چگونه صورت خوش فرم داشته باشیم

 
helpkade
چگونه صورت خوش فرم داشته باشیم
چگونه صورت خوش فرم داشته باشیم

زیبایی به مجموعه ای از خصوصیات گفته می شود که احساس خوشایندی را در ذهن به وجود آورد و باعث جذابیت شود. به زبان دیگر هر چه صورت یک فرد به ظاهر انسانی نزدیکتر باشد، زیباتر به نظر می رسد. هر چه یک صورت با طبیعت هماهنگی و توازن بیشتری داشته باشد، جذابیت افزونتری خواهد داشت چون سلامت، زنده بودن و شادی و خوبی را به نمایش می گذارد. لاغر شدن صورت از آن دست مشکلاتی است که کمتر کسی هست که آن را تجربه نکرده باشد. بسیاری از ما با کوچکترین تغییر دربرنامه و رژیم غذاییمان با لاغری صورت روبه رو می شویم. کافی است تمرینات سنگین ورزشی را از سر بگیریم تا در کوتاهترین زمان ممکن جذابیت و زیبایی صورتمان را از دست بدهیم. لاغر شدن صورت یکی از شایعترین مشکلاتی است که غالب مردان و زنان در سراسر جهان با آن روبه رو هستند و برای درمان آن تلاش می کنند.

بخش اول :عادات غذایی و نقش تغذیه سالم بر شادابی پوست

توصیه های دکتر گیتا فقیهی استاد گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای مراجعه کنندگانی که خواهان چاقتر شدن صورت و فرم دهی گونه های خود هستند تغییر عادات غذایی، استفاده از مواد غذایی طبیعی در وعده های غذایی خود ، درمان های دارویی و فیزیکی جهت زیبایی هرچه بیشتر می باشد.
استفاده روزانه و گنجاندن مواد غذایی طبیعی همچون بادام، بادام زمینی، گردو، پسته خام، میوه هایی همچون آناناس، موز،آلوئه ورا، خرما، مویز مصرف غلاتی همچون سویای بو داده در میان وعده ها و گاها استفاده از این مواد در وعده غذایی اصلی باعث ایجاد چهره ای جذاب و توپر بعد از استفاده متناوب و دوره ای می گردد. عسل، شیر، کشک و ماست ۳ % چربی همراه با وعده های غذایی طبخ شده می تواند باعث چاقتر شدن صورت و برجسته شدن گونه ها درنتیجه سلامت و جذابیت افرادی گردد که خواهان زیبایی بیشتر هستند.
در وعده های غذایی روزانه مصرف پروتئین ها نظیر سفیده تخم مرغ – گوشت قرمز یا سفید هم به افرادی که دارای صورت لاغری هستند کمک می کند که نواقص ناشی از لاغری آنان به مرور زمان برطرف گردد.
استفاده از برخی جوشانده های طبیعی بعنوان نوشیدنی در طول روز سبب آرامش اعصاب و کاهش تنش های عصبی گردیده و جوشانده هایی نظیر تخم رازیانه یا دمنوش بابونه و گل گاو زبان، اسطوخودوس، سنبل طیب، نعناع وحشی را بصورت ترکیبی و همراه با قندهای طبیعی نظیر خرما، توت و مویز، نیز برای رسیدن به خوش فرمی صورت کاملا کارساز خواهد بود.
برای افرادیکه علاوه بر لاغری صورت، پوست خشک و کم آب دارند لبنیات نظیر شیر طبیعی، سرشیر، خامه پرچرب و کشک را نیز توصیه می کنند. اینگونه افراد بهتر است تخم مرغ کامل را نیز حداقل هفته ای چهار نوبت استفاده کنند.
در دوره درمانی بهتر است نوشیدن زیاد آب را فراموش نکنید، آب میوه و سایر مایعات بهترین و کم هزینه ترین راه برای لطافت پوست و چاقی گونه های صورت است. همچنین تحرک و ورزش به خصوص ورزش های هوازی و دویدن در حد توان به داشتن
صورت شاداب، پوستی شفاف و فرم دهی حواشی صورت کمک می کند.

بخش دوم: درمانهای کلینیکی موثر جهت شادابی و جوانسازی صورت

برخی از افراد مایل هستند با درمان های کلینیکی به جذابیت بیشتر در ناحیه صورت خود برسند. توصیه به اینگونه افراد راهکار های متفاوتی است که بنابر شرایطی همچون سن، نوع و جنس پوست، نوع درخواست و میزان تغییراتی که خود مراجعه کننده از پزشک معالج دارد، بستگی دارد.
گونه گذاری می تواند ظاهر زیبا و جذاب چهره ی شما را باز گرداند روش هایی که برای گونه گذاری پیشنهاد می شوند عبارتند از:

چگونه صورت خوش فرم داشته باشیم

تزریق چربی و PRP

تزریق ژل های حجم دهنده (فیلرها)

RF فراکشنال (RF-NEEDLE)

تکنیک لیفت صورت با نخ

تزریق چربی:

اگر صورتی لاغر و استخوانی دارید تزریق چربی برای شما مناسب خواهد بود البته این در صورتی است که ذخیره ی چربی لازم برای برداشت و تزریق در صورت را داشته باشید در تزریق چربی معمولا از محل هایی که دارای بافت ذخیره ی چربی هستند مانند کنار خارجی ران ، شکم یا پهلوها ،چربی مورد نیاز برداشت شده و پس از آماده سازی به محل های مورد نظر در صورت بویژه در گونه ها و خط خند ه تزریق می شود.
معمولا چربی بیش از میزان مورد نیاز برای تزریق در یک جلسه برداشت می شود و چربی اضافه ذخیره شده و در جلسات ترمیم به فواصل حداقل دو ماه تزریق می شود. در این روش علاوه بر گونه می توان در کل نواحی مورد نیاز در صورت این تزریق را انجام داد. از مزایای این روش می توان حجم دهی به میزان بالا، ارزان بودن، در دسترس بودن و استفاده از مواد خود بدن را متذکر شد. در صورتی که از لاغری کل صورت در رنج هستید این روش برای شما بسیار مناسب خواهد بود. گاهی همراه با سلول های چربی برداشته شده، پلاسمای غنی از پلاسمای خود شخص که در کلینیک یا آزمایشگاه فرآوری و آماده شده است، تزریق می گردد که غنی از فاکتورهای رشد بافتی می باشند.

تزریق ژل:

این روش برای افرادی که صرفا از لاغری موضعی در یک ناحیه از صورت مانند استخوانی بودن گونه در رنج هستند قابل انجام است. مناسب ترین ژل ها برای تزریق، ژل های اسیدهیالورونیک هستند که قابل جذب بوده و تقریبا هیچ عارضه ی جدی به نجای نمی گذارند. استفاده از ژل هایی با ماندگاری بسیار طولانی تحت عنوان پاژ یا ژل های ارزان قیمت و بی کیفیت می تواند عوارض ناخواسته ماندگار به جا گذارد اینگونه ژل ها در بسیاری از نقاط دنیا ممنوع شده اند. بنابراین در صورت تمایل به تزریق ژل برای گونه گذاری توصیه ی اکید ما صرفا ژل های و فیلرها استاندارد و با کیفیت ترجیحا از جنس اسید هیالورونیک و پارافین می باشد که سازگاری بیشتری با بافت های صورت دارد.

RF فراکشنال:

این روش برای افرادی که از افتادگی گونه و پیدایش خط خنده شاکی هستند و صورت آنها حجم مناسب را دارد توصیه می گردد. با انجام چند جلسه RF فراکشنال با کلاژن سازی و سفتی پوست افتادگی های موضعی رفع شده و گونه هایی زیبا  و برجسته و خوش فرم خواهید داشت.

تکنیک لیفت صورت با نخ:

تکنیک جوانسازی، بر مبنای جاگذاری نخهای آهسته جذبشونده PDO  در زیر پوست هست. این نخ ها به تدریج و طی چهار تا شش ماه تحلیل رفته و سرانجام ناپدید خواهند شد، اما در این مدت، تکثیر سلول های فیبروبلاست (سلول های سازنده الیاف کلاژن و الاستین که مسئول ایجاد و حفظ شکل و استحکام بافت ها هستند) و ساخت وساز کلاژن و الاستین و گسترش و نوسازی عروق را در پیرامون خود به شدت تحریک می کنند.
تکنیک جوانسازی با نخ موجب می شود تا پوست آویخته را کشیده تر، جوانتر، هموارتر و شفافتر شود. چین و چروک ها محو شده، منافذ پوست ریزتر و باریکتر می شوند، قسمت های آویزان شده پوست استحکام یافته و درنهایت لیفت مناسب و بادوام ایجاد می شود. در هر ثانیه حضور این نخ ها در پوست، ساخت رشته های کلاژن (رشته های جوانی) صورت می گیرد لذا یک جوانسازی و پیشگیری از پیری را طی یک یا دو جلسه درمانی خواهید داشت.

بخش سوم: تاثیر ویتامین ها و مکمل های دارویی بر سلامت و شادابی پوست

متخصصان پوست معتقدند، به طور کلی برای داشتن پوستی سالم و صورتی شاداب استفاده از ویتامین های خوراکی یکی از بهترین روش هاست.

افسانه مولتی ویتامین

اغلب متخصصان معتقدند، وقتی قرار است یک مولتی ویتامین انتخاب کنید بهترین کار این است که با پزشکتان مشورت کنید تا براساس آن چیزی که مد نظر شماست (مثلا افزایش سطح انرژی یا کمک به بهبود سوخت و ساز) برای سلامت پوست هم توصیه به مصرف ویتامین  E و C ، A  به اضافه سلنیوم است. مولتی ویتامین ایده خوبی برای بالا بردن سطح کلاژن پوست و حفاظت از آن است.

ویتامین ها به ۲ دسته تقسیم می شوند:

محلول در آب و محلول در چربی.

۱- ویتامین های محلول در چربی

این ویتامین ها در چربی حل شده و اضافه آنها در کبد ذخیره می شود. به همین دلیل است که نیاز به مصرف همه روزه ندارند. این ویتامینها شامل K و D ، A هستند که همگی در بافت های چربی می توانند تا ۶ ماه ذخیره می شوند. این ویتامین ها گاها ممکن است حتی خطرناک نیز باشند (به خصوص ویتامین A که می تواند باعث مسمومیت شود در صورتیکه زیر نظر پزشک مصرف نگردد)

۲- ویتامین های محلول در آب

این ویتامین ها به سرعت در آب حل می شوند و بدن نمی تواند آنها را ذخیره کند به همین دلیل باید هر روز جایگزین شوند.
ویتامین B و C کمپلکس مثال هایی از این گروه هستند. اگر مقدار نسبتا زیادی از این ویتامین ها را بخورید چون از طریق ادرار دفع شده و لذا آسیبی به بدن نمی زنند. هرچند در دراز مدت باید با پزشک در این رابطه مشورت نمود.

ویتامین E 

با توجه به اینکه این ویتامین در چربی حل می شود ویتامین E برای پیشگیری از آسیب های اکسیداتیو و حفاظت از غشای سلولی مفید است. این ویتامین اهمیت زیادی دارد اما نباید در مصرف آن به عنوان یک مکمل زیاده روی کرد. معمولا با خوردن مولتی ویتامین مقدار کافی از این ویتامین به بدن می رسد.
ویتامین E یک آنتی اکسیدان قدرتمند محلول در چربی است که از اکسید شدن چربی ها پیشگیری کرده و کمک می کند تا پوست رطوبت طبیعی خود را به دست آورد. این ویتامین در بسیاری از محصولات بهداشتی و کرم ها و روغن ها استفاده می شود. این محصولات اغلب ادعا می کنند که به برطرف کردن جای زخم، سوختگی و خراش کمک می کنند ولی همیشه نمی توان این مدعی را پذیرفت.

ویتامین A 

وجود این ویتامین محلول در چربی برای عملکرد صحیح سلولی، بینائی طبیعی و رشد استخوان ها ضروری است. پیش از اینکه ایزوترتینوئین (آکوتان)  به بازار بیاید گاهی برای درمان آکنه ویتامین A به خاطر قابلیتش در کاهش سایز غدد سباسه و تولید مقدار چربی پوست تجویز می شد.
محصولات موضعی حاوی رتینوئید (فرم مصنوعی ویتامین A) به درمان اختلالات پوستی مثل آکنه و سوریازیس کمک می کند.
رتینوئید لکه های قهوه ای و چین و چروک ها را کاهش داده و پوست زبر و ناصاف را با افزایش turn over و تولید سلول های جدید لطیف تر میکند. در ضمن ویتامین A یک ماده شناخته شده در افزایش تولید کلاژن است.
استفاده موضعی از ویتامین A به دلیل افزایش جایگزینی سلول های مرده با سلول های تازه نتایج بسیار خوبی جوانسازی پوست در پی خواهد داشت.

Q10

یکی از محبوبترین مکملهای بازار در سراسر دنیا برای مقابله با پیری کوآنزیم (CoQ10) است. این ماده یک آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند در عملکرد سلولی است. CoQ10 در تمام سلول های بدن وجود داشته و در تنظیم اکسیداسیون چربی ها و قندها به انرژی نقش مهمی دارد. با این حال هرچه سن بالاتر می رود تولید آن در بدن کاهش می یابد. تحقیقات نشان داده که ارتباط مستقیمی بین پایین بودن سطح CoQ10 و بسیاری از مشکلات مرتبط با سن از جمله نارسایی قلبی، بالا بودن فشار خون و بیماری های قلبی عروقی وجود دارد.

ویتامین C

گرچه همه ویتامین C را به واسطه توانایی اش در تقویت سیستم ایمنی می شناسند اما این آنتی اکسیدان محلول در آب برای رشد بافتی، شکل گیری کلاژن، التیام زخمها و حفظ سلامت استخوان ها، دندان ها و لثه ها هم ضروری است. اگر بتوانید از طریق خوراکی مقدار کافی ویتامین C دریافت کنید فواید زیبایی آن افزایش خواهد یافت.
ویتامین C پوست را نرم کرده و به برطرف شدن لکه های قهوه ای رنگ کمک می کند. همچنین تولید کلاژن را تحریک می کند و به همین دلیل به ماده ای پرمصرف در محصولات آرایشی و بهداشتی تبدیل شده که برای ترمیم ضایعات ناشی از نور آفتاب به کار میروند. مشکل اینجاست که وقتی ویتامین C در معرض اکسیژن قرار گیرد قدرت آن به شکل قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.
متخصصان پوست میگویند، برای اینکه پوست بتواند ویتامین  C را جذب کرده و از منافع آن بهره مند شود نیاز به تثبیت این ویتامین در محصولات وجود دارد. در نتیجه بهتر است از محصولاتی استفاده شود که در آن از فرمول تترا هیدروکسیل استفاده شده که شکل شیمیایی مناسبی از ویتامین C است.

ویتامین B3

ویتامین B3 نقش موثری در حفظ رطوبت پوست دارد و این کار را با افزایش تولید اسیدهای چرب و سرامیدها انجام می دهد که هردو عوامل اصلی در حفاظت از پوست هستند. همچنین این ویتامین جانشین خوبی برای عوامل لایه بردار از قبیل اسیدگلیکولیک و اسید سالسیلیک است که در محصولات مربوط به مراقبت از پوست به کار میروند.

ارسالی از:

دکتر گیتا فقیهی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چگونه صورت خوش فرم داشته باشیم

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شرکت بامداد کیمیانفیس در سال 1380 راه اندازی شد. کیمیا نفیس شرکتی آرایشی و بهداشتی است که از ذهن پویا و خلاق جوانان ابرانی قدرت می گیرد. این شرکت فعالیت خود را با مدیریت خانم جعفری و تیم کوچک آغاز کرد. بعد از گذشت دو دهه درخشان از فعالیت های بامداد کیمیا نفیس، امروزه بیش از 80 نفر سرمایه انسانی دارد. در حال حاضر بامداد کیمیانفیس با تجربه ی 6 ساله ی خود در زمینه فروشگاه اینترنتی، فعالیت گسترده ی خود را در زمینه شبکه های اجتماعی و فروش اینترنتی هوشمند آغاز نموده است.


555 9 3333 – 031

666 9 3333

888 9 3333

پشتیبانی علمی : 09133113369

پشتیبانی فروش و فنی : 09138230388

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی کیمیانفیس فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پخش بهداشتی بامداد کیمیا نفیس می‌باشد. © 2014 – 2020

چگونه صورت استخوانی و زیبا داشته باشیم ؟ در ادامه راه های استخوانی کردن صورت را می خوانید. لاغر کردن صورت و کاهش چربی های زیر پوست صورت بسیار دشوار ولی شدنی است.

 

به گزارش فراناز در صورت احساس چاقی صورتتان بیش از اندازه دلخواه، تغییر ظاهر ممکن است. در برخی موارد، چاقی صورت ژنتیکی است. در این چگونه، باید یاد بگیرید هر آنچه که هستید، دوست داشته باشید و در مقابل سرنوشت سر تعظیم فرود آورید. در صورت چاق بودن، این مسأله بر تجمع چربی در صورت و سایر قسمت های بدن دلالت داشته و یک رژیم غذایی سالم، بهترین انتخاب و عمل ممکن است. متأسفانه لاغر کردن صورت به تنهایی ممکن نبوده اما کارهای زیادی برای کاهش چربی صورت وجود دارد.

 

 روش 1 از 4: تشخیص نیاز به لاغر کردن صورت

چگونه صورت خوش فرم داشته باشیم

1   در آینه به خود نگاه کنید. در صورت داشتن بدنی با سایز متناسب و صورتی گوشتالو، ببینید آیا از ویژگی های خود، تعریف درستی دارید.

 

به افراد نزدیک خانواده خود نگاهی دقیق بیاندازید. آیا آنها هم همان ویژگی های صورت شما را دارند؟ شاید شما زمینه ژنتیکی خاصی در مورد فرم صورت دارید. همچنین برخی از انواع چاقی های صورت، احتمالاً مرتبط با سن بوده و به مرور زمان و بالا رفتن سن، تغییر کنند.

 

از افراد مورد اعتماد خود نظر بخواهید که با شما رو راست باشند. آیا آنها فکر می کنند صورت شما چاق است و یا اینکه اندازه مناسبی دارد؟

 

آیا صورت شما پف دارد؟ پف صورت احتمالاً به دلیل کمبود مواد مغذی، غذاهای شور، کمبود خواب، خوردن الکل یا مصرف مواد مخدر، کمبود فعالیت ورزشی و غیره به وجود آید.

 

با پزشک خود صحبت کنید. پزشک می تواند شما را از مقدار لازم چربی صورت مطمئن کند. همچنین پزشک می تواند مشکلات احتمالی مانند ورم را تشخیص دهد.

 

2   وضعیت بدن خود را کنترل کنید. وضعیت خمیده می تواند منجر به چاق تر به نظر رسیدن صورت شده و بر چانه فشار مضاعف وارد آورد. هر چربی به سادگی به راحت ترین قسمت می رود در صورتی که وضعیت بدن شما گردن و چانه را به سمت پایین نگه دارد، صورت شما چاق تر به نظر خواهد رسید.

 

صاف نشسته و بلند شده و ستون فقرات را در یک خط نگه دارید. از یک فیزیوتراپ یا یک پزشک برای حصول اطمینان از نشستن و بلند شدن با وضعیت خوب کمک بگیرید.

 

نفس عمیق بکشید. خمیده بودن هنگام تنفس عمیق مشکل است چرا که با هوای پر شده در بدن، بدن صاف می شود.

 

به خود یادآوری کنید که شانه های خود را عقب داده، سر و چانه را بالا گرفته و به چشمان افراد نگاه کنید.

 

تمرین هایی برای بهبود وضعیت بدن وجود دارند. از فیزیوتراپ خود جزئیات بیشتری پرسیده یا در اینترنت آنها را جستجو کنید. پیلاتس، پوگا و سایر تمرینات این چنینی نیز کمک می کنند.

 

روش 2 از 4: تغذیه کلی و رژیم غذایی

تغذیه کلی خوب برای همه بدن، بر صورت شما نیز تأثیر خواهد گذاشت.

 

1   غذاهای سالم بخورید. مقدار کالری های دریافتی روزانه خود را به اندازه مورد نیاز فردی با قد، وزن، سن و جنسیت خود کاهش دهید. جدول کالری ها را می توانید به راحتی از اینترنت دانلود کرده یا در مجلات سلامتی بیابید یا از پزشک خود درخواست توصیه هایی مناسب برای خود داشته باشید.

 

2   اگر چاق هستید، وزن خود را کاهش دهید. با از دست دادن چربی بدن، همچنین چربی اطراف صورت را نیز از دست می دهد. آگاه باشید که کاهش چربی فقط در یک نقطه ممکن نیست. با کاهش وزن، همه بدن از جمله صورت، تحت تأثیر قرار می گیرند. با پیروی از یک رژیم غذایی متعادل از مواد مغذی برای کاهش وزن همراه با ورزش، باید تمام چربی های ناخواسته اطراف صورت را نیز از دست بدهید.

 

صحبت درباره رژیم غذایی با پزشکتان اهمیت بسیاری داشته تا از پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و جلوگیری از رژیم های سخت کوتاه مدت و آسیب رسان به بدن، اطمینان حاصل کنید.

 

تمرینات قلبی _ عروقی و قدرتی بهترین راه برای تناسب اندام و کاهش وزن هستند.

 

مقدار زیادی فیبر و سبزیجات برگی سبز بخورید. از غذاهای دارای مقدار زیادی شکر و چربی بپرهیزید.

 

از الکل اجتناب کرده یا مصرف آن را به شدت کم کنید. الکل شامل کالری غیرمغذی بوده و آب بدن را نیز دفع می کند. دفع شدن آب بدن باعث ورم کردن صورت می شود.

 

چگونه صورت خوش فرم داشته باشیم

3   به خوبی آب رسانی کنید. نوشیدن مقدار کافی آب به دفع سدیم اضافی کمک کرده و ورم صورت را کم می کند. نوشیدن مقدار مناسب آب همچنین سموم را از بدن دفع می کند. باقی ماندن سموم در بدن، رنگ صورت را زرد نشان می دهد.

 

روش 3 از 4: تمرین های استخوانی کردن صورت

بیش از 50 ماهیچه در صورت وجود دارند. برخی حرفه ای ها از تمرین دادن این ماهیچه ها سود زیادی می برند.

 

1   تمرینات صورت را چاره همه چیز نبینید. ایده تمرین صورت حامیان خاص خود را داشته اما هرگز تنها به این شیوه برای کاهش چربی های صورت اکتفا نکنید چرا که داشتن ظاهری لاغرتر مستلزم کاهش وزن کلی و انجام ورزش برای همه قسمت های بدن است. به هر حال، گفته می شود که تمرینات صورت همراه با رژیم غذایی سالم، انتخابی مناسب بوده و می تواند از چروک شدن پس از کاهش وزن جلوگیری کند.

 

2   یوگای صورت را امتحان کنید. فشار یوگا، به خم کردن سر به سمت جلو، به ماهیچه های صورت تمرین داده، همچنین تنفس عمیق را نیز تمرین خواهید کرد. به عنوان پاداش، این کار باعث می شود جوانتر به نظر برسید.

 

3   پشت سرهم و به تعدا زیاد «اکس(X)» و «او(O)» بگویید. این دوحرف باعث وارد شدن فشار به دهان و گونه ها شده و ماهیچه های زیادی را برای ادای این دو حرف به حرکت وا می دارد. این کار را در طول روز به تعداد دلخواه تکرار کنید.

 

4   آدامس یا آدامس بادکنکی بجوید. جویدن دائم، ماهیچه های زیادی در صورت را به حرکت واداشته و در صورت لذت بردن از جویدن آدامس، این کار مشکل نخواهد بود.

 

آدامس بدون قند بجوید. از اضافه کردن مقدار بیش از لازم قند به رژیم غذایی خود، پرهیز کنید.

 

5   دهان خود را تا حد ممکن گرد باز کنید. برای چند ثانیه نگه داشته، سپس استراحت کنید.

 

این کار را حدودا 30 مرتبه پشت سرهم و سه بار در طول روز (صبح، ظهر و شب) انجام دهید.

 

روش 4 از 4: با استفاده از آرایش، قسمت های بزرگ صورت خود را کوچک جلوه دهید.

آرایش برای استتار همه چیز در صورت شما به کار می رود. همچنین می توان از آرایش برای کاهش پهنا استفاده کرد.

 

1   از یک رژگونه هماهنگ با رنگ پوست خود استفاده کنید. آن را از بیرون صورت به سمت داخل صورت بزنید. به این شیوه، گونه شما لاغرتر به نظر رسیده و ظاهر بهتری خواهید داشت.

 

2   صورت خود را طوری طرح دهید که لاغر دیده شود. طراحی با بزرگ نشان دادن استخوان های گونه و استفاده از سایه و روشن بر قسمت های مختلف صورت، صورت شما را لاغرتر نشان می دهد.

 

طراحی بر صورت های لاغر، آنها را فرو رفته و خسته نشان می دهد. مراقب مقدار طراحی استفاده شده بر صورت باشید.

 

از یک آرایشگر محلی، درس طراحی صورت بخواهید. این فرد قادر به ارائه بهترین پیشنهادها با توجه به ویژگی های شماست. طراحی خوب، مدت زمانی وقت نیاز داشته، بنابراین، تمرین کنید.

 

3   ابروی خود را کمانی کنید. ابروهای کمانی (قیطانی) نسبتاً کلفت، صورت را لاغر نشان می دهند. ابروها را می توان با استفاده از رنگی یک درجه تیره تر از رنگ طبیعی ابرو برجسته تر کرد.

 

4   با استفاده از کانسیلر، حلقه های سیاه زیر چشم را بپوشانید. حلقه های سیاه، صورت شما را چاق تر نشان می دهد.

 

5   از یک رُژ روشن تر استفاده کنید. رژهای تیره تر تصور چاقی ایجاد می کنند. با استفاده از رژهای روشن تر، صورت شما لاغرتر به نظر خواهد رسید.

 

نکات

برای لاغر شدن، به خود گرسنگی ندهید!

 

نگه داشتن پوست در بهترین شکل برای داشتن احساسی بهتر از ظاهر پوست، ضروری است. چهره شما پنجره ای به جهان بوده، بنابراین، آن را به زیباترین شکل ممکن نشان داده، مراقبت و تمیز کردن روزانه پوست را انجام داده و از محصولات مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. نباید از محصول پوستی خاص یا گران قیمتی استفاده کنید، حتی جنسیت شما نیز اهمیتی ندارد، فقط یک مرطوب کننده و پاک کننده پوست مناسب را انتخاب کرده و از همان استفاده کنید.

 

از خوردن شکلات اجتناب کرده و آن را از رژیم غذایی خود حذف کنید. به جای آن از هویج، بدون یک سس چرب استفاده کنید.

 

صورت، مستعد انباشتن چربی است، از این رو، شاید شاخصی برای سنجش رژیم غذایی و چربی کل بدن باشد.

 

شکل طبیعی بدن شما بر بزرگی، پهنا یا چاقی صورتتان تأثیر خواهد داشت.

 

کرم های طراحی صورت موجود بوده اما قبل از صرف کردن مبلغ زیادی برای این محصولات، تحقیق کاملی انجام دهید.

 

گفتن حروف اِم(M) و اِن(N) با بیشترین حرکت فک، تمرین صورت دیگری است.

 

یک صورت چاق، بسیاری از افراد را جوان تر نشان می دهد. برای بسیاری از افراد، پذیرفتن چربی صورت راهی برای جوان تر به نظر رسیدن به مدت طولانی تر است! پس از سن 40 سالگی، شما به صورت طبیعی چربی صورت و BMI کم شده و چروک در پوستتان ظاهر خواهد شد.

 

وزن کلی بدنتان بر چاقی صورت تأثیر داشته، بنابراین، وزن خود را کم کنید.

 

مقدار کافی آب بنوشید. کم آب شدن بدن، مقدار سدیم را در خون افزایش داده و صورت شما را دچار ورم می کند.

 

هشدارها

لاغر شدن زیاد در قسمت صورت، شما را مسن تر و صورت شما را فرو رفته تر نشان می دهد. حدوداً بین25_15 درصد چربی بدن برای حفظ جوانی صورت، ضروری است.

 

جویدن طولانی مدت، منجر به درد فک ها می شود.

 

چیزی به اسم «لاغری موضعی» وجود ندارد. روشی برای از بین بردن چربی ها در یک نقطه خاص بدن نیز وجود ندارد. برای لاغر شدن صورت، باید آماده از دست دادن وزن در تمام بدن باشید.

 

جراحی صورت به جدیت هر جراحی دیگر بوده و نباید سبک انگاشته شود. رگهای خونی بسیاری در صورت وجود داشته که این جراحی را جدی و مخاطره آمیز می کند. حتی در صورت انجام صحیح، جراحی صورت، جای زخم بر جا خواهد گذاشت.

برخی از افراد صورت پف کرده و چاقی دارند و دائما در فکر زاویه دار کردن صورت، هستند زیرا زاویه دار کردن صورت تاثیر زیادی بر زیبایی دارد. زاویه دار کردن صورت راهی به جز جراحی نیز دارد .

شما می توانید با کم کردن وزن و انجام برخی از تمرین های مخصوص صورت چربی های صورت خود را کاهش داده و صورتتان را بدون درد و جراحی زاویه دار کنید . در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک تمریناتی را برای زاویه دار کردن صورت آورده ایم با انجام این تمرین ها صورت خود را زاویه دار نمایید. 

برای افزایش تراکم عضلات با وزنه ورزش کنید . تمرین با کمک وزنه، سبب افزایش سوخت و ساز شده و تمرینات قدرتی به شما سبب کاهش وزن و جلوگیری از چاقی می شود پس این تمرینات می تواند سبب تقویت عضلات صورت هم می شود .

ماساژ صورت مانع از پیری و چروک صورت شده و سبب سفت شدن عضلات صورت و زاویه دار شدن صورت می شود. ماساژ صورت موجب بهتر شدن و افزایش جریان خون و از بین رفتن سلولیت صورت می شود و با ماساژ دادن صورت خواهید توانست چربی های صورت را سریعتر آب کنید.

چگونه صورت خوش فرم داشته باشیم

تمرین اول : حلقه گردن

برای زاویه دار کردن فک روی پشت خود دراز بکشید و زبان خود را به سقف دهان خود فشار دهید. چانه خود را به سمت سینه بیاورید و سرتان را کمی از زمین بلند کنید. شکم و چانه نباید حرکت داشته باشد . این ورزش را 10 بار تکرار نمایید.

تمرین دوم: چرخاندن زبان

برای زاویه دار کردن فک و تحریک عضلات ابتدا زبان خود را بالای سقف دهان و پشت دندان ها بگذارید و زبان خود فشار وارد کنید تا سقف دهانتان کاملا پوشش دهید . سپس صدا ایجاد کرده و در زبان نوسان ایجاد کنید. این تمرین را سه بار و هر بار 15 مرتبه انجام دهید.

تمرین سوم : صداهای مصوت

دهانتان را باز کرده و کلمه «O» و به دنبال آن «E» را با صدای بلند تکرار کنید طوری که دندان های خود را کمس نکنید . در سه ست 15 تایی این حرکات را انجام دهید.

تمرین چهارم : حرکت چانه به سمت بالا

برای زاویه دار کردن فک ، فک پایینی خود را در حالی که دهانتان بسته است به سمت بیرون آورید و لب پایینی خود را بلند کنید و این حالت را 5-10 ثانیه حفظ نمایید سپس استراحت کنید . این تمرین را در 3 ست پانزده تایی انجام دهید و باید به گونه ای این تمرین را انجام داده که حالتی ارتجاعی را زیر گردن و خط فک خود احساس کنید.

تمرین 1:

چانه خود را بالا گرفته و مانند اینکه آدامس می جوید دهان را باز و بسته نمایید . در این تمرین شما باید احساس سفت شدن عضلات آرواره تا گردن را داشته باشید .

تمرین 2:

در حالی که دهانتان باز است سرخود را به عقب خم کنید و چند ثانیه همان گونه بمانید و لب پایین را روی لب بالای خود قرار دهید . چندین بار این کار را تکرار کنید.

تمرین 3:

سرتان را معمولی نگه دارید و سعی کنید لب پایین خود را به بینی تان بزنید .

بسیاری از افرادی که از اضافه وزن رنج می برند دچار چربی اضافی زیر چانه یا همان غبغب می شوند . داشتن غبغب در زیبایی تاثیرگذار است و سبب افزایش سن خواهد شد .

برای خلاصی از چربی اضافه صورت در ناحیه چانه جراحی پلاستیک راه حل آسانی است اما چنانچه قبل از این هم در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک گفته بودیم یک راه درمانی مفید بدون درد برای این مشکل وجود دارد که سبب می شود شما به جراحی روی نیاورید .باید بدانید برای رفع این مشکل باید فعالیت چربی سوز بیشتری انجام شود.

خیلی کم روی گردنتان کرم بزنید و با کف دستتان به سمت بالا گردنتان را ماساژ دهید . برای این کار کرم هایی مخصوص لاغری صورت در بازار موجود است اما اثر بخشی این کرم ها اثبات نشده است.

برای از بین بردن چربی های غبغب خود گردن خود را بکشید تا عضلات چانه نیز کشیده شود و چربی های تجمع یافته در پایین صورت از بین برود.

تمرین اول :

مقابل آیینه بایستید و چانه را بالا آورده و فک را نیز جلو آورید و 5 ثانیه به این حالت باقی مانده و سپس به حالت قبل خود باز گردید . با انجام این حرکت شما احساس می کنید لیگمان ها کشیده شده و زیر چانه تان فشار وارد خواهد شد.

تمرین دوم :

صاف ایستاده و سرتان را بالا بگیرید و به بالا بنگرید و در همین حالت باید دهانتان بسته باشد . سپس لب پایین را روی لب بالا قرار دهید طوری که در ناحیه چانه کشیدگی و انقباض را حس کنید. به مدت 5 ثانیه به این حالت باقی بمانید و دوباره به حالت قبلی بازگردید . این تمرین را 5 بار انجام دهید .

تمرین سوم :

به طور مداوم و پشت سر هم، زبانتان را تا جای ممکن از دهانتان خارج کنید . این تمرین سبب تقویت عضلات دهان و صورت و از بین رفتن غبغب خواهد شد.

روی نوک انگشت خود مقداری کرم بزنید و آن را روی گونه ها مالیده و به آرامی با انگشت خود از مرکز صورت به سمت گوش ها بکشید و این کار را 10 بار انجام دهید . 

پبا افزایش وزن، صورت نیز مانند سایر اعضای بدن چاق می شود پس برای لاغری صورت نیز مانند همه اعضای بدن باید ورزش نمود و رژیم غذایی سالمی را پیش گرفت . برای لاغر شدن صورت سبک زندگی خود را تغییر دهید و این کارها را انجام دهید:

از رژیم غذایی خود نمک و شکر را حذف کنید زیرا غذای شور سبب احتباس آب در بدن می شود.

مواد غذایی سرشار از فیبر مصرف کنید .

برای رسیدن به خوش اندامی و زاویه دار شدن صورت دانه های روغنی، سبزیجات و میوه های تازه مصرف کنید.

برای دفع سموم بدن حداقل یک و نیم لیتر آب بنوشید .

برای دفع چربی بدن ، ورزش منظم (دو مرتبه در هفته) و دوی نرم یا پیاده روی تند انجام دهید.

بسیاری از داروها، سبب احتباس آب در صورت می شوند پس اگر می خواهید صورتتان لاغر شود، باید داروهایی که باعث حبس آب در صورت می شوند را با نظر پزشک قطع کرده و داروی جایگزینی برای این دارو در نظر بگیرد. 

چگونه صورت خوش فرم داشته باشیم

 

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


اسلایس براونی آلبالو

صورت و گونه های پر و تپل چهره را جوانتر می کند

 

چگونه صورت خوش فرم داشته باشیم

با راههای طبیعی و تکنیک های آرایشی و جراحی زیبایی برای پرکردن گونه ها و صورت آشنا شویم.صورت و گونه های پر و تپل چهره را جوانتر کرده و به همین خاطر است که بسیاری از افرادی که صورت و گونه های لاغر دارند همیشه به دنبال این هستند که صورتشان چاقتر به نظر بیاید. شما می توانید از یک سری تکنیکها و روشهای طبیعی استفاده کنید تا گونه هایتان تپل تر شده و صورتتان چاقتر بنطر بیاید، یا می توانید صورتتان را بطور فیزیکی و با استفاده از روشهای آرایشی و جراحی زیبایی برجسته تر  سازید. در ادامه روشهای طبیعی و روشهای فیزیکی برای چاقتر کردن گونه ها را ذکر می کنیم.قسمت اول: روشهای طبیعی1.انجام ورزشهای مخصوص صورتشما می توانید با استفاده از ورزشهای ساده و ملایم، باعث به جریان انداختن خون در صورت شده و پوست خود را درخشانتر و پرتر سازید. با انجام این ورزشها در واقع هیچ چربی یا پوست اضافه ای در صورت تولید نمی شود، اما انجام روزانه این تمرینات باعث می شود گونه های لاغر پر و تپل تر به نظر بیایند.با پشت کشیده و صاف بر روی یک صندلی بنشینید. استخوانهای شانه را پایین انداخته و بطور کلی شانه هایتان را ریلکس کنید، نباید هیچگونه تنش و انقباضی در شانه ها وجود داشته باشد، تا جایی که می توانید تنش و انقباض را در این ناحیه از بدن کاهش دهید. سینه باید به سمت بیرون و کاملا باز باشد.

خیلی آرام  و ملایم دهانتان را باز کنید. تصور کنید که در حال صحبت کردن با صدای آرام تا متوسط با شخصی در مقابلتان هستید. دهانتان را تا حدی  باز کنید که معمولا در هنگام صحبت کردن در چنین شرایطی به کار می برید. در این مرحله، شما همچنین باید هر دو لب پایینی و بالایی را به سمت درون بکشید  تا حدی که دندانهای جلویی را بپوشانند.

بطور همزمان، شما باید گوشه های دهان را به سمت عقب بکشید، طوریکه تا جایی که امکان دارد گوشه های دهان به دندان های آسیا نزدیک شوند. هر دو گوشه دهان بایستی طوری به سمت عقب کشیده شوند که هر دو در یک جهت مشابه و در یک سطح عمودی مشابه از صورت باشند. در این حرکت چانه بایستی خیلی آرام به سمت جلو حرکت کند.

صورت را به مدت 30 ثانیه در این وضعیت نگه دارید. در این تمرین، شما باید حس کنید که ماهیچه های گونه و دهان کشیده می شوند. بعد از 30 ثانیه به آرامی صورت را رها کنید تا به وضعیت استراحت و نرمال برگردد.2.نیشگون گرفتن گونه هابه آرامی و ملایمت نیشگون های کوچکی را از بالا و پایین استخوان گونه بگیرید. این نیشگون های کوچک گونه ها را چاقتر نمی کند، ولی این تمرین می تواند بطور طبیعی ظاهری شفاف و درخشان  به پوست دهد و باعث شود گونه ها روشن تر بنظر بیایند. گونه های روشن تر و درخشان تر همیشه پرتر نیز بنظر می آیند.بعد از هر بار حمام کردن یا شستن صورت از لوسیون ها یا کرم های مرطوب کننده بر روی گونه ها استفاده کنید. اجازه دهید این کرم ها بر روی صورت خشک شده و آنها را نشویید.تا حد امکان از کرم های نرم کننده استفاده کنید. این کرم ها مخصوصا طوری فرموله شده اند که باعث نرم شدن پوست می شوند، بنابراین پوست را مرطوب کرده و هر پوسته یا آسیبی را در پوست می توانند درمان کنند.

حتی اگر شما صبحها حمام می کنید، خیلی خوب است که شبها قبل از خواب مرطوب کننده زیادی را به صورت و بدن مالیده و سپس بخوابید.

 

به آرامی و ملایمت نیشگون های کوچکی را از بالا و پایین استخوان گونه بگیرید

 

4.استفاده از اسکراب شکر و کره شییک فنجان(250 سی سی) کره شی آب شده را با سه چهارم فنجان(185 سی سی) شکر مخلوط کنید تا به خوبی هم بزنید. مخلوط را در یخچال قرار دهید تا جامد شود، سپس صورتتان را با آب گرم بشویید و این اسکراب را به آرامی به پوستتان بمالید و بگذارید تا 5 دقیقه بماند. در انتها  با آب گرم صورتتان را بشویید.دقت داشته باشید که این اسکراب را با حرکات چرخشی ملایم روی صورت بمالید. همچنین بعد از شستن صورت با آب گرم، پوستتان را با یک حوله نرم خشک کنید.

کره شی حاوی اسیدهای چرب زیادی ست، بنابراین می تواند به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست گونه ها کمک کند. این ترکیب باعث جوانتر شدن و پر شدن صورت می گردد.شکر لایه بردار ملایمی به شمار می رود، بنابراین می تواند سلولهای مرده پوست گونه ها را که باعث می شوند  گونه ها کدر و لاغر به نظر بیایند را لایه برداری می کند.

 

5.خوردن سیبسیب حاوی مواد مغذی و ویتامین هایی ست که برای پوست مفید هستند، بنابراین خوردن سیب و استفاده موضعی از آن بر روی پوست می تواند تاثیر فوق العاده ای داشته باشد. این میوه حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های  A,B,C بوده و همه این عوامل می توانند از آسیب بافتی و ایجاد خطوط و چین و چروک جلوگیری کنند. سیب همچنین حاوی کلاژن و الاستین می باشد که پوست را صاف و سفت و تپل نگه می دارند.سیب قرمز بهترین انتخاب می باشد.یک سیب را برداشته و آن را به قطعات بزرگ برش دهید، سپس با استفاده از یک مخلوط کن آن را له کنید تا حدی که غلظتش در حد سس شود. این مخلوط را به آرامی و با حرکات چرخشی به پوست، مخصوصا گونه ها بمالید. بگذارید  به مدت 15 الی 30 دقیقه  بماند و در آخر با آب گرم بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید.

راه دیگر استفاده از مزایای سیب درست کردن نوشیدنی مخصوص با سیب می باشد. 3 برش سیب را با 3 عدد هویج کوچک و تازه و نصف فنجان(125 سی سی) آب لیمو ترش تازه مخلوط کنید و با استفاده از میکسر آنها  را به خوبی هم بزنید تا مخلوطی یکنواخت به دست آید. این آب میوه را هر روز صبح بیاشامید تا خیلی زود تاثیر آن را متوجه شوید.

پتاسیم موجود در هویج می تواند از خشکی پوست جلوگیری کرده و این سبزی همچنین دارای خواص ضد التهابی می باشد که می تواند پوست را بازسازی و سفت کند. هویج همچنین مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین های A و C را برای بدن فراهم می کند.

لیمو ترش برای بدن دوز بالایی از ویتامین های A,B و C  و آنتی اکسیدان های دیگر را به ارمغان می آورد.6.استفاده از آلوئه ورااستفاده موضعی آلوئه ورا و مالیدن مستقیم ژل آلوئه ورا به گونه ها و پوست، با حرکات چرخشی و آرام می تواند بسیار موثر باشد. این کار را بطور جدی نیم تا یک ساعت قبل از حمام  و هر روز انجام دهید.

می توانید بطور متناوب هر روز صبح یک لیوان(250 سی سی) آب آلوئه ورا را برای گرفتن نتیجه مطلوب بیاشامید. سعی کنید آب آلوئه ورا را خودتان تهیه کنید یا از انواع معتبر موجود در بازار استفاده کنید.

آلوئه ورا التهاب را کاهش داده و قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.7.درست کردن مخلوطی از گلیسیرین و گلاباین مخلوط را هر شب قبل از خواب استفاده کنید. گلیسیرین و گلاب هردو دارای خواصی هستند که می تواند برای تغذیه پوست گونه ها مفید باشد.گلیسیرین پوست را مرطوب نگه داشته و می تواند سرعت تکثیر سلولهای پوست را تنظیم کند.

گلاب می تواند پوستهای آسیب دیده را التیام بخشیده و پوستهای خشک را آبرسانی کند. همچنین گلاب دارای خواص ضدعفونی کننده ملایم بوده و می تواند پوست را بدون خشک و تحریک کردن، تمیز و پاکسازی کند.8.استفاده از عسلعسل به روشهای متعددی می تواند به پوست کمک کند. زمانی که موضعی استفاده می شود، عسل بعنوان جاذب رطوبت عمل کرده و رطوبت محیط را به دام انداخته و جذب پوست می کند. در نتیجه پوست سالم تر و چاقتر به نظر می آید. آنتی اکسیدان های موجود در آن می توانند پوست را در برابر مواد آسیب رسان و باکتری ها محافظت کنند.یکی از ساده ترین روشها برای استفاده از عسل، به کار بردن ماسک های طبیعی و ارگانیک حاوی عسل می باشد. این ماسک های طبیعی و خانگی می توانند بسیار موثر باشند اگر علاوه بر عسل حاوی سر شیر یا ماست نیز باشند.

راه دیگر استفاده از عسل، مصرف روزانه 1 قاشق غذاخوری از آن می باشد.شما می توانید خودتان ماسک های خانگی با عسل بسازید. 1 قاشق چایخوری عسل را با 1 قاشق غذاخوری پاپایا یا انبه هندی مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت مالیده و بگذارید تا 10 دقیقه  بماند. سپس با آب ولرم شستشو دهید.

دیگر روش درمان با عسل این است که می توانید آن را در وعده صبحانه خود بگنجانید. یک فنجان شیر، 1 قاشق چایخوری کره نرم شده، 1 قاشق چایخوری عسل، 2 قاشق چایخوری پنیر ریز شده و یک قاشق غذاخوری جو دوسر  را با هم مخلوط کنید . و این ترکیب را در هنگام صبح همراه با یک لیوان آب پرتقال میل کنید.

شیر و دیگر محصولات لبنی پوست را آبرسانی کرده و قرمزی و آسیب های پوستی را تسکین می دهند، بنابراین ظاهر پوست را اصلاح می کنند.

جو دوسر می تواند خشکی و آسیب پوست را بهبود بخشد.ویتامین C موجود در آب پرتقال می تواند از چین و چروک جلوگیری کرده و پوست شما را جوانتر سازد.9.مصرف روغنپوست ما بطور طبیعی چربی  مخصوص خودش را تولید می کند، و این روغن طبیعی می تواند رطوبت، شادابی و سلامت پوست را حفظ سازد. گونه هایی که پوست سالم و شفاف دارند بطور طبیعی تپل تر بنظر می رسند. اگر بدن چربی مورد نیاز خود را دریافت نکند، پوست آسیب دیده و گونه ها و صورت لاغرتر بنظر می رسند.روغن های سالم را وارد رژیم غذایی خود کنید. با روغن های سالم و سودمند نظیر روغن زیتون آشپزی کنید. همچنین می توانید بطور منظم آجیل های سالم مصرف کنید.

اگر تصمیم به استفاده موضعی روغن ها بر روی پوست را دارید، می توانید روغن های گیاهی سالم را بعد از شستن و لایه برداری پوست با ماساژ ملایم به پوست صورت و گونه ها بمالید. از روغن های نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام یا روغن آووکادو استفاده کنید.10.از عادتهای بد و مضر اجتناب کنیدبه عنوات مثال بایستی از سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید، چون هر دو این فعالیت ها موجب می شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. پوستی که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است انعطاف پذیری خود را نیز از دست می دهد و ظاهری نامطلوب پیدا می کند و باعث می شود صورت و گونه ها نیز لاغرتر بنظر برسند.استفاده از کرم های ضد آفتاب، پوست را در برابر اشعه های ماورای بنفش مضر محافظت می کند. آسیب های پوستی مرتبط با آفتاب می توانند پوست را خشک کرده و گونه ها را لاغر نشان دهند.

 

آسیب های پوستی مرتبط با آفتاب پوست را خشک کرده و گونه ها را لاغر نشان میدهند

 

قسمت دوم: مواد آرایشی و جراحی زیبایی

 

1.تپل نشان دادن صورت با رژگونه سایه روشناز یک برس آرایشی با کیفیت و تمیز استفاده کرده و یک رژگونه سایه روشن را  در امتداد  استخوان گونه و استخوان ابرو بکشید. سعی کنید که همراه با آرایش روزانه  از رژگونه استفاده کرده و ملایم رژگونه بزنید. سایه روشن بودن رژگونه باعث چاقتر و جوانتر نشان دادن گونه ها و صورت می گردد.برای کشیدن رژگونه از به کار بردن پنبه، دستمال یا برس های آرایشی کوچک خودداری کنید. این وسایل می توانند ظاهری ناهموار و ناصاف به گونه ها داده و باعث شوند پودر رژگونه به درستی روی گونه پخش نشده و نور را به درستی منعکس نکند.2.آرایش خود را هر شب پاک کنیدسعی کنید حتما  هرگونه آرایشی که در طول روز داشته اید را با استفاده از دستمال های پاک کننده یا هر پاک کننده دیگری که مناسب پوستتان است به خوبی و آرام پاک کنید.تا جایی که  می توانید در هنگام بیرون رفتن از خانه آرایش نکنید. آرایش نکردن صورت برای یک یا دو روز به پوست شانس بیشتری برای تنفس داده و در نتیجه پوست سالمتر می ماند.

بطور مشابهی، باید از  مصرف کرم پودرها و کرم های  مایع سنگین اجتناب کنید، چون این کرم ها می توانند  پوست را خیلی بیشتر از پودرها یا رژگونه ها و کرم پودرهای معدنی خفه کنند.3.درباره جراحی انتقال چربی بیشتر بدانیدبا یک متخصص جراحی پلاستیک حرفه ای در باره روند انتقال چربی از یک نقطه از بدن به نقطه دیگر صحبت کرده و در این باره بیشتر بدانید. بسته به اینکه چه مقدار چربی در جای دیگری از بدنتان وجود دارد و ساختار صورتتان به شکلی ست، قادر خواهید بود به سرعت گونه ها یتان را با انتقال مستقیم بافت چربی از مناطق دیگر بدن به صورت چاق و تپل سازید.این روند طولانی بوده و معمولا حدود 60 درصد چربی منتقل شده به گونه ها باقی می ماند. این سلولهای چربی که منتقل شده و باقی مانده اند   مانند بقیه سلولهای چربی بدن زنده مانده و مانند آنها رفتار خواهند کرد.4.تزریق کردنپیوند چربی یا تزریق موادی نظیر پلی لاکتیک اسید که به تزریق اسکالپترا نیز معروف است زمان بیشتری برده ولی معایب کمتری داشته و دوام بیشتری دارد. در این روش بطور مقدماتی  مقادیرکمی از چربی واقعی یا مصنوعی  با استفاده از یک سرنگ نازک به داخل  لایه های پوست گونه تزریق می شود. در این روش برای گرفتن نتیجه و رسیدن به گونه های برجسته نیاز به چندین مرحله می باشد.

تزریق اسکالپترا بطور کلی دوام بیشتری داشته و عوارض کمتری دارد. پیوند چربی و تزریق سیلیکون می توانند پرخطرتر از این روش باشند.هشدارهامطلع باشید که بسیاری از تکنیک های طبیعی گونه ها و صورت شما را چاقتر نمی کنند، اما آنها خاصیت ارتجاعی پوست را بیشتر کرده و احتمال ایجاد و پیشرفت چین و چروک را کاهش می دهند و پوست را سفت و کشیده می کنند. در نتیجه گونه ها بدون اینکه واقعا چاقتر شده باشند، پر و برجسته به نظر می رسند. زیرا چاقی صورت و داشتن گونه بیشتر ژنتیکی بوده و افرادی که صورت لاغری دارند نمی توانند با رژیم غذایی به طور موضعی فقط  صورتشان را پر و چاق کنند، مگر اینکه بطور ژنتیکی این استعداد را داشته باشند که صورتشان بیشتر از سایر نواحی بدن چاق گردد.

همه انواع جراحی زیبایی عوارض و خطرات خودشان را دارند. قبل از تصمیم گیری و انتخاب یکی از این روشها، حتما در مورد تمام انواع جراحی زیبایی مطالعه کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید و با خطرات و عوارض احتمالی آنها آشنا شوید.منبع : wikihow/parsivenus.com


طراحی و بازسازی فضای داخلی

چگونه صورت خوش فرم داشته باشیم

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


لاغری موضعی با لیزر


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


سینما رو به خونت بیار!


فروشگاه سیسمونی آنلاین


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

داشتن صورت باریک و کشیده مسئله ای است که خیلی از خانم ها به آن علاقه ویژه ای دارند البته تکنیک های آرایشی مختلفی برای رسیدن به این ظاهر وجود دارد اما با ماساژ اصولی نیست میتوان تا حدودی به صورت باریک رسید.

به گزارش آلامتو و به نقل از فیتامین؛ اگر قصد دارید صورت خود را باریک تر کنید باید از ماساژ لنفی استفاده کنید تا پف صورت شما که باعث شده صورتتان بزرگتر به نظر برسد کاهش یابد.

تفاوت میان چهره مردم عادی و سلبریتی های جذاب در چیست؟ وقتی به تفاوت میان اندازه سر و صورت افراد توجه می کنیم، پیدا کردن صورت باریکی که می خواهیم شبیه آن شویم کار سختی است.

وقتی می خواهید صورت خود را باریک کنید نسبت به زمانی که می خواهید عضلات دست و پای خود را خوش فرم کنید، نیاز به ترفند های بیشتری دارید. علاوه بر استفاده از حرکات یوگای مخصوص صورت، خانم ها می توانند از ماساژ های آرام بخش برای نرم کردن عضلات صورت و باریکتر کردن آن استفاده کنند.

چگونه صورت خوش فرم داشته باشیم

در اینجا درباره فاکتورهایی که برای باریک تر کردن صورت می توان از آن استفاده کرد صحبت می کنیم و به شما یاد می دهیم چگونه در منزل با اندکی تلاش و با استفاده از ماساژ لنفی صورت خود را باریک تر کنید.

اگر می خواهید صورت خود را کوچکتر کنید بدانید که تنها نیستید. قبل از اینکه بخواهید صورت خود را کوچک کنید باید بفهمید چه چیز باعث شده است صورت کوچک شما بزرگتر از چیزی که واقعا هست به نظر برسد. برای پاسخ به این پرسش باید ببینید وقتی نوزاد بودید چطور می خوابیدید.

هر چه بدن شما رشد می کند عضلاتی که اطراف استخوان های صورت شما هستند نیز بزرگتر می شوند. از همین جاست که حالت صورت شما کم کم شکل می گیرد، فک شما شکل می گیرد و گونه هایتان برجسته تر می شود.

تا حالا کسی به شما گفته وقتی نوزاد بودید چه شکلی می خوابیدید؟ بیشتر ژاپنی ها، در دوران نوزادی صورت خود را به رو روی بازوی مادرشان می گذاشته اند، و همین باعث شده چهره این افراد ژاپنی شود!

اما در اروپا نوزادان به پشت می خوابیده اند و به همین علت چهره آنها متفاوت از ژاپنی ها شده است.

می گویند که صورت اروپایی ها کشیده تر از صورت ژاپنی هاست و در عوض صورت ژاپنی ها پهن تر است.

تحقیقات نشان داده است که شیوه خوابیدن شما و اینکه به پشت بخوابید یا به رو، بر روی چهره شما تاثیر گذار است. نوزادان غربی را معمولا بعد از شیر دادن به پشت می خوابانند تا مبادا دچار خفگی شوند.

قسمت هایی که باعث می شوند صورت شما بزرگتر به نظر برسد، پیشانی، گونه ها، فک و چانه هستند.

صورت افرادی که فک مربعی شکل دارند بزرگتر از بقیه افراد به نظر می رسد چون فاصله دو طرف فک آنها از هم بیشتر است؛ این ویژگی که بیشتر در چهره مردان وجود دارد در چهره برخی از خانم ها هم یافت می شود. هر چه سن فرد بیشتر می شود این قسمت حالت پف کرده تری پیدا کرده و بزرگتر هم به نظر می رسد.

برای اینکه حالت پف کرده صورت خود را از بین ببرید باید جریان خون و لنف را در صورت خود بهتر کنید چرا که یکی از مهمترین عوامل پف کردگی صورت هستند. توجه به این مساله در افرادی که می خواهند صورت خود را کوچکتر کنند اهمیت زیادی دارد.

اگر بدن خود را به خوبی ماساژ لنفی ندهید، سموم بدن به خوبی دفع نمی شوند و نمی توانید به خوبی چربی سوزی کنید. اگر مراقب نباشید ممکن است گره های لنفی متورم شوند و غبغب بیاورید.

ماساژ گره های لنفی جریان لنف را بهبود بخشیده و به چربی سوزی و دفع سموم بدن کمک می کند و باعث می شود پوست شما زیباتر به نظر برسد.

یکی از دلایلی که صورت شما بزرگ و پف کرده به نظر می رسد، لنف ها هستند. در اینجا ماساژ هایی به شما یاد می دهیم که به جریان لنف کمک می کنند تا صورت شما باریک تر شده و صبح ها که از خواب بیدار می شوید چهره بهتری داشته باشید.

دست خود را مشت کنید و روی گوش هایتان بگذارید و آرام به سمت شانه ها پایین بیاورید و گره های لنفی را ماساژ دهید تا لنف خوب جریان پیدا کند. این حرکت را ۵ مرتبه تکرار کنید و بعد به مرحله بعد بروید.

نکته: برای همه ماساژ های لنفی می توانید از روغن مخصوص ماساژ استفاده کنید تا حرکت شما نرم تر و راحت تر شود.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


چاق کردن صورت با یوگا

شما با تمریناتی ساده و ملایم می توانید جریان خون در صورت و گونه ها را تحریک کرده و صورت تان را جوان تر نشان دهید. هرچند با این روش ها چربی و یا پوست بیشتری برروی گونه های شما اضافه نمی شود، اما بعد از اجرای این روش گونه های شما چاق تر به نظر می رسد.

– راست نشسته و شانه های خود را ریلکس کنید. سینه تان را بیرون داده و فشار برروی بالاتنه را کاهش دهید.

چگونه صورت خوش فرم داشته باشیم

– کمی دهان خود را باز کرده و لبهایتان را طوری جمع کنید که دندان ها معلوم نباشند.

– کمی گوشه های دهانتان را به عقب کشیده و هر دو را تا یک سطح و تا دندان مولر عقب بکشید.

– حالت حاصل شده برروی صورتتان را برای مدت ۳۰ ثانیه حفظ نمایید. باید کشیده شدن ماهیچه های درون گونه و دهان را حس نمایید. کم کم حالت را رها کرده و به صورت عادی برگردید.

غذاهای پرکالری و مقوی بخورید

غذاهای نشاسته ای و پرکالری مثل نان، برنج، ماکارونی و سیب زمینی گزینه های خوبی برای دریافت کالری بیشتر هستند. مصرف روغن زیتون و روغن بزرک هم باعث چاق شدن صورت می شود و هم برای سلامت بدن مضر نیست. خوردن تنقلات هم کالری زیادی به بدن وارد می کند اما از نظر سلامت به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که منجر به افزایش کلسترول خون و چاقی صورت می شود.

تولید هورمون کورتیزول را در بدنتان افزایش دهید

تولید هورمون کورتیزول را در بدنتان افزایش دهید چرا که سوخت و ساز را کم می کند.پیاده روی با سرعت زیاد، وزنه برداری، نرمش های کششی باعث ترشح این هورمون می شود. کورتیزول هورمونیست که زمانی که بدن خسته است ترشح می شود و سوخت و ساز بدن به طور موقت کاهش می دهد. مراقب باشید زیاد از حد هم خودتان را خسته نکنید چرا که برای سلامت مضر است.

چاق کردن گونه ها با نیشگون
به آرامی نیشگون های ریز از بالا و پایین گونه خود بگیرید. بشگون های کوچک باعث ورم و آسیب دیدگی نمی شود اما باعث سرخ شدن طبیعی گونه ها و براق تر نشان داده شدن آن می شود.

گونه هایتان را مرطوب کنید
از مرطوب کننده های صورت و یا کرم های مرطوب کننده بعد از هربار حمام و یا هربار که صورت خود را میشویید، برروی گونه های خود استفاده نمایید. اجازه دهید مرطوب کننده بصورت طبیعی خشک شده و آن را از روی صورت خود نشویید.

– اگر ممکن است، از کرم های نرم کننده استفاده نمایید. این کرم ها باعث مرطوب شدن گونه ها و بهبود وضعیت آسیب های روی پوست می شوند.

– حتی اگر صبح ها دوش میگیرد، باز هم شب ها قبل از خواب از کرم های مرطوب کننده استفاده کرده و مرطوب کردن پوست را تا بعد از حمام صبح به تاخیر نیاندازید.

هر روز ۸ لیوان آب بنوشید.

آب ، سموم بد و باکتری هایی که باعث ایجاد بیماری ها و کاهش وزن بدن می شوند را از بین می برد. آب کمک میکند که سطح گلوکز خون در حد طبیعی کنترل شود و احتمال بروز دیابت را کاهش می دهد.

(برای چاق شدن صورت هر روز ۸ لیوان آب بنوشید‎)

چاقی صورت با سیب
سیب حاوی مواد مغذی و ویتامین های زیادی است و برای سلامت پوست مفید می باشد، پس خوردن سیب و استفاده از آن بعنوان ماسک معجزه می نماید. این میوه حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین سی و همه موادیکه برای پیشگیری از آسیب دیدن پوست لازم است می باشد. همچنین سیب حاوی کلاژن و الاستین بوده که  پوست شما را نرم و چاق نگه می دارند.

– سیب های قرمز و سیب های زرد و قرمز یکی از بهترین گزینه های می باشند.

– سیب را تکه تکه کرده و با استفاده از مخلوط کن سیب ها را له و نرم نمایید. سیب له شده را برروی پوست گذاشته و برای ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بگذارید باقی بماند.

– یکی دیگر از راههای استفاده از خواص بی نظیر سیب، نوشیدنی ویژه ای است که از سیب تهیه می شود. سه قاچ سیب را با سه تکه هویج و ۱۲۵ میلی گرم آب لیمو مخلوط نمایید. این محلول را تا زمانیکه کاملا مخلوط شود، هم بزنید. این نوشیدنی را هرروز صبح مصرف کرده تا نتیجه آن را احساس نمایید.

آلوئه ورا و تاثیر آن بر چاقی گونه ها
ژل تهیه شده از آلوئه ورا را برروی گونه خود گذاشته و سپس به آرامی و بصورت دوارنی آن را مالش دهید. اینکار را ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از حمام انجام داده و روزانه آنرا تکرار نمایید. همچنین می توانید روزانه ۲۵۰ میلی گرم آب آلوئه ورا مصرف نمایید.

اجتناب از عادات خطرناک
این عادات بد و خطرناک شامل استعمال سیگار و نوشیدن مشروبات الکلی می باشند چرا که هر دو اینکارها بغیر از آسیب های دیگرشان باعث از دست رفتن خاصیت کششی پوست می شوند. زمانیکه پوست خاصیت الاستیکیش را از دست دهد، انعطاف پذیری خود را از دست داده و باعث می شود گونه ها باریک تر بنظر رسد. برای پیشگیری از آسیب دیدن پوست از ضدآفتاب ها استفاده نموده و مصرف محصولاتی که درون آنها زردچوبه است اجتناب نمایید. خیلی ها معتقداند که زردچوبه باعث خشکی پوست می شود.

مکمل های غذایی را فراموش نکنید
اگر روزانه میزان کالری لازم را با خوردن غذا دریافت نمی کنید مکمل های غذایی را فراموش نکنید. مکمل ها در عین اینکه به بدن ضرری وارد نمی کنند میزان کالری لازم را وارد بدن می کنند و به چاق شدن صورت کمک می کنند.

برای صورتتان از عسل استفاده نمایید
عسل به چندین شکل مختلف به صورت شما کمک می نماید. زمانیکه بشکل موضعی استفاده شود، رطوبت را برای پوست جذب و حفظ می نماید. در نتیجه پوست سالم تر و شاداب تر به نظر می رسد. زمانیکه به شکل موضعی استفاده می شود، آنتی اکسیدان های درون عسل پوست را در برابر باکتری و ملتهب کننده حفظ می نماید. توصیه می شود انواع اورگانیک و طبیعی عسل را تهیه کرده و روزی ۱۵ میلی گرم (۱ قاشق چایخوری) استفاده نمایید.

توصیه های کلی دیگر برای چاق کردن صورت و گونه ها:
هر شب قبل از خواب مواد آرایشی را از روی پوست خود پاک نمایید. زمانیکه این محصولات را پاک می نمایید پوستتان براحتی تنفس نموده و سلامت آن بهبود خواهد یافت.

از جراحی های جابجایی چربی اسفاده نمایید. برای این منظور به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه نمایید و در مورد این جراحی ها مشورت نمایید. در این جراحی ها چربی از نقطه ای از بدن خارج شده و به نقطه ای دیگر از بدن وارد می شود. بسته به چربی موجود در بدنتان و ساختار صورت، میزان تزریق چربی و چاق شدن صورت و گونه ها مشخص می شود.

بیاد داشته باشید که بیشتر روش های طبیعی توصیه شده گونه و صورت را چاق تر نمی کند بلکه با افزایش خاصیت الاستیکی پوست و بهبود سلامت آن به زیبایی و سلامتی پوست کمک می نماید.

دیدگاه

در این مطلب به روش های موثر برای زیبایی و خوش فرم شدن صورت پرداخته ایم.

داشتن چهره ی زیبا و بدون نقص آرزوی بسیاری از افراد می باشد اما برای زیبایی نیاز نیست حتما از عمل های جراحی استفاده کنید.روش های زیادی برای زیبا و خوش فرم شدن صورت وجود دارد که می توانید بدون هزینه ی گزافی آن ها را عملی نمایید در ادامه همراه با Niksalehi شوید تا راهکارهایی برای زیبایی صورت را بخوانید.

زیباتر شدن پوست

رنگ پوست نمی‌تواند معیار زیبایی افراد باشد و این تلاش بیهوده‌ای است که بخواهید برای زیبا شدن، رنگ پوست‌تان را
تغییر بدهید.
زیبایی تعریف واحدی ندارد و بیشتر از اینکه پیرو الگوهای ارائه شده در فرهنگ‌های مختلف باشد به مجموعه‌ای از ویژگی‌های
متناسب با هم ربط دارد.
شاید فکر کنید پوست سفید معیار زیبایی است و بخواهید با تلاش برای سفید شدن به این معیار نزدیک شوید.
اما این دیدگاه اشتباهی است هرچند که رایج و پذیرفته شده باشد.
چیزی که به زیبایی بیشتر مربوط است حفظ و مراقبت پوست است و چیزی که ضروری است توجه به
سلامتی است.
برای مراقبت از پوست‌تان بیشتر هزینه و وقت صرف کنید.

خیلی تیره نکنید

چگونه صورت خوش فرم داشته باشیم

نقل از بعضی از افراد به آرایش تند و غلیظ و تیره علاقه دارند اما بعضی از افراد با اینکه
اصلاً قصد آرایش تیره ندارند اما چهره‌شان با آرایش تیره و گرفته می‌شود.
این به این دلیل است که این افراد از کرم پودرها و پودرهای صورت بسیار تیره‌تر از رنگ پایه صورت
و بدنشان استفاده می‌کنند.
این باعث می‌شود صورت خیلی جدی، کدر و سخت به نظر برسد.
بعضی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند آرایش غلیظ و تیره یک راه برای افزایش جذابیت است اما این از اساس غلط
است.
شما در کمتر از مدل‌های ارائه شده در زیبایی و آرایش چنین چیزی می‌بینید.
آرایش درهم و تیره بدون توجه به رنگ پوست یک ایده ضد زیبایی است.
در عین حال آرایش‌های بسیار روشن و براق هم ضد زیبایی چهره هستند.
آرایش مناسب چهره در واقع ترکیبی از استفاده از تکنیک‌های تیره و روشن است.

برای اینکه به این اشتباه نیفتید از ابتدا باید لوازم آرایشی مناسب خودتان را بخرید.
برای خرید لوازم آرایش مناسب باید به رنگ پوست‌تان توجه کنید.
کرم‌های زیرسازی پوست را با رنگ پوست‌تان تطبیق بدهید.
کرم پودر یا پودر صورت تیره برای یک پوست سفید نامناسب است.
برای برنزه‌ها و فونداسیون‌هایی که در ایجاد زاویه چهره استفاده می‌شود آنها را یک تا دو درجه تیره‌تر از پوست
صورت‌تان انتخاب کنید و همیشه از رنگ‌هایی که طیفی از رنگ نارنجی هستند دور بمانید.

به زیر‌سازی دقت کنید

علاوه بر اینکه شما باید برای زیر‌سازی آرایش دقت کنید و مواد آرایشی درست بخرید باید موقع استفاده هم این
کار را با دقت انجام بدهید.
پودرها و کرم‌ها باید بخوبی و متناسب روی پوست بنشینند.
مواد آرایشی نباید خیلی زیاد باشند و نباید خیلی کم باشند.
همیشه مقدار مناسبی از مواد زیر‌سازی استفاده کنید.
اگر مواد آرایشی زیاد باشند تمام خطوط طبیعی پوست‌تان زیر لایه‌های پودر و کرم پنهان می‌شود.
برای اینکه مواد آرایشی به مقدار مناسبی روی پوست بنشیند باید از اسفنج‌ها و برس‌های مخصوص آرایش استفاده کنید.
همچنین زمانی که سایه چشم یا رژ لب استفاده می‌کنید برای یک آرایش حرفه‌ای باید از ابزارهای مخصوص آن استفاده
کنید.
در غیر ان صورت کار شما جز خرابکاری چیزی نخواهد بود.
با پولیش و برس‌ها، آرایش شما روی پوست طبیعی و ملایم به نظر می‌رسد.

بیش از حد روشن نکنید

چیزی که باعث می‌شود چهره‌تان زوایه دار دیده نشود آرایش بیش از اندازه روشن و شفاف است.
زمانی که از روشن‌کننده‌های آرایشی و رنگ‌های خیلی روشن برای گونه یا لب استفاده می‌کنید صورت‌تان چرب‌ترو با زاویه‌های کمتری
دیده می‌شود.
فقط بخش‌های کمی از صورت را روشن کنید.
در واقع شما باید یاد بگیرید ترکیب مناسبی از تیره و روشن را در آرایش به کار ببرید.پودرهای خیلی روشن‌تر
از رنگ طبیعی پوست، کرم‌های چرب و روشن را روی چانه و پیشانی و بینی استفاده نکنید.
علاوه بر این موقع استفاده از این روشن‌کننده‌ها باید ابزارهای مناسب را نیز استفاده کنید.
برای کرم‌ها از اسفنج‌های آرایشی و برای پودرها از برس‌های آرایشی استفاده کنید.
اگر پوست‌تان روشن است از رنگ‌های کمی صورتی‌تر استفاده کنید.

رنگ پوست نمی‌تواند معیار زیبایی افراد باشد و این تلاش بیهوده‌ای است که بخواهید برای زیبا شدن، رنگ پوست‌تان را
تغییر بدهید.
زیبایی تعریف واحدی ندارد و بیشتر از اینکه پیرو الگوهای ارائه شده در فرهنگ‌های مختلف باشد به مجموعه‌ای از ویژگی‌های
متناسب با هم ربط دارد.
شاید فکر کنید پوست سفید معیار زیبایی است و بخواهید با تلاش برای سفید شدن به این معیار نزدیک شوید.
اما این دیدگاه اشتباهی است هرچند که رایج و پذیرفته شده باشد.
چیزی که به زیبایی بیشتر مربوط است حفظ و مراقبت پوست است و چیزی که ضروری است توجه به سلامتی
است.

برای مراقبت از پوست‌تان بیشتر هزینه و وقت صرف کنید.
مراقبت‌های اولیه پوست، پاکسازی آن، رطوبت‌رسانی و محافظت از آن در برابر نور خورشید است.
این باور که کرم ضد آفتاب یا سفید‌کننده تأثیری در رنگ پوست دارند اشتباه هستند.
همه این محصولات برای هر نوع رنگ پوستی مناسب و ضروری هستند و خوشبختانه هیچ تفکیکی بین این محصولات برای
افراد با رنگ‌های مختلف وجود ندارد.

چیزی که می‌تواند رنگ پوست را تغییر بدهد این کرم‌ها نیستند بلکه قرار گرفتن در معرض آفتاب است.
هر رنگ پوستی که داشته باشید قرار گرفتن زیاد در معرض آفتاب حتی با وجود کرم ضد آفتاب باعث تیرگی
یا آفتاب سوختگی پوست می‌شود.
بنابراین اگر نمی‌خواهید پوست‌تان بیش از اندازه تیره شود در معرض آفتاب قرار نگیرید.

اگر نمی‌خواهید تیره تر دیده شوید از رنگ‌های روشن و بلوند مو پرهیز کنید.
یک رنگ شکلاتی تیره با کمی از لایت‌های روشن برای پوست‌های گندمی و سبزه انتخاب‌های مناسب‌تری از رنگ‌های بلوند است.
در واقع اگر شما می‌خواهید جذاب‌تر دیده شوید باید انتخاب‌هایی متناسب با چهره، رنگ پوست و ویژگی‌های فردی خودتان داشته
باشید.
رنگ موهای بلوند تیره، شکلاتی و طیف قرمز بسیار متنوع هستند و افراد با پوست گندمی یا سبزه انتخاب‌های وسیعی
دارند.

حرکتِ بوسه

تا حالا آسمان را بوسیده اید؟! برای خوش فرم شدن صورت انجام این تمرین فوق العاده کافی است سر خود را بالا گرفته و به سقف نگاه کنید، حالا شروع به بوسه زدن به آسمان کنید. این حرکت به شدت پوست زیر چانه را جمع کرده و عضلات صورت تان را درگیر خواهد کرد؛ حرکت بوسه را حداقل ۱۵ بار بدون توقف تکرار کنید.

حرکت دایره ایِ چانه

دقت کنید که این تمرین را در مکان های عمومی انجام ندهید چون بسیار احمقانه به نظر خواهد رسید! چانه خود را به سمت جلو آورده و سپس سعی کنید تا به صورت دایره ای تکان دهید (تصور کنید که در حال حرکت دادن چانه در مسیر دایره های فرضی هستید). انجام چنین حرکتی نیاز به تمرین خواهد داشت؛ ۱۰ بار این حرکت را تکرار کرده و هربار چانه تان را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. بعد از اتمام حرکت، قطعاً انقباض عضلات چانه را حس خواهید کرد.

ایران بانو ضمیمه روزنامه ایرانور -ساعدنیوز





©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد . طراحی سایت با آنلاینر

چگونه صورت خوش فرم داشته باشیم
چگونه صورت خوش فرم داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *