چگونه روحیه شکست ناپذیر داشته باشیم

 
helpkade
چگونه روحیه شکست ناپذیر داشته باشیم
چگونه روحیه شکست ناپذیر داشته باشیم

افراد دارای روحیه قوی خصوصیات رفتاری فوق العاده ای دارند که آنها را از افراد دیگر متمایز کرده و سبب شده که در زندگی موفق باشند . این افراد عواطف ، افکار و رفتار خود را کنترل می کنند تا سبب موفقیت آنها در زندگی شود . اگر می خواهید شما نیز از لحاظ روانی فرد قدرتمندی باشید ، به نکاتی که این افراد رعایت می کنند و در این بخش از نمناک آورده ایم ، توجه کنید.

وقت خود را تلف نمی کنند

افرادی که دارای روحیه قوی هستند ، می دانند زندگی همیشه وفق مرادشان و راحت نیست پس هیچ وقت به علت شرایط نامساعد و یا نحوه برخورد دیگران وقت خود را با تاسف خوردن تلف نمی کنند و همیشه مسئولیت کلیه کارهای خود را برعهده می گیرند.

مثبت فکرمی کنند

افراد موفق از حداکثر توانایی های خود استفاده می کنند و شکست هایتان را به کار می گیرند تا بتوانند در آینده موفق شوند . این افراد قبل از شروع کار آیه یاس نمی خوانند و افکار منفی را از خود دور می کنند بلکه تمام تلاش خود را برای موفقیت می کنند و همیشه افکار مثبت دارند تا به موفقیت برسند.

چگونه روحیه شکست ناپذیر داشته باشیم

تحت سلطه دیگران نیستند

افرادی که روحیه قوی دارند همیشه اجازه نمی دهند که دیگران کنترلشان کنند و تحت سلطه دیگران نیستند . آنها احساسات خود را کنترل می کنند و می دانند چگونه به احساس خود واکنش نشان دهند.

از افراد منفی دوری می کنند

این افراد ارتباط خویش را باکسانی که برای آنها افسردگی به ارمغان می آورند را کاهش می دهند و از ارتباط مسموم که در آنها احساس ناراحتی، عصبانیت یا ناامنی ایجاد می کند، اجتناب می کنند. آنها از ارتباط با کسانی که دائما انتقاد می کنند ، گریزانند و دوست دارند با افرادی ارتباط برقرار کنند که ارتباط مثبت و خوشبینانه دارند.

انعطاف پذیر هستند

افراد دارای روحیه قوی، قدرتمندند و از تغییرات نمی ترسند و انعطاف پذیر هستند به طوری که از تغییرات مثبت استقبال می کنند و استعدادهای خود را با تغییرات وفق می دهند.

 

به دیگران کمک می کنند و اجازه می دهند آنها نیز کمک شان کنند

آنها اجازه می دهند هنگام بروز مشکلات دیگران کمکشان کنند زیرا کمک دیگران می تواند اضطراب و دلواپسی را برطرف کند. در مقابل کمکی که دریافت می کنند نیز به دیگران کمک می کنند و این گونه دامنه دوستی را گسترش می دهند.

انرژی خود را به علت مسائل بی اهمیت هدر نمی دهند

افراد دارای روحیه قوی ، تمرکزشان را روی چیزهایی می گذارند که بوسیله خودشان قابل کنترل باشد و بیهوده وقت و انرژی خود را با مسائلی که غیرقابل کنترل است تلف نمی کنند زیرا آنها می دانند که بعضی وقتها تنها چیز قابل کنترل ، نگرش خود آنهاست. این افراد معمولا از مسائل غیر قابل کنترل مانند ترافیک و یا به خاطر گم شدن چمدان شکایت نمی کنند.

همیشه موافق دیگران نیستند

این افراد قدرتمند همواره پذیرای رای دیگران نیستند و از ” نه” گفتن و برخی اوقات مخالفت کردن با دیگران نمی ترسند. آنها تلاش می کنند که همیشه عادل و مهربان باشند و در زمانی که نظر دیگران از عدالت به دور است با آن مخالفت می کنند.

بی پروا هستند

آنها قبل از تصمیم گیری های بزرگ تمام جوانب آنرا بررسی کرده و می سنجند و قبل از هر اقدامی همه جنبه های بالقوه کار را در نظر می گیرند و از خطرات پیش بینی شده نمی ترسند و بی پروا هستند. 

حسرت گذشته را نمی خورند

این افراد در زمان حال زندگی می کنند و برای موفقیت در آینده برنامه ریزی دارند و هیچگاه حسرت گذشته را نمی خورند بلکه از اتفاقات گذشته درس می گیرند و به تجربیات و دانسته های خود می افزایند و تجربیات تلخ گذشته را فراموش کرده و برای آینده رویا نمی بافند.

یک اشتباه را تکرار نمی کنند.

این افراد از اشتباهات خود درس می گیرند و هیچگاه یک اشتباه را چند بار تکرار نمی کنند بلکه از تجربه حاصل از اشتباه استفاده می کنند تا تصمیمات بهتری در آینده بگیرند . آنها مسئولیت کارها و رفتارهایشان را نیز کاملا برعهده می گیرند و می پذیرند تنها خود در اشتباه کردنشان مقصرند و اشتباهشان را گردن دیگران نمی اندازند. 

از موفقیت دیگران خوشحال می شوند

این افراد ، با دیدن موفقیت دیگران احساس باخت نمی کنند و از موفقیت آنها خوشحال می شوند زیرا حسود نیستند . آنها می دانند که برای رسیدن به موفقیت باید تلاش فراوان داشته باشند.

با اولین شکست خود را نمی بازند

افراد دارای روحیه قوی شکست را یک شانس برای رشد و بهبود می دانند و با شکست دست از تلاش بر نمی دارند و آنها آنقدر تلاش می کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

از تنها بودن نمی ترسند

این افراد از زمان تنها بودن خود به صورت مفید استفاده می کنند و نمی ترسند که با افکارخود تنها باشند و از سکوت نمی ترسند. چنانچه بخش رازهای موفقیت نمناک اشاره کرده است آنها به تنهایی نیز می توانند شاد باشند و برای سرگرم شدن به حضور دیگران وابسته نیستند.

از همه افراد دنیا طلبکار نیستند

این افراد ، به دنبال شانس هایی بر اساس شایستگی های فردی خود هستند و خود را طلبکار از زندگی نمی دانند و این ذهنیت را ندارند که افراد دیگر باید از آنها مراقبت کنند و همه در دنیا باید برای موفقیت آنها قدمی بردارند.

به دنبال نتیجه گیری سریع نیستند

این افراد از توانایی ها و وقت خود برای گرفتن بهترین نتیجه استفاده می کنند و تلاش خود را برای مشاغل جدید و یا بهبود سلامت خود می کنند اما توقع ندارند که فوری به نتیجه برسند زیرا می دانند ایجاد تغییرات واقعی زمان بر است. 

همه ما جمله معروف «افتادن در گل و لای ننگ نیست اما ننگ آن این است که آنجا بمانی» را بارها شنیده و در اطراف خود کسانی را دیده ایم که از این توانایی فوق العاده برخودار هستند.

این افراد به طرز خستگی ناپذیری پس از هر بلایی که سرنوشت بر سر راه آنها قرار می دهد، هچون ققنوسی که از خاکستر خود سر برآورد، برخاسته و به سوی هدفشان گام برمی دارند.

برخوداری از توانایی بازیابی روحیه و توان بعد از هر شکست در موفقیت نقش مهمی دارد و در ادامه این مقاله راه هایی برای دستیابی به آن ارائه شده است.

آماده سازی برای بدترین حالتاکثر مردم با شنیدن این جمله روحیه خود را کاملا از دست می هند . با این حال به یاد داشته باشید که بسیاری از اتفاقات و تغییرات اجتناب ناپذیر هستند اما با آماده سازی برای آنها می توانید خود را برای واکنش مناسب آماده کنید.

علاوه بر این اگر جنبه مثبت چنین اتفاقاتی را در نظر بگیرید، می توانید به عنوان یک فرصت از آنها استفاده کنید. اغلب افراد خوش بین انعطاف پذیری بیشتری داشته و از شانس بیشتری برای دستیابی به موفقیت های مالی و کاری برخودار هستند.

چگونه روحیه شکست ناپذیر داشته باشیم

اگرچه رویدادهای تراژیک و ویرانگر می توانند بهترین طرح ها را از بین ببرند اما با تمهیدات لازم می توان صدمات احتمالی را تا حد زیادی کاهش داد. برای مثال اگر احتمال از دست شغل را در نظر بگیریم با اقداماتی از قبیل افزایش سطح مهارت ها و به روز کردن آنها با توجه به نیاز بازار، تهیه طرح های اقتصادی جایگزین می توانید صدمات ناشی از دست اخراج از شغل فعلی را تا حد زیادی کاهش دهید.

خودشناسی عاطفیانعطاف پذیر بودن با هوش عاطفی ارتباط مستقیم دارد. هوش عاطفی به معنی توانایی درک احساسات و عواطف خود و دیگران و انجام واکنش مناسب در برابر آنها است.

این هوش نحوه تعامل با دیگران، برخورداری از انگیزه، تصمیم گیری، مدیریت عواطف، تاثیرگذاری بر دیگران و موارد دیگری را تعیین می کند.

برای مدیریت بهتر استرس باید تاثیر شرایط پرفشار و تنش زا را بر واکنش های عاطفی، فیزیکی و روانی خود بررسی کنید. برای اینکه بدانید چه چیزی سطح استرس را در شما افزایش می دهد، جملات زیر را کامل کنید:

من هنگامی عصبی می شوم که …

دوست ندارم دیگران … را انجام دهند

هنگامی که … اذیت می شوم

از نظر من …. گستاخی است

هنگامی که … از کوره در می روم.

ای کاش دیگران…

هنگامی که به سر کار می روم و می بینم همکارانم … دلخور می شوم.

هنگامی که به خانه می روم و می بینم اعضای خانواده … دلخور می شوم.

تصور کردن شرایط فوق و تلاش برای ارائه واکنش منطقی و غیر احساسی می تواند در سازماندهی مجدد ذهن نقش زیادی داشته باشد.

یادداشت کردن احساساتبسیاری از احسسات ما ریشه در ضمیر ناخودآگاه داشته و به صورت غیر آگاهانه شکل می گیرند، با این حال یادداشت کردن آنها می تواند به بررسی، شناسایی و کنار گذاشتن احساسات منفی که مانع بازیابی روحیه و انعطاف پذیری هستند، کمک کند.

مطالعه ای که در سال جاری در دانشگاه میشیگان صوت گرفته نشان می دهد که مکتوب کردن احساسات در انجام بهتر وظایف پرتنش به افراد کمک کرده است. علاوه بر این یادداشت کردن اتفاقات مثبت نیز در بهبود روحیه تاثیر چشمگیری دارد.

نقش اطرافیانپیشنییان ما با گفتن جملات و اشعاری از قبیل «بگو با کیان دوستی// پس آنگه بگویم کیستی» بر تاثیر اطرافیان بر موفقیت یا شکست افراد تاکید کرده اند.

از نظر روانشناسان مدرن هم افراد تحت تاثیر مستقیم روحیه و طرز تفکر نزدیکان خود قرار داشته و با داشتن رابطه ای مستحکم با خانواده، دوستان یا همکارانتان آسانتر با شکست ها کنار آمده و روحیه خود را باز می یابد.

تحقیقی که در سال جاری در انجمن روانشناسی بریتانیا صورت گرفته نشان می دهد که داشتن دوستان صمیمی در توان افراد برای مقابله با شرایط سخت تاثیر زیادی دارد.

تعیین اهداف

مطالعات بسیاری بر ارتباط بین داشتن هدف و عملکرد شناختی، سلامت ذهنی، انعطاف پذیری، توان بازیابی بعد از شکست و غیره تاکید کرده اند.

در نظر داشته باشید که شرایط مثبت یا منفی ما اغلب موقتی هستند، بنابرین اهداف بلندمدت، ارزش ها و آنچه که به ما انگیزه می دهد، نباید تحت تاثیر این شرایط قرار بگیرند. برخوداری از یک هدف فوق العاده می تواند به عنوان موتور محرک فرد عمل کرده و او را از پستی و بلندهای زندگی عبور دهد.

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.


Downloads-icon

زندگی, مقالات, موفقیت, هدف

نظر دهید

برای اینکه بدانیم چگونه شکست ناپذیر باشیم باید به دست آوردن اعتماد به نفس از شکست، را بیاموزیم. همین‌طور یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد.

مثل خیلی از عادت‌های خوب، باید برای آن‌وقت بگذارید و آن را تمرین کنید. این موارد را از افرادی که شکست‌های زیاد خوردند، یاد بگیرید

هیچ راهی غیر از صحبت با خودتان برای روبرو شدن با ترس وجود ندارد.

شما باید از کارهای چالش‌برانگیز استقبال کنید تا اینکه یاد بگیرید شکست برای همیشه نیست.

چگونه روحیه شکست ناپذیر داشته باشیم

شکست عواقبی دارد، ولی اجازه ندهید دید شما را بد کند. یک‌قدم عقب بردارید و برای شکست ناپذیر بودن دوباره تلاش کنید.

 

ناراحتی‌ها و سختی‌ها را فردا، هفته بعد و سال بعد فراموش می‌کنید. زندگی شما ادامه دارد و اگر ارزش‌های خود را حفظ کنید و بدانید چه‌کاری مهم است، موانع را تحمل می‌کنید و قوی‌تر و شکست ناپذیر می‌شوید.

 

هیچ‌کس سراسر زندگی یا کارش بدون سختی نیست. افراد موفق می‌دانند چگونه با این مسائل مقابله کنند،  و شکست ناپذیر باشند پس چرا شما نمی‌دانید؟

این کاری است که هر وقت می‌خواهم انجام دهم به خودم گوشزد می‌کنم. این کار را بکنید و از آن درس بگیرید که دوباره چنین شکستی نخورید.

 

انتقاد با قضاوت برابر نیست

شما به کمی انتقاد احتیاج دارید. تا می‌توانید خود را کنار بگذارید و خودتان را قضاوت نکنید، بهتر است بتوانید بر کار خود تمرکز کنید.

 

هر چیزی مربوط به شما نیست

افرادی هستند که شما را به خاطر دلایل خودشان رد می‌کنند که دلایل آن‌ها از نظر شما بی‌اهمیت است. هرگز اجازه ندهید اعتماد به نفس شما پائین بیاید.

تمرکز کنید کار خود را درست انجام دهید و انتخاب‌های خوب داشته باشید. بگذارید تا جایی که می‌توانند قضاوت کنند.

 

زمان بهترین مربی است

زمان بیشتر و تجربیات بیشتر، پوست شما را کلفت‌تر و شکست ناپذیر می‌کند، برای اینکه شما یک الگو از اتفاقی که میفتد و اینکه چرا میفتد را دارید.

به من کمک کرد با موقعیت‌های متفاوت که به نظر خیلی ترسناک می‌آمدند، روبرو شوم.

 

رد شدن یک ابزار قوی است

آیا تا حالا به داستان‌های دیگران راجع به غلبه بر سختی‌ها دقت کرده‌اید؟ اکثر این داستان‌ها امکان دارد برای اینکه سختی و رد شدن آدم را قوی‌تر می‌کند.

سختی‌ها ابزارهای قوی برای کسانی هستند که می‌خواهد بهتر شود و در هر بخش از زندگی‌اش پیشرفت کند. رد شدن را به‌عنوان یک ابزار و چیزی ارزشمند برای موفقیت ببینید.

 

تمرین واقعیت می‌آورد

گاهی اوقات سخت است که قوی و محکم با مشکلات روبرو شد. بهترین چیز این است که اعتماد به نفس خود را به دست آورید و هر کاری که فکر می‌کنید درست است را انجام دهید، اگر واقعاً در مورد آن فکر می‌کنید و وانمود نمی‌کنید.

شما تمرین به عادت‌های خوب می‌کنید. به‌راحتی، اگر طولانی‌مدت تمرین کنید، می‌بینید که در آن کار توانا شده‌اید.

 

صداقت به الآن ضربه می‌زند و به فردا کمک می‌کند

آموزش برای هر چیزی ارزشمند است. تجربه یک‌راه سریع برای ایمن کردن شماست. اشتباهی که اکثر مردم می‌کنند این است که بعد شکست خود را پائین می‌آورند. یاد بگیرید به خود آرام ببخشید و انتقاد صادقانه و ارزشمند راه خوبی برای پیشرفت و شکست ناپذیر بودن است.

 

روابط کلید اصلی هستند

اطراف من افرادی هستند که به من توجه می‌کنند و من نیز به آن‌ها توجه می‌کنم. بهترین راه برای روبرو شدن با سختی‌ها این است بدانید افرادی هستند که شما را درک می‌کنند و شما را دوست دارند.

روابط کمک می‌کنند به موقعیت‌ها با چشم‌اندازهای جدید نگاه کنیم و هر موقعیتی را از نقطه مثبت آن ببینیم.

 

فروتنی قدرت است

کمک گرفتن از دیگران و مشارکت دیگران در گروه کمک می‌کند عقاید دیگران را خوب بشنوید و با دیگران انجام دهید.

چگونه روحیه شکست ناپذیر داشته باشیم

 

دانش چشم‌انداز شما را گسترش می‌دهد

کتاب‌های زیادی وجود دارند که به ما کمک می‌کنند عمیق‌تر به موضوع نگاه کنیم و شکست ناپذیر شویم.

برچسبچگونه شکست را بپذیریم چگونه شکست ناپذیر باشیم شکست شکست خوردن در زندگی شکست ناپذیر شکست ناپذیر باشیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت

روزی گزارشگری از «محمد علی کلی»، بوکسور مسلمان افسانه‌ای پرسید که هر روز چند دراز و نشست می‌زند. او پاسخ داد: «من از ابتدا تعداد را نمی‌شمارم. فقط هنگامی شروع به شمارش می‌کنم که احساس درد داشته باشم. چرا که شروع درد دقیقاً همان زمانی است که کار مفید انجام می‌شود». همین امر عامل موفقیت در محل کار نیز به شمار می‌رود.


ویژه


لینک کوتاه خبر :

بروکر فارکس

پنجره دوجداره طهران وین

چگونه روحیه شکست ناپذیر داشته باشیم

اقامت ترکیه

لپ تاپ استوک

فلومتر

آپلود عکس رایگان

دانلود فیلم و سریال ایرانی

آرام بند

رزرو بلیط هواپیما

خرید فالوور ارزان

دانلود آهنگ جدید

دندانپزشکی اطفال با بیهوشی

دوره mba دانشگاه تهران

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

آموزش بورس

تعمیر و سرویس ژنراتور

موسسه ونوس

دانلود فیلم

برج خنک کننده

نهال بادام

نهال بادام

مشاوره تلفنی آرموو

دستگاه جوجه کشی

دانلود سریال ملکه گدایان

طراحی سایت

خرید فالوور اینستاگرام

اجاره خودرو

دانلود سریال ملکه گدایان

تور استانبول بیسان گشت

باتری گوشی

تاسیسات

موسسه حقوقی تهران وکیل

دانلود فیلم

لپ تاپ استوک

خرید cp کالاف دیوتی موبایل

طلاق توافقی

خرید نهال

چگونه روحیه شکست ناپذیر داشته باشیم

ارسال بار

الی گشت

قیمت دلار

فردانیوز در شبکه‌های اجتماعی

تمامی حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری فردا نیوز میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

داشتن روحیه قوی و حس شکست ناپذیری در برابر مشکلات و سختی ها، برای همه آرزوست و کسانی به روحیه قوی دست می یابند، که با هدف و دانش برای رسیدن به آن تلاش کنند.

داشتن روحیه قوی و حس شکست ناپذیری در برابر مشکلات و سختی ها، برای همه انسان ها یک آرزوست و تنها کسانی به روحیه قوی دست می یابند، که با هدف و دانش برای رسیدن به آن تلاش کنند.

در این مطلب، چند راهکار مهم که به نوعی راز داشتن روحیه قوی محسوب می شوند ارائه شده است.

این مطلب را هم ببینید: لذت های کم هزینه دنیا!

برای مقابله با نگرانی و اضطراب نباید مشکل را حذف کرد و در واقع راه های مقابله با اضطراب فرد را مقاوم تر می کند. افرادی که دارای روحیه قوی هستند عادات سالمی نیز دارند. آنها عواطف، افکار و رفتار خود را طوری تحت کنترل می گیرند که منجر به موفقیت آنها در زندگی می گردد. به نکاتی که این افراد رعایت می کنند توجه کنید تا شما نیز بتوانید از لحاظ روانی قدرتمند تر شوید.روحیه قوی

چگونه روحیه شکست ناپذیر داشته باشیم

۱- آنها معمولا وقتشان را با ابراز تاسف به حال خود تلف نمی کنند.

این افراد معمولا نمی نشینند تا بخاطر شرایط نامساعد و یا نحوه برخورد دیگران با خود احساس تاسف کنند. درعوض، مسئولیت کلیه کارهای خود را برعهده گرفته و این را کاملا درک می کنند که زندگی همیشه راحت و منصف نیست.

۲- آنها اختیار قدرت خود را از کف نمی دهند.

آنها اجازه نمی دهند که دیگران کنترلشان کنند و نمی گذارند تحت سلطه دیگران باشند. آنها جمله هایی از قبیل ” احساس خوبی به رئیسم ندارم ” را نمی گویند برای اینکه می دانند احساسات خود را تحت کنترل دارند و این اختیار را دارند که چگونه به احساس خود واکنش نشان دهند.

۳- آنها از انعطاف پذیربودن خجالت نمی کشند.

افراد قدرتمند از تغییرات نمی هراسند بعلاوه از تغییرات مثبت استقبال کرده و دوست دارند منعطف باشند. آنها می دانند که تغییر اجتناب ناپذیر است و باور دارند که استعدادهای خود را باید با تغییرات وفق دهند.

۴- آنها انرژی خود را روی مسائلی که خارج از کنترلشان باشد هدر نمی دهند.

شما معمولا نمی بینید که این افراد از ترافیک و یا به خاطر گم شدن چمدان شکایت کنند. در عوض، تمرکزشان روی چیزهایی است که بوسیله خودشان قابل کنترل باشد. آنها می دانند که بعضی وقتها تنها چیز قابل کنترل ، نگرش خود آنهاست.

۵- آنها نیازی نمی بینند که همیشه موافق دیگران باشند.

این افراد قدرتمند می دانند که نیازی نیست همواره پذیرای رای دیگران باشند. از ” نه” گفتن و یا در مواقع لزوم مخالفت کردن با دیگران نمی ترسند . آنها برای عادل بودن و مهربان بودن تلاش می کنند اما می توانند در زمانی که دیگران باعث ناراحتی می شوند ،آنها را کنترل کنند.

۶- آنها از خطرات پیش بینی شده نمی ترسند.

آنها معمولا به آب و آتش نمی زنند و کارهای احمقانه نمی کنند اما درمورد پیامدهای پیش بینی شده بی پروا هستند. این افراد قبل از تصمیم گیری های بزرگ در مورد آن کاملا بررسی و تمام جوانب آنرا سبک و سنگین می کنند و قبل از اینکه اقدامی انجام دهند همه جنبه های بالقوه کار را در نظر می گیرند.

۷- آنها به گذشته نمی چسبند.

آنها حسرت گذشته را نمی خورند و آرزو نمی کنند که ای کاش اوضاع فرق می کرد. آنها با استفاده از اتفاقات گذشته به تجربیات و دانسته های خود می افزایند. در هر صورت، آنها تجربیات تلخ را معمولا فراموش کرده و برای روزهای باشکوه خیالبافی نمی کنند. درعوض در زمان حال زندگی کرده و برای آینده خود برنامه ریزی می کنند.

۸- آنها معمولا یک اشتباه را بارها و بارها تکرار نمی کنند.

این افراد مسولیت کارها و رفتارهایشان را کاملا برعهده گرفته و از اشتباهات خود درس می گیرند. در نتیجه، یک اشتباه را بارها تکرار نمی کنند. بعلاوه با استفاده از تجربه حاصل از اشتباه در آینده تصمیمات بهتری می گیرند.

۹- آنها از موفقیت دیگران بیزار نیستند.

این افراد موفقیت دیگران را جشن می گیرند و به آنها تبریک می گویند. آنها حسود نیستند و یا با دیدن موفقیت دیگران احساس باخت نمی کنند. در عوض، کاملا می فهمند که موفقیت در اثر تلاش فراوان بدست می آید و دوست دارند که برای رسیدن به موفقیت سخت تلاش کنند.

۱۰- آنها با دیدن اولین شکست دست از تلاش نمی کشند.

این افراد شکست را بهانه ای برای ترک تلاش نمی بینند. در عوض، شکست را یک شانس برای رشد و بهبود می دانند. آنها آنقدر تلاش می کنند تا نتیجه بگیرند.

۱۱- آنها از تنها بودن نمی ترسند.

افراد قدرتمند تحمل تنها ماندن را دارند و از سکوت نمی ترسند. از این نمی ترسند که با افکارخود تنها باشند و بعلاوه از زمان تنهابودن به صورت مفید استفاده می کنند. از خلوت کردن با خود لذت می برند و برای سرگرم شدن وابسته به حضور دیگران نیستند و می توانند به تنهایی هم شاد باشند.

۱۲- آنها حس نمی کنند که دنیا به آنها بدهکار است.

این افراد خود را طلبکار از زندگی نمی دانند. آنها با این ذهنیت بزرگ نمی شوند که دیگران باید مراقب آنها باشند و یا دنیا باید چیزی به آنها بدهد. در عوض ، به دنبال شانس هایی بر اساس شایستگی های فردی خود هستند.

۱۳- آنها به دنبال نتیجه گیری فوری نیستند.

گرچه این افراد برای مشاغل جدید و یا بهبود سلامت خود تلاش می کنند اما توقع ندارند که سریع به نتیجه برسند. در عوض، از توانایی ها و وقت خود برای بهترین نتیجه استفاده می کنند و می دانند که ایجاد تغییرات واقعی وقت گیر است.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. کانال تلگرامی ریوندی ۲. نمناک

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام و ایمیل من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می نویسم.

چگونه روحیه شکست ناپذیر داشته باشیم

مجلۀ اینترنتی پارسی گو با هدف ارائۀ مدون مطالب مفید و جذاب در قالب یک مجموعۀ هدفمند پا به عرصۀ وب گذاشت. به طور کلی همۀ محورهای مجلۀ اینترنتی پارسی گو، با هدف مفید و جذاب بودن مطالب در دسته بندی های مختلف سبک زندگی، موفقیت، خلاقیت، نوآوری، سرگرمی و اخبار داغ روز ایران و جهان، در قالب یک مجلۀ اینترنتی مدون با قابلیت دسترسی آسان تعریف شده است.

برای اینکه بدانیم چگونه شکست ناپذیر باشیم، باید به دست آوردن اعتماد به نفس از شکست، را بیاموزیم. که همین‌طور یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد.

مثل خیلی از عادت‌های خوب، باید برای آن‌وقت بگذارید و آن را تمرین کنید. این موارد را از افرادی که شکست‌های زیاد خوردند، یاد بگیرید

هیچ راهی غیر از صحبت با خودتان برای روبرو شدن با ترس وجود ندارد.

شما باید از کارهای چالش‌برانگیز استقبال کنید تا اینکه یاد بگیرید شکست برای همیشه نیست.

شکست عواقبی دارد، ولی اجازه ندهید دید شما را بد کند. یک‌قدم عقب بردارید و برای شکست ناپذیر بودن دوباره تلاش کنید.

چگونه روحیه شکست ناپذیر داشته باشیم

 

ناراحتی‌ها و سختی‌ها را فردا، هفته بعد و سال بعد فراموش می‌کنید. زندگی شما ادامه دارد و اگر ارزش‌های خود را حفظ کنید و بدانید چه‌کاری مهم است، موانع را تحمل می‌کنید و قوی‌تر و شکست ناپذیر می‌شوید.

 

هیچ‌کس سراسر زندگی یا کارش بدون سختی نیست. افراد موفق می‌دانند چگونه با این مسائل مقابله کنند،  و شکست ناپذیر باشند پس چرا شما نمی‌دانید؟

این کاری است که هر وقت می‌خواهم انجام دهم به خودم گوشزد می‌کنم. این کار را بکنید و از آن درس بگیرید که دوباره چنین شکستی نخورید.

.

برخی از افراد بدون توجه به کمبود پول، ظاهر و یا ارتباطات اجتماعی همیشه با انرژی و اعتماد بنفس از خود پرتوافکنی میکنند. حتی بدبین ترین افراد نیز شیفتۀ شخصیت جالب اینگونه انسانها میشوند.

این افراد کسانی هستند که شما برای کمک و همکاری به آنها رجوع میکنید و همیشه میتوانید بر روی مشورت گرفتن از آنها حساب کنید.

شما هرگز نمیتوانید به اندازۀ کافی از اینگونه افراد استفاده ببرید و همیشه از خود میپرسید ” آنها چه چیزی دارند که من ندارم؟ چه چیزی آنها را اینگونه شکست ناپذیر ساخته است؟”

افراد شکست ناپذیر مدام به دنبال اعتبار گرفتن نیستند، زیرا به اندازۀ کافی اعتماد بنفس دارند تا آن اعتبار را در خود پیدا کنند. آنها روشها و عاداتی دارند و هرروز این عادات را برای حفظ این اعتماد بنفس دنبال میکنند.

از آنجائیکه شکست ناپذیر بودن نتیجۀ بخت و اقبال نیست میتوان عادات افراد شکست ناپذیر را مورد بررسی قرار داد تا متوجه شویم چه نکاتی در رفتار آنها وجود دارد تا بتوانیم از آنها به نفع خودمان استفاده کنیم.

چه با یک مشتری و چه با یک پیش خدمتِ رستوران افراد شکست ناپذیر بصورت یک عادت همیشگی با احترام و ادب برخورد میکنند. دلیل اینکه آنها با همه با احترام رفتار میکنند این است که آنها خود را از دیگران بهتر نمیبینند و بر این باور هستند که همۀ افراد میتوانند در شرایط بهتر به اوج توانایی خود دست پیدا کنند. همچنین آنها دوست ندارند که در حال رفتار نامناسب با کسی دیده شوند.

 

قانون طلایی میگوید: با دیگران به گونه ای رفتار کنید که دوست دارید آنها با شما آنگونه رفتار کنند. این قانون دارای یک نقصِ مهلک است. این قانون تصوّر میکند همه دوست دارند که با آنها به یک شکل برخورد شود. این قانون این اصل را نادیده میگیرد که افراد تحت تأثیر چیزهایی بسیار متفاوتی هستند و به همین مبنا انگیزه های مختلفی نیز دارند. بعضی ها محبوبیت اجتماعی را دوست دارند و برخی هم دوست دارند فقط مورد توجه باشند.

قانون پلاتینیوم میگوید: با هرکسی آنگونه که دوست دارد برخورد کنید. در این قانون این نقص تصحیح شده است. افراد شکست ناپذیر در خواندنِ افراد دیگر بسیار متبحر هستند و میتوانند رفتارشان را به گونه ای تغییر دهند که دیگران احساس راحتی کنند.

 

صحبت های کوتاه و یا کوچک باعث جلوگیری از بوجود آمدن ارتباط احساسی بین افراد میشود. زمانی که شما بصورت ماشینی به کسی نزدیک میشوید و صحبت کوتاهی میکنید ذهن آنها را بصورت ناخودآگاه در حالت تدافعی قرار میدهید. این حالت نمیگذارد یک ارتباط واقعی تولید شود. افراد شکست ناپذیر ارتباطاتی عمیقی حتی در گفتگوهای کوتاهشان با دیگران بر قرار میکنند. علاقۀ خالص آنها به دیگران به آنها کمک میکند تا بتوانند سئوالات خوبی بپرسند و ارتباط مناسبی با قسمتی از زندگی مخاطب خود برقرار سازند.

 

افراد شکست ناپذیر علاقه ای انسانی و معتبر به افرادی که دور و بر آنها هستند دارند. در نتیجه زمان زیادی را صرف فکر کردن دربارۀ خودشان نمیکنند. آنها درگیر این نیستند که دیگران چقدر آنها را دوست دارند زیرا بیشتر تمرکزشان به دوست داشتن دیگران است.

برای اینکه این عادت برای شما نیز کارکرد داشته باشد تلفن همراه خود را به زمین بگذارید و تمرکزتان را بر روی افراد دور و بر خود ببرید. دربارۀ آنچه میگویند فکر کنید و به احساسات آنها اهمیّت دهید. وقتی کسی چیزی دربارۀ خود به شما میگوید با سئوالهایی با پایان باز به آنها نشان دهید که این مسئله برای شما نیز اهمیّت دارد.

 

افراد شکست ناپذیر هرگز سعی نمیکنند که با تعریف کردن داستان دربارۀ اینکه چقدر آنها معتبر یا باهوش هستند وقت خود و دیگران بگیرند. آنها اصراری بر لاف زدن ندارند و زمانیکه لاف میشنوند مقاومتی نمیکنند.

 

آنها با فضل و وقار موضوعات چالش برانگیز را مدیریت میکنند. آنها از اینکه نظرات خود را بگویند احساس کوچک شدن نمیکنند ولی این مسئله را روشن میکنند که اینها فقط نظرات آنها هستند نه حقیقت. چه صحبت دربارۀ گرم شدن کرۀ زمین، سیاست، کمبود غذا در مناطق محروم یا هر مبحث دیگری باشد، این افراد میدانند دیگران ممکن است به اندازۀ آنها باهوش باشند و آنها نیز میتوانند درک متفاوتی از مسائل مختلف داشته باشند.

 

همانگونه که از نام آنها برمی آید آنها شکست ناپذیر هستند. هیچکسی مجبور نیست که انرژی بسوزاند و سعی کند یک حدس را در لباس یک حقیقت جلوه دهد. آنها اینکار را انجام نمیدهند زیرا در آن فایده ای نمیبینند.

افراد به سمت انسانهای معتبر و موثق گرایش دارند زیرا میدانند میتوانند به آنها و به گفته هایشان اعتماد کنند.

 

افراد قابل اعتماد افرادی شکست ناپذیر هستند. آنها بسیار ساده و آسان همان راهی را میروند که دربارۀ آن صحبت میکنند. قابل اعتماد بودن یک مفهوم ساده است ولی گاهی در اجرا مشکل میشود. برای اینکه بدانید آنها چگونه این خصوصیت خود را نشان میدهند باید بگوییم که هرگز دربارۀ دیگران چیزی بد نمیگویند و همیشه کار صحیح را انجام میدهند حتی اگر این کار برایشان دردناک باشد.

 

 

در صورتی که افراد دور و بر شما از آن دسته باشند که تنها به گذشته فکر می‌کنند و در گذشته مانده‌اند، خیلی سخت می‌توانید در زندگی خود پیشرفت کنید. اما در غیر این صورت شما همواره فرصت این را دارید که با اطرافیان خود میل به آینده داشته باشید و کارهای خلاق انجام دهید.

برای اینکه فردی توقف ناپذیر باشید نیاز به این دارید که درگیر مسائل روحی غیر ضروری یا مشکلات احساسی نشوید. شما باید تلاش کنید تا دیگران را ببخشید. با این وجود، بخشش به این معنی نیست که مشکل به وجود آمده را فراموش کنید. همچنین به این معنی نیست که در صورت تکرار اشتباهات با همان افراد مسیر را ادامه بدهید.

تحقیقات روانشناسانه بسیاری نشان می‌دهند که اهداف کوتاه مدت به شدت به افراد در مسیر رسیدن به موفقیت انگیزه دهنده هستند. اهداف کوتاه مدت شما می‌توانند به دو صورت نتیجه محور و فرآیند محور تنظیم شوند. مثلا شما می‌توانید تعیین کنید که روزانه ۵۰۰ کلمه بنویسید و همچنین می‌توانید زمانی دقیق را برای نتیجه گیری مشخص کنید. اهداف شما باید با توجه به نتایجی که می‌خواهید تعیین شوند. البته با این وجود باید سعی کنید تا اهداف خود را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید تا انگیزه بیشتر برای کسب موفقیت تحصیلی داشته باشید.

نام ایمیل و وب سایت های من در این مرورگر برای دفعه بعد من نظر ذخیره کنید.

چگونه روحیه شکست ناپذیر داشته باشیم

همراه ما باشید و به آموزه ها، سخنان و تکنیک هایی که در اختیار شما میگذاریم عمل کنید، به شما اطمینان میدهیم موفقیت و ثروت کمترین چیزی خواهد بود که بدست می آورید. با ما زندگی را با نگاهی کاملا متفاوت خواهید دید، شما لایق همه ی خوبی های عالم هستید.

تلفن همراه: 09129401759

ایمیل: ارتباط با مدیریت

وبسایت:
donyayeservat.com

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت محفوظ است.”تیم طراحی وبسایت و اپلیکیشن موبایل اپ سایت ساز”

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آیا می دانید چه چیزهایی باعث می شود حس کنید دل و دماغ هیچ چیزی را ندارید؟ چرا احساس خستگی، بیحالی و بی انرژی بودن می کنید؟ چرا گاهی اوقات روزهای بدی را تجربه می کنید، قدرت هیچ کاری را در خود نمی بینید و ساعت ها پشت سر هم با بی حوصلگی می گذرانید؟ آیا شماهم دلتان می خواهد روحیه شادی داشته باشید اما نمی دانید چگونه روحیه خود را تقویت کنید و از این حال نزار و خسته و خموده رها شوید؟

کارهای کوچک جمع می‌شوند و کارهای بزرگ می‌سازند؛ اما چه چیزی باعث می‌شود کارهای کوچک و بزرگ انجام دهید، چه کارهای مثبت و چه کارهای منفی؟

۵ قاعده برتر تقویت روحیه و رسیدن به حس شادی و نشاط چیست؟ آیا کنترل روحیه کلید کنترل اعمال شماست؟

چگونه روحیه شکست ناپذیر داشته باشیم

چگونه می توانید روحیه قوی داشته باشید؟ اراده شما چه تاثیری بر روحیه شما دارد؟ چگونه باید حال و هوای خود را تغییر دهید؟ آیا این کار شدنی است؟

کسی که روحیه‌ قوی دارد، مصمم، با اراده و پیگیر است. داشتن روحیه‌ قوی یکی از ویژگی‌های افراد موفق، قهرمانان ورزشی، مدیران و رهبران برجسته دنیاست.

اگر شما هم دوست دارید روحیه‌ قوی داشته باشید تا بتوانید با چالش‌های زندگی‌تان روبه‌رو شوید و به سمت هدف‌هایتان پیش بروید، می‌توانید این خصلت‌ها را در خود ایجاد کنید و فردی با روحیه‌ قوی باشید.

نیروی اراده به این معنی است که خود را وادار کنید کاری کنید که نمی‌خواهید انجام دهید.

این نیروی اراده شما نیست که تعیین می‌کند چه‌ کاری انجام دهید. اگر دوست نداشته باشید نمی‌توانید خود را مجبور کنید از شستن ظرف‌ها، تمیز کردن حیاط یا کمک به برادرتان در انجام تکالیفش لذت ببرید.

شاید بتوانید مدتی این کار را انجام دهید اما نه به مدت طولانی. اگر واقعاً نخواهید نمی‌توانید دائما خود را مجبور کنید که کاری را انجام دهید.

زبان بدن شما روحیه شما را نشان می‌دهد. با نگاه کردن به طرز راه رفتن کسی در خیابان، ورود او به اتاق و نحوه نشستن او روی کاناپه نحوه احساس فرد را حس کنید.

روحیه شما با همه اعمال ساده و پیچیده شمارا از حرکاتتان تا نحوه عکس‌العمل شما در سختی‌ها تشخیص داده می‌شود.

اگر بتوانید روحیه خود را کنترل کنید می‌توانید اعمال خود را مدیریت کنید، درست است؟ دقیقاً نه.

این درست نیست چون شما فقط یک روحیه ثابت ندارید. روحیه شما قابل‌ تغییر است.

یک روز نمی‌توانید شاد باشید تا اینکه در مدرسه یا محل کار کسی شما را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد یا اینکه با یکی از خواهر و برادرهایتان دعوا می‌کنید.

شاید امروز به خاطر مطالعه برای امتحانی که در پیش دارید هیجان‌زده باشید؛ بنابراین کتاب تان را باز می‌کنید و شروع می‌کنید به درس خواندن؛ اما اگر فردا علاقه‌ای به مطالعه نداشتید چه؟ روحیه شما دائم در حال تغییر است.

احساسات شما هم همین‌طور. بعضی روزها حس و حال خوبی ندارید. وقتی شاد نیستید سخت هست که خود را مجبور کنید شاد باشید.

ممکن است تلاش برای مدیریت روحیه و احساسات در ابتدا جواب بدهد اما در طولانی‌مدت عملی نخواهد بود.

در اینجا ۵ قاعده عالی و شگفت انگیز تقویت روحیه را بررسی میکنیم که بکارگیری آنها اثر معجزه گری در بالا بردن روحیه شما دارد.

به یاد داشته باشید شما مسئول اعمال، رفتار، گفتار و افکار و احساسات خودتان هستید.

تا شما به کسی اجاره ندهید کسی نمی تواند روحیه شما را خراب کند. اگر واقعا بخواهید حالتان را خوب نگه دارید هیچ چیزی نمی تواند حالتان را بد کند.

البته معلوم است که برای هرکسی در زندگی ممکن است اتفاقات ناخوشایند و تلخ و شاید دردناکی بیفتد. اما آنچه اهمیت دارد واکنش شما به اتفاقات است.

شما با کنترل افکار و احساسات خود و اعمالی که در واکنش به اتفاقات از خود بروز می دهید می توانید از شدت تلخی اتفاقات کم کنید و زودتر با آن موضوع کنار بیایید و از اتفاقات بد بعدی جلو گیری کنید.

فلسفه و طرز فکر شما کلید این سؤال است. کشف مزیت‌های جزئی یا انجام کارهای کوچک کلید منشأ روحیه است.

شناخت ریشه احساسات و باورهای شما کلید رسیدن به موفقیت در زندگی است.

به‌طور خلاصه فلسفه شما یا طرز فکر شما یعنی نگاهتان به دنیا وزندگی ریشه اعمال شماست. توجه به مزیت‌های جزئی هسته اصلی موفقیت است.

پس شما می‌توانید با تغییر طرز فکر و باورهای خود روحیه خود را تغییر دهید.

اگر به‌جای اینکه به این فکر کنید که شستن ظرف‌ها چقدر برایتان سخت است به این فکر کنید که تمیزی و نظافت به شما احساس خوبی می‌دهد بتوانید این کار را با میل و رغبت انجام دهید.

درواقع با تغییر طرز نگرش خود می‌توانید روحیه خود را به‌صورت مطلوب تغییر دهید.

وقتی حس و حال‌ ندارید ولی مجبورید به سرکار بروید طرز فکر خود را تغییر دهید و به نتیجه کار و رضایت رئیس یا مشتری خود بیندیشید که باعث موفقیت‌های بیشتر برای شما خواهد شد.

این کار نشدنی نیست فقط بستگی به شما و تصمیم تان دارد تا بتوانید زندگی خود را دلپذیر نمایید و لحظات زیبایی برای خود بسازید.

شما همیشه می‌توانید با تغییر طرز فکر خود از منفی به مثبت روحیه خود را تغییر دهید و احساس بهتری داشته باشید و با انجام کارهای کوچک می‌توانید به دستاوردهای بزرگی نائل شوید.

به جای اینکه به جنبه های منفی زندگی توجه کنید جنبه های مثبت هر مساله ای را کشف کنید و روی آنها متمرکز شوید. عادت به توجه به نقاط مثبت زندگی نقاط منفی را از زندگی تان دور خواهد کرد.

از افراد منفی نگر دوری کنید.

این افراد می توانند توجه شما را بر نقاط منفی متمرکز کنند و به سرعت روحیه تان را تغییر دهند. می توانید از آنها بخواهید شما را رها کنند و یا خودتان محل را ترک کنید.

 

شما برای بالا بردن روحیه خود باید بتوانید مدیریت انرژی خود را در دست گیرید. برای اینکار ابتدا انرژی جسمی خود را بالا ببرید تا در اوج سلامت و شادابی باشید.

چگونه روحیه شکست ناپذیر داشته باشیم

نیم ساعت ورزش روزانه را در برنامه خود بگنجانید. پیاده روی سرعت بروید. بدوید. حرکات ایروبیک انجام بدهید و یا برقصید.

ورزش درست مثل وعده های غذایی جزو برنامه ثابت و اجتناب ناپذیر زندگی شما باشد. تنفس عمیق باعث افزایش عملکرد ذهنی شما و تغییر روحیه تان می شود.

شما انسانی ارزشمند هستید و لایق آن هستید که زندگی شاد و آرامی داشته باشید. در زندگی همیشه اتفاقات خوب و بد میفتد.

این شما هستید که نباید اجازه دهید با هر حرف یا اتفاقی حالتان بد شود.

اگر بدانید که شما موجودی ارزشمند هستید هرگز اجازه نمی دهید که حرف ها و کارهای دیگران و اتفاقات ناخواسته حال شما را بد کند. شما باید عاشق خودتان باشید.

اگر به توانایی ها و قابلیت های خود ایمان داشته باشید هنگام رویارویی با مسائل زندگی روحیه خود را نمی بازید و با قدرت به دنبال راه حل ها می روید.

همه شما توانایی های بالقوه و بالفعل بسیاری در وجود خود دارید که هنگام بروز مشکلات و موانع می توانید با استفاده از آنها و افزایش اعتماد بنفس تان روحیه شاداب و سرزنده خود را حفظ کنید.

بخاطر داشته باشید انجام این کارها چندان هم ساده نیست، اما غیر ممکن هم نیست.

با تمرین و تکرار هر چیزی مکن می شود. انجه اهمیت دارد تصمیم قاطع شما برای تغییر بخشی از زندگی تان یا همه آن است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 تلفن تماس: 7686 002 0917

ایمیل: info@pourandi.com

شماره حساب بانک ملت: 

8568 4827 3378 6104

به نام محمد هادی پورندی

سوالات پرتکرار 

راهنمای سایت

قوانین سایت

درباره ما

تماس با ما

اپلیکیشن

ما ایمان راسخ داریم هیچ محدودیتی برای انسان وجود ندارد مگر محدودیتی که خود در ذهنش خلق می کند! پس اینجاییم تا با آموزش قانون جذب، موفقیت و رشد فردی که حاصل تجربه 18 سال مشاوره و آموزش است کمک کنیم تمام انسان های مشتاق و خواهان ثروت سلامت خوشبختی و روابط عالی با اقدام و عمل آگاهانه به آموزش ها آن را بی هیچ محدودیتی بدست بیاورند.

کد تایید *

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

آدرس ایمیل *

گذرواژه *

نام *

آدرس ایمیل *

کد تایید *

عضویت

برای مقابله با نگرانی و اضطراب نباید مشکل را حذف کرد و در واقع راه های مقابله با اضطراب فرد را مقاوم تر می کند. افرادی که دارای روحیه قوی هستند عادات سالمی نیز دارند. آنها عواطف ، افکار و رفتار خود را طوری تحت کنترل می گیرند که منجر به موفقیت آنها در زندگی می گردد. به نکاتی که این افراد رعایت می کنند توجه کنید تا شما نیز بتوانید از لحاظ روانی قدرتمند تر شوید.

چگونه روحیه شکست ناپذیر داشته باشیم
چگونه روحیه شکست ناپذیر داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *