چگونه صدا برای خوانندگی زیبا کنیم

 
helpkade
چگونه صدا برای خوانندگی زیبا کنیم
چگونه صدا برای خوانندگی زیبا کنیم

به عنوان یک خواننده، ممکن است بخواهید آواز بخوانید، یا نغمه سرایی کنید، یا در پشت یک سالن، با صدای بلند آواز بخوانید. اگر اینکار اشتباه انجام شود، صدای تان خش دار یا شکننده می شود. با تکنیک مناسب، می توانید هر دو را طراحی و صوتی دلنشین ایجاد کنید.

بخون دات کام اولین مرجع فارسی آموزش خوانندگی

اولین قدم برای آواز خواندن با صدای بلند تنفس عمیق با استفاده از دیافراگم است. دیافراگم پرده‌ای متشکل از عضله مخطط ارادی و مهم‌ترین ماهیچه تنفسی است که قفسه سینه را از حفره شکمی، جدا می‌سازد. هنگامی که دیافراگم در طول استنشاق منقبض می شود، همه چیز زیر آن (داخل پوست) از راه ایجاد محفظه ای خارج می شود، به همین دلیل از معده خارج می شود.معلمان و مربیان آواز بر «آواز خواندن با دیافراگم» تأکید می کنند و همه اینها با در نظر گرفتن یک نفس عمیق کم شروع می شود. بدون این ساختار، خواننده نمی تواند صدا را به خوبی مدیریت کند.

بعد از تنفس عمیق، خوانندگان با استفاده از پشتیبانی تنفس مناسب، حجم را ده برابر افزایش می دهند. پشتیبانی تنفس مناسب به تلاش عضلانی نیاز دارد. عضلات تنفس در هنگام آواز خواندن به استنشاق کمک می کنند تا صدا را با هوای کافی از طریق تارهای صوتی به انتهای هر عبارت موسیقی تولید کند. بزرگترین ماهیچه تنفسی، دیافراگم است. پشتیبانی مناسب هنگام آواز خواندن نیاز به یک تلاش آگاهانه برای حفظ انقباض دیافراگم دارد. با اجتناب از سفت کردن ماهیچه ها، با انبساط دیافراگم هوا رها می شود. قفسه سینه را باید منبسط  کرد و سینه را به سمت بالا هدایت کرد.

چگونه صدا برای خوانندگی زیبا کنیم

آگاهی از آستانه تنفس، نیاز به دانش خاصی دارد. تارهای صوتی برای ایجاد صدا  یا  پخش آواز  به صورت افقی قرار می گیرند. فشار هوا  از طريق تارها بدون نیاز به ضربه عبور می کند. مقاومت عضلانی برای فشار هوا تعیین می کند که چقدر سریع و یا آهسته آنها را نوسان می دهد یا اینکه چقدر آنها با هم مرتعش می شوند. سرعت نوسانات؛ زیر و بمی یا ارتفاع صوت را تعیین می کند، اما چگونگی تحریک تارهای صوتی روی حجم(درجه صدا) تاثیر می گذارد. یک راه مهم برای دستیابی به یک تون صدای دلنشین، یافتن تعادل کامل بین فشار هوا و مقاومت عضلانی یا آستانه تنفس است. اگر صدای تان “با روح” باشد، آنگاه، از تلاش عضلانی به اندازه کافی استفاده نکردید، در صورتی که صدایی “ضعیف” یا بیش از حد شفاف دارید.خوانندگان ممکن است هنگام آواز خواندن با صدای بلند از تمام نیروی خود استفاده کنند ، که می تواند به صدا آسیب بزند.

یک نت را با روح بخوانید و سپس آن را ضعیف کنید.آستانه تنفس خود را با استفاده از یک محیط شاد بین آن دو پیدا کنید. هدف این است که  تنفس کم و  بدون تنش انجام شود. نتیجه نهایی؛ یک صدای دلنشین و با صدای بلند است. راه دیگر یافتن آستانه تنفس، این است که ابتدا نت را به صورت ملایم خوانده و سپس بتدریج به آن حجم دهید. یک نفس عمیق بکشید و کمی بلندتر بخوانید، تا زمانی که صدا  بلند است، تکرار کنید، اما نفس نکشید.این آستانه تنفس شماست. اگر آواز خواندن را با صدای بلند ادامه دهید، صدای شما به جاي افزودن حجم ؛ کم می شود.

برای باز کردن صدا از حلق(گلو)، یک تخم مرغ را در گلویتان تصور کنید یا احساس کنید  هنگام خواندن در حال خمیازه هستید.   همچنین می توانید وانمود کنید که یک گل رز را بو می کشید تا بدون خواندن  گلو باز شود. فضای بزرگتر پشت زبان؛ تقویت کننده محفظه  طنین صوت ایجاد می کند.. خوانندگان ممکن است یک تفاوت حجم را در هنگام خواندن احساس کنند، زمانی که صدا از حلق خارج می شود این تفاوت را ثبت کنید.

راه آسان برای ایجاد حجم اضافه شده این است که  فضای صدا را در ماسک چهره خود زیر چشم و در طول بینی قرار دهید؛ جایی  که ماسک ماردی گراس را به چهره خود زدید. هنگامی که  صحبت می کنید و یا آواز می خوانید ارتعاشات در ماسک را احساس می کنید. باز کردن صدا از حلق ، در حالی که صدا هنوز در جلوی ماسک قرار دارد یک کیاروسکورو یا سایه‌ روشن  ایجاد می کند؛به این معنی که تضادهای شدید بین هر دو عنصر روشن و گرم ایجادشده و باعث می گردد صدای تان گیرا، و به اندازه کافی بلند شنیده شود.

سلام من یک مبتدی هستم یعنی در حد اینکه ماه محرم تو تکیه محلمون نوحه بخونم واقعا نمیدونم چکار کنم صدام بهتر بشه و راستش رو بگم اصلا خیلی چیزایی که در مورد دیافراگم میگین نمی فهمم . یعنی نمیفهمم چطور باید هوا رو کنترل کرد که به سقف دهان بخوره و صدا بهتر شه لطفا کمکم کنید. در ضمن من جدیدا عضو کانال تلگرامتون شدم

پس بنابراین ذهن خودت رو درگیر این قضیه نکن..سعی کن با تمرین درست,صدات وخوندنت روبهترکنی..حتماهم دریادگیری یسری گوشه هاودستگاههای آوازی کوتاهی نکن..چونکه توی مداحی هم نیازهست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “ad38d6d7f277b508d7072a5248bd0576” );document.getElementById(“d345ad481b”).setAttribute( “id”, “comment” );

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

!!! یک ایمیل تایید برای شما ارسال شد

صدای خود را پیدا کنید

تماس با ما

درباره ما

 

 

 

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بخون دات کام می باشد

در این قسمت 6 تمرین برای گرم کردن صدا (vocal warm up ) ارائه می کنیم که تاثیر بسیار زیادی بر تقویت قدرت صدا دارند . این تمرین ها با توجه به درک کامل از دستگاه تولید صدا و ارتباط آن با تشدید و رزونانس صدا بوجود آمده و به همین خاطر بسیار موثر هستند. اگر علاقه من به آموزش صداسازی هستید مقاله صداسازی راحتما مطالعه کنید.

در یک مقاله اختصاصی به راه‌های تقویت حنجره پرداختیم که اگر خواستید مطالعه کنید.

خمیازه یک ابزار بسیار موثر برای باز کردن قسمت پشتی گلو است که به صدا گرمی و بلندی قابل توجهی اضافه می کند . بهترین حالت استفاده از خمیازه این است که نفس عمیق بکشید درست مثل زمانی که می خواهید خمیازه بکشید , و در هنگام بازدم با همان حالت بخوانید و تمرینات زیر را انجام دهید .

در این صورت قسمت نرم کام شما بالا می رود و فضای پشت گلوی شما باز می شود و حس می کنید که حتی یک تخم مرغ می تواند در آنجا قرار بگیرد . در این حالت خواندن نت های پایین تر ساده تر خواهند بود , پس با اجرا کردن و خواندن یک نت پایین شروع کنید و توجه کنید که گلویتان در همان حالت باقی بماند .

چگونه صدا برای خوانندگی زیبا کنیم

حالا یک الگوی پنج نتی را با همان حالت از بالا به پایین اجرا کنید . مانند 5-4-3-2-1 یا سل-فا-می-ر-دو

در نت های بالاتر هم باید سعی کنید فرم گلویتان را به همان حال نگه دارید که ممکن است برایتان چالش برانگیز باشد . پس بهتر است تمرین بعد را امتحان کنید .

هامینگ (humming) با استفاده از رزونانس بینی – گلویی به صورت مستقیم ما را به سمت شفافیت و همچنین تقویت قدرت صدا هدایت می کند .  شما ممکن است اصطلاح خواندن در ماسک صورت را شنیده باشید که تقریبا همین تاثیر را دارد .

کاری که این نوع زرونانس انجام می دهد این است که به صورت خیلی حرفه ای و مخصوص در راحت و بدون فشار اجرا کردن نت های بالا تاثیر می گذارد و سنگینی اجرا کردن نت های پایین را هم از بین می برد , تقریبا همان ویژگی هایی را دارد که هر خواننده ای به دنبال آن است .

هامینگ را با نت نسبتا بالایی که اجرای آن تقریبا برای شما سخت است شروع کنید . به حالت لرزش و صدای وزوز مانندی که در بینی ایجاد می شود توجه کنید .

حالا بدون اینکه صدایتان را قطع کنید دهانتان را باز کنید که صدایی شبیه به ” آ ” ایجاد می شود و توجه داشته باشید همان احساس لرزش و وزوزی  را که با دهان بسته داشتید در این حالت هم باید ادامه داشته باشد . چند بار این کار را تکرار کنید .

آیا اجرای این نت برایتان آسان تر از قبل نشد ؟ اگر اینطور است پس تمرین را درست انجام داده اید . حالا می توانید کم کم نت های بالا تر را هم امتحان کنید .

در این حالت قسمت عقب زبان کمی بالا می رود و هوا به سمت حفره های بینی هدایت می شود . برای بسیاری از افراد اجرای مصوت ” ای ” تقریبا اولین تجربه در درک رزونانس بینی می باشد .

این صدا را در الگوی پنج نتی در حالتی که به نت های بالا و پایین می روید اجرا کنید و به صدای زنگ مانند و تشدیدی که ایجاد می شود توجه کنید . به این صورت : 1-2-3-4-5-4-3-2-1 یا دو-ر-می-فا-سل-فا-می-ر-دو

سعی کنید این حالت را به صورت اغراق آمیز انجام دهید یعنی دو تا سه برابر حالت معمول از زرونانس بینی استفاده کنید .

بسیاری از افراد با درک صحیح تشدید و زرونانس بینی کیفیت خوانندگیشان به یکباره چندین برابر افزایش خواهد یافت .

داشتن کسی در کنارتان که گوش آموزش دیده دارد که به آواز خواندن شما گوش دهد می تواند کمک خوبی در فهمیدن اشکالات و برطرف کردن آنها داشته باشد .

هنگام ادای این صامت ها فشار هوا در پشت لب ایجاد می شود . تمرکز کامل بر پرتاب شدن ( ادا شدن ) این صامت ها توجه  را از حلقی خواندن بر می دارد . می توانید از یک الگوی ملودیک ساده مانند : 8-5-3-1 یا دو-سل-می-دو

می توانید یک حرف صدا دار را بعد از این صامت ها به کار ببرید مانند : بی , با , پی , پا

هر نت را با تکرار این ترکیب ها اجرا کنید . به این صورت : بی-بی-بی-بی

در مرحله ی بعدی می توانید تنوع به خرج دهید و آنها را با هم ترکیب کنید : بی-پا-بی-پا  یا  بی-پی-بی-پی

موقع ادا کردن حرف ” ز ” زبان در حالت شل و ریلکس قرار دارد . از طرف دیگر این طور احساس می شود که صدا به سمت پایین حرکت می کند . این کار باعث تقویت کنترل در زرونانس گلو می شود . می توانید ملودی های مختلف را در این حالت تمرین کنید .

تقویت قدرت صدا به طور قابل توجهی نتیجه ی تقویت صداهای اصلی است . خوانندگان معمولا خواندن یکی از صداهای اصلی را بیشتر از بقیه دوست دارند چون در اجرای آن مسلط تر هستند , اما این به تنهایی کافی نسیت . برای تقویت سایر صداها و مصوت ها روشی را به شما معرفی می کنیم که بسیار ساده است .

ابتدا یک نت مشخص را انتخاب کنید . بعد مصوت یا صدای مورد علاقه تان را در آن نت بخوانید . حالا همان طور که نت مورد نظر را نگه داشتید صدا را به یکی از مصوت های دیگر تغییر دهید . هنگام خواندن موصوت و صدای دوم سعی کنید کیفیت اجرایتان مانند صدای اول خوب باشد . این تغییر را از صدای مورد علاقه تان به تمام صداهای دیگر انجام دهید .

انجام این تمرین ها علاوه بر تقویت قدرت صدا باعث می شود هنگام خواندن نیز احساس بهتری داشته باشید .

در مطلب حرف “ز” یک غلط املایی وجود داره..♥

بله . ممنون از توجه شما

چقدر جالب و متفاوت
ممنون به خاطر مطالب مفید و علمیتون

سلام این مطالب یا مقاله هایی که تو سایت هستن ،تو پکیج طلایی اموزش مدرن خوانندگی(دوره ی کامل) هست؟؟؟

سلام به شما. بله تمام تمرین ها به صورت بسیار کامل و جامع در دوره کامل پکیج طلایی هست.
موفق باشید

سلام به شما دوست عزیز
پکیج طلایی آموزش مدرن خوانندگی شامل 7 بخش هست که در فصل اول مطالب و مقالات و آموزشهای تئوری مورد نیاز قرار داده شده و بخش های بعدی به آموزش های عملی اختصاص پیدا کرده
موفق باشید

صدای من قدرتیه یه جورایی توی خانواده صدای آرش ap این تمرین ها برای صدای من هم مناسب هست؟؟

ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود

بسیار مطالب مفید و جامع بود عالی هستید شما

سلام درست نکات دقیق و بجا رو اموزش دادید من هم تو کلاس صدا سازی همه ی این اموزش هارو دیدم همین راه صدارو به بالاترین حد خودش میرسونه و شخص میتونه تسلط کامل رو حنجره خودش داشته باشه

حاجی من هیچی نفهمیدم
میشه بهم بگین چطوری استارت بزنم
واقعا دلم میخاد یاد بگیرم .

Mn chra srm drd grft :/

سلام به شما عزیزان!
ناظر حسین باتوری هستم. یک سوال داشتم که خیلی دیر وقت میشود با آن درگیر هستم.
استاد عزیز سوال من این است که چگونه تن صدای جذاب و بلند داشته باشیم.
تشکر!

سلام
ببخشید کشیدن عنبرنسارا(فضیله خر)تار های صوتی را میبندد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چگونه صدا برای خوانندگی زیبا کنیم

document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a4e06ac9a9262d3a6ca8fc9420256b6b” );document.getElementById(“e6d5916fc7”).setAttribute( “id”, “comment” );

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

!!! یک ایمیل تایید برای شما ارسال شد

صدای خود را پیدا کنید

تماس با ما

درباره ما

 

 

 

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بخون دات کام می باشد

How to Have a Good Singing Voice

ممکن است خودتان فکر کنید خوش صدا هستید اما چگونه صدای خود را تقویت کنیم؟ سوالی است که همیشه از خود می پرسید. اگر می خواهید استعداد خوانندگی خود را بشناسید در ادامه مطلب با آموزش نکات تقویت صدا همراه باشید.

قبل از اینکه برای داشتن صدای خوب شروع به خواندن کنید آکورد های صوتی خود را کوتاه کنید. آکوردهای صوتی کوتاه به این معنی است که شما نتوانید به اندازه کافی بلند بخوانید.

برای خواندن اوج در یک آواز سعی کنید حالت فریاد و داد نداشته باشد و بلند و لطیف آرواز بخوانید. پس صدای خود را کنترل نمایید. یکی از رازهای داشتن صدای خوب کنترل آن است.

چگونه صدا برای خوانندگی زیبا کنیم

نوشیدن یک لیوان آب (یخ نباشد) یا چای نسبتا گرم: خوردن یک لیوان آب نسبتا سرد و یا چای گرم بر تارهای صوتی اثر مثبتی می گذرد و به داشتن صدای خوب کمک میکند. از خوردن آب یخ، نوشیدنی، شیر و.. پرهیز کنید زیرا قندها و لاکتوز شیر باعث ایجاد خلط و مخاط در گلو می شود.

یکی از تکنیک های خوانندگی تمرین نفش عمیق کشیدن است. اگر به صورت صحیح نفس بکشید قسمت پایینی شکم بزرگ می شود نه قفسه سینه. پس به صورت درست و اصولی نفس بکشید تا برای داشتن صدای خوب موفق باشید.

تمرین نفس کشیدن در هنگم آواز خواندن یکی از تمرین و راههای داشتن صدای خوب می باشد. خوانندگان حرفه ای نفس های خود را بین نت و در جاهای که فاصله هست می کشد. اگر نت های آواز شما علائم و فاصله ندارد با استفاده از اینترنت فاصله های نت را پیدا کنید. شما باید به خوبی یاد بگیرید بدون اینکه هول شوید و بدون نفس نفس زدن یا بیرون زدن هوا در بین نت ها نفس بکشید.

در هنگام آواز خواندن صدای خود را ضبط کنید و به آن گوش دهید. تلاش کنید به دور از حق به جانب گرفتن خود و بعد از شنیدن صدای آواز اشکالات در خواندن نت یا آکورد های صوتی صدا خود را پیدا نکنید و جهت رفع آن تمرین کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

از یک دوست خوب دعوت کنید تا ایرادات شما را بهتان بگویید. برای کشف استعداد خوانندگی به هر زبان و هر مدلی آواز بخوانید تا معلوم شوید چه سبک از موسیقی را دوست دارید و چه سبک موسیقی به تن صدای شما نزدیک است و سپس تمرین آواز خواندن را ادامه دهید.

از اینکه در مقابل جمع آواز بخوانید حتما استرس دارید و مضطرب خواهید شد پس بر ترس خود غلبه کنید و در مقابل دیگران بخوانید. اگر کسی نبود که شما برایشان آواز بخوانید از آیینه برای تست خوانندگی به عنوان مخاطب روبروی خود استفاده نمایید.

برای اینکه مطمئن شوید درست و خوب آواز میخوانید افراد خانواده بعد از شنیدن آواز انتقاد و یا پیشنهاد مناسبی نمی دهند. بهتر است از دوستان خود بخواهید تا آواز خواندن شما را بررسی کند و نظرشان را به شما بگویند. البته همچین افرادی نسبت به خانواده شما قطعا راستگو تر هستند.

با اعتماد به نفس ادامه راه را پیش بگیرید. آواز خواندن برای شما سرگرم کننده و لذت بخش است. هیچ وقت نا امید نشوید بلکه هر روز پشتکار خود را بیشتر کنید تا ایرادات خود را پیدا کنید و آنها را برطرف نمایید

صدای که شما از آواز خواندتان می شنوید با صدای که اطرافیان می شنوند متفاوت است. این بدین معنی است اگر صدای خودتان را میخواهید بشنوید بهتر است از یک ضبط صدا کمک بگیرید. شنیدن صدای خودتان آن هم ضبط شده یکی از بهترین روش های تمرین خوانندگی در کل دنیا است و  به زیبا و نازک شدن صدا شما کمک میکند.

ضبط کننده صدای خود را انتخاب کنید و یک مکان آرام برای تقویت خوانندگی و آواز خواندن انتخاب کنید. هیچ وقت از این نگران نباشید که در حال تمرین خوانندگی، مورد قضاوت قرار بگیرید. صدای خود را ضبط و اشتباهات خود را برطرف نمایید. زیر زمین و گاراژ ها بهترین مکان ها برای تمرین خوانندگی است. نگران صدای بی کیفیت در ضبط نباشید چون این تمرین خوانندگی برای برطرف کردن اشتباهات خودتان بوده است.

بهتر است بدون صدای آهنگ آواز بخوانید ولی اگر نمی توانید اشکال ندارد صدای آهنگ را برای خودتان پخش کنید و سپس آواز بخوانید. شعر را برای خودتان بنویسید و سپس شروع به خواندن کنید.

بعد از این صدای خودتان را ذخیره کنید سپس گوش دهید و تمام ایرادات خود را یادداشت کنید. سعی کنید صدای که ضبط کردید را با بلند گو های مختلف یا هدفون گوش دهید. برای گوش دادن به صدای خودتان از باندهای ارزان استفاده نکنید و از بلندگو و هدفون های با کیفیت استفاده نمایید. همچنین چند بار آهنگی را که خواندید را گوش دهید.

اگر بعد از ضبط صدا آواز خود را گوش دادید و خوشتان نیامد بهتر است سبک آهنگ خواندن خود را تغییر دهید. حجم صدا در همه افراد مثل هم نیست و ما نمیتوانیم آهنگی را بخوانیم که هیچ تناسبی با حنجره و صدای ما ندارد. یک برنامه دانلود کنید تا با آن بتوانید صدای ضبط شده خودتان را تجزیه و تحلیل کنید. تست کنید که اگر آواز را بدون آهنگ بخوانید بهتر است یا خیر؛ سعی کنید اوج و پایین آهنگ را یکبار دیگر بخوانید و ایرادات خود را یادداشت نمایید، به طور مثال بنوسید چند نت بین اوج و پایین آهنگ شما وجود دارد. سپس آهنگی انتخاب کنید که متناسب با این نت باشد که برای شما مناسب است.

برای خانواده خود آواز بخوانید و یک آهنگ را انتخاب کنید که مناسب صدای شما باشد و از تکنیک های مناسب آواز خواندن استفاده نمایید. قبل از اجرا برای خانوادتان تمرین مناسب داشته باشید تا کاملا به آواز مسلط شوید. برای تمرین اتاقی را انتخاب کنید که صدای خود را در بهترین حالت بشنوید اتاق بزرگ بدون فرش و سقف بلند صدای شما را بهتر به گوش می رساند. اگر شما فردی عصبی و خجالتی هستید قبل از آواز خواندن روی آرامش خود کار کنید. پس از اجرای آواز از خانواده خود بخواهید نظر دهند. اگر در اجرا آواز موفق بودید و با اعتماد به نفس ادامه دادید وقت آن رسیده برای افراد دیگر و دوستانتان اجرا کنید.

همیشه بعد از اجرا آواز برای خانواده، مردم و دوستان خود انتقاد پذیر باشید. ناامید نشوید و اگر آواز خواندن را دوست دارید با یک مربی ادامه دهید تا آکورد های صدا شما را تشخیص دهد تا آهنگی بخوانید که مناسب صدای شما باشد و داشتن صدای خوب را یاد بگیرید.

چگونه عینک مناسب برای صورت گرد ، بیضی ،کشیده و.. را انتخاب کنیم ؟

چه بخوریم تا خوش صدا شویم ؟برای داشتن صدای خوب هنگام آواز خواندن عضلات و انقباضات دیافراگم، حنجره و گاهی بقیه اندام را تحت کنترل خود قرار می دهد حال شما باید بدانید چه خوراکی های برای شما مفید است تا صدای شما بهتر شود و یا با خوردن چه خوراکی ها صدای خود را حفظ کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

۱- شیر، ماست، پنیر و سایر لبنیات

اگر شما علاقمند به خوردن لبنیات هستید باید از خوردن آن قبل از تمرین و اجرا موسیقی جلوگیری کنید. خوردن لبنیات باعث رفلاکس و خارش در مری می گردد و موجب آسیب دیدن تارهای صوتی شما می شود. این مخاط صدای شما را ضخیم میکنند و باعث می شود صدای زیبایی شما خراب شود.

چگونه صدا برای خوانندگی زیبا کنیم

۲- شکر و فرآوری های شیرین

شکر، نوشیدنی های شیرین، غذاهای شیرین هم مانند لبنیات باعث زخیم شدن تارهای صوتی می شود و آنها را متورم می کند پس بهتر است اگر شما به زودی اجرا آواز دارید محصولات شیرین مصرف نکنید.

۳- محصولات کافئین دار

محصولات کافئین دار باعث خشکی تارهای صوتی می شود. وقتی تارهای صوتی خشک می شود حالت اضطراب به صدای شما وارد میکند. پس قبل از اجرا آواز از مصرف کافئین صرفه نظر کنید.

۴- شکلات

شکلات ترکیبی از شکر و کافئین است که همانطور که در بالا گفته شد باعث سفت شدن تارهای صوتی شما می شود. پس برای مدتی از شکلات هم دوری کنید.

۵- غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده هم باعث آسیب دیدن تارهای صوتی می شوند. قبل از شروع اجرا برای خوانندگی غذاهای شما پر ادویه و تند نباشد.

۶- آب سرد

حتما خوردن آب سرد لذت بخش است ولی آب خیلی سرد و گرم اثر منفی بر تارهای صوتی می گذارد. حجم عضلات و انعطاف تارهای صوتی را کم می کند.

۱- میوه های تازه

میوه ها از ارزش غذایی بالای برخوردارند پس بهتر است قبل از اجرا میوه های تازه بخوردید که سرشار از فیبر و ویتامین هستند. انرژی حاصل از میوه سریع تر می سوزند.

۲- مرغ و ماهی

مرغ و ماهی بخاطر اینکه چرب نیستند پروتئین بهتری برای بدن دارند و زودتر جذب می شوند و ویتامین های موجود در مرغ و ماهی باعث می شود مخاط گلو کمتر شود به همین علت باعث بهتر شدن صدای شما است. ویتامین A موجود در مرغ و ماهی در کلم و اسفناج و.. هم وجود دارد. پس قبل از اجرا خوراکی و غذاهایی مصرف کنید که ویتامین A دارند.

۳- آجیل ها

آجیل یک میان وعده عالی برای خوانندگان در بین آواز است و بخاطر نمکی که در آن موجود است باعث جلوگیری از خشکی گلو می شود.

۴- عسل و کره بادام زمینی

کره بادام زمینی بخاطر شکر کم و انژی زیادی که می دهد بهترین خوراکی برای خوانندگان است و به زیبا و نازک شدن صدا کمک شایانی میکند. خوردن یک قاشق عسل در چای اول صبح باعث بهبود عملکرد بهتر تارهای صوتی شما می شود و بخاطر مواد ضد آنتی بیوتیک باعث رفع باکتری های گلو می شود.

منبع : آی آر میکس

برچسباستعداد خوانندگی چگونه استعداد صدای خود را کشف کنیم چگونه صدای خوب داشته باشیم ؟ صدای خوب

طریقه نوشتن و نمونه نامه اداری برای سازمان ها و ارگان های گوناگون دولتی How …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

(function( timeout ) {
setTimeout(
function() {
var notice = document.getElementById(“cptch_time_limit_notice_65”);
if ( notice )
notice.style.display = “block”;
},
timeout
);
})(120000);Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA. 4  −   =  3 .hide-if-no-js {
display: none !important;
}


Downloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


صفحه نخستDownloads-icon


اخبارDownloads-icon


دانلود آهنگDownloads-icon


سبک زندگیDownloads-icon


مجله خودروDownloads-icon


سلامتDownloads-icon


آشپزیDownloads-icon


زیباییDownloads-icon


علمیDownloads-icon


ورزشDownloads-icon


آموزشDownloads-icon


چگونه عینک مناسب برای صورت گرد ، بیضی ،کشیده و.. را انتخاب کنیم ؟Downloads-icon


استعداد خوانندگیDownloads-icon


چگونه استعداد صدای خود را کشف کنیمDownloads-icon


چگونه صدای خوب داشته باشیم ؟Downloads-icon


صدای خوبDownloads-icon


Downloads-icon


Downloads-icon


آموزش کام آوردن قلیان به درستی و جلوگیری از سوختن توتونDownloads-icon


Downloads-icon


آموزش ۷ روش جلوگیری از سوختن لوازم برقی بر اثر نوسان و قطعی برقDownloads-icon


Downloads-icon


آموزش ۸ تمرین انگشت برای پیانو در خانه برای تقویت انگشتان دستDownloads-icon


Downloads-icon


آموزش تصویری نحوه عیب یابی و تعمیر پمپ آب خانگیDownloads-icon


Downloads-icon


آموزش ساده و تصویری ساخت تنباکو میوه ای برای قلیان در خانهDownloads-icon


Downloads-icon


آموزش تصویری ساخت اسلایم شفاف بدون بوراکس، اسلایم خوراکی و ..Downloads-icon


Downloads-icon


کاملترین آموزش نوشتن نامه اداری درخواست همکاری، کار، وام و.. به فارسیDownloads-icon


Downloads-icon


کاملترین آموزش نوشتن نامه اداری درخواست همکاری، کار، وام و.. به فارسیDownloads-icon


Downloads-icon


آشنایی با قانون و نحوه محاسبه شارژ آپارتمان برای هر واحد خالی و دارای سکنهDownloads-icon


Downloads-icon


روش درمان طبیعی ریزش مو مردان با شامپو، حنا، آلوئه ورا، چای سبز و .. در خانهDownloads-icon


Downloads-icon


چگونه لک های صورت خود را هنگام آرایش از بین ببریم؟Downloads-icon


Downloads-icon


تولید بومی سه مدل مرسدس در چینDownloads-icon


Downloads-icon


بیوگرافی ربکا قادری مدل و طراح + زندگی شخصیDownloads-icon


Downloads-icon


تماس با ماDownloads-icon

خانه » وبلاگ » آموزش آواز (گام به گام) » مطالب آموزشی آواز خوانی » 4 تا از بهترین تمرین های صداسازی برای تقویت هر چه بهتر شما

صدا سازی به مجموعه روش هایی گفته می شود که در آن باعث تقویت صدا می شود .به طور کلی می توان گفت که صدا سازی یعنی افزایش قابلیت های حنجره و آشکار کردن توانایی نهفته در صدا ها .تعریف دیگری که از صدا سازی بیان می شود این است که فرد بتواند از تمامی بازه های صوتی خود استفاده کند. زمانیکه شما در یک جمع هستید می بینید که کسی که صدای بهتری دارد از جذابیت بیشتری برخورداراست و هم چنین حرفش برش دارد .

تمرینات صدا سازی به دو دسته تقسیم می شوند تمرینات تنفسی و تمرینات تارآوایی. تمرینات تنفسی اساس صدا سازی است  اینکه چه زمانی بتوانیم نفس را نگه داریم و چه زمانی از آن استفاده کنیم خیلی مهم است واین نکته راباید در نظر داشت که در صدا سازی باید این دو تمرین با هم دیگر انجام شوند.

چگونه صدا برای خوانندگی زیبا کنیم

 

نکته مهم! با این بسته استثنایی آموزش آواز، آواز خواندن را بصورت اصولی، حرفه ای و سریع بیاموزید! (بدون نیاز به کلاس)

 

 

خوانندگی با صدای بم همشه طرفداران خاص خودش را داشته است . برای بم شدن صدا می بایست مدتی از خواندن با صدای بلند دوری کنید. انجیر تر یا خشک، مویز به ویژه مویزی که در روغن بادام خیس شده باشد بخورید.اگر زبری از بریده شدن زبان کوچک باشد باید آب انگور را با عسل بجوشانید تا کف کند سپس کف آن را گرفته و با آب گرم قاطی کنید و ابتدا غرغره سپس تناول نمایید.

همه مقالات مربوط به : آموزش آوازخوانی

منظور از قوی کردن حنجره صدای بلند یا فریاد نیست بیشتر منظور داشتن حنجره ای با بنیه و قدرت است بعضی از افرادکه خوانندگی می کنند بعد از مدتی تار های صوتی آنها از کار افتاده می شود ودیگر نمی توانند مثل قبل خوانندگی کنند و لی بعضی از افراد با اینکه از حنجره ی خود کار می کشند باز هم می توانند مثل قبل کار خود را ادامه دهند اینگونه افراد دارای حنجره ی پر قدرتی هستند. در مورد مطلب پر حجم کردن صدا می توان گفت که صدا زمانی پر حجم به نظر می رسد اگر خواننده در یک اتاق بخواند صدای او بر فضای اتاق احاطه داشته باشد و صدا از همه جای اتاق یکنواخت به گوش برسد. و اما در مورد تجویز خوراکی ها می توان گفت که بعضی از خوراکی ها هستن که روی صدای خواننده تاثیر مثبت می گذارند و بعضی دیگر روی صدای خواننده ثر منفی می گذارند وبا این حال باید فرد از خوردن بعضی از مواد غذایی پرهیز کند.

 

 

 

 

اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات مطرح کنید .

با سلام من خیلی دوست دارم کتاب های صوتی درست کنم ولی صدای خیلی ضعیف و سطحی دارم میخواستم ببینم برنامه ای دارید برای این منظور برای گویندگی ؟

اسم این استاد. موسی رسایی هستش

سلام و تشکر برای مطالب آموزنده شما و همینطور از زحماتی که در این مسیر میکشید
قسمتهای بعدی ویدیوی اول را چطور ببینم و نام این استاد چه کسی هست با تشکر فراوان

ویدئو های بعدی استاد رحمانی رو چطور و کجا دنبال کنیم؟

به سایت دلنوا مراجعه کنید.

درود ، خانم شیرخانی عزیز شما اگه دوست دارید آواز یاد بگیرید بهترین راه کلاس حضوری هستش ، اگه بخواید بنده میتونم کلاسهای استاد معتمدی بهتون معرفی کنم

برای داشتن صدای که مردم رو جذب کنه و قوی و صاف و رسا چه باید کرد؟

باید تمیرین کرد

من صدام ب نظر خودم جالب نیست ولی دوست دارم خوانندگی رو حداقل برای خودم و جمع هامون یادبگیرم اما صدام ی جاهایی گیر میکنه و لحنش یهو عوض میشه ک از گم اوردن نفسه . نمیدونم واقعا چجوری باید شروع کنم تمرین بکنم خوب بهتر میشه یا راهوار دیگ ای داره

رو صامت و مصوت ها کار کن با انواع گام ها از پایین به بالا حنجره راه بیفته

به نظر من اگه واقعا حس میکنید نفس کم میارید باید تمرین های مخصوص نفس رو انجام بدین واینکه موقع خوندن مدیریت داشته باشین رو نفستون. و یکباره و با هوای زیاد نفستون رو ترین بیرون

آخرین جملم ندین بیرون بود?

سلام. من دنبال خوانندگی نیستم صرفا میخوام صدای پر حجم و قوی داشته باشم. دوست دارم بصورت اموزشگاهی یاد بگیرم ایا جایی هست معرفی کنید

سلام دوستان.من یه مشکل دارم،نمیتونم با صدای اصلی خودم کار کنم.تقلیدی شده صدام.سلفژ هم رفتم،بنده خدا نتونست راهم رو تغییر بده.چه تمرین یا نکته ای رو انجام بدم که بتونم بهترین صدای خودم رو پیدا کنم.پیشاپیش سپاس از شما

به یه اهنگ سازی هماهنگ بشین که با صدای خودتون اهنگ بسازه اونوقت شما با رنگ وگام صدا خوت تمرین کنید تا عادت کنید

دوست عزیز شما با صدایی نه چندان بلند. مثل خواندن مقاله در کلاس منطورم در این حد بلند .روزنامه یا کتاب بخونید و سعی کنید کلمات رو با احساس همون کلمه یا جمله بیان کنید و در حد نه چندان زیاد بصورت اختیاری اغراق آمیز تلفظ کنید و با همون صدا بعد چند روز تمرین با پمپاژ از دیافراگم سعی کنید از نتهای پایین شروع بروی نت خوندن کنید .یادتون نره پمپاژ از دیافراگم بسیار مهمه .و سعی کنید به همراه نگهداشتن رنگ همون صدایی که میخوندید نت رو اجرا کنید و کم کم ویبر رو بهش اضافه کنید .حتما صدای خودتونه اگر این مساله هارو رعایت کنید و در ادامه میتونید با کمک همین دیافراگم و ویبر تحریر رو هم بهش آضافه کنید .و این رو هم درنظر داشته باشید بهمراه نفس گیری درست البته پمپاژ دیافراگم بهتون کمک میکنه تا نفس گیری تعدادش کمتر بشه اما باز باید رعایت بشه برای مثال جاهایی لازمه با نفس کاملا پر خونده نشه و خیلی جاها نیازه که اصلا نفس خالی نخونید منظورم با انتهای هوای داخل شش هاست .موفق باشید

میخواهم هنجره خوبی برای آواز خوانی مداحی داشته باشیم

سلام من صدام خیلی خوب بود یعنی توکار خوندن بودم امایک سالی میشه که صدام گرفته اصلا بالا نمیاد انگارحنجرم قفل شده .به نظرتون چیکار باید کنم

دقیقا منم همین مشکلو دارم . احساس میکنم حنجرم کاملا از بین رفته اعتماد به نفسم اومده پایین . چی کار کنیم ؟

سلام همنام😃🖐
منم همینطوری شدم قبلا صدامو میکشیدم یا کم و زیاد میکردم برای خودم میخوندم اصلا مشکل نداشتم ولی الان یه سالی هست اصلا انگار این حنجره مال من نیس تا میام صدامو کم و زیاد کنم یا بکشم گلوم میگیره یا نفس کم میارم یا خلط میاد تو گلوم یا صدام قطع میشه یا سرفم میگیره.
چیزی که حس میکنم اینه که انگار تار های صوتیم سنگین شده یه چیزی سنگین شدنشون شده و نمیذاره درست لرزش داشته باشن و صدای خوبی تولید کنن.
با توجه به رشته خودم و چیزایی که چن دقیقه پیش داشتم از اینترنت میخوندم از یه دارویی گیاهی به اسم روتارین میشه استفاده کرد که با آب ولرم باید قاطی کنیم و بخوریم چای سلز هم برای تقویت صدا خوبه،از غذاهای خیلی سرد یا گرم نباید استفاده کنیم،غذاهلی چرب و ترشی جات و لبنیات هم نباید مصرف کنیم چیزیکه خیلی توصیه شده آب هست که مصرف بشه مخصوصا صبح ها
این پیج اینستام هست لطفا اگه مورد جدیدی یاد گرفتی به منم یاد بده مرسی❤
Instagram:Arsin Irani

شما دچار بیماری هماتوم شدی (پارگی مویرگهای خونی تارهای صوتی
) همون بیماری که ادل خواننده معروف انگلیسی به اون دچار شده

سلام خسته نباشید….من صدام برا خوانندگی خوبه و زیاد میخونم….ولی مشکلم اینه گام بالا در حد ۲۰دقیقه بیشتر نمیتونم بخونم و صدام نمیاد بالا دیگه….بنظرتون برای بالا رفتن گام صدام چیکار باید کنم

چطوري ميشود سي دي اين دروس را تهيه كرد چون من نميتوانم به كلاس برومو

چگونه صدا برای خوانندگی زیبا کنیم

دوست گرامی از اینجا تهیه فرمایید

سلام من میخام یک صدا خواننده گی داشته باشم البته حالا صدام یک ذرهغور است چکار کنم صدایی خواننده گی داشته باشم

من کلاسهای استاد احدکشاورز رو درشیراز توصیه میکنم ایشون فوق العاده روش جالبی درآموزش آواز وصداسازی دارن

سلام میشه اموزش سلفژ رو هم بگین

سلام دوستانی که گفتند صدا شون بالا نمیاد قفل شده فقط یک دلیل داره اونم فشار اوردن و زور زدن موقع خوندنه یا این که تمرین رو اشتباه دارید انجام میدین صدا تون برمیگرده ولی باتمرین درست

درود بر شما. و خسته نباشيد
من يك سوال دارم خدمت شما
من صدام خوب نيست ،و تازه كلاس صدا سازي ثبت نام كردم و آيا با تمرينات زياد ميشه صدا رو تغيير داد و از حالت ازار دهنده دراورد؟و آواز خوند؟

بله میشه من هم صدام خوب نبود و هم یه خورده لهجه ترکی داشتم که با تمرینات متعدد تونستم این مشکلمو حل کنم ، فقط باید اصولی پیش برین و تمرین کنین

سلام دوست عزیز ابولفظل
بنده هم دقیقا همین مشکل و دارم میشه لطفا راهنمایم کنید ؟

با سلام و تشکر از مطالب خوب و آموزنده تون
یک زمانی صدای خیلی خوبی داشتم و وقتی آواز میخوندم همه رو به خودم جذب میکردم ولی الان دیگه صدام مثل قبل نیست و خیلی این موضوع آزارم میده خیلی دلم میخواد صدای خودمون ترمیم کنم اگر راهی هست دارویی هست و یا تمرینی لطفآ بهم بگید سپاسگزارم

با سلام
بنده کرد زبان هستم و از کردستان
صدام بد نیست و اکثر افراد موقه خوندنم تایید میکنن و چندبار هم آواز خوندم و برای خواننده های مطرح کرد فرستادم و کاملا تایید کردن. منتهی جهت بهتر شدن و اصلا برا مطرح کردن خودم و صدام چه کاری لازمه انجام بدم.. ممنون

معمولا هرکسی صدایه منحصر به فرد خودشو داره ، اینکه میگن یه نفر خوش صداس اکثر اوقات جمله درستی نیست ، میشه گفت که چقدر خوب بلده صحبت کنه
برای خوانندگی هم باید خوندن بلد بود .
باید بدونی چطور میشه از صدا استفاده کرد.

سلام من صدام خوب نبود ولی هروز یه ترانه را زم زمه میکردم الان خیلی فرق کرده البته میگن بهتر شده ولی کافی نیس

سلام خدمت استاد گرامی من پسر هستم 15 سالمه از بچگی توی شهرتسان قروه(کردستان) زندگی کردم کمی بزرگتر شدم ب همدان اومدم پدر مادمم کردی صحبت میکنن الان ی جورایی چند نوع لحجه رو باهم قاطی کردم چکار باید کنم لحجمو درست کنم صدامم پشت تلفن نازک میشه

لطف میکنید از جوابمو ب ایمیلم ارسال کنید

سلام خدمت همه عزیزان من تو مدح خوانی مشکل دارم نمیدونم چجوری صدامو کنترل کنم.
تو خواندن حس نداره صدام
ممنون میشم اگه راهنماییم کنین.
برای تمیرین کردن هم نمیدونم باید چیکار کنم از کجا باید شروع کنم یا اصلا چیرو تمرین کنم
ممون از همتون
یاعلی

من هم خوانندگی هم مداحی میکنم که واسه صدا سازی همه جوره آموزش دوس دارم ببینم

آقا من اون یه تیکه برای بم شدن صدا رو که نوشته شده اگه زبری از بریده شدن زبان کوچیک باشد رو نفهمیدم یعنی چی؟
۲ برای بم شدن چیکار کنیم؟

یک پیشنهادبرای دوستانی که نفس کم میارن با یه تیکه شلنگ با بتری نوشابه درست کنن مثل قلیون داخلش عرق نعنا بریزن ومکش هوارا باشلنگ بگیرن وآروم آروم خارج کنن به این صورت هوابارطوبت عرق نعنا به ریه برخورد میکنه حتی اگرریه هم براثر سیگار مشگل پیداکرده باشه سالم میشه واقا اگر ادامه بدهید ریه میشود مثل ریه کودک صداتون فوقلاده ساف وشفاف خوهد شد

تنفس صحیح هر سایت یه جور توضیح میده ، تنفس صحیح دیلفراگم چطوریه؟

صدای خوب مادر زادیه چرت پرت نگید سلفژ فقط 20درصده

آب انگور رو بجوشونیم که نجس میشه.نمیشه؟( برای باز شدن حنجره)

سلام من میخوام خوانندگی یاد بگیرم ولی نمیدونم چجوری لطفا راهنمایی کنید یا اگه کلاسی چیزی هست به من معرفی کنید. ممنون♥️♥️♥️❤️👑

بنده از نظر خودم و اطرافیانم صدای خیلی خفنی دارم و نویسنده خوبی هم هستم ولی هیچ سرمایه ای برای این کار ندارم که در حد صدام باشه چون واقعا هزینه ها برای خوانندگی خیلی خیلی زیاده و این مشکل منه و امیدوارم برای من یه سرمایه گذار پیدا بشه و یا ایشالله در سری بعدی عصر جدید شرکت کنم ولی فک نکنم عصر جدید منو قبول کنه چون سبک من هیپ پاپ هستش

درود داداش تو که همچین سبکی میخونی تو عصر جدید به چشم دشمن بهت نگا میکنن نه هنرمند کار کن پول در بیار یا استعدادت رو نشون بده تا یک سرمایه گذار پیدا کنی ولی در هر حال کار ساده‌ای نیست تو باید خیلی تلاش کنی

درود . دوست عزیز جهت هرگونه کمک و مشاوره رایگان و همکاری با کمپانی ما میتونین به پیوی بنده مراجعه کنین
درسبک رپ . پاپ . هیپ هاپ و دیسلاو میتونم کمک و مشاوره بدم و باهاتون یه همکاری توپ در مورد آهنگ داشته باشیم . درضمن اگر استعداد داشته باشین اهنگ هاتون رو تو سایت ها پخش کنم
منتظرت حضور گرم هستم
اگه استعداد داشته باشی و بچه پایین باشی کمکت میکنم
تلگرام : TIDEN_RECORD

سلام من اهنگ های خارجی رو خیلی خوب وباجذبه. می خونم وحشتی جاهایی که صدا بوزیر میشه اما وقتی میخوام ایرانی بخونم تحریرالوسیله تونم خوب بکشم چکار کنم

سلام من صدا یه خش عجیبی داره باید چیکار کنم
کمکم کنین دوستان .

سلام
آیا تمرین صدا برای خوانندگی و گویندگی فرق داره. من به دنبال تقویت صدا برای صحبت کردن هستم نه خوانندگی. میترسم تمرینهای اشتباه داشته باشم. مثلا گفتی صدا در داخل سر باید باشه در خوانندگی یا گویندگی؟
متشکرم

سلام به استاد.
ممنونم بابت تمام تمرين هايي كه به ما ميدهيد.
ببخشيد من يك سوال دارم
من 13 سالمه صداي من الان خوب نيستش
من از اين ميترسم كه ممكنه كه صدام بهتر بشه
مثلا امكان ندارد كه من در سن 20 سال همين صدا را داشته باشم.

سلام خسته نباشید من یه دخترم و صدای خیلی بم دارم و استاد گیتارم به من گفته صدای بمی دارم میخوام یه کم صدای متوسط و خوبی داشته باشم و حتی برای خوانندگی چه تمریناتی بکنم ؟

سلام ، خیلی ممنون از تمریناتتون من خواننده ی دیس لاو هستم ، از وقتی این تمرینات رو انجام میدم صدام بهتر شده

سلام من وقتی صدا نکن ضبت میکنم خوب نیست و تکنیک ها مثل نفس دیگفراگمی نمی فهمم چیه لطفا راهنمایان کنین

سلام چطور میشه این بیماری هماتوم که گفتید رو برطرف کرد؟ منم همیطوریم ولی قبلاتمرین نداشتم ؛ یه چند وقتی میشه تصمیم گرفتم تمرین کنم ولی تازگی ها صدام وقتی با چیزی میخونم اینجوری میشه و یهو میگیره و خلط میاد تو گلوم یا نفس کم میارم ؛ آیا باید به دکتر مراجعه کنم؟؟

صدام بده ضعیفه باید چکارکنم

من هر وقت می خواهم مداحی بخانم استرس یه وقت میاد منو می گیره ولی خیلی تمرین می کنم ولی همش استرس منو می گیره . می شه بگید چکار کنم؟

سلام.من صدام وقتی میخونم انگاردارم ازروکتاب میخونم هرکارمیکنم باصوت بخونم نمیشه.چیکارکنم؟لطفا کمکم کنید

سلام من خیلی به گویندگی علاقه دارم و دوس دارم این کارو شروع کنم میشه راهنماییم کنید

سلام من دخترم ولی دارم تغییر جنسیت میدم.صدام نه خیلی نازکه نه کلفت ولی میخوام صدام کاملا پسرونه بشه.باید چی کار کنم؟
برای دختر ها هم آواز خوندن کمک میکنه که صدا پسرونه بشه؟

سلام می خواستم بدونم که چه گونه صدا را باز کنیم و چه گونه دم و بازدم کنیم من توی این فیلم ها منظور رو نمی فهمم

سلام می خواستم بدونم که چه گونه صدا را باز کنیم و چه گونه دم و بازدم کنیم من توی این فیلم ها منظور رو نمی فهمم ۰۰

با سلام من صدام خوبه و کارهایی که گفته بودین انجام دادم و خیلی تاثیر داشت ولی صدای من بعضی وقتا مبارزه چیکار کنم ؟

سلام من دو یا سه سالی هستش که صدام دو رگه شده به حاطر بلوغ و الان صدام بم شده و نمیتونم صدای زیر رو با تار های صوتیم ایجاد کنم انگار صدام میگیره راه حلی هست که بشه روی این یکم کار کنم؟

درود رفیق من هم همینطور هستم و فقط میتونم از صدای کلفت و متالم استفاده کنم فکر کنم بلوغت تموم بشه درست میشه در کل تو دوران بلوغ صدا خیلی داغون میشه ولی درست میشه فک کنم

سلام چقدر این تمرین ها اثر گذاره

سلام چرا بعد از خواندن صدا ی ما می‌گیرد؟

سلام من میخوام سبک کی پاپ بخونم خب قبلا صدام شبیه سارن خواننده ی ایرانی بود اما الان جدیدا اهنگاشو میخونم همه میگن صدات تغییر کرده و من 19 سالم هست اگه کمکم کنین ممنونتون میشم.💜

سلام من به نظرم صدام خوبه و همین طور زیر است یکی از مشکلات من قدرت صداست وقتی صدام از یک حدی بلند تر می کنم انگار یک خراشی تو صدام ایجاد می شه باید چیکار کرد

ماشالله همه میخان خاننده شن رانندگیم شغل بدی نیستا😂😂

سلام من کاوریست هستم هر وقت با صدای خواننده میخونم سعی میکنم صدامو تغییر بدم و شبیه خواننده کنم صدامو و همیشه بقیه هم بهم میگن که صداتو تغییر نده میشه چند تا راهکار بگین تا بتونم کنترلش کنم
بعدم خیلی گرم میکنم قبلا از اینکه بخونم باز هم میبینم صدام خوب گرم نشده
میشه کمک کنید
ممنون میشم

درود خسته نباشید یک سوال داشتم این تمرین ها فقط برای آواز و سبک های پاپ هست یا برای سبک های دیگه مثل هیپ هاپ یا متال هم به کار میره

سلام
من خیلی دوستدارم که گوینده خبربشم چون درخودم می بینم وحس می کنم ویژگی هاشو دارم
میشه راهنماییم کنید کجابایدبرم وچکارکنم

استاد خیلی ممنون از همایتون

سلام
من یک فرد معمولی با یک حنجره ی معمولی هستم
میخوام خواننده بشم
چقدر زمان میبره که من به یک خواننده عالی و بدون ایراد تبدیل بشم(لطفا حدودا یک زمانی رو اعلام کنید)
من ۱۵ سالمه

سلام من وقتی همراه خاننده میخونم صدام خیلی خوبه ولی وقتی تنها میخونم صدام خراب میشه مشکل چیه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

هنرفردی

سلامتی-زیبایی

یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان آلمانی

© استفاده از مطالب ســازیها تنها با کسب اجازه از مدیریت امکان پذیر می باشد.

خانه » وبلاگ » آموزش آواز (گام به گام) » مطالب آموزشی آواز خوانی » 10 ترفند بسیار ساده برای اینکه صدای خوانندگی سالمی داشته باشیم

برخی از افراد ساعت‌ها وقت را در باشگاه صرف رسیدن به تناسب اندام می‌کنند. ولی چه کسی بیشتر از خوانندگان و بازیگران نگران صدایش است؟ به گفته نورمن هوگیکیان در دانشگاه سیستم سلامت میشیگان باید مراقب صدایتان باشید.

به گفته نورمن هوگیکیان:« صدایتان، سفیر شما در دنیای بیرون است. شخصیت و احساسات شما را به تصویر می‌کشند. مردم براساس صدایتان شما را ارزیابی می‌کنند پس باید در حین صحبت کردن یا آواز خواندن به شنیده‌های دیگران فکر کنید. مشکلات صدایی، اثر شگرفی روی زندگی شما دارند».

طبق گزارش آکادمی بیماری‌های گوش و حلق و بینی در حدود 7 میلیون آمریکایی به نوعی اختلال صدایی مبتلا هستند.

هوگی کیان و همکاران 10 نکته‌ی زیر را برای روی فرم نگه داشتن صدایتان ارائه کرده‌اند:

چگونه صدا برای خوانندگی زیبا کنیم

به گفته پژوهشگران، گرم کردن صدا فقط مخصوص خوانندگان نیست و قبل از ورزش هم، گرم می‌کنیم پس قبل از تکلم هم به گرم کردن صدا فکر کنید. گرم کردن‌های ساده و روزانه:

چطور صدای خود را برای آواز بهتر تربیت کنیم؟ چند نکته ساده و مهم

چند تکنیک ساده برای اینکه با صدای بلندتر و واضحتر آواز بخوانیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

هنرفردی

سلامتی-زیبایی

یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان آلمانی

© استفاده از مطالب ســازیها تنها با کسب اجازه از مدیریت امکان پذیر می باشد.

اشلی صادقی هستم متولد زمین و دوستدار آن. نویسنده محتوا

اکثر خوانندگان حرفه ای درس می خوانند ، اما اگر شما نمیتوانید این کار را بکنید و به یک مربی آواز حرفه ای دسترسی ندارید یا به طور کامل دسترسی ندارید ، مواردی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا خوانندگی را به تنهایی یاد بگیرید. با داشتن صدای خوانندگی خوب ، باید قبل از آواز خواندن کنترل خود را حفظ کنید.

صدای خود را ضبط کنید ، چندین بار گوش دهید ، اشتباه کنید ، اجازه دهید دیگران گوش دهند و آنها می توانند راحتتر نظر دهند تا صدای خواننده شما به تدریج بهبود یابد.

تارهای صوتی ضعیف به این معنی است که نکات بالا را خیلی خوب نمی توانید انجام دهید. مامان …. هوم …….. همین کار را به جای دو نت روی نت های مختلف انجام دهید …. و بعد از آن حداقل چند دقیقه صبر کنید.

در مواقعی که نیاز به خواندن با صدای بالا دارید ، خیلی سخت نگیرید ، آرام باشید و اجازه دهید صدای خود را به آرامی و به آرامی بلند کند. اما اگر صدایتان باید بلند باشد کنترل خود را حفظ کرده و نگه دارید. یادداشت بدی دریافت خواهید کرد

چگونه صدا برای خوانندگی زیبا کنیم

نه منجمد و نه گرم و بسیار گرم ، این برای تارهای صوتی مفید است زیرا به راحتی آنها را مرطوب می کند و باعث تمیز شدن مخاط یا مخاط می شود. آب سرد تارهای صوتی و گلو را شوکه و تقویت خواهد کرد.

تنفس عمیق را برای دیافراگم خود عادت قرار دهید – تنفس عمیق را روزانه انجام دهید ، به جای اینکه آرام آرام نفس بکشید و هوا را درون قفسه سینه خود ببندید ، بنابراین اگر نفس بکشید نفس عمیق بخشی از عادت شما می شود. شکم پایین ، نه قفسه سینه ، منبسط می شود.

در نوشتن و یادداشت های منظم ، عبارات اغلب با کاما یا سایر علائم نگارشی مرتب می شوند ، اما ممکن است علائم نگارشی نباشد. قبل از شروع به خواندن شعر را مرور کنید و این علائم را در جای صحیح آنها بیاموزید و بین این علائم نفس بکشید ، باید تنفس را تمرین کنید تا بتوانید بدون تنش ، نفس نفس زدن یا چشمک زدن آواز بخوانید.

هنگام آواز خواندن ، صدای خود را ضبط کنید تا ببینید آیا صدای شما زیبا و پر سر و صدا است. با ذهن باز به صدای خود گوش دهید و اگر واقعا خوب به نظر نمی رسد ، خود را متقاعد نکنید که همه چیز خوب است.

سعی کنید زمان و بیان عبارات خود را با مدل های مختلف تن ، لهجه ها و سبک های قفسه سینه و بینی بهینه کنید تا آنچه را که برای شما مناسب است بدست آورید و دوست خوبی داشته باشید که بتواند انتقادات سازنده ای داشته باشد. به شما کمک می کند

به آواز خواندن مردم نگاه کنید ، که ممکن است در ابتدا آزار دهنده باشد ، اما با تمرین به آن عادت می کنید. اگر نگاه کردن به شخصی باعث عصبانیت شما می شود ، سعی کنید به پیشانی یا شانه های او نگاه کنید و حتی می توانید قبل از اجرای نمایش در مقابل مردم ، در مقابل آینه تمرین کنید.

قبل از هر کاری جلوی دوستان ، خانواده یا شخصی که با او احساس راحتی می کنید دویدن را امتحان کنید. اعضای خانواده اغلب سعی می کنند با مهربانی پاسخ دهند و نظرات واقعی خود را ابراز نکنند در حالی که دوستان صمیمی آزادانه نظرات خود را به ما می گویند ، آماده باشید گاهی به خود بخندید.

وقتی اشتباه می کنید ، نشان دادن اعتماد به نفس با یک لبخند کوچک می تواند سرگرم کننده باشد ، اما می تواند یک ضربه بزرگ نیز باشد.

استعداد مفید و موثر است اما پشتکار از اهمیت بیشتری برخوردار است. به کار خود ادامه دهید و کیفیت و لیست مشاغل خود را ارتقا دهید. به یادگیری و توسعه تکنیک های صوتی ، قدرت صدا و حضور در صحنه ادامه دهید.

برای یادگیری فروش آهنگ خود. با مخاطب ارتباط برقرار کنید. قرار دادن دست روی قلب خود ، اشاره به آسمان ، یا کمی قدم زدن در لحظات مناسب واقعی ، یا حتی اندکی غم و اندوه در صدای خود ، گاهی شوخ طبعانه شوخ طبعی که متناسب با هر آهنگی باشد می تواند بسیار موثر باشد.

منبع : نمناک

اشلی صادقی هستم متولد زمین و دوستدار آن. نویسنده محتوا

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

آیا داشتن یک صدای خوب برای خوانندگی کافی است؟

بگذارید تکلیف یک چیز را اول مشخص کنیم. داشتن صدای رسا یا حتی زیبا لازمه خوانندگی نیست. هر کسی می‌تواند با یادگیری تسلط بر صدا، نفس و داشتن پایه‌ صحیح و اصولی صوت خود را بدل به آوازی زیبا و اصولی نماید. اغلب افراد فکر می‌کنند که داشتن صدای آواز خوب  با صدای صحبت خوب متفاوت است. حقیقت این است که مغز ما بین حرف زدن و آواز خواندن تمایزی قائل نمی شود: موقع آواز خواندن دقیقاً همان کارهایی را می‌کند که زمان صحبت کردن انجام می‌دهد. ولی چرا خیلی از افراد، از شنیدن صدای ضبط شده ی خود بیزار هستند؟ صدایی که در لحظه صحبت کردن از خودمان می شنویم با صدایی که ضبط می‌شود تفاوت دارد و صدایی که ضبط شده صدای اصلی است.

برای مشخص‌تر شدن این قضیه، بگذارید مثالی بزنیم. آیا هر کسی که دوست دارد ساز بزند، نوازنده محسوب می‌شود؟ انگشت، دست و سایر ابزارهای لازم را که دارد، اینطور نیست؟ برای این‌که بدل به یک نوازنده حرفه‌‌ای شویم نیاز به آموزش، تمرین و ممارست داریم. پس چرا باید صدا، که زیباترین و حساس‌ترین ساز موسیقی به شمار می‌آید، تفاوت داشته باشد؟ بدون آموزش و تمرین، چطور استعداد و عشق یک نفر در صدایش می‌تواند شنیده شود؟ البته یک تفاوت بزرگ بین نوازندگی و صدا سازی وجود دارد. و آن این است که ساز ها از قبل برای ایجاد صدایی زیبا طراحی و ساخته شده اند .در حالی حنجره ما با وجود خلقت شگفت انگیزش احتمالاً سال‌هاست که بد استفاده شده و شکل گرفته است که باید به آن غلبه کنیم .

 برای به دست آوردن یک صدای خوب، نیاز به آموزش و تمرین داریم. پایه و اساس این تمرین‌ها، صداسازی است. با صداسازی همه افراد می‌توانند صدای بهتری برای صحبت و حتی آواز داشته باشند. با فراگیری نفس‌گیری درست دیافراگمی و تمرین‌های گرم کردن صدا، می توان به صدای خوبی دست یافت. نیاز به استمرار، دقت، تمرین زیاد و جدی گرفتن تمرین‌‌های صداسازی است. صداسازی ساخت یک صدای جدید نیست بلکه ساخت صدایی است که به علل مختلف طی سال‌ها ضعیف، تخریب یا از رشد آن جلو گیری شده است. در واقع صداسازی سواد استفاده از حنجره است . صداسازی فقط برای خوانندگی به کار نمی‌رود، سخنرانان، بازیگران و گویندگان نیز به تمرین‌های صداسازی نیاز دارند. هر کسی که شغلش باعث می‌شود که پشت میکروفن قرار بگیرد، به صداسازی نیاز دارد.

در آموزشگاه آبی رود، ما مجموعه‌ای کامل از دوره‌های صداسازی به صورت دوره‌ صداسازی  آواز پاپ و کلاسیک و صداسازی آواز ایرانی به هنرجویان ارائه می‌دهیم تا این ساز ظریف و حساس را بتوانند به خوبی کوک کنند. دوره‌های صداسازی شامل تمرین‌های نفس‌گیری، کشش نت‌ها، رزونانس، ایجاد تحریر (تکی، دوتایی، سه‌تایی، چهارتایی)، تحریرهای متصل و منفصل، گام‌ها، تحریر گام‌ها، تحریر در مصوت‌ها، تحریر ملودیک و غیره می‌شود و در مراحل پیشرفته‌تر دوره آمادگی اجرای صحنه‌ای به هنرجویان حرفه‌ای نحوه مراقبت و نگه‌داری از صدای خود برای کنسرت‌ها و اجراهای زنده آموزش داده می‌شود.

چگونه صدا برای خوانندگی زیبا کنیم

 

 

تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، خیابان امینی،پلاک 1، واحد 1

88100551

88100552

چگونه صدا برای خوانندگی زیبا کنیم
چگونه صدا برای خوانندگی زیبا کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *