چگونه غرور مرد را حفظ کنیم

 
helpkade
چگونه غرور مرد را حفظ کنیم
چگونه غرور مرد را حفظ کنیم

غرور مردانه یکی از ویژگی های جدانشدنی از شخصیت مردان است چرا که معمولا مردها بیش از زنان طالب غرور، اقتدار و بزرگی هستند. شکستن غرور مردانه را باید جزو خط قرمز‌های زندگی مشترک بدانیم که حتی ممکن است منجر به از هم پاشیدن زندگی مشترک شود. یک مرد به سختی می‌تواند شکستن غرورش را از طرف کسی (مخصوصا همسرش) بپذیرد و تحمل کند. همان طور که شکستن غرور مرد عواقب سنگینی دارد، ارضا غرور مردانه نیز پیامدهای مثبتی در ایجاد زندگی مشترک موفق به همراه خواهد داشت. در ادامه مقاله به بررسی خصوصیات غرور مردانه و راه‌های حفظ آن می‌پردازیم. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه غرور مردانه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

به طور کلی مردان چند نیاز اساسی روحی دارند که توجه به آنها از جانب همسر، باعث ارضا آنها می‌شود و زندگی مشترک به خوبی دوام پیدا می‌کند. این نیازها عبارتند از:چگونه غرور مرد را حفظ کنیم

یکی از مهمترین مسائلی که غرور مردانه را حفظ می‌کند و حس ارزشمند بودن به مردان می‌دهد تایید شدن از سوی همسرشان است. این رفتار به حفظ عزت نفس مردان کمک می‌کند. بطور خلاصه خوب است که زنان این چهار مشخصه مردان را در نظر داشته باشند:

-مردان دوست دارند که مورد علاقه‌ترین شخص در نظر همسرشان باشند

-آنها دوست دارند که از طرف همسرشان مورد قدردانی قرار گیرند

-مرد دوست دارد که همسرش علاقه خود را به او نشان دهد

-مردان نیاز زیادی به تشویق های همسرشان دارند

 

صحبت کردن از برخی از موضوعات غرور مردان را به شدت جریحه‌دار می‌کند. البته غرور مردان به صورتهای مختلفی شکسته می‌شود، اما تحقیقات نشان داده است که موضوعات زیر از خط قرمزهای مشترک میان همه ی مردان است:

وضعیت و قدرت مالی هم برای مردان و هم برای زنان بسیار حائز اهمیت است. تامین نیاز های مالی از وظایف مشخص شده مردان است و به همین دلیل مردان احساس می‌کنند که قدرت مالی آنها نشان‌دهنده ارزشهای درونی و شان شخصیتشان است. زمانی که زن چه به صورت کنایه و چه به صورت مستقیم وضعیت مالی مرد را تحقیر می‌کند، غرور او نیز به شدت آسیب می‌بیند. متاسفانه وضعیت مالی چیزی نیست که یک مرد بخواهد به سرعت آن را تغییر دهد و نیازمند مدت زمان طولانی کار و فعالیت است. 

اکثر مردان به مرور زمان و با افزایش سن موهای خود را از دست می‌دهند. همه ی مردان نگران این موضوع هستند که با از دست دادن موهای خود جذابیتشان را از دست بدهند و دیگر مورد علاقه همسرشان نباشند. شاید آنها نگرانی از این موضوع را واضح نشان ندهند اما این یکی از  موضوعاتی است که روی آن حساس هستند و  زنان باید مراقب آن باشند.

قد بلند یکی از ویژگی‌های مردانه است که نشان دهنده قدرت و جذابیت است و به صورت ناخودآگاه، همه ی افراد مردان را با قد بلند تصور می‌کنند. همان طور که چاقی و اضافه وزن برای زنان یک امری حساسیت‌برانگیز است، قد کوتاه نیز از نقطه ضعف‌های اکثر مردان است. مردانی که قد کوتاهی دارند به خودی خود از این موضوع رنج زیادی می‌برند، حالا کافی است که به همین دلیل از طرف همسرشان سرکوفت بشنوند؛ غرورشان جریحه دارد می‌شود و حتی ممکن است دچار افسردگی شوند.

 

همان طور که شکستن غرور مرد پیامدهای سنگینی دارد، ارضای آن نیز پیامدهای بسیار مثبتی در زندگی مشترک به وجود می‌آورد. زنان می‌توانند با برخی رفتارهای ساده و سیاست های زنانه غرور همسر خود را ارضا کنند و او را پیش از پیش عاشق خود کنند.

همان طور که در بالا گفته شد، مردها خط قرمزهایی دارند که حفظ آنها ضروری است. اگر همسرتان مشکلی دارد که می‌دانید برایش مهم است، آن را بازگو نکنید و حتی طوری برخورد کنید که آن مشکل را بی‌اهمیت جلوه دهید. با همسرتان به گونه ای رفتار کنید که نشان دهد حتی با وجود مشکلات نیز بازهم عاشق او هستید و برایش احترام قائلید.

به صورت مستقیم از همسرتان ایراد نگیرید. اگر کارش مشکل دارد به صورت غیر مستقیم به او بگویید. ابتدا از کارش تعریف کنید و سپس مشکل را غیر مستقیم مطرح کنید. نقش همدم و همراه داشته باشید نه آقابالاسری ایرادگیر. مثلا اگر فکر می‌کنید که همسرتان در کار تجاری خود اشتباه می‌کند به او بگویید «من مطمئنم تو همیشه درست ترین کارها را می‌کنی و بهترین تصمیم ها را می‌گیری، اما احساس نمی‌کنی که اگر…»

هنگام سرکار رفتن او را با محبت بدرقه کنید و موقع بازگشت نیز با محبت و آغوش گرم به استقبالش بروید. اینگونه او متوجه می‌شود که شما برای او ارزش زیادی قائل هستید و نبودش در خانه به چشم می‌آید. همچنین این برخورد نشان دهنده این است که شما برای کارهایی که همسرتان برایتان می‌کند ارزش قائلید و از او قدردانی می‌کنید.

ممکن است برخی‌ها فکر کنند که با انجام این کار از قدرت خود در خانه و تصمیم‌گیری شان کم می‌کنند. اما این طور نیست، شما به عنوان یک زن می‌توانید نظر خود را مستقیما بگویید و ترجیح خود را مشخص کنید. اما برای اینکه غرور و قدرت همسرتان حفظ شود، بهتر است در آخر، تصمیم نهایی را به عهده او بگذارید.

حتی اگر در خانه با همسرتان مشکل دارید، در جمع این موضوع را عنوان نکنید و او را مقابل اطرافیان تکریم کنید و بزرگ نشان دهید. همسرتان را در جمع با کلمات محبت آمیز صدا بزنید و از ویژگی ها و شایستگی‌هایش بگویید. مردان از این که توسط همسرشان در جمع تایید و ستایش شوند، به شدت لذت می‌برند و احساس غرور می‌کنند. حتی در این صورت بیشتر به همسرشان علاقه مند می‌شوند. اگر مساله حفظ غرور مردانه دغدغه‌ی شماست می‌توانید راجع به آن با روانشناس متخصص مشورت کنید و به راه‌حل‌هایی برسید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه غرور مردانه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

اقتدار مرد یکی از خصوصیات جدا نشدنی و ذاتی در مردان است که البته خانم ها عاشقش هستند. درسته! خانم ها دوست دارند شوهری قوی و مدیر و مدبر داشته باشند. کسی که در شرایط بحرانی بهترین تصمیم را می گیرد و آنقدر منطقی هستند که از هر لحاظ می شود روی آنها حساب کرد. به قول بعضی آقایون که می گویند مَرده و اقتدارش! خوب صد البته که همینطوره، به شرطی که اقتدار مرد را با خشونت اشتباه نگیرند. یعنی مردی که خشن است لزوما اقتدار ندارد. غرور مرد، حریم و چارچوب هایی دارد که اگر چارچوبش مشخص نشود یا در آن زیاده روی کنید حتما به مشکل بر می خورید. هر از گاهی هم لازم است برای درست کردن اشتباهات به مشاوره خانواده مراجعه کنید.چگونه غرور مرد را حفظ کنیم

غرور مرد یکی از خصوصیات جدا نشدنی آنهاست. در واقع غرور مرد ها شناسنامه آن هاست و خارج نشدن از خط قرمز ها و شکستن غرور مرد اهمیت زیادی برای او دارد ..

برای حفظ غرور و عزت نفس مردان لازم است این کارها را انجام دهید:

بیشتر بخوانید:  راهکار های مشاوره خانواده برای مدیدریت بحران

حفظ غرور شوهر مهم ترین وظیفه هر زنی است. معمولا یکی از معیارهای ازدواج در خانم ها، ازدواج با مردی قدرتمند و مقتدر است. ولی متاسفانه بعضی از خانم ها برای حفظ اقتدار شوهرشان در زندگی هیچ اقدامی نمی کنند که هیچ، با رفتار بد و دور از منطقشان باعث شکستن غرور آن ها نیز می شوند. اگر شوهری محکم و مقتدر می خواهید باید با رفتارتان به همسرتان عزت نفس دهید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که اقتدار و عزت شوهرتان مهم است. سعی کنید با رفتار خود، آن ها را به لحاظ روحی و روانی تقویت کنید و عزت نفس آن ها را بالا ببرید.

شخصیت او را کاملا زیر سوال می برد. اگر هنوز راه و رسم شوهر داری را نمی دانید به مشاوره ازدواج سری بزنید.

بیشتر بخوانید: آیا معیارهای ازدواج برای همه افراد یکسان است؟

دیدگاه مشاوره خانواده:

در این مطلب میخوام به یکی از پایه و محوری ترین ویژگی مردان یعنی اقتدار بپردازم و در ابتدا این سوال که اصلا مرد چرا باید اقتدار داشته باشه؟
اگر از یک خانم پرسیده بشه شما چرا میخواهید ازدواج کنی؟ رایجترین جواب هایی که میشنویم اینه که دوست دارم یک نفر باشه منو مورد حمایت و تکیه گاهی قرار بده جالبه بدانید حتی اگر این خانم شاغل باشه و از حمایت خانواده اش هم بهره ببره بازم به دنبال این ویژگی هاست.در اینجا سوال اینه که اگه شوهر شما بخواد این ویژگی ها رو داشته باشه باید ایشون کوچک باشه یا بزرگ؟

البته منظورم کوچکی یا بزرگی در ویژگی های شخصیتی از قبیل رشد عقلی، اخلاقی، عاطفی و خلقی و … است و نه الزاما در قدو هیکل و سن و تحصیلات که اگر در این ویژگی ها هم بزرگ باشه که بهتر است و اگرم نباشه بسته به شخصیت دو طرف مشکلی ایجاد نمیکنه!!!
خانم ها خیلی جالبه بدانید یک مرد به صورت ناخودآگاه و خودآگاه دائم در زندگیش در حال کسب ویژگی اقتداره!!!
و جالبتر اینه بدانید حتی ویژگی هایی هم که از طریق وراثت به او رسیده داره بهش کمک میکنه تا اقتدار یا همان بزرگی و مالکیت و تصمیم گیرندگی رو داشته باشه!!
خوب به بدن همسرتون نگاه کنید ببینید اونا از شما عضلانی تر و درشت تر هستند اینا ویژگی هایی است که در کسب اقتدارش کمک میکنه و از طریق وراثت بهشون منتقل میشه.

پس هم خانم ها این اقتدار رو از همسرشون انتظار دارن و هم به صورت طبیعی یک مرد به دنبال این حس هست.
خوب حالا که یک مرد به دنبال اقتداره طبیعی است که از مکان و زمان و افراد و رفتارها و پیام هایی که این حس یعنی اقتدار رو بهش بده استقبال کرده و واکنش های بسیار خوبی به اونا میده طوری که در خودش احساس مسوولیت و تکیه گاهی و حمایتگری رو نسبت به منبع اقتدار دهنده به خودش واجب میدونه پس یک زن باید به مردش اقتدار بده تا در دایره توجه،حمایتگری و تکیه گاهی شوهرش قرار بگیره.

در اینجا به چند راهکار ساده اشاره میکنم:

اولین راهکار اینه که سعی کنید هنگام درخواست با مرد از جملات و افعال دستوری استفاده نکنید.

مثلا به جای اینکه بگید اون لیوان رو بده بگید میتونی اون لیوان رو بدی؟؟یادتون باشه استفاده از جملات کامل میتونه واکنش هایی از جمله کم توجهی و لجاجت و حتی مخالفت رو از سوی مرد به سمت شما گسیل کنه.

راهکار دوم اصطلاحا استفاده از انرژی زنانگیتون هست.

مثلا در مثال بالا به جای اینکه بگید لیوان آب رو بده وحتی به جای اینکه بگید میتونی لیوان آب رو بدی میتونید بگید وای چقدر تشنه ام شده؟؟؟ در اینجا مردتون ناخودآگاه تحریک میکنید مشکل رو حل کنه.

بسیاری از خانم ها به دنبال محدود کردن و بازجویی همسرشون هستند البته ممکنه ریشه اش در رفتار مردشون از قبیل نقص توجه به زن باشه که خوب باید به جای خودش مورد بررسی و اصلاح رفتار قرار بگیره ولی نباید محدود کردن مرد رو به همراه داشته باشه مثلا خیلی خانم ها به مردشون میگن حقوقت رو چه کار کردی ؟؟و یا نمیخواد به رفیقت یا خانوادت پول بدی!
دراینجا ما داریم اختیار مدیریت زندگی رو از او میگیریم و طبیعی است که اونم یا لجاجت میکنه و یا زیر بار مسوولیت نمیره و به ما بی توجه میشه !!!
دراینجا خیلی راحت میتونیم بگیم من کاری به این ندارم چند حقوق میگیری ولی مطمئنم هر کاری کنی نمیگذاری من سختی بکشم و اذیت بشم!!! و مطمئنم حواست به زندگیمون هست.

راهکار چهارم استفاده از ابزار ناز و طنازی است.

متاسفانه امروزه بسیاری خانم ها این راهکار رو نوعی لوس بازی میدونن و در حالی که نمیدونن همسرانشان تشنه ناز و طنازی اونا هستند خانم ها ناز فطرتا” در وجود شما هست فقط کافیه کمی به خودتون برگردید حتما اونو پیدا میکنید.

راهکار پنجم تشویق و قدردانی و اصطلاحا ذوق مردتون هست.

متاسفانه امروزه خیلی خانم ها فرهنگ تشکر و قدردانی رو در مقابل رفتاری که مردشون انجام میده ندارند و خوب طبیعتا موجب کاهش توجه مرد به اونا میشه.

در پایان باید این نکته رو بگم که چون مردان به صورت طبیعی به دنبال کسب اقتدار و احساس بزرگی هستند اگر این رو از رفتارهای طرف مقابلشون نگیرن سعی خواهند کرد طرف مقابلشون رو بارفتارهایی مثل کم محلی، پرخاشگری، کتک و حتی اهانت کوچک کنند تا حس اقتدار رو به دست بیارند فکر کنم الان متوجه شدید چرا گاهی همسرتون اصطلاحا قهر میکنه و محلتون نمیگذاره!!!!

رابطه اقتدار مرد و حمایت از خانواده چیست؟

مردی که اقتدارش در خانواده حفظ می شود قطعا اعتماد به نفسش بالا می رود. بالا رفتن اعتماد به نفس باعث افزایش غرور، شجاعت و تعهد در مردان می شود. این خصوصیات به مرد کمک می کند تا برای تامین نیازهای زندگی و آینده فرزندان انگیزه بالایی داشته باشد. به طوری که بتوان همه جوره روی او حساب باز کرد.

نشانه های اقتدار مرد چیست؟

مرد با اقتدار، محکم و مقاوم است و در تصمیم گیری ها حرف آخر را می زند و معمولا تمام تصمیماتش درست است. یک مرد مقتدر در عین حال که قوی و با هیبت است با خانواده اش بسیار مهربان و صمیمیست. طوری که خانواده اش به راحتی با او ارتباط برقرار می کنند و فرزندانش او را مانند دوست خود می دانند. یک مرد مقتدر قول نمی دهد ولی اگر قول بدهد سر حرفش هست. او تلاش می کند الگوی خوبی برای همسر و فرزندان خود باشد. یک مرد مقتدر تمام حرکاتش مردانه است و کارهایی نمی کند که شبیه زن ها باشد.

آیا مرد سالاری در خانواده به اقتدار آن ها مربوط است؟

اقتدار مرد به معنی سلطه او بر زن نیست. یعنی دلیل نمی شود مرد به خاطر اینکه از زن قویتر است به او ظلم کند، زور بگوید یا زن را با رفتارش اذیت کند و این کارهای زشت را پای اقتدارش بگذارد. مردی مقتدر است که حامی زن باشد و زن بتواند روی حرف و قول شوهرش حساب باز کند. مردی مقتدر است که در لحظات سخت شانه خالی نکند و در نرود. بلکه مثل یک مرد جلوی چالش ها و موانع زندگی بایستد و از زن و فرزندانش حمایت کند. مردان عزیز اشتباه نکنند. اقتدار و مرد سالاری محض دو مقوله کاملا جداگانه هستند.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه اقتدار مرد|چگونه غرور شوهر را حفظ کنیم؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1:00 شب 

حتي ايام تعطيل

چگونه غرور مرد را حفظ کنیم

مطالب مرتبط با این نوشته:

با همسر دروغگو چگونه رفتار کنیم؟

راهکارهای کاهش استرس در خانواده چیست؟

چرا صداقت در زندگی زناشویی مهم است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

avijeee@ 

info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران – میرداماد

021-62999066 (سراسری) – مشاوره تلفنی

تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مشاهده

برای طرح سوالات خود ما را در اینستاگرام دنبال کنید

شروع گفتگو

مشاوره برای هموطنان خارج از کشور

نه‌تنها يك جمله بلكه يك كلمه هم براي ويران كردن يك رابطه كافي است. مهم نيست كه چند سال از عمر آن رابطه گذشته و مهم نيست كه چقدر عمق دارد، گاهي كلمات مي‌توانند آنقدر ويرانگر باشند كه همه پل‌هاي پشت سر شما را خراب كنند و فرصت ترميم كردن آن رابطه با جملات جادويي ديگر را هم از شما بگيرند اما نگران نباشيد!ما جملات و عبارات ممنوعه‌اي را كه ممكن است با به كار بردن‌شان زندگي مشترك‌تان را نابود كنيد با شما در ميان مي‌گذاريم. اگر مي‌خواهيد حس غرور مرد زندگي‌تان را حفظ كرده و انگيزه تلاش براي ساختن زندگي مشترك‌تان را در او تقويت كنيد، بايد خيال به زبان آوردن اين جمله‌ها را از سرتان بيرون بریزید.

چه‌كار مي‌كني؟وقتي همسرتان روي مبل نشسته و با تلفن هوشمندش بازي مي‌كند، ناخودآگاه اين جمله را به زبان مي‌آوريد؟ مي‌دانيم منظورتان از اين كار تجسس كردن در كارهايش نيست اما جمله «چه كار مي‌كني؟» در ذهن همسرتان معنايي پيچيده‌تر از آنچه فكر مي‌كنيد، دارد. او اين جمله را اين‌طور مي‌شنود: «چه‌كار مي‌كني؟ باز مشغول بازي با موبايلت هستي و به جاي اينكه با خانواده‌ات وقت بگذراني مشغول بازي شده‌اي؟ چه‌كار مي‌كني؟با غريبه‌ها وايبربازي مي‌كني و وارد روابطي شده‌اي كه اگر من بو ببرم حسابت را مي‌رسم؟ و. . . »باورتان مي‌شود كه يك مرد مي‌تواند از جمله ساده همراه با كنجکاوي شما چنين كابوس‌هايي را در ذهنش بسازد؟ اما بهتر است باور كنيد ساختار ذهن مردها به همين اندازه پيچيده و گاهي منفي‌نگر است پس كنجكاوي كوچك‌تان را كنترل كنيد و با چنين جمله بي‌اهميتي يك دعواي اساسي به پا نكنيد.تو هم مثل اوناييبا خانواده همسرتان اختلاف داريد و از نظرتان بسياري از رفتارهاي‌شان ايراد دارد؟ در چنين شرايطي بدترين جمله‌اي كه مي‌توانيد در بحث‌هاي زن و شوهري به زبان بياوريد اين است كه بگوييد «تو هم مثل اونايي!» همسرتان دوست دارد در ذهن شما اسطوره‌اي باشد كه هيچ‌كدام از اشتباه‌های ديگران را در رفتارهايش نشان نمي‌دهد. تنها خانواده همسرتان نيست كه نبايد رفتارهاي‌شان را به شريك زندگي‌تان نسبت دهيد، حتي اگر رفتارهاي اشتباه مردهاي ديگر، نامزد سابق‌تان يا اشتباه‌های همسران دوستان‌تان را هم به او نسبت دهيد، به همين اندازه مي‌توانيد دردسر درست كنيد.جالب است بدانيد در ميان همه اعضاي خانواده همسرتان، او از اينكه با پدرش مقايسه شود بيشتر از هر چيزي نفرت دارد. درست است كه روانشناس‌ها مي‌گويند پسرها تا اندازه زيادي شبيه پدرشان هستند و حتي اشتباه‌های پدر خود را در زندگي تكرار مي‌كنند اما كمتر پسري است كه حاضر به پذيرفتن اين واقعيت باشد. آنها دوست دارند هميشه يك سر و گردن از پدر خود جلوتر باشند و هيچ‌وقت نمي‌پذيرند اشتباه‌های پدرشان كه از كودكي آنها را آزار مي‌داده را بعدها در زندگي خود تكرار ‌كنند.شوهرخواهرم اين كار رو خوب بلدهشوهرخواهرتان از همسرتان 10 سال بزرگ‌تر است و در كارهاي فني تخصص دارد؟ حتي چنين موضوعي نبايد باعث شود كه او را با همسرتان مقايسه كنيد و از مرد زندگي‌تان بخواهيد كاري را از او ياد بگيرد. همسر شما نياز دارد احساس كند از مردهاي ديگر توانمند‌تر است و حتي اگر اين‌طور نباشد، شما حق نداريد اين حس را از او بگيريد. اگر مي‌خواهيد چيزي را از كسي ياد بگيرد، بايد سراغ روش غيرمستقيم‌تري برويد.گفتن اين جمله به همسرتان اين پيام را مي‌رساند که «تو بي‌عرضه هستي! كاش من هم مثل خواهرم شانس ازدواج با يك مرد توانمند را داشتم!» اگر نمي‌خواهيد رابطه همسرتان را با مردهاي اطراف‌تان ويران كنيد و همسرتان را نسبت به احترامي كه براي مردهاي ديگر قائليد حساس كنيد، هرگز از او نخواهيد كه از يكي از مردهاي فاميل‌تان چيزي را ياد بگيرد يا از يكي از رفتارهاي‌شان الگوبرداري كند.نه، اينجوري نه!همسرتان مي‌خواهد باري را از دوش‌تان بردارد و خانه را با كمك‌تان تميز كند؟ اگر مي‌خواهيد اولين دفعه كمك كردنش به شما آخرين دفعه‌اش باشد اين جمله را به زبان بياوريد. مي‌دانيم منظوري نداريد و مي‌خواهيد با كمك تجربه‌هاي‌تان مهارت او در انجام كارهاي خانه را بالا ببريد اما براي مردهايي كه يقين دارند به اندازه كافي باهوش هستند و از عهده هر كاري برمي‌آيند، اين جمله اين‌طور شنيده مي‌شود که «بي عرضه هستي و مدام خرابكاري مي‌كني!»اگر تصميم‌تان را براي كمك گرفتن از همسرتان گرفته‌ايد، بهتر است بي‌خيال گفتن اين جمله‌ها براي اصلاح كارهايش شويد و كمي خرابكاري‌اش را تحمل كنيد تا آرام‌آرام مهارتش بيشتر شود. نگران نباشيد! همه چيز به مرور بهتر مي‌شود. چند سال قبل را به خاطر بياوريد. اولين باري كه غذا درست كرديد يا به خانه رسيدگي كرديد چه دسته گل‌هايي به آب داديد؟تو هميشه. . .هيچ‌وقت، تاكيد مي‌كنيم، هيچ‌وقت از جملات كلي براي محكوم كردن همسرتان استفاده نكنيد. اگر مي‌خواهيد زندگي‌تان را حفظ كنيد و تنش بيهوده به رابطه‌تان وارد نكنيد بايد پرونده رفتارهاي قبلي‌اش را ببنديد و به‌خاطر هر اشتباهي در زمان رخ دادن آن، نه در ماه‌ها و سال‌هاي بعد با همسرتان بحث كنيد. گفتن جمله‌هاي كلي مثل «هيچ‌وقت» و «هميشه» به معناي اين است كه شما پرونده اشتباه‌های قبلي را نبسته ايد، او را نبخشيده‌ايد و از او مي‌خواهيد تاوان اشتباه‌های گذشته‌اش را دوباره پرداخت كند. به همسرتان با رفتار درست نشان دهيد وقتي به او مي‌گوييد بخشيده شده، واقعا پرونده اشتباهش را در ذهن خود بسته‌ايد و هيچ‌وقت قرار نيست براي كاري كه ادعا كرده‌ايد فراموشش مي‌كنيد، او را دوباره بازخواست كنيد.

خودم بلدم!بر اين گمانيد كه مردها عاشق زني توانمند، بي‌نياز و همه‌چيز تمام مي‌شوند؟ شايد برخي از مردها آرزوي زندگي با يك ابرزن را داشته باشند اما به شما اطمينان مي‌دهيم كه شمار چنين مردهايي بيش از اندازه كم است. آقايان عاشق اين هستند كه قوي‌ترين زن جهان هم نيازمند آنها باشد. به همين دليل حتي اگر مدير شركتي بزرگ باشيد يا قوي‌ترين زن فاميل‌تان باشيد، مي‌توانيد با كمك خواستن‌هاي بيهوده از همسرتان و گاهي ناتوان نشان دادن خود، او را به وجد بياوريد.شايد يك زن همه چيز تمام، بسياري از زحمت‌ها و خستگي‌هاي همسرش را كم كند اما چنين زني لذت افتخار كردن به خود و سوپرمن بودن را هم از همسرش مي‌گيرد؛ لذتي كه اگر در زندگي مشترك وجود نداشته باشد، سنگ روي سنگ بند نمي‌شود.گوش مردها كلمات را مثل شما نمي‌شنود1. براي مردها يك جمله فقط يك جمله نيست! بلكه تفسيري است براي كل روزهايي كه با هم بوده‌ايد.2. هيچ مردي طاقت مقايسه شدن را ندارد. پس حتي كم اهميت‌ترين كار او را با ديگران قياس نكنيد.3. مردها از شنيدن جملات مبهم بيزارند. پس هيچ‌وقت دوپهلو با همسرتان صحبت نكنيد.4. اگر انتظار داريد او حرف‌هاي‌تان را رمزگشايي كند، براي‌تان متاسفيم. آنها ساده‌تر از اين حرف‌ها هستند.5. هيچ‌وقت از همسرتان به‌عنوان ابزاري براي لشکركشي‌هاي‌تان در جنگ‌هاي عروس و مادرشوهري استفاده نكنيد.6. هرگز با حرف‌هاي‌تان استقلال همسر خود را زير سوال نبريد حتي اگر واقعا استقلالي در كار نباشد.7. مردها به اينكه قوي‌تر از آنچه هستند به نظر برسند نياز دارند. اين نياز همسرتان را برآورده كنيد.8. از گفتن خاطرات روابط عاشقانه شكست خورده‌تان براي شريك زندگي‌تان خودداري كنيد.9. براي قدرت دادن به او كافي است از هيچ مرد ديگري صحبت نكنيد، نه اينكه از مردهاي ديگر بد بگوييد.چگونه غرور مرد را حفظ کنیم

آیا رفتار هیجانی نتیجه می‌دهد؟

خسته‌ام كرديفكر مي‌كنيد اگر در يك دعواي زن و شوهري به همسرتان بگوييد از اين زندگي خسته شده‌ايد يا اينكه او با فلان رفتارش شما را خسته كرده است، تنها عصبانيت لحظه‌اي‌تان را نشان داده‌ايد و جنجال خاصي به پا نكرده‌ايد؟ صددرصد اشتباه مي‌كنيد! مردها اين جمله ساده را كلي‌تر از آنچه شما تصور مي‌كنيد مي‌بينند.آنها با شنيدن چنين جمله‌اي تصور مي‌كنند در تمام روزها، ماه‌ها و سال‌هاي با هم بودن‌تان راه را اشتباه رفته‌اند و هيچ‌وقت نتوانسته‌اند شما را راضي كنند. همسرتان وقتي اين جمله را مي‌شنود، با خود مي‌گويد که «پس تمام تلاش‌هايم براي خوشحال كردنش بي‌فايده بوده! پس در تمام لحظه‌هايي كه تصور مي‌كردم از بودن در كنارم راضي و خوشحال است او از اين زندگي بيزار بوده!» به همين دليل است كه همسرتان مي‌تواند با شنيدن جمله ساده «خسته‌ام كردي!» از اين رو به آن رو شود و ديگر براي ساختن يا مرمت زندگي مشترك‌تان هيچ قدمي برندارد. بله! گاهي مردها به همين سادگي نااميد مي‌شوند!اين‌جوري بغلش نكن!شما مادر نمونه و ماهري هستيد كه وقتي همسرتان مي‌خواهد با فرزندش بازي كند يا كارهايش را انجام دهد، دل‌تان مي‌لرزد و نمي‌توانيد در برابر ترسي كه از حركات زمخت مردانه داريد مقاومت كنيد و چيزي به پدر فرزندتان نگوييد؟ اگر چنين است بايد اعتراف كنيم كه هم فاصله ميان خود و همسرتان را هر روز بيشتر مي‌كنيد و هم ميل او به نمايش پدرانگي‌اش را هر روز كمتر مي‌كنيد.اگر وقتي همسرتان تصميم مي‌گيرد لباس را تن نوزادتان كند، با نگاه سنگين و مضطرب يا دخالت‌هاي‌تان كلافه‌اش مي‌كنيد و اگر وقتي به بچه غذا مي‌دهد مدام نكات آموزشي در مورد نحوه غذا دادن به كودک‌تان را به او گوشزد مي‌كنيد، بايد انتظار داشته باشيد كه گذشته از بر پا كردن يك دعواي مفصل زن و شوهري، از همسرتان مردي می‌سازید كه ميلي به وقت‌گذراني با فرزندش ندارد .ديدي؟ ديدي؟با خانواده همسرتان دچار اختلاف شده‌ايد و در خانه مدام براي همسرتان خط و نشان مي‌كشيد؟ تا به حال به اين فكر كرده‌ايد كه او مسئول رفتارهاي ديگران نيست و قرار نيست مدام به آنها براي درست رفتار كردن آموزش دهد؟ مردها در بسياري از مواقع به‌خاطر اشتباه‌های خانواده‌شان شرمنده مي‌شوند اما وقتي خط و نشان كشيدن‌هاي همسرشان را مي‌بينند و احساس مي‌كنند در دعواهاي زن و شوهري مظلوم واقع شده‌اند، تصميم به انكار اشتباه‌های خانواده خود و جبهه گرفتن در برابر حرف‌هاي همسرشان مي‌گيرند.آنها به اين فكر نمي‌كنند كه رفتار خانواده‌شان درست بوده يا نه، بلكه تنها مي‌خواهند در يك جنگ زن و شوهري بازنده نباشند. اگر نمي‌خواهيد حمايت همسرتان را از دست دهيد، شكايت‌هاي هر روزه‌تان از اشتباه‌های خانواده‌اش را بر سرش آوار نكنيد و از او نخواهيد پيغام‌ها و تهديدهاي‌تان را به گوش آنها برساند. يك توصيه مفيد براي‌تان داريم. حساب خانواده همسرتان را از او جدا كنيد و تا زماني كه اشتباه‌هایی را در رفتار شريك زندگي‌تان نديده‌ايد، به‌خاطر خطاهاي ديگران او را مجازات نكنيد.تو مثل آن نامردها نيستي!مي‌خواهيد به همسرتان احساس خاص بودن دهيد به همين دليل مي‌گوييد كه از نامزد سابق يا خواستگارهاي نامرد قبلي‌تان بهتر است؟ درست است كه هدف‌تان تعريف كردن از اوست اما تا به حال به ذهن‌تان خطور كرده كه اين مرد جمله ساده شما را چطور تفسير مي‌كند؟ همسرتان با شنيدن اين تعريف چند چيز را به ذهنش مي‌آورد؛ اول اينكه شما درگير روابط ديگري بوده‌ايد و او تنها مرد زندگي شما نيست.شايد اين يك واقعيت باشد اما هيچ مردي دوست ندارد كه كسي اين واقعيت را برايش به تصوير بكشد. دومين چيزي كه به ذهن او راه پيدا مي‌كند، اين است كه شما درگير روابط شكست خورده و آزار‌دهنده‌اي بوده‌ايد! پس احتمالا مهارت برقرار كردن رابطه درست و حتي لياقتش را نداريد و اگر مشكلي در ارتباط شما و او ايجاد شود، شما مقصرش هستيد. پس هيچ‌وقت سعي نكنيد با چنين تعريفي به همسرتان احساس غرور تزريق كنيد.كاش باهاش صميمي‌تر باشيبه همسرتان مي‌گوييد كه فلان مرد آدم قابل ستايشي است و بهتر است دوستي‌اش را با او بيشتر كند؟ به شما توصيه مي‌كنيم هيچ وقت به اين وضوح به چرخه دوستي‌هاي همسرتان وارد نشويد و براي كامل كردن اين چرخه تلاشي نكنيد. با چنين تلاشي به او مي‌گوييد به اندازه فلان مرد توانمند و قابل ستايش نيست و در واقع به او مي‌گوييد مردهاي ديگري از نظر شما شايسته‌اند و همسرتان براي تبديل شدن به مرد ايده‌آل شما بايد از آنها الگو‌برداري كند. تكراري است اگر بگوييم مردها گاهي حسودند و تحمل كنار آمدن با اين افكار را ندارند.

 

مرد باش!رفتار كودكانه همسرتان در يك دعواي زن و شوهري كلافه‌تان كرده پس فكرتان را به زبان مي‌آوريد و به او مي‌گوييد بهتر است بچگي را كنار بگذارد و مثل يك مرد رفتار كند؟ شايد حق با شما باشد و درست مثل شما يا هر آدم ديگري كه گاهي كودكانه و ناپخته عمل مي‌كند، همسرتان هم رفتاري نابالغ را به نمايش گذاشته باشد اما همسرتان نمي‌تواند از تعميم دادن اين جمله به همه زندگي‌اش دست بردارد و با شنيدن چنين عبارتي تصور مي‌كند كه مردانگي‌اش به‌طور كامل زير سوال رفته و به شخصيتي كه سال‌ها براي ساختنش تلاش كرده حمله شده است. به شما مي‌گوييم براي مردها هيچ چيز سنگين‌تر از اين نيست كه مردانگي‌شان زير سوال برود.به نظرت از من خوشگل‌تره؟با همسرتان مشغول فيلم ديدن هستيد و از او نظرش را در مورد يك بازيگر مي‌پرسيد؟ انتظار داريد چه بشنويد؟ اينكه شما از يك ستاره سينمايي زيباتريد؟ مطمئن باشيد با پرسيدن اين سوال در ‌مهماني يا هنگام تلويزيون ديدن كاري جز مضطرب كردن مرد زندگي‌تان نكرده‌ايد. او در چنين شرايطي دست و پايش را گم مي‌كند نه مي‌تواند شجاعانه واقعيت را با شما در ميان بگذارد و نه توانايي اين را دارد كه خصلت مردانه‌اش را كنار بگذارد و واقعيت را از شما پنهان كند.از اين دوستت خوشم نمياداز همسرتان مي‌خواهيد كه با يكي از دوستان صميمي‌اش به‌خاطر ويژگي‌اي كه شما نمي‌پسنديد قطع رابطه كند؟ اگر نمي‌دانستيد بدانيد ارتباط با دوستان جزء محدوده‌هاي ممنوعه زندگي مردها تلقي مي‌شود و نه همسر شما و نه هيچ مرد ديگري تحمل اينكه كسي به اين حريم ممنوعه وارد شود و در موردش نظر بدهد را ندارد. از طرف ديگر مردها دوست ندارند كسي در تصميم‌گيري‌هاي شخصي‌شان دخالت كند و به آنها راه و رسم درست زندگي كردن را ياد دهد. آنها بر اين باورند كه خوب و بد را مي‌دانند و اگر كسي از دوستان‌شان رفتار نادرستي دارد، اجازه نمي‌دهند كه اين رفتار روي‌شان تاثيري بگذارد.چند نكته طلايياگر مي‌خواهيد زندگي مشترك‌تان به سراشيبي نيفتد:براي همسرتان تعيين تكليف نكنيد. اين كار مردانگي‌اش را زير سوال مي‌برد. هميشه نيازي نيست بگوييد با او مخالفيد؛ گاهي عمل كردن به اندازه صحبت كردن در مورد كاري كه قرار است بكنيد دردناك نيست. مي‌دانيم كه مي‌خواهيد از او مرد بهتري بسازيد اما بدترين راه براي رسيدن به اين هدف، نصيحت كردن اوست. براي ساختن يك زندگي خوب، كافي است با دقت بيشتري به اطراف‌تان نگاه كنيد و اشتباه‌های ويرانگر ديگران را در خانه‌تان تكرار نكنيد.منبع:مجله سیب سبز

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


طراحی و بازسازی فضای داخلی


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

بدون تردید، از جمله خصوصیات لاینفک موجود در شخصیت مردان، غرور مردانه محسوب می شود. به طور کلی، مردان در مقایسه با زنان، غرور و اقتدار را به میزان بیشتری در کانون توجهات خود قرار می دهند. از سوی دیگر، خدشه وارد شدن به غرور مردانه، از جمله خط قرمزها و مرزهای یک زندگی مشترک به شمار می رود. چرا که زیر سوال رفتن بزرگی و اقتدار مرد به ویژه در زندگی مشترک می تواند عواقب سنگینی مانند متزلزل شدن پایه های زندگی مشترک را با خود به همراه داشته باشد.

در سوی مقابل، اهمیت و ارزش قائل شدن برای غرور مردانه آثار و پیامدهای مثبت و سازنده ای را در زندگی زناشویی متبلور می سازد. بدون تردید، اختلافات و تعارضات میان زن و شوهر در هر زندگی مشترک، از جمله موارد اجتناب ناپذیر به شمار می آید. مضاف بر این، زندگی های امروزی با موجی از قهر، آشتی، فراز و نشیب پیوند خورده است.

در بسیاری مواقع پیش آمده است که در اثر اختلاف نظرهای ایجاد شده بین زوجین، زن به صورت غیر ارادی و بدون هیچ قصدی، غرور و اقتدار مردانه را نشانه رفته و آن را زیر سوال می برد. در این شرایط ممکن است مرد واکنش های بسیار شدید و نامتعارفی را از خود بروز بدهد. بر همین اساس، شناخت و اهمیت قائل شدن برای غرور مردانه می تواند در بسیاری مواقع تاثیرات مثبت و قابل توجهی را در لایه های مختلف زندگی زناشویی از خود برجای گذارد.

یکی از مؤلفه های تاثیر گذار و حائز اهمیت برای تداوم و پایداری زندگی مشترک، حفظ و ارزش نهادن به غرور مردانه تلقی می شود. بر همین اساس و به منظور ادامه زندگی مشترک و حفظ روابط عاشقانه به ویژه در موقعیت های سخت و دشوار، توجه نمودن به نیازهای اساسی مردان، از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.چگونه غرور مرد را حفظ کنیم

بدون اغراق، مردان همواره دوست دارند که از سوی شریک زندگی خود مهر تایید خورده و مورد تحسین واقع شوند. بر این اساس، تایید شدن از جانب همسر، یک راهکار مؤثر و کاربردی در جهت حفظ غرور مردانه به شمار می آید. شایان ذکر است که تایید شدن مردان از سوی شریک زندگی، حس ارزشمند بودن را در سرتاسر وجود آنها متجلی می سازد. به همین جهت، ضمن حفظ عزت نفس مرد، اعتماد به نفس او نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

بدون شک و تردید، مردان همواره دوست دارند در نظر همسرشان مورد علاقه ترین شخص به شمار روند. بر همین اساس، قدردانی کردن همسر از مرد، در تداوم و مستحکم ساختن پایه های زندگی مشترک بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. علاقه نشان دادن زن علاوه بر برآورده ساختن نیازهای اساسی مرد، گام مؤثر و اثر بخشی در جهت حفظ غرور مردانه به شمار می رود.

همچنین مردان در وجود خود همواره به سبب مورد تشویق قرار گرفتن از سوی همسرشان، استقبال به عمل می آورند. بر این اساس، زنان ضمن توجه به این نیازهای اساسی، می توانند به منظور استحکام و دوام بیشتر رابطه زناشویی، این موارد را در دستور کار قرار دهند.

مسائل مختلفی ممکن است سبب جریحه دار کردن و شکستن غرور مردانه شود. بر اساس تحقیقات به عمل آمده در این زمینه، صحبت کردن در مورد وضعیت مالی مردان، از جمله خط قرمزهای مهم و حائز آنها به شمار می رود. در یک زندگی مشترک، مسؤولیت تامین نیازهای مالی زن بر عهده مرد می باشد. به همین جهت، مردان تصور می نمایند که قدرت مالی، منزلت، شخصیت و ارزش های درونی آنها را منعکس می کند. بر این اساس، هنگامی که زن وضعیت مالی مرد را زیر سوال ببرد، غرور او نیز بشدت دچار آسیب و صدمه می شود.

از دیگر خط قرمزهای مردان، موی سر می باشد. بسیاری از مردان با گذشت زمان، به تدریج دچار ریزش مو می شوند. بر همین اساس، این دغدغه در مردان وجود دارد که با از دست دادن موی سر، نه تنها جذابیت گذشته را ندارند، بلکه مورد علاقه شریک زندگی خود نیز نمی باشند. به همین جهت و به منظور حفظ غرور مردانه، این مسئله باید از سوی زنان مورد توجه قرار گیرد. برخورداری از قد بلند از دیگر موارد حساسیت زا و خط قرمز در مردان محسوب می شود. بر همین اساس، قد کوتاه بودن در نگاه اغلب مردان به عنوان یک نقطه ضعف به شمار می آید. بنابراین دست گذاشتن بر روی این موضوع می تواند غرور مردانه را جریحه دار نماید.

اهمیت قائل شدن و حفظ غرور مردانه پیامدهای بسیار مناسب و مطلوبی را به ویژه در زندگی مشترک با خود به همراه دارد. حفظ خط قرمزهای مرد، یکی از راهکارهای مؤثر در این زمینه محسوب می شود. چراکه این موضوع برای مردان از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. از دیگر راهکارهای تاثیر گذار در این موضوع، ایراد نگرفتن از مرد می باشد. زن می تواند بجای ایراد گرفتن از مرد، مشکل خود را به صورت غیر مستقیم با او مطرح نماید. تکریم مرد در جمع، واگذار کردن تصمیم نهایی و استقبال محبت آمیز از مرد، از دیگر راهکارهای مؤثر برای حفظ غرور مردانه قلمداد می شود.

لطفا جهت مشاوره در مورد «راهکارهای مؤثر و تاثیر گذار برای حفظ غرور مردانه» با شماره های زیر تماس بفرمایید:

22004925 – 021 22623587 – 021

لطفا جهت ارائه خدمات و توضیحات تکمیلی با ما در ارتباط باشید.

آدرس: تهران – جنب مترو قلهک – کوچه خلیل پور – پلاک 21 – واحد 5 – طبقه 3

تلفن: 22004925 021

تلفن: 22623587 021

همراه: 1671664 0935

دکتر روانشناس و متخصصین روانشناسی مرکز مشاوره مکث با بررسی نقاط قوت و ضعف مراجعه کنندگان به کمک آزمون های نوین روانشناختی ، تشخیص گذاری کرده و با در نظر گرفتن شرایط فرد برای درمان اثر بخش و یا برنامه ریزی برای ارتقای توانمندی ها در تمام زمینه های مشاوره روانشناسی از جمله مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج اقدام می نمایند. مرکز مشاوره روانشناسی مکث در شریعتی تهران با هدف ایجاد تحول در نحوه انجام خدمات روان درمانی و کسب اطلاعات روانشناسی بروز از طریق اینترنت و مشاوره آنلاین شروع به فعالیت نموده است. با توجه به اینکه مدیران این مجموعه از افراد متخصص و با سابقه کار فراوان در این زمینه هستند؛ لذا سنگ بنای تمامی فعالیت های جاری در این مرکز مشاوره بطور اصولی و مطابق با علم روز دنیا بنا نهاده شده است. ما در محیطی آرام و دل نشین پذیرای شما مراجعه کننده محترم می باشیم.

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز مشاوره مکث می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد، در کارگاه رازهای تسخیر قلب همسر که در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، خطاب به بانوان، گفت: برای همسرتان، همسر باشید نه مادر. زن و مرد نباید مربی و معلم باشند؛ بلکه زن علاوه بر این که وظایف خانه را انجام می‌دهد باید برای همسر جذاب هم باشد.

 

وی با خاطرنشان کردن این که تکرار کردن، باعث می شود تا انسان باور کند، بیان داشت: علم حاصل نمی شود، مگر با نوشتن؛ یک پژوهشگر غربی می‌گوید افرادی که نکته برداری می کنند، بیشتر از دیگران مطالب را یاد می‌گیرند.

 

حجت الاسلام داوودی نژاد با خاطرنشان کردن این که محبت زن و مرد با یکدیگر متفاوت است، گفت: خانم ها باید متوجه بشوند که مردها آن ها را دوست دارند و مرد باید با زبان و رفتار محبت خود را به همسر نشان بدهد.چگونه غرور مرد را حفظ کنیم

 

این کارشناس مسائل خانواده افزود: مرد باید به گونه ای به زن محبت کند که زن متوجه شود، ناز او خریدار دارد و زن نیز باید به گونه ای به مرد محبت کند که اقتدار و غرور مرد را بالا ببرد، به گونه ای که مرد احساس کند قهرمان زندگی است.

 

عدم آگاهی در مسائل جنسی از علل طلاق همسران  است

 

حجت الاسلام داوودی نژاد با بیان این همسران، آگاهی نسبت به نیازهای یکدیگر را بالا ببرند، گفت: شناخت همسران از یکدیگر باید بالا باشد؛ از این رو باید بدانند چه اتفاقی در روح و روان همسران افتاده است و باید یکدیگر را از نظر روانی ارضا کنید.

 

این کارشناس مسائل خانواده خطاب به مردان گفت: برای محبت کردن به همسر باید قانون ناز و نیاز را رعایت کنید، اگر می خواهید به همسر خود محبت کنید باید دو مدل را به کار ببرید؛ و آن دو مدل این است که هم ناز جسم او را بکشید و هم ناز روح و روان او را بکشید.

 

حجت الاسلام داوودی نژاد گفت: اگر می خواهید عیبی از همسر خود برطرف کنید، باید زیرکانه این کار را انجام دهید، نه این که زیر دل او را خالی کنید و او حساس کند.

 

وی افزود: برخی خانم ها به جای این که جملات مثبت به کار ببرند، از منفی به مثبت می‌رسند.

 

زن تمام زندگی اش را پای همسرش می گذارد

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که زن تمام زندگی اش را پای همسرش می گذارد، بیان داشت: مردان علاوه بر توجه به روح و روان زن، باید از جسم زن نیز تعریف کنند؛ از این رو مردان باید به صورت زن توجه کنند و از آن تعریف کنند.  

 

این کارشناس مسائل خانواده گفت: اگر می خواهید مرد خود را جادو کنید، به او بگویید به تو افتخار می‌کنم، بگویید من در کنار تو احساس آرامش می‌کنم.

 

وی با اشاره به اینکه مرد خود را تأیید، تقدیر و تحسین کنید، گفت: خانم ها نیز نیاز به تحسین و تشکر دارند و بانوان باید به این نکته دقت کند که هیچ گاه مرد خود را تحقیر نکنند؛ چرا که جان مرد به شخصیتش بستگی دارد و اگر شخصیت او را خرد کنید، یعنی زندگی را از او گرفته اید. 

مردان نیز مانند زنان روی بسیاری از مسائل حساسند و دوست ندارند کسی از این خصوصیاتشان حرفی بزند . شاید برایتان پیش آمده باشد که با بازگو کردن برخی از خصوصیات همسرتان در جمع او به شدت واکنش نشان داده و ناراحت می شود . اگر نمی دانید چه خصوصیاتی وجود دارد که مردان بر روی آن حساسند ، این بخش از نمناک را مطالعه بفرمایید.

توانایی مالی و پول

مردان دوست ندارند که همسرشان درباره وضعیت مالی و پولی آنها در برابر فردی دیگر صحبت کنند و یا با کنایه در این باره حرف بزنند زیرا تصور آنها این است که میزان سرمایه و قدرت مـالی آنها منعکس کننده ارزشهای درونیشان است. بنابراین حرف زدن در مورد درآمد و وضعیت مالی بـه غـرور او لطمه می زند پس هیچگاه در برابر دیگران در این باره صحبت نکنید چرا که تاثیر ناگواری در روحیه و غرور مرد برجای خواهد گذاشت و باعث می شود او خودش را با مردان دیگر مقایسه نموده و سرخورده شود.

موی سر

مردان به موی سر خود اهمیت زیادی می دهند و نسبت به آن حساسند زیرا می پندارند با از دست دادن موی سرشان جذابیت آنها کمتر می شود . اگر همسرتان قادر به درمان ریزش موی خود نیست و پول کافی برای درمان ندارد ، دائما به او گوشزد نکنید که موهایت در حال ریختن است و در معرض کچل شدن قرار داری زیرا او خودش با نگاه در آینه به این موضوع پی برده است و گفتن شما باعث سرخوردگی و افسردگی او می شود.چگونه غرور مرد را حفظ کنیم

قد

یکی از ویژگی های ظاهری که تاثیر زیادی در جذابیت مردان دارد ، قد است اما برخی از مردان قد کوتاهی دارند . اینگونه مردان اگر چه قدرتمند و از نظر اجتماعی قوی باشند اما نمی توانند کاری زیادی برای بلند شدن قدشان انجام دهند . پس اگر همسرتان قد کوتاهی دارد در برابر دیگران در مورد قد او صحبت نکنید زیرا مردان بر روی قدشان حساسند وغرورشان با صحبت درباره قد جریحه دار می شود.

سن

اگر فکر می کنید فقط خانم ها هستند که دوست ندارند در مورد سن و سالشان صحبت کنند در اشتباهید زیرا آقایان نیز به سن شان حساسیت نشان می دهند و دوست ندارند همسرشان جملاتی مانند ” داری پیر می شی ” و امثال این را به آنها بگوید . بیان این جملات از طرف همسرشان ، مردان را ناراحت می کند چرا که آنها فکر می کنند با پیر شدن جذابیتشان کاهش یافته و دیگر همسرش او را مانند سابق جذاب و قدرتمند تلقی نمی کند پس هرگز به پیر شدن و شکسته شدن همسرتان اشاره نکنید .

بدگویی

مردان دوست ندارند جلوی جمع مخصوصا اعضای خانواده و دوستان از او بد بگویید . اگر در مقابل دیگران از همسر یا نامزدتان بد بگویید او می پندارد چه قدر نادانید که با او زندگی می کنید و همچنین دیگر او به شما اعتماد نخواهد کرد . پس همیشه در مقابل دیگران مردتان را تحسین کنید و تا او همیشه قدردان شما باشد .

حقوق

برخی از زنان شاغل همیشه در آمد خود را به همسرشان یادآوری می کنند و “پول من ” می کنند و یا می گویند که من از تو بیشتر حقوق می گیرم . اینگونه خانم ها مستقیما غرور همسرشان را هدف می گیرند و اقتدار و قدرت همسر خود را زیر سوال می برند پس هیچگاه پول تو من نکنید و برای زندگیتان هر دو تلاش کنید تا همیشه موفق باشید.

شغل

برخی از آقایان روی شغل خود حساس هستند و با اینکه شغلشان از نظر شما به دردبخور و خوب نیست اما تعصب خاصی روی شغل خود دارند و دوست ندارند کسی درباره شغلشان بدگویی کند . پس هیچگاه از نوع شغل همسر، مدت زمان کار همسر، میزان درآمد،محل کار،… زیاد گله نکنید زیرا شریک زندگی همسرشان هستند و قرار نیست در زندگی شغلی وی ، بیش از حد مداخله کنند .

رابطه جنسی

هیچگاه به همسرتان نگویید که تو دیگر مانند گذشته نیستی و در رابطه جنسی مثل قبل عمل نمی کنی چرا که این حرف شما او را بیش از حد ناراحت می کند و باعث می شود او همیشه احساس عدم اعتماد به نفس نماید و همیشه از شما دلخور باشد .

 از دیگر رفتارهای اقتدار شکننده:

غر زدن زن

بعضی از خانوم ها مدام در زندگی غر می زنند و این غر زدن یک پیام برای مرد دارد و آن اینکه مرد احساس می کند همسرش از زندگی راضی نیست. لذا اگر خانومی می خواهد همسرش همواره خوش اخلاق و با محبت باقی بماند و پرخاشگر و بد دهن نشود باید از غر زدن جلوگیری نماید.

به مثال زیر که یک رفتار اقتدار شکن است توجه کنید:

زنی برای اتاق پذیرایی پرده جدید گرفته ، اما مرد بنا به دلایلی در نصب آن کوتاهی می کند. زن وقتی بی خیالی مردش را در نصب پرده می بیند شروع به غر زدن می کند و می گوید: بروم از تو کوچه یه نفر رو بیارم تا پرده اتاق رو نصب کنه. از تو که بخاری بلند نمیشه. تو که عرضه نداری.چگونه غرور مرد را حفظ کنیم

این رفتار توسط زن اقتدار مرد را خواهد شکست و این مرد از یک همسر مهربان و بی سر و صدا به مردی بی حوصله ، بد اخلاق و پرخاشگر تبدیل می گردد.

البته شاید این سوال در ذهن خانوم های محترم نقش ببندد که چرا من تاکید دارم که حتی در مقابل کوتاهی های مرد هم خوش رفتاری کنند. ببینید! من با این توصیه قصد پوشاندن و نادیده گرفتن اشتباه مرد را ندارم. اما معتقدم که جواب بدی را نباید با بدی داد چون وضعیت نه تنها خوب نمی شود ، بلکه بدتر نیز خواهد شد . همانطور که قرآن و اهل بیت علیهم السلام بارها به این نکته اشاره کرده اند.

من در ادامه و در روزهای آینده توصیه های خود را به مردان ذکر خواهم کرد تا با رعایت آنها از بروز چنین اشتباهات و اختلافاتی جلوگیری کنند.

اما در این قسمت به این نکته می پردازیم که زن چگونه می تواند اقتدار مرد خود را حفظ نموده و به مرد خود حس اقتدار بخشد:

آنچه به مردان حس اقتدار می دهد تحسین آنهاست

خانوم های بزرگوار!

اگر می خواهید همسرتان یک همسر ایده آل و آنطوری که شما می خواهید شود ، با تحسین کردنش از او یک قهرمان بسازید و به او افتخار کنید.

جملاتی نظیر: من به تو افتخار می کنم ، من افتخار می کنم که شوهری مثل تو دارم و … به شدت در مرد اثر می گذارد و محبت شما را در وجود همسرتان چند برابر خواهد کرد

مثلاً اگر همسرتان یک لباس برایتان خریده از خریدش تعریف کنید و بگویید چقدر خوش سلیقه ای و … نه اینکه با جملاتی مثل : این چیه خریدی؟ برو بده خواهرت بپوشه و … اقتدارش را زیر سوال ببرید.

خانوم های بزرگوار! تا به حال به این مسئله اندیشیده اید که چرا مردان از خرید و بازار فراری اند ؟ به خاطر اینکه خانوم ها راه می افتند و مردان هم باید به دنبالشان به این مغازه و آن مغازه بروند ، در حالیکه این رفتار با اقتدار طلبی مرد جور در نمی آید. چند بار خرید را به مرد بسپارید و وقتی خرید کرد از خریدش تعریف کنید ، بعد ببینید چقدر مرد به خرید راغب می شود.

خلاصه اگر زنی طالب همسری مهربان و با محبت و یک زندگی شیرین و بی دغدغه می باشد باید تا می تواند از خوبی های همسرش صحبت کرده و صفات خوب همسرش را تحسین کند و در مقابل بدی های همسرش را اصلاً نبیند و به زبان نیاورد. خانم ها مطمئن باشند وقتی خوبی های همسرشان را تحسین و بدی هایش را ندیدند ، بعد از مدتی بدی های مردشان کم شده و برطرف می گردد.

در پست فردا مطالبی را در مورد تربیت فرزند خدمتتان عرض خواهم کرد که بسیار مهم و حائز اهمیت است

باز تأکید می کنم که اصلی ترین دلیل رفتارهای نابهنجار مرد در خانه اعم از پرخاشگری ، بد اخلاقی ، بی محبتی و …  به خاطر شکسته شدن اقتدار اوست.

اقتدار مرد چگونه می شکند:

اقتدار مرد ممکن است که توسط رفتارهای پدر و مادرش ، همسرش و یا هر یک از نزدیکان او شکسته شود. لذا نقش همسر در حفظ و بازگرداندن اقتدار شکسته مرد یک نقش کلیدی و بسیار مهم است. مثلاْ اگر مردی در کانون خانواده خود قبل از ازدواج اقتدارش شکسته شده و الان بعد از ازدواج بد دهنی و … می کند ، همسر او می تواند با رفتارهایی که در ادامه عرض خواهم کرد اقتدار او را دوباره بازگردانده و از همسر بی مهر و محبت و پرخاشگرش ، یک مرد با محبت و خوب بسازد

اما ابتدا باید بدانیم که چه رفتارهایی اقتدار مرد را می شکند. من به چند مورد اشاره می کنم:

سرزنش و مؤاخذه در صورت بروز اشتباه

خانم های محترم!

ما معصوم نیستیم و هر آن ممکن است اشتباهاتی از ما سر بزند. اگر می خواهید که همسرتان شما را از صمیم قلب دوست داشته باشد ، به شما محبت کند و خوش رفتار باشد ، اگر اشتباهی از او سر زد ، هرگز او را سرزنش نکنید.

به مثال های زیر دقت کنید:

مثال رفتار اقتدار شکن:

مردی به بازار رفته و میوه می خرد ، به محض ورود به منزل ، زن میوه ها را می بیند و وقتی متوجه می شود میوه ها کمی پلاسیده است شروع می کند به سرزنش کردن مرد و می گوید: این چه میوه ای است که خریده ای . یه خرید ساده هم بلد نیستی. به تو هم میگن مرد؟ از فلانی یاد بگیر… با این رفتار مرد به شدت بهم می ریزد و مطمئن باشید به نحوی زندگی را به کامتان زهر خواهد کرد. چنین مردی به شدت پرخاشگر شده و از حالت اعتدال خارج می شود.

مثال رفتار اقتدار دهنده:

مردی به بازار رفته و میوه می خرد ، به محض ورود به منزل زن میوه ها را می بیند و وقتی متوجه می شود میوه ها کی پلاسیده است می گوید: ببین گرمی هوا چه بلایی سر میوه ها آورده. بنده خدا میوه فروش ها چقدر ضرر می کنن. خیلی خوب کردی میوه هاش رو خریدی آقا . حداقل کمتر ضرر می کنه. کاش همه مث شوهر من بودن و یه کم مراعات میوه فروش رو می کردن و میوه هایی که یه کم پلاسیده شده ولی قابل خوردن هستش رو می خریدن.

این رفتار زن موجب می شود که مرد همسرش را بیش از اندازه دوست بدارد و فوق العاده به او محبت کند. البته لحن گفتن نباید به طوری باشد که مرد احساس کند قصد طعنه زدن به او را دارید

این مثال تنها موردی از موارد اقتدار شکن بود. خودتان بنشینید و موارد دیگری که با سرزنش کردن اقتدار مرد شکسته می شود را بیابید و آن را اصلاح کنید

خلاصه اینکه زن برای اینکه زندگی شیرینی را برای خود و خانواده اش ایجاد کند ، به جای سرزنش مرد به خاطر اشتباهاتش باید به دنبال توجیه رفتار او باشد . این کار را انجام دهید و آثار زیبای آن را در زندگی خود مشاهده کنید

بیان عیب ها و نقص ها

خانم های بزرگوار!

هر مردی عیب ها و نقص هایی دارد. چرا عیب ها و نقص های همسرتان را به رخش می کشید؟ اگر می دانستید بیان عیب ها و نقص های مرد چه بطور مستقیم و چه غیر مستقیم چه ضربه ی سهمگینی به مرد وارد می کند و چقدر مرد را سرخورده می کند هرگز این کار را نمی کردید.

زن موفق زنی است که هرگز عیب های همسرش را نبیند و در عوض خوبی های همسرش را یافته و مدام آن را بیان کند و مردش را تحسین کند. اگر زنی عیب همسرش را به رخش کشید و بیان کرد ، این مرد ، مردی پرخاشگر ، بد اخلاق ، بی محبت و بد رفتار می شود.

ببینید! مرد دوست دارد برای همسرش بهترین باشد. وقتی شما به عنوان شریک زندگی اش عیب او را بیان می کنید ، او اولین احساسی که می کند این است که شما او را بهترین نمی دانید و این بسیار خطرناک است. پس اگر خواهان یک همسر مهربان و خوب هستید ، به جای دیدن بدیهایش ، خوبی های او را ببینید و مدام به زبان بیاورید . و هرگز بدی ها و عیب هایش را به زبان نیاورید و طوری رفتار کنید که انگار بدی او را نمی بینید.

گاهی اوقات ممکن است زن عیب همسرش را به زبان نیاورد اما خانواده ی زن یا حتی خانواده ی خود مرد عیب های مرد را به زبان بیاورند و مدام جلوی زن به شوهرش طعنه بزنند. در اینجا زن باید با زیرکی تمام سعی کند مردش را دلداری دهد و بگوید: هر کی هر چی می خواد بگه ، مهم اینه که تو برای من بهترینی و من بهت افتخار می کنم. حرف مردم برا من مهم نیست. من تو رو با تمام وجود قبول دارم و حرفهایی که مثلاْ خانواده پدرت میگن رو اصلا قبول ندارم. نمی دانید چنین رفتاری توسط زن چگونه آتش گداخته درون مرد را خاموش می کند.

اما اگر زن در چنین مواردی به همسرش بگوید: همه بهت سرکوفت می زنن. چرا خودت رو اصلاح نمی کنی. چقدر مادرت برادرات رو بکوبه تو سرت و … مطمئن باشد که همسرش بدتر می شود و بهتر نخواهد شد.چگونه غرور مرد را حفظ کنیم

خانوم های محترم! اگر زندگی زیبا و شیرین می خواهید هرگز عیب همسرتان را به زبان نیاورید  و نبینید و اگر عده ای عیب همسرتان را به سرش کوبیدند سکوت نکنید و به سراغ همسرتان بروید و با جملاتی نظیر : اگر همه ی عالم هم با تو لج باشن من باهاتم ، تو برا من بهترینی ، من حرفای اونا رو قبول ندارم و …همسرتون رو آروم کنید





چگونه غرور مرد را حفظ کنیم
چگونه غرور مرد را حفظ کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *