چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم

 
helpkade
چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم
چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم



بسیاری از زنان دوست دارند پاهای کشیده، خوش‌فرم و تراشیده داشته باشند. اما اغلب آنها یا فرصت باشگاه رفتن ندارند یا تنبلی می‌کنند. به همین خاطر در این مطلب ۷ تمرینی را برایتان آموزش داده‌ایم که نه هزینه‌ای روی دستتان می‌گذارد و نه وقت زیادی از شما می‌گیرد.

همین طور که در خانه استراحت می‌کنید، این تمرینات را انجام دهید تا بتوانید اندام دلخواه خود را بسازید. در ادامه همراهمان باشید.

۱- پل قورباغه‌ای

چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم

احتمالا در مورد پل ساختن با کپل و پهلوها چیزهایی شنیده‌اید. اکنون قصد داریم یک مدل متنوع از همین حرکت را به شما بیاموزیم: پل قورباغه‌ای. تمرینی عالی برای آب کردن چربی‌های اضافه در کپل، شکم، پهلو و بخش داخلی ران‌های پا.

برای این منظور باید حرکات زیر را به ترتیب انجام دهید:

برای اینکه بهترین نتیجه را از این تمرین بگیرید، هنگامی که کپل‌ها را از روی زمین بلند می‌کنید، نفس خود را بیرون بدهید و هنگامی که دوباره نیم‌تنه‌ی پایینی بدن را روی زمین می‌گذارید، نفس عمیق بکشید.

۲- اسکات

افراد کمی هستند اسکات زدن را دوست دارند. اما باید بدانید این حرکت سخت و دردناک برای زیباسازی اندام‌های پایینی بدن بسیار موثر است. با اسکات شما می‌توانید به تقویت ماهیچه‌های شکم، پهلو، کپل‌ها، ساق پا و پشت زانو بپردازید.

برای این منظور باید حرکات زیر را به ترتیب انجام دهید:

در طول اسکات زدن باید حتما کمرتان صاف باشد و زانوها نباید به سمت داخل جمع شوند. زمانی که اسکات می‌کنید نفس عمیق بکشید و وقتی بالا می‌آیید، نفس خود را بیرون بدهید.

۳- جامپ اسکات دوگانه

اسکات حرکت بسیار خوبی برای خوش‌فرم شدن پاها و ران‌هاست اما «جامپ اسکات» از آن بهتر است. این حرکت روی کپل‌، پهلو، شکم، ران، زانو و پشت زانو و بخش پایینی کمر تاثیر می‌گذارد. در ضمن، پرش یک فعالیت هیجانی هم بشمار می‌رود که میزان ترشح اندورفین را افزایش می‌دهد.

برای این منظور باید حرکات زیر را به ترتیب انجام دهید:

دوباره لگن خود را بالا بیاورید و مراقب باشید که زانوها از خط انگشتان پا فراتر نروند. زمانی که اسکات می‌روید نفس عمیق بکشید و وقتی بدن را آماده پرش می‌کنید، نفستان را بیرون بدهید.

۴- جهش به جلو (لانجیز)

در زندگی واقعی هر روز به طور ناخودآگاه جهش به جلو دارید و این کار را هنگام بستن بند کفش‌هایتان انجام می‌دهید.

لانجیز برای کپل، پهلو، زانو، بخش مرکزی شکم، ساق پا و بخش داخلی ران‌ها مفید است.

برای این منظور باید حرکات زیر را به ترتیب انجام دهید:

برای اینکه این حرکت را بدرستی انجام دهید، باید مطمئن شوید که پاشنه پای جلویی از روی زمین برداشته نمی‌شود. همچنین باید حتما کمرتان صاف و بدون قوز باشد.

۵- چرخش دروازه

این تمرین برای بخش مرکزی بدن، کپل‌ها و قسمت داخلی ران‌ها مناسب است. همچنین روی ماهیچه‌های ساق پا، پشت زانو و پهلوها هم تاثیر می‌‌گذارد.

برای این منظور باید حرکات زیر را به ترتیب انجام دهید:

حواستان باشد که در طول تمرین باید حتما کمر صاف باشد و در زمان پرش باید نفس خود را بیرون بدهید.

۶- دایاموند کیک

این تمرین نیز برای تقویت ماهیچه‌های داخلی ران پاهاست و باعث خوش‌فرم شدن ران‌ها می‌شود. همچنین به آب شدن چربی‌های شکم کمک می‌کند.

برای این منظور باید حرکات زیر را به ترتیب انجام دهید:

حواستان باشد در طول تمرین حتما کمرتان صاف باشد. قوز نکنید. وقتی پاها به هم می‌رسند، نفس خود را بیرون بدهید.

۷- اسکات پُلی

این حرکت همانند اسکات معمولی برای تقویت ماهیچه‌های شکم، پهلو، کپل‌ها، ساق پا و پشت زانو مفید است. فرق این مدل این است که قسمت داخلی ران‌ها را نیز درگیر می‌کند و می‌توانید از شر هرگونه گرفتگی، آویزان شدن چربی‌ها و پوست در این بخش از بدن خلاص شوید.

برای این منظور باید حرکات زیر را به ترتیب انجام دهید:

در طول اسکات زدن باید حتما کمرتان صاف باشد و پهلوها باید در راستای شانه‌ها باشند. زمانی که اسکات می‌کنید نفس عمیق بکشید و وقتی بالا می‌آیید، نفس خود را بیرون بدهید. هنگامی که بالا می‌آیید پاشنه‌ها پا را به زمین فشار دهید تا به بخش‌های داخلی ران پا فشار بیاید.

مطلب برای شما مفید بود؟

چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 4 / 5. تعداد رای: 5

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.

داشتن پاهای خوش فرم و لاغر آرزوی هر خانمی است. بسیاری از خانم ها برای داشتن پاهای خوش فرم و لاغر هزینه های زیادی پرداخت می کنند حتی در بعضی موارد نیز به جراحی  فکر می کنند.در اکثر موارد مدت زمان تمرین به جای سختی تمرین، به عنوان یک عامل بازدارنده شناخته می شود.ما در این مطلب برای شما تمریناتی را جمع آوری کرده ایم که با انجام ها فقط به مدت 3 دقیقه  و به طول 21 روز می توانید به پاهای ایده آل خود برسید.بیایید با یکدیگر نگاهی به این تمرینات بیاندازیم :

به پشت دراز بکشید.دستان خود را کنار بدن خود و به صورت آزاد قرار دهید.هر دو پای خود را با زاویه 90 درجه بلند کنید.سپس یکی از پاهای خود را به پایین بیاورید.زمانیکه پای شما به پایین می آید پای دیگر در زاویه 90 درجه قرار می گیرد.سپس این حرکت را برای پای دیگر خود نیز انجام دهید.سعی کنید در این حرکت زانوهای خود را خم نکنید .این تمرین را برای هر پای خود به تعداد 10 عدد انجام دهید.

به پشت دراز بکشید .دستان خود راکنار بدن خود و به صورت آزاد قرار دهید.سپس در حالت پل قرار بگیرید.به آرامی باسن خود را از زمین بلند کنید و دوباره به زمین نزدیک کنید.دقت کنید در این حرکت باسن و شکم خود را سفت نگه دارید.زیرا در غیر این صورت به کمر شما فشار وارد می شود.این حرکت را به 20 بار انجام دهید.

چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم

به پشت دراز بکشید.دستان خود را کنار بدن خود و به صورت آزاد قرار دهید.پاهای خود را بلند کنید.زمانیکه می خواهید پاهای خود را پایین بیاورید پاهای خود را به بغل باز کنید.این حرکت مخصوص عضلات درون پای شماست.این حرکت را نیز به 20 بار انجام دهید.همان طور که مشاهده کردید، با این انجام این تمرینات و فقط به مدت 3 دقیقه می توانید پاهایی خوش فرم و لاغر داشته باشید.

چگونه با ترس و اضطراب ناشی از زلزله مبارزه کنیم؟

تعریف جرایم رایانه ای و طبقه بندی های ارایه شده در خصوص این جرایم





ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مقایسه مانگا و انیمه قسمت هفتم فصل چهارم انیمه نبرد…

10 تا از ضدقهرمان های دوست داشتنی انیمیشن ها و…

*اما: بخاطر خانواده‌ام، ناممکن رو ممکن میکنم و بر تمام…

سلام به همه ناکاما های وارونه و طرفداران بخش انیمه مخصوصا بررسی انیمه…

طی بررسی آزمون اخلاقی هوش مصنوعی اتومبیل ‌های خودران، می‌فهمیم…

هوش مصنوعی کاسپین شیوع کرونا در مناطق را پیش بینی…

هوش مصنوعی خودکفا بالاخره تولید می شود؟ هوش مصنوعی خودکفا…

هوش مصنوعی محدود زیر ذره بین … هوش مصنوعی محدود…

در این مطلب هرآنچه نیاز دارید در مورد موسیقی درمانی…

موسیقی متن انیمه مدرسه قهرمانی من My Hero Academia فراتر…

آلبوم موسیقی در روزهای بارانی! نوشیدن قهوه و گوش کردن…

موسیقی متن انیمه شیطان کش: تیغه شیطان Demon Slayer: Kimetsu…

فیلم درمانی یا سینما درمانی فیلم درمانی یا سینما درمانی…

در این مطلب هرآنچه نیاز دارید در مورد موسیقی درمانی…

در این مطلب راهکارهای کمک به نوجوان افسرده را شرح…

داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج چه پیامد هایی خواهد…



نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار


نام‌کاربری


ایمیل

چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم

تأیید ثبت نام برای شما ایمیل خواهد شد.


انتخاب ورزش صحیح نقش مهمی در اصلاح فرم پا دارد. ورزش ها نباید به صورت تصادفی انجام شوند، بلکه باید با توجه به ساختار بدن شما انتخاب شوند. برخی از افراد باید ماهیچه های خارجی پا را تقویت کنند و ماهیچه های داخلی را کشش دهند. در حالیکه برخی دیگر باید معکوس آن را انجام دهند. برنافیت معتقد است که این انتخاب نوع ورزش گام بزرگی در جهت اصلاح فرم پا می باشد. بنابراین قصد دارد برخی از ورزش های اصلاحی را برای شما به اشتراک بگذارد.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد:  کاهش سایز تضمینی بدون ورزش

صاف بایستید. پاها را در کنار هم جفت کنید و در آینه درست به جایی که پاهایتان به یکدیگر برخورد می کند (ران ها، زانوها، ساق و مچ پا) نگاه کنید. پای شما به چه شکل است؟

اگر هنگامی که صاف می ایستید، پاهای شما کمی به سمت بیرون خم شده احتمالا دچار پاهای پرانتزی شکل هستید. برای رفع این مشکل باید ماهیچه هایی را تقویت کنید که زانوها را به یکدیگر نزدیک می کنند و ماهیچه هایی را کشش دهید که زانوها را از هم دور می کنند. این کار به شکل غیر مستقیم فرم آنها را بهبود می دهد. ورزش هایی که به بهبود این مشکل کمک می کنند، در ادامه معرفی شده اند.

چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم

اسکوات یک پا یا پیستول ماهیچه های سرینی و قسمت داخلی پا را درگیر می کند.

نکته: در ابتدای شروع این حرکت برای تعادل بیشتر ممکن است به دیوار یا صندلی نیاز داشته باشید. به مرور که قوی تر شدید، می توانید صندلی را حذف کنید.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: لاغری کمر با چند ورزش فوق العاده موثر

این کشش بر روی محورهای داخلی ران تمرکز می کند و انعطاف پذیری ماهیچه های ران را بهبود می دهد.

لمس پنجه های پا بر روی کشش همسترینگ و بخش بیرونی ران ها تمرکز می کند.

پیشنهاد برنافیت: بهترین ورزش برای زنان کدام است؟

اگر ران ها به یکدیگر نزدیک باشند اما ساق پاها با یکدیگر برخورد نکنند، شکل پاهای شما کمانی است (پاهای ایکس شکل هم نامیده می شود). چنین مشکلی ممکن است به علت ماهیچه های ضعیفِ بخش خارجی ران و باسن و یا ماهیچه های سفت ایجاد شود.

لانج از پهلو، بخش داخلی و خارجی ران و باسن را درگیر می کند.

این حرکت بر روی قسمت خارجی ران و باسن کار می کند.

استپ از بغل، توان بخش خارجی ران ها را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانیم: از حرکات اصلاحی چه می دانید؟

اگر زانوهای شما با هم برخورد می کنند، اما قسمت پایین پای شما متمایل به بیرون است و باریک به نظر می رسد، احتمالا دچار انحنای کاذب هستید. کلید اصلی موفقیت در اصلاح این مشکل، افزایش تون عضلانی در بخش پایینی پاهاست.

لیفت پاشنه ی پا، قدرت ساق پا را افزایش می دهد.

پیاده روی یا دویدن بر روی پله ها موجب تقویت سرین، ساق پا و همسترینگ می شود. برای این کار می توانید از پله یا تردمیل شیب دار استفاده کنید.

خم شدن روی زانوها موجب منقبض شدن ماهیچه ها، افزایش جریان خون، کاهش فشار و افزایش اثربخشی ورزش می شود.

اگر بخش داخلی ران ها، زانوها، ساق پا و مچ پاها با هم برخورد می کنند و تنها یک فاصله ی ریز بین مچ پاها تا اواسط ساق پا وجود دارد، پاهای شما نرمال هستند. اما همانطور که می دانیم، برای بی نقص بودن هیچ محدودیتی وجود ندارد. بنابراین می توانید این ورزش ها را برای تون دادن و تقویت پاها انجام دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین ورزش ها برای لاغری ران

اسکوات بخش عظیمی از ماهیچه ها از جمله هسمترینگ، ماهیچه های ساق پا، شکم و سرین را درگیر می کند و یکی از موثرترین ورزش ها برای پایین تنه محسوب می شود.

حرکت پل موجب عضلانی شدن ماهیچه های شکم، سرین و همسترینگ می شود.

حرکت واکینگ لانج کل پا از جمله ماهیچه های ران را درگیر می کند و موجب قرینه سازی ماهیچه ها می شود. این ورزش برای اصلاح فرم پا نیز بسیار مفید است.

چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم

نکته: در نظر داشته باشید که ورزش نمی تواند ساختار استخوان ها و مفاصل را تغییر دهد، اما می تواند شدت آن را کاهش دهد.

مترجم: مریم اصیلی


امیدوارم جوابگو باشه….

عالی بود فرم پای من فرم 3توی عکس هست حتما این ورزش هارو انجام میدم شانس ندارم که

سلام. ممنون از شما. بله حتما در آینده به این موضوع می پردازیم.

دوست عزیز ممکنه راشیتیسم باشه که به علت کمبود ویتامین D به وجود می آید. ابتدا علت مشکل باید توسط فیزیوتراپ مشخص بشه و سپس نسبت به تجویز دارو و یا ورزش های احتمالی اقدام بشه.

سلام.اسم پرانتزی پایین تراز زانو درکودکان چیه و کدوم ورزش مناسب هست.لطفا جواب دهید


خیلی عالی بود

سلام عالی بود لطفا ورزشی برای ناحیه ی داخلی کناره ران معرفی کنید من دراین ناحیه پاهام بد فرم هست یه عادت بدی داشتم که باعث این مورد شده


عالی بود ممنون

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مجله الکترونیکی برنافیت-شماره 7 منتشر شد. آنچه در این شماره می خوانید: نکاتی که پیش از لیزر موهای زائد باید بدانید راهکارهایی برای پیشگیری از پرخوری راهنمای استفاده از ضد آفتاب فواید میکرودرم ابریژن و مطالب مفید دیگر …   دانلود مجله الکترونیکی تغذیه و زیبایی برنافیت کاری از گروه محتوای برنافیت

مجله برنافیت، تحت نظر کارشناسان کلینیک تخصصی تغذیه و زیبایی برنافیت با هدف افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه روش های نوین لاغری و زیبایی فعالیت می کند.

با عضویت در خبرنامه برنافیت مطالب زیر را دریافت خواهید کرد:
اطلاع از آفرها
پربازدیدترین مطالب سایت
جدیدترین روش های لاغری، زیبایی، تناسب اندام
اینفوگرافیک های سلامتی
جهت عضویت پست الکترونیک خود را ثبت نمایید.

شما با موفقیت در خبرنامه برنافیت عضو شدید.متشکریم !

طب سنتی در واقع همان جنبه دیگری از مسائل پزشکی ولی در دانش و علم سنتی می باشد که قبل از طبابت مدرن به وجود آمده است. سازمان بهداشت جهانی who طب سنتی را اینگونه معرفی می‌کند. مجموعه ای از علوم، مهارت‌ها و کارها که پایه و اساس آن باورها و تجربه های بومی فرهنگ […]

یکی از ملزومات مورد علاقه ی بسیاری از خانم ها در فصل زمستان شال و کلاه است. آنها تمام تلاش خود را می کنند تا با مد روز همراه شوند و شال خود را به زیباترین نحو ممکن ببندند. به همین دلیل برنافیت امروز تصمیم گرفته تا در مورد آموزش بستن شال های زمستانی برای […]

استرچ مارک یا ترک شکم فقط به دلیل بارداری نیست و گاهی اوقات به دلیل تغییرات ناگهانی که در وزن ایجاد می‌شود به وجود می­‌آیند. وقتی کلاژن پوست ضعیف می‌شود، تولید آن نیز قطع می‌شود که منجر به زخم در زیر لایه‌های بالایی پوست می‌­شود. این ترکها یا خطوط بعد از حاملگی در ابتدا به […]

قرص لاغری گلوریا یکی از راه‌هایی است که برای کاهش وزن و رسیدن به اندام مناسب از آن استفاده می‌شود و یک محصول اسپانیایی می باشد.  در این مقاله می‌خواهیم در خصوص قرص ‌گلوریا و عوارض قرص گلوریا با شما دوستان مطالبی را در میان بگذاریم. با توجه به مدرنیته شدن و زندگی شهری و […]

کانتورینگ در واقع به متعادل سازی چهره گفته می‌شود که در آن با استفاده از خطوط تیره و روشن نواقص صورت را مخفی کرده و در نهایت عیوب آن پنهان می‌شود. در این مقاله قصد داریم در مورد کانتورینگ صورت با شما عزیزان مطالبی را در میان بگذاریم. با برنافیت همراه باشید. کانتورینگ چیست؟ در […]

ابدومینوپلاستی در واقع عمل جراحی پلاستیک برای زیبایی محسوب می‌شود که در آن با حذف چربی و پوست اضافی شکم، عضلات این ناحیه تنگ و صاف می شوند .در این عمل دو برش در ناحیه‌هایی که برای جراحی مشخص شده ایجاد می‌شود. یک برش در استخوان لگن و نزدیک به ناحیه شرمگاهی و برش دیگر […]

با توجه به پیشرفت مد و همراه با مد سال، آرایش هر فصل نیز باید با آرایش فصل‌های دیگر متفاوت باشد .در این مقاله می‌خواهیم در مورد آرایش زمستانی و مدل‌های آرایش زمستانی با شما مطالبی را در میان بگذاریم .پس با برنافیت همراه باشید. این مطلب هم می‌تواند برای شما مفید باشد:     آرایش […]

به احتمال زیاد شما نیز شامپوها و نرم‌ کننده‌های بسیاری را برای درخشش و رشد موهایتان امتحان کرده‌اید. اما بعید می‌دانم که از ماسک قهوه تا به حال استفاده کرده باشید. اگر در مورد خواص قهوه و مو چیزی نشنیده‌اید، امروز می‌خواهیم به همین موضوع بپردازیم و هر آنچه که برای رسیدن به موهای زیباتر […]

یکی از مهم ترین مزایای ورزش گروهی کاهش وزن سریع است. ورزش کردن به خودی خود به همت بالایی نیاز دارد، چه برسد بخواهید آن را به تنهایی انجام دهید. اگر هر روز ورزش می کنید اما به نتیجه ای نمی رسید، شاید دلیل آن این باشد که به تنهایی ورزش می کنید. امروز برنافیت […]

ورزش یوگا برای همه ی افراد سخت است حتی برای مربیان یوگا. برخی از حرکات آن، از آنچه تصور می کنید بسیار سخت تر است. وقتی بدنتان را خم می کنید شاید دیگر نتوانید توازن خود را حفظ کنید. سه قسمت از بدن شما هست که هنگام ایجاد تعادل ممکن است آسیب ببیند: زانو، کمر […]

به عنوان یکی از بهترین روش ها برای کالری سوزی می توان به تمرینات اینتروال با شدت بالا اشاره کرد. این تمرین ها به قدری موثرند که می توانند تغییرات شگفت انگیزی در بدن ایجاد کنند. یکی از مهم ترین فواید این ورزش ها ادامه یافتن کالری سوزی پس از این تمرین هاست. برنافیت چند […]

همیشه لاغر شدن و داشتن یک اندام زیبا و متناسب فقط با رژیم های سخت و غیر منطقی نیست، که امکان پذیر استلکه افزایش فعالیت بدنی روزانه نیز در کنار رژیمی منطقی و اصولی می‌تواند ما را به اندامی که همیشه آرزویش را داشتیم  برساند .رقص نیز یکی از این روش‌ها است. رقص خودش یک […]

ورزش منظم و هدف دار فواید زیادی برای سلامت جسمی و عاطفی کودکان دارد. اما بسیاری از کودکان به دلایلی از ورزش کردن لذت نمی برند و همین موجب می شود تا این مزایا را از دست بدهند. شما نمی توانید آنها را مجبور به این کار کنید، اما می توانید زمینه هایی برایشان فراهم […]

متاسفانه در زندگی امروز افراد بسیار زیادی با مشکل چاقی و اضافه وزن دست و پنجه نرم می کنند. این معضل به حدی است که عده ای همیشه دنبال راه هایی سریع برای کاهش وزن می گردند. بعضی از این روش ها نه تنها موثر نیستند، بلکه سبب بیماری های مختلفی نیز می شوند. چنین […]

برای اینکه در هر کاری موفق شوید نیاز به تصمیم های واقعی دارید. برای این کار می توانید چالشی برای موفقیت خود طراحی کنید که تصمیم های سلامتی و تناسب اندام شما را به برنامه ای برای تمام طول عمر تبدیل کند. اگر برای این چالش هفت روزه آماده اید، ما را دنبال کنید.   […]

از جمله کارهایی که در مسیر کاهش وزن می توان انجام داد تقویت اراده است. این کار درست همانند هر رفتار خوب دیگری به سلسه ای از تمرین ها نیاز دارد. مدیتیشن، تمرین بهبود وضعیت، تهیه ژورنال غذایی، استفاده از دست مخالف در هنگام غذا خوردن و اصلاح صحبت کردن به بهبود اراده و تصمیم […]

بسیاری از سموم پس از بلعیده شدن، به جریان خون و برخی دیگر به پوست وارد می شوند. اما برخی از آنها توسط سلول های مرده یا باکتری های حمله کننده آزاد می شوند. کبد، محل تصفیه سازی بدن است. پیش از اینکه سموم به بدن آسیب برسانند، فیلتر شده از خون خارج شده و […]

می‌دانیم که مخلوط آجیل مجموعه ای از چربی و کالری بالاست، پس نمی‌تواند‌ خوراکی مناسبی در جهت لاغری یا رژیم غذایی به شمار رود، ولی قضیه بادام فرق می‌کند. محققان در یک مطالعه، 86 زن و مرد چاق را که از یک رژیم غذایی با کالری محدود تبعیت می‌کردند برای 12 هفته مورد مطالعه قرار […]

امروزه وجود روش‌های گوناگون برای کاهش وزن موجب سردرگمی افراد شده است. انتخاب یک شیوه‌ی مناسب برای لاغری یکی از دغدغه‌های بشر امروز است. در میان برندها و ترندهای مختلف، رژیم نوم با سبک متفاوتی خود را عرضه کرده است. این برنامه غذایی در حقیقت یک راهکار برای سلامتی و تغییر عادت‌های بد زندگیست. طبق […]

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات است که باعث می شود به سرعت وزن کم کنید، اما آثار آن چیزی بیشتر از کاهش وزن است. کالری یک رژیم غذایی کتوی معمولی از 80 درصد چربی، 15 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات تشکیل شده است. مثلا اگر روزی 2000 کالری در روز مصرف […]

تغییر حالت روز و شب

شرکت تحقیقاتی پارسی طب

2015-10-07
دانستنیهای جالب, زیبایی و پوست و مو, ورزش و تندرستی

۲۴ دیدگاه
42,298 بازدید

پاهای زیباتر میخواهید؟ این ورزش ها را در منزل انجام دهید

عده ای از خانم ها پاهای زیبایی دارند که به نظر می رسد می توانند کیلومترها با آن راه بروند.
اما برای بسیاری از آنها شکل دادن به پایین تنه کار نسبتا دشواری است. خودتان را آماده کنید

زیرا می خواهیم به شما تمریناتی را یاد بدهیم که نیاز به هیچ گونه وسایل جانبی ندارد
و می توانید آنرا به راحتی در هر کجا انجام دهید. این حرکت بر روی تمام قسمت های بدن از شکم به پایین تاثیر می گذارد
و اگر بین ست ها استراحت نکنید به راحتی می توانید مقادیر فراوانی از کالری بدن خود را بسوزانید.

چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید)

با پای راست خود یک قدم بزرگ به سمت جلو بردارید.
فاصله بین پاهای شما تقریبا باید به اندازه طول پاهایتان باشید.
پاشنه پای چپ را از روی زمین بلند کنید و دست های خود را در اطراف بدن تاب دهید درست مثل اینکه در حال دویدن هستید.
هر دو زانو را تا زاویه ۹۰ درجه خم کنید و کمر را نیز راست نگه دارید.

این حرکت را برای ۲۰ مرتبه تکرارا کنید.

سپس، در همان حالت اولیه، به تاب دادن دست ها ادامه دهید، پای چپ را از زمین بلند کنید
و به سمت سینه خود بیاورید . دوباره آنرا به حالت اول بازگردانید
(نوک انگشتان پا با زمین تماس برقرار کنند، زانو هم ۹۰ درجه خم شود)

این حرکت را نیز ۲۰ مرتبه تکرار کنید.

به حالت اولیه باز گردید
( پاها باز، پاشنه پای چپ از روی زمین بلند شده باشد) هر دو پا را به اندازه ۹۰ درجه خم کنید و به آرامی تا ۲۰ بشمرید.

این حرکت را برای پای مخالف نیز انجام دهید.

صاف بایستید و دستان خود را نیز به عرض شانه ها باز کنید.
ابتدا انگشتان خود را بر روی زمین و پشت ساق پای چپ قرار دهید.
عضلات باسن را به سمت جلو متمایل نمایید.
هر دو زانو را به حالت تعظیم خم کنید و سپس هر دو پا را صاف نمایید.
این حرکت را ۲۰ مرتبه انجام دهید.

خود را در موقعیتی که در بالا توضیح دادیم قرار دهید
(انگشتان پای راست در پشت ساق پای چپ) هر دو پا را به حالت تعظیم خم کنید
و در حین بلند شدن زانوی سمت راست خود را به کنار بیاورید و بلند کنید
(تا مرز باسن بالا آورید) دوباره همان حالت تعظیم را به خود بگیرید و پای بلند شده را
در همان حال اولیه قرارا دهید. این حرکت را نیز ۲۰ مرتبه تکرارا کنید.

در همان حالیت اولیه خم شدن بایستید و زمانی که خم شدید ۲۰ شماره به آهستگی بشمارید.

کلیه مراحل را برای پای مخالف نیز تکرارا کنید.

طوری باستید که باسن و پشت شما به طرف دیوار باشد.
پاها باید به آرامی در مقابل شما قرار بگیرند. آنها را به عرض باسن خود باز نمایید.
دست های خود را بر روی باسن خود بگذارید و به آرامی بنشینید
و کمر خود را روی سطح دیوار بلغزانید تا زمانیکه رانها با سطح زمین موازی شوند.

باسن خود را در حین بلند شدن بفشارید. مجددا بنشینید و بلند شوید.
این حرکت را ۱۵ مرتبه تکرار کنید و سپس به حالت ایستاده بازگردید.
کمی استراحت کنید و سپس این حرکت را بسته به برنامه ورزشی خود تکرار کنید.

نکته: ران های خود را از خط موازی پایین تر نبرید ( زانوهایتان نباید بالاتر از ران ها قرار بگیرند)
همچنین باید مراقب باشید که زانو ها جلوتر از انگشتان پا نباشند.
اگر چنین بود باید چند قدم به دیوار نزدیکتر شوید تا چنیین حالتی پیش نیاید.

بایستید به طوریکه انگشتان پایتان با هم زاویه ۴۵ درجه درست کنند (زانوها نیز باید در راستای کف پا قرار بگیرند)
دستان خود را بر روی ران ها بگذارید. کمر خود را راست نگه دارید و هر دو زانو را خم کنید.
کم کم بنشینید بطوریکه ران ها با سطح زمین موازی شوند.
زمانی که کاملا بر روی سطح زمین قرار گرفتید پاشنه های پای خود را از روی زمین بلند کنید
و به این کار ادامه دهید تا اینکه در حالت ایستاده قرار بگیرید.
پاشنه ها را مجددا بر روی سطح زمین قرارا دهید. این کار را برای ۲ تا ۳ ست ۲۰ مرتبه ای تکرار کنید.

یک پله، چهار پایه و یا سکویی را پیدا کنید که بلندی آن ۱۲ تا ۱۸ اینچ باشد.
(بلندی آن باید در حدی باشد که اگر پای خود را بر روی آن قرارا دادید زانوها از ران ها بالاتر قرار نگیرد.)

از پهلو بر روی پله بایستید بطوریکه سمت راست بدنتان نزدیک به آن قرار داشته باشد.
پای خود را بر روی پله بگذارید. کل وزن بدن را بر روی پای راست بیندازید،
راست بایستید و همزمان پای چپ خود را از روی زمین بلند کنید و به پهلو ببرید.

تا آنجا که می توانید آنرا بکشید و قبل از اینکه دو مرتبه به حالت اولیه بازگردید
پا را برای مدت زمانی در همین وضعیت نگه دارید. این حرکت را نیز می بایست
در ۲ تا ۳ ست ۱۵ مرتبه ای برای هر یک از پاها تکرارا کنید.

هر دو پای خود را در روی پله قرار داده و بایستید. پای راست خود را آزاد کنید،
به آرامی زانوی سمت چپ را خم کنید، انگشت شست پای راست خود را با سطح زمین تماس دهید
اما اینطور نباشد که تمام وزن بدن خود را بر روی آن بیندازید.
(فکر کنید که می خواهید انگشت خود را برای تست کردن گرمای آب در آن فروببرید)
زانو را صاف کنید و پای راست را نیز مجددا بر روی پله قرار دهید.

این حرکت را برای ۲ تا ۳ ست ۱۵ تایی تکرارا کنید.
اثر این حرکت بر روی عضلات پایی که وزنی بر روی آن نیست، به وضوح احساس خواهد شد.

2020-12-12

2020-12-03

2020-10-04

توصیه های پاییزی: فصل پاییز نسیم های مطبوعی داره اما همانطور که سبزی طبیعت رو …

سلام
لطفا این مطلب رو اصلاح کنید و همراه با عکس توضیح دهید
بدون عکس ،درکش سخته که چطوری باید ورزش کرد
مرسی

من ک هیچی نفهمیدم یعنی چی دست ها رو تاب بدیم؟?انقده حرصم گرفتاااا بابا رسیدگی کنین به نظرات از ۳۰ تا نظر ۲۸نفر گفتن عکس بذارین?خب عکسم بذارید بفهمیم چی میگین?مرسی اه?

سلام دختری لاغر اندام با وزن ۴۹ کیلو و قد ۱۶۵ هستم کل بدنم لاغر و باریک هیت ب جز ساق پاهایم ب فرم غیر طبیعی چاق هیت این مسعله موجب رنجم شده لطفا راهنمایی کتید برا باریک کردن چ کنم

uhum matna khob budn

عالی بود…فقط کاشکی عکس داشت

خیلی خوب بود با شکل میذاشتی بهتر بود

واقعااین کارجواب میده؟

با تصویر بود خیلی بهتر میشد

راستش این جواب من نبود کاش با تصویر بود

امیدوارم جواب بده…ممنون از اینکه راهنماییم کردید

خیلی بد بود تمرینات بهتر

چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم

اگه عکس داشت خیلی خوب بود

مطلب جالبی بود

بهتر بود همراه تصویر آموزش داده میشد.

بهتر بود این حرکات با تصویر آموزش داده می شد من متوجه نشدم با احترام

عالی و کامل بود عزیزم

اگه تصاویراین فعالیت ورزشیرو میزاشتین عالی میشد

سلام.مطالب جالبی بود اما بدون تصویر ممکنه که نتونیم درست انجامش بدیم.

man ham ba ROYA jan moafeqam

م۳۰ دنبالش بودم

ممنونم بابت مطالب آموزنده ای که گذاشتین . اما برای توضیح حرکات ورزشی، وجود تصویر واقعا ضروریه . ممنون میشم اگه رسیدگی کنید . این طوری هم ما مراجعه کننده ها کارمون راه میوفته و هم سایت شما پر مخاطب میشه .

بسیار عالی و کامل ممنونم

مطالب جلبی بود ممنون..

بسیار عالی وزیبا بود من بیشتر قسمتها را مطالعه کردم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

پاهای باریک داشتن در قدبلند نشان دادن شما تاثیر بسیاری دارد و حتی برخی از تمرینات میتواند مقدار بسیار کمی بروی قد واقعی شما تاثیر بگذارد.اینجا تعدادی تمرین معرفی میکنیم تا  بتوانید با انجام منظم آنها پاهای خوش فرم تری داشته باشید.

1. حرکت گربه و گاو 

که با نام حرکت «گربه و سگ» نیز شناخته می‌شود و بدن شما را در دو حالت چند سانتی‌متری کش می‌آورد.

در حالت اول زانوها را روی زمین به صورت گربه میگذارید سپس کمر خود را به سمت بالا مانند رنگین کمان قوس دهید و سر خود را به سمت پایین بیاورید. چند ثانیه در این حالت بمانید؛ سپس نفس را به بیرون هدایت کرده و کمر را به سمت پایین آورید. در این حالت سر به صورت مستقیم قرار می‌گیرد. چند ثانیه‌ای نیز در این حالت بمانید و این حرکت را حداقل 10 جفت بصورت روزانه تکرار کنید.

چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم

2. کشش پا و ساق

تمرین‌های گوناگونی برای کشش عضلات پا وجود دارند و هرگونه کششی که ساق پا را درگیر کند در افزایش قد تأثیرگذار است.  مقابل دیوار به صورت موازی بایستید و دستانـتان را روی دیوار قرار دهید. وزنـتان را بروی دستانـتان انداخته و به آهستگی یکی از پاهای خود را به دیوار نزدیک کنید. زمانی این تمرین صحیح انجام شده است که کشش را در عضله ساق احساس کنید. این حالت کششی را ۲۰ تا ۳۰ ثانیه حفظ کرده و چند بار تکرار کنید.

3. لمس انگشتان پا

این تمرین یکی از شناخته‌ شده ترین حرکات برای گرم کردن بدن در ژیمناستیک است. اگر نمی‌توانید آنقدر خم شوید که انگشتان پاهایتان را لمس کنید، ناراحت نشوید چرا که تنها شما با این دشواری روبرو نیستید. تا آنجا که می‌توانید خم شوید اما به‌یاد داشته باشید که این کشش باید چند ثانیه‌ای طول بکشد.( بصورت تک دست یا جفت دست)

4. حرکت لگن

این حرکت که در حقیقت یکی از تمرین‌های اصلی برای افزایش قد به شمار می‌رود، ستون فقرات و قسمت‌های تحتانی عضلات ران شما را تحریک می‌کند. برای انجام این حرکت کافیست کاملاً به پشت بخوابید و دستانـتان را به صورت موازی در راستای بدن خود قرار دهید. پاهایـتان را جمع کرده و سپس لگن خود را به آرامی بالا ببرید و حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در همان حالت نگه دارید. فراموش نکنید این تمرین را حتماً در برنامه ورزشی خود جای دهید.

5. طناب زدن

طناب زدن حرکتی مطمئن در کشش عضلات، به‌ویژه قسمت‌های پایین پا می‌باشد. این ماهیچه‌ها با پرش مداوم تقویت شده و کش می‌آیند. هر چه بیشتر طناب بزنید، زودتر به نتیجه خواهید رسید.

 

6. پیلاتس به سمت عقب

 دراز بکشید و دستانـتان را به صورت موازی در دو طرف بدن قرار دهید. پاهای خود را به صورت همزمان بلند کنید و سعی کنید با نوک انگشتان پا زمین  پشت سر خود را لمس کنید. این حرکت ضمن بوجود آوردن کشش مناسب، تقویت عضلات پشت و ستون فقرات را نیز به همراه دارد، بنابراین فراموش نکنید که این تمرین را حداقل روزی یکبار انجام دهید. انجام این حرکت دشوار است اما به خاطر تاثیر زیاد آن در بلند شدن قد ارزش سعی کردن دارد.

7. کشش تقویتی

این حرکت کششی هم برای افزایش قد و هم کاهش استرس توصیه می‌شود. کافیست صاف بایستید و دستانتان را پشت سر خود قرار دهید. سپس سر خود را تا آنجا که می‌توانید به سمت عقب و جلو خم کنید. به یاد داشت باشید که رمز انجام صحیح این حرکت در آهسته بودن آن و نگه داشتن سر در هر حالت است. با این کار شما در حقیقت ستون فقرات را کش می‌آورید.

7. پرش در جا

پرش تمرینی است که واقعاً غضروف‌های بدن‌تان را به‌ویژه در قسمت پا، کش می‌آورد. پرش‌های عمودی از جمله مؤثرترین تمرین‌های موجود برای افزایش قد به شمار می‌رود. می‌توانید این تمرین را تک نفره و در خانه انجام دهید یا بسکتبال بازی کنید. با این کار بدون اینکه متوجه باشید، روزانه تعداد بی‌شمار پرش انجام داده‌اید.

8. آویزان شدن

 کافیست چندین نوبت در طول هفته از یک میله آویزان شده و بدن خود را به سمت پایین کش دهید . برای ایجاد کشش بیشتر می‌توانید پاهای خود را به صورت موازی به سمت بالا حرکت دهید.

9. حرکت کبرا

این حرکت کششی به طور کامل برای ستون فقرات و کشیده شدن بدن شما طراحی شده است. هر چه بیشتر این تمرین را انجام دهید، تحریک بیشتری روی عضلات پشت صورت گرفته و در نتیجه شاهد افزایش قامت خود خواهید شد. برای انجام صحیح این حرکت ابتدا رو به شکم دراز بکشید، سپس کف دستان خود را به عرض شانه باز کنید و چانه خود را به سمت بالا گرفته و با کمر خود قوس ایجاد کنید. چانه را به سمت پایین آورده، قوس را از بین ببرید و دوباره حرکت را تکرار کنید. 

10. شنا

شنا کردن ورزشی است با حرکات کششی بسیار، که همین امر باعث افزایش تدریجی قد شما می‌شود. با این حال اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که باید مدت زیادی به این ورزش بپردازید تا نتایج دلخواه‌تان را مشاهده کنید.

11. زیر شکم پا صاف

کاملاً صاف بروی کمر خود دراز بکشید. کف دستان خود را به صورت موازی در کنار بدن خود قرار داده و سپس سعی کنید پاهای خود را به صورت همزمان به سمت سقف بلند کنید. این حرکت را به صورت آهسته انجام دهید و قسمت لگن و کمر را به تدریج از زمین جدا کنید. این تمرین کششی برای پاها و قسمت تحتانی کمر شما بسیار مفید است. البته انجام صحیح این تمرین تا حدودی دشوار است، پس صبر داشته باشید و چندین بار انجام دهید.

 

چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم

 

12. لانج از بغل

این حرکت عضلات پایین تنه ی شما را تمرین میدهد. توجه کنید که هر دو پا باید در یک خط قرار داشته باشند. همیشه پایی که بیرون می‌گذارید خم می‌شود و زانوی پای دیگر کاملا صاف و کشیده باقی می‌ماند. در این تمرین باید کمرتان را صاف نگه دارید، مستقیم به جلو نگاه کنید، هر دو دست را در طرفین پای خمیده‌ مستقیم نگه دارید و با انگشتان‌‌تان زمین را لمس کنید.

13. کیک بک یا کشش باسن

این حرکت منفرد پشت ران، عضلات سرینی و شکم شما را هدف قرار می‌دهد و آن را سفت و خوش‌فرم می‌کند.

14.حرکت تعادل دونده ها

با پاهای جفت‌شده بایستید. با پای راست قدمی بلند به جلو بردارید. خم شوید و با کمی جلو بردن لگن نوک انگشتان دو دست را در دو سوی پای راست به زمین برسانید. 

15. لانج اریب

این لانج چندجهته به هماهنگی، کنترل و همچنین سفت و خوش‌فرم کردن ماهیچه‌های چهارسر ران، سرینی، همسترینگ و داخل ران‌های شما کمک می‌کند.

تمرینات بسیار بسیار زیادی از جمله انواع اسکوات و لانج در تقویت و زیبایی پاها موثرند که این ها بخش کوچکی هستند اما باید توجه کرد که همانطور که چاقی شما تدریجی بوده است لاغری و فرم گرفتن هم تدریجی صورت میگیرد و باید صبر کنید و علاوه بر این ها نظم و توالی تمرین از همه چیز مهمتر است.در ضمن به تغذیه خود بیش از پیش اهمیت بدهید و از پرخوری بپرهیزید.خوراک شما بیش از 70درصد تاثیر اندام شماست.

ما مفتخریم در راستای انجام وظیفه اجتماعی با تاسیس دیوار مهربانی (کمک های نقدی مشتریان به بیماران نیازمند) یخچال مهربانی ( کمک غذایی به افراد نیازمند) همچنین همکاری با موسسات محک ، خیریه صیاد (کمک به کودکان بی سرپرست و بد سرپرست) همچنین طرح جمع آوری داروهای اضافی منازل و ارسال آن به خیریه کهریزک را به انجام برسانیم.

داروخانه یا دواخانه جای فروش دارو است. عرضه دارو و وسایل بهداشتی در داروخانه‌ها رایج است. در صورتی‌که داروی مورد نیاز خطرناک باشد یا استفاده از آن نیاز به نظر پزشک داشته باشد، داروخانه حتماً از مشتری نسخه پزشک را درخواست می‌کند. داروخانه باید زیر نظر دکتر داروساز اداره شود یک داروساز که به آن مسوول فنی داروخانه گفته می‌شود همواره در داروخانه حضور دارد و چگونگی مصرف دارو، عوارض جانبی و موارد دیگر را برای بیمار توضیح می‌دهد. همچنین داروساز می‌تواند در صورت مشاهده تداخل دارویی، از پیچیدن نسخه خودداری کرده و نسخه را به پزشک مرجوع نماید. ایرانیان باستان مار را نشانهٔ زندگی و سلامتی می‌دانستند بنابراین مار که سمبل زندگی بود در جام سلامتی، نشان تندرستی و شفا محسوب می‌شد.اولین مغازه داروخانه عمومی هشتم ژوئیه در سال ۷۰۷ میلادی در شهر بغداد تأسیس و در غرب حدود قرن هجدهم بوده است. پیش از تأسیس داروخانه، پزشکان خودشان دارو به بیمار می‌دادند. نخستین دانشکده داروسازی جهان در سال ۱۸۲۱ در فیلادلفیا دایر شد.

برای
ورود
یا
ثبت نام
شماره تلفن خود را وارد کنید.

گذرواژه
خود را وارد کنید.
چنانچه گذرواژه خود را به یاد نمی آورید روی دکمه ارسال گذرواژه جدید کلیک کنید.
شماره همراه وارد شده

می باشد. اگر این شماره اشتباه است اینجا
کلیک
کنید.

گذرواژه جدید برای شما ایجاد شده و به شماره

ارسال شد.

نام کامل و گذرواژه
ارسال شده به همراه خود را وارد کنید.
شماره همراه وارد شده

می باشد. اگر این شماره اشتباه است اینجا
کلیک
کنید.

۲۰ هزار تومان تخفیف ویژه رژیم غذایی ورزشی

0

0


سلام کاربر میهمان


ورود و عضویت

چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم

اگر همیشه درگیر چالشِ پوشیدنِ شلوار تنگ هستید و داشتن پاهای خوش‌فرم و زیبا برایتان یک آرزوی دست نیافتنی شده، به هیچ وجه ناامید نباشید و بدانید که شما تنها فرد روی این کره خاکی نیستید که از فرم پاهای خود ناراضی است؛ بلکه خوش‌فرم بودنِ پاها اهمیت زیادی برای همه به‌خصوص خانم‌ها دارد؛ چون هر لباسی که بخواهند بپوشند، از مایو شنا گرفته تا شلوار لوله تفنگی و پیراهن‌های کوتاه و رنگی‌رنگی، فرم پاهایشان در آن لباس مشخص است و تا حد زیادی در خوب و بد بودنِ استایل آن‌ها تأثیر دارد؛ پس کاملاً قابل درک است که پیدا کردنِ راهکاری تضمینی برای داشتن پاهای خوش‌فرم و تراشیده، خواب و خوراک را از شما گرفته باشد.

خب، از همه این دردِ دل‌ها که بگذریم، بهتر است خیلی سریع سراغ کشف راز و رمز پاهای خوش‌فرم و جذابِ سلبریتی‌های خوش‌استایل برویم. همه ما این را می‌دونیم که گرسنگی کشیدن‌هایِ پی‌درپی و خوردنِ فقط یک بادام یا سیب در روز هم نمی‌تواند پاهای خوش‌فرم و زیبایی را برایمان به یادگار بگذارد، بلکه فقط ظاهرمان را لاغر و خشک، مثل یک درخت در کویر می‌کند و نتیجه‌ای جز بیماری و سوء‌تغذیه نخواهد داشت.

همان‌طورکه می‌دانید، داشتنِ پاهای خوش‌فرم یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی و جذابیت اندام خانم‌ها است. اگر می‌خواهید پاها و کل بدنتان به‌طور تضمینی فرم ایده‌آل داشته باشد و دیگر برای همیشه با خیال راحت لباس‌های مورد علاقه‌تان را بپوشید و با اعتمادبه‌نفس به استخر بروید و در مهمانی‌ها حاضر بشوید، لازم است که از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و برای کالری‌سوزی و خوش‌فرم‌شدن بدنتان، بر طبق تمرینات یک برنامه ورزشی شخصی و حرفه‌ای پیش بروید.

در این مطلب با چند حرکت ویژه (برطبق اولویت) که تأثیر فوق‌العاده‌ای در خوش‌فرم شدنِ پاهایتان دارند، آشنا خواهید شد. پس حتماً تا پایان این مطلب با فیتامین

همراه باشید تا علاوه‌بر حرکات، با بهترین برنامه حرفه‌ای و تضمینیِ کاهش وزن و تناسب اندام نیز آشنا شوید.

 

مقاله منتخب: (حرکات ورزشی برای چاق و خوش فرم کردن پاها و ران)

 

 

در انجام این حرکت، عضلات باسن، جلو پا و پشت پا درگیر می‌شوند.

چگونگی انجام حرکت

 

در انجام این حرکت، عضلات پایین‌تنه درگیر می‌شود.

چگونگی انجام حرکت

مقاله منتخب: (جامع‌ترین آموزش حرکت اسکوات)

 

در انجام این حرکت، عضلات پایین‌تنه درگیر می‌شود.

چگونگی انجام حرکت

 

در انجام این حرکت، عضلات چهارسر، همسترینگ و سرینی درگیر می‌شوند.

 

چگونگی انجام حرکت

 

لانگز از پهلو

در انجام این حرکت، عضلات پایین‌تنه درگیر می‌شود.

چگونگی انجام حرکت

 

در انجام این حرکت، عضله دوقلوی ساق پا درگیر می‌شود.

چگونگی انجام حرکت

 تعداد ست و تکرار حرکات: هر حرکت را (به جز حرکت اسکوات ۹۰ درجه) در ۳ ست با ۱۰ تا ۱۵ تکرار انجام دهید.

چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم

 

قدیم‌ترها چاق بودن، به گونه‌ای مُد بود و نشانه اشرافیت؛ اما امروزه،‌ با دیدن چاق‌ها هیچ حس جذابی به ما منتقل نمی‌شود و فقط با خودمان می‌گوییم واقعاً چطور می‌تواند چربی‌های آویزان و اضافی را نادیده بگیرد؟‌ یا چرا انقدر بی‌تفاوت و راحت، چند تا ساندویچ را با نان اضافه می‌خورد؟

البته ناگفته نماند که معضل چاقی خیلی راحت می‌تواند با کم‌تحرکی و پرخوری،‌ برای همه ما پیش بیاید و یک‌دفعه چشم باز کنیم و ببینیم وزنمان به شدت بالا رفته است. بنابراین برای پیشگیری از این مشکل و پیروی از سبک زندگیِ سالم و با نشاط، به یک برنامه کاملاً حرفه‌ای نیاز دارید، برنامه‌ای که متناسب با مدل بدنیِ شما طراحی شده باشد و بتوانید در هر زمان و هر جا از آن استفاده کنید و با پشتیبانیِ کارشناسان باتجربه،‌ شاهد پیشرفت فوق‌العاده و اندام ایده‌آل خود باشید؛ پس همین الان با ثبت نام در برنامه ورزشی آنلاین فیتامین از حالا خوش‌فرم و متناسب باشید.

کاری از گروه فیتامین

با شروع تابستان و گرمی هوا و همچنین قرار گرفتن در ماه رمضان، پیاده روی و دویدن خارج از خانه دیگر آنچنان لذتی ندارد. اینجاست که تردمیل تبدیل به بهترین …

دونده گان معمولا دچار گرفتگی عضلات سرینی، سوزش ساق پا، زانوهای دردناک و گرفتگی در نوار آی تی می شوند. درد و سوزش برای دونده گان عجیب نیست، و یکی …

این توپ‌های بزرگ گوشه باشگاه بیشتر از آنچه که فکرش را کنید مفید هستند!

اگر به دنبال ورزشی هیجان‌انگیز برای کل بدنتان هستید، پیشنهاد ما ورزش با توپ است. توپ‌های بدنسازی، …

اکثر افراد در روزهای شلوغ تعطیلات به باشگاه نمی روند و منتظر شروع سال هستند. اما بعد از اینکه به مدت ۲ هفته باشگاه نرفته باشید، انگیزه پیدا کردن بسیار …

اگر فکر می کنید نمای پشتتان نیاز به بهتر شدن دارد، یک برنامه فیتنس مناسب می تواند باعث بالا آوردن باسن شود. آیا می توان باسن برزیلی معروف داشت؟ بیشتر …

ورزش در خانه تو این روزها بهترین کار برای رسیدن به تناسب اندام و تقویت سیستم ایمنی بدن به حساب میاد.
شاید شما جزو اون دسته از افرادی هستید که قبل …

تجربه شخصی ام در حرکات مرکب این گونه است: به شدت دنبال جنبه بدنسازی حرکات بودم. اسپلیت ها، دابل اسپلیت، حرکات خاص، و تمام برنامه هایی که گروه عضلات خاص …

حتما تا به حال تبلیغات زیادی دیده اید که ادعا کرده اند بدون ورزش کردن می توانند کمرتان را باریک کنند، خب بهتر است فراموششان کنید. اما از آنجا که …

شاید باورتان نشود که تمرین یوگا تنها در عرض ۱۰ دقیقه می‌تواند تمام عضلات بدنتان را درگیر کند! این مجموعه تمرینات دنباله‌دار چالشی، ترکیبی از مجموعه‌ای حرکات در کلاس‌های یوگا …

برنامه تمرینی و ورزشهای سریع و با شدت بالا ثابت کرده اند که می توانند در مدت زمانی کوتاه و با حداقل تجهیزات نتیجه ای فوق العاده بدهند.

یکی از مشکلاتی …

به صورت ایده آل، ورزشکاران و معتادان به ورزش تناسب اندام هم برای رفع سوزش عضلات به منظور ریکاوری بین رقابت ها و تمریناتشان به مراکز ماساژ محلی مراجعه می …

ددلیفت حریف می‌طلبد! البته هیچ حرکتی به گرد پای حرکت ددلیفت نمی‌رسد! چون همه عضلات را (مستقیم و غیرمستقیم) درگیر می‌کند. پس در این مطلب از فیتامین با یک حرکت …

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


پشتیبانی 12 ساعته مشتریان : 02122863740

info@fitamin.ir

برنامه بدنسازی و ورزشی فیتامین با کمک بهترین مربیان ورزشی و کارشناس تغذیه شما رو تا رسیدن به استایل بدنی و کاهش وزن دلخواهتون همراهی می‌کنند.
با رژيم غذایی و بدنسازی در باشگاه یا منزل می‌تونید همراه با مربی به سلامتی و تناسب اندام خودتون برسید. همچنین با استفاده از برنامه تردمیل و برنامه غذایی می‌تونید سریع‌تر عضله سازی کنید و چربی بسوزونید.

© کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به فیتامین می‌باشد.

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!

 

با خواندن این مقاله، روش داشتن پایین تنه و پاهای لاغر تر و بدنی سالم تر در اختیار شما قرار می گیرد. اگر فرم پایین تنه شما به هم ریخته باشد یا از صدای زیاد پاهایتان هنگام دویدن متنفرید یا هر روز بیشتر از دیروز درگیر تنگ شدن شلوار جینتان هستید، دلایل خوبی برای باریک تر کردن نیمه پایینی بدنتان در اولین فرصت ممکن دارید. برخی می گویند که ران های بزرگ تر بهتر است، ولی باید بدانید که ران های قوی تر و متناسب هستند که کلید یک زندگی طولانی تر و فعال تر هستند.

 

داشتن پاهایی خوش فرم و زیبا آرزوی هر خانم و آقایی است تحقیقات نشان داده اند افرادی که پاهای قوی تری دارند با بالارفتن سنشان احتمال زمین خوردن شان کمتر است، در نتیجه به طور بالقوه خطر شکستگی و بی حرکتی در آن ها کمتر می شود، بنابراین، بهتر است که این چربی اضافه جمع شده در پاهایتان را آب کنید و ماهیچه هایش را فرم دهید و یک پای محکم برای سلامتی آینده خود بسازید. در این مقاله با 10 راه برای خلاص شدن از شر چربی های اضافه پاهای خود و افزایش اعتماد به نفس تان به مرور زمان آشنا خواهید شد.

چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم

 

1. مقداری قهوه بنوشید

 

 

در حالی که بهترین روش برای فرم دادن به ماهیچه ها، ورزش است، ولی شروع چربی سوزی همیشه از آشپزخانه آغاز می شود. یک راه ساده برای خلاص شدن از شر چربی ها بیرون از باشگاه یکی از عاداتی است که ممکن است شما هم جزو طرفدارانش باشید: نوشیدن قهوه. تحقیقات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی (Clinical Nutrition) نشان می دهد، در بین افراد چاقی که مورد مطالعه قرار گرفته بودند، آن هایی که رژیم شان به همراه مکمل قهوه کافئین دار بود به طور قابل توجهی نرخ متابولیسم شان افزایش پیدا کرده و افرادی که وزن شان متوسط بود هم کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند.

 

2. عضلات ساق پا را تقویت کنید

 

 

نمی توانید دو روزه پاهای لاغرتان را خوش فرم کنید. انجام ورزش ساق پای ایستاده در طول روز چه هنگامی که منتظر رسیدن مترو هستید، در حال مسواک زدن دندان ها، می تواند به خوش فرم شدن ساق پایتان کمک کند و ماهیچه های ساق پا را تقویت کرده و متابولیسم تان را بهبود بخشیده و به آب شدن چربی های مخفی شده در بین ماهیچه هایتان کمک کند

 

3. اسکوات انجام دهید

 

 

حرکت اسکوات** را در برنامه روزانه تان بگنجانید و شاهد ناپدید شدن چربی های ناخوسته در پایین تنه خود باشید. اسکوات به خوش فرم شدن ران ها و باسن و حتی ساق پایتان در زمانی کوتاه، کمک می کند. اسکوات یک ورزش سنگین برای پایین تنه است، هر چه زودتر این حرکت را به کارهای روزمره تان اضافه کنید،

 

زودتر شاهد تغییرات عمده در بدن تان خواهید شد. یک مطالعه آلمانی که در مجله پزشکی ورزشی (Sports Medicine) منتشر شد، نشان داد که انجام حرکت اسکوات به ساخت زانوهایی قدرتمند کمک می کند که به صورت بالقوه از افتاده شدن شما در سنین بالا پیشگیری می کند، بدون این که در سایر مفاصل ساییدگی یا سستی ایجاد نماید.

 

** در بدن‌سازی و تناسب اندام، اسکوات یا اسکات حرکتی است چند مفصلی که عضلات چهارسر ران را هدف گرفته اما به خاطر ماهیتی که دارد، عضلات پشت، عضلات سرینی (باسن)، عضلات شکم و عضلات همسترینگ (پشت پا) را هم درگیر می‌کند. اسکوات یکی از حرکت‌های اصلی ورزش وزنه‌برداری قدرتی است و دو حرکت دیگر پرس سینه و ددلیفت هستند.

 

4. شیب تردمیل را افزایش دهید

 

 

می خواهید هر چه زودتر لاغر شده و پاهایتان خوش فرم شود؟ شدت تمرینات ورزشی تان را افزایش دهید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. در واقع تحقیق منتشر شده در سالنامه پزشکی داخلی (the Annals of Internal Medicine) نشان داد که، افزایش شدت تمرینات افراد شرکت کننده در مطالعه، سطح قند خون شان را بهبود بخشیده و همین امر باعث می شود که به طور بالقوه بدنشان تمایل کمتری برای ذخیره چربی داشته باشد و کمتر احساس گرسنگی کنند.

 

5. انجام حرکت پرس پا (Press Onward)

 

 

انجام حرکت پرس پا را در تمرینات خود جای دهید و از فرم گرفتن عضلات پایتان لذت ببرید. پرس پای ثابت می تواند به فعالیت عضلات همسترینگ، باسن، چهار سر ران و ساق پا کمک کند و با هر گرم عضله ای که می سازید، نرخ متابولیسم تان را افزایش دهد. خوشبختانه مجبور نیستید برای رسیدن به نتایج دلخواهتان وزنه های سنگین استفاده کنید، به پیشنهاد محققان افزایش تکرار حرکت با وزنه های سبک تر هم تاثیری مشابه در کاهش وزن و عضله سازی دارد.

 

چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم

6. یاد بگیرید عاشق لانج شوید

 

 

یک تمرین کششی و قدرتی، آن هم یک جا؟ بله لطفا! لانج یک روش عالی برای تاندون های به هم پیچیده پای شماست که باعث سوخت چربی های پایین تنه می شود. به علاوه، برای خوش فرم شدن عضلات پاهایتان هنگام حرکت لانج باید ستون فقرات تان را هم درگیر کنید و کمرتان را تراز نگه دارید.

 

7. پیاده روی کنید

 

 

حتی اگر زمانی را در باشگاه سپری نکرده باشید، هنوز هم می توانید پاهایتان را قوی کرده و چربی هایی که بین ماهیچه هایتان پنهان شده اند، با پیاده روی ساده از دست بدهید. در واقع، محققان در دانشکده اقتصاد لندن دریافتند، افرادی که با سرعت پیاده روی می کنند، نسبت به کسانی که ورزش می کنند یا در باشگاه تمرین می کنند، به طور متوسط چربی احشایی کمتر و BMI پایین تری دارند.

 

8.کلسیم دریافتی خود را افزایش دهید

 

 

کلسیم به طور کلی برای سلامت استخوان مفید است، ضمن این که برای ساختن عضلات قوی هم ضروری است. کلسیم برای بهبود انقباض عضلات ضروری است که این امر سبب بهبود رشد عضلات می شود. خوشبختانه برای افرادی که می خواهند چربی پاهایشان را آب کنند، خوراکی های غنی از کلسیم عالی است. تحقیق منتشر شده در مجله چاقی نشان داد که، افزایش کلسیم دریافتی به طور قابل توجهی از دست دادن چربی در میان افراد چاق مورد مطالعه قرار گرفته در یک رژیم غذایی با کالری محدود را افزایش داده است.

 

9. میان وعده مرکبات بخورید

 

 

به جای استفاده از بارهای پروتئینی که مواد افزودنی شیمیایی زیادی دارند، سعی کنید مقداری مرکبات به رژیم روزانه تان اضافه کنید تا بهتر در مسیر لاغر شدن و خوش فرم شدن پاهایتان قدم بردارید. یک مطالعه که در مجله پزشکی بیوشیمی و تغذیه (Clinical Biochemistry and Nutrition) منتشر شد، نشان داد که مرکبات نسبت به دارونماها به طور قابل توجهی چربی سوزی افراد را افزایش دادند. با در نظر گرفتن این حقیقت که مرکبات سرشار از ویتامین C هستند که با التهاب مبارزه می کند، بهترین میان وعده بعد از ورزش تان را پیدا کردید.

 

10. دو سرعت راه شما برای لاغر شدن است

 

 

زمانی که می خواهید چربی پاهایتان را کم کنید باید به سرعت خرگوش حرکت کنید، نه لاک پشت. تمرینات سریع و شدید مانند دو سرعت، یکی از موثرترین روش ها برای سریع آب کردن چربی هاست. تحقیق منتشر شده در مجله چاقی، نشان داد که ورزش شدید با دوره های کوتاه تر، مثل دو سرعت، به اندازه ورزش های طولانی مدت با شدت متوسط، در کاهش چربی های بدن موثرند، پس شروع کنید و زمانی از برنامه روزانه تان را به ورزش سریع دو سرعت اختصاص دهید.

 

داشتن زانوهای چاق برای خانم ها و آقایان ناخوشایند است . با ورزش کردن و رعایت نکاتی میتوان زانوها را متعادل و متناسب و زیبا کرد . مقاله ی زیر ورزش های مناسبی برای رهایی از چربی های اضافی زانو معرفی کرده است.

 

زانو های چاق میتواند باعث خجالت افراد بخصوص به هنگام پوشیدن لباس های کوتاه و شنا شود. با این حال باید بگوییم که راه کوتاه و سریعی برای از بین بردن آنها وجود ندارد. برای این کار باید از رژیم مناسب و برنامه ی ورزشی منظم پیروی کرد و این تنها راه ممکن برای لاغر کردن پاها میباشد. این نکته را باید افزود که تنها لاغر کردن یک قسمت از بدن ممکن نیست و برای این کار باید چربی های اضافه از تمام نقاط بدن به همین ترتیب زانو و پاها کم شود. نکات زیر در این زمینه به شما کمک میکند.

 

چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم

پیاده روی

راه رفتن بهترین روش ممکن برای روی فرم آوردن پاها و همچنین زانو ها،ران ها و ساق پا میباشد. بنابراین سعی کنید برنامه منظم پیاده روی شدید به مدت نیم ساعت در روز را برای خود ترتیب دهید.

 

این کار در حفط وزن دلخواه و از دست دادن میزان معین چربی بسیار کمک میکند. در حقیقت هرگونه ورزش چه ورزش های هوازی نظیر اروبیک، و یا رقص ،شنا، پیاده روی، و دویدن باید به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در روز انجام شود.

 

رژیم غذایی

برای ازبین بردن چربی های اضافه،شروع به گرفتن رژیم متعادل و مناسب کنید.که از مقادیر زیاد میوه و سبزیجات برخوردار باشد. میزان زیادی آب مصرف کنید چرا که آب به ازبین بردن چربی سراسر بدن کمک شایانی میکند. مصرف غذاهای پرچرب، سرخ کردنی و شیرین را کنار بگذارید. مواد زیر برای پیش بردن رژیم شما بسیار مناسب است:

 

تخم مرغحبوباتغلاتلوبیاسالادگوشت کم چربخیارلبنیات کم چربسبزیجاتآردجو

 

ورزش های زانو

ورزش هایی وجود دارد که مخصوص لاغری پاها میباشند. در زیر به دو ورزش که بسیار مؤثر است اشاره می کنیم:

یکی از بهترین روش ها برای آب کردن چربی های پا ، اسکوات است. برای انجام درست آن، در حالیکه پا ها را به عرض شانه باز کرده اید بایستید. برای حفظ تعادل دست ها را به سمت جلو دراز کنید.

 

در مرحله ی بعد با خم کردن زانو ها به سمت زمین متمایل شوید تا جایی که ران ها با سطح زمین موازی شوند. به مدت یک ثانیه به همین حالت بمانید و سپس به حالت اولیه بازگردید. این کار را تا ده بار تکرار کنید.به مرور همراه با افزایش انعطاف پذیری و تواناییتان سعی کنید تا سه ست ده تایی اسکوات را انجام دهید.

 

ورزش بعدی را با دراز کشیدن بر پشت به روی زمین ،درحالیکه ه پاهایتان کشیده است و دست هایتان در دوطرف خود قرار دارد،شروع کنید. پای راست خود را تا ده سانتیمتر از سطح زمین بالا بیاورید و به مدت ۵ ثانیه در این حالت نگه دارید. سپس با پای دیگر این کار را تکرار کنید. برای هرپا شش بار این ورزش را انجام دهید. این کار به تناسب پاها و زانو ها کمک میکند.

 

باشگاه

اگر شما مقدور به انجام منظم ورزش در خانه نمی باشید،به یک باشگاه ورزشی بپیوندید.مربی ورزشی در باشگاه متناسب به نیاز شما ورزش های لازم را پیشنهاد میکند. در باشگاه شما این امکان را دارید که برای لاغری پا از دستگاه های طراحی شده برای پا استفاده کنید.از دستورات مربی پیروی کنید تا نتیجه ی دلخواه را بگیرید.

 

با نکات گفته شده شما پاهای متناسب و دلخواه را پیدا خواهید کرد. اگر نتایج همچنان قابل مشاهده نبود، از جراحی پلاستی کمک بگیرید. اگرچه این روش توصیه نمیشود، ولی اگر اصرار به انجام آن دارید، با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

 

چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم
چگونه زانوهای خوش فرم داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *