چگونه کنکور موفق شویم

 
helpkade
چگونه کنکور موفق شویم
چگونه کنکور موفق شویم

هر ساله خیلی از داوطلبان کنکور سراسری با آرزوی رتبه برتر شدن در کنکور سراسری مطالعه خود را آغاز می کنند و اما ناگهان وسط راه عشق و علاقه خود را از یاد می برند و سرگرم روزمرگی ها و خوشی های گذرا می شوند و آخرشم میگن “ایشالله سال بعد!”

کسی که آرزوی رتبه برتر شدن رو تو سرش داره باید توجه داشته باشه که برای کسب چنین موفقیت بزرگی باید از خیلی چیز ها دل بکنه و تمام ذکر و فکر خودش رو معطوف موفقیت در کنکور سراسری بکنه. دنیا پر از فراوانی است؛ مطمئن باشید تحصیل در رشته پزشکی تهران یا برق شریف و حقوق علامه آرزوی هر کسی نیست پس اگر تو چنین آرزویی داری مطمئن باش لیاقت و توانایی رسیدن به این آرزو رو داشتی که تونستی بهش فکر کنی و خودت رو تو اون شرایط در نظر بگیری. از طرفی با توجه به تعداد زیاد شرکت کنندگان در آزمون سراسری و ظرفیت محدود دانشگاه های برتر برای رشته های خوب قبولی در این رشته ها و رتبه برتر شدن شرایط خاص خودش رو می طلبه که در نوشته زیر سعی داریم به این نکات و شرایط اشاره کنیم تا با شما در کسب این موفقیت بزرگ یعنی رتبه برتر شدن سهیم باشیم.

از عواملی که می تواند شما را در راه رتبه برتر شدن کمک و یاری کند داشتن اساتیدی است که  به شیوه برگزاری کنکور های سراسری سال های اخیر آشنا باشد و به داوطلب کمک کند که با دانشی خوب و کارآمد در کنکور سراسری قدم بگذارد. در حال حاضر به طور کلی دبیر های خوب و نامی زیادی در سطح کشور وجود دارند که می توانند شما را در این مسیر یاری کنند.

مهم ترین و اصلی ترین منبعی که برای هر داوطلب کنکور سراسری می توان نام برد کتاب درسی است، چرا که مباحثی که از آن ها در کنکور سراسری سوال مطرح می شود همگی در کتاب های درسی گنجانده شده اند و مبحثی خارج از کتاب درسی در کنکور سراسری مورد سوال قرار نمی گیرد. اما در کنار کتاب درسی  و جزوات اساتید خود داوطلب نیازمند کتاب های کمک آموزشی مناسبی است که هم بتواند در امر آموزش به داوطلب یاری برساند و هم منبع غنی از تست های کنکور های سال های گذشته و تست های تالیفی منطبق بر دشواری کنکور باشد.چگونه کنکور موفق شویم

هستند کتاب هایی که تست های تالیفی بیش از حد سنگین کار کرده اند و فقط باعث نا امیدی داوطلب می‌شوند و در مقابل کتاب‌هایی که با طرح تست های تالیفی به اصطلاح آبکی امید واهی به داوطلب می دهند. بنابراین کتابی مدنظر ماست که تست های استاندارد و طبقه بندی شده داشته باشد.

نکته بسیار مهم:

توصیه اکید ما به داوطلبان کنکوری این است که برای هر درس فقط و فقط یک یا دو منبع کمک آموزشی با کیفیت و خوب تهیه کنند چرا که داشتن چند منبع کمک آموزشی تنها داوطلب را سردرگم می کند و گاها مشاهده شده داوطلب در اثر استرس زیاد برای بررسی کردن کتاب هاب کمک آموزشی متعد خود از درس خواندن ناامید شده و به طور کلی آن را رها کرده است.

بنابراین توصیه داریم که برای هر درس فقط یک یا حداکثر دو منبع کمک آموزشی خوب تهیه کنند و به جای اینکه چند کتاب را یک بار مطالعه کنند یک کتاب را چندین بار مورد بررسی قرار دهند که یقینا نتیجه دلخواه تری کسب خواهند کرد.

بسیار خب، اما اصل ماجرا همت و عزم خود داوطلب است که بتواند ساعات مطالعاتی زیادی را برای خود در نظر بگیرد و قید بسیاری از تفریحات خود را برای سال کنکور بزند اما داشتن یک ساعت مطالعاتی بالا یک شبه به دست نمی آید و امری تدریجی است، بنابراین انتظار نداشته باشید یک شبه به 13 تا 14 ساعت مطالعه در شبانه روز برسید. برای قبولی در رشته های خوب و در دانشگاه های برتر طبیعی است که ساعت مطالعه بالایی داشته باشید.

ما به طور کلی برای روزهایی که داوطلب به مدرسه می رود چیزی در حدود 4 تا 6 ساعت و در روز های تعطیل چیزی در حدود 10 تا 13 ساعت مطالعه را خوب در نظر می گیریم. البته که از این بحث غافل نشوید که در کنار کمیت ساعات مطالعه خود باید کیفیت مطالعاتی خود را نیز بالا ببرید ما انتظار بازدهی مطالعه بیش از 90 درصد را از داوطلبان پرتلاش و راسخ خود داریم. برای مطالعه بیشتر در این زمینه به مقالات “روش افزایش ساعت مطالعه برای کنکور” و “افزایش کیفیت و کمیت مطالعه” در سایت محصل ایرانی مراجعه کنید.

از ابزار هایی که برای آموزش و تسلط هر چه بیشتر داوطلبان در سال کنکور سراسری وجود دارد می توان به تست زنی اشاره کرد. برخلاف عده ای زیاد از افراد که تست را تنها ابزاری برای سنجش افراد می دانند اما تست در کنار سنجش می تواند ابزاری بسیار مفید برای آموزش داوطلبان باشد و طبیعی است دروسی مثل ریاضی و فیزیک تنها با خواندن متن جزوه و یادگیری فرمول ها و نکات و ریزه کاری های آن نمی توان به موفقیت رسید، بلکه باید قلم در دست بگیرید و به زدن تست هایی در حجم زیاد بپردازید تا با تمامی تیپ تست هایی که امکان طرح شدن آن ها از سوی طراحان کنکور سراسری می رود را بررسی کرده باشید. در این زمینه مقاله “شیوه صحیح تست زنی” را مطالعه کنید تا با روش صحیح تست زدن آشنا شوید.

داوطلبان در طول سال با برنامه مطالعاتی مدرسه و یا مشاور خود شروع به مطالعه می کنند و پیش می روند اما در این بین ما نیازمند ابزاری هستیم تا بتوانیم به وسیله آن هم آموخته های داوطلب را مورد سنجش قرار دهیم و هم حس رقابت را در او تقویت کنیم. حتما و حتما همه داوطلبان را خصوصا افرادی که آرزوی رتبه برتر شدن را در سر پرورش می دهند را به این امر توصیه می کنيم که در آزمون آزمایشی با کیفیتی ثبت نام کنند؛ آزمونی که هم دارای سوالاتی به سبک کنکور های سال های اخیر باشد و هم کارنامه آن از تمامی جهات داوطلب را مورد آنالیز قرار دهد و اطلاعات مفیدی برای ادامه مسیر مطالعاتی داوطلب در اختیار او و مشاورش بگذارد.

تحلیل آزمون: آزمون بدون تحلیل مانند آزمایش خون بدون جواب می ماند. با تحلیل آزمون و بررسی نتایج آن و مقایسه با ساعات مطالعاتی که برای هر درس صرف شده است داوطلب به نقاط ضعف و قوت خود پی می برد و در پی راهی برای رفع آن می گردد. با تحلیل آزمون است که داوطلب از بی دقتی هایی که در سر جلسه آزمون سراسری دچار آن ها شده است آگاه می شود و با یادداشت آن ها در دفتری سعی میکند در آزمون های آزمایشی بعدی و هم چنین آزمون سراسری دچار این اشتباهات نشود. اگر میخواهید شیوه استاندارد تحلیل آزمون را بدانید به مقاله “تحلیل کارنامه آزمون آزمایشی” مراجعه کنید.

از نکاتی که هر بار به داوطلبان کنکور سراسری گوشزد می کنیم می توان به خلاصه نویسی دروس اشاره کرد. بهتر است داوطلبان در برنامه ریزی روزانه خود درس هایی را در الویت قرار بدهند که در همان روز در مدرسه توسط استاد تدریس شده است. بهتر است داوطلبان سر کلاس درس با دقت فراوان به تدریس استاد گوش فرا دهند و نت هایی را از سخنان برجسته استاد بردارند و در منزل بعد از مطالعه یادداشت ها و کتاب کمک آموزشی اقدام به تست زنی کنند.

در انتها نکاتی که در حین مطالعه کتاب درسی و کتاب کمک آموزشی و جزوه استاد استخراج کرده اند و نکاتی که حین تست زنی به آن ها پی برده اند را به علاوه شمایل کلی درس در دفتری به صورت خلاصه بنویسند. این خلاصه ها در زمان مرور دروس و هم چنین زمانی که امتحان های جامع دارند و وقت کافی برای مطالعه کل متن کتاب درسی را ندارند، بسیار مفید خواهد بود. همچنین در ماه های انتهایی کنکور که زمان جمع بندی است. خلاصه ها از مهم ترین ابزار هایی است که به داوطلبان برای یادآوری نکات مهم کمک می کند. مقاله “تکنیک ها و روشهای صحیح خلاصه نویسی” به شما در رابطه با نحوه خلاصه نویسی کمک می کند.

مشاور کاربلد

داشتن یک مشاور کار بلد کسی که با کنکور های سال های اخیر دست و پنجه نرم کرده باشد و سختی سوالات را درک کرده باشد وبه طور کلی با چم و خم کار آشنا باشد و باعث شود تجربه هایی که دیگران انجام داده اند و چیزی به دست نیاورده اند را ما تجربه نکنیم. مشاور خوب شخصی است که به داوطلب نحوه مطالعه هر درس را آموزش دهد. دروس به دو دسته استدلالی یا محاسباتی و حفظی یا مطالعاتی تقسیم می شود که نحوه یادگیری هر یک از این ها متفاوت خواهد بود.

مشاور خوب کسی است که یک برنامه مطالعاتی جامع در اختیار داوطلب می گذارد. برنامه ای که هم کوتاه مدت باشد هم بلند مدت. هم برنامه ماهانه داشته باشد هم هفتگی و هم روزانه. مشخص کند که در هر فصل چه مباحثی تمام می شود روزهای مرور دروس در آن گنجانده شده باشد و برای جمع بندی توجه ویژه داشته باشد. برنامه ای که شخصی باشد و بر اساس توانایی های شخصی هر فرد. مطمئن باشید با یک مشاور خوب که بتوانید به آن اعتماد کنید تمامی کلید های مشکلات خود را خواهید داشت.

توکل بر خداوند

مطمئن باشید در صورتی که تمامی شرایط بالا را رعایت کنید و در انتها نتیجه کار را به دست خداوند مهربان واگذار کنید هم آرامش خواهید داشت و هم بهترین نتیجه برای شما رقم خواهد خورد.

سلام
خسته نباشید
به جای اینکه کورکورانه آرزوهای بچگیتونو که ممکنه خیلی از اون ها به خاطر حرفای بزرگترا تو ذهنمون جا گرفته دنبال کنید یکم خودتون و استعداد هاتون و علایقتون روبیشتر بشناسید
بر اساس اون تصمیم بگیرید در آینده میخواید توی چه جایگاهی باشید
و ایشالله با پشتکار حتما بهش می رسید چون بهش ایمان دارید

چقد حرف خوب و منطقی زدید. می دونید چیه من خودم فقط بخاطر پدر و مادرم که اینقد دوست دارند من پزشک بشم دارم تلاش میکنم
و بخاطر خودم نیست و تازه متوجه شدم که اصلا به رشته های پزشکی و… علاقه ایی ندارم
ای کاش پدر و مادر ها بجای اینکه به بچه هاشون میگفتن تو باید حتما دکتر بشی یکم بیشتر جستجو و تحقیق میکردن که بچه هاشون واقعا از این دنیا چی میخان و دوست دارند در اینده چی بشن

با عرض سلام خدمت دکتر های آینده
برا منم داخل دانشگاه تون یک جا رزرو کنید ممنون تون میشیم
فقط یکم دیر میام صندلی آخر بگیرید
من خودم می‌خوام جای پرفسور سمیعی رو بگیرم
بزنین کنار گندتون اومد

من هفتم میخونم تو تیزهوشان یه عاللمم ارزو دارم یکیش قبولی تو صنعتی شریف هست من تو تیزهوشان روزی 11 ساعت درس میخوندم بادقت و چند کتاب رو چند باری تموم کرده بودم

عزیزم شما اول ببین کنکور قبول میشی بعد بشین به اینکه فیزیو تراپی خوبه یا داروسازی فکر کن خخخ
همه ام که دکترن خخ

من کنکوری سال 1400هستم رشته امم انسانیه فارسی و عربی مشکل دارم اگ میتونید کمکم کنید

راستش من کلاس هفتم هستم از مدرسه فرزانگان دو و وارد این سایت شدم برای اینکه از الان روی خودم کار کنم چون کنکور برام خیلی مهمه اگه میتونستم حتما بهتون کمک میکردم😕😔😔

من از الان بگم یه صندلی ردیف اول در کلاسی در دانشگاه حقوق علامه برام آماده شده فقط مخصوص منه،،دانشجو برتر ؛؛می بینمتون😃✋

سلام به همه دوستان. من پشت کنکوری۱۴۰۰ هستم. ریاضی و فیزیکم ضعیفه رشتم تجربیه. کمکم کنید چطور تقویتش کنم؟ ممنون میشم🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

فقط برو سایت الا

درنامه هایی رو که داری به دقت بخون سعی کن کامل یاد بگیری بعدش هر فرمولی بود رو تو یک دفتر بنویس که داشته باشیو هرزچندگاهی بهشون نگاهی بندازی
هیچ وقتم تا خوب درسو یاد نگرفتی سراغ تست ها نرو فقط نتیجه منفی داره/!!!💙💖

از نظر من ، اگر امکان وجود خرید کتاب های کمک اموزشی هست ، حتما استفاده کن
و سعی کن مطالب کتاب رو به خوبی بخونی و الویت هات رو روی درس هایی بزاری که مشکل داری و روزانه تمرین کنی
حتما موفق خواهی شد❣💖

سلام به همگی من از یه چیز خیلی میترسم سال یازدهم رشته انسانی هستم و شروع به تست زدن برای کنکور کردم اما درصد هام همش ۷۰ و ۶۰ و حتی پایین تر در میاد خیلی میترسم برای کنکور و اینکه زبانم خیلی ضعیفه و امتحانا رو همش ۱۶ و ۱۷ میگیرم میشه کمکم کنید

سلام.من یازدهم تجربی هستم. میشه راه کارهایی که برای خوندن درسا انجام دادین و نتیجه گرفیتن رو بگین. و اینکه کسی میتونه در باره اینکه من بین داروسازی و فیزیوتراپی موندم راهنماییم کنه.ممنونم

سلام من امسال در کنکور مردود شدم چون نخونده بودم اما امسال می خوام برای کنکور۱۴۰۰ بخونم
لطفا یکی بهم کمک کنه
چه طوری بخونم که رتبم زیر ۵۰۰۰ بشه

به نظر من عزیزم فقط سعی کن تلاش زیاد داشته باشی در امتحان ها و به خصوص کنکور خیلی عالیه که از الان می خوای شروع کنی به نظر من یک برنامه ریزی درست داشته باش خلاصه نویسی و نکته برداری اصلا یادت نره همیشه تست بزن بعد از اینکه درس می خونی و به خودت ایمان داشته باش که می تونی موفق بشی

خار مادر اعتماد ب نفسین…روحیه داشتن خوبه ها ولی خیال و رویاپردازی خیلی بده
تو ۱۰۰ تا کامنت ۸۰ نفر نوشتن میخان رتبه یک شن
اروم تر عزیزانم /:

😂😂😂دقیقا

والا .به جای اینکه کوری بخونید من الم من بلم بشینید بخونید والا که ادعا از هر چیزی راحت ترهچگونه کنکور موفق شویم

سلام .چرابایدتوی کنکور اینقدر حق بچه هارو با سهمیه های کم ضایع کنن.چرا هیچ نظارتی روی این قضیه نیست اخه.وقتی کسی میخونه و رتبش میشه5000باکسیکه رتبش 20000بوده ویه صفر کم میشه 2000یکی هستن

دوازدهمم و چند ماه دیگه کنکور دارم
رشتمم تجربیه
توی دروس عمومی و زیست مهارت خیلییییی بالایی دارم جوری که از خودم توقع ۱۰۰زدن دارم
اما ریاضی فیزیک شیمی از نقاط ضعفام هستن
کسی هست راهنماییم کنه
بچه ها من چاااااااره ای جز موفقیت
چاااااااااااره ایییییی جز قبول شدن تو دانشگاه پزشکی تهران ندارم
وگرنه کل زندگیمو از دست میدم

بخون

سری به سایت آلا بزن، خیلی کمکت میکنه تو درسایی که ضعیفی

من دانش آموز دهم تجربی هستم هدفم قبول شدن در دانش گاه صنعتی شریف هست و می خوام یکمی از روحیه های رتبه های اول یا اوناییکه هدفشون اینه با خبر باشم با چه روحیه ای درس می خونین چیا میخونین؟

سلام و وقت بخیر خدمت دوستان
من امسال سال نهمم و مدرسه تیزهوشان درس میخونم معلم هامونم بسیار عالین خودمم روزانه میانگین ۶ الی ۹ ساعت میانگین مطالعه میکنم کتاب کار خیلی سبز و مبتکران و…. تستاشو میزنم معدلمم ۲۰ بوده اما حس میکنم خیلیا توی کنکور از من میتونن جلو باشن و اعتماد به نفس ندارم واقن بنظرتون همینطوری ادامه بدم میتونم دانشگاه تهران پزشکی بخونم؟ ارزوی بچگمیه دعا کنید بهش برسم:)

از الان روزی 6 ساعت میخونی صد در صد سال کنکور کم میاری یکم متعادل باش

سلام امیدوارم موفق باشین تلاش و کوشش و توکل بر خدا……عالیه

همه دندون میخان 😐

سلام به همگی
آقا 1400 ردیف اول کلاس تو دانشگاه تهران رشته دندانپزشکی نشستم . از همین الان بگم من صندلی رزرو کردم.
از همین الان بگم
ان شاءالله
به امید دیدار

منم همکلاسیتم…احوالت؟

موفق باشی دوست عزیز . شما از تلاشتون دست بر ندارید و خیلی محکم و با جدیت به تلاشتون ادامه بدید و نا امید نشید . با ارزوی موفقیت

داش بی زحمت صندلی کناریت بگیر کسی نشینه من یکم دیر میرسم کلاس خخخ

اومدی جلو من نشستی من تخته رو نمیبینم🤣🤣🤣

قدت کوتاهه چرا رفتی عقب نشستی

سلام
ان شالله که موفق بشی
همگی باهم موفق بشیم و به ارزوهامون برسیم.
بله
شما به ارزوهات دست پیدا می کنید اگر تلاش کنید.
برای سربلندی ایرانی دعا می کنم.
شاد باشید

سلام!
حرفم فقط یک کلامه من برا رتبه یک تجربی میخونم یک تجربی سال1400 خلاصه بگم تامن هستم رتبه 1 کسی نمیتونه بشه شما برا 2 به بعد تلاش کنین!
میبینمتون
گود بای!

😐کاش من اندازه تو روحیح داشتم😐

چرا خودتو دستکم میگیری فقط ب خدا توکل کن و ب تواناییت ایمان داشته باشی میتونی به همه چی برسی البته مثبت فکر کردنم خیلی تاثیر داره همیشه مثبت فک کن ک میتونی

سلام داداش جان مادرت ۱ نفر به من بگه من دانش آموز نخبه رشته علوم انسانى هستم نمیدونم برم سپاه؟؟؟ برم دانشگاه فرهنگیان؟؟؟ کجا برم بقران قسم داخل باتلاق گیر کردم به هردو به اندازه مساوى علاقه دارم اما نمیدونم چکار کنم؟ جان حضرت زهرا بهم راهنمایی کنید بخدا قسم خیلى ثواب داره مؤمنى رو از باتلاق نجات بدید

سلام بر سرباز سر افراز و افتخار میهن
من هم دقیقا همین مشکلو دارم. خیلی دوست دارم برم دانشگاه افسری امام حسین(ع)
اما خوب خانوادم همراهی نمیکنن
لطفا خوب تحقیق وبررسی کن.
تصمیمی بگیر که فردا حسرت اینو نخوری که ای کاش اون مسیرو انتخاب میکردم.
من برای خودم از این دید قضیه رو نگاه کردم که بعد از اینکه تحصیلاتم رو به اتمام رسوندم برم دانشگاه افسری امام حسین(ع). ان شاءالله(یعنی به نوعی عقل رو بر قلب رجحان دادم متاسفانه یاخوشبختانه)
موفق وسلامت باشی دلاور

خب ببین قطعا تو یکی رو حتی یک دهم درصد بیشتر دوست داری و علاوه بر اون باید میزان درامد سختی کار و حتی و ببینی که تحمل اونو داری یانه اخه هر چیزی صرفا علاقه نیس و اصن باید ببینی از جو اون محیط خوشت میاد یا نع و خودت بهتر از همه خودتو میشناسی چون خودت باید زندگیت و ایندتو بر مبنای اون بسازی

سلام پسر خوشگلم سیناجان. من تو نمازخونه دانشگاهم، اومدنی دانشگاه حتما یه سر پیش من بیا میخوام برات آیت الکرسی بخونم.

شتر در خواب بیند پنبه دانه . آخر سر میینیم کدوممون اول میشه .

تو یقیناا و قطعا و قطعا اگه یا جون و دل و عشق و علاقه درس بخونی هیچ سهیمه ای نمیتونه جلوت رو بگیره ولی خب یه بخش بزرگی هم سهمیه داران عزیز🙄هستند
همین امام علی ع تمام تمام تمام تلاشش در تمام جنگ ها برقراري عدالت بوده
ولي الان چی؟

یعنی خوشم میاد هرجا ملت کم میارن بحث سهمیه رو میکشن وسط😶😐😐😐😐نمیخوام توجیه کنم ی چیزی هست ک نباید باشه!!!! ولی در عین حالم واااقعا اینطوری نیی ک جلو پیشرفت بقیه رو بگیره … فک میکنین کلن چند نفرن ک دارن تو کشور از سهمیه استفاده میکنن؟ الان نزدیک ب ی ۳۰ سال از جنگ گذشته دوستان🙄😐 و کسایی ک دانشگاه های برتر ب لطف سهمیه دارن قبول میشن اولن زیاد جمعیت بالایی رو تشکیل نمیدن ( مطمعنم ک دارم میگم ) و دومن باید قطعا از نظر درسی تا ی حدی رسیده باشن. اینطوری نیس ک طرف ۰ صفر باشه بیاد بشینه سر پزشکی تهران.
و از ی طرف دیگ دوست عزیز تاثیر گذاری سهمیه ها بعد از اعلام نتایج کنکور و توی انتخاب دانشگاه اعلام میشه😐 یعنی اینطوری نیس ک طرف رتبش بشه ۷۰۰ بعد بیان بگن ایشون شده ۱ کشور:///
مثلا ب فرض محال بگیم ک با اعمال سهمیه ایشون شدن اول کشور ( #فرض_محااال ) ولی هیچ کجا ایشونو ب عنوان نفر اول کشور قرار نیس بشناسن عزیزم 🙂

دادا شما لطفا چرت نگو . من تیزهوشان درس خوندم. کنکور دادم ولی پزشکی نیاوردم اونوقت یه کند ذهن تنبل با یکم خوندن پزشکی کاشان اورد. با معدل 15. سهمیه داشت. حالا چی میگی اینجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

از برقراری عدالت توسط امام علی حرف زدی دیگه نتونستم جلوی خودم رو بگیرم امام علی می گفت عدالت و برابری درسته بله حالا باید ببینیم عدالت چطوری برقرار می شه با وجود نداشتن سهمیه یا با وجود داشتن اون اگه سهمیه نباشه که عدالت برقرار نمی شه می دونی چرا چون تو تو تهران زندگی می کنی یه نفر دیگه تو شهرستان تو فردی از خانواده تون تو جنگ نبوده و جونش رو برای دفاع از کشور نزاشته و یه نفر دیگه گذاشته حالا تو با اون برابری شما پدر داری یه نفر پدرش شهیده شما با اون برابری اگه سهمیه نباشه عدالت برقرار نمی شه پس با وجود داشتن سهمیه عدالت برقرار می شه لطفا اگر معنی حرفی رو نمی دونید حداقل از اون در راستای ضربه زدن به این نظام ازش استفاده نکنید والسلام

سلام ممنون میشم دوستان نظرمو بخونن و کمکم کنن چون واقعا کمک نیاز دارم!
من سه سال دوره اولو نمونه دولتی درس خوندم بعدشم ازمون نمونه دولتی دادم و با اختلاف تراز خیلی کم قبول نشدم الانم دارم میرم دهم و خیلی خیلی نا امیدم و از طرف خانواده دارم فشار خیلییی سنگینی رو تحمل میکنم چون میگن تو سه سال نمونه خوندی قبول نشدی حالا میخوای چه گلی به سر ما بزنی و میدونم منو مدرسه درست و حسابی نمیفرستن و همش پایه خودم میشه و باید برم مدرسه دولتی پایین شهر که میدونین وضعش چجوره و من واقعا تو این سال نهم سر جمع تو کل سال شاید ۴۰ ساعت درس خوندم اونم واسه امتحانا و همه درسارو ۲۰ کردم حالا سوالم اینه کسی از دوستان روشی واس قبول شدن تو کنکور داره که واقعا جواب بده چون میدونم از مدرسه هیچی درنمیاد

عزیزم بستگی به مدرسه نداره من خودم تیزهوشانم ولی متاسفانه خیلی کم کاری کردم و می خوام جبرانش کنم همه چیز بستگی به خود فرد داره بخواه تلاش کن می تونی

عزیزم ناراحت نباش ما کلی رتبه برتر داریم که از جاهای دور افتاده قبول شدنن! همش بسته به تلاشته حتی اگه تو رو ی جای خیلی خوب ثبت نام کنن و کلی کتاب تست و… هم بخرن برات ولی تو به بیخیالی بگذرونی هم باز در نمیایی . از نظر من مدرسه هم کار زیاد خاصی نمیکنه این تویی که میری سرچ میکنی تو کتابات میگردی و درس میخونی ، و اینک اگه از خودت یه چیزی نشون بدی و نشون بدی که واقعا میخایی درس بخونی مطمعن باش کمکت میکنن اونا خانوادتن و دوست دارن بدتو که نمیخان !!! فقط انتظار دیگ ای ازت داشتن که اونم از کم کاری خودت بود که قبول نشدی ولی تو سه سال کامل وقت داری و بهتره جای غم و غصه خوردن دستتو بزاری رو زانوهات و بلند شی چون تا حرکت نکنی نمیفهمی چی به سرت میاد و هیچوقت هم به آرزوهات نمیرسی
ببخشید طولانی شد ولی قدر این روزا رو بدون و خودتو دوس داشته باش و سرزنش نکن
درس بخون و اراده و انگیزتو از دست ندهههههه
مطمعن باش میتونی!
به خودت ایمان داشته باش

تو هیچی نمیشی
کسی که نمونه هم در نیامده هیچ جا درنمیاد
من خودم نفر 2 تیزهوشان کرمانشاه شدم برو نگاه کن
آینده از آن من هست

آنکه نهایت تلاش خود را صرف کند در نهایت به هدف خویش می رسد…………………امام علی (ع)

ن بابا؟؟؟؟ببشیدا ی سوال اون وخ زمانایی ک مدرسه ها همشون عادی بود و نمونه تیزهوشان نبود اونایی ک پزشکی قبول میشدن چجوری میشدن عایا؟؟؟؟؟اونا اینده ندارن الان؟همونایی ک جراح شدن؟؟؟یا دکتر و پرستارن یا مهندس و اتفاقا اع نظر سطح علمی هم خعلی بعتر اع دکترای الانن طی اماری ک گرفدن فمیدن 70 درصد رتبه های برتر کنکور اع مدارس عادی هستن امیدوارم همه کنکوریا موفق شن من بعد س سال قراره کنکور بدم ولی این حرفت اصن درست نی

اقا مهدی شما رتبه اول کنکور هم بشی هیچ ارزش نداره با این اخلاق مسخرت. اون دوست عزیزمون هم که نمونه قبول نشدن باور کن میتونی به خودت ایمان داشته باش . خیلی جدی و با پشتکار درس بخون این سه سال موفق میشی

سلام هیچ وقت امید را از کسی نگیرید………
چرا هیچی نمیشه؟؟؟
اگه خودش بخواد و تلاش کنه و توکلش برخدا باشه میتونه.

تو الان فک کردی خودت چیزی شدی با این اخلاقت ؟!
تیزهوش بی فرهنگ هیچی نیس !

سلام من امسال اگر خدا بخواد میرم دهم رشته ریاضی سه سال دوره اول رو نمونه بودم الان هم باز نمونه دولتی قبول شدم
ولی خیلی میترسم از اینده از اینکه چجوری پیش میره چی بخونم چطور بخونم چون یه جنگ روانی بدی که وجود داره اینه که همه اکثرا این فکر رو میکنن که شما اگر برای کنکور کلاس نری ینی صفر
من الان میتونم بدون کلاس رفتن بشینم با کتاب های تست و کمک اموزشی تمام نکات کنکور و… رو یاد بگیرم؟
این هم هست که مدرسه ی نسبتا خوبی داریم ولی احتماا معلم ها فقط کمی بیشتر از کتاب با ما کار میکنند

سلام
من برای قبولی در ازمون تیزهوشان و نمونه دولتی هم کلاس ششم و هم نهم خیلی تلاش کردم همه معلم هام می گفتن تو قطعا در میای تست های مبتکران و …. روهم رو هوا میزدم ولی وقتی نتیجه آزمون ها اومد من قبول نشدم و کسایی قبول شدن که درسشون و معدلشون خیلی از من پایین تر بود نمیدونم چرا اینطوری میشه میترسم تو کنکور هم همینطور بشه لطفا کمکم کنید چی کار کنم؟؟؟؟😔😔😔😔

سلام
ببین عزیزم اصلا مقایسه رو فراموش کن
رقابت از الان نابودت میکنه
احتمالا تو تست زنی مشکل داری
خیلی رو مهارت تستت کار کن
برای منم این شرایط پیش اومد
بادرس خوندن بالا و ساعت مطالعه خوب رتبم‌خیلی بد شد
مشکلم از تست زنیم بود
خیلییی رو تست کار کن

هیچی نمیشی گلم 😂😂😂😂

متاسفم برای حرف زدنتون …

همین چند سال پیش ما خودمون دانش آموز بودیم و هدفمون رسیدن به رتبه خوب و عالی بود و الان در بهترین رشته و دانشگاه های ایران تحصیل میکنیم…. ادامه

مشاوره کنکور

برنامه ریزی برای کنکور 1400 

روش مطالعه

آزمون آزمایشی

انگیزشی

فایل صوتی

اگر سوالی دارید با در ارتباط باشید از طریق: irmohasel@gmail.com

تمامی حقوق سایت برای موسسه محصل ایرانی محفوظ است©

همکاری      قوانین و مقرارات  

 

مطمئنن برای شما هم در دوران تحصیلتون پیش اومده که شب‌های قبل از امتحان سراغ سوالات امتحانی سال‌های گذشته برید تا نسبت به سوالات و همینطور مباحثی که بیشتر مورد توجه دبیران بوده، آشنایی بیشتری پیدا کنید، این کار باعث میشه تا از سوالات احتمالی که امکان طرح شدنشون وجود داشته، آشنایی بیشتری پیدا کنید. تست‌زنی در سال کنکور هم از این قاعده مستثنی نیست. شما به عنوان یک داوطلب حرفه ای کنکور سراسری باید بدونی که در هر مبحث امکان طرح شدن چه تیپ تست هایی وجود داره و حتما برای هر کدوم از تیپ تست ها، سوالات زیادی رو در طول سال بررسی کنید . این موارد علاوه بر آموزش و یادگیری، به کاهش استرس و اضطراب تون هم کمک میکنه، چرا كه شما از امتحان و آزمونی كه قرار است در اون شركت کنید اطلاعات بیشتری به دست میارید.

تصور  اشتباهی که برخی از کنکوری‌ها دارن این هست که تست زنی رو جدای از مطالعه میدونن، این در حالی است که تست زنی از مهم ترین مراحل مطالعه محسوب میشه و اگر این حلقه از مطالعه به درستی تکمیل نشه، بدون شک با مشکل مواجه خواهید شد. همون طور که اشاره کردیم تست زنی، مثل حل مثال و تمرین جزئی مهم از یادگیری است و نمیتونید اون رو به بعد از عید موكول کنید. لازم به یادآوری است كه فرصت بعد از عید، ویژه دوره، مرور و تكمیل مطالعه درس‌هاست و توان یادگیری افراد به اندازه قبل از عید نخواهد بود و تصور اینكه شما بتونید تمام فعالیت‌های یادگیری از تست‌ها رو به بعد از عید محول کنید، تصور اشتباهی است که قابلیت اجرا نداره.

اما به دلیل محدودیت وقت برای پاسخ دهی به هر سوال تستی (ریاضی ۹۰ ثانیه- شیمی ۶۰- فیزیک ۷۵- زیست شناسی ۴۲- ادبیات ۴۳- معارف ۴۱- زبان ۴۸) و با توجه به مفهومی بودن سوالات ، باید سرعت عمل مناسبی برای هر درس داشته باشید.
به دلیل اهمیت بالایی که تست زنی در موفقیت شما در سال کنکور داره و همینطور این موضوع که اکثر کنکوری های حتی با توجه به کیفیت مطالعاتی بالایی که دارن، اما همیشه در تست زنی با مشکل رو به رو میشن، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله انواع و اقسام روش ها و مدل‌ها تست زنی رو برای شما دقیق توضیح دهیم.

مدل های مختلف تست زنی

چگونه کنکور موفق شویم

به جرات میتونیم بگیم که تست زنی آموزشی از مهم ترین کار هایی است که یک کنکوری موفق باید بارها و بارها در سال منتهی به کنکور سراسری اون رو انجام بده. شما به طور طبیعی بعد از مطالعه هر درس و هر مبحثی، به خصوص مباحث محاسباتی نیاز دارید که تعداد زیادی تست رو پیرامون اون مبحث خاص بررسی کنید. هدف از تست زنی آموزشی، یادگیری اصولی و حرفه‌ای مباحث مختلف کنکور سراسری است.

نکات و توصیه های مهم:

در حل تست‌های آموزشی نياز به گرفتن وقت و درصد نيست. صرفاً اين نوع از تست زنی برای یادگیری هرچه بهتر مفاهیم درسی کاربرد داره. بنابراین هدف شما از تست زنی آموزشی، درگیر شدن با تست های مختلف است، برای اینکه این کار به شما کمک میکنه که درک درستی از هدف طراح اون تست به دست بیارید.

تست های کنکور های گذشته میتونه بهترین منبع شما برای تست زنی آموزشی باشه. بنابراين بايد در این مرحله از يادگيری، از تست‌های كنكور سراسری سال‌های گذشته استفاده کنید و بعد از اینکه تست های کنکورهای سراسری رو به خوبی و به طور کامل بررسی کردید، میتونید سراغ تست های تالیفی استاندارد برید.

این نکته رو همیشه مدنظر داشته باشید که بعد از پاسخ دادن و حل تست های آموزشی، حتما و حتما جواب و راه حل خودتون رو با پاسخ نامه کتاب کمک آموزشی تون چک کنید. این کار میتونه بهتون کمک کنه تا با روش هایی که شما رو در رسیدن هر چه سریع تر به جواب تست‌ها یاری میکنه، آشنا بشید.

در دروس اختصاصی با شروع مطالعه ‌ی هر مبحث جديد بايد مثال‌ها و تمرین‌های جزوه و كتاب درسی رو حتما بررسی کنید و پس از اون، تعدادی از مجموعه تست‌های همون فصل رو از كتاب كمک آموزشي پاسخ بدید؛ مثلاً اگر فصل مدنظر شما ۱۵۰ تا تست داره، ۳۰ تای اون رو در مرحله‌ی اول (برای تست‌های اوليه، پس از پاسخ به هر سؤال جواب خودتون رو با پاسخ‌نامه تطبيق دهيد) بزنيد و بقيه‌ی تست‌ها رو برای روزهای بعدی تقسيم كنيد.

برای دروس عمومی، بهتره بین مطالعه و تست زنی کمی فاصله بیوفته تا تست زنی ارزش بیشتری برای شما داشته باشه، البته برای درس عربی و مبحث هایی مثل قرابت معنایی و آرایه های ادبی، توصیه میکنیم بلافاصله بعد از مطالعه درسنامه کتاب کمک آموزشی و همینطور بعد از تدریس دبیر، بلافاصله تست زنی آموزشی رو انجام بدید.

حتماً تست‌ها رو علامت‌‌گذاری كنيد تا در دفعه‌های بعدی (تكرار تست‌ها) بدونید کدوم تست‌ها رو بايد مجدداً پاسخ دهید.میتونید از علامت‌هايی مانند ” ص: درست، غ: غلط، ن: نزده، !: نكته‌دار و …” استفاده کنید..

نكته‌هايی كه در حین تست زنی با اون ها رو به رو میشید رو در دفتر خلاصه‌نويسی يا نكته‌برداری خودتون بنويسید تا در زمان دوره كردن و يا شب قبل از امتحان به اون ها مراجعه كنید.

در واقع تست آزمونی، همون مجموعه تست‌هایی است که دانش آموزان در خانه برای خودشون در قالب آزمون برگزار می کنند و به گونه‌ای، خودشون رو محک میزنند.
دراین مرحله شما باید وقت بگیرید و درصد پاسخگویی تون رو نیز به دست بیارید. این کار باعث میشه مهارت و یا عدم تسلط و اشکالات خودتون رو در هر مبحث مشخص کنید و برای رفع این مشکلات تلاش بیشتری انجام بدید.

نکات و توصیه های مهم تست ارزیابی:

براي تهيه‌ی تست‌های اولين آزمون تون میتونید از تست‌های نكته‌دار، اشتباه پاسخ داده شده و همینطور نزده‌های خودتون كه در تست‌های آموزشی علامت‌دار کردید استفاده کنید، بهتره این تست ها رو چندین و چند بار مورد بررسی قرار بدید تا تمامی زوایای اون تست رو بررسی کرده باشید.

هنر آزمون دادن رو (شيوه‌، ترتيب و فن‌ آزمون دادن) در زمان برگزاری آزمون رعايت كنید.

بررسی تست‌های آزمونی قبل از شرکت در آزمون های آزمایشی میتونه نتیجه فوق العاده ای برای شما در پی داشته باشه. این کار باعث میشه که قبل از شرکت در آزمون آزمایشی  بتونید فضای این آزمون رو برای خودتون تجسم کنید. برگزاری آزمون ارزيابی جزو برنامه‌ی هفتگی شماست پس بايد جای مشخصی برای اون در برنامه ریزی تون داشته باشید.

پس از برگزاری آزمون ارزيابی، پاسخ‌های خودتون رو به‌طور كامل بررسی كنید و نكته‌های مهم رو حتما در برگه‌ی خلاصه‌نويسی يا دفتر نكته‌برداری به عنوان نكته‌ی آموزشي يادداشت كنید تا در فاصله‌های منظمی به طور مداوم خلاصه ها رو مرور کنید.

نیاز دارید که در بعضی از روز های هفته حداقل ۲ آزمون ارزيابی (بين 20 تا 25 تست) از مبحث‌های تدريس شده برگزار كنید تا از تسلط خودتون درباره مطالب مطمئن بشید. در اين مورد میتونید بعد از بهره‌گيری از تست‌های علامت‌دار و تست‌های باقیمانده از كتاب‌های كمک آموزشی كه برای آزمون‌های استاندارد طراحی شدن استفاده كنید.

بعد از این که شما تمام موضوعات و مطالب رو به خوبی مطالعه کردید و با بررسی تست های آموزشی، یادگیری خودتون رو کامل کردید و همینطور پس از حل کردن تست های ارزیابی ، نقاط ضعف و قوتی که داشتید رو شناختید و تسلط خودتون نسبت به مباحث مختلف بیشتر شد، وقت اون رسیده که سراغ تست‌های جمع بندی برید. در این مرحله شما همراه با دوره‌ی مطالب خلاصه شده شروع به جمع بندی مباحث میکنید.
بهترین زمان برای تست‌های جمع بندی ، پایان تابستان ، پایان ترم اول (دی ماه) ، ایام نوروز و خرداد ماه است

نکات و توصیه های مهم:

قبل از بررسی تست‌های جمع‌بندی، به خلاصه‌ی خودتون درباره اون مبحث نگاهی بکنید.

در ابتدا تست‌هايی رو كه علامت‌دار كرده‌اید (از تست‌های آموزشی و ارزيابی) رو کامل بررسی کنید و حتما زمان بگیرید و درصدگیری کنید.

چنان‌ چه تعداد تست‌های علامت‌دار كافی نبود، میتونید از كتاب آزمون‌های كمک آموزشی که دارید استفاده کنید. بايد تست‌های جمع‌بندی تمام مبحث درنظرگرفته رو پوشش دهید.

حتما جواب تست‌های نكته‌دار و يا تست هایی که به اشتباه حل کردید رو بررسی کنید و نكته‌های مهم اون رو در كلاسور خلاصه‌نويسی که دارید، ثبت كنید.

 

سلام خسته نباشید ببینید من هر چی می خونم باز احساس می کنم تسلط ندارم ترازم بالا نمی ره و ثابتم نمی دونم چی کار کنم چجوری تست بزنم با اینکه خیلی می زنم

سلام.من کنکوری 1400 ام و رشتم انسانیه. میخواستم نظرتونو راجع به یه موضوع بدونم.من زبانم بشدت عالیه و خیلی علاقه دارم و قصدم کنکور زبانه دانشگاه های مطرحی مثل دانشگاه تهران و…….. هست. به نظرتون اگه زبان رو برم و انسانی نرم پشیمون نمیشم و اینکه آیا در زبان شغلی برام وجود داره؟

خیلی خوب بود دم شما گرم 👍👌

من حرف آخر سی دی گر فتم می خواستم ببینم خوب جواب می دهد.

خیر خیلی آشغاله حرف آخر من هم خریدم کلاهبرداریه فقط کتاب کمک آموزشی و درسی را بخون اونا توهمی اند

سلام
چند تا تست صحیح در کنکور بزنم تا دندان پزشکی در دانشگاه ملی قبول بشم

هر چی بیشتر بهتر 🙂

تو هر درس باید بالای هفتاد درصد بزنی

سلام
ممنون از مطالب خوبتون
یه سوال داشتم اونم اینه که خلاصه نویسی ضروریه؟ ینی باید حتما باشه
و اینکه چطور خلاصه نویسی کنیم و کدوم درسا رو که به درد بخوره

با پزشکی کسی میلیاردر نشده برید دنبال علاقتون وقتتونو هدر ندید
طرف اگر بدترین رشته رو هم بره ولی بهش علاقه داشته باشه مولتی میلیاردر میشه
به شایعات توجه نکنید

خیلیا واقعا علاقه و هدفشون پزشکیه
من خودم رشتم ریاضیه
آرزوم اینه که مهندس بشم و به پیشرفت کشورم کمک کنم..عاشقانه درس می خوونم
از اون طرف
رتبه اول مسابقات شعر و نویسندگی واسه خودم بوده
ساز می زنم
نقاشی می کنم
کلاس فن بیان میرم برای دوبلوری
به فیلم، کارگردانی و فیلمنامه نویسی هم علاقه دارم و قصد دارم بعد از کنکورم پیگیری کنم
شاید کسی باشه که در چند رشته موفق باشه
با حرفتون موافق نبودم

دوست عزیزی که می خوای نویسنده باشی مهندس باشی کارگردان باشی دوبلور باشی معلومه خیلی سنت کمه و کم تجربه ای دنیا و مسیر زندگی اینقدر که شما فکر میکنید هموار نیست برای مثال همه فکر میکنن که یه رشته بخونیم بعد بازیگری رو ساده میشه بهش رسید برای بازیگری میانگین تمرین در روز باید ۶ ساعت باشه شما انرژی و تمرکزی برات نمی مونه که بخوای به چیز دیگه فکر کنی همین جوری کار میکنید که همه کاره میشوید و هیچ کارهچگونه کنکور موفق شویم

سلام من یک ماه دیگه کلاس های یازدهمین شروع میشه و به دلایلی نتونستم تست بزنم و دهممو دوره کنم الان نمی‌دونم باید چیکار کنم میشه یه راهنمایی کنین

واقعا لازم نیس همه مملکت برن پزشکی :/

خخخخخ ولی خب پول توهمونه

عزیزم ببین پزشکی جوونیت رو میگیره تا شما پول پیدا میکنی و ده سال درس میخونی بقیه کارافرین شدن و حالشو میبرن
پزشکی برای افرادی سود میده که واقعا بهش علاقه مند باشند در ضمن یه سخن با ارزش بیل گیتس هست میگه افرادی که به دنبال پول هستند هیچ وقت به ان نمیرسند ولی افرادی که به دنبال علاقه شون میرند پول خودش میاد.تمام.

همه مملکت نمیرن پزشکی از 600 هزار نفر خیلی برن پزشکی 2000 نفر که بیشتر از نصفشون هم ایران نمیمونن در ضمن این مقاله فقط برای تجربی نیست برای ریاضی و انسانی هم هست و علاوه بر اون پای علاقه هم وسطه و هیچ جای این متن گفته نشده همه برن پزشکی وحتی چنین چیزی استنباط هم نمیشه !!

تو نرو
بعدشم اگه نمیخواستی بری این سایت رو باز نمیکردی:)

سلام من کلاس یازدهمم و اصلا تست نزدم و میدنم خیلی اشتباه کردم
اگه میشه راهنماییم کنین که چطور شروع کنم تست زدنو
ممنون

از چه کتابهایی استفاده کنم بهتره؟من یازدهمم و پایم یخورده ضعیفه و تازه شروع کردم ب درس خوندن باید چیکار کنم ک هم پایمو قوی کنم هم به درسای حالم برسم و هم تست بزنم؟

دوست عزیز برای موفق شدن توی کنکور حتما نباید کلاسای مختلف رفت یا چندین نوع کتاب تست داشت و …
اکثر رتبه برترا از روستاهایی با امکانات کم هستن اونا بخاطر امکانات کمشون نه از کلاس خبری هست نه از کتاب کمک درسی و تست تنها فقط کتاب درسی رو میخونن اونم با دقت و کامل ولی از اون طرف کسی رو میشناسم که فقط هزینه ی سال کتابا و کلاساش نزدیک 70 میلیون بود ولی اصلا رتبه نیاورد
به نظرم آدم تا خودش نخواد خوب بخونه هیچی نمیشه حالا هر چقدرم کلاس بره و تست کار کنه

اره راسته سخنت
منم یه شهرستانیم کوچک ولی بهشت بندر آستارا

سلام یه توصیه صمیمانه و برادرانه به همه بکنم
همه شما دارین واسه ایندتون زحمت میکشین انشاالله موفق هم بشین .
دکستان عزیز از همتون خواهش میکنم خودتونو سر کار نزارین .
تو هر پایه ای هستین توی ازمونای ازمایشی شرگت کنید
چ قلم چی چ گاج چ گزینه دو و … هیچ فرقی نداره فقط شرکت کنید
تا با نحوه ازمون و تست و جو کنکور اشنا بشید
کارهای امروزتونو به فردا نندازید .نگید از شنبه و … شروع میکنم .
همین حالا شروع کن .
نگین تست نزنیم چون زوده . مگه رتبه های برتر از کلاس پنجم ابتدایی
شروع نکردن ؟
مطمئن باش هر چه زودتر شروع کنی نتیجت بهتر میشه .
کارهاتونو رو هم انباشته نکنید چون دوازدهم سر در گم میشین و از درس زده میشین .
خلاصه سعی کنید هرچه زود تر شروع کنید .
از فضای مجازی هم دور بشین . فقط درس بخونید و تست بزنید انشاالله
به نتیجه که رسیدین مارم دعا کنید ♡♥
خدا خودش فرموده :[ از تو حرکت از من برکت ]

واقن حرفات ب دل میچسبه.
من الان کلاس دهمم رشته ریاضی و فیزیکم
میخوام سال اینده تغییر رشته بدم برم تجربی اخه من از همون اول تجربی رو دوس داشتم
ولی بنا ب دلایلی نتونستم برم تجربی
الان من چکار کنم
نمیدونم چطور بخونم تا سال بعد ک ازمون بدم قبول شم

سلام.من الان کلاس دهم رشته ریاضی و فیزیکم‌
هدفم پزشکی ولی بدلیل ی سری مشکلاتی رفتم ریاضی
سال بعد میخوام تغییر رشته بدم
برم تجربی ولی استرس دارم
میترسم پزشکی قبول نشم
اخه هنو مرحله اول رو طی نکردم
سال بعد ک ازمون زیست دهم رو میدم میترسم قبول نشم
نمیدونم چطور بخونم ک هم ازمون قبول شم و هم برای کنکور

Meci az shoma dost aziz awli bod ❤

همه اشتباه میکنن .من یه دانش اموزان ابتدایی
هم توصیه میکنم ک تست بزنن تا عادت کنن .تو
هم تست بزن تا با تست زدن اشنا بشی
و بتونی رفته رفته تعداد تستارو ببری بالا
تست زدن مثل امتحان میمونه .تو باید از اون
مطلبی ک میخونی بفهمی چقدر مفید خوندی .پس
برای اینکار باید تست بزنی و تست بزنی و تست بزنی
راستی اگه تجربی هم هستی سعی کن واسه زیست شناسیت
تست هم طرح کنی بعد ببریش واسه دوستانت تا حل کنن
خیلی روش مفیدیه تست حل گردن .
موفق باشی ♡

سلام من یک ماه دیگه کلاس های یازدهمین شروع میشه و به دلایلی نتونستم تست بزنم و دهممو دوره کنم الان نمی‌دونم باید چیکار کنم میشه یه راهنمایی کنین

سلام :
اول یه توصیه به دهمی ها حرف زدن تا عمل کردن خ فاصله داره بهتره که بجای تستای سخت مطالبو اونقدر عمقی بخونین که وارد حافظه ی بلند مدتون بشه و توی تابستون بعد از مرور تست بزنین
حالا از دوستای گل با تجربه تر می خوام کمکم کنن..
یازدهمی کنکور۱۴۰۰ هستم و تازه تست زنی رو شروع کردم هر چی بیشتر سعی می کنم نتیجش بهتر نمیشه و بیشتر مطالبو استباه می زنم .چکار کنم؟؟؟؟؟

مبینا خانوم توجه کن ک تو باید خوشحال باشی
از اینکه اشتباه داری .توجه کن تو باید حتما تست
آموزشی زیادی بزنی و اون مطلب رو تثبیت کنی
بعد بری سراغ تست تمرینی و زماندار .توجه کن توی
تست اموزشی زمان مهم نیست .تعداد درست و غلط هم
مهم نیست تو توی تست اموزشی هدفت اینه ک تیپ های
تستی اون مبحث رو بشناسی و نکات رو یاد بگیری
بعد از این کارها در مرحله بعد تست تمرینی بزن با
محاصبه درصد و زمان .بعد به مراتب بهتر و مسلط تر میشی
روی مطالب و تعداد اشتباه هات هم کم و کمتر میشه .
این اوایل نگران نباش ک تعداد اشتباهاتت بالاس .مهم اینه
اشتباهاتو پیدا کنی و کمشون کنی .
انشاالله موفق باشی ♡
همه افرادی ک در پی تلاش هستن انشاالله موفق بشن ♡♥

سلام من دهمی ام و همه میگن هنوز زوده برای تست زدن ولی من اینو قبول ندارم و به نظر من باید بعد هر درس باید تست های اون درس رو هم بزنیم .

با حرف بقیه کاری نداشته باش … نظر خودت درسته باید از کلاس دهم شروع کنی با راه افتادن … رتبه های برتر قبل از ورود به دبیرستان تست زدن رو شروع کردن

سلام بهترین سایت وکتاب برای تست زنی کدومه میشه راهنماییم کنین

سلام مطالب خوب بودامابرای کنکوری هانمیشه زیادبه این بحث هاومشاوره هاتکیه کردونتیجه گرفت مگه اینکه بچسبی به درس!!!::

با سلام ، ضمن تشکر از شما بابت مطالب خوب و ارزشمندتون ، اگه امکانش هس نحوه درس خوندن برای کنکور درسال تحصیلی رو آموزش بدین
مرسی

سلام. من کلاس دهمی ام. میخام از الان بخونم اما نمیدونم کجا رو بخونم و چه جوری تست بزنم. لطفا راهنماییم کنین

سلام
من امسال دوازدهمی ام
بهترین کار اینه که تمامی درسات مخصوصا تخصصی ها رو از همون فصل اول یواش یواش تست بزن که پایه ات قوی تر بشه سال کنکور سرعتت بیشتر شه (کتاب تستت رو کثیف و خط خطی نکن که بعدش تو دو سال اینده راحت تر استفاده کنی)
خواهشا این اراده‌ات رو حفظ کن که وقتی به دوازدهم میرسی پشیمون نباشی چرا نخوندم و کار نکردم :((

این سوال خود منم بود تا رفتم دم در دانشکده پزشکی نشستم و از دانش جو ها سوال کردم میگفتن هستن کسایی که با 4 تا 5 ماه خوندن رسیدن والان دارن پزشکی میخونن
موفق باشی رقیب?

سلام.سال دهمی هستم
میخواستم بگم از نظر شما کانون قلم چی خوبه یا نه؟شرکت کنم یا نه؟

سنجش بهتره

بله لطفا نحوه خواندن در طول سال تحصیلی قبل از کنکور رو هم آموزش بدین

من قلم چی بودم و ب نظرم سوال های قلم چی قبلا خوب بودن ولی الان نه ازمونای دیگه بهترن

سلام ماکان جان. اگه شهری که توش زندگی میکنی جزء منطقه2 و به خصوص منطقه 3 محسوب میشه، پیشنهاد من به تو اینه که اصلا نگاه به قلم چی نندازی. به این دلیل که اولا پول خیلی زیادی ازت میگیرن، دوم این که به ازای اون پولی که پرداخت کردی، خدماتی که بهت ارائه میدن تقریبا در حد صفره، من خودم توی یک سال 4 تا پشتیبان داشتم، اون اوایل که زیاد زنگ نمیزدن، الانم تقریبا 5 ماهه که اصلا بهم زنگ نزدن، سوم اینه که بی برنامه ترین آزمون در سراسر کشور همین قلم چیه چون در عرض سه هفته سه تا آزمون برگزار کردن و به خاطر اطلاع رسانی ضعیف به دوتا از اون آزمونا نرسیدم. ممنون

فقط قلم چی شرکت کنید چون جامعه اماری بیشتری داره و میتونید ترازتون را آزمون به آزمون ارتقا دهید و به هدفتون برسید

سلام بچه ها نظراتونو خوندم من امسال دوازدهمم کنکور 99 ازمون میدم.. اونایی ک تجربشو دارین خواب شبانه روز در چ خ؟ باشه خووبه؟؟

منظورتون از چ خ چیه نمیفهمم ولی اگه منظورتون تایم خوابه از مدرسه که برگشتی بین 1 تا 1/5 ساعت خواب ضروریه در شب هم بهتره بعد از احساس خستگی به رخت خواب برید چون بازده مغز میاد پایین .بعد نظرات دوستان رو در باب قلم چی دیدم .قلم چی با توجه به جامعه آماری خوبی که داره میتونه سطحتون رو بهتر در بین رقیباتون نشون بده اما سوالاتش استاندارد نیست.

ببین عزیز همه آزمون ها برای شبیه سازی فضای کنکور،تستهای کنکور ، تمرکز و ….. هست و به نظر و تجربه من قلم چی خیلی خوبه اما به شرطی که با اصول و قواعد کار جلو بری و حواست باشه که ما آزمون می‌دیم تا کنکور رو خوب به نتیجه برسونیم نه این که نفر اول آزمون قلم چی بشیم.
موفق باشید دعا کن منم کنکور رشته خوب قبول شم?

همین چند سال پیش ما خودمون دانش آموز بودیم و هدفمون رسیدن به رتبه خوب و عالی بود و الان در بهترین رشته و دانشگاه های ایران تحصیل میکنیم…. ادامه

مشاوره کنکور

برنامه ریزی برای کنکور 1400 

روش مطالعه

آزمون آزمایشی

انگیزشی

فایل صوتی

اگر سوالی دارید با در ارتباط باشید از طریق: irmohasel@gmail.com

تمامی حقوق سایت برای موسسه محصل ایرانی محفوظ است©

همکاری      قوانین و مقرارات  


https://irmohasel.com/wp-content/uploads/raveshtestzani.mp3Downloads-icon

بسیار زیاد مشاهده می شود که داوطلبان کنکور از پایین بودن ساعت مطالعه خود ناراضی هستند و با اینکه ساعت زیادی از شبانه روز را به عنوان درس خواندن در اتاق سپری می کنند، ساعت مطالعه شان از حد مورد انتظار خیلی کمتر است.
در این مقاله ، راه ها و همچنین موانع افزایش واقعی ساعت مطالعه آورده شده است. شاید بپرسید کلمه (افزایش واقعی ) یعنی چه؟ همان طور که اشاره شد بسیاری از داوطلبان فقط ساعاتی که کتاب در دست میگیرند و یا به کتابخانه یا اتاق مطالعه خود می روند را افزایش می دهند و در واقع مطالعه آنها هیچ افزایشی نمی یابد .منظور از افزایش ساعت مطالعه ، افزایش ساعت مطالعه مفید شما است.
به همین منظور در ابتدا عواملی که ساعت مطالعه شما را کاهش می دهد بررسی می کنیم. زیرا اول شما باید این عوامل مخرّب را شناسایی کرده و با آنها مقابله کنید.

1) عدم برنامه ریزی یا برنامه ی ناصحیح؛ برخی از دانش آموزان برای مطالعه و درس خواندن برنامه ریزی نمی کنند و صبح که از خواب بیدار میشوند تصمیم میگیرند که مثلا فلان درس را بخوانند. در این حالت به دلیل سردرگمی و نداشتن نظم، ساعات زیادی را هدر میدهند. در بعضی موارد هم برنامه ریزی نادرست است که باعث این امر میشود. برای مثال در برنامه خود ، خواندن کامل و جزء به جزء یک فصل را در تمام روز معین میکنند. این نوع برنامه ریزی به دلیل نداشتن تنوع در طول روز، بسیار خسته کننده است و داوطلب از درس زده و دلسرد شده و تمایلی به خواندن آن نشان نمی دهد و سبب میشود تا وقت زیادی را هدر دهد.

2) تفریط و افراط؛ بسیاری از داوطلبان با سطح خوب و قوی ، دچار مشکل افراط و تفریط (کامل گرایی) هستند. به اینگونه که برای مثال داوطلبی تصمیم میگیرد که هر روز مطالعه خود را از ساعت 7 شروع کرده و تا آخر شب 14 ساعت درس بخواند. اما وقتی صبح از موعد مقرر دیرتر بلند میشود و به این نتیجه میرسد که تا آخر شب نمیتواند 14 ساعت مطالعه کند ،تصمیم میگیرد کل روز را از مطالعه صرف نظر کرده و روز بعد با یک شروع بهتر کار خود را آغاز کند.

3)درگیر مسائل حاشیه ای؛ برخی از داوطلبان گاهی آنقدر خود را درگیر حواشی و ابزارهای آموزشی و مشاوره ای میکنند که اصل موضوع، یعنی کنکور و موفقیت در آن را تغریبا از یاد می برند و فراموش میکنند که کلاسها ، مشاوره ها و … فقط ابزاری هستند تا شما را به هدف خود که همان کسب نتیجه در کنکور سراسری است برساند. برای مثال چون مشاور x رتبه های تک رقمی داشته ، حتما مشاور شما هم باید باشد. یا درگیر شدن به این وسواس که دوستتان در کلاسی که ثبت نام کرده است از کلاس شما بهتر است و یا در خرید کتاب و مسائلی از این دست. باید دقت داشته باشید که توجه بیش از حد به این مسائل سبب میشود تا شما زمان زیادی را بیهوده هدر دهید.

4) افکار مخرب و استرس های بی مورد؛ بعضی از دانش آموزان حین درس خواندن مدام به این فکر می کنند که دو ماه دیگر باید چه چیزهایی را خوانده باشند، یا سر جلسه کنکور قرار است چه اتفاقی برایشان بیفتد و چه چیزی در انتظار آنهاست. برخی هم مدام درگیر استرس این هستند که به هدف ، رتبه و دانشگاه دلخواهشان نرسند.5) دشمنان وقت (گوشی موبایل ، تلویزیون )؛ این مشکل را نه تنها دانش آموزان بلکه افراد دیگر نیز دارند و وقت بسیاری را صرف گوشی و یا تماشای تلویزیون میکنند. حتما پیش آمده که گوشی را دست میگیرید و یا پای تلویزیون می نشینید و قصد دارید فقط مدت کوتاهی را صرف آن کنید ولی یکدفعه به خود می آیید و متوجه میشوید که ساعتها گذشته و شما همچنان سرگرم آن هستید. در این حالت ممکن است از اینکه چند ساعت را هدر داده اید استرس بگیرید و بقیه آن روز را هم تمرکز نداشته باشید.چگونه کنکور موفق شویم

مقالات پیشنهادی:

پر کردن دفتر برنامه ریزی و تاثیر آن بر افزایش ساعات مطالعه

نمونه رایگان برنامه ریزی برای کنکور

ساعت مطالعه نفرات برتر کنکور

ساعت مطالعه ام کم شده است چکار کنم؟

>> حالا بعد از شناختن عوامل کاهش دهنده مطالعه و مقابله با آنها، راه های افزایش ساعت مطالعه را با هم مرور میکنیم ؛

1-افزایش باید تدریجی باشد :

حتما باید این موضوع را جدی بگیرید که افزایش ساعت مطالعه شما باید تدریجی و با شیب ملایم باشد. برای مثال اگر شما روزانه 4 ساعت مطالعه می کنید، نباید آن را یکباره به 7 یا 8 ساعت افزایش دهید . ممکن است این فکر را بکنید که زمان کمی دارید و با این کار میتوانید زودتر درس ها را به اتمام برسانید؛ این باور اشتباه است زیرا در اینصورت نه تنها موفق به انجام آن نخواهید شد ، بلکه پس از مدت کوتاهی ، از مطالعه دلسرد شده و یأس و فشار روحی سراغ شما می آید و باعث میشود حتی ساعت مطالعه قبلی خود را نیز نداشته باشید.
نگرانی و استرس بی مورد را از خود دور کنید وبا اعتماد به نفس ساعت مطالعه خود را تدریجی اما برنامه ریزی شده و منظم افزایش دهید. مثلا ابتدا 4 ساعت را به 30/4 ،سپس 5 و به همین طریق ادامه دهید تا به میزان مطلوب و دلخواه خود برسید.

2-جاهای خالی در برنامه تان را بشناسید :

منظور این است که اگر شما از صبح تا شب 4 ساعت مطالعه داشته باشید اما زمان استراحتتان به نسبت زیاد باشد، این 4 ساعت را فشرده و منظم کنید و با استراحت های 15 الی 20 دقیقه ای ، از صبح تا ظهر 4 ساعت را کامل کنید و بعد از ظهر تا شب را بیکار خواهید بود و میتوانید به کار های دلخواهتان برسید. با این کار متوجه خواهید شد که در طول روز چه قدر زمان خالی داشته اید و هدر می دادید. بعد از اینکه این تفکر در شما شکل گرفت ،ر کم کم ساعت مطالعه خود را افزایش دهید.

3-برنامه خود را در اولین فرصت اجرا کنید :

یکی از معضلاتی که داوطلبان با آن روبرو هستند این است که مدام درس خواندنشان را به تاخیر می اندازند و خود را سرگرم چیزهای بیهوده می کنند. برای مثال پس از خوردن نهار و استراحت (ساعت2)،”سراغ مطالعه نمیروند و میگویند وقت زیاد است از ساعت 3 شروع میکنم. ساعت 3 نیز گرم دیدن تلویزیون و یا گوشی میشوند و همین طور درس خواندن را به تاخیر می اندازند تا اینکه به اینصورت بسیاری از وقت خود را تلف میکنند و موفق نمیشوند مقدار زمانی را که معین کرده اند مطالعه کنند. برای افزایش ساعت مطالعه تنبلی را کنار بگذارید و در اولین فرصت سراغ درس بروید و اولویت خود را انجام برنامه درسی و کامل کردن آن قرار دهید .

خیلی خوب بود💙

ممنون مهدی جان

واقعا دستتون درد نکنه خیلی عالی بود لایک دارین

عالی بود.

مهم ترین چیز به نظر من حاشیه هایی مثل گوشی و… هست که بهتر کمکم یا سریع اونا رو از خودتون دور کنین در کل ممنون به خواطر مطلب زیبا تون

دوست عزیز از حرفای شما معلومه که شما خیلی درگیر حاشیه میشین عزیز من شما اول باید اینو بدونی که همه رتبه برترا از حاشیه ها دور بودن و زیاد به روش این اون نگاه نمیکردند و کار خودشون رو انجام میدادن.
دوما من مطمئن هستم که شما بعد از اجرای این روش افزایش ساعت رفتین تو سایتا یه چیزای دیگه ای هم نگاه کردین یا یه چیزای شنیدن یا دیدین که باعث شده سیستم ثابت شما رو بهم بزنه

موضوع پر طرفداریه… مخاطبان زیادی هم داره… اشکالاتی داره ولی در کل خوبه، در مورد افزایش تدریجی کامالا درسته اما نیم ساعت کمه و حداقل’45 دقیقه تا 1ساعت در روز بعد اضافه بشه، دانش آموزی که اول هفته 4ساعت مطالعه داشته &خر هفته به 9تا10ساعت برسونه.. عملکرد مغز بنحویه که دوستداره زود به نتیجه برسه..پس با روزی یک ساعت اضافه کردن در طول هفته دانش آموز ده روزه به نتیجه میرسه و باید ثابت نگهش داره.

خیلی عالی بود
مرسی که این مطالب رو رایگان در اختیارمون می گذارید.
خیلیا تو این شرایط کشور و اوضاع مالی پول مشاوره رفتن ندارن که این چیزهارو بهشون بگه یکیش خود من
خیلی ممنونتونم😍

سلام-واقعا مطلب مفیدی است-ممنون

ممنون دقیق با مشکلات بالا دست و پنجه سر میکردم

عالیییییییییی

عالی بود?

سلام خیلی خیلی ممنونم . واقعا عالیه

عالے بود???????

قبول ندارم مقالتونو اونجایی که میگه تدریجی باید اضافه کرد.من تدریجی زیاد کردم دو هفته انجام دادم بعد دیه هیچی نخوندم اصلا معلوم نیس مشکل از کجاس احساس میکنم یه عنصر دیگه ای وجود داره که رتبه برترا میتونن اینقدر بخونن.

مغز مثل یک دستگاه برقییه اگه مدت زیادی کار بکنه از کار میفته ولی اگه اون دستگاه رو باهاش آرام ارام کار کنیم اصلا نمی سوزه مغز هم همینطوره مطالب شون واقعا درسته

بسیار عالی بود..
من به عنوان مشاور کنکور خیلی چیز ها ازین مقاله ی حساب شده بهره بردم…امیدوارم بچه های پشت کنکوری حتما با دقت مطالعه کنند و حتما استفاده کنند

مرسی عالی بود

بسیار عالی بود. خیلی ممنون

با سلام مطلب خیلی کاربردی عالی بود

همین چند سال پیش ما خودمون دانش آموز بودیم و هدفمون رسیدن به رتبه خوب و عالی بود و الان در بهترین رشته و دانشگاه های ایران تحصیل میکنیم…. ادامه

مشاوره کنکور

برنامه ریزی برای کنکور 1400 

چگونه کنکور موفق شویم

روش مطالعه

آزمون آزمایشی

انگیزشی

فایل صوتی

اگر سوالی دارید با در ارتباط باشید از طریق: irmohasel@gmail.com

تمامی حقوق سایت برای موسسه محصل ایرانی محفوظ است©

همکاری      قوانین و مقرارات  

کیفیت مطالعه و کمیت آن یکی از مهم ترین دغدغه های داوطلبان آزمون سراسری است. نکته ای که شاید در نگاه اول بسیار بدیهی جلوه کند اما یکی از دلایل اصلی نتیجه نگرفتن داوطلبان نسبت به تلاش خود محسوب می شود، سردر گمی در همین کیفیت و کمیت است.

کمیت مطالعه، مقدار زمانی است که برای مطلعه یک درس اختصاص می دهید یا به عبارت ساده تر همان ساعت مطالعه است. کیفیت مطالعه، میزان بازده و استفاده شما از آن واحد زمانی است. کیفیت، شیوه ی درس خواندن شما در واحد های مطالعه است.

نکته ی مهم این است که هیچ کدام از این دو مشخصه به تنهایی مفید نیستند. چه بسا حفظ و ارتقای یکی از آن ها و عدم توجه به دیگری، می تواند باعث افت و بازده مطالعه شود. به عنوان مثال کسی را تصور کنید که دغدغه اش افزایش کمیت یا به عبارتی افزایش ساعت مطالعه باشد؛ طبیعی است که برای رسیدن به این خواسته، ممکن است هر نگاه کردنی به کتاب را جزو ساعت مطالعه اش محسوب کند. در حالی که مفاهیم مورد نظر نوشته را درک نکرده باشد. برای این داوطلب هدف از مطالعه، صرفا افزایش ساعت و به پایان رساندن کتاب خواهد بود. طبیعی است که چنین داوطلبی با وجود ساعت مطالعه ی بالا، همواره از نتایج ضعیف خود شکایت داشته باشد. زیرا تلاش او هدفمند نیست و محتوایی ندارد. درست مانند کسی که مسیری را با چشم بسته بپیماید. طبیعی است که در این حالت هیچ کدام از اجزای مسیر برای وی قابل درک و یادگیری نخواهد بود.

اکنون شخصی را تصور کنید که صرفا به کیفیت مطالعه اهمیت می دهد این داوطلب به خاطر وسواس بالا و تمرکز زیاد روی کیفیت مطالعه، زمانی بیش از حد مورد نیاز به یک مبحث اختصاص می دهد. واضج است که وی در طول یک روز مطالب و درس های کمی را مطالعه خواهد کرد. نتیجه ی این کار برای توقف، خستگی و کم بازده بودن فرآیند مطالعه خواهد بود.

باید بین کمیت و کیفیت تعادل برقرار کرد و هرچه این تعادل بیشتر باشد، مطالعه نیز مفید تر است. البته این تعادل بستگی به شرایط و موقعیت ها هم خواهد داشت. مثلا با دور اول خواندن هر درس با اختصاص دادن کمیت (زمان) بیشتر نسبت به دور های بعدی، می توان به همان کیفیت و بازده حاصل از دور های دوم و سوم رسید. یعنی در دور های دوم و سوم مطالعه، با صرف زمان کمتر می توان بازدهی خوبی داشت. بنابراین هر گاه هنگام مطالعه یک درس به گونه ای احساس خستگی کردید که فهم درس برایتان دشوار بود، اصرار به مطالعه در ان شرایط نداشته باشید. کمی استراحت کنید تا ذهنتان امادگی لازم برای ادامه ی کار را پیدا نماید. اغلب در چنین حالتی، پرداختن به درس دیگر نیز همین حالت رفع خستگی را ایجاد می کند. هدفتان از مطالعه صرفا پر کردن ساعت نباشد، زیرا تآِثیری در پیشرفت شما نخواهد داشت. به عبارتی«هیچ وقت اسرار بر کمیت بدون کیفیت نداشته باشید.»چگونه کنکور موفق شویم

راهکارهایی ساده برای افزایش کمیت مطالعه

1- استفاده از برنامه ی مکتوب: برنامه ی مکتوب فواید فراوانی دارد که از جمله آنها می توان به عدم سردرگمی و آشفتگی مطالعه ی دروس، ارزیابی سطح مطالعه و تشخیص میزان نیاز به مطالعه ی بیشتر هر درس پس از چند آزمون و…اشاره کرد.

2- ثبت زمان های تلف شده با ذکر دلیل: اگر دلایل از دست رفتن زمان خود را به سرعت تشخیص بدهید و سعی بر کنترل آن داشته باشید، می توانید از زمان خود به بهترین شکل استفاده کنید.

راهکارهایی ساده برای افزایش کیفیت مطالعه

1- اختصاص زمان ویژه برای هر درس: سعی کنید با شناخت وضعیتی که از خود دارید، مطالعه ی هر درس را در زمان خاصی انجام دهید. مثلا اگر در اول صبح، بیشترین انرژی ممکن را دارید،ب اید این زمان را به مطالعه ی درس های تمرینی و تحلیلی خود اختصاص دهید.

2- رعایت تنوع مطالعاتی در هر روز: سعی کنید برنامه ی خود را به گونه ای تنظیم کنید که واحد های متنوع درسی در طول روز در آن گنجانده شود. این امر سبب می شود خستگی مغز به تاخیر انداخته شود و دیرتر احساس خستگی کنید. ضمنا بیش از 2 واحد درس تمرینی و تحلیلی پشت هم مطالعه نکنید. به عبارت ساده تر، اگر مجبور بودید دو وقت مطالعاتی را به هم متصل کنید و در آن زمان یک درس تمرینی و تحلیلی را مورد مطالعه قرار دهید، حتما پس از این دو وقت، یک زمان مطالعاتی به دروس خواندنی اختصاص دهید.

افزایش کیفیت و کمیت مطالعه  باید از اهداف مطالعاتی داوطلبان در سال کنکور باشد.

خیلی ممنون از سایت خوبتون که به کنکوری ها خیلی کمک میکنه

ممنون

عالی بود ممنون اگر کسی از این روش استفاده کند نتیجه میگیرد

عالی بود ممنون از لطفتون

واقعا عالیه ممنون

همین چند سال پیش ما خودمون دانش آموز بودیم و هدفمون رسیدن به رتبه خوب و عالی بود و الان در بهترین رشته و دانشگاه های ایران تحصیل میکنیم…. ادامه

مشاوره کنکور

برنامه ریزی برای کنکور 1400 

روش مطالعه

آزمون آزمایشی

انگیزشی

فایل صوتی

اگر سوالی دارید با در ارتباط باشید از طریق: irmohasel@gmail.com

تمامی حقوق سایت برای موسسه محصل ایرانی محفوظ است©

همکاری      قوانین و مقرارات  

حرف آخر » وبلاگ موسسه حرف آخر » مشاوره و برنامه ریزی کنکور » چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم؟ 8 راز طلایی موفقیت در کنکور

چگونه درس بخوانیم تا موفق شویم؟ سوالی که هر دانش آموزی می پرسد اما با پاسخ های مختلفی روبرو می شود. در این مقاله که در سایت حرف آخر نوشته ام، قصد دارم 8 راز طلایی موفقیت در کنکور را برای شما بررسی کنم. اگر 5 دقیقه زمان بگذارید و این مقاله را بخوانید قطعا تغییر محسوسی در خود حس خواهید کرد.

موفقیت در کنکور فقط محدود به خواندن کتاب های درسی و رفتن به کلاس های کنکور و … نیست! من به عنوان یک رتبه برتر امروز این دیدگاه را بررسی می‌کنم و 8 نکته طلایی به شما معرفی می‌کنم و البته به شما اطمینان می‌دهم با خواندن این مقاله تا آخر به یک دیدگاه جدید می‌رسید .کاملا متوجه می‌شوید که اگر به دنبال رسیدن به رتبه و دانشگاه خوب هستید باید به چه اصل هایی پایبند باشید و یک راه اصولی را در پیش خواهید گرفت.

مخاطب این قسمت بیشتر والدین عزیز هستند. یکی از عذاب های خود من در دوران کنکور این دیدگاه والدینم بود که تصور می‌کردند که من باید فقط درس بخوانم ، مهمانی و بیرون رفتن در برنامه من نباشد، از تلفن استفاده نکنم حتی به ورزش هم نروم و کلا در اتاق بمانم و درس بخوانم.
اما واقعا چنین چیزی امکان پذیر نیست درست است کنکور یک آزمون بسیار مهم می‌باشد که سرنوشت هر فرد را تا 70 سال بعد تعیین می‌کند؛ اما عزیزان به یاد داشته باشید که داوطلب کنکوری هم آدم است و با این روش فقط حجم زیادی از استرس و فشار را به دوش می‌کشد و در نهایت در یک جا کم می‌آورد.

چگونه کنکور موفق شویم

بارها دیده ایم که خودمون یا دوستانمان وقتی آرزوی بزرگی داریم مورد تمسخر قرار می‌گیریم. ممکن است از فردی پرسیده شود که آرزویت چیست و پاسخ دهد رتبه 1 کنکور !!! همگی به او خواهیم خندید ولی اشتباه از ماست. وقتی فردی برای چیزی خیال بافی می‌کند مطمئن باشید قدرت رسیدن به آن را هم دارد که این خیال به وارد ذهن او می‌شود.

چرا کسی آرزو نمی‌کند که از نفس او آتش درست شود؟ چون میداند نمی‌تواند ولی انسان آرزوی پرواز کردن را در سر داشت و توانست به آن برسد و هواپیما اختراع شد.

کنکور هم اینگونه است. وقتی آرزوی رسیدن به رتبه ی خوب یا رشته ی خوب را داریم مطمئن باشید می‌توانیم به آن برسیم. به نظر شما افرادی که به این جایگاه می‌رسند استعداد مادر زادی دارند؟

همیشه گفته ام که هیچ کدام از ما از بدو تولد مشتق گیری یا فرمول های حرکت شناسی را بلد نیستیم؛ ولی تلاش می‌کنیم و یاد می‌گیریم. مطمئن باشیزد شما هم می‌توانید بهترین باشید به نوبه خود.

همچنین یک سورپرایز ویژه برای شما داریم. اگر می‌خواهید بازدهی خود را به بالاترین حد ممکن برسانید یک جلسه مشاوره رایگان برایتان درنظر گرفته ایم که می‌تواند مسیر کنکوتان را عوض کند. برای دریافت کافی است فرم زیر را پر کنید تا مشاورین ما سریع با شما تماس بگیرند.

طرز فکر افراد موفق دقیقا همین بلند پروازیه. وقتی من میتونم اول باشم چرا به دوم شدن راضی باشم؟ وقتی می‌تونم 20 بگیرم چرا به 19 قناعت کنم؟ وقتی می‌تونم پزشکی قبول بشم یا مهندسی شریف چرا به پرستاری یا دانشگاه آزاد باید فکر کنم؟

روحیه بلند پروازی همیشه به شما اوج میدهد اما به شرطی که همراه با تلاش باشد!! یعنی اینگونه نباشد که زیر کولر دراز کشیده باشید گوشی موبایل دم دستتان باشد و یک لحظه به فکر دانشگاه تهران بیفتید ! نه عزیزان من این دیگر بلند پروازی نیست و “خیال پلو” است. و حتما می‌دانید خیال پلو با بلند پروازی تفاوت زیادی دارد…

رویا پردازی کردید؟ روحیه ی بلند پروازی را هم تقویت کردید؟ الان وقت هدف گذاری است ….

خب در قسمت رویا پردازی شما توانستید رویای خود را پیدا کنید که بین افراد مختلف این رویا متفاوت است و برای عده ای می‌تواند پزشکی باشد ؛ برای عده ای دیگر دندان ، برای یک سری دارو و برای عده ای هم مهندسی و این کاملا عادی است و بر اساس سلیقه ی افراد می‌باشد. شما هم در این مرحله هدف خود را انتخاب می‌کنید ؛ بعد دانشگاهی که دوست دارید در آن تحصیل کنید.

در گام بعدی بررسی می‌کنید که برای رسیدن به رشته دلخواهتان در دانشگاه مورد نظر آخرین رتبه ی قبولی در سال قبل چه‌قدر بوده و چه درصد هایی لازم است کسب کنید.

دقت کنید با استفاده از این روش به تدریج مسیر شما مشخص می‌شود و می‌دانید برای رسیدن به مقصد به چه درصد هایی نیاز دارید و متناسب با آن تلاش می‌کنید.

دقیقا دیدگاه و طرز فکر افراد موفق در کنکور به همین شکل است که باعث رسیدن آن ها به موفقیت در کنکور می‌شود.

به یاد داشته باشید هدف بزرگ ، آسان به دست نمی‌آید و عادی است اگر در این مسیر حتی شکست بخورید. افرادی وجود دارند که نزدیک به پنج بار در کنکور شرکت کرده اند تا به هدف خود رسیده اند و باید از این افراد الگو بگیرید . اما در اینجا دو نکته بسیار مهم است ؛ اولین نکته تجربه از شکست است. اگر شکست خوردید ناراحت نباشید و به دنبال مشکل یابی باشید. یعنی دلیل شکست شما چه چیزی بوده است؟

کدام راه را اشتباه رفتید که باعث شکست شما شد؟ بیایید تجزیه و تحلیل کنید و آنقدر روی آن کار کنید تا دوباره به خاطر همان موضوع شکست نخورید.

نکته دوم که بسیار مهم است کم نیاوردن است. باز هم می‌گویم وقتی هدف بزرگ باشد شکست عادی است اما مهمترین نکته تلاش مجدد و بلند شدن است. همین یک نکته افرادی که هدف واقعی دارند را از افرادی که فقط ادعا دارند تفکیک می‌کند.

یک خبر ویژه؛ در هر سطحی که هستید و هر پایه علمی که دارید دیگر نگران نباشید. به شما برنامه 4 ماهه حرف آخر را معرفی می کنیم که با استفاده از آن تنها در 4 ماه پرونده آموزش و حل تست صفر تا صد کنکور را به اتمام برسانید و فرصت بسیار زیادی برای مرور و تمرین و تکرار داشته باشید. برای دانلود این برنامه کافیست همین الان فرم زیر را پر کنید

راستی شما جزو کدام دسته از افراد بالا هستید؟

در این قسمت یک جمله از من را به یاد داشته باشید؛ همیشه روزهای سخت هستند که ما را می‌سازند و قوی می‌کنند. اگر به دنبال موفقیت در کنکور هستید خب به شما تبریک می‌گویم چون هدف خوبی را انتخاب کرده اید اما در این راه انتظار هر نوع سختی را داشته باشید ،

انتظار زمین خوردن را داشته باشید ، انتظار ناراحتی و در کل روز های بدی را ممکن است تجربه کنید. اما یک تجربه و یک جمله همیشه به من قوت قلب می‌داد و باعث می‌شد چند برابر تلاش کنم. ” برای رسیدن به روزهای خوب باید چند روز را بد گذراند”

شاید باور نکنید ولی تا کنکور فقط مقدمه و راه هایی راه مطرح کردیم که باید برای شروع انجام دهید و باعث خوشحالی هم است. تک تک این حرف ها تجربه ی 4 سال دبیرستان من و تلاش برای موفقیت در کنکور به علاوه تجربه ی چندین ساله در زمینه مشاوره به عنوان یک رتبه برتر و ارتباط با بیشتر از 1000 داوطلب بوده است.

کم کم وارد بحث اصلی می‌شویم. در این جا نحوه ی درس خواندن برای موفقیت در کنکور یا همان عنوان مقاله ” چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم ” را کامل معرفی می‌کنیم.

خب هر فردی اعم از مشاور ، معلم ، والدین و آشنایان همگی می‌گویند باید برنامه ریزی خوبی داشته باشید اما با یک مثال باید منظور از برنامه ریزی و دلیل اینکه به شدت به شما کمک می‌کند را به ساده ترین شکل ممکن توضیح دهم.

فرض کنید می‌خواهید برای اولین بار از تهران به تبریز بروید. اگر بدون نقشه و راهنما حرکت کنید خب مسیر را قطعا اشتباه خواهید پیمود و یک مسیری که باید در 6 ساعت به مقصد می‌رسید بخاطر نداشتن راهنما و نقشه در 10 ساعت خواهید رسید.

فرض دوم هم این است که طبق نقشه پیش می‌روید. اینبار چون تمامی راه های برای شما مشخص است راس 6 ساعت به مقصد می‌رسید. دقیقا برنامه هم مثل یک نقشه عمل می‌کند. برنامه ریزی خوب مانند یک نقشه عمل می‌کند که تمامی مسیر را مشخص می‌کند. اما هر برنامه ای خوب نیست. در یک برنامه ریزی خوب شما می‌دانید از هر زمان کهخ شروع کنید با توجه به میزان ساعت مطالعه ای که دارید که تمامی دروس را خواهید خواند؟ کی به مرحله جمعبندی برای کنکور جمع بندی برای کنکور خواهید رسید و …

پس اگر به دنبال پاسخ سؤال ” چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم ” هستید اولین مرحله یک  مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور می‌باشد.

هدیه ویژه حرف آخر را از دست ندهید!!! با بسته 5 روز با حرف آخر به صورت کامل 20 درصد از کل محتوای آموزشی حرف آخر را داشته باشید که شامل جزوه، آزمون و آموزش و پشتیبانی است و در طی 5 روز برروی 15 درصد از کل کنکور مسلط خواهید شد و قادر خواهید بود به 40 تست قطعی از کنکور پاسخ دهید. برای دریافت این بسته رایگان همین الان فرم زیر را پر کنید

عده زیادی از داوطلبان درس می‌خوانند اما از محک زدن خود به شدت ترس دارند. چون می‌ترسند تست ها را نتوانند حل کنند اما دوستان خوبم باز هم به یاد داشته باشید الان شکست بخورید بهتر است تا سر جلسه کنکور. شاید الان بگویید خیلی سخت است برای من وقتی تستی را نمی‌توانم حل کنم.

خب من هم این را قبول دارم ولی اگه الان بتوانید دلیل عدم توانایی خود در تست زدن یک مبحث را بفهمید می‌توانید آن را برطرف کنید ولی اگر بیخیال باشید عملا به هیچ نتیجه ای نمی‌رسید و رک بگویم اگر تست نمی‌زنید از همین الان بیخیال کنکور شوید.

به یاد داشته باشید موفقیت فقط محدود به چگونه مطالعه کردن برای کنکور نیست بلکه باید آن‌قدر تست زده باشید که وقتی در جلسه کنکور سؤالات را دیدید با خود بگویید ” ایول ؛ مشابه بیشتر  از 70 درصد سؤالات را قبلا حل کرده ام” و واقعا هم همینطور است چرا که تقریبا 70 درصد سؤالات کنکور مشابه سؤالات سال های قبل هستند. پس محک زدن خود را فراموش نکنید.

یکی از راه های محک زدن خودتان می‌تواند آزمون های آزمایشی باشد پیشنهاد می‌کنم مقاله مقاله قبلی من که به صورت کامل تمامی آزمون های آزمایشی را معرفی و مقایسه کرده ام را حتما از همین سایت بخوانید

فرض کنید یک ماه مانده به کنکور؛ در این شرایط باید مطالب را مرور کنید و تست بزنید و این یک نقطه ضعف بزرگ داوطلبان است. چون به نزدیکی های کنکور که می‌‍رسند هیچ اندوخته ای برای خود ندارند و نمی‌دانند که چکار کنند ؟ یا خلاصه نویسی نکرده اند یا اینکه نه خلاصه نویسی کرده اند ولی هیچ تستی را علامت گذاری نکرده اند که در دوران جمع بندی آن هارا دوباره حل کنند ” به چنین تست هایی تست مارکدار می‌گوییم”.چگونه کنکور موفق شویم

اینجا دو دسته داوطلب به وجود می‌آید ؛ دسته اول بی خیال می‌شوند و می‌گویند کار از کار گذشت. دسته دوم هم می‌آیند و از اول دوباره مطالب را می‌خوانند. خطاب به هردو گروه می‌گوییم ” تا توانستم ندانستم چه سود / تا که دانستم توانستم نبود ” پس شدیدا از همین الان به فکر دوران جمع بندی کنکور و مرور باشید.

متاسفانه در بین کنکوری ها به خصوص داوطلبان خانم ، حس مقایسه و رقابت با بقیه خیلی بالاست. بدون تعارف بگویم همه ی ما افرادی را می‌شناسیم که از ما قوی تر هستند و برای عده ای این بسیار دردناک است و تمام فکر و ذکرش رسیدن به سطح او می‌شود و از همین جا اغلام می‌کنم که این یک نوع خود زنی است. چرا که شما را از هدف اصلی دور می‌کند و باعث می‌شود فقط به طرفی که به عنوان رقیب انتخاب کرده اید فکر کنید که چکار کنید تا به او برسید.

اما راه حل های بهتری هم وجود دارد!! بهترین رقیب برای شما خودتان هستید. این بهترین و مهمترین دیدگاه من در دوران کنکور بود. من همیشه با خودم در رقابت بودم.

شاید برای شمایی که الان این متن را می‌خواند این حرف مسخره باشد اما باید بدانید که بهترین نوع رقابت فقط و فقط رقابت با خودتان است. در مورد خودم مثال بزنم همیشه میگفتم باید از روز قبل بهتر باشم.

یعنی ساعت مطالعه ام باید بالاتر می‌رفت نسبت به دیروز حتی اگر یک دقیقه بود. باید تست بیشتری نسبت به دیروز می‌زدم حتی اگر یک تست بود و …

باور کنید فردی که این دیدگاه را داشته باشد همیشه پیشرفت می‌کند و بهتر از قبل می‌شود.

بازهم کنکوری ها یک عادت بد دارند. وقتی با یک رتبه برتر مواجه می‌شوند اولین سؤالشان این است که از چه منابعی استفاده کردی؟ مشاورت چه کسی بود؟

دوستان باید بدانید که منابع بقیه شما را به موفقیت نمی‌رساند. اگر این طور بود که همگی جزوات رتبه یک کنکور را تهیه می‌کردند و با استفاده از آن باید به رتبه یک می‌رسیدند اما چنین چیزی امکان دارد؟ منابع و جزوات هر فردی مختص به خود اوست ، درست است او را به موفقیت رسانده است اما ممکن اس برای شما سم باشد پس دچار این اشتباهات نشوید.

یک دانش آموز خوب در مواجه شدن با رتبه های برتر اولین سؤالی که از آن ها میپرسد در مورد شکست هایشان است. راه هایی که اشتباه رفته اند و به شکست ختم شده است و داوطلب از این راه ها تجربه می‌گیرد و خودش دچار این اشتباهات نمی‌شود.

به آخر مقاله ” چگونه مطالعه کنیم تا در کنکور موفق شویم ” رسیدیم. حرف واقعا زیاد بود اما فرصت نیست. تمامی این حرف ها تجربه ی چندین ساله من در زمینه کنکور و ارتباط با بیش از 1000 داوطلب کنکوری بود. امیدوارم که نکاتی مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشم. نظرات و سؤالات خود را حتما برای ما در کامنت بنویسید برای ارتباط با من هم می‌توانید با شماره 02166576182 در ارتباط باشید.

 

لینک های کوتاه این مطلب

https://is.gd/er20OP

https://b2n.ir/455857

20 درصد از محصولات حرف آخر را به صورت رایگان و فقط با پرداخت هزینه ارسال دریافت کنید.

دریافت رااااایگان 20 درصد از محصولات حرف آخر

انتشارات حرف آخر از سال 1390 با مدیریت استاد منتظری شروع به کار کرد. تمام دروس مقاطع کنکور، متوسطه اول و ابتدایی در این موسسه با انیمیشن و تصویرسازی آموزش داده می شود. حرف آخر از برترین اساتید کشور بهره گرفته و از جدیدترین متدهای آموزشی روز دنیا استفاده می کند.

با خیال راحت از سایت مرکزی حرف آخر خرید کنید. مشاورین حرف آخر پاسخگوی شما هستند.

مرکز مشاوره دکتر شکری – مشاوره و برنامه ریزی کنکور 1400 با دکتر شکری

هر سال هزاران نفر در آزمون کنکور سراسری شرکت می‌کنند. در این بین عده زیادی شکست میخورند و مجبور هستند یک سال دیگر از عمر خود را پشت کنکور صرف کنند. اما معدود افرادی که هر سال در کنکور سراسری موفق می‌شوند چه رازی در کار خود دارند. نحوه درس خواندن یا برنامه ریزی رتبه‌های برتر کنکور به چه صورت است. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به تفاوت‌های یک رتبه برتر با دانش آموز معمولی که از پس کنکور سراسری بر نمی‌آید بپردازیم. پس از مطالعه این مقاله شما می‌توانید خودتان را با این معیار ها مقایسه کنید و به این درک برسید که آیا راز موفقیت در کنکور سراسری را در خود پیدا خواهید کرد یا شما نیز شکست خواهید خورد.

دانش آموزی که می‌خواهید به نمره و درصد بالا برسد قطعا باید تلاش بسیار خوبی نیز داشته باشد اما تلاش بدون استفاده از هوش، برنامه ریزی و نظم قطعا نتیجه بخش نخواهد بود. یک کشاورز وقتی دانه‌ای را می‌کارد هر روز خاک را شخم نمی‌زند تا ببیند آیا دانه در حال ریشه زدن هست یا خیر. کشاورز به دانه باور و ایمان دارد در نتیجه کار خود را دنبال می‌کند و به آب دادن به دانه می‌پردازد تا به خوبی رشد کند. در مسیر کنکور سراسری نیز شما باید همچون کشاورز به دانه خود که همان توانایی و استعداد شما می‌باشد ایمان داشته باشید. در کنار باور به خودتان باید یک سری نکات را رعایت کنید تا بتوانید به طور کامل رتبه برتر بودن را تجربه کنید.

برای رسیدن به رتبه برتر کنکور این نکات به دو دسته تقسیم می‌شود. دسته اول شامل باید‌ها است. یعنی کار‌های که برای موفقیت در کنکور باید حتما انجام دهید. دسته دوم نیز نباید‌ها می‌باشد. یعنی به شدت باید از این کار‌ها در سال کنکور پرهیز کنید.

در حال بارگذاری… .jw-rightclick{display:none!important}.jw-title-primary,.jw-title-secondary{text-align:right!important}.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-description,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title strong,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title span{text-align:right}.jw-breakpoint-3 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-4 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-6 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-7 .jw-related-item-next-up{float:right}.jw-related-item-group{float:right!important}.jw-related-item{float:right!important}.jw-related-item-title span{text-align:right}چگونه کنکور موفق شویم

برخی از دانش آموزان یا حتی والدین که بیرون گود کنکور هستند احساس می‌کنند، کنکور یعنی صرفا درس خواندن و تست زدن. در حالی که اگر کسی این محیط را تجربه کند، متوجه خواهد شد که سال کنکور یک بازه زمانی بسیار مهم و پیچیده است. دانش آموز ممکن است در این سال با بحران‌های عاطفی و اخلاقی مواجه شود. احساس افسردگی کند یا اعتماد به نفس خود را به کلی از دست بدهد.

پس باید به این نکته حیاتی توجه داشت که سال کنکور فقط درس خواندن نیست بلکه شما باید علاوه بر مطالعه یک سری اصول را نیز رعایت کنید.

سعی کنید برای خود یک فضای مناسب فراهم کنید. این فضا می‌توانید میز مطالعه، گوشه اتاق یا کتابخانه محل شما باشد. در باره این که در اتاق خودمان درس بخوانیم یا کتابخانه نیز باید به این نکته توجه داشت که این مسئله کاملا به سلیقه شما و شرایطی که در آن هستید بستگی دارد. برای مثال اگر خانه شما همواره شلوغ هست و تعداد افراد خانواده شما بالا است، کتابخانه گزینه مناسبی می‌باشد.

در باره مکان مطالعه به این دقت کنید که این فضا صرفا باید برای درس خواندن باشد پس سعی کنید روی میز مطالعه به سایر کار‌ها نظیر کار با کامیپوتر، غذا خوردن، خوابیدن و … نپردازید. یک میز صرفا برای مطالعه باید باشد. یادتان باشد که هیچ وقت به محیط مطالعه وابسته یا به اصطلاح شرطی نشوید. برای مثال دانش آموزانی که کتابخانه میروند اگر به محیط و سکوت آنجا عادت کنند در ایام تعطیل قطعا ضرر خواهند کرد و در محیط خانه آزرده می‌شوند.

یک فرد کنکور موظف هست که آینده خود را ترسیم کند. برنامه ریزی برای کنکور بایست به سه شکل کوتاه،میان و بلند مدت صورت بگیرد. برای مثال در روش بلند مدت شما مشخص می‌کنید که هدف شما برای شرکت در کنکور سراسری امسال قبولی در رشته پزشکی است. البته باید توجه کنید که اهداف جایگزین بلند مدت نیز داشته باشید تا دچار بحرانی روحی و افسردگی نشوید.در برنامه ریزی میان مدت باید چندین هدف درسی برای خود ترسیم کنید. برای مثال تا قبل از عید دروس تخصصی را به طور کامل به پایان برسانم. یا تا پایان این ماه عربی را به طور کامل تمام کنم. برنامه ریزی کوتاه مدت نیز به صورت روزانه یا هفتگی می‌توانید صورت بگیرد که در این بازه زمانی شما چه مقدار مطالعه خواهید داشت.

توجه داشته باشید که برنامه ریزی برای کنکور یک مبحث به شدت تخصصی است. در نتیجه از دانش آموزی که برای بار اول در این محیط قرار گرفته انتظار نمی‌رود به درستی بتواند برای خود برنامه بچیند. پس شما باید برنامه ریزی خود را به یک مشاور کنکور که سال‌ها در این زمینه تجربه کسب کرده واگذار کنید تا نتیجه بهتری کسب کنید.

برنامه ریزی کنکور برای افراد شاغل و متاهل

روش مطالعه زیست شناسی در کنکور/ چگونه زیست شناسی را برای…

قطعا مهم ترین راز موفقیت در کنکور سراسری داشتن یک انضباط فردی است. به این معنی که یک کاری را برای خودتان مشخص کنید. برای اون هدف برنامه ریزی کنید و در نهایت اون کار انجام بدید. این دقیقا همان مشکلی است که خیلی از دانش آموزان در سال کنکور با آن مواجه می‌شوند. چند بار شده که برای خودتان برنامه ریزی کردید ولی هرگز آن را انجام ندادید؟ چند بار شده که صبح ساعت زنگ زده ولی شما بازهم خواب موندید؟ در همه این حالت‌ها شما میدونستید که برنامه دارید و با این کار از برنامه عقب می‌افتید ولی گفتید بیخیال.

همه این نکات به انضباط فردی بازمی‌گرده. اگر خودتان موظف بدونید که یک کار را باید انجام بدید، اگر خودتان را موظف بدونید که امروز باید درس بخوانید قطعا موفق خواهید بود. اگر شما دانش آموزی هستید که انضباط فردی دارید. این بسیار عالی است و من تبریک میگم چون به هر چیزی که بخواهی میرسی اما اگر انضباط فردی نداری باید روی خودت کار کنی. باید صبح وقتی ساعت زنگ خورد به سرعت از جات بلند شی و با خودت بگی هزار تا درس نخونده دارم که باید کاملشون کنم. برای موفقیت توی کنکور قطعا باید از پاره‌ای تفریحات مثل اینستاگرام و چرخیدن بیرون با دوستاتون بگذرید.

شما باید از امروز به بعد یک آدم متفاوت باشید و انضباط فردی داشته باشید تا بتوانید به راز موفقیت در کنکور سراسری برسید. مطئمن باش اگر از امروز یک سری کار‌های کوچک روزانه را مستمر انجام بدی قطعا موفق میشی.

در علم اقتصاد یک مبحثی پایه و اساسی وجود دارد به نام هزینه فرصت. یعنی شما وقتی گزینه‌ای را انتخاب می‌کنید، سودی که از سایر گزینه‌های می‌توانستید به دست بیارید تبدیل به هزینه  فرصت شما می‌شود. در سال کنکور نیز شما با انتخاب هدف، با انتخاب درس خواندن با انتخاب دانشگاه باید هزینه فرصت خیلی چیز‌ها را بپردازید.

ببین رفیق راز موفقیت در کنکور سراسری این هست که توی سال کنکور بهونه نباید بیاری. اینکه اگر پولدار باشم دیگه لازم نیست درس بخونم و خیلی راحت با پول صندلی بهترین دانشگاه‌ها را میخریم فقط و فقط بهونه است. تو وقتی این مسیر انتخاب کردی یعنی با تمام وجودت میخوای این راه بری تا موفق بشی پس اگر واقعا عاشق هدفت هستی به جای ناله کردن باید براش بجنگی تا به دستش بیاری

برای موفقیت در کنکور حتما باید در بازه‌های زمانی مطالعه خود استراحت داشته باشید اما به صورت کاملا کنترل شده. تفریح نیز باید به صورت مقطعی باشه و تبدیل به تفریح دائمی نشه. برای مثال اگر قبل کنکور هر روز با دوستات میرفتی بیرون از زمان شروع کنکور باید بشه ماهی یک بار. استراحت باید بین درس خواندن داشته باشی ولی نه استراحتی که بری توی اینستاگرام و دو  ساعت بعد ازش بیای بیرون. سعی کنید با خودتان صاف و صادق باشید. اگر فکر میکنی نمیتونی از یه سری چیزا دل بکنی پس قطعا هدفت برات مهم نیست و همین الان از مسیر کنکور برو خارج شو.

شما برای اجرای مهمترین راز موفقیت در کنکور باید خواب مناسبی داشته باشید. یک کنکوری مانند یک فرد عادی بین 7-8 ساعت خواب نیاز دارید. اگر شما بیشتر از این زمان می‌خوابید پس دارید وقت خود را تلف می‌کند. اون دسته از دوستانی که فکر می‌کنند کمتر بخواند و بیشتر بخواند دقیقا اشتباه می‌کنند. شما یک موجود زنده هستید و مانند تمامی موجودات به انرژی نیاز دارید. البته بعد از دوران جمع بندی نوروز می‌توانید ساعت خواب را تا 5-6 ساعت نیز کاهش بدید ولی باور کنید رتبه‌های یک کنکور نیز روزی 7 ساعت می‌خوابیدن پس اعتدال را رعایت کنید.

خواب ظهر نیز اصلا توصیه نمیشه چون هم از نظر سلامتی مشکل آفرین خواهد بود از جهتی چون خواب ظهر همواره کوتاه مدت هست ذهن به طور کامل وارد خواب عمیق نمیشه به خاطر همین وقتی بیدار میشید خسته تر هستید. کاهش خواب و خواب آلودگی در سال کنکور مبحث مهمی است که با رعایت و برنامه ریزی می‌توانید به خوبی این مشکل را حل کنید

اگر بخواهم این مقاله را جمع بندی کنم چند اصل را باید به عنوان بحث پایانی یادآور شوم. قطعا مهم ترین راز موفقیت در کنکور یا هر نقطه از زندگی انضباط فردی است. امیر المومنین (ع) در وصیت خود به فرزنداش این دو امام بزرگوار را به تقوای خدا و نظم در کار‌هایشان دعوت می‌کند. اگر برنامه دارید و درس می‌خوانید ولی تراز شما بالا نمی‌رود قطعا مشکل شما از عدم نظم داشتن هست. شاید کم تست می‌زنید یا به طور نامنظم درس می‌خوانید. یک روز ده ساعت و روز دیگر هیچ مطالعه‌ای ندارید. پس برای موفقیت در کنکور سراسری داشتن انضباط فردی و برنامه ریزی مهم ترین رکن است.

پست قبلی

استفاده از زمان های مرده برای افزایش کیفیت در مطالعه

پست بعدی

زمان جدید برگزاری کنکور سراسری 99

برنامه ریزی کنکور برای افراد شاغل و متاهل

روش مطالعه زیست شناسی در کنکور/ چگونه زیست شناسی را برای کنکور بخوانیم؟

راهکار بی دقتی و اشتباهات رایج تست زنی در کنکور

چگونه برنامه ریزی درسی پایه دهم را انجام دهیم؟

سلام آقای شکری عزیز من دانش آموز یازدهم تجربی هستم می خوام که موفق باشم اما اراده کافی ندارم که برم درس بخونم دوروز خوب می خونم فرداش انگار نه انگار که من همون آدمم نمی دونم چطور این استمرار رو تو درس خوندن رعایت کنم خواهش می کنم کمکم کنین تا دیر نشده خواهش از جملات کلیشه ای هم استفاده نکنین دعا تون میکنم ممنون

هر روز برای خودت برنامه ریزی روزانه داشته باش یعنی صبح که بیدار میشی کارهاتو مشخص کن اگر دیدی بازم نشد بازه هدف گذاریتو کوتاه تر کن مثلا از صبح تا دو ساعت آیندش

سلام اغای شکری عزیز من چجوری میتونم با شما ارتباط بر قرار کنم خیلی استراب دارم میشه کمکم بکنید این شماره منه لطفا میخوام خصوصی از تون الهام وچند تا نکته بگیرم این شماره منه:۸۵۳۸ ۸۹۱ ۰۹۲۲

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چگونه کنکور موفق شویم

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

جهت ثبت نام در طرح مشاوره و برنامه ریزی کنکور با دکتر شکری عبارت ” مشاوره ماهیانه ” را به شماره تماس 09303591049 پیامک کنید.

ایمیل *

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » چگونه در كنكور موفق شويم

چگونه کنکور موفق شویم

چگونه رتبه زیر 1000 بیاوریم ، ویژه ی کنکور 1400 : رتبه زیر 1000 شدن آن هم با 5 ماه مطالعه برای کنکور 1400 شاید از نظر خیلی ها شدنی نباشه اما در اینجا مشاور گروپ به شما می گوید که چطور می توا… بیشتر بدانید

  چگونه رتبه برتر کنکور سراسری 1400 شویم ، استارت حرفه ای از دی ماه : اکثر داوطلبان وقتی برایشان از رتبه های برتری که با تلاش زیاد رتبه شده بودند،صحبت میکنیم همه این حرف را میزنند که این ها… بیشتر بدانید

رتبه زیر 1000 تجربی : سلام دوستان من دانشجوی پزشکی دانشگاهِ سراسری سنندج ، ورودی بهمن 96 هستم.معدل کتبی نهایی من ۱۵/۲۳ بود.پارسال همش سردرگم بودم یه هفته برنامه مینوشتم یه روز اجرا نمیکردم… بیشتر بدانید

تک رقمی شدن در کنکور : خیلی‌ها بر این باورند که با هزینه میلیونی و شرکت در کلاس‌های کنکور شانس صد در صدی برای قبولی در کنکور را خواهند داشت. اما میتوان بدون این هزینه های میلیونی نیز در کنکو… بیشتر بدانید

قبولی کنکور 98 : اگر می خواهید کنکور 98 بهترین رشته قبول شوید ؛ این نکات را بدانید … من خودم تا اواخر دوم یکی از شاگردان تقریبا خوب مدرسه بودم اما نه اول. اوایل سوم بود که یا علی گفتم… بیشتر بدانید

چگونه زیر صد شویم , اولا بگم که اصلا مدرسه یا شهر خوب برای این کار نیاز نیس. نمونش معین خودمون سجاد فولادی (از مدرسه ای که تقریبا ناشناخته بود) رستگار رحمانی و اوووووووووووو تا دلت بخواد مثا… بیشتر بدانید

چگونه رتبه دو رقمی کنکور تجربی شویم با دو ماه مطالعه؟ آیا نفرات برتر کنکور هم اگر تنها دو ماه برای مطالعه وقت داشتند می توانستند رتبه دو رقمی کسب کنند ؟ شک دارم رتبه ای دو رقمی اکنون پیدا شو… بیشتر بدانید

چگونه رتبه دو رقمی شویم , در عرض دو ماه مطالعه چگونه رتبه دو رقمی میشه کسب کرد؟ آیا نفرات برتر کنکور هم اگر تنها دو ماه برای مطالعه وقت داشتند می توانستند رتبه دو رقمی کسب کنند ؟ شک دارم رتب… بیشتر بدانید

خیلی از داوطلبان از ما می پرسند که چگونه رتبه برتر شویم و اصلا راز رتبه شدن چی هست؟؟؟ راز رتبه برتر شدن فقط یه چیزه ، اونم جدی بودن در رسیدن به هدف همین. بیشتر بدانید

در صورتی که به هر دلیل به تلفن ثابت دسترسی ندارید ما برای مشاوره با شما تماس میگیریم!

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد.
این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد.
تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود.
لازم به ذکر است مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » کنکور سراسری » منابع کنکور سراسری » چگونه در کنکور قبول شویم،روش مطالعه حرفه ای عمومی هاچگونه کنکور موفق شویم

جهت مشاوره در زمینه چگونه در کنکور قبول شویم،روش مطالعه حرفه ای عمومی ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چگونه در کنکور قبول شویم اولین و مهمترین مرجع تست ها از کتاب درسی است . با توجه به اینکه درکنکورهای اخیر تست ها به سمت مفهومی شدن پیش رفته اند لذا حتما باید به کتاب درسی و مطالب آن دقت و تمرکز بیشتری داشته باشید.

سر فصل ها

چگونه در کنکور قبول شویم , جهت تعیین نمره تراز ، ضرایب دروس اختصاصی در ضیب 3 ضرب می شوند . ضریب درس ریاضی 12 ، فیزیک 9 و ضریب شیمی 6 است. با توجه به اینکه هر درس ضریب خود را دارد لذا در هنگام برنامه ریزی برای مطالعه ، میزان و ساعات مطالعه برای هر درس باید براساس ضریب و تاثیری که بر رتبه کنکور شما دارد ، تعیین گردد . مثلا درسی که ضریب 3 دارد مهمتر از درسی است که ضریب 2 دارد.

 اما این به این معنا نیست که فقط دروس با ضرایب بالا را بخوانید و از مطالعه دروس با ضریب کمتر غافل شوید !مثلا درس عربی چون در بین اکثر داوطلبان مورد کم توجهی قرار گرفته و درصد پاسخگویی به این درس ضعیف است لذا دارای انحراف معیار بالایی است و کسب درصد بالا در این درس باعث بهبود رتبه نسبت به بقیه رقبا می شود . لذا پیشرفت درصد در مباحثی که اکثر رقبا در آن ضعیف هستند خیلی بهتر و مهمتر از این است که درصد بالایی در مبحثی داشته باشید که اکثر رقیبان در آن قوی هستند.

در کل مبحثی که رغیب تان در آن ضعیف است می تواند سکوی پرتاب شما به سمت رتبه های عالی در کنکور سراسری باشد. چگونه در کنکور قبول شویم , موفقیت و قبولی در یک رتبه خوب نیازمند کسب درصدهای متعادل و هدفمند شده در تمامی دروس است لذا هیچ درسی به دلیل سختی و یا علاقه نداشتن به مباحث آن نباید حذف شود.

با عضویت در کانال تلگرام مشاور گروپ از آخرین اخبار و مقالات مشاوره و برنامه ریزی با خبر شوید.

بهترین منابع تستی یک داوطلب حرفه ای کنکور ، تست های سراسری و آزاد چند سال اخیر است . در هنگام مطلعه ، در هنگام مرور و نیز در زمان های جمعبندی باید تست زنی را از این منابع انجام دهید.

بهترین کتاب تست باید تست های استانداردی داشته باشد که بهترین و معتبرترین تست ها ، تست های سراسری و آزاد است و لذا در قدم اول سعی شود تمام تست های سراسری و آزاد کنکورهای 10 سال اخیر کار شوند و سپس اگر زمان اضافی داشته اید می توانید تست تالیفی بزنید .

به دلیل ضریب بالایی که در کنکور دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. بیشتر تست های این درس از متون کتاب ادبیات فارسی است چیزی حدود 80% و مبحث زبان فارسی تست های کمی دارد.

تست هایی که از متون ادبیات فارسی طرح می شود از قسمت معانی لغات ، اصطلاحات ، عبارت ها ، واژه ها ، معنای اشعار ، نثر ساده ، ضرب المثل ها ، مسجع ، کنایه های ادبی ، آرایه ها و… است.

در هنگام مطالعه ادبیات توجه بیشتری به دروس تست خیز و مهم در کنکور داشته باشید. درس هایی مثل حسنک وزیر ، پله پله تا ملاقات خدا ، اشعار حافظ ، سعدی ، مولانا و … اهمیت بیشتری دارند . لذا با دقت بیشتری خوانده شوند.

بهتر است ادبیات را به صورت درس به درس بخوانید و پیش بروید و خلاصه برداری و فلش کارت انجام دهید .مثلا معانی لغات ، اصطلاحات و واژه ها و تاریخ ادبیات.

چگونه در کنکور قبول شویم -درس ادبیات فارسی شامل بخش ها زیر است:

متون : متن های ادبی را به دقت بخوانید و به معنای لغات و اصطلاحات به کار رفته توجه کنید . برای پیدا کردن معنی لغت به قسمت واژه ها و اعلام در آخر کتاب رجوع کنید. متون ادبی سخت تر را بیشتر بخوانید و سطر به سطر را معنی کنید .

برای اصطلاحات ، کنایه ها و … به کار رفته در متون توجه کنید . مباحث را به صورتی بخوانید تا اگر تستی به عنوان درک مطلب ازشون بیاد بتونید جواب بدین.

پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصیاز طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شمارهبا شماره 9099071614 تماس بگیرید

اشعار: تمام اشعار مهم را بخونید و دقیق معنی کنید . به صنایع ادبی ، کنایه ها و استعارات در اشعار توجه کنید . معانی اشعار را بیت به بیت بخوانید. درک مفهومی معانی اشعار بسیار مهم است و در کنکور های اخیر نیز توجه ویژه ای به آنها شده است.

املا: سعی شود در هنگام مطالعه ی متون به املای کلمات مهم توجه کنید . زیرشون خط بکشید و یا در حاشیه ی صفحه ای که کلمه در آن قرار داره یادداشت کنید تا به هنگام زمان های مررو با یک نگاه سریع املای کلمه در ذهنتان تداعی شود.

تاریخ ادبیات و لغات : در مبحث تاریخ ادبیات که در مورد زندگی نامه و نام آثار ، شعرا و نویسندگان است ، چون تعداد شاعران و نویسندگان زیاد هست ، زود فراموش میشن و جزو مباحث فرارند لذا توصیه میشه برای تاریخ ادبیات ، فیش برداری داشته باشید.

تکنیک های حفظ اسامی ، نکات ، آثار و …

1- برای حفظ و به یاد سپاری برخی نکات می توانید از تکنیک مخفف ها استفاده کنید به این صورت که مثلا برای حفظ آثار خمسه ی نظامی گنجوی ، فقط حرف اول را بردارید و کنار هم بچسبانید که میشه ملخ ها . آثار خمسه گنجوی این ها بودن:

مخرن الاسرار-لیلی و مجنون-خسرو شیرین-هفت پیکر و اسکندرنامه.

همچنین می توانید قسمتی از کتاب را به صورت خلاصه درآورده و در فلش کارت بنویسید و در زمان های مرور بخوایند.

برای حفظ لغات و اصطلاحات در هنگام مطالعه می توانید از دو روش زیر هم استفاده کنید:

-از کلمات هم خانواده استفاده کنید.– از روش تداعی معانی استفاده کنید.

سعی شود با استفاده از این تکنیک ها و کمی خلاقیت در مطالعه و یادگیری ، مطالب را به حافظه بلند مدت بسپارید تا در مطالعه درس ادبیات مشکلی نداشته باشید.

چگونه در کنکور قبول شویم -فلش کارت هایی برای لغات:

لغات مهم و نیز لغاتی که از نظر شما دشوار هستند بعلاوه لغاتی که از نظر املایی مهم هستند ، در فلش کارت ها بنویسید و همیشه مرور کنید.چگونه کنکور موفق شویم

معنای اصطلاحات و لغات ، عبارات مهم ، ضرب المثل ها ، کنایه ها و استعاره های را نیز در این فلش کارت ها می توان یادداشت کرد . لغاتی که از نظر املا و یا معنی شبیه به هم هستند را یادداشت کنید.

فلش کارت های تاریخ ادبیات:

در بالای فلش کارت ها نام شخصیت و در پایین فلش کارت توضیحات مربوطه را بنویسید. توجه داشته باشید که قسمت اعلام در آخر کتاب زیاد مورد توجه طراحان است لذا حتما به این قسمت توجه داشته باشید.

دریافت آخرین اخبار سازمان سنجش و کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

شامل بخش های زیر است:

متن درس- آیات و روایات-زیرنویس-برای مطالعه-عناوین موضوعات

تقریبا در کنکور های 15 سال اخیر عربی خیلی در کنکور مهم بوده است . داوطلبان در زبان انگلیسی پیشرفت داشته اند اما در درس عربی به دلیل طرح مفهومی تست ها همچنان میانگین درصدهای کم است.

یکی از دلایلی که باعث شده میانگین درصد عربی در کنکورهای اخیر کم باشه اینکه داوطلبان بیشتر به زبان انگلیسی توجه داشته اند و از مطالعه ی این درس غافل شده اند لذا می توان با تاکید و تضمین گفت درس عربی با انحراف معیار بالا می تواند رتبه ساز باشد و کسب درصد بالا در این درس یک امتیاز بزرگ است.

80 درصد تست های عربی از مباحث قواعد و دستور هستند و بقیه تست ها از ترجمه ی لغات و متون عربی هستند. شما می توانید با افزیش دایره لغت خود در این درس در زمان صرفه جویی کنید و در مقابل درصد عربی خود را افزایش دهید.

با اینکه سازمان سنجش اعلام کرده که منابع درسی عربی فقط از سال دوم و سوم هستن اما برای تسلط بر بخش قواعد و دستور عربی باید قواعد سال اول را نیز از پایه بخوانید.

همانطور که در بالا نیز گفته شد ، زبان انگلیسی در بین داوطلبان بیتر مورد توجه قرار گرفته و میانگین درصد پاسخگویی داوطلبان به این درس متوسط رو به بالا بوده است . برخلاف درس عربی که قواعد و دستور حرف اول را می زند در زبان انگلیسی حرف اول را لغات می زند.

مشاوره تلفنی ویژه کنکور تجربی توسط دانشجویان پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازیاز طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071614 تماس بگیریدپاسخگویی از ۸ صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

برای قبولی در کنکور سراسری حتما باید مهارت های مطالعه و برنامه ریزی اصولی را بدانید.از مهمترین اصولی که می تواند مهارت های مطالعه برای کنکور را بهبود بخشد ، استفاده از تجربیات افردی است که خود این مسیر را با موفقیت سپری کرده اند. الگوبرداری از افراد موفق و قبولی های برتر کنکور در این مسیر به شما کمک می کند که مطالعه ای حرفه ای و با کیفیت داشته باشید.

مهمترین و اصلی ترین توصیه های افراد موفق کنکور:

1-داشتن برنامه ریزی اصولی و هدفمند2-تلاش و پشتکار و انگیزه بالا داشتن3-منظم بودن در مطالعه روزانه4-اهمیت و اولویت دهی به کتاب درسی5- استفاده از منابع با کیفیت در یادگیری و تست زنی6- داشتن برنامه مرور و جمعبندی های حرفه ای در طول سالآیا شما نیز می خواهید در کنکور امسال 97 جزو برترین قبولی ها باشید؟آیا می خواهید سوالات و اشکالات برنامه ریزی خود را از برترین قبولی ها بپرسید؟

پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصیاز طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شمارهبا شماره 9099071614 تماس بگیرید

جهت مشاوره در زمینه چگونه در کنکور قبول شویم،روش مطالعه حرفه ای عمومی ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

تلفن همراه

در صورتی که به هر دلیل به تلفن ثابت دسترسی ندارید ما برای مشاوره با شما تماس میگیریم!

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد.
این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد.
تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود.
لازم به ذکر است مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.


Username or email *


Password *


Log in

قبولی در کنکور می تواند آینده شغلی و تحصیلی ما را کاملا متحول کند. انتخاب رشته و دانشگاه دلخواه اگرچه آرزوی هر کسی است که در کنکور شرکت می کند، اما دانستن این که چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم نکته ای است که می تواند مستقیما موفقیت یا عدم موفقیت ما را در کنکور تعیین کند. برای اینکه بتوانیم عملکرد خوبی را از خود در کنکور بر جای بگذاریم باید به حد کافی برای آن درس خوانده و آماده باشیم. اما آیا همین کافی است؟ مسلما خیر. 

ما در این مقاله علاوه بر راهنمایی شما در مورد اینکه چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم ؛ نکات و مهارت هایی را به شما معرفی کرده ایم که می توانند به شما در رسیدن به دانشگاه و رشته مورد علاقه تان کمک کنند. پس اگر به دنبال موفقیت هستید و نمی خواهید احساس سر فکندگی بعد از عدم قبولی در کنکور را حس کنید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.چگونه کنکور موفق شویم

مرحله اول آماده شدن برای شرکت در کنکور صرفا یک مرحله زمانی نیست. بلکه مربوط به اقداماتی می شود که باید پیش از شروع مطالعات خود آن ها را طرح ریزی و انجام دهیم. یادتان نرود که این نکات فقط مربوط به قبل از مطالعه نیستند و باید در طول زمانی که مطالعه می کنید نیز آنها را مدام بروز رسانی و انجام دهید.

برای فهمیدن اینکه چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم ، مهمترین نکته ای که باید رعایت کنیم برنامه ریزی کردن است. داشتن یک برنامه خوب و قابل اجرا علاوه بر اینکه می تواند در تعیین مسیر خود به شما کمک کند، به شما انگیزه و میل مضاعفی نیز برای درس خواندن می دهد. همچنین هدف گذاری کردن بر اساس این برنامه به شما کمک می کند که هرگاه بازدهی و ساعات مطالعه تان کاهش یافت، بتوانید با نکاه کردن به این برنامه باز هم به مسیر خود باز گردید. فقط فراموش نکنید که این برنامه باید کاملا واقع بینانه و قابل اجرا باشد. چرا که برنامه ریزی هایی که پشتوانه اجرایی ندارند، علاوه بر اینکه هیچ کمکیبه شما نمی کنند بلکه باعث به وجود آمدن احساس ضعف
و کاهش اعتماد به نفس نیز در شما خواهند شد. 

 

بسیاری از اوقات زیاد شدن تعداد منابعی که میخواهیم آن ها را برای کنکور مطالعه کنیم، باعث به وجود آمدن سردرگمی در ما خواهد شد. بهتر است به جای اینکه کوهی از کتاب و جزوه ها را در جلوی خود انبار کنیم، بهتر است مفید ترین و مهمترین آنها را انتخاب کنیم و آن ها را چند بار مطالعه و مرور کنیم. با انجام این کار نه تنها خود را گیج نکرده ایم، بلکه توانسته ایم در مطلبی که مطالعه می کنیم دقیق تر و عمیق تر شویم. هرچه داشن ما در مورد یک مبحث عمیق تر باشد قادر هستیم که به سوالات بیشتری در آن زمینه پاسخ صحیح بدهیم. 

 

برای شکست دادن غول کنکور و فهمیدن اینکه چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم نیاز است تا از لحاظ بدنی در شرایط خوبی قرار داشته باشید. پس درست از همین مرحله لازم است که ورزش کردن را شروع کنید. ورزش کردن هم به سلامت بدن شما کمک می کند و هم بسیاری از استرس ها و نگرانی های ناشی از پیش رو بودن کنکور را در شما از بین خواهد برد. از طرفی آمادگی ذهنی شما برای شرکت در کنکور به شما کمک خواهد کرد تا به خوبی خودر را برای شرکت در آن آماده کنید. یک راه بسیار ساده برای اینکه بتوانید مغز و ذهن خود را برای شرکت در کنکور آماده کنید، خواب کافی است. خوابیدن باعث استراحت و بهبود عملکرد مغز ما خواهد شد. 

 

مرحله دوم اما مربوط به زمانی است که شما مطالعه خود را شروع کرده اید. مهمترین موردی که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که تمام این نکات زمانی برای شما ثمر بخش خواهند بود که شما به خود و کاری که انجام می دهید اعتقاد داشته باشید.

استفاده از ابزارهایی مثل نقشه کشی ذهنی و یا تکنیک هایی مثل یادداشت برداری و خلاصه نویسی می توانند به یادگیری و به خاطر سپردن اطلاعات توسط شما کمک کنند. این تکنیک ها می توانند تا حد زیادی به ما کمک کنند تا بتوانیم پاسخ این سوال که چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم را بیابیم. جمع آوری حجم زیادی از اطلاعات و مطالعه مدام آنها به ما کمک چندانی نخواهد کرد. چرا که این کار زمان زیادی از شما خواهد گرفت. پس بهتر است تا می توانید همه چیز را تا حد امکان خلاصه کنید تا از این بابت هیچگونه نگرانی نداشته باشید.

 

این کار را حتما به 2-3 ماه آخر منتهی به کنکور موکول کنید و به هیچ وجه زودتر از موعد سراغ این نمونه سوالات نروید. نمونه سوالات سال های گذشته هم به ما کمک می کنند تا با طراحی و ساختار سوالات کنکور آشنا شویم و هم برخی سوالات موجود در آنها ممکن است با اندکی تغییر در سال های بعد هم تکرار شوند. پس اهمیت مطالعه و تمرین آنها بسیار بالاست.

اما یکی از بزرگترین مشکلاتی که روش مطالعه دانش آموزان دارد این است که در همان ابتدا به سراغ نمونه سوالات می روند. این کار باعث می شود که شما با آمادگی نصفه و نیمه با این سوالات روبرو شوید و عدم توانایی تان در حل این نمونه سوالات باعث کاهش اعتماد به نفس شما خواهد شد. اگر شما هم برایتان مهم است که چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم ، پس تا 3 ماه آخر به سراغ این نمونه سوالات نروید.

ممکن است خیلی از شما دل خوشی از امتحانات و آزمون های مدونی که برخی موسسات
برگزار می کنند نداشته باشید. ممکن است که خود شما یا اطرافیانتان علیرغم هزینه زیادی
که بابت شرکت در این آزمون ها کرده اید نتوانسته باشید نتیجه و بازدهی مورد نظرتان را از
آنها دریافت کنید. اما لازم نیست صرفا در این آزمون ها شرکت کنید. سعی کنید حداقل هر
یک ماه یکبار خود را در شرایطی کاملا مثل شرایط آزمون قرار دهید خودتان را بیازمایید. برای
این کار می توانید از سوالاتی که در کتاب های کمک آموزشی وجود دارند بهره ببرید و تعدادی
از آنها را تصادفی انتخاب کنید. 

اگر چه خود ارزیابی هزینه ای ندارد، اما به دلیل اینکه هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد نمی تواند
خیلی به عنوان یکی از روش هایی که به ما در آشنایی با اینکه چگونه درس بخوانیم تا در کنکور
موفق شویم ، مورد اعتماد قرار بگیرد. اما قرار گرفتن در شرایطی مشابه با شرایط کنکور
می تواند به کاهش استرس شما در هنگام جلسه کنکور کمک کند. همچنین شرکت در
کنکورهای آزمایشی سازمان سنجش که در ماه های آخر برگزار می شوند هم می تواند
به ما در آشنایی با شرایط برگزاری کنکور کمک کند. 

 

 

برای اینکه بتوانیم در کنکور نتیجه دلخواهمان را بدست بیاوریم، درس خواندن کافی نیست.
بلکه می بایست با تکنیک ها و مهارت هایی نیز آشنا شویم که می توانند برای ما بسیار مفید باشند.

 

یکی از بهترین و شاید محبوب ترین تکنیک هایی که شما می توانید سر جلسه از آن بهره ببرید،
تکنیک حذف گزینه است. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که پاسخ یک تست
را ندانید و یا از چیزی که در ذهن دارید مطمئن نباشید. در این مواقع بهتر است که گزینه ای
که فکر می نید درست است را کنار گذاشته و به سراغ سایر گزینه ها بروید. آنها را یک
به یک بررسی کنید و ببینید آیا اصلا با سوال همخانی دارند و آیا امکان دارد که پاسخ سوال
باشند؟ به کمک این روش می توان خیلی از سوالاتی که در پاسخ دادن به آنها شک داریم
را پاسخ دهیم و رتبه خود را در کنکور تا حد زیادی جابجا کنیم.

 

کمی قبل در مورد اهمیت قرار گرفتن در شرایط امتحان صحبت کردیم. اما بهتر است که کمی بیشتر روی آن دقیق شویم. برای اینکه تقریبا هیچ چیز ما را در سر جلسه غافلگیر نکند، بهتر است که جلسه امتحان را از جنبه های مختلف در ذهن خود مجسم کنید. یک جنبه بسیار مهم زمان است. شما زمان محدود و اندکی برای پاسخ دادن به هر تست در اختیار دارید پس بهتر است نهایت استفاده را از آن ببرید. همچنین تصویر سازی و تصور خود سر جلسه امتحان می تواند به شما کمک کند تا دیگر ترسی از حضور در کنکور نداشته باشید. 

 

تندخوانی دانشی است که یادگیری آن می تواند تا حد بسیار زیادی موفقیت ما را در کنکور تضمین کند. تندخوانی نه تنها زمان مطالعه شما را کاهش می دهد، بلکه درک مطلب شما را نیز افزایش خواهد داد. این یعنی شما در زمان کوتاهتری مطالب بیشتری را با بازده چند برابر می خوانید. فردی که با تندخوانی آشنایی دارد و قادر به انجام تکنیک های آن است ده ها قدم از سایر افراد جلو تر است. چرا که شرکت در دوره آموزش تندخوانی نه تنها سرعت مطالعه شما را چند برابر می کند، بلکه به تقویت حافظه شما نیز کمک خواهد کرد. فاکتوری که مخصوصا در مورد کنکور بسیار مهم و حیاتی است. 

 

دوست داشتم صد ها بار لین کلمه را تکرار کنم. تمرین کردم مهمترین ابزاری
است که ما در اختیار داریم و بهتر از هرچیزی می تواند به ما کمک کند تا دریابیم
چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم ؛ چرا که تمرین کردن باعث می شود
که تمام نقاط ضعف و قوت ما را به ما نشان می دهد و به ما کمک می کند تا برای
مطالعه و برنامه ریزی مان شناخت بهتری از خود داشته باشیم. دلیل اینکه این
مورد را در پایان این مقاله آوردیم این نیست که باید در ماه های منتهی به آزمون
آنرا انجام دهید. بلکه به خاطر اهمیت آن است که به نوعی تمام نکات گفته شده
را در خود جای می دهد. 

 

یادگیری و اجرای این نکات می تواند شما را به اهداف بسیار بزرگی که در مورد
زندگی و آینده خود دارید نزدیک و نزدیکتر کند. اما پیشنهاد ما بریا شما شرکت در دوره تندخوانی و تقویت حافظه هوش برتر ایرانیان است چرا که بسیاری از موارد
گفته شده را در این دوره به همراه مهارت هایی مثل نقشه کشی ذهنی و افزایش
تمرکز خواهید آموخت. اگر برای خود و آینده تان ارزش قائلید، همین حالا در این دوره ثبت نام کنید. 

سلام..
من کلاس نهمم و امسال میرم دهم انتخاب رشته کردم و رشتم تجربیه!’
با توجه ب شرایطی ک پیش اومده و کرونا متاسفانه کلاس ها آنلاین برگزار میشه-!
من اهداف بزرگی دارم و برای همشونم تلاش میکنم..
اما متاسفانه بخاطر کرونا و اینکه کلاس ها انلاین برگزار میشه میترسم عقب بمونم و نتونم اونقدر ک باید خودمو نشون بدمو واسه اهدافم تلاش کنم..
همینطور خیلیا میگن ک کنکور تجربی سخته و ممکنه رشته دلخواهم رو تو دانشگاه نیارم..
میشه کمکم کنید تا بر تزسم غلبه کنم؟؟

سلام
تنها راه غلبه بر ترستون سختکوشی هوشمندانه ست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

چگونه کنکور موفق شویم

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

هر وقت به نظرم پاسخ دادند به ایمیلم خبر بدید 🙂


تصویر امنیتی
*

 

تکنیک‌های موفقیت خانه


چگونه درس بخوانم که موفق بشوم؟ چگونه در کنکور موفق بشوم؟ چگونه درس بخوانم که خسته نشوم؟ یا سوالاتی بزرگتر مثل این: چگونه درس بخوانم که رتبه یک بشوم یا رتبه فلان و دانشگاه فلان بیاورم؟ 

بچه که بودم، بچه که بودید؛ از قصه‌های کودکی‌مان گرفته تا داستان‌ها و اسطوره‌های مدرسه،همه و همه به دنبال یک نوشدارو بودیم؛ یک آرامش‌بخش همیشگی و حلّال همه مشکلات. به دنبال چراغ جادو و غول آن، یا قالی سلیمان خورشید پنج پَر و…

این داستان‌ها کم کم در نهاد ما نهادینه شدند. به این صورت که برای همه مشکلات:چگونه کنکور موفق شویم

جالب آنجاست که در مسیر این جستجو و پیدا کردن، باید هفت خوان را پشت سر بگذاریم . شاخ غول بشکنیم و گوی بلورین از زیر پای اژدهای هفت سر بیرون آوریم!

🔻خلاصه آنکه: همیشه می گشتیم تا میان‌بری پیدا کنیم.

اما امروز که قد و قواره‌یمان از سایه دیوار کمی هم بزرگتر شده -همان دیوار که روی آن چوب خط بزرگ شدن‌مان را می‌کشیدیم- با همان جدیت و تلاش به دنبال غول چراغ و شاه کلید و لوح پنج خورشید هستیم برای شکستن شاخ و هفت خوان و . . . !

غافل از اینکه آن کلید و چراغ و لوح و قالی، ظاهر قضیه و رونمای ادبیاتی غنی هستند که همه حرفش این است:

آری انسان، چیزی نیست جز انسان. اما انسان است. و هر انسانی می‌تواند به تنهایی به آنجایی برسد که هیچ مخلوقی پیش از او نرسیده و شاید هم نخواهد رسید!

این انسان که همه هفت اقلیم را به دنبال گوی جهان‌نما درنوردیده، غافل است از این که خودش انسان است و می تواند …خودش انسان است و می‌تواند . . . خودش انسان است و می‌تواند . . . 

این یک جمله را سه بار نوشتم؛ نه برای شما؛ برای خودم. 

پس بیشتر و پیشتر از آنکه در تکاپوی نایافته‌های تاریخ بشری یا بافته‌های ذهن آدمی باشید و باشیم، اندکی تامل … در همان کس که سایه تمام قدّ ماست. 
بی شک او می‌تواند زمین و زمان را به هم برساند و شوری بیافریند.

شما که یکسال آتی را پیش رو دارید و دیگر بیشتر از آنکه «دانش آموز» صدایتان بزنند یا بنویسند، «داوطلب شرکت در یک آزمون به مقیاس بزرگ» هستید:
🔺می بایست پیش از هرچیز، «سایه» و «صاحب سایه» را دریابید.

بی‌گمان پاسخ همه شک و تردید و سوالات بزرگ شما، خود شما هستید. «داوطلب کنکور» اگر بگوید ریاضی را نمی‌خوانم یا عربی را نمی‌توانم… یا زبان برایم سخت است … یعنی پاسخ سوال بزرگش را نیافته. 

اگر دنبال یک جواب سریع و صریح و مطمئن برای این سوالات هستید: چگونه در کنکور موفق بشوم؟ چگونه درس بخوانم که موفق بشوم؟ چگونه درس بخوانم که خسته نشوم؟ یا سوالاتی بزگتر مثل این: چگونه درس بخوانم که رتبه یک بشوم یا رتبه فلان ؟ و دانشگاه فلان بیاورم؟ 

فقط یک پاسخ دارند:

🔺داوطلب انسانی باید کلمه «باور» را خوب بفهمد. پس خودتان را باور کنید و برای خواسته خود جنگنده تلاش را شروع نکنید، بلکه تلاش را ادامه بدهید.

لطفا هرگز به این متن، برچسب انگیزشی نزنید که آن را برای انگیزه دادن ننوشتم. این متن را سال گذشته برای سایت مشاوران آموزش نوشتم و چون دوستش دارم، برای شما در سایت دوست داشتنی انسانیها گذاشتم. چون دوست دارم تلاش را باور کنید. چون از شما می‌خواهم تلاشی بی‌وقفه داشته باشید، حتی در لحظاتی که حوصله ندارید و اعصاب‌تان از همه جا خورد است. در یک کلام:

بی ارتباط به همه جا و همه کس و همه موضوعات دنیا، درستان را بخوانید؛ برای موفقیت‌تان کم نگذارید که حسرتی به دلتان نماند؛ نه حسرت از نوع حسرت برای آرزو. حسرت از تلاش نکردن در حالتی که می‌توانستید و . . . 

1) شروع خوب و قوی همان سنگ اول است که می بایست قرص و محکم بنا نهاده شود. 

2) شروع خوب را با ادامه قوی، به نتیجه برسانید.

3) سنگ بنای تلاشتان را بر پایه خودتان بگذارید.

یادتان باشد ما در سایت انسانیها برای شما انسانیها می‌نویسیم و هستیم و بودنمان با دلگرمی و همراهی شما برپاتر خواهد شد. 

موفق باشید و بمانید. #رستم_جو

ﺳﻪشنبه 16 مهر 1398

سلام. احسنت احسنت به شما همکار محترم معلممشاور گرامی. شما مشاوره ی خوبی دارید‌ اما در برنامه ریزی خیلی خیلی جای پیشرفت دارید در برنامه ریزی حرفه ای تر عمل کنید. تمام برنامه هاتون رو دیدم هر چند برنامه توسط تیم مشاوره تنظیم میشود که‌مدیر گروههشان شما هستید اتفاقی سایتتون رو دیدم و مطالعه کردم میثم مهدوی دانشجوی حقوق شهید بهشتی

ﺳﻪشنبه 16 مهر 1398


میثم خان سلام. 

خوشحالم از اتقاقی که برای هر دوی ما افتاده. و خوشحالتر میشم اگر شما هم در سطح دسترسی و تواناییهای تخصصی خودتون، به انسانیها و ارتقاء اون در حد اعلاء کمک کنید. 

در خصوص برنامه ریزی عرض کنم که حاصل ضرب تلاش مشترک انسانی یار است که لذت آن در بین همه تقسیم شده است؛ چون برای انسانیهاست. و البته چون این برنامه ریزی در سطح کلان و کشوری تنظیم شده، با برنامه ریزی شخصی سازی ایده آل شما و همکاران دیگر شاید اندکی فاصله داشته باشد. که این مقدار تغییرات را به عهده خودتان گذاشتیم. 

موفق باشید و بمانید. رستم جو

ﺳﻪشنبه 16 مهر 1398

سلام خسته نباشید میخاستم بدونم ازمون الزامیه ک بریم؟نمیدونم ثبت نام کنم یا ن!

ﺳﻪشنبه 16 مهر 1398


سلام. لطفا به مطالبی برین که در کامنت های بعدی شما لینک گذاشته شده و در رابطه با سوال شما هم بوده.

موفق باشید و بمانید. رستم جو

چگونه کنکور موفق شویم

 

ﺳﻪشنبه 16 مهر 1398

بی نظیره مطالبتون و مثل همیشه عالی

ﺳﻪشنبه 16 مهر 1398


ممنون از شما و خیلی خوشحالم که مطالب را میخونین و براتون مفیده. 

دوست دارم اسم مخاطبانم را بدونم. لطفا اسم خودتون را هم بفرستین. 

موفق باشید و بمانید. رستم جو

ﺳﻪشنبه 16 مهر 1398

سلام. زینب هستم.” هر انسانی، خود یک شاه است و یک اژدهای آتشین و یک خورشید. همان انسان، دقیقا خودِ همین انسان.” این جمله عجیب برایم یک علامت سوال بزرگ در ذهنم به وجود آورد و آن هم این است که یک انسان چطور می‌شود در درون خود یک اژدهای آتشین و یک شاه و یک خورشید را دارا باشدمنظورتان این است که یک انسان همزمان می‌تواند چند شخصیت داشته باشد که در نهایت یک انسان می‌شود؟؟؟

چهارشنبه 17 مهر 1398


زینب جان سلام. از اینکه سایت انسانیها خوانندگانی به معنای واقعی از جنس «علوم انسانی» دارد، خوشحالم.

انسان وقتی در مسیری هست، گاهی هراس به دلش رخنه می کند و گاهی احساس سرخوردگی از ناکامی‌های بین راه و همینطور گاهی ناامیدی به سراغش می آید. 

دقیقا همینجاهاست که نیاز دارد به اژدهایی برای روبرو شدن با هراس و غروری شاهانه از موفقیت‌های قبلی و خورشیدی برای روشنی و امید!

و در همه اینها، انسان همان انسانی است که قدم در «مسیر» گذاشت. 

موفق باشید و بمانید. رستم جو.

 

ﺳﻪشنبه 16 مهر 1398

مطالب همه بسیار عالی و راهبردی تبریک میگم بهتون شما بهترینید:)))

چهارشنبه 17 مهر 1398


مرسییی از شما و دلگرمی هاتون. 

لطفا انسانیها را به انسانیها معرفی کنید. 

موفق باشید و بمانید

ﺳﻪشنبه 16 مهر 1398

سلام.مطالبتون خیلی عالیه.خسته نباشید…محمد از کردستان….

چهارشنبه 17 مهر 1398


سلام به شما محمدجان و به  آبیدر زیبا.

ممنون ازت

ﺳﻪشنبه 16 مهر 1398

بدترین سال زندگیمه و خیلی تحت فشارم امیدوارم خوب تموم بشه..

چهارشنبه 17 مهر 1398


سلام دوست عزیز. قطعا این سال به بدترین تجربه برات تبدیل خواهد شد؛ حتی اگر بهترین رتبه موردنظرت را بیاری. 

تنها راه درست برای این که از این موضوع دور بشی و تاثیر بدی روی بازدهی کارت نداشته باشه اینه که واقع بین باشی. 

واقعیت هم یه چیزه: اینکه شما درس نمیخونی برای اینکه به دانشگاه بری. درس نمیخونی که بری سر یه کار مشغول بشی. . . بلکه درس میخونی – اونم درسهای رشته کاربردی و  زندگی‌خیز رشته انسانی – که توی زندگی نگاهت به زندگی مثل جامعه شناس و روانشناس و اقتصاددان بشه و فرق کنه با کسی که نه درس خونده و نه حتی علوم انسانی خونده! تا وقتی نتونی از مطالب درس روانشناسی برای مطالعه و زندگی امروزت استفاده کنی و واکنش های امروز خودت و دیگران را با مبانی جامعه شناسی تحلیل کنی و به نتیجه خوب برسونی و البته براشون راه حل بدی که اینطور تحت فشار نباشی پسرخوب/دخترخوب.

موفق باشید و بمانید. رستم جو

ﺳﻪشنبه 16 مهر 1398

سلام من ۳۴سالمه،دوتا فرزند پسر دارم،رشته دبیرستانم حسابداری بوده،چند سالی از درس دور بودم،اما امسال میخوام درس بخونم،رشته انسانی نظام قدیم کنکور بدم،اگه ممکنه مطالبی هم در مورد کنکور نظام قدیم برام بزارین،متن زیباتون رو خوندم و کلی انگیزه گرفتم،با تشکر فراوان از شمامنصوره فرشاد هستم از تهران

چهارشنبه 17 مهر 1398


سرکار خانم فرشاد سلام خدمت شما. 

حتما اینکار را بزودی زود انجام خواهیم داد و یک نقشه مسیر راهبردی و مفید ارائه خواهد شد. 

چهارشنبه 17 مهر 1398

خیلی خیلی ممنونم از شما و متن بسیار زیباتون کاملا درک میکنم نوشته هاتون رو چون پارسال یه ادم سردرگم بودم و به هر کتابی یه سر میزدم تا فقط حفظ کنم مطالب اون رو و این کم کاری ها باعث شد کنکور 98 رو خراب کنم و به هدفم که دبیری بود نرسم امسال احساس میکنم با یه ذهن باز تر میتونم برای یه اینده بهتر تلاش کنم و این رو مدیون تیم شما هستم که با تلاش های فوق العادتون به ما انگیزه میدید و باعث میشید که امسال و کنکور99دیگه حسرت نخورم برای امروز هایی که بی نتیجه پشت سرشون گذاشتم شما و سایتتون برام مث یه تلنگر میمونید که با صحبت هاتون بفهمم زندگی یعنی چی درس خوندن چه معنایی داره و انسانی بودن یه نعمته که نصیب هر کسی نمیشه دریک کلام فوق العاده اید دنیز_علوی

چهارشنبه 17 مهر 1398


دنیز خانم سلام. 

خوشحالم و خوشحالیم که تونستیم همراهی خودمون با شما انسانیها را شروع کنیم. امیدواریم با همرسانی شما به انسانیهای دیگه، این همراهی گسترده تر بشه و البته اینکه امیدوارم سال دیگه این موقع برامون این پیغام را بفرستین: 

من دانشجوی دانشگاه فرهنگیان هستم و بزودی یک معلم خوب- با شناخت کامل از علوم انسانی- خواهم شد.

موفق باشید و بمانید. رستم جو

پنجشنبه 25 مهر 1398

سلام.خسته نباشیدببخشیدبرای اینکه بتونم همه درس هاروبالای90بزنم خواندن درست ونحوه مطالعه هردرس وآزمون شرکت کردن وپرکاری تستی بنظرتون کافیه وهمچنین منبع مطالعه درست وسایت انسانیهابه عنوان راهنما؟

پنجشنبه 25 مهر 1398


سلام. بنظرم توی این فرمول که خودتون دادین، چیزی از قلم افتاده. مهم ترین چیزی که یادتون رفته: داوطلب هدفدار.

من یه بار براتون فهرست کنم: خودتون. برنامتون. کتابهاتون. روشتون. 

خودتون باید پشتکار داشته باشید. برنامتون را میتونین از برنامه سایت انسانیها استفاده کنین. کتابهاتون را بعد از کتاب درسی، حتما روی کتابهای مشاوران اموزش حساب کنید. و زمانی بتوقع درصد زدن در آزمون را داشته باشید که برنامه ریزی را درست و روش مطالعه اصولی را اجرا کرده باشید. 

اشتباه شما اینه که نتیجه را ابتدای کار از خودتون میخواین: «بتونم همه درس هاروبالای90بزنم».  زمانی این نتیجه را بخواین که مسیر و کارهای لازمش را طی کرده باشید. اما در طول این مسیر و در حین تلاشتون، برای اون درصد بخونین!

موفق باشید و بمانید. رستم جو

دوشنبه 29 مهر 1398

یکی از بهترین مشاوران من شما هستید

دوشنبه 29 مهر 1398


کاش هم خودتون را معرفی می کردین هم اسم مشاور خوش به حالتون  را می گفتین.

به هرحال براتون آرزوی موفقیت همیشگی داریم. 

انسانی یار

جمعه 22 آذر 1398

سلامفائزه هستم میخواستم بدونم برای موفق شدن تو کنکور حتما باید از دهم ب آزمون شرکت کنیم؟

شنبه 23 آذر 1398


خانوم فائزه،همراه خوب انسانیها سلام
بیاید بررسی کنیم آزمون چه دستاورد ها و امکاناتی برای شما به ارمغان میاره؟
۱_برنامه
۲_حضور در جلسه آزمون و تمرین آزمون دادن
۳_رقابت در سطحی فراتر از کلاس و مدرسه

آزمون چیزی بیشتر از این نیست و هیچ کس نمیتونه بگه شرکت در آزمون اجباریه
حالا باید شما خودتون با مشورت معلم ها و مشاور مدرستون بسنجید که با توجه به سطح درسیتون به این سه تا مورد احساس نیاز می کنید یا خیر اگر جواب مثبته آیا این نیازها از طریق دیگه ای جز آزمون برطرف میشن یا خیر؟ اگر نه راه پیش رو شرکت در آزمونه
موفق باشید
دشتبان

یکشنبه 24 آذر 1398

ببخشید خانم یا آقای دشتبان من تو اولین آزمونی ک شرکت کردم درصد همه ی درسام رو نزدیک ب ۵۰ زدم میخوام بدونم برای اولین بار تقریبا سطحم در چه حد بوده؟و اگه یک روش صحیح نحوه ی مطالعه بهم بگین

دوشنبه 25 آذر 1398


سلام دوست عزیز نسرینِ شتبان هستم، مشاور مرکز مشاوره انسانی یار

برای اولین آزمونتون به صورت کلی میشه گفت که میانگین درصد خوبی داشتید اما فقط درصد ملاک قضاوت نیست برای پاسخ به این سوال سطح سوالات،عملکرد بقیه شرکت کنندگان،نوع آزمون و… باید بررسی بشن روش مطالعه!آفرین به شما که دنبال این ابزار قوی هستید‌. شما رو ارجاع میدم به اتاق علمی هر درس همکاران متخصص من در هر اتاق علمی ترین و تخصصی ترین روش مطالعه اون درس رو تقدیم شما کردن.

موفق باشید

دوشنبه 25 آذر 1398

مرسی خانم دشتبان از راهنمایی ها تون فائزه

ﺳﻪشنبه 26 آذر 1398


خواهش می کنم فائزه خانم. یادتون نره  توسعه  کشور در آینده به دست شما ها محقق خواهد شد. بنابراین خودتون رو حسابی جدی بگیرید و تا می تونید جدی تر تلاش کنید. 
موفق باشید
دشتبان

ﺳﻪشنبه 1 مهر 1399

سلام فاطمه زهرا هستم سال یازدهم واقعا ممنونم از مطالب مفیدتون که باعث شد من روی هدفم مصمم تر بشم و با موانعی که سر راهم بود مقابله کنم و پر قدرت شروع کنم به امید موفقیت و فتح رویاهام

چهارشنبه 2 مهر 1399


سلام زهرا جان.

شما انسانی ها سرمایه‌های ای کشور هستید.

مطلبی که به تازگی در سایت منتشر کرده این را بخوانید.

دوشنبه 26 آبان 1399

سلام خسته نباشید من دوازدهم انسانی هستم میخاستم از الان شروع کنم بخونم ولی برنامه ندارم و نمیدونم چجور شروع کنم ولی استعداد حفظیم خیلی خوبه سریع یاد میگیرم اما در ریاضی و زبان مشکل دارم و مشکلم اینه که ریاضی چون تمرین نکردم درست یاد نمیگیرم واسه همین میشه یه برنامه بهم بدین که در دانشگاه فرهنگیان قبول بشم تمام تلاشم رو میکنم انشالله که همه کنکوری ها موفق شوند لطفا پاسخ دهید ممنونم 🙏🙏

ﺳﻪشنبه 27 آبان 1399


سلام دوست عزیز براتون آرزوی موفقیت میکنم ، خوشحالم از اینکه به این خوبی انگیزه و اراده دارین اگر نیاز به برنامه مطالعاتی خصوصی دارین برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان شماره خود را برای ما قرار دهید حتما مشاورین ما با مشا تماس می گیرند .

در غیر این صورت می توانید از برنامه عمومی که برای کنکور 1400 طراحی کردیم استفاده کنید .

شقایق ذکری امیر

جمعه 26 دی 1399

خیلی ممنون از راهنماییتون خیلی زیبابود ان شاء الله موفق و سلامت باشید

پنجشنبه 9 بهمن 1399

من محبوبه هستم و خیلی ازتون سپاس گزارم بابت مطالب بسیار عالی تون من دهم انسانی هستم ! راستش من دهم انسانی هستم ولی دوماه رو متاسفانه تجربی خوندم ! تا الان هیچی نخوندم ! به دلیل اینکه بی حوصله شده بودم و نمیتونستم اون همه درس رو حفظ کنم ! الان دارم سعی میکنم ولی خیلی ناراحتم ! واسه روزای از دست رفته خیلی پشیمونم ! من تا الان هیچ تستی نزدم !!ولی خوشبختانه درسارو متوجه شدم ولی حفظ نیستم ! میشه بگین من چطور باید شروع کنم ؟

شنبه 11 بهمن 1399


سلام محبوبه جان 
منم مثل تو سال دهم وارد انسانی شدم و بعد از دو ماه تجربی خوندن 
نگران نباش هنوز خیلی زمان برای جبران داری 
شروع کن از درسی که بیشتر علاقه داری به مطالعه تستی و بعد درس هایی که متوسط هستی و در آخر هم درس هایی که باهاشون ارتباط نمیگیری 
درس ها توی انسانی حفظی نیستن و باید مفاهیم رو درونی بفهمی و اینجوری یادت نمیرن چون اون مفهوم برای همیشه تو ذهنت باقی میمونه 
بعضی از درسا هویت حافظه ای دارن مثل تاریخ یا جغرافی اما بقیه درس ها اینطور نیست 
نگران نباش با برنامه دقیق میتونی موفق بشی نگار رفیقی


برنامه ریزی ویژۀ کنکور 1400 انسانی؛ با نظارت «وحیدتمنا». طراحی و تنظیم شده توسط مرکز مشاورۀ انسانی‌یار.

مطالب پربازدید «انسانی‌ها» را در ایمیل خود بخوانید

© تمام حقوق برای
مرکز ترویج علوم انسانی
محفوظ می باشد .

فیلم های درس مورد نظر را مشاهده کنید:ادبیاتعربیدینیزبانریاضیزیستفیزیکشیمی ورود به فروشگاه اینترنتی دی وی دی کنکوردریافت مشاوره درسی و برنامه ریزی کنکور

مشاوران 100
اصول برنامه ریزی, انگیزشی
۳۹۸ نظرها

اول باید زیاد درس بخونید و بعد خوب درس بخونید. کیفیت مطالعه اهمیت زیادی داره اما نباید از کمیت مطالعه هم غافل شد. نقطه اشتراک همه رتبه های برتر کنکور ساعت مطالعه بالا بوده. همه رتبه های برتر تعداد تست زیادی حل کردن به عنوان مثال رتبه ۱ کشور در کنکور تجربی ۹۵ به گفته خودش ۲۷۹۹۴ تست فقط برای درس زیست شناسی حل کرده بود. اول باید کمیت مطالعه بالا باشه تا بعد بتونید کیفیت رو بالا ببرید چون هر چقدر هم خوب درس بخونید اما کم بخونید فایده ای نداره. چه فایده اگر روزی ۱۰ ساعت کتاب جلوتون باشه و به خطوط و شکل های کتاب نگاه کنید اما مدام خمیازه بکشید یا مدام دچار حواس پرتی و عدم تمرکز بشید و به چیزهای دیگه فکر کنید. در این حالت شاید مفید ۲ ساعت هم درس نخوندید!

در کنار کمیت و ساعت مطالعه بالا برای کنکور، کیفیت مطالعه و اصولی و بر اساس برنامه ریزی صحیح مطالعه کردن هم خیلی مهمه. اگر دانش آموز کنکوری هستید و امسال کنکور دارید حداقل هفته ای ۵۰ ساعت  میتونین درس بخونین، بیشتر باشه که بهتر. اگر دانش آموز دبیرستانی هستید و امسال کنکور ندارید هفته ای حداقل ۳۰ تا ۴۵ ساعت باید درس بخونید. ساعت مطالعه ایده آل متوسط برای فارغ التحصیل ها و پشت کنکوری هایی که مدرسه نمیرن بین ۶۰ تا ۹۰ ساعت در هفته است چون وقت بیشتری دارن و مدرسه نمیرن.چگونه کنکور موفق شویم

ساعات مطالعه چه کم و چه زیاد حتما باید داخل دفتر برنامه ریزی کنکور نوشته بشه. دفتر برنامه ریزی از مهم ترین ابزارهای برنامه ریزی برای کنکور محسوب میشه.

بعضی ها توصیه میکنن که روزی ۱۵ تا ۱۶ ساعت برای کنکور درس بخونین! این ها کسانی هستن که از برنامه ریزی واقعی آموزشی اطلاعی ندارن و اصلا اعتقادی به این جمله ندارن: رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود/ رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود. سنگ بزرگ نشانه نزدنه. اگه هفته قبل ۱۵ ساعت درس خوندید یکدفعه تصمیم نگیرید هفته آینده ۹۰ ساعت بخونید! یواش یواش و هفته به هفته ساعت مطالعه رو بالا ببرید.

اما در کل قطعا بیشتر خوندن در صورتی که اصولی و با برنامه باشه بهتر از کمتر خوندن هست. هر چقدر که در روز یا هفته مطالعه می کنید باید عادت کنید کم کم و با شیب ملایم ساعات مطالعتون رو بیشتر کنید تا ماه آخر مونده به کنکور یعنی دوران جمع بندی روزانه بتونین حداقل ۱۱ تا ۱۳ ساعت در روز درس بخونین.

 

هر چند ساعت در هفته که درس میخونید باید نسبت مطالعه دروس اختصاصی و عمومی رو رعایت کنید. توصیه میشه ۷۰ درصد ساعت مطالعه هفتگی دروس اختصاصی باشه و ۳۰ درصد هم دروس عمومی. مثلا کسی که هفته ای ۵۰ ساعت مطالعه داره باید حدود ۳۵ ساعت دروس اختصاصی و ۱۵ ساعت در هفته دروس عمومی رو بخونه. بین اختصاصی ها درسی که بیشترین ضریب در کنکور رو داره باید وقت بیشتری براش گذاشته بشه مثلا یک دانش آموز رشته تجربی حدود ۱۴ ساعت در هفته زیست شناسی (تقریبا هر روز ۲ ساعت)، حدود ۹ ساعت در هفته شیمی و حدود ۱۲ ساعت در هفته هم جمعا به ریاضی و فیزیک وقت بدن. برای چهار درس عمومی هم تقریبا هر کدوم ۴ تا ۵ ساعت در هفته یعنی در مجموع حدود ۱۵ ساعت.

این برای کسی بود که هفته ای ۵۰ ساعت مطالعه داره و تقریبا سطح قوی یا ضعیف بودنش در درس های مختلف زیاد اختلافی نداره. اگه کسی یک در درس ضعیف تره باید وقت بیشتری به اون درس بده. اگر هم کسی بیشتر یا کمتر از ۵۰ ساعت مطالعه داره به هر حال باید نسبت حدودی ۷۰ درصد اختصاصی به ۳۰ درصد عمومی رو رعایت کنه.

اوایل سال به دروس اختصاصی بیشتر باید توجه بشه اما اواخر سال دروس حفظی مثل دروس عمومی باید نسبت به اول سال تحصیلی اهمیت و وقت بیشتری بهشون داده بشه. دروسی مثل ریاضی و فیزیک و در درجه بعدی عربی و زبان انگلیسی در اول سال تحصیلی و مخصوصا اگه دانش آموز دهم یا یازدهم دبیرستان هستید از الان باید براشون پایه ریزی خوبی داشته باشید چون سال کنکور و مخصوصا ماه های آخر نزدیک به کنکور فرصت کمتری برای جهش چشمگیر در این ۴ درس وجود داره.

 

جدای از کمیت و ساعت مطالعه، کیفیت مطالعه هم مهمه. مطالعه باید اصولی و عمیق باشه. برای کنکور اگه ۸۰ درصد مطالب رو با کیفیت و عمق ۱۰۰ درصد بخونید بهتر از اینه که ۱۰۰ درصد مطالب رو با کیفیت و عمق کمتر یعنی ۸۰ درصد بخونید. شاید دانش آموزانی رو دیده باشید که ساعت مطالعه بالایی دارن اما نتیجه خوبی در آزمون های آزمایشی و کنکور نمیگیرن. اینجاست که مشخص میشه احتمالا کیفیت و عمق مطالعه این افراد پایین بوده هر چند کمیت و ساعات مطالعشون ممکنه بالا بوده باشه.

 

محمد احمدی رتبه ۱ تجربی: قبل از عید بیشتر زیست میخوندم و بعد از عید تعادل برقرار کردم و روزانه ۱۰ تا ۱۲ ساعت مطالعه داشتم.

امید روانبخش رتبه ۲ تجربی: روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت و مخصوصا در روزهای تعطیل درس می‌خوندم و در روزهای عادی هم ۶ ساعت.

پارسا خلفی رتبه ۴ تجربی: معمولا روز های تعطیل ۱۰ ساعت و روزهای غیر تعطیل ۶ ساعت مطالعه.

امیرحسین طبیبیان رتبه ۶ تجربی: اوایل هفته ای ۴۰ ساعت و نزدیک کنکور هفته ای ۵۰ ساعت.

آرمین گلچین رتبه ۷ تجربی: از مهرماه تا عید نوروز بین ۸ تا ۹ ساعت بود. بعد از عید نوروز ۱۰ الی ۱۱ ساعت.

مهشاد افشارزاده رتبه ۸ تجربی: اوایل از روزی ۵ تا ۶ ساعت شروع کردم و اواخر به ۱۲ ساعت رسوندم.

فراز فرح وش رتبه ۵ کنکور ریاضی: روزهایی که مدرسه بودم بین ۵ تا ۶ ساعت و روزهایی که خونه بودم بین ۸ الی ۱۰ ساعت مطالعه داشتم.

سجاد قاسمی رتبه ۲ کنکور انسانی: روزهایی که مدرسه می‌رفتم به‌ طور مفید ۳ تا ۴ ساعت و روزهایی که مدرسه نمی رفتم بین ۹ تا ۱۰ ساعت مطالعات درسی داشتم.

نقطه اشتراک تمام نفرات برتر کنکور سراسری ساعت مطالعه بالاست. اگر بی حال، کسل و ناامید هستید یا انگیزه لازم برای افزایش ساعت مطالعه رو ندارید مطالب انگیزشی کنکور موجود در سایت مشاوران ۱۰۰ رو حتما ببینید.

 

ورود به فروشگاه فیلم کنکور

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید
 

 روش اول: شما می توانید «نام و نام خانوادگی + پایه تحصیلی + مدت زمان مورد نظر خود را برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» مستقیما به شماره پیامک ۱۴ رقمی مخصوص هر مشاور که در جدول بالا در کنار تصویر چهره وی درج شده است ارسال نمایید. متن پیامک و شماره تلفن همراه شما بلافاصله توسط همان مشاور دریافت خواهد شد و ایشان با شماره موبایل خود به درخواست شما پاسخ خواهند داد. طی اولین تماس تلفنی مشاور با شما شرایط، روش کار و هزینه مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت به شما اعلام می گردد.

روش دوم: علاوه بر این، می توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۹۱۰۳۵۳۶۳-۰۲۱ درخواست مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت خود را به مسئول ثبت نام اعلام کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا پس از هماهنگی، همان مشاور در اولین فرصت برای پاسخگویی به درخواستتان با شما تماس بگیرد.

روش سوم: علاوه بر دو روش فوق، جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می توانید درخواست برنامه ریزی و مشاوره بلند مدت خود را به آیدی moshaverane100_Admin@ در تلگرام ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مد نظر خود را نیز ذکر کنید.

کانال بهترین فیلم های آموزشی کنکور:

چگونه کنکور موفق شویم

ورود به کانال تلگرام فیلم ها

سلام وقت بخیر
ببخشید من دانش آموز پایه یازدهم ریاضی هستم میخواستم ببینم من میتونم رتبه پایین ۳۰۰ بیارم درصورتی که نیمه اول سال دهم رو بلدم و کمی نیمه دومش رو ولی هنوز تست دهم کار نکردم برای یازدهم هم تقریبا نیمه اول رو تا حدود ۳۰ درصد بلدم ولی بهمن نیمه دوم یازدهم شروع کردم به برنامه ریزی روزی پنج ساعت که دارم کم کم به پنج ساعت میرسونمش به نظرتون میشه رتبه پایین ۳۰۰ آورد؟

سلام ساعت مطالعه برای کنکور به تنهایی تضمین کننده کسب این رتبه نیست. باید برنامه ریزی درست، منابع مناسب، روش مطالعه صحیح و جمع بندی اصولی هم داشته باشید. مجموعه اینها در کنار هم میتونه بطور نسبی کسب رتبه خوب در کنکور رو تضمین کنه.

سلام دوباره من منطقه ۱ بومی زنجان هستم و خواهر زاده شهید هستم و مادرم فرهنگی هست میخواستم ببینم اینا سهمیه حساب میشه؟ و با این شرایط رتبه زیر چند میتونم دانشگاه علوم پزشکی زنجان رشته پزشکی قبول بشم ممنون از زحماتتون

سلام آقای نوری پدر و مادر و همسر و فرزند و خواهر و برادر شهید سهمیه ایثاگران دارند. بر اساس آمار قبولی سال های گذشته، پزشکی روزانه زنجان تا رتبه های زیر ۱۵۰۰ منطقه یک شانس قبولی بالاست. البته برای شهریه پرداز با رتبه کمی بدتر هم امکان قبولی هست.

سلام من پایم ضعیف هست در حد ۱۰ درصد اگه از الان ساعت مطالعه من ۱۵ ساعت بشه تا دم کنکور ممکنه که زیرش بزنم و خسته بشم آخه هدف پزشکی دولتی تیپ دو هستش ممنون اگه راهنماییم کنید مدیر لطفا ثبت کن

سلام خانم رضایی اگه ساعت مطالعه رو آهسته و پیوسته افزایش بدید و رو بحث انگیزشی خودتون کار کنید یا مشاور داشته باشید که روی کار شما نظارت کنه خسته نمیشید.

سلام و خسته نباشید مشاوران عزیز.
من فارغ التحصیل هستم رشته تجربی و پایه ام ضعیف هست در حد ۱۰ درصد به نظر شما از الان ۱۸۰۰ ساعت تا کنکور مطالعه و تست زنی اصولی کنم میتونم به پزشکی آزاد یا سراسری اردبیل قبول بشم؟ ۱۲۰۰ ساعت مطالعه و تست زنی اصولی ( هر پایه ۴۰۰ ساعت وقت بزارم ) ۵۰۰ ساعت جمعبندی با روش سه روز یکبار همراه با ده تا آزمون جمعبندی و ۱۰۰ ساعت تورق سریع مطالب تستی ممنون میشم اگه پاسخ بدید.

سلام آقا عرفان اگه همه اصول رو درس انتخاب و اجرا کنید از جمله روش مطالعه درست باشه، روش مرور و تست زنی و جمع بندی و خلاصه نویسی و … درست باشه و طبق برنامه منظمی که بر اساس شرایط شما شخصی سازی شده باشه پیش برید قطعا با این ساعت مطالعه امکان قبولی دارید.

سلام
من یازدهم تجربی هستم
منطقه ۲ بدون سهمیه مدرسه دولتی.
درس های ریاضی فیزیک و زبان بیشتر ضعیف هستم.
دهم تست کار نکردم ریاضی فیزیک دهم هم بلد نیستم
چکار کنم راهنمایی کنید
میرم درس بخونم خستم میشه
گاهی ناامید میشم شاید نتونم
هدفم پزشکی پیراپزشکی هست اما گاهی نتونم اون تست خوب بزنم ی درس ضعیف باشم عصبیم میکنه. بعدش نمیتونم درس بخونم میشه بگید چیکار کنم.
خوب پیش برم برای کنکورم

سلام فاطمه خانم مواردی که مطرح کردید در واقع چندین سوال درباره چندین موضوع مختلف هست و باید علت اصلی در مورد شخص شما توسط مشاور بررسی بشه نمیشه نسخه کلی داد. اما درباره درس ریاضی و فیزیک دهم بهتره مباحثی از این دروس به ویژه ریاضی که پیش نیاز یازدهم هستند رو در اولین فرصت بخونید و مباحث غیر پیش نیاز رو بگذارید تابستان پیش رو مطالعه کنید. فعلا تا خرداد تمرکزتون رو روی یازدهم بگذارید.

سلام من پشت کنکوری تجربی هستم از دی ماه شروع کردم به ۸ ساعت خوندن قبلش هم بین ۵ تا ۸ ساعت میخوندم به نظرتون چند ساعت بخونم که زیر ۲۰۰۰ بشه رتبم

سلام فاطمه خانم اگر قبل از دی ماه هیچی نخوندید کمی عقب هستید و باید تا جایی که توان دارید بخونید. اگه خوندید این ۸ ساعت هم خوبه و البته باید کم کم بیشترش کنید چون فارغ التحصیل هستید و وقت بیشتری هم در اختیار دارید. نمیشه گفت الزاما هر داوطلب با یک عدد مشخص ساعت مطالعه صد در صد به رتبه ۲۰۰۰ میرسه، به پایه قبلی، وضعیت روحی در طول سال و جلسه کنکور، نوع برنامه ریزی و منابع، روش مطالعه و … بستگی داره. نکته مهم اینجاست که باید بیشترین ساعات مطالعه رو داشته باشید و در کنار کمیت، کیفیت مطالعه بالا باشه.

سلام. به طور کلی و میانگین برای کنکور برای قبولی در رشته ی پزشکی چند ساعت مطالعه لازمه؟

سلام فاطمه خانم حداقل ساعت مطالعه وجود نداره هر چه بیشتر و البته با کیفیت تر بهتر. ممکنه یک نفر گیرایی و هوش بالاتری داشته باشید سریعتر مطالب رو یاد بگیرید و البته منابع بهتر، روش مطالعه بهتر، مشاور و راهنمای بهتر و برنامه بهتری داشته خب طبیعتا با ساعت مطالعه کمتری میتونه رتبه بهتری بدست بیاره نسبت به کسی که خیلی درس میخونه اما روش مطالعه و برنامه غلطی داره یا مشاور و راهنما نداره و نمیدونه چطور باید درس بخونه

سلام ببخشید الان آخرای دی ماه هست بخوام از الان برای کنکور شروع کنم آیا موفق میشم رشته مامایی دانشگاه روزانه سراسری قبول شم؟ پایه دوازدهم تجربی هستم منطقه ۲
و اینکه معدلم بالاست اما کنکوری نخوندم تا حالا انگار بخوام از صفر شروع کنم آیا میشه؟
و اینکه آخرین رتبه قبولی مامایی دانشگاه سراسری روزانه چند هستش برای منطقه ۲؟
لطف میکنید جواب بدین

سلام در طی پنج شش ماه میشه مامایی قبول شد اخرین رتبه بستگی به دانشگاه مورد نظرتون و اینکه بومی کجا باشید دارید بومی کجا هستید؟

سلام خسته نباشید میخواستم سوال کنم برای دانشگاه علوم پزشکی زنجان رشته پزشکی رتبه زیر چند باید آورد؟ ممنون از زحماتتون

سلام آقای نوری بستگی داره منطقه چند هستید یا چه سهمیه ای دارید؟ بومی کدام استان هستید؟

سلام چکار کنم بتونم به برنامم پایبند باشم و از زیرش در نرم؟

در این مورد یک ویدیو هم در کانال تلگرام و هم در پیج اینستاگرام مشاوران ۱۰۰ منتشر شده حتما ببینید

سلام من یازدهم تجربی هستم
دهم و نیمه ی اول یازدهم رو اصلا نخونده ام اویل دهم دو ماه خوندم اما بعدش نخوندم
الانم دو روزه درس می خونم و توی امتحانات نیمه ی اول هستم من هیچ کتاب کمک درسی و تستی ندارم یعنی نتونستم تهیه کنم
اما می خواهم از الان و روزی ۹ ساعت بخونم و تابستون دهم رو بخونم به همراه کتاب تستی یازدهم و دهم
و تابستون روزی ۱۱ساعت
و دوزادهم هم قلم چی هر سه سال رو برم
و توی دوازدهم روزی ۱۰ ساعت بخونم
به نظرتون می توم رتبه ی زیر ۱۰۰۰۰ رو بیارم و دانشگاه سراسری تهران رو قبول بشم لطفا کمک کنید خیلی برام مهمه

سلام خانم نادری با رتبه ۱۰۰۰۰ رشته های پرطرفدار تهران رو نمیتونید قبول بشید البته اگه پایه خوبی داشته باشید یا در مسیر درست با برنامه ریزی و منابع خوب و با روش مطالعه و تست زنی صحیح درس بخونید قطعا میتونید به این رتبه برسید و فرصت کافی تا کنکور ۱۴۰۱ دارید. ۱۰ ساعت مطالعه در روز خیلی خوبه.

سلام من یازدهم تجربی هستم راستش من به خاطر بیماری که وسط های سال دهم شروع شده بود مدارس تعطیل شد و از درس هام عقب موندم الان هم که تدریس مجازیه واقعا ادم چیز زیادی متوجه نمیشه الان دقیقا من ۳ روزه بکوب دارم شروع به خوندن میکنم می خواستم بدون الان که توی امتحانات نوبت اول هستم وقت دارم واسه کنکور رتبه خوبی بیارم این هم بگم من هیچ کلاسی نرفتم و هیچ مشاوری ندارم فقط و فقط هم از کتاب های درسی خودم میخونم زیست من سال دهم رو ۳ بار تمومش کردم و توی درس های عمومی خوبم ولی شیمی اصلا هیچی متوجه نشدم از سال دهم باید چیکار کنم

سلام جناب کنجوری اگه به سطح سوالات کنکور مخصوصا کنکور ۹۹ دقت کرده باشید در دروسی مثل شیمی صرفا با خوندن کتاب درسی و بدون کمک درسی یا بدون تست زنی نمیتونید درصد بالایی در کنکور بدست بیارید و نمیتونید رتبه خوبی داشته باشید. شما یازدهم هستید قطعا وقت کافی تا کنکور ۱۴۰۱ دارید که با جدیت و در مسیر درست با منابع و با برنامه ریزی اصولی درس بخونید و رتبه خوبی بیارید.

سلام
من پایه دوازدهم هستم. سال دهم یازدهم رو میتونم بگم تقریبا خوب جمع کردم تابستون اما از اول مهر تا الان که دی ماه هست نمیتونم درست درس بخونم. ساعت مطالعه من ۵ ساعته و این خیلی کمه. اگه از الان بخوام روزی ۱۴ ساعت با کیفیت درس بخونم به نظر شما و طبق تجربه شما میتونم رتبه کشوری زیر ۵۰۰ بیارم؟

سلام فاطمه خانم اگه با کیفیت و اصولی بخونید، با منابع کمک اموزشی و تستی مناسب، با برنامه ریزی صحیح و البته دوران جمع بندی و مرور هم خوب کار کنید میتونید به زیر ۵۰۰ برسید.

سلام
من دانش اموز ۱۲ تجربی ام منطقه ۱ بدون سهمیه
یازدهم و دهم رو زیاد خوب نخوندم معلم ها خوب بودن ولی در حد گوش دادن سر کلاس
الان هم ۷ ماهه کلاس کنکور واسه همه درس ها میرم تو کلاس خوب گوش دادم ولی مرور نکردم و تست نزدم ریاضی و فیزیک خوبم ولی زیست و شیمی ضعیفم تو عمومی ها هم زبان و دینی دهم و یازدهم و بلدم و فارسی نخوندم ولی حدود ۴۰ درصد میزنم معمولا عربی هم ضعیفم نمیدونم تو ۶ ماه میتونم برسونم یا نه زود زود نا امید میشم و ول میکنم لطفا راهنماییم کنین درسی نیست که خیالم ازش راحت باشه از هر درسی یکم خوندم دوازدهم چیزی نخوندم هنوز

سلام سارا خانم یکی از بزرگترین آفت های مانع موفقیت در کنکور و به طور کلی مانع رسیدن به هر موفقیتی یاس و نا امیدی هست. همین الان هم به این فکر کنید که خیلی ها از شما عقب تر هستند خیلی ها در این جایگاه فعلی شما نیستند. مقالا انگیزشی سایت مشاوران ۱۰۰ رو هم حتما ببینید. رو مطالعه و تست زنی تک تک این دروسی که گفتید با هم متفاوته ولی درباره تک تک اونها مقالاتی تو همین سایت گذاشتیم در منوی سایت به قسمت روش مطالعه و تست زنی مراجعه کنید.

سلام خسته نباشید
بنده دانش آموز سال یازدهم ریاضی هستم میخواستم بدونم اگر از الان شروع کنم برای کنکور و روزی ۵ تا ۶ ساعت بخونم میتونم رشته مهندسی عمران صنعتی اصفهان قبول بشم یا نه؟

سلام جناب غلامی بستگی به پایه درسی شما و کیفیت مطالعه و تست زنی داره. اگه همه این ها بالا باشه میتونید.

سلام
من رشتم انسانیه تازه شروع کردم برا کنکور سال ۱۴۰۰ بخاطر مجازی شدن مدرسه نمی خواستم کنکور بدم میخوام دانشگاه فرهنگیان برم (اموزش ابتدایی) در استان قم هستم روزی ۱۲ ساعت میخونم ایا کافیه؟
معدل دوازدهم تاثیر داره توی کنکور؟
درسته ک میگن ۵۰ درصد کنکور از دوازدهمه؟
حداقل رتبه ای که باید بیارم چند باید باشه؟

سلام خانم نوری ۱۲ ساعت مطالعه اگه با کیفیت و با برنامه ریزی باشه عالیه. معدل کل دوازدهم تاثیری نداره اما نمرات کتبی امتحان نهایی دوازدهم تاثیر مثبت دارند. ۵۰ درصد کل کنکور از دوازدهم نیست، درس به درس این درصد متفاوته. تقریبا میشه گفت بیشتر از یک سوم کل سوالات از دوازدهم هستند. رتبه لازم برای قبولی سال به سال بسته به ظرفیت پذیرش متفاوت هست اما در سال های اخیر تا رتبه حدود ۵۰۰۰ منطقه دو سابقه قبولی آموزش ابتدایی پردیس فرهنگیان قم وجود داشته.

سلام ببخشید من منطقه ۳ هستم بعد جزو عشایر خوزستان هستم میخواستم ببینم چه درصد هایی رو باید بزنم تا فرهنگیان مجاز بشم از الان هم میخوام شروع کننم ۱۴۰۰

سلام اقا رسول بستگی داره بومی کجا باشید و چه رشته ای مد نظرتون باشه در دانشگاه فرهنگیان هر کدوم از اینها روی رتبه و درصدهای لازم تاثیر داره

سلام من تجربی دهم هستم خیلی خوب درس میخونم مقاومت زیادی دارم و اینکه از تابستون شروع کردم الان روز ۱۵ الی ۱۶ ساعت در روز درس میخونم و واقعا هم مفید میخونم و کیفیت و بازدهی خوبی دارم ایا این تعداد ساعت متداوم تا کنکور شانس قبولی در پزشکی تهران منطقه ۲ دارم؟

سلام آقای نصری برای پزشکی تهران باید جزو بهترین های کل کشور باشید کمیت و ساعت مطالعه به تنهایی تضمین کننده رتبه لازم برای قبولی نیست باید کیفیت مطالعه و برنامه ریزی هم بالا باشه. اگه هر دو خوب باشند بله میتونید.

سلام.
من الان که ۵ دی هست و ۵ روز دیگه امتحانات نوبت اولم شروع میشه. در حالی که هیچی نخوندم.
دانش اموز یازدهم تجربی ام و نیم سال اول یازدهم به علاوه کل دهم رو میشه گفت که اصلا اونجور که باید نخوندم. ولی میخوام تو دی ماه نیم سال اول یازدهم و تموم کنم که بعد دی دیگه خیلی خوب درس بخونم و تو تابستان هم دهم بخونم به نظرتون میشه نیم سال اول یازدهم تو یک ماه تموم کرد؟ خیلی مهمه لطفا جواب بدید

سلام دوست عزیز علاوه بر دی ماه، ایام تعطیلات عید هم فرصت برای مرور و جمع بندی فشرده نیم سال اول یازدهم دارید. اگه برنامه ریزی فشرده و مناسبی داشته باشید و واقعا تلاش کنید و ساعت مطالعه رو بالا ببرید، کم کاری نکید، میتونید به خوبی نیم سال اول یازدهم رو با تسلط تموم کنید.

سلام من دانش آموز کلاس دهم تجربی هستم و تو این دوران کرونایی ۳ ماه از درس ها عقب موندم و الان زمان امتحانات ترم هست می خواستم ببینم می توانم تو این شش ماه باقی مانده به معلم ها برسم

سلام ناهید خانم بله میتونید چرا نتونید؟ شش ماه فرصت زیادیه اگه با برنامه ریزی درست پیش برید و ساعت مطالعتون رو افزایش بدید قطعا می رسید. عید نوروز و تعطیلات مشابه فرصت خوبی برای جبران درس های عقب مانده نیمسال اول هست.

سلام خوب هستین
ببخشید من امسال پایه دوازدهم رشته الکتروتکنیک هستم و من میخوام از امسال دیپلم برق صنعتی یا همان الکتروتکنیک رو بگیرم من میخوام از امروز یا فردا شروع کنم به کنکور تجربی نگاه کنم و اصلا از تجربی چیزی نمیدونم به نظرتون من میتونم کنکور ۱۴۰۰ قبول شم و رتبه تک رقمی بیارم و به پزشکی قبول شم و کمکم کنین ممنون

سلام آقا علیرضا در شش ماه برای کسی که هیچ پایه و پیش زمینه ای از دروس رشته تجربی نداره کسب رتبه تک رقمی کنکور ۱۴۰۰ اگه نگیم غیر ممکنه، باید بگیم خیلی سخته. میتونید از الان برنامه ریزی کنید اگه تونستید سال ۱۴۰۰ پزشکی قبول بشید که عالیه و اگه نتونستید حداقل برای کنکور ۱۴۰۱ آماده تر هستید. علاوه بر ساعت مطالعه بالا برای کنکور، باید روش مطالعه و تست زنی و مرور و جمع بندی شما کاملا اصولی باشه و از منابع کمک درسی مناسبی هم استفاده کنید مخصوصا برای دروس اختصاصی بهتره فیلم آموزشی ببینید چون شما این درس ها رو سر کلاس معلم آموزش ندیدین. در کنارش حتما کتاب کمک آموزشی برای تست زنی هم نیاز دارید.

سلام خسته نباشید من‌ در کلاس دهم تجربی هستم می‌خواستم روزی چند ساعت درس باید خوند؟
آخه من‌ بیشتر از ۳ ساعت اصلا دیگه چیزی یاد نمیگیرم لطفا راهنماییم کنید
ممنون

سلام حنا خانم هر چه بیشتر و البته به شرط حفظ کیفیت بخونید بهتره. ۳ سال نسبتا کمه باید کم کم با استفاده از تکنیک های افزایش ساعت مطالعه بیشترش کنید. استراحت بین مطالعه و تنوع درس و تست زنی هم حتما داشته باشید.

با سلام وقتتون بخیر.
برای من که ۶ ماه مونده به کنکور میخوام درس ها رو با ویدیوهای اساتید برتر کنکور بخونم و البته برنامه ریزی خوبی هم کردم که حداقل ۲ ماه برای تست و مرور بیشتر وقت میارم. به نظرتون میتونم رتبه زیر ۱۰۰۰ یا دانشگاه دندون پزشکی شیراز بیارم؟ منطقه سه هستم کنکور دومم هست.

سلام آقا امیر شش ماه فرصت کافی برای کسب رتبه زیر هزار هست مخصوصا واسه شما که فارغ التحصیل هستید. فارغ التحصیل مدرسه نمیره (در شرایط فعلی کلاس انلاین اجباری مدرسه یا امتحان ترم نداره) و فرصت بیشتری داره ضمن اینکه سال قبل هم مطالب رو حتی ناقص حداقل یک بار خونده. قطعا اگه اصولی پیش برید میتونید رتبه زیر ۱۰۰۰ بیارید یا دنداپزشکی شیراز قبول بشید.

سلام ببخشید من دانش آموز دهم انسانی م من هر وقت میخام درس بخونم سر درد میشم اصلا حس درس خواندن میره به نظرتون من چیکار کنم؟؟؟ خیلی بهم فشار میاد از اینکه نمیتونم خوب درس بخونم

سلام زهرا خانم در این مورد حتما باید به یک پزشک ترجیحا چشم پزشک یا متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید که ایشون تشخیص بدن علت سردرد های شما به محض شروع مطالعه چیه. چون این حالت طبیعی نیست و حتما باید درمان بشه.

سلام من دانش آموز کلاس نهم هستم. همیشه معدل بالای ۱۹ بوده و تا به حال هم وضعیت درس هام خوب بوده.
من امسال فقط زبان و ریاضییم بد بوده و سال های قبل خوب بوده.
من نمیدونم چطوری امسال ریاضی و زبانم رو قوی کنم. ساعت مطالعه ‌ام روزانه ۶ ساعت هست. هر چقدر که ریاضی تمرین میکنم ولی باز هم در امتحان خرابش میکنم.
من میخوام برای دهم رشته تجربی بردارم و از این میترسم که دروس رشته تجربی سخت تر باشه و نتونم از پسشون‌ بر بیام.
میشه برام‌ راه ‌حلی پیشنهاد کنید

سلام زرا جان مقاله روش مطالعه ریاضی در سایت مشاوران ۱۰۰ منتشر شده میتونید در قسمت جستجو بنویسید و ببینید. باید منابع کمک درسی خوبی هم داشته باشید و درست مطالعه کنید حتما جزئیاتی که در این مقاله گفتیم رو ببینید و اجرا کنید.

وقت بخیر
راستش من امسال دهم هستم رشته تجربی منطقه ۳ و برای داروسازی یا دندان پزشکی دانشگاه تهران میخوام بخونم میشه لطفا راهنمایی کنید روزانه چند ساعت باید مطالعه کنم چون من مشاور دارم که به من میگه از الان حتما باید ۷ ۸ ساعت بخونی و من کلا همیشه ساعت مطالعه ام زیر ۳ بوده و واسم سخته از الان روی ۷ ۸ ساعت بخونم و این که رتبه ام زیر چند باید باشه برای قبولی؟

سلام دوست عزیز جهش ناگهانی در ساعت مطالعه ممکنه باعث ناپایداری این ساعت مطالعه بشه. بهتره کم کم و به تدریس ساعت مطالعه رو بالا ببرید.

سلام مجدد
میشه یه کم در مورد سهمیه بندی کرج و کلا استان البرز و تهران توضیح بدین، من شنیدم به خانوادهای شهدا و ایثارگران و…. سهمیه بیشتری داده میش مثلا من که تجربیم اگه بشم رتبه ۶۰۰ ممکنه تو دانشگای دندان پزشکی تهران قبول نشم ولی اون دوست عزیزی ک جزوه خانواده شهداس ممکنه با رتبه ۸۰۰ تهران قبول بشه :/ بنظرتون این عادلانه است ؟ و اینکه الان کرج منطقه ۴ حساب میشه برای قبولی تو بهشتی و تهران، رشته های دندان و دارو سازی چه رتبه ای و باید کسب کنیم ؟ (توی منظقه ۲ ) کرج ، تو قبول شیم، خیلی ممنون که جواب میدین

سلام سارا خانم هر شهر بر اساس امکانات آموزشی که داره به یکی از مناطق ۱ یا ۲ یا ۳ تقسیم میشه. تهران اصفهان شیراز مشهد تبریز منطقه ۱ هستند. مراکز استان ها مثل کرج منطقه ۲ هستند. ظرفیت پذیرش منتطقه ۲ نسبتا بالاست چون جمعیتش هم بیشتره. کسانی که خانواده شهدا یا ایثارگران و فرزند و همسر جانباران باشند جزو سهمیه ایثاگران محسوب میشن (۵ یا ۲۵ درصدی) و دیگه منطقه بندی برای اونها اولویت نداره. این افراد شانس بیشتری برای قبولی دارند. در کنکور منطقه ۴ نداریم (با منطقه بندی که شهرداری هر شهر انجام میده اشتباه نگیرید)

سلام
من دهم هستم، رشته تجربی، سالهای قبل معدلم همیش بالای ۱۹ و ۹۰ بود و نوبت دوم ها ام ۲۰ ولی امسال متاسفانه از ۱ مهر تا الان که ۱۴ اذر ماه هست درس نخوندم، از امروز استارت کارم رو زدم، چون تو این دو ماه واقعا انگیزم نابود شد، چون معلمامون اولین ویدیو اماده گوگل و برای ما میذاشتن و ما هیچی نمیفهمیدیم، البته هنوزم همین کار رو میکنن و ما هیچی نمیفهمیم، ولی من دیگه قید تکیه به معلم رو زدم و خودم با کمک کلاس های حضوری و کتاب های خوب میکشم بالا، فقط میخواستم کمکم کنید و بگین برای من که پایه دهم هستم در روز چقدر مطالعه لازمه من دارم برای دانشگاهای تهران یا بهشتی رشته های دندانپزشکی یا داروسازی میخونم و اینکه ما منطقه ۴ هستیم کرج با این تفاسیر به نطرتون چقدر باید مطالعه مفید داشته باشم تا قبول شم و یه چیز دیگ لطفا در مورد تست ام یکم بهم توضیح بدین و کتابای خوب و بهم معرفی کنید
و اینکه چه رتبه ایی باید داشته باشم برای دانشگاه های بهشتی و تهران و اینکه شماره منطقه تاثیری داره رو قبولی؟
خیلی ممنون

سلام سارا خانم منطقه هایی که در کنکور ازشون اسم برده میشه فقط ۱ و ۲ و ۳ هستند. شهرهایی مثل کرج منطقه ۲ محسوب میشن. بنابرین با منطقه بندی که شهرداری هر شهر صرفا برای اون شهر انجام داده متفاوته. شما اگه ساکن خود کرج باشید و تا دیپلم کرج درس بخونید منطقه ۲ خواهید شد. منطقه شما روی قبولی تاثیر داره. به عنوان مثال، برای قبولی دندانپزشکی روزانه دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه شما در منطقه ۲ تقریبا باید زیر ۵۰۰ باشه. ساعت مطالعه یکی از ابزارهای خیلی مهم برای موفقیت در کنکور هست، سال دهم سعی کنید ساعت مطالعه شما کمتر از هفته ای ۳۰ ساعت نباشه. در کنار ساعت مطالعه برای کنکور، کیفیت مطالعه و تست زنی، داشتن منابع کمک آموزشی مناسب، داشتن برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت و … هم اهمیت داره. کتاب های کمک درسی که انتشارات خیلی سبز، گاج، نشرالگو و مهروماه منتشر کردند اکثرا خوب هستن. در بعضی دروس انتشاراتی مثل مبتکران، نشردریافت، شبقره و … هم کتاب های آموزشی و تست خیلی خوبی چاپ کردند. اگه بعضی دروس براتون گنگ بود و با خوندن درسنامه کتاب ها متوجه نشدید میتونید از فیلم آموزشی و دی وی دی هم استفاده کنید.

خیلی ممنون خیلی مفید بود

خواهش میکنم

سلام خسته نباشید من دانش آموز پایه دهم هستم من تا الان به درس هام توجه ای نداشتم اگه از الان روزی هشت ساعت درس بخونم کفایت میکنه رشته تجربی؟

سلام محمد حسین عزیز اگه از الان که دهم هستی هشت ساعت پیوسته درس بخونی عالیه به شرطی که کیفیت مطالعه بالا باشه، تست کافی بزنی، منابع کمک اموزشی خوبی داشته باشی و برنامه ریزی هم درست و اصولی باشه قطعا رتبه خوبی میتونی در کنکور بدست بیاری.

سلام خسته نباشید
من پایه دهم هستم رشته ریاضی فیزیک به نظرتون از امسال لازمه به کلاس تست زنی برم یا از سال یازدهم شروع کنم بهتره؟ ما درحال حاضر به صورت غیر حضوری درس میخونیم

سلام ریحانه خانم بهتره از فیلم آموزشی اساتید برتر کشور به جای کلاس رفتن استفاده کنید. فیلم و دی وی دی مزایای زیادی نسبت به کلاس رفتن داره (امکان دسترسی همیشگی و در هر زمان به تدریس، بازبینی مجدد فیلم توسط استاد برای ارائه بهترین تدریس و …)

سلام وقتتون بخیر من تابستون نخوندم ولی از اول مهر روزی ۵ الی ۶ ساعت میخوندم. اگر از الان که ۷ اذر هستیم یه استارت خیلی قوی بزنم با ساعت مطالعه بالا ۱۲ ساعت رو که میتونم به نظر شما این شدنیه ک دندانپزشکی دانشگاه تهران یا شهید بهشتی قبول بشم؟ یعنی میشه انتظار رتبه زیر ۵۰۰ داشته باشم؟ من منطقه سه هستم
تو رو خدا کمکم کنید حقیقت رو بهم بگین فقط دوس دارم یکی واقعیت رو بهم بگه

سلام دوست عزیز کمیت در کنار کیفیت هست که شما رو به نتیجه میرسونه. اگه کیفیت مطالعه و تست زنی و برنامه ریزی و خلاصه نویسی و آزمون دادن و جمع بندی و … مثل کمیت مطالعه (روزانه ۱۲ ساعت) بالا باشه، قطعا میتونید در مدت باقیمانده به رتبه های سه رقمی که گفتید برسید.

سلام
من دختری ۱۹ ساله هستم و برای بار سوم میخوام کنکور بدم نظام جدید تجربی ام.هدفم هم پزشکی شیراز هست. سال های قبل هم درس میخوندم اما به خاطر کم کاری خودم و اتفاقاتی ک در جلسه کنکور برام افتاد رتبم خیلی بد شد. از اول مهرماه شروع کردم ب خوندن.اما درست و حسابی نمیخونم حالم خیلی بده نمیتونم درس بخونم دلم میخواد تلاش کنم اما نمیشه. میخواستم بدونم اگه من انگیزه کافی رو پیدا کنم میتونم امید داشته باشم که کنکور ۱۴۰۰ به هدفم برسم؟ پایه درسیم هم خوبه و معدل کل ۳ سالم ۱۸بوده. ممنون میشم پاسخ بدید

سلام پریسا خانم قطعا برای کسب رتبه خوب در کنکور ۱۴۰۰ در این زمان از سال هنوز امید هست.

سلام خسته نباشید
امسال اولین سالیه که کنکور دارم و رشته انسانی هستم خواستم بدونم اگه این ۶ ماه رو از ۶ تا ۱۲ ساعت در روز مطالعه کنم میتونم نتیجه بگیرم؟

سلام اگه ساعت مطالعه در کنار کیفیت مطالعه و تست زنی و منابعتون و همچنین برنامه ریزی و جمع بندی شما درست و اصولی باشه میتونید نتیجه خوبی بگیرید و هنوز فرصت کافی هست.

سلام من دانش آموز دوازدهم تجربی هستم.میخواستم بدونم اگه از الان برا کنکوری خوندن شروع کنم میتونم به نتیجه دلخواهم که یک رشته تاپ هست برسم؟

سلام اگه کمیت و کیفیت مطالعه بالا باشه میتونید

سلام و خدا قوت خدمت شما.
من یه دانش آموز پایه نهمی هستم و دو سوال دارم.

۱- از همین الان روزی چقدر واسه کنکور درس بخونم تا رتبه دو رقمی بیارم؟
۲- آیا مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی متوسطه دوم در قبولی تو کنکور موثرن؟ چقدر موثرن؟ سهمیه هم دارن؟

سلام آقا سهیل

۱- فعلا فکرتون رو درگیر کنکور نکید، از دروس سال نهم مستقیما سوالی در کنکور طرح نمیشه. بهتره روی قبولی آزمون ورودی مدارس تیزهوشان یا نمونه دولتی تمرکز کنید.

۲- تحصیل در مدارس خاص هیچ سهمیه خاصی در کنکور نداره اما مزیت این مدارس این هست که معمولا دانش اموزان درسخون و پرتلاشی اونجا هستند و جوّ درس خوندن وجود داره. بعضا دبیران خوبی هم دارند.

سلام خداقوت‌.
من یه دانش آموز پایه نهمی هستم.دوتا سوال دارم.
۱-مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی متوسطه دوم چقدر تو کنکور موثرن؟ آیا در کنکور سهمیه هم دارن؟
۲-من که یه دانش آموز پایه نهمی هستم،از الان روزی چند ساعت واسه کنکور ریاضی یا انسانی بخونم؟؟

سلام آقا سهمیل ۱- سهمیه خاصی ندارن. ۲- هرچه بیشتر بهتر، حداقل نداره.

سلام من الان یازدهم و دهم را تا حدودی خوندم و تست زدم الان که یازدهم هستم با وجود مدرسه اگر در روز سه واحد از درس های دهم راهم بخونم و تست بزنم می‌تونه کمک کننده باشه؟

سلام فاطمه خانم بهتره تا تابستون روی یازدهم تمرکز کنید اگه ساعت مطالعه شما اینقدر بالاست که وقت اضافه میارید و روی دروس یازدهم مسلط میشید میتونید کمی از دهم رو هم مرور کنید و مباحثی که ضعف داشتید رو به تسلط برسید.

سلام من دانش اموز پشت کنکور رشته تجربی هستم ولی امسال میخوام در رشته انسانی کنکور بدم چطور و چقدر درس بخونم تا دانشگاه فرهنگیان قبول شم

سلام خانم دانشی اینکه چطور درس بخونید تقریبا جوابش میشه کل مقالات سایت مشاوران ۱۰۰ درباره روش مطالعه درس ها و برنامه ریزی و تست زنی و … هر چه ساعت مطالعه شما بیشتر باشه بهتره در این شکی نیست

سلام وقت بخیر
من دانش اموز ریاضی پایه یازدهم هستم متاسفانه من پایه دهم رو خوب نخوندم چگونه میتونم این کم کاری رو جبران کنم و اینکه برای اینکه رتبه ای خوب بیارم در روز ساعت مطالعه ام چقدر باشه؟

سلام دوست عزیز مباحثی از سال دهم که پیش نیاز یازدهم هستند رو هر چه سریعتر مطالعه کنید ساعت مطالعه رو بالاتر ببرید که برسید اون ها رو بخونید سایر مطالب پایه دهم رو میتونید تابستان سال ۱۴۰۰ بخونید و مسلط بشید. ساعت مطالعه هرچه بیشتر باشه بهتره هر چه باکیفیت تر و بیشتر بخونید رتبه بهتری در کنکور میتونید کسب کنید.

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم ک هزینه مشاوره چنده؟؟

سلام فایزه خانم با تلفن ۰۲۱۹۱۰۳۵۳۶۳ تماس بگیرید یا به آیدی تلگرام ادمین پیام بدید راهنماییتون می کنند.

سلام وقت بخیر. من سال ۹۳ کنکور دادم و دانشگاه سراسری هم قبول شدم ولی تمایل دارم ۱۴۰۰ هم کنکور بدم و رشته های علوم پزشکی قبول بشم. باتوجه به شرایط خاص من (متاهل بودنم) و اینکه میخوام نظام جدید بخونم آیا به نظرتون میتونم موفق بشم با این حساب که بتونم طول روز ۷ – ۸ ساعت مطالعه خوب داشته باشم؟ ممنون میشم اگر جواب بدید

سلام بستگی داره موفقیت رو چه رتبه ای میدونید؟ برای قبولی پزشکی باید کنکور رو هدف اول زندگیتون قرار بدید فعلا و واقعا بیشتر از این بخونید. کیفیت مطالعه و برنامه ریزی و تست زنی هم در کنار ساعت مطالعه به شدت اهمیت داره.

سلام
میخواستم ببینم میشه سال دهم با یازدهم خواند؟
چون سال دهم تستی نخوندم
میشه؟

سلام بله ولی باید اولویت بندی مناسبی بین مباحث و فصل ها داشته باشید.

سلام خسته نباشید
من پایه یازدهم هستم . پارسال جدی برای کنکور نخواندم و فقط دوره داشتم. با توجه به این شرایط آیا میتونم برای کنکور آماده بشم ؟ برای دروس تخصصی چه کتابی پیشنهاد میکنید ‌؟
ممنونم و خدا قوت.

سلام دوست عزیز چه رشته ای؟

سلام ۳۶ سالمه و دیپلم و یه دختر ۱۴ ساله دارم علاقه خیلی زیادی دارم به پزشکی همسرم اوایل اجازه نمیدادن انقد روش کار کردم که بالاخره راضی شده
به نظرتون الان دیر نیست با توجه به اینکه ۳۶ سالمه
و اگر بخوام بخونم اصلا نمیدونم باید چیکار کنم از کجا شروع کنم اصلا میشه قبول شد
دانشگاه آزادم میتونم برم اگر قبول بشم لطفا راهنمایی کنید که روزی چند ساعت درس بخونم و چه جوری بخونم
ممنون

سلام لیلا خانم هر چه بیشتر بخونید بهتره اینکه چجوری بخونید خیلی مفصل هست بهتره مقالات روش مطالعه دروس مختلف در سایت مشاوران ۱۰۰ رو مطالعه کنید و ویدیوهای مربوط به روش مطالعه در پیج اینستاگرام مشاوران ۱۰۰ رو هم ببینید. دیر یا زود بودن با توجه به سن شما کاملا به روحیات و اهداف و توان و همکاری اعضای خانواده شما بستگی داره. به هر حال حدود ۸ سال عمومی، ۲ سال طرح باید بگذرونید که ۴۶ ساله خواهید شد و بعد به دنبال تخصص برید. اگه نیاز به مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت برای کنکور دارید با شماره تلفن ثابت ۰۲۱۹۱۰۳۵۳۶۳ تماس بگیرید تا جزئیات طرح های مشاوره و هزینه خدمت شما اعلام بشه.

سلام وقتتون بخیر…ببخشید من کارشناس اتاق عمل هستم و ۲۵ سال سن دارم…ب نظرتون از الان شروع کنم میتونم رشته دندانپزشکی در یه دانشگاه خوب قبول بشم؟ ممنون میشم اگر پاسخ بدین حیلی سردرگمم و استرس اینو دارم ک تابستون رو از دست دادم

سلام اگر از الان شروع کنید دیر نیست بستگی داره چطور شروع کنید و چطور ادامه بدین اگه درست و اصولی و با تلاش زیاد باشه میتونید

سلام من دهم تجربی هستم و میخوام شروع کنم به سخت درس خوندن ولی مشاور ندارم برنامه ریری کنیم‌ میشه بگین باید چه کتابهایی و چه کسی مشاور خودم قرار بدم

سلام هدیه خانم کتاب های گاج خیلی سبز نشرالگو مهروماه و … همه خوبن اما برا بعضی درس ها یه سری کتاب ها بهتره برای رزرو مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۳۵۳۶۳ داخلی ۲ تماس بگیرید تا روش کار و هزینه خدمت شما اعلام بشه.

سلام. وقتتون بخیر
من دانش آموز پایه دهم هستم و تصمیم گرفتم مطالعه ام رو برای کنکور برنامه ریزی کنم ولی متاسفانه پیش خوانی برای مطالب دهم نداشتم به نظرتون چطور این کمبود رو جبران کنم و بتونم نتیجه بگیرم و یک سوال دیگه داشتم اینکه من دانش اموز مدرسه نمونه هستم ایا منابع کمک درسی ای که مدرسه معرفی میکنه کفایت میکنه ؟

سلام وقت بخیر نمیدونیم مدرسه شما چه منابعی رو معرفی کرده که بگیم کفایت میکنه یا نه. دانش آموز دهم به یازدهم هستید؟ یا تازه میخواهید وارد پایه دهم بشید؟

تازه وارد پایه دهم میشم

نگران پیش خوانی نباشید اگر پیش خوانی هم نکردید در طول سال تحصیل به جدیت بخونید با برنامه ریزی مناسب و با استفاده از منابع کمک درسی مناسب. اصل کار در طول سال تحصیلی هست و راحت جبران میشه.

سلام ، خسته نباشین
من الان ۲ ساله که دارم در رشته دامپزشکی تحصیل میکنم و میخوام سال ۱۴۰۰ کنکور شرکت کنم واسه رشته پزشکی.
من در واقع همون سال اول کنکور رتبه ی کمتر از ۵۰۰ داشتم و می‌تونستم در رشته پزشکی تحصیل کنم ولی به دلیل علاقه و مسائل دیگه دام برداشتم
میخوام بدونم به نظر شما اگه دوباره دروس سه سال رو مرور کنم میتونم پزشکی قبول بشم؟
لطفاً جواب بدین، ممنون

سلام مائده خانم قطعا میتونید چرا که نه

برای اینکه در کنکور موفق باشیم و رتبه زیر ۱۰۰ داشته باشم از سال دهم چقدر تلاش باید بکنیم در رشته ریاضی

سلام هرچه بیشتر تلاش کنید احتمال کسب رتبه بهتر وجود داره تلاش با کیفیت هم مهمه یعنی روش مطالعه و درس خوندن شما و برنامه ریزی درست باشه

سلام خدا قوت چقدر خوبه که به همه سوالات پاسخ میدین
من الان ۱۱ساله که از کنکور دور بودم و مدرک کارشناسی ارشد ژنتیک هم دارم ولی شروع کردم به خوندن برای کنکور۱۴۰۰
چون مطالب یادم رفته دارم با فیلم های آموزشی پیش میرم فعلا زیست دهم و قرابت معنایی از ادبیات را دارم باهم میخونم، میشه راهنماییم کنید که چه جوری بخونم ؟ آیا این روش که یه درس عمومی و اختصاصی را باهم بخونم خوبه؟ یا نه چون متاهل هستم و بچه ی دبستانی هم دارم در روز حدودا ۴ – ۵ ساعت میتونم مطالعه کنم
ممنون میشم من رو راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز بهتره با یک آزمون ازمایشی طبق برنامه راهبردی بلند مدت پیش برید مثل ازمون های کانون و همه درس ها رو در طول هفته با هم پیش ببرید در هر روز حتما زیست شناسی رو داخل برنامه داشته باشید و روزانه بهتره بین حداقل ۳ درس مختلف (عمومی و اختصاصی) داخل برنامه بگذارید.

سلام
من امسال میرم دوازدهم و کنکوری ۱۴۰۰ هستم
این ۱ ماهه که شروع کردم جدی درس خوندن
به نظرتون تا اواخر شهریور از ۲ پایه دهم و یازدهم چقدرشون میتونم ببندم
در ضمن ساعات مطالعه ام ۱۰ ساعت ثابته

سلام دوست عزیز تابستان باید کل دهم و یازدهم رو ببندید تا در طول سال تحصیلی از اول مهر به بعد مطالب جدید دوازدهم رو بیشتر بخونید و در کنارش وقتی دروس پایه رو مرور می کنید امادگی قبلی داشته باشید. کل دروس دهم و یازدهم رو باید تا اخر شهریور ببندید.

سلام، من الان کلاس هشتم هستم چهار سال دیگه کنکور میدم و میخوام از همین الان شروع به درس خوندن کنم، من میخوام پزشکی قبول شم و مطمئنم که میتونم برم تجربی چون معدلم بیسته، لطفا بگید چطور برای کنکور بخونم؟ کدوم درسها رو بخونم؟روزی چند ساعت بخونم؟ این رو هم بگید که برای پزشکی باید تو کنکور چه ترازی بیارم؟ لطفا راهنماییم کنید با تشکر⁦

سلام صبا خانم الان زوده که بخواهید به فکر کنکور باشید الان فقط باید عادت به درس خوندن و مطالعه رو در خودتون حفظ و تقویت کنید و البته دروسی که پایه ای هستند مثل ریاضی، فارسی، عربی، انگلیسی و حتی علوم رو بیشتر بخونید تا وقتی که وارد پایه دهم متوسط دوم میشید آمادگی بیشتری داشته باشید. هر چه ساعت مطالعه شما بیشتر باشه به شرطی که مطالعه با کیفیت و در مسیر درست باشه بهتره. تراز کنکور با تراز ازمون های آزمایشی گاج و کانون و … تفاوت داره. برای قبولی پزشکی تراز شما در کنکور سراسری تجربی باید حدودا بالای ۹۰۰۰ باشه. ایا منظورتون تراز در این آزمون های آزمایشی بود یا تراز خود کنکور؟

من دانش آموز پایه نهم هستم و میخوام برم تجربی و هدفم پزشکیه میخواستم بدونم مدرسه ای که برای سه سال آخر میرم تاثیر زیادی داره یا نه؟
مثلا نمونه و تیزهوشان توی کنکور و درس تاثیر زیادی دارن یا به خود ادم بستگی داره؟
یک بار هم کامنت دادم پاسخ ندادین ممنون میشم پاسخ بدین من عجله دارم
باتشکر

سلام دوست عزیز شاید سوال رو در صفحه دیگری پرسیدید که اونجا جواب داده شده ما به سوالات هر صفحه در همون صفحه جواب میدیم همیشه از شما عذر میخواهیم کاملا به خود آدم بستگی داره و اینکه در چه مدرسه ای تحصیل کنکور امتیاز خاصی در کنکور نداره هرچند مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی چون معمولا دانش آموزان درسخونی دارند رقابت ایجاد میشه و تعداد رتبه های خوب کنکور از این مدارس بیشتره. اما از مدارس عادی هم بارها رتبه های خوب در کنکور دیده شده.

سلام من یه دانش آموز باهوش و درس خون هستم مدرسه تیزهوشان تحصیل میکنم و میانگین تراز کانونم ۷۱۸۹ هست و در تمامی آزمون های کانون جزو رتبه برتر ها بودم یعنی رتبه کشوری بالای بیست نداشتم امسال هم میرم دهم رشته تجربی هستم و اختصاصی های دهم رو هم تموم کردم و میخوام فقط و فقط رتبه تک رقمی بیارم امکانش هست در ضمن روزی ۱۳ساعت مطالعه پیوسته دارم IQ بنده هم ۱۴۰ هست آیا امکان تک رقمی شدن در رشته تجربی برایم امکان دارد؟

سلام اگر این وضعیت رو حفظ کنید احتمال کسب رتبه تک رقمی کنکور برای شما بسیار بسیار زیاده.

آدمی که به اندازه کافی باهوش باشه، نیازی به اینقدر تعریف و تمجید از خودش نداره. همینه که میگن ادم موفق نیازی به تعریف نداره چون تلاش و موفقیتش به اندازه کافی سر و صدا ایجاد میکنه. پس ‌اگه واقعا اینایی ک میگی واقعیت داره، چراغ خاموش برو جلو تا موفقیتت تو رو بزرگ کنه نه تعاریفت از خودت. در ضمن من خودم ازمون کانون میرم و امسال کنکور هستم با تراز ۷۸۰۰ سعی کن به دور از حاشیه کار خودتو بکنی و اصلا اهمیت نده ه بقیه چه فکری در موردت میکنن. ادم بزرگ و موفق برای اهدافش میجنگه نه برای افکار دیگران

سلام.
من سال یازدهم تجربی رو تموم کردم و سال ۱۴۰۰ کنکور خواهم داد.
سال دهم و یازدهم و خوب نخوندم ولی خواستم بدونم چطوری باید تو این یک سال باقی درس بخونم تا رتبه یک بیارم.
فک کنم تو این دو سال کلا ۱۰۰ ساعت درس نگاه نکرده باشم.

سلام امیرحسین عزیز باید ساعت مطالعه خیلی بالایی داشته باشید و این ساعت مطالعه کاهش پیدا نکنه، منابع کمک درسی بسیار قوی که تست های سختی هم دارند تهیه کنید، برنامه راهبردی و برنامه ریزی شخصی متناسب با شرایط خودتون داشته باشید، روش مطالعه و تست زنی دقیق برای هر درس و هر مبحث رو بلد باشید، در ازمون های ازمایشی حتما شرکت کنید و ازمون هاتون رو ارزیابی کنید که ترازتون رو بالا ببرید، مرور، خلاصه نویسی و جمع بندی رو درست انجام بدید و خیلی موارد دیگه که در یک پاراگراف کوتاه نمیشه همه رو توضیح داد. بهتره مقالات مختلف سایت مشاوران ۱۰۰ که در این زمینه ها منتشر شده رو مطالعه کنید و یا اگر تمایل به دریافت مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت با رتبه های برتر کنکور هستید با ما تماس بگیرید تا شرایط رو براتون توضیح بدیم و در صورت تمایل در یکی از طرح های ما ثبت نام کنید.

سلام
من دانش اموز پایه نهم هستم
میخوام برم رشته تجربی و دوست دارم پزشکی یا دندون پزشکی قبول شم
برای شروع بایداز کی شروع کنم و چند ساعت در روز بخونم؟
چی بخونم ؟

سلام آیدا جان هرچه بیشتر بخونید یعنی ساعت مطالعه بالاتری داشته باشید و تست های بیشتری کار کنید قطعا به رتبه بهتری هم میتونید دست پیدا کنید. از ابتدای پایه دهم باید بطور جدی درس بخونید. برای شروع باید منابع کمک درسی متناسب با سطح درسی خودتون رو برای دروس مختلف تهیه کنید که شامل کتاب های کمک درسی میشه و اگر درس خاصی نیاز به فیلم و دی وی دی دارید اونها رو هم تهیه کنید. در کنار این ها، داشتن یک برنامه راهبری و برنامه های هفتگی شخصی سازی شده که متناسب با شرایط شما باشه هم بسیار مهم هست که میتونید در این زمینه از یک مشاور رتبه برتر کنکور کمک بگیرید تا همیشه در کنار شما باشه و راهنماییتون کنه.

سلام من برای سومین باره که میخوام کنکور بدم رشتم هم تجربیه. هدفم فقط پزشکی دانشگاه شیراز هست و منطقه سه هستم و توی این مدتی که درگیر کنکور بودم کم و بیش خوندم و پایه ام خوبه. اگه از الان به طور جدی و با کیفیت بخونم (کاری که قبلا انجام نمیدادم) میتونم امید داشته باشم ک به هدفم برسم همین ۱۴۰۰؟

سلام فاطمه خانم برای اینکه نتیجه کنکور امسال با کنکور سال های قبل شما متفاوت باشه، باید کاری که قبلا انجام نمی دادید رو امسال انجام بدید. اگه ساعت مطالعه کمی داشتید باید افزایشش بدید، اگه برنامه ریزی درست و حسابی نداشتید باید برنامه ریزی شخصی سازی شده داشته باشید، اگه مرور کافی نداشتید، اگه خلاصه نویسی نکردید، جمع بندی مناسبی نداشتید، منابع خوبی نداشتید، مشاور و راهنمای دلسوزی نداشتید باید همه این ها و هر گونه کم کاری یا اشتباه سال گذشته رو جبران کنید تا نتیجه امسال با نتیجه سال گذشته متفاوت باشه. این اصلاحات رو اگه انجام بدید قطعا میتونید امید داشته باشید که همین امسال به هدفتون برسید.

سلام خسته نباشید
من دانش آموز یازدهم تجربی مدرسه نمونه دولتی هستم. معدل نوبت اولم شد ۱۹.۵۰ میخواستم بدونم اگر از الان شروع کنم به خوندن با روزی ۶ تا ۸ ساعت مطالعه آیا میتونم موفق بشم و رشته پزشکی قبول بشم و بعد به نظرتون اول باید پایه دهم رو بخونم یا یازدهم؟

در تابستان امسال باید کل دروس دهم و یازدهم رو با تسلط برای کنکور بخونید تا در طول سال تحصیلی که دانش آموز دوازدهم هستید تمرکزتون بیشتر روی دوازدهم باشه به ویژه مباحثی که در هر دو پایه دهم و یازدهم وجود دارند و اول باید پایه ی اونها در سال دهم رو مسلط باشید حتما باید از دهم شروع کنید و بعد سراغ یازدهم بروید.

با عرض سلام و تشکر از سایت خوبتون
من دوازدهم تجربی هستم ناحیه ی ۲ و امسال هم نهایی و هم کنکور دارم. اما برای کنکورم توی این چند سال حتی یک خط هم نخوندم و میخوام از الان برای کنکور ۱۴۰۰ بخونم و طبق برنامه ریزی میتونم روزانه ۱۱ تا ۱۰ ساعت درس بخونم که حدودا هفت هشت ساعت در هفته برای هر درس اختصاصیه و پنج شش ساعت هم دروس عمومی (فارسی هم ۷ ساعت) و آزمون از جمله قلم چی گزینه ی دو و … هم قصد ثبت نامش رو ندارم. به نظرتون اگه با این روال پیش برم امیدی به رشته های پزشکی و یا پیراپزشکی تهران یا شهرستان رو میتونم داشته باشم؟ ضمن اینکه ساکن تهرانم هستم

سلام خانم ایزدی یکی از بزرگترین اشتباهات در سال کنکور شرکت نکردن در آزمون های آزمایشی هست اکثر رتبه های برتر کنکور در آزمون های آزمایشی معتبر شرکت می کردند. ضرورت و فواید شرکت در آزمون رو در یک مقاله جداگانه در سایت مشاوران ۱۰۰ توضیح دادیم. اگر کیفیت مطالعه و برنامه ریزی و تست زنی و منابعتون مناسب باشه در کنار ساعت مطالعه بالا امید قبولی پزشکی در یک سال باقی مانده رو دارید.

سلام
من یازدهم هستم رشتم کامپیوتره و هنرستانیم
دیر نیست از تابستون شروع کنم برای خوندن؟
و چه رمانی برای رفتن به کلاس کنکور مناسبه؟
با توجه به اینکه رشتم کامپیوتره دروس تخصصیم درصد بالایی توی کنکور برای ما داره
چندساعت باید درس بخونم؟

سلام هر چه بیشتر بخونید و زودتر شروع کنید بهتره در نظر داشته باشید که خیلی از رقبای شما زودتر شروع می کنند و از شما بیشتر درس میخونند. دروسی که فیلم آموزشی مناسب وجود داره از فیلم استفاده کنید و برای سایر دروس اگر با خوندن کتاب کمک درسی خیلی خوب متوجه نمیشید کلاس کنکور شرکت کنید.

ممنونم از وقتی که میذارید.
میشه مختصر توضیحی از روش جمع بندی سه روز یک بار بدید.
و یکی هم اگه بخوام فیزیک فقط مباحث پیش و مبحت گرما و قانون گازها و ویژگی های ماده رو بخونم و بقیه رو حذف کنم فکر خوبیه یا ریسکه. چون تا اون جایی که اطلاع دارم فیزیک پیش خودش ۱۴ تا سوال داره تو کنکور.
شما به عنوان مشاور پیشنهاد میکنید کدوم فصل ها رو تسلط کامل داشته باشم که هم سوال هاش ترکیبی از فصل های دیگه نباشه و هم بتونم ۵۰ ۶۰ درصد بزنم. پیشاپیش از جوابگویی شما ممنونم.

سلام فاطمه خانم در روش سه روز یکبار شما باید هر سه روز یک آزمون جامع شبیه کنکور سراسری از بین سوالات کنکورهای سراسری داخل و خارج سال های گذشته رو انتخاب کنید و از خودتون ازمون بگیرید. در هر دوره سه روزه به این روش عمل کنید: ساعت ۸ صبح روز اول، دفترچه سوالات و پاسخبرگ سفید رو آماده کنید و ترجیحا با لباس رسمی و تمام وسایلی که در جلسه کنکور با خود همراه دارید روی صندلی دسته دار یا مکان مناسبی قرار بگیرید و فرض کنید دقیقا سر جلسه کنکور هستید. از ساعت ۸ تا ۹:۱۵ سوالات عمومی و بعد سوالات اختصاصی رو جواب بدید. در دو روز و نیم باقی مانده سوالاتی رو که نتونستید درست جواب بدید یا شک دار جواب دادید بررسی وکنید. در واقع شما در هر دوره سه روز، ۶ نیم روز فرصت دارید که نیم روز اول صرف برگزاری آزمون و ۵ نیم روز دیگه صرف بررسی و تحلیل و ارزیابی سوالات همون آزمون میشه. دوره های سه روزه بعدی هم به همین شکل عمل کنید و هر بار سوالات کنکور سراسری یکی از سالهای گذشته رو به شکل کنکور واقعی از خودتون امتحان بگیرید. در مورد سوال دوم از فیزیک نظام قدیم اگر همه مباحث رو به یک اندازه تسلط دارید یا به یک انداره کم تسلط هستید این فصل ها رو بهتره انتخاب کنید: نور و آینه و عدسی، دما و گرما، فشار، مغناطیس و القا و فیزیک پیش ۲ سایر مباحث کمی سخت تر و وقت گیر هستند یعنی الکتریسیته ساکن، مقاومت و مدار، حرکت شناسی، دینامیک، کار و انرژی و در کل فیزیک پیش ۱

سلام مشاوران عزیز
یه مشورت باهاتون داشتم
الان خیلی سایت ها هستن که از امکان قبولی رشته هایی مثل پزشکی و دندانپزشکی در سه ماه و ماه های پایانی کنکور صحبت میکنند.
میخواستم ببینم چنین چیزی ممکنه؟ من ۲۰ سالمه و وقتم تمام وقت آزاده. با توجه به اینکه کنکور افتاده اخر مرداد میخواستم شانسم رو امتحان کنم. پایه درسی قوی دارم و با معدل خوب فارغ التحصیل شدم ولی به دلایلی ادامه تحصیل ندادم. روزانه تا ۱۷ ساعت هم میتونم مطالعه داشته باشم چون خیلی کم خوابم و بیکار هم هستم. در ضمن یه دانشگاه معمولی میخوام مثل اردبیل میخوام چون بومی هم حساب میشم. لطفا جواب بدید اگه تمام سعیم رو بکنم امکانش هست قبول بشم؟ میشه لطف کنید و یه سری منابع خوب هم معرفی کنید خودم تمام کتاب های تستم میکرو طبقه بندی هستش به علاوه سوالات کنکور از سال ۸۴ تا ۹۸ و کتاب زرد عمومی.

سلام فاطمه خانم منابعی که دارید شامل کتاب های میکرو گاج منابع خوبی هستند. خیلی سبز، گاج، مهروماه و نشرالگو در کل بهترین کتاب های کمک درسی رو در سال های اخیر منتشر کردند و در بعضی دروس سایر انتشارات هم کتاب های خوبی دارند. اگر پایه نسبتا قوی داشته باشید با این ساعت مطالعه ای که گفتید طبق یک برنامه ریزی اصولی و شخصی سازی شده احتمال قبولی پزشکی شهرستان ها رو دارید. روش مطالعه صحیح هر درس و تکنیک های تست زنی رو هم باید بلد باشید. دوره جمع بندی هم اهمیت ویژه ای داره و حتما باید به روش سه روز یکبار جمع بندی کنید.

سلام من یازدهم هستم و شروع کردم به درس خواندن به صورت خیلی جدی روزی ۸ ساعت و دوست دارم رتبه دو رقمی بیارم ولی می ترسم نیارم اخه من چند تا درس عمومی مشکل دارم و از اونا میترسم و من رشته ریاضی هستم در مدرسه نمونه میخواستم از الان بخوانم به صورت خیلی قوی برای کنکور ۱۴۰۰ میتونم رتبه دلخواهم رو بیارم

سلام مهدی جان از الان فرصت کافی تا کنکور ۱۴۰۰ دارید که در دروس عمومی و هر درسی که ضعیف هستید جبران کنید با استفاده از منابع اموزشی و تستی مناسب، مطالعه به روش صحیح اون درس، حل تست های کافی و سطح متوسط به بالا طبق یک برنامه ریزی اصولی متناسب با شرایط خودتون

سلام من متولد دی هشتاد هستم و امسال پشت کنکور هستم یک سال جهشی خوندم و بنا به مشکلاتی میخوام برای کنکور ۱۴۰۰ بخونم آیا امکان پشت کنکور موندن بازم برای من هست یا باید دانشگاه آزاد ثبت نام کنم ؟ ممنونم از پاسخگویی شما

سلام دوست عزیز اگر منظورتون محدودیت های مربوط به خدمت سربازی هستف یکسال رو همیشه فرصت دارید پشت کنکور بمونید برای تمدید معافیت تحصیلی باید به پلیس بعلاوه ۱۰ یا سازمان نظام وظیفه مراجعه کنید بستگی به قوانین اون تایم داره.

ببخشید یه سوال اگه تو تابستون یازدهم شروع کنم دیر نمیشه یا همین الان که پیام رو میخونید با تشکر

بستگی داره الان دانش اموز سال چندم هستید اما هر چه زودتر شروع کنید قطعا بهتره

سلام وقتتون بخیر
من میانگین تراز تجربی قلمچی ام (بدون در نظر گرفتن آزمون های غیر حضوری) ۶۲۰۰ هست ولی از اسفند فکر میکنم تا به حال وضعیتم خیلی بهتر شده. فارغ التحصیل هستم و رتبه پارسالم ۶۰۰۰ بوده و رتبه زبان ۸۰۰ می‌خوام بدونم توی این دوماه باقی مونده چطور به زیر ۱۰۰۰ برسم؟
ممنون از شما

سلام تارا خانم با توجه به اینکه تراز ۶۲۰۰ دارید و رتبه سال قبل شما هم ۶۰۰۰ بوده به راحتی پتانسیل این رو دارید که رتبه زیر ۱۰۰۰ کسب کنید. برای کسب رتبه بهتر باید کمیت و کیفیت درس خوندن و تست زدن شما بهتر بشه، برنامه ریزی درسی خوبی که متناسب با وضعیت و هدفتون هست داشته باشید، منابعتون اگر مناسب نیستند تغییر داده بشن، اگر روش مطالعه یک سری دروس یا مباحث خاص رو تا الان درست اجرا نکنید باید تصحیح کنید، باید ازمون هاتون رو به دقت ارزیابی کنید و نقاط ضعف خودتون رو پیدا کنید و خیلی کارهای دیگه در اکثر این موارد میتونید از یک مشاور رتبه برتر کنکور هم کمک بگیرید که وضعیت شما رو بطور دقیق تری بررسی کنه و ببینه ایراد کار کجاست که ترازتون بیشتر از این نشده. اما در کل شک نکنید با اجرای دقیق این موارد میتونید رتبه سه رقمی بیارید.

الان پاسختون رو دیدم، ممنونم از شما

یه سوال دیگه برای زیست شناسی پایه (دهم و یازدهم ) چه کتابی رو پیشنهاد میکنید؟

کتاب های درسنامه و تست خیلی سبز، میکرو گاج، سه بعدی نشرالگو و … همه کتاب های خوبی هستند. اما اگر درسنامه جامع تر و منظم تری میخواهید در کنار تست کافی و پاسخ تشریحی مناسب، ما کتاب های خیلی سبز زیست رو پیشنهاد می کنیم بعنوان منبع دوم برای تست زنی بیشتر هم میتونید از نشرالگو یا گاج استفاده کنید.

ممنون میشم اگه پاسخ سوال قبلیم رو بدین چون واقعا نا امیدم به نظرتون اگه تلاشم رو کنم میتونم به تراز ۷۰۰۰ قلمچی برسم؟ من خیلی پشیمونم بابت اون یه ماهیی که گفتم درس نخوندم ایا امکان جبران هست؟

سلام مجدد سوال قبلی شما پاسخ داده شد اگر ساعت مطالعه کافی داشته باشید و البته با کیفیت بخونید، برنامه ریزی مناسب، منابع کمک درسی مناسب، روش مطالعه صحیح و … داشته باشید قطعا میتونید به تدریج به ترازهای بالا برسید. نگران زمان از دست رفته نباشید بهتره به زمان باقی مانده فکر کنید و از دستش ندید.

سلام من امسال کنکور دادم چون نخونده بودم خوب نشد رتبم. امسال از اول آذر شروع کردم روزی ۱۲ساعت میخونم میتونم با این ساعت پرستاری کرمانشاه یا شهرستان های اطراف قبول شم؟ من ریاضی و فیزیکم ضعیفه از بین اینا خواستم ریاضی رو کامل بخونم ولی دنبال مباحث پر تست فیزیک هستم که ترکیب با فصل های دیگه نداشته باشه و نظام جدید هستم میشه کمک کنید کدوم فصل هاشو بخونم؟ یا بنظرتون از الان وقت دارم فیزیک و از دهم شروع کنم کل پایه ها رو؟

سلام شادی خانم با روزانه ۱۲ ساعت مطالعه قطعا اگه کیفیت مطالعه هم بالا باشه و تست کافی بزنید بهتر از پرستاری کرمانشاه هم میتونید قبول بشید. با این ساعت مطالعه و مدت زمان کافی که دارید بهتره هیچ درسی رو حذف نکنید. اکثر مباحث فیزیک زیاد به هم پیوسته نیستند بعضی فصل ها مثل دینامیک و حرکت شناسی به هم پیوسته هستند. پیوستگی فصل ها در درس ریاضی بیشتره.

سلام من نهم هستم می خواستم ببینم اگه از دهم بخوام رشته ی تجربی رو بخونم تهیه ی منابع و کتاب و مشاوره و همه ی چیزایی که برای داشتن وضعیت خوب تو کنکور بهم کمک می کنه چقد در میاد؟

سلام علی جان هزینه تقریبی کتاب های کمک درسی دهم به تنهایی بسته به اینکه چه منابعی تهیه کنید متفاوته اما حدودا زیر یک میلیون تومان میشه برای همه دروس. ما مشاوره و برنامه ریزی داریم توسط مشاوران مجربی که رتبه های برتر کنکور هستند. برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۳۵۳۶۳ تماس بگیرید در خدمتیم.

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما مشاوران عزیز. من یازدهم تجربی هستم متاسفانه تا الان اصلا خوب درس نخوندم و میتونم بگم تقریبا هیچی تست نزدم. میانگین تراز کانونم در سال دهم ۵۹۰۰ و یازدهم ۵۳۰۰ تقریبا یک ماهه ساعت مطالعه من به صفر رسیده و همون قدری که قبلا میخوندم هم نمیخونم و این ها همه به خاطر نا امیدی و نداشتن انگیزه است. چون فکر میکنم خیلی خیلی دیر شده و به پشت کنکوری موندن فکر میکنم. به نظر شما اگه از امروز شروع کنم میتونم پزشکی قبول شم یا دیره؟ من اگه بخونم تراز بالایی میارم مثل یه ازمون خوندم ترازم ۶۳۰۰ شد در حالی که تست هم نزده بودم. ولی الان همش به دوستام که ازم جلو زدن فکر میکنم. با توجه به پایه ضعیفی که دارم روزی چند تا تست بزنم تا پزشکی قبول شم؟ خواهش میکنم کمکم کنید من خیلی دوست دارم مشاور خصوصی بگیرم اما خب وضع مالیمون خوب نیست. امیدم به شما هست. لطفا صادقانه جواب بدین. امیدی به رتبه زیر ۱۰۰۰ هست یا نه؟ ممنون ازشما

سلام خانم اکبری الان که یازدهم هستید اصلا نباید به پشت کنکور موندن فکر کنید. فرصت کافی حتی برای رتبه دو رقمی هم دارید نباید نا امید باشید. مطالب انگیزشی سایت مشاوران ۱۰۰ رو حتما دنبال کنید و تکنیک هایی که برای افزایش ساعت مطالعه گفته شده رو اجرا کنید. اگر نمیتونید مشاور بگیرید از یکی از اعضای خانواده بخواهید که شما رو کنترل کنه و یا مشوق شما باشه. وجه مشترک همه رتبه های برتر کنکور ساعت مطالعه بالا بوده. خودتون رو فقط با خودتون مقایسه کنید اگر بخواهید با دوستانتون مقایسه کنید چه بسا اونها افت کنند در این حالت شما چون هدفتون صرفا بالاتر بودن از اونها بوده پیشرفتی نمی کنید. رقبای شما هزاران دانش آموز در سراسر ایران هستند ولی اصلی ترین رقیبتون خودتون هستید که باید سعی کنید هفته به هفته پیشرفت کنید و از هفته قبلی و ازمون قبلیتون بهتر باشید. هر چه تعداد تست بیشتر و با تکنیک صحیح کار کنید بهتره. اینکه برای هر درس و مبحث چند تست بزنید بستگی به مبحث مورد نظر، سطح دشواری، تعداد سوالاتی که در کنکور ازش طرح میشه و میزان تسلط شما در اون مبحث داره. اما به طور کلی سعی کنید از هر فصل به ازای هر یک تستی که در کنکور ازش طرح میشه حداقل ۵۰ تست زمان دار حل کنید. مثلا اگر از یک فصل خاص فیزیک ۲ تست در کنکور طرح میشه حداقل ۱۰۰ تست برای این فصل بزنید. هر چه تعداد بیشتر باشه تسلط شما بیشتر میشه و سرعت عملتون بالاتر میره. انگیزتون رو هم حفظ کنید و با امید به خدا در مسیر درست با برنامه تلاش کنید قطعا رتبه خیلی خوبی در کنکور کسب می کنید. اگر سوال دیگری داشتید در خدمتیم.

سلام من پایه دهمم خیلی ضعیف گذشت و ترم اول یازدهمم هم بسیار ضعیف تر
اما من الان شروع کردم با برنامه ریزی مناسب و تست زنی دروس یازدهم رو میخونم و همچنین شروع به خواندن عمقی و اصولی و ترکیبی زیست دهم کردم. من استعداد یادگیری بالایی دارم و دروسی مانند فیزیک و ریاضی رو بدون اتکا به معلم تو این ایام خوندم و به خوبی تست زدم. و همچنین ساعت مطالعه خود را از زیر ۳ ساعت به بالای ۷ ساعت ارتقا دادم و تو برنامه ریزی مدارم کم کم میبرمش بالای ۱۰ ساعت و خب این زمان مفیده که من در نظر میگیرم. و لازم به ذکره که ترتیب را در مطالعه‌ هم رعایت میکنم و یکی در میان تخصصی و عمومی قرار دادم و البته همه ساعت ها و ترتیب ها را بر اساس تسلطم انتخاب کردم. به نظر شما اگه همینطور ادامه بدم امکان قبولی در رشته دندانپزشکی رو دارم؟ و اینکه دروس عمومی و حفظی رو با چه شیوه ای بخوانم که بیشترین بازده رو داشته باشند در زمان کم؟ چون به قول معروف قلق دروس تخصصی دستم اومده ولی دروسی مثل دینی و عربی واقعا برام دشواره.

سلام ملینا خانم قطعا اگر همینطور خوب پیش برید و در آزمون های آزمایشی هم شرکت کنید و بعد از هر آزمون ایرادات خودتون رو ارزیابی کنید و کم کم رفع کنید میتونید دندانپزشکی قبول بشید. ساعت مطالعه شما برای یازدهم خیلی خوبه و از اون بهتر اینکه کم کم میخواهید روند افزایشی داشته باشه این عالیه. همین مسیر رو پیش برید. کیفیت برنامه ریزی هم مهم هست و نکات مختلفی در برنامه ریزی شخصی برای هر دانش آموز باید لحاظ بشه از جمله همین مساله تعادل و ترتیب مطالعه و تست زنی دروس مختلف. روش مطالعه چهار درس عمومی با هم متفاوت هست و حتی در بعضی دروس روش مطالعه هر مبحث با مباحث دیگه متفاوت هست و در یک کامنت کوتاه نمیشه تک تک موارد رو مفصل توضیح داد. اما به طور کلی سعی کنید برای مباحث حفظی دروس عمومی مثل لغت و املا ادبیات، اکثر مطالب دین و زندگی، لغات زبان انگلیسی بیشتر حجم تست زنی رو حداقل یک روز بعد از مطالعه قرار بدید که جنبه مرور هم داشته باشه. اما برای مباحث مهارتی مثل آرایه و قرابت معنایی و زبان فارسی، قواعد عربی، گرامر زبان انگلیسی میتونید بلافاصله بعد از مطالعه هم تست کافی بزنید. تمرین و تست زنی برای دروس عمومی اهمیتش کمتر از دروس اختصاصی نیست. هر چه به کنکور نزدیک تر شدید مخصوصا دو سه ماه اخر سعی کنید ساعت مطالعه دروس عمومی رو نسبت به قبل بیشتر کنید چون اکثر مطالب این دروس بر خلاف ریاضی و فیزیک فرار هستند و باید در فاصله های زمانی مشخص مرور بشن. در کل برای مباحث حفظی مرور کردن خیلی مهم هست چون احتمال فراموشی این مباحث بیشتره. مرور میتونه بصورت مرور خلاصه نویسی های خودتون باشه یا در قالب تست زنی یا حتی برای لغات و واژگان در قالب جی ۵ و جعبه لایتنر انجام بشه. در کنار همه این ها انتخاب منابع کمک درسی مناسب هم اهمیت بالایی داره (کتاب کمک درسی و در صورت نیاز فیلم آموزشی). حتما ویدیوهایی که از مشاوران و رتبه های برتر کنکور در کانال تلگرام و پیج اینستاگرام مشاوران ۱۰۰ درباره روش مطالعه دروس مختلف منتشر میشه رو دنبال کنید. اگر سوال دیگری داشتید در خدمتیم.

سلام خسته نباشید میگم به شما مشاوران محبوب سایت مشاوران ۱۰۰
شاید براتون عجیب باشه کن من چرا اومدم اینجا چون من یه پایه نهمی هستم و قصد دارم که از الان برا کنکور شروع کنم ترم اول رو تموم کردم و فقط مونده ترم اخر و برم پایه دهم من قصد دارم که درس های اصلی رو پیش خوانی کنم در تابستان ۹۹ زیست و شیمی و فیزیک که درس های اصلی و مهم رشته تجربی هستند رو پیش خوانی کنم ۳ ماه وقت دارم و ایمان دارم که میتونم خوب بخونمشون و توی سال تحصیلی کمی بارم سبک بشه و من از سال دیگه میخوام کانون ثبت نام کنم و تا بتونم هر ماه یه امتحان بدم و خودم رو بسنجم نمیدونم کانون گزینه خوبیه یا نه! چون اعتقاد دارم که اگه از سال دیگه شروع کنم تست بزنم و هر روز مطالعه داشته باشم حدود ۷ الی ۱۰ ساعت البته این زمان از این مطالعه کم کم در سالهای جلوتر بیشتر میشه و سعی میکنم روزی ۱۳ ساعت رو خوب مطالعه کنم تست بزنم و با سوالات کنکور آشنا بشم و مسلط بشم من تیزهوشانی نیستم و قصد ندارم توی مدارس تیزهوشان درس بخونم چون به نظرم خیلی بهتره چون بیش از اندازه سخت می گیرند من هرسال معدلم ۱۹ به بالا میشه. نمیدونم دارم کار درستی میکنم یانه ! چون فامیلامون اکثرا اشتباهشون این بوده که زود شروع نکردند توی زمان کنکور خیلی به خودشون فشار آوردن و متاسفانه هیچکدام نتوانستد موفق بشن ولی خب من میدونم که چکار کنم به هر حال این همه جمعیت تجربی همه که به اندازه من سخت کوش نیستد بعضیا به اجبارمیان این رشته و واقعا میتونیم این همه متقاضی رو نصف کنیم من هدفم فقط پزشکی و دندانپزشکیه چون واقعا هیچکس به اندازه من به این رشته علاقه نداره و الان سوالم اینه که دارم کار درستی میکنم از تابستون سال دیگه دارم برا ۳ سال آیندش شروع کنم به نظرتون موفق میشم خواهش میکنم کمکم کنید آیندم رو بسازم مرسی. در ضمن لطف میکنید چند تا کتاب خوب برا تست معرفی کنید و کانون گزینه مناسبیه اگه گزینه ی مناسبی مد نظرتونه خوشحال میشم بگین خیلی ممنون …

سلام الهام خانم آزمون های کانون آزمون های خوبی هستند مخصوصا برای دانش آموزان سخت کوشی مثل شما بهتره تابستان بخشی از چند کتاب پایه دهم رو پیش خوانی کنید مثلا یکیشون زیست شناسی باشه بهتره کتاب های خیلی سبز، گاج، نشرالگو، مهروماه و … همه کتاب های خوبی هستند هرچند در بعضی دروس یک سری انتشارات کتاب های بهتری از نظر درسنامه و تست منتشر کردند. گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰ برای شما آرزوی موفقیت داره. اگر سوالی داشتید در خدمتیم.

سلام
من دانش آموز یازدهم انسانی هستم ممکنه بگین ک رتبه قبولی در رشته حقوق منطقه یک چقدر هستش؟ و اینک ساعت مطالعه در روز چند ساعت باید باشد؟

سلام دوست عزیز هرچه ساعت مطالعه شما در کنار کیفیت مطالعه بالا باشه قطعا بهتره رتبه قبولی در منطقه یک بستگی به دانشگاه مورد نظر شما و اینکه بومی اون منطقه هستید یا نه داره

سلام
پایه دهم هستم و از همان ابتدا تا الان روزی ۶ تا ۷ ساعت درس میخواندم اگه همین طور ادامه بدم میتونم رتبه زیر ۲۰۰۰ بیارم .

سلام اگر در کنار ساعت مطالعه، یه سری موارد دیگه رو هم در نظر بگیرید بله میتونید.

سلام من از اون موقع ای که کرونا اومده دارم میخونم روزی ۱۰ ساعت ایا با رشته ریاضی شانسی برای قبول شدن دانشگاه های تهران رو دارم؟ سهمیه منطقه ۳ رو دارم

سلام دوست عزیز کمیت مطالعه در کنار کیفیت مطالعه و منابع اگه مناسب باشند احتمال موفقیت قطعا بالاست. کمیت یا ساعت مطالعه شما که ۱۰ ساعت هست بسیار عالیه اما بستگی داره کیفیت مطالعه، برنامه ریزی، خلاصه نویسی، مرور، تست زنی، جمع بندی، منابع کمک درسی که استفاده می کنید و … چطور باشند. اگر این ها هم مثل ساعت مطالعتون مناسب باشند قطعا احتمال قبول شدن دانشگاه تهران برای شما بالاست.

با سلام من دهم تجربی هستم. روزی ۸ ساعت درس می خونم
اون ۸ یا ۹ ساعتی که می خونم تو درس های کلاسیم نتیجه میده ولی اصلا نمیتونم حتی یک تست رو بزنم، نمیدونم دیگه چیکار کنم به هر روشی که درس می خونم ولی نمیتونم تست بزنم.

سلام مهدی جان مورد شما بطور تخصصی باید توسط مشاور کنکور خودتون بررسی بشه چون احتمالات زیادی هست ممکنه منابع کمک درسی که انتخاب می کنید مناسب نیستند، ممکنه برنامه ریزی شما ایراد داشته باشه، روش مطالعه هاتون صحیح نباشه و …

مرسی که جواب میدید. من روزی ۶ تا ۷ ساعت میخونم اصلا نمیتونم ساعت مطالعه ام رو بالا ببرم زود خسته میشم و سردرد میگیرم و همین باعث شده ترازم از ۶۱۰۰ تکون نمیخوره. کنکور تجربی دارم و واقعا نمیدونم باید چه کار کنم

باید تنوع مطالعاتی رو ببرید بالا، دروس سبک و سنگین رو یک در میان بخونید، بازه های مطالعاتی رو کوتاه تر کنید مثلا هر نیم ساعت پنج دقیقه استراحت کنید یا هر یک ساعت حداقل ده دقیقه استراحت کنید، خواب کافی و تغذیه مناسب داشته باشید، ورزش سبک در طول هفته داشته باشید و یه سری راهکار های دیگه که برای درمان خستگی توصیه میشه رو اجرا کنید.

سلام من پشت کنکوری نظام جدیدم تو ۹۸ رتبه یازده هزار آوردم و از اواسط مرداد درس میخونم روزی ۶ ساعت آیا میتونم زیر ۲۰۰۰ منطقه یک بشم لطفا جواب بدید

سلام علی جان رتبه یازده هزار اگر کیفیت و کمیت مطالعه خوبی داشته باشه میتونه به رتبه دو هزار برسه. ساعت مطالعه به تنهایی تضمین کننده قبولی نیست باید کیفیت مطالعه، برنامه ریزی، تست زنی، منابع و … هم مناسب و اصولی باشند. اگر تراز خودتون رو در ازمون های ازمایشی امسال بگید بهتر میشه تخمین زد که در چه سطحی هستید و ایا با حفظ وضعیت فعلی امکان کسب رتبه ۲۰۰۰ رو دارید

ممنون از پاسختون من کیفیت مطالعه ام خوبه ولی با ترسی که از سال گذشته دارم تصمیم گرفتم که به آزمون بعد از عید برم ولی سوالات آزمون ها رو دانلود میکنم میزنم و معمولاً درصد هام بالای ۵۰ است. آیا ۶ ساعت کافی است؟

خواهش میکنم اگر درصدهای شما در وقت قانونی ازمون بالای ۵۰ درصد هست خیلی عالیه و امید کسب رتبه ۲۰۰۰ قطعا بالاست. ساعت مطالعتون هم خوبه اما هر چه بیشترش کنید بهتره. بررسی کنید ببینید ساعاتی که درس نمیخونید صرف چه کار هایی میشه، بجز موارد ضروری مثل خواب، غذا خوردن و … از اوقات تلف شده کم کنید و ساعت مطالعه رو بالا ببرید.

سلام خسته نباشید من دانش اموز یازدهم تجربی ام و سهمیه منطقه ۲ رو دارم
برای پزشکی دانشگاه تهران تراز و ساعت مطالعه ام رو باید به چند ساعت برسونم

سلام مبینا خانم قطعا اطلاع دارید که رتبه های تک رقمی و دو رقمی کشوری معمولا پزشکی دانشگاه تهران رو انتخاب می کنند بنابرین شما باید یکی از برترین های کشور باشید و حداکثر ساعت مطالعه رو داشته باشید. با توجه به عوامل مختلف از جمله پایه درسی، کیفیت مطالعه، منابع، نحوه برنامه ریزی و … ساعت مطالعه لازم برای هر فرد متفاوته اما بطور متوسط حداقل باید ۵۰ ساعت در هفته باشه. هر چه بیشتر باشه بهتره.

سلام
ببخشید میخاستم بدونم برای خوندن درست و دقیق و کاهش اتلاف وقت حتما باید تلفن همراه رو جمع کرد؟؟

سلام الزاما نیازی به کنار گذاشتن کامل تلفن همراه نیست. اگر واقعا نیمتونید کنترل کنید و روشن بودن گوشی موبایل باعث میشه شدیدا وسوسه بشید و وقتتون رو تلف کنید بهتره کلا کنار بگذارید. در غیراینصورت استفاده کم و مفید مثل مطالعه بعضی نکات مشاوره ای و یا ویدیو ها و ارتباط با مشاورتون میتونه خیلی هم مفید باشه.

نمی دونم چی بگم ولی امیدوارم من هم در درس خواندن موفق بشم. ممنون

ان شاء الله

ممنون از پاسخگوییتون. و اینکه کسی که ۲۵ سال سن داره و چند ساله از درس فاصله گرفته اگه پایه قوی داشته باشه و ساعات مطالعه بالا میتونه خودش رو در عرض چهار ماه به داروسازی یه داشگاه معمولی برسونه. دختر خاله من ارشد داره متاسفانه تو رشته خودش نتونسته کار پیدا کنه و چند روزه شروع کرده به خوندن امیدی هست؟ کسی تونسته تو چهار ماه داروسازی قبول بشه؟ لطفا مباحث مهم رو که کمکش میکنه رو هم لطفا بگید. ممنونم که وقت میزارید

سلام مینا خانم اگر کسی پایه درسی خیلی ضعیفی نداشته باشه و از این به بعد ساعت مطالعه خیلی بالایی داشته باشه و در کنارش برنامه ریزی درست و روش مطالعه و تست زنی و خلاصه نویسی و جمع بندی و … رو دقیق و صحیح اجرا کنه میتونه در مدت باقی مانده داروسازی قبول بشه.

سلام من دهم هستم رشته ریاضی من تجربی خییلییی دوست دارم الانم میخوام تغیر رشته بدم اما نمیدونم باید چیکار کنم یکی میگه برو دنبال علاقت یکی هم میگه سخته قبول نمیشی تجربی من الان برنامه دارم اما نمیتونم تمرکز کنم میشه کمکم کنید؟

سلام پریا خانم برید دنبال علاقتون و براش تلاش کنید با امید و انگیزه. در رشته ای که بهش علاقه داشته باشید به شرط تلاش کافی احتمال موفقیتتون بیشتره.

سلام خسته نباشید. من پشت کنکوری هستم. رتبه سال قبل خوب بود و میتونستم تو یکی از رشته های پیرا پزشکی قبول بشم ولی خواستم شانسم رو دوباره واسه دندن امتحان کنم. متاسفانه مهرماه پدر و مادرم تصادف شدیدی کردن و من چون تک فرزندم مسئولیتشان کاملا با من بود تا خوب شدنشان سه ماه طول کشید. من کاملا امیدم از دست دادم ولی از اواسط دی ماه دارم روزی ۱۱ ساعت میخونم و کم کم هم دارم ساعت مطالعات بیشتر میکنم. به نظرتون ادامه بدم میتونم دندون اردبیل رو بیارم تا ۵ ماه دیگه واقعا نا امیدم.

سلام مینا خانم بابت این مساله واقعا متاسفم و خدا رو شکر که حالشون خوب شده. بدون شک شما که پارسال رتبه تون در حد پیراپزشکی بوده اگر از الان ساعت مطالعه بالایی داشته باشید و در کنارش کیفیت مطالعه بالا و برنامه ریزی مناسبی داشته باشید میتونید به رتبه لازم برای قبولی دندانپزشکی هم برسید. پنج ماه فرصت کمی نیست.

سلام خسته نباشید میگم به شما مشاوران محبوب این سایت شاید براتون عجیب باشه کن من چرا اومدم اینجا چون من یه پایه نهمی هستم و قصد دارم که از الان برا کنکور شروع کنم ترم اول رو تموم کردم و فقط مونده ترم اخر و برم پایه دهم من قصد دارم که درسهای اصلی رو پیش خوانی کنم در تابستان ۹۹ زیست و شیمی و فیزیک که درسهای اصلی و مهم رشته تجربی هستند رو پیش خوانی کنم ۳ ماه وقت دارم و ایمان دارم که میتونم خوب بخونمشون و توی سال تحصیلی کمی بارم سبک بشه و من از سال دیگه میخوام کانون ثبت نام کنم و تا بتونم هر ماه یه امتحان بدم و خودم رو بسنجم نمیدونم کانون گزینه خوبیه یا نه! چون اعتقاد دارم که اگه از سال دیگه شروع کنم تست بزنم و هر روز مطالعه داشته باشم حدود ۷ الی ۱۰ ساعت. البته این زمان از این مطالعه کم کم در سال های جلوتر بیشتر میشه و سعی میکنم روزی ۱۳ساعت رو خوب مطالعه کنم تست بزنم و با سوالات کنکور آشنا بشم و مسلط بشم من تیزهوشانی نیستم و قصد ندارم توی مدارس تیزهوشان درس بخونم چون به نظرم خیلی بهتره چون بیش از اندازه سخت میگیرند من هرسال معدلم ۱۹ به بالا میشه.نمیدونم دارم کار درستی میکنم یانه! چون فامیل هامون اکثرا اشتباهشون این بوده که زود شروع نکردند توی زمان کنکور خیلی به خودشون فشار آوردن و متاسفانه هیچکدوم نتونستد موفق بشند ولی خب من میدونم که چکار کنم به هر حال این همه جمعیت تجربی همه که به اندازه من سخت کوش نیستد بعضیا به اجبار میان این رشته و واقعا میتونیم این همه متقاضی رو نصف کنیم من هدفم فقط پزشکی و دندونپزشکی هست چون واقعا هیچکس به اندازه من به این رشته علاقه نداره. و الان سوالم اینه که دارم کاردرستی میکنم از تابستون سال دیگه دارم برا ۳ سال آیندش شروع کنم به نظرتون موفق میشم. خواهش میکنم کمکم کنید آیندم رو بسازم مرسی. درضمن لطف میکنید چند تا کتاب خوب برا تست معرفی کنید و کانون گزینه مناسبیه اگه گزینه ی مناسبی مد نظرتون هست خوشحال میشم بگین خیلی ممنون …

سلام الهام خانم قطعا اگر با این انگیزه و اشتیاقی که دارید در مسیر درست و با برنامه و منابع مناسب پیش برید به رشته های مورد نظرتون و قبولی در کنکور می رسید. ازمون های کانون ازمون های خوبی هستند، برای کتاب های کمک درسی در سایت مشاوران ۱۰۰ منابع هر درس رو معرفی کردیم اما در کل کتاب های خیلی سبز و گاج و نشرالگو و مهروماه به نسبت بهتر هستند. اینکه از تابستان سال اینده بعضی دروس دهم رو پیش خواهی کنید صد در صد مفید خواهد بود. بهتره از تابستان در ازمون های ازمایشی شرکت کنید که یک برنامه راهبردی داشته باشید. برای برنامه ریزی شخصی هفتگی و روزانه هم میتونید از خدمات برنامه ریزی و مشاوره توسط رتبه های برتر کنکور استفاده کنید.

سلام لطفا میشه به منم جواب بدید من فارغ التحصیل تجربی هستم و نمیتونم توی خونه درس بخونم یعنی خانواده پرجمعیتی داریم ولی میرم کتابخونه و از صبح تا غروب اونجا هستم روزانه هشت ساعت مفید میخونم. از طرفی همه میگن باید ١٢ ساعت بخونی. من باید چیکار کنم؟ درصدهای تخصصیم هم پایینه و نمیدونم چیکار کنم؟ بخاطر همین کم خوندنم میتونه باشه؟

سلام فاطیما خانم هر چه بیشتر مطالعه کنید به شرطی که با کیفیت و با برنامه ریزی صحیح باشه بهتره. ساعت مطالعه پایین میتونه یکی از علت های درصد پایین در آزمون های آزمایشی باشه اما همیشه علت این نیست. باید دقیق توسط مشاور شما بررسی بشه که علت چیه؟ باید هر آزمون رو ارزیابی کنید و ببینید سوالاتی که نزده یا غلط داشتید علتش چی بوده: آیا مطالب رو نخوندید؟ که در این حالت ساعت مطالعه رو باید به روش هایی افزایش بدید، آیا تمرکز کافی نداشتید؟ مطالعه رو فراموش کردید و مرور کافی نداشتید؟ وقت کم آوردید و مدیریت زمان شما در آزمون خوب نبوده؟ منابع مطالعاتی درستی انتخاب نکردید؟ برنامه ریزی درسی مناسبی نداشتید و یا خیلی دلایل دیگه. این موضوع درباره هر داوطلب و حتی درس به درس متفاوته و توسط مشاور کنکور باید بررسی بشه.

سلام ممنون از سایت خوبتون
من تجربی فارغ التحصیل هستم، روزانه حدودا ۱۱ ساعت میخونم بجز یکی دو روز هفته
ترازم تو گزینه دو آخرین آزمون ۸۵۰۰ شد سهمیه فقط منطقه یک دارم
به نظرتون میتونم پزشکی قبول شم

سلام خانم مرادی اکثر قبولی های پزشکی که در آزمون های گزینه دو شرکت می کردند تراز بالاتر از ۹۰۰۰ داشتند. سعی کنید با ارزیابی دقیق آزمون، بهبود کیفیت مطالعه، افزایش ساعت مطالعه و عمل به توصیه های مشاورتون تراز خودتون رو بالاتر ببرید. البته با همین تراز هم احتمال قبولی پزشکی برای شما وجود داره چون هنوز ۵ ماه تا کنکور باقی مونده و مدت زمان باقی مانده اهمیت خیلی بیشتری نسبت به مدت زمان سپری شده داره.

سلام و درود من پایه یازدهم تجربی هستم و از دهم به دلیل کم کاری معلمان و خود چیزی به یاد ندارم یا به مقدار کم
راه حل شما چیست و چگونه شروع کنم
درس هایی مانند ریاضی و شیمی را اصلا نمی‌ فهمم چون از پایه دهم می‌ بایست شروع میکردم کمک کنید مچکرم

سلام دوست عزیز بهتره در اولین فرصت مطالبی از پایه دهم که پیش نیاز ضروری پایه یازدهم هستند رو اول مطالعه کنید و سایر مطالب دهم رو به تابستان ۹۹ موکول کنید. در حال حاضر باید تمرکزتون روی یازدهم باشه با منابع کمک آموزشی مناسب مثل درسنامه کتاب های کمک درسی و فیلم آموزشی پیش برید، برنامه ریزی درسی خوبی داشته باشید، به تعداد کافی در زمان مناسب و با شیوه های صحیح مخصوص هر درس تست بزنید. در این زمینه میتونید از مشاور رتبه برتر کنکور کمک بگیرید.

سلام خسته نباشید من ۲۵ سالمه از وقتی پیش دانشگاهیم رو پاس کردم درس نخودم حالا بعد از ۶ – ۷ سال میخوام کنکور بدم چطوری میشه تو ۶ ماه از صفر شروع کنم و تو یکی از رشته های پیراپزشکی (پرستاری، فوریت، تکنیسین بیهوشی یا …) قبول شم؟

سلام دوست عزیز برای قبولی در این رشته ها (که البته رتبه های لازم برای اونها متفاوته) باید کارهای مختلفی انجام بدید از جمله اینکه منابع کمک درسی مناسبی تهیه کنید، برنامه ریزی بلند مدت و برنامه ریزی هفتگی – روزانه مناسب با شرایط خودتون داشته باشید، روش مطالعه هر درس و هر مبحث رو بلد باشید و به همون روش مطالعه کنید، تکنیک های تست زنی هم در منزل و هم در جلسه آزمون رو یاد بگیرید و دقیق اجرا کنید، خلاصه نویسی، مرور، جمع بندی و … رو درست انجام بدید و خیلی کارهای دیگه. اگر با این موارد اشنایی ندارید بهتره از یک مشاور کنکور که حتما خودش رتبه برتر کنکور بوده کمک بگیرید ضمنا در قسمت های مختلف سایت مشاوران ۱۰۰ مقالات خوبی درباره هر کدوم از این موضوعات منتشر شده که میتونید مطالعه کنید.

ممنون از راهنماییتون

خواهش میکنم

سلام من روزهای تعطیل بین ۹ تا ده ساعت مطالعه میکنم ترازم تو ازمون های گزینه دو ۸۰۰۰ به نظرتون میتونم مهندسی مواد و متالورژی سراسری تهران قبول شم؟

سلام خانم محمدی ساعت مطالعه شما خیلی خوبه اگر کیفیت درس خوندن رو بالاتر ببرید و ایرادات کار خودتون رو پیدا کنید بتونید ترازتون رو بالاتر ببرید قطعا امید قبولی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه تهران برای شما وجود داره. برای قبولی این رشته محل رتبه کشوری شما در کنکور تقریبا باید زیر ۱۰ هزار بشه (معادل این رتبه در منطقه رو در نظر بگیرید). با توجه به اینکه ذکر نکردید چه سهمیه ای دارید یا منطقه چند هستید حدود رتبه کشوری رو گفتم خدمتتون.

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم برای تست زدن کنکور که میگید تمرین کنیم از کجا باید بگیریم

سلام بهترین منبع کتاب های کمک درسی مثل گاج، خیلی سبز، نشرالگو، مهروماه و … هستند.

سلام. من الان دانش آموز یازدهم تجربی هستم. از سال دهم تقریبا هیچ تستی نتونستم بزنم و جمع کنم دهم رو. به نظرتون چقدر باید روزی درس بخونم تا خرداد درس های تخصصی دهم و یازدهم رو جمع کنم؟

سلام ندا خانم بهتره تا خرداد تمرکزتون روی یازدهم باشه و صرفا مطالبی از پایه دهم رو بخونید که پیش نیاز بعضی از مباحث یازدهم هستند. بعد از پایان امتحانات خرداد، تابستان آینده فرصت کافی برای جبران دروس دهم و تست زنی وجود داره. اینکه پرسیدید چند ساعت بخونم، هر چه بیشتر بخونید قطعا آمادگی بیشتری برای کنکور خواهید داشت و از تعداد بیشتری از رقبای خودتون جلوتر خواهید بود. سعی کنید هر ساعت مطالعه ای که تا الان داشتید با یک روند معقول و با برنامه ریزی مناسب هفته به هفته بیشترش کنید. با توجه به اینکه دانش آموز هستید تا قبل از شروع امتحانات پایان سال (خرداد) نباید ساعت مطالعه شما کمتر از ۳۰ ساعت در هفته باشه.

به نظر شما تابستان آینده رو فقط دهم رو مطالعه کنم؟ خیلی ها میگن که تابستون باید دوازدهم هم جمع کنید از مهر به بعد فقط تست بزنید نظر شما چیه

تابستان یازدهم به دوازدهم بهترین فرصت برای تسلط پیدا کردن بر دروس پایه (دهم و یازدهم) هست. در طول سال تحصیلی یعنی از اول مهر تا زمان برگزاری کنکور فرصت کافی برای تسلط بر دروس دوازدهم وجود داره. تمرکزتون در تابستان روی دروس دهم و یازدهم باشه و حداکثر میتونید بخشی از نیمسال اول دو تا از دروس دوازدهم رو هم پیش خوانی کنید.

سلام خسته نباشید من پایه دوازدهم تجربی هستم تقریبا پایه قوی دارم اما میانگین تراز آزمون های کانون حدود ۵۶۰۰ است. من اگه چیزی رو بخواهم براش خیلی تلاش میکنم. من مدرسه هم غیر حضوری میخونم. به نظرتون اگر تلاش کنم میتونم تو این ۶ ماه رتبه زیر ۴۰۰ منطقه ۲ رو بیارم؟

سلام خانم طاهریان اکثر داوطلبانی که رتبه حدود ۴۰۰ منطقه دو در کنکور کسب کردند و در آزمون های کانون شرکت می کردند، ترازشون در این آزمون های آزمایشی بین ۶۵۰۰ تا ۷۵۰۰ بوده. اگه تلاشتون هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت مناسب باشه قطعا در شش ماه احتمال اینکه به سطح درسی معادل تراز بالای ۶۵۰۰ برسید وجود داره. از نظر کمیت یعنی ساعت مطالعه بیشتری داشته باشید و هر هفته افزایش بدید، از نظر کیفیت یعنی برنامه ریزی، خلاصه نویسی، تست زنی، مرور، جمع بندی و … رو درست انجام بدید.

سلام
ببخشید رتبه های برتر کنکور چند تا تست روزانه و هفته ای می زنن؟

سلام علی رضا جان درس به درس و فرد به فرد متفاوته. به عنوان مثال، رتبه ۱ کنکور تجربی سال ۹۵ ادعا میکرد که فقط برای درس زیست شناسی حدود ۳۰ هزار تست کار کرده. به طور کلی برای هر مبحث به ازای هر یک تستی که در کنکور ازش طرح میشه لازمه که دست کم ۵۰ تست تمرینی حل کنید. مثلا اگر از یک مبحث خاص ۳ تست در کنکور طرح میشه لازمه که حداقل ۱۵۰ تست تمرینی برای این مبحث کار کنید. هر چه تعداد تست بیشتری بزنید قطعا تسلط و آمادگی شما و سرعت عملتون بالاتر میره.

سلام من دهم تجربی ام یه سوال داشتم اونم اینه که من از الان میخوام شروع کنم به درس خوندن ولی برای مثال یه درس مثل ریاضی رو ۴ فصل درس دادیم میخواستم بدونم چطور جبران کنم؟

سلام دوست عزیز هر درسی که عقب هستید اگه مباحثی که عقب تر هستند پیش نیاز فصل های بعدی هستند از همین الان خودتون یا مشاورتون برنامه ریزی کنید که اون مباحث پیش نیاز رو اول بخونید و اگر مباحثی هستند که پیش نیاز فصل های بعدی نیستند در ایستگاه های جبرانی بعدا اونها رو مطالعه کنید. تشخیص اینکه کداوم مباحث پیش نیاز مباحث بعدی هستند به عهده مشاورتون هست.

سلام، من رشتم ریاضی بود لیسانس مهندسی نرم افزار دارم، امسال میخوام کنکور تجربی نظام قدیم برای رشته بینایی سنجی امتحان بدم، واقعا برای انتخاب منابع گیج شدم، برای هر درس باید خود کتاب اصلی هم بخونم یا کتابای کمک درسیه آموزشی کافیه، و اینکه برای هر درس باید چه کتابایی تهیه کنم، ممنونم اگه راهنمایی کنید

سلام به طور کلی انتشارات گاج و خیلی سبز و نشرالگو منابع کمک درسی بهتری منتشر کردند اما بعضی دروس مثل زبان انگلیسی مبتکران بهتره عمل کرده انتشاراتی مثل فار برای درس شیمی، فاگو برای درس زیست شناسی، شبقره برای درس زبان انگلیسی، سفیر خرد برای درس دین و زندگی، نشردریافت برای درس ادبیات و زبان فارسی و … هم کتاب های خوبی وارد بازار کردند. مقالاتی که در سایت مشاوران ۱۰۰ درباره کتاب های کمک درسی منتشر شده رو مطالعه کنید (از منوی سایت گزینه منابع رو انتخاب کنید)

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما میخواستم از پاسخگویی و زمانی که برای ما می گذارید تشکر کنم. سوالی داشتم به نظرتون برای برنامه ریزی ساعات مطالعه برای هر درس را مشخص کنیم یا حجمی از اون رو که میخوایم بخونیم؟ کدوم بهتره؟ با تشکر

سلام خدمت شما دقیقا باید هر دو رو لحاظ کنید یعنی برنامه ریزی حجمی – زمانی داشته باشید مشخص کنید در مدت زمان ۶۰ دقیقه چند صفحه یا چه تعداد تست مطالعه کنید. باید با توجه به میزان تسلط و سختی مبحث حدودا بدونید چقدر زمان نیاز داره یا از مشاورتون کمک بگیرید. اگر در مدت زمان مشخص حجم مشخص شده رو تموم نکردید خودتون رو جریمه کنید و اگر زودتر تموم کنید به خودتون امتیاز یا تشویقی بدید. اگر برنامه ریزی صرفا بر اساس ساعت مطالعه باشه و مشخص نکنید چه حجمی رو در چه مدت زمانی بخونید ممکنه باعث کندخوانی بشه و از برنامه عقب بمونید. اگر برنامه ریزی صرفا بر اساس حجم مطالعه باشه یعنی مشخص نکنید ۱۰ صفحه زیست رو در چه مدت زمانی بخونید باز هم ممکنه دچار کندخوانی بشید. باید برنامه ریزی حجمی – زمانی داشته باشید.

سلام. عالی بود

سلام و درود خدا بر شما
ببخشید من سال ۱۰ تجربی هستم تابستون شروع نکردم به درس خوندن ولی الان دارم خوب میخونم هیچ کدوم از درسها نه ضعیف هستم نه پایه ام ضعیفه به نظرتون برای دروس ریاضی و شیمی و فیزیک چه کتاب های تستی استفاده کنم؟ آیا کتاب های جامع تست یا تشریحی خوب هست؟ هدف من قبولی تو پرستاری یا دنداپزشکی هست تو دانشگاه شیراز یا شهید بهشتی آزمون های آزمایشی هم ثبت نام کنم؟ راستش خیلی هزینه بالایی داره و ثبت نام کردن برای من خیلی سخته
خیلی ممنون از سایت خوبتون
موفق باشید

سلام برای ریاضی کتاب های مهروماه، خیلی سبز، میکرو گاج و تخته سیاه هر کدوم رو استفاده کنید خوبه. برای فیزیک ترجیحا از میکرو طلایی گاج یا خیلی سبز و برای شیمی از مبتکران یا خیلی سبز استفاده کنید. بهتره در آزمون آزمایشی هم ثبت نام کنید چون شما باید هر دو هفته یکبار ارزیابی بشید تا نقاظ ضعفتون پیدا بشه و البته یک سری مزایای دیگه هم داره حتما باید بعد از آزمون سوالات رو ارزیابی کنید و اشتباهات خودتون رو پیدا کنید. اگه بحث هزینه آزمون براتون مهمه میتونید بعد از برگزاری آزمون سوالات رو بگیرید از خودتون در منزل آزمون بگیرید.

سلام خسته نباشید
من سال دوازدهمم رشته تجریی پایم ضعیفه
الان روزی حدود ۸ ساعت درس میخونم مدرسه هم غیر حضوری گرفتم
بنظرتون میتونم تا ۸ ماه دیگه که کنکوره رتبه زیر ۲۰۰۰ منطقه ۳ رو بیارم؟

سلام با ۸ ساعت مطالعه در روز اگر کیفیت مطالعه و برنامه ریزی و منابع و … هم مناسب باشه قطعا میتونید رتبه زیر دو هزار کنکور رو بدست بیارید.

سلام من دوازدهم انسانی هستم و میخام حقوق دانشگاه تهران یا الزهرا قبول شم از مهر شروع کردم و روزی ۳ ساعت میخونم حفظیاتم قویه ولی متاسفانه تو ریاضی افتضاحم اما زبانم بالای ۹۰ درصد میزنم چقد بهم امید هست؟ من دارم تلاشمو میکنم اما همه ناامیدم میکنن از قبولی حقوق

سلام اگر کارنامه های قبولی حقوق دانشگاه تهران رو بررسی کنید می بینید که اکثرا درس ریاضی رو در کنکور انسانی بالاتر از ۵۰ درصد زدن. اگر درصدتون پایین تر باشه باید با درصد بالا در سایر دروس جبرانش کنید مخصوص ادبیات و عربی اختصاصی و منطق و فلسفه که برای قبولی رشته حقوق تاثیر بسیار بیشتری نسبت به سایر دروس دارند. هیچ وقت ناامید نباشید و به حرف های ناامیدکننده اطرافیان گوش ندید قطعا با حفظ روحیه و انگیزه و داشتن ساعت مطالعه بالا، منابع کمک درسی مناسب، روش مطالعه و تست زنی درست و پیش رفتن طبق برنامه ریزی اصولی میتونید رشته حقوق قبول بشید.

سلام خوبین
من ۱۲ تجربی هستم و امسال کنکور ۹۹ دارم. تابستون رو خوب درس نخوندم و پایه خیلی قوی ندارم اما از اول مهر شروع خوبی داشتم
خواستم بدونم به نظرتون امکانش هست من تو این ۹ ماه باقیمانده بتونم تو کنکور رتبه زیر ۳۰۰ منطقه ۲ بیارم؟

سلام برای کسب رتبه زیر ۳۰۰ منطقه دو کنکور تجربی باید جزو برترهای کشور باشید یعنی طوری پیش برید که در آزمون های آزمایشی تقریبا همیشه رتبه کشوریتون زیر ۱۰۰۰ باشه که نیاز به ساعت مطالعه خیلی زیاد، برنامه ریزی دقیق، بلد بودن روش مطالعه هر درس و هر مبحث، استفاده از کتاب ها و منابع کمک اموزشی مناسب و … داره. اما در کل تو ۸ یا ۹ ماه امکان کسب این رتبه دور از دسترس نیست.

سلام ایام به کام
من به خاطر شرایطی که داشتم ترک تحصیل کردم از اول دبیرستان و دارم شبانه میخونم، اما درس خوندم خیلی بیشتر از قبل شده چون قدرش رو میدونم و اهداف خاصی دارم برای خودم. برای رسیدن به اهدافم معدل و رتبه کنکور برام خیلی مهمه، من همه روزی ۵ ساعت مفید درس میخونم و تمرین میکنم، به نظرتون به خاطر اینکه چند سال درس نخوندم ممکنه رتبه بدی بیارم؟ برای تحقق هدفم رتبم باید زیر ۱۰۰۰ باشه. ممنونم راهنماییم کنین

سلام ساعت مطالعه برای کنکور به تنهایی تضمین کننده کسب رتبه زیر هزار نیست. برای این رتبه کم کم باید علاوه بر افزایش ساعت مطالعه روزانه، کیفیت مطالعه و برنامه ریزیتون رو هم بالا ببرید، منابع کمک درسی مناسبی داشته باشید، روش مطالعه و تست زنی و خلاصه نویسی و مرور و آزمون دادن و جمع بندی و … رو هم به درستی اجرا کنید.

سلام،
خسته نباشید،
من الان سال آخرم و تو دوسال گذشته اصلا به درس و اینها زیاد اهمیت ندادم و درس نخوندم ولی تصمیم گرفتم امسال بترکونم خودم رو واسه کنکور آماده کنم یه کمک و راهنمایی کوچیک کنید بهم بگید از کجا شروع کنم؟

خیلی ممنون میشم.

سلام دوست عزیز اولین کار همین عزم و اراده است که با قدرت شروع کنید و در طول کار انگیزتون رو حفظ کنید تا همیشه ساعت مطالعتون بالا باشه. مرحله بعدی تهیه کتاب ها و منابع کمک درسی است. بعد از این نیاز به برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت هفتگی و روزانه دارید و همچنین روش مطالعه هر درس و هر مبحث، تست زنی (حجم تست، روش تست زدن، منبع تست زنی، زمان مناسب برای تست زنی و …)، روش خلاصه نویسی و مرور درس ها و … رو هم باید بلد باشید که درباره تک تک این موارد در سایت مشاوران ۱۰۰ مقالات خوبی منتشر شده و میتونید مطالعه کنید. علاوه بر این اگر خواستید میتونید از یکی از رتبه های برتر کنکور سراسری (که مشاوران گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰ هستند) کمک بگیرید تا در طول سال به شما برنامه ریزی و مشاوره بده و پیگیر کار شما باشه.

سلام آیا ساعت مطالعه برای همه باید یکسان باشد؟

سلام خیر قطعا ساعت مطالعه برای همه افراد با وضعیت های مختلف نباید یکسان باشد.

سلام من پایه هشتم در مدرسه ی تیزهوشان هستم. من دوست دارم یه متخصص داروسازی بشم میشه بگید از الان برای آماده شدن باید چه کتاب هایی را بخونیم؟

سلام دوست عزیز بهتره فعلا عادت به مطالعه و درس خوندن رو در خودتون تقویت کنید و تمرکز شما روی دروسی باشه که مهم تر هستند مثل ریاضی، عربی، زبان انگلیسی و ادبیات چون مطالب این درسها پیش نیاز مطالب دوره متوسطه دوم هست.

سلام با روزی ۸ ساعت مطالعه میشه رتبه زیر ۷۰۰۰ انسانی ۹۹ شد چون امسال دانشگاه خوبی قبول نشدم به نظر شما ممکنه؟

سلام با روزانه ۸ ساعت مطالعه برای کنکور انسانی اگر برنامه ریزی و منابع و کیفیت مطالعه شما هم مناسب باشه قطعا میشه رتبه ای خیلی بهتر از ۷۰۰۰ هم کسب کرد.

من از این مهر وارد دهم انسانی میشم تو مدرسه نمونه دولتی البته از ذخیره مدرسه تیزهوشان شهید مدنی ۱ تبریز هم قبول شده بودم به نظر شما من با روزی چند ساعت مطالعه میتونم در کنکور ۱۴۰۱ فکر کنم حقوق دانشکاه سراسری تهران قبول بشم

سلام قطعا برای قبولی حقوق دانشگاه تهران باید رتبه خیلی خوبی در کنکور بیارید هر چه بیشتر بخونید بهتره ولی سعی کنید حداقل هفته ای ۳۰ ساعت مطالعه داشته باشید و کم کم ساعت مطالعه برای کنکور رو افزایش بدید.

سلام.من توی هدایت تحصیلی کشاورزی رو انتخاب کردم. امسال دوازدهمی میشم اما الآن ده روزی میشه که با برنامه ریزی عالی شروع کردم به مطالعه دروس سه پایه تجربی پایه درسیم خوبه فقط پایه ریاضی زیاد خوب نیست ولی هوش خیلی خوبی برای مطالعه تمامی دروس دارم. با توجه به میزان مطالعه خودم در گذشته الآن روزانه هفت ساعت درس می خونم و کیفیت مطالعه خیلی خوبی دارم و از بهترین فیلم های آموزشی و کتاب های کمک درسی استفاده می کنم. اگر با انگیزه و کیفیت و کمیت بالا به راهم ادامه و ساعات مطالعه رو بالا ببرم. آیا ممکنه توی کنکور ۹۹ به پزشکی برسم؟

سلام بله اگر ساعت مطالعه و کیفیت مطالعه و برنام ریزی و تست زنی و مرور و … همه بالا باشند قطعا احتمالا رسیدن شما به پزشکی بالاست.

سلام و خسته نباشید
من امسال سال دهم ریاضیم تازه قراره شروع بشه و خیلی ارزوهای بلندی دارم که خیلی دوست دارم بهشون برسم و از الان خیلی استرس دارم که توی کنکور رتبه مورد نظرم رو نگیرم و در دانشگاه مورد نظرم یعنی {دانشگاه تهران} قبول نشم به نظر شما من باید از چه سالی و با چه میزان ساعت مطالعه شروع به درس خوندن کنم تا به آرزوی مورد نظرم برسم ممنون میشوم اگر که جواب سوال من را بدهید

سلام از همین امسال و سعی کنید حداقل هفته ای ۳۰ ساعت به بالا مطالعه داشته باشید کم کم بیشترش کنید. کیفیت مطالعه رو هم در کنار کمیت بالا ببرید.

سلام ممنونم از سایت خوبتون و راهنمایی هاتون رتبه یک ۹۵ کنکور گفته شده ۲۸ هزار تست زیست زده این تعداد همگی از تست های جدید بوده براشون یا با احتساب تست های پوشش و مروری؟ اگر با تست های مروری بوده بفرمایید مثلا برای همین زیست خالص چند تست صرفا جدید از کتابهای کمک آموزشی و کنکوری باید زد؟ درسته که توانایی های یادگیری و مهارتی هر فرد منحصر به فرد است و نباید اینطوری جزئی مقایسه کرد ولی می‌خوام یه حدودی دستم بیاد تشکر

من امسال کلاس دهم رشته انسانی میرم می‌خوام درس را با قدرت شروع کنم و رتبه تک رقمی بیارم روزها چند ساعت مطالعه داشته باشم؟ ازهمین الان آزمون قلم چی برم؟ کتاب های تستی بگیرم واسه بزنم؟ ازچه منابعی استفاده کنم

سلام قطعا نیاز به کتاب کمک درسی دارید و بهتره در آزمون آزمایشی هم شرکت کنید که مزایای زیادی داره و در مقاله جداگانه ای در سایت مشاوران ۱۰۰ این موضوع کامل توضیح داده شده. هر چه ساعت مطالعه شما در کنار کیفیت مطالعه و برنامه ریزی شما بالاتر باشه از تعداد بیشتری از رقبا جلوتر خواهید بود و رتبه بهتری در کنکور کسب می کنید. در پایه دهم سعی کنید حداقل هفته ای ۳۰ ساعت مطالعه داشته باشید و کم کم بیشترش کنید.

سلام ببخشید من کلاس دهم هستم مطالعه ی من روزی تقریبا شیش ساعت است به نظرتون سال دهم انقدر کافی است یا بیشتر مطالعه داشته باشم و تا سال دوازدهم به چه ساعتی آن را برسانم

سلام آقا عرفان شش ساعت خوبه و هرچی بیشتر باشه به شرط حفظ کیفیت مطالعه و تست زنی بهتره

سلام، ببخشید من امسال باید دوازدهم مکانیک خودرو فنی بخونم و منطقه ۳ هستم و دهم و یازدهم معدلم بالای ۱۵ بوده و اگر روزانه ۸ الی ۹ ساعت درس بخونم میتونم قبول شم؟ و اینکه شهر ما هم دانشکده فنی داره، نورآباد ممسنی دانشکده فنی امام رضا (ع) از نظر توان ذهنی ام اگر دقت به خرج بدم میتونم نمرات خوبی کسب کنم، لطفاً جوابمو میشه بدید؟

سلام ۸ تا ۹ ساعت در روز ساعت مطالعه خیلی خوبی به حساب میاد در کنارش اگر کیفیت مطالعه و برنامه ریزی و منابع مناسبی داشته باشید قطعا رتبه خوبی کسب می کنید.

با سلام
میخواستم بدونم توی ده ماهی که زمان مونده تا کنکور ۹۹ میشه کتاب های ۳ سال تجربی رو خوند
آخه بنده کلا تجربی نبودم و مدرک کاردانی دامپزشکی رو همین دو ماه پیش گرفتم و میخوام ازش استفاده کنم و کنکور بدم لطفا بگین که امکان داره بتونم به دامپزشکی دست پیدا کنم؟

از نظر توان ذهنی هم بگم تیزهوش نیستم ولی درس های تخصصی دانشگاهم مثل: فیزیولوژی، میکروبیولوژی، پاتولوژی، زبان تخصصی و خیلی درس های دیگه رو ۱۸ تا ۲۰ گرفتم و سابقه شرکت در المپیاد علمی و عملی و کسب رتبه های دوم استان و چهارم کشوری رو دارم

لطفا کمکم کنین.

سلام برای رسیدن به رتبه لازم واسه قبولی دامپزشکی باید ساعت مطالعه بالایی داشته باشید و این روند رو حفظ کنید، منابع کمک درسی مناسب، برنامه ریزی صحیح و تسلط کافی روی روش مطالعه درس های مختلف، نحوه تست زنی، ارزیابی آزمون، خلاصه نویسی و مرور، نحوه جمع بندی و … داشته باشید. هر چه این موارد رو بهتر اجرا کنید احتمال موفقیت شما در کنکور ۹۹ بیشتره. در واقع کمیت و کیفیت مطالعه هر دو باید بالا باشه.

سلام چند ساعت در روز بخونم تا در دانشگاه فرهنگیان قبول بشم فقط میخوام قبول بشم؟

سلام دوست عزیز هر چه ساعت مطالعه و کیفیت مطالعه شما همزمان بالاتر باشه احتمال قبولی شما بیشتره. با توجه به استعداد، سرعت مطالعه، منابع مطالعاتی، سطح و پایه درسی، کیفیت مطالعه که در افراد مختلف متفاوت هست ساعت مطالعه لازم برای رسیدن به رتبه خاص هم متفاوته. ممکنه یک فرد با روزانه ۴ ساعت به رتبه مورد نظر برسه ولی یک نفر دیگه به دلیل موارد ذکر شده با روزانه ۱۰ ساعت مطالعه به همون رتبه برسه.

سلام من رشتم ریاضی هست و سال ۹۹ کنکور دارم. متاسفانه درس های دهم مونده برای تابستون امسال و از اول تابستون دارم روزی بین ۹ تا ۱۵ساعت تست دهم و یازدهم میزنم. ولی تو ازمونای قلم چی نتیجه ی چندان خوبی نمی گیرم. تو زدن تست ها حتی برای بار اول مشکلی ندارم. بنظرتون نحوه ی درس خوندنم اشتباهه یا قلم چی سخته؟

با سلام در ابتدا میخوام در مورد اشتباه شما در مورد ساعت درس خوندن بگم اولا شما گفتید که دهمی یا یازدهم باید روزی ۵ ساعت درس بخونه و بعدش در دوازدهم ۱۴ ساعت در روز این حرف کاملا اشتباهه چون کسی که توی دهم ۵ ساعت درس خونده باید کاملا به درس های دهم مسلط شده باشه و سال قبل کنکور اونارو دوره کنه پس نیازی به ۱۴ ساعت نیست فکر کنم شما انسان رو با ربات اشتباه گرفتید انسان از عقلش استفاده میکنه و وقتشو الکی هدر نمیده چون که فشار رسانی زیادی به مغز نتیجه کاملا منفی داره لطفا متن سایت رو تغییر بدید چون با راهنمایی غلط نوجوان ها رو به اشتباه نیندازید

سلام ما در هیچ جای این صفحه نگفتیم دانش آموز از ۵ ساعت مطالعه روزانه در پایه دهم و یازدهم یکدفعه به ۱۴ ساعت مطالعه در پایه دوازدهم برسه! شاید این مطلب رو در سایت دیگری قبل از سایت ما خوندید و بلافاصله اینجا نظر دادید. امیدوارم با دقت بیشتری مطالب سایت رو مطالعه کنید که باعث سوتفاهم نشه.

سلام، من امسال میخوام برم یازدهم رشته تجربی هستم، میخوام بدونم برای شروع روزی چند ساعت درس بخونم تا به هدف برسم؟

سلام هر چه بیشتر بخونید بهتره ولی برای شروع سعی کنید ساعت مطالعه کمتر از روزانه ۴ یا ۵ ساعت نباشه و کم کم بیشترش کنید

سلام خسته نباشید
من امسال دومین سالم بود داشتم کنکور میدادم ولی میدونم رتبه خوبی نمیارم
میخواستم بدونم اگه واسه کنکور ۹۹ بمونم میتونم دندانپزشکی قبول بشم؟

سلام اگر ساعت مطالعه شما برای کنکور بالا باشه، برنامه ریزی دقیق و خوبی داشته باشید، منابع کمک درسی مناسبی داشته باشید و سایر مواردی که برای موفقیت در کنکور لازم هستند رو اجرا کنید قطعا میتونید قبول بشید. در غیر اینصورت با تکرار اشتباهات گذشته نتیجه تغییری نخواهد کرد.

مرسی از پاسخگویتون از روزی چند ساعت شروع کنم؟؟

هر چه بیشتر بخونید بهتره مهم این هست که ساعت مطالعه شما افت نکنه و کم کم سیر صعودی داشته باشه. سعی کنید برای شروع کمتر از ۳۰ ساعت در هفته نباشه و هر هفته این ساعت مطالعه رو افزایش بدید.

سلام ممکنه که یه نفر توی یه آزمون تستی درصد بالاتری داشته باشه ولی نفر دوم بشه و یه نفر که درصد پایین تری داره فقط ترازش ۱۵ تا بیشتر از اون یکی بشه اول بشه

سلام ریحانه هستم. من سال بعد میرم دهم و میخوام به طور خیلی جدی درس رو از تابستون اغاز کنم با کیفیت بالا ایا میتونم رتبه تک رقمی کنکور بشم؟

سلام قطعا میتونید اگر از الان درست و اصولی شروع کنید و واقعا تلاش کنید.

سلام خسته نباشید من از کنکور ۹۶ کنکور میدم ولی اصلا نمیتونم رتبه بیارم میتونم بگم اختصاصی ها رو حدود ۱۰ درصد میزنم. به نظر شما برای کنکور ۹۹ بمونم؟ لطفا کمکم کنید. با تشکر

سلام اگر میخواهید اشکالات اساسی گذشته تون رو پیدا کنید و رفع کنید بمونید. اگر ساعت مطالعه پایینی داشتید، انگیزه نداشتید، منابع مناسبی نداشتید، روش مطالعه درس ها رو بلد نبودید و یا هر مشکلی که داشتید رو اگر الان پیدا کنید و خیلی جدی تصمیم به رفع این مشکلات بگیرید میتونید بمونید، در غیراینصورت نتیجه کنکور ۹۹ هم احتمالا مثل کنکور سالهای قبل بشه. با آرزوی موفقیت

سلام من ۱۹ سالم هست کاردانی عمران دارم و دیپلم فنی چند وقت هست تصمیم گرفتم تو کنکور سراسری شرکت کنم پیش دانشگاهی ریاضی رو بگیرم و رشته مهندسی معماری رو بخونم وقت خالی دارم تا کنکور ۹۹ فقط نگران تخصصی ها هستم بنظر شما چجوری تخصصی ها رو بخونم؟ راهی هست که کمکی کنه بهم؟ احتمال قبولی دانشگاه شهید بهشتی رو دارم با اینکه پایه ام فنی بوده؟

سلام روش مطالعه هر درس و گاها مباحث خاصی از هر درس با بقیه دروس و مباحث متفاوته. مقالات مربوط به روش مطالعه دروس مختلف که در سایت مشاوران ۱۰۰ موجود هستند رو بخونید.

سلام
من یازدهمم کنکور ۹۹ شرکت میکنم
اگر از تابستون به صورت جدی شروع کنم میتونم رتبه زیر ۱۰۰۰ بیارم؟

اگر پایه حداقل متوسطی داشته باشید و خیلی جدی با ساعت مطالعه بالا شروع کنید و ادامه بدید و منابع و برنامه ریزی درستی داشته باشد میتونید. تلاش زیاد خیلی مهمه اما به تنهایی کافی نیست باید این تلاش در مسیر درست و با برنامه باشه.

سلام ممنون به خاطر مطالب، فوق عالی بودن من ترم سه ی کاردانی برق هستم هنوز یک ترم دیگه تا کاردانی دارم و خیلی علاقه دارم به پزشکی میخوام برای کنکور ۹۹ بخونم ولی می ترسم چون نه شیمی و زیست بلدم و درسهای دیگه ایا اگر بخونم امیدی هست که زیر ۱۰۰۰ بیارم؟ اگه قبول نشم از رشته برق هم می افتم و کلا بیکار میشم و باید برم سربازی واقعا اگه سخته و نمی شه بهم بگین من رشته ی خودم رو ادامه بدم خواهش می کنم جواب منو بدین

سلام سختی و آسانی یک امری نسبی است. افراد زیادی مثل شما بودند از جمله محمد احمدی رتبه ۱ کشوری در کنکور تجربی سال ۹۵ که دانشجوی کارشناسی مهندسی برق بود اما خیلی جدی با ساعت مطالعه بالا با برنامه ریزی و منابع مناسب شروع کرد و رتبه ۱ کشور شد. البته ایشون قبلا هم رتبه خوبی در کنکور ریاضی آورده بود. شما هم اگر پایه قوی داشته باشید راحتتر میتونید رتبه خوبی در کنکور بیارید. ساعت مطالعه بالا، داشتن برنامه ریزی اصولی، منابع کمک درسی مناسب و کیفیت مطالعه همه در قبولی تاثیر دارند.

سلام من ۴۱ سال دارم دیپلم ریاضی و لیسانس مدیریت. سال ۷۶ وارد دانشگاه شدم و لیسانس گرفتم. بعد از ازدواج و بچه دار شدن و درگیر شدن در زندگی دیگه ادامه ندادم. اما الان میخوام شروعی دوباره داشته باشم فکر میکنید با وحود دوتا بچه ۹ و ۱۰ ساله میتونم پزشکی تهران یا کرج قبول بشم. و چقدر باید تلاش کنم اگه بخوام به این آرزوم برسم؟

سلام اگر ساعت مطالعه بالا و برنامه ریزی درست و منابع مناسبی داشته باشید قطعا میتونید. برای شما که سالها درس فاصله گرفتید قطعا تلاش خیلی بیشتری لازمه نسبت که کسی که در حال حاضر دانش آموز هست و در سالهای اخیر درگیر درس خونده بوده آمادگی بیشتری داره. علاوه بر این چون بچه دارید باید برنامه ریزی ویژه ای داشته باشید که هم به منزل و سایر امور زندگی برسید هم به اندازه کافی ساعت مطالعه داشته باشید.

سلام من تقریبا از وقتی که مدرسه نرفتم روزی ۱۲ ساعت می خونم (دوازدهم ریاضی) هستم ترازم تو گاج ۵۵۰۰ به بالاست به نظر شما اگه همین روند رو ادامه بدم می تونم مهندسی مکانیک فردوسی مشهد قبول شم؟

سلام بله اگر در کنکور هم در حد همین تراز یا بهتر ظاهر بشید میتونید.

سلام آیا این درسته که هر درسی که ضریبش بالاتره رتبه بیشتری رو جا به جا میکنه؟مثلا من شنیدم که میگن توی رشته تجربی تاثیر ریاضی از زیست بیشتره

سلام ضریب زیست شناسی از ریاضی در کنکور تجربی بیشتره. دروسی که ضریب بالاتری دارند تاثیر بیشتری روی تراز کل و رتبه شما در کنکور دارند.

سلام. خسته نباشید. من در روز حدود ۱۰ ساعت درس میخونم الان تقریبا همه ی درس ها رو تموم کردم و بیشتر مطالب رو کامل بلدم مثلا از هر ده تست راحت ۹ تا رو درست جواب میدم ولی آزمون های قلمچی خوب آزمون نمیدم میانگین ترازم ۶۲۰۰ هست. آیا به نظر شما شرایط کنکور با قلمچی متفاوته و میتونم توان واقعی خودم رو نشون بدم یا خیر؟ ممنون

سلام تراز شما تراز خوبیه. در آزمون های آزمایشی مثل قلم چی، گاج، سنجش، گزینه دو و … از حجم مشخصی از کتاب سوال طرح میشه در حالیکه در کنکور سراسری از کل کتاب سوال طرح میشه. وضعیت شما در سه آزمون آخر که جامع هستند تا حدودی میتونه به نتیجه کنکور شما نزدیک تر باشه. مواردی دیده شده که داوطلب در آزمون های آزمایشی تراز متوسطی داشته اما در کنکور وضعیت بهتری نسبت به آزمون های آزمایشی داشته. بنابرین نگران نباشید و از دوران جمع بندی کنکور درست استفاده کنید تا توان واقعی خودتون رو در کنکور نشون بدید.

سلام وقت بخیر.
اگر از تابستون تا عید نوسان داشته باشه خوندن مثلاً یه روز ۱۲ ساعت به روز هیچی یه روز ۸ ساعت ولی طبق برنامه مثلاً روزی که هیچی نخوندم روز استراحتم بوده، و بعد عید روزی ۹/۱۰ ساعت بخونم می تونم پزشکی بیارم؟
یا باید بیشتر بشه ساعت مطالعه؟

سلام ساعت مطالعه بالای ۸ ساعت خوبه ولی در کنار ساعت مطالعه، کیفیت مطالعه، تست زنی، برنامه ریزی، آزمون دادن صحیح و … هم مهمه. باید هم ساعت مطالعه و هم کیفیت مطالعه بالایی داشته باشید که بتونید به طور متوسط همه دروس رو در کنکور ۶۰ درصد به بالا بزنید. اگر یک درس رو کمتر زدید باید با درصدهای بالاتر در سایر دروس جبرانش کنید.

سلام من دوازدهم تجربیم امسال میانگین هر روز ۶/۷ خوندم و بعد عید روزانه تقریبا ۸/۹ می خونم می خواستم بدونم شانسی برای قبولی تو پرستاری شهید بهشتی دارم؟
ساعت مطالعه ای هم که دارم مفیده برام.
امیدی هست آیا؟

سلام اگر در کنار کمیت (ساعت مطالعه)، کیفیت مطالعه هم خوب باشه قطعا امید قبولی هست.

سلام. ما توی مدرسمون معلم زیست شناسی خوبی نداریم و این باعث شده زیست رو اصلا نفهمیم. چجوری باید زیست رو خوند؟

سلام یک مقاله کامل داخل سایت در منوی «روش مطالعه» درباره این موضوع گذاشته شده حتما مطالعه کنید.

سلام من کنکوری ۹۸ هستم و تا حالا نشده که پیوسته درس بخونم و ساعت مطالعه بالایی نداشتم مثلا یک بار ترازم ۵۰۰۰ یبار ۵۵۰۰ یک بار ۶۳۰۰ و کلا متغیر بوده و تقریبا ۵۰ درصد مباحث رو جمع کردم! برای رتبه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ منطقه ۳ باید ساعت مطالعه الانم چند ساعت باشه؟ و اینکه بنظرتون با ۱۴ساعت در روز میشه دندانپزشکی بیارم؟

سلام ذکر نکردید که در آزمون های کدام موسسه این تراز رو دارید. اما اگر میانگین تراز شما در آزمون هایی مثل گاج و کانون در بازه ۵۰۰ تا ۶۳۰۰ (مخصوصا اگر نزدیک به ۶۳۰۰ باشه) و ساعت مطالعه ای در این حد داشته باشید و حذفیات رو درست انتخاب کنید و برنامه ریزی خوبی برای مطالعه سایر مطالب و جمع بندی داشته باشید امید قبولی دندانپزشکی برای شما وجود داره.

من روزی ۱۸ ساعت درس میخونم نمیدونم کافیه؟

مطالعه مفید خوبه نه تایم بیشتر

سلام. ممنون بابت مطالب مفیدتون
من روزی ۱۰ ساعت به بالا میخونم هر روزم بالای ۱۵۰ تا تست میزنم تقریبا اما واقعا به برنامه ی آزمونم نمیرسم
مثلا یکی از نقطه ضعفام این هست که مطلب رو میخونم تست میزنم اما دیگه وقت کم میارم برا بررسی میمونه رو هم جمع میشه نمیدونم واقعا چیکار کنم کم مونده از استرس سکته کنم
لطفا کمکم کنید ممنون

سلام باید تخصصی توسط مشاورتون بررسی بشه ممکنه کندخوان باشید یا وسواس در مطالعه داشته باشید باید روی تکنیک های تندخوانی و افزایش سرعت مطالعه کار کنید اگر این فرض صحیح باشه ۱۰ ساعت شما در واقع به اندازه ۱۰ ساعت مفید بازدهی نداره و این ساعت مطالعه واقعی شما نیست ممکنه تمرکز حواس نداشته باشید چند فرضیه مطرح هست ضمنا برنامه ریزی رو به صورت حجمی زمانی انجام بدید خودتون رو مجبور کنید در یک مدت زمان مشخص شده از قبل حجم مشخصی تست بزنید یا مطلب بخونید اگه نرسیدین خودتون رو تنبیه کنید اینطور نباشه که بگید من فقط ۱۰ ساعت درس میخونم تا هر حجمی که رسیدم، این میشه برنامه صرفا زمانی. اینطور هم نباشه که بگید من فقط ۱۵۰ تست میزنم هر مدت زمانی که طول کشید، این هم میشه برنامه صرفا حجمی. هر دو روش برنامه ریزی غلط هستند باید ترکیبی از اینها باشه یعنی حجمی – زمانی. توضیحات بیشتری داره که در یک کامنت نمیشه همه رو توضیح داد

باسلام خسته نباشید من دانش اموز سال دهم تجربی هستم در پاکدشت و پایه تحصیلی نسبتا قوی من باید روزی چند ساعت بخونم برای رتبه زیر ۱۰۰۰ ؟
با تشکر

سلام هر چه بیشتر بخونید بهتره هر چه ساعت مطالعه بالاتری داشته باشید به رتبه خوب در کنکور نزدیک تر هستید

سلام من پایه ی هشتم در مدرسه ی تیزهوشان هستم. می خوام ۱۰۰ درصد برای پزشکی دانشکاه شهید بهشتی تهران بخونم و اراده ی زیادی دارم. اگر میشه برای من یک برنامه ریزی دقیقی بکنید. هرچقدر لازم باشه می خونم. با توجه به اینکه خیلی زود دارم شروع میکنم چقدر شانس قبولی برای دانشکاه شهید بهشتی دارم

سلام خیلی خوبه که از الان هدف بلند مدت دارید و اهل تلاش و با اراده هستید اما در حال حاضر زیاد به فکر کنکور نباشید فعلا تمرکزتون روی دروس مدرسه باشه و به سایر امورات و تفریحات زندگی هم در این سن برسید. مهم این هست که دروسی که پایه ای تر هستند مثل ریاضی و عربی و زبان انگلیسی … رو از الان قوی باشید و پایه خوبی برای دوره دبیرستان دوم داشته باشید و از همه مهم تر روحیه تلاشگری و درسخوان بودن رو در خودتون حفظ کنید.

سلام من رتبه پارسالم ۱۵ هزار شد هیچی نخونده بودم.الان دارم میخونم ترازم ۶ هزار ولی همش تو فکر اینم که نمیشه و همه ی تراز بالا تای کانون رتبه کنکورشون زیر ۳۰۰۰ هست با این اوضاع امیدی به رتبه ی زیر ۱۵۰۰ هست؟ واقعا استرس دارم چون رتبه ی پارسالم خوب نبوده امسالم خوب نشه

سلام بله بدون نگرانی و استرس به تلاشتون ادامه بدید. قطعا امید هست هر چه ساعت مطالعتون بیشتر باشه احتمال کسب رتبه بهتر هم بیشتر میشه.

با سلام من امسال پایه یازدهم و پایه دهم خوب مطالعه نکردم خواستم ببینم در طول یازدهم دهم بخونم مشکلی پیش نمیاد؟
و آیا معدل مهمه یا نه ؟

سلام مباحثی که بین دهم و یازدهم مشترک هستند یا بهتر بگم زنجیروار به هم مرتبط هستند و نیاز هست اول مبحث مربوطه از پایه دهم رو یاد بگیرید همین کار رو بکنید. مابقی مباحث دهم رو در تابستان آینده میتونید جبران کنید و فعلا بیشتر روی یازدهم تمرکز کنید هرچند اگه ساعت مطالعه خیلی بالایی دارید مرور و افزایش تسلط بر دروس دهم قطعا به نفع شماست.

سلام من دانشجوی حقوق پیام نور هستم و میخوام کنکور ۹۸ شرکت کنم و هدفم پزشکیه
با وجود اینکه باید دروس دانشگاهیمو بخونم چند ساعت مطالعه روزانه برای کنکور نیاز دارم؟
من باید پزشکی قبول شم

سلام بستگی به پایه شما هم داره و روش مطالعه و برنامه ریزی درست و … هر چه بیشتر بخونید بهتره ممکنه یک داوطلب با روزی ۱۰ ساعت مطالعه پزشکی قبول نشه (چون منابع نادرست، برنامه نادرست، روش مطالعه نادرست، پایه درسی ضعیف و … داره) و یک داوطلب دیگه با روزانه ۶ ساعت مطالعه هم قبول بشه

سلام من رشته ی تجربی هسم سال پیش رتبم ۹ هزار شد اگه بخوام امسال رتبه تک رقمی بیارم باید روزی چند ساعت درس بخونم در ضم خدمت سربازی هم رفتم و در روز ۹ ساعت درس میخونم بنظر مشاور با این وضع میتونم رتبه تک رقمی بیارم

سلام از رتبه ۹۰۰۰ به تک رقمی رسیدن کمی سخته (غیرممکن نیست) اما قطعا اگر به اندازه کافی و هرچه بیشتر مطالعه داشته باشید و منابع مناسب و برنامه ریزی درستی داشته باشید میتونید رتبه خوبی بیارید

سلام من امسال کنکور تجربی دادم و رتبه ام ٣٢٠٠ منطقه ١ شد میخواستم بدونم اگه امسال بخوام شروع کنم از روزی چند ساعت باید حدودا شروع کنم؟

سلام شما پایه درسی نسبتا قوی دارید که تونستید این رتبه رو کسب کنید. بهتره اشتباهات سال گذشته رو شناسایی کنید و کم کم برطرف کنید. یکی از این موراد میتونه افزایش ساعت مطالعه تدریجی نسبت به سال قبل باشه. کم کم ساعت مطالعه رو بیشتر کنید اگه مثلا ۸ ساعت میخوندید در روز کم کم به ۹ و ۱۰ و ۱۱ ساعت برسونید.

سلام دوستان من لیسانس نرم افزار دارم، الان میخوام کنکور تجربی بدم، لطفا راهنماییم کنین

سلام هنوزم این قصدو دارین؟

سلام من امسال میرم ۱۲ تجربی درس های پایه رو اونجوری ک دلم میخواسته نخوندم به نظرتون اگه از امروز به صورت جدی درس بخونم میتونم به دندانپزشکی اصفهان برسم؟

سلام بله اگر واقعا تحول ایجاد کنید و متفاوت باشید نتیجه خواهید گرفت هنوز فرصت کافی برای جبران تا کنکور هست

سلام
میخواستم بپرسم فیلم های آموزشی که نگاه میکنیم رو جزو ساعت مطالعه حساب کنیم برای ثبت تو دفتر برنامه ریزی؟

سلام نه

سلام من امسال میرم دهم تجربی
هنوز تازه اول راهم و فیزیک دهم رو کلاس میرم و زیست رو هم کم و بیش خوندم. .
من دهم که بخوام شروع کنم به درس خوندن روزی چند ساعت رو باید بخونم که ۳ رقمی بیارم؟
کلا توصیه هایی رو که میتونید به یه دهمی با سطح بالا و پشتکار بهم بگید. .
و اینکه چه کتاب های کمک آموزشی رو که بهترین باشن برای درس هایی که کتاب لازم دارن بهم بگید. .
متشکر از اینکه به موفقیت ما ها اهمیت میدید.

سلام، قطعا هر چه بیشتر بخونید نتیجه بهتر و رتبه بهتری در کنکور کسب می کنید اما در کنار ساعت مطالعه بالا، کیفیت مطالعه، برنامه ریزی، روش مطالعه و مرور و خلاصه نویسی و ازمون دادن و … هم اهمیت زیادی داره. اگر وارد جزئیات هر درس نشیم بهترین کتاب ها برای دهم تجربی گاج و خیلی سبز هستند. گاج برای ریاضی و ادبیات و فیزیک شیمی کتاب های خوبی چاپ کرده. اما عربی و زبان و زیست تا حدودی خیلی سبز بهتره. البته فیزیک و شیمی خیلی سبز هم خوبن. اگر ساعت مطالعه بالایی دارید و قوی هستید به عنوان منبع دوم تست زنی در دروس ادبیات، زیست، فیزیک و شیمی میتونید از کتاب های نشرالگو هم استفاده کنید در غیراینصورت فقط از یک منبع کمک درسی استفاده کنید.

من دانش آموز رشته ریاضی سال یازدهم هستم، الان روزانه ۷ یا ۸ ساعت درس میخونم کافیه؟

اگر با کیفیت و روش مطالعه درست باشه خیلی خوبه

سلام. من قرار بود برم انسانی ولی یهو نمی دونم چی شد تغییر مسیر دادم و اومدم رشته تجربی، از انگیزه خیلی بالای برخوردارم ولی نمی دونم چجوری با درسها کنار بیام؟ امسال سال دهمی ام

سلام خداقوت
من تجربی ام تا الان که دو ماه مونده به کنکور خیلی خوب خوندم اما میخوام تست بزنم یادم نمیاد مجبورم همش جواب رو بخونم
البته دارم مرور میکنم اما میترسم تا کنکور این مرور هامم یادم بره‌‌‌☹خیلی استرس دارم میشه راهنماییم کنید
ممنون?

سلام فراموشی طبیعیه و مرور کردن برای یادآوی مجدد مطالبی است که قبلا خوانده شده باید به روش آزمون های سه روز یکبار جمع بندی و مرور کنید چون حجم مطالب زیاده و نمی رسید کل مطالب همه درس ها رو در مدت باقی مانده دوباره کامل بخونید و البته خیلی از مطالب رو اصلا فراموش نکردید. باید با روش آزمون های سه روز یکبار دقیقا جاهایی که مشکل دارید یا فراموش کردید رو شناسایی و مرور کنید. از خلاصه نویسی های خودتون هم برای مرور سریع مطالب استفاده کنید.

سلام من رشتم انسانیه عربی باید چند درصد کنکور بزنن خوبه؟؟

سلام هر چه بیشتر بهتر! بستگی داره هدفتون چه رتبه ای هست و بقیه درس ها رو چند درصد بزنید

سلام. من پایه یازدهم در رشته تجربی هستم…برای کنکور سال بعد رشته پزشکی دانشگاه تهران یا تبریز روزی باید چند ساعت مطالعه داشته باشم؟؟

سلام بستگی داره پایه درسیتون چقدر قوی باشه. علاوه بر ساعت مطالعه و کمیت، کیفیت مطالعه و انتخاب منابع مطالعاتی مناسب هم مهمه.

سلام
من در روزهای تعطیل چند بار شده که ۱۳ ساعت درس خوندم ولی الان یه هفتس ۱۱ ساعتم به زور میخونم
احساس خستگی میکنم

رتبه برتر ها ۱۰ تا ۱۲ ساعت میخونن اونوقت …

رتبه های برتر حتی دیده شده ک میگن ۸ساعت درس میخونن واقعا ساعت مطالعه شون غیر قابل باوره یا صادقانه نمیگن یا چند ساله ک ۸ تا ۱۰ ساعت درس میخوندن

قشنگه

همش دروغه امکان نداره طرف با هشت ساعت درس خوندن توی این بازار رقابت رتبه تک رقمی شده یا اونا خیلی نابغن یا ما خیلی الان نفر اول قلم چی شهر ما با تراز ۸۰۰۰ روزی ۱۴ ساعت میخونه بعد اینا با هشت ساعت رتبه برتر شدن؟! الان شما روزی هشت ساعت بخونی محاله رتبه خوبی بیاری حالا هر چقدم اصولی بخونی نهایتش شیمی و زیست رو خوب می بندی

سلام برای رتبه ١٠٠٠ منطقه ٢ تراز ازمون کانون چقد باید باشه که امیدوار باشه؟

سلام بستگی داره چه رشته ای مد نظرتون هست. علاوه بر این، الزما رابطه مستقیم خطی بین تراز کانون و رتبه کنکور وجود نداره و ممکنه کسی که تراز پایین تری در آزمون ها داشته در کنکور رتبه بهتری آورده باشه! اما در رشته تجربی اکثر کسانی که دانش آموز کانون بودن و رتبه حدود ۱۰۰۰ منطقه دو در کنکور کسب کردند ترازشون بالای ۶۵۰۰ بوده و به ندرت ترازهای پایین تر از این تونستن رتبه های حدود ۱۰۰۰ کنکور کسب کنن.

سلام ..من دانش اموز انسانی پیش هستم …نه کلاس میرم نه مشاور …فقط خودم میخونم …برای قبولی از روانشناسی روزانه چه درسهایی رو باید زیاد بخونم …روزی چن ساعت ؟

سلام، روانشناسی جزو رشته های زیر گروه ۵ کنکور انسانی محسوب میشه که در این زیرگروه سه درس اختصاصی بالاترین ضریب و بیشترین اهمیت رو دارند: ریاضی، روانشناسی، علوم اجتماعی. ساعت مطالعه مورد نیاز به خیلی عوامل بستگی داره از جمله اینکه روانشناسی کدوم دانشگاه مد نظر شماست، پایه درسی شما چقدر قوی هست و …

سلام
میانگین درصد دروس عمومی و اختصاصی واسه پزشکی چقدر باید باشه؟
میشه دروس اختصاصی بادرصد پایین زد ولی عمومی ها رو بالا زد؟؟

سلام، سال به سال کمی فرق داره اما متوسط برای قبولی پزشکی میانگین درصدها حداقل باید بالای ۵۰ باشه الان. ضریب عمومی پایین تره و معمولا ترازش کمتر اما اگه عمومی ها رو خیلی بالا بزنید ممکنه بتونه تا حدودی جبران کنه

باسلام من ۲۶سالمه و متاهلم با یه بچه شیطون لیسانس مدیریت دارم و تصمیم گرفتم برای حقوق بخونم تصمیمم خیلی یهویی شد الان برج ۱۱باتوجه به اینکه زمان محدوده من میتونم بخونم

سلام بستگی داره حقوق کدوم دانشگاه و روزانه یا غیرروزانه مد نظرتون هست و اینکه سطح و پایه درسی شما چطوره. هر چقد پایه درسی قوی تر و هدفتون یک دانشگاه سطح پایین تر باشه قطعا احتمال قبولی بیشتره.

سلام.من انسانی هستم؛اگه از بهمن شروع کنم میتونم رتبه دورقمی بیارم؟؟؟

سلام بستگی به پایه درسیتون داره

سلام خسته نباشید
من دانش آموز پایه یازدهم هستم
یه سوال داشتم حتما یه مشاور باید برامون برنامه بریزه یا با برنامهی خودمونم می تونیم موفق شیم ؟

سلام اگه خودتون واقعا بلد باشین برنامه ریزی اصولی و نیاز به پیگیری ندارید مشاور الزامی نیست

سلام خسته نباشید من دانش آموز پایه یازدههمم یه موضوعی بدجور ذهنم و درگیر کرده درباره ی برنامه ریزی من یه مدت با برنامه ی یه مشاور پیش می رفتم. گاهی بد جور دچار استرس میشدم بعد رفتم پیش یک مشاور دیگ گفت با توجه به شناختی که از من داره نیاز ندارم که مشاور دیگه برام برنامه بریزه و خودم با برنامه ی خودم موفق میشم اما می خواستم بدونم نظر شما چیه آیا حتما باید یه مشاور برام برنامه بریزه …؟

سلام من دانش آموز دهم تجربی هستم و میخوام رشته ی داروسازی دانشگاه تهران بخونم میشه بگید روزانه چند ساعت بخونم به هدفم می رسم . لطفا سریعا پاسخ من را بدهید .
با تشکر

سلام من دانشجوی رشته داروسازیم ، دوم و سوم دبیرستان که بودم خیلی کاهلی کردم و زیاد درس نخوندم واسه همین سال کنکورم خیلی بهم فشار اومد..‌. به نظر من روزانه ۵ ساعت درس خوندن کافیه و حتما باید اصول برنامه ریزی رو بلد باشی

سلام من لیسانس معماری دارم امسال میخوام کنکور پزشکی بدم و پزشکی دانشگاه تهران رو هدف قرار دادم، ریاضی و فیزیکم ضعیفه ولی باقی درس ها رو خوب دارم پیش می برم برای خوندن ۶۰ ساعت در هفته هم مشکل ندارم چون بیکارم به نظرتون چند ساعت رو برای ریاضی و فیزیک باید وقت صرف کنم و آیا تو فرصت باقیمانده امیدی هست؟ و یه سوال من به آزمون ها خوب نمی رسم میشه راهنماییم کنید. ممنون

سلام، برای پزشکی دانشگاه تهران مخصوصا اگر بومی استان های اطراف تهران نباشید باید رتبه خیلی خوبی بیارید و میانگین درصدهاتون بالا باشه. جمعا حداقل یک چهارم از کل ساعت مطالعه هفتگی باید به دو درس ریاضی و فیزیک اختصاص داده بشه. اینکه در فرصت باقیمانده امیدی به قبولی پزشکی تهران هست یا نه بستگی به وضعیت فعلی شما داره پایه درسیتون چقدر قوی بوده و الان ترازتون در آزمون های آزمایشی چطوره. بدون داشتن این اطلاعات نمیشه دقیق گفت فاصله شما تا هدفتون چقدره.

سلام
اگه تا قبل نوروز اختصاصیارو تموم کنم خوبه؟
بعد نوروز هم تست اختصاصی و عمومیارو بخونم
با دی وی دی میخوام برم جلو
هرچه زودتر جواب بدید .. مرسی

سلام، بستگی داره درس ها رو از کِی شروع کردید که تا نوروز تموم کنید کیفیت تموم کردم هم مهم هست و هدفتون چه رتبه یا رشته ای هست

حداقل در روز باید چند ساعت درس بخوانیم که رتبه زیر ۱۰۰۰ تجربی بیاریم؟

رتبه زیر ۱۰۰۰ منطقه چند؟ بستگی به پایه درسی شما هم داره چقدر قوی باشه و اینکه دانش آموز هستید یا فارغ التحصیل

در سال کنکور باید چند ساعت دروس اختصاصی را بخوانیم رشته تجربی؟

حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد کل ساعت مطالعه باید دروس اختصاصی باشه

پایه یازدهم هفته چند ساعت باید خوند؟

حداقل ۳۰ ساعت مطالعه در هفته

سلام چند ساعت در هفته فیزیک باید بخونم برای قبولی پزشکی؟

سلام، حداقل یک هشتم از کل ساعت مطالعه هفتگی یک داوطلب کنکور تجربی باید فیزیک باشه.

سلام وقت بخیر ساعت مطالعه پشت کنکوری ها باید چقدر باشه؟ رشته تجربی و قصدم قبولی پزشکی است

سلام، یک فارغ التحصیل که مدرسه نمیره در صورتی که شاغل نباشه و وظیفه ای بجز درس خوندن نداشته باشه باید بتونه حداقل حدود ۶۰ ساعت در هفته درس بخونه. کمتر از این باشه داره کم کاری میکنه.

سلام…برای کنکور تجربی هر درس را در روز چند ساعت بخونیم؟

سلام زیست رو هر روز بخونید. ساعت مطالعه هر درس باید متناسب با اهمیت و ضریب اون درس در کنکور باشه.

سلام باید هفته ای چند ساعت زیست بخوانیم ؟

سلام بستگی داره ساعت مطالعه کل هفته شما چقدر باشه مثلا اگر هفته ای ۶۰ ساعت مطالعه دارید و در دروس مختلف به یک اندازه تقریبا تسلط دارید یعنی نقطه ضعف خیلی جدی در یک درس خاص ندارید حداقل ۱۵ ساعت از این ۶۰ ساعت باید زیست شناسی باشه.

سلام برای درسهای دانشگاه در روز چند ساعت درس بخوانیم ؟

سلام درس خواندن در دانشگاه با درس خواندن برای کنکور فرق داره. ساعت مطالعه لازم بستگی به رشته، دانشگاه، تعداد واحدهای تئوری و عملی ترم و هدف دانشجو داره.

زیست روزی چند ساعت بخوانیم ؟

حداقل یک چهارم از کل ساعت مطالعه هفتگی باید زیست شناسی باشه.

با سلام
ساعت مطالعه هر درس برای کنکور باید چقدر باشد؟

سلام، اگر سطح و میزان تسلط شما در دروس مختلف تفاوت زیادی با هم نداره، بهتره ساعت مطالعه هر درس برای کنکور رو بر اساس ضریب درس در کنکور تنظیم کنید. مثلا بیشترین ساعت مطالعه یک داوطلب تجربی باید درس زیست شناسی و حدود ۲۵ درصد از کل ساعت مطالعه در هفته باشه.

سلام من دهمم چطور باید برنامه ریزی کنم

سلام، مطالب مربوط به اصول برنامه ریزی که داخل سایت هست رو مطالعه کنید.

با سلام خسته نباشید.روزی ۷ساعت مطالعه مفید ب طور میانگین در هفته تو رشته تجربی کدوم رشته ها میشه قبول شد؟؟

سلام، کمیت مطالعه مهمه اما سطح درسی و پایه شما و کیفیت مطالعه هم در نتیجه و رتبه تاثیر داره.

سلام بهتر است در روز چند درس خوانده شود برای کنکور؟

سلام، بهترین حالت بین ۳ تا ۵ درس

سلام من دانش آموز هستم و امسال کنکور دارم خانوادمون رفت آمد زیاد داریم مهمون زیاد میاد برامون و واقعا همیشه مانع درس خوندنم هست خانواده هم همیشه میگن همین یه شب هست همین دو ساعت و … اگر هم بخوام برم درس بخونم میگن زشته بری خودتو قایم کنی! از برنامه آزمون عقب میمونم چکار کنم خانواده درک کنن و بفهمن اینجوری کار من رو دارن خراب میکنن؟ ممنونم اگه پیشنهادی دارین بگین

سلام، از فرد یا افرادی که خانواده شما ازشون حرف شنوی دارن و رو حرفشون حساب باز میکنن مثلا یکی از نزدیکان یا معلم، مدیر مدرسه، مشاور و … بخواهید که با خانوادتون صحبت کنن و متقاعدشون کنن رفت و آمدها رو به خاطر سرنوشت بچه شون کم کنن و مانع درس خوندن شما نشن

ساعت مطالعه یک دبیرستانی باید چند ساعت در هفته باشد

دانش آموزان تجربی باید هفته ای چند ساعت شیمی بخوانیم

حداقل حدود ۲۰ درصد از کل ساعت مطالعه یک دانش آموز رشته تجربی باید به درس شیمی اختصاص داده بشه.

روزی چند ساعت خوابیدن واسه یه کنکوری خوبه

حدود ۷ تا ۸ ساعت خواب در شبانروز

اینا چطوری میتونن روزی ۱۲ ساعت درس میخونن!

من اصلا نمیدونم چطور برنامه ریزی کنم چند ساعت واسه هر درس بزارم میخوام شروع کنم اما نمیدونم دقیقا از کجا چطور لطفا راهنماییم کنید

مطالب مربوط به اصول برنامه ریزی کنکوری رو در سایت مشاوران ۱۰۰ بخونید

سلام من این هفته نتونستم بیشتر از ۲۰ ساعت درس بخونم ولی میخوام دیگه جدی شروع کنم بخونم به نظر شما واسه هفته بعد برا ۵۰ ساعت برنامه ریزی کنم خوبه؟ میترسم نتونم واقعا چون روزی ۷ ساعت میشه!!

سلام بهتره ساعت مطالعه هفته به هفته کم کم و با شیب ملایم تری افزایش پیدا کنه و براش برنامه ریزی بشه. معمولا (نه همیشه) کسی که تصمیم بگیره ساعت مطالعه رو دو سه برابر کنه نمیرسه برنامه اش رو اجرا کنه و ممکنه ناامید بشه. یکدفعه از ۲۰ به ۵۰ ساعت زیاده

سلام وقتتون بخیر، من رشتم تجربیه و یه کم درس ریاضی ضعف دارم هفته ای حدود ۵۰ ساعت درس میخونم چند ساعتش رو باید ریاضی بخونم؟ ممنون

سلام، حداقل حدود ۱۲ ساعت در هفته از کل ۵۰ ساعت مطالعه باید برای ریاضی کنار گذاشته بشه.

یکی میگه ساعت مطالعه بالا مهمه یکی میگه کیفیت مطالعه ! گیج شدم 🙁

بهترین روش های مطالعه و بالاترین کیفیت مطالعه در صورتی که ساعت مطالعه پایین باشه فایده ای نداره. قطعا اول ساعت مطالعه و کمیت واجبه اما کافی نیست و در درجه بعدی کیفیت مطالعه اهمیت داره.

سلام
به نظر شما ساعت مطالعه هفتگی زیست رو چطوری تقسیم کنم؟ یعنی مثلا چند روز در هفته زیست بخونم؟؟

سلام، حداقل یک چهارم ساعت مطالعه هفتگی باید زیست شناسی باشه و هر روز داخل برنامتون زیست رو داشته باشید. زیست تجربی و ریاضیات رشته ریاضی هر روز باید داخل برنامه مطالعاتی باشه.

آیا استفاده از کتاب زیست رتبه های برتر میتونه مارو به درصد اونا برسونه؟ بشرط مطالعه عالی..

به شرط روش مطالعه درست، مرور کافی و منظم، حاشیه نویسی، خلاصه نویسی، حل تست های زیاد و متنوع …. محمد احمدی رتبه ۱ کنکور تجربی ۹۵ می گفت حدود ۲۸۰۰۰ تست برای زیست شناسی حل کرده.

با سلام یه سوال: من کارمند هستم و نمیرسم روزانه بیشتر از دو سه ساعت درس بخونم. سالهاست از کنکور فاصله گرفتم به نظرتون با این ساعت مطالعه میتونم پزشکی یا داروسازی قبول شم؟ ممنون میشم جواب بدین

سلام، اگه پایه درسیتون خیلی قوی نبوده و الان هم فاصله زیادی از کنکور و کتاب ها گرفتید با این ساعت مطالعه احتمالش کمه

نه نمیشه اونم نخونی بهتره. داروسازی میخوای شما باید حداقل ۱۳یا ۱۴ ساعت بخونین

سلام. من منطقه ۳ هستم از اول مهر شروع کردم روزی ۶ ساعت . اما DVD های آموزشی عمومی رو به طور کلی و مفصل‌ یاد گرفتم. از ۱ آذر هم شروع کردم اختصاصی ها رو مطالعه کنم و کم تر برای عمومی وقت بگذارم. روزی ۱۰ ساعت مطالعه دارم که ۳ ساعت تخصصی DVD و ۵ ساعت تخصصی کتاب کمک درسی میباشد ۲ ساعت باقی مانده عمومی هست. هر دو هفته ای تقریبا برای زیست شناسی ۳۵۰ عددی تست خطی و ترکیبی میزنم و هدف، درصد ۷۰ تو زیست و شیمی هست. به نظرتون میتونم پزشکی، داروسازی یا دندانپزشکی استان اردبیل روزانه یا نوبت دوم پذیرش بشم برای کنکور سال ۹۹؟

سلام میلاد جان ساعت مطالعه شما برای کنکور خیلی خوبه و اگر این ۱۰ ساعت با کیفیت و برنامه ریزی درست و با استفاده از کتاب ها و دی وی دی های مناسب باشه قطعا نتیجه خوبی می گیرید. اما چیزی که بهتر میشه باهاش درباره وضعیت شما قضاوت کرد تراز شما در آزمون هاست. تقریبا با توجه به ترازهای شما در ازمون های اخیر تا حدی میشه فهمید با حفظ وضعیت فعلی احتمال قبولی رشته های ذکر شده رو دارید یا خیر. لطفا ترازتون رو در چند آزمون آزمایشی اخیر و نام آزمون رو ذکر کنید. کمیت و کیفیت هر دو باید بالا باشه، درسته که کیمیت (ساعت مطالعه شما) بالاست اما اطلاعاتی درباره کیفیت مطالعه شما نداریم. ممکنه این حجم مطالعه و تست زنی با کیفیت و برنامه ریزی درستی نباشه و تراز خوبی نداشته باشید که در این حالت باید بازبینی کنید ببینید ایراد از کجاست. ممکنه تراز شما بالا باشه و رو به افزایش هم باشه که نشون میده دارید مسیر رو درست پیش میرید و قطعا احتمال قبولی در رشته های پرطرفدار زیاد میشه.

با سلام من تجربی هستم پیش دانشگاهی هفته ای چن ساعت باید زیست و شیمی و فیزیک ریاضی بخونم؟

سلام حدود ۷۰ درصد از ساعت مطالعه هفتگی باید دروس اختصاصی باشه و حدود ۳۰ درصد دروس عمومی

ساعت مطالعه رو حتما باید یادداشت کنم داخل دفتر برنامه ریزی!؟

استفاده از دفتر برنامه ریزی فواید زیادی داره که میتونید در قسمت اصول برنامه ریزی سایت مشاوران ۱۰۰ ببینید اونجا توضیح داده شده. یادداشت کردن ساعت مطالعه در این دفتر هم ضروریه

سلام من کلاس نهم مدرسه تیزهوشان هستم میخواستم برای المپیاد بخونم و همچنین در کنار درس برای المپیاد میانگین تراز بالایی در قلم چی داشته باشم (۷۰۰۰ به بالا) چند ساعت باید مطالعه کنم یا چند ساعت برای کلاس نهم وقت بزارم و چند ساعت برای المپیاد (المپیاد زیست میخوام برم)

سلام نکته بسیار مهم برای دانش اموزان المپیادی این هست که نباید اجازه بدن قوی شدن در یک درس خاص (درس المپیاد) باعث تضعیف سایر دروس بشه که این مورد در بسیاری از دانش اموزان المپیادی رایج هست. باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید که به هر دو برسید و تعادل مطالعه رو بین دروس مختلف رعایت کنید. برای داشتن تراز ۷۰۰۰ به بالا در آزمون های کانون حتی اگر بهترین کیفیت مطالعه و بهترین منابع درسنامه و تست رو داشته باشید باید حداقل در هفته بیشتر از ۳۰ تا ۳۵ ساعت مطالعه مستمر داشته باشید.

سلام خیلی ممنون از مطالب مفیدتون من پایه یازدهم تجربی هستم و پایه دهم به خاطر شرایطم خوب نخوندم و تا حالا روزی بیشتر از ۳ ساعت مطالعه مفید نداشتم علاقه بسیار زیادی به پزشکی دارم میشه راهنمایی کنید با شرایط من امکان قبولی در دانشگاه علوم پزشکی تهران هست البته با افزایش ساعت مطالعه مفید و همچنین هوش خوبی در یادگیری دروس دارم

سلام دوست عزیز خوب و بد معیارهای نسبی هستند باید ببینید تراز فعلی شما در آزمون های آزمایشی چطوره که بشه تعیین کرد فاصله حدودی شما تا قبولی پزشکی تهران چقدره. قطعا هر چه کمیت مطالعه (ساعت مطالعه روزانه) و کیفیت مطالعه و برنامه ریزی رو بالاتر ببرید و منابع کمک آموزشی مناسب تری استفاده کنید احتمال قبولی شما بیشتر میشه. جدای از همه این مسائل، شما هنوز یازدهم هستید و فرصت کافی برای قبولی پزشکی بهترین دانشگاه های کشور رو دارید پس با هر پایه درسی اگر از الان اگه خوب کار کنید قطعا میتونید به هدفتون برسید.

شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل شما برای دیگران نمایش داده نخواهد شد.

سوال یا نظر خود را در کادر زیر بنویسید:

نام و نام خانوادگی شما:

آدرس ایمیل:

شماره موبایل (اختیاری) :

ورود به کانال تلگرام فیلم ها

.دریافت کد تخفیف با ارسال پیامک به 09909380945

چگونه کنکور موفق شویم
چگونه کنکور موفق شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *