چگونه زیبا و جوان بمانیم

 
helpkade
چگونه زیبا و جوان بمانیم
چگونه زیبا و جوان بمانیم

در این مقاله به روش‌های کم هزینه‌ای خواهیم پرداخت که می‌توانید به کمک آن‌ها سلامت و زیبایی پوست خود را حفظ کنید

اثرات تخریبی نور خورشید و سرعت پایین ترمیم سلول‌های پوست باعث ایجاد لکه‌ها و چین و چروک‌هایی روی پوست می‌شوند. در این مقاله به روش‌های کم هزینه‌ای خواهیم پرداخت که می‌توانید به کمک آن‌ها سلامت و زیبایی پوست خود را حفظ کنید.

بیشتر بدانید : چگونه جوانی مان را حفظ کنیم؟

ممکن است تا ٣٠ سالگی پوست ما زیبا و شفاف به نظر برسد اما به تدریج با برخورد هر تابش خورشید به پوست، زیبایی و لطافت آن تحت‌تأثیر قرار گرفته و لکه‌ها و چروک‌های ریز شروع به نمایان شدن می‌کنند. اولین خطوط و چین و چروک‌ها معمولا در اطراف چشم‌ها و لب‌ها به وجود می‌آیند.بعد از تمام شدن دهه سوم زندگی پوست ما نازک‌تر و ظریف‌تر می‌شود. این قضیه به دلیل‌کم شدن میزان کلاژن و همچنین کاهش سرعت بازسازی سلول‌های پوست است. این حالت ممکن است باعث شود که صورت ما کسل‌کننده و شل به نظر برسد و دیگر گونه‌های شما به آن شادابی گذشته نباشد. از طرفی زندگی‌های مدرن و شلوغ امروزی باعث افزایش استرس شده که همین قضیه می‌تواند روی پوست شما تأثیر بدی داشته باشد.از طرفی دیگر پوست شما مانند دوران نوجوانی و دهه ٢٠ سالگی غیرقابل پیش‌بینی نیست. در این دهه از زندگی تقریبا تمرکز شما باید روی لایه‌بردار‌ها باشد.لایه‌برداری به بازسازی سلول‌های پوست و هیدراتاسیون کمک می‌کند و با بروز لکه‌های پوستی مقابله می‌کند.به دنبال محصولات آرایش و بهداشتی‌ای باشید که مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و ویتامین داشته باشند. این محصولات می‌توانند پوست شما را سالم و جوان نگه دارند.

چگونه زیبا و جوان بمانیم

برس‌های تمیز‌ کننده سلول‌های پوست را تشویق می‌کند تا سریع‌تر خود را تجدید کنند. برس کشیدن همچنین باعث می‌شود که محصولات مراقبتی و بهداشتی بتوانند عمیق‌تر به داخل پوست نفوذ کنند. این کار باعث می‌شود که شما پوستی زیبا و سالم داشته باشید.سعی کنید برای این منظور از تمیز کننده‌هایی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها (مانند چای سبز و سفید)، ویتامین C و اسید‌های آلفا هیدروکسی (AHAs) هستند استفاده کنید.

پوست شما نیاز دارد در هفته دوبار لایه‌برداری شود. این کار را جدی بگیرید. از لایه‌بردارهایی که دانه‌های درشت و نامنظم دارند استفاده نکنید. به جای آن از لایه‌بردارهایی با الیاف مصنوعی و ریز استفاده کنید.

بیشتر بدانید : لایه برداری پوست صورت با چند ماسک خانگی ارزان قیمت!!

هیدراتاسیون یکی از کلیدهای اصلی دروازه سلامت و زیبایی پوست است که در مقابل آسیب‌های اشعه UV و آلودگی‌ها از شما محافظت می‌کند و تولید کلاژن و آلاستین را بهبود می‌بخشد. روزانه حداقل دو بار از مرطوب‌کننده‌های غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها استفاده کنید. این کار را به آرامی و ملایمت انجام دهید.مرطوب‌کننده شما باید حتما حاوی ویتامین C باشد. ویتامین C از پوست شما در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث شفاف و درخشنده‌شدن پوست شما می‌شود.

بیشتر بدانید : کرم مرطوب کننده خانگی با 16 ترکیب طبیعی!!

کرم‌های چشمی را انتخاب کنید که حاوی هیدروکینون و ویتامین C باشد.برای مقابله با پف زیر چشم می‌توانید از کافیین و برای افزایش رطوبت می‌توانید از محصولات حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنید.

بیشتر بدانید : کرم دور چشم تان را با دانستن این نکات بخرید!!

به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مقدار قابل قبولی از پپتید و گلیسیرین باشند. گلیسیرین باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود و پپتید به تولید کلاژن کمک می‌کند. شما می‌توانید از این محصولات قبل از استفاده از مواد آرایشی استفاده کنید یا این‌که از محصولات آرایشی‌ای استفاده کنید که حاوی این مواد هستند. برای پوشاندن کبودی زیر چشم می‌توانید از کرم‌هایی با رنگ‌های گرم‌تر از رنگ پوست خودتان استفاده کنید.

بیشتر بدانید : آموزش تصویری آرایش صورت توسط بابی براون آرایشگر معروف!

هر هفته یک شب از ماسک‌های غنی از آنزیم‌ها استفاده کنید. کرم‌هایی که در طول شب استفاده می‌کنید باید قوی‌تر باشند. لایه‌بردار‌ها و محصولات بدون روغن می‌توانند در افزایش هیدراتاسیون به شما کمک کنند.به‌دنبال محصولاتی بگردید که حاوی پلی‌پپتید باشند. این محصولات باعث جوانسازی و بازسازی پوست می‌شوند. محصولات حاوی گلیکولیک و اسید سالیسیلیک می‌توانند در هیدراتاسیون به شما کمک کنند. رتینول نیز برای خوش فرم شدن پوست‌های نازک، تحریک بازسازی سلولی، کاهش خطوط ریز و درخشندگی پوست مفید است.

بیشتر بدانید : رازهای جوانی و زیبایی برای 40 ساله ها!!

بیشتر بدانید : راز جوانی و افزایش طول عمرتان اینجاست!!

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : shafaonline.ir

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

سوال اساسی بیشتر مردم این است که چگونه جوان بمانیم…

همه جا گفته میشه که  سالخوردگی غیر قابل انکار است، اما چرا تا حد ممکن روند پیر شدنمان را به تاخیر نیاندازیم؟

در این مقاله به مرور ۲۰ نکته در رابطه با اینکه چگونه جوان بمانیم و احساس جوانی داشته باشیم را کنار هم جمع آوری کردیم تا از همین امروز شروع کنیم!

همیشه، همیشه، همیشه از کرم ضدآفتابی با حداقل درجه SPF 30 استفاده کنید و مطمئن شوید که قابیت حفاظت چند منظوره دارد (یعنی از پوست در مقابل اشعه های UVA و UVB مراقبت کند). اصلاً اهمیتی ندارد که هوا ابری باشد یا آفتابی- اشعه‌ها همیشه وجود دارند. و یادتان باشد که هر چند ساعت یک‌ بار مجدداً از کرم استفاده کنید تا توان محافظت از پوست شما را داشته باشد.

خرابی ناشی از اشعه های فرابنفش UVA و UVB نور تا حدود ۹۰% با علائم ظاهری پیری در ارتباط است.

چگونه زیبا و جوان بمانیم

اشعه UV باعث شکستن الاستین، بافتی که خاصیت ارتجاعی به پوست می‌دهد، می‌شود همچنین باعث مات و کدر شدن پوست می‌شود، ظاهری شل به پوست می‌دهد، همچنین باعث ایجاد ناهمواریهایی در خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود که همین باعث ایجاد چین و چروک و ایجاد لکه هایی به خاطر سن و سال در پوست شما می‌شود.

آسیب دیدگی به وجود آمده ممکن است تا سالها مشخص نشود به همین دلیل پیش‌گیری به موقع بسیار اهمیت دارد.

جوان و سالم ماندن زمانی که رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی داشته باشید و با انواع غلات همراه باشد، آسان‌تر است.

این مواد، مواد مغذی که باعث کهنسالی سالم چه از نظر درونی و چه از نظر ظاهری در شما می‌شود را فراهم می‌کنند. میوه‌ها و سبزیجات همچنین به جذب مواد مغذی که از بدن در مقابل جذب رادیکالهای آزاد دفاع می‌کنند، کمک می‌کند و باعث میشود تا احساس جوانی داشته باشیم.

می خواهید بدانید که چگونه به صورت طبیعی جوان تر به نظر برسید؟ روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب تصفیه شده بنوشید تا به حد مطلوبی از سلامتی برسید.

کم شدن آب بدن باعث می‌شود تا پوست خشک و چروک شود. آبرسانی مناسب باعث می‌شود که بافت و سلول‌های پوست دوباره پر شوند و باعث جوان‌ تر شدن و ظاهری سالم‌تر برای پوست شما شوند.

مطمئن شوید که هر روز فعالیت بدنی دارید- اخیراً تحقیقات نشان داده است تمرین‌های شدید به خصوص تمرینهای طولانی مدت می‌تواند باعث شود تا سرعت کهنسالی تقریبا یک دهه در بافت سلولی کاهش یابد.

تمرین ورزشی همچنین جریان خون، انتقال اکسیژن و مواد مغذی را برای فعالیت سلولها در بدن – که شامل سلولهای پوست هم می‌شود را افزایش می‌دهد که باعث میشود ظاهری جوان‌تر و احساس جوانی داشته باشیم.

ورزش نیز با حفظ توده عضلانی و قدرت، حفظ حجم مغز به ویژه در مناطقی که کنترل و هماهنگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، همچنبن باعث کاهش گرگرفتگی‌های مرتبط با یائسگی، بهبود حافظه و عملکرد مغز با توجه به سن  و اضافه کردن حدود ۵ سال به طول عمرتان مرتبط است. (چی از این بهتر؟)

۶ دلیلی که چرا زنان باید برای داشتن اندامی زیبا وزنه بزنند

 

مصرف دخانیات یکی از بدترین کارهایی است که می‌توانید با بدن و پوستتان انجام دهید. برای آن‌که جوان به نظر برسید ترک مصرف دخانیات یکی از کارهای تاثیرگذار است.

سیگار و سیگار برگ باعث کاهش ویتامین C بدن، از بین رفتن کلاژن و ایجاد چین و چروک پوست می‌شود.

همچنین مصرف دخانیات باعث خشکی و بی‌آب شدن پوست و به افراد سیگاری چهره‌ای خشک و مات و کدر می‌دهد. افزایش دفعات مصرف دخانیات چین و چروک بسیار زیادی در اطراف لب ایجاد می‌کند.

الکل (البته در حد اعتدال) می‌تواند منافعی برای سلامتی داشته باشد اما مصرف بیش از حد الکل و کافئین تاثیر منفی هم بر روی سلامت و هم بر روی چهره شما می‌گذارد.

الکل و کافئین باعث کم آب شدن پوست و از بین رفتن مواد مغذی و حیاتی بدنتان می‌شود. الکل باعث گشاد شدن رگهای خونی می‌شود و نوشیدن زیاد الکل این مساله را تبدیل به یک مشکل دائمی می‌کند که منجر به ایجاد ظاهری سرخ و قرمز و ایجاد رگهای اسپایدری می‌شود- که برای کسانی که می‌خواهند جوان به نظر برسند اصلا نشانه خوبی نیست.

مراقبت روتین و روزانه از پوست را با پاک‌سازی به کمک لایه‌برداری ملایم شروع می‌کنیم.

از یک مرطوب‌کنند برای آبرسانی به پوست استفاده کنید تا اجازه دهید پوست محکم و انعطاف‌پذیر بماند و چین و چروک را کاهش می‌دهد.

مواد اولیه‌ ای مانند عصاره چای سبز، ویتامین‌های A، C، E به محافظت از پوست در مقابل رادیکالهای آزاد، افزایش کلاژن و حفظ رطوبت پوست شما کمک می‌کنند.

 

سالخوردگی پوست اثر عوامل بیولوژیکی و محیطی است. در حالی که اولین وسیله دفاعی رژیم غذایی سالم است، بهتر است که از مکمل‌های ضد پیری و مکمل‌های جوانی هم استفاده کنیم تا کمبود مواد غذایی احتمالی جبران شود.

با افزایش سن، حجم صورت به دلیل کم شدن حجم چربی، تراکم استخوان و ماهیچه کم می‌شود و خط و خطوط و همچنین چین و چروک ایجاد شده بیشتر دیده می‌شود.

حالتهای تکراری چهره باعث عمیق تر شدن خطوی اخم می‌شود (منظورخطوط پیشانی است) که باعث ظاهری پیر و عصبانی می‌شود.

علاوه بر این افزایش لک‌های پوست، از بین‌رفتن مویرگها، و جای آکنه‌ها بیشتر به نظر می‌رسند. درمان‌های حرفه‌ای و غیرتهاجمی وجود دارد که می‌تواند روی این عوامل نگران‌کننده تاثیر بگذارند و باعث شوند تا برای مدت طولانی‌تری جوان به نظر برسید. پس با متخصصان پوست در تماس باشید و از انها کمک بگیرید

به یاد داشته باشید که داشتن یک حال خوب درونی، برچهره و ظاهر شما تاثیر زیادی می‌گذارد و شما را جوان و شاداب نگه میدارد

پس سعی کنید تا همیشه شاد و پر از انرژی مثبت باشید. دنیا را ساده بگیرید و روز خود را با حال خوب شروع کنید.

حتما میپرسید چگونه میشود که مشکلاتمان را به کلی فراموش کنیم و شاد باشیم. ببینید دوستان مشکلات برای تمام افراد در سراسر دنیا وجود دارد و هر کسی به نوعی با مسائل گوناگون دست و پنجه نرم میکند اما تنها افرادی میتوانند به راه حل منطقی برسند که با ارامش به مشکلات خود نگاه میکنند و با فکر کردن و گرفتن کمک از مشاورین به حل مشکل میپردازند.

پس دفعه بعد که با مشکلی مواجه شدید یادتان باشد که ارام باشید و با دوستان نزدیکتان یا مشاورین مشورت کنید تا به سرعت مشکلاتتان یکی یکی حل شوند.

۱۰ تا از فواید مهم ورزش کردن

بدن شما نیازمند ذخایر آماده پروتئین است تا کلاژن و الاستین بسازد (مواد لازم برای جوان ماندن پوستتان).

شما نیازی ندارید که به اندازه افراد بدنساز پروتئین مصرف کنید. فقط مصرف یک مقدار کم پروتئین با کیفیت، مانند ماست یونانی ساده و بدون چربی برای صبحانه، لوبیا و یا نخودفرنگی برای ناهار، و مرغ بدون چربی یا ماهی برای شام، هم در هر وعده غذایی کافی است.

۵ دلیل که پروتئین به شما کمک می‌کند لاغر شوید و از چاقی در امان بمانید

همه چربی‌ها بد نیستند – اسیدهای چرب امگا۳ (که در ماهی‌های روغنی، آجیل و غلات یافت می‌شود) با کاهش فرایند بیولوژیک اصلی که با نام کوتاه شدن تلومر شناخته می‌شود که منجر به از بین رفتن بافت و علائم قابل رویت میانسالی می‌شود در ارتباط است.

چگونه زیبا و جوان بمانیم

طبق یک تحقیق که در سال ۲۰۰۷ انجام شده است ارتباطی میان افزایش مصرف امگا ۳ دریافتی و کاهش خشکی و لاغری پوست در دوران میانسالی در زنان آمریکا وجود دارد.

علاوه بر این، امگا ۳ خواص دیگری مثل خاصیت ضدپیری، محافظت از پوست در مقابل خرابی با افزایش مقاومت پوست نسبت به اشعه UV، محافظت از پوست در مقابل رادیکالهای آزاد، کمک به توقف آنزیم‌های متوقف‌کننده تولید کلاژن، دارای خاصیت تنظیم کننده تعادل مواد ضد التهابی در بدن به نام پروستاگلاندین‌ها می‌شود.

جوان بودن به معنای استرس کمتر است. هر روز زمان کوتاهی را در نظر بگیرید -۱۰ تا ۲۰ دقیقه- تا ریلکس کنید، مدیتیشن یا همان مراقبه انجام دهید یا حتی فقط نفس عمیق بکشید که باعث شود نگرانی ها از بین برود و به شما کمک ‌کند تا جوان و شاداب به نظر برسید.

مطالعات زیادی به این نتیجه رسیده‌اند که استرس، شامل شرایطی مانند افسردگی درمان نشده، گوشه‌گیری اجتماعی و اضطراب سرعت پیری را افزایش می‌دهد.

استرس باعث کوتاه شدن  تلومر، که از اجزای اصلی DNA است و قسمتی است که با سلامتی، طول عمر و نرخ پیری شخصی در ارتباط است، می‌شود و زمانی که خیلی کوتاه شوند، امکان تولید و بازسازی سلول ها از بین می‌ رود و باعث از بین رفتن بافتهای بدنی شما می‌شود.

مصرف کالری کمتر با طول عمر بیشتر در ارتباط است. در بعضی مطالعات نشان داده شده است که انجام تمرینات وررزشی و محدود کردن کالری مصرفی تولید هورمون تیروئید به نام T3 را کاهش می‌دهد و سوخت و ساز را کم می‌مد و باعث می‌شود فرآیند پیری کاهش یابد.

ژاپنی‌ها پیرترین جمعیت جهان و بیشترین افراد صدساله (صد سال و بیشتر) را در جهان دارند. و فلسفه اصلی آنها برای احساس جوانی و طول عمر بیشتر، رژیم غذایی مناسب و پرهیز از زیاد خوردن است.

“از آن استفاد کنید یا آن را از دست بدهید” این جمله دقیقا درباره فعالیت مغز ما گفته شده است.

با روشی مشابه، تمرین‌های بدنی که باعث سلامتی مغز و بهبود حافظه بلندمدت، حافظه اپیزودیک و تمرکز می‌شوند، تمرینات مغزی ممکن است بتواند مغز شما را آموزش دهد و کاهش شناختی را حتی تا ۱۰ سال بعد ادامه دهد.

با حل جدول، سودوکو، یادگیری زبان یا مهارت جدید، یا نواختن یک ابزار موسیقی جدید و هرآنچه که ذهنتان را درگیر می‌کند، سعی کنید که مغزتان را جوان، شاداب و فعال نگهدارید و از بیماری های الزایمر و فراموشی خود را واکسینه کنید.

 

داشتن وزن مناسب کلید اصلی جوان‌تر به نظر رسیدن و احساس جوانی داشتن است، پس از دست چربی‌های اطراف شکمتان راحت شوید.

رسیدن به میانسالی غیرقابل انکار است- به عبارتی دیگر ایجاد چربی‌های اطراف شکم فقط به معنای میانسالی نیست، اما خطر زوال عقل را می‌تواند سه برابر کند.

افزایش وزن طول عمر را تا ۷ سال کاهش می‌دهد، هنچنین خطر ایجاد مشکلات دیگری مانند دیابت و بیماریهای قلبی و عروقی را که باعث افزایش خطر مرگ و میر می‌شوند را افزایش می‌دهد. پس برای جوان ماندن با ورزش و رژیم مناسب چربی شکمی خود را کاهش دهید.

۹ راه عالی و کاربردی برای چربی سوزی سریع

 

این یک افسانه نیست، تحقیقات هم نشان داده است که زمانی که خواب کافی نداشته باشید، به نظر دارای جذابیت و سلامتی کمتری هستید و یا ناراحت به نظر می‌رسید. خواب بیشتر به معنای جوان ماندن است.

مطالعات نشان داده است که برای زنان و مردان به طور میانگین خواب شبانه ۶ ساعت یا کمتر باعث کمتر شدن تلومرها و به صورت بیولوژیکی باعث می‌شود تا ۹ سال بیشتر از سن واقعیتان به نظر برسید. نداشتن خواب کافی باعث از بین رفتن بافت مغز و تاثیر منفی بر یادگیری و خافظه می‌شود.

 

مدل خوابیدنتان روی به ‌وجود آمدن چین و چروک صورتتان می تواند تاثیر بگذارد. زمانی که تغییرات ماهیچه‌ها بر خلاف کلاژن است، مثل خندیدن یا اخم کردن، می‌تواند باعث شکستن آن شود. خطوط خواب می‌تواند با مالیده شدن هر شب صورتمان، زمانی که روی بالش است، براثر فشار به تدریج ایجاد شود و خوابیدن به پشت به جای خوابیدن روی صورت یا به پهلو به پیشگیری از ایجاد چین و چروک صورت کمک میکند که همین باعث شادابی و جوانی پوست صورتمان میشود.

داشتن یک شریک در زندگی، چه همسر و چه دوستی مناسب، می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی کهنسالی داشته باشد.

هر دو مورد باعث کاهش استرس می‌شوند و عملکرد مغز را بهتر می‌کنند، ایمنی بدن را افزایش می‌دهند و باعث بهتر شدن حال روحی می‌شوند و به ما کمک می‌کنند تا عمر طولانی‌تری داشته باشیم. میتوانید جوان ماندن را نشانه ‌ای برای قدرت عشق در زندگی در نظر بگیرید.

در واقع داشتن درک درستی از خود و میانسالی به طور میانگین تا ۷٫۵ سال به طول عمرتان اضافه می‌کند و افراد بالاتر از ۴۰ سال که مثبت‌اندیش هستند نسبت به سن بیولوژیکشان تا ۲۰% احساس جوان‌تر کرده و سالم و با نشاط تر زندگی میکنند.

پس یادت باشد که جوان بودن هرگز به سن و سال نیست چون میتوانی ۷۰ ساله باشی اما روحیه جوانی ۳۰ ساله و ظاهر فردی ۵۰ ساله و توانایی جوانی ۳۵ ساله را داشته باشی.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قراره اینجا یاد بگیریم که چطور از همه پتانسیل ها و توانمندی هایی که خدا در وجودمون قرار داده به درستی و بطور کامل استفاده کنیم و یک زندگی شاد و پر از سلامتی و موفقیت داشته باشیم و تو این راه بتونیم به بقیه هم کمک کنیم.

مطالبی که در این سایت قرار گرفته در مسیر رشد شخصی (هدف سازی، تقویت اعتماد به نفس، موفقیت، ارتباط موثر) و ساختن بدنی جذاب و سالم هست که بطور کاربردی و عملی در اختیار شما قرار گرفته.

به این امید که بتونیم در طول این مسیر به هم کمک کنیم و جامعه ای زیبا و شاد رو برای خودمون و نسل های آینده خلق کنیم.


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


رمز عبور *

مرا به خاطر داشته باش


رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

پیر شدن بخشی از روند طبیعی زندگی همه ماست اما به این معنای خوشایند بودن آن نیست. اگر نگران از دست دادن جوانی و شادابی تان هستید باید بگوییم فقط شما نیستید که به این موضوع فکر می کنید. اما نگران نباشید. اگر این روز ها این سوال مهم که چگونه جوان بمانیم در ذهن شما تکرار میشود باید بگوییم ، هنوز هم راه های بسیاری وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید جوانتر و شاداب تر از سنتان بنظر برسید بدون اینکه پولی بابت عمل های جراحی مختلف بپردازید! با مراقبت کردن از پوست و تغییر مدل مو هم می شود جوانتر بنظر رسید. برای دانستن جزییات بیشتر این مطلب را با دقت بخوانید.

چطور جوانتر به نظر برسیم ؟

چگونه جوان بمانیم ؟ روش اول

چگونه زیبا و جوان بمانیم

اگر احساس می کنید پوستتان چروک شده و رو به پیری می رود حتما در انتخاب پاک کننده های پوستتان دقت کنید. مواد آرایشی خشک و خشن که فاقد روغن های طبیعی هستند باعث خشکی بیشتر و پیری بیشتر پوستتان می شوند. دنبال پاک کننده هایی باشید که مناسب سن و جنس پوستتان باشند یا از انواع پاک کننده های ملایم و مرطوب استفاده کنید. خانم ها باید قبل از آرایش کردن پوستشان را مطوب کنند تا از خشکی و چروکیدگی پوست در دراز مدت جلوگیری کنند.

چگونه جوان بمانیم ؟

مرطوب نگه داشتن پوست نقش مهمی در جوان ماندن آن ایفا می کند. اگر پوست خشکی دارید و هیچ وقت آن را مرطوب نمی کنید خیلی زود آثار پیری در صورتتان نمایان خواهد شد. سعی کنید از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که حاوی مواد ضد چروک با درصد بالا هستند. هزاران برند مختلف از مرطوب کننده ها وجود دارد و اگر نمی دانید دقیقا باید کدام یک را انتخاب کنید سعی کنید اول درباره محصولی که می خواهید بخرید اطلاعات کافی بدست بیاورید. مطمئن شوید که محصولی که می خرید عمیق و بسیار مرطوب است.

 چگونه همیشه جوان بمانیم ؟

مرطوب کننده های بسیاری در بازار وجود دارند که حاوی SPF هستند و می توانند از پوست شما در برابر اشعه فرا بنفش خورسید محافظت کنند. استفاده از این نوع کرم ها برای جوان ماندن و حفاظت از پوست ضررویست. نور خورشید یکی از دلایل اصلی پیری زودرس پوست است و متخصصین پوست توصیه می کنند هر روز از کرم های ضد آفتابی که SPF آنها حداقل ۱۵ است استفاده کنید تا از بروز چین و چروک ، لکه های قهوه ای و تغییر رنگ دادن پوستتان جلوگیری شود. علاوه بر این، استفاده از ضد آفتاب از پوست شما در برابر ابتلا به سرطان محافظت می کند.

چگونه جوان و شاداب بمانیم ؟

برداشتن لایه های سطحی و مرده پوست باعث تشویق آن به ساخت سلول های جدید و بازسازی پوست می شود و در نتیجه به جوان کردن پوست کمک می کند. برای این کار می توانید از لایه بردارهای ملایمی که باعث ریزش پوست های خشک و پیر می شوند استفاده کنید. لایه برداری قبل از اصلاح صورت در آقایان به تراشیدن راحت تر موهای صورتشان کمک می کند چون با این کار همه موهای صورت به راحتی دیده می شوند.

چگونه جوان و شاداب باقی بمانیم ؟

اصلاح موهای صورت در آقایان باعث می شود چهره مرتب تر و آراسته تری داشته باشند و جوانتر به نظر برسند. خانم ها نیز از این طریق می توانند با جلا دادن به پوستشان چروک ها و اثرات پیر شدن پوست را پنهان کنند. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

سعی کنید همیشه ریش و سبیل و موهای سرتان را مرتب کنید. موهای زائد گوش ها و بینی را بچینید. وسایل مخصوصی برای اصلاح موهای زائد بینی و گوش بدون درد وجود دارند که می توانید آنها را از داروخانه ها تهیه کنید. هر چه موهای سر و صورتتان در هم ریخته تر باشند سن تان را بیشتر نشان می دهند. با از بین بردن موهای زائد صورت، بینی و گوشها می توانید جلوی مسن به نظر رسیدنتان را بگیرید!

بعضی مواقع ممکن است بعد از یائسگی به دلیل تغییرات هورمونی روی صورت برخی زنان موهای زائد رشد کنند. برای خلاص شدن از موهای زائد راه های مختلفی مثل استفاده از لیزر، اپیلاسیون، کرم های مو بر و همینطور اصلاح صورت با نخ وجود دارد.

چگونه جوان بمانیم و جوان تر به نظر برسیم ؟

ترفندهای بسیار زیادی در آرایش کردن وجود دارد که باعث می شود بسیار جوانتر از سن واقعی تان بنظر برسید. یکی از این ترفندها پنهان کردن لکه و درشت تر نشان چشمهاست. در اینجا برخی ترفندهای آرایشی خانمها را با هم مرور می کنیم:

چگونه میتوانیم جوان بمانیم ؟

چگونه جوان بمانیم ؟ روش دوم 

دندان های سالم و زیبا در جوانتر نشان دادن شما بسیار موثر است. یادتان باشد که به بهداشت و سلامتی دندان هایتان اهمیت ویژه بدهید. همیشه مسواک بزنید و از نخ دندان و دهانشویه استفاده کنید. اگر دندان هایتان زرد است و مشکلات دهان و دندان دارید حتما به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر نیاز به سفید کردن دندان یا درمان پوسیدگی و خرابی دندانهایتان دارید حتما برای رفع آن اقدام کنید.

چگونه باید جوان بمانیم ؟

البته رنگ کردن مو برای همه مناسب نیست. چون بعضی از افراد موهای جو گندمی شان را دوست دارند. ولی با این حال خیلی ها هم با رنگ کردن موهای خاکستری شان سعی می کنند چهره جوانتری داشته باشند و موفق هم می شوند. بهتر است برای رنگ کردن مو رنگی را انتخاب کنید به رنگ موهای خودتان نزدیکتر باشد تا طبیعی تر بنظر برسد. برای این کار می توانید به آرایشگاه بروید یا خودتان در خانه موهایتان را رنگ کنید. فقط یادتان باشد که رنگ مو به خاطر داشتن مواد شیمیایی به موها آسیب می زند بنابراین سعی کنید کمتر از آن استفاده کنید.

چطور جوان بمانیم ؟

اگر مدت هاست که از یک مدل تکراری برای موهایتان استفاده می کنید وقت آن رسیده که مدل های جدید را روی موهایتان امتحان کنید. برای پیدا کردن مدل موی مناسبتان می توانید از مجله های مد و زیبایی کمک بگیرید تا ببینید چه مدل هایی به روز و محبوب هستند. لزومی نداره که برای جوانتر شدن حتما از مدل عجیب و غریب استفاده کنید. یک مدل موی جدید و مناسب حتی اگر ساده هم باشد می تواند ده سال شما را جوانتر نشان بدهد! ما برخی از مدلهای مو را در اختیارتان می گذاریم:

مدل های مو مخصوص خانمها:

چطور میتوانیم جوان بمانیم ؟

پوشیدن لباس هایی که کاملا اندازه تنتان باشند باعث می شود خوش اندام تر و جوانتر برسید. با اینکه آقایان در مقایسه با خانمها تنوع اندامی کمتری دارند اما این مساله درباره آنها هم صدق می کند. پوشیدن لباس های گشاد یا نامناسب برای سن و سالتان فقط باعث می شود پیرتر بنظر برسید.

چطور باید جوان بمانیم ؟

رنگ های شاد و روشن شما را جوان تر،سرزنده تر و پر جنب و جوش تر نشان می دهند و باعث می شوند خودتان هم احساس کنید انرژی بیشتری دارید و سرحال ترید. دست از سر لباس های قدیمی سفید و سیاه و خاکستری تان بردارید و کمد لباس هایتان را با رنگ های قرمز، نارنجی سبز، زرد و رنگ های دیگر زیبا کنید.  درست است که رنگ های تیره شما را لاغرتر نشان می دهد اما به همان میزان هم سنتان را بالاتر می برند.

چگونه زیبا و جوان بمانیم

چی بخوریم تا جوان بمانیم ؟

بعضی خانمها به استفاده از سرویس های طلا و جواهری که آنها را باوقار و باشکوه جلوه بدهند علاقه دارند اما در کنار این وقار و شکوه کمی هم سنشان بیشتر به نظر خواهد رسید. سعی کنید تا جایی که ممکن است از زیور آلات ظریف و نازک استفاده کنید. خانم هایی که حلقه های رنگی دست می کنند هم جوانتر بنظر می رسند چون می توانند آن را با لباس هایشان هم ست کنند.

چکار کنیم تا جوان بمانیم ؟

تحقیقات نشان می دهند که رایحه گریپ فروت نسبت به سایر عطر احساس جوانی بیشتر در خانم ها ایجاد می کند. اما لازم نیست خیلی از آن استفاده کنید. فقط کمی از آن را پشت گوشهایتان بزنید تا معجزه آن را ببینید.

راه کارهایی برای این که جوان بمانیم 

روزی ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. آب باعث مرطوب شدن و جوان ماندن پوست صورتتان می شود. نوشیدن آب کافی باعث سلامت اعضای بدنتان هم باشد و در عین حال که احساس بهتری در شما ایجاد می کند بدنتان را نیز سالم نگه می دارد. فقط یادتان باشد که هنگام غذا خوردن آب نخورید. به جز این مواقع، هر یک یا دو ساعت یکبار آب بنوشید حتی اگر احساس تشنگی نمی کنید.

راه هایی برای جوانتر به نظر رسیدن 

ورزش کردن برای افراد پرمشغله سخت است و ممکن است ندانند دقیقا باید از کجا و چطور شروع کنند. اما سعی کنید کم کم ورزش کردن منظم را در برنامه روزانه تان بگنجانید. ورزش کردن باعث سرگرم شدن و انرژی گرفتنتان می شود و نه تنها باعث می شود جوانتر بنظر برسید بلکه واقعا جوانترتان می کند! اگر ورزش کردنتان را با پیروی کردن از یک رژیم غذایی متعادل ترکیب کنید آن وقت می توانید جلوی بروز بیماریهای مختلف را هم بگیرید.

روش هایی برای جوانتر به نظر رسیدن 

اگر چه هیچ ماده غذایی جادویی وجود ندارد که بتواند شما را ده سال جوانتر کند اما مصرف برخی غذاها شما را جوانتر و سرزنده تر نشان می دهد. اگر قبلا در رژیم غذایی تان از موارد زیر استفاده نمی کردید پیشنهاد می کنیم حتما آنها را به لیست غذایی تان اضافه کنید:

ویتامین c موجود در این میوه خوشمزه تضمین کننده احساس سلامتی وجوانی شماست.

این گیاه پرخاصیت دارای ویتامین c است و به حفظ سلامتی کبدتان کمک می کند.

آنتی اکسیدان موجود در توت ها باعث جوان ماندن و شادابی پوست می شوند.

این گیاه برای پوست و مو بسیار مفید است.

برای سلامتی پوست بسیار مفید و موثر است.

راه جوان ماندن و چگونه جوان بمانیم ؟

چگونه جوان بمانیم ؟ روش سوم

استفاده از مکمل ها راه خوبیست برای اینکه مطمئن شوید بدنتان کمبودی ندارد و در سلامتی کامل هستید.

ویتامین c یکی از ویتامین های محلول در آب است و نقش آنتی اکسیدانی ایفا می کند. به این معنی که از سلول های بدنتان در مقابل رادیکال های مضر حفاظت می کند. علاوه بر این، ویتامین c در بهبود سلامت پوست نقش موثری دارد و نه تنها از پوست بلکه از تمام نقاط بدن در برابر اشعه فرابنفش و مضر خورشید محافظت می کند. بیشتر از ۲۰۰۰ میلی گرم ویتامین c در روز استفاده نکنید چون باعث افزایش احتمال خطر ابتلا به سنگ کلیه می شود.

راه جوان تر به نظر رسیدن 

این ویتامین محلول در چربی کمک می کند تا استخوان های سالم و قوی تری داشته باشید. علاوه براین ویتامین D3 در پیشگیری از سرطان، بیماری های خودایمنی و پیر شدن پوست موثر است. گیرنده های ویتامین D3 در همه جای بدن شما فعالند.

روش جوان تر به نظر رسیدن 

ثابت شده است که ویتامین ب کمپلکس به بهبود سلامت پوست کمک و از بروز آلزایمر نیز جلوگیری می کند.

چکار کنیم تا جوانتر به نظر برسیم ؟

چگونه جوان بمانیم ؟ روش چهارم

تحقیقات نشان می دهند که حداقل ۳ بار در هفته داشتن رابطه جنسی باعث می شود ده برابر نسبت به کسانی که رابطه جنسی ندارند جوانتر بمانید. این مساله به این دلیل است که رابطه جنسی منجر به تولید هورمون رشد در انسان می شود که به حفظ جوانی کمک می کند. اما این به این معنا نیست که فقط برای جوان ماندن رابطه جنسی داشته باشید. شما با این کار توجه و علاقه تان را نیز به همسرتان نشان می دهید.

چطور جوانتر به نظر برسیم ؟

هیچ چیز نمی تواند مثل قوز کردن شما را پیر و سالخورده نشان بدهد! اگر صاف بایستید و حالت مناسبی به بدنتان بدهید جوانتر هم بنظر می رسید. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که ستون فقراتتان را صاف نگه دارید، شانه هایتان را بالا بگیرید و بدنتان را آویزان نکنید. صاف نگه داشتن ستون فقرات باعث می شود سلول های عصبی این ناحیه موثرتر عمل کنند و انرژی بیشتری در بدن داشته باشید و در طول روز احساس آرامش بیشتری کنید.

چگونه جوانتر به نظر برسیم ؟

لازم نیست برای جوان ماندن روزی ۱۰ تا ۱۲ ساعت بخوابید. اما هر وقت که نیاز به خواب داشتید باید حتما بخوابید تا آرامش بگیرید. هر چه سن بالاتر می رود نشانه های خستگی و چروک های دور چشم بیشتر می شود. حتی ممکن است نسبت به قبل بیشتر به خواب نیاز داشته باشید پس حتما ۷ تا ۹ ساعت در شبانه روز بخوابید.

راز جوان ماندن 

حداقل ماهی یکبار ماساژ درمانی کنید. می توانید به مراکز حرفه ای ماساژ بروید یا از نزدیکانتان که به این کار آشنایی دارند بخواهید شما را ماساژ بدهند. ماساژ گرفتن باعث رفع تنش ها و استرس ها می شود و حتی می تواند اندامتان را بلندتر نشان بدهد. از طرف دیگر، ماساژ گرفتن باعث ترشح هورمون آنابولیک در بدن می شود و روند پیر شدن را کند می کند.

راز جوان به نظر رسیدن در پیری 

یوگا ورزشی کم فشار و موثر برای تقویت ذهن و بدن شماست که باعث از بین بردن استرس و تنش و ایجاد احساسات خوشایند در شما می شود. اگر به کلاس های یوگا دقت کنید میبینید که چقدر افراد شرکت کننده در این کلاس ها پر انرژی و سرحال هستند. حداقل هفته ای ۱ یا ۲ بار تمرینات یوگا را انجام بدهید تا معجزه آن را ببینید. علاوه بر این، یوگا راهی عالی برای ورزش کردن، التیام جراحات و زخم ها برای مبتدیان است.

جوان تر به نظر برسید

داشتن زندگی پر از استرس و تنش شما خسته و پیر می کند و چروک های صورتتان را افزایش می دهد. سعی کنید مسئولیت های زندگی تان را کمتر کنید و راه های جدیدی برای مقابله با مسائل مختلف پیدا کنید. حداقل یک ساعت در روز را به آرامش و استراحت خودتان اختصاص بدهید و کارهای سرگرم کننده و آرامش بخش مثل حمام کردن، مثل کتاب خواندن یا تماشای تلویزیون انجام بدهید. اگر چه هیچ وقت نمی توان به طور کامل استرس و تنش را از زندگی حذف کرد اما می توانید به شیوه های موثری آن را به حداقل برسانید.

ترفند های آرایشی برای اینکه جوان بمانیم 

اگر سیگار می کشید سعی کنید هر چه زودتر آن را کنار بگذارید. سیگار کشیدن یکی از بدترین کارهاییست که باعث پیری زودرس می شود. هر چه بیشتر سیگار بکشید لب ها نازکتر، پوستتان خشک تر و پر چین و چروک تر و رنگ ناخن هایتان تیره تر می شود. بدین ترتیب خیلی زود دچار بیماری های مختلف می شوید و سلامتی تان را از دست می دهید.

ترفند های آرایشی برای جوانتر به نظر رسیدن 

خنده و شادی جزو فاکتورهای ضروری زندگی هستند. نشست و برخاست با دوستان شاد و خوش خنده باعث می شود شما هم انرژی بگیرید و شاد شوید. نگران حالت صورتتان هنگام خندیدن نباشید! از ته دل بخندید و اجازه بدهید شادی به قلبتان نفوذ کند. با کسانی معاشرت کنید که شما را می خنداند و در کنار آنها احساس جوانی و نشاط می کنید.

چه آرایشی سن ما را بالا میبرد؟

درباره عوارض جانبی مشروبات الکی کمتر حرف زده می شود اما باید بدانید الکل هم دقیقا مثل سیگار مضر است. مصرف مشروبات الکلی باعث پیری زودرس و ابتلا به بیماری های مختلف می شود. الکل پوستتان را خشک می کند و باعث ایجاد پف زیر چشم و پیرتر به نظر رسیدنتان می شود.

چه ورزشی بکنیم تا جوان بمانیم؟

برای جوان به نظر رسیدن باید خودتان هم جوان فکر کنید. اما لزومی ندارد شبیه نوجوان های نابالغ رفتار کنید یا حرکات بی معنی و خارج از عرف از خودتان نشان بدهید. جوان بودن فکر به معنی مثبت بودن، صمیمی و دوستانه بودن، شاد بودن و دوری از احساساتی مثل خشم و حسادت است.

بهترین ورزش ها برای جوان ماندن

جوان بمانیم 

منبع wikihow

ترجمه اختصاصی از سایت دلبرانه 

بیشتر بخوانید :

چگونه سالم باشیم ؟ | راه های دستیابی به سلامت جسمی، روانی و معنوی

پوست شل شده | چگونه پوست شل شده بعد از کاهش وزن را سفت کنیم؟

چگونه بدون بوتاکس ظاهری جوان و شاداب داشته باشیم؟ (۷ روش جوان تر شدن)

جوان سازی پوست صورت |پوست تان را با این مواد طبیعی جوان کنید

داشتن پوستی زیبا | برای داشتن پوست خوب این عادتها را ترک کنید!

ماسک روشن کننده | ۷ ماسک طبیعی سفید کننده پوست با اثر فوری

سفید کردن پوست | آموزش سفید کردن پوست صورت + نکات مهم 

ماسک های صورت  | فواید استفاده از ماسک‌ ها برای پوست صورت

آبرسانی پوست | اهمیت آبرسانی به پوست + ۲ ماسک آبرسان خوب

دیدگاه

تصویر امنیتی *

بهینه سازی : دلبرانه

اللــهم صــل علــی محــمد و آل محــمد و عجل فرجهــم کلیه حقوق برای این سایت محفوظ است و کپی برداری فقط باذکر منبع با لینک مربوطه بلامانع است Copyright delbaraneh.com © 2019- Allrights Reserved.

بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی

بااین بسته آموزشی آموزگار کودک خود باشید

 

چگونه زیبا و جوان بمانیم

در این مقاله 5 راهکار ساده توصیه شده که به شما امکان می‌دهد روند پیری را به تاخیر بیندازید، جوانتر به نظر برسید و جوانی را بیشتر احساس کنید…

 

اولین راهکار مهم و تاثیرگذار مراقبت از پوست است. وقتی سن افزایش می‌یابد،‌ اولین نشانه بارز آن تظاهر چین و چروکهای روی پوست است. با بالا رفتن سن و استفاده از رژیم‌های زیبایی ناصحیح، پوست خشک‌تر و سفت‌تر شده و در نتیجه چروکیده می‌شود. یکی از نشانه‌های قابل توجه پیری خطوط قابل مشاهده در اطراف چشم است. این خطوط می‌توانند یکی از مهمترین پیامدهای آسیب ناشی از تشعشعات خورشیدی باشند. بنابراین با 3 اقدام معمول می‌توان تا حد زیادی از تعداد چروک‌های دور چشم کم کرد که این سه اقدام شامل شست‌وشو و تمیز کردن، مرطوب نگه داشتن پوست و در آخر هم استفاده از مقادیر مناسب کرم‌های ضدآفتاب است. استفاده از روغن زیتون هم می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی در برطرف کردن چین و چروک‌ها داشته باشد.

 

راهکار دوم برای جوان ماندن این است که وزن خود را کنترل و ورزش کنید. کارشناسان بهداشت عمومی می‌گویند برای مقابله با افزایش وزن ناشی از بالا رفتن سن باید هر فردی حداقل 30 دقیقه در روز فعالیت‌های متعادل ورزشی و تحرک بدنی را انجام دهد. این تمرینات می‌تواند در هر زمینه ورزشی مثل یوگا، ایروبیک، شنا و یا دوچرخه‌سواری باشد. دکتر لینا موگره کارشناس ورزشی دراین‌باره می‌گوید: وقتی شما سن 30 سالگی را رد می‌کنید، انجام یک ترکیب مناسب از تمرینات ورزشی مختلف حائز اهمیت است. اگر احساس می‌کنید که شکمتان در حال بزرگ شدن و عضلات سینه‌هایتان در حال شل شدن است احتمالا به این خاطر است که وزنه بلند نمی‌کنید. کلید بهره‌مند شدن از مزایای ورزش، انجام مداوم و منظم تمرینات است، بنابراین ورزشی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید. همچنین فراموش نکنید که تمرینات و نرمش‌های چهره نیز برای محکم و سالم نگه داشتن عضلات صورت مفید و ضروری است.

 

توصیه سوم دنبال کردن یک رژیم غذایی بر اساس سبزیجات و گیاه خواری است. بدین معنی که در رژیم غذایی شما حتما باید ترکیبی از سبزیجات سبزرنگ، میوه‌ها، دانه‌ها و غلات سبوس‌دار وجود داشته باشد. باید غذاها و سبزی‌هایی را انتخاب کنید که به اصطلاح نمایشی از رنگ‌های رنگین‌ کمان باشند، یعنی ترکیبی از اسفناج، ذرت، گوجه ‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، توت‌فرنگی، تمشک آبی و انگورها که از تمام رنگ‌های میوه‌ها و سبزی‌ها گزینش شده باشند. همیشه به خاطر داشته باشید که بشقاب غذای شما باید 75 درصد حاوی مواد غذایی گیاهی و باقی‌مانده آن شامل منابع غذایی کم ‌چرب پروتئینی مثل تخم‌مرغ، ماهی و یا گوشت باشد. این رژیم غذایی به شما امکان می‌دهد که با شیاطین دوران پیری مثل پوکی استخوان، دیابت و بیماری‌های قلبی مبارزه کنید.

توصیه چهارم این است که روی مصرف کلسیم به مقدار مناسب تاکید داشته باشید. به گفته متخصصان بهداشت و سلامت، مصرف کلسیم و همچنین ویتامین‌d به پیشگیری از پوکی استخوان که عامل اصلی شکستگی‌های استخوانی در زنان است،‌ کمک می‌کند. به ویژه اگر شما سن 50 سالگی را رد کرده‌اید مصرف دوز روزانه 1200 میلی‌گرم کلسیم ضروری است. منابع غنی از کلسیم شامل فرآورده‌های لبنی کم‌ چرب، شیرسویای غنی شده با کلسیم، آب پرتقال و ماهی‌هایی مثل ماهی آزاد و ساردین هستند. اگر نیاز به مصرف مکمل‌های کلسیم دارید حتما در مورد مقدار و نحوه مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

 

آخرین توصیه که البته بسیار حائز اهمیت است داشتن خواب کافی است. پزشکان توصیه می‌کنند که خواب برای عملکرد مناسب و سالم بدن ما یک فاکتور حیاتی است. در حالی که برخی از ما ممکن است در طول شب به سختی 5 تا 6 ساعت بخوابیم و برخی دیگر 9 تا 10 ساعت خواب شبانه داشته باشد، اما متخصصان تاکید دارند که متوسط خوابی که هر فردی برای سالم ماندن نیاز دارد 7 تا 8 ساعت است. توصیه می‌شود که در طول روز نیز چرت‌های کوتاه 10 تا 15 دقیقه‌ای می‌تواند برای استراحت و ایجاد حس سرحالی و انرژی کافی در شما مفید باشد.

منبع: پرداد

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور


این آزمون شخصیت شما را مشخص می کند


سفارش آنلاین کیک تازه خانگی


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

باکلاسهای غیرحضوری،چطورکمک درس فرزندم باشم


همین حالا وکیل بگیر


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

فرادید| بشر از دیرباز آرزو داشته است همچنان که پا به سن می‌گذارد، زیبایی و جوانی پوست خود را حفظ کند. سلول‌های پوست در جوانی پروتئینی به نام کلاژن تولید می‌کنند که سبب نرمی و حفظ استحکام بافت پوست و بازسازی دائمی آن می‌شود. اما با افزایش سن، رفته‌رفته تولید کلاژن کاهش می‌یابد و پوست آسیب‌پذیر می‌شود. این عامل و در کنار آن، داشتن سبک زندگی نادرست سبب تسریع روند پیری پوست می‌شود؛ به طوری که گاهی سن ظاهری افراد بیشتر از عددی که شناسنامه‌شان نشان می‌دهد به نظر می‌رسد.

 

به گزارش فرادید، همه‌ی ما می‌دانیم برای جوان ماندن در درجه‌ی اول لازم است تغذیه‌ی سالم داشته باشیم، ورزش کنیم و حداقل هفت تا هشت ساعت در شبانه روز بخوابیم. البته نوشیدن میزان کافی آب را هم نباید فراموش کرد. اما در این مطلب قصد داریم نکاتی را با شما در میان بگذاریم که نه تنها به شما ظاهری جوان می‌بخشند، بلکه به حفظ این جوانی برای سال‌های طولانی‌تر نیز کمک می‌کنند.

 

چگونه زیبا و جوان بمانیم

به گفته‌ی دکتر “Doris Day “، متخصص پوست در نیویورک سیتی، بسیار مهم است که شب، قبل از پوشیدن لباس خواب، صورت خود را با یک پاک‌کننده‌ی مناسب بشویید. باقی‌ماندن آلودگی، باکتری یا مواد آرایشی روی پوست، سبب بسته شدن منافذ آن می‌شود. اما اگر این آلودگی‌ها را با یک شوینده‌ی مناسب از سطح پوست خود پاک کنید، مواد محافظت‌کننده‌ای که توسط خود پوست ترشح می‌شود و به عمق آن نفود می‌کند باعث بهبود سلامت پوست می‌شود. صبح‌ها نیز پوست خود را تنها با آب ولرم بشویید. اما به یاد داشته باشید که بعد از سن چهل سالگی، به دلیل تغییرات هورمونی، پوست چربی کمتری تولید می‌کند؛ بنابراین شست‌وشوی بیش از حد ممکن است به خشکی، تغییر رنگ چهره و در نهایت ایجاد چین و چروک در پوست بینجامد.

اگر روزانه تنها به مدت ۱۰ دقیقه بدون ضد آفتاب مناسبی که پوست شما را از اشعه‌های UVA و UVB حفظ کند در مقابل آفتاب قرار بگیرید ظرف ۱۲ هفته چین و‌چروک‌ها و کک‌و مک‌ها مهمان پوست شما خواهند شد. اشعه‌های UVA می‌توانند با نفوذ به عمق پوست، به ساختار کلاژن، این کیمیای جوانیِ پوست آسیب برسانند. پس محافظت از پوست در مقابل خورشید بسیار ضروری است.

آنتی‌اکسیدان‌ها علاوه بر تعدیل اثر زیان‌بار تنش‌های روحی بر پوست، در رفع اثر مخرب رادیکال‌های آزاد که باعث پیری پوست می‌شوند نیز مؤثرند. در واقع رادیکال آزاد و سلول آسیب‌دیده‌ی پوست، دو روی یک سکه‌اند. واژه‌ی آزاد در عبارت «رادیکال آزاد» به این معناست که این مواد یک الکترون از دست داده‌اند و برای جبران آن خود را به سلول‌های سالم که هرکدام دو الکترون دارند رسانده و با دزدیدن یک الکترون از سلول، به ساختار آن آسیب می‌زنند. این پروسه باعث تولید آنزیمی می‌شود که کلاژن را می‌شکند. اما در این میان مصرف آنتی‌اکسیدان، سبب خنثی شدن رادیکال‌های آزاد شده و دیگر هیچ‌یک از این اتفاقات ناگوار در بدن ما اتفاق نمی‌افتد. انواع توت، مرکبات، مارچوبه، چای سبز، اسفناج و برخی دیگر از سبزیجات برگ سبز، حاوی آنتی‌اکسیدان هستند. امروزه در برخی محصولات مراقبت پوست نیز آنتی‌اکسیدان وجود دارد که استفاده از آنها نیز می‌تواند مؤثر باشد.

رتینوئید از مشتقات ویتامین A است که در تسربع بازسازی سلول‌های پوستی و تولید کلاژن نقش دارد. به علاوه در از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای پوست نیز موثر است. برای افزایش مقاومت پوست در مقابل عوامل محرک و کمک به حفظ جوانی آن اگر هر سه شب یک‌بار به اندازه‌ی یک نخود از کرم رتینوئید را بر روی پوست صورت خود بمالید بعد از سه ماه تأثیر آن در بهبود چین‌و‌چروک‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

یافته‌های مطالعه‌ای که در ژورنال تغذیه در آمریکا منتشر شده‌ است نشان می‌دهد زنانی که در رژیم غذایی خود مقدار بیشتری از این ویتامین را مصرف کرده‌اند، نسبت به زنان هم‌سن‌و سال خود پوست جوان‌تری دارند و از دست چین‌و‌چروک‌ها بیشتر در امان بوده‌اند. زیرا ویتامین C در تشکیل کلاژن نقش مهمی ایفا می‌کند و بدون آن آمینواسیدها نمی‌توانند به یکدیگر متصل شوند و ساختار پروتئینی کلاژن را شکل دهند. فلفل قرمز، سبزیجات دارای برگ سبز مانند کلم بروکلی، جوانه‌ها، گوجه‌فرنگی، مرکبات و کیوی از جمله منابع غنی از ویتامین C هستند که مصرف روزانه‌ی آنها توصیه می‌شود. در کنار این خوراکی‌ها؛ استفاده از محصولات مراقبت پوست حاوی ویتامین C نیز توصیه می‌شود.

غذاهایی مثل تخم کتان، ماهی قزل‌آلا و بادام، حاوی این چربی مفید هستند. امگا ۳ نرمی و استحکام پوست شما را افزایش می‌دهد.

سعی کنید مصرف چربی‌های مشتق شده از منابع حیوانی را به دلیل افزایش رادیکال‌های آزاد در بدن کاهش بدهید و روزانه بیشتر از ۱۷ گرم از آنها مصرف نکنید.

دکتر”Patricia Farris” معتقد است مصرف زیاد مواد قندی به دلیل افزایش قند خون و بروز پدیده‌ی گلیکاسیون (Glycation) تهدیدی برای زیبایی است. در گلیکاسیون، قند با پروتئین‌ها از جمله کلاژن اتصال برقرار کرده و کلاژن عملکرد خود را از دست می‌دهد. بنابراین روند پیری پوست با افزایش مصرف شیرینیجات افزایش می‌یابد.

با افزایش سن، پروسه‌ی منوفاز روی می‌دهد که در آن سطح استروژن کاهش می‌یابد؛ و چون استروژن در تشکیل کلاژن نقش حیاتی دارد؛ چین‌وچروک‌ها مهمان ناخوانده‌ی پوست ما می‌شوند. اما خوشبختانه این کمبود استروژن را می‌توان با مصرف استروژن گیاهی یا فیتواسترژن جبران کرد. نخود، سویا، لوبیا و انواع مغزها، گزینه‌ی خوبی برای جبران این کمبود به نظر می‌رسند. اگر بتوان کرم‌های حاوی فیتواستروژن را نیز در کنار آن مصرف کرد که چه بهتر.

در فواید ورزش‌کردن برای سلامتی سخن بسیار است. ورزش‌کردن میزان جذب اکسیژن و مواد غذایی مورد نیاز تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و مطالعات دریافته‌اند که زنانی که به‌طور منظم ورزش می‌کنند پوست محکم‌تر و جوان‌تری نسبت به هم‌سن و سال‌هایشان دارند.

MMPS یا «متالو پروتئین ماتریکس»، آنزیمی است که در نتیجه‌ی سیگار کشیدن در بدن تولید می‌شود و به جنگ کلاژن پوست می‌رود. پس سیگاری‌های عزیز اگر سودای داشتن پوستی جوان را در سر می‌پرورانند به عنوان قدم اول باید سیگار کشیدن را ترک کنند.

گلیکو اسید و لاکتیک اسید موجود در این کرم‌ها آلودگی‌های چسبیده به سطح خارجی پوست را حل کرده و سلول‌های مرده را پاک می‌کنند. این کار به پروسه‌ی طبیعی تجدید کلاژن کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست سالم‌تر و جوان‌تر به نظر برسد.

طبق گفته‌ی یک پزشک متخصص پوست، استفاده‌ی درازمدت از یک محصول خاص به تدریج اثر آن را روی پوست کمتر می‌کند. پس بهتر است هر ۶ تا ۱۲ ماه یک‌بار، تغییری در محصولات مراقبت پوست خود ایجاد کنید. به عنوان مثال می‌توانید کرم‌های حاوی آلفا هیدروکسی اسید را جایگزین کرم رتینوئید کنید و تغییری در روند جوان‌سازی پوست خود ایجاد کنید.

ماساژ روزانه‌ی پوست صورت سبب تحریک لنف‌ها و نیز روشن شدن پوست می‌شود. علاوه بر آن به تولید بیشتر کلاژن نیز کمک می‌کند.

 

برگرفته از: www.prevention.com www.mirror.co.uk

زیبایی و جوان ماندن آرزویی همیشگی یک خانم است که در این راه امروزه هزینه هایی بسیار صرف می شود اما اینها به تنهایی کافی نیستند.

بسیاری از ما به دنبال راه هایی برای جوان ماندن هستیم، اگرچه نمی توانید ساعت را متوقف کنید، اما می توانید با نشانه های سالمندی و فرآیند سالمندی با چند حرکت عاقلانه مقابله کنید. نکات این بخش از نمناک به شما کمک خواهد کرد که جوان تر به نظر برسید.

دوری از نور خورشید: 

همیشه، از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید و دقت کنید که طیف وسیعی (مسدود کننده ماورا بنفش UVA و ماورا بنفش UVB )باشد. مهم نیست که روز ابری یا آفتابی باشد اشعه ماورا بنفش همیشه وجود دارد به خاطر داشته باشید که هر چند ساعت یک بار، کرم را دوباره بزنید. 

میزان آسیب نور فرا بنفش خورشید با حدود 90 % نشانه های پیری مرتبط است. اشعه ماورا بنفش، الاستین پوست را از بین می برد، بافتی که قابلیت ارتجاعی خود را دست می دهد منجر به ظاهری مات و شل می شود و همچنین باعث تغییر رنگ پوست، چین و چروک و لکه های پوستی می شود ممکن است این آسیب سال ها ظاهر نشود، بنابراین پیش گیری اولیه بسیار مهم است. 

چگونه زیبا و جوان بمانیم

داشتن رژیم غذایی گیاهی: 

سالم و جوان ماندن وقتی است که یک رژیم غذایی سالم عمدتا از میوه ها و سبزیجات را داشته باشید که با پروتئین و غلات همراه است. این غذاها مواد غذایی کلیدی را فراهم می کنند که از پیری جلوگیری می کنند میوه ها و سبزیجات نیز مصرف فیتو کیمیکال ها را افزایش می دهند که به دفاع در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند. 

نوشیدن مقدار زیادی آب: 

می خواهید بدانید چطور به طور طبیعی جوان تر به نظر برسید؟ هر روز 6 تا 8 لیوان آب تصفیه شده برای حفظ نرمی پوست بنوشید.

خشکی باعث می شود که پوست خشک و چروکیده شود آب و هوای مناسب باعث می شود که بافت های پوست شاداب ، جوان تر و سالم تر شوند.

افزایش فعالیت فیزیکی: 

دقت کنید که هر روز فعالیت روزانه داشته باشید تحقیقات اخیر نشان می دهد که ورزش قوی، به خصوص با شدت بالا، می تواند تا حدود یک دهه سرعت پیری را کاهش دهد ورزش همچنین جریان خون را افزایش می دهد، اکسیژن و مواد غذایی را به سلول ها در پوست بدن منتقل می کند که باعث جوان به نظر رسیدن می شود.

ورزش هم چنین با حفظ تود عضلانی و قدرت، حفظ حجم مغز در مناطقی که بر کنترل ذهن و هماهنگی تاثیر می گذارند،یائسگی زودرس به گرگرفتگی منجر می شود.

اجتناب از مصرف تنباکو: 

سیگار و قلیان کشیدن یکی از بدترین چیزهایی است که می تواند به بدن و پوست آسیب بزند. اگر می خواهید جوان بمانید از سیگار کشیدن اجتناب کنید.

سیگار باعث کاهش ویتامین ث در بدن می شوند و منجر به تجزیه کلاژن و شکل گیری چین و چروک می شود سیگار کشیدن پوست را خشک و پیر می کند و عمل فیزیکی سیگار کشیدن منجر به چین و چروک های بسیار بیشتری در اطراف دهان می شود. 

محدود کردن مصرف کافئین: 

کافئین بدن را بی آب می کند و بدن را از مواد مغذی حیاتی پاک می کنند. 

رژیم مراقبت از پوست: 

برنامه مراقبت روزانه از پوست خود را با یک تمیز کننده آغاز کنید. مرطوب کننده را روی پوست بزنید تا پوست را مرطوب کنید و به آن اجازه دهید تا محکم و انعطاف پذیر باقی بماند و چین و چروک را کاهش دهد.

مواد لازم مثل عصاره چای سبز – ویتامین آ، ث & ایی و اسید هیالو رونیک به محافظت در برابر رادیکال های آزاد، افزایش کلاژن، و حفظ رطوبت کمک می کنند. 

افزایش مصرف مکمل مغذی: 

پیری پوست ناشی از عوامل زیستی است در حالی که اولین خط دفاعی باید رژیم غذایی سالم باشد، یک ایده خوب استفاده از مکمل های زیبایی برای کمک به پوشش دادن هر گونه شکاف است.

مکمل ها همچنین می توانند به شما کمک کنند با افزایش سطح انرژی، بهبود وضعیت و عملکرد سیستم ایمنی و مبارزه با التهاب، احساس بهتری داشته باشید. 

مراجعه مرتب به متخصص پوست و زیبایی:

با گذشت زمان، حجم چهره به دلیل از دست دادن چربی، چگالی استخوان و ماهیچه ، چین و چروک بیشتری را نمایان می کند. حالت های چهره می توانند باعث ایجاد خطوط اخم عمیق شوند که باعث ظاهر پیر یا حتی عصبانی می شود.

علاوه بر این،رنگدانه ها و زخم های آکنه می توانند با بیشتر شدن سن برجسته شوند. چندین روش درمانی غیر تهاجمی برای رسیدگی به این نگرانی ها در دسترس است و به شما کمک می کند که جوان تر به نظر برسید. 

در نظر گرفتن روش های زیبا شناسی:

به خاطر داشته باشید که سلامتی درون بدن روی صورت تاثیر می گذارد با این حال، برخی چیزها (مثل ژن و زمان) می توانند علی رغم بهترین تلاش ها از کنترل ما خارج شوند.

چرا باید از اینکه خوب به نظر برسید و احساس خوبی نسبت به آن داشته باشید، نگران باشید؟ جراحی پلاستیک و جراحی ترمیمی را بررسی کنید تا جراحان تایید شده را پیدا کنید و از آن برای جوان تر شدن استفاده کنید.

مصرف پروتئین:

بدن شما به یک منبع آماده پروتئین برای ساخت کلاژن و الاستین پوست نیاز دارد. نیازی نیست مثل ورزشکارها غذا بخورید هدف از این کار خوردن مقدار کمی پروتئین با کیفیت بالا در هر وعده غذایی، مانند ماست ساده یونانی در صبحانه، لوبیا یا نخود در نهار،ماهی در شام است. 

مصرف چربی بیشتر:

تمام چربی ها بد نیستند اسیدهای چرب امگا 3 (که در ماهی روغنی، آجیل و دانه ها یافت می شود)با کند کردن یک فرآیند بیولوژیکی مهم شناخته شده به عنوان تلومراز منجر به آسیب بافت و علائم قابل مشاهده پیری می شود، همراه بوده است و مطالعه ای در سال 2007، ارتباط بین افزایش مصرف امگا 3 و کاهش خشکی پیری و لاغر شدن پوست در زنان میانسال آمریکایی را نشان داد. 

علاوه بر این، امگا 3 شامل مزایای ضد پیری است که محفاظت از پوست در برابر آسیب نور فرابنفش ، حفاظت آن در برابر رادیکال های آزاد مضر، کمک به مسدود کردن ترشح آنزیم ها، و کاهش التهاب با تعدیل تعادل شیمیایی تقویت کننده و ضد التهاب در بدن می شود. 

بی خیالی و حساس نبودن به مسائل بی اهمیت:

جوان ماندن به معنای استرس کم تر است. بخش کوچکی از وقت را روزانه، حدود 10 تا 20 دقیقه، برای استراحت، مدیتیشن و یا تنفس عمیق داشته باشید در حالی که اجازه دهید نگرانی تمام شود و به خودتان کمک کنید که به طور طبیعی جوان تر به نظر برسید. 

فهرستی طولانی از مطالعات نشان داده اند که استرس، از جمله افسردگی درمان نشده، انزوای اجتماعی و اضطراب می تواند باعث افزایش سن سلولی شود؛ استرس باعث کاهش تلومراز می شود که با سلامت کلی، طول عمر و رشد فردی مرتبط هستند. 

چگونه زیبا و جوان بمانیم

مصرف نکردن کالری بیش از حد: 

خوردن کالری کمتر به طول عمر طولانی مرتبط است و مطالعات دیگر نشان داده اند که ورزش کردن و محدود کردن کالری باعث کاهش تولید هورمون تیروئید به نام T3، کند کردن متابولیسم و کمک به کاهش روند پیری شده است.

مردم ژاپن قدیمی ترین جمعیت جهان را دارند و بیش ترین آنها بالای صد سال سن دارند و بسیاری از فلسفه آن ها در مورد نحوه احساس جوان تر ماندن و پرهیز از پرخوری است. 

تمرین دادن مغز:

“استفاده از آن یا از دست دادن آن” درست هنگامی که به کارکرد مغز می رسد، درست است. به همین ترتیب ورزش فیزیکی به تناسب ذهن با بهبود حافظه بلند مدت و نیز تمرکز مغز کمک می کند، تمرینات مغزی ممکن است قادر به ” آموزش مغز و ادامه کاهش شناختی حداقل تا 10 سال بعد باشد. 

ذهن را با پازل، سودکو، یادگیری زبان و یا مهارت های جدید و یا نواختن یک ابزار فعال نگه دارید. 

آب کردن شکم:

حفظ وزن سالم کلید نگاه کردن و جوان تر شدن است، پس از چربی دور کمر خلاص شوید.

تجمع چربی امعا و احشا تنها نشانه سالخوردگی نیست، بلکه تقریبا سه برابر خطر زوال عقل را بالا می برد اضافه وزن نیز می تواند طول عمر را تا 7 سال کاهش دهد و همچنین شما را در معرض خطر توسعه شرایط دیگر مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی قرار دهد که خطر مرگ و میر را افزایش می دهد. 

فراموش نکردن خواب:

این یک افسانه نیست – حتی علم نشان می دهد که شما کم تر جذاب، کم تر سالم و حتی غمگین به نظر می رسید وقتی که کم خوابی دارید خوابیدن بیشتر به این معنی است که جوان بمانید!

بارها در بخش سلامت نمناک اشاره کرده ایم که مطالعات نشان داده اند خوابیدن 6 ساعت یا کم تر مردان یا زنان در یک شب باعث کوتاه شدن تلومراز و نه سال مسن تر از سن واقعی به نظر رسیدن می شود و نداشتن خواب کافی رشد بافت مغز را افزایش نمی دهد و یادگیری ، حافظه را تحت تاثیر قرار می دهد.

خوابیدن روی کمر:

نحوه خواب می تواند بر نحوه ایجاد چین و چروک بر روی صورت تاثیر بگذارد. درست مانند زمانی که حرکت ماهیچه ها برخلاف کلاژن، مانند خندیدن یا اخم کردن می تواند آسیب را بیشتر کند ، “خطوط خواب” را می توان از طریق خوابیدن روی صورت شکل داد هنگامی که ما با صورت های خود بر روی بالش قرار می گیریم.

خوابیدن روی کمر و یا پهلو ها، فشار را روی صورت کاهش می دهد و به جلوگیری از این چین و چروک کمک می کند. 

داشتن همسر:

داشتن شریک زندگی و همراه، می تواند تاثیر مثبتی روی پیری داشته باشد می توانند به استرس کم تر کمک کنند، عملکرد مغز را بهبود ببخشند، ایمنی و حال را افزایش دهند و به ما کمک کنند بیشتر زندگی کنیم. 

اکتفا نکردن به سن:

هنگامی که به سن پیری می رسید، ذهن پیروز می شود، زیرا مطالعات نشان می دهند افرادی که در سنین پیری به موفقیت می رسند، جوان تر به نظر می رسند.

در حقیقت داشتن درک مثبت از پیری می تواند به معنی 7.5 سال اضافی و طول عمر بیشتر باشد، و کسانی که بیش از 40 سال سن دارند 20درصد نسبت به سن بیولوژیکی خود احساس مثبت تری دارند. 

معاشرت:

طبق تحقیقات دولت آمریکا، انزوای اجتماعی، پیش بینی کننده کاهش عملکرد ذهنی در سنین بالاتر است. متخصصین بر این باورند که این امر ممکن است به دلیل عدم استفاده از طیف گسترده ای از مهارت های ارتباطی باشد.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که بخشی از یک گروه هستند وقتی پیر می شوند سالم تر از افراد منزوی می شوند و دامنه روابط (خانواده، دوستان، کار و غیره) فرد دارای کاهش شناختی کمتری خواهد شد. 

افزایش مصرف آنتی اکسیدان:

با بالا رفتن سن، رادیکال های آزاد بالا می رود، در حالی که تولید آنتی اکسیدان ها – ترکیباتی که می توانند “رادیکال های آزاد” را از بین ببرند کاهش می یابد. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می تواند فرآیندهای سالخوردگی را در بدن و مغز کند کند.

غذاهایی مانند قره قاط و اسفناج می تواند قدرت آنتی اکسیدان خون انسان را تا 10 تا 25 درصد افزایش دهد بنابراین سعی کنید بیشتر از اینها بخورید.

ویتامین A، C و E نقش مهمی در حفاظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد بازی می کنند، ویتامین ها به طور خاص به حفظ سلامت پوست کمک می کند، مثل هویج ، سیب زمینی شیرین، ، کدوتنبل و هندوانه هم منابع خوبی هستند. 

روابط زناشویی:

روابط زناشویی صمیمیت عاطفی را تقویت می کند، ما را آرام می کند، استرس را کاهش می دهد و باعث می شود که احساس خوبی داشته باشیم.

همچنین، در کتابی گزارش دادند زنانی که از کیفیت یا کمیت روابط جنسی خود ناراضی هستند، متوسط عمر خود را کم تر از میانگین سنی دارند در حالی که زنانی که از کیفیت و کمیت راضی هستند امید به زندگی بیشتر از میانگین دارند.

کم خوری: 

احتمالا شما از شنیدن این خبر خوشحال نخواهید شد، اما تحقیقات اخیر نشان داد که کاهش مصرف کالری اثر قابل توجهی بر روی خطر پیشرفت بیماری ها و شرایط مرتبط با پیری دارد از جمله دیابت، مسدود کردن عروق، حملات قلبی و سکته …می تواند زندگی شما را طولانی تر کند!

خود باوری:

افرادی که به لحاظ فیزیکی، ذهنی و اجتماعی فعال هستند، سطح بالایی از آنچه به نام خودکارایی” خوانده می شوند دارند. خودکارآمدی ترکیبی از اعتماد به نفس و خودباوری است و مطالعات نشان می دهد که این یک ویژگی متمایز مهم است.

افرادی که خودکارآمدی بالایی دارند، مشکلات را به عنوان چالش هایی می بینند که باید با آن ها روبرو شوند به عنوان دلیلی برای دو برابر کردن تلاش های خود و این امر خود موجب جوان به نظر رسیدن می شود.

سماتک

چگونه زیبا و جوان بمانیم

50 سالگی سن بسیار بحرانی به خصوص برای خانمها است و اگر می خواهید در 50 سالگی جوان بمانید باید طوری از پوست و بدن تان مراقبت کنید که همانند 30 ساله ها به نطر برسید در اینجا مهمترین روشهای جوان ماندن در سن 50 سالگی را بیان خواهیم کرد. آوکادو هم سرشار از آنتی‌اکسیدانی به نام ویتامین C است و به محافظت از پوست در برابر پیری کمک می‌کند. البته آووکادو چربی‌های ضروری هم دارد. این چربی‌ها کوهی از کلاژن با ساختار پروتئینی می‌سازند که برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست لازم است. شما می‌توانید غیر از خوردن آووکادو آن را به صورت موضعی هم استفاده کنید. استفاده از پوره‌ی آووکادو روی سطح پوست می‌تواند برای پوست‌های خشک و ضعیف جنبه‌ی درمانی داشته و تغذیه‌کننده‌ی خوبی باشد.

 

چگونه در 50 سالگی جوان بمانیم و مثل 30 ساله ها به نظر برسیم؟ شاید در ابتدا کمی مشکل به نظر برسد اما در این مطلب سماتک ما مهمترین رازهای جوان ماندن در سن 50 سالگی را به شما گوشزد خواهیم کرد. هلی بری بازیگر آمریکایی است و تاکنون توانسته جوایز امی و گلدن گلوب را تصاحب کند. بری تنها زن سیاه‌پوستی است که جایزه بهترین بازیگر را دریافت کرده‌است. این هنرمند زیبا متولد سال ۱۹۶۶ میلادی است اما به قدری جوان مانده که نمی‌توان حتی تصورش را هم کرد وی بیش از 50 سال دارد.

 

اما چه چیزی باعث شده او تا این اندازه جوان برسد؟ بدون شک سبک زندگی و رژیم غذایی این هنرپیشه. به همین خاطر، برای اینکه بیشتر با لایف‌استایل هیلی بری آشنا شویم توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

در سن 19 سالگی پزشکان اعلام کردند هیلی بری به دیابت نوع دو مبتلاست. همین باعث شد تا او مجبور به حفظ رژیم غذایی سالم باشد. او از جوانی آموخته چگونه از فیزیک خود نگهداری کند و به همین خاطر بسیار جوان و سالم مانده است.

 

هیلی بری یک هنرپیشه موفق، مادر مهربان و دوست بسیار عالی است و اغلب اطرافیانش از او تعریف می‌کنند. حالا می‌خواهیم در ادامه رازهای سبک زندگی، تغذیه و ورزش‌های او را از زبان خود او برایتان بنویسیم تا در صورت تمایل ادامه دهنده راه او باشید.

 

مواد غذایی

1-در یک آشپزخانه ژاپنی همیشه از چند ماده غذایی استفاده می شود: ماهی، سبزی، سبزی های دریایی، سویا، برنج، میوه و چای سبز.

 

2-به طور روزانه غذای تهیه شده در منزل را میل می کنند. یک وعده غذایی سنتی شامل: ماهی کباب شده، یک کاسه برنج، سبزیجات بخارپز شده، سوپ میسو (سوپ خوراک دریایی)، میوه برش زده برای دسر و چای سبز. مردم ژاپن تقریبا ۱۰ درصد ماهی جهان را مصرف می کنند، اگرچه تنها ۲ درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند. به بیان دیگر هر نفر سالانه ۷۵ کیلوگرم ماهی مصرف می کند در حالی که میانگین مصرف ماهی هر نفر در جهان حدود ۱۷ کیلوگرم است. مصرف روزانه امگا ۳ می تواند راز سلامت و طول عمر آن ها باشد. علاوه بر آن میزان مصرف سبزی، صیفی جات، کلم بروکلی، کلم برگ، کلم پیچ، گلم کلم ژاپنی ها ۵ برابر آمریکایی هاست.

 

3-ژاپنی ها بر استفاده از محصولات تازه و فصلی تاکید دارند. مواد غذایی که در سوپرها عرضه می شود نه تنها تاریخ تولید بلکه ساعت هم دارد. زنان ژاپنی ماهی، گوشت، سبزی یا غذاهای حاضری را که نیم ساعت قبل بسته بندی شده است، خریداری می کنند.

 

4- در هر وعده پرس کوچک اما متنوع می خورند. از کودکی به آن ها یاد داده شده است که باید آرام غذا بخورند و از هر لقمه لذت ببرند. بشقاب های آن ها یک سوم بشقاب های آمریکایی هاست.

 

هیچ گاه نباید بشقاب را کاملا پر کرد.

هر غذا در ظرف مخصوص خود سرو می شود.

هر غذا به گونه ای قرار داده می شود تا زیبایی خود را نمایان کند.

غذا هرچه کمتر بهتر است.

غذا باید تزئین و از سس سبک استفاده شود.

مواد تازه بهتر است.

 

5- اغلب غذاها روی گاز تهیه می شود و از روش های مختلف مانند بخارپز، کباب کردن روی ماهیتابه، سریع تفت دادن، پخت آرام و … استفاده می شود. غذا سبک است و احساس سیری و نه پری ایجاد می کند.

 

6-برنج را جایگزین نان می کنند. این تفاوت مهمی در آداب خوردن بین شرق و غرب است.

مصرف بیش از حد آرد گندم تصفیه شده، علت اصلی چاقی مفرط در کشور آمریکاست.

 

7-در ژاپن صبحانه مهم ترین و مفصل ترین وعده غذایی به حساب می آید که می تواند حاوی چند پرس کوچک شامل برنج بخارپز، سوپ میسو، جلبک، املت یا یک تکه کوچک ماهی … و چای سبز باشد.

 

8-میزان مصرف دسرهای شیرین در ژاپن کمتر از دیگر کشورهاست. البته این موضوع بدین معنا نیست که از خوردن شکلات، شیرینی، بستنی و کیک می پرهیزند.

طرز فکر ژاپنی ها نسبت به آمریکایی ها متفاوت است. در حالی که آمریکایی ها نگران وزن و خورد و خوراک اند، ژاپنی ها طوری تربیت شده اند که بدون نگرانی از غذاهای متنوع استفاده می کنند.

ورزش بخشی از فعالیت های روزمره این مردم است و در کشور خود یک محیط مناسب برای دوچرخه سواری، پیاده روی و … ایجاد کرده اند.

چگونه زیبا و جوان بمانیم

 

9. روغن زیتون، خوراکی فوق‌العاده‌ای است و به عنوان آنتی‌اکسیدانی قوی، از پوست در برابر آلودگی‌ها محافظت می‌کند. از طرفی با اثرات اکسید‌کننده‌ی خورشید بر روی پوست ما هم مبارزه می‌کند؛ زیرا «اکسیداسیون» سلول‌های پوست را بیشتر به مرگ نزدیک می‌کند و این یعنی آرزوی جوان ماندن پوست صورت پَر! پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید حتما از روغن زیتون روی پوست خود استفاده کنید. این روغن شگفت‌انگیز، در محافظت از پوست در 50 سالگی و در برابر آسیب‌ پرتوهای آفتاب مؤثر خواهد بود.

۷۰ درصد این کشور کوهستانی است و بیش از ۲۰۰ آتش فشان دارد.

آمار سواد در این کشور، ۱۰۰ درصد است.

آمار بیکاری در این کشور کمتر از ۴ درصد است.

این کشور ۶ هزار و ۸۰۰ جزیره دارد.

آثار پویانمایی ژاپنی و برنامه های تلویزیونی، ۶۰ درصد برنامه های انیمیشن دنیا را تشکیل می دهد.

 

هیلی بری به انجام ورزش‌های سنگین اعتقادی ندارد و ترجیح می‌دهد یک روز در میان به انجام حرکات هوازی بپردازد تا بدنش روی فرم بماند. تمرکز اصلی او روی شکم و پهلوهاست. تمامی تمریناتی که مربی به او می‌دهد را بدون توجه به سختی آنها به طور کامل و دقیق انجام می‌دهد.

 

هیلی بری به شدت پیرو رژیم غذایی سالم برای جسم و روح است. راز سلامت غذایی او در واقع چیز عجیبی نیست و تقریبا همه می‌دانیم اما رعایت نمی‌کنیم:

حذف قند و شکر
کاهش مصرف غذاهای چرب
کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها

هیلی بری اغلب سبزیجات تازه، مرغ (نه گوشت قرمز)، ماهی و پاستای غلات می‌خورد. او می‌گوید: راز جوان و سالم ماندن این است که بدانید چه زمانی چه ماده غذایی را مصرف کنید!

 

هیلی بری همان‌طور که به بدنش رسیدگی می‌کند برای مراقبت از پوست خود نیز زمان می‌گذارد. او از سن ۱۴ سالگی برای مراقب از پوست خود برنامه دقیق و منظمی داشته و همچنان نیز آن را ادامه می‌دهد. ۳ اصل داشتن پوست خوب از نظر بری به ترتیب زیر است:

پاکسازی پوست
مرطوب نگه داشتن پوست
حرکات کششی

هیلی بری در خانه آرایش نمی‌کند تا پوستش استراحت کند و نفس بکشد. همچنین همیشه سعی می‌کند از ضدآفتاب استفاده کند.

 

مصرف میان وعده سالم

رازهای زندگی «هلی بری» 51 ساله که باعث شده او 31 ساله به نظر برسد

برای افزایش انرژی بدن خود بهتر است به مصرف اسنک‌های سالم و سبزیجاتی که مملو از پروتئین هستند، روی بیاورید. مثلا به جای چیپس سیب‌زمینی، می‌توانید چیپس کدو سبز درست کنید. یا پسته و آجیل را جایگزین بیسکوئیت و بستنی کنید.

چربی‌های سالم و مفید همانند چربی موجود در آووکادو، روغن نارگیل برای پوست بسیار مفید هستند. مصرف کربوهیدرات‌های فراوری شده را تا حد امکان به صفر برسانید.

 

رعایت الویت ها در زندگی

هیلی بری دو فرزند دارد و از اینکه بیشتر زمان خود را در کنار خانواده‌اش سپری کند بسیار خرسند است. وقت‌گذرانی در کنار عزیزان و کسانی که دوستشان دارید نه تنها برای سلامت روحی و بهبود احساسات مفید است بلکه این شادی‌ها سبب تقویت سیستم عمومی بدن و سلامت جسمانی هم می‌شوند.

 

کتاب خواندن

هیلی بری با اینکه مشغله کار و زندگی زیادی دارد اما پیش از خواب و در رختخواب هر شب زمانی را به مطالعه کتاب‌های موردعلاقه خود اختصاص می‌دهد. او باور دارد که خودسازی و خوداندیشی یکی از کلیدهای موفقیت هر فرد در زندگی بشمار می‌رود.

چگونه زیبا و جوان بمانیم
چگونه زیبا و جوان بمانیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *