چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

 
helpkade
چطور قهوه خوش طعم درست کنیم
چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

نوشیدنی قهوه نوعی نوشیدنی گرم است که از دانه برشته شده قهوه که از گیاه قهوه بدست می آید، تهیه می شود.

این نوع نوشیدنی همچون چای، جایگاه خاصی در انواع نوشیدنی های گرم دارد. با اضافه نمودن مواد مختلف به نوشیدنی قهوه و همچنین با روش های مختلف دم کردن آن، انواع متفاوتی از این نوع نوشیدنی را تهیه می کنند. با دلگرم همراه شوید.

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

برای تهیه نوشیدنی قهوه، قهوه را می توان به صورت های مختلف دم کرد. تمام این روش ها را به چهار دسته کلی تقسیم بندی نموده اند که تفاوت این روش ها تنها به این نکته بستگی دارد که چگونه آب را به قهوه اضافه می کنند.

یکی از روش های قدیمی دم کردن قهوه که هنوز در خاور میانه، آفریقای شمالی، ترکیه و یونان به کار می رود، این است که قهوه را به همراه آب، داخل قوری می ریزند و اجازه می دهند که آرام به جوش آید. این نوع قهوه را گاهی شیرین مصرف می کنند. برای این کارچند حبه قند داخل قوری می ریزند و می گذارند تا همراه قهوه به جوش آید. گاهی به این قهوه هل هم اضافه می کنند.

قهوه ترک به این روش تهیه می شود. قهوه بدست آمده، نوشیدنی غلیظی است که رویش کف دارد و پودر قهوه هم در ته فنجان، ته نشین شده است.

قهوه اسپرسو ، با تحت فشار قرار دادن آب داغ تهیه می شود. این روش برای تهیه انواع نوشیدنی های قهوه به کار می رود. قهوه اسپرسو طعم متمایزی داشته و به علاوه رویش ماده خامه مانندی جمع می شود.

در این روش از نوعی قوری که سه بخش دارد استفاده می کنند. در قسمت پایینی، آب می ریزند. پس از آن که آب به جوش می آید، با فشار وارد قسمت میانی می شود که پودر قهوه در آن قسمت قرار دارد.

در نهایت، نوشیدنی قهوه در قسمت بالایی قوری جمع می شود. معمولاً قوری را روی گاز می گذارند تا عملیات تهیه قهوه صورت گیرد.

روشی دیگر برای تهیه ی نوشیدنی قهوه، قرار دادن پودر قهوه داخل یک صافی است که آب جوش قطره قطره روی قهوه می چکد.

طعم این قهوه به میزان آب و قهوه بسیار بستگی دارد. اما کلاً طعم قهوه اسپرسو از این قهوه بهتر است. در این روش با استفاده از نیروی جاذبه، آب از میان پودر قهوه عبور می کند و قهوه خوش طعمی را ایجاد می نماید.

بیشتر بخوانید :

انواع قهوه : شناخت دانه قهوه و انواع آن

قهوه گانودرما چیست ؟ آشنایی با خواص قهوه گانودرما

ماسک تفاله قهوه برای پوست صورت با تاثیر فوق العاده

در این روش از استوانه ای شیشه ای که دارای پیستون صافی داری است استفاده می کنند. قهوه و آب جوش در استوانه با هم مخلوط می شوند (معمولاً به مدت چند دقیقه) قبل از آن که پیستون که به شکل فویل است، پایین بیاید. در این هنگام نوشیدنی قهوه در قسمت بالایی آماده ریختن است.

قهوه های کیسه ای نسبت به چای کیسه ای کمیاب ترند. این امر به دلیل آن است که در تهیه ی قهوه کیسه ای باید مقدار زیادی قهوه آسیاب شده (نسبت به چای به کار رفته در چای کیسه ای) به کار برد که از نظر اقتصادی برای تولید کنندگان این محصولات، با صرفه نمی باشد.

در تمام این روش ها از مخلوط آب جوش با قهوه آسیاب شده (دانه قهوه ای که برشته و آسیاب شده است) استفاده می شود. پودر قهوه یا پشت صافی باقی می ماند یا همراه نوشیدنی داخل فنجان ریخته می شود. میزان ریز بودن دانه قهوه بستگی به نوع نوشیدنی دارد که قرار است با آن تهیه شود.

دستگاه های برقی تهیه قهوه، آب را جوش می آورند و سپس مواد لازم را بدون این که لازم باشد انسان کمک زیادی کند، با هم مخلوط می کنند. این دستگاه ها بر اساس برنامه زمان بندی خاصی عمل می کنند.

افرادی که در تهیه نوشیدنی قهوه مهارت دارند، دانه های سبز قهوه خام و دم کردن آنها به روش سنتی را ترجیح می دهند.

قهوه تلخ: نوعی قهوه ی دم کرده است که بدون شکر، شیر و دیگر مواد افزودنی مصرف می شود.

شیر قهوه: قهوه ای است که پس از تهیه ی آن، شیر و گاهی شکر اضافه می کنند.

کاپوچینو: نوعی اسپرسو است که با شیر کف کرده و گاهی شکر و کاکائو تهیه می شود.

قهوه معطر: در برخی کشورها، به نوشیدنی قهوه مواد مختلفی اضافه می نمایند. شکلات یکی از مرسوم ترین این مواد است که یا روی قهوه آماده شده می پاشند یا همراه با قهوه هنگام دم کردن، مخلوط می کنند. البته از برخی ادویه جات از جمله دارچین، جوز هندی، هل و.. هم برای معطر نمودن قهوه استفاده می کنند.

قهوه یونانی یا قهوه ترک: این نوع قهوه را با جوشاندن پودر بسیار ریز قهوه در آب تهیه می کنند. این نوع قهوه را داخل قوری مسی که دسته بلندی دارد و سر آن باز است درست می کنند.

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

زمانی که قهوه را داخل فنجان می ریزند، صافی نمی گذارند و بنابراین، پودر قهوه که دیگر به تفاله قهوه تبدیل شده است هم داخل فنجان می ریزد. معمولاً فنجان را تا مدتی حرکت نمی دهند تا این پودر قهوه کاملاً ته نشین شود.

گاهی به این نوع قهوه ادویه و شکر هم اضافه می کنند.

قهوه فوری پودری است که قابل حل شدن در آب یا شیر می باشد. این نوع قهوه به روشی بسیار متفاوت از قهوه هایی که در بالا در موردشان توضیح داده شد، تهیه می شوند.

البته این نوع قهوه مسلماً طعم قهوه هایی که برای درست کردن آنها زمان صرف می شود، را ندارد. برخی این نوشیدنی را غیر قابل تحمل به شمار می آورند و بعضی عقیده دارند که جانشین خوبی برای نوشیدنی قهوه واقعی است.

برخی هم اعتقاد دارند که این نوشیدنی، اصلاً قهوه نیست و نوعی نوشیدنی خاص خود می باشد.

کشورهای آمریکا، آلمان و فنلاند به ترتیب، بیشترین میزان مصرف قهوه را دارند. در کانادا و اروپا هم این نوشیدنی رایج است و بسیاری از رستوران ها تخصص ویژه ای در تهیه ی این نوشیدنی دارند.

در این رستوران ها چای، انواع ساندویچ، انواع کیک و کلوچه و دیگر انواع اسنک هم عرضه می شود. افرادی که این نوشیدنی را خیلی دوست دارند، معمولاً در پیک نیک ها و یا مسافرت ها قهوه را آماده نموده و داخل فلاسک که تا مدتها آن را گرم نگه می دارد با خود می برند.

در برخی کشورها، مخصوصاً شمال فرانسه، نوشیدنی قهوه جایگاه خاصی در عصرانه دارد. افراد، دوستان و افراد فامیل خود را به عصرانه دعوت می کنند و به عنوان عصرانه، به آنها قهوه با کیک می دهند. معمولاً این کیک ها را خانم ها خود در خانه تهیه می کنند.

البته از قهوه در وعده صبحانه هم بسیار زیاد استفاده می کنند.

همان طور که می دانید، قهوه دارای کافئین بوده که نوعی ماده محرک محسوب می شود. بنابراین معمولاً برای صبحانه و هنگام کار، از این نوع نوشیدنی استفاده می کنند (چون کافئین خاصیت از بین بردن حالت خواب آلودگی دارد).

دانش آموزان و دانشجویان هم در شب های امتحانات، از این نوشیدنی استفاده می کنند که قدرت تمرکزشان بالا رود. کارمندان هم وقتی خسته می شوند و احساس می کنند که برای ادامه کار دیگر انرژی ندارند، با خوردن یک فنجان قهوه انرژی خود را باز می یابند.

قهوه بدون کافئین، نوعی قهوه است که کافئین موجود در آن را با استفاده از آب یا یک حلال دیگر، مثلاً تری کلرو اتیلن گرفته اند.

نوشیدنی قهوه نوعی نوشیدنی گرم است که از دانه برشته شده قهوه و از گیاه قهوه بدست می آید، تهیه می شود و نکات دم کردن قهوه هم در آن حتما باید رعایت شود تا نوشیدنی گرم و دلچسب شود. امروز در برگ سبز برای شما از 5 راز خوش طعم شدن قهوه می گوییم!

ترکیبات موجود در قهوه:

– منیزیم

– پتاسیم (کمک به سوخت و ساز قند بدن)

– کافئین

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

خواص قهوه:

– ضدافسردگی

– ضد سردرد

– ضدپوسیدگی دندان

– تب‌بُر

– ادرار‌آور

– ضد عفونی کننده

– نشاط بخش

– ضد آلزایمر

– ضد پارکینسون

افزایش فشار خون

– کاهش وز وز گوش

– گاهی برای کاهش وزن هم استفاده می‌شود (کمک به افزایش متابولیسم و چربی سوزی بدن) برای این موضوع از قهوه سبز استفاده می شود.

مقدار مصرف قهوه:

قهوه هم مانند سایر مواد غذایی در کنار تمام فواید، مضراتی هم دارد و مصرف نادرست آن می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. توصیه متخصصان تغذیه این است که نوشیدن قهوه باید به میزان دو فنجان قهوه‌ دم کرده یا سه فنجان قهوه‌ی فوری (نسکافه) در روز محدود شود. مصرف بیش از شش فنجان قهوه در یک روز مجاز نیست.

مرتبط بخوانید: رابطه قهوه و دیابت نوع2

برای تهیه نوشیدنی قهوه، آن را می‌توان به صورت‌های مختلف دم کرد. تمام این روش‌ها را به چهار دسته کلی تقسیم بندی کرده اند که تفاوت این روش‌ها تنها به این نکته بستگی دارد که چگونه آب را به قهوه اضافه می‌کنند. در اینجا با مطلب نکات دم کردن قهوه و 5 راز خوش طعم شدن قهوه همراه سایت فروشگاه گیاه سبز باشید.

روش نگهداری قهوه:

در مورد نگهداری، توجه به اینکه قهوه‌ی شما باید در برابر حرارت، رطوبت و نور، محافظت شود لازم است. عدم تازگی قهوه، به نوشیدنی ما طعم‌های تلخ و ماندگی اضافه نموده و عطر و طعم‌های دیگر، که مورد علاقه‌ هستند را از بین می‌برد. به شدت توصیه می‌شود که قهوه خاصی را در مدت بین یک ماه تا سه ماه در بسته‌بندی‌‌ عاری از هوا داخل آن  مصرف کنید. همچنین قهوه را بلافاصله قبل از دم کردن قهوه، آسیاب کنید. قهوه‌های آسیاب شده‌، به مدت کوتاهی عطر و طعم خود را از دست خواهند داد.

روش های مختلف و نکات دم کردن قهوه :

برای تهیه این نوشیدنی، قهوه را می توان به صورت های مختلف دم کرد. تمام این روش ها را به چهار دسته کلی تقسیم کرده اند که تفاوت این روش ها تنها به این نکته بستگی دارد که چگونه آب را به قهوه اضافه می کنند.

انواع قهوه و نکات دم کردن قهوه :

۱.قهوه ترک (Turkich coffee): نکات دم کردن قهوه ترک چیست؟

قهوه ترک، قهوه آسیاب شده بسیار نرم است (کاملا” پودر) و به وسیله قهوه جوش های معمولی روی شعله گاز آماده می شود و دارای کف روی فنجان و مقداری لرد در ته فنجان می باشد.

طرز تهیه قهوه ترک: در کشورها و مناطق مختلف با کمی تفاوت انجام میگیرد. بطور کلی، درست کردن قهوه ترک، قهوه آسیاب شده داخل یک ظرف کوچک مخصوص به نام جازوه، با آب به جوش می آید. این قهوه در ایران، ترکیه، بلغارستان و رومانی قهوه ترک نامیده می شود. این سبک دم کردن قهوه برای اولین بار از یمن آمده است.

دم کردن قهوه ترک در کشور ایران : پودر قهوه ترک را به همراه آب ( در صورت تمایل همراه با شکر ) در قهوه جوش ریخته و محلول را کاملا بهم زده و روی حرارت قرار داده تا زمانی که دمای آب بجوشد و روی سطح قهوه قوام و کف قهوه تشکیل شود و کف قهوه شروع به بالا آمدن در دهانه قهوه جوش کند، در این هنگام قبل از جوشیدن قهوه ؛ قهوه جوش از روی حرارت برداشته می شود و قهوه سرو می شود.

قهوه فرانسه بر خلاف قهوه ترک زبرتر آسیاب می شود و یکی از آسان ترین روش های دم کردن انواع قهوه است که با دستگاه قهوه ساز و یا فرانسه ساز (فرنچ پرس) دم می شود.

طریق دم کردن قهوه فرانسه به این صورت است: 

قهوه را در داخل فیلتر کاغذی (در دستگاه های برقی) و فیلتر توری (در فرنچ پرس ها) ریخته و فقط عصاره قهوه به وسیله آب گرم خارج می شود و در مخزن دستگاه جمع می شود، قهوه فرانسه رقیق و  کف و لرد ته فنجان ندارد و معمولا در لیوان معمولی سرو می شود.

و اما اسپرسو یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین قهوه ها در دنیا است. اسپرسو پایه و به اصطلاح (قهوه ی پایه) نوشیدنی های مختلفی همچون لانگو و کاپوچینو و لاته و آمریکانو و غیره می باشد. قهوه اسپرسو نرم تر از فرانسه و زیرتر از ترک آسیاب می شود و با دستگاه مخصوص اسپرسو دم می شود به صورتی که آب با فشار زیاد از قهوه عبور داده می شود و عصاره قهوه به طور کامل خارج می گردد، اسپرسو در فنجان کوچکتر از قهوه ترک سرو می شود و دارای کف نازک و روشنی روی آن است (اگر دستگاه خوب و قهوه مناسب استفاده گردد) و  لرد ندارد.

مرتبط بخوانید : قهوه و دانستنی های آن

امروزه با پیشرفت صنعت قهوه و تبدیل آن به یکی از پر سود ترین تجارت ها روش های مختلف دم کردن نیز در دنیا باب شده است. یکی از روش های بسیار مورد پسند این روزها دم کردن قهوه بصورت قطره و فیلتری بوده که با استفاده از قهوه سازهای خاص همچون سایفون ، کمکس و V60 انجام می شود. در این نوع دم کردن معمولا آسیاب قهوه درشت تر و تقریبا هم اندازه با آسیاب فرانسه می باشد. در این روش دم کردن معمولا یک قهوه صاف بدون لرد(ته نشین ) و معمولا فاقد کف به دست مس آید.

احتمالا نام قهوه فوری را بسیار زیاد  شنیده اید و اصطلاح (نسکافه)و یا کافی میکس که به جای قهوه فوری رایج شده است. اما تفاوت قهوه فوری با قهوه دم کردنی در چیست؟
به طورکلی باید گفت به قهوه هایی که در یک روند و با یک سری روش های خاص هر کارخانه ای به طور مثال (شرکت نسکافه) فرآوری شده و به صورتی تبدیل می شود که با آب جوش و یا شیر به مشتری یک نوشیدنی آماده بدهد قهوه فوری یا به اصطلاح انگلیسی (Instant coffee) گفته می شود .بسیاری از این قهوه های فوری با ترکیب ها و فرآوری های مختلف عرضه می شود.

 

انواع قهوه با کیفیت را از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید و از دم کردن و نوشیدن با آن لذت ببرید!

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

آیا مایل به حذف این کالا هستید؟

آیا مایل به حذف این کالا هستید؟

نوشیدنی قهوه نوعی نوشیدنی گرم است که از دانه برشته شده قهوه و از گیاه قهوه بدست می آید، تهیه می شود و نکات دم کردن قهوه هم در آن حتما باید رعایت شود تا نوشیدنی گرم و دلچسب شود. امروز در برگ سبز برای شما از 5 راز خوش طعم شدن قهوه می گوییم!

ترکیبات موجود در قهوه:

– منیزیم

– پتاسیم (کمک به سوخت و ساز قند بدن)

– کافئین

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

خواص قهوه:

– ضدافسردگی

– ضد سردرد

– ضدپوسیدگی دندان

– تب‌بُر

– ادرار‌آور

– ضد عفونی کننده

– نشاط بخش

– ضد آلزایمر

– ضد پارکینسون

افزایش فشار خون

– کاهش وز وز گوش

– گاهی برای کاهش وزن هم استفاده می‌شود (کمک به افزایش متابولیسم و چربی سوزی بدن) برای این موضوع از قهوه سبز استفاده می شود.

مقدار مصرف قهوه:

قهوه هم مانند سایر مواد غذایی در کنار تمام فواید، مضراتی هم دارد و مصرف نادرست آن می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. توصیه متخصصان تغذیه این است که نوشیدن قهوه باید به میزان دو فنجان قهوه‌ دم کرده یا سه فنجان قهوه‌ی فوری (نسکافه) در روز محدود شود. مصرف بیش از شش فنجان قهوه در یک روز مجاز نیست.

مرتبط بخوانید: رابطه قهوه و دیابت نوع2

برای تهیه نوشیدنی قهوه، آن را می‌توان به صورت‌های مختلف دم کرد. تمام این روش‌ها را به چهار دسته کلی تقسیم بندی کرده اند که تفاوت این روش‌ها تنها به این نکته بستگی دارد که چگونه آب را به قهوه اضافه می‌کنند. در اینجا با مطلب نکات دم کردن قهوه و 5 راز خوش طعم شدن قهوه همراه سایت فروشگاه گیاه سبز باشید.

روش نگهداری قهوه:

در مورد نگهداری، توجه به اینکه قهوه‌ی شما باید در برابر حرارت، رطوبت و نور، محافظت شود لازم است. عدم تازگی قهوه، به نوشیدنی ما طعم‌های تلخ و ماندگی اضافه نموده و عطر و طعم‌های دیگر، که مورد علاقه‌ هستند را از بین می‌برد. به شدت توصیه می‌شود که قهوه خاصی را در مدت بین یک ماه تا سه ماه در بسته‌بندی‌‌ عاری از هوا داخل آن  مصرف کنید. همچنین قهوه را بلافاصله قبل از دم کردن قهوه، آسیاب کنید. قهوه‌های آسیاب شده‌، به مدت کوتاهی عطر و طعم خود را از دست خواهند داد.

روش های مختلف و نکات دم کردن قهوه :

برای تهیه این نوشیدنی، قهوه را می توان به صورت های مختلف دم کرد. تمام این روش ها را به چهار دسته کلی تقسیم کرده اند که تفاوت این روش ها تنها به این نکته بستگی دارد که چگونه آب را به قهوه اضافه می کنند.

انواع قهوه و نکات دم کردن قهوه :

۱.قهوه ترک (Turkich coffee): نکات دم کردن قهوه ترک چیست؟

قهوه ترک، قهوه آسیاب شده بسیار نرم است (کاملا” پودر) و به وسیله قهوه جوش های معمولی روی شعله گاز آماده می شود و دارای کف روی فنجان و مقداری لرد در ته فنجان می باشد.

طرز تهیه قهوه ترک: در کشورها و مناطق مختلف با کمی تفاوت انجام میگیرد. بطور کلی، درست کردن قهوه ترک، قهوه آسیاب شده داخل یک ظرف کوچک مخصوص به نام جازوه، با آب به جوش می آید. این قهوه در ایران، ترکیه، بلغارستان و رومانی قهوه ترک نامیده می شود. این سبک دم کردن قهوه برای اولین بار از یمن آمده است.

دم کردن قهوه ترک در کشور ایران : پودر قهوه ترک را به همراه آب ( در صورت تمایل همراه با شکر ) در قهوه جوش ریخته و محلول را کاملا بهم زده و روی حرارت قرار داده تا زمانی که دمای آب بجوشد و روی سطح قهوه قوام و کف قهوه تشکیل شود و کف قهوه شروع به بالا آمدن در دهانه قهوه جوش کند، در این هنگام قبل از جوشیدن قهوه ؛ قهوه جوش از روی حرارت برداشته می شود و قهوه سرو می شود.

قهوه فرانسه بر خلاف قهوه ترک زبرتر آسیاب می شود و یکی از آسان ترین روش های دم کردن انواع قهوه است که با دستگاه قهوه ساز و یا فرانسه ساز (فرنچ پرس) دم می شود.

طریق دم کردن قهوه فرانسه به این صورت است: 

قهوه را در داخل فیلتر کاغذی (در دستگاه های برقی) و فیلتر توری (در فرنچ پرس ها) ریخته و فقط عصاره قهوه به وسیله آب گرم خارج می شود و در مخزن دستگاه جمع می شود، قهوه فرانسه رقیق و  کف و لرد ته فنجان ندارد و معمولا در لیوان معمولی سرو می شود.

و اما اسپرسو یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین قهوه ها در دنیا است. اسپرسو پایه و به اصطلاح (قهوه ی پایه) نوشیدنی های مختلفی همچون لانگو و کاپوچینو و لاته و آمریکانو و غیره می باشد. قهوه اسپرسو نرم تر از فرانسه و زیرتر از ترک آسیاب می شود و با دستگاه مخصوص اسپرسو دم می شود به صورتی که آب با فشار زیاد از قهوه عبور داده می شود و عصاره قهوه به طور کامل خارج می گردد، اسپرسو در فنجان کوچکتر از قهوه ترک سرو می شود و دارای کف نازک و روشنی روی آن است (اگر دستگاه خوب و قهوه مناسب استفاده گردد) و  لرد ندارد.

مرتبط بخوانید : قهوه و دانستنی های آن

امروزه با پیشرفت صنعت قهوه و تبدیل آن به یکی از پر سود ترین تجارت ها روش های مختلف دم کردن نیز در دنیا باب شده است. یکی از روش های بسیار مورد پسند این روزها دم کردن قهوه بصورت قطره و فیلتری بوده که با استفاده از قهوه سازهای خاص همچون سایفون ، کمکس و V60 انجام می شود. در این نوع دم کردن معمولا آسیاب قهوه درشت تر و تقریبا هم اندازه با آسیاب فرانسه می باشد. در این روش دم کردن معمولا یک قهوه صاف بدون لرد(ته نشین ) و معمولا فاقد کف به دست مس آید.

احتمالا نام قهوه فوری را بسیار زیاد  شنیده اید و اصطلاح (نسکافه)و یا کافی میکس که به جای قهوه فوری رایج شده است. اما تفاوت قهوه فوری با قهوه دم کردنی در چیست؟
به طورکلی باید گفت به قهوه هایی که در یک روند و با یک سری روش های خاص هر کارخانه ای به طور مثال (شرکت نسکافه) فرآوری شده و به صورتی تبدیل می شود که با آب جوش و یا شیر به مشتری یک نوشیدنی آماده بدهد قهوه فوری یا به اصطلاح انگلیسی (Instant coffee) گفته می شود .بسیاری از این قهوه های فوری با ترکیب ها و فرآوری های مختلف عرضه می شود.

 

انواع قهوه با کیفیت را از فروشگاه برگ سبز تهیه کنید و از دم کردن و نوشیدن با آن لذت ببرید!

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

آیا مایل به حذف این کالا هستید؟

آیا مایل به حذف این کالا هستید؟

کافی مافی –

قهوه نیترو و کلد برو (مقایسه و بررسی هر دو نوشیدنی)

قهوه و مجازات مرگ در حکومت عثمانی و نحوه برخورد با محبوبیت قهوه

قهوه ساز کالیتا ویو (Kalita Wave) و نحوه دم کردن گام به گام

قهوه هندی مانسون مالابار و نحوه دم کردن آن

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

قهوه در اسلام (بررسی تاریخچه و حکم شرعی نوشیدن آن)

فرنچ پرس و آیروپرس (بررسی 6 تفاوت اصلی آنها برای انتخاب)

هات چیپس کافی شاپی و طرز تهیه آن در منزل با مایکروفر و گاز

زمانی که افتتاح کافی شاپ می تواند باورها را به چالش بکشد

کاپوچینو و ماکیاتو کدام یک را انتخاب کنیم؟ (4 تفاوت اصلی)

قدمت قهوه حداقل به سال 1890 باز می گردد و بیش از یک قرن یک صنعت بزرگ بوده است. بیشتر مصرف کنندگان آن را برای راحتی و سلیقه به دنبال درست کردن قهوه فوری هستند!

خیلی از افراد از اینکه قهوه ای که دم می کنند مزه آب بدهد بیزارند و دوست دارند هر قهوه ای که درست می کنند طعم آب آن غالب نباشد تا مزه واقعی قهوه را بچشند!

در این مطلب روش صحیح درست کردن قهوه فوری با آب و شیر را خدمتتون توضیح میدهیم تا این بار یک قهوه با طعم خود قهوه که خیلی سریع هم آماده می شود نوش جان کنید!

قهوه فوری

آب جوش

شیر یا خامه

شکر (اختیاری)

طعم دهنده ها، مانند پودر کاکائو، وانیل یا دارچین

شربت طعم دار یا سیروپ (اختیاری)

عصاره وانیل (اختیاری)

قهوه فوری با کیفیت بخرید. تقریبا هیچ مارک قهوه فوری نمی تواند با قهوه معمولی رقابت کند، اما برخی از آنها بسیار مناسب و معقول هستند.

سعی کنید بسته بندی با عنوان “فریز شده و خشک” را پیدا کنید چون عطر و طعم بیشتری نسبت به نوع “خشک شده با اسپری” دارند.

اگر برچسب مشخص نمی کند، قوام و شکل دانه های آسیاب شده را نگاه کنید!

اگر باز هم در تشخیص مشکل داشتید بهتر است مارک های گران قیمت تر که بیشتر بر کیفیت محصول شان کار می کنند بخرید! البته همشون نه و بهتر مطلب بیشتر بخوانید را مطالعه بفرمایید!

یک کتری آب جوش کنید. از آب از قبل مانده در کتری خود استفاده نکنید، که می تواند طعم نهایی را نامطلو ب کند. سعی کنید آب تازه در کتری ریخته و جوش کنید.

اگر در یک منطقه ای که دارای آب سخت است زندگی می کنید یا آب شیر شما طعم بدی دارد، سعی کنید ابتدا آن را تصفیه کنید.

اگر کتری ندارید، قبل از افزودن قهوه، لیوان آب را درون مایکروویو جوش کنید.

نکته قابل توجه اینست که آب درون مایکرویو اگر بیش از حد گرم شود می تواند “منفجر شود”. با گذاشتن قاشق چای خوری چوبی خود درون لیوان تان از این کار جلوگیری کنید.

قهوه فوری را درون لیوان بریزید. اولین باری که مارکی را امتحان می کنید، دستورالعمل های بسته را دنبال کنید.

اگر هیچ توصیه ای در بسته بندی وجود ندارد، 1 قاشق چای خوری کمی گرد (5 میلی لگرم ) را برای هر 240 میلی لیتر آب امتحان کنید.

می توانید قبل از ریختن آب جوش در کمی آب سرد (اختیاری) هم بزنید. فقط کافی است آب سرد را برای خنک کردن قهوه اضافه کنید و آن را درون لیوان هم بزنید. این آماده سازی به قهوه شما طعمی نرم تر و لطیف می بخشد!

آب جوش را بر روی آن بریزید. قهوه فوری زمان تولیدش از خشک شدن در آب عصاره گیری شده است، بنابراین عطر و طعم آن تقریبا تنظیم شده است.

این بدان معنی است که درجه حرارت آب مورد نیاز برای درست کردن قهوه فوری بسیار کمتر از قهوه معمولی است. فقط بگذارید کتری برای چند دقیقه اول خنک شود و بعد آن را اضافه کنید.

شکر و شیر را هم بزنید و به لیوان اضافه کنید (اختیاری).

بیشتر مخلوط های فوری می توانند از کمک طعم دهنده استفاده کنند. به همان اندازه و یا به همان اندازه که دوست دارید هم بزنید ، مطمئن شوید که تمام شکر حل می شوند.

طعم آن را تنظیم کنید.  انتخاب های طعم دهنده ها می تواند قهوه فوری را لذت بخش کند.

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

موثرترین راه برای بهبود طعم قهوه فوری شما این است که با تست کردن پی در پی طعم دلخواه خودتان را درست کنید.

یک قاشق چای خوری قهوه اضافی (5 میلی گرم) قهوه را امتحان کنید، اگر دم کرده خیلی آبکی باشد، یا اگر طعم خیلی تلخی داشت، یک قاشق دیگر شکر اضافه کنید.

هر بار از قاشق و لیوان یکسان استفاده کنید تا معیار نسبت قهوه به آب را داشته باشید.

باقیمانده ها را در یک ظرف دربسته مانند فلاسک ذخیره کنید. رطوبت، عطر و طعم قهوه فوری شما را خراب می کند. آن را در محفظه نگه دارید.

اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید، پس از استفاده از آنها، بقیه را به ظروف کوچکتر منتقل کنید. با این کار میزان هوای وارد شده به قهوه به حداقل می رسد. در مناطق گرمسیری خیلی مرطوب، یخچال و فریزر ممکن است خشک تر از کمد شما باشد!

می توانید آب را با شیر جایگزین کنید. اگر تکنیک های فوق کمک نمی کند، سعی کنید تمام آب را با شیر گرم جایگزین کنید. شیر را روی اجاق گاز گرم کنید تا شروع به حباب در لبه ها کند. به جای آب آن را روی پودر قهوه بریزید.

مراقب شیر باشید و گاهی اوقات آن را هم بزنید. شیر بدون مراقبت می تواند به سرعت سرریز شود.

اگر شما یک کف ساز دستی ندارید، می توانید شیر و قهوه فوری را با تکان دادن آن در یک ظرف دربسته شیشه ای کف دار کنید.

برای آماده شدن مخلوط با یک قاشق، قهوه فوری و شکر را به یک فنجان اضافه کنید، سپس در آب کافی هم بزنید تا خمیر ایجاد شود. این کار را با تکان دادن قاشق می توانید انجام دهید تا کف ایجاد شود، سپس در شیر داغ هم بزنید.

اضافه کردن طعم دهنده ها، طعم های قوی و معمولاً شیرین روش دیگری برای رسیدن به طعم دلخواه در قهوه فوری شما می باشد در اینجا چند پیشنهاد هستند:

به خاطر داشته باشید که شربتهای تجاری یا همان سیروپ ها اغلب شامل شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند.

 

بعد از درست کردن قهوه فوری، آن را با 1 قاشق غذاخوری (5 میلی گرم) روغن نارگیل یا کره در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا کف کند. یا از کف ساز دستی برقی استفاده کنید!

 

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “ac08a4298693419ec4d0656dfa04c85e” );document.getElementById(“b69e58cde6”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام و نام خانوادگی و ایمیل من را برای دفعات بعدی در این مرورگر ذخیره کن.

قهوه هندی مانسون مالابار و نحوه دم کردن آن

قهوه ساز کالیتا ویو (Kalita Wave) و نحوه دم کردن گام به گام

مقایسه روش غوطه وری با چکه ای (پُور آوِر) برای دم کردن قهوه

کارامل ماکیاتو یک نوشیدنی جذاب برای فصل سرما

طرز تهیه قهوه جاکوبز در منزل و نحوه دم کردن حرفه ای آن؟

فواید قهوه سیاه و آیا نوشیدن آن گزینه مناسبی برای شما می باشد؟

ورود به حساب کاربری

بازیابی کلمه عبور

پسورد به ایمیل شما ارسال می‌شود.

کافی مافی –

قهوه نیترو و کلد برو (مقایسه و بررسی هر دو نوشیدنی)

قهوه و مجازات مرگ در حکومت عثمانی و نحوه برخورد با محبوبیت قهوه

قهوه ساز کالیتا ویو (Kalita Wave) و نحوه دم کردن گام به گام

قهوه هندی مانسون مالابار و نحوه دم کردن آن

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

قهوه در اسلام (بررسی تاریخچه و حکم شرعی نوشیدن آن)

فرنچ پرس و آیروپرس (بررسی 6 تفاوت اصلی آنها برای انتخاب)

هات چیپس کافی شاپی و طرز تهیه آن در منزل با مایکروفر و گاز

زمانی که افتتاح کافی شاپ می تواند باورها را به چالش بکشد

کاپوچینو و ماکیاتو کدام یک را انتخاب کنیم؟ (4 تفاوت اصلی)

قدمت قهوه حداقل به سال 1890 باز می گردد و بیش از یک قرن یک صنعت بزرگ بوده است. بیشتر مصرف کنندگان آن را برای راحتی و سلیقه به دنبال درست کردن قهوه فوری هستند!

خیلی از افراد از اینکه قهوه ای که دم می کنند مزه آب بدهد بیزارند و دوست دارند هر قهوه ای که درست می کنند طعم آب آن غالب نباشد تا مزه واقعی قهوه را بچشند!

در این مطلب روش صحیح درست کردن قهوه فوری با آب و شیر را خدمتتون توضیح میدهیم تا این بار یک قهوه با طعم خود قهوه که خیلی سریع هم آماده می شود نوش جان کنید!

قهوه فوری

آب جوش

شیر یا خامه

شکر (اختیاری)

طعم دهنده ها، مانند پودر کاکائو، وانیل یا دارچین

شربت طعم دار یا سیروپ (اختیاری)

عصاره وانیل (اختیاری)

قهوه فوری با کیفیت بخرید. تقریبا هیچ مارک قهوه فوری نمی تواند با قهوه معمولی رقابت کند، اما برخی از آنها بسیار مناسب و معقول هستند.

سعی کنید بسته بندی با عنوان “فریز شده و خشک” را پیدا کنید چون عطر و طعم بیشتری نسبت به نوع “خشک شده با اسپری” دارند.

اگر برچسب مشخص نمی کند، قوام و شکل دانه های آسیاب شده را نگاه کنید!

اگر باز هم در تشخیص مشکل داشتید بهتر است مارک های گران قیمت تر که بیشتر بر کیفیت محصول شان کار می کنند بخرید! البته همشون نه و بهتر مطلب بیشتر بخوانید را مطالعه بفرمایید!

یک کتری آب جوش کنید. از آب از قبل مانده در کتری خود استفاده نکنید، که می تواند طعم نهایی را نامطلو ب کند. سعی کنید آب تازه در کتری ریخته و جوش کنید.

اگر در یک منطقه ای که دارای آب سخت است زندگی می کنید یا آب شیر شما طعم بدی دارد، سعی کنید ابتدا آن را تصفیه کنید.

اگر کتری ندارید، قبل از افزودن قهوه، لیوان آب را درون مایکروویو جوش کنید.

نکته قابل توجه اینست که آب درون مایکرویو اگر بیش از حد گرم شود می تواند “منفجر شود”. با گذاشتن قاشق چای خوری چوبی خود درون لیوان تان از این کار جلوگیری کنید.

قهوه فوری را درون لیوان بریزید. اولین باری که مارکی را امتحان می کنید، دستورالعمل های بسته را دنبال کنید.

اگر هیچ توصیه ای در بسته بندی وجود ندارد، 1 قاشق چای خوری کمی گرد (5 میلی لگرم ) را برای هر 240 میلی لیتر آب امتحان کنید.

می توانید قبل از ریختن آب جوش در کمی آب سرد (اختیاری) هم بزنید. فقط کافی است آب سرد را برای خنک کردن قهوه اضافه کنید و آن را درون لیوان هم بزنید. این آماده سازی به قهوه شما طعمی نرم تر و لطیف می بخشد!

آب جوش را بر روی آن بریزید. قهوه فوری زمان تولیدش از خشک شدن در آب عصاره گیری شده است، بنابراین عطر و طعم آن تقریبا تنظیم شده است.

این بدان معنی است که درجه حرارت آب مورد نیاز برای درست کردن قهوه فوری بسیار کمتر از قهوه معمولی است. فقط بگذارید کتری برای چند دقیقه اول خنک شود و بعد آن را اضافه کنید.

شکر و شیر را هم بزنید و به لیوان اضافه کنید (اختیاری).

بیشتر مخلوط های فوری می توانند از کمک طعم دهنده استفاده کنند. به همان اندازه و یا به همان اندازه که دوست دارید هم بزنید ، مطمئن شوید که تمام شکر حل می شوند.

طعم آن را تنظیم کنید.  انتخاب های طعم دهنده ها می تواند قهوه فوری را لذت بخش کند.

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

موثرترین راه برای بهبود طعم قهوه فوری شما این است که با تست کردن پی در پی طعم دلخواه خودتان را درست کنید.

یک قاشق چای خوری قهوه اضافی (5 میلی گرم) قهوه را امتحان کنید، اگر دم کرده خیلی آبکی باشد، یا اگر طعم خیلی تلخی داشت، یک قاشق دیگر شکر اضافه کنید.

هر بار از قاشق و لیوان یکسان استفاده کنید تا معیار نسبت قهوه به آب را داشته باشید.

باقیمانده ها را در یک ظرف دربسته مانند فلاسک ذخیره کنید. رطوبت، عطر و طعم قهوه فوری شما را خراب می کند. آن را در محفظه نگه دارید.

اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید، پس از استفاده از آنها، بقیه را به ظروف کوچکتر منتقل کنید. با این کار میزان هوای وارد شده به قهوه به حداقل می رسد. در مناطق گرمسیری خیلی مرطوب، یخچال و فریزر ممکن است خشک تر از کمد شما باشد!

می توانید آب را با شیر جایگزین کنید. اگر تکنیک های فوق کمک نمی کند، سعی کنید تمام آب را با شیر گرم جایگزین کنید. شیر را روی اجاق گاز گرم کنید تا شروع به حباب در لبه ها کند. به جای آب آن را روی پودر قهوه بریزید.

مراقب شیر باشید و گاهی اوقات آن را هم بزنید. شیر بدون مراقبت می تواند به سرعت سرریز شود.

اگر شما یک کف ساز دستی ندارید، می توانید شیر و قهوه فوری را با تکان دادن آن در یک ظرف دربسته شیشه ای کف دار کنید.

برای آماده شدن مخلوط با یک قاشق، قهوه فوری و شکر را به یک فنجان اضافه کنید، سپس در آب کافی هم بزنید تا خمیر ایجاد شود. این کار را با تکان دادن قاشق می توانید انجام دهید تا کف ایجاد شود، سپس در شیر داغ هم بزنید.

اضافه کردن طعم دهنده ها، طعم های قوی و معمولاً شیرین روش دیگری برای رسیدن به طعم دلخواه در قهوه فوری شما می باشد در اینجا چند پیشنهاد هستند:

به خاطر داشته باشید که شربتهای تجاری یا همان سیروپ ها اغلب شامل شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند.

 

بعد از درست کردن قهوه فوری، آن را با 1 قاشق غذاخوری (5 میلی گرم) روغن نارگیل یا کره در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا کف کند. یا از کف ساز دستی برقی استفاده کنید!

 

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “ac08a4298693419ec4d0656dfa04c85e” );document.getElementById(“b69e58cde6”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام و نام خانوادگی و ایمیل من را برای دفعات بعدی در این مرورگر ذخیره کن.

قهوه هندی مانسون مالابار و نحوه دم کردن آن

قهوه ساز کالیتا ویو (Kalita Wave) و نحوه دم کردن گام به گام

مقایسه روش غوطه وری با چکه ای (پُور آوِر) برای دم کردن قهوه

کارامل ماکیاتو یک نوشیدنی جذاب برای فصل سرما

طرز تهیه قهوه جاکوبز در منزل و نحوه دم کردن حرفه ای آن؟

فواید قهوه سیاه و آیا نوشیدن آن گزینه مناسبی برای شما می باشد؟

ورود به حساب کاربری

بازیابی کلمه عبور

پسورد به ایمیل شما ارسال می‌شود.

درست کردن قهوه فوری بهترین گزینه برای زمانی است که خیلی سریع به قهوه نیاز دارید، اما به یک دستگاه قهوه‌ساز دسترسی ندارید. بر خلاف قهوه دانه‌ای و آسیاب نشده، دانه‌های قهوه فوری از خشک کردن دانه‌های قهوه عادی درست می‌شوند. درست است که این مدل قهوه به اندازه قهوه‌ دانه‌ای قوی نیست، اما جایگزینی خوش طعم است. در مقاله امروز قصد داریم ۴ روش طرز تهیه قهوه فوری خوش طعم را به شما آموزش بدهیم. با جیمیتو همراه باشید!

 

 

برای اینکه بتوانید خیلی سریع و آسان یک فنجان آب را داغ کنید، آن را برای مدت ۱ دقیقه در مایکرویو قرار بدهید. علاوه بر این، می‌توانید آب را درون یک کتری ساده روی گاز و یا در یک کاری برقی جوش بیاورید. یادتان باشد که آب را با دمای متوسط رو به زیاد جوش بیاورید و درست قبل از اینکه شروع کند به قل‌قل کردن، آن را از روی گاز بردارید.

اگر قصد دارید که تنها برای یک نفر قهوه درست کنید، ۱ فنجان (یعنی معادل ۲۴۰ میلی لیتر) آب داغ کنید. اما اگر تعداد نفرات بیشتر باشد، باید برای هرکدام از آنها ۱ فنجان آب داغ کنید. درضمن اگر آب را درون یک کتری به جوش بیاورید، ریختن آب داغ در لیوان برایتان آسان‌تر خواهد شد.

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

 

در این مرحله از طرز تهیه قهوه ۱ الی ۲ قاشق چای خوری از قهوه فوری را در لیوان خود بریزید. بهتر است که اول دستورالعمل نوشته شده در پشت جعبه قهوه فوری خود را بخوانید و ببینید برای اینکه مزه قهوه در بهترین حالت خود باشد، باید در هر لیوان چه اندازه قهوه بریزید. بسیاری از کمپانی‌های تولید قهوه پیشنهاد می‌کنند که به ازای هر فنجان آب جوش (که معادل ۲۴۰ میلی لیتر است) ۱ الی ۲ قاشق چای خوری قهوه فوری در آن بریزید.

اگر دوست دارید که قهوه قوی‌تر باشد، مقداری بیشتر از آنچه گفته شد قهوه در ۱ فنجان آب جوش بریزید. اگر هم قهوه ملایم دوست دارید بهتر است که از مقداری کمتر از چیزی که در پشت شیشه قهوه نوشته شده است استفاده کنید.

 

در مرحله بعدی، قهوه فوری را با یک قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کنید. مخلوط کردن قهوه با کمی آب سرد آن را به آرامی حل می‌کند. اگر قبل از اینکه آب جوش را در لیوان بریزید، اول قهوه فوری را به آرامی در آب سرد حل کنید مزه آن خیلی بهتر می‌شود تا زمانی که آن را با آب داغ حل کنید و به آن شوک وارد کنید.

 

در این مرحله از طرز تهیه قهوه به آرامی و با دقت آب جوش را در لیوان بریزید، به خصوص اگر با کتری آب را جوش نیاورده‌اید. یادتان باشد که اگر قهوه خود را تلخ و سیاه دوست ندارید، در لیوان برای شیر یا خامه هم جا بگذارید.

 

بعد از اینکه آب جوش را به قهوه اضافه کردید، اگر دوست داشته باشید مزه قهوه بهتر بشود می‌توانید به آن هر طعم دهنده دیگری که می‌خواهید را اضافه کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید به قهوه خود یک قاشق چای خوری شکر سفید یا شکر قهوه‌ای، پودر کاکائو، دارچین و یا همه اینها را اضافه کنید! علاوه بر این، شما می‌توانید در قهوه خود کمی خامه طعم‌دار بریزید. اما یادتان باشد که خامه‌های طعم‌دار معمولا خیلی شیرین هستند، به همین دلیل بهتر است که همراه با این مدل خامه از شکر استفاده نکنید.

 

بسیاری از افراد دوست دارند که قهوه فوری یا هر نوع قهوه دیگری را به شکل تلخ و سیاه سرو کنند. اما اگر شما دوست ندارید که قهوه خود را ساده سرو کنید، می‌توانید به آن کمی شیر ساده یا شیر طعم‌دار (مثلا شیر بادام یا شیر نارگیل)، خامه ساده یا خامه طعم‌دار، و یا شیر خشک اضاف کنید. مقدار شیر یا خامه‌ای که باید به قهوه اضافه کنید کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد که دوست دارید رنگ قهوه خیلی روشن باشد یا خیلی تیره.

 

قبل از اینکه قهوه را سرو کنید، حتما آن را خوب هم بزنید تا شیر یا خامه و طعم دهنده‌هایی که به آن اضافه کردید خوب با هم ترکیب شده و یک محلول با رنگ و بافت یکدست ایجاد کنند. بعد می‌توانید قهوه خود را نوش جان کنید!

 

در ابتدا آب را با استفاده از مایکرویو و به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه، آب را داغ کنید. سپس آب به جوش آمده را در لیوان قهوه بریزید و آنقدر هم بزنید تا دانه‌های قهوه به طور کامل در آب جوش حل بشوند. شما می‌توانید آب را در یک ظرف جدا و یا در لیوانی قهوه خود داغ کنید. فقط یادتان باشد حتما مطمئن شوید لیوانی که قصد دارید آب را در آن داغ کنید، برای گذاشتن در مایکرویو مناسب است و نمی‌شکند.

برای اینکه خیال‌تان راحت باشد، می‌توانید آب را در ظرف مایکرویو یا یک کتری برقی داغ کنید، و سپس قهوه را در آن حل کنید و محلول به دست آمده را روی یخ بریزید.

اگر قصد دارید که قهوه خود را همراه با شکر و یا هرگونه طعم دهنده‌ دیگر سرو کنید، زمانی که آب داغ را روی قهوه فوری ریختید این کار را انجام بدهید. بعد از اینکه آب داغ و قهوه و طعم دهنده را هم زدید و آن‌ها را به خوبی با هم ترکیب کردید، می‌توانید آب سرد، تکه‌های یخ، شیر و یا خامه را به قهوه خود اضافه کنید. یادتان باشد که شکر، پودر دارچین، و تمام طعم دهنده‌های دیگر در آب داغ بهتر حل می‌شوند.

علاوه بر این، شما می‌توانید به جای شکر یا پودر دارچین، برای خوشمزه‌تر کردن قهوه خود از خامه طعم‌دار یا سس کارامل، وانیل، فندق و غیره استفاده کنید.

 

در مرحله بعدی طرز تهیه قهوه یک دوم فنجان (یعنی معادل ۱۲۰ میلی لیتر) آب سرد یا شیر را به ترکیب قهوه فوری و آب جوش اضافه کنید. برای اینکه قهوه شما مزه بهتری داشته باشد، می‌توانید به جای آب سرد، کمی شیر سرد به آن اضافه کنید. آنقدر این ترکیب را هم بزنید تا همه مواد به خوبی در هم حل بشوند.

 

در ابتدا یک لیوان بلند را از تکه‌های یخ پر کنید، سپس به آرامی ترکیب قهوه فوری و آب سرد (یا شیر سرد) ر روی یخ‌ها بریزید. اگر قهوه و آب یا شیر را در لیوانی که قصد دارید در آن قهوه بنوشید ترکیب کرده‌اید، کافیست چند تکه یخ در آن بیاندازید.

 

شما باید قبل از اینکه تکه‌های یخ تبدیل به آب بشوند قهوه خود را سرو کنید. می‌توانید برای نوشیدن قهوه از خود لیوان و یا از یک نی استفاده کنید.

 

در ابتدا یک چهارم فنجان (یعنی معادل ۵۹ میلی لیتر) آب را به مدت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه در مایکرویو داغ کنید. سپس یک قاشق چای خوری قهوه فوری را به آن اضافه کرده، و آنقدر هم بزنید تا دانه‌های قهوه به طور کامل در آب حل بشوند. سعی کنید قهوه و آب را در لیوانی حل کنید که قرار است در آن قهوه را سرو کنید. لیوان مورد نظر باید حداقل به اندازه ۱ فنجان آب (یعنی معادل ۲۴۰ میلی لیتر) گنجایش داشته باشد.

اگر عادت دارید که قهوه خود را شیرین بنوشید، می‌توانید یک قاشق چای خوری شکر، پودر دارچین، عصاره وانیل، و یا یک سس طعم‌دار (کارامل، فندق) به آن اضافه کنید. بعد از اینکه طعم دهنده مورد نظر را به قهوه خود اضافه کردید، آنقدر آن را هم بزنید تا این مواد به خوبی با هم ترکیب بشوند.

 

در مرحله بعد، مقدار یک دوم فنجان (یعنی معادل ۱۲۰ میلی لیتر) شیر را در یک ظرف در بسته بریزید و به شدت آن را تکان بدهید. شما می‌توانید شیر را در یک ظرف در دار مایکرویو بریزید که مطمئن باشید شیر از آن بیرون نمیریزد. در ظرف را محکم ببندید و برای مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه آن را به شدت تکان بدهید! این کار باعث می‌شود که شیر، به کف کلاسیک لاته تبدیل بشود.

 

سپس در ظرف را بردارید و برای مدت ۳۰ ثانیه، شیر را در مایکرویو قرار بدهید. بعد از اینکه شیر به خوبی کف کرد، در ظرف را باز کنید و شیر را برای مدت ۳۰ ثانیه در مایکرویو گرم کنید. این کار باعث می‌شود که کف شیر، روی شیر داغ قرار بگیرد.

 

زمانی که در حال ریختن شیر داغ در لیوان قهوه هستید، با استفاده از یک قاشق بزرگ، کف آن را عقب نگه دارید که با شیر قاطی نشود. سپس شیر و قهوه را خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب بشوند و در نتیجه، یک محلول یکدست به دست بیاید.

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

اگر دوست ندارید که رنگ لاته خیلی روشن بشود، می‌توانید از تمام شیری که داغ کردید استفاده نکنید، به آرامی شیر را به قهوه اضافه کنید و وقتی که رنگ آن به رنگ دلخواه شما رسید، دست نگه دارید.

 

در این مرحله از طرز تهیه قهوه باید کف شیری که از قبل درست کرده بودید را روی لاته خود بریزید. اگر دوست دارید همه فوم لاته کمی غلیظ باشد، می‌توانید به جای فوم شیر از کمی خامه زده شده در قهوه خود استفاده کنید.

 

اگر دوست داشته باشید، می‌توانید در مرحله نهایی طرز تهیه قهوه ، روی فوم قهوه خود کمی ادویه طعم دهنده مثل پودر دارچین، پودر کاکائو و یا هر چیز دیگری که دوست دارید بریزید. سعی کنید بعد از انجام دادن این کار هرچه سریع‌تر لاته را سرو کنید، چون ممکن است که شیر آن سرد شده و فومش نیز آب بشود.

 

در ابتدا دستگاه مخلوط کن خود را آماده کرده و (اگر برای مدتی در کابینت مانده بوده و خاک گرفته است) آن را بشویید. یادتان باشد قبل از اینکه دستگاه مخلوط کن را به برق وصل کنید، مطمئن بشوید که دکمه آن خاموش است. سپس چک کنید که درب ظرف همزن محکم بسته می‌شود یا خیر.

در این مرحله از طرز تهیه قهوه باید مقدار ۶ تکه یخ، ۱ قاشق چای خوری قهوه فوری، سه چهارم فنجان (یعنی معادل ۱۸۰ میلی لیتر) شیر، ۱ قاشق چای خوری عصاره وانیل، و ۲ قاشق چای خوری شکر را در دستگاه مخلوط کن بریزید. اگر دوست داشته باشید، میتوانید مقدار ۲ قاشق چای خوری سیروپ شکلات هم به این ترکیب اضافه کنید. دقت داشته باشید برای اضافه کردن یخ حتما باید مخلوط کن شما قوی باشد و امکان خرد کردن یخ را داشته باشد در غیر این صورت مخلوط کن شما آسیب خواهد دید.

 

درب دستکاه مخلوط کن را روی آن قرار داده و مطمئن شوید که کاملا محکم است. سپس دستگاه را روشن کنید. سعی کنید تا زمانی که تکه‌های یخ کاملا نرم بشوند و همه مواد به خوبی با هم ترکیب بشوند، دست خود را روی درب دستگاه مخلوط کن قرار بدهید. ترکیبی که به دست می‌آید باید نرم، غلیظ و یکدست باشد و بافتی شبیه به بافت اسموتی داشته باشد. اگر حس کردید که غلظت این ترکیب خیلی زیاد است، می‌توانید کمی دیگر شیر به آن اضافه کنید. اگر هم مخلوط بیش از حد شل و آبکی باشد، می‌توانید چند تکه دیگر یخ به آن اضافه کنید.

 

دستگاه مخلوط کن را خاموش کنید و درب آن را بردارید. سپس به آرامی شیک قهوه را در یک لیوان بلند بریزید. برای اینکه تمام مواد درون دستگاه که به دیواره‌های آن چسبیده‌اند را تخلیه کنید، می‌توانید از یک قاشق استفاده کنید. در مرحله آخر اگر دوست داشته باشید می‌توانید روی شیک قهوه خود کمی خامه زده شده بریزید و روی آن هم کمی سس شکلات یا تکه‌های شکلات بپاشید. می‌توانید به جای این‌ها، از کمی سس کارامل و پودر شکلات نیز استفاده کنید.

 

بعد از اینکه این مراحل را انجام دادید، باید هرچه سریعتر شیک قهوه خود را سرو کنید تا یخ و خامه روی آن آب نشوند. شما می‌توانید برای نوشیدن شیک قهوه از خود لیوان و یا یک نی ضخیم استفاده کنید. اینکه در کنار لیوان شیک یک قاشق قرار بدهید هم فکر بدی نیست، به خصوص اگر روی شیک قهوه خود کمی خامه زده شده و تکه‌های شکلات ریخته باشید. نوش جان!

 

 

درسته که بعد از آب قهوه پر مصرف ترین نوشیدنی جهان حساب میشه
اما من بعد از خردنش دچار تپش قلب میشم به همین دلیل چند سالی است
که خیلی کمتر از این نوشیدنی استفاده میکنم.
اما ممنونم از شما که اینقدر دقیق و مرحله به مرحله طرز تهیه قهوه را برای مخاطبان
معرفی کردید.

جالبه من اینو از خیلی ها شنیدم.
اما باید قهوه رو نوشیدنی ایام امتحانات معرفی کنند :))
من فقط این کوفتی رو برای ایام امتحانات میخوردم!

مرسی که این مطلب خوب رو نوشتید.
من توی دوستانم سوتی های زیادی در مورد قهوه ترک و قهوه فرانسه شنیدم.
کاش د مورد تفاوت اینم می نوشتید و در مورد فرایند تهیه هر یک از این قهوه ترک
و قهوه فرانسه توضیحات بیشتری می دادید

به نظرم چای هم جایگاه خاص خودش و داره
در بسیاری از کشورهای خاورمیانه چای بیشترین میزان مصرف رو داره
و این یک مساله فرهنگی است

قهوه نوشیدنی مورد علاقه پسرم هست.
مرسی که آموزش دادید امروز براش درست میکنم

قهوه ترک و کیک شکلاتی
این چیزی است که میتون عصر یک روز خسته کننده را از بین ببره

من هر روز صبح توی محل کارم سعی قهوه درست میکنم.
اصلا بدون خوردنقهوه مگه میشه چشم آدم باز بشه؟!
من به خوردن قهوه حسابی اعتیاد پیدا کردم:))

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

درست کردن قهوه فوری بهترین گزینه برای زمانی است که خیلی سریع به قهوه نیاز دارید، اما به یک دستگاه قهوه‌ساز دسترسی ندارید. بر خلاف قهوه دانه‌ای و آسیاب نشده، دانه‌های قهوه فوری از خشک کردن دانه‌های قهوه عادی درست می‌شوند. درست است که این مدل قهوه به اندازه قهوه‌ دانه‌ای قوی نیست، اما جایگزینی خوش طعم است. در مقاله امروز قصد داریم ۴ روش طرز تهیه قهوه فوری خوش طعم را به شما آموزش بدهیم. با جیمیتو همراه باشید!

 

 

برای اینکه بتوانید خیلی سریع و آسان یک فنجان آب را داغ کنید، آن را برای مدت ۱ دقیقه در مایکرویو قرار بدهید. علاوه بر این، می‌توانید آب را درون یک کتری ساده روی گاز و یا در یک کاری برقی جوش بیاورید. یادتان باشد که آب را با دمای متوسط رو به زیاد جوش بیاورید و درست قبل از اینکه شروع کند به قل‌قل کردن، آن را از روی گاز بردارید.

اگر قصد دارید که تنها برای یک نفر قهوه درست کنید، ۱ فنجان (یعنی معادل ۲۴۰ میلی لیتر) آب داغ کنید. اما اگر تعداد نفرات بیشتر باشد، باید برای هرکدام از آنها ۱ فنجان آب داغ کنید. درضمن اگر آب را درون یک کتری به جوش بیاورید، ریختن آب داغ در لیوان برایتان آسان‌تر خواهد شد.

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

 

در این مرحله از طرز تهیه قهوه ۱ الی ۲ قاشق چای خوری از قهوه فوری را در لیوان خود بریزید. بهتر است که اول دستورالعمل نوشته شده در پشت جعبه قهوه فوری خود را بخوانید و ببینید برای اینکه مزه قهوه در بهترین حالت خود باشد، باید در هر لیوان چه اندازه قهوه بریزید. بسیاری از کمپانی‌های تولید قهوه پیشنهاد می‌کنند که به ازای هر فنجان آب جوش (که معادل ۲۴۰ میلی لیتر است) ۱ الی ۲ قاشق چای خوری قهوه فوری در آن بریزید.

اگر دوست دارید که قهوه قوی‌تر باشد، مقداری بیشتر از آنچه گفته شد قهوه در ۱ فنجان آب جوش بریزید. اگر هم قهوه ملایم دوست دارید بهتر است که از مقداری کمتر از چیزی که در پشت شیشه قهوه نوشته شده است استفاده کنید.

 

در مرحله بعدی، قهوه فوری را با یک قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کنید. مخلوط کردن قهوه با کمی آب سرد آن را به آرامی حل می‌کند. اگر قبل از اینکه آب جوش را در لیوان بریزید، اول قهوه فوری را به آرامی در آب سرد حل کنید مزه آن خیلی بهتر می‌شود تا زمانی که آن را با آب داغ حل کنید و به آن شوک وارد کنید.

 

در این مرحله از طرز تهیه قهوه به آرامی و با دقت آب جوش را در لیوان بریزید، به خصوص اگر با کتری آب را جوش نیاورده‌اید. یادتان باشد که اگر قهوه خود را تلخ و سیاه دوست ندارید، در لیوان برای شیر یا خامه هم جا بگذارید.

 

بعد از اینکه آب جوش را به قهوه اضافه کردید، اگر دوست داشته باشید مزه قهوه بهتر بشود می‌توانید به آن هر طعم دهنده دیگری که می‌خواهید را اضافه کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید به قهوه خود یک قاشق چای خوری شکر سفید یا شکر قهوه‌ای، پودر کاکائو، دارچین و یا همه اینها را اضافه کنید! علاوه بر این، شما می‌توانید در قهوه خود کمی خامه طعم‌دار بریزید. اما یادتان باشد که خامه‌های طعم‌دار معمولا خیلی شیرین هستند، به همین دلیل بهتر است که همراه با این مدل خامه از شکر استفاده نکنید.

 

بسیاری از افراد دوست دارند که قهوه فوری یا هر نوع قهوه دیگری را به شکل تلخ و سیاه سرو کنند. اما اگر شما دوست ندارید که قهوه خود را ساده سرو کنید، می‌توانید به آن کمی شیر ساده یا شیر طعم‌دار (مثلا شیر بادام یا شیر نارگیل)، خامه ساده یا خامه طعم‌دار، و یا شیر خشک اضاف کنید. مقدار شیر یا خامه‌ای که باید به قهوه اضافه کنید کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد که دوست دارید رنگ قهوه خیلی روشن باشد یا خیلی تیره.

 

قبل از اینکه قهوه را سرو کنید، حتما آن را خوب هم بزنید تا شیر یا خامه و طعم دهنده‌هایی که به آن اضافه کردید خوب با هم ترکیب شده و یک محلول با رنگ و بافت یکدست ایجاد کنند. بعد می‌توانید قهوه خود را نوش جان کنید!

 

در ابتدا آب را با استفاده از مایکرویو و به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه، آب را داغ کنید. سپس آب به جوش آمده را در لیوان قهوه بریزید و آنقدر هم بزنید تا دانه‌های قهوه به طور کامل در آب جوش حل بشوند. شما می‌توانید آب را در یک ظرف جدا و یا در لیوانی قهوه خود داغ کنید. فقط یادتان باشد حتما مطمئن شوید لیوانی که قصد دارید آب را در آن داغ کنید، برای گذاشتن در مایکرویو مناسب است و نمی‌شکند.

برای اینکه خیال‌تان راحت باشد، می‌توانید آب را در ظرف مایکرویو یا یک کتری برقی داغ کنید، و سپس قهوه را در آن حل کنید و محلول به دست آمده را روی یخ بریزید.

اگر قصد دارید که قهوه خود را همراه با شکر و یا هرگونه طعم دهنده‌ دیگر سرو کنید، زمانی که آب داغ را روی قهوه فوری ریختید این کار را انجام بدهید. بعد از اینکه آب داغ و قهوه و طعم دهنده را هم زدید و آن‌ها را به خوبی با هم ترکیب کردید، می‌توانید آب سرد، تکه‌های یخ، شیر و یا خامه را به قهوه خود اضافه کنید. یادتان باشد که شکر، پودر دارچین، و تمام طعم دهنده‌های دیگر در آب داغ بهتر حل می‌شوند.

علاوه بر این، شما می‌توانید به جای شکر یا پودر دارچین، برای خوشمزه‌تر کردن قهوه خود از خامه طعم‌دار یا سس کارامل، وانیل، فندق و غیره استفاده کنید.

 

در مرحله بعدی طرز تهیه قهوه یک دوم فنجان (یعنی معادل ۱۲۰ میلی لیتر) آب سرد یا شیر را به ترکیب قهوه فوری و آب جوش اضافه کنید. برای اینکه قهوه شما مزه بهتری داشته باشد، می‌توانید به جای آب سرد، کمی شیر سرد به آن اضافه کنید. آنقدر این ترکیب را هم بزنید تا همه مواد به خوبی در هم حل بشوند.

 

در ابتدا یک لیوان بلند را از تکه‌های یخ پر کنید، سپس به آرامی ترکیب قهوه فوری و آب سرد (یا شیر سرد) ر روی یخ‌ها بریزید. اگر قهوه و آب یا شیر را در لیوانی که قصد دارید در آن قهوه بنوشید ترکیب کرده‌اید، کافیست چند تکه یخ در آن بیاندازید.

 

شما باید قبل از اینکه تکه‌های یخ تبدیل به آب بشوند قهوه خود را سرو کنید. می‌توانید برای نوشیدن قهوه از خود لیوان و یا از یک نی استفاده کنید.

 

در ابتدا یک چهارم فنجان (یعنی معادل ۵۹ میلی لیتر) آب را به مدت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه در مایکرویو داغ کنید. سپس یک قاشق چای خوری قهوه فوری را به آن اضافه کرده، و آنقدر هم بزنید تا دانه‌های قهوه به طور کامل در آب حل بشوند. سعی کنید قهوه و آب را در لیوانی حل کنید که قرار است در آن قهوه را سرو کنید. لیوان مورد نظر باید حداقل به اندازه ۱ فنجان آب (یعنی معادل ۲۴۰ میلی لیتر) گنجایش داشته باشد.

اگر عادت دارید که قهوه خود را شیرین بنوشید، می‌توانید یک قاشق چای خوری شکر، پودر دارچین، عصاره وانیل، و یا یک سس طعم‌دار (کارامل، فندق) به آن اضافه کنید. بعد از اینکه طعم دهنده مورد نظر را به قهوه خود اضافه کردید، آنقدر آن را هم بزنید تا این مواد به خوبی با هم ترکیب بشوند.

 

در مرحله بعد، مقدار یک دوم فنجان (یعنی معادل ۱۲۰ میلی لیتر) شیر را در یک ظرف در بسته بریزید و به شدت آن را تکان بدهید. شما می‌توانید شیر را در یک ظرف در دار مایکرویو بریزید که مطمئن باشید شیر از آن بیرون نمیریزد. در ظرف را محکم ببندید و برای مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه آن را به شدت تکان بدهید! این کار باعث می‌شود که شیر، به کف کلاسیک لاته تبدیل بشود.

 

سپس در ظرف را بردارید و برای مدت ۳۰ ثانیه، شیر را در مایکرویو قرار بدهید. بعد از اینکه شیر به خوبی کف کرد، در ظرف را باز کنید و شیر را برای مدت ۳۰ ثانیه در مایکرویو گرم کنید. این کار باعث می‌شود که کف شیر، روی شیر داغ قرار بگیرد.

 

زمانی که در حال ریختن شیر داغ در لیوان قهوه هستید، با استفاده از یک قاشق بزرگ، کف آن را عقب نگه دارید که با شیر قاطی نشود. سپس شیر و قهوه را خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب بشوند و در نتیجه، یک محلول یکدست به دست بیاید.

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

اگر دوست ندارید که رنگ لاته خیلی روشن بشود، می‌توانید از تمام شیری که داغ کردید استفاده نکنید، به آرامی شیر را به قهوه اضافه کنید و وقتی که رنگ آن به رنگ دلخواه شما رسید، دست نگه دارید.

 

در این مرحله از طرز تهیه قهوه باید کف شیری که از قبل درست کرده بودید را روی لاته خود بریزید. اگر دوست دارید همه فوم لاته کمی غلیظ باشد، می‌توانید به جای فوم شیر از کمی خامه زده شده در قهوه خود استفاده کنید.

 

اگر دوست داشته باشید، می‌توانید در مرحله نهایی طرز تهیه قهوه ، روی فوم قهوه خود کمی ادویه طعم دهنده مثل پودر دارچین، پودر کاکائو و یا هر چیز دیگری که دوست دارید بریزید. سعی کنید بعد از انجام دادن این کار هرچه سریع‌تر لاته را سرو کنید، چون ممکن است که شیر آن سرد شده و فومش نیز آب بشود.

 

در ابتدا دستگاه مخلوط کن خود را آماده کرده و (اگر برای مدتی در کابینت مانده بوده و خاک گرفته است) آن را بشویید. یادتان باشد قبل از اینکه دستگاه مخلوط کن را به برق وصل کنید، مطمئن بشوید که دکمه آن خاموش است. سپس چک کنید که درب ظرف همزن محکم بسته می‌شود یا خیر.

در این مرحله از طرز تهیه قهوه باید مقدار ۶ تکه یخ، ۱ قاشق چای خوری قهوه فوری، سه چهارم فنجان (یعنی معادل ۱۸۰ میلی لیتر) شیر، ۱ قاشق چای خوری عصاره وانیل، و ۲ قاشق چای خوری شکر را در دستگاه مخلوط کن بریزید. اگر دوست داشته باشید، میتوانید مقدار ۲ قاشق چای خوری سیروپ شکلات هم به این ترکیب اضافه کنید. دقت داشته باشید برای اضافه کردن یخ حتما باید مخلوط کن شما قوی باشد و امکان خرد کردن یخ را داشته باشد در غیر این صورت مخلوط کن شما آسیب خواهد دید.

 

درب دستکاه مخلوط کن را روی آن قرار داده و مطمئن شوید که کاملا محکم است. سپس دستگاه را روشن کنید. سعی کنید تا زمانی که تکه‌های یخ کاملا نرم بشوند و همه مواد به خوبی با هم ترکیب بشوند، دست خود را روی درب دستگاه مخلوط کن قرار بدهید. ترکیبی که به دست می‌آید باید نرم، غلیظ و یکدست باشد و بافتی شبیه به بافت اسموتی داشته باشد. اگر حس کردید که غلظت این ترکیب خیلی زیاد است، می‌توانید کمی دیگر شیر به آن اضافه کنید. اگر هم مخلوط بیش از حد شل و آبکی باشد، می‌توانید چند تکه دیگر یخ به آن اضافه کنید.

 

دستگاه مخلوط کن را خاموش کنید و درب آن را بردارید. سپس به آرامی شیک قهوه را در یک لیوان بلند بریزید. برای اینکه تمام مواد درون دستگاه که به دیواره‌های آن چسبیده‌اند را تخلیه کنید، می‌توانید از یک قاشق استفاده کنید. در مرحله آخر اگر دوست داشته باشید می‌توانید روی شیک قهوه خود کمی خامه زده شده بریزید و روی آن هم کمی سس شکلات یا تکه‌های شکلات بپاشید. می‌توانید به جای این‌ها، از کمی سس کارامل و پودر شکلات نیز استفاده کنید.

 

بعد از اینکه این مراحل را انجام دادید، باید هرچه سریعتر شیک قهوه خود را سرو کنید تا یخ و خامه روی آن آب نشوند. شما می‌توانید برای نوشیدن شیک قهوه از خود لیوان و یا یک نی ضخیم استفاده کنید. اینکه در کنار لیوان شیک یک قاشق قرار بدهید هم فکر بدی نیست، به خصوص اگر روی شیک قهوه خود کمی خامه زده شده و تکه‌های شکلات ریخته باشید. نوش جان!

 

 

درسته که بعد از آب قهوه پر مصرف ترین نوشیدنی جهان حساب میشه
اما من بعد از خردنش دچار تپش قلب میشم به همین دلیل چند سالی است
که خیلی کمتر از این نوشیدنی استفاده میکنم.
اما ممنونم از شما که اینقدر دقیق و مرحله به مرحله طرز تهیه قهوه را برای مخاطبان
معرفی کردید.

جالبه من اینو از خیلی ها شنیدم.
اما باید قهوه رو نوشیدنی ایام امتحانات معرفی کنند :))
من فقط این کوفتی رو برای ایام امتحانات میخوردم!

مرسی که این مطلب خوب رو نوشتید.
من توی دوستانم سوتی های زیادی در مورد قهوه ترک و قهوه فرانسه شنیدم.
کاش د مورد تفاوت اینم می نوشتید و در مورد فرایند تهیه هر یک از این قهوه ترک
و قهوه فرانسه توضیحات بیشتری می دادید

به نظرم چای هم جایگاه خاص خودش و داره
در بسیاری از کشورهای خاورمیانه چای بیشترین میزان مصرف رو داره
و این یک مساله فرهنگی است

قهوه نوشیدنی مورد علاقه پسرم هست.
مرسی که آموزش دادید امروز براش درست میکنم

قهوه ترک و کیک شکلاتی
این چیزی است که میتون عصر یک روز خسته کننده را از بین ببره

من هر روز صبح توی محل کارم سعی قهوه درست میکنم.
اصلا بدون خوردنقهوه مگه میشه چشم آدم باز بشه؟!
من به خوردن قهوه حسابی اعتیاد پیدا کردم:))

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت


سینما رو به خونت بیار!


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

 

نوشیدنی قهوه نوعی نوشیدنی گرم است

 

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

“طرز تهیه قهوه” به شکل های مختلف:

نوشیدنی قهوه نوعی نوشیدنی گرم است كه از دانه برشته شده قهوه كه از گیاه قهوه بدست می آید، تهیه می شود.

این نوع نوشیدنی همچون چای، جایگاه خاصی در انواع نوشیدنی های گرم دارد. با اضافه کردن مواد مختلف به نوشیدنی قهوه و همچنین با روش های مختلف دم كردن آن، انواع متفاوتی از این نوع نوشیدنی را تهیه می كنند.

 

انواع دانه های قهوه

قهوه ها به دو گونه کلي تقسيم می شوند:

نوع عربی Arabica نوعی قهوه سنتی است که عطر و طعم آن از همه بهتر است.

نوع روبوستا Robusta که ميزان کافئين آن بيشتر است و در آب و هوايی که نوع اول در آن قادر به رشد نيست، پرورش می يابد. بنابراين از اين نوع قهوه به دليل ارزان تر بودن، برای مصارف مختلف استفاده می کنند. از نوع روبوستا معمولاً به تنهايی استفاده نمی شود، چون طعم تلخ و ترشی دارد. انواع بهتر آن را برای تهيه اسپرسو به کار می برند.

 

قهوه عربی را بر اساس بندری که اين نوع قهوه از آنجا صادر می شد نام گذاری کرده بودند. امروزه انواع قهوه ها نسبت به گذشته خاص تر شده است. معمولاً نام قهوه ها را با توجه به نام کشور، ناحيه و گاهی نام ايالت توليد کننده قهوه می گذارند.

روش های مختلف دم كردن قهوه :

برای تهیه نوشیدنی قهوه، قهوه را می توان به صورت های مختلف دم كرد. تمام این روش ها را به چهار دسته كلی تقسیم نموده اند كه تفاوت این روش ها تنها به این نكته بستگی دارد كه چگونه آب را به قهوه اضافه می كنند.

1) جوشاندن :

یكی از روش های قدیمی دم كردن قهوه كه هنوز در مناطق خاور میانه، آفریقای شمالی، کشور تركیه و کشور یونان به كار می رود، این است كه قهوه را به همراه آب، داخل قوری می ریزند و اجازه می دهند كه آرام به جوش آید. این نوع قهوه را گاهی شیرین مصرف می كنند. برای این كارچند حبه قند داخل قوری می ریزند و می گذارند تا همراه قهوه به جوش آید. گاهی به این قهوه هل هم اضافه می كنند.

قهوه ترک به این روش تهیه می شود. قهوه بدست آمده، نوشیدنی غلیظی است كه رویش كف دارد و پودر قهوه هم در ته فنجان، ته نشین شده است.

2) تحت فشار قرار دادن :

قهوه اسپرسو، با تحت فشار قرار دادن آب داغ تهیه می شود. این روش برای تهیه انواع قهوه به كار می رود. قهوه اسپرسو طعم متمایزی داشته و به علاوه رویش ماده خامه مانندی جمع می شود. در این روش از نوعی قوری كه سه بخش دارد استفاده می كنند. در قسمت پایینی، آب می ریزند. پس از آن كه آب به جوش می آید، با فشار وارد قسمت میانی می شود كه پودر قهوه در آن قسمت قرار دارد. در نهایت، نوشیدنی قهوه در قسمت بالایی قوری جمع می شود. معمولاً قوری را روی گاز می گذارند تا عملیات تهیه قهوه صورت گیرد.

3) كمک گرفتن از نیروی جاذبه :

روشی دیگر برای تهیه ی نوشیدنی قهوه، قرار دادن پودر قهوه داخل یک صافی است كه آب جوش قطره قطره روی قهوه می چكد. طعم این قهوه به میزان آب و قهوه بسیار بستگی دارد. اما كلاً طعم قهوه اسپرسو از این قهوه بهتر است. در این روش با استفاده از نیروی جاذبه، آب از میان پودر قهوه عبور می كند و قهوه خوش طعمی را ایجاد می نماید.

 

4) خیس كردن :

در این روش از استوانه ای شیشه ای كه دارای پیستون صافی داری است استفاده می كنند. قهوه و آب جوش در استوانه با هم مخلوط می شوند (معمولاً به مدت چند دقیقه) قبل از آن كه پیستون كه به شكل فویل است، پایین بیاید. در این هنگام نوشیدنی قهوه در قسمت بالایی آماده ریختن است.

قهوه های كیسه ای نسبت به چای كیسه ای كمیاب ترند. این امر به دلیل آن است كه در تهیه ی قهوه كیسه ای باید مقدار زیادی قهوه آسیاب شده (نسبت به چای به كار رفته در چای كیسه ای) به كار برد كه از نظر اقتصادی برای تولید كنندگان این محصولات، با صرفه نمی باشد.

در تمام این روش ها از مخلوط آب جوش با قهوه آسیاب شده (دانه قهوه ای كه برشته و آسیاب شده است) استفاده می شود. پودر قهوه یا پشت صافی باقی می ماند یا همراه نوشیدنی داخل فنجان ریخته می شود. میزان ریز بودن دانه قهوه بستگی به نوع نوشیدنی دارد كه قرار است با آن تهیه شود.

دستگاه های برقی تهیه قهوه، آب را جوش می آورند و سپس مواد لازم را بدون این كه لازم باشد انسان كمک زیادی كند، با هم مخلوط می كنند. این دستگاه ها بر اساس برنامه زمان بندی خاصی عمل می كنند. افرادی كه در تهیه نوشیدنی قهوه مهارت دارند، دانه های سبز قهوه خام و دم كردن آنها به روش سنتی را ترجیح می دهند.

 

نحوه درست کردن قهوه

 

انواع قهوه از نظر دم کردن به صورت زیر می باشند:

۱.قهوه ترک

۲.قهوه فرانسه

۳.قهوه اسپرسو

۴.قهوه های دمی

۵.قهوه های فوری

۶.اسپرسو دوپیو

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

۷.اسپرسو لانگو

۸.اسپرسو ریستریتو

۹.اسپرسو ماکیاتو

۱۰.اسپرسو کوبانو

۱۱.لاته ماکیاتو

۱۲.کافه لاته

۱۳.کاپوچینو

۱۴.اسپرسو کن پانا

۱۵.کافه بِرِو

۱۶.رِد آی

۱۷.بلک آی

۱۸.دِد آی

۱۹.کافه موکا

۲۰.آمریکانو

و…

 

انواع نوشیدنی قهوه :

قهوه تلخ: نوعی قهوه ی دم كرده است كه بدون شكر، شیر و دیگر مواد افزودنی مصرف می شود.

شیر قهوه: قهوه ای است كه پس از تهیه ی آن، شیر و گاهی شكر اضافه می كنند.

كاپوچینو: نوعی اسپرسو است كه با شیر كف كرده و گاهی شكر و كاكائو تهیه می شود.

قهوه معطر: در برخی كشورها، به نوشیدنی قهوه مواد مختلفی اضافه می نمایند. شكلات یكی از مرسوم ترین این مواد است كه یا روی قهوه آماده شده می پاشند یا همراه با قهوه هنگام دم كردن، مخلوط می كنند. البته از برخی ادویه جات از جمله دارچین، جوز هندی، هل و.. هم برای معطر نمودن قهوه استفاده می كنند.

قهوه یونانی یا قهوه ترک: این نوع قهوه را با جوشاندن پودر بسیار ریز قهوه در آب تهیه می كنند. این نوع قهوه را داخل قوری مسی كه دسته بلندی دارد و سر آن باز است درست می كنند. زمانی كه قهوه را داخل فنجان می ریزند، صافی نمی گذارند و بنابراین، پودر قهوه كه دیگر به تفاله قهوه تبدیل شده است هم داخل فنجان می ریزد. معمولاً فنجان را تا مدتی حركت نمی دهند تا این پودر قهوه كاملاً ته نشین شود. گاهی به این نوع قهوه ادویه و شكر هم اضافه می كنند.

 

طرز تهیه قهوه فوری:

به احتمال بسیار قوی نام قهوی فوری را شنیده باشید و اصطلاحی که بسیار رایج شده (نسکافه)و یا کافی میکس می باشد که به جای قهوه فوری استفاده می کنیم.اما تفاوت قهوه فوری با قهوه دم کردنی در چیست؟

 

به طورکلی باید گفت به قهوه هایی که در یک روند و با یک سری متد های خاص هر کارحانه ای به طور مثال (شرکت نسکافه) فراوری شده و به صورتی تبدیل می شود که با آب جوش به شما و یا شیر به شما یک نوشدنی آماده بدهد قهوه فوری یا به اصطلاح انگلیسی (Instant coffee) گفته می شود. بسیاری از این قهوه های فوری با ترکیب های مختلف و فراوری های مختلف عرضه می شود.

 

قهوه فوری پودری است كه قابل حل شدن در آب یا شیر می باشد. این نوع قهوه به روشی بسیار متفاوت از قهوه هایی كه در بالا در موردشان توضیح داده شد، تهیه می شوند. البته این نوع قهوه مسلماً طعم قهوه هایی كه برای درست كردن آنها زمان صرف می شود، را ندارد. برخی این نوشیدنی را غیر قابل تحمل به شمار می آورند و بعضی عقیده دارند كه جانشین خوبی برای نوشیدنی قهوه واقعی است. برخی هم اعتقاد دارند كه این نوشیدنی، اصلاً قهوه نیست و نوعی نوشیدنی خاص خود می باشد.

 

طرز درست کردن قهوه

 

طرز تهیه قهوه ترک:

روش ترکی یکی از روش های قدیمی دم کردن قهوه که هنوز در خاورمیانه، آفریقای شمالی، ترکیه و یونان به کار می رود این است که قهوه را به همراه آب، داخل قوری می ریزند و اجازه می دهند که آرام به جوش آید. روش تهیه دقیق این نوع قهوه در ادامه آمده است.

 

دانه های قهوه باید به ریزترین اندازه آسیاب شده باشند.

ابتدا آب سرد را درون قهوه جوش بریزید. به ازای هر فنجان قهوه معادل سه چهارم فنجان را با آب سرد پر کرده و داخل قهوه جوش بریزید. سطح آب باید تا ابتدای گردنه یا تنگی قهوه جوش برسد و از آن بالاتر نرود و گرنه سرریز می شود.

 

حالا پودر قهوه را به آب اضافه کنید. به‌ ازای هر فنجان قهوه خوری آب، دو قاشق چایخوری قهوه.

 

می توانید در صورت تمایل به ازای هر دو قاشق چایخوری پودر قهوه، یک قاشق چایخوری شکر هم به قهوه اضافه کنید.

 

وقتی شکر کاملا در آب حل شد، اجاق گاز را روشن کنید؛ با شعله ای متوسط رو به کم. اگر شعله زیاد باشد قهوه تان می سوزد. در این مرحله قهوه را هم نزنید.

 

پس از گذشت زمان کمی -حدود دو دقیقه- یعنی زمانی که حرارت به حدود ۷۰ درجه می رسد، قهوه شروع به حباب زدن از کناره ها می کند. جمع شدن حباب ها حالتی روی سطح قهوه به وجود می آورد که آن را اصطلاحا «خامه قهوه» می نامند. در این مرحله قهوه را از روی حرارت بردارید تا حرارت و خامه کمی فروکش کنند. هرگز اجازه ندهید حرارت به بالاتر از ۷۵ درجه برسد، چون مزه قهوه بیش از حد استخراج خواهد شد.

 

قهوه جوش را مجددا به آرامی و دقت روی شعله کم قرار دهید و سه بار این عمل را تکرار کنید تا خامه قهوه قوام بیاید.

 

قهوه را به آرامی در فنجان بریزید.

این نوع قهوه را گاهی شیرین مصرف می‌کنند. برای این کار چند حبه قند داخل قوری می‌ریزند و می‌گذارند تا همراه قهوه به جوش آید. گاهی به این قهوه هل هم اضافه می‌کنند. قهوه ترک، به این روش تهیه می‌شود. قهوه به دست آمده، نوشیدنی غلیظی است که رویش کف دارد و پودر قهوه هم در ته فنجان، ته نشین شده است. قهوه اسپرسو، با تحت فشارقراردادن آب داغ تهیه می‌شود. این روش برای تهیه انواع نوشیدنی‌های قهوه به کار می‌رود. قهوه اسپرسو طعم متمایزی داشته و به علاوه رویش ماده خامه مانندی جمع می‌شود.

 

طرز تهیه قهوه اسپرسو espresso :

قهوه اسپرسو نرم تر از فرانسه و زیر تر از ترک آسیاب می شود و با دستگاه مخصوص اسپرسو دم می شود به صورتی که آب با فشار زیاد از قهوه عبور داده می شود و عصاره قهوه به طور کامل خارج می گردد، اسپرسو در فنجان کوچکتر از قهوه ترک سرو می شود و کف نازک و روشنی روی آن می بندد (اگر دستگاه خوب و قهوه مناسب استفاده گردد) و فاقد لرد است.

 

و اما اسپرسو یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین قهوه ها در دنیا می باشد. اسپرسو پایه و به اصطلاح (قهوه ی پایه) نوشیدنی های مختلفی همچون لانگو و کاپوچینو و لاته و آمریکانو و غیره می باشد.

 

قهوه اسپرسو را می توان با دستگاه ها و قهوه جوش های متفاوتی که امروزه در بازار بسیار گسترده و متنوع می باشد تهیه نمود.

 

محبوب ترین قهوه جوش های خانگی را می توان موکاپات نامید که امروزه در خانه هر قهوه دوستی پیدا خواهید کرد. موکاپات ها یا همان قهوه جوش های روگازی در عرض چند دقیقه و بدون زحمت زیادی به شما یک شات قهوه اسپرسو خواهند داد. موکاپات ها امروزه در سایزهای مختلف و در شکل و رنگ بندی های بسیار متنوع در بازار موجود می باشند.

 

نحوه درست كردن قهوه

 

جنبه های اجتماعی نوشیدنی قهوه :

كشورهای آمریكا، آلمان و فنلاند به ترتیب، بیشترین میزان مصرف قهوه را دارند. در كانادا و اروپا هم این نوشیدنی رایج است و بسیاری از رستوران ها تخصص ویژه ای در تهیه ی این نوشیدنی دارند.

 

در این رستوران ها چای، انواع ساندویچ، انواع كیك و كلوچه و دیگر انواع اسنك هم عرضه می شود. افرادی كه این نوشیدنی را خیلی دوست دارند، معمولاً در پیك نیك ها و یا مسافرت ها قهوه را آماده نموده و داخل فلاسك كه تا مدتها آن را گرم نگه می دارد با خود می برند.

در برخی كشورها، مخصوصاً شمال فرانسه، نوشیدنی قهوه جایگاه خاصی در عصرانه دارد. افراد، دوستان و افراد فامیل خود را به عصرانه دعوت می كنند و به عنوان عصرانه، به آنها قهوه با كیك می دهند. معمولاً این كیك ها را خانم ها خود در خانه تهیه می كنند.

البته از قهوه در وعده صبحانه هم بسیار زیاد استفاده می كنند.

مواد محرک موجود در قهوه :

همان طور كه می دانید، قهوه دارای كافئین بوده كه نوعی ماده محرك محسوب می شود. بنابراین معمولاً برای صبحانه و هنگام كار، از این نوع نوشیدنی استفاده می كنند (چون كافئین خاصیت از بین بردن حالت خواب آلودگی دارد). دانش آموزان و دانشجویان هم در شب های امتحانات، از این نوشیدنی استفاده می كنند كه قدرت تمركزشان بالا رود. كارمندان هم وقتی خسته می شوند و احساس می كنند كه برای ادامه كار دیگر انرژی ندارند، با خوردن یك فنجان قهوه انرژی خود را باز می یابند.

 

قهوه بدون كافئین، نوعی قهوه است كه كافئین موجود در آن را با استفاده از آب یا یك حلال دیگر، مثلاً تری كلرو اتیلن گرفته اند.

 

قهوه به عنوان نوعی كود :

تفاله نوشیدنی قهوه كود خوبی محسوب می شود، چون میزان نیتروژن آن بسیار بالاست. نیتروژن بخش عمده RNA و DNA و همچنین پروتئین را تشكیل می دهد كه گیاهان برای رشد خود، به این مواد نیاز اساسی دارند. پودر قهوه پتاسیم، فسفر و بسیاری از مواد لازم برای رشد گیاه را هم در بر می گیرد. بسیاری از باغبان ها به این نتیجه رسیده اند كه با اضافه كردن پودر قهوه به خاك، گل های رز بزرگ و خوشرنگ می شوند.

خطر نوشیدن قهوه برای سلامتی 

كافئین موجود در قهوه می تواند فرد مصرف كننده را معتاد كند یا احتمال خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد. افرادی كه از این نوشیدنی زیاد مصرف می كنند، همگی نوعی حالت عصبی را پس از مصرف زیاد قهوه بیان می كنند. در سال های اخیر، تحقیقات نشان داده اند كه مصرف چای، به مراتب كم ضررتر و سالم تر از مصرف قهوه است. البته چای هم كافئین دارد، اما مقدار این كافئین كمتر است.

تحقیقات مختلفی در زمینه ضررهای نوشیدن قهوه صورت گرفته است. برای مثال، تحقیقی كه در فوریه سال 2003 م در كشور دانمارك بر روی 18.478 زن باردار كه میزان مصرف قهوه آنها در دوران بارداری شان زیاد بود صورت گرفت، نشان داد كه احتمال مرده به دنیا آمدن نوزاد در مادرانی كه هنگام بارداری قهوه زیاد می نوشیدند (تقریبا 4 تا 7 فنجان در روز) بسیار بیشتر از مادرانی است كه از این نوشیدنی خیلی كم استفاده می كنند.

تحقیقی كه در سال 2004 انجام شد نشان داد كه مصرف بیش از یک فنجان قهوه در روز، سبب افزایش التهاب و حالت برافروختگی می شود. در نتیجه این حالت، مصرف قهوه تأثیر مضاعفی بر عروق قلبی می گذارد.

 

گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

 

رازهای آشپزی


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

کنسول های کاربردی و زیبا برای مصارف متعدد


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟


سفارش فینگرفود سینی مزه برای دورهمی ها


به همسرت اعتماد نداری؟

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت

مقصدتوانتخاب ودرسریعترین زمان بلیط رزروکن


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

اگر میخواهید قهوه خوش طعمی درست کنید به نکات زیر توجه کنید. هیچ‌ چیز بدتر از نوشیدن یک فنجان قهوه جوشیده و بدطعم نیست. اما خوشبختانه ترفندهای ساده‌ای برای پیشگیری از خراب شدن این نوشیدنی خوش عطر وجود دارد. نخستین و البته بدیهی ترین مساله ای که باید در مورد قهوه رعایت نمود،

 

 

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

اطمینان از تازه بودن دانه‌های آن است. هر چه دانه قهوه تازه تر باشد، نوشیدنی آن عطر غنی تر و طعم بهتری خواهد داشت. اما پس از آن، آب سرد نیز نقش بسیار مهمی در این امر ایفا می‌نماید. به یاد داشته باشید که آب گرم یا حتی ولرم موجب می‌شود تا قهوه شما طعم ماندگی به خود بگیرد.

 

همچنین، هنگام دم نمودن قهوه نیز دمای آن باید بین ۹۰ تا یک صد درجه سانتی گراد باشد تا بهترین طعمی که می‌توانید انتظار داشته باشید را از آن بگیرید. اگر آب قهوه هنگام دم کشیدن داغ‌تر از درجه یادشده بود، نوشیدنی شما طعم جوشیده و بدی به خود خواهد گرفت.

 

 

بو دادن دانه قهوه نیز در طعم آن تاثیر بسزایی دارد. درست است که این دانه‌ها باید به اندازه بوداده شوند که رنگشان قهوه‌ای شود، اما اگر در این کار زیاده‌روی نمایید، دانه‌ها سیاه شده و بوی سوختگی به خود می‌گیرند. در نتیجه، قهوه‌ای که با آن تهیه می‌شود، تلخی ناخوشایندی خواهد داشت.

 

کثیف بودن ظروفی که در آن‌ها قهوه را دم می‌کنید نیز در عطر و طعمش تاثیر می‌گذارند. به طور مثال اگر فرنچ پرس مورد استفاده تان را تمیز نشسته و فقط آب گرفته باشید، بوی قهوه مانده در آن باقیمانده و موجب خراب شدن مزه نوشیدنی جدید می‌شود. 

اگر میخواهید قهوه خوش طعمی درست کنید به نکات زیر توجه کنید. هیچ‌ چیز بدتر از نوشیدن یک فنجان قهوه جوشیده و بدطعم نیست. اما خوشبختانه ترفندهای ساده‌ای برای پیشگیری از خراب شدن این نوشیدنی خوش عطر وجود دارد. نخستین و البته بدیهی ترین مساله ای که باید در مورد قهوه رعایت نمود،

 

 

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

اطمینان از تازه بودن دانه‌های آن است. هر چه دانه قهوه تازه تر باشد، نوشیدنی آن عطر غنی تر و طعم بهتری خواهد داشت. اما پس از آن، آب سرد نیز نقش بسیار مهمی در این امر ایفا می‌نماید. به یاد داشته باشید که آب گرم یا حتی ولرم موجب می‌شود تا قهوه شما طعم ماندگی به خود بگیرد.

 

همچنین، هنگام دم نمودن قهوه نیز دمای آن باید بین ۹۰ تا یک صد درجه سانتی گراد باشد تا بهترین طعمی که می‌توانید انتظار داشته باشید را از آن بگیرید. اگر آب قهوه هنگام دم کشیدن داغ‌تر از درجه یادشده بود، نوشیدنی شما طعم جوشیده و بدی به خود خواهد گرفت.

 

 

بو دادن دانه قهوه نیز در طعم آن تاثیر بسزایی دارد. درست است که این دانه‌ها باید به اندازه بوداده شوند که رنگشان قهوه‌ای شود، اما اگر در این کار زیاده‌روی نمایید، دانه‌ها سیاه شده و بوی سوختگی به خود می‌گیرند. در نتیجه، قهوه‌ای که با آن تهیه می‌شود، تلخی ناخوشایندی خواهد داشت.

 

کثیف بودن ظروفی که در آن‌ها قهوه را دم می‌کنید نیز در عطر و طعمش تاثیر می‌گذارند. به طور مثال اگر فرنچ پرس مورد استفاده تان را تمیز نشسته و فقط آب گرفته باشید، بوی قهوه مانده در آن باقیمانده و موجب خراب شدن مزه نوشیدنی جدید می‌شود. 

امتیاز دهید


3.6
از

197


11
کالری


0.1 گرم
چربی


2.2 گرم
کربوهیدرات

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم


0.2 گرم
پروتئین

اگر طرفدار قهوه هستید و همچنین دلتان برای یک سفر آرامش بخش لک زده است، آماده باشید چون قصد داریم شما را تنها با یک فنجان قهوه به ترکیه ببریم. پیچیدن عطر قهوه ترک در منزلتان و درست کردن یک قهوه ترک عالی دقیقا مطابق با روش کافه های ترکیه و مردم آن کشور، ترکیه را به خانه شما خواهد آورد. با ایران کوک همراه باشید تا فوت و فن قهوه ترک را به شما عاشقان قهوه آموزش دهیم.

شاید ابتدا برای شما سوال شود که قهوه ترک چیست ؟

قهوه ترک نوع خاصی از دانه قهوه نیست بلکه به روش خاصی از آماده سازی و دم کردن قهوه گفته میشود که در سراسر خاورمیانه مرسوم است. در این روش از دانه های قهوه آسیاب شده استفاده می شود که به قدری ریز و یکدست هستند که ممکن است با پودر کاکائو به اشتباه گرفته شوند.

قهوه ترک به خاطر عطر قوی که دارد بسیار معروف است به همین خاطر هم در روش سنتی قهوه ترک با شیر تهیه نمی شود. اما اگر شیر به آن بیافزایید طعم آن ملایم تر می شود ولی با این کار کف روی آن کمتر خواهد بود.

راز یک قهوه عالی آماده سازی آن با حرارت ملایم است. بهترین راه این است که برای تهیه قهوه ترک مانند دیگر قهوه‌ها از پودر دانه‌های قهوه تازه برشته شده استفاده کنید؛ چون عطر و طعمی عالی خواهید داشت.

قهوه ترک در 4 نوع سرو میشود: قهوه ساده بدون شکر، قهوه با نصف قاشق چایخوری شکر، قهوه با یک قاشق چایخوری شکر و قهوه با شکر بسیار زیاد (یعنی سه یا چهار قاشق چایخوری شکر). این مقدار برای یک فنجان قهوه است.

برای تهیه بهترین نوع قهوه ترک باید 2 قاشق چایخوری پودر قهوه را با 1 فنجان آب بسیار سرد مخلوط کنید (با آب سرد کف خامه ای خوبی روی قهوه ایجاد میشود). اگر تمایل دارید که شکر هم اضافه کنید باید از پودر شکر یا شکرهایی که زود حل میشوند استفاده نمایید.

 

 

طرز تهیه قهوه ترک روی گاز این است که ابتدا پودر قهوه، آب سرد و شکر (در صورت تمایل) را داخل قهوه جوش بریزید. سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید. به آرامی با قاشق مواد را مخلوط کنید. پس از اینکه مواد خوب مخلوط شدند، قاشق را خارج کنید و منتظر بمانید تا قهوه به جوش بیاید.

 

وقتی قهوه شروع به جوشیدن و بالا آمدن کرد بلافاصله آن را از روی حرارت بردارید. اگر قهوه بجوشد، دیگر کف خامه ای روی آن نخواهید داشت. کف خامه را در فنجان قهوه تان خالی نمایید و قهوه را به مدت 10 ثانیه یا تا زمانی که دوباره به جوش بیاید مجدداً روی حرارت بگذارید. سپس قهوه را درون فنجان بریزید و سرو کنید.

 

 

 طرز تهیه خامه قهوه ترک :

برای تهیه قهوه ترک با خامه چند نکته را باید رعایت نمایید:

-از قهوه تازه استفاده کنید. اگر قهوه شما تازه نیست خامه نخواهد داشت. برای اینکه قهوه را تازه نگه دارید کافیست آن را در ظرف در بسته و محفوظ از هوا در یخچال نگاه دارید.

-هیچوقت برای تهیه قهوه از آب گرم یا داغ استفاده نکنید.

-هنگام مخلوط کردن آب و قهوه ( و شکر) با ملایمت آن ها را بهم بزنید. هرگز آن ها را سریع میکس نکنید.

 

 

– سرو قهوه ترک نیز آداب سنتی و مخصوص به خود را دارد. قهوه ترک معمولا با یک لیوان آب سرد سرو می شود. آب سرد را قبل از نوشیدن قهوه مصرف می کنند تا طعم دهان تازه شده و مزه قهوه قوی تر حس شود. میتوانید یک گلبرگ گل رز یا برشی نازک از سیب روی آب قرار دهید تا آب عطری ملایم داشته باشد. همچنین معمول است چیزی شیرین مانند شکلات یا راحت الحلقوم (Turkish delight) یا هر چیز شیرین دیگری در کنار قهوه صرف شود.

 

 

– میتوانید برای داشتن قهوه ای با طعم قوی تر قهوه را پس از به جوش آمدن از روی حرارت بردارید و پس از چند ثانیه مجدد روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. این عمل را سه بار تکرار کنید تا طعم قوی تری داشته باشید.

– شکر را حتما در ابتدا و حین آماده سازی به قهوه و آب اضافه نمایید نه هنگام خوردن آن.

-ظرف ایده آل برای تهیه قهوه ترک ibrik یا cezve است که از مس ساخته شده و برای جلوگیری از سوختن دست، دسته بلندی دارد. اما اگر امکان تهیه آن را ندارید میتوانید از شیرجوش هم استفاده نمایید.

-اگر دوست دارید قهوه ترک شکلاتی هم تست کنید میتوانید آن را با روش قهوه موکا تهیه کنید. فقط به جای اسپرسو از قهوه ترک استفاده کنید.

-در آخر هم میتوانید برای تفریح و سرگرمی بیشتر کنار دوستانتان فال قهوه بگیرید و خوش بگذرانید.

– حجم فنجان این نوع قهوه حدود یک سوم پیمانه استاندارد است. پس با 1پیمانه آب و 6 قاشق چایخوری پودر قهوه میتوانید سه فنجان قهوه تهیه کنید.

 

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

 

– این دستور تهیه از سایت giverecipe ترجمه شده است.

 

سلام وقت خوش
آیا با دانه هندوراس هم میشه قهوه خوش عطر و طعم ترک به عمل آورد؟

متاسفانه من جواب این سوالتون رو نمیدونم. شاید یکی دیگه از دوستان بتونه راهنماییتون کنه.

سلام. من مقداری قهوه آسیاب شده از چند سال های پیش دارم. اما طعمش مهم نیست چون من به کافئینش برای بیداری نیاز دارم. میخواستم ببینم که اگه اومارو توی شیر گرم کن با این روسها درست کنم کافئینش همون مقداره یا به دلیل کهنگی از بین رفته؟

نه کافئین در اثر موندن قهوه از بین نمیره. ولی اگه قهوه شما خیلی مونده ظاهر و بوش رو خوب چک کنید. اگه بوی بدی نمیده و کپک نزده میتونید استفاده ش کنید. در واقع قهوه تا سالها میتونه سالم بمونه (توجه کنید عطر و طعمش کم میشه ولی ضرری نداره) اما باید در جای خنک و در ظرف کاملاً بسته شده دور از رطوبت نگهداری شه.

باسلام.من درشروف تهیه یک قهوه خانه سیار هستم اگرامکان داره میخاستم ازتجربیات شما دوست عزیز استفاده کنم .هرراهنمائی دارید ومیتونید بکنید.چون میخام بهترین باشم وحال مردم خوبم روخوب کنم که همه بگن به به.
باتشکر

خیلی هم عالی. موفق باشی دوست عزیز. میتونید از مطالب بخش کافی شاپ استفاده کنید.

سلام. امیر جان امیدوارم که در این کار موفق باشی بسیار ایده جالبی است. چون من تا حالا قهوه خانه سسیار ندیدم. پس میتواند خیلی ها را به خود جلب کند. و در زمستانی که در پیش داریم و سرمای زمستان هم میتواند مزید بر علت برای نوشیدن یک فنجان قهوه داغ باشد.فقط خواهشآ سعی کن که قهوه با کیفیتی استفاده کنی و کیفیت آن را حفظ کنی. موفق و موید باشی و پایدار.

صض

سلام . خسته نباشید میشه یه مرکز خوب برای تهیه قهوه ترک خوب و تازه بهم معرفی کنید البته تو تهران باشه (محلش مهم نیست ) . اگه میخواید تبلیغ نشه به ایمیلم بفرستید. ممنون از شما

سلام . قهوه ست خیابان انقلاب بعد از میدان فردوسی ، نرسیده به پل کالج سمت چپ

سلام
من بار اولم هست ک دارم تو خونه قهوه درست میکنم
ولی هیچ شباهتی به قهوه نداره بعد از درست شدن و پودر قهوه حل نمیشه توی اب
چند حالت با اب سرد و ولرم و … امتحان کردمه از اموزش های موجود در نت و سایت شما اما جواب نداد
پودر قهوه از سوپر مارکت گرفتم شبیه پودر کاکائو هست
بنظر شما مشکل از پودر قهوه هست یا بلد نبودن اسمش پودر قهوه فرهمند هست ممنون میشم راهنمایی کنید

من قهوه جوش ندارم چجوری قهوه تلخ درست کنم پودری هم که خریدم پودر اسیاب قهوه ترکه…

میتونید توی شیر جوش درست کنید.

تو قابلمه هم میشه من امتحان کردم

سلام من از قهوه به آسیاب شده(ترک) استفاده میکنم اما دانه های قهوه خوب حل نمیشه، و یه حالت پرز پرزی داره که زیاد جالب نیست.
باید همینطوری باشه یا من بد درست میکنم؟

سلام . کلا قهوه ترک همینطوریه و به همین دلیل که ذرات قهوه زیر زبان میاد شهرت داره. اگر اینجوری دوست ندارید میتونید از قهوه فرانسه استفاده کنید.

سلام خدا قوت یه سوال داشتم من پودر قهوه خریدم ولی وقتی که درست میکنم اصلا قهوه حل نمیشه چیکار کنم؟؟؟

باید حلش کنید اگه حل نشد دوباره حل کنید اگه بازم نشد اینقدر حلش کنید که حل بشه باتشکر

عالی

salam besiar web site khoobi darin.mamnooon
lotfan tarze tahie va favayede ghahve sabz ham amuzesh bedid manooonam az web site khoobetoon.

https://goo.gl/4uRUlR مرسی شقایق جان. این لینک مربوط به قهوه سبز هست. امیدوارم به دردتون بخوره.

سلام دوست عزیز، برای تهیه قهوه از چایساز هم میشه استفاده کرد؟؟؟ اخه تو دفترچه راهنمای چایساز من نوشته که میشه. ممنون از وقتی که میذارید

سلام فرزان عزیز، هر دستگاهی یه جور کار میکنه. اگر نوشته شده که میتونید درست کنید پس میتونید ازش برای تهیه قهوه هم استفاده کنین.

توجه کنید ، به محض جوشیدن ، قهوه را بردارید از روی شعله تا کف قهوه ماندگار باشد . در صورت ادامه جوشیدن کف قهوه به محض ریختن در لیوان ، ناپدید میشود و شما فقط مایع قهوه را خواهید دید

سلام.واقعا ممنون خیلی خوب بود من خودم که درست کردم موقعی که سه بار میزاشتمش جوش بیاد پشت سر هم بعد چند ثانیه بار آخر دیگه از بوی خوبش دلم نمیود بخورمش خیلیییییی خوش بوه.واقعا خیلیییییی خیلیییییییییی متشکرم.

سلام ، خوشحالم خوشتون اومده … مشخصه دقیق و روی اصول آماده اش کردید 🙂

چرا الکی به مردم آموزش های نادرست می دید؟آب سرد رو که اگه قبل از قهوه بخوریم پدرمون در میاد!نباید چیز های سرد رو با گرم بخوریم چون باعث امراض معده میشه.

دوست عزیز آموزش اشتباه نیست ! کل دنیا قهوه رو به همین روش میخورن ! کمی آب سرد داخل دهان مزه مزه بعد قهوه ! یهو که آب سرد خورده نمیشه ! به مرور همراه قهوه مزه مزه میشه !

دوست گرامی نگفتند که یک نفس بالا بری . فقط باید جرعه ای از آب را در دهان گرفت که دهان را از مزه موادی که ثبلآ ما خورده ایم خالی کند که بتوانی مزه قهوه را به خوبی بچشی.

این قهوه فرانسه نیست؟؟

نه دوست عزیز ، قهوه فرانسوی رو حتما باید با دستگاه قهوه ساز تهیه و آماده کنید 🙂

سلام خواهش میکنم به سوال من پاسخ بدید. چرا من هر مارک قهوه ای که تهیه میکنیم آخرش بد از آب در میاد وهمیشه ته فنجون کلی پودر قهوه ته نشین میشه اکثر مواقع هم طعم خاک مانندی داره لطفا منو راهنمایی کنید آخه همسرم خیلی قهوه دکست داره

سلام ، ملینای عزیز به همین روش آماده کن یعنی حرارت ملایم و هم زدن … هیچ وقت هم قهوه رو کامل خالی نکن و بذار ته قهوه جوش کمی قهوه بمونه که همون گرد قهوه است … بعد از آماده شدن کمی صبر کن بعد به آرومی قهوه رو داخل فنجان بریز … برای تهیه قهوه هم پیشنهاد میکنم دانه قهوه رو خودت بخری و پودر کنی ، از آب تصفیه ، آب جوشیده سرد یا آب معدنی هم استفاده کنی بهتره 🙂

اگه قهوه ساز نداشتیم چی؟

بهار عزیز اینجا من در مورد قهوه ساز چیزی نگفتم ، قهوه رو داخل شیر جوش یا قهوه جوش میتونی آماده کنی 🙂

سلام ، چطور میتوانیم عطر یا همان بوی قهوه را افزایش دهیم ؟

سلام ، بهتره برای تهیه قهوه از دانه قهوه استفاده کنید و خودتون آسیابش کنید ، قهوه را در جای خشک و تاریک نگهداری کنید ، با حرارت کم قهوه را آماده کنید 🙂

با استفاده از آب سرد و هرچه شعله زیر آن ملایم تر باشد عطر و بویش بیشتر میشود.

ممنون از اطلاعات خوب ومفیدتان.
به نظرشا بهترین نوع قهوه کدام است؟
باتشکرازشما.

خواهش میکنم ، دقیق نمیشه گفت کدوم نوع قهوه بهتره چون بستگی به سلیقه و طبع مصرف کننده داره 🙂

جالب بود.

مرسی امیدوارم که خوب دربیاد

من قهوه ترک خریدم ولی خیلی بد بو و تهوع آوره

احسان جان قهوه خام ممکنه خیلی کم بو بده و این بستگی به تازگی قهوه داره اما اگه اینجوری که شما میگی باشه ممکنه کهنه و فاسد شده باشه 🙂

سلام یه سوال اگه بخوایم یه قهوه برای بیدار موندن شب امتحان درست کنیم تو کدوم روش ( ترک . فرانسه . اسپرسو ) قهوه قوی تری خواهیم داشت

قهوه اسپرسو قوی تره ولی قهوه ترک رو هم با روشی که گفتم میتونید قوی ترش کنید ! قهوه رو برای بیدار موندن باید تلخ میل کنید چون قهوه شیرین خواب آوره 🙂

سلام خسته نباشید .من هروقت قهوه ترک درست میکنم غلیظ نمیشه. چرا؟

معصومه جان اگه دقیقا به همین روش تهیه کنی غلیظ میشه ، عزیزم یا زیاد میذاری رو گاز بمونه و خامه اش از بین میره یا اینکه حرارت زیاده و قهوه زود جوش میاد 🙂

سپاس با کمک شما دارم قهوه ی ترک عاااالی مینوشم 🙂

نوش جان عزیزم 🙂

با سلام واقعا سایت جالب و کامل و زیبایه ممنون

خواهش میکنم سوفیا جان 🙂

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

برترین‌ها: وقتی اسم قهوه می‌آید معمولا یاد شب‌بیداری‌های امتحان و یا بیدارماندن برای اتمام پروژه‌های کاری میفتیم. قهوه به دلیل وجود کافئین باعث هوشیاری بیش‌تر و کاهش خستگی می‌شود. همچنین آزمایش‌های کنترل شده‌ی بسیار روی انسان‌ها، نشان می‌دهد قهوه، جنبه‌های مختلفی از عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد، برای نمونه: حافظه، خلق و خو، هشیاری، انرژی، زمان واکنش و عملکرد شناختی.

ترکیبات موجود در قهوه ازجمله منیزیم و پتاسیم به سوخت و ساز قند در بدن کمک می‌کند. برای قهوه خواص زیادی ازجمله ضدافسردگی، ضد سردرد، ضدپوسیدگی دندان و… عنوان می‌کنند و این‌ها موجب شد تا به تعداد طرفداران قهوه و قهوه ساز هر روز افزوده شود و ابتکارات زیادی در این خصوص صورت بگیرد.

گاهی قهوه برای کاهش وزن هم استفاده می‌شود زیرا مطالعات نشان داده است که کافئین موجود در قهوه می‌تواند میزان سوخت‌و‌ساز و چربی‌سوزی را به اندازه‌ی ۱۰ درصد در افراد چاق و ۲۹ درصد در افراد لاغر، افزایش دهد.

برای تهیه نوشیدنی قهوه، آن را می‌توان به صورت‌های مختلف دم کرد. تمام این روش‌ها را به چهار دسته کلی تقسیم بندی کرده اند که تفاوت این روش‌ها تنها به این نکته بستگی دارد که چگونه آب را به قهوه اضافه می‌کنند.

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

روش نگهداری قهوه

در مورد نگهداری، توجه به این موضوع است. قهوه‌ی شما باید در برابر حرارت، رطوبت و نور، محافظت شود. عدم تازگی قهوه، به نوشیدنی ما طعم‌های تلخ و ماندگی اضافه می‌کند و مولکول‌ها و پیوندهای شیمیایی حاوی عطر و طعم‌های دیگر، که مورد علاقه‌ی ما هستند را از بین می‌برد. به شدت توصیه می‌کنیم که قهوه اسپشیالتی را در مدت یک ماه در بسته‌بندی‌‌ای که هوا داخلش نباشد، مصرف کنید. این تاریخ تا سه ماه هم نوشته شده. و همین‌طور، قهوه را بلافاصله قبل از دم کردن قهوه، آسیاب کنید. قهوه‌های آسیاب شده‌، به مدت کوتاهی عطر و طعم خود را از دست خواهند داد. حالا، می‌توانید بسته‌بندی‌های آسیاب شده‌ی قهوه را در نظر بیاورید. حالا شما می‌دانید که قهوه‌ی خوب چه ویژگی‌هایی دارد.

برای خرید قهوه در کمترین زمان و به راحت‌ترین روش می‌توانید به‌صورت آنلاین خرید کنید:

روش ترکی

یکی ازروش‌های قدیمی دم کردن قهوه که هنوز در خاورمیانه، آفریقای شمالی، ترکیه و یونان به کار می‌رود این است که قهوه را به همراه آب، داخل قوری می‌ریزند و اجازه می‌دهند که آرام به جوش آید. روش تهیه دقیق این نوع قهوه در ادامه آمده است.

روش تهیه:

۱. دانه‌های قهوه باید به ریزترین اندازه آسیاب شده باشند.

۲. ابتدا آب سرد را درون قهوه جوش بریزید. به ازای هر فنجان قهوه معادل سه‌چهارم فنجان را با آب سرد پر کرده و داخل قهوه‌جوش بریزید. سطح آب باید تا ابتدای گردنه یا تنگی قهوه‌جوش برسد و از آن بالاتر نرود وگرنه سرریز می‌شود.

۳. اکنون پودر قهوه را به آب اضافه کنید. به‌ازای هر فنجان قهوه‌خوری آب، دو قاشق چای‌خوری قهوه.

۴. می‌توانید در صورت تمایل به ازای هر دو قاشق چای‌خوری پودر قهوه، یک قاشق چای‌خوری شکر هم به قهوه اضافه کنید.

۵. وقتی شکر کاملا در آب حل شد، اجاق گاز را روشن کنید؛ با شعله‌ای متوسط رو به کم. اگر شعله زیاد باشد قهوه‌تان می‌سوزد. در این مرحله قهوه را هم نزنید.

۶. پس از گذشت زمان اندکی -حدود دو دقیقه- یعنی زمانی که حرارت به حدود ۷۰ درجه می‌رسد، قهوه شروع به حباب زدن از کناره‌ها می‌کند. جمع شدن حباب‌ها حالتی روی سطح قهوه به وجود می‌آورد که آن را اصطلاحا «خامه قهوه» می‌نامند. در این مرحله قهوه را از روی حرارت بردارید تا حرارت و خامه کمی فروکش کنند. هرگز اجازه ندهید حرارت به بالاتر از ۷۵ درجه برسد، چون مزه قهوه بیش از حد استخراج خواهد شد.

۷. قهوه‌جوش را مجددا به آرامی و دقت روی شعله کم قرار دهید و سه بار این عمل را تکرار کنید تا خامه قهوه قوام بیاید.

۸. قهوه را به آرامی در فنجان بریزید.

این نوع قهوه را گاهی شیرین مصرف می‌کنند. برای این کار چند حبه قند داخل قوری می‌ریزند و می‌گذارند تا همراه قهوه به جوش آید. گاهی به این قهوه هل هم اضافه می‌کنند. قهوه ترک، به این روش تهیه می‌شود. قهوه به دست آمده، نوشیدنی غلیظی است که رویش کف دارد و پودر قهوه هم در ته فنجان، ته نشین شده است. قهوه اسپرسو، با تحت فشارقراردادن آب داغ تهیه می‌شود. این روش برای تهیه انواع نوشیدنی‌های قهوه به کار می‌رود. قهوه اسپرسو طعم متمایزی داشته و به علاوه رویش ماده خامه مانندی جمع می‌شود.

قهوه جوش موکا

در این روش از نوعی قوری به نام موکا که سه بخش دارد، استفاده می‌کنند.

طرز تهیه قهوه اسپرسو با قهوه جوش موکا

۱. ابتدا مخزن آب دستگاه موکاپات را تا زیر شیر فشار از آب پر کنید و مراقب باشید سطح آب از شیر فشار بالاتر نرود، چون در غیر اینصورت بخار لازم در دستگاه تولید نشده و قهوه طعم مطلوبی نخواهد داشت.

۲. سبد را روی مخزن آب قرار دهید.

۳. دانه‌های قهوه را به صورتی آسیاب کنید که پودر آن زیاد نرم نشود. اگر دانه‌های قهوه بیش از اندازه آسیاب شود، طعم قهوه به تلخی می‌زند، همچنین پودر قهوه از سوراخ‌های سبد عبور کرده و وارد مخزن آب پایینی می‌شود. سپس پودر قهوه را درون سبد بریزید.

۴. با دست، قهوه اضافه روی لبه سبد را پاک کنید تا سطح قهوه درون سبد صاف شود. ولی قهوه را به هیج وجه درون سبد نفشارید، زیرا فشردن قهوه‌ی درون سبد باعث بالا رفتن فشار آب درون محفظه می‌شود.

۵. قسمت بالای موکاپات را روی قسمت پایینی بپیچانید تا کاملا سفت شود.

۶. موکاپات را روی حرارت ملایم و شعله‌ای قرار دهید که فقط کف آن را در برگیرد. طوری که همه حرارت در زیر دستگاه متمرکز باشد و کناره‌های آن به صورت مستقیم حرارت نبینند. حرارت را ملایم کنید تا قهوه نسوزد.

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم

۷. زمانی که قهوه آماده شود، از ستون عمودی وسط دستگاه با صدای سوت مانندی خارج می‌شود. قهوه باید به آرامی خارج شود، بنابراین اگر شعله زیاد بود آن را کمتر کنید.

۸. پس از اینکه قهوه آماده شد، سر نازل شروع به کف کردن می‌کند، در این زمان بلافاصله حرارت را خاموش کنید تا قهوه نسوزد.

۹. قهوه اسپرسو آماده است، آن را در فنجان بریزید و از خوردن اسپرسوی خانگی لذت ببرید.

۱۰. پس از اتمام کار، دستگاه موکاپات را با آب ولرم و دست شسته و خشک کنید.

قهوه جوش‌های خانگی مخصوص تهیه قهوه فرانسه

قهوه‌ای که با فرنچ‌پرس دم می‌کشد، بسیار قوی و غلیظ است. این قهوه تنها در کمتر از ۵ دقیقه آماده نوشیدن می‌شود. همچنین بهتر است بلافاصله پس از دم کشیدن، آن را میل کنید تا بیش از اندازه نیاز دم نکشد؛ چون خیلی تلخ می‌شود.

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

۱. به مقدار ظرفیت دستگاه فرنچ‌پرس‌تان آب بجوشانید.

۲. هنگامی که آب در حال جوشیدن است، دانه‌های قهوه را بسابید. چنانچه قهوه سابیده می‌خرید، توجه داشته باشید که دانه‌ها نباید خیلی ریز سابیده شده باشند؛ وگرنه هم از توری دستگاه عبور می‌کنند و هم قهوه‌تان تلخ می‌شود.

۳. بهتر است نسبت قهوه به آبی که درون فرنچ‌پرس می‌ریزید، ۱ به ۱۰ باشد. یعنی در ازای ۳۰۰ میلی‌لیتر آب از ۳۰ گرم قهوه سابیده شده استفاده کنید.

۴. قهوه سابیده شده را درون فرنچ‌پرس بریزید.

۵. سپس دو برابر مقدار قهوه آب داغ به آن اضافه کنید. یعنی اگر ۳۰ گرم قهوه دارید، ابتدا ۶۰ میلی‌لیتر آب به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که آب نباید در نقطه جوش باشد؛ داغ باشد، کافی است.

۶. آنگاه با قاشقی ترجیحاً چوبی به‌آرامی هم بزنید و حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید تا قهوه خود را باز کند.

۷. سپس ادامه آب را اضافه کنید و در فرنچ‌پرس را بگذارید. اما صافی فرنچ‌پرس را تا زمانی که قهوه کاملاً دم نکشیده است، به پایین فشار ندهید.

۸. بعد از ۴ دقیقه قهوه فرانسه شما آماده است. فیلتر را خیلی آهسته به پایین فشار دهید. به این کار پرس کردن می‌گویند. اگر فیلتر خیلی راحت و با سرعت به پایین رفت، یعنی آسیاب دانه قهوه شما خیلی درشت است. اگر پیستون خیلی سفت بود، بدانید که به آسیاب درشت‌تری نیاز دارید.

۹. حواستان باشد که بلافاصله پس از پرس کردن، قهوه را درون فنجان بریزید. اگر قهوه به همان حالت باقی بماند، بیشتر دم می‌کشد و عطر و طعم دلپذیر خود را از دست می‌دهد.

از این نوع قهوه جوش برای تهیه چایی هم می‌توان استفاده کرد. استفاده از این نوع قهوه جوش و یا قهوه ساز موکا تقریبا کیفیت یکسانی دارد و اکثرا این مدل موردتوجه قرار می‌گیرد. خرید این قهوه جوش به دوستانی که به تازگی مایل به خرید قهوه ساز هستند توصیه می‌شود.

قهوه جوش‌های خانگی اسپرسو مجهز به شیر بخار

به این گونه قهوه ساز‌ها که اسپرسو هم درست می‌کنند قهوه ساز اسپرسو می‌گویند. درحقیقت این مدل، مدل پیشرفته و کاراتر قهوه جوش ویکیوم است. اگر به کیفیت قهوه‌ای که درست می‌کنید اهمیت می‌دهید، استفاده از قهوه ساز اسپرسو به شما توصیه می‌شود.

۱. بهتر است که دانه قهوه را خودتان آسیاب کنید، اما نه توسط آسیاب‌های برقی ارزان قیمت نامرغوب. چون بد آسیاب کردن قهوه آن را خراب می‌کند! در هرصورت بهتر است که یا چرخ آسیاب خوب بخرید و یا اینکه از جای مناسبی قهوه روست و آسیاب شده مرغوب تهیه کنید.

۲. از آب تصفیه شده استفاده کنید بدون مواد معدنی و یا آلاینده‌ها و تا ۹۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. هرگز آب جوش استفاده نکنید. آب جوش روند تهیه قهوه خوب را متوقف می‌کند.

۳. از مقدار مناسب قهوه استفاده کنید. ۷ گرم برای تک شات و ۱۴ گرم برای دبل شات اسپرسو.

۴. همه اجزا را هم تمیز کنید و هم دقت کنید که مرطوب نباشند. رطوبت ممکن است باعث خروج زودهنگام اسپرسو شود.

۵. سبد قهوه را سرپرکنید و تا سه چهارم آن فشرده نمایید. دوباره پودر قهوه را بریزید و باز توسط تمپر بفشارید. در نهایت باید به اندازه چهار پنجم سبد، پودر فشرده داشته باشید. اگر بیش از حد بفشارید ممکن است اسپرسوی شما طعم گل آلود بدهد همچنین به دستگاهتان فشاد وارد شود.

۶. حالا می‌توانید دستگاه را راه اندازی کنید و از اسپرسو لذت ببرید.

بدون تردید افراط در مصرف هر ماده غذایی اثر خوشایندی به دنبال نخواهد داشت؛ بنابراین با مصرف به اندازه قهوه در طول روز از زیان‌های مصرف بیش از اندازه آن ازجمله بی خوابی، سوء هاضمه و بالارفتن فشار خون پیشگیری کنید.

نکته: مادران باردار برای اطمینان از به دنیا آوردن یک نوزاد سالم بیش از ۳ فنجان قهوه (۳۰۰ میلی گرم کافئین) در روز مصرف نکنند.

خرید اینترنتی قهوه مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه دارد که می‌تواند سبب گردد که از خواص قهوه بهره‌مند شوید. برای آشنایی با این خواص می‌توانید به مطلب خواص قهوه مراجعه نمایید. 

چطور قهوه خوش طعم درست کنیم
چطور قهوه خوش طعم درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *