چگونه شکست را شکست دهیم

 
helpkade
چگونه شکست را شکست دهیم
چگونه شکست را شکست دهیم

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


راز های داشتن خانواده شاد

راه‌های زیادی برای غلبه بر شکست و رسیدن به اهداف‌مان وجود دارد‎

 

چگونه شکست را شکست دهیم

شکست «درد» دارد. دست‌کم تجربه‌ی آزاردهنده‌ای است؛ چیزی که بسیاری از ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا با آن روبه‌رو نشویم. گاهی تأثیرات یک شکست می‌تواند تا مدت‌های طولانی باقی بماند و در ذهن ما، رد پایش را به جا بگذارد و یک مانع ذهنی ایجاد کند که باعث شود در سال‌های بعدی زندگی، به سختی بتوانیم بر آن غلبه کنیم. اما باید راه‌هایی را نیز برای غلبه بر شکست یاد بگیریم. پس با ما همراه باشید.

 

یک ضرب‌المثل ژاپنی می‌گوید: «اگر هفت بار زمین خوردی، برای هشتمین بار برخیز.»

 

اما شکست هم لازم است!

 

برای غلبه بر شکست باید اهمیت شکست را درک کنید 

وقتی شکست می‌خوریم، معمولا به فکر فرو می‌رویم، به دنبال معنای جدیدی برای زندگی‌مان می‌گردیم و جواب‌ها و راه‌حل‌های ممکن و بالقوه را برای رسیدن به اهداف‌مان بررسی و کشف می‌کنیم. در حقیقت، شکست بخشی ضروری از مسیر رسیدن به اهداف‌مان است. شکست، به عنوان نوری هدایت‌کننده در زندگی عمل می‌کند و مانند آب و خاک که فرساینده‌های مهربان طبیعت هستند‌، آب‌دیده‌مان می‌کند و نقش مهمی در بهبود تک‌تک فعل و انفعالات بعدی و جریان زندگی‌مان دارد.

 

اما هر چقدر هم که در مورد اهمیت شکست در زندگی دلیل و برهان بیاوریم، در مواجهه با آن، آن‌قدر درگیر ناراحتی‌هایش هستیم که به سختی می‌توانیم منفعتی در آن ببینیم. وقتی تمام آن چیزی که از شکست می‌بینیم و درک می‌کنیم، درد و شکنجه است، غلبه بر شکست برای رسیدن به اهداف و آرزوها دشوار می‌شود.

 

من هم شکست‌های بسیار بدی را تجربه‌ کرده‌ام و می‌دانم تا چه اندازه دردناک و آزاردهنده است و همه چیز را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مطمئنا شکست، ردپاهایش را در زندگی‌ام به جا گذاشت، و این به سادگی ماندن اثر یک زخم عمیق نبود. التیام آثار شکست‌هایم خیلی طول کشید، اما در آن میان، به فهم و درک مهمی رسیدم، تقریبا همان چیزی که سایر افراد هم بعد از شکست به آن پی‌ می‌برند.

 

این را هم فهمیدم که راه‌های زیادی برای غلبه بر شکست و رسیدن به اهداف‌مان وجود دارد. اما همه‌ی این راه‌ها نیازمند ایجاد یک تحول اساسی در طرزفکر هستند. لازم است به زندگی با نگاه خاصی بنگرید و افکارتان را در جهت درستی هدایت کنید و بذر موفقیت را بکارید تا در آینده محصولش را برداشت کنید.

 

در اینجا ۵ راهکار به شما توصیه می‌کنیم که می‌توانید با کمک آنها بر شکست غلبه کنید و به اهداف‌تان برسید.

 

۱. باور کنید که هیچ‌چیز ارزشمندی، آسان به دست نمی‌آید

ما آدم‌ها در دنیای امروز دوست داریم فورا به نتیجه برسیم و راضی شویم؛ چیزهایی را می‌خواهیم و فورا هم می‌خواهیم! وقتی می‌توانیم هر چیزی را که می‌طلبیم بدون معطلی به دست بیاوریم، چرا باید صبر کنیم؟ از فست‌فودها گرفته تا دسترسی به اینترنت پرسرعت، باعث شده ناشکیبایی و عدم تحمل‌ ما برای هر چیزی روز به روز بیشتر شود، بنابراین عجیب نیست که شکست تا این اندازه آزارمان دهد.

 

ما آن‌قدر به گرفتن نتایج فوری عادت کرده‌ایم که درک نمی‌کنیم برای رسیدن به هدفی قابل توجه و چشمگیر، تا چه حد کار و تلاش و پشتکار لازم است. به مقصد رسیدن زمان‌‌بَر است، اما طی این زمان و همان‌طور که مسیر رسیدن به هدف را طی می‌کنیم، شخصیت‌مان ساخته می‌شود و به شناخت‌های جدید دست می‌یابیم، حتی شاید معنای عمیق‌تری در زندگی‌مان کشف کنیم.

 

۲. از آدم‌های منفی‌باف دوری کنید، زیرا آنها با تمام توان‌شان آماده‌‌ی سرزنش شما هستند

ذهن انسان برای دور ماندن از درد و ناراحتی، بی‌وقفه کار می‌کند و خستگی‌ناپذیر است و در واقع هر کاری می‌کند تا از هر نوع دردی در هر اندازه‌ای که هست جلوگیری کند. بخشی از رنج و عذاب شکست، مربوط به افراد دیگری است که به شما می‌گویند: «من به تو می‌گویم که چنین است» یا «تو باید به حرف من گوش می‌دادی» و «وقتی در اوج موفقیت بودی، بهترین کار این بود که کنار بکشی».

 

منفی‌باف‌ها همیشه با تمام توان‌شان در اطراف‌تان هستند تا از دید خودشان از شما انتقاد کنند. اما شما به آنها گوش ندهید. حرف‌ها و غُر زدن‌هایشان را نشنیده بگیرید تا بتوانید به شکست‌تان به چشم یک تجربه‌ی ارزشمند نگاه کنید. سرتان گرم خودتان باشد و از تماس با این افراد دوری کنید. فقط این را بدانید که همیشه کسانی هستند که از شکست‌ها و عدم موفقیت‌ شما خوشحال شوند، اما دوستان واقعی هم دارید که پیروزی‌هایتان را جشن می‌گیرند و با تشویق‌هایشان به شما انگیزه می‌دهند تا به هدف‌هایتان برسید. بهتر است روی تکنیک‌های مثبت اندیشی بیشتر کار کنید.

 

باید راه‌هایی غلبه بر شکست یاد بگیریم‎

 

۳. موفقیت نشانه‌هایی دارد؛ در هر فراز و نشیبی دنبال این نشانه‌ها بگردید

هرچند شکست می‌تواند دشوار باشد، اما زمان خوبی برای جست‌وجوی نشانه‌هاست، زیرا موفقیت سرنخ‌هایی دارد. دنبال‌شان بگردید تا پیدایشان کنید. در هر زمینه‌ای که تلاش می‌کنید و هر هدفی که دارید، دنبال کسانی بگردید که موفقیت‌هایشان، الگوی شماست. سپس جست‌وجو کنید تا کلیدها را پیدا کنید. این افراد موفق چه کرده‌اند؟ چقدر طول کشیده است تا به مقصدشان برسند؟ چند بار شکست خورده‌اند؟

 

مردم معمولا باور نمی‌کنند که بیشتر افراد موفق، بارها و بارها شکست خورده‌اند، اما قابل توجه‌ترین وجه تمایزشان این است که هرگز دست از تلاش برنداشته‌اند. این، بزرگ‌ترین تفاوت افراد موفق با افراد ناموفق است. موفق‌ترین‌ها، روحیه‌ی سرسختی در تسلیم‌ناپذیری و پشتکار دارند.

 

چگونه شکست را شکست دهیم

۴. به شکست مانند یک فرصت نگاه کنید تا بر ترس‌هایتان غلبه کنید

گاهی وقت‌ها، شکست به خودی‌ خود دلیل ترس افراد نیست؛ بلکه این ترس از شکست است که آنها را از اقدام باز می‌دارد. غلبه بر شکست، فرصتی است تا ترس‌هایتان را کنار بزنید؛ فرصتی برای چیره شدن بر میل درونی که می‌گوید: فرار کن و در گوشه‌ای با خودت تنها باش.

 

الگوی درد – لذت (pain-pleasure paradigm)، کاملا واقعیت دارد. ما همیشه برای اجتناب از ناراحتی و درد، بیشتر تلاش می‌کنیم تا برای به دست آوردن خوشی و لذت. اما اگر بتوانیم این درک و تمایل را تعدیل کنیم و برای رسیدن به اهداف‌ خود بر ترس‌هایمان غلبه کنیم، یک دگرگونی و تحول روی خواهد داد؛ یک احساس شگفت‌انگیز و باورنکردنی که نتیجه‌ی این تغییر بوده و تجربه‌ای است پرارزش که مسیر رسیدن به اهداف را برای تمام عمر، هموار می‌کند.

 

۵. از شکست به عنوان تجربه‌ای آموزنده استفاده کنید

شکست باید فرصتی باشد تا از اشتباهات‌مان درس بگیریم و تجربه کسب کنیم. اگر بتوانیم از این دانش و تجربه بهره ببریم، مهارت کسب کنیم و رو به جلو حرکت کنیم، اتفاقات شگرفی روی خواهند داد. ما از راه‌های مختلفی می‌توانیم از شکست‌هایمان درس بگیریم، اما لازمه‌اش این است که به شکست و عدم پیروزی‌مان بی‌طرفانه و واقع‌بینانه بنگریم؛ درست مانند کسی که از بیرون به ماجرا نگاه می‌کند.

 

از خودتان بپرسید چرا شکست خوردید؟ کجای کارتان اشتباه بود؟ چه اقدام متفاوت دیگری می‌توانستید انجام دهید؟ آیا ایراد از برنامه‌تان بوده است؟ آیا به این دلیل شکست خورده‌اید که از مورد مهمی غفلت کرده‌اید؟ آیا عادت بدی دارید که ممکن است باعث شکست‌تان شده باشد؟ نگاه‌تان کاملا واقع‌بینانه باشد تا از اتفاقی که افتاده است درس بگیرید و از این عبرت و آگاهی برای ارتقای خودتان و تلاش دوباره استفاده کنید. مطمئن باشید تا زمانی که دست از کار و تلاش برندارید، می‌توانید بر شکست غلبه کنید و به آرمان‌تان برسید.

 

منبع: huffingtonpost

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟


به همسرت اعتماد نداری؟


یادگیری زبان با بهترین متدهای روز دنیا


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال


سینما رو به خونت بیار!

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


دنبال بهترین روانشناس تهران میگردی؟


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


مشاوره تحصیلی و انتخاب شغل


عذاب اعتياد |از درمان تا سم زدایی

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

گاهی شکست، ما را در جای آسیب پذیر ترین نقطه قرار می دهد – احساس درونی خودمان از اعتماد به نفس و عشق به خود ؛اگر چه به طور مستقیم می دانیم که بعضی درجات شکست در رسیدن به مراتب بالا ما را کمک و تضمین می کند، اما زمانی که ما شکست کوچکی می خوریم، این دانش، کم و یا کلا ناپدید می شود.

آیا این جملات برایتان آشنا نیستند

“من یک بازنده ام.”

“هرگز نمی توان کاری را درست انجام بدهم.”

” من شکست می خورم.”

چگونه شکست را شکست دهیم

“من در ازدواج ام شکست خوردم.”

“من در شغلم شکست خوردم.”

“اگر شکست بخورم وحشتناک می شود.”

“من شکست را نمی توانم تحمل کنم.”

هنگامی که در چیزی شکست بخوریم، اغلب در سطح جهانی به جای شرایط موقت فعلیمان فکر می کنیم ؛ ما فکر می کنیم که نه تنها شکست خورده ایم، بلکه یک بازنده ایم. احساسات ناخوشایند و بی ارزش بودن ما را نابود می کند، و منجر به اشتباهات و شکست های بعدی می شود، باعث تعریف ما از خودمان می شود، و اجازه بازخورد و آموزش و کسب اطلاعات مفید را از ما می گیرد خبر خوب این است که ما می توانیم بر روی شکست هایمان موفقیت بسازیم و در این بخش از نمناک ، به شما خواهیم گفت چگونه.

1. خودت را ببخش که پیش بینی نکرده بودی که بدانی ، اکنون باید چه کاری انجام می دادی.

توانایی بخشش، شاید بزرگترین هدیه ای باشد که می توانیم به خودمان بدهیم تا به ما برای برگشت از پشیمانی و اشتباهاتمان کمک کندبه جای حمله کردن به خودتان برای دانستن آنچه که در حال حاضر بسیار واضح است، خودتان را به عنوان یک کار در حال پیشرفت ببینید و به خود، بخشش هدیه دهید.

2. تمرکز بر اینکه خودخواه باشید:

خودخواهی، شاید مهمترین عنصر عزت نفس و انعطاف پذیری باشد. به نظر می رسید که پیشرفت و موفقیت “بالا رفتن از حد نرمال” جاده ای است که با اعتماد به نفس بالا می رود.با این حال، در این مسیر، اعتماد به نفس زیاد شرط است و اطمینان می دهد که هر فردی که از آن حد نرمال پایین تر است، با ارزش یا خاص نیست. خودخواهی به همه افراد، دستاوردهای زیاد و همچنین به دستیاران پایین تر اطمینان می دهد که آنها ارزش عشق را دارند، بدون هیچ شرایطی.

3. متقاعد کردن خودتان را تمام کنید:

دست کشیدن از برچسب زدن به خودتان کاری است که عشق به خود باعثش می شود. به جای آنکه خود را «بازنده» بنامید، دقیق تر و کمتر جهانی و کلی نگر باشید.عدم موفقیت لازم نیست که شما و ارزش شما را تعریف کنید ، نحوه تعریف کردنتان از خودتان را تغییر دهید، مثلا “من یک بازنده ام” با “من نتوانستم کاری کنم که درست کار کند” یا “من اشتباهاتی را مرتکب شدم و از این تجربه ها به عنوان قدم های سنگین تری برای پیشرفت استفاده می کنم.”

4. شکست خود را به هدف تبدیل کنید:

به جای “من در ازدواجم شکست خوردم” می توانید بگویید ” من در ازدواجم مشکلات ارتباطی داشتم و در حال یادگیری برای برقراری ارتباط بهتری هستم.”جمله اول در گذشته قبول شده بود و این که نمی تواند تغییر کند، در حالی که دومین جمله چشمی دارد به آینده و قدرت بیشتری از آنچه که اکنون می توانید انجام دهید.

5. خودتان را بغل کنید:

به جای اینکه منتقد درونی خود را به سلطنت کامل برسانید، بدانید که چطور می توانید خودتان را در آغوش بگیرید؟!همه ما گاهی اوقات به آغوش نیاز داریم – به ویژه از خودمان!آیا سزاوار آن نیستید؟

6. خود را مانند یک کودک ، پر از پاکی و زیبایی تصور کنید:

به یاد داشته باشید هیچ چیز مانند نوزادان و کودکان بدون ارزش و بازنده تر وجود ندارد ما همان قدر ارزش داریم که وقتی به دنیا آمدیم، داشتیم.گاهی اوقات نیاز به نگاه کردن به زخم های گرانبهایی داریم که هنوز در داخل ما هستند ،مهم نیست چقدر شکست می خوریم، ارزش ما باقی می ماند و ما هنوز زیبا هستیم.

7. ذهنیت خود را از قربانی شدن و قربانی بودن بیرون ببرید:

هنگامی که شما احساس یک بازنده را دارید، به جای تمرکز بر انعطاف پذیری و توانایی بازگشت به عقب، خود را قربانی گذشته می بینید بعد از همه اینها، مهم نیست که چند بار شکست خوردید یا خراب کاری کردید – آنچه که واقعا اهمیت دارد این است که چند بار ما به عقب بر گشتیم و دوباره امتحان کردیم، هر بار کمی عجیب تر.

8. بیشتر توجه کنید:

فکر و توجه نکردن فقط درباره ارام شدن و مدیتیشن نیست یا حتی تنفس عمیق و بی سر و صدا در انزوا هم نیست بلکه این است که در زندگی روزمره با آگاهی، کاری را که انجام می دهید، با بیشترین دقت و توجه ممکن باشد. زمانی که آگاه هستیم و فکر می کنیم، به جای بازگشت به اشتباهات قدیمی و یا نگرانی در مورد آینده، ریشه در حال حاضر خواهیم داشت.همانطور که می گویند، ” امروز یک هدیه است، به همین دلیل است که آن را امروز می نامیم.”

9. خود را با یک جعبه آرام کننده، آرام کنید:

گاهی اوقات ما نیاز به چیزی داریم که آراممان کند، مخصوصا زمانی که حس بدی داریم به عنوان یک درمانگر، گاهی اوقات یک جعبه ی آرامش بخش برای کمک به متقاضیانم برای مقابله با زمان های استرس زایشان تهیه می کنم.با استفاده از اشیاء واقعی ای که شما را منحرف می کند و می توانند تسکین دهنده باشند، این جعبه را می توان فراهم کرد.یک مجله، یک توپ ضد استرس، یک سنگ جلا خورده برای به یاد آوردن ارزش هایتان و روغن بدن، نمونه هایی از چیزهایی است که می تواند در داخل یک جعبه آرام کننده قرار بگیرد و برای احساس آرامش شما مفید باشد. 

10. با دیگران ارتباط برقرار کنید:

زمانی که مردم احساس ناراحتی می کنند، اغلب آنها خودشان را از همه جدا می کنند، به جای اینکه رابطه شان را بیشتر کنند.دنبال حمایت اجتماعی بودن یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید انجام دهید، در زمانی که احساس ناراحتی می کنید.دریافت دیدگاه دیگران به شما کمک می کند که دید تونلی و غلط نسبت به خودتان را متوقف کنید ،که خود را در معرض ارتباط و تعریف شدن قرار دهد.این کار باعث می شود دیگر تنها نباشید، ولی در اصل مرتبط با حس ارتباطی شما می باشد.

این 10 برنامه عملی برای شکست دادن احساسات شکست خورده به عنوان یک پرنده برای داشتن زندگی انعطاف پذیر و کامل عمل می کنند به جای تمرکز بر شکست که با سقوط و شکستی کوچک و کوتاه ایجاد می شود، افتخار می کنید که شما جرات کردید رویاهای خود را با شجاعت و شور و شوق دنبال کنید.

1 روز قبل

4 روز قبل

5 روز قبل

5 روز قبل

6 روز قبل

چگونه شکست را شکست دهیم

7 روز قبل

1 هفته قبل

1 هفته قبل

2 هفته قبل

2 هفته قبل

2 هفته قبل

2 هفته قبل

2 هفته قبل

2 هفته قبل

2 هفته قبل

3 هفته قبل

3 هفته قبل

3 هفته قبل

3 هفته قبل

4 هفته قبل


نام کاربری و یا ایمیل:


رمز عبور:


من را به خاطر بسپار



کاربر جدید هستم!

0

موضوعات داغ

عاشق شکست ها باشیم. چطور؟ ما دو نوع شکست داریم:

نوع اول:  شکست در ابعاد بزرگ.

نوع دوم: شکست در ابعاد کوچک.

نوع اول یعنی شکست‌ در ابعاد بزرگ، چیزی به جز مرگ نیست. پس از مرگ ما، راه حلی هم اگر پیدا شود، عملی نیست. و اما شکست های دیگر، هر چه هم بزرگ به نظر بیایند بازهم جز نوع دوم هستند، یعنی شکست‌هایی در ابعاد کوچک، چرا که به هر حال امکان پیدا کردن یک راه حل برای آنها وجود دارد. اما متاسفانه اغلب مردم، به شکست‌های در ابعاد کوچک، به چشم شکست‌های در ابعاد بزرگ ( مرگ ) نگاه می‌کنند و فکر نمی‌کنند که همیشه راهی برای شروع دوباره پیدا خواهد شد.

یک جمله قدیمی هست که می‌گوید: “آنچه باعث کشته شدن شما نشود، باعث قوی‌تر شدن شما می‌گردد”.

نویسنده‌ی این مقاله   Gary Vaynerchuk (گری واینرچاک)  شرح حالی از زندگی خودش را بیان می‌کند و می‌گوید چیزهای زیادی در زندگی داشته‌ام که خوب پیش نرفته‌اند. من بیشتر برای  چیزهایی که خوب پیش نمی‌رفتند یک راهی پیدا کردم و خوشحال شدم تا اینکه بخواهم بایت چیزهایی که خوب پیش می‌رفتند خوشحال باشم.  چرا که من یک نگرش کلی نسبت به مسائل داشتم نه یک نگاه کوتاه مدت”.

اما اغلب مردم به مشکلی که برایشان پیش می‌آید شانس حل شدن را نمی‌دهند.  بیشتر مردم دارای نگرش کوتاه مدت هستند تا خودشان را سریعا از همان لحظه ای که دچار مشکل هستند محافظت کنند چرا که نگرش آنها به مشکلات، از نوع شکست های بزرگ است. آنها بر این باورند رسیدن به یک مشکل یعنی شکست بزرگ یعنی  مرگ و می‌خواهند خیلی سریع در همان لحظه جان خودشان را نجات دهند. اما اگر طرز فکر آنها عوض شود، می‌توانند به حرکت در مسیر زندگی ادامه دهند و راه حلی برای تمام شکست های در ابعاد کوچک پیدا کنند.

نویسنده در ادامه می‌گوید: “من در هر روز از زندگی ام در آتش بودم. هر روز مشکل پشت مشکل برایم پیش می‌آمد. هر روز که از خواب بیدار می‌شدم ده ها تماس تلفنی و پیام داشتم که همه‌ی آنها حاوی خبرهای وحشتناک بودند. این خبرهای بد از همه نوع بودند چه شخصی و چه کاری.  در آن موقع با خودم گفتم بسیار خوب می‌ پذیرم که مثلا فلان مشتری بزرگم را از دست داده ام یا قرار ملاقات مهمی‌ که داشتم کنسل شده یا کلا من یک آدم نفرین شده ام. خب حالا بعدش چی؟ چه کار باید بکنم؟”

حقیقت هم همین است. مثلا وقتی یک قرار کاری مهم، آنجور که انتظارش را داشتید خوب پیش نرفت، باید پذیرفت که این اتفاق افتاده و تنها کاری که می‌شود کرد این است که از این شکست عبور کنیم و به حرکت خودمان در مسیر زندگی ادامه دهیم. نه اینکه به سروکله‌ی خودمان بزنیم و طوری رفتار کنیم که انگار دچار شکست نوع اول یعنی مرگ شده‌ایم.

برای رشد در زندگی، بهتر است عاشق شکست‌های نوع دوم یعنی شکست‌های در ابعاد کوچک باشیم چرا که باعث می‌شوند موقعیت کنونی را رها کرده و به سمت موقعیت دیگری  به سوی برنده شدن در بازی زندگی برویم.

اینکه چگونه به شکست‌های خود نگاه  کنیم، کاملا به طرز فکر خودمان بستگی دارد. “برنده شدن در مقابل بازنده شدن”.  “شکست در مقابل پیروزی”. همه‌ی اینها برداشتهای ذهنی ما هستند.  می‌توانید برای شکست، دو  تعریف مختلف ارائه دهید: راهی برای رسیدن به پیروزی.  یا بهانه ای برای سرزنش کردن خودمان تا حدی که مثل یک توپ پینگ پنگ شویم و بین اما و اگرهای زندگی، دائما در حرکت باشیم.چگونه شکست را شکست دهیم

راه حل این است که یک شکست نوع اول یعنی مرگ را در محوریت قرار دهید و سایر شکست‌ها را در سطح پایین تر از آن بیاورید تا خیلی مهم جلوه نکنند.

احتمال شکست‌خوردن، در میان افرادی که به یک موفقیت دست یافته اند نیز وجود دارد چرا که این افراد پس از بدست آوردن موفقیت، یا تنبلی می‌کنند و یا سعی لازم و کافی را  برای ادامه دار شدن موفقیتشان، نبه عمل نمی‌آورند.

محیط  می‌تواند بر روی واکنش شما نسبت به یک اتفاق،  تاثیر گذار باشد.  اگر برای طرز فکر مردم نسبت به خوتان اهمیت قایل باشید، یعنی محیط روی شما تاثیرگذار است.   چه در مورد شکست چه در مورد موفقیت آنچه مهم این است که تشخیص بدهید پس از آن باید چه کار کنید.  پس بهتر است برایتان مهم نباشد دیگران چه فکری در مورد شما می‌کنند و شما فقط بر روی نوع واکنش خودتان نسبت به یک شکست یا موفقیت تمرکز کنید.

دلیلی که این مسئله گفته می‌شود این است که رسیدن به چنین جایگاهی که فکر دیگران برایتان مهم نباشد، نیاز به تمرین دارد و پس از تمرین کردن های زیاد، عملی می‌شود، در غیر این صورت چیزی جز یک خسارت بزرگ برایتان به ارمغان نمی‌آورد.  شما بهتر است فقط در مورد طرز فکر خودتان نسبت به شکست هایتان نگران باشید و نگران طرز فکر اطرافیانتان در مورد اتفاقی که برایتان افتاده نباشید.

در نهایت بایستی به نقطه ای برسید که بتوانید تصمیم بگیرید از کدام راه بروید یا از کدام راه نروید. باید بتوانید تشخیص دهید کدام راه کار می‌دهد و کدام راه کار نمی‌دهد و این دانش را فقط از طریق شکست‌خوردن  می‌آموزید.  اینجاست که وقت آن است تا عاشق شکست‌هایتان شوید.

مثل ادیسیون  که هزار بار راهی را رفت کار نداد بر‌گشت راه دیگری را رفت.

ترجمه و تالیف اختصاصی مجله قرمز از مقاله Gary Vaynerchuk

منبع : Medium

کپی شد

پیشنهاد سردبیر

داغ ترین بحث ها

تازه‌های سلامت

مقالات زیبایی

مقالات سلامت

مقالات آشپزی

مقالات تغذیه

سلامت

۱۸ بهمن ۱۳۹۹

۱۴ بهمن ۱۳۹۹

۱۴ بهمن ۱۳۹۹

دنیای مد

۲۰ دی ۱۳۹۹

۱۶ مهر ۱۳۹۹

۱۸ مرداد ۱۳۹۹

داغ ترین بحث ها

بیشتر دیده شده

626,747

472,517

444,783

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت مجله قرمز می‌باشد. بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.

صفحه اصلی ویدئو ها ویدیوهای انگیزشی چگونه بعد از شکست در زندگی مجددا به حرکت خود ادامه دهیم؟

ادیسون برق را هزار و یکمین بار اختراع کرد، یعنی هزار بار شکست خورد و مایوس نشد. شاید در کلام ساده باشد تحمل هزار بار شکست خوردن و دست از تلاش بر نداشتن. وقتی به هدفتان ایمان داشته باشید نهایتا به آن خواهید رسید.

در این ویدئوی انگیزشی خواهید دید چطور افرادی موفق در پی شکستی مجدد شکست جدید را تجربه می‌کنند اما باز با عزمی راسخ‌تر مجددا می‌ایستند و دوباره شروع می‌کنند.

مطالعه بیشتر: ذهن شکست ناپذیر!

مطالعه بیشتر: 4 سوالی که برای غلبه بر ترس از شکست باید از خودتان بپرسیدچگونه شکست را شکست دهیم

شکست خوردن در زندگی ناشی از مراحلی می‌شوند که شاید با دانستن‌شان کمتر دچار این تجربه تلخ در زندگی شوید.

مرحله یک: یک شکست تاکتیک است. اینها اشتباهات «چطور» هستند. آنها زمانی رخ می‌دهند که شما در ساختن اینکه چطور عمل کنید، نتوانید اندازه گیری را به دقت انجام دهید و از جزئیات مطلع شوید. این اشتباهات به دلیل عدم اجرای خوب برنامه و نداشتن یک چشم انداز روشن است.

مرحله دو: شکست استراتژی است. این اشتباهات «چه» هستند. آنها هنگامی رخ می‌دهند که شما استراتژی را دنبال کنید و نتواند نتیجه مورد نظر خود را بدست آورید. می‌توانید بدانید که چرا کارهایی را که انجام می دهید انجام می دهید و می‌دانید که چگونه کار را انجام دهید، اما هنوز هم اشتباهی را انتخاب می‌کنید که برای آن اتفاق بیفتد.

مرحله سه: اینها اشتباهات «چرا» هستند. آنها هنگامی رخ می‌دهند که شما جهت مشخصی را برای خود تعیین نکنید، از نگاهی پیروی کنید که شما را به اشتباه می‌اندازد، یا نمی‌توانید درک کنید که چرا کارهایی را که می‌کنید انجام می‌دهید.

گاهی شما باید با دیدن اشتباهات از ادامه کار انصراف دهید و گاهی باید با آن کنار بیایید. تشخیص این تصمیم کار ساده‌ای نیست اما امیدواریم که بتوانید راه درست را انتخاب کنید. گاهی یک کار از ابتدا اشتباه بوده و باید به کل بی‌خیال آن کار یا هدف شوید. مثلا شما استعدادی در خوانندگی ندارید و با تلاش هم به نتیجه نمیرسید. چه بهتر که هر چه زودتر مسیرتان را عوض کنید و پا در عرصه‌ای بگذارید که در آینده در آن موفق خواهید بود.

اما گاهی با وجود شکست‌های مکرر باز هم نباید مایوس شوید و باید به تلاش‌تان ادامه دهید. بررسی کنید چطور، چرا و چگونه می‌توانید به هدفتان برسید. شاید باید استراتژی و عملکردتان را تغییر دهید یا از روشی دیگر برای رسیده به خواسته‌تان تلاش کنید.

اگر زندگی خود را به صورت روزمره می‌گذرانید و خالی از انگیزه هستید پس مطمئن باشید شکست همیشه در کمین شماست و آن را همیشه ملاقات خواهید کرد. باید چیزی وجود داشته باشد که در زندگی به شما اشتیاق حرکت کردن را بدهد و انگیزه لازم برای تلاش کردن را بگیرید. همه ما در زندگی یک چنین چیزی را داریم. اما بسیاری از ما هرگز زحمت فکر کردن در مورد انگیزه‌ها را به خود نمی‌دهیم و همینطور شب و روز را از پی هم می‌گذرانیم.

کاری را پیدا کنید که باعث هیجان شما شود و عاشق انجام آن باشید. حتی اگر لازم است همه چیز را امتحان کنید، فقط متوقف نشوید تا زمانی که چیزی را کشف کنید که به شما انگیزه می‌دهد.

شما اجازه می‌دهید نیروهای خارجی شما را کنترل کنند؟آیا رئیس شما به شما می‌گوید هر روز چه باید بکنید؟ آیا زندگی شما مرتب توسط دیگران کنترل می‌شود؟ اگر به دیگران اجازه دهید به شما بگویند چه چیزی برای شما مهمتر است، این عوامل بیرونی شما را از موفقیت دور می‌کند. همه ما مخارجی در زندگی داریم و برای پرداخت آنها نیاز به درآمد است، اما همه زندگی ما را نباید تحت کنترل خود در آورد.

همه کسانی که اکنون آنها را در جایگاه خوبی می‌بینید تلاش کرده‌اند و در پی این تلاش‌ها شکست‌های زیادی را تجربه کرده‌اند. تفاوت افراد موفق و ناموفق داشتن امید و ایمان به هدف‌شان بوده است. بگذارید طعم تلخ شکست شما را در بر بگیرد. نترسید هیچ اتفاق وحشتناکی قرار نیست بیفتد. شاید در تجربه‌های نخست حس و حال بدی داشته باشید اما به مرور می‌آموزید چطور با آن‌ها کنار بیایید و دوباره از نو شروع کنید.

در بخش ویدئوهای آموزشی دکتر احمد محمدی می‌توانید ویدئوهای دیگری با موضوع نردبان موفقیت، قانون کمی تلاش بیشتر افراد موفق، نقش آمیگدال ها (بادامه مغز) در فروش و ویدئوهای آموزشی بیشتر را مشاهده کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *


ورود

مشاهده ویدئوهای بیشتر

ادامه مطلب

چگونه شکست را شکست دهیم

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

سلام استاد بینظیر
واقعا این فایلی که صحبت کردید بینهایت انرژی بخش هست .من یه دردی در صورتم اذیت میکرد بیشتراز دوسال تمام وجودم درگیراون بود با اینکه فقط قسمت کوچکی بود ولی درد شدیدا بدی داشت وقتی این فایل شما را گوش کردم خودم به این نتیجه رسیدم که من خودم مسبب ماندن این بیماری هستم از وقتی با سایت و پاکسازی کوانتومی آشنا شدم واقعا خیلی خوب شدم الان اصلا هیچ دردی ندارم.شما فوق العاده اید بینظرید.خدا شما را حفظ کنه و بیشتروبیشتراز همیشه بدرخشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

 

دانلود اپلیکیشن پاکسازی کوانتومی

چگونه شکست را شکست دهیم
چگونه شکست را شکست دهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *