چگونه شخصیت انیمه ای بکشیم

 
helpkade
چگونه شخصیت انیمه ای بکشیم
چگونه شخصیت انیمه ای بکشیم

چطور با طراحی صورت انیمه ای بکشیم

چطور با طراحی صورت انیمه ای بکشیم

خانه انیمیشن ، خانه ایست برای تمام خانواده ی بزرگ انیمیشن ایران.

اگر شما به فکر انیمیشن سازی یا کشیدن نقاشی های انیمه ی خود هستید و یا حتی فقط میخواهید داستان هایی در مورد کاراکتر های انیمیشن های مورد علاقه ی خود بنویسید، قطعا میخواهید کاراکتری خلق کنید که جذاب باشد و مردم را وادار به تماشای  انیمیشن شما بکند

 با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید تا ما به شما نشان دهیم که چگونه این کاراکتر ها را بنویسید

 

یافتن شخصیت آن ها

چگونه شخصیت انیمه ای بکشیم

 

۱-گروه خونی آنها را تعیین کنید

گروه خونی به عنوان یک شاخص معمول از شخصیت در ژاپن شناخته شده. شما میتوانید از این به عنوان راهی برای اینکه میخواهید شخصیت شما چگونه باشد استفاده کنید.گروه های خونی و شخصیت های همراه آنها اینجا هستند

O -مطمئن، خوش بین و با اراده اما همچنین خود محور و غیر قابل پیشبینی

A -خلاق، آماده و مسئولیت پذیر ولی همچنین خیره سر(حرف گوش نکن) و وابسته به زمان(در زمان های مختلف تصمیمات مختلف میگیرد)

B -فعال و پر شور اما همچنین خودخواه و مسئولیت نا پذیر

AB -سازگار و منطقی اما همچنین فراموشکار و انتقاد کننده

 

۲- روز تولدشان را تعیین کنید

زودیاک(تقویم خورشیدی، صفحه ای که به کمک آن ماه های سال را تعیین میکردند)شرقی باشد یا غربی ؟

میتوانید یکی را برای تعیین شخصیت کاراکتر انتخاب کنید. شما میتوانید از این برای انتخاب سن یا تاریخ تولد کاراکتر استفاده کنید

 

۳-از آزمون شخصیتی مایر بریگز استفاده کنید

اگر میخواهید یک ایده برای شخصیتی که به طور کامل شکل گرفته به دست بیاورید میتوانید تست mayers-briggs را امتحان کنید.این نوع شخصیت ها که بر اساس مطالعات روانشناسی بدست آمده میتواند در شکل گیری شخصیت کاراکتر شما کمک کند.

 

۴-از یک متعادل کننده ی شخصیت استفاده کنید

شما حتما میخواهید مطمئن باشید که شخصیت شما آدم متعادلی باشد(!). تعادل بین صفات مثبت و منفی برای خلق یک شخصیت جذاب و قابل باور لازم است. صفات مثبت و منفی کاراکتر خود را بشمارید و سعی کنید صفات منفی آن کمی بیشتر باشد. در انتهای داستان، کاراکتر شما آنقدر پیشرفت کرده که بر بعضی از صفات بدش غلبه کند. مثال هایی شامل صفات بد:

ور رفتن با هرچیزی(دستکاری کردن)

گاهی اوقات دروغ گفتن

توهین به دیگران

اهمیت ندادن به ناراحت کردن دیگران

متمرکز تنها بر اهداف خود

نداشتن کنترل بر ناراحت کردن دیگران

 غالبا رنجیده شدن، حتی بر اثر اتفاقات کوچک و تصادفی 

معمولا بی پروا و بی فکر

 

۵-برایشان اسمی عالی انتخاب کنید

بسیاری از مردم اعتقاد دارند اسامی افراد میتواند بر شخصیت آنها تاثیر بگذارد. مطالعات نشان داده داشتن اسامی غیرمعمول میتواند به قلدری و یا مشکلات شخصیتی به دلیل مورد آزار و اذیت قرار گرفتن منجر شود. همچنین افرادی(کابالاریان ها) وجود دارند با این باور که نام میتواند کل شخصیت شما را مشخص کند. این، چه درست یا غلط میتواند به شما برای انتخاب نام کمک کند

سعی کنید از انتخاب اسامی خیلی غیر معمول برای شرایط (محیط یا شخصیت) معمولی خودداری کنید. این باعث غیر واقعی جلوه دادن کاراکتر شما میشود.

 

 

خلق داستان های دلربا

 

۱- پایان کار کاراکتر خود را مشخص کنید(در آخر داستان چگونه است؟)

میخواهید هدف نهایی کاراکتر شما کجا باشد؟

چگونه شخصیت انیمه ای بکشیم

میخواهید چه تاثیری در داستان شما بگذارد؟

میخواهید در آخر داستان چه چیز هایی یاد گرفته باشد و چه تغییر هایی کرده باشد؟

شما میتوانید از موقعیت(شخصیت و رفتار) کاراکتر خود در آخر داستان استفاده کنید تا بفهمید آنها را چگونه در ابتدا به تصویر بکشید.

 

۲- آغاز به کار کاراکتر خود را تعیین کنید

حالا که میدانید کجا پایان کار اوست تصمیم بگیرید چگونه و کجا وارد داستان شود(با چه اخلاقیاتی و رفتاری؟) که این باید از نظر منطقی با نحوه و جایی که شخصیت تان به پایان کارش میرسد در تناسب باشد. برای مثال اگر شما کاراکتری میخواهید که در طول داستان یاد گرفته قدر دان دیگران باشد باید در ابتدا شخصیتی را به نمایش بگذارید که از دیگران قدر دانی نمیکند(مثال های عینی بسیاری در انیمیشن های بروز سینما وجود دارد به طور مثال مک کوئین در انیمیشن ماشین ها که در اول داستان تنها به فکر شهرت و محبوبیت خود است اما در ادامه از غرور او کاسته میشود و چیزی مهمتر که همان دوستان خوبش هست رو بدست میاورد). همچنین شما احتمالا میخواهید نشان دهید که چرا او فکر میکند که به مردم دیگر نیاز ندارند.

۳-تصمیم بگیرید چگونه آنها به آنجا میرسند(تغییر صفات بدشان به خوب در انتهای داستان)

به این فکر کردید که میخواهید او کجا شروع کند و به پایان کار خود برسد. حالا، چه چیزی باعث میشود که کسی اینگونه تغییر کند؟ اینجا زمانیست که میتوانید ایده های عالی خود را برای خلق داستان خود بیاورید.

چون چیز هایی که برای کاراکتر شما اتفاق میافتد تا باعث تغییر او شود باعث طرح و داستانی عالی میگردد.

 

۴-از کلیشه ها دوری کنید

نامزدش کشته میشود. در سنین جوانی یتیم میشود. با یک بچه ی جدید رشد میکنند(بچه ی کوچک تر باعث کم توجهی به او میشود)

اینها کلیشه هایی هستند که باعث شروع توسعه ی کاراکتر شما میشوند و چون کلیشه هستند کسالت آور میباشند. سعی کنید از آنها دوری کنید. تلاش کنید توسعه ی شخصیت کاراکتر خود را به طور واقعی نمایش دهید. این باعث میشود مردم به داستان شما علاقه مند تر شده و تمایل بیشتری برای دنبال کردن داستان شما داشته باشند.

 

 

کشیدن کاراکتر خود

  

۱- یک استایل و سبک طراحی انتخاب کنید

کاراکتر های مختلف انیمه های مختلف اغلب در سبک های مختلفی کشیده میشوند. شما میتوانید از سبک طبیعی و استعداد ذاتی خود استفاده کنید یا میتوانید از سبک های هنرمندان کلاسیک و مطرح در هر جانر تقلید کنید.

Shojo و shonen از سبک های مطرح و رایج در انیمه و مانگا هستند.

 

 

۲- کشیدن کاراکتر

به خاطر داشته باشید که شخصیت های بامزه چشم های عریضی دارند و شخصیت های باحال چشمان کوچک و کج

(مبحث طراحی اجزای صورت و بدن بسیار گسترده است و در قالب یک مقاله نمیگنجد اما همین نکات ریز به علاوه ی مقالات کاملی که بعدا خواهیم گفت در شکل گیری شخصیت ها در داخل ذهن کمک خواهد کرد)

۳-  طراحی خود را بر اساس شخصیت کاراکتری که ساخته اید انجام دهید

لباس و لوازم(مانند شمشیر، گردنبند) متناسب با شخصیت انتخاب کنید. اجازه بدهید انتخاب های شما به بازتاب دادن شخصیت کاراکتر شما کمک بکند.

برای مثال اگر شما میخواهید کاراکتر زنی داشته باشید که گرایش بالایی به عملگرا بودن دارد(مانند مریدا در انیمیشن brave– همان دختر مو نارنجی فرفری) کفش های بدون پاشنه را به جای پاشنه بلند به او بپوشانید. اگر میخواهید به گذشته ی یک کاراکتر اشاره کنید، میتوانید به چیزهایی فکر کنید که او میپوشد یا نگه میدارد که برایش مهم است(اهمیت معنوی دارد) برای مثال نام woody در داستان اسباب بازی ها که در پشت کفش او حک شده بود نشانه ای از گذشته بود. خلاق باشید!

 

 

توسعه دادن مهارت هایتان

 

۱-  آناتومی بدن انسان را مطالعه کنید

ساخت کاراکتر هایی که خوب به نظر میرسند با داشتن اطلاعات پایه از آناتومی بدن انسان آغاز میشود. شما نمیخواهید که کاراکترتان عضله ای بیش از حد یا برعکس بدون عضله باشد.

مفصل های بسیار یا خیلی کم. یک بدن بدون تناسب و …

یک کتاب آناتومی خوب بگیرید و در مورد اینکه استخوان ها و ماهیچه های ما کجاست، چگونه به هم متصل شده اند و در کجا تنظیم میشوند مطالعه کنید.

 

۲-  زندگی را طراحی کن

کشیدن یک شخصیت انیمیشن نیاز به دانش اولیه از بدن انسان دارد. هر چه بیشتر بتوانید بدن انسان را طراحی کنید  برایتان کشیدن کاراکتر های انیمیشن راحت تر میشود. پس برای تمرین شروع کنید به کشیدن دوستانتان و حتی خودتان در جلوی آینه.

۳- در حالات متفاوت تمرین کن، ژست ها و حالات حرکتی بدن

برای طراحی حالات حرکتی برای کاراکترتان میتوانید از خود در حالات مختلف عکس گرفته و بعد سعی کنید کاراکترتان را به کمک عکس هایی که گرفتید در حالات مختلف طراحی کنید.

همچنین میتوانید از سایت های مفیدی مثل posemaniacs.com به عنوان مرجع استفاده کنید.

سعی کنید آناتومی را هنگامی که در حال حرکت های مختلف هستید در ذهنتان داشته باشید.

۴- تمرین کنید

هر چه بیشتر تمرین کنید مطمعنا بیشتر موفق خواهید شد.

 

منبع: ۳danimators (wikihow)


به این پست امتیاز دهید!


متوسط آرا
/ ۵٫

واقعا عالی بود.

خیلییییی عالی بود واقعا دستتون درد نکنه❤❤❤

Comment

Name

Email

Website

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


عبارت امنیتی
77 + = 81

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انیماتور های زن هم معرفی میکنید ؟؟

پس کرج چی ؟؟؟

خیلی زیبا بود … ممنون

تمام حقوق برای خانه انیمیشن محفوظ است

admin

فوریه 18, 2020
نقاشی

4 Comments
7,659 Views

نوامبر 22, 2020

سپتامبر 4, 2020

سپتامبر 2, 2020

آموزش طراحی مانگا . چشمان بزرگ، جملات پر معنا و اغراق آمیز و کاراکترهای چیبی (chibi) فقط بخش کمی از جذابیت طراحی و نقاشی انیمه را نشان می دهند؛ البته اینها، به داشتن چند مفهوم از مانگا کمک می کند. ما امروز در این مطلب نکاتی اساسی و کاربردی برای طراحی مانگا قرار داده داده ایم تا شما از آنها پیروی کنید و در طراحی مانگا حرفه ای شوید!چگونه شخصیت انیمه ای بکشیم

اگر شما به دنبال نکاتی برای بهتر شدن در طراحی مانگا و نکاتی برای جلوگیری از اشتباهات هستید، پیشنهاد می کنم که این مطلب را از دست ندهید و با سایت جامع هنر و سرگرمی همراه باشید…

1- آناتومی را یاد بگیرید.

دانستن آناتومی مهم است. شما باید بدانید که چگونه اجزای یک بدن در کنار هم قرار گرفته می شود و چگونه کار می کند – با وجود اینکه اغلب شکل ها و تناسب کاراکترهای مانگا در حد معمول نیستند مانند چشم هایشان.

2- از تصاویر مرجع استفاده کنید.

گذشتن از این مرحله و رفتن به مراحل بعدی کمی وقت گیر است، اما اگر چیزی وجود دارد که نمی دانید چگونه آن را طراحی کنید، یک مرجع برای آن جستجو کنید. به حالت ها و ژست ها، اطراف و… نگاهی بیاندازید – هنر شما خیلی بهتر به نظر می رسد. سعی نکنید چیزی را صرفاً از حافظه بکشید! چراکه جزئیات مهم را فراموش می کنید.

3- از دستورالعمل ها استفاده کنید.

گرچه برخی از هنرمندان با این مخالف هستند، ولی دستورالعمل ها بسیار مفید هستند. آنها به شما کمک می کنند به سرعت یک نقاشی را ترسیم کنید، اشکال و اندازه ها را با یکدیگر مقایسه کرده و از خطاها جلوگیری کنید. هر فرد حرفه ای – هر فرد حرفه ای – کارش را با کشیدن اشکال اساسی قبل از طراحی کاراکتر، شروع می کند.

4- هیچوقت کپی نکنید!

شما می توانید سبک هنرمند مورد علاقه خود را یاد بگیرید ولی این نباید به کپی کردن از سبک آن هنرمند تبدیل شود – اگر شما مبتدی هستید و شروع به کپی کردن کردید، می توانید به راحتی از او تقلید کنید و اگر سبکش نقضی داشته باشد، شما آن را تکرار نکنید. درعوض، هنر آنها را از نزدیک مورد بررسی قرار دهید تا بفهمید کدام قسمت ها را دوست دارید و چرا.

5- در انتقادات شرکت کنید.

این توصیه سختی است که باید از آن پیروی کنید زیرا انتقاد می تواند مانند یک سرزنش کننده به خصوص، انتقاداتی باشد که به شکلی بی ادعا و بی ادبانه یا خشن بیان شده است. لازم نیست هر نقدی را به عنوان یک قانون قبول کنید؛ ولی باید ذهن خود را باز نگه دارید. شخص دیگر ممکن است یک نکته معتبر داشته باشد.

6- منتظر تحسین خانواده و دوستان نباشید.

افرادی که شما را دوست دارند، همیشه می گویند آثار هنری شما عالی است و ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم ممکن است آنها دروغ بگویند. گاهی اوقات، هنرمندان در اوج پیشرفت و تمجید و ستایش کارشان، از تلاش برای پیشرفت دست می کشند. همیشه به دنبال افرادی باشید که انتقادات و پیشنهادات صادقانه و انتقاد سازنده را به شما ارائه دهند. این تنها راهی است که شما به عنوان یک هنرمند رشد خواهید کرد!

7- از میانبرها خودداری کنید.

منظور از میانبرها، این نیست که به جای کشیدن چشم از یک سبک، از سبک دیگری استفاده کنید! بلکه منظور این است که اگر نمی توانید مثلا دست ها یا پاها را بکشید، آنها را مخفی نکنید! از کشیدن دست متنفرید؟ تمرین کنید! شاید با خود فکر کنید که مخفی کردن دست در پشت کمر یا کشیدن کاراکتر از نیم تنه راه ساده و نسبتا خوبی باشد ولی بالاخره که باید مشخص کنید کاراکتر چه لباسی می پوشد! درست می گویم؟ بهتر است اول دست های خراب، عجیب و وحشتناک بکشید و بعد آن را اصلاح کنید. با تمرین کردن، بهتر می شوید.

8- شخصیت های مختلف و متفاوتی را طراحی کنید.

همه ما «شخصیت» مشخصی داریم که دوست داریم آن را بکشیم، و راحت می توان آن را طراحی کرد؛ چه چیبی باشد، چه یک دختر زیبا یا یک پسر زیبا باشد. همانطور که نقاشی های انیمه ای خود را تمرین می کنید، مهم است که همه نوع افراد و کاراکترها را ترسیم کنید. این به طور کلی به طراحی های شما بهبودی می بخشد.

9- ناامید نشوید!

این خیلی آسان است که وقتی می بینید هنرمندان دیگری که از شما بهتر هستند، به خصوص هنرمندان جوان تر، احساس شکست و ناامیدی کنید. اما همه از یک جایی شروع می کنند. اجازه ندهید افراد تازه وارد به شما احساس بدی نسبت به مهارت های خود دهند؛ اجازه دهید آنها را به شما برای بهبود الهام ببخشند.

10- خوشحال باشید!

بهبود مهارت های هنری می تواند بعد از مدتی شما را سرخورده کند و دیگر میل و رغبتی برای حرفه ای تر شدن نداشته باشید؛ اما به خودتان اجازه ندهید که این احساس به شما برسد. طراحی باید سرگرم کننده باشد. فقط آرام باشید، تمام تلاش خود را بکنید و به تمرین کردن ادامه دهید!

Tags آموزش طراحی شخصیت های مانگا آموزش طراحی مانگا آموزش طراحی مانگا pdf آموزش طراحی مانگا با فتوشاپ آموزش کشیدن مانگا pdf آموزش گام به گام طراحی مانگا آموزش گام به گام نقاشی مانگا اصول طراحی کاراکتر اموزش طراحی مانگا اموزش مانگا نویسی برنامه مانگا فارسی بهترین مانگا ها چگونه شخصیت کارتونی خود را بسازیم چگونه کاراکتر بکشیم چگونه کاراکتر طراحی کنیم چگونه نقاشی انیمه ای بکشیم خريد كتاب مانگا خرید کتاب طراحی مانگا دانلود برنامه مانگا فارسی دانلود رایگان کتاب آموزش طراحی مانگا دانلود رایگان کتاب اموزش مانگا دانلود کتاب آموزش طراحی انیمه دانلود کتاب آموزش طراحی مانگا دانلود کتاب اموزش نقاشی انیمه دانلود مانگا امپراتوری طراحی کاراکتر مانگا طراحی مانگا با مداد فرق انیمه و مانگا کتاب چگونه مانگا بکشیم کتاب مانگا کتاب مانگا چیست مانگا های عاشقانه نرم افزار مانگا وسایل طراحی مانگا

آموزش نقاشی هایی درباره ماه محرم به کودکان باعث می شود تا بیشتر با این …

ببخشید میشه یه سایت معرفی کنید که اناتومی اموزش بده

سلام کاربر گرامیآموزش تناسبات آناتومی بدن انسان جهت ترسیم در نقاشی/ اسکیس و…
لینک بالا آموزشی برای آناتومی هست و آموزش های دیگری هم برای طراحی اجزای بدن داره.
به زودی مطلبی درباره طراحی آناتومی در سایت قرار داده میشه.🙂

سلام من عرفان معمارپور هستم 17 سالمه من یه خواسته دارم لطفا لباسم بزارید ممنونچگونه شخصیت انیمه ای بکشیم

سلام
باشه ان شاء الله در اولین فرصت قرار میدیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


آموزش طراحی مانگا pdfDownloads-icon


آموزش کشیدن مانگا pdfDownloads-icon


آموزش طراحی مانگا pdfDownloads-icon


آموزش کشیدن مانگا pdfDownloads-icon

بیشتر و بیشتر محبوب می شوند. کافی است به چند مورد از این تصاویر نگاهی بیندازید تا راز چنین موفقیتی را درک کنید. نکته جادویی در مورد زیبایی مسحورکننده نقاشی ها وجود دارد. تصاویر با اشباع عواطف منتقل شده به روشهای متوسط u200bu200bجذب می شوند.

انیمه تکنیک خاصی برای ساختن نقاشی های ژاپنی با استفاده از مداد است. تفاوت در سایر جهات ژانر نحوه ترسیم چهره و چشم های انیمه است. هنر انیمه به انواع مختلفی تقسیم می شود ، به عنوان مثال ، کمیک یا مانگا. طنزها در ابتدا در ژاپن ظاهر می شدند و در سراسر جهان پخش می شدند. غالباً “مانگا” به صورت سیاه و سفید انجام می شود که روند ایجاد تصاویر را تسریع می کند.

از “مانگا” توسعه سبک “انیمه” مربوط به ژانر انیمیشن شکل گرفت. کارتون های ژاپنی به خاطر سبک شرقی خود در ترسیم شخصیت های کارتونی برجسته هستند. اما در مقایسه با “مانگای” معمول شخصیت ها روشن تر و رنگارنگ تر هستند.

با وجود پیچیدگی ظاهری روند ایجاد تصاویر انیمه ، هر کسی می تواند نقاشی را یاد بگیرد. کافی است مراحل تصویر شخصیت را به درستی برنامه ریزی کنید. آموزش های کاملی وجود دارد که تکنیک های انیمیشن گام به گام را برای هنرمندان مبتدی مانگا آموزش می دهد.چگونه شخصیت انیمه ای بکشیم

جنبه فنی چهره انیمه به خصوص دشوار نیست. می توانید مراحل اصلی نحوه طراحی چهره های انیمه را علامت گذاری کنید:

این اصول اساسی ترسیم چهره های انیمه است. با تغییر نسبت تصویر ، می توانید شخصیت های مختلف را با طیف گسترده ای از حالات چهره به تصویر بکشید.

در کشیدن چهره مشکل خاصی وجود ندارد. برای به تصویر کشیدن یک تصویر زنانه ، می توانید روش فوق را اعمال کنید ، و آن را با جزئیات لازم تکمیل کنید. چگونه چهره شخصیت های زن کارتونی انیمه را ترسیم کنیم؟ ویژگی بارز آنها شکل چانه است که معمولاً تا حد غیر واقعی تیز است. اگرچه گاهی اوقات رئوس چانه بسته به قصد هنرمند می تواند شکل بیضی ، گرد یا تقریباً مربعی داشته باشد.

چشم های دختران به این ترتیب مشخص می شود که لبه بالایی چشم در زیر خط افقی مرکز قرار دارد. مرز پایینی چشم تقریباً در وسط قسمت تحتانی دایره و خط افقی محوری جدایی قرار دارد. فاصله یک چشم تا چشم دیگر برابر با عرض یک چشم است.

گوش ها در سطح چشم ترسیم می شوند و قد آنها معمولاً برابر با طول یک چشم است. دهانی تقریباً در سطح قسمت پایینی دایره و کمی کشیده می شود

پس از اتمام روند طراحی صورت ، تمام خطوط کمکی پاک می شوند و طرح های خطی از فرهای اصلی مدل مو ساخته می شوند. سپس تمام خطوط صورت ، مو به وضوح کشیده می شود ، در صورت لزوم ، قسمت هایی از ابرو یا گوش ها ، پوشیده از رشته ها ، پاک می شود.

برای تکمیل ظاهر ، می توانید گردن ، شانه ها و ریشهای لباس دختر را اضافه کنید. برای اینکه صاف به نظر نرسد ، باید برخی از سایه ها را روی خود صورت اضافه کنید و از موهای سمت راست سر سایه بکشید.

چهره انیمه به طور منحصر به فرد با چشمان رسا و بزرگ مشخص می شود. تابش خیره کننده در آنها به خصوص با دقت انجام می شود. اما چشم ها در حالت بسته فقط با چند خط به تصویر کشیده شده اند. استخوان گونه ، دهان و بینی چندان قابل توجه نیستند و با استفاده از خطوط ریز (و در عین حال کاملاً کوچک) به تصویر کشیده شده اند.

هنگام به تصویر کشیدن موها ، آنها را در قسمت های کوچک نکشید. خطوط مدل مو در یک توده مشخص شده است ، و فقط پس از آن رشته ها و فرها برجسته می شوند.

اگر ما در مورد چگونگی ترسیم چهره شخصیت های انیمه صحبت کنیم ، پس می توانید به آنها غیرواقعی کنید. موها را می توان در غیرقابل پیش بینی ترین رنگ ها رنگ آمیزی کرد ، گوش ها غیر واقعی ترین شکل را دارند و دیگران نیز غیر معمول نشان داده می شوند.

مداد عمدتا برای ترسیم تصاویر انیمه استفاده می شود ، اما از رنگ و گواش نیز استفاده می شود. نکته اصلی این است که تصاویر متضاد و گیرا هستند. شخصیت ها در نقاشی های انیمه همیشه لباس های رنگارنگ و روشن دارند. تفاوت اصلی اشباع رنگ است. شما می توانید با مداد انیمه بکشید ، حتی در این حالت ، چهره ها باید تا حد ممکن رسا و متضاد ساخته شوند ، بدون استفاده از سنگ قلم. برای طراحی ، از نرمتر برای سایه زدن استفاده کنید.

روند ترسیم چهره های انیمه برای بچه ها تفاوت زیادی با نوشتن شخصیت های انیمیشن زن ندارد. چشم ها کمی متفاوت ترسیم می شوند. آنها در یک زاویه به تصویر کشیده شده اند ، کمی مایل به سمت مرکز صورت. خط بالای گوش ها در سطح بالای چشم است. هنگام به تصویر کشیدن دهان ، می توانید کمی لبخند بزنید ، که باعث می شود صورت مردانه تر شود. سایه های موجود در مو به آن عمق و حرکت می بخشد. از آنجا که آنها بی ادب تر هستند ، بنابراین چهره انیمه باید خطوط واضحی داشته باشد. برای بیان بیشتر ، باید چین و چروک های تقلیدی را به وضوح تشخیص داد.

در ابتدای یادگیری تکنیک طراحی انیمه ، برخی از مشکلات ممکن است بوجود بیایند ، اغلب به دلیل نسبت های نادرست. با این حال ، با پیشرفت ، تصاویر جذاب تر می شوند. در آینده ، برای جستجوی انواع ، می توانید از عکس های افراد واقعی استفاده کنید ، و تفاوت های ظریف حالت های چهره آنها را متوجه شوید.

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه چهره دختر انیمه را ترسیم کنید ، این آموزش مفصل همراه با تصاویر به شما کمک می کند. تمام مواد لازم را آماده کنید و می توانیم روند خلاقیت را شروع کنیم. در نتیجه ، ما برای آینده چنین بنیادی خواهیم داشت ، شروع کنیم!

یک بیضی شسته و رفته برای صورت بکشید. آن را به چهار قسمت تقسیم کنید. این پایگاه ما از چهره های انیمیشنی خواهد بود ، به همین دلیل تصویر زیبا و متقارن خواهد شد.

ما شروع به کشیدن بیضی صورت دختر می کنیم. در سبک انیمه غالباً چانه های نوک تیز با خطوط مشخص کشیده می شوند و سرها کمی به سمت بالا منبسط می شوند. بیایید با رسم دو خط یک گردن نازک اضافه کنیم.

تقریباً در وسط بیضی شکل خود ، در محلی که خطوط پایه قطع می شود ، شروع به کشیدن چشم می کنیم. آنها باید بسیار بزرگ ، سبک انیمه باشند. فاصله بین آنها باید برابر با عرض یک چشم باشد. در انیمه ، ابروها باریک و به شکل چند ضربه ساده کشیده می شوند.

قسمت پایین صورت دختر انیمه را به دو قسمت تقسیم کنید. ما یک بینی خال خال و یک دهان کوچک می کشیم. فاصله چانه تا لبها باید برابر فاصله لبها تا بینی باشد. همچنین در این مرحله مردمک ها و عنبیه ، مژه ها ، گوش های شخصیت را با دقت ترسیم می کنیم. خطوط غیرضروری را به تدریج حذف می کنیم تا حواس ما را پرت نکرده و باعث کثیف شدن نقشه نشود.

حالا ما باید مدل موی دختر انیمه خود را بکشیم. فراموش نکنید که کمی از لبه سر عقب بروید ، شروع به کشیدن مو کنید ، در غیر این صورت مدل موی حجیم به نظر نمی رسد.

ما خطوط اضافی را حذف می کنیم ، رشته های بیشتری را به مدل مو اضافه می کنیم تا پویا به نظر برسد. در این مرحله ، مردمکها و عنبیه را سایه می زنم ، مژه های دختر انیمه را با مداد می کشم تا چشم ها روشن و رسا به نظر برسند. توجه داشته باشید که در بعضی نقاط خطوط ضخیم تر از حد معمول است.

درس طراحی چهره ، چشم ها ، گوش ها و بینی یک شخصیت انیمیشن

یک چهره بکشید

این بخش از آموزش به شکل و ساختار صورت انیمه می پردازد ، سپس من نحوه ترسیم هر منطقه را توضیح می دهم 🙂

چانه و گونه ها را بکشید. از متقارن بودن هر دو قسمت اطمینان حاصل کنید. با وجود این واقعیت که همه چیز از نظر ابتدایی ساده به نظر می رسد ، یک اشتباه کوچک می تواند همه چیز را خراب کند.

بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه طراحی چهره انیمه بیندازیم.چگونه شخصیت انیمه ای بکشیم

گردن را بکشید. به عرض آن توجه کنید.

بینی و دهان را بکشید. بیشتر هنرمندان انیمه بینی و لب ها را بسیار کوچک نقاشی می کنند. با این حال ، کسانی هستند که متفاوت عمل می کنند. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد: D

برای دیدن تصویر در اندازه کامل و کیفیت 100٪ روی عکس کلیک کنید.

چشم اضافه کنید. توجه کنید که فاصله آنها از هم چقدر است و چقدر به بینی نزدیک هستند.

برای دیدن تصویر در اندازه کامل و کیفیت 100٪ روی عکس کلیک کنید.

ابرو اضافه کنید در اینجا شما باید توجه داشته باشید که طول آنها از چشم ها چقدر بیشتر است.

برای دیدن تصویر در اندازه کامل و کیفیت 100٪ روی عکس کلیک کنید.

گوش ها را اضافه کنید و صورت آماده است. توجه کنید که من یک خط مو اضافه کرده ام. سر بزرگ … LOL.

برای دیدن تصویر در اندازه کامل و کیفیت 100٪ روی عکس کلیک کنید.

مشاهده 3/4

این اندازه استاندارد سر (برای انیمه) است. پس از افزودن مو ، آنقدر بزرگ به نظر نمی رسد. مو در انیمه نقش بسیار مهمی دارد ، آنقدر مهم است که نیاز به یک درس جداگانه دارد.)

برای دیدن تصویر در اندازه کامل و کیفیت 100٪ روی عکس کلیک کنید.

به زاویه گوش نسبت به چشم توجه کنید.

برای دیدن تصویر در اندازه کامل و کیفیت 100٪ روی عکس کلیک کنید.

ساختار صورت نر کمی متفاوت است (در بیشتر موارد). معمولاً طولانی تر و چانه بارزتر است.

برای دیدن تصویر در اندازه کامل و کیفیت 100٪ روی عکس کلیک کنید.

هنگام کشیدن گردن نر می توانید آن را همانند گردن ماده (معمولاً فقط برای جوانان و نوجوانان) درست کنید. یا همانطور که در تصویر نشان داده شده ، می توانید آن را توسعه یافته تر بکشید.

برای دیدن تصویر در اندازه کامل و کیفیت 100٪ روی عکس کلیک کنید.

نمای کنار

سبک 1

واقع بینانه تر و با جزئیات بیشتر. بینی آنها خیلی تیز نیست. چشم ها کوچکتر هستند. چانه در مردان بیشتر از دختران بیرون زده است.

برای دیدن تصویر در اندازه کامل و کیفیت 100٪ روی عکس کلیک کنید.

سبک 2

سرها بیشتر گرد می شوند. چشم ها بسیار بزرگتر هستند. در اینجا می توانید نوک بینی را تقریباً به صورت مستقیم به چانه وصل کنید.

برای دیدن تصویر در اندازه کامل و کیفیت 100٪ روی عکس کلیک کنید.

راه هایی برای FACE SHADING

طیف گسترده ای از تکنیک های سایه انداز صورت در دسترس است ، در اینجا فقط تعدادی از آنها وجود دارد.

برای دیدن تصویر در اندازه کامل و کیفیت 100٪ روی عکس کلیک کنید.

سعی کنید فاصله کمی بین سایه و بینی ایجاد کنید. معمولاً یک برجسته در بالای گونه و روی لب ظاهر می شود.

کشیدن چشم ها

ایجاد یک چشم ساده: مرحله 1

برای تعریف مرزهای سفید چشم شکلی از این دست را ترسیم کنید. این شکل فقط به عنوان پایه مورد نیاز است ، بعداً حذف خواهد شد.

برای دیدن تصویر در اندازه کامل و کیفیت 100٪ روی عکس کلیک کنید.

گام 2

از هر گوشه خطوط کوتاه کوتاه به بیرون بکشید ، سپس آنها را به هم متصل کنید تا یک قوس تشکیل شود.

برای دیدن تصویر در اندازه کامل و کیفیت 100٪ روی عکس کلیک کنید.

مرحله 3

برای دیدن تصویر در اندازه کامل و کیفیت 100٪ روی عکس کلیک کنید.

مرحله 4

جزئیات نشان داده شده در تصویر را اضافه کنید.

برای دیدن تصویر در اندازه کامل و کیفیت 100٪ روی عکس کلیک کنید.

مرحله 5

این جزئیات را پر کنید و شکل عنبیه را رسم کنید.

سلام! ما در حال شروع یک درس جدید در طراحی مرحله به مرحله هستیم. امروز به انیمه روی می آوریم – ژانر فوق العاده محبوب نقاشی و انیمیشن. بسیاری از کسانی که گرچه یاد می گیرند چگونه انیمه بکشند ، اما بیشتر علاقه مند به انتقال احساسات انیمه و حالات چهره منحصر به فرد شخصیت ها هستند. ما تصمیم گرفتیم کمی به این موضوع نزدیک شویم – و در نتیجه ، اکنون شما درسی راجع به طراحی چهره انیمه مشاهده می کنید.

البته ترسیم چهره انیمه بسیار آسان تر از صورت انسان در سبک واقع گرایانه است. علاوه بر این ، در خود انیمه ، سبک های فرعی زیادی وجود دارد و در برخی از آنها یک تکنیک بسیار پیچیده طراحی وجود دارد. چهره های آنجا با جزئیات بسیار دقیق ، با نقاشی بسیار جدی و وقت گیر ترسیم شده اند. اما امروز قصد داریم یک چهره انیمه را به سبک بسیار ساده ترسیم کنیم. بیایید بر روی فرم سر ، ویژگی های صورت و مدل مو ، یعنی در ابتدایی ترین نکات ، تمرکز کنیم. بنابراین ، درسی را شروع می کنیم که در آن در مورد آن صحبت خواهیم کرد!

بیایید با بیضی شروع کنیم. سر ، همانطور که می دانید ، شکل بیضی دارد ، به عبارت دقیق تر ، شکل آن شبیه تخم مرغ معکوس است – این قانون هم برای یک طرح واقع گرایانه و هم برای ترسیم مربوط است ، همانطور که در مورد ما ، یک شخصیت انیمیشن است.

اکنون خطوط کمکی را ترسیم می کنیم که در طول آنها هنگام ترسیم ویژگی های صورت ، در مراحل بعدی جهت می یابیم. خط عمودی تقارن صورت ، بیضی سر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کند و خط افقی محل قرارگیری چشم ها را ترسیم می کند و یک راهنما برای ترسیم ابروها و بینی ایجاد می کند. با این حال ، هر دو خط به عنوان یک راهنما عمل می کنند.

بیایید یک علامت گذاری اضافی ایجاد کنیم تا مطمئن شویم که هنگام ترسیم ویژگی های صورت قطعاً از دست نخواهیم رفت. یعنی محل چشم را با دو خط اضافی مشخص خواهیم کرد ، آنها باید از مرحله قبل در بالا و زیر خط چشم قرار بگیرند. خط بینی را در زیر پایین ترین چشم ، و خط دهان را در زیر آن قرار دهید. توجه داشته باشید که فاصله خطوط دهان و بینی بسیار کمتر از خط پایین چشم و خط دهان است.

قسمت تحتانی صورت خیلی پهن است ، بنابراین در این مرحله باید آن را کمی باریک کنیم ، و همچنین چانه را کمی تیز کنیم.

اگر خطوط اضافی مرحله اول آنها را پاک کنید ، و رئوس مطالب قبلی را ترک کنید ، تقریباً همان صورت بیضی داریم. ما به این مرحله بسیار توجه می کنیم و با جزئیات آن را کالبدشکافی می کنیم زیرا فرم صورت در ترسیم پرتره بسیار بسیار مهم است. این قانون در ترسیم پرتره از افراد عادی و دروس مربوط به چگونگی حفظ شده است.

عالی است ، اگر مرحله قبلی شبیه تصویر ما بود ، پس ما در مسیر درست هستیم. حال بیایید رئوس چشمهای بزرگ و گرد را ترسیم کنیم. هر کانتور چشم توسط یک جفت خط ایجاد می شود – بالا و پایین ، آنها همچنین پلک هستند. بنابراین ، خط بالا مستقیم تر است ، و پایین تر تر است.

بله ، ما تقریباً فراموش کردیم – شما باید طبق علامت گذاری شده در مراحل قبلی چشم ها را بکشید. در همان مرحله خطوط ابرو را ترسیم می کنیم.

ممکن است فکر کنید این مرحله خیلی تغییر کرده است. با این حال ، اگر خوب دقت کنید ، لیست اقدامات چندان گسترده نیست – ما چشم ها را ترسیم کردیم ، ابروها را ترسیم کردیم ، بینی و دهان را ترسیم کردیم ، و همه خطوط راهنمای غیر ضروری را که دیگر لازم نیست پاک کردیم.

و اکنون شروع به ترسیم آینه روح ، یعنی چشم خواهیم کرد. تا به حال فکر کرده اید که این عبارت با چه ارتباطی دارد؟ در غیر این صورت ، نگاهی به بررسی کوچک خود بیاندازید.

وقتی تحسین این قطعه هنری جالب را حس کردید ، بیایید به شخصیت انیمیشن خود برگردیم. برای آبدار و رسا ساختن چشم ها ، باید خوب کار کنید – ابتدا روی مردمک سیاه رنگ بزنید و سپس عنبیه را سایه بزنید ، فضای مشخص شده در یک دایره در کنار مردمک با ضربه های مستقیم و کوتاه که مستقیماً از مردمک چشم امتداد دارد. فقط مطمئن شوید که یک لکه شراره روی عنبیه برجای بگذارید ، در سمت راست هر مردمک است. برای اینکه دیدن چشم برای شما راحت تر شود – لحظه ای بسیار دشوار ، چه می توانم بگویم ، تصمیم گرفتیم آن را به نمای نزدیک ارائه دهیم.

بله ، البته در اینجا ، شما باید ابروها را سایه بزنید ، اما کاملاً ساده است.

بیایید مدل موها را مشخص کنیم. موها ژولیده ، اما با این وجود کاملاً حجیم هستند. سبک نقاشی انیمه به گونه ای است که در اینجا موها با جزئیات کشیده نمی شوند ، بلکه فقط طرح کلی مدل مو مشخص می شود ، یعنی شکل قسمت بالای سر و گرداب های بزرگ و برجسته. بله ، موی چتری هنوز کشیده می شود ، اما باز هم خیلی دقیق نیست.

ما همیشه می گوییم سایه ها به سبک کمیک (و اگر در مورد سایه ها صحبت کنیم ، نماینده ای کاملاً معمولی از چنین سبکی داریم) در دو مرحله روی هم قرار می گیرند – ابتدا طرح کلی سایه را ترسیم می کنیم و سپس رنگ می کنیم. فقط حالا ، افسوس ، زودتر ما بلافاصله نتیجه نهایی را به شما نشان دادیم ، یعنی رنگ آمیزی شده است.

نحوه ترسیم چهره انیمه اولین درسی است که در آن ما اولین مرحله سایه زدن ، یعنی رئوس مطالب را به شما نشان دادیم. همانطور که می بینید ، سایه ها فقط با موهای صورت و چانه گردن ایجاد می شوند. در اینجا ما فقط باید با کمی کلیک روی مداد ، خطوط کلی را مشخص کنیم.

آخرین مرحله ، روی خطوط سایه ها نقاشی کنید. از سایه مورب در مکانهایی استفاده کنید که سایه کمی ضخیم تر است (مانند ناحیه گردن). اگر همه کارها را درست انجام داده باشید ، در نهایت با چنین پسر انیمیشنی زیبا برخورد خواهید کرد.

این آموزش نحوه ترسیم چهره انیمه بود و توسط هنرمندان سایت نقاشی مورد علاقه شما تهیه شده است. به گروه VK ما بیایید ، مشترک شوید و اطلاعیه های درس جدید را بخوانید ، به زودی می بینیم!

اکنون موضوع را بررسی خواهیم کرد: نحوه طراحی چهره انیمه. اول ، من به شما ساده ترین راه را می دهم.

مرحله 1… می توانید سر انیمه را با یک دایره ساده ترسیم کنید. شکل گرد برای کشیدن سر انیمه ایده آل است.

گام 2… اکنون دایره ای را که تازه رسم کردیم با ایجاد یک خط عمودی در مرکز به 2 قسمت تقسیم کنید.

مرحله 3… حال باید این دایره را به صورت افقی به 3 قسمت مساوی تقسیم کنید.

دایره شما باید به شکلی باشد که اکنون در تصویر است.

مرحله 4… وقتی سر خود را به 3 قسمت مساوی تقسیم کردید ، باید بدانید که چرا. سه قسمت از سر مخصوص مو ، پیشانی و چشم است.

مرحله 5… اکنون که همه موارد فوق را انجام داده اید ، به قسمت بعدی بروید – یک چهره انیمه بکشید.

همانطور که در زیر نشان داده شده ، فضای خیالی بیشتری ترسیم کنید.

این فضای حاوی 2/3 دایره است (از بالای دایره در خط افقی دوم 2/3 دایره است).

مرحله 6… مکانهای تازه ترسیم شده را به صورت افقی تقسیم کنید (همانطور که در زیر نشان داده شده است)… در این فضا ، که ما تازه ترسیم کرده ایم ، شخصیت ما و لب های او بیشتر قرار می گیرند.

مرحله 7… کار بعدی این است که با کشیدن شکل خط “V” دستورالعمل هایی برای صورت ایجاد کنید. این فرآیند می تواند برای پررنگ شدن صورت بسیار مفید باشد.

خط V شکل باید به دایره متصل شود (همانطور که در تصویر نشان داده شده است).

مرحله 8… قبل از قرار دادن چشم ها روی صورت شخصیت خود ، مطمئن شوید که فاصله آنها به طور مساوی است.

مرحله 9… حالا چشم های انیمه را بکشید (ما انواع مختلفی از چشم ها را در آموزش قرار دادیم).

مرحله 10… شما باید بینی را در سلول نشان داده شده در شکل بکشید.

فراموش نکنید که گاهی اوقات بینی به صورت خطی نمایش داده می شود و نقاشی مفصلی ندارد.

بستگی به این دارد که چه نوع بینی و بینی را انتخاب کنید.

مرحله 11… لب ها و دهان شخصیت انیمه را درست در زیر بینی به شکل “V” بکشید (می توانید نحوه کشیدن دهان و لب ها را ببینید).

مرحله 12… حالا شکل گونه ها را بکشید (این مقدار ممکن است بسته به شکل چهره شخصیت متفاوت باشد).

از آنجا که انواع مختلفی از صورت و شکل سر وجود دارد ، می توانید آنها را به هر شکلی که دوست دارید بسازید …

می بینید که گونه ها بیشتر به شکل “L” در سمت چپ و “L” وارونه در سمت راست افتاده اند. اگر گونه های روغنی دوست دارید ، خطوط گردتر را بکشید.

مرحله 13… قد و گوش و چشم یکسان است ، زیرا هر دو به یک اصل تعلق دارند.

مرحله 14… طراحی از انیمه: موقعیت اصلی که ما ترسیم کردیم (خط افقی فوقانی)… خط مو از نقطه ای شروع می شود که خط افقی بالایی و خط عمودی میانی به هم می رسند.

مرحله 15… حالا عنبیه ، مردمک چشم و هایلایت های چشم را بیرون بیاورید.

خطوط غیر ضروری را حذف کنید و تمام!

مرحله 16… صورت و سر انواع زیادی ندارد. در واقع در مقایسه با انواع دیگر نقاشی ها بسیار آسان است ، نتایج بسیار چشمگیری خواهید گرفت.

اکنون ، نحوه قرارگیری خطوط در ارتباط با یکدیگر مهم است ، هر خط صورت را می توانید هر طور که دوست دارید قرار دهید و شکل های جدید چهره دریافت کنید.

توجه داشته باشید ، همانطور که قبلا به شما گفتم ، انیمه مکانی برای خلاقیت است، در اینجا می توانید تخیل خود را توسعه دهید و از ترسیم روشی که دوست دارید ترسی نداشته باشید. شکل زیر شکل چهره هایی را نشان می دهد که در نتیجه حرکت یک خط خاص بدست می آیند.

بیشتر ما آرزو داریم که استعداد هنری داشته باشیم ، بتوانیم مناظر مختلف را روی کاغذ یا بوم به تصویر بکشیم. اما اخیراً ، انیمه بسیار محبوب شده است ، آنها نه تنها می خواهند آن را تماشا کنند ، بلکه نقاشی را نیز یاد می گیرند. بسیاری از مردم تعجب می کنند که یادگیری نحوه طراحی انیمه با مداد چقدر آسان است. توانایی های انسان بی حد و مرز است ، شما فقط به کمی نظریه و موارد دیگر نیاز دارید.

اگر به چگونگی رسم انبه به درستی فکر می کنید ، به احتمال زیاد از آنچه در آن است آگاه هستید. و با این حال ، شایان ذکر است که درگیر شدن در این نوع هنر است. انیمه خلاصه ای برای انیمیشن است ، یعنی کارتونی. در آسیا و کشورهای غربی بسیار محبوب است. تفاوت اصلی انیمه با کارتون این است که در بیشتر موارد ، برای مخاطبان بزرگسال در نظر گرفته شده است. یک ویژگی متمایز ، تصویر شخصیت ها ، ظاهر نامتناسب آنها است. چشم نوازترین عنصر چشمهای عظیم است ؛ در هنگام تصویربرداری به هر ذره توجه ویژه ای می شود. شخصیت ها همیشه احساسی هستند ، خلق و خوی آنها با انواع خطوط صورت ، تصاویر غیر طبیعی اضافی ، به عنوان مثال ، یک قطره عرق ، رگ های متورم و غیره نشان داده می شود. تولید اصلی انیمه در ژاپن انجام می شود ، بیش از چهارصد استودیوی تخصصی وجود دارد.

اگر از قبل مهارت های اساسی در طراحی دارید ، عالی است ، در آینده کار ساده ای خواهد بود. اگر مبتدی هستید و می خواهید اصول طراحی انیمه را از ابتدا یاد بگیرید ، همچنین خوب است ، کاملاً قابل دستیابی است. طیف گسترده ای از شخصیت ها در این سبک وجود دارد ، و حتی شخصیت های بسیار فانتزی ، حداقل Pikachu را می گیرند. اما برای اولین قدم ها ، شما باید با فرم های انسانی شروع کنید ، به تدریج به طرح های دقیق تر بروید. به طور کلی ، کشیدن انواع انیمه بسیار هیجان انگیز است ، زیرا جایی برای چرخش وجود دارد ، در مقابل ظاهر می شود ، و به خصوص با کمک مداد. به تصویر کشیدن چهره ها به سبک انیمه کار دشواری نیست ، در اینجا قانون کلی اعمال می شود ، چشم ها بزرگ هستند و رئوس مطالب بیضی شکل تقریبی است. علاوه بر این ، لباس ها همیشه روشن و متنوع هستند.چگونه شخصیت انیمه ای بکشیم

مانند هر تصویر ، ابتدا باید رئوس مطالب و کانتور نقاشی را مشخص کنید. برای درک سبک تر ، ما گام به گام تصاویر یکی از شخصیت های انیمه را تجزیه و تحلیل می کنیم. یک مستطیل روی کاغذ برای سر ، زیر گردن ، به سمت پایین ، دو نوار شانه ایجاد کنید. با شروع از نوار سمت چپ ، یکی را پایین بیاورید ، این دست است. در لبه آن ، یک دایره بکشید – آرنج ، همچنان به کشیدن دست ، از مستطیل ها ، خطوط ساده استفاده کنید. در انتهای خط راست ، یک دایره نیز برای آرنج بکشید ، از خط با مستطیل برای برس شروع کنید. و در اینجا می توانید نقاشی شخصیت ما را شروع کنید ، ما هنوز روی آن تمرکز نخواهیم کرد.

بیایید جالب ترین قسمت شخصیت ها – چهره را شروع کنیم. شکل آن نیز نزدیک به یک مستطیل است که به یک مثلث متصل می شود. این دو شکل را ایجاد کنید و سپس خطی را که بعد از درز تشکیل شده است پاک کنید. در نتیجه ، ما یک صورت بیضی شکل ، با یک چانه نوک تیز ، رسم شکل نهایی را به پایان می رسانیم. سپس ، یک قوس در بالای صورت کشیده می شود ، یک کلاه برای شخصیت ، گوش ها ، موهایی که کمی از انتها مشخص شده است وجود دارد. بعد ، رسم پاها ، بازوها را تمام کنید ، خطوط اضافی را با پاک کن بردارید. و ما به جزئیات قسمت جلو می رسیم. یک چشم بزرگ ، کمی کشیده به سمت بالا و با مردمکهای سیاه بزرگ ایجاد کنید. رشد کوچک ، فقط با یک مثلث معکوس رسم کنید. در واقع ، رنگ آمیزی جزئیات باقی مانده ، سایه و ایجاد کنتراست بیشتر باقی مانده است. یک مداد ساده برای این کار مناسب است ، سایه های روشن تری ایجاد کنید.

طراحی با مداد همیشه یک فعالیت سرگرم کننده است ، نقاشی با وجود طرح ، با سایه ای کمی گوتیک به دست می آید ، اما زیبایی آن کمتر از آبرنگ نیست. در انیمه ، همانطور که قبلا ذکر شد ، همه شخصیت ها کاملاً روشن هستند ، تأکید زیادی بر احساسات وجود دارد ، انتقال شخصیت و روحیه مهم است. بیایید آن را نقطه به نقطه تقسیم کنیم:

با یادگیری اصول طراحی یک انیمه ، یک تصویر انسانی ، احتمالاً می خواهید سعی کنید یک شخصیت افسانه ای را به تصویر بکشید. همه Pokemon معروف به نام Pikachu ، یک حیوان زیبا و مهربان از کتاب کمیک محبوب است. بنابراین ، ما یک مرد خوب را ترسیم می کنیم:

با مطالعه انیمه ، می توانید به سبک های مختلف آنها بپردازید ، خیال را بهم متصل کنید و حتی ممکن است به شخصیت خودتان برسید.

چگونه یاد بگیریم که انیمه بکشیم؟


میلیون ها نوجوان و جوان در سرتاسر جهان شخصیت های انیمیشن را دوست داشتند. این ژانر کارتونی که در ژاپن ظاهر شد ، امروزه بسیار محبوب است و ویژگی های خاص خود را دارد. اگر همه تفاوت های ظریف را می دانید ، پس یادگیری نحوه طراحی انیمه کار سختی نیست.

تصویری از یک پسر یا دختر به این سبک با طراحی معمول با چشمان بزرگ و گشاد ، بینی و دهان کوچک و نامحسوس و بدون لب بیرون زده متفاوت است. علاوه بر این ، شخصیت های انیمه دارای موهای بلند در رشته های جداگانه و پاهای نامتناسب بلند هستند.

در سبک انیمه ، دختران بسیار زیبا به دست می آیند. هر هنرمند مشتاق می تواند بیاموزد که چگونه با رعایت برخی قوانین ، تصاویر زن را ترسیم کند. شما به یک ورق کاغذ و یک مداد ساده نیاز خواهید داشت.

حرکت به سمت بدن. دختر انیمه باید نقاشی کند:

شما باید لباس هایی را بیاورید و آنها را روی بدن نشان دهید. بدن ، برخلاف سر ، طبق قوانین نقاشی کلاسیک انجام می شود.

وقتی تمام جزئیات نقاشی واضح و روشن شد ، می توانید خطوط اضافی را پاک کرده و شروع به نقاشی کنید. در تصویر شخصیت های انیمه ، همیشه رنگ های متضاد ، جزئیات روشن وجود دارد. موها می توانند از هر نوع ، حتی غیر منتظره ترین رنگها باشند. در مورد لباس نیز می توان همین را گفت. هنگام طراحی انیمه ، نیازی به تاریک کردن و برجسته کردن مناطق جداگانه نیست.

ترسیم شخصیت های انیمه در بین جوانان خلاق یک روند محبوب است. بسیاری از مورخان هنر ، دانشمندان فرهنگ و جامعه شناسان در مورد خوب یا بد بودن جذابیت انیمیشن ژاپنی بحث می کنند. و این هنر شگفت انگیز سرزمین طلوع خورشید همچنان با سرعتی شگفت انگیز قلب کودکان و بزرگسالان در سراسر جهان را به خود جلب می کند.

آیا کودک شما عاشق کمیک و انیمیشن ژاپنی است؟ علاقه او را محدود نکنید! دوره طراحی انیمیشن رویای همه کودکانی است که به این کارتون های محبوب ژاپنی علاقه مند هستند. و اکنون می توانید به کودک خود فرصت دهید تا آرزوی خود را برآورده کند. دوره ما به او کمک می کند تمام اصالت ، قدرت و رسایی این سبک طراحی و همچنین آمیخته با فلسفه ژانر را درک کند. کلاس ها برای کودکان از 9 سال طراحی شده است

ابتدا باید کمی در مورد مفهوم و سبک نقاشی درک کنید. انیمه ژانر محبوب کارتون ژاپنی است.

اصطلاح “انیمه” خود از واژه انگلیسی animation – “انیمیشن ، انیمیشن” ناشی می شود ، اما امروزه این معنی منحصراً آثار ژاپنی از این سبک است. ژاپنی ها با وام گرفتن برخی فناوری ها از انیماتورهای اروپایی و افزودن سنت ها و ویژگی های خاص خود ، شاهکارهای واقعی خلق کردند که در کمتر از نیم قرن می توانست کل جهان را تسخیر کند و به یکی از ویژگی های بارز ژاپن تبدیل شده است.

ژاپن کشنده ترین کشور در جهان است. غالباً ژاپنی ها برای توضیح یک ایده به طراحی می پردازند. آنها در بسیاری از دستورالعمل ها ، پوسترها ، که به طور گسترده ای در زندگی روزمره آنها پر شده است ، از تصاویر استفاده می کنند.

درس های نقاشی انیمه در ژاپن بسیار محبوب است. مفهوم دیگر ارتباط نزدیک با این سبک دارد – “مانگا” – کمیک های ژاپنی. با این حال ، آنها فقط برای کودکان در نظر گرفته نشده اند. مانگا بخشی از فرهنگ ملی ژاپن است. در کمال تعجب ، در ژاپن بیشتر کتاب ها به صورت کمیک نوشته شده اند. کودکان و نوجوانان ، تجار موفق و حتی مادربزرگ ها مانگا می خوانند! هر نوع مانگا برای افراد در یک سن خاص سازگار است. کالج ها و مدارس بسیاری وجود دارند که در زمینه انیمه و نقاشی مانگا مطالعه می کنند. این آموزش چندین سال به طول می انجامد – از اصول طراحی تا یک پروژه پیچیده چند صفحه ای.

Shounen – انیمیشن برای پسران نوجوان (مجموعه تلویزیونی محبوب “Naruto”)

Shojo – انیمیشن برای دختران نوجوان (مجموعه تلویزیونی معروف “Sailor Moon”) ؛

Spokon – در مورد ماجراهای ورزشکاران جوان ، دوستان و مخالفان آنها می گوید. (مجموعه تلویزیونی معروف “یوری روی یخ!”) ؛

Kodomo انیمیشنی است که مخصوص کودکان خردسال ساخته شده است (“Pokemon”) ؛

Josei یک انیمه است که برای مخاطبان زن بالای 18 سال طراحی شده است ، اما بدون محدودیت سنی (“آتلیه بوسه بهشت”)

علاوه بر این ، انیمیشن شامل ژانرهایی مانند فانتزی ، رمز و راز ، درام ، سایبرپانک و موارد دیگر است. انیمیشنی براساس افسانه ها ، افسانه ها ، افسانه ها و مثل های سنتی ژاپنی وجود دارد. انیمیشن واقعی با کیفیت بالا برای علاقه مندان واقعی ژاپن یک لذت است. اینکه فقط یک شاهکار کلاسیک منحصر به فرد از هایائو میازاکی و استودیوی او گیبلی “Spirited Away” ، “Howl’s Moving Castle” ، “Neighbor My Totoro” و بسیاری دیگر وجود دارد که پر از حسن و جادوی شگفت انگیز است.

شخصیت های انیمه را نمی توان با شخصیت های دیگر کارتون های معمولی اشتباه گرفت. خلق آنها یک سیستم پیچیده از نمایش گرافیکی افراد ، شخصیت ها و احساسات آنها است. ویژگی بارز آنها ظاهر درخشان و چشمان بزرگ است. چشم ها در انیمه با نقاشی شگفت انگیز ، دقت خطوط متمایز می شوند ، روح را با بازی سایه ها منتقل می کنند. نقش چشم ها توسط سایر صفات ظاهری انجام می شود. مدل مو و رنگ مو غیر معمول ، لباس به معنای واقعی کلمه در نگاه اول اجازه می دهد تا شخصیت و ویژگی های شخصیت را تعیین کند ، احساسات او را تشخیص دهد. انتقال احساسات است که اساس همه فرهنگ انیمه است. برای آنها ، تکنیک های خاص و کل سیستم تغییر شکل صورت ، شکل و سایر جزئیات ، از جمله لباس ، ایجاد شده است.

دروس نقاشی انیمه برای مبتدیان از مدرسه CODDY دقیقاً با هدف مطالعه ویژگی های سبک و تسلط بر تکنیک ها و تکنیک های اصلی این سبک است. یادگیری اصول انیمه نقاشی بهتر است با مداد شروع شود. آشنا ، راحت و کاربردی است. با این حال ، بیشتر نقاشی های انیمه با جوهر کشیده شده است. دوره ما شامل چندین ماژول است. در مرحله اول ، بچه ها اصول نقاشی را با مداد فرا می گیرند ، فنون خاصی را می آموزند و با تاریخ ، فرهنگ و فلسفه انیمیشن ژاپنی آشنا می شوند. در ماژول دوم ما با استفاده از نشانگرها و رنگ ها ، کارهای هنری را به صورت رنگی ایجاد خواهیم کرد.

پس از اتمام دوره ، کودک شما یاد می گیرد:

یادگیری به روشی بازیگوشانه صورت می گیرد ، بنابراین هر کودک در دوره ما با لذت و مطمئناً با یک نتیجه موفق درگیر می شود. همراه با یک معلم باتجربه و گروهی از افراد همفکر ، هر جوان عاشق انیمه مهارت های هنری خود را توسعه داده و قادر به اختراع و خلق شخصیت های شگفت انگیز ، داستان های جذاب و دنیای خارق العاده است. و شما ، با دیدن نتایج کار او ، می توانید شور و اشتیاق او را بهتر درک کنید. کودک خود را با امکانات بی پایان برای رشد خلاقانه ارائه دهید!

در طول آموزش ، ما هم جنبه عملی س evaluateال را ارزیابی می کنیم (چگونه این کار را انجام دهیم؟) و هم درک موضوع (چرا و چرا).

دانش آموزان دانش خود را با حل مسائل به روش خود ، توضیح الگوریتم ها به زبان خود ، کمک به همکلاسی ها در تصحیح اشتباهات و ایجاد ارائه پروژه های تکمیل شده خود نشان می دهند.

چگونه شخصیت انیمه ای بکشیم

انیمه یک روش نقاشی ویژه ژاپنی است. نقاشی ها در این سبک از ژانرهای دیگر متفاوت است ، در درجه اول نحوه کشیدن صورت و چشم ها متفاوت است. انیمیشن انواع مختلفی دارد ، مانند کمیک یا مانگا. این همچنین شامل یک کارتون محبوب درباره Pokemon است. تعداد زیادی پوکمون وجود دارد ، اما مهمترین چیز Pikachu است ، با صاحب آن. ترسیم شخصیت ها در این سبک کاملاً هیجان انگیز است ، زیرا تصویر در تضاد ظاهر می شود ، حتی اگر با یک مداد معمولی نقاشی کنید. به تصویر کشیدن چشم و صورت به سبک انیمه کار دشواری نیست ، زیرا چشم ها همیشه همیشه بزرگ هستند و می توان بیضی شکل صورت را تقریبی داد. شخصیت های این سبک همیشه لباس های رنگارنگ و روشن ، با عناصر نسبتاً ساده دارند ، که روند طراحی را آسان تر می کند. نکته اصلی این است که رنگ ها آبدار و روشن به نظر می رسند. حتی اگر می خواهید با یک مداد ساده خلاقیت ایجاد کنید ، ارزش آن را دارد که تصویر را بسیار متضاد کنید ، بدون هیچ گونه عمودی قوس. در این مقاله برای مبتدیان ، شما یاد می گیرید که چگونه با استفاده از مداد مرحله به مرحله انیمه بکشید.

فواید و مضرات موز چیست

جیب کوچک جین برای چیست؟

عادت هایی که باعث خوشبختی شما می شوند

هنگامی که هر تصویری را به صورت مرحله ای می کشید ، لازم است در مرحله اول رئوس مطالب نقاشی خود را به درستی علامت گذاری کنید. برای ترسیم پسر ، ابتدا باید طرح های اصلی او را ترسیم کنید.

برای اینکه کار شما راحت تر باشد ، یک مسیر اصلی از اشکال مستطیلی متناسب با اعضای بدن درست کنید. ابتدا یک مستطیل برای سر ، در زیر طرح کلی برای گردن قرار دهید. از آن ، 2 قوس پایین ، شانه ها را نشان می دهد. از خط شانه سمت چپ خط دیگری بکشید ، که در آینده دست پسر خواهد بود. یک دایره در لبه خط بازو بکشید ، این آرنج را نشان می دهد. سپس ، با استفاده از مستطیل ها و خطوط ساده ، دست را ترسیم کنید. در انتهای خط راست شانه ، یک دایره برای آرنج بکشید ، و سپس از آن مستطیل برای مچ دست خط بکشید. و اکنون می توانید به طور تقریبی جزئیات لباس نقاشی خود را مشخص کنید.

شکل صورت در ژانر انیمه مانند مستطیل است که به یک مثلث متصل می شود. شما باید این دو شکل را بکشید و سپس به هم متصل کنید ، و سپس خطی را که پس از اتصال ایجاد شده حذف کنید. در نتیجه ، شما یک صورت بیضی شکل ، با چانه ای به شدت باریک خواهید داشت. در این مرحله می توانید جزئیاتی را به لباس اضافه کنید.

چه اتفاقی می افتد اگر برای مدت طولانی به چشم یک فرد نگاه کنید

زنده ماندن در یک کلان شهر: چگونه در تمام طول سال سالم باشیم؟

چه صفاتی باعث جذابیت زن می شود

اکنون می توانید تمام خطوط غیر ضروری را با پاک کن پاک کرده و جزئیات آنها را شروع کنید. در امتداد خطوطی که دارید ، رسم شکل نهایی صورت را به پایان برسانید. سپس یک رویه قوس دار در بالای صورت ، با یک پایه گرد برای کلاه ، بکشید. اکنون گوش ها و در کنار آنها مثلث هایی که مو را نشان می دهد ، بکشید. با آستین شروع کنید ، در امتداد طرح قبلی ، بازو را مشخص کنید. سپس باید پاها را برجسته کرده و یقه ای بکشید. در دست راست ما یک Pokemon می کشیم. برای این کار یک مستطیل برای تنه و یک دایره برای سر بکشید. اگر تصویر در این مرحله دارای نسبتهای دقیق باشد ، دشوارترین کار به پایان رسیده است.

در این مرحله ، شما باید یاد بگیرید که چگونه تصاویر را با جزئیات تزئین کنید ، که اصلی ترین آنها چشم و صورت است. ارزش این را دارد که با صورت شروع کنید. چشم ها را با مردمک های بزرگ سیاه و سفید به صورت کشیده و بزرگ قرار دهید. دهان را به شکل یک مثلث وارونه بکشید و دهان را به صورت ریز درآورید. این تکنیک برای دادن شکل و نسبت انیمه به چهره انسان استفاده می شود.

اکنون جزئیات کوچک لباس را اضافه کنید: کمربند ، جیب ، دکمه ها. تی شرت را فراموش نکنید. دستان دستکش دار را از مستطیل های مچ دست بکشید. سپس مثلث های مو را به خود مو تبدیل کنید. با استفاده از پاک کن از طرح کلی Pikachu ، مقدار اضافی را بردارید و یک صورت منظم ، که از دایره ها تشکیل شده است ، بکشید. دم ، بازوها و گوش ها را اضافه کنید.

در آخر ، نقاشی را متضاد و روشن کنید. رنگ های تیز و پر جنب و جوش از ویژگی های اصلی طرح ها در این سبک است. می توانید تصویر را با یک مداد نرم ساده سایه بزنید ، فقط سایه های روشن و متضاد اضافه کنید.

حتی بدون آموزش هنری ، می توانید شخصیت های انیمیشن منحصر به فردی را در خانه ایجاد کنید! در این مقاله ، MirSovetov تکنیک های اساسی برای طراحی انیمه را شرح می دهد ، و می بینید که چقدر ساده و هیجان انگیز است.

در ابتدا ، انیمیشن به عنوان یک داستان در تصاویر قرار می گرفت. اولین یافته های باستان شناسی در فرهنگ ژاپن نشان می دهد که پایه های انیمه مدت ها قبل از ظهور انیمیشن و چاپ آغاز شده است. در مقبره های حاکمان باستان ژاپن هنوز هم نقاشی هایی یافت می شود که ساختار و ایدئولوژی آن به وضوح شبیه انیمه های کلاسیک است.

به نظر می رسد Osamu Tezuka خالق سبک مدرن انیمه و مانگا است. او سبک منحصر به فرد خود را که مورد علاقه مردم سراسر جهان بود ، خلق کرد و به عنوان نمونه ای برای پیروی از آن شناخته شد. در طول سالهای فعالیت خلاقیت ، اوسامو بیش از 500 طنز کشیده است که بعضی از آنها فقط به چند صفحه محدود نمی شد ، اما تا 5 جلد طول می کشید! او یک طرفدار واقعی کتاب های مصور بود. تزوکا که علاقه زیادی به انیمه داشت ، احساسات خود را به هنرمندان سراسر دنیا منتقل کرد و میراث بزرگی از خود به جای گذاشت که تا امروز زنده مانده است.

برخلاف بسیاری از فرهنگ های دیگر ، انیمیشن ژاپنی از از دست دادن فردیت خود نمی ترسد و به طور مداوم تکنیک های هنری را از افراد دیگر وام می گیرد. با وجود این ، انیمه ها در حالی که سبک منحصر به فرد و قابل شناسایی هستند ، فقط متنوع تر و غنی تر می شوند. ریشه آن چنان عمیق است که حتی اگر انیماتورهای ژاپنی سعی در خلق چیزی کاملاً “اروپایی” داشته باشند ، نمی توانند از شیوه سنتی انیمه دور شوند.

ویژگی اصلی که سبک انیمه را از سایر سبک های کتاب کمیک متمایز می کند ، گرافیک نمادین توسعه یافته است که به شما امکان می دهد پیچیده ترین احساسات انسان را تنها با چند حرکت نمایش دهید. کوچکترین ظرافت ها شخصیت قهرمان را منتقل می کنند ، داستان او را بازگو می کنند … در این انیمه ، این شبیه تکنیک های نقاشی باستان شرقی است ، زمانی که یک خط می تواند کل طرح را به بیننده بازگو کند.

یکی از مهمترین ویژگیهای متمایز انیمه ، تصویر چشم است. اندازه و درجه درخشش آنها نشانگر این است که قهرمان چقدر جوان است – هرچه شخصیت کوچکتر باشد ، چشمانش بزرگتر و درخشان تر می شوند.

رشد قهرمان نیز نقش مهمی دارد. چهره های بلند و باشکوه نشان می دهد که این یک شخصیت شجاع و شجاع است و اندازه های کوچک کاریکاتور نشان از جوانی و کودکانه بودن دارد.

کمیک های غربی تمرکز خود را روی داستان های ابرقهرمانی و فانتزی قرار می دهند. انیمه محدود به داستان نیست ، بلکه طیف کاملی از زندگی بشر را در بر می گیرد. در میان داستان های انیمیشن ، افسانه های افسانه ای ، وقایع تاریخی ، وحشت ، درام وجود دارد. این ژانری تمام عیار است که برای هر موضوعی آزاد است. از این نتیجه می شود که مخاطبان هدف فقط کودکان و نوجوانان نیستند ، بلکه بزرگسالان نیز هستند.

هر کس می تواند یک هنرمند حرفه ای انیمه شود ، صرف نظر از سطح مهارت هنری. تنها آنچه شما نیاز دارید تمرین و صبر است. تمام نقاشی ها با مداد انجام می شود و فقط رئوس مطالب نهایی با قلم ، مارکر یا جوهر ساخته می شوند. اگر ترجیح می دهید روی رایانه لوحی ترسیم کنید ، می توانید نقاشی را با آبرنگ یا با استفاده از ویرایشگر گرافیک رنگ کنید.

یک دایره بکشید و با یک میله عمودی آن را به نصف تقسیم کنید. این برای نمایش متقارن ویژگی های صورت لازم است. با گذشت زمان ، شما می توانید یک خط عمودی در تغییرات مختلف بسته به نوع چرخش صورت و سر بکشید.

دقیقاً بالای وسط دایره یک خط افقی بکشید تا محل قرارگیری چشمان شخصیت را نشان دهد. باز هم ، بسته به نوع صورت ، وضعیت چشم می تواند تغییر کند. از آنجا که شما یک دختر می کشید ، چشمان او بزرگ خواهد شد (شخصیت جوان). این نکته مهمی است که باید همیشه هنگام کشیدن انیمه در خاطر داشته باشید.

مردمک چشم نیز نقش زیادی دارند. مردمک های بزرگ با هایلایت های متعدد نشان می دهد که شخصیت متعجب یا خوشحال است ، در حالی که چشمان گشاد با مردمک های ریز نشان دهنده وحشت و ترس است.

جزئیات صورت دختر را بکشید. بینی معمولاً صاف و کمی نوک تیز است ، دهان کوچک و دارای لبهای باریک است. بینی پسران بزرگتر از دختران است. اگر شخصیت شاد باشد ، بینی کمی بالاتر از آنچه باید باشد کشیده شده و آن را گردتر می کند.

ابرو وسیله قدرتمندی برای ابراز احساسات است ، چه در زندگی واقعی و چه در کمیک های انیمه. اگر شخصیت عصبانی باشد ، ابرویی مایل خواهد داشت. ابروهای بلند شده نشان دهنده حیرت ، مستقیم ها – بی تفاوتی و غیره است.

رسم در مو. در اینجا می توانید تمام تخیل خود را نشان دهید ، زیرا هیچ قانون خاصی برای کشیدن مو در انیمه وجود ندارد. مدل موهای شخصیت ها و همچنین ساختار مو می تواند بسیار متنوع و غیرمعمول باشد!

با ردیابی رئوس مطالب با رنگ یا جوهر ، نقاشی را به پایان برسانید. طبق سنت ، هنرمندان انیمه برای این کار از آبرنگ یا جوهر طبیعی استفاده می کنند.

چشم مهمترین وسیله بیان در هنر طراحی انیمه است. قبل از اینکه با شخصیت ها روبرو شوید ، یاد بگیرید چگونه چشم ها را ترسیم کنید. به این مورد توجه ویژه ای داشته باشید ، زیرا کوچکترین اشتباهی می تواند نقاشی شما را خراب کند یا روحیه غلط قهرمان را منتقل کند. به طور کلی ، اگر یاد بگیرید چگونه چشمی به سبک انیمه بکشید ، پس عملاً بر این علم جالب تسلط پیدا کرده اید!

با وجود قوانین کاملاً مشخص برای نمایش گرافیکی چشم ، هیچ الگوی سختگیری وجود ندارد که بتواند برای یک شخصیت خاص اعمال شود. چشم ها می توانند با مژه یا بدون مژه ، با یک تابش خیره کننده یا با پراکندگی بازتاب های کوچک ، با عنبیه گرد یا به طور کلی بدون آن باشند.

هنگام به تصویر کشیدن چشم ها ، می توانید تمام تخیل خود را نشان دهید ، اما باید چند قانون ساده را به خاطر بسپارید:

ترسیم هر چشم را می توان به چند مرحله استاندارد تقسیم کرد:

به نکات برجسته توجه ویژه داشته باشید. می توانند روی خود عنبیه قرار بگیرند ، یا می توانند از آن عبور کنند. درخشش نه تنها سفید روشن است ، بلکه شفاف است ، دارای مرزهای واضح یا تاری است. هر چه ناحیه عنبیه و مردمک روشن تر و ضخیم تر باشد ، چشمان شخصیت شما بیشتر رسا خواهد بود. سعی کنید انواع مختلف چشم ها را بکشید و موردی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید!

بهترین ها در illustrator راهنمایی های جالبی رو برای طراحی کاراکتر در اختیار بقیه قرار دادند.

طراحی کاراکتر تبدیل به یک غول پیچیده شده است.کشیدن از روی یک طرح دیگه براتون حتما آسونه ولی طراحی کردن یک کاراکتر جدید نیاز به فکر کردن زیادی دارد.بسیاری از کاراکترهایی که در کارتون و تبلیغ می بینید به نظر خیلی ساده میان در صورتی که برای طراحی اونها ساعتها وقت گذاشته شده.

از میکی موس که انیمیت اون از سال 1920 آغاز شده تا سیمپسون ها همگی سعی شده نقاشی ساده درونشان حفظ بشه.

1-تصمیم بگیرید طراحی کاراکترتون برای کدوم سنین است؟چگونه شخصیت انیمه ای بکشیم

اول به کسانی که قراره این طرح رو ببینند فکر کنید.اگر کودک باشند طرح باید ساده با رنگ آمیزی شاد باشد.اگر برای مشتری باشه چیزیه که از قبل تعیین شده.طبق گفته آرتیست استرالیایی Nathan Jurevicius

( طرح های شخصیتی اعمال شده معمولا محدود کننده تر هستند اما کمتر خلاقانه هستند. مشتریان دارای نیازهای خاص هستند، اما من نیز می خواهم کارم را انجام دهم. معمولا، ویژگی های اصلی و شخصیت را تجزیه می کنم. )

(مثلا اگر چشم برای اونها خیلی مهم باشد من بیشتر تمرکزم رو روی صورت میگذارم ودرست کردن این ویژگی کلیدی براشن مهم هست)

2-تصمیم بگیرید کاراکترتون قراره کجا نمایش داده بشه

کاراکترتون کجا و در چه سایزی دیده میشه؟این ارتباط مستقیم با طراحی کاراکترتون داره.مثلا اگر برا موبایل طراحی میشه نیاز نیست خیلی جزییات بهش اضافه کنید.

جورویسیوس میگوید صرف نظر از فرمت:طراحی کردن اصولا با چند چیز شروع میشود:کاغذو مدادو چایی و ایده های کوچک و کشیدن خط و پیش طرح.

3-طراحی های دیگران رو سرچ کنید.

این مهمه که چرا بعضی از کاراکترها محبوب شدن و بعضی ها متاسفانه نه.در سرچ منبع illustratorکم نیست داخل کارتون ها و تبلیغات تلویزیونی و روی نایلکس های خریدو انیمیشن موبایل و بازی های موبایل و…

راجب کاراکترهای دیگر تحقیق کنید چیزهایی که راجبشون دوست دارید و براتون جذاب رو به حافظه بسپارید.

(هنگامی که روی کاراکترها کار میکنید باید الهام بخش باشید)

انیمیشن ساز پرنیل می گوید:شما میتوانید اینکارو با سرچ کردن حل کنید.مغزتون یک کتابخانه است که میتونید پرش کنید.به مردم اطرافتون نگاه کنید که چطوری راه میرن،چی میپوشن و چه شکلی هستند و در طراحیتون ازش استفاده کنید.

(عکس های داخل گوشیتون و مجله ها و عکس ها میتونه منبع زیادی برای یادگیری براتون باشه.برای مثال طبق تبلیغات 1950 که رنگ های محدودی داره الهام بخش خوبی است.)

یکنیک4-تلاش کنید سریع کار کنید.

وقتی کاراکتری رو شروع میکنید در ابتدا زیاد وارد جزییات نشید.

تصمیم بگیرید با چی میخواهید ارتباط برقرار کنید و بعد وارد طراحی و جریان زندگیش بشید.

به محض اینکه طراحی سریع رو شروع کنید پویایی کار رو یک کم از دست میدیدپس تا جایی که میتونید زندگی رو در طراحیتون به جریان بندازید.حرکت رو بعد میتونید به طراحیتون اضافه کنید،سریع طراحی کنید و طرح های زیاد و سریع بکشید.

5-کاراکترتون رو متمایز کنید.

اگر میمون یا روبات یا دایناسور یا هر چیز دیگری طراحی کنید میلیون ها مورد از اون وجود داره ولی کاراکتر شما باید جذابیت خاصی داشته باشه که توجه بقیه رو جلب کنه.

وقتی مث گروئنینگ کاراکترهاش رو طراحی کرد میدونست باید یک چیز متفاوت ارائه کنه.اون فکر کرد وقتی مردم تلویزیون رو روشن میکنن و کاراکترهاش رو میبینن رنگ زرد اونهارو جذب کنه.

6-طراحی سیاه یکدست بکشید

یکی از راه های دیگه برای بهتر کردن طرحتون استفاده از طراحی سیاه قبل از طراحیتون هست.بعد میبینید کاراکتر چطوری به نظر میادو اگر بخواید ژستشو عوض کنید.آیا شما احساسات طرحتون رو میتونید از طرح سیاه متوجه بشید؟آیا راضیتون میکنه؟سعی کنید اندامهارو از هم جدا کنید و به تفکیک نمایش بدید.

7-یک خط طراحی بکشید.

کلید اصلی طراحی کشیدن خط طراحی هست.این زمانی هست که poseاولیه کاراکتر رو بکشید و بعد خط طراحی رو بکشید.خط طراحی میتونه جنبش زندگی رو به طرح بیاره.سعی کنید حتما خط طراحی رو بکشید.

در ballet dancerخط طراحی از نوک انگشتان دست تا نوک پا هست.خط طراحی در حیوانات بسیار ساده تر هست برای همین در پری دریایی خط طراحی کشیدن بسیار ساده است.

8-خط کیفیت دور کاراکترتون برای توضیح کاراکترتون بکشید

خط هایی که دور کاراکتر کشیده می شود توصیف کننده اون کاراکتر است.خطوط گرد و نرم یک شخصیت نرم و مهربان را نشان میدهد و خطوط خشک و خشن یک شخصیت خشن رو نمایش میدهند.

کاراکترهای sune ehlers در حال رقص و بولد هستند که طراح اون به این موضوع اگاه هست.یک خط قوی ریتم رو هم نمایش میدهد.

انیماتور Ørum خطوط گرد و مستقیم رو میگوید بالانس باشد.خط های مستقیم حرکت چشم رو سریع میکنند و خط های گرد حرکت چشم رو کند میکنند.

یک طراحی خوب ترکیبی از خطوط مستقیم و گرد است که طرح زندگی رو با حرکت های چشم در ان زنده کند.

9-بزرگنمایی کاراکترها

اغراق در ویژگی های کاراکتری که طراحی میکنید زندگی را در آن بیشتر به نمایش میگذارد.اغراق در کاراکتر به بیننده کیفیت های ویژه ای رو انتقال میده.

اغراق در کاراکترهای کارتونی و کاریکاتورها باعث میشه روی یک کاراکتر تمرکز بیشتری بشود.اگر کاراکترتون فرد قوی هست بازوهاش رو از اندازه واقعی بزرگتر و کشیده تر کنید تا قوی بودن کاراکتر به نظر برسد.

10-کاراکتر را ساده نگه دارید.

زمانی که کاراکتر را اغراق امیز طراحی کنید،روم علاقه زیادی به برجسته کردن سادگی کاراکتر دارد.چگونه شخصیت انیمه ای بکشیم

(من همیشه علاقه دارم کاراکترهایم را با کمترین خط های ساده ای طراحی کنم.این به معنی این نیست که برای طراحی شخیت کاراکتر وقت کمتر و توجه کمتری گذاشته بشه ولی سعی میکنم کمترین خطوط لازم برای طراحی را بکشم.)

(این در طراحی های من کاملا مشخص است که باید اگر رندر میگیرید کاراکتر به چشم بیننده تا حد ممکن ساده باشد.)

11-با دقت رنگ را انتخاب کنید

رنگ شخیت کاراکتر را معرفی میکند.رنگ های سیاه و خاکستری و بنفش کاراکترهای بدجنس و خشن را نمایش میدهد و رنگ های زرد و سفید و ابی کاراکترهای مثبت را نمایش میدهند.

کمیک بوک های قرمزو زرد و ابی برای نشان دادن قهرمان داستان است.

برای انتخاب رنگ های تاثیر گذار،بهتره اصلیت رنگ رو بشناسیم.طبق گفته روم(باید با رنگ های اولی و دومی و سوم اشنا باشید و بعد با رنگ های مکمل و تک رنگ اشنا بشید.یک تکنیک برای انتخاب پالت رنگی مناسب استفاده از دو رنگ مکمل و یک رنگ تک رنگ است)

(در این صورت بالانس ایجاد می شود چون رنگ های مکمل پویایی رو بیشتر میکنددر صورتی که تک رنگ ها ارامش رو به همراه دارد.همچنین میتونید از روش سوم استفاده کنید و رنگهای سومی رو استفاده کنید مثلا بنفش و نارنجی و سبز و بعد از تک رنگ های ان ها استفاده کنید.اگر تازه با رنگ ها اشنا شدید از رنگ های ساده استفاده کنید.

12-به مو جزییات زیادی اضافه کنید.

(چند سال پیش از متنفر بودن کشیدن مو عاشق کشیدن مو شدم)روم(قبلا جزییات مو و شکل اون رو به سختی میکشیدم ولی الان ان را به عنوان یک پرچم که در باد است و روی شخصیت فرد تاثیر میگذارد.)

(با یک حجم بزرگ تر شروع کنید و اونو به بخش های کوچک تر تقسیم کنید.وقتی فکر کنید کجا موها از هم جداشوندو خط موها کجاست.هر خطی طرح مو را نمایش میدهد)

13-چیزهای تزیینی اضافه کنید.

تجهیزات و لباس و بک گراند میتونه کاراکتر رو متمایز کنه.مثلا لباس های ژولیده برای افراد فقیر و سکه و طلا برای افراد پولدار استفاده می شود.تجهیزات کاراکتر شمارا نمایش میدهند مثل طوطی بر شانه دزد دریایی.

14-در نظر بگیرید 2بعدی بهتر است یا 3بعدی

با توجه به اینکه کاراکترتون چند بعدی هست باید از همه زوایا خوب دیده بشه.یک کاراکتر flatممکنه دارای یک شکم چاق باشه و از پهلو دیده بشه ولی اگر کاراکترتون سه بعدی هست برای انیمیشن یا بازی و …باید وزن و فیزیک و shapeطرحتون خیلی مهمه.

15-به کاراکترتون شخصیت بدید.

جالب به نظر رسیدن برای یک طراحی کافی نیست و شخصیت اون خیلی مهمه.شخصیت کاراکتر در کمیک و انیمیشن احیا میشه و اکشن کاراکتر دیده میشه.

شخصیت کاراکترتون حتما نباید تایید بشه باید ان جالب باشه مگه اینکه کاراکترتون یه عروسک باشه.شخصیت کاراکتر بستگی به این داره که چطور طراحی شده باشه.

16-روی حالت چهره تمرکز کنید

حالت چهره بالا و پایین بودن سطح احساسات و شخصیت کاراکتر را نشان میدهد.با توجه به حالت چهره میتواند کاراکتر خاموش کج خلق و یا انفجاری باشد.

(زمانی که اساس طراحی چهره را بدانید،با حالت چهره کاراکتر میتوانید بازی کنید)روم میگوید(از یک آینه استفاده کنید و حالت چهره خودتون رو بررسی کنید.با کشیدن بالا و پایین ابرو میتوانید احساسات را نشان دهید.به چهره تقارن ندهید.معمولا لبها به یک جهتی کج می شوند و این احساسات را نشان میدهدو به سر یک شیب ملایم اضافه کنید.)

یک نمونه از اغراق کلاسیک کارهای تکس اوری است که چشم های گرگ وقتی هیجان زده می شود از سرش بیرون می افتد.یک مورد دیگر از حالت چهره دروپی است که تقریبا همه جور احساساتی را در چهره دارد.

17-به کاراکترتون هدف و رویا بدهید

نیرویی که پشت شخصیت کاراکتر است چیزیه که میخواهد بدست بیاورد.داستان هایی مثل از دست دادن دوست و یا پولدار شدن چیزهایی است که به کاراکتر جان می بخشد و اغلب این نواقص در کاراکتر به چشم میخورد.

18-یک داستان گذشته برایش بسازید

اگر کاراکترتون رو برای کمیک و یا انیمیشن طراحی میکنید داستان گذشته اون خیلی مهمه.اینکه کاراکترتون از کجا امده و کجا زندگی میکنه و اتفاقات زندگیش به چه صورت بوده در طراحی شخصیت شما بهتون خیلی کمک میکنه.

بیشتر اوقات دانستن داستان گذشته جذاب تر از داستان فعلی کاراکتر هست.

روم(اگربرای طراحی یک کاراکتر مشکل دارید سعی کنید آن را در موقعیت خاصی در نظر بگیرید.)

(قبل از طراحی کاراکتر رو در موقعیت بگذارید تا احساسات کاراکتر را بهتر درک کنید و بعد جزییات به ان اضافه کنید.در نظر گفتن یک موقعیت خاص روی کاغذ و طراحی کاراکتر براساس اون خیلی جالب و جذاب هست)

19-آزمایش کنید

از آزمایش نترسید و تمامی قوانین طراحی را کنار بگذارید و کاراکترتون رو طراحی کنید.برخلاف جریان آب حرکت کردن میتونه کاراکتر خاص و غیر قابل انتظاری رو بهتون بده.

20-طراحی کاراکترتون قابل انعطاف باشد

استفاده از ابزار طراحی های قدیمی میتونه خیلی کمک بزرگی باشه ولی ضروری نیست برای طرح اولیه کاراکترتون.کاراکترهای فوق العاده زیبای زیادی قبل از امدن فتوشاپ و کامپیوتر که اون زمان یک رویا بود طراحی شدند.

طراحی شما روی کاغذ باید قابل رندر شدن باشه طبق گفته سونه(شخصیت باید حتی اگر با یک چوب روی اسفالت کشیده شده باشد هم جالب باشد)

21-موس را با مداد جایگزین کنید.

طرفداران طراحی هم با مداد و هم در کامپیوتر طراحیشون رو انجام میدن اجازه میدهد عناصر تکنولوژی روی کار تاثیر بگذارند.(من کاراکترهایی رو دوست دارم که با محیط اطراف در ارتباط باشند)

(محیط اطراف یک ایده به من میدهند و مغز عجیب من شروع میکنه به استراحت کردن.من ترجیح میدهم در دنیای واقعی با مداد نقاشی کنم به جای کامپیوتر چون چیز های عجیبی موقع نقاشی اتفاق می افتد.)

22-نظر بقیه افراد را جویا شوید

طراحیتون رو به بقیه نشان دهید و نظرشون رو راجب کاراکتر بپرسید و به اینکه خوب است یا نه کفایت نکنید.سعی کنید شخیت کاراکتر را برای شما توضیح دهند.اون افراد رو پیدا کنید و نظرشون رو راجب کارتون بپرسید.

23-طراحیتون رو تمیز کنید

به جای اینکه ناتان فقط یک طراحی بکنه بدون طرح های زیاد قبلی جورویسیوس ترجیح داد راه حل دیگه ای پیدا کنه(من مدت زیادی راجب کشیدن طرح های کاراکتر و اینکه چگونه صحبت میکنه صرف کردم)

24-محیط درستی ایجاد کنید.

علاوه بر اینکه داستان گذشته خوبی برای کاراکتر میسازید باید محیط خوبی برای طراحی کاراکتر ایجاد کنید.اینکه کاراکتر در کجا زندگی میکنه چه کسی هست و هدفش چی هست.

25-طرح خود را دقیق تنظیم کنید

هر قسمت طرحتون رو مورد سوال قرار بدید و بپرسید چرا مخصوصا حالت چهره به این شکل است.کوچکترین تغییرات روی حالت چهره تاثیر میگذارد.

طراح Neil McFarland توصیه میکند(راجب کلمه کاراکتر خوب فکر کنید.شما میخواهید به کاراکترتون جان ببخشید و به بینندگان این رو القا کنید که کاراکترتون چطوری حرکت میکنه و چه جور شخصیتی دارد.

برای من جای تعجب داره که طراحی کاراکتر یک شاخه جدا شده از گرافیک شده است)

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

چگونه شخصیت انیمه ای بکشیم
چگونه شخصیت انیمه ای بکشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *