چگونه صدا از طریق کابل hdmi

 
helpkade
چگونه صدا از طریق کابل hdmi
چگونه صدا از طریق کابل hdmi

شعبه مازندران

نمایندگی تعمیر تلویزیون الجی در استان مازندران

شهر های تحت پوشش : ساری، قائمشهر، بابل، بابلسر، آمل ، نوشهر ، چالوس، فریدونکنار، محمود آباد، نور ، چمستان، نوشهر ، رویان

مشتریان عزیز میتوانید با شماره مرکز پشتیبانی جهت اعزام کارشناس به محل و یا اعلام نزدیکترین شعبه تماس بگیرید

شماره دفتر پشتیبانی 02166097851

چگونه صدا از طریق کابل hdmi

شعبه مازندران

نمایندگی تعمیر تلویزیون الجی در استان مازندران

شهر های تحت پوشش : ساری، قائمشهر، بابل، بابلسر، آمل ، نوشهر ، چالوس، فریدونکنار، محمود آباد، نور ، چمستان، نوشهر ، رویان

مشتریان عزیز میتوانید با شماره مرکز پشتیبانی جهت اعزام کارشناس به محل و یا اعلام نزدیکترین شعبه تماس بگیرید

شماره دفتر پشتیبانی 02166097851

مسیر یابی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگدفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135شعبه هفت تیر: 88836102شعبه جنوب: 55300568شعبه غرب 44153186شعبه شمال 26721443شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در این راهنما، مراحلی در رابطه با حل مشکلات صدا در زمان اتصال PC یا لپ تاپ از طریق HDMI به مانیتور یا تلویزیون ال جی مطرح می شود.

 

اتصال کابل:

اواین مرحله شامل چک کردن اتصال فیزیکی بین مانیتور/ تلویزیون و PC/ لپ تاپ است.

مطمئن شوید که هر دو دستگاه به درستی متصل بوده و از کابل HDMI با کیفیت استفاده می کنید. بسیاری از مشکلات رزولوشن، نویز تصویر و یا نبود صدا ناشی از استفاده از کابل های بی کیفیت HDMI هستند.

میزان صدا

منوی صفحه OSM)) مانیتور را چک کنید که میزان صدا بسیار پایین و یا قطع نباشد.

اگر از مانیتوری استفاده کرده که اسپیکرهای یکپارچه ندارد، در اینصورت باید به اسپیکرهای خارجی یا هدفون متصل شد تا سیگنال صدای HDMI شنیده شود. در این راهنما، در مرد شکل اتصال توضیح داده می شود.

فعال کردن خروجی صدا از طریق HDMI در PC

 

در موردی که PC یا لپ تاپ با HDMI وصل می شود، پیکربندی کارت صدا را چک کنید.

خروجی صدای دیجیتالی باید با HDMI فعال شود.

در اینجا مثالی ارائه شده که باید بخاطر داشته باشید که با توجه به سیستم عامل و کارت صدا، تصاویر ممکن است متفاوت بوده اما مراحل بسیار مشابه هستند.

1: بر روی دکمه راست موس در آیکون اسپیکر در نوار وظیفه ویندوز کلیک کنید.

 

2: دومین گزینه یعنی پخش دستگاه ها (Playback devices) را انتخاب کنید.

 

3: صفحه ویژگی های صدا با دستگاه های متصل به PC ظاهر می شود.

 

4: برای فعال کردن خروجی صدا در HDMI: در آیکون مانیتور (HDMI Out) راست کلیک کرده و تنظیم با عنوان گزینه دستگاه پیش فرض را انتخاب کنید.

 

اولین مورد همواره مانیتور/ تلویزیون ال جی است (باید به HDMI Out، خروجی HDMI توجه کنید).

در حالیکه مابقی دستگاه ها می توانند از اسپیکرهای متصل به PC یا اسپیکرهای یکپارچه لپ تاپ و … باشند.

از صفحات مورد نظر نیز دیدن کنید:

موقعیت شماره سریال محصولات ال جی

راهنمای خرید کابل ال جی

چگونه صدا از طریق کابل hdmi

سوالات خود را از این بخش با ما در میان بگذارید

گزینه ی hdmi نداره بخش صدای لپ تاپ من باید چیکار کنم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

وبگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

ورود به منوی مخفی تلویزیون ال جی تلویزیون های ال جی دستگاه های مدرن و پیشرفته ای می باشند که با ارائه قابلیت های جذاب

آشنایی با ترفند رفع مشکل قاطی شدن رنگ مانیتور ال جی یکی از مشکلاتی که برای اکثر مانیتورها به وجود می‌آید، قاطی شدن رنگ آن‌هاست.

تعمیر پمپ تخلیه ظرفشویی ال جی تعمیر پمپ تخلیه ظرفشویی ال جی یکی از خدماتی است که در مرکز تعمیرات ال جی در نمایندگی ال

رفع مشکل نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون این روزها، شرکت‌های سازنده تلویزیون برای پیشی گرفتن در بازار تولید و عرضه، قابلیت‌های جدیدی را طراحی و

4 ترفند افزایش سرعت اینترنت گوشی آزاردهنده‌ترین مسئله هنگام کار با موبایل، سرعت پایین اینترنت است. متاسفانه گوشی‌ها همیشه مثل روز اولشان پرسرعت و روان

آموزش تعمیر موتور ماشین لباسشویی یکی از شایع‌ترین اشکالات مشاهده شده در ماشین‌های لباسشویی امروزی، خرابی موتور است. در صورت خرابی موتور، سایر قطعات ماشین

مرکز تعمیرات الجی

راه های ارتباطی با کارشناسان تعمیرات الجی 

 تهران ، خیابان آزادی ، خیابان بهبودی ، نرسیده به نصرت ، جنب بانک سپه ، ساختمان بنیامین ، پلاک ۱۴۵ ، طبقه ۵ ، واحد ۱۸ (مجهز به پارکینگ و (۲) آسانسور )

شماره تماس۶۶۰۹۸۴۱۷(۰۲۱)  ۶۶۰۳۰۸۲۵(۰۲۱)   ۶۶۰۹۷۸۵۱(۰۲۱)  ۶۶۰۹۷۸۵۹(۰۲۱)

۶۶۰۹۷۸۳۲(۰۲۱)  ۶۶۰۹۷۸۲۶(۰۲۱)  ۶۶۰۹۷۸۱۹(۰۲۱)

ساعت کاریشنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ــ پنج شنبه ها از ساعت 9 الی 20

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مجموعه تعمیرات ایران سرویس می باشد . 

طراحی و سئو شرکت چکاوک شهر 

تقریبا از چند سال پیش من لپ تاپ خود را از طریق کابل HDMI (اچ دی ام آی) به تلویزیون وصل می کنم و فیلم ها را از طریق صفحه نمایش تلویزیون که نسبت به لپ تاپ بزرگتر است مشاهده می کنم اما از مدتی قبل من با مشکل مواجه شده ام به طوری که گاهی صدا قطع می شود و گاهی تصویر نمایش داده نمی شود، حتی بعضی وقتها تصویر خیلی بزرگتر از اندازه صفحه نمایش تلویزیون می شود و من نمی توانم به درستی فیلم و عکس هایم را تماشا کنم برای حل این مشکل چه کاری باید انجام دهم؟ امروز در انزل وب قصد داریم نحوه رفع مشکل پورت HDMI در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را به شما آموزش دهیم.

How to Fix HDMI Output, Port and Setting Problems in Windows 10, 8 and 7

قبلا در انزل وب در مورد نحوه اتصال کامپیوتر و لپ تاپ به تلویزیون صحبت کردیم. HDMI یک روش اتصال با کیفیت بالا برای خروجی صوتی و تصویری می باشد که بسیار محبوب است. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از افراد از این روش برای اتصالات خود استفاده کنند. بسیاری از کاربران ویندوز مشکلات مختلف خروجی HDMI را گزارش دادند. این مشکلات HDMI در تمام نسخه های ویندوز از جمله ویندوز XP، ویندوز ۷، ویندوز ۸٫۱ و ویندوز ۱۰ تاثیر می گذارد.

چگونه صدا از طریق کابل hdmi

برخی از مثال هایی که در این زمینه می توان بیان کرد به صورت زیر است:

شایع ترین مشکلاتی که وجود دارد این است که صدا یا تصویر حذف شده است و در اغلب موارد این مشکل به دلیل عدم سازگاری درایوها است اما چند مورد وجود دارد که می توانید برای حل مشکل خود آنها را بکار ببرید. اگر صدا ندارید و یا تصویر حذف شده است و یا پورت HDMI برای کامپیوتر کار نمی کند مراحل زیر را دنبال کنید.

برای مشاهده فیلم های خود با استفاده از کابل HDMI پیشنهاد می کنیم پست ۳ روش پخش فیلم، آهنگ و عکس گوشی در تلویزیون با کابل و بدون کابل را مطالعه بفرمایید.

قبل از اینکه وارد مراحل پیچیده عیب یابی شوید اول سخت افزرتان را چک کنید. مطمئن شوید که کابل HDMI به درستی وصل شده است و تمام اتصالات کار می کنند.

برای رفع مشکل انتقال صدا با کابل HDMI در ویندوز ابتدا اطمینان حاصل کنید که دستگاه HDMI شما به عنوان دستگاه پیش فرض تنظیم شده است. اگر دستگاه HDMI شما به عنوان پیش فرض تنظیم نشده باشد خروجی HDMI در دسترس نیست. در اینجا شما می توانید نحوه تنظیم دستگاه HDMI به عنوان دستگاه پیش فرض را مطالعه بفرمایید:

اول روی آیکن بلندگو که در نوار کار ویندوز است راست کلیک کنید. Playback Devices را انتخاب کنید. در پنجره ظاهر شده سربرگ Playback را انتخاب کنید. دستگاه خروجی دیجیتال یا HDMI را انتخاب کنید. سپس دکمه Set Default و بعد OK را انتخاب کنید. حالا خروجی صدای HDMI به عنوان پیش فرض تنظیم می شود.

Device Manager را باز کنید و درایوری که می خواهید عیب یابی کنید را پیدا کنید. معمولا کنار این درایور علامت تعجب دیده می شود. روی آن کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید. در پنجره ظاهر شده سربرگ Driver را انتخاب کنید و روی دکمه Roll Back کلیک کنید.

در بعضی مواقع بهتر است که شما به جای دانلود درایور کابل HDMI از درایور پیش فرض استفاده کنید تا از مشکل عدم سازگاری جلوگیری کنید. برای استفاده از درایور پیش فرض شما باید درایور فعلی را حذف کنید تا درایور پیش فرض خودش نصب شود. برای حذف درایور Device Manager را باز کنید بعد درایور مورد نظر خود را پیدا کنید روی آن کلیک راست کنید و Uninstall را انتخاب کنید. بعد از اینکه درایور به طور نرم افزاری پاک شد روی OK کلیک کنید و سیستم خود را ریستارت کنید.

بعضی وقتها تمام کاری که شما باید برای حل مشکل عدم نمایش تصویر با کابل HDMI انجام دهید آپدیت کردن و نصب آخرین نسخه از درایورهایتان است. شما باید وب سایت سازنده مادربورد یا کارت گرافیک تان را بازدید کنید و آخرین نسخه از درایورهایتان را در آنجا دانلود کنید. شما همچنین می توانید درایورهای صوتی و تصویری را در Device Manager مشاهده کنید. خیلی ساده روی درایو راست کلیک کنید و Update Driver را انتخاب کنید.

اگر دوست ندارید به صورت دستی درایورهایتان را بروزرسانی کنید می توانید از ابزارهایی مانند TweakBit Driver Updater استفاده کنید و به صورت اتوماتیک درایورهایتان را آپدیت کنید. بعد از نصب برنامه به طور خودکار شروع به اسکن درایورهای منقضی شده کامپیوتر شما می کند.

بعد از اتمام فرآیند اسکن می توانید روی دکمه Update کلیک کنید تا نسخه آپدیت شده درایور نصب شود.

یکی دیگر از برنامه هایی که می توانید برای آپدیت خودکار درایوها از آن استفاده کنید برنامه Driver Easy است نحوه کار این برنامه هم دقیقا مانند TweakBit Driver Updater است. بعد از نصب روی دکمه Scan Now کلیک کنید تا فرآیند اسکن شروع شود.

بعد از اتمام اسکن روی دکمه Update کلیک کنید تا نسخه آپدیت شده درایور نصب شود. برای آپدیت یکباره تمام درایورها می توانید روی دکمه Update All کلیک کنید.

در ویندوز ۱۰ هنوز مشکل سازگاری درایورها وجود دارد گاهی اوقات بهتر است که درایورها را در حالت سازگار اجرا کنیم و روی فایل نصب درایور راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید. بعد به سربرگ Compatibility بروید Run This Program in Compatibility Mode را انتخاب کنید و از منوی کرکره ای Windows 7 را انتخاب کنید. بعد دکمه Apply و سپس OK را کلیک کنید و فایل نصب را اجرا کنید.

در ویندوز ۱۰ شما همچنین می توانید Program Compatibility Troubleshooter را اجرا کنید برای انجام این کار به مسیر Update > Troubleshoot بروید. در زیر Find And Fix Other Problems گزینه Program Compatibility Troubleshooter را انتخاب و سپس Run The Tool را کلیک کنید.

اگر شما از کابل HDMI برای اتصال صفحه نمایش دوم به کامپیوتر استفاده می کنید سعی کنید آن را در کنترل پنل NVIDIA تنظیم کنید. اگر شما از کارت گرافیک AMD استفاده می کنید از کنترل پنل AMD استفاده کنید. این روند برای هر دو نوع کارت گرافیک یکسان است. Nvidia Control Panel را باز کنید. به Set Up Multiple Displays (تنظیم چند صفحه نمایش) بروید. اگر HDMI به صفحه نمایش وصل شده اما نمایش داده نمی شود سعی کنید موارد دیگر لیست را انتخاب و از حالت انتخاب خارج کنید.

برای استفاده از مانیتور دوم از پست آموزش اتصال و استفاده همزمان دو یا چند مانیتور در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و.. استفاده کنید.

نرم افزارهای مخرب می توانند مشکلات مختلفی را در کامپیوتر شما ایجاد کنند از جمله مشکلات مربوط به اتصال HDMI بنابراین برای شناسایی هر گونه بد افزار باید سیستم خود را به طور کامل اسکن کنید. شما می توانید از آنتی ویروس خود ویندوز و یا برنامه های جانبی استفاده کنید. برای اجرای اسکن کامل سیستم در ویندوز ۱۰ روی دکمه Start کلیک کنید و در کادر جستجو Defender را تایپ کنید حالا روی Windows Defender دوبار کلیک کنید. در پنل سمت چپ آیکن سپر را کلیک کنید.

در پنجره جدید روی گزینه Advanced Scan کلیک کنید.

گزینه Full Scan را انتخاب کنید تا اسکن کامل سیستم شروع شود.

برای رفع مشکل نداشتن صدا از ۶ روش رفع مشکل نداشتن یا قطع صدا در ویندوز ۱۰ ، ۸٫۱ ، ۷ و.. استفاده کنید.چگونه صدا از طریق کابل hdmi

ساده ترین روش تعمیر رجیستری استفاده از ابزار هایی مانند CCleaner است. فراموش نکنید در ابتدا از رجیستری خود بکاپ بگیرید. شما همچنین از ابزار System File Checker می توانید برای چک کردن فایل های سیستمی خراب استفاده کنید. این ابزار یکپارچگی تمام فایل های سیستمی محافظت شده شما را بررسی می کند و فایل های خراب را تعمیر می کند. برای اجرای System File Checker به این صورت عمل می کنیم که به منوی Start می رویم و در کادر جستجو عبارت cmd را تایپ می کنیم. روی Command Prompt کلیک راست می کنیم و Run as Administrator را انتخاب می کنیم.

حالا دستور sfc /scannow را تایپ کنید.

صبر کنید تا فرآیند اسکن کامل شود و بعد کامپیوتر خود را ریستارت کنید. بعد از کامل شدن فرآیند اتصال HDMI را بررسی کنید. اگر قصد دارید گوشی خود را به تلویزیون وصل کنید پیشنهاد می کنیم از ۳ روش اتصال گوشی اندروید به تلویزیون : دنیای اندروید را از قاب تلویزیون تماشا کنید! استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که از آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز در سیستم خود استفاده می کنید و مایکروسافت به طور مداوم ویندوز را بروزرسانی می کند تا باعث بهبود ثبات و پایداری سیستم شود و مشکلات مختلف را حل کند. برای دسترسی به بخش بروزرسانی ویندوز خیلی ساده عبارت Update را در کادر جستجوی دکمه Start وارد کنید. این روش برای تمام نسخه های ویندوز کار می کند. بعد به Windows Update بروید و آپدیت های موجود را نصب کنید.

ساده ترین و سریعترین راه برای حذف فایل ها و پوشه های موقت استفاده از ابزار Disk Cleanup است. همانطور که شما از رایانه خود استفاده می کنید و یا اینترنت را مرور می کنید کامپیوتر شما فایل های غیر ضروری را جمع آوری می کند. این فایل های ناخواسته ممکن است سرعت پردازش کامپیوتر شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث می شود تا برنامه ها کندتر پاسخ دهند و همچنین مشکلات صوتی و تصویری HDMI را بوجود بیاورد. برای استفاده از Disk Cleanup در ویندوز در کادر جستجوی Start عبارت Disk Cleanup را تایپ کنید و برنامه Disk Cleanup را باز کنید.

فایل های موقتی که می خواهید پاک کنید را انتخاب کنید و روی دکمه Clean Up System Files کلیک کنید.

اگر به تازگی برنامه جدیدی را روی کامپیوتر خود نصب کرده اید آن را پاک کنید گاهی اوقات نرم افزار تازه نصب شده ممکن است مشکلات مربوط به سازگاری و اتصالات مختلف از جمله مشکلات HDMI را ایجاد می کند. برای حذف برنامه به کنترل پنل بروید و Programs را انتخاب کنید. حالا برنامه ای که به تازگی نصب کرده اید را پاک کنید. بعد کامپیوتر خود را ریستارت کنید و بررسی کنید ببینید آیا مشکل شما حل شده است یا نه.

اگر اخیرا با مشکل اتصال HDMI مواجه شده اید می توانید سیستم ریستور را اجرا کنید. اگر این مشکل بعد از نصب نرم افزار جدید روی کامپیوتر شما اتفاق افتاده است این ابزار به شما کمک می کند تا برنامه هایی که به تازگی نصب کرده اید را حذف کنید و به طور دقیق تر به نقطه قبل از نصب برنامه برگردید. گزینه System Restore به شما این امکان را می دهد تا بدون از دست دادن فایل ها (البته به جز چند ویژگی و تنظیمات سفارشی شده) پیکربندی سیستم خود را به خوبی انجام دهید. در کادر جستجو عبارت System Properties را تایپ کنید و System Properties را باز کنید.

به System Protection بروید و روی System Restore و سپس Next کلیک کنید. حالا نقطه بازیابی مورد نظر خود را در پنجره جدید انتخاب کنید. بعد روی Next و سپس Finish کلیک کنید. حالا کامپیوتر شما ریستارت می شود و فرآیند بازیابی شروع خواهد شد. پس از اتمام این فرآیند بررسی کنید ببینید هنوز مشکل اتصال HDMI وجود دارد یا نه. اگر شما کاربر ویندوز ۱۰ هستید می توانید از گزینه بازیابی Reset This PC استفاده کنید. به مسیر Settings > Update & Security بروید و در پنل سمت چپ روی Recovery و سپس Get Started کلیک کنید. Keep My Files را انتخاب کنید و در نهایت دستورالعمل ها را دنبال و کامل کنید.

تنظیمات اشتباه خروجی صفحه نمایش می تواند موجب مشکل عدم شناسایی تلویزیون شود. برای حل این مشکل در ناحیه خالی دسکتاپ خود راست کلیک کنید و Personalize را کلیک کنید.

بعد Display را کلیک کنید.

بررسی کنید که آیا شما می توانید تلویزیون را به عنوان مانیتور دوم مشاهده کنید.

اگر نمی توانید تلویزیون را در صفحه نمایش مشاهده کنید کلید ویندوز و P صفحه کلید را به طور همزمان فشار دهید. بعد Duplicate را انتخاب کنید.

اگر Duplicate برای شما کار نمی کند سعی کنید Extend را انتخاب کنید.

بعد بررسی کنید که آیا ویندوز می تواند تلویزیون شما را شناسایی کند یا نه.

گاهی اوقات اتفاق می افتد که شما با برنامه هایی مانند VLC در لپ تاپ خود فیلمی را پخش می کنید اما در تلویزیون رنگ ها درست نمایش داده نمی شوند برای حل این مشکل شما باید گزینه Full Range RGB را فعال کنید. بسته به کارت گرافیکی که شما دارید ممکن اسنت یکی از سه کنترل پنل Intel، AMD و Nvidia را داشته باشید. برای دسترسی به این کنترل پنل ها در ناحیه خالی دسکتاپ کلیک راست کنید حالا شما می توانید AMD Control Panel، Intel Control Panel و Nvidia Control Panel را مشاهده کنید.

خب برای کارت گرافیک های اینتل در پنل Intel Graphics Settings به مسیر Video>Color Enhancement بروید. در زیر Standard Color Correction یا تصحیح رنگ استاندارد گزینه Application Settings را انتخاب کنید. بعد در زیر Input Range گزینه Use Driver Settings و Full Range را انتخاب کنید.

اگر کارت گرافیک On-Board شما دارای تراشه انویدیا است Nvidia Control Panel را باز کنید و در سمت چپ برای بخش Video جستجو کنید حالا Adjust Video Color Settings را انتخاب کنید. در زیر بخش How Do You Make Color Adjustments به سربرگ Advanced بروید و بعد Dynamic Range Full (0-255) را انتخاب کنید. حالا باید زیر بخش Display را نگاه کنید و رزولوشن را Full انتخاب کنید.

اما اگر کارت گرافیک AMD دارید AMD Control Panel را باز کنید و به مسیر Preferences>Radeon Additional Settings>My Digital Flat Panels بروید. در اینجا شما باید بخش Color Depth را مشاهده کنید که در این بخش منوی کرکره ای به نام Preferred Color Depth وجود دارد آن را باز کنید و گزینه ۸ را انتخاب کنید. اگر شما گزینه ای برای Pixel Format مشاهده می کنید مطمئن شوید که به RGB 4:4:4 Pixel Format PC Standard (Full RGB) ست شده است.

در آخر پیشنهاد می کنیم پست آموزش تصویری نحوه اتصال کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ و کامپیوتر را مطالعه بفرمایید.

امروز در انزل وب ۱۴ روش متنوع حل مشکل اتصال و پورت HDMI را در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ به شما آموزش دادیم. امیدواریم با این روش ها مشکل عدم اتصال و عدم نمایش تصویر و قطع صدای فیلم شما حل شده باشد. نظرات و پشنهادات خود را می توانید از طریق بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.


عالی بود مشکل من رفع شد

سلام من لپ تاپ رو با استفاده از hdmi وصل میکنم به تلویزیون ولی نمیدونم چرا تصویر کامل نمیاد رو ی صفحه تلویزیون.انگار یک سوم تصویر رو نشون میده و خیلی هم کوچیک هستش

سلام تلویزیون من دسکتاپ رو کامل نشون نمیده یعنی انگار زوم کردم الان آیکون ویندوز ان گوشه تقریبا نصفه است از حالت عریض کامل به عریض نرمال هم میاورم بازم همینطوره اما زمان پخش فیلم میشه با زوم منفی تا حدودی تنظیم کرد میخواستم ببینم مشکلش چیه و آیا قابل حل شدن هست؟

من لپ تاپ رو با hdmi به تلویزیون وصل میکنم تصوی لپ تاپ کامل میره و هیچی نشون نمیده و تو تلویزی.ن هم هیچی نمیاد و بار اول که وصل کردم صفحه لپتاپ نرفت ولی تو تلویزیون هیچی نشون نمیداد و کابل رو درآوردم و به ورودی دوم تلویزیون وصل کردم کلا تصویر لپتاپ رفت و دیگه هرچی دراوردم و دوباره وصل کردم درست نشد و تا کابل رو به لپتاپ وصل میکنم تصویر لپتاپ میره میشه راهنمایی کنین باید چکار کرد

خیلی خوب بود من استفاده کردم

من پام گیر کرد به سیمی که به تلویزیون وصل بود و قطع شد و دیگه به تلویزیون وصل نشد نمیدونم اخه من قبلا ۲ تا از این کابل ها خراب کردم ولی این خراب نشده در جاهای دیگه کار میکنه

عالی بود مشکل من حل شد درصورتی یه مغازه بیمعرفت میگفت کارت گرافیکت ایراد داره

سلام من یه کامپیوتر ویندوز۷ دارم بایک تبدیل vga به hdmi ..وقتی وصل می کنم به تلویزیون در تلویزیون hdmi وصل می شه ولی سیگنال مو جود نیست و هر کاری هم میکنم تو کامپیوتر دوباره وصل نمیشه اموزش های شما هم انجام دادم ولی وصل نمیشه لطفا کمک کنید.

سلام من یه دونهد لپ تاپ ایسوس دارم به تلویزیون وصل میشه اما فقط صفحه اصلی و نوار دکستاپ نشان ممنون میشم بگین چکار کنم

سلام دوست عزیز من هم همینطوری شدم و نمیدونم چکار کنم یه بار ریکاوری کردم لپ تاب را درست شد اما این دفعه نزدیک۱۳بار ریکاوری کردم درست نشد

سلام ببخشید در بخش که صدا رو که پخش نمیشه خواستیم پخش کنیم بخش set defutul فعال نیست

––––•(-• ḁḧṃḁḓṝḙẑḁ(())=ṝḙḁḻṃḁḓṝḯḓ •-)•––––:
سلام داداش

داداش من گرافیک خریدم ی تبدیلی dvi ب hdmi دارم وصلش ک میکنم رو tv تا قبل از خوشامد گویی تصویر هست بعدش دیگه تصویر نیست. چون روزولیشن پایینه تصویر نمیاد.
رو tv های دیگه تست زدم اوکی بود.
ی ماه هست ک tv رو گرفتیم مشکلی هم نداره.

۸۰۰ * ۶۰۰٫
کارت گرافیک رو هم ک نصب میکنم تصویر میره.
تو ویندوز سون نصب میکنم تصویر هست ولی پایینه نمیشه تغییر داد.
الان ویندوزم ۸٫۱ هستش کارت گرا رو نصب کردم تصویر نیست. رو tv همسایه تست زدم اوکی بود.
تازه tv من مدلش بهتره?

واقعا لایک داری دمت گرم

سپاس فراوان

سلام من لپتاپ و با کابل hdmi متصل میکنم به تلویزیون برای فیلم و کار با خود ویندوز ۱۰ مشکلی ندارم ولی وقتی بازی اجرا میکنم یه سری خط از پایین صفحه به بالا میاد مشکل چیه؟

با سلام و خسته نباشید من از طریق کابل hdmi لب تاپ به ال سی دی وصل می کنم و هیچ مشکلی ندارم فقط می خواهم یه فیلم و با صدای خودش تو لب تاپ و یه فیلم دیگه با صدای خودش تو ال سی دی ببینم چه کار باید کنم لطفا راهنمایی بفرمایید

با سلام وخ سته نباشید
من با کابل hdmi به کامپیوتر وصل شدم ولی صدا نمیاد
توی قسمت playback devices هم نمیاد که روی حالت set default بزارم لطفا راهنماییم کنید
ممنون

هزار تا سایت رو زیر و رو کردم – هیچ توضیحی عین آدم نبود.
شما نرم افزار snappy driver رو نصب کن – خودش اسکن میکنه – دراور مورد نیازشو نصب میکنه و این مشکل حل میشه

هزار تا سایت رو زیر و رو کردم – هیچ توضیحی عین آدم نبود.
شما نرم افزار snappy driver رو نصب کن – خودش اسکن میکنه – درایور مورد نیازشو نصب میکنه و این مشکل حل میشه

با سلام و خسته نباشید خدمت شما متخصصان کار درست
من همیشه خیلی راحت لپ تاپ رو با کابل HDMI به تلوزیون وصل میکردم تا زمانی که کابل خراب شد و یه کابل دیگه خریدم ولی از اون به بعد هر کاری کردم وصل نشد کابل رو هم عوض کردم ولی نتیجه نداد رو دیگر تلوزیون هم تست کردم ولی نتیجه نداد بعد اون ویندوز عوض کردم .درایور پک نصب کردم هرکاری کردم نشد .
در ضمن وقتی که تلوزیون رو خاموش و سپس روشن میکنم اول وصل میشه ولی تا میخواد تصویر بیاد دوباره قطع میشه
خوشحال میشم راهنمایی کنید.

منم دقیقا ھمین مشکلو دارم

سلام در قسمی از آموزش گفتین ؛ ( روش نصب درایور HDMI در حالت سازگار در ویندوز ۱۰ ) من ویندوز ۱۰ نصب دارم ، اما در truobleshoot بعد از انجام Run که گفته بودین ، لپ تاپ میخواد که یک برنامه رو انتخاب کنم … چه برنامه ای رو باید انتخابش کنم ؟
لطفا جواب بدین واقعا کارم بد جوری گیر کرده .

سلام من لپ تاپ Asus Gaming G46VW دارم که به تازگی هم خریدمش …. این لپ تاپ متاسفانه با کابل HDMI به تلوزیون LG وصل نمیشه ؛ با اینکه با یه لپ تاپ دیگه امتحان کردم و اون لپ تاپ وصل شد …. با اینکه لپ تاپی که وصل شد مدلش قدیمی تره ( پس مشکل از لپ تاپ جدید هست احتمالا )
تو قسمت troubleshoot برای بخش Video
این ارور ها رو مینویسه =
current graphics driver has known
issues
HEVC codec not installed
مقابل هر دو ارور هم نوشته شده detected
فوق العاده ممنون میشم اگه راهنماییم کنید ( سرعت بایوس لپ تاپم ۳.۵ ثانیه هست ، میترسم لپ تاپ رو کامل آپدیت کنم ؛ بجای بهتر شدن بدتر شه …. برای وصل شدن با کابل HDMI راهی جز آپدیت کامل ویندوز نیست ! مثلا فقط آپدیت قسمت های مربوط به وصل کردن لپ تاپ به تلوزیون ….. البته اگه راه حل وصل نشدن HDMI آپدیت درایورهاست )
پیشاپیش سپاسگذارم

عالییی مشکلم حل شد

مشکل من اینه که تصویری که تلوزیون نشون میده مثل اینکه زوم کردی و از هر طرف یک سانتمیتر رو نشون نمیده مثلا نصف تسکبار رو میبینم چطور حلش کنم ویندوزم ۱۰ هست اگر ممکنه ایمیل کنید ممنون

مشکلم با راهنمایی شما رفع شد .
سپاس

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

Method 1: Set HDMI the default playback device

Method 2: Update your Sound Drivers

Method 3: Enable Audio Controllers

Method 4: Update Graphic Card Drivers

– از نوشتن دیدگاه های غیر مرتبط با پست جدا خودداری کنید.

– لطفاً دیدگاه های خود را با حروف فارسی تایپ کنید، دیدگاه های فینگیلیش تایید نمی شوند.

– قبل از ارسال دیدگاه حتما متن پست و نظرات سایر دوستان را بخوانید . نظرات اسپم و تکراری تایید نخواهند شد.

– نظر شما ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در این صورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید .

– لطفا انتقادات و پیشنهادات و همچنین درخواست های خود را از طریق ایمیل khoshamoz[at].hotmail.com ارسال نمایید

– چرا آموزش های سایت خوش آموز در قالب فایل pdf به صورت یکجا ارائه نمی شوند؟

– چرا برخی پرسش های کاربران پاسخ داده نمی شوند؟
چگونه صدا از طریق کابل hdmi

آموزش اکسل 2016

آموزش برنامه نویسی اکسل VBA

آموزش ورد 2016

آموزش پاورپوینت 2016

آموزش اکسس 2016

آموزش لیبرِآفیس رایتر (LibreOffice Writer)

آموزش لیبرِآفیس کَلک (LibreOffice Calc)

آموزش رجیستری ویندوز

آموزش VMWare Workstation

آموزش Microsoft CRM 2016

آموزش Exchange server 2016

آموزش فتوشاپ 2014

آموزش پردازنده (CPU)

آموزش سیستم عامل اوبونتو (Ubuntu)

آموزش برنامه نویسی با VB.NET

آموزش برنامه نویسی با C#.NET

آموزش SQL Server

آموزش برنامه نویسی بانکهای اطلاعاتی

آموزش برنامه نویسی با پایتون

آموزش برنامه نویسی با C

آموزش برنامه نویسی با ++C

آموزش HTML 5

آموزش CSS 3

آموزش جاوا اسکریپت (JavaScript)

دوره آموزشی Network Plus

مشاهده همۀ دوره ها …

مقایسه Edition های مختلف ویندوز 10

لیست Edition مختلف ویندوز 10

دلایلی که باید از ویندوزهای قبلی به ویندوز 10 بروید!

ویندوز 10 چیست

رفع مشکل کار نکردن کلید Windows key + Space

رفع خطای Couldn’t Mount File, The disk image isn’t initialized

رفع ارور Couldn’t Mount file, Sorry, there was a problem mounting the file

رفع خطای The code execution cannot proceed because edgegdi.dll was not found

رفع ارور مربوط به سرویس Volume Shadow Copy در ویندوز

چگونه صدا از طریق کابل hdmi

نحوه گسترش یا شبیه سازی صفحه نمایش در ویندوز(برای ویدئو پرژکتور یا سیستم های چند مانیتوره)

تفاوت بین Application و Program

وظایف IT Help Desk در سازمان ها و شرکت ها

مقایسه Edition های مختلف ویندوز 10

لیست Edition مختلف ویندوز 10

دلایلی که باید از ویندوزهای قبلی به ویندوز 10 بروید!

ویندوز 10 چیست

رفع مشکل کار نکردن کلید Windows key + Space

رفع خطای Couldn’t Mount File, The disk image isn’t initialized

رفع ارور Couldn’t Mount file, Sorry, there was a problem mounting the file

رفع خطای The code execution cannot proceed because edgegdi.dll was not found

با سلام

زمانی که کابل HDMI رو از laptop به TV وصل میکنم تصویر منتقل میشه ولی صدا منتقل نمیشه. تو تنظیمات صدا هم رفتم قسمت playback device فقط speakers خود Laptop رو اون لحظه نشون میده و گزینه HDMI نیستش. درایورها هم آپدیت هستند.در این مورد زیاد تو اینترنت گشتم ولی درست راهنمایی نکردن. ممنون میشم کمک کنید.

با تشکر

زمانی درایور کارت گرافیک رو نصب می کنید در device manager در زیر sound باید آیتمی از اسم کارت گرافیک نصب شده باشد

اگر نیست درایو کارت گرافیک خوب نصب نشده است و صدا ندارین..چگونه صدا از طریق کابل hdmi

سلام

شما بعد از اتصال کابل سکت راست پایین تو نوار ابزار ویندوز بر روی اسپیکر کلیک راست بکنید و گزینه Playback Devices را انتخاب کنید و یه سری لیست بع شما نشون میده اونجا بر روی HDMI بزنید و گزینه SET DEFAULT را بزنید…

ممنون از راهنمایی تون

ثبت نام شما تکمیل شد. اکنون می توانید با نام کاربری و کلمه عبور خود به سایت وارد شوید.

یک پیام به پست الکترونیکی شما ارسال شد. بر روی لینک ارسال شده کلیک کنید تا ثبت نام شما کامل شود.

از ثبت نام شما ممنونیم. کد اعتبار سنجی به شماره موبایل شما ارسال شد.

بعد از ثبت نام، کلمه عبور و کد فعال سازی به شماره وارد شده ارسال خواهد شد.

شماره های تماس با + شروع شده، سپس کد کشور به همراه شماره تماس بدون صفر

کد اعتبار سنجی دو مرحله ای به شماره همراه یا پست الکترونیک شما ارسال شد.

کابل HDMI یک رابط جهت انتقال سیگنال های تصویری و صوتی می باشد. اما گاهی بدلیل تنظیم نبودن تنظمات مربوط به صدا ، کابل HDMI نمی تواند صدا را پخش کند. گروه فنی رایانه کمک قصد دارد شما را در این سری از آموزش های آشنایی با کامپیوتر علت پخش نشدن صدا با کابل HDMI را به شما عزیزان آموزش دهد. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

گاهی اوقات زمانی که شما کامپیوتر یا لپ تاپ خود را توسط یک کابل اچ دی ام آی به تلوزیون ، ویدیو پروژکتور وصل میکنید ممکن است هنگام پخش فیلم ، هیچ صدایی از اسپیکر شنیده نشود اما جای هیچگونه نگرانی نیست در ادامه مطلب قصد داریم به شما عزیزان رفع مشکل قطعی صدا با کابل HDMI را آموزش دهیم.

چگونه صدا از طریق کابل hdmi

در بیشتر مواقع علت عدم پخش صدا توسط رابط hdmi تنظیم نبودن قسمت Sound Setting در ویندوز می باشد. برای تغییر این تنظیمات ابتدا از نوار پایین صفحه ویندوز بر روی آیکون Speaker راست کلیک کنید و سپس گزینه Sounds را انتخاب کنید.

حال وارد تب Playback شوید و بر روی گزینه “HDMI” “Digital Audio”،”High Definition Audio Device” یا نام دستگاه یا تلویزیون خود راست کلیک کنید و سپس به عنوان دستگاه پیش فرض گزینه Set as Default Device را انتخاب کنید.

اما اگر قصد دارید مجدداً از اسپیکر های کامپیوترتان استفاده کنید ، دوباره بر روی آیکون Speaker راست کلیک کرده و اینبار به عنوان دستگاه پیش فرض  Set as Defaukt Device را انتخاب کنید.

در صورت بروز هر گونه مشکل در زمینه سخت افزار و نرم افزار گوشی یا کامپیوتری کافی است با شماره تماس های 9099071540 و 7129-021 تماس بگیرید و مشکل خود را به کمک کارشناسان مجرب رایانه کمک برطرف کنید. گروه فنی رایانه کمک شبانه روز پاسخگوی سوالات کامپیوتری و تلفن همراه شما هستند.

” لپتاپ من اثلا تلوزیون رو نمی بینی دارایورش هم اپدیته “

” با کابل دیگه ای تست کنید اگر نشد تماس بگیرید با کارشناسان 9099071540 “

” لپتاپ من اثلا تلوزیون رو نمی بینی دارایورش هم اپدیته “

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل

متن دیدگاه *

رایانه کمک، یک مرکز شبانه روزی است که بصورت تلفنی و با بهره گیری از کارشناسان مجرب پاسخگوی سوالات رایانه ای شما در سراسر کشور می باشد. به منظور بهره گیری از خدمات رایانه کمک، کافیست از سراسر کشور با شماره 9099071540 با تلفن ثابت یا با خرید بسته های تماس ،از طریق موبایل با شماره 0217129 تماس حاصل نمایید

تمامی اطلاعات این سایت متعلق به شرکت رایانه کمک می باشد.

عیب یابی مشکلات نمایش و عدم پخش صدا کابل HDMI در تلویزیون ( ویندوز، کامپیوتر و لپ تاپ )

ممکن است زمانی که شما کابل را از کامپیوتر به مانیتور، TV و یا اسپیکرهای خانگی متصل می کنید به مشکل تصویر یا صدا برمی خورید. برای عیب یابی و حل این مشکل مراحل زیر را دنبال کنید.

بررسی مراحل

فیلم آموزش مراحل عیب یابی و حل مشکل

اکثر تلویزیون های HDTV دارای بیش از یک درگاه ورودی HDMI هستند، بنابراین خیلی مهم است که منبع ورودی نمایش HDMI با همان درگاه اچ دی ام آی که به کامپیوتر ( PC ) متصل هست، تنظیم شده باشد. برای مثال HDMI 2 به HDMI 2.چگونه صدا از طریق کابل hdmi

اگر دستگاه HDMI و کامپیوتر یا لپ تاپ شما دارای انواع مختلف کابل هستند می توانید از آداپتور تبدیل استفاده نمائید.

دستگاه اچ دی ام آی را به عنوان خروجی پیش فرض صدا انتخاب کنید. زمانی که یک دستگاه خروجی صدا به کامپیوتر متصل نیست، تنظیمات صدا به اسپیکر و هدفونِ کامپیوتر برگردانده می شود. وقتی که دستگاه HDMI به کامپیوتر متصل است، تنظیمات صدا ( Sound Settings ) به دستگاه HDMI عوض می شود. اکنون تنظیمات صدا را باز کرده تا اطمینان حاصل شود که دستگاه خروجی درست انتخاب شده است.

مطلب پیشنهادی: عیب یابی مشکل اتصال اینترنت در ویندوز ۷ ۸ و ۱۰

با استفاده از سیستم عیب یابی داخلی ویندوز می توانید مشکلات صدا را برطرف نمائید.

طراح سایت و سئو

مطالب پیشنهادی

لپ تاپ های اقتصادی با بهترین کارایی

هارد دیسک اکسترنال 1 ترابایتی با استاندارد نظامی!

دسته بازی بلوتوث ویژه موبایل و کامپیوتر

یک مشکلی که من دارم اینه که وقتی لپ تاب وصل میکنم آیکون تلوزیون نیست که بخوام ست کنم ویندوزم ۱۰ هست مشکلم از چیه؟

سلام وقتتون بخیر،من همه این مراحل رو انجام میدم ولی بازم صدا به تلوزیون منتقل نمیشه،از سلامت کابل و تلوزیون مطمئنم،از کجا میشه فهمید که اشکال از پورت هست یا چیز دیگریه؟ممنون از راهنماییتون

پیشنهاد ویژه (تبلیغات)

با این موس فقط هدشات کن!!

انواع تفنگ رو فقط اینجا می تونی بخری!!

تهران پی سی سرویس

آموزش و دانلود نرم افزار و بازی

صرفه جویی در زمان و هزینه با انتخاب درست منابع آموزش دیجیتالی

 

 

تمامی حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد. ©

بعضی از کاربران کامپیوترها یا لپ تاپ ها را به تلویزیون وصل می کنند تا از آن به عنوان مانیتور استفاده کنند. گاهی اوقات یک مشکل با پخش یک صدا از طریق اتصال از این نوع وجود دارد. ممکن است چند دلیل برای وقوع چنین مشکلاتی وجود داشته باشد و عمدتا به علت خرابی یا تنظیمات صوتی نادرست در سیستم عامل است. اجازه دهید نگاهی دقیق به هر راه حل برای حل مشکل با صدا بی صدا در تلویزیون هنگام اتصال از طریق HDMI.

محتوا

قبل از استفاده از روش اصلاح مشکلی که اتفاق افتاده است، توصیه می کنیم که یک بار دیگر تأیید کنید که اتصال درست انجام شده است و تصویر با کیفیت خوب منتقل می شود. جزئیات مربوط به اتصال صحیح کامپیوتر به تلویزیون از طریق HDMI، مقاله ما را در لینک زیر بخوانید.

جزئیات بیشتر: ما از طریق HDMI کامپیوتر را به تلویزیون متصل می کنیمچگونه صدا از طریق کابل hdmi

اول از همه، شما باید مطمئن شوید که تمام پارامترهای صدا در کامپیوتر به درستی تنظیم شده و به درستی کار می کنند. اغلب، دلیل اصلی مشکلی که ایجاد شده است، عملکرد سیستم نادرست است. دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا تنظیمات صحیح صدا را در Windows تنظیم کنید و به درستی تنظیم کنید:

اکنون صدای تلویزیون را بررسی کنید. پس از چنین تنظیم، او باید درآمد کسب کند. اگر در برگه “Playback” تجهیزات لازم را مشاهده نکردید یا کاملا خالی بود، باید کنترل کننده سیستم را روشن کنید. این به شرح زیر است:

اگر گام های قبلی نتیجه ای نداشته باشد، توصیه می کنیم از سیستم عامل ویندوز ساخته شده و تشخیص مشکلات را استفاده کنید. شما فقط باید روی نماد صدا در سینی با دکمه راست موس کلیک کنید و “تشخیص مشکلات صوتی” را انتخاب کنید.

سیستم به طور خودکار روند تجزیه و تحلیل را آغاز می کند و همه پارامترها را بررسی می کند. در پنجره ای که باز می شود، می توانید وضعیت تشخیص را کنترل کنید، و پس از اتمام آن شما از نتایج مطلع خواهید شد. ابزار عیب یابی به طور خودکار صدا را به کار بازگرداند یا از شما خواسته تا اقدامات خاصی انجام دهد.

دلیل دیگر شکست صدا در تلویزیون ممکن است رانندگان قدیمی یا راننده باشد. برای دانلود و نصب آخرین نسخه نرم افزار از وب سایت رسمی سازنده لپ تاپ یا کارت صدا استفاده می شود. علاوه بر این، این عمل از طریق برنامه های ویژه انجام می شود. دستورالعمل های دقیق برای نصب و به روز رسانی راننده کارت صدا در مقالات ما در لینک های زیر یافت می شود.

جزئیات بیشتر: چگونه با استفاده از DriverPack Solution، رانندگان را بر روی رایانه خود بهروز کنیددانلود و نصب درایور صدا برای Realtek.

ما به دو روش آسان برای اصلاح صدا بیکار در تلویزیون از طریق HDMI نگاه کردیم. اغلب آنها به طور کامل از شر مشکل خلاص می شوند و به راحتی از دستگاه استفاده می کنند. با این حال، دلیل آن ممکن است در تلویزیون تان پوشش داده شود، بنابراین ما نیز توصیه می کنیم حضور صدا را از طریق دیگر رابط های اتصال بررسی کنید. در صورت عدم وجود کامل آن، برای تعمیرات بیشتر با مرکز خدمات تماس بگیرید.

همچنین ببینید: از طریق HDMI صدای تلویزیون را روشن کنید

آخرین نسخه های کابل HDMI پشتیبانی ARC تکنولوژی، که امکان انتقال سیگنال های ویدیویی و صوتی به دستگاه های دیگر را می دهد. اما بسیاری از کاربران دستگاه های دارای پورت HDMI با مشکل مواجه می شوند وقتی که صدا فقط از دستگاهی است که یک سیگنال را ارسال می کند، به عنوان مثال، یک لپ تاپ، و هیچ صدایی از دریافت (تلویزیون) وجود ندارد.

محتوا

قبل از این که سعی کنید ویدیو و صدا را در تلویزیون خود از یک لپ تاپ / رایانه همزمان پخش کنید، باید به یاد داشته باشید که HDMI همیشه از ARC پشتیبانی نمی کند. اگر اتصال دهنده های منسوخ شده ای را در یکی از دستگاه ها داشته باشید، باید یک هدست مخصوص در همان زمان برای خروجی ویدئو و صدا خریداری کنید. برای پیدا کردن نسخه، شما باید مستندات را برای هر دو دستگاه مشاهده کنید. اولین پشتیبانی از تکنولوژی ARC تنها در نسخه 1.2، 2005 از انتشار منتشر شد.

اگر نسخه ها درست هستند، پس اتصال اتصال سخت نیست. چگونه صدا از طریق کابل hdmi

صدا نمی تواند در مورد شکست کابل و یا تنظیمات سیستم عامل نادرست باشد. در اولین مورد، شما باید کابل را برای آسیب دیدن، و در دوم، ساده سازی با کامپیوتر.

دستورالعمل برای پیکربندی سیستم عامل به نظر می رسد به شرح زیر است:

اگر نماد تلویزیون ظاهر می شود، اما آن را به رنگ خاکستری برجسته می شود یا زمانی که شما سعی می کنید که این دستگاه را به طور پیش فرض صوتی خروجی بکشید، هیچ وقت اتفاق نمی افتد، سپس فقط کامپیوتر / لپ تاپ را بدون اتصال کابل HDMI از اتصالات مجددا راه اندازی کنید. پس از راه اندازی مجدد، همه چیز باید به حالت عادی برگردد.

همچنین با استفاده از دستورالعمل های زیر به روزرسانی راننده کارت صدا را امتحان کنید:

اتصال صدا بر روی تلویزیون، که از طریق یک کابل HDMI از یک دستگاه دیگر منتقل می شود آسان است، زیرا می توان آن را با چند کلیک انجام داد. اگر دستورالعمل فوق کمک نمی کند، توصیه می شود که کامپیوتر شما را برای ویروس ها اسکن کند، نسخه های پورت HDMI را در لپ تاپ و تلویزیون بررسی کنید.

خانه » آموزش ویـنـدوز » تنظیمات صدا کابل HDMI در ویندوز 10

خلاصه : وقتی رایانه شخصی خود را از طریق کابل HDMI به مانیتور یا تلویزیون وصل می کنید ، ممکن است متوجه شوید که کار نمی کند ، و صدا نیز وجود ندارد. برای رفع مشکل صدای HDMI که کار نمی کند ، باید چند مرحله سریع تنظیمات صدا کابل HDMI را دنبال کنید.

رابط چندرسانه ای با کیفیت بالا (HDMI) یک افزودنی مفید در رایانه شخصی شما است که صدا را برای شما زنده می کند. شما می توانید از HDMI برای انتقال داده های ویدیویی فشرده نشده یا داده های صوتی دیجیتال فشرده شده از دستگاه های سازگار با HDMI استفاده کنید و به یک سیستم سازگار تبدیل کنید. به عنوان مثال ، می توانید یک کنترلر نمایشگر را به مانیتور کامپیوتر ، ویدئو پروژکتور ، تلویزیون دیجیتال و غیره برای کیفیت بهتر صدا و فیلم وصل کنید.

 

چگونه صدا از طریق کابل hdmi

این اتفاق بارها رخ می دهد که هیچ خروجی از اتصال HDMI وجود ندارد. دلایل متعددی در مورد عدم کارکرد HDMI وجود دارد که می تواند شامل مشکل کابل HDMI ، مشکل در رایانه یا مانیتور ، درایور دستگاه ناسازگار یا اشتباه ، انتخاب دستگاه پخش اشتباه و غیره باشد. در حالی که دلایل مختلفی برای عدم وجود مشکل HDMI وجود دارد ،  راه حل های مختلفی نیز موجود است بیایید آنها را در اینجا مرور کنیم.

در اینجا ۳ راه حل برای تنظیمات صدا کابل HDMI  وجود دارد :

اولین راه حل سریع این است که به دستگاه های خود نگاه کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام دستگاههای متصل به خوبی کار می کنند تا مشکل HDMI برطرف شود. در اینجا شما باید اطمینان حاصل کنید:

 

ممکن است به دلیلی که HDMI را به عنوان یک دستگاه پخش پیش فرض تنظیم نکرده اید ، ممکن است با صدای HDMI روبرو نشوید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

 

توجه : اگر نمی توانید دستگاه HDMI را در اینجا پیدا کنید ، باید در قسمت خالی کلیک راست کنید. در اینجا ، شما باید اطمینان حاصل کنید که گزینه های Show Disabled Devices و Show Disconnected Devices بررسی شده اند. همچنین اگر متوجه شدید دستگاه صوتی HDMI غیرفعال است ، بر روی آن راست کلیک کرده و Enable را انتخاب کنید.

یکی دیگر از دلایل مهم عدم کارآیی صدای HDMI می تواند درایورهای صوتی فاسد یا منسوخ باشد. برای رفع این مشکل و به روزرسانی درایور صدا ، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

قدم دیگر برای بروزرسانی درایورهای دستگاه ، بروزرسانی آن از سایت رسمی سازنده دستگاه است. به این ترتیب ، می توانید به روزرسانی های معتبر و قابل اعتماد درایور را برای تجربه کاربری  دریافت کنید.

 

علاوه بر به روزرسانی درایور دستگاه به صورت دستی ، می توانید سعی کنید از بهترین به روزرسانی های درایور نیز برای نتایج فوری و مؤثر استفاده کنید. این ابزارهای قدرتمند به شما کمک می کنند تا با چند کلیک ، کلیه جدیدترین درایورهای موجود برای دستگاه خود را پیدا کرده و نصب کنید.

 

 

حال اگر همه موارد دیگر را امتحان کرده اید ، وقت آن رسیده که از گزینه Sound Troubleshooter استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا همه مشکلات مربوط به صدا را روی رایانه خود عیب یابی کرده و برطرف کنید. عیب یابی صدا سازگاری سخت افزار صوتی فعلی شما با مؤلفه نرم افزار را آزمایش می کند. بعداً به شما این امکان را می دهد تا مشکلات موجود را برطرف کنید. برای استفاده از عیب یابی صدا ، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

 

 

بنابراین ، این یک بحث سریع در مورد چگونگی حل کردن وجود نداشتن صدای HDMI است که در کامپیوتر ویندوز خود می توانید ، دنبال کنید.  این تنظیمات صدا کابل HDMI  را امتحان کنید و فراموش نکنید که تجربه خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

با عضویت در خبرنامه لرن پارسی از جدیدترین مقالات و آموزشها در ایمیل تان باخبر شوید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای لرن پارسی محفوظ است .

طراحی سایت : ایران تمز

هر چه تعداد کابل بهتر باشد ، و بحث با آن دشوار است. HDMI یک رابط همه کاره است که نه تنها می تواند تصاویر با کیفیت بالا را منتقل کند ، بلکه صدا را نیز تولید می کند. این به شما امکان می دهد تعداد سیم ها را کاهش دهید ، زیرا به جای یک جفت کابل (برای صدا و فیلم) ، یک جهانی کافی است. و اگر در نظر بگیرید که HDMI های آماده زیادی وجود دارد ، چندین متر طول دارند و یک کابل بلند با دو کانکتور صوتی باید توسط خودتان لحیم شود – این باعث صرفه جویی در زمان نیز می شود.

به نظر می رسد که خروجی صدا از طریق HDMI کار دشواری نیست ، اما دارای تفاوت های ظریف خود نیز است. نه همیشه ، پس از اتصال سیم ، نه تنها تصویر بلکه صدا نیز پخش می شود. در بعضی موارد ، این نیاز به تلاش بیشتری دارد.

بیرون آوردن صدا از طریق HDMI از رایانه ای که خیلی وقت پیش (بیش از 3-5 سال پیش) منتشر نشده کاملاً ساده است. لازم است کابل را در یک انتها به تلویزیون یا مانیتور مجهز به بلندگو (یا جک 3.5 میلی متری برای اتصال بلندگوها / هدفون) وصل کنید ، و انتهای دیگر به منبع تصویر (کارت ویدیوی رایانه شخصی یا خروجی های موجود در مادربرد ، اگر گرافیک یکپارچه است). تصویر بلافاصله منتقل می شود ، اما صدا کمی پیچیده تر است.

کارتهای ویدئویی مدرن نه تنها به یک گرافیک بلکه به پردازنده صدا نیز مجهز شده اند. این فقط برای خروجی صدا با کابل HDMI طراحی شده است. می توانید ببینید رایانه دارای کارت صدا دوم (درون کارت ویدیوی داخلی) در “مدیر دستگاه” است یا خیر. برای ورود به آن ، باید روی نماد رایانه روی دسک تاپ کلیک راست کرده و این مورد را در ستون سمت چپ پنجره ای که باز می شود پیدا کنید ، یا به سادگی آن را از طریق منوی Start وارد جستجو کنید.

برای اینکه صدا از طریق HDMI و بدون دستگاه های اضافی قابل پخش نباشد ، لازم است که حداقل دو دستگاه صوتی در سیستم نمایش داده شود. یکی از آنها در مادربرد ساخته شده است ، دیگری در کارت ویدیو ساخته شده است. استثنا در مادربردها مجهز به خروجی HDMI است (در صورت استفاده از گرافیک در پردازنده): آنها ممکن است یک دستگاه صوتی داشته باشند ، خروجی های صوتی اتصال HDMI به آن متصل می شوند.چگونه صدا از طریق کابل hdmi

روی رایانه ای که کارت تصویری با پردازنده یکپارچه شده است ، روش ابتدایی است. قبل از خروج صدا ، کابل HDMI فقط باید به مانیتور / تلویزیون و اتصال در پشت صفحه وصل شود.

برای خارج کردن صدا از طریق HDMI در رایانه شخصی با AMD گرافیکی گسسته AMD Radeon ، باید کمی بیشتر در تنظیمات حفر کنید. برای انجام این کار ، شما باید “کنترل پنل” را راه اندازی کرده و زیرمنو “صدا” را در آنجا پیدا کنید ، یا به سادگی این درخواست را از فهرست “شروع” وارد کنید.

برای خارج کردن صدا از طریق اتصال HDMI یک کارت ویدئویی ، پردازنده صدا کارت ویدیو (AMD Audio) را انتخاب کرده و بر روی دکمه “پیش فرض” کلیک کنید. اگر دو صفحه به صورت موازی با رایانه شخصی در حالت آینه سازی تصویر متصل شوند ، این کار ضروری نیست (همه چیز به طور خودکار تغییر می کند).

نقطه ضعف این راه حل این است که وقتی صدا از کارت تصویری گسسته خارج می شود ، اتصالات صوتی موجود در پنل جلوی واحد سیستم کار را متوقف می کنند. برای رفع آن ، باید “تنظیمات Radeon” را باز کنید (معمولاً نماد در سمت راست نوار وظیفه ، در کنار وضعیت شبکه ، ساعت و زبان قرار دارد).

در منوی باز شده ، باید زیرمنو “تنظیمات” را باز کنید ، مورد “تنظیمات اضافی” را انتخاب کرده و برگه “صدا” را در آن در سمت چپ پیدا کنید. سپس باید هدفون یا بلندگوها را به جک پنل جلویی وصل کنید. در پنجره تنظیمات اضافی ، خروجی متناسب با جک های موجود در پنل را پیدا کنید (با هدفون متصل شده ، رنگی خواهد بود) ، راست کلیک کرده و “Set as default” را انتخاب کرده و دکمه “Apply” را فشار دهید.

حال ، هنگامی که اتصال جلوی آن متصل شد ، صدا برای آن ارسال می شود و هنگامی که قطع شد ، به سمت مانیتور / تلویزیون می رود.

در لپ تاپ ها و همچنین در رایانه های شخصی با گرافیک یکپارچه چنین نقصی وجود ندارد.

اتصال رایانه به تلویزیون خود برای پخش بازی مورد علاقه خود یا تماشای فیلم ایده خوبی است. برای این کار کاربر به طور مستقیم به رایانه ، تلویزیون و غیره احتیاج دارد. در واقع ، هیچ مشکلی در اتصال دستگاه به دستگاه دیگر وجود ندارد. کافی است کابل را به رایانه متصل کنید و آنها را روشن کنید و بخش hdmi را انتخاب کنید. این روش اتصال را کامل می کند ، اما اگر بعد از اتصال این دستگاه ها ، صدا از بین می رود (یا فقط از بلندگوهای رایانه وارد می شود)؟

شاید بسیاری از افراد هنگام تلاش برای همگام سازی این دو دستگاه با مشکل مشابه روبرو شده باشند. ابتدا باید علت نقص آن را دریابید. ابتدا باید دستگاه پخش صوتی را در رایانه خود بررسی کنید. اغلب اوقات اتفاق می افتد که یک تلویزیون متصل به یک کامپیوتر به عنوان دستگاه تولید کننده صدا استفاده نمی شود ، به این معنی که باید به عنوان یک دستگاه پیش فرض پیکربندی شود. این کار به شرح زیر انجام می شود: شما باید بر روی آیکون صدا که در نوار وظیفه در گوشه پایین سمت راست قرار دارد کلیک راست کرده و “دستگاه های پخش” را انتخاب کنید. در پنجره ای که ظاهر می شود ، تمام دستگاه های پخش از جمله خود تلویزیون نمایش داده می شود. در مرحله بعد ، شما باید آن را انتخاب کرده و راست کلیک کرده ، سپس در فهرست زمینه “استفاده به طور پیش فرض” استفاده کنید. پس از تأیید ، از تلویزیون به عنوان دستگاه خروجی صوتی پیش فرض استفاده می شود.

ممکن است گاهی اوقات تلویزیون در این پنجره نمایش داده نشود. قبل از زمان نترس و وحشت کنید. اگر تلویزیون شما در پنجره نمایش داده نشده است یا وضعیت “غیرفعال” را دارد ، اگرچه کابل hdmi از قبل به هر دو دستگاه متصل شده است ، کافی است مجدداً راه اندازی شود یا کامپیوتر با کابل hdmi متصل شود. وقتی کامپیوتر دوباره راه اندازی شد ، دوباره به این منو بروید. تلویزیون باید در پنجره ظاهر شود و برای استفاده در دسترس باشد. در غیر این صورت ، شما نیاز به بارگیری و نصب درایورهای ویژه دارید که در وب سایت رسمی یافت می شود.

اگر مشکل همچنان ادامه داشت ، سعی کنید صدا را چک کنید ، ممکن است ساده باشد. این مشکل ممکن است در کابل hdmi باشد. به عنوان مثال سیم های موجود در آن می توانند اکسید شوند یا آسیب ببینند. در این حالت فقط یک کابل hdmi جدید می تواند مشکل را برطرف کند.

بسیاری از کاربرانی که در تلاشند تلویزیون را به رایانه یا لپ تاپ متصل کنند ، می پرسند در صورت عدم صدا از طریق HDMI ، تلویزیون چه کاری انجام دهند. متأسفانه ، این مشکل آنقدر شایع است که تقریباً هر روز سؤالات مربوط به آن سؤال می شود. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید این مشکل را برطرف کنید.

بنابراین ، ابتدا مطمئن شوید که لپ تاپ یا تصویر شما به طور عادی منتقل می شود. همچنین باید صدا را در تلویزیون بررسی کنید ، برای این کار فقط با کنترل از راه دور صدا را روشن می کنید.

پس از آن ، “Control Panel” را باز کرده و بخش “سخت افزار و صدا” را در آنجا پیدا کنید. این بخش دارای زیرمجموعه ای به نام “صدا” است. در اینجا ما باید آن را باز کنیم.

اگر نمی توانید زیر بخش “صدا” را پیدا کنید ، می توانید از جستجو در آن استفاده کنید. فقط کافی است “صدا” را در کادر جستجو وارد کنید و سیستم عامل خود به شما پیشنهاد می کند این زیر مجموعه “کنترل پنل” را باز کنید.

پس از باز کردن زیر مجموعه “صدا” یک پنجره کوچک با چهار زبانه در مقابل شما ظاهر می شود. ما فقط به اولین برگه علاقه مند هستیم که به آن “پخش” گفته می شود. این لیستی از دستگاه های صوتی را که انتقال صدا به آنها منتقل می شود ، نشان می دهد. اگر وجود داشته باشد ، پس از آن به احتمال زیاد در پنجره “صدا” یک علامت سبز رنگ مقابل مورد “بلندگوها” وجود خواهد داشت.

این بدان معناست که به جای ارسال از طریق HDMI به تلویزیون ، صدا به بلندگوهای رایانه (یا لپ تاپ) شما ارسال می شود. برای اصلاح این وضعیت ، باید در پنجره “صدا” مورد “Digital Audio ()” را انتخاب کرده و بر روی دکمه “پیش فرض” کلیک کنید.

پس از آن ، یک علامت سبز رنگ باید مقابل قسمت “Digital Audio (HDMI)” ظاهر شود ، به این معنی که اکنون صدا به خروجی HDMI منتقل می شود. به منظور ذخیره تنظیمات ، با کلیک بر روی دکمه “Ok” ، پنجره “صدا” را ببندید.

امروزه ، تقریباً همه افراد دارای تلویزیونهای LCD بزرگ هستند که آناکرونیسم را با موفقیت در قالب مدلهای CRT قدیمی تر پیوند داده اند. مزیت بزرگ آنها نه تنها بالاترین کیفیت تصویر بلکه امکان اتصال به یک کامپیوتر است. با استفاده از یک لپ تاپ معمولی ، می توانید با پول بسیار کمی یک مرکز رسانه عالی تهیه کنید.

این فقط در اصل ، هیچ چیز دشواری وجود ندارد ، اما گاهی اوقات مشکلات جزئی وجود دارد ، برای رفع آنها باید کمی وقت بگذارید. نگران نباشید ، زیرا تقریبا همه مشکلات نسبتاً آسان حل می شوند و قیمت تلاش فیلم فیلمی با کیفیت عالی خواهد بود که می توانید در صفحه تلویزیون خانگی خود از آن لذت ببرید!

بنابراین ، برای اتصال ، به خود تلویزیون نیاز دارید که از این حالت پشتیبانی می کند ، همچنین به یک کامپیوتر یا لپ تاپ نیز می توانید از طریق اتصال HDMI متصل شوید. البته خود کابل نیز لازم است. بنابراین چگونه تلویزیون خود را روی HDMI تنظیم می کنید؟ برای پاسخ به این سوال ، شما باید یک برنامه آموزشی کوچک را در مورد اساسی ترین مفاهیم اجرا کنید.

به هر حال ، آن چیست؟ این رابط نسبتاً جدیدی برای انتقال فیلم با کیفیت بالا و انتقال صدا است. ویژگی آن این است که از انتقال داده های رمزگذاری شده منحصراً دیجیتالی استفاده می کند ، که کیفیت تصویر و صدا را بسیار عالی می کند. جای تعجب نیست که این رابط یکی از محبوب ترین در دنیای امروز است.

سه نوع اتصال دهنده استاندارد HDMI به طور همزمان وجود دارد:

البته ، در میان چنین “کانون گرم” رنگی از اتصالات ، تعداد کابل های کمتری وجود ندارد که بتواند آنها را به هم وصل کند:

Newbies معمولاً نه تنها در مورد اتصال رایانه به تلویزیون از طریق HDMI ، بلکه در مورد انتخاب کابل مناسب نیز مشکل دارد. چه چیزی را نمی توانید در فروشگاه ها بشنوید! و در مورد مس بدون اکسیژن و در مورد تماسهای با روکش طلا! برخی از این داستانها نسبتاً واقعی هستند ، اما نباید همه آنها را باور کنید.

بنابراین ، یک قانون ساده را بخاطر بسپار: اگر نمی خواهید فیلم ها را به صورت سه بعدی در تلویزیون تماشا کنید ، و طول کابل در مورد شما از 1.5-2 متر تجاوز نمی کند ، می توانید هر مدل ، حتی یک چینی را بگیرید. در این بخش ، هیچ تفاوتی بین یک کابل برای شش هزار و 200 روبل نیست. اگر به سه بعدی احتیاج دارید ، باید کابل مشخصات را پایین تر از HDMI 1.4 انتخاب کنید. در صورت وجود هیچ کدام ، شما قادر به تماشای فیلم سه بعدی از طریق HDMI نخواهید بود زیرا کابل به سادگی نمی تواند با چنین حجم اطلاعات منتقل شده مقابله کند.

با این حال ، حتی در این صورت شما نباید برای کابل به فروشگاه بروید ، مبلغ 500 دلار یا بیشتر (!) دلار برای آن پرداخت می کنید. هر بند بند از مشخصات مورد نیاز کافی خواهد بود. اسطوره های مربوط به “عبور بهتر سیگنال” و سایر مزخرفات را فراموش کنید. ویژگی انتقال دیجیتال این است که یا وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد. به عبارت ساده تر ، اگر کابل قادر به انتقال یک سیگنال باشد ، در هر صورت آن را منتقل می کند ، و کیفیت تصویر و صدا به هیچ وجه تحت تأثیر قرار نمی گیرد. اما وقتی کامپیوتر سرسختانه تلویزیون را از طریق HDMI نمی بیند ، تعویض کابل منطقی است. ممکن است که این محصول با نقض فناوری تولید شود.

و اکنون چند کلمه در مورد محل اتصال کانکتورها است.چگونه صدا از طریق کابل hdmi

اگر در مورد تلویزیون صحبت کنیم ، اغلب آنها را می توان در صفحه عقب آن یافت. با این وجود ، در جدیدترین مدل ها ، اتصالات HDMI غالباً روی دیواره جانبی قرار دارند. رایانه آسانتر است تمام ورودی های لازم روی کارت فیلم است. اگر ما در مورد لپ تاپ صحبت می کنیم ، در حالت استاندارد ورودی مورد نظر نزدیک کانکتور USB 3.0 قرار دارد. قبل از اتصال لپ تاپ از طریق HDMI ، ضرری ندارد که دوباره به دستورالعمل های مربوط به آن نگاه کنید. همچنین بازدید از وب سایت سازنده ، جایی که می توانید با کلیه مشخصاتی که از این دستگاه استفاده می کند ، آشنا شوید ، اضافی نخواهد بود.

بنابراین چگونه کامپیوتر خود را از طریق HDMI به تلویزیون خود وصل می کنید؟ همه چیز در اینجا بسیار ساده است. پلاگین را به کانکتور تلویزیون وصل کنید و سپس انتهای دیگر را در یک پورت مشابه در کارت ویدیوی رایانه قرار دهید. توجه! هر دو دستگاه باید در این لحظه خاموش شوند ، در غیر این صورت احتمال خرابی آنها وجود دارد!

در اینجا نحوه اتصال رایانه خود به تلویزیون از طریق HDMI آورده شده است. اگر فقط یک تلویزیون به رایانه متصل است ، پس از روشن کردن همه آنها باید بلافاصله کار کنند. اما اگر به طور همزمان با مانیتور به آن احتیاج داشته باشید ، مشکلات بیشمار و متنوع امکان پذیر است ، وقوع آن به طور همزمان با چندین عامل در ارتباط است.

بنابراین ، در ابتدا ممکن است متوجه شوید که تمام نمادها و کنترل های موجود در صفحه تلویزیون کشیده شده یا پیچ خورده است. این به دلیل حل اشتباه است. به عنوان یک قاعده ، سیستم عامل های مدرن مقدار مناسب را بطور خودکار تعیین می کنند ، اما همیشه اینگونه نیست.

برای تنظیم وضوح ، شما باید روی هر فضای خالی روی دسک تاپ کلیک راست کنید ، و سپس مورد “وضوح صفحه” را از فهرست متن انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید: بهتر است مقادیر توصیه شده را تنظیم کنید ، زیرا در غیر این صورت هیچ کس نمی تواند کیفیت تصویر خوب را تضمین کند. این برای هر دو مقدار حداکثر و حداقل اعمال می شود.

بعلاوه ، کلیک بر روی دکمه “پارامترهای اضافی” ضرری ندارد و سپس به زبانه “Monitor” بروید. در آنجا باید بر روی لیست کشویی “نرخ تجدید صفحه” کلیک کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که در زیر این مورد “پنهان کردن مقادیری که می تواند به سخت افزار شما آسیب برساند” بررسی شده است.

مهم! تمام موارد فوق به خصوص در مورد لپ تاپ ها اعمال می شود ، که در آن صدمه به صفحه نمایش منجر به تعویض کل مونتاژ لپ تاپ خواهد شد. فقط پس از اطمینان از تمام پارامترها ، می توانید لپ تاپ را از طریق HDMI به تلویزیون وصل کنید.

حداقل مقدار مناسب 60 هرتز است. با این حال ، بیشتر بهتر. البته باید کیفیت رنگ را روی 32 بیت تنظیم کرد. اگر بعد از فشردن دکمه “OK” سیستم در حالت عادی کار نمی کند ، فقط 15 ثانیه صبر کنید ، پس از آن همه چیز به تنظیمات پیش فرض باز می گردد.

اگر نه تنها یک تلویزیون بلکه یک مانیتور به واحد سیستم وصل شود ، سیستم تمام دستگاه ها را به عنوان نمایشگر در نظر می گیرد. نوع خاص تجهیزات در این حالت کاملاً بی ربط است. ویندوز 7/8 برای این مورد دو حالت اصلی دارد: تکثیر و کلونینگ. می توانید بین آنها در همان کادر گفتگو که در آن وضوح نمایش لازم را تعیین کرده اید ، انتخاب کنید.

همانطور که ممکن است فقط از نام آن حدس بزنید ، در تمام نمایشگرهای متصل ، دو میز کار خود را در جلوی خود مشاهده خواهید کرد. مهم! متأسفانه ، ابزارهای استاندارد ویندوز (و ویندوز 8 نیز از این قاعده مستثنی نیستند) به شما اجازه نمی دهند مقدار خود را برای هر مانیتور تنظیم کنید. تصور کنید که چه تصویری از تلویزیون بزرگ و مانیتور قدیمی 4: 3 به نظر می رسد!

به عبارت ساده تر ، برای استفاده راحت از این حالت ، شما باید از دستگاه هایی با همان وضوح تصویر استفاده کنید ، زیرا در غیر این صورت ، برخی از صفحه نمایش ها را می توان به طور کلی خاموش کرد. از آنجا که ما در مورد اتصال تلویزیون صحبت می کنیم ، این گزینه هنوز بعید است. با این حال ، شما به راحتی می توانید مانیتور صفحه گسترده را با تلویزیون خود جفت کنید. در این حالت می توان به صورت آزمایشی مناسب ترین وضوح را پیدا کرد و هیچ مشکی آزار دهنده در طرفین دسک تاپ روی رایانه وجود نخواهد داشت.

در اینجا نحوه اتصال رایانه از طریق HDMI با استفاده از این حالت آورده شده است.

این روش بسیار جالب تر است. در این حالت ، تلویزیون می تواند یک میز کار ساخته شود ، و مانیتور لپ تاپ یا رایانه – دوم. به عبارت ساده ، با ماوس ، می توانید مانیتور فعال فعلی که برنامه در آن راه اندازی می شود را انتخاب کنید.

سیستم عامل به صورت خودکار نمایشگرها را شماره گذاری می کند و شما می توانید با همان شماره سریال های آنها در همان بخش “وضوح صفحه” آشنا شوید. اگر آن را با تعداد تلویزیون و مانیتور اضافه کردید و بنابراین دیگر نمی فهمید کدام یک است ، فقط بر روی دکمه “تعریف” کلیک کنید ، پس از آن دستگاه ها به ترتیب مرتب می شوند و مانیتور فعال فعلی (یا تلویزیون) برجسته می شود.

در صورتی که ترتیب توزیع خودکار اعداد نمایشگر را دوست ندارید ، می توانید به سادگی آنها را با ماوس بگیرید و آنها را در جای مناسب قرار دهید. بنابراین ، ترجیحا قرار دادن تلویزیون در ردیف های جلو است ، زیرا در این حالت نمایش مطالب روی آن بسیار راحت تر خواهد بود. پس از همه اینها ، می توانید بر روی “اعمال” کلیک کنید ، پس از آن دسک تاپ به چندین مانیتور اضافه می شود. می توانید اولویت را با استفاده از دکمه “Make Primary” تنظیم کنید.

به سختی می توان گفت ، مانیتوری که انتخاب می کنید یک دکمه Start دارد و سایر نمایشگرهای متصل به طور پیش فرض برده در نظر گرفته می شوند. همانطور که تمرین نشان می دهد ، تنظیم تلویزیون به عنوان مانیتور اصلی چندان منطقی نیست. البته ، به جز مواردی که آن را “به طور رسمی” جایگزین مانیتور کامپیوتر شما می کند.

اگر برنامه های کنترل را برای کارت ویدئویی خود نصب کرده اید (NVidia ، AMD) ، آنگاه اتصال از طریق HDMI می تواند به روشی که توسعه دهندگان آنها ارائه می دهند انجام شود. به عنوان مثال ، در حالت اول ، باید روی یک فضای خالی روی دسک تاپ کلیک راست کرده و سپس از فهرست زمینه ظاهر شده ، گزینه “NVidia Control Panel” را انتخاب کنید. به قسمت “نمایش” بروید ، تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهید. برنامه های AMD به روشی مشابه مدیریت می شوند. به طور کلی ، تمام مراحل پیکربندی شبیه به مواردی است که در بالا توضیح دادیم ، بنابراین برخورد با آنها دشوار نخواهد بود.

در مورد صدای HDMI چطور؟ فراموش نکنید که کابل HDMI یک چیز بسیار کاربردی است. از طریق آن ، نه تنها تصویر منتقل می شود ، بلکه صدا نیز پخش می شود. بسیاری از کاربران تازه کار این موضوع را به کلی فراموش می کنند و بنابراین زمان زیادی را صرف تلاش برای برطرف کردن “مشکلات” می کنند که در واقع وجود ندارند. برای انتقال صحیح صدا ، باید جدیدترین نسخه های درایور را روی کارت ویدیوی خود نصب کنید. البته همه موارد در مورد درایورهای دستگاههای خروجی صدا (هسته Realtek یکپارچه در مادربرد یا یک کارت صوتی گسسته) صدق می کند.

بیایید نحوه تنظیم صدا را از طریق HDMI دریابیم. برای درک اینکه آیا ماژول خروجی صدا را از طریق آن نصب کرده اید ، باید “مدیر دستگاه” را باز کنید. باز کردن آن آسان است. بر روی “رایانه من” راست کلیک کرده و در منوی زمینه “خصوصیات” را انتخاب کرده و در کادر گفتگوی باز شده ، در سمت چپ آن ، بر روی مورد موردنیاز کلیک کنید. یک پنجره کار جدید باز خواهد شد ، که در آن شما باید بخش “دستگاه های صدا ، بازی و ویدیو” را پیدا کنید. باید حاوی رشته ای مانند High Definition Audio باشد که پشتیبانی از پخش صدا با کیفیت دیجیتال را نشان می دهد.

بعد ، به “کنترل پنل” بروید (از طریق دکمه “شروع” جستجو کنید) “صدا” را در آنجا انتخاب کنید. همچنین باید چیزی شبیه به “دستگاه HDMI” داشته باشد. اگر همه چیز درست است ، رایانه را خاموش کنید ، تلویزیون را وصل کنید ، دوباره سیستم را بوت کنید. دستگاه باید وضعیت خود را به “آماده” تغییر دهد. لازم است که با کلیک بر روی دکمه سمت راست ماوس روی آن کلیک کنید ، سپس گزینه “Use as default” را در منوی زمینه ای که باز می شود انتخاب کنید.

متأسفانه ، اما در همه مدل ها ، اصولاً صدا را می توان از طریق HDMI به تلویزیون منتقل کرد ، زیرا این به دلیل ویژگی اتصالات است. به عنوان یک قاعده ، اولین اتصال دهنده که مخصوص اتصال کامپیوترها ، لپ تاپ ها و سایر تجهیزات تولید مثل طراحی شده است ، در هر صورت باید چنین توانایی هایی را داشته باشد. علاوه بر این ، آسیب دیدن عمیق در تنظیمات تلویزیون ضرری ندارد. در آنجا اغلب می توانید موارد مفیدی را پیدا کنید – برای مثال تنظیم صدای خروجی صدا. با این وجود ، اتصال تلویزیون از طریق HDMI تا حد زیادی به تولید کننده و مدل دستگاه بستگی دارد. این را به یاد داشته باش. بنابراین ، خواندن دستورالعمل ها دیگر ضرری ندارد.

پس از آن همه چیز باید صوتی را از طریق HDMI طی کند. برای اطمینان ، مجدداً کل سیستم را راه اندازی مجدد کنید ، و سپس با استفاده از فیلم های با کیفیت بالا ، از رایانه یا لپ تاپ خود لذت ببرید. این نحوه انتقال صوتی از طریق HDMI است.

این اتفاق می افتد که شما قبلاً تمام روش ها را امتحان کرده اید ، اما تصویر سرسختانه از ظاهر شدن بر روی صفحه تلویزیون امتناع می ورزد. چرا هیچ سیگنال HDMI وجود ندارد؟ در این حالت ، نگاه دقیق تر به کنترل از راه دور از تلویزیون شما ضرری ندارد. احتمالاً یک دکمه Source کوچک وجود دارد که با استفاده از آن می توانید منبع سیگنال را انتخاب کنید.

بر روی آن کلیک کنید ، سپس در منوی انتخابی که ظاهر می شود ، پورت HDMI را که از قبل یک کامپیوتر به آن متصل هستید فعال کنید. به احتمال زیاد ، پس از چنین اقدامی ساده ، همه چیز خوب خواهد شد. در اینجا نحوه اتصال تلویزیون خود از طریق HDMI آورده شده است.

افسوس که ، ویندوز اگر ساده نبود ، خودش نبود. به عنوان یک قاعده ، بسیاری از کاربران با مشکلات مربوط به کپی کردن تصاویر از مانیتور رایانه به صفحه تلویزیون روبرو می شوند. بنابراین ، اغلب اوقات مردم شکایت می کنند که اگر آن را به عنوان مانیتور اصلی تبدیل نکنند ، نمی توانند تصویر را در TB نشان دهند. همانطور که می دانید ، این در همه موارد توصیه نمی شود.

به طور معمول ، تلویزیون به عنوان پخش کننده رسانه مورد استفاده قرار می گیرد و از یک مانیتور معمولی برای کار استفاده می شود. اگر فعال نباشد ، نمی توانید به طور عادی کار کنید یا فیلم ها را به طور کامل تماشا کنید. به بزرگترین حسرت ، سازندگان “ویندوز” بار دیگر “از زمانها عقب مانده اند” ، و بنابراین به هیچ وجه وسیله استاندارد برای مدیریت پیکربندی عادی با چند مانیتور وجود ندارد. ما باید به دنبال گزینه های شخص ثالث باشیم.

قدرتمندترین و انعطاف پذیرترین برنامه از این نوع ، مانیتورهای چندگانه واقعی (Actual Multiple Monitor) عالی است که اکنون در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. این برنامه پرداخت می شود ، که برای منطقه ما اهمیت دارد ، اما قابلیت های آن با قیمت اعلام شده ارزش دارند. البته تعدادی از نرم افزارهای کاملاً رایگان وجود دارد ، اما نه همیشه قابلیت های آنها را می توان با برنامه هایی که در ادامه توضیح داده می شود ، مقایسه کرد.

البته ، هنگام ایجاد این ابزار ، بعید است که توسعه دهندگان فقط روی اتصال تلویزیون از طریق HDMI متمرکز شوند ، اما این برنامه در صورت اتصال به یک جفت رایانه / مانیتور موجود ، استفاده از آن را بسیار ساده می کند.

بر خلاف برنامه های استاندارد ، این برنامه می تواند دسکتاپ را در مانیتور رایانه و تلویزیون کاملاً یکسان کند ، اما در عین حال ، به راحتی می توانید وضوح متفاوتی را برای هر یک از آنها تنظیم کنید! این راه حل ایده آل برای کاربرانی است که از نمایشگر قدیمی 4: 3 راضی هستند ، اما مایلند از یک تلویزیون به عنوان نمایشگر دوم استفاده کنند.

اما این همه چیز نیست! به راحتی می توانید مشخص کنید که ویندوز برنامه در کجا نمایش داده خواهد شد. به عبارت ساده تر ، شما می توانید فقط بر روی صفحه تلویزیون فقط پنجره پخش کننده مورد استفاده خود را نشان دهید. قبول کنید که این گزینه بسیار مناسب و مفید است! و یک مورد خوشایند تر. این برنامه به شما امکان می دهد برای هر مانیتور از یک تصویر دسک تاپ جداگانه استفاده کنید ، که مطمئناً همه زیبایی ها از آنها قدردانی می کنند. این برنامه پرداخت می شود ، حدود 40 دلار هزینه دارد ، اما هزینه آن به طور کامل انجام می شود.

اگر این فرصت را دارید که دو تلویزیون را به طور همزمان وصل کنید که یکی از آنها برای اهداف مورد نظر استفاده می شود و شما برای دوم کار خواهید کرد ، پس این فوق العاده است … اما اکثر کارتهای ویدئویی مدرن فقط یک کانکتور HDMI دارند. چگونه در این حالت باشیم؟

این مشکل از دو طریق قابل حل است. در حالت اول ، باید آداپتور DVI / HDMI را پیدا کنید. آن را به خروجی آنالوگ کارت ویدیو وصل کنید ، و سپس از کابل برای اتصال واحد سیستم به تلویزیون استفاده کنید. با این وجود ، اگر از مانیتور قدیمی استفاده می کنید که فقط از طریق اتصال آنالوگ به واحد سیستم متصل می شود ، به هیچ وجه چنین مشکلی نخواهید داشت. مهم! از طریق چنین آداپتور ، صدا از طریق HDMI به تلویزیون منتقل نمی شود و بنابراین مسئله آکوستیک باید جداگانه برطرف شود.

مشکل این است که کیفیت سیگنالی که به آن منتقل می شود خیلی زیاد نیست. اگر مانیتور و تلویزیون با کیفیتی دارید که می خواهید از طریق رابط عادی به آنها وصل شوید چه کاری انجام دهید؟ در این حالت ، شما نیاز به خرید اسپلیت به اصطلاح HDMI دارید که به شما امکان می دهد چندین دستگاه را به طور همزمان و یک خروجی وصل کنید.

مهم! مانند کابل ، گرانترین نوع خود را دنبال نکنید. در فروشگاه ها می توانید مدل ها را با قیمت 500 دلار مشاهده کنید ، اما تمرین به روشنی نشان می دهد که هیچ 300 مزیت قابل توجهی نسبت به “چینی” برای 300 روبل ندارند. استثنائات فقط باید در مواردی ایجاد شود که قصد تماشای ویدیوی سه بعدی “سنگین” را دارید. اگر واقعاً اینگونه باشد ، شما مجبور به خرید یک مدل گرانتر هستید ، زیرا تغییرات ارزان به ندرت از چنین تراکم سیگنال پشتیبانی می کنند.

در اینجا نحوه اتصال رایانه خود به تلویزیون از طریق HDMI آورده شده است. در این مورد هیچ چیز دشواری وجود ندارد ، فقط باید کمی بیشتر مراقب باشید. بار دیگر ، ما به شما هشدار می دهیم – همه دستگاه ها باید در زمان اتصال خاموش شوند! در صورت عدم توجه به این دستورالعمل ، مکرر موارد فرسودگی بنادر وجود دارد!

این وضعیت ناگوار با این واقعیت مرتبط است که این کابل در واقع تحت ولتاژ نسبتاً زیاد است. مطمئناً همه داستانهایی درباره فلش مموری ها که باعث سوختن درگاه های USB شده است ، می دانند. و این علیرغم اینکه ولتاژ در درگاه ها ناچیز است (در مقایسه با HDMI)!

اتصال صوتی از رایانه به تلویزیون ، تجربه تلویزیون را با بهبود کیفیت صدای موسیقی یا فیلم هایتان گسترش می دهد. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد ، همه آنها جوانب مثبت و منفی خود را دارند ، بنابراین ، لازم است با در نظر گرفتن ویژگی های تکنیک و قابلیت های آن ، به یک یا روش دیگر ارجحیت دهید. قبل از وصل کردن صدا از رایانه به تلویزیون ، باید مطمئن شوید که دستگاه ها یکی از این اتصالات را دارند.

تقریباً تمام فن آوری های مدرن به یکی از این نوع اتصالات مجهز شده اند. آنها به منظور اتصال رسانه های ذخیره سازی خارجی ، پخش کننده های ویدیویی و DVD و سایر تجهیزات دیجیتالی که کامپیوتر به آن تعلق دارد ، طراحی شده اند.

متداول ترین انواع کانکتورها عبارتند از:

خروجی صدا از این کانکتور محبوب ترین است ، زیرا مشکلات و مشکلات کمتری در آن وجود دارد و کیفیت صدا همچنان خوب است. این بند ناف ممکن است با برخی از دستگاه های دیجیتالی تامین شود یا جداگانه فروخته شود.

نیازی به خرید بند ناف بسیار گران قیمت نیست ، زیرا بدون در نظر گرفتن قیمت ، از همان مواد در ساخت آن استفاده می شود که کیفیت صدا را تغییر نمی دهد.

برای اتصال تلویزیون به رایانه ، ابتدا باید هر دو دستگاه را از برق جدا کنید ، و سپس آنها را با یک سیم وصل کنید. این روش اتصال به تنظیمات اضافی احتیاج ندارد ، کافی است که خروجی HDMI را به عنوان منبع صدا در تلویزیون مشخص کنید.

در زمان تنظیم ، دستگاه ها باید به یکدیگر متصل شوند. اگر کامپیوتر تلویزیون را با کابل HDMI روشن نکرده است ، باید آن را مجدداً راه اندازی کنید و روش تنظیم را دوباره تکرار کنید.

دومین روش محبوب ، که در صورت عدم امکان اتصال از طریق خروجی HDMI استفاده می شود. اتصالات این نوع به سه نوع دیجیتال ، آنالوگ و ترکیبی تقسیم می شوند. با این حال ، انتقال صدا از طریق این کانکتور به اندازه مورد قبلی بسیار ساده نیست ، زیرا همه اینها به کارت تصویری مورد استفاده در رایانه بستگی دارد ، زیرا همه آنها از پخش صوتی از طریق خروجی DVI پشتیبانی نمی کنند.

در صورت انتقال نه تنها سیگنال های صوتی بلکه ویدیو به تلویزیون ، باید از کابل DVI-HDMI استفاده کنید یا دستگاه هایی را با استفاده از آداپتورهای DVI-D-HDMI و سپس کابل HDMI-HDMI وصل کنید. این سیستم اتصال پیچیده به این دلیل است که سیگنال ویدیویی همیشه از کابل DVI عبور نمی کند.

نقطه ضعف این روش نیز فرایند پیکربندی پیچیده در مقایسه با گزینه قبلی است. ابتدا در منوی تلویزیون ، باید کانکتور DVI را به عنوان منبع سیگنال انتخاب کنید ، در حالی که کامپیوتر و تلویزیون باید به یکدیگر متصل شوند.

این یک روش منسوخ است که از نظر سهولت اتصال و کیفیت پخش به دو دسته اول می رسد. بنابراین ، اغلب در دستگاه های منسوخ استفاده می شود که اتصال با استفاده از کابل های دیگر غیرممکن است.

خیلی اوقات ، خروجی VGA قبلاً توسط مانیتور رایانه اشغال شده است ، بنابراین ، برای اتصال دستگاه دیگری ، شما نیاز به خرید آداپتور مخصوص ، و سپس کابل برای تولید صدا دارید.

VGA برای انتقال صدا طراحی نشده است ، فقط می تواند به عنوان یک عنصر اضافی مورد استفاده قرار گیرد ، که برای اتصال سیم کشی مخصوص لازم است. این گزینه در مقایسه با سایر روش ها نه تنها پرهزینه است بلکه پیچیده تر و کیفیت پایین تری نیز دارد.

این روش الزامات اضافی برای تلویزیون را پشتیبانی می کند – پشتیبانی از فناوری DLNA و وجود پخش کننده برای فایل های چندرسانه ای. مدل های مدرن پلاسما به این عملکرد مجهز هستند ، بنابراین این روش اتصال می تواند به عنوان جایگزینی برای HDMI در نظر گرفته شود.

پس از اطمینان از مجهز بودن تلویزیون به ماژول WI-FI داخلی ، می توانید شروع به تنظیم کنید.

هنگام راه اندازی ، لازم است یک گذرواژه اختصاص دهید که شبکه محلی را از ورود غیرمجاز محافظت کند.

هنگام پخش صدا در تلویزیون ، بار زیادی در شبکه محلی ایجاد می شود که می تواند منجر به کاهش سرعت شود.

هنگام اتصال از این طریق ، از کابل شبکه ویژه ای استفاده می شود که می توانید در فروشگاه ها با نام “جفت پیچ خورده” پیدا کنید. مانند روش قبلی ، تلویزیون باید از فناوری انتقال داده DLNA پشتیبانی کند.

از روتر نیز در اینجا استفاده می شود که به همان روشی که از طریق اتصال WI-FI پیکربندی شده است. با این وجود ، استفاده از این دستگاه ممکن است باعث کاهش سرعت شود. بنابراین ، بهتر است به کارت شبکه اضافی اولویت دهید.

تنظیم براساس همان اصل انجام شده از طریق WI-FI انجام می شود و شما باید از طریق یک سرور رسانه متصل شوید.

این روش به شما امکان می دهد حتی قدیمی ترین مدل های رایانه و تلویزیون را متصل کنید. به چنین کابل “لاله” گفته می شود ، می تواند دو یا سه سوکت داشته باشد که هرکدام وظیفه انتقال یک سیگنال جداگانه را دارند. زرد یک فیلم است ، سفید کانال چپ سیگنال صوتی استریو است ، قرمز سیگنال صوتی استریو سمت راست است.

قبل از اتصال دستگاه ها باید از برق جدا شوید. سپس در سوراخ های مربوطه (آنها اغلب با رنگ مشخص شده اند) باید اتصالات لاله را به هم وصل کنید. پس از آن ، در تنظیمات رایانه ، باید متناسب با صفحه تلویزیون دسکتاپ را گسترش داده و تلویزیون را به حالت “Video” تغییر دهید.

بهترین روش از بین موارد فوق از طریق کابل HDMI و از طریق کابل جفت پیچ خورده یا روتر WIFI متصل می شود. این گزینه ها است که می تواند کیفیت صدا ، اتصال قابل اطمینان را در سطح مناسب تضمین کند.

در این ویدئو نحوه اتصال تلویزیون به رایانه ثابت از طریق HDMI و MPF با جزئیات ارائه شده است. ابتدا باید کابل را بدون آداپتور انتخاب کنید و مطمئن شوید که دستگاه ها اتصالات لازم را دارند. سپس کانکتورها وصل می شوند و تلویزیون و کامپیوتر تنظیم می شوند.

در تماس با

همکلاسی ها

sovetexpert.ru

بسیاری از دوستداران موسیقی ضبط های دیجیتالی آهنگ مورد علاقه خود را بر روی رایانه شخصی ذخیره می کنند ، اما گوش دادن به آنها با کمک یک سیستم صوتی مدرن بهتر است. یک گزینه عالی یک سینمای خانگی است – صدای فراگیر ، ساب ووفر صدای بیس بسیار عالی را پخش می کند. اما چگونه می توان این اتصال را برقرار کرد تا صدا از لپ تاپ به تلویزیون منتقل شود ، و سپس از طریق بلندگوهای باکیفیت در تمام اتاق پخش شود؟ روش های مختلفی برای حل مشکل چگونگی اتصال صدا از رایانه ثابت یا لپ تاپ به تلویزیون وجود دارد.

هر دستگاه خانگی دارای کانکتور برای اتصال است ، اصلی ترین و تقریباً مورد استفاده آنها به شرح زیر است.

کلیه تجهیزات مدرن دارای چندین اتصال دهنده انواع مختلف در زرادخانه برای تسهیل اتصالات. یک دستگاه پخش دی وی دی ، لپ تاپ یا سایر رسانه های دیجیتال متصل از طریق این کانکتورها برای به اشتراک گذاری اطلاعات با تلویزیون شما ایده آل است.

امروزه تعداد زیادی کابل در بازار موجود است که به شما امکان می دهد انواع مختلفی از اتصالات را وصل کنید. هر نوع اتصال ویژگی های خاص خود را دارد.

این روش محبوب ترین محسوب می شود ، زیرا به ندرت باعث ایجاد مشکلات و نقص می شود ، کیفیت در بالاترین سطح قرار دارد. این نوع بند ناف بعضی اوقات با وسایل دیجیتال تهیه می شود و در فروشگاه های خرده فروشی در هر فروشگاهی قابل خریداری است.

هنگام اتصال باید محصولات را جدا کنید ، کابل را به لپ تاپ و تلویزیون وصل کنید. این اتصال به تنظیمات جداگانه ای نیاز ندارد ، تنها درصورتی که منبع صدا را در بخش منوی گیرنده تلویزیون روشن کنید.

مشاوره! هنگام خرید کابل ، گرانترین آنالوگ را تعقیب نکنید – همه آنها از همان ماده ساخته شده اند که تاثیری در دامنه صدا ندارد.

در حین تهیه و اجرای چنین ارتباطی ، ممکن است مشکلی پیش بیاید: صدا از طریق بلندگوهای تلویزیون عبور نمی کند. ما وارد تنظیمات لپ تاپ می شویم ، تلویزیون را به عنوان منبع سیگنال صدا انتخاب می کنیم ، یک علامت چک “استفاده به طور پیش فرض” را قرار می دهیم. کارت ویدیوی خود را نیز بررسی کنید – باید از پخش مشابه پشتیبانی کند. درست است ، بسیاری از تولید کنندگان شامل یک بلوز مخصوص در بسته هستند تا به ایجاد اتصال کمک کنند ، این باید در دستورالعمل ها نمایش داده شود. برای اینکه کارت ویدیو در تلویزیون به درستی کار کند ، باید درایورها را به روز کنید ، اما فقط از وب سایت رسمی.

هنگام راهu200cاندازی ، هر دو محصول باید به هم وصل شوند ، اگر به دلایلی لپ تاپ هنگام روشن بودن کابل HDMI ، تلویزیون را نبیند ، کامپیوتر را مجدداً راه اندازی کرده و تمام تنظیمات را تکرار کنید.

این تنوع زمانی استفاده می شود که شما نیاز به تغییر ردیف صدا از رایانه به تلویزیون داشته باشید. سه نوع اصلی از چنین ارتباطی وجود دارد:

فقط با کمک این کانکتور انتقال صحیح صدا همیشه عبور نمی کند – دلیل آن در کارت تصویری رایانه شخصی شما است. کارشناسان توصیه می کنند از کابل مخصوصی از نوع DVI – HDMI یا استفاده از آداپتور DVI-D – HDMI به همراه کابل استفاده کنید که در آن هر دو کانکتور یکسان هستند ، یعنی از نوع HDMI. چنین طرح پیچیده ای از کل ساختار توضیحات بسیار ساده ای دارد – سیگنال ویدیویی در همه موارد به طور آزاد و بدون تغییر از طریق این نوع کابل عبور نمی کند. علاوه بر این ، تنظیمات سیستم پیچیده تری نسبت به گزینه اول دارند.

کاملا یک روش باستانی – به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد و به طور عمده در محصولات طرح قدیمی ، جایی که امکان اتصال کابل های مدرن وجود ندارد. این کانکتور همیشه با یک سیم از مانیتور روی واحد سیستم اشغال شده است ، بنابراین شما هنوز هم نیاز به خرید آداپتور مخصوص و یک سیم تولید مثل صدا دارید.

این مضرات شامل این واقعیت است که این کابل منسوخ متصل به محصولات ، صدا را با مشخصات آن منتقل نمی کند – از آن به عنوان یک عنصر اضافی استفاده می شود. این گزینه از نظر پول بسیار پر هزینه محسوب می شود ، اجرای آن دشوار است و کیفیت لازم را ندارد.

بسیاری از کاربران غالباً این سؤال را مطرح می کنند که چگونه می توان صدا را از رایانه خانگی به تلویزیون با استفاده از WI-FI انتقال داد و چه چیزی برای این کار خریداری شده است. تلویزیون شما باید از فناوری DLNA پشتیبانی کند – اتحادی از شبکه های دیجیتال مستقر در خانه. این پروژه مدرن به کاربر اجازه می دهد تا همه مشکلات را حل کند – برنامه ها و به روزرسانی ها را بارگیری ، دریافت و انتقال تصاویر ویدئویی ، موسیقی دیجیتال و توزیع آن در بین دستگاه های خانگی سازگار.

امروزه ، هر تلویزیون مسطح در خانواده مدل پلاسما به این قابلیت مجهز است ، بنابراین این روش انتقال داده جایگزین کابل HDMI است.

تنظیمات پیچیده نیستند ، اما برای تکمیل آنها ، باید یک روتر با کیفیت بالا را خریداری کنید که در سیستم DHCP کار کند – فناوری که به شما امکان می دهد به طور خودکار آدرس IP را به هر دستگاه اختصاص دهید. وقتی متقاعد شدید که تلویزیون مجهز به یک ماژول ویژه است ، به مرحله به مرحله بروید.

مضرات این نوع اتصال ، کارشناسان بار قابل توجهی را به شبکه خانگی محلی نسبت می دهند – این ممکن است بر سرعت اینترنت تأثیر بگذارد.

این نوع کابل در شبکه خرده فروشی به عنوان “جفت پیچ خورده” فروخته می شود. برای چنین ارتباطی ، تلویزیون باید از همان فناوری انتقال داده مانند نسخه قبلی پشتیبانی کند. علاوه بر این ، شما نیاز به خرید روتر دارید ، که منجر به کاهش سرعت اتصال می شود – به کارت شبکه دیگری نیاز دارید. پیکربندی به همان روش شبکه بی سیم انجام می شود.

این روش برای اتصال مدلهای قدیمی رایانه های شخصی ، لپ تاپ و تلویزیون مفید است که کابل های مدرن به سادگی کار نمی کنند. کارشناسان این نوع اتصال را “لاله” می نامند ، ممکن است بند ناف دارای دو یا سه کانکتور باشد که هر کدام وظیفه انتقال داده ها یا سیگنال های خاص را دارند. علامت گذاری استاندارد:

استادان حرفه ای توصیه می کنند از گزینه HDMI یا اتصال بی سیم استفاده کرده و به دنبال آن کابل RJ45 قرار گیرند ، زیرا تنها این گزینه ها قادر به تولید صدای با کیفیت بالا و قابلیت اطمینان فوق العاده هستند.

برخی از گزینه های اتصال را می توان در ویدیوی پیوست مشاهده کرد:

Tehnika.expert

تعداد زیادی از مردم هر روز با نیاز به اتصال رایانه به تلویزیون روبرو هستند. این یک فرصت بسیار مناسب است ، زیرا اندازه مانیتور و محل قرارگیری آن همیشه به شما امکان نمی دهد فیلم ها و سایر برنامه های سرگرمی را به راحتی تماشا کنید. علاوه بر این ، در صورت عدم استفاده از تلویزیون ، می توان از تلویزیون به عنوان مانیتور استفاده کرد.

دستگاه های مدرن برای اتصال کامپیوتر به تلویزیون به شما امکان می دهند این کار را خیلی سریع انجام دهید ، در حالی که تصویر و صدا از کیفیت بالایی برخوردار است. تقریباً هر مدل برای چنین ارتباطی از جمله CRT قدیمی مناسب است. تعریف الگوریتم فرآیند به طور مستقیم با نوع کانکتورهایی که دستگاههای متصل به آنها مجهز هستند تعیین می شود.

محبوب ترین رابط ها (اتصالات) عبارتند از:

پس از بررسی دقیق دستگاه ها و شناسایی یک یا چند کانکتور از لیست بالا ، می توانید فرایند اتصال دستگاه ها را شروع کنید.

این کانکتور راحت ترین و بر همین اساس محبوب ترین در نظر گرفته شده است. علاوه بر یک تصویر واضح ، صدای با کیفیت بالا را به شما منتقل می کند. برای اتصال کامپیوتر به تلویزیون ، فقط لازم است که یک کابل مخصوص با خروجی های مربوطه داشته باشید.

ابتدا وسایل ارتباطی متصل از شبکه جدا شده و سیم وصل می شود. بعد ، کامپیوتر و تلویزیون را روشن کنید ، HDMI به عنوان منبع تنظیمات دوم نشان داده می شود. تصویر و صدا بدون عملیات کمکی پخش خواهد شد.

هنگام انتخاب کابل HDMI ، باید درک کنید که مواد مورد استفاده در ساخت آن و بر این اساس هزینه آن تاثیری در کیفیت صدا و تصویر ندارد. بنابراین ، خرید یک سیم گران قیمت به هیچ وجه ضروری نیست.

برای اتصال تصویر و صدا از رایانه به تلویزیون ، می توانید از رابط های دیگر – DVI یا VGA استفاده کنید. گزینه اول ارجح است. استفاده از روش VGA فقط در صورت غیرممکن بودن با DVI توصیه می شود. اغلب ، هنگامی که کاربر سعی می کند دستگاه هایی را با استفاده از VGA متصل کند ، کشف می شود که او مشغول مانیتور رایانه است. این مشکل با استفاده از آداپتور DVI – VGA قابل حل است و این امر باعث می شود VGA کمکی از DVI رایگان خارج شود. با استفاده از این رابط ها ، شما فقط می توانید یک تصویر را انتقال دهید ، تا بتوانید صدا را به تلویزیون مورد نیاز برای خرید یک سیم صوتی ویژه منتقل کنید.

برای اتصال کامپیوتر به تلویزیون از طریق اتصال دهنده شبکه یا Wi-Fi ، دومی باید دو مورد اساسی را برآورده کند. مورد اول حضور یک پخش کننده برای پرونده های چندرسانه ای است ، دوم توانایی پشتیبانی از فناوری DLNA است. این فناوری دستگاه ها را قادر می سازد تا فایل ها را بصورت آنلاین تبادل کنند. با تشکر از آن ، تلویزیون می تواند با استفاده از پرونده ها به طور مستقیم از هارد کامپیوتر ، بدون استفاده از هارد دیسک های قابل جابجایی یا فلش مموری ها ، کار کند.

روش اتصال DLNA شامل دو مرحله است:

مرحله اول به این بستگی دارد که آیا تلویزیون دارای کانکتور شبکه RJ45 یا ماژول Wi-Fi است. برخی از مدل ها هر دو گزینه را همزمان دارند. برای اتصال فیلم و صدا بهتر است از کابل شبکه استفاده کنید.

برای اتصال اتصال شبکه تلویزیون به روتر ، به یک “جفت پیچ خورده” نیاز دارید – یک کابل ویژه. پیدا کردن چنین طناب دشوار نیست. با این حال ، گزینه با روتر در همه موارد امکان پذیر نیست. دلیل: فیلم و صدا در تلویزیون بار سنگینی را بر روتر وارد می کند که منجر به خرابی اینترنت (کاهش سرعت یا از بین رفتن اتصال) می شود. حل این مشکل با خرید یک روتر گران تر و پرمصرف تر نمی تواند بهینه شناخته شود. بهتر است یک کارت شبکه اضافی نصب کنید ، که باعث صرفه جویی در هزینه خواهد شد.

پس از اتصال ، به نصب “Home Media Server” بروید و تنظیمات مناسب را انجام دهید. برای پخش فیلم و صدا ، باید “Home Media Server” را روی رایانه خود باز کرده و آن را راه اندازی کنید. در مرحله بعد ، شما باید اترنت را به عنوان منبع پخش در تلویزیون انتخاب کنید ، پس از آن اکسپلورر باز می شود و پرونده مورد نظر انتخاب می شود.

با استفاده از این روش ، شما می توانید صدا و فیلم را حتی به یک تلویزیون قدیمی وصل کنید. شرط اصلی در اینجا وجود کانکتور “s-video” بر روی رایانه و در تلویزیون است – یک اتصال دهنده scart بیست پین. همچنین باید یک بند ناف S-Video و یک آداپتور SCART-audio / video / s-video خریداری کنید.

الگوریتم فرآیند اتصال به شرح زیر است:

TehZnatok.com

برای اتصال صدا از رایانه به تلویزیون ، نیازی به خرید وسایل فنی گران قیمت ندارید.همه ما دوست داریم که آخرین ها را در صنعت فیلم تماشا کنید ، اما صفحه نمایش مانیتور در رایانه شخصی استاندارد است – بدیهی است که جایگزینی برای تلویزیون بزرگ با صفحه تخت نیست. به همین دلیل است که امروزه بیشتر و بیشتر صنعتگران کامپیوتر را به تلویزیون متصل می کنند و فیلم ها را در صفحه بزرگ مشاهده می کنند. به طور کلی ، کار اتصال بسیار ساده است ، اما غالباً در زمینه صدا مشکلاتی وجود دارد. یک سؤال پیش پا افتاده اما بسیار مشکل ساز – چگونه می توان صدا را از کامپیوتر به تلویزیون بیرون داد؟

اول از همه ، این نکته را تشخیص می دهیم که در چه مواردی باید صدا را از لپ تاپ یا رایانه شخصی به تلویزیون تغییر دهید. بنابراین اگر کامپیوتر و تلویزیون در نزدیکی یک گوشه اتاق دارید ، دیگر لازم نیست صدا را به تلویزیون تغییر دهید. تصویر را می توان در یک صفحه بزرگ نشان داد ، در حالی که صدا همچنان از رایانه به بلندگوها منتقل می شود. این مسئله کاملاً دیگر است وقتی بلندگوهای رایانه و تلویزیون در گوشه های مختلف قرار دارند ، یا حتی ترسناک تر ، شما سیستم صوتی خوبی ندارید و صدای تلویزیون از خیلی بهتر است. در این حالت ، لازم است صدا را از رایانه به تلویزیون متصل کنید ، به عبارت دیگر ، آن را به دستگاه دیگری وصل کنید.

برای خارج کردن صدا از رایانه به تلویزیون ، باید آنها را با استفاده از کابل به یکدیگر وصل کنید

اجرای کار به تفاوت های زیر بستگی دارد:

به طور کلی ، اتصال صدا و تصویر از کامپیوتر به تلویزیون می تواند در سه قالب اصلی صورت گیرد – از طریق کابل های HDMI ، DVI یا به اصطلاح کابل های لاله. اولین نوع کابل جدیدترین ، کامپکت ، آسان برای استفاده و فیلمبرداری با کیفیت و صدا با کیفیت بالا از طریق یک کانکتور است. تنها کاری که برای انتقال صدا از رایانه به تلویزیون باید انجام دهید این است که فیلم مورد نظر را روشن کنید و تنظیمات مناسب را در منو تنظیم کنید.

قبل از پخش فیلم ، باید هر دو دستگاه را از برق جدا کنید ، یک انتهای کابل را به جک HDMI در پشت کامپیوتر و انتهای دیگر به جک مربوطه در پنل تلویزیون وصل کنید.

بسته به مدل دوم ، یا باید به حالت HDMI تغییر دهید ، یا صبر کنید تا خود دستگاه کامپیوتر متصل را تشخیص دهد. علاوه بر این ، صفحه تلویزیون باید همه آنچه در تلویزیون نشان داده می شود را نمایش دهد.

چه تعجب آوري مي تواند داشته باشد؟ به طور کلی ، مشکل در صدا تقریباً در 90٪ موارد یک چیز کم می شود – شما باید حالت پخش صدا را از طریق hdmi در رایانه خود فعال کنید. در غیر این صورت ، فیلم به تلویزیون می رود و صدا ، به عنوان مثال ، به هدفون متصل به رایانه شخصی.

راه حل ساده است:

شما می توانید یک کابل HDMI را در هر فروشگاهی که رایانه یا لوازم خانگی بفروشد خریداری کنید

اگر یک کامپیوتر را از طریق کابل VGA به تلویزیون وصل کنید ، روش مشابه با کابل HDMI است ، اما کیفیت تصویر کمی بدتر خواهد شد. با این حال ، در صورت اتصال از طریق به اصطلاح لاله ، همه چیز کمی پیچیده تر است. بیایید با جزئیات بیشتری به این نوع اتصال بپردازیم.

به طور کلی ، تمام تلویزیونهای مدرن قبلاً اتصالات طولانی برای اتصال نوع جدید کابل دارند. اما اگر تلویزیون قدیمی دارید ، باید آن را از طریق سیم به اصطلاح “لاله” به کامپیوتر وصل کنید. این مجموعه از سه کابل با رنگ های مختلف – زرد ، قرمز و سفید است. این برای چند رنگ است که کابل به شوخی لقب لاله را داده است. بنابراین ، در این دسته از “رنگ ها” ، کابل زرد مسئول صدا ، سفید برای بلندگو سمت چپ و قرمز برای سمت راست است. این یکی از اولین سیستمهایی است که می تواند صدا و فیلم را از دستگاه به دستگاه دیگر منتقل کند.

اتصال به این شکل است: کابل های یک رنگ خاص را در سوکت های مربوطه در تلویزیون و کامپیوتر قرار دهید (سوکت هایی با همان رنگ). تلویزیون را در حالت Video یا RCA قرار دهید و خروجی صدا را از طریق RCA به رایانه تغییر دهید.

نکته منفی این است که از طریق چنین کابل منسوخ شده شما قادر به نمایش تصویر HD با کیفیت بالا نخواهید بود ، و باید صدای فراگیر را فراموش کنید – حداکثر دو بلندگو. مشکل دوم این است که در اکثر رایانه ها دیگر اتصالات لاله ای وجود ندارد. و اگر صدا هنوز هم می تواند از طریق لاله ، به عنوان مثال ، از طریق هدفون یا جک بلندگو ، خارج شود ، کارتهای ویدیویی مدرن از این طریق ویدئو را منتقل نمی کنند.

اگر تماشای فیلم را به پایان رسانده اید و می خواهید دوباره به حالت PC برگردید ، ابتدا باید کابل را که دستگاه ها به آن وصل شده اند ، جدا کنید و سپس کامپیوتر را در حالت پخش صدا روی بلندگوها یا هدفون قرار دهید. شما می توانید این کار را در مدیر کنترل صدا انجام دهید ، جایی که به طور پیش فرض کانال مورد نظر ، مثلاً هدفون را انتخاب می کنید.

پس از اتصال کابل ، باید صدا را در منوی مربوطه روشن کنید

شایان ذکر است که اگر رایانه و تلویزیون شما دارای اتصالات کابل HDMI هستند ، ساده ترین گزینه را تغییر دهید.

در این حالت ، لازم نیست سیم ها را برای مدت طولانی قطع کنید ، از تنظیمات ، کیفیت صدا و فیلم نگران باشید. تنها کاری که باید انجام دهید اینست که کابل را جدا کرده و منبع صوتی را تغییر دهید. به هر حال ، در ویندوزهای جدید ، بیشتر اوقات هنگام قطع کابل ، خود PC به حالت پخش استاندارد می رود.

خوب ، آوردن صدا از رایانه به تلویزیون امروز دشوار نیست. درمجموع ، چندین نوع اتصال رایانه به تلویزیون وجود دارد – اینها HDMI ، DVI و لاله هستند. روش اول جدیدترین است و به شما امکان می دهد تصویری را با وضوح بالا و صدای فراگیر ، چند کاناله منتقل کنید ، علاوه بر این ، از طریق HDMI ، اتصال با یک کابل برقرار می شود. DVI یک فناوری کمی قدیمی تر است ، کیفیت تصویر متوسط u200bu200bخواهد بود ، اما اتصال با یک کابل نیز انجام می شود. یک لاله سه کابل به طور همزمان است ، در حالی که اتصالات این نوع قدیمی از قبل با همه رایانه های شخصی فاصله دارد. شما می توانید صدا را از رایانه به تلویزیون در سیستم عامل های جدید در منوی Sound Manager سوئیچ کنید ، که می توانید در نوار وظیفه در سمت راست پایین صفحه نمایش ، در کنار زمان و تاریخ مشاهده کنید.

2 هنگام اتصال از طریق DVI ، برخی از مدل های کارت های ویدئویی همچنین می توانند صدا را منتقل کنند ، سپس هنگام استفاده از آداپتور DVI-HDMI ، هر دو فیلم و صدا وارد ورودی تلویزیون HDMI می شوند. اگر فقط کارت DVI دیجیتال در کارت ویدیوی خود دارید (سپس حرف D نوشته شده است) ، در این صورت شما قادر به اتصال آداپتور به VGA به آن نخواهید بود زیرا هیچ سیگنال آنالوگ در آن وجود ندارد. اما اگر کارت ویدیو دارای دو اتصال دهنده DVI باشد ، پس از آن با پیشوند به شکل حرف I نوشته شده و به معنی یک درگاه جهانی با انتقال هر دو سیگنال ویدیویی آنالوگ و دیجیتال هستند. به چنین کارت ویدیویی ، می توانید گیرنده ها و سیگنال های آنالوگ و دیجیتالی را وصل کنید. از نظر بصری فقط روی سیگنال دیجیتال در اتصال دهنده ، چهار مخاطب در اطراف شکاف افقی وجود ندارد. همه پین u200bu200bها در اتصالات جهانی DVI-I وجود دارند. در کارتهای ویدئویی مدرن ، اتصالات DVI-D بندرت یافت می شوند ، بیشتر از DVI-I جهانی استفاده می شود.

3 هنگام اتصال از طریق اتصال دهنده DVI ، باید به وجود HDCP (محافظت از کپی) توجه کنید. برخی از مدل های تلویزیون بدون HDCP از کار با این نوع اتصال امتناع می ورزند. این به ویژه در مورد پخش دیسک های Blu-ray صادق است.

4 اگر تلویزیون خود را به عنوان مانیتور دوم به رایانه وصل می کنید ، باید مانیتور و تلویزیون به طور جداگانه تنظیم شوند. در این حالت ، تنظیم صحیح صفحه نمایش “گسترش دسک تاپ به این مانیتور” خواهد بود. می توانید تنظیمات برنامه را که ویدئو را در مانیتور پخش می کند ، نمایش داده یا در هنگام تماشای فیلم روی صفحه تلویزیون ، کار بر روی آن را ادامه دهید.

5 دیسک Blu-ray و HD-DVD اکنون به طور جدی از DVD ها برتری دارند. این دیسک ها حاوی فیلم ها در قالب فیلم ویژه – 24 فریم در ثانیه هستند. علاوه بر این ، اگر کامپیوتر از فرکانس 50-60 هرتز استفاده کند ، تصویر “کند می شود”. اگر کارت ویدیو را با نرخ تازه سازی 24 فریم در ثانیه تغییر دهید ، تصویر تا حد امکان روشن خواهد بود. با این حال ، این کار تنها در صورت انجام تلویزیون می تواند از حالت 24p پشتیبانی کند.

1 برای دریافت صدا از کارتهای ویدیویی AMD / ATI ، در تنظیمات کنترل پنل صدا و سیمکارت سیستم عامل خود (WinXP) ، باید دستگاه پیش فرض صدای خروجی صدا “ATI HD خروجی عقب صوتی” را انتخاب کنید.

2 هنگام اتصال برخی از کارتهای ویدیویی ، ممکن است صدا با کابل HDMI-HDMI نباشد. ممکن است در کارت گرافیک صدا هیچ صدا نباشد و شما نیاز به ارسال صدا به کارت فیلم از “SPDIF out” (مادربرد) به “SPDIF in” (کارت ویدیو) از مادربرد با کابل کوتاه مخصوص (باید با کارت ویدیو تهیه کنید) داشته باشید. پس از آن ، کابل HDMI را به ورودی HDMI ARC تلویزیون وصل کنید و در تنظیمات رایانه “Start-Control Panel-Sound-Digital Audio” S / PDIF را بطور پیش فرض استفاده کنید. علامت “غیرفعال کردن خروجی دیجیتال” را بردارید. و دفترچه راهنما را برای مادربرد و کارت ویدیو بخوانید.

3 اگر کیفیت صدا ضعیف است ، تنظیمات کارت صدا یا پخش کننده را برای استریو یا 5.1 یا سایر خروجی صدا بررسی کنید. سعی کنید خروجی را از یک حالت به حالت دیگر تغییر دهید.

4 هنگام اتصال از طریق DVI ، صدا را می توان از miniJeck روی رایانه خود به ورودی “Audio DVI in” وارد کرد ، تا با سیگنال ورودی در سیگنال کامپوزیت اشتباه گرفته نشود. اگر بعد از این صدا وجود ندارد ، سپس به تنظیمات صدا در تلویزیون نگاه کنید ، شاید لازم باشد ورودی ها را تغییر دهید.

5 در برخی از مدل های کارت صدا ، در موارد نادر برای تهیه صدا به تلویزیون ، باید جک بلندگو و هدفون را از دیگر اتصالات بیرون بیاورید.

6 هنگام اتصال سیگنال ویدیویی از طریق کابل DVI-HDMI ، برخی از تلویزیون ها از ورودی HDMI نیز صدا می گیرند ، اما کامپیوتر از طریق DVI صدا تولید نمی کند و طبق همه قوانین ، کاربر صدا را با یک کابل جداگانه متصل می کند. بنابراین ، برای پخش صدا ، لازم است علاوه بر این در منوی تلویزیون مشخص کنید که برای این ورودی HDMI باید صدا را از ورودی دیگری بگیرید.

7 هنگام استفاده از آداپتورهای DVI-HDMI ، بهتر است از آن در كنار رایانه استفاده كنید و كابل HDMI-HDMI را به آن وصل كنید. این در مورد استفاده از کارتهای ویدیویی است که سیگنال صوتی را با استفاده از S / PDIF در DVI مخلوط می کنند. اگر از کابل DVI-DVI استفاده شده و در حال حاضر یک آداپتور DVI-HDMI از طرف تلویزیون نصب شده باشد ، ممکن است صدا از بین نرود ، زیرا سه نوع اتصال دهنده DVI (دیجیتال ، آنالوگ و ترکیبی) وجود دارد و کابل ها متفاوت هستند و در آنجا کارت ویدیویی صدا را مخلوط می کند ، که ما مخاطبین را نمی دانیم. یا شاید کابل فاقد مخاطبین مورد نیاز برای انتقال صدا باشد؟ کابل پیوند دوگانه DVI-I کامل ترین مجموعه هادی ها را در داخل دارد و شما باید بقیه را تماشا کنید.

8 در برخی از مدل های تلویزیون یک مورد “Audio HDMI” وجود دارد. هنگامی که کابل HDMI وصل شود ، صدا فقط از ورودی HDMI گرفته می شود. اگر از کابل DVI-DVI استفاده می کنید ، باید این را بدانید و یک آداپتور DVI-HDMI در جلوی تلویزیون وجود دارد و صدا با یک کابل جداگانه تهیه می شود. بنابراین با چنین اتصال و مورد فعال “Audio HDMI” ، هیچ صدا در تلویزیون پخش نمی شود. هنگامی که این مورد را غیرفعال می کنید ، صدا باید کار کند.

9 صدا ، اگر بر روی کارت ویدیو نباشد ، از خروجی کارت صدا گرفته می شود.

10 اتفاق می افتد که صدا به دلیل تنظیمات نادرست I / O در مدیر صدا در رایانه عبور نمی کند. یک نوع مورد ناچیز در منو می تواند همه چیز را خراب کند ، به تمام تنظیمات کارت ویدیو و کارت صدا و دستگاه پخش با دقت نگاه کنید.

11 ویندوز XP معمولاً با تنظیم SPDIF مشکل دارد. واقعیت این است که در این سیستم عامل ، خروجی دیجیتال به عنوان یک دستگاه خروجی صوتی جداگانه نمایش داده نمی شود. بنابراین ، جایی که صدا می رود بستگی به راننده دارد. به عنوان یک قاعده ، خروجی های آنالوگ و دیجیتال کپی می شوند یا وقتی یک خروجی دیجیتالی متصل است ، آنالوگ غیرفعال می شود.

12 کارت گرافیک ATI در حال حاضر دارای کنترلر صوتی مخصوص به خود هستند ، بنابراین دیگر دستگاه های صوتی لازم نیست. در مورد خروجی صوتی از طریق اتصال دهنده DVI ، باید از آداپتور اختصاصی DVI-u003e HDMI استفاده کنید. در دسترس بودن آداپتور در کیت مستقیماً در فروشگاهی که خریداری می کنید بررسی کنید – محتوای بسته ممکن است متفاوت باشد! شما باید از آداپتور همراه کارت ویدیوی خود استفاده کنید. آداپتورهای سمت چپ و همچنین کابل های DVI-u003e HDMI کار نمی کنند. آداپتور “صحیح” شامل تراشه ای است که تعداد آن در چیزی که در آن وجود دارد دوخته شده است.

13 کارت فیلمبرداری موبایل سری NVidia 8ххх و انتقال صوتی با پشتیبانی بالاتر از طریق HDMI به همان روشی که کارتهای گرافیکی ATI گسسته دارند ، یعنی. کنترل کننده صوتی خود را دارند که توسط سیستم به عنوان یک دستگاه خروجی صوتی جداگانه (Realtek HDMI Output) تعریف شده است. در مورد فرمت های پشتیبانی شده ، قابل اعتماد در مورد خروجی صدای 5.1 کانال است.

14 اگر مطمئن هستید که سیستم را بطور صحیح تنظیم کرده اید ، پل را به NVidia وصل کرده اید ، درایور را برای ATI نصب کرده اید ، اما صدا هنوز ظاهر نمی شود ، دستورالعمل های تلویزیون را باز کنید و بررسی کنید که آیا شما نیاز دارید که به طور خاص HDMI را در منوی تلویزیون انتخاب کنید ، و چه فرمت هایی صوتی دیجیتال پشتیبانی می شوند.

15 اگر می خواهیم صدا فقط هنگام تماشای فیلم به تلویزیون برود ، خروجی آنالوگ را به عنوان دستگاه پیش فرض (طبق معمول آن انتخاب می کنیم) انتخاب می کنیم. و در تنظیمات پخش کننده خود که از طریق آن فیلم می بینید در تلویزیون ، SPDIF (برای NV) یا Realtek HDMI Output (برای ATI) را به ترتیب انتخاب کنید.

چگونه صدا از طریق کابل hdmi
چگونه صدا از طریق کابل hdmi
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *