چگونه عایق صدا بسازیم

 
helpkade
چگونه عایق صدا بسازیم
چگونه عایق صدا بسازیم

54,637 بازدید

آرام گستر پارس به نقل از سایت soundproofliving.com ، دوازده ایده ارزان قیمت یا حتی رایگان را برای عایق صوتی به شما پیشنهاد می کند.

در اینجا 12 ایده برای عایق صوتی کردن اتاق ها با هزینه ی پایین (که شامل پاسخ به چند سوال متداول پرسیده شده است) آورده ایم که باید جرقه ای برای بروز خلاقیت شما باشد. این ایده ها از عایق بندی رایگان تا عایق بندی هایی که نیاز به سرمایه گذاری معقول و اندکی دارند رتبه بندی شده اند.

 

چگونه عایق صدا بسازیم

1- با دکور خانه بازی کنید

2- استفاده از وسایل خانه

3- استفاده از پتو

4- درزگیر و بستن منافذ

5- عایقکاری به کمک فرش

6- عایقکاری با کتابخانه و یا کمد

7- روش های افزایش جرم درب ورودی

8- استفاده از پرده های عایق صوتی

9- شانه تخم مرغ

10- فوم عایق صدا

11- پنل های دست ساز عایق ارزان

12- پلاگ های دست ساز عایق صوتی پنجره

 

اگرچه سبک زندگی شهری مدرن در کل زندگی راحتی است اما قطعا چند نقطه ضعف قابل توجه نیز دارد. یکی از مشکلات بسیار آزاردهنده ی آن که دیر یا زود با آن روبرو خواهید شد آلودگی صوتی است. اگر به این فکر هستید که چگونه یک اتاق را به ارزانی عایق صوتی کنید پس احتمالا شما هم مثل خیلی های دیگر درگیر این مشکل شده اید.

ناامید نشوید. لازم نیست از وسایل استودیوی گران قیمت برای کاهش سطح صدا استفاده کنید. می توانید خیلی ارزان یک اتاق را عایق صوتی کنید، فقط به چندتا از وسایل خانگی معمولی و کمی خلاقیت  نیاز دارید تا یک تغییر اساسی در محیط ایجاد کنید. حتی وقتی مبانی پایه ی عایق کردن را آموختید می توانید به صورت رایگان این کار را انجام دهید.

برای ساکت کردن سروصداهای بیرون و جلوگیری از ورود صدا به داخل اتاق می توانید لوازم خانه را به سادگی با هدف ایجاد عایق، جابجا کنید.راه بسیار مفید برای اطمینان از این که صداها نمی توانند از دیوارها عبور کنند این است که کمد لباس و قفسه های کتاب را به آن دیوارها تکیه بدهید. آرام گستر پارس به شما پیشنهاد می کند که روی دیوارهایی که مشترکند و یا به سمت خیابان هستند تمرکز کنید.

کار دیگری که می توانید برای اضافه کردن جرم به دیوارها انجام دهید این است که آنها را با بوم های نقاشی یا پرده ها دکور کنید.هرچه پارچه ضخیم تر باشد، صدا هم بیشتر می تواند جذب شود.پس اگر قالیچه ای دارید که زیباتر از آن است که رویش راه بروید، می توانید آن را به دیوار آویزان کنید.

در واقع، حالا که موضوع ما راجع به دکور است باید توجه داشت که کاغذ دیواری های عایق صوتی هم می توانند راه مفیدی برای عایق کردن باشند. این کاغذدیواری ها برعکس کاغذدیواری های معمولی از مواد فومی ضخیم تری ساخته شده است. به نظر می تواند ایده ی خیلی خوبی باشد بخصوص برای دیوارهایی که بعد از جابجا کردن کمدها و قفسه ها ،در معرض نمایش قرار گرفته اند.

از آنجا که مواد نرم تر و مخملی تر در جذب صدا بهترند،ممکن است شما بخواهید در اتاق یک منطقه ی کوچک پذیرایی هم اضافه کنید.اگر به اندازه ی کافی بزرگ هست، می توانید یک مبل کوچک یا یک صندلی راحتی در آن جای دهید. هردو گزینه ی گفته شده می تواند آکوستیک اتاق را بالا ببرد.

اگر برای تان سوال شده است که از کجا پروژه ی عایق کردن را شروع کنید، اولین پاسخ همیشه این است که به در و پنجره توجه کنید. مخصوصا درها در بلوک کردن صدا متقلبند. این به این خاطر است که بیشتر درها نه تنها توخالی هستند، بلکه شکاف بین در و چارچوب اجازه می دهد سروصدا به سادگی وارد شود.

راه حل مناسب اما گران قیمت، گرفتن یک در عایق با کیفیت بالا و ضخیم است. برای رسیدن به نتیجه ی مشابه با استفاده از وسایل خانگی، ابتدا باید مبلمان را بصورت تاکتیکی روبروی لبه های در قرار دهید.

در مرحله ی دوم، توجه داشته باشید که پایین در هم می تواند سروصدای زیادی را وارد خانه کند.برای جلوگیری از آن، یک قالیچه یا فرش ضخیم یا پارچه ی مشابه آن روی زمین کنار در قرار دهید.این می تواند شکاف پایین در را پر کند.

چگونه عایق صدا بسازیم

سپس برای عایق کردن سطوح دیگر، در را تا حد امکان با مواد با لایه های ضخیم مثل پتوهای ضخیم بپوشانید.

اگر در این فکر هستید که اتاق تان را رایگان با استفاده از چیزی که در خانه دارید عایق صوتی کنید، “پتو” پاسخ شماست. اگرچه پهن کردن پتو روی دیوارها و پنجره ها راه حل زیبا و دل انگیزی نیست اما در همه ی موارد اورژانسی موثر است.

برای آنکه پتوها در بلوک سروصدا موثر باشند، باید تاحد امکان ضخیم و متراکم شوند. گزارش شده است که خیلی ها با پتوهای پشمی موفق شده اند. مطمئن شوید که پتو کل سطح دیوار و ترجیحا پنجره را پوشانده است. شما می توانید به اندازه ی دلخواه پتو اضافه کنید.

در هنگام کار با پتو،شما می توانید:

بجز پوشاندن در و پنجره با پتو یا پرده های عایق صوتی، چند راه حل آسان تر هم وجود دارد:

درواقع، فرش ها فقط برای زیبایی یا گرم و نرم کردن زمین نیستند.یک نقش مهم دیگر آنها در کاهش سروصداست.خیلی از مردم فکر می کنند هرچه سطح سخت تر و ضخیم تر باشد بهتر می تواند صدا را بلوک بکند. درحالی که در واقعیت، کف های چوبی و بتنی سروصدای بیشتری را عبور می دهند. این مسئله مخصوصا در سروصدای حاصل از ضربه بیشتر نمودار می شود، مثل صدای قدم ها، یا افتادن اجسام روی زمین.

فرش ها بخاطر ساختار آکوستیک نرمی که دارند، می توانند این ضربه ها را جذب کرده و ارتعاشاتی که به ساختمان منتقل می شود را کاهش دهد. به همین خاطر انداختن فرش در اتاق اصلی خانه ،راهی آسان است برای بلوک صدای ضربه ها تا از طریق سقف عبور نکنند.

فرش ها با زندانی کردن امواج صوت در الیافشان می توانند اکو را جذب کنند. بهترین راهکار این است که کل کف سطح زمین را با مناسب ترین ضخامت فرش بیاندازید.همچنین برای بالا بردن اثرگذاری فرشتان ،می توانید یک زیرانداز زیر آن بیاندازید.

دیواری نازک دارید؟ اضافه کردن یک عایق داخلی به دیوار، یک ترفند هوشمندانه است که باعث کاهش سروصدای آپارتمان کناری می شود. تنها کاری که باید بکنید، اضافه کردن اجسام به قفسه کتاب است. مواد و اشیاء سنگین در برابر لرزش مقاومت می کنند و از این طریق انتقال صدا را کاهش می دهند. هرچه اشیا سنگین تر و پرچگالی تر باشند، جذب صدای بهتری دارند. فقط مطمئن شوید که کتابخانه تان کاملا به دیوارها ، کف و سقف چسبیده است تا شکاف هوا وجود نداشته باشد یا به تعبیری، راه دیگری برای صدا نماند.

اگر نگرانی شما بیشتر بخاطر سروصدای طبقه ی بالا یا پایین یا بیرون از منزل است، این اقدام زیاد ضروری نیست. اما برای خیلی از افراد هرچه بیشتر عایق صدا کردن درب، تغییرات بزرگی بوجود می آورد.

بهترین کاری که می توانید بکنید، جایگزین کردن در با یک در چوبی محکم است.اگر هم در یک خانه ی قدیمی زندگی می کنید که خودش در چوبی محکم دارد خیلی خوش شانس هستید!

اگر چنین دربی ندارید و پول کافی برای خریدش را هم ندارد می توانید اقداماتی انجام دهید تا جرم در افزایش پیدا کند. ممکن است زیاد زیبا نشود اما می توانید روی آن را با وسایلی مثل تخته ی MDF و… بپوشانید. این اقدامات کمی وزن و ضخامت ب در داده و این به بستن مسیر رفت و آمد صدا کمک می کند.

درست مثل پتوها، پرده ها هم می توانند برای کم یا جذب کردن صداها، قبل از اینکه به سطح سختی مثل دیوار خشک، مبلمان چوبی یا شیشه ی پنجره برخورد کنند، استفاده شوند. شما می توانید چوب پرده را هرجایی که می خواهید، در طول دیوار یا بالای در و پنجره ها، نصب کنید و به آن پرده بیاویزید.البته پرده عایق صوتی ضخیم نسبت به پتوهای عایق صوتی کمتر موثرند.

اما همچنان بهتر است از پرده ها استفاده شود چون خیلی جذاب تر از پتوها هستند. در کل، پتوهای عایق صوتی برای موزیسین ها طراحی شده اند چون اینطور که معلوم است ظاهر پتوها به اندازه ی تاثیر آن برای طراح یا مشتری آن مهم نبوده است.اما وقتی راجع به مناطقی مثل اتاق خواب حرف می زنیم، انتظار داریم که یک چیز راحت تر و موقرتر ببینیم.

به همین خاطر پرده های عایق صوتی کارآمدترند.اگر هم نمی خواهید هزینه ای برای پرده های عایق صوتی صرف کنید کافی است از پرده های ضخیم تر استفاده کنید.شما حتی می توانید چند پرده را روی هم بیاویزید. پیشنهاد ما این است که پرده های نازک تر را رو به پنجره یا دیوار ،و ضخیم تر ها را روی کار بیاندازید.

بخاطر داشته باشید که همه ی پرده ها به یک اندازه عایق صوتی نیستند.باید دقت کنید که در میان اجناس متنوعی که بازار را اشباع کرده، جنس درستی تهیه کنید. بعلاوه بخاطر داشته باشید که چند اینچ از دیوار کنار پنجره ها را هم با پرده بپوشانید تا هیچ نشتی ندهد.

وقتی راجع به عایق صوتی ارزان بحث می شود، شانه ی تخم مرغ از معروف ترین راه حل هاست. ممکن است فکر کنید چون شانه ی تخم مرغ سبک، متخلخل و دارای حجم فیزیکی کمی است، نمی تواند جلوی عبور صدا را بگیرد.

اما خوشبختانه شما می توانید برای کاهش اکو از شانه تخم مرغ استفاده کنید. و دلیل آن در ساختار شانه تخم مرغ پنهان است. برای مثال وقتی امواج صوت به سطوح صافی مثل دیوارها و پنجره ها برخورد می کنند، به جایی که از آن آمده اند برمی گردند. این روند مداوم منجر به اکو داخل اتاق می شود.

با این حال اگر شما شانه تخم مرغ ها را در مکان های حساسی قرار دهید، ساختار آنها این امواج صوت را حفظ کرده و به گرما تبدیل می کند.این می تواند کمی به از بین بردن اکو کمک کند. همچنین فضاهای خالی داخل شانه تخم مرغ مثل عایق عمل می کنند.

شانه تخم مرغ از یک سیستم عایق صوتی مناسب مانند فوم شانه تخم مرغی خیلی فاصله دارد ولی در دسترس بودن آن باعث شده است که ارزش امتحان کردن را داشته باشند.

اگر در اینترنت فوم عایق صوتی جستجو کنید، ممکن است به این نتیجه برسید که اصلا نمی تواند صدا را بلوک کند. اما آیا این یعنی بی مصرف اند؟ آیا می توان واقعا بعنوان عایق از آن استفاده کرد؟ بله البته!

در آکوستیک ها بین بلوک صدا، عایق صدا و جذب صدا تفاوت وجود دارد. فوم عایق صدا جلوی عبور امواج صوت را نمی گیرد، بلکه مثل بقیه مواد نرم مشابه، امواج صوت را درون الیافش زندانی می کند. این کار انرژی امواج صوت را به گرما تبدیل کرده و منجر به کاهش اکو می شود.

ممکن است فوم عایق صوتی ارزان کاملا سروصدا را در اتاقتان از بین نبرد ولی می تواند تفاوت چشگیری با کاهش اکو ایجاد کند. از همه مهمتر اینکه محصولات ارزانی بوده و به راحتی می توانید پیدا کنید.

به این نکته ی ظریف توجه داشته باشید که از یک طرف، کاشی های فومی می توانند بافت زیبایی برای دیوارها ایجاد کنند. اما از طرفی دیگر نصب ابزار عایق صوتی حرفه ای روی دیوار اتاق های مثل اتاق خواب یا پذیرایی می تواند کمی بیش از حد و نامتناسب جلوه کند. شاید بهتر باشد که راه های عایق صوتی نامحسوس تر را انتخاب کنید.

آیا عایق صوتی خودرو واقعا تاثیر دارد؟

آیا دوست دارید بدانید که چگونه یک اتاق را با هزینه ی پایین و موثر عایق صوتی کنید؟ پس آماده باشید با کمی تلاش بیشتر پنل های عایق صوتی خودتان را ساخته و در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

پنجره ها را فراموش نکنید! همانطور که در بخش قبل هم گفته شد بخش اعظمی از سروصدا از طریق آنها وارد اتاق می شود. اگر در وضعیتی نیستید که بتوانید پنجره های عایق صوتی خریداری کنید، می توانید یک پلاگ دست ساز عایق صوتی پنجره بسازید.

این پلاگ ها جلوی نور را هم می گیرند، پس اگر می خواهید در اتاق پذیرایی نصبشان کنید بهتر است از نوع قابل برداشتن آن را بسازید.

ساخت پلاگ پنجره آسان است! وسایلی که نیاز دارید یک حصیر عایق صوتی، تخته ی چوبی باریک و یک چسب است. پلاگ های پنجره علاوه بر عایق صوتی ارزان، در فصل های سرد سال، عایق حرارتی هم هستند.

سروصدا می تواند از راه های بیشماری روز شما را خراب کند.اگر شما در آپارتمانی زندگی می کنید که سیستم عایق صوتی ضعیفی دارد، احتمالا محکوم به زندگی با سروصدا هستید.ممکن است شما در خیابان شلوغی زندگی کنید که سروصدای ترافیک حتی در نیمه شب هم به گوش می رسد.اگر بدشانس باشید همسایه های پرسروصدا هم می توانند به همین بدی باشند.یا حتی بدتر، اگر صاحب بچه های کوچک باشند شما هم مجبورید تا در مشکلات والدین سهیم باشید.

سعی نکنید سروصدای زیاد را به عنوان بخشی از زندگی به خودتان بقبولانید.این نوع آلودگی مثل هرنوع دیگری از آن خطرناک است و به مرور زمان می تواند با خراب کردن خواب شما و بالا بردن شدید سطح استرس، سلامتی شما را به خطر بیندازد. شما مثل هر کس دیگری لایق آرامش و سکوت در فضای شخصی تان هستید. کاری که اشتباه است، منفعل ماندن و هیچ کاری نکردن است، مخصوصا وقتی راه های عایق صوتی کردن ارزان قیمت در دسترس باشد.

در پاسخ به سوال بالا باید بگوییم بله، عایق صوتی ارزان یا حتی رایگان کاملا ممکن است.البته سطح موفقیت به فاکتور های زیادی بستگی دارد،مثل محیط شما و نوع سروصدایی که با آن روبرو هستیم. عایق صوتی کردن اتاق نیازمند مقداری اطلاعات و خلاقیت است. اجازه دهید همراه با آرام گستر پارس برای کمک به پیدا کردن بهترین راه حل برای مشکل خاص شما به جزئیات بیشتری بپردازیم.

 عبارت “Soundproofing” یک اصطلاح فنی برای کلمه ی عایق صوتی است که برای خودش یک علم محسوب می شود. یک سطح عایق صوتی شده به این معنی است که این سطح جلوی انتقال صدا از اتمسفر بیرون به داخل را می گیرد.

وقتی امواج صدا در هوا به سطحی برخورد می کنند، یا از آن سطح می گذرند و یا به اتمسفری که از آن آمده اند برگردانده می شوند. اگر شما می خواهید که در محیطی شلوغ، آرامش و حریم خصوصی تان را حفظ کنید یک انتخاب دارید و آن هم یادگیری این است که چگونه هوشمندانه چنین عایق و اساس آکوستیکی پیاده سازی کنید.

 میزان اثرگذاری عایق صوتی بستگی به ویژگی های صوتی مختلف اشیا بکار رفته دارد. سایز، ضخامت، چگالی، و ساختار ،همگی نقش مهمی در کیفیت بلوک صدا ایفا می کنند.

 استودیوهای حرفه ای، ساختمان های اداری و غیره بر پایه ی طراحی هوشمندانه ی ساختمان و ابزار عایق صوتی گران قیمت و پنل هایی برای کاهش سطح سروصدا هستند. البته که برای عایق کردن راه های بالا تنها راه حل نیست، چون هر شئ فیزیکی خاصیت آکوستیکی هم دارد. به همین دلیل شما تا زمانی که بدانید از چه چیزی باید استفاده کنید می توانید با بودجه ی کم هم اتاقتان را عایق صوتی کنید.خوشبختانه یادگیری مبانی پایه زیاد طول نمی کشد.

 شما نمی توانید انتظار کاهش 100% سروصدا را از این راه حل دست ساز داشته باشید. با این حال با اینکه شما عایق بندی حرفه ای ندارید، شرایط زندگی انسانی بیشتری را تجربه می کنید. به همین علت با دانستن چگونگی عایق صوتی ارزان اتاق سود می برید.

راه درست برای عایق صوتی کردن غالبا این است که جلوی نشت صدا را با بستن هر شکاف موجود در محیط تان بگیرید. این خیلی مهم است که به یاد داشته باشید سطح بالایی از سروصدا می تواند حتی از یک منفذ کوچک عبور کند. موانع باریک هم می تواند به همین صورت ریسک را بالا ببرد، به همین دلیل نباید پنجره ها ، درها و حتی دیوارها و کف اتاق را در بعضی موارد فراموش کرد.

بعضی محصولات عایق صوتی زیاد گران نیستند و به سادگی آنلاین پیدا می شوند. گرچه حتی اگر بودجه ی خیلی کمی دارید همچنان راه حل هایی هست.

حال به سه نقطه مهم در بحث صدا و شناخت رفتار آن که باعث راحت‌تر شدن کار عایق صوتی می‌شود، اشاره می‌کنیم.

ژانویه 3, 2021

جولای 19, 2020

ژوئن 19, 2020

دسامبر 10, 2019

آپارتمانی۱۰۰متری در طبقه اول(بالای همکف)دو نبش(یکی از۴گوشه برج مسکونی۱۸طبقه)که ۲حیاط(ضلع جنوبی۹متری+ضلع غربی۳۸متری+بالکن مسقف درزاویه مابین۲حیاط)داریم، متاسفانه شرکت سازنده نیمه ماه آبان ۳دودکش باقطرهای نیم متری موتورخانه برج را در ضلع جنوبی و درفاصله۱۰متری مابین حیاط کوچکمان و بالکنمان قرار داده، و پایه های چیلرهای هوا خنک هم در ضلع جنوبغربی تا سطح نیمی از حیاط بزرگمان مستقر نموده، که در ارتفاع هم با نصب چیلرها، تا حیاط بزرگ خواهد رسید.
باتوجه به شرح بالا، درنظر داریم👈سقف و۳طرف حیاط کوچک+۲طرف بالکن+سقف و۲طرف حیاط بزرگ (دیوارمشترک با همسایه سمت چپ مان با پلی کربنات سایبان شده) را بپوشانیم،(از آلودگی صوتی موتورخانه و موتوربرقهای فعلی+ گاز خروجی از دودکشها+ امنیت دسترسی در ناحیه بالکن و حیاط بزرگ)چه روشی مناسب خواهدبود؟ نور آفتاب و روشنائی، چشم انداز حفظ شود.
سقفها»پلی کربنات تخت نشکن، دیوارها»شیشه سکوریت دوجداره یا متریال مناسب دیگر؟
منتظر ایمیل راه گشای تان خواهیم بود.📲۲۰۱ ۱۹۹۱ ۰۹۱۲ + ۹۸ ۴۱۴ ۲۸ ۰۹۳۷ 🌼🍰☕🌺

سلام لطف بفرمایید با مدیر فروش شرکت 09127104866 تماس بفرمایید.

وقت بخیر
برای رفع مشکل صدا مثله صدای تلویزیون و جاروبرقی و البته جر و بحث از طبقه بالا به پایین راه حلی هست؟

سلام اگر صدا باشه بله با شرکت تماس بگیرین کارشناس میفرستند در محل برای بازدید و کارشناسی

سلام ببخشید مزاحمتون میشم هزینه عایق صوتی کردن دیوارهای مشترک برای یک واحد ۱۰۰متری چقدر میشه و آیا در شهر اصفهان هم نمایندگی دارید ممنونم

سلام بله برای اجرا و قیمت با شرکت یا مدیر فروش تماس بگیرین مرسی

سلام من یه یوتیوبرم و واقعا کمکم کرد این روش ممنون از شما البته منظورم با شونه تخم مرغ هست

بله عایق های شانه تخم مرغی شرکت با ضخامت و دانسیته مختلف هستش برای انتخاب بهتر با شرکت تماس بگیرین ممنون

سلام وقت بخیر.من میخوام درب اتاقمو عایق کنم که صدا از راهرو و آشپزخونه نیاد داخل.بهترین راه حل چیه .پرده بزنم به در؟ از داخل یا خارج اتاق؟ عایق یا جاذب؟

سلام شما میتوانید عکس های درب برای عایق کردن به شماره 09353040523 واتساپ کنید همکارا در خدمت هستن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آدرس : تهران – خیابان کریم خان – خیابان ویلا (نجات الهی) – کوچه علایی

واحد فروش :

مدیر فروش :

پشتیبانی تلگرام/واتساپ :

ساعات کاری (به جهت شیوع ویروس کرونا) :


کاتالوگDownloads-icon


رزومهDownloads-icon

ویکی‌هاو مانند ویکی‌پدیا یک “ویکی” است. بنابراین بسیاری از مقالات ما با مشارکت افراد متعددی نوشته شده‌اند. برای خلق این مقاله، 41 نفر، بعضاً ناشناس، کار کردند تا ویرایشش کنند و به مرور زمان بهبودش دهند.

اگر به یک کنج خلوت نیاز داری یا می‌خواهی برای خودت استودیوی موسیقی راه بیندازی، باید فضای موردنظرت را عایق صدا کنی. توصیه‌های مفید زیر را درباره نحوه‌ی عایق صدا کردن یک اتاق بخوان تا بتوانی با هزینه‌ی کم یا مثل حرفه‌ای‌ این کار را انجام دهی.

چگونه

چگونه

چگونه عایق صدا بسازیم

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

ما را دنبال کن



عایق های صوتی شانه تخم مرغی (هگزاگونال)چسبدار STI FLEX:

شرکت سامان تهویه ایرانیان، اولین وارد کننده عایق های صوتی شانه تخم مرغی با تکنولوژی روز دنیا در کشور بوده و توانسته است با ارائه بهترین کیفیت در زمینه آکوستیک نمودن محیط، رضایت مشتریان محترم را جلب نماید. همچنین این شرکت مجهز به سیستم اندازه گیری و سنجش آلودگی صوتی (دسیبل سنج) بوده که می توان با استفاده از آن، میزان آلودگی صوتی را تخمین و راه حل هایی مناسب و مطلوب جهت رفع مشکل موجود ارائه نمود.

عایق های صوتی شانه تخم مرغی شرکت STI، به دلیل ساختار شش وجهی ای موجب کاهش و تضعیف مکرر صوت می گردد و یکی از با کیفیت­ ترین عایق های صوتی موجود در دنیا به شمار می آید. از طرفی دیگر این عایق­ها به دلیل ساختار داخلی سلول بسته­ای که دارند، عایق حرارتی و برودتی نیز محسوب می گردند (ضریب انتقال حرارت آنها 0.032 w/m.°K می باشد). از جمله موارد استفاده عایق های صوتی شانه تخم مرغی می توان به عایق کردن پمپ آب منازل، دیزل ژنراتورها، کارخانجات صنعتی، مراکز تفریحی و فرهنگی مانند سینماها یا سالن های آمفی تئاتر، اتاق های ضبط موزیک و … نام برد.

عایق صوتی STI FLEX به دلیل چسبدار بودن، دیگر نیازی به چسب مایع نداشته و می­توان آن را بر روی هر سطح صاف و صیقلی اعم از فلز، چوب، نئوپان، MDF، شیشه، پانل، دیوارهای گچی و … به راحتی نصب نمود.

چگونه عایق صدا بسازیم

نکته ای که می بایست در نصب و اجرای عایق صوتی شانه تخم مرغی به آن توجه بیشتری نمود، این موضوع می باشد که قسمت شانه تخم مرغی یا شش وجهی آن می بایست رو به منبع صوت قرار گیرد تا جذب صدا به نحو بهتری انجام گیرد.

این نوع عایق صوتی جایگزین بسیار مناسبی برای عایق های سنتی و قدیمی نظیر پشم شیشه و پشم سنگ بوده که در مقایسه با عایق های قدیمی و سنتی از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است. جذب صدای بالا در عین دارا بودن خاصیت عایق حرارتی، عمر مفید بالای 30 سال، ضد آب و ضد حریق بودن، انعطاف پذیری فوق العاده، وزن بسیار سبک، چسبدار بودن و … از دیگر ویژگی ها و مزایای عایق صوتی STI به شمار می آید.

 

عایق صوتی  شانه تخم مرغی جهت عایق کاری خودرو:

از دیگر موارد کاربرد عایق صوتی (دو رو صاف و شانه تخم مرغی)، می توان به آکوستیک نمودن فضای داخلی خودرو، استودیوهای ضبط صدا و موسیقی، اتاق سرور، اتاق های کنفرانس و آمفی تئاتر، سالن های سینما، منازل مسکونی (کف، سقف، دیوارها، مابین درز و شکاف های دیوار و …)، جلوگیری از سر و صدا و لرزش کانال های گالوانیزه (چسباندن عایق صوتی از بیرون یا داخل)، موتورخانه ها (آکوستیک نمودن دستگاه ها و پمپ های موجود در موتورخانه)، اتاقک و چاله های آسانسور، سالن های اجتماع، صداگیری داکت های فلزی و دستگاه های تهویه مطبوع (داکت اسپیلت)، اتاق های کمپرسور، دیزل ژنراتورها اشاره نمود.

 از دیگر موارد کاربرد عایق صوتی (دو رو صاف و ابر فوم شانه تخم مرغی)، می توان به آکوستیک نمودن فضای داخلی خودرو، استودیوهای ضبط صدا و موسیقی، اتاق سرور، اتاق های کنفرانس و آمفی تئاتر، سالن های تئاتر و سینما، منازل مسکونی (کف، سقف، دیوارها، مابین درز و شکاف های دیوار و …)، جلوگیری از سر و صدا و لرزش کانال های گالوانیزه (چسباندن عایق صوتی از بیرون یا داخل)، موتورخانه ها (آکوستیک نمودن دستگاه ها و پمپ های موجود در موتورخانه)، اتاقک و چاله های آسانسور، سالن های اجتماع، صداگیری داکت های فلزی و دستگاه های تهویه مطبوع (داکت اسپیلت)، اتاق های کمپرسور، دیزل ژنراتورها و همچنین کاهش و از بین بردن صدای حیوانات خانگی در منزل اشاره نمود.همچنین جهت جلوگیری از صدای انواع دستگاه های موجود در مراکز صنعتی، کارخانه ها، مراکز تولیدی، ساختمان های مسکونی (پمپ های آب و یا دستگاه های موجود در موتورخانه) و … می توان با استفاده از متریال و مواد گوناگون نظیر: چوب، آلومینیوم، فلز و … در اطراف دستگاه موردنظر باکس و یا اتاقکی با ضخامت مطلوب ایجاد نمود و سطوح داخلی اتاقک (چهار ضلع + سقف) را با عایق صوتی (عایق صدا فوم ابر صوتی)، عایق نمود تا صدای انتقالی به محیط های اطراف به طور چشمگیری کاهش یابد. عایق صوت (فوم صداگیر _ عایق صوت) با ساختار دو رو صاف شرکت STI نیز جهت جذب صدا بین تیغه دیوارها و دیوارهای مشترک، سقف، کف سازه ها و … مورد استفاده قرار می گیرد و صدای انتقالی به داخل محیط را کاهش می دهد. 

 

پاره ای از ویژگی های عایق های صوتی STI FLEX عبارتند از:

کاهش صدا از 30 دسیبل به بالا (با توجه به ضخامت انتخاب شده)

ضریب جذب صوت (NRC) 0.4

دامنه عملکرد دمایی بسیار مناسب (120 تا 40 – درجه سیلسیوس)

چگالی45~60 kg/m3

ضریب انتقال حرارت در صفر درجه سانتیگراد032 w/m.k

ضریب نفوذ آب82*10-10 g/m.s.Pa

مقاومت در مقابل اشعه اوزون (در 200 ساعت): بدون کرک و شکاف و202 MPa  

کلاس حریق B1

مقاومت در مقابل پارگی،بیش از  3 N/cm 

مقاومت در مقابل مواد شیمیایی:عملکرد مقاوم در مقابل مصالح ساختمانی 

مقاومت در مقابل اشعه UV: عدم وجود شکاف تا 460 ساعت

پشت چسبدار و بی نیاز از خرید چسب مایع

جدیدترین و مدرن ترین عایق صوتی (عایق صدا) موجود در دنیا

عمر مفید بالای 30 سال، قابلیت رنگ پذیری و وزن بسیار سبک

 

 

عایق صوتی دو رو صاف

عایق صوتی دو رو صاف

پرسش و پاسخ

۱۳۹۹/۰۱/۲۵
مهدی بنیاد

سوال: جهت عایق کامل صدا بین منزل ما و همسایه چه عایقی پیشنهاد میکنید و اگه لطف کنید هزینه با احتساب نصب روهم بفرمایید؟

پاسخ: جنابعالی می توانید با توجه به شدت صدا با استفاده از عایق صوتی رولی دو رو صاف که پشت چسبدار است و عایق مینرال بر روی دیوار مشترک استفاده نمائید و سپس بعداز نصب عایق از دیوار پوش استفاده گردد تا پوشش مناسبی جهت زیبایی ایجاد گردد.جهت هزینه با تلفن شرکت تماس حاصل گردد.

۱۳۹۹/۰۱/۲۱
نبی

سوال: برای ایزوله کردن الکتروپمپ اپارتمان که در زیر دستگاه پله طبقه همکف قراردارد چه پیشنهادی دارید؟ درحالیکه دور ان کاملا باز بوده و محصور نیست و صدای کارکرد ان در کل محدوده دستگاه پله اپارتمان می پیچد؟

پاسخ: جنابعالی می توانید با ساخت محفظه یا اتاقک و با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی STI که بصورت پشت چسبدار است و کلاس حریق دارد بر روی بدنه اتاقک استفاده نمائید. ضریب جذب صوت عایق های صوتی شانه تخم مرغی بسیار بالا است و برای پوشش صدای هایی نظیر پمپ آب- دیزل ژنراتور ها و … استفاده می گردد.

۱۳۹۹/۰۱/۲۰
مازیار ایزدی

سوال:  مشکل من مثل اقای حسینی_تفر اول_هستش طبقه سوم هستم لوله فاضلاب حمام توالت فرنگی روشویی و ..طبقه چهارم. از سقف کاذب حمام و توالت به دیوار مشترک توالت و پذیرایی متتقل و به سمت پایین سرازیر میشه. خودم دوره لوله ها پلیکا پشن سنگ پیچیدم صدا تا حد زیادی کم شد. ولی وقتی تو لوله فاضلاب دیوار مشترک توالت سرازیر میشه صدا بلند میشه شما راه حلی دارید. ممنون. و سوال دوم خود شماهم اجرا میکنید؟

چگونه عایق صدا بسازیم

پاسخ: جنابعالی می بایست در مرحله اول با ایجاد اتاقک و استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی STI و عایق مینرال در داخل محفظه و به سمت منبع صدا می توانید این نوع صدا را کاهش دهید.

۱۳۹۹/۰۱/۲۰
پیمان

سوال: میخوام کاری کنم که صدای درام از اتاقم بیرون نره،اتاق ۱۲متری چقدر هزینه داره؟

پاسخ: جهت استعلام از قیمت عایق و اجرا با تلفن های مندرج در سایت شرکت تماس حاصل بفرمائید.

۱۳۹۹/۰۱/۱۹
سعید احمدی

سوال: یه همسایه داریم که آزار داره و هر روز صبح تا شب رادیو روشن میشه پشت دیوار ما با صدای بلند. دیوار ما حدود سه سانتی متر جا داره برای عایق کردن. چه نوع عایقی و با چه نوع پوشش رویی پیشنهاد می‌کنید؟

پاسخ: جنابعالی می توانید با استفاده از عایق های صوتی رولی بصورت پشت چسبدار با ضخامت 2 و 2.5 سانت به بالا و ترکیب با عایق های مینرال تا حد بسیار زیادی این نوع صدا را پوشش دهید. و پس از عایق کاری با استفاده از دیوارپوش سطح بعداز عایقکاری را زیبا کنید.

۱۳۹۹/۰۱/۱۵
reza

سوال:  ما تو یه خونه دوطبقه هستیم که صدای پمپ آب برای طبقه هم کف بسیار آزاردهنده هست پمپ آب زیر راه پله هستش اگه پمپ آب رو داخل یه جعبه بذاریم و از عایق شانه تخم مرغی استفاده کنیم که صدا کم شود. ولی اگه به پمپ هوای مورد نیاز نرسد باعث خرابی پمپ نمیشود .؟

پاسخ: بله جنابعالی میتوانید با تعبیه اتاقک یا محفظه و استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی این پوشش را انجام دهید. برای سیرکوله کردن هوای داخل اتاقک استفاده از فن مکنده هوا می تواند گرمای حاصل داخل اتاقک را تخلیه نماید.

۱۳۹۹/۰۱/۱۳
منصورسمایی

سوال: بخشی از دیوار آشپزخانه ما با دیوار سرویس بهداشتی واحد رو به رو مشترک هستش. صدای لوله هایی که از دیوار رد شده هنگام باز شدن آب بسیار برای ما آزاردهنده هستش. و این صدا کلا در سالن منزل ما میپیچه. لازم به ذکر هستش کلا لوله های ساختمان به جای عبور از کف از دیوارها رد شده. آیا راهی برای کم کردن صدا هستش؟ و فکر میکنید حدودا چه قدر هزینه داره؟

پاسخ: اگر دیوار و فضایی که فرمودید قابلیت عایق کاری را داشته باشد بله میتوان با استفاده از عایق های رولی صوتی و مینرال بصورت ترکیبی بر روی دیوار کار کرد.جهت هزینه با تلفن های مندرج در سایت شرکت تماس حاصل بفرمائید.

۱۳۹۹/۰۱/۱۲
ولی اله یوسفی

سوال: اتاق خوابمون رو به خیابان هست و طبقه پنجم وپنجرش دوجداره هستش روز مشکلی نداریم میخوام فقط شبها صدای ماشینها قطع بشه اندازه پنجره 140*170 هستش پیشنهادتون چییه تشکر؟

پاسخ: با توجه به اینکه تمامی سطح دیوار و پنجره با خیابان در تماس می باشد و در شب صدا واضحتر است میتوانید نسبت به عایق کاری دیوار توسط عایق های رولی صوتی اقدام نمائید و حتی میتوانید پنجره های دو جداره و یا حتی سه جداره با شیشه های ضخیم تر استفاده نمائید.

۱۳۹۹/۰۱/۰۸
مهدی

سوال: لوله های فاضلاب طبقه بالا از سقف اطاق خواب ما میگذره که سرو صدای زیادی داره مخصوصا شبها که باعث بیدارشدن ما میشه آیا میشه سقف اطاق رو بدون خرابی عایق کرد یا بایستی گچ سقف کاذب تخریب و بعد رو لوله ها رو عایق کرد ممنون میشم جواب بدین…؟

پاسخ: اگر لوله سیفون داخل سقف مدفون باشد حتما و باید سقف شکافته شود و محفظه که دارای عایق صوتی شانه تخم مرغی است بر روی لوله فاضلاب قرار گیرد.که باعث می گردد صدای حاصل از صدای عبور آب در لوله فاضلاب پوشش داده شود.

۱۳۹۹/۰۱/۰۵
الیاس

سوال: در طبقه سوم هستم و در بالکن قصد ساخت قفس برای پرنده رو دارم و تقریبا به تعداد ۴۰ پرنده داخلش امکانش هست که صدا به طبقه بالا و پایین با عایق کاری نره؟ با تشکر

پاسخ: بله – جنابعالی میتوانید با ساخت اتاقک و نصب عایق صوتی رولی و شانه تخم مرغی پوشش مناسبی ایجاد نمائید.

۱۳۹۹/۰۱/۰۵
مجید

سوال: به خیر میخواستم ببینم چجوری میتونم صدای زیاد موتور گیربکس 12 ولت کوچک که داخل یک جعبه مکعبی هست رو ازبین ببرم توضیح اینکه قبلا با هرچی که بگین دورش وبستم اما فرقی نکرده؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید با استفاده از عایق صوتی رولی و عایق صوتی شانه تخم مرغی بر روی بدنه محفظه یا اتاقکی که ایجاد کردید از داخل این نوع صدا را پوشش دهید.عایق ها دارای ضریب جذب صوت-کلاس حریق و پشت چسبدار هستند.

 

۱۳۹۸/۱۲/۲۹
محمدی

سوال: ما در طبقه اول یک اپارتمان ساکن هستیم صدای سیفون توالت فرنگی و همچنین حمام رفتن و اب ریختن همسایه بالایی کاملا در پذیرایی ما حس میشه برای این مشکل راه حلی وجود داره؟

پاسخ: اگر مشکل سیفون زیر سرویس بهداشتی یا حمام را دارید میتوانید بوسیله اتاقک عایق شده بوسیله عایق صوتی شانه تخم مرغی STI را بر روی لوله های سیفون قرار داده.

۱۳۹۸/۱۲/۱۶
هما

سوال: واحد ما در طبقه اخر آپارتمان است. آسانسور پشت دیوار هال پذیرایی قرار دارد. صدای آسانسور موقع فعالیتش و حرکت در طبقات آزار دهنده است و درداخل هال پذیرایی میاد. چه باید کرد؟ و چقدر تأثیر گذار هست؟ و هزینش چقدره؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید با استفاده از عایق های رولی صوتی sti که بصورت پشت چسبدار است و نصب بصورت ترکیبی صدای حاصل از دیوار را کاهش دهید. مقداری از این صدا از طریق ریل های متصل به سازه ساختمان و سقف ها عبور میکند.

۱۳۹۸/۱۲/۱۲
مهدی

سوال: همسایه ی طبقه ی پایین ما همیشه از سروصدای بچه های من شاکیه و چندیدن بار باهم دعوا کردیم از چه عایقی باید استفاده کنم؟ و اینکه آیا واقعا این عایق جلوی سروصدا رو میگیره؟ برای ۱۲ متر هزینش چقدر میشه حدودا؟

پاسخ: جنابعالی می توانید جهت صدا های کوبه ای از عایق های صوتی رولی با ضخامت 19 یا 25 بر روی کف و زیر فرش یا موکت استفاده نمائید. جهت قیمت با تلفن های مندرج در سایت شرکت تماس بگیرید.

۱۳۹۸/۱۲/۱۲
موسوی

پاسخ: ببخشید همسایه طبقه بالا سر چند بار تذکر که دادیم سر دویدن بچه هاش با ما سر لج‌افتاده و علنا میگه مشکل دارین میتونین بفروشین برین غیر از تایم خواب مابقیشو دارن میدون اون بالا واقعا صدا آزار دهندست مخصوصا چون پدرشون یاد داده پاتونو بکوبین بدتره.میخواستم ببینم رو کار از سقف پایین پیشنهاد شما چیست چون مطمئنا نمیذارن خودشون از این لایه های صداگیر زیر فرششون.ممنون میشم راهنمایی کنید

پاسخ: با توجه به اینکه صدا های ضربه ای و کوبه ای عایق باید به نزدیکترین قسمت کوبه نصب کرد بنابراین از زیر سقف منزلتون فقط میتوانید عایق را برای صداهای هوابردی مثل صدای صحبت کردن-تلوزیون و… استفاده نمائید.

۱۳۹۸/۱۲/۰۹
حبیب الهی

سوال: ما یه بالابر توی راه پله منزلمون تعبیه کردیم که موتورش زیر راه پله روی زمینه و موقع بالارفتن بالابر فوق العاده صدا میده.همچنین در همان مکان پمپ و تانک آب هم قرار داره که صدا داره.پیشنهاد شما برای رفع صدای هر دو چیه؟و آیا در شهر اصفهان نمایندگی و مشاور دارید که از نزدیک کارشناسی و راهنمایی کنند؟

پاسخ: جنابعالی می توانید با این حجم صدای بالا با تعبیه اتاقک یا محفظه و عایقکاری استفاده از عایق صوتی رولی و شانه تخم مرغی STI بصورت همزمان در داخل محفظه این نوع صدا را به شدت کاهش دهید.

برای تهویه اتاقک هم می توانید فن هواکش تعبیه نمائید تا هوای گرم اتاقک در فصل تابستان خارج گردد.

۱۳۹۸/۱۲/۰۹
مهدی ساعدی

سوال: من در طبقه سوم یک مجتمع 63 واحدی هستم صدای دودکش موتورخانه که از داخل دیوار اتاق خواب رد شده صدای ناهنجاری را ایجاد میکند طوری که امکان استراحت را از ما گرفته و تقریبا در همه جای اتاقها احساس میشه با توجه به اینکه دودکش داخل دیوار از ابتدا عایق بندی هم نشده چطور میشه الان اصلاحات را انجام داد تا صدا قطع بشه ؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید با استفاده از عایق های صوتی رولی دو روصاف STI که با ضخامت 19 یا 25 میلیمتر می باشد را با ترکیب عایق های مینرال روی دیوار نصب و استفاده نمائید.

۱۳۹۸/۱۲/۰۵
رضالو

سوال: لوله حمام طبقه بالایی قسمتیش از سقف حموم ما معلوم هست و چون مستر هست صدای آب زیاد هست چکار میتونیم بکنیم.؟

پاسخ: جنابعالی می توانید با ایجاد محفظه و با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی به داخل محفظه و بسمت منبع صدا این نوع صدا را پوشش دهید.

۱۳۹۸/۱۲/۰۱
علی

سوال: بهترین پیشنهاد برای استفاده تو در خودرو پیشنهادتون چیه قیمتشم خوب باشه؟

پاسخ: عایق کاری جهت خودرو برای عایق حرارت-برودت و صوتی عایق رولی با ضخامت 13 میلیمتر میباشد که ابعاد 14*1 دارد و بصورت پشت چسبدار می باشد.

۱۳۹۸/۱۲/۰۱
توکلی

سوال: میخواستم قیمت عایق تخم مرغی و ابعاد آن ‌اینکه آیا پشت چسب دار هست یا نه و اینکه امکان پاره شدن یا کنده شدن دارن؟

پاسخ: ابعاد عایق صوتی شانه تخم مرغی 1*2 متر است و بصورت ساده و پشت چسبدار موجود است دارای کلاس حریق c ضد آب و ضریب جذب صوت بسیار بالایی دارد. در صورت فشار بیش از حد آسیب خواهد دید. جهت قیمت با تلفن های مندرج در سایت شرکت sti حاصل فرمائید.

۱۳۹۸/۱۱/۲۹
احمد مقدم

سوال: ما یک چرخ خیاطی راسته دوز داریم که دینام آن خیلی صدا دارد و مشکل آن از بلبرینگ نیست. خواستم بدونم این عایق می تواند صدا را کم کند و بعد از کجا می توانم آن را تهیه کنم؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید با استفاده از اتاقک و عایقکاری داخل اتاقک و قرار گرفتن داخل اتاقک به عنوان اتاق کار پوشش مناسبی جهت این نوع صدا داشته باشید.

۱۳۹۸/۱۱/۱۵
مهدی تهرانی

سوال: همسایه طبقه پایین ما صدای تلویزیون و بچه هاش کاملا آزار دهنده هست،.چجوری میتونم کف واحد خودم رو عایق کنم. کف خونه سرامیک هست.ایا باید کار بنایی انجام داد یا خیر؟

پاسخ: بله برای اجرای عایق کاری در این مرحله کفسازی جمع آوری می گردد و عایق کاری انجام میشود. هر چقدر هم ضخامت عایق کاری زیاد گردد کیفیت و پوشش دهی مناسبی خواهد داشت.

۱۳۹۸/۱۱/۱۵
محمد

سوال: صدای غرش موتور خانه شوفاژ از لوله دودکشی که از داخل داکت عبور کرده بداخل واحد مسکونی وارد میشه. آیا راهی هست بدون تخریب بشود مثلا” داخل موتور خانه یا لوله دوکش داخل موتور خانه را عایق کرد که صدا کاهش یابد؟

پاسخ: بله جنابعالی میتوانید دیواری که لوله از پشت آن عبور کرده است را عایق نمائید در صورتی که نیاز به تخریب نباشد. استفاده همزمان از عایق رولی و عایق مینرال بر روی دیوار مربوطه و سپس نصب دیوار پوش.

۱۳۹۸/۱۱/۰۵
طالبی

سوال: لوله فاضلاب طبقه بالایی از داخل دیوار پذیرایی ما رد میشه و خیلی آزاردهنده است چاره ای دارد؟

پاسخ: اگر لوله توی همین وضعیت مشخص است میتوان با استفاده از عایق های صوتی sti پوشش را ایجاد نمود اما اگر کامل توی دیوار است باید دیوار شکافته شود دور لوله از زیر سقف تا انتها عایق کاری صورت بپذیرد.

۱۳۹۸/۱۱/۰۵
مجتبی خوشرو

سوال: سوال بنده این است که اگر عایق صوتی دو رو صاف را در دیوار مشترک پذیرایی و اتاق خواب بچسبانیم آیا روی این عایق صوتی الاستومری دو رو صاف کاغذ دیواری محکم می چسبد؟ و اینکه اگر زمانی بخواهیم کاغذ دیواری را که به أین عایق ها چسبانده ایم را عوض کنیم به این عایق ها آسیبی میرسد؟

پاسخ: جنابعالی بعداز اجرای عایق کاری بهتر و الویت این است که با استفاده از دیوارپوش سطح مورد نظر را بپوشانید سپس کاغذ دیواری را اجرا کنید.

۱۳۹۸/۱۱/۰۴
علی

سوال: من توی آپارتمان زندگی میکنم و طبقه ی بالا مون خیلی سر و صدا دارن(اتاق بالای اتاقم سرامیک هست و مدام روش راه میرن و لوازم جابجا میکنن و صدای دلخراش مثل بلندگو چند برابر میشه) حالا سوالم اینه که محصولات شما به درد من میخوره که مثلا یک اتاقک مکعبی باهاش درست کنم و برم داخلش برای درس خوندن؟ اگر که میشه، آیا صدا رو به طور کامل میگیره؟ و محصولاتی دارین که نور بیرون از خودش عبور کنه؟ ممنونم

پاسخ: بله امکان ساخت اتاقکی که کاملا عایق باشه امکان پذیر می باشد.با استفاده از عایق های رولی sti با ضخامت 19 یا 25 میلیمتر بر روی اتاقک می تواند پوشش مناسبی را ایجاد نماید. میتوان اتاقک  دارای پنجره باشد تا نور و تهویه صورت پذیرد.

۱۳۹۸/۱۰/۲۹
ابراهيم باروتي

سوال: براي كم كردن صداي پكيج از عايق ميشه استفاده كرد نمايندگي فروش اصفهان داريد؟

پاسخ: برای کاهش صدای حاصل کارکرد دستگاه های پکیج می توانید از عایق صوتی شانه تخم مرغی پشت چسبدار sti استفاده نمائید که دارای جذب صوت بسیار بالا و دارای کلاس حریق می باشد.

۱۳۹۸/۱۰/۲۷
وجیهه سلطانی

سوال: ما تازه به یک ساختمان ۱۴ واحدی نقل مکان کردیم.این ساختمان جزء یک مجتمع بزرگ است.متاسفانه در شب دوم متوجه سروصدای زیاد داخل ساختمان شدیم به حدی که نمیتوانیم در اتاق خواب بخوابیم.این صدا مربوط به موتورخانه این مجتمعه که ۹ پمپ آب داره.لطفا راهنمایی کنید چه کنیم که این صدا کم یا از بین بره؟

پاسخ: با توجه به مشکل جنابعالی می بایست دستگاه های داخل موتورخانه عایق کاری گردد بصورتی که محفظه یا اتاقک ایجاد گردد و از داخل عایق صوتی شانه تخم مرغی نصب گردد.

۱۳۹۸/۱۰/۲۱
حامد

سوال: دیوار اتاق خواب ما به دلیل انقباض و انبساط لوله های داخلی شوفاژ تق تق صدا میکنه آیا با عایق میشه صدارو از بین برد؟

پاسخ: متاسفانه به دلیل اینکه لوله های فولادی و قدیمی کار گذاشته شده است نمی توان بوسیله عایق کاری این موضوع را حل کرد.

۱۳۹۸/۱۰/۱۶
معصومه بهرامی

سوال: سلام من یه پسر دو ساله دارم که خیلی بدوبدو میکنه و همسایه طبقه پایین خیلی شاکیه با توجه به این که مستاجرم و امکان جابجایی هست از چه عایقی استفاده کنم که اول قابل جابجایی باشه و دو اینکه کف خونه زشت نشه و ضد آب و حریق باشه؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید با استفاده از عایق های رولی که با ضخامت 2و2.5 سانت است و بصورت چسبدار و غیر چسبدار موجود است بر روی کف منزل پهن کرده و بر روی عایق فرش یا موکت استفاده نمائید.

عایق های رولی sti دارای کلاس حریق و ضد آب می باشد.

۱۳۹۸/۱۰/۱۴
سید مصطفی حسینی

سوال: بنده طبقه همکف میشینم لوله فاضلاب اشپزخانه طبقه بالا از سقف اشپزخانه من اومده بیرون وهر وقت اونا اب میریزند صداش مستقیم تو خونه ماست وخیلی ازار دهندست چون سیفون طبقه بالا از سقف اشپزخانه ما قابل رویته بعد خمش دادند بردند تو دیوار ولی صدا از همین قسمتی که دیده میشه شنیده میشه چیکار کنم؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید با استفاده از باکس یا اتاقکی بر روی سیفون فاضلاب و مسیر لوله آب در زیر سقف و عایق کاری داخل اتاقک با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی و عایق های رولی STI این نوع صداها را به حداقل برسانید.

۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ایرج جوانمرد

سوال: خسته نباشین برا کابین تراکتور چه نوع عایق رو پیشنهاد میکنید روش خرید وروش نصبشم توضیح بدین ؟

پاسخ: برای کابین استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی با ضریب جذب صدای بسیار بالا و پشت چسبدار و دارای کلاس حریق می باشد. جهت خرید با تلفن های مندرج در سایت شرکت تماس حاصل بفرمائید.

۱۳۹۸/۱۰/۰۵
کوروش

سوال: شرکت ما جدیدا یک پکیج تصفیه فاضلاب با دبی ورودی 200 مترمکعب در روز نزدیک یک منطقه مسکونی نصب و راه اندازی کرده ولی در همین شروع کار،ساکنین و همسایگان از سروصدای زیاد این پکیج شاکی هستند(عمده صدا مربوط به هوادهی ها-بلوور-هست)شما چه پیشنهادی برای حل این مشکل برای ما پیشنهاد میکنید؟(ابعاد پکیج 1.5 در 2 در 3 متر میباشد)لطفا درباره نحوه نصب و هزینه آن نیز اطلاعاتی به ما بدهید.

پاسخ: جنابعالی میتوانید با تعبیه یک اتاقک و عایق کاری داخل بدنه اتاقک این نوع صدا را پوشش دهید- با استفاده از عایق های صوتی شانه تخم مرغی STI که دارای ضریب جذب صوت بسیار بالایی هستند و عایق صنعتی محسوب می گردد استفاده نمائید.

جهت استعلام از قیمت تماس بگیرید.

۱۳۹۸/۱۰/۰۴
Afsane

سوال: همسایه طبقه بالا هر روز برای ساعت ۴ و ۵ صبح موبایل را روی ویبره میگذارد تا بیدار شود و چند بار قطع و وصل می‌کند تا وقتی بیدار شود صدایی بسیار ازار دهنده و روی اعصاب است و با صحبت هم حل نشده راه حل خوب و قطعی دارد یا اینکه بفروشیم و ترک کنیم. لطفا هزینه را هم اعلام بفرمایید. ؟

پاسخ: با توجه به گفته های جنابعالی اگر مشکل شما بحث صدای لرزش باشد و ویبره گوشی به سمت پائین انتقال پیدا کند ایشان میتواند با استفاده از تکه ای عایق یا ابر زیر گوشی این مشکل را حل نماید.!

۱۳۹۸/۱۰/۰۳
علی

سوال: بنده برای اتاق خواب خودم میخواستم عایقی نصب بفرمایید که هیچ صدایی به اتاق فرزندانم و پذیرایی نرود.بهترین عایق چیست؟ هزینه صفر تا صدش چقدر هست؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید با استفاده از عایق های صوتی رولی STI بصورت ترکیبی بر روی دیوار مشترک و استفاده از دیوارپوش گچی تمامی صدا های عرف رو از بین ببرید. جهت استعلام از قیمت و بازدید با دفتر مرکزی شرکت تماس بگیرید.

۱۳۹۸/۰۹/۲۵
محمود

سوال: من یه خونه خریدم که تو نما پنجره یسره هست که با واحدهای دیگه مشترکه و محل اتصال سقف و کف به پنجره 5 سانت فاصله داره که باعث میشه صدای همسایه از پایین به بالا منتقل بشه برای رفع این مشکل چه کنم؟

پاسخ: با توجه به مشکل جنابعالی به نظر می رسه مشکل از بی کیفیت بودن پنجره های شما می باشد که نسبت به اصلاح اقدام نمائید.

۱۳۹۸/۰۹/۲۴
مسعود

سوال: پكيج داخل اشپزخونه هست و صداي فن ازاردهنده هست طريق نصب عايق صوتي رو محبت كنيد بگوييد و همچنين آيا زياني براي پكيج ندارد اگر روي سطحش نصب بشه؟وعايق چندسانتي خوبه؟

پاسخ: استفاده از عایق های صوتی شانه تخم مرغی STI پشت چسبدار بر رویجداره داخلی کابینت تعبیه شده برای پکیج میتواند صدا را برای شما کاهش چشمگیر دهد.

عایق ها دارای ضریب جذب صوت بسیار بالا می باشد. و دارای کلاس حریق می باشد.و مشکلی برای دستگاه مورد نظر نخواهد داشت.

۱۳۹۸/۰۹/۱۹
محسن بت شکن

سوال: یک پارکینگ با درب فلزی 4ونیم در 2 متری و در مجاورت یک خیابان عریض دارم که بصورت کلاس درسی میخواهم استفاده کنم ولی صدای زیادی از تردد حودروها در خیابان و عابرین در پیاده رو بگوش میرسد چگونه میتوان این درب را عایق صوتی نمود / با تشکر از لطف شما و راهنمایی هایتان؟

پاسخ: جنابعالی می توانید با ایجاد یک دیوار بر روی درب پارکینگ و عایق کاری در داخل دیوار پوشش مناسبی جهت ایزوله صدا ایجاد کنید. با استفاده از عایق صوتی رولی با ضخامت 19 یا 25 میلیمترSTI و عایق مینرال پوشش مناسب ایجاد خواهد شد.

۱۳۹۸/۰۹/۱۹
محمد مهدی خانی

سوال: عایق تخم مرغی در کاهش صدای پمپ آب ساختمان چقدر اثر گذار است؟ غرب تهران فروشگاه یا نمایندگی دارید؟

پاسخ: با توجه به اینکه عایق صوتی شانه تخم مرغی از جنس الاستومریک می باشد و دارای ضریب جذب بسیار بالایی می باشد (nrc 0.4)  تا 30 الی 35 دسیبل میتواند پوشش ایجاد نماید.

۱۳۹۸/۰۹/۰۴
علی

سوال: ببخشید که این سوال رو میپرسم ولی فکر میکنم خجالت رو باید کنار گذاشت و میدونم مشکل خیلی از آپارتمان های امروزی هست. متاسفانه به دلیل نزدیکی سرویس بهداشتی به سالن متاسفانه صدای باد فتق در توالت باعث خجالت مهمان ها می شود. برای این نوع صدا شما در قسمت های دیگر توصیه به استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی کردید و در این جا پیشنهاد به استفاده از عایق های صوتی رولی و مینرال بصورت ترکیب شده و دوبل کردید. راه حل نهایی و کارآمد چیست؟ تشکر

پاسخ: جهت پوشش این گونه صدا ها در سرویس بهداشتی از دو طریق صدا انتقال پیدا میکند.

1. درب سرویس: می توانید از عایق های صوتی شانه تخم مرغی بر سطح درب از داخل اجرا و فاصله درب و چارچوب را هم با استفاده از درزگیر ایزوله کنید.(توجه داشته باشید عایق های صوتی توان مشخص شده ای دارند و نباید انتظار پوشش تمامی صدا ها را داشت.)

2. عایق کاری دیوار های مشترک بین سرویس و پذیرایی: این نوع عایق کاری از داخل پذیرایی و بیرون از سرویس بهداشتی صورت میپذیرد. که عایق صوتی رولی و مینرال بصورت همزمان بر روی دیوار اجرا میگردد.

۱۳۹۸/۰۸/۲۰
masoud

سوال: در یک حیاط که فروش گلدان انجام میشود و محیطی ارام است میخواهم که یک کارگاه 30 متری برای نجاری درست کنم . دیوار ها به چه صورت ساخته شود که صدا بیرون نرود . به چه صورت میتوانم در هزینه ه صرفه جویی کنم ؟

پاسخ:جنابعالی میتوانید موقع ساخت دیوار های اتاق بصورت دوجداره اجرا کنید و داخل جداره ها از عایق های رولی دو رو صاف استفاده نمائید همین کار را هم برای سقف میتوانید در نظر بگیرید.

۱۳۹۸/۰۸/۱۹
سامان

سوال: این عایق ها هوا ازشون رد میشه ؟؟ برای ماینر میتوام یک دیوارو با این شکل درست کنم که هم عایق صدا باشه هم هوا برای تنفس ماینر ها باشه یعنی پشت عایق بازه و هیچ‌ سطحی نیست؟

پاسخ: عایق های صوتی شانه تخم مرغی STI به دلیل جذب صوت بسیار بالا و با کیفیت جز عایق های سلول بسته می باشد بنابراین عبور هوا وجود ندارد ولی به علت ضریب انتقال هوا بسیار خوب هوای دمیده شده به دستگاه ها را حفظ و مانع از هدر رفت سرمایش می گردد.

۱۳۹۸/۰۸/۱۷
احسان

سوال: واحد من در طبقه اول یک پاساژ هست و این پاساژ در خیابان اصلی و پر ترافیک (صدای بوق ماشین و موتور، صدای رهگذرها..) واقع هستش، من قصد دارم فیلم آموزشی پر کنم بنابراین به یک محیط بدون صدا نیاز دارم، با توجه به نکات زیر چطور می تونید کمکم کنید. 1- چون واحد من رهن هستش می خوام بعد از اتمام کارم تمام وسایل عایق کاری رو بدون خسارت جدی از روی دیوار در بیارم.(امکان چسباندن با میخ دارد؟) 2- از چه ضخامتی باید استفاده کنم؟ 3-در حال حاضر نمی توانم از اتاقک آکوستیک (بدلیل گران بودن) استفاده کنم.

پاسخ: جنابعالی بهتر است با ایجاد یک اتاقک کوچک و عایق کاری از داخل این اتاقک ایزوله مناسب جهت صدا را ایجاد نمائید. تا در هزینه و در خسارتهای بعدی جلوگیری صورت گیرد.

۱۳۹۸/۰۸/۱۶
شادی

سوال: میشه خواهش کنم لطفا راهنمایی کنیم من کنکوری ام و خونمون رفت و امد زیاده و سر و صدا هست و من نمیتونم درس بخونم . من ی اتاق دوازده متری دارم که قطر دیوار ها زیاد هست ولی پنجره شیشه ای و در داره . چجوری باید عایق صداش کرد با چه وسیله صدا داخل اتاق نیاد ؟ ایا دیوار ها هم باید عایق شن ؟ چقدر هزینه میبره لطفا جواب بدید؟

پاسخ: جنابعالی می بایست تمامی دیوار های مشترک که انتقال صدا دارند را عایق نمائید. با استفاده از یک لایه عایق صوتی دو رو صاف با ضخامت 2.5 سانتی متر و عایق مینرال می توانید پوشش مناسبی ایجاد نمائید.

درب اتاق هم بوسیله عایق صوتی شانه تخم مرغی STI و یا چرم کوبی ایزوله کنید.

۱۳۹۸/۰۸/۱۱
علی

سوال: من یک بالای مغازه بیکاره دارم که میخوام توش فعالیت های موسیقی کار کنم چیکارکنم ضد صدا و آکوستیک بشه و ۸۵%صدا بیرون نره اگر چیزی هس شماره نماس بزارین سفارش بدیم قیمتش چجور هستش؟

پاسخ: جنابعالی می بایست با استفاده از عایق های رولی و عایق های مینرال و عایق صوتی شانه تخم مرغی بصورت همزمان بر روی دیوار ها استفاده نمائید.

برای استعلام از قیمت ها با تلفن های مندرج در سایت شرکت استفاده نمائید.

۱۳۹۸/۰۸/۱۱
علی

سوال: پشت دیوار اتاقم موتور خونه هست صداش هم از دیوار هم از لوله بخاری میاد تو اتاق چه طور میشه اتاق رو عایق کرد بدون عایق کردن موتور خونه؟

پاسخ: برای عایق کاری دیوار هایی که با موتورخانه در ارتباط هستند بهتر است در مرحله اول دستگاه های موجود در موتور خانه عایق نصب گرددبطور مثال پمپ آب را بوسیله اتاقک و نصب عایق صوتی شانه تخم مرغی عایق نمود.

مرحله دوم عایق کاری دیوار مشترک مابین است که با استفاده از عایق های رولی که یک طرف بصورت چسبدار می باشد و عایق های مینرال بصورت ترکیبی بر روی دیواره قرار داد.

۱۳۹۸/۰۸/۱۱
علی

سوال: در ورودی خانه در یک اپارتمان یه در یک و نیم لنگست با یک کتیبه شیشه ای بالاش ، که به علت درزهای فراوون صدا و سرما به شدت از بیرون به داخل میاد و بالعکس ! اول میخواستم با عایقهای شما ببینم میشه کاری براش کرد و دوم اینکه خودتون اجرا هم میکنید ؟

پاسخ: در عایق کاری درب های ورودی دو راه حل وجود دارد.1- استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی بسیار با کیفیت2- استفاده از لمسه کاری یا چرم کوبی بر روی دربها. در هر دو مرحله دوستان نصاب وجود دارند.

۱۳۹۸/۰۸/۱۰
رضا

سلام. برای اتاقم نیاز به عایق داشتم تا صدا به اتاق های مجاور انتقال پیدا نکنه. اتاق 6 در 4 هست و شامل کمد، همینطور به در هم میبایست عایق بزنم اما سقف و کف نیازی ندارم. سوال اول اینکه بنده اتاقم 2 نبش هست و 2 طرف اش مجاورت با هوای بیرون ساختمان داره، پس فکر کنم برای عدم انتقال صدا به داخل خانه دیگه نیازی نیست که در 2 ضلعی که با بیرون از خانه مجاورت داره عایق بزنم؟ به گمانم فقط کافیه 2 ضلع مجاور خانه را عایق کنم؟ که شامل دیوار و در و کمد میشه. – مسئله بعدی اینه که به علت مستاجر بودن و کاهش هزینه نمیخوام از عایق هایی استفاده کنم که زیبایی نداشته باشه و نیاز به گچ و پوشش بیرونی داشته باشه. از طرفی کار بنده در اتاقم هست و بصورت دائم توسط PC با همکاران درحال صحبت کردن هستم و اکثرا با صدای بلند صحبت میکنم. قصدم این هست که کوچکترین صدایی مزاحم افراد خانواده نشود و به بیرون منتقل نگردد. پس سوال دومم این هست که با وجود این موارد چه عایقی را پیشنهاد میکنید؟

پاسخ: جنابعالی می بایست از عایق های رولی با ضخامت 2 یا 2.5 سانتی متر استفاده نمائید. نکته قابل تامل بعداز اجرای نصب عایق است که می بایست از دیوار پوش استفاده نمائید. عایق ها فقط نقش پوشش صدا را ایجاد می نمایند و ظاهر خاصی ندارند.

۱۳۹۸/۰۸/۰۹
امیرحسین

سوال: من یه کارگاه ماینر قراره راه اندازی کنم که در منطقه مسکونی قرار داره که صدایی بسیار زیاد داره و ماینر ها شبانه روزی روشن هستن هردستگاهی تقریبا۷۰ دسی بل صدا تولید میکنه تقریبا ۲۰ دستگاه قراره در کارگاه قرار بگیره میخوام عایقی بهم معرفی کنید که هیچ صدایی از کارگاه بیرون نره که همسایه ها را ازار بده.راهنمایی کنید.؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید با استفاده از عایق های صوتی رولی sti با ضخامت  19 یا 25 میلیمتر بر روی دیوار ها و ترکیب با عایق های مینرال و در انتهای کار با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی sti این حجم از صدا را پوشش دهید.

۱۳۹۸/۰۸/۰۶
پدرام

سوال: میخواستم سوال بپرسم که با استفاده از عایق های صوتی شانه تخم مرغی و استفاده از اون داخل باکسی ک دستگاهی حدود 160 دسی بل صدا تولید میکنه.. چقدر از صدا را حداکثر میشه مهار کرد از چ متریالی با چ زخامتی استفاده بایید کرد؟

سوال: عایق های صوتی شانه تخم مرغی sti بالاترین کیفیت در کشور را داراست و دارای ضریب جذب صوت nrc0.4   می باشدکه در نوع خودش بی نظیر است.

برای این نوع از کار جنابعالی با استفاده از عایق های رولی در مرحله اول و عایق صوتی شانه تخم مرغی بر روی عایق اول میتواند توان خوبی از پوشش صدا را ایجاد نماید.

۱۳۹۸/۰۸/۰۵
سعید

سوال: پکیج در داخل ساختمان نصب شده و هر بار روشن و خاموش شدنش تولید صدا میکنه .آیا عایق صوتی شما قابلیت خنثی کردن صدای فن پکیج در هربار روشن و خاموش شدن رو داره؟ایا سطح شش وجهی عایق شانه تخم مرغی بر روی سطح صاف پکیج جهت نصب قابلیت اجرایی داره ؟

پاسخ: بله جنابعالی میتوانید با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی که دارای ضریب جذب صوت و کلاس حریق استفاده نمائید.این عایق از نوع پشت چسبدار میباشد و میبایست طرف شانه تخم مرغی بصورت منبع صدا نصب گردد.

۱۳۹۸/۰۸/۰۴
فراهاني

سوال: ما طبقه اول هستيم سقف پلي كربنات براي پاسيو زديم صداي باران آزار دهده هست آيا عايقي براي رفع اين مشكل وجود دارد ؟هزينه چطو ر است؟

پاسخ: بله جنابعالی با استفاده از عایق های رولی با روکش آلومینیوم 170 میکرون بر روی سقف میتوانید این نوع صدا را پوشش دهید.

۱۳۹۸/۰۸/۰۳
دریا

سوال: ما خونه نوسازی خریدیم.که متاسفانه دستشویی ان عایق صدا نشده. یکی از دیوارها با اتاق خواب متصله و گچیه.و یکی دیگر به حمام. از در و دیوارهای ان صدای اب و دستشویی میاد .واقعا تصمیم به فروش گرفتیم. اگه راهی هست لطفا راهنمایی بفرمایید؟

پاسخ: برای این نوع صدا ها می بایست از پشت دیوار حمام و سرویس بهداشتی با استفاده از عایق های صوتی رولی و مینرال بصورت ترکیب شده و دوبل این صدا را پوشش دهید و در آخر با استفاده از دیوارپوش مثل پنل های گچی جهت زیبایی بر روی دیوار عایق شده اقدام نمائید.

۱۳۹۸/۰۷/۳۰
فرشاد

سوال: وقتی ک بارون میاد صدای برخورد بارون ب کانال کولر ،ب داخل واحدمون میاد راهی برای جلوگیری هستش؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید با استفاده از عایق های رولی الاستومریک sti با روکش آلومینیوم مسلح نخدار بر روی کانال های هوا استفاده نمائید.

۱۳۹۸/۰۷/۲۷
محمد مهدی

سوال: من در منطقه سردسیر سقف شیروانی دارم که در قسمت ساختمان با رابیتس و گچ سفید صاف شده و حرارت زیادی از سقف به بیرون پرت میشه عایق شما برای اینمورد کاربردی داره و از زیر به سقف گچی میتونه بچسبه؟ و قیمت هر متر مربع ان چقدر میباشد ؟

پاسخ: بله جنابعالی میتوانید از عایق های حرارتی و برودتی الاستومریک STI با ضخامت های مختلف استفاده نمائید. این نوع از عایق ها دارای کلاس حریق و ضریب انتقال حرارت می باشد.

جهت قیمت با تلفن های مندرج در سایت شرکت تماس حاصل بفرمائید.

۱۳۹۸/۰۷/۲۱
پگاه

سوال: من در طبقه اول یک ساختمون 6 طبقه زندگی میکنم و پنجره اتاق خواب و آشپزخونه بعضی از واحدها تشکیل یک دالان یا تونل دادن به طوریکه کوچکترین صدا(حتی صدای سرخ کردن روغن )داخلش میپیچه. برای کاهش این صدا کاری میشه کرد؟ آیا میشه ارسال صدای خودمون و دریافت صدای همسایه ها کاهش داد؟

پاسخ: با توجه به اینکه صدا بصورت تکرار باعث آزار جنابعالی میگردد جنابعالی می بایست با استفاده از عایق هایی نظیر صوتی شانه تخم مرغی توی بعضی از فضا ها استفاده نمائید.

۱۳۹۸/۰۷/۲۰
لیلا والا

سوال:  خانه ی قدیمی مستاجر و ساکنیم شبها صدای موتور خانه در زیززمین بشدت نویزهای آزار دهنده ای دارد و باعث ناراحتی شده .بدنبال راهکاری برای جلوگیری از انتشاره این صدا و خواب راحت هستیم . چکار میتونیم انجام بدیم تا راحت بشیم . ممنونم لطفا به ایمیل بفرستین یا شماره ی تمای بزارید تماس بگیرم و مشاوره بدهید . با سپاس فراوان؟

پاسخ: برای عایق کاری موتورخانه ها در مرحله ی اول دستگاههای موجود در موتورخانه را عایق می نمایند بصورتی که با ایجاد محفظه یا اتاقک صداها را پوشش میدهیم.

۱۳۹۸/۰۷/۱۹
علی گلشکن

سوال: همسایه ما از صدای موتور خونه استخر مون ناراحته ایا میشه از محصول شما استفاده کنیم و مطمین باشیم صدارو کم میکنه؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید با استفاده از عایق های رولی با ضخامت های 19 یا 25 میلیمتر و عایق های الیاف دار بصورت ترکیبی بر روی دیوار ها و سطوحی که صدا عبور میکند استفاده نمائید.

۱۳۹۸/۰۷/۱۴
پوریا

سوال:ببخشید برای اتاق گیمینگ هم کاربرد داره که صدای داخل اتاق به بیرون نره؟

پاسخ: بله جنابعالی میتوانید با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی sti استفاده نمائید.

۱۳۹۸/۰۷/۱۴
علی

سلام .. بنده به تازگی خانه ای اجاره کردم که در خیابان اصلی هست و با اینکه پنجره ها دوجداره هستن ولی باز صدای اتومبیل ها و رفت و‌امدها به راحتی وارد خانه میشه و‌این خیلی باعث اذیت و‌ازار میشه .. میخواستم ببینم راهی هست منو راهنمایی کنید چون واقعا خیلی سخت شده تحمل این همه صدا

پاسخ:با توجه به اینکه شما مستاجر هستید تنها راه ممکن استفاده دیوار کاذب میباشد بصورتی که دیواری مجزا بر روی دیوار اصلی اجرا گردد و عایق بر روی آن دیوار بصورت لایه لایه اجرا گردد.

۱۳۹۸/۰۷/۱۳
سوال

سوال: برای قفس پرنده برای طوطی سانان میشه از این عایق صدا استفاده کرد؟ در پشت بام منزل.؟

پاسخ: بله میتوانید با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی از داخل به سمت منبع صدا استفاده نمائید.

۱۳۹۸/۰۷/۱۲
بابک

سوال: تواتاقم چندجفت عروس هلندی دارم که صبح صدای زیادی دارن برای اتاق کناری که فاصلشون اندازه عرض دره میشه از این عایق ها استفاده کن بینشون؟اگه اره چجوری و قیمتش متری چنده؟

پاسخ: جنابعالب با استفاده از عایق های صوتی رولی با ضخامت 19 یا 25 میلیمتر بر روی دیواره و استفاده از عایق مینرال بر روی عایق اول و دیوارپوش میتوانید صدا را به حداقل برساند.

۱۳۹۸/۰۷/۰۲
محمد هادی

سوال: من یه قفس دارم می خوام اون رو عایق بندی کنم چون خروس من خیلی سر و صدا می کنه همسایه ها شاکی میشن برای عایق کامل شدن لازمه کل قفس رو عایق بندی کنم یا فقط قسمتی رو؟

پاسخ: با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی روی بدنه قفس از داخل میتوانید این پوشش را ایجاد نمائید.

۱۳۹۸/۰۶/۲۹
Armin izadkhah

سوال: من برای اتاقم میخوام چون درام آکوستیک دارم راه کارتون چیه؟

پاسخ: با استفاده از عایق های رولی و عایق مینرال بر روی دیوار و در مرحله سوم عایق صوتی شانه تخم مرغی بر روی دیوار اجرا گردد.

۱۳۹۸/۰۶/۲۸
محمد شعبانی

سوال:  صدای پمپ پکیج دیواری تو کل منزل میپیچه، تعمیرکار هم میگه پمپ سالمه ولی برای ما آزار دهنده است، برای عایق بندی صدا چکار میتونیم بکنیم؟!

پاسخ: با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی که دارای ضریب جذب بسیار بالایی است و دارای کلاس حریق است میتوانید این نوع صدا را کاهش دهید.با استفاده از این نوع عایق بر روی بدنه اتاقک دستگاه صدا کاهش پیدا میکند.

۱۳۹۸/۰۶/۲۷
وحید

سوال: من در طبقه اول هستم و همسایه های بالای سر هنگام استفاده از حمام مزاحمت بسیاری را رد مسیر فاضلاب برای اتاق خواب ایجاد می کنند اب فاضلاب صدای مزاحم ایجاد می کند مسیر حمام در کنار اتاق خواب است و لوله های فاضلاب به علت مشترک بودن صدا ایجاد می کنند لوله ها در پشت دیوار حمام هست؟

پاسخ: با استفاده از اتاقک و عایق کاری صوتی شانه تخم مرغی بر روی بدنه اتاقک از داخل می توانید صدای این نوع لوله ها که از زیر سقف عبور کرده است را پوشش دهید.

۱۳۹۸/۰۶/۲۰
امید علیمددی

سوال: یه سقف شیروانی هست میخوام صدای دریل و سنگ فرز به بیرون نره واسه همسایه ها آزاری داشته باشه تو حیاط شما راهکارتون چی هست دیوارها اجر و سیمان سفید شده فقط مشکلم سقفه؟

پاسخ: جنابعالی می بایست با استفاده ازسقف کادب و عایق صوتی داخل این سقف صدا را تا حد امکان کاهش دهید.

با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی و عایق مینرال می توانید این کار را انجام دهید.

۱۳۹۸/۰۶/۱۱
مجتبی محبیان

سوال: بنده قاری قران هستم وآپارتمان محل سکونت اینجانب در طبقه چهارم یک واحد مسکونی می باشد تمرینات روزانه من که باید با صدای اوج و بالا انجام بگیرد موجب آزار همسایگان می شود آیا می توان یک اتاقک یک متر در یک متر عایق شده برای تمریناتم تعبیه کرد یا خیر؟

پاسخ: بله قطعا امکان پذیر می باشد ایجاد اتاقکی که داخل دیواره های آنها عایق کار شده است می تواند به شما کمک نماید.

۱۳۹۸/۰۶/۱۱
مهدیزاده

سوال: برای عایق کردن یه منزل که حسینیه شده و صدا بیرون میره ازچه محصولی میشه استفاده کرد طوری که فقط عایق صداباشه ومحیط گرم نشه ونصبش راحت باشه وبادوام باشه.قیمت و نحوه خرید ومدت زمانی که به دستمون میرسه رو هم بفرمایید.احتیاج هست کسی برای نصب بیاد یاخودمون میتونیم؟

پاسخ: برای عایق کاری این نوع فضا ها که قدرت و سرعت صدای بالایی وجود دارد استفاده از عایق های چند لایه بر روی دیواره ها الزامی است.

استفاده از عایق های رولی و عایق های مینرال بصورت لایه لایه و در آخر دیوارپوشبر روی عایق ها.

۱۳۹۸/۰۶/۰۷
فروزان

سوال: درمجتمع طبقه چهارم ساکن هستم فرش بافم هنگام کوبیدن دفه صدا به طبقه پایین میره زیر پایه های دارفیبر گذاشتم..اگه امکان داره راهنمایی کنید ممنون

پاسخ: اصولا در صداهای کوبه ای صدا از طریق سازه ساختمان منتقل میگردد بنابراین جنابعالی می بایست عایق رو به نزدیک ترین محل کوبش برسانید استفاده از عایق های صوتی sti دو رو صاف میتواند به جنابعالی کمک نماید.

۱۳۹۸/۰۶/۰۵
انوشا

سوال: در آپارتمان ما یکی از اتاق خوابها مجاور حمام است که در زمان استفاده همسایه ها از سرویس بهداشتی داخل حمام و خود حمام صدای آب خیلی اذیت کننده است، چطور میشه برای رفع این صدا اقدام کرد؟

پاسخ: جنابعالی می بایست دیوار مشترکی که با همسایه دارید را با استفاده از عایق صوتی رولی دو رو صاف بر روی دیوار اجرا نمائید و با استفاده از عایق های مینرال پوشش صدا را به حداقل برسانید.

۱۳۹۸/۰۶/۰۳
علی

سوال: اسپیکر کوچکی (کوچکتر از یک لیوان) را عایق بندی کنم به طوری صوت فقط از طرف دیافراگم خارج شود. با فوم و یونولیت نتیجه نگرفتم. لطفا راهنمایی فرمایید. در واقع باید صوت تک جهته از اسپیکر بگیریم.

پاسخ: با استفاده از باکس و عایق صوتی شانه تخم مرغی میتوانید صدا را به حداقل برسانید.

۱۳۹۸/۰۶/۰۲
س جعفری

سوال: در حیاط خلوت آپارتمان ما سقف کاذب از جنس پلی گربنات است که هنگام باران سرو صدای زیادی ایجاد میکند و همسایه ها شکایت دارند. عایق صوتی برای روی سقف که هم خیلی تاریکی ایجاد نکند و هم اینکه نسوز باشد که یوقت ته سیگار رویش آتش نگیرد و صدای برخورد باران را هم کم کند چه پیشنهاد میدهید؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید با استفاده از عایق های صوتی رولی و اجرای آلومینیوم مسلح نخدار بر روی سطح عایق جهت محافظت مشکل خودتان را حل بنمائید.

۱۳۹۸/۰۵/۳۰
منفرد

سوال: میخواستم بدونم تفاوت عایق پشم سنگ و عایق های شما چیست؟

عایق های رولی دارای ساختاری سلول بسته و جهت صداهایی با سرعت بالا استفاده میشود و بدون نیاز به زیرسازی بر روی سطوح بوسله چسب اجرا میگردد. عمر مفید بالا کلاس حریق و ضد آب می باشد و تا 35 دسبل کاهش صوت را ایجاد می نماید.

۱۳۹۸/۰۵/۲۰
یوسف

سوال: میخواستم صداهایی که از هال خونه و اتاق بقلی وارد اتاقم میشه رو جلوگیری کنم ، اتاق من یه ساختار قدیمی داره و ۳ تا در میخوره چطوری میتونم درهارو عایق بندی کنم که صدا وارد اتاقم نشه؟؟؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید با عایق کاری بوسیله عایق صوتی شانه تخم مرغی و یا لمسه کاری درب ها مشکلات را بر طرف نمائید.

۱۳۹۸/۰۵/۱۲
فرهاد

سوال: من میخواستم کارگاه نجاریمو که نزدیک به یک واحد مسکونی ویلایی هست رو عایق صدا کنم. از چه چیزهایی باید استفاده کرد تا صداهای مهیب دستگاه های نجاری به کمترین حالت ممکن به بیرون درزکنه.؟

پاسخ: جنابعالی می بایست تمامی سطوح دیوار و سقف را با استفاده ار عایق های رولی بصورت ترکیبی بر روی سطوح مورد نظر قرار دهید.

با استفاده از عایق های رولی STI با ضخامت حداقل 25 میلیمتر و ترکیب چند لایه با عایق های مینرال میتواند به جنابعالی کمک نماید.

۱۳۹۸/۰۵/۱۰
سجاد

سوال: من یه ماینر دارم که حدود 80db صدا داره که هوای گرمی که از خروجی بیرون میزنه اندازه یه بخاری هست . بنابراین این گرما رو با استفاده استفاده از لوله فنری به جای لوله بخاری وصل کردم ولی خیلی صدا از لوله بیرون میره یعنی اگر ماینر رو درون باکس شانه تخم مرغی قرار بدم باز صدا از لوله بیرون میره که برای همسایه ها ازار دهنده هست 1 . ایا میشه راهی برای صدایی که از لوله خارج میشه کاری کرد اگر راهی هست یکم توضیه برای ساخت هم بدید ممنون 2 . اگر بخواهیم برای ماینر باکس درست کنیم مسلما باید راهی برای هوای خنک به باکس گذاشت ایا صدا از این ورودی خارج نمیشه.؟ سپاس

پاسخ: جنابعالی میتوانید با استفاده از لوله های فلکسیبل عایق دار تا حدی از شدت صوت جهت عبور هوای گرم استفاده نمائید.

جهت سایلنت کردن ماینر با استفاده از باکس و عایق های صوتی رولی و صوتی شانه تخم مرغی در بدنه باکس این مشکل را حل نمائید.

عایق های صوتی STI  علاوه بر پوشش صدا ها عایق حرارتی و برودتی نیز می باشد که برودت ایجاد شده را حفظ می نماید.

۱۳۹۸/۰۵/۰۸
ناصرمالکی

سوال: ما یک موتورموتورخونه داریم زیر برج که دوتا برج نوزده طبقه راسرویس میده دائما دوتا چیلر دویست تن و شش دستگاه پمپ آب توی مدارهستند صدای آنها طبقات همکف و اول رابسیارآزارمیده چگونه میتوان این معضل راباعایق کای صوتی حل کرد و شما چه کمکی میتوانید بما بکنید؟

پاسخ: با استفاده از عایق های صوتی رولی و عایق های صوتی شانه تخم مرغی و ایجاد اتاقک و اجرای عایق کاری در بدنه اتاقک می توانید این گونه صدا ها را پوشش دهید.

۱۳۹۸/۰۴/۲۹
امین

سوال: ما در طبقه همکف سکونت داریم و موتور پمپ آب زیر پله ها داخل اتاقک و درب می باشد ولی صدای روشن شدنش خیلی اذیت کننده ست.لطفا راهنمایی کنید از چ راهی برای کم شدن صدا استفاده کنیم؟

پاسخ: جنابعالی با استفاده از اتاقک و نصب عایق صوتی شانه تخم مرغی بر روی بدنع اتاقک ترجیحا چوبی به سمت منبع صدا می تواند صدای موجود را به حداقل برساند.

۱۳۹۸/۰۴/۲۸
احسان

سوال: سیستم گرمایش و سرمایش در منزل هواساز هست و در اتاقکی چوبی در کنار اشپزخانه قرار دارد. چگونه میتوانم صدای این اتاقک را به حداقل برسانم؟

پاسخ: اگر صدای ساطع شده از درب چوبی اشاره شده باشده میتوانید با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی با ضریب nrc 0.4 میتوانید صدا را کاهش دهید.

۱۳۹۸/۰۴/۲۶
پيمان ملكي

 سوال: موتورخانه استخر طبقه دوم خانه ويلايي دوبلكس ما در هنگام روشن بودن موجب آزردگي خاطر همسايه است لذا جهت عايق نمودن كف و ديوار مرتبط از جنابعالي كمك ميخواهم.ضمنا اگر شماره تماسي محبت نماييد عكس و فيلم مربوط به آن را براي راهنمايي بهتر برايتان واتس اپ كنم؟

پاسخ: اصولا برای عایق کاری موتورخانه هایی که راه اندازی شده است خود دستگاهها عایق می شود و جهت جلوگیری از عبور صدا منبع صوت مثل پمپ های آب و …. را عایق کاری می نمائیم. با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی بر روی بدنه اتاقک تعبیه شده بر روی دستگاهها میتوانید پوشش مناسبی ایجاد نمائید.

۱۳۹۸/۰۴/۲۴
امیر

سوال:6  تا ماینر دارم که هر کدوم 76 دسیبل آلودگی صوتی دارن و دیوار اتاق همون دیوار کوچه هست و به خاطر گردش هوا باید پنجره باز باشه ، صدا خیلی بیرون میره اگه 70 درصد صدا کمتر بشه عالیه . برام مورد من چی پیشنهاد میکنید که صدا رو کاهش بده و هزینشم مقبول باشه ؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید با عایق کاری و با استفاده از عایق های رولی و صوتی STI  توان صدا ها را کاهش دهید.

۱۳۹۸/۰۴/۲۲
آزاده

سوال: ما براي ماينرهامون جعبه درست كرديم و حالا ميخوايم داخل جعبه ها رو عايق صوتي بچسبونيم تا صدا به بيرون انتقال پيدا نكنه … صداي ماينرها حدودا ٨٢ دسيبل هست با توجه به اينكه دماي ماينرها بالاست ، استفاده از فوم هاي شانه تخم مرغي رو پيشنهاد مي كنيد ؟ خطر اشتعال نيست ؟

جنابعالی می بایست با استفاده از عایق های صوتی شانه تخم مرغی پشت چسبدار که دارای ضریب جذب صوت بسیار بالا می باشد استفاده نمائید.

عایق های صوتی sti دارای کلاس حریق و ضریب انتفال حرارت می باشد بنابراین علاوه بر اینکه خطر آتش سوزی را از بین میبرد میتواند برودت ایجاد شده جهت خنک کردن دستگاه های شما را حفظ نماید.

۱۳۹۸/۰۴/۲۲
Saeed

سوال: این پنل ها 230تا250 دسیبل هم جواب میده؟

پاسخ: عایق های صوتی توان مشخص شده ای دارند و طابق قوانین در فیزیک، دانسیته و ضخامت نقش  تعیین کننده ای دارند. بنابراین برای این توان بسیار بالا باید از لایه های بیشتر و متعدد استفاده نمائید.

۱۳۹۸/۰۴/۱۸
رضا

سوال: یک کارگاه صنعتی دارم دستگاه ها صدای زیادی تولید میکنه و ما شیفت شب کاری هم داریم . چه نوع عایق صدایی رو پیشنهاد میکنید که صدا از کارگاه مزاحمتی برای همسایه ها نداشته باشد؟

پاسخ: با توجه به نوع کار جنابعالی و صداهای ناشی از فعالیت شما می بایست از عایق های چند لایه و ترکیبی استفاده نمائید.

عایق های رولی sti  بعلاوه عایق های مینرال میتواند به شما کمک نماید.

۱۳۹۸/۰۴/۱۵
حسین

سوال: میخواستم اتاق منزل رو اکوستیک و عایق کنم جهت فعالیت موسیقی… منزل طبقه۲ آپارتمان هست و بیشتر نمیخوام همسایه‌های طبقات بالا و پایین اذیت بشن… برای کف اتاق، سقف و دیوارها چه پیشنهادی دارید که مقرون به صرفه هم باشه؟

پاسخ: برای اجرای اتاق های آکوستیک جنابعالی می بایست با استفاده از عایق های صوتی رولی و شانه تخم مرغی را بصورت ترکیبی استفاده نمائید.

۱۳۹۸/۰۴/۱۱
شاهین

سوال: برای خرید از شما باید چیکار کنم و اینکه ارسال هم دارین که درب منزل پرداخت بشه؟

پاسخ: جنابعالی جهت خرید از سبد محصولات شرکت با شماره های مندرج درسایت شرکت تماس حاصل بفرمائید و با واحد فروش جهت خرید هماهنگی لازم را انجام بفرمائید.

۱۳۹۸/۰۴/۰۹
لیلی رشیدی

سوال: ما طبقه همکف هستیم که پمپ اب کنار واحد ماست و پمپ بر روی زمین قرار دارد.اگر فقط زیر پمپ عایق بگذاریم و محفظه دور پمپ نگذاریم باعث کاهش صدا می شود؟

پاسخ: جنابعالی می توانید با استفاده از اتاقک و عایق صوتی شانه تخم مرغی sti به بدنه اتاقک و به سمت منبع صدا کاهش چشمگیری از صدا را داشته باشید.

۱۳۹۸/۰۴/۰۸
مجیدبهمنی

سوال: داخل ساختمان 5 طبقه زندگی میکنم پمپ آب زیر راه پله هستش وصدای ناهنجاری داره وهمه را اذیت میکنه شما عایقی دارید صداش کم بشه ؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید با ساخت یک اتاقک با هر جنسی و با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی دارای ضریب صوت بسیار بالا و دارای کلاس حریق و ضد آب پوشش مناسبی جهت عایق صدا ایجاد نمائید.

عایق صوتی به بدنه اتاقک و به سمت منبع صدا می بایست نصب گردد.

۱۳۹۸/۰۴/۰۸
هادی

سوال: طبقه آخر ساختمان هستیم و موتور آسانسور بالای واحد ما و در پشت بام مستقر است صدای کارکرد آسانسور کاملا در خانه ما احساس میشود باز و بسته شدن در صدای حرکت آسانسور بین طبقات کاملا احساس میشه دیوارهای اتاقک و کف آن را بوسیاه عایق های شانه تخم مرغی پوشاندیم ولی کوچکترین تاثیری نداشت شما راه حلی برای این مشکل دارین ؟

پاسخ: با توجه به اینکه صداهایی وجود دارند بصورت ارتعاش از طریق سازه ساختمان به کف و دیوار ها منتقل میگردد حتما میبایست قبل از اجرای سقف و دیوار ها عایق بین دیواره ها و سقف ها قرار داده شود.

استفاده از عایق صوتی نامرغوب و  اجرای غیر فنی هیچ تاثیری در پوشش صدا ندارد.

۱۳۹۸/۰۴/۰۷
حمید

سوال: واسه صدای ماینر چه پیشنهادی دارین؟که هم ورودی هوا وخروجی باید داشته باشه؟وچقدرصداشو خنثی میکنه چندdbl ؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید از عایق صوتی الاستومریک با ساختار شانه تخم مرغی استفاده نمائید. عایق صوتی شانه تخم مرغی sti دارای ضریب جذب صورت بسیار بالا می باشد و به لحاظ جنسیت میتواند برودت داخل باکس ماینر رو حفظ نماید.

۱۳۹۸/۰۴/۰۴
Vahid

سوال: میخواستم بدونم من ک ساز ویلن تو خونه تمرین میکنم یا اواز میخونم چ راه حلی هست ک صدا همسایه هارو اذیت نکنه؟

پاسخ: جنابعالی با توجه به نوع کار باید تمامی سطوح را عایق کاری نمائید و با استفاده از عایق های صوتی رولی همراه با عایق های صوتی شانه تخم مرغی بصورت همزمان بر روی همدیگر استفاده نمائید تا حداقل خروجی صدا را داشته باشید.

۱۳۹۸/۰۴/۰۴
محسن

سوال: برای عایق کاری صوتی لوله های فاضلاب چه پیشنهادی دارید؟ و چقدر می‌تونه موثر باشه؟ در ضمن راهکار عایق کاری دیوار سرویس هنگام بنای ساختمان را هم بفرمایید؟

پاسخ: با توجه به محل قرار گیری لوله های فاضلاب به عنوان مثال اگر در زیر سقف بعنوان سیفون باشد می بایست باکس یا اتاقک رو ایجاد کنید و داخل اتاقک را عایق صوتی شانه تخم مرغی قرار دهید و بر روی لوله یا سیفون قرار داده.

۱۳۹۸/۰۴/۰۴
مهدی جلیلی

سوال: یه اتاق 2 در 2 داخل بالکن من درست کردم با شیشه دو جدار واسه پرنده .موقعه خواندن باز صدا داخل اپارتمان وارد میشه راهنمایی کنید که حداقل صفر درجه صدا خارج شود؟

پاسخ:   با توجه به حجم بالای صدا می بایست با استفاده از عایق های صوتی دیواره ها را عایق کنید. وقتی عایقی جهت پوشش صدا وجود ندارد نمیتوانید انتظاری داشته باشید. جنابعالی میتوانید با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی که ضریب جذب بسیار بالایی دارد استفاده نمائید.

۱۳۹۸/۰۳/۳۰
علی مرادی

سوال: ببخشید میخواستم ببینم چطوری میتونم صدای هواکش صنعتی رو که توی حیاط خونم هست کاهش بدم ایا کانال هوا رو هم میشه عایق صوتی کرد ؟

پاسخ: بله جنابعالی میتوانید بوسیله ساخت اتاقک و با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی این نوع صدا ها را کاهش داد.

بله میتوان کانال های هوا را عایق صوتی نمود.

۱۳۹۸/۰۳/۲۰
اکبر ذوقمند نیا تاسیساتی نور

سوال: برای دیواره های اطاق دیزل ژنراتو ر فوم جاذب صدا وضد حریق میخوام چه پیشنهادی دارید؟

پاسخ: با استفاده از عایق صوتی الاستومریک با ساختار شانه تخم مرغی sti دارای کلاس جذب صوت بسیار عالی و بالا و دارای کلاس حریق c که خود خاموش شونده هستند و شعله ور نمی شوند می توانید استفاده نمائید.

۱۳۹۸/۰۳/۱۱
سهیلا

سوال: پنجره های خونه ما وقتی باد میاد یا کولر روشن میکنیم صدایه سوت میدن که خیلی ازاردهنده است خواهش میکنم یه راحل پیشنهاد کنید؟

پاسخ: جنابعالی با توجه به کیفیت بد پنجره ها نسبت به اصلاح آنها اقدام نمائید.

۱۳۹۸/۰۳/۰۶
محمدامینی

سوال: سلام، پیشاپیش ممنون از پاسخگویی باحوصله و مفیدتون.واقعیتش ما طبقه ۵ام یه واحدیم، وقتی درب تراس روباز میکنیم سروصدای کوچه جلویی که بچه ها توش بازی میکنن واقعا آزاردهنده اس، نکته جالب اینجاست که همسایه های پایین تر کمتر سروصدا توی تراس و پذیرایی شون میاد، برام واقعا سوال شده چرا انقدر زیاد صدا میاد تو تراس ما، اصن وقتی یکی تو کوچه ارومم حرف میزنه ما میشنویم علیرغم ارتفاع زیاد ما… شما چه کاری رو توصیه میفرمایید؟

پاسخ: جنابعالی باید مد نظر داشته باشد که صدا ها بصورت نقطه ای عبور نمیکنند و بصورت لوگاریتمی و گسترده پخش می شود بنابراین طبیعی می باشد می باشد که شما این مشکل را داشته باشید. جنابعالی میتوانید با استفاده از تراس های شیشه ای این مشکل را حل بنمائید.

۱۳۹۸/۰۳/۰۶
ناصر

سوال: در آپارتمان ما بچه های طبقه بالا بدو بدو میکنند و صدای دویدن آنها آرامش رو از ما میگیره, چه راهکاری برای ازبین بردن صدا دارید؟

پاسخ: با توجه به اینکه اینگونه صدا ها را کوبه می نامند حتما و قطعا باید عایق کاری از کف طبقه بالا صورت بپذیرد و امکان عایق کاری در صورت اینکه صدا بصورت کوبه ای باشد از زیر سقف امکان ندارد.

۱۳۹۸/۰۳/۰۲
Alireza

سوال: آیا میتوانیم برای ضبت صدا و پخش موسیقی از فوم های شانه تخم مرغی استفاده کنم؟

پاسخ: بله میتوانید از عایق های صوتی الاستومریک با ستاختار شانه تخم مرغی که دارای ضریب NRC یا ضریب جذب صوت هستند استفاده نمائید.

۱۳۹۸/۰۲/۳۰
داود کاکلی

سوال: در اتاق خواب بچه ها دیوار مشترک با همسایه وجود داره که براحتی هر دو طرف صدای هم را می شنوند. چگونه میتونم این صدا را از بین ببرم؟ .در ضمن چه اندازه از دیوار پس از نصب عایق ضخیمتر خواهد شد ؟

پاسخ: جنابعالی می بایست با استفاده از عایق های صوتی رولی و پشت چسبدار با ضخامت های 19 و 25 میلیمتر بصورت ترکیبی از چند لایه عایق و با استفاده از دیوارپوش پنل گچی تمامی صداهای عرف مثل صحبت کردن، معاشرت داشتن، صداهای تلوزیون، با تلفن صحبت کردن، که بصورت نرمال ساطع گردد را عایق کرد. بعداز نصب دیوارپوش میتوانید بر روی آن کاغذ دیواری یا نقاشی صورت پذیرد.

۱۳۹۸/۰۲/۲۷
جلال رحیمی

سوال: صدای پمپ آب در طبقه همکف برای واحدهای طبقه اول خیلی آزار دهنده هست چیکار کنیم ؟

پاسخ: با استفاده از اتاقک و عایق صوتی شانه تخم مرغی پشت چسبدار بر روی بدنه اتاقک میتوانید صدا را از بین ببرید. عایق های صوتی STI دارای ضریب بسیار بالایی در جذب صدا می باشد.

۱۳۹۸/۰۲/۱۸
مینا

سوال: اتاق من در کنار حال و آشپزخانه قرار گرفته و صدای تلویزیون و …رو دقیقا میشنوم‌ و نمیتونم درس بخونم.اگ در اتاقم رو عایق نصب کنم‌ میتونه مفید باشه؟صدا چه مقدار کم میشه؟

سوال: بله جنابعالی میتوانید با استفاده از عایق های صوتی رولی با ضخامت های 19 و 25 میلیمتر و با استفاده از دیوار پوش های مختلف جهت زیبایی صداهای نرمال و عرف را میتوانید از بین ببرید و به حداقل برسانید.

۱۳۹۸/۰۲/۱۵
خلیل‌نباتی

سوال: یک صدا‌گیر‌ مناسب برای دیواره و کف سقف‌ کاذب دستشوئی طبقه بالائی چه صدا گیری را مناسب می‌دانید، و‌ لطفا بفرمائید متری چند است. ؟

پاسخ: با ایجاد یک محفظه و استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی پشت چسبدار به بدنه اتاقک به سمت منبع صدا این نوع صدا ها را از سمت سیفون قطع نمائید.

۱۳۹۸/۰۲/۱۲
مهرداد

سوال: استفاده از اتاقك عايق شده جهت پمپ آب بالاي پشت بام صدا رو كامل از بين ميبره؟

پاسخ: با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی STI میتوانید این نوع صدا ها را کاهش یا اط بین ببرید.

۱۳۹۸/۰۲/۰۲
امید

سوال: آیا میشه از عایق های صوتی شانه تخم مرغی برای زیر پمپ آب ساختمان استفاده کرد جوری که صدا رو تو سطح خنثی کنه؟؟ چک کردم متوجه شدم صدا از طریق لرزش کف پمپ به دیوارهای ساختمان منتقل می شه . و اگه جواب مثبت هست آیا این نوع عایق ها ضد آب و یا مقاوم در برابر آب هستند؟؟ سپاس

پاسخ: از عایق های صوتی شانه تخم مرغی جهت پوشش صدا هایی نظیر پمپ آب، دیزل ژنراتور و… استفاده می گردد. این نوع از عایق ها دارای کلاس حریق و ضد آب می باشد.

۱۳۹۸/۰۲/۰۱
بهنام

سوال: برای یه در چوبی دولنگه تو خالی که صدا رو از خودش عبور میده چه کاری میشه انجام داد که با حداقل هزینه عایق صوتی بشه؟

پاسخ: برای عایق کاری درب ها 2 راه حل وجود دارد:

1- اجرای چرم کوبی یا لمسه کاری درب ها

2- اجرای عایق صوتی شانه تخم مرغی بر روی درب ها به سمت منبع صدا و درزگیری چارچوب و درب.

لازم به ذکر است لمسه کاری یا چرم کوبی فقط در دربهای چوبی صورت می پذیرد.

۱۳۹۸/۰۱/۲۳
faramarz

سوال: قیمت هر متر مربع از عایق شانه تخم مرغی چقدر میباشد ؟

پاسخ: با توجه به نوسانات قیمت و ارزی خواهشمندیم با تلفن های داخل مندرج در سایت تماس حاصل بفرمائید.

۱۳۹۸/۰۱/۱۷
بنیامین

سوال: میخواستم بگم یک پاسیو نورگیر مشترک بین دوطبقه خونه قدیمی داریم که صدای پایینیها بالا میاد چون از نور پاسیو استفاده میکنه امکان بستنش نیست آیا صفحه عایقی داریم که شفاف باشه و ما بندازیم داخل پاسیو تا صدا بالا نیاد امکان دوجداره کردن پنچره ها هم نیست یا عایق قوی باشه که پنجره ها رو عایق کنه؟

پاسخ: خیر در صورت عایق کاری نور و منظر از بین میرود و عایق ها شفاف نیستند.

۱۳۹۸/۰۱/۱۵
نياوش

سوال: پمپ آب خانگي بالاي پشت بام صداي زيادي دارد صداش وارد خانه مي شود از طريق سقف چگونه صدا را كنترل كنم؟

پاسخ: با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی و ساخت  و یک محفظه و قرار دادن بر روی پمپ آب میتواند صداها رو به حداقل برساند.

۱۳۹۸/۰۱/۰۹
Amir

سوال: برای صداگیری درب پراید قابل استفاده هستش؟

پاسخ: بله با استفاده از عایق های رولی با ضخامت 13 میلیمتر بر روی درب ها و تمامی قسمت اتاق ها این پوشش ایجاد میگیرد.

۱۳۹۸/۰۱/۰۹
مصطفی قلیزاده

سوال: با توجه به پرسش و پاسخ هایی که خونده ام چند سوال ازتون داشتم…1-برای دیوار مشترک با اسانسور ضخامت 25 میلی متر برای عایق کم نیست؟2- بیشترین الودگی صدا از طبقه بالاست و نمیتونم به طبقه بالا دست بزنم..اگر روی سقف واحد خودم کار کنم ایا به حد رضایت مناسب خواهم رسید یا اینکه جواب نخواهم گرفت و فقط هزینه اضافی کرده ام؟ 3- من سمنان هستم،برای اینکه گفته بودید دو طرف چسب دار هستن، ایا خودمون میتونیم این کار رو انجام بدیم یا اینکه باید نصاب تون انجام بدن؟برای اطلاعات تکمیلی با شماره هاتون تماس گرفتم…گویا در تعطیلات هستید، از چه تاریخی شرکت تون فعال میشه؟

پاسخ: اصولا با استفاده از عایق های صوتی با ضخامت مورد نظر صداهای نرمال پوشش داده میشود. صداهای آسانسور قسمتی از سازه ساختمان و سقف عبور کرده و به سمت شما می آید.

عایق ها بصورت پشت چسبدار هستند و خودتان هم میتوانید نصب نمائید ولی نکته قابل اهمیت بعداز نصب عایق هست که می بایست دیواری بر روی آن قرار بگیرد که آندیوار نیاز به نصاب دارد.

۱۳۹۸/۰۱/۰۶
بهنام

سوال: برای عایق کردن درب اتاق چه کار هایی میشه انجام داد.و سوال دومم برای جلوگیری از اکوی صدا در اتاق ضبط صدا چه از پنل شانه تخم مرغی چن سانتی باید استفاد کرد?

پاسخ: درب ها رو هم میتوان عایق کاری کرد و سپس چرم کوبی نمود و هم میتوانید به تنهایی عایق صوتی شانه تخم مرغی استفاده نمائید.

عایق صوتی شانه تخم مرغی الاستومریک بهترین عایق صوتی می باشد که میتواند جهت اتاق های ضبط استفاده نمود.

۱۳۹۸/۰۱/۰۵
اردشیر مسیبی

سوال: واحد ما کنار یک مدرسه ابتدایی و داخل اتاق خواب ما در تراس از جنس شیشه دو جداره هست با این وجود صدای مدرسه داخل اتاق میاد.چه راحلی برای عایق کردن در تراس یا پنجره پیشنهاد میکنید از لحاظ هزینه مشکلی ندارم ؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید با استفاده ازعایق های رولی و ترکیب با عایق های مینرال یک جداره ایجاد نمائید. تا صداها رو به حداقل برسانید.

۱۳۹۸/۰۱/۰۲
رولي

سوال: ديوار اتاق خوابم چسبيده به اسانسور خيلي اذيت كننده چه راهي پيشنهاد ميكنيد ؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید با استفاده از عایق های صوتی رولی با ضخامت 19و25 میلیمتر و با ترکیب عایق های مینرال این صدا را کنترل نمائید.

۱۳۹۷/۱۲/۲۴
محمد

سوال: اتاقی دارم که توش چنتا ماینر گذاشتم که صدای تولید شده هر کدوم 76 dB است میخوام بدونم اگه تمام دیوارها رو با عایق تخم مرغ بپوشونم صدای دیگه بیرون نمیاد یا اگه میاد حول حوش چند dB است؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید با استفاده از عایق های صوتی شانه تخم مرغی پشت چسبدار این گونه دستگاه ها را داخل اتاقک گذاشته و صداها را به حداقل برسانید. ضریب nrc این نوع عایق 0.4 می باشد ضریب جذب صدا.

۱۳۹۷/۱۲/۱۸
مسعود

سوال: یک دیوار نازک بین خانه ی من و همسایه ای که خانه اشان پشت قواره هست وجود دارد و صدای صحبت کردنِ بلند کامل رد و بدل میشود.چه کار کنم ؟ خانه استیجاری هست و نمیخوام دیوار کشی کنم…لطفا راهنمایی کنید..آیا عایق شانه تخم مرعی میتونه از رفتن صدای ما به آن طرف جلوگیری کنه ؟ تا چه حدی ؟

پاسخ: با استفاده از عایق های رولی با ضخامت 19 و 25 میلیمتر چسبدار بر روی دیوار مورد نظر صدا به حداقل می رسد و بعداز عایق کاری می بایست از دیوار پوش استفاده نمائید و بر روی دیوار پوش نقاشی یا کاغذ اجرا کنید.

۱۳۹۷/۱۲/۱۷
سروری

سوال: بنده یک تراکتور دارم صدای موتور داخل کابین میاد . چه عایقی استفاده کنم تاصدای بیرون نیاد داخل ونیز ضخامتش چقدر باشد؟

پاسخ: عایق صوتی شانه تخم مرغی پشت چسبدار جهت این نوع صدا ها بسیار مطلوب و جوابگو می باشد.

۱۳۹۷/۱۲/۰۳
ی.ش

سوال: برای عایق کردن دیوار مشترک با آسانسور و همچنین پنجره تراس از چ عایقی استفاده کنیم؟ منزل استیجاریه میخوام چیزی باشه ک موقتی باشه و بشه بعدا از روی دیوار جداش کرد ..و در ضمن برای سلامتی مضرر نباشه چون در اتاق خواب میخام استفاده کنم..در ضمن صدای لوله های آب از طبقه بالا خیلی اذیت میکنه. لوله های فاضلاب از داخل کمد عبور داده شدن و وقتی همسایه بالایی آب داخل سینک میریزه صدای آب شنیده میشه کاملا…ی عایق موقت برای این معضل دارید؟؟

پاسخ: با توجه به اینکه برای پوشش صداها نیاز به سدی هست تا پوشش لازم ایجاد گردد نمی توان از عایق ها بصورت موقت استفاده نمود و بعداز استفاده به جای دیگر حمل گردد.

 

۱۳۹۷/۱۱/۳۰
محمد

سوال: ما در طبقه اول هستیم و در پارکینگ ساختمان زیر پله پمپ آب نصب شده است ولی صدای پمپ آزار دهنده است. با اینکه درب هم برای زیر پله تعبیه شده است. آیا می توان با چسباندن عایق شانه تخم مرغی به دیوار های زیر پله صدا را کاهش داد؟

پاسخ: بله، جنابعالی می توانید با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی با ضریب جذب صوتی بالا و نصب به بدنه اتاقک این گونه صداها را پوشش دهید.

۱۳۹۷/۱۱/۲۰
حمیدرضا مظفری از سیرجان

سوال: بنده یک دستگاه ژنراتور با موتور تراکتور رومانی دارم که با توجه به اینکه محیط آزاد هست اما صدایش زیاده و دیگری اینکه دستگاه آسیاب پلاستیک با موتور سه فاز ۳۰ اسب دارم که زمان آسیاب کردن صدای زیاد و گوش خراش ایجاد میکنه و نمیشه اطرافش اتاقک درست کرد آیا میشه بر روی خود دستگاه از داخل عایق تخم مرغی چسباند خواهشی دارم راهنمایی فرمایید متشکرم

پاسخ: اصولا برای ایجاد و سد کردن صدا ها نیاز به ساخت دیواره یا اتاقک می باشد و صرفا چسباندن عایق بر روی منبع صدا بحث عایق کاری صورت نمیگیرد.

۱۳۹۷/۱۱/۰۵
مرجان

سوال: پمپ آب ساختمان ما در زیر پله قرار دارد و منزل ما طبقه اول است صدای پمپ بسیار آزاردهنده است بخصوص در شب ، راهی هست که بشه از شر این صدا خلاص شد؟ من فکر کردم شاید بشه یه باکس چوبی براش درست کرد و داخش رو عایق شانه تخم مرغی زد اگر این کار رو بکنیم صدا قطع میشه؟

پاسخ: بله می توانید با استفاده از باکس یا اتاقک بر روی پمپ آب و البته تعبیه فن جهت عبور و مکش هوای گرم پمپ آب و استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی پشت چسبدار این صدا را به حداقل بر سانید.

۱۳۹۷/۱۱/۰۵
مجید

سوال: برای پنجره که امکان قرار دادن شیشه دو جداره نیست برای کاهش صدای بیرون به داخل از چه عایقی باید استفاده کرد. درضمن از پنجره هیچ استفاده ای نمی شود. فقط صدای بیرون ازآزار دهنده هست که از طریق پنجره به داخل اتاق وارد می شود لطفا راهنمایی کنید.؟

پاسخ: اگر امکان تعویض پنجره وجود نداشته باشد و یا به هر دلیلی تمایل به اینکار نداشته باشید، میتوانید با استفاده از عایق صوتی رولی دو رو صاف و عایق مینرال بر روی کلیه سطوح دیوار که پنجره در آن قرار دارد کلیه سطوح را عایق کاری بنمائید. عایق ها رولی با ضخامت 19و25میلیمتر می باشند و بصورت پشت چسبدار هستند.

۱۳۹۷/۱۱/۰۴
محمد مهدي خليل زاده

سوال: لطف ميكنيد نحوه ي سفارش رو بگيد من هرچي تو سايتتون گشتم متوجه نشدم؟

پاسخ: جنابعالی با شماره های مندرج در سایت شرکت تماس حاصل بفرمائید و محصول مورد نظر را سفارش بدهید و بعداز ارسال پیش فاکتور و خرید محصول از درب کارخانه خدمتتان ارسال می گردد.

۱۳۹۷/۱۰/۱۹
امیرطریقت

سوال: اطاقی دارم جهت استفاده کارهای فنی صدای دریل وچکش کاری دران هست چطورمیتونم صداگیری کنم منزل اپارتمانی ودرطبقه پنجم قراردارد؟

پاسخ: با توجه به حجم صدایی که موجود است استفاده از عایق های رولی و شانه تخم مرغی بصورت ترکیبی می تواند صداها را به حداقل بر ساند.

۱۳۹۷/۱۰/۱۸
مهدي

پاسخ: براي رفع صداي موتور آسانسور كه در طبقات شنيده مي شود بايد چكار كرد؟ آيا ديوار و كف عايق بندي بشه صدا حذف مي شود يا بخاطر سوراخهاي محل عبور كابل هاي آسانسور همچنان صدا در چاله ميپيچد و در طبقات همچنان صدا احساس مي شود؟

پاسخ: اگر محل عبور کابین آسانسور با یکی از دیوار ها مشترک باشد میتوان با استفاده از عایق های صوتی رولی این صدا ها را کاهش داد ولی اگر صدا از موتور که داخل اتاقک باشد ایجاد گردد نمی توان صدا را کاهش داد.

۱۳۹۷/۱۰/۱۶
جواد توانا

سوال: طبقه آخر ساختمان هستیم که دستگاههای تهویه گرمایشی و سرمایشی روی یک سازه فلزی نصب شده که این سازه تعداد هشت عدد پایه فلزی بر روی کف سقف اتاق خابمان قرار دارد .جهت رفع صدای نویز ایجاد شده چه باید کرد؟

پاسخ: با توجه به محل قرارگیری این دستگاه ها به احتمال زیاد صدا از طریق سازه ساختمان منتقل می گردد که در این گونه موارد کاری از پیش نمی توان برد. ولی اگر مشکل صدا از طریق امواج یا هوابرد است می توان از عایق های صوتی استفاده نمود.

۱۳۹۷/۱۰/۱۵
وحید

سوال:1- در خصوص ایجاد محفضه ای برروی پمپ های آب ( سوالات مطرح شده ) از چه نوع فوم شانه تخم مرغی و با چه مشخصاتی می بابیست استفاده نمود . 2- به نظر شما پمپ های آب را باید در چه ردیف جدول (از نوع صدای دسبیل) قرار داد 3- در عایق بندی صوتی استفاده از فوم پلی اتیلن به همراه فوم شانه تخم مرغی نیز نیاز می باشد یا خیر ممنومم از اینکه حوصله کردی و جواب من را دادی

پاسخ: عایق صوتی شانه تخم مرغی با ضخامت 25 میلیمتر که دارای ضریب nrc بسیار بالایی می باشد.

صدای پمپ آب بالای 50 دسیبل صوت ایجاد می نماید و بسیارآزار دهنده می باشد.

در عایق کاری صوتی در بعضی مواقع از عایق های چند لایه استفاده می گردد تا بتوان با توان بیشتری صدا ها را پوشش داد.

۱۳۹۷/۱۰/۱۳
کمیل

سوال: من مغازه ام دوطبقه است و فست فود طبقه بالا رو میخوام مختص تولد ها بگیرم و نمی خوام صدای سر و صدا و موسیقی به سالن پایین بیاد و مزاحم مشتریان پایین بشه. چی رو پیشنهاد میکنین ؟

پاسخ: جنابعالی اگر صرفا فقط از طبقه بالا به پایین فقط از کف مشکل دارید میتوانید با استفاده از عایق های رولی با ضخامت های مختلف صدا ها را به حداقل برسانید ولی مد نظر داشته باشید بعداز عایق کاری نیاز به کفپوش دارید.

۱۳۹۷/۱۰/۱۱
حسین

سوال: برای عایق صدا دستشویی و توالت چکار کنم؟ دستشویی کاشی کاری شده اما دیوار خارجی که تو حال هست گچه.از بیرون میشه عایق کرد؟ چه عایقی؟ قیمتش چنده؟ممنون.

پاسخ: در مرحله ی اول باید دید که صدا دقیقا از کدوم ناحیه عبور میکند از درب یا دیوار ها؟ اگر از درب باشد با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی بر روی درب ازداخل میتواند صدا ها را کاهش دهد. اگر هم از دیوار ها باشند می توان دیوار ها را عایق نمود.

۱۳۹۷/۱۰/۰۶
علي

سوال: آيا امكان عايق كردن اطراف پكيج وجود دارد؟ پكيج در اشپزخانه داخل كابينت نصب شده است با اينكه پكيج نو هستش ولي بازم صداش آزار دهندست. فقط به يك مجرا براي ورود هوا نياز است.

پاسخ: بله امکان پذیر می باشد. شما با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی که دارای کلاس حریق c  می باشد میتوانید صدا ها را جذب و پوشش دهید.

۱۳۹۷/۱۰/۰۲
وحید ذنوریان

سوال: واحد من دقیقا روی موتورخانه قرار داره که حداقل سه تا پمپ آب همزمان کار میکنه به اضافه صدای مشعل. خواستم ببینم آیا عایق کاری صوتی صدارو کامل پوشش میده و به طور صدرصد خفش میکنه؟ ممنون میشم جواب رو برام ایمیل کنید.

پاسخ: با توجه به اینکه صدا های ساطع شده از موتورخانه در تمامی قسمت ها نظیر سقف ها و دیوارها عبور می نماید می بایست دستگاه ها را عایق بنمائید. بطوری که با ایجاد اتاقک و محفظه و استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی نصب گردد. که واحد اجرایی شرکت این کار را انجام خواهد داد.

۱۳۹۷/۱۰/۰۱
احمد جعفری

سوال: من در شمال در حال راه اندازی سالن مرغداری از نوع مرغهای مروارید شاخدار هستم که این گونه از مرغان بیش از اندازه سروصدا دارند یعنی در طول روز بیوقفه سروصدا ضعیفی دارن اما در صورت بورز خطر و ترس صداهای عجیب الغریبی ازآنان منعکس میشه …چون در روستا هستیم به جهت جلوگیری از صدا واذیت نشدن اهالی به فکر این افتادم تا بتونم از تجارب شما بهره مند شوم استدعا دارم در این خصوص کمکم کنید وراه حلی مناسب ارائه فرمایید.

پاسخ: از لحاظ فنی و اصولی برای پوشش صدا ها قطعا باید عایق گذاری گردد. عایق ها باید در دیوار ها و سقف ها قرار بگیرند. پس بنابراین اگر مشکلی بابت تامین هوا نداشته باشید میتوانید از عایق های رولی صوتی بر روی دیواره ها و پنجره ها استفاده کنید.

۱۳۹۷/۰۹/۳۰
کشکولی

سوال: شما نمایندگی یا کننده کار تو شیراز هم دارید؟

پاسخ: خیر شرکت نمایندگی در شهر شیراز ندارد در صورت نیاز به محصولی پس از سفارش و خرید خدمتتان ارسال می گردد.

۱۳۹۷/۰۹/۲۸
حسینی

سوال: می خواستم سرویس بهداشتی و روشویی که نزدیک به حال است و صدای اب وارد حال می شود عایق بندی کنم از چه نوع عایق باید استفاده کنم و متری مربع چند تومان در ضمن این عایق های که با چسب می چسبند ایا می شود رویشان رو گچ کرد گچ به ان می چسبد اگه امکان دارد یه مقدار توضیح بدهید؟

پاسخ: با توجه به نوع صداها باید از عایق صوتی دو رو صاف بصورت پشت چسبدار استفاده نمائید. عایق های با ضخامت 19 و 25 میلیمتر هستند و بر روی دیوار گچی صاف صیقلی میتواند بچسبد. و بعداز آن جهت زیبایی از دیوارپوش های آماده استفاده کنید.

استفاده از گچ بر روی عایق باید بوسیله رابیتس بندی استفاده گردد.

۱۳۹۷/۰۹/۲۵
حسن قربانی

سوال: منزل ما در طبقه همکف یک آپارتمان بدون پارکینگ هست که پمپ آب چسبیده به دیوار هست وصدا دقیقا داخل واحد هست میخوام بدونم باید یه جعبه به اندازه دور پمپ درست کنم واز عایق شونه تخم مرغی استفاده کنم بهتره یا دیوارهای زیر پله رو که پمپ اونجاست کاملا عایق بزنم بهتره؟؟؟

پاسخ: بله بهتر است از عایق صوتی شانه تخم مرغی در داخل محفظه استفاده نمائید.

۱۳۹۷/۰۹/۲۱
سیمین

سوال: ما در طبقه اول یک ساختمان هستیم و لوله های آب از دیوار اتاق خواب ما رد میشه شوفاژ خونه طبقه زیر زمینه وقتی موتورخانه روشن میشه صدای زیادی توی اتاق میاد و موجب ناراحتی میشه . دیوار اتاق خودمونو عایق کنیم کافیه یا باید موتورخونه هم عایق صدا بشه ؟

پاسخ: برای پوشش صداهای حاصل از موتورخانه قطعا باید از داخل موتورخانه دستگاه ها عایق شوند.

۱۳۹۷/۰۹/۱۹
صناعي

سوال: باتوجه به راهنمايي بسيار عالي شما من هم مشكل ام اين است كه همسايه طبقه بالاي ما موقع راه رفتن ميكوبه و راه ميره و گرمپ گرمپ صدا مياد ميشه راه حلي بدين كه به كف خونه همسايه وارد نشيم و از سقف خونه خودمون عايق يا هرچيز ديگه كه صلاح ميدونيد نصب كنيم؟

پاسخ: عایق های صوتی اگر بصورت صداهای کوبشی عملکرد داشته باشند قطعا می باست در نزدیکترین نقطه کوبش قرار بگیرند و در تماس مستقیم با ضربه باشند. بنابراین از زیر سقف فقط میتوان صداهای هوابردی را پوشش دهید. استفاده از عایق های رولی صوتی در کف طبقه بالا تنها راه حل می باشد.

۱۳۹۷/۰۹/۱۵
عباس

سوال: برای داخل کاپوت ماشین میشه استفاده کرد؟ باعث اتش سوزی نمیشه ؟ یا شما محصول دیگه ای رو پیشنهاد میکنید؟

پاسخ: برای داخل اتومبیل می توانید از عایق های صوتی دو رو صاف 13 میلیمتر استفاده نمائید. ولی برای زیر کاپوت ماشین اگر دمای حاصل از حرارت تا 120 درجه باشد مشکلی پیش نخواهد آمد. عایق ها دارای کلاس حریق می باشد.

۱۳۹۷/۰۸/۲۲
مجتبی.ن

سوال: آپارتمان ما در مجاورت خیابان اصلی است که صدای بوق خودروها با وجود پنچره دو جداره خیلی آزاردهنده است چیکار باید کرد؟

پاسخ: با توجه به اینکه انتشار صوت در تمامی سطوح انتقال می یابد نمیتوان با عایق کاری فقط پنجره ها انتقال صوت را پوشش داد. جنابعالی در مرحله ی اول نسبت به اصلاح پنجره ها اقدام نمائید و بعداز آن سطوح دیوار را با استفاده از عایق صوتی رولی STI و عایق مینرال عایق بندی کنید.

۱۳۹۷/۰۸/۱۶
hoseinmosavi

سوال: بهترین روش برای عایق صدا دیوار مشترک کدام روش است وهزینه چطور محاسبه می شود؟

پاسخ: استفاده از عایق صوتی دو رو صاف پشت چسبدار STI بر روی دیوار با ضخامت های 19و 25 میلیمتر بر روی دیوار و استفاده از دیوارپوش (دیوارگچی، چوبی و…) میتواند به زیبایی دیوار عایق شده کمک نماید.

هزینه بر اساس متر مربع می باشد.

۱۳۹۷/۰۸/۱۶
بابک

سوال: بنده برای این که یک اتاق 12 متری رو برای تمرین ساز مناسب کنم ,که بازگشت صدا کم بشه و صدای سالمی وجود داشته باشه, باید از چه مقدار فوم شانه تخم مرغی استفاده کنم؟ چقدر دیوار ها رو بپوشونم؟ از چه ضخامتی برای فوم استفاده کنم؟ فوم رو برش بدم و جاهای مختلف بزنم یا یک تکه نصب کنم؟ ممنون

پاسخ: با توجه به اینکه هر مقدار سطوح صاف و صیقلی نداشته باشید برگشت صدا هم کمتر خواهد شد.

عایق صوتی شانه تخم مرغی STI دارای ضریب جذب صدای فوق العاده می باشد که  در اکثر آموزشگاه موسیقی مورد استفاده قرار گرفته است.

۱۳۹۷/۰۸/۱۴
فرید

سوال: ما یه بالکن داریم ، دستگاهی داریم که میخوایم اونجا بزاریم ، تقریباً 80 دسی بل صدا داره ، چطور میشه پنجره ها( دو جداره هستن) و درب بالکن رو عایق صدا کرد که صدایی به داخل نیاد و به 30 دسی بل رسوند ؟ آیا شدنی هست ؟

پاسخ: با توجه به اینکه مطابق اصول فنی می بایست دستگاه ها عایق گردند شما میتوانید با ایجاد اتاقک برای دستگاه و عایق صوتی شانه تخم مرغی به بدنه اتاقک از داخل صدای این دستگاه را به حداقل برسانید. عایق های صوتی شانه تخم مرغی دارای کلاس حریق c  و دارای ضریب جذب صوت بسیار بالایی می باشد.

۱۳۹۷/۰۸/۱۲
مجید

سوال: من طبقه آخر ساختمان‌هستم. بالای اتاق خواب ما اتاق تاسیسات ساختمان هست که در اون پمپ فشار آب ساختمان نصب شده و صدای اون به پایین منتقل می شه. آیا با استفاده از این عایقها می شه صدا رو حذف کرد؟ اگه بله، چطور؟ و هزینه عایق چقدر می‌شه؟!

پاسخ: با ایجاد کردن اتاقک بر روی پمپ آب بر روی بام و استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی بر روی بدنه اتاقک به سمت منبع صدا مشکل صدای ناشی از پمپ آب را حل خواهد نمود. جهت برآورد هزینه ها با شرکت تماس حاصل بفرمائید.

۱۳۹۷/۰۸/۱۰
امیر

سوال: صدای چند موتور پمپ آب در همکف ساختمان پنج طبقه برای طبقات اول و دوم بسیار آزار دهنده شده است…آیا میتوان جعبه عایق برای آنها درست کرد؟ لطفا به ایمیل من جواب بدهید…

پاسخ: بله جنابعالی میتوانید با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی بر روی بدنه اتاقک به سمت منبع صدا میتواند پوشش صدا را ایجاد نماید.

۱۳۹۷/۰۷/۳۰
امیر

سوال: می خوام اطاقم رو عایق صدا کنم طوری که صدا از داخل اطاق من بیرون نره چه عایقی رو پیشنهاد میکنید؟

پاسخ: استفاده از عایق های صوتی دو رو صاف پشت چسبداربا ضخامت 19 یا 25 میلیمتر بصورت ترکیبی بر روی دیوار ها و عایق کاری درب ورودی اتاق میتواند به جنابعالی کمک کند.

۱۳۹۷/۰۷/۲۷
فریدون

سوال: من یه اتاق خواب دارم که صدای تی وی از حال داحل میاد در اتاق و با چی عایق کنم؟

پاسخ: برای عایق کاری درب ها دو راه حل وجود دارد:

1- عایق کاری بر روی درب و سپس لمسه کاری (چرم کوبی)

2- استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی بسیار با کیفیت به سمت منبع صدا و درزگیری با درز گیر های شرکت.

۱۳۹۷/۰۷/۲۱
meysam

سوال: من اتاقم به اتاق واحد روبرو چسبیده ، وقتی همسایمون حتی آروم داره صحبت می‌کنه صداش توی اتاقم میاد، من ۲ تا چیز کلا می‌خوام هم می‌خوام صدای من نره چون عادت دارم با صدای بلند آهنگ گوش کنم ، نه می‌خوام صدای واحد روبرویی بیاد، مساله بعدی اینکه طبقه بالایی هم یه بچه کوچیک دارن که خیلی تو خونشون میدوه از یه ور خیلی صدا دوییدن میاد از یور طبقه بالایی بعضی موقعها دارن حرف میزنن اگه خونهٔ ما ساکت باشه مثلا تلویزیون خاموش باشه صدای صحبتشون میاد ، می‌خواستم ببینم برای تمام این مشکلات چیکار باید بکنم؟

پاسخ: جنابعالی با استفاده از عایق های دو رو صاف که یک طرف آن چسبدار است و بر روی دیوار گچی نصب میشود می توانید استفاده نمائید. عایق های صوتی رولی با ضخامت 19 و 25 میلیمتر میباشد و در بعضی مواقع میتوان بصورت ترکیبی اجرا نمود.

برای پوشش صداهای دویدن از کف طبقه بالا عایق کاری از سمت بالا بر روی کف باید انجام گردد.

۱۳۹۷/۰۷/۱۵
بابادی

سوال: برای کاهش صدای واحد چمفر در صنعت کاشی از چه عایقی استفاده کنم؟ صدا در حد 20 دسی بل باید کاهش پیدا کنه؟

پاسخ: عایق های صوتی شانه تخم مرغی جهت پوشش صداهای نظیر دیزل ژنراتورها،پمپ های آب و … استفاده میگردد. عایق صوتی شانه تخم مرغی دارای کلاس حریق و ضد آب می باشد.

۱۳۹۷/۰۶/۳۱
علی

سوال: یک اتاق 20 متری در خانه ی ویلایی که 4 متر مربع اون رو باکس استدیو موسیقی کردم، و هیچ صدایی از بیرون به این اتاق و باکس استدیو وارد نمیشه رو فقط جهت گرفتن ارتعاش میخوام عایق کنم دیوارها همه پلاستر گچ هستند . چه عایقی رو پیشنهاد میکنید به دیوار ها ملحق کنم که ارتعاش صدای اتاق و همچنین باکس استدیو رو رو بگیره؟

پاسخ: جنابعالی میتوانید جهت ارتعاش با استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی این مشکل را از بین ببرید. عایق ها دارای چسب می باشد و به راحتی بر هر سطوح صاف و صیقلی میچسبند مثل گچ دیوار، چوب و…

۱۳۹۷/۰۶/۲۰
محمدی از یزد

سوال: هزینه عایق کاری موتورخانه ۵*۴

پاسخ: لطفا جهت اطلاعات بیشتر با تلفن های مندرج در سایت شرکت تماس حاصل بفرمایید.

۱۳۹۷/۰۶/۱۶
علی

سوال: برای عایق کاری اتاق مطالعه و خواب به طوری که از بیرون صدا نیاد چه پیشنهادی دارید؟ برای اینکه از ورود صدا از پنجره با پوشاندن جلوی اون جلوگیری کرد استفاده از کدوم پنل هاتون مناسبه؟ و باید طرف برجسته فوم به بیرون باشه یا داخل؟

پاسخ: برای پوشش صدا ها و عایق نمودن عایق ها استفاده از عایق های صوتی دو رو صاف با ضخامت 19 یا 25 میلیمتر بر روی دیوار ها میتواند به شما کمک نماید. عایق های صوت بصورت پشت چسبدار می باشد و نصب آسان دارند. برای عبور صدا از پنجره بهتر است با استفاده از دو جداره کردن آنها پوشش مناسب را ایجاد نمایید.

۱۳۹۷/۰۶/۱۰
حسین

سوال: سلام و خداقوت اتاق من قراره ساخته بشه اما فاصله بسیار کمی با اشپزخانه و حال داره یعنی هم صدای محیط میاد داخل بسیار هم صدای فیلم اهنگ یا صحبت من خواهد رفت بیرون قرار شد بنا دو دیوار با فاصله از هم بزنه و وسطش فوم استفاده کنه برای کاهش صدا ایا تاثیر میذاره ؟ و اگر میذاره دقیقا چه نوع فومی بهتر هست برای گرفتن بیشتر صدا ؟ فقط دو سه ساعت فرصت دارم که اطلاع بدم ممنون میشم پاسخ رو بدین.

پاسخ: جنابعالی می توانید از عایق های رولی دو رو صاف رولی با ضخامت 19 یا 25 استفاده بین تیغه استفاده نمایید. این نوع عایق ها می تواند صداهای روزمره یک زندگی در داخل آپارتمان را پوشش دهد مثل صحبت کردن یا موزیک گوش دادن. جهت اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده سایت تماس حاصل بفرمایید.

۱۳۹۷/۰۵/۱۶
زائری

خونه ما نوساز می باشد. و لوله های فاضلاب طبقه بالا بیزون از سقف می باشد.و لوله ها داخل سقف کاذب قرار گرفته.صدای اب دستشویی و حمام به شدت آزار دهنده میباشد.کدام محصول شما برای عایق کردن این صدا مناسب است؟

سلام با استفاده از یک جعبه یا محفظه به دور لوله ها و استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی به داخل محفظه میتوانید صدای مورد نظر زا پوشش دهید.

۱۳۹۷/۰۵/۱۶
مریم

منزل ما 3 طبقه است،دیوار آسانسور با اتاق خواب و دیوار دیگرش با سالن مشترکه،تلویزیون طبقه پایین به دیوار مشترک سالنه وبه همین علت ما صدای تلویزیونو از توی اتاق میشنویم،آیا از این عایق میشه استفاده کرد هم برای صدای آسانسور وهم تلوزیون پایین؟

سلام بله جنابعالی میتوانید از عایق های ذو رو صاف برای دیوار های مشترک که یک صدای نرمال آپارتمان نشینی هست را پوشش دهد

۱۳۹۷/۰۵/۱۶
یاسین

جهت نحوه اجرایی عایق صوتی نمودن سرویس بهداشتی چگونه است؟

سلام اجرای عایق صوتی برای درب ورودی نصب عایق در داخل سرویس و بر روی سطح درب است. و برای دیواره ها هم عایق از بیرون اجرا میگردد.

۱۳۹۷/۰۵/۱۶
سپیده

من طبقه آخره آپارتمان هستم . آسانسور از داخل آپارتمان رد شده و موتور خونه بالای سره ما فرار گرفته و خیلی ایجاد شده صدا میکنه . همچنین طبقات پایین هر چیزی که میکشن یا تکون میدن صداش مارو اذیت میکنه کف خونه ما سرامیکه . آیا راهی برای از بین بردن صداها هست ؟

سلام با توجه به اینکه صدای موتورخانه آسانسور از طریق سقف عبور میکنه عایق کاری از طریق اتاقک امکان پذیر میباشد. و میتوانید دیوار مشترک را هم با استفاده از عایق های رولی دو رو صاف عایق نمائید. ولی برای صداهای ناشی از کف طبقه پایین عایق میبایست از کف طبقه پایین ایجاد گردد.

۱۳۹۷/۰۵/۱۶
سروش

ایا شما در یاسوج نمایندگی دارید؟و همینطور شماره دفترشرکتتون رومیخواستم؟

خیر در یاسوج نمایندگی وجود ندارد. تلفن شرکت: 26763448-26763492 و…

۱۳۹۷/۰۵/۱۶
مدرسی

آيا عايق صوتي شما مانع عبور گرما و سرما هم ميشود ما در طبقه آخر هستيم حتي از ديوار هم گرما و سرما وارد ميشه ممكن راهنمايي كنيد؟

بله.جنابعالی میتوانید همزمان برای استفاده از عایق صوتی از مزیت این عایق در برابر سرما و گرما هم استفاده نمائید.

۱۳۹۷/۰۵/۱۶
محمد

من تو آمل یه آلاچیق دارم که میخوام داخل آن یک سرویس و حمام درست کنم از چه متریالی استفاده کنم که بعدا موقع باز کردن شیرآلات و دوش و استفاده از فرنگی صدا در بیرون شنیده نشود و نمای نهایی کار رو میتونم سرامیک کنم یا پوشش دیگری باید بزنم ؟

سلام استفاده از عایق های رولی دو طرف مسطح روی دیوار یا بین دو تیغه میتواند به جنابعالی کمک نمائید. بعداز نصب بروی دیوار حتما با استفاده از رابیتس بر روی عایق سپس روی آن کاشی یا سرامیک نصب گردد.

۱۳۹۷/۰۵/۱۶
زهرا

برای جلوگیری از صدای دستشویی، باید کل دیوار با عایق پوشیده بشه؟

سلام با توجه به نوع صدا و منبع صدا عایق کاری متفاوت خواهد بود. اگر صدا از طریق لوله فاضلاب باشد لوله ها عایق میگردد و اگر صدای داخل سرویس بهداشتی باشد میتواند درب و دیوار ها عایق شود.

۱۳۹۷/۰۵/۱۶
هادی

یک واحد خریداری کردیم در طبقه 4 که طبقه بالایی ما سرو صدای زیادی داره بچه هاش بدو بدو میکنن صدای صحبت کردن و صدای تی وی هم میاد با تذکر هم درست بشو نیستن آیا عایق صوتی برای سقف کل واحد جهت از بین بردن سرو صدا کارساز هست ؟

سلام اگر صدا ها بصورت کوبه ای مثل دویدن باشد عایق کاری باید از سقف طبقه بالا صورت بپذیرد. ولی مشکل سر و صدا مثل صحبت کردن و… یاشد میتوان از عایق های رولی دو رو صاف استفاده کرد.

۱۳۹۷/۰۵/۱۶
بهاره

ایا شرکت شما جاذب های سقفی برا کارخانجات هم داره؟

بله استفاده از عایق های صوتی شانه تخم مرغی که دارای جذب صدای بسیار بالایی دارند و دارای کلاس حریق و تاییدیه وزارت مسکن و شهرسازی می باشد.

۱۳۹۷/۰۵/۱۶
سهیلا

پنجره دو جداره با کیفیت و واقعی رو از کجا تهیه کنیم.دو جداره های موجود در بازار کیفیت خوبی ندارند .سوال دوم اینکه اگه نور مهم نباشه میشه از عایق دو رو صاف بر روی شیشه پنجره استفاده کرد.چون خونه اجاره ایست و احتمال تعویض پنجره ضعیف است.؟

سلام از پنجره با برند کویر میتوانید استفاده نمایید. بله میتوانید از عایق های دو رو صاف بر روی پنجره استفاده کنید.

۱۳۹۷/۰۵/۱۶
حسین

میخواستم بپرسم برای چهار تا درب خودرو سمند حدودا چقدر میشه واز کدوم عایق صوتی بهتره استفاده کنم ؟

سلام از عایق با ضخامت 13 میلیمتر که بصورت پشت چسبدار است میتوانید استفاده نمایید.

۱۳۹۷/۰۵/۱۶
علی

ما در یک ساختمان ۵ طبقه زندگی‌میکنیم و ما در طبقه آخر هستیم، مشکلی که داریم و خیلی اذیتم میکنه به خصوص در موقع درس خوندن اینه که همسایه ما در بالا پشت بام که دقیقا میشه بالا سره ما کبوتر به تعداد زیاد نگهداری میکنه که قفسشون بالا سره اتاق منه و صداشون خیلی رو مخ و کاملا واضح میاد، انگار اصلا بقلت نشستن و صدا نسبتا بلنده خواستم بپرسم راهکار اینکه صدا رو به صفر برسونیم چیه؟

سلام برای پوشش صداها از سمت سقف امکان استفاده از عایق های رولی دو رو صاف بصورت ترکیبی امکان پذیر می باشد تا صدا ها را به حداقل برساند.

۱۳۹۷/۰۵/۱۶
انیسی

همسایه بالایی ما یک عددچرخ صنعتی داره و باهاش کار میدوزه. میخواستم ببینم چه راه حلی وجود داره که صدا و لرزشش پایین نیاد؟

سلام برای پوشش اینگونه صداها بهتر است از سمت طبقه بالا نسبت به عایق کردن اتاق و کف اقدام شود. استفاده از عایق های دو رو صاف با ضخامت 19 یا 25 میلیمتر بر روی کف و پهن کردن فرش یا موکت بر روی عایق میتواند به کاهش لرزش و صدا ها کمک نماید.

۱۳۹۷/۰۵/۱۶
مصطفی

منظور از استفاده از عایق بصورت ترکیبی چیست؟ آیا عایق یکطرف چسبدار دارای طرح ها و رنگ های انتخابی است و قابلیت رنگ کردن آن وجود دارد (برای همسان شدن با سایر دیوارها)؟

سلام منظور از عایق ها بصورت ترکیبی عایق بصورت 2 لایه میباشد. که در شرایط مختلف باید استفاده گردد. عملکرد عایق ها فقط به عنوان پوشش صداها می باشد و جنابعالی جهت زیبایی حتما از یک دیوارپوش باید استفاده نمائید.

۱۳۹۷/۰۵/۱۶
سمیه

همسایه طبقه بالایی ما کودکی بیش فعال داره صدای دویدن و جیغ اذیت میکنه برای عایق سقف منزل خود چکار باید بکنم و سقف کاذب نداریم ممنون میشم راهنمایی کنید؟

برای پوشش صداهای کوبه ای مثل دویدن و کشیدن مبلمان عایق باید از کف طبقه بالا اجرا گردد. برای پوشش سر و صداها با توجه به ارتفاع کف تا سقف منزلتان میتوان از عایق های رولی دو روصاف بصورت ترکیبی استفاده نمود و سقف کادب اجرا گردد.

 تلفکس:

 

26763492 – 021

22122977 – 021

22122980 – 021

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

هرچه میخواهید را جست و جو کنید!

مشاهده اخبار شرکت و محصولات در ایمیل شما

Web design and SEO – Kian group

در این مقاله قصد داریم به صورت کاملا کاربردی و ساده به آموزش ساخت عایق صدا برای منازل بپردازیم.

اولین مرحله برای ساخت عایق صدا، پیدا کردن نقاطی است که در مقابل ورود صدا آسیب پذیر هستند. به طور مثال درب ها، پنجره ها، شکاف ها و دیوار مشترک نمونه هایی از نقاط مستعد برای ورود نویز به منزل شما می باشند. با شرکت آرام گستر پارس همراه باشید تا برای هر کدام از نقاط فوق روش های آسان، کاربردی و امتحان شده را معرفی کنیم.

· استفاده از پرده: اگر درب منزل شما (به خصوص درب خارجی منزل تان) سبک و تو خالی می باشد، احتمالا شما نیز ورود صدا را از این نقطه داشته باشید. برای جلوگیری از ورود نویزها از طریق درب می توانید با پتو، ملافه و یا هرچیزی که بتواند درب را مقاوم تر کند استفاده کنید.(پرده های به خصوصی با نام پرده های آکوستیک وجود دارد که از آن ها نیز می توانید استفاده کنید)

· استفاده از فرش: برای پرکردن فضای زیر درب ورودی حتما از فرش استفاده کنید. با توجه به فاصله ی موجود میان پایین درب و کف خانه، آن جا مکان بسیار مناسبی برای نفوذ نویزها می باشد. پس حتما در ورودی درب منزل تان از فرش و یا قالیچه های کوچ استفاده کنید.

· درب عایق صدا: راه های گفته شده در صورتی است که نخواهید از درب های عایق صدا استفاده کنید. توصیه ما اکیدا استفاده از درب های ضد صدا می باشد. در صورت استفاده از آن ها می توانید دیگر نگران ورود صدا از طریق درب ها نباشید.

چگونه عایق صدا بسازیم

احتمالا مهم ترین عامل ورود صدا از کوچه و یا خیابان به داخل منزل شما، پنجره ها می باشند. آن ها چون به طور مستقیم در مقابل صدای بیرون هستند و هم نسبت به دیوار و درب ها نازک تر می باشند، صدا را راحت تر انتقال می دهند. پس در مورد دومین مورد به آموزش ساخت عایق صدا برای پنجره ها می پردازیم و راه های جلوگیری از نفوذ صدا از طریق آن ها را بررسی می کنیم.

· استفاده از برچسب: برای ضخیم تر کردن پنجره های خود که منجر به افزایش مقاومت آن ها در برابر صدا شوند، می توانید از انواع برچسب ها استفاده کنید. این برچسب ها با افزایش قطر پنجره می توانند جلوی منافذ احتمالی آن ها را نیز بگیرند. ضمنا در این مورد نیز برچسب های مخصوصی وجود دارد.

· استفاده از پرده: برای پنجره های خود حتما از پرده استفاده کنید. هرچه پرده ها ضخیم تر مقاومت آن ها بیشتر می شود. در بین پرده ها نیز بهترین گزینه استفاده از پرده های آکوستیک می باشد. همچنین می توانید از پتو و ملافه نیز به جای پرده ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هرچه پتو ضخیم تر باشد، مناسب تر است.

· پنجره های دوجداره: گزینه های بالا تا حدی می توانند به شما در مورد نویزهای ورودی از پنجره کمک کنند. اما بهترین و مطمئن ترین گزینه استفاده از پنجره های دوجداره می باشد. آن ها این اطمینان را به شما می دهند که دیگر خیال تان از بابت صداهای خیابان که از پنجره وارد می شدند، راحت باشد.

بسته به نوع شکافی که وجود دارد می توانید از چسب چوب، کاغذ و هرچی که آن شکاف و درز را پر کند، استفاده کنید. در این مرحله برای شکاف های کوچک از چسب های تفنگی نیز می توانید استفاده کنید. شکاف ها به خصوص اگر در دیوارهای خارجی باشند، حتما سعی در مسدودکردن آن ها داشته باشید. همچنین در این قسمت استفاده از انواع نوارها نیز برای پرد کردن فواصل و به عنوان درزگیر توصیه می شود.

در ادامه به آموزش ساخت عایق صدا برای دیوار مشترک خواهیم پراخت. بهتر است که قبل از خرید عایق صوتی راهکار های کم هزینه یا حتی رایگان زیر را استفاده کنید.

· استفاده از رنگ های ضد صدا: برای مقاوم کردن دیوارهای خود به خصوص دیوار مشترک می توانید از رنگ هایی که در برابر صدا مقامت می کنند، استفاده کنید. اگر تمایلی به استفاده از رنگ های ضد صدا ندارید، می توانید از کاغذ دیواری نیز استفاده کنید. آن ها منافذ دیوارها را نیز پر می کنند.

· استفاده از انواع عایق های صوتی: مناسب ترین روش برای افزایش مقاومت دیوارهای مشترک در برابر صدا، استفاده از عایق های صوتی مانند: عایق های صوتی آکوستیک – عایق های صوتی شانه تخم مرغی می باشد. عایق های صوتی شرکت آرام گستر پارس علاوه بر ضد صدا بودن، در مقابل حرارت و شعله نیز مقاوم می باشند و به عنوان عایق صوتی حرارتی می توانید از آن ها استفاده کنید.

· استفاده از انواع تابلوها یا کتابخانه: شما بر روی دیوار مشترک خود می توانید از انواع تابلوها استفاده کنید و یا کتابخانه خود را در آن جا قرار دهید. این کار کمی دیوار شما را مقاوم تر می کند.

· استفاده از فرش: اولین راه برای مقاوم کردن کف خانه(به خصوص برای جلوگیری از ورود صدا به طبقه پایین) استفاده از فرش می باشد. پهن کردن فرش و قالیچه و موکت در کف خانه می تواند اولین سد دفاعی برای جلوگیری از انتقال صدا باشد.

· استفاده از سرامیک های عایق صوتی: برای کفپوش خانه خود می توانید از انواع عایق های کف خانه استفاده کنید. استفاده از آن ها، انتقال صدا را میان طبقات بالا و پایین از بین می برد.

شما با چیدن دکوراسیون منزل خود به صورت هوشمند نیز می توانید تا حدی جلوی نویزها را بگیرید. ابتدایی ترین روش و آسان ترین آن ها استفاده از اثاثیه منزل می باشد. به طور مثال همانطور که گفته شد از کتابخانه در دیوار مشترک استفاده کنیم. و یا فرش خود را به نحوی پهن کنیم که زیر در را بپوشاند و بسیاری از ایده های دیگر که می توان از آن ها بهره گرفت.

در این مقاله سعی کردیم راه های ساده و کاربردی که قابلیت پیاده سازی در منزل را دارند را بیان کنیم که شما می توانید قبل از اقدام برای خرید عایق صوتی این روش ها را آزمایش کنید.

امروزه با گسترش آپارتمان نشینی، دانستن نکاتی درباره عایق صوتی و آموزش ساخت عایق صدا امری واجب است و شما با داشتن اطلاعات کمی می توانید تا حد بسیار خوبی از ورود این نویزها و صداهای مزاحم، به داخل محیط خانه یا دفتر کار خود جلوگیری کنید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

فیلم آموزش ساخت مانع ضد صدا برای عایق کاری صوتی اتاق و ساختمان – مواد اولیه


 

 

 

چگونه عایق صدا بسازیم

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

.

آدرس: اصفهان – تیران – شهرک صنعتی تیران – نبش غربی شهرک

شماره تماس: 42366200-031 الی 2

فکس: 42366203-031

.

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت پشم سنگ پارامیس می باشد.

متاسفانه در این بازه زمانی هیچ مطلبی وجود ندارد

نوشته

به اتاق عایق صدا نیاز دارید، که هیچ صدای از اطراف به داخل نفوذ نکند. یا محل برای استودیو موسیقی لازم دارید و نمیخواهید صدا بیرون برود؟ با آی آر میکس همراه باشید تا نحوه عایق صوتی اتاق خواب، محل کار و.. را به شما آموزش دهد.

How to Build a Sound Proof Room

حال یک سوال مطرح است که چگونه یک اتاق عایق صدا داشته باشیم؟ سوال بسیار خوبی است که همه صاحب خانه ها با آن روبرو هستند. مخصوصا کسانی که در آپارتمان زندگی می کنند. عایق صدا در بیشتر خانه ها نصب نمیشود است. اتاق عایق صدا به ما کمک میکند تا صدای کمتری از شلوغی های شهر وارد فضای آرام ما شود . آلودگی صوتی در هنگام خواب در یادگیری و آرامش اختلال ایجاد می کند و بستن پنجره ها نمیتواند به طور کامل مانع از ورود صدا به خانه شود. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید..

چگونه عایق صدا بسازیم

استفاده از پرده های ضخیم ارزان ترین راه برای کاهش آلودگی صدا و به عنوان یک عایق مناسب باعث کاهش ورود صداهای کم می شود. شما میتوانید با پارچه های دیگری از جنس مخمل یا پشم هم این کار را انجام دهید. درست مثل پنجره های دو جداره ، پرده ها هم میتواند صدا را به صورت قابل توجهی کاهش دهد و علاوه بر آن عایقی است که باعث جلوگیری از هدر رفت گرما یا سرما در داخل اتاق می شود.

استفاده از کتابخانه های بزرگ و سرتاسر دیوار خود به عنوان عایق صوتی نقش بسیار مهم جهت کاهش آلودگی صدا در اتاق دارد. همانطور با گذاشتن کتابخانه به عنوان عایق صدا فضای زیبا و دلنشینی خواهد داشت.

اگر شما در اتاق خود ساز میزنید یا برای کاهش صدا در اتاق زیر وسایل خود پنل آکوستیک بگذارید تا صدا کمتر درون اتاق بپیچد. پنل های آکوستیک  به فوم شانه تخم مرغی ، هرمی، بیس ترپ ، دیفیوزر و.. تقسیم می شود.

فاصله پایین در را با پوشش پلاستیکی بپوشانید که عامل مهمی در کاهش ورود صدا به اتاق است. اگر فاصله در تا پایین زیاد بود اول از یک پایه چوبی استفاده کنید تا فاصله نوار پلاستیکی با سطح زمین نزدیک شود. بعد از چسباندن نوار یا زه پلاستیکی آن را به در پیچ کنید.

تمام دیوار خود را پنل آکوستیک کنید که به خوبی اتاق را عایق می کند. با استفاده از چسب های مخصوص دیوار و اکوستیک به راحتی آنها را بچسانید و اتاقی بدون سر و صدا و سیگنال های اضافی داشته باشید مخصوصا اگر اهل موسیقی و نواختن هستید.

از دیوار حائل برای عایق صوتی قوی تر استفاده کنید. بدین صورت که عایق صوتی از چوب را بسازید و نصب کنید و برای روی آن از آکوستیک استفاده کنید.

برای بهتر نتیجه دادن عایق صوتی میتوانید از دو لایه دیوار استفاده کنید یا از پنل آکوستیک با ضخامت ۳ سانتی‌متر استفاده کنید. قطعا دیوار باعث کاهش آلودگی صوتی در داخل اتاق می شود. استقاده از دولایه دیوار برای کاهش صدا بسیار مهم است.

۴- کانال های صوتی که در دیوارهای داخلی قرار می گیرند و مانع دیگری برای صدا می شوند. هنگام ساخت ساختمان جدید، کلیدهای برق و دریچه های هوا را در داخل دیوارها پشت به پشت هم قرار ندهید. این کار باعث می شود تا مسیری برای انتقال صوت در دیوارها به وجود بیاید. دو گزینه اصلی وجود دارد:

۵- این ماده جادویی صدا را به گرما تبدیل می کند و  می توانید بین لایه های دیوار، کف یا سقف استفاده کنید. بر خلاف بسیاری از روش های دیگر، این باید نویز فرکانس پایین را جذب کند.

۶- درست است که عایق آکوستیک بهترین گزینه برای اتاق عایق صدا است  ولی قیمت نسبتا بالای دارد، عایق های دیگری هستند که کاربردهای مشابه ای دارند.

۷-حتی ترک های کوچک و شکاف بین مواد می تواند باعث ایجاد صدا در اتاق شود . سوزن مخصوص آکوستیک که به سیلانت های صوتی به فروش می رسد. این شکاف را با مواد مقاوم در برابر صدا پر کنید. تمام ترک ها و همچنین درزهای اطراف دیوارها و پنجره ها را پر کنید.

۸- کف و سقف مکانی های هستند که همیشه نادیده گرفته می شود ولی در صورت عایق شدن نقش مهمی در کاهش ورود سر و صدا به اتاق می شود. برای سقف از پنل آکوستیک استفاده کنید و برای کف هم موکت یا فرش بهترین گزینه برای عایق صوتی اتاق می باشد.

۹- از پنل های ضد صدا بری عایق بندی استفاده کنید. اگر فکر می کنید که عایق صدا در تمامی اتاق استفاده نکردید میتوانید از پنل ضد صدا استفاده نمایید. درست است که پنل اکوستیک گران است ولی بسیار موثر در کاهش آلودگی صوتی است.

امیدواریم که مطلب آموزش ۶ روش صداگیری اتاق ماشین سمند و موتور پژو پارس، درب ۴۰۵، داشبورد به شما کمک کند.

به نظر شما عایق صوتی درب آپارتمان چگونه است ؟ و قیمت عایق صوتی روکار بر چه اساس تعیین می شود. دیدگاه خود را در قسمت نظرات همین پست برای ما بیان کنید.

۱ دیدگاه





چگونه عایق صدا بسازیم

سلام
لطفا نحوه خرید عایق روز بگید مرسی

تاسیس : مرداد ماه 1394 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است.

طراحی و توسعه : استدیو طراحی و برنامه نویسی دویکس

آموزش ساخت استودیوی خانگی حرفه ای

در این مقاله شما را با نکاتی مفید در رابطه با ساخت استودیوی خانگی با توجه به شرایط و کاربری ، آشنا می کنیم

به همراه عکس و ویدیوی آموزش ساخت ابزوربر ، بیس ترپ و دیفیوزر 

قبل از شروع هرکاری، باید هدف از ایجاد یک استودیوی خانگی را مشخص کرد.

آیا یک استودیوی ضبط میخواهم ؟

چگونه عایق صدا بسازیم

آیا یک استودیوی آهنگسازی میخواهم ؟

آیا یک استودیوی میکس یا مسترینگ می خواهم ؟

و یا همگی را ؟

 

اگر آهنگسازی می کنید  

اگر آهنگساز هستید، اتاقی می خواهید که بتوان یک میزکار مجهز به تجهیزات را قرار دهید و مشغول به کار شوید. شاید به ندرت بخواهید ضبط کنید. در این صورت اگر اتاق شما میزان مناسبی ضد صدا باشد (صدا به راحتی داخل و خارج اتاق نرود) ، ضبط های کوتاه و ساده را می توان راحت به ثمر رساند و نیازی به اتاق ضبط (دِد روم Dead Room) نیست! کافی ست اطراف ساکت بوده، میکروفون تقریبا نزدیک به ساز و یا خواننده ، و پردازشگرهای مهم مثل کمپرسور و اکولایزر تنظیم شده باشند! با کمی ممارست و داشتن دانش کافی می توان به خوبی ضبط کرد.

اگر ضبط می کنید

اگر هدف شما از ایجاد استودیوی خانگی ضبط آثارتان اعم از وکال و ساز است، پس قطعا نیاز به اتاق ضبط یا همان (دِد روم Dead Room) خواهید داشت. مسلما نمی خواهیم صدای عبور ماشین ها یا صدای ساعت را هم ضبط کنیم!

اگر نوازنده هستید  

بدون شک برای موفقیت در نوازندگی نیاز به تمرین آزادانه و مستمر دارید. برای تمرین روزانه با ساز دلبندتان نیاز به اتاقی تا حدی ضد صدا دارید. تا صدای کمی از اتاق خارج و مزاحم اطرافیان شود.  

اگر آهنگسازی و ضبط می کنید  

در این صورت قطعا نیاز به اتاق ضبط و همچنین فضایی ضد صدا خواهید داشت. زیرا کار حساس تر از یک ضبط کوتاه و ساده است، و همچنین برای آهنگسازی نیز نیاز به ایزوله شدن اتاق دارید. 

اگر میکس یا مسترینگ انجام می دهید

میکس و مسترینگ، معقوله ای حساس است. برای میکس و یا مستر کردن ما نیاز به فضایی حرفه ای و مجزا داریم. به عبارت دیگر، استودیوی میکس با استودیوی مسترینگ و همچنین این دو با استودیوی آهنگسازی یا ضبط کاملا متفاوت هستند.   

پس برای انجام میکس و مسترینگ استاندارد ، داشتن فضای استاندارد هم الزامیست.

در نتیجه برای کسانیکه قصد دارند از فضای خانگی برای استودیوی میکس یا مسترینگ استفاده کنند، قضیه متفاوت است. در حقیقت برای استودیوی میکس یا مسترینگ، باید توجه داشت که متراژ مناسب اتاق ، وابسته به اندازه ی اسپیکر مانیتورینگ های شما ( که ممکن است مخصوص میکس یا مستر باشند) متفاوت است. بنابرین برای همچین استودیویی به فضایی حداقل با متراژ ۴۵ مترمربع نیاز داریم. که ممکن است در منزل در دسترس نباشد. اگر در فکر راه اندازی استودیوی میکس و یا مسترینگ هستید، باید فضایی مجزا از منزل را در نظر بگیرید.

حالا اگر فضای بالای ۴۵ مترمربع و آن هم خارج از منزل در دسترس نبود، چه ؟

خوب، هنوز هم راه هایی هست. شاید با کیفیت پایین تر، اما برای شروع میتوان کاری صورت داد !

در ادامه توضیح خواهیم داد …

برای داشتن یک هوم استودیو یا استودیوی خانگی، با در نظر گرفتن یک اتاق از چند اتاق خانه ، میتواند فضایی برای شروعی موفق باشد. البته به شرط پیروی از اصول !

بعد از انتخاب فضایی که برای استودیو در نظر دارید، فضا را از وسایل بلا استفاده و اضافی تخلیه کنید. تا برای آنالیز اتاق آماده شوید.

آنالیز اتاق

اتاق انتخاب شده، ممکن است دارای امکاناتی مثل پنجره ، کمد دیواری، رادیاتور ، کانال کولر و غیره باشد. تمرکز ما روی مسائلی مانند وجود پنجره و شرایط درب اتاق و کانال کولر است. با اندکی بررسی قطعا پی می بریم که بیشترین نشت صدا، از پنجره و درب هاست. و همچنین رادیاتور و کمد ها صدا را در خود جذب، و مجددا ارتعاش می دهند. بنابرین نیاز به کنترل دارند.

کف اتاق از چه موادی پوشانده شده ؟ پارکت، موکت ، فرش، سنگ ، سرامیک، چوب… ؟

در هر حالت باید حواسمان به طنین و بازتابی که این سطوح ایجاد میکنند باشد. اگر کف اتاق بازتاب زیادی ایجاد میکند، حتما از موکت ، فرش یا غیره استفاده کنید. همچنین کانال کولر نیز باید به خوبی مسدود شود.

ضد صدا کردن اتاق

بحث ضد صدا کردن اتاق، بحثی ست که بستگی به هدف از ایجاد اتاق و شرایط اطراف دارد. در اغلب شرایط، تاثیر گذارترین اقدام در ضد صدا کردن، رسیدگی به درب و پنجرهاست. در صورتی که آهنگسازی و مقدار کمی ضبط انجام میدهید، اتاق باید از لحاظ دیوار ها ضد صدا شود. تا حین کار صدای کمی به بیرون برود. اگر ضبط به صورت گسترده انجام میدهید، باید اتاق را در حدی مناسب ضد صدا کرده و سپس اتاق ضبط بسازید. همچنین برای تمامی مصارف، شدیدا پیشنهاد می شود که پنجره ی اتاق به شدت کنترل و ضد صدا شود.

اگر اتاق را برای تمرین نوازندگی می خواهید، بسته به حجم صدای سازتان، اتاق را تا جایی که ممکن است ضد صدا کنید. برای سازی مثل درام آکوستیک، باید کف اتاق و سقف نیز ضد صدا شود.اشتباه رایج درباره ی ضد صدا و آکوستیک  

دربین تفکر رایج درباره ی ضد صدا و آکوستیک، اشتباهاتی معمول وجود دارد. آن هم درباره ی کلمات و معنی آنها.   

به طور معمول در یک طرف مبحث ضد صدا کردن وجود دارد و در طرف دیگر مبحث آکوستیک. ضد صدا کردن، آکوستیک کردن نیست ! و همچنین آکوستیک کردن، ضد صدا کردن نیست ! ضد صدا کردن اتاق به جلوگیری از ورود و خروج صداها (فرکانس ها) از اتاق ، اطلاق میگردد.

و اما آکوستیک  

آکوستیک به معنای لغوی، یعنی صدایی، یا مربوط به صدا. وقتی میگوییم اتاق را آکوستیک کنیم، به اشتباه از این کلمه استفاده میکنیم. یعنی میگوییم اتاق را صدایی کنیم ! بی معنی ست.  در علم آکوستیک، وقتی به بحث اصلاح محیط اتاق برای استفاده ی موسیقایی میرسیم، در ادامه ی کلمه ی آکوستیک، کلمه ی Treatment ( به فارسی “معالجه” ) را می بابیم.  در حقیقت ، منظور از آکوستیک کردن ، معالجه کردن اتاق از لحاظ بازتاب فرکانس هاست. هنگامی که صدایی از منشاء خارج میشود، به سطوح اطراف برخورد میکند و دوباره بازتاب می شود.  با توجه به این امر ، پس دیوار ها، شیشه ی پنجره و حتی سرامیک کف اتاق نیز صدا را بازتاب میکنند. با این تفاسیر، هدف از معالجه ی صداییِ اتاق، مشخص می شود : اصلاح اتاق درخور بازتاب فرکانس ها. 

 

حال : کدام نوع از اتاق، نیاز به چه نوع اقدامی دارد؟   

اتاقی با کاربری آهنگسازی :   

چگونه عایق صدا بسازیم

مقدار قابل توجهی ضد صدا، سپس آکوستیک تریتمنت Acoustic Treatment  

اتاقی با کاربری ضبط :   

مقداری ضد صدا ، آکوستیک تریتمنت معمولی ، اتاقک ضبط کاملا ضد صدا شده  

اتاقی با کاربری تمرین نوازندگی :   

با توجه به نوع ساز تا حد قابل توجی ضد صدا ، آکوستیک تریتمنت ساده تا معمولی

اتاقی با کاربری میکس :   

ضد صدای قوی – آکوستیک تریتمنت بسیار قوی   

اتاقی با کاربری مسترینگ :   

ضد صدای قوی – آکوستیک تریتمنت بسیار قوی  

که در اتاقی با کاربری مسترینگ، به دلیل میسر نبودن ایجاد این امکانات در فضای مسکونی پیشنهاد نمی شود.  

 

چینش اتاق  

در اتاق، میز کارتان باید مکانی مناسب داشته باشد. مسلما کنار در و پنجره ، جای مناسبی نیست. روی میز کارتان، جای لیوان و جا مدادی نیست. و همچنین میز شما باید اندازه ی مناسب با اسپیکر ها و تجهیزات شما داشته باشد. حداقل طول مورد نیاز برای میز کار شما ، ۱۲۰ سانتی متر است.

امروزه در بازار مدل هایی بسیار حرفه ای از میز کار وجود دارد. اما برای شروع، می توان برای کاهش هزینه از میز های معمولی تر استفاده کرد.   

صندلی کارتان، صندلی ای راحت و کم سر و صدا باشد. همچنین ارتفاع سرتان را در جایی مناسب با اسپیکر ها قرار دهید.   

برای اتاقتان حتما نور مناسب تعبیه ببینید. ترکیبی از نور آفتابی و مهتابی مناسب است. استفاده از نور های کم و رنگی پیشنهاد نمی شود.  

 

تجهیزات

اگر تا کنون تجهیزات کار خود را خریداری نکرده اید، بهترین کار مشاوره با کسانی ست که تجاربی موفق در این زمینه دارند. فراموش نکنیم که یک استودیو ی خانگی، نباید خرج زیاد و کم استفاده به بار بیاورد. برای مثال ، در بدو امر ، خرید یک پردازنده ی سخت افزاری قوی یا یک کارت صدای ۱۰ ملیون تومانی، عاقلانه نیست.  

همچنین خرید میکسر های آنالوگ که امروزه برای گول زدن چشم مشتریان در استودیو های تجاری به کار میروند. قبل از خرید به نکات مهم و طلایی در خرید تجهیزات صدابرداری و آهنگسازی (مقاله در سایت استودیو امواج) توجه کرده و متناسب با بودجه و اهدافتان خرید کنید.   

برای شروع استودیو خانگی، نیاز به یک دستگاه کامپیوتر ، یک کارت صدای اکسترنال، اسپیکر مانیتورینگ و یک میدی کنترلر دارید. این ها تجهیزاتی پایه اما بسیار ارزشمند هستند. در ادامه اگر اهداف و بودجه جوابگو بود، هدفون مانیتورینگ ، میکروفون و غیره نیز امکانات خوبی هستند. برای کسانی که روی ضبط صدا تمرکز دارند، داشتن میکروفون مقبول به همراه خرده تجهیزات، کارت صدای دارای پری آمپ خوب ، و هدفونی پشت بسته ، برای ضبط لازم است.  

 

تعیین بودجه  

حتما تلاش کنید بودجه ای واقعگرایانه برای خریدهایتان در نظر بگیرید. هیچ گاه حساب بانکی تان را در اختیار پیشنهادات فروشندگان قرار ندهید. طبق برنامه ای از پیش تعیین شده عمل کنید تا از خرج های ناخواسته در امان باشید.

 

از کجا شروع کنیم ؟  

 

اگر تجهیزات دارید :  

بعد از برنامه ریزی مواردی که در بالا خاطر نشان شدیم، به تهیه ی لیستی برای خرید و پلانی برای عمل بپردازید. که در ادامه توضیح خواهیم داد.  

 

اگر هنوز تجهیزات خریداری نکرده اید :  

ابتدا با توجه با مواردی که در بالا توضیح دادیم، هدف و بودجه را تعیین و به خرید تجهیزات بپرذازید. سپس لیستی برای خرید و پلانی برای عمل آماده کنید. در ادامه توضیح خواهیم داد.  

با هدف بهینه سازی مطالب، ضد صدا کردن را به ۳ سطح زیر تقسیم میکنیم.   

 

سطح ۳ ضد صدا کردن در حد مقبول :   

کاربرد این حد از ضد صدا کردن برای کاربرانی ست که کمتر از صدای بلند استفاده میکنند. مانند آهنگسازی، ضبط و یا نوازندگی های کم سر و صدا. همچنین برای بودجه های محدود تر این میزان ضدا صدا کردن پیشنهاد می شود. برای اینکه حد مقبولی از ضد صدا کردن را بدست بیاورید، ابتدا درب را ضد صدا کنید، سپس دیوار ها و در نهایت پنچره.   

برای درب، حتما با درزگیر درزهای درب را بپوشانید، و همچنین فضای زیر درب که خالی ست را با درزگیر یا فوم، ببندید. به گونه ای که اگر فرش یا موکت پشت درب باشد، راحت باز و بسته شود.   

سپس برای تنه ی درب، برای کنترل ورود و خروج صدا، میتوانید به اندازه ی درب، چوب MDF ، فوم عایق یا حتی موکت ضخیم  بچسبانید. بسته به هدف و بودجه تان از موادی که بیشتر در دسترس، بازیافتی و یا مناسب قیمت تر هستند استفاده کنید.برای پنجره، هم میتوانید از پرده های ضخیم و یا از موکت و حجم های سنگین تر استفاده کنید. پتو یا ابر نیز کار ساز است. می توانید برای دیوارها، از یک لایه فوم یا ابر نازک به علاوه ی موکت و کارتن شانه تخم مرغ استفاده کنید.   

سطح ۲ ضد صدا کردن در حد خوب :   

کاربرد این حد از ضد صدا کردن برای کاربرانی ست مقدار قابل توجهی ضبط انجام میدهند. که البته ساخت اتاقک ضبط، جداگانه توضیح داده می شود. برای درب، حتما با درزگیرهای عایق (مانند عایق های الاستومری ) درزهای درب را بپوشانید، و همچنین فضای زیر درب که خالی ست را با فوم دانسیته بالا، ببندید. به گونه ای که اگر فرش یا موکت پشت درب باشد، راحت باز و بسته شود. سپس برای تنه ی درب، برای کنترل ورود و خروج صدا، میتوانید به اندازه ی درب، چوب MDF به همراه فوم عایق الاستومری بچسبانید.  

برای پنجره، هم میتوانید از پرده های ضخیم و یا از موکت و حجم های سنگین تر استفاده کنید. حتما درزهای پنجره را به خوبی با درزگیر های عایق بپوشانید. برای دیوارها، می توانید چند پنل درست کنید که جلوی خروج صدا را بگیرد. برای ساخت این پنل ها، در یک چهارچوب چوبی (قابل سفارش به نجاری ها) یک الی دو عدد پنل پشم سنگ دانسیته بالا قرار داده و سپس با پارچه ای تقریبا ضخیم، آن را بپوشانید. انگار که با پارچه آن را کادو میکنید. برای اتاق به اندازه ی کافی از این پنل ها تهیه کنید و روی دیوار نصب کنید.    

سطح ۱ ضد صدا کردن در حد عالی :   

کاربرد این حد از ضد صدا کردن برای کاربرانی ست مقدار قابل توجهی صدا تولید میکنند یا از محیط بیرون ساختمان آلودگی صوتی فراوانی دریافت میکنند. این میزان از ضد صدا کردن، برای یک استودیو ی خانگی بسیار جوابگو و مکفی ست.  

برای درب، حتما با درزگیر درز های عایق (مانند عایق های الاستومری ) درزهای درب را بپوشانید، و همچنین فضای زیر درب که خالی ست را با فوم دانسیته بالا، ببندید. به گونه ای که اگر فرش یا موکت پشت درب باشد، راحت باز و بسته شود.   

سپس برای تنه ی درب، برای کنترل ورود و خروج صدا، میتوانید به اندازه ی درب، چوب MDF به همراه فوم عایق الاستومری بچسبانید. اگر امکان باز کردن درب را دارید، در لایه های داخلی درب، از پشم سنگ فله پر کنید. در بازار نیز درب های ضد صدا وجود دارد، که برای استودیوی خانگی خرجی اضافی ست. (مگر در صورت صلاح دید)  برای پنجره،

پیشنهاد می شود روی پنجره را (در قاب دیوار) پشم سنگ های پانلی دانسیته بالا قرار داده و کاملا راه پنجره را مسدود کنید. بدین گونه که بعد از قرار دادن پشم سنگ ها، روی آنها را با تخته چوب به انداره ی قاب پنجره، قرار دهید و فیکس کنید.  برای دیوار ها، می توانید چند پنل درست کنید که جلوی خروج صدا را بگیرد. برای ساخت این پنل ها، در یک چهارچوب چوبی (قابل سفارش به نجاری ها) یک الی دو عدد پنل پشم سنگ دانسیته بالا قرار داده و سپس با پارچه ای تقریبا ضخیم، آن را بپوشانید. انگار که با پارچه آن را کادو میکنید.

برای اتاق به اندازه ی کافی از این پنل ها تهیه کنید و روی دیوار نصب کنید. همچنین قبل از نصب این پنل ها، میتوانید برای تمامی دیوارها، از یک لایه فوم یا ابر نازک به علاوه ی موکت و متریال با چگالی بالا استفاده کنید. اما بیش از این، برای مصرف خانگی زیاد از حد است.    در ادامه باید گفت راه های فراوانی برای ضد صدا کردن وجود دارد، که با خلاقیت می توان از آنها استفاده و حتی تلفیق کرد.

 

ساخت اتاقک ضبط  

 با بررسی میزان ضبطی که خواهید داشت، می توانید تصمیم بگیرید که آیا نیازی به اتاقک ضبط دارید یا خیر.

به غیر از کسانی که ضبط گسترده انجام میدهند، برای بقیه ی کاربران وجود اتاقک ضبط الزامی نیست. می توان ضبط های کوچک را در همان اتاق و با همکاری اعضای خانه انجام داد.

اما راهی کوچک و کاربردی نیز برای کسانی که نیاز به ضبط بدون هزینه ی اتاق ضبط دارند، پیشنهاد میکنیم.  

برای ساختن اتاقک ضبط، راه های فراوانی وجود دارد. با توجه به بودجه و اهدافتان، راهی به صرفه را انتخاب کنید.

برای ساخت اتاقک ضبط، می توانید از نجاری کمک بگرید. کافی ست یک اتاقک (با ابعاد متناسب ) که یک درب ساده و یک پنجره ی کوچک دارد، سفارش دهید.

قسمت پنجره را با پلاکسی گلس بپوشانید و داخل اتاقک را ضد صدا کنید.ب

رای این کار می توانید از راه های پیشنهادی برای ضد صدا کردن دیوار استفاده کنید.

همچنین می توانید از رول های کاغذی پشم سنگ استفاده کنید. در دیواره ی داخلی نصب کنید ( با میخ کوبیدن معمولی یا پمپ باد) سپس روی آن از مواد دیگر کار کنید. مانند فوم های عایق، موکت، فوم شانه تخم مرغی و … 

 

اگر ضبط های کمی دارید، می توانید از یک روش ساده برای درست کردن یک محفظه ی کوچک برای ضبط استفاده کنید.

که البته مدل های پیش ساخته نیز در بازار یافت می شود.  

یک جعبه کارتن یا جعبه ی بلا استفاده با ابعاد مناسب تهیه کنید. سپس داخل جعبه را با فوم شانه تخم مرغی بپوشانید.

با قرار دادن میکروفون در داخل محفظه، گویا اتاقک ضبط کوچکی دارید. 

 

 

همانطور که پیش تر توضیح دادیم، اتاقی که در آن آهنگسازی یا میکس و مسترینگ می شود نیاز به اقداماتی در راستای اصلاح فرکانس ها دارد.

در حقیقت باید تلاش کنیم بازتاب فرکانس ها را کنترل کنیم.  اکنون به اختصار چند نمونه از ابزاری که برای این کار به کار میروند را بررسی می کنیم.

 

جاذب های صدا یا ابزوربر ها Absorber

در معالجه ی فرکانسی اتاق، ما نیاز داریم میزان معینی از فرکانس های تولید شده در اتاق را جذب یا کاهش دهیم. برای مثال اگر تولید کننده ی صدا در اتاق ما، اسپیکر مانیتورینگ ها باشند، باید بسته به جایگذاری اسپیکر ها، امکاناتی برای جذب فرکانس ها ایجاد کنیم.  

چرا ؟  

زیرا وقتی فرکانس یا صدا از منشاء خارج می شود، به محیط اطراف(مانند دیوار و سقف) برخورد کرده و بازتابیده می شود.  

خوب چه اشکالی دارد ؟  

اشکال این قضیه به این صورت است که اگر جلوی بازتاب های بی مورد را نگیریم، هنگامی آهنگسازی یا میکس، تمامی بازتاب ها به علاوه ی صدای اصلی را خواهیم شنید. و این یعنی نابودی میکس و موسیقی.  

خوب، حالا چه کار کنیم ؟  

ابتدا باید بدانیم وقتی صدا از منشاءش تولید می شود، چگونه و به کجا بازتابیده می شود. ما در اینجا روی اسپیکر مانیتورینگ تمرکز می کنیم.  

صدا بعد از تولید شدن از اسپیکر ها، به چند صورت به اطراف منعکس و سپس بازتابیده می شود. دیوار ها ، سقف، میز و حتی میدی کنترلر روی میز !  

چاره ی کنترل کردن این قبیل بازتاب ها، استفاده از ابزاری به نام ((جاذب صدا)) که به آن ابزوربر Absorber گفته می شود ، است.  

ابزوربر ها در بازار به سادگی یافت می شوند، اما راه هایی برای درست کردن آنها در منزل و با هزینه ی کمتر وجود دارد. اگر پنل های جاذب صدا را از بازار تهیه نمی کنید، راهکارهایی را پیشنهاد خواهیم کرد.

 

چگونه پنل جاذب صدا بسازیم ؟  

راه های بسیار زیاد و خلاقانه ای برای ساختن پنل های جاذب صدا وجود دارد. کافی ست بدانیم که چه موادی می توانند خاصیت جذب صدا را داشته باشند. در این جا چند راه ساده را توضیح می دهیم.  یک نمونه پنل جاذب صدای بسیار کاربردی، با استفاده از پنل پشم سنگ ساخته می شود. بدین صورت که پنل پشم سنگ تهیه کنیم، بسته به ابعاد پنل و ابعاد مورد نیاز چهارچوبی از چوب بسازیم. سپس پشم سنگ  را در آن جای داده و آن را با پارچه ببندیم. درست مثل کادوپیچ کردن.  همچنین به جای پشم سنگ از موادی چون ورق چوب پنبه، فوم جاذب صدا، پتوی بلا استفاده و غیره می توان استفاده کرد. فوم های عایق الاستومری شانه تخم مرغی، قیمت مناسب و دردسر کمتری دارند. 

 

پنل های جاذب صدا را کجا قرار دهیم ؟

  پنل های جاذب صدا باید درست در نقاطی که بازتاب صدا ها صورت می گیرد نصب شوند. با توجه به تصاویر ، قضیه کمی ملموس می شود. در حقیقت، دیوار های مجاور اسپیکر ها، دیوار پشت اسپیکر ها، سقف و قسمت هایی که ممکن است بازتاب شدید صدا را موجب شود. البته توجه داشته باشید که استفاده ی بیش از حد از جاذب های صدا، حالت خفگی و ناخوشایندی در اتاق به وجود آورده و صداهارا بی روح می کند. پس پانل های جاذب صدا باید روی سقف در بالای میز کار ، مجاورت اسپیکر ها و در ادامه روی دیوار ها به میزان لازم نصب شوند.

 

تکنیک آینه :  

 برای جایگذاری جاذب های صدای کنار اسپیکر، تکنیکی وجود دارد به نام تکنیک آینه.  

در این تکنیک، شما روی صندلی پشت میز کار می نشیند (در حالتی که قرار است برای کار قرار بگیرید) و شخص دیگری یک آینه را روی دیوار کناری اسپیکر به صورت افقی و در موازات گوش شما به حرکت در می آورد.  

به محض اینکه شما در آینه اسپیکر را مشاهده کردید، آن جا، مکان مناسب برای قرار گیری جاذب صدای مجاور اسپیکر هاست.

  

 بیس ترپ Bass Trap  

 وظیفه ی بیس ترپ ها، رقیق یا نمناک نمودن فرکانس های پایین می باشد.

در علم آکوستیک، در اتاق استودیویی نباید هیچ زاویه ی ۹۰ درجه و دیوار های موازی وجود داشته باشد.

برای زوایای ۹۰ درجه از پنل های بیس ترپ استفاده می شود.  بیس ترپ ها با طرح ها و اندازه های مختلف در بازار موجود هستند.

ما می توان آن ها را مانند پنل های دیگر در منزل نیز ساخت.

برای ساخت بیس ترپ ها، راه های فراوانی هست. در این جا چند راه ساده را توضیح می دهیم.  

 

 

 

یک روش، درست مانند ساخت پنل های جاذب صدا ست که در بالا توضیح دادیم. که باید پنل ها را طوری اریب نصب کنیم که زوایای ۹۰ درجه را صاف کند.  

مانند تصویر :  

 

 

 

 

 

روش دیگر، ساخت محفظه ای مثلثی با چوب، که داخل آنرا با پشم سنگ پنلی (یا حتی فله ای) پر کنیم. و آن را در کنج های ۹۰ درجه نصب کنیم.  

مانند تصویر :

 

چند عدد بیس ترپ ، و کجا نصب کنیم 

اتاق ها ممکن است زوایای ۹۰ درجه ی متعددی داشته باشند. در حقیقت اگر بخواهیم تمامی زوایای ۹۰ درجه را از بین ببریم، باید تمامی کنج دیوار ها و کنج هایی که سقف با دیوار ها به وجود می آورند را بپوشانیم. اما این کار هزینه ها را برای یک استودیوی خانگی را بالا می برد. بنابرین برای استودیوی خانگی به حداکثر ۶ یا ۷ بیس ترپ بسنده میکنیم. حداقل تعداد بیس ترپ را ۳ در نظر بگیرید.   

حال ، کجا نصب کنیم ؟  

اگر از حداقل استفاده می کنید، اولویت را با دیوار های روبروی اسپیکر ها قرار دهید. یعنی دو کنی که روبروی اسپیکر ها هستند، و سپس کنج سقف روبروی اسپیکر ها.   

اگر از حداکثر استفاده می کنید، به این ترتیب اولویت عمل کنید : دیوار های روبروی اسپیکر ها – کنج سقف روبروی اسپیکر ها – دیوار های پشت اسپیکر ها – کنج سقف روبروی اسپیکر ها .

 

 

دیفیوزر Diffuser

 پنل های دیفیوزر، فرکانس ها را پراکنده می کنند و تا حدی از بازتاب صداها جلوگیری میکنند  

فرق عمده ی دیفیوزر ها با ابزوربر ها در عدم جذب انرژی فرکانس هاست. دیفیوزر ها هیچ گونه انرژی ای جذب نمی کنند. بلکه با پراکنده ساختن فرکانس ها از بازتابش منظم آنها جلوگیری کرده و در عین حال فضایی را نیز برای صدا باقی می گذارند.  

دیفیوزر ها نیز طرح های متنوع و بسیار جذابی دارند. در بازار انواع آنها عرضه می شوند، اما با هزینه ی کمتر می توان آنها را در منزل ساخت.  

اگر در برآورد هزینه و امکانات ، متوجه شدید که خرید از بازار به صرفه تر و آسان تر است، انجام این کار توصیه می شود.  

 

 

در جایگذاری تجهیزات خود، به چند نکته باید توجه کنید. در ابتدا، میز کار خود را به دیوار نچسبانید. فاصله ی پشت اسپیکر ها تا دیوار باید حداقل ۳۰ سانتی متر باشد. فاصله ی بین اسپیکر ها و زاویه ی اسپیکرها با سر شخصی که پشت میز نشسته، باید با هم یک مثلث متساوی الاضلاع تشکیل بدهند. ووفر و توییترهای اسپیکر باید در راستای گوش شخص باشند. بنابرین ارتفاع صندلی نیز باید هماهنگ باشند.  

در انتها امیدواریم نکات کاربردی را برای راه اندازی یک استودیوی خانگی کم دردسر در اختیارتان قرار داده باشیم. گرچه کار با چوب ، پشم سنگ و پنل آنقدرها هم آسان نیست. اما تجربه ای جذاب و کاربردی ست. و در نهایت لذت استفاده از استودیوی خانگی تان ، ارزشش را دارد ! در خصوص کار با ابزاری مانند اره، میخ، پمپ باد، پشم سنگ و غیره حتما نکات ایمنی را رعایت کنید و حتی الامکان از فضای باز حیاط، بالکن یا پشت بام استفاده کنید.   

 


چگونه عایق صدا بسازیم
چگونه عایق صدا بسازیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *