چگونه زعفران خوش رنگی داشته باشیم

 
helpkade
چگونه زعفران خوش رنگی داشته باشیم
چگونه زعفران خوش رنگی داشته باشیم

تا پیش از این همیشه تصور می کردیم که زعفران را باید با آب جوش و داغ دم کنیم تا بیشترین رنگ دهی را داشته باشد اما طلای سرخ ایران روش دم کردن دیگری نیز دارد آن هم را روشی کاملا متفاوت یعنی با یخ که بهترین روش آن را در این بخش از نکات خانه داری نمناک خواهیم گفت.

مراحل اولیه درست مثل دم کردن زعفران با آب جوش است یعنی باید ابتدا زعفران را خوب کوبیده و پودر کنید.

حالا به جای استفاده از آب داغ به چند قالب یخ نیاز دارید، تکه های کوچک یخ را در ظرفی که پودر زعفران را ریخته اید (ظرف باید شیشه ای باشد ) بریزید.

چگونه زعفران خوش رنگی داشته باشیم

در این مرحله دیگر کار شما تمام است حالا اجازه دهید یخ ها در دمای محیط ذوب شوند؛ درست همان روندی که باعث رنگ دهی بهتر و کامل زعفران می شود.

جالب است بدانید که تجربه افرادی که از این روش برای دم کردن زعفران استفاده کرده اند ثابت کرده است که روش دم کردن زعفران با یخ موجب هم خوشبو تر و هم خوشرنگ تر شدن دم کرده زعفران دم شده با روش سنتی آب جوش است.

علاوه بر این می توانید این محلول را دریک ظرف دربسته مناسب و بهداشتی در فریزر نگهداری کنید و اطمینان داشته باشید که رنگ آن تغییر نخواهد کرد. 

چگونه زعفران خوش رنگ داشته باشیم؟؟؟

تا پیش از این همیشه تصور می کردیم که زعفران را باید با آب جوش و داغ دم کنیم تا بیشترین رنگ دهی را داشته باشد اما طلای سرخ ایران روش دم کردن دیگری نیز دارد آن هم را روشی کاملا متفاوت یعنی با یخ که بهترین روش آن را در این بخش خواهیم گفت.​

دستورالعمل دم کردن زعفران با یخ

مراحل اولیه درست مثل دم کردن زعفران با آب جوش است یعنی باید ابتدا زعفران را خوب کوبیده و پودر کنید

حالا به جای استفاده از آب داغ به چند قالب یخ نیاز دارید ، تکه های کوچک یخ را در ظرفی که پودر زعفران را ریخته اید (ظرف باید شیشه ای باشد ) بریزیدچگونه زعفران خوش رنگی داشته باشیم

ریختن چند قالب یخ در زعفران

در این مرحله دیگر کار شما تمام است حالا اجازه دهید یخ ها در دمای محیط ذوب شوند ؛ درست همان روندی که باعث رنگ دهی بهتر و کامل زعفران می شود.

جالب است بدانید که تجربه افرادی که از این روش برای دم کردن زعفران استفاده کرده اند ثابت کرده است که روش دم کردن زعفران با یخ موجب هم خوشبو تر و هم خوشرنگ تر شدن دم کرده زعفران دم شده با روش سنتی آب جوش است.

زعفرانی خوش رنگ با یخ

علاوه بر این می توانید این محلول را دریک ظرف دربسته مناسب و بهداشتی در فریزر نگهداری کنید و اطمینان داشته باشید که رنگ آن تغییر نخواهد کرد.

فهرست مطالبی که مطالعه خواهید کرد

دم كردن زعفران با آب جوش :دراین مطلب سعی داریم بگوییم چگونه زعفران را دم کنیم و سپس بهترین روش و طرز دم کردن زعفران با آب جوش و یخ و نیز طرز سابیدن زعفران بدون هاون به منظور دم كردن زعفران براي برنج و استفاده بهینه از زعفران را برای شما بیان کنیم.امیدواریم پس از مطالعه این متن بتوانید روشهای مختلف دم کردن زعفران با آب جوش و یخ  را به خاطر سپرده  و در مواقع لزوم از آن بهره کافی رو ببرید.

رایج ترین روش برای مصرف این گیاه در ایران ،دم کردن سرگل زعفران است.قیمت  سرگل نسب به سایر انواع زعفران مخصوصا قیمت زعفران نگین بسیار کمتر و مناسب تر است و برای استفاده خانگی پیشنهاد می گردد.

دم كردن زعفران با آب جوش

دو روش کلی وجود دارد

چگونه زعفران خوش رنگی داشته باشیم

با توجه به استقبال کاربران از ویدیو ، ابتدا در صورت تمایل این آموزش را در قالب فیلم ببینید و سپس به صورت تشریحی، متن را مطاله نمایید.

بهترین روش دم کردن زعفران  ترکیب دو روش مدرن و سنتی است. فیلم زیر ترکیبی از دو روش دم کردن زعفران با آب جوش و یخ را نشان میدهد و در ادامه در مورد روش دم کردن سنتی و نیز دم کردن با یخ بیشتر بخوانید

بهترین روش دم کردن زعفران(طرز دم آوردن زعفران) ترکیب دو روش آب جوش و یخ می باشد.

چگونه زعفران را بسابیم: برای دم کردن زعفران معمولا ابتدا آنرا در یک هاون میسابند تا با خرد شدن آن طعم و رنگ آن سریعتر و بهتر آزاد شوددر بیشتر مناطق ایران و همچنین مناطق مرطوب با کمی شکر یا یک حبه قند ، زعفران را میسابند که تاثیر به سزایی در نسوختن و شیرین شدن زعفران میشود.

 

روش تهیه قیمه مجلسی و نذری خوشمزه رو با تمام فوت و فن ها اینجا بخونید

ما این روش با به عنوان بهترین روش و طریقه دم کردن زعفران به شما پیشنهاد میکنیم. ما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که سابیدن زعفران با هاون های فلزی و یا سابیدن باسرعت ،سبب سوختن زعفران میشود و زعفران خاصیت و میزان رنگدهی خود را به مراتب از دست میدهد.

سابیدن زعفران

بهترین وآسانترین روش سابیدن زعفران ، ساییدن زعفران با قاشق است. در ادامه فیلم آموزش سابیدن زعفران و نیز چگونه زعفران را دم کنیم به آسان ترین شکل ممکن رو ببینید.

 

بعد از چگونگی سایبدن زعفران توجه شما را به روش های مختلف دم کردن که دربین مردم رایج است جلب میکنیم.

 

اینجا میتونی زعفران اعلا را مستقیم از کشاورز آنلاین بخری

همانطور که میدانید زعفران ،دارای طبعی گرم و کمی تلخ می باشد.پس از سابیدن زعفران و یا خرد کردن زعفران با دستگاه های زعفران ساب ،زعفران را در مقدار کمی آب جوش ریخته و به مدت ده الی ۱۵ دقیقه به آن استراحت میدهید تا زعفران به راحتی طعم و رنگ خود را به آب بدهد.این کار بهتر است در ظرف در بسته انجام گیرد تا کیفیت آن دو چندان شودمیزان آب و مقدار زعفران برای دم آوردن زعفران بصورت دلخواه می باشد.ولی بهتر آن است که مقدار آب آن کمتر از یک سوم لیوان باشد و زعفران آن درحدود یک قاشق سوپ خوری و یا بیشتر باشد.

چگونه زعفران دم کنیم

روش مرسوم برای گلاب گیری از گل محمدی و عرق گیری گیاهان دارویی دیگر،دم کردن و گرم کردن ان بوده و همچنان نیز است.به همین خاطر ما این روش را  برای دم کردن زعفران توصیه نمیکنیم و به شما هم یشنهاد نمیدیم.

برای درست کردن دم کرده ابتدا باید بهترین روش برای سابیدن زعفران را بدانیم و انجام دهیم تا عطر و طعم زعفران را به خوبی احساس کنیم.

روش نهگداری زعفران در خانه را اینجا بخونید

مقدار مصرف مجاز زعفران روزانه حدود یک گرم است؛ همچنین مقدار مصرف تنتور آن حدود 15 قطره در روز است. مصرف سه گرم زعفران برای هر نفر در ماه بسیار سالم و سودمند می‌باشد اما مصرف بیش از 5 گرم در ماه مضر است. مصرف 5 گرم زعفران در يك وعده‌غذایی می‌تواند منجر به مرگ انسان گردد.

 دم کرده ی زعفران برای دردهای متوسط تا شدید شکمی و قسمت فوقانی شکم موثر است.

همچنین دردهای غشای روده ی بزرگ را نیز آرام می کند.

چای زعفران برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند آسم، سرفه، خشکی پوست، حمله عصبی، گاز معده، سوزش سردل، بی خوابی و انزال زود رس مفید است. 

 

طرز دم کردن زعفران با یخ: در کتاب‌ها و برنامه‌های آشپزی دیده ایم که برای استفاده از رنگ زعفران در پخت غذا و شیرینی ، توصیه می‌شود که آن را داخل مقداری آب جوش حل کرده و یا دم کنیم.اما در این جا می‌خواهیم شما را با روش دیگری آشنا کنیم. یخ! تعجب کردید؟درست خواندید،یخ! چگونه ؟

برای دم کردن زعفران با یخ بهتراست زعفران را در ظرف شیشه ایی ریخته و به میزان زعفران موجود ،قالب های کوچک یخ را قرار داده و بگذارید تا قالب های یخ در دمای محیط آب شده و زعفران عصاره و رنگدهی خود را به آب بدهد.

کسانی که این تجربه را داشته اند میگویند رنگ دهی این روش برای زعفران بیشتر و رضایت بخش تر بوده است.

طرز دم آوردن زعفران

هرچند که ما روش سنتی و همانا دم کردن زعفران با آب جوش را پیشنهاد میکنیم،زیرا در تمام مراحل داروسازی از زعفران ،برای عصاره گیری زعفران،آن را گرم و دم میکنند و نه اینکه آنرا سرد و فریز بکنندو نیز در روش دم کردن خواص زعفران بهتر حفظ می شود.

میزان یخ مورد استفاده ،بستگی به میزان پودر زعفران شما دارد.به عنوان مثال برای نصف قاشق چای خوری پودر زعفران، دو تکه یخ در ابعاد یخ‌های تولیدی یخ ساز یخچال‌های خانگی کافیست. اگر به میزان بیشتری از رنگ زعفران نیاز داشتید،مقدار پودر زعفران و یخ را با همین تناسب افزایش دهید.

بهترین روش دم کردن زعفران برای برنج به این صورت است که زعفران دم کرده را قبل از دم کردن برنج روی برنج ها (کنار قابلمه)  ریخته و بگذاریم با برنج ها دوباره دم بکشد. در این روش عطر و طعم زعفران به طور کامل در برنج پخش می شود و رنگ بهتری نیز از زعفران به دست می آید.

روش تهیه کباب کوبیده زعفرونی و سیخ زدن کباب رو با تمام فوت و فن ها اینجا بخونید

برای اینکار حدود 1 گرم زعفران را که خوب سابیده شده را با آب جوش دم کرده و بگذارید خوب دم بکشد، سپس با عسل و یا نبات شیرین کرده و میل نمایید.

برای اثر گذاری بهتر این دمنوش جهت باز شدن قاعدگی یا شروع پریودی(عادت ماهانه) پیشنهاد می شود آویشن ، زنجبیل ،دارچین و گل سرخ به این دم کرده اضافه شود.

در صورتی که احتمال میدهید باردار هستید از خوردن دمنوش زعفران اجتناب کنید و یا با انجام تست های آزمایشگاهی اطمینان حاصل کنید که باردار نیستید سپس و جهت باز شدن قاعدگی یا شروع پریودی اقدام نمایید.چگونه زعفران خوش رنگی داشته باشیم

نحوه دم كردن زعفران براي پريود شدن

این نکته را هم خاطر نشان کنیم که اگر دنبال کیفیت خوب و بالای زعفران هستید حتما زعفران را به صورت مستقیم از کشاورز تهیه نمایید و ما در زعفرانیک این هدف را دنبال می کنیم چون تمامی محصولات را خود تولید می کنیم.

 

طریقه دم کردن زعفران

چنانچه مایل به خرید زعفران به صورت مستقیم از کشاورز هستین از قسمت فروشگاه میتوانید بسته های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 حرف آخر

امیدواریم در این مبحث توانسته باشیم برای سوالات ذهن شما  درباره دم کردن زعفران با آب جوش و یخ پاسخ مناسبی ارائه کنیم.چنانچه سوال یا پرسشی از پرسش های بالا در این زمینه  و یا سابیدن زعفران و یا  انواع مختلف زعفران باقی مانده در قسمت نظرات آن را مطرح نمایید تا در کمترین زمان ممکن به آن پاسخ گوییم.

پنج ستاره<>یک ستاره

سلام. من دم کردن زعفران با یخ رو تا حالا نشنیده بودم.امروز امتحانش کردن عالی بود .در این روش رنگ زعفران فوق العاده میشه. ممنون از مطلب خوبتون.

بهترین نوع زعفرون برای دم آوردن زعفرون چیه؟ و آیا شما دم کردن با یخ رو توصیه می کنید

سلام با تشکر بهترین نوع زعفران برای دم آوردن زعفرون زعفران سرگل هست.ما خودمون زعفرون رو بیشتر با آب جوش دم میکنیم.و یخ رو توصیه نمیکنیم. اگه انواع مختلف زعفران رو نمیدونید.مطلب انواع زعفران رو در بخش مقالات مطالعه نمایید به امید روزای بهتر

سلام آقای بدیعی من از اینستاگرام ازتان خرید کردم محصولات با کیفیت بودن و با آنچه تعریف کرده بودید ، فرقی نداشت. بنده فیلم هارا دیدم ولی ما همینطوری ساییده شده داخل غذا و چای می ریزیم و دم نمی کنیم.دست شما درد نکنه در کل اصفهان مثل زعفران تان پیدا نشد.

مطلب جامع و کاملی بود، در مورد زعفران و تاثیر اون بر لاغری اگه مینوشتین خوب بود

آموزش کاربردی و جالبی بود، امتحان کردم و خیلی خوب نتیجه داد.متشکرم از آموزشتون

مقداری شکسته است. زعفران سرگل بهترین نوع زعفران برای دم کردن و مصرف خانگی است و قیمت آن نیز مناسب است. زعفران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

آدرس:تهران.بنی هاشم ، کوچه سپیده، پلاک 6

      (قبل از مراجعه هماهنگ بفرمایید)

دفتر خراسان: گناباد- روستای باغ آسیا

تلفن همراه :         09334339797

تلفن  دفتر  :         22337802-021

 

زعفران! ماده ای شادی آور، ضد افسردگی، تقویت کننده قوای ایمنی بدن، آرامش بخش، خواب آور و … که در نهایت این خواص بی نظیر، آن را به یک کالای با ارزش تبدیل کرده و البته رنگ و عطر عالی آن باعث شده زعفران زینت بخش سفره های ما باشد. اما با ترفندهای می توانیم کاری کنیم که زعفران بیشتر رنگ بدهد و حداکثر استفاده از آن را داشته باشیم. در ادامه با ۲ ترفند که کمک میکند از زعفران استفاده به صرفه داشته باشیم  و بیشتربن رنگ و عطر را داشته باشد، آشنا می شویم.

در اکثر موارد بعد از ساییدن زعفران آن را دم می کنیم و از آن برای طعم دادن به خورشت ها و همچنین ریختن روی برنج استفاده می کنیم. اما برای اینکه از این بعد زعفران بیشتر رنگ بدهد.  آن را دم نکنید! بلکه بهتر است دو راهکار زیر را بکار بگیرد.

حتما بخوانید: ۵ راهکار برای تشخیص زعفران اصل

چگونه زعفران خوش رنگی داشته باشیم

برای اینکه بتوانید بیشترین رنگ را از زعفران بگیرید، بجای اینکه از آب جوش برای دم کردن آن استفاده کنید از چند تیکه کوچک یخ استفاده کنید.

ابتدا زعفران را بسایید. چون ساییدن زعفران خودش باعث می شود زعفران بیشتر رنگ بدهد و عطر آن بیشتر پخش شود، بعد روی زعفران ها چند تیکه کوچک یخ بیندازید. یخ ها کم کم ذوب می شود و زعفران هم رنگ می دهد.

با این راهکار ساده زعفران خیلی خوش رنگ می شود. من باورم نمی شد امتحان کردم و عالی بود. حتی یکبار با حالت دم کرده هم مقایسه کردم و وقتی روی زعفران یخ قرار دادم در مقایسه با دم کرده آن، رنگ دهی آن عالی شد. اگر یکبار از این روش استفاده کنید دیگه زعفران را هرگز دم نمی کنید. حتماً امتحان کنید.

اگر برای ساییدن زعفران وسیله ای ندارید. زعفران را در یک کاسه کوچک بریزید. با ته گوش کوب آن را به راحتی بسابید و بعد در همان کاسه چند تیکه کوچک یخ بیندازید.

برای رنگ دادن بیشتر زعفران فقط یکبار برای تمام زعفران های خود این راهکار را انجام دهید:

۱- ۳ الی ۴ برگ کاغذ تمیز را بردارید و روی هم قرار دهید.

۲- تمام زعفران ها را در وسط کاغذ پهن کنید.

۳- کاغذ را بپیچید و آن را روی ماهیتابه که خوب داغ شده قرار دهید و زیر ماهیتابه را خاموش کنید.

۴- یک جسم سنگین روی آن قرار دهید و ۵ الی ۷ دقیقه صبر کنید.

۵- بعد با یک وردنه یا گوش کوب روی کاغذها بزنید و کاملاً زعفران را خرد کنید. (بسایید)

۶- زعفران های ساییده شده را می توانید برای مدت طولانی در فریزر نگه دارید و هر بار به اندازه نیازتان از آنها در غذا استفاده کنید.

من  این روش رو هنوز امتحان نکردم. اما یخ که عالی بود. اگر شما تجربه امتحان کردن این روش رو دارید، حتماً نظرتون رو برای ما بنویسید.

احتمالاً این مطالب را هم دوست داری بخونی:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

منو هر وقت به دیگاهم پاسخ داده شد از طریق ایمیلم آگاه کن. شما میتوانید بدون نظردادن، دیدگاه‌های این پست را دنبال کنید. از اینجا مشترک شوید.

عضویت در خبرنامه چاره‌دان: جدیدترین مطالب چاره‌دان را برای من هم بفرست.

سلام محبت دارید 🙂 ممنون از شما بابت این پیام سرشار از انرژی…

راحیل عزیز ممنون که لطف کردی و وقت گذاشتی در مورد تجربت نوشت…

سلام خیلی تبریک میگم بابت توانایی شما در نوشتن مقاله ای به ا…

*سرکه و مایع ظرفشویی* من این روش رو امتحان کردم،و کاملا لکه…

من خودم همیشه برای پیتزا و ساندویج از این سس با روش اول استف…

به نظرم بخری بهتره مزش هم بهتره درست کردم زیاد خوب نبود…

چاره دان از 1396 تا 1399 فعال بوده است و تمام حقوق محفوظ است.

کپی کردن و نقل مطالب چاره دان به هر شیوه و با هر عنوان، حتی با ذکر منبع مجاز نیست.

چگونه زعفران خوش رنگی داشته باشیم

سلام محبت دارید 🙂 ممنون از شما بابت این پیام سرشار از انرژی…

راحیل عزیز ممنون که لطف کردی و وقت گذاشتی در مورد تجربت نوشت…

سلام خیلی تبریک میگم بابت توانایی شما در نوشتن مقاله ای به ا…

*سرکه و مایع ظرفشویی* من این روش رو امتحان کردم،و کاملا لکه…

من خودم همیشه برای پیتزا و ساندویج از این سس با روش اول استف…

به نظرم بخری بهتره مزش هم بهتره درست کردم زیاد خوب نبود…

سلام ممنون از دعای بسیار زیبای شما چشم حتما من ایشون رو عضو…

خواستم دعوتت کنم چاره دان رو دنبال کنی و تازه‌ترین مطالب ما در زمینه آشپزی، خانه‌داری و ترفندهای کاربردی دیگه رو هرهفته داغ در ایمیلت بخوانی…

ایمیل ندارید! از اینستاگرام ما را دنبال کنید.(کلیک کنید) 

 

زعفران ، گیاهی است چند ساله که دارای پیاز می باشد این پیاز دارای غلاف قهوه ای رنگی است. این گیاه در جنوب غربی آسیا، جنوب اسپانیا و جنوب اروپا روییده می شود. دارای ساقه و شش گلبرگ بنفش رنگ و ۳ رشته کلاله قرمز رنگ می باشد. قسمت مورد استفاده گیاه زعفران کلاله نارنجی رنگ گل آن می باشد. کلاله زعفران حاوی چربی، املاح معدنی و موسیلاژ است. تکثیر زعفران منحصرا توسط غده زیر زمینی بنه ( کورم ) متداول است. عطر و بوی زعفران به علت وجود اسانس بی رنگ تروپن دار و یک ترکیب اکسیژن دار و همراه با سینئول به نام سافرانال می باشد. طعم زعفران مربوط به هیتروزید تلخ پیکروکروسین است. رنگین بودن زعفران مربوط به وجود ماده ای به نام کروسین می باشد.چگونه زعفران خوش رنگی داشته باشیم

 

زعفران چاشنی و رنگ دهنده غذا می باشد زعفران موجب کاهش چربی و کلسترول خون می گردد. زعفران آرام بخش، اشتها آور، ضد اسپاسم، پیشگیری کننده از بیماریهای قلبی و سرطان، تقویت کننده حافظه و کاهش دهنده فشار خون است. از گیاه زعفران در درمان بیماری آسم، بیماریهای پوستی، بیماری های چشم، عفونت ادراری، یرقان، پیش انداختن قاعدگی، رفع نفخ شکم ، درمان معده درد و درمان کم خونی استفاده می شود.

زعفران به هضم غذا کمک می کند و تقویت کننده معده می باشد و به عنوان مسکن بویژه در دردهای لثه کاربرد دارد.

بر اساس تحقیقات مرکز دانشگاهی ایتالیا زعفران در تنظیم کارکرد سلولهای بینایی موثر است و سلولهای بینایی را در مقابل آسیبها محافظت می کند و از پیشرفت بیماریهای چشم جلوگیری می کند و موجب احیای سلولهای آسیب دیده چشم می شود. زعفران در درمان اختلالات لکه زرد شبکیه که در سنین سالخوردگی ایجاد می شود موثر است. مصرف زعفران در رژیم غذایی از پیشرفت بیماریهای ژنتیک چشم جلوگیری می کند و به همین علت مصرف متعادل آن به سالخوردگان و افراد مبتلا به بیماری های چشم توصیه می شود.

زعفران خواص ضد سرطانی دارا می باشد و به عنوان یک داروی ضد تومور و جمع کننده رادیکالهای آزاد عمل می‌کند. بر اساس تحقیقات پزشکی ثابت شده است که مواد آنتی اکسیدان موجود در زعفران خواص ضد سرطانی دارا می باشند. بر اساس نتایج این بررسی بنظر می رسد که استفاده از زعفران، از بروز توالی های ژنی سرطان زا جلوگیری می کند و در ترمیم مولکول های دی ان ای آسیب دیده تاثیر بسزایی دارد.

مصرف بی رویه زعفران مضر می باشد و باعث استفراغ، کاهش ضربان قلب، خون ریزی از بینی، خون ریزی از پلک ها و لب و موجب سر گیجه، بی حالی، زردی پوست و عوارض خطرناک دیگر می شود که این عواقب حتی می تواند منجر به مرگ شود.

 

رقیه و سحر کامران سامانی در پژوهش خود با موضوع درمان سخت زائی با مصرف زعفران در همایش زعفران داروی گیاهی هزاره سوم ارائه شد، نشان دادند که خوردن زعفران در زمان حاملگی، شخص را برای زایمان آسان آماده می کند. بر طبق پژوهش آنان مصرف زعفران در دوران بحرانی بارداری یعنی سه ماه اول که دوران تشکیل اندام‌ها ست می‌تواند به جنین صدماتی وارد نماید. مصرف زعفران در سه ماه اول حاملگی باعث افزایش هورمون پروستاگلاندین در رحم شده و اثرتحریکی مستقیم روی عضلات صاف رحم دارد و در نتیجه احتمال سقط جنین را به همراه دارد اما مصرف متعادل آن پس از سه ماه اول دوران بارداری مفید است و مادر را برای زایمان آسان آماده می کند. زعفران موجب خاصیت ارتجاعی در نسوج رحم می گردد و زایمان را آسانتر می سازد.

 

زعفرانی که پس از سه ماه اول حاملگی مصرف شده است تاثیر خود را چند ساعت قبل از زایمان با شروع شدن درد و با دریافت عصبی گیرنده های درد و تولید هورمون پروستا گلاندین که درهنگام وضع حمل باعث انقباض ماهیچه های دیواره رحم می‌شوند و اثرتحریکی مستقیم روی عضلات صاف رحم و اثر شل کنندگی سرویکس دارد می‌ گذارد بنابراین با مصرف صحیح زعفران میزان پروستا گلاندین در رحم در زمان تولد نوزاد را افزایش داد و از سخت زائی جلوگیری کرد.

مصرف سه گرم زعفران برای هر نفر در ماه بسیار سالم و سودمند می باشد و مصرف بیش از ۵ گرم آن برای هر نفر در ماه مضر می باشد. اما مصرف ۵ گرم زعفران در یک وعده غذائی می تواند منجر به مرگ انسان گردد.

 

زعفران را باید دور از نور و رطوبت نگهداری کرد زعفران را درظروف شیشه ای یا فلزی دربسته نگهداری نمایید. توجه داشته باشید اسانس زعفران قابل تبخیر شدن است، بنابر این درب ظرف زعفران را ببندید درصورت باز ماندن درب ظرف زعفران اثرات داروئی و کیفیت آن کاهش می یابد.

 

 

زعفران به مواد غذایی عطر و رنگ مخصوص می دهد و به همین جهت از زعفران در صنایع غذایی مانند سوسیس سازی، در شیرینی سازی مانند تهیه پودرهای کیک، در داروسازی مانند داروهای ضد افسردگی، در نساجی مانند رنگ کردن پارچه های ابریشمی، در تولید مشروبات الکلی و غیر الکلی بعنوان طعم دهنده طبیعی و در صنایع لبنی و غیره استفاده می شود.

 

 

زعفران گیاهی است بومی اروپا و آسیا که اغلب به صورت خشک شده به عنوان ادویه و دم کرده استفاده می شود. همان طور که همه ی شما خوب می دانید این ادویه خیلی هم گران است. دلیل آن هم این است که حدود ۴۰۰ هزار کلاله ی گیاه زعفران، تنها یک کیلوگرم از این ادویه را در اختیار ما قرار می دهد.

اگر چه زعفران اخیراً به دلیل گران بودن و آگاهی و شناخت مردم از دیگر گیاهان دارویی که علاوه بر این که خواص خوبی دارند و به اندازه ی زعفران هم گران نیستند، محبوبیت قبلی خود را از دست داده اما به هر حال این گیاه دارای خواص درمانی متعددی است که در ادامه برخی از آن ها را ذکر می کنم.

در سال های گذشته، زعفران به عنوان یک محرک برای تحرک قاعدگی در زنانی که عادت ماهیانه ی منظمی نداشتند، استفاده می شد. دم کرده ی گیاه زعفران هم چنین برای کاهش خون ریزی رحم، تسهیل خونریزی و کاهش درد ناشی از قاعدگی به کار برده می شود.

البته این چای نباید توسط زنان باردار مصرف شود چرا که در تعدادی از تحقیقات دیده شده است که موجب سقط خود به خودی جنین می شود.

 

چگونه زعفران خوش رنگی داشته باشیم

چای زعفران برای درمان افسردگی نیز استفاده می شود. گزارش شده است که دریافت مقدار زیادی از دم کرده و یا ادویه ی زعفران موجب احساس شادی و خوشحالی می شود.

بر طبق مطالعات انجام شده، گزارش شده است که چای زعفران از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیری می کند و به این ترتیب از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

دم کرده ی زعفران برای دردهای متوسط تا شدید شکمی و قسمت فوقانی شکم موثر است. همچنین دردهای غشای روده ی بزرگ را نیز آرام می کند.

چای زعفران برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند آسم، سرفه، خشکی پوست، حمله عصبی، گاز معده، سوزش سردل، بی خوابی و انزال زود رس مفید است.

از دیگر فواید زعفران این است که موجب رشد موها ی پشت سر به صورت موضعی می شود.

 

مرسوم ترین شیوه برای مصرف زعفران در ایران ،دم کردن سرگل زعفران است.

برای تهیه و دم کردن زعفران معمولا ابتدا آنرا در یک هاون میسابند تا با خرد شدن آن طعم و رنگ زعفران سریعتر و بهتر آزاد شود.
اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که سابیدن زعفران با هاون های فلزی و یا سابیدن باسرعت ،سبب سوختن زعفران میشود و زعفران خاصیت و میزان رنگدهی خود را به مراتب از دست میدهد

در بیشتر مناطق ایران و همچنین مناطق مرطوب با کمی شکر یا یک حبه قند ،زعفران را میسابند که تاثیر به سزایی در نسوختن زعفران و شیرین شدن زعفران میشود.
همانطور که میدانید زعفران اصل،دارای طبعی گرم و طعمی تلخ می باشد.
پس از سابیدن زعفران و یا خرد کردن زعفران با دستگاه های زعفران ساب موجود در بازار،زعفران را در مقدار کمی آب جوش ریخته و به مدت ده الی ۱۵ دقیقه به آن استراحت میدهید تا زعفران به راحتی طعم و رنگ خود را به آب بدهد
میزان آب و مقدار زعفران برای دم کردن بصورت دلخواه می باشد.ولی بهتر آن است که مقدار آب آن کمتر از یک سوم لیوان باشد و زعفران آن درحدود یک قاشق سوپخوری و یا بیشتر باشد

 

روش دومی که اینجا میتوان به عنوان نحوه مصرف زعفران که به تازگی از آن صحبت می شود اشاره کرد ،استفاده از یخ هست.

برای این روش بهترست زعفران را در ظرف شیشه ایی ریخته و به میزان زعفران موجود ،قالب های کوچک یخ را قرار داده و بگذارید تا قالب های یخ در دمای محیط آب شده و زعفران عصاره و رنگدهی خود را به آب بدهد.

کسانی که این تجربه را داشته اند میگویند رنگدهی این روش برای زعفران بیشتر و رضایت بخش تر بوده است.
هرچند که ما روش سنتی و همانا دم کردن زعفران با آب جوش را پیشنهاد میکنیم،زیرا در تمام مراحل داروسازی از زعفران ،برای عصاره گیری زعفران،آنرا گرم و دم میکنند و نه اینکه آنرا سرد و فریز بکنند.

 

روش مرسوم برای گلاب گیری از گل محمدی و عرق گیری گیاهان دارویی دیگر،دم کردن و گرم کردن ان بوده و همچنان نیز است.به همین خاطر ما این روش را بهترین گزینه برای دم کردن زعفران نمیدانیم.

۱٫هنگام خرید زعفران،هیچگاه زعفران خرد شده یا قرص زعفران را نخرید.چون زعفران درجه یک باید رشته ایی و سرخ رنگ باشد و بااینکار از خرید زعفران تقلبی و از افراد سودجو که مواد ناخالص و یا درجه دو را به عنوان درجه یک میفروشند جلوگیری میکنید.
پس زعفران را از برندهایی که تخصصشان زعفران است بخرید که درصورت نارضایتی آنرا پیگیری و بتوانید زعفران خریداری را مرجوع کنید.

۲٫ همیشه زعفران را در ظرف یا محیطی وکیوم و ایزوله نگه دارید تا از عطر و طعم آن کاسته نشود.

۳٫زعفران سرگل را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید نگه دارید.

۴٫تمام زعفران خود را به صورت یکجا دم نکنید و از نگه داری زعفران خود در یخچال یا فریزر بیش از یک هفته بشدت خود داری کنید.
زیرا زعفران به علت نگه داری نادرست خاصیت خود را ازدست میدهد و لزج مانند میشود.
پس بحسب نیاز ،مقدار دم شده زعفران خود را تعیین کنید.

۵٫زعفران را همراه باچای و شیر نیز میتوانید دم کرده و بنوشید.

۶٫از خواص زعفران غافل نشوید و از آن به درستی استفاده کنید.

 

در کتاب‌ها و برنامه‌های آشپزی دیده ایم که برای استفاده از رنگ زعفران در پخت غذا و شیرینی ، توصیه می‌شود که آن را داخل مقداری آب جوش حل کرده و یا دم کنیم.اما در این جا می‌خواهیم شما را با روش دیگری آشنا کنیم. یخ! تعجب کردید؟درست خواندید،یخ! چگونه ؟

به اندازه کافی پودر زعفران را در یک ظرف ریخته و چند تکه یخ را روی آن قرار دهید و در دمای اتاق بگذارید،با آب شدن تدریجی یخ‌ها،رنگ زعفران در آب صفر درجه از زعفران بیرون آمده و در آب حل می‌شود. این رنگ هم خوشبو تر و هم خوشرنگ تر از روش سنتی آب جوش و دم کردن است.

زعفران یکی از محصولات ارزشمند و صادراتی کشور عزیزمان ایران است و پیشینه استفاده از رنگ این گیاه به پنجاه هزار سال پیش و استفاده این ماده در غذاهای ایرانی به ۳۵۰۰ سال قبل بر می‌گردد.این ماده همیشه گران قیمت بوده و هست به همین دلیل اگر بتوانیم از زعفران رنگ بیشتری بگیریم و در نتیجه مقدار کم تری زعفران برای معطر و خوشرنگ کردن غذاهایمان استفاده کنیم به اقتصاد خانواده کمک شایانی کرده ایم.

میزان یخ مورد استفاده ،بستگی به میزان پودر زعفران شما دارد.مثالا برای نصف قاشق چای خوری پودر زعفران، دو تکه یخ در ابعاد یخ‌های تولیدی یخ ساز یخچال‌های خانگی کافیست. اگر به میزان بیشتری از رنگ زعفران نیاز داشتید،مقدار پودر زعفران و یخ را با همین تناسب افزایش دهید.

می‌توانید این محلول را دریک ظرف دربسته مناسب و بهداشتی در فریزر نگهداری کنید و مطمئن باشید همیشه رنگ دوست داشتنی زعفران ایرانی آماده برای استفاده است.

 

 

 

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

زعفران، گران ترین ادویه در جهان است که رنگ، طعم و بوی فوق العاده‌ای دارد ، این ادویه در اغلب غذاهای ایرانی و نیز در برخی از غذاهای هندی استفاده میشود. همچنین زعفران را میتوان بصورت کلاله یا پودری تهیه کرد. با این حال ، اگر کلاله ی زعفران بخرید، این اطمینان را دارید که در حال خرید زعفران خالص و ناب و بدون رنگ های افزودنی و فاقد طعم و عطر زعفران خالص هستید، برای استفاده از این ادویه در غذا باید روش‌های دم کردن زعفران را بدانید تا بتوانید بیشترین از خوش طعمی آن در غذایتان لذت ببرید. معمولا زعفران را مانند چای دم میکنیم اما روش‌های دم کردن زعفران فقط این یک مورد نیست بلکه روش دیگری برای دم کردن زعفران وجود دارد به نام دم کردن زعفران با یخ که باعث خوش رنگ‌تر شدن زعفران می‌شود. علاوه بر این باید بدانیم چطور باید زعفران را بسابیم و از تمامی خواص زعفران بهره مند شویم. با ما در بلاگ ارکیده همراه باشید تا به شما تمامی فوت و فن دم کردن زعفران را آموزش دهیم.

برای دم کردن زعفران می‌توانیم ابتدا آنرا در یک هاون میسابیم تا با خرد شدن آن طعم و رنگ آن سریعتر و بهتر آزاد شود همچنین در بیشتر مناطق ایران و همچنین مناطق مرطوب با کمی شکر یا یک حبه قند، زعفران را میسابند که تاثیر به سزایی در نسوختن و شیرین شدن زعفران میشود. ما این روش با به عنوان بهترین روش و طریقه دم کردن زعفران به شما پیشنهاد میکنیم. ما باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که سابیدن زعفران با هاون های فلزی و یا سابیدن باسرعت،سبب سوختن زعفران میشود و زعفران خاصیت و میزان رنگدهی خود را به مراتب از دست میدهد.

با دم کردن زعفران که یک این ادویه گران قیمت است شما می توانید طعمی به یاد ماندنی به غذاهایتان بدهید. چند روش برای دم کردن زعفران وجود دارد. می‌توانید زعفران پودر شده را داخل استکان یا قوری مخصوص دم کردن زعفران بریزید و مقداری آب جوش داخل آن بریزید و روی برنج در حال دم کردنتان قرار بدهید تا زعفران با دم کشیدن برنج دم بکشد.چگونه زعفران خوش رنگی داشته باشیم

روشی دیگر این است که زعفران را با آب جوش مخلوط کنید و در آن را ببندید یا کنار گاز قرار بدهید و یا اگر از نشکن بودن ظرف مطمئن هستید آن را روی سماور با شعله ی کم قرار بدهید.

روشی که می تواند زعفران بیشترین رنگ دهی را داشته باشد این است که زعفران ساییده شده را داخل استکانی بریزید و یک تکه یخ روی آن قرار بدهید و اجازه بدهید تا یخ آب شود و پس از آن مقداری آب جوش روی آن بریزید و در آن را بگذارید با این روش سبب می شود زعفران رنگ دهی بسیاری داشته باشد. اما نسبت به بقیه ی روش ها این روش زمان بیشتری می برد.

اگر میخواهید دم کردن رزعفران را به صورت فوری داشته باشید و می خواهید زعفران رنگ زیادی بدهد. زعفران را داخل فنجان بریزید و مقداری آب جوش روی آن بریزید و پس از آن یک تکه یخ داخل آن بیاندازید و آن را در جای گرم یا کنار گاز قرار بدهید تا یخ آن آب شود. قرار دادن یخ در آن باعث ایجاد شک می شود و سبب می شود که هم زعفران رنگ بیشتری بدهد و هم رنگ شفافی پیدا کند.

زعفران

آب جوش

وسایل مخصوص:

هاون

دسته هاون

کلاله گل‌های زعفران را در هاون بگذارید.

زعفران را تا زمانی که کاملا خرد شود، بکوبید.

روی زعفران سابیده شده و کاملا پودر شده آب جوش بریزید.

آن را با یک درب پوشانده و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند و آن را مخلوط کنید

میزان آبی که داخل زعفران می ریزید خیلی بیشتر از زعفران نباشد زیرا حالت آبکی پیدا می‌کند و رنگ دهی کمی خواهد داشت. اگر آب آن زیاد باشد زمانی که برای برنج می خواهید استفاده کنید برنج شما خیس می شود.

اگر میزان زعفران دم کرده ی شما زیاد آمد در آن را ببندید و آن را داخل فریزر قرار بدهید تا خراب نشود و بتوانید آن را مدت ها نگهداری کنید. و چند دقیقه قبل از مصرف آن را از فریزر بیرون بیاورید.

سعی کنید همیشه قبل از استفاده از زعفران آن را به میزان مورد استفاده آسیاب کنید یا اگر بیشتر آسیاب کردید آن را درون ظرف دربسته نگهداری کنید تا عطر و بوی خود را از دست ندهد.

مقدار مصرف مجاز زعفران روزانه حدود یک گرم است؛ همچنین مقدار مصرف تنتور آن حدود ۱۵ قطره در روز است. مصرف سه گرم زعفران برای هر نفر در ماه بسیار سالم و سودمند می‌باشد اما مصرف بیش از ۵ گرم در ماه مضر است. مصرف ۵ گرم زعفران در یک وعده‌غذایی می‌تواند منجر به مرگ انسان گردد.

دم کرده ی زعفران برای دردهای متوسط تا شدید شکمی و قسمت فوقانی شکم موثر است. همچنین دردهای غشای روده ی بزرگ را نیز آرام می کند. چای زعفران برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند آسم، سرفه، خشکی پوست، حمله عصبی، گاز معده، سوزش سردل، بی خوابی و انزال زود رس مفید است.

روش‌های دم کردن زعفران ، استفاده از یخ هست.

برای این روش زعفران را در ظرف شیشه ایی ریخته و به میزان زعفران موجود، قالب های کوچک یخ را قرار داده و بگذارید تا قالب های یخ در دمای محیط آب شده و زعفران عصاره و رنگدهی خود را به آب بدهد.

میزان یخ مورد استفاده، بستگی به میزان پودر زعفران شما دارد. به عنوان مثال، برای نصف قاشق چای خوری پودر زعفران، دو تکه یخ در ابعاد یخ‌های تولیدی یخ ساز یخچال‌های خانگی کافیست. اگر به میزان بیشتری از رنگ زعفران نیاز داشتید، مقدار پودر زعفران و یخ را با همین تناسب افزایش دهید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


مرسوم ترین شیوه برای مصرف زعفران در ایران ،دم کردن سرگل زعفران است.




چگونه زعفران خوش رنگی داشته باشیم


میزان آب و مقدار زعفران برای دم کردن بصورت دلخواه می باشد.ولی بهتر آن است که مقدار آب آن کمتر از یک سوم لیوان باشد و زعفران آن درحدود یک قاشق سوپخوری و یا بیشتر باشد.


روش دومی که اینجا میتوان به عنوان نحوه مصرف زعفران که به تازگی از آن صحبت می شود اشاره کرد ،استفاده از یخ هست.

برای این روش بهترست زعفران را در ظرف شیشه ایی ریخته و به میزان زعفران موجود ،قالب های کوچک یخ را قرار داده و بگذارید تا قالب های یخ در دمای محیط آب شده و زعفران عصاره و رنگدهی خود را به آب بدهد.

کسانی که این تجربه را داشته اند میگویند رنگدهی این روش برای زعفران بیشتر و رضایت بخش تر بوده است.

میزان یخ مورد استفاده ،بستگی به میزان پودر زعفران شما دارد.مثالا برای نصف قاشق چای خوری پودر زعفران، دو تکه یخ در ابعاد یخ‌های تولیدی یخ ساز یخچال‌های خانگی کافیست. اگر به میزان بیشتری از رنگ زعفران نیاز داشتید،مقدار پودر زعفران و یخ را با همین تناسب افزایش دهید.




گرد آورنده: شیوا ترابی


پایگاه خبری حقوق نیوز


   instagram facebook telegram rss

© تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به حقوق نیوز می باشد.هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع و لینک سایت بلامانع است.

برای استفاده از این ادویه در غذا و … باید روش دم کردن زعفران را بدانید ، در ادامه با ما همراه باشید:

مواد لازم :

زعفران

آب جوش

کلاله گل های زعفران را در هاون بگذارید.زعفران را تا زمانی که کاملا خرد شود، بکوبید. روی زعفران کوبیده و کاملا پودر شده آب جوش بریزید.آن را با یک درب پوشانده و اجازه دهید 30 دقیقه بماند و آن را مخلوط کنید . همچنین می توانید بعد از قرار دادن درپوش ظرف محتوی زعفران را روی حرارت غیرمستقیم مثل بالای سماور به طوریکه روی درب قوری قرار بگیرد بگذارید تا حرارت جزئی موجب شود زعفران بهتر دم بکشد.چگونه زعفران خوش رنگی داشته باشیم

اکثر افراد برای دم کردن زعفران از آب جوش و داغ استفاده می کنند تا رنگ دهی بهتری داشته باشد . اما تنها راه دم کردن زعفران آب داغ نیست ، شما می توانید زعفران را به یک روش دیگر نیز دم کنید .  در این روش نیز مانند روش قبلی ابتدا زعفران را خوب کوبیده و پودر کنید . حالا به جای استفاده از آب داغ به چند قالب یخ نیاز دارید ، تکه های کوچک یخ را در ظرفی که پودر زعفران را ریخته اید (ظرف باید شیشه ای باشد ) بریزید . حالا اجازه دهید یخ ها در دمای محیط ذوب شوند ؛ درست همان روندی که باعث رنگ دهی بهتر و کامل زعفران می شود.

نکته جالب توجه این است که افرادی که به روش دوم زعفران را دم کرده اند این نکته را بیان داشته اند که روش دم کردن زعفران با یخ موجب هم خوشبو تر و هم خوشرنگ تر شدن زعفران می شود.

بیشتر بخوانید :

زعفران افسانه ای ترین ادویه جهان

از خواص شگفت انگیز زعفران چه می دانید ؟

اگر نکاتی که در بالا ذکر شده را مطالعه و یا رعایت نموده اید ، اکنون نوبت آن است که بدانید چگونه از زعفران دم کرده باید نگهداری کرد تا رنگ و عطر خود را از دست ندهد .

اگر می خواهید زعفران خاصیت خود را از دست ندهد داخل ظرف فلزی و در مرتبه دوم داخل ظرف شیشه ای نگه داری کنید. هرگز زعفران را در ظروف پلاستیکی نگهداری نکنید . مواد موجود در پلاستیک باعث از بین رفتن خاصیت زعفران می شود .

زعفران را در محیط خشک و خنک نگه داری کنید و حتما از بسته بودن درب آن اطمینان داشته باشید تا خاصیت خود را از دست ندهد. اگر میزان زعفران کوبیده شما زیاد است می توانید آن را در بسته های کوچک فریز کنید . اما این نکته فراموش نکنید که بعد از خارج کردن زعفران از فریزر باید تمام آن بسته را استفاده نمایید و از فریز کردن مجدد آن خودداری کنید .

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای تهیه محصولات ارگانیک و طبیعی از جمله زعفران با مشکل مواجه شده باشید و در اغلب موارد از خریدی که انجام داده اید راضی نبوده اید. چیزی که باید بدانید این است که یک برند معتبر با نام بابا گندم که دارای نماد دو ستاره تجارت الکترونیکی در ایران است در زمینه فروش محصولات ارگانیک در حال فعالیت است و شما می توانید با اطمینان کامل محصولات ارگانیک خود را از آن خریداری نمایید.

اگر می خواهید زعفران اصل را خریداری نمایید این اطمینان را به شما می دهیم که جایی غیر از بابا گندم پیدا نخواهید کرد. ما این اطمینان را به شما می دهیم که تمامی محصولات ما اصل و طبیعی می باشد. خرید عمده زعفران شامل خرید زعفران در مقادیر کیلویی می شود. جهت خرید کلی یا جزئی انواع زعفران با کیفیت خراسان میتوانید با ما در تماس باشید .

یکی از اولین سوالات در مورد قیمت زعفران این است که قیمت انواع زعفران چگونه تعیین می شود. منظور از انواع زعفران، مدل های مختلف زعفران در بازار است. این مدل ها شامل زعفران سرگل، زعفران دسته ، ریشه زعفران، پیاز زعفران و گل زعفران است.

یکی از واحدهای اصلیِ وزن زعفران، مثقال است. هر مثقال وزنی معادل 4.6 گرم دارد. معمولا در بازار زعفران می پرسند که قیمت زعفران مثقالی چند است؟ اگر شنیده باشید، می گویند که زعفران طلای سرخ است. ویژگی طلا هم این است که به دلیل ارزش بالایش، قیمت متغیری دارد. قیمت زعفران هم به همین شکل است.

قیمت زعفران یک مثقال به موارد مختلفی بستگی دارد، از جمله: کیفیت زعفران، نوع زعفران، بسته بندی زعفران، شهر محل خرید زعفران و … . قیمت خرید زعفران به صورت فله و یکجا با قیمت خرید زعفران یک مثقالی متفاوت است.شما عزیزان می توانید برای تهیه زعفران با کیفیت بالا و قیمت مناسب به فروشگاه اینترنتی بابا گندم سری بزنید . قیمت عمده زعفران از قیمت فروش جزئی زعفران پایین تر است.

دسته بندی

آخرین مطالب

باباگندم قصد دارد تا با تهیه و ارسال محصولات غذایی طبیعی، سالم و ارگانیک و ایجاد دسترسی آسان به این محصولات برای همه مردم از سراسر ایران ، بهترین ها را در برابر شما قرار دهد. امروزه مفید نبودن غذاهای ناسالم و صنعتی بر همگان آشکار است.

چگونه زعفران خوش رنگی داشته باشیم
چگونه زعفران خوش رنگی داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *