چگونه مرد طلاق بگیرد

 
helpkade
چگونه مرد طلاق بگیرد
چگونه مرد طلاق بگیرد

در این مختصر سعی شده است در جامع ترین و کوتاه ترین جملات، مراحل درخواست طلاق از طرف مرد از ثبت دادخواست تا ثبت طلاق توضیح داده شود.

گروه وکلای پارسای متخصص دعاوی خانواده. با ما تماس بگیرید…

 

سلام. برای ثبت درخواست طلاق به کجا باید مراجعه کرد. من در شهرستان زندگی میکنم و امکان گرفتن وکیل رو ندارم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام
دادگاه ها میزان تقسیط مهریه را به صورت موردی و با توجه به مقدار درآمد و اموال مرد تعیین می کنندچگونه مرد طلاق بگیرد

۲۰ سال پیش تمامی بندهای عقد نامه رو امصا کردم..۵۱ سکه مهره.
خونه و ماشین دارم
بدا خانومم ماشین خریدم

دو پسر ۱۹ و ۹ ساله
مدتهاست درگیری دارم
جدا بشم چی از زندگیم مادیم دستم میمونه .
کلا ۲۰ سال من تلاش کردم و خانومم خونه دار بودن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

با توجه به اینکه هر کشوری قانون خود را در این موارد دارند این را باید بدانید که در قانون کشور ایران و قانون اسلام حق طلاق با مرد است .این دادخواست مراحلی دارد که برای اطلاعات بیشتر به لینک ادامه مطلب مراجعه نمایید ادامه مطلب

در قانون کشور ایران حق طلاق با مرد است . حال اگر زن مایل به طلاق نباشد مرد می تواند با مراجعه به دادگاه و پرکردن دادخواست همسر خود را طلاق دهد و زت باید بپذیرد برای کسب اطلاعات بیشتر در این ضمینه به ادامه مطلب بروید ادامه مطلب

وکلای مجرب و پایه یک گروه پارسای متخصص در پرونده های طلاق توافقی فوری، انحصار وراثت نامحدود، انحصار وارثت محدود، تقسیم ارث، طلاق از طرف زوج، طلاق به درخواست زوجه، مطالبه مهريه، توقيف اموال، تقسيط مهريه، تمکين، اثبات نسب، اثبات زوجيت، مطالبه نفقه زوجه، مطالبه نفقه فرزندان و فسخ نکاح می باشند . در صورت تمایل به اخذ مشاوره یا اعطای وکالت هموطنان مقیم تهران و کرج و همچنین ایرانیان مقیم خارج از کشور از طریق راه های ارتباطی معرفی شده در سایت با ما تماس حاصل نمایید

آدرس دفتر تهران

تهران فلکه دوم صادقیه بلوار آیت الله کاشانی بعد از بلوار ابوذر نرسیده به خیابان مهران پلاک ۹۱ ساختمان مهر طبقه چهارم واحد ۱۳

آدرس دفتر کرج

کرج سه راه گوهر دشت خیابان شهید بهشتی بین میثم ۸ و ۹ جنب رایتل ساختمان پاسارگاد ط۶ واحد ۱۱

با توجه به کثرت سوال در خصوص طلاق از طرف مرد مرد و سوال توأمان که اگر زن طلاق نخواهد تکلیف چیست؟ باید به این نکات توجه کرد که اولا در قوانین جاری کشور طلاق در اختیار شوهر است و او می تواند با مراجعه به دادگاه خانواده و دادن دادخواست طلاق همسرش را طلاق بدهد. در این خصوص رضایت زن شرط نیست یعنی اگر زن طلاق نخواهد ولی مرد اصرار به آن داشته باشد در نهایت دادگاه ناگزیر به صدور حکم طلاق می باشد.

اما این که در مراحل طلاق دادن زن حائز اهمیت است حقوق مالی زوجه است که دادگاه رسیدگی کننده به طلاق مکلف در ضمن رای طلاق نسبت به آن ها تعیین تکلیف کند. مواردی مثل شرط تنصیف اموال، مهریه، اجرت المثل، حضانت، نفقه و نحله.

چه بسیار شاهد دادنامه های طلاق بوده ایم که رای طلاق صادر شده است ولی مرد به دلیل عدم توانایی نتوانسته رای طلاق را اجرا کند اما در مورد مدت زمان طلاق از طرف مرد کاملا بستگی به دادگاه رسیدگی کننده و از همه مهمتر اعتراض یا عدم اعتراض زوجه دارد با این توضیح که مراحل دادخواست طلاق از طرف مرد ۳ مرحله ای است و شامل دادگاه بدوی، دادگاه تجدید نظر استان و دیوان عالی کشور می شود و اگر زنی مخالف طلاق باشد می تواند پرونده را تا رای نهایی دیوان عالی کشور طولانی کند. سوال می شود که آیا اعتراض زن موثر است در رای طلاق ؟

در جواب گفته می شود که چون اصل طلاق در اختیار مرد است رای صادر می گردد ولی مسائل مالی و غیر مالی در ارتباط با زوجیت ممکن است در دادگاه بالاتر به دلایلی نقض گردد.

ولی اگر زن راضی به طلاق نباشد موجب طولانی شدن پرونده طلاق می شود حتی یک سال یا بیشتر . درخواست مطالبات مالی ناشی از ازدواج در دادخواست طلاق از طرف مرد از موجبات طولانی شدن پرونده خواهد شد. به عنوان مثال اگر زوجه ضمن دادخواست طلاق مرد در جلسه دادرسی شخصا یا توسط وکیل،   مطالبه اجرت المثل ایام زناشویی را کند. پرونده از سوی دادگاه جهت کارشناسی، وقت نظارت برای آن تعیین می شود چه بسا که پس از کارشناسی، یکی از طرفین  به مبلغ تعیین شده توسط کارشناس معترض باشد، که موضوع به هیات کارشناسان ارجاع داده می شود. بنابراین اصل طلاق برای شوهر راحت خواهد بود ولی پرداخت حقوق مالی زوجه ناشی از ازدواج مشکل ساز خواهد بود . پس اگر زن طلاق نخواهد و اگر مرد دادخواست طلاق بدهد اعتراض زوجه (زن) موجب اطاله دادرسی خواهد شد و ضمنا مطالبه مهریه ، اجرت المثل و نصف دارایی – در فرض استحقاق زوجه – از موجبات طولانی تر شدن پرونده و یا اجرا نشدن حکم طلاق خواهد بود.چگونه مرد طلاق بگیرد

سوال شده که اگر زن راضی به طلاق نباشد و از طرفی اگر مرد درخواست طلاق بدهد ، مرد بایستی تمام مهریه را یک جا بپردازد ؟ این سوال قبلا در مطلبی در سایت  با عنوان “در صورت طلاق از طرف مرد آیا مهریه تقسیط می شود؟ “پاسخ داده شده است اما به طور خلاصه اگر اعسار مرد نزد دادگاه ثابت شود مهریه توسط دادگاه تقسیط می شود حتی اگر زن طلاق نخواهد و یا راضی نباشد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وکلای مجرب و پایه یک گروه پارسای متخصص در پرونده های طلاق توافقی فوری، انحصار وراثت نامحدود، انحصار وارثت محدود، تقسیم ارث، طلاق از طرف زوج، طلاق به درخواست زوجه، مطالبه مهريه، توقيف اموال، تقسيط مهريه، تمکين، اثبات نسب، اثبات زوجيت، مطالبه نفقه زوجه، مطالبه نفقه فرزندان و فسخ نکاح می باشند . در صورت تمایل به اخذ مشاوره یا اعطای وکالت هموطنان مقیم تهران و کرج و همچنین ایرانیان مقیم خارج از کشور از طریق راه های ارتباطی معرفی شده در سایت با ما تماس حاصل نمایید

آدرس دفتر تهران

تهران فلکه دوم صادقیه بلوار آیت الله کاشانی بعد از بلوار ابوذر نرسیده به خیابان مهران پلاک ۹۱ ساختمان مهر طبقه چهارم واحد ۱۳

آدرس دفتر کرج

کرج سه راه گوهر دشت خیابان شهید بهشتی بین میثم ۸ و ۹ جنب رایتل ساختمان پاسارگاد ط۶ واحد ۱۱

آیا مایل هستید اعلانات مربوط به گفتگوهای آنلاین خود را روی دستگاه
خود دریافت کنید؟

در پنجره باز شده روی دکمه Allow کلیک کنید…

تمام موضوعات خانواده شامل طلاق، طلاق توافقی، حضانت فرزندان، مهریه، نفقه و بسیار اطلاعات دیگر

موضوعات پیرامون مسائل کیفری مانند جرایم قتل، سرقت و مواد مخدر

کیفیت کلیه مشاوره‌ها توسط بنیاد وکلا تضمین می‌شودچگونه مرد طلاق بگیرد

طلاق ممکن است به سه روش مطرح شود؛ طلاق از طرف مرد، طلاق از طرف زن و طلاق توافقی که آسان ترین نوع طلاق است.

در این مقاله به چگونگی درخواست طلاق از سوی مرد میپردازیم.

طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی مرد میتواند با رعایت شرایط مقرر در قانون با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید.۲>

۲>۲>مرد برای دادن درخواست طلاق ممکن است دلیل موجهی داشته باشد؛ از جمله عدم تمکین زن، سوءرفتار زن، محکومیت خانم به حبس، ترک زندگی خانوادگی و عقیم بودن خانم و…؛ همچنین ممکن است دلیل موجهی برای این درخواست نداشته باشد.

به هرحال مرد چه دلیل موجهی برای طلاق داشته باشد و چه دلیل موجهی نداشته باشد، دادگاه تقاضای وی را اجابت خواهد نمود؛ زیرا طبق قواعد شرعی و فقهی طلاق از اختیارات شوهر است و حتی با مخالفت زن، امکان اجرای آن هست.

تنها تفاوت در موجه بودن یا نبودن علت تقاضای طلاق از ناحیه شوهر، بحث تعلق گرفتن یا عدم تعلق یکسری حق و حقوق مالی برای خانم است؛ مثل بحث نحله یا تنصیف دارایی که در ادامه راجع به این حقوق مالی صحبت خواهیم کرد.

دادگاه در تمامی موارد درخواست طلاق، به غیر از طلاق توافقی، برای ایجاد صلح و سازش میان زوجین، موضوع را به داوری ارجاع میدهد.

درصورت ارجاع به داوری، هر یک از زوجین، باید ظرف یک هفته از تاریخ مطلع شدن از این تصمیم دادگاه، یک نفر از خویشاوندان متاهل خود را که حداقل سی سال سن داشته و آشنا به مسائل شرعی و خانوادگی و اجتماعی باشد، بهعنوان داور به دادگاه معرفی کند.

علت انتخاب داوران از میان خویشاوندان زوجین این است که آنها اطلاع کافی از مشکلات و اختلافات طرفین دارند و با دلسوزی سعی در حلوفصل اختلافات دارند.

درصورتی که هیچ فردی از نزدیکان زن و یا شوهر چنین خصوصیاتی را نداشته باشد، و یا آنها از این کار خودداری کنند، دادگاه از واحد داوری که در دادگاه خانواده مستقر است، اقدام به تعیین داور خواهد کرد.

داوران تلاش خود را برای حل و فصل اختلافات و برقراری صلح میان زوجین انجام میدهند و در نهایت نتیجه را به دادگاه اعلام میکنند.

اگر زن وشوهر حاضر به سازش نشدند و شوهر در تصمیم خود در وقوع طلاق مصمم بود، دادگاه با توجه به شروط ضمن عقد ازدواج و مندرجات سند ازدواج، تکلیف جهیزیه، مهریه، اجرتالمثل زوجه، نفقه زوجه و اطفال و حمل را مشخص و نیز راجع به حضانت و نگهداری اطفال و نحوه پرداخت هزینههای حضانت، تصمیم گیری و تصمیمات در خصوص این موارد را ضمن رای مربوط به طلاق اعلام خواهد کرد.؛ رای صادره از ناحیه دادگاه در خصوص درخواست طلاق از ناحیه مرد، گواهی عدم امکان سازش نامیده میشود.

مردی که درخواست طلاق داده است ۳ ماه فرصت دارد تا برای اجرای رای دادگاه و ثبت آن به دفترخانه رسمی طلاق مراجعه کند و اگر تا این مدت مراجعه نکند، رای دادگاه دیگر اعتباری ندارد؛ یعنی اگر بعد از ۳ماه از صدور گواهی عدم امکان سازش به دفتر رسمی طلاق مراجعه نکند، دیگر نمیتواند طلاق را ثبت کند.

دفاتر رسمی طلاق حق ثبت طلاقهایی را که گواهی عدم امکان سازش برای آنها صادر نشده است را، ندارند.

پاسخ این است که مرد میتواند برای انجام مراحل طلاق وکیل دادگستری بگیرد و با وجود وکیل نیازی به حضور او در دادگاه و حتی جلسهی داوری و اجرای صیغه طلاق نیست و وکیل میتواند حقوق زن را پرداخت کند. ۲>

درصورتیکه مهریه عندالمطالبه باشد، در هر زمانی که زن بخواهد باید به او پرداخت شود و درصورتیکه مهریه عندالاستطاعه باشد، زن باید توانایی مالی مرد را ثابت کند و یا اموال مرد را بعد از معرفی توقیف کند.

اگر شوهر توانایی مالی برای پرداخت حقوق مالی از جمله: مهریه، نفقه و… را نداشته باشد میتواند به دادگاه دادخواست اعسار بدهد و اعلام کند که توانایی پرداخت را به صورت یکجا ندارد.

درصورت صدور حکم اعسار، این حقوق را به صورت اقساطی به زن پرداخت میکند.

نفقه عبارت است از تامین همهنیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن مانند: مسکن، لباس، غذا، اثاث منزل و هزینههای درمانی و بهداشتی و هر چیزی که عادتا لازمه زندگی است.

میزان نفقه را دادگاه بر اساس شئونات اجتماعی و خانوادگی زن تعیین میکند و مرد موظف میشود آنرا پرداخت کند.

اگر طلاقی که صورت میگیرد اصطلاحا رجعی باشد، به این معنا که شوهر میتواند در ایام عده و بدون ازدواج مجدد به زن خودش رجوع کند و در این مدت باید در خانه ی مشترک زندگی کنند، نفقه زمان عده که ۳ماه است به عهده شوهر است و اگر زن باردار باشد عدهاو تا پایان بارداری است و شوهر وظیفه دارد نفقهاو را تا زمان وضع حمل بدهد.

برای پرداخت اجرت المثل به زن در صورت درخواست طلاق از سوی مرد، باید سه موضوع برای دادگاه مشخص شود.

اولا: ثابت شود زن به دستور شوهر کارهایی را که شرعا به عهدهاو نبوده، انجام داده است.

دوما: زن در انجام کارهای خانه قصد مجانی و رایگان کارکردن را نداشته است.

و سوم اینکه کارهای انجام شده عرفا دارای اجرتالمثل باشد. دادگاه تلاش میکند برای اجرت المثل انجام کارهای خانه میان زوجین مصالحه انجام دهد.

اگر سازش حاصل نشود خود دادگاه، معمولا با جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری، اجرت المثل کارهای انجام گرفته را محاسبه و به پرداخت آن حکم میدهد.

تعلق نحله به زن مخصوص مواردی است که طلاق به درخواست مرد باشد و علت طلاق، سوء رفتار یا تخلف زن از انجام وظایف زناشویی نباشد.

دراینصورت نیز درصورتی که بعضی از شرایطی که برای پرداخت اجرت المثل باید وجود داشته باشد، نباشد، با توجه به سالهای زندگی مشترک و نوع کارهایی که زن در خانه شوهر انجام داده و وسع مالی شوهر، دادگاه مبلغی را از باب بخشش (نحله) برای زوجه تعیین میکند.

یکی از شرایط ضمن عقدی که در قباله نکاح وجود دارد و زوجین آن را امضا میکنند، شرط انتقال تا نصف دارایی شوهر است (این میزان نباید از نیمی از اموال بیشتر شود اما ممکن است بنابر نظر دادگاه، کمتر از نصف اموال باشد یعنی یک چهارم،یکپنجم و…).

انتقال از عین دارایی یا ریالی ارزش تا نصف دارایی، منوطبر ایناست که طلاق بنا به درخواست مرد باشد و تقاضای طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوءاخلاق و رفتار او نباشد.

در این صورت زوج مکلف است تا نصف دارایی موجود خود را که در ایام زناشویی با زوجه به دست آورده یا معادل آن را، به صورت بلاعوض به زن منتقل کند.

بعد از طلاق یا در دیگر مواردی که ابوین جدا از یکدیگر زندگی میکنند، برای حضانت و نگهداری اطفال تا سن ۷ سالگی، مادر اولویت دارد و پس از آن حضانت با پدر است.

البته اگر مادر در مدتی که حضانت با اوست، مجنون شود یا با دیگری ازدواج نماید،حق حضانت با پدر کودک خواهد بود.

دختر در سن ۹ سالگی (قمری) و پسر در سن پانزده سالگی (قمری) بالغ شده و از حضانت خارج میشود.

پرداخت نفقه طفل در مدت حضانت با پدر است.

چگونه مرد طلاق بگیرد

در تمامی موارد طلاق، قاضی دادگاه خانواده وظیفه دارد نسبت به مهریه، اجرتالمثل، نفقه و حضانت فرزندان، ملاقات و نفقه آنها تعیین تکلیف کند.

در واقع، ثبت طلاق موکول به پرداخت حقوق مالی زن است.

طلاق درصورت رضایت زن یا صدور حکم اعسار مرد یا قسط بندی حقوق پرداختی نیز، ثبت میشود.

اگر زن بدون دریافت حقوق ذکر شده، به ثبت طلاق رضایت دهد میتواند پس از ثبت طلاق برای دریافت این حقوق از طریق اجرای احکام دادگستری اقدام کند.

پس از مشخص شدن امور مربوط به حقوق مالی زن، صیغه طلاق جاری میشود و در شناسنامه ثبت میشود. مدارک مورد نیاز برای طلاق از طرف مرد شامل:

او میشود و اگر به هردلیلی اصل سند ازدواج موجود نباشد، باید رونوشت آن را از دفترخانه محل انعقاد عقد نکاح دریافت و به دفترخانهای که میخواهد صیغه طلاق را جاری کند، ارائه گردد.

همچنین برای ثبت طلاق ارائه گواهی پزشک ذیصلاح در مورد وجود جنین یا عدم آن الزامی است؛ مگرآنکه زوجین بر وجود جنین اتفاق نظر داشته باشند.

کیفیت کلیه مشاوره‌ها توسط بنیاد وکلا تضمین می‌شود

با تشکر از مشارکت شما در بهبود محتوا سایت، بازخورد شما با موفقیت ثبت شد.

جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید:

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.

تمام حقوق برای بنیاد وکلا محفوظ است.

به طور کلی طلاق هم می تواند از طرف مرد باشد و هم از طرف زن و مردان می توانند با مراجعه به دادگاه و دریافت گواهی عدم امکان سازش همسر خود را طلاق دهند . البته این امر مستلزم پرداخت تمام حق و حقوق قانونی زن و شرکت در جلسات مشاوره است .

برای مشاوره طلاق از طرف مرد و مراحل آن

برای مشاوره طلاق از طرف مرد و مراحل آن

 

در نظام حقوقی ایران ، علاوه بر طلاق توافقی و طلاق از طرف زن ، طلاق از طرف مرد نیز می تواند انجام گیرد. مطابق مقررات قانونی سابق ، مردان می توانستند هر زمان که اراده می کردند و بدون ارائه هرگونه دلیل و مدرکی همسر خود را طلاق بدهند .چگونه مرد طلاق بگیرد

اما آشفتگی هایی که به موجب اعمال حق یکجانبه و بدون محدودیت مردان در طلاق دادن همسرشان بوجود می آمد ، سبب گردید تا قوانین خاصی همچون قانون حمایت خانواده شرایطی را برای طلاق از طرف مرد پیش بینی کنند که به معنای ضابطه مندی این حق می باشد . با این مقدمه ، در این مقاله بر آنیم تا با توضیح طلاق از طرف مرد ، به مراحل آن ، یعنی ارجاع به داوری و گواهی عدم امکان سازش بپردازیم . 

بر اساس ماده 1133 قانون مدنی سابق ، مرد می توانست هر وقت که بخواهد زن خود را طلاق دهد . مطابق این ماده که در واقع طلاق از طرف مرد را به صورت کاملا یک طرفه پیش بینی نموده بود ، مرد می توانست بدون ارائه هیچگونه دلیل و مدرکی به دفاتر ثبت طلاق مراجعه کند و با معرفی نمودن دو شاهد عادل و پرداخت کلیه حقوق مالی همسرش ، او را طلاق دهد و زنان نمی توانستند هیچ نقشی در جلوگیری از این طلاق ایفا نمایند .

اما این امر موجب سوء استفاده بعضی از مردان از این حق می شد . بعلاوه اینکه در این شرایط بسیاری از طلاق ها از روی عصبانیت انجام می گرفت و پس از مدتی منجر به رجوع از طلاق می شد و این شرایط منجر به بی نظمی هایی در دفاتر طلاق و نظم حقوقی کشور می شد .

به دلیل اینکه ضابطه مندی این طلاق و فرایند طولانی آن سبب می گردید که تا حد زیادی جلوی تصمیمات عجولانه گرفته شود ، ماده 1133 قانون مدنی به این شرح اصلاح شد : ” مرد می تواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون ، با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید ” و بدنبال آن ، قانون حمایت خانواده مراحل طلاق از طرف مردان را پیش بینی نمود که اکنون مردان برای طلاق دادن همسر خود ناگزیر از انجام آنها هستند .

 

در حال حاضر ، بر اساس قانون حمایت خانواده ، اگر مرد بخواهد همسر خود را طلاق بدهد ، باید به دادگاه مراجعه کند . نخستین مرحله ای که در این نوع از طلاق مد نظر دادگاه قرار می گیرد ، ارجاع به داوری در طلاق است . مطابق قانون ، پس از صدور قرار ارجاع به داوری ، هر یک از زوجین مکلفند ظرف مدت یک هفته به ترتیب زیر عمل کنند :
یک نفر از نزدیکان خود را که متأهل بوده و حداقل سی سال سن داشته باشد و به مسائل شرعی ، خانوادگی و اجتماعی آگاه باشد ، به عنوان داور به دادگاه معرفی کند . 
در صورتی که فرد واجد شرایط در میان خویشاوندان طرف مقابل یافت نشود یا به آنها دسترسی نداشته باشند و یا در صورتی که این افراد از پذیرش داوری خودداری کنند ، هریک از زوجین می توانند داور خود را از میان سایر افرادی که دارای صلاحیت باشند انتخاب و معرفی نمایند .
در صورتی هم که زوجین داور انتخاب نکنند ، دادگاه می تواند به انتخاب داور برای هریک از طرفین اقدام نماید .

بعد از ارجاع به داوری و صدور حکم داوری ، طرفین باید حکم داوری را به دادگاه ارائه کنند ؛ ارجاع به داوری در عمل بیشتر جنبه تشریفاتی دارد و دادگاه خود به بررسی مجدد موضوع خواهد پرداخت و در صورتی که آشتی و سازش را ناممکن دانست ، اقدام به صدور گواهی عدم امکان سازش می نماید .

دفتر ازدواج و طلاق نیز تنها پس از دریافت گواهی عدم سازش است که اقدام به اجرای صیغه طلاق و ثبت آن خواهد نمود . نکته حائز اهمیت در مورد طلاق از طرف مرد این است که در این صورت مرد موظف است کلیه حقوق مالی زن را بپردازد . پرداخت حقوق مالی زن در طلاق از طرف مرد شامل مواردی همچون تنصیف اموال و دارایی زوج ، اجرت المثل ایام زوجیت ، نحله ، نفقه زن ، مهریه و سایر مسائل همچون حضانت فرزندان می باشد .

نکته مهم این است که مطابق قانون حمایت خانواده ، مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش برای ارائه به دفاتر ثبت ازدواج و طلاق سه ماه از تاریخ ابلاغ رأی قطعی می باشد . در صورتی که گواهی عدم امکان سازش در این مهلت به دفتر ثبت ازدواج و طلاق ارائه نشود و یا کسی که این گواهی را به دفتر ثبت ازدواج و طلاق ارائه کرده است ، ظرف مهلت سه ماه از تاریخ ارائه آن ، در دفترخانه حاضر نشود و یا مدارک مورد نیاز را ارائه نکند ، گواهی عدم امکان سازش دیگر معتبر نیست .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طلاق از طرف مرد و مراحل آن در کانال تلگرام حقوق خانواده عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون طلاق از طرف مرد و مراحل آن پاسخ دهند .

 

 

برای مشاوره طلاق از طرف مرد و مراحل آن

برای مشاوره طلاق از طرف مرد و مراحل آن


درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071667 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری سایت مشاوره دینا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.


قانون مجازات اسلامی جدیدDownloads-icon


دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستریDownloads-icon


ظرفیت پذیرش آزمون اخذ پروانه مشاوره خانوادهDownloads-icon

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل خانواده با شماره زیر تماس بگیرید

طلاق از طرف مرد بر اساس ماده 1133 قانون مدنی که مرد می تواند هر وقت بخواهد زن خود را طلاق بدهد، بنابراین حق طلاق با مرد است و صحت آن احتیاج به موافقت زن ندارد اگر زن راضی به طلاق نباشد مرد از قاعده همان ماده 1133 میتواند استفاده کند و با نظر مشاور رأی طلاق سرانجام صادر خواهد شد و اگر چه صراحت ماده 1133 قانون مدنی حق طلاق را به مرد داده است ولی میتواند شرایطی که قبلاً در عقدنامه تعیین شده در صورت عدم ایفاء به آن شرایط توسط زن از ارکان اثبات ادعا برای طلاق باشد. اگر قبل از ازدواج زن دارای بیماری پنهانی باشد که اساس و پایه زندگی را متزلزل کند و آن مرض از طرف مرد پنهان شده باشد بعنوان فریب در ازدواج طلاق صادر خواهد شد. لکن اگر بعد از وقوع عقد مواردی پیش آید که در کوران زناشوئی باشد دادگاه آن را مورد پذیرش قرار نمیدهد اما ماده 1133 قانون مدنی کماکان پابرجاست.  برای طلاق نیاز به تشریفات خاص ندارد جز اینکه صیغه طلاق باید در حضور لااقل دو نفر مرد عادل که صیغه طلاق را بشنوند جاری شود. طلاق از طرف مرد حتماً نیاز به جلسه دادرسی- مشاوره و حضور در دادگاه دارد. اگر وکیل نداشته باشد. درخواست طلاق از طرف مرد توسط وکلای ره جویان عدالت نهایتاً ظرف شش ماه انجام می شود.

هرگاه زوج بخواهد زن خود را طلاق بدهد طلاق از طرف مرد، ابتدا باید دادخواستی (دادخواست طلاق همان دادخواست معمولی است که برای کلیه دعاوی حقوقی و خانواده به کار میرود) مبنی بر درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش به طرفیت زوجه تنظیم نماید و به هر یک از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در تهران و مراکز استانها و در سایر نقاط کشور به دادگاه های خانواده ذیصلاح مراجعه نماید و ضمن ثبت دادخواست و پرداخت هزینه دادرسی و دریافت ابلاغ تعیین مجتمع قضایی و شعبه و کلاسه پرونده، به شعبه مربوطه مراجعه نماید و بعد از تعیین وقت رسیدگی و تشکیل جلسه و تعیین تکلیف نسبت به مطالبات مالی زن، گواهی عدم امکان سازش را دریافت نماید. که اعتبار این گواهی مدت 3 ماه از تاریخ قطعیت آن می باشد و با مراجعه به هر یک از دفاتر رسمی طلاق، نسبت به اجرای صیغه طلاق ظرف مهلت 3 ماه مذکور اقدام نماید، در صورت انقضاء مدت 3 ماه ، گواهی مربوطه از اعتبار ساقط می گردد.

اجرای صیغه طلاق مطابق با تبصره 3 ماده واحده قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق موکول به تأدیه حقوق شرعی و قانونی زوجه (اعم از مهریه، نفقه، جهیزیه و غیر آن) بصورت نقد می باشد مگر در طلاق خلع یا مبارات (در حد آنچه بذل شده) و یا رضایت زوجه و یا صدور حکم قطعی اعسار شوهر از پرداخت حقوق فوق الذکر.
( شرایط طلاق در ماده 1133 قانون مدنی چنین تعریف شده که مرد هروقت که بخواهد می تواند زن خود را طلاق بدهد. البته بعد از پرداختن کلیه حق و حقوق مالی زوجه. اگر بعد از طلاق از طرف مرد همسر آینده اش در ثبت احوال رضایت بدهد میتواند نام همسر سابق حذف شود.)چگونه مرد طلاق بگیرد

طلاق از طرف مرد به صورت غیابی همان تشریفات را لازم دارد و باید ثابت کند که زن به هیچ وجه آدرس وی شناسائی نشده و با روزنامه محلی یا کثیرالانتشار آگهی داده شود و سپس رأی غیابی با حق واخواهی و تجدیدنظر در مهلت قانونی برای زن وجود دارد.

مطابق بند الف از شرایط ضمن عقد مندرج در سند نکاحیه، زن شرط می نماید هرگاه طلاق بنا بر درخواست زن نباشد  یعنی طلاق از طرف مرد باشد و طبق تشخیص دادگاه تقاضای طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوء اخلاق و رفتاری نبوده زوج موظف است تا نصف دارائی موجود خود را که در ایام زناشوئی با او بدست آورده یا معادل آنرا طبق نظر دادگاه بلاعوض به زوجه منتقل نماید.

1- اصل سند ازدواج (در صورت نبود اصل سند ازدواج باید رونوشت آن را از دفترخانه محل انعقاد عقد نکاح دریافت کنید.)

2-  اصل شناسنامه مرد
3-   کپی کارت ملی مرد

اگر طلاق از طرف مرد باشد ، مکلف است مهریه را با سایر مطالبات یکجا به زن بپردازد. بدون مهریه زن را نمی توان طلاق داد مگر با توافق زن و یا اینکه فریب در ازدواج حاصل شده باشد. لکن اگر زوج تمکن مالی نداشته باشد، میتواند تقاضای اعسار و تقسیط از دادگاه کند. اگر طلاق از طرف مرد باشد  و ملائت نداشته باشد با شهادت سه نفر شاهد و تنظیم استشهادیه میتواند اعسار خود را ثابت نماید و مهریه را به صورت اقساطی پرداخت کند. اعسار و تقسیط مهریه در زمانی صورت میگیرد که مرد بخواهد زن خود را طلاق بدهد و با توجه به عدم ملائت خود با معرفی سه نفر شهود و استشهاد محلی و گواهی حقوق یا درآمد مهریه را از طریق دادگاه تقسیط کند. در صورتی که اعسار مرد ثابت شود قاضی دادگاه با توجه به شرایط وی نحوه پرداخت را مشخص می نماید. اگر مرد قصد طلاق دختر باکره را داشته باشد نصف مهریه (هر مقدار که باشد) به همان دختر تعلق میگیرد.

نفقه تا زمان عده تا بعد از صدور حکم طلاق از طرف مرد که معمولاً 100 روز است به عهده مرد است مگر توافق دیگری بین زوجین حاصل شده باشد یا برحسب مورد زوجه باکره باشد و یا موارد دیگری که مستحق نفقه نباشد.

اجرت المثل ایام زوجیت از طرف مرد چنین محاسبه میشود که از زمان ازدواج تا طلاق سنوات زندگی مشترک مشخص میشود و هر ساله طبق نظریه کارشناس رسمی دادگستری برحسب میزان دارائی زوج- وضعیت زوجه- تعداد فرزندان و سبک زندگی زوجین و از تاریخ عقد تا طلاق تعیین میشود.

در طلاق از طرف مرد با اعطای وکیل مزایای زیر وجود دارد.

الف-در جلسه های داوری نیازی به حضور مرد نیست.
ب-نحوه پرداخت حقوق زن را می تواند به وکیل واگذار کند.
ج-اجرای طلاق بدون حضور مرد و توسط وکیل انجام می شود
د- در هیچ مرحله ای نیازی به حضور مرد در دادگاه نیست.

در طلاق از طرف مرد ، حضانت فرزند ذکور تا سن 7 سالگی با مادر و سن 7 تا 15 سال قمری با پدر و سپس فرزند پسر اگر به 15 سال قمری رسید حق انتخاب را دارد و فرزند دختر تا 7 سالگی با مادر تا سن 9 سال قمری با پدر و بعد از 9 سال قمری حق انتخاب با دختر است مگر قانون یا توافق زوجین به نحوی دیگر باشد. در صورتیکه بین زوجین توافقی برای حضانت حاصل نشود که البته قانون حق تقدم را در این راستا به زوجین اعطاء نموده است ، اما فرزندان ذکور و مونث تا 7 سالگی حضانت آنان با مادر و سپس دختر که به سن 9 سال قمری رسید حق انتخاب با او خواهد بود که پدر یا مادر را انتخاب کند .بین 7 تا 9 سال حضانت دختر به عهده پدر است و در رابطه با فرزند ذکور بعد از 7 سالگی تا 15 سال قمری فرزند ذکور حضانت وی به عهده پدر است و سپس تا 18 سالگی و تا پایان تحصیلات عالیه هزینه ها به عهده پدر است مگر توافق زوجین به نحو دیگری باشد.


سایت خوبی دارید امیدوارم که موفق باشید


ممنون از همراهی شما دوست عزیز


سلام و وقت بخیر
درخواست طلاق از طرف مرد آیا میشه مهریه را بصورت اقساط پرداخت کرد؟


در صورتی که درخواست طلاق از ناحیه زوج باشد، وی باید کلیه حق و حقوق زوجه را پرداخت نماید و در صورت عدم استطاعت مالی می تواند درخواست اعسار بدهد و پرداخت را به صورت اقساط انجام دهد.


باسلام خانم بنده ۱۰روزه که بدون اجازه ازمنزل مشترکمون فرارکرده و بنده وخانواده خودشون نیزازایشون هیچ اطلاعی نداریم.به آگاهی هم اطلاع دادیم.من شرایط زندگی کردن بااین خانم برام سخت شده ومیخوام طلاقش بدم تاچه مدت ایشون برنگردد خانه میتونم طلاق غیابی بگیرم ممنون


باسلام و احترام ، شما برای طلاق همسر خود نیاز به غیابی بودن و مدت زمان خاصی ندارید . می توانید اقدام نمائید .


سلام.ممنون از مطالب خوبتون.
هزینه وکیل برای طلاق از طرف زوج چقدره؟


برای دریافت هزینه ها و حق الوکاله با دفتر تماس بگیرید .


با عرض سلام.درمورد اثبات سوء رفتار زن در خصوص عدم نصف شدن اموال بعداز ازدواج آیا ضمانتی هست؟آیا در کل رویه قضایی درینمورد چگونه است ؟


با سلام و احترام
در خصوص اجرای شرط تنصیف شروط زیر در نظر گرفته میشود :
۱-طلاق صورت گرفته باشد۲-در خواست طلاق از ناحیه زوج باشد یا فسخ نکاح از جانب مرد باد ۳-زن ناشزه نباشد ۴-مهریه نگرفته باشد ۵-اجرت المثل نگرفته باشد ۶-باید بعد از ازدواح تحصیل مال صورت گرفته باشد یعنی اگر زوج اثبات نماید مال مریوط به قبل از ازدواج است تنصیف صورت نمی گیرد .


سلام
در مورد بندهاي ٣-٤-٥ بايد تجربه ي شخصي ام را عرض كنم كه همسرم مهريه اش را گرفته يعني اقساط در حال پرداخت است و حدود ١٥٠ سكه هم نقد گرفته
اجرت المثل گرفته و جالبتر اينكه حكم ناشزه بودنشان هم صادر شده با اينحال شرط تنصيف هم در رأي عدم سازش پذيرفته شده تجديد نظر و ديوان هم تأييد كردند!!!!!!!


با سلام. بنده بک ماشین در زمان زندگی مشترک با دستمزد و تلاش خودم (واقعا) خریدم ولی بنام همسرم (خانمم)نمودم.
ولی شاهد دارم که تمام قیمت ماشین و اقساط از طرف من پرداخت شده و ایشان هرگز شاغل نبوده و درامدی نداشته که بتواند توانایی خرید ماشین را داشته باشد. ایا در صورت درخواست طلاق از طرف بنده(زوج) میتوانم ماشینی که بنام ایشان کردم را پس بگیرم؟یا شرایط به چه صورت است؟ لطفا راهنمایی کنید.چگونه مرد طلاق بگیرد


بله، می توانید ولیکن اگر مستقیماً خودرو را به نام همسرتان ثبت نام کرده باشید یا خریده باشید وجه آنرا در زمان خرید می توانید مطالبه نمائید . اگر پس از اینکه خودروی مذکور از شما به ایشان منتقل شده باشد می توانید با طرح دعوی حقوقی رجوع از هبه علیه همسرتان خودرو را پس بگیرید و البته همسرتان می تواند .


سلام اگرمرد قصدطلاق داشته باشد برای خودش وکیل بگیرد و ازمحل زندگی دورشودیعنی فرارکند
ایاوکیل میتواند کارهای طلاق انجام دهد؟بدون حضور زوج


بله ,اصولا مانعی ندارد .


باسلام وخسته نباشید
همسرم بعداز۴۰سال زندگی مشترک و داشتن نوه به صرف اینکه ۳دانگ منزل مسکونی بنامش نشده بامراجعه به ثبت اسنادوتوقیف خودرومبادرت به دریافت مهریه خود به صورت قهری نمود بااینکه دوسال است با انواع تهمت ها و جوسازیهای نابخردانه فرزندان اناثم را به بیماریه ای اعصاب وروان مبتلا وخودنیز هیچگونه تمکین شرعی نمی نمایدزندگی مشترک راغیرقابل سازش کرده و به باج خواهی خودمصرانه پایبند و ازاین طریق اندوخته ناچیزم را که برای تامین جهاز۳دختر دم بختم فراهم کرده بودم به بهانه عدم تامین مالی و به شکل ناخوشایندی به یغما برد گرچه حق شرعی و قانونی او بوده لاکن ضمن حضوردرمنزل هرگاه بدون اجازه و به صرف دیدار فامیل محل زندگی خودرا ترک وهروقت که مایل بود به محل زندگی برمیگردد به خاطردخترانم که در سنین ازدواج هستندتحمل کردم ولی ادامه زندگی برایم سخت شده به خاطر حقوق بازنشستگی بعدازفوتم حاظربه طلاق توافقی نیست مانده ام که اگرشخصا برای طلاق اقدام کنم آنچه که برای فرزندانم کنارگذاشته ام به عنوان اجرت المثل و یا با عنوان تقسیم نصف دارایی ویا نفقه به تاراج ببرد که هیچکدام از اینها به صرف زن ناشزه که اثباتش ازاعم مشکلات شرعی وعرفیست حق او نیست
مانده ام چه کنم مهریه اش رابالغ برهفتادمیلیون تومان پرداخت کرده ام نگران ترفندهای بعدیش هستم
احتیاج به راهنمایی و مساعدت دارم


شما می توانید بابت اینکه سه دانگ ملک را به نامش کرده اید ,مطالبه ثمن به دادگاه مطرح نمائید.


سلام و خسته نباشید
خانم من مبتلا به بیماری ام اس هست وبسیار عصبی و پرخاشگر بعد از ۸ سال زندگی دیگر قادر به ادامه زندگی نیستم و میخواستم درخواست طلاق بدهم میخواستم بدونم بیماری ایشون رو که در سال اول زندگی متوجه شدم(البته در دوران مجردی ۲بار حمله داشته) و به خاطر علاقه و دلسوزی اقدام نکردم الان اگر اقدام کنم در ندادن مهریه تاًثیر داره…ممنون میشم راهنمایی کنید


سلام.بایدازکارشناس رسمی دادگستری درامورپزشکی قانونی نظریه بگیریدکه آیاموردخاص همسر شماازموجبات فسخ نکاح هست یاخیروسپس باارائه نظریه باوکیل مشورت نمائید.تمامی مواردام اس ازموجبات فسخ نکاح نیست.


درود بر شما
من و همسرم بعد از ۴۰ سال زندگی، در جدایی توافق کردیم تمام شش دانگ منزل و کلیه ی وسایل و لوازم منزل را بابت شرط جدایی، به وی. بخشیدم. اکنون حاضر به طلاق نیست.درحالی که در دادخواست و عریضه ی قبلی امضا نموده که هیچ ادعای دیگری ندارد.
اما اکنون زیاده خواهی کرده و حاضر به طلاق نیست. چه راهی پیشنهاد می کنید؟
باسپاس


سلام اگر سند انتقال شما هبه است می توانید رجوع کنید .


با سلام. شوهرم دو سال و نیمه که منو عقد کرده و دوماه و نیمه که باهام قهر کرده و بلا تکلیف رهایم کرده. میگوید میخواد طلاقم بده و دیگه منو نمیخواد ولی نه طلاق میده و نه باهام زندگی میکنه. نه مسکنی برایم زندگی تهیه کرده نه نفقه میدهد ونه….. بیکار و بیعار میگردد هیچ مسولیتی در قبال زندگی مشترک قبول نمی کنه. الان هم گفته اگه به زور برگردونیم به زندگی باهات بد رفتاری میکنم . میگه برو حق و حقوقاتت رو بگیر و بیا توافقی جدا بشیم. اصرار داره توافقی جدابشیم . همش هم میگه دوسم نداره. ولی من دوسش دارم و میخوام باهاش زندگی کنم. نمیدونم چیکار کنم ؟ دارم از بلا تکلیفی کلافه میشم؟ درضمن عصبی هم هست. لطفا راهنمایی کنید. ممنون.


سلام چون تمایلی به طلاق ندارید اگر هنوز عروسی نکرده ایدمی توانید از حق حبس خود استفاده کنید و تا زمانیکه مهریه را دریافت نکرده اید تمکین نکنید و نفقه بگیرید راجع به مسائل عاطفی تان با مشاور خانواده مشورت نمائید .


ممنون از پاسخ دقیقتون.اگر در دوران عقد به زور و اجبار همسر عروسی کرده باشیم باید چکار کنم ؟ چطوری میتونم به همه حق و حقوقاتم برسم؟ باید برای مهریه و نفقه اقدام کنم یا بهتره صبر کنم اون اول برای طلاق اقدام کنه ؟ میخوام یه طوری باشه که هزینه ها به گردن خودش بیفته.چون اون حرف طلاق رو زده و من مشکل مالی دارم.


ممنون از پاسخ دقیقتون اگر در دوران عقد به زور و اجبار همسر عروسی کرده باشیم باید چکار کنم ؟ چطوری میتونم به همه حق و حقوقاتم برسم؟ باید برای مهریه و نفقه اقدام کنم یا بهتره صبر کنم اون اول برای طلاق اقدام کنه ؟ میخوام یه طوری باشه که هزینه ها به گردن خودش بیفته.چون اون حرف طلاق رو زده و من مشکل مالی دارم.


سلام در صورتیکه زوج درخواست طلاق دهد و توافق مالی وجود نداشته باشد صدور حکم طلاق و اجرای آن منوط به پرداخت تمام حقوق مالی زوجه اعم از مهریه نفقه و اجرت المثل خواهد شد ,حق تصنیف را زوجه پس از طلاق باید طبق دادخواست های مجزا طرح نماید .


سلام وقت بخیر .من بعد ۱۶سال زندگی مشترک الان دارای دو فرزند هستم یکی ۹سالشه دختر ویکی پسر ۴سالشه با شرایط سخت کنونی بنده یک کارگر شرکت هستم. و با پرخاشگری و نساختن و توهین مکرر ودخالت بی حد خانواده‌اش بنده قسط طلاق و جدایی دارم ولی توان مالیم ضعیفه ومیخوام که حضانت بچه‌ها م بامن باشه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید


سلام باید با همسرتان به توافق مالی و حضانت فرزند کوچک که تا ۷ سالگی بامادر است برسید و سپس اقدام کنید در این مرحله مشاوره با یک مشاوره خانواده قبل از هر اقدامی ضرورت دارد .


با سلام و وقت بخیر دادخواست طلاق از طرف زوج به دادگاه اعلام شده منتها زوج در جلسات مشاوره قبل از طلاق حاضر نمی شود و برای کارهای طلاق مراجعه نمی کند تکلیف زوجه چیست


سلام اگر منظورتان مشاوره قبل از طلاق توافقی می باشد عدمحضور زوج موجب رد دادخواست طلاق توافقی می شود.


سلام اگر منظورتان مشاوره قبل از طلاق توافقی می باشد عدم حضور زوج موجب رد دادخواست طلاق توافقی می شود.


سلام اگر منظورتان مشاوره قبل از طلاق توافقی می باشد عدم حضور زوج موجب رد دادخواست طلاق توافقی می شود.


سلام خسته نباشید
میخواستم بدونم اقایی که بعد دو هفته عقد کردن قصد طلاق گرفتن از همسر خودشون دارن شرایط طلاق برای این اقا چگونه امکان پذیر خواهد بود مهریه خانوم۲۶۴تاس باوجود باکره بودن بودن خانوم مهریه به چه صورت باید پرداخت بشه؟


سلام مهریه دوشیزه نصف است .


سلام. من و شوهرم قصد جدایی داریم ولی وسیله نقلیه ما سند و پلاکش به نام پدربزرگ ایشون هستش ولی بیمه ثالث و بدنه به نام شوهرم. پول ماشین هم کاملا پرداخت کردیم. آیا میشود ثابت کرد ماشین برای ما است؟


با سلام
سوال شما مبهم است اگر قصد توقیف خودرو را دارید فعلاً توقیف آن میسر نمی‌باشد چرا که ملاک توقیف پلاک خودرو می باشد


با سلام
سوال شما مبهم است اگر قصد توقیف خودرو را دارید فعلاً توقیف آن میسر نمی‌باشد چرا که ملاک توقیف پلاک خودرو می باشد


سلام
زنی که خود اقرار به خیانت کرده و همخوابی با نامحرم را قبول دارد، آیا می شود بعد از ۵ سال از طریق پزشکی قانونی اثبات کرد و درخواست طلاق داد؟
زنی که معتاد شده و چند ساله ترک نکرده، و بخاطر اعتیاد بسیار پرخاشگر و تندخو شده و اخلاقا و رفتارا بشدت تغییر کرده و… امکانش هست در صورت درخواست طلاق حق به مرد داده شه؟


با سلام.
رابطه نامشروع با این شرایط قابل اثبات نیست.


با سلام.
رابطه نامشروع با این شرایط قابل اثبات نیست.


با سلام.
رابطه نامشروع با این شرایط قابل اثبات نیست.


سلام
ببخشید طلاق از طرف مرد نیاز به مشاوره دارد یا خیر ؟


سلام خیر


با سلام من شوهرم تو زندگی به خاطر هر بهانه ای یا یک بحثی اسم طلاق میاره ویکسره میگه تو برام بی ارزشی ومن به خاطر این بچه تحمل کردم
مشکلات عصبی خیلی شدیدی داره
درحدی که بحث میشه لوازم منزل میشکنه لباس تن شو پاره میکنه
مشروب خور هست
بی مسولیت هست
کلا نه نفقه میده نه خرجی یک یارانه ماهي ۹۰تومان میگه برای خرجی من
من از اول زندگی شاغل بودم وبا کلی زحمت تونستم یک خونه بخرم وبخاطر اینکه سر حر بحث کوچیک اسم طلاق میاره وقهر میکنه از خانه میره سعی کردم خونه رو بزنم به تان خودم الانم همش بحث میکنه که بریم نصف خانه رو به نام من بزن ومن هیچ اعتمادی بهش ندارم چون خیلی راحت میدونم میزاره میره واینکه از اول مشکلات جنسی داشته ومن بخاطر اینکه زندگی کنم از روی این مساله هم گذشتم گفتم اشکالی نداره ولی خیلی از خود مغروره ورفتار مناسبی نداره خیلی بی احترامی میکنه نصبت به من وخانوادم واقعا نمی گم چیکار کنم
ادامه دادن به این زندگی خیلی برام سخت شده
یک پسر ۸ساله هم دارم که هر وقت قهر میکنه پسرمم با خودش میبره


سلام.شماشرایط طلاق زوجه را دارید که درصورت اثبات می توانید طلاق بگیرید.مطلقآ خانه تان رابه نام او نکنید چون اموال زن متعلق به خودش می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.

دفتر وکالت ره جویان عدالت همچنین یک مرکز مشاوره حقوقی در محدوده هفت حوض نارمک میباشد که با ارائه مشاوره حضوری و تلفنی و همچنین راه اندازی بزرگترین کانال حقوقی تلگرام ، سعی در بالا بردن سطح حقوقی افراد و آگاهی ایشان دارد.

گروه وکلای ره جویان عدالت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دفاتر وکالت در تهران با بیش از دو دهه تجربه، موفق شده تا همگام با دیگر موسسات حقوقی، به بزرگ‌ترین دفتر وکالت در تهران تبدیل شود. به محض سپردن وکالت پرونده های خود به وکلای ما، با خیالی آسوده زندگی خود را به روال سابق بازگردانید.

طلاق توافقی یکی از انواع طلاق است اما در متون قانونی طلاق توافقی تعریف نشده است.
وکیل ملکی به وکیلی گفته می شود که در حوزه دعاوی ملکی تخصص دارد.
وصول چک یکی از روش های متداول برای مطالبه وجه چک طرح دعوی حقوقی در دادگاه های حقوقی یا شورای حل اختلاف می باشد.
در صورتی که نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تهران دارید میتوانید به صورت رایگان مورد حقوقی خود را از طریق تلفن با بهترین وکیل تهران مطرح کنید و یا در صورت تمایل به مشاوره حضوری با وکیل تهران با مراجعه به صفحه قرار مشاوره وکیل تهران زمان مشاوره خود را ثبت کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و قرار مشاوره وکیل تهران شما را قطعی کنند.

نارمک – ضلع شرقی میدان هفت حوض – پلاک 39 – طبقه سوم021-77947264

چگونه در خارج از کشور کار پیدا کنیم و مهاجرت کاری داشته باشیم

راهنمای جامع انواع روشهای اخذ اقامت در خارج از کشور با بیانی شیوا توسط استاد ملکپور

مجموعه اي از توضيحات و نکاتي که بايد براي موفقيت در زندگي به آنها توجه ويژه اي داشت

محصولی بی نظیر برای کسانی که میخواهند زندگی رویایی خود را بسازند

آموزش دقيق و مرحله به مرحله دريافت اپلاي و ويزاي تحصيلي در اتريش، نکات کاربردي و جامع چگونه مرد طلاق بگیرد

مجموعه اي از آموزش ها و توضيحات کامل پيرامون نحوه و شرايط مهاجرت کاري به کشور کانادا

پکيج آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور به صورت آسان

پکيج دوم آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور

يادگيري آسان زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

پکیج دوم يادگيري زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

هرگاه زوج بخواهد زن خود را طلاق بدهد یا همان طلاق از طرف مرد، ابتدا باید دادخواستی مبنی بر درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش به طرفیت زوجه تنظیم نماید و به هر یک از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و دادگاه های خانواده ذیصلاح مراجعه نماید و ضمن ثبت دادخواست و پرداخت هزینه دادرسی و دریافت ابلاغ، به شعبه مربوطه مراجعه نماید و بعد از تعیین وقت رسیدگی و تشکیل جلسه و تعیین تکلیف نسبت به مطالبات مالی زن، گواهی عدم امکان سازش را دریافت نماید که اعتبار این گواهی مدت سه ماه از تاریخ قطعیت آن می باشد و با مراجعه به هر یک از دفاتر رسمی طلاق، نسبت به اجرای صیغه طلاق ظرف مهلت سه ماه مذکور اقدام نماید، در صورت انقضاء مدت سه ماه ، گواهی مربوطه از اعتبار ساقط می گردد.

اجرای صیغه طلاق موکول به تأدیه حقوق شرعی و قانونی زوجه اعم از مهریه، نفقه، جهیزیه و… به صورت نقد می باشد مگر در طلاق خلع یا مبارات و یا رضایت زوجه و یا صدور حکم قطعی اعسار شوهر.



شرط تصنیف دارایی فقط در جایی مصداق دارد که:

 شرط نصف اموال در صورتی شامل زوجه می شود که اولا زوجه تمکین کرده باشد و ثالثا شامل اموالی می شود که زوج بعد از تاریخ عقد به دست آورده باشد. پس چنانچه مردی قبل از ازدواج اموالی داشته باشد مشمول این شرط نمی شود.

برای همین در شرط تصنیف( شرط نصف دارایی ) از عبارت “تا نصف دارایی موجود” استفاده شده است و این بدین معنی است که اموال مرد بعد از عقد نکاح به دست آمده است و در هنگام دادخواست طلاق موجود می باشد .

بنابراین اگر قبل از دادخواست اموال را منتقل کرده باشد شامل این شرط نمی گردد. ثانیا تا نصف اموال یعنی از یک درصد تا پنجاه درصد و تشخیص این که چه مقدار از اموال باید به زوجه انتقال یابد یا معادل آن داده شود با دادگاه می باشد و الزامی به پنجاه درصد اموال نیست.

اگر شرط تنصیف در عقد نامه امضاء شده باشد و مرد نیز دادخواست طلاق تقدیم دادگاه کرده باشد لزوما در جلسه دادرسی زوجه باید به شرط استناد نماید و لیست اموال زوج را به دادگاه ارائه نماید تا بتواند از آن شرط بهره مند شود. توصیه می شود دادخواست دیگری به عنوان دعوای متقابل تا قبل از جلسه رسیدگی در این خصوص تقدیم دادگاه رسیدگی کننده به طلاق کنید.

اگر رای طلاق به درخواست زوج و با تصمیم دادگاه نسبت به نصف اموال صادر شود ولی زوج طلاق را ثبت و اجرا نکند زوجه (زن) بهره ای از نصف اموال زوج نخواهد برد و دریافت نصف اموال یا معادل آن منوط به ثبت طلاق است نه صدور حکم.


اگر مهریه عند المطالبه باشد و قبلا از سوی دادگاه تقسیط نشده باشد مرد می تواند پس از قطعیت حکم طلاق دادخواست اعسار از پرداخت مهریه در دادنامه طلاق (گواهی عدم امکان سازش) را تقدیم دادگاه صادر کننده رای کند. دادگاه بعد از تشکیل جلسه و دعوت از طرفین و استماع اظهارات زن و شوهر و شهادت شهود در خصوص اعسار مرد تصمیم گیری می کند.

اگر مرد مهریه را پرداخت نکرده باشد و قبلا توسط دادگاه در خصوص آن رای صادر نشده باشد، در حکم طلاق دادگاه پرداخت مهریه نیز ذکر می شود که ثبت طلاق موکل به پرداخت حقوق مالی زوجه از جمله مهریه است. اگر مهریه عند الاستطاعه باشد پرداخت آن مشروط به اثبات استطاعت مالی زوج از طرف زوجه است.



میزان نفقه را دادگاه بر اساس شئونات اجتماعی و خانوادگی زن و درآمد مرد تعیین خواهد کرد و مرد موظف به پرداخت آن خواهد بود.

در صورتیکه طلاق از طرف مرد باشد باید اجرت المثل زن را پرداخت نماید که معمولا مبلغ اجرت المثل را دادگاه با توجه به مسئولیتهای زن در خانه و سالهایی که با یکدیگر زندگی کرده اند تعیین خواهد کرد.

حال چنانچه زن در انجام کارهای خانه‌داری از ابتدا قصد و نیت تبرع و به اصطلاح رایگان داشته باشد، نمی‌تواند اجرت‌المثل ایام زوجیت را بگیرد و در این صورت نحله به او تعلق خواهد گرفت.



نحله در لغت به معنی بخشش و در اصطلاح حقوقی مبلغی است که دادگاه بر طبق شرایطی تعیین می کند که مرد (زوج) باید به زن (زوجه) بپردازد.

در قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق چنین آمده است: « با توجه به سنوات زندگی مشترک و نوع کارهایی که زوجه در خانه شوهر انجام داده و وسع مالی زوج، دادگاه مبلغی را‌ از باب بخشش برای زوجه تعیین می‌نماید. »

شرایط دریافت نحله به قرار زیر است:



اگر زن راضی به طلاق نباشد موجب طولانی شدن پرونده طلاق می شود حتی یک سال یا بیشتر . درخواست مطالبات مالی زوجه در دادخواست طلاق از طرف مرد از موجبات طولانی شدن پرونده طلاق خواهد شد. به عنوان مثال اگر زوجه ضمن دادخواست طلاق از طرف مرد در جلسه دادرسی مطالبه اجرت المثل ایام زناشویی را بکند پرونده از سوی دادگاه جهت کارشناسی، برای آن وقت نظارت تعیین می شود. ممکن است پس از کارشناسی، یکی از طرفین  به مبلغ تعیین شده توسط کارشناس معترض باشد، که موضوع به هیات کارشناسان ارجاع داده می شود. بنابراین اصل طلاق برای شوهر راحت خواهد بود ولی پرداخت حقوق مالی زوجه ناشی از ازدواج مشکل ساز خواهد بود .

 بنابراین اگر زن طلاق نخواهد و مرد دادخواست طلاق بدهد اعتراض زوجه موجب اطاله دادرسی خواهد شد و ضمنا مطالبه مهریه ، اجرت المثل و تصنیف دارایی از موجبات طولانی تر شدن پرونده و یا اجرا نشدن حکم طلاق خواهد بود.

همانطور که پیداست چیزی که قابل توجه و اهمیت است حقوق مالی زوجه است. خیلی از این اتفاقات افتاده که مرد به دلیل ناتوانایی مالی نتوانسته حقوق مالی زوجه را پرداخت کند و حکم طلاق را هم نتوانسته اجرا کند.



چگونه مرد طلاق بگیرد

نوع طلاقی که مرد درخواست کننده آن باشد رجعی است یعنی در مدت حدود ۳ ماه عده، زوج می تواند به زوجه رجوع کند و به این ترتیب طلاق از بین می رود مگر این که زن دوشیزه یا یائسه باشد که در این حالت طلاق بائن است و امکان رجوع وجود ندارد.



تنها در این مرحله مرد برای تحویل مدارک به وکیل مربوطه به دفتر مراجعه می کند و از اینجا به بعد کلیه مراحل توسط وکیل انجام می شود.

در این مرحله صیغه طلاق جاری می شود و در شناسنامه ثبت می شود و مدارک تحویل مرد می شود.

پیشنهاد ما به شما این است که از بهترین وکیل خانواده و طلاق در مؤسسه حقوقی ملک پور استفاده نمایید تا پرونده شما در اسرع وقت و با کمترین هزینه و تنش به سرانجام برسد. با ما تماس بگیرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

دیدگاه

موسسه مشاوره ای MIE اتریش

وب سایت حقوقی malekpourlaw

وب سایت پذیرش تحصیلی miestudy

وب سایت officialmalekpour

وب سایت miemalekpour

این وبسایت به لحاظ محتوا در جهان و در خصوص امر مهاجرت بی اغراق برترین سایت مهاجرتی حقوقی فارسی است . در بالای صفحه اگر گزینه مهاجرت به کشورها را انتخاب کنید ، نام کشورهای مورد خدمات ما ظاهر میشود ، به سادگی هر کشور را که مایلید انتخاب کنید و در صفحه کشور مذکور شش تقسیم بندی اصلی دارید . تقسیم بندی های مهاجرتی و اقامتی شامل…
ادامه مطلب

malekpourlaw.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com

وکیل تاپ –

در طول زندگی مشترک، اختلافات و تغییرات فراوانی رخ میدهد و همیشه همه چی به خوبی روزهای اول شروع زندگی نیست. در این میان ممکن است بروز اختلافات و مشکلات به قدری وسعت یابد که طرفین و یا یکی از آنها تصمیم بر متارکه و جدایی بگیرد، البته هستند زوج هایی که بدون اختلافات مهم و یا حتی بدون وجود مشکلی خاص اقدام به جدایی میکنند.

قانون کشورمان به هر یک از زوجین برای طلاق اختیاراتی را اعطا نموده است تا بتوانند اقدام بر جدایی نموده و مسیر زندگی خود را از همسر خود جدا نمایند. بسته به اینکه طلاق از جانب کدام یک از زوجین درخواست میشود وضعیت متفاوت خواهد بود و مدت زمانی هم که فرد متقاضی طلاق، طول میکشد تا وی به هدف خود یعنی جدایی برسد، متفاوت است. در این مطلب به بررسی مدت زمان لازم برای طلاق از جانب مرد خواهیم پرداخت.

دسترسی سریع به عناوین:

چگونه مرد طلاق بگیرد

به موجب ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی، مرد با رعایت شرایط قانونی می تواند با مراجعه به دادگاه، همسر خود را طلاق دهد. بنابراین مردان میتواند با پرداخت حق و حقوق همسر خود اعم از مهریه و نفقه و اجرت المثل و همچنین شرط تنصیف دارایی هر زمان که خواست وی را طلاق دهد. طلاقی که از جانب مرد باشد طلاق رجعی محسوب می شود طلاق رجعی طلاقی است که در مدت زمان عده مرد میتواند بدون نیاز به رعایت تشریفات خاصی، به همسر خود رجوع نماید و تاثیر طلاق از بین میرود.

همانطور که گفته شد مرد زمانی می تواند همسر خود را طلاق دهد که شرایط مقرر قانونی را رعایت کرده باشد بر اساس قانون مرد باید تمام حق و حقوق همسر خود را به وی بپردازد که این حق و حقوق عبارت است از مهریه و نفقه و اجرت المثل و شرط تنصیف دارایی که در این قسمت به صورت خلاصه هر یک از این موارد را توضیح میدهیم.

مهریه، مالی است که به موجب عقد ازدواج زن مالک آن می گردد و مرد مکلف به پرداخت آن است. مهریه را یا طرفین با توافق یکدیگر تعیین می نمایند و یا تعیین آن را به شخص ثالثی واگذار می کنند. همچنین ممکن است طرفین، مهریه برای زن تعیین نکنند که در این صورت مهریه وی مهرالمثل خواهد بود. در ازدواج دائم تعیین مهریه برای زن شرط صحت عقد نیست بنابراین حتی طرفین می توانند در عقد شرط کند که زن هیچ نوع مهریه ای نداشته باشد.

مهریه تعیین شده یا عندالمطالبه است و یا مشروط به شرطی مثل توان مالی مرد برای پرداخت در نظر گرفته میشود که به آن مهریه عندالاستطاعه گفته میشود. مهریه در صورتی که عندالمطالبه باشد باید قبل از طلاق به زن پرداخت گردد ولی در صورتی که مرد دادخواست اعسار دهد و اعسار وی ثابت گردد مهریه به صورت اقساط به زن پرداخت خواهد شد و دادخواست طلاق از طرف مرد با دادخواست اعسار منافاتی با هم ندارند. ولی در صورتی که مهریه عندالاستطاعه باشد زن باید توان مالی مرد را ثابت نموده و یا مالی از اموال مرد را جهت توقیف معرفی نماید در این نوع از مهریه اعسار مرد مفروض است مگر اینکه زن خلاف آن را ثابت نماید.

مهریه حقی است که متعلق به زن می باشد و در هیچ صورتی از بین نخواهد رفت حتی اگر عدم تمکین زن و یا داشتن رابطه نامشروع زن با دیگری و سایر موارد نیز به اثبات برسد باز مستحق مهریه خواهد بود.

یکی دیگر از حقوق مالی که پس از جاری شدن عقد نکاح برای وی ایجاد می گردد نفقه است. نفقه همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن است که شامل خوراک، پوشاک، مسکن، هزینه های درمانی بهداشتی و … است. زمانی که مرد بخواهد همسر خود را طلاق دهد باید نفقه وی را نیز بپردازد حتی در صورتی که برای مدتی به همسر خود نفقه پرداخت نکرده باشد در صورتی که همسرش درخواست کند میتواند نفقه مدت پرداخت نشده را نیز از مرد مطالبه کند همچنین به دلیل رجعی بودن طلاق از جانب مرد، در مدت عده نیز نفقه زن بر عهده مرد خواهد بود.

یکی دیگر از حقوق مالی زن اجرت المثل است که زمانی موضوعیت پیدا می‌کند که طلاق از جانب مرد باشد. اجرت المثل مالی است که به دلیل انجام کارهایی که زن در مدت زندگی مشترک انجام داده است به وی پرداخت می گردد زیرا اصل بر این است که زن این کارها را به صورت رایگان انجام نداده است. در صورتیکه زن از انجام کارهایی که بر عهده وی نبوده است قصد تبرع و مجانی داشته باشد به جای اجرت المثل به وی نحله تعلق خواهد گرفت.

نحله مالی است که با توجه به سالهای زندگی مشترک و نوع کار های انجام گرفته از سوی زن و وضعیت اقتصادی مرد با تعیین دادگاه به زن پرداخت می شود.

نحله از باب بخشش است و قابل جمع با اجرت المثل نیست یعنی زن نمیتواند هم اجرت المثل دریافت کند و هم نحله. در صورتی که مرد بخواهد همسر خود را طلاق دهد باید این موارد را به همسر خود بپردازد.

شرط تنصیف دارایی یکی از شروطی است که در قباله های ازدواج وجود دارد و در صورتی که مرد ذیل آن را امضا نموده باشد؛ باید تا نصف دارایی خود را که در مدت زندگی مشترک با همسرش به دست آورده را به وی بپردازد شرط تنصیف دارایی زمانی اجرا می گردد که درخواست طلاق از جانب مرد باشد و به تشخیص دادگاه تقاضای طلاق به دلیل تخلف زن از وظایف همسری یا سوء اخلاق و رفتار آن نباشد.

برای این که بدانید طلاق از جانب مرد چه مدت طول میکشد لازم است به مراحل طلاق اشراف داشته باشید ما در این قسمت به بیان مراحل طلاق از جانب مرد می پردازیم و سپس مدتی که این مراحل به طول می انجامد را بیان می داریم. در گذشته در صورتی که مردی می خواست همسر خود را طلاق دهد بسیار ساده می توانست به هدف خود برسد به این صورت که او به دفترخانه مراجعه و با تنظیم یک دادخواست همسر خود را طلاق می داد ولی امروزه برای طلاق از جانب مرد پروسه ارائه دادخواست طلاق کمی سخت تر از گذشته است به این دلیل که از آمار زیاد طلاق و افزایش آن در کشور جلوگیری گردد.

در صورتی که مردی بخواهد همسر خود را طلاق دهد در ابتدا باید به دادگاه خانواده رجوع نموده و دادگاه، موضوع را به داوری ارجاع دهد و پس از صدور گواهی عدم امکان سازش برای اجرای صیغه طلاق و ثبت آن به دفترخانه رسمی ازدواج و طلاق مراجعه می‌شود دفترخانه پس از پرداخت مطالبات زن از سوی مرد اعم از مهریه نفقه و جهیزیه صیغه طلاق را جاری کرده و آن را به ثبت می رساند.

بنابراین در ابتدا مرد باید به دادگاه خانواده یا یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه نموده و دادخواستی مبنی بر صدور گواهی عدم امکان سازش را تقدیم نماید. دادگاه برای صدور این گواهی، زوجین را به داوری ارجاع می دهد که در این مرحله هر یک از زوجین باید داور معرفی نماید. البته لازم به ذکر است که امروزه داوری در پرونده‌های طلاق صرفاً امری تشریفاتی است و کارگشا نیست و نظریه داوران اهمیت چندانی برای دادگاه ندارد.

پس از داوری دادگاه گواهی عدم امکان سازش را صادر خواهد نمود همچنین بر اساس ماده ۲۹ قانون حمایت خانواده دادگاه موظف است نسبت به مهریه و اجرت المثل و نفقه و حضانت فرزندان و ملاقات فرزندان و نفقه آنها نیز تعیین تکلیف نماید. مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش سه ماه از زمان صدور آن است که در این مدت مرد متقاضی طلاق باید به دفترخانه رسمی طلاق مراجعه نموده و با پرداخت حقوق زن رای دادگاه را اجرا نماید و طلاق را ثبت کند در غیر این صورت گواهی عدم امکان سازش از اعتبار ساقط خواهد شد.

طلاق از جانب مرد می‌تواند از سه ماه تا یک سال طول بکشد و مدت آن بستگی به اعتراض زن خواهد داشت. معمولاً در چنین مواردی چهار تا پنج ماه زمان نیاز است. در صورتی که زن برای طلاق حاضر نگردد و دادگاه حکم غیابی صادر کند زن میتواند از آن حکم غیابی واخواهی نماید. علاوه بر این مورد باید گفت که طلاق از جمله دعاوی است که می تواند دارای سه مرحله باشد مرحله بدوی، مرحله تجدیدنظر و مرحله فرجام خواهی در صورتی که راضی به طلاق نباشد می تواند پروسه طلاق را طولانی تر نموده و آن را تا یک سال و یا حتی مقداری بیشتر از یک سال به تعویق بیاندازد.

“برای مطالعه بیشتر و درک جامع تر و جزیی تر این موضوع می توانید به کتاب طلاق در رویه دادگاه به قلم گروه پژوهش از انتشارات چراغ دانش رجوع نمایید.” 


این مطلب توسط خدیجه زینالی وکیل پایه یک دادگستری نگاشته شده است.برای مشاوره حقوقی با ایشان دکمه زیر را کلیک کنید.

قانون حمایت خانواده جدید ۹۱

تحلیل ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده

‌قانون حمایت خانواده ‌مصوب ۱۳۵۳.۱۱.۱۵

قانون و اسلام در باب صیغه برای مردان متاهل چه می گوید؟

دانستنی‌ های حقوقی خانواده (۳۰ نکته حقوقی ازدواج، طلاق، خانواده)

شرایط حضانت در قانون حمایت از خانواده مصوب سال ۱۳۹۱

سلام خسته نباشید اگه شوهرم بخواد طلاقم بده ومن ازخدامه که طلاقم بده چون اصن باهم سازش نداریم چقد زمان میبره واسه اجرایه طلاق

طلاق توافقی کمتر از طلاق عادیه و از یک تا سه ماه طول میکشه و بستگی داره وکیل چقدر بتونه کارو جلو ببره

سلام
ما برای طلاق توافقی اقدام کردیم و من مهریه ام رو در قبال طلاق قراره ببخشم
حدود ۴سالم هست که از هم جدا زندگی میکنیم و بارها اقدام کردیم ولی هردفعه به بهونه های مختلف طلاقمون رو انجام نداده دادگاه
اینبار میخام یه سوال بپرسم و بدونم با اینکه ما ۴ساله جدا زندگی کردیم بازم برای طلاق توافقی نیاز به مشاوره و … هست یا همون روز دادگاه بهمون نامه دفترخونه رو میدن ؟
واینکه برای بخشش مهریه راهنماییم کنید چی بگم و چجوری ببخشم که شوهرم ازم سو استفاده نکنه
راستش شنیدم قانون های مختلفی برای بخشش مهریه وجود داره و حتی گفتن یه کلماتی میتونه برام دردسر بشه تو متن بخشش
لطفا یه راهنمایی بهم بدید ممنون

میتونید به دفتر خانه برید و بخشش را رسمی انجام بدید .درخصوص طلاق توافقی نیز مشاوره اجباری است.

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند

چگونه مرد طلاق بگیرد

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

این مطلب توسط خدیجه زینالی وکیل پایه یک دادگستری نگاشته شده است.برای مشاوره حقوقی با ایشان دکمه زیر را کلیک کنید.

دادخواست طلاق :طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی مرد با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را مینماید.حال به سراغ تفسیر و توضیح مفصل این ماده قانونی خواهیم پرداخت:

در گذشته زوج بامراجعه به دفترخانه تقاضای طلاق مینمود اما این رویه موجب میشد آمار طلاق ها افزایش یابد به دلیل سهولت این امر اما قانون گذار تدبیری اندیشید تا از این ایراد بتواند جلوگیری کند مبنی بر اینکه برای انجام امر طلاق میبایست به دادگاه مراجعه  نمود و تشریفات لازمه از قبیل :

حضور ، پرداخت کلیه حقوق مالی زوجه ، گرفتن گواهی عدم امکان سازش که البته بعد از تشکیل داوری و دعوت به صلح و سازش داده میشود صورت خواهد گرفت.

یکی از نکات حائز اهمیت در زمانی که طلاق از سوی زوج صورت میگیرد اگر تقاضای طلاق مربوط به سوء رفتار زوجه نباشد در این صورت زوج نصف اموالی که بعد از عقد نکاح حاصل شده طبق دستور دادگاه به زوجه تعلق میگیرد.

چگونه مرد طلاق بگیرد

در مورد طلاق از جانب زوج باید گفت صرف مراجعه زوج به دادگاه و حاضر و مهیا بودن بودن تشریفات رسیدگی موجب نخواهد شد که دادگاه در همان جلسه اقدام به دادن رای نماید بلکه حداقل زمان لازم بر ای سیر این مسیر مدت ۶ ماه خواهد بود.
همانطور که از ظاهر ماده ۱۱۳۳ پیداست زوج در هر زمانی حتی بدون در دست داشتن دلایل موجه میتواند اقدام به دادخواست طلاق نماید (در حالی که اگر طلاق بخواهد از جانب زوجه واقع شود نیاز به اثبات یکسری موارد مطرحه در قانون خواهد داشت که در قسمت مربوط به طلاق از جانب زوجه توضیح داده شد.)

نفقه، مهریه و اجرت المثل باید پرداخت شود و وجود دلیل موجه این سه حق مالی را از زن سلب نخواهد کرد. منظور از اجرت المثل مبلغی است که کارشناس آن را با توجه به مدت ازدواج و وضعیت زن و مرد محاسبه خواهد کرد که در مبحث اجرت المثل به تفصیل راجع به آن توضیح داده شده است.

در قبل از سال ۱۳۷۲ هرگاه زوج مایل بود که همسرش را طلاق دهد به دفاتر ثبت طلاق مراجعه و و با حاضر کردن دو شهود مرد عادل و بالغ  و پرداخت کلیه حق وحقوق مالی زن و جاری شدن صیغه طلاق همسر خود را طلاق میداد . اما به علت اینکه بسیاری از این طلاق ها در شرایط احساس عصبانت مرد ایجاد می شد و پس از مدتی با پشیمانی، منجر به رجوع مرد به زن می شد، و متعاقب آن سبب تبعات بی نظمی و مزاحمت برای دفاتر می گشت،

قانونگذار تصمیم گرفت که با مصوب این ماده در قانون مدنی، مرد را هم ملزم نماید که از طریق دادگاه اقدام به درخواست طلاق همسرش نماید زیرا با توجه در نوبت قرارگرفتن پرونده و تشریفات داوری و آوردن شهود و طی این مدت چنانچه مرد در شرایط احساسی تصمیم به طلاق گرفته در این مدت، بسیاری از مردان در نیمه راه اقدامات خود نسبت به طلاق همسرش، منصرف می شوند و پیش بینی قانوگذار، به تجربه عیناٌ واقع شده است ولی صورت دیگر این امر، در صورت مصمم بودن مرد به طلاق همسرش نیز عیان است که دراین صورت پس از صدور حکم طلاق هنگام اجرای صیغه طلاق مرد ملزم است که تمامی حق و حقوق زن را پرداخت نماید در غیر این صورت صیغه طلاق بدون رضایت همسرش یعنی بدون گذشت زن از کلیه امور مالیش، صیغه طلاق جاری نمی شود به عبارت بهتر در هنگام جاری شدن صیغه طلاق مرد حتما بایستی حقوق مالی زن را پرداخت نماید.

سلام و خسته نباشید.
همسرم دادخواست طلاق داده و حکم هم صادر شده اما حاضر به طلاق من نیست چکار باید انجام دهم؟ ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام

ایمیل

وبسایت


ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


وب‌سایت هندبوک جرمنی مشتاق است که مطالب را به بهترین شکل در اختیار شما بگذارد. 

ما اطلاعات مربوط به بازدید شما از این وب‌سایت را در قالب «کوکی‌ها» ذخیره می‌کنیم. با استفاده از این وب‌سایت، شما موافقت خود با این موضوع را به صورت ضمنی تایید می‌کنید. 

برای اطلاعات بیشتر در مورد «کوکی‌ها» و نحوه استفاده از آنها لطفا روی لینک زیر کلیک کنید:

در باره پروسه طلاق چه میدانید؟

اگر چه طلاق طبعات خوبی ندارد و بیشتر مواقع طرفین را متضرر میکند اما باز هم گاهن اتفاق میافتد و چاره‌ای هم نیست. پروسه طلاق در آلمان یکی از پیچیده ترین روندهای قانونی و حقوقی است که مستلزم شرایط زیادی است. در این صفحه همه موارد مهم و ضروری و هر آنچه که قبل از اقدام در  باره طلاق باید بدانید را سعی کرده‌ایم بصورت ساده و مختصر توضیح دهیم.چگونه مرد طلاق بگیرد

 

اگر ازدواج شما  نا موفق باشد ودر نهایت به جدا زندگی کردن بیانجامد، می توانید طلاق بگیرید. برای جلوگیری از برهم خوردن زود هنگام زندگی زوج ها در آلمان، زن شوهر با بوجود آمدن اختلاف بصورت آنبی نمیتوانند طلاق بگیرند. باید ابتدا یک سال (Trennungsjahr) از هم دیگر جدا زندگی کنند و اگر باز هم مشکلات حل نشد و هنوز هم برای طلاق پا فشاری کنند میتوانند طلاق بگیرند.

با این وجود در قانون یک سال جدایی زندگی کردن قبل از طلاق (Trennungsjahr) استثنائاتی هم وجود دارد:

•      اگر شما ثابت کنید که نمیتوانید یک سال انتظار بکشید و برای آن دلایل داشته باشید، طلاق شما ممکن است سریعتر انجام شود و نیاز نباشد یک سال تمام صبر کنید. مثلا اگر همسرشما مرتبا و به طور ظالمانه در برابر شما خشونت کرده باشد، اگر شما یا شریک زندگی تان همزمان با و جود متاهل بودن باز هم با فرد دیگری بطور دوامدار رابطه داشته باشد و یا هم اگر یکی از زوجین از فرد دیگری قرار است بچه دارد شوند. این ها میتوانند دلایلی باشند که طلاق سریع تر انجام شود و نیاز به انتظار نباشد.

•      اگر خانم و یا شوهر شما با طلاق موافقت نكند و دلایل قانه کننده‌ی به دادگاه ارائه کند که نشان میدهد مشکل خاصی برای طلاق گرفتن وجود ندارد، در این حالت قبل از طلاق رسمی باید سه سال (بجای یک سال) به طور جداگانه از همدیگر زندگی كنید.

شما باید بتوانید ثابت کنید که در واقع  در این یک سال (یا سه سال) واقعا جدا و مستقل زندگی می کنید. یک سال از وقتی حساب میشود که زن و شوهر از لحاظ اقتصادی و فیزیکی از هم جدا می شوند، یعنی زمانی که حساب های بانکی مشترک جدا شوند و در آپارتمان های جداگانه زندگی کنند. اگر جدا کردن آپارتمان امکان پذیر نیست و در طول سال جداسازی باید در یک خانه زندگی کنید، باید اتاق های مجزا داشته باشید و مستقل از یکدیگر زندگی کنید.

مهم: شما می توانید تقاضای طلاق را چند قبل از پایان سال جدایی ارسال کنید، زیرا معمولا چند ماه طول می‌کشد تا نوبت به شما برسد و درخواست شما بررسی شود.

درخواست طلاق باید در دادگاه خانواده در محل اقامت شما و از یا شریک زندگی تان فرستاده شود. با این وجود، شما نمیتوانید این کار را به صورت شخصی انجام دهید، زیرا شما قانون مجبور هستید (Anwaltzwang) که توسط یک وکیل متخصص راهنمایی شوید و شما را کمک کند. به عبارت دیگر، شما باید حتما یک وکیل قانونی را استخدام کنید که بتواند درخواست شما را به دادگاه ارسال کند و پرونده شما را دنبال کند.  

کافی است همین که شوهر و یا خانم شما میخواهد درخواست طلاق کند وکیل داشته باشد و درخواست را به دادگاه بفرستد. طرف دیگرازدواج  در مورد درخواست طلاق  توسط دادگاه مطلع خواهد شد و می تواند تصمیم بگیرد که با درخواست طلاق موافق است یا خیر. همچنین ممکن است هر دو طرف برای تقاضای طلاق درخواست کنند، اما در این مورد، هرکدام باید یک وکیل داشته باشند. اینجا میتوانید وکیل مدافع بیابید. 

در روند طلاق، هزینه های دادگاه و وکیل باید توسط زن و شوهر پرداخته شود. هزینه های دادگاه معمولا بین ۴۵۰ تا ۸۰۰ یورو است و هر چقدر در آخر شد باید شما و همسرتان بطور مشترک و مساویانه پرداخت کنید.

برای درخواست طلاق در دادگاه خانواده، شما به یک وکیل قانونی و متخصص نیاز دارید. مسائل زیادی بین شما و شریک زندگی تان  بوجود خواهد داشت که باید منسفانه حل شود و وکیل شما می تواند به شما در یافتن بهترین راه حل مناسب کمک کند. اگر تنها همسر شما وکیل داشته باشد و شنا نداشته باشید، ممکن است در مسایل تقسمات مالی و یا حضانت و سرپرسی کودکان به نفع شما تصمیم گرفته نشود.

یک وکیل برای پیشبرد پرونده طلاق به طور میانگین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو هزینه دارد. اگر میان زن و شوهر اختلاف وجود داشته باشد، هزینۀ ها افزایش می یابد. هنگام انتخاب وکیل مطمئن شوید که او در موضوع قوانین خانواده و طلاق متخصص است. اگرشما اقامت خود در آلمان را از طریق ازدواج دریافت کردید، ممکن است استخدام وکیلی که با موضوعات حقوقی اقامت و قوانین بین المللی آشنا باشد بیشتر به نفع شما باشد.

اگر درآمد شما برای پرداخت هزینه وکیل کافی نیست، می توانید برای تامین هزینه های قانونی خود از دولت درخواست کمک کنید (Verfahrenskostenhilfe) . وکیل شما می تواند به شما کمک کند تا این درخواست را بفرستید و اگر تأیید شود، دولت هزینه های قانونی طلاق شما را پوشش می دهد.

•      اگر قبل ازازدواج هیچ نوع  قراردادی مبنی بر اینکه بعد از طلاق أموال و ثروت چگونه تقسیم شود امضا نکرده باشید، فقط دارایی هایی که در طول دوره زندگی مشترک و بعد از ازدواج بدست آورده‌اید بطور مساویانه بین زن و شوهر تقسیم ایجاد می شود. این موضوع را «تقسیم أموال» (Vermögensausgleich) یا (Zugewinnausgleich) نامیده می شود. با این حال، دارایی هایی که طرفین قبل از ازدواج در اختیار داشتند، شامل این تقسیمات نمیشود. اما اگر در هنگام ازدواج در یک قرارداد ازدواج موافقت کرده باشید که تمام ثروت و وسایل شما بعد از جدایی بین شما و همسر شما تقسیم میشود، همه دارایی های قبلی و فعلی تقسیم میشود و بنام (Gütergemeinschaft) یاد میشود. بر عکس اگر هم در قرار داد ازدواج مطرح کنید که هیچ دارایی بین شما تقسیم نخواهد شد، هنگام طلاق هیچ ثروتی تقسیم نمیشود (Gütertrennung).

بهترین راه حل برای تقسیمات دارایی در هنگام طلاق این است که با همسر خود در خارج از دادگاه در مورد مسایل مالی و تقسیمات به توافق برسید. اگرتوافق دو جانبه امکان پذیر نباشد، وکیل شما می تواند به شما برای ادعای تقسیم مالکیت در دادگاه خانواده کمک کند. در نظر داشته باشید که چنین اختلافاتی هزینه های وکیل و دادگاه را افزایش می دهد.

•      بعد از طلاق و همچنین در طول یک سال جدا زندگی کردن قبل از طلاق، شوهر و خانم موظف به پرداخت پول کمک هزینه برای مواظبت (Lebensunterhalt) به همدیگر هستند. به عبارت دیگر، اگر شما یکی از زوچین نمیتوانند مصارف زندگی شان را تامین کنید، همسر موظف است که اورا از لحاظ مالی حمایت کند. این حق وقتی به وجود میاید که زوجین نمیتوانید به علت مراقبت از کودک، شرایط سنی، شرایط صحی (سلامتی)، بیکاری یا گذراندن دورهای آموزشی کسب درآمد کنند. اگر شما کودکان مشترک داشته باشید مه نزد یکی از والدین زندگی میکنند، باید به آنها هم هزینه حمایتی پرداخت کنید. مبلغ پرداختی برای هزینه حمایتی بستگی به شرایط مالی در طول دوره ازدواج دارد. با این حال، در نظر داشته باشید که شریک زندگی سابق شما هنگامی مجبور به پرداخت میشود که خودش به اندازه کافی درآمد داشته باشد.

•      اگر فرزند مشترک داشته باشید، باید تصمیم بگیرید که فرزندانتان در آینده با کدام شما زندگی خواهند کرد و ایا میخواهید که سرپرستی و حصانت فرزندان بین شما مشترک باشد یا خیر. اگر تنها یکی از والدین حضانت کودکان بخواهد داشته باشد، او به تنها برای تربیت و نگهدری از فرزندان مسئول خواهد بود. با توجه به حقوق پدر و مادر برای داشتن تماس (Umgangsrecht) با کودکان، مادر یا پدری که حق سرپرستی هم نداشته باشد، حق دارد به طور منظم فرزند خود را ببیند. بهتر است سعی کنید در این موارد با هم به توافق دو جانبه برسید و دادگاه هم به توافق به شما عمل میکند در غیر آن مداخله خواهد کرد و در مورد حقوق دسترسی والدین به کودکان تصمیم خواهد گرفت. اولویت اصلی در این بخش همیشه رفاه فرزندام است.

•      پس از طلاق، قانون حقوق بازنشستگی (Versorgumgsausgleich) در مورد حقوق بازنشستگی زوجین اعمال می شود. در اصل، شما هر مقدار که کار کرده باشید نسبت به آن حقوق باز نشستگی (تقاعد) دریافت میکنید. با این حال، اغلب خانمها به دلیل مواظبت از کودکان و یا خانه‌داری کمتر از مردان کار میکنند و به همین دلیل بعد از حقوق بازنشستگی کمتر دریافت میکنند. بعد  ازطلاق، شخصی که بیشتر از دیگری حقوق بازنشستگی دریافت میکند باید بخشی از آن را به شریک زندگی قبلی خود پرداخت کند. دادگاه خانواده تصمیم می گیرد که هر کدام از زوجین چه مقدار حقوق بازنشستگی  دریافت کنند و چگونه تقسیم کنند.

مهم: اگر شما و همسر شما راجع به حقوق و تعهدات خود پس از طلاق اختلاف نظر داشته باشید، می توانید قبل از کشانیدن مسائل به دادگاه خانواده، از طریق میانجیگری مسائل را حل کنید. اینجا لیستی از دفاتر مشاوره در محل خود را دریافت کنید. واسطه  و میانجیگر به این معنی است که شما و همسر شما با کمک یک مشاور متخصص می توانید راه های  مناسبی حلی برای همه مسائل مربوط به مراقبت از کودکان، حقوق و وظایف خود پیدا کنید.

اولین قدم برای شروع این است که یک وکیل قانونی را استخدام کنید تا درخواست طلاق را به دادگاه ارسال کند. دادگاه خانواده درخواست شما را بررسی می کند و آن را به همسر شما می فرستد و او باید بگوید که موافق است یا مخالف. بعدا دادگاه به شما و شریک زندگی شما فرم‌هایی را که باید خانه پر کنید ارسال میکند، شما همه پرسش های طرح شده را جواب میدهد تا ذریعه آن حقوق بازنشستگی شما محاسبه شود. یعنی دادگاه بتواند بعد از طلاق اعلام کند که کدام یک از زوجین بیشتر کار کرده اند و در آینده چه مقدار حقوق بازنشستگی دریافا خواهند کرد و چگونه باید با هم تقسیم کنند. این فرآیند محاسبه می تواند تا شش ماه طول بکشد. هنگامی که همه چیز حل و فصل شود، دادگاه به شما یک قرار ملاقات برای طلاق رسمی می دهد. شما، همسرتان و وکیلتان باید در آن روز در دادگاه خانواده حضور داشته باشید. شما و همسرتان باید کارت شناسایی، پاسپورت و نامه ثبت شجره خانوادگی خود را ارائه دهید. جلسات دادگاه خانواده عمومی نیست، به این معنی که هیچ تماشاچی یا مهمان در دادگاه مجاز نیست. دادگاه هر گونه مشکلات حل نشده بین شما را حل خواهد کرد و سپس رسما اعلام می کند که شما طلاق گرفته اید وحکم طلاق (Scheidungsbeschluss)  را به شما تحویل می دهید.

طول کشیدن روند طلاق شما بستگی به طول مدت ازدواج و میزان ثروت شما دارد. به طور کلی، اگر شما و همسرتان در مورد همه مسائل توافق کنید و دادگاه نیاز نباشد در هه أمور مداخله کنید، و یا اگر ثروتمند نیستید که وقت دادگاه در تقسیمات بگذرد، حداقل چهار تا شش ماه طول میکشد. در بیشتر موارد هم ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد.

اگر شما با ویزای ازدواج به آلمان آمده اید و یا هم بعد از ازدواج در آلمان به دلیل همین ازدواج اقامت گرفته باشید، بعد از طلاق اگر بیشتر از سه سال ازدواج  شما میگذرد، اجازه اقامت شما برای یک سال دیگر پس از طلاق تمدید خواهد شد. اگر کمتر از سه سال از ازدواج گذشته باشد، اجازه اقامت شما معمولا تمدید نخواهد شد. حتی اگر از خود جدا زندگی کنید و هنوز طلاق هم نگرفته باشید، ممکن است تمدید نشود. به عبارت دیگر اداره مهاجرت می تواند از شما بخواهد پس از طلاق رسمی آلمان را ترک کند. اما شما می توانید علیه این حکم به دادگاه شکایت کنید. برای انجام این کار، باید وکیل تماس داشته باشید. برای پیدا کردن یک وکیل متخصص در منطقه خود، می توانید به وب سایت هایی مانند www.rechtsberaterkonferenz.de  مراجعه کنید.

در شرایط خاص، اجازه اقامت شما حتی اگر کمتر از سه سال هم زندگی کرده باشید، تمدید خواهد شد:

•      اگر با شریک زندگی خود یک فرزند مشترک داشته باشید و در نگهداری و حضانت بچه سهم داشته باشید و یا اگر حق دیدن کودک را دارید و از لحاظ مالی او را حمایت میکنید، میتوانید در آلمان زندگی کنید و اقامت شما با طلاق باطل نمیشود.

•      اگردلیل توقف زندگی مشترک شما این باشد که شریک زندگيتان مکررا و با خشونت عليه شما رفتار کرده است، اجازه اقامت شما بعد از طلاق و یا جدایی هم معمولا تمدید می شود. برای اینکه این موضوع را ثابت کنید باید مدرکی مانند اعتراف خود شوهر شما و یا تاییدی خانه‌ی امن برای زنان را داشته باشید.

•      در بعضی موارد ممکن است اجازه اقامت را نیز به عنوان یک کارمند متخصص که قرارداد کار دارد و یا کسی که آسیبلدونگ میکنید، پس از طلاق هم تمدید شود. برای  راهنمایی های بیشتر به یک مرکز مشاوره یا وکیل مراجعه کنید. در www.rechtsberaterkonferenz.de   شما می توانید وکلای را پیدا کنید که در زمینه های حقوق مربوط به پناهندگان در موارد ازدواج متخصص هستند. همچنین شما می توانید ازموسسه  PRO ASYL مشاوره بگیرید.

•      اگر بعد از ازدواج نام خانوادگی خود را تغیر داده بودید، می توانید  با مراجعه به به اداره ثبت احوال برای گرفتن نام خانوادگی قدیمی خود درخواست بدید، با این حال، شما آزاد هستید که نام خانوادگی همسر سابق خود را نگه دارید.

•      از آنجا که دیگر متاهل نیستید، کلاس مالیاتی (Steuerklasse)  شما هم تغییر خواهد کرد.

لغو ازدواج به معنی و یا مساوی به طلاق نیست. لغو ازدواج به این معنی که این ازدواج از ابتدا غیر قانونی بوده و أصلا ثبت رسمی نشده و یا نباید میشد. ازدواج های که به موجب قانون شرایط خاصی را دارا نبوده اند به حکم دادگاه متوقف می شود، زیرا طبق رسمی مقررات  ازدواج ثبت نشده است. بطور مثال:

•      یکی از طرفین محدودیت ازدواج داشته است و باز هم این اتفاق افتاده است.

•      یکی از زوجین سن قانونی برای ازدواج در ان زمان را ندشته است.

•      ازدواج به دلیل موجودیت فریب و یا تهدید بوده است.

•      ازدواج به دلیل مسائل مادی و یا کسب اقامت آلمان (Scheinehe) بصورت ظاهری انجام شده باشد. 

قبل از اینکه تصمیم جدایی و طلاق بگیرد، حتما با یک متخصص مشکلات خانوادگی مشاوره کنید. البته هر جلسه مشاوره بین ۷۰ تا ۱۰۰ یورو میتواند هزینه داشته باشد و این مبلغ را باید خودتان پرداخت کنید.

نزدیک‌ترین وکلای مدافع در موضوعات خانواده‌گی را اینجا بیابید.چگونه مرد طلاق بگیرد

اینجا لیستی از همه وکیلان حقوقی را میابید که با نهادهای خیریه و دفتر ملل متحد در امور مهاجرین و پناهندگان فعالیت دارند

در این وب‌سابت شما میتوانید حواب به سوالات‌تانرا به زبان‌های انگیسی و آلمانی بیابید.

© 2020 کلیه حقوق برای موسسه کارمندان جدید رسانه های المان (NDM) محفوظ است.

خدمات وکالت در تهران و اراک

در این مطلب قصد داریم در مورد مطلبی با شما صحبت کنیم که می تواند بسیار جذاب باشد ، اگر زن طلاق بخواهد و مرد زن را طلاق ندهند تکلیف چه خواهد بود ، زن از چه راه هایی میتواند طلاق بگیرد ؟

طبق مادهد۱۱۳۳ قانون مدنی مرد میتواند با در نظر گرفتن شرایط در این قانون، به دادگاه تقاضای همسرش را اعلام کند.در صورت خود داری شوهر از دادن نفقه،عسر و حرج و نبودن شوهر بیش از “چهارسال” زن میتواند تقاضای طلاق کند.طبق ماده ۲۶ قانون جدید حمایت از خانواده وقتی طلاق از طرف زن باشد،دادگاه مطابق قانون حتی اگر مرد هم طلاق ندهد،دادگاه حکم طلاق را صادر میکند.

اگر زن به هر دلیل از شوهرش ناراضی و زندگی کردم با او را دوستنداشته باشد،برای اینکه حق طلاق با مرد است،زن میتواند با دادن مقداری از مال خود یا حتی بخشیدن مهریه به مرد،موافقت مرد را برای طلاق دادن او جلب کند.که قانون مدنی به این طلاق،طلاق خلع می گوید.برای مرد اینگونه طلاق دیگر حق بازگشتن ندارد پس باید تصمیمش را جدی بگیرد.همچنین اغلب افراد برای اینکه طلاق بگیرند جز مهریه تمام حقوق مالی خود را میبخشند.

-سند قرار دادن شروط های واقع در عقدنامه در صورتی که مرد ان را امضا کرده باشد.-زن بد رفتاری شوهرش را اثبات کند.-زن اثبات کند که “شش_ماه” نفقه ای دریافت نکرده.-در صورتی که زن زندگی اش با سختی و مشقت رو به رو باشد.-اثبات کند که شوهرش بیماری لاعلاج دارد.-سرگرم شدن مرد به کاری که به ابروی زن لطمه وارد کند.-اعتیاد شوهر به الکل و یا مواد مخدر به طوری که ادامه زندگی را برای زن دشوار کند.-اگر شوهر حبس به مدت “پنج” سال یا بیشتر محکوم باشد‌.-اگر شوهر “شش_ماه” زندگی را بطور کامل ترک کرده باشد.-ازدواج مجدد بدون رضایت زن.-اگر مرد بعد از 5 سال بچه دار نشودچگونه مرد طلاق بگیرد

در قانون اساسی برای شرایطی که زن خواهان طلاق باشد،اگر مرد طلاق ندهد پیش بینی هایی وجود دارد که عبارت اند از:

ماده۱۱۱۹ قانون مدنی:هرگاه شوهر،زن دیگر اختیار کند و یا در مدت معینی حضور نداشته باشد و علیه حیات زن سوء قصد کند و یا هرکاری که کند که زندگی انها باهم غیر ممکن شود،زن با گرفتن وکیل میتواند صدور حکم را به موفقیت برساند و خود را مطلقه سازد.ماده ۱۱۲۹ قانون مدنی: در صورت سرپیچی و خود داری شوهر در قبال دادن مهریه زن میتواند به حاکم رجوع کند و حاکم شوهر را مجبور به طلاق خواهد کرد. ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی: اگر زندگی انها پس از سال ها دچار تنگدستی شود،زن میتواند تقاضای طلاق کند. همچنین تنگدستی باید در دادگاه ثابت شود، دادگاه در این صورت میتواند مرد را اجبار به طلاق دادن کند همچنین اگر اجبار هم فایده ای نداشته باشد،دادگاه خودش اقدام به طلاق میکند.

اگر زنی بدون اجازه شوهر منزل را ترک کند و درخواست طلاق داده باشد و وکیل هم گرفته باشد در صورتی که تمام حق و حقوق زوجه پرداخت شده باشد و فراهم کردن منزل شخصی برا زوجه با همه این موارد ایا زن میتواند طلاق بگیرد؟ -خیر با توجه به فراهم کردن منزل و پرداخت حق و حقوق زن از جمله نفقه، ایشان با گرفتن وکیل نیز به هیچ عنوان نمیتواند برای طلاق اقدامی کند.

برای ارتباط با وکلای موسسه امین و وکالت در اراک میتوانید به این صفحه مراجعه کنید و برای تماس با موسسه به صفحه تماس با ما بروید.

همچنین میتوانید مطالب مرتبط با طلاق را در این صفحه مطالع نمایید.

طلاق توافقی چگونه است ؟

طلاق از طرف مرد و شرایط آن

طلاق از طرف زن و مراحل طلاق

اگر مرد زن را طلاق ندهد چه باید کرد

خدمات وکالت در تهران و اراک

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

چگونه مرد طلاق بگیرد
چگونه مرد طلاق بگیرد
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *