چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم

 
helpkade
چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم
چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم

کنترل ذهن به قدری مهم است که با قدرت می توان گفت اگر فردی بتواند به خوبی به این مهارت دست پیدا کند و ذهن خود را در دست بگیرد، حتماً موفقیت را از همیشه به خود نزدیک تر خواهید دید. در واقع تسلط بر ذهن ذهن به شما کمک می کند که بتوانید خودتان برای زندگی خود تصمیم بگیرید و مسیرتان را به درستی انتخاب کنید. به همین دلیل ما هم در این مقاله می خواهیم به طور کامل این مسئله را بررسی کنیم و ببینیم چطور می توانیم کنترل ذهن خود را در دست بگیریم. در واقع شما در این مقاله با موارد زیر به خوبی آشنا خواهید شد:

ذهن مجموعه ای از توانایی های فکری است که شامل هوشیاری، تصورات ، ادراک، تفکر، قضاوت، زبان و حافظه می‌شود و معمولا آن را وجود توانایی هوشیار بودن و اندیشه تعریف می‌کنند. ذهن دربرگیرنده قدرت تصور، تشخیص و قدردانی است و مسئولیت پردازش احساسات و عواطف را برعهده دارد که منجر به عملکرد و نوع رفتار افراد می‌شود.

ذهن موجودات را قادر می سازد تا به آگاهی درونی برسند، به خصوص در محیط پیرامونشان برای دریافت و پاسخ به محرک های عامل و برخوداری از هشیاری که شامل تفکر و احساسات می‌شود.

شما می توانید کنترل ذهن خود را به دست بگیرید. مفهوم این جمله چیست؟

در حقیقت هدف از بیان این جمله این است که شما بدانید کسی که می تواند به ذهن شما خوراک بدهد و آن را در مسیر مشخصی به سمت جلو ببرد و تنها خود شما هستید. این شما هستید که تعیین می کنید چه چیزهایی در ذهن شما باقی بمانند و یا ذهن شما در چه مسیری حرکت کند. شما هستید که مشخص می کنید ذهن شما محل پرورش افکار مثبت باشد یا منفی.چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم

به عنوان مثال زمانی که با خود مرتباً اتفاقات منفی را مرور می کنید و یا اینکه مرتب در حال صحبت های ناامید کننده هستید، به ذهن خود این فرمان را می دهید که در جهت اتفاقات منفی جلو برود. بنابراین می توانید کنترل آن را به راحتی به دست بگیرید. کنترل ذهن یعنی کنترل تمام ورودی ها اعم از: تلویزیون، کتاب، روزنامه، خانواده، خود شما و هر چیز دیگری که اطلاعاتی را وارد ذهن شما می کند و به آن جهت می‌دهد.

قدرت ذهن انسان بسیار فراتر از حد تصور شماست، به گونه‌ای که محال است کسی چیزی را واقعاً با تمام وجود خود بخواهد و به آن دست پیدا نکند. به این علت که زمانی که شما از ته قلب دوست دارید به چیزی برسید، کائنات این انرژی را از شما دریافت می کنند. ذهن شما دارای انرژی هایی است که با کائنات و جهان هستی ارتباط مستقیم دارد. در اصل هر آنچه که از ذهن شما تراوش می‌کند در جهان بیرون به حقیقت خواهد پیوست.

اگر شما مدام به اتفاقات منفی فکر کنید، بدون شک برای شما اتفاقات منفی رخ خواهد داد، اگر به اتفاقات مثبت فکر کنید همین طور خواهد شد. بنابراین هرگز نباید قدرت ذهن خود را دست‌کم بگیرید. پس یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه کنید این است که هر چیزی که بتوانید در ذهن خود تجسم کنید بدون شک در جهان بیرون به واقعیت خواهد پیوست.

تصور کنید اگر مغز شما مانند یک اتومبیل باشد، این ذهن شماست که راننده است. بنابراین ذهن شماست که همه کاره می باشد. برخی فکر می کنند که مغز در بدن انسان همه فعالیت‌ها را کنترل می‌کند، اما در اصل این باور خطاست. چیزی که در بدن شما همه چیز را کنترل می‌کند در اصل ذهنتان است.

بنابراین ذهن فرمانروای جسم شما می باشد، این ذهن شماست که می تواند همه چیز را در پیش روی شما مرعی کند و به همه چیز وجود خارجی ببخشد. افکار شما از ذهن شما سرچشمه می‌گیرند.

شما وقتی بتوانید کنترل ذهنتان را دست خودتان بگیرید، اتفاقات بسیار خوبی برایتان خواهد افتاد و می‌توانید به وسیله کنترل ذهن ، کنترل تمام قسمت های زندگیتان را در دست بگیرید. در ادامه به بیان 3 مورد از مهم ترین فواید کنترل ذهن خواهیم پرداخت.

زمانی که ذهن شما درگیر باشد و نتوانید آن را کنترل کنید، دچار مشکلات بسیاری خواهد شد. از جمله این که مرتب ذهن شما حولِ مسائل منفی خواهد چرخید و انرژی های منفی را نیز برای شما جذب خواهد کرد.

به همین علت مدام احساس سردرگمی خواهید داشت و نخواهید توانست حال خوبی داشته باشید. به همین علت است که یکی از بهترین فواید کنترل ذهن رهایی از تاریکی ها می باشد.

اگر بتوانید ذهن خود را کنترل کنید، می توانید تمرکز بهتری نیز داشته باشید. به همین دلیل است که یکی از بهترین فواید کنترل ذهن بالا رفتن قدرت یادگیری شما می باشد.

زمانی که شما تمرکز نداشته باشید و مدام به مسائل مختلف فکر کنید، بدون شک نمی توانید مطالب را به خوبی یاد بگیرید به همین علت مهم است که به خاطر داشته باشید با کنترل ذهن تان می توانید قدرت یادگیری خود را تا چندین برابر افزایش دهید.

اگر ذهن خود را کنترل کنید و به مسائل مثبت فکر کنید، احتمال رسیدن شما به موفقیت چندین برابر می‌شود. زیرا در صورتی که بتوانید کنترل خوبی بر روی ذهن خود داشته باشید، می توانید بسیار بهتر بر روی مسیر رسیدن به اهداف تان تمرکز کنید و از سوی دیگر با کنترل ذهن خود و نگه داشتن آن در مسیر مثبت قطعاً انرژی شما بالاتر خواهد بود. بنابراین می توانید با توان بیشتری فعالیت کنید و مسیر رسیدن به موفقیت را طی کنید.

حالا که به خوبی با مفهوم ذهن، تسلط بر ذهن ، تفاوت ذهن با مغز و فواید کنترل ذهن آشنا شدیم، فکر می‌کنم بهترین زمان باشد برای این که راه های کنترل ذهن را با یکدیگر بررسی کنیم تا بتوانیم با استفاده از آن ها، موفقیت را از همیشه به خودمان نزدیک تر ببینیم. 5 مورد از مهم ترین گام های کنترل ذهن عبارتند از:

تا به حال دقت کردید وقتی می‌خواهید به شخصی نزدیک شوید و بتوانید ارتباط خوبی با او برقرار کنید، ابتدا سعی می کنید نسبت به ویژگی های شخصیتی اون فرد آگاهی کسب کنید؟

برای اینکه بتوانید ذهن را تحت تعلیم خود قرار دهید و به شادی که مدنظرتان هست دست پیدا کنید، ابتدا باید شناخت کافی از ذهن و ساختار آن داشته باشید.

ذهن ماهیت مادی ندارد. در واقع افکار، احساسات، تخیلات، ادراک و آرزوهای شما همان ذهن شما هستند که از دو بخش تشکیل شده: بخش خودآگاه و بخش ناخودآگاه.

1. بخش خودآگاه: اعمال ارادی شما تحت کنترل این قسمت هستند. مثل مطالعه کردن، غذا خوردن، تماشای فیلم و ….

2. بخش ناخودآگاه: کارهای غیرارادی شما از این قسمت منشأ می گیرند. مثل زمان هایی که فکر می‌کنید ، دچار احساس غم یا شادی می‌شوید و …

بخش ناخودآگاه ذهن شما دارای قدرت هست و شما برای اینکه بتوانید در مسیر رسیدن به اهدافتان گام بردارید، باید بر این قدرت تسلط پیدا کنید و از آن که به منطقه امن ذهنی نیز معروف است خارج شوید. باید بتوانید افکارتان را کنترل کنید، چون زندگی شما همان طور جلو خواهد رفت که افکار شما پیش می‌روند.

چه چیزی باعث می‌شود ذهن شما مدام به سمت افکار منفی حرکت کند؟

برای از بین بردن احساسات ناخوشایند، باید منشأ آن ها را پیدا کنید. لازم است آگاهی داشته باشید که این افکار از کجا و چطور به ذهن شما راه پیدا می‌کنند.

ممکن هست عواملی مثل: تجربه های تلخ گذشته، تاثیر اطرافیان، عدم موفقیت در موضوعات مشابه و خیلی عوامل دیگر، ایجاد کننده این حس و حال بد باشند و اعتماد به نفس شما را تا حد زیادی پایین بیاورند.

سرچشمه این موضوع را پیدا کنید و به قول معروف: یکبار برای همیشه سنگ هاتون رو با خودتون وا بکنید.

مطمئن باشید دلیلی وجود ندارد که چون گذشته باب میل شما نبوده ، آینده هم همان قدر تلخ و آزار دهنده باشد.

شرایط فعلی شما تغییر نخواهد کرد. در حال حاضر باید آن را بپذیرید. شما نمی‌توانید در برابر واقعیت های فعلی زندگیتان ایستادگی کنید، اما می‌توانید با پذیرش آنها، تمرکز کنید و راه حل های زیادی برای رفع مشکلات و تبدیل سختی ها به خوشی ها پیدا کنید.

فرار کردن از واقعیت های موجود هرگز به شما کمکی نخواهند کرد و در واقع باعث خواهند شد ذهن شما درگیر ترس ها و استرس های زیادی شود و شما را به سمت تباهی سوق دهد. شجاع باشید و برای تغییر شرایط شجاعانه تصمیم بگیرید. با ذهنی آرام و آماده به سمت تغییرات مثبت گام بردارید.

شاید باور نکنید اما تخیلات شما یکی از مهم ترین ابزارها برای رسیدن به موفقیت هستند. این تخیلات به  ذهن ناخوآگاه شما برای به کار افتادن قدرت جادویی که درباره آن صحبت کردیم، کمک می‌کنند و بر اعمال شما تاثیر مستقیم خواهند گذاشت. زمانی که شما درباره یک موضوع شروع به تخیل و رویا پردازی می‌کنید، موضوعات دیگر به طور خودکار از ذهن شما حذف می‌شوند.

فراموش نکنید به هر چیزی عشق بورزید، در واقع به آن قدرت دادید و به زودی در زندگیتان پدیدار خواهد شد. پس به رویاهایتان عشق و محبت داشته باشید تا به آن ها قدرت لازم برای پدیدار شدن در زندگیتون را بدهید. تخیل شاید کمی کودکانه به نظر برسد اما فراموش نکنید این موضوع به شدت جدی هست. به سادگی از کنار ان عبور نکنید.

خب حالا که سرچشمه افکار منفی را پیدا کردید و با آن ها رو به رو شدید، شرایط فعلی را پذیرفتید و تصمیم های خوبی اتخاذ کردید، نوبت به اجرای این تصمیم ها می‌رسد.

دست به کار شوید و برای شروع کارهای جدید گام بردارید. مطمئن باشید قدرت اعجاب انگیز تخیل و مثبت اندیشی به کمک شما خواهد آمد و مسیر درست را بهتان نشان خواهد داد. نگران نباشید، شما قدرت جادویی ذهنتان را به کار انداختید. پس بدون شک به مقصد خواهید رسید. مثبت اندیش باشید و اجازه ندهید افکار منفی، شیرینی رسیدن به رویاهایتان را از شما دریغ کنند. ذهن شما هیچ محدودیتی ندارد و می‌تواند شما را تا بی نهایت بالا ببرد.

شاید اکنون برای بسیاری از شما این سوال پیش آمده باشد که آیا روش های کنترل ذهن، با تکنیک های تشلط بر افکار یکی هستند؟ در جواب باید بگویم بله؛ شما زمانی که بتوانید ذهن خودتان را کنترل کنید، در واقع کنترل همه چیز را در دست می گیرید و علاوه بر تسلط بر رفتار و اعمال و کارهای خودتان، می توانید افکارتان را هم کنترل کنید.

بسیاری از افرادی هم که به دنبال راه های کنترل فکر خود هستند، می خواهند به فردی مثبت اندیش تبدیل شوند و با این مثبت اندیشی، حال خوبی را تجربه کنند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می کنم حتماً مقاله تکنیک های مثبت اندیشی را هم مطالعه کنید.

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه، نوشته‌ ژوزف مورفی، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌‌های سال به شما می‌آموزد که عادات فکری و تصاویر ذهنی‌تان، سرنوشت شما را رقم می‌زنند؛ چرا که انسان همان چیزی است که در ضمیر ناخودآگاهش می‌اندیشد.

پیشینه‌ کشف و مطالعه‌ قدرت ذهن به قبل از مطالعات فروید، قرن 18، بازمی‌گردد. در هر ثانیه حدود دو میلیون واحد اطلاعات به سیستم عصبی انسان وارد می‌شود و ما در حالت هوشیاری، تنها قادر به درک 10 درصد از این بمباران اطلاعاتی هستیم. به‌ محض اینکه توجه‌مان را به چیزی جلب می‌کنیم، ذهن آگاه می‌شود. بعضی از قسمت‌های فیزیولوژیکی مانند قلب، ریه‌ها، کلیه‌ها و سیستم ایمنی بدن همیشه ناخودآگاه می‌ماند. البته جای تعجبی وجود ندارد که ذهن ناخودآگاه همیشه مراقب ماست.

قدرت ذهن ناخودآگاه می‌تواند شما را از بیماری نجات دهد و از نو سرزنده و قوی نماید. شما با آموزه‌های این کتاب یاد می‌گیرید چگونه از قدرت‌های درونی‌تان استفاده کنید، در زندان ترس را بگشایید و به یک زندگی پا خواهید گذاشت که  از آن با عنوان آزادی مطلق انسان‌ها یاد می‌کنند.

پیشنهاد می کنم برای این که با کتاب های بیشتری از این دست آشنا شوید، حتماً مقاله کتاب های روانشناسی را هم مطالعه کنید.چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم

بعد از این که این 5 راه را برای تسلط بر ذهن انجام دادید و توانستید کنترل ذهن خودتان دست خودتان بگیرید، زمان آن می‌رسد که از موفقیتتان لذت ببرید. شک نکنید این 5 تکنیک در ظاهر ساده اما کاربردی، کاری می‌کنند که رسیدن به موفقیت برای شما از همیشه آسان تر شود.

امیدوارم با عملی کردن آن ها، اتفاقات خوبی برایتان بیفتد. شک نکنید که موفقیت برازنده شماست…

با سلام مطالب جالبی بود ولی من به عنوان یک مومن مسلمان با قدرت قلبی و ذهنی آکنده از حس معنوی به ذهنم نیرویی فراتر از تصورات شما میدهم به گونه ای که هیچ فرد غربی امثال آقای مرفی توان ادراک اونو نداشته باشه در پرتو افکار پاک سرشار از احساس توام با کنترل ذهن برتر میتوان به درجاتی رسید که حتی از بعد خارج شد و در بعد سیر نمود با تدقیق در رویا و تخیلات نشات گرفته از ذهن برتر که متبلور از پاکی است و ریشه در سرشت پاک آدمی و روح برتر دارد میتوان در هر مسیر درست گام محکم برداشت و با تکیه بر قدرت درونی سرشت پاک به ماورای ذهن برتر تسلط یابیم و همواره تمام اهداف مثبت خود را با تمام وجود هر ثانیه به قوه درونی فریاد کنیم به گونه ای که خود انسان برده و مطیع ذهن برتر نشات گرفته از سرشت پاک آدمی باشد و بتوان در هر مسیر این خود سرکش را چون اسب رامی به حرکت درآورد به گونه ای که به قدرت ماورای آن هم رسید و از بعد خارج شد اگر چه انتظار ندارم ذهن برتر توصیفی اینجانب به مذاق شما خوش بیاید ولی اون ذهن برتر سکان دار خود من به من الزام نمود بعد از مطالعه مطالبه جالب شما این مطالب را ارایه بدهم موفق باشید

وقتتون بخیر

جناب قربانی بله مطالب شما کاملاً درسته و هیچ شکی هم توش نیست

اما دقت بکنید که گروهی از افراد این ادراک رو ندارند و به همین دلیل، مطالب باید طوری نوشته بشه که هم افراد مانند شما بتونند به خوبی باهاشون ارتباط برقرار کنند و هم سایر افراد

سپاس از به اشتراک گذاری نظرتون

سلام خیلی ممنون از مطالب خوبتون چطوری تسلط کافی روی قدرت تخیلمون داشته باشیم؟

وقت بخیر

خوشحالیم که این مطلب تونسته بهتون کمک کنه

ببینید قدت تخیل یه مبحث تخصصی هستش که ما متاسفانه تخصصی تو اون زمینه نداریم

موفق باشید

مرسی بخاطر مطالب تاثیرگزارتون واقعا عالی بودن و این مطالب خودبخود بهم انرژی دادن، اینکه شما این مطالب رو گذاشتید که همه استفاده کنند، معلومه واقعا دگرخواه هستید، یک سوال داشتم خیلی ها میگن اهدافتون رو بنویسید تا سریعتر بهش برسید وهمیشه روی کاغذ سپاسگزاری کنید وخصوصیات خوبتون رو بنویسید تا انرژیتون بالا بره ولی وقتی من دست به قلم میشم ک این کارارو بکنم جواب معکوس میگیرم، واقعا لازمه که بنویسیم من اگر بنویسم مغزم خودبخود درگیر میشه

مرسی واقعا! متن مفید و کاربردیی بود…💖😃

خیلی ساده انگارانه و بی مغز به مساله نگاه کرده اید ….

وقت بخیر

ببینید این مسائل چیزایی نیست که واقعاً سخت باشه که بخواید دنبال مطالب عجیب و غریب باشید؛ خیلی از اوقات انگار تا مبحث علمی و در اصطلاح سنگین نباشه طوری که هیچ کس نفهمه اصلاً چی گفته، یه مطلب به دلمون نمیشینه! قرار نیست همه چیز خیلی سخت و عجیب باشه. با همین راه های ساده هم میشه ذهن رو کنترل کرد و زندگی بهتری داشت. بهتر نیست به جای قضاوت عجولانه، اول راه ها رو امتحانشون کنید و بعد اگه نتیجه ای نداشت اونها رو ساده انگارانه در نظر بگیرید؟

سلام.مطلب مفیدی بود.ممنون. متاسفانه من مشکل بزرگی دارم که البته از اطرافیانم نشات میگیره..بسیارحساسم و بادیدن رفتارهاوکارهای اشتباه خانواده بهم میریزم..هرچی هم روخودم کارمیکنم باز تا رفتاربد پدرومادرو یاحتی خواهروبرادرمیبینم میرم سرپله اول!تاحدی که همه فکروذکرم میشه اون موضوع!درس وآطمون دارم اماهمین فکر و عدم تمرکز نمیزاره بخونم!اصلا دست خودم نیست پرش فکردارم واین موضوع منو کلافه کرده!درسهام سخت وسنگینن واین فکرلعنتی همه وقتم روگرفته…چه کنم

وقت بخیر

ممنون از نظر لطف شما. ببینید این مشکل چیزیه که توی وجود خیلی از افراد قرار داره و تا حدی هم طبیعتا لازمه.

اما چون این مشکل بیش از حد اذیتتون میکنه، پیشنهاد میکنم به یه مشاور حرفه ای مراجعه کنید که تخصص این زمینه رو هم داشته باشه. چون این موضوع متاسفانه تو حیطه تخصصی ما نیست.

موفق باشید

نوشتتون عالیه. ولی بیشتر درگیری ذهنها به خاطر عشق رابطه وتعلقات ماده ودنیوی است . که از دست دادن انها یا نرسیدن به اهداف اسیب های خود را بر روح وجان انسان می گذارند. وهمانگونه که فرمودید ذهن ادم همان افکار و ارزوهای اوست . از دست دادن ارزوها در هنگام دستیابی به انها می تواند .ذهن و مغز ادم را به تشویش واحساس پیری وشکست بکشد. امام علی چقدر قشنگ فرمودند.ببینید وبگذرید.بگذارید ودل نبازید که دیر یا زود خواهید رفت. از ارنولد پرسیدند چگونه به این قدرت بدنی رسیدی؟ گفت مادرم وقتی که نوجوان بودم به من گفت اگر می خواهی نیرومند وقوی باشی عاشق نشو..من شخصاً چند بار عشق وشکست را تجربه کردم .ازدست دادن خیلی دل را به درد میاره .واشک را جاری می کنه وموی سر وصورت به خاطر تشویش افکار وذهنیت منفی سفید مشه. فقط افکار وذهنیت منفی باعث پیری انسان میشه.بعضی ادمها با چنین ذهنیت به تشویش کشیده شده اقدام به به خود کشی می کنند. خودم حالا درگیر این ذهنیت هستم به خاطر شکست عشق . والان با کمبود محبت شدید وافکار وذهنیت تشویش کشیده شده مواجه هستم وتمام اینترنت را زیر ورو کردم .مطالبی بهتر ازاینجا پیدا نکردم .توضیحات خیلی عالی واستادانه نگارش شده . ولی تمرکز بالایی می خواد . ممنون.

وقتتون بخیر

بله حتماً یکی از مهم ترین درگیری های ذهنی همین موضوعیه که خودتون فرمودید، خوشحالیم که تونستیم بهتون کمک کنیم. موفق باشید

هیج راه کاری ندادید خیلی مزخرف بود

وقت بخیر

عذرخواهی میکنیم اگر این مطلب مورد پسندتون نبود. اما به هر حال دقت بکنید که این موارد تخصصی هستند و اگر به خوبی دقت بکنید و متوجهشون بشید، حتماً اتفاقات خوبی رو براتون رقم میزنه

سلام با کمال احترام مقالتون اون چیزی نبود که باید باشه شما تو مقالتون فقط گفتی با کنترل ذهن همه کاری میشه کرد ولی نگفتی چطوری فقط خودتونو خسته کردین

وقت شما بخیر

ممنون از نظرتون. ببینید این مبحث چیزیه که یخورده تخصصی هستش و باید به مباحثش دقت کنید که به خوبی متوجهشون بشید. نظرات سایر دوستان رو هم اگه مشاهده کنید حتما می بینید که برخی از افرادی که خیلی تخصصی تر به قضیه نگاه کردند تونستند به خوبی ازش بهره بگیرند.

موفق باشید

باسلام و احترام . ببخشید ایا اینکه من مثلا هم در رشته علمی خودم هستم و هم مسائل مذهبی و هنری هم داشته باشم ایا یعنی کنترل ذهن ندارم؟؟ بخشید دقیقا میخواهم بدانم کنترل ذهن یعنی فقط در یک رشته باشم؟؟

وقت بخیر

خیر این موضوع کنترل ذهن نیست؛ چون طبیعتاً همه افراد این طور هستند. کنترل ذهن یعنی بیشتر تمرکزتون رو روی اون موضوع بذارید و درگیر مسائل حاشیه ای نشید. اما به هر حال داشتن موضوعات مختلف در کنار کار اصلی مشکلی نداره

سلام ، ممنون از مطلب جالب توجه و زمانی که صرف کردید، ممنون میشم اگر بفرمایید منبع این مطلب کجاست، و دقیقا این متون از کجا اومده؟

وقت بخیر

ببینید خب این مسائل تقریبا در همه جا یکی هستند و طبیعتا نمیشه برخی مطالب مشترک رو گفت منبعشون از کجاست. مثل قوانین ریاضی که همه جا مشترکه و منبع خاصی نداره

با سلام برام جالب بود. ممنون

وقت بخیر

خوشحالیم که این مقاله تونسته کمکتون کنه…موفق باشید

بنام الله که تنها فرمانروای دنیاست …

سلام ..

خواستم اولین کامنتم رو باتشکر فراوان از شما به خاطر مقاله بسیار بسیار زیباتون شروع کنم ….

بسیار لذت بردم وخیلی به درکم از ذهن و کنترل ذهنم کمک کرد .

منتهی تنها کسانی این موضوعات رو درک میکنن که تو مدارش باشن …

امیدوارم همیشه سبز و برقرار بمانید …

با تشکر.

وقت بخیر

ممنون از نظر لطف شما

خوشحالیم که این مقاله مورد استفاده و استقبالتون قرار گرفته و به جمع کاربران ما خوش اومدین…موفق باشید

سلام ببخشید چرا یه کم احساس مسئولیت نمیکنید شما بهترین چیز ما رو میگیرید- وقت ما رو- ولی حاضر نیستید نوشته خودتون رو هم با دقت بخونید حتی یک کلمه مفید هم نداره. فضای اینترنت پر شده از این محتواها.واقعا براتون متاسفم. نویسنده محترم 10 سال دیگه شما دقیقا هنوز در همین موقعیت فعلیتون هستید مطمئن باشید رشد نمیکنید

سلام،ممنون از نظرتون حتما بررسی میشه،ولی چرا احساس میکنید که این مقاله مفید نبوده،این مقاله مباحث مفیدی در رابطه با قدرت ذهن و نحوه کنترل آن را بیان شده،شما با کجاش مشکل داشتید؟

من نفهمیدم چی گفتین بیشتر درگیر شد ذهنم

سلام دوست عزیز

مشکلتون دقیقاً کجاست؟ مشکلتون رو دقیق به ما بگید که بتونیم راهنماییتون کنیم

سپاس از بخشیدن نور در تاریکی. شاید واسه خیلی یه اموزه معمولی بنظر بیاد.ولی کمتر کسایی پی میبرن هدف از خلق انسان بخشیدن نور در دل خیلی هاست. کامیاب باشید 😊🌷🙏

مچکر از پیام پر مهرتون

براتون بهترینها رو آرزو می کنم

سلام انسان با قدرت ذهن میتواند در کل جهان اثر بگدارد

افکار ما سلطان مغزمونن و ممنون بابت مقاله خوبتون?????

کاملا درسته ، ممنون از شما…

سلام خانم تیموری مثل همیشه عالی بود انشالله همیشه بدرخشید . موفق و شاد باشید .

مگه میشه خانم تیموری مقاله بنویسه اون مقاله بد باشه ?

سلام عالیی بود…. خداقوت امید وارم همه بتوانیم ذهنمان را کنترل کنیم و از افکار منفی دور کنیم

سلام امیدواریم در مسیر رشد فردیتون به این مهارت برسین ممنون از همراهی شما

سلام مثل همیشه عالی و بسیار کاربردی بود ممنون از مقاله ی مفیدتون

سلام ممنون از نظر لطف شما

سلام واقعا عالی بود مرسی??

سلام ممنون از شما دوست عزیز

Saalaam? Tebq mamool binazir?? Mamnoon MP#

سلامم ممنون از شما

سلام به دوستانم و خانم تیموری عزیز خیلی خوشحال شدم که مقاله شمارا خواندم و موفق باشید وعالی بود ممنون رفیعی هستم

عالیییی بود…. تصورات و تخیلات ما خیییلییی خوب میتونه کمکمون کنه به رسیدن به اهدافمون

کاملا حرفتونو تایید میکنم ، تصویر سازی ذهنی به شکل درست از اهداف باعث میشه از مسیر رسیدن به آرزوهامون منحرف نشیم.

سلام مثل همیشه عالی و با راهکار های فوق العاده…

سلام ممنون از همراهی همیشگی شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

— بارگیری کد امنیتی –به منظور تصویب CAPTCHA لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید.

بهترین و کامل ترین بسته استعدادیابی و کشف علایق کشور

با ساده ترین راه ها، انگیزه خودتان را همیشه در بالاترین حد ممکن نگه دارید.

تهران، باغ فیض کوچه 1

پـلاک 15، طـبقه چهارم

تلـــفـن: 02156692113

بهترین و سریع ترین راه ارتباطی

با گام برتر: mostafaee_com

تسلط بر ذهن یکی از رازهایی است که انسان سالهای بسیار زیادیست که بدنبال دستیابی به آن می باشد. مهارت تسلط بر ذهن یک رویای همیشگی برای بشر بوده است که نیازمند شناخت ساختار ذهن است. قدرت بالای ذهن انسان و تاثیر بسیار آن بر زندگی باعث شکل گیری و نوشتن این مقاله شد.

آیا تا بحال در مورد تسلط بر ذهن چیزی شنیده اید؟ آیا می دانید که اگر افسار ذهن را رها کنید دیگر نمی توانید بر آن مسلط شوید؟ آیا می دانید که عدم تمرکز نشانه این است که شما از مقوله تسلط بر ذهن غافل شده اید و ذهن به صورتی کاملاً نامرئی مسیر زندگی تان را تحت اراده خود درآورده است؟ آیا می دانید علت بسیاری از استرس ها و افسردگی ناشی از عدم تسلط بر ذهن می باشد؟ آیا از قدرت ذهن انسان و روش های کنترل ذهن آگاهید؟

ذهن ابزار قدرتمندی است و ما برای پیشبرد کارهای مان می توانیم از آن بهره ببریم و در واقع به خدمت بگیریم. این خود گواه اهمیت بالای تسلط بر ذهن و کنترل ذهن می باشد. در هر جایی که نیاز است، موضوعی که نیاز داریم را به ذهن آورده و بعد از اتمام کار تصویر ذهنی بعدی که مورد نیاز است به کمک ما بیاید. هر گاه به حدی برسیم که ذهن ما در هر لحظه از زندگی از این روند تبعیت کند، به آن تسلط بر ذهن می گویند. یعنی به اختیار ما تصویری بیاید و با اختیار ما برود.

بسیاری از افراد چنین مهارتی ندارند و یا حتی نمی دانند که مهارت تسلط بر ذهن هم وجود دارد. در نتیجه افکار متفاوتی به صورت تصادفی به ذهن ما می آیند و می روند، به خصوص لحظاتی که کاملاً هوشیار نیستیم و تحت فشارهای روحی و روانی هستیم.

انسان به هر چیزی که می بیند توجه ویژه نشان می دهد و چیزهایی که از مقابل چشم نمی گذرند، گاهی اوقات در حافظه ذهن به فراموشی سپرده می شوند. اگر قسمتی از جسم دچار مشکلی شود، به پزشک مراجعه می کنید و تلاش می کنید تا به سرعت مشکل را حل کنید. اما آیا در مورد ذهن هم اینگونه با شتاب به دادش می رسید؟چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم

ذهن انسان نیز قسمتی از وجود انسان است که شاید به این دلیل که ظاهراً دیده نمی شود، گاهی نادیده گرفته شود. همین موضوع باعث شده که ذهن از تسلط انسان خارج شود. اگر کمی دقت کنیم سازماندهی کل جسم با مغز صورت می گیرد و این ابزار قدرتمند نیاز به آرامش، برنامه ریزی و استراحت دارد.

گاهی کلافه می شویم، گاهی احساس می کنیم در سرمان گفتگوهای زیادی در حال انجام است، گاه هیچ تسلطی بر ذهن مان نداریم، حتی گاهی حس می کنیم آنقدر اطلاعات طبقه بندی نشده در آن وجود دارد که دچار سردرد می شویم.

تمام این موارد دال بر این است که ما بطور شبانه روز و ناخودآگاه از ذهن مان بیگاری می کشیم. حتی در موقع خواب هم رهایش نمی کنیم و با گوشی موبایلی که درکنارمان است سرگرمیم و حتی مجال نفس کشیدن هم به ذهن مان نمی دهیم. با این همه مشغله فکری تسلط بر ذهن کاری غیر ممکن به نظر می رسد!

اما قدرت ذهن و کارایی مغز به این مواردی که گفتیم ختم نمی شود. شاید بیشترین چیزی که ما از مغز خود بدانیم این است که وظیفه اش بخاطرسپاری اطلاعاتی است که ما به او می دهیم و انتظار داریم آن ها را حفظ کند. البته این قسمت از طریق خودآگاه ذهن یا ضمیر خودآگاه صورت می گیرد.

اما شاید ندانید، مواردی که به صورت ناخودآگاه به ذهن خود ارسال می کنید ، می توانند صدمات جبران ناپذیری به شما وارد کنند.

این را بدانید که ذهن بخشی از وجود ماست و باید در خدمت ما باشد، نه اینکه ما کاری کنیم که خود را به خدمت او در آوریم. پس باید یاد بگیریم که چگونه تسلط بر ذهن داشته باشیم!

اگر از قدرت تسلط بر ذهن آگاه باشیم، می توانیم با کنترل ذهن به راحتی از ورود افکار مخرب جلوگیری کنیم و نگذاریم تا بر ذهن ناخودآگاه مان چیره شود و فکری دیگر را با قدرت خود به ذهن بسپاریم.

به طور مثال، تصور کنید اگر در ذهنتان افکار مثبت و جملات زیبا وارد کنید، به صورت ناخودآگاه حس درونی شما همواره با آرامش درونی همراه است، بالعکس اگر فیلمی ترسناک و پر از استرس و اضطراب را دیده باشید و در ذهنتان نقش بسته باشد، شاید تا مدتها احساس دلهره در وجودتان باشد و حتی خودتان هم علت آن را ندانید. با این تفاسیر تسلط بر ذهن نیازمند رسیدن به آرامش درون بواسطه ی افکار مثبت است.

به منظور کاهش استرس و اضطراب مقاله زیر را مطالعه کنید.

پس سعی کنید به دنبال افکار منفی نباشید، و اگر هم زمانی چنین فکری به سراغتان آمد ، کنترل ذهن داشته و سعی کنید دکمه هشداری برای خود تدارک ببینید و به او فرمان ایست (stop) بدهید و سپس مانند برنامه های تلویزیون کانال را عوض کنید و به سراغ فکر بعدی بروید.

برای درک خود، برای درک زندگی، برای درک بازیهای ذهنی، فرصتی باید جست. تاملی باید داشت. ذهن تمام موجودیت هستی ما نیست ولی می تواند روی همه موجودیت ما تأثیر بگذارد. با تسلط بر ذهن می توان ضمیر ناخودآگاه را کنترل و برنامه ریزی کرد. ذهن به هر سوئی که جهت پیدا کند وجود ما هم به همان سو کشیده می شود.

ماهیت عمیق و نیرومند ناخودآگاهی ما تحت تأثیر ذهن برنامه ریزی شده و به حرکت در می آید. پس این موضوع فوق العاده مهمی است که چه ذهنیتی به آن خط و جهت می دهد. ذهن اکثر انسانها بر حسب عادتهای گذشته و تعصبات کهنه عمل می کند.

اکثر ما هرگز نیاموخته ایم مسئول تفکر و کلام درونی خود باشیم. بنابر عادات و به طور خودکار عقاید و ایده هائی را به نیروی عظیم ناخود آگاهی خود (جهان درونی) دیکته می کنیم که ممکن است بسیار خطرناک و بیمار گونه باشند. چه بسا تسلط پیدا کردن بر ذهن ، زندگی انسان را بسوی سعادت و خوشبختی سوق می دهد.

بیماری و شفا هر دو محصول ذهن هستند. ذهنیات ما را می آفریند و عملکرد ما را در کائنات رقم می زنند. جهان درونی ما کاملا بر حسب ظرفتیهای ذهنی ما عمل می کند. هر اعتقاد و اندیشه ای را که بر گزینیم عینا در دنیای درون منعکس می گردد و کائنات ما را در آن جهت حمایت می نماید، خواه مثبت و خواه منفی.

شاید یکی از دلایل هجوم افکار منفی ، به هدر دادن زمان است. اینکه بیکار باشیم و وقت خود را به بطلالت هدر دهیم. حس ناخوشایندی که از این وضعیت به ما دست می دهید، باعث ورود افکار منفی به ذهن ما می شود و نمی توانیم با این روند تسلط بر ذهن پیدا کنیم.

در جوامع امروزی مدام به افراد زیادی برخورد می کنیم، بعضی ها خوش بین و مثبت نگر و بعضی ها هم منفی نگر و بدبین هستند. تمام چیزهایی که می بینیم و می شنویم، همگی در ذهن ما ثبت می شوند؛ اگر تسلطی بر ذهن نداشته باشیم.

حال تصور کنید صبح که از خواب بیدار می شوید تا شب و زمانی که بخوابید با چه افراد و اتفاقات و گفتگوهایی روبرو هستید؟

اگر فیلتری برای ذهن نداشته باشیم، در انتهای روز به اندازه اطلاعات طبقه بندی نشده یک هارد کامپیوتر، داده های مختلف در ذهن مان ثبت کرده ایم.

به سادگی می توان ذهن را تربیت کرد تا همان چیزی را ثبت کند که ما می خواهیم. تمرین مستمر به شما کمک می کند تا بتوانید اختیار ذهن خود را در دست بگیرید و تسلط بر ذهن داشته باشید.

سیب قرمزی را در دست بگیرید و دقیق به آن نگاه کنید. حال چشمانتان را ببندید و سیب را با تمام خصوصیاتش تصور کنید. بعد از چند لحظه چشمانتان را باز کنید. دوباره چشمانتان را ببندید و سیب قرمز را تصور کنید. این عمل را چندین بار تکرار کنید.  شما به راحتی توانستید فرمانی به ذهن دهید و او هم فرمانبرداری کرد.

این تمرین ساده ای بود و شما می توانید در هر زمانی که اراده کردید اطلاعاتی را که می خواهید به ذهن بسپرید و باید این توان را هم داشته باشید تا جلوی افکار مزاحم را بگیرید. به همین سادگی یک تمرین برای تسلط بر ذهن انجام دادید.

ذهن آرام و بدون تشویش، به سادگی اطلاعاتی را که شما می خواهید در خود جای می دهد، اما ذهنی مشوش و پر مشغله قادر نخواهد بود با نظمی خاص  فرمان شما را اطلاعت کند.

در دنیای پر استرس امروز باید محتاطانه گام برداشت، پیرامون ما پر است از وقایع و افرادی که همه را با عینک بدبینی نظاره می کنند و کلاً همه چیز برایشان سیاه و سفید جلوه می کند. در چنین محیطی چگونه می توان تسلط بر ذهن پیدا کرد؟! فکر کنید اگر قرار باشد مدام با چنین افرادی مقابله کنید و نگذارید تا افکار منفی آن ها در شما رسوخ کند چه استراتژی باید به کارببرید؟!!

کار ساده ای نیست، افرا منفی نگر فراوانند، شاید حتی مجبوریم با آن ها زندگی کنیم، موزیک هایی که این روزها ساخته می شوند، همگی پر از پیغام های منفی و بدبینانه نسبت به دنیا و افراد، حتی فیلم هایی که از تلویزیون پخش می شود، پر از پیام های پر استرس و تشویش هستند.

یکی از راه هایی که به شما پیشنهاد می کنم تا به بتوانید ذهن خود را به آرامش برسانید تا نهایتا بتوانید تسلط بر ذهن داشته باشید انجام مرتب و روزانه مراقبه است. با مراقبه به سکوت ذهن می رسید و خیلی راحت تر می توانید افکار را از فیلتر حفاظتی عبور دهید.

شدت احساس شما، تعیین کننده عمق و دوام جای گیری تصویر مذکور در ذهن نیمه هوشیار شماست.

حواس تان باشد باید در لحظه حضور داشته باشید. این نکته مهمی برای فیلتر کردن اطلاعاتی است که می خواهند وارد ذهن شما شوند. آگاه باشید، گذشته ای که گذشته را به حال خود رها کنید و برای آینده ای هم که نیامده استرس بی مورد به خود راه ندهید. در حال حضور داشته باشید و آگاه باشید به اعمال و کردار و گفتارتان. یکی از راه های تسلط بر ذهن حضور در لحظه است.

باید کنترل ذهن را یاد بگیریم و افکار خود را مدیریت کنیم تا نتایج بهتری در زندگی مشاهده کنیم.

اگر بتوانیم کنترل ذهن مان را بدست گیریم بر بسیاری از مشکلات زندگی فائق می آییم و  در واقع این ما هستیم که ذهن را کنترل می‌کنیم نه اینکه ذهن ما را کنترل کند و به هر سمتی که خواست هدایت کند.

اگر بتوانیم ذهن مان را مدیریت کنیم:

به طور مثال، فردی دلش می خواهد که ورزش کند و می داند که به این کار نیاز دارد، اما نمی تواند و همیشه چیزی از درون مانعش می شود. حال بین حس درونی و نیاز بیرونی درگیر است و دچار حس ناخوشایندی شده است. ذهن ناخودآگاه ورزش را نیاز نمی بیند و چون این فرد تسلطی بر ذهنش ندارد، به طور ناخودآگاه به سمت ورزش نمی رود. با مدیریت و تسلط بر ذهن می توان این دستور را لغو کرد و به ذهن فرمان داد که بدن به ورزش نیاز دارد.

برای مطالعه مقاله ضمیر ناخودآگاه به لینک زیر مراجعه کنید.

علت این امر فقط این است که ما ذهن مان را به حال خود رها کرده و هر چه او می گوید انجام می دهیم. یعنی در خدمت و تحت تسلط ذهن خود هستیم.چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم

حال فکر کنید که لیست طولانی از این کارهای عقب افتاده در ذهن ما فهرست شده اند، ذهن به صورت ناخودآگاه از کار جدید پرهیز می کند و مدام استرس وارد کرده و کارهای قبلی عقب افتاده را گوشزد می کند، چون توان صرف انرژی بیشتر را ندارد.

چگونه می توانیم کنترل ذهن داشته و با تسلط بر ذهن آن را مدیریت کنیم؟

یکی از بهترین راه ها این است که قبل از انجام هر تصمیمی چند لحظه صبر کنیم و به صورت آگاهانه و هوشیار فکرکنیم و نگذاریم که ذهن بدون اجازه فرمان دهد و ما هم اقدام کنیم.

کسانی که مدام در گذشته زندگی می کنند و خود را با فکرناکامی ها و شکست های آن آزار می دهند، خود را فرمانبردار ذهن کرده اند و ذهن را بر خود مسلط می کنند ؛ به او اجازه می دهند تا با یادآوری آن چه که می خواهد باعث آزار شود.

هر زمان که دچار چنین حالتی شدید محکم به خود نهیب بزنید که نمی خواهید تحت تسلط ذهن باشید و هر فکرمثبتی که می توانید به جای آن وارد ذهن کنید. شما از قدرت ذهن آگاهید، پس می توانید تسلط بر ذهن داشته باشید به شرطی که بخواهید و اقدام کنید.

در روز، زمانی را برای خود و ذهنتان در نظر بگیرید. لبخند بزنید، کارهای مرود علاقه تان را انجام بدهید، به تماشای فیلم بنشینید، پیاده روی کنید، به دل طبیعت بروید و به دور از هر چه دست و پای شما را بسته است، شاد باشید. چیزی که حال و هوایتان را تغییر مثبت بدهد. کاری که حال دلتان را خوب کند. هر کدام این موارد باعث می شوند که ذهن با شادی درونی به آرامش برسد و خود را از دغدغه هایی که با افکار و اعمال روزانه به او اجبار می کنیم برهاند. این کارها هم سلامتی جسم را تضمین می کند و هم به سلامت روح کمک می کند.

دومین راه برای تسلط بر ذهن و یکی از راه های رسیدن به موفقیت و اهداف تان تجسم رویاهایتان به صورت روزانه می باشد. می توانید چشمانتان را ببندید و در گوشه ای آرام و بدور از هیاهوهای روزانه بنشینید و یا اگر می خواهید دراز بکشید. مو به مو رسیدن به آرزویتان را تجسم کنید. احساسش کنید، لذت رسیدن به آن را لمس کنید. این روش یکی از راه های موثر برای تمرکز ذهن و تسلط بر ذهن می باشد. بعد از مدتی تأثیرات مثبت را در روح و روان و حتی زندگی خود لمس خواهید کرد.

در دوره ای زندگی می کنیم که بجای دور همی های خانوادگی مدام در وب گشت و گذار می کنیم و این حالت در تمام رده های سنی به یک اپیدمی تبدیل شده است. بسیاری از افراد بیشتر ساعات شبانه روز خود را در اینترنت می گذرانند و اگر کمی با آن ها همکلام شوی تصویر درستی از وضع و حال خود ندارند.

ذهن نیز نیاز به آرامش و استراحت دارد. وفور اطلاعات درهم و برهم که گاهی شاید بیشتر آن ها قابل استفاده نباشد ذهن را دچار پریشانی و استرس می کند؛ تا جایی که به بیخوابی و کم خوابی های شبانه تبدیل می شود. فکر کنید چنین فردی چگونه می تواند فردایی پرنشاط و پر انرژی داشته باشد و در کارهایش موفق باشد. پس بهتر است گاهی خود را از دسترس چنین امکاناتی دور نگه داشته و برای تسلط بر ذهن تمرکز ذهن را بالا ببرید.

در عصر مدرن امروزی، افراد وابستگی عجیبی به راحتی پیدا کرده اند. هر چیزی را به راحت ترین شکل ممکن خواهان هستند. بیشتر از حافظه های مجازی استفاده می کنند تا ذهن خود و این باعث شده تا ذهن از خود فعالیتی نشان ندهد و همین دلیل باعث فرسوده شدن و خاک خوردگی ذهن می شود.

هر چیزی هم که بلااستفاده بماند مانند رودی به مرداب بدل می شود و سردی در مغز پدید می آید. مغز سرد فرد را دچار افسردگی می کند و ناخودآگاه به سمت مسائلی می رود که به این حال و روز دامن میزنند. مثل شکست ها و اتفاقات تلخ گذشته و یا دلشوره و اضطراب آینده. تسلط بر ذهن داشتن نیازمند یک ذهن فعال و گرم است، بنابراین هر از گاهی سعی کنید چند تمرین به ذهن بدهید تا همیشه سالم بماند و آن را کنترل کرده و به موقع بتوانید از آن استفاده کنید.

در زندگی خیلی از مواقع پیش می آید که دچار ناملایمات می شویم، زندگی بر وفق مراد نیست و ممکن است دچار مشکل شویم. اما در این موارد باید چه راه کاری در پیش بگیریم تا بتوانیم درست تصمیم بگیریم؟ باید به این باور برسید که خداوند همیشه مراقب بندگانش است، پس بپذیرید و همه چیز را رها کنید و بخداوند بسپرید.

فکر و روح و روانتان را آزاد کنید و باور داشته باشید که خداوند بهترین راه حل را برای کنترل شرایط و تسلط بر ذهن پیش پای شما می گذارد و شما را هدایت می کند. این باعث می شود تا ذهنتان مدام در آشوب نباشد و شما را سردرگم نکرده و بی دلیل به این سو و آن سو نبرد.

منظور از ترس، ترس از تنهایی و تاریکی و ارتفاع نیست. ترسی که از عدم اطلاع از آینده نشأت می گیرد. اکثراً انسان های امروزی برای آینده ای که هنوز نیامده خود را دچار تشویش و دلهره می کنند. برای اتفاقی که شاید هرگز پیش نیاید، پیشاپیش سوگواری می کنند و آنقدر در این حال و روز خود را غرق می کنند تا تسلط بر ذهن را از دست داده و دچار بردگی ذهن می شوند.

هر روز به صورت اعتیاد آن تصور را برای خود پررنگتر کرده و نادانسته آن قدر به آن پر و بال می دهند  که قانون جذب را وادار می کنند که آن اتفاق را برایشان رقم بزند. با افکار و ارتعاشات مخربی که ارسال می کنند ، جهان هستی را بر آن می دارند که خواسته شان را اجرا کند. حال آیا این افکار و عدم تسلط بر ذهن مخرب نیستند؟

برای مطالعه کاملترین مقاله قانون جذب وارد لینک زیر شوید.

 

ذهن عملاً دلش می خواهد خودسرانه شما را به هر سو که می خواهد بکشاند و این شما هستید که باید افسار آن را در دست بگیرید. ذهن از در زمان حال بودن و در «اکنون بودن» فراری است و سعی می کند کنترل شما را بدست گیرد و بر شما تلسط داشته باشد، مدام در تلاش است تا شما را به هر جایی غیر از حالا ببرد. رنج کشیدن هم بخشی از اجبارات ذهن بر شماست.

اتفاقی که در گذشته رخ داده و مدت زمان زیادی از آن می گذرد، با تلنگری شما را وادار به قضاوت و سرزنش خودتان کرده و به شما امر می کنید که با ماندن در آن وضعیت به حال خرابتان دامن بزنید. منشأ بسیاری از  استرس ها و اضطراب های این زمانه اتفاق های گذشته است که ذهن با دامن زدن به هر کدام از آن ها باعث تخریب شما و روح و روانتان می شود.

پس بکوشید با این تفسیر که گذشته ها گذشته و دیگر نمی توان به گذشته برگذشت، ذهن را در وضعیت کنونی حاضر کرده و به او فهماند که باید در حالی که هستید بماند و تمام سعی خود را کنید تا در آن زمان بر ذهن خود تسلط داشته باشید.

مراقبه در حال را هر لحظه انجام دهید. آگاه باشید، به قدم زدن، به نفس کشیدن، به غذا خوردن، به دیدن و شنیدن. در لحظه حضور داشته باشید. با آگاهی تمام واقف بر هر ثانیه از زندگی تان باشید. مراقبه در حال کمک بسیار زیادی برای تسلط بر ذهن به شما می کند.

در ابتدا شاید سخت به نظر بیاید، اما اگر یاد بگیرید که مثلاً در موقع غذاخوردن فقط به غذایتان بیندیشید و نگذارید هیچ فکر دیگری به سراغتان بیایید مراقبه حال کرده اید. و یا در موقع غذا خوردن حواستان باشد که به تلویزیون نگاه نکنید و روزنامه نخوانید. حاکم بر لحظه های خود باشید و با افکار متفاوت ذهن را به پریشانی نکشید.

شادی درونی زمانی ایجاد می شود که به شناخت دقیقی در مورد خود رسیده باشیم، در این دنیا سردرگم رها نشده باشیم، بدانیم رسالتمان چیست؟ اصلاً دلیل حضور ما در این دنیا چیست؟ این کار نیز  فقط با سفری درونی امکان پذیر است، سفری به ژرفای درون. در این سفر آنقدر پیش می رویم تا لایه لایه وابستگی های بیرونی را کنار بزنیم و بدون وابستگی خود را ببینیم، می توان از مدیتیشن پراتی هارا استفاده کرد.

دست کشیدن از تمام تعلقات دنیایی به ما کمک می کند که بدانیم که هستیم و چرا هستیم! و این جواب ما را به آرامش و شادی درونی می رساند، زیرا به منبع انرژی کیهانی متصل شده و خود را در آغوش خداوند می بینیم. این حس و حال باعث می شود که با دیدی آگاهانه به زندگی و لحظاتمان تمرکز کنیم و تسلط بر ذهن خود داشته باشیم و کنترل ذهن را در دست بگیریم.

برای کسب آرامش و رسیدن به تمرکز بالا حتما دوره جامع و کامل آموزش مراقبه و مدیتیشن را تهیه کنید.

احتمالاً یکی از قوی ترین و مؤثرترین راه های رسیدن به آرامش و سکوت ذهن انجام مراقبه می باشد. در مدیتیشن فقط ناظرهستیم و به تماشای افکار درهم و برهم می نشینیم. آنقدر می آیند و می روند که تا دیگر فکری وجود نخواهد داشت و ذهن آرام می گیرد. به سکوت می رسد و آرام در خود فرو می رود.

مانند رودی آرام که می گذرد، بدون هیچ جنجال و هیاهویی. در این حال است که ذهن آرام می گیرد و فقط فرمانبردار است  و با کمی تمرین و افزایش قدرت ذهن می توانیم هر فکری را که می خواهیم به ذهن بیاوریم و هر زمان که نخواستیم به سراغ فکر بعدی برویم. این همان تسلط بر ذهن است و این وضعیت فقط در صورت آرامش ذهن اتفاق می افتد.

در زندگی مراقب چیزهایی که می شنوید و می بینید باشید، ممکن است با افرادی منفی ملاقات کنید. ناخودآگاه صحنه ای که ارتعاش منفی دارد دیده باشید، و یا حتی مجبور باشید با فردی منفی گرا و بدبین زندگی کنید. تمام این موارد بر ذهن ناخودآگاه تأثیر می گذارد و با ارتعاشات مستمر و روزانه باعث می شود تا این امواج منفی بیشتر وارد زندگی شما شوند.

پس تلاش کنید و روزانه به طور مداوم از جملات تأکیدی مثبت استفاده کنید. افکار مثبت را آنقدر در ذهنتان مرور کنید که جایی برای گنجاندن افکار منفی نماند و با مثبت اندیشی ذهن خود را مثبت کنید.

در جهان هستی ما دقیقا در جایگاهی می ایستیم که ظرفیتهای وجودی ما استحقاق آن را دارد. درسهای مهمی که همواره باید به خاطر داشته باشیم این است که:

ذهن ماهیتی است که تحت تأثیر آگاهی ما قرار دارد.
ما قدرت تغییر و تسلط بر ذهن را داریم. ما هر گونه که بخواهیم می اندیشیم.
آری ما آزادیم که هر گونه که بخواهیم بیندیشیم. ما می توانیم هر گونه که صلاح می دانیم بیندیشیم. زندگی فرآیندی پویاست. هر لحظه زندگی نقطه آغازی است.
این بزرگترین قدرت، آزادی و امکان عاملیت انسان است.
می توانیم بیندیشیم که انسان شادمان و یا غمگینی باشیم و بعد جهان درونی ما آن را برایمان برنامه ریزی نموده و بسازد. با اندیشه خاصی که طرح می کنیم، با تسلط بر ذهن می توانیم تحولی در جهان درونی خود ایجاد نمائیم.
با این توضیحات بی شک یکی  از رازهای مهمی که باید در زندگی بدانیم راز تسلط بر ذهن است.

جهان درونی ما بنیادی ترین و اساسی ترین جهان ارتباطی ماست. از جهان درونی ما کیفیت دنیای ما رقم می خورد.
با اندیشه های نوین، اندیشه های عادتی و شرطی شده و قدیمی خود را زیر سوأل ببریم. به این امر واقف باشیم که اندیشه های قدیمی به طور خودکار تا مدتها به سراغ ما می آیند.
به خاطر داشته باشیم که اندیشه ما در هر لحظه فرمان جدید و یا سکوی هدایت پر قدرت ما هستند.
هنگامی که بر اندیشه ای استوار باقی می مانید، تجربه ای جدید و رفتار های جدید خلق می شود.
وقتی این بینش را یافتید که شما قادرید به جهان درونی خود مسلط باشید، تازه در آغاز راه برای ایجاد دگرگونیهای فوق العاده اید. تازه در مسیر خوشبختی هستید.
واقعا این ما هستیم که مسیر خوشبختی را با اندیشه های خاص خود هموار می سازیم ( گر بود اندیشه ات گل، گلشنی) چه بدانید و چه ندانید هر رویدادی در زندگی ما بازتاب تفکر ماست.
مهمترین ابزار دست شما اندیشه شماست که خود شما آنها را انتخاب می کنید. اگر این اندیشه مرتبط با نفرت، ترس، سرزنش، انتقاد و احساس گناه باشد شما به سمت بیماری، حقارت و ضعف پیش می روید و اگر مرتبط با عشق، شجاعت، پذیرش، تدبیر و احساس قدرت باشد سلامتی، اعتماد به نفس و شادمانی بازتاب آن خواهد بود.
تا زمانیکه ما درکی از ذهن خود نداشته باشیم ، تسلط بر ذهن کاری بسیار دشوار و غیر ممکن خواهد بود. فکر کردن در مورد ذهن ممکن است به نظر بسیار طاقت فرسا و مشکل باشد و در واقع نیز بسیار پیچیده است. اما برخی از قوانین بسیار مهمی وجود دارد که حاکم بر نحوه عملکرد ذهن بوده و درکنار هم کلیدهایی را در خود نگه می دارند که آنها طرز کار را به وضوح تشریح می کنند.

درونتان دنیای بیرونتان را می سازد، پس آگاه باشید که به چه می اندیشید و چه می گویید و چه می کنید.

لطفا پس از مطالعه نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید. با تشکر مدیریت سایت

 

لطفا با لایک این مطلب ما را دلگرم و حمایت کنید.

بنام یزدان پاک
درود
خیلی مفید بود
ممنون

سپاس از نگاه زیباتون

سلام خدمت نویسنده من برای حل مشکل خود به دنبال روانشناس بودم ولی مطلب شما بسیار جااب بود

درود بر شما دوست عزیز

منم همینطور با خوندنه این پیج زندگیم به کل تغییر کرد شاید باور نکنی ولی با خوندنه مطالبه اینپیج اروم تر . اگاه تر . و باهوش تر شدم میدونم که درک میکنی چی میگم حسه خیلی خوبی بهم داد (امید) انگار همه مشکلاتمونو خلاصه شده و مرتب وکامل در اختیارمون داد اول از ناشر این پیج از صمیم قلبم ممنونم دوم از خدا که کمکم کرد شرطمیبندم هم سنه منم هستی تو این سن ما نیاز داریم یکی کمکمونکنه اما کسی نتونسته یعنی نمیشه کمک کنه فقط خودتی که میتونیبه خودت کمک کنی جالبه فک میکردیم بازن گرفتن یا رفتن به سربازی یا رفتن سره کار یا گپو گف با رفیقا یا خوندن و گشتو گذار تو پیج های اینترنت و بد تر از همه تنها بودن و فک کردن درست میشه وااای خدا ممنونم که این پیجوسره راهم گذاشتی کاری که صد تا روانشناس نمیتونستنو انجام داد انگار این پیج برا من ساخته شده بازم سپاس

درود بر شما
سپاس از نگاه پرمهرتون
بقول استاد بهاری در پناه یکتای بی همتا برقرار باشید

سلام..بسیار عالی و کامل.بنده مطالعاتی در مورد تمرکز و قدرت ذهن دارم.مطالب شما هم پس از مدتی فاصله گرفتنم از مسایل و تمرینهای ذهنی بسیار مفید بود….فقط در این مقاله به برخی موارد اشاره نشده….تفکر ما و کنترل ضمیر خودآگاه بر ذهن…و آیا ضمیر ناخودآگاه همان ذهن است یا زیر مجموعه آن و این وسط روح در کجای وجودمان است. لطف اگر فرصت جواب داشتید برایم ایمیل کنید.

با تشکر فرآوان

درود بر شما دوست عزیز
میتونید مقاله های مربوط به ضمیرناخودآگاه هم مطالعه کنید.

آقا بسیار عالی بود ممنون

درود بر شما دوست عزیز

تشکر از مطالبتون

درود بر شما

لطفاً فایل چاپی یا پی دی اف مطلب را در زیر مطلب برای دانلود قرار دهید. ممنون

سلام بسیار لذت بردم از مطالب واقعا عالی

خیلی عالی بود . تا یه حدودی بهم راهکار داد تا ترس هایی رو که دارم کنترل کنم.اما برای یه سری افکارم نتونستم راهکار درست رو پیدا کنم.
از وقتی که بچه بودم یعنی حدود 6 ، 7 سال ذهنم درگیر مسایل عاطفی بود و خیلی وقتها توی ذهنم خیالپردازی و داستان سرایی میکردم از شخصیت هایی ساختگی یچیزی مثل همون کارتونهایی که میدیدم مثل سیندرلا و زیبای خفته.مساله ای از نظر من یکم عجیب بود این بود که خیلی به بعد جنسی قضیه فکر میکردم با اینکه اصلا چیزی زیادی بجز یه بوسه نمیدونستم
به هر حال تو همه ی این سالها این مساله طول کشید تا اینکه توی دبیرستان در مورد مسایل جنسی اگاهی کامل پیدا کردم و ذهنم به صورت کاملا روشن خیالپردازی میکرد در موردشون
حالا که 21 سالمه هنوز هم از این موضوع رنج میبرم
چون اصلا کنترل شده نیست و تمام ساعت ها میتونم بهش فکر کنم و کنترلش واقعا سخته . شاید یک لحظه پسش بزنم ولی دوباره میاد سراغم
و حالا سوال من از شما و چیزی که میخوام ازش مطمین بشم اینه که با همه ی اینها، همه میدونیم مسایل جنسی جز لاینفک زندگی هستن و اصلا نمیشه در موردشون فکر نکرد.هر انسانی بهش فکر میکنه.چه متاهل چه مجرد
اگر من ذهنم رو بتونم کنترل کنم و از این افکار پاک کنم ، امکان نداره که دیگه هیچ وقت بهشون فکر نکنم.و ترسم از اینه که با فکر کردن بهشون تو یه شرایطی که مطمینا پیش میاد در اینده ، دوباره کنترل ذهنم از دستم در بره و باز هم دچار یجور اعتیاد فکری بشم
این افکار رو به نظرم نه میشه حذف کرد به طور کامل ، و نه میشه جایگزین کردشون با افکار مثبت
به نظرتون با همچین افکاری چطور باید برخورد بکنیم؟
ممنون میشم در صورت پاسخ به سوالم اون رو به جیمیلم ارسال کنید
با تشکر

سلام دوست عزیز
این مسائلی که گفتید جزیی از زندگی هر انسانی میتونه باشه، اما بطور متعادل، نه اینکه هر لحظه بهش اعتیاد داشته باشید، به نظر من مسئله شما عدم مشغولیت هست که باعث فکر به این مسائل میشه، شما اگر از وقت و زمانی که در طول روز دارید به نحوی استفاده کنید که بیکار نباشید و حتما در روز مخصوصا عصرها ورزش و یا پیاده روی انجام بدید باعث میشه که خیلی از این مسائل از ذهنتون دور بشن. پس ورزش در کنار پر کردن ساعات بیکاری در طول روز فراموش نکنید.

درود بر سرشت پاک
از مطالب مفید ومنحصر به فرد که عنوان کردید صمیمانه سپاس گزارم بله دنیا با سخنان خوب و حس شادی برگرفته از درون تبدیل به مکان زیباتری برای زندگی همگان می شود فراموش نکنیم گیاه پیش از گل دادن نیاز به ریشه دواندن دارد مراقب ریشه افکارمان باشیم تا بتوانیم روزی نظاره گر دشتی پر از گل در جهان باشیم
شاد و پاینده باشید

درود بر شما دوست عزیز
ممنون از نگاه زیباتون

باسپاس ازمطالب خوبتان،مدتی بوددرپی این ایه قران که می فرماید:ان الله لایغیروامابقوم حتی یغیروامابانفسهم به دنبال درک درست بودم که خوندن این مطالب درکی رادرمن نسبت به ان بوجوداوردودایره فهمم راوسیع ترساخت.

درود بر شما دوست عزیز

بسیار عالی بود یک جهان سپاس. این مطالب شما را هفته یک بار میخوانم تا اینکه در ذهنم باشد. بسیار تشکر از شما

درود بر شما دوست عزیز

عرض سلام و قدردانی فراوان. خیلی مطلبتون عالی و تاثیرگذار و مفید بود. براتون ارزومند سلامتی و عشق هستم.

درود بر شما
سپاس از نگاه پرمهرتون

بادورود فراوان
فرمانهایی که صادر میکنم بی چون و چرا انجام می شود مثلا شخصی که میخواهد به دیدنم بیاید ولی کار دارم وقتی فرمان را ارسال میکنم به آن شخص ونمیاد وقتی بعد از مدتی میبینمش ومیگویم چرا نیامدی داشتم میامدم که کاری برآیم پیش آمد ونتوانستم بیام

علی بود

سلام ، مطالبتون عالى بود ، دعاى خير ما بدرقه راهتان .

درود بر شما. سپاس بیکران.

بسیار ساده و روان و قابل فهم .با سپاس از زحمات شما موفق باشید

درود و سپاس از شما دوست عزیز. نگاهتون زیباست.

واقعا عالی بود..میتونم بگم حتی خوندن این مطالب نوید یه تحولی بزرگ در درون وجودم ایجاد کرد.البته به هیچ عنوان جو گیر نشدم نه سرسوزن شناختی به نویسندش دارم یانه ریالی گیرم میاد که دارم اینجوری تعریفا تمجید میکنم.انگار ذهنم تشنه ی همچین مطالبی بود تا خیلی چیزارو بهم بفهمونه

درود بر شما محمد عزیز
خوشحالیم که مقاله تسلط بر ذهن تونسته در شما انرژی خوب و مثبت ایجاد کنه، رسالت ریلکس سام وان بر همین امر پایه ریزی شده، موفق باشی

بسیار عالی بود توشرایطسختی هستم تلاش میکنم قوی تر ومثبت تر بشم.به امید روزای خوووب

بسیار عالی بود. سپاسگزارم. متن پرسودی نوشته اید.

درود بر شما دوست عزیز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

هر چیزی در این دنیا دو بار آفریده می شود یک بار در ذهن و بار دیگر در دنیای ماده آفریده خواهد شد، برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا آن را باور کرد و قبل از باور به موفقیت باید خود را باور کرد. انگیزه بخشیدن و ایجاد روحیه عالی خط مشی ریلکس سام وان می باشد، با ما همراه باشید…

آیا حساب کاربری ندارید؟

قدرت ذهن ناخودآگاه تعیین می کند که شما چه مقدار پول کسب کنید . چقدر شاد و موفق باشید و چه اندازه اعتقاد شما درباره دنیا درست باشد .

قدرت ذهن ناخودآگاه روی مقدار فروش شما ؛ مقدار اعتماد به شریکتان ؛ دیدگاه شما نسبت به جایگاهتان در دنیا ؛ مقدار سیگاری که می کشید یا مشروبی که می خورید ، اوقاتی که به بطالت می گذرانید و کلی چیزهای دیگر تأثیر می گذارد .

به طور خلاصه ، ذهن ناخودآگاه شما به طور مهیجی تجربه شما در زندگی را شکل می دهد . اما خبر خوب این که ، با صرف مقداری وقت و تمرین ، نفوذ به ذهن ناخودآگاه و برنامه ریزی مجدد و مهار کردن قدرت ذهن ناخودآگاه کاملاً ممکن است .

محمد جانبلاغی در این مقاله ، تعدادی از بهترین راهکارها را که در مورد نفوذ به ذهن ناخودآگاه یادگرفته ام به شما نشان خواهم داد ، به طوریکه شما شما قادر به تجربه موفقیت بیشتر در ناحیه بیشتری از زندگی خواهید بود .

اگر شما همیشه احساس می کنید پیشرفت بیشتر « غیرممکن » است ، من تضمین می کنم که موثرترین راه برای پیشرفت های بزرگ ، نفوذ به ذهن ناخودآگاه شماست.چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم

قبل از شروع ، لازم به تذکر است که تغییر ناخودآگاه با « ایجاد افکار متفاوت » به صورت ساده و آگاهانه تا حدی مشکل است .

مشکل اصلی این است که ذهن ناخودآگاه شما ، بیهوش است ، از خود بی خبر است .

معنی این جمله این است که خواستن ساده و آگاهانه برای ثروتمند شدن یا دلگرم تر شدن تاحدودی شبیه راهنمایی کردن یک هلندی با یک لهجه چینی محلی می باشد … این کار احساس زیادی ایجاد نخواهد کرد .

به جای آن ، باید یاد بگیریم با چه زبانی با ذهن ناخودآگاه گفتگو کنیم …

اولین راه برای نفوذ به ناخودآگاهتان صحبت کردن با آن به زبانی است که می فهمد . این زبان انگلیسی نیست ، آلمانی یا فرانسوی یا هر زبان دیگری که شما صحبت می کنید هم نیست.

زبان ذهن ناخودآگاه شامل احساسات و تصاویر می باشد .

به سادگی ؛ وقتی شما احساسات مثبت اشباع شده با تصاویر روشنی از موفقیت خود را تجربه می کنید ، شانس خیلی بیشتری برای نفوذ به برنامه ریزی ناخودآگاهتان خواهید داشت .

این مطلب ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ، اما این واقعاً اولین مرحله برنامه دادن به ناخودآگاهتان است .

زمانی که احساسات قوی منفی همراه با تصاویر آزار دهنده را تجربه می کنیم اغلب برنامه ها و باورهای « بد » نصب شده اند .

مثلاً ، وقتی شما با عدم استقبال عمومی از یک شراکت در حال رشد روبرو شدید و این شما را واقعاً آشفته کرد و شما فیلم چیزی را که اتفاق افتاده بارها و بارها در ذهنتان مرور کردید … تبریک ! شما با موفقیت برای مدتی خودتان را برای آشفته بودن برنامه ریزی کرده اید !

برعکس ، اگر شما یک فروش خوب را در یک روز داشته باشید که احساس شما را عجیب تقویت کند و چیزی را که اتفاق افتاده بارها و بارها در ذهنتان مرور کنید فقط چون خیلی عمیق احساس می شود ،

به طور مشابه باعث می شود که شما اکنون خودتان را به عنوان یک فروشنده موفق و شایسته ببینید … و بنابراین شما فروش بیشتری خواهید کرد و پول بیشتری به دست خواهید آورد .

پس کلید نفوذ به ناخودآگاهتان ، تغذیه آن به صورت کاملاً اجباری از تصاویر درخشان از خودتان در بهترین وضعیت و احساسی واقعی است که اگر به آن باور داشته باشید رنگ حقیقت به خود می گیرد !

یک نکته به عنوان هشدار – ناخودآگاه ما دقیقا شبیه کشورسویس است – بی طرف و خنثی

به این معنی که اگر شما با ناخودآگاه با احساسات منفی و تصاویر ترسناک صحبت کنید ، تأمل نمی کند و نمی گوید « آه نه ، این اصلاٌ خوب نیست ، من این را نمی پذیرم . » – درعوض آن روی هر دستور شما اثر می گذارد .

پس ، فراموش نکنید هرچقدر که ممکن است با آن به صورت امیدوارانه و دلسوزانه صحبت کنید . روی شکست های گذشته زوم نکنید .

به جای آن ، گذشته وآینده را در ذهنتان به صورت موفق جلوه دهید . اگر مشکل است ، روی چیزی که از زندگی می خواهید تمرکز کنید . درباره چیزی که آینده برای شما خواهد داشت هیجان زده شوید .

احساس موفقیت را حس بکنید و با گذشت زمان ذهن ناخودآگاه شما به صورت مهیجی تغییر خواهد کرد .

روی تجربه های بی ثمر تمرکز نکنید و تجربه های بزرگ را مرور کنید . یا بعضی از آنها را بزرگنمایی کنید . پیکره کاملی از جستجو وجود دارد که ذهن ناخودآگاه در بیان تفاوت بین واقعی بودن خاطره یا جعلی بودن آنها کاملا با مشکل مواجه می شود .

پس از این نقص موجود در ماتریس ذهن با تصورکردن موفقیت عظیم برای خود به نفع خود استفاده ببرید و ذهن ناخودآگاه باور خواهد کرد که شما قبلا به آن دست یافته اید !

اگر شما قبلاً تجربه ای در اقدام آگاهانه برای تجسم نداشته اید و مطالعه ای در این مورد ندارید ، مطمئن باشید که سعی در تجربه تجسم دارید .

فقط با احساس نمودن هیجانات مثبت بیشتر و تجسم انرژی بخش ، حتماً جهش بزرگی به سمت دستیابی به اهدافتان خواهید داشت . اما اگر می خواهید واقعا ً درپی این کار باشید .

لازم است بدانید که ذهن ناخودآگاه ما ذره ای مخفی از خود ماست .

این چیز خوبی است ، چون اگر اینگونه نبود ما در یک روز/هفته/ماه و … با کلی افکار تصادفی خودمان را دیوانه می کردیم و هرگز هیچ چیز باارزشی را کسب نمی کردیم .

باورهای ما در روز ۱۰۰ بار تغییر می کرد .

خوب ، ما یک ویزیت به ذهن ناخودآگاه می پردازیم که در حوزه امواج آلفا و تتا یافت شده است .

بحث ما در اینجا فرکانسهای مغز نیست اما خلاصه ای از آن را بیان می کنیم :

اساساً در این لحظه مغز شما در حال فعالیت با امواج بتا است . امواج بتا سریع و فعال هستند و به شما اجازه می دهند فکر کنید ، انواع فعالیت را داشته باشید ، به خاطرات دسترسی داشته باشید و … .

موارد زیادی به این حوزه امواج ارتباط دارد . در این حوزه امواج شما به طور موثر آگاه و هوشیار هستید .

وقتی شما خواب هستید و رویا می بینید ، مغز در محدوده ای از امواج فعالیت می کند که بیشتر دلتا و کمی تتا می باشد .

امواج دلتا کند هستند ، بسیار کند به طوری که خیلی سخت آگاهانه به یاد می آوریم که چه اتفاقی افتاده است . به این دلیل است که فراموش کردن رویاهایی که لحظاتی قبل دیده ایم خیلی آسان است .

بهرحال امواج سطح پایین آلفا و دلتا ، دروازه ای بین دنیای رویا و دنیای بیداری شکل می دهند . اگر شما مکانی گرم و نرم و دوست داشتنی تجربه کرده اید شبیه حالتی که دچار چرت زدن می شوید ، می دانید که راجع به چه حرف می زنم .

و خبر خوب برای شما این که بسیاری از متخصصان مغز باور دارند که امواج مغزی « دری به سوی ذهن ناخودآگاه » می گشایند.

پس به طور خلاصه اگر ما بتوانیم با استفاده از احساسات مثبت و تصاویر روشن با ناخودآگاه خودمان گفتگو کنیم … و این کار را در حوزه امواج قسمت راست مغز انجام دهیم ، در اوج خوشحالی خواهیم بود.

خوب شما می توانید از طریق مدیتیشن مثلاً زِن مونک به این مهم برسید ( خیلی توصیه می شود ) . یا می توانید ( مثل من ) کلک بزنید و از آهنگ های موزون استفاده کنید.چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم

راحت دراز بکشید ، هدفون را بگذاید ، نفس عمیق بکشید و به ذهنتان اجازه دهید برود …

احساسات مثبت را حس کنید و افکارتان را در آغوش بگیرید ، کشف کنید و اجازه دهید به آگاهی برسید .

این روند را تکرار کنید .

برای بهترین نتیجه ، هر روز چند دقیقه ای را در این حالت بگذرانید . و سپس …

نکته آخر من برای نفوذ به ذهن ناخودآگاه رلکس بودن و صادق بودن با ناخودآگاهتان است تا به اوج برسید .

مسلماً ( با توجه به شرایط حاکم بر زندگی واقعی ما ) اینکار می تواند حقه بازی باشد ، اما برای موفقیت ضروری است .

شما نمی توانید ناخودآگاه را مدیریت دقیق کنید چون نسبت به همه چیز ناآگاه است .

داشتن استرس درباره اینکه چه اتفاقی می افتد یک فعالیت بسیار آگاهانه است . با ناخودآگاه تندخو نباشید .

به جای آن ، هر صبح یا هر شب یا هردو وقت ، چند دقیقه ای را همزمان با احساسات مثبت صرف تصور واضح و روشن چیزی نمایید که مایل به آن هستید .

سپس کار را پایان دهید .

ذهن خود را رها کنید ! در لحظه حضور داشته باشید . منابع ناخودآگاه ما تنها اکنون برای ما در دسترس هستند .

اگر ما پی گیر فشارها و استرس های موجود در سرمان باشیم ، ناخودآگاهمان را تحت فشار قرار می دهیم که ابداً چیز خوبی نیست .

به تمام معنی از چیزی که ممکن است درآینده اتفاق بیفتد یک امید مثبت و سالم خلق کنید . « من قصد دارم این ماه به هدف فروشم برسم » یا « من می خواهم شخصی را هرچه زودتر ملاقات کنم » تا زمانی که تعلق به نتیجه را رها کنید همه تلقین های خوبی هستند .

اجازه ندهید اعصاب خوردی و استرس به ذهن شما وارد شود ، تنها به خود اجازه دهید باور داشته باشید که چیزهای شگرفی در راهند .

با استرس داشتن درباره این که این روش « به اندازه کافی سریع کار نمی کند » همه تلاش های مفید خود را بی نتیجه نکنید . رلکس باشید و شما خیلی زود فایده های زیادی خواهید برد .

جمع بندی

از هیجان های مثبت قوی و تصاویر روشن بزرگ برای صحبت زبانی با ذهن ناخودآگاه استفاده کنید .

از مدیتیشن یا آهنگ های آرامش بخش برای دستیابی بهتر به ذهن ناخودآگاه و تاثیر سریع تر استفاده کنید .

دقایقی را در روز صرف انجام این کار کنید و سپس آن را رها کنید . آن را فراموش کنید.

درعرض چند روز یا چند هفته متوجه می شوید که افکارتان در مسیرهای جدید قرار می گیرد … و سپس وقتی با این باورهای جدید ناخودآگاه برخورد می کنید ، ضرورتاً بیشتر از چیزی که می خواهید به دست می آورید .

دوستدارتان محمد جانبلاغی

 
دوستان زیادی از مطالعه مطالب زیر استقبال کرده اند
 

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

قدرت ذهن قدرتی است که با استفاده از آن می توانیم به تمام خواسته ها و آرزوهای تان برسید. با توجه به اینکه سوالات زیادی در زمینه قدرت ذهن در قانون جذب از من پرسیده شده است تصمیم گرفتم یک مقاله کامل و جامع در مورد قدرت ذهن و روش های استفاده از آن را بنویسم.

اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چطور می توانید با قدرت ذهن به تمام خواسته ها و آرزوهایی که دارید برسید؟ یا اینکه آیا برای استفاده از قدرت ذهن حتماً باید توانایی خاصی داشته باشیم یا هر کس به این قدرت دسترسی دارد؟

مطمئن هستم شما اهداف و خواسته هایی دارید که دوست دارید به آن ها برسید . ممکن است این سوال را بپرسید که چطور می توانیم به خواسته ها و آرزوهای مان برسیم؟ در این مقاله روش هایی را به شما آموزش خواهیم داد که اگر در زندگیتان پیاده سازی کنید نتایجی می گیرید که قبلاً نمی گرفتید. فقط و فقط از شما می خواهم اگر به دنبال این هستید که می خواهید از قدرت ذهن و تفکر تان استفاده کنید هر آنچه که در این مقاله را به شما آموزش خواهم داد را باید در زندگی تان به صورت مداوم و همیشگی تمرین کنید.

تمام نکاتی که در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد نکاتی است که زندگی من را به طور کامل متحول کرد و اگر این تمارین یا نکات را شما هم در زندگی تان به صورت دائم و همیشگی پیاده کنید نتایجش را در زندگی تان خواهید گرفت. پس از شما می خواهم که تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا شما را با قدرت ذهن و روش های استفاده از قدرت ذهن و قدرت فکر به صورت کامل آشنا کنم.

چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم

ذهن (mind) انسان دارای قدرتی است که با استفاده از آن میتوانید هر شرایطی را که می خواهید خلق کنید. البته ذهن یک ارتباط بین انسانها و کائنات است. یعنی شما اگر بتوانید ذهنتان را کنترل کنید و از قدرت ذهن خود استفاده کنید خیلی راحت می توانید هر خواسته و هدفی را که دارید خلق کنید و به آنچه که می خواهید برسید. یکی از دلایلی که باعث شده بسیاری از افراد نتوانند به درستی از قدرت ذهن شان استفاده کنند این است که اصلاً قدرت ذهن را باور ندارند و فکر میکنند که قرار است تا آخر در همین شرایط که الان دارند بمانند. اگر شما هم به قدرت ذهن باور دارید و میخواهید از قدرت ذهنتان استفاده کنید تمام روش ها را در این مقاله به شما آموزش دادیم.

می خواهم همین حالا به شما بگویم که اگر بتوانید از قدرت ذهن تان استفاده کنید و ذهنتان را کنترل کنید می توانید به هر آنچه که می خواهید برسید. ذهن انسان قدرت خلق تمام خواسته‌ها و آرزوهایتان را دارد و اگر اصول آن را بدانید و بتوانید ورودی‌های ذهنتان را کنترل کنید میتوانید از این قدرت نامحدود یعنی قدرت ذهن و تفکر تان استفاده کنید.

شما بر اساس مغزتان زندگی می کنید. یعنی مغزتان است که به شما دستور می‌دهد چگونه زندگی کنید . تنها فرق بین تمام انسان های موفق و ناموفق در کره زمین این است که به درستی و نادرستی از ذهنشان استفاده می کنند. اما ممکن است این سوال پیش بیاید چطور می توانیم از قدرت ذهن استفاده کنیم و ذهنمان را کنترل کنیم؟

بهتر است قبل از اینکه به سراغ مبحث اصلی روش‌های کنترل ذهن برویم شما را با قانون جذب آشنا کند. البته مقالات زیادی در این زمینه در سایت مدیر افکار قرار دادم اما برای اینکه بهتر و راحت تر به قدرت زندگی ببرید و ببینید که چطور می توانید با استفاده از قدرت ذهن بخش آرزو و خواسته هایتان برسید بهتر است با قانون جذب آشنایی داشته باشید. پس همراه من باشید تا شما را با رابطه بین قدرت ذهن و قانون جذب آشنا کنم.

 

قبل از اینکه با عملکرد ذهن آشنا شوید و یاد بگیرید که چطور می‌توانید از قدرت ذهن تان استفاده کنید بهتر است با قانون جذب آشنا باشید. قانون جذب (law of attraction) یک قانون ثابت در دنیاست که با استفاده از این قانون می‌توانید به تمام خواسته ها و آرزوهای تان برسید. اما چطور ممکن است که با استفاده از قانون جذب به آنچه که می‌خواهیم برسیم؟

بر اساس تعریف ساده قانون جذب وقتی به هر چیزی فکر می‌کنید آن را وارد زندگیتان می کنید. به عنوان مثال وقتی به بی پولی، بیکاری و… فکر می کنید با استفاده از قانون جذب بی پولی و بیکاری را وارد زندگیتان می کنید.و برعکس وقتی به پول و ثروت فکر می کنید در حال جذب آن هستید.

خیلی از افراد فکر می کنند که قانون جذب واقعی نیست، ولی می خواهم این را به شما بگویم که شما همین حالا که در خواندن این مقاله هستید در حال استفاده از قانون جذب هست. شما که قانون جذب را باور داشته باشید و چه باور نداشته باشید در حال استفاده از آن هستید. پس بهتر است که همین حالا دست به کار شوید و به درستی از قانون جذب استفاده کنید.

اما سوالی که ایجاد می شود این است که رابطه بین قدرت ذهن و قانون جذب چیست؟ بر اساس تعریف ساده قانون جذب همان طور که گفتیم وقتی به چیزی فکر می کنید آن را جذب می کنید و آن چیز وارد زندگیتان میشود. دقیقاً قانون جذب مانند طناب عمل میکند یعنی وقتی به هر چیزی فکر می‌کنید در حال کشیدن آن در زندگیتان هستید و آن را به زودی دریافت خواهید کرد. اما برای اینکه بتوانید با استفاده از قدرت ذهن تمام خواسته ها و آرزوهای تان را جذب کنید باید ورودی های ذهنتان را کامل کنترل کنید. منظور من هم از ورودی های ذهن همان افکار شماست!

به همین سادگی اگر بتوانید به درستی ورودی های ذهن تان را کنترل کنید می‌توانید به درستی از قدرت ذهن استفاده کنید. اما ممکن است بپرسید که چطور ذهنمان را کنترل کنیم؟

برای کنترل ذهن باید افکارتان را کنترل کنید. افکار انسان به دو دسته افکار منفی و افکار مثبت تقسیم می شود. برای اینکه بفهمیم افکارتان مثبت است یا منفی باید به احساسات تان توجه کنید. در هر لحظه باید احساسات تان را بررسی کنید و ببینید که احساساتتان خوب است یا بد. اگر احساسات تان بد بود نشانه این است که افکارتان منفیست و بر اساس افکارتان ناخواسته ها وارد زندگی تان می شود.

اما اگر احساس خوبی داشتید نشانه این است که افکارتان درست است و به درستی دارید از قدرت ذهن در جهت آن چیزهایی که می‌خواهید استفاده می کنید. اما به دلیل اینکه کنترل افکار کار سخت و دشواری است در ادامه راه کارهایی را به شما خواهند گفت که می‌توانید که می‌توانید افکارتان را به درستی کنترل کنید.

 

آیا اصلا می دانید که چطور می توانید با استفاده از قانون جذب و قدرت ذهن خواسته ها و آرزوهای تان را جذب کنید؟ بر اساس قانون جذب افکار ما دارای یک سری ارتعاش به کائنات و جهان هستی می باشد و کائنات با توجه به ارتعاشی که از ذهن دریافت می‌کنند خواسته و یا ناخواسته ای را وارد زندگی تان خواهند کرد. یعنی به هر چیزی که فکر می کنید دارای انرژی است که این انرژی به کائنات فرستاده می شود. و به زبان ساده تر افکار انسان به ماده تبدیل میشود.

اما ممکن است این سوال ایجاد شود که کائنات دقیقاً چه چیزهایی هستند؟ که به زبان خیلی ساده تمام چیزهایی که در دنیا وجود دارد به جز خودتان و خداوند برای شما کائنات حساب میشود. و کائنات با توجه به ارتعاشاتی که از ذهنتان دریافت می کنند موقعیت ها و شرایطی را برایتان ایجاد می‌کنند که به ساده ترین شکل ممکن به آن خواسته و هدفی که میخواهید میرسید.

افکارتان هر لحظه در حال فرستادن ارتعاش به کائنات است. اما برای رسیدن به خواسته ها و هدفتان باید با آنها هم ارتعاش شوید و کائنات شرایطی را برایتان ایجاد کند تا با آن چیزی که می خواهید برسید. برای اینکه ارتعاش خواسته تان را به درستی بفرستید باید افکارتان را کنترل کنید و اینجاست که شما باید بتوانید به درستی از قدرت ذهن تان استفاده کنید.

برای اینکه ببینید ارتعاشی که هر لحظه در حال فرستادن آن به کائنات هستید ارتعاش منفی است و یا مثبت باید به احساسات تان توجه کنید. همانطور که گفتیم اگر احساس خوبی داشتید نشانه این است که ارتعاش خواسته و هدف تان را به درستی به کائنات ارسال میکنید. اگر هم احساس خوبی نداشتید نشانه این است که در حال فرستادن ارتعاش منفی به کائنات هستید. پس نقش احساسات را در قدرت ذهن بسیار جدی بگیرید زیرا احساسات شماست که مانند قطب نما شما را در جهت رسیدن به خواسته هایتان هدایت می کند.

اما به دلیل اینکه کنترل افکار ممکن است در اوایل راه کار سخت و بسیار دشواری باشد پیشنهاد کنم از روش‌هایی که در ادامه جهت استفاده از قدرت ذهن به شما آموزش خواهیم داد نهایت استفاده را ببرید و بتوانید به درستی افکارتان را کنترل کنید.

ممکن است بپرسید که قدرت ذهن انسان چقدر است و آیا با قدرت ذهن به تنهایی می توانید به تمام خواسته ها و آرزوهای من برسیم یا نه؟ ذهن انسان این قدرت را دارد که تمام خواسته‌ها و آرزوهایتان را خلق کند. البته علاوه بر اینکه شما باید از قدرت ذهن تان استفاده کنید باید برای رسیدن به خواسته هایتان هم تلاش فیزیکی کنید. منظور از تلاش فیزیکی اصلاً کار زیاد نیست.

بخواهید به خواسته‌ها و آرزوهایتان برسید از 100 درصد کاری که انجام می‌دهید 99 درصد آن ذهنی و 1 درصد آن فیزیکی است. یعنی اگر به درستی نتوانید از قدرت ذهن تان استفاده کنید خیلی سخت می توانید با کار زیاد و تلاش بسیار به خواسته و هدفتان برسید. اگر از قدرت ذهن تان به درستی استفاده کنید و افکارتان را کنترل کنید تا ابتدا خواسته تان را بفرستید با کمترین مقدار کار فیزیکی می توانید به آن چیزی که می خواهید برسید.

 

 

برای اینکه پی ببریم که قدرت ذهن انسان چگونه کار می کند و شما چطور می توانید با قدرت ذهن تان به خواسته‌ها و آرزوهایتان برسید باید نحوه کار کردن ذهن انسان برای دریافت و رسیدن به خواسته ها و آرزوهایتان را یاد بگیرید. طبق مراحل زیر به صورت کامل به شما آموزش داده ایم.

۱- اولین مرحله برای رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهایتان با استفاده از قدرت ذهن این است که شما باید کامل مشخص کنید که چه چیزی را میخواهید و دقیقاً خواسته‌ها و آرزوهایتان چه چیزهایی هستند. بهترین کاری که می‌توانید کنید این است که هر آرزویی را که دارید را به صورت کاملا واضح و دقیق با مشخصات کامل بنویسید. از شما میخواهم که از همین حالا یک دفترچه ثبت موفقیت ها و خواسته ها انتخاب کنید و تمام تمرینات تان را در آن انجام دهید. به عنوان مثال از شما میخواهم که مشخصات کامل ماشین مورد نظر تان را کامل با جزئیات دقیق بنویسید.

۲- بعد از اینکه کامل مشخص کردید دقیقا چه چیزی را میخواهید باید ارتعاش آن را به کائنات بفرستید. راه و روش های زیادی برای فرستادن ارتعاش خواسته و هدفتان به کائنات وجود دارد که در ادامه به صورت کامل شما را با آنها آشنا خواهم کرد.

۳- در مرحله سوم بعد از این که ارتعاش خواسته تان به کائنات فرستادید کائنات کم کم خواسته ها و آرزوهایتان را وارد زندگی تان می کنند. در مرحله سوم دریافت خواسته صورت می‌گیرد که در این مرحله است که شما به آن چیزهایی که می‌خواهید می پرسید می رسید.

 

همان طور که گفتیم برای اینکه بتوانید به درستی از قدرت ذهن تان استفاده کنید تا به خواسته‌ها و آرزوهایتان برسید باید روش فرستادن ارتعاش به کائنات را کامل یاد بگیرید. تمام روش هایی که در این مرحله به شما یاد خواهیم داد را باید کاملاً عملی کنید تا نتایج را بگیرید. باید فردی عملگرا باشید و برای رسیدن با چیزهایی که می‌خواهید تلاش کنید. اصلا هدف من تلاش فیزیکی زیاد نیست! هدف من این است که شما با استفاده از قدرت ذهن تان به خواسته هایتان برسید. پس از شما می خواهم که طبق مراحل و روش های زیر هر آن چیزی را که به شما می‌گویم در زندگی تان عمل کنید.

در اولین قدم برای استفاده از قدرت ذهن تان این است که کاملا مشخص کنید که دقیقاً چه چیزی را میخواهید. همانطور که در بالا گفتم شما باید یک دفترچه ثبت خواسته ها داشته باشید و تمام خواسته ها و آرزوهایی که می خواهید را با جزئیات کامل و دقیق در آن یادداشت کنید. اصلاً به این فکر نکنید که خواسته تان ممکن است خیلی بزرگ باشد و به آن نرسید! شما باید باور و ایمان تان نسبت به خودتان و آرزوهای تان بسیار زیاد باشد و جرات این را داشته باشید که هر آن چیزی را که می خواهید با جزئیات دقیق درون دفترچه ثبت خواسته‌ها و آرزوهایتان یاد داشت کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید یک ویلا در لب دریا داشته باشید به صورت واضح مشخصات ویلا تان را کاملاً دقیق بنویسید مثلاً : ویلا که می خواهم هم در لب دریا در شهر ساری شمال باشد، لب دریا باشد، دو تا اتاق داشته باشد، استخر و سونا داشته باشد و…

یکی دیگر از روش‌های بسیار قدرتمند برای استفاده از قدرت ذهن استفاده از تصویرسازی ذهنی و تجسم خلاق است. تصویرسازی ذهنی یا همان تجسم خلاق روشی است که شما خودتان را در شرایط رسیدن به خواسته ها و آرزوهای تان قرار می دهید. در تجسم خلاق شما از قدرت تخیل و تصورات تان برای به دست آوردن خواسته ها و آرزوهای تان استفاده می کنید. برای اینکه از قدرت ذهن تان در جهت خواسته‌ها و آرزوهایتان استفاده کنید باید قوی‌ترین ارتعاش را به کائنات و جهان اصلی ارسال کنید و کائنات با دریافت ارتعاشی که از شما دریافت می کنند شما را به آن چیزهایی که می‌خواهید میرسانند. تجسم خلاق قدرتمندترین روش برای استفاده از قدرت ذهن است.

برای استفاده از این تکنیک بسیار قدرتمند شما می توانید در یک مکان ساکت قرار بگیرید و با استفاده از قدرت ذهن و تخیل تان خواسته های تان را طوری تجسم کنید که انگار به آنها رسیده اید. هرچقدر تجسم شما دقیق تر و واضح تر باشد ارتعاشی به کائنات و جهان هستی ارسال می کنید بسیار قوی تر است. برای استفاده از روش تجسم خلاق همین حالا بر روی خواسته ها و آرزوهای تان فکر کنید و آنها را در ذهن تان ببینید و احساس کنید و این کار را ادامه دهید تا احساسات تان خوب شود. برای اینکه ببینید از این روش تجسم خلاق به درستی استفاده می کنید یا نه باید احساسات تان توجه کنید که احساساتتان خوب است یا بد. اگر احساسات تان خوب بود نشانه این است که دارید راه را درست می روید.چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم

اما برای استفاده از تجسم خلاق باید چهار مرحله را پشت سر بگذارید:۱_ هدفتان را کامل و دقیق مشخص کنید۲_ افکار و رویدادهای آن را واضح و روشن ایجاد کنید( ساختن تصویر سازی ذهنی دقیق )۳_ بر روی خواسته‌ها و اهداف تان تمرکز کنید۴_ به خواسته هایشان انرژی بیشتری بدهید( سعی کنید احساسات تان را بهتر و بهتر کنید)

یکی دیگر از روش های استفاده از قدرت ذهن و استفاده از تکنیک عبارات و جملات تاکیدی مثبت است. همانطور که میدانید ضمیر ناخودآگاه تمام پیام هایی که دریافت می کنند را به صورت جدی می گیرد و تبدیل به باور می کند. به عنوان مثال اگر شما وضعیت مالی مناسبی نداشته باشید اما مدام از جملات تاکیدی ثروت ساز مثل ” من یک آهنربای جذب پول و ثروتم” و… استفاده کنید ضمیر ناخودآگاه تان این پیام را دریافت می کند که باعث ایجاد این باور در شما می شود که شما یک آهنربای جذب پول و ثروت هستید.

درهر شرایطی که هستید برای اینکه بتوانید بهتر این پیام‌ها را به ضمیر ناخودآگاه تان ارسال کنید میتوانید جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید. هر چقدر این جملات تاکیدی را بیشتر تکرار کنید باعث ایجاد باور در شما می شود. برای استفاده از قدرت ذهن تان پیشنهاد می‌کنیم روزانه جملات تاکیدی که باعث احساس خوب در شما میشود را به صورت مداوم و پیوسته تکرار کنید.

البته برای استفاده از این روش شما باید بهترین جملات تاکیدی که احساس خوبی در شما ایجاد می شود را طراحی کنید و هر روز تکرار کنید. جملات تاکیدی که وقتی به صورت مداوم تکرار شود باعث ایجاد باور در شما می شود و به مورد زمان باورهایتان را تغییر می‌دهد.

البته برای این که بتوانید بهترین جملات تاکیدی را طراحی کنید باید یک سری اصول را رعایت کنید. اولین اصول برای ساخت و طراحی جملات کلیدی این است که حتماً جمله تکمیلی تان به زبان حال باشد. دومین نکته این است که بهتر است از شکرگزاری در ابتدای جمله تاکیدی استفاده کنید. برای استفاده از جملات تاکیدی هم می توانید جملات تاکیدی را بگویید و هم بنویسید. باید ببینید که احساستان در هنگام نوشتن بهتر است یا گفت.

البته به این دلیل که مبحث عبارات و جملات تاکیدی تمرکز بسیار مهمی است اگر می‌خواهید به صورت کامل بهترین جملات تکراری را خودتان طراحی کنید پیشنهاد می کنم حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

یکی دیگر از بهترین روش هایی که باعث افزایش قدرت ذهن تان می شود مدیتیشن کردن است. مدیتیشن باعث ایجاد آرامش در شما می‌شود و استرس و نگرانی و احساس بد را از شما دور می کند. شاید ندانید که دقیقاً مدیتیشن چیست؟ مدیتیشن (meditation) یک روش بسیار قدرتمند برای متمرکز کردن ذهن در بدن است با انجام این کار به آرامش می رسید و جسم و ذهنتان آرام می شود. اگر بتوانید به درستی مدیتیشن کنید می توانید تمام احساسات بد و منفی را از خودتان دور کنید و به احساس خوب و آرامش درونی برسید.

هرچقدر آرامشم بیشتر باشد وقتی به اهداف و خواسته هایتان تمرکز می کنید احساس من بهتر می شود. بهتر است روزانه 15 دقیقه برای مدیتیشن و انجام مراقبه زمان بگذارید. مدیتیشن را توصیه می کنیم در اول صبح انجام دهید. زیرا با خوب کردن احساس تان در اول صبح باعث می شود که در بقیه روز به راحتی احساس تان خوب باشد.

جمع بندی

قدرت ذهن قدرتی است که با استفاده از آن میتوانید به تمام خواسته‌ها و آرزوهایتان برسید. برای استفاده از قدرت ذهن باید شما ذهن تان را کامل کنترل بگیرید و نگذارید که ورودی ذهنتان منفی باشد. منظور از ورودی ذهن افکار شماست. مهمترین وظیفه شما برای استفاده از قدرت ذهن این است که تمام ورودی ذهنتان را کنترل کنید و احساسات تان را خوب نگه دارید. در این مقاله شما را به صورت کامل با قدرت ذهن آشنا کردیم و به شما گفتیم که چطور می‌توانید از قدرت ذهن تان در جهت خواسته‌ها و اهداف تان استفاده کنید.

برای استفاده از قدرت ذهن چهار روش بسیار قدرتمند را به شما آموزش داده ایم که اگر این چهار روش را هر روز انجام دهید و ارتعاش قدرتمندی به کائنات بفرستید مطمئن باشید نتایج فوق‌العاده خواهید گرفت. برای رسیدن به هر خواسته و آرزوی که دارید شما تنها باید ارتعاش خواسته تان را به کائنات ارسال کنید تا کائنات با توجه به ارتعاشی که از شما دریافت می کنند شرایط و اتفاقاتی را وارد زندگی تان می کنند تا با آن چیزهایی که می خواهید برسید.

به شما توصیه می کنم اگر می خواهید نتایج مطلوبی بگیرید تمام روش های گفته شده در مورد قدرت ذهن را هر روز انجام دهید و افکارتان را کنترل کنید. امیدوارم از این مقاله نهایت استفاده را ببرید منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم .

{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [{
“@type”: “Question”,
“name”: “قدرت ذهن چیست؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “ذهن (mind) انسان دارای قدرتی است که با استفاده از آن میتوانید هر شرایطی را که می خواهید خلق کنید. البته ذهن یک ارتباط بین انسانها و کائنات است. یعنی شما اگر بتوانید ذهنتان را کنترل کنید و از قدرت ذهن خود استفاده کنید خیلی راحت می توانید هر خواسته و هدفی را که دارید خلق کنید و به آنچه که می خواهید برسید. یکی از دلایلی که باعث شده بسیاری از افراد نتوانند به درستی از قدرت ذهن شان استفاده کنند این است که اصلاً قدرت ذهن را باور ندارند و فکر میکنند که قرار است تا آخر در همین شرایط که الان دارند بمانند. اگر شما هم به قدرت ذهن باور دارید و میخواهید از قدرت ذهنتان استفاده کنید تمام روش ها را در این مقاله به شما آموزش دادیم.

می خواهم همین حالا به شما بگویم که اگر بتوانید از قدرت ذهن تان استفاده کنید و ذهنتان را کنترل کنید می توانید به هر آنچه که می خواهید برسید. ذهن انسان قدرت خلق تمام خواسته‌ها و آرزوهایتان را دارد و اگر اصول آن را بدانید و بتوانید ورودی‌های ذهنتان را کنترل کنید میتوانید از این قدرت نامحدود یعنی قدرت ذهن و تفکر تان استفاده کنید.

شما بر اساس مغزتان زندگی می کنید. یعنی مغزتان است که به شما دستور می‌دهد چگونه زندگی کنید . تنها فرق بین تمام انسان های موفق و ناموفق در کره زمین این است که به درستی و نادرستی از ذهنشان استفاده می کنند. اما ممکن است این سوال پیش بیاید چطور می توانیم از قدرت ذهن استفاده کنیم و ذهنمان را کنترل کنیم؟

بهتر است قبل از اینکه به سراغ مبحث اصلی روش‌های کنترل ذهن برویم شما را با قانون جذب آشنا کند. البته مقالات زیادی در این زمینه در سایت مدیر افکار قرار دادم اما برای اینکه بهتر و راحت تر به قدرت زندگی ببرید و ببینید که چطور می توانید با استفاده از قدرت ذهن بخش آرزو و خواسته هایتان برسید بهتر است با قانون جذب آشنایی داشته باشید. پس همراه من باشید تا شما را با رابطه بین قدرت ذهن و قانون جذب آشنا کنم.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “قدرت ذهن انسان چقدر است؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “ممکن است بپرسید که قدرت ذهن انسان چقدر است و آیا با قدرت ذهن به تنهایی می توانید به تمام خواسته ها و آرزوهای من برسیم یا نه؟ ذهن انسان این قدرت را دارد که تمام خواسته‌ها و آرزوهایتان را خلق کند. البته علاوه بر اینکه شما باید از قدرت ذهن تان استفاده کنید باید برای رسیدن به خواسته هایتان هم تلاش فیزیکی کنید. منظور از تلاش فیزیکی اصلاً کار زیاد نیست.

بخواهید به خواسته‌ها و آرزوهایتان برسید از 100 درصد کاری که انجام می‌دهید 99 درصد آن ذهنی و 1 درصد آن فیزیکی است. یعنی اگر به درستی نتوانید از قدرت ذهن تان استفاده کنید خیلی سخت می توانید با کار زیاد و تلاش بسیار به خواسته و هدفتان برسید. اگر از قدرت ذهن تان به درستی استفاده کنید و افکارتان را کنترل کنید تا ابتدا خواسته تان را بفرستید با کمترین مقدار کار فیزیکی می توانید به آن چیزی که می خواهید برسید.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “روش های استفاده از قدرت ذهن”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “همان طور که گفتیم برای اینکه بتوانید به درستی از قدرت ذهن تان استفاده کنید تا به خواسته‌ها و آرزوهایتان برسید باید روش فرستادن ارتعاش به کائنات را کامل یاد بگیرید. تمام روش هایی که در این مرحله به شما یاد خواهیم داد را باید کاملاً عملی کنید تا نتایج را بگیرید. باید فردی عملگرا باشید و برای رسیدن با چیزهایی که می‌خواهید تلاش کنید. اصلا هدف من تلاش فیزیکی زیاد نیست! هدف من این است که شما با استفاده از قدرت ذهن تان به خواسته هایتان برسید. پس از شما می خواهم که طبق مراحل و روش های زیر هر آن چیزی را که به شما می‌گویم در زندگی تان عمل کنید.”
}
}]
}

من محمد جراحی، مدرس و مشاوره در زمینه قانون جذب و موفقیت فردی هستم. در وبسایت مدیر افکار قصد دارم به شما یاد بدهم چطور میتونید در کوتاه ترین زمان ممکن به وسیله قانون جذب به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنید.

خیلی ممنون از مقاله تون خیلی جذاب و قابل فهم بود.فقط اگه کسی میخواد دانشگاه و یا هر چیز دیگه ای رو بدست بیاره باید خیلی خیلی واضح بگه یا ۴ یا ۵ جمله براش خوبه ممنون

سلام وقتتون بخیر هرچی واضحتر باشه شما ارتعاشتونو دقیق تر به کائنات ارسال میکنید پس سعی کنید خیلی واضح بگین

سلام. ممنون بابت مطلب مفید و ارزشمندتون

سلام وقتتون بخیر من سه سالی هست با علم قانون جذب آشنایی دارم ومطالعه کردم وتمارین زیادیم انجام دادم مثل بازی فراوانی .تجسم خلاق.عبارات تاکیدی.شکرگذاری و.. ولی خیلی سخت جواب میگیرم اگرم به چیزی رسیده باشم انقد کوچیک بوده که دیده نمیشه گاهی تمارینو یه ماهم انجام دادم ولی اون نتیجه ای که خواستم حاصل نشده دیگه انگیزمو از دست دادم الان که می خوام تمارینو انجام بدم هیچ احساس هیجان یاشقوی ندارم کاملا نسبت به تمارین خنثی هستم درحالی که مهم ترین عامل احساس اون خواستس ولی دیگه هیچ حسی موقع انجام تمارین ندارم انقد انجام دادمو نتیجه ندیدم خسته شدم میشه لطفا کمکم کنید

سلام وقتتون بخیر دوست عزیز احساساتتون خوب نگه نمیدارید. تا وقتی احساساتتون خوب نکنید نمیتونید اون نتیجه ای که میخواهید بگیرید. باید ایمان خودتونو نسبت به قانون جذب بالا ببرید. بهترین راه اینه که سعی کنید از قانون جذب نتیجه بگیرید

سلام. بابت انتشار مقاله فوق در خصوص قانون واقعی و بنیادین جذب که همذات و همپای تولد کائنات ساری و جاری بوده ‘ متشکر و ممنونم. من از ملاحظه جریانات و مطالعه زندگی شخصی خودم‘ رخداد نقاط عطف زنگی ام را با استفاده از قانون جذب می توانم تبیین کنم .یعنی با بررسی زندگی خودم می دانم تمامی ابعاد زندگی ام -غیر از امور ی چون محل تولد‘ پدر و مادر و …- در اثر رخداد دیدگاه و بینش انتخابی و افکار قبلی من بوده است. منتها من از ارتباط واقعیات زندگی ام در هر لحظه با قانون بنیادی جذب آگاه نبوده ام تا بتوانم به بهترین شکل ممکن ابعاد مختلف زندگی خود را مجسم و طراحی نمایم. پس با اشراف و ایمان به وجود و تسلط همیشگی قانون جذب که قانونی جاذری شده از ناحیه خالق کائنات است ‘ سعی دارم حال و آینده خود را به شکل دلخواه بسازم و بدست بیارم.

سلام ، چطور میشود احساسات خوب خود را در شرایطی تقویت کردکه با افراد منفی و انرژی منفی مجبوری کار کنی ، من یه کارمندم که دور و برم کسی حالش خوب نیست و تاثیر میزارن ، ممنون اگه راه کاری ارائه بدید 🙏

سلام وقتتون بخیر شما با اسفاده از قدرت افکار خود میتونید احساساتتون خوب کنید. باید ورودی ذهنتون کامل کنترل کنید

سلام ببخشید یک سوال شما که میگین تمرکز کنیم و…. یعنی دیگه لازم نیست از خدا کمک بخوایم و برای رسیدن به خواستمون دعاکنیم؟

سلام وقتتون بخیر شما وقتی با انرژی منبع یا همون خدا همسو باشید حس و حالتون خیلی بهتر میشه و تمام کائنات خدا آفریده پس چه بهتره برای رسیدن به اون خواسته و هدفی که داریم از انرژی منبع استفاده کنید

سلام. مطلبتون بسیار کاربردی بود ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت و سئو توسط آکادمی سبز مدیر افکار بزرگترین و تخصصی ترین گروه تحقیقاتی در زمینه قانون جذب میباشد که فعالیت خود را در دی سال 1397 شروع کرده است .

در چند مقاله اخیر درباره قدرت ذهن و مقدمات آن عناوینی را بیان کردیم و توانستیم به این نکته پی ببریم که با ذهن و مدیریت فکر خود می توانیم به هر آنچه که می خواهیم برسیم. اما اکنون که ما به صورت تئوری و نظری مواردی از آن را یاد گرفتیم؛ وقت آن رسیده که مطالب را به صورت عملی در زندگی خود به کار ببریم تا بتوانیم نهایت استفاده را از آن ها بکنیم و زندگی خود را زیر و رو سازیم در واقع ما با این تمرینات می توانیم کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشیم و یاد بگیریم چگونه از قدرت ذهن استفاده کنیم؟

اگر اکنون این مطالب را می خوانید و مقالات مرتبط با این عنوان را دنبال می کنید به این دلیل است که باور دارید زندگی می تواند و باید بهتر از این باشد. به همین دلیل اصلا مهم نیست که در حال حاضر زندگی شما تا چه حد خوب است. مهم این است که بهتر از این هم می تواند باشد. تمامی قوانین ذهنی که در مقالات اخیر درباره آن ها بحث کردیم؛ قوانینی بودند همگانی به طوری که همه می توانند از آن به خوبی استفاده کنند و زندگی خود را تغییر دهند.

اولین قدم این است که تفکر پشتیبان و الگوهای فکری خود را پیدا کنید؛ با استفاده از تمرین های تجسم خلاق می توانید به خوبی به الگوهای ذهنی خود را پیدا کنید. در ادامه چند مثال از تمرینات تجسم خلاق را برای شما ارائه می کنیم که می تواند شما را با آن ها آشنا کند.چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم

این تمرین ساده و در عین حال بسیار مشکل است. به این صورت است که شما به مدت 7 روز هیچ گونه تفکر منفی و ناجوری نداشته باشید. مثلاٌ کسی را قضاوت نکنید؛ بدگویی نکنید؛ پشت سر کسی حرف نزنید؛ به اتفاقات غم انگیز فکر نکنید؛ نامهربان نباشید. بله درست است؛ بسیار کار سختی است و شاید خیلی از شماها این کار را غیر ممکن بدانید اما اینطور نیست. حتما شنیده اید که غیر ممکن، غیر ممکن است.

تمام هدف این رژیم ذهنی این است که به شما بفهماند که اگر نمی توانید بر روی داده های ورودی خود کنترل داشته باشید؛ حداقل می توانید تصمیم بگیرید که به چه چیزی فکر کنید. این اصل برمیگردد به قانون شماره دو که در مقالات قبلی به آن پرداختیم؛ براساس این قانون ما متفکر ذهن خود هستیم و هیچ کسی نمی تواند فکر ما را کنترل کند و یا ما را مجبور کند که به چیزی فکر نکنیم و یا فکر بکنیم.

وقتی در این رژیم 7 روزه هستید هر فکر منفی که سراغتان آمد؛ خیلی سریع آن را با یک اندیشه خوب و خوشایند جایگزین کنید. همانطور هم که در بالا ذکر شد اندیشه منفی به هر نوع تفکری گفته می شود که در رابطه با شرایط انتقادی باشد (انتقاد از خود یا دیگران، شرایط رعب آور، ویران گر، دردناک و … ). می توانید به قانون جانشینی مراجعه کنید.

یکی دیگر از تمرین هایی که می توانید برای کنترل افکار خود به کار ببرید استفاده از مدیتیشن است. این که هر روز در ساعت معینی چشم های خود را بسته و تمام توجه خود را تنها بر تنفس (دم و بازدم) خود متمرکز کنید. این کار می تواند شما را به عنوان یک ناظر و شاهد قرار دهد تا افکار خود را که در حال رفت و آمد هستند ببینید. کشفی که در این مرحله برای شما اتفاق می افتد این است که می بینید افکار مدام در حال رفت و آمد هستند و چه خوب و چه بد؛ چه شاد و چه غمگین همگی می آیند و بعد از مدتی جای خود را به دیگری می دهند؛ چیزی که باقی می ماند شما هستید. پس شما افکارتان نیستید آن ها در حال تغییر هستند و شما ثابت هستید. وقتی بدانید شما چیزی جدای از افکارتان هستید می توانید به راحتی آن ها را کنترل کنید.

تا زمانی که ما از قدرت ذهن خود برای اهداف خودخواهانه و یا دست انداختن مردم استفاده کنیم نتیجه ای جز ناکامی و شکست نخواهد داشت. در مقالات قبل گفتیم جهان برابر با افکار ما و برای ما پیش می رود و به طور مفصل در مورد چرایی این قضیه بحث کردیم؛ اینکه اگر محدود فکر کنیم دنیا برای ما نیز عملکردی محدود خواهد داشت. آزادی زمانی برای ما امکان پذیر خواد شد که خودآگاهی فردی و ماهیت حقیقت با قوانین ذهنی همسو شوند؛ وقتی این اتفاق بیفتد تمامی هستی برای رسیدن به بهترین مطلوب برای شما دست به یکی خواهند شد و همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.

تمامی دانشمندان و متفکران بر این باورند که یک نیرو، یک قدرت و یک ایزد وجود دارد که در هر دین و مذهب و دوره ای او را به نام های مختلفی چون روح القدس، برهمن، خدا، الله و نام هایی از این دست خوانده اند و او را آفریننده کل جهان هستی می دانند. به عبارت دیگر یک نفر تمامی این هستی را آفریده بیایید او را “واحد یکتا” بنامیم. این واحد یکتا همه چیز است و از آنجا که او همه چیز را آفریده پس یک نفر است و علت تمامی پدیده ها است و هیچ کسی برابر و روبرو با او نیست چون اگر این گونه بود؛ دیگر او را یکتا نمی نامیدیم و قبل از او هم وجودنداشته؛ ندارد و نخواهد داشت.

این ایده وحدانیت – یعنی اینکه یک نیرو و علت و خالق وجود دارد و کسی هم برابر با این نیرو نیست- در فیزیک کوانتوم هم تایید می شود. براساس آخرین تحقیقات تمامی موجودات تشکیل شده از اتم هایی هستند که همگی دارای انرژی هستند این انرژی به صورت یک دست در همگی اتم ها و فرو اتم ها وجود دارد و یک بستر واحد را تشکیل داده اند که آفرینش را تسریع می بخشد.

این واحد یکتا یک سری ویژگی ها دارد که به این نام خوانده شده است و باعث شده علت تمام جهان هستی شود و آفرینش از او نشأت بگیرد. در مقاله ی بعدی در باره این ویژگی ها بیشتر بحث خواهیم کرد. با ما همراه باشید و ما را از انتقادات و نظرات خود بهره مند سازید.

منتظرتان هستیم؛  منتظر ما باشید.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

قدرت ذهن و تسلط بر افکار

چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم

باید بگم ذهن ما قدرت هایی رو داره که میتونه یه جهان رو تغییر بده باورش کمی سخت به نظر میرسه؛ اما کاملا واقعیه. شاید باور اینکه هر کدوم از ما روزانه ۷۰,۰۰۰ فکر به ذهنمون خطور می کنه سخت باشه ولی خیلی زیاده، همین کافیه که به پیچیده بودن ذهن پی ببریم. قدرت ذهن به حدی هست که می تونه ما رو به آرزو ها و رویاهامون برسونه. ذهن انسان بسیار پیچیده است و از میلیارد ها سلول و عصب تشکیل شده که این قابلیت رو داره که میلیارد ها عمل و عکس العمل رو انجام بده. مغز قدرت های عجیبی داره که حتی خوده انسان از بیشتر این قدرت ها خبر نداره.

پکیج آموزش ان ال پی

تا به حالا شنیدین و یا دیدین که بعضی از افراد ذهن دیگران رو کنترل می کنند و اونو وادار به انجام کار هایی می نمایند که خودشون می خوان؟ یا فکر کرده اید که چه جوری میشه که این افراد ذهن بقیه رو کنترل می کنند؟ به عنوان مثال حتما براتون پیش اومده که از خریدن چیزی پشیمون بشید و با خودتون بگید چه جوری شد که من این کار رو انجام دادم؟

جواب این سوالات فقط به قدرت ذهن انسان اشاره دارد. بسیاری از افراد با کنترلی که بر ذهن خود دارند، می توانند ذهن دیگران را نیز کنترل کنند. کنترل ذهن دیگران بسیار پیچیده و عجیب و در عین حال باور نکردنی است؛ اما اگر من به شما این اطمینان را بدهم که با انجام تکنیک های تقویت قدرت ذهن می توانید ذهن دیگران را کنترل کنید، به طوری که طرف مقابلتان کاری را انجام دهد که در ذهن شماست، به قدرت واقعی ذهن پی می برید.

در حقیقت قدرت ذهن انسان چیست؟ چه کسانی از این قدرت استفاده می کنند و چگونه مهارت های این کار را به دست می آورند؟ اهمیت قدرت ذهن به قدری زیاد است که اگر این مهارت را کسب کرده باشید، قطعا تبدیل به فرد موفقی در جامعه شده اید. ما در این مقاله، به شما مهارت های کنترل ذهن خود و دیگران را آموزش می دهیم و به شما می گوییم که ذهن قدرت ماورائی دارد و اگر در زندگی از این قدرت ها استفاده نکرده اید باید از همین حالا شروع کنید.

فهرست مطالب

ذهن انسان قدرتی دارد که می تواند با استفاده از آن با کائنات در ارتباط باشد. این قدرت را همه انسان ها دارا هستند و متعلق به افراد خاص نیست. با استفاده از قدرتی که ذهن دارد، می توانیم هر شرایطی را خلق کنیم و آن را در کنترل خود بگیریم. قدرت ذهن این امکان را برای همه فراهم آورده که به هرچه می خواهند برسند و اهدافشان را خلق کنند. حال این سوال برایمان پیش می آید که اگر ذهن چنین قابلیتی دارد چرا فقط برخی از افراد به موفقیت رسیده اند و بقیه نرسیده اند؟

برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم که این افراد به قدرتی که ذهن دارد ایمان ندارند و فکر می کنند که تا آخر عمرشان در همین شرایط باقی می مانند. قدرت ذهن انسان به گونه ای است که اگر کسی تسلط کامل روی آن داشته باشد، می تواند به تمام خواسته ها و آرزوهایش دست پیدا کند. این مغز ماست که به ما دستور می دهد که چگونه زندگی کنیم و درست و غلط زندگی کردن ما نتیجه استفاده درست و غلط ما از مغزمان است.

یکی از مهم ترین ویژگی های انسان، فکر کردن می باشد. توانایی انسان در فکر کردن به حدی است که می تواند شادی خود را به غم و ناراحتی اش را به شادی تبدیل سازد. پس قدرت ذهن را دسته کم نگیرید. شاید باورتان نشود که مغز از آب و چربی تشکیل شده است. آب، کلمات و انرژی های مثبت و منفی را درک کرده و آنها را از هم تفکیک می کند. در مغز انسان نورون هایی قرار دارد که از اصلی ترین یاخته های عصبی هستند. این نورون ها وظیفه دریافت و انتقال داده های عصبی را بر عهده دارند.

ذهن و مغز یکی از پیچیده ترین اجزا در بدن انسان است که شامل توانایی های فکر و ذهنی می باشد. این توانایی ها متشکل از تصورات، ادراک، قضاوت، حافظه، هوشیاری و… است. ذهن انسان قدرت های زیادی دارد، اعم از قدرت تصور، قدردانی و تشخیص که هر کدام وظایف مشخص خود را در ذهن بر عهده دارند. وظیفه پردازش احساسات و عواطف بر عهده ذهن است که با استفاده از آنها دستورات لازم را می دهد.

مغز انسان قادر است چیز های زیادی را یاد بگیرد و کار های خارق العاده ای انجام دهد. به همین دلیل است که در دنیا هیچکس مثل دیگری نیست. همان طور که در مقاله NLP چیست گفتیم، ما می توانیم مسیر های عصبی زیادی را در ذهن ناخودآگاهمان ایجاد کنیم و چیز های زیادی را یاد بگیریم. ذهن همه انسان ها از حداکثر توان خود برای کار کردن استفاده می کند؛ پس تفاوت انسان های نابغه با افراد معمولی در چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم، تنها تفاوت افراد نابغه با انسان های معمولی در نحوه مدیریت و استفاده از ذهن است.

اکثر افراد تصور می کنند که مغز انسان است که همه کار ها و فعالیت ها را کنترل می کند؛ اما این تصور اشتباه است و مغز مانند یک اتومبیل است که ذهن آن را هدایت می کند. ذهن فرمانروای بدن است و می تواند به هر چه که می خواهد برسد. افکار و تصورات نیز از همین ذهن ناشی می شوند.

ما می توانیم ذهن خود و دیگران را کنترل کنیم. شاید درک این جمله برای شما کمی سخت باشد؛ اما حقیقت دارد. شما باید به خودتان باور داشته باشید که تنها کسی هستید که می توانید ذهنتان را تغذیه کنید و آن را مدیریت نمایید. شما هستید که تعیین می کنید چه چیز هایی در ذهن باقی بماند و چه چیز هایی را فراموش کنید. این خودتان هستید که مشخص می کنید، ذهنتان محل پرورش افکار مثبت باشد یا منفی.

قدرت ذهن فراتر از حد تصور ماست. تا به حال شده چیزی را با تمام وجودتان بخواهید و به راحتی آن را به دست بیارید؟ این خواستن، دارای انرژی می باشد که به کائنات فرستاده می شود. این انرژی مثبتی که کائنات از شما دریافت می کند باعث می شود، شما به آنچه که می خواهید برسید.

از این موضوع مطمئن باشید که اگر روزانه به افکار منفی فکر کنید، برایتان اتفاقات بدی می افتد. مثلا روزی که انرژی ندارید و مسائلی باعث ناراحتی شما شده است، این انرژی منفی بر روی مابقی روز شما هم تاثیر می گذارد و اتفاقات بدتری را برای شما به وجود می آورد. پس قدرت بی اندازه ذهن را دسته کم نگیرید.

ما در این قسمت ۸ راهکار را برای مدیریت ذهن بیان می کنیم پس با ما همراه باشید.

همان طور که در مقاله اعتماد به نفس گفتیم، اگر به خودتان و استعداد هایتان باور نداشته باشید نمی توانید موفقیتی که می خواهید را به دست آورید. پس به خودتان باور داشته باشید و آمادگی لازم را برای رویارویی با مسائل و مشکلات را به دست آورید. شیوه تفکر خود را تغییر دهید و تفکرات مثبت را به سمت خود بیاورید و از فکر کردن به افکار منفی خودداری کنید.

برای همه ما پیش آمده که وقتی بهترین حال را داریم، خیلی غیر منتظره افکار منفی به سراغمان می آید. افکاری مثل نکند اتفاقی بی افتد، نکند خنده های ما به گریه تبدیل شود و… . برای اینکه این افکار منفی را که ناخواسته به سراغمان آمده اند کنترل کنیم می توانیم از راهکار های زیر استفاده نماییم.

شما باید به بدترین حالت ممکنی که احتمال دارد، پیش بیاید فکر کنید. شاید کمی غیر عادی باشد؛ اما بهترین راه حل است. ما وقتی به بدترین حالتی که ممکن است پیش بیاید، فکر می کنیم، راه های مدیریت آن شرایط هم به ذهن مان می رسد؛ در نتیجه خود را در آن موقعیت تصور می کنید که در حال کنترل و مدیریت آن می باشید. این راهکار باعث کاهش نگرانی های شما می شود و به شما در بهتر کنترل کردن ذهنتان کمک می کند و می توانید قدرت ذهن را به دست بگیرید.

راه دیگر کنترل ذهن این است که برای نگرانی هایتان وقت بگذارید. مدت زمانی را در طی روز به فکر کردن در مورد نگرانی هایتان، اختصاص دهید با این کار خیالتان راحت است که به اندازه کافی برای آن وقت گذاشته اید. این راه می تواند به شما در کنترل افکارتان بسیار کمک کند و نگذارد که شما ناخواسته به آنها فکر کنید.

شما می توانید به پیاده روی بروید و یا ورزش کنید و ذهنتان را از نگرانی ها رها سازید. در هنگام ورزش و پیاده روی، ذهن به شما کمک می کند که کمتر به مسائل استرس زا فکر کنید و بیشتر بتوانید ذهنتان را کنترل نمایید.

دیدگاه هایی را که با آنها در حال مبارزه هستید، تغییر دهید. بدین گونه که مثلا اگر کمی اضافه وزن دارید و تمایلتان به غذا زیاد است؛ اما نمی خواهید غذا بخورید، باید تصور کنید که از غذا خوردن متنفر هستید و یا غذا را به چیز های سمی تشبیه کنید. این کار باعث می شود که کمتر به خوردن غذا تمایل داشته باشید و بتوانید خودتان را کنترل نمایید.

حتی می توانید برای کاهش وزن، بدون انجام ورزش های سخت و رژیم های طاقت فرسا، مقاله لاغری با ذهن را مطالعه کنید.

تحقیقات نشان داده است، افرادی که با ارزیابی دوباره بتوانند چیز های مطلوب را برای خودشان نامطلوب جلوه دهند، راحتتر می توانند خود را کنترل نمایند و قدرت واقعی ذهن را به دست بگیرند.

خوش بین بودن نسبت به توانایی هایمان کمک زیادی به کنترل رفتار ما می کند. این عبارت بدین معنی است که به خودتان بگویید، موفق می شوید و کنترل ذهنتان را به راحتی دست بگیرید. زمان هایی را که در کنترل ذهن تان موفق شده بودید را به یاد بیاورید و بر روی موفقیت های خود تمرکز کنید. سعی کنید زمان هایی را که نتوانسته بودید کنترل ذهنتان را به دست بیاورید را فراموش کنید.

شخصی سازی یکی از تله های فکر به حساب می آید که فرد را وادار می کند مسئولیت کاری را بر عهده بگیرد که از کنترلش خارج است. به عنوان مثال همسرتان در یک حادثه رانندگی تصادف می کند و شما می گویید که تقصیر من است که چنین اتفاقی افتاده. این اتفاق از کنترل شما خارج بوده؛ اما شما مسئولیت آن را پذیرفته اید.

برای اینکه از شخصی سازی دور باشید باید منطقی فکر کنید و سوالاتی را از خودتان بپرسید. مثلا من در محل وقوع تصادف نبودم پس کاری از دستم بر نمیومد که انجام بدم. این راه کار به شما کمک می کند که بتوانید ذهنتان را کنترل کنید و قدرت ذهن را به دست بگیرید.

تجربیات منفی و ارتباط دادن آنها با اتفاقاتی که در آینده قرار است برایمان به وقوع بپیوندد، کار اشتباهی است. به عنوان مثال افرادی که مشکلات روحی مثل افسردگی دارند، با خودشان می گویند، بدبیاری و بدبختی از کودکی با من بوده و برای همیشه هم خواهد ماند. این را بدانید که سرنوشت شما دست خودتان است، شما هستید که تصمیم می گیرد، حالتان خوب باشد یا بد، بخندید یا گریه کنید.

در نتیجه نباید خودتان را دسته کم بگیرید و با تلاش، آینده را تغییر دهید و انگیزه ساختن آینده ای فوق العاده را همیشه در خود تقویت کنید. اگر کودکی، سختی داشتید، قرار نیست آینده سختی نیز داشته باشید؛ چرا که آینده را خودتان می سازید. تجربیات منفی گذشته را کنار بگذارید و اهداف جدیدی را برای رسیدن به موفقیت انتخاب نمایید تا بتوانید قدرت ذهن را به دست بگیرید.

نتیجه گیری های شتاب زده و بدون فکر نیز یکی از اشتباهاتی است که مدیریت ذهن را مختل می کند. ممکن است افکاری به ذهنتان برسد که مدارکی برای ثابت کردن آن نداشته باشید. این موضوع تقریبا نزدیک به مبحث قضاوت کردن است. به عنوان مثال ممکن است شما بدون اینکه شواهدی داشته باشید، بگویید که فلان نفر به شما احساس خوبی ندارد. شما برای جلوگیری از نتیجه گیری های شتاب زده باید در در مورد آن مسئله بیشتر فکر کنید و سوالاتی از خودتان بپرسید و به دنبال شواهد و مدارک لازم برای اثبات آن باشید. این کار باعث می شود که شما بهتر بتوانید ذهنتان را مدیریت کنید.

فاجعه سازی بدین معنی است که شما به یک موضوع بیش از آنچه که اهمیت دارد، اهمیت می دهید. این کار باعث می شود که آن مسئله را در ذهن خود بزرگ کنید و نتوانید کنترل ذهنتان را در دست بگیرید. برای اینکه بتوانید این مشکل را حل کنید و کنترل ذهنتان را به دست بگیرید باید به افکار مثبت فکر کنید. برای تغییر افکار و رفتار نیز می توانید مقاله ان ال پی چیست را مطالعه نمایید.

هنگامی که کنترل ذهن را در دست بگیریم، می توانیم هم زندگی خود را بهبود بخشیم و هم فعالیت هایمان را کنترل نماییم. فوایدی که کنترل ذهن دارد عبارت است از:

ما هنگامی که کنترل ذهن را در دست می گیریم، تمرکز بیشتری پیدا می کنیم و می توانیم سطح هوش مان را بالا ببریم. یکی از اصلی ترین فواید مدیریت ذهن، افزایش سطح یادگیری می باشد. قدرت ماورائی ذهن به ما این امکان را می دهد که دیگر به مسائل مختلف فکر نکنیم و حواسمان پرت چیز های مختلف نباشد. با این ویژگی می توانید بهتر تمرکز کنیم و مطالب را به خوبی یاد بگیریم.چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم

هنگامی که کنترل و مدیریت ذهن خود را به دست می گیریم، می توانیم اتفاقات خوبی را برای خودمان رقم بزنیم؛ اما زمانی که نتوانیم ذهنمان را کنترل کنیم، مشکلات زیادی برایمان پیش می آید.  یکی از این مشکلات می تواند دریافت انرژی های منفی باشد. احساس سردرگمی و بلاتکلیفی می تواند علت حالت بدتان باشد. شما با کنترل ذهن می توایند این تاریکی ها را از خودتان دور نمایید.

اگر شما موفق به کنترل ذهن تان شوید، می توانید احتمال رسیدن به موفقیت و هدفتان را بیشتر کنید. فکر کردن به مسائل مثبت و دریافت انرژی های خوب باعث می شود به هدفتان نزدیک تر شوید. خواندن مقالات افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس می تواند در این راستا به شما کمک بسزایی کند. ویژگی مدیریت ذهن انسان، این توانایی را می دهد که ما بیشتر بر اهدافمان تمرکز کنیم.

فواید دیگر کنترل ذهن انسان عبارت اند از:

ما تا اینجای مقاله، با مفهوم ذهن و قدرت های پنهان ذهن آشنا شدیم. حال زمان آن رسیده که تکنیک های کنترل و مدیریت ذهن را یاد بگیریم تا با استفاده از آنها بتوانیم به موفقیت و اهدافمان نزدیک تر شویم. روش های کنترل ذهن عبارت است از:

تا به حال به این فکر کرده اید، دلیلی که باعث می شود ذهن شما به سمت افکار منفی برود چیست؟

یکی از مواردی که باید برای کنترل ذهنمان، منشا آن را پیدا کنیم، افکار منفی هستند. از بین بردن افکار و احساسات منفی باعث می شود، آرامش بیشتری برای کنترل ذهنتان داشته باشید. پس از همین حالا شروع کنید تا منشا این افکار آزار دهنده را بیابید. ورود افکار منفی به ذهن می تواند علت های زیادی داشته باشد به عنوان مثال، تجربیات تلخ گذشته، عدم موفقیت، شکست های پی در پی و… می تواند یکی از عامل های افکار منفی باشد.

پس از اینکه توانستید عامل های این افکار را پیدا کنید، بنشینید و با خودتان این مشکل را حل کنید و یکبار برای همیشه از دست این افکار راحت شوید؛ اما اگر برای صحبت به فرد دیگری نیاز داشتید می توانید با خانم مهدوی نسب صحبت کنید، قطعا بهتر صحبت هاتون رو می فهمن و در این راه بهتر و بیشتر کمکتون می کنند.

۱-      به ذهنتان بگویید “همینه که هست”

اگر شرایط شما به گونه ای است که تغییر نمی کند، باید آن را پذیرید و در مقابل آن مقاومت نکنید. شما قادر نخواهید بود که در مقابل واقعیت های زندگی، ایستادگی کنید. پس با پذیرش این شرایط، می توانید بر روی حل مسائل و مشکلات زندگی تان تمرکز کنید و سختی های بسیاری را به خوشی و خاطره تبدیل نمایید. فرار از شرایط موجود و نپذیرفتن آن، جز آزار و مشغولیت فکری چیزی نخواهد داشت و شما را به سمت تباهی سوق می دهد.

با خواندن مقاله اعتماد به نفس چیست، شجاع بودن را تمرین کنید و آرامش را به زندگی و ذهنتان هدایت نمایید.

۲-      مهم ترین قدم برای کنترل و تسلط بر ذهن

حتما برای شما پیش آمده که بخواهید به یک فرد نزدیک شوید و به احتمال زیاد برای این نزدیکی، ویژگی های شخصیتی آن فرد را مورد بررسی قرار داده اید. قدرت کنترل مغز نیز به همین صورت است و باید برای تسلط بر آن، شناخت کافی از ذهن داشته باشید. ذهن انسان ماهیتی مادی ندارد و افکار، تصورات، احساسات و… هستند که ذهن را تشکیل می دهند.

قدرت ذهن انسان از دو ضمیر تشکیل شده است، یکی ضمیر خودآگاه و دیگری ضمیر ناخودآگاه. ضمیر خودآگاه همان اعمال ارادی و تحت کنترل ما هستند، مثل تماشای فیلم. ضمیر ناخودآگاه نیز اعمال غیر ارادی ما می باشند، مثل غم و شادی. ضمیر ناخوداگاه قدرت بسیاری دارد و شما برای اینکه بتوانید در راه رسیدن به اهدافتان از آن استفاده کنید، باید بر ذهنتان تسلط داشته باشید.

۳-      تخیل و قدرت ذهنی

شاید باورش کمی سخت باشد که با قدرت ذهن و تخیل می توانید به خواسته ها و اهدافتان برسید. قدرت تخیل بر ضمیر ناخودآگاه  مستقیما تاثیر می گذارد و با تکنیک های جادویی که برایتان بیان کردیم می توانید به خواسته هایتان دست یابید. هنگامی که ما در ذهنمان شروع به تصویر سازی می کنیم دیگر به موضوعات منفی فکر نکرده و آنها را از ذهنمان دور می اندازیم.

این نکته را در ذهن داشته باشید که به هرچیزی که عشق بورزید، به آن قدرت داده اید و قطعا آن چیز در زندگی تان پدیدار شده و به آن می رسید. پس رویا ها و تخیلاتتان را دسته کم نگیرید و از این قدرت ذهن استفاده کنید، به آنها عشق بورزید تا بتوانید به چیزی که می خواهید دست پیدا کنید. قدرت ماورائی ذهن را دست کم نگیرید و از آن نهایت استفاده را کنید.

۴-      حال زمان عمل کردن فرا رسیده

ما سرچشمه افکار منفی را پیدا کردیم و آنان را از بین بردیم، شرایط خود را پذیرفتیم و تصمیم های خوبی را برای زندگی مان گرفتیم و آنها را تصویرسازی کردیم. حال نوبت به اجرای آنها رسیده است. شما باید با اعتماد به نفس و عزت نفس بالا، شروع به انجام کار های جدید کنید و نترسید. این اطمینان را داشته باشید که قدرت ذهن و تخیل و افکار مثبت در طول مسیر به شما کمک خواهد کرد. قدرت جادویی و ماورائی ذهن را دسته کم نگیرید و اجازه ورود به افکار منفی را به آن ندهید.

ذهن شما هیچ محدودیتی ندارد و می تواند شما را به رویا ها و اهدافتان برساند. پس از این مسیر شیرین لذت ببرید و هر روزتان را پر انرژی تر از دیروز شروع کنید.

شستشوی مغز بدین معناست که روانشناسان و متخصصین با استفاده از تکنیک ها و روش های روانشناسی، افکار و باور های افراد را تغییر دهند. این شستشوی مغزی ممکن است با کنترل فکر، کنترل باور ها و… باشد. معمولا، شستشوی مغزی در جریان های سیاسی اتفاق می افتد. هنگامی که به افراد فشار روحی بالایی وارد شود، آنان مجبور به تبعیت از آن حکومت سیاسی هستند. شستشوی مغزی ترفند های گوناگونی دارد که امروزه، بیشتر شاهد آن هستیم. حتی می توانید از NLP برای شستشوی مغزی استفاده نمایید.

قبل از اینکه کنترل و مدیریت ذهنتان را در دست بگیرید باید بررسی کنید که در حال حاضر چه چیزی این قدرت را در دست دارد و مسئول افکار شماست. برای اینکه بتوانید قدرت و کنترل ذهن را در دست بگیرید، باید عامل های قدرت را شناخته و بدانید انگیزه و هدفشان چیست. برای اینکه با اشغالگران ذهن خود آشنا شوید با ما همراه باشید.

۱-      منتقد درونی

یکی از اشغالگرانی که می تواند مانع این شود که شما مدیریت ذهنتان را در دست بگیرید، منتقد درونی تان است. این منتقد به شما اهانت کرده و نمی گذارد آرامش داشته باشید. به عنوان مثال:

این موارد و بسیاری از موارد دیگر باعث می شود که شما نسبت به خودتان تردید کنید و توانایی هایتان را نادیده بگیرید. همیشه خودتان را سرزنش کنید و در حق خودتان اجهاف قائل شوید. منتقد درونی شما باید سرکوب شود تا شما بتوانید قدرت را در دست بگیرید. این منتقد فقط باعث ایجاد ناراحتی، عزت نفس پایین، دست کم گرفتن خود، دوست نداشتن خود و… می شود و کارایی دیگری برای شما ندارد. پس نگذارید که کس دیگری با شما چنین بد رفتاری کند.

۲-      جنگجو

این شخص را به خوبی باید بشناسید؛ چرا که در بسیاری از مسائل کنترل ما را به دست گرفته است. چه می شد اگر من این گونه نبودم، چه می شود اگر این اتفاق رخ نمی داد، چه می شد اگر … . “چه می شود اگر” همان شخص جنگجو است که محرکش ترس می باشد و در اکثر مواقع، ترسش غیر منطقی و بی اساس است. ترس به معنی برانگیخته شدن گذشته و سرزنش خود می باشد.

۳-      دردسر ساز یا واکنش گرا

این شخصی همیشه باعث به وجود آمدن دردسر و ناکامی و مهم تر از همه تحریک خشم می باشد. این محرک از تجربیات و زخم های بهبود نیافته گذشته بلند می شود. هر اتفاقی که ذره ای نزدیک به آن تجربه باشد، می تواند آتش خشم را شعله ور کند و او را تحریک نماید. شما با کنترل خشم و فراموشی این تجربیات می توانید این مانع را از سر راه خود بردارید.

۴-      خواب از سر پران

یکی از عواملی که اجازه استراحت شبانه را به مغز و جسم انسان نمی دهد همین افکاری هستند که به راحتی خواب را از چشمان افراد می دزدند. این عامل می تواند ترکیبی از چند اشغالگر باشد و مانع استراحت فرد شود. این افکار شامل:

ما تمام اشغالگران را شناسایی کردیم و فهمیدیم که هیچکدام نمی توانند کنترل ذهنمان را به خوبی به دست بگیرند. پس به مبارزه و بیرون کردن آنها می پردازیم و با کمک تلقین و ضمیرناخودآگاه خودمان را ارباب ذهن می نماییم.

ما کسی هستیم که فکر می کنیم و تصمیم می گیریم. بهتر است هر روز را با هدف، کنترل افکارمان شروع کنیم تا متوجه ورود، افکار منفی به ذهنمان شویم. ما برای اینکه این افکار را از خود دور کنیم دو راه را بیان کردیم:

۱-      آنها را با افکار مثبت جایگزین کنیم

۲-      آنها را کاملا حذف و از بین ببریم

ما می توانیم از این تکنیک ها برای اشغالگران ذهنمان نیز استفاده کنیم. از مورد اول برای بهبود اشغالگر منتقد درونی و جنگجو و از مورد دوم برای اشغالگر دردسرساز و خواب از سر پران استفاده می کنیم.

قطعا فکر به افکار منفی برای همه ما پیش آمده است و به احتمال زیاد حرف های بدی هم به خودمان زده ایم و بی احترامی های زیادی را در حق خود قائل شدیم. برای اینکه از شر این افکار خلاص شوید، کافی است در ذهن خود داد بزنید که “نه! بسه!” یا “من کنترل ذهن رو در دست دارم” و پس از آن افکار مثبت را جایگزین آنها کنید و عزت نفس خود را بالا ببرید.

اضطراب و استرس طولانی مدت برای سلامتی جسمی و روحی بسیار ضرر دارد. اضطراب و نگرانی به وسیله ترس، در ذهن و جسم افراد به وجود می آید. افکاری که در هنگام ترس به مغز انسان خطور می کند را باید با افکار مثبت جایگزین کرد؛ اما چگونه؟ از کجا بفهمیم که این افکار از روی ترس هستند؟

هنگامی که شما از چیزی می ترسید، ضربان قلبتان بالا می رود، دچار تنگی نفس می شوید، عضلاتتان منقبض می شود و… که همه و همه نشانه ترس و نگرانی در وجود شماست. حال چگونه افکاری که در فکرمان است را کنترل کنیم؟ برای این کار، شما باید افکار تشکر و قدر دانی را به خاطر نتایجی که قرار است حاصل شود در ذهنتان مرور کنید و به قدرت ذهن باور داشته باشید.

به عنوان مثال، هنگامی که خانوادتان در جاده هستند و شما نگران این هستید که نکند تصادف کنند و اتفاقی برایشان بی افتد، بهتر است به جای این فکر ها دعا کنید که خدایا شکرت که مراقب خانواده ام هستی، شکرت از اینکه مراقب هستی اتفاقی براشون نیوفته، خدایا شکر از اینکه اون ها رو صحیح و سالم به مقصد می رسونی و… . این همان افکاری است که می توانید جایگزین فکر های منفی کنید. بخندید تا احساس خوبی به شما منتقل شود. دعا هایتان را تصور کنید که تصویرسازی ذهنی تاثیر ارتعاشات را بیشتر می کند. نفس عمیق بکشید و به آهستگی دم و باز دم کنید.سپاس گذاری، عشق، شادی و آرامش، افکاری مثبت و پر انرژی هستند و بیشترین ارتعاشات را دارند و برعکس، ترس جز دسته ای است که از ارتعاش بسیار پایینی برخوردار می باشد.

حذف این اشغالگر کمی سخت می باشد و نیاز به توجه و تمرکز بیشتری دارد. شما با تنفس آگاهانه می توانید این اشغالگر دردسر ساز را کنترل نمایید. این اشغالگر مانند اشغالگر جنگجو می تواند باعث تحریک جنگ شود و با علائمی همچون افزایش ضربان قلب، تنگی نفس و انتقباض عضلات می توان، پی به حضور آن برد.قطعا در سریال های تلویزیونی شنیده و دیده اید که می گویند، هنگام عصبانیت تا ۱۰ بشمارید. برای سرکوب این اشغالگر تا ۱۰ شمرده و همراه آن تنفسی آگاهانه داشته باشید. برای اینکه یک تنفس آگاهانه خوب داشته باشید اینگونه عمل کنید:۱- از راه بینی هوا را به داخل شش ها هدایت کنید.۲- در این هنگام ورود هوا را به داخل بینی حس کنید.۳- تمرکز کرده و احساس کنید که ریه های شما چگونه پر از هوا می شود. ۴- در حال تنفس به بالا آمدن شکمتان توجه نمایید. ۵- سپس هوا را از طریق بینی بیرون بدهید.۶- حال باید حس کنید چگونه شش هایتان از هوا خالی می شود.۷- توجه کنید که شکمتان پایین می رود.۸- و خروج هوا را از بینی خود حس کنید.هرچه قدر که لازم است این کار را انجام دهید تا آدرنالین خون فرصت پیدا کند به جای خود بازگردد. حال آرام شده اید و می توانید با دیدی منطقی به موضوع نگاه کنید. این اشغالگر می تواند مشکلات را بحرانی تر کند و کنترل را از دستتان خارج نماید. پس سعی کنید که این اشغالگر را از ذهنتان بیرون کرده و آرامش را به زندگی تان برگردانید.

این اشغالگر ترکیبی از برنامه ریزی درونی، تکرار کننده، منتقد درونی، جنگجو و به یادآورنده افکار قدیمی می باشد. ما برای رویارویی با این مشکل باید موارد زیر را انجام دهیم:بر روی تنفس های خودتان تمرکز کنید.حال باید افکار خوب و مثبت را جایگزین آن کنید. در هر تنفس به دم و باز دمتان فکر کنید و اگر باز هم افکار منفی به سراغتان آمدند به تنفس های تان فکر کنید.با انجام این تکنیک می توانید به راحتی بخوابید و ذهنتان را خاموش کنید. ذهن ابزاری است که می توان از آن برای ویران کردن و یا ساختن استفاده کرد. اگر به اشغالگران اجازه دهید، ذهنتان را کنترل می کنند و اگر اجازه ندهید کنترل ذهن دست خودتان است.

همان طور که گفتیم، افکار در هر لحظه به کائنات ارتعاشاتی را می فرستند. برای اینکه بتوانید به خواسته ها و هدف هایتان دست یابید، باید با آنها، هم ارتعاش شده تا کائنات شرایط رسیدن به آنها را برایتان محیا کنند. برای ارسال ارتعاش باید قدرت ذهن را مدیریت کنید. فرستادن ارتعاشات منفی و مثبت همه بستگی به احساساتتان دارد. اگر احساس خوبی داشه باشید و به چیز های خوب فکر کنید ارتعاشات مثبت به کائنات می فرستید و اگر به افکار منفی فکر کنید، ارتعاشات منفی به کائنات می فرستید. احساسات را در قدرت ذهن، بسیار جدی گرفته و تصمیم بگیرید با تکنیک هایی که برایتان گفتیم، مدیریت و قدرت ذهن را در دست بگیرید. این ویژگی به شما کمک می کند که هر چه می خواهید را جذب کرده و به اهداف و موفقیت های زیادی دست پیدا کنید.

ما در این مقاله، یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین موضوعات را بررسی کردیم تا شما با مطالعه و تمرین این تکنیک ها بتوانید به هر آنچه که می خواهید دست پیدا کنید. این را به خاطر داشته باشید که قدرت ذهن فراتر از آن است که ما بتوانیم آن را در یک مقاله بگنجانیم و امیدواریم متوجه اهمیت این موضوع شده باشید.

موانع موفقیت

موانع موفقیت کدامند؟

راه های افزایش انگیزه درونی

راه های تقویت انگیزه درونی

جملات انگیزشی

جملات انگیزشی تکان دهنده

انگیزه چیست

انگیزه چیست ؟

چقدر جالب

عالی بود

ممنون از مقالتون

ممنون آرزوی سلامتی ، شادی و ثروتمندی.

مقاله خیلی جالبی بود، باید چند بار بخونمش، خیلی نکته داشت، متشکرم.

ممنون . آرزوی سلامتی ، شادی و ثروتمندی.

amazing article

Tank you

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ارتباط با ما

دسترسی سریع

مارا در اینستاگرام دنبال کنید

تمامی حقوق متعلق به وب سایت مهدوی نسب می باشد و هرگونه کپی برداری غیرمجاز بوده و پیگرد قانونی دارد.

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

به دست گرفتن کنترل ذهن چگونه امکان پذیر است؟ روش های تسلط بر ذهن شامل چه راه هایی است؟ تکنیک های کنترل ذهن و ترفند های چیره شدن بر ذهن سرکش  چه چیزهایی هستند؟ فواید کنترل ذهن در زندگی انسان چیست؟ در باب موضوع کنترل ذهن همواره این چنین سوالاتی مطرح می شود. ذهن انسان بزرگترین سلاح اوست. ذهن جایگاه باورها و قالب های ذهنی انسان است که به طور مستقیم بر روی زندگی او تاثیر می گذارد. اما همواره در زندگی تجربه کرده ایم که در موقعیت های مختلف افکار منفی زیادی روانه ذهن مان شده است. این افکار که نتیجه آن ترس است منجر می شود تا شما به سمت کارها و هدف های جدیدی که دارید حرکت نکنید. همواره در نقطه امن خود باقی بمانید و هیچ گاه پیشرفتی را تجربه نکنید.چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم

اما شما می توانید با یادگیری یک سری اصول ذهن خود را کنترل کنید و در حالت طبیعی ذهن انسان بیشتر مایل است تا به افکار منفی توجه کند. از آن ها سخن بگوید و روی این افکار تمرکز کند. این شما هستید که باید از جولان دادن این افکار در ذهن تان جلوگیری کنید. چون به محض اینکه اندکی روی آن ها انرژی بگذارید در ذهن تان تبدیل به یک غول سرکش می شوند. این غول ترس را در شما ایجاد می کند و باعث می شود فکر کنید برای انجام دادن کاری یا رسیدن به هدف تان به اندازه کافی خوب نیستید. در این مقاله به مسئله کنترل ذهن و روش های تسلط بر ذهن می پردازیم. وب سایت موفقیت موسسه ملک پور همواره در تلاش است تا قدمی در جهت بهتر شدن زندگی شما همراهان عزیز بردارد. امیدواریم تا در این راه موفق باشیم. با ما همراه باشید.

 

شما همین حالا که در حال مطالعه این متن را می خوانید هم یک سری قالب های ذهنی دارید . بعضی از این قالب ها درست و بعضی غلط هستند. در ادامه به بعضی از این عادت ها و قالب های ذهنی غلط می پردازیم :

این فکر که تو به اندازه کافی خوب نیستی و نمی توانی به اهدافی که انتخاب کردی برسی هرگونه اراده، تلاش و خلاقیت را در شما می کشد. از اینکه به خود بقبولانید که خوب نیستید جلوگیری کنید. اگر انسانی توانسته به چیزی برسد، مطمئنا شما هم می توانید. شما اشرف مخلوقات هستید. این نکته را فراموش نکنید.

بزرگترین رقیب شما فقط و فقط خودتان هستید. اگر به همین یک جمله باور داشته باشید بسیاری از دغدغه های ذهنی تان حل خواهد شد. از اینکه همواره خود را با دیگران مقایسه کنید بپرهیزید. این کار باعث می شود به جای اینکه به خودتان و توانایی های تان توجه کنید، روی دیگران متمرکز شوید و انرژی تان را هدر دهید.

در لحظه تصمیم نگیرید و معمولا وقتی اتفاقی می افتد سریع واکنش نشان ندهید. این موضوع می تواند پایه گذار استرس ها و مشغولیت های ذهنی شود. پس همواره در هنگام تصمیم گیری حداقل 5 دقیقه به خود فرصت دهید و بعد اقدام کنید.

این عامل ذهنی نیست بلکه فیزیکی است. شما باید بدانید که چطور می توانید خود را آرام کنید. از راه بینی هوا را وارد کنید و پس از حبس چند ثانیه ای آن به آرامی از راه دهان آن را خارج کنید. همین کار به ظاهر ساده می تواند در آرامش ذهنی تان تاثیر به سزایی داشته باشد.

ترس شاید بزرگترین دشمن انسان در راه رسیدن به اهداف باشد. ترس همه چیز را نابود می کند؛ خلاقیت را از شما می گیرد و کاری می کند که یک گوشه بنشینید و فقط غر بزنید. تا جایی که می توانید بر روی نکات مثبت تمرکز کنید و بدانید که ترس یعنی خدا نیست. شما باید بتوانید با توکل و ایمان به خدا راهی را که دارید به اتمام برسانید و به اهداف تان دست پیدا کنید. پس ترس را بکشید. قبل از آن که همه چیز را از شما بگیرد.

اینکه همواره خودتان را بکوبید و افراد دیگر را در ذهن تان تشویق کنید نتیجه ای به جز شکست اعتماد به نفس در پی نخواهد داشت. پس سعی کنید در موقعیت های مختلف بر روی توانایی های خود تمرکز کنید و با تشویق خود این انگیزه را برای ادامه دادن در خودتان ایجاد کنید. یادتان باشد این شما هستید که باید خودتان را خوشحال کنید. پس همین کار را به بهترین نحو ممکن به انجام برسانید.

این افکار مزاحم را بشناسید. آن ها را روی کاغذ بیاورید و سعی کنید به مرور زمان آن ها را از ذهن تان خارج کنید. خودتان را رها کنید. آن گاه خواهید دید چقدر راحت تر زندگی خواهید کرد.

در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه به موضوع کنترل ذهن و روش های تسلط بر ذهن بپردازیم. نظر شما چیست؟ از دید شما تکنیک های کنترل ذهن چه چیزهایی هستند؟

در یک ویدیو در رابطه با آن صحبت کنید و با ما به اشتراک بگذارید

فقط کافیه اسم و آدرس ایمیلت رو توی این فرم وارد کنی. به همین سادگی!


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

صفحه رسانه موفقیت

دانلود رایگان کتابهای صوتی

جادوی تاثیر بر ضمیر ناخودآگاه

کتاب صوتی رایگان به سوی کامیابی

تغییری شگرف در زندگی

گوشه ای از زندگی افراد موفق

ابعاد موفقیت

گفتگوی جف بزوس و برادرش مارک

 

استاد امیر محمد ملکپور وکیل پایه یک دادگستری و از وکلای با سابقه در زمینه حقوق بین الملل و حقوق تجارت هستند که در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقطع دکتری رشته حقوق در دانشگاه وین اتریش و رشته بیزنس در دانشگاه سوئیس می باشند. ایشان از اساتید برجسته در خصوص موفقیت هستند که در این صفحه رازهای موفقیت و حس خوب زندگی را با شما عزیزان در میان می گذارند.

بهترین راه ارتباط با ما جهت مشاوره، پیگیری خرید، آگاهی از آخرین اخبار و سمینارهای موفقیت از طریق تلفن های مذکور در این وبسایت به شرح ذیل تماس حاصل بفرمایید:

021-49196000

چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم

021-49076

[email protected]

برای دانلود قانونی کتاب قدرت کنترل ذهن و تفکر: چگونه می‌توانید بر ذهن و تفکر خود مسلط شوید؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت کنترل ذهن و تفکر: چگونه می‌توانید بر ذهن و تفکر خود مسلط شوید؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

دکتر روگر ویتوز و کریستین. اچ گودفروی در کتاب قدرت کنترل ذهن و تفکر: چگونه می‌توانید بر ذهن و تفکر خود مسلط شوید؟، به طور کامل به ارائه‌ی اطلاعات مهم در خصوص عملی کردن راه‌حل‌های مفید برای کنترل ذهن پرداخته‌اند. آن‌ها به بررسی استنتاج‌های عملی و تصدیق عوامل مورد نیاز در حمایت و پشتیبانی از کنترل ذهن می‌پردازند.

ذهن انسان از زمانی‌ که با طلوع صبح از خواب بیدار می‌شود و تا لحظه‌ای که دوباره به بستر خواب می‌رود، آکنده از پرسش‌های اضطرب‌آمیز ناشی از بروز هرگونه تظاهر و معانی مبهم است. این اضطراب‌ها در هر دوره از زندگی‌ روزمره‌ی ما در جریان است. همه‌ی ما دائماً به سبب این اضطراب‌ها دچار بیماری شک و تردید و حتی دردهای جسمانی شده‌ایم. لذا به دلیل کمبود امنیت درونی، خود را بیش از پیش فعال می‌کنیم تا بتوانیم به آرامش و سکون روح برسیم، اما فشارها و استرس‌های روزمره ما را از لذت بردن باز می‌دارند. این عامل موجب می‌شود تا نسبت به تفکرات خود قدرت تسلط و تمرکز نداشته باشیم و در برنامه‌ریزی زندگی و انسجام افکار درونی نقش ناخودآگاه کم‌تری داشته باشیم.

در کتاب قدرت کنترل ذهن و تفکر: چگونه می‌توانید بر ذهن و تفکر خود مسلط شوید؟ (How To Control Your Brain at Will)، دکتر روگر ویتوز (Roger Vittoz) به بررسی نحوه‌ی پرورش تسلط درونی انسان بر روی افکار خود پرداخته است تا شما بتوانید با استفاده از راهکردهای مفید آن در ایجاد تعادل بنیادی و یافتن راه‌حل اساسی در کاهش فشار و اضطراب درونی خود بکوشید. با برقراری این تعادل بنیادی می‌توان فرآیندهای فیزیولوژیک را تا ده سال افزایش داد.چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم

دکتر ویتوز در نگارش این کتاب به طور جدی به انجام کنترل ذهن و تفکر پرداخته است و برای این کار مهارت زیادی را صرف کرده است. او ذهن و تفکر را مرز میان روح و بدن در اجرای عوامل وجودی تعریف می‌کند. در این راستا، تمرین درمانی منجر به بروز راه‌حل‌های تکمیلی و سازنده در بروز خلاقیت‌های ذهنی می‌شود. اساس تسلط یافتن روی افکار زمانی حاصل می‌شود که فرد بتواند برای خودشناسی‌اش به دنبال کشف راه‌های رضایت‌بخش مرتبط با انرژی‌های بالقوه‌ی درونی خود باشد. این مراحل منجر به بروز برخی راه‌حل‌های کلیدی می‌شود. آگاهی، هوشیاری، تمایل، آرزو، خواهش، اندام، روابط ساختاری پویا و… از جمله عوامل میانجی در چگونگی تفکر و سرانجام به نتیجه رسیدن محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب قدرت کنترل ذهن و تفکر می‌خوانیم:

تصورات یک بیمار بدون تنظیم قوای ذهنی و تفکری، بیشتر به صورت مبهم و پراکنده خواهد بود. بروز هرگونه تحریکات آسیب‌ پذیر، ترس و ناتوانی در بیمار باعث ایجاد اثرات ناخوشایند در ذهن نیمه‌خودآگاه بیمار می‌شود که به مراتب با افزایش اثرات منفی، روند زندگی او، ثابت و پر درد و رنج خواهد شد و فرد مرتباً در زندگی احساس بدبختی خواهد کرد. خوشبختانه، با توجه به اینکه فقدان کامل کنترل، یک وضعیت نهایی است، فرد به ندرت با آن مواجه می‌شود. آنچه ما در رفتار بیماران می‌یابیم، معمولاً در چهره، حالت‌های رفتاری پرخاشگرانه، عصبی، کمبود ثبات کنترل و… است.

پیش‌گفتار
فصل اول: کنترل ذهن
دوگانگی مغزی
منظور از کنترل ذهن چیست؟
فقدان کنترل
کمبود یا بی‌ثباتی کنترل
بررسی اثرات کمبود کنترل در فعالیت‌ها و تصورات احساسی
بررسی نفوذ کنترل نابسنده روی اعضای بدن
بررسی کنترل ذهن و بیماری‌های عصبی
کنترل ذهن (فکر بد، فکر غلط، فکر منفی)
فکر بد، فکر غلط، فکر منفی
بررسی نیم‌کره‌های مغز
فصل دوم: اختلالات مغزی و عصبی
بررسی عوامل اتیولوژیکی
اشکال اختلالات فکری – عصبی
بررسی صورت‌های ضروری (اورژانسی)
بررسی صورت‌های تصادفی
بررسی صورت‌های متناوب و دوره‌ای
بررسی پرورش ذهن آشفته
فصل سوم: بررسی نشانه‌های روان‌شناسی
بررسی علایم در طول بروز فاز پنهانی و موقت
بررسی علایم در طول بروز فاز فعال
بررسی نتایج علایم فیزیولوژیک ناشی از کنترل ناسالم
اهمیت افکار انسان
انواع افکار انسان
بررسی افکار مثبت انسان
نمونه‌ای از افکار مثبت
بررسی افکار منفی انسان
نمونه‌ای از افکار منفی
بررسی افکار هدفمند در برابر افکار بی‌هدف
فصل چهارم: بررسی ضروریات آموزش کنترل مغزی
بررسی خواب مغناطیسی
چگونه می‌توان مغز را کنترل کرد
قسمت‌های نابهنجار مغز
بررسی ارتعاشات معمولی و غیرمعمولی
چگونه می‌توان یک ارتعاش نابهنجار را اصلاح نمود؟
فصل پنجم: نحوه‌ی درمان
درمان اجرایی (عملکردی)
فصل ششم: کنترل ‌کردن رفتارها و کردارها
بررسی اثرات فیزیکی در کنترل کردن فعالیت‌ها
نتایج تحرک تحت کنترل به طور خلاصه عبارتند از
بررسی روش‌های ذهنی دیگر
فصل هفتم: کنترل افکار
افکار باید هوشیارانه باشند
تفسیر حالت خودآگاهی
بررسی حالت‌های مغز
بررسی تفکر مثبت
افکار مثبت و منفی
بررسی راهکارهای تقویت تفکر مثبت
فصل هشتم: تمرکز
تعریف تمرکز
بررسی تمرکز روی یک عقیده (ایده)
تمرکز در ایده‌ی کسب انرژی
تمرکز در ایده‌ی کسب کنترل
بررسی تمرکز تأثیرات فیزیولوژیکی
بررسی درد و رنج
روش‌های کنترل فکر
افکار نشان می‌دهد شما چه فردی هستید.
فصل نهم: بررسی حذف تمرکز مجدد
فصل دهم: قدرت اراده
قدرت اراده
بررسی تأثیر اراده
1. بررسی آگاهی از خواسته‌ی موردنظر
2. بررسی امکانات دستیابی به خواسته‌ی موردنظر
3. بررسی صداقت و واقعی بودن خواسته‌ی موردنظر
آموزش‌های مهارتی در قدرت اراده
قصد و نیت درونی
بررسی نقش قدرت اراده در پردازش کنترل ناکافی
چگونه می‌توان برای زندگی بهتر افکار مثبت داشت؟
فصل یازدهم: درمان به صورت روان‌شناسی
کلیشه‌ها
بررسی افکار غیرمعمول (نابهنجار) کاربردها و وظایف مغز نابهنجار
بررسی کنش نابهنجار مغز
بررسی کاهش فعالیت‌های علمی و واکنشی مغز
بررسی علل بازگشت بیماری
1) بررسی سازوکار معیوب
2) بررسی علایم روان‌شناسی
اهمیت کنترل ذهن در علوم متافیزیک
عملکرد ذهن چیست و چگونه می‌توان آن را کنترل نمود؟
فصل دوازدهم: بی‌خوابی
دلایل بی‌خوابی
بررسی بی‌خوابی جزئی
بررسی بی‌خوابی کلی
انواع بی‌خوابی
درمان بی‌خوابی
روش‌های برطرف کردن بی‌خوابی
فصل سیزدهم: خلاصه‌ی درمان
بیماران نیاز به درک اشتباهات خود دارند
دکتر ویتوز چگونه توانست قسمتی از زندگی روزانه‌ی شما را موشکافی کند
1) نتیجه‌ی پیاده‌روی هوشیارانه
2) نتیجه‌ی نفس کشیدن هوشیارانه
3) انجام فعالیت‌های داوطلبانه: «من دیگر نمی‌توانم ادامه دهم. من توانایی کافی ندارم».
افزایش تحرک در درمان افسردگی مؤثر است
4) بررسی اولین مجموعه از تمرینات گرافیکی
5) بررسی دومین مجموعه از تمرینات گرافیکی
حذف و تمرکز مجدد
تغییرپذیری
تمرکز روی تصورات (افکار)
تمرکز روی یک جمله
عوامل مؤثر در تمرکز حواس برای مطالعه
بیست روش مفید برای کنترل فشار

برای دانلود کتاب قدرت کنترل ذهن و تفکر: چگونه می‌توانید بر ذهن و تفکر خود مسلط شوید؟ و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم
چگونه قدرت ذهن را کنترل کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *