چگونه شخصیت سنگینی داشته باشیم

 
helpkade
چگونه شخصیت سنگینی داشته باشیم
چگونه شخصیت سنگینی داشته باشیم

روانشناسی, سبک زندگی

۲ نظر
38,951 بازدید نسخه چاپی

بزرگ
کوچک

دنیای اطلاعات: یک فرد باوقار ویژگی هایی دارد که او را از دیگران متمایز می کند. این خصوصیات چه خصوصیاتی است و یک فرد چطور می تواند از این ویژگی ها برخوردار باشد؟ برای آنکه شما هم بتوانید یک فرد شخیص، سنگین و جذاب باشید می توانید موارد زیر را در نظر داشته باشید، تا از خصوصیات ویژه یک فرد متین و افراد با شخصیت برخوردار شوید.

این بدان معنا نیست که حرف نزنیم و یا سرمان در لاک خودمان باشد. بلکه هرجا نیاز به صحبت کردن بود خود را نشان داده و نظر خود را ایراد کنیم. متاسفانه بعضی افراد اینطور برداشت می‏نمایند که کم گویی یعنی هیچ‏گویی و همین امر باعث منزوی شدن و دور شدن از اجتماع می‏گردد.

فکر کردن قبل از شروع صحبت هر چند کم و کوتاه باعث گزیده‏گویی شده و از هرگونه گاف زدن و همچنین بیهوده گویی و با عجله صحبت کردن جلوگیری می‏کند. حتما دیده‏اید افرادی که پس از شنیدن حرفی یا سوالی مدت زمانی کوتاه آنرا حلاجی نموده و سپس بیان می‏نمایند و اکثر اوقات جواب آنها بسیار متین و درست است و هیچ جای ایراد نیست. اما امان از افرادی که آنچه به ذهنشان می‏آید را بیان می‏نمایند، بدون اینکه حتی لحظه‏ای در مورد آن فکر کنند. به اصطلاح با صدای بلند فکر ‏می‏کنند و اکثر اوقات حرفهایی می‏زنند که باعث پشیمانیشان می‏گردد. فکر کردن آسان است. تمرین کنیم.

خنده با صدای بلند شخصیت انسان را زیر سوال می‏برد. هیچ انسان گرانمایه‏ای را نخواهید دید که با صدای بلند خندیده و یا قهقهه بزند. از بازیگران معروف سینما (در زندگی شخصی) گرفته تا بزرگان و دانشمندان. با صدای بلند خندیدن باعث جلب توجه دیگران شده و با توجه به اینکه دیگران نمی‏دانند مطلب شما چقدر خنده‏دار است، باعث سوء برداشت آنها می‏شود.چگونه شخصیت سنگینی داشته باشیم

یک لبخند کوچک باعث جذب می‏شود. هر انسان دارای کودک درونی است که آن کودک درون به آنچه که خود بخواهد جذب می‏شود چه بخواهیم و چه نخواهیم. اخلاق کودک درون دقیقا مانند کودکان است و به چیزهای زیبا عکس العمل مثبت نشان می‏دهد. پس همانطور که یک کودک جذب یک لبخند می‏شود، ما نیز جذب چهره‏های بشاش و خنده‏رو می‏شویم. همچنین لبخند باعث زیباشدن چهره می‏شود.

برایتان چقدر پیش آمده که با تلفن همراه یا شخصی دیگر صحبت می‏کرده ‏اید که دقیقا پس از پایان صحبت، یک نفر دیگر آمده و گفته “چی شده؟ حتما برایتان پیش آمده است که این قضیه کمی باعث تنفر شما شده است. امور دیگران به ما ربطی ندارد زیرا اگر ربط داشت، با ما نیز در میان گذاشته می‎‏شد. دخالت در امور دیگران باعث دفع آنها شده و نوعی دورشدن را ایجاد می‏نماید. زیرا با توجه به شناختی که افراد از شخص فضول دارند، از رفت و آمد و حتی صحبت مقابل وی خودداری می‏کنند.

شوخی هرقدر هم کوچک می‏تواند باعث رنجش شود مگر اینکه این شوخی با فکر قبلی و بررسی بیان شده و یا انجام شود. مثلا شوخی‏هایی که با شخصیت افراد رابطه دارد باعث قتل شخصیت می‏شود. شوخی اگر در حد یک لبخند کوچک و ملیح باشد، بسیار شیرین است و نه بیشتر. شوخی فراوان انرژی ذهنی را کاسته و جذابیت را از بین می برد. چراکه شوخی بتدریج پرده های حرمت را پاره کرده و کم کم موجب بی احترامی می شود. با این حال تبسم به چهره جذابیتی عمیق می بخشد. در تبسم سنگینی و متانت موج می زند ولی در خنده زیادی و شوخی سبکی و کاهش جذابیت نهفته است.

از بیان حرفهای بیخودی و دروغ و بزرگ کردن خود بپرهیزیم. آنچه که هستیم باشیم به این معنا که خود را بزرگتر از آنچه هستیم جلوه ندهیم و سعی نکنیم خود را به زور در دل مردم جای دهیم.

یکی از عواملی که باعث تاثیرگذاری در بین سایرین می‏شود، خوش لباسی، خوشبویی و خوش صورتی است. مطمئنا هیچ کس دوست ندارد با شخصی که دهان او بوی بد می‏دهد و یا لباسش پاره است دمخور شود. ضمن اینکه هماهنگی و پاکیزگی ناخودآگاه باعث جذب مردم می شود. البته باید دقت شود که لباس های عجیب و غریب باعث جذب نمی شود. تمیزی و اطوی لباس، موهای مرتب، دهان خوشبو مجذوب کننده است. اما آراستگی ظاهری فقط به پوشش داخل و خارج خلاصه نمی شود بلکه حرفهای زیبا، جملات مثبت، اعمال درست نیز باعث جذب است.

بعضی افراد می پندارند که هر چه شلوغتر و پر صداتر باشند بیشتر جذب می شوند ولی اینطور نیست. سکوت تاثیری ذهنی در افراد می گذارد. هنگام سکوت، در اطراف خود ایجاد خلاء می نماییم و این خود باعث جاذبه است. ضمن اینکه سکوت انسان را عاقلتر و با تجربه تر نشان می دهد، زمینه ای مناسب برای صمیمیت است. البته سکوت ناشی از ترس و عدم اعتماد بنفس، باعث کاهش جذابیت است. همچنین نرم و با ملایمت صحبت کنیم چراکه جیغ، داد و هوار، بلند صحبت کردن و خشن و عصبی بودن باعث قطع اعتماد مردم می شود.

به خود و دیگران احترام بگذاریم. بی ادبی در کلام و گفتار و رفتار از جذابیت بسیار می کاهد. باید در ظاهر آراسته و در باطن وارسته بود. شخص مودب و متین و محترم بی تردید جذاب تر از بی ادبان است. هتاکی و ناسزا گفتن حتی به افراد بدصفت و بی شخصیت و همچنین تحقیر و تمسخر و غیبت و بدگویی مخالف با احترام است.

سست عنصر نبودن و پای تصمیمات و تعهدات ماندن موجب جذابیت است. افرادی که شخصیتی قاطع دارند هدفهای مشخص و ارزشهای معینی و برنامه های مدونی دارند و بلااستثنا جذابند. قدرت “نه” گفتن به درخواست های بی ارزش دیگران موجب رویش جذابیت است. بعضی افراد خود را فدای این و آن می کنند و هرکار مثبت یا منفی را قبول میکنند و اینطور می خواهد در دل دیگران رخنه کنند که نمی شود. جذابیت یعنی مصمم بودن و قاطعیت در رفتار و گفتار.

افراد دارای شخصیت مسلط و چیره بر غرایز و امیال، دارای تسلط بیشتری هستند. کسانی که بر میل جنسی، میل غذا خوردن، عواطف و هیجانات خود مسلط هستند، جذابیت معنوی دارند. تاثیر روانی گذاشته و انرژی مثبت از وجودشان فوران می کند. کسانی که غریزی و هوی هوسی هستند و مدام در پاسخ به امیال خود به سر می برند و نمی توانند خود را کنترل نمایند و خصوصا به زبان و نگاه خود مسلط نیستند، هیچگاه به جذابیتی که انتظار دارند دست نخواهند یافت و مسلما بدون کسب جذابیت از تاثیرگذاری هم خبری نیست.

کلمات کلیدی: charismatic آداب معاشرت با دیگران افراد با شخصیت افراد با شخصیت چه ویژگی هایی دارند؟ بی شخصیت کیست چگونه دختری زیبا و جذاب باشیم؟ چگونه زن جذابی باشیم چگونه سنگین و باوقار باشیم چگونه فرد با شخصیتی باشیم؟ چگونه فردی با شخصیت باشیم چگونه فردی متشخص باشیم چگونه کاریزماتیک باشیم چگونه مثل یک پرنسس رفتار کنیم چگونه مثل یک لیدی رفتار کنیم چگونه یک دختر با کلاس باشیم رفتار کاریزماتیک ویژگی های شخصیت ویژگی های یک دختر با شخصیت ویژگی یک فرد با شخصیت ویژگی یک فرد باوقار ویژگی یک فرد جذاب ویژگی یک فرد متین

مطلب خوبی بود.
به نظر من با شخصیت بودن یه چیز ذاتیه و معمولا بستگی به این داره که در چه خانواده و محیطی بزرگ شدیم. مثلا همکلاسی دوران هنرستانمو بعد از سالها اتفاقی دیدم و خیلی بهم بی احترامی کرد و شوخی ناجوری کرد و هنوز همون آدم بی شخصیت و بی ادب همیشه بود.

افرین دقیقا درسته
به جایگاهی که در ان رشد یافته خیییلی بستگی داره به طرز فکر خانوادش و اطرافیانش
من داخل مدرسه کسانی رو میبینم که دارن با جلف بازی و بی ادبی و کار های بی شرمانه ارزش خودشونو پایین میارن
مطالب کاملا صحیح است

التماس دعا*

دیدگاه

نام *

ایمیل *

دنیای اطلاعات: آیا شما انسان شادی هستید؟ شاید هم بقیه فکر می کنند آدم شادی هستید اما خودتان چنین احساسی ندارید و برخلاف ظاهرتان، شادی را با تمام وجودتان احساس نمی کنید.



صبر کنید…

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چطور سنگین و با وقار باشیم؟

 

چگونه شخصیت سنگینی داشته باشیم

در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه‌ی انسان‌ها می‌خواهند دوست‌داشتنی باشند؛ و به‌عبارتی‌دیگر می‌خواهند کسی را دوست داشته باشند و مورد دوست داشتن قرار بگیرند؛ و ذات ما آدم‌ها طوری هست که احساسات و عاطفه حرف اول را می‌زند.

 

 اما قبل از اینکه به تکینک های جذاب بودن و دوست‌داشتنی شدن بودن (و اینکه چطور سنگین و با وقار باشیم؟) بپردازم می‌خواهم تعریف درستی از این مقوله بدهم. (در انتها یک محصول رایگان به شما هدیه می‌دهیم)

 

مقوله‌ی دوست داشتن و جذاب بودن مثل خیلی از مفاهیم دو قطبی است که باید هر دو قطب ماجرا را تعریف کنی، مثل روشنایی و تاریکی. تعریف روشنایی بدون تاریکی خیلی بی معنی است و تعریف دوست‌داشتنی و جذاب بودن هم بدون تعریف کِسل کننده و خسته کننده بودن معنی نخواهد داشت.

 

 

خیلی از ماها مبالغ هنگفتی را خرج ظاهرمان می‌کنیم تا جذاب به نظر برسیم و شاید هر ماه میلیون‌ها خرج می‌کنیم برای اینکه مورد توجه قرار بگیریم و خودمان را مهم جلوه.

 

این حرف مرا با سرچ کردن آمارعمل های زیبایی و مقدار مصرف لوازم‌آرایشی تأیید خواهید کرد. ولی سؤال اینجاست، آیا تعریف ما از جذابیت فقط به ظاهر ختم می‌شود؟ ما خیلی از افراد را می‌شناسیم که نه ظاهر زیبایی دارند و نه عمل جراحی انجام داده‌اند اما دلمان می‌خواهد ساعت‌ها کنار این افراد بنشینیم و خوش بگذرانیم. دلیلش چیست؟

 

شاید براتون اتفاق افتاده که با یک فرد با ظاهری آراسته و زیبا آشنا شدید و پیش خودتان گفتید چه فرد با کلاس و جذابی، اما وقتی با طرف معاشرت کردید، دیدید که کاملاً در اشتباه بودید چون که حتی نمی‌شود این فرد را لحظه‌ای تحمل کرد.

پس می‌توانیم تعریف جذاب بودن را این‌گونه بیان کنیم که جذابیت و دوست‌داشتنی بودن یعنی؛ رفتار و کلام درست موقعیت خاص

 

پس اول بریم سراغ رفتارهایی که اگر ما آن‌ها را داشته باشیم فردی خسته کننده به نظر می‌رسیم و به طبع از جذابیت ما کاسته خواهد شد. می‌خواهم براتون هفت رفتاری را معرفی کنم که باید از آن‌ها دوری کنیم و بعد می‌رویم سراغ هفت رفتار و یا هفت تکنیک جذاب و دوست‌داشتنی بودن.

 

افرادی که یک نواخت صحبت می‌کنند قطعاً از جذابیت کمتری برخوردار هستند و حوصله‌ی آدم را سر می‌برند و باعث می‌شوند به انسان حال خوب دست ندهد؛ و ما باید مراقب باشیم که موقع صحبت کردن انرژی داشته باشیم و بالا و پایین بودن صدایمان و تأکیدهای درست روی کلمات را رعایت کنیم تا از حالت یکنواختی و مونوتن بودن خارج شویم.

به این رادیو سخنرانی گوش بدهید: رادیو سخنرانی، مهارت های صحبت کردن در جمع

 

حتماً دیدید افرادی را که همیشه ساز مخالف می‌زنند و در هر مجلسی باشند باید مخالفت خودشان را اعلام کنند. مثلاً چند تا رفیق هستند و می‌خواهند بروند جایی غذا بخورند، همه تصمیم می‌گیرند به فلان غذاخوری بروند ولی این وسط یکی مخالفت می‌کند که نه آنجا اینطور است و فلان و بهمان!

این افراد برای هیچ‌کس جز خودشان جذاب نیستند؛ و اینی هم که گفتم برای خودشان جذاب هستند به خاطر توهمی هست که دارند.

 

گیر دادن به یک موضوع یکی از رفتارهای کاهنده‌ی جذابیت افراد است. در خانه با مادرتان حرفتان می‌شود و باهم جروبحث می‌کنید و شما کوتاه می‌آیید و بحث را خاتمه می‌دهید ولی مادرتان همچنان چپ می‌رود و راست می‌رود گیر می‌دهد که تو چرا فلان حرف را زدی، چرا آن کار را نکردی. این یعنی گیر دادن.

 

بعضی افراد هم هستند فقط کارشان این هست که هر طور شده حرف خودشان را اثبات کنند. مثلاً در تاکسی نشستید و طبق معمول افراد دارند راجع به همه چیز اظهارنظر و اظهار فضل می‌کنند و همه می‌گویند دلار رفته بالا و باعثش هم ویروس کرونا است ولی این عزیز می‌گوید نه دلار از اولش هم بالا بود و کرونا هیچ تاثیری نداشته و از حرف خودش هم کوتاه نمی‌آید. خداییش با چنین فردی معاشرت کنید حالتان بهتر می‌شود یا بدتر؟

 

«ایران دیگه جای زندگی نیست«, » همه این روزها دزد شدند«, » آدم به برادر خودش هم نمی تونه اعتماد کنه». این جملات چقدر براتون آشناست؟ بارها و بارها از افراد مختلف در مکان‌های مختلف این جملات را شنیدید. به عالم و آدم مشکوک هستند و همیشه در حال منفی‌بافی‌اند. هم‌نشینی با این افراد اصلاً ایده خوبی نیست! مراقب باشید شما منفی نگر محض نباشید.

 

یکی دیگر از رفتارهایی که شاید خیلی‌های ما مرتکبش هستیم و انجامش می‌دهیم و از آن غافلیم، نصیحت کردن افراد هست بدون اینکه از ما نظر و یا سوالی کرده باشند. در هر جا که باشند تقی به توقی می‌خورد این افراد شروع به نصیحت کردن می‌کنند، ببین پسرم، ببین عمو جان، ببین داداش… تو باید این کار رو می‌کردی و…! لطفاً تا از شما نظرخواهی نکردند کسی را نصیحت نکنید، تازه اگر هم نظری خواستند و شما علمش را نداری بگو من چون در حیطه تخصصم نیست نظری ندارم. از قدیم گفتن در دیزی بازه، حیای گربه کجا رفته.

 

آخرین رفتاری که باعث می‌شود ما فرد خسته کننده به نظر بیاییم، سرزنش کردن دیگران است.«من گفتم نرو آنجا», «من نگفتم اون آدم به دردت نمی خوره». سرزنش کردن دیگران نه تنها ما را مورد توجه دیگران قرار نمی‌دهد بلکه از چشم دیگران می‌اندازد، پس مراقب باشیم.

 

 

چگونه شخصیت سنگینی داشته باشیم

خب تا اینجا هفت رفتاری که باعث می‌شوند ما یک فرد خسته کننده به نظر برسیم را باهم مرور کردیم و الان می‌خواهیم هفت تکنیک جذاب بودن و دوست داشتنی بودن (چطور سنگین و با وقار باشیم؟) را باهم یاد بگیریم.

 

شاید برای شما خیلی چیز عجیب غریبی نباشد و خیلی ساده به نظر بیاید ولی اکثر ما با اینکه می دانیم باید لبخند بزنیم یادمان می‌رود و از این تکنیک ساده ولی فوق العاده استفاده نمی‌کنیم. وقتی با فردی ملاقات می‌کنیم بعد از دست دادن و یا در حین دست دادن یک لبخند زیبا و ملیح هم برلب داشته باشیم تا به جذابیتمان اضافه شود.

 

یکی از بهترین و اصلی‌ترین تکنیک‌های ارتباط مؤثر گوش دادن سازنده و دقیق است. واقعیت این است که اکثر ما بلد نیستیم به طرف مقابلمان خوب گوش دهیم. گوش دادن سازنده یعنی شش دانگ حواسمان به گوینده باشد و هر از گاهی هم با زبان بدن ویا با کلمات کوتاه «صحیح», «اوهوم», «درسته» و … حرف‌هایش را تأیید کنیم و حتی می‌توانیم سؤال بپرسیم تا اینکه طرف مطمئن باشد داشتیم گوش می‌دادیم.

مثلاً می‌توانیم بپرسیم: «علی جان حرف‌هایت کاملاً درسته فقط این قسمتش برام گنگ بود می شه ازت خواهش کنم بیشتر برام بازش کنی؟ » با این سؤال به طرفمان نشان می‌دهیم که ما شش دانگ حواسمان به حرف‌هایش بوده و قطعاً به طرف حس خوبی خواهیم بخشید و خودمان هم تبدیل به یک فرد جذاب و دوست داشتنی خواهیم شد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه مودبانه صحبت کنیم؟ اثرگذاری بیشتر کلام

 

واقعیتی که خیلی وقت‌ها از کنارش به سادگی رد می‌شویم، معجزه‌ای به نام صدا کردن اسم افراد است. اسم هر شخصی بهترین و زیباترین کلمه‌ای هست که دوست دارد بارها بشنود. از این تکنیک ساده ولی زیبا غافل نباشید. مگر نمی‌خواهید جذاب و دوست‌داشتنی باشید پس حتماً از آن استفاده کنید.

 

همه انسان‌ها دوست دارند مورد توجه و تحسین قرار بگیرند. دوست دارند در جاهای مختلف مورد توجه باشند و اطرافیانشان از آن‌ها تعریف کنند؛ اما واقعیت این است که متأسفانه ماها بیشتر دوست داریم مورد تعریف و تحسین قرار بگیریم تا اینکه تعریف و تمجید کنیم. بیشتر دوست داریم دوست داشته شویم تا اینکه دوست داشته باشیم. پس اگر می‌خواهید جذاب باشید از افراد تعریف و تحسین کنید و شاهد جذابیت خودتان باشید.

 

پروفسور جان دیوئی فیلسوف آمریکایی می‌گوید: «بزگترین آرزوی بشر درطول حیات، احساس مهم بودن است.» و یا فروید که از روانشناسان بزرگ قرن بیستم است عقیده دارد: «تمام اعمالی که آدمی انجام می‌دهد از دو انگیزه ریشه می‌گیرد: اول میل جنسی و دوم آرزوی بزرگ بودن.»

 پس یادمان باشد طوری با مردم رفتار کنیم که احساس مهم بودن کنند و البته این را حواسمان باشد که مردم زود متوجه رفتار تصنعی و تملق گونه ما می‌شوند، پس حتماً رفتارمان واقعی باشد.

 

قدردانی و تشکر از مردم بابت کارهایی که برای ما انجام می‌دهند یکی دیگر از تکنیک‌های جذاب بودن است. ما بهتر است همیشه از افرادی که برای ما کاری انجام می‌دهند تشکر و قدردانی کنیم؛ و از همه مهم‌تر قدردان حضورشان در زندگی باشیم. مثلاً چقدر زیبا می‌شود ما هر از گاهی به صورت شفاهی یا کتبی برای همسرمان و یا دوستمان بگوییم که قدردان حضورش هستید و سپاسگزاری می‌کنید که با شما همراه هستند. قطعاً آن شخص حس فوق العاده زیبایی خواهد داشت. 

حتما بخوانید: چگونه از دیگران تعریف کنیم ؟

 

آخرین تکنیکی که می‌خواهم به شما معرفی کنم، پیدا کردن علایق افراد است و از همه مهم‌تر صحبت کردن راجع به آن‌ها. مثلاً می‌دانید که همسرتان از رنگ زرد خوشش می‌آید و رفتید برای خرید لباس، قبل از اینکه خودش انتخاب کند به فروشنده می‌گویید که لطفاً رنگ زرد را بدهید و به همسرتان می‌گویید: «مگه زنگ زرد دوست نداشتی عزیزم؟» در آن لحظه همسرتان چه حسی دارد که شما به علایق او واقف هستید. پس ما به راحتی می‌توانیم با دانستن علایق دیگران خودمان را تبدیل به یک فرد جذاب و دوست‌داشتنی کنیم.

 

چند مقاله رایگان دیگر در زمینه جذابیت، کاریزماتیک بودن و موثرتر به نظر رسیدن:

👈 چطور جذاب صحبت کنیم ؟

👈 چگونه ظاهر جذاب داشته باشیم؟

👈 چطور تن صدای جذاب داشته باشیم؟

👈 چگونه کاریزماتیک شویم؟

👈 ویژگی افراد کاریزماتیک چیست؟

 

و یک محصول که در حال حاضر به رایگان برای شما عرضه شده است!!

با این محصول، همیشه جذاب و دوست داشتنی بمانید!!

👇👇👇👇👇

 

 

بر اساس رای 74 نفر از بازدیدکنندگان

91 امتیاز از 100

دنبال کننده

دنبال شونده

ماجرا

امیرعلی محمدزاده

به نام او امیرعلی محمدزاده هستم، دانش آموخته ی بازیگری و کارگرانی تئاتر، مدرس و مشاور توسعه فردی ، خودباوری و هدف گذینی، عاشق پرواز بر فراز آسمان ها، عاشق ایران و خانواده ام، عاشق صلح و دوستی، عاشق کمک کردن به رشد خودم و دیگران و عاشق تفکر.

به نام او امیرعلی محمدزاده هستم، دانش آموخته ی بازیگری و کارگرانی تئاتر، مدرس و مشاور توسعه فردی ، خودباوری و هدف گذینی، عاشق پرواز بر فراز آسمان ها، عاشق ایران و خانواده ام، عاشق صلح و دوستی، عاشق کمک کردن به رشد خودم و دیگران و عاشق تفکر.

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

طراحی فوری سخنرانی به روش افراد حرفه ای

فیلم سمینار انسان بیش تر از یک نفر

سمینار مدیریت زمان، انرژی و تمرکز [فیلم سمینار]

صفر تا صد فن بیان و صداسازی به روش افراد حرفه ای

دوره صوتی فتح قله‌های متقاعد سازی

مهارت‌های سخنرانی بداهه حرفه ای

بسته جامع آموزش سخنرانی و فن بیان – قدیمی

حل تعارض و اختلاف در زندگی و کار-[فیلم سمینار]

بسته جامع صفر تا صد سخنرانی سیاسی برای کاندیداها (از نوشتن متن سخنرانی تا اجرا)

استفاده از سایت مشروط بر قبول توافقنامه کاربری و حفظ حریم شخصی می باشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.

پرداخت کارت به کارت

پرداخت از خارج ایران

گارانتی بازگشت وجه

تسهیل در خرید

راهنمای سایت

درخواست همکاری

دوره رایگان فن بیان

دعوت از اساتید سخنرانی

نیلوفر مرداب

خرید کتاب

تماس با ما-درباره ما

آیا تاکنون پیش آمده است که فکر کنید یک فرد چگونه می تواند با وقار باشد و راز این امر چیست؟ افرادی که آداب معاشرت صحیح را می دانند غالبا باوقار و سنگین به نظر می رسند، خواندن دستورالعمل های مربوط با آداب صحیح و پیروی از آن ها می تواند به شما در داشتن وقار و شخصیت برتر کمک کند. این توصیه ها با تمرین زیاد در شخصیت تان نهادینه می شوند.

هنگامی که تنها هستید در مقابل آیینه این ظرافت رفتاری را تمرین کنید و سپس به دوستانتان شخصیت جدیدتان را نشان دهید و هر وقت با شخصیت جدید خود احساس راحتی داشتید، می توانید همه جا و در کنار همه افراد شخصیت خود را نشان دهید.

آن چه به نظر می رسید

مردم در مورد ظاهر شما قضاوت می کنند و هیچ کاری نمی توان در این باره انجام داد؛ بنابراین از آن به نفع خود استفاده کنید. برای تغییر کردن تنها لازم است در انتخاب خود عاقلانه رفتار کنید و خود را از دیدگاه دیگران هم ببینید. در ادامه این بخش از نمناک نکاتی در مورد اصلاح شکل ظاهری وجود دارد.چگونه شخصیت سنگینی داشته باشیم

هنگام راه رفتن صاف بایستید و سرخود را بالا بگیرید. هنگام نشستن قوز نکنید زیرا زبان بدن شما چیزهای زیادی در مورد تان می گوید.

لازم نیست مدام لبخند بزنید یا اخم کنید اما سعی کنید چهره ای دوستانه و صمیمی داشته باشید.

به طور مناسب لباس بپوشید. چنانچه در مورد پوشش خود در مراسمی خاص شک دارید با اسپانسر یا میزبان تماس بگیرید و ازاین بابت مطلع شوید. هرگز لباس های چروکیده و کثیف نپوشید و برای تمیزی کفش هایتان نیز زمان لازم را بگذارید.

آرایش ملایم همیشه بهتر از افراط در این زمینه است. صورتتان را تمیز بشویید و یک ویژگی را برای تقویت زیبایی خود در نظر بگیرید. اکثر متخصصین آرایش به مشتریان خود توصیه می کنند که یا بر چشمانتان تمرکز کنید یا لب ها، نه هر دو!

فردی با وقار همیشه در مورد آنچه می داند با اطمینان صحبت می کند. او همچنین شنونده خوبی است و باعث می شود سایر افراد با او احساس راحتی داشته باشند. اگر بتوانید این احساس را به افراد بدهید بنابراین برداشت آن ها از شما مثبت خواهد بود.

قبل از اینکه حرف بزنید به صحبت هایتان فکر کنید و فکر کردن قبل از شروع صحبت باعث گزیده‏گویی شده و از هرگونه گاف زدن و همچنین بیهوده گویی و با عجله صحبت کردن جلوگیری می‏کند.

یکی از مهم ترین موارد اشاره شده در این بخش از نمناک این است که باید همیشه در نظر داشته باشید که امور دیگران به ما ربطی ندارد زیرا اگر ربط داشت، با ما نیز در میان گذاشته می‎‏شد. پس در امور دیگران دخالت نکنید بیش از حد کنجکاو نباشید. دخالت در امور دیگران باعث می شود آنها تمایلی برای ادامه ارتباط با شما نداشته باشند.

شوخی باید با فکر قبلی و بررسی بیان شود و اگر شوخی کوچک و ملیح باشد، بسیار شیرین است اما شوخی فراوان انرژی ذهنی را کاسته و حرمت ها را از بین برده و موجب بی احترامی می شود.

مسائل را بزرگتر از آنچه هست جلوه ندهید و از بیان حرفهای بیخودی و دروغ و بزرگ کردن خود بپرهیزید. مردم افرادی را دوست دارند که خود واقعیشان هستند پس مرتبا درمورد خود اغراق نکنید.

صدای بلند خنده و یا قهقهه زدن شخصیت انسان را زیر سوال می‏برد و باعث می شود دیگران از خنده شما سوء برداشت کنند. یک لبخند کوچک باعث جذب می‏شود.

برای جذاب و با وقار بودن برخی مواقع سکوت کنید زیرا سکوت انسان را عاقلتر و با تجربه تر نشان می دهد. سکوت تاثیری ذهنی در افراد می گذارد.

افرادی که شخصیتی قاطع دارند هدفهای مشخص و ارزش های معینی و برنامه های مدونی دارند، بسیار جذابند.سست عنصر نبودن و پای تصمیمات و تعهدات ماندن موجب جذابیت است.

از زدن صحبت های بی ادبانه و انجام کارهای ناشایست دوری کنید. شخص مودب و متین و محترم بی تردید جذاب تر از بی ادبان است. تحقیر و تمسخر و غیبت و بدگویی مخالف با احترام است.

برای این که به عنوان فردی با شخصیت به نظر برسید باید با وقار و متانت رفتار کنید و برای جلب توجه دیگران، کاری کودکانه یا احمقانه انجام ندهید.

شیعه نیوز: آیا تاکنون پیش آمده است که فکر کنید یک فرد چگونه می تواند با وقار باشد و راز این امر چیست؟ افرادی که آداب معاشرت صحیح را می دانند غالبا باوقار و سنگین به نظر می رسند، خواندن دستورالعمل های مربوط با آداب صحیح و پیروی از آن ها می تواند به شما در داشتن وقار و شخصیت برتر کمک کند. این توصیه ها با تمرین زیاد در شخصیت تان نهادینه می شوند.

هنگامی که تنها هستید در مقابل آیینه این ظرافت رفتاری را تمرین کنید و سپس به دوستانتان شخصیت جدیدتان را نشان دهید و هر وقت با شخصیت جدید خود احساس راحتی داشتید، می توانید همه جا و در کنار همه افراد شخصیت خود را نشان دهید.

آن چه به نظر می رسید

مردم در مورد ظاهر شما قضاوت می کنند و هیچ کاری نمی توان در این باره انجام داد؛ بنابراین از آن به نفع خود استفاده کنید. برای تغییر کردن تنها لازم است در انتخاب خود عاقلانه رفتار کنید و خود را از دیدگاه دیگران هم ببینید. در ادامه این بخش از نمناک نکاتی در مورد اصلاح شکل ظاهری وجود دارد.راه و روش ساده ولی موثر برای آنکه باوقار باشیدوضعیت بدن:

هنگام راه رفتن صاف بایستید و سرخود را بالا بگیرید. هنگام نشستن قوز نکنید زیرا زبان بدن شما چیزهای زیادی در مورد تان می گوید.بیان:چگونه شخصیت سنگینی داشته باشیم

لازم نیست مدام لبخند بزنید یا اخم کنید اما سعی کنید چهره ای دوستانه و صمیمی داشته باشید.

لباس:

به طور مناسب لباس بپوشید. چنانچه در مورد پوشش خود در مراسمی خاص شک دارید با اسپانسر یا میزبان تماس بگیرید و ازاین بابت مطلع شوید. هرگز لباس های چروکیده و کثیف نپوشید و برای تمیزی کفش هایتان نیز زمان لازم را بگذارید.آرایش:

آرایش ملایم همیشه بهتر از افراط در این زمینه است. صورتتان را تمیز بشویید و یک ویژگی را برای تقویت زیبایی خود در نظر بگیرید. اکثر متخصصین آرایش به مشتریان خود توصیه می کنند که یا بر چشمانتان تمرکز کنید یا لب ها، نه هر دو!

آن طور که صحبت می کنید:

فردی با وقار همیشه در مورد آنچه می داند با اطمینان صحبت می کند. او همچنین شنونده خوبی است و باعث می شود سایر افراد با او احساس راحتی داشته باشند. اگر بتوانید این احساس را به افراد بدهید بنابراین برداشت آن ها از شما مثبت خواهد بود.قبل از صحبت کردن فکر کنید:

قبل از اینکه حرف بزنید به صحبت هایتان فکر کنید و فکر کردن قبل از شروع صحبت باعث گزیده‏گویی شده و از هرگونه گاف زدن و همچنین بیهوده گویی و با عجله صحبت کردن جلوگیری می‏کند.

در امور دیگران دخالت نکنید:

یکی از مهم ترین موارد اشاره شده در این بخش از نمناک این است که باید همیشه در نظر داشته باشید که امور دیگران به ما ربطی ندارد زیرا اگر ربط داشت، با ما نیز در میان گذاشته می‎‏شد. پس در امور دیگران دخالت نکنید بیش از حد کنجکاو نباشید. دخالت در امور دیگران باعث می شود آنها تمایلی برای ادامه ارتباط با شما نداشته باشند.کمتر شوخی کنید:

شوخی باید با فکر قبلی و بررسی بیان شود و اگر شوخی کوچک و ملیح باشد، بسیار شیرین است اما شوخی فراوان انرژی ذهنی را کاسته و حرمت ها را از بین برده و موجب بی احترامی می شود.

از دروغ بپرهیزید:

مسائل را بزرگتر از آنچه هست جلوه ندهید و از بیان حرفهای بیخودی و دروغ و بزرگ کردن خود بپرهیزید. مردم افرادی را دوست دارند که خود واقعیشان هستند پس مرتبا درمورد خود اغراق نکنید.با صدای بلند نخندید:

صدای بلند خنده و یا قهقهه زدن شخصیت انسان را زیر سوال می‏برد و باعث می شود دیگران از خنده شما سوء برداشت کنند. یک لبخند کوچک باعث جذب می‏شود.گاهی سکوت کنید:

برای جذاب و با وقار بودن برخی مواقع سکوت کنید زیرا سکوت انسان را عاقلتر و با تجربه تر نشان می دهد. سکوت تاثیری ذهنی در افراد می گذارد.

در رفتار و کلام قاطعیت داشته باشید:

افرادی که شخصیتی قاطع دارند هدفهای مشخص و ارزش های معینی و برنامه های مدونی دارند، بسیار جذابند.سست عنصر نبودن و پای تصمیمات و تعهدات ماندن موجب جذابیت است.به خود و دیگران احترام بگذارید:

از زدن صحبت های بی ادبانه و انجام کارهای ناشایست دوری کنید. شخص مودب و متین و محترم بی تردید جذاب تر از بی ادبان است. تحقیر و تمسخر و غیبت و بدگویی مخالف با احترام است.

چگونه با ظرافت صحبت کنیم:

اغلب لبخند بزنید و تماس چشمی برقرار کنید.بیانی واضح داشته باشید و از صحبت های عامیانه با افرادی که آشناییت ندارید، خودداری کنید.از ابراز ناراحتی های خود خودداری کنید و نارضایتی های خود را به هرکسی که صحبت می کنید، منتقل نکنید. افرادی را که به آن ها اعتماد دارید، برای خود حفظ کنید.اطلاعات شخصی خود را بیش از حد بیان نکنید زیرا مردم نیازی به دانستن برخی از آن ها ندارند.گوینده خوبی باشید و توجه اطرافیان را به خود معطوف کنید.

آن طور که عمل می کنید:

برای این که به عنوان فردی با شخصیت به نظر برسید باید با وقار و متانت رفتار کنید و برای جلب توجه دیگران، کاری کودکانه یا احمقانه انجام ندهید.راه کارهای عمل باوقارانه عبارتند از:

از هر گونه رفتار حواس پرتانه خودداری کنید. هوشیار بمانید و کاری نکنید که بعدا باعث شرمندگی شما شود.برای بهتر شدن در کلاس هایی شرکت کنید تا چیزهای جدیدی بیاموزید.اطلاعات خود را در زمینه هنر افزایش دهید؛ بدین منظور در کنسرت و تئاتر شرکت کرده و از موزه ها بازدید کنید.قبل از سفر به مکانی جدید، نسبت به آداب و رسوم و زبان مقصد مطلع شوید.هنگامی که به مهمانی دعوت می شوید در اسرع وقت آن جا باشید و تهیه هدیه ای برای میزبان را فراموش نکنید.از تشکر کردن غافل نشوید.هنگام صرف غذا رفتار صحیح هنگام غذا خوردن را بیاموزید و به نمایش بگذارید.در رستوران ها، آرایشگاه یا هرجای دیگری که خدماتی را دریافت می کنید، مشتری با اخلاقی باشید.با دیگران مهربان و بخشنده رفتار کنید.افراد دارای شخصیت مسلط و چیره بر غرایز و امیال، دارای تسلط بیشتری هستند و کسانی که نمی توانند امیال خود را کنترل نمایند و به زبان و نگاه خود مسلط نیستند، جذابیتی ندارند پس نگاه و امیالتان را کنترل کنید.به حریم شخصی دیگران احترام بگذارید و نظر افرادی که به وضوح نشان می دهند احتیاج به خلوت بیشتری دارند را محترم بشمارید.برای کسانی که به منزل شان دعوت شده اید، سر فرصت میزبانی کنید.

منبع : نمناک

چگونه شخصیت قوی داشته باشیم ؟ بیشتر افراد ترجیح می‌دهند شخصیتی قوی از خود ارائه دهند و در برابر مشکلات و مسائل زندگی قدرتمند عمل کنند. شخصیت‌ هر کسی منحصر به فرد است. برخی به طور ناخودآگاه و به واسطه‌ی تربیت خانوادگی از شخصیت‌های قدرتمند و مدیریتی بهره‌مند هستند. قسمت عمده‌ای از شخصیت انسان‌ها در دوران کودکی و نوجوانی و بر اثر تربیت والدین شکل می‌گیرد اما در بزرگسالی نیز می‌توانید ویژگی های یک شخصیت قوی را در خود تقویت کنید. شخصیت قدرتمند نیاز به تمرین و تلاش دارد. در مطلب پیشرو سعی کرده‌ایم تا مجموعه‌ای از ویژگی‌های مهم در شکل گیری شخصیت قوی را بررسی کنیم.

شخصیت، از نظر روانشناختی، خصوصیات فردی را توصیف می کند که منحصر به فرد است. بخشی از شخصیت شامل روشهای تفکر، احساس و رفتار می‌شود. این ترکیبات برای تعیین نحوه پاسخگویی فرد به موقعیتهای خاص است. برخی از نمونه های ویژگی های شخصیتی عبارتند از: صادق بودن، دمدمی بودن و اجتماعی بودن. برای شناخت ابعاد مختلف شخصیتی می‌توانید به مقاله‌‌ی تعریف ابعاد شخصیت مراجعه کنید.

 

یادآوری خاطرات تلخ و زندگی در گذشته مانعی بر سر راه پرورش شخصیت و رشد خلاقیت است. اگر می خواهید شخصیت قوی داشته باشید، گذشته را فراموش کنید و در حال زندگی کنید. از دستاوردهای خود یاد کنید هر چند کوچک باشند. فراموشی وقایع ناگوار و گذشت از اشتباهات، از شما شخصیتی قوی می‌سازد. ممکن است در ابتدا گمان کنید راه سختی را در پیش دارید اما با تمرین و تکرار و از بین بردن افکار منفی متوجه می‌شوید که به تدریج می‌توانید با شخصیتی قوی و به آسانی از مشکلات عبور کنید.چگونه شخصیت سنگینی داشته باشیم

 

سعی کنید زمان خوبی را برای صحبت انتخاب کنید. افراد با شخصیت های قوی زیاد حرف نمیزنند اما وقتی هم صحبت می کنند تاثیر گذار و مفید سخن می گویند. با کم سخن گفتن احتمال خطا کاهش می یابد. شنونده بودن را در خود تقویت کنید و در زمان‌های مناسب و فکر شده سخن بگویید. در این زمینه می‌توانید مقاله مهارت گوش دادن را مطالعه کنید تا از فواید آن آگاه شوید.

 

ممکن است در جلسه که هستید از شما انتقاد شود تلاش کنید روحیه انتقاد پذیری داشته باشید و اگر از شما انتقاد کردند خونسردی خود را حفظ کنید؛ سعی کنید فرد مقابل را قانع کنید در غیر این صورت فردی منعطف و انعطاف پذیر باشید و سعی کنید انتقادات را بپذیرید. انتقاد پذیری شما را فردی قوی و با ظرفیت بالا نشان می‌دهد. 

 

پوشیدن لباس های رسمی افراد را با انضباط نشان می دهد و دیگران متوجه می شوند که برای کار خود ارزش قائل هستید و برای آن وقت می گذارید. به آراستگی خود اهمیت دهید و نوع لباس پوشیدنتان را متناسب با شرایط انتخاب کنید.

 

افرادی که می‌خواهند شخصیت قوی داشته باشند باید اعتماد به نفس را در خود تقویت کنند. با تقویت اعتماد به نفس روابط اجتماعی شما از لحاظ کمی و کیفی بهبود پیدا می‌کند و افراد زیادی جذب شما می شوند و دستورات شما را انجام می‌دهند. به مرور زمان فردی با شخصیت قوی و تأثیرگذار شناخته می‌شوید. مقاله‌ی راه‌های افزایش اعتماد به نفس کمک زیادی به شما در این زمینه می‌کند.

 

هنگامی که کارهای گروهی انجام می دهید، سعی کنید کارها را به بهترین نحو ممکن انجام دهید و به دیگران نیز کمک کنید. سعی کنید گاهی و در حد توان خود مدیریت کارهای گروهی را به عهده بگیرید و در آن‌ها داوطلب شوید. این کار از شما شخصیتی قدرتمند می‌سازد. فردی که می‌تواند کارهای دیگران را نیز مدیریت کند.

 

معمولا افراد خوش بین اتفاقات خوبی برایشان رقم میخورد زیرا نسبت به همه چیز نگرش مثبت دارند. در حقیقت خوش بین بودن شما را قادر میسازد تا بتوانید راه حل های منطقی را ارائه دهید. افرادی که مدام از زمین و زمان شکایت می‌کنند نمی‌توانند شخصیتی قوی از خود ارائه دهند. توصیه می‌کنیم در این زمینه مقاله‌ی آثار و راه های رسیدن به ‎⁨مثبت اندیشی⁩ را مطالعه کنید.

 

افراد با شخصیت های قوی کارهای خود را ناتمام نمی گذارند و انها را به طور کامل به اتمام می رسانند و بعد به کارهای دیگری مشغول میشوند. این کار سبب می شود کارها را به صورت کامل و حرفه ای انجام دهید.

 

افراد موفق انعطاف پذیری بالایی دارند و خود را با محیط سازگار میکنند. این انعطاف پذیری به حل مشکلات بسیار کمک میکند و راهکارها و انتقادات دیگران را قبول میکنند.

 

ارتباط چشمی یکی از انواع مهارت‌های ارتباطی است که با استفاده از آن می‌توانید تأثیرات عمیقی را بر مخاطب خود اعمال کنید. برقراری ارتباط چشمی مؤثر از نکات مهمی است که نوع شخصیت شما را به لحاظ خجالتی بودن و یا برعکس آن مشخص می‌کند. اگر شما با افراد ارتباط چشمی برقرار کنید و با دانستن کمی از دانش زبان بدن می توانید متوجه شوید که شنونده در چه حالتی قرار دارد مثلا جذب سخنان شما شده است یا حوصله اش سر رفته است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی ارتباط چشمی را نیز مطالعه کنید.

 

مطالعه تان را نسبت به قبل بیشتر کنید. قبل از سخنرانی ها روی فن بیان و حرکات بدن خود تمرکز کنید. اگر دانسته های شما زیاد باشد افراد با هم صحبت شدن با شما لذت می برند.

 

تلاش کنید تا ویژگی‌های خوب را در خود تقویت کنید اما خودتان باشید و ادای کسی را در نیاورید . اگر فکر میکنید اینطور جذاب تر به نظر می رسید در اشتباه هستید . شما دارای شخصیت مستقل هستید این برای دیگران تازگی دارد. 

 

دوستی و معاشرت با افراد جدید اطلاعات زیادی را به شما می دهد و دیدگاه و وسعت دیدتان بیشتر می شود. افراد معاشرتی طرفداران بیشتری دارند و دیگران بیشتر نسبت به آن‌ها جذب می‌شوند. معاشرت و ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف باعث می‌شود با شخصیت‌های متفاوت و گوناگون آشنا شوید و در نهایت ویژگی‌های مثبت هریک را در خود تقویت کنید و شخصیتی قوی و مستقل بسازید. همچنین لازم است تا آداب معاشرت را بلد باشید.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در زمینه شخصیت و اختلالات آن میتوانید با مشاوران مرکز روان شناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۲۲۸ و از تهران با شماره ۹۰۹۲۳۰۵۲۶۵ تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جدی بودن برای کسب احترام دیگران خیلی مهم است. احترام را به شما نمیدهند بلکه باید آن را بدست آورید. هنگامی که شما برای اولین بار وارد بازار کار می شوید، اکثر مردم (به استثنای کسانی که عادت به قضاوت فوری ندارند) شما را بی طرف نخواهند دید و رفتاری که از خود نشان میدهید نحوه قضاوت آن ها را مشخص میکند؛ با رفتاری که دارید می توانید خود را به عنوان یک عضو جدی و حرفه ای و یا یک فرد از زیر کار در برو و نا لایق نشان دهید.

نیازی نیست یک ساعت قبل از جلسه حاضر شوید . اما چند دقیقه زود تر در محل ملاقات باشید. حتی اگر شرکت شما خط مشی بسیار آسان گیری داشته باشد، زمانی که به جزئیات توجه میشود رئیستان قطعا متوجه خواهد شد که دیرتر سرکار می آیید. اجازه ندهید یک اشتباه ساده مانند یک تأخیر کوچک شهرت تان را به خطر بیندازید.چگونه شخصیت سنگینی داشته باشیم

در حالی که برخی افراد ممکن است به طور طبیعی مطمئن باشند، بسیاری از افراد در این امر مشکل دارند. بیاد داشته باشید که اعتماد بنفس یک شبه بدست نمیاید و باید این مهارت را تمرین کنید. اگر بطور طبیعی فردی با اعتماد به نفس نیستید، ممکن است زمان زیادی برای پیشرفت نیاز داشته باشید، اما نگران نباشید با اندکی تمرین شما موفق می شوید.

سکوت کنید تا زمانی که چیز خوبی برای گفتن داشته باشید. اگر شما چیزی را بگویید که نامناسب و نابخردانه و بی مورد باشد قطعا روی دیدی که افراد به شما دارند تاثیر خواهد گذاشت. سعی کنید در اغلب موارد ساکت باشید مگر اینکه چیزی ارزشمند برای گفتن داشته باشید. حتی اگر نکته ی مهم و ارزشمندی را هم برای گفتن دارید، حتما دقت کنید که جمله بندی درستی داشته باشید. اینکار باعث خواهد شد که هر کلمه ای که از دهان شما بیرون می آید ارزشمند باشد، که به نوبه خود باعث می شود مردم شما را جدی تر بگیرند.

زبان بدن از مهمترین چیزهایی است که باعث نشان دادن اعتماد بنفس تان میشود. رعایت زبان بدن باعث می شود که شما در جهان حرفه ای ها با تجربه و متفکر بنظر برسید . چندین مورد وجود دارد که حتما با به آن توجه کنید اما برخی از مهمترین موارد عبارتند از:

فرقی نمی کند که برای مصاحبه یا برای یک جلسه ساده صبحگاهی باشد، همیشه کمی بیشتر از آنکه فکرش را بکنید نیاز دارید خود را مهیا کنید . فقط کمی تحقیق بیشتری انجام دهید. چند بار دیگر سخنرانی خود را تمرین کنید. وقتی که شما شانس این را دارید که جلوه کنید باید از آن استفاده کرده و مردم را تحت تاثیر قرار دهید. پس از مدتی تمرین، عادت میکنید که در هر شرایطی حاضر و آماده باشید.

این یک عادت ساده اما مهم است. سعی کنید که خبرهای مهم ملی و بین المللی، و همچنین اخبار صنعت و کار خودتان را دنبال کنید. قطعا نمیتوان همه خبر ها را بررسی کرد اما اگر اطلاعی کلی از وضعیت اطرافتان داشته باشید، هنگام صحبت با دیگران خیلی خردمندتر بنظرم میرسید.

این مسئله یکی از مهم ترین چیز هایی است که هر فردی باید در زندگی خود رعایت کند. وقتی که موفق میشوید و به شهرت و ثروت میرسید. فروتنی یکی از ویژگی های مهم در محل کار است که برای ایجاد احترام متقابل لازم میباشد.

نکاتی که گفته شد را حتما رعایت کنید. ممکن است یک شبه احترام را به دست نیاورید، اما این عادت ها بر مردم تاثیر می گذارد (حتی اگر آنها فورا متوجه آن نباشند). صبر و انسجام بزرگترین ابزار شماست وقتی که به طور جدی مورد توجه قرار می گیرد و جدی در نظر گرفته می شوید ، بنابر این وقت بگذارید و احمال کاری نکنید.

حالا یادگرفتید چگونه جدی باشیم؟ با رعایت نکات ذکر شده شما هم میتوانید خود را به عنوان فردی جدی معرفی کنید. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

 

چگونه شخصیت سنگینی داشته باشیم

برای همه ما مهم است که بدانیم دیگران در مورد ما چه فکری می‌کنند، بخصوص در اولین ملاقات با دیگران دوست داریم به گونه‌ای رفتار کنیم جذاب باشیم و که به دل آن‌ها بنشینیم و حس خوبی در آن‌ها ایجاد کنیم. زبان بدن و کلمات ما در ثانیه‌های اول ملاقات، می‌توانند روی جذابیت ما و در نتیجه در نظر دیگران تاثیر بگذارند. حال ببینیم که چگونه می‌توانیم در کمترین زمان جذاب باشیم و بیشترین تاثیر را روی فرد مقابلمان بگذاریم. (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب

بسیاری از آدم‌ها تلاش می‌کنند تا مهربان، مراقب و دلسوز باشند. اما برای برخی از مردم همیشه این تلاش‌ها نتیجه نمی‌دهد. رفتارها یا عادت‌های بدی وجود دارند که آدم‌ها را غیرجذاب و آزاردهنده نشان می‌دهند و معمولا کسی نمی‌خواهد اطراف این گونه آدم‌ها باشد. به تعدادی از این عادت‌های آسیب‌زا در اینجا اشاره می‌شود. ممکن است است آدم‌ها از وجود چنین ویژگی‌هایی در خودشان آگاه نباشند، اما این دلیل نمی‌شود که دیگران آن را نادیده بگیرند. بنابراین اگر شما هم این عادت‌ها و رفتارها را در خودتان پیدا کردید تلاش کنید آن ها را اصلاح کنید. تلاش کردم که در بخش یک برداشت راه راهایی از دست این ویژگی‌ها را نشان دهم. 
شما هم احتمالا غیرجذاب هستید، اگر…  (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

بدن ما زبان مخصوص خودش را دارد و الفاظ آن همیشه محبت‌آمیز نیستند. زبان بدن شما به احتمال زیاد بخش جدایی‌ناپذیر وجود شما است، تا جایی که ممکن است حتی فکرش را هم نکنید که تا چه حد می‌توانید در برداشت دیگران از شخصیت شما و جذابیت‌تان تایر گذار باشد.. پس اگر تاکنون به فکر زبان بدن خود نبوده‌اید، وقت آن رسیده کاری کنید چون ممکن است در حرفه‌تان تاثیر منفی بگذارد. (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

بعضی‌ها سعی می‌کنند به خیال خودشان طوری رفتار کنند یا حرف بزنند که نیت قلبی‌شان مشخص نشود، غافل از این که نشانه‌هایی وجود دارند که افراد از روی آن‌ها می‌توانند به راحتی به شخصیت و منش آن‌ها پی ببرند و آن‌ها را به قضاوت بنشینند. اطلاع از ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی کمک نماید. (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

آیا تا کنون حرف‌ها یا عباراتی را گفته‌اید که به سرعت از گفتن آن‌ها پشیمان شده باشید؟ به احتمال زیاد گه‌گاه این اتفاق برای همه ما پیش می‌آید، اما چنین موضوعی برای افراد باهوشی که با دقت کلمات و جملات خود را قبل از بیان آن‌ها برمی‌گزینند، یک اتفاق عادی نیست. باید در کلام هم جذاب بود!
(برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

ما در زندگی روزمره خود در اجتماع، محل کار یا در میان بستگان با افراد مختلفی در ارتباط هستیم که ممکن است برخی از آنان بسیار به دل ما بنشینند و برخی‌ها را اصلاً دوست نداشته باشیم. ویژگی شخصیتی افراد می‌تواند نقش مهمی در این موضوع داشته باشد. اما زندگی به گونه‌ای‌ است که باید با همه افراد جامعه چه کسانی که رفتارشان را می‌پسندیم و چه کسانی که نمی‌پسنیدم، در ارتباط باشیم. پس بهتر است یاد بگیریم با افرادی که با آن‌ها در تعامل هستیم؛ به‌خصوص کسانی که دوستشان نداریم، چگونه رفتار کنیم تا زندگی راحت‌تر و آرام‌تری داشته باشیم. 

ادامه مطلب…

ما همیشه مجبور نیستم به تمام درخواست‌های دیگران یا چیزهایی که ما را وسوسه می‌کنند یا تمرکزمان را به هم می‌ریزند، بگوییم “بله”. نه گفتن از جمله مهارت‌های زندگی است که آموختن آن می‌تواند در رسیدن به اهدافمان کمک کند.

ادامه مطلب…

برخی انسان‌های ویژگی‌های شخصیتی قوی و قدرتمندی دارند که با بهره‌گیری از آن‌ها توانسته‌اند رهبری عده زیادی را بر عهده بگیرند، متفاوت با دیگران باشند و تغییر و تحولات بزرگی را بیافرینند. حال این ویژگی‌های شخصیتی ممکن است در نگاه بعضی‌ها گستاخانه یا سلطه‌جویانه باشد، در حالی که این‌طور نیست. آن‌ها تنها به درک درستی از خود و اطرافیان‌شان رسیده‌اند.
(برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     ثبت اشتراک نسخه آنلاین

چگونه شخصیت سنگینی داشته باشیم

بررسی و مقایسه تجهیزات شبکه

توسعه و پشتیبانی توسط ایران دروپال   |   میزبانی توسط پارس پک

اشتراک گذاری این مطالب در:

داشتن یک شخصیت قوی، باعث ثبات رفتاری در تعاملات اجتماعی می‌شود. شما وقتی قرار است برای اولین بار با یک نفر آشنا شوید، برای اعتماد کردن به او شخصیتش را ورانداز می‌کنید. قطعاً اگر به خود اعتماد و اطمینان زیادی داشته باشد، شما هم به او اعتماد می‌کنید. وقتی با تزلزل و با حالت شرمندگی با شما صحبت کند، اعتمادتان نسبت به او کمتر می‌شود.
شخصیت مقتدر باعث می‌شود به خودتان باور پیدا کنید. در عین حال اعتماد دیگران را هم نسبت به خود جلب کنید. راه‌های زیادی برای داشتن شخصیت قوی وجود دارد. از نظر ما بهترین راه برای تقویت شخصیت عبارتند از:

افرادی که شنونده‌های خوبی هستند، شخصیت قوی‌تری دارند. زیرا با گوش دادن به صحبت‌های گوینده، گویی او را به سمت خود جذب می‌کنید. با این رفتار به او نشان می‌دهید از صحبت‌های او لذت می‌برید. بنابراین گوینده از اینکه با شما صحبت می‌کند، حس لذت توأم با اعتمادی نسبت به شما دارد.
وقتی برای گوش دادن به صحبت‌های دیگران ارزش و احترام زیادی قائل باشید، در واقع با این کار احترام برای خود خریداری می‌کنید. زیرا متقابلاً دیگران هم به صحبت‌های شما گوش می‌دهند و شما را فردی قابل اعتماد و قوی می‌پندارند. حتی اگر این جملات را بر زبان نیاورند، به آن گوش می‌دهند.

هیچ گاه از یادگیری مهارت‌های جدید دست نکنید. یکی از ویژگی‌های بارز افراد قدرتمند، داشتن توانایی صحبت‌کردن است. همچنین این افراد اطلاعات عمومی زیادی دارند. در عین حال تخصص‌ آن‌ها در یک زمینه بسیار بالاست. به همین دلیل دیگران را فوراً مجذوب خود می‌کنند.
اگر به دنبال شخصیت قوی هستید، ابتدا باید اطلاعات خود را افزایش دهید.چگونه شخصیت سنگینی داشته باشیم

برای تبدیل شدن به یک شخص قوی باید تعاملات خود را با دیگران افزایش دهید. گوشه‌گیری و انزوا باعث اقتدار نمی‌شود. بلکه برعکس قدرت را از شما می‌گیرد. وقتی فرد سخنوری باشید و در جمع‌های دوستانه بتوانید سکان صحبت را به دست بگیرید، دیگران محو شما می‌شوند.
برای داشتن شخصیت قوی باید بتوانید با اطلاعات قوی صحبت کنید. هر جمله‌ای را بر زبان نرانید و قبل از صحبت کردن خوب فکر کنید. جملات زیبا، حرف‌های تکان دهنده و تاثیرگذار یکی از راه‌های تبدیل شدن به یک شخصیت قدرتمند است.

داشتن عزت نفس و اعتماد به نفس برای قدرتمند بودن لازم است. وقتی در جمع هستید از ابراز عقیده‌ی خود نترسید. وقتی با کسی روبه‌رو می‌شوید که عقاید شما برخلاف نظر اوست، نباید به دلیل شرم و ترس از ابراز عقایدتان امتناع کنید. اگر عدم ابراز عقاید دلایل دیگری جز ترس و شرم دارد، می‌توانید آن را کتمان کنید.

برای تبدیل شدن به شخصیت قدرتمند داشتن تعاملات اجتماعی با افراد زیاد تاثیرگذار است. وقتی روابط اجتماعی قدرتمندتری داشته باشید، بدون شک بر روی شخصیت شما تاثیر می‌گذارد.

برای داشتن شخصیت قوی، اعتماد به نفس نقش موثری را ایفا می کند. به همین دلیلخودساخته شرکت در دوره کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

🤩👍

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

هدف ما در اینجا این است که اول نگرش شما را نسبت به موفقیت (به خصوص موقعیت های موفقیت در ایران) درست کنیم و بعد در قسمت های پیشرفته آموزش هم قرار بدیم مثل آموزشهای بازاریابی مثل کسب و کار شخصی و …

© تمامی حقوق برای شرکت خودساخته محفوظ می باشد . نشر با ذکر منبع بلامانع استطراحی و پشتیبانی: «وب‌کاستر»

چگونه شخصیت سنگینی داشته باشیم
چگونه شخصیت سنگینی داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *