چگونه قلب سالم داشته باشیم

 
helpkade
چگونه قلب سالم داشته باشیم
چگونه قلب سالم داشته باشیم

چگونه قلب سالم داشته باشیم؟ بیماری‌های قلبی و عروقی یکی از دلایل رایج مرگ در دنیا است؛ اما راه‌های زیادی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و داشتن قلبی سالم وجود دارد؛ شامل فعالیت‌های فیزیکی، ترک سیگار، رسیدن به وزن مناسب و کنترل فشار خون و میزان چربی، که کلیدهای اصلی داشتن قلب سالم و سلامت فیزیکی است. اما محققان همچنان به دنبال راه‌های بیشتر برای کاهش و جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی هستند؛ شامل این ۸ راه حل که برای داشتن قلب سالم به شما پیشنهاد می‌کنیم.

لذت بردن از یک صبحانه سالم و مفید برای قلب احتمالا ساده‌ترین استراتژی برای برای جلوگیری از گرفتگی عروق است. تحقیقاتی در اسپانیا نشان داده که افراد بزرگسال (بین ۳۶ تا ۵۵ سال) که وعده صبحانه را جدی نمی‌گیرند و فقط یک قهوه، آبمیوه یا شیر می‌نوشند یا کسانی که صبحانه را از وعده‌های غذایی خود حذف می‌کنند، در مقایسه با کسانی که همیشه یک صبحانه سالم می‌خورند، دو برابر بیشتر دچار گرفتگی عروق و شریان‌ها می‌شوند.

کسانی که صبحانه را نادیده می‌گیرند یا به یک لیوان شیر یا قهوه و چای به جای صبحانه بسنده می‌کنند، نسبت به افرادی که وعده صبحانه را زیاد غذا می‌خورند یا حتی کسانی که صبحانه کمتری می‌خورند، رسوب بیشتری درون رگ‌هایشان جمع می‌شود. محققان بر این باورند که شروع کردن روز بدون صبحانه، با ایجاد عادت‌های غلط به شدت مرتبط است. عادت‌هایی مانند سیگار کشیدن بیشتر که ریسک بیماری‌های قلبی را زیاد می‌کند. بر اساس این تحقیقات افرادی که صبحانه نمی‌خوردند بیشتر دچار اضافه وزن می‌شوند و عادت‌های غذایی بد پیدا می‌کنند.

چگونه قلب سالم داشته باشیم

بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ در آمریکا انجام شد، مدیتیشن می‌تواند علاوه بر ریلکس کردن بدن و آرام کردن ذهن، نقش موثری در کاهش خطر بیماری‌های قلبی هم داشته باشد. تمرکز بر روی نفس کشیدن و همچنین بر روی تکرار عباراتی که در مدیتیشن گفته می‌شود باعث کاهش استرس، تنش و افسردگی می‌شود. استرس و احساسات منفی دیگر می‌تواند بر احتمال بروز بیماری‌های قلبی افراد بیافزاید.

رژیم‌های غذایی پی‌درپی که باعث می‌شوند شما وزن کم و دوباره اضافه کنید، را به نام رژیم‌های یویو می‌شناسند. رژیم یویو می‌تواند علاوه بر فرم بدن بر سلامت قلب شما هم تاثیر منفی بگذارد؛ خصوصا وقتی بعد از یائسگی باشد. تحقیقاتی در سال ۲۱۶ نشان داده است خانم‌های ۵۵ ساله به بالا که وزن مناسبی نسبت به قد خود دارند، اما نواسانات وزنشان در بازه زمانی ۱۰ سال، بیش از ۴.۵ کیلوگرم است به احتمال قوی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در آن‌ها بالا رفته است. به همین دلیل پیشنهاد محققان پایداری وزن و حفظ وزن در یک عدد مناسب است.

خشم و عصبانیت می‌تواند تاثیرات منفی روی قلب بگذارد. تحقیقات اخیر نشان داده است که میزان زیاد خشم، بدگمانی و سوظن به افراد دیگر با بیماری‌های قلبی رابطه مستقیم دارد و این افراد بیشتر در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند. این درحالی است که افراد خوشبین کمتر در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

محققان به چیزی مشکوک هستند که به آن الگوی ضربان قلب می‌گویند؛ برای مشخص کردن این الگو میزان تغییر در فاصله بین ضربان قلب را اندازه می‌گیرند و بر این باورند که میزان بالاتر آن بهتر است. فاصله بین ضربان قلب خانم‌هایی که میزان خشم آ‌ن‌ها بالا است، کمتر از میانگین فاصله بین ضربان قلب خانم‌هایی است که میزان خشم آن‌ها کمتر است. همچنین خشم و عصبانیت باعث تشدید در ترشح هورمون استرس، افزایش میزان فشار خون، افزایش کلسترول و غیره می‌شود.

هر چقدر که یک فرد سریع‌تر راه برود خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی در او کاهش می‌یابد! بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ در انگلیس انجام شد، افراد میان‌سالی که آرام پیاده‌روی می‌کردند، نسبت به کسانی که سریع پیاده‌روی می‌کردند، ۲ برابر بیشتر بر اثر بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دادند. انجام تست ورزش به شما نشان می‌دهد که چقدر سریع می‌توانید بدوید و تا چه اندازه خود را محدود می‌کنید.

مشکلات مالی می‌تواند بار سنگینی در ذهن افراد ایجاد کند؛ اما بخش دیگری از بدن هم هست که این فشار مالی و وضعیت اقتصادی شما را تحمل می‌کند و آن قلب شماست. بر اساس تحقیقات جامعی در سال ۲۰۱۵، استرس ناشی از وضعیت اقتصادی و مالی می‌تواند عوارض جانبی زیادی بر قلب داشته باشد. این فشار می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را بالا ببرد.

سیگارهای الکترونیکی معمولا برای ریه گزینه بهتری نسبت به سیگار و دخانیات دیگر محسوب می‌شود. اما مطالعه اخیر در مورد کاردیولوژی توصیه کرده است که ویپورایزر یا همان سیگارهای الکترونیکی خیلی هم برای قلب بی‌ضرر نیستند. این تحقیقات نشان داده است که کسانی که بیش از یک سال از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کنند میزان هورمون آدرنالین و علائم استرس اکسیداتیو موجود در بدنشان بیشتر از افرادی است که تا به حال از ان استفاده نکرده‌اند.

میزان زیاد آدرنالین می‌تواند باعث فشار خون بالا و تپش قلب شود. استرس اکسیداتیو هم باعث کاهش توانایی بدن در برابر دفع رادیکال‌های آزاد می‌شود. هر دوی این عوامل باعث بیماری‌های قلبی می‌شوند. سیگارهای الکترونیکی هیچ تنباکویی ندارند اما ترکیبی از نیکوتین و اسانس‌ حرارت دیده را وارد دهان و ریه افراد می‌کنند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد نیکوتین موجود در سیگارهای الکتریکی می‌توانند رگ‌های قلب را باریک کنند و البته تاثیرات دراز مدت آن بر روی قلب و ریه هنوز نامشخص است.

خواب خوب یکی دیگر از راه‌های آرام کردن ذهن و جسم است که برای استراحت دادن به بدن و فرصت دادن به مغز یک نیاز پایه‌ و بنیادین محسوب می‌شود. مشاهدات و تحقیقات زیادی نشان داده است که کم خوابی و عادت‌های بد برای خواب، می‌تواند با بیماری‌های قلبی و عروقی به شدت مرتبط باشد. کم خوابی یا زیاد خوابیدن می‌تواند باعث بیماری‌های عصبی، افسردگی و بیماری‌های جسمی مانند اختلال در میزان قند خون، فشار خون ‌شود که هر کدام از این بیماری‌ها با بیماری‌های قلبی و گرفتگی عروق رابطه مستقیم دارند.

کم‌خوابی می‌تواند عوارض جانبی بر قلب داشته باشد؛ خصوصا اگر شما در حال حاضر در خطر بیماری و مشکلات قلبی هستید و قلب سالم ندارید. افرادی که خواب ناکافی دارند (میانگین خواب کمتر از ۶ ساعت در یک شبانه روز) بیشتر دچار مشکلات قلبی می‌شوند؛ چرا که خواب کافی نقش مهمی در سبک زندگی سالم برای قلب سالم دارد. خطر مرگ در افراد دچار سندروم متابولیک هستند که حداقل ۶ ساعت در طول شب می‌خوابند، کمتر از باقی افراد است.

خانم‌های و آقایانی که حداقل ۳ مورد از ۵ علامت فشار خون بالا، تری گلیسیرید، کلسترول خون، چاقی مرکزی بدن و قند خون را دارند دچار سندروم متابولیک هستند.

بیشتر بدانید: ۱۱ نکته مهمی که بیماران دیابتی در مورد خواب نمی‌دانند!

مولتی‌ویتامین‌ها بسیار محبوب هستند اما با توجه به تحقیقات جدید به نظر نمی‌رسد که بتوانند سلامت قلب شما را بیشتر کنند. این تحقیقات که بر اساس تحلیل اطلاعاتی چند میلیون نفر در ۵ کشور متفاوت انجام شده، نشان داده که مولتی‌ویتامین‌ها حمله قلبی، سکته یا مرگ بر اثر بیماری قلبی را کاهش نداده‌اند.

در همین راستا انجمن قلب و عروق آمریکا، مصرف مولتی‌ویتامین‌ها برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و داشتن قلب سالم را توصیه نمی‌کند. اما آمار نشان داده است که هنوز مولتی‌ویتامین‌ها محبوب هستند و بیش از ۳۰ درصد مردم آمریکا مولتی‌ویتامین مصرف می‌کنند که دلیل اصلی برخی از آن‌ها پیشگیری از بیماری‌های قلبی است.

3
 + 
3
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

پول پول پول بقیش شعاره شما وضعیت اقتصادی خوبی داشته باشی مغزت به ارامش میرسه همه راههای سلامتی رو اوتومات خودت بهش میرسی نیاز به هیچ کارشناسیم نیس

بیماری های قلبی تا به حال تلفات بیشتری نسبت به سایر بیماری ها داشته است. بر طبق نظریات انجمن قلب آمریکا، تقریباً 33 میلیون فرد در آمریکا دچار بیماری های قلبی هستند و بیش از 430000 نفر هر ساله از این بیماری ها جان خود را از دست می دهند. متاسفانه باید بگوییم که بسیاری از این مرگ ها قابل جلوگیری بوده است. پس از همین حالا دست به کار شوید. نگذارید که اولین سکته قلبی در شما بروز کند. شروع به ورزش کنید و برنامه غذایی سالم تری انتخاب کنید. یادتان باشد که شما فقط یک قلب دارید،

یکی از بزرگترین اقدامات برای تامین سلامت قلب تغییر لایف استایل ساکن به یک لایف استایل فعال است. فعالیتی که دست کم در طول هفته یکساعت باشد. یکساعت در طول هفته اصلا زمان زیادی نیست. واضح است که هرچه فعالیت شما بیشتر باشد بهتر است. اما حتی یک ساعت در هفته هم برای شما مفید خواهد بود.

قلب اشخاص بی اندازه چاق همیشه ناتوان و ضعیف است. چاقی به قلب صدمه می رساند. چربی زیاد، تمام اعضای داخلی بدن را احاطه می کند و عضلات را می پوشاند، وزن قلب را زیاد و حرکات آن را مختل می کند، تدریجا قلب ناتوان و بالاخره نتایج وخیمی به بار می آورد. افراد چاق باید تلاش کنند از چاق شدن زیاد با جدیت ممانعت کنند، در این صورت نه تنها هیکل مناسب پیدا می کنند، بلکه قلب خود را هم سالم نگه می دارند.

برای داشتن قلبی سـالـم چه راهکارهایی را پیشنهاد می کنید :1- از پله های ساختمان، آهسته و مرتب بالا بروید و در هر پله کمی مکث کنید.2- در موقع هضم غذا کار نکنید، راه نروید و بازی نکنید.3- با دست چپ، بار سنگین حمل نکنید.4- از بلند کردن اشیای سنگین به بالای سر خود اجتناب کنید.5- طوری بخوابید که پاهای شما قدری بالاتر از سطحی که سر قرار دارد، قرار بگیرد.6- هوای اتاق خواب را موقع شب قبل از خوابیدن تازه کنید.7- روی پهلوی راست بخوابید.8- از ماندن در حمام خیلی داغ و طولانی مدت خودداری کنید.9- از اتوبوس، قطار، پله ماشین و صندلی نپرید.10- یک مرتبه و ناگهانی روی صندلی خیلی کوتاه ننشینید؛ مگر خیلی آهسته و با احتیاط.

سکوت و آرامش، زندگی که در آن حرکات و سکنات ناگهانی و اضطراب وجود نداشته باشد، استراحت کامل، هوای آزاد وتمیز، غذای سبک، خنده و تفریح.قلب شما، تمام صدماتی را که از امراض، ضایعات و اختلال سایر اعضا از قبیل امراض عفونی، امراض عصبی و مسمومیت ها به طور اعم و همچنین کلیه خطاهایی که در زندگی ایجاد می شود تحمل می کند و بر شماست که قدر این عضو گرانبها و لایق بدن را بدانید و با تصمیم جدی به کمک او برخیزید.چگونه قلب سالم داشته باشیم

نیکوتین یک سم قوی است که مستقیما و به طور موثر روی سلسله اعصاب اثر می گذارد؛ بعضی بیماری های قلبی که اختلال و ضایعه در رشته اعصاب ایجاد می کند، بستگی کامل به دخانیات و سم نیکوتین دارد. علایم این سم در امراض قلبی عبارتند از ضربان تند قلب، تپش قلب، اضطراب و عدم اشتها به غذا. با آثار مزاحم دخانیات نمی توان مبارزه کرد؛ مگر اینکه سبب اصلی را از بین برد.برای تضمین سلامت کامل، شما باید به کلی دخانیات را از برنامه زندگی حذف کنید؛ زیرا حتی یک سیگار ممکن است مانع شفای بیمار از ورم و التهاب در اثر نیکوتین شود.

شکلات و کاکائو اگر از طریق قندهای مناسب تهیه شود، می توانند مقدار عمده ای از فلاونوئیدهای رژیمی را که برای قلب مفید هستند تامین کنند. این فلاونون ها به وسیله تأخیر در تشکیل لخته و بهبود عمل دیواره عروق و کمک به متعادل شدن التهاب به سلامت قلب کمک می کنند.کاکائوی خام، حاوی میزان زیادی فلاونوئیدهاست که به میزان مختلف در میوه ها و سبزی ها وجود دارد و در چای و کاکائو و شکلات فراوان ترند.کاکائو و شکلات از دانه های کاکائو تهیه می شوند. محققان دریافته اند کاکائو و شکلات، حاوی یک نوع فلاونوئید به نام پروسیانیدین هستند که به میزان کمتر در چای و بعضی از غذاهای گیاهی یافت می شود.

فلاونوئیدها فعالیت آنتی اکسیدانی دارند که مصرفشان همراه با کاهش خطر بیماری های قلبی- عروقی است. اگرچه مشاهدات نشان داده که کاکائوی غنی از فلاونون، اثرات مشابه آسپرین را بر لخته خون دارد، اما این دو از طریق مکانیسم های مختلف این اثرات را ایجاد می کنند و نمی توان غذاهای غنی از فلاونوئیدها مانند شکلات را به جای آسپیرین توصیه کرد؛ نتایج پیشنهاد می کنند که غذاهای غنی از فلاونوئیدها می توانند مکمل اثرات آسپیرین باشند.

البته باید توجه داشت که شکلات حاوی بسیاری ترکیبات دیگر نیز هست و باید در مورد اثرات منفی چربی موجود در شکلات نیز بحث شود. شکلات، معمولا حاوی30 درصد چربی، 6 درصد پروتئین، 61 درصد کربوهیدرات و 6 درصد آب و مواد معدنی است، مطالعاتی که روی اثرات کلی چربی موجود در شکلات بر میزان کلسترول انجام گرفته، نشان می دهد که مصرف شکلات باعث افزایش کلسترول خون نمی شود. شکلات یک غذای با دانسیته بالاست و می تواند یک میان وعده برای ورزشکاران و افراد فعال باشد. برای افرادی که می خواهند از فواید فلاونون های شکلات، بدون کالری چربی آن بهره مند شوند، کاکائو پیشنهاد می شود؛ اشتها و تمایل به شکلات به خصوص در بین زنان بسیار معمول است.

چندین ماده بیواکتیو در شکلات شناخته شده است. شکلات حاوی میزان کمی کافئین و میزان بیشتر تئوبرومین است. نورولوژیست ها اخیرا مطالعاتی بر روی فعالیت مغز در افرادی که شکلات مصرف می کنند، انجام داده اند و مشخص شده که خوردن آن باعث افزایش جریان خون در مناطقی از مغز می شود که در فرآیند احساسات درگیرند. به هر حال مصرف شکلات باعث احساس خوشایندی می شود که شاید ورای اشتها و تمایل باشد.

 

اگر بخواهیم بدن سالمی داشته باشیم باید اول از همه قلبمان مثل ساعت کار کند.با تغذیه سالم و سبک صحیح زندگی می‌توانیم جلوی 80 درصد از بیماری‌های قلبی را بگیریم.

متهم ردیف اول مشکلات قلبی چربی‌ها هستند. البته از سوی دیگر، چربی‌ها از مهم‌ترین منابع تأمین انرژی بدن به شمار می‌روند که برای عملکرد بدن هم ضروری هستند. به‌طور کلی چند گروه چربی داریم که بنا به عملکردی که در بدن انجام می‌دهند مفید و مضر شمرده می‌شوند.

روغن‌های حیوانی، گوشت گاو و گوسفند، انواع لبنیات مانند کره، سرشیر، خامه و پنیر پرچرب همگی از جمله روغن‌ها و چربی‌هایی هستند که باید تا جایی که می‌توانید از غذای خود حذف کنید و یا به حداقل برسانید و از انواع کم چرب آن استفاده کنید.چگونه قلب سالم داشته باشیم

بهتر است حتی‌الامکان به جای سرخ کردن غذاها از کباب کردن، آب پز کردن و پختن استفاده کنید.

کره چه گیاهی باشد و چه حیوانی حاوی چربی‌های اشباعی است که برای قلب ضرر دارد ولی نوع گیاهی آن به دلیل نداشتن چربی‌های ترانس نسبت به نوع حیوانی بهتر است ولی مقدار مصرف آن کم باشد. اما به یاد داشته باشید که همه روغن‌ها به صرف روغن بودنشان خاصیت چاق‌کنندگی دارند چون چربی‌های غیراشباع دارند.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای کاهش کلسترول خون و کاهش خطر بیماری‌های قلبی انجام دهید، کاهش مصرف چربی‌ها و جایگزین کردن آنها با مواد نشاسته‌ای است که هم چربی کم‌تری دارند و هم انرژی بدن را تأمین می‌کنند. انواع نان‌ها که بهترین آنها نان سنگک و نان جوی سبوس‌دار است، ماکارونی، سیب زمینی، برنج و انواع غلات و جو بهترین جایگزین‌ها هستند. البته نباید در مصرف این مواد هم زیاده روی کنید.

سیراب شیردان و دل و جگر و قلوه گوسفند هم طرفداران خاص خودش را دارد ولی حواستان باشد، این مواد غذایی سرشار از چربی و کلسترول هستند. البته چربی آنها همانند گوشت قرمز است ولی کلسترول بسیار بالایی دارند و مصرف آن‌ها توصیه نمی‌شود و حداقل در صورت مصرف، به مقدار کم و در فواصل طولانی مصرف کنید.

نمک جزو مواد طعم‌دهنده‌ای است که مضرات آن بیشتر از فواید آن است و مصرف زیاد آن باعث بالا رفتن فشار خون بخصوص در سالمندان می‌شود. پس تا می‌توانید از مصرف آن خودداری کنید.

بیشتر میوه‌ها و سبزیجات مواد کم چربی هستند که سرشار از فیبرند و با آنتی اکسیدانی که دارند نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی ایفا می‌کنند.

نکته: در میان گوشت‌ها پزشکان همیشه گوشت سفید مرغ و ماهی را بیشتر توصیه می‌کنند.منبع:yic.ir

تغذیه و تناسب اندام

لیست بهترین باشگاه های تناسب اندام تهران|

کم شنوایی وناشنوایی در کودکان وخرید سمعک


خرید لباس ژورنالی نوزاد با تخفیف یلدا


عذاب اعتياد |از درمان تا سم زدایی

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


نظم و زیبایی را به دندان های خود ببخشید

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

دیگه غذات نمی سوزه! تايمر ديجيتال شعله ها

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

رژیم غذایی دکتر کرمانی

این روزها بیماری زوال عقل در بسیاری از نقاط دنیا به یکی از دلایل اصلی مرگ و میر تبدیل شده  است اما اطلاعات جدیدی که توسط دانشمندان منتشر شده نشان می دهد که کاهش خطر رشد چنین مشکلی می تواند بسیار ساده باشد.

در برنامه ای که توسط برخی از بزرگترین پزشکان دنیا طراحی شده است، هفت گام برای کاهش خطر زوال عقل و بیماری های قلبی و عروقی مانند کنترل فشار خون و ورزش مرتب شناخته شده است.

این هفت گام پس از مورد بررسی قرار دادن نظر ۱۸۲ پزشک شناسایی شده اند. به سادگی می توان با آموزش عمومی این موارد باعث تغییر سبک زندگی افراد و افزایش سلامت جامعه شد. این هفت گام عبارتند از:چگونه قلب سالم داشته باشیم

بر اساس این برنامه آنهایی که این هفت مرحله را دنبال می کنند کمتر در خطر مشکلات شناختی قرار می گیرند و تا حدود زیادی خطر مشکلات تهدید کننده زندگی مانند حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهند. این شواهد نشان می دهد سلامت قلب و زوال عقل بیش از آنچه فکرش را می کردیم با یکدیگر در ارتباط هستند.

با گذشت زمان شریان هایی که خون را به مغز می رسانند ممکن است باریک و پیر شوند که به زوال عقل منجر می شود. خبر خوب این است که کنترل عوامل خطر – هرچه زودتر بهتر – می تواند آن شریان ها را قوی نگه دارد و برای سلامت بلند مدت مغز تغییرات زیادی را به وجود بیاورد.

همچنین تحقیقات دلایل قانع کننده ای را نشان می دهند که همین عوامل باعث بروز آترواسکلروز ( سخت شدن شریان ها، معمولا منجر به لخته شدن خون می شود ) و بیماری های نقص شناختی مانند آلزایمر نیز هستند. با دنبال کردن این برنامه نه تنها می توانید از حمله قلبی و سکته مغزی پیشگیری کنید، بلکه می توانید جلوی اختلالات شناختی را نیز بگیرید.

به طور کلی وقتی از ذهنی سالم صحبت می کنیم منظورمان ذهنی است که بتواند توجه کند، اطلاعات را دریافت کرده و آنها را از حواسمان شناسایی و تشخیص دهد، بیاموزد و به خاطر بسپارد، ارتباط برقرار کند، مشکلاتش را حل کند و تصمیم گیری کند، از انعطاف پذیری و تنظیم احساسات حمایت کند تا مغزُ را در طول زندگی در بهترین حالت خود نگه دارد. باید از سنین پایین مراقبت از خود را شروع کنید.

تحقیقات مربوط به «چگونه راه کارهای سالم نگه داشتن قلب می تواند روی ذهن و پیشگیری از بیماری های مربوط به آن تاثیر داشته باشد» هنوز کامل نیست اما چشم اندازی امیدوار کننده دارد. در طول زمان به این نتیجه رسیدیم همان عواملی  که موجب سکته مغزی می شوند مشکلاتی نظیر آلزایمر را نیز به بار می آورند.

می دانیم بسیاری از کارهایی که مردم می توانند انجام دهند تا سلامت فیزیکی خود را بهبود ببخشند روی مغزشان نیز تاثیر مثبت دارد. هیچ وقت برای پیگیری یک سبک زندگی سالم دیر نیست.

نویسنده: جنی کوک

منبع:

netdoctor

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

نام *

ایمیل

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

 سلامت قلب به عوامل مختلفی وابسه است از جمله به تغذیه که در این مطلب غذاهای مفید برای سلامت قلب را بیان می کنیم

مصرف غذاهای زیر به همراه ورزش منظم به ویژه برای سلامتی قلب مناسب هستند.

ماهی قزل آلا وحشی مملو از اسیدهای چرب امگا ۳ است. رژیم غذایی سرشار از امگا ۳ برای بهبود نشانگرهای متابولیک بیماری قلبی یافت شده است. با خوردن این نوع ماهی مقدار زیادی سلنیوم به دست می آید، آنتی اکسیدانی که از سلامت کل سیستم قلبی و عروقی محافظت می کند.

گل کلم سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیبر است که برای کاهش التهاب، تنظیم هضم و کاهش کلسترول بدن می توان روی آن حساب کرد.چگونه قلب سالم داشته باشیم

جگر از نظر غذایی به طرز شگفت آوری متنوع است، حاوی پروتئین، ویتامین C، ویتامین B12، مس، آهن و روی است.

رژیم غذایی پر از سیب زمینی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. سیب زمینی همچنین حاوی مقدار قابل توجهی پتاسیم است که می تواند فشار خون را کاهش دهد.

کلسترول بالا یک عامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی است و سیب حاوی یک تن پلی فنل های آنتی اکسیدانی است که برای حفظ تعادل سطح کلسترول خوب و بد کار می کنند. پکتین موجود در سیب در واقع مانع از جذب کلسترول می شود، در حالی که فیبر به بیرون کشیدن آن از بدن کمک می کند.سیب کلسترول LDL (بد) را ۴۰٪ کاهش می دهد. علاوه بر ویژگیهای قلبی آن، سیب همچنین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، از ریه ها محافظت می کند و به کنترل اشتها کمک می کند.

بیشتر بدانید : کلسترول چیست و برای درمان کلسترول خون چه باید کرد؟

بیشتر بدانید : کلسترول خوب، کلسترول بد!؟

گردو یک میان وعده سالم است که فواید قابل توجهی برای قلب و مغز دارد. آنها حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. آنها همچنین بالاترین میزان آنتی اکسیدان های هرکدام از آجیل های معمول خوراکی را دارند، بنابراین خوردن آنها می تواند کلسترول را کاهش داده، رادیکال های آزاد را قبل از اینکه باعث آسیب سلول و اتتهاب شود، کاهش دهند.

چای سبز بسیاری از مزایای سلامتی قلب، از جمله کاهش کلسترول، فشار خون و میزان تری گلیسیرید را ارائه می دهد.این ماده دارای آنتی اکسیدان هایی به شکل کاتچین و فلاونوئیدها است که مطالعات نشان می دهد به نفع قلب هستند و خطر لخته شدن خطرناک خون را کاهش می دهند. تمام این خوبی ها باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی در طول عمر می شود.

بیشتر بدانید : خواص چای سبز + خطرات نوشیدن چای سبز

فلاونول های موجود در شکلات تیره باعث کاهش فشار خون و بهبود جریان خون می شوند و این باعث می شود کار قلب بسیار آسان تر شود.شکلات تیره همچنین حاوی فلاونوئیدها است که می تواند در مقابل سموم محیطی و همچنین ترمیم آسیب سلولی محافظت کننده باشند.

بیشتر بدانید : قلب چگونه کار می کند؟ حقایقی جالب و باور نکردنی در مورد قلب

بیشتر بدانید : رابطه مغز و سلامت قلب در چیست؟

بیشتر بدانید : قلب سالم با رژیم غذایی 8 مرحله‌ایی!

بیشتر بدانید : عمل قلب باز چگونه است؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع: fa.shafaqna.com

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

نداشتن بیماری نباید موجب شود، نسبت به شرایط جسمانی خود کم تر توجه کنید. قلب یکی از مهمترین اندامی است که نیاز به توجه و اهمیت بیشتری دارد.

2. یک رژیم مدیترانه ای را دنبال کنید

سعی کنید تا حد امکان به رژیم مدیترانه ای بپیوندید. خوردن گوشت قرمز هر دو هفته یکبار توصیه می شود. علاوه بر این مقدار زیادی ماهی، مرغ، حبوبات، میوه، آجیل و روغن زیتون نیز مصرف کنید.

3. به اندازه کافی بخوابید

خواب بیش از حد کم و زیاد می تواند منجر به افزایش احتمال حمله قلبی شود. سعی کنید بین هفت تا هشت ساعت خواب در طول شب داشته باشید. خواب برای سلامتی قلب ضروری است. ضربان قلب و فشار خون هنگام خواب کم می شوند. همچنین قبل از رفتن به رختخواب کتاب بخوانید و از صفحات سفید نمایشی دوری کنید.چگونه قلب سالم داشته باشیم

4. مراقبه کنید

بسیاری از افراد مراقبه را چیزی بیش از حد انتزاعی می دانند، اما واقعاً برای قلب شما مفید است. مراقبه ضربان قلب را کمی کاهش می دهد و باعث می شود قند خون نیز پایین بیاید.

5. دندان ها را تمیز کنید

قلب خود را با مسواک زدن دندان ها سالم نگه دارید. این کمی عجیب به نظر می رسد، اما این دو با هم مرتبط هستند. بهداشت دندان و لثه ها به بیماری های قلبی ارتباط دارند. بنابراین سالی دو بار به یک متخصص مراجعه کنید.

چرا حفظ سلامتی قلب مهم است؟

قلب با سایر اندام ها درارتباط است، بنابراین تحت تأثیر چیزهای زیادی قرار دارد. قلب یک ماهیچه است و برای حفظ تناسب و ارتباط با عضلات دیگر به تمرین نیاز دارد. قلب به سیستم عصبی وصل شده است، بنابراین وقتی احساس خوبی ندارید یا استرس زیادی دارید، این موضوع روی قلب تان تأثیر می گذارد. بنابراین، مهم است که به حفظ سلامت آن توجه داشته باشید. پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین با رعایت این نکات ساده به سلامتی قلب خود کمک کنید.

1. اهداف آموزشی را تعیین کنید

دکتر هایت، متخصص قلب و عروق پیشنهاد می کند، حدود 45 دقیقه تمرینات قدرتمند قلبی و عروقی را چهار بار در هفته انجام دهید. شنا و دویدن نمونه ای ازاین تمرینات است. انجمن قلب آمریکا به بزرگسالان توصیه می کند که حدود 150 دقیقه در هفته را به ورزش های نیمه فشرده مانند پیاده روی، ایروبیک یا باغبانی اختصاص دهند. همچنین می توانید، در هفته حدود 75 دقیقه ورزش فشرده داشته باشید.

کلیه حقوق این سایت محفوظ و مربوط به سلام نو است


چگونه قلب سالم داشته باشیم
چگونه قلب سالم داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *