‌توانم برای آخرین بار گریه کنم».
و بعد از آن دیگر پلی برای بازگشت به گذشته وجود نخواهد داشت.
اعتماد به نفس باز می گردد تبریک می گوییم، باید به خودتان پاداش بدهید…

روز چهاردهم: باورتان می‌شود که ۱۴ روز گذشته است؟ ۱۴ روز از زمانی که شما «تصمیم کبری» خودتان را گرفتید
گذشته است و حتی اگر هم به ما نگویید ما مطمئن هستیم که نسبت به ۱۴ روز گذشته تغییرات روحی
زیادی در شما رخ داده است.
کافی است که از دوستان خود بپرسید.به پاس این وفاداری به تصمیم تان، باید به خودتان پاداش بدهید.
بهترین زمان برای خرید لباس مورد علاقه، کفش مهمانی، و یا حتی یک بسته شکلات همین الان است.

روز پانزدهم: خب یادتان است که به شما گفتیم خودتان را برای رویارویی با او آماده کنید؟ یادتان باشد که
برای شما مهم نیست و نباید باشد که حال او چه طور است.
یک مکالمه کوتاه، مختصر و سرراست.
به طور مثال: «وقتی او را دیدید، به چشمانش نگاه می‌کنید، سلام می‌کنید،‌ مودبانه یک لبخند می‌زنید، بعد سرتان را
پایین می‌اندازید و سعی می‌کنید هر چه زود تر آن جا را ترک کنید» حالا بلند شوید و جلوی آینه
بروید، و همین‌ها را تمرین کنید.

روز شانزدهم: خب، دیگر در خانه ماندن بس است.
برای یک پیاده روی حاضر شوید فراموش کردن یک رابطه.
سعی کنید به جایی بروید که تا حالا نرفتید.
مثلا یک پارک یا خیابان جدید را برای پیاده روی انتخاب کنید.
از بودن در هوای آزاد لذت ببرید فراموش کردن یک رابطه.

شما همان آدمی هستید که قبل از ملاقات با همسر قبلی تان بودید.
همانی که اعتماد به نفسش به هیچ مردی اجازه نمی‌داد که به او ضربه‌ای وارد کند.
زیبایی و پاکی در درون شما نهادینه شده است فراموش کردن یک رابطه.
اگر شریک سابق شما آن را ندیده گرفته است، به خاطر کمبود شما نبوده است.
به «خود»تان یاد بدهید که از تک تک لحظاتی که در پیش رو دارید نهایت استفاده را بکنید.

روز هفدهم: خب، اما امروز باید کمی صحبت جدی با هم داشته باشیم.
شما برای از بین بردن ناراحتی پس از جدایی چه نوع تراپی را انتخاب کرده اید: سایکو تراپی مثل رفتن
به یک روانشناس یا مدیتیشن، فراموش کردن یک رابطه شیرینی تراپی مانند پناه بردن به شکلات و شیرینی و نقل و نبات، خواب تراپی،
سیگار تراپی، و…

! حالا از شما می‌خواهیم که بنشینید و به‌طور جدی به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید روح خود را
درمان کنید.
آیا این روش‌های درمانی که تا حالا انجام داده‌اید،فراموش کردن یک رابطه برای شما کارساز بوده است؟ یادتان باشد که تغییرات درونی بدون
پاکسازی بیرونی زیاد کار ساز نخواهد بود.

روز هجدهم: به سراغ دفترچه خاطرات خود بروید.
و نگاهی به لیست دلایلی که باعث جدایی شما شده است بیندازید.
اکنون با گذشت ۱۸ روز ، نظری منصفانه‌تر به ماجرا خواهید داشت.
اگر لازم هست تغییراتی در لیست خود بدهیدفراموش کردن یک رابطه .

روز نوزدهم: امروز؛ روز کشف استعداد است.
به موسیقی علاقه دارید؟ همیشه می‌خواستید یک زبان دیگر یاد بگیرید؟
عاشق شیرینی پزی هستید؟ لحظه‌ای درنگ نکنید فراموش کردن یک رابطه .
پشتکار داشته باشید و مطمئن باشید که بهترین نتیجه را خواهید دید.

روز بیستم: زمان، زمان چیدن یک برنامه جدید برای زندگی است.
لیستی که از اهداف زندگی تهیه کرده بودید را اکنون احتیاج دارید فراموش کردن یک رابطه .
با دقت آن را مرور کرده و از همین دقیقه برا ی رسیدن به اهداف جدید برنامه‌ریزی کنید.
یادتان باشد که این کاری است که برای آن باید حسابی فکر و زمان صرف کنید و چه زمانی بهتر
از الان که فکر شما آماده پذیرش هر گونه تغییری است.

روز بیست و یکم: سه هفته گذشت، هوراااااا! چه حسی دارید؟ آن را در دفترچه خاطرات‌تان بنویسید.
شما کاری را شروع و به نیمه رساندید که از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

این یعنی یک شمای نو! ما هم در تبریک گفتن به شما شریک می‌شویم! «مبارکه!»

روز بیست و دوم: یک
صحبت در گوشی: ممکن است هنوز هم گهگاهی به او فکر‌کنید.
به جای افسوس خوردن این که چرا رابطه شما بهم خورده است و تمام تقصیر‌ها را سر خود بگذارید، یک
کار دیگر بکنید و آن این است که با آن که ممکن است تمام تقصیر‌ها از او نباشد، اما برای
این قسمت «روح زدایی»، سعی کنید که او را مقصر بدانید تا بتوانید زودتر فراموشش کنید.
تا زمانی که شما خود را برای وقایع اتفاق افتاده سرزنش می‌کنید، ‌نمی توانید به طور کامل او را از
ذهن خود بیرون بیندازید فراموش کردن یک رابطه.
از ما بشنوید: کمی بی منطقی در این جا واجب است! هر کاری می‌توانید بکنید که عصبانیت شما از او
به حد زیادی برسید.
آن جاست که شما به راحتی حتی حاضر نخواهید بود که اسمش را بیاورید چه برسد به اینکه به او
فکر کنید.

روز بیست و سوم: درد فراق دیگر نباید برای شما مسئله باشد.
یادتان باشد که برای خوشحالی شما وجود شخص دومی نیاز نیست.
شما مسئولیت کامل برای ناراحتی، خوشحالی و خوشبختی خود دارید.
سعی کنید این طرز تفکر را در خود پرورش دهید چرا که در تمام مراحل زندگی برای شما مفید خواهد
بود.

خیلی زود به آخرش رسیدیم شما از شر یادآوری خلاص شده‌اید…
روز بیست و چهارم: عطر خود را عوض کنید فراموش کردن یک رابطه.
به ویژه اگر عطر قبلی شما یک هدیه از طرف همسر سابق بوده باشد! عطر جدید، بوی جدید، زندگی جدید!

۱ – بفهمید که هنوز ممکن است این فرد را دوست داشته باشید

اگر تصور می‌کنید نمی‌توانید فراموشش کنید، احتمالاً دلیلی دارد.
شما اوقات فوق‌العاده‌ای را با هم گذرانده‌اید و بخش مهمی از قلبتان
را به او داده‌اید. حالا که تصمیم گرفته‌اید فراموشش کنید،
دیگر به آن فرد طوری که دوست دارید باشد نگاه نکنید و سعی کنید خودِ واقعی‌اش را ببینید.

 

_ اگر به شما دروغ می‌گوید یا فریبتان می‌دهد و یا احساسش نسبت
به شما عوض شده است باید بفهمید که این رابطه اصلاً رابطه سالمی
برای شما به حساب نمی‌آید. ممکن است برایتان سوءتفاهم شود یا
عصبانی شوید. فراموش کردن این فرد ممکن است خیلی سخت باشد
اما به این معنی نیست که نمی توانید فراموشش کرده و زندگی‌تان را پیش ببرید.

 

_ همچنین درک کنید که فراموش کردن به این معنی نیست که دیگر
نمی‌توانید آن فرد را دوست داشته باشید. فقط به این معنی است که
عشق شما به او تغییر کرده است. هنوز می‌توانید او را ببینید، بهترین
آرزوها را برایش داشته باشید و دعا کنید که خوشبخت شود. فراموش کردن
به این معنی نیست که باید به طور کل نادیده‌اش بگیرید؛ یعنی باید بیشتر به فکر خودتان باشید.

 

_ به خودتان باور داشته باشید. شما چیزهای زیادی دارید. عشق یعنی
فهمیدن بیشتر درمورد خودتان از طریق دیگران. با تجربه عشق‌های بیشتر،
اطلاعات بیشتری درمورد خودتان به دست می‌آورید. اگر خودتان،
خودتان را باور نداشته باشید، عشق بعدی‌تان چطور می‌تواند باورتان کند؟چگونه رابطه شکست خورده را فراموش کنیم

 

 

www.aryapdf.com / مردمان

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

فراموش کردن عشق گذشته که مطمئن بودید تا ابد دوام می‌آورد و از یاد بردن فردی که او را عشق زندگی‌تان می‌دانستید، واقعاً دردناک است. در عین حال در شرایطی که رابطه به بن‌بست رسیده است و از خود می‌پرسید چطور بهش فکر نکنم؟ فراموشی عشق عاقلانه‌ترین کاری است که کمک می‌کند تا وقار و قدرت خود را حفظ کنید. عشق ورزیدن به دیگری به خودی خود یک درس ارزشمند است. اما اگر رابطه عاشقانه طبق انتظار پیش نرود، فراموش کردن و پذیرفتن شرایط غیرقابل تغییر، مهارتی حیاتی است. در روند این فراموشی تلخ می‌آموزید که درباره حد و مرزها و الگوهای مخرب رابطه بیشتر فکر کنید، قاطعانه‌تر عمل کنید یا برای قطع رابطه با افراد مسموم یا اشخاصی که به نحوی به شما آسیب می‌زنند، اقدام کنید. آموختن این نکته که نمی‌توانید دیگران را مجبور به انجام دادن کاری کنید یا دیگری را وادار به عشق ورزیدن به خود کنید، آزادی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

فهرست مطالب

فراموش کردن رابطه قبلی مانند سوگواری برای از دست دادن یکی از عزیزان است. قبل از آن که بتوانید معشوق قبلی خود را فراموش کنید، باید مراحل انکار، عصبانیت، دلیل‌تراشی، نشخوار فکری درباره رابطه شکست خورده و معشوق از دست داده و مراحل دیگر را طی کنید تا در نهایت بتوانید واقعیت را بپذیرید. در ادامه ده راهکار برای پشت سر گذاشتن این دوران و فراموش کردن عشق و رابطه قبلی به شما پیشنهاد داده می‌شود:

پذیرش اتمام رابطه سخت‌ترین و مهم‌ترین مرحله برای فراموش کردن رابطه قبلی است. اگر این واقعیت را باور نداشته باشید و نپذیرید که همه چیز تمام شده است، نمی‌توانید بر غم و اندوه خود غلبه کنید. برای کنار آمدن با درد خود و درک احساساتتان به زمان نیاز دارید. پذیرش اتمام رابطه مانند بستن دری است که رو به سوی شکست و اندوه باز می‌شود، بنابراین پذیرش برای پشت سر گذاشتن رابطه قبلی حیاتی است. مدیتیشن با حضور ذهن نیز مفید است. انجام دادن کارهای هنری در این مدت، روی آوردن به عادت‌های مورد علاقه و وقت‌گذرانی با دوستان نیز می‌تواند مایه تسلای خاطرتان باشد.

ناراحت بودن برای رابطه‌ای که به بن‌بست رسیده است، هیچ اشکالی ندارد. برای رابطه از دست رفته خود سوگواری کنید و بگذارید که غم و درد و ناراحتی‌تان تخلیه شود. نگذارید احساسات بدتان بعد از این شکست عاطفی تلنبار شود و ابراز احساسا‌ت‌تان فرار نکنید. فراموش کردن نیاز به زمان دارد و قرص و دارویی وجود ندارد که بخورید و بلافاصله حالتان خوب شود، بنابراین شکیبا باشید به خودتان فرصت دهید.چگونه رابطه شکست خورده را فراموش کنیم

کنفوسیوس می‌گوید: “قبل از آن که در راه انتقام قرار بگیری، دو قبر آماده کن.” اگر قلب‌تان شکسته است، مطمئن باشید که انتقام گرفتن کمکی به شما نخواهد کرد. شاید آن‌قدر رنج کشیده‌اید و سردرگم شده‌اید که می‌خواهید دیگری نیز مانند شما رنج بکشد و این سختی‌ها را تجربه کند، در این بین برخی نیز شما را به انتقام گرفتن تشویق می‌کنند. اما باید بدانید که بازی انتقام برنده ندارد. از روی ناراحتی به دیگری آزار رساندن بچگانه، خطرناک و کاری بیهوده است. اگر خود را سرگرم انتقام گرفتن بکنید، فرصتی برای تسلی دادن خود و التیام یافتن زخم‌ها نخواهید داشت. از دنبال کردن معشوق سابق‌تان در فضای مجازی و زندگی واقعی دست بردارید. مطمئناً آخرین چیزی که می‌خواهید ببینید، این است که او شما را فراموش کرده و مشغول خوش‌گذرانی است یا رابطه جدیدی را شروع کرده است. به علاوه خواندن پست‌های او ممکن است امید واهی به شما بدهد.

اصرار داشتن برای برقراری یک دوستی افلاطونی بلافاصله پس از به اتمام رساندن یک رابطه عاشقانه اصراری نابجا و زودهنگام است. روابط را نمی‌توان با فشردن یک دکمه کنترل کرد. انجام دادن این کار از طرف شما یا دوست سابق‌تان علامت وجود یک مشکل عاطفی است که برای درمان آن باید از متخصص کمک بگیرید. این نکته را آویزه گوش‌تان کنید که شما نمی‌توانید دیگری را اصلاح کنید، تغییر دهید یا به جای او زجر بکشید. تبدیل شتابزده‌ی یک رابطه‌ی عاشقانه به دوستانه هیچ کمکی به فراموش کردن عشق ناکام نمی‌کند. اگر طرف مقابل شما را مجبور به دوستی و تماس دائم می‌کند، این اصرار می‎تواند علامت دل نکندن او از رابطه شکست‌خورده یا ضعف او در کنترل رفتار یا حفظ حد و مرزش باشد. همچنین گاهی طرف مقابل برای فرار از احساس گناه به دلیل قطع رابطه، برای داشتن رابطه دوستانه اصرار می‌کند. باور کنید که هیچ اجباری برای دوست ماندن یا در تماس بودن با عشق قبلی خود ندارید. اگر هر دو طرف با قطع رابطه موافق بوده‌اید، می‌توانید پس از مدتی برای حفظ دوستی خود تلاش کنید، اما ابتدا باید به خودتان زمان بدهید تا از سلامتی و سودمندی این دوستی مطمئن شوید. به خاطر داشته باشید که برخی را باید از دور دوست داشت و گاهی دوری و دوستی بهتر است.

این نکته برای برخی کاملاً واضح است، اما بسیاری از عشاق جدا شده به رابطه بدون عشق ادامه می‌دهند. یک نفر با شما به هم زده است، اما شما موافقت می‌کنید که نزدیکی با او را ادامه دهید؛ این کار غیرعاقلانه و غیرمنصفانه است. این رابطه‌ی نادرست باعث می‌شود که در یک رابطه به بن‌بست رسیده گیر کنید و این امید واهی را به خود القاء کنید که او هنوز هم شما را می‌خواهد و عشق‌تان دوباره شعله‌ور خواهد شد. اما ممکن است طرف مقابل فقط به فکر این باشد که تا زمان پیدا کردن فرد مناسب خود را با شما سرگرم کند. چنین ظلمی منجر به شکستن دل فردی می‌شود که عشق خود را ماورای مسائل جنسی می‌داند. ادامه دادن رابطه با فردی که عشق شما را پس زده است، اجازه نمی‌دهد تا خود را از قیدوبندهای این عشق شکست خورده رها کنید. مطمئن باشید که دوباره عشق را تجربه خواهید کرد، این بار فردی که خود را در قبال شما متعهد می‌داند و می‌خواهد تا پایان عمر با شما به خوبی و خوشی زندگی کند، عاشق‌تان خواهد شد. بنابراین تسلیم خواسته‌های ناعادلانه نشوید.

دوباره به دوستان و اعضاء خانواده خود نزدیک شوید و کارهایی را که دوست دارید، انجام دهید. کاری را شروع کنید که همواره از انجام دادن آن می‌ترسیده‌اید. انرژی خود را به مسیر جدیدی هدایت کنید. احتمالاً آن‌قدر خودتان را وقف رابطه قبلی‌تان کرده‌اید، که خودتان و علاقه‌مندی‌هایتان را نادیده گرفته‌اید. بهتر است بدانید که در این دوران آسیب‌پذیراید، بنابراین خودتان را برای گریه کردن‌های گاه و بی‌گاه آماده کنید. این ضعف‌ها هیچ اشکالی ندارد. فهرستی از رویاها و اهداف خود در سال آینده تهیه کنید و برای رسیدن به آنها برنامه‌ریزی کنید. در کارهای داوطلبانه شرکت کنید، یک سفر جاده‌ای داشته باشید، کوهنوردی کنید، به دامان طبیعت پناه ببرید، شعر بنویسید، کتاب بخوانید، در سکوت بنشینید، در کلاس‌های مختلف شرکت کنید، روی کارتان تمرکز کنید، ادامه تحصیل بدهید و … هزار و یک کار دیگری را که دوست دارید، شروع کنید. آنی بشوید که همواره آرزویش را داشته‌اید. خصوصیاتی را که به داشتن آنها می‌بالید، روی کاغذ بنویسید و هرگاه احساس شکست و سرافکندگی کردید، به آن نگاه کنید. در طول مسیر پذیرش و عاشق خود شدن دوستان جدیدی پیدا خواهید کرد که خود واقعی‌تان را تحسین خواهند کرد.

پس از آن که مرحله اندوه و پذیرش را پشت سر گذاشتید، می‌توانید شرایط را با فکر باز بررسی کنید. ممکن است هنگام بازنگری رابطه قبلی خودتان متوجه خطوط قرمز یا اشتباهاتی بشوید که به شکست رابطه‌تان انجامیده است. از این اشتباهات درس بگیرید و تمام روابط خود، عاشقانه و غیره را بهبود بدهید. شاید شما یا طرف مقابل به اختلال شخصیت منفعل ـ متهاجم، ناسازگار ـ اجتنابی، هم‌وابستگی یا خوشایند همه رفتار کردن مبتلا باشید. یک پایان گاهی اوقات مقدمه یک شروع شگفت انگیز است.

برخی می‌خواهند رابطه قبلی خود را به سرعت جایگزین کنند تا احساس شکست، تنهایی یا درد آزارشان ندهد. عده‌ای همواره فرد دیگری را در صف انتظار نگه می‌دارند تا هیچ وقت تنها نمانند. اجازه ندهید که کسی شما را در لیست انتظار خود نگه دارد و خودتان نیز دیگری را سر ندوانید. استفاده کردن از دیگران برای فراموش کردن عشق قبلی خود ناعادلانه است. متاسفانه دل شکستن یک بازی نیست که بلافاصله قلب‌تان ترمیم شود و بتوانید با قلب سالم وارد یک رابطه جدید شوید. اگر این‌طور بود، هیچ وقت هیچ کس مقاله‌ای درباره روش‌های فراموش کردن عشق قبلی و شروع یک رابطه جدید نمی‌خواند. هر گاه وقت‌اش برسد، متوجه می‌شوید. به مرور زمان و با فاصله گرفتن از رابطه قبلی می‌توانید از سلامتی و مثبت بودن رابطه جدید مطمئن شوید.

اگر هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، عکس‌ها و نامه‌های عشق سابق‌تان را ببینید، نمی‌توانید او را فراموش کنید. زنده شدن این خاطرات باعث خیال‌پردازی‌های عاشقانه می‌شود و شروع به رویاپردازی درباره رابطه‌ای می‌کند که آن‌قدرها هم خوب نبوده است. بهتر است عکس‌ها، نامه‌ها و هدایا را در یک جعبه بگذارید و در آن را قفل کنید. اگر باز هم برای باز کردن جعبه وسوسه می‌شوید، یا آن فرد فکرتان را مسموم کرده است، می‌توانید تمام گنجینه‌تان را بسوزانید تا خاکستر شدن خاطرات نمادی از رها شدن شما از انرژی منفی باشد. همچنین می‌توانید از این اشیاء استفاده دیگری بکنید و آنها را به اثرهای هنری‌ای تبدیل کنید. اهدا کردن یا بازیافت این اشیاء نیز راه دیگری است.

برخی افراد مدت کوتاهی پا به زندگی‌مان می‌گذارند تا درسی به ما بدهند یا شیوه فکر کردن و زندگی کردن‌مان را متحول کنند. تازمانی که از گذشته عبرت نگیریم، اشتباهات یکسانی را مدام تکرار خواهیم کرد. درست است که فردی را در گذشته از دل و جان دوست داشته‌اید، اما احتمالاً او تنها فردی نیست که می‌تواند در قلب‌تان جا بگیرد. قرار نیست که پس از شکست خوردن یک رابطه تا ابد تنها بمانید، لازم نیست که عشق و توجه را از دیگری گدایی کنید. از فرصت‌هایی که در زندگی مقابل‌تان قرار می‌گیرد، استفاده کنید تا این پایان شروع تجربه‌ای بهتر باشد.

نه سال قبل قلب‌ام به میلیون‌ها تکه‌ای خرد شده بود که هر یک یادآور هزاران حسرت و اندوه بود. نخستین رابطه جدی‌ام را در دانشکده شروع کردم، در زمانی که تمام تزلزل‌ها و شک و تردیدها به حد اعلای خود رسید و به بحرانی جدی دامن زد. دوست پسر سابق‌ام مجبور بود که چند نقش، از مشاور تا مشوق و پرستار بچه را به عهده بگیرد. تمام رابطه ما صرف دلداری دادن و تقویت روحیه من می‌شد. پس از به اتمام رسیدن رابطه‌مان متوجه شدم که به مدت سه سال از دیگری انتظار داشتم که مرا دوست داشته باشد، آن هم در حالی که خودم را دوست نداشتم. شرمساری و احساس گناه باعث شد که تقریباً ده سال تنها بمانم. البته در این مدت با اشخاص جدیدی ملاقات کردم، اما رابطه‌مان هیچ‌گاه جدی نشد؛ به دیگران نزدیک می‌شدم، اما بعد راهی برای خراب کردن رابطه‌مان پیدا می‌کردم. تا مدت‌ها پس از قطع رابطه با آن مرد، احساسات‌ این رابطه به اتمام رسیده مانع به آرامش رسیدن و شاد زندگی کردنم می‌شد. از آسیب‌پذیر بودن و آسیب دیدن می‌ترسیدم. هرچند بیشتر بیم آن را داشتم که دوباره دیگری را آزار بدهم و مجبور باشم که با این عذاب وجدان زندگی کنم. در واقع من هنوز خود را از رابطه قبلی رها نکرده بودم و مسائلی حل نشده از آن اتفاق در وجود من بود که امکان داشتن یک زندگی شاد و پیدا کردن شخصی که بتوانم عاشقانه روزهایم را کنارش بگذرانم از من گرفته بود. اینجا بود که بالاخره تصمیم گرفتم به مشاور مراجعه کنم و برای اولین بار با یکی از مشاورین در این زمینه تماس بر قرار کردم. او پس از شنیدن داستان من، با ارائه راهکارهای مرحله به مرحله و تجویز تمرینات مؤثر به من کمک کرد تا به تدریج از رابطه ده سال پیش، خود را خلاص کنم، زندگی را از نو بسازم و کم کم خود را برای برقراری ارتباط با افراد جدید آماده سازم.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

274 بازدید

300 بازدید

253 بازدید

451 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام خسته نباشین ،من دختری۲۸ساله هستم که علاقه شدید پیدا کردم به همسایمون ایشون متاسفانه متاهل و دخترشون همسن من هست لحظه ای از فکرش درنمیام وقتی یکروز نبینمش کلافه میشم و بغضم میگیره انگار یه چیزی گم کردم حتی از طریق پیامک ابراز احساسات کردم با ایشون، اون هم گاهی رفتاری نشون میده که احساس میکنم منو دوست داره گاهی هم از رفتارش تنفر نسبت به خودم برداشت میکنم در کل با احساساتم بازی کرده میدونم کارم اشتباهه و کمک میخوام لطفا راهنماییم کنید.

سلام دوست گرامی احساسات‌تان را درک می‌کنیم، اما باید از خودتان بپرسید دلیل این علاقمندی چیست؟ چه چیزی در ایشان وجود دارد که شما را راضی کرده تا به او به عنوان یک عشق نگاه کنید و فکر کنید؟ او با احساسات شما بازی نکرده است، بلکه شما واقعیت موجود را انکار می‌کنید که او خانواده‌ای دارد و سالها پیش ازدواج کرده است. احساسات شما در حد علاقه قلبی هم باقی نمانده و حتی به او پیامک ابرازعلاقه ارسال کردید، این مساله به این معنی است که انکار در شما بسیار قوی است و واقعیت موجود را نادیده می‌گیرید. دوست عزیز نیاز است تا حتما با مشاور صحبت کنید تا بتوانید به صورت ریشه‌ای علت این علاقمندی را کشف کنید تا کشف کنید که به علت چه کمبودی این علاقه تا این حد شدید است.

سلام وقتتون بخیر. مرسی بابت راهنمایی هاتون.من یه خاستگاری دارم 30 سالشه 7 سال با ی خانومی دوست بودن عاشق ایشون بودن الانم میگن من حسرتشو میخورم که واسه ازدواج باهاش اقدام نکردم ازدواج کرد!همه ویژگی هاشون خوبه ولی میترسم گذشتش تو اینده تاثیر داشته باشه.چیکار کنم؟!!!

دوست عزیز سلام

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد شروع رابطه جدید وجود داره، همین مساله‌ای هست که شما هم به خوبی بهش اشاره کردید؛ همه آدم‌ها گذشته‌ای دارن، بنابراین کند و کاو کردن در اون درست نیست مگر اینکه گذشته تاثیرش را روی رابطه فعلی بزاره. مثل مورد شما. به همین دلیل بهتون می‌گم ترستون کاملا درسته! در مورد این موضوع باهاشون صحبت کنید. اگر واقعا بهشون علاقه دارید، پیشنهاد بدید که برای درمان حتما به روان‌شناس مراجعه کنند و تا کاملا این موضوع حل نشده، رابطه‌ای با هم شروع نکنید. حتما حتما یادتون باشه، قبل از بسته شدن پرونده گذشته، شروع رابطه حتی به صورت معمولی اشتباهه! چون، ممکنه شما به ایشون علاقه‌مند‌تر بشید ولی ایشون هیچ تغییری نکنند.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6چگونه رابطه شکست خورده را فراموش کنیم

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم


https://lovesradio.com/wp-content/uploads/Why-Take-Time-and-Invest1.mp3Downloads-icon


https://lovesradio.com/wp-content/uploads/How-does-this-course-help.mp3Downloads-icon

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده که در عشق و عاشقی به بن بست خورده ایم و مجبور شده ایم بنا به دلایلی از کسی که عاشقش بودیم دل بکنیم ، این کار بسیار مشکل است اما این پایان راه نیست و نباید همه زندگی را تمام شده دانست، بلکه باید برای فصلی تازه از زندگی آماده شد و و دوباره به زندگی عادی برگشت. مسلما این کار راحت نیست ولی می توان با راهکارهایی که در نمناک ارائه می کنیم با یک نگاه واقع بینانه و بدون آسیب روانی زیاد زندگی جدیدی را آغاز کرد .

چگونه رابطه شکست خورده را فراموش کنیم

1.به جای فکر کردن به خاطرات زیبایی که با معشوق گذرانده اید کمی عاقلانه به رفتارهایش بیاندیشید . به رفتارهایی که خاطر شما را آزرده و به چهره واقعی مردی نگاه کنید که این همه سال شما را فریب داده است .2.واقع بین باشید و بپذیرید رابطه ای که بر اساس عشق واقعی ، صمیمیت، صداقت و تعهد نیست دیر یا زود فرو می ریزد بنابراین وسوسه نشوید و در برابر وسوسه بازگشتن مقاومت نمایید.

3.خود را جای زن و فرزند او قرار دهید آیا خوشتان می آید دیگری به فکر همسرتان باشد و شما تنها مالک قلب و وجود همسر خود نباشید .

4.مدام به فردی که عاشقش بودید فکر نکنید و برای فراموشی حقیقی او بیشتر به فکر خودتان باشید .

5.خودتان را باور داشته باشید . فکر نکنید فقط او مناسب شما بود و شما دیگر عاشق نمی شوید بلکه به این فکر کنید که مردان شایسته زیادی در سر راه ازدواج شما قرار خواهند گرفت.

6.خوشبین باشید و به این فکر کنید که الان مجرد هستید و باید با آدم های زیادی آشنا شوید . خوشبین بودن موجب می شود شما زودتر عشق از دست رفته تان را فراموش کنید.

7.به این نیاندیشید که چون جذاب و دوست داشتنی نبوده عشق قبلیتان رهایتان کرده است به این فکر کنید که این امر فرصت دوباره ای به شما می دهد تا فرد مورد نظر خود را بیابید فردی که همانقدر که شما دوستش دارید او نیز شما را دوست خواهد داشت.

8.مردی که به احساسات شما توجه نمی کند و نسبت به شما و رنج هایتان بی تفاوت و منفعل است، به هیچ عنوان شایسته عشق ورزی نیست. اگر عشق و احترام در یک رابطه باید متقابل باشند نتیجه ای جز سرخوردگی ندارد.

9.زمان هایتان را به تنهایی بگذرانید و همیشه برای پر کردن اوقاتتان به دیگران متوسل نشوید . از تنها بودن و مستقل شدنتان شاد باشید و بیاموزید بدون وابستگی به دیگران شاد باشید زیرا فرد زندگی آینده تان به شادی نیاز دارد.

10.هر چیزی که او به شما داده و مربوط به او است را جمع کنید و در جایی خارج از دید قرار دهید . این کار سبب می شود روحیه تان بهتر شود .

 

 

سلام این مقاله برای اشخاصی مفید است که به دنبال پاسخ این سوال ها هستند..! چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم  بهترین راه برای برگرداندن عشقم؟ راه های برگرداندن دوست دختر  چگونه یک رابطه از دست رفته را برگردانیم .  چگونه عشق ازدست رفته خود را برگردانیم . چگونه یک رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم  چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم  چگونه یک رابطه را دوباره بسازیم   راه های برگرداندن همسر . چگونه اعتماد از دست رفته را برگردانیم؟  بازگشت به رابطه  چگونه عشقمان را به رابطه برگردانیم برگرداندن دوست پسر  برگرداندن عشق قبلی

شما میتونید با مشاهده این کلیپ آموزشی مراحل بازگشت عشق را یاد بگیرید و سپس در انتهای این مطلب روی لینک دانلود کتاب بازگشت عشق کلیک کنید و کتاب را هم دریافت کنید.

کتاب بازگشت به عشق برای ازدواج نوشته حسین رجب پور، این کتاب به کنترل احساسات، کنترل هوش هیجانی شما کمک می کنه کتاب بازگشت به عشق به شما کمک میکنه دید روشنی به رابطه خودتون داشته باشید، که آیا عشقی که قصد برگرداندن آن را با کمک کتاب بازگشت به عشق دارید فرد مناسبی هست و یا صرفا بخاطر وابستگی های کورکورانه و ضعف های احساسی میخواهید این فرد را برگردانید. وقتی این مرحله را انجام بدید میتوانید وابستگی و ضعف خود رو کنترل کنید و این کار به شما کمک میکنه تا کار های درست و تکنیک های کتاب رو انجام بدید و دیگر اشتباهی مرتکب نشید. در کتاب بازگشت به عشق شما با مفهوم ناخودآگاه آشنا میشوید و ریشه های روانی عشق و وابستگی رو بهتر میشناید و این مهارت کمک میکنه شما بتونید هر کسی رو وابسته خودتون بکنید.

این کتاب به آموزش تکنیک های NLP عشق، تکنیک های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه، تکنیک های برنامه ریزی عصبی کلامی، قانون جذب عشق، تکنیک های روانکاوی، تکنیک های ایجاد احساس عشق، ایجاد حسادت، کنجکاوی و ترس، میپردازد. با کمک کتاب بازگشت به عشق برای هدف ازدواج شما مهارت های ارتباطی، فن بیان، زبان بدن و تحلیل رفتار طرف مقابل رو یاد میگیرید.چگونه رابطه شکست خورده را فراموش کنیم

برقراری ارتباط بین پسر و دختر باعث برطرف شدن نیازهای زیادی از هر دو طرف می شود. در نتیجه وابستگی شدیدی بین مرد و زن بوجود میاید، در طول رابطه دوستی ممکن است یکسری رویداد ها سبب ایجاد فاصله و یا قطع ارتباط بین مرد و زن شود از این رو بعد از جدایی معمولا فرد دچار افسردگی و سردرگمی خواهد شد. و تمام ذهن و وقت خود را صرف بازگشت به رابطه و برگرداندن عشق از دست رفته خود خواهد کرد.

اینکه تلاش کنیم عشق خود را به رابطه بازگردانیم یا بدنبال پاسخ سوال چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم بودن کار اشتباهی نیست و تلاش هایی که در مسیر ترمیم رابطه از دست رفته انجام میدهیم یک مکانیزم کاملا طبیعی هست. اگر شما باتمام وجود تصمیم دارید هر جوری که شده همسر یا دوست خود رابرگردانید و تمام تمرکز خود را روی راه های برگرداندن یک رابطه گذاشتید نباید نا امید شوید همه چیز قابل ترمیم هست حتی رابطه که دچار شکست شده ویا اعتماد از دست رفته.

آیا برگرداندن عشق از دست رفته صحیح است؟

من هم با شما موافق هستم اینکه یک عشق یا یک رابطه را بخواهیم برگردانیم و از دوباره بسازیم طبیعی است اما در این بین نکاتی هم وجود دارد:

۱٫آیا طرف مقابل ما ارزش بازگرداندن را دارد؟

۲٫برای اینکه رابطه خود را برگردانم چه بهایی باید پرداخت کنم؟

۳٫آیا میتوانم معایب خود را از بین ببرم؟

۴٫آیا بعد از ترمیم رابطه توانایی فراموشی اتفاقات ناخوشایند را دارم؟

۵٫آیا واقعا عاشق او هستم یا احساس من فقط یک عادت است؟

اگر با پاسخ دادن به این سوال ها باز هم احساس کردید که تصمیم شما برای بازگشت به رابطه صحیح است پس دست بکار شوید!

اکثر افراد وقتی در یک رابطه دچار شکست می شوند برای اینکه عشق خود را بازگردانند اشتباهاتی انجام می دهند که نه تنها کمکی به ترمیم رابطه ازدست رفته نخواهد کرد بلکه تاثیر کاملا منفی روی روند بازگشت خواهد گذاشت.

قطعا شما با این نگرش به موضوع نگاه می کنید که اگر با او تماس نگیرم و همیشه وجود خود را اثبات نکنم عشقم من را فراموش خواهد کرد. اما از تماس های مدام و پیام های مکرر فقط یک چیز نصیب شما می شود (پیام ها و تماس های بی پاسخ) دلیل این اتفاق این است که وقتی طرف مقابل شما با این حجم از تماس و پیام روبرو می شود نسبت به شما یک احساس منفی پیدا می کند. وقتی شما مدام این احساس را افزایش می دهید مانند یک نیروی گریز از مرکز عمل میکنید و بیشتر باعث دورشدن عشق خود می شوید.

غریزه شما بر این موضوع پافشاری دارد که اگر طرف مقابل حس و حال بد من را ببیند دلش برایم خواهد سوخت وقطعا برمی گردد تا من را از این حال نجات دهد، در صورت انجام این اشتباه دو حالت رخ می دهد عشقتان شما را فردی ضعیف و بدون ارزش قلمداد می کند یا نهایتا بخاطر دلسوزی به رابطه باز می گردد، که امکانش بسیار کم است، اما اگر این تفاق افتاد و شما موفق شدید در نظر داشته باشید طرف مقابلتان تا حدی میتوند به دلیل دلسوزی در یک رابطه اجباری بماند و این رابطه دوامی نخواهد داشت جدای از ان رابطه ای که بر اساس دلسوزی باشد هیچ ثمری نخواهد داشت.

اینکه ما همیشه در دسترس باشیم شاید از نظرمان کار درستی باشد ولی نتیجه عکس دارد. به احتمال زیاد اینکار را انجام دادید ولی نتیجه ای نگرفتید، مانند ک غلام و برده عمل کردن باعث می شود استقلال شخصیتی خود را از دست بدهیم و نه تنها کمکی به برگرداندن عشق قبلی نمی کند بلکه از ما یک ابزار بی اهمیت خواهد ساخت.

در روز بارها به او بگویم که چقدر عاشقش هستم خب نتیجه چیست؟ آیا او از احساس قلبتان بی خبر است؟ اینکه مدام در گوشش یا با پیام و از طریق دوستان بگویم عاشق او هستیم فقط و فقط خود را شخصی ضعیف و بدون عزت نفس نشان داده ایم.

احتمال بروز این اتفاق هست، شخصی که در یک رابطه است بعد از جدایی حداقل به ۶ ماه زمان نیاز دارد تا وارد یک رابطه جدید بشود اگر زودتر از این مدت رابطه جدیدی را شروع کنند قطعا دچار مشکل خواهد شد. زیرا این رابطه قطعا واکنشی خواهد بود و دوام زیادی نخواهد داشت، بعد از جدای خلع هایی بوجود خواهد آمد اگر طرف شما برای پر کردن این خلع های عاطفی با شخص دیگری وارد رابطه بشود نباید زیاد نگران باشید در واقع این موضوع کاملا هم بد نیست!

وقتی رابطه خود را از دست رفته می بینید و التماس و اصرار بی فایده بوده با خود می گوید باید تهدیدش کنم تا برگردد تنها راه همین است، اما تنها اتفاقی که با این کار روی می دهد از بین رفتن اعتماد عشقتان به شماست.

بجای اینکه مشکلات رابطه خود را بشناسید فقط در این تصور فرو می روید که دیگران تحمل خوشبختی و رابطه زیبای شما را نداشتند، پس به همین دلیل رابطه شما را برهم زدن اما اگر کمی احساسات را کنار بگذارید و عقلانی فکر کنید دشمنی نخواهید دید.

شاید با مطالعه این مقاله نا امید شده باشید و با خود بگوید من این اشتباهات را انجام دادم و دیگر راهی نیست،! اما برعکس شما هنوز هم می توانید رابطه دوستی خود را ترمیم کنید برای اینکار نیاز به یادگیری یک سری مهارت ها دارید.

میتوان در ۴ مرحله رابطه خود را ترمیم کرد:

مرحله اول قطع کامل ارتباط

دیگر تماس نگیرید

پیام ارسال نکنید

کسی را واسطه نکنید

مرحله دوم راه های برگرداندن عشق قبلی مربوط به زمان قطع ارتباط است. تکنیک ها و اقداماتی که شما باید در زمان قطع ارتباط انجام بدهید تا در مسیر برگرداندن عشق رفته پیشرفت کنید.

در مرحله دوم راه های برگرداندن دوست دختر شما باید احساس منفی که در طول رابطه و زمان تنش رابطه بوجود آمده است را ازبین ببرید تا زمانی که این احساس منفی نسبت به شما وجود داشته باشد تمام اقدامات شما با واکنش منفی مواجه خواهد شد.

در مرحله سوم شما باید با کمک قانون جذب و تکنیک های ان ال پی (برنامه ریزی عصبی کلامی) خودتان را در ناخودآگاه عشقتان با احساس مثبت مرتبط کنید، باید باور وی را نسبت به رابطه و خود و آینده رابطه تغییر دهید تا ناخودآگاه ایشان متقاعد شود، بازگشت به رابطه اشتباه نیست با انجام این نکات ما قادر خواهیم بود عشقمان را به رابطه برگردانیم.

در مرحله چهارم باید با استفاده از قانون جذب و ان ال پی ارتباط غیر مستقیم را با ناخودآگاه عشقمان برقرار کنیم این کار اهمیت زیادی دارد و اگر بصورت درست انجام شود می توانیم عشقمان را به رابطه برگردانیم. در این مرحله از نظریه پروانه ای و نظریه شش درجه جدایی استفاده می شود.

مرحله پنجم مرحله آخر است که باید به بهترین شکل ممکن و با تمرکز و دقت انجام پذیرد این مرحله شامل برقراری ارتباط مستقیم، تاثیر گذاری مستقیم است، برای اینکه مرحله پنجم بصورت عالی اجرا شود شما باید با تکنیک های پیام دادن زبان بدن تکنیک های ارتباطی مستقیم تکنیک های صحبت کردن راجب خود آشنایی کامل داشته باشید.

ادامه مراحل که بصورت تخصصی میباشد را میتوانید از طریق تلگرام دریافت کنید:

ادامه این مراحل شامل تکنیک های nlp عشق میباشد که بصورت خصوصی ارسال می شود.

همچنین می توانید پرسش های خود را به صورت رایگان در مورد این مراحل ارسال کنید تا در اسرع وقت پاسخ دریافت کنید شود.

تماس فقط از طریق تلگرام یا واتس آپ :

تلگرام telegram

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

چگونه رابطه شکست خورده را فراموش کنیم

چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم

مقالات مرتبط:                              ارتباط با ما

چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم

زبان بدن در عشق

دینامیک های مرد و زن

چگونه با اعتماد بنفس بنظر برسیم

چگونه عشقمان را عاشق خود کنیم

لینک کانال تلگرام: sarbargetaze

سربرگ تازه یک سایت خسته کننده و بی هدف نیست، سربرگ تازه یک سایت تخصصی در زمینه ان ال پی و قانون جذب می باشد. من حسین رجب پور نویسنده مقالات سایت و محقق در زمینه قانون جذب و ان ال پی هستم.

 

مقاله چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم خیلی قشنگ بود انگار داشت راجب من حرف می زد خوندمش و دقیقا همین اشتباهاتی که شما گفتید نکنید من بارها تکرار کردم دیگه نمی دونستم چیکار کنم آخه واقعا حالم خیلی بده منم میخوام رابطه شکست خورده خودم رو ترمیم کنم تورو خدا بگید راهش چیه تعریفتون رو خیلی شنیدم شنیدم راه کاراتون خیلی خوبه به منم کمک کنید

این که ما چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم ابتدا نیاز به یادگیری تکنیک های روانکاوی ان ال پی دارد شما باید احساس منفی بوجود آمده در رابطه خود را ازبین ببرید سپس احساس مثبت بوجود بیاورید تا شرایط برای اجرای تکنیک ها ترمیم یک رابطه شکست خورده فراهم شود. برای آشنایی با تکنیک های چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنید میتونید دز موسسه سربرگ تازه عضو بشید. برای آشنایی با تکنیک ها میتونید به بخش ارتباط با ما از منی بالایی سایت مراجعه کنید و سوالات خودتون را از مدیر روابط عمومی موسسه سربرگ تازه بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

سلام من النازم عشق بچگیم یعنی من ۴سالم بود با یه پسر ۱۶ساله…

سلام شما می تونید به تیم روانشناسی سربرگ تازه در تلگرام یا و…

یک سال بزرگترم است .از هم جدا شدیم ولی همدیگه رو دوست داریم…

سلام دوست عزیز. شما اشاره کردید به این که طرف مقابلتون رو بخ…

آیا حساب کاربری ندارید؟

09129305020

مشکل در عملکرد سیستم


بازگشت به صفحه اصلی

هر ارتباط شکست خورده ای دردناک است.

به قدری این اتفاق دردناک است که هیچ درد فیزیکی نمی تواند مانند آن باشد.

ممکن است بخاطر حماقتی که کرده ایم ناراحت باشیم و به خاطر بی عدالتی دنیا از همه چیز و همه کس متنفر شویم.

به حدی که به هرکسی میرسیم بخواهبم با سیلی به صورتش بزنیم و تا مدت ها تنها باشیم.

در این اوقات احساسات ما لطمه دیده و حتی ممکن است همه جا گریه بکنیم.چگونه رابطه شکست خورده را فراموش کنیم

هرجا که که آهنگ آشنایی که یادآور او باشد به گوش برسد ممکن است تا حد مرگ گره کنیم.

اما نیاز است بدانیم که این کارها برای گذر از این شکست کافی نیستند.

نیاز است ما نکاتی را رعایت کنیم تا بتوانیم در چنین مواقعی آن فرد را به طور کامل از ذهن پاک کنیم و به اذیت کردن خود پایان دهیم.

در زیر موارد و راهکارهایی هستند که به شما کمک می کنند از این شکست عبور کنید.

این که بعد از بهم خوردن رابطه ناراحت، عصبانی و دلمرده شوید، عادی است. و حتی ممکن است تا زمان زیادی عصبانی باقی بمانید.

اما اگر این عصبانیت را ادامه دهید فقط دارید به خودتان استرس تزریق می کنید و دنیایتان را تنگ تر می کنید.

شما بایستی بپذیرید که این ارتباط تمام شده و حتی سعی نکنید که تکه های بهم خورده ای این رابطه ها را وصله پینه کنید چرا که فقط خودتان را آزار می دهید.

پذیرش اولین گام برای گذر و خاتمه دادن به این شکست است. مدام به این رابطه و شکست فکر نکنید و چیزها را هی پشت سر هم مرور نکنید.

زمانی که این شکست را بپذیرید، دیگر در مورد آن درنگ و تامل نکنید. باور کنید فکر کردن به این که چرا این گونه شد چرا شکست خوردم چرا من را دوست ندارد و …

فقط و فقط حال شما را بدتر می کند و چیزی را از واقعیت مساله حل نمی کند.

به جای این کارها بپذیرید که قبول کنید که همه چیز تمام شده و فکر کردن در مورد او را متوقف کنید. این کار آسانی نیست اما شما از عهده ی آن بر می آیید.

یکی از بهترین راهها نوشتن در مورد احساساتتان است. نیازی نیست که این یک نوشته منطقی و یا خوب باشد.

فقط هرچه به ذهنتان می آید را بنویسید. اینگونه تصور کنید که با نوشتن احساسات بدتان و افکار بد و منفی که دارید، همه شان ذهن و جسم شما را ترک می کنند.

قاعده ی هر ارتباطی این است که هیچ زمانی به فرد مقابل نچسبید. باید یاد بگیرید که رها کنید.

این کار آسانی نیست.

رها کردن واقعا مهم ترین گام و سخت ترین کار در هر رابطه ای است.

خاطرات زیادی وجود دارند و فراموش کردن این خاطرات به نظر غیر ممکن می رسد. خب برای چه کسی سخت نیست که همه ی اینها را رها کند؟

شما زمان، انرژی و اشک هایی را هزینه کرده اید تا رابطه را بسازید و تنها در یک لحظه از دست دادن آن آسان نیست.

پس رها کردن واقعا سخت است! با این حال، نیاز است که به فکر خودتان نیز باشید.

نیاز است که بیش از هر کس دیگری به خودتان ارزش داده و احترام بگذارید و سربار بودن و چسبیدن به فرد مقابل فقط نشان دهنده ی این است که ارزشی که به خودتان قائل هستید بسیار کم و ناچیز است.

به کسی که ارزش واقعی شما را نمی داند آویزان نشوید. این کار چیزی را درست نمی کند.

هرچند ممکن است بخواهید تنها باشید و این قابل احترام است. هر فردی مستحق زمان تنهایی است و این فرصت را از شما منع نمی کنیم.

زمانی که شما تنها هستید، می توانید به مسائل فکر کنید اما به صورت افراطی به این مسائل فکر نکنید.

برای مدت زمان زیادی در خانه نمانید و به بیرون بروید.

با دوستان خود مراوده کنید. این به شما زمان کمتری برای فکر کردن در مورد فرد قبلی می دهد. در زیر اشعه های آفتاب بنشینید و از مناظر لذت ببرید و یا با دوستان و خانواده خود به سفرهایی بروید که تا کنون نرفته اید.

این کار قطعا به شما دید بهتری از جهانی که در آن زندگی می کنید می دهد.

جهانی بدون شریک زندگی سابق احمقتان.

فراموش نکنید که زمانی بدون او زندگی می کردید پس حالا هم نبود او زندگی شما را تباه نمی کند پس الان به جایی برگشته اید که زمانی او وجود نداشته است.

اکنون که او نیست زندگی شما به پایان نرسیده است.

علاوه بر اینها، ورزش کردن، نور خورشید و هوای تازه به شما کمک خواهد کرد تا سالم تر شوید و این به بدن شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشد.

به زودی، قلبتان حس بهتری خواهد داشت.

زمانی که رابطه شکست خورده، هر چقدر هم که سخت تلاش کنید، هیچ وقت مانند سابق نخواهد شد. دلیلی وجود دارد که چرا این ارتباط به جایی نرسیده است و خیلی کم پیش می آید که یک ارتباط مجددا شکل بگیرد و به جایی رسد.

زمانی که علت بهم خوردن ارتباط ربطی به خود زوجین ندارد (مانند شغل یا یک سوء تفاهم کوچک)، با تغییر شرایط این امکان وجود دارد که همه چیز را بتوان درست کرد.

اما اگر این رابطه به این دلیل به هم خورده که تفاوت های فردی یا خیانت وجود داشته، شما بایستی قبل از بازگشتن به همان فرد مجددا و عمیقا فکر کنید چون ایده ی جالبی نیست.

نیاز است به درون خود نگاه کرده و با خود صادق باشید. اگر فکر میکنید که هنوز می توانید به کسی که قلب شما را آزرده اعتماد کنید، پس به سمت او بروید. اما باید مواظب باشید.چگونه رابطه شکست خورده را فراموش کنیم

جدا اگر او به شما خیانت کرده است مجددا هم این کار را خواهد کرد! قطعا این کار را می کند!

آنچه که ما میخواهیم به شما بگوییم این است که بهتر است دیگر به گذشته نگاه نکنید.

به دنبال فرصت هایی برای یک عشق و زندگی بهتر، بدون نگرانی و کشمکش باشید. علم ثابت کرده است که زمانی که یک خیانتکار همیشه خائن است پس یک لطفی به خودتان بکنید و به دنبال فرد دیگری باشید که ارزش واقعی شما را ببیند.

برای خارج کردن فرد قبلی از زندگی تان، نیاز است که خاطرات جدیدی ایجاد کنید.

اگر شما جاهایی را با همدیگر در گذشته دیده اید، نیاز است تا جاهایی را امتحان کنید که قبلا هرگز ندیده اید.

حتی بهتر است که جاهایی را قبلا با همدیگر رفه اید هم بروید اما این بار کارهای دیگری را با دوستان و اعضای خانواده خود تجربه کنید.

غذاهایی را امتحان کنید که هرگز قبلا نچشیده اید. یک ورزش دیگر را امتحان کنید.

کارهایی را انجام دهید که قبلا هرگز تصور نمی کردید مانند:

اگر خاطرات جدیدی بسازید، شانس بهتری برای فراموش کردن فرد قبلی خواهید داشت و به مرور چیزهای زیاد جدیدی را کشف خواهید کرد که قادر به انجام آن هستید، کارهای که هرگز فکرش را هم نمی کردید.

شما مجرد هستید و این بهترین زمان برای شما برای تمرکز روی خودتان است. اکنون پول و زمان تماما در اختیار شماست. در مورد خرج کردن اینها احساس گناه نکنید.

به خودتان بد نگذرانید. به یک چشمه آب گرم بروید و به خودتان خدمت کنید. لباس های جدید، کفش و لوازم آرایش جدید بخرید.

به کلاسهای جدید ثبت نام کنید و کارهای جدید یاد بگیرید. فعالیت های ارزشمند مانند یوگا، شنا و دوچرخه سواری و هنرها و صنایع دستی را امتحان کنید.

زمانی که خودتان را ارتقا دهید، اعتماد به نفسی در خود خواهید ساخت که به شما تعادل مشخصی خواهد داد. این باعث می شود تا در مورد خودتان احساس بهتری داشته باشید و این خیلی جذاب است.

این کار همچنین به شما کمک می کند تا یک الگو و یا فردی برای تحسین کردن داشته باشید.

این می تواند همچنین فردی باشد که شکست را جربه کرده و می تواند به شما راهنمایی هایی برای مواجهه با احساساتتان بدهد. از کمک خواستن نترسید و خجالت نکشید.

شریک زندگی قبلی شما ممکن ااست هنوز بخواهد حتی بعد از بهم خوردن رابطه با شما تماس بگیرد و ارتباط برقرار کند.

اگر این اتفاق افتاد، قطعا این کار باعث خواهد شد شما نتوانید او را فراموش کنید. محترمانه رفتار کنید اما به نیازهای خود آگاهی داشته باشید و منطقی باشید.

شما می توانید شماره تماس خود را تغییر دهید (یا او را بلاک کنید) و شماره او را از لیست مخاطبین خود حذف کنید.

اگر شماره اش را حفظ کرده اید، واقعا نیاز است به خودتان نظم داده و نهایت تلاشتان را بکنید تا با او تماس نگیرید.

سعی کنید تا شماره های مهم دیگر را حفظ کنید. سرتاش را طوری شلوغ کنید که حتی فکر تماس با او هم از ذهنتان نگذرد.

به وقتش، شما شگفت زده خواهید شد از این که حتی شماره اش را هم به یاد ندارید.

او را در تمام جوامع مجازی آنفالو یا بلاک کنید و تمام پیام های قبلی تان و ایمیل هایی را که از او دریاف کرده اید، حذف کنید تا نتوانید به آنها مراجعه کنید.

فشار برای تماس با او به مرور کم شده تا جایی خواهد رفت که حتی خود او را به خاطر نخواهید آورد.

لیستی از تمام کارهایی که میخواهید با زندگی خود انجام دهید را تهیه کنید. چه کارهایی است که هیچ وقت نمیتوانستید با همدیگر انجام دهید؟

آیا او از قایق سواری متنفر بود چون دریا زده میشد؟ پس به یک سفر دریایی بروید. آیا اجازه نمیداد به کلاس رقص بروید؟ در یک کلاس رقص شرکت کنید.

اتاق تان را تمیز کنید و تمام چیزهایی را که به نحوی به او مرتبط است را مانند آلبوم تصاویر، هدایا، گلهای خشک شده از گذشته که هنوز به عنوان یادگاری نگه داشته اید، نامه ها و کارتهای تبریک روز تولد را دور بیندازید.

دیوارها را مجددا رنگ کنید و اتاقتان را مجددا دکوراسیون کنید. این کارها آسان نیستند.

اما شما باید از این مراحل گذر کنید و این چیزها را که به عنوان یادآوری از ارتباط گذشته تان هستند پاک کنید و این به شما کمک خواهد کرد تا زودتر او را فراموش کنید.

خودتان را برای قوی تر بودن به چالش بکشید و خواهید دید که اگر موفق شوید چقد دلپذیر است و حس خوبی دارد.

اگر به این نتیجه رسیده اید که بگذارید و بگذرید دیگر چیزی اهمیت ندارد اما شما باید به خودتان کمک کنید. لیستی از تمام کیفیات و ویژگیهای بد فرد گذشته زندگیتان بنویسید، چیزهایی که شما نمیتوانستید در مورد او تحمل کنید.

تمام دلایلی را که شما نمیوانید به او برگردید را بنویسید. سپس تمام ویژگیهای مثبت خود را بنویسید، تمام ویژگیهایی که شما را خاص و با ارزش می کند و شما را مستحق داشتن یک رابطه مجددد عاشقانه می کند.

لیستی از ۱۰۰ ویژگی برتر خود تهیه کنید. تا به ۱۰۰ نرسیده اید توقف نکنید. نوشتن اینها به شما کمک می کند تا خودتان را متقاعد کنید که بهترین تصمیم را بگیرید.

با اهداف جدید خودتان را نظم دهید. با اهداف کوچکتر شروع کنید. به عنوان مثال، هر روز به یک پیاده روی ۳۰ دقیقه ای بروید.

نیازی نیست که هدفتان خیلی بزرگ و یا خیلی مهم باشد. این می تواند یک هدف ساده باشد ولی به شرطی که به شما کمک کند تا از این مرحله عبور کنید.

به یاد داشته باشید، این فقط یک مرحله است و نه تمام طول زندگی. پس چند هدف برایخود مشخص کنید. هر شب قبل از اینکه به رختخواب بروید برای روز بعد فهرستی از اهداف خرد مشخص کنید.

این یک راه موثر برای فراموش کردن فرد سابق است. حتی اگر ارتباط گذشته ی شما به نتیجه نرسیده است، این نباید شما را از عشق مجدد باز دارد.

سعی کنید در قلبتان را به یک امکان مجدد از عشقی که بهتر، پر رنگ تر و بزرگتر است نبندید. لبخند بزنید و امیدوار باشید.

فردی وجود خواهد داشت که مناسب شماست، فردی که از داشتن شما خشنود و راضی خواهد بود، فردی که قدر و ارزش شما را خواهد دانست و بیش از هر فرد دیگری به شما احترام خواهد گذاشت.

شما عشق جدیدی پیدا خواهید کرد که باعث رشد و پیشرفت شما خواهد شد و هر روز به شما انگیزه خواهد داد.

نویسنده : مشاورانه

من دو سال پیش با یک پسر دوست بودم و توی دانشگاه همدیگه رو می‌دیدیم و گاها تلفنی حرف میزدیم این رابطه کلا دو یا سه هفته طول کشید خودشون درخواست دادن هدفشون بنا به گفته‌ی خودش ازدواج بوده ولی من حسی بهش نداشتم و پیشنهادش رو قبول کردم چون میخواستم یک کاری کنم تا دست از سرم برداره و کمی هم بخاطر رفتارای دوستانم روی ایشون حساس شده بودم این اولین رابطه‌ای بود که با یک آقا داشتم بعد از یک مدتی کمی حس کردم بهش علاقه پیدا کردم اما یک شب توی پیامایی که بهم داد کلمه‌ای بکار… ادامه دیدگاه »

با سلام خدمت شما دوست عزیز لطفا اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار بدهید تا باهم بیشتر صحبت کنیم. ۱٫ آیا منظور شما این است که شما چند مدت با یک خانم دیگر که بجای آن آقا با شما صحبت می کرده اند چت کرده اید؟ ۲٫ آن حرفی که باعث شد این رابطه را بهم بزنید چیست؟ ۳٫ آیا با ایشان به صورت حضوری هم صحبت کرده بودید؟ ۴٫ در زمان فعلی چند سال دارید؟ ۵٫ از آخرین باری که ایشان را دیده اید چند مدت می گذرد؟ ۶٫ می خواهید چه حرف هایی به ایشان بزنید که ناگفته… ادامه دیدگاه »

فقط موقعی که به من پیشنهاد داده بودن گویا خانم دیگه ای این کار رو انجام دادن و خود آقا هم اونجا حضور داشتن و به درخواست خودشون این کار انجام شده طبق چیزی که من شنیدم، واقعا کلمه زشتی بود و ایشون من رو در حد یک زن خیابونی پایین آوردن و گفتن این حرف رو پسرعموش گفته و بینشون زد بخاطر این حرف. بله دو یا سه بار حضوری به مدت یک الی دو ساعت صحبت کردیم اما بعد از اون جریان دیگه حاضر نشدم حضوری با ایشون حرف بزنم گاهی فقط در حد سلام کردن و روزی… ادامه دیدگاه »

دوست عزیز دقت کنید با توجه به اینکه تایم زیادی از این موضوع گذشته است و بیان این موضوعات تاثیری در گذشته نخواهد داشت و می تواند دوباره مشکلات گذشته را باز کند و شما را به خودش مشغول کند . بهتر است اگر ایشان خودشان پیش قدم شدن در این مورد صحبت کنید در غیر این صورت بیان آنها کمکی به شما نخواهد کرد چون ایشان مسئول رفتار افراد دیگر از جمله دوستانشان نیستند و دوم اینکه ایشان به عنوان یک فرد بالغ باید رابطه خود را مدیریت می کردند و از اینکه هر سری فردی به شما پیام… ادامه دیدگاه »

الان من چیکار کنم؟ اصلا شما همچین فردی رو مثبت ارزیابی می کنید؟ من هیچ کاری نمی کنم همونطورر که تا الان نکردم اگر مجددا اومدن جلو چیکار کنم؟ اصلا ممکنه همچین اتفاقی بیفته؟

دوست عزیز در مورد ایشان همانطور که گفتم مدیریت یک رابطه را در دو سال قبل بلد نبوده اند و اگر هنوز ایشان همین روال را برای دوستی بخواهند پیش ببرند می تواند با مشکلات رابطه را مواجهه کند اما در مورد ایشان تا زمانی که با خودشان صحبت نشود نمی توان قضاوتی کرد . در مورد پیشنهاد دوباره ایشان بهتر است بر این موضوع تمرکز نکنید و اگر این اتفاق رخ داد بهتر است در ارامش دلیل این پیشنهاد و هدفشان را از رابطه و همچنین سبک رفتاری و شخصیتیشان را مورد بررسی قرار بدهید تا بتوانید تصمیم گیری… ادامه دیدگاه »

ممنون از راهنماییتون

خیر فقط پیام های اولیه که من رابطه با ایشونو قبول کنم گویا آقا هم اونجا حضور داشتن و به در خواست ایشون این کار انجام شده، به من گفتن با پسرعموشون دعوا کردن و باعث شده گوشیشون بشکنه و زد و خورد فیزیکی پیش بیاد وقتی پرسیدم چرا اول چیزی نگفتن ولی بعدش گفتن پسرعموش من رو در حد یک زن خیابونی پایین آورده از اونجا نسبت به ایشون سرد شدم و احساسم رو از دست دادم. بله دو یا سه بار حدود یک یا دو ساعت با هم صحبت کردیم که بیشتر ایشون حرف زدن و از نقشه… ادامه دیدگاه »

سایت “مشاورانه” به صورت 24 ساعته در زمینه های مشاوره روانشناسی خانواده تلفنی و حضوری در خدمت شماست ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ برترین روانشناسان ایران در کنار شما هستند

انجمن روانشناسی آمریکا

کانون مشاوران ایران

انجمن روانشناسی ایران

Medical news

چگونه رابطه شکست خورده را فراموش کنیم
چگونه رابطه شکست خورده را فراموش کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *