چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

 
helpkade
چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم
چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

جستجو در سایت

صمیمی شدن با همسر کار دشواری نیست، خواسته همه جوجین داشتن ارتباط صمیمی با همسر است   هر چند  که رابطه زناشویی موجب نزدیکی زن وشوهر به هم می شود اما ممکن است صمیمیت را  به وجود نیاورد. این رابطه تنها راه برقراری ارتباط و نزدیک شدن زوج به یکدیگر نیست. چه بسا روشهای بسیاری برای ایجاد صمیمیت در زندگی مشترک وجود دارد که می تواند احساس و علاقه شما را به همسرتان نشان دهد. روشهای زیر اگر چه شاید بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر آیند، اما می توانند معجزه عشق دوباره شما باشند:

به صورت همسرتان نگاه کنید و چشمان او را هدف قرار دهید، یادتان باشد با همین کار به ظاهر سخت اما راحت، می توانید پیام های عمیق احساسی تان را بدون رودربایستی و یا خرج کردن کلامی، به همسرتان انتقال دهید

لازم نیست همسرتان شق القمر کند که  کارهای او به چشم تان بیاید و یا حرفی متفاوت بزند که به حرفهایش گوش دهید. فقط کافی است با خود تمرین کنید که همسرتان را همیشه و در همه حال ببینید و بشنوید. حتما دیدن خرابکاری ها و یا شنیدن غرغر هایش هم لطف دیگری دارد.چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

البته برای دیده و شنیده شدن گاهی لازم است پویا شوید. لازم است، برای خارج کردن زندگی تان از یکنواختی، هر روز به دنبال کشفی جدید از توانایی ها و خصوصیات اخلاقی و شخصیتی خود و همسرتان باشید. شما آقای عزیز، اگر تا دیروز عادت به خرید گل نداشتید، امروز با شاخه گلی به خانه بروید و یا شما خانم عزیز، ذوق زنانه تان را بکار بگیرید و سفره ای رنگین با دیزاین متفاوت تر از شبهای قبل برای همسرتان بچینید.

چشم ها هیچ وقت به هم دروغ نمی گویند! در اوج دعوا هم که باشید، اگر عمیقا به چشمان همسرتان خیره شوید، می توانید عشق او را نسبت به خودتان دریابید. عاشقانه و با لبخندی بر لب به چشمان همسرتان زل برنید، آن وقت خواهید دید که احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتری با همسرتان می کنید. از همین امروز این تمرین را شروع کنید، به صورت همسرتان نگاه کنید و چشمان او را هدف قرار دهید. یادتان باشد با همین کار به ظاهر سخت اما راحت، می توانید پیام های عمیق احساسی تان را بدون رودربایستی و یا خرج کردن کلامی، به همسرتان انتقال دهید.

«دوستت دارم»، جمله معجزه گری است که شنیدن به موقع آن، گوش همسرتان را  می نوازد و به زندگی شما امید تزریق می کند

درست است که می دانید همسرتان شما را دوست دارد و او هم از علاقه شما نسبت به خودش مطمئن است، اما این دلیل نمی شود که شما و یا همسرتان از ابراز علاقه نسبت به یکدیگر امتناع کنید. همه افراد نیازمند شنیدن این جمله هستند، ولو آن که جمله تکراری باشد.

تاکید به این حس هیچ گاه از ارزش شما نمی کاهد و یا همسرتان را پرتوقع نمی کند، به همسرتان  بگوئید: دوستش دارید و از این که او کنارتان هست، احساس آرامش و خوشبختی می کنید. «دوستت دارم»، جمله معجزه گری است که شنیدن به موقع آن، گوش همسرتان را  می نوازد و به زندگی شما امید تزریق می کند.

همسرتان را در آغوش بگیرید، او را ببوسید و موهایش را نوازش کنید. به معجزه نوازش کردن و بوسیدن اعتقاد قلبی داشته باشید، بی شک حال و احوال تان را تغییر می دهد. بوسیدن پیشانی همسر، نشانه عشق و علاقه است و نوازش کردن، زن و شوهر را به لحاظ احساسی و جسمی به یکدیگر نزدیک می کند و باعث احساس رضایت و خشنودی می شود. این امر برای زنان بسیار حیاتی است، چه بسا وقتی ببینند همسرشان نه به هدف رابطه جنسی بلکه تنها از روی عشق و محبت این کار را انجام می دهد، احساس خوبی خواهند داشت.

در همه حال، حتی شرایط بحرانی، به همسرتان بی احترامی نکنید. سعی کنید کلام و یا حرکتی نکنید که در ذهن همسرتان حک شود ، یادتان باشد دیر یا زود تاوان آن را می بینید

مقاله از : نسرین صفری/کارشناس ارشد روان شناسی-بخش خانواده ایرانی تبیان

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

رابطه جنسی موفق

رابطه جنسی صمیمانه در زوجین

چطور رابطه شادی با همسر داشته باشیم

با شوهرم چگونه رفتار کنم

نحوه ابراز علاقه به همسر

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


5984


بازدید امروز:


39106


بازدید دیروز:


232265536


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

صمیمیت چقدر اهمیت دارد

نبود صمیمیت بین دوستان باعث احساس تنهایی می شود. نبود صمیمیت در روابط عاطفی نه تنها باعث احساس تنهایی می شود بلکه منجر به نارضایتی و در نهایت جدایی خواهد شد.

بسیاری از زوج ها با اینکه در یک مکان زندگی کرده و زمان زیادی را با هم می گذارند احساس جدایی می کنند و این به دلیل نبود صمیمیت بین آن ها است.

صمیمیت باعث می شود زوج ها در کنار یکدیگر باشند، این باور را به آن ها می دهد که تفاهم و نقاط مشترک زیادی دارند و ارتباط بین آن ها را قوی تر می کند. وقتی زوج ها از روابط عاطفی خود شکایت می کنند اولین چیزی که باید بررسی کرد سطح صمیمیت بین آن ها می باشد.

چگونه صمیمیت را در رابطه افرایش دهیم

چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

چگونه می توان صمیمیت را بین زوج ها در رابطه ی عاطفی افزایش داد و ارتباط بین آن ها را محکم تر ساخت؟

در ادامه به بعضی از بهترین  راهکارها اشاره شده است:

ترس از صمیمیت

بیشتر مردم نمی توانند روابط صمیمانه ایجاد کنند چون می ترسند. مثلا مردی که می ترسد احساسات و مشکلاتش را با همسر خود در میان بگذارد چون نمی خواهد ضعیف به نظر برسد. یا زن ها می ترسند نگرانی های خود را با مردان در میان بگذارند زیرا می ترسند مردان آن ها را نیازمند ببینید.

اضطراب نیز باعث از بین رفتن صمیمیت می شود. فرد ممکن است هنگام بیان افکار خود به دیگران یا شریک زندگی اش احساس اضطراب داشته باشد.

اگر چنین ترس هایی دارید باید بدانید تسلیم شدن در برابر آن ها رابطه تان را به خطر می اندازد و احتمال جدایی را افزایش خواهد داد.

رابطه ی عاطفی از راه دور می تواند صمیمیت را از بین ببرد

رابطه ی عاطفی از راه دور وقتی زوج ها به ندرت همدیگر را ملاقات کنند به شدت صمیمیت را از بین می برد.

بهترین کار در رابطه ی عاطفی از راه دور این است که عشقتان را از زندگی روزمره خود مطلع نگه دارید و شما نیز از زندگی روزمره او مطلع باشید. یعنی باید یک کانال ارتباطی قدرتمند داشته باشید. تا می توانید از تماس های ویدیویی استفاده کنید و از یکدیگر با خبر شوید.

اگر این توصیه ها را جدی نگیرید ممکن است احساس کنید نزدیکی بین شما از بین رفته است و نتیجه ی آن چیزی جز جدایی نخواهد بود.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

فعالیت هایی که باعث افزایش محبت بین زن و شوهر می شود

چگونه برای همسرم جذاب باشم

دلیل محبوبیت سریال های عاشقانه چیست

روش های فوق العاده برای بازگشت عشق و علاقه به زندگی مشترک

چگونه عشق شوهرم باشم

تداوم عشق بعد از ازدواج

بهبود روابط عاشقانه بین زن و مرد

دلیل محبوبیت سریال های عاشقانه

 

می توانید به صورت 24 ساعت از طریق تلگرام یا واتس آپ با تیم نوین بینش در ارتباط باشید :09306135008

برچسب‌ها:تعریف صمیمیت, صمیمیت در عشق

انتقادات و شکایات

shahinzand18@gmail.com

اینستاگرام شاهین زند

     شماره تماس:  03136201013       از ساعت 9 صبح الی 5 عصر

 آدرس: اصفهان، خ ارتش، کوچه 69، ساختمان پیمان، ط 2، واحد11

ارتباط با کارشناس روابط عاطفی از طریق ارسال پیام در تلگرام یا واتس آپ: 09306135008

 

 

چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

.                   قوانین و مقررات

 


 


 


 

ایسنا/بوشهر یک روانشناس و مشاور خانواده عنوان کرد: اگر در زندگی رابطه‌های مثبت نداشته باشیم زندگی ما به خوبی پیش نخواهد رفت. وقتی بتوانیم به درستی ارتباط موثر برقرار کنیم اعتماد به نفسمان نیز رشد می‌کند اما زمانی که در مهارت ارتباطی ناقص باشیم زندگیمان نیز به مشکل برمی‌خورد.

به گزارش ایسنا، کیمیا زارعی، مشاور خانواده و مدرس کارگاه آموزشی صمیمیت با همسر برای متاهلین در ادامه جلسات موسسه روانشناسی اندیشمندان گفت: صمیمیت باعث ایجاد رابطه خوب می شود و رابطه خوب زندگی را حفظ می‌کند. حفظ صمیمیت در رابطه سالم، سلامت جامعه را حفظ می کند و آن وقت است که می گوییم مشکلات در زندگی کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: اگر در زندگی رابطه‌های مثبت نداشته باشیم زندگی ما به خوبی پیش نخواهد رفت و لازمه یک زندگی خوب داشتن ارتباط موثر است. وقتی ما بتوانیم به درستی ارتباط موثر برقرار کنیم اعتماد به نفسمان نیز رشد می‌کند اما زمانی که ارتباط مشکل دارد و در این مهارت ارتباطی ناقص باشیم زندگیمان نیز به مشکل برمی‌خورد.

این مشاور خانواده ادامه داد: در مقوله ارتباط موثر ۳ عامل ارتباطی داریم. برای نمونه در ارسال پیام عوامل فرستنده پیام، گیرنده پیام و مسیر انتقال پیام که پردازش‌گر است و معنای آن، مفاهیم است که شما می توانید با داده هایی که از کودکی دریافت کرده اید درک مفاهیم داشته باشید و اینجا درک مفاهیم عاطفی مهم است.

زارعی تاکید کرد: شاید در موقعیتی چیزی را بشنوید که برایتان بار منفی داشته باشد ولی در شرایط مساعد برایتان مثبت و خوشایند باشد، مثل زمان خستگی که صدای موسیقی در ماشین آزارتان می دهد اما در شرایط عادی و مساعد برایتان خوشایند و بار مثبتی دارد. اگر ما بدانیم و صحبتمان را در یک موقعیت مناسب به زبان بیاوریم ارتباط موثری برقرار خواهیم کرد.چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

این روانشناس افزود: عناصر غیرکلامی در مباحثه بسیار مهم است یعنی اینکه ما بدانیم چه زبان بدنی به کار ببریم و چه حسی را منتقل کنیم تا باعث ایجاد انگیزه در شنونده شود. محتوای کلام در روابط زوجین بسیار مهم است؛ آیا ما تهدید آمیز صحبت می کنیم یا آرام؟ احساستمان را به صورت منفی انتقال می دهیم یا مثبت؟ وقتی صحبت می کنیم در شنونده انگیزه ایجاد می کنیم یا خیر؟ با این تکنیک که جلوی آینه، حرف هایی که می‌خواهید بیان کنید را تمرین کنید تا حالات چهره و بدن خود را ببینید و اصلاح کنید.

وی عنوان کرد: زمانی که همسرتان خسته از سر کار برمی‌گردد حالت چهره و برخورد شما می‌تواند مانند یک شارژر برای او عمل کند، و یا حالتی منفی باشد تا او را سریعا به فرار از منزل تشویق کند زیرا همانطور که گفتیم ارتباط غیرکلامی بسیار مهم است.

کیمیا زارعی در ادامه تاثیرات تفاوت فرهنگی در روابط زوجین را اینگونه بیان کرد: زمانی که زوجین از دو فرهنگ مختلف بومی باشند ارتباط فرهنگی و غیر بومی در زندگیشان بسیار تاثیرگذار است، یکی از کارهای سخت زندگی هماهنگ کردن فرهنگ‌ها است، زیرا تفاوت زیاد فرهنگی باعث ایجاد چالش در زندگی می شود. در ازدواجی که مرد از جامعه مرد سالار و زن از جامعه زن سالار باشد معمولا همانطور که در مثل آمده دو پادشاه در یک اقلیم نمی‌گنجد.

این روانشناس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل مهم در ارتباط موثر، نحوه صحبت کردن ما است که با چه فرایند، لحن و سرعتی صحبت کرده و منظور خود را چطور بیان کنیم؟ لازم است که بلندی صدا را مدیریت کنیم، صحبت هایمان در ابراز احساسات، با انگشت اتهام نباشد یعنی نگوییم تو همیشه مرا ناراحت می‌کنی، بلکه بگوییم شنیدن این حرف ها مرا ناراحت می‌کند.

وی با تشریح یک مثال دیگر گفت: از تکنیک ساندویچ استفاده کنیم، یعنی برای مطرح کردن انتقاد ابتدا یک نکته خوب و سپس جمله اصلی و باز یک نکته مثبت را بیان کنیم، ابتدا و انتهای کلام جملات مثبت و صحبت اصلی ما بین این دو باشد. در برقراری ارتباط موثر شخص را با نام کوچک صدا بزنیم تا توجه چشم به چشم حاصل شود بعد صحبت را شروع کنیم.

این مشاور خانواده توصیه کرد: مواظب باشید در بیان جملات اتهام‌زنی نداشته باشید زیرا افراد در مقابل انگشت اتهام گارد می‌گیرند، صحبت شما را نمی‌پذیرند و گفتگو را تمام می‌کنند. داشتن بار عاطفی جملات در تن صدا بسیار تاثیرگذار است، آوایی که به کلمات می‌دهید، و تماس چشمی که برقرار می‌کنید عوامل ارتباط غیر کلامی و تاثیرگذاری هستند.

زارعی تصریح کرد: عامل بعدی “شنونده فعال” به مفهوم گوش دادن و شنیدن است؛ شنونده فعال بودن یعنی با فردی که صحبت می‌کند ارتباط چشمی داشته باشیم، با تکان دادن سر و سوال پرسیدن به طرف مقابل بفهمانیم که در حال گوش دادن هستیم و این شما را به سمت درک اطلاعات سوق می‌دهد یعنی وقتی مسائل را می‌فهمید سوال می‌پرسید. بدن خود را به سمت طرف مقابل متمایل کنید تا نشان دهید که در حال توجه به کلامش هستید و در مورد سوال پرسیدن یک جمله سوالی کوتاه می تواند کافی باشد، مثل متوجه نشدم؟ واقعا؟ چطور شد؟ خب؟ دیگه چی؟ چرا؟

به گزارش ایسنا، تاکنون دو نشست از سلسله جلسات طرح یک‌ساله تحکیم بنیان خانواده برگزار شده که در این جلسات در مورد “صمیمیت با همسر” و “ارتباط موثر مابین زوجین” بحث و گفتگو صورت گرفته است.

انتهای پیام

اگر افرادی با توان ارتباطی کم، و دید بد به ارتباط انسانی، در جامعه فعال باشند، و یا تصمیم‌گیر باشند، آیا خطر ایجاد جامعه ای خشن یا بی محبت وجود دارد؟ ارتباطات بین مردم آیا دامنه کشورها را نیز در بر میگیرد؟

معرفی 10 کتابی که برای موفقیت باید مطالعه کنید مطالعه مقاله

توضیحات کوتاه :
داشتن یک زندگی مشترک و رابطه موفق نیاز به دانستن و به کار بردن نکاتی در زندگی است. نکاتی که می‌تواند به راحتی خیلی از مشکلات زندگی را برطرف نماید و زندگی شادتری را تجربه کنید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

 داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق، فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا مدت طولانی است که شما در یک رابطه خوب هستید؟ ازدواج کرده‌اید؟ آیا از رابطه‌ای که دارید خوشحال هستید یا خیر؟ شریک زندگی شما چطور؟ آیا در زندگی به دنبال عشق بیشتر هستید یا خیر؟ یا در هر صورت همین الآن دارید به دنبال شریک زندگی خود می‌گردید. دقیقاً جواب همه سوالاتتان را می‌توانید در این بخش پیدا کنید. قبل از اینکه شروع کنیم باید بگویم که داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید. باید مطالعه کنید، کتاب بخوانید و دوره‌های آموزشی طی کنید و به دقت برای داشتن یک رابطه خوب هزینه کنید و برای آن زمان بگذارید. پس نکته این است زمانی که ازدواج کردید و در یک رابطه قرار گرفتید، هیچ‌وقت فکر نکنید که دیگر هیچ مسئولیتی ندارید، اکنون زمان یادگیری شما شروع شده است، مانند زمانی که تک‌تک ما بچه‌دار می‌شویم، شاید بچه‌دار شدن خیلی کار آسانی باشد ولی مسئولیت ما صد برابر می شود و ما باید یاد بگیریم که یک بچه چگونه بزرگ می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: تقویت مهارت های ارتباطی

 

من اسمی را برای نکته اول در نظر گرفته‌ام که در ذهن شما بماند، تا حالا پروژکتورهای فیلمبرداری را دیده‌اید در رابطه، باید دقیقاً مثل آن باشید و نور از خودتان ساطع کنید، یعنی به این حالت که اگر دیدید پازل زندگی ده قسمت است و هشت قسمت آن به هم ریخته و خراب شده است؛ شما آن دو قسمت زندگی که به هم چسپیده را ببینید، هر موضوعی را که در ابتدا می‌خواهید با شریک زندگیتان مطرح و حل کنید از آن دو قسمت شروع کنید. هر واژه‌ای که می‌دانید جهت قدردانی از آن دو قسمت یکپارچه زندگی مناسب است، آن واژه را به کار ببرید و از شما درخواست دارم که ابتدا آن دو قسمت و خوبی‌های شریک زندگی را در ذهن خودتان یادآوری کنید، من درک می‌کنم که  احتمال دارد هشت قسمت از ده قسمت زندگی شما به هم ریخته باشد و من نمی‌گویم که این درست نیست. چون اعتقاد دارم که اگر در بدترین شرایط هم باشد قابل درست شدن است. پس اصلاً نگران این نباشید که بله من یک سری حرف‌هایی را زده‌ام، در مورد این که چرا، هشت قسمت زندگی اتفاق بد هستند و شما خلاف صحبت من فکر کنید که شرایط خیلی بد و افتضاح است، نه دوست من! سوگند می‌خورم اگر از دو قسمت خوب شروع کنید، شما می‌توانید اوضاع را درست کنید و این موارد برای این است که حداقل زمانی که شما می‌خواهید شرایط را درست کنید، انگیزه مثبت داشته باشید، شما آمده‌اید که بسازید نه اینکه خراب کنید و کسی که قصد ساختن کل شرایط را دارد، از  آن دو قسمت ساخته شده شروع می‌کند.

 

 

هیچ‌وقت برای بازسازی یک ساختمان همه آن را خراب نمی‌کنند بلکه از آنجایی که ساخته شده است، شروع می‌کنند و به سمت بهتر شدن ساختمان پیش می‌روند، رابطه هم مانند همین است. اگر ده سال است که با همسرتان زندگی می‌کنید، نگویید که از ما گذشته است و نمی‌شود خیلی چیزها را درست کرد، همین حالا می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که رابطه خود را بهبود ببخشید. به قول معروف الآن وقت آن است که شما تصمیم بگیرید رابطه را بهتر کنید یا حتی به بهترین تصور از خود تبدیل شوید. اگر تا دیروز دروغهای کوچکی به همسرتان می‌گفتید آن را کنار بگذارید، همین الآن کنار بگذارید؛ چون قرار است به بهترین تصویر از خودتان در یک رابطه تبدیل شوید و مهم نیست که دو روز یا بیست سال از رابطه‌تان گذشته است، مهم این است که شما به دنبال عشق بیشتر می‌گردید.

در هنگام صحبت کردن با طرف مقابل باید به لحن گفتارتان نیز دقت داشته باشید. گاهی مواقع محتوای کلام موجب رنجش طرف مقابل نمی‌شود ولی لحن استفاده شده باعث سوء‌تفاهم یا آزار مخاطب خواهد شد.

مکالمه و برقراری ارتباط به موارد زیادی بستگی دارد. شاید نخستین مورد مهم شیوه سخن گفتن باشد اما زبان بدن نیز موارد بسیاری را به فرد مخاطب القا می‌کند. یکی از تأثیرگذارترین موارد برقرای ارتباط چشمی درست است و سپس نوع و موقعیت حرکت دست‌ها توجه طرف مقابل را جلب می‌کند.

باید یاد بگیریم که شنونده خوبی باشیم، این نکته را مردها باید بیشتر رعایت کنند چون اصولاً خانم‌ها به صورت پیش‌فرض این نکته را رعایت می‌کنند. زمانی که شریک زندگی در مورد هر مسئله‌ای یا اتفاقات رایج زندگی با شما صحبت می‌کند، حداقل بیست دقیقه به او فرصت حرف زدن بدهید که تمام احساسات خود را به شما بگوید. از جمله هر چیزی که از درون او را آزار می‌دهد یا خوشحال می‌کند یا هر احساسی که از آن برانگیخته می‌شود، را بتواند به شما توضیح دهد و شما باید شنونده خوبی باشید. اگر شما می‌خواهید مسائل را حل کنید، حداقل بیست دقیقه گوش فرا دهید. شنونده خوبی بودن خیلی بهتر از آن است که سریع بخواهید صحبت کنید و راه حل ارائه دهید. شما بهترین روانشناس هم باشید اول باید گوش کنید تا بدانید احساسات طرف مقابل شما چیست؟ به او احترام بگذارید و او بداند شما که آنجا نشسته‌اید، به حرف‌های او گوش  می‌دهید نه اینکه نظرات خودتان را پشت سر هم می‌گویید. پس اگر بیست دقیقه به حرف‌های شریک زندگی گوش کنید، باید منتظر بمانید و نتیجه را ببینید واقعاً رابطه عوض می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: راه های تقویت مهارت گوش دادن فعالانه

 

در نکته سوم یکسری موارد را  باید رعایت کنیم؛ اما من با یک قانون کلی شروع می‌کنم تا بتوانید منظور من را بهتر متوجه شوید. به خود و شریک زندگیتان به مدت یک هفته در نود روز استراحت دهید و تنهایی به مسافرت بروید. تاکید می‌کنم یک هفته را در سه ماه به مسافرت بروید. به طور مثال به کشور یا شهر دیگری بروید و به اقوام خود سر بزنید و یک هفته کاملا دور از هم باشید. این طوری خیلی چیزها عوض می‌شود و به قول معروف تازه می‌شود، بطور مثال وقتی کامپیوتر را ده روز روشن نگه دارید کم‌کم متوجه می‌شوید که برنامه‌ها خوب کار نمی‌کنند و شاید کامپیوتر هنگ کند ولی زمانی که آن را ریست کنید و دوباره تازه سازی کنید، همه چیز به حالت اول بر می‌گردد. خیلی از چیزها به همین راحتی فیکس می‌شود زیرا چیزی از قبل خراب نبوده است و نیاز به یک رفرش و تازه سازی دارد. رابطه هم دقیقا مثل همین است و در طول نود روز می‌توانید این کار را انجام دهید. من دوستان خیلی موفقی دارم که کسب و کارهای خیلی موفقی دارند. مثلا یک زوج هستند که هر دو نفر وکیل هستند و در یک شرکت کار می‌کنند و هر از گاهی به من مراجعه می‌کنند و شکایت می‌کنند که در رابطه آن‌ها مقداری مشکل دارند و من یک راه‌حل خیلی ساده به آنها می‌دهم، زمانی که صبح تا عصر در یک اداره همدیگر را می‌بینند، باز در خانه هم همان دو شخص همدیگر را می‌بینند. خب یکسری مشکلات بوجود می‌آید. به نظر من دو نفر شریک زندگی باید کمی از هم دور باشند به این دلیل زمانی که به هم می‌رسند حرف برای گفتن داشته باشند و حداقل اتفاقات رایج  زندگی را برای هم تعریف کنند. مثلاً سر کار این اتفاق افتاد و یک چیزی برای تعریف کردن وجود داشته باشد، همین زندگی را هیجان‌انگیزتر می‌کند. یک رابطه مثل یک رابطه دوستی یا یک سفر است. زمانی که شما به سفر می‌روید اگر جاده همین‌طور صاف باشد، بعد از دو روز خسته می‌شوید و کنار می‌کشید. با خود می‌گویید: این جاده چه چیزی دارد که دو روز را در آن سپری کردیم. پس باید چیزهای مختلف وجود داشته باشد و جاده عوض شود، شکل‌های مختلف را ایجاد کرده و حرف برای گفتن وجود داشته باشد. به این نکته توجه کنید که تمام نود روز را در کنار همسرتان باشید؛ به نظر من این خوبی بالعکس است، یعنی پیش خودتان فکر می‌کنید کار شما خوب است ولی برعکس نتیجه می‌گیرید.

 

 

نکته پایانی این است که در یک رابطه شما به وظیفه خودتان عمل کنید. حالا وظیفه شما چیست؟ وظیفه شما دوست داشتن و عاشق بودن است. این وظیفه را چگونه می‌خواهید انجام دهید؟ شاید از افراد اطراف خود الگوبرداری کنید که چه کارهایی را انجام می‌دهند و به چه شکل همدیگر را خوشحال و شادمان نگه می‌دارند. نکته این است که این موارد زیاد جواب نمی‌دهد و من اکنون دلیل آن را به شما می‌گویم. شاید خیلی از افراد را ببینید که از لحاظ مالی خیلی ثروتمند هستند، حتی برای تولد همسرش یک ماشین چند صد میلیونی را هدیه می‌دهد، ولی از رابطه خود راضی نیستند. دوست خوبم رابطه تجارت نیست که صد میلیون یا دویست میلیون دادید؛ شخص مقابل شما خیلی خوشحال شود. نه، من از عاشق بودن و دوست داشتن حرف می‌زنم. خیلی خوب است که کادو بدهید، ولی از شما می‌خواهم که یک کاغذ بردارید و هر روز به دنبال این بگردید که همسر و شریک زندگیتان را بهتر بشناسید، شریک زندگی شما با چه چیزی خوشحال می‌شود؟ در زندگی چه اهدافی دارد و به چه چیزی می‌خواهد برسد؟ از شما چه انتظاری دارد؟

 

 

دوست خوبم شما با یک شاخه گل رز می‌توانید یک نفر را بسیار خوشحال کنید، شاید یک نفر دیگر با خرید یک ماشین این عمل را انجام دهید و یا شخص دیگری بتواند با نشستن کنار یک نفر دیگر و یا با قهوه یا چای خوردن او را خوشحال کند. همه چیز را با هم قاطی نکنید. این خیلی مهم است که ما در زندگی آدم شناس باشیم، شما برای مهمترین شخص در زندگیتان باید زمان بگذارید. یادتان می‌آید چندین سال پیش که کنکور می‌دادید و قصد ورود به دانشگاه را داشتید، کتاب‌های زیادی را خواندید تا فقط بتوانید در کنکور قبول شوید، حالا برای مهمترین آدم زندگی خود حاضر به خواندن چند عدد کتاب درباره موفقیت در روابط هستید؟ حاضرید چند تا کتاب در روابط بخوانید و یا چند دوره آموزشی شرکت کنید؟ یا حاضرید چند ویدیو را در این زمینه تماشا کنید؟ دوست خوبم باید طرف مقابل را بشناسید و او را درک کنید. تک‌تک جزئیات احساسات او را بفهمید، این موارد را روی آن کاغذ یادداشت کنید وبا خودتان مرور کنید. باید به نیازهای طرف مقابل خود احترام بگذارید و فقط به این نیاز ندارد که مثلاً صد میلیون برای او هزینه کنید. شاید به این نیاز دارد که شما یک شاخه گل بخرید و به حرف او بیست دقیقه گوش کنید. دوست خوبم امیدوارم به این چهار نکته خوب توجه کنید و بهترین رابطه روی کره زمین را بسازید. زیرا هیچ چیز بهتر از این نیست که ما از لحاظ درونی در زندگی خوشحال و شاد باشیم.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه می توانم یک رابطه فوق العاده خوب داشته باشم؟ برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمانبندی خود بوده و آن ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه، مدرس موفقیت و کارآفرین

داشتن یک ذهنیت درست برای ساخت تجربه‌ای از زندگی که با پذیرش همه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی آن، شما را به موفقیت برساند، چه قدر برای شما حائز اهمیت است؟ اگر علاقه‌مند هستید در خصوص راهنمایی که شما را برای تجربه یک زندگی موفق آماده می‌کند، بیشتر بدانید، مطالعه مقاله معرفی دوره شگفت‌انگیز پاراسل زندگی را از دست ندهید.

 

 

چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

تو هر رابطه ای باید هر دو طرف تلاش کنند و تلاش یک طرفه اصلا فایده ای نداره

درود به شما سمانه عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
زهرا رحیمی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

دیدگاه های شما ما را در رسیدن به موفقیت های بیشتر یاری می رساند. از حضور پر مهر شما در خانواده عزت خواه دات کام کمال تشکر را داریم.

شاد و پیروز باشید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

معرفی 10 کتابی که برای موفقیت باید مطالعه کنید مطالعه مقاله

توضیحات کوتاه :
داشتن یک زندگی مشترک و رابطه موفق نیاز به دانستن و به کار بردن نکاتی در زندگی است. نکاتی که می‌تواند به راحتی خیلی از مشکلات زندگی را برطرف نماید و زندگی شادتری را تجربه کنید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

 داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق، فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا مدت طولانی است که شما در یک رابطه خوب هستید؟ ازدواج کرده‌اید؟ آیا از رابطه‌ای که دارید خوشحال هستید یا خیر؟ شریک زندگی شما چطور؟ آیا در زندگی به دنبال عشق بیشتر هستید یا خیر؟ یا در هر صورت همین الآن دارید به دنبال شریک زندگی خود می‌گردید. دقیقاً جواب همه سوالاتتان را می‌توانید در این بخش پیدا کنید. قبل از اینکه شروع کنیم باید بگویم که داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید. باید مطالعه کنید، کتاب بخوانید و دوره‌های آموزشی طی کنید و به دقت برای داشتن یک رابطه خوب هزینه کنید و برای آن زمان بگذارید. پس نکته این است زمانی که ازدواج کردید و در یک رابطه قرار گرفتید، هیچ‌وقت فکر نکنید که دیگر هیچ مسئولیتی ندارید، اکنون زمان یادگیری شما شروع شده است، مانند زمانی که تک‌تک ما بچه‌دار می‌شویم، شاید بچه‌دار شدن خیلی کار آسانی باشد ولی مسئولیت ما صد برابر می شود و ما باید یاد بگیریم که یک بچه چگونه بزرگ می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: تقویت مهارت های ارتباطی

 

من اسمی را برای نکته اول در نظر گرفته‌ام که در ذهن شما بماند، تا حالا پروژکتورهای فیلمبرداری را دیده‌اید در رابطه، باید دقیقاً مثل آن باشید و نور از خودتان ساطع کنید، یعنی به این حالت که اگر دیدید پازل زندگی ده قسمت است و هشت قسمت آن به هم ریخته و خراب شده است؛ شما آن دو قسمت زندگی که به هم چسپیده را ببینید، هر موضوعی را که در ابتدا می‌خواهید با شریک زندگیتان مطرح و حل کنید از آن دو قسمت شروع کنید. هر واژه‌ای که می‌دانید جهت قدردانی از آن دو قسمت یکپارچه زندگی مناسب است، آن واژه را به کار ببرید و از شما درخواست دارم که ابتدا آن دو قسمت و خوبی‌های شریک زندگی را در ذهن خودتان یادآوری کنید، من درک می‌کنم که  احتمال دارد هشت قسمت از ده قسمت زندگی شما به هم ریخته باشد و من نمی‌گویم که این درست نیست. چون اعتقاد دارم که اگر در بدترین شرایط هم باشد قابل درست شدن است. پس اصلاً نگران این نباشید که بله من یک سری حرف‌هایی را زده‌ام، در مورد این که چرا، هشت قسمت زندگی اتفاق بد هستند و شما خلاف صحبت من فکر کنید که شرایط خیلی بد و افتضاح است، نه دوست من! سوگند می‌خورم اگر از دو قسمت خوب شروع کنید، شما می‌توانید اوضاع را درست کنید و این موارد برای این است که حداقل زمانی که شما می‌خواهید شرایط را درست کنید، انگیزه مثبت داشته باشید، شما آمده‌اید که بسازید نه اینکه خراب کنید و کسی که قصد ساختن کل شرایط را دارد، از  آن دو قسمت ساخته شده شروع می‌کند.

 

 

هیچ‌وقت برای بازسازی یک ساختمان همه آن را خراب نمی‌کنند بلکه از آنجایی که ساخته شده است، شروع می‌کنند و به سمت بهتر شدن ساختمان پیش می‌روند، رابطه هم مانند همین است. اگر ده سال است که با همسرتان زندگی می‌کنید، نگویید که از ما گذشته است و نمی‌شود خیلی چیزها را درست کرد، همین حالا می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که رابطه خود را بهبود ببخشید. به قول معروف الآن وقت آن است که شما تصمیم بگیرید رابطه را بهتر کنید یا حتی به بهترین تصور از خود تبدیل شوید. اگر تا دیروز دروغهای کوچکی به همسرتان می‌گفتید آن را کنار بگذارید، همین الآن کنار بگذارید؛ چون قرار است به بهترین تصویر از خودتان در یک رابطه تبدیل شوید و مهم نیست که دو روز یا بیست سال از رابطه‌تان گذشته است، مهم این است که شما به دنبال عشق بیشتر می‌گردید.

در هنگام صحبت کردن با طرف مقابل باید به لحن گفتارتان نیز دقت داشته باشید. گاهی مواقع محتوای کلام موجب رنجش طرف مقابل نمی‌شود ولی لحن استفاده شده باعث سوء‌تفاهم یا آزار مخاطب خواهد شد.

مکالمه و برقراری ارتباط به موارد زیادی بستگی دارد. شاید نخستین مورد مهم شیوه سخن گفتن باشد اما زبان بدن نیز موارد بسیاری را به فرد مخاطب القا می‌کند. یکی از تأثیرگذارترین موارد برقرای ارتباط چشمی درست است و سپس نوع و موقعیت حرکت دست‌ها توجه طرف مقابل را جلب می‌کند.

باید یاد بگیریم که شنونده خوبی باشیم، این نکته را مردها باید بیشتر رعایت کنند چون اصولاً خانم‌ها به صورت پیش‌فرض این نکته را رعایت می‌کنند. زمانی که شریک زندگی در مورد هر مسئله‌ای یا اتفاقات رایج زندگی با شما صحبت می‌کند، حداقل بیست دقیقه به او فرصت حرف زدن بدهید که تمام احساسات خود را به شما بگوید. از جمله هر چیزی که از درون او را آزار می‌دهد یا خوشحال می‌کند یا هر احساسی که از آن برانگیخته می‌شود، را بتواند به شما توضیح دهد و شما باید شنونده خوبی باشید. اگر شما می‌خواهید مسائل را حل کنید، حداقل بیست دقیقه گوش فرا دهید. شنونده خوبی بودن خیلی بهتر از آن است که سریع بخواهید صحبت کنید و راه حل ارائه دهید. شما بهترین روانشناس هم باشید اول باید گوش کنید تا بدانید احساسات طرف مقابل شما چیست؟ به او احترام بگذارید و او بداند شما که آنجا نشسته‌اید، به حرف‌های او گوش  می‌دهید نه اینکه نظرات خودتان را پشت سر هم می‌گویید. پس اگر بیست دقیقه به حرف‌های شریک زندگی گوش کنید، باید منتظر بمانید و نتیجه را ببینید واقعاً رابطه عوض می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: راه های تقویت مهارت گوش دادن فعالانه

 

در نکته سوم یکسری موارد را  باید رعایت کنیم؛ اما من با یک قانون کلی شروع می‌کنم تا بتوانید منظور من را بهتر متوجه شوید. به خود و شریک زندگیتان به مدت یک هفته در نود روز استراحت دهید و تنهایی به مسافرت بروید. تاکید می‌کنم یک هفته را در سه ماه به مسافرت بروید. به طور مثال به کشور یا شهر دیگری بروید و به اقوام خود سر بزنید و یک هفته کاملا دور از هم باشید. این طوری خیلی چیزها عوض می‌شود و به قول معروف تازه می‌شود، بطور مثال وقتی کامپیوتر را ده روز روشن نگه دارید کم‌کم متوجه می‌شوید که برنامه‌ها خوب کار نمی‌کنند و شاید کامپیوتر هنگ کند ولی زمانی که آن را ریست کنید و دوباره تازه سازی کنید، همه چیز به حالت اول بر می‌گردد. خیلی از چیزها به همین راحتی فیکس می‌شود زیرا چیزی از قبل خراب نبوده است و نیاز به یک رفرش و تازه سازی دارد. رابطه هم دقیقا مثل همین است و در طول نود روز می‌توانید این کار را انجام دهید. من دوستان خیلی موفقی دارم که کسب و کارهای خیلی موفقی دارند. مثلا یک زوج هستند که هر دو نفر وکیل هستند و در یک شرکت کار می‌کنند و هر از گاهی به من مراجعه می‌کنند و شکایت می‌کنند که در رابطه آن‌ها مقداری مشکل دارند و من یک راه‌حل خیلی ساده به آنها می‌دهم، زمانی که صبح تا عصر در یک اداره همدیگر را می‌بینند، باز در خانه هم همان دو شخص همدیگر را می‌بینند. خب یکسری مشکلات بوجود می‌آید. به نظر من دو نفر شریک زندگی باید کمی از هم دور باشند به این دلیل زمانی که به هم می‌رسند حرف برای گفتن داشته باشند و حداقل اتفاقات رایج  زندگی را برای هم تعریف کنند. مثلاً سر کار این اتفاق افتاد و یک چیزی برای تعریف کردن وجود داشته باشد، همین زندگی را هیجان‌انگیزتر می‌کند. یک رابطه مثل یک رابطه دوستی یا یک سفر است. زمانی که شما به سفر می‌روید اگر جاده همین‌طور صاف باشد، بعد از دو روز خسته می‌شوید و کنار می‌کشید. با خود می‌گویید: این جاده چه چیزی دارد که دو روز را در آن سپری کردیم. پس باید چیزهای مختلف وجود داشته باشد و جاده عوض شود، شکل‌های مختلف را ایجاد کرده و حرف برای گفتن وجود داشته باشد. به این نکته توجه کنید که تمام نود روز را در کنار همسرتان باشید؛ به نظر من این خوبی بالعکس است، یعنی پیش خودتان فکر می‌کنید کار شما خوب است ولی برعکس نتیجه می‌گیرید.

 

 

نکته پایانی این است که در یک رابطه شما به وظیفه خودتان عمل کنید. حالا وظیفه شما چیست؟ وظیفه شما دوست داشتن و عاشق بودن است. این وظیفه را چگونه می‌خواهید انجام دهید؟ شاید از افراد اطراف خود الگوبرداری کنید که چه کارهایی را انجام می‌دهند و به چه شکل همدیگر را خوشحال و شادمان نگه می‌دارند. نکته این است که این موارد زیاد جواب نمی‌دهد و من اکنون دلیل آن را به شما می‌گویم. شاید خیلی از افراد را ببینید که از لحاظ مالی خیلی ثروتمند هستند، حتی برای تولد همسرش یک ماشین چند صد میلیونی را هدیه می‌دهد، ولی از رابطه خود راضی نیستند. دوست خوبم رابطه تجارت نیست که صد میلیون یا دویست میلیون دادید؛ شخص مقابل شما خیلی خوشحال شود. نه، من از عاشق بودن و دوست داشتن حرف می‌زنم. خیلی خوب است که کادو بدهید، ولی از شما می‌خواهم که یک کاغذ بردارید و هر روز به دنبال این بگردید که همسر و شریک زندگیتان را بهتر بشناسید، شریک زندگی شما با چه چیزی خوشحال می‌شود؟ در زندگی چه اهدافی دارد و به چه چیزی می‌خواهد برسد؟ از شما چه انتظاری دارد؟

 

 

دوست خوبم شما با یک شاخه گل رز می‌توانید یک نفر را بسیار خوشحال کنید، شاید یک نفر دیگر با خرید یک ماشین این عمل را انجام دهید و یا شخص دیگری بتواند با نشستن کنار یک نفر دیگر و یا با قهوه یا چای خوردن او را خوشحال کند. همه چیز را با هم قاطی نکنید. این خیلی مهم است که ما در زندگی آدم شناس باشیم، شما برای مهمترین شخص در زندگیتان باید زمان بگذارید. یادتان می‌آید چندین سال پیش که کنکور می‌دادید و قصد ورود به دانشگاه را داشتید، کتاب‌های زیادی را خواندید تا فقط بتوانید در کنکور قبول شوید، حالا برای مهمترین آدم زندگی خود حاضر به خواندن چند عدد کتاب درباره موفقیت در روابط هستید؟ حاضرید چند تا کتاب در روابط بخوانید و یا چند دوره آموزشی شرکت کنید؟ یا حاضرید چند ویدیو را در این زمینه تماشا کنید؟ دوست خوبم باید طرف مقابل را بشناسید و او را درک کنید. تک‌تک جزئیات احساسات او را بفهمید، این موارد را روی آن کاغذ یادداشت کنید وبا خودتان مرور کنید. باید به نیازهای طرف مقابل خود احترام بگذارید و فقط به این نیاز ندارد که مثلاً صد میلیون برای او هزینه کنید. شاید به این نیاز دارد که شما یک شاخه گل بخرید و به حرف او بیست دقیقه گوش کنید. دوست خوبم امیدوارم به این چهار نکته خوب توجه کنید و بهترین رابطه روی کره زمین را بسازید. زیرا هیچ چیز بهتر از این نیست که ما از لحاظ درونی در زندگی خوشحال و شاد باشیم.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه می توانم یک رابطه فوق العاده خوب داشته باشم؟ برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمانبندی خود بوده و آن ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه، مدرس موفقیت و کارآفرین

داشتن یک ذهنیت درست برای ساخت تجربه‌ای از زندگی که با پذیرش همه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی آن، شما را به موفقیت برساند، چه قدر برای شما حائز اهمیت است؟ اگر علاقه‌مند هستید در خصوص راهنمایی که شما را برای تجربه یک زندگی موفق آماده می‌کند، بیشتر بدانید، مطالعه مقاله معرفی دوره شگفت‌انگیز پاراسل زندگی را از دست ندهید.

 

 

چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

تو هر رابطه ای باید هر دو طرف تلاش کنند و تلاش یک طرفه اصلا فایده ای نداره

درود به شما سمانه عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
زهرا رحیمی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

دیدگاه های شما ما را در رسیدن به موفقیت های بیشتر یاری می رساند. از حضور پر مهر شما در خانواده عزت خواه دات کام کمال تشکر را داریم.

شاد و پیروز باشید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

معرفی 10 کتابی که برای موفقیت باید مطالعه کنید مطالعه مقاله

توضیحات کوتاه :
داشتن یک زندگی مشترک و رابطه موفق نیاز به دانستن و به کار بردن نکاتی در زندگی است. نکاتی که می‌تواند به راحتی خیلی از مشکلات زندگی را برطرف نماید و زندگی شادتری را تجربه کنید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

 داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق، فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا مدت طولانی است که شما در یک رابطه خوب هستید؟ ازدواج کرده‌اید؟ آیا از رابطه‌ای که دارید خوشحال هستید یا خیر؟ شریک زندگی شما چطور؟ آیا در زندگی به دنبال عشق بیشتر هستید یا خیر؟ یا در هر صورت همین الآن دارید به دنبال شریک زندگی خود می‌گردید. دقیقاً جواب همه سوالاتتان را می‌توانید در این بخش پیدا کنید. قبل از اینکه شروع کنیم باید بگویم که داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید. باید مطالعه کنید، کتاب بخوانید و دوره‌های آموزشی طی کنید و به دقت برای داشتن یک رابطه خوب هزینه کنید و برای آن زمان بگذارید. پس نکته این است زمانی که ازدواج کردید و در یک رابطه قرار گرفتید، هیچ‌وقت فکر نکنید که دیگر هیچ مسئولیتی ندارید، اکنون زمان یادگیری شما شروع شده است، مانند زمانی که تک‌تک ما بچه‌دار می‌شویم، شاید بچه‌دار شدن خیلی کار آسانی باشد ولی مسئولیت ما صد برابر می شود و ما باید یاد بگیریم که یک بچه چگونه بزرگ می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: تقویت مهارت های ارتباطی

 

من اسمی را برای نکته اول در نظر گرفته‌ام که در ذهن شما بماند، تا حالا پروژکتورهای فیلمبرداری را دیده‌اید در رابطه، باید دقیقاً مثل آن باشید و نور از خودتان ساطع کنید، یعنی به این حالت که اگر دیدید پازل زندگی ده قسمت است و هشت قسمت آن به هم ریخته و خراب شده است؛ شما آن دو قسمت زندگی که به هم چسپیده را ببینید، هر موضوعی را که در ابتدا می‌خواهید با شریک زندگیتان مطرح و حل کنید از آن دو قسمت شروع کنید. هر واژه‌ای که می‌دانید جهت قدردانی از آن دو قسمت یکپارچه زندگی مناسب است، آن واژه را به کار ببرید و از شما درخواست دارم که ابتدا آن دو قسمت و خوبی‌های شریک زندگی را در ذهن خودتان یادآوری کنید، من درک می‌کنم که  احتمال دارد هشت قسمت از ده قسمت زندگی شما به هم ریخته باشد و من نمی‌گویم که این درست نیست. چون اعتقاد دارم که اگر در بدترین شرایط هم باشد قابل درست شدن است. پس اصلاً نگران این نباشید که بله من یک سری حرف‌هایی را زده‌ام، در مورد این که چرا، هشت قسمت زندگی اتفاق بد هستند و شما خلاف صحبت من فکر کنید که شرایط خیلی بد و افتضاح است، نه دوست من! سوگند می‌خورم اگر از دو قسمت خوب شروع کنید، شما می‌توانید اوضاع را درست کنید و این موارد برای این است که حداقل زمانی که شما می‌خواهید شرایط را درست کنید، انگیزه مثبت داشته باشید، شما آمده‌اید که بسازید نه اینکه خراب کنید و کسی که قصد ساختن کل شرایط را دارد، از  آن دو قسمت ساخته شده شروع می‌کند.

 

 

هیچ‌وقت برای بازسازی یک ساختمان همه آن را خراب نمی‌کنند بلکه از آنجایی که ساخته شده است، شروع می‌کنند و به سمت بهتر شدن ساختمان پیش می‌روند، رابطه هم مانند همین است. اگر ده سال است که با همسرتان زندگی می‌کنید، نگویید که از ما گذشته است و نمی‌شود خیلی چیزها را درست کرد، همین حالا می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که رابطه خود را بهبود ببخشید. به قول معروف الآن وقت آن است که شما تصمیم بگیرید رابطه را بهتر کنید یا حتی به بهترین تصور از خود تبدیل شوید. اگر تا دیروز دروغهای کوچکی به همسرتان می‌گفتید آن را کنار بگذارید، همین الآن کنار بگذارید؛ چون قرار است به بهترین تصویر از خودتان در یک رابطه تبدیل شوید و مهم نیست که دو روز یا بیست سال از رابطه‌تان گذشته است، مهم این است که شما به دنبال عشق بیشتر می‌گردید.

در هنگام صحبت کردن با طرف مقابل باید به لحن گفتارتان نیز دقت داشته باشید. گاهی مواقع محتوای کلام موجب رنجش طرف مقابل نمی‌شود ولی لحن استفاده شده باعث سوء‌تفاهم یا آزار مخاطب خواهد شد.

مکالمه و برقراری ارتباط به موارد زیادی بستگی دارد. شاید نخستین مورد مهم شیوه سخن گفتن باشد اما زبان بدن نیز موارد بسیاری را به فرد مخاطب القا می‌کند. یکی از تأثیرگذارترین موارد برقرای ارتباط چشمی درست است و سپس نوع و موقعیت حرکت دست‌ها توجه طرف مقابل را جلب می‌کند.

باید یاد بگیریم که شنونده خوبی باشیم، این نکته را مردها باید بیشتر رعایت کنند چون اصولاً خانم‌ها به صورت پیش‌فرض این نکته را رعایت می‌کنند. زمانی که شریک زندگی در مورد هر مسئله‌ای یا اتفاقات رایج زندگی با شما صحبت می‌کند، حداقل بیست دقیقه به او فرصت حرف زدن بدهید که تمام احساسات خود را به شما بگوید. از جمله هر چیزی که از درون او را آزار می‌دهد یا خوشحال می‌کند یا هر احساسی که از آن برانگیخته می‌شود، را بتواند به شما توضیح دهد و شما باید شنونده خوبی باشید. اگر شما می‌خواهید مسائل را حل کنید، حداقل بیست دقیقه گوش فرا دهید. شنونده خوبی بودن خیلی بهتر از آن است که سریع بخواهید صحبت کنید و راه حل ارائه دهید. شما بهترین روانشناس هم باشید اول باید گوش کنید تا بدانید احساسات طرف مقابل شما چیست؟ به او احترام بگذارید و او بداند شما که آنجا نشسته‌اید، به حرف‌های او گوش  می‌دهید نه اینکه نظرات خودتان را پشت سر هم می‌گویید. پس اگر بیست دقیقه به حرف‌های شریک زندگی گوش کنید، باید منتظر بمانید و نتیجه را ببینید واقعاً رابطه عوض می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: راه های تقویت مهارت گوش دادن فعالانه

 

در نکته سوم یکسری موارد را  باید رعایت کنیم؛ اما من با یک قانون کلی شروع می‌کنم تا بتوانید منظور من را بهتر متوجه شوید. به خود و شریک زندگیتان به مدت یک هفته در نود روز استراحت دهید و تنهایی به مسافرت بروید. تاکید می‌کنم یک هفته را در سه ماه به مسافرت بروید. به طور مثال به کشور یا شهر دیگری بروید و به اقوام خود سر بزنید و یک هفته کاملا دور از هم باشید. این طوری خیلی چیزها عوض می‌شود و به قول معروف تازه می‌شود، بطور مثال وقتی کامپیوتر را ده روز روشن نگه دارید کم‌کم متوجه می‌شوید که برنامه‌ها خوب کار نمی‌کنند و شاید کامپیوتر هنگ کند ولی زمانی که آن را ریست کنید و دوباره تازه سازی کنید، همه چیز به حالت اول بر می‌گردد. خیلی از چیزها به همین راحتی فیکس می‌شود زیرا چیزی از قبل خراب نبوده است و نیاز به یک رفرش و تازه سازی دارد. رابطه هم دقیقا مثل همین است و در طول نود روز می‌توانید این کار را انجام دهید. من دوستان خیلی موفقی دارم که کسب و کارهای خیلی موفقی دارند. مثلا یک زوج هستند که هر دو نفر وکیل هستند و در یک شرکت کار می‌کنند و هر از گاهی به من مراجعه می‌کنند و شکایت می‌کنند که در رابطه آن‌ها مقداری مشکل دارند و من یک راه‌حل خیلی ساده به آنها می‌دهم، زمانی که صبح تا عصر در یک اداره همدیگر را می‌بینند، باز در خانه هم همان دو شخص همدیگر را می‌بینند. خب یکسری مشکلات بوجود می‌آید. به نظر من دو نفر شریک زندگی باید کمی از هم دور باشند به این دلیل زمانی که به هم می‌رسند حرف برای گفتن داشته باشند و حداقل اتفاقات رایج  زندگی را برای هم تعریف کنند. مثلاً سر کار این اتفاق افتاد و یک چیزی برای تعریف کردن وجود داشته باشد، همین زندگی را هیجان‌انگیزتر می‌کند. یک رابطه مثل یک رابطه دوستی یا یک سفر است. زمانی که شما به سفر می‌روید اگر جاده همین‌طور صاف باشد، بعد از دو روز خسته می‌شوید و کنار می‌کشید. با خود می‌گویید: این جاده چه چیزی دارد که دو روز را در آن سپری کردیم. پس باید چیزهای مختلف وجود داشته باشد و جاده عوض شود، شکل‌های مختلف را ایجاد کرده و حرف برای گفتن وجود داشته باشد. به این نکته توجه کنید که تمام نود روز را در کنار همسرتان باشید؛ به نظر من این خوبی بالعکس است، یعنی پیش خودتان فکر می‌کنید کار شما خوب است ولی برعکس نتیجه می‌گیرید.

 

 

نکته پایانی این است که در یک رابطه شما به وظیفه خودتان عمل کنید. حالا وظیفه شما چیست؟ وظیفه شما دوست داشتن و عاشق بودن است. این وظیفه را چگونه می‌خواهید انجام دهید؟ شاید از افراد اطراف خود الگوبرداری کنید که چه کارهایی را انجام می‌دهند و به چه شکل همدیگر را خوشحال و شادمان نگه می‌دارند. نکته این است که این موارد زیاد جواب نمی‌دهد و من اکنون دلیل آن را به شما می‌گویم. شاید خیلی از افراد را ببینید که از لحاظ مالی خیلی ثروتمند هستند، حتی برای تولد همسرش یک ماشین چند صد میلیونی را هدیه می‌دهد، ولی از رابطه خود راضی نیستند. دوست خوبم رابطه تجارت نیست که صد میلیون یا دویست میلیون دادید؛ شخص مقابل شما خیلی خوشحال شود. نه، من از عاشق بودن و دوست داشتن حرف می‌زنم. خیلی خوب است که کادو بدهید، ولی از شما می‌خواهم که یک کاغذ بردارید و هر روز به دنبال این بگردید که همسر و شریک زندگیتان را بهتر بشناسید، شریک زندگی شما با چه چیزی خوشحال می‌شود؟ در زندگی چه اهدافی دارد و به چه چیزی می‌خواهد برسد؟ از شما چه انتظاری دارد؟

 

 

دوست خوبم شما با یک شاخه گل رز می‌توانید یک نفر را بسیار خوشحال کنید، شاید یک نفر دیگر با خرید یک ماشین این عمل را انجام دهید و یا شخص دیگری بتواند با نشستن کنار یک نفر دیگر و یا با قهوه یا چای خوردن او را خوشحال کند. همه چیز را با هم قاطی نکنید. این خیلی مهم است که ما در زندگی آدم شناس باشیم، شما برای مهمترین شخص در زندگیتان باید زمان بگذارید. یادتان می‌آید چندین سال پیش که کنکور می‌دادید و قصد ورود به دانشگاه را داشتید، کتاب‌های زیادی را خواندید تا فقط بتوانید در کنکور قبول شوید، حالا برای مهمترین آدم زندگی خود حاضر به خواندن چند عدد کتاب درباره موفقیت در روابط هستید؟ حاضرید چند تا کتاب در روابط بخوانید و یا چند دوره آموزشی شرکت کنید؟ یا حاضرید چند ویدیو را در این زمینه تماشا کنید؟ دوست خوبم باید طرف مقابل را بشناسید و او را درک کنید. تک‌تک جزئیات احساسات او را بفهمید، این موارد را روی آن کاغذ یادداشت کنید وبا خودتان مرور کنید. باید به نیازهای طرف مقابل خود احترام بگذارید و فقط به این نیاز ندارد که مثلاً صد میلیون برای او هزینه کنید. شاید به این نیاز دارد که شما یک شاخه گل بخرید و به حرف او بیست دقیقه گوش کنید. دوست خوبم امیدوارم به این چهار نکته خوب توجه کنید و بهترین رابطه روی کره زمین را بسازید. زیرا هیچ چیز بهتر از این نیست که ما از لحاظ درونی در زندگی خوشحال و شاد باشیم.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه می توانم یک رابطه فوق العاده خوب داشته باشم؟ برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمانبندی خود بوده و آن ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه، مدرس موفقیت و کارآفرین

داشتن یک ذهنیت درست برای ساخت تجربه‌ای از زندگی که با پذیرش همه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی آن، شما را به موفقیت برساند، چه قدر برای شما حائز اهمیت است؟ اگر علاقه‌مند هستید در خصوص راهنمایی که شما را برای تجربه یک زندگی موفق آماده می‌کند، بیشتر بدانید، مطالعه مقاله معرفی دوره شگفت‌انگیز پاراسل زندگی را از دست ندهید.

 

 

چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

تو هر رابطه ای باید هر دو طرف تلاش کنند و تلاش یک طرفه اصلا فایده ای نداره

درود به شما سمانه عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
زهرا رحیمی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

دیدگاه های شما ما را در رسیدن به موفقیت های بیشتر یاری می رساند. از حضور پر مهر شما در خانواده عزت خواه دات کام کمال تشکر را داریم.

شاد و پیروز باشید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

معرفی 10 کتابی که برای موفقیت باید مطالعه کنید مطالعه مقاله

توضیحات کوتاه :
داشتن یک زندگی مشترک و رابطه موفق نیاز به دانستن و به کار بردن نکاتی در زندگی است. نکاتی که می‌تواند به راحتی خیلی از مشکلات زندگی را برطرف نماید و زندگی شادتری را تجربه کنید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

 داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق، فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا مدت طولانی است که شما در یک رابطه خوب هستید؟ ازدواج کرده‌اید؟ آیا از رابطه‌ای که دارید خوشحال هستید یا خیر؟ شریک زندگی شما چطور؟ آیا در زندگی به دنبال عشق بیشتر هستید یا خیر؟ یا در هر صورت همین الآن دارید به دنبال شریک زندگی خود می‌گردید. دقیقاً جواب همه سوالاتتان را می‌توانید در این بخش پیدا کنید. قبل از اینکه شروع کنیم باید بگویم که داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید. باید مطالعه کنید، کتاب بخوانید و دوره‌های آموزشی طی کنید و به دقت برای داشتن یک رابطه خوب هزینه کنید و برای آن زمان بگذارید. پس نکته این است زمانی که ازدواج کردید و در یک رابطه قرار گرفتید، هیچ‌وقت فکر نکنید که دیگر هیچ مسئولیتی ندارید، اکنون زمان یادگیری شما شروع شده است، مانند زمانی که تک‌تک ما بچه‌دار می‌شویم، شاید بچه‌دار شدن خیلی کار آسانی باشد ولی مسئولیت ما صد برابر می شود و ما باید یاد بگیریم که یک بچه چگونه بزرگ می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: تقویت مهارت های ارتباطی

 

من اسمی را برای نکته اول در نظر گرفته‌ام که در ذهن شما بماند، تا حالا پروژکتورهای فیلمبرداری را دیده‌اید در رابطه، باید دقیقاً مثل آن باشید و نور از خودتان ساطع کنید، یعنی به این حالت که اگر دیدید پازل زندگی ده قسمت است و هشت قسمت آن به هم ریخته و خراب شده است؛ شما آن دو قسمت زندگی که به هم چسپیده را ببینید، هر موضوعی را که در ابتدا می‌خواهید با شریک زندگیتان مطرح و حل کنید از آن دو قسمت شروع کنید. هر واژه‌ای که می‌دانید جهت قدردانی از آن دو قسمت یکپارچه زندگی مناسب است، آن واژه را به کار ببرید و از شما درخواست دارم که ابتدا آن دو قسمت و خوبی‌های شریک زندگی را در ذهن خودتان یادآوری کنید، من درک می‌کنم که  احتمال دارد هشت قسمت از ده قسمت زندگی شما به هم ریخته باشد و من نمی‌گویم که این درست نیست. چون اعتقاد دارم که اگر در بدترین شرایط هم باشد قابل درست شدن است. پس اصلاً نگران این نباشید که بله من یک سری حرف‌هایی را زده‌ام، در مورد این که چرا، هشت قسمت زندگی اتفاق بد هستند و شما خلاف صحبت من فکر کنید که شرایط خیلی بد و افتضاح است، نه دوست من! سوگند می‌خورم اگر از دو قسمت خوب شروع کنید، شما می‌توانید اوضاع را درست کنید و این موارد برای این است که حداقل زمانی که شما می‌خواهید شرایط را درست کنید، انگیزه مثبت داشته باشید، شما آمده‌اید که بسازید نه اینکه خراب کنید و کسی که قصد ساختن کل شرایط را دارد، از  آن دو قسمت ساخته شده شروع می‌کند.

 

 

هیچ‌وقت برای بازسازی یک ساختمان همه آن را خراب نمی‌کنند بلکه از آنجایی که ساخته شده است، شروع می‌کنند و به سمت بهتر شدن ساختمان پیش می‌روند، رابطه هم مانند همین است. اگر ده سال است که با همسرتان زندگی می‌کنید، نگویید که از ما گذشته است و نمی‌شود خیلی چیزها را درست کرد، همین حالا می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که رابطه خود را بهبود ببخشید. به قول معروف الآن وقت آن است که شما تصمیم بگیرید رابطه را بهتر کنید یا حتی به بهترین تصور از خود تبدیل شوید. اگر تا دیروز دروغهای کوچکی به همسرتان می‌گفتید آن را کنار بگذارید، همین الآن کنار بگذارید؛ چون قرار است به بهترین تصویر از خودتان در یک رابطه تبدیل شوید و مهم نیست که دو روز یا بیست سال از رابطه‌تان گذشته است، مهم این است که شما به دنبال عشق بیشتر می‌گردید.

در هنگام صحبت کردن با طرف مقابل باید به لحن گفتارتان نیز دقت داشته باشید. گاهی مواقع محتوای کلام موجب رنجش طرف مقابل نمی‌شود ولی لحن استفاده شده باعث سوء‌تفاهم یا آزار مخاطب خواهد شد.

مکالمه و برقراری ارتباط به موارد زیادی بستگی دارد. شاید نخستین مورد مهم شیوه سخن گفتن باشد اما زبان بدن نیز موارد بسیاری را به فرد مخاطب القا می‌کند. یکی از تأثیرگذارترین موارد برقرای ارتباط چشمی درست است و سپس نوع و موقعیت حرکت دست‌ها توجه طرف مقابل را جلب می‌کند.

باید یاد بگیریم که شنونده خوبی باشیم، این نکته را مردها باید بیشتر رعایت کنند چون اصولاً خانم‌ها به صورت پیش‌فرض این نکته را رعایت می‌کنند. زمانی که شریک زندگی در مورد هر مسئله‌ای یا اتفاقات رایج زندگی با شما صحبت می‌کند، حداقل بیست دقیقه به او فرصت حرف زدن بدهید که تمام احساسات خود را به شما بگوید. از جمله هر چیزی که از درون او را آزار می‌دهد یا خوشحال می‌کند یا هر احساسی که از آن برانگیخته می‌شود، را بتواند به شما توضیح دهد و شما باید شنونده خوبی باشید. اگر شما می‌خواهید مسائل را حل کنید، حداقل بیست دقیقه گوش فرا دهید. شنونده خوبی بودن خیلی بهتر از آن است که سریع بخواهید صحبت کنید و راه حل ارائه دهید. شما بهترین روانشناس هم باشید اول باید گوش کنید تا بدانید احساسات طرف مقابل شما چیست؟ به او احترام بگذارید و او بداند شما که آنجا نشسته‌اید، به حرف‌های او گوش  می‌دهید نه اینکه نظرات خودتان را پشت سر هم می‌گویید. پس اگر بیست دقیقه به حرف‌های شریک زندگی گوش کنید، باید منتظر بمانید و نتیجه را ببینید واقعاً رابطه عوض می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: راه های تقویت مهارت گوش دادن فعالانه

 

در نکته سوم یکسری موارد را  باید رعایت کنیم؛ اما من با یک قانون کلی شروع می‌کنم تا بتوانید منظور من را بهتر متوجه شوید. به خود و شریک زندگیتان به مدت یک هفته در نود روز استراحت دهید و تنهایی به مسافرت بروید. تاکید می‌کنم یک هفته را در سه ماه به مسافرت بروید. به طور مثال به کشور یا شهر دیگری بروید و به اقوام خود سر بزنید و یک هفته کاملا دور از هم باشید. این طوری خیلی چیزها عوض می‌شود و به قول معروف تازه می‌شود، بطور مثال وقتی کامپیوتر را ده روز روشن نگه دارید کم‌کم متوجه می‌شوید که برنامه‌ها خوب کار نمی‌کنند و شاید کامپیوتر هنگ کند ولی زمانی که آن را ریست کنید و دوباره تازه سازی کنید، همه چیز به حالت اول بر می‌گردد. خیلی از چیزها به همین راحتی فیکس می‌شود زیرا چیزی از قبل خراب نبوده است و نیاز به یک رفرش و تازه سازی دارد. رابطه هم دقیقا مثل همین است و در طول نود روز می‌توانید این کار را انجام دهید. من دوستان خیلی موفقی دارم که کسب و کارهای خیلی موفقی دارند. مثلا یک زوج هستند که هر دو نفر وکیل هستند و در یک شرکت کار می‌کنند و هر از گاهی به من مراجعه می‌کنند و شکایت می‌کنند که در رابطه آن‌ها مقداری مشکل دارند و من یک راه‌حل خیلی ساده به آنها می‌دهم، زمانی که صبح تا عصر در یک اداره همدیگر را می‌بینند، باز در خانه هم همان دو شخص همدیگر را می‌بینند. خب یکسری مشکلات بوجود می‌آید. به نظر من دو نفر شریک زندگی باید کمی از هم دور باشند به این دلیل زمانی که به هم می‌رسند حرف برای گفتن داشته باشند و حداقل اتفاقات رایج  زندگی را برای هم تعریف کنند. مثلاً سر کار این اتفاق افتاد و یک چیزی برای تعریف کردن وجود داشته باشد، همین زندگی را هیجان‌انگیزتر می‌کند. یک رابطه مثل یک رابطه دوستی یا یک سفر است. زمانی که شما به سفر می‌روید اگر جاده همین‌طور صاف باشد، بعد از دو روز خسته می‌شوید و کنار می‌کشید. با خود می‌گویید: این جاده چه چیزی دارد که دو روز را در آن سپری کردیم. پس باید چیزهای مختلف وجود داشته باشد و جاده عوض شود، شکل‌های مختلف را ایجاد کرده و حرف برای گفتن وجود داشته باشد. به این نکته توجه کنید که تمام نود روز را در کنار همسرتان باشید؛ به نظر من این خوبی بالعکس است، یعنی پیش خودتان فکر می‌کنید کار شما خوب است ولی برعکس نتیجه می‌گیرید.

 

 

نکته پایانی این است که در یک رابطه شما به وظیفه خودتان عمل کنید. حالا وظیفه شما چیست؟ وظیفه شما دوست داشتن و عاشق بودن است. این وظیفه را چگونه می‌خواهید انجام دهید؟ شاید از افراد اطراف خود الگوبرداری کنید که چه کارهایی را انجام می‌دهند و به چه شکل همدیگر را خوشحال و شادمان نگه می‌دارند. نکته این است که این موارد زیاد جواب نمی‌دهد و من اکنون دلیل آن را به شما می‌گویم. شاید خیلی از افراد را ببینید که از لحاظ مالی خیلی ثروتمند هستند، حتی برای تولد همسرش یک ماشین چند صد میلیونی را هدیه می‌دهد، ولی از رابطه خود راضی نیستند. دوست خوبم رابطه تجارت نیست که صد میلیون یا دویست میلیون دادید؛ شخص مقابل شما خیلی خوشحال شود. نه، من از عاشق بودن و دوست داشتن حرف می‌زنم. خیلی خوب است که کادو بدهید، ولی از شما می‌خواهم که یک کاغذ بردارید و هر روز به دنبال این بگردید که همسر و شریک زندگیتان را بهتر بشناسید، شریک زندگی شما با چه چیزی خوشحال می‌شود؟ در زندگی چه اهدافی دارد و به چه چیزی می‌خواهد برسد؟ از شما چه انتظاری دارد؟

 

 

دوست خوبم شما با یک شاخه گل رز می‌توانید یک نفر را بسیار خوشحال کنید، شاید یک نفر دیگر با خرید یک ماشین این عمل را انجام دهید و یا شخص دیگری بتواند با نشستن کنار یک نفر دیگر و یا با قهوه یا چای خوردن او را خوشحال کند. همه چیز را با هم قاطی نکنید. این خیلی مهم است که ما در زندگی آدم شناس باشیم، شما برای مهمترین شخص در زندگیتان باید زمان بگذارید. یادتان می‌آید چندین سال پیش که کنکور می‌دادید و قصد ورود به دانشگاه را داشتید، کتاب‌های زیادی را خواندید تا فقط بتوانید در کنکور قبول شوید، حالا برای مهمترین آدم زندگی خود حاضر به خواندن چند عدد کتاب درباره موفقیت در روابط هستید؟ حاضرید چند تا کتاب در روابط بخوانید و یا چند دوره آموزشی شرکت کنید؟ یا حاضرید چند ویدیو را در این زمینه تماشا کنید؟ دوست خوبم باید طرف مقابل را بشناسید و او را درک کنید. تک‌تک جزئیات احساسات او را بفهمید، این موارد را روی آن کاغذ یادداشت کنید وبا خودتان مرور کنید. باید به نیازهای طرف مقابل خود احترام بگذارید و فقط به این نیاز ندارد که مثلاً صد میلیون برای او هزینه کنید. شاید به این نیاز دارد که شما یک شاخه گل بخرید و به حرف او بیست دقیقه گوش کنید. دوست خوبم امیدوارم به این چهار نکته خوب توجه کنید و بهترین رابطه روی کره زمین را بسازید. زیرا هیچ چیز بهتر از این نیست که ما از لحاظ درونی در زندگی خوشحال و شاد باشیم.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه می توانم یک رابطه فوق العاده خوب داشته باشم؟ برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمانبندی خود بوده و آن ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه، مدرس موفقیت و کارآفرین

داشتن یک ذهنیت درست برای ساخت تجربه‌ای از زندگی که با پذیرش همه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی آن، شما را به موفقیت برساند، چه قدر برای شما حائز اهمیت است؟ اگر علاقه‌مند هستید در خصوص راهنمایی که شما را برای تجربه یک زندگی موفق آماده می‌کند، بیشتر بدانید، مطالعه مقاله معرفی دوره شگفت‌انگیز پاراسل زندگی را از دست ندهید.

 

 

چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

تو هر رابطه ای باید هر دو طرف تلاش کنند و تلاش یک طرفه اصلا فایده ای نداره

درود به شما سمانه عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
زهرا رحیمی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

دیدگاه های شما ما را در رسیدن به موفقیت های بیشتر یاری می رساند. از حضور پر مهر شما در خانواده عزت خواه دات کام کمال تشکر را داریم.

شاد و پیروز باشید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

امروزه بیشتر همسران برای دریافت عشق، صمیمیت و حمایت عاطفی ازدواج می کنند. شواهد فراوانی گویای آن است که همسران جوان در جامعۀ امروزی برای برقراری و حفظ روابط صمیمی و دوستانه به مشکلات شدید فراگیری دچارند.

یکی از مسائلی که مشاوران ازدواج با آن روبه رو هستند، مشکلات مربوط به صمیمیت و کمک به بهبود آن در همسران است؛ زیرا یکی از شاخص هایی که امروزه باعث آشفتگی در ارتباط همسران می شود، کمبود صمیمیت است و یکی از مهم ترین و کم هزینه ترین روش های ایجاد صمیمیت بین همسران، گفت وگو و تعامل سازنده است. یکی از مسائل مهمی که زن و شوهر را به هم نزدیک می کند، گفت وگو و صداقت داشتن در کارهاست. برای یک ازدواج فرخنده و بادوام، همسران باید از اینکه کنار هم هستند، لذت ببرند و صحبت کردن با هم عمده ترین چیزی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

هرگز فکر کرده اید چرا بعضی از زوجها اینقدر عاشق و صمیمی هستند؟ این به آن دلیل نیست که زندگی آنها ایده آل است و هیچ مشکلی ندارند، بلکه نکته اینجاست که آنها نحو حفظ روابط عاشقانه و جلوگیری از فرسایش روزمره آن را به خوبی می دانند.ازدواج ها اغلب با یک حال خوب شروع می شوند. دوست داشتن، دوست داشته شدن و رسیدن به فردی که پسندیده ایم یا به دلمان نشسته، شور و هیجانی ایجاد می کند که به زندگی مان عطر و رنگ می بخشد. تجربه چنین شور و هیجانی نه تنها حال خود ما که حال اطرافیان را هم خوب می کند. زن و شوهرها به تجربه می گویند این حال خیلی خوب تا ابد ماندگار نیست و بالاخره یک روز همه چیز معمولی می شود.

در ادامه راهکارهای ساده ای معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها، بدون آن که هزینه زیادی صرف نمایید، می توانید زندگی صمیمانه ای برای خود و همسرتان بسازید و حال خوب روزهای اول را دوباره داشته باشید.چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

با همسر خود به گونه ای رفتار کنید که در روزهای ابتدای آشنایی رفتار می کردید. لیستی از کارهای لذت بخش دو نفره اتان و آن چیزهایی که هر دو از آن لذت می برید تهیه کنید و هر وقت به مورد جدیدی رسیدید، آن را به لیست اضافه کنید. برای این اتفاقات برنامه ریزی کنید و سعی کنید موقعیت تکرار آنها را فراهم کنید.

در کنار همسرتان حضور قلب داشته باشید. تمرین کنید ذهن خود را به زمان حال متمرکز کنید. وقتی در کنار همسرتان هستید، به کار، رنگ جدیدی که قرار است به آشپزخانه بزنید،و .. فکر نکنید. شاهراه رسیدن به صمیمیت، توانایی برقراری ارتباط موثر با همسر است. اگر سعی کنید به همسرتان و نیازهایش توجه کنید، آن چه می گوید را درست و کامل بشنوید، در برابر انتقادهایش به سرعت موضع دفاعی نگیرید و هنگام بروز مشکلات و سوءتفاهم ها فقط وی را مقصر و مسئول ندانید. بخش بزرگی از راه رسیدن به صمیمیت با همسرتان را پیموده اید.

همسر شما نیاز دارد که بداند برای شما اهمیت دارد و حتی اولویت اول زندگی شماست. اگر بتوانید چنین حسی به همسرتان بدهید، گام بزرگی برای رسیدن به صمیمیت در زندگی زناشویی تان برداشته اید.

هرچه شما صریح تر و روشن تر افکار، احساسات، نیازها و خواسته هایتان را با همسرتان در میان بگذارید، رابطه صمیمانه تری خواهید داشت. بنابراین برای ایجاد رابطه صمیمانه، با همسرتان صحبت کنید و به وی کمک کنید تا شما را بهتر بشناسند.توجه داشته باشید که اگر به همسرتان اجازه بدهید شما را بشناسد، بهتر می تواند برای رضای نگه داشتن و برآورده کردن نیازهایتان تلاش کند. بنابراین این باور اشتباه را کنار بگذارید که همسرتان باید خودش ویژگی ها، حساسیت ها و نیازهای شما را بفهمد.

اگرچه همسرتان باید به شما برای شناخت خود کمک نماید، اما شما هم انتظار نداشته باشید همسرتان در مورد همه حس ها و نیازهایش به شما اطلاعات بدهد. توجه داشته باشید که گاهی خود افراد نیز خیلی در مورد حس ها و نیازهایشان نمی دانند و البته ممکن است برایشان صحبت کردن در مورد آن ها راحت نباشد. بنابراین خودتان دست به کار شناخت همسرتان و درک و برآورده کردن نیازهایش باشید.

تنها تصمیم نگیرید. شما و همسرتان یک تیم هستید، بنابر این تا جایی که می توانید با هم و در کنار هم باشید. باید احساس کنید که با همسرتان کامل می شوید و دو بخش از وجود یک نفر هستید، پس وقتی نیم دیگر وجودتان حضور ندارد، تصمیم گیری نکنید. شرایط را با هم بسنجید و با هم تصمیم گیری کنید ؛ در مورد همه چیز، خواه موارد کوچک و خواه بزرگ باشد. خود را مشتاق سازش و سازگاری نشان دهید.

شما روزهای صمیمانه ای را پشت سر گذاشته اید که مرور آن ها و پررنگ نمودن نشان می تواند به افزایش صمیمیت بین شما و همسرتان کمک کند. خاطرات اوایل آشنایی، نامزدی و ازدواج شما خاطرات شیرین و دلچسبی هستند که باید هر از چند گاهی آن ها را به همراه همسرتان و یا حتی به تنهایی مرور نمایید. تماشای عکس ها و فیلم های مراسم ازدواجتان، قرارگذاشتن و رفتن به مکان هایی که با آن ها خاطره دارید، انجام مجدد کارهای خاص و غافلگیرکننده دوران عاشقی معجزه می کند.

برای ایجاد رابطه صمیمی با همسرتان قرار نیست کار بزرگ، پرخرج و یا عجیب و غریبی انجام دهید. کارهای کوچکی مثل پختن یک غذای خوشمزه ، تماس گرفتن یا ارسال پیامک، احوالپرسی های روزانه، غافلگیر کردن، گذاشتن یادداشت های محبت آمیز در جیب یا ماشین همسر، خرید گل به عنوان هدیه یا عذرخواهی، پیشنهاد صرف یک وعده غذایی در بیرون از منزل و یا مسافرت، کارهای ساده ای هستند که اثر شگفت انگیزی بر روی افزایش صمیمیت بین همسران دارند.

چگونه می توان بهترین همسر دنیا شد ؟ شاید بگویید که بهترین همسر دنیا بودن دست نیافتنی است اما غافل از اینکه دانستن و رعایت نکاتی بسیار ریز و ساده شما را به بهترین همسر دنیا تبدیل خواهد کرد. باور ندارید؟ رازهای گفته شده در این بخش از نمناک را حتما امتحان کنید.

قبول کنید که شما در همه زمینه ها از همسرتان برتر نیستید و او در انجام برخی از کارها شایسته تر است پس فروتن باشید.

همه چیز را با هم به اشتراک بگذارید:

از همه مهم تر، هر چیزی که احساس می کنید. هیچ راهی وجود ندارد که روی زمین اشتراکی برایتان وجود نداشته باشد و هر اتفاق بدی که بیفتد، این را به خاطر داشته باشید.چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

فداکاری به اندازه:

صفت همسران فداکار مهربانی با یکدیگر و دوری از قهر و کینه است پس همیشه در زندگی محبت پذیر و قهر گریز باشیم. بهداشت روانی همسر خود را تأمین کنیم زیرا اگر جسم و روان همسرمان سلامت باشد ، می توانیم به هدف های خود برسیم، پس به رفتار او توجه کنید تا بتوانید از افسردگی و خمودیش پیشگیری نمایید.

محبت، محبت بیشتری می آورد:

یکدیگر را لمس کنید، هر روز یکدیگر را ببوسید، و رابطه جنسی (حتی زمانی که پیر هستید) داشته باشید.کودکان می توانند استرس زا باشند، اما آن ها هم بزرگ می شوند پس به خاطر آنها تمام زندگی تان را از عشق و توجه به همسرتان خالی نکنید.

درباره حل سختی ها و مشکلات محیط کار با همسرمان مشورت کنیم ؛ زیرا مشورت و هم فکری بار مشکلات را سبک تر میکند. در زندگی مشترک با هم مشورت کنید و پیشنهادات خود را بیان کنید زیرا مشورت موجب رسیدن به زندگی سالم می شود. از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسوولیت ها و همکاری هایش سپاسگذاری و قدر دانی کنیم.

زمانی را صرف کاری که دوست دارید انجام دهید،کنید. چه چیزی شما را شاد می کند و به شما انرژی می دهد – موفق شدن به عنوان یک زوج تنها در صورتی کار می کنند که هر یک از شما قوی و به عنوان یک فرد عمل کنید.

به نیازها و خواسته های همسر خود توجه کنید ؛ رفتار دلنشین و توأم با متانت سبب می شود خواسته های خود را به راحت بیان کند. در زندگی خود مسئولانه رفتار کنید یعنی اینکه در مقابل کاری که برعهده گرفته اید متعهد باشید و از زیر بار آن شانه خالی نکنید.

از سکوت خودداری کنید:

در مورد چیزهایی صحبت کنید که دوست دارید؛ بگذارید احساسات شما بالا رود، چون احتمالاً منفجر خواهید شد.

از سازش نترسید:

در مورد فشار و کشش یک رابطه سازش کنید. سعی کنید درجه بندی کنید که چقدر می خواهید چیزی در یک مقیاس از یک تا 10 قرار دهید و شریک شما هم همین کار را انجام دهد. بنابراین اگر غذا خوردن برای شما 5 است، و برای او 9، پس باید تا شب منتظرش بمانید. برای انجام کارهای روزانه تان برنامه ریزی کنید زیرا برنامه داشتن سبب نظم و سامان زندگی خانوادگی می شود. خانه کانون عشق و محبت است پس هیچگاه در خانه خشونت به کار نبرید و آن را به پادگان تبدیل نکنید.

یکدیگر را بدیهی فرض نکنید:

مهربان باشید! این می تواند سخت تر از آن چیزی باشد که گاهی به نظر می رسد، اما به خاطر داشته باشید که شما (امیدوارانه) این فرد را بیش از هر کس دیگری روی این سیاره دوست می دارید، بنابراین با او، با مهربانی رفتار کنید. در زندگی مشترک طوری رفتار نماییم که الگوی خوبی برای همسر و فرزندان خود باشیم. افکار مزاحم سلامت روانی انسان را ازبین می برند پس همیشه تعصبات غلط و افکار مزاحم را از خود دور کنیم و انرژی خود را صرف توجه به همسر و خانواده نماییم.

کم توقع باشید :

نکته ی مهمی که شاید این روزها کمتر کسی به آن اهمیت می دهد ؛ بهتر است از همسرتان آن قدر انتظار داشته باشید که توانایی پاسخ به آن را دارد.

صداقت داشته باشید:

از بهترین سرمایه های زندگی مشترک صداقت و راستی است پس هیچ وقت حتی زمانی که حقیقت به نفع ما نباشد ، دروغ نگوییم و به نیرنگ متوسل نشویم زیرا دروغ پایه های زندگی را سست می کند.

صبور باشید:

هر دوی شما ممکن است در زمان های مختلف و به روش های مختلف با هم فرق کنید، پس باید آن را حل کنید و همیشه آماده باشید. هیچ گاه زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید و از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنید و در تمام امور زندگی میانه رو و متعادل باشیم و اعتدال را رعایت کنیم تا کمتر دچار مشکل شویم.

زمانی که چیزهای خوب اتفاق می افتند، جشن بگیرید:

چیزهای جدید پیدا کنید، سرگرمی های جدیدی مثل دوچرخه سواری، کلاس آشپزی و یا شروع باغبانی این کار باعث می شود که هیجان به حرکت در بیاید. به او بگویید که به چه چیزی نیاز دارید. آن ها نمی توانند ذهن شما را بخوانند.

بسیار مهم است که زمانی را تنها باهم بگذرانید، صرف نظر از این که چقدر شلوغ هستید – به خصوص زمانی که شما بچه دارید. حتی بدون پول هم می توانید به سادگی به پیاده روی بروید یا شام ساده ای باهم بخورید.

امنیت روانی برای همسرتان ایجاد کنید:

محیط خانواده را با صفا و مطلوب و دوست داشتنی نماییم تا همسرمان در آن احساس رضایت کند و از امنیت روانی برخوردار باشد.

با هم بودجه بندی کنید:

یک راه عالی برای صحبت در مورد طرح ها و رویاها برای آینده و اینکه چطور آن ها را انجام دهید است.

برای دلجویی از همسر خود و خاموش کردن خشم وغضب و نفرت او ، همچنین دور ساختن خطرات تهدید کننده زندگی، از جملات زیبا و شورانگیز استفاده کنیم.

به ارزش ها اهمیت دهید:

ارزش ها از ستون های اصلی خانواده هستند پس همیشه به ارزش های دینی، اخلاقی و خانوادگی پایبند باشیم؛ زیرا پایبند بودن به ارزش ها سبب دوام و استحکام خانواده می شود و موجب حفظ اصالت او می شود.

شاد باشید:

چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

شاد بودن همیشه ارزشمند است، پس سعی کنی خود را خوشحال و سرحال نشان دهید تا خستگی از تن همسرتان دور شود.

سورپرایز شیرین است پس یکدیگر را شگفت زده کنید:

مانند یادداشت های خاص، هدایای کوچک، پخت غذای مورد علاقه آن ها و یا برنامه ریزی یک تعطیلات آخر هفته.این به همسرتان می فهماند که شما هنوز عاشق او هستید و باعث می شود که شما هم عشق را احساس کنید از طرف دیگر، زمانی که همسرتان کار ویژه ای برای شما انجام می دهد، قدردانی خود را نشان دهید.آن ها ممکن است بدانند، اما خوب است که به آن ها با صدای بلند بگویید.

شریک زندگی خود را بزرگ کنید و از او پشتیبانی کنید:

پیش از قضاوت، وقت بگذارید تا خود را جای او قرار دهید. شما باید تا جایی که می توانید از انتقاد غیر ضروری و یا منفی نگری اجتناب کنید.

مثبت اندیش و خوش بین باشید:

با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از زندگی مشترکتان دور کنید، داشتن نگاه خوش بینانه به زندگی و اطرافیان باعث ایجاد آرامش و بذل محبت و عاطفه می شود و همین موجب تغییری در شما خواهد شد تا بیشتر به جنبه های مثبت و خوب همسرتان فکر کنید و ایرادات او را فراموش کنید.

به روابط زناشویی توجه داشته باشیم:

زیرا نداشتن رابطه زناشویی سبب بروز مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می شود و زندگی را با خطرهای جدی روبرو می کند.

همدیگر را بخندانید :سعی کنید همه چیز را جدی نگیرید.

مکالمه کلید است. زمانی که ازدواج شما به یک مانع ویژه برخورد می کند، به خودتان یادآوری کنید که زمانی که اگر جای او بودید، باید بهتر و تکامل یافته تر می بودید. وقتی که همسرمان با ما صحبت می کند به او حرف هایش توجه کنیم و شنونده ی خوبی باشیم و گاهی با جملات کوتاه یا تکان دادن سرمان نشان دهیم که به حرف هایش توجه داریم.

دوستان متاهل داشته باشید، اما هم چنین دوستان خودتان راهم داشته باشید که بدون همسر خود به طور مرتب با آن ها سر و کار داشته باشید.

برای اینکه آینده بهتری برای همسرمان بسازیم در زمینه های مختلف او را تشویق کنیم و موقعیت ها و پیشرفت هایش را گوشزد کنیم . همچنین برای او و صحبتهایش ارزش قائل شویم و همواره از او حمایت کنیم.

نسبت به زمان و پول بیشتر بخشنده باشید:

خودتان را خوشحال کنید. اگر در حالت رکود هستید، تمایل خواهید داشت آن را به همسر خود منتقل کنید یا بخواهید آن را درست کند. شما باید خودتان را تصحیح کنید.

توجه داشته باشید که اولین کسی که از پیشرفت همسرش سود می برد، شما هستید پس به پیشرفت همسرمان توجه کنیم و اهمیت دهیم و از پیشرفت او خوشحال شویم.

با همسر خود مهربان و صمیمی باشیم و او را جزئی از خود بدانیم و خوبی هایش را بازگو کنیم و همه تلاشمان را برای کمک به همسرمان انجام دهیم . با مهربانی می توانیم مالک قلب های یکدیگر باشیم .

حالت دفاعی نگیرید. سعی کنید از جای عشق و محبت به اشیا نزدیک شوید و فرض نکنید که مورد حمله قرار گرفته اید.

اعتماد کنید و قابل اعتماد باشید:

سعی کنید همیشه به خاطر داشته باشید که چرا عاشق همسرتان شدید. بگویید:عاشقت هستم. و به شریک تان بگویید که چقدر جذاب به نظر می رسد.

در زندگی برای حرف ها و قول های خود ارزش قائل شویم و خوش قول باشیم زیرا خوش قولی نشانه ی احترام به خود و همسر است.

برای دلگرم کردن همسرتان به زندگی به او بگویید به خاطر عشق تو همه ی سختی های زندگی مان را می پذیرم .

آنچه را که دارید تحسین کنید و درک کنید که ازدواج در طول زمان ممکن است شکننده باشند و نیاز به مراقبت دارد.

از زمان حال لذت ببرید. اضافه کردن خانه، بچه و غیره فقط همه چیز را پیچیده تر می کند. در هر جایی که در آن هستید، آن را در آغوش بگیرید و از وی لذت ببرید و بخاطر وجودش و داشتنش خدارا شکر کنید.

 

بودن در یک رابطه موفق، اغلب هدف تمام زوج هایی است که تصمیم به باهم بودن گرفته اند. برخی از مواقع رعایت نکاتی به ظاهر بی اهمیت و کوچک، جرقه ای برای جلوگیری از رخ دادن بسیاری از مشکلات است. برخی از این توصیه‌ ها ممکن است ساده به نظر برسند اما نگذارید همین سادگی شما را گول بزند. این سادگی تضمین یک رابطه موفق است.

به گزارش آلامتو به نقل از lifehack؛ رعایت این موارد به ظاهر کوچک اما پراهمیت بسیار مهم است، به همین خاطر ما تصمیم گرفته ایم در این مطلب به 15 توصیه کاربردی در مورد روابط بین زوج ها بپردازیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

بیایید با هم رو راست باشیم، همه ما می دانیم که ازدواج آن کاخ بزرگ آرزوها که در فیلم ها و قصه ها دیده ایم نیست. اگر آرامش در رابطه برای تان یک اصل مهم است چیزهای رویایی مانند سفرهای خارجی متعدد، شام خوردن در رستوران های پنج ستاره و لوکس و … را فراموش کنید. آن ‌ها به همان اندازه که ممکن است فریبنده به نظر برسند، سرمایه ‌گذاری‌ های کوتاه‌ مدتی هستند.

اگر می ‌خواهید رابطه ای خوب با همسرتان داشته باشید، روی چیزهای کوچک و روزمره تمرکز کنید. این دلخوشی های کوچک شاید در کنار آن لحظات لوکس بی معنی به نظر برسند اما می توانند به گونه ای در خاطرتان بماند که حتی شما را در سرد ترین شب ‌ها گرم نگه می ‌دارد.چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

حتما می پرسید منظور من از چیزهای کوچک چیست؟ بیایید به کوچک ترین آن اشاره کنیم، یک فنجان چای یا قهوه! واقعا وقتی همسر شما مشغول به کار است چه چیزی اندازه یک فنجان چای یا قهوه گرم می تواند خستگی اش را رفع کند و لبخندی بر روی لبانش بیاورد؟ همین چای به ظاهر بی اهمیت، می تواند باعث شود تا لحظاتی کنار هم بنشینید و از وجود هم لذت ببرید. این موارد ساده را بی اهمیت تلقی نکنید.

رابطه تان با بهترین دوست هایتان را ببینید، چطور ساعت ها تلفنی با هم صحبت می کنید و می خندید؟ چطور تمام احساسات تان از غم و شادی گرفته تا اتفاقات خوب و بد، را با آن ها به اشتراک می گذارید؟ بسیار خوب رابطه شما و همسرتان هم به این میزان صمیمیت نیاز دارد.

قبل از اینکه زن یا شوهر باشید، برایش یک رفیق باشید، یک رفیق واقعی. طبق تحقیقات انجام شده، در رابطه هایی که زن و شوهر رابطه دوستانه خوبی دارند، به مراتب به هم نزدیک تر هستند و مشکلات بین شان را هم راحت تر حل می کنند.

جان اف هلیول، نویسنده یک مطالعه می گوید: “زمانی که همسران بهترین دوستان همدیگرند، مزایای بهزیستی در ازدواج به دو برابر افزایش پیدا می کند.”

همه آدم ها دوست دارند کسی را داشته باشند که در مواقع نیاز یک گوش شنوا باشد.

جنیفر پریس می گوید: “گاهی اوقات هدف آدم ها از حرف زدن، راهکار خواستن نیست، آن ها فقط می خواهند احساسات شان را با یک نفر در میان بگذارند.”

گوش دادن واقعا یک هنر است. گاهی برخی از مردان فکر می کنند که هدف از شنیدن حرف های همسرشان فقط حل کردن مشکلات اوست، اما واقعا یک زن همیشه این را نمی خواهد. او فقط گاهی می خواهد خیلی خوب به او گوش بدهید، همین.

هنر گوش دادن یکی از مواردی است که نقش مهمی در موفقیت ازدواج دارد، تصور داشتنِ کسی که بدون قضاوت، سرزنش و ارائه راهکار، مانند یک دوست به آدم گوش کند، واقعا لذت بخش است.

می دانم که در دنیای امروز برای پیغام دادن به همسرتان از پیام رسان ها و گوشی موبایل استفاده می کنید، اما باور کنید هیچ چیز مانند خواندن یک نامه عاشقانه لذت بخش نیست. ممکن است قدیمی باشد، اما واقعا رمانتیک است.

کسی که یک نامه عاشقانه را دریافت می کند و آن را باز می کند تا بخواند، تمام کلمات خط به خط آن را از عمق جان لمس می کند و سراسر لذت و عشق می شود.

برای روز ولنتاین امسال، شوهرم از اول فوریه و به مدت ۱۴ روز، هر روز یک نامه ی عاشقانه برای من می نوشت و آن را در مکان‌ هایی قرار می داد که می ‌دانست من آن را پیدا خواهم کرد. واقعا چه راه خوبی برای شروع روز من بود. من واقعا این کار او را به هر هدیه و گل و شکلاتی ترجیح می دهم، چون می توانم تا همیشه این نامه ها را نگه دارم و با هر بار خواندن آن وجودم لبریز از عشق شود.

در قسمت زیر قسمتی از متن نامه فریدا کالو به دیه گو ریورا را برایتان قرار می دهم:

“هیچ احساسی با گرفتن دست های تو قابل مقایسه نیست و هیچ رنگ سبزی به زیبایی رنگ چشمان تو نیست. تمام وجود من پر شده از تو، تو آیینه شب های من هستی. تمام لذت من، پر شدن بهار زندگی از چشمه وجود توست.”

این متن را برای ایده دادن به شما آورده ام، بدیهی است که نامه های شما لازم نیست در این سطح ادبی باشند. برای نوشتن نامه حتما نیازی به جملات ادبی نیست، شما می توانید با کلمات ساده و صمیمی هم عشق تان را به او بروز دهید.

یک راه برای نشان دادن عشق و ایجاد احساسات گرم و دوست داشتنی این است که از آخرین تکه چیپس، شکلات یا هرچیزی که می خورید چشم پوشی کنید و آن را به همسرتان بدهید. این یک ژست کوچک اما فداکارانه است واحساس خوبی در وجود او به وجود می آورد. می دانم، گاهی این کار مخصوصا برای افراد شکمو کمی سخت است، اما به او نشان دهید که به او بیش از خودتان اهمیت می دهید.

تا به حال به این فکر کرده اید که چقدر از آدمی که روزهای اول ازدواج بودید، فاصله گرفته اید؟ معمولا افراد در اولین روزها و حتی ماه های ازدواج سعی می کنند همیشه مرتب باشند و خوب رفتار کنند و دلخوری به وجود نیاورند، اما به مرور زمان این موضوع رنگ می بازد و افراد از این شخصیت فاصله می گیرند.

به آدم های افرادتان نگاه کنید، چقدر تعداد افرادی که بعد از گذشتن سال ها از ازدواج شان دیگر افزایش وزن و رسیدن به ظاهرشان مثل روزهای اول مهم نیست، زیاد است. به این فکر کنید که اگر دوست دارید همسرتان مثل روزهای اول ازدواج رفتار کند شما هم باید مثل همان دوران رفتار کنید.

اسکات کریستین در مقاله خود، می نویسد: ” چیزهای زیادی در رابطه با ازدواج، وجود دارند که باید مراقب آن ها باشیم. اما بیشتر از هر چیزی دلیل طوفانی شدن هوای رابطه، این است که افراد دیگر مانند سابق مراقب خودشان نیستند. زمانی که دیگر افراد مراقب خودشان نیستند این بی نظمی عاطفی مشکلات زیادی را به وجود می آورد. پس، مراقب خودت باش”

به سلامت تان اهمیت بدهید، ورزش کنید، غذاهایی با ارزش غذایی بالا بخورید، با انگیزه و با نشاط بمانید و گرفتار روزمرگی و خمودگی نشوید.

زمانی که برای اولین بار با هم ملاقات کردید را به یاد دارید؟ چقدر از رفتارها و ظاهر او تعریف می کردید، چقدر برای هر چیز کوچک او را تحسین می کردید. اما حالا چه؟ مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که پس از گذشت چندین ماه یا سال از ازدواج، افراد با خود می گویند من که بارها از او تعریف کردم، او که نظرم را می داند، چرا بازهم تعریف کنم؟ اما این تفکری اشتباه است. باید او را به خاطر خوبی هایش تحسین کنید به این خاطر که این تعریف باعث می شود او احساس خوبی داشته باشد.

این یک یادآوری کوچک است که به او می گوید هنوز هم به نظرتان قابل تحسین است و خوشحالید که با هم هستید. قدردانی کردن اصلا محدودیت ندارد، می توانید از غذایی که پخته تعریف کنید، می توانید به او بگویید که چقدر لباس جدیدی که خریده به او می آید یا بگویید چقدر از موفقیت هایش در زمینه کاری خوشحال هستید. اگر تا به حال از او تعریف نکرده اید، برای امتحان هم که شده یک بار این کار را انجام دهید و چهره شگفت زده او را نگاه کنید و لذت ببرید.

Kim Leatherdale در مقاله خود با عنوان “قدرت تحسین در روابط” می نویسد: “تعریف کردن در همه روابط اهمیت دارد، اما در رابطه دونفره اهمیت آن دو برابر می شود. تعریف و تحسین نشانگر احترام شما به فرد مقابل بوده و یکی از اجزای اصلی ساختمان صمیمیت شماست. تحسین شریک زندگی نشان می دهد که خوبی های او به چشم می آید و شما به خاطر آن ها از او تعریف می کنید. این تعریف کردن ارتباطی صمیمی را شکل می دهد و به شریک زندگی شما کمک می کند تا احساس کند که از طرف شما دیده می شود، مورد توجه قرار گرفته و دوست داشته می شود.”

به طور قطع می توانم به شما بگویم وقتی که این توصیه کوچک را رعایت کنید، قطعا احساس نزدیکی بیشتری با همسرتان خواهید کرد. مثلا تصور کنید او در حال مرتب کردن تخت است شما می روید و از سمت دیگر تخت آن را مرتب می کنید، یا وقتی در حال شستن ظرف هاست یک دستمال برمی دارید و شروع به خشک کردن ظرف ها می کنید، همین کارهای کوچک تاثیر بسیار خوبی بر روی او خواهد گذاشت. از این قبیل کارهای کوچک هزاران هزار کار وجود دارد.

شاید تعجب کنید که چرا این کار را جزء لیست توصیه های مهم آورده ایم، اما بدانید که واقعا مهم است. صرف نظر از تاثیر بوسیدن بر روی احساسات فرد، مطالعات متعدد تاثیر این کار بر سلامت بهتر را نیز تایید کرده اند. متاسفانه بسیاری از زوجین این شکل از محبت را با گذشت زمان کم کم از یاد می برند و بوسیدن یکدیگر جایی در برنامه های روزانه آن ها ندارد.

من با بسیاری از افراد صحبت کرده ام که به من گفته اند که هرگز در طول روز همسرشان را نمی بوسند. به یاد داشته باشید که شاید بوسیدن کار خاصی به چشم نیاید اما همان چند ثانیه می تواند در رابطه شما بسیار تاثیر گذار باشد.

لیزا نویسنده ای است که در مقاله خود در این مورد می نویسد: “ارزش یک بوسه بسیار مهم است، زیرا نشان دهنده شور، صمیمیت و اشتیاق فرد است و نشان می دهد که شما چقدر این فرد را دوست دارید. همین بوسیدن ساده می‌ تواند استرس را کاهش داده و به کاهش اضطراب نیز کمک کند. اهمیت وجود بوسه در عشق ورزی و ازدواج نیز بسیار مهم است. شور و اشتیاق و همه چیزهای دیگر ممکن است طی روزمرگی و در گرفتاری های مربوط به کار و بچه ها از بین برود و بوسیدن می تواند مانند جرقه ای این اشتیاق را زنده نگه دارد. مهم است که به شریک زندگی تان نشان دهید که چقدر برای شما مهم است. یک بوسه سریع قبل از رفتن به محل کار می تواند بسیار بیشتر از چیزی که فکر می کنید تاثیرگذار باشد.”

این بوسه می تواند عاشقانه و پرشور باشد. این راهی است که به شریک زندگی خود می گویید همه چیز خوب است و از این طریق احساسات بدون نیاز به گفتن کلمه بیان می شوند.

اگر شما و شریک زندگی تان پیاده روی های روزانه را در برنامه هایتان بگنجانید، مطمئناً رابطه شما قوی تر می شود. این یک روش عالی برای ارتباط بیشتر است و مطمئناً شما را به هم نزدیک می کند.

قطعا شما و شریک زندگی تان دوقلوهای یکسان نیستید. در واقع، شما شخصی بسیار متفاوت تر از خود انتخاب کرده اید. این یک چیز خوب است. در تفاوت های شما فرصت هایی برای پیشرفت و رشد وجود دارد. به اشتراک گذاشتن دیدگاه های شما با یکدیگر می تواند کاملاً روشن و واضح باشد. ممکن است بسیاری از اوقات با هم موافق نباشید، اما گفتگوهای روشن و باز به شما امکان می دهد تا روش های جدید را بیاموزید.

به عنوان مثال ممکن است شما فردی محافظه کار باشید در حالیکه همسرتان بی پرواست. هر کدام از این ویژگی ها می تواند در شرایط خاص خود، مطلوب باشند. اگر از بُعد منفی به اختلاف نظرات نگاه کنید ممکن است همیشه مشکلاتی به وجود بیاید اما با نگرشی مثبت می توانید از این اختلاف عقیده درس های زیادی یاد بگیرید.

چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم

نشستن در همان اتاقی که او هم نشسته و خواندن، گوش دادن به موسیقی یا کار کردن بر روی پروژه در کنار هم می تواند آرامش بخش و سرگرم کننده باشد. لازم نیست حتما با هم حرف بزنید، فقط به اشتراک گذاشتن همان فضای سکوت کافی است.

به دنبال راه هایی برای به اشتراک گذاشتن این سکوت باشید و فقط از حضور یکدیگر لذت ببرید.

این یک کار آسان و بسیار با ارزش است. در طول روز به او زنگ بزنید یا پیام بدهید که حتی در حال کار هم در فکرش هستید. لازم نیست مکالمه های طولانی داشته باشید. یک متن ساده با یک ایموجی قلب برای رساندن این مفهوم کافیست. یک تماس کوتاه فقط برای اینکه حالش را بپرسید، یک روش قابل توجهی برای برقراری ارتباط است. از این کار غافل نشوید و از این طریق حس خوبی را مهمان قلب او کنید.

اشتباه کردن جزئی از زندگی روزانه هر فرد و اغلب اجتناب ناپذیر است اما این توصیه کوچک می تواند رابطه شما را نجات دهد و به شما امکان دهد تا به پیش بروید و قوی تر شوید. صرفا به خاطر ارتکاب یک اشتباه او را توبیخ نکنید و در صورتی که به اشتباهاتش پی برده و عذرخواهی کرده، عذرخواهی اش را بپذیرید. من در مورد اشتباهات کوچکی مانند فراموش کردن تاریخ سالگرد ازدواج که ممکن است همه مرتکب شوند صحبت می کنم. زمانی که کشمکش ادامه پیدا می کند تبعات بسیار بدی بر روی رابطه خواهد داشت، پس در صورتی که اشتباهی مرتکب شده که قابل بخشش است، او را ببخشید و از او بگذرید.

این یک توصیه بسیار مهم است. یک رابطه شامل دو نفر و هر یک با یک نقطه‌ نظر متفاوت است. وقتی یکی از شما مرتکب اشتباهی شود، می ‌تواند باعث رنجش دیگری شود. هنر سازش در این مواقع بسیار ارزشمند است.

سازش کردن شما نشانگر چندین نکته است، اول اینکه نشان می دهد که شما پذیرای نظرات او هستید. دوم اینکه، نشان می دهد که شما شریک زندگی خود را دوست دارید و حاضر هستید نیازهای او را هم مدنظر قرار دهید و سوم اینکه تمایل شما به از خود گذشتگی در برابر همسرتان را نشان می دهد.

نظر شما چیست؟ اگر راهی را بلدید که میتواند به بهبود رابطه کمک کند آنرا با سایر کاربران مجله آلامتو به اشتراک بگذارید.

به نظر من بهترین راه برای داشتن یه رابطه خوب صداقت و صمیمیت و داشتن اعتماد بین دو طرف رابطه س ممنون از مقاله خوبتون

سلام من عاشق دختر خاله ام شدم او خیلی خاصه و اصلا بم توجه نمیکنه چکار کنم خیلی دوسش دارم یک درصد به نرسیدن بهش فکر نمیتونم بکنم لطفا راهنماییم کنید

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم
چگونه رابطه صمیمی داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *