چگونه همسر عاشق داشته باشیم

 
helpkade
چگونه همسر عاشق داشته باشیم
چگونه همسر عاشق داشته باشیم

کنترل مرد عاشق به‌مراتب راحت‌تر از کنترل مرد هوس‌باز است‎

 

کنترل مرد عاشق به‌مراتب راحت‌تر از کنترل مرد هوس‌باز است. برای خانم‌ها دشوار است که بعد از چند سال اول ازدواج همسرانشان را به خودشان علاقه‌مند نگه دارند، چون هوس بعد از مدتی کوتاه از بین می‌رود و مردها ذاتاً بعد از ارضای هوس‌هایشان علاقه‌شان را از دست می‌دهند.برای اینکه مردتان را همچنان علاقه‌مند و مشتاق نسبت به خودتان نگه دارید، باید نقش یک اغواگر را بازی کنید، او را به بند بکشید و باعث شوید که عاشقتان شود.در زیر به چند نکته ساده برای اینکه همسرتان را از نظر احساسی خلع‌سلاح کنید اشاره می‌کنید تا بتوانید افسار رابطه را همیشه در دستان خودتان نگه دارید!زن افسونگر باشیدبا بازی کردن نقش زن افسونگر، مردتان را همیشه مشتاق نگه دارید. ابری از رمز و راز در اطراف خودتان ایجاد کنید. یک درجه مشخص از رمزآلودی و اسرارآمیزی باعث می‌شود مردتان بیشتر و بیشتر از شما طلب کند. غیرمنتظره بودن ابزاری بسیار قدرتمند برای مجذوب نگه داشتن شوهرتان است. هیچوقت همه خودتان را به او نشان ندهید. گاهی سرکش و دست‌نیافتنی و گاهی قابل‌انعطاف و تسلیم باشید، درعین حال معصوم و در عین حال شریر باشید. و با اینکار اشارات گیج‌گننده برای او بفرستید. ترکیبی از خصوصیات متضاد موجب جذاب شدن شخصیت شما می‌شود و این باعث می‌شود شوهرتان علاقه بیشتری به کشف شما پیدا کند.همیشه خوب و مهربان نباشیدوقتی بیش از حد مهربان و مطیع باشید، شاید آخر روز از خودتان احساس رضایت کنید اما واقعیت این است که وقتی خوبی و مهربانی بیش از اندازه شود، ممکن است قدرت فریبندگی خود را از دست بدهید و دل او را بزنید. ممکن هم هست فکر کند تظاهر می‌کنید. علاوه‌براین، ندرتاً پیش می‌آید که خوبی محض کسی را جذب کند. گاهی باید اجازه دهید سایه‌هایی تیره در شخصیت شما ببیند. گاهی خشن و بیرحم شوید.جاذبه جنسی خود را تا بالاترین حد به نمایش بگذاریدجذابیت ظاهری برای مردها بی اندازه مهم است. بااینکه زن‌ها از مغزشان عاشق می‌شوند، مردها با چشمشان عاشق می‌شوند. باید تا می‌توانید جذابیت جنسی خود را بالا نگه دارید. نباید به هیچ عنوان بعد از ازدواج از خودتان غافل شوید. به خودتان برسید، آرایش کنید و خودتان را از نظر جسمی و فکری متناسب و پرانرژی نگه دارید.برای تشدید شخصیتتان از عطر استفاده کنیدعطر زنان یکی از مهمترین عوامل تحریک مردان است. از لباس‌ها، کفش‌ها و آرایشی استفاده کنید که هم با سلیقه و شخصیت شما جور باشد هم همسرتان. اما، دقت کنید که نباید بیش از اندازه آرایش کنید. مردها صورت‌های طبیعی را دوست دارند. تلاش‌هایی که در چند ماه اول رابطه برای جلب نظر او به کار می‌گرفتید را یادتان هست؟ باید به همان منوال پیش بروید.همه این تلاش‌ها باعث بالا رفتن اعتمادبه‌نفستان هم می‌شود. علاوه‌براین، همه ما موجوداتی اجتماعی هستیم و شدیداً تحت‌تاثیر سلیقه‌ها و خواسته‌های هم‌نوعان خود قرار می‌گیریم. زنانی که از نظر ظاهری جذاب، بااعتمادبه‌نفس و مطبوع هستند، برای مردان اطراف خود جذابیت زیادی دارند. این تلاش‌ها، جدا از اینکه اعتمادبه‌نفس شما را بالا می‌برد، باعث می‌شود شوهرتان قبل از اینکه بخواهد از زیبایی زنی دیگر تعریف کند، به شما فکر کند. دقت کنید که باید طوری لباس بپوشید و ظاهر شوید که فقط توجه او را به خودتان جلب کنید نه مردان دیگر را.

 

چگونه همسر عاشق داشته باشیم

با بازی کردن نقش زن افسونگر، مردتان را همیشه مشتاق نگه دارید

 

نیازهای احساسی و عقلانی او را فراموش نکنیددر تلاش برای جلب نظر و توجه ظاهری او، توجه به نیازهای احساسی و منطقی او را فراموش نکنید. رنگ‌ها، فیلم‌ها، کتاب‌ها و غذاهای موردعلاقه‌اش باید همیشه در دسترس او باشند. با هدیه دادن چیزهایی که دوست دارد او را غافلگیر کنید. دستورالعمل غذای موردعلاقه‌اش را پیدا کرده و برایش درست کنید و وقتی از سر کار برگشت او را مبهوت کنید. فکرش را بخوانید و خودتان را وارد روح و روانش کنید. خودتان را با علایق و روحیات او تطبیق دهید. ما بعنوان انسان بااینکه تظاهر به فروتنی می‌کنیم اما همه ما موجوداتی خودخواه هستیم. تا می‌توانید او را ناز و نوازش کنید و کاری کنید که به شما وابسته شود. وقتی توانستید وارد روح و روانش شوید، می‌توانید خلع‌سلاحش کنید طوریکه دیگر هیچوقت نتواند از شما روی برگرداند.به او احترام بگذاریدبااینکه به اشتباه بنظر می‌‌رسد مردان در رابطه فقط به رابطه‌جنسی اهمیت می‌دهند اما یکی از مهمترین مسائل برای آنها حفظ احترام است. کاری کنید که نه فقط از کلام شما بلکه از اعمالتان هم حس احترام شما به خود را درک کند.اعتمادبه‌نفس او را تقویت کنیدمردان برخلاف ظاهرشان مثل کودکانی می‌مانند که نیازمند تحسین ومحبت هستند. با ارزش دادن به تصویری که از خود دارند، اعتمادبه‌نفسشان را تقویت کنید. این باعث می شود رازهای دلش را با شما بگوید. مستقیم یا غیرمستقیم چیزهایی که در او دوست دارید را به زبان بیاورید. اگر روزی یک بار به او بگویید که دوستش دارید احساسی فوق‌العاده به او خواهید داد.او را تشویق و تحسین کنیداو را در همه تلاش‌هایش تشویق کنید و بگویید که به او ایمان دارید. حتی اگر مرتکب اشتباهی شد، به جای اینکه آن را به رویش بیاورید، برایش آرزو کنید که دفعه بعدی موفق شود. برای اینکه تلاش می‌کند تحسینش کنید. اگر خواست عصبانیتش را سر شما خالی کند، بگذارید اینکار را بکند. به او نشان دهید که روی شما سلطه و قدرت دارد، این باعث می‌شود احساس امنیت و آرامش کند. کاری کنید که احساس کند همیشه پشتش هستید. حتی اگر اختلاف عمده‌ای با هم داشتید، هیچوقت از کلمات خشونت‌آمیز استفاده نکنید زیرا رابطه‌تان را تخریب خواهد کرد.حساس باشیددر رختخواب نسبت به او حساس باشید. مردها درمورد رابطه‌جنسی حساسیت فوق‌العاده‌ای دارند. اینکه احساس کنند که نمی‌توانند شریک‌جنسیشان را ارضا کنند واقعاً برایشان ناامیدکننده است. عملکرد او را تحسین کنید و به او بگویید در رابطه‌جنسیتان احساس فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد. این روحیه او را تقویت کرده و باعث می‌شود هربار بهتر باشد.بگذارید آزمایش کندبرای اغوا کردن او لباس‌زیرها و لباس‌خوابهای تحریک‌آمیز بخرید و خواهید دید که توان مقاومت دربرابر شما را نخواهد داشت. اگر خواست چیزی را آزمایش کند، بگذارید بکند. اگر از چیزی خوشتان نیامد، با اشاراتی ظریف آن را به او بفهمانید و ضمن تحسین سایر عملکردهای او، به او بگویید که چطور می‌تواند آن حرکتش را بهتر کند.داوطلب باشیدنباید انتظار داشته باشید که همیشه او برای نزدیکی داوطلب باشد. هیچ اشکالی ندارد که گاهی شما پا پیش بگذارید. این باعث می شود تصور کند او را می‌خواهید. اما به خاطر داشته باشید که در اشتیاق خود در رختخواب اغراق نکنید. شور و اشتیاق بیش از اندازه هم برای آنها جذاب نیست. طبیعی رفتار کنید.مردها با گذشت زمان در رابطه تکامل می‌یابند. با درک و صبر با آنها رفتار کنید و در همه جهات با آنها همکاری کنید و مطمئن باشید که پاداش آن را دریافت خواهید کرد.

 

منبع: مردمان

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

ناباروری شما هم می تواند قابل درمان باشد!

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


درمان گیاهی فشار خون بالا در بارداری

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه

معتبرترین فروشگاه خرید گیفت کارت در ایران


شیک ترین انگشتر های نقره رو از اینجا بخر


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

شروع دوباره عشق

 

تحقيقات نشان داده اند که تمایل و کشش خاصی که زوج ها در آغاز ازدواجشان تجربه ميکنند پس از گذشت چند سال کمرنگ شده و جای خود را به مرحله ی دیگری از روابط یعنی احترام متقابل و صمیمیت عمیق ميدهد . در این وضعیت زوج ها حس ميکنند که عاشق همسر خود نیستند و به دنبال راهی می گردند تا مجدداً شوهر و یا زن خود را دوست داشته باشند. 

 

برعکس عقاید و تحقيقات رایج میتوانید مجدداً عاشق کسی بشوید که قبلا دوستش داشتید حتی اگر نسبت به وی حسی ندارید. چگونه همسر عاشق داشته باشیم

 

افزایش هورمون های عشق 

 

براي افزایش دوپامین:

غذاهای سرشار از پروتئین مثل گوشت و ماهی و غذاهای سرشار از تیروسین مثل بادام، آووکادو، موز، لبنیات، لوبیای سفید رنگ، تخم کدو حلوایی و دانه کنجد بخورید. 

 

زیاد از نور افتاب استفاده کنید.  

تفریحی انجام دهید که قلب شما را به تپش وادارد. از بانجی جامپینگ گرفته تا صخره نوردی و بازي هر چیزی که ضربان قلب تان را بالا ببرد و عنصر ریسک در آن باشد دوپامین بدن را افزایش ميدهد . 

 

وقت بگذارید و کارهایی بکنید که براي تان لذت بخشند و روی احساسی که از انجام آنها به شما دست ميدهد تمرکز کنید.

 

براي افزایش پی ای ای:

شکلات و ماست رژیمی بخورید. شکلات عشق افرین است و از قرار معلوم شیرین کننده های مصنوعي هم میزان پی ای ای را افزایش می‌دهند . 

 

فیلم های عاطفی ببینید و کتاب هایی بخوانید که احساسات تان را بیدار کند. 

 

بگذارید خاطره های قدیمی، احساسات عاشقانه را بیدار کنند. به عکس های تان نظاره کنید. عطر یا ادوکلنی را که به فراموشی سپرده شده مجدد بزنید. به پاتوق های عاشقانه قدیمی تان برگردید. 

  

رمانتیک باشید چه بسا چنانچه حسش را ندارید. عاشق پیشگی هم علل و هم معلول افزایش پی ای ای است.

 

عاشق همسر

 

گام نخست: دو قانون غیرقابل انکار زندگی را بپذیرید. 

دو قانون غیرقابل تغيير در زندگی تمامی زوجین( چه خوشبخت و چه بدبخت، چه پیر و چه جوان، چه با فرزند و چه بی فرزند، چه در ازدواج نخست و چه در ازدواج های بعدی و…) وجود دارد که ما باید این دو قانون را بعنوان قسمتی از زندگی خود بپذیریم و ایمان داشته باشیم: 

  

1) زندگی تمامی اشخاص مملو است از پستی و بلندي، خوبی و بدی، خوشحالی و ناراحتی، خنده و گریه، دوست داشتن و نداشتن و…. 

پس هیچ زندگی را نمی توان یافت که بدون مشکل باشد. نمی توان گفت برخی از زوجین در زندگی شان اصلاً هیچ مشکلی ندارند و زندگی آن ها مدام بر وفق مرادشان است. در هیچ زندگی ای نمی توان گفت همیشه و در همه حال زن و شوهر عاشق و معشوق یکدیگرند و هیچ موضوعی سبب ایجاد ناراحتی بین آن ها نمی شود، بلکه چه بسا عاشق ترین زوج ها هم گاه با هم تفاوت نظرهای بزرگی دارند. 

 

2) در وجود هر یک از اشخاص حتی در بهترین آن ها، نقایصی پنهان است و هیچ شخصی کامل نیست. از طرفی تمامی افراد در صفت ها و خصوصیت هایی که دارند با هم متفاوتند. 

 

گام دوم: سه عنصر عشق را در زندگی خود پابرجا کنید. 

 

ارتباطات دوستانه ای با همسرتان برقرار کنید: 

از هر لحاظ، تلاش کنید با همسرتان صمیمي و به وی نزديک شوید، تمامی راهها را امتحان کنید، با وی از احساسات مثبت و منفی خود حرف بزنید، از افکار، آمال، رویاها، علائق، ارزش های دینی، ترس ها، استرس ها، و سختی های خود حرف بزنید، در خصوص نیازهای جنسی خود حرف بزنید و میل جنسی همسرتان را برانگیزید، با او بامحبت باشید، دست های او را بگیرید و او را ببوسید، با او به تفریح و سرگرمی بپردازید، مدت زمانی از روز را با او بگذرانید و از بودن با او لذت ببرید، هنگامی که او با شما حرف می زند به گفته هایش گوش سپارید، با او همدلی کنید و نشان دهید او را درک می کنید، به علائق او احترام بگذارید، به او بگویید به تو افتخار می کنم، کلمات محبّت آمیز به او بگویید، براي او نامه و پیام های عاشقانه بنویسید، از خطاهای او درگذرید، هر از چندگاهی او را صدا کنید و او را تماشا کنید و لبخند بزنید، و خلاصه از هیچ کوششی دریغ نکنید. 

 

چگونه همسر عاشق داشته باشیم

به او هم یاد دهید با شما این چنین باشد. احتمالا او بلد نیست و نمی داند چطور باید با شما دوستانه رفتار کند! شاید براي همیشه لازم باشد به او یادآوری کنید که چطور باید با شما رفتار کند و این اصلاً ايرادي ندارد. 

 

عشق دوباره

 

به همسرتان وفادار باشید. 

به همسرتان وفادار باشید و به گونه ای رفتار کنید که همسرتان هم به شما وفادار بماند و حرف هایی نزنید و کارهایی نکنید که حرمت این مساله بین شما و همسرتان شکسته شود. 

 

روابط جنسی مطلوبی با همسرتان داشته باشید. 

امروزه مشکلات زناشویی( من جمله سرد مزاجی، زودانزالی، و…) در بین زوجین( چه زن و چه مرد) رواج فراوانی یافته است. سرکوب و بی توجهی به این نیاز طبيعي، اثرهای نامطلوبی بر روی زوجین می گذارد، مثلاً سبب کاهش صمیمیت بین آن ها ميشود ، سبب بی علاقگی و دور شدن آن ها از یکدیگر ميشود ، باعث ميشود زن و شوهر تحریک پذیر شده و با کوچکترین مساله ای آزرده خاطر شوند، شور و شعف را در آن ها کاهش ميدهد ، توان مقابله با استرس های روزانه را در آن ها کاهش ميدهد ، سبب ميشود فرد حس کند همسرش وی را دوست ندارد، اعتماد بنفس خود را نسبت به بدن خود از دست ميدهد ، و…. 

 

براي بالابردن کیفیت ارتباطات زناشویی گاه لازم است زن و شوهر مورد مشاوره و اموزش قرار بگیرند. مطالعات نشان می‌دهند که اموزش ارتباطات جنسی، سبب بهبود کیفیت ارتباطات زناشویی و در نتيجه رضایت زوجین از یکدیگر ميشود و توان آن ها را براي مقابله با مشکلات زندگی بالاتر می برد. 

 

براي افزایش علاقه و عشق مجدد ده روش زیر را انجام دهید. 

به همراه یکدیگر به سفر بروید

 یک سرگرمی دو نفره پیدا کنید 

 کارهای جذاب و تازه را امتحان کنید 

 صحبت کردن 

کاری را انجام دهید که قبلا عاشق انجام دادن آن بوده اید 

فی البداهه عمل کنید 

مدام با یکدیگر قرار بگذارید 

هم‌دیگر را سورپرایز کنید 

کارهای مورد علاقه همسرتان را بررسی کنید 

برنامه هایتان را دونفری تنظیم کنید 

 

 گردآوری: بخش زناشویی

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

ساخت و تعمیر دندانهای مصنوعی با قیمت مناسب


پد تاخیری مردانه با استفاده سریع و آسان


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها


درمان گیاهی فشار خون بالا در بارداری


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


لاغری موضعی با لیزر


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه می توان بهترین همسر دنیا شد ؟ شاید بگویید که بهترین همسر دنیا بودن دست نیافتنی است اما غافل از اینکه دانستن و رعایت نکاتی بسیار ریز و ساده شما را به بهترین همسر دنیا تبدیل خواهد کرد. باور ندارید؟ رازهای گفته شده در این بخش از نمناک را حتما امتحان کنید.

قبول کنید که شما در همه زمینه ها از همسرتان برتر نیستید و او در انجام برخی از کارها شایسته تر است پس فروتن باشید.

همه چیز را با هم به اشتراک بگذارید:

از همه مهم تر، هر چیزی که احساس می کنید. هیچ راهی وجود ندارد که روی زمین اشتراکی برایتان وجود نداشته باشد و هر اتفاق بدی که بیفتد، این را به خاطر داشته باشید.چگونه همسر عاشق داشته باشیم

فداکاری به اندازه:

صفت همسران فداکار مهربانی با یکدیگر و دوری از قهر و کینه است پس همیشه در زندگی محبت پذیر و قهر گریز باشیم. بهداشت روانی همسر خود را تأمین کنیم زیرا اگر جسم و روان همسرمان سلامت باشد ، می توانیم به هدف های خود برسیم، پس به رفتار او توجه کنید تا بتوانید از افسردگی و خمودیش پیشگیری نمایید.

محبت، محبت بیشتری می آورد:

یکدیگر را لمس کنید، هر روز یکدیگر را ببوسید، و رابطه جنسی (حتی زمانی که پیر هستید) داشته باشید.کودکان می توانند استرس زا باشند، اما آن ها هم بزرگ می شوند پس به خاطر آنها تمام زندگی تان را از عشق و توجه به همسرتان خالی نکنید.

درباره حل سختی ها و مشکلات محیط کار با همسرمان مشورت کنیم ؛ زیرا مشورت و هم فکری بار مشکلات را سبک تر میکند. در زندگی مشترک با هم مشورت کنید و پیشنهادات خود را بیان کنید زیرا مشورت موجب رسیدن به زندگی سالم می شود. از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسوولیت ها و همکاری هایش سپاسگذاری و قدر دانی کنیم.

زمانی را صرف کاری که دوست دارید انجام دهید،کنید. چه چیزی شما را شاد می کند و به شما انرژی می دهد – موفق شدن به عنوان یک زوج تنها در صورتی کار می کنند که هر یک از شما قوی و به عنوان یک فرد عمل کنید.

به نیازها و خواسته های همسر خود توجه کنید ؛ رفتار دلنشین و توأم با متانت سبب می شود خواسته های خود را به راحت بیان کند. در زندگی خود مسئولانه رفتار کنید یعنی اینکه در مقابل کاری که برعهده گرفته اید متعهد باشید و از زیر بار آن شانه خالی نکنید.

از سکوت خودداری کنید:

در مورد چیزهایی صحبت کنید که دوست دارید؛ بگذارید احساسات شما بالا رود، چون احتمالاً منفجر خواهید شد.

از سازش نترسید:

در مورد فشار و کشش یک رابطه سازش کنید. سعی کنید درجه بندی کنید که چقدر می خواهید چیزی در یک مقیاس از یک تا 10 قرار دهید و شریک شما هم همین کار را انجام دهد. بنابراین اگر غذا خوردن برای شما 5 است، و برای او 9، پس باید تا شب منتظرش بمانید. برای انجام کارهای روزانه تان برنامه ریزی کنید زیرا برنامه داشتن سبب نظم و سامان زندگی خانوادگی می شود. خانه کانون عشق و محبت است پس هیچگاه در خانه خشونت به کار نبرید و آن را به پادگان تبدیل نکنید.

یکدیگر را بدیهی فرض نکنید:

مهربان باشید! این می تواند سخت تر از آن چیزی باشد که گاهی به نظر می رسد، اما به خاطر داشته باشید که شما (امیدوارانه) این فرد را بیش از هر کس دیگری روی این سیاره دوست می دارید، بنابراین با او، با مهربانی رفتار کنید. در زندگی مشترک طوری رفتار نماییم که الگوی خوبی برای همسر و فرزندان خود باشیم. افکار مزاحم سلامت روانی انسان را ازبین می برند پس همیشه تعصبات غلط و افکار مزاحم را از خود دور کنیم و انرژی خود را صرف توجه به همسر و خانواده نماییم.

کم توقع باشید :

نکته ی مهمی که شاید این روزها کمتر کسی به آن اهمیت می دهد ؛ بهتر است از همسرتان آن قدر انتظار داشته باشید که توانایی پاسخ به آن را دارد.

صداقت داشته باشید:

از بهترین سرمایه های زندگی مشترک صداقت و راستی است پس هیچ وقت حتی زمانی که حقیقت به نفع ما نباشد ، دروغ نگوییم و به نیرنگ متوسل نشویم زیرا دروغ پایه های زندگی را سست می کند.

صبور باشید:

هر دوی شما ممکن است در زمان های مختلف و به روش های مختلف با هم فرق کنید، پس باید آن را حل کنید و همیشه آماده باشید. هیچ گاه زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید و از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنید و در تمام امور زندگی میانه رو و متعادل باشیم و اعتدال را رعایت کنیم تا کمتر دچار مشکل شویم.

زمانی که چیزهای خوب اتفاق می افتند، جشن بگیرید:

چیزهای جدید پیدا کنید، سرگرمی های جدیدی مثل دوچرخه سواری، کلاس آشپزی و یا شروع باغبانی این کار باعث می شود که هیجان به حرکت در بیاید. به او بگویید که به چه چیزی نیاز دارید. آن ها نمی توانند ذهن شما را بخوانند.

بسیار مهم است که زمانی را تنها باهم بگذرانید، صرف نظر از این که چقدر شلوغ هستید – به خصوص زمانی که شما بچه دارید. حتی بدون پول هم می توانید به سادگی به پیاده روی بروید یا شام ساده ای باهم بخورید.

امنیت روانی برای همسرتان ایجاد کنید:

محیط خانواده را با صفا و مطلوب و دوست داشتنی نماییم تا همسرمان در آن احساس رضایت کند و از امنیت روانی برخوردار باشد.

با هم بودجه بندی کنید:

یک راه عالی برای صحبت در مورد طرح ها و رویاها برای آینده و اینکه چطور آن ها را انجام دهید است.

برای دلجویی از همسر خود و خاموش کردن خشم وغضب و نفرت او ، همچنین دور ساختن خطرات تهدید کننده زندگی، از جملات زیبا و شورانگیز استفاده کنیم.

به ارزش ها اهمیت دهید:

ارزش ها از ستون های اصلی خانواده هستند پس همیشه به ارزش های دینی، اخلاقی و خانوادگی پایبند باشیم؛ زیرا پایبند بودن به ارزش ها سبب دوام و استحکام خانواده می شود و موجب حفظ اصالت او می شود.

شاد باشید:

چگونه همسر عاشق داشته باشیم

شاد بودن همیشه ارزشمند است، پس سعی کنی خود را خوشحال و سرحال نشان دهید تا خستگی از تن همسرتان دور شود.

سورپرایز شیرین است پس یکدیگر را شگفت زده کنید:

مانند یادداشت های خاص، هدایای کوچک، پخت غذای مورد علاقه آن ها و یا برنامه ریزی یک تعطیلات آخر هفته.این به همسرتان می فهماند که شما هنوز عاشق او هستید و باعث می شود که شما هم عشق را احساس کنید از طرف دیگر، زمانی که همسرتان کار ویژه ای برای شما انجام می دهد، قدردانی خود را نشان دهید.آن ها ممکن است بدانند، اما خوب است که به آن ها با صدای بلند بگویید.

شریک زندگی خود را بزرگ کنید و از او پشتیبانی کنید:

پیش از قضاوت، وقت بگذارید تا خود را جای او قرار دهید. شما باید تا جایی که می توانید از انتقاد غیر ضروری و یا منفی نگری اجتناب کنید.

مثبت اندیش و خوش بین باشید:

با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از زندگی مشترکتان دور کنید، داشتن نگاه خوش بینانه به زندگی و اطرافیان باعث ایجاد آرامش و بذل محبت و عاطفه می شود و همین موجب تغییری در شما خواهد شد تا بیشتر به جنبه های مثبت و خوب همسرتان فکر کنید و ایرادات او را فراموش کنید.

به روابط زناشویی توجه داشته باشیم:

زیرا نداشتن رابطه زناشویی سبب بروز مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می شود و زندگی را با خطرهای جدی روبرو می کند.

همدیگر را بخندانید :سعی کنید همه چیز را جدی نگیرید.

مکالمه کلید است. زمانی که ازدواج شما به یک مانع ویژه برخورد می کند، به خودتان یادآوری کنید که زمانی که اگر جای او بودید، باید بهتر و تکامل یافته تر می بودید. وقتی که همسرمان با ما صحبت می کند به او حرف هایش توجه کنیم و شنونده ی خوبی باشیم و گاهی با جملات کوتاه یا تکان دادن سرمان نشان دهیم که به حرف هایش توجه داریم.

دوستان متاهل داشته باشید، اما هم چنین دوستان خودتان راهم داشته باشید که بدون همسر خود به طور مرتب با آن ها سر و کار داشته باشید.

برای اینکه آینده بهتری برای همسرمان بسازیم در زمینه های مختلف او را تشویق کنیم و موقعیت ها و پیشرفت هایش را گوشزد کنیم . همچنین برای او و صحبتهایش ارزش قائل شویم و همواره از او حمایت کنیم.

نسبت به زمان و پول بیشتر بخشنده باشید:

خودتان را خوشحال کنید. اگر در حالت رکود هستید، تمایل خواهید داشت آن را به همسر خود منتقل کنید یا بخواهید آن را درست کند. شما باید خودتان را تصحیح کنید.

توجه داشته باشید که اولین کسی که از پیشرفت همسرش سود می برد، شما هستید پس به پیشرفت همسرمان توجه کنیم و اهمیت دهیم و از پیشرفت او خوشحال شویم.

با همسر خود مهربان و صمیمی باشیم و او را جزئی از خود بدانیم و خوبی هایش را بازگو کنیم و همه تلاشمان را برای کمک به همسرمان انجام دهیم . با مهربانی می توانیم مالک قلب های یکدیگر باشیم .

حالت دفاعی نگیرید. سعی کنید از جای عشق و محبت به اشیا نزدیک شوید و فرض نکنید که مورد حمله قرار گرفته اید.

اعتماد کنید و قابل اعتماد باشید:

سعی کنید همیشه به خاطر داشته باشید که چرا عاشق همسرتان شدید. بگویید:عاشقت هستم. و به شریک تان بگویید که چقدر جذاب به نظر می رسد.

در زندگی برای حرف ها و قول های خود ارزش قائل شویم و خوش قول باشیم زیرا خوش قولی نشانه ی احترام به خود و همسر است.

برای دلگرم کردن همسرتان به زندگی به او بگویید به خاطر عشق تو همه ی سختی های زندگی مان را می پذیرم .

آنچه را که دارید تحسین کنید و درک کنید که ازدواج در طول زمان ممکن است شکننده باشند و نیاز به مراقبت دارد.

از زمان حال لذت ببرید. اضافه کردن خانه، بچه و غیره فقط همه چیز را پیچیده تر می کند. در هر جایی که در آن هستید، آن را در آغوش بگیرید و از وی لذت ببرید و بخاطر وجودش و داشتنش خدارا شکر کنید.

 

جستجو در سایت

چگونه با همسرمان  رابطه عاشقانه داشته باشیم

مردان با انجام کارهای کوچک و جزیی می‌توانند این نیاز را برآورده کنند. اگر زن مورد مهر و محبت بیشتری قرار بگیرد به شوهرش نیز محبت بیشتری می‌کند و در نتیجه خود را موجودی قدرتمند و موثر می‌بیند، زیرا عشق و علاقه و توجهی را که به آن احتیاج دارد دریافت می‌کند رابطه عاشقانه بین زن و شوهرها، مهم ترین و ارزشمندترین دارایی یک زندگی مشترک است. بسیاری از زوج ها ادعا می کنند که همچنان عاشق یکدیگر هستند اما نمی دانند که نوع ابراز این احساس بسیار مهم است. هرچند در اوایل زندگی مشترک ابراز عشق بیشتر به شکل بیان احساسات و گفتن جملاتی مانند «دوستت دارم» است اما با گذشت زمان، بهتر است این ابراز عشق شکل های دیگری هم به خود بگیرد. به طور مثال بعضی مردها سعی می کنند که با خریدن یک شاخه گل ، علاقه شان را به او نشان دهند و بعضی زن ها هم سعی می کنند با پختن غذای مورد علاقه همسرشان به او ابراز علاقه کنند.

همسران عاشق دوست دارند شرایطی را برای یکدیگر فراهم کنند تا بتوانند به رشد یکدیگر کمک کنند و اگر متوجه شوند که همسرشان به کمک نیاز دارد، به او کمک خواهند کرد. زن و شوهرها باید توجه داشته باشند که کمک همسرشان به آن ها، عشق و علاقه او را نشان می دهد.چگونه همسر عاشق داشته باشیم

زوج های عاشق دوست دارند که خود را شبیه به یکدیگر کنند و البته بیشتر اوقات ناخودآگاه کارهایی انجام می دهند که بیشتر به عشق شان شبیه شوند. گاهی این هماهنگی در بالابردن سطح معلومات و گاهی در طرز صحبت کردن است. زوج های عاشق دوست دارند در اوقات فراغت در کنار هم بوده و نزدیک ترین فرد به یکدیگر باشند.

تمام هوش و حواس زن و شوهرهای عاشق به یکدیگر است و این حالات در رفتار و گفتار آن ها مشخص می شود. همسرانی که حقیقتا یکدیگر را دوست دارند به یکدیگر احترام می گذارند، هنگام صحبت کردن به هم توجه می کنند و میان صحبت هم نمی پرند. این زوج ها، وقتی با یکدیگر صحبت می کنند به اطراف نگاه نمی کنند زیرا می دانند که اگر به چشمان همسرشان نگاه نکنند غیر مستقیم این پیام را به او می رسانند که حوصله شنیدن صحبت های او را ندارند. پیش از این درباره مهارت های یک گفت وگوی اثرگذار و لذت بخش مطالبی را در همین صفحه ارائه کرده ایم.

فردی که عاشق همسرش است برای او بهترین‌ها را می خواهد اما این موضوع نباید موجب شود اعتماد به نفس همسرش پایین بیاید و اختیار انتخاب از او گرفته شود. اگر شما عاشق همسرتان هستید و عادت دارید که بهترین ها را قبل از این که از او بپرسید، برایش انتخاب کنید بدانید که در مسیر اشتباهی گام برمی دارید. اول اجازه دهید او با نظر خودش انتخاب کند و بعد اگر مطمئن شدید که اشتباه کرده است یا گزینه های بهتری هم برای انتخاب وجود دارد، او را راهنمایی کنید و در نهایت هم اجازه بدهید انتخاب نهایی با خود او باشد.

سکوت را بشکنید اختلاف نظر و بروز ناراحتی در زندگی مشترک امری کاملا طبیعی است. حتی عاشق ترین همسران هم گاهی از یکدیگر ناراحت می شوند و با هم بحث می کنند. معمولا وقتی فردی را دوست داریم نمی توانیم قهر و کدورت او را تحمل کنیم به همین دلیل سعی می کنیم کدورت ها را رفع و سر صحبت را باز کنیم تا فضای سرد و سنگین ناراحتی و قهر هرچه زودتر از بین برود و بار دیگر عشق و دوستی و آرامش به زندگی برگردد.گاهی عشقت را بنویس اگر همسرتان را دوست داشته باشید، هنگامی که از احساس شما نسبت به خودش سوالی بپرسد تردیدی نخواهید داشت و خیلی راحت می توانید به سوالاتش پاسخ دهید. با این حال و اگر نمی توانید عشق تان را در قالب کلمات به همسرتان ابراز کنید، بهتر است از راه های دیگر برای نشان دادن عشق تان استفاده کنید. به طور مثال برای او نامه بنوسید، پیامک یا ایمیل بزنید و از هر طریق دیگری عشق تان را کاملا واضح و آشکار ابراز کنید.صحبت روزانه حتی در حد چند کلمه اگر به دلیل مشغله های کاری و مخارج بالای زندگی، ناچارید تمام روز را کار کنید و نمی توانید زمان زیادی را با همسرتان بگذرانید و با او به گردش و تفریح بروید، باید سعی کنید هر روز، زمانی را هرچند کوتاه با همسرتان بگذرانید و از او بپرسید که روزش را چه طور گذرانده است. در هر شرایطی سعی کنید هر روز با ایجاد فرصتی کوتاه، کمی با همسرتان صحبت کنید و با هم خوش بگذرانید. این کار موجب می شود شما از هم دور نشوید و در جریان امور مربوط به یکدیگر قرار بگیرید.لطفا عمل کنید درخور ذکر است که صرف آشنایی با مهارت های عاشقی برای داشتن یک زندگی مشترک عاشقانه کافی نیست، بلکه عمل به مهارت های ذکر شده است که می تواند زندگی مشترک را به ساحل آرامش و آسایش برساند.

منابع : hidoctor.ir-iranmatlab.ir

رابطه جنسی در زندگی زناشویی

اصول حفظ و نگهداری و وابسته کردن نامزد یا همسر به خود

حفظ زندگی زناشویی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

چگونه همسر عاشق داشته باشیم

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


23005


بازدید امروز:


34891


بازدید دیروز:


232649665


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

جستجو در سایت

داشتن یک زندگی مشترک عاشقانه کار سختی نیست. شما می توانید یک زندگی عاشقانه مانند فیلم ها و کتاب ها داشته باشید فقط کافی است چند نکته اصلی و مهم را بدانید.

در مقاله قبل (چگونه با همسر خود صمیمی شویم) درباره معجزه عشق شما بدون رابطه جنسی صحبت کردیم. گفتیم رابطه جنسی موجب نزدیکی زن و شوهر به هم می شود اما ممکن است صمیمیت را به وجود نیاورد. این رابطه تنها راه برقراری ارتباط و نزدیک شدن زوج به یکدیگر نیست. چه بسا روش های بسیاری برای ایجاد صمیمیت در زندگی مشترک وجود دارد که می تواند احساس و علاقه شما را به همسرتان نشان دهد.

گفتن رازهای خصوصی به همسر، یکی از طرق ایجاد صمیمیت است. اگر افشای راز باعث ایجاد مشکل نمی شود، آن را با همسرتان در میان بگذارید. وقتی شما با او درد و دل می کنید و او را از مکنونات قلبی تان مطلع می کنید، یعنی این که به او اعتماد دارید و او را مهم و جزیی از خود می دانید.چگونه همسر عاشق داشته باشیم

درست است به خاطر دعوای شدید،از دست همسرتان ناراحت هستید اما لزومی ندارد شهر را خبردار کنید. بهتر است یاد بگیرید بین مشکلات و حریم شخصی و عمومی تان حد و مرز قایل شوید. برای تلافی و انتقام اختلاف تان را جهانی نکنید و همسرتان را مقابل دیدگان دیگران تحقیر و سرزنش نکنید، در اوج اختلاف اگر جایی لازم است از همسرتان تعریف و تمجید کنید.

لازم نیست وقتی کنار همسرتان هستید، مدام از این در و آن در بگوئید تا بهانه ای برای صحبت کردن داشته باشید. لطفا کمی هم سکوت کنید! سکوت معجزه گر است و چنان صمیمتی بین شما ایجاد می کند که گاه با هزاران حرف و کلمه هم به دست نمی آید. از این به بعد تمرین کنید هرگاه کنار همسرتان نشستید، زمانی را بی هیچ کلام و درسکوت بگذارنید، این کار قطعا به هر دوی شما آرامش می دهد!

همسرتان را چون دوستان تان بدانید. جهت شادی و خوشحال کردن یکدیگر و سرگرم شدن تان لطیفه تعریف کنید و یا شوخی ها و شیطنت هایی که باب مزاج تان است، انجام دهید. بی شک برای حس نزدیکی و ایجاد صمیمیت، گاهی لازم است از پوسته بالغ شخصیت تان بیرون بیائید و کودک شوید.

بپذیرید همسرتان در قبال شما هیچ وظیفه ای ندارد، اگر کاری برای شما انجام می دهد، از سر لطف و محبت بسیار به شماست. لازم است از کوچکترین محبت و زحماتی که متحمل می شود، سپاسگزار باشید.

به دنبال بهانه یا مناسبت خاصی نباشید. هر زمان که احساس کردید باید زندگی احساسی تان را از یکنواختی خارج کنید، بهتر است به فکر خوشحال کردن همسرتان بیفتید. دعوت به یک رستوران، خرید هدیه، تهیه میز شام رمانتیک، دعوت به یک مکان تفریحی و… گزینه های خوبی است که همسرتان را متوجه میزان علاقه و محبت تان کنید.

روزانه وقتی را برای کنار هم بودن انتخاب کنید. می توانید قرار یک پیاده روی بگذراید، دست در دست هم و شانه به شانه یکدیگر، همچون دوران اولیه آشنایی، راه بروید و راجع به خودتان گفتگو کنید، و یا هنگامی که در منزل هستید به اتفاق به تماشای فیلمی بنشینید و یا سرگرم بازی شوید و یا به همراه یکدیگر پخت و پز کنید.

در محافل عمومی و میهمانی ها دست همسرتان را بگیرید و دوشادوش او قدم بردارید. گرفتن دست همسر اگر چه از نظر بعضی ها لوس بازی است و یا کار پیش افتاده ای به نظر می آید، اما به طرف مقابل تان احساس غرور و امنیت می دهد و ثابت می کند که شما خوشبخت و صمیمی هستید و زندگی عاشقانه ای دارید.

از هر فرصتی استفاده کنید و به ملاقات اعضای خانواده همسرتان بروید. با این کار نه تنها همسرتان را دلگرم می کنید بلکه عملا به او نشان می دهید که آنچنان که او را دوست دارید، خانواده اش را هم محترم می دانید و حضور در کنار آنها برایتان ارزشمند است.

منابع : سایت tebyan.net و seemorgh.com

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

نشانه های عاشق شدن در رابطه زن و شوهر

چطور شوهرم را عاشق خودم کنم

چطور زنم را عاشق خودم کنم

آموزش عشق بازی با همسر

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

چگونه همسر عاشق داشته باشیم

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


23006


بازدید امروز:


34891


بازدید دیروز:


232649666


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

همه زن‌ها و مردها دوست دارند برای همسرانشان عزیز باشند و عزیز بمانند. از ابتدای زندگی، حفظ این عزت و افزایش آن می‌تواند به استحكام زندگی كمك كند ، اما بسیاری از زن‌ها و مردها با اشتباهات كوچك و بزرگ، عزت خود را در زندگی زناشویی زیر سوال می‌برند و زندگی را برای خود و همسرشان سخت می‌كنند. رعایت بعضی مسائل و دقت به برخی نكات می‌تواند شما و همسرتان را برای هم عزیز نگه دارد و حتی در طول زندگی عزیزتر كند. برای این كه این نكات را بدانید، به یاد آوری و توضیح آنها می‌پردازیم.

برای این‌كه عزیز همسرتان باشید

همیشه صادق باشید. صداقت شما هیچ وقت از یاد همسرتان نخواهد رفت و بی‌صداقتی نیز براحتی می‌تواند اعتماد همسرتان را از شما سلب كند و او را به شما بدبین كند و همین باعث از بین رفتن عزت شما شود.

بر اعصاب خود مسلط باشید. از کوره در نروید . موقع عصبانیت ممكن است متوجه رفتار و گفتار خود نباشید و حرفی بزنید كه همسرتان را ناراحت كند و برنجد. شاید عصبانیت تان بعد از مدتی فروكش كند و شما آن را فراموش كنید، ولی همسرتان هیچ وقت حرف‌هایی را كه شما در عصبانیت به او گفته‌اید از یاد نمی‌برد.  افرادی كه زود عصبانی می‌شوند، برای اطرافیانشان خسته‌كننده‌اند چون در پی هر گفتار و رفتاری باید منتظر عصبانیت شما باشند و این واقعا زجر آور است كه كسی دائما از دست همه عصبانی باشد و با هر چیز كوچكی از كوره در رود.چگونه همسر عاشق داشته باشیم

نقاط مثبت را هم ببینید و بدبین نباشید. وقتی همیشه به ایرادهایی كه همسرتان دارد فكر كنید، روز به روز بیشتر از او دور می‌شوید، اما اگر همیشه به نقاط مثبت او بیندیشید آن‌وقت هر روز بیشتر از دیروز برایتان عزیز می‌شود.

نشاط خود را حفظ كنید و همیشه خسته و افسرده نباشید. بعضی افراد همین كه به همسر خود می‌رسند فكر می‌كنند باید ناله كنند و خسته باشند. شور و نشاط باعث می‌شود كه همسرتان در كنار شما احساس شادی كند، اگر روزی در كنارش نباشید، جایتان خالی می‌باشد. اما اگر دائم ابراز افسردگی كنید، هر كسی در كنار شما احساس دلمردگی می‌كند.

هیچ‌گاه برای كارها و گذشت‌هایی كه در زندگی كرده‌اید، سر همدیگر منت نگذارید. هر كاری كرده‌اید برای زندگی خودتان بوده و خودتان خواسته‌اید، پس بامنت آن را بی‌ارزش نكنید.

به همدیگر احترام بگذارید. خیلی اوقات از بین رفتن عزت همسران در دید همدیگر به خاطر از بین رفتن حریم‌ها بین آنهاست. سعی كنید همیشه ادب و احترام را در قبال هم رعایت كنید تا قبح توهین و بی‌احترامی بین شما از بین نرود و همیشه همدیگر را محترم بشمارید. این مورد شامل خانواده همسرتان هم می‌شود.

با هم به سفر بروید . از هیجان زندگی غافل نشوید و روزهای شادی را با هم بگذرانید.

زن‌ها بخوانند

هر زنی كه می‌خواهد برای همسرش عزیز بماند، باید به برخی نكات اهمیت بدهد مثل این‌كه، به ظاهر خود اهمیت بدهد و همیشه لباس مناسب بپوشد. تشخیص ظاهر مناسب برای هر مكان كار سختی نیست و شما می‌توانید با توجه به حساسیت‌ها و نظرات همسرتان در این مورد، آنها را پیدا كنید.

خوب آشپزی كنید. شاید بعضی از زن‌ها آشپزی را دوست نداشته باشند و آن را وظیفه خود ندانند، اما تقریبا بیشتر مردها از همسر خود انتظار دارند یك غذای خوب برای آنها تهیه كند.

خانه را مرتب و آرام نگه دارید. این به معنی كار كردن همیشگی شما در خانه نیست، بلكه صحبت از جو خانه است كه ظاهر مرتب نیز به آرامش آن كمك می‌كند. خانه مرتب و آرام خانه‌ای است كه یك مدیر خوب آن را اداره می‌كند. مثلا حواستان باشد كه مایحتاج خانه تكمیل باشد، جو خانه را از تشنج به دور نگه دارید و فضای خانه را آرامش‌بخش بچینید.

به حرف همسر خود گوش دهید. كمتر با او سرسختانه مخالفت كنید. دقت كنید كه منظور ما، فراموش كردن دیدگاه‌ها و نظرات خودتان نیست بلكه ابراز آنها به نحوی است كه همسر شما فكر نكند شما حرف او را زیر پا گذاشته‌اید، مخالفت‌های یكباره، اكثر مردها را عصبانی می‌كند، در حالی كه وقتی به حرف آنها گوش می‌دهید لذت می‌برند. در این مورد زیاده روی هم نكنید.

اگر در كارهای خانه از شوهرتان كمك می‌خواهید، كارهایی را كه دوست دارد به او بدهید و تقسیم كار كنید. دستور ندهید و ایراد نگیرید. او را به كمك كردن تشویق كنید نه این كه با رفتارتان او را از كمك كردن در خانه زده كنید.

مردها بخوانند

اگر می‌خواهید همیشه برای همسر خود عزیز بمانید این نكات را فراموش نكنید:

زن‌ها سرشار از احساساتند و اگر مردی بتواند قلب همسرش را همیشه راضی نگه دارد می‌تواند همیشه برای او عزیز بماند و راضی شدن قلب با اهمیت دادن به احساسات زن اتفاق می‌افتد. استفاده از كلام محبت‌آمیز و هر چیزی كه نشان دهد شما به او علاقه‌مندید، محبت واقعی و پرهیز از افراط و تفریط، می‌تواند نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.

از او به خاطر كارهایی كه می‌كند قدردانی كنید، چون حتی اگر همسرتان فقط خانه‌دار باشد، كار مهم و سختی انجام می‌دهد آن هم بدون تعطیلی و وقفه. تنها با قدردانی شماست كه خستگی از تنش در می‌آید.

یادتان باشد كه خرج خانه برای خانه است نه همسرتان، پس او را هم مهم بدانید و از نظر مالی به او اهمیت بدهید.

گاهی به او نیز مرخصی دهید و كارهای خانه را خودتان انجام دهید. این كار 2 حسن دارد؛ اول این‌كه همسرتان استراحت می‌كند و دوم این‌كه شما می‌فهمید همسرتان روزانه چه كارهایی در خانه انجام می‌دهد و قدر یكدیگر را بیشتر می‌دانید.

هرگز داد نكشید و تحقیر نكنید. مهربانی و نرم سخن گفتن آنچنان در دل زنان نفوذ می‌كند كه تاثیرش هزاران برابر فریاد كشیدن است و برعكس، داد و فریاد و تحقیركردن، آنچنان شما را از چشم همسرتان می‌اندازد كه اگر بدانید دیگر داد نمی‌كشید.

اگر همسرتان همه این نكات را رعایت كند، در چشم شما عزیزتر نخواهد شد؟ پس مطمئن باشید او هم مثل شما فكر می‌كند و دوست دارد شما نیز این موارد را رعایت كنید. زندگی باعزت و احترام همیشه پایدار و مقاوم خواهد ماند.

منبع : چهار دیواری – با تلخیص

تنظیم برای تبیان :داودی

مقالات مرتبط :

تنها عشق واقعی می ماند

بازسازی یك همسرایده آل

بستن راه های خروجی عشق

شاهراه حل اختلاف با همسر

ازدواج عاشقانه و رضایت از زندگی

چگونه همسر عاشق داشته باشیم

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

 شاید باور نكنید ولی راه های ساده ای برای ابراز علاقه به همسرتان وجود دارد

یكی از اشتباهات جبران ناپذیر زوج ها بعد از آغاز زندگی مشترك، فراموش كردن ابراز علاقه و گذاشتن وقت برای یكدیگر است. گویا همه چیز فدای روزمرگی ها می شود. غافل از اینكه این مساله باعث دور شدن و دلخوری زن و شوهر از یكدیگر و ایجاد فاصله بین آن دو می گردد. در حالی كه با یك شاخه گل، یك كلمه محبت آمیز و چند دقیقه صحبت صمیمانه می توان مشكلات و دلخوری ها را از سر راه برداشت و زندگی شیرینی را در كنار همسر خود در پیش گرفت. شاید باور نكنید ولی راه های ساده ای برای ابراز علاقه به همسرتان وجود دارد.

بیشتر بدانید : چه چیزهایی باعث می شود مردها عاشق شوند؟

بیشتر بدانید : با این تکنیک های ساده، برای همیشه همسرتان را عاشق خودتان کنید!!!!چگونه همسر عاشق داشته باشیم

بیشتر بدانید : 4 ترفند زنانه برای عاشق کردن همسر!!

بیشتر بدانید : این جملات زنانه، مردان را عاشق می کند

بیشتر بدانید : نشانه های همسر عاشق واقعی در زندگی مشترک چیست؟

بیشتر بدانید : 20 روش عاشقانه برای عاشقتر کردن !!

بیشتر بدانید : شوهر بی احساس و سردتان را به یک مرد عاشق پیشه تبدیل کنید!!!

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : روزنامه کیهان  

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

با اینکه عشق پایه و اساس هر رابطه‌ی عاشقانه است ولی کافی نیست. برای داشتن رابطه‌ای سالم، هر دو طرف باید بخواهند که برای آن تلاش کنند. اینجا 18 راه برای استحکام رابطه به شما پیشنهاد می‌کنیم

دو رمز عشق درست، پذیرش و قدردانی است. در یک رابطه‌ی درست باید حضور آگاهانه ولی غیرکنترل داشته باشید، درست مثل حضورتان در کنار بقیه‌ی چیزها در طبیعت. همانطور که امکان ندارد به یک درخت سرو نمی‌گوییم که باید سعی کند شبیه درخت نارون باشد. به طبیعت بدون هیچ قضاوتی نگاه می‌کنیم، آن را همانطور که هست پذیرفته‌ایم و قدردانش هستیم.

بیشتر بدانید : 10 نیاز که رابطه زناشویی تان را محکم تر می کند!!

درست مثل اینکه نمی توانید انتظار داشته باشید که همیشه حالتان خوب باشد و خوشحال باشید، نمی‌توانید از رابطه‌تان هم توقع داشته باشید که همیشه اوضاعش روبه‌راه باشد. وقتی با کسی وارد یک رابطه‌ی متعهد می‌شوید، باید بدانید که مسیر روبه‌رویتان پر از پستی و بلندی است و باید خودتان را برای آن آماده کنید.چگونه همسر عاشق داشته باشیم

محققان دریافته‌اند زوج‌هایی که در زمان صحبت کردن از کلمه‌ی «ما» استفاده می‌کنند، نسبت به آنهایی که از کلمه‌ی «من» استفاده می‌کنند، شادتر، آرام‌تر و به طور کلی از رابطه‌شان راضی‌ترند. کلمه‌ی «ما» بازی را عوض می‌کند. حس صمیمیت را در مغز بیشتر کرده و به جای داشتن ذهنیت «من و تو» شما را وارد ذهنیت مبتنی بر همکاری می‌کند. این ذهنیت همکاری باعث می‌شود در نظر همسرمان دوست‌داشتنی‌تر و سخاوتمند‌تر به نظر برسیم.

داشتن رویکرد قدرشناسی جانی دوباره به زندگی عشقی شما خواهد داد. تحقیقات نشان داده‌اند که با ابراز قدرشناسی، زوج‌ها حس می‌کنند برای همسرشان دوست‌داشتنی‌ترند و احساس آرامش، نشاط و غرور بیشتری می‌کنند. همچنین همسرانشان را افرادی باملاحظه، بامحبت و علاقه‌مندتر می‌بینند و از کیفیت کلی رابطه‌شان احساس رضایت بیشتری می‌کنند. برای اینکه قدرشناسی بیشتری وارد زندگی‌تان کنید، می‌توانید از این برنامه‌ی سه روزه استفاده کنید:روز اول: سه خصوصیت دلپذیر در همسرتان پیدا کنید و سعی کنید کل روز روی آن سه خصوصیت تمرکز کنید.روز دوم: سه موضوع ناراحت‌کننده درمورد همسرتان پیدا کنید و سعی کنید او را بخاطر این چیزها ببخشید.روز سوم: کل روز سعی کنید درمورد همسرتان فقط کلمات محبت‌آمیز به زبان آورید.به این سه روز به چشم یک برنامه‌ی پاکسازی نگاه کنید که به شما این امکان را می‌دهد احساساتی که باعث خراب شدن رابطه‌تان می‌شود را بیرون بریزید.

در طول روز انواع و اقسام تجربه‌های مثبت و منفی را از سر می‌گذرانیم. در مورد روابط مان هم همینطور است. خیلی‌ها تصور می‌کنند همین که میزان این تجربیات مثبت نسبت به منفی‌ها سنگینی کند همه چیز رو به‌ راه است. ولی اینطور نیست. نسبت مثبت‌ها به منفی‌هاست که اهمیت دارد.تحقیقات نشان می‌دهد که نسبت جادویی در یک رابطه‌ی فوق‌العاده ۳ به ۱ است. یعنی باید میزان تجربیات مثبتتان نسبت به منفی‌ها سه برابر باشد تا بگوییم که رابطه‌تان یک رابطه‌ی سالم است.

یکی از جنبه‌های مثبت روابط طولانی‌ مدت این است که شناخت خوبی نسبت به هم پیدا می‌کنید. جنبه‌ی منفی آن این است که تازگی رابطه ممکن است از بین برود و انسان‌ها عاشق تازگی هستند. ولی زنده نگه داشتن این تازگی در رابطه راه دارد: سعی کنید همیشه فعالیت‌های جدیدی را در کنار هم تجربه کنید. این باعث ایجاد هیجان و عدم‌قطعیت در رابطه می‌شود، حتا اگر طرفتان را مثل کف دست بشناسید.

همه‌ ما صرف نظر از سن عاشق بازی کردنیم. پس این کار را بکنید: با هم تفریح کنید، با هم مسخره‌بازی درآورید، و وقتی کنار هم هستید همه چیز را فراموش کنید. علاوه بر اینها دفعه‌ی بعد که چیزی گفت که ناراحتتان کرد، به جای اینکه حالت دفاعی بگیرید و بدخلقی کنید، سعی کنید جوابش را با یک جوک بدهید.

آرتور شوپنهاور فیلسوف معروف از جوجه‌تیغی برای توضیح یک دوراهی که اغلب در روابط انسانی پیش می‌آید استفاده کرده است. دو جوجه‌تیغی برای اینکه گرم بمانند به همدیگر نزدیک‌تر می‌شوند. ولی اگر خیلی به هم نزدیک شوند با تیغ‌هایشان همدیگر را زخمی می‌کنند. در روابط انسانی هم همینطور است: ما خواستار نزدیکی هستیم ولی از طرف دیگر فضا هم می‌خواهیم. رمز موفقیت این است که آن نقطه‌ی درست را برای ایستادن در رابطه پیدا کنیم که هم گرمای رابطه را احساس کنیم و هم به همدیگر اجازه بدهیم فضای کافی برای خود داشته باشیم.

مطالعات نشان داده است که محبت فیزیکی فواید بسیار زیادی دارد. باعث ترشح هورمون‌هایی در بدن می‌شود که به ما حس خوب می‌دهند، فشارخون را پایین می‌آورد، به بیرون ریختن استرس کمک می‌کند، روحیه را بهتر می‌کند و رضایت در طرف را از رابطه بالا می‌برد. نشان دادن محبت فیزیکی می‌تواند به سادگی بوسیدن، گرفتن دست‌های همدیگر، در آغوش گرفتن، نوازش کردن و … باشد.

وقتی همسرتان از دست شما ناراحت است، باید از رویکرد ع‌ع‌ع استفاده کنید. یعنی عذرخواهی، عشق‌ورزی و عهد به جبران. این یعنی:– به همسرتان بگویید که متاسفید که باعث رنجش و ناامیدی‌اش شده‌اید.– برای ابراز عشقتان رفتاری محبت‌آمیز از خود نشان دهید، مثلاً بوسیدن و بغل کردن.– قول دهید که برای جبران رفتار اشتباهتان اقدام می‌کنید.

نتیجه‌ مطالعات نشان می‌دهد که زوج‌ها برای خوشحال‌تر بودن به جای تمرکز کردن روی مشکلاتشان، باید روی نقاط مثبت رابطه‌ی خود تمرکز کنند. علاوه بر این، اگر لازم است که از جنبه منفی به رابطه‌تان نگاه کنید، سعی کنید این کار را به صورتی مثبت انجام دهید. مثلاً اگر طرفتان شلخته است، می‌توانید به او بگویید، «اگه بیام خونه و ببینم که خونه مرتبه نمیدونی چقدر خوشحال میشم. وقتی خونه نامرتبه استرس می‌گیرم. به نظرت چکار می‌تونیم براش بکنیم؟»

می‌توانید با طراحی یک مراسم دو‌نفره‌ی مخصوص هم رابطه‌تان را مستحکم‌تر کنید. مثلاً هر پنجشنبه شب را می‌توانید با هم بیرون قرار بگذارید، مثل روزهای اول آشنایی. یا اینکه هر روز صبح قهوه‌تان را با هم بخورید یا هر شب قبل از خواب ده دقیقه با هم حرف بزنید.

زوج‌هایی که از به زبان آوردن هر فکری که وارد ذهنشان می‌شود در مواقع بحث و مشاجره خودداری می‌کنند، شادترین زوج‌ها هستند.

راه‌های زیادی برای حمایت از همسرتان وجود دارد که در زیر به چند نمونه از آن اشاره می‌کنیم:– حمایت عاطفی کنید: وقتی ناراحت است و نیاز به حرف زدن دارد، به حرف‌هایش گوش دهید.– تحسینش کنید.– اطلاعاتی که لازم دارد را در اختیارش بگذارید.– وقتی نیاز به کمک دارد، کمکش کنید. مثلاً وقتی باید برای اضافه‌کاری زمان بیشتر در محل‌کار بماند، در کارهای خانه کمکش کنید. به خودتان اجازه دهید که آسیب‌پذیر باشید شجاعت آسیب‌پذیر بودن روش ما را برای زندگی، عشق‌ورزی، بچه‌داری و رهبری تغییر می‌دهد. آسیب‌پذیری کلید صمیمیت عاطفی است. آسیب‌پذیری یعنی درمورد احساستان، ترس‌هایتان و نیازهایتان صادق یاشید. یعنی به خودتان اجازه دهید که توسط همسرتان واقعاً دیده شوید.

با کارهای کوچک و پیش‌ پا افتاده به همسرتان نشان دهید که دوستش دارید. در زیر به چند نمونه از این رفتارهای محبت‌آمیز اشاره می‌کنیم:– صبح یک روز سرد زودتر بیدار شوید و ماشینش را از قبل روشن کنید تا گرم شود.– وقتی از سر کار به خانه می‌آیید از رستوران محبوبش غذا بگیرید.– پانزده دقیقه قبل از او از خواب بیدار شوید تا وقتی وارد آشپزخانه می‌شود صبحانه آماده باشد.– وقتی برای خرید بیرون می‌روید برای او یک هدیه سورپرایز بخرید.

اختلاف‌ نظرها نیست که روابط را خراب می‌کند، روش برخورد با این اختلاف‌نظرهاست که باعث ویرانی رابطه‌ها می‌شود. مشاجره و اختلاف‌ نظر همیشه پیش می‌آید. سوال اینحاست که آیا با رویکرد حل مشکل وارد آن می‌شوید یا با رویکرد تسلط یافتن و زورگویی؟ اگر این کار را بکنید مطمئن باشید که هیچوقت برنده نخواهید بود. اگر رابطه‌تان را به یک رقابت تبدیل کنید، یعنی اگر قرار باشد شما برنده شوید طرفتان باید بازنده باشد. رابطه رقابت نیست، مشارکت است.در زیر به چند مورد از نکات مربوط به جنگ عادلانه اشاره می‌کنیم:– بدانید که می‌خواهید به چه چیزی برسید.– دور موضوع بحثتان مرز بکشید تا هر مورد منفی‌ای که در رابطه‌تان اتفاق افتاده را وسط بحث نکشانید.– از ترور شخصیتی کردن طرفتان خودداری کنید.– گوش دادن فعال را تمرین کنید. سعی کنید حرف‌های طرفتان را در ذهنتان تکرار کنیدتا مطمئن شوید که حرف‌هایش را خوب فهمیده‌اید و اگر چیزی برایتان گنگ بود حتماً از او سوال کنید.– محدوده‌ی زمانی تعیین کنید.– علاقه‌مند به مصالحه باشید.– درمورد روش حل مشکل به توافق برسید.

یک تیم دونفره باشید. با هم هدف‌گذاری کنید، هدف‌هایی که برای هر دوی شما مهم باشد، و برای رسیدن به این اهداف در کنار هم تلاش کنید. هدف‌گذاری مشترک فواید زیر را برایتان خواهد داشت:– مطمئن می‌شوید که هر دو در یک جهت در حال حرکت هستید.– پیروزی شما پیروزی او خواهد بود.– می‌توانید بعد از هر پیروزی با هم جشن بگیرید.مطالعات نشان داده‌اند که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های خوشبختی تلاش برای رسیدن اهداف معنادار است. یکی از مهم‌ترین مولفه‌های یک رابطه‌ی شاد هم داشتن اهداف مشترک و تلاش برای رسیدن به آنهاست.

بیشتر بدانید : این جملات زنانه، مردان را عاشق می کند

بیشتر بدانید : استحکام رابطه زناشویی تان با این کارها ممکن می شود

بیشتر بدانید : محکم کردن ازدواج و زندگی زناشویی با 8 نکته کلیدی

بیشتر بدانید : چگونه رابطه جنسی با همسرمان را گرم تر کنیم؟

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : mardoman.net

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

چگونه همسر عاشق داشته باشیم
چگونه همسر عاشق داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *