چگونه قبل ارایش منافذ پوست را ببندیم

 
helpkade
چگونه قبل ارایش منافذ پوست را ببندیم
چگونه قبل ارایش منافذ پوست را ببندیم

آیا پوستتون منافذ باز و بزرگی داره؟ آیا نمی دونین چجوری آرایش صورت بی نقص و کاملی داشته باشین؟ متن زیر رو از دست ندین!

آیا سایز منافذ پوستتون باز و بزرگن؟ نیازی نیست که سعی کنین مخفیشون کنین، فقط باید یاد بگیرین که بهترین مدل میکاپ برای این مدل منافذ بزرگ چیه، برای اینکه یاد بگیرین چجوری این منافذ بزرگ رو یه پوستی یکدست صاف و بی نقص تبدیل کنین ادامه ی مطلب آموزش آرایش برای پوست هایی با منافذ بزرگ رو بخونین! منافذ باز پوست را چگونه ببندیم؟ 4 روش فوق العاده و حرفه ای

نکته جالب: پوست هایی با منافذ بزرگ خیلی راحتتر از پوست هایی با مشکلات پوستی دیگه پوشیده میشن.

 

چگونه قبل ارایش منافذ پوست را ببندیم

 

قبل از اینکه بخواین آرایش صورت رو شروع کنین باید به پوست صورتتون برسین. استفاده از یک سرم پوست مناسب به یکدست کردن پوست صورت و محو کردن حلقه های سیاه زیر چشم کمک میکنه. سرم پوست چیست؟ + معرفی سرم پوست خوب

بعد از استفاده از سرم پوست، از کرمی استفاده کنین که به پوست نرمی و لطافت میده و در عین حال برای کم کردن سایز منافذ هم مفیده. درمان های خانگی برای بستن منافذ پوست

در آرایش صورت همه چیز از پایه شروع میشه که پرایمر (زیرساز) نام داره. پرایمر منافذ رو پر میکنه و سطحی صاف و یکدست رو برای پوست به جا میذاره. پرایمر رو نقطه نقطه روی صورتتون بذارین و با حرکات دورانی ملایم به تمام پوست صورت بزنین. پرایمر چیست، مزایای استفاده آن در آرایش صورت + برندهای زیر ساز

حالا موقعی نیست که بخواین از میکاپ درخشان و براق استفاده کنین، کرم پودرهایی که حالت نهایی خیس دارن می تونن منافذ بزرگ پوست رو درشت تر نشون بدن اما فونداسیون مات دقیقا برعکس عمل میکنه و حالتی طبیعی به پوست میده.

حالا باید براش آرایشی رو کنار بذارین و بجاش از اسنفج آرایشی استفاده کنین، چون اسفنج آرایشی به درست کردن حالت نهایی یکدست و صاف به شدت کمک میکنه. مقدار کمی کرم پودر رو روی صورت بزنین و با بیوتی بلندر به سرعت روی سطح پوست پخش کنین.

وقتی که پوستتون کاملا مات و یکدست شد بهتره که از یک کانسیلر که خاصیت محو کنندگی – Blurring – داره در قسمت T  شکل صورت و زیر چشم ها استفاده کنین.

برای اینکه آرایش کامل سرجاش باقی بمونه از یک پودر تثبیت کننده استفاده کنین، یک لایه ی نازک از پودر رو با یک براش بزرگ روی کل صورت بزنین تا کرم پودری که زده بودین تثبیت بشه.

رژگونه های براق و شیمری می تونن توجه اطرافیان رو به منافذ بزرگ پوستتون بیشتر کنن برای همین بهتره که از یک رژگونه با رنگ طبیعی و مات استفاده کنین و به ملایمت روی گونه هاتون بزنین.

بهتره که خط چشم گربه ای و رژلب قرمز استفاده کنین تا تمرکز از روی پوستتون به اونها بره.

در نهایت هم اسپری تثبیت کننده ای رو 4 تا 6 بار به صورت T و X  روی صورتتون بزنین که تا پایان روز همونطوری بمونه!

 

 

ممنونیم که با زیبامون دات کام همراهین!

منافذ باز پوست ظاهر آرایش را خراب میکند، به این معنی که اگر منافذ پوست بیش از حد باز باشند مواد آرایشی به خوبی روی پوست نمینشیند. منافذ پوستی را نمیتوان صد درصد با آرایش پوشاند بلکه باید با رعایت مراقبت های پوستی و تغذیه مناسب به مرور این منافذ را کوچک ترکرد اما با آرایش میتوان تا حد زیادی منافذ باز پوست را پوشاند. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب راهکاری برای پوشاندن منافذ باز پوست و همچنین راهکارهایی برای درمان و بهبود منافذ باز پوست میخوانید. 


 


 

سه عامل چرب بودن پوست، جنسیت و سن در وجود منافذ باز پوست موثر هستند، اما در این بین عوامل دیگری نیز نقش دارند از جمله:


عوامل ژنتیکی

چگونه قبل ارایش منافذ پوست را ببندیم

اثرات مخرب نور خورشید که پوست را زمخت کرده و منافذ پوست را تحت تاثیر قرار میدهد و آنها را بزرگتر میکند.

با افزایش سن پوست حالت کشسانی خود را از دست داده و همین امر باعث افتادگی پوست و باز شدن منافذ پوست میشود.

وجود روغن بیش از حد روی پوست که منافذ پوست را مسدود کرده و موجب میشود که پوست برای تنفس منافذ خود را بیش از اندازه طبیعی باز کند.


 


 

آرایش پوست دارای منافذ باز قبل از زدن کرم پودر یا ضد آفتاب آغاز میشود. پرایمر محصولی است که با یکدست کردن پوست و از بین بردن پستی و بلند های آن، پوست را یکنواخت کرده و آماده زدن کرم پودر، زیر ساز و … میکند.

برای رسیدن به پوستی ایده آل باید این مراحل را به دقت دنبال کنید.

ابتدا پوست را به خوبی بشویی تا اثری از چربی اضافه و کثیفی در منافذ پوست نماند.

سپس با استفاده از کرم لایه بردار یا اسکراب صورت پوست مرده و مواد زائد را از صورت جدا کنید.

بعد پوست را با یک مرطوب کننده مناسب آبرسانی کنید. میتوانید پیش از استفاده از مرطوب کننده از تونر پوست استفاده کنید.

میتوانید قبل از آرایش روی پوست یخ بگذارید این کار تاثیر به سزایی در کوچک تر شدن منافذ پوست دارد.

همیشه به این نکته توجه کنید که محصولاتی که برای پوست میخرید مناسب نوع پوستتان باشد و پوست را صاف و یکدست کند.


 


 

پرایمر علاوه بر صاف و یکدست کردن پوست باعث میشود که کرم پود و زیر ساز آرایش، مدت زمان بیشتری روی پوست باقی بماند. برای پوست هایی که منافذ آن خیلی باز است توصیه میکنیم که از پرایمر هایی که پایه سیلیوکونی دارند استفاده کنید. این پرایمر های غلظت بیشتری دارند و خلل و فرج، جای جوش، اسکار، چین و چرو ک و خطوط صورت را به خوبی صاف و یکدست میکند.

وقتی سراغ خرید زیر ساز پوست و کرم پودر میروید دنبال محصولاتی باشید که قدرت پوشانندگی بالایی دارند. بهتر است که کرم های مات کننده یا کرم هایی که صورت را به شدت براق میکنند نخرید و سراغ کرم هایی بروید که ظاهری طبیعی و مخملی و بدون نقص به صورت میبخشند که اصطلاحا به این کرم ها HD  میگویند. این کرم ها بدون اینکه حس سنگینی به صورت بدهند پوست را صاف و بدون نقص میکند.

در آخر با براش آرایشی مناسب و پهن که درعین حال فوق العاده نرم باشد پودر فیکساتور را به آرامی روی پوست بزنید. این پودر علاوه بر متعادل کردن ظاهر پوست آرایش را تا 16 ساعت ثابت نگه میدارد.


 


 

توجه کنید که رسیدن به پوستی صاف و بی نقص نیازمند مراقبت فراوان است و ازهمه مهمتر نباید هر روز و به مدت طولانی از آرایش سنگین استفاده کنید. شست و شوی مرتب صورت، لایه برداری و آبرسانی به پوست به مرور زمان علاوه بر کوچک کردن منافذ باز پوست کیفیت پوست شما را به صورت کلی بالا میبرد.

همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. همانطور که پیش از این اشاره کردیم نور خورشید حاوی اشعات مضری است که برای پوست انسان به شدت مضر است . بنابراین حتی در روز های ابری هم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

به طور مرتب به متخصص پوست مراجعه کنید و درمان های متعددی که به اختصار “فیشال” خوانده میشوند را انجام بدهید. این درمانها کمک میکند تا به مرور زمان مشکلات پوستی شما حل شده و به پوستی ایده آل برسید.

از ماسک های مختلف پوستی استفاده کنید. ماسک های خانگی و آماده زیادی وجود دارد که استفاده مرتب از آنها به بهبود شرایط پوستی و کاهش منافذ باز پوست کمک شایانی میکند.


تحت هیچ شرایطی با آرایش نخوابید.

در رژیم غذایی خود مقدار زیادی میوه و سبزیجات بگنجانید و روزانه 8 لیوان آب بنوشید.

از محصولات پوستی که بر پایه روغن هستند استفاده نکنید.


 



همه ی ما دوست داریم پوست بی نقصی داشته باشیم اما در عین حال فکر می کنیم که این بیشتر یک آرزو است تا امری شدنی. اغلب خانم ها با مشکلات پوستی درگیر هستند و به همین دلیل به آرایش زیاد روی می آورند تا ظاهر دلخواه شان را پیدا کنند. اما منافذ باز پوست را با آرایش هم نمی توان پنهان کرد. در ادامه می خواهیم ببینیم با روش های خانگی چطور منافذ پوست را ببندیم و برای رفع آن چه کارهایی نباید انجام دهیم.

۱- آلوئه ورا

از آلوئه ورای تازه برای بهبود منافذ باز پوست می توان استفاده کرد چون به حفظ رطوبت پوست کمک و آن را جمع می کند.چگونه قبل ارایش منافذ پوست را ببندیم

مواد مورد نیاز:

روش انجام:

چرا این روش مؤثر است؟

آلوئه ورا پوست را پاکسازی، تغذیه و مرطوب کرده و منافذ مسدود شده ی پوست را باز می کند.

۲- سرکه سیب

سرکه سیب یکی بهترین تونرهای طبیعی برای پوست است و می تواند منافذ پوست را به شکل مناسبی جمع کند.

مواد مورد نیاز:

روش انجام:

چرا این روش مؤثر است؟

سرکه سیب می تواند پوست را جمع کند، التهاب را کاهش دهد و پوست را پاکسازی کند که این مسأله باعث کوچک شدن منافذ پوست می شود.

۳- ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ می تواند به جمع شدن پوست و بهبود خاصیت کشسانی آن کمک کند.

مواد مورد نیاز:

روش انجام:

چرا این روش مؤثر است؟

سفیده تخم مرغ پوست را جمع و یکدست می کند و کیفیت آن را بهبود می بخشد.

۴– موز

این میوه خواص درمانی شگفت انگیزی دارد و می تواند به بهبود منافذ بزرگ پوست هم کمک کند.

مواد مورد نیاز:

روش انجام:

چرا این روش مؤثر است؟

لوتئین، آنتی آکسیدان موجود در پوست موز و همینطور پتاسیم آن می توانند به پوست طراوت بخشند و منافذ پوست را جمع کنند.

۵- روغن آرگان

روغن آرگان عصاره ای با خواص درمانی است که فواید زیادی برای پوست و مو دارد. این روغن به جمع شدن منافذ پوست هم کمک می کند.

مواد مورد نیاز:

روش انجام:

چرا این روش مؤثر است؟

روغن آرگان سرشار از ویتامین E و اسیدهای چربی است که پوست را مرطوب می سازند و به آن درخشندگی می دهند. همین مسأله باعث بهبود منافذ باز پوست می شود.

۶- روغن جوجوبا

روغن جوجوبا روش بسیار خوبی برای کوچک کردن منافذ پوست است.چگونه قبل ارایش منافذ پوست را ببندیم

مواد مورد نیاز:

روش انجام:

چرا این روش مؤثر است؟

قوام روغن جوجوبا شباهت زیادی به چربی طبیعی پوست دارد. این روغن منافذ پوست را کوچک و آن ها را پاکسازی می کند. روغن جوجوبا یکی از بهترین روش های خانگی برای جمع کردن منافذ پوست است.

۷- خیار

خیار یک مرطوب کننده ی طبیعی پوست است؛ آب فراوان موجود در خیار به مرطوب شدن پوست و جمع شدن آن کمک می کند. خیار روش درمانی بسیار خوبی برای منافذ باز پوست های چرب به شمار می رود.

مواد مورد نیاز:

روش انجام:

چرا این روش مؤثر است؟

خیار به دلیل داشتن آب زیاد و خواص ضد اکسایشی می تواند فرآیند پیری پوست را به تعویق اندازند و منافذ پوست را جمع کند.

۸- آرد نخودچی

مردم هند قرن ها از آرد نخودچی به عنوان یک اسکراب استفاده کرده اند. آرد نخودچی یکی از بهترین روش های طبیعی برای بهبود منافذ باز پوست بینی و گونه ها محسوب می شود.

مواد مورد نیاز:

روش انجام:

چرا این روش مؤثر است؟

آرد نخودچی با حذف سلول های مرده پوست مثل یک لایه بردار طبیعی عمل می کند. این آرد به جمع شدن پوست و کوچک شدن منافذ آن هم کمک می کند.

۹- پالپ میوه های تازه

میوه ها به طور طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان و دارای خواص قابض (جمع کننده) هستند که به پاکسازی و یکدست کردن پوست کمک می کند.

مواد مورد نیاز:

روش انجام:

چرا این روش مؤثر است؟

میوه ها رطوبت بخش هستند و به جمع شدن منافذ پوست کمک می کنند و در عین حال، سلول های مرده ی پوست را از بین می برند.

۱۰- جوش شیرین

جوش شیرین روش طبیعی دیگری برای اسکراب صورت و کوچک کردن منافذ آن است.

مواد مورد نیاز:

روش انجام:

چرا این روش مؤثر است؟

جوش شیرین با کاهش اسید پوست، pH آن را متعادل می کند. این ماده سلول های مرده پوست را از بین می برد و مانند یک عامل ضد باکتری و ضد التهاب عمل می کند و بدین ترتیب به پوست آرامش می بخشد.

۱۱- خاک رس قهوه ای

خاک رس قهوه ای برای همه ی انواع پوست، به ویژه پوست چرب خواص شگفت انگیزی دارد.

مواد مورد نیاز:

روش انجام:

چرا این روش مؤثر است؟

خاک رس یکی از بهترین مواد برای پاکسازی پوست است چون می تواند چربی ها را به خود جذب کرده و پوست را به صورت عمقی تمیز کند. این ماده منافذ مسدود شده ی پوست را باز می کند و به پوست درخشندگی می دهد.

۱۲- عسل

عسل یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی و همینطور نوعی پاک کننده است که کیفیت پوست را بهبود می بخشد. این ماده یکی از ساده ترین روش های خانگی برای بهبود منافذ باز پوست بینی و گونه ها به شمار می رود.

مواد مورد نیاز:

روش انجام:

چرا این روش مؤثر است؟

عسل یک قابض (جمع کننده) طبیعی است که می تواند پوست را جمع و منافذ آن را کوچک کند. این ماده با یکدست کردن پوست، کیفیت آن را بهبود می بخشد.

۱۳- جو دو سر پرک شده و گوجه فرنگی

این ترکیب جادویی پوست را لایه برداری و یکدست می کند.

مواد مورد نیاز:

روش انجام:

چرا این روش مؤثر است؟

جو دو سر پرک شده هم نوعی لایه بردار است و هم جاذب چربی. گوجه فرنگی هم یک قابض (جمع کننده) طبیعی است. ترکیب این دو ماده باعث پاکسازی پوست، کوچک شدن منافذ آن و بهبود کیفیت پوست می شود.

۱۴- اسکراب شکر

شکر هم یک روش خانگی در دسترس برای کوچک کردن منافذ پوست به شمار می رود.

مواد مورد نیاز:

روش انجام:

چرا این روش مؤثر است؟

شکر آلودگی های پوست و همینطور سلول های مرده پوست را از بین می برد.

۱۵- پاپایا

میوه ی پاپایا خواص پاک کنندگی دارد و می تواند منافذ مسدود شده را باز کند.

مواد مورد نیاز:

روش انجام:

چرا این روش مؤثر است؟

پاپایا سرشار از آنتی اکسیدان و دارای آنزیمی به نام پاپئین است که می تواند عیوب پوستی را کاهش دهد و منافذ مسدود شده ی پوست را باز کند.

چه عواملی باعث بزرگ شدن منافذ پوست می شوند؟

منافذ پوست نقشی اساسی در مرطوب سازی پوست و دفع مواد سمی دارند اما بزرگ شدن منافذ پوست می تواند باعث انباشت آلودگی ها و مسدود شدن آن ها شود که این مسأله مشکلات دیگری مثل جوش و افزایش چربی پوست را به دنبال خواهد داشت.

عواملی که باعث بزرگ شدن منافذ پوست می شوند عبارتند از:

جلوگیری از بزرگ شدن منافذ پوست

اگر منافذ پوست تان بزرگ است از این کارها خودداری کنید

سؤالات رایج درباره ی منافذ باز پوست

بیشتر بخوانید:

۱۰ باور غلط درباره «منافذ پوست» که به سلامت و زیبایی ما صدمه می زند

۸ عادت اشتباه که باعث بزرگ تر شدن منافذ پوست می شوند

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد رای: 1

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.

در این مقاله با تکنیک های آرایشی مناسب برای پوشاندن منافذ باز صورت آشنا خواهید شد.

منافذ باز و بزرگ صورت، ممکن است باعث شوند ظاهر شما ناهموار بنظر برسد و آرایش شما را تیره و کدر نشان دهند. دکتر Richard Glogau پروفسور دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو می‌گوید: متاسفانه شما نمی‌توانید کار زیادی انجام دهید تا منافذ پوستتان برای همیشه کوچک شوند. اما بعضی تکنیک‌های آرایشی وجود دارند که به کمک آنها می‌توانید این منافذ بزرگ را بپوشانید و به ظاهری صاف و یکدست برسید.

قدم اول:

قبل از زدن کرم پودر مقدار بسیار کمی از کرم حاوی رتینوئید و ویتامین آ به صورتتان بزنید تا محافظتی روی پوست شما ایجاد کند. استفاده از این کرم می‌تواند به کوچک کردن منافذ باز پوست کمک کند و ظاهری صاف‌تر به وجود بیاورد. قبل از رفتن به مرحله‌ی بعد اجازه بدهید کرم کاملا روی صورتتان خشک شود.

قدم دوم:

چگونه قبل ارایش منافذ پوست را ببندیم

از یک کرم زیرساز آرایش حاوی «دایمتیکون» استفاده کنید و آنرا به سراسر صورتتان بزنید. متخصص پوست و استادیار دانشگاه پزشکی نیویورک، دکتر Ariel Ostad می‌گوید: کرم پودر می‌تواند وارد منافذ باز صورت شود و آنها را بزرگ‌تر از قبل نشان دهد. پس بهتر است کرم پودر را بطور مستقیم روی پوست استفاده نکنید.

قدم سوم:

مقدار کمی از کرم پودر را به وسیله‌ی انگشت یا برس آرایشی یا اسفنج روی صورتتان پخش کنید. از محصولاتی که روی آنها عبارت noncomedogenic درج شده است استفاده کنید. این عبارت به این معناست که این محصولات باعث انسداد منافذ پوستتان نمی‌شوند.

استفاده‌ی بیش از حد از کرم پودر، نه تنها باعث کوچک بنظر رسیدن منافذ نمی‌شود، بلکه باعث می‌شود توجه بیشتری به این منافذ و همچنین چروک‌ها و خطوط ریز صورت جلب شود.

قدم چهارم:

درطول روز بجای استفاده از پودر، چربی اضافه پوست را به وسیله‌ی دستمال‌های مخصوص جاذب چربی صورت پاک کنید. لایه‌های زیاد آرایش روی صورتتان باعث انسداد منافذ می‌شود و باعث می‌شود بزرگتر شوند.

توجه کنید که اگر دارای پوست حساس و آلرژیک هستید، همیشه مقدار کمی از لوازم آرایش جدیدتان را روی قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنید.

چند نکته‌ی قابل توجه

قبل از خواب، آرایشتان را پاک کنید. وقتی شما خواب هستید، آرایش می‌تواند به داخل منافذ پوستتان نفوذ کند و آنها را بزرگتر نشان دهد، و همچنین باعث ایجاد لک روی صورتتان می‌شود.

پوستتان را به وسیله اسکراب، لایه برداری کنید تا سلول‌های مرده‌ی پوست که باعث انسداد منافذ می‌شوند، جدا شوند. David E. Bank متخصص پوست در نیویورک میگوید :2 تا 3 روز در هفته از یک اسکراب به همراه یک لایه بردار شیمیایی مثل سالیسیک اسید استفاده کنید. اگر شما پوست چرب و منافذ باز دارید، این کار بسیار مفید خواهد بود./ سرخاب سفیداب

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

منافذ پوستی، روغن ضروری طبیعی را به پوست می دهند که آن را مرطوب و لطیف حفظ می کند و اجازه می دهد تا آن پوست نفس بکشد ؛آنها ،چندین کار انجام میدهند و مسئول دفع سموم بدن هستند با این حال، این منافذ زمانی که مسدود یا باز شوند ،گسترش می یابند. به طور معمول، افرادی که دارای پوست های چرب هستند، نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، منافذ بازتری دارند ؛ این منافذ ،به ویژه در اطراف بینی بیشتر مشاهده میشوند و حاوی چربی بیشتری هستند.برای رسیدن به یک پوست بی عیب و سالم، لازم است با حفظ تعادل صحیح پاک کردن، و مرطوب سازی مانع از ایجاد منافذ شوید.

منافذ باز پوست زیبایی پوست را نابود می کنند، بزرگ نمایی نیست بلکه حقیقت است چرا که منافذ باز پوست صورت در هر دوحالت با آرایش و بدون آرایش خودنمایی می کنند ؛ این منافذ روی بینی و گونه ها بیشتر دیده می شوند و با ترشح چربی موجب زشتی و پیری پوست صورت می شوند. برای حفظ زیبایی و جوانی پوست با استفاده از ماسک های گیاهی و خانگی که در این بخش از سلامت نمناک توصیه می شود بایستی برای درمان و بستن منافذ باز صورت اقدام کنید.

دلایل متعددی برای ایجاد منافذ باز وجود دارد که شامل :استرس، ژنتیک، سن بالا، چربی و آرایش بیش از حد، استفاده از محصولات غیر استاندارد پوستی؛ تغییرات هورمونی در دوران بارداری، بلوغ و یائسگی بعضی از علل رایج است.

تعداد زیادی از گیاهان، میوه ها و مواد مغذی در کاهش حفره های بزرگ شده تاثیر دارد ، اگر چه تعدادی از محصولات آرایشی موجود در بازار ،تحت عنوان رفع کننده این مشکل وجود دارد، شما نمی توانید این مشکل را به تنهایی از پوست خود حذف کنید برخی از داروهای خانگی که می توانند سطح منافذ باز را به حداقل برسانند، عملکرد برخی از داروها را آسان می کنند.چگونه قبل ارایش منافذ پوست را ببندیم

یخ، درمانی فوری برای منافذ باز است که گردش خون را تحریک می کند و پوست شما را سالم تر می کند صورت خود را تمیز کنید و یک تکه یخ را در روز به مدت 5 تا 10 ثانیه مالش دهید این ،یک تونر است که منافذ را منقبض می کند. در هرحال، شما بهتر است صورت خود را با آب سرد بشویید ؛ برای نتایج بهتر، سینی یخ را با آب گوجه فرنگی یا لیمو پر کنید و صورت خود را با آن بشویید. ماساژ تکه های یخی روی صورت شما، سبب بسته تر شدن منافذ پوستی میشود.

توجه: افراد مبتلا به سینوزیت یا مننژیت، نباید از این درمان استفاده کنند.

عسل ،برای پوست فوق العاده عالی است، زیرا دارای خواص ضد باکتری، دارویی و درمانبخش است و حاوی مقدار بالایی پتاسیم است که باکتری های بین منافذ را از بین می برند از سوی دیگر، ماست یک منبع خوب اسید لاکتیک است که پوست شما پوست را تمیز می کند و منافذ را پاک می کند. ترکیبی از ماست و عسل را بسازید و آن را در منافذ قرار دهید و بعد از چند دقیقه آن را با آب بشویید.

2 قاشق غذاخوری شکر را بردارید، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره آب لیمو اضافه کنید تمام مواد تشکیل دهنده را مخلوط کرده و به آرامی روی صورت خود بمالید تا 20 تا 30 دقیقه بماند ، آن را با آب سرد تمیز کنید. برای نتایج بهتر، از این درمان یک بار در هفته استفاده کنید.

سفیده تخم مرغ حاوی، اسید آمینه و دیگر آنزیم هایی است که پوست را جوان سازی می کند و منافذ را از بین می برد ، آن را روی تمام صورت خود قرار دهید و با کاغذ بافت دار بپوشانید وقتی ماسک کاملا خشک می شود، کاغذ را از پوست جدا کنید. این ماسک، برای کم کردن حفره های باز بسیار موثر است ؛ این روش، پوست را عمیقا پاک می کند و تمام ناخالصی ها و خاک را از بین می برد.

بادام ،خواص ترمیم کننده پوستی داشته، منافذ باز را کاهش می دهد، تا جاییکه پوست شما را صاف و روشن می کند ، برای تهیه ماسک درمان پوست پرتغالی و رفع منافذ باز پوست 5-6 بادام را له کنید سپس چند قطره آب لیمو اضافه کنید. این مخلوط را خرد یا رنده کنید، سپس صبر کنید و بگذارید 20 دقبقه، روی صورت بماند بعد با آب سرد شستشو دهید. اسکراب ترکیب پودر بادام زمینی و پودر پوست پرتقال آماده کنید. آن را روی صورت خود قرار دهید و با حرکت دورانی مالش دهید ، این بهترین درمان برای منافذ باز پوست است.

یا موز را له کنید و دو قاشق چای خوری روغن بادام شیرین را اضافه کنید، به پوست مالیده پس از 20 دقیقه بشویید.

دو قاشق غذاخوری خاک رس و یک قاشق غذاخوری عسل و شیر را ترکیب کنید ، این مواد را به خوبی مخلوط کنید و در سراسر صورت خود پخش کنید. بعد از 15-20 دقیقه با آب سرد بشویید. این ترکیب ،پوست شما را تغذیه می کند و منافذ باز را کاهش می دهد.

یکی از بهترین راههای باز کردن منافذ باز روی پوست است قبل از شروع این درمان، صورت خود را با پاک کننده ملایم شستشو دهید. پس از آن، بلافاصله آب سرد را پر کنید تا آنها را ببندد.

چند قطره گلاب را در آب خیار مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید و پس از 15-20 دقیقه شستشو دهید ؛ این ترکیب، منافذ باز را کاهش می دهد. علاوه بر این، سیلیکا در خیار سبب بهبود بافت پوست می شود و به زیبایی بیشتر شما منجر می شود.

سرکه سیب، دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که منافذ را تقویت می کند و تعادل pH پوست را حفظ می کند ، به نسبت مساوی از آب و سرکه سیب بجوشانید با استفاده از پنبه ،سطح پوست را با این ترکیب پوشانده و چند دقیقه منتظر بمانید و سپس پوست را با آب بشویید ؛ برای نتایج بهتر، از این ترکیب به طور مرتب استفاده کنید. 

 

یک قاشق غذا خوری از پودر چوب صندل و پودر زردچوبه را بردارید و چند قطره روغن بادام را اضافه کنید. یک ماسک و خمیر متشکل از هر سه ماده تشکیل دهید و به آرامی روی صورت و گردن خود قرار دهید. بمدت 20 دقیقه صبر کرده و سپس صورت خود را با آب سرد شستشو دهید ؛ این ترکیب ،پوست شما را احیا خواهد کرد و تا حد زیادی منجر به کاهش منافذ باز خواهد شد.

جوش شیرین، به عنوان یک عامل ساینده عمل می کند که چربی و آلودگی بیش از حد پوست را از بین می برد ، برای این کار 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را در آب آشامیدنی مخلوط کنید و بر روی صورت خود استعمال کنید و با حرکات دورانی ماساژ دهید و آن را برای مدت 5 دقیقه روی صورت بگذارید و با آب سرد شستشو دهید.

گوجه فرنگی یک مرطوب کننده طبیعی است که منافذ را کاهش می دهد و روغن اضافی را از پوست جدا می کنداز سوی دیگر، بلغور جو دوسر، یک نرم کننده پوست عالی است که، پوست را تمیز و مرطوب کرده و آرام می کند و از روغن بیش از حد نیز پاک می کند.ترکیبی از این دو، روی صورت بمالید و آن را بعد از 30 دقیقه بشویید.

 

میوه ها، نه تنها پوست شما را آبرسانی می کنند، بلکه شفافیت آن را نیز حفظ می کنند ؛ ماساژ صورت خود را با استفاده از خمیر چند میوه ،مانند؛ پاپایا، پرتقال، موز، توت فرنگی، انگور، آناناس، هندوانه و غیره انجام دهید. این میوه ها ،منافذ کوچک پوست را کاهش می دهند و بافت مرده ی پوست را از بین می برد.

شیر خام را می توان به عنوان پاک کننده طبیعی برای پوست استفاده کرد ، ابتدا چهره خود را پاک کنید.با استفاده از یک پنبه ،آن را روی صورت بمالید و به آرامی روی صورت خود بمالید ؛ 15 دقیقه صبر کنید سپس با آب تازه و خنک شسته شود این درمان همچنین، منافذ بزرگ صورت را تمیز می کند.

کمی کره را با نمک مخلوط کنید، یک خمیر تهیه میشود آن را روی حفره های باز قرار دهید ؛ این ترکیب را بمدت 15 دقیقه روی پوست گذاشته.پس از آن، پوست را با آب سرد شستشو دهید ، این ماسک ،منافذ باز را پوشش می دهد و اندازه آن را کاهش می دهد.

شیر منیزیم، اساسا، یک محلول هیدروکسید منیزیم است که به اثر ملین و آبرسان شناخته شده است. کمی از آن را برای 20 دقیقه روی صورت بگذارید ؛ ابتدا آن را با آب گرم بشویید و سپس بلافاصله با آب سرد شستشو دهید تا منافذ بسته شود.

با استفاده از یک لایه نازک ماست بر روی پوست، فقط 10 دقیقه بعد اثر آن را مشاهده می کنید. اگر پوست شما چرب باشد، یک مخلوط از 1 سفیده تخم مرغ (کاملا زده شده)، 2 قرص آسپرین (ریز خرد شده) و 1 قاشق چایخوری از ماست تهیه کنید و برای 15-20 دقیقه روی پوست خود بگذارید سپس از آب سرد برای شستشو استفاده کنید.

فندق ،یک مرطوب کننده طبیعی است که منافذ باز را بدون خشک کردن پوست شما به حداقل می رساند ؛ این ترکیب ،روغن اضافی را از بین می برد و باکتری ها، آلودگیها و سایر ناخالصی ها را از بین می برد. یک قاشق چای خوری فندق را روی صورت خود قرار دهید صبر کنید تا خشک شود سپس با آب بشویید.

کاد هندی، مانع ظهور منافذ بزرگ و باز روی پوست می شود ؛ کایتچو را با شیر (برای پوست خشک) یا گلاب(برای پوست روغنی)، ترکیب کنید و پودرصندل را برای تهیه خمیر اضافه کنید.این خمیر را روی صورت خود بگذارید، و بمدت 12-15 دقیقه، و پس از آن، با آب سرد شستشو دهید.

مخلوط مساوی نسبت به خمیر گوجه فرنگی و پودر بابونه درست نموده و روی پوست خود روی محل منافذ باز پخش کنید، خود به خود جذب پوست میشود ؛ سپس بشویید. 

ترکیبی از آب هندوانه و آب نعناع استفاده کنید.

صمغ درخت بلوط را تهیه کنید و کمی شیر برای تهیه یک خمیر اضافه کنید. پس از چند دقیقه بعد از ماندن آن روی پوست ، پوست خود را بشویید.

مقدار یکسان مقادیر پودر شنبلیله، خمیر خیار و پودر زنجبیل را مخلوط کنید ، برای خلاص شدن از حفره های باز با روش طبیعی، این مخلوط را روی صورت خود استعمال کنید.

آب برگ های کاهو و چند قطره آب لیمو را مخلوط کرده آن را روی صورت خود قرار دهید و پس از 20 دقیقه شستشو دهید ، شما می توانید این آب را در یک بطری شیشه ای، در یخچال نگهدارید.چگونه قبل ارایش منافذ پوست را ببندیم

ژل طبیعی گیاه آلوئه ورا دارای خواص پاک کننده پوست است که ،می تواند منافذ صورت را تمیز کند. این ژل را بعد از مدت 5 دقیقه تا به درجه خشکی برس بگذارید ، پس از آن صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. شما همچنین ،می توانید آب لیمو به آن اضافه کنید.

 

شاید شما هم از منافذ باز پوست (پوست پرتقالی) خود شکایت دارید و هر راهی را امتحان می‌کنید، از شر این پوست پرتقالی رها نمی‌شوید.

اگر قسمت‌هایی از پوست شما پرتقالی است، حتماً دقت کردید که این منافذ باز گاهی بیشتر به چشم می‌آیند و بزرگتر دیده می‌شوند. بدتر اینکه، با آرایش هم از شر این منافذ باز خلاص نمی‌شوید. شاید به طور کامل، از شر این منافذ رها نشوید. اما، خوشبختانه می‌توانید کاری کنید که کوچکتر شوند.

اگر دنبال راه‌هایی برای بستن منافذ باز پوست صورت خود هستید، حتماً مقالۀ زیر را بخوانید و راه‌های مؤثر و جدیدی را امتحان کنید.

چگونه قبل ارایش منافذ پوست را ببندیم

برای پاسخ به این سؤال، ابتدا، باید کمی در مورد ساختمان مو بدانید. به شکل روبه‌رو نگاه کنید:

هر تار مو از درون ساختاری به نام فولیکول رشد خود را آغاز می‌کند. جالب اینکه، روی سطح پوست برای هر فولیکول مو منفذی وجود دارد تا موها بتوانند از پوست خارج شوند.
پوست ما، جز در قسمت کف دست‎ و پا، با موهای ظریفی پوشیده شده است. برای همین سرتاسر پوست ما دارای منافذ است.

اگر دوباره به تصویر نگاه کنید، غده‌ی چربی پوست یا غده‌ی سباسه (قسمت زرد رنگ کنار تار مو) را می‌بینید. این غده، چربی تولید می‌کند. چربی‌های تولیدی غده‌ی سباسه، فولیکول مو را پر می‌کنند و به سطح پوست می‌رسند.

طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ انجام شده، مهمترین عواملی که باعث باز شدن منافذ پوست می‌شوند، عبارتند از:

وقتی چربی در منافذ پوست ما جمع ‌شود و با آلودگی و لوازم آرایش روی پوست ترکیب ‌شود، منافذ مسدود می‌شوند. در نتیجه، منافذ پوست کشیده می‌شوند و بزرگتر به چشم می‌آیند. البته،توجه داشته باشید اگر منافذ پوست مسدود شوند، ممکن است پوست ما جوش بزند. بنابراین هدف ما کوچک کردن منافذ باز است و نه بستن کامل آنها.

در ادامه روش‌هایی را پیشنهاد می کنیم تا منافذ پوست شما کوچکتر شوند:

کلمه ی «غیرکمدوژنیک» به این معناست که این محصولات منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند. همان طور که قبلاً گفتیم وقتی منافذ پوست بسته شوند، بزرگتر دیده می‌شوند و بیشتر به چشم می‌آیند. پس، برای اینکه منافذ پوست شما مسدود نشوند، روی همه‌ی محصولاتی که برای صورت خود استفاده می‌کنید، به دنبال این عبارت‌ها بگردید:

اگر محصولی هیچ یک از این موارد را نداشت، از آن استفاده نکنید.

اگر پوست ما چرب باشد، منافذ بزرگتر دیده می‌شوند. پس، صورت خود را دو بار در روز بشویید تا منافذ با آلودگی‎ها مسدود نشوند و چربی پوست‌تان کم شود.

علاوه بر این، شستشوی صورت به طور صحیح از آکنه پیشگیری می‌کند و سبب بهبود التهاب پوست و افزایش سلامت آن می‌شود.

البته هنگام شستن صورت خود دقت کنید تا:

اگر پوست شما چرب است، یا می‌خواهید منافذ باز پوست خود را ببندید، توصیه می‌کنیم از انواع ژل شستشوی صورت استفاده کنید.

شوینده‌ها و پاک کننده‌های دیگری مثل صابون، ممکن است موادی داشته باشند که در منافذ پوست ما باقی بمانند و چربی پوست را بیشتر کنند. اما، ژل شستشوی صورت کمک می‌کند تا چربی منافذ پوست را تمیز کنیم. در نتیجه، پوست به ظاهر مطلوب ما نزدیکتر می شود.

در اینجا می‌توانید نکات ضروری برای انتخاب بهترین شوینده صورت را بخوانید.

هرچه خورشید آسیب بیشتری به پوست ما بزند، پوست بیشتر شل و افتاده می‌شود. پوستی که سفتی خود را از دست بدهد، منافذ آن بیشتر دیده می‌شوند.

اگر از یک ضد آفتاب طیف گسترده با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید، تا حد زیادی پوست خود را در برابر آسیب‌های آفتاب محافظت می‌کنید. پس، برای محافظت از پوستتان، هر روز (حتی روزهای بارانی و یا سرد) از ضد آفتاب استفاده کنید.

یادتان باشد، هر زمان که نور خورشید به پوست ما بخورد، به آن آسیب می‌زند. این آسیب در طول زمان بیشتر و بیشتر می‌شود.

استفاده از کرم ضد آفتاب سبب محافظت از پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید می‌شود و می‌تواند به جلوگیری از سرطان پوست کمک ‌کند.

اگر پوست چربی دارید، باید هفته‌ای یک یا دو بار لایه‌برداری کنید. لایه‌برداری کمک می‌کند تا آلودگی هایی مانند گرد ‌و خاک، سلول‌های مرده پوست و چربی اضافی از منافذ پوست حذف شوند. در نتیجه، منافذ پوست مسدود نشده و کوچکتر دیده می شوند.

البته، نباید بیشتر از دو بار در هفته پوست را لایه‌برداری کنید. لایه‌برداری بیش از اندازه، پوست را خشک می‌کند.

مالِش و ساییدن پوست صورتتان آن را تمیزتر نمی‌کند. بلکه، باعث آسیب دیدن پوست می‌شود و منافذ آن را بزرگتر نشان می‌دهد.

ور رفتن با صورت، فشار دادن پوست یا کَندن موادی که در منافذ آن گیر افتاده، باعث آزار پوست می‌شود. در این صورت، منافذ پوست‌تان بیشتر دیده می‌شوند.

پس، برای بستن منافذ باز پوست یا جلوگیری از ایجاد آن‌، باید با پوست خود خیلی با ملایمت رفتار کنید. یادتان باشد، هیچ‌گاه پوست خود را نسایید، مالش ندهید، با آن ور نروید یا مواد گیر افتاده در منافذ آن را تخلیه نکنید.

با بالا رفتن سن، پوست ما سفتی خود را از دست می‌دهد و افتاده می‌شود. در این حالت، منافذ پوست بزرگتر دیده می‌شوند.

غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین ث مانند فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید. ویتامین ث در کلاژن سازی به بدن ما کمک می‌کند. کلاژن حامی مهم پوست است و از آویزان شدن پوست جلوگیری می‌کند. همچنین، ویتامین ث از التهاب پوست و در نتیجه، پیرشدن پوست جلوگیری می‌کند.

دکتر مایکل ادواردز، پزشک و رئیس انجمن آمریکایی جراحی زیبایی پلاستیک درباره‌ی ترکیبات پوستی بدون نسخه، می‌گوید: سرم ویتامین C و سرم‌های حاوی رتینول‌ها (مشتقات ویتامین آ) بهترین راه جلوگیری از پیری پوست هستند.

کرم مرطوب‌ کننده‌ نقش مهمی در حفظ سلامت پوست شما بازی می‌کند. حفظ رطوبت پوست و رطوبت‌رسانی به آن از وظایف عمده آن است.

ممکن است مرطوب کردن روزانه پوست چرب، کار نامناسبی به نظر بیاید. اما، این کار از باز شدن منافذ جلوگیری می کند.

این کار باعث می‌شود که چربی (سبوم) به جای اینکه روی سطح منافذ پوست بنشیند، به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کند. پس، مرطوب کردن پوست باعث می‌شود منافذ پوست با چربی مسدود نشوند و کوچکتر دیده شوند.

پاک کردن آرایش صورت قبل از خواب اهمیت زیادی دارد. اگر شب با آرایش بخوابید منافذ پوست‌تان مسدود می‌شوند؛ چرا که مواد آرایشی، چربی و باکتری‌ها در منافذ پوست روی هم جمع می‌شوند.

اگر وقت کم دارید، می‌توانید از دستمال‌های مرطوب پاک‌کننده‌ی آرایش برای پاک کردن سریع آرایش خود استفاده کنید.چگونه قبل ارایش منافذ پوست را ببندیم

درمان‌های خانگی‌ای که به شما پیشنهاد دادیم، روش‌های خوبی برای بستن منافذ باز پوست هستند. اما نکاتی که در ادامه می‌گوییم می‌توانند سلامت پوست شما را بهتر کنند:

طبق تحقیقی که در سال ۲۰۰۱ انجام شد، عرق بدن، آنتی‌بیوتیکی طبیعی دارد که از پوست در برابر باکتری‌ها محافظت می‌کند. البته، بعد از ورزش، همیشه پوست‌تان را با آب بشویید. با اینکه تعریق برای پوست شما مفید است، اما ماندن عرق روی پوست منافذ آن را مسدود می‌کند.

حال که نکته‌های علمی جدیدی درباره‌ی منافذ باز پوست و علت بزرگتر شدن آن یاد گرفتید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً راهکارهایی را که به شما ارائه دادیم، امتحان کنید. سلامت پوست شما برای ما مهم است. پس، حتماً نظر دهید و سؤال بپرسید. ما را از تجربه‌های خود و نکاتی که از این متن آموختید، آگاه کنید.

منبع:

چند روش مناسب وجود دارد که میتوان با آن منافذ پوست را بست.دلیل باز شدن منافذ پوست چیست؟ این مشکل بیشتر در افرادی دارای پوست چرب ایجاد می شود. اما بطور کلی هر زمان غدد چربی ی سباسه زیر پوست بزرگتر شوند و در معرض تابش نور خورشید یا اشعه فرابنفش قرار گیرند،

 

منافذ سطح پوست باز می شوند تا این چربی را از پوست خارج نمایند. در واقع این منافذ را میتوان به دودکش های پوست تعبیر نمود. بنابراین در حالت طبیعی وجود این منافذ برای پوست مفید هم هستند ولی زمانی که خیلی بیش از حد باز شوند، حالت نازیبایی به پوست می دهند

 

چگونه قبل ارایش منافذ پوست را ببندیم

که عموما افراد را وادار به یافتن راه هایی برای بستن منافذ باز پوست ترغیب می کند. این مشکل در هر فردی که از کرم های چرب شده یا کرم پودرهای آرایشی به میزان زیاد استفاده می نماید ایجاد می شود. بنابراین در مصرف روغن های طبیعی مثل روغن زیتون و روغن کرچک که عموما بین خانم ها رواج زیادی دارد زیاده روی نکنید.

 

شستشوی پوست : شستشوی مرتب پوست یکی از راهکارهای ابتدایی در جهت پیشگیری و از بین بردن منافذ پوست است، شستشوی مناسب پوست باید با انتخاب شوینده‌های ملایم و متناسب با نوع پوست باشد، برای پوست‌های چرب و مختلط، استفاده از شوینده‌ای که بتواند

 

 

چربی اضافه سطح پوست را پاک کند، توصیه می‌شود. شستشوی ۲ بار در روز، یک بار صبح و یک بار بعدازظهر یا شب برای پوست‌های چرب مناسب است. افرادی که پوست‌های خشک دارند، باید از شستشوی بیش از حد پرهیز کنند و شوینده‌ای که استفاده می‌کنند، بسیار ملایم و ترجیحا غیرصابونی باشد.

 

بخور : معمولاً یکی از روشهای کاربردی برای درمان و از بین بردن جوشهای سر سیاه و همچنین بستن منافذ پوست استفاده از بخور است که همیشه در دسترس بوده و کارایی لازم را دارد، ابتدا پوست صورت را با آب و صابون و با استفاده از لیف شستشو کرده و در ظرفی که امکان بخور درآن وجود داشته باشد

 

آب را جوش آورده، زمانی که آب جوش آمد، ظرف را از روی اجاق گاز بردارید سپس با استفاده از پوششی برای قرار دادن روی سر ، پوست صورت خود را بخوبی در زمانی بین ۳ تا ۵ دقیقه بخور دهید. در ادامه می توان با استفاده از ماسکهایی که معرفی خواهیم کرد

 

پوششی از ماسک پس از بخور روی صورت قرار داده و تاثیر بخور و استفاده از ماسک را در بسته شدن منافذ به خوبی مشاهده کنید.لیموترش تازه : بی شک بسیاری از خانم ها تجربه استفاده از آب لیموهای آماده و تیره شدن پوست را دارند ، با توجه به ترکیبات آب لیموهای آماده که گاهی توسط افراد سودجو در کارگاه هایی سعی در تولید

 

 

آب لیموی تقلبی با استفاده از موادی از قبیل اسید سیتریک و آب کاه دارند توصیه می کنم که در صورت تمایل به استفاده از آب لیمو فقط از لیموترش تازه که هیچ جایگزینی هم ندارد استفاده کنید. لیموترش تازه با قابلیت های فراوانی از جمله : ماهیت اسیدی ، وجود مقدار زیاد ویتامین ث که در بسته شدن

 

منافذ باز پوست نقش مهمی دارند توصیه می شود، به دو صورت می توان از این مائده آسمانی استفاده کرد : ۱- استفاده از لیموترش تازه به تنهایی ۲- استفاده از لیمو در ماسک های مختلف ۱- برای اینکه از لیمو به تنهایی استفاده کنید کافی است پس از طی مراحل بالا یعنی شستشو و بخور یک عدد لیموی تازه را از وسط نصف

 

و به آرامی روی سطح پوست ماساژ و قبل از خشک شدن کامل آن شستشو کنید. ۲- برای تهیه ماسک : به کمک یک قاشق غذاخوری آب لیمو و ۲ عدد سفیده تخم مرغ، یک ماسک صورت شگفت انگیز تهیه کنید، مواد ذکر شده را با هم مخلوط و بر روی پوست صورت پس از طی مراحل ذکر شده ماسک کرده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو کنید.

 

ماسک نارنج و گلاب : ماسک آب نارنج و گلاب”ماسک ترمیم منافذ پوست” یکی از قدیمی ترین روشهای بستن منافذ پوست است. ماسک جوانه گندم: این ماسک نه تنها تاثیر مثبت در رفع منافذ باز پوست داشته بلکه در روشن و شفاف کردن پوست صورت موثر است .

چگونه قبل ارایش منافذ پوست را ببندیم
چگونه قبل ارایش منافذ پوست را ببندیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *