چگونه شخصیت دیگران را بفهمیم

 
helpkade
چگونه شخصیت دیگران را بفهمیم
چگونه شخصیت دیگران را بفهمیم



صبر کنید…

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چگونه به شخصیت دیگران پی ببریم ؟ اگر اهل شبکه های اجتماعی باشید، شاید روزانه با تعداد زیادی از این نوع پیغام ها مواجه می شوید که شما را به شناخت شخصیت خود و دیگران، از روی موارد متفاوتی دعوت می کنند با عناوینی از این دست که:

و انواع دیگر روش ها که شاید هنگام خواندن عنوان آنها بسیار متعجب شوید که واقعاً چه ارتباطی مثلاً بین نوع غذای مورد علاقه و شخصیت شما وجود دارد.چگونه شخصیت دیگران را بفهمیم

 

 

تعجبتان هم بی مورد نیست.

 

با توجه به علاقه روزافزون انسان ها برای شناخت خصوصیات خود و از آن مهم تر شناخت افرادی که با آنها در ارتباطند یا قرار در آینده با آنها در ارتباط باشند، استفاده از روش هایی برای دستیابی به شناخت، بسیار فراوان شده است و بنابر افزایش علاقه افراد، تعداد و تنوع این روش ها نیز بسیارند.

 

دلایل مختلفی را می توان برشمرد، اما شاید چند دلیل مهم آن این باشد که:

و موارد دیگری که می شود به آنها اشاره نمود…

 

با توجه به اینکه افرادی که از این آزمون ها استفاده می کنند به دنبال راه حل هایی برای تغییرات مثبت در خود و یا ارتباط با دیگران، راه اندازی کسب و کار و شغل متناسب، درک همسر و فرزندان، تصمیم گیری در شرایط خاص و … هستند، صحت و درستی آزمون های شخصیت شناسی بسیار مهم است.

برای بررسی درستی این آزمون ها باید پارامترهای مختلفی را در نظر گرفت و هرکدام از این روش ها را بررسی نمود تا بتوانیم به این شبه آزمون ها اعتماد کنیم و جواب آن را ارزشمند بدانیم.

اما پیشنهاد می کنم به جای اینکه وقت خود را صرف تعیین صحت و درستی این شبه آزمون ها کنیم، بهتر است از روش و آزمون معتبری برای کشف خصوصیات شخصیتی خود استفاده کنیم.

کشف تیپ شخصیتی به کمک ابزار میرز- بریگز، که به اختصار MBTI می نامیم، راه بسیار مناسب و ساده ای است تا ما بتوانیم در  ابتدا تیپ شخصیتی خود را کشف کنیم و پس از آن بتوانیم دیگران را نیز بهتر بشناسیم تا ارتباط موثری با  آنها داشته باشیم.

 

 

در ابتدا این روش توسط تحقیقات روانشناس مشهور سوئیسی، کارل گوستاوو یونگ شکل گرفت و نتیجه این تحقیقات به دست مادر و دختر آمریکایی به نامهای کاترین بریگرز و ایزابل میرز رسید و آنها با امتحان کردن روش های ارائه شده بر روی دوستان و آشنایان، توانستند روشی منسجم را طراحی کنند که امروزه به پاس زحمات آنها نام این روش از نام آنها گرفته شده است.

MBTI: Myers–Briggs Type Indicator

 

 

این روش با بیان چهار سوال اساسی و پاسخ به این سوالات، تیپ شخصیتی افراد را کشف و خصوصیات آن ها را با جزئیات بسیار مشخص می کند.

این سوالات در مورد نحوه دریافت انرژی، نحوه دریافت اطلاعات، چگونگی تصمیم گیری و سبک زندگی است، که مهم ترین نکات ابعاد شخصیت هر فرد را کشف و در آخر از کنار هم قرار دادن آنها، تیپ شخصیتی او را مشخص می کند.

پیشنهاد می کنم در گام اول و در همین مقاله، به کشف نحوه دریافت انرژیمان بپردازیم.

 

برای کشف نحوه دریافت انرژی از مثالی ملموس استفاده می کنیم. اگر در درون ما باتری وجود داشته باشد، ما برای شارژ این باتری ( که همان انرژی روحی می باشد) یکی از این دو روش را ترجیح می دهیم.

عده ای این باتری را به میان افراد دیگر برده و از هم صحبتی با دیگران و حضور در جمع آنها احساس شادی می کنند و به مرور که در این محیط قرار دارند، باتری درونی آنها شارژ می شود و انرژی مورد نیازشان را از جمع و محیط پیرامونشان و در اصل از دنیای بیرونی می گیرند.

به این دسته از افراد برون گرا گفته می شود.

اما دسته دیگری از افراد زمانی که نیاز به شارژ باتری درونیاشان دارند، سعی می کنند تا در محیطی خلوت و به دور از سایرین و در تنهایی خود، شروع به شارژ این باتری نمایند و انرژی مورد نیاز را از خود و دنیای درونیشان می گیرند.

این خلوت و تنهایی ممکن است به شکل مطالعه، گوش دادن به یک موسیقی و … انجام گیرد. این افراد حتی اگر مجبور باشند در جمعی حضور داشته باشند به دنبال فرصتهایی هستند که بتوانند در تنهایی باتری درونیشان را شارژ و مجدد به میان سایرین بازگردند.

به افرادی که انرژی را از خود، در تنهایی و از درونشان می گیرند، درونگرا می گویند.

 

 

لازم است در این جا یک نکته را یادآوری کنم.

چگونه شخصیت دیگران را بفهمیم

درونگرایی با خجالتی بودن متفاوت است. درونگرایی یک ترجیح است و افراد درونگرا از اینکه زمانی را در تنهایی و با خود سر کنند لذت می برند اما خجولی به طرز فکر ما نسبت به قضاوت سایرین در مورد ما برمی گردد که یک نقص است که باید برطرف شود.

حال اگر شما برای شارژ و دریافت انرژی به میان سایرین و محیط پیرامون خود می روید، برونگرا هستید و اگر برای دریافت انرژی، تنهایی را ترجیح می دهید یک درونگرا می باشید.

هر دوی این ترجیحات (درونگرایی و برونگرایی ) با ارزش هستند، فقط سبک و ترجیح هرکس با دیگری متفاوت است که این اختلاف در  نحوه دریافت انرژی را شامل می شود.

 

وجه تمایز روش MBTI (شخصیت شناسی) نسبت به روشهای دیگر این است که جزئیات شخصیت را بطور کامل مطرح نموده و  پس از آن به بیان نقاط ضعف و قوت هر تیپ شخصیتی می پردازد که سبب می شود این روش بسیار کاربردی و قابل استفاده باشد.

از دیگر نقاط قوت این روش این است که، بعد از پاسخ به آزمون و مشخص شدن تیپ شخصیتی، روش MBTI (شخصیت شناسی) اصراری به آن پاسخ ندارد و فقط آن پاسخ را به عنوان پیشنهاد مطرح می کند و فردی که آزمون را انجام داده است می تواند باا خواندن شرح تیپ شخصیتی به دست آمده، متوجه بشود که آیا پاسخ آزمون با خصوصیات او همخوانی دارد یا خیر.

 

 

اگر شرح تیپ شخصیتی همخوانی داشته باشد،‌ فرد آزمون را به درستی پاسخ داده است، اما اگر پاسخ آزمون دور از خصوصیات فرد باشد، می توان با کمک مربی MBTI (شخصیت شناسی) به تحلیل آن پرداخت تا به تیپ شخصیتی درست و مورد تایید برسیم.

 

در هنگام آزمون همه گزینه ها را با دقت بخوانید و گزینه و عبارتی که شما و خصوصیات شخصیتی شما را بهتر توصیف می کند، انتخاب نمایید.

اگر در انتخاب گزینه و عبارتی مطمئن نیستید، از مربی MBTI (شخصیت شناسی) خود بخواهید تا آن عبارت را برای شما توصیف کند تا بتوانید بهترین پاسخ را انتخاب نمایید.

در پاسخ به کلیه آزمون های روانشناسی سعی کنید اولین پاسخی که به ذهنتان می رسد را انتخاب نمایید، زیرا معمولاً اولین پاسخی که بدون فکر کردن به ذهن می رسد، بهتر خصوصیات شخصیتی ما را بیان می کند.

به این نکته هم توجه داشته باشید که در آزمون های MBTI (شخصیت شناسی)، کلیه پاسخ ها و گزینه ها صحیح می باشند و ما گزینه غلط یا اشتباه نداریم، شما باید از بین گزینه های صحیح، گزینه ای که رفتار و خصوصیات اخلاقی و شخصیتتان را بهتر توصیف نموده است، انتخاب نمایید و به عبارت دیگر به دنبال ترجیحات خود بین گزینه ها باشید.

 

بر اساس رای 312 نفر از بازدیدکنندگان

69 امتیاز از 100

دنبال کننده

دنبال شونده

ماجرا

ندا سعادتی

ندا سعادتی هستم، Coach، مربی و مدرس سخنرانی و مدرس فن بیان کودک و نوجوان و عضوی از مجموعه بیشتر از یکنفر…

ندا سعادتی هستم، Coach، مربی و مدرس سخنرانی و مدرس فن بیان کودک و نوجوان و عضوی از مجموعه بیشتر از یکنفر…

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

هدایای تکمیلی دوره حرفه ای

چطور استخدام شویم؟-راهنمای انتخاب شغل مناسب و شرکت در مصاحبه شغلی

آموزش مبانی پاورپوینت

دفاع دانشجویی:مهارت های لازم جهت ارائه کنفرانس و دفاع پایان نامه

حرفه ای

آموزش داستان گویی و قصه پردازی

استفاده از سایت مشروط بر قبول توافقنامه کاربری و حفظ حریم شخصی می باشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.

پرداخت کارت به کارت

پرداخت از خارج ایران

گارانتی بازگشت وجه

تسهیل در خرید

راهنمای سایت

درخواست همکاری

دوره رایگان فن بیان

دعوت از اساتید سخنرانی

نیلوفر مرداب

خرید کتاب

تماس با ما-درباره ما

اگر می خواهید از شخصیت و خصوصیات رفتاری خود بیشتر بدانید از تست شخصیت شناسی استفاده کنید و تنها در ۱۰ دقیقه به شخصیت خود پی ببرید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، همه ما دوست داریم از شخصیت خود شناخت بیشتری به دست آوریم چرا که گاهی ممکن است شناخت خوبی از خود نداشته باشیم مثلا خود را فردی اجتماعی بدانیم در صورتی که دیگران چنین نظری درباره ما نداشته باشند یعنی شناخت ما از خودمان مانند شناخت دیگران از ما نباشد .

همین تفاوت دیدگاه مانع از واقع بینی می شود و به این دلیل که صورت مسئله روشن نیست بسیاری از مشکلات به راحتی حل نمی شوند. این تست ساده به شما کمک می کند به یک شناخت نسبی از شخصیت خود برسید.

در این سری از تست خود شناسی، با خواندن پرسش های زیر و با به تصویر کشیدن موقعیت های داده شده در ذهن خود ، اولین تصویر ذهنی تان را یادداشت کنید. سوال های این آزمون از وقایعی است که هر روز با آن ها مواجه می شوید .

توجه کنید که در پاسخ به این سوالات اولین تصویر ذهنی مهم است و بیش از حد بررسی کردن سوال جایز نیست.یک کاغذ و قلم آماده کنید تا بتوانید جواب هایتان را یادداشت نمایید و امتیازهای خود را با هم جمع بزنید.چگونه شخصیت دیگران را بفهمیم

1. در کدام ساعت از روز احساس آرامش می کنید؟

الف- صبح

ب- عصر و غروب

ج- شب

2. طریق راه رفتن شما چگونه است؟

الف- نسبتا سریع، با قدم های بلند

ب- نسبتا سریع، با قدم های کوتاه ولی تند و پشت سر هم

ج _ آهسته ، با سری صاف روبه جلو

د _ آهسته و سر به زیر، خیلی آهسته

3. طریقه صحبت کردن شما با دیگران چگونه است ؟

الف- می ایستید و دست به سینه حرف می زنید

ب- دست ها را در هم قلاب می کنید

ج- یک یا هر 2 دست را در پهلو می گذارید

د- به شخصی که با او صحبت می کنید دست می زنید

ه- با گوش خود بازی می کنید، به چانه تان دست می زنید یا موهای تان را صاف می کنید

4. طریقه نشستن شما هنگامی که آرام هستید چگونه است ؟

الف _ زانوها خم و پاها تقریبا کنار هم

ب- چهار زانو

ج _ پاهای صاف و دراز به جلو

د _ یک پا زیر، دیگری خم

5. واکنش شما به وقایع جالب چگونه است ؟

الف- خنده ای بلند که نشان دهد چقدر موضوع جالب بوده

ب- خنده ای آرام

ج- با پوزخند کوچک

د- لبخند بزرگ

ه- لبخند کوچک

6. هنگامی که وارد یک مهمانی یا جمع می شوید ابتدا چگونه رفتار می کنید؟

الف- با صدای بلند سلام و حرکتی که همه متوجه شما شوند، وارد می شوید.

ب- با صدای آرام تر سلام می کنید و سریع به دنبال شخصی که می شناسید، می گردید.

ج- در حد امکان آرام وارد می شوید و سعی می کنید به نظر سایرین نیایید.

7. هنگامی که به سختی مشغول انجام کاری هستید اما شخصی آن را قطع می کند :

الف- از وقفه ایجاد شده راضی هستید و از آن استقبال می کنید.

ب- به سختی ناراحت می شوید.

ج- حالتی بینابین این 2 حالت ایجاد می شود.

8. کدام مجموعه رنگ زیر را می پسندید ؟

چگونه شخصیت دیگران را بفهمیم

الف- قرمز یا نارنجی

ب- سیاه

ج- زرد یا آبی کمرنگ

د- سبز

ه- آبی تیره یا ارغوانی

و- سفید

ز- قهوه ای، خاکستری، بنفش

9. در آخرین لحظات قبل از خواب و زمانی که در تختخواب هستید ، در چه حالتی دراز می کشید؟

الف- به پشت

ب- روی شکم (دمر)

ج- به پهلو و کمی خم و دایره ای

د- سر روی یک دست

ه- سر زیر پتو یا ملافه…

10. بیشتر چه خوابهایی می بینید ؟

الف- از جایی می افتید.

ب- مشغول جنگ و دعوا هستید.

ج- به دنبال کسی یا چیزی هستید.

د- پرواز می کنید یا در آب غوطه ورید.

ه- اصلا خواب نمی بینید.

و- معمولا خواب های خوش می بینید.

سوال اول:الف (2 امتیاز)، ب (4 امتیاز)، ج (6 امتیاز)

سوال دوم:الف (6امتیاز)، ب (4 امتیاز)، ج (7 امتیاز)، د (2 امتیاز)، ه( یک امتیاز).

سوال سوم:الف (4 امتیاز)، ب (2 امتیاز)، ج (5 امتیاز)، د (7 امتیاز)، ه (6 امتیاز).

سوال چهارم:الف (4 امتیاز)، ب (6 امتیاز)، ج (2 امتیاز)، د (یک امتیاز).

سوال پنجم:الف (6 امتیاز)، ب (4 امتیاز)، ج (3 امتیاز)، د (5 امتیاز)، ه (2 امتیاز) .

سوال ششم:الف (6 امتیاز)، ب (4 امتیاز)، ج (2 امتیاز).

سوال هفتم:الف (6 امتیاز)، ب (2 امتیاز)، ج (4 امتیاز).

سوال هشتم:الف (6 امتیاز)، ب (7 امتیاز)، ج (5امتیاز)، د (4 امتیاز)، ه (3 امتیاز) و (2 امتیاز)، ز (یک امتیاز).

سوال نهم:الف (7 امتیاز)، ب (6 امتیاز)، ج (4 امتیاز)، د (2 امتیاز)، ه (یک امتیاز).

سوال دهم:الف (4 امتیاز)، ب (2 امتیاز)، ج (3 امتیاز)، د (5 امتیاز)، ه (6 امتیاز)، و (یک امتیاز).

پاسخ سوال هایتان را بر اساس امتیاز بر روی کاغذ بنویسید و امتیازها را با هم جمع بزنید. جمع امتیازتان نشان می دهد که شما چه نوع شخصیتی دارید و با این تست بهتر می توانید شخصیت خود را بشناسید .

امتیاز شما بالاتر از 60 است:

دیگران شما را فردی مغرور، خودمحور و بی نهایت سلطه جو می دانند و بسیار مراقب رفتارشان هنگام برخورد با شما هستند. آنها در ظاهر شما را تحسین می کنند و آرزو دارند جای شما بودند اما در واقع اعتمادی به شما ندارند و به ایجاد رابطه ای عمیق و دوستانه با شما متمایل نیستند.

امتیاز شما 51 تا 60 است:

دیگران شما را فردی جسور و اهل مخاطره و تحریک پذیر می دانند که هر موضوع ناخوشایندی می تواند شما را آشفته کند. شما در اکثر کارهایتان عجولانه و بی فکر عمل می کنید و تصمیم گیری سریع و اغلب غلط دارید. شما به رهبری جمع علاقه مندید. شما همه چیز را تجربه و امتحان می کنیدو از ماجراجویی لذت می برید بنابراین همراهی دیگران با شما برایشان هیجان انگیز و لذت بخش است .

امتیاز شما 41 تا 50 است :

شما فردی مهربان، ملاحظه کار و فهمیده هستید که دیگران از ارتباط با شما لذت می برند زیرا شما را فردی بانشاط، سرزنده، سرگرم کننده و جالب می بینند. شما برای دیگران بسیار مهم هستید چرا که در مواقع لزوم بهترین کمک برای اعضای گروه هستید و به موقع می توانید باعث شادی و خوشی دوستان تان شوید و لبخند را به لب آنها بیاورید. شما مرکز توجه جمع هستید و رفتارتان متعادل افردی مهربان، ملاحظه کار و فهمیده به نظر ماست.

امتیاز شما 31 تا 40 است:

شما فردی باهوش و بااستعداد اما فروتن و متواضعید. در صورت دوست شدن با فرد دیگر صادق، باوفا و وظیفه شناس هستید و از دوستتان نیز انتظار چنین برخوردی دارید. به سرعت و سادگی با دیگران دوست نمی شوید اما در صورت دوستی فردی قابل اعتماد هستید که به سختی دوستی ها را رها می کند. شما در نظر دیگران معقول، هشیار، دقیق، ملاحظه کار و اهل عمل هستید.

امتیاز شما 21 تا 30 است :

دیگران شما را فردی زحمت کش می دانند که در آرامش و با صرف زمان زیاد در جمع ، بار دیگران را بر دوش می کشد. شما محتاط و ملاحظه کار هستید که هیچ گاه بدون فکر و براساس تحریک لحظه ای و آنی نظر نمی دهید و همیشه با سنجیدن تمام جوانب کارها تصمیم گیری می کنید اما گاهی اوقات ایرادگیر هستید.

امتیاز شما کمتر از 21 امتیازاست:

شما از نظر دیگر افراد ، فردی خجالتی، عصبی، شکاک و دودل هستید. این دیگران هستند که به جای شما فکر می کنند و تصمیم می گیرند و همیشه نظرشان را بر شما تحمیل می کنند. شما تمایلی به انجام کارهای گروهی و ارتباط با افراد دیگر ندارید.


عالی بود


اصلا درست نبود


تقربیا همچی درست بود

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.


مشاوره تحصیلی و انتخاب شغل


درمان اختلالات گفتاری کودکان

 

شخصیت شناسی

چگونه شخصیت دیگران را بفهمیم

 

هرکدام از ما دوست داریم شناخت بیشتری از شخصیت مان به دست بیاوریم، به خصوص این که بسیاری از، ما به خوبی خود را نمی شناسیم مثلا خودمان را فردی بسیار اجتماعی می دانیم ولی دیگران اصلا چنین نظری درباره ما ندارند و فکر می کنند بیشتر دوست داریم در لاک خود باشیم؛ همین تفاوت دیدگاه مانع از واقع بینی می شود و در نتیجه بسیاری از مشکلات به راحتی حل نمی شوند چون اصلا صورت مسئله روشن نیست تا بتوان راه حل خوبی برای آن پیدا کرد. شاید این تست و سوالات روانشناسی ساده کمک کند به یک شناخت نسبی از شخصیت خود برسید سوال های این آزمون از وقایعی است که هر روز با آن ها مواجه هستید و در نتیجه پاسخ هایش هم اصلا دشوار نیستند؛ کافی است کمی به خودتان نگاه کنید، یک کاغذ و قلم هم کنار دست تان بگذارید و جوابی را که انتخاب می کنید، یادداشت کنید تا بتوانید امتیازهایی که گرفته اید را جمع بزنید.

 

===تست شخصیت شناسی====

 

۱) چه موقع از روز بهترین و آرام ترین احساس را دارید؟

 

الف صبح

 

ب عصر و غروب

 

ج شب

 

۲) معمولا چگونه راه می روید؟

 

الف نسبتا سریع، با قدم های بلند

 

ب نسبتا سریع، با قدم های کوتاه ولی تند و پشت سر هم

 

ج _ آهسته ، با سری صاف روبه جلو

 

د _ آهسته و سر به زیر، خیلی آهسته

 

۳) وقتی با دیگران صحبت می کنید:

 

الف می ایستید و دست به سینه حرف می زنید

 

ب دست ها را در هم قلاب می کنید

 

ج یک یا هر ۲ دست را در پهلو می گذارید

 

د به شخصی که با او صحبت می کنید دست می زنید

 

ه با گوش خود بازی می کنید، به چانه تان دست می زنید یا موهای تان را صاف می کنید

 

چگونه شخصیت دیگران را بفهمیم

۴) وقتی آرام هستید، چگونه می نشینید؟

 

الف _ زانوها خم و پاها تقریبا کنار هم

 

ب چهار زانو

 

ج _ پاهای صاف و دراز به جلو

 

د _ یک پا زیر، دیگری خم

 

۵) وقتی چیزی واقعا برای شما جالب است، چگونه واکنش نشان می دهید؟

 

الف خنده ای بلند که نشان دهد چقدر موضوع جالب بوده

 

ب خنده ای آرام

 

ج با پوزخند کوچک

 

د لبخند بزرگ

 

ه لبخند کوچک

 

۶) وقتی وارد یک مهمانی یا جمع می شوید:

 

الف با صدای بلند سلام و حرکتی که همه متوجه شما شوند، وارد می شوید.

 

ب با صدای آرام تر سلام می کنید و سریع به دنبال شخصی که می شناسید، می گردید.

 

ج در حد امکان آرام وارد می شوید و سعی می کنید به نظر سایرین نیایید.

 

۷) سخت مشغول کاری هستید، بر آن تمرکز دارید اما ناگهان دلیلی یا شخصی آن را قطع می کند:

 

الف از وقفه ایجاد شده راضی هستید و از آن استقبال می کنید.

 

ب به سختی ناراحت می شوید.

 

ج حالتی بینابین این ۲ حالت ایجاد می شود.

 

۸) کدام یک از مجموعه رنگ های زیر را بیشتر دوست دارید؟

 

الف قرمز یا نارنجی

 

ب سیاه

 

ج زرد یا آبی کمرنگ

 

د سبز

 

ه آبی تیره یا ارغوانی

 

و سفید

 

ز قهوه ای، خاکستری، بنفش

 

۹) وقتی در تختخواب هستید (در شب) در آخرین لحظات پیش از خواب، در چه حالتی دراز می کشید؟

 

الف به پشت

 

ب روی شکم (دمر)

 

ج به پهلو و کمی خم و دایره ای

 

د سر روی یک دست

 

ه سر زیر پتو یا ملافه…

 

۱۰) غالبا خواب می بینید که:

 

الف از جایی می افتید.

 

ب مشغول جنگ و دعوا هستید.

 

ج به دنبال کسی یا چیزی هستید.

 

د پرواز می کنید یا در آب غوطه ورید.

 

ه اصلا خواب نمی بینید.

 

و معمولا خواب های خوش می بینید.

 

● امتیازات

 

سوال اول: الف (۲ امتیاز)، ب (۴ امتیاز)، ج (۶ امتیاز).

 

سوال دوم: الف (۶امتیاز)، ب (۴ امتیاز)، ج (۷ امتیاز)، د (۲ امتیاز)، ه( یک امتیاز).

 

سوال سوم: الف (۴ امتیاز)، ب (۲ امتیاز)، ج (۵ امتیاز)، د (۷ امتیاز)، ه (۶ امتیاز).

 

سوال چهارم: الف (۴ امتیاز)، ب (۶ امتیاز)، ج (۲ امتیاز)، د (یک امتیاز).

 

سوال پنجم: الف (۶ امتیاز)، ب (۴ امتیاز)، ج (۳ امتیاز)، د (۵ امتیاز)، ه (۲ امتیاز) .

 

سوال ششم: الف (۶ امتیاز)، ب (۴ امتیاز)، ج (۲ امتیاز).

 

سوال هفتم: الف (۶ امتیاز)، ب (۲ امتیاز)، ج (۴ امتیاز).

 

سوال هشتم: الف (۶ امتیاز)، ب (۷ امتیاز)، ج (۵امتیاز)، د (۴ امتیاز)، ه (۳ امتیاز) و (۲ امتیاز)، ز (یک امتیاز).

 

سوال نهم: الف (۷ امتیاز)، ب (۶ امتیاز)، ج (۴ امتیاز)، د (۲ امتیاز)، ه (یک امتیاز).

 

سوال دهم: الف (۴ امتیاز)، ب (۲ امتیاز)، ج (۳ امتیاز)، د (۵ امتیاز)، ه (۶ امتیاز)، و (یک امتیاز).

 

حالا که امتیازهای تان را جمع زدید. عدد به دست آمده را با جدول زیر مقایسه کنید و شخصیت خودتان را بهتر بشناسید.

 

● نتیجه گیری

 

▪ اگر امتیاز شما بالای ۶۰ است:

 

دیگران در ارتباط و رفتار با شما به شدت مراقب و هشیار هستند. آن ها شما را مغرور، خودمحور و بی نهایت سلطه جو می دانند، گرچه شما را تحسین می کنند و به ظاهر می گویند«کاش من جای تو بودم!» اما معمولا به شما اعتماد ندارند و نسبت به ایجاد رابطه ای عمیق و دوستانه بی میل و فراری هستند.

 

▪ اگر از ۵۱ تا ۶۰ امتیاز دارید:

 

بدانید دوستان تان، شما را تحریک پذیر می دانند، بدون فکر عمل می کنید و سریع از موضوعات ناخوشایند برآشفته می شوید، علاقه مند به رهبری جمع و تصمیم گیری های سریع هستید (هرچند اغلب درست از کار درنمی آیند!) دیگران شما را جسور و اهل مخاطره می دانند. کسی که همه چیز را تجربه و امتحان می کند، از ماجراجویی لذت می برد و در مجموع به دلیل ایجاد شرایط و بستر هیجانات توسط شما، از همراهی تان لذت می برند.

 

▪ اگر از ۴۱ تا ۵۰ امتیاز به دست آوردید:

 

به خود امیدوار باشید، دیگران شما را بانشاط، سرزنده، سرگرم کننده و جالب می بینند. شما دائما مرکز توجه جمع هستید و از تعادل رفتاری خوبی بهره مند هستید. فردی مهربان، ملاحظه کار و فهمیده به نظر می رسید. می توانید به موقع باعث شادی و خوشی دوستان تان شوید و اسباب خنده آن ها را فراهم کنید و در همان شرایط و درصورت لزوم بهترین کمک برای اعضای گروه هستید.

 

▪ اگر ۳۱ تا ۴۰ امتیاز نصیب شما شد:

 

بدانید در نظر دیگران معقول، هشیار، دقیق، ملاحظه کار و اهل عمل هستید. همه می دانند شما باهوش و بااستعدادید اما مهم تر از همه فروتن و متواضع هستید. به سرعت و سادگی با دیگران باب دوستی را باز نمی کنید اما اگر با کسی دوست شوید صادق، باوفا و وظیفه شناس هستید اما انتظار بازگشت این صداقت و صمیمیت از طرف دوستان تان را دارید گرچه سخت دوست می شوید اما سخت تر دوستی ها را رها می کنید.

 

▪ از ۲۱ تا ۳۰ امتیاز:

 

در نظر سایرین فردی زحمتکش هستید اما متاسفانه گاهی اوقات ایرادگیر هستید. شما محتاط و ملاحظه کار به نظر می رسید. زحمت کشی که در کمال آرامش و با صرف زمان زیاد در جمع بار دیگران را بر دوش می کشد و بدون فکر و براساس تحریک لحظه ای و آنی نظر نمی دهد. دیگران می دانند شما همیشه تمام جوانب کارها را می سنجید و سپس تصمیم می گیرید.

 

▪ اگر کمتر از ۲۱ امتیاز داشتید:

 

دیگران شما را خجالتی، عصبی، شکاک و دودل می دانند او شخصی است که همیشه دیگران به عوض او فکر می کنند، برایش تصمیم می گیرند و از او مراقبت می کنند. کسی که اصلا تمایل به درگیرشدن در کارهای گروهی و ارتباط با افراد دیگر را ندارد!

منبع:مجله زندگی ایده آل

راه های شناخت خود و دیگران


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


تست شنوایی و درمان وزوز گوش


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان


حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟


سینما رو به خونت بیار!

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور

بااین بسته آموزشی آموزگار کودک خود باشید

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

8
 + 

 = 
دوازده

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چگونه شخصیت دیگران را بفهمیم

با اینکه هزاران کتاب روانشناسی و نظریه علمی و … برای شناخت شخصیت افراد منتشر شده، اما این واقعیت را باید قبول کنیم که بهترین قاضی و بهترین سنجش‌گر شخصیت، ندای قلب ماست…

به طرز عجیبی، شما میتوانید در کمتر از 10 ثانیه، در اولین ملاقات‌تان با هرکس، متوجه چند خصوصیت مهم شخصیتی‌اش بشوید… شاید ناعادلانه به نظر برسد؛ اما همینطور است. در اولین برخورد، شما به تقریبا 80% اصل شخصیت طرف مقابل پی می برید و این یعنی اینکه باید به غریزه تان اعتماد کنید.

غریزه‌ای با قدرت تشخیص فوق العاده قدرتمند در درون هریک از ما وجود دارد، که از طرزکار آن باخبر نیستیم (برای مثال مطلبِ «دروغ سنج درونی تان را روشن کنید» را که قبلا خواندید) اما کاملا متوجه علایم حسی آن هستیم.

در مورد این حس ها، روانشاسان زیادی تحقیق کردند و به نتایج جالب توجهی رسیدند.

برای مثال، گِوین دِبکر (Gavin de Becker) از معدود روانشناسانی است که با تحقیقات وسیع اش کتابی جاودانه در دنیای روانشناسی به نامِ هدیه ترس (The Gift of Fear) به رشته تحریر در آورد که در ان توضیح داد چطور احساس ترسِ شما، به طور غریزی میتواند از شما در برابر خطرات احتمالی محافظت کند.

غریزه های حسی از دیرباز درون ما نهادینه شده اند و یکی از دلایل بقای نسل انسان ها هم وجود غریزه ترس بوده است که هنوز هم وجود دارد اما کمتر از آن استفاده میکنیم.

اما در این میان، روانشناس و روزنامه نگار مشهوری به نام مالکوم گلدول (Malcolm Gladwell) از تاثیر برخورد اول و تمام حس ها و صحت آنها نسبت به طرف مقابل تحقیقاتی انجام داد و در کتابی به نام «در یک چشم به هم زدن» (Blink – The power of thinking without thinking) آنها را گردآوری کرد.

در این کتاب محبوب که از زمان انتشار تا به امروز جزو 10 کتاب پرفروش مجله نیویورک تایمز است؛
گلدول توضیح میدهد که هرآنچه را که ما در برخورد اول و در 8 ثانیه اول نسبت به طرف مقابل فکر میکنیم، احساس میکنیم و باور میکنیم، به احتمال 90% صحیح هستند و میتوانیم به آنها اعتماد کنیم.

در برخورد اول شما با هر شخصی که قبلا او را نمی شناختید، معمولا 8 مورد به عقیده مالکوم گلدول سریع تر و صحیح تر بروز میکنند و قابل اعتماد تر هستند؛ اگر در برخورد اول تان با شخصی، این 8 مورد را احساس کردید، مطمئن باشید احساس شما صحیح است و میتوانید به آن اعتماد کنید.

هرکدام از این 8 مورد، پس از تحقیق و پژوهش علمی بر روی 1000 دانشجو انجام شد و نتایج کاملا اثبات شده در کتاب در یک چشم به هم زدن نوشته شده است.

این 8 نشانه را به خاطر بسپارید و در اولین برخورد ابتدا به سراغ کشف این 8 نشانه در 8 ثانیه ابتدایی آشنایی تان بپردازید…

 

شاید باورِ آن کمی سخت باشد، اما مردم در 0.1 ثانیه اول آشنایی با شما میتوانند کاملا به قابل اعتماد یا غیرقابل اعتماد بودن شما پی ببرند.
این تحقیق را دانشجویان دانشگاه پرینستون انجام دادند؛

آنها به دو گروه از دانشجویان، چهره جذاب، رقابت جو، دوست داشتنی، خشن، قابل اعتماد نشان دادند.
اما به گروه اول فقط 2 ثانیه نمایش دادند به گروه دوم بیش از 5 دقیقه فرصت دادند تصمیم بگیرند.
در کمال ناباوری، هر دو گروه نرخ تشخیص چهره های قابل اعتماد با همدیگر برای هر دو گروه برابر بود.

 

در تحقیقات دیگر از دانشگاه پرینستون مشخص شد؛
مردم به افرادی که لباس های مارک دار می پوشند، معمولا پیشنهادهای ارزنده ای میدهند !
این یعنی افرادی که معمولا لباس هایی با مارک های معروف، خاص و گران قیمت به تن میکنند، در نظر دیگران، استانداردهای بالایی دارند.
برای همین منظور است که طرزلباس پوشیدن شما نسبت مستقیمی با میزان موفقیت شما دارد… از اینجا بیشتر بخوانید.

 

در سال 2007 تحقیق جالبی در دانشگاه لویالا مریمانت توسط پروفسور نورا مورفی انجام شد که نشان داد : اگر شما هنگام گفتگو به چشمان طرف مقابل نگاه کنید، در نظر طرف مقابل فرد باهوشی به نظر خواهید رسید. هنگام گفتگو همیشه سعی کنید به چشمان طرف مقابل نگاه کنید، نه به زمین و یا محیط اطراف.

 

تحقیقاتی در بریتانیا انجام شد که نشان داد، دختران و زنانی که خالکوبی دارند، معمولا در نظر مردم کمتر جذاب، قابل اعتماد و دارای ارزش های خاص هستند نسبت به زنان و دخترانی که فاقد خالکوبی بر روی بدن شان هستند.
این مورد در مورد مردان نیز صدق میکند.

اگر نسبت به بدن تان بی تفاوت باشید؛ چاق، خالکوبی کرده، نامرتب،اصلاح صورت و … از نظر مردم در همان 8 ثانیه اول برخورد فردی فاقد ارزش های خاصی به نظر میرسید که به آن پایبند هستید یا خیر !

مردم افراد کچل را مصمم میدانند !
تعجب کردید؟ خب، این تحقیقی است که دانشجویان دانشگاه هاروارد انجام دادند و نتیجه گرفتند :

مدیرانی که کچل هستند و یا موهای بسیار کوتاهی دارند، معمولا مصمم تر و قدرتمندتر از مدیرانی هستند که موهای بلند دارند. پس اگر موهای کم پشتی دارید از آن به عنوان یک مزیت نسبت به مدیران دیگر استفاده کنید !

 

اگر میخواهید موفق به نظر برسید، لباس های رسمی و دقیقا سایز خودتان بپوشید.
در تحقیقات دیگر تیم تحقیقاتی بریتانیایی مشخص شد که افراد دارای لباس های رسمی و منظم و کاملا فیت (سایز دقیق) از نظر مردم ،افرادی موفق به نظر میرسند و میتوان به آنها اعتماد کرد در کار.
یکی دیگر از مزیت های لباس های صحیح پوشیدن ! – از اینجا بیشتر بخوانید

 

نه فقط ترفیع، بلکه پتانسیل گرفتن حقوق و درآمد بیشتر حتی !
مردم در کمتر از 8 ثانیه (و نه بیشتر !) میتوانند تشخیص دهند آیا درآمدی که دارید، لیاقت شما هست یا نه؟
در سال 2011 یک تیم تحقیقاتی کانادایی؛ به تعدادی دانشجو 2 نوع عکس به صورت 2 گروه نشان داد.
عکس ها متعلق به بازیگران بودند؛ که به گروه اول عکسی با لباس رسمی و اداری و به گروه دوم بازیگران در لباس های غیررسمی و عادی بودند.

در کمال تعجب : گروه اول حقوق و درآمد هنرپیشه را به صورت میانگین بیشتر از گروه دوم تخمین زدند !
این یعنی یک خبر خوب !
اگر میخواهید سریع تر ترفیع بگیرید و یا افزایش حقوق داشته باشید؛ نسبت به کارمندان دیگر مرتب تر و رسمی تر لباس بپوشید.

 

مردم فقط از ظاهر شما نتیجه نمیگرند شما چه نوع شخصیتی دارد؛ از رفتار شما هم اطلاعاتی دریافت میشود.
در دانشگاه دورهام، تحقیقی انجام شد و به دانشجویان فیلمی از نحوه راه رفتن 26 دانشجو نشان دادند که بعضی از آنها

خیلی نرم راه میرفتند و عده ای دیگر قوی قدم بر می داشتند.
فقط چند قدم (کمتر از 10 قدم) کاملا نتیجه گیری را مشخص کرد…
دانشجویان افرادی که با نرم راه میرفتند را افرادی ماجراجو و جستجوگر تشخیص دادند و افرادی که خیلی محکم و دقیق قدم میزدند را افراد درونگرا تشخیص دادند.

در همین زمینه مطالب زیر را حتما بخوانید:

او بیژن است. بیژن همیشه لبخند میزند چون هیچ سودی در اخم کردن نمیبیند و عاشق مباحث و مطالب موفقیتی و انگیزشی است برای همین وبسایت سوخت جت را بهترین محل برای انتشار ایده هایش انتخاب کرده است.

مقاله قبلی

با چهار میثاق سرخپوستان تولتک زندگی تان را سرشار از فراوانی کنید (قسمت پنجم)چگونه شخصیت دیگران را بفهمیم

مقاله بعدی

تمرکز پویا – مهارتی مهم که تحت هر شرایطی شما را به هدف‌تان میرساند

چطور یک نقشه راه برای موفقیت در زندگی طراحی کنید؟

پیشنهاد اول را در مذاکره چه کسی و چطور باید بدهد؟ این تکنیک را باید یادبگیرید

سلام… مطلبتون خوب بود اما نه خیلی… بهتره به نحوه حرف زدن و اخلاق و کنش بپردازیم… وگرنه خیلیا خالکوبی دارن و یا لباس های خوبی به تن میکنن و… اما آدم قابل اعتماد و موجهی نیستن… بنظرم میشه مطلبتون بهتر از این باشه…البته اینم بگم که مرتب و منظم بودن وضع ظاهری مهمه اما نه به اندازه اخلاق!

مطالب خوبی
اما اعتماد داشتن نداشتن وغیره …
از کجا می آید؟ آیا همه انسانها این اعتماد را ندارند. که بعضی ها فکر میکنند که اعتماد ندارند این اشتباست میگن که مه اعتماد ندارم …
انسان فطرت، یا بگم ذاتا، کامل است. همه چیز دروجود انسان هست اما پی نمی برد.

مردم فقط از ظاهر ما نتیجه نمیگرند ما چه نوع شخصیتی دارد؛ از رفتار ما هم اطلاعاتی دریافت مکنند.
فرض کنیم مردم از ظاهر یا رفتار و ….. اطلاعاتی یا
نتیچه به دست آوردند. آیا به ما کدام تاثیر دارد؟
به نظر من هیچ تاثیر ندارد. چونکه اونها نظر خودشان را میگن، یا اینکه از برداشت شان میگن…
اگر شما یک لباس را به خود انتخاب میکنید از 20 نفر نظر بگیرید مثلا 10 نفر شان میگن لباس قشنگ نیست بهت نمیگه
10 نفر دیگر شان میگن که لباس خوب هست به به چقدر قشنگ برایت میزیبد.
پس ما در این حال گیج می مانیم گه گدامش را انتخاب کنیم. یعنی یک اختلال ذهنی به ما ایجاد میشود.
بهتر است که خودما به انتخاب خود انتخاب کنیم ………
قضیه اصلی این است که باید خود مان درونا خود را بپزیرم ، اول به خود بعدا به دیگران عشق بورزیم …
ممنون از شما

سلام روزتون پرحاصل
مطالبتون عالی و جذاب بود
تکنیک نگاه کردن به چشم طرف مقابل خیلی بنظرم مهمه چون احساس واقعی و درونی انسانها رو بیشتر از چشماشون میشه خوند بهتون پیشنهادمیکنم کتاب جذبه از برایان تریسی رو مطالعه کنین پشیمون نمیشین

ببخشید این کتاب را میشه از لینک دریافتش کرد چون من جایی هستم که دسترسی به کتابهای با ترجمه فارسی ندارم

خيلي عالي بود ممنون
يكي ديگ از فاكتور ها تو برخورد اول اينه ك خودت باشي و تظاهر ب چيزي ك نيستي نكني همش نگران اين نباشي ك واي الان راجع ب من چي فك ميكنه اگ خودتو باور داشته باشي و راحت و اسوده باشي همه چي حله

واقعا عالی بود
اعتماد به خودمان زمینه ساز موفقیت های خودمان میشود
باید اول خودمان را باور داشته باشیم تا بتوانیم دیگران رابشناسیم

سلام
مطلب خوب و ارزشمندی بود اما به نظر من، ما معمولا بر اساس پیشفرض هایمان آدم ها را قضاوت می کنیم یعنی مثلا وقتی با یک کارفرما کار می کنیم که شخصیت تندخو و خودخواهی دارد، فکر می کنیم تمام کارفرما ها همین گونه هستند و ناخودآگاه با دیدن هر کارفرمایی به یاد همان خصوصیات و شخصیت میوفتیم که این موضوع تامل برانگیز است.

سلام .روز بخیر
مطالب شما کاملا دقیق و جالب بود
اتفاقا چند وقت پیش یه مشکل حقوقی برام پیش اومده بود و یه خانم وکیل در اصفهان هستن که دقیقا همین طرز فکر شما را دارن و در همون لحظات اول قابل اعتماد و مصمم به نظر می یان و دقیقا انتظارات هر شخصی از وکیل دلسوز و کاربلد را براورده می کنن . جالبه که در کوتاهترین زمان پرونده من به بهترین نحو حل شد و من همیشه از سرکار خانم نسیم پرستگاری سپاسگزارم

درود بر شما خیلی خوب بود .واقعیت اینه که بیشتر این مطالب مثل اینکه من شخصا از قبل می دونستم ولی انگاری یک نفر باید اینها را به من یادآوری کنه ..دقیقا مثل موتوری که خاموشه و یکی باید اون موتور را روشن کنه تا راه بیفته.از توضیحات شما بسیار سپاسگزارم.

عاشقتم دیییییییووووووووونتم

سلام مطالبی که گذاشتین بسیار عالی و مفید بود برام. این اطلاعات به من میتونه در رابطه با صحبت کردن با ادمها یا شناخت انها بسیار کمکم کند.
باتشکر

عالی و دقیق بود
مرسی

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

8
 + 

 = 
دوازده

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

۵ قانون مطلق موفقیت از آرنولد شوارتزنگر

شبیه‌سازی ذهنی – حقه‌ای جالب برای دفع ترس و آماده…

دانلود کتاب شش کلاه تفکر از ادوارد دوبونو – کتاب…

این پنج بهانه را کنار بگذارید و در هر جمعی راحت صحبت…

روشهای جدید دانشمندان برای نابود کردن استرس – بخش…

جهت دانلود گاهنامه راهنمای موفقیت لطفا نام و ایمیل خود را وارد نمایید.

یکی از مباحثی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و درباره آن بسیار صحبت می شود شخصیت شناسی و مدل های تشخیص شخصیت و الگوهای رفتاری افراد است.

مطمئناً شما هم عنوان دوره هایی را شنیده اید که می گویند، در کسری از ثانیه شخصیت فرد مقابلتان را بشناسید.

البته ما بر این عقیده هستیم که این موضوع تقریباً امکانپذیر نیست، بلکه برای شناخت یک فرد نیاز به زمان و ایجاد ارتباط است اما تکنیک ها و روش های شناخت شخصیت و الگوهای رفتاری می توانند به ما کمک کنند تا در ایجاد ارتباط با دیگران موثرتر باشیم و بتوانیم در زمان کوتاه تری افراد و الگوهای رفتاری آن ها را بشناسیم و بر اساس بهترین روش با آن ها ارتباط برقرار کنیم.چگونه شخصیت دیگران را بفهمیم

شناخت الگوهای رفتاری در موارد مختلف می تواند تاثیرگذار باشد، به عنوان مثال با شناخت این مدل ها می توان استخدام بهتری داشت و هر فردی را در کاری گمارد که با مدل رفتاری او سازگاری بیشتری دارد.

در این مطلب به صورت جزئی برخی از روش ها و متدهای شناخته شده را به شما معرفی می کنم.

 

مدل DISC (دیسک):

مدل دیسک یک مدل رفتاری است شناخته شده و معتبر است که کمک می کند تا الگوهای رفتاری افراد شناسایی شود. این مدل شامل چهار قسمت است. (آشنایی با مدل DISC)

Dominance تسلط

Influence تاثیرگذاری

Steadiness ثبات

Conscientiousness‫ وظیفه شناسی

شکل مدل دیسک را می توانید در زیر مشاهده نمایید.

ویژگی های مشترک گروه های D,I : فعال ، سریع العمل ، راسخ ، جسور ، برون گرا

ویژگی های مشترک گروه های S,I : مقبول ، مردم دار ، پذیرنده ، موافق

ویژگی های مشترک گروه های C ,S : متفکر ، میانه رو ، آرام ، مراقب ، درون گرا

ویژگی های مشترک گروه های D,C : پرسشگر ، منطق گرا ، شکاک ، چالش طلب ، وظیفه محور

بزودی در مطالب بعدی در خصوص این مدل برای شما توضیحات بیشتری خواهیم دارد.

 

مدل MBTI:

این مدل، مدلی است برای شناخت شخصیت افراد و ترجیحات و نحوه تصمیم گیری آن ها.

در این مدل 16 تیپ شخصیتی وجود دارد که با آزمون MBTI این تیپ ها شناسایی می شوند.

استفاده از این تست ها و شناخت شخصیت فردی می تواند به افراد کمک کند علاوه بر شناخت خود، بتوانند در جامعه هم ارتباط بهتری ایجاد کنند.

چهار دسته بندی که در MBTI وجود دارد:

• E/I : فرد انرژی خود را از کجا دریافت می کند؟ (درونگرا – برونگرا)

• N/S : نوع اطلاعاتی که فرد بیشتر متوجه می شود چیست؟ (حسی – شهودی یا شمّی)

• T/F : فرد چگونه تصمیم می گیرد؟ (احساسی – فکری)

• J/P : فرد چه روشی را برای سازماندهی زندگی خود ترجیح می دهد؟ (ملاحظه کننده یا منعطف – داوری کننده یا با ساختار)

 

مدل آناگرام:

آناگرام نیز یک مدل شخصیت شناسی است که در آن انسان ها به 9 نوع شخصیت تقسیم می شوند:

البته مدل ها و تست های مختلفی در حوزه شخصیت شناسی و الگوهای رفتاری وجود دارد که به مرور آن ها را بیشتر معرفی خواهیم کرد.

 

چگونه شخصیت دیگران را بفهمیم

لیست دوره های مجازی در حوزه های مختلف کسب و کار و موفقیت فردی.

راهنمایی برای استفاده بهتر از آموزشها و اطلاعات عضویت در باشگاه مشتریان ایران آکادمی.

دوره هایی که مایل هستید در ایران آکادمی برگزار شود را به ما بگویید.

در ایران آکادمی به رایگان عضو شوید و از دوره های رایگان استفاده کنید.

جهت شرکت در دوره  رایگان  7 اصل مدیریت مطلوب کسب و کار لطفا نام و ایمیل خود را وارد نمایید

اگر در حوزه خاصی تخصص دارید، محتوای آموزشی تهیه کنید و با ارائه آن در ایران آکادمی درآمد کسب نمایید.برای مشاهده جزئیات بر روی باکس زیر کلیک نمایید.

درخواست تدریس در ایران آکادمی

ایران آکادمی بستری مجازی است برای یادگیری و یاد دادن.در ایران آکادمی آموزش های مجازی و کاربردی در حوزه های مختلف کسب و کار و بهبود مهارت های فردی تهیه شده است تا علاقه مندان به یادگیری بتوانند به ساده ترین شکل ممکن به آموزش های کاربردی دسترسی داشته باشند.025-37713662ایران آکادمی را در شبکه های مجازی دنبال کنید:

Copyright © 2011 – 2017 Iran-Academy.org




شخصیت شناسی در ازدواج اهمیت دو چندانی پیدا می کند چرا که هم در انتخاب همسر و هم در روابط همسرانه بعد از ازدواج شما باید توانایی شناخت و درک ویژگی های روحی طرف مقابلتان را داشته باشید.تناسب شخصیتی یکی از مهم ترین تناسب ها است که با شخصیت شناسی می توانید آن را کشف کنید. همچنین شخصیت شناسی به شما کمک می کند پرده های ظاهری را کنار بزنید و عمق شخصیت یک فرد را درک کنید.چگونه شخصیت دیگران را بفهمیم

در مورد اینکه بتوانیم شخصیت طرف مقابل را تا حدودی بشناسیم و ارزیابی کنیم، تکنیک هایی وجود دارد که در ذیل به آنها اشاره می کنیم.

1- همیشه با موردی که از آن اطمینان بیشتری دارید شروع کنیدفرض کنید مطمئن هستید که شخص مورد نظر برون گراست. در این صورت می توانید خود به خود هر هشت مورد تیپ های درون گرا را حذف کنید.

 

2- در داوری کردن عجله نکنیددرها را باز بگذارید. فرض را بر این بگذارید ممکن است فرضیه های شما تغییر کنند. با جمع آوری اطلاعات بیشتر ممکن است این اتفاق بیفتد. این امر برای داوری کننده ها چالش مهمی است زیرا آنها ممکن است نتوانند اطلاعات کافی برای داوری کردن جمع آوری کنند.

 

3- به برداشت های اشتباه احتمالی خود توجه داشته باشیددر ارتباط با شناسایی و تحلیل گونه ها و تیپ های شخصیتی ممکن است با توجه به برداشت های خود ادراک کنیم. مثلا ممکن است به اشتباه گمان کنید تمام کسانی که رفتار دوستانه دارند، احساسی هستند.

شخصیت شناسی تلفنی!همیشه وقتی سوالات پایان باز بپرسید، اطلاعات بیشتری به دست می آورید. مثلا وقتی با کیس ازدواجی حرف می زنید که قبلا یک شکست را تجربه کرده، می توانید بپرسید: با نامزد قبلی ات رابطه ات چطور بود؟ او می تواند خیلی ساده به شما جواب بدهد: «خوب نبود.» اما به جای این سوال می توانستید از او سوالات پایان باز بکنید، مثلا بگویید: «درباره نامزد قبلی ات حرف بزن. چطور آدمی بود؟»، «بهترین خصوصیتی که در او سراغ داشتی کدام بود؟»، «در چه زمینه هایی با هم اختلاف نظر داشتید؟»، «درباره رابطه ات با او چه می توانی بگویی؟»، «فکر می کنی درباره تو چه نظری دارد؟» این گونه، اطلاعات بیشتری درباره او به دست می آورید.در مواقعی حتی وقتی از شخصی سوالات پایان باز می کنید ممکن است با یکی، دو کلمه، جواب تان را بدهد. در این زمان می توانید او را تشویق کنید که بیشتر توضیح بدهد. به او بگویید: «ممکن است در این باره بیشتر توضیح بدهی؟» یا «دلم می خواهد بدانم چرا درباره او چنین نظری داری؟»اما در مواقع استثنایی، شناسایی تیپ اشخاص از طریق تلفن ساده تر است. از جمله این موارد زمانی است که شخص در صحبت تلفنی آزادی عمل بیشتری احساس می کند و راحت تر می تواند حرف بزند. در ضمن هنگام صحبت تلفنی حواس هم کمتر پرت می شود.

 

همسر هم کفو شمامی‌گویند اگر دنبال همسر ایده‌آل‌تان می‌گردید، راهش این است که اول، شخصیت خودتان را بشناسید و بعد براساس شخصیت خودتان، دنبال شخصیتی بگردید که با شما سازگار باشد.*  اگر آدم خلاقی باشید، احتمالا خصلت باوفایی دارید و وظیفه‌شناسی و آبروداری از خصوصیات عالی شخصیت شماست. آرامش، اجتماعی بودن و مدیریت عالی منابع انسانی از خصوصیات عالی شخصیت شماست. شما دوست دارید از قوانین پیروی کنید و می‌توانید به راحتی برای زندگی خودتان برنامه‌ریزی داشته باشید و طبق آن برنامه قدم به قدم به هدف‌تان برسید. دیگران از شما بسیار راضی و خشنود هستند و شما را به عنوان آدمی قابل اعتماد می‌شناسند.افراد خلاق و سازنده درست مانند خودتان، زوج مناسبی برای شما هستند. طرف مقابل‌تان ممکن است قدرت حمایت‌گری شما را بپرستد ولی مواظب باشید این حمایت همه‌جانبه، این احساس را در همسرتان ایجاد نکند که دارید مرتب او را کنترل می‌کنید. شما و همسرتان احتمالا سال‌ها با هم زندگی خواهید کرد چون افرادی مثل شما برای حفظ و تداوم زندگی‌شان هر کاری می‌کنند و وفاداری به طرف مقابل رکن نخست زندگی‌شان است.

*  اگر مدیریت بخش غالب از شخصیت‌ شما است، حتما می‌دانید که بسیار رک و راست هستید و بدون پرده نظرتان را می‌دهید. از سوی دیگر با مسایل بسیار منطقی و واقع‌بینانه برخورد می‌کنید. قاطعیت و استواری از شما جدانشدنی است. شما به آسانی می‌توانید در روابط و کار خودتان تمرکز کنید و در ریاضیات، مکانیک و موزیک می‌توانید زبردست باشید. رقابت‌جویی و جاه‌طلبی عشق همیشگی زندگی شماست.افرادی می‌توانند برای شما بهترین زوج باشند که خصوصیت اصلی شخصیت‌شان کنار آمدن و سازش با طرف مقابل باشد و طبیعت انعطاف‌پذیری داشته باشند و گرنه کار شما با یک مدیر به دعوا و جنگ قدرت می‌کشد. اگر شما در روابط خانوادگی و عاشقانه خود دست از کنترل و امر و نهی بردارید، عشق آرام آرام وارد زندگی شما خواهد شد و از درگیر شدن در رابطه عاشقانه که نمی‌توانید آن را کاملا کنترل کنید، نمی‌هراسید. شما شخصیت محکمی دارید که مشکلات خود را نشان نمی‌دهید ولی این خصوصیت شما ممکن است باعث شود همسرتان فکر کند شما پنهان‌کار، مرموز، سرد و بی‌روح هستید. اجازه دهید دست‌کم در روابط خانوادگی احساسات شما بر قدرت مدیریت مطلق و محکم و دست‌نیافتنی شما غلبه کند.

 

* اگر شما شخصیت انعطاف‌پذیری داشته باشید، دیگران از با شما بودن لذت خواهند برد چون شما توانایی زیادی در روابط اجتماعی دارید و در صحبت کردن عالی هستید. احساسات قوی و روشن و واضح از خصوصیات برجسته شماست.شما بیش از همه با افرادی که مبادی آداب و مودب هستند کنار خواهید آمد. این افرد که سیاست بالایی در روابط خود دارند، رفتار شما را می‌پذیرند. فقط مراقب باشید با زبان بازی و صحبت‌های بی‌توقف خودتان آنها را دل‌زده نکنید. در روابط با طرف مقابل‌تان رقابت نکنید. توصیه ما به همسر شما این است که در صحبت کردن کم نیاورید. گرچه طرف مقابل شما بسیار خوش‌صحبت است ولی شما هم با اعتماد به نفس از خصوصیات خودتان بگویید. افرادی مثل همسر شما دوست دارند که شما نظرتان را درباره شخصیت و رفتارشان بی‌پرده بگویید.

 
برای اطلاع از طرح همسان گزینی تبیان اینجا کلیک کنید


برای اطلاع از طرح همسان گزینی تبیان اینجا کلیک کنید

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان

منابع: همشهری تندرستی، سلامت

 

مطالب مرتبط:کدام شخصیت‌ها به درد هم می‌خورند؟!شناخت شخصیت پسران از رفتار با مادرازدواج با این افراد محکوم به شکست است

 

 

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

چگونه شخصیت دیگران را بفهمیم
چگونه شخصیت دیگران را بفهمیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *