چگونه یک همسر نمونه باشیم

 
helpkade
چگونه یک همسر نمونه باشیم
چگونه یک همسر نمونه باشیم

ویژگیهای یک زن نمونه

 

لحظه ای که شوهر در منزل را باز ميکند ، انتظار دارد همسرش آراسته و زیبا و با رویی گشاده و شادمان، در حالی که منزل منظم و مرتب است و بوی غذای دلخواهِ جا افتادهِ ايراني، به مشام میرسد ، به استقبالش برود، ولی، منزل را شلوغ و بی نظم و همسرش را با موهای آشفته و لباس خواب که از صبح عوض نکرده و اخمو مشاهده ميکند ، وی هم ناخود آگاه اخمهایش در هم رفته و به سراغ تلويزيون میرود .

 

– غر زدن ممنوع

چگونه یک همسر نمونه باشیم

از نظر مردان یکی از خصوصیت های یک زن خوب این است که غر نزند. یک ضرب المثل مشهور است که در آن زن غرغرو با شیرآبی مقایسه ميشود که چکه ميکند . درصورتی که شما دائما غر بزنید و گلایه کنید، فاصله ای ناخواسته بین شما و همسرتان ایجاد خواهد شد و به چرخه ای باطل و غلط تبدیل ميشود که وی را ناچار ميکند تا از شما دوری کند.

 

همین مسأله مشکلات و عوارضی جانبی را در روابط شما بوجود می آورد و با گذشت زمان این مشکلات را خطرناک تر ميکند . درصورتی که همسر شما حس کند که شما همیشه از وی ناراضی و دلسرد هستید پس نمی توانید از وی انتظارداشته باشید که دوستتان داشته باشد.

 

غر زدن هیچوقت مؤثر نخواهد بود پس بهترین کار این است که آن را متوقف کنید. در عوض ، به گونه ای با وی حرف بزنید که وی را ترغیب کند تا به شما گوش دهد و باین ترتیب هر مشکل احتمالی بین خودتان را برطرف کنید. فراز و نشیب ها روابط بین شما دو نفر را بهبود خواهند بخشید.

 

رازهای یک زن نمونه

 

– غذای همسرتان همیشه حاضر باشد

از آن جا که نود درصد مردها همواره خسته و گرسنه از سرکار به منزل می آیند در دلشان به امید یک غذای گرم و دلچسب به کانون گرم خانواده شان باز می گردند. پس درصورتی که شما بنا به دلایلی آن روز در منزل نیستید ٬ بهتر است از شب قبل غذایی براي همسرتان تهیه کنید تا با این کار وی بداند که شما چه قدر به وی علاقمند هستید و برایش ارزش قائل هستید و وی هم بطور متقابل به شما اهمیت خواهد داد.

 

– به ظاهرتان برسید 

شاید بی اهمیت به نظر برسد ولی اینطور نیست. پس از ازدواج از خودتان مراقبت کنید و به ظاهرتان برسید. بسياري از زن ها این اشتباه را مرتکب شده و به ظاهر خود پس از ازدواج اهمیت نمی دهند. واقعیت این است که ظاهر شما شوهرتان را مجذوب خود نگه می دارد. اطمینان حاصل کنید که به شما توجه ميکند .

 

مراقب سلامتی خود باشید چون شرایط سلامت شما بر ظاهر و خلق و رفتار شما اثر می گذارد. مردان دوست دارند همسرانی داشته باشند که به خود اهمیت می‌دهند و ظاهر خوبی دارند. ظاهر خوب داشتن اعتماد به نفس و عزت نفس شما را بالا برده و شما را براي همسرتان جذاب ميکند .

 

– به حرف های شوهرتان گوش دهید

اگر چه امکان دارد شما هزاران حرف براي گفتن داشته باشید و بخواهید ماجراهای زيادي را تعریف کنید، یا حتی از خيلي چیزها و خيلي از اشخاص گله و گلایه کنید. ولی بهتر است عجله نکنید، اندکی دندان روی جگر بگذارید تا شوهرتان خوب استراحت کند و خستگی اش بیرون برود. آن گاه به حرف های وی گوش بدهید. احتمالا وی هم بخواهد با شما درد دل کند و یا از ماجراهای اتفاق افتاده در محل کارش بگوید. زمانیکه خوب به حرفهایش گوش دادید و برایش ترحم و هم دردی کردید، آن گاه میتوانید ، اما باز هم درصورتی که شوهرتان سرحال بود و حوصله ای آن را داشت، از تعریفی های خودتان برایش بگویید.

 

خصوصیت های یک زن نمونه

 

– منزل را منظم نگه دارید

دوست دارید که در منزلی بی نظم و بهم ریخته زندگی کنید؟ شوهرتان همچنین چیزی را نمی خواهد. همیشه منزل خود را تمیز و مرتب نگه دارید. محیط سالم منزل روح و روان و خلق و خوی وی را تازگی می بخشد. به روش هایی خلاقانه فکر کنید تا منزل تان را براي همسرتان پناهگاهی مسالمت آمیز بسازید. هرچند کارهای معمولی و روزانه منزل سخت و مشکل است ولی شما با انجام دادن آن ها میتوانید شوهرتان را بخود وابسته کرده و زمانی که در منزل نیستید وی دلتنگتان خواهد شد.

 

این جمله مشهور را شنیده اید که ميگويد :” زن نخست دوست شوهرش است، دوم معشوقه و سوم – و احتمالا مهم تر از همه- خدمتگزار”. شوهر شما به خاطر تمام کارهایی که براي وی و زندگی تان انجام می دهید از شما قدردانی کرده و شکرگزار شما خواهد بود و مطمئن خواهد بود که به خاطر داشتن شما خوشبخت ترین مرد دنیا است!

 

– صداقت داشته باشید 

از بهترین سرمایه های زندگی مشترک راستگویی و صداقت است پس هیچگاه  حتی زمانیکه حقیقت به نفع ما نباشد، دروغ نگوییم و به نیرنگ متوسل نشویم برای این که دروغ پایه های زندگی را سست ميکند .

 

– سورپرایز شیرین است پس یکدیگر را شگفت‌زده کنید

مثل يادداشت های خاص، هدایای کوچک، پخت غذای مورد علاقه آنها و یا برنامه ريزي یک تعطیلات پایان هفته. این به همسرتان می فهماند که شما هنوز عاشق وی هستید و سبب ميشود که شما هم عشق را حس کنید از طرف ديگر، زمانیکه همسرتان کار ویژه ای براي شما انجام ميدهد ، قدردانی خود را نشان دهید. آنها ممکن است بدانند، ولی خوب است که به آنها با صدای بلند بگویید.

 

خودتان را در لیست وارد کنید. هر روز یک زمانی را در لیست براي فرد خودتان در نظر بگیرید، زمانی براي استراحت، ورزش، درست کردن ناخنها، کتاب خواندن و غیره. این کار ها را حتماً در لیست وارد کنید و گرنه اصلاً به آن نمی رسید.

 

– نزديک برگشت شوهر به منزل میتوانید دوش گرفته، لباس مناسب بپوشید، آرایش کنید و با ارامش در انتظار وارد شدن همسرتان شوید و شب بسیار ارامو رویایی را داشته باشید، مانند زمان نامزدی.

چگونه یک همسر نمونه باشیم

 

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


دنبال بلیط ارزون هستی؟حتما اینجا سر بزن


پد تاخیری مردانه با استفاده سریع و آسان


شیک ترین انگشتر های نقره رو از اینجا بخر

پیشرفته ترین روش درمان نازایی زنان و مردان


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


برای خرید بلیط اول اینجا سر بزن

بهترین مراکزآموزشی بابالاترین میزان بازدهی


خرید مستقیم فرش از کارخانه


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

جستجو در سایت

زن نمونه،زن ایده آل،بسیاری از بانوان بخصوص تازه عروس‌ها دوست دارند همسرشان روز به روز بیشتر از قبل، عاشق‌‌شان شود و صد‌البته این موضوع بی‌اهمیتی نیست. همه بانوان تلاش می‌کنند با حرف‌ها و رفتارهایشان یک قدم به همسرشان ‌ نزدیک‌تر شوند، اما همیشه ماجرا این‌طور پیش نمی‌رود.

گاهی هر قدم رو به جلوی بانوی خانه، مرد را ده‌ها قدم به عقب می‌راند. برای بانویی متفکر‌ که حساب همه چیز را داشته و تمام تلاشش را خرج کرده، کنارآمدن با این موضوع، بسیار سخت و دردناک است.

اگر شما همچنین احساساتی را تجربه کرده‌اید، لازم است بار دیگر گذشته‌تان را مرور و بازنگری کنید تا بدانید چرا در چشم همسرتان به عنوان یک بانوی ایده‌آل جلوه نکرده‌اید؟

چگونه یک همسر نمونه باشیم

معمولا همسر ایده‌آل مردان، بانویی است که شباهت زیادی با کلیشه تعریف شده همسر در خانواده و عرف جامعه دارد. آنان غالبا بانویی را ستایش می‌کنند که خاص است و از همه مهم‌تر مورد توجه و ستایش خانواده و اطرافیانشان قرار می‌گیرد. مردان گرچه شاید خودشان هم از این واقعیت مطلع نباشند، اما به‌طور کاملا تلویحی در ناخودآگاه‌شان چنین تعریفی از همسر ایده‌آل خود دارند. مردان به‌دنبال بانویی فرهیخته هستند که بتوانند تا پایان عمر با اعتماد کنارش زندگی کنند، زنی دانا که اهل شکایت نیست یا با غرولند کردن روزش را خراب و فکرش را مغشوش نمی‌کند. معمولا مردان دوستدار یک بانوی منطقی و با حساب و کتاب هستند که آنها را در سراسر زندگی حمایت کند و در موقعیت‌های حساس و بحرانی زندگی همیشه بتوانند روی کمک و یاری او حساب کنند.

اغلب مردان دوست دارند، بعد از ازدواج نیز همان‌طوری باشند که پیش از این بوده‌اند. آنان خواهان همسری هستند که با وجود معایب و خلق و خوی خاص‌شان، آنها را همان‌گونه که هستند بپذیرند و عاشق‌شان بمانند. سلطان قلب همسر بودن، از جمله مهم‌ترین علاقه‌مندی‌هایی است که دائما ذهن هر مردی را به خود مشغول می‌کند. مردان به‌شدت از سرکوفت خوردن بیزارند و دوست دارند یگانه بانوی زندگی‌شان با همان اخلاقی که از آنها سراغ دارند و همین شرایط زندگی‌ای که دارند بسازد و مدام با اصرار برای تغییر کردن، آنها را تحت فشار نگذارد، در حالی که این دیدگاه دقیقا برخلاف نگرش و باور زنانه است‌. چه‌بسا اغلب زن‌ها سعی می‌کنند از مرد معمولی زندگی‌شان، همسر ایده‌‌آل و رویایی بسازند.

بنابراین بهتر است خیالبافی را کنار بگذارید و بپذیرید شما همسرتان را نمی‌توانید تغییر دهید، اما می‌توانید با اندکی کیاست و زیرکی، مسیر تغییر را پیش رویش قرار دهید. فراموش‌تان نشود، مردها دوست دارند در کنار بانویی زندگی کنند که به وضعیت موجود زندگی‌شان قانع باشد و از همه مهم‌تر آن که آنان را بیش از هر چیز برای خودشان بخواهند. گرچه شاید این تمایل، از نگاه زنانه خودخواهی یک مرد تعریف شود، اما بانوی مدبر می‌تواند با قناعت بجا اما اعمال مدیریت صحیح، سکاندار ذهن مردش شود و با به دست دادن نقشه ادامه زندگی به همسر، چرخ زندگی را آنچنان که متمایل است، پیش براند. برای این کار، فقط کافی است مردتان را همان‌گونه که هست، پذیرش کنید و با دادن اقتدار به‌عنوان نیاز فطری مردانه، به او عزت نفس ببخشید و توانایی‌اش را برای انجام هر کاری بستایید.

زیبایی و وضعیت ظاهری همسر، نخستین مولفه مهمی است که اغلب مردان نسبت به آن توجه ویژه‌ای دارند. گویی مردها دوست دارند از طریق انتخاب همسری زیبا و شیک‌پوش، خودشان را به رخ دیگران بکشند و برای خود یک افتخار کسب کنند. اگر چه ظرافت و زیبایی در رفتار و کلام نیز تاثیر مثبت و شگرفی بر انتخاب آنان دارد و شاید به همین خاطر است که زیبایی باطن و ظاهر یک بانو، هیچ‌‌گاه از چشم‌های تیز بین یک مرد پنهان نمی‌ماند. اگر شما اکنون همسر مردی هستید، بپذیرید از فیلتر زیبایی او رد شده و انتخاب شده‌اید، اما این دلیل نمی‌شود که دست از همه چیز بشویید و تنها به این دلیل که انتخاب شده‌اید، دیگر چون زمان مجردی‌تان به خود نرسید و آراستگی لباس و ظاهر و حتی تناسب اندام‌تان را فراموش کنید. شما به عنوان یک تازه عروس یا بانوی چند ساله زندگی یک مرد، باید دائما تلاش کنید با طراوت و زیبا باشید و بمانید! یادتان باشد همسرتان همیشه نیازمند مشاهده زیبایی شماست و این وظیفه شماست که او را اقناع کنید. با وجود آراستگی پوشش و چهره، لازم است زیبایی درون‌تان را نیز پرورش دهید، همان‌طور که با زیبایی ظاهر دیدگان همسرتان را تحریک می‌کنید، با کلام و جملات زیبا نیز گوش همسرتان را بنوازید، مثلا او را با عباراتی چون عزیزم، عشقم، نفسم و … مورد خطاب قرار دهید یا هنگام گفت‌وگو با او آرامش‌تان را حفظ کنید و در مقابل رفتارهای تندی که گاهی از سر بی‌حوصلگی و خستگی است، صبور باشید و مقابله به مثل نکنید.

همان‌طور که معیار سنجش مردان از دیدگاه بانوان امروز، کاملا متفاوت از بانوان دیروز است، مردان امروز، بانوانی متفاوت‌تر از بانوان دیروز را می‌پسندند. پویایی و فعال بودن از جمله معیارهای دلخواه مردانه برای بانوی امروزی است. بسیاری از مردان امروزی در جست‌وجوی همسری هستند که چیزی بیشتر از بانوان دیگر دارد. دانش بالا یا شغلی که به آن افتخار کنند یا مهارتی خاص که بانویش را از دیگران متمایز می‌کند و…

به بیان دیگر مردهای امروزی، بانوانی را دوست دارند که در کنار تعهدات خانوادگی، امور روزمره کار و فعالیت‌های اجتماعی‌اش را نیز جدی می‌گیرد. این موضوع به آنها ثابت می‌کند آن بانو، بیش از دیگران، بانوی توانمندی است که می‌تواند زندگی خود را به‌خوبی پیش ببرد. بانویی که برای رسیدن به اهدافش تلاش می‌کند و هنگام رویارویی با مشکلات بسادگی عقب‌نشینی نمی‌کند، دلیل دوست داشته شدن یک زن توسط مرد امروزی است. برای مردان امروزی داشتن یک همسر خانه‌دار و هنرمند، همیشه کافی نیست، بلکه آنها به‌دنبال بانوی دنیا دیده‌ای هستند که موضوعات روز را به‌خوبی می‌شناسد و هیچ‌وقت دست از یادگرفتن و پیشرفت بر‌نمی‌دارد. شما هم به‌عنوان یک بانوی امروزی، باید به فکر پیشرفت و ارتقای خود باشید‌ و تلاش کنید ‌با کشف و شکوفا کردن استعدادهای درون‌تان، بتوانید به مانند دیگران به چشم بیایید.

هر قدر هم که باهوش، زیبا و تحصیلکرده باشید، اگر روند پیشرفت‌تان را بعد از ازدواج متوقف کنید، نمی‌توانید یک همسر ایده‌آل باشید. بهتر است بدانید همسرتان دوست دارد شما به دنبال یاد گرفتن چیزهای جدید باشید و حتی بعد از مادر شدن نیز آن‌قدر با زمانه پیش بروید که بتوانید مایه افتخار او و فرزندانش شوید.

گرچه بسیاری از بانوان گمان می‌کنند با صبر بسیار و فداکاری تمام و کمال می‌توانند همسرشان را عاشق خودشان کنند، اما واقعیت این است که مردها ترجیح می‌دهند همسرشان باورها و نظرات خاص خودش را داشته باشد، گویی صاحب‌نظر بودن بانویشان را بسیار بیشتر از منفعل‌ و گوش به فرمان بودن محض‌شان دوست دارند. این حقیقت را بپذیرید که مردها بیشتر به زنان با اعتماد به‌نفس توجه می‌کنند و دوست دارند به جای خمیری که به آن شکل می‌دهند، بانویی قدرتمند و منطقی را انتخاب کنند که مقتدر و مدیر است و می‌تواند دوشادوش‌ آنها ساختن یک زندگی خوب، انرژی بگذارد.

دوست داشته شدن و مورد توجه بودن، نیاز هر زن و مردی است و از همه مهم‌تر آن که حس خوبی به آدم منتقل می‌کند. بدانید همسر شما هم از این قاعده مستثنا نیست. مردان ترجیح می‌دهند وقتی خسته از کار به خانه بر‌می‌گردند، یک لبخند شیرین و نگاه مهربان منتظرشان باشد و به‌خاطر این‌که بانویی تا به این حد دوست‌شان دارد به همه فخر بفروشند.

بسیاری از مردها عادت دارند‌ زندگی خود را با اطرافیانشان مقایسه می‌کنند و تصویر ذهنی که دیگران به آنها انتقال می‌دهند، برایشان اهمیت بسیاری دارد و دقیقا به همین دلیل است که آنها دوست دارند همسری فداکار، مهربان و پرمحبت داشته باشند و این موضوع را نیز به دیگران نشان دهند. مردها دوست دارند همســـرشان توانایی و قدرت‌شان را ستایش کند و آنها را تکیه‌گاه محکمی برای خود بدانند. معمولا آنها از این که مستقل‌ترین بانوی جهان هم برای حل مشکلات و تصمیم‌گیری‌هایش با آنها مشورت کند و برای حل مسائل به آنها تکیه کند، لذت می‌برند.

گذشت آن زمان که مردها بار خانه و زندگی را یک‌تنه به دوش می‌کشیدند! مردهای امروزی همسرانی را دوست دارند که دوشادوش آنها حرکت می‌کند، بحران‌های زندگی بعد از ازدواج را می‌شناسد و گاهی مانند آنها مصائب ناگزیر زندگی و استرس‌های متعاقب با آن را به دوش می‌کشد. مردان امروزی دوست ندارند تنها فکر کنند، تنها تلاش کنند، تنها نگران باشند یا تنها عمل کنند. آنان به دنبال همسری هستند که در تمام لحظات زندگی کنارشان باشد و مشکلات زندگی را مشکلات خودش بداند، نه این که اگر کاری برای حل کردن‌شان می‌کند، آن را یک لطف بداند و بارها چون پتک بر سر مردش بکوبد. شما به‌عنوان یک بانوی‌ متعهد و دانا باید سعی کنید نیمی از مشکلات زندگی را مال خودتان بدانید و مردتان را یک‌تنه به میدان نبرد نفرستید، گرچه بسیاری از بانوان ایرانی همیشه یار و همدم روزهای تلخ زندگی همسرانشان بوده‌اند.

جدا شدن از زندگی مجردی در سال‌های بعد از ازدواج، معمولا اتفاق ناخوشایندی است که یک مرد در طول زندگی‌اش آن را تجربه می‌کند. به بیان دیگر معمولا مردان از تنهایی بعد از ازدواج می‌ترسند! آنها بسیار دوست دارند روابط قبلی خود (رابطه با خانواده، اعضای فامیل یا دوستانی که حضورشان برای آنها اهمیت دارد) را حفظ کنند یا این‌بار در کنار همسرشان، آنها را تجربه کنند. هیچ مردی نمی‌تواند بدگویی و بی‌حرمتی علیه خانواده یا دوستانش را تحمل کند و تمام عمر خود را تنها ‌ با همسرش بگذراند. معمولا آنها دوست ندارند با ازدواج، دایره ارتباطاتشان را محدود کنند یا از یک خانواده بیرون بیایند و خانواده تازه‌ای بسازند، بلکه آنها بیشتر ترجیح می‌دهند خانواده پیشین‌شان را بزرگ‌تر و گسترده‌تر کنند، گرچه اغلب مردها در ارتباط گرفتن با افراد تازه و انطباق با شرایط جدید به مشکل بر‌می‌خورند، اما دوست دارند همسرشان با روابط اجتماعی خوبی که دارد، آنها را در پیوند زدن به این اجتماع جدید یاری دهد. گذشته از این، اغلب مردان دوست دارند با ورود همسر به زندگی‌شان، روابط خانوادگی و فامیلی گرم‌تری را نسبت به قبل تجربه کنند و جالب است بدانید‌ هماهنگی، تنظیم، تعادل و حتی سلامت این روابط را از مدیریت یا عدم مدیریت همسرشان می‌دانند.

منبع : چاردیواری ضمیمه روزنامه جام جم

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

زن خوب از نظر مردها

زن های مورد پسند آقایان

مردها چه زنی را همسر ایده آل میدانند

خصوصیات زنانه مورد علاقه مردان

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



چگونه یک همسر نمونه باشیم

بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


26184


بازدید امروز:


34891


بازدید دیروز:


232652844


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

جستجو در سایت

همسر نمونه چگونه است؟چطور یک همسر نمونه باشیم  همسر نمونه شدن کار سختی نیست. شما هم همسر نمونه می شوید اگر این خصوصیات را داشته باشید :

1- همسر نمونه اشتباهات گذشته شما را فراموش می کند. یک شریک خوب، گذشته شما را نادیده می گیرد و دائم اشتباهاتی را که یادآوری آنها ” هیچ نفعی ” به حال رابطه تان ندارد ، بازگو نمی کند.

2- همسر نمونه مقایسه نمی کند. یک شریک زندگی مناسب ” تفاوت انسان ها ” را درک می کند و می داند که هر شخص نقاط ضعف و قوت خود را دارد. بنابراین شما را با افراد دیگر مقایسه نمی کند.

چگونه یک همسر نمونه باشیم

3- همسر نمونه به رابطه دوطرفه اعتقاد دارد. او باید بداند که یک رابطه سالم به تلاش هر دو طرف وابسته است و باید بین آنها تعادل برقرار باشد. رابطه های یک طرفه در نهایت به مشکل منجر خواهد شد.

4- همسر نمونه به تنهایی شما احترام می گذارد. هر فردی به تنهایی احتیاج دارد. شریک شما باید معنای حریم خصوصی را درک کند. افرادی که این قانون را رعایت نمی کنند ، پس از مدتی از هم خسته می شوند و در رابطه احساس خفقان می کنند. باز هم می گوییم، در هر چیزی تعادل لازم است، حتی با هم بودن.

5- همسر نمونه گفتگو با شما را در اولیت قرار می دهد. یک شریک زندگی خوب ” ارتباط و گفتگو ” با شما را در اولویت کارهای خود قرار می دهد. بدون گفتگو با یکدیگر ، مشکلات کوچک تبدیل به مشکلاتی بزرگ و حل نشدنی تبدیل می شود . شما باید در گفتگو با شریک تان آزاد باشید و مطمئن باشید که : حرف هایتان شنیده می شود. گفتگو برای تداوم یک رابطه حیاتی است.

6- همسر نمونه ساده است. یک شریک خوب رابطه را تبدیل به یک بازی پیچیده نمی کند. او با هر مشکلی به سادگی برخورد می کند و به جای عکس العمل های پرخاشگرانه یا عقب نشینی، با شما به گفتگو می نشیند.

7- همسر نمونه رگ خواب شما را می شناسد. او به ” زبان عشق ” شما آگاه است و می داند که چه زمانی باید کنارتان حضور داشته باشد ، چه لغاتی را در گفتگو با شما به کار گیرد یا چه هدیه ای برای شما بخرد تا خوشحال شوید. به بیانی او باید رگ خواب شما را بداند.

8- همسر نمونه شوخ طبع است. شوخ طبعی از خصوصیات او است، طوری که شما می توانید ، جوکی را برای او بگویید و با هم بخندید.

9- همسر نمونه منطقی است. فردی را انتخاب کنید که انتظارات منطقی از شما داشته باشد. همه ما آدم ها گاهی اشتباه می کنیم و این امری طبیعی است. او نباید برای شما استانداردهایی تعریف کند که خود به آن پایبند نیست.

10- همسر نمونه به خودشناسی رسیده است. گاهی ما از دیگران ” انتظاراتی ” داریم و زمانی که آنها قادر به برآورده کردن شان نیستند، ناامید می شویم. ما باید آنقدر مهارت های لازم را در خود تقویت کنیم تا محتاج هیچ کس نباشیم. رابطه عاطفی تنها باید راهی برای تقویت خودشناسی باشد.

11- همسر نمونه خوش بین است. شریک شما انتظارات خوش بینانه ای از شما و رابطه دارد. او افکار منفی را از خود دور می کند و معتقد به رابطه ای خوب و طولانی مدت است. 12- همسر نمونه مسئولیت پذیر است. او نباید شما را تنها منشا تمام خوشی هایش بداند. هر کسی مسئول شادی زندگی خود است. شما می توانید بزرگ ترین بخش این شادی باشید اما تمام آن نه.

13- همسر نمونه احساسات خود را کنترل می کند. یک شریک زندگی خوب به شما احترام می گذارد، مدام کنترل و نقدتان نمی کند و در مقابل دیگران باعث شرمندگی نمی شود.

14- همسر نمونه زمانش را با شما تقسیم می کند. همدلی از دیگر خصوصیات فرد مناسب شما است. او به ارزش کار تیمی آگاه است و خوب می داند که : ” یک دست صدا ندارد. “

15- همسر نمونه مستقل است. او قابل اعتماد و مسئول است و هر زمان که احتیاج داشته باشید، کنار شما است.

16- همسر نمونه از شما حمایت می کند. او شما را تشویق می کند تا بهترین خود باشید. از موفقیت شما نمی ترسد و همیشه بهترین شما را می خواهد.

17- همسر نمونه همیشه برای بهبود رابطه تلاش می کند. یک شریک خوب می داند که یک رابطه احتیاج به مراقبت و تلاش دارد. بنابراین ” نهایت سعی ” خود را می کند تا رابطه به بهترین شکل خود پیش رود.

18- همسر نمونه قادر به گفتن “ببخشید ” است. فردی که به خودآگاهی رسیده باشد، از گفتن : ” ببخشید ” در زمان هایی که مرتکب اشتباهی شده،نمی هراسد.

19- همسر نمونه بهترین دوست شما است. یک شریک زندگی خوب، باید یک دوست خوب هم باشد.

خصوصیات مرد خوب

زن خوب از نظر مردان

چطور رابطه خوبی با همسر داشته باشیم

چطور رابطه جنسی بهتری داشته باشیم

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



چگونه یک همسر نمونه باشیم

بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


26185


بازدید امروز:


34891


بازدید دیروز:


232652845


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

در عصر حاضر تعریف افراد از راه و رسم شوهرداری عوض شده است و شوهرداری در جامعه کنونی تنها به کلیشه هایی که درگذشته در این مورد گفته میشد، خلاصه نمیشود. همسر خوب بودن و شوهرداری در عصر جدید تنها به معنای این نیست که زنی مطیع باشید که به دنبال برآورده کردن انتظارات شوهرش است. بلکه به این معناست که یک همسر و همراه کامل باشید که تعادل و تساوی را در رابطه عاطفی برقرار میکند و شخصیت شوهرش را تکامل میبخشد. ازدواج پیوندی متقابل است و اگر میخواهید شوهر خوبی داشته باشید، لازم است شما هم همسر خوبی برای طرف مقابل باشید. مسلما زن و همسر خوب برای همه افراد تعریف مشابه و یکسانی نخواهد داشت اما رفتارهای مشخصی هستند که برای اینکه یک همسر نمونه و فوق العاده باشید، لازم است آن ها را انجام دهید یا از آن ها پرهیز کنید. برای آگاهی از فوت و فن های شوهرداری  با این مقاله از “رادیو عشق” همراه باشید.

 

فهرست مطالب

آیا شوهرتان را دوست دارید؟ آیا وقتی در کنار او هستید احساس امنیت و خوشحالی می‌کنید؟

اگر با عروسی متعهد شده‌اید که تمام عمرتان را با یک مرد بگذرانید، باید او را دوست داشته باشید. اما دوست داشتن به تنهایی کافی نیست. در هر رابطه‌ای، علاوه بر موارد دیگر، با بیان عشق، رابطه بهتر می‌شود. بنابراین، اگر همسرتان را دوست دارید، این را به او بگویید و به او نشان دهید که چقدر برایتان اهمیت دارد.

چگونه یک همسر نمونه باشیم

نیاز نیست هر روز عشقتان را با استفاده از جملات و اصطلاحات عاشقانه بیان کنید. می‌توانید عشقتان را با حرکات کوچکی همچون یک بوسه یا گاهی بوسه سریع و ناگهانی روی گونه، یا برخی مواقع تهیه‌ی صبحانه‌ی مورد علاقه‌ی او و یا انتخاب فیلمی که او دوست دارد و تماشای آن با یکدیگر، نشان دهید.

در هر رابطه‌ای، برقراری ارتباط امری مهم و حیاتی است. و ازدواج نیز از این امر مستثنی نیست. این تصور نادرست که طرف مقابل باید بداند همسرش چه می‌خواهد و چگونه فکر می‌کند را دور بریزید. شوهرتان نمی‌تواند ذهن شما را بخواند، همان‌طور که شما نیز نمی‌توانید ذهن او را بخوانید. ممکن است علایق و اولویت‌های یکدیگر را بدانید، اما ضرورتا از افکار و احساسات یکدیگر خبر ندارید.

برقراری ارتباط آزاد در ازدواج به این معنی است که افکار، احساسات و آنچه از شوهرتان انتظار دارید را به او بگویید. با او صحبت کنید، از او سوال بپرسید، با او حرف بزنید و بحث کنید. از حرف نزدن اجتناب کنید زیرا اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. از شوهرتان نخواهید حدس بزند شما چه می‌خواهید، و از حدس و گمان و برداشت‌های فرضی از رفتار او اجتناب کنید.

 

اگر شوهرتان یک شغل، یک سرگرمی، یا هر چیز دیگری را دنبال می‌کند، به آن نیاز دارد و می‌خواهد شما او را حمایت کنید. حمایتگری در ازدواج به این معنی نیست که فقط در شرایط سخت کنار همسرتان باشید. حمایتگری یعنی زمانی که شوهرتان مرحله مهمی از زندگی را با موفقیت پشت سر می‌گذارد، یا زمانی که بر ترس خود غلبه کرده و چیز جدیدی را امتحان می‌کند، از او قدردانی کرده و او را ستایش کنید.

حمایت کردن همیشه به معنی بیان نظرات و نکات مثبت نیست. حمایت کردن به معنی انتقاد سازنده به منظور تشویق او برای پیشرفت و بهبود کاری که دارد انجام می‌‌دهد نیز هست. به عنوان مثال، حمایت از ایده شغلی جدید شوهرتان در زمانی که از نظر مالی در رفاه هستید روش خوبی برای افزایش اعتماد به نفسِ او و بهبود رابطه است.

 

بهترین ازدواج، ازدواجی است که در آن زن و شوهر بهترین دوستِ یکدیگر باشند. چیزی بهتر از این نیست که فرد عاشقِ بهترین دوستش باشد. این عشق، عشقی عمیق، قوی و ناب است. اجازه دهید یک دوستی سالم بین شما و شوهرتان به وجود آید، و ببینید این دوستی چه تغییراتی در زندگیتان به وجود خواهد آورد.

بهترین ازدواج‌ها، ازدواج‌هایی هستند که در آنها زن و شوهر به یکدیگر احترام می‌گذارند. شوهرِ شما یک فرد منحصر به فرد با نقاط ضعف و نقاط قوت است. به شخصیت او احترام بگذارید، نه بخاطر کاری که برای شما یا خانواده‌تان انجام داده. احترام دو طرفه در ازدواج امری ضروری است. احترام دو طرفه در نحوه‌ی صحبت کردن و رفتار با طرفِ مقابل خود را نشان می‌دهد. چه در تنهایی و چه در جمع، شوهرتان را تحقیر نکنید، مسخره نکنید و به او ضربه نزنید و آزار نرسانید. کمی شوخی طعنه آمیز مشکلی ندارد اما توهین کردن صحیح نیست. بنابراین، مراقب آنچه می‌گویید باشید و قبل از صحبت کردن، فکر کنید.

تمام چیزهایی که همسرتان دوست دارد برای شما جالب نیست. شما مجبور نیستید کارهایی که او دوست دارد را انجام دهید، اما به او فضای کافی دهید تا علایقش را دنبال کند و نسبت به کاری که دارد انجام می‌دهد کنجکاو باشد. در مورد کتاب، بازی یا سرگرمی مورد علاقه‌اش از او سوال کنید. کمی تحقیق و کنجکاوی کرده و درمورد چیزهایی که شوهرتان به آنها علاقمند است اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید در مورد آنها با شوهرتان صحبت کنید.

فهرستی از کارهایی که همسرتان دوست دارد انجام دهد تهیه کرده و شما نیز در انجام آن کارها با او شریک شوید. اگر او دوست دارد بسکتبال بازی کند- بروید و چند توپ داخل حلقه بیندازید . اگر دوست دارد ورزش کند، شما هم برای دویدن با او بروید. ا،و این که شما به علایقش علاقمند باشید را دوست خواهد داشت.

‘فضا’ مفهومی است که تعداد اندکی از افراد آن را درک می‌کنند. تمام افراد به  ‘فضایی’ برای خود نیاز دارند. حتی مردان متاهل نیز گاهی به ‘فضای خود’ نیاز دارند و ممکن است بخواهند به غار مردانه خود پناه ببرند. به این کار احترام بگذارید و به او فضای مناسب داده و اجازه دهید سرگرمی‌ها و علایقش را دنبال کند. محدود کردن آزادی و فضای همسر برای آنها آزار دهنده خواهد بود و تاثبر منفی بر روابط همسران خواهد داشت.

برای برقراری ارتباط موثر، گوش کردن از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین آگاهانه تلاش کنید که وقتی شوهرتان صحبت می‌کند، نه تنها صدای او را بشنوید، بلکه به او گوش کرده و صحبت‌هایش را درک کنید. در حین مکالمه، به او توجه کنید. تلفن همراهتان را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید یا صدای موسیقی را کم کنید زیرا ممکن است حواستان را پرت کند. اینکه به هنگام صحبت کردن شوهرتان تمام حواستان را به او معطوف کنید نشان می‌دهد که چقدر به او احترام می‌گذارید.

گوش دادن به این معنی نیست که باید با او موافقت کنید. اما حتی برای مخالفت کردن نیز باید با به حرف‌های شوهرتان گوش کنید.

مردان نیز نیاز دارند که دوست داشته شده  و موردِ قدردانی و ستایش قرار گیرند. مجبور نیستید برای نشان دادن قدردانیِ خود، تعریف و تحسین خود را با آواز بخوانید. یک  ‘تشکر’ ساده و بی ریا کافی است. از این که همین تشکر ساده چه تغییراتی در زندگیتان ایجاد خواهد کرد شگفت زده خواهید شد.

قدردانیِ خود از اموری که شوهرتان هر روز انجام می‌دهد را به او نشان دهید. نشان دهید که از سخت کار کردنِ او برای امرار معاش خانواده متشکر هستید. اجازه دهید بداند که شما بخاطر تمام کارهایی که انجام می‌دهد سپاسگزار هستید. ستایش کردنِ شوهر به او جرات می‌دهد که بیشتر برای شما کار کند به او این پیام را می‌رساند که تلاش‌هایش دیده می‌شوند.

آیا هیچ زن و شوهری را می‌شناسید که دعوا نکنند؟

ازدواج پیوندی بین دو شخصِ متفاوت و منحصر به فرد است که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. گاهی وجود این اختلافات و عدم توافق‌ها باعث دعوا می‌شود. و اگر تعداد این دعواها زیاد باشد، می‌تواند به رابطه آسیب برساند. این بدان معنی نیست که شما همیشه باید مصالحه کنید. خیر.

این بدان معنی است که باید فکر کرده و علاقلانه دعوا کنید. از خود بپرسید آیا این موضوع ارزش دعوا کردن دارد؟ چه عاملی مانع می‌شود که مصالحه کرده و به همسرتان اجازه دهید که گاهی اوقات کار خودش را انجام دهد؟ اگر موضوع، موضوعی جزئی است، اجازه دهید بدون دعوا برطرف شود. اجازه ندهید نفستان مانع تداوم رابطه‌ی شاد و عاشقانه با مردی که دوستش دارید شود.

 

صداقت، پایه و اساس یک رابطه‌ی قابل اعتماد است. ازدواج‌هایی که دوام می‌آورند، برا اساس صداقت و برقراری روابط آزاد بنا شده‌اند، و در آنها فریب، دروغ و پنهان‌کاری جایی ندارد. شوهرتان سزاوار دریافت صداقت و راستی از طرف شما است، همان‌طور که شما نیز سزاوار دریافت چنین مواردی از طرف او هستید.

صداقت داشتن همیشه کار آسانی نیست. گاهی صداقت باعث ناراحتی شوهر شده و حتی منجر به دعوا می‌شود. اما عدم صداقت نیز می‌تواند آنقدر به رابطه آسیب برساند که طرفین به سختی بتوانند دوباره به یکدیگر اعتماد کنند. یک دروغ یا خیانت باعث می‌شود شوهرتان از آن به بعد همیشه نسبت به شما و صداقتتان شکاک شود.

همچنین سعی کنید تظاهر نکنید و خود واقعیتان باشید. اگر از آنچه هستید راضی نباشید، نخواهید توانست به راحتی خود واقعیتان را به همسرتان نشان دهید. از ابتدای رابطه، خود واقعیتان باشید. صادق بودن در مورد خود واقعیتان به معنی صادق بودن با شوهرتان نیز هست و به ایجاد یک رابطه‌ی مبتنی بر اعتماد و صداقت کمک می‌کند.

 

تمام روزهای پس از ازدواج هیجان انگیز نیستند. گاهی اوقات زندگی خسته کننده می‌شود. شما به روزمرگی عادت کرده و هر روز کارهای یکسانی را تکرار می‌کنید. این خستگی، اگر نادیده گرفته شود، باعث ایجاد حس ناراحتی می‌گردد. بنابراین، چه باید کرد؟

با یکدیگر خوش بگذرانید و اجازه ندهید خستگی در رابطه‌تان نفوذ کند. به بیرون، پیک نیک، سفرهایی زمینی یا کاروانی بروید. یا برای تماشای یک فیلم با یکدیگر برنامه‌ریزی کنید، با یکدیگر شام بپزید، سریال‌های تلویزیونی تماشا کنید، شوخی کنید، یک زبان جدید با هم یاد بگیرید و کاری انجام دهید که شما را از دایره راحتی خود خارج کند.

خودتان را برای او آراسته کنید. این جمله بدان معنی نیست که هر روز وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، کاملا بدون نقص و هوس‌باز‌ باشید. مطمئنا – گاهی من وقتی شوهرم وارد منزل می‌شوم کمی نامرتب به نظر می‌رسم. اما وقتی بیرون می‌روید، لباس مرتب بپوشید. آرایش کنید و گهگاهی وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، برایش لباس مناسب پوشیده و آراسته باشید. کاری کنید که شوهرتان به اینکه شما همسرش هستید افتخار کرده و دوست داشته باشد هر روز به خانه و نزد شما بیاید.

ازدواج‌هایی که رومانتیک نباشند، دیر یا زود شکست می‌خورند. بنابراین، با یک یا دو حرکت، فانتزی‌های خود را نشان داده و سپس به حالت اول برگردید. با شوهرتان عاشقانه صحبت کنید، با او شوخی کنید، او را عاشقانه لمس کنید، بی اختیار او را بوس کرده و او را به طرف تختخواب هدایت کنید. پیشقدم شدن در حرکات رمانتیک یا رابطه جنسی به این معنی نیست که شما به برقراری رابطه نیاز دارید، و این کار شما باعث نمی‌شود شما در سطح پایین‌تری نسبت به مردان قرار گیرید. بنابراین اگر دوست دارید حرکت رمانتیکی انجام دهید، دست به کار شده و حرکت مورد نظر را انجام دهید. شوهرتان را شگفت زده کنید.

یکی از چیزهایی که تمام مردان دوست دارند بدانند این است که در تختخواب خوب هستند. آنها دوست دارند اغلب چنین چیزی را بشنوند تا اعتماد به نفسشان افزایش یافته و احساس کنند یک ‘مرد واقعی’ هستند. علاوه بر این، اکثر مردان نمی‌توانند به راحتی آنچه در تختخواب می‌خواهند را بیان کنند. اما در ازدواج، باید بتوانید در مورد فانتزی‌های عجیب و غریب خود صحبت کرده و آنها را انجام دهید. بنابراین، نگران خلاق بودن و استفاده از فانتزی‌های جدید در رابطه با شوهرتان نباشید. فانتزی‌های جدید شامل آنچه شما دوست دارید، یا موارد مشابه می‌باشد. فقط بدون نگرانی از این که قضاوت شوید، موارد مورد نظرتان را انجام دهید.

در اینجا هفت نکته تکمیلی شوهرداری برای کمک به بهبود ازدواج و برای اینکه بدانید چه تغییراتی باید اعمال کنید آمده است.

به منظور مراقبت از یک شخص دیگر (شوهرتان)، باید از خودتام مراقبت کنید. اهدافی برای خود تعیین کنید. یک دوش آب گرم بگیرید. رژیم غذایی سالم داشته و ورزش کنید. هر روز کاری انجام دهید که شما را بخنداند. زمانی که یک زن از خودش مراقبت کند، شادتر شده و این شادی بر رفتار او با همسرش نیز تاثیر می‌گذارد.

امشب که شوهرتان به منزل آمد، لبخندی روی لب داشته باشید. به جای اینکه لیستی از کارهایی که باید انجام دهد به او بدهید، شاد و مثبت باشید. هیچ‌کس دوست ندارد که به خانه، نزدِ شخصی بدبخت برگردد، پر شور و اشتیاق باشید و هر روز باعث خنده‌ی شوهرتان شوید.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، شوهرتان باید اولویتِ اولِ شما باشد. زنان در زندگی درگیری و مشغله زیادی دارند اما هر روز مدتی از وقتتان را با شوهرتان بگذرانید.

شوهرتان را شگفت زده کنید. اجازه ندهید فانتزی در رابطه‌تان از بین برود. تمام افراد دوست دارند که دوست داشته شوند. یک بعد از ظهر را با او، فقط خودتان و او، گذرانده و به او نشان دهید که دوستش دارید.

 

چگونه یک همسر نمونه باشیم

گاهی اوقات مردان فقط می‌خواهند مرد باشند. آنها دوست دارند بازی ویدئویی و کارها و ورزش‌های مورد علاقه‌شان را انجام دهند. دوست دارند با دوستانشان به ورزش بروند. اگر خیلی آنها را کنترل کنیم و اجازه ندهیم زمانی برای “خودشان” داشته باشند- آنها زندگی شادی نخواهند داشت. شما نیز همان زمان را به خودتان اختصاص دهید. وقتی او کارهای پسرانه انجام می‌دهد، شما نیز کارهای دخترانه انجام دهید. اکنون بهترین زمان برای انجام کارهایی که دوست دارید می‌باشد. اکنون زمانی است که می‌توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید.

تمام مردان یا پسران دوست دارند از آنها تعریف شود. نقاط قوت شوهرتان را به او گفته و بگویید در آن کار چقدر عالی است. خودِ کوچک او را کمی بیشتر تقویت کنید- این یکی از وظایف خانم‌ها است!

زوجینی که برای یکدیگر دعا می‌کنند، همیشه با هم می‌مانند. هر روز مدتی برای شوهرتان کنید. می‌توانید به آرامی و در قلبتان او را دعا کنید یا به عنوان همسر او را با صدای بلند این کار را انجام دهید تا او نیز صدایتان را بشنود. او دوست دارد نگرانی‌های شما نسبت به خود را بداند و دوست دارد بهترین همسر برای او باشید.

راه و رسم شوهرداری موفق این است که به شوهرتان ابراز عشق کنید، با او ارتباط موثر و مثبت برقرار کنید، حمایتش کنید، به شخصیت او احترام بگذارید و بهترین دوستش باشید. مهارت شوهرداری در این است که به علاقمندی‌های شوهرتان علاقه نشان دهید، به او فضای لازم برای خلوت با خود بدهید و امورات شخصی بدهید، شنونده خوبی باشید و به حرف‌هایش توجه کنید. اگر می‌خواهید همسر خوبی برای شوهرتان باشید و به خوبی شوهرداری کنید، از همسرتان قدردانی کنید، با او صداقت داشته باشید و اگر بحث و مشاجره‌ای پیش آمد درست و بالغانه دعوا کنید. همچنین برای جلب رضایت شوهر و جذب او خودتان را برای او آراسته کنید، رومانتیک باشید و دلبری کنید و در رابطه زناشویی خلاق باشید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

80 بازدید

69 بازدید

85 بازدید

113 بازدید

236 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

در عصر حاضر تعریف افراد از راه و رسم شوهرداری عوض شده است و شوهرداری در جامعه کنونی تنها به کلیشه هایی که درگذشته در این مورد گفته میشد، خلاصه نمیشود. همسر خوب بودن و شوهرداری در عصر جدید تنها به معنای این نیست که زنی مطیع باشید که به دنبال برآورده کردن انتظارات شوهرش است. بلکه به این معناست که یک همسر و همراه کامل باشید که تعادل و تساوی را در رابطه عاطفی برقرار میکند و شخصیت شوهرش را تکامل میبخشد. ازدواج پیوندی متقابل است و اگر میخواهید شوهر خوبی داشته باشید، لازم است شما هم همسر خوبی برای طرف مقابل باشید. مسلما زن و همسر خوب برای همه افراد تعریف مشابه و یکسانی نخواهد داشت اما رفتارهای مشخصی هستند که برای اینکه یک همسر نمونه و فوق العاده باشید، لازم است آن ها را انجام دهید یا از آن ها پرهیز کنید. برای آگاهی از فوت و فن های شوهرداری  با این مقاله از “رادیو عشق” همراه باشید.

 

فهرست مطالب

آیا شوهرتان را دوست دارید؟ آیا وقتی در کنار او هستید احساس امنیت و خوشحالی می‌کنید؟

اگر با عروسی متعهد شده‌اید که تمام عمرتان را با یک مرد بگذرانید، باید او را دوست داشته باشید. اما دوست داشتن به تنهایی کافی نیست. در هر رابطه‌ای، علاوه بر موارد دیگر، با بیان عشق، رابطه بهتر می‌شود. بنابراین، اگر همسرتان را دوست دارید، این را به او بگویید و به او نشان دهید که چقدر برایتان اهمیت دارد.

چگونه یک همسر نمونه باشیم

نیاز نیست هر روز عشقتان را با استفاده از جملات و اصطلاحات عاشقانه بیان کنید. می‌توانید عشقتان را با حرکات کوچکی همچون یک بوسه یا گاهی بوسه سریع و ناگهانی روی گونه، یا برخی مواقع تهیه‌ی صبحانه‌ی مورد علاقه‌ی او و یا انتخاب فیلمی که او دوست دارد و تماشای آن با یکدیگر، نشان دهید.

در هر رابطه‌ای، برقراری ارتباط امری مهم و حیاتی است. و ازدواج نیز از این امر مستثنی نیست. این تصور نادرست که طرف مقابل باید بداند همسرش چه می‌خواهد و چگونه فکر می‌کند را دور بریزید. شوهرتان نمی‌تواند ذهن شما را بخواند، همان‌طور که شما نیز نمی‌توانید ذهن او را بخوانید. ممکن است علایق و اولویت‌های یکدیگر را بدانید، اما ضرورتا از افکار و احساسات یکدیگر خبر ندارید.

برقراری ارتباط آزاد در ازدواج به این معنی است که افکار، احساسات و آنچه از شوهرتان انتظار دارید را به او بگویید. با او صحبت کنید، از او سوال بپرسید، با او حرف بزنید و بحث کنید. از حرف نزدن اجتناب کنید زیرا اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. از شوهرتان نخواهید حدس بزند شما چه می‌خواهید، و از حدس و گمان و برداشت‌های فرضی از رفتار او اجتناب کنید.

 

اگر شوهرتان یک شغل، یک سرگرمی، یا هر چیز دیگری را دنبال می‌کند، به آن نیاز دارد و می‌خواهد شما او را حمایت کنید. حمایتگری در ازدواج به این معنی نیست که فقط در شرایط سخت کنار همسرتان باشید. حمایتگری یعنی زمانی که شوهرتان مرحله مهمی از زندگی را با موفقیت پشت سر می‌گذارد، یا زمانی که بر ترس خود غلبه کرده و چیز جدیدی را امتحان می‌کند، از او قدردانی کرده و او را ستایش کنید.

حمایت کردن همیشه به معنی بیان نظرات و نکات مثبت نیست. حمایت کردن به معنی انتقاد سازنده به منظور تشویق او برای پیشرفت و بهبود کاری که دارد انجام می‌‌دهد نیز هست. به عنوان مثال، حمایت از ایده شغلی جدید شوهرتان در زمانی که از نظر مالی در رفاه هستید روش خوبی برای افزایش اعتماد به نفسِ او و بهبود رابطه است.

 

بهترین ازدواج، ازدواجی است که در آن زن و شوهر بهترین دوستِ یکدیگر باشند. چیزی بهتر از این نیست که فرد عاشقِ بهترین دوستش باشد. این عشق، عشقی عمیق، قوی و ناب است. اجازه دهید یک دوستی سالم بین شما و شوهرتان به وجود آید، و ببینید این دوستی چه تغییراتی در زندگیتان به وجود خواهد آورد.

بهترین ازدواج‌ها، ازدواج‌هایی هستند که در آنها زن و شوهر به یکدیگر احترام می‌گذارند. شوهرِ شما یک فرد منحصر به فرد با نقاط ضعف و نقاط قوت است. به شخصیت او احترام بگذارید، نه بخاطر کاری که برای شما یا خانواده‌تان انجام داده. احترام دو طرفه در ازدواج امری ضروری است. احترام دو طرفه در نحوه‌ی صحبت کردن و رفتار با طرفِ مقابل خود را نشان می‌دهد. چه در تنهایی و چه در جمع، شوهرتان را تحقیر نکنید، مسخره نکنید و به او ضربه نزنید و آزار نرسانید. کمی شوخی طعنه آمیز مشکلی ندارد اما توهین کردن صحیح نیست. بنابراین، مراقب آنچه می‌گویید باشید و قبل از صحبت کردن، فکر کنید.

تمام چیزهایی که همسرتان دوست دارد برای شما جالب نیست. شما مجبور نیستید کارهایی که او دوست دارد را انجام دهید، اما به او فضای کافی دهید تا علایقش را دنبال کند و نسبت به کاری که دارد انجام می‌دهد کنجکاو باشد. در مورد کتاب، بازی یا سرگرمی مورد علاقه‌اش از او سوال کنید. کمی تحقیق و کنجکاوی کرده و درمورد چیزهایی که شوهرتان به آنها علاقمند است اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید در مورد آنها با شوهرتان صحبت کنید.

فهرستی از کارهایی که همسرتان دوست دارد انجام دهد تهیه کرده و شما نیز در انجام آن کارها با او شریک شوید. اگر او دوست دارد بسکتبال بازی کند- بروید و چند توپ داخل حلقه بیندازید . اگر دوست دارد ورزش کند، شما هم برای دویدن با او بروید. ا،و این که شما به علایقش علاقمند باشید را دوست خواهد داشت.

‘فضا’ مفهومی است که تعداد اندکی از افراد آن را درک می‌کنند. تمام افراد به  ‘فضایی’ برای خود نیاز دارند. حتی مردان متاهل نیز گاهی به ‘فضای خود’ نیاز دارند و ممکن است بخواهند به غار مردانه خود پناه ببرند. به این کار احترام بگذارید و به او فضای مناسب داده و اجازه دهید سرگرمی‌ها و علایقش را دنبال کند. محدود کردن آزادی و فضای همسر برای آنها آزار دهنده خواهد بود و تاثبر منفی بر روابط همسران خواهد داشت.

برای برقراری ارتباط موثر، گوش کردن از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین آگاهانه تلاش کنید که وقتی شوهرتان صحبت می‌کند، نه تنها صدای او را بشنوید، بلکه به او گوش کرده و صحبت‌هایش را درک کنید. در حین مکالمه، به او توجه کنید. تلفن همراهتان را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید یا صدای موسیقی را کم کنید زیرا ممکن است حواستان را پرت کند. اینکه به هنگام صحبت کردن شوهرتان تمام حواستان را به او معطوف کنید نشان می‌دهد که چقدر به او احترام می‌گذارید.

گوش دادن به این معنی نیست که باید با او موافقت کنید. اما حتی برای مخالفت کردن نیز باید با به حرف‌های شوهرتان گوش کنید.

مردان نیز نیاز دارند که دوست داشته شده  و موردِ قدردانی و ستایش قرار گیرند. مجبور نیستید برای نشان دادن قدردانیِ خود، تعریف و تحسین خود را با آواز بخوانید. یک  ‘تشکر’ ساده و بی ریا کافی است. از این که همین تشکر ساده چه تغییراتی در زندگیتان ایجاد خواهد کرد شگفت زده خواهید شد.

قدردانیِ خود از اموری که شوهرتان هر روز انجام می‌دهد را به او نشان دهید. نشان دهید که از سخت کار کردنِ او برای امرار معاش خانواده متشکر هستید. اجازه دهید بداند که شما بخاطر تمام کارهایی که انجام می‌دهد سپاسگزار هستید. ستایش کردنِ شوهر به او جرات می‌دهد که بیشتر برای شما کار کند به او این پیام را می‌رساند که تلاش‌هایش دیده می‌شوند.

آیا هیچ زن و شوهری را می‌شناسید که دعوا نکنند؟

ازدواج پیوندی بین دو شخصِ متفاوت و منحصر به فرد است که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. گاهی وجود این اختلافات و عدم توافق‌ها باعث دعوا می‌شود. و اگر تعداد این دعواها زیاد باشد، می‌تواند به رابطه آسیب برساند. این بدان معنی نیست که شما همیشه باید مصالحه کنید. خیر.

این بدان معنی است که باید فکر کرده و علاقلانه دعوا کنید. از خود بپرسید آیا این موضوع ارزش دعوا کردن دارد؟ چه عاملی مانع می‌شود که مصالحه کرده و به همسرتان اجازه دهید که گاهی اوقات کار خودش را انجام دهد؟ اگر موضوع، موضوعی جزئی است، اجازه دهید بدون دعوا برطرف شود. اجازه ندهید نفستان مانع تداوم رابطه‌ی شاد و عاشقانه با مردی که دوستش دارید شود.

 

صداقت، پایه و اساس یک رابطه‌ی قابل اعتماد است. ازدواج‌هایی که دوام می‌آورند، برا اساس صداقت و برقراری روابط آزاد بنا شده‌اند، و در آنها فریب، دروغ و پنهان‌کاری جایی ندارد. شوهرتان سزاوار دریافت صداقت و راستی از طرف شما است، همان‌طور که شما نیز سزاوار دریافت چنین مواردی از طرف او هستید.

صداقت داشتن همیشه کار آسانی نیست. گاهی صداقت باعث ناراحتی شوهر شده و حتی منجر به دعوا می‌شود. اما عدم صداقت نیز می‌تواند آنقدر به رابطه آسیب برساند که طرفین به سختی بتوانند دوباره به یکدیگر اعتماد کنند. یک دروغ یا خیانت باعث می‌شود شوهرتان از آن به بعد همیشه نسبت به شما و صداقتتان شکاک شود.

همچنین سعی کنید تظاهر نکنید و خود واقعیتان باشید. اگر از آنچه هستید راضی نباشید، نخواهید توانست به راحتی خود واقعیتان را به همسرتان نشان دهید. از ابتدای رابطه، خود واقعیتان باشید. صادق بودن در مورد خود واقعیتان به معنی صادق بودن با شوهرتان نیز هست و به ایجاد یک رابطه‌ی مبتنی بر اعتماد و صداقت کمک می‌کند.

 

تمام روزهای پس از ازدواج هیجان انگیز نیستند. گاهی اوقات زندگی خسته کننده می‌شود. شما به روزمرگی عادت کرده و هر روز کارهای یکسانی را تکرار می‌کنید. این خستگی، اگر نادیده گرفته شود، باعث ایجاد حس ناراحتی می‌گردد. بنابراین، چه باید کرد؟

با یکدیگر خوش بگذرانید و اجازه ندهید خستگی در رابطه‌تان نفوذ کند. به بیرون، پیک نیک، سفرهایی زمینی یا کاروانی بروید. یا برای تماشای یک فیلم با یکدیگر برنامه‌ریزی کنید، با یکدیگر شام بپزید، سریال‌های تلویزیونی تماشا کنید، شوخی کنید، یک زبان جدید با هم یاد بگیرید و کاری انجام دهید که شما را از دایره راحتی خود خارج کند.

خودتان را برای او آراسته کنید. این جمله بدان معنی نیست که هر روز وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، کاملا بدون نقص و هوس‌باز‌ باشید. مطمئنا – گاهی من وقتی شوهرم وارد منزل می‌شوم کمی نامرتب به نظر می‌رسم. اما وقتی بیرون می‌روید، لباس مرتب بپوشید. آرایش کنید و گهگاهی وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، برایش لباس مناسب پوشیده و آراسته باشید. کاری کنید که شوهرتان به اینکه شما همسرش هستید افتخار کرده و دوست داشته باشد هر روز به خانه و نزد شما بیاید.

ازدواج‌هایی که رومانتیک نباشند، دیر یا زود شکست می‌خورند. بنابراین، با یک یا دو حرکت، فانتزی‌های خود را نشان داده و سپس به حالت اول برگردید. با شوهرتان عاشقانه صحبت کنید، با او شوخی کنید، او را عاشقانه لمس کنید، بی اختیار او را بوس کرده و او را به طرف تختخواب هدایت کنید. پیشقدم شدن در حرکات رمانتیک یا رابطه جنسی به این معنی نیست که شما به برقراری رابطه نیاز دارید، و این کار شما باعث نمی‌شود شما در سطح پایین‌تری نسبت به مردان قرار گیرید. بنابراین اگر دوست دارید حرکت رمانتیکی انجام دهید، دست به کار شده و حرکت مورد نظر را انجام دهید. شوهرتان را شگفت زده کنید.

یکی از چیزهایی که تمام مردان دوست دارند بدانند این است که در تختخواب خوب هستند. آنها دوست دارند اغلب چنین چیزی را بشنوند تا اعتماد به نفسشان افزایش یافته و احساس کنند یک ‘مرد واقعی’ هستند. علاوه بر این، اکثر مردان نمی‌توانند به راحتی آنچه در تختخواب می‌خواهند را بیان کنند. اما در ازدواج، باید بتوانید در مورد فانتزی‌های عجیب و غریب خود صحبت کرده و آنها را انجام دهید. بنابراین، نگران خلاق بودن و استفاده از فانتزی‌های جدید در رابطه با شوهرتان نباشید. فانتزی‌های جدید شامل آنچه شما دوست دارید، یا موارد مشابه می‌باشد. فقط بدون نگرانی از این که قضاوت شوید، موارد مورد نظرتان را انجام دهید.

در اینجا هفت نکته تکمیلی شوهرداری برای کمک به بهبود ازدواج و برای اینکه بدانید چه تغییراتی باید اعمال کنید آمده است.

به منظور مراقبت از یک شخص دیگر (شوهرتان)، باید از خودتام مراقبت کنید. اهدافی برای خود تعیین کنید. یک دوش آب گرم بگیرید. رژیم غذایی سالم داشته و ورزش کنید. هر روز کاری انجام دهید که شما را بخنداند. زمانی که یک زن از خودش مراقبت کند، شادتر شده و این شادی بر رفتار او با همسرش نیز تاثیر می‌گذارد.

امشب که شوهرتان به منزل آمد، لبخندی روی لب داشته باشید. به جای اینکه لیستی از کارهایی که باید انجام دهد به او بدهید، شاد و مثبت باشید. هیچ‌کس دوست ندارد که به خانه، نزدِ شخصی بدبخت برگردد، پر شور و اشتیاق باشید و هر روز باعث خنده‌ی شوهرتان شوید.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، شوهرتان باید اولویتِ اولِ شما باشد. زنان در زندگی درگیری و مشغله زیادی دارند اما هر روز مدتی از وقتتان را با شوهرتان بگذرانید.

شوهرتان را شگفت زده کنید. اجازه ندهید فانتزی در رابطه‌تان از بین برود. تمام افراد دوست دارند که دوست داشته شوند. یک بعد از ظهر را با او، فقط خودتان و او، گذرانده و به او نشان دهید که دوستش دارید.

 

چگونه یک همسر نمونه باشیم

گاهی اوقات مردان فقط می‌خواهند مرد باشند. آنها دوست دارند بازی ویدئویی و کارها و ورزش‌های مورد علاقه‌شان را انجام دهند. دوست دارند با دوستانشان به ورزش بروند. اگر خیلی آنها را کنترل کنیم و اجازه ندهیم زمانی برای “خودشان” داشته باشند- آنها زندگی شادی نخواهند داشت. شما نیز همان زمان را به خودتان اختصاص دهید. وقتی او کارهای پسرانه انجام می‌دهد، شما نیز کارهای دخترانه انجام دهید. اکنون بهترین زمان برای انجام کارهایی که دوست دارید می‌باشد. اکنون زمانی است که می‌توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید.

تمام مردان یا پسران دوست دارند از آنها تعریف شود. نقاط قوت شوهرتان را به او گفته و بگویید در آن کار چقدر عالی است. خودِ کوچک او را کمی بیشتر تقویت کنید- این یکی از وظایف خانم‌ها است!

زوجینی که برای یکدیگر دعا می‌کنند، همیشه با هم می‌مانند. هر روز مدتی برای شوهرتان کنید. می‌توانید به آرامی و در قلبتان او را دعا کنید یا به عنوان همسر او را با صدای بلند این کار را انجام دهید تا او نیز صدایتان را بشنود. او دوست دارد نگرانی‌های شما نسبت به خود را بداند و دوست دارد بهترین همسر برای او باشید.

راه و رسم شوهرداری موفق این است که به شوهرتان ابراز عشق کنید، با او ارتباط موثر و مثبت برقرار کنید، حمایتش کنید، به شخصیت او احترام بگذارید و بهترین دوستش باشید. مهارت شوهرداری در این است که به علاقمندی‌های شوهرتان علاقه نشان دهید، به او فضای لازم برای خلوت با خود بدهید و امورات شخصی بدهید، شنونده خوبی باشید و به حرف‌هایش توجه کنید. اگر می‌خواهید همسر خوبی برای شوهرتان باشید و به خوبی شوهرداری کنید، از همسرتان قدردانی کنید، با او صداقت داشته باشید و اگر بحث و مشاجره‌ای پیش آمد درست و بالغانه دعوا کنید. همچنین برای جلب رضایت شوهر و جذب او خودتان را برای او آراسته کنید، رومانتیک باشید و دلبری کنید و در رابطه زناشویی خلاق باشید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

80 بازدید

69 بازدید

85 بازدید

113 بازدید

236 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

در عصر حاضر تعریف افراد از راه و رسم شوهرداری عوض شده است و شوهرداری در جامعه کنونی تنها به کلیشه هایی که درگذشته در این مورد گفته میشد، خلاصه نمیشود. همسر خوب بودن و شوهرداری در عصر جدید تنها به معنای این نیست که زنی مطیع باشید که به دنبال برآورده کردن انتظارات شوهرش است. بلکه به این معناست که یک همسر و همراه کامل باشید که تعادل و تساوی را در رابطه عاطفی برقرار میکند و شخصیت شوهرش را تکامل میبخشد. ازدواج پیوندی متقابل است و اگر میخواهید شوهر خوبی داشته باشید، لازم است شما هم همسر خوبی برای طرف مقابل باشید. مسلما زن و همسر خوب برای همه افراد تعریف مشابه و یکسانی نخواهد داشت اما رفتارهای مشخصی هستند که برای اینکه یک همسر نمونه و فوق العاده باشید، لازم است آن ها را انجام دهید یا از آن ها پرهیز کنید. برای آگاهی از فوت و فن های شوهرداری  با این مقاله از “رادیو عشق” همراه باشید.

 

فهرست مطالب

آیا شوهرتان را دوست دارید؟ آیا وقتی در کنار او هستید احساس امنیت و خوشحالی می‌کنید؟

اگر با عروسی متعهد شده‌اید که تمام عمرتان را با یک مرد بگذرانید، باید او را دوست داشته باشید. اما دوست داشتن به تنهایی کافی نیست. در هر رابطه‌ای، علاوه بر موارد دیگر، با بیان عشق، رابطه بهتر می‌شود. بنابراین، اگر همسرتان را دوست دارید، این را به او بگویید و به او نشان دهید که چقدر برایتان اهمیت دارد.

چگونه یک همسر نمونه باشیم

نیاز نیست هر روز عشقتان را با استفاده از جملات و اصطلاحات عاشقانه بیان کنید. می‌توانید عشقتان را با حرکات کوچکی همچون یک بوسه یا گاهی بوسه سریع و ناگهانی روی گونه، یا برخی مواقع تهیه‌ی صبحانه‌ی مورد علاقه‌ی او و یا انتخاب فیلمی که او دوست دارد و تماشای آن با یکدیگر، نشان دهید.

در هر رابطه‌ای، برقراری ارتباط امری مهم و حیاتی است. و ازدواج نیز از این امر مستثنی نیست. این تصور نادرست که طرف مقابل باید بداند همسرش چه می‌خواهد و چگونه فکر می‌کند را دور بریزید. شوهرتان نمی‌تواند ذهن شما را بخواند، همان‌طور که شما نیز نمی‌توانید ذهن او را بخوانید. ممکن است علایق و اولویت‌های یکدیگر را بدانید، اما ضرورتا از افکار و احساسات یکدیگر خبر ندارید.

برقراری ارتباط آزاد در ازدواج به این معنی است که افکار، احساسات و آنچه از شوهرتان انتظار دارید را به او بگویید. با او صحبت کنید، از او سوال بپرسید، با او حرف بزنید و بحث کنید. از حرف نزدن اجتناب کنید زیرا اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. از شوهرتان نخواهید حدس بزند شما چه می‌خواهید، و از حدس و گمان و برداشت‌های فرضی از رفتار او اجتناب کنید.

 

اگر شوهرتان یک شغل، یک سرگرمی، یا هر چیز دیگری را دنبال می‌کند، به آن نیاز دارد و می‌خواهد شما او را حمایت کنید. حمایتگری در ازدواج به این معنی نیست که فقط در شرایط سخت کنار همسرتان باشید. حمایتگری یعنی زمانی که شوهرتان مرحله مهمی از زندگی را با موفقیت پشت سر می‌گذارد، یا زمانی که بر ترس خود غلبه کرده و چیز جدیدی را امتحان می‌کند، از او قدردانی کرده و او را ستایش کنید.

حمایت کردن همیشه به معنی بیان نظرات و نکات مثبت نیست. حمایت کردن به معنی انتقاد سازنده به منظور تشویق او برای پیشرفت و بهبود کاری که دارد انجام می‌‌دهد نیز هست. به عنوان مثال، حمایت از ایده شغلی جدید شوهرتان در زمانی که از نظر مالی در رفاه هستید روش خوبی برای افزایش اعتماد به نفسِ او و بهبود رابطه است.

 

بهترین ازدواج، ازدواجی است که در آن زن و شوهر بهترین دوستِ یکدیگر باشند. چیزی بهتر از این نیست که فرد عاشقِ بهترین دوستش باشد. این عشق، عشقی عمیق، قوی و ناب است. اجازه دهید یک دوستی سالم بین شما و شوهرتان به وجود آید، و ببینید این دوستی چه تغییراتی در زندگیتان به وجود خواهد آورد.

بهترین ازدواج‌ها، ازدواج‌هایی هستند که در آنها زن و شوهر به یکدیگر احترام می‌گذارند. شوهرِ شما یک فرد منحصر به فرد با نقاط ضعف و نقاط قوت است. به شخصیت او احترام بگذارید، نه بخاطر کاری که برای شما یا خانواده‌تان انجام داده. احترام دو طرفه در ازدواج امری ضروری است. احترام دو طرفه در نحوه‌ی صحبت کردن و رفتار با طرفِ مقابل خود را نشان می‌دهد. چه در تنهایی و چه در جمع، شوهرتان را تحقیر نکنید، مسخره نکنید و به او ضربه نزنید و آزار نرسانید. کمی شوخی طعنه آمیز مشکلی ندارد اما توهین کردن صحیح نیست. بنابراین، مراقب آنچه می‌گویید باشید و قبل از صحبت کردن، فکر کنید.

تمام چیزهایی که همسرتان دوست دارد برای شما جالب نیست. شما مجبور نیستید کارهایی که او دوست دارد را انجام دهید، اما به او فضای کافی دهید تا علایقش را دنبال کند و نسبت به کاری که دارد انجام می‌دهد کنجکاو باشد. در مورد کتاب، بازی یا سرگرمی مورد علاقه‌اش از او سوال کنید. کمی تحقیق و کنجکاوی کرده و درمورد چیزهایی که شوهرتان به آنها علاقمند است اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید در مورد آنها با شوهرتان صحبت کنید.

فهرستی از کارهایی که همسرتان دوست دارد انجام دهد تهیه کرده و شما نیز در انجام آن کارها با او شریک شوید. اگر او دوست دارد بسکتبال بازی کند- بروید و چند توپ داخل حلقه بیندازید . اگر دوست دارد ورزش کند، شما هم برای دویدن با او بروید. ا،و این که شما به علایقش علاقمند باشید را دوست خواهد داشت.

‘فضا’ مفهومی است که تعداد اندکی از افراد آن را درک می‌کنند. تمام افراد به  ‘فضایی’ برای خود نیاز دارند. حتی مردان متاهل نیز گاهی به ‘فضای خود’ نیاز دارند و ممکن است بخواهند به غار مردانه خود پناه ببرند. به این کار احترام بگذارید و به او فضای مناسب داده و اجازه دهید سرگرمی‌ها و علایقش را دنبال کند. محدود کردن آزادی و فضای همسر برای آنها آزار دهنده خواهد بود و تاثبر منفی بر روابط همسران خواهد داشت.

برای برقراری ارتباط موثر، گوش کردن از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین آگاهانه تلاش کنید که وقتی شوهرتان صحبت می‌کند، نه تنها صدای او را بشنوید، بلکه به او گوش کرده و صحبت‌هایش را درک کنید. در حین مکالمه، به او توجه کنید. تلفن همراهتان را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید یا صدای موسیقی را کم کنید زیرا ممکن است حواستان را پرت کند. اینکه به هنگام صحبت کردن شوهرتان تمام حواستان را به او معطوف کنید نشان می‌دهد که چقدر به او احترام می‌گذارید.

گوش دادن به این معنی نیست که باید با او موافقت کنید. اما حتی برای مخالفت کردن نیز باید با به حرف‌های شوهرتان گوش کنید.

مردان نیز نیاز دارند که دوست داشته شده  و موردِ قدردانی و ستایش قرار گیرند. مجبور نیستید برای نشان دادن قدردانیِ خود، تعریف و تحسین خود را با آواز بخوانید. یک  ‘تشکر’ ساده و بی ریا کافی است. از این که همین تشکر ساده چه تغییراتی در زندگیتان ایجاد خواهد کرد شگفت زده خواهید شد.

قدردانیِ خود از اموری که شوهرتان هر روز انجام می‌دهد را به او نشان دهید. نشان دهید که از سخت کار کردنِ او برای امرار معاش خانواده متشکر هستید. اجازه دهید بداند که شما بخاطر تمام کارهایی که انجام می‌دهد سپاسگزار هستید. ستایش کردنِ شوهر به او جرات می‌دهد که بیشتر برای شما کار کند به او این پیام را می‌رساند که تلاش‌هایش دیده می‌شوند.

آیا هیچ زن و شوهری را می‌شناسید که دعوا نکنند؟

ازدواج پیوندی بین دو شخصِ متفاوت و منحصر به فرد است که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. گاهی وجود این اختلافات و عدم توافق‌ها باعث دعوا می‌شود. و اگر تعداد این دعواها زیاد باشد، می‌تواند به رابطه آسیب برساند. این بدان معنی نیست که شما همیشه باید مصالحه کنید. خیر.

این بدان معنی است که باید فکر کرده و علاقلانه دعوا کنید. از خود بپرسید آیا این موضوع ارزش دعوا کردن دارد؟ چه عاملی مانع می‌شود که مصالحه کرده و به همسرتان اجازه دهید که گاهی اوقات کار خودش را انجام دهد؟ اگر موضوع، موضوعی جزئی است، اجازه دهید بدون دعوا برطرف شود. اجازه ندهید نفستان مانع تداوم رابطه‌ی شاد و عاشقانه با مردی که دوستش دارید شود.

 

صداقت، پایه و اساس یک رابطه‌ی قابل اعتماد است. ازدواج‌هایی که دوام می‌آورند، برا اساس صداقت و برقراری روابط آزاد بنا شده‌اند، و در آنها فریب، دروغ و پنهان‌کاری جایی ندارد. شوهرتان سزاوار دریافت صداقت و راستی از طرف شما است، همان‌طور که شما نیز سزاوار دریافت چنین مواردی از طرف او هستید.

صداقت داشتن همیشه کار آسانی نیست. گاهی صداقت باعث ناراحتی شوهر شده و حتی منجر به دعوا می‌شود. اما عدم صداقت نیز می‌تواند آنقدر به رابطه آسیب برساند که طرفین به سختی بتوانند دوباره به یکدیگر اعتماد کنند. یک دروغ یا خیانت باعث می‌شود شوهرتان از آن به بعد همیشه نسبت به شما و صداقتتان شکاک شود.

همچنین سعی کنید تظاهر نکنید و خود واقعیتان باشید. اگر از آنچه هستید راضی نباشید، نخواهید توانست به راحتی خود واقعیتان را به همسرتان نشان دهید. از ابتدای رابطه، خود واقعیتان باشید. صادق بودن در مورد خود واقعیتان به معنی صادق بودن با شوهرتان نیز هست و به ایجاد یک رابطه‌ی مبتنی بر اعتماد و صداقت کمک می‌کند.

 

تمام روزهای پس از ازدواج هیجان انگیز نیستند. گاهی اوقات زندگی خسته کننده می‌شود. شما به روزمرگی عادت کرده و هر روز کارهای یکسانی را تکرار می‌کنید. این خستگی، اگر نادیده گرفته شود، باعث ایجاد حس ناراحتی می‌گردد. بنابراین، چه باید کرد؟

با یکدیگر خوش بگذرانید و اجازه ندهید خستگی در رابطه‌تان نفوذ کند. به بیرون، پیک نیک، سفرهایی زمینی یا کاروانی بروید. یا برای تماشای یک فیلم با یکدیگر برنامه‌ریزی کنید، با یکدیگر شام بپزید، سریال‌های تلویزیونی تماشا کنید، شوخی کنید، یک زبان جدید با هم یاد بگیرید و کاری انجام دهید که شما را از دایره راحتی خود خارج کند.

خودتان را برای او آراسته کنید. این جمله بدان معنی نیست که هر روز وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، کاملا بدون نقص و هوس‌باز‌ باشید. مطمئنا – گاهی من وقتی شوهرم وارد منزل می‌شوم کمی نامرتب به نظر می‌رسم. اما وقتی بیرون می‌روید، لباس مرتب بپوشید. آرایش کنید و گهگاهی وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، برایش لباس مناسب پوشیده و آراسته باشید. کاری کنید که شوهرتان به اینکه شما همسرش هستید افتخار کرده و دوست داشته باشد هر روز به خانه و نزد شما بیاید.

ازدواج‌هایی که رومانتیک نباشند، دیر یا زود شکست می‌خورند. بنابراین، با یک یا دو حرکت، فانتزی‌های خود را نشان داده و سپس به حالت اول برگردید. با شوهرتان عاشقانه صحبت کنید، با او شوخی کنید، او را عاشقانه لمس کنید، بی اختیار او را بوس کرده و او را به طرف تختخواب هدایت کنید. پیشقدم شدن در حرکات رمانتیک یا رابطه جنسی به این معنی نیست که شما به برقراری رابطه نیاز دارید، و این کار شما باعث نمی‌شود شما در سطح پایین‌تری نسبت به مردان قرار گیرید. بنابراین اگر دوست دارید حرکت رمانتیکی انجام دهید، دست به کار شده و حرکت مورد نظر را انجام دهید. شوهرتان را شگفت زده کنید.

یکی از چیزهایی که تمام مردان دوست دارند بدانند این است که در تختخواب خوب هستند. آنها دوست دارند اغلب چنین چیزی را بشنوند تا اعتماد به نفسشان افزایش یافته و احساس کنند یک ‘مرد واقعی’ هستند. علاوه بر این، اکثر مردان نمی‌توانند به راحتی آنچه در تختخواب می‌خواهند را بیان کنند. اما در ازدواج، باید بتوانید در مورد فانتزی‌های عجیب و غریب خود صحبت کرده و آنها را انجام دهید. بنابراین، نگران خلاق بودن و استفاده از فانتزی‌های جدید در رابطه با شوهرتان نباشید. فانتزی‌های جدید شامل آنچه شما دوست دارید، یا موارد مشابه می‌باشد. فقط بدون نگرانی از این که قضاوت شوید، موارد مورد نظرتان را انجام دهید.

در اینجا هفت نکته تکمیلی شوهرداری برای کمک به بهبود ازدواج و برای اینکه بدانید چه تغییراتی باید اعمال کنید آمده است.

به منظور مراقبت از یک شخص دیگر (شوهرتان)، باید از خودتام مراقبت کنید. اهدافی برای خود تعیین کنید. یک دوش آب گرم بگیرید. رژیم غذایی سالم داشته و ورزش کنید. هر روز کاری انجام دهید که شما را بخنداند. زمانی که یک زن از خودش مراقبت کند، شادتر شده و این شادی بر رفتار او با همسرش نیز تاثیر می‌گذارد.

امشب که شوهرتان به منزل آمد، لبخندی روی لب داشته باشید. به جای اینکه لیستی از کارهایی که باید انجام دهد به او بدهید، شاد و مثبت باشید. هیچ‌کس دوست ندارد که به خانه، نزدِ شخصی بدبخت برگردد، پر شور و اشتیاق باشید و هر روز باعث خنده‌ی شوهرتان شوید.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، شوهرتان باید اولویتِ اولِ شما باشد. زنان در زندگی درگیری و مشغله زیادی دارند اما هر روز مدتی از وقتتان را با شوهرتان بگذرانید.

شوهرتان را شگفت زده کنید. اجازه ندهید فانتزی در رابطه‌تان از بین برود. تمام افراد دوست دارند که دوست داشته شوند. یک بعد از ظهر را با او، فقط خودتان و او، گذرانده و به او نشان دهید که دوستش دارید.

 

چگونه یک همسر نمونه باشیم

گاهی اوقات مردان فقط می‌خواهند مرد باشند. آنها دوست دارند بازی ویدئویی و کارها و ورزش‌های مورد علاقه‌شان را انجام دهند. دوست دارند با دوستانشان به ورزش بروند. اگر خیلی آنها را کنترل کنیم و اجازه ندهیم زمانی برای “خودشان” داشته باشند- آنها زندگی شادی نخواهند داشت. شما نیز همان زمان را به خودتان اختصاص دهید. وقتی او کارهای پسرانه انجام می‌دهد، شما نیز کارهای دخترانه انجام دهید. اکنون بهترین زمان برای انجام کارهایی که دوست دارید می‌باشد. اکنون زمانی است که می‌توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید.

تمام مردان یا پسران دوست دارند از آنها تعریف شود. نقاط قوت شوهرتان را به او گفته و بگویید در آن کار چقدر عالی است. خودِ کوچک او را کمی بیشتر تقویت کنید- این یکی از وظایف خانم‌ها است!

زوجینی که برای یکدیگر دعا می‌کنند، همیشه با هم می‌مانند. هر روز مدتی برای شوهرتان کنید. می‌توانید به آرامی و در قلبتان او را دعا کنید یا به عنوان همسر او را با صدای بلند این کار را انجام دهید تا او نیز صدایتان را بشنود. او دوست دارد نگرانی‌های شما نسبت به خود را بداند و دوست دارد بهترین همسر برای او باشید.

راه و رسم شوهرداری موفق این است که به شوهرتان ابراز عشق کنید، با او ارتباط موثر و مثبت برقرار کنید، حمایتش کنید، به شخصیت او احترام بگذارید و بهترین دوستش باشید. مهارت شوهرداری در این است که به علاقمندی‌های شوهرتان علاقه نشان دهید، به او فضای لازم برای خلوت با خود بدهید و امورات شخصی بدهید، شنونده خوبی باشید و به حرف‌هایش توجه کنید. اگر می‌خواهید همسر خوبی برای شوهرتان باشید و به خوبی شوهرداری کنید، از همسرتان قدردانی کنید، با او صداقت داشته باشید و اگر بحث و مشاجره‌ای پیش آمد درست و بالغانه دعوا کنید. همچنین برای جلب رضایت شوهر و جذب او خودتان را برای او آراسته کنید، رومانتیک باشید و دلبری کنید و در رابطه زناشویی خلاق باشید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

80 بازدید

69 بازدید

85 بازدید

113 بازدید

236 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

در عصر حاضر تعریف افراد از راه و رسم شوهرداری عوض شده است و شوهرداری در جامعه کنونی تنها به کلیشه هایی که درگذشته در این مورد گفته میشد، خلاصه نمیشود. همسر خوب بودن و شوهرداری در عصر جدید تنها به معنای این نیست که زنی مطیع باشید که به دنبال برآورده کردن انتظارات شوهرش است. بلکه به این معناست که یک همسر و همراه کامل باشید که تعادل و تساوی را در رابطه عاطفی برقرار میکند و شخصیت شوهرش را تکامل میبخشد. ازدواج پیوندی متقابل است و اگر میخواهید شوهر خوبی داشته باشید، لازم است شما هم همسر خوبی برای طرف مقابل باشید. مسلما زن و همسر خوب برای همه افراد تعریف مشابه و یکسانی نخواهد داشت اما رفتارهای مشخصی هستند که برای اینکه یک همسر نمونه و فوق العاده باشید، لازم است آن ها را انجام دهید یا از آن ها پرهیز کنید. برای آگاهی از فوت و فن های شوهرداری  با این مقاله از “رادیو عشق” همراه باشید.

 

فهرست مطالب

آیا شوهرتان را دوست دارید؟ آیا وقتی در کنار او هستید احساس امنیت و خوشحالی می‌کنید؟

اگر با عروسی متعهد شده‌اید که تمام عمرتان را با یک مرد بگذرانید، باید او را دوست داشته باشید. اما دوست داشتن به تنهایی کافی نیست. در هر رابطه‌ای، علاوه بر موارد دیگر، با بیان عشق، رابطه بهتر می‌شود. بنابراین، اگر همسرتان را دوست دارید، این را به او بگویید و به او نشان دهید که چقدر برایتان اهمیت دارد.

چگونه یک همسر نمونه باشیم

نیاز نیست هر روز عشقتان را با استفاده از جملات و اصطلاحات عاشقانه بیان کنید. می‌توانید عشقتان را با حرکات کوچکی همچون یک بوسه یا گاهی بوسه سریع و ناگهانی روی گونه، یا برخی مواقع تهیه‌ی صبحانه‌ی مورد علاقه‌ی او و یا انتخاب فیلمی که او دوست دارد و تماشای آن با یکدیگر، نشان دهید.

در هر رابطه‌ای، برقراری ارتباط امری مهم و حیاتی است. و ازدواج نیز از این امر مستثنی نیست. این تصور نادرست که طرف مقابل باید بداند همسرش چه می‌خواهد و چگونه فکر می‌کند را دور بریزید. شوهرتان نمی‌تواند ذهن شما را بخواند، همان‌طور که شما نیز نمی‌توانید ذهن او را بخوانید. ممکن است علایق و اولویت‌های یکدیگر را بدانید، اما ضرورتا از افکار و احساسات یکدیگر خبر ندارید.

برقراری ارتباط آزاد در ازدواج به این معنی است که افکار، احساسات و آنچه از شوهرتان انتظار دارید را به او بگویید. با او صحبت کنید، از او سوال بپرسید، با او حرف بزنید و بحث کنید. از حرف نزدن اجتناب کنید زیرا اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. از شوهرتان نخواهید حدس بزند شما چه می‌خواهید، و از حدس و گمان و برداشت‌های فرضی از رفتار او اجتناب کنید.

 

اگر شوهرتان یک شغل، یک سرگرمی، یا هر چیز دیگری را دنبال می‌کند، به آن نیاز دارد و می‌خواهد شما او را حمایت کنید. حمایتگری در ازدواج به این معنی نیست که فقط در شرایط سخت کنار همسرتان باشید. حمایتگری یعنی زمانی که شوهرتان مرحله مهمی از زندگی را با موفقیت پشت سر می‌گذارد، یا زمانی که بر ترس خود غلبه کرده و چیز جدیدی را امتحان می‌کند، از او قدردانی کرده و او را ستایش کنید.

حمایت کردن همیشه به معنی بیان نظرات و نکات مثبت نیست. حمایت کردن به معنی انتقاد سازنده به منظور تشویق او برای پیشرفت و بهبود کاری که دارد انجام می‌‌دهد نیز هست. به عنوان مثال، حمایت از ایده شغلی جدید شوهرتان در زمانی که از نظر مالی در رفاه هستید روش خوبی برای افزایش اعتماد به نفسِ او و بهبود رابطه است.

 

بهترین ازدواج، ازدواجی است که در آن زن و شوهر بهترین دوستِ یکدیگر باشند. چیزی بهتر از این نیست که فرد عاشقِ بهترین دوستش باشد. این عشق، عشقی عمیق، قوی و ناب است. اجازه دهید یک دوستی سالم بین شما و شوهرتان به وجود آید، و ببینید این دوستی چه تغییراتی در زندگیتان به وجود خواهد آورد.

بهترین ازدواج‌ها، ازدواج‌هایی هستند که در آنها زن و شوهر به یکدیگر احترام می‌گذارند. شوهرِ شما یک فرد منحصر به فرد با نقاط ضعف و نقاط قوت است. به شخصیت او احترام بگذارید، نه بخاطر کاری که برای شما یا خانواده‌تان انجام داده. احترام دو طرفه در ازدواج امری ضروری است. احترام دو طرفه در نحوه‌ی صحبت کردن و رفتار با طرفِ مقابل خود را نشان می‌دهد. چه در تنهایی و چه در جمع، شوهرتان را تحقیر نکنید، مسخره نکنید و به او ضربه نزنید و آزار نرسانید. کمی شوخی طعنه آمیز مشکلی ندارد اما توهین کردن صحیح نیست. بنابراین، مراقب آنچه می‌گویید باشید و قبل از صحبت کردن، فکر کنید.

تمام چیزهایی که همسرتان دوست دارد برای شما جالب نیست. شما مجبور نیستید کارهایی که او دوست دارد را انجام دهید، اما به او فضای کافی دهید تا علایقش را دنبال کند و نسبت به کاری که دارد انجام می‌دهد کنجکاو باشد. در مورد کتاب، بازی یا سرگرمی مورد علاقه‌اش از او سوال کنید. کمی تحقیق و کنجکاوی کرده و درمورد چیزهایی که شوهرتان به آنها علاقمند است اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید در مورد آنها با شوهرتان صحبت کنید.

فهرستی از کارهایی که همسرتان دوست دارد انجام دهد تهیه کرده و شما نیز در انجام آن کارها با او شریک شوید. اگر او دوست دارد بسکتبال بازی کند- بروید و چند توپ داخل حلقه بیندازید . اگر دوست دارد ورزش کند، شما هم برای دویدن با او بروید. ا،و این که شما به علایقش علاقمند باشید را دوست خواهد داشت.

‘فضا’ مفهومی است که تعداد اندکی از افراد آن را درک می‌کنند. تمام افراد به  ‘فضایی’ برای خود نیاز دارند. حتی مردان متاهل نیز گاهی به ‘فضای خود’ نیاز دارند و ممکن است بخواهند به غار مردانه خود پناه ببرند. به این کار احترام بگذارید و به او فضای مناسب داده و اجازه دهید سرگرمی‌ها و علایقش را دنبال کند. محدود کردن آزادی و فضای همسر برای آنها آزار دهنده خواهد بود و تاثبر منفی بر روابط همسران خواهد داشت.

برای برقراری ارتباط موثر، گوش کردن از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین آگاهانه تلاش کنید که وقتی شوهرتان صحبت می‌کند، نه تنها صدای او را بشنوید، بلکه به او گوش کرده و صحبت‌هایش را درک کنید. در حین مکالمه، به او توجه کنید. تلفن همراهتان را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید یا صدای موسیقی را کم کنید زیرا ممکن است حواستان را پرت کند. اینکه به هنگام صحبت کردن شوهرتان تمام حواستان را به او معطوف کنید نشان می‌دهد که چقدر به او احترام می‌گذارید.

گوش دادن به این معنی نیست که باید با او موافقت کنید. اما حتی برای مخالفت کردن نیز باید با به حرف‌های شوهرتان گوش کنید.

مردان نیز نیاز دارند که دوست داشته شده  و موردِ قدردانی و ستایش قرار گیرند. مجبور نیستید برای نشان دادن قدردانیِ خود، تعریف و تحسین خود را با آواز بخوانید. یک  ‘تشکر’ ساده و بی ریا کافی است. از این که همین تشکر ساده چه تغییراتی در زندگیتان ایجاد خواهد کرد شگفت زده خواهید شد.

قدردانیِ خود از اموری که شوهرتان هر روز انجام می‌دهد را به او نشان دهید. نشان دهید که از سخت کار کردنِ او برای امرار معاش خانواده متشکر هستید. اجازه دهید بداند که شما بخاطر تمام کارهایی که انجام می‌دهد سپاسگزار هستید. ستایش کردنِ شوهر به او جرات می‌دهد که بیشتر برای شما کار کند به او این پیام را می‌رساند که تلاش‌هایش دیده می‌شوند.

آیا هیچ زن و شوهری را می‌شناسید که دعوا نکنند؟

ازدواج پیوندی بین دو شخصِ متفاوت و منحصر به فرد است که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. گاهی وجود این اختلافات و عدم توافق‌ها باعث دعوا می‌شود. و اگر تعداد این دعواها زیاد باشد، می‌تواند به رابطه آسیب برساند. این بدان معنی نیست که شما همیشه باید مصالحه کنید. خیر.

این بدان معنی است که باید فکر کرده و علاقلانه دعوا کنید. از خود بپرسید آیا این موضوع ارزش دعوا کردن دارد؟ چه عاملی مانع می‌شود که مصالحه کرده و به همسرتان اجازه دهید که گاهی اوقات کار خودش را انجام دهد؟ اگر موضوع، موضوعی جزئی است، اجازه دهید بدون دعوا برطرف شود. اجازه ندهید نفستان مانع تداوم رابطه‌ی شاد و عاشقانه با مردی که دوستش دارید شود.

 

صداقت، پایه و اساس یک رابطه‌ی قابل اعتماد است. ازدواج‌هایی که دوام می‌آورند، برا اساس صداقت و برقراری روابط آزاد بنا شده‌اند، و در آنها فریب، دروغ و پنهان‌کاری جایی ندارد. شوهرتان سزاوار دریافت صداقت و راستی از طرف شما است، همان‌طور که شما نیز سزاوار دریافت چنین مواردی از طرف او هستید.

صداقت داشتن همیشه کار آسانی نیست. گاهی صداقت باعث ناراحتی شوهر شده و حتی منجر به دعوا می‌شود. اما عدم صداقت نیز می‌تواند آنقدر به رابطه آسیب برساند که طرفین به سختی بتوانند دوباره به یکدیگر اعتماد کنند. یک دروغ یا خیانت باعث می‌شود شوهرتان از آن به بعد همیشه نسبت به شما و صداقتتان شکاک شود.

همچنین سعی کنید تظاهر نکنید و خود واقعیتان باشید. اگر از آنچه هستید راضی نباشید، نخواهید توانست به راحتی خود واقعیتان را به همسرتان نشان دهید. از ابتدای رابطه، خود واقعیتان باشید. صادق بودن در مورد خود واقعیتان به معنی صادق بودن با شوهرتان نیز هست و به ایجاد یک رابطه‌ی مبتنی بر اعتماد و صداقت کمک می‌کند.

 

تمام روزهای پس از ازدواج هیجان انگیز نیستند. گاهی اوقات زندگی خسته کننده می‌شود. شما به روزمرگی عادت کرده و هر روز کارهای یکسانی را تکرار می‌کنید. این خستگی، اگر نادیده گرفته شود، باعث ایجاد حس ناراحتی می‌گردد. بنابراین، چه باید کرد؟

با یکدیگر خوش بگذرانید و اجازه ندهید خستگی در رابطه‌تان نفوذ کند. به بیرون، پیک نیک، سفرهایی زمینی یا کاروانی بروید. یا برای تماشای یک فیلم با یکدیگر برنامه‌ریزی کنید، با یکدیگر شام بپزید، سریال‌های تلویزیونی تماشا کنید، شوخی کنید، یک زبان جدید با هم یاد بگیرید و کاری انجام دهید که شما را از دایره راحتی خود خارج کند.

خودتان را برای او آراسته کنید. این جمله بدان معنی نیست که هر روز وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، کاملا بدون نقص و هوس‌باز‌ باشید. مطمئنا – گاهی من وقتی شوهرم وارد منزل می‌شوم کمی نامرتب به نظر می‌رسم. اما وقتی بیرون می‌روید، لباس مرتب بپوشید. آرایش کنید و گهگاهی وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، برایش لباس مناسب پوشیده و آراسته باشید. کاری کنید که شوهرتان به اینکه شما همسرش هستید افتخار کرده و دوست داشته باشد هر روز به خانه و نزد شما بیاید.

ازدواج‌هایی که رومانتیک نباشند، دیر یا زود شکست می‌خورند. بنابراین، با یک یا دو حرکت، فانتزی‌های خود را نشان داده و سپس به حالت اول برگردید. با شوهرتان عاشقانه صحبت کنید، با او شوخی کنید، او را عاشقانه لمس کنید، بی اختیار او را بوس کرده و او را به طرف تختخواب هدایت کنید. پیشقدم شدن در حرکات رمانتیک یا رابطه جنسی به این معنی نیست که شما به برقراری رابطه نیاز دارید، و این کار شما باعث نمی‌شود شما در سطح پایین‌تری نسبت به مردان قرار گیرید. بنابراین اگر دوست دارید حرکت رمانتیکی انجام دهید، دست به کار شده و حرکت مورد نظر را انجام دهید. شوهرتان را شگفت زده کنید.

یکی از چیزهایی که تمام مردان دوست دارند بدانند این است که در تختخواب خوب هستند. آنها دوست دارند اغلب چنین چیزی را بشنوند تا اعتماد به نفسشان افزایش یافته و احساس کنند یک ‘مرد واقعی’ هستند. علاوه بر این، اکثر مردان نمی‌توانند به راحتی آنچه در تختخواب می‌خواهند را بیان کنند. اما در ازدواج، باید بتوانید در مورد فانتزی‌های عجیب و غریب خود صحبت کرده و آنها را انجام دهید. بنابراین، نگران خلاق بودن و استفاده از فانتزی‌های جدید در رابطه با شوهرتان نباشید. فانتزی‌های جدید شامل آنچه شما دوست دارید، یا موارد مشابه می‌باشد. فقط بدون نگرانی از این که قضاوت شوید، موارد مورد نظرتان را انجام دهید.

در اینجا هفت نکته تکمیلی شوهرداری برای کمک به بهبود ازدواج و برای اینکه بدانید چه تغییراتی باید اعمال کنید آمده است.

به منظور مراقبت از یک شخص دیگر (شوهرتان)، باید از خودتام مراقبت کنید. اهدافی برای خود تعیین کنید. یک دوش آب گرم بگیرید. رژیم غذایی سالم داشته و ورزش کنید. هر روز کاری انجام دهید که شما را بخنداند. زمانی که یک زن از خودش مراقبت کند، شادتر شده و این شادی بر رفتار او با همسرش نیز تاثیر می‌گذارد.

امشب که شوهرتان به منزل آمد، لبخندی روی لب داشته باشید. به جای اینکه لیستی از کارهایی که باید انجام دهد به او بدهید، شاد و مثبت باشید. هیچ‌کس دوست ندارد که به خانه، نزدِ شخصی بدبخت برگردد، پر شور و اشتیاق باشید و هر روز باعث خنده‌ی شوهرتان شوید.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، شوهرتان باید اولویتِ اولِ شما باشد. زنان در زندگی درگیری و مشغله زیادی دارند اما هر روز مدتی از وقتتان را با شوهرتان بگذرانید.

شوهرتان را شگفت زده کنید. اجازه ندهید فانتزی در رابطه‌تان از بین برود. تمام افراد دوست دارند که دوست داشته شوند. یک بعد از ظهر را با او، فقط خودتان و او، گذرانده و به او نشان دهید که دوستش دارید.

 

چگونه یک همسر نمونه باشیم

گاهی اوقات مردان فقط می‌خواهند مرد باشند. آنها دوست دارند بازی ویدئویی و کارها و ورزش‌های مورد علاقه‌شان را انجام دهند. دوست دارند با دوستانشان به ورزش بروند. اگر خیلی آنها را کنترل کنیم و اجازه ندهیم زمانی برای “خودشان” داشته باشند- آنها زندگی شادی نخواهند داشت. شما نیز همان زمان را به خودتان اختصاص دهید. وقتی او کارهای پسرانه انجام می‌دهد، شما نیز کارهای دخترانه انجام دهید. اکنون بهترین زمان برای انجام کارهایی که دوست دارید می‌باشد. اکنون زمانی است که می‌توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید.

تمام مردان یا پسران دوست دارند از آنها تعریف شود. نقاط قوت شوهرتان را به او گفته و بگویید در آن کار چقدر عالی است. خودِ کوچک او را کمی بیشتر تقویت کنید- این یکی از وظایف خانم‌ها است!

زوجینی که برای یکدیگر دعا می‌کنند، همیشه با هم می‌مانند. هر روز مدتی برای شوهرتان کنید. می‌توانید به آرامی و در قلبتان او را دعا کنید یا به عنوان همسر او را با صدای بلند این کار را انجام دهید تا او نیز صدایتان را بشنود. او دوست دارد نگرانی‌های شما نسبت به خود را بداند و دوست دارد بهترین همسر برای او باشید.

راه و رسم شوهرداری موفق این است که به شوهرتان ابراز عشق کنید، با او ارتباط موثر و مثبت برقرار کنید، حمایتش کنید، به شخصیت او احترام بگذارید و بهترین دوستش باشید. مهارت شوهرداری در این است که به علاقمندی‌های شوهرتان علاقه نشان دهید، به او فضای لازم برای خلوت با خود بدهید و امورات شخصی بدهید، شنونده خوبی باشید و به حرف‌هایش توجه کنید. اگر می‌خواهید همسر خوبی برای شوهرتان باشید و به خوبی شوهرداری کنید، از همسرتان قدردانی کنید، با او صداقت داشته باشید و اگر بحث و مشاجره‌ای پیش آمد درست و بالغانه دعوا کنید. همچنین برای جلب رضایت شوهر و جذب او خودتان را برای او آراسته کنید، رومانتیک باشید و دلبری کنید و در رابطه زناشویی خلاق باشید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

80 بازدید

69 بازدید

85 بازدید

113 بازدید

236 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

چگونه می توان بهترین همسر دنیا شد ؟ شاید بگویید که بهترین همسر دنیا بودن دست نیافتنی است اما غافل از اینکه دانستن و رعایت نکاتی بسیار ریز و ساده شما را به بهترین همسر دنیا تبدیل خواهد کرد. باور ندارید؟ رازهای گفته شده در این بخش از نمناک را حتما امتحان کنید.

قبول کنید که شما در همه زمینه ها از همسرتان برتر نیستید و او در انجام برخی از کارها شایسته تر است پس فروتن باشید.

همه چیز را با هم به اشتراک بگذارید:

از همه مهم تر، هر چیزی که احساس می کنید. هیچ راهی وجود ندارد که روی زمین اشتراکی برایتان وجود نداشته باشد و هر اتفاق بدی که بیفتد، این را به خاطر داشته باشید.

چگونه یک همسر نمونه باشیم

فداکاری به اندازه:

صفت همسران فداکار مهربانی با یکدیگر و دوری از قهر و کینه است پس همیشه در زندگی محبت پذیر و قهر گریز باشیم. بهداشت روانی همسر خود را تأمین کنیم زیرا اگر جسم و روان همسرمان سلامت باشد ، می توانیم به هدف های خود برسیم، پس به رفتار او توجه کنید تا بتوانید از افسردگی و خمودیش پیشگیری نمایید.

محبت، محبت بیشتری می آورد:

یکدیگر را لمس کنید، هر روز یکدیگر را ببوسید، و رابطه جنسی (حتی زمانی که پیر هستید) داشته باشید.کودکان می توانند استرس زا باشند، اما آن ها هم بزرگ می شوند پس به خاطر آنها تمام زندگی تان را از عشق و توجه به همسرتان خالی نکنید.

درباره حل سختی ها و مشکلات محیط کار با همسرمان مشورت کنیم ؛ زیرا مشورت و هم فکری بار مشکلات را سبک تر میکند. در زندگی مشترک با هم مشورت کنید و پیشنهادات خود را بیان کنید زیرا مشورت موجب رسیدن به زندگی سالم می شود. از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسوولیت ها و همکاری هایش سپاسگذاری و قدر دانی کنیم.

زمانی را صرف کاری که دوست دارید انجام دهید،کنید. چه چیزی شما را شاد می کند و به شما انرژی می دهد – موفق شدن به عنوان یک زوج تنها در صورتی کار می کنند که هر یک از شما قوی و به عنوان یک فرد عمل کنید.

به نیازها و خواسته های همسر خود توجه کنید ؛ رفتار دلنشین و توأم با متانت سبب می شود خواسته های خود را به راحت بیان کند. در زندگی خود مسئولانه رفتار کنید یعنی اینکه در مقابل کاری که برعهده گرفته اید متعهد باشید و از زیر بار آن شانه خالی نکنید.

از سکوت خودداری کنید:

در مورد چیزهایی صحبت کنید که دوست دارید؛ بگذارید احساسات شما بالا رود، چون احتمالاً منفجر خواهید شد.

از سازش نترسید:

در مورد فشار و کشش یک رابطه سازش کنید. سعی کنید درجه بندی کنید که چقدر می خواهید چیزی در یک مقیاس از یک تا 10 قرار دهید و شریک شما هم همین کار را انجام دهد. بنابراین اگر غذا خوردن برای شما 5 است، و برای او 9، پس باید تا شب منتظرش بمانید. برای انجام کارهای روزانه تان برنامه ریزی کنید زیرا برنامه داشتن سبب نظم و سامان زندگی خانوادگی می شود. خانه کانون عشق و محبت است پس هیچگاه در خانه خشونت به کار نبرید و آن را به پادگان تبدیل نکنید.

یکدیگر را بدیهی فرض نکنید:

مهربان باشید! این می تواند سخت تر از آن چیزی باشد که گاهی به نظر می رسد، اما به خاطر داشته باشید که شما (امیدوارانه) این فرد را بیش از هر کس دیگری روی این سیاره دوست می دارید، بنابراین با او، با مهربانی رفتار کنید. در زندگی مشترک طوری رفتار نماییم که الگوی خوبی برای همسر و فرزندان خود باشیم. افکار مزاحم سلامت روانی انسان را ازبین می برند پس همیشه تعصبات غلط و افکار مزاحم را از خود دور کنیم و انرژی خود را صرف توجه به همسر و خانواده نماییم.

کم توقع باشید :

نکته ی مهمی که شاید این روزها کمتر کسی به آن اهمیت می دهد ؛ بهتر است از همسرتان آن قدر انتظار داشته باشید که توانایی پاسخ به آن را دارد.

صداقت داشته باشید:

از بهترین سرمایه های زندگی مشترک صداقت و راستی است پس هیچ وقت حتی زمانی که حقیقت به نفع ما نباشد ، دروغ نگوییم و به نیرنگ متوسل نشویم زیرا دروغ پایه های زندگی را سست می کند.

صبور باشید:

هر دوی شما ممکن است در زمان های مختلف و به روش های مختلف با هم فرق کنید، پس باید آن را حل کنید و همیشه آماده باشید. هیچ گاه زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید و از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنید و در تمام امور زندگی میانه رو و متعادل باشیم و اعتدال را رعایت کنیم تا کمتر دچار مشکل شویم.

زمانی که چیزهای خوب اتفاق می افتند، جشن بگیرید:

چیزهای جدید پیدا کنید، سرگرمی های جدیدی مثل دوچرخه سواری، کلاس آشپزی و یا شروع باغبانی این کار باعث می شود که هیجان به حرکت در بیاید. به او بگویید که به چه چیزی نیاز دارید. آن ها نمی توانند ذهن شما را بخوانند.

بسیار مهم است که زمانی را تنها باهم بگذرانید، صرف نظر از این که چقدر شلوغ هستید – به خصوص زمانی که شما بچه دارید. حتی بدون پول هم می توانید به سادگی به پیاده روی بروید یا شام ساده ای باهم بخورید.

امنیت روانی برای همسرتان ایجاد کنید:

محیط خانواده را با صفا و مطلوب و دوست داشتنی نماییم تا همسرمان در آن احساس رضایت کند و از امنیت روانی برخوردار باشد.

با هم بودجه بندی کنید:

یک راه عالی برای صحبت در مورد طرح ها و رویاها برای آینده و اینکه چطور آن ها را انجام دهید است.

برای دلجویی از همسر خود و خاموش کردن خشم وغضب و نفرت او ، همچنین دور ساختن خطرات تهدید کننده زندگی، از جملات زیبا و شورانگیز استفاده کنیم.

به ارزش ها اهمیت دهید:

ارزش ها از ستون های اصلی خانواده هستند پس همیشه به ارزش های دینی، اخلاقی و خانوادگی پایبند باشیم؛ زیرا پایبند بودن به ارزش ها سبب دوام و استحکام خانواده می شود و موجب حفظ اصالت او می شود.

شاد باشید:

چگونه یک همسر نمونه باشیم

شاد بودن همیشه ارزشمند است، پس سعی کنی خود را خوشحال و سرحال نشان دهید تا خستگی از تن همسرتان دور شود.

سورپرایز شیرین است پس یکدیگر را شگفت زده کنید:

مانند یادداشت های خاص، هدایای کوچک، پخت غذای مورد علاقه آن ها و یا برنامه ریزی یک تعطیلات آخر هفته.این به همسرتان می فهماند که شما هنوز عاشق او هستید و باعث می شود که شما هم عشق را احساس کنید از طرف دیگر، زمانی که همسرتان کار ویژه ای برای شما انجام می دهد، قدردانی خود را نشان دهید.آن ها ممکن است بدانند، اما خوب است که به آن ها با صدای بلند بگویید.

شریک زندگی خود را بزرگ کنید و از او پشتیبانی کنید:

پیش از قضاوت، وقت بگذارید تا خود را جای او قرار دهید. شما باید تا جایی که می توانید از انتقاد غیر ضروری و یا منفی نگری اجتناب کنید.

مثبت اندیش و خوش بین باشید:

با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از زندگی مشترکتان دور کنید، داشتن نگاه خوش بینانه به زندگی و اطرافیان باعث ایجاد آرامش و بذل محبت و عاطفه می شود و همین موجب تغییری در شما خواهد شد تا بیشتر به جنبه های مثبت و خوب همسرتان فکر کنید و ایرادات او را فراموش کنید.

به روابط زناشویی توجه داشته باشیم:

زیرا نداشتن رابطه زناشویی سبب بروز مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می شود و زندگی را با خطرهای جدی روبرو می کند.

همدیگر را بخندانید :سعی کنید همه چیز را جدی نگیرید.

مکالمه کلید است. زمانی که ازدواج شما به یک مانع ویژه برخورد می کند، به خودتان یادآوری کنید که زمانی که اگر جای او بودید، باید بهتر و تکامل یافته تر می بودید. وقتی که همسرمان با ما صحبت می کند به او حرف هایش توجه کنیم و شنونده ی خوبی باشیم و گاهی با جملات کوتاه یا تکان دادن سرمان نشان دهیم که به حرف هایش توجه داریم.

دوستان متاهل داشته باشید، اما هم چنین دوستان خودتان راهم داشته باشید که بدون همسر خود به طور مرتب با آن ها سر و کار داشته باشید.

برای اینکه آینده بهتری برای همسرمان بسازیم در زمینه های مختلف او را تشویق کنیم و موقعیت ها و پیشرفت هایش را گوشزد کنیم . همچنین برای او و صحبتهایش ارزش قائل شویم و همواره از او حمایت کنیم.

نسبت به زمان و پول بیشتر بخشنده باشید:

خودتان را خوشحال کنید. اگر در حالت رکود هستید، تمایل خواهید داشت آن را به همسر خود منتقل کنید یا بخواهید آن را درست کند. شما باید خودتان را تصحیح کنید.

توجه داشته باشید که اولین کسی که از پیشرفت همسرش سود می برد، شما هستید پس به پیشرفت همسرمان توجه کنیم و اهمیت دهیم و از پیشرفت او خوشحال شویم.

با همسر خود مهربان و صمیمی باشیم و او را جزئی از خود بدانیم و خوبی هایش را بازگو کنیم و همه تلاشمان را برای کمک به همسرمان انجام دهیم . با مهربانی می توانیم مالک قلب های یکدیگر باشیم .

حالت دفاعی نگیرید. سعی کنید از جای عشق و محبت به اشیا نزدیک شوید و فرض نکنید که مورد حمله قرار گرفته اید.

اعتماد کنید و قابل اعتماد باشید:

سعی کنید همیشه به خاطر داشته باشید که چرا عاشق همسرتان شدید. بگویید:عاشقت هستم. و به شریک تان بگویید که چقدر جذاب به نظر می رسد.

در زندگی برای حرف ها و قول های خود ارزش قائل شویم و خوش قول باشیم زیرا خوش قولی نشانه ی احترام به خود و همسر است.

برای دلگرم کردن همسرتان به زندگی به او بگویید به خاطر عشق تو همه ی سختی های زندگی مان را می پذیرم .

آنچه را که دارید تحسین کنید و درک کنید که ازدواج در طول زمان ممکن است شکننده باشند و نیاز به مراقبت دارد.

از زمان حال لذت ببرید. اضافه کردن خانه، بچه و غیره فقط همه چیز را پیچیده تر می کند. در هر جایی که در آن هستید، آن را در آغوش بگیرید و از وی لذت ببرید و بخاطر وجودش و داشتنش خدارا شکر کنید.

 

حتما در اطراف شما هم مردانی وجود دارند که قلب و روحشان در تسخیر همسرانشان است. چه ویژگی هایی در این زنان وجود دارد که باعث جذب همسرشان شده است. عالی ترین هنر زن این است که قلب همسر خود را تسخیر سازد با تدابیر بتواند در قلب مرد زندگی اش نفوذ کند.

در این بخش از نمناک به ویژگی های زنان جذاب پرداخته ایم ، اگر دوست دارید قلب و روح همسرتان را تسخیر کنید، این مطلب را به دقت مطالعه نمایید.

مردها در رابطه بسیار ایرادگیر، سخت پسند و غیرقابل پیش بینی هستند ، آنها نه دوست دارند از همسرشان دور باشند و نه اینکه وابستگی بیش از حد را می پسندند. برخی رفتار و خصوصیات در خانم ها وجود دارد که توجه مرد را جلب می کند و این ویژگی ها برای او قابل تحسین است.

مردان از زنان دروغ گو و متظاهر بیزارند زیرا فرد دروغگو برای برملا نشدن دروغ قبلی خود همواره سلسله دروغ هایی پشت سرهم ردیف می کند پس همیشه راستگو و صادق باشید تا یک زندگی مشترک خوب داشته باشید. دروغگو با کنار رفتن نقاب از روی چهره اش رسوا خواهد شد.

چگونه یک همسر نمونه باشیم

مردان از زنانی که خود را برتر از دیگران می دانند و با افراد مثل زیر دست خود رفتار می کنند و آنان را حقیر می دانند متنفرند و در مقابل جذب زنانی می شوند که فروتن و مهربان هستند و با دیگران مدارا می کنند و از قضاوت افراد دوری می کنند.

زنانی مورد توجه همسرشان قرار می گیرند که راه و رسم مهمان نوازی را بلد باشند و با آغوش باز پذیرای دوستان و خانواده همسرش باشند. مردها خصلت مهمان نوازی و از خودگذشتی را در زنان می پسندند و زنی که این ویژگی را داشته باشد در نزد آنها مقام و منزلت دارد.

همواره زنانی که از وقار، آرامش، سلیقه، عزت نفس کافی برخوردار هستند، جذابیت دارند. کمبود عزت نفس سبب ایجاد حسادت، عقده حقارت، احساس بی کفایتی و نا امنی می شود و این انرژی های منفی نمی تواند هیچ مردی را جذب کند.

مردان از زنان بیش از حد وابسته گریزانند چون معتقدن این نوع زنان وقت آنها را با وابستگی بیش از حد هدر می دهند و آنها را عصبانی و ناراحت می سازند.

از ویژگی های زنانی که مردان را به خود جذب می کنند استقلال است پس بهتر است زندگی خودتان را داشته باشید، خودتان را مشغول کنید، سرگرمی های تان را داشته باشید و همراه دوستان تان به گردش بروید و برای زمان خود ارزش قائل شوید تا اینکه همواره به دیگران وابسته باشید.

اغلب مردها زنانی را که با غر زدن و شکایت نمودن جلب توجه می کنند را دوست ندارند و ارتباط با این زنان را برای روح خود مضر می دانند چرا که معتقدند این نوع زنان انرژی منفی و نفرت را از خود ساطع می کنند که خود موجب منفی گرایی در مردها می شود.

در مقابل مردان زنانی را دوست دارند که شاد باشند و از زندگی لذت ببرند زیرا انسان های شاد جذاب تر هستند.

زنان برای جذب مردها هیچگاه نباید دست از زنانگی بکشند و همیشه باید آراسته باشند و رفتارها و حرکات و شخصیت خانمانه داشته باشند و هرگز نباید مانند یک مرد رفتار نمایند .

زنانگی طبیعت مردانه مردها را متعادل می کند و همه مردان در زندگی به دنبال آن هستند. یک زن با رفتارهای زنانه خود می تواند همسرش را مجذوب خود سازد پس در رفتار خود ظرافت زنانه داشته باشد و به همسر خود ابراز احساسات نمایید.

این ویژگی در زنان بسیار گیراست و از دید مردان اگر زنان بتوانند در زمان های حساس تصمیم منطقی بگیرند و معقولانه رفتار کنند ، موجب پیشرفت زندگی می شوند و می توانند یک مرد را به خود جذب کنند زیرا هیچ چیزی نمی تواند زیبایی و ذهن را شکست دهد.

اشتیاق، حرفه ای بودن و داشتن هدف و آرزو در جهت حرفه و شغل برای مردها جذاب است و آن ها را به وجد می آورد.

بسیاری از زنان زیبا راز جذابیت را نمی دانند اما در مقابل زنانی هستند که چهره معمولی دارند اما با اعتماد به نفس جنسی، انعکاس شادکامی و مثبت اندیشی، درست لباس پوشیدن، رفتار مودبانه و ظاهر تمیز و مرتب همسرشان را به خود جذب می کنند و از جذاب ترین زنان محسوب می شوند.

اکثر مردها شوخ طبع هستند و زندگی با زنانی را دوست دارند که با او بتوانند مکالمه سرگرم کننده و جالبی داشته باشند و کسی که به لطیفه هایشان بخندد . باید بدانید زندگی بدون شوخ طبعی برای مردان بسیار کسل کننده است.

زنانی که برای همسر خود جذاب و دوست داشتنی به نظر می رسند، زنانی هستند که گوش شنوا دارند و فقط صحبت نمی کنند بلکه در اکثر مواقع با دقت به حرفهای همسرشان گوش می دهند.

زن و مرد باید در جایگاه خود قرار بگیرند، اگر زن در جایگاه خود نباشد؛ در زندگی دوتا مرد کنارهمند. که در این صورت زندگی دوام ندارد.

برای اینکه زن نمونه ای باشیم به این نکات توجه کنید

۵.  برای سخنان همسر تان احترام قائل شوید نمی گوییم بپذیرید چشم بسته اما رعایت ادب واحترام رو داشته باشید وگرنه مرد کم کم پنهان کار میشه ودیگه هیچ تصمیمی رو با شما در میان نمی گذاره
۶. سعی کنید مشکلات خانه وخانواده رو به بیرون خانه نبرید. اطرافیان مشاورین خوبی نیستن مادر عاطفی است ونمی تونه منصف باشه. پدر پاره تن داده نمیتونه کوتاه بیاد این میشه که اختلافات عمیقتر ولا ینحل میشه
٧. تعصبات غلطمان رو دور بریزیم وبه نظرات وتمایلات همسرمون تا مرز حرام احترام بگذاریم وهرگاه به خط معصیت خداوند رسیدن بایستیم وقدم از قدم برنداریم نکته ٨. زن موفق کسی است که به هیچوجه به همسرش دروغ نگوید ولو به ضررش باشد
۸٫ برخی مراعات های کوچک و رعایت حدود در روابط همسران مانع از بسیاری اختلاف های بزرگ می شود. رعایت احترام بین زوجین یکی از مهم ترین گزینه های ارتباطی است.

هر انسانی به شخصیت خویش علاقه مند است و خود را دوست دارد و می خواهد دیگران نیز به شخصیت او احترام بگذارند.
از سویی مرد به حکم آن که مسئولیت سرپرستی خانواده را بر عهده دارد، لازم است از سوی اعضای خانواده به خصوص همسر خود مورد احترام قرار گیرد. لازم است شأن و حرمت او در خانواده حفظ شود تا با دل گرمی و پشتکار بیشتر، به انجام وظایف خود در خانواده بپردازد به علاوه، فرزندان نیز احترام به پدر را از مادر خود می آموزند. اگر زن به شوهر خود احترام بگذارد فرزندان نیز حرمت پدر را نگه می دارند در ادامه به برخی از مصادیق احترام زن به شوهر می پردازیم:

◄مراعات ادب
لازم است زن، هنگام ورود شوهر به خانه به استقبال او برود سلام کند و به گرمی از او پذیرایی نماید.
همیشه شوهر خود را با احترام، صدا بزنید و همیشه او را با لفظ « عزیزم» و «شما» مخاطب قرار دهید. وقتی او سخن می گوید، کلام او را قطع نکنید. رعایت این امور به ظاهر کوچک، تأثیر بسزایی در جلب رضایت و محبت شوهر دارد.
◄توجه به او بیشتر از فرزندان
زمانی که فرزندان به دنیا می آیند، پس از گذشت چند ماه چون تمام توجه شما صرف مراقبت از فرزندتان می گردد و به شوهرتان به طور ناخودآگاه توجه کمتری می کنید. ممکن است شوهرتان احساس تنهایی کند در چنین مواردی حواستان باشد که پدر بچه ها را فراموش نکنید و توجه شما بیشتر به شوهرتان باشد. این کار علاوه بر آموزش رعایت احترام پدر به فرزندان، حاکی از احترام شما به شوهرتان نیز هست.
◄احترام به اقوام و بستگان همسر
در برخورد با اقوام و فامیل شوهر، با آن ها خوش برخورد باشید و به آنها احترام بگذارید. هر چند وقت یک بار، آن ها را به خانه خود دعوت کنید. اگر در حق شما بدی کرده اند گذشت کنید و به روی شوهر خود نیاورید. با اجرای این شیوه، او نیز می آموزد، متقابلاً به فامیل و بستگان شما احترام بگذارد.
◄اطاعت از شوهر
اطاعت از شوهر و پذیرش درخواست های او، از مصادیق بارز احترام به اوست، ممکن است مرد از همسر خود بخواهد لباس او را بشوید یا اتو کند، یک لیوان آب به او بدهد، غذا را زودتر آماده کند، تلویزیون را برای استراحت او خاموش کند و … پذیرش این گونه خواسته های مرد از سوی همسرش، علاوه بر آن که احترام است، باعث افزایش محبت او نسبت به همسرش می شود و زندگی را شیرین تر و لذت بخش تر می نماید.
زن باید در حضور دیگران، شوهر خود را با رعایت ادب صدا کند. هیچ گاه نباید در حضور فامیل او را با بی احترامی صدا کند، یا از او به بدی یاد کند. به علاوه، لازم است زن، عیوب و نقایص شوهر خود را مخفی کند و اگر دیگران از او به بدی یاد می کنند از شوهر خود دفاع نماید.
٩.  درزندگی میانه رو ومعتدل باشید افراط وتفریط هر دو ضربه میزنند در هر موردی که بدون برنامه عمل کنیم ممکنه دچار افراط یا تفریط شویم عبادت همسرداری فرزند پروری تحصیل تغذیه مواردی است که معمولا خانمها دچار افراط یا تفریط میشوند.
١٠. روابط زناشویی رو جدی بگیرید براش برنامه بریزید بی تفاوت نباشید نیاز مرد اگه برطرف نشه تبدیل به ناهنجاری میشود بد اخلاقی تند خویی یکی از صد نوع ناهنجاریهایی است که به علت عدم ارضای صحیح اقایون مبتلا هستند
١١ .  از سری نکات همسرداری:: سعی کنید در خانه الگوی خوب ومناسبی برای همسر تان باشید چون بیش از ۶٧/ درصد یادگیری از طریق دیدن میباشد زن میتواند با ارائه الگوی حسنه ونمونه در موارد زیر بسیار تاثیر گذار باشد ١ امور عبادی ٢ زناشویی٣ تربیت فرزند ۴ مسایل اخلاقی۵ صبر وگذشت ۶ وفرهنگ مصرف ٧ وامور اجتماعی وسیاسی. همه موارد به تدریج الگو برداری وتاثیر میپذیرد.

چگونه یک همسر نمونه باشیم

١٢. زن موفق در همه چالش های زند گی سعی میکند خودش را بجای همسرش بگذارد واگر شوهر کاری بر خلاف نظرش انجام داد خود را جایگزین او کرده واز نگاه او می بیند که اگرخودش در اون جایگاه بود چه میکرد بعد قضاوت وحکم صادر میکند
١٣. زن موفق درزندگی برنامه دارد دنبال هدف مشخصی است صبح که از خواب بیدارمیشود میداند امروز چه کارهایی الویت دارند برای مسائل عبادی واقتصاد خانواده وتغذیه وتربیت فرزند وسلامتی وورزش وحتی مسائل جنسی برنامه ریزی دارد وخوب میداند انسان بدون برنامه انسان بدون کارنامه است.

 

١۴. قدر شناس باشید نسبت به خدمات همسر قدر دانی کنید هرچند ناقص انجام داده نقش همسر در خانه فقط عابر بانک نباشد نقش مرد در خانه تضعیف نکنید که به منفعت و مصلحت شما نیست.
١۵٫  از مباحث همسرداری: در زندگی اهل مشورت با اقایون باشید هیچ گاه سرخود کاری انجام ندهید بدون هماهنگی باهمسر تصمیمی نگیرید وبدون اطلاع قولی ندهید ودر هنگام مشورت به نکاتی توجه کنید : مشورت باید در فضای ارام بخش وبدون تنش باشد . در هنگام مشورت همسر گرسنه خسته وخواب الود نباشد بدو ورود مرد به خانه نباشد. وهمیشه سعی کنید به نظرش احترام بگذارید حتی اگر بر خلاف میل شماباشد اوایل شروع کمی مشکل بنظر میرسد چون مرد همسرش را امتحان میکند حالا که مشورت کرد ونظر دادم ایا قبول میکند. اگر از امتحان سرفراز درامدید بدانید من بعد نظرهمسرتان نظر شماست.

١۶٫ رعایت بهداشت روانی همسرتان را بکنید بهداشت جسمی بهداشت روحی مد نظر بحث ما بهداشت روحی است:: محیط خانه پر تنش مردرافراری میدهد خانه بدون محبت که فقط مثل خوابگاه باشد خانه ای که همسران با هم خوب صحبت نمیکنند یعنی زن وشوهر ارتباط کلامی زیبا ندارند واگر با هم کلام میشوند فقط ارائه نیاز های روزانه است.
١٧. با جملات زیبااز همسرتان دلجویی کنید . خوش زبانی عامل جذب مرد میشود ووسیله ارتباط برقرار کردن ونشان دهنده عواطف است وبد زبانی مرد را از خانه دفع میکند امیر مومنان حضرت علی ( ع ) میفرمایند : زیبا سخن بگویید تاسخن زیبا بشنوید. بین حضرت زهرا ( س ) وحضرت علی ( ع) نفسی لک الفدا. و. روحی لک الفدا. ردوبدل میشد ومانند مردتان پرخاشگر نباشید سعی کنید با خوش زبانی وارامش اورا تسکین دهید.

 

١٨. سعی کنید محیط خانه رابا صفا کنید برای ایجاد صفا منظورم پول خرج کردن نیست اولین رکن صفای منزل خانم شاد وبا نشاط است ودومین رکن نظم خانه سکسولوژ ها معتقدن که یک زن اگر بتواند از ویژگیهای خود استفاده کند بتنهایی یک حرمسراست وهمانقدر میتواند تنوع وهیجان ونشاط ایجاد کند درخانواده هایی که شادند معمولا زن خلاق وجود دارد.
١۹٫ در ارتباط کلامی از بزرگ نمایی مشکلات بپرهیزید یعنی از کاه کوه نسازید حتی مشکلات بزرگ راهم کوچک کنید ذهن مرد برای اینکه بتواند برای مشکل راه حل بیابد باید انرا کوچک ببیند.

 

 

٢۴٫  محبت پذیر وقهر گریز باشید. اولین قهر برای مرد یک تراژدی غم باراست ولی بارهای بعد عادی میشه وکم کم به زبان میاره که خودش قهر میکنه خودش اشتی
انسان با عرضه قهرنمیکنه زن باکیاست میدونه که قهر جایگاه اونو در خانه متزلزل میکنه زن کانون عاطفه ومهربانی است وزندگی حول محور این کانون باید بچرخد وقرار ه همه از اوبیاموزند ایثار وپایمردی وتلاش برای کمال.

 

به تمایلات ونیازهای همسرتان توجه داشته باشید هر لباسی که دوست داره هر غذایی که باب میلش هست. نیاز های خاص مردان کمتر از خانمهاست البته در ارتباط با همسر نیاز خاص مرد ٧ تا وزن ٢٢ تا. دراین درس نیاز های خاص مردان رو بررسی میکنیم

 

 

واقعا فوق العاده بود. چندین بار خوندم. حتما پرینت میکنم و زیر نکات مهم خط می کشم.





لحظه ای که شوهر در خانه را باز می کند، انتظار دارد همسرش را چگونه ببیند؟ چگونه برای شوهرمان یک زن استثنایی باشیم؟

لحظه ای که شوهر در خانه را باز می کند، انتظار دارد همسرش آراسته و زیبا و با رویی گشاده و خوشحال، در حالی که خانه مرتب و منظم است و بوی غذای دلخواهِ جا افتادهِ ایرانی ، به مشام می رسد، به استقبالش برود، اما، خانه را شلوغ و به هم ریخته و همسرش را با موهای آشفته و لباس خواب که از صبح عوض نکرده و بداخلاق مشاهده می کند، او هم ناخود آگاه اخمهایش در هم رفته و به سراغ تلویزیون می رود.

بیشتر بدانید : مرد‌ان در آرزوی داشتن این زنان هستند!

یک زن خانه دار و معمولی، هر روز صبح ، یعنی به محض این که شوهر و فرزندانش از منزل بیرون می روند، نگاهی به خانه می اندازد، در خانه، هر گوشه ای فریاد می زند: “تمیزم کن”خانم از خودش می پرسد که: اول باید چکار کنم؟ ظرف ها را بشورم؟ تختخواب ها را مرتب کنم؟ شام درست کنم؟ لباسهای چرک را در ماشین لباسشویی بریزم؟ یا اینکه به خرید میوه و سبزی بروم و یا برای انجام کارهایی از خانه خارج بشوم؟در بحبوحه این همه کار، ناگهان زنگ تلفن به صدا در میاید، یکی از دوستانش است که با شوهرش اختلاف دارد، با یک ساعت گوش دادن به غم و غصه او ، گرفتاری ها و کارهای خودش فراموش می شود، و وقتی به یاد آنها می افتد که نیمی از روز سپری شده ! خانم خانه دار با خودش می اندیشد این همه کار، حالا چه کنم؟ و چون احساس کسلی و  بی حوصلگی می کند، یک فنجان چای برای خودش ریخته و تلویزیون را روشن می کند و به تماشای تکرار سریال های شب قبل و شاید هم سالهای قبل می پردازد. وقتی بچه ها به منزل میایند ، سر آنها فریاد می کشد چرا که از دست خودش عصبانی است.ساعت 5 بعد از ظهر با بداخلاقی به  آشپزخانه شلوغ و به هم ریخته می رود، ابتدا به فریزر روی می آورد و انتظار دارد که غذای او به طور معجزه آسایی آماده باشد، سپس در قفسه های آشپزخانه به جستجوی ماهی تُن و غذاهای آماده می گردد، در حالیکه می داند هر کدام از این غذاها، آه و ناله همسرش را به آسمان بلند می کند.

چگونه یک همسر نمونه باشیم

لحظه ای که شوهرش در خانه را باز می کند، انتظار دارد همسرش آراسته و زیبا و با رویی گشاده و خوشحال، در حالی که خانه مرتب و منظم است و بوی غذای دلخواهِ جا افتادهِ ایرانی ، به مشام می رسد، به استقبالش برود، اما خانه را شلوغ و به هم ریخته و همسرش را با موهای آشفته و لباس خواب که از صبح عوض نکرده و بداخلاق مشاهده می کند، او هم ناخود آگاه اخمهایش در هم رفته و به سراغ تلویزیون می رود.بعد از صرف شام ، خانم با عجله ظرف ها را جمع می کند و در حین صحبت کردن با تلفن به نظافت منزل می پردازد و هر وقت هم که شوهرش به سوی او  میاید، سر خود را به کاری گرم می کند.شوهر او هم در درون احساس تنهایی و سر در گمی می کند و روز بعد با خود می گوید: چرا باید زود به خانه بروم در حالی که آنجا هیچکس منتظر من نیست؟! پس وقت خود را با کار اضافه و سپس با دوستانش می گذراند.اگر این قصه هر روز ادامه داشته باشد ، خودتان حدس بزنید چه اتفاقی می افتد؟حالا راهی به شما نشان می دهیم که علاوه بر اینکه به تمام کارهای خود می رسید، زمانی هم برای درست کردن ناخن ها و یا حتی چرت زدن داشته باشید!بسیار ساده است. ابتدا لیست تمام کارهایی را که می خواهید فردا  انجام دهید ، از شب قبل آماده کنید و سپس آنها را به ترتیبِ اولویت شماره گذاری نمایید و فردا صبح  کارهایتان را با شماره یک شروع کنید ، و آنقدر ادامه دهید تا کامل شود، سپس کار شماره 2 را شروع کنید و تا وقتی آن را کامل نکرده اید به سراغ کار دیگری نروید، بعد از آن کار شماره 3 را انجام دهید، به همین ترتیب ادامه داده تا به همه کارهایتان برسید.اگر نتوانستید تمام کارهای لیست را انجام دهید مهم نیست ، زیرا حداقل شما مهم ترین کارها را انجام داده اید. راز موفقیت در انجام پی در پی این روش است. اگر نوشتن لیست کارهایتان را به صبح فردا موکول کنید ، دچار وحشت شده و ممکن است تمام روز وقت شما را بگیرد.حتما آن را شب قبل انجام دهید. کارهای خسته کننده و آنهایی را که دوست ندارید، در اولویت قرار داده و آنها را برای ساعت 5 بعد از ظهر نگذارید،صبح انجام دهید چون سرحال هستید.در ساعات اولیه روز که مهمترین کارها را انجام می دهید، آنها را از ایست حذف کنید، با این کار یک احساس کامیابی از عملکردتان به شما دست می دهد که دلگرم می شوید، بقیه کارها را هم با سرعت بیشتری انجام دهید .روز قبل در مورد شام فردا شب تصمیم بگیرید، بسیاری از زنان کامل، شامشان ساعت 11 صبح آماده است.اگر همسرتان کاری از شما خواست ، آن را در بالای لیست قرار داده و با بهتر انجام دادنش خوشحالش کنید.بعضی وقتها ممکن است کاری به تعویق بیفتد و یا شاید در انجام کاری دیگر موفق نشدید، این نقطه ضعف را پنهان نکنید و باشجاعت، آن را در راس کارهای فردا قرار دهید.اگر تغییری در برنامه تان رخ داد، نترسید و با آغوشی باز به استقبالش بروید و بدانید که زندگی دائم در حال تغییر کردن است و به آن به چشم تنوع نگاه کنید.نکته مهم این که: خودتان را در لیست وارد کنید. هر روز یک زمانی را در لیست برای شخص خودتان در نظر بگیرید، زمانی برای استراحت، ورزش، درست کردن ناخنها، کتاب خواندن و غیره. این کارها را حتما در لیست وارد کنید و گرنه هیچوقت به آن نمی رسید.با انجام این روش، در ساعت 5 بعد از ظهر می توانید دوش گرفته، لباس مناسب بپوشید ، آرایش کنید و با آرامش منتظر ورود همسرتان شوید و شب بسیار آرام ، رویایی را داشته باشید، مثل زمان نامزدی.

بیشتر بدانید : چگونه عزيز همسرمان باشيم؟

بیشتر بدانید : 9 راز زنانه برای جذب همسر!!

بیشتر بدانید : با زیاده خواهی شوهرم در رابطه زناشویی چه کنم؟

بیشتر بدانید : تست جالب همسرداری : در رابطه زناشویی یک همسر خوب هستید، عالی یا معمولی

بیشتر بدانید : چگونه برای شوهرم یک زن جذاب باشم؟

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : tebyan.net 

 

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

چگونه یک همسر نمونه باشیم
چگونه یک همسر نمونه باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *