چگونه کارآفرین موفق باشیم

 
helpkade
چگونه کارآفرین موفق باشیم
چگونه کارآفرین موفق باشیم

بسیاری از جوانان همواره رویای کارآفرینی را در سر می پرورانند و دوست دارند کسب و کاری راه اندازی نمایند و به موفقیت و کسب ثروت دست یابند. راه اندازی کسب و کار به پول، یک ایده ی خاص و عالی و یک پشتکار و تلاش بی نظیر نیاز دارد. کارآفرینان موفق همیشه نگاه نو و متفاوتی به کار و زندگی شان دارند و برای رسیدن به موفقیت دارای عزم و ثبات قدم هستند. اگر شما دارای روحیه کار آفرینی هستید ، از اصول و قواعدی که در این بخش از نمناک آورده ایم، بهره ببرید تا میزان ریسک پذیری کمتر و سود دهی بیشتری داشته باشید.

مرحله 1 :حتماً یک تجارت صحیح برای خودتان پیدا کنید :

کارآفرین بودن می تواند یک مفهوم بسیار گسترده داشته باشد. همچنین شما نیز می توانید در هر مورد و ناحیه به عنوان یک کارآفرین به دیگران معرفی شوید. اگر چه که حتماً باید یک رشته و یا زمینه کاری را برای شروع تجارت خود انتخاب کنید. پس باید به سراغ بیزینس تجارتی بروید که نه تنها در آن موفق شوید، بلکه بتوانید در آن ثابت قدم باقی بمانید. کارآفرینی کار سختی است، بنابراین باید تمام تمرکز و حواس خود را روی آن بگذارید.

 

مرحله 2 :اگر نیاز به تحصیلات دارید ، حتماً آن را پیگیری کنید :چگونه کارآفرین موفق باشیم

قطعاً قرار نیست که دارای مدارک تحصیلی رسمی و عالیه باشید تا بتوانید به عنوان یک کارآفرین به دیگران معرفی شوید اما این موضوع به این معنا هم نیست که نباید تحصیلات را فراموش کنید. اگر قرار است یک کمپانی مربوط به تکنولوژی را راه اندازی کنید، حتماً باید در آن مورد اطلاعات زیادی داشته باشید. به طور مثال ؛ باید با برنامه ریزی کامپیوتر و بازاریابی های کامپیوتری آشنا باشید که می تواند به تجارت شما کمک بسیار زیادی بکند. همچنین بعضی از صنایع برای کارآفرین شدن نیازمند به سر رشته داشتن در رشته هایی مثل حقوق یا حسابداری می باشند.

مرحله 3 :برای تجارت خود برنامه ریزی کنید :

قبل از اینکه تجارت خود را شروع کنید، حتماً باید یک برنامه کاری داشته باشید. برنامه تجارتی شما باید اهدافتان و استراتژی هایی که قرار است شما را به هدفتان برساند را ثبت کند. این برنامه ریزی در موفقیت سرمایه گذاری شما و تجارتتان نقش بسیار مهم و بزرگی خواهد داشت. همچنین می تواند میزان موفقیتتان را نیز اندازه گیری کند.

مرحله 4:حتماً مخاطب و گروه هدف داشته باشید :

برنامه های مربوط به تجارت برای همه افراد جذاب نیست. پس باید سن، جنسیت ، درآمد ، نژاد و فرهنگ گروهی که قرار است مخاطب شما باشند را در نظر بگیرید تا راحت تر اهداف خود را مشخص کنید. همچنین بهتر است که یک آدرس مخصوص تجارت خود داشته باشید. به دنبال گروه افرادی بگردید که بیش از همه به نیاز شما در تجارت پاسخ می دهند و شما نیز می توانید احتیاجات آن ها را برطرف کنید.

 

مرحله 5:نتورک :

از آنجایی که نتورکینگ در همه رشته ها و زمینه ها بسیار حائز اهمیت می باشد ، پس برای کارآفرینی نیز نیاز است. نتورک به این معناست که چگونه افرادی را ملاقات کنید که نیاز شما در مهارت های مورد نیاز برای پیش بردن تجارت را برطرف کنند. این افراد همچنین می توانند مدل تجاری شما را بهبود ببخشند و مشتریان بیشتری برای شما پیدا کنند.

مرحله 6:ایده خود را بفروشید :

مشتریان نیازمند محصولات هستند اما همیشه هر محصولی را انتخاب نمی کنند. پس وظیفه شما به عنوان کارآفرین این است که افراد را قانع کنید که شما بهترین گزینه را در اختیار آن ها قرار می دهید. در نتیجه از شما خرید می کنند . پس باید بفهمید که دقیقاً چه چیزی محصول شما را به یک محصول منحصر به فرد تبدیل می کند و می تواند طبق ارزش هایش فروخته شود.

مرحله 7:مارکت یا بازاریابی :

حتماً باید قبل و بعد و در طول پیش بردن تجارتتان ، روی بازاریابی تمرکز کنید. به طور مثال ؛ ممکن است بخواهید که بهترین رستوران را در یک شهر برپا کنید. اگر کسی از وجود رستوران شما خبر نداشته باشد، قطعاً نمی تواند وارد آن شود. پس بازاریابی یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید آن را انجام دهید. روی تلاش خود برای گسترش بازاریابی تمرکز کنید و اهداف مخاطب خود را بشناسید. همچنین می توانید از بیلبوردهای درون شهری و یا شبکه های اجتماعی نیز کمک بگیرید.

 

باید اصلی ترین جهت گیری خود را مشخص کنید و ببینید که به دنبال چه ارزش هایی هستید. اگر برای تجارت خود ارزش خاصی نمی شناسید پس دلیلی ندارد که توجه خود را روی کارآفرینی متمرکز کنید.

آیا نیاز به مجوز دارم؟

مجوزهای تجاری ممکن است که برای هر زمینه شغلی مورد نیاز باشند. البته کشورهای مختلف هر کدام قوانین مخصوص به خود را دارند اما بعضی انسان ها هستند که شدیداً روی داشتن پروانه کسب و کار اصرار می ورزند . مثلاً ممکن است یک رستوران فقط به مجوز برای تهیه غذا نیاز داشته باشد. پس بهتر است که در مورد قوانین اطلاعات کامل داشته باشید.

آیا همه می توانند یک کارآفرین باشند ؟

بله همه می توانند به عنوان یک کارآفرین مشغول به کار شوند اما قطعاً همه به اندازه یکسان به موفقیت دست پیدا نمی کنند. کارآفرینی نیازمند تجربه های بسیار زیاد ، قاطعیت و گاهی اوقات تحصیلات و علم و آگاهی است.

برای شروع یک تجارت باید در آن حوزه خاص تجربه داشته باشم ؟

خیر. اما تجربه می تواند کمک زیادی به شما بکند. اگر قرار است یک آژانس بازاریابی باز کنید، باید تجربه شما در این زمینه به اندازه کافی بالا باشد. قرار نیست که مشتریان پول خود را صرف کالاهایی کنند که سازنده آن تجربه کافی در این زمینه را ندارد. پس بهتر است تحقیقات لازم را به عمل بیاورید.

بهترین راه برای تبدیل شدن به یک کارآفرین چیست ؟

بهترین راه برای تبدیل شدن به یک کارآفرین وجود ندارد. همه کارآفرینان تجربه های مختلف دارند اما شاید بهترین ایده ها در این زمینه باز هم با شکست روبرو شود. پس بهتر است که فرصت های مربوط به شکست را نیز غنیمت بشمارید. قطعا آگاهی ، تجربه و برنامه ریزی صحیح می تواند جزء بهترین راهبردهای شما برای موفقیت کارآفرینی باشد.

از کجا بفهمم که تجارت من موفق خواهد شد ؟

اگر یک برنامه تجاری صحیح را پیگیری کنید و شاهد رشد خود باشید، قطعا تجارت شما به خوبی پیش خواهد رفت. به یاد داشته باشید که بسیاری از تجارت ها برای پول درآوردن و موفق شدن نیاز به زمان دارند.

 

رفتارها ، کیفیت ها و ارزش های خاصی هستند که معمولاً کارآفرینان از آن پیروی می کنند. البته این ارزش ها نمی توانند ضامن موفقیت صد درصدی شما باشند اما باید سعی کنید که ویژگی هایی مثل ریسک پذیری را در خودتان افزایش دهید . مهم تر از همه اینکه باید استقلال داشته باشید. خودتان رئیس خودتان باشید. برنامه ریزی را خودتان انجام دهید و زندگی را با مسئولیت و مدیریت خودتان پیش ببرید. اگر فکر می کنید که روحیه رئیس بودن ندارید ، بهتر است که به سمت کارآفرینی نروید.

کارآفرینان کاملاً به خودشان اعتماد دارند ، آن ها مسئولیت موفقیت خود را بر عهده می گیرند. همچنین به توانایی های خود ایمان دارند. آن ها می دانند که چگونه ریسک پذیری خود را افزایش دهند. اگر در مورد فروش محصول شکست بخورند ، به خوبی می توانند از عهده مشکلات بعدی آن بر بیایند.

 

تدریجی کار کنید ، نباید توقع شما برای رشد یک تجارت و کارآفرینی، سرعت بسیار بالا باشد. گاهی اوقات موفقیت و پیشرفت در یک حوزه نیازمند ده ها و سال ها تلاش می باشد. در نتیجه باید آرامش خود را به اندازه کافی حفظ کنید و به خوبی در مسیرهای مختلف شغلی قرار بگیرید تا بتوانید پیشرفت قابل توجهی را به دست بیاورید.

نباید وابسته به یک منبع درآمدی جداگانه باشید، خرید مشتری از شما تنها باید 25 درصد از درآمد کلی تان را تشکیل دهد. پس سبک زندگی شما نباید به گونه ای باشد که با خرید نکردن یک مشتری متحمل ضرر و زیان زیادی شوید.

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

شش
 − 

 = 
پنج

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چگونه کارآفرین موفق باشیم

یک باور عمومی وجود دارد که افراد موفق و ثروتمند کارآفرینند و برای اینکه ما هم موفق و ثروتمند شویم باید کارآفرین شویم, آیا این باور درست است؟ قطعا بله !

شما برای اینکه درآمد داشته باشید، باید به هر حال کاری داشته باشید.

رابرت کیوساکی نویسنده کتاب انقلابی «پدر پولدار پدر بی پول» به طور کلی انواع کسب درآمد را به 4 طریق تقسیم کرد :

اگر میخواهید ثروتمند شوید، باید بتوانید از مرحله 1 یا 2 به مرحله 4 برسید.
راه میانبری هم وجود ندارد…باید گام به گام مراحل را طی کنید. شما باید ابتدا از فاز کارمندی یا خوداشتغالی شروع کنید به فاز کسب و کار برسید و سپس پول تان را سرمایه گذاری کنید؛ این تنها راهش است.

شاید بپرسید «خب اگر اینقدر راحت است چرا همه اینکار را انجام نمیدهند؟»
سوال خوبی است… چون کارآفرینی سخت است ! شما باید چند سال از زندگیتان را طوری تلاشکنید که دیگران حاضر نیستند تلاش کنند تا بقیه عمرتان را طوری زندگی کنید که دیگران هرگز نتوانند زندگی کنند.

خیر دوست خوبم…!کارآفرینی یک رویداد نیست؛ بلکه یک روند است.

شما به اصطلاح با کارآفرین بودن شغل خود را تبدیل به تفریح خود میکنید و با اینکار هرروز با روحیه بالا و انرژی شروع به کار میکنید؛ طوری که اگر به پول هم نیاز نداشته باشید باز حاضرید به سر کار بروید.

مانند خیلی از کارآفرینان بزرگی که میشناسیم بعد از بازنشستگی هنوز مشغول کار هستند.
مثلا وارن بافت، دومین فرد ثروتمند دنیا، در دهه 80 زندگی اش است و هر روز صبح به محل کارش میرود با کارمندان جوانش مشغول به کار میشود.

 

برای کارآفرین شدن باید دو گروه ویژگی داشته باشید؛
گروه اولی که میتوانند کارآفرین باشند :

این گروه، میتوانند کارآفرین باشند… و شاید بهتر بگوییم… حتما باید کارآفرین شوند !

گروه دومی که میتوانند کارآفرین شوند :

این گروه هم قطعا میتوانند کارآفرین شوند؛ مهم نیست چقدر دیر شده، مهم این است که در مسیر صحیحی حرکت کنید.

و اما مهمترین چیزی که یک کارآفرین را از افراد عادی متمایز میکنه، انرژی و پافشاری اوست.
سخت نیست مشتاق موفقیت باشید و بخواهید کسب و کارتان را راه اندازی کنید، چون این یک مهارتِ یاد گرفتنی است. شما باید راه آنرا یاد بگیرید؛

 

لری پیج از بنیانگذاران گوگلخب، توضیحات تئوری را اینجا متوقت کنیم، بریم برسیم سروقت کارهای عملی…

و برای اینکه باورهای اشتباه، رایج و کهنه را از وجودتان بیرون کنیم تا جلوی موفقیت تان را نگیرند، باید بدانید که شما برای کارآفرین شدن به هیچکدام از موارد زیر نیاز ندارید :

تنها چیزی که برای کارآفرینی نیاز دارید؛ ساختن یک سیستم است که برایتان پول بسازد. شما باید یک ماشین پولسازی بسازید که نام آنرا کسب و کار میگذارند؛ برای مثال ماشین پول سازی شرکت مک دونالد به صورت زیر است :

سیستم شما از بخش های مختلفی تشکیل شده است.
بعضی ازین بخش ها در هر سیستم کسب و کاری وجود دارد. برای مثال در مدل ماشین کسب و کار مک دونالد شما میبینید که پول بدست آمده از فروش محصول مقداری در خود کسب و کار پس انداز میشود و مقداری از آن به عنوان سود وارد حساب بانکی صاحبان میشود.

یا کسب و کار شرکت گوگل به صورت زیر است :

اگر شما بتوانید یک سیستمی طراحی کنید، بسازید و بتوانید از آن نگه داری کنید، بدون شک در مدت کوتاهی ثروت زیادی بدست خواهید آورد (البته این به معنی سادگی این امر نیست…) چون خیلی از موانعی که در زندگی تابحال با آنها روبرو نشده بودید جلوی شما را خواهند گرفت !

ماجرا کم کم داره جالب میشه، اینطور نیست؟

یه خواهشی از شما داریم… هر چیزی راجع به ایده به شما یاد داده اند را فراموش کنید !

ایده ها چیزهای با ارزشی نیستند و شما 1000 تا ایده ناب هم داشته باشیم یک آدامس خرسی بابت آنها به شما نخواهند داد. پس خیالتان راحت باشد اگر ایده ای ندارید، به مشکلی برخورد نخواهید کرد.

اما این به معنی آن نیست که اصلا به ایده احتیاج ندارید.
شما به هرحال میخواهید روی چیزی به اسم ایده کار کنید؛ اما موضوع از این قرار است که سرنوشت کسب و کار شما به ایده شما بستگی ندارد… نباید فکر کنید خیلی چیز با ارزش و ناب و دست نیافتنی است.

حتی بزرگترین و ثروتمند ترین شرکت های دنیا ایده خیلی عجیب و نابی نداشتند؛ برای مثال :

ایده های ناب  و خارق العاده قبلا انتخاب شدند، ساخته شدند و تمام شدند. تنها چیزی که الان باعث موفقیت هر ایده ای میشود زمان اجرای آن است. برای مثال، Google زمان خوبی برای اجرایی کردن ایده اش انتخاب کرد.

شما باید یا یک ایده ای که در حال حاضر هست را نوسازی کنید، چیزی به آن اضافه کنید و یا چیزی از آن کم کنید و وارد بازار کنید؛ به همین سادگی…

موضوع دیگری این است که خیلی از مردم ازین میترسند که کسب و کارشان را راه اندازی کنند مبادا رقبا آنها را ویران کنند !

دوستان…اما داشتن رقیب نشانه خوبی است. شما اگر رقیب نداشته باشید باید بترسید !
قبلا در مقاله «آیا ایده کارآفرینی شما موفق میشود شما را پولدار کند؟» خواندید که یکی از مولفه های ایده پولساز این است که رقیب دار باشد. داشتن رقیب یعنی وجود تقاضا و وجود تقاضا برای محصول یا خدمات شما نشانه خوبی است.

برای مثال؛بهترین جا برای افتتاح کردن یک رستوران جدید درست کنار یک رستوران دیگر است.زیرا رستوران اولی زحمت کشیده و کلی مشتری به آن منطقه آورده و شما که آنجا باشید مردم بیشتر راغب میشوند برای شام خوردن به آن منطقه بیایند.

خیلی وقت ها چندتا رقیب با هم باعث پیشرفت همدیگر میشوند؛ اینها چیزهایی است که در کسب و کار درک خواهید کرد. شما در میان رقیبان زیاد تنها کاری که باید انجام دهید تا باعث شود موفق شوید این است که فقط 10% بهتر از رقیب باشید !چگونه کارآفرین موفق باشیم

 

 

توصیه میکنیم کاری را شروع کنید، ایده ای را دست بگیرید، محصولی را بخواهید برای شروع بفروشید که خودتان عاشق آن هستید. زیرا از تمام جزییات آن باخبر هستید، دید خوبی از مشتریان آن محصول دارید و علاقه بیشتری به انجام آن کار خواهید داشت.

اگر عاشق گل و گیاه هستید، ایده ای حول این موضوع برای کارآفرینی شروع کنید.
و در آخر قسمت اول این سری مقالات، از مقاله «قدرتمندترین سلاح در جنگ با سختی های زندگی برای یک هدف» یادآوری میکنیم :

باید بدانید اگر شما بتوانید برای کسب و کاری که میخواهید انجام بدید یک «چرا؟» ی قدرتمند پیدا کنید (چرا میخواهید کسب و کاری راه اندازی کنید؟) حتما «چطور؟» آن را پیدا خواهید کرد… با اینکار مسیر موفقیت را به شدت کوتاه میکنید.

شما در قسمت اول خیلی خلاصه یادگرفتید :

به همین سادگی اما…
اگر تمام این مراحل را هم اجرا کنید نیاز به قدم دوم در این مسیر دارید، که در قسمت دوم به آن می پردازیم :

قسمت دوم را از اینجا بخوانید

و البته، در زمینه کارآفرینی سه مقاله زیر را حتما باید بخوانید :

مقاله قبلی

چطور هرچیزی را که میخواهیم راحت بدست آوریم؟ (کاری که ثروتمندان در آن استادند)

مقاله بعدی

چطور یک زندگی چشمگیر داشته باشیم؟ (قسمت دوم)

چطور یک نقشه راه برای موفقیت در زندگی طراحی کنید؟

پیشنهاد اول را در مذاکره چه کسی و چطور باید بدهد؟ این تکنیک را باید یادبگیرید

سلام خسته نباشید
واقعیتش من بوتیک مردانه دارم اما امسال نه عید داشتیم نه تابستونی(عروسی و جشن) و نه محرمی الانم که وضعیت خیلی خرابه شرایط مالیمم به خاطر یک سری اشتباهات اصلا خوب نیست طوری که اگه مغازه رو جمع کنم و با جنس همشو بدم بره میمونه ۳۵ میلیون لطفا راهنماییم کنید که برای سروع کار آفرینی چه کارهایی باید انجام بدم که از صفر شروع کنم لطفا راهنماییم کنید آدمی نیستم که تنبل باشم‌ و تن پرور اصلا هم بخاطر متاهلیمم که شده نمیتونم تنبل باشم خواهشا راهنماییم کنید که توکل بر خدا یک حدکتی رو شروع کنیم.
تشکر.

با سلام خیلی ممنون از راهنمایی کاربردی تون اگر امکانش هست لطفا باز هم از سیستم کسب و کار ویا سیستم پولسازی شرکت های دیگر چه ایرانی و چه خارجی باز هم مطلب قرار بدید من مشتاقانه منتظر مطالب هستم

با 100میلیون پول چه کسب و کاری راه بندازم تا پول دار شوم

سلام من یه خانم هستم 30سالمه و کارمندم ولی رویای من کارافرینیه میشه کمکم کنید وبهم بگید با یک سرمایه 50 میلیونی چیکار میتونم بکنم؟لطفا اگه گروه دارید منم عضو کنید تا یاد بگیرم

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

شش
 − 

 = 
پنج

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

چند سوال که پرسیدن‌شان از خودتان مسیر زندگی‌تان را بالا…

ویدیوکست رنه سینانی و تجربیات کارآفرینی با شهرام فخار

پیشرفت ۲۰۰ درصدی در کار با نکاتی طلایی – قسمت ۱

چطور خودتان را از منطقه‌ امن زندگی‌تان نجات داده و…

چگونه راحت نه بگویید و کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید…

 

چگونه کارآفرین موفق باشیم

 

چگونه یک کارآفرین موفق باشیم؟

 

 

 

 

 

کارآفرین واژه آشنایی است که شاید بارها و بارها در موقعیت‌های مختلف به گوشمان خورده باشد. گاهی از تلویزیون به واسطه یک مستند یا میان متن اخبار و یا حتی تنگناهای اقتصادی!

اگر خوب به اقتصاد و رشد و افول‌اش نگاه کنید، ردپای استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهای نوپا و رابطه آن‌ها با کارآفرینی را می‌بینید. کارآفرینی در واقع حلقه مهمی در چرخه اقتصاد کشورهاست که به افزایش اشتغال، توسعه صنعتی، افزایش درآمد و ده‌ها عامل مهم دیگر کمک و آن‌ها را کنترل می‌کند. اصلا بیایید اینطور بگوییم که کارآفرینی یک نجات‌دهنده واقعی، خصوصا در دنیای امروز است و می‌تواند آینده اقتصادی شما را تغییر دهد. اگر دوست دارید بدانید کارآفرین کیست و  ویژگی‌های آفرینان موفق چیست، یا اصلا چطور می‌شود به یک کارآفرین تبدیل شد، حتما متن زیر را بخوانید.

 

کارآفرین چه کسی است؟

همه ما با این عنوان، از دور و نزدیک آشنا هستیم. اما آیا تا به حال پیش آمده که به دنبال عمق معنی و مفهوم آن بروید؟ خب بگذارید چند خطی را از تاریخچه این واژه بگوییم.

واژه کارآفرینی یا Enterpreneur برای اولین بار در سال ۱۷۲۳ میلادی در فرانسه خلق شد. در آن زمان این واژه را به فعالیت فردی نسبت می‌دادند که به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید بود و با پذیرفتن ریسک اقتصادی و به امید دستیابی به سود، به مدیریت یک کار نو مشغول می‌شد.  این مفهوم با همین قوت تا به امروز باقی مانده و زمانی که یک نفر را به عنوان کارآفرین معرفی می‌کنیم، منظورمان دقیقا چنین شخصی است.

 

کارآفرینی چیست؟

براساس تعریفی که از Enterpreneur بیان کردیم، می‌توانیم شرح جامع و کاملی از فعالیت کارآفرینی ارائه بدهیم.

«به مجموعه اقدامات و فعالیت‌هایی که یک کارآفرین برای راه‌اندازی و ایجاد یک کار جدید انجام می‌دهد و در این مسیر، تمامی ریسک‌های کار را می‌پذیرد، فرایند کارآفرینی می‌گویند. در واقع، زمانی که یک کار خلق می‌شود، همراه با خود ایده‌های نو، فعالیت‌های جدید و در نهایت سود و منفعت می‌آورد.»

انواع کارآفرین‌ها بشناسیم

کارآفرین‌ها را می‌توان در یک دسته‌بندی ساده، براساس تمایل آن‌ها به خلق و آفرینش ایده‌های جدید قرار داد و اینطور تقسیم‌بندی کرد:

۱. کارآفرینان خلاق

به این نوع از کارآفرینان می‌توان لقب پیشگامان حوزه کسب‌وکار را داد. این افراد، ذهن‌های باز و خلاقی برای ایجاد یک کسب‌و‌کار تازه دارند و همواره تاثیر مثبت و قابل توجهی را بر روی رشد اقتصاد در جامعه می‌گذارند.

 

۲. کارآفرینان مقلد

نوع دیگر از کارآفرین‌ها، با عنوان مقلد شناخته می‌شوند. بسیاری از کارآفرین‌ها وجود دارند که خودشان چیزی را خلق نمی‌کنند، بلکه پا به خلاقیت دیگران می‌گذراند و سعی می‌کنند که ایده آن‌ها را اجرا کنند. از آنجایی که فضای بعضی از کارها برای خلق ایده و اجرای خلاقیت محدود است، معمولا کارآفرینان دست به تقلید می‌زنند.

باید به این نکته هم اشاره کرد که در جوامعی با اقتصادهای ضعیف و آسیب‌پذیر، این نوع از کارآفرینی زیاد دیده می‌شود.

 

۳. کارآفرینان محتاط

این دسته از کارآفرین‌ها، خلاقیت و ایده تازه‌ای برای شروع یک کسب‌وکار ندارند. بلکه به دنبال فرصت مقتضی می‌گردند تا در زمان نیاز وارد عمل شوند. البته این شرایط در زمانی که کارآفرین برای کسب‌وکار خودش، احساس خطر می‌کند، اندکی تغییر می‌یابد.

حال که با انواع کارآفرین‌ها و حوزه فعالیتشان آشنا شدیم، خوب است به سراغ مدل‌های متنوع کارآفرینی برویم.

 

کارآفرینی و انواع آن

فعالیت کارآفرینی را هم می‌توان به انواع مختلفی تقسیم‌بندی کرد و هر بعد آن را در یک دسته قرار دارد:چگونه کارآفرین موفق باشیم

 

۱. کارآفرینی در کسب‌و‌کارهای کوچک

یکی از رایج‌ترین و معروف‌ترین انواع کارآفرینی، ایجاد خلاقیت و راه‌اندازی کسب‌وکارها در مقیاس‌های کوچک و محلی است.

این نوع از کارآفرینی درباره کارهای کوچک و معمولی اتفاق می‌افتد و تعریف افراد مشغول در آن، از موفقیت، رسیدن به یک درآمد معمولی است. در این نوع کارآفرینی، خبری از تسلط به بازار یا رشد اقتصادی کلان نیست، به همین خاطر هم سرمایه‌داران بزرگ و یا بانک‌ها، بر روی آن سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. بیشتر افرادی که در این مدل، جذب به فعالیت می‌شوند، اعضای یک خانواده یا افراد محلی هستند. خوب است بدانید که سرمایه کار هم از طریق همین افراد در مقیاس کوچک تامین می‌شود.

از جمله فعالیت‌هایی که درباره کارآفرینی در کسب‌وکارهای کوچک می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، فروشگاه‌های اینترنتی محلی، مشاوران، آژانس‌های مسافرتی، آرایشگاه‌ها و مانند این‌هاست.

 

۲. کارآفرینی در استارتاپ گسترش‌پذیر

نوع دوم کارآفرینی در این تقسیم‌بندی، به کارآفرینی در استارتاپ گسترش‌پذیر گفته می‌شود. در این نوع، فرد کارآفرین به خلق ایده خودش به چشم یک کار بزرگ، اثرگذار و سودده نگاه می‌کند و بر همین اساس تمام فعالیت خودش را بر چشم‌انداز رشد و توسعه اقتصادی قرار می‌دهد.

این مدل کارآفرینی در مکان‌های معروف به خلاقیت و آفرینش ایده‌های جدید، مانند شانگهای، نیویورک، بانگالور و … اتفاق می‌افتد. کارآفرینی در استارتاپ‌های مقیاس‌پذیر، بازده، سوددهی و پتانسیل بسیار بالایی دارند. به همین دلیل بخش گسترده‌تری از سرمایه‌گذاری‌ها و توجه را به خودشان جذب می‌کنند.

 

۳. کارآفرینی در شرکت‌های بزرگ

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که شرکت‌های بزرگ با آن روبه‌رو هستند، چرخه محدود فعالیت‌ها و نیاز آن‌ها به ایجاد خلاقیت، برای زنده ماندن و رشد کردن است.

از آنجایی که سلیقه و علاقه‌های مشتریان دائم در حال تغییر و دنیا با سرعت زیادی به سمت تغییر و تحول در حرکت است، رقیبان جدید ایجاد می‌شوند و همچنین قوانین شکل جدید به خود می‌گیرند، نیاز است که شرکت‌ها در محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنند، به نوآوری روی بیاورند.

شرکت‌ها، برای این کار و رسیدن به این هدف مهم، یا شرکت‌های خلاق و ایده‌پرداز را خریداری می‌کنند و یا خودشان به آفرینش یک محصول اقدام می‌کنند.  خوب است بدانید که هر اندازه یک شرکت و کسب‌وکار بزرگ‌تر باشد، انجام و اجرای فعالیت‌های نوآورانه نیز در آن سخت‌تر است.

 

۴. کارآفرینی اجتماعی

یکی از انواع کارآفرینی که هدف آن خلق جامعه‌ای سالم و بهتر برای زندگی است، کارآفرینی اجتماعی نام دارد. در این نوع، کارآفرین سعی در خلق و اجرای فعالیتی دارد که به حل مسائل و مشکلات اجتماعی منجر می‌شود. از این رو رسیدن به سود کلان و یا رشد و توسعه اقتصادی در این مورد بسیار کمتر است. کارآفرینی اجتماعی را می‌توان به انواع مختلف انتفاعی، غیر انتفاعی و ترکیب این دو مورد با یکدیگر تقسیم کرد.

 

۵. کارآفرینی اینترنت

برای چند دقیقه دنیای بدون اینترنت را تصور کنید. چه اندازه سخت، دشوار و فلج‌کننده به نظر می‌رسد؟ امروزه، اینترنت نقش بسیار پررنگی را در زندگی آدم‌ها ایفا می‌کند و می‌توان گفت تقریبا همه کارها به وسیله آن انجام می‌گیرند. تاثیر اینترنت بر کسب‌وکارها و مشاغل نیز به اندازه‌ایست که یک حوزه جدید، به نام کارآفرینی اینترنتی به وجود آمده است.

این نوع کارآفرینی وب‌محور است و می‌توان گفت که تمام ابعاد آن به اینترنت نیاز دارد.

 

ویژگی‌های کارآفرین موفق را بشناسیم

برای آن که به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید و یکی از شاخص‌های این حوزه شوید، باید ویژگی‌هایی زیر را داشته باشید:

۱. داشتن انگیزه

اولین و حیاتی‌ترین ویژگی یک کارآفرین موفق در عرصه کارآفرینی، انگیزه است. یک فرد با چنین عنوانی، باید خستگی‌ناپذیر باشد و از انجام دادن یک کار برای چندین بار، خسته نشود.

انگیزه شما به هر اندازه‌ای که باشد، موفقیت شما در عرصه کارآفرینی رقم می‌خورد. تمامی مراحل فعالیت شما به انگیزه و اشتیاقتان بستگی دارد و راه رسیدن به موفقیت در کارآفرینی، دقیقا از همان‌جا می‌گذرد.

 

۲. ریسک‌پذیر بودن

ویژگی مهم دیگر که برجسته بودن آن، تاثیر قابل توجهی در موفقیت فرد دارد، ریسک‌پذیری است. یک فرد موفق در عرصه کارآفرینی، باید ظرفیت برخورد با موقعیت‌های جدید و کارهای غیرقابل پیش‌بینی را در خودش پرورش دهد.

کسی در این مسیر موفق است که بدون ترس و با قدم‌های محکم برای خلق ایده‌هایش جلو برود و آن‌ها را همانطور که می‌خواهد به ثمر برساند.

 

۳. انجام برنامه‌ریزی حساب شده

کارآفرینی همان مدیریت است. مدیریت زمان، پول، کارها و حتی منابع انسانی.

بنابراین کسی برای انجام یک فعالیت کارآفرینی، موفق است، که برای فعالیت‌های پیش روی خودش، بهترین برنامه‌ریزی را انجام دهد.

ضروری است به این نکته بسیار مهم اشاره کنیم که برنامه‌ریزی، باید حساب شده باشد. یعنی چه؟ یعنی برنامه‌ریزی برای ریز جزییات، تمامی شرایط و همه تصمیمات، میزان ریسک‌پذیری شما را پایین می‌آورد و از ادامه راه باز می‌دارد. پس حساب شده عمل کنید. برنامه‌ریزی را به اندازه انجام دهید و از زیاده‌روی در آن، دوری کنید.

 

۴. استفاده از مشاوران

شما برای حل مسائل و مشکلاتی که در هر مرحله از زندگی به آن دچار می‌شوید، چه می‌کنید؟

یک راه بسیار خوب با نتیجه تقریبا عالی، استفاده از مشاوران است. این اصل، درباره کارآفرینان هم صدق می‌کند. در حقیقت ارتباط‌ گرفتن آن‌ها با یک مشاور ماهر، می‌تواند بسیاری از چالش‌های پیش روی شما را بردارد و با ارائه بهترین راهکار، شما را در مسیرتان هدایت و راهنمایی‌تان کند.

 

۵. انعطاف‌پذیر بودن

جدی بودن در کار بسیار اهمیت دارد و یکی از فاکتورهای مهم برای رساندن شما به موفقیت است. اما بیش از اندازه جدی و سرسخت بودن چه؟

فراموش نکنید که کارآفرینی نیاز بسیار زیادی به انعطاف دارد. این کار با شرایط غیرقابل پیش‌بینی، پیشنهادهای یکهویی و تغییر در هر مرحله از کار پیوند خورده است. سرسختی بیش از حد شما در انجام یک کار، می‌تواند روند موفقیتتان را کند کرده و رسیدن به آن را به تعویق بیندازد.

 

۶. مدیریت بر سرمایه

کارآفرینی از آن نوع فعالیت‌هایی است که سوددهی آن، پس از مدتی از شروع کار به وجود می‌آید. یک کارآفرین هوشمند باید بداند که چطور سرمایه و پول خودش را مدیریت کند تا به کسب سود برسد.

 

۷. آمادگی برای مواجهه با شکست

کارآفرینی نیز مثل بسیاری از فعالیت‌های دیگری، همیشه با رشد مثبت و رسیدن به ایده‌آل‌ها همراه نیست! اگر کمی در زندگی کارآفرینان موفق عمیق شوید، می‌بینید که بارها در کار خودشان شکست خورده‌اند و اتفاقا جایگاهی را که امروز دارند، مدیون همان شکست‌ها هستند‌.

برای آنکه در دسته کارآفرینان موفق قرار بگیرید، باید آمادگی لازم را برای مواجهه با شکست داشته باشید. کسی که این آمادگی را دارد، می‌تواند خود و تیمش را از مرحله بحران و سختی‌ها به خوبی عبور دهد.

در انتها باید بگوییم که همه افراد، از ابتدا و به صورت ذاتی، این ویژگی‌ها را ندارند. بلکه رسیدن به این خصوصیات نیازمند تمرین و پرورش آن‌هاست. بنابراین در این صورت است که شما هم می‌توانید به یکی از برترین کارآفرینان تبدیل شوید.

 

وظایف کارآفرین چیست؟

یک Enterpreniurer، مانند بسیاری از افراد در کارهای دیگر، وظایفی را بر عهده دارد که تنها در صورت انجام درست آن‌ها می‌تواند به موفقیت برسد. وظایف کارآفرینان را می‌توان در چند مورد زیر خلاصه کرد:

۱. نوآوری

اولین و مهم‌ترین وظیفه یک کارآفرین برتر نوآوری است. کارآفرینی موفق است که نوآوری و خلاقیت را در کارش جدی بگیرد و آن را اجرا کند.  اگر بپذیرید که کارآفرینی با خلاقیت و ایده‌های نو پیوند خورده است، سعی می‌کنید آن را به کار ببندید.

۲. نترس بودن

همانطور که گفتیم، فعالیت کارآفرینی نیاز به ریسک بالا دارد. بنابراین فردی که قدم در این راه می‌گذارد باید نترس باشد. به استقبال شرایط جدید و کارهای نو برود و شکست را به چشم یک تجربه موثر و پندآموز ببیند.

۳. ایجاد سرمایه

ممکن است شما در فعالیت کارآفرینی خودتان با کمبود سرمایه و نقدینگی روبه‌رو شوید. این یک شرایط طبیعی و البته قابل حدس است. اما یک کارآفرین باید به ایجاد سرمایه مشغول شود و اجازه ندهد که کمبود در منابع مالی، او را از هدفش دور کند.

کارآفرینان به طور مستمر در حال یافتن سرمایه‌گذارانی هستند که آن‌ها را باور داشته باشند و نیازهای مالی‌شان را پاسخ دهند.

۴. داشتن نظم و دقت در کارها

یکی از وظایفی که کارآفرینان باید به آن عمل کنند، داشتن نظم و دقت در انجام کارهاست. این افراد باید همیشه تیم خودشان را مدیریت کنند و برای هر بخش از فعالیت، یک نوع روش معین را طراحی و برنامه‌ریزی کنند. نظم و دقت، وظیفه‌ای است که اگر درست انجام شود، یک فعالیت بی‌عیب و نقص را رقم می‌زند.

۵. رسیدن به سود

شاید بتوان گفت یکی از اصلی‌ترین وظایف کارآفرین‌ها، دستیابی به سود است. کارآفرینان تمامی فعالیت‌ها، مدیریت‌ها و کارها را جهت رسیدن به سود انجام می‌دهند. با کسب سود، فعالیت زنده و پویا می‌ماند و کارها سر جای خودشان انجام می‌گیرند.

نشانی:

ساختمان مرکزی: بلوار اشرفی اصفهانی- نرسیده به پل اتوبان همت- خیابان شهید قموشی- خیابان بهار- دانشگاه علم و فرهنگ- پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

صندوق پستی:‌ ۸۷۱-۱۳۱۴۵

کدپستی: ۱۴۶۱۹۶۸۱۵۱

پست الکترونیکی :iccip[a]acecr.ac.ir

تلفن:

44297586

دورنگار:

44383593

کد پستی:

۱۴۶۱۹۶۸۱۵۱

صندوق پستی:

۸۷۱-۱۳۱۴۵

ساعات پاسخگویی:

۸-۱۶

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد مدیر وب کاملا محفوظ می باشد

دوره جامع جادوی سئو زمستان 2021 منتشر شد (اقساطی)

یکی از مهمترین کارهایی که ما برای موفقیت در کسب و کارمان باید به آن توجه کنیم، پیدا کردن خط تعادل در کارهای تکراری می باشد! دو مورد واقعی که اخیرا با آنها برخورد داشتم باعث شد تا تصمیم به ضبط این ویدیو بگیرم و نکات مهمی که در این کسب و کارها باعث نابودی آنها خواهد شد را با شما در میان بگذارم.

همیشه عنوان کارآفرین برای ما جذابیت خاصی داشته و داستان‌های جالبی نیز از کارآفرینان مشهور دنیا شنیده‌ایم، اما آیا می‌دانید که ملزومات راه کارآفرینی دقیقا چیست و چه مخاطراتی به همراه دارد؟ چگونه کارآفرین موفق باشیم

اولین کتاب مدیروب منتشر شد! اسم کتاب هست دیکشنری کسب وکار اینترنتی که در سایز کوچک و جیبی با تعداد محدود به چاپ رسیده است. این کتاب اولین لغت نامه تخصصی کسب و کار های آنلاین در ایران می باشد.

کسب و کارها در راه رسیدن به موفقیت از عوامل بسیاری تاثیر می پذیرند. در مقاله بوم مدل کسب و کار چیست به شما نشان خواهیم داد که چطور باید همه عوامل دخیل در موفقیت کسب و کارتان را مدیریت کنید.

در این مقاله به ارائه 8 نکته کلیدی برای تولید محتوای جذاب خواهیم پرداخت و خواهیم دید که چگونه با رعایت این نکات کاربران به خواندن محتویات سایت ترغیب می‌شوند.

در این مقاله به آموزش 5 نکته جهت بهبود امنیت سایت خواهیم پرداخت، با رعایت این نکات می توانید امنیت وب سایت خود را بالا ببرید.

در این مقاله به آموزش 5 نکته کاربردی در تجارت های آنلاین پرداخته ایم، با رعایت این نکات می توانید آگاهانه گام بردارید و به سمت پیشرفت حرکت کنید.

وبلاگ نویسی که امروزه به یکی از شیوه‌های درآمدزایی در بازاریابی نوین تبدیل شده، چالش‌ها و استانداردهای خودش را دارد. از طرفی نه به آن سختی است که برخی‌‌ها فکر می‌کنند، و از طرفی نه به آن آسانی که برخی دیگر می‌اندیشند. با ما باشید تا شما را با نحوه شروع کردن آن آشنا کنیم.

در این مقاله به بررسی 8 اشتباهی که کسب و کارهای کوچک در شروع تجارت خود به صورت آنلاین مرتکب می شوند و راه حل هایی برای جلوگیری از این اشتباهات خواهیم پرداخت.

تعداد کل امتیازات این مطلب 18

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اولین کتاب مدیروب منتشر شد! اسم کتاب هست دیکشنری کسب وکار اینترنتی که در سایز کوچک و جیبی با تعداد محدود به چاپ رسیده است. این کتاب اولین لغت نامه تخصصی کسب و کار های آنلاین در ایران می باشد.

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید…

راه های ارتباطی ما

اگر در خصوص این دوره نیاز به مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر دارید، این فرم را تکمیل نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

تمامی حقوق مادی و معنوی ویدئوهای آموزشی و محصولات متعلق به مدیر وب می باشد ، جهت حمایت از صاحب اثر هزینه ی محصولات را پرداخت نمایید …

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک


مشاهده نسخه pdf مقاله: کارآفرینی چیست و چطور یک کارآفرین موفق باشیم؟Downloads-icon

این‌که چگونه یک کارافرین خوب شویم، سؤالی است که ممکن است ذهن کارافرینان زیادی را که خواهان رسیدن به موفقیت در حوزه کاری خود هستند به خود مشغول کند. بنابراین در مقاله پیش رو تلاش ما این خواهد بود که به این سؤال اساسی پاسخ دهیم و بتوانیم سهمی در موفقیت کارافرینان عزیز و سخت‌کوش داشته باشیم. قبل از پاسخ دادن به این سؤال که چگونه یک کارافرین خوب شویم بهتر است ابتدا به سؤال چگونه یک کارافرین شویم پاسخ دهیم.

ممکن است که تصور شما از یک کارافرین، شخصیتی باشد که جذاب و سخت‌کوش بوده و همواره سعی در پیشرفت دارد. در حقیقت باید گفت که تصور این افراد کاملاً درست است. چرا که یک کارافرین به خود و کاری که می‌کند ایمان دارد و باور دارد که توانایی و شایستگی رسیدن به رویاها و آرزوهایی که در ذهن می‌پروراند را دارد. لذا پیوسته برای تحقق آرزوها و رویاهایش در تلاش است. معمولاً کارافرینان به چیزی فراتر از حقوق ثابت و امنیت شغلی می‌اندیشند. در حقیقت آن‌ها دارای شخصیتی هستند که در زندگی برای خود هدفی تعیین می‌کنند و همواره در تلاش برای رسیدن به هدفشان هستند. چیزی که کارافرینان را از سایر افراد جامعه متمایز می‌سازد طرز تفکر و دیدگاهی است که شما نسبت به زندگی و کار دارید.

در ادامه به ارائه راهکارها و روش‌های کارافرین شدن بر اساس کتاب “زمان آمریکا: ایجاد فرصت در عصر به هم پیوسته” خواهیم پرداخت.

برای کارافرین شدن باید همواره به این نکته توجه داشته باشید که الزاماً فراگیری هنگام کارکردن اتفاق نمی‌افتد بلکه تمامی افراد جامعه فراگیری را از سنین پایین شروع می‌کنند و دوباره در هنگام بزرگسالی به حوزه آموزش و فراگیری بازمی‌گردند. البته با این تفاوت که فراگیری در این زمان، در حین سرگرم شدن اتفاق می‌افتد. امروزه بازی‌هایی همانند Thrive15 و GamEffective وجود دارند که به همه افراد در هر سنی که باشند کمک می‌کند که کسب و کاری آغاز نموده و یا این‌که یک مرتبه در حوزه کاری خود پیشرفت کنند.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را برای راه‌اندازی کسب و کار مطالعه نمایید:چگونه کارآفرین موفق باشیم

لازم نیست که شما قبل از شروع کسب و کارتان از همه مسائل آگاهی داشته باشید. بلکه فقط لازم است که قدم اول را بردارید و سپس بفهمید که گام‌های بعدی چیست. هیچ دوره‌ استانداردی برای این کار در نظر گرفته نشده است اما چنانچه می‌خواهید در این زمینه که چگونه یک کارافرین خوب شویم اطلاعاتی کسب کنید می‌توانید وبلاگ‌های آموزشی را دنبال کنید و حضوری فعال در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید.

شما به عنوان یک کارافرین باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر کسب و کار و کارافرینی در مرحله مختلفی قرار دارد. لذا بایستی ابزارهای فراگیری خود را با شما تطبیق دهند به جای این‌که شما خود را با آن‌ها منطبق کنید. بازارها و دانشگاه‌ها به سرعت در حال تولید محصولاتی از قبیل OpenStudy هستند. OpenStudy یک شبکه یادگیری می‌باشد که از گروه‌های مطالعاتی متنوعی تشکیل یافته است.

گزینه‌هایی که برای آموزش آنلاین وجود دارد هرچند که کفایت نمی‌کنند اما فرصت‌های باارزشی به حساب می‌آیند. مشاوران کسب و کار بایستی در هر مرحله‌ای آماده یاری رساندن به شما هستند. اگرچه هنوز هم کارافرینان زیادی هستند که در زمینه دریافت آموزش دچار تردید هستند، اما باید همواره به این نکته توجه داشته باشید که اگر دائماً در حال فراگیری نباشید دیگران از شما پیشی خواهند گرفت و شما از آن‌ها عقب می‌مانید.

منابعی که برای پیشرفت سطح دانش شما به عنوان یک کارافرین وجود دارد بسیار زیاد می‌باشد بنابراین شما می‌توانید از این منابع جهت ارتقای سطح دانش خود بهره ببرید. موضوع اصلی این است که شما باید منابع مورد نیاز مانند استارت آپ، مربیان و مشاورانی که در زمینه کسب و کار مشاوره می‌دهند را در زمان درستی بیابید به همین دلیل نیاز است که شما انجمن‌های آنلاین و وبلاگ‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند را به دقت بررسی نمائید.

در جامعه امروزی صفات شخصیتی افراد در مقایسه با عصر اطلاعات و عصر صنعتی دچار تغییر و تحولاتی شده است. دیگر زمان آن دوران که افراد به کارفرمایان خود وفادار بودند و باتعصب از آن‌ها اطاعت می‌کردند به پایان رسیده است. امروزه تمرکز اصلی بر خلاقیت به معنای قبول کردن خطرات و داشتن توانایی برای پذیرفتن تغییرات و تحولات است. شما باید این نکته را در نظر بگیرید که توانایی شما برای حل کردن مسائل و مشکلات و همچنین پایداری در کارها از ارزش‌های اساسی در زمینه کارافرینی به حساب می‌آیند که تمرین همیشگی و دائمی فراگیری و رشد و پرورش این صفات از بهترین و مؤثرترین راه‌هایی است که می‌توانید برای آغاز کارافرینی از آن‌ها بهره بگیرید.

نهایتاً باید به شما بگوئیم که قبل از این‌که کار خود را شروع کنید نخست باید موفقیت را برای خود معنا کنید و تعریف درستی از موفقیت داشته باشید. ممکن است که شما موفقیت را در کسب ثروت بدانید و هدف اصلی شما از کارافرینی معیارهای مالی باشد اما باید گفت که در صورتی‌که شما اثر ماندگاری از خود بر جا بگذارید رضایت بیشتری از خود خواهید داشت.

آخرین راه‌حل‌ برای شما به عنوان یک شخصیت کارافرین که نیازمند کمک می‌باشید جمع آوری کمک‌های مالی می‌باشد اما بهتر است قبل از اقدام برای جمع آوری کمک‌های مالی به فکر گزینه‌های دیگری همچون بودجه، سرمایه‌گذاری مشترک، وام و غیره باشید. حال زمان آن رسیده تا پاسخ سوال چگونه یک کارافرین خوب شویم را بیاموزیم.

یکی از سؤال‌های متداولی که معمولاً از کارافرینان موفق پرسیده می‌شود این است که سرآغاز موفقیت‌تان چه بوده است و چگونه به این مرحله از موفقیت نائل شده‌اید و ما چگونه می‌توانیم یک کارافرین خوب شویم. در پاسخ به این سؤال که چگونه یک کارافرین خوب شویم می‌توانیم روش‌هایی را به شما ارائه نمائیم که می‌تواند به شما کمک کند که به یکی از کارافرینان خوب و موفق تبدیل شوید. در حقیقت مسئله این است که راه جادویی برای تحقق این امر وجود ندارد و تنها افراد تلاشگر و سخت‌کوش هستند که می‌توانند به کارافرین خوب تبدیل شوند.با انجام کارهایی که در ادامه در پاسخ به سؤال چگونه یک کارافرین خوب شویم می‌توانید مسیر موفقیت خود را به عنوان یک کارافرین کوتاه نموده و هرچه زودتر به هدف خود در این زمینه نائل شوید.

برای یک کارافرین موفق تفاوتی ندارد که به چه میزان از افرادی که تقاضای کمک کرده‌ است پاسخ منفی شنیده و دچار یأس و ناامیدی شده‌ است. آن‌ها همیشه برای بلند شدن از جای خود و یافتن مسیری جدید برای ادامه کار خود آمادگی داشته و هیچ‌گاه مأیوس و ناامید نمی‌شوند. خصوصیتی که برای تبدیل شدن به یک کارافرین خوب ضروری است این است که شما ایده‌ای را که در ذهن خود دارید به کسب و کاری تبدیل کنید که سود زیادی از این راه عایدتان کند.

باید توجه کنید که یکی از دلایلی که سبب شکست بعضی از کارافرینان در نیمه راه می‌شود ترس از شکست می‌باشد بنابراین برای این‌که شما به یک کارافرین خوب و موفق تبدیل شوید نه تنها این‌که نباید از شکست ترس داشته باشید بلکه باید به آن به عنوان یک تجربه مثبت نگاه کنید. برای کارافرینان خوب و موفق شکست چیزی است که می‌توانند از آن درس گرفته و در آینده در برابر آن ایستادگی کنند. حقیقت این است که در مسیر موفقیت، اشتباه برای تمامی کارافرینان امری اجتناب‌ناپذیر می‌باشد. اما چیزی که در این حین حائز اهمیت است این می‌باشد که بایستی شما مسئولیت کامل شکست‌ها و پسرفت‌های خود را به عهده بگیرید و با سرعتی بیش از قبل به مسیر خود ادامه دهید.

بازنشستگی موجب می‌شود که افراد برای پس‌انداز بیشتر بیشتر و سخت‌تر کار کنند. بنابراین یک کارافرینی که با هدف موفقیت، گام در این عرصه گذاشته است باید چنان کار کند که انگار قرار است فردا بازنشسته شود. سخت‌کوشی به عنوان عاملی برای سرگرمی و لذت کارافرینان موفق مطرح می‌شود. لذا کارافرینان موفق هرگز خستگی به خود راه نمی‌دهند.

نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت می‌باشد رابطه‌های کاری می‌باشد. معمولاً شرکت‌ها تمایل دارند که با کسب و کار مورد اعتماد خود کار کنند لذا یکی از عامل‌های کلیدی در موفقیت درازمدت کسب و کار شما، توانایی شما در خصوص ایجاد نمودن روابط کاری درازمدت با دیگر کارافرینان می‌باشد. اغلب کارافرینان اذعان می‌نمایند که ایجاد امنیت کاری با مشتریان قدیمی از صرف هزینه و وقت برای پیدا کردن مشتریان جدید بهتر است.

یکی دیگر از پاسخ‌های سوال چگونه یک کارافرین خوب شویم تمایل شما برای پیشرفت در زمینه کاریتان و عرضه محصول و خدمات به مشتریانی می‌باشد که آن‌ها را بلند پرواز و جاه‌طلب نگه می‌دارد. هنگامی‌که شما احساس کنید که دیگر نیازی به یادگیری مطالب جدید ندارید و از یادگیری دست بردارید دچار خودشیفتگی خواهید شد و همین امر موجب شکست خوردن شما از رقیبانتان خواهد شد.

ممکن است افرادی وجود داشته باشند که در مورد کاری که شما قصد انجام آن را دارید فکر کرده باشند. نوآوری در پیشرفت الزماً مسبب موفقیت نخواهد شد بلکه موفقیت از عمل و اجرایی که بی‌عیب و نقص باشد حاصل می‌شود. باید گفت که یک راهبرد بزرگ به تنهایی نمی‌تواند موجب پیروزی در یک رقابت یا پیکار شود بلکه پیروزی از مواجهه با مشکلات و نحوه چیرگی بر آن‌ها به دست می‌آید.

قطعاً شما نیز با کارافرینانی روبه‌رو شده‌اید که زمان زیادی را برای نوشتن طرح‌هایی برای کسب و کار و همچنین آماده کردن پاورپوینت صرف نموده‌اند. این‌که شما برای تکمیل چنین برنامه‌ای به چه میزانی وقت صرف می‌کنید مهم نیست. با این حال بایستی شما به عنوان یک کارافرین، خود را با واقعیت‌های موجود سازگار کنید و این نکته را همواره در ذهن داشته باشید که شما از عمل کردن، اطلاعات مفیدتر و بیشتری کسب خواهید کرد تا از ظن و فرض کردن.

افرادی که با شما کار می‌کنند نقش مؤثری در موفقیت شما ایفا خواهند نمود. از آن‌جائیکه افراد باهوش کسب و کارهای بهتری را می‌سازند بایستی به دنبال افرادی باشید که باهوش‌تر از شما می‌باشند و آن‌ها را استخدام کنید.

تمرکز شدید داشتن روی فرصت‌هایی که برایتان پیش می‌آید به شما کمک خواهد کرد که تلاش‌های بیهوده و عواملی که موجب حواس پرتی شما می‌شود از زندگی خود حذف نمائید.

تمرکز شدید داشتن روی فرصت‌هایی که برایتان پیش می‌آید به شما کمک خواهد کرد که تلاش‌های بیهوده و عواملی که موجب حواس پرتی شما می‌شود از زندگی خود حذف نمائید.

کارافرینانی که خواهان موفقیت در زمینه کاری خود هستند باید مد نظر داشته باشند که هیچ‌یک از کارافرینان حتی کارافرینان پولدار و موفق در همه زمینه‌ها نمی‌توانند خوب باشند لذا نه تنها شما بلکه تمامی کارافرینان نیاز دارند که از گروهی از افراد برای تکمیل مهارت‌هایشان بهره ببرند. مهارت واقعی علاوه بر این‌که به استخدام بهترین گروه جهت حمایت از شما مربوط می‌شود به استخدام افرادی که دارای ذوق و قریحه و دارای چشم‌انداز یکسان هستند نیز مربوط می‌شود بنابراین سرمایه‌گذاری و الهام بخشیدن در گروهی که با آن کار می‌کنید سبب موفقیت در کارتان خواهد شد.

اگر می‌خواهید کارافرین موفقی شوید باید در حوزه کاری خود علاوه بر چالاکی در کسب و کارتان، خودتان را با روش‌ها سازگار نموده و فناوری‌ها و فرایندهایی که موجب قوی‌تر شدن و کارامدی بیشتر کارتان می‌شود فرا بگیرید. از آن‌جائیکه در دنیای امروز تولید کننده و مصرف کننده در حال تکامل و پیشرفت سریع هستند ممکن است راه و روشی که چند ماه قبل کارساز بوده دیگر کارساز نباشد. لذا چنانچه هدف شما کسب بالاترین میزان از موفقیت در حوزه کاریتان ‌باشد باید جهت بهتر کردن محصولات و خدماتی که ارائه می‌نمائید و همچنین برای راضی نگه داشتن مشتریان و بازاریان به دنبال راه‌ها و فرصت‌های جدیدی باشید. واقعیت است که محصولی که برای عرضه به مشتریان در بازار تولید می‌شود بایستی بتواند پاسخگوی نیازهای در حال تکامل آن باشد.

شما باید دائماً مطالب جدیدی در حوزه کاریتان فرا بگیرید و هنگامی‌که با اطلاعات جدیدی روبه‌رو می‌شوید خود را با آن سازگار نموده و در حرفه خود آن را مورد استفاده قرار دهید با این حال بایستی در مأموریت و تشکیلات خود از خود سرسختی نشان دهید.

اگر می‌خواهید کارافرین خوبی شوید باید فرا بگیرید که چگونه به خود عشق بورزید. شاید شما با افرادی مواجه شده‌اید که برای خوشایند دیگران خود را می‌آزارند. افراد کارافرین زیادی هستند که به احساسات شما اهمیتی قائل نخواهند شد چرا که همگی در تلاش برای رسیدن به پیروزی و موفقیت هستند لذا برای این‌که به کارافرین موفقی تبدیل شوید باید این نگرانی را از خود دور نمائید که آیا توانسته‌اید دیگران را خشنود سازید یا نه بنابراین تا جائیکه می‌توانید به خودتان عشق بورزید تا معجزه عشق را در موفقیت‌تان ببینید.

این‌که موفقیت تنها زمانی‌که به آن معتقد هستید حاصل می‌شود یک واقعیت است. لذا برای تبدیل شدن به یک کارافرین موفق بایستی درباره نتیجه کارتان دارای ذوق و هیجان باشید. انرژی‌ای که شما برای کارتان صرف می‌کنید الهام بخش سرمایه‌گذاران و شریکانتان خواهد بود و موجب پرورش و پیشرفت کسب و کارتان خواهد شد.

افراد زیادی هستند که توانایی تشخیص کارهای مورد علاقه‌ خود را برای انجام دادن، دارند و یا حتی می‌دانند که ارائه چه محصولات و خدماتی را در ذهن می‌پرورانند. با این وجود افراد کمی از آن‌ها بر اساس ایده‌های شکل گرفته در ذهنشان عمل می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید به کارافرین موفقی تبدیل شوید باید به جهان اطراف خود خوب بنگرید و به عنوان فردی که قرار است مشکلات را حل و فصل نماید همواره پذیرای الهامات پیش روی زندگیتان باشید.

در این مقاله سعی ما بر این بود که به سؤال چگونه یک کارافرین خوب شویم پاسخ دهیم امید است با مطالعه این مطالب و به کارگیری آن در حوزه کاری خود به موفقیت‌های روز افزونی دست یابید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارآفرینی می‌توانید به ویکی‌پدیا مراجعه نمایید.

برای شروع کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را مطالعه نمایید:

با سلام
خیلی ممنون از مطلب خوبتون.

سلام.چجوری میتونیم با در نظر گرفتن کمبودها و نیازهای محیط اطراف خودمون به یک ایده برای شروع کار برسیم؟ایده ای که حل کننده نیازهای محیط زندگی خودمون باشه.

اگر می‎خواهید یک کارآفرین پولساز شوید و در کسب و کار خود با موفقیت رشد کنید، باید وقت و انرژی خود را به ارتقای عادت‎های روزانه خود اختصاص دهید.

 

اگه می‌خوای یک کارآفرین پولساز بشی باید بدونی که کارآفرینان پولساز اول از همه دارای طرز فکر و عادت‌های کارآفرینی هستند.

مقاله مرتبط: طرز فکر کارآفرینی

چگونه کارآفرین موفق باشیم

برای تبدیل شدن به یک کارآفرین پولساز شاید بهتره یکم روی عادت‌هامون کار کنیم. 

همه‌ی ما عادت‌های نامناسب کاری داریم که باعث می‌شوند از بهره‌وری مان کم بشه و عملکرد مناسبی نداشته باشیم. و گاهی اوقات هم جلوی کارآفرینی ما را می‌گیرند و نمی‌گذارند آن مسیری را که می‌خواهیم به‌درستی طی کنیم.

اما همین‌که به قدم گذاشتن در مسیر کارآفرینی فکر کنید همه‌چیز عوض می‌شود. کارآفرینی به شما جهت، اختیار و آزادی بیشتری می‌دهد، اما از طرف دیگر، مسئولیت بیشتری نیز در قبال تصمیم‌گیری‌ها و رفتارها برایتان در بر خواهد داشت. بیشتر اقدامات شما نه‌تنها تأثیری مستقیم و قابل‌توجه بر سلامت و آینده‌ی کسب‌وکار شما خواهد داشت، بلکه الگوی افراد دیگری خواهند شد که با شما کار می‌کنند و سنگ محک کل سازمان را رقم خواهند زد.

 

پس لازم است قبل از تبدیل شدن به یک کارآفرین پولساز، مطمئن شوید این ۱۰ عادت نامناسب کاری را از زندگی حرفه‌ای خودتان حذف کرده‌اید.

 

هر کارمندی شاید بتواند با این عادت بد امورات شغلی خود را به‌نوعی رفع‌ورجوع کند، اما یک کارآفرین اگر اولویت‌های مشخصی نداشته باشد شاید هیچ‌وقت نتواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد.

راهکار: شما به‌عنوان یک کارآفرین پولساز باید هرروز و هر هفته، تمام‌کارهای ضروری خود را مرور و آن‌ها را برحسب اولویت سازمان‌دهی کنید.

 

پاسخ‌دهیِ فوری تقریباً همیشه نکته‌ی خوبی محسوب می‌شود. اما پاسخ‌دهی به ایمیل‌ها در تمام طول روز شیوه‌ی مناسبی برای پرداختن به کارهای روزانه نیست و بهره‌وری شمارا پایین خواهد آورد.

راهکار: به‌عنوان یک کارآفرین پولساز، پروژه‌ها و کارهای خود را از پیش برنامه‌ریزی کنید و اجازه ندهید ایمیل‌های دریافتی، مدام حواس شمارا پرت کنند.

البته تنها استثنای این قانون می‌تواند ایمیل‌های کارکنان فروش شما باشد که پاسخ‌دهی به‌موقع به آن‌ها ممکن است برای انعقاد یک قرارداد فروش ضروری باشد.

 

ایمیل‌ها و مکالمات بی‌بازده ممکن است در کار روزانه‌ی افراد مشکل خاصی ایجاد نکنند، اما در یک کسب‌وکار در حال شکوفایی چنین مشکلاتی می‌توانند دشواری‌هایی جدی ایجاد کنند و شرکت شمارا غیرحرفه‌ای جلوه دهند.

راهکار: از مهارت‌های ارتباطی خود فهرستی تهیه کنید و هر مهارتی را که لازم است بهبود دهید. عجله به خرج ندهید و در مورد آنچه می‌خواهید بگویید یا بنویسید خوب فکر کنید.

 

روتین‌های روزمره برای بهره‌وری مفید واقع می‌شوند، مخصوصاً برای اموری که ممکن است در حالت عادی از خاطر بروند. اما عادت کردن به یک روتین خاص به شکلی عمیق و غیرقابل تغییر می‌تواند هنگام مواجهه با تغییرات غیرمنتظره (که در استارتاپ‌ها امری اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شوند) شمارا در موقعیت ضعف قرار دهد.

راهکار: شما به‌عنوان یک کارآفرین پولساز، باید آن‌قدر انعطاف‌پذیر باشید که در صورت لزوم بتوانید رویکرد خود را تغییر دهید.

 

ادامه‌ی کار در زمان استراحت، اغلب اوقات برای انجام کار بیشتر شیوه‌ی مفیدی تلقی می‌شود. چون می‌توانید این‌یکی دو ساعت وقت خالی‌تان را به ساعات کاری روزانه‌ی خود اضافه کنید. اما این کار می‌تواند به قیمت خستگی ذهنی و کاهش بهره‌وری شما تمام شود. شش ساعت کار فوق‌العاده برای یک کارآفرین بهتر از هشت ساعت کار معمولی است. در ضمن خطر فرسودگی شغلی را نیز از یاد نبرید.

راهکار: به‌عنوان یک کارآفرین پولساز، ساعتی را مشخص کنید و خود را موظف کنید راس آن ساعت محل کار خود را ترک کنید.

 

اگر کارمند باشید و مثلاً در پاسخ‌دهی به یک ایمیل کمی تأخیر کنید معمولاً اتفاق خاصی نمی‌افتد. اما اگر به‌عنوان یک کارآفرین در ملاقات با مشتریان بالقوه‌ی خود با تأخیر حاضر شوید، نه‌تنها به وجهه‌ی خود آسیب می‌زنید، بلکه به الگویی نامناسب برای تیم خود نیز تبدیل خواهید شد. بالا و پایین کردن برنامه‌ی شخصی‌تان مشکل خاصی به وجود نمی‌آورد اما اگر باکسی قراری می‌گذارید، باید به‌موقع سر وعده‌ی خود حاضر شوید.

 

کلمه‌ی «نه» در رده‌های پایین‌تر شرکت‌ها یک تابو محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد عادت بله گفتن به همه‌چیز، سال‌هاست در زندگی کاری ما جاری و ساری است. اما وقتی به یک کارآفرین پولساز تبدیل می‌شوید، باید به نه گفتن عادت کنید. همه‌ی مشتریان ارزش فروش ندارند. همه‌ی متقاضیان ارزش استخدام ندارند. هر ایده‌ای هم ارزش دنبال کردن ندارد.

 

باقی ماندن پروژه‌های بزرگ روی میز کار شما به‌عنوان یک کارمند شاید مشکل خاصی ایجاد نکند. اما تعلل در رسیدگی به پروژه‌های بزرگ و مهم به‌عنوان یک کارآفرین پولساز، فقط اوضاع را بدتر خواهد کرد.

راهکار: اگر نمی‌توانید کاری را انجام دهید، آن را به کس دیگری بسپارید یا از بیرون کمک بگیرید. هر کاری که لازم است انجام دهید، فقط پروژهها را عقب نیندازید.

 

شما احتمالاً در موقعیت شغلی کنونی خود با تصمیم‌گیری‌های زیادی مواجه نمی‌شوید؛ حداقل در مقایسه با خیل تصمیماتی که باید به‌عنوان یک کارآفرین پولساز بگیرید. تصمیمات دشوار ممکن است به شما ضرر بزنند اما بالاخره باید در قبالشان موضعی اتخاذ کنید.

راهکار: حتی یک تصمیم بد هم از بلاتکلیفی بهتر است. بنابراین عادتِ به تعویق انداختن تصمیم‌گیری‌ها را همین امروز کنار بگذارید.

 

انجام همزمان چند کار مختلف نیز یکی از آن عادت‌های مزاحمی است که فقط «به نظر می‌رسد» باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. در واقعیت، این کار باعث حواس‌پرتی و عدم تمرکز شما خواهد شد به‌گونه‌ای که اگر به‌صورت جداگانه به هر یک از آن کارها می‌پرداختید نتیجه‌ی بهتری می‌گرفتید. فراموش نکنید که به‌عنوان یک کارآفرین، به تمام تمرکز خود احتیاج خواهید داشت.

 

این ۱۰ عادت نادرست لزوماً کسب‌وکار شمارا نابود نمی‌کنند، اما می‌توانند بهره‌وری و اثربخشی توانایی‌های شمارا با اختلال مواجه کنند و باعث شود شما هیچ‌وقت یک کارآفرین پولساز نشوید.چگونه کارآفرین موفق باشیم

مطمئن باشید از بین بردن این عادت‌ها به‌طور کامل به صبر و بردباری نیاز خواهد داشت، اما ارزشش را دارد.

 

دانلود پادکست

سلام
بسیار مفید و عالی بود. لازم است از کیفیت خوب گویندگی و صدابرداری نیز تشکر کنم.

بسیار خوب و مختصر
انشاالله که عمل گردد

با سلام و احترام.
پادکست مفید و مختصری بود. مهم عمل کردن است. موفق و سلامت باشید.

سلام
پادکست کامل و مفیدی بود.
متشکرم

با سلام
خیلی خوب و کار بردی بود به نظر من همین یک دونه پاکدست میتونه آدمو به موفقیت برسونه
مشگل من اینه که هر کاریرو عالی شروع میکنم ولی بعد از مدتی انگیزمو از دست میدم به نظرتون باید چیکار کنم
با تشکر

درود به شما
شما نیاز به برنامه ریزی دارید. اگر برنامه ریزی نداشته باشید به هدف می شوید و در نهایت بی انگیزه.

کتاب صوتی تحول بزرگ را حتما گوش کنید.

موفق باشید

عالی بود و کارشناسی شده ممنون از سایت خوبتون و یاد دادن ارزشهای مثبت به دیگران بدون چشمداشت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a98824e0a7d3be04bd1bf2d6fdcc0152” );document.getElementById(“ded774162a”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ساخت حساب کاربری


Downloads-icon


Downloads-icon

مهم است بدانید که هیچ راه جادویی وجود ندارد که شما را یک شبه به کارآفرینی موفق و پولدار تبدیل کند  با این حال برای کسانی که آماده‌اند برای موفقیت سخت تلاش کنند روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند در این راه به آن‌ها کمک کند. برای آشنایی با این روش‌ها در ادامه با یوکن همراه باشید.

با انجام کارهایی که در ادامه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت می‌توانید مسیر موفقیت خود را به عنوان  یک کارآفرین کوتاه کرده و زودتر به موفقیت برسید.

برای یک کارآفرین موفق فرقی نمی‌کند که چه مقدار جواب منفی و یا پسرفت داشته باشد، او همیشه آماده است که از جای خود بلند شده و مسیر جدیدی را برای ادامه‌‌ی کار خود پیدا کند. این یک خصوصیت واجب برای یک کارآفرین است زمانی که بخواهد اید‌ه‌ای را که در ذهنش وجود دارد به یک کسب و کار پر سود تبدیل کند.

ترس از شکست یکی از دلایلی است که کارآفرینان بسیاری در میان راه سقوط می‌کنند‌. کارآفرینان موفق به شکست به عنوان یک تجربه مثبت نگاه می‌کنند. برای آن‌ها شکست چیزی است که می‌توانند از آن درس بگیرند و در آینده با آن مقابله کنند. اشتباه در مسیر موفقیت برای همه‌ی کارآفرینان اجتناب‌ناپذیر است؛ اما آنچه که اهمیت دارد این است که مسئولیت کامل شکست‌ها و پسرفت‌های خود را به عهده بگیریم و به سرعت به مسیر خود ادامه دهیم.

حتی بهترین کارآفرینان زمان ما قبل از شروع کسب و کار خود با متخصص‌های دیگر کار کرده‌اند. پیدا کردن یک مربی مناسب بهترین روش برای یادگیری اداره کردن کسب و کار خود است. حتی ممکن است مربی شما نیز در کسب و کار خود دچار اشتباهاتی شده باشد اما این امر آن‌ها را به شخصی واجد شرایط برای مشاوره دادن و یاد گرفتن تبدیل می‌کند زیرا از این طریق می‌توانید از اشتباهات آن‌ها درس بگیرید و از تکرار آن‌ها جلوگیری کنید.چگونه کارآفرین موفق باشیم

نکته‌ی مهم در اداره کردن یک کسب و کار موفق تمایل کارآفرین برای پیشرفت و ارائه محصول و یا خدمات برای مشتریانی است که آن‌ها را جاه‌طلب و بلند پرواز نگه می‌دارد. لحظه‌ای که یک کارآفرین از یادگیری مسائل جدید دست برمی‌دارد حس خودشیفتگی بر او غلبه می‌کند و به دیگران اجازه می‌دهد که او را شکست دهند.

هر کارآفرین موفقی نیازمند چالاکی در کسب و کار همراه با توانایی فراگیری و وفق با روش‌ها، فرایندها و یا فناوری‌هایی است که کسب و کارشان را قوی‌تر و کارآمدتر می‌کند. دنیای تولید کننده و  مصرف کننده همیشه در حال تکامل هستند و روش‌هایی که حتی چند ماه پیش کارساز بوده‌اند ممکن است فردا پاسخگو نباشند.

کارآفرینان موفق همیشه به دنبال راه‌ها و فرصت‌هایی تازه برای بهتر کردن محصولات و یا خدمات و راضی نگه داشتن مشتریان و بازار هستند. یک محصولی که برای بازار تولید می‌شود باید نیاز‌های در حال تکامل آن را پاسخگو باشد.

رابطه‌های کاری بسیار حائز اهمیت هستند. شرکت‌ها همیشه تمایل دارند که با کسب و کاری که به آن اعتماد دارند کار کنند. توانایی شما در ایجاد روابط کاری دراز مدت با کارآفرینان دیگر می‌تواند یکی از عاملان کلیدی در موفقیت دراز مدت کسب و کار شما باشد. بیشتر کارآفرینان بیان می‌کنند که ایجاد امنیت کاری با مشتریان قدیمی بسیار بهتر از صرف وقت و هزینه‌ برای یافتن مشتریان جدید است.

حتی بهترین، موفق‌ترین و پولدارترین کارآفرینان  هم نمی‌توانند در همه چیز خوب باشند. همه‌ی کارآفرینان نیازمند گروهی از افراد برای تکامل مهارت‌هایشان  هستند. مهارت واقعی نه تنها مربوط به استخدام بهترین گروه برای حمایت از شماست بلکه مربوط به استخدام افرادی است که چشم‌انداز و شور و اشتیاق یکسانی دارند. با الهام بخشیدن و سرمایه‌گذاری در گروه خود نه تنها آن‌ها بلکه کسب و کار شما نیز موفق می‌شود.

در بعضی از موارد غریزه‌ی شما بهترین راهنمای شماست زیرا که هیچ کس به اندازه‌ی خودتان از کسب و کارتان آگاه نیست بنابراین به غریزه‌ی خود اعتماد داشته باشید و مطابق آن پیش بروید.

 

منبع: Linkedin

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

اول سرمایه و بعد اراده و پشتکار بدون اینکه با کسی مشورت شود







مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

آپدیت بزرگ دوره آربی – آشنایی با آربی کیو – راهنمای جامع فروشندگان آمازون دانلود رایگان ویدئو

توضیحات کوتاه :
شاید بهتر باشد بحث را با این سؤال شروع کنیم که کارآفرینی چیست و به چه شخصی کارآفرین می‌گویند؟ شاید در ظاهر پاسخ این سؤال ساده باشد اما هنوز نتوانسه‌اند به یک تعریف واحد در این زمینه برسند.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چگونه کارآفرین موفق باشیم

 کارآفرینی به نوعی دنبال کردن فرصت‌ها است. این فرصت‌ها گاهی در برابر دیدگان فرد قرار گرفته‌اند و گاهی نیاز است تا برای پیدا کردن آنها تلاش کرد و به جستجوی آن‌ها پرداخت. زمانی که یک فرد کار جدیدی را آغاز می‌کند، یعنی تمام شرایط و ریسک‌های پیش‌رو را پذیرفته است و حال با امید دستیابی به موفقیت قدم در راه گذاشته است. افراد زمانی که کسب‌وکار خود را راه می‌اندازند، احساس بهتری خواهند داشت. چرا که خودشان شروع کننده یک اتفاق شده و در ادامه می‌توانند نتیجه آن را ببینند. اینکه فردی بتواند ثمره تلاش و کوشش خود را ببیند همیشه شیرین و دلپذیر خواهد بود.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

شاید بهتر باشد بحث را با این سؤال شروع کنیم که کارآفرینی چیست و به چه شخصی کارآفرین می‌گویند؟ شاید در ظاهر پاسخ این سؤال ساده و مشخص باشد اما هنوز نتوانسه‌اند به یک تعریف واحد در این زمینه برسند. تعاریف زیادی در این خصوص وجود دارد و از آنجایی که تا حدودی یک حوزه مطالعاتی نوظهور به‌شمار می‌رود، هر روز تعاریف جدیدی ارائه می‌شود. شاید بتوان به‌طور کلی گفت که کارآفرینی به نوعی دنبال کردن فرصت‌ها است. این فرصت‌ها گاهی در برابر دیدگان فرد قرار گرفته‌اند و گاهی نیاز است تا برای پیدا کردن آنها تلاش کرد و به جستجوی آن‌ها پرداخت. زمانی که یک فرد کار جدیدی را آغاز می‌کند، یعنی تمام شرایط و ریسک‌های پیش‌رو را پذیرفته است و حال با امید دستیابی به موفقیت قدم در راه گذاشته است. افراد زمانی که کسب‌وکار خود را راه می‌اندازند، احساس بهتری خواهند داشت. چرا که خودشان شروع کننده یک اتفاق شده و در ادامه می‌توانند نتیجه آن را ببینند. اینکه فردی بتواند ثمره تلاش و کوشش خود را ببیند همیشه شیرین و دلپذیر خواهد بود. اگر شما هم به‌دنبال تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق هستید، باید بدانید که این کار در عین ساده بودن پیچیدگی‌های خود را هم دارد. فرد کارآفرین باید موارد زیادی را در نظر بگیرد و ویژگی‌های مهمی را در درون خود داشته یا کسب نماید. برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق باید مهارت‌های زیادی را یاد گرفت. تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق نیازمند یادگیری این مهارت‌ها و اعمال آنها در زندگی خود است.

 

 

کسانی که توانسته‌اند در کارآفرینی موفق عمل کنند، همیشه با برنامه پیش رفته‌اند. اگر کسی بدون فکر پیش برود و نداند که در هر مرحله به دنبال چه چیزی است و باید چه کاری انجام دهد، نمی‌تواند موفق بشود. اگر شما هم می‌خواهید یک کارآفرین موفق باشید پس برای خود برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشید.

مهم نیست چندبار دست‌رد به سینه شما می‌خورد، اگر می‌خواهید یک کارآفرین موفق باشید باید همیشه برای همه چیز آماده باشید. اگر می‌خواهید ایده کسب‌وکاری که در ذهنتان وجود دارد را از آنجا خارج کرده و به یک کسب‌وکار سودآور تبدیل کنید، باید این نکته را همیشه به یاد داشته باشید. ترس از شکست یکی از دلایل اصلی شکست است. کارآفرینانی که به موفقیت دست پیدا کرده‌اند، به شکست به عنوان یک تجربه مثبت نگاه می‌کنند. تجربه‌ای که می‌توانند از آن درس بگیرند و در نتیجه آن در آینده به موفقیت دست پیدا کنند. همه کارآفرینان ناگزیر اشتباهاتی را در مسیر خود به سمت موفقیت داشته‌اند اما فرق افراد موفق در این است که با این شکست‌ها دست و پای خود را گم نمی‌کنند. آن‌ها مسئولیت شکست خود را می‌پذیرند و به سرعت به سمت جلو حرکت می‌کنند.

 

مقاله پیشنهادی: رازهای کاربردی و واقعی کارآفرین موفق چیست؟

 

حتی بهترین کارآفرین‌های حاضر نیز در زمینه کاری خود با متخصصین مربوطه مشورت می‌کنند و از هم فکری‌های آنها استفاده می‌کنند. هیچوقت به تنهایی نمی‌توان به یک موفقیت چشمگیر دست پیدا کرد. گاهی بهتر است با دیگران برای پیدا کردن یک راه‌حل مناسب مشورت کرد. البته هر کسی ممکن است در مسیر حرکت خود دچار اشتباه شود اما اگر از افراد باتجربه و متخصص کمک گرفته بشود، می‌توان نتیجه بهتری را به دست آورد.

زمانی که یک فرد ایده‌های بلند پروازانه‌ای در سر داشته باشد، بهتر می‌توان ریسک کند. همانطور که پیشتر گفتیم یک کارآفرین باید بتواند ریسک کند تا به هدف خود برسد. اگر فردی به داشته‌های خود راضی باشد و اشتیاقی برای بهتر شدن نداشته باشد، آیا می‌تواند کارآفرین موفقی باشد؟ مطمئناً جواب این سؤال منفی است چرا که ایده‌های خوب و جدید تنها به ذهن کسانی خطور می‌کند که قصد دارند یک کار جدید انجام دهند.

شاید بتوان گفت که راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق به تنهایی مسئله مورد علاقه کارآفرینان موفق نمی‌باشد. آن‌ها به‌دنبال این هستند که در مسیر حرکت خود پیشرفت کنند و خدمات یا محصولات بهتری را ارائه دهند. یک کارآفرین هیچ‌وقت نباید در مسیر رو به جلوی خود متوقف شود. چنین فردی همواره باید به‌دنبال بهتر شدن و پیشرفت کردن باشد. اگر این ویژگی را در خودتان ندارید، برای موفق شدن راه سختی را در پیش خواهید داشت. بلندپرواز بودن خصیصه مهم کارآفرین موفق است. اگر آنها هم در جای خود می‌ماندند و تلاشی برای بهتر شدن نمی‌کردند، هیچ‌وقت به جایگاه فعلی خود نمی‌رسیدند.

کارآفرینان همیشه به خود اعتماد دارند و می‌دانند که اگر تصمیمی را بگیرند، می‌توانند در آن موفق شوند. آن‌ها از این اعتمادبه‌نفس در کار خود استفاده می‌کنند تا به نتیجه مطلوب برسند. البته اینکه فردی تصور کند که می‌تواند موفق بشود اما هیچ تلاشی در راستای هدف خود نکند، هیچ‌گاه نمی‌تواند به خواسته خود برسد. برای دستیابی به موفقیت در کنار هدف‌گذاری صحیح تلاش و پشکار کافی هم نیاز است. در حقیقت می‌توان گفت که این دو مکمل یکدیگر هستند.

یکی از مهم‌ترین عواملی که از شکست در مسیر حرکت به جلو جلوگیری می‌کند، انعطاف‌پذیر بودن است. اینکه تنها کاری که تصور می‌کنید خوب است را انجام بدهید، نمی‌توانید یک کارآفرین موفق باشید. باید در کنار ایده خوب خود شرایط محیطی را هم در نظر بگیرید. باید آماده شنیدن هر ایده و فکر جدید باشید و تمامی آنها را با دقت بررسی کنید تا ببینید کدام یک می‌تواند در مسیر پیش‌رو به شما کمک کند.

 

مقاله پیشنهادی: رازهای موفقیت بیل گیتس برای کارآفرین ها( بخش اول)

 

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر کسب‌وکار بحث مدیریت مالی است. اینکه بتوان از طریق یک کارآفرینی به سودآوری برسیم کمی زمان بر است. تا آن زمان نیاز است که یک کارآفرین، سرمایه، قابلیت‌ها، محدودیت‌ها و نیازهای کسب‌و کار خود را به دقت بررسی کند. باید یک برنامه مالی مناسب برای حال و آینده خود داشته باشد و برای موارد اضطراری هم پس‌اندازی داشته باشد. اگر یک کارآفرین بدون حساب و بی‌فکر خرج کند، خیلی سریع با مشکل مواجه می‌شود. پس سعی کنید مدیریت مالی را جدی بگیرید.

این افراد همواره در اطراف خود کسانی را دارند که به آنها انرژی مثبت می‌دهند. تفاوتی نمی‌کند این افراد دوستان، خانواده، همکاران یا همکلاسیان باشند. باید با کسانی ارتباط برقرار کنید که موفقیت شما برایشان مهم است و در این راستا به شما کمک می‌کنند. سعی کنید از افرادی که همیشه منفی فکر می‌کنند و با رفتار خود سبب ناامید شدن شما می‌شوند، دوری کنید. اطرافیان ما خواسته یا ناخواسته روی ما تأثیر می‌گذارند، پس چه بهتر که کسانی را دور خود نگه داریم که تاثیرات مثبت روی ما می‌گذارند.

 

 

هر تلاشی ممکن است به موفقیت منجر نشود. نرخ شکست کارآفرینان بسیار بالا است. گاهی اوقات بهترین راه حل دست کشیدن است. کارآفرین موفق می‌داند که گاهی باید به جای از دست دادن زمان و سرمایه خود، تغییر مسیر بدهد و چیز جدیدی را امتحان کند. خیلی از کارآفرینان موفق فعلی در اولین تلاش خود شکست خورده‌اند اما زمانی دست کشیدن که می‌دانستند می‌توانند از ضرر بیشتر جلوگیری کنند.

امیدواریم با ارائه این مطالب به پیشبرد اهداف شما کمک شایانی کرده باشیم. اگر شما دوست عزیز و همراه گرامی سایت عزت خواه دات کام مشتاق هستید در زندگی شخصی و کاری عملکرد بهتری داشته باشید، یک پیشنهاد ارزشمند برای شما داریم و آن مطالعه مقاله آشنایی با دوره پاراسل زندگی و تماشای ویدیو معرفی این دوره است. در پاراسل زندگی با روشی کاربردی برای ساخت یک زندگی ایده‌آل با شما همراه خواهیم بود.

 

 

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

چگونه کارآفرین موفق باشیم

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

آپدیت بزرگ دوره آربی – آشنایی با آربی کیو – راهنمای جامع فروشندگان آمازون دانلود رایگان ویدئو

توضیحات کوتاه :
آمادگی برای کارآفرینی و شروع یک کسب و کار، به ظاهر دشوار است اما اگر به آنها علاقه داشته باشید، آن را فرا می‌گیرید. در این مقاله به عواملی که باعث موفقیت شما در کارآفرینی می‌شود خواهیم پرداخت.

تعداد امتیازها: 1

خلاصه ای از مقاله

آنچه باعث تمایز واقعی کسب و کار شما از سایر بیزینس ها می‌شود، استراتژی و رویکردی است که در قبال کسب و کارتان پیش می‌گیرید، چون معنکس کننده فلسفه فردی شما است. یکی از نکات مهمی که در زمینه کسب و کار باید به آن توجه کرد، افراد هستند. زیرا کسب و کار در واقع نوعی معامله است و این معاملات میان خود افراد صورت می‌گیرد. بیشتر کسب و کارها، بر مبنای اعتماد دو طرفه و روابط بین فردی است.چگونه کارآفرین موفق باشیم

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

 

کسب آمادگی برای کارآفرینی و شروع یک کسب و کار، به ظاهر دشوار است. در این زمینه شاید تصور کنید که باید مهارت‌های خاصی مثل سرمایه‌گذاری و روش‌های کسب و کار یا نحوه تولید و بازاریابی محصولات را بدانید. البته دانستن این موضوعات اهمیت زیادی دارد، اما یادگیری آنها دشوار نیست. اگر نسبت به آنها علاقه داشته باشید و توجه خود را معطوف به آنها کنید، در طول زمان آنها را فرا خواهید گرفت. در این مقاله قصد داریم به عواملی که باعث موفقیت فردی شما در کارآفرینی می‌شود و نیز 6 اصل کاربردی در کسب و کار بپردازیم.

 

 

آنچه باعث تمایز واقعی کسب و کار شما از سایر بیزینس ها می‌شود، استراتژی و رویکردی است که در قبال کسب و کارتان پیش می‌گیرید، چون معنکس کننده فلسفه فردی شما است. یکی از نکات مهمی که در زمینه کسب و کار باید به آن توجه کرد، افراد هستند. زیرا کسب و کار در واقع نوعی معامله است و این معاملات میان خود افراد صورت می‌گیرد. بیشتر کسب و کارها، بر مبنای اعتماد دو طرفه و روابط بین فردی است.

 

 

داشتن خلاقیت می‌تواند شما را به سمت اتخاذ بهترین استراتژی رهنمون کند. منظور از خلاقیت در اینجا، این است که چگونه برای حل یک مسئله، عوامل مؤثر را در کنار یکدیگر قرار دهید. دانش و اطلاعات شما و مهارت‌های حل مسئله، دو کلید دستیابی به خلاقیت هستند. افرادی که مدت‌ها در یک کسب و کار فعالیت داشته‌اند، در مواجهه با مشکلات، دیدگاه و عملکرد متفاوتی نسبت به دیگران دارند و از روش‌های مختلفی برای حل مشکلات خود استفاده می‌کنند. تجربه این افراد در زمینه حل مسئله بالاتر از بقیه است. در نتیجه به محض برخورد با مشکلات می‌توانند سریعاً راه حل خلاقانه‌ای برای آن بیابند.

یکی از عوامل موفقیت در کسب و کار، داشتن اطلاعات کافی در آن حوزه است. در این رابطه، خواندن کتاب‌های مناسب و مرتبط با موضوع کسب و کارتان می‌تواند کمک زیادی به شما کند. اگر هر هفته، یک مفهوم تجاری را یاد بگیرید، بعد از چند ماه متوجه می‌شوید که سطح اطلاعاتتان تا چه اندازه بالاتر رفته است. البته برای یادگیری فقط به یک منبع (مثل کتاب‌ها) اکتفا نکنید، بلکه با افراد موفق هم صحبت کنید و از آنها درباره علت موفقیتشان یا دلایلی که باعث شکست آنها در ابتدای کارشان شده است، سؤال کنید.

همچنین مسائل مربوط به شغل فعلی‌تان را از یک چشم انداز وسیع‌تر نگاه کنید. مثلاً اگر کسی از شما می‌خواهد که یک مشکل فنی را برطرف کنید، از او درباره زمینه کسب و کارش سؤال کنید و بررسی کنید چرا این شرکت، این مسئله را قابل حل کردن تلقی کرده است. با انجام این کار نه تنها اطلاعات خود را درباره کسب و کار آنها را افزایش می‌دهید بلکه یاد می‌گیرید چطور به یک راه حل فنی بهتر دست یابید.

 

 

در علم فیزیک، مسائل تابع اصول تعریف شده‌ای هستند و جواب‌های مشخصی دارند. در حوزه کسب و کار شرایط به گونه دیگری است. چون در آنجا نمی‌توانیم با قطعیت درباره موضوعی اظهار نظر کنیم. در واقع می‌توان کسب و کار را به یک بازی شطرنج تشبیه کرد که طی آن شما باید موقعیت‌های پیچیده را آنالیز کرده  و از قبل، حرکات (در این جا اقدامات) رقیب را پیش بینی کنید.

در حقیقت، کلید موفقیت در تصمیم گیری این است که مهارت کافی برای مقایسه نتایج احتمالی سناریوهای مختلف را داشته باشید. برای تقویت این مهارت کافی است همیشه به یک مرحله جلوتر از شرایط کنونی‌تان فکر کنید. همیشه خودتان را به چالش بکشید و با دیدی عمیق به مسائل پیش رویتان نگاه کنید. مثلاً اگر کسی سؤالی درباره کسب و کارتان پرسید، از خود بپرسید آیا گفته‌های این شخص را می‌توان به شکل دیگری تفسیر کرد؟ خواسته واقعی او چیست؟ آیا راه متفاوتی برای برآوردن نیازهای او وجود دارد؟

اگر نسبت به هر مسئله‌ای چنین دید وسیعی داشته باشید، به تدریج مهارتتان در حل مسئله افزایش چشم گیری خواهد یافت. سرانجام به موقعیتی می‌رسید که می‌توانید برای هر مشکلی، حتی اگر قبلاً با آن برخوردی نداشته‌اید، سریعاً یک راه حل بیابید. عکس این مسئله هم صادق است، یعنی اگر در مواجهه با مشکلات تنبلی کنید و به دنبال یافتن راه حل نباشید، مهارت حل مسئله شما هیچگاه ارتقاء نخواهد یافت.

 

مقاله پیشنهادی: 6 راه موثر برای افزایش مهارت حل مساله | عزت خواه دات کام

 

همیشه نگاهی تیزبین نسبت به رویه بازار و گرایشات مشتریان داشته باشید. به این معنا که حتی به رویدادهایی که ظاهراً ارتباطی با یکدیگر ندارند ولی می‌توانند بر کسب و کارتان تأثیر بگذارند حساس باشید و آنها را در استراتژی خود بگنجانید. فرض کنید شما قصد وارد کردن دستگاه ماساژور را دارید. به این منظور باید از کاهش و افزایش قیمت دستگاه‌های مشابه آن در بازار مطلع باشید، همچنین باید بدانید که مشتریان چه انتظاراتی از این نوع دستگاه‌ها دارند.

البته معمولاً مشتریان به دنبال خرید کالایی با کیفیت و در عین حال ارزان قیمت هستند. از طرفی می‌دانید که بنا به دلایلی ممکن است قیمت این محصول در آینده کاهش یابد. با توجه به این اطلاعات، برای پروژه خود تصمیم بگیرید و برای قیمت گذاری محصولات خود، دقت زیادی به خرج دهید و آن را مستقیماً و بدون دخالت واسطه بفروشید. توجه به شرایط بازار به شما کمک می‌کند تا تغییرات لازم را در استراتژی خود اعمال کنید.

 

 

یکی از عواملی که باعث موفقیت شما در کسب و کار می‌شود، این است که اعتماد مشتریان خود را جلب کنید. ارائه کالای با کیفیت و قیمت گذاری مناسب از عوامل جلب اعتماد مشتریان است. البته قیمت گذاری محصول نباید باعث ضرر و زیان شما شود بلکه باید به شکلی باشد که نتیجه بهتری نسبت به رقبایتان به دست آورید. برخی از مشتریان صرف نظر از قیمت محصول، به دنبال کیفیت آن هستند، به همین خاطر کافی است یک مشتری (حال حتی اگر از دوستانتان باشد) یک بار از کیفیت محصول شما ناراضی باشد، در این صورت دیگر به شما مراجعه نخواهد کرد.

یکی دیگر از اصول موفقیت در کسب و کار این است که به جای فکر کردن به منافع خودتان، همیشه منافع مشتریان را در نظر بگیرید. اگر هنگام ارائه محصولات یا خدمات، ارزشمندی مشتری را در نظر بگیرید، می‌توانید نسبت به پایداری کسب و کارتان مطمئن شوید. اگر اولویت شما تحویل به موقع سفارشات و توجه به کیفیت آنها باشد، آن‌ها نیز دیگر شما را به عنوان مرجع تأمین مایحتاج خود در نظر می‌گیرند و همیشه به شما سفارش خواهند داد.

توجه به کارمندان نیز به طور مستقیم یا غیرمستقیم در موفقیت شما نقش دارد. اگر برای کارمندان خود ارزش قائل باشید، آن‌ها نیز به کار خود بها داده و در مواجهه با مشتریانتان، به نیازهای آنها رسیدگی می‌کنند. همین عامل مجدداً باعث جلب اعتماد مشتریان خواهد شد.

 

 

چگونه کارآفرین موفق باشیم

بدون شک، افراد موفق به جای آن که عامل انجام کاری باشند، سعی می‌کنند مدیریت و رهبری آن را به عهده بگیرند. با این حال، مهارت بیشتر ما انسان‌ها برای انجام دادن کار است تا مدیریت آن. برای بالا بردن سطح پتانسیل‌های مدیریتی خود، باید نحوه ایجاد انگیزه در مشتریانتان را بدانید. شما نباید خود را رییس تلقی کنید. در روزگاران قدیم که دغدغه مردم تأمین نیازهای اساسی مثل امنیت فیزیکی، غذا و سرپناه بود، رهبران جامعه به آنها توجه زیادی نمی‌کردند اما در روزگار فعلی، کارمندان نمی‌توانند سلطه جویی رهبران خود را تحمل کنند، زیرا آنها عزت نفس و حس رضایتمندی، موفقیت و ارزشمندی خود را در کارشان جست و جو می‌کنند.

به همین خاطر است که به دنبال کار کردن در شرکتی هستند که هدف و مأموریت مشخصی داشته باشد. اگر محیط کاری دوستانه باشد و در آن از کارمند حمایت شود، او نیز متقابلاً انرژی بیشتری برای کار خواهد گذاشت. به همین خاطر است که باید گفت یک رهبر بیشتر از این که نقش نظارت کنندگی داشته باشد، باید حمایت گر باشد. وظیفه اصلی رهبر یک سازمان یا شرکت این است که وسایل و تجهیزات مورد نیاز کارمندانش را به خوبی تأمین کرده و محیطی را برایشان فراهم کند که امکان رشد و شکوفایی آنها را ایجاد کند.

 

 

از آنجا که بخش عمده کسب و کار در قالب تعامل افراد با یکدیگر است، به همین خاطر، یکی از مهارت‌های مهمی که باید بیاموزید، برقراری سریع رابطه با دیگران است. مشتریان عموماً از پیشقدمی شما برای برقراری ارتباط استقبال می‌کنند. راه ایجاد رابطه با دیگران این است که موانع یا عواملی که باعث عدم راحتی شخص می‌شود را برطرف کنید و به دنبال یافتن نقاط مشترک خود با او باشید.

درباره خود با دیگران صحبت کنید و سؤالات مناسبی از آنها بپرسید. در گذشته، مردم عادت داشتند که در هواپیما با یکدیگر درباره مسائل خانوادگی، شغلشان یا موضوعات دیگر صحبت کنند. اما امروزه این طور نیست. طی گفت و گو با دیگران، می‌توانید مطالب زیادی بیاموزید و البته ارتباطات جدیدی به وجود آورید. عدم تمایل به گفت و گو یا نشان ندادن اشتیاق به صحبت‌های دیگران باعث می‌شود که روابط جدید به کندی شکل بگیرند.

 

 

صداقت، مبنا و شالوده ایجاد اعتماد در دیگران از جمله مشتریان و کارمندانتان است. صداقت داشتن در مواجهه با مشتریان بهترین سیاست به حساب می‌آید، چون وقتی مشتریان به شما اعتماد کنند، تمایل بیشتری به خرید کردن از شما خواهند داشت. از طرفی اگر از همان ابتدا در مواجهه با کارمندانتان، صادقانه مأموریت کسب و کار خود را اعلام کنید، تنها کسانی که حاضر به حمایت از آن باشند، به گروه شما خواهند پیوست و افرادی که تمایل به کسب و کار شما نداشته باشند، حاضر به همکاری با شما نخواهند بود و در نهایت افراد علاقه‌مند و سازنده در کنار شما باقی خواهند ماند.

با خودتان صادق باشید و نقاط ضعفتان را مشخص کنید. هر کدام از ما انسان‌ها منحصر به فرد هستیم، زیرا مهارت‌ها و خواسته‌های متفاوتی داریم. اگر خودتان را به همان صورتی که هستید باور داشته باشید و نقاط قوت و ضعف خود را بپذیرید، در نتیجه اهداف معقول‌تری برای کسب و کار خود انتخاب کرده و در تصمیم گیری‌های خود درست عمل می‌کنید.

 

 

شاید برخی از شما ناچار به بازنشستگی زودهنگام هستید یا وارد شغلی شده‌اید که از آینده آن اطمینان ندارید و می‌خواهید آن را تغییر دهید. اگر با اطلاعات کافی می‌خواهید از شغل فعلی‌تان استعفا دهید و تحقیقات لازم برای کسب و کار جدیدتان را انجام داده‌اید، پس در تصمیم خود تعلل نکنید. زیرا بدون تغییرات، هیچ فرصتی برای رشد نخواهید داشت. جف بزوس، مؤسس شرکت آمازون در ابتدا در یکی از شرکت‌های وال استریت مشغول به کار بود و سمت معاون آن شرکت را داشت.

اما بعد از این که ایده تأسیس یک فروشگاه اینترنتی به ذهنش خطور کرد، از آن کار استعفا داد. وی در حال حاضر بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان را در اختیار دارد. ایجاد تغییر در کسب و کار، فرآیندی به ظاهر دشوار و ترسناک است، اما می‌تواند بهترین اتفاقی باشد که تاکنون در زندگی‌تان رخ داده است. در پایان باید گفت که تلاش برای شناخت دیگران می‌تواند به شما در شناخت خودتان کمک کند، زیرا انسان در مواجهه با افراد سرسخت و موقعیت‌های دشوار است که به توانایی‌های خود پی می‌برد.

بنابراین تلاش برای برقراری رابطه با دیگران و کمک کردن به آنها، بهترین شیوه برای شناخت خود و ابراز محبت به دیگران است. در این فرآیند شما نقاط ضعف، محدودیت‌ها و مشکلاتتان خود را عمیق‌تر خواهید شناخت و بنابراین راه حل یا تصمیمی که برای برطرف کردن آنها اتخاذ خواهید کرد، سنجیده‌تر و معقول‌تر خواهد بود.

 

هدف ما از ارائه این مطالب کمک به شما دوست عزیز است تا با استفاده از موارد مطرح شده، در زندگی شخصی یا حرفه‌ای خود یک گام جلوتر بروید. اگر مشتاق هستید در کنار یک زندگی آرام، شغلی فارغ از مکان و زمان را هم تجربه کنید، برای کسب اطلاعات لازم درمورد فروشندگی در وبسایت آمازون با ما در آموزش فروش در آمازون همراه باشید. همچنین با دنبال نمودن صفحه نتایج شگفت‌انگیز دوره آربی از تجربیات دانشجویان این دوره بهره ببرید.

 

 

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

چگونه کارآفرین موفق باشیم
چگونه کارآفرین موفق باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *