چگونه کارآفرین موفق شویم

 
helpkade
چگونه کارآفرین موفق شویم
چگونه کارآفرین موفق شویم

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

شش
 − 

 = 
پنج

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چگونه کارآفرین موفق شویم

یک باور عمومی وجود دارد که افراد موفق و ثروتمند کارآفرینند و برای اینکه ما هم موفق و ثروتمند شویم باید کارآفرین شویم, آیا این باور درست است؟ قطعا بله !

شما برای اینکه درآمد داشته باشید، باید به هر حال کاری داشته باشید.

رابرت کیوساکی نویسنده کتاب انقلابی «پدر پولدار پدر بی پول» به طور کلی انواع کسب درآمد را به 4 طریق تقسیم کرد :

اگر میخواهید ثروتمند شوید، باید بتوانید از مرحله 1 یا 2 به مرحله 4 برسید.
راه میانبری هم وجود ندارد…باید گام به گام مراحل را طی کنید. شما باید ابتدا از فاز کارمندی یا خوداشتغالی شروع کنید به فاز کسب و کار برسید و سپس پول تان را سرمایه گذاری کنید؛ این تنها راهش است.

شاید بپرسید «خب اگر اینقدر راحت است چرا همه اینکار را انجام نمیدهند؟»
سوال خوبی است… چون کارآفرینی سخت است ! شما باید چند سال از زندگیتان را طوری تلاشکنید که دیگران حاضر نیستند تلاش کنند تا بقیه عمرتان را طوری زندگی کنید که دیگران هرگز نتوانند زندگی کنند.

خیر دوست خوبم…!کارآفرینی یک رویداد نیست؛ بلکه یک روند است.

شما به اصطلاح با کارآفرین بودن شغل خود را تبدیل به تفریح خود میکنید و با اینکار هرروز با روحیه بالا و انرژی شروع به کار میکنید؛ طوری که اگر به پول هم نیاز نداشته باشید باز حاضرید به سر کار بروید.

مانند خیلی از کارآفرینان بزرگی که میشناسیم بعد از بازنشستگی هنوز مشغول کار هستند.
مثلا وارن بافت، دومین فرد ثروتمند دنیا، در دهه 80 زندگی اش است و هر روز صبح به محل کارش میرود با کارمندان جوانش مشغول به کار میشود.

 

برای کارآفرین شدن باید دو گروه ویژگی داشته باشید؛
گروه اولی که میتوانند کارآفرین باشند :

این گروه، میتوانند کارآفرین باشند… و شاید بهتر بگوییم… حتما باید کارآفرین شوند !

گروه دومی که میتوانند کارآفرین شوند :

این گروه هم قطعا میتوانند کارآفرین شوند؛ مهم نیست چقدر دیر شده، مهم این است که در مسیر صحیحی حرکت کنید.

و اما مهمترین چیزی که یک کارآفرین را از افراد عادی متمایز میکنه، انرژی و پافشاری اوست.
سخت نیست مشتاق موفقیت باشید و بخواهید کسب و کارتان را راه اندازی کنید، چون این یک مهارتِ یاد گرفتنی است. شما باید راه آنرا یاد بگیرید؛

 

لری پیج از بنیانگذاران گوگلخب، توضیحات تئوری را اینجا متوقت کنیم، بریم برسیم سروقت کارهای عملی…

و برای اینکه باورهای اشتباه، رایج و کهنه را از وجودتان بیرون کنیم تا جلوی موفقیت تان را نگیرند، باید بدانید که شما برای کارآفرین شدن به هیچکدام از موارد زیر نیاز ندارید :

تنها چیزی که برای کارآفرینی نیاز دارید؛ ساختن یک سیستم است که برایتان پول بسازد. شما باید یک ماشین پولسازی بسازید که نام آنرا کسب و کار میگذارند؛ برای مثال ماشین پول سازی شرکت مک دونالد به صورت زیر است :

سیستم شما از بخش های مختلفی تشکیل شده است.
بعضی ازین بخش ها در هر سیستم کسب و کاری وجود دارد. برای مثال در مدل ماشین کسب و کار مک دونالد شما میبینید که پول بدست آمده از فروش محصول مقداری در خود کسب و کار پس انداز میشود و مقداری از آن به عنوان سود وارد حساب بانکی صاحبان میشود.

یا کسب و کار شرکت گوگل به صورت زیر است :

اگر شما بتوانید یک سیستمی طراحی کنید، بسازید و بتوانید از آن نگه داری کنید، بدون شک در مدت کوتاهی ثروت زیادی بدست خواهید آورد (البته این به معنی سادگی این امر نیست…) چون خیلی از موانعی که در زندگی تابحال با آنها روبرو نشده بودید جلوی شما را خواهند گرفت !

ماجرا کم کم داره جالب میشه، اینطور نیست؟

یه خواهشی از شما داریم… هر چیزی راجع به ایده به شما یاد داده اند را فراموش کنید !

ایده ها چیزهای با ارزشی نیستند و شما 1000 تا ایده ناب هم داشته باشیم یک آدامس خرسی بابت آنها به شما نخواهند داد. پس خیالتان راحت باشد اگر ایده ای ندارید، به مشکلی برخورد نخواهید کرد.

اما این به معنی آن نیست که اصلا به ایده احتیاج ندارید.
شما به هرحال میخواهید روی چیزی به اسم ایده کار کنید؛ اما موضوع از این قرار است که سرنوشت کسب و کار شما به ایده شما بستگی ندارد… نباید فکر کنید خیلی چیز با ارزش و ناب و دست نیافتنی است.

حتی بزرگترین و ثروتمند ترین شرکت های دنیا ایده خیلی عجیب و نابی نداشتند؛ برای مثال :

ایده های ناب  و خارق العاده قبلا انتخاب شدند، ساخته شدند و تمام شدند. تنها چیزی که الان باعث موفقیت هر ایده ای میشود زمان اجرای آن است. برای مثال، Google زمان خوبی برای اجرایی کردن ایده اش انتخاب کرد.

شما باید یا یک ایده ای که در حال حاضر هست را نوسازی کنید، چیزی به آن اضافه کنید و یا چیزی از آن کم کنید و وارد بازار کنید؛ به همین سادگی…

موضوع دیگری این است که خیلی از مردم ازین میترسند که کسب و کارشان را راه اندازی کنند مبادا رقبا آنها را ویران کنند !

دوستان…اما داشتن رقیب نشانه خوبی است. شما اگر رقیب نداشته باشید باید بترسید !
قبلا در مقاله «آیا ایده کارآفرینی شما موفق میشود شما را پولدار کند؟» خواندید که یکی از مولفه های ایده پولساز این است که رقیب دار باشد. داشتن رقیب یعنی وجود تقاضا و وجود تقاضا برای محصول یا خدمات شما نشانه خوبی است.

برای مثال؛بهترین جا برای افتتاح کردن یک رستوران جدید درست کنار یک رستوران دیگر است.زیرا رستوران اولی زحمت کشیده و کلی مشتری به آن منطقه آورده و شما که آنجا باشید مردم بیشتر راغب میشوند برای شام خوردن به آن منطقه بیایند.

خیلی وقت ها چندتا رقیب با هم باعث پیشرفت همدیگر میشوند؛ اینها چیزهایی است که در کسب و کار درک خواهید کرد. شما در میان رقیبان زیاد تنها کاری که باید انجام دهید تا باعث شود موفق شوید این است که فقط 10% بهتر از رقیب باشید !چگونه کارآفرین موفق شویم

 

 

توصیه میکنیم کاری را شروع کنید، ایده ای را دست بگیرید، محصولی را بخواهید برای شروع بفروشید که خودتان عاشق آن هستید. زیرا از تمام جزییات آن باخبر هستید، دید خوبی از مشتریان آن محصول دارید و علاقه بیشتری به انجام آن کار خواهید داشت.

اگر عاشق گل و گیاه هستید، ایده ای حول این موضوع برای کارآفرینی شروع کنید.
و در آخر قسمت اول این سری مقالات، از مقاله «قدرتمندترین سلاح در جنگ با سختی های زندگی برای یک هدف» یادآوری میکنیم :

باید بدانید اگر شما بتوانید برای کسب و کاری که میخواهید انجام بدید یک «چرا؟» ی قدرتمند پیدا کنید (چرا میخواهید کسب و کاری راه اندازی کنید؟) حتما «چطور؟» آن را پیدا خواهید کرد… با اینکار مسیر موفقیت را به شدت کوتاه میکنید.

شما در قسمت اول خیلی خلاصه یادگرفتید :

به همین سادگی اما…
اگر تمام این مراحل را هم اجرا کنید نیاز به قدم دوم در این مسیر دارید، که در قسمت دوم به آن می پردازیم :

قسمت دوم را از اینجا بخوانید

و البته، در زمینه کارآفرینی سه مقاله زیر را حتما باید بخوانید :

مقاله قبلی

چطور هرچیزی را که میخواهیم راحت بدست آوریم؟ (کاری که ثروتمندان در آن استادند)

مقاله بعدی

چطور یک زندگی چشمگیر داشته باشیم؟ (قسمت دوم)

چطور یک نقشه راه برای موفقیت در زندگی طراحی کنید؟

پیشنهاد اول را در مذاکره چه کسی و چطور باید بدهد؟ این تکنیک را باید یادبگیرید

سلام خسته نباشید
واقعیتش من بوتیک مردانه دارم اما امسال نه عید داشتیم نه تابستونی(عروسی و جشن) و نه محرمی الانم که وضعیت خیلی خرابه شرایط مالیمم به خاطر یک سری اشتباهات اصلا خوب نیست طوری که اگه مغازه رو جمع کنم و با جنس همشو بدم بره میمونه ۳۵ میلیون لطفا راهنماییم کنید که برای سروع کار آفرینی چه کارهایی باید انجام بدم که از صفر شروع کنم لطفا راهنماییم کنید آدمی نیستم که تنبل باشم‌ و تن پرور اصلا هم بخاطر متاهلیمم که شده نمیتونم تنبل باشم خواهشا راهنماییم کنید که توکل بر خدا یک حدکتی رو شروع کنیم.
تشکر.

با سلام خیلی ممنون از راهنمایی کاربردی تون اگر امکانش هست لطفا باز هم از سیستم کسب و کار ویا سیستم پولسازی شرکت های دیگر چه ایرانی و چه خارجی باز هم مطلب قرار بدید من مشتاقانه منتظر مطالب هستم

با 100میلیون پول چه کسب و کاری راه بندازم تا پول دار شوم

سلام من یه خانم هستم 30سالمه و کارمندم ولی رویای من کارافرینیه میشه کمکم کنید وبهم بگید با یک سرمایه 50 میلیونی چیکار میتونم بکنم؟لطفا اگه گروه دارید منم عضو کنید تا یاد بگیرم

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

شش
 − 

 = 
پنج

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

چند سوال که پرسیدن‌شان از خودتان مسیر زندگی‌تان را بالا…

ویدیوکست رنه سینانی و تجربیات کارآفرینی با شهرام فخار

پیشرفت ۲۰۰ درصدی در کار با نکاتی طلایی – قسمت ۱

چطور خودتان را از منطقه‌ امن زندگی‌تان نجات داده و…

چگونه راحت نه بگویید و کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید…

بسیاری از جوانان همواره رویای کارآفرینی را در سر می پرورانند و دوست دارند کسب و کاری راه اندازی نمایند و به موفقیت و کسب ثروت دست یابند. راه اندازی کسب و کار به پول، یک ایده ی خاص و عالی و یک پشتکار و تلاش بی نظیر نیاز دارد. کارآفرینان موفق همیشه نگاه نو و متفاوتی به کار و زندگی شان دارند و برای رسیدن به موفقیت دارای عزم و ثبات قدم هستند. اگر شما دارای روحیه کار آفرینی هستید ، از اصول و قواعدی که در این بخش از نمناک آورده ایم، بهره ببرید تا میزان ریسک پذیری کمتر و سود دهی بیشتری داشته باشید.

مرحله 1 :حتماً یک تجارت صحیح برای خودتان پیدا کنید :

کارآفرین بودن می تواند یک مفهوم بسیار گسترده داشته باشد. همچنین شما نیز می توانید در هر مورد و ناحیه به عنوان یک کارآفرین به دیگران معرفی شوید. اگر چه که حتماً باید یک رشته و یا زمینه کاری را برای شروع تجارت خود انتخاب کنید. پس باید به سراغ بیزینس تجارتی بروید که نه تنها در آن موفق شوید، بلکه بتوانید در آن ثابت قدم باقی بمانید. کارآفرینی کار سختی است، بنابراین باید تمام تمرکز و حواس خود را روی آن بگذارید.

 

مرحله 2 :اگر نیاز به تحصیلات دارید ، حتماً آن را پیگیری کنید :چگونه کارآفرین موفق شویم

قطعاً قرار نیست که دارای مدارک تحصیلی رسمی و عالیه باشید تا بتوانید به عنوان یک کارآفرین به دیگران معرفی شوید اما این موضوع به این معنا هم نیست که نباید تحصیلات را فراموش کنید. اگر قرار است یک کمپانی مربوط به تکنولوژی را راه اندازی کنید، حتماً باید در آن مورد اطلاعات زیادی داشته باشید. به طور مثال ؛ باید با برنامه ریزی کامپیوتر و بازاریابی های کامپیوتری آشنا باشید که می تواند به تجارت شما کمک بسیار زیادی بکند. همچنین بعضی از صنایع برای کارآفرین شدن نیازمند به سر رشته داشتن در رشته هایی مثل حقوق یا حسابداری می باشند.

مرحله 3 :برای تجارت خود برنامه ریزی کنید :

قبل از اینکه تجارت خود را شروع کنید، حتماً باید یک برنامه کاری داشته باشید. برنامه تجارتی شما باید اهدافتان و استراتژی هایی که قرار است شما را به هدفتان برساند را ثبت کند. این برنامه ریزی در موفقیت سرمایه گذاری شما و تجارتتان نقش بسیار مهم و بزرگی خواهد داشت. همچنین می تواند میزان موفقیتتان را نیز اندازه گیری کند.

مرحله 4:حتماً مخاطب و گروه هدف داشته باشید :

برنامه های مربوط به تجارت برای همه افراد جذاب نیست. پس باید سن، جنسیت ، درآمد ، نژاد و فرهنگ گروهی که قرار است مخاطب شما باشند را در نظر بگیرید تا راحت تر اهداف خود را مشخص کنید. همچنین بهتر است که یک آدرس مخصوص تجارت خود داشته باشید. به دنبال گروه افرادی بگردید که بیش از همه به نیاز شما در تجارت پاسخ می دهند و شما نیز می توانید احتیاجات آن ها را برطرف کنید.

 

مرحله 5:نتورک :

از آنجایی که نتورکینگ در همه رشته ها و زمینه ها بسیار حائز اهمیت می باشد ، پس برای کارآفرینی نیز نیاز است. نتورک به این معناست که چگونه افرادی را ملاقات کنید که نیاز شما در مهارت های مورد نیاز برای پیش بردن تجارت را برطرف کنند. این افراد همچنین می توانند مدل تجاری شما را بهبود ببخشند و مشتریان بیشتری برای شما پیدا کنند.

مرحله 6:ایده خود را بفروشید :

مشتریان نیازمند محصولات هستند اما همیشه هر محصولی را انتخاب نمی کنند. پس وظیفه شما به عنوان کارآفرین این است که افراد را قانع کنید که شما بهترین گزینه را در اختیار آن ها قرار می دهید. در نتیجه از شما خرید می کنند . پس باید بفهمید که دقیقاً چه چیزی محصول شما را به یک محصول منحصر به فرد تبدیل می کند و می تواند طبق ارزش هایش فروخته شود.

مرحله 7:مارکت یا بازاریابی :

حتماً باید قبل و بعد و در طول پیش بردن تجارتتان ، روی بازاریابی تمرکز کنید. به طور مثال ؛ ممکن است بخواهید که بهترین رستوران را در یک شهر برپا کنید. اگر کسی از وجود رستوران شما خبر نداشته باشد، قطعاً نمی تواند وارد آن شود. پس بازاریابی یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید آن را انجام دهید. روی تلاش خود برای گسترش بازاریابی تمرکز کنید و اهداف مخاطب خود را بشناسید. همچنین می توانید از بیلبوردهای درون شهری و یا شبکه های اجتماعی نیز کمک بگیرید.

 

باید اصلی ترین جهت گیری خود را مشخص کنید و ببینید که به دنبال چه ارزش هایی هستید. اگر برای تجارت خود ارزش خاصی نمی شناسید پس دلیلی ندارد که توجه خود را روی کارآفرینی متمرکز کنید.

آیا نیاز به مجوز دارم؟

مجوزهای تجاری ممکن است که برای هر زمینه شغلی مورد نیاز باشند. البته کشورهای مختلف هر کدام قوانین مخصوص به خود را دارند اما بعضی انسان ها هستند که شدیداً روی داشتن پروانه کسب و کار اصرار می ورزند . مثلاً ممکن است یک رستوران فقط به مجوز برای تهیه غذا نیاز داشته باشد. پس بهتر است که در مورد قوانین اطلاعات کامل داشته باشید.

آیا همه می توانند یک کارآفرین باشند ؟

بله همه می توانند به عنوان یک کارآفرین مشغول به کار شوند اما قطعاً همه به اندازه یکسان به موفقیت دست پیدا نمی کنند. کارآفرینی نیازمند تجربه های بسیار زیاد ، قاطعیت و گاهی اوقات تحصیلات و علم و آگاهی است.

برای شروع یک تجارت باید در آن حوزه خاص تجربه داشته باشم ؟

خیر. اما تجربه می تواند کمک زیادی به شما بکند. اگر قرار است یک آژانس بازاریابی باز کنید، باید تجربه شما در این زمینه به اندازه کافی بالا باشد. قرار نیست که مشتریان پول خود را صرف کالاهایی کنند که سازنده آن تجربه کافی در این زمینه را ندارد. پس بهتر است تحقیقات لازم را به عمل بیاورید.

بهترین راه برای تبدیل شدن به یک کارآفرین چیست ؟

بهترین راه برای تبدیل شدن به یک کارآفرین وجود ندارد. همه کارآفرینان تجربه های مختلف دارند اما شاید بهترین ایده ها در این زمینه باز هم با شکست روبرو شود. پس بهتر است که فرصت های مربوط به شکست را نیز غنیمت بشمارید. قطعا آگاهی ، تجربه و برنامه ریزی صحیح می تواند جزء بهترین راهبردهای شما برای موفقیت کارآفرینی باشد.

از کجا بفهمم که تجارت من موفق خواهد شد ؟

اگر یک برنامه تجاری صحیح را پیگیری کنید و شاهد رشد خود باشید، قطعا تجارت شما به خوبی پیش خواهد رفت. به یاد داشته باشید که بسیاری از تجارت ها برای پول درآوردن و موفق شدن نیاز به زمان دارند.

 

رفتارها ، کیفیت ها و ارزش های خاصی هستند که معمولاً کارآفرینان از آن پیروی می کنند. البته این ارزش ها نمی توانند ضامن موفقیت صد درصدی شما باشند اما باید سعی کنید که ویژگی هایی مثل ریسک پذیری را در خودتان افزایش دهید . مهم تر از همه اینکه باید استقلال داشته باشید. خودتان رئیس خودتان باشید. برنامه ریزی را خودتان انجام دهید و زندگی را با مسئولیت و مدیریت خودتان پیش ببرید. اگر فکر می کنید که روحیه رئیس بودن ندارید ، بهتر است که به سمت کارآفرینی نروید.

کارآفرینان کاملاً به خودشان اعتماد دارند ، آن ها مسئولیت موفقیت خود را بر عهده می گیرند. همچنین به توانایی های خود ایمان دارند. آن ها می دانند که چگونه ریسک پذیری خود را افزایش دهند. اگر در مورد فروش محصول شکست بخورند ، به خوبی می توانند از عهده مشکلات بعدی آن بر بیایند.

 

تدریجی کار کنید ، نباید توقع شما برای رشد یک تجارت و کارآفرینی، سرعت بسیار بالا باشد. گاهی اوقات موفقیت و پیشرفت در یک حوزه نیازمند ده ها و سال ها تلاش می باشد. در نتیجه باید آرامش خود را به اندازه کافی حفظ کنید و به خوبی در مسیرهای مختلف شغلی قرار بگیرید تا بتوانید پیشرفت قابل توجهی را به دست بیاورید.

نباید وابسته به یک منبع درآمدی جداگانه باشید، خرید مشتری از شما تنها باید 25 درصد از درآمد کلی تان را تشکیل دهد. پس سبک زندگی شما نباید به گونه ای باشد که با خرید نکردن یک مشتری متحمل ضرر و زیان زیادی شوید.

تعداد روزافزونی از دانشجویان پس از خروج از دانشگاه، کسب و کار خود را راه می‌اندازند. هیچ کس تعداد افرادی را که به طور مستقیم از دانشگاه به کسب و کار خودشان راه می‌یابند، نمی‌داند اما شواهد نشان می‌دهند که این روند رو به رشد است. شما به مدارک سطح بالا، پول، مغز استثنایی و خارق‌العاده یا حتی یک اید‌ه‌ی خاص و عالی نیاز ندارید. این مقاله ۱۲ نکته‌ی ضروری را در مورد اینکه چطور کارآفرین شویم را نشان می‌دهد. این نکات به شما کمک می‌کنند تا هر مسیری را که انتخاب می‌کنید، ادامه دهید. دوست دارید رییس خودتان باشید؟ از همین حالا کارتان را شروع کنید!

در صورتی که تمایل به شروع کسب و کار خودتان دارید، تعداد زیادی از سازمان‌ها و منابع وجود دارند که به شما کمک می‌کنند؛ با این حال، از حالا و همین جا، باید با جامعه‌ی کارآفرینی یا دانشگاه‌تان شروع کنید. هر مهارتی از طریق تجربه بهبود می‌یابد. کارآفرینی هم در این میان استثنا نیست. جامعه‌ی کارآفرین دانشگاهی یک محیط حمایتی و ایمن است که دانشجویان یا علاقمندان به کسب و کار می‌توانند در آن یک طرح راه‌اندازی را تجربه کنند و در عین حال ببینند که آیا دورنمایی برای آن ایجاد خواهند کرد یا خیر. با این وجود، حتی قبل از خروج از دانشگاه هم می‌توانید در راه‌اندازی یک شرکت مشارکت کنید.

بسیاری از دانشگاه‌ها، منابع و پشتیبانی را از زمان قبل از شروع و راه‌اندازی کسب و کار ارائه می‌دهند. بنابراین، شما می‌توانید از آنها جهت ساختن مسیرتان برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق استفاده کنید. ویژگی‌هایی که در بازار کار به شدت مورد قدردانی قرار می‌گیرند عبارتند از خلاقیت، شم تجاری، رهبری و انگیزه و توانایی پیش راندن کار. بنابراین، اگر بتوانید این ویژگی‌ها را در خود بسازید، شانس تبدیل شدن به یک کارآفرین حرفه‌ای بسیار بالاتر خواهد بود.

چگونه کارآفرین موفق شویم

کمی زمان بگذارید و فقط به این فکر کنید که برای زندگی‌تان چه می‌خواهید. منظور ما داشتن یک ایده‌ی جدید و عالی برای کسب و کار نیست، بلکه دقیقا در مورد زندگی‌تان صحبت می‌کنیم. ایده‌آل‌های زندگی شما چه هستند؟ اولویت‌های شما چیست؟ و چه چیزی برای شما حیاتی است؟ اگر نسبت به چیزهایی که واقعا برای خودتان می‌خواهید آگاه نباشید، نمی‌توانید در این جهان چیزی ایجاد کنید و به موفقیت خاصی برسید. نیازی را در جهان پیدا کنید، توانایی خود را با آن مطابقت دهید و سپس خلق کنید.

مطلب مرتبط: موفقیت در کار: ۱۱ نکته کلیدی که هنگام شروع کسب و کار باید بدانید

لطفا همه‌ی حرف‌های بی‌سر و ته و وحشتناک را که درباره‌ی ارزش ایده‌ها شنیده‌اید فراموش کنید. البته که به یک ایده نیاز دارید. اما درک کنید که حتی بسیاری از شرکت‌های موفق هم بر اساس خلاقیت و ایده‌های فوق درخشان ساخته نشده‌اند. ایده‌های اصیل بیش از حد بزرگ جلوه داده می‌شوند. مردم از ایجاد یک کسب و کار در هر جایی که رقابت وجود دارد می‌ترسند، اما در حقیقت، رقابت می‌تواند چیز خوبی باشد. بهترین مکان برای ساخت یک رستوران جدید درست در کنار یک رستوران موفق است. آنها برای جذب مخاطب تلاش زیادی را به کار بسته‌اند. بنابراین، شما باید فقط ۱۰٪ بهتر را امتحان کنید.

به خودتان اجازه‌ی کشف و اکتشاف را بدهید. به جنبه‌های مختلف توانایی‌های خود، سبک‌های اجتماعی، سن و شخصیت‌تان نگاهی داشته باشید. سپس، به حس درونی‌تان گوش دهید. به این ترتیب، از کجا باید بدانید که کدام کسب و کار برای شما مناسب است؟ یک سری رویکردهای رایج برای کارآفرینی وجود دارد:

* آن کاری را انجام بدهید که بلد هستید: فکر کنید که چگونه می‌توانید مهارت‌های خود را گرد هم بیاورید و آنها را به عنوان محصولات و خدمات خودتان عرضه کنید

* آن کاری را انجام بدهید که دیگران انجام می‌دهند: درباره‌ی کسب و کارهای دیگر که برای شما جالب هستند، تحقیق کنید. وقتی کسب و کاری را که دوست دارید، پیدا کردید فقط آن را مورد تقلید قرار بدهید.

* برخی از مشکلات شایع را حل کنید. آیا در بازار فعلی شکافی وجود دارد؟ آیا محصول یا خدماتی دارید که می‌خواهید آن را به بازار عرضه کنید. اگر تصمیم به انجام این کار دارید، اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع کارتان و هزینه کردن پول، دانش آن را به‌دست بیاورید.

قبل از صرف پول در آن زمینه، سعی کنید بفهمید که آیا مردم واقعا حاضر هستن برای خدمات یا محصولات شما هزینه‌ای پرداخت کنند. این کار ممکن است مهم‌ترین مرحله‌ای باشد که باید از آن گذر کنید. نسبت به اعتبار بازار خود به اطمینان برسید. به طور خاص‌تر، غیر از خانواده و دوستان‌تان چه کسی خدمات و محصولات شما را خریداری می‌کند؟ اندازه‌ی بازار هدف‌تان را تعریف کنید. تعیین کنید که مشتریان‌تان چه کسانی هستند و چرا به کالا یا خدمات شما نیاز دارند. آیا خدمات یا محصول شما مربوط به زندگی روزمره‌ی آنها است؟

شما می‌توانید مقالات صنعتی مختلف، داده‌های سرشماری و سایر اسناد را برای کسب اطلاعات بیش‌تر بخوانید. با این وجود، روش موثر و مهم برای به‌دست آوردن اطلاعات، پرسیدن مستقیم از بازار / مشتریان هدف، و سپس گوش دادن به آنها است. اگر می‌خواهید یک کسب و کار موفق داشته باشید، باید از همین حالا روابط خود را به طور جدی تقویت کنید.

راه‌اندازی یک شرکت چیزی شبیه به بار آوردن فرزندان است. شما می‌دانید که چه کاری را باید انجام بدهید و در حال انجام چه کاری هستید، اما فرزندان‌تان دقیقا به دستورات شما عمل نمی‌کنند. شرکت هم چنین شرایطی دارد. افتان و خیزان پیش خواهید رفت و در میانه‌ی راه نیز کسب تجربه خواهید کرد. در نقطه‌ی شروع، ممکن است بارها و بارها با شکست روبه‌رو شوید. نقطه‌ی اصلی شروع یک شرکت، متقاعد کردن دیگران برای باور کردن شماست پیش از آن‌که بی‌خیال شما شوند.

مطلب مرتبط: چرا به یک کسب و کار پر سود و ۱۲ رقمی نیاز دارید

به منظور دریافت پول برای راه‌اندازی شرکت‌تان، به هر سرمایه‌گذار بالقوه‌ای فکر کنید. اگر ایده‌ی شما عملی و بالقوه باشد، آنها برای سرمایه‌گذاری پول‌شان در حیطه‌ی کاری شما تمایل خواهند داشت.

فقط یک ارائه‌ی پاورپوینت برای توضیح این‌که چرا باید در حیطه‌ی مورد علاقه‌ی شما، از جمله هر بخشی از طرح کسب و کارتان سرمایه‌گذاری کنند، آماده کنید.

در مورد سود ناخالصی که برآورد کرده‌اید و درصد سودی که به آنها می‌رسد، صحبت کنید.

ابتدا در مقیاس کوچک و با یک گروه کوچک از مشتریان کارتان را شروع کنید؛ به این ترتیب کسب و کارتان بدون سرمایه‌گذاری کردن مبالغ هنگفت شروع می‌شود. چنین روندی ممکن است بهترین مسیر برای شما باشد.

شبکه‌ای از افراد مورد اعتماد ایجاد کنید تا هر زمانی که به کمک نیاز دارید، به آنها مراجعه کنید. هنگامی که در مورد چیزهایی که می‌خواهید خلق کنید، تصمیم می‌گیرید باید گروهی از افراد مورد اعتماد را انتخاب کنید؛ کسانی که می‌توانید ایده‌های‌تان را با آنها به اشتراک بگذارید یا در صورت قرار گرفتن در حالت ایستایی و بدون پیشرفت، با آنها تماس بگیرید. این افراد نباید در آن سطح از موفقیت که خودتان توقع دارید باشند. همچنین، ضرورتی ندارد که در هیات مشاوره حضور داشته باشند. آنها باید با تجربه باشند. هر کسی می‌تواند یک کارآفرین باشد، اما هر کارآفرینی موفق نیست. فقط سعی کنید با افرادی در ارتباط باشید که بر آن‌چه که شما در حال تجربه کردن‌اش هستید، پیش‌تر غلبه کرده‌اند.

هیچ کدام از ما نمی‌توانیم نقش شانس را در زندگی انکار کنیم. شانس نقش مهمی‌ در موفقیت دارد؛ با این حال، هر چه‌ سخت‌تر تلاش کنید، خوش‌شانس‌تر خواهید بود.

هر کاری که انجام می‌دهید، حتی اگر شغل مورد نظرتان نیست، همیشه سعی کنید بیش‌ترین تلاش‌تان را به کار ببندید. در صورت امکان هر روز صبح نخستین فرد در محل کار باشید و آخرین فردی باشید که در انتهای روز کارتان را ترک می‌کنید. اعتقاد بر این است که کار و تلاش زیاد می‌تواند بیش از رزومه‌تان برای‌تان شانس ایجاد کند.

مطلب مرتبط: روانشناسی فروش: ۸ راز بزرگ روانشناسی برای فروش بیشتر در بازاریابی

هنگامی که پای راهنمایی‌هایی درباره‌ی نحوه تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق به میان می‌آید، سرختی و پایداری در واقع کمک‌تان می‌کند به نتایج مطلوبی دست پیدا کنید. سرسخت باشید و اجازه ندهید که چیزی شما را مایوس کند یا سبب شود که دست از تلاش بردارید؛ این در واقع یکی از نکات مهم برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق است که باید همواره در ذهن داشته باشید. سرسختی و پایداری به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی هر شخص موفقی است و فقط مختص کارآفرینان نیست. در واقع، اگر به لحاظ ذهنی و فیزیکی برای مدت زمان طولانی به مسیرتان ادامه ندهید و از تلاش بسیار و شکست‌های‌تان بترسید و هدف نهایی‌تان را از یاد ببرید، موفق نخواهید شد.

به عبارت دیگر، سرسختی به معنی مقاومت در برابر شکست نیست. در حقیقت، افرادی که این نوع تفکر را دارند اغلب از شکست هراس دارند. شما باید درک کنید که شکست فقط گام دیگری برای موفقیت است. بنابراین، از حرکت مداوم در مسیر خودتان دست برندارید. مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، بهترین کار این است که روز به روز جلوتر بروید.

این مورد منفی به نظر می‌رسد، اما برای کسانی که تازه کار خود را آغاز کرده‌اند ضرورت دارد. بیش‌ترین موفقیت‌ها، موفقیت‌های یک شبه نیستند. شما ممکن است در مورد بعضی از موفقیت‌هایی که یک شبه به‌دست آمده‌اند چیزهایی شنیده باشید. اما هیچ کس واقعیت پشت آنها و داستان کامل را در مورد آنها نمی‌داند. حدس و گمان در مورد این‌که آدم‌های دیگر چه‌طور به موفقیت رسیدند، تنها تلف کردن زمان ارزشمندتان است. خوب است اگر بتوانید انتظارات خود را در مورد موفقیت سریع و بدون تلاس پایین بیاورید، و بعد کسب و کارتان را با فشار کم‌تری انجام دهید.

برای این‌که به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید، باید وقت بگذارید و یک احساس مثبت و همچنین تصویری به یاد ماندنی روی افرادی که با شما کار خواهند کرد، مانند مشتریان، سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان، ‌ایجاد کنید. صاحبان کسب و کار خانگی باید از مسیر خود بیرون بیایند و تلاشی آگاهانه را برای طراحی یک تصویر حرفه‌ای از کسب و کارشان به کار ببندند. تعداد زیادی از صاحبان کسب و کار دارای فروشگاه‌های ظریف، دفاتر زیبا یا نمایشگاه برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان و شگفت‌انگیز نشان دادن دورنمای خود ندارند. در عوض، بیشتر آنها زمانی که در حال ساخت و حفظ یک تصویر خوب و حرفه‌ای برای کسب و کار خود هستند، روی خلاقیت، تخیل و توجه به جزییات حتی کوچک تکیه می‌کنند.

از سوی دیگر، با یک تصویر حرفه‌ای، شما همواره شهرت خود را حفظ خواهید کرد. در واقع، شهرت چیزی است که به واسطه‌ی محترم شمردن وعده‌های‌تان به‌دست می‌آید. به غیر از تصویر کسب و کار، ثبات در ارائه‌ی محصول / خدماتی که ارائه می‌دهید یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی است که می‌تواند به شما در ایجاد شهرت و نام نیک کمک کند.

هنر مذاکره یکی از مهمترین نکات در مورد سوال چطور کارآفرین شویم است که قبل از شروع کار باید بدانید. با استفاده‌ی روزانه از این مهارت، در آن خبره شوید. همیشه در ذهن داشته باشید که تسلط بر هنر مذاکره بدین معناست که شما می‌توانید یک موقعیت برد- برد را سازماندهی کنید. موقعیت برد – برد به این معنی است که افراد درگیر در کسب و کار خود احساس خواهند کرد که انگار برنده شده‌اند، چیزی که پایه و اساسی برای ایجاد روابط تجاری سودآور و بلند مدت است.

به نکات قید شده در این نوشتار برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق فکر کنید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌هایی را که در زندگی حرفه‌ای خود برای پیشبرد اهداف‌تان لازم دارید، به‌دست بیاورید. امیدواریم این نکات در مورد شیوه‌های تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق بتواند برای نیازهای شما مفید باشد.

اگر شما به این موضوع چطور کارآفرین شویم علاقه‌مند هستید، تمام نظرات و انتقادات خود را در بخش نظرات این نوشتار به اشتراک بگذارید. از شنیدن نظرات و تجربیات شما خوشحال خواهیم شد.

منبع: وی کول

برچسب ها چطور کارآفرین شویمچگونه کارآفرین شومکارآفرینکارآفرینی

مهم است بدانید که هیچ راه جادویی وجود ندارد که شما را یک شبه به کارآفرینی موفق و پولدار تبدیل کند  با این حال برای کسانی که آماده‌اند برای موفقیت سخت تلاش کنند روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند در این راه به آن‌ها کمک کند. برای آشنایی با این روش‌ها در ادامه با یوکن همراه باشید.

با انجام کارهایی که در ادامه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت می‌توانید مسیر موفقیت خود را به عنوان  یک کارآفرین کوتاه کرده و زودتر به موفقیت برسید.

برای یک کارآفرین موفق فرقی نمی‌کند که چه مقدار جواب منفی و یا پسرفت داشته باشد، او همیشه آماده است که از جای خود بلند شده و مسیر جدیدی را برای ادامه‌‌ی کار خود پیدا کند. این یک خصوصیت واجب برای یک کارآفرین است زمانی که بخواهد اید‌ه‌ای را که در ذهنش وجود دارد به یک کسب و کار پر سود تبدیل کند.

ترس از شکست یکی از دلایلی است که کارآفرینان بسیاری در میان راه سقوط می‌کنند‌. کارآفرینان موفق به شکست به عنوان یک تجربه مثبت نگاه می‌کنند. برای آن‌ها شکست چیزی است که می‌توانند از آن درس بگیرند و در آینده با آن مقابله کنند. اشتباه در مسیر موفقیت برای همه‌ی کارآفرینان اجتناب‌ناپذیر است؛ اما آنچه که اهمیت دارد این است که مسئولیت کامل شکست‌ها و پسرفت‌های خود را به عهده بگیریم و به سرعت به مسیر خود ادامه دهیم.

حتی بهترین کارآفرینان زمان ما قبل از شروع کسب و کار خود با متخصص‌های دیگر کار کرده‌اند. پیدا کردن یک مربی مناسب بهترین روش برای یادگیری اداره کردن کسب و کار خود است. حتی ممکن است مربی شما نیز در کسب و کار خود دچار اشتباهاتی شده باشد اما این امر آن‌ها را به شخصی واجد شرایط برای مشاوره دادن و یاد گرفتن تبدیل می‌کند زیرا از این طریق می‌توانید از اشتباهات آن‌ها درس بگیرید و از تکرار آن‌ها جلوگیری کنید.چگونه کارآفرین موفق شویم

نکته‌ی مهم در اداره کردن یک کسب و کار موفق تمایل کارآفرین برای پیشرفت و ارائه محصول و یا خدمات برای مشتریانی است که آن‌ها را جاه‌طلب و بلند پرواز نگه می‌دارد. لحظه‌ای که یک کارآفرین از یادگیری مسائل جدید دست برمی‌دارد حس خودشیفتگی بر او غلبه می‌کند و به دیگران اجازه می‌دهد که او را شکست دهند.

هر کارآفرین موفقی نیازمند چالاکی در کسب و کار همراه با توانایی فراگیری و وفق با روش‌ها، فرایندها و یا فناوری‌هایی است که کسب و کارشان را قوی‌تر و کارآمدتر می‌کند. دنیای تولید کننده و  مصرف کننده همیشه در حال تکامل هستند و روش‌هایی که حتی چند ماه پیش کارساز بوده‌اند ممکن است فردا پاسخگو نباشند.

کارآفرینان موفق همیشه به دنبال راه‌ها و فرصت‌هایی تازه برای بهتر کردن محصولات و یا خدمات و راضی نگه داشتن مشتریان و بازار هستند. یک محصولی که برای بازار تولید می‌شود باید نیاز‌های در حال تکامل آن را پاسخگو باشد.

رابطه‌های کاری بسیار حائز اهمیت هستند. شرکت‌ها همیشه تمایل دارند که با کسب و کاری که به آن اعتماد دارند کار کنند. توانایی شما در ایجاد روابط کاری دراز مدت با کارآفرینان دیگر می‌تواند یکی از عاملان کلیدی در موفقیت دراز مدت کسب و کار شما باشد. بیشتر کارآفرینان بیان می‌کنند که ایجاد امنیت کاری با مشتریان قدیمی بسیار بهتر از صرف وقت و هزینه‌ برای یافتن مشتریان جدید است.

حتی بهترین، موفق‌ترین و پولدارترین کارآفرینان  هم نمی‌توانند در همه چیز خوب باشند. همه‌ی کارآفرینان نیازمند گروهی از افراد برای تکامل مهارت‌هایشان  هستند. مهارت واقعی نه تنها مربوط به استخدام بهترین گروه برای حمایت از شماست بلکه مربوط به استخدام افرادی است که چشم‌انداز و شور و اشتیاق یکسانی دارند. با الهام بخشیدن و سرمایه‌گذاری در گروه خود نه تنها آن‌ها بلکه کسب و کار شما نیز موفق می‌شود.

در بعضی از موارد غریزه‌ی شما بهترین راهنمای شماست زیرا که هیچ کس به اندازه‌ی خودتان از کسب و کارتان آگاه نیست بنابراین به غریزه‌ی خود اعتماد داشته باشید و مطابق آن پیش بروید.

 

منبع: Linkedin

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

اول سرمایه و بعد اراده و پشتکار بدون اینکه با کسی مشورت شود







مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

این‌که چگونه یک کارافرین خوب شویم، سؤالی است که ممکن است ذهن کارافرینان زیادی را که خواهان رسیدن به موفقیت در حوزه کاری خود هستند به خود مشغول کند. بنابراین در مقاله پیش رو تلاش ما این خواهد بود که به این سؤال اساسی پاسخ دهیم و بتوانیم سهمی در موفقیت کارافرینان عزیز و سخت‌کوش داشته باشیم. قبل از پاسخ دادن به این سؤال که چگونه یک کارافرین خوب شویم بهتر است ابتدا به سؤال چگونه یک کارافرین شویم پاسخ دهیم.

ممکن است که تصور شما از یک کارافرین، شخصیتی باشد که جذاب و سخت‌کوش بوده و همواره سعی در پیشرفت دارد. در حقیقت باید گفت که تصور این افراد کاملاً درست است. چرا که یک کارافرین به خود و کاری که می‌کند ایمان دارد و باور دارد که توانایی و شایستگی رسیدن به رویاها و آرزوهایی که در ذهن می‌پروراند را دارد. لذا پیوسته برای تحقق آرزوها و رویاهایش در تلاش است. معمولاً کارافرینان به چیزی فراتر از حقوق ثابت و امنیت شغلی می‌اندیشند. در حقیقت آن‌ها دارای شخصیتی هستند که در زندگی برای خود هدفی تعیین می‌کنند و همواره در تلاش برای رسیدن به هدفشان هستند. چیزی که کارافرینان را از سایر افراد جامعه متمایز می‌سازد طرز تفکر و دیدگاهی است که شما نسبت به زندگی و کار دارید.

در ادامه به ارائه راهکارها و روش‌های کارافرین شدن بر اساس کتاب “زمان آمریکا: ایجاد فرصت در عصر به هم پیوسته” خواهیم پرداخت.

برای کارافرین شدن باید همواره به این نکته توجه داشته باشید که الزاماً فراگیری هنگام کارکردن اتفاق نمی‌افتد بلکه تمامی افراد جامعه فراگیری را از سنین پایین شروع می‌کنند و دوباره در هنگام بزرگسالی به حوزه آموزش و فراگیری بازمی‌گردند. البته با این تفاوت که فراگیری در این زمان، در حین سرگرم شدن اتفاق می‌افتد. امروزه بازی‌هایی همانند Thrive15 و GamEffective وجود دارند که به همه افراد در هر سنی که باشند کمک می‌کند که کسب و کاری آغاز نموده و یا این‌که یک مرتبه در حوزه کاری خود پیشرفت کنند.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را برای راه‌اندازی کسب و کار مطالعه نمایید:چگونه کارآفرین موفق شویم

لازم نیست که شما قبل از شروع کسب و کارتان از همه مسائل آگاهی داشته باشید. بلکه فقط لازم است که قدم اول را بردارید و سپس بفهمید که گام‌های بعدی چیست. هیچ دوره‌ استانداردی برای این کار در نظر گرفته نشده است اما چنانچه می‌خواهید در این زمینه که چگونه یک کارافرین خوب شویم اطلاعاتی کسب کنید می‌توانید وبلاگ‌های آموزشی را دنبال کنید و حضوری فعال در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید.

شما به عنوان یک کارافرین باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر کسب و کار و کارافرینی در مرحله مختلفی قرار دارد. لذا بایستی ابزارهای فراگیری خود را با شما تطبیق دهند به جای این‌که شما خود را با آن‌ها منطبق کنید. بازارها و دانشگاه‌ها به سرعت در حال تولید محصولاتی از قبیل OpenStudy هستند. OpenStudy یک شبکه یادگیری می‌باشد که از گروه‌های مطالعاتی متنوعی تشکیل یافته است.

گزینه‌هایی که برای آموزش آنلاین وجود دارد هرچند که کفایت نمی‌کنند اما فرصت‌های باارزشی به حساب می‌آیند. مشاوران کسب و کار بایستی در هر مرحله‌ای آماده یاری رساندن به شما هستند. اگرچه هنوز هم کارافرینان زیادی هستند که در زمینه دریافت آموزش دچار تردید هستند، اما باید همواره به این نکته توجه داشته باشید که اگر دائماً در حال فراگیری نباشید دیگران از شما پیشی خواهند گرفت و شما از آن‌ها عقب می‌مانید.

منابعی که برای پیشرفت سطح دانش شما به عنوان یک کارافرین وجود دارد بسیار زیاد می‌باشد بنابراین شما می‌توانید از این منابع جهت ارتقای سطح دانش خود بهره ببرید. موضوع اصلی این است که شما باید منابع مورد نیاز مانند استارت آپ، مربیان و مشاورانی که در زمینه کسب و کار مشاوره می‌دهند را در زمان درستی بیابید به همین دلیل نیاز است که شما انجمن‌های آنلاین و وبلاگ‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند را به دقت بررسی نمائید.

در جامعه امروزی صفات شخصیتی افراد در مقایسه با عصر اطلاعات و عصر صنعتی دچار تغییر و تحولاتی شده است. دیگر زمان آن دوران که افراد به کارفرمایان خود وفادار بودند و باتعصب از آن‌ها اطاعت می‌کردند به پایان رسیده است. امروزه تمرکز اصلی بر خلاقیت به معنای قبول کردن خطرات و داشتن توانایی برای پذیرفتن تغییرات و تحولات است. شما باید این نکته را در نظر بگیرید که توانایی شما برای حل کردن مسائل و مشکلات و همچنین پایداری در کارها از ارزش‌های اساسی در زمینه کارافرینی به حساب می‌آیند که تمرین همیشگی و دائمی فراگیری و رشد و پرورش این صفات از بهترین و مؤثرترین راه‌هایی است که می‌توانید برای آغاز کارافرینی از آن‌ها بهره بگیرید.

نهایتاً باید به شما بگوئیم که قبل از این‌که کار خود را شروع کنید نخست باید موفقیت را برای خود معنا کنید و تعریف درستی از موفقیت داشته باشید. ممکن است که شما موفقیت را در کسب ثروت بدانید و هدف اصلی شما از کارافرینی معیارهای مالی باشد اما باید گفت که در صورتی‌که شما اثر ماندگاری از خود بر جا بگذارید رضایت بیشتری از خود خواهید داشت.

آخرین راه‌حل‌ برای شما به عنوان یک شخصیت کارافرین که نیازمند کمک می‌باشید جمع آوری کمک‌های مالی می‌باشد اما بهتر است قبل از اقدام برای جمع آوری کمک‌های مالی به فکر گزینه‌های دیگری همچون بودجه، سرمایه‌گذاری مشترک، وام و غیره باشید. حال زمان آن رسیده تا پاسخ سوال چگونه یک کارافرین خوب شویم را بیاموزیم.

یکی از سؤال‌های متداولی که معمولاً از کارافرینان موفق پرسیده می‌شود این است که سرآغاز موفقیت‌تان چه بوده است و چگونه به این مرحله از موفقیت نائل شده‌اید و ما چگونه می‌توانیم یک کارافرین خوب شویم. در پاسخ به این سؤال که چگونه یک کارافرین خوب شویم می‌توانیم روش‌هایی را به شما ارائه نمائیم که می‌تواند به شما کمک کند که به یکی از کارافرینان خوب و موفق تبدیل شوید. در حقیقت مسئله این است که راه جادویی برای تحقق این امر وجود ندارد و تنها افراد تلاشگر و سخت‌کوش هستند که می‌توانند به کارافرین خوب تبدیل شوند.با انجام کارهایی که در ادامه در پاسخ به سؤال چگونه یک کارافرین خوب شویم می‌توانید مسیر موفقیت خود را به عنوان یک کارافرین کوتاه نموده و هرچه زودتر به هدف خود در این زمینه نائل شوید.

برای یک کارافرین موفق تفاوتی ندارد که به چه میزان از افرادی که تقاضای کمک کرده‌ است پاسخ منفی شنیده و دچار یأس و ناامیدی شده‌ است. آن‌ها همیشه برای بلند شدن از جای خود و یافتن مسیری جدید برای ادامه کار خود آمادگی داشته و هیچ‌گاه مأیوس و ناامید نمی‌شوند. خصوصیتی که برای تبدیل شدن به یک کارافرین خوب ضروری است این است که شما ایده‌ای را که در ذهن خود دارید به کسب و کاری تبدیل کنید که سود زیادی از این راه عایدتان کند.

باید توجه کنید که یکی از دلایلی که سبب شکست بعضی از کارافرینان در نیمه راه می‌شود ترس از شکست می‌باشد بنابراین برای این‌که شما به یک کارافرین خوب و موفق تبدیل شوید نه تنها این‌که نباید از شکست ترس داشته باشید بلکه باید به آن به عنوان یک تجربه مثبت نگاه کنید. برای کارافرینان خوب و موفق شکست چیزی است که می‌توانند از آن درس گرفته و در آینده در برابر آن ایستادگی کنند. حقیقت این است که در مسیر موفقیت، اشتباه برای تمامی کارافرینان امری اجتناب‌ناپذیر می‌باشد. اما چیزی که در این حین حائز اهمیت است این می‌باشد که بایستی شما مسئولیت کامل شکست‌ها و پسرفت‌های خود را به عهده بگیرید و با سرعتی بیش از قبل به مسیر خود ادامه دهید.

بازنشستگی موجب می‌شود که افراد برای پس‌انداز بیشتر بیشتر و سخت‌تر کار کنند. بنابراین یک کارافرینی که با هدف موفقیت، گام در این عرصه گذاشته است باید چنان کار کند که انگار قرار است فردا بازنشسته شود. سخت‌کوشی به عنوان عاملی برای سرگرمی و لذت کارافرینان موفق مطرح می‌شود. لذا کارافرینان موفق هرگز خستگی به خود راه نمی‌دهند.

نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت می‌باشد رابطه‌های کاری می‌باشد. معمولاً شرکت‌ها تمایل دارند که با کسب و کار مورد اعتماد خود کار کنند لذا یکی از عامل‌های کلیدی در موفقیت درازمدت کسب و کار شما، توانایی شما در خصوص ایجاد نمودن روابط کاری درازمدت با دیگر کارافرینان می‌باشد. اغلب کارافرینان اذعان می‌نمایند که ایجاد امنیت کاری با مشتریان قدیمی از صرف هزینه و وقت برای پیدا کردن مشتریان جدید بهتر است.

یکی دیگر از پاسخ‌های سوال چگونه یک کارافرین خوب شویم تمایل شما برای پیشرفت در زمینه کاریتان و عرضه محصول و خدمات به مشتریانی می‌باشد که آن‌ها را بلند پرواز و جاه‌طلب نگه می‌دارد. هنگامی‌که شما احساس کنید که دیگر نیازی به یادگیری مطالب جدید ندارید و از یادگیری دست بردارید دچار خودشیفتگی خواهید شد و همین امر موجب شکست خوردن شما از رقیبانتان خواهد شد.

ممکن است افرادی وجود داشته باشند که در مورد کاری که شما قصد انجام آن را دارید فکر کرده باشند. نوآوری در پیشرفت الزماً مسبب موفقیت نخواهد شد بلکه موفقیت از عمل و اجرایی که بی‌عیب و نقص باشد حاصل می‌شود. باید گفت که یک راهبرد بزرگ به تنهایی نمی‌تواند موجب پیروزی در یک رقابت یا پیکار شود بلکه پیروزی از مواجهه با مشکلات و نحوه چیرگی بر آن‌ها به دست می‌آید.

قطعاً شما نیز با کارافرینانی روبه‌رو شده‌اید که زمان زیادی را برای نوشتن طرح‌هایی برای کسب و کار و همچنین آماده کردن پاورپوینت صرف نموده‌اند. این‌که شما برای تکمیل چنین برنامه‌ای به چه میزانی وقت صرف می‌کنید مهم نیست. با این حال بایستی شما به عنوان یک کارافرین، خود را با واقعیت‌های موجود سازگار کنید و این نکته را همواره در ذهن داشته باشید که شما از عمل کردن، اطلاعات مفیدتر و بیشتری کسب خواهید کرد تا از ظن و فرض کردن.

افرادی که با شما کار می‌کنند نقش مؤثری در موفقیت شما ایفا خواهند نمود. از آن‌جائیکه افراد باهوش کسب و کارهای بهتری را می‌سازند بایستی به دنبال افرادی باشید که باهوش‌تر از شما می‌باشند و آن‌ها را استخدام کنید.

تمرکز شدید داشتن روی فرصت‌هایی که برایتان پیش می‌آید به شما کمک خواهد کرد که تلاش‌های بیهوده و عواملی که موجب حواس پرتی شما می‌شود از زندگی خود حذف نمائید.

تمرکز شدید داشتن روی فرصت‌هایی که برایتان پیش می‌آید به شما کمک خواهد کرد که تلاش‌های بیهوده و عواملی که موجب حواس پرتی شما می‌شود از زندگی خود حذف نمائید.

کارافرینانی که خواهان موفقیت در زمینه کاری خود هستند باید مد نظر داشته باشند که هیچ‌یک از کارافرینان حتی کارافرینان پولدار و موفق در همه زمینه‌ها نمی‌توانند خوب باشند لذا نه تنها شما بلکه تمامی کارافرینان نیاز دارند که از گروهی از افراد برای تکمیل مهارت‌هایشان بهره ببرند. مهارت واقعی علاوه بر این‌که به استخدام بهترین گروه جهت حمایت از شما مربوط می‌شود به استخدام افرادی که دارای ذوق و قریحه و دارای چشم‌انداز یکسان هستند نیز مربوط می‌شود بنابراین سرمایه‌گذاری و الهام بخشیدن در گروهی که با آن کار می‌کنید سبب موفقیت در کارتان خواهد شد.

اگر می‌خواهید کارافرین موفقی شوید باید در حوزه کاری خود علاوه بر چالاکی در کسب و کارتان، خودتان را با روش‌ها سازگار نموده و فناوری‌ها و فرایندهایی که موجب قوی‌تر شدن و کارامدی بیشتر کارتان می‌شود فرا بگیرید. از آن‌جائیکه در دنیای امروز تولید کننده و مصرف کننده در حال تکامل و پیشرفت سریع هستند ممکن است راه و روشی که چند ماه قبل کارساز بوده دیگر کارساز نباشد. لذا چنانچه هدف شما کسب بالاترین میزان از موفقیت در حوزه کاریتان ‌باشد باید جهت بهتر کردن محصولات و خدماتی که ارائه می‌نمائید و همچنین برای راضی نگه داشتن مشتریان و بازاریان به دنبال راه‌ها و فرصت‌های جدیدی باشید. واقعیت است که محصولی که برای عرضه به مشتریان در بازار تولید می‌شود بایستی بتواند پاسخگوی نیازهای در حال تکامل آن باشد.

شما باید دائماً مطالب جدیدی در حوزه کاریتان فرا بگیرید و هنگامی‌که با اطلاعات جدیدی روبه‌رو می‌شوید خود را با آن سازگار نموده و در حرفه خود آن را مورد استفاده قرار دهید با این حال بایستی در مأموریت و تشکیلات خود از خود سرسختی نشان دهید.

اگر می‌خواهید کارافرین خوبی شوید باید فرا بگیرید که چگونه به خود عشق بورزید. شاید شما با افرادی مواجه شده‌اید که برای خوشایند دیگران خود را می‌آزارند. افراد کارافرین زیادی هستند که به احساسات شما اهمیتی قائل نخواهند شد چرا که همگی در تلاش برای رسیدن به پیروزی و موفقیت هستند لذا برای این‌که به کارافرین موفقی تبدیل شوید باید این نگرانی را از خود دور نمائید که آیا توانسته‌اید دیگران را خشنود سازید یا نه بنابراین تا جائیکه می‌توانید به خودتان عشق بورزید تا معجزه عشق را در موفقیت‌تان ببینید.

این‌که موفقیت تنها زمانی‌که به آن معتقد هستید حاصل می‌شود یک واقعیت است. لذا برای تبدیل شدن به یک کارافرین موفق بایستی درباره نتیجه کارتان دارای ذوق و هیجان باشید. انرژی‌ای که شما برای کارتان صرف می‌کنید الهام بخش سرمایه‌گذاران و شریکانتان خواهد بود و موجب پرورش و پیشرفت کسب و کارتان خواهد شد.

افراد زیادی هستند که توانایی تشخیص کارهای مورد علاقه‌ خود را برای انجام دادن، دارند و یا حتی می‌دانند که ارائه چه محصولات و خدماتی را در ذهن می‌پرورانند. با این وجود افراد کمی از آن‌ها بر اساس ایده‌های شکل گرفته در ذهنشان عمل می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید به کارافرین موفقی تبدیل شوید باید به جهان اطراف خود خوب بنگرید و به عنوان فردی که قرار است مشکلات را حل و فصل نماید همواره پذیرای الهامات پیش روی زندگیتان باشید.

در این مقاله سعی ما بر این بود که به سؤال چگونه یک کارافرین خوب شویم پاسخ دهیم امید است با مطالعه این مطالب و به کارگیری آن در حوزه کاری خود به موفقیت‌های روز افزونی دست یابید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارآفرینی می‌توانید به ویکی‌پدیا مراجعه نمایید.

برای شروع کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را مطالعه نمایید:

با سلام
خیلی ممنون از مطلب خوبتون.

سلام.چجوری میتونیم با در نظر گرفتن کمبودها و نیازهای محیط اطراف خودمون به یک ایده برای شروع کار برسیم؟ایده ای که حل کننده نیازهای محیط زندگی خودمون باشه.

اگر می‎خواهید یک کارآفرین پولساز شوید و در کسب و کار خود با موفقیت رشد کنید، باید وقت و انرژی خود را به ارتقای عادت‎های روزانه خود اختصاص دهید.

 

اگه می‌خوای یک کارآفرین پولساز بشی باید بدونی که کارآفرینان پولساز اول از همه دارای طرز فکر و عادت‌های کارآفرینی هستند.

مقاله مرتبط: طرز فکر کارآفرینی

چگونه کارآفرین موفق شویم

برای تبدیل شدن به یک کارآفرین پولساز شاید بهتره یکم روی عادت‌هامون کار کنیم. 

همه‌ی ما عادت‌های نامناسب کاری داریم که باعث می‌شوند از بهره‌وری مان کم بشه و عملکرد مناسبی نداشته باشیم. و گاهی اوقات هم جلوی کارآفرینی ما را می‌گیرند و نمی‌گذارند آن مسیری را که می‌خواهیم به‌درستی طی کنیم.

اما همین‌که به قدم گذاشتن در مسیر کارآفرینی فکر کنید همه‌چیز عوض می‌شود. کارآفرینی به شما جهت، اختیار و آزادی بیشتری می‌دهد، اما از طرف دیگر، مسئولیت بیشتری نیز در قبال تصمیم‌گیری‌ها و رفتارها برایتان در بر خواهد داشت. بیشتر اقدامات شما نه‌تنها تأثیری مستقیم و قابل‌توجه بر سلامت و آینده‌ی کسب‌وکار شما خواهد داشت، بلکه الگوی افراد دیگری خواهند شد که با شما کار می‌کنند و سنگ محک کل سازمان را رقم خواهند زد.

 

پس لازم است قبل از تبدیل شدن به یک کارآفرین پولساز، مطمئن شوید این ۱۰ عادت نامناسب کاری را از زندگی حرفه‌ای خودتان حذف کرده‌اید.

 

هر کارمندی شاید بتواند با این عادت بد امورات شغلی خود را به‌نوعی رفع‌ورجوع کند، اما یک کارآفرین اگر اولویت‌های مشخصی نداشته باشد شاید هیچ‌وقت نتواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد.

راهکار: شما به‌عنوان یک کارآفرین پولساز باید هرروز و هر هفته، تمام‌کارهای ضروری خود را مرور و آن‌ها را برحسب اولویت سازمان‌دهی کنید.

 

پاسخ‌دهیِ فوری تقریباً همیشه نکته‌ی خوبی محسوب می‌شود. اما پاسخ‌دهی به ایمیل‌ها در تمام طول روز شیوه‌ی مناسبی برای پرداختن به کارهای روزانه نیست و بهره‌وری شمارا پایین خواهد آورد.

راهکار: به‌عنوان یک کارآفرین پولساز، پروژه‌ها و کارهای خود را از پیش برنامه‌ریزی کنید و اجازه ندهید ایمیل‌های دریافتی، مدام حواس شمارا پرت کنند.

البته تنها استثنای این قانون می‌تواند ایمیل‌های کارکنان فروش شما باشد که پاسخ‌دهی به‌موقع به آن‌ها ممکن است برای انعقاد یک قرارداد فروش ضروری باشد.

 

ایمیل‌ها و مکالمات بی‌بازده ممکن است در کار روزانه‌ی افراد مشکل خاصی ایجاد نکنند، اما در یک کسب‌وکار در حال شکوفایی چنین مشکلاتی می‌توانند دشواری‌هایی جدی ایجاد کنند و شرکت شمارا غیرحرفه‌ای جلوه دهند.

راهکار: از مهارت‌های ارتباطی خود فهرستی تهیه کنید و هر مهارتی را که لازم است بهبود دهید. عجله به خرج ندهید و در مورد آنچه می‌خواهید بگویید یا بنویسید خوب فکر کنید.

 

روتین‌های روزمره برای بهره‌وری مفید واقع می‌شوند، مخصوصاً برای اموری که ممکن است در حالت عادی از خاطر بروند. اما عادت کردن به یک روتین خاص به شکلی عمیق و غیرقابل تغییر می‌تواند هنگام مواجهه با تغییرات غیرمنتظره (که در استارتاپ‌ها امری اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شوند) شمارا در موقعیت ضعف قرار دهد.

راهکار: شما به‌عنوان یک کارآفرین پولساز، باید آن‌قدر انعطاف‌پذیر باشید که در صورت لزوم بتوانید رویکرد خود را تغییر دهید.

 

ادامه‌ی کار در زمان استراحت، اغلب اوقات برای انجام کار بیشتر شیوه‌ی مفیدی تلقی می‌شود. چون می‌توانید این‌یکی دو ساعت وقت خالی‌تان را به ساعات کاری روزانه‌ی خود اضافه کنید. اما این کار می‌تواند به قیمت خستگی ذهنی و کاهش بهره‌وری شما تمام شود. شش ساعت کار فوق‌العاده برای یک کارآفرین بهتر از هشت ساعت کار معمولی است. در ضمن خطر فرسودگی شغلی را نیز از یاد نبرید.

راهکار: به‌عنوان یک کارآفرین پولساز، ساعتی را مشخص کنید و خود را موظف کنید راس آن ساعت محل کار خود را ترک کنید.

 

اگر کارمند باشید و مثلاً در پاسخ‌دهی به یک ایمیل کمی تأخیر کنید معمولاً اتفاق خاصی نمی‌افتد. اما اگر به‌عنوان یک کارآفرین در ملاقات با مشتریان بالقوه‌ی خود با تأخیر حاضر شوید، نه‌تنها به وجهه‌ی خود آسیب می‌زنید، بلکه به الگویی نامناسب برای تیم خود نیز تبدیل خواهید شد. بالا و پایین کردن برنامه‌ی شخصی‌تان مشکل خاصی به وجود نمی‌آورد اما اگر باکسی قراری می‌گذارید، باید به‌موقع سر وعده‌ی خود حاضر شوید.

 

کلمه‌ی «نه» در رده‌های پایین‌تر شرکت‌ها یک تابو محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد عادت بله گفتن به همه‌چیز، سال‌هاست در زندگی کاری ما جاری و ساری است. اما وقتی به یک کارآفرین پولساز تبدیل می‌شوید، باید به نه گفتن عادت کنید. همه‌ی مشتریان ارزش فروش ندارند. همه‌ی متقاضیان ارزش استخدام ندارند. هر ایده‌ای هم ارزش دنبال کردن ندارد.

 

باقی ماندن پروژه‌های بزرگ روی میز کار شما به‌عنوان یک کارمند شاید مشکل خاصی ایجاد نکند. اما تعلل در رسیدگی به پروژه‌های بزرگ و مهم به‌عنوان یک کارآفرین پولساز، فقط اوضاع را بدتر خواهد کرد.

راهکار: اگر نمی‌توانید کاری را انجام دهید، آن را به کس دیگری بسپارید یا از بیرون کمک بگیرید. هر کاری که لازم است انجام دهید، فقط پروژهها را عقب نیندازید.

 

شما احتمالاً در موقعیت شغلی کنونی خود با تصمیم‌گیری‌های زیادی مواجه نمی‌شوید؛ حداقل در مقایسه با خیل تصمیماتی که باید به‌عنوان یک کارآفرین پولساز بگیرید. تصمیمات دشوار ممکن است به شما ضرر بزنند اما بالاخره باید در قبالشان موضعی اتخاذ کنید.

راهکار: حتی یک تصمیم بد هم از بلاتکلیفی بهتر است. بنابراین عادتِ به تعویق انداختن تصمیم‌گیری‌ها را همین امروز کنار بگذارید.

 

انجام همزمان چند کار مختلف نیز یکی از آن عادت‌های مزاحمی است که فقط «به نظر می‌رسد» باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. در واقعیت، این کار باعث حواس‌پرتی و عدم تمرکز شما خواهد شد به‌گونه‌ای که اگر به‌صورت جداگانه به هر یک از آن کارها می‌پرداختید نتیجه‌ی بهتری می‌گرفتید. فراموش نکنید که به‌عنوان یک کارآفرین، به تمام تمرکز خود احتیاج خواهید داشت.

 

این ۱۰ عادت نادرست لزوماً کسب‌وکار شمارا نابود نمی‌کنند، اما می‌توانند بهره‌وری و اثربخشی توانایی‌های شمارا با اختلال مواجه کنند و باعث شود شما هیچ‌وقت یک کارآفرین پولساز نشوید.چگونه کارآفرین موفق شویم

مطمئن باشید از بین بردن این عادت‌ها به‌طور کامل به صبر و بردباری نیاز خواهد داشت، اما ارزشش را دارد.

 

دانلود پادکست

سلام
بسیار مفید و عالی بود. لازم است از کیفیت خوب گویندگی و صدابرداری نیز تشکر کنم.

بسیار خوب و مختصر
انشاالله که عمل گردد

با سلام و احترام.
پادکست مفید و مختصری بود. مهم عمل کردن است. موفق و سلامت باشید.

سلام
پادکست کامل و مفیدی بود.
متشکرم

با سلام
خیلی خوب و کار بردی بود به نظر من همین یک دونه پاکدست میتونه آدمو به موفقیت برسونه
مشگل من اینه که هر کاریرو عالی شروع میکنم ولی بعد از مدتی انگیزمو از دست میدم به نظرتون باید چیکار کنم
با تشکر

درود به شما
شما نیاز به برنامه ریزی دارید. اگر برنامه ریزی نداشته باشید به هدف می شوید و در نهایت بی انگیزه.

کتاب صوتی تحول بزرگ را حتما گوش کنید.

موفق باشید

عالی بود و کارشناسی شده ممنون از سایت خوبتون و یاد دادن ارزشهای مثبت به دیگران بدون چشمداشت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a8becbecc6b749716df00360517bbd83” );document.getElementById(“ded774162a”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ساخت حساب کاربری


Downloads-icon


Downloads-icon


ارتقا کار و کسب شما

راهنمای آسان کارآفرینان برای مفاهیم تجاری:

جیم جوزف به عنوان یکی از متخصصان بازاریابی، نویسنده و وبلاگ‌نویس در زمینه کارآفرینی شناخته شده است که در نوشته‌های خود نکاتی را به عنوان راهنمای آسان کارآفرینان بیان می‌کند. در این نوشته جیم جوزف درباره اهمیت جایگاه‌یابی در بازاریابی، تعریف جایگاه‌یابی و برخی از تعاریف مهم و اساسی پرداخته است.چگونه کارآفرین موفق شویم

جایگاه‌یابی یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین مفاهیم بازاریابی نه تنها در وهله درک و استنباط، بلکه در وهله انجام و عمل است. این امر، بسیار مفهومی، شدیداً وابسته به علم نظری و قسمت اعظم آن احساسی است. هر کسی نمی‌تواند عملکرد خوبی در مقابل این ترکیب یعنی ترکیب علم نظری و بخش احساسی داشته باشد.

جایگاه‌یابی هم‌چنین امری گیج کننده است، مخصوصاً زمانی که به خوبی ساختاردهی نشده باشد و زمانی که با دیگر قسمت‌های توصیف کننده کسب و کار شما ترکیب شده و بخواهد هماهنگ شود تا مدیریت و بازاریابی گردد. بهتر است قدمی رو به عقب برداریم و نشان دهیم که چگونه جایگاه یابی از دیگر بخش‌های طرح تجاری شما و دیگر عناصری که در کسب و کارتان به آن فکر کرده‌اید، متفاوت است.

بسیاری از مردم هم‌چنان جایگاه‌یابی را با دیگر مفاهیم تجاری به اشتباه می‌گیرند، بنابراین هدف از این نوشته این است که در این سری از نوشته‌ها برخی از عناصری را که در همه طرح‌های تجاری مشترک هستند را به صورت ساده تعریف کنیم. در این تعاریف سعی خواهیم کرد تا با اصطلاحاتی ساده و کاربردی واژه‌هایی را که نیاز به درک و شفافیت است را به زبان ساده بیان کنیم.

اکنون از جایی شروع می‌کنم که هدف آغازینمان بود، یعنی: جایگاه‌ یابی

جایگاه‌ یابی :

فضایی از ذهن مشتریان‌ تان است که می‌خواهید هنگام تفکر به برند شما، آن را اشغال نموده باشید. همچنان که جایگاه شما باید در طول زمان پیوسته و منسجم بماند، در عین حال با رشد کسب و کارتان و جایگاه بازاریتان نیز باید رشد و توسعه یابد.

ماموریت :

هسته هدف شماست – چرا این کسب و کار را آغاز نمودید. این مورد باید به ندرت تغییر یابد.

بیانیه مأموریت به انگلیسی: (mission statement) سند تدوین‌شده‌ای است که اهداف باثبات و منحصر به فرد سازمان را تعریف می‌کند: اینکه چرا سازمان وجود دارد، اهداف آن چیست، می‌خواهد به چه چیزی برسد. این‌ها برخی سؤالات اساسی هستند که بیانیه مأموریت قصد دارد پاسخ دهد. بیانیه مأموریت در برگیرنده اهداف، ارزش‌ها، عقاید، و مزیت رقابتی سازمان است. در واقع بیانیه مأموریت ابزار اولیه مورد نیاز مدیران است، که راهنمای عمل سازمان محسوب می‌شود .

چشم‌انداز :

ایده‌آلی بلند مرتبه و رفیع از چیزی است که سازمانتان انجام می‌دهد. در واقع یک “چرا” برای مأموریتتان نیست، بلکه بیشتر “چه چیز”ی لازم برای انجام و اتمام مأموریتتان می‌باشد.

یک قالب کلی برای استراتژی وجود دارد که شما با استفاده از آن می‌توانید به زبان ساده‌ تر با مفهوم استراتژی آشنا شوید:

الان کجا هستم؟

کجا می‌خواهم بروم؟

چگونه به آنجا بروم؟

ارزش‌ها :

اصولی است که بر مبنای آن‌ها کسب و کار خود را اداره می‌کنید. اگر ارزش‌های تجاری داشته باشید که باید داشته باشید، باید آن‌ها را به مشتریان خود نیز انتقال دهید.

هر کسب‌وکاری براساس استراتژی، اهداف کسب‌ وکار و ذینفعان خود ارزش‌ها و اصول متفاوتی را دارد. این اصول از هر کسب‌ وکاری به کسب‌ وکار دیگر متفاوت است ولی نکته مهمی که باید مد نظر داشته باشید این است که این اصول را به صورت شفاف در اختیار مشتریان خود قرار بدهید.

آوا :

چگونه کسب و کار خود را معرفی می‌کنید و چگونه با مشتریان خود تکلم می‌کنید. این‌ که آوایی داشته باشید مهم است، اما مهم‌تر این است که بطور پیوسته و منسجم آن را بر تمامی کارهای تان اعمال کنید.

لحن و آوایی که برای انتقال پیام انتخاب کرده‌اید، باید متناسب با سایر ویژگی‌های برند شما باشد. مواردی مانند استراتژی، جایگاه‌یابی و … که سبب می‌شود تا شما لحن و آوای مختص خود را برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان و مشتریان خود انتخاب کنید.

اهداف :

به طور کلی سه نوع هدف وجود دارد، اهداف بلند مدت، اهداف میان مدت و اهداف کوتاه مدت. در طول این سال، قصد دارید چه کارهایی را انجام دهید. ممکن است چندین هدف کوتاه مدت داشته باشید که در طول زمان متناوباً تغییر کنند.

استراتژی‌ها :

چه برنامه‌ای برای تکمیل و انجام اهداف خود دارید. ممکن است برای چندین هدف خود، چندین استراتژی داشته باشید.

تاکتیک‌ها :

برنامه‌های خاصی هستند که از آن‌ها برای تکمیل استراتژی‌های خود استفاده می‌کنید تا به اهداف خود برسید. تاکتیک‌ها باید مستمراً تغییر یابند تا با کارهایی که در تجارت خود مجبور به انجام آنها هستید، هم قدم شده و هماهنگ باشد.

در ادامه مقاله قصد داریم تا مطالبی درباره کارآفرینی با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

کارآفرینی

رکن و ستون رشد اقتصادی و کسب و کار آمریکایی همین واژه کارآفرینی است.

به اندازه‌ی کافی تعاریف جالب و سرگرم کننده درباره ی اینکه “کارآفرینی چیست؟” وجود دارد. بعضی از کارشناسان نظریات و تعاریف گسترده‌ای از کارآفرینی دارند. برای مثال از نظر برخی از آنان کارآفرین می‌تواند به کسی اطلاق شود که برای خود و در خانه‌اش کار می‌‌کند. برخی دیگر از کارشناسان دیدگاه ریزبین‌تری نسبت به این تعریف دارند، آنها معتقدند که یک کارآفرین تنها به کسی اطلاق نمی‌شود که بصورت مستقل کار کند، بلکه شغل او باید همراه با نوآوری، خلاقیت و رهبری باشد.چگونه کارآفرین موفق شویم

چیزی که همه‌ی این کارشناسان درباره‌اش نظر موافقی دارند این است که یک کارآفرین ایده‌ای را می‌گیرد، حول و حوش آن ایده یک کسب و کار راه می‌اندازد، کسب و کارش را مدیریت می‌کند و برای موفق شدن خطر ریسک را قبول می‌کند. وقتی یک کارآفرین ریسک را می پذیرد و وارد تجارت می شود باید کسب و کارش را مطابق پیشرفت هایی که در حوزه تبلیغات اتفاق می افتد پیش ببرد.مثلا در حال حاضر تبلیغات،فروش،خرید،در فضای مجازی صورت می گیرد و اگر کسب و کاری در حوزه تجارت الکترونیک وارد نشود ،خود به خود بعد از مدت کوتاهی از بازار رقابت حذف می گردد.

کارآفرینی یک فرآیند پیچیده است که تحت تأثیر فعل‌وانفعال دامنه گسترده‌ای از عوامل مختلف قرار می‌گیرد. ازجمله مهم‌ترین عواملی که کارآفرینی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

عوامل فردی با شایستگی‌ها و توانمندی‌های شخصی کارآفرین در ارتباط هستند:

• ابتکار عمل: کارآفرین بدون نیاز به درخواست یا دستور دیگران دست‌به‌کار می‌شود.

• فعال و نه منفعل: فرصت‌ها را شناسایی و از آن‌ها بهره‌برداری می‌کند.

• پشتکار: در هر شرایطی برای غلبه بر موانع تلاش می‌کند و هرگز از موفقیت سیر نمی‌شود.

• مهارت حل مسئله: توانایی ایده پردازی دارد و به راهکارهای نوآورانه‌ای دست پیدا می‌کند.

• توانایی متقاعدسازی و جلب نظر دیگران: می‌تواند نظر مشتریان، شرکا و سرمایه‌گذاران را جلب کند و در حفظ و گسترش روابط توانمند است.

• اعتمادبه‌نفس: قدرت تصمیم‌گیری و اجرای تصمیمات خود را دارد.

• خودانتقادگری: از اشتباهات خود و تجربه‌های دیگران درس می‌گیرد.

• مهارت برنامه‌ریزی: در جمع‌آوری اطلاعات، طراحی برنامه‌های مدوّن و نظارت بر عملکرد مهارت دارد.

• ریسک‌پذیری: مخاطرات را به‌طور حساب‌شده‌ای به جان می‌خرد. این ویژگی ضروری‌ترین توانمندی برای کارآفرینی است.

منظور از عوامل محیطی، عوامل مرتبط با شرایطی است که کارآفرین در آن کار می‌کند. ازجمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• فضای سیاسی

• سیستم قانونی

• شرایط اقتصادی

• شرایط اجتماعی

• وضعیت بازار

• امنیت

عواملی مانند اعتراضات سیاسی و اعتصاب، اقدامات و قوانین غیرعادلانه و سیاست‌های غیرمنطقی مالی و پولی سدّی بر سر راه کارآفرینی و لذا رشد اقتصادی محسوب می‌شوند. از طرف دیگر، درآمد بالاتر مردم، اشتیاق جامعه به محصولات و فناوری‌های نوین، نیاز به ابزارهایی برای تسریع ارتباطات و حمل‌ونقل و موارد مشابه باعث تقویت و پیشرفت هرچه بیشتر کارآفرینی خواهد شد. 

کارآفرینی را نیز می‌توان با توجه به شاخص‌ها و معیارهای مختلفی دسته‌بندی کرد. یکی از رایج‌ترین و جامع‌ترین گروه‌بندی‌های انواع کارآفرینی به‌این‌ترتیب است: 

امروزه بیشتر کارآفرینان و استارتاپ‌ها را می‌توان در گروه کسب‌وکارهای کوچک دسته‌بندی کرد. به‌عنوان نمونه، ۵.۷ میلیون کسب‌وکار کوچک در ایالات‌متحده وجود دارد که معادل ۹۹.۷ درصد کل شرکت‌های فعال در این کشور بوده و ۵۰ درصد از شاغلین مشاغل غیردولتی در این کسب‌وکارها به کار مشغول هستند.ازجمله کسب‌وکارهای کوچک می‌توان به خواروبارفروشی‌ها، آرایشگاه‌ها، مشاوران، آژانس‌های مسافرتی، فروشگاه‌های اینترنتی محلی، کارگاه‌های نجاری، مغازه‌های الکتریکی و مواردی از این قبیل اشاره کرد. کسب‌وکارهای کوچک معمولاً افراد محلی یا اعضای خانواده خود را به کار می‌گیرند و بسیاری از آن‌ها سود چندانی به دست نمی‌آورند. تعریف آن‌ها از موفقیت، کسب یک درآمد معمولی است، نه تسلط بر بازار یا رشد و توسعه تا تبدیل‌شدن به یک کسب‌وکار بزرگ. ازآنجایی‌که این کسب‌وکارها نمی‌توانند نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند، لذا به سرمایه دوستان و خانواده یا وام‌های بانکی متکی هستند. 

استارتاپ‌های مقیاس‌پذیر (Scalable) یا به عبارت بهتر «گسترش‌پذیر» کسب‌وکارهایی هستند که بنیان‌گذارشان از همان روز اول می‌داند که چشم‌اندازشان می‌تواند دنیا را تغییر بدهد و لذا بر روی رشد و توسعه کسب‌وکار تمرکز می‌کند. این نوع از کارآفرینی نظر سرمایه‌گذاران را جلب کرده و بهترین و خلاق‌ترین کارکنان را جذب می‌کند. استارتاپ‌های مقیاس‌پذیر معمولاً در قطب‌های نوآوری جهان (سیلیکون ولی، شانگهای، نیویورک، بانگالور و …) شکل می‌گیرند و درصد آن‌ها زیاد نیست، اما به خاطر پتانسیل و بازده بالایی که دارند بیشترین سرمایه (و توجه) را به سمت خود جذب می‌کنند.

چرخه عمر شرکت‌های بزرگ نامحدود نیست؛ به این معنی که رشد آن‌ها به نوآوری مستمر و عرضه محصولات نوین و مدل‌های جدید تولیدات فعلی بستگی دارد. تغییر در سلایق مشتریان، تغییر و تحول در فناوری‌ها و قوانین، ظهور رقبای جدید و موارد مشابه می‌تواند این شرکت‌ها را بیشتر تحت ‌فشار قرار داده و آن‌ها را به سمت تولید محصولات کاملاً جدید برای مشتریان جدید و برای عرضه در بازارهای جدید سوق بدهد. در این راستا، شرکت‌های بزرگ به دنبال خرید شرکت‌های خلاق و مبتکر می‌روند یا اینکه خودشان یک محصول تحول‌آفرین تولید می‌کنند (کارآفرینی درون‌سازمانی). جالب اینجاست که غالباً بزرگی شرکت اجرای برنامه‌های تحول‌آفرین را دشوارتر می‌کند.  

کارآفرینان اجتماعی افراد مبتکری هستند که بر روی خلق محصولات و خدماتی تمرکز می‌کنند که نیازها و مشکلات اجتماعی را حل می‌کند؛ اما برخلاف استارتاپ‌های مقیاس‌پذیر، هدف آن‌ها تبدیل کردن جهان به ‌جای بهتری برای زندگی است، نه گرفتن سهمی از بازار یا سودآوری برای بنیان‌گذاران آن. کارآفرینی اجتماعی می‌تواند غیرانتفاعی، انتفاعی یا ترکیبی از این دو باشد. 

دنیای دیجیتال و به‌خصوص اینترنت بر همه ابعاد زندگی انسان سایه افکنده و طبیعتاً کارآفرینی هم از این تأثیر بی‌نصیب نمانده است. درواقع، پتانسیل اینترنت برای کارآفرینی آن‌قدر زیاد بوده که نوع نسبتاً جدیدی از کارآفرینی موسوم به «کارآفرینی اینترنتی» نیز پدید آمده است. همان‌طور که از نام این نوع از کارآفرینی برمی‌آید، مبنای کارآفرینی اینترنتی یک «کسب‌وکار اینترنتی» است؛ بنابراین بزرگ‌ترین تفاوت بین کارآفرینی اینترنتی با اقسام دیگر کارآفرینی تمرکز کارآفرینی اینترنتی بر اینترنت برای کسب درآمداست؛ درحالی‌که انواع دیگر کارآفرینی وب محور نیستند. البته چنین تعریفی به این معنا نیست که کسب‌وکارهای سنتی به هر قیمتی از استفاده از اینترنت خودداری می‌کنند؛ بلکه عامل مهم، محوریت اینترنت در کارآفرینی و کسب‌وکار است. درواقع، امروزه آنقدر اینترنت با انواع مختلف کارآفرینی عجین شده که به‌ سختی می‌توان از عبارت کارآفرینی «غیر اینترنتی» برای توصیف انواعی از کارآفرینی استفاده کرد که اینترنت محور نیستند. به‌ عنوان‌ مثال، حتی اگر کسب‌ وکاری با محوریت فروش ترشی داشته باشید، با وجود اینکه یک کارآفرین اینترنتی محسوب نمی‌شوید، به کمک شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یا با راه‌اندازی یک سایت اختصاصی می‌توانید کسب‌ وکار خود را تبلیغ و ترویج کنید. فرق عمده‌ای که بین کارآفرینی سنتی و اینترنتی وجود دارد این است که شما می‌توانید در کارآفرینی اینترنتی با کمک ابزارهای آنلاین سئو نظیر گوگل آنالیتیکس کسب‌ وکار خود را تحلیل کرده و بدانید که به کدام سمت می‌روید، چیزی که در کسب‌ وکاری که در بستر اینترنت انجام نمی‌شود به راحتی امکان پذیر نیست.

درادامه این مقاله کتاب «راه اندازی کسب وکار_ مؤلف جف واکر» را به شما دوستان عزیز معرفی می کنم ،این کتاب بینظیر، نه تنها درباره ی راه اندازی کالا و رشد کسب و کار ،بلکه درباره ی خیلی چیز های دیگر است از جمله درباره ی حرکت،تأثیر گذاری و ایجاد ارزش کلان در بازارها و بر مبنای تجربه نتایج است.اگر قصد دارید کالا،کسب و کار یا فعالیت خود را به روشی عالی راه اندازی کنید ،توصیه می کنم این کتاب را حتما مطالعه کنید.

در پایان به برخی از تصورات نادرست رایج درباره کارآفرینی اشاره می‌کنیم. 

این یک تصور کاملاً نادرست است، چراکه کارآفرینی حوزه‌ای است که مدل‌ها، فرآیندها و معادلات خاص خودش را دارد. لذا با مطالعه درباره کارآفرینی می‌توانید آن را یاد بگیرید. دقیقاً به همین دلیل است که امروزه برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی امکان تحصیل در رشته کارآفرینی را فراهم آورده‌اند. 

شاید بتوان برای چنین تصوری چند مصداق برجسته (مثل بیل گیتس) پیدا کرد، اما لزوماً چنین چیزی صحیح نیست. حقیقت این است که آموزش و یادگیری بیشتر باعث رشد و پیشرفت هرچه بیشتر کارآفرینی و کارآفرینان خواهد شد. 

پول مانند خونی است که برای زنده ماندن و رشد باید در رگ کسب‌وکار جاری باشد؛ اما امکان تأمین منابع موردنیاز برای ایده خوبی که متناسب با شرایط و مقتضیات موجود است وجود دارد و لذا پول مسئله غیرقابل‌حلی نخواهد بود.

اگر ترکیبی از همه منابع و شرایط لازم، مخصوصاً توان مدیریتی وجود نداشته باشد، یک ایده خوب یا فوق‌العاده فقط در حد یک ایده باقی خواهد ماند و هیچگاه به مرحله عمل درنخواهد آمد. 

بسیاری از مردم با این تصور لذت‌بخش که خودشان رئیس خودشان خواهند بود رؤیای کارآفرینی را در سر می‌پرورانند؛ اما باید به خاطر داشته باشید که در یک شغل معمولی فقط به یک رئیس حساب پس می‌دهید؛ اما به‌عنوان کارآفرین باید همیشه پاسخگوی سرمایه‌گذاران، شرکا و از همه مهم‌تر، مشتریان باشید. اساساً حقیقت این است که کار کردن برای دیگران از کار کردن برای خودتان آسان‌تر است؛ چرا که به‌عنوان یک کارآفرین و مدیر کسب‌وکار، ذهنتان در همه حال درگیر مسئولیت خطیری خواهد بود که برعهده‌ گرفته‌اید. 

حرف آخر

کارآفرینی به‌عنوان یک فرآیند مملو از ریسک که بر ابتکار، توانمندی و علاقه کارآفرین تکیه دارد باعث رشد کارآفرین و جامعه می‌شود. طبیعتاً با توجه به ریسکی که ذاتاً با کارآفرینی همراه است با قدم گذاشتن در این مسیر نباید انتظار داشته باشید که همه‌چیز به خوبی و به بهترین شکل ممکن به‌ پیش برود. با این‌ وجود، با توجه به آنچه که در این مقاله ذکر شد و با مطالعه و کسب آگاهی بیشتر، در کنار علاقه و ایمانی که به کار خود دارید، در نهایت می‌توانید میوه زحمات خود را بچشید. به‌علاوه، حتی در صورت شکست یک درس تازه خواهید گرفت که از آن می‌توانید برای ساختن پلی به سمت پیروزی بهره‌برداری کنید.

دوستان عزیز امیدوارم هر روز در حال رشد و پیشرفت در کسب و کار خود باشید و چالشهای ایجاد شده در این مسیر را به فرصت تبدیل کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

وبسایت

 بله، مرا به لیست ایمیل خودتان اضافه کنید

نام خانوادگی*


رمز عبور یکبار مصرف *

 بله، مرا به لیست ایمیل خودتان اضافه کنید

مدیرآفرین – آموزش تولید محتوا و کسب و کار اینترنتی

تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق، رویایی بسیاری از افراد است. بعضی افراد تنها زمانی رضایت کافی از شغل خود خواهند داشت که در جایگاه مدیر، کسب و کار خود را داشته باشند. رویای آنها کارآفرینی در کاری است که به آن علاقه دارند. شغلی که مجبور باشند برای دیگران کار بکنند حتی اگر مزایا و حقوق خوبی داشته باشد را باب میل خود نمی‌دانند. کارمند یا مدیر بودن هر دو خوب است اما به شرطی که مناسب شرایط، روحیات، اهداف و ارزش های شما باشد.

اگر تصمیم خود را برای کارآفرین شدن گرفته اید، به شما تبریک می‌گوییم. به عنوان مهم‌ترین نکته برای شروع کار، به این توصیه عمل کنید: با تحقیق و کسب تجربه لازم، وارد حیطه‌ای که انتخاب کرده‌اید شوید. هیچ گاه بدون آمادگی وارد شغلی نشوید، چون تنها فکر می‌کنید آن کار را دوست دارید یا دیگری از آن درآمد خوبی داشته است.

توصیه های به ظاهر کوچک اما بسیار حیاتی زیر هم می‌تواند به شما در کارآفرینی کمک بسیار زیادی بکند.

اولین مرحله انتخاب یک ایده مناسب است. اما ایده خوب داشتن تنها اولین پله در شروع کار است. چون یک ایده دارید نمی‌توانید کارفرما شوید و باید خود را برای گام‌های بعدی آماده کنید. مدتی را به ارزیابی واقع بینانه ایده بگذرانید. در این مرحله به دنبال یک ایده بکر و منحصر به فرد نباشید. تنها به دنبال ایده‌ای باشید که شما به خوبی قدرت عملی کردن و تبدیل آن از ایده به عمل را دارید.چگونه کارآفرین موفق شویم

دومین مرحله کسب اطلاعات است. در حالیکه از ایده خود مراقبت می‌کنید به دنبال اطلاعات و منابع مورد نیازتان باشید. تا با آمادگی کامل وارد کسب و کار موردنظر شوید. در زمینه‌ مورد نظرتان مطالعه کنید و با افراد صاحب‌نظر مشورت کنید. عدم شناخت بازار یکی از مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت کسب و کارهای نوپا است. اگر می‌خواهید شانس موفقیت خود را با درصد بسیار زیادی افزایش دهید، باید قبل از راه‌اندازی کار خود، درباره بازار هدف به طور کامل تحقیق کنید.

سومین مرحله روزهای کاری شما است. باید بیشترین کار ممکن را به انجام برسانید تا موفقیت خود را به اثبات برسانید. از صرف زمان و انرژی برای کار خودتان دریغ نکنید. شروع کار نیاز به فداکاری زیادی دارد.

چهارمین مرحله پس‌انداز است، تجارت هیچ‌گاه به شکلی که روی کاغذ نوشته اید پیش نخواهد رفت و ممکن است از آنچه پیش بینی کرده‌اید بودجه بیشتری نیاز داشته باشید. پس انداز در شروع کار می‌تواند به عنوان یک پشت گرمی برای تجارت‌تان باشد. قبل از شروع کار باید بدانید که به چقدر سرمایه نیاز دارید. شروع کار بدون چنین محاسبات و دوراندیشی‌هایی بیشتر به یک حماقت می‌ماند.

با هر امکاناتی که دارید شروع کنید و در جریان کار شاهد بهبودی و پیشرفت تدریجی خواهید بود. به دنبال سرمایه زیاد، بهترین دفتر با تعداد زیادی کارمند نباشید؛ به تنها چیزی که برای شروع کار نیاز ندارید همین‌ها هستند. توجه داشته باشید که انرژی و زمان‌تان را تنها برای اموری که در پیشرفت کارتان موثر هستند بگذارید.

مهم نیست چقدر به پول و سرمایه برای شروع کار نیاز دارید. بعضی از وام ها با بهره‌های بالا هر منفعت و سود اولیه را بی تاثیر می‌کنند. تنها به سراغ وام‌هایی بروید که بهره قابل قبولی داشته باشد. خودتان را گرفتار یک آینده علی‌الحساب نکنید و قدم‌های خود را سنجیده و حساب شده بردارید.

شروع تجارت در حوزه‌ای که به آن آشنایی کلی یا نسبی دارید به شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشید. به سراغ حرفه‌ای نروید که فکر می‌کنید بسیار سودآور است اما به آن علاقه‌ای ندارید، زیرا در بلند مدت به دلیل نداشتن انگیزه کافی، سختی‌ها شما را از ادامه کار باز می‌دارند. به خصوص که به دلیل عدم علاقه، تمایلی هم به افزایش دانش و مطالعه در آن زمینه ندارید. کاری را شروع کنید که واقعا می خواهید در آن هر روز بهتر و بهتر شوید. انگیزه شما، سوختی برای ادامه کار و پشت سر گذاشتن موانع می شود.

در قراردادها و معاملات از ابتدای کار، منافع دو طرف باید در نظر گرفته شود. در هر موردی منافع خود، کارمندان یا ارباب رجوع را در نظر داشته باشید. روشن و شفاف عمل کنید تا برای دیگران الگو باشید. هیچ چیزی بیشتر از صداقت، شما را در بین کارمندان و مشتریان قابل احترام و امین نمی‌کند.

به گفته زیگ زیگلار بزرگترین دارایی و سرمایه یک کارآفرین صداقت او است. ارتباطات، موضوع مهمی است. همه با کسب و کارهایی وارد معامله می‌شوند که به آنها اعتماد دارند. به علاوه در حالیکه، جذب مشتریان جدید بسیار جذاب است اما حفظ مشتریان فعلی به هر تعدادی، بهترین منبع سودآوری و درآمد پایدار است.

به علاوه به کارمندان دلیلی بدهید که از کار برای شما هیجان زده باشند. به آنها کمک کنید که در کارشان پیشرفت کنند و خود را جزئی از اهداف و آینده کسب و کار شما بدانند. کارمندان بخشی از سرمایه کسب و کار هستند و بهترین کاری که می‌توانید برای آنها بکنید این است که به عنوان یک کارآفرین موفق، الگویی برای آنها باشید.

اهداف شما بزرگ است اما چه ایرادی دارد که از کوچک شروع کنید. با هر چه که دارید و یک سرمایه کم شروع کنید. بسیاری از تجارت‌های بزرگ امروز با حداقل امکانات دیروز شروع شده‌اند. سنگ بزرگ علامت نزدن است. دورنمای آینده را حفظ کنید اما با گام‌های کوچک هر روز به آن نزدیک‌تر شوید.

انتظار نداشته باشید که یک شبه همه چیز اتفاق بیفتد. برای کارآفرینی به خود فرصت کافی بدهید و صبورانه گام‌های کوچک اما پیوسته‌ای به سوی هدف بردارید.

۶. از یک مشاور و متخصص راهنمایی بخواهید

می‌توانید از کسی که در حرفه شما مشغول به کار است مشاوره بگیرید تا در مسیری که پیش رو دارید بهتر برنامه ریزی کنید، اما تصمیم‌گیرنده نهایی خودتان باشید. شاید چنین فردی در کنارتان ندارید، اما می‌توانید در همایش یا کلاس‌های آموزشی شرکت کنید تا چشم انداز خوبی برای آینده کارتان به شما بدهد. اگر به دنبال یک موفقیت همیشگی و پایدار برای کسب وکارتان هستید مطالعه و یادگیری را به بخشی جدانشدنی از زندگی‌تان در آورید.

در مسیر کارآفرینی هشیار باشید. گوش بدهید و یاد بگیرید. اجازه ندهید کسی دیدگاه شما را تغییر دهد و از مسیر پیش رو به سوی کارآفرینی لذت ببرید

اگر مانند خیلی از افراد نمی دانید در چه کاری استعداد دارید یا چه کاری باعث می‌شود که یک کسب و کار پایدار را به وجود آورید با جواب دادن به سوالات زیر شروع کنید:

بعد ببینید که آیا بین علایق و مهارت‌های‌تان نقاط مشترکی وجود دارد. برای مثال، اگر عاشق ورزش دو هستید چه به صورت رقابتی یا حتی تفریحی و اطرافیان شما سوالاتی مانند موارد زیر را همواره از شما می‌پرسند:

برای خرید کفش ورزشی مناسب به کجا مراجعه کنم؟ برای پیاده روی یا تمرین دو به کجا مراجعه کنم؟ برای شرکت در مسابقات ورزشی دو باید چه کاری انجام دهم؟

نشانه‌ای است که اطرافیان، شما را فرد مستعدی در ورزش دو می‌دانند. البته این تنها یک مثال است و می‌تواند در تمام زمینه‌های ورشی، هنری، فنی و علمی از این روش استفاده کنید. شاید به نوشتن علاقه دارید و دیگران نیز شما را فردی می‌دانند که ذوق نویسندگی دارید، بنابراین کارآفرینی در زمینه نویسندگی و تولید محتوا گزینه بهتری برای شما است تا فروش قطعات خودرو!

گام بعدی، طراحی یک مدل کسب و کار است. به این معنا که مشکل خاصی را تعریف کنید و مشخص کنید که راه‌حل شما با توجه به علایق و توانایی‌هایتان برای حل این مشکل چیست.

هر روز زمانی را هر چند کم به این کار اختصاص دهید. شما به عنوان کارآفرین موفق، پایه و اساس کسب و کارتان را تشکیل می‌دهید پس باید زمانی را در روز به توسعه فردی اختصاص دهید. این که چه روشی را انتخاب می‌کنید به انتخاب خودتان است مطالعه کتاب‌های الهام بخش، ارتباط موثر با دیگران و افراد موفق حوزه کاری خود، تلقین و گفتگوی درونی مثبت، افزایش اعتماد به نفس می‌تواند روش‌های خوبی برای رشد شخصیت و بهبود فردی باشد.

منبع: مدیرآفرین

آیا مطلب را دوست داشتی؟

۳ / ۵. ۲

ارتباط موثر با کارمندان (بهره وری و پیشرفت بیشتر کسب و کار)

هوش هیجانی در محیط کار، کلید موفقیت شغلی و حرفه‌ای

۱۱ نکته کاربردی برای استخدام کارمند خوب

اعتماد به نفس در محیط کار

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد و نزد ما محفوظ است

چگونه کارآفرین موفق شویم

نام و ایمیل من را برای دیدگاه بعدی ذخیزه کن

می خواهم جدیدترین مقالات و اخبار سایت را دریافت کنم

مدیرآفرین باور دارد که شما یک مدیر هستید و خودتان بهترین فردی هستید که می تونه زندگی که شایسته‌اش هستید را بسازید. آموزش‌های زندگی شخصی و شغلی همان چیزی است که مدیرآفرین هدف خود قرار داده تا در این مسیر همراهتان باشد. به‌روزترین مقالات، کتابها، فایل های صوتی و تصویری در زمینه توسعه فردی و کسب و کار به صورت رایگان و ویژه برای شما فراهم شده است. رسالت مدیرآفرین این است که در مسیر موفقیت، انگیزه و دانشی را که برای ادامه راه نیاز دارید در اختیارتون قرار بدهد. موفقیت یک علم و اگر خوب یادش بگیرید شما هم به موفقیت می رسید.

برای اطلاع از جدید ترین دوره های کارگاه و محصولات آموزشی و فروش های ویژه همین الان ایمیل تان را وارد کنید تا به شما خبر بدهیم

خوش آمدید

بازگردانی رمز عبور

رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

چگونه کارآفرین موفق شویم
چگونه کارآفرین موفق شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *