چگونه زندگی خوش داشته باشیم

 
helpkade
چگونه زندگی خوش داشته باشیم
چگونه زندگی خوش داشته باشیم

لذت بردن از زندگی یک انتخاب است و دیگر هیچ؛ برای آنها که تصمیمات مهم می‌گیرند، زندگی می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. معنا و مفهوم زندگی شما همان چیزی است که خودتان هر روز با اعمال و افکارتان می‌سازید.

به گزارش آلامتو به نقل از مردمان؛ زندگی از انتخاب‌های شما تشکیل می‌شود و تصمیم‌گیری اهمیت زیادی دارد زیرا هر انتخاب شما هم عواقب و هم فوایدی به دنبال دارد؛ سعی کنید همیشه قبل از هر تصمیم این دو را در نظر بگیرید.

هر روز را طوری زندگی کنید انگار آخرین روز زندگیتان است. امروز هدیه‌ای به شماست. زندگی موقعیت‌ها و فرصت‌های زیادی را به شما هدیه می‌دهد اما زمانی می‌توانید از فرصت زندگی کردن خود بیشتری استفاده را ببرید که انتخاب‌های درستی داشته باشید. از هر لحظه زندگی لذت ببرید. هر روز می‌تواند شروعی تازه با انتخاب‌هایی پیش رویتان باشد، پس منتظر چه هستید؟

کمی به اکتشاف بپردازید و از چالش‌های تازه استقبال کنید. همراه با عزیزانتان به دیدن مکان‌های جدید بروید. راه‌هایی را انتخاب کنید که دیگران انتخاب نمی‌کنند. خودتان را اسیر عادت‌های همیشگی نکنید. زندگی با ماجراجویی بسیار هیجان‌انگیزتر خواهد بود.

چگونه زندگی خوش داشته باشیم

موفقیت‌ها و شادی‌های زندگیتان را ثبت کنید. وقت بگذارید و نوشته‌های قبلیتان را بخوانید. این می‌تواند منبع الهام خوبی برای خودتان و دیگران باشد.

. خودتان را دوست داشته باشید. به زیبایی بیرونی و درونی خودتان دقت کنید تا بتوانید همان را در دیگران ببینید. پذیرش از درون می‌آید. به چیزهایی از خودتان که دوست ندارید فکر نکنید. درعوض، چیزهایی را در خودتان پیدا کنید که دوست دارید.

. دیگران را دوست داشته باشید. کسانیکه با شما خوب رفتار می‌کنند را دوست بدارید. بدون اینکه انتظار دوست داشته شدن و محبت دیدن داشته باشید، دوست بدارید و محبت کنید. در برخورد با دیگران خودخواه نباشید.

مهربان و مودب باشید. از همراهی دیگران لذت ببرید. خوبی‌های آنها را ببینید نه تفاوت‌هایی که با شما دارند. دیگران را قضاوت نکنید و طوری با همه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند.

چیزی را پیدا کنید که به زندگیتان معنا و مفهوم دهد. وقتی چیزی پیدا کردید که برایش زندگی کنید، مطمئناً بهتر زندگی خواهید کرد. اگر روابطتان هدف اصلی زندگیتان نباشد، شغلتان یا هر چیز دیگری می‌تواند باشد. معنای زندگی شما چیزی است که خودتان تعیین می‌کنید. برای خودتان هدف تعیین کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

بی‌دریغ به دیگران خدمت کنید. از همسایه‌تان شروع کنید. به افراد نیازمند کمک کنید. کمک کردن نه تنها باعث می‌شود انسان بهتری باشید، بلکه به رشد دیگران نیز کمک می‌کند.

اهدافی متناسب با توانایی‌ها و استعدادهایتان تعیین کنید. هر تلاش را یک دستاورد درنظر بگیرید.

روز و شب، جلو و عقب، خوب و بد را در هر چیزی بشناسید.

بر افکار و اتفاقات خوب تمرکز کنید. خیلی به خودتان سخت نگیرید. اذیت کردن و آزار رساندن به خودتان هیچ فایده‌ای ندارد. مثبت‌ باشید. مثبت فکر کنید، مثبت حرف بزنید و مثبت عمل کنید. همیشه نیمه پُر لیوان را ببینید.

مسئول رفتارها و اعمال خودتان باشید. با خود صادق باشید. در هر موقعیتی یک رمز شخصی داشته باشید. به دنبال زمینه‌های مشترک باشید.

به ندای درونیتان گوش دهید اما برای تصمیم‌گیری آزاد باشید. از غریزه‌تان استفاده کنید. اجازه ندهید دیگران به شما بگویند چه بکنید.

دعا و راز و نیاز با خدا، تمرینات یوگا، مدیتیشن و تای‌چی روحتان را جوان و شاداب کرده و باعث می‌شود بهتر تمرکز کنید.

خواسته‌ها، تمایلات و دارایی‌ها نباید مالک شما باشند. خودتان را از تکانه‌ها آزاد کنید. تصمیم بگیرید فقط به نیازهای ساده و روزمره خود فکر کنید.

خنده بهترین دارو است. خندیدن در بدن اندورفین آزاد می‌کند و طول عمر شما را افزایش می‌دهد. شادی درونی واقعاً زیبا و لذت‌بخش است.

به تغییر بعنوان چیزی مثبت در زندگی نگاه کنید. گاهی اوقات باید با جریانی که پیش از شماست پیش روید.

یک دوست جدید پیدا کنید، برای شنا یا پیاده‌روی بروید. برای لذت بردن از هر روزتان برنامه داشته باشید.

وقتی برای پیاده‌روی در محل همیشگی می‌روید، سعی کنید این بار با دفعات قبل متفاوت بوده و چیزهایی جدید کشف کنید. وانمود کنید که کشوری دیگر هستید و بار اول است که به آنجا آمده‌اید. با خانواده‌تان بیرون بروید و خوش بگذرانید. برای درک زیبایی‌های اطرافتان وقت بگذارید.

انرژی منفی که بخاطر شکست‌های قبلی احاطه‌تان کرده و شما را عقب نگه داشته را آزاد کنید. به استقبال هر چیزی بروید که زندگی برایتان پیش می‌آورد.

اگر با خودتان صادق نباشید، استرسی پنهانی در شما ایجاد می‌شود که همه شادی و انرژی‌تان را می‌گیرد. پذیرفتن خود خیلی مهم است. صادق بودن زندگی‌تان را ساده‌تر می‌کند و باعث می‌شود آنهایی که بخاطر دیدگاه‌هایتان دوستتان ندارند از شما دور شوند. صداقت داشتن با دیگران اعتماد می‌سازد و با خودتان اعتماد به نفس.

هر روز خاص است. هیچ روزی شبیه روز قبل نیست و هر روزی به نوبه خود زیباست. اگر همه چیز بر وفق مرادتان پیش نمی‌رود، به خاطر داشته باشید که همیشه فردایی وجود دارد. ممکن است فردا زندگیتان بهتر شود.

فکر کردن به مرگ باعث می‌شود قدر زندگیتان را بدانید. برای درک زیبایی زندگی و دنیا وقت بگذارید. با مرگ نجنگید یا از آن ترس نداشته باشید.

هر از گاهی وقت بگذارید و به پیاده‌روی بروید. تصور کنید از سیاره‌ای دیگر آمده‌اید. به همه چیز با دیدی تازه نگاه کنید، حتی به رنگ آبی آسمان و نور خورشید. به گیاهان، درختان، برگ‌ها و گل‌ها و تکان خوردن آنها با وزش باد دقت کنید؛ به جریان آب و شکل گرفتن آن وقتی درون ظرفی ریخته می‌شود.

به موجودات مختلف، حشرات، حیوانات، پرندگان و انسان‌ها نگاه کنید. این کار خاطرات مرده را از ذهنتان پاک می‌کند و روزمرگی را از زندگیتان بیرون می‌کند.

برای پاک کردن ریشه افکار منفی (عصبانیت، ترس، تردید، تنفر و …) وارد عمل شوید. هر فکر منفی را با یک فکر مثبت جایگزین کنید. ممکن است در آن لحظه خیلی حس خوبی نداشته باشید اما وقتی به چیزهای خوب فکر کنید مطمئناً حالتان بهتر خواهد شد.

به همه نعمت‌هایی که در زندگی به شما داده شده فکر کنید زیرا بااینکه ممکن است گاهی همه چیز به هم بریزد و اوضاع چندان مطلوب نباشد، اما آینده سرشار از امید است. لبخند بزنید و احساسات و افکار منفی را درون خود نگه ندارید.

اما، متواضع باشید و به عقاید دیگران احترام بگذارید. از هر چیزی که به آن اعتقاد دارید دفاع کنید و اجازه ندهید دیگران باورهایتان را سرکوب کنند. می‌توانید در عین حفظ باورها و ارزش‌های خود اما از ایده‌های دیگران نیز استقبال کنید.

درگیر جزئیات نشوید. وقتی تعارضات بزرگ برایتان پیش می‌آید سعی کنید راه‌هایی خلاقانه برای زندگی با آنها پیدا کنید—کدام مهمتر است، اینکه یکی از عزیزانتان با شما مخالف است یا اینکه دوستش دارید؟

لیستی از همه کارهایی که دوست دارید قبل از مردن انجام دهید تهیه کنید، مثل یاد گرفتن یک مهارت سخت، پیشرفت کردن در یک کار یا ورزش، بانجی‌جامپینگ، … هر بار که کاری از لیستتان را انجام می‌دهید، جلوی آن تیک بزنید. این روند پیشرفتتان را نشان می‌دهد.

دوستانی واقعی پیدا کنید؛ دوستانی که در حضور آنها بتوانید خودتان باشید. با آنها به جاهای بیشتری بروید تا بتوانید در لذت‌هایتان با آنها شریک شوید.

هر روز چیزهایی که قدردانشان هستید را تشخیص دهید. بگذارید خانواده، دوستان و عزیزانتان ببینند تا چه اندازه برای داشتن آنها قدردان هستید.

کاری انجام دهید که الهام بخشتان باشد: پیدا کردن یک الگوی تازه برای زندگیتان یا خواندن کلامی عبرت‌آموز از بزرگی.

نگران اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شدید نباشید، سعی کنید از آنها درس بگیرید. هر اشتباه درسی با خود دارد. نگران گذشته نباشید زیرا گذشته است. نگران آینده هم نباشید چون هنوز نیامده است. در امروز زندگی کنید.

از همه چیز و همه کس در اطرافتان تقدیر کنید—خانواده، دوستان، خانه، حیوانات، محیط و دنیا. یک روز که بیدار شوید می‌بینید که یکی از آنها را از دست داده‌اید. به همین دلیل باید وقتی آنها را دارید قدرشان را بدانید.

به خاطر داشته باشید که بااینکه ممکن است در حال حاضر همه چیز سخت به نظر برسد اما بدون شک یک نفر هست که اتفاقات و موقعیتی بسیار بدتر از شما دارد.

اجازه ندهید وسایل الکترونیکی جدید، لباس‌ها و ماشینتان کنترل زندگی شما را به دست گیرند. دارایی‌های مادی فقط وسیله‌ای برای کمک به بهبودی زندگی شما هستند. خودتان ارجح هستید.

چگونه زندگی خوش داشته باشیم

لیستی از همه چیزهایی که روزی دوست داشتید داشته باشید یا انجام دهید تهیه کنید. با نشستن و نوشتن هیچ آرزویی برآورده نخواهد شد. باید بلند شوید و دست به تلاش بزنید. سخت کار کنید و سعی کنید آرزوهایتان را به واقعیت تبدیل کنید. اگر واقعاً چیزی را بخواهید، راهی برای دست یافتن به آن پیدا خواهید کرد.

شکست را نپذیرید، حتی اگر به نظر برسد تنها گزینه موجود باشد. به موانعی که دیگران برای اینکه به آنچه که هستند تبدیل شوند پشت سر گذاشته‌اند نگاه کنید. آن را وارد زندگی خود کرده و از آنها درس بگیرید.

شجاعت لازم برای اینکه خودتان باشید را داشته باشید. خجالت نکشید! شما همانی هستید که هستید. حتی اگر اجتماع دوستتان نداشته باشید، همین هستید، پس چیزی که دیگران فکر می‌کنند را فراموش کنید و زندیگتان را بکنید.

کاری را بکنید که دوست دارید چون زندگی شما همان است که خودتان می‌سازید. زندگی شما متعلق به خود شماست. هیچکس دیگر نمی‌خواهد زندگی شما را زندگی کند، پس همه چیز به خودتان بستگی دارد.

از گذشته درس بگیرید، برای آینده هدف تعیین کنید اما در حال زندگی کنید.

متن موفقیت در کار و زندگی

انشا در مورد موفقیت

سخنان بزرگان در مورد موفقیت

منم ۱۲ سالمه و زندگی خیلی بدی دارم هر روز با این اون دعوا کن فش بده و…… امیدوارم مطالب شما زندگی خوبی ب من بده:)

سلام من یه سوال داشتم چیکار کنم که بعضیا ازم بدشون میا پشت سرم حرف بزنن من هر کار میکنم تا با اونا دوست باشم محبت کنم ولی نمیشه چیکار کنم منسنم کمه 12سالمه ولی دارم روانی میشم کرنا هم هست نمیدونم چیکار کنم

سلام واقعا خیلییییییییییییییییییییی خوب بود خیلیییییییییییییلذت بردم از این مقاله

ادمی که شاد تره موفق تره

سلام علیکم بنظر من برای هر بند یک مثال می آوردید بهتر و موثرتر بود

خیلی عالی بود دوست عزیز ممنون تان

خیلی منطقی به نظر میرسه یه جاهاییش خیلی عالی بود برای کنفرانسم ازشون حتما استفاده میکنم ممنون برای اشتراک این‌مطالب زیبا

سایتتون خیلی خوبه ، مرسی ‌, اگر نیاز به هاست رایگان داشتید به سایت ما هم سر بزنید !

مطلب جامع و مفیدی بود.. ممنون از انتشار اون

سلام و یک پیام شادی برای شما دوست عزیز

ممنون از مطالب زیبایی که به اشتراک گذاشتین . استفاده کردم.

کارت علی بود دوست عزیز واقعا مرسی شما یک زندگی تازه رو به من هدیه دادید من فقط 13 سالمه ولی مشکلات زیادی داشتم که الان تحول پیدا کردم کارتون عالی بود

از راهنمایی شما سپاسگزارم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

داشتن یک زندگی لذت بخش و بهتر دغدغه همه انسان ها است و مطمئنا همه واقف به آن هستند که با تلاش و زحمت می شود چنین زندگی خوبی را ساخت ، اما با این وجود همیشه به دنبال راهکارهایی هستند که به راحتی و با به کارگیری آنها و بدون این که انرژی و زمانی صرف کنند به خواسته هایشان برسند و زندگی مفرحی داشته باشند.

آیا جزو آن دسته از افرادی هستید که خواستار تغییرات جدیدی در زندگی خود هستید؟ آیا حس حسادت نسبت به افراد موفق که هر روز با برنامه ای خاص زندگی می کنند دارید؟ بهتر است در این مقاله با ما همراه باشید تا با به کارگیری راهکارهایی که به شما ارائه داده ایم در عرض 5 دقیقه یک تغییر اساسی در زندگی خود بدهید هیچ نیازی به این نیست که ساعت ها وقت بگذارید تا روز خوبی را برای خود رقم بزنید چرا که یکسری عادات وجود دارند که می توانند بدون نیاز به زمان بیشتری روز پر بازده و پر انرژی برای شما بسازند.

مواردی که در ابتدای این بخش از نمناک به آنها اشاره ای کرده ایم فقط کافیست به هنگام صبح پنج دقیقه از زمان خود را صرف آن ها کرده و روز خود را به بهترین شکل رو کرده باشید.

به طور علمی ثابت شده است که تفکر مزایای بی شماری دارد از مهار استرس و افکار منفی گرفته تا افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و قدرت حافظه.

باید بدانید مدیتیشن و تفکر به این معنی نیست که ساعت ها در کنج تنهایی و گوشه گیری سپری کنید. همین که فقط 5 دقیقه زمان بگذارید و بنشینید تا از افکار ذهنی دور شوید تاثیر بسزایی بر روز خود خواهید گذاشت. چنانچه راه انجام دادن این کار را نمی دانید به راه های پیشنهادی مرکز تحقیقاتی UCLA اکتفا کنید که اکثر موارد آن تنها 5 دقیقه زمان نیاز دارد.

چگونه زندگی خوش داشته باشیم

در مورد اتفاقاتی که می دانید اگر بیفتند روز مثبت و منحصر به فردی را شروع می کنید یک جمله بنویسید این چیزها می تواند ساده ترین اتفاقات همچون زودتر خوابیدن یا انجام یک کار خوشایند باشد. همین که احساس می کنید چیزی از درون شما را خوشحال می کند برای عملی شدن آن حتماً قدم بردارید.

به چیزهایی که در زندگی خود شکرگزار آنها هستید فکر کنید به عنوان مثال برای خانواده ای که همیشه حامی شما است شکرگزار باشید این کار شما دقیقا شباهت به تمرین «3 چیز خوب» دارد که توسط روانشناس بنام معروف مارتین سلیگمن بنیانگذار جنبش روانشناسی مثبت در دانشگاه پنسیلوانیا ارائه شده است. شما نیز می توانید با نوشتن سه چیز از کارهای مثبت خود در آخر شب شکرگزار باشید و هر روز خود را با حس خوب شروع کنید.

پس از اینکه از خواب بیدار شدید 5 دقیقه ورزش بسیار مفید خواهد بود طبق تحقیقات انجام شده ورزشی که قبل از خوردن صبحانه انجام شود انرژی بدن را ارتقا داده و منجر به کاهش وزن می شود البته این را نیز متذکر شویم که زمان ورزش مورد مطالعه در این تحقیقات یک ساعت و با سوزاندن 400 کالری بوده است. فقط مراقب عضلات خود باشید و حتماً قبل از انجام هر فعالیتی اقدام به گرم کردن بدن خود بکنید چرا که بعد از بیدار شدن از خواب عضلات خشک هستند.

اقدام به مرتب کردن رختخواب خود بکنید

به اعتقاد چارلز دوهیگ مرتب کردن رختخواب کمک شایانی به افزایش بهره وری شما در طی روز می کند چراکه این کار یکی از عادات خوب به شمار می رود و چنانچه به صورت زنجیروار ادامه پیدا کند عادات خوب دیگری را به دنبال خواهد داشت.

تصویرسازی یکی دیگر از تکنیک هایی است که بسادگی شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری می کند.دوهیگ در یکی دیگر از کتاب هایش با عنوان ” باهوش تر سریع تر بهتر” تکنیکی به کار برده است و در آن اشاره به تعریف کردن داستان هایی که قرار است در طول روز برایتان اتفاق بیفتد کرده است ، وی در رابطه با محققان دانشگاه MIT که مطالعاتشان درباره موفق ترین افراد است مطلبی نگاشته است و پی برده افرادی که موفق هستند تلاش بسیاری برای توصیف طول روز پیرامون خود به همکاران و خودشان می کنند.

زمانی برای مطالعه اختصاص دهید

از هر فرصت کوتاهی برای مطالعه کردن استفاده کنید چنانچه کتاب های خوب و پر محتوا را مطالعه کنید دیدگاه شما نسبت به زندگی تغییر خواهد کرد و با تغییر نگرش تان شک نکنید که دنیای بیرونتان دگرگون خواهد شد.

اولویت های کاری خود را طی ساعات باقی مانده از روز مشخص کنید چرا که نوشتن این لیست در پیش بردن کارها بسیار مفید خواهد بود و شما یک روز پر انرژی و با برنامه خواهید داشت.

به اعتقاد تراویس بردبری این نوع برنامه ریزی باعث افزایش موفقیت شما در رسیدن به اهدافتان می شود خود تراویس بعد از تمرین تمرکز حواس اقدام به تعیین اهداف می کند.

با زدودن ریشه افکار منفی همچون ترس ، عصبانیت ، تردید و تنفر جایگزین کردن افکار مثبت در وجود خود بکنید امکان دارد در همان حین حس جالبی نداشته باشید ولی زمانیکه به چیزهای خوب فکر می کنید مطمئن باشید که حالتان به مرور زمان بهتر خواهد شد به تمام نعماتی که خداوند به شما عطا کرده است فکر کنید چرا که درست است گاهی همه چیز به هم می خورد و اوضاع نامطلوب می شود ولی آینده مملو از امید است بنابراین احساسات و افکار منفی را در وجود خود انباشته نکنید و لبخند بر لب خود داشته باشید.

زندگی شاد و بی دغدغه، برای بسیاری از افراد آرزوست. آرزویی که نه تنها دست نیافتنی نیست، بلکه حق هر انسانی به حساب می‌آید. این افراد معمولاً به دنبال راه کارهای عجیب و غریب می‌گردند تا بتوانند زندگی شاد را تجربه کنند و به موفقیت برسند. غافل از اینکه داشتن حال خوب و آرامش، نه تنها نیاز به تکنیک های عجیب ندارد، بلکه با راه کارهایی کاملاً ساده به دست می‌آید. در مقاله چگونه زندگی شاد کنیم 11 مورد از ساده ترین و البته موثرترین راه ها را برایتان بیان کرده ایم که بتوانید با استفاده از آن ها، از همیشه زدگی شاد تری را تجربه کنید…

شک نکنید بعد از خواندن این مقاله اتفاقات بسیار خوبی برای خودتان و زندگیتان خواهد افتاد. پس حتماً تا انتها همراه ما باشید…

همان طور که در ابتدای مقاله هم گفتم، شما هم به دنبال راه کارهایی می‌گردید که بتوانید با استفاده از آن ها زندگیتان را از همیشه شادتر و حال خودتان را از همیشه بهتر کنید. خب من هم زیاد منتظرتان نمی‌گذارم، همین ابتدا 11 تکنیک فوق العاده به شما خواهم گفت که بهترین اتفاقات برای شما رقم بخورد. اگر موافق هستید پس شروع به گفتن راه های زندگی شادتر.

می‌دانید دلیل اصلی بسیاری از شاد نبودن ها و افسردگی های غالب افراد چیست؟ این است که در زمان حال نیستند! یعنی یا دائماً در حال افسوس خوردن برای کارهایی که در گذشته انجام داده یا نداده اند هستند، یا دائماً خودشان را از آینده می‌ترسانند! به نظر شما، آیا فردی با این خصوصیات، اصلاً می‌تواند زندگی شاد را تجربه کند؟

مسلماً جواب منفی است. برای این که زندگی شاد داشته باشید، یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که در زمان حال زندگی کنید. یعنی همان طور که گفتم مدام به فکر دیروز و فردایتان نباشید. فقط سعی کنید بهترین ها را در لحظه برای خودتان رقم بزنید و از زمان حال لذت ببرید.

چگونه زندگی خوش داشته باشیم

البته منظور من این نیست که آینده تان را فراموش کنید و اصلاً برای آن برنامه ای نداشته باشید! بلکه منظورم این است که مثل افرادی که همیشه می‌گویند “وای فردا قراره چی بشه؟ با این وضعیت مگه میشه زندگی کرد؟ اگه فلان اتفاق نیفته باید چی کار کنم؟” نباشید! به همین سادگی!

انسان موجودی اجتماعی است و نمی‌تواند بدون برقراری ارتباط با دیگران زندگی کند. برقراری ارتباط هم با چیزی ممکن نیست جز دانستن تکنیک های ارتباط موثر! اگر این تکنیک ها را به خوبی بلد باشیم، مسلماً زندگی شاد تری را هم تجربه خواهیم کرد. چرا که ارتباط گرفتن با دیگران ما را سرحال تر، شادتر، اجتماعی تر و .. می‌کند و لبخند را بر لب های ما جاری می‌کند. پیشنهاد می‌کنم حتماً مقاله تکنیک های ارتباط موثر را هم که برایتان نوشته ایم مطالعه کنید تا با یادگیری این تکنیک ها، فردی موفق در حیطه ارتباط گیری با دیگران شوید و همچنین بتوانید اوضاع زندگی خودتان را بهبود ببخشید…

أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ ( آگاه باشید که دل ها تنها با یاد خدا آرام می‌گیرد.) سوره رعد- آیه ۲۸

این آیه را احتمالاً زیاد شنیده باشید. خود من کاملاً به آن باور دارم چون تأثیر آن را بارها و بارها دیده ام. دقت کرده اید اکثر ما زمان های گرفتاری و مشکلات، بیشتر به سمت خدا می‌رویم تا آرامش بیشتری کسب کنیم؟ انگار در ذهنمان حک شده که حتی در بدترین شرایط هم، خدا بهترین یار و یاری کننده ماست. تازه همانطور که در مقاله شکرگزاری گفتیم، با تشکر از خدای خودمان حال روزمان بهتر می‌شود

حال من سؤالی از شما دارم. وقتی می‌بینیم تا این حد یاد و ذکر خدا می‌تواند آراممان کند، چرا همیشه از خدا را یاد نمی‌کنیم؟ چرا باید حتماً مشکلی برایمان پیش بیاید تا یاد خدا بیفتیم؟

سومین راز زندگش شاد هم همین است. تا می‌توانید یاد خدا را در زندگیتان پررنگ کنید. به همین راحتی! 

یکی دیگر از راه ها و تکنیک های داشتن زندگی شاد ، این است که از جملات انگیزشی استفاده کنیم. این جملات باعث می‌شوند ما همیشه انرژی بالایی داشته باشیم و در شادترین حالت ممکن باشیم. در اینجا به چند مورد از شادی بخش ترین جملات اشاره خواهیم کرد…

در مقاله اهمیت سحرخیزی برایتان ۹ مورد از مهم ترین فواید سحرخیزی را بیان کردم که دو مورد از آن ها به همین زندگی شاد و داشتن انرژی مربوط می‌شد.

۱. صبح زود مشخص می‌کند ما روز خوب و شادی داشته باشیم یا نه! یعنی اگر بتوانیم سحرخیز باشیم و همچنین کارهایی را مثل ورزش کردن، خوردن صبحانه کامل، انجام کارهای مورد علاقه و… انجام دهیم، مسلماً روز بسیار خوبی را تجربه خواهیم کرد.

۲. صبح زود انگیزشی ترین زمان ممکن است. دقت کرده اید که وقتی صبح های زود از خواب بیدار می‌شوید، چقدر انرژی دارید؟ خب طبیعی است که وقتی صبح ها بمب انگیزه و انرژی باشید، روز شادی هم در ادامه داشته باشید!

شک نکنید که با سحرخیزی، زندگی فوق العاده شادی را هم برای خودتان رقم خواهید زد. پیشنهاد می‌کنم حتماً این روش را امتحان کنید…

تا کنون کسی را دیده اید که کاری را که مورد علاقه اش است انجام دهد و ناراضی باشد؟ مسلماً خیر! علایق ما به من و شما کمک می‌کنند تا هم در کاری که انجام می‌دهیم مفیدتر و بهتر عمل کنیم و هم شادتر باشیم و حال بهتری هم داشته باشیم. وقتی در مسیر علایقت حرکت کنی، دیگر خبری از بی انرژی بودن و بی حالی نخواهد بود. پیشنهاد می‌کنم اولین کاری که بعد از خواندن این مقاله انجام می‌دهید این باشد که لیستی از علایقتان تهیه کنید و تمام تلاش خود را بکنید که در جهت آن ها حرکت کنید. شک نکنید که برایتان معجزه خواهد کرد.

التبه باید این علایق از ته دل باشند و بعد از گذشت دو یا سه روز آتش آن‌ها فروکش نکند. برای این که علایق درست خودتان را انتخاب کنید، توصیه می‌کنم از محصول استعدادیابی و کشف علایق ما دیدن کنید؛ نتها با استفاده از آن می‌توانید علایق خودتان را کشف کنید، بلکه استعداد و علایق واقعی دیگران هم می‌توانید کشف کنید.

فکرهای منفی و افراد منفی باف، یکی از اصلی ترین عوامل شاد نبودن ما در زندگی هستند. تصور کنید که مدام فکرهایی در مغز شما باشند که “تو نمی‌توانی، به موفقیت نمی‌رسی، عرضه نداری و…” و همچنین افرادی باشند که مدام این حرف ها را برای شما تکرار کنند، آیا نیرویی برای شما باقی می‌ماند که بتوانید زندگی شاد داشته باشید؟

اما همان طور که در مقاله مثبت اندیشی گفتیم، افراد مثبت اندیش آرامش و شادی در چهره شان نمایان است، زندگی را با تمام سختی هایش دوست دارند، به وقوع اتفاقات خوب یقین دارند، بعد از هر شکستی دوباره برای موفقیت تلاش می‌کنند و کلی اتفاق خوب دیگر برایشان می‌افتد. خب به نظر شما، منطقی تر نیست که خودمان را به فردی مثبت اندیش تبدیل کنیم و از همه افراد و افکار منفی فاصله بگیریم؟

هشتمین قانون زندگی شاد، داشتن اهداف مشخص است. افرادی که هدف مشخصی دارند، همیشه انگیزه و انرژی بالاتری هم نسبت به سایر افراد برای رسیدن به موفقیت دارند. زمانی که هدف داشته باشیم، ناخودآگاه ترغیب می‌شویم که برای رسیدن به آن تلاش کنیم و همین تلاش کردن و شوق رسیدن به هدف، حال بسیار خوبی را برای ما ایجاد می‌کند و زندگی شادتری را تجربه خواهیم کرد. همانطور که در مقاله هدف گذاری در زندگی در چگونگی مشخص کردن هدف صحبت کردیم. اهداف ما باید شفاف و روشن باشند تا بتوانیم تصور مناسبی را از آن‌ها داشته باشیم.

بسیاری از چیزها در زندگی هستند که ما هیچ تاثیری در به وجود آمدن یا از بین رفتن آن ها نداریم! اما متاسفانه بخش زیادی از ذهن ما را اشغال می‌کنند و نمی‌گذارند زندگی شاد داشته باشیم. مثلاً ما به هیچ عنوان در گرانی قیمت ها، آلودگی هوا، مدیریت کشور و… تاثیری نداریم ولی مدام در زندگی روزمره از آن ها صحبت می‌کنیم و حال خود را بد می‌کنیم!

پس بهتر نیست به جای فکر کردن و صحبت کردن درباره این موارد، بیشتر به فکر اهداف و آرزوها و البته زندگی خودمان باشیم؟!

شما میانگین پنج نفری هستید که بیشترین زمان را با آن ها می‌گذرانید.

آقای جیمم ران که خودش یکی از بزرگ ترین و موفق تری روانشناسان دنیاست جمله بالا را گفته و انگار دقیقاً هم این جمله را به بهترین شکل ممکن بیان کرده.

چون واقعاً هم همین طور است. اگر اطرافیان ما انسان های مذهبی زیادی باشند، تفکرات ما هم ناخودآگاه رو به دین و مذهب خواهد رفت. اگر با افرادی باشیم که اهل خوش گذرانی و تفریح هستند، ما هم به فردی تبدیل خواهیم شد که مدام به فکر عیاشی و تفریح هستیم و همین طور با هر دسته از افراد نشست و برخواست داشته باشیم، شبیه به آنان خواهیم شد.

طبیعی است که اگر با افرادی باشیم که همیشه شاد هستند، زندگی ما هم پر از شادی خواهد شد. پس سعی کنید دور و برتان را از افراد شاد پر کنید تا حال خوبتان را دائمی کنید…

وقتی فکر حرف مردم را می‌کنیم، ممکن است از کاری که ممکن بود به شدت در آن پیشرفت داشته باشیم دست برداریم. یا بعضاً وقتی هدفمان را به دیگران می‌گوییم یا خودشان متوجه هدف و کار ما می‌شوند، حرف هایی را می‌زنند که باعث ناامیدی ما می‌شود.

حرف مردم اگر خیلی بیش از حد مورد توجه ما قرار بگیرد، خسارات جبران ناپذیری را بهمان وارد می‌کند.

شخصی را در نظر بگیرید که بهترین ایده ها را در ذهن خودش پرورش می‌دهد و ممکن است با محقق شدن حتی یکی از آن ایده ها زندگی خودش و حتی جهان را متحول کند. اما چون ایده ها بزرگ تر از فکر بقیه هستند، مردم شروع به تمسخر و اظهار نظرهای بیهوده می‌کنند.

به نظرتان با وجود این حرف ها آن شخص جرئت به انجام کار را پیدا می‌کند؟

چگونه زندگی خوش داشته باشیم

همان طوری که دقت می‌کنید حرف مردم اکثر اوقات باعث می‌شود ما به آن چیزهایی که دوست داریم نرسیم. گاهاً هم مردم حرفی نمی‌زنند اما ما به خاطر ترس از اینکه ممکن است حرفی بزنند هم از اهدافمان و هم از نوع لباس پوشیدنمان دست می‌کشیم.

وقتی کسی همه دغدغه اش در روز حرف مردم و ترس از حرف مردم باشد، آیا زمانی را برای شاد زندگی کردن پیدا می‌کند؟ پس برای حال خوب خودمان هم شده باید سعی کنیم کمتر توجه به حرف مردم داشته باشیم. می‌شود گفت یکی از مهم ترین چیزهایی که شادی زندگی را می‌گیرد همین حرف مردم است. همچنین اگر میخواهید بدانید که برای داشتن حال خوب چه باید کرد میتوانید به مقاله حال خوب مراجعه کنید و آن را مطالعه کنید.

این نکته چون در زندگی ما تأثیر بسیار زیادی دارد و یکی از دلایل اصلی شاد نبودن ما در زندگی است، ۴ راه کار مهم برایش در نظر گرفته ایم که بتوانید با استفاده از آن ها هم از شر حرف مردم راحت شوید و هم زندگی شاد تری را تجربه کنید…

خیلی از اوقات توجه بیش از حد ما به حرف مردم و قضاوت هایشان به خاطر نداشتن اعتماد به نفس بالاست. وقتی ما اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم، دیگر حرف دیگران نه تنها آزار دهنده نخواهد بود، بلکه باعث می‌شود ما به خواسته دل خودمان عمل کنیم، نه خواسته دل دیگران.

وقتی ما اعتماد به نفس بالا نداشته باشیم، همیشه به دنبال تقلید از دیگران هستیم. یعنی سعی می‌کنیم مثل دیگران باشیم و خودمان را نشان دهیم تا مورد قضاوت مردم قرار نگیریم.

پس آن قدری اعتماد به نفستان را افزایش دهید که خودتان الگو شوید. که ما در مقاله راه های افزایش اعتماد به نفس راهکارهای خوبی را برای شما اراده کرده‌ایم. حتماً مطالعه کنید، چون عدم اعتماد به نفس یا کمبود اعتماد به نفس موقعیت های زیادی را از افراد می‌گیرد.

خیلی از وقت ها ما حتی خودمان را به سختی و بزهکاری می اندازیم تا از حرف مردم فرار کنیم.

فردی که ترس از حرف مردم دارد، با وجود این که مبلمان خوبی دارد و کاملاً قابل استفاده هم هست، برای اینکه یک موقع مردم نگویند “چقدر دکوراسیون خانه تان بد است، مبلمانتان را نمی‌خواهید عوض کنید؟” امکان دارد مبلمانش را عوض کند و خودش را به سختی بیندازد.

پس دقت کنید و حتماً روی این موضوع فکر کنید که از زندگی چه می خواهید؟ به دنبال این هستید که مردم درباره شما چه حرفی می‌زنند، یا این که می‌خواهید زندگی شاد و پر از موفقیت برای خودتان داشته باشید؟

وقتی کاملاً متوجه شوید که چه کسی هستید و چه چیزی از زندگی می‌خواهید، دیگر حرف های مردم شما را اذیت نمی‌کند و جلوی مسیر شادی زندگی شما را نمی‌تواند بگیرد. و آن وقت است که می‌توانید به نقشه راه موفقیت را رسم کنید.

در زندگی برخی از افراد دیده می‌شود که می‌گویند: “کبری خانوم فلان چیز رو خریده پس منم باید بخرم، پسر حسن بقال ماشین خریده پس من باید بهترشو بخرم، دختر اکبر آقا گوشی فلان مدلی خریده منم باید داشته باشم!” در اصطلاح به این کار می‌گویند چشم و هم چشمی.

تقلید یا همان چشم و هم چشمی باعث می‌شود شادی مان را از دست دهیم. پس به خاطر حرف مردم تقلید نکنید و سعی کنید خودتان باشید.

برای این که بدانید دقیقاً کدام یکی از حرف ها روی شما تاثیر بدی دارد، باید بعد از شنیدن حرف مردم به این فکر کنید که منشأ این حرف کجاست؟ یعنی ببینید طرفی که آن حرف را زده به خاطر عدم علاقه خودش به آن موضوع بوده یا به خاطر حسادت؟ یا شاید به خاطر این که دوست ندارد تو را موفق ببیند می‌گوید؟ یا نه واقعاً به خاطر شخص شما و مصلحت شماست که چنین حرف هایی را می‌زند، مثل اکثر پدر و مادرها که جز خیر و صلاح فرزندشان چیز دیگری نمی‌خواهند؟

حتماً در زندگی باید به حرف مردم اهمیت داد اما نه هر کسی. به حرف کسی باید اهمیت داد و توجه کرد که می‌تواند با راهنمایی هایش شما را پیشرفت دهد.

در واقع آن ها همان افرادی هستند که می‌توانیم بیشترین توجه را به حرف هایشان داشته باشیم. چون از روی میل شخصی و خواسته خودشان صحبت نمی‌کنند و به فکر منافع ما هستند. عاقلانه نیست که زندگی واقعی خودمان را بر اساس نظرات و فکر اشتباه دیگران بسازیم. البته به جز کسانی که اطلاعات دسته اول و خوبی دارند…

بهترین کتابی که برای داشتن یک زندگی شاد وجود دارد، کتاب راز شاد زیستن اثر اندرو متیوس است. این کتاب به ما می‌گوید که چطور زندگی شادی داشته باشیم؟ چگونه با افسردگی مقابله کنیم؟ کدام الگوهای رفتاری درست هستند؟ چرا باید برای داشتن زندگی شاد برنامه ریزی داشته باشیم؟ و کلی مورد دیگر در مورد زندگی شاد که حتماً کمکتان خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنم حتماً این اب را مطالعه نید تا زندگیتان را از همیشه شادتر کنید…

آقای اندرو متیوس همچنین در کتاب راز شاد زیستن، جملات بسیاری درباره شاد زندگی کردن نقل کرده است که در ادامه به برخی از آنها اشار می‌کنم:

حتماً کلیپ پایین را مشاهده کنید تا در 1 دقیقه کل مقاله برای شما مرور شود

در حال بارگذاری… .jw-rightclick{display:none!important}.jw-title-primary,.jw-title-secondary{text-align:right!important}.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-description,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title strong,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title span{text-align:right}.jw-breakpoint-3 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-4 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-6 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-7 .jw-related-item-next-up{float:right}.jw-related-item-group{float:right!important}.jw-related-item{float:right!important}.jw-related-item-title span{text-align:right}

 

به نظر من خیلی عالی بود خدا خیرتون بده

وقت بخیر

ممنون از نظر لطف شما

خوشحالیم که تونستیم کمکتون کنیم

با عرض سلام و وقت بخير مطالب مقاله مثل هميشه عالي و فوق العاده بود و من نهايت لذت را ميبرم از اينكه الان ذره اي به حرف مردم اهميتي نمي دهم و اين حال خوب من را دوچندان ميكند. البته من قبلا اينطور نبودم و هميشه حرف مردم برايم اهميت داشت ولي از زماني كه به اهداف و برنامه هاي خودم خيلي فكر ميكنم هم اعتماد به نفسم خيلي بالاتر رفته و هم اين اتفاق باعث آرامش ذهني ام ميشه و من خدارو شكر از اين بابت خيلي راضيم. گويا الان طوري شده كه اصلا وقتي براي فكر كردن به حرفاي مردم ندارم اصلا 😊

وقت بخیر

ممنون از نظر لطفتون خانم کاویانی بزرگوار…خیلی خوشحالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید

موفق باشید

استاد، مقاله خوبی بود. ولی می‌شود بهتر توضیح بدهید که چگونه یک زندگی شاد و سالم داشته باشیم ؟ و همچنین اگر بخواهیم جمع بندی کلی از این قضیه داشته باشیم، نکات کلیدی زندگی شاد را می‌شود به ما ارائه دهید؟

سلام خدمت شما دوست عزیز، بله برای این که زندگی شادی را داشته باشید همانطور که در مقاله توضیح دادیم، 10 راهکارهای است که باید آن را رعایت کنید، تحولی اساسی را می‌توانید در زندگی خودتان ایجاد کنید. و اما در رابطه با نکات کلی، نمی‌شود قاعده‌ای اساسی ارائه داد. سبک زندگی، اخلاقیات، همه این موارد در تعیین این ویژگی‌ها مؤثر هستند. اگر نمی‌توانید با خواندن مقاله آن را پیدا کنید، توصیه می‌کنم برای مشاوره به شماره 09038942379 در واتساپ پیام بدهید.

سلام ممنون از مقاله ی خوبتون من خیلی لذت بردم از مقاله تون ??

سلام کاملاً با نظر شما موافق هستم. ما نمی تونیم زندگیمون رو با حرف مردم پیش ببریم چون هر کاری کنیم مردم هیچ موقع راضی نمی شن و حرفی برای گفتن دارن.

بله . دقیقا ??????

عالی بود

سلام خداقوت…. مقاله خییلیی خوبی بود.. این جمله خییلیی قشنگ بود که مردم تورا آنگونه میبینندکه میخواهند پس بیش از حد درگیر نظرات آنان مشو ممنون داداش گلم بابت مقاله خوبت ❤️❤️❤️

مقاله ی فوق العاده ای بود مرسی از مقاله ی خوبتون?

مرسی داداش گلم واقعا عالی بود استفاده بردم و سعی میکنم تو زندگیم این دیدگاهو تاثیر بدم تا ارامش بیشتری داشته باشم

خیلی عالی بود داداش گلم کاملا تاثیر حرف مردمو تو زندگیم احساس میکردم و از این به بعد سعی میکنم فقط حرف کسانی رو تو سر نوشتم تاثیر بدم که باعث پیشرفتم میشن نه سختیم

یه تبریک به رفیق گلم ، جناب آقای حسین نژاد چون واقعا مقالهٔ بینظیری بود و متن مقاله مثل عنوانش جذاب و قشنگ بود ممنونم MP#

ممنونم آقای حسین نژاد فوق العاده بود و راهکارهای عالی ای نام بردید… بازم ممنون

سلام حاج مهدی سال نو مبارک مقاله بالا عالی بود و متناسب به آموزه های دینی ما.اما با یک دید قشنگ و امروزی تر دمت گرم. آفرین

سلام واقعا مقاله خوبی بود من میخواستم پوششمو تغیر بدم ولی همیشه از اینکه دیگران مسخرم کنن میترسیدم ولی الان پوششمو تغیر میدم و هیچ کاریم به حرف مردم ندارم ممنون ازشما:)

ممنونم از مقاله ی درجه ۱ شما متاسفانه ما به حرف مردم بیشتر اهمیت میدیم و این فرهنگ باید تغییر پیدا کنه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

— بارگیری کد امنیتی –به منظور تصویب CAPTCHA لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید.

بهترین و کامل ترین بسته استعدادیابی و کشف علایق کشور

با ساده ترین راه ها، انگیزه خودتان را همیشه در بالاترین حد ممکن نگه دارید.

تهران، باغ فیض کوچه 1

پـلاک 15، طـبقه چهارم

تلفن: 02156692113 | 09038942379

چطور زندگی موفق و شادی داشته باشیم؟

همه می‌خواهند زندگی شاد و موفقی داشته باشند و هیچکس نمی‌خواهد احساس کمبود و خفت کند. درحقیقت، هرکسی می‌تواند به اندازه‌ای که می‌خواهد موفق و شاد باشد. نیازی به جادو نیست.

اگر به همه افراد موفق، نظیر بیل گیتس، استیو جابز، ایلان ماسک، مایکل جردن و موارد دیگر نگاه کنید، می‌بینید، همه آنها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. همه‌ی ‌‌این افراد بزرگ، گذشته‌های متفاوتی داشتند. بعضی، قبل از معروف شدن در فقر زندگی می‌کردند. برخی از آنها ترک تحصیل کردندو بعضی در یادگیری بسیار کُند بودند. با‌‌ این وجود، علی رغم همه مشکلات، ‌‌این افراد موفق ادامه می‌دهند و به نتایج برجسته‌‌ای می‌رسند. اگر ‌‌این افراد می‌توانند موفق باشند، پس شما هم می‌توانید.

اگر تخم‌مرغ توسط یک نیروی بیرونی شکسته شود، جوجه می‌میرد. اما اگر توسط یک نیروی درونی شکسته شود، زندگی آغاز می‌شود. اتفاقات بزرگ و عالی، همیشه از درون شروع می‌شوند.

فرمولی خاصی برای داشتن یک زندگی شاد و موفق وجود ندارد. شاید برای رسیدن به یک هدف مانند خرید ماشین، برنامه‌ریزی کنید و به هدفتان برسید اما منظور ما از موفقیت متفاوت است. اگر داستان زندگی افراد موفق و خودساخته را بخوانید به تعاریف خوبی از موفقیت خواهید رسید. زندگی شاد و موفق فقط رانندگی با یک ماشین اسپرت یا زندگی در یک خانه بزرگ و لاکچری نیست.‌‌ موفقیت نتیجه روشن‌فکری است.

چگونه زندگی خوش داشته باشیم

موفق شدن، رسیدن به یک نقطه خاص نیست، موفقیت، تمام جنبه‌های زندگی است، موفقیت یک مسیر بی‌پایان است. باید در تمام طول مسیر برای موفق و شاد بودن تلاش کنید.

برای ساختن یک زندگی شاد و موفق باید بیشتر و بهتر، فکر و عمل کنید. می‌دانیم که شرایط برای همه یکسان نیست و مسیرهای رسیدن به موفقیت متفاوت است. اما چند نکته مشترک وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم.

خودمحوربودن با خودخواه بودن و خودشیفتگی فرق می‌کند. خود محور زندگی کردن، زندگی براساس شرایط شماست بدون نگرانی زیاد درباره اینکه دیگران درباره شما چه فکر می‌کنند. افراد خارق‌العاده واقعاً اهمیتی نمی‌دهند که دیگران چطور به آنها نگاه می‌کنند.

اگر به گذشته استیو جابز نگاهی بیندازید، یک جوان هیپی می‌بینید که با پای برهنه سرکار می‌رفت. فقط سبزیجات و میوه می‌خورد. آیا او به نظر دیگران اهمیت می‌داد؟ اصلاً مهم نبود. در حقیقت، افراد موفق خودمحور هستند. آنها به روشی که می‌خواهند زندگی می‌کنند و درمورد ‌‌اینکه دیگران چگونه به آنها نگاه می‌کنند، زیاد فکر نمی‌کنند. به همین دلیل فوق‌العاده هستند.

توماس ادیسون، یکی از بزرگ‌ترین مخترعین که گفته می‌شود بیش از 10 هزار باردر آزمایشات خود شکست خورده است، اصلاً به‌‌این فکر نکرد که دیگران چگونه به او نگاه می‌کنند. او آنچه را که می‌خواست می‌دانست وهمچنان برروی اختراعات خود کارمی‌کرد. سرانجام موفق به اختراع لامپ شد و دنیا را تغییر داد. تصور کنید چه اتفاقی می‌افتد اگر توماس ادیسون نگران شکست‌های خود بود و دائماً درمورد چگونگی درک مردم فکر می‌کرد.

از همین الان تلاش کنید خودمحورتر باشید. زندگی را طبق شرایط خودتان ادامه دهید و بهترین‌ها را رقم بزنید. لازم نیست دنباله‌رو دیگران باشید وزندگی خود را بر اساس نظر دیگران انجام دهید. از تجربیات دیگران استفاده کنید اما با برنامه خودتان جلو بروید.

خودتان باشید ومسئولیت زندگی خود را تماماً برعهده بگیرید. اگر مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرید، موفق خواهید شد! اما چه ارتباطی بین مسئولیت پذیر بودن و موفقیت وجود دارد؟ (اینجا بخوانید)

اگر می‌خواهید خوشحال باشید، داشتن حداقل‌ها را تمرین کنید. زندگی ساده به معنای نداشتن ماشین یا کالاهای لوکس نیست بلکه درعوض، براحساسات درونی شما متمرکز می‌شود. ‌‌آنچه در اختیار دارید مهم نیست، بلکه مهم اینست، چگونه می‌توانید با آنچه در گذشته داشتید، بدرخشید.

بسیاری از افراد در زندگی، به اشتباه فکر می‌کنند موفقیت، رانندگی با یک ماشین گران‌قیمت، زندگی در یک خانه بزرگ، غذاخوردن در بهترین رستوران‌ها و ولخرجی است. اما…

پول سطح موفقیت شما را تعیین نمی‌کند! درعوض، پول فقط برای ارزشی که شما در زندگی افراد دیگر ‌‌ایجاد کرده‌‌اید، یک امتیاز محسوب می‌شود.

شما اگر ارزشی ایجاد کنید، به درآمد هم می‌رسید. اما چرا پول، موفقیت نیست؟ چرا خلق ارزش، موفقیت است؟ در ادامه چند مثال می‌زنیم:

اینها افرادی موفق هستند زیرا برای مردم ارزش آفرینی کردند. مادیات نیست که باعث موفقیت ‌‌این افراد می‌شود. اگر صاحب یک ماشین لوکس هستید، به معنای موفقیت نیست.

پول حرف اول را می‌زند، بله خودمم قبول دارم اما پولدار بودن، ‌تعریف نمی‌کند که شما چه کسی هستید. مهم‌‌این است که چگونه از درون می‌درخشید، چگونه پتانسیل خود را رها می‌کنید، چگونه می‌توانید از توانایی خود طوری استفاده کنید تا برای سایر افراد، ارزش ‌‌ایجاد می‌کند.

سلامتی ثروت است. وقتی فاقد سلامتی برای لذت‌بردن از زندگی هستید تلاش چه سودی دارد؟ اگر همیشه احساس خواب آلودگی، بیماری و خستگی می‌کنید، هرگز نمی‌توانید زندگی خود را کامل کنید و هنگامی‌ که به بهترین وجه عمل نمی‌کنید هرگز شاد و موفق نمی‌شوید.

درست مانند آنچه لورا وندرکام (Laura Vanderkam) در کتاب خود با عنوان “موفق‌ترین افراد قبل از صبحانه” گفت، ‌‌این افراد بسیار سرشان شلوغ است. ولی برای ورزش و سلامتی همیشه وقت دارند. بنابراین، مراقب سلامتی خود باشید. افراد موفق، مولد هستند. و مولد بودن یعنی تولید و مدیریت انرژی.

وقتی انرژی دارید، قدرت اراده قوی‌تر است و همینطور سطح اطمینان بالاتر. و هنگامی‌ که انرژی دارید، می‌توانید بیشتر از بقیه برای موفقیت تلاش کنید. تنها راه برای حفظ انرژی خود در طول روز، حفظ سلامتی است. به اندازه کافی بخوابید، ورزش کنید و غذاهای سالم بخورید. مصرف الکل را به طور جدی کاهش داده و از سیگار کشیدن دست بکشید. وقت خود را صرف ورزش و خواندن کنید.

اگر می‌خواهید زندگی شادی داشته باشید، آن را به یک هدف گره بزنید نه به افراد یا چیزهای دیگر. (آلبرت انیشتین)

وقتی صحبت از تعیین هدف می‌شود، بسیاری از افراد به اشتباه، اهداف مادی را تعیین می‌کنند. اهداف خود را برای به دست آوردن چندین میلیارد تومان تعیین می‌کنند. آنها داشتن یک ماشین لوکس یا‌‌ یک تجارت چند میلیارد تومانی را هدف تعیین می‌کنند. این اهداف خوب هستند، اما معنادار نیستند. هیچ معنی در کسب یک میلیارد تومان وجود ندارد، یا انجام کار پرشور لازم ندارد.

به همین دلیل 92٪ مردم نتوانسته‌اند به اهداف خود در زندگی برسند. همه اهداف مالی یا مادی را انتخاب می‌کنند مثل بقیه. اگر اهداف‌تان برایتان معنادار نیست، هیچ وقت نمی‌توانید روزهای سخت تحمل کنید. مردم بخاطرکاری که می‌توانند با پول انجام دهند ثروتمند هستند. آنها فقط به خاطر ثروتمند شدن نمی‌خواهند ثروتمند شوند. پول فقط وسیله‌‌ای برای پایان دادن است. داشتن یک ماشین لوکس برای شما چه معنایی دارد؟ چرا می‌خواهید در یک عمارت بزرگ کنار دریا زندگی کنید؟ در پشت آن چه هدفی وجود دارد و باعث ‌‌ایجاد انگیزه در شما می‌شود؟ بنابراین، یک هدف معنی‌دار انتخاب کنید.

یکی از اصول موفقیت که مسئولیت دستاوردهای افراد را برعهده دارد، یک پارانوئید معکوس است. (جک کنفیلد)

به جای ‌‌اینکه فکر کنید دنیا چگونه به شما آسیب می‌رساند، فکر کنید که جهان چگونه به شما کمک و حمایت می‌کند. وقتی از شرکت اخراج شدید، در هر فرصتی که پیش آمد، فکر کنید. شاید سرانجام شغل بهتری پیدا کنید که واقعاً عاشق آن باشید و حقوق بهتری دریافت کنید.

جک ما، بنیانگذار Alibaba یکبار گفت: افراد موفق بسیار مثبت هستند و همیشه انتظار دارند که اتفاق خوبی در آینده رخ دهد ومن به شدت اعتقاد دارم که ‌‌این درست است.

اگر فکر می‌کنید در شرایط اقتصاد بدی قرار دارید، می‌توانید با نوآوری و ساخت محصول بهتری برای فروش به بازار این شرایط را بهتر کنید. اگر بدبین باشید، هرگز کارِ اضافی انجام نخواهید داد زیرا معتقدید تلاش شما به چاه بی‌انتها ریخته خواهد شد و هیچ کس قدردان تلاش شما نیست. افراد موفق به طورمعکوس فکر می‌کنند و نسبت به آاینده بسیار مثبت اندیشند. آنها به رویاهای خود اعتقاد دارند.

اگر باور نکنید فرصتی برای برنده شدن دارید، بلیط بخت آزمایی را هرگز نمی‌خرید. به همین ترتیب، اگر باورنکنید که به نتیجه می‌رسید، هرگز تلاش نخواهید کرد. از‌‌ این رو، وقتی چیزی از کنترل شما خارج نیست، آرام باشید و اعتماد کنید که همه چیز به یک دلیل اتفاق می‌افتد. همیشه به طرف روشن و احتمال فوق‌العاده‌‌ای که می‌تواند برای شما پیش بیاید نگاه کنید.

یاد بگیرید در لحظه زندگی کنید. وقتی از تعطیلات خود با خانواده لذت می‌برید، نگران کار خود نباشید. وقتی مشغول کار هستید، از فکر کردن به یک تفریح سرگرم کننده خودداری کنید. مردم موفق افرادی هستند که درلحظه زندگی می‌کنند. آنها بدون نگرانی زندگی می‌کنند.

آیا می‌دانید انسان به دلیل نگرانی بیش ازحد، استرس می‌گیرد؟ حیوانات، فقط نگرانی‌های فوری دارند که می‌توانند بلافاصله برطرف کنند.هنگامی‌که شیرگرسنه است، به دنبال شکار غذا است. هنگامی‌که باران می‌بارد، شیر یک پناهگاه پیدا می‌کند. حیوانات مانند انسان دچار تاخیر نمی‌شوند و می‌توانند فوراً ازنگرانی‌های خود خلاص شوند.

ازطرف دیگر انسان‌ها استرس‌زا هستند. زیرا نگران آینده و چیزی را که نمی‌توانند کنترل کنند، هستند. آنها نگران‌‌این هستند که شغل عوض کنند. نگران هستند آایا پول کافی برای پرداخت وام تا پایان ماه دارند؟ اگر نتوانند به اهداف خود برسند، چه بکنند؟ اینها نگرانی‌هایی هستند که ما نمی‌توانیم سریعاً حل کنیم. بنابراین، باعث می‌شوند استرس و اضطراب اداشته باشیم. اگر می‌خواهید زندگی شادی داشته باشید، از‌‌این نگرانی‌ها خلاص شوید و لحظه به لحظه زندگی کنید.

هیچ نگرانی در مورد آینده وجود ندارد که کنترلی برآن نداشته باشید. درعوض، کاری را انجام دهید که اکنون می‌توانید انجام دهید. دیروز تاریخ بود، فردا رمز و راز است و امروز یک هدیه است، به همین دلیل آ‌را الان می‌گویند. “کاری که همین حالا می‌توانید انجام دهید، همین است. لازم نیست خیلی نگران گذشته یا‌‌ آینده باشید. درعوض، از گذشته خود یاد بگیرید و از آ‌اینده‌‌ای که می‌خواهید الهام‌بخش باشد استفاده کنید.

افراد شاد و موفق، اهل عمل هستند. همیشه درحال حرکت هستند. منتظر نیستند تا اتفاق رخ بدهد. پیش می‌روند و اتفاقات را پدید می‌آوردند. اگر می‌خواهید موفق باشید وتمام روز خود را صرف بازی کردن می‌کنید، پایان روز احساس بی‌نظمی‌و گناه خواهید کرد.

از طرف دیگر، اگر از وقت خود برای کاربر روی اهداف خود استفاده کرده و نتیجه‌‌ای حاصل کنید، احساس خوشبختی خواهید داشت اگرطبق برنامه خود کارها را انجام می‌دهید. احساس رضایت پیدا می‌کنید. به همین دلیل عمل‌گرا بودن دارای اهمیت است.

چگونه زندگی خوش داشته باشیم

علاوه بر‌‌این، موفقیت درصورت عدم تلاش سخت امکان ندارد. به‌‌این فکر کنید، اگر یک تنیسور حرفه‌‌ای هستید و با یک مبتدی بازی می‌کنید که حتی نمی‌تواند به درستی توپ بزند چه کارمی‌کردید؟ احساس خستگی خواهید کرد و مسابقه دریک لحظه به پایان می‌رسد. برعکس، وقتی با سایر بازیکنان حرفه‌‌ای بازی می‌کنید، از‌‌این مسابقه احساس هیجان خواهید کرد زیرا برای بدست آوردن امتیازها باید سخت تلاش کنید.

کار سخت همان چیزی است که شما را خوشحال می‌کند. هنگامی‌که بتوانید به راحتی و بدون هیچ سختی به هدف برسید به هیچ نتیجه‌‌ای نمی‌رسید. اکسیژن موجود در هوا برای همه در دسترس است وبنابراین، هیچ کس از آن قدردانی نخواهد کرد. مگر‌‌اینکه در هنگام تنفس مشکلی داشته باشید. مردم هرگز ازچیزهایی که لازم نیست سخت بدست بیاورند، قدردانی نمی‌کنند. از‌‌این رو، عمل‌گرا باشید. کار سخت و اضافی انجام دهید.

افرادی که زندگی خود را بدون رویاها می‌گذرانند، هرگز به موفقیت زیادی نخواهند رسید. رویاهای شما به شما انگیزه می‌دهد. رویاهای شما دلایلی است که هر روز صبح از خواب بیدار می‌شوید. وقتی مسیر مشخصی ندارید و بدون آنکه می‌دانید در زندگی می‌خواهید چه کاری انجام دهید، احساس بی‌حوصلگی، خواب آلودگی و بی‌جهت بودن می‌کنید. بنابراین رویاهای خود را کشف کنید و به دنبال آن بروید.

سخن پایانی

هرچه بیشتر تلاش کنید، نتایج و رضایت بیشتری خواهید داشت. با ‌‌این حال، رسیدن به نتیجه مطلوب به زمان نیاز دارد و سریعاً اتفاق نمی‌افتد. بله، موفقیت به زمان نیاز دارد، اما باید بدانید که آیا در مسیر درست قرار دارید یا نه. بعد از خواندن این مطلب، همین امروز زندگی ارزشمندی را تجربه کنید.

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

ورود کاربران

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شاید افرادی را دیده باشید که یک زندگی موفق دارند و شما هم دوست داشته باشید مانند آنها باشید، اما وقتی با این افراد صحبت می کنید متوجه می شوید با اینکه زندگی موفقی دارند اما از زندگی شان رضایت ندارند.

دسته دومی هم هست که نه تنها یک زندگی موفق دارند بلکه از زندگی شان رضایت کامل هم دارند، وقتی به زندگی موفق آنها نگاه می کنید می بینید، خوش اقبالند، اعتماد به نفس دارند، موفقیت های فراوان به دست آورده اند، پر از شور و شوق هستند، اگر در زندگی شان دچار مشکل شوند به راحتی از پس آن بر می آیند. آنها چگونه می توانند هم یک زندگی موفق داشته باشند و هم این همه ویژگی خوب و مثبت را یکجا داشته باشند؟

در ادامه می خواهم 4 ویژگی را بگویم که اگر بتوانیم آن را یاد بگیریم و تبدیل به بخشی از خصوصیت مان کنیم، ما هم می توانیم مانند افراد موفق دسته دوم، نه تنها یک زندگی موفق داشته باشیم بلکه از زندگی مان رضایت کامل هم داشته باشیم.

البته زندگی موفق می تواند برای هر کسی یک معنی خاص بدهد، ولی در کل منظورمان از زندگی موفق این است که به خیلی از خواسته های معقول، واقعی و قابل دست یابی در زندگی مان رسیده باشیم.

چگونه زندگی خوش داشته باشیم

واقعیت این است که زندگی این افراد موفق دسته دوم، رضایت بخش تر از زندگی من و شما نیست، چیزی که باعث شده آنها از زندگی شان رضایت داشته باشند و به خاطر همین موفقیت های بسیاری به دست بیاورند، داشتن یک مهارت پیشرفته است.

این مهارت پیشرفته باعث می شود که آنها دائم پیشرفت کنند و موفقیت های بیشتر به دست بیاورند و رضایت از زندگی هم زمانی اتفاق می افتد که انسان بداند در هر شرایطی در حال رشد و پیشرفت است.

این مهارت پیشرفته باعث میشه هر جا و در هر شرایطی که هستند، بهترین امکانات، بهترین انتخاب ها و در کل بهترین ها را نصیب خود کنند. اگر ما هم بتوانیم این مهارت پیشرفته را که از 4 ویژگی تشکیل شده به دست بیاوریم، هر جا که برویم و در هر شرایطی ما هم شانس می آوریم، خیلی از کارهای ما اتوماتیک انجام میشود، کاری که دیگران در عرض چند ماه انجام می دهند ما در عرض چند روز انجام می دهیم و  در موارد بیشماری به داد ما می رسد.

افراد موفق این ویژگی ها را داند

طبیعی است که همه دوست دارند که یک زندگی موفق داشته باشند ولی اگر دائم به زندگی که دوست دارید داشته باشید فکر کنید، در اصل اینکار باعث می شود به زندگی که ندارید فکر کنید و دائم بر مواردی متمرکز شوید که ندارید، دائم فکرتان سمت موفقیت هایی است که به دست نیاورده اید و این تمرکز باعث به وجود آمدن تفکرات منفی بیشتری می شود.

طبق قانون تمرکز یا قانون جذب روی هر چیزی که تمرکز کنی موارد بیشتری به دست می آوری و چون تمرکز ما روی نداشته هاست پس نداشته های بیشتر را جذب می کنیم و دائم تعدادشان بیشتر میشود.

در حالی که ما باید روی چیزهایی که داریم متمرکز شویم، باید ذهنمان را روی دارای هایمان، ویژگی های خوبی که دارید و توانایی هایمان متمرکز کنیم تا موارد بیشتری از آنها به دست بیاورید.

اگر به داشته هایمان فکر کنیم، می توانیم تمام تفکرات منفی را از خود دور کنید، این باعث می شود ذهن ما با افکار مثبت درگیر شود و اگر تا الان روی نداشته هایتان تمرکز کرده بودید از این به بعد باید روی داشته هایتان تمرکز کنید و این کار را با قدرشناسی انجام می دهیم.

تحقیقات نشان داده است که قدرشناسی، سلامت روحی و جسمی را تقویت می کند و استرس، نگرانی و ترس را کاهش می دهد و جلوی بیماری هایی که این احساسات در انسان ایجاد می کنند، مثل فشار خون بالا، بیماری های قلبی و نارسایی های سیستم اعصاب را می گیرد، قدر شناسی زندگی ما را نجات می دهد.

[su_note note_color=”#d9edf7″ text_color=”#3a87ad”]قدر شناسی زندگی ما را نجات می دهد.[/su_note]

افراد موفق که زندگی موفق و رضایت کامل دارند،  همگی دارای هدف هستند، داشتند هدف باعث می شود مسیرمان سمت و سویی داشته باشد، باعث می شود بدانیم و احساس کنیم که در حال پیشرفت هستیم، حتی اگر می خواهید ویژگی قدرشناسی را هم به دست بیاورید لازم است آن را به صورت هدف تعریف کنید و آنقدر تمرین کنید تا تبدیل به ویژگی تان شود.

خداوند انسان را هدفجو آفریده است،  افرادی که هدف انتخاب می کنند و به دنبال اهدافشان می روند، از همان اهداف شارژ می شوند، روحیه و قدرت می گیرند، اهداف باعث می شوند توانایی های ما تقویت شود، ما رشد و پیشرفت کنیم، و رشد و پیشرفت هم یعنی رضایت.

افراد موفق که زندگی موفق و رضایت کامل دارند، دارای نگرش مثبت هستند، شاید در خیلی از کتاب ها خوانده باشید و حتی خیلی جاها شنیده باشید که می گویند مثبت فکر کن، نباید نیمه ی خالی لیوان را ببنید بلکه باید نیمه ی پر لیوان را ببینید این روش در اکثر مواقع جواب عکس می دهد.

افراد موفق که زندگی موفق و رضایت کامل دارند، هم نیمه ی خالی لیوان را می بینند و هم نیمه ی پر لیوان اما تمرکز آنها روی لیوان پر است، اینکه نخواهیم نیمه خالی لیوان را ببینیم مانند این است که بگوییم در مسیر هدف هیچ مانعی وجود ندارد، در صورتی که مسیر هدف پر از موانع است، افراد موفق موانع را می بینند ولی تمرکزشان روی توانایی هایشان است، روی این که می توانند موانع را رفع کنند.

نگرش مثبت یعنی هم بد را ببینی و هم خوب را ببینی ولی تمرکز روی خوب باشد، هر مشکلی، هر مسئله ای هر بحرانی می تواند هم جنبه ی منفی داشته باشد هم جنبه ی مثبت، خیلی ها به یک مشکل که برخورند متوقف می شوند ولی افراد موفق آن را به عنوان یک فرصت می بیینند.

انسان ها در زمان کودکی قدرت تشخیص خوب و بد را ندارند، اگر بزرگترها حرفی بزنند ممکن است کودکان آن را وحی ملزم بدانند حالا اگر این حرف منفی باشد و دائم تکرار شود چه اتفاقی می افتد؟

معمولا اکثر افراد با باورهای منفی زیادی بزرگ می شوند، باورهایی که بزرگترین مانع برای داشتن یک زندگی موفق هستند، این وظیفه ی ما است که این باورهای منفی و مخرب را شناسایی کنیم و آن را با باورهای مثبت و سازنده جایگزین کنیم.

داشتن باورهای مثبت و باورهایی که می تواند این حس را به ما بدهد که ما می توانیم از عهده اش برآییم، ما لیاقت آن هدف را داریم، باعث می شود بزرگترین مانع از سر راه هدف کنار برود و این یعنی رشد و پیشرفت کردن و اگر انسان خودش را در حال رشد و پیشرفت ببینید احساس رضایت هم خواهد داشت.

یکی از مواردی که باعث می شود افراد پیشرفت نکنند مقاومت کردن در برابر تغییرات است، رشد و پیشرفت باعث تغییر میشود و اگر ما در برابر تغییرات مقاومت کنیم در اصل جلوی رشد و پیشرفت خودمان را گرفته ایم.

به احتمال خیلی زیاد افراد را دیده اید که هر وقت صحبت می کنند می گویند ما در زمان قبل از انقلاب این کار را می کردیم ، آن کار را می کردیم، آن زمان ارزانی بود، گوشت کیلو یک قران بود و از این حرف ها، این افراد با گذشت چند دهه هنوز در گذشته گیر کرده اند، آنها در برابر تغییرات مقاومت کردند، رشد و پیشرفت نکردند و به احتمال خیلی زیاد از زندگی شان هم رضایتی نخواهند داشت.

[su_note note_color=”#d9edf7″ text_color=”#3a87ad”]تغییرات را بپذیرید تا شاهد رشد و پیشرفت تان باشید.[/su_note]

ما هم می توانیم با به دست آوردن این 5 ویژگی بسیار مهم، یک زندگی موفق با رضایت کامل داشته باشیم، در اصل این 5 ویژگی یک مهارت پیشرفته است که یک مدیر هدف باید آن را داشته باشد، می توانید هر اسمی روی آن بگذارید، مثبت اندیشی، شاد بودن، شانس داشتن یا هر اسمی که دوست دارید. انتخاب نام با شما

نویسنده: افشین محمدی

منبع: مدیر هدف

شما می‌توانید آخرین مطالب ما را از طریق تلگرام و اینستاگرام نیز دنبال کنید. برای عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام مدیر هدف روی دکمه زیر کلیک کنید.

با سپاس از مطالب خوبتون! به نظر شما افراد شادتر، نسبت به دیگران موفق تر اند یا افراد موفق نسبت به دیگران شادترند؟

سلام ممنون از سوال خوبی که پرسیدید. این کاملا به خود فرد و همچنین به تعریفش از موفقیت و شاد بودن، بستگی داره ممکنه یک نفر از نظر بقیه، آدم موفقی باشه ولی خودش چنین احساسی نداشته باشه و یا یک نفر، آدم خیلی شاد و خوشبختی به نظر برسه ولی خودش از درون چنین احساسی نداشته باشه و حتی احساس بدبختی هم بکنه.

امروزه ثابت شده اگر یک بیمار امیدوار باشه، احتمال بهبودی و سلامتیش بیشتر میشه و برعکسش هم صادقه، به همین خاطر همه سعی می‌کنند به افراد بیمار روحیه بدند و امیدوارش کنند.

بطور خیلی ساده میشه گفت:

امیدوار بودن و احساس سلامتی هردو از یک جنس و فرکانس هستند (مثل آب، یخ، بخار، باران که شکلشون متفاوته ولی همه از یک جنس هستند) و می‌تونند به همدیگه کمک کنند و همدیگرو پوشش بدند.

شاد بودن احتمال موفقیت رو افزایش میده و موفقیت هم احتمال شاد بودن رو تقویت می‌کنه ولی لزوما به این معنا نیست که افراد شادتر نسبت به دیگران موفق ترند یا افراد موفق نسبت به دیگران شادتر.

ممنون از پاسختون

خواهش میکنم

اقا خیلی وبسایتتون عالیه

سلام ممنون شما لطف دارید

چگونه زندگی خوش داشته باشیم

به عنوان یک مشاور خانواده مقاله شما را پسندیدم. ممنون

سلام ممنون از لطفتون

سلام. بسیار تاثیرگذار بود. سپاس از انرژی خوبی که منعکس میکنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

سایت مدیر هدف به منظور آموزش هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی، افزایش بهره‌وری، اعتماد به نفس، عزت نفس و رسیدن به موفقیت ایجاد شده است.

مهمترین هدف ما ارائه آموزش‌های لازم به صورت ساده، کاربردی و قابل اجراست تا با صرف کمترین زمان و انرژی به اهدافتان برسید.

اطلاعات تماس:

تلفن: 44594714-021 و 63510641-021

آدرس ایمیل: info@modirehadaf.com

جهت دانلود دوره روی عکس زیر کلیک کنید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیر هدف می‌باشد. فعالیت این سایت در زمینه آموزش موفقیت و پیشرفت شخصی می‌باشد.

وارد ناحیه کاربری خود شوید




Remember Me


Fill the forms below to register




لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.



جستجو در سایت

در این نوشتار سعی شده به صورت خلاصه به راهکارهای عملی اشاره شود که می‌تواند به ما برای داشتن و تداوم ازدواجی سالم و زندگی‌ای شاد کمک کند .

در زندگی پرتنش و ماشینی امروزه، همسران نیازمند گذراندن وقت و زمان کافی با یکدیگر هستند. سعی کنیم به طور منظم برنامه‌ای برای گفت‌وگو و گذراندن آخر هفته و تعطیلات با یکدیگر داشته باشیم و اوقات خوشی را کنار یکدیگر و برای هم بسازیم.

بحث و اختلاف نظر بخشی طبیعی در یک زندگی مشترک است. با این حال، زمانی که در زندگی زناشویی بحث و مشاجره افزایش یابد و تبدیل به عادت شود، چراغ خطر زندگی روشن می‌شود. ابتدا لازم است ریشه مشکلات را شناسایی کنیم وسپس یاد بگیریم با درک مساله موضوع را چگونه بیان کنیم. وضعیت بحرانی را مدیریت کنیم و با ایجاد حس امنیت در خود و همسرمان مساله را شفاف و راه‌حل را پیدا نماییم.

چگونه زندگی خوش داشته باشیم

هنگامی که یک زن و شوهر نتوانند به یکدیگر احترام بگذارند، آنها اغلب به این بی‌احترامی عادت می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که هیچ چیز نمی‌تواند سریع‌تر از هتک حرمت و بی‌احترامی یک رابطه را به نابودی و پایان بکشاند. آنچه به ما برای درمان رابطه‌مان کمک می‌کند، احترام متقابل به یکدیگر در تمامی اوقات و بویژه شرایط سخت است.

در اکثر ازدواج‌های ناسالم افراد بدون شناخت کامل از خود به دنبال کشف دنیای ناشناخته طرف مقابل می‌روند، در نتیجه بدون درک ناتوانی‌های خود همیشه بر روی نقاط ضعف شریک خود متمرکز می‌شوند. صرف‌نظر از این‌که مدت زمان آشنایی ما چه میزان بوده است و رویاهای آینده شریک زندگی‌مان چیست و چه ترس‌هایی دارد، نکته مهم‌تر این است که ابتدا متوجه آرزوها، ترس‌ها و رویاهای شخصی خود باشیم. بدون کشف خود واقعی‌مان نخواهیم توانست به شناخت درستی از طرف مقابلمان برسیم و یا به تحقق رویاهای دیگری کمک کنیم.

صمیمیت و نزدیکی می‌تواند رابطه ما را به یک سطح کاملا جدید از لذت باز کند. به یاد داشته باشیم که صمیمیت همیشه به معنای نزدیکی فیزیکی نیست. جنبه اغلب فراموش شده صمیمیت نوع عاطفی آن است. یک مثال از صمیمیت عاطفی ایجاد فضایی امن برای شریک زندگی خود و اشتراک گذاشتن احساساتمان با اوست.

انجام کارها به صورت انفرادی بد نیست اما داشتن تمایلات و فعالیت‌های یکسان در یک ازدواج سالم به شکل چشمگیری جلوه‌نمایی می‌کند و برای طرفین فرصتی برای به اشتراک‌گذاری و سازش بیشتر می‌سازد. فعالیت مشترک ممکن است حتی پخت و پز و یا خوردن غذاهای جدید با هم، رفتن برای پیاده‌روی و یا بازی جدید باشد. هدف تنها این است که هردو کنار یکدیگر به کاری خارج از فعالیت‌های روزمره توجه و علاقه داشته باشیم.

بسیاری از زوج‌ها زمانی که ارتباطات معنوی یکسانی دارند نوع جدیدی از نزدیکی را تجربه می‌کنند. این ارتباط می‌تواند در بسیاری از روش‌های مختلف انجام شود. به‌عنوان مثال ممکن است از طریق وابستگی به یک مکان مقدس، از طریق مدیتیشن و یا بسادگی صرف وقت در طبیعت و یا مکالمات صمیمی به دست آورده شود.

توانایی صحبت کردن و گوش دادن به یکدیگر کلید بسیار مهم برای یک ازدواج سالم است. شما هرگز نباید فرض کنید که شریک زندگی شما می‌داند شما چه فکر و یا چه حسی دارید. گوش کردن موثر مهارتی است که امروزه از طرق مختلف و از منابعی مانند کتاب، کارگاه آموزش و دوره‌های آنلاین قابل یادگیری و بهبود است. همه این گزینه‌ها می‌تواند کمک موثری برای برقراری و حفظ ارتباط ما باشد.

گرداوری شده توسط : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

چگونه زندگی زناشویی موفقی داشته باشیم

چطور رابطه خوبی با همسر داشته باشیم

تمرینات لازم برای بهتر شدن رابطه جنسی

رابطه جنسی صمیمانه در زوجین

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

چگونه زندگی خوش داشته باشیم

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


25192


بازدید امروز:


37497


بازدید دیروز:


232322241


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

مطالب پر بازدید


۸. آگاهانه با نور خورشید ارتباط برقرار کنید. از نور خورشید آگاه باشید و هنگامی که آن را روی صورت و بدنتان حس می‌کنید، به آن فکر کنید. در گرما و نور آن حمام کنید. ارتباط خود را با این منبع انرژی حیات‌بخش حفظ کنید.

چگونه زندگی خوش داشته باشیم

۹. به لذت‌های جسمی فکر کنید. توجه کنید که تختتان چقدر نرم است، غذایتان چه طعم خوبی دارد. از این احساسات فوق‌العاده لذت ببرید و قدردان آنها باشید.

۱۰. محکم و پایدار در زمان حال ریشه داشته باشید. اندوه زمانی رخ می‌دهد که درباره‌ی گذشته وسواس داشته باشیم یا نگران آینده باشیم. صلح و آرامش در زمان حال پیدا می‌شود. تنفس عمیق، مدیتیشن و دیگر روش‌های تمرکز را برای تثبیت حضورتان در لحظه‌ی اکنون تمرین کنید.

۱۱. نیمه‌ی پر لیوان را ببینید. تمرین قدردانی کنید تا مثبت باقی بمانید. خوبی‌ را در خودتان، دیگران و دنیای اطرافتان ببینید.

۱۲. مثل یک اردک باشید. اجازه بدهید چیزهای منفی از روی پشت شما سُر بخورند. زندگی کوتاه‌تر از این است که بخواهیدخودتان را آزار دهید.

۱۳. به محیط خود رسیدگی کنید. خانه و دفتر خود را راحت و شاد کنید. خودتان را با چیزهایی که به شما احساس مثبت می‌دهند و باعث لبخند شما می‌شوند محاصره کنید.

۱۴. از خودتان به بهترین نحو مراقبت کنید. جوری از سلامت جسمی و روانی خود مراقبت کنید که انگار فرزند عزیز خودتان هستید، فرزندی که او را بسیار دوست دارید.

۱۵. حدود سالمی ایجاد کنید. محدودیت‌هایی در زمینه‌ی زمان، فضا، پول و غیره در محل کار و خانه تعیین کنید. بیش از حد برنامه نچینید و بیش از حد متعهد به انجام کاری نشوید.

۱۶. اطرافتان را با افرادی پر کنید که آتش درونی شما را شعله‌ور می‌کنند. من قدرشناس آن دسته از دوستانم هستم که باعث آزادانه خندیدنم می‌شوند. من انتخاب کرده‌ام که زمانم را با آنها بگذرانم.

۱۷. هر روز خودمراقبتی را تمرین کنید. راحتی خود را در اولویت قرار بدهید و یوگا تمرین کنید، بدوید، رمان بخوانید، به باغچه‌ی خود رسیدگی کنید یا هر کار دیگری که ذهن، بدن و روحتان را دوباره راه‌اندازی می‌کند انجام دهید.
مقاله مرتبط: چطور فرزندانی شاد داشته باشیم؟

۱۸. خودتان را آزادانه و آشکارا ابراز کنید. صدای خود را پیدا کنید و آنچه را که نیاز به گفتنش دارید بگویید. جرئت نشان دهید و آن را از طریق نوشتن، آثار هنری، رقصیدن و یا دیگر بیان‌های خلاق بروز دهید.

۱۹. حتما خودتان را دوست داشته باشید. مهربان باشید. صداقت داشته باشید. آن کسی باشید که همیشه می‌خواستید.

۲۰. با خودتان رو راست باشید. صادق باشید. واقعی باشید. آسیب‌پذیر باشید. شجاع باشید. اجازه دهید نور درونتان راهنمای شما باشد.

مطالب مرتبط

سلام.مرسيييييييييييييييي.

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

چگونه زندگی خوش داشته باشیم
چگونه زندگی خوش داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *