چگونه ناخن خوش فرم داشته باشیم

 
helpkade
چگونه ناخن خوش فرم داشته باشیم
چگونه ناخن خوش فرم داشته باشیم

نویسنده : نازنین مرادی

1397-08-14

پوشاک و لباس

 چطور ناخن هایمان را خوشگل کنیم!

چگونه ناخن خوش فرم داشته باشیم

در این مقاله می خواهیم شما را با مدل ها و شکل های مختلف و مدل های متنوع ناخن آشنا کنیم. و بگوییم که به انگشتان و دستان شما چه مدل ناخنی بیشتر می آید. علاوه بر زیبایی ناخن ها هر خانم خوش استایلی باید بداند که چطور مدل موهایش را با لباسش ست کند و یا چطور لباس بپوشد تا لاغر تر دیده شود. با مطالعه مطالب قبل می توانید با این ترفند ها آشنا شوید.

مانیکور کردن ناخن ها گویای شخصیت هر خانم است. مانیکور کردن ناخن ها از هر اکسسوری جذاب تر است. شما می توانید ناخن هایتان را به شکل های مختلفی درست کنید و آن ها را مانیکور کنید. با ما همراه باشید تا شما را با مدل های مختلف مانیکور آشنا کنیم.

اگر ناخن هایم بلند نشود چی؟

حتما بعضی از شما می پرسید چطور ناخن هایمان را بلند کنیم. شاید بعضی از شما فقط می توانید ناخن هایتان را به صورت گردِ ساده درآورید. ما اینجاییم که به شما بگوییم نگران نباشید و با انجام کارهای زیر می توانید کاری کنید تا کمتر ناخن هایتان بشکنند.

کاشت ناخن: اگر ناخن هایتان خیلی می شکنند و ضعیف اند و دوست دارید تا ناخن های بلند و زیبایی داشته باشید بهتر است تا ناخن بکارید. با این کار ناخن هایتان محکم تر می شوند و خیلی دیر تر می شکنند.

ژلیش ناخن: این کار واقعا لذت بخش است. دوام ژلیش ناخن از لاک معمولی خیلی بیشتر است. و برق ژلیش ناخن که همه خانم ها عاشقش هستند خیلی ماندگار است. هر وقت که از مدل ناخنتان خسته شدید می توانید ژلیش ناخن هایتان را با پنبه آغشته به اَسیتن و پیچیدن فویل آلومینیومی دور هر یک از ناخن ها به راحتی پاک کنید. باید اجازه دهید تا فویل حدود 10 دقیقه روی ناخن ها باقی بماند.

محلول رشد ناخن: بسیاری افراد از محلول های رشد ناخن استفاده نمی کنند اما سعی کنید هر شب موقع خواب کمی از محلول های تقویت کننده ( با مواد طبیعی و با کیفیت) را به ناخن هایتان بزنید تا بعد از مدتی تاثیر آن را ببینید.

آشنایی با مدل های مختلف ناخن و مانیکور

1. ناخن های گرد

این مدل راحت ترین نوع رسیدگی به ناخن است. اگر می خواهید ناخن هایتان تمیز و قشنگ باشند اما حوصله و وقت رسیدگی به آنها را ندارید می توانید این مدل را انتخاب کنید. فقط کافی است تا اول ناخن هایتان را با سوهان یا ناخن گیر به صورت مستطیلی بگیرید. و بعد شکل طبیعی دور ناخنتان را دنبال کنید. این مدل ناخن به دست همه می آید.

2. ناخن های بیضی

این مدل ناخن کمی قدیمی شده است. در اواخر دهه 1900 میلادی تا سال 2000 این نوع مانیکور مد بود. البته این مدل بسیار شیک است. برای این که ناخن هایتان این شکلی شود دور ناخن را به شکل تخم مرغی بگیرید و سوهان بکشید. این مدل برای انگشتان کوتاه خیلی مناسب است و انگشتان شما را کشیده تر نشان می دهد.

3. ناخن های مستطیلی

گوشه های ناخن به شکل مستطیل درآمده است. این مدل یکی از محبوب ترین و رایج ترین مدل های ناخن برای خانم های با سلیقه و خوش تیپ است. اگر ناخن هایتان را این شکلی مانیکور می کنید و نمی خواهید بشکند بهتر است پهنای گوشه های ناخن را کمتر کنید و به اندازه پهنای خود انگشتتان درآورید. برای اینکه ناخن هایتان را به این شکل درآورید با یک سوهان ناخن روی ناخن را صاف کنید و سپس گوشه ها را تمیز کنید. این مدل ناخن برای کسانی که انگشتان بلند و ناخن های های پهن دارند مناسب است.

 

4. ناخن های بیضی مستطیلی

این مدل مانیکور ناخن یکی دیگر از مدل هایی است که بسیار مورد علاقه خانم هاست. دراوردن ناخن ها به این شکل آسان تر از ناخن های مستطیلی است چرا که لبه های آن گرد است. ولی با این حال باز هم مانند ناخن های مستطیلی با کلاس است. برای اینکه ناخن هایتان را به این شکل درآورید اول آن را به شکل بیضی درآورید سپس بالای آن را با سوهان صاف کنید. خوب است بدانید که این مدل ناخن به دست همه خانم های با سلیقه می آید.

5. ناخن های بادامی

این مدل مانیکور بیشتر شبیه به مدل بیضی است. با این تفاوت که نوک آن کمی تیز تر است. این مدل ناخن درست شبیه به بادام است. برای اینکه ناخن هایتان را به این شکل درآورید باید وسط ناخنتان را پیدا کنید و از نوک آن شروع به گرد کردن ناخن کنید. باید شکل ناخن را شبیه به یک کوه درآورید. در این مدل مانیکور نباید هیچ جایی از ناخن لبه تیز داشته باشد. این مدل به ناخن های کوتاه بیشتر می آید.

6. ناخن های تیز

برای اینکه ناخن هایتان را به این شکل درآورید باید کمی با جرات باشید. این مدل ناخن خیلی رایج نیست. اما سلبریتی هایی مانند ریحانا همیشه ناخنشان را به این شکل مانیکور می کنند. این مدل ناخن باعث می شود دستان شما لاغر تر و کشیده تر به نظر برسد. مانند ناخن های بادامی برای اینکه ناخن هایتان را به این شکل دراورید باید ابتدا وسط نوک آن را پیدا کنید و از گوشه ها سوهان بکشید تا به نوک آن برسید. این مدل ناخن زود می شکند پس اگر دوست دارید ناخن هایتان را این شکلی کنید حتما باید از ژلیش ناخن یا کاشت ناخن استفاده کنید.

7. ناخن های بالریَنی

این مدل مانیکور خیلی از ناخن های تیز جذاب تر است. برای اینکه ناخن هایتان را به این شکل درآورید باید وسط آن را پیدا کنید و گوشه های آن را به سمت وسط سوهان بکشید سپس بالای آن را با سوهان صاف کنید. باید بالای ناخن را به شکل مستطیل درآورید. این مدل ناخن به دست همه خانم ها می آید.

در خبرنامه مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود داشته باشید

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

مثل پوست و مو، ناخن هاتون هم مراقبت‌های خاص خودش رو می‌خواد. اگه ناخنتون زرد شده و زود می‌شکنه، این مقاله رو از دست ندین.

خیلی از خانم ها متاسفانه به خاطر لاک زدن‌های طولانی مدت، کاشت ناخن به مدت زیاد و کندن و یا حتی جویدن، ناخن های شکننده ای دارند و از رشد کم ناخن‌هایشان ناراضی هستند.
مثل پوست و مو، ناخن هم مراقبت‌های مخصوص خودش را دارد که در اینجا چند روش راحت و بسیار کاربردی را با هم مرور می‌کنیم :

1. روغن زیتون
روغن زیتون به خاطرداشتن ویتامین E ، هم برای ترمیم و هم رشد بیشتر ناخن بسیار مفید است. برای استفاده از روغن زیتون دو راه دارید:
– شب قبل از خواب، ناخن‌ها و دور آن‌ها را خوب به روغن زیتون آغشته کنید و بعد روی آن دستکش نخی بپوشید. صبح به محض بیدار شدن از خواب دست‌هایتان را بشویید.
– انگشتانتان را به مدت 15 تا 30 دقیقه درون روغن زیتون نگه داشته و بعد آن‌ها را بشویید.
بهتر است روغن زیتون را قبل از استفاده از طریق حرارت غیر مستقیم کمی گرم کنید.
 

 

چگونه ناخن خوش فرم داشته باشیم

2. روغن نارگیل
روغن نارگیل تا حد بسیار زیادی باعث تقویت و محکم شدن ناخن‌هایتان می شود. شب قبل از خواب مقداری روغن نارگیل گرم شده را به مدت دو دقیقه روی انگشتانتان ماساژ دهید و بعد از پوشیدن دستکش بخوابید.
 

 

3. آب پرتقال
آب پرتقال طبیعی سرشار از ویتامین سی است که کمک زیادی به رشد ناخن می‌کند. انگشتانتان را برای حداقل 10 دقیقه داخل آب پرتقال قرار دهید. سپس دستانتان را شسته و به خوبی با کرم مرطوب کننده، مرطوب کنید.
 

 

4. آب لیمو ترش
یک قاشق چایخوری آب لیموترش را با سه قاشق چایخوری روغن زیتون ترکیب کرده و کمی گرم کنید. برای ده دقیقه انگشتانتان را درون این ترکیب قرار داده و خوب بشویید.
همچنین میتوانید یک لیمو ترش را از وسط نصف کرده و به آرامی روی انگشتانتان بمالید. بعد از 5 دقیقه دستانتان را با آب گرم شسته و با کرم مرطوب کنید.

 

برای داشتن دست های زیبا باید ناخن های سالم و زیبا داشته باشید، داشتن ناخن های زیبا برای خانم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما گاهی این به یک آرزو برای خانم ها تبدیل میشود زیرا برخی از خانم ها ناخن های نازیبایی دارند و مشکلاتی مانند زردی ناخن ها، شکنندگی ناخن ها، رشد نکردن ناخن ها و … خانم ها را اذیت میکند اما آیا واقعا داشتن ناخن های سالم و زیبا یک آرزو است؟ ما در این بخش از دنیای مد نمناک تمام نکاتی که برای داشتن ناخن های جذاب باید بدانید را به شما میگوییم .

– بهترین و موثرترین روش برای جذاب شدن ناخن ها ، مالیدن کرم دست و روغن های گیاهی بر روی آنهاست و پایه ناخن هر بار بعد از شستشوی دست که موجب محکم شدن ناخن می شود.

– یکی دیگر از روش های ساده برای جذاب شدن ناخن ها این است که ناخن هایتان را داخل آب ولرم نگه دارید و پیش از لاک زدن نیز دست هایتان را بشویید.

– سطح سوهان بایستی زیر لبه ناخن و با یک زاویه ی کمی نسبت به ناخن قرار بگیرد و در انتها با کمک انگشت صاف بودن لبه ناخن را چک میکنیم، دقت داشته باشید که هیچ نوع زائده ای زیر ناخن ها باقی نمانده باشد.

چگونه ناخن خوش فرم داشته باشیم

– راهکار بعدی روش سوهان کشیدن ناخن ها میباشد که با یک حرکت از گوشه ها به سمت وسط ناخن است که این نکته ای مهم و در عین حال فراموش شده است.

– برای ناخن های نرمال از سوهان هایی که ظریف تر هستند و دانه های ریزتری دارند استفاده کنید اما برای ناخن های مصنوعی سوهان زمخت بهتر و مناسب تر است.

– چنانچه دوست دارید انگشت های تان لاغر تر و کشیده تر به نظر برسند، بایستی روی شکل دادن فرم ناخن ها بیشتر دقت کنید به عنوان مثال ناخن هایی با فرم مربعی شکل یا گرد که پهنای بیشتری نسبت به ارتفاع دارند باعث میشوند که انگشت هایتان کوتاه و پهن به نظر برسند پس اگر انگشت های تقریبا کوتاه و پهنی دارید دور این مدل ها را خط بکشید.

– توجه داشته باشید که هر اندازه ناخن های دست تان بلندتر باشند انگشت های تان باریک تر به نظر میرسند پس برای داشتن انگشت تان زیبا و کشیده باید ناخن ها را کمی بلند کنید، دقت داشته باشید که ناخن های بیش از حد بلند نه تنها زیبا نیستند بلکه شما را در انجام کارهای روزمره دچار مشکل میکنند پس حد تعادل را رعایت کنید.

 

یک رمان

انجمن یک رمان

طراحی ناخن ها، سوهان زدن ناخن ها و لاک زدن آن ها باعث می شوند دستان شما ظاهری زیباتر و خوش فرم تر داشته باشد.

در این مقاله شما را با روش های زیباتر کردن ناخن ها آشنا می کنیم.

– تا به حال دقت کرده اید که انگشت های دست بعضی از خانم ها چقدر کشیده و زیبا به نظر می رسد و در عوض دست بعضی ها کوتاه و چاق و نه چندان زیبا؛ درست است شکل دست هر کسی کاملا وابسته به ژنتیک اوست ولی پاره ای از آرایش های ساده ناخن هم وجود دارد که می تواند انگشت های شما را زیباتر جلوه دهد، شما باید با توجه به شکل دست ها و انگشت هایتان، بهترین شکل ناخن ها را پیدا کنید تا زیبایی دست های تان چندین برابر شود.

چه سوهانی را انتخاب کنیدبرای ناخن های طبیعی از سوهان دانه ریز و ظریف استفاده کنید ولی برای ناخن های مصنوعی سوهان زمخت لازم است.

چگونه ناخن خوش فرم داشته باشیم

همچنین بهتر است سوهانی را انتخاب کنید که دو سطح زبری متفاوت دارد تا از تنوع بیشتری برخوردار باشد چرا که شکل دادن به ناخن ها نیاز به زبری بیشتری نسبت به تمیزکاری نهایی دارد.

یادتان باشد استفاده نادرست از سوهان اثر سوء بر ناخن دارد و موجب تضعیف بیشتر آن می شود.

سوهان باید تنها در یک جهت حرکت داده شود.

حرکت باید از کنار به وسط باشد.

سطح سوهان باید در زیر لبه ناخن و با زاویه کمی نسبت به آن قرار داشته باشد.

چگونه ناخن خوش فرم داشته باشیم
چگونه ناخن خوش فرم داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *