چطور ماهی را خوش طعم کنیم

 
helpkade
چطور ماهی را خوش طعم کنیم
چطور ماهی را خوش طعم کنیم

ماهی یکی از غذاهای لذیذ و خوشمزه است که فواید فراوانی دارد و با روش های متفاوتی پخته می شود. ولی خب همیشه یک مشکلی وجود دارد که خیلی‌ها را از ماهی خوردن منصرف می‌کند؛ این مشکل چیزی نیست جز:

بوی زهم ماهی!

خبر خوب این است که رو‌ش‌های بسیاری برای مزه دار کردن ماهی و از بین بردن بوی بد آن وجود دارد. در این مقالۀ ماهی دریا، با بهترین و موثرترین روش های مزه دار کردن ماهی آشنا خواهید شد به گونه‌ای که  طعم عالی و عطر و بوی خوب ماهی شما، حرف اول را در تمام خانواده و فامیل بزند. 

در ابتدا قبل از مزه دار کردن ماهی باید بدانیم که ماهی اگر تازه باشد بوی زُهم شدیدی ندارد؛ پس مهم است ماهی که تهیه می‌کنیم تازه باشد. انتخاب ماهی تازه کار سختی نیست اگر بدانیم چه چیزهایی را باید چک کنیم. محکم بودن پولک های ماهی، داشتن خاصیت ارتجاعی، صورتی یا قرمز روشن بودن آبشش‌ها و بوی ملایم نشانه های تازه بودن ماهی می باشد.

چطور ماهی را خوش طعم کنیم

در مقالۀ «5 راه آسان برای تشخیص ماهی تازه از فاسد» می‌توانید به‌خوبی با راه‌های تشخیص ماهی تازه آشنا شوید.

خوب است بدانید که ماهی دریا اولین فروشگاه محصولات دریایی است که ماهی را به‌طور کاملا تازه در بسته‌بندی‌های مخصوص به دست مشتری می رساند. می‌توانید ماهی های بی‌نظیر جنوب مثل ماهی شیر ، حلوا سفید، شوریده ، هامور و.. را به‌صورت آنلاین از ماهی دریا خریداری کنید ،محصول را تا 48 ساعت بعد تحویل بگیرید و از کیفیت و طعم ماهی تازه لذت ببرید.

پس از انتخاب ماهی تازه، نوبت به مرحلۀ دوم که طعم دار کرد ماهی است می‌ رسد. در ادامه 10 روش مزه دار کردن (مرینیت) ماهی را به شما می‌گوییم. با این 10 روش مثل یک آشپز خبره، انواع غذا با ماهی را طبخ کنید!

بهترین روش برای زدودن بوی زهم ماهی، مزه دار کردن آن است. یکی از رایج‌ترین راه‌ها، آغشته کردن ماهی به مخلوطی پودری شامل زعفران، زردچوبه، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه، به تنهایی یا به همراه آرد سفید است.

برای مزه دار کردن گوشت ماهی قبل از سرخ کردن ماهی را در مخلوط آرد، زردچوبه، ادویه‌ی ماهی، نمک و فلفل بغلتانید، سپس آن را در روغن سرخ کنید.

پس از آنکه ماهی به قطعات دلخواه برای سرخ کردن بریده و تمیز شد، آن را در مخلوط آبلیموی تازه، پیاز خرد شده و نمک و فلفل قرار می‌دهیم. این کار هم ماهی را مزه دار می‌کند، هم بوی بد آن را کاملاً می‌گیرد؛ فقط دقت کنید ماهی حداکثر نیم ساعت در مایه بماند در غیر این صورت ممکن است تلخ شود.

این دو یار دوست داشتنی، درواقع جزو لاینفک بیشتر غذاها هستند. هر دو از نظر طب سنتی گرم و خشک هستند. سیر، کاهش دهنده فشارخون و یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است؛  پیاز هم به‌عنوان پایین آورنده قندخون و یک انسولین طبیعی بسیار محبوب است.

شما می‌توانید سیر و پیاز را رنده کنید و ماهی را برای نیم ساعت در مخلوط آن بخوابانید.

این گیاه خوشبوی مدیترانه‌ای، برای از بین بردن بوی بد و تند ماهی، میگو و مرغ بهترین انتخاب است!

برای نگهداری رزماری تازه، برگ‌های آن را از ساقه جدا کنید و درون دستمال کاغذی گذاشته و بعد در یک کیسه فریزر قرار دهید و داخل یخچال بگذارید.

برای طعم دار کردن ماهی با رزماری، کافیست برگ‌های آن را چیده و روی ماهی بگذارید. اضافه کردن مقداری فلفل سیاه هم به این مرینیت بوی زهم را از ماهی می‌گیرد.

این ریشه دوست‌ داشتنی گل سر سبد آشپزی سبک هندی و چینی است. زنجبیل علاوه بر خاصیت انرژی‌زایی، کلسترول خون را پایین می‌آورد و به هضم غذا کمک می کند و از همه مهم‌تر اینکه خاصیت ضدسرطانی دارد. ماهی را قبل از پخت به پودر زنجبیل، یا زنجبیل تازۀ خرد شده، آغشته کنید و از طعم و عطر متفاوت آن لذت ببرید.

تمر هندی اصالتا آفریقایی است. این گیاه اولین‌بار در مناطق استوایی قاره آفریقا روییده است. تمرهندی صدها سال پیش به وسیله کشتی به هند منتقل شد و در آنجا پرورش پیدا کرد.

پس از آن، این گیاه در سراسر جهان پخش شد. این روزها شما با سر زدن به بازار، تمرهندی را در دو نوع شور و شیرین پیدا می‌کنید. تمرهندی رسیده و شیرین به عنوان میوه مصرف می‌شود. تمرهندی خاصیت ضد درد و ضد باکتریایی هم دارد و مهم‌تر از همه، منبعی غنی از آنتی اکسیدان است. پس این خوراکی خوشمزه را اصلا دست کم نگیرید و مخصوصا اگر به مواد غذایی ترش علاقه دارید قبل از پخت، ماهی را به تمر هندی آغشته کنید و معجزۀ آن را ببینید.

ناگفته نماند که یکی از غذاهای دریایی بسیار محبوب که با تمبر هندی تهیه می‌شود، قلیه ماهی است. پیشنهاد می‌کنم طرز تهیه قلیه ماهی جنوبی را در وبلاگ ماهی دریا بخوانید و با پختن یک غذای دریایی اصیل و خوشمزه خانواده را خوشحال کنید.

این سبزی نه تنها در جنوب ایران بلکه بین اعراب و هندی ها هم یکی از پرمصرف ترین سبزی هاست. در انواع قلیه، برای پر کردن داخل شکم ماهی و در انواع کاری‌ها از این سبزی معطر استفاده می‌شود. این سبزی علاوه بر اینکه خاصیت میکروب‌زدایی دارد ضد نفخ و دل درد هم هست پس خوب است از این سبزی خوشبو در مزه دار کردن ماهی استفاده کنید.

می توانید قطعات ماهی را در ترکیبی از زعفران، نمک، فلفل سیاه و سرکه قرار دهید و بعد از یک ساعت سرخ کنید و از طعم ترد و لذیذ آن لذت ببرید.

برای مزه دار کردن ماهی قبل از سرخ کردن ماهی را فیله کنید و در شیر و پیاز خلالی خرد کرده به مدت ۳ ساعت بخوابانید. سپس در آبکش بریزید، با نمک و فلفل مزه دار کنید، در آرد سوخاری بغلتانید و سرخ کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین دستور پخت سبزی پلو ماهی

این هم از فوت‌وفن‌های طبخ حرفه‌ای ماهی! اگر سوالی داشتید حتما از ما بپرسید. 

در آخر اگر دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنم سری به مقاله «طرز تهیه 4 نوع ماهی کبابی خوشمزه و پرخاصیت!» بزنید و پختن ماهی کباب شده را یاد بگیرید.

نا**********
1399-07-11
پاسخ

چطور ماهی را خوش طعم کنیم

با عضویت در خبرنامه از تخفیف‌های ویژه ماهی دریا باخبر شوید!

اطلاعات مورد نیاز زیر را وارد نمایید تا در اسرع وقت با شما جهت مشاوره رایگان تماس گرفته شود.

میزبان صدای گرمتان هستیم

شنبه تا چهارشنبه ، 9 الی 17

شماره تماس: 31012222-076

//

ماهی دریا بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید ماهی و میگو تازه جنوب در ایران است. همه مردم ایران می توانند ماهی حلوا سفید، ماهی حلوا سیاه، ماهی سرخو، ماهی سنگسر، ماهی شوریده، ماهی شیر، ماهی تن(هوور)، ماهی کفشک، ماهی هامور، ماهی بیاح، ماهی کوتر(باراکودا یا دوولمی)، ماهی طلال، ماهی شورت، ماهی شهری، ماهی راشگو، ماهی صبیتی، ماهی گاریز، میش ماهی، ماهی چمن، ماهی سارم(مقوا سلیمانی)، ماهی مقوا سفید، ماهی سوکلا(سکن)، ماهی زبان، ماهی صافی، ماهی گالیت و انواع میگوی دریایی تازه مانند شاه میگو، میگو درشت، میگو متوسط و میگو سر تیز را از ماهی دریا خریداری کنند و به آسانی درب منزل دریافت نمایند. فروشگاه ماهی دریا کیفیت و تازگی محصولات خود را تضمین می کند زیرا تمامی محصولات از صید روز دریای خلیج فارس و دستان پر مهر صیادان جنوبی تامین و برای شما ارسال می شد. همچین ماهی دریا اطلاعات مفیدی برای پخت(طرز تهیه) قلیه ماهی، قلیه میگو، سبزی پلو با ماهی، ماهی سوخاری، ماهی شکم پر، میگو سوخاری، میگو پفکی، انواع سوشی و سایر دستور پخت ها را همراه با سفارشات خود ارسال میکند یا در مجله ماهی دریا در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید با ماهی و میگو خریداری شده بهترین و خوشمزه ترین غذا های دریایی را تهیه کنید.

لطفاً ابتدا وارد حساب‌کاربری شوید.

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

بوی نامطبوع نشانه کهنگی ماهی است، ماهی تازه بو نمی دهد. اگر فیله ماهی را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهیه می‌کنید، تکه‌های فیله در بسته‌های یک‌بار مصرف بوده و روی آن سلفون کشیده شده است. برای تشخیص تازگی ماهی از روی سلفون با انگشت روی آن فشار دهید، گوشت ماهی باید سفت باشد و گودی روی گوشت باقی نماند.

چطور ماهی را خوش طعم کنیم

سطح بدن ماهی باید براق و درخشان باشد. اگر بخشی از فلس ماهی کنده شده است یا فلس ماهی را با دست کشیدن روی آن مییتوانید جدا کنید، از خرید آن خودداری کنید. آبشش‌های ماهی را نگاه کنید رنگ آن باید قرمز روشن باشد. آبشش قهوه‌ای نشانه ماهی مانده است. چشم‌های ماهی نباید مات و فرورفته باشد، این نشانه ماندگی ماهی است.

بهترین روش برای زدودن بوی زهم ماهی مزه دار کردن آن است. یکی از رایجترین راهها آغشته کردن ماهی به مخلوطی پودری شامل زعفران زرچوبه پودر سیر نمک و فلفل سیاه به تنهایی یا به همراه آرد سفید است.

شما میتوانید به جای طعم دار کردن ماهی روغن آن را مزه دار کنید. به این صورت که پس از داغ شدن روغن درون ماهیتابه ورقه هایی از زنجبیل تازه و یا نصف قاشق چای خوری از پودر آن را درون روغن ریخته و سپس ماهی را درون آن سرخ کنید. اگر از زنجبیل تازه استفاده می کنید سه چهار دقیقه صبر کنید تا ورقه ها درون روغن سرخ شوند.

بطریقه ساده پس از آنکه ماهی بقطعات دلخواه برای سرخ کردن بریده و تمیز شد برای آنکه زیاد خیس نباشد آب آن را بوسیله دستمال و یا پارچه خشک نموده بعد نمک بپاشید، چند قطره آب لیمو هم در صورتیکه مایل باشید روی قطعات ماهی بپاشید، بعد تکه های ماهی را در آرد بزنید بقسمی که قشر نازکی از آرد روی سطح ماهی را بپوشاند، سپس در ماهیتابه انداخته پشت و روی آنرا با حرارت متوسط سرخ نمائید.

قطعات ماهی را پس از نمک زدن در آرد غلطانیده و در مایه تخم مرغ فرو برید، مایه تخم مرغ از تخم مرغ زده شده و کمی نمک تهیه می شود، پس از آنکه سطح ماهی با مایه تخم مرغ آغشته شد پشت و روی آن را در آرد سوخاری زده و در ماهیتابه سرخ نمائید، در صورتیکه مایل باشید می توانید در مایه تخم مرغ کمی زعفران اضافه نمائید.

برای ذوب کردن یخ گوشت ماهی یخ زده مقداری شیر را در ظرفی ریخته و ماهی را در آن قرار دهید. به این ترتیب به تدریج یخ ماهی آب شده و شیر نه تنها بوی ضخم ماهی را از بین می برد بلکه به آن مزه خوشایندی نیز می دهد.

ماهی همان آبزی نام آشنایی است که شب عید غذای اصلی ما ایرانی ها می‌شود و بیشتر خانواده‌ها هم همیشه هنگام خرید آن سردرگم می‌مانند که کدام ماهی را انتخاب کنند، شیر، سفید، هوکی، حلوا، سنگسر، شوریده یا قزل‌آلا ؟

یا اینکه بهترین روش پخت ماهی چگونه باید باشد که از ارزش غذایی آن کم نشود و در عین حال لذیذ هم باشد کبابی، سوخاری، آبپز، بخارپز یا سرخ شده؟ کدام ماهی را می‌توان به صورت شکم پر تهیه کرد و برای طعم دار‌ کردن بهتر است از چه سبزی و ادویه‌جاتی کمک گرفت؟

ابتدا لازم است بگوییم این‌که برخی خانواده‌ها بر این باورند که اگر به سوی ماهی منجمد بروند و آن را در سبد خانوار وارد کنند، نشان‌دهنده فقر مالی یا کسر شأن است یا این‌که ماهی منجمد بد مزه و ارزش تغذیه‌ای پایینی دارد، سخت در اشتباهند. بیشتر ماهی‌های جنوب برای انتقال به شهرهای دورتر باید حتما فریز شوند و این موضوع درباره ماهی‌های شمال که قرار است به شهرهای جنوبی ارسال شود هم صدق می‌کند و عرضه‌کنندگانی که ماهی‌های مناطق دور را به صورت تازه می‌فروشند بیشتر، یخ ماهی را آب کرده و با پاشیدن مقداری آب روی ماهی، آن را تازه جلوه می‌دهند که چنین کاری غیربهداشتی و تهدید کننده سلامت مصرف‌کننده است.

اما درباره ماهی‌های منجمد باید بدانید اگر روش انجماد بدرستی انجام شود، نه‌‏تنها از مواد مغذی ماهی کاسته نمی‌شود، بلکه کیفیت، تازگی و لطافت بافت ماهی نیز حفظ خواهد شد و حتی گاهی از ماهی‌های تازه‌ای که در بیشتر ماهی‌فروشی‌ها به روش غیربهداشتی و به صورت نمادین تنها با تکه‌های یخ پوشیده می‌شوند و معلوم نیست چند روز از صید آن گذشته سالم‌ترند. برای حفظ کیفیت و ارزش ماهی منجمد باید یخ زدایی از ۲۴ ساعت قبل از مصرف، در یخچال یا با قرار دادن آن داخل مایکروفر انجام شود در غیر این صورت خونابه زیادی از ماهی خارج و در نتیجه مواد مغذی و طعم آن تغییر پیدا خواهد کرد.

بیشتر جنوبی‌های خونگرم و شمالی‌های خوش مشرب، ماهی را به صورت شکم پر با ترکیبات بسیار متنوع تهیه و با برنج سفید یا سبزی پلو میل می‌کنند. جنوبی‌ها بیشتر ماهی حلوا و سنگسر و شمالی‌ها ماهی سفید را شکم پر می‌کنند. معمولا در ماهی شکم پر به همراه دانه ساییده انار، زرشک، گردو و رب انار از سبزی‌های معطر هم استفاده می‌شود. جنوبی‌ها از شنبلیله، ادویه کاری و تمبر هندی و شمالی‌ها از گشنیز، سیر، جعفری، زردچوبه و زعفران هم کمک می‌گیرند. این ماهی را می‌توان در فر یا ماهیتابه تهیه کرد. اگر قصد سرخ کردن ماهی را دارید باید ماهی نیم‌پز و محتویات داخل شکمش تفت داده شده باشد، زیرا طی سرخ شدن احتمال دارد حرارت به مرکز ماهی منتقل نشود و مغز آن ناپز بماند.

بیشتر بخوانید:

تعبیر خواب ماهی : دیدن ماهی در خواب نشانه چیست ؟

سریع ترین راه درمان گیر کردن تیغِ ماهی در گلو

مقالات

یکی از غذاهای لذیذ و خوشمزه کترینگ کیبو که بسیار مورد استقبال افراد مختلف در هر سنی قرار می گیرد؛ ماهی است.
روش های مختلفی برای مزه دار کردن ماهی قبل از پخت وجود دارد تا افراد بتوانند از بوی زخم و بد آن هنگام طبخ جلوگیری کنند. ما در مقاله نکات طلایی مزه دار کردن ماهی قصد داریم تا شما را با برخی از بهترین و موثرترین روش های مزه دار کردن ماهی به منظور طبخ یک غذای خوب و لذیذ برای خانواده خود آشنا کنیم.

مرینیت روشی است که به وسیله آن برای از بین بردن بوی زخم و بد غذا هنگام پخت و طعم دار کردن آن تلاش می کنند. معمولا غذاهایی چون ماهی، گوشت، مرغ یا حتی برخی از سبزیجات قبل از پخت نیاز به مزه دار شدن دارند.این کار ضمن اینکه  بوی زخم و خامی غذای شما را برطرف کرده، طعم و مزه ای لذیذ به آن خواهد بخشید.

نکته : خانم های عزیز دقت داشته باشید که ماهی کهنه بویی نامطبوع دارد و بهتر است که برای تشخیص تازگی ماهی با انگشت بر روی گوشت آن فشار دهید، چنانچه هیچ اثری از گودی بر روی آن وجود نداشت و گوشت سفت باشد؛ ماهی تازه است.

چطور ماهی را خوش طعم کنیم

یکی از معمول ترین روش هایی که برای مرینت کردن ماهی های جنوب به کار می رود ؛ خواباندن آن در یک محلول پودری تشکیل شده از پودر زردچوبه، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه و به همراه آرد سفید است.
همچنین یکی از ادویه های رایج که در اکثر غذاهای جنوبی برای طعم دار کردن غذا از آن استفاده می شود، ادویه کاری نام دارد. این ادویه هنگام مزه دار کردن ماهی طعمی بینظیر برای آن خلق خواهد کرد.

پدقت کنید به مقدار کم از پودر کاری استفاده کنید چون مقدار زیاد پودر کاری بر طعم های دیگه قالب میشود .
یکی دیگر از روش های  مزه دار کردن ماهی جنوب که بسیار ساده اما نتیجه آن یک ماهی لذیذ و بینظیر خواهد شد  ابتدا ماهی رو با آبلیمو نمک آغشته کنید 20 دقیقه استراحت بدید و در مرحله آب یک عدد پیاز متوسط همراه با سیر رنده شده با ادویه های زردچوبه و فلفل سیاه مخلوط کنید بر روی ماهی بریزید. در مرحله پایانی کار نیز دو طرف ماهی را باید به زعفران غلیظ دم کرده آغشته نمایید.

سومین روش برای مزه دار کردن ماهی در هنگام پخت؛ اضافه کردن ورقه هایی از پیاز، سیر و زنجبیل تازه و یا نصف قاشق چای خوری از پودر آن ها به روغن داغ شده درون ماهیتابه برای سرخ کردن ماهی است.
با این روش ماهی به وسیله مواد موجود درون روغن طعم دار شده و پیاز بوی زخم و بد آن را هنگام سرخ شدن خواهد گرفت.

یکی دیگر از انواع ماهی های پر طرفدار منو غذا کیبو در بین خانواده های ایرانی ماهی قزل آلا نام دارد. اکثر افراد به دنبال روش هایی برای مزه دار کردن ماهی قزل آلا هستند؛ گرچه روش های متعددی در منابع مختلف برای مزه دار کردن ماهی وجود دارد
اما ما در این قسمت روشی را برای مزه دار کردن ماهی قزل آلا به شما معرفی می کنیم که کمی متفاوت از سایر روش ها است.
استفاده از سس سویا یا کنجد یکی از بهترین راه ها برای خلق طعمی منحصر به فرد در ماهی است

به همین منظور ابتدا تیغه های ماهی قزل آلا را جدا کرده و سپس آن را در روغن داغ به همراه پیاز و سیر رنده شده سرخ کنید.
در مرحله بعدی هنگام سرخ شدن ماهی مقداری فلفل سیاه، نمک، زردچوبه، زیره، ، پودر زنجبیل و سس سویا آماده به همراه سرکه را به ماهی اضافه کرده و اجازه می دهیم ماهی طعم دار شود.

 برای تزئین و خوش طعم تر شدن آن بعد از پخت از مقداری کنجد، سیاه دانه و جعفری خرد شده کمک خواهیم گرفت.این روش مزه دار کردن یکی از ساده ترین و شیک ترین روش های موجود تهیه غذا کیبو در جهت پخت غذایی عالی برای ناهار یا شام اعضای خانواده است.همچنین هنگام لعاب دادن سس می توان مقدار کمی عسل نیز  برای خوش طعم شدن به سس آن اضافه کرد.

سفارش آنلاین غذا

در این روش باید آب 2 لیمو ترش تازه را درون ظرفی غیر فلزی گرفته و سپس مقداری روغن زیتون را به آن اضافه کنید هم بزنید و سپس مقداری آویشن خشک را به آن اضافه کرده و ماهی را از طرف گوشت آن درون ظرف خوابانده و در ظرف را می بندیم.
بعد از استراحت ماهی حدود نیم ساعت در درون سس لیمویی حاصل آن برای قرار دادن در فر داخل فویل پیچیده و یا اینکه بعد از آبکش کردن ماهی مزه دار شده، آن را درون روغن داغ سرخ کنید.

 یکی از روش های معمول که معمولا خانمها هنگام طبخ ماهی از آن استفاده می کنند؛ غلطاندن قطعات ماهی نمک زده شده در آرد سوخاری و سپس فرو بردن آن در مایه تخم مرغ ( تخم مرغ، ادویه، کمی زعفران) است.

سپس ماهی آغشته شده با مایه تخم مرغ را باید مجددا در آرد سوخاری خواباند و در نهایت هر یک از قطعات را در روغن داغ درون ماهیتابه سرخ کرد.

در قسمت زیر نکات طلایی مزه دار کردن ماهی را برای شما بیان خواهیم کرد که بسیار بر روی کیفیت و طعم غذای شما تاثیر خواهد گذاشت.

قرار دادن ماهی درون یخچال هنگام مزه دار شدن آن

کترینگ کیبو با استفاده از مواد غذایی با کیفیت و درجه یک آماده تهیه غذای شرکتی و غذای مجالس با طعم اصیل ایرانی است

عالی ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت


ساعات کاری

شنبه – پنجشنبه11:00 – 16:0019:00 – 22:00

آدرسخیابان ولیعصر، بلوار میرداماد، نرسیده به پل میرداماد، بازار بزرگ کیش، طبقه منفی 3، واحد 34، کترینگ بزرگ کیبو


 جمعه ها رزرو تشريفات و مجالس

021 43000042

43000042 021

نام

نام خانوادگی

ایمیل


4 + 12 =

طراحی سایت و بازاریابی آنلاین  : سپنتا   

صفحه نخست » 👨‍🍳 آموزش آشپزی آسان » نکات آشپزی » مزه دار کردن ماهی قبل از پخت (مرینیت)

مواد لازم برای این روش(2عدد لیموترش، روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری،1/2 قاشق چایخوری آویشن خشک شده.)
مرینیت سس سویا:(نیاز به نیم ساعت خواباندن)**
**مواد لازم برای این روش:1/4 فنجان روغن زیتون،3 قاشق غذاخوری سس سویا،2 حبه سیر، ریز خرد شده،1 قاشق غذاخوری زنجبیل تازه.
برای لعاب هنگام پخت(سس روی ماهی)2 قاشق غذاخوری عسل،1 قاشق چایخوری سس سویا،روغن زیتون به میزان لازم.

(نیاز به 1 ساعت تا 24ساعت خواباندن)
مواد لازم برای این روش:85گرم شکر،120 گرم نمک8 قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی،1 قاشق چایخوری فلفل سفید.
برای لعاب هنگام پخت:3 قاشق غذاخوری خردل،1 قاشق چایخوری شکر،1 قاشق چایخوری سرکه،نمک به میزان لازم،فلفل سفید به میزان لازم،6 قاشق غذاخوری روغن کانولا یا روغن کلزا.

برای مرینیت کردن با لیمو:
ابتدا ظرفی غیر فلزی را انتخاب کرده و اب لیمو را داخل آن بریزید:

چطور ماهی را خوش طعم کنیم

روغن زیتون را اضافه کرده و هم بزنید.

آویشن را نیز بیفزایید و مواد را داخل ظرف مسطح بریزید.

ماهی را شسته و خوب خشک کنید.

ماهی را از طرف گوشت داخل مواد قرار داده و ظرف را بپوشانید.

 

بعد از نیم ساعت تا 2ساعت آن را خارج کرده و داخل فویل قرار داده و داخل فر بپزید یا داخل آبکش خشک کرده و درون روغن سرخ کنید.

 در باقی موارد ماهی را با پوست داخل نایلون قرار داده و مواد را بعد از خرد کردن و مخلوط کردن به آن اضافه کنید.

یک جسم سنگین را روی ماهی قرار دهید.

سپس آن را به یخچال منتقل کنید.

در مواردی که سس لعاب وجود دارد بعد از استراحت کردن ماهی سس را روی آن ریخته و بعد آن را خارج کرده سرخ کنید یا کباب کنید یا داخل فویل و فر قرار دهید.یا بعد از پخته شدن کامل روی ماهی ریخته و چند دقیقه روی حرارت قرار دهید تا ماهی کاملا مزه دار شود.

1)این مقادیر برای نیم کیلو ماهی با پوست و استخوان است.
2)بهترین کار برای از بین بردن بوی بد ماهی خواباندن آن در شیر سرد است آن هم برای 1ساعت شاید به نظر شما این کار بوی بد را تشدید کند ولی بهترین روش برای از بین بردن بوی بد و ترد شدن ماهی استفاده از شیر است.
3)میتوانید به همه موارد بالا زعفران را اضافه کنید.
4)بهتر است بعد از مزه دار شدن ماهی پوست آن را جدا کنید البته حتما قبل از آن پوست یک طرف را بکنید تا مواد وارد گوشت شوند.
5)به هیچ وجه از مواد مرینیت برای پخت ماهی استفاده نکنید.
6)ماهی را هنگام مرینیت شدن حتما در یخچال قرار دهید.
7)اضافه کردن شوید و جعفری ماهی را خوشمزه تر میکند.
نوش جان

 

سوران

نام:

The online version of the Iranian daily Hamshahri

مزه‌دار کردن ماهی در طبخ این غذا مهم است. در این مطلب چند راه برای خوشمزه کردن انواع ماهی آورده شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، مزه‌دار کردن ماهی یکی از مهم‌ترین کارها برای طبخ این غذاست؛ پس وقتی تمام فوت‌وفن‌های این مزه‌دار کردن را یاد بگیرید می‌توانید ادعا کنید که در پخت ماهی یکه‌تاز هستید.

۱. ابتدا ماهی را با کمی روغن زیتون خوب ورز دهید تا روغن به خرد ماهی برود.

۲. سپس لیموترش تازه یا آب نارنج را روی ماهی بچکانید.

چطور ماهی را خوش طعم کنیم

۳. زردچوبه، فلفل، نمک، ادویه ماهی و میگو و مقدار کمی دارچین روی ماهی بپاشید و با استفاده از قلم مو به همه نقاط پخش کنید.

۴. مقدار کمی رب نارنج یا رب انار را رقیق کنید و روی ماهی بریزید.

۵. چند حلقه پیاز روی ماهی بگذارید.

به مدت یک ساعت ماهی را در یخچال بگذارید تا خوب مزه‌دار شود. سپس می‌توانید به همین شکل در فر بگذارید یا آن را سرخ و کبابی کنید.

منبع: ایرنا

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

شماره تماس : 09114552553

در اینجا می خواهیم توضیحاتی در مورد طعم دار کردن، برای خوش طعم شدن ماهی (بهترین ادویه برای ماهی) را به شما آموزش دهیم. مشکلی که اکثرا در مورد تمام ماهی ها برای افراد وجود دارد و همانطور که می دانید از بین بردن بوی ماهی به طریقه ی طعم دار کردن آن بستگی دارد.

 

بعد از شستن و پاک کردن ماهی، ابتدا آن را به نمک، زردچوبه و ادویه های ماهی آغشته کنید. سپس می توانید با کمی آرد پاشی روی سطح ماهی آن را سرخ کنید. در ظرفی دیگر کمی سیر ریز شده جعفری ساطوری شده و آب نارنج یا آبلیمو را تفت دهید. حال ماهی های سرخ شده را در این سس قرار داده و درب ظرف را بگذارید تا با حرارت کم مواد پخته شوند. در روش دیگر برای خوش طعم شدن ماهی می توانید پس از شستن ماهی آن را به پیاز خرد شده، سرکه سفید و آبلیمو آغشته کنید و ادویه ها را روی آن بریزید مانند زردچوبه، پودر رزماری، کاری یا پودر سیر. اگر زنجبیل تازه هم داشته باشید گزینه ی خوبی ست تا کمی از آن را رنده کنید و روی سطح ماهی بمالید سپس کمی زعفران دم کرده را روی آن بریزید. حالا این مواد را باید چند ساعتی درون یخچال قرار دهید. بعد از بیرون آوردن ماهی از یخچال می توانید آن را به پودر سوخاری آغشته کرده و سرخ کنید.

 

چطور ماهی را خوش طعم کنیم

 

در روش دیگری می توانید بعد از پاک کردن و تمیز کردن ماهی یک زنجبیل تازه را کمی رنده کنید و به همراه نمک به سطح ماهی بپاشید. و چند ساعتی زمان دهید تا داخل یخچال بماند تا کاملا مزه دار شود. سپس با کمی روغن آن را سرخ کنید یا درون فر قرار دهید تا خوب پخته شود. برای این روش خوش طعم شدن، ماهی های جنوب گزینه مناسب تری هستند مثل ماهی شیر یا حلوا.

و اما در روشی متفاوت شما می توانید نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، سیر خرد شده،پاپریکا، زنجبیل و آویشن را مخلوط کنید و سطح ماهی را با این ادویه ها مزه دار کنید. می توانید ماهی را به قطعات کوچک تر تقسیم کنید تا مواد کاملا با سطح گوشت تماس داشته باشد. پس از گذشتن چند ساعتی ماهی را به همین صورت گریل کرده و نوش جان کنید.

 

برای تنوری کردن ماهی در منزل باید از فر استفاده کنید. در این روش می توانید از ماهی کامل استفاده کنید و لزوما نیازی به تکه کردن ماهی نیست. ابتدا می توانید با کمی نک و یا ابلیمو یا پودر لیموعمانی گوشت ماهی را طعم دار کنید. روی پوست ماهی را با چاقو چند برش زده وبرای خوش طعم شدن ماهی کمی رب انار روی سطح آن بمالید. بعد نوبت به پیچیدن ماهی داخل فویل آلمنیوم است و قرار دادن آن درون یک سینی و گذاشتن در فر. سعی کنید فر را از قبل گرم کنید. زمان پخت ماهی شما بستگی به سایز ماهی دارد. این روش جزء بهترین روش های پخت ماهی می باشد زیرا شما هیچ روغنی در پخت آن استفاده نکرده اید و یک غذای کاملا سالم نوش جان خواهید کرد. برای خرید ماهی کپور و سایر آبزیان به سایت زدبازار مراجعه کنید.

 

شاید برایتان جالب و یا حتی تعجب آور باشد. اما بهتر است تعجب نکنبد چون در این روش ما ماهی را داخل آب قرار نمی دهیم. یک ظرف را برداشته مقداری آب می ریزیم. تکه های مزه دار شده ماهی با نمک را درون فویل پیچیده و بعد از آنکه اب به جوش آمد حدودا 10 دقیقه ای داخل آن قرار می دهیم. حالا یک سس خوشمزه برای خوش طعم شدن ماهی تهیه کنید می تواند ترکیبی از رب انار، گردو ، نعناع و جعفری ساطوری شده باشد. می توانید کمی پیاز تفت داده شده نیز به سس اضافه کنید و پیش از آن که ماهی را سرو کنید سس را روی آنها بریزید.

 

این روش از پخت ماهی شاید مناسب کسانی باشد که از طرفداران سبزیجات هستند و تمایل دارند طعم های طبیعی را نوش جان کنند. ابتدا می توانید در یک تابه سیب زمینی های حلقه حلقه شده را بچینید. روی آن ها هویج حلقه کرده و بگذارید و سپس سبزی های معطری همچون نعناع، جعفری و گشنیز قرار دهید. تکه های اهی را روی این سبزیجات قرار دهید و کمی برگ کرفس در انتها روی ماهی بریزید. درب تابه را بگذارید تا سبزیجات آب بیندازند و با بخار ماهی ها پخته شود. برای طعم بهتر و خوش طعم شدن ماهی در هنگام سرو از آبلیمو یا روغن زیتون استفاده کنید. شما یزای خرید ماهی تازه و همچنین خرید میگو می توانید بر روی لینک های آبی رنگ کلیک کنید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

هولدینگ صنایع غذایی فیله شمال از سال 1378 فعالیت خود را در زمینه بسته بندی و عرضه و صادرات محصولات غذایی در منطقه آزاد بندر انزلی شروع کرده و توانسته محصولات خود را با بهترین کیفیت و مطابق با استانداردهای بین المللی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نماید.

مشاوره رایگان قبل از خرید

برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید


پارچتو انتخاب کن ولباس دلخواهت روبدوز


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی

 

رزماری برای از بین بردن بوی بد و تند ماهی، میگو و مرغ بهترین انتخاب است

چطور ماهی را خوش طعم کنیم

 

مزه دار کردن ماهی به روش جنوبی ها

جنوب ایران برای مزه دار کردن ماهی از روش هایی استفاده می کنند که ماهی را بسیار خوشمزه و ترد می کند. برای مزه‌دار کردن ماهی می‌توان از سبزیجات و ادویه‌های گوناگونی استفاده کرد. برخی از این مواد را باهم مرور می‌کنیم.

 

مزه دار کردن ماهی با گشنیز

این سبزی نه تنها در جنوب ایران بلکه بین اعراب و هندی ها هم یکی از پرمصرف ترین سبزی هاست. در انواع قلیه، برای پر کردن داخل شکم ماهی و در انواع کاری‌ها از این سبزی معطر استفاده می‌شود. این سبزی علاوه بر اینکه خاصیت میکروب‌زدایی دارد ضدنفخ و دل درد هم هست.

 

مزه دار کردن ماهی با سیر و پیاز

این دو یار دوست داشتنی، درواقع جزءلاینفک بیشتر غذاها هستند. هر دو از نظر طب سنتی گرم و خشک هستند. سیرکاهش دهنده فشارخون و آنتی‌بیوتیکی طبیعی و پیاز هم به‌عنوان پایین آورنده قندخون و یک انسولین طبیعی بسیار محبوب است.

 

مزه دار کردن ماهی با رزماری

این گیاه خوشبوی مدیترانه‌ای برای از بین بردن بوی بد و تند ماهی، میگو و مرغ بهترین انتخاب است. برای نگهداری رزماری تازه برگ‌های آن را از ساقه جدا کنید و درون دستمال کاغذی گذاشته و بعد در یک کیسه فریزر قرار دهید و داخل یخچال بگذارید. 

 

مزه دار کردن ماهی با زنجبیل

این ریشه دوست‌داشتنی گل سر سبد آشپزی سبک هندی و چینی است. زنجبیل علاوه بر خاصیت انرژی‌زایی، کلسترول خون را پایین می‌آورد و به هضم غذا کمک می کند و از همه مهم‌تر اینکه خاصیت ضدسرطانی دارد.

 

مزه دار کردن ماهی با تمر هندی، این خوراکی ترش پرخاصیت

تمرهندی اصالتا آفریقایی است. این گیاه اولین‌بار در مناطق استوایی قاره آفریقا روییده است. تمرهندی صدها سال پیش به وسیله کشتی به هند منتقل شد و در آنجا پرورش پیدا کرد. پس از آن، این گیاه در سراسر جهان پخش شد. این روزها شما با سر زدن به بازار، تمرهندی را در دو نوع شور و شیرین پیدا می‌کنید. تمرهندی رسیده و شیرین به عنوان میوه مصرف می‌شود. تمرهندی خاصیت ضد درد و ضد باکتریایی هم دارد و مهم‌تر از همه، منبعی غنی از آنتی اکسیدان است. پس این خوراکی خوشمزه را اصلا دست کم نگیرید.

 

منبع : مجله سیب سبز – bartarinha.ir

رازهای آشپزی


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید

باکلاسهای غیرحضوری،چطورکمک درس فرزندم باشم


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها

سبدهای نظم دهنده مدرن باکاربردهای متفاوت


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف

چطور ماهی را خوش طعم کنیم

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

مزه‌دار کردن ماهی یکی از مهم‌ترین کارها برای طبخ این غذاست؛ پس وقتی تمام فوت و فن‌های این مزه‌دار کردن را یاد بگیرید می‌توانید ادعا کنید که در پخت ماهی یکه تاز هستید.

مزه‌دار کردن ماهی یکی از مهم‌ترین کارها برای طبخ این غذاست؛ پس وقتی تمام فوت و فن‌های این مزه‌دار کردن را یاد بگیرید می‌توانید ادعا کنید که در پخت ماهی یکه تاز هستید.

۱. ابتدا ماهی را با کمی روغن زیتون خوب ورز دهید تا روغن به خرد ماهی برود.

۲. سپس لیمو ترش تازه یا آب نارنج را روی ماهی بچکانید.

۳. زردچوبه، فلفل، نمک، ادویه ماهی و میگو و مقدار کمی دارچین روی ماهی بپاشید و با استفاده از قلم مو به همه نقاط پخش کنید.

چطور ماهی را خوش طعم کنیم

۴. مقدار کمی رب نارنج یا رب انار را رقیق کنید و روی ماهی بریزید.

۵. چند حلقه پیاز روی ماهی بگذارید

۶. به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا ماهی خوب مزه‌دار شود.

۷. سپس می‌توانید به همین شکل در فر بگذارید یا آن را سرخ کنید.

ماهی شکم‌پر یکی از غذاهایی است که لذت آن به خوردن با جمع‌های دوستانه و فامیلی است. غذایی نه…

آخر هفته‌ها را اگر از بساط جوجه‌کباب و کباب که دیگر تکراری شده‌اند بگذریم می‌توانیم یک ماهی…

رفتن در پارک‌ها و طبیعت و به راه انداختن بساط طبخ جوجه کباب دیگر جای ثابتی را در فرهنگ عمومی…

خیلی از غذاها هستند که نیاز به بادمجان کبابی دارند و طعم دودی بادمجان است که به آن غذا مزه…

چطور ماهی را خوش طعم کنیم
چطور ماهی را خوش طعم کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *