ایا مشاوره تلفنی خوب است

 
helpkade
ایا مشاوره تلفنی خوب است
ایا مشاوره تلفنی خوب است

سایت رسمی دکتر بهشتیان ( تعیین وقت:  10 50 910 0910 )

خاطرم هست در سال 1385 که در رساله دکتری خود برای اولین بار در ایران می خواستم درباره مشاوره آنلاین پژوهش انجام دهم اکثر اساتید به دلیل آنکه شناختی از مشاوره آنلاین نداشتند با آن مخالفت می کردند (البته من از چند سال قبل مشاوره آنلاین را شروع کرده بودم).  و بالاخره با تلاش های زیاد توانستم موافقت همه اعضای گروه را تایید رساله خود جلب کنم.

حدودا بعدا بیش از یک دهه که آن ماجرا و با گسترش اینترنت و افزایش چشمگیر سرعت آن امروزه مشاوره آنلاین توسط روانشناسان، مشاوران و مراجعان پذیرفته شده است و استقبال گسترده ای از آن می شود.

در این مطلب سعی می کنم درباره مشاوره آنلاین ، مزایا و معایب آن صحبت کنم.

فهرست مطالب مقاله

ایا مشاوره تلفنی خوب است

هر روش درمانی که روانشناس یا مشاور از طریق اینترنت با مراجع در ارتباط باشد را مشاوره آنلاین یا مشاوره اینترنتی می گویند بنابراین فرایند درمان در مشاوره آنلاین با مشاوره حضوری تفاوت اساسی ندارد فقط تفاوت در شیوه ارتباط بین مراجع و درمانگر است.

روش های مختلفی برای مشاوره آنلاین وجود دارد که با گذشت زمان رشد و تغییراتی کرده است. مثلاً در سال های گذشته مشاوره ایمیلی کاربرد زیادی داشت اما امروزه به خاطر وجود انواع شبکه های اجتماعی مشاوره ایمیلی تقریباً از رده خارج شده است. در حال حاضر مهم ترین شیوه های مشاوره آنلاین عبارتند از:

عیب مهم این روش این است که درمانگر و مراجع باید از سرعت تایپ بالایی برخوردار باشند که اکثر افراد این مهارت را ندارند. به همین دلیل در این روش بازدهی جلسه کمتر از مشاوره حضوری و ارتباط کلامی است. تحقیقات نشان داده است که بازدهی چت نوشتاری حدود یک سوم چت صوتی است. در یک ساعت مکالمه حدود 6000 کلمه رد و بدل می شود در صورتی که در چت نوشتاری این تعداد به 2000 کلمه کاهش پیدا می کند.

با توجه به این مسأله در شرایطی که مراجع تمایل به شناخته شدن نداشته باشد و یا توانایی صحبت کردن را نداشته باشد بهتر است از این روش استفاده شود.

درمان های آنلاین همه یکسان نیستند و درمانی که شما انتخاب می کنید به عوامل مختلفی مشاوره آنلاین متداول تر است، اما اجرای برخی از تکنیک های CBT، مانند حساسیت زدایی و پردازش مجدد با حرکات چشم (EMDR)، به صورت آنلاین دشوارتر یا حتی غیرممکن است. در زیر چند روش مشاوره آنلاین را که بیشتر مورد استفاده قرار میگرد را بررسی می کنیم.

درمان شناختی-رفتاری شکلی از درمان است که مطالعات زیادی در مورد آن انجام شده است، و اثربخشی آن برای بسیاری از اختلالات تایید شده است. پیش فرض اصلی این نوع درمان این است که با شناسایی و تغییر افکار و رفتارهای منفی، علائم اختلال تسکین می یابند و فرد می تواند راه های جدیدی برای مقابله با چالش های زندگی بیابد.

غالبا از CBT به عنوان «استاندارد طلایی» در حوزه درمان یاد می شود اما پژوهشگران نشان داده اند که سایر شکل های روان درمانی بیش از درمان شناختی رفتاری موثر هستند. درمان روانپویشی به کشف فرایندهای ناهشیاری که بر رفتار تاثیر می گذارند متمرکز می شود. فرض بر این است که بینش یافتن هیجاانی سبب افزایش سطح خودآگاهی می شود و به فرد کمک می کند به تاثیر تجربیات گذشته بر رفتار کنونی اش پی برد.

تحقیقات نشان داده است که اثر بخشی درمان روانپویشی حضوری بیش از درمان شناختی رفتاری است اما به دلیل تاکید درمان روان پویشی بر ارتباط درمانی ، این روش فقط به آنلاین تصویری باید اجرا شود تا اثربخشی لازم را داشته باشد. و روش های مشاوره تلفنی یا نوشتاری قابل استفاده نمی باشد.

درمان شخص محور (PCT)، که درمان مراجع محور نیز نامیده می شود، یک رویکرد غیرمستقیم است و با این فرض که فرد نقش اصلی در زندگی خود را به عهده دارد پیش می رود. طبق پژوهش ها، PCT برای برخی اختلالات روانی مثل اضطراب و افسردگی مفید است.

اثربخشی درمان شخص محور اینترنتی هنوز روشن نیست اما برخی یافته ها حاکی از آنند که این شیوه درمان برای افراد مبتلا به علائم ملایم تا متوسط اضطراب، افسردگی و استرس موقعیتی مناسب است.

همانطور که در مقدمه گفتم روز به روز علاقه به استفاده از این روش درمانی بیشتر می شود. در ادامه برخی از دلایل گرایش و علاقه مندی به مشاوره آنلاین را ذکر می کنم:

یکی از مشکلات افرادی که در شهرهای کوچک زندگی می کنند این است که دسترسی به متخصص خوب را ندارند و مجبورند به مرکز استان یا به پایتخت مراجعه کنند. چنین کاری برای مشکلات پزشکی تا حدی قابل انجام است چون مراجعه به پزشک معمولاً نیازمند فواصل طولانی تر و تعداد جلسات کمتر است. ولی مشاوره روانشناسی فرایندی طولانی تر با تعداد جلسات بیشتر است و بدیهی است انجام سفرهای مکرر می تواند برای مراجعین سخت و یا حتی غیر ممکن باشد.

حسن مشاوره آنلاین این است که مراجع و درمانگر در هر مکانی می توانند با یکدیگر در ارتباط باشند و دوری راه، مانعی برای جلسات مشاوره نخواهد بود.

یکی از نیازهای ایرانیان خارج از کشور، داشتن جلسات مشاوره با روانشناس همزبان و هم فرهنگ خودشان است که مشاوره آنلاین چنین امری را به سادگی میسر می کند .

اگر در شهر تهران یا سایر کلان شهرها زندگی می کنید می دانید که اغلب سفرهای درون شهری حداقل 2 ساعت (رفت و برگشت) زمان می برد که مشاوره آنلاین نیاز به رفت و آمد ندارد و از تلف شدن وقت شما جلوگیری می کند.

برخی افراد به دلایل مختلف از جمله خجالت کشیدن، مشهور بودن و هر دلیل دیگری دوست دارند به صورت ناشناس با درمانگر خود در ارتباط باشند که چنین شرایطی در مشاوره آنلاین امکان پذیر است و درمانگر بدون آنکه حتی اسم مراجع را بداند می تواند به او مشاوره دهد.

بدیهی برای چنین افرادی مراجعه به مطب دکتر سخت و دشوار خواهد بود و درمانگر در هر مکانی که مراجع باشد می تواند جلسه مشاوره را برگزار کند.

اگر شما جزو افرادی باشید که در ساعات اداری و کاری باید در محل کار خود حضور داشته باشید احتمالاً مراجعه به مشاور برای شما سخت خواهد بود. مشاوره آنلاین می تواند این مشکل را حل کند. چون تنظیم وقت در مشاوره آنلاین انعطاف بیشتری دارد. مثلاً بعید است بتوانید روزهای تعطیل یا آخر شب با مشاور خود جلسه حضوری داشته باشید اما در مشاوره آنلاین چنین امکانی فراهم است.

علی رغم همه فواید مشاوره آنلاین، 4 دسته از مراجعین بهتر است از آن استفاده نکنند.

نباید از مشاوره آنلاین برای فردی که مبتلا به یک اختلال روانی شدید است، یا از افکار مربوط به خودکشی یا خود-آسیب زنی رنج می برد استفاده کنیم. افراد مبتلا به اعتیادهای جدی یا علائم شدیدتر یک اختلال روانی باید یک تحت یک درمان جامع تر از مشاوره آنلاین قرار گیرند.

البته می توان از مشاوره آنلاین یا درمان نوشتاری به عنوان مکمل درمان مرسوم بهره گرفت. مشاوره آنلاین برای برخی بیماری ها مثل اختلال دوقطبی شدید، انواع اعتیاد، PTSD، و اسکیزوفرنیا احتمالا مفید نیست. اما این بیماران می توانند از مشاوره آنلاین به عنوان مکمل درمان های مرسوم استفاده کنند. مثلا می توان از درمان نوشتاری برای کمک به بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی برای پیروی از برنامه درمان دارویی بهره برد. شواهد حاکی از آنند که شرکت در یک مشاوره آنلاین  فرد را قادر می سازد در صورت نیاز به کمک بیشتر به دنبال درمان حضوری برآید.

تحقیقات متعددی درباره اثربخشی مشاوره آنلاین انجام شده است. در سایت گوگل اسکولار (google scholar) که مرجع مقالات و مطالب علمی است بیش از 3 میلیون مقاله در حوزه مشاوره آنلاین ارایه شده است. خلاصه عمده تحقیقات این است که اثربخشی مشاوره آنلاین در صورتی که مراجع به درستی انتخاب شده باشد به اندازه مشاوره حضوری است.

اشاره مختصری به پژوهش خودم در این حوزه که برای اولین بار در ایران انجام شده است می کنم. من در پژوهش خود به مقایسه مشاوره آنلاین، مشاوره آفلاین و مشاوره حضوری در درمان افسردگی پرداخته بودم و نتیجه تحقیق این بود که مشاوره آنلاین و مشاوره حضوری هر دو در درمان افسردگی مؤثر هستند.

در زیر برخی اختلالاتی را که مشاوره آنلاین برای آن ها مفید بوده است ذکر می کنیم.

افسردگی اساسی یکی از متداول ترین شکل های اختلالات روانی در دنیا و ایران به شمار می آید، به طوری که 7.1% از جمعیت بزرگسالان هرساله به آن مبتلا می شوند. متاسفانه به گفته «سازمان سلامت روان ملی» تقریبا 35% از افراد مبتلا به افسردگی هیچ درمانی دریافت نمی کنند.

پژوهش ها نشان داده اند مشاوره آنلاین می تواند به اندازه درمان حضوری برای بهبود افسردگی اثربخش باشد. این یافته ها دلگرم کننده هستند زیرا مشاوره آنلاین راه مفیدی است که به ما کمک می کند به افرادی که به درمان حضوری دسترسی ندارند، خدمات سلامت روان ارائه دهیم.

 پژوهشی که در «مجله اختلالات خلقی» منتشر شده است، دو شیوه درمانی را با هم مقایسه کرد و نشان داد که درمان اینترنتی افسردگی به اندازه درمان مرسوم (درمان فردی) در بهبود افسردگی اثربخش است. جالب است بدانید که کاهش علائم سه ماه پس از درمان فقط در گروه آزمودنی هایی که درمان اینترنتی دریافت کرده بودند مشاهده شد. دکتر بهشتیان هم در سال 1388 برای اولین بار در ایران به بررسی اثربخشی درمان آنلاین در افسردگی پرداخت.

مشاوره آنلاین برای اختلال پانیک نیز مفید است. اختلال پانیک یک اختلال اضطرابی است که تقریبا 2.7% از جمعیت بزرگسال در ایران به آن مبتلا می شوند. پژوهشی در مجله «روانپزشکی BMC» درمان شناختی-رفتاری اینترنتی (ICBT) را با یک درمان گروهی CBT برای درمان اختلال وحشت زدگی را با هم مقایسه کرد.

نتایج نشان داد CBT اینترنتی نه تنها به اندازه CBT گروهی برای کاهش علائم پانیک و گذر هراسی (ترس از فضاهای بسته) موثر است، بلکه از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه تر می باشد. از نظر زمانی نیز روانشناس وقت کمتری را برای گروه CBT اینترنتی صرف می کرد.

اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) (که قبلا فوبی اجتماعی یا همان کمرویی نامیده می شد) به ترس پیوسته از موقعیت های اجتماعی اشاره دارد. تقریبا 7.1% از جمعیت بزرگسال ایران به این اختلال دچار هستند. این اختلال شدیدا به عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد آسیب می زند. طبق یافته های پژوهشی مشاوره آنلاین راهی سودمند برای کمک به مبتلایان به اختلال اضطراب اجتماعی می باشد.

پژوهشی در «مجله اختلالات روانشناختی» نشان داد که درمان شناختی-رفتاری اینترنتی (ICBT) به اندازه CBT مرسوم برای درمان این اختلالات، از جمله اختلال اضطراب اجتماعی، مفید است. نویسندگان، ICBT را «درمانی اثربخش، مقبول و قابل اجرا برای مراقبت از سلامت روان» توصیف کردند. اگرچه انجام دستورالعمل های درمانی در آزمودنی های گروه آنلاین در حد متوسط بود، اما میزان رضایت و پذیرش آنها از درمان آنلاین بالا بود.

ماهیت مشاوره آنلاین برای افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی احتمالا خیلی جذاب است. چون برای آنها حضور فیزیکی در برابر روان درمانگر یا محیط های اجتماعی سخت تر است و درمان سنتی ممکن است احساس اضطراب را در افراد مبتلا SAD فعال سازد ولی مشاوره آنلاین به آن ها فرصت می دهد تا با احساسی امنیت بیشتر و اضطراب کمتری به درمان دسترسی داشته باشند.

تحقیقات نشان می دهد مشاوره آنلاین به اندازه درمان حضوری برای کمک به مبتلایان به اختلال اضطراب تعمیم یافته اثربخش است. در یک پژوهش، مشاوره آنلاینی که توسط یک روانشناس اجرا شده بود، با مشاوره آنلاینی که توسط یک کارآموز (تحت نظارت درمانگر) اجرا شده بود را با هم مقایسه کرد، و گزارش داد که نتایج هر دوی این درمان ها با درمان مرسوم قابل مقایسه است. نتیجه این پژوهش دلگرم کننده است زیرا اگر یک کارآموز(تحت نظارت درمانگر) هم بتواند درمان های آنلاین را به خوبی اجرا کند، ظرفیت و توانایی دسترسی به خدمات سلامت روان افزایش می یابد.

مشاوره آنلاین برای غلبه بر استرس و اضطراب نیز مفید است. اثربخشی بالقوه یک درمان مبتنی بر تلفن همراه برای مدیریت سطوح خفیف تا متوسط استرس، اضطراب و افسردگی را بررسی کرد. در پژوهشی که به مدت شش هفته ادامه یافت، آزمودنی ها به یک برنامه حاوی بسته های آموزشی مبتنی بر CBT آنلاین، خود-نظارتی، و یادآورهای  پیامکی دسترسی داشتند. علائم استرس، اضطراب و افسردگی در شرکت کنندگان این برنامه کاهش یافته بود. پریشانی روانشناختی کلی نیز کاهش یافت و احساس خود-کارآمدی در بسیاری از شرکت کنندگان تقویت گردید.

در این مطلب سعی کردم به صورت خلاصه درباره مشاوره آنلاین و فواید آن صحبت کنم. اگر در شهر یا کشور دیگری زندگی می کنید و به درمانگر متبحر دسترسی ندارید، یا اگر صحبت کردن درباره مشکلات تان و یا رفت و آمد برایتان سخت است می توانید از مشاوره آنلاین استفاده کنید.

ایا مشاوره تلفنی خوب است

برچسب:روان درمانی آنلاین, مشاوره آنلاین, مشاوره اینترنتی, مشاوره تلفنی

پست قبلی

پست بعدی

من چند جلسه مشاوره آنلاین با مشاورم در اسکایپ داشتم؛ خوب بود.

وسواس های فکری جزو دسته های نامناسب برای مشاوره آنلاین هست؟

سلام و درود بر شما وسواس فکری هم با مشاوره آنلاین قابل درمان هست و مانعی برای درمان این بیماری به شیوه آنلاین وجود نداره.

سلام خسته نباشید میخواستم راجع به پانیک شدید باهاتون صحبت کنم…من پانیکم رفته رفته خیلی شدید شدو اصلا نمیتونم قرص مصرف کنم بخاطر وسواس فکری…فقط خواستم بگم آیا این علائم جز پانیک هست یا نه؟ضعف بیش از اندازه شدیدی دارم یعنی جوری که ایستاده باشم نفس کم میارم خستگی و شلی شدید میگیرم…با این حال عملکرد بدنم طبیعیه…وزن اضافه میکنم…یا مریض بشم مقاومت نشون میده بدنم…البته وزنم ژنتیکی خیلی پایینه…احساس میکنم گاهی اونقد سرم سبک میشه که میخوام تعادل رو از دست بدم بخورم زمین…نفس تنگیه خیلی بدی میاد سراغم…مدام دردهای دندونی و قلبی و دست چپ و قفسه سینه دارم…اینا واقعا علائم پانیک هست یا مشکل جدی دارم؟4 ساله مبتلام…و آزمایشات سالم بودم…و تشخیص پانیک دادن 31 ساله هستم…و وزنمم 38.5 هستم…چون خیلی از این علائم میترسم…اضافه کردن وزن سخته واسم…

درود بر شما دوست عزیز علایمی که گفتید نشانه های اضطراب بالا (پانیک) و وسواس فکر هست که هر دو مشکل قابل درمان هستند اما ابتدا باید علت مشکلات شما مشخص بشه تا بر اساس اون روش درمان مناسب را انتخاب کرد.

مشاوره آنلاین به دلیل دسترسی سریع واقعا عالی هست

سمانه ممنون از تلاش بي وقفه و خستگي ناپذيرتون بابت بالا بردن سطح اگاهي جامعه 🙏

سلام با توجه به شرایط کنونی و بحران کرونا _ مادری _ سرپرست خانوار که دو فرزند دارد – نیاز به مشاوره برای افسردگی دارد . ممکن است بفرمایید آیا در تهران مرکزمورد اطمینانی هست که مشاوره تلفنی رایگان بدهد ؟

با سپاس

درود بر شما دوست عزیز ساکن کدام استان هستید؟

سلام. شب خوش میتونم از مطالبتون در کانال مشاوره ام استفاده کنم؟ مزایای مشاوره انلاین رو بزارم با ذکر اسم خودتون؟

درود برشما دوست عزیز خواهش می کنم، ایرادی نداره

من می خواستم با یک پزشک در مورد افسردگیم صحبت کنم

درود بر شما دوست عزیز لطفا با شماره موجود در بخش تماس با ما هماهنگ کنید

باسلام.من و همسرم معلول جسمی هستیم و صاحب فرزند شده ایم و برای اینکه فرزندمان از معلولیت ما افسرده نشود چکار کنیم

درود بر شما دوست عزیز بهترین راه برای پیشگیری از افسردگی فرزندتون تقویت عزت نفسش هست. مطالعه کتاب کودک خوش بین و 32 روش برای تقویت عزت نفس کودکان می تونه بهتون کمک کنه

با سلام و وقت بخیر و سپاس از مطالب ارزشمندی که عنوان فرمودید آیا امکان دارد منابعی که برای بیان مطالب بالا (مشاوره آنلاین) استفاده کردید را معرفی نمایید. سپاس

درود برشما دوست عزیز عمده مطالب استفاده شده در این مطلب بر اساس پژوهش هایی است که در طول سال های اخیر انجام دادم.

نامزد من دچار یک مشکل خاص است و حاضر به مراجعه به روانشناس هم نیست لطفا در اینباره راهنماییم کنید. مرتب اظهار میکند که فرد خیلی باهوشی است که خیلی ها به دنبال استفاده از هوش او و جاسوسی در کارهای او هستند و میخواهند او را به جهات و افراد خاصی هدایتش کنند. اجازه نمیدهد پشت تلفن صحبت خاصی بکنم میگوید من و اطرافیان هم تحت کنترلیم و چون خودش حاضر به همکاری با آن افراد نبوده الان برایش کارشکنی می کنند ولی بر من و خانواده اش اثبات شده که هیچکدام از حرفهایش ذره ای درست نیست. اوایل زیاد جدی نمیگرفتم ولی الان غیرقابل تحمل شده در هر کاری شکست میخورد میگوید باعثش آنها هستند و حتی اگر از اقوام کسی به دیدنش برود میگوید انها فرستاده اند که به من خط بدهند. فکر میکنم علائمی شبیه Sophomaniac دارد. با توجه به اینکه به دکتر مراجعه نمیکند من یا خانواده اش چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟

درود بر شما دوست عزیز؛ در صورتی که علایم گفته شده دقیق هستند نشانه های همسر شما شبیه علایم پارانویید هستند بهتره به روانپزشک مراجعه کنید و علایم ایشان را به طور دقیق برای روانپزشک توضیح دهید تا دارو تجویز کنند. و به شکلی آشکار یا پنهانی دارو به ایشان بدهید. در غیر اینصورت کاری از دست شما بر نمیاد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر محمد بهشتیان روانشناس ، روان درمانگر ، پژوهشگر ، مدرس و هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی است. وی عضو انجمن روان پویشی آمریکاست. حدودا ۲ دهه است که در حوزه روان درمانی پویشی و هیپنوتیزم درمانی فعالیت می کند. وی دستگاه BWS (ویژه هیپنوتیزم سریع) را در سال ۱۳۸۱ اختراع و پژوهشی درباره اثربخشی این دستگاه در مقایسه با روش های معمول درمانی انجام داد.و تا کنون بیش از ۴۰ عنوان کتاب تالیف و ترجمه کرده است. برای مشاهده رزومه کامل ایشان اینجا را کلیک کنید

تلفن : 10 50 910 0910     22859193

آدرس: تهران شریعتی، بالاتر از ظفر، جنب مجتمع نگین ظفر، ساختمان حامد

تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به دکتر محمد بهشتیان است.

مرا به خاطر بسپار

در این مقاله قصد داریم مقایسه ای بین مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری انجام دهیم. و با مزایا و معایب، محدودیت‌ها و فرصت‌ها و ویژگی‌های مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری آشنا شوید. اصولاً با توجه به ویژگی‌های شخصیتی فرد مشاوره شونده، و همچنین نوع مشاوره یا حتی دسترسی یا عدم دسترسی مستقیم به مشاور یا مرکز مشاوره می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در نوع انتخاب شما داشته باشد.

مشاوره تلفنی چند سالی است که ظهور کرده است و عمر کوتاهی دارد. اما در همین مدت اندک توانسته جایگاه مناسبی در میان مشاغل نوپا پیدا کند. در مشاوره تلفنی فرد می تواند از هر نقطه کشور با کارشناسان و متخصصان یک حوزه تماس بگیرد و مشاوره دریافت کند. در مشاوره تلفنی، پول مدت زمانی که شخص با مشاور صحبت می‌کند، روی قبض تلفن می‌آید و می‌تواند از آن طریق پرداخت کند. مراکز مشاوره تلفنی موظفند، پولی که به ازای هر دقیقه مکالمه دریافت می‌کنند در ابتدای تماس به اطلاع مشتری برسانند. اما در سالیان اخیر شاهد تخلفات بسیاری از سوی مراکز مشاوره تلفنی بوده‌ایم. که به موجب آن شکایات بسیاری نیز از سوی شرکت‌های مشاوره تلفنی شده است. به همین خاطر شخص بایستی از اعتبار و مجوز مرکز مشاوره‌ای که با آن تماس می‌گیرد مطلع شود.

همان طور که گفته شد مشاوره تلفنی نیز همچون هر کسب‌وکار دیگری در کنار آسیب‌ها و محدودیت‌ها، فرصت‌ها  و امکانات ویژه‌ی خود را دارد. در مشاوره تلفنی می‌توانید در حوزه‌های مختلف از قبیل مشاوره روانشناسی، مشاوره تحصیلی، مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده،مشاوره حقوقی و… با متخصصان صحبت کنید.

ایا مشاوره تلفنی خوب است

در مشاوره تلفنی شما می توانید از مشاوران اقصی نقاط کشور بهره‌مند شوید. و پس از مشاوره با متخصصان مربوطه تصمیم بهتر و جامع‌تری بگیرید. نکته حائز اهمیت این است که در همه‌ی مشاوره‌ها اصلا نیازی نیست که در محل حضور داشته باشید. این ویژگی زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شما زمان کافی برای مراجعه حضوری ندارید و با محدودیت زمانی روبه‌رو هستید.

مزیت دیگر مشاوره تلفنی این است که برخی از افراد نمی‌توانند مشکلات خود را در مشاوره حضوری بیان کنند. به همین دلیل ترجیح می‌دهند مشکلاتشان را با سایر افراد در میان نگذارند. مشاوره تلفنی این امکان را فراهم می‌کنند، افراد بتوانند بدون سانسور کردن خود و خجالت کشیدن در خصوص یک موضوع، با مشاور صحبت کرده و مشاوره‌ لازم را دریافت کنند. در موضوعاتی مثل مشاوره ازدواج، مشاوره جنسی، مشاوره طلاق، مشاوره پیش از ازدواج و… افراد معمولا خجالت می‌کشند درباره مشکلاتشان صحبت کنند. و به همین خاطر مشاوره حضوری برای آنها چندان کارساز نیست.

مرکز مشاوره صدای رهیاب به عنوان یکی از پیشگامان خدمات مشاوره، اقدام به راه‌اندازی مشاوره تلفنی نموده است. در حال حاضر مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب در حوزه‌های زیر قادر به مخاطبین گرامی خدمات‌رسانی کند:

تست روانشناسی، مشاوره روان تحلیلی، مشاوره اختلالات شخصیتی، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره اختلالات جسمی و معلولیت. مشاوره استرس و اضطراب، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره وسواس، مشاوره ترس و کابوس، مشاوره حریم خصوصی. مشاوره انزوا و تنهایی، مشاوره خشم و پرخاشگری، مشاوره مدیریت شرکت‌ها و سازمان‌ها، مشاوره نوروفیدبک و بیوفیدبک. مشاوره مهارتهای ارتباطی، مشاوره بلوغ و نوجوانی.

مشاوره پیش‌از ازدواج، مشاوره ازدواج، مشاوره زندگی مشترک، مشاوره دوران بارداری. مشاوره نوزاد، مشاوره کودک، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان. مشاوره جنسی، مشاوره طلاق، مشاوره خیانت، مشاوره زنان و خانواده.مشاوره تربیت کودک، مشاوره مشکلات با همسر، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره مشکلات با خانواده همسر. مشاوره بی وفایی، مشاوره خیانت به همسر.

مشاوره مدارس، مشاوره کنکور سراسری، معرفی رشته‌های دانشگاهی. معرفی دانشگاه‌ها، مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری، مشاوره کنکور کاردانی. مشاوره کنکور کاردانی به کارشناسی، مشاوره کنکور کارشناسی ارشد، مشاوره کنکور دکترا. مشاوره کنکور پزشکی، مشاوره تحصیل در خارج از کشور، مشاوره نگارش پایان‌نامه و مقاله، مشاوره آزمون‌های زبان.

مشاوره حضوری غالبا بدین صورت است که فرد متقاضی مشاوره، به یک مرکز مشاوره یا مطب روانشناس مراجعه می‌کند. در این حالت فرد درباره مشکلات مشاوره می‌گیرد و در قبال به صورت ساعتی پول پرداخت می‌کند. برای مشاوره حضوری معمولاً فرد باید قبل از مراجعه وقت قبلی بگیرد. خیلی وقت‌ها مشاوران زبده و به نام، معمولاً وقتشان پر است و برای گرفتن مشاوره، ممکن است فرد مدتها منتظر بماند. در این حالت ممکن است وقت مشاور زمانی خالی شود که دیگر کار از کار گذشته باشد یا دیگر نیازی به مشاوره نباشد. در بسیاری از شهرهای کوچک هم معمولاً مشاور خوب وجود ندارد. یا تعداد مشاور خیلی کم است. یا این که فرد شناختی نسبت به مشاوران شهر و روستا ندارد.

برخی از افراد مشاوره حضوری را ترجیح می‌دهند. این افراد به خاطر ارتباط چهره به چهره ترجیح می‌دهند مشاوره حضوری دریافت کنند. در مشاوره حضوری معمولاً ارتباط کلامی بهتر صورت می‌گیرد. مشاور هم با دیدن وضعیت ظاهری و روحی روانی فرد، بهتر می‌تواند مشاوره دهد. این موضوع در خصوص مشاوره ازدواج، مشاوره روانشناسی، مشاوره برنامه‌ریزی تحصیلی و… کارسازتر به نظر می‌رسد.

“مرکز مشاوره‌ی تلفنی صدای رهیاب”مشاوره دهنده تخصصی و پاسخگویی به سوالات شما برای تماس با مشاوران ما از تلفن ثابت با شماره

تماس حاصل فرماییداین شماره در سراسر کشور بدون پیش شماره و از طریق تلفن ثابت قابل شماره گیری استهمه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۹ شبحتی ایام تعطیل

  برای مشاوره می توانید تلفنی با مشاوران مرکز مشاوره صدای رهیاب در تماس باشید:

  تلفن مرکز مشاوره‌‌ی تلفنی صدای رهیاب : از سراسر کشور فقط با تلفن ثابت و بدون پیش شماره 9099075226

  شبکه های اجتماعی مرکز مشاوره صدای رهیاب: کانال تلگرام مرکز مشاوره‌ی تلفنی صدای رهیاب – صفحه اینستاگرام مرکز مشاوره‌ی تلفنی صدای رهیاب

نویسنده: مرکز مشاوره رهیاب

جهت مشاوره درباره «مشاوره تلفنی یا مشاوره حضوری – کدام بهتر است؟» می توانید از طریق خط ثابت بدون گرفتن کد با شماره های زیر تماس بگیرید:

تماس با 26  52  907  909 از سراسر کشور

تماس با 48  56  230  909 از استان تهـران

جهت مشاوره از طریق موبایل اینجا کلیک نمایید.

مرکز مشاوره صدای رهیاب در راستای گسترش خدمات روانشناسی و ایجاد امکان دسترسی تمامی هموطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، فاز اول کار خود را در زمینه های مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده و مشاوره روانشناسی آغاز کرد. به فضل پروردگار مرکز مشاوره تلفنی و حضوری صدای رهیاب با پیشرفت فاز اول خود و در راستای همه گیرتر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره آنلاین، مشاوره تصویری و مشاوره خارج از کشور با هموطنان عزیزمان نیز فعالیت خود را توسعه بخشیده است. در حال حاضر در مرکز مشاوره صدای رهیاب، شما می توانید از مشاوره روانشناسان زبده در حوزه های مختلف مثل مشاوره تحصیلی، خانواده و روانشناسی بهره مند شوید. امید است که شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره صدای رهیاب، کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

یک روانشناس و نوروتراپیست معتقد است در مشاوره تلفنی روانشناسی به دلیل محدودیت‌های موجود، خاصیت درمانی واقعی امکان ندارد و حتی ممکن است شرایط فرد را بدتر کند.

خبرگزاری مهر، گروه جامعه- محمدباقر سبط الشیخ*: روان شناسی را می توان به عنوان بررسی علمی رفتار و فرآیندهای ذهنی تعریف کرد. روانشناس از یک طرف رابطه بین عملکرد مغز و رفتار و از سوی دیگر ارتباط بین محیط و رفتار را بررسی می کند. روانشناس رفتار، انگیزه ها، افکار و احساسات افراد را بررسی کرده و در کنترل و غلبه بر مشکلات به آنها کمک می کند.

مطابق مطالعات صورت گرفته احساسات و بیان مطالب هر فرد در قالب موارد زیر ابراز می گردد- زبان بدن در ارتباطات(حدود ۵۳ درصد)، تن صدا(حدود ۴۰ درصد) و محتوای کلام(حدود ۷درصد)- لذا یادگیری و برقراری ارتباط با مُراجع و همچنین مُراجع با مشاور از طریق ارتباط غیر کلامی میسر است.

کلمات آگاهانه بیان می‌شوند پس می‌توان بسیاری از نیات و احساسات را پشت آنها مخفی کرد، اما زبان بدن توسط بخش ناهُشیار مغز کنترل می‌شود بنابراین دخل و تصرفی در آن نداریم، و به همین دلیل است که می‌تواند بازتاب احساسات واقعی و درونی ما باشد و روانشناسان ( مشاوران) با در نظر گرفتن زبان بدن پی به عمق مشکل مراجع و تجزیه و تحلیل او می برند.  

مک دانیل، مشاوره را به صورت زیر تعریف می کند: «مشاوره یک سری تماس های مستقیم با مراجع است که هدف آنها، ارائه کمک برای سازش دادن مؤثرتر مراجع با خود و محیطش است».

ایا مشاوره تلفنی خوب است

حال با توجه به موارد فوق بایدبررسی شود چرا این همه مشاوره تلفنی می دهند و می گیرند؟

فرض کنید کسی قلب٬ سر یا چشمش درد می کند آیا می توان از طریق تلفن به مداوای این فرد اقدام کرد؟ روح عین جسم نیازمند بررسی است. همانگونه که برای درمان جسم به صورت تلفنی نمی توان اقدام کرد در مورد روح نیز نمی توان با تلفن یا فضای مجازی و یا تلویزیون  به درمان پرداخت.

در صورت بروز اختلال و یا حتی مشاوره نیز باید با مراجعه حضوری رفتار، گفتار، کلمات و زبان بدن ما مورد بررسی روانشناسی مشاور قرار گیرد.

در مشاوره تلفنی معایب و مشکلات زیر دیده می شود:

– دو نفر در هنگام صحبت تلفنی فقط اطلاع وسیع به شنونده خود می دهد.

– در تلفن صرفاً تنالیته صدا شنیده می شود (حدود ۴۰ درصد  از برقراری ارتباط)

– مشاور به علت محدودیت تلویزیون و تلفن و شبکه مجازی بصورت کامل با مشکل ارتباط برقرار نمی کند.

– به علت محدودیت تلویزیون و یا فضای مجازی اطلاعات لازم داده نمی شود و تنها میزان و حجمی محدود از  اطلاعات منتقل شده ونه القاء وانتقال همچنین فاکتورهای ریزدیگری مانند تنالیته وزبان بدن را نمی تواند انتقال دهد.

– بررسی متخصص توسط همه حواس پنجگانه باید اتفاق بیفتد که در اینگونه مشاوره دادن ها این امر محقق نمی شود (عدم دریافت اطلاعات کافی به علت محدودیت سیستم از طرف روانشناس مشاور (درک ناکافی و غیر صحیح از بیماری و مشکل مُراجع).

به علت محدودیت در سیستم تلفن در مُشاوره تلفنی احساس تعهد به فرآیند درمان ایجاد نمی گردد ودر نتیجه مواردی که از طرف روانشناس مشاور ارائه می گردد انجام نمی شود .

روانشناسان و مشاوران بایستی در روند  درمان را بنحوی ثبت و  ضبط نمایند که در مشاوره های تلفنی اینکار را نمی توان انجام داد و در نتیجه نمی توان روند درمان بیمار یا مُراجع را بدرستی ترسیم نمود (این مورد  خصوصاً در رفتار درمانی و روان درمانی که در طول درمان و پس از آن نیاز به ایجاد رابطه مرشدی و پرورشی بین روانشاس مشاور و مُراجع دارد ، برقرار نمی شود )

زبان بدن و نقش آن در مشاوره:

 (شناخت کد های اصلی: کد سخن، لحن، صوت، طنین، کد شناخت چهره و صورت وکد بدن) . تیپ شناسی مراجع و شخصیت شناسی مُراجع به وسیله زبان بدن (شناخت مراجع از نحوه دست دادن، شناخت مُراجع از نحوه نشستن، نحوه راه رفتن، بیان کلمات، حرکات چشم، حرکات دست و پا و مکان نشستن از قواعد مهم در خواندن زبان بدن می شود.

واقعیت ها همواره آن چیزی نیستند که ابراز می شوند، بلکه در بسیاری از اوقات در حالات و ژست ها نهفته هستند که یک درمانگر بایستی با استفاده از زبان بدن، افکار و احساسات مُراجع خود را بشناسد و مداخلات موثر لازم را داشته باشد.

زبان بدن مناسب مشاور کدام است؟ شناخت افکار منفی و شناخت دروغ در مُراجع  اثربخشی بالایی بر ارتباط موثر دارد. زبان بدن به شکل‌های متفاوت ارتباط غیر کلامی اطلاق می‌شود و فرد بدون آنکه کلامی صحبت کند می‌تواند با دیگران ارتباط برقرار نماید. اهمیت این مسئله تا آنجاست که از سال ۱۹۶۰ میلادی در این زمینه مطالعاتی صورت گرفته است و از جمله آن‌ها می‌توان به حالاتی که در بالا ذکر شد اشاره کرد.

در مراجعه تلفنی صحبت از درمان نمی شود . متخصصان روانشناسی معتقدند که مشاوره تلفنی صرفاً جهت اطلاع رسانی است و نه دانش رسانی ونه درمان، و در مشاوره های تلفنی باید صرفا اعلام شود: “به نظر می رسد این مشکل را دارید و باید به این متخصص مراجعه کنید تا درمان بگیری “

مشاوره تلفنی نمی تواند از نظر علمی جوابگوی درمان شما باشد در نهایت مراجع تلفنی نسبت به فرآیند درمان سرد و بی تفاوت (به عبارتی سِرو بی حس) می گردد  و ممکن است به  پیشروی بیماری و وخیم تر شدن وخامت وضع روحی و روانی در فرد بیانجامد .

مشکل دیگر اینکه وقتی افراد از یک سیستم ارتباطی غلط استفاده می کنند پس از مدتی به خاطر بیفایده و بی اثر بودن سیستم نسبت به درمان بی تفاوت شده و در جلسات مختلف نیز درمان حضوری تأثیر درست و مفیدی در برروی مُراجع نخواهد داشت . (و بعبارتی گوش وقتی که از چیزی پر می شود دیگر نمی شنود)

فرق است بین اطلاعات و دانش یعنی اطلاعات دریافت می شود و دانش الزاماً جنبه کاربردی  دارد.

مُراجع تلفنی پس از چندی باشلوغ و مغشوش شدن ذهنش فکر می کند(توهم پیدا می کند) دانایی و فهمیدن مشکل را هم داراست. در حالی که به هیچ  عنوان این طور نیست در اصل مشکل بد و بدتر می شود.

بیماریهای شخصیتی و وسواسی نیز دقیقاً دارای  این خصوصیات هستند.

در مراجعه حضوری وقتی مُراجع  بصورت حضوری نزد روانشناس مشاور می آید و روانشناس مشاور در کلینیک/ مطب خود چهره به چهره با او صحبت می کند هر دو متعهد می شوند تا روال درمان و برطرف کردن مشکل را طی نمایند .

اگر پول صرف می کنید و چنانچه درمان واقعی می خواهید بایستی مراجعه حضوری داشته باشید.

شرکت در کلاسهای مجازی ممکن است نکات خوبی به شما ارائه بدهد می دهد اما با گوش کردن به صحبت های روانشناس مشاور بصورت حضوری زمین تا آسمان با هم  فرق می کند .وقتی  سرکلاس حاضر می شوید قادر خواهید بود تا زبان بدن استاد راببینید٬ از او سئوال کنید و با استاد مسایل خودرا و یا سئوالاتی که در ذهنتان است در میان بگذارید و کارهای موثردر زمینه موارد طرح شده در کلاس را انجام دهید.

در پایان خاطر نشان می شود در مشاوره تلفنی هیچ خاصیت درمانی واقعی وجود  ندارد و رابطه صحیح نیز برقرار نمی شود و فرآیندها ضعیف تر و محدودتر از آن هستند که فایده و خاصیت لازم را داشته باشند و به نظر می رسد وقت گذاشتن و در برخی موارد پول صرف کردن بابت این فرآیند ها کار بیهوده ای است.

*روانشناس و نوروتراپیست

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

“Life is change, growth is optional. Choose wisely.”

مشاوره تلفنی روانشناسی

درمان روانشناسی تلفنی که با عنوان مشاوره‌ی تلفنی روانشناسی هم شناخته می‌شود، فرآیند صحبت با درمانگر از طریق تلفن و ابزارهای تماس تصویری مانند اسکایپ به جهت حل مسائل روحی، باورها، احساسات و مشکلات زندگی است. امروزه محبوبیت مشاوره‌ی تلفنی به دلیل پیشرفت زیاد وسایل ارتباط از راه دور موبایل و دسترسی گسترده‌تر به وب روز به روز در حال افزایش است و افراد زیادی به طور روزمره در کشورهای پیشرفته جهان از این امکان استفاده می‌کنند و این نوع از درمان روانشناسی در کشورهای در حال توسعه مثل ایران نیز در حال گسترش است.

درمان تلفنی مهمترین روش ارتباط با درمان‌گر متخصص در زمان متناسب با برنامه‌های شما و محلی است که ترجیح می‌دهید. مشاوره از طریق تلفن مشابه با مشاوره‌ی حضوری سنتی است و تنها تفاوت آن در نحوه تعامل با روانشناس است. در این نوع از مشاوره، تلفن یک دریچه‌ی خصوصی است که در مورد مسائلی که بر زندگی شما اثر گذاشته تنها با درمانگر صحبت می‌کنید. مانند اشکال دیگر درمان، در جلسه اول درمانی مشاور انتخابی شرایط شما را ارزیابی می‌کند. ارزیابی تلفنی اغلب فرآیند را سرعت می‌بخشد، انعطاف‌پذیری بیشتری در زمان ملاقات وجود دارد و «برقراری ارتباط» راحت‌تر است. درمانگر تلفنی به اندازه‌ی درمانگر حضوری مهارت دارد و به صحبت‌ها و مشکلات شما گوش می‌دهد و در مورد برنامه درمانی مناسب صحبت می‌کند.


ایا مشاوره تلفنی خوب است


درمان تلفنی درمانی است که به کودکان، جوانان یا بزرگسالان کمک می‌کند تا از طریق تلفن سنتی یا ابزارهای آنلاین مثل اسکایپ و فیس‌تایم درمان شوند. اغلب درمان تلفنی با درمان‌های آنلاین دیگر مانند خدمات مبتنی بر متن یا ایمیل تکمیل می‌شود.

با گذشت زمان مردم بیشتر و بیشتر به سراغ درمان تلفنی می‌روند و تحقیات اخیر نشان می‌دهد که درمان تلفنی به ارزش درمانی برابر با درمان حضوری دارد و در برخی نمونه‌ها، حتی بیشتر است.

افراد بیشتر و بیشتری برای تأمین خدمات درمانی روانی و نیازهای آماده‌سازی به مشاوره‌ی تلفنی وابسته خواهند بود. درمان تلفنی یا آنلاین انتخاب خوبی برای افرادی است که:

-برنامه‌های شلوغی دارند.

-محیط راحت خانه را به دفتر درمانی ترجیح می‌دهند

-نمی‌توانند خانه را ترک کنند

-اغلب در سفر هستند

-می‌خواهند که با مشاور ملاقات کنند، اما راه آن‌ها خیلی دور است و نمی‌توانند صورت حضوری مراجعه کنند.


جلسات درمان تلفنی به طور طبیعی 30 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد، اما زمان آن‌ها منعطف است و بنابراین می‌توانید متناسب با نیازهای خاص خود جلسات مشاوره‌ای کوتاه‌تر یا طولانی‌تری داشته باشید. مشاوره‌ی تلفنی در مقایسه با روش‌های سنتی آزادی بیشتری را در طی مشاوره به شما می‌دهد. این مسئله مشاوره را برای افرادی که به درمان نیاز دارند، راحت‌تر می‌کند.

تعهد به جلسات درمانی تلفنی بسیار آسان‌تر از تعهد به ملاقات حضوری با درمانگر در اتاق درمان است که معمولاً نیازمند رفت و آمد و صرف زمان بسیار بیشتری است. به ویژه، برای افرادی که رفت و آمد برای آن‌ها دشوار است، مناسب خواهد بود. برای مثال مادری که چند کودک کوچک دارد، به مشاوره نیاز داشته باشد، هرگز فرصت این را نخواهد داشت که به طور مرتب به مطب دکتر روانشناس مراجعه کند و خدمات درمانی مستمر را دریافت کند و یا شخصی که یک شغل پردردسر دارد، نمی‌تواند بارها و بارها برای سرزدن به مطب روانشناسی از محل کار خود مرخصی بگیرد. به علاوه، در درمان تلفنی افراد بیشتر گمنام می‌مانند و برای اغلب مردم بدون درمان حضوری و رو در رو با درمانگر راحت‌تر در مورد مشکلات خود صحبت می‌کنند و علاوه بر راحت‌تر شدن ارتباط با روانشناس از لحاظ شأن اجتماعی هم دچار مشکلی نمی‌شوند؛ زیرا بسیاری از افراد به خصوص در جوامع سنتی و جهان سوم از اینکه پس از مراجعه به مطب روانشناس مورد تمسخر دوستان و آشنایان و همکاران قرار بگیرند، وحشت دارند و به همین دلیل بسیاری از افراد مشکلات روان‌شناختی خود را پنهان نگاه می‌دارند.

درمان تلفنی به درمان افسردگی، مصیبت، اضطراب و مسائل دیگری که در مشاوره حضوری درمان می‌شود، کمک می‌کند. زیرا این دسته از افراد به سختی می‌توانند تمرکز برای رفت و آمد مرتب به مطب یک روانشناس را داشته باشند و از طرف دیگر شرایط روحی خوبی برای حضور مداوم در محیط‌های اجتماعی ندارند.

به دلایل بسیار، از جمله کمبود متخصصان بهداشت روانی با کیفیت بالا، بیماران برای درمان افسردگی به سراغ پزشکان عمومی می‌روند. برخی بیماران ترجیح می‌دهد که بدون روان‌درمانی درمان شوند؛ برخی دیگر روان‌درمانی همراه با دارو یا بدون دارو را ترجیح می‌دهند. یکی از معایب درمان‌های شناختی و حضوری این است این است که ملاقات هفتگی چند ماهه برای برخی افراد دشوار است، چه برسد که درمانگرهای ماهری که آموزش دیده‌اند را پیدا کنند.

در یکی از تحقیقات اخیر در مجله‌ی آمریکایی مدیکال اسوسیشن که توسط دیوید وهر و همکاران از دانشگاه نورثوسترن انجام شده است، مشخص شد که آیا مشاوره روانشناسی تلفنی به اندازه‌ی درمان روانشناختی حضوری مؤثر است. نتایج این تحقیق جالب و مهم است. اگر بیماران به روان‌درمانی تلفنی به خوبی پاسخ دهند، به افرادی که در نزدیک درمان‌گر زندگی نمی‌کنند، این امکان را می‌دهد تا از طریق تلفن درمان بگیرند. همچنین برای افرادی که امکان انتخاب درمان حضوری را دارند، اما محدودیت‌هایی دارند که ملاقات حضوری برای آن‌ها دشوار است نیاز به رفت و آمد به دفتر درمانگر را حذف می‌کند.


آیا فکر می‌کنید که افراد درمان تلفنی را بیشتر، کمتر با به اندازه‌ی درمان حضوری انتخاب می‌کنند؟ آیا فکر می‌‌کنید که درمان تنها در صورتی که بیمار از طریق تلفن با درمانگر تعامل داشته باشد، مؤثر است؟ آیا از نظر درمانی ارتباط حضوری با درمانگر اهمیت دارد. این بررسی برخی پاسخ‌های جالب و ناراحت‌کننده را ارائه می‌کند.

اول این که افراد در این تحقیق جلسات مشاوره تلفنی روانشناسی را نسبت به جلسات حضوری ترجیح داده بودند و حدود 21 درصد افراد که به طور تصادفی برای درمان تلفنی انتخاب شده بودند، درمان را قطع کردند که برای درمان حضوری این رقم 33 درصد بود. به طور فزاینده، افزایش نرخ انصراف در گروه درمان حضوری در اوایل درمان و در طول 4 جلسه اول رخ داد (از 18 جلسه‌ی برنامه‌ریزی شده). راحتی درمان تلفنی شرکت‌کنندگان بیشتری را ترغیب کرد تا درمان خود را ادامه دهند که این مطلب مزیت مشاوره تلفنی روانشناسی را اثبات کرد.

نتیجه دوم این بود که هم درمان تلفنی و حضوری بهبودی اساسی ایجا کردند. در انتهای دوره‌ی بررسی 18 هفته‌ای، هر دو گروه شرکت‌کننده به میزان مشابه بهبود پیدا کرده بودند. حدود 27 درصد بیماران در هر گروه کاملاً بهبود پیدا کرده بودند. یعنی نشانه‌های کمی داشتند یا نشانه‌ها کلاً از بین رفته بودند.

درمان حضوری یک مزیت مهم دارد. زمانی که افراد 6 ماه بعد دوباره ارزیابی شدند، هر دو گروه‌ها در مقایسه با قبل از درمان، بهبودی خود را حفظ کردند اما گروه درمان حضوری نشانه‌های افسردگی کمتری نسبت به افرادی که درمان تلفنی گرفته بودند، بروز یافته بود.

این تحقیق نشان می‌دهد که درمان روانشناختی تلفنی توسط درمانگرهای آموزش دیده مؤثر خواهد بود. همچنین نشان داد که زمانی که درمان‌ها به پایان رسیدند، افرای که مشاوره تلفنی روانشناسی را دریافت کردند باید با گروه درمانی در ارتباط باشند، زیرا در طول زمان احتمال برگشت نشانه‌ها بسیار زیاد است. با این وجود، افرادی که زمان یا منابعی برای دریافت درمان روانشناسی حضوری هفتگی نداشتند، درمان تلفنی جایگزین مطمئنی بود.

روان‌درمانی از راه دور روش نوینی را ارائه می‌دهد که پزشکان و متخصان سلامت دیگر می‌تواند به بیمارانی که در نواحی روستایی زندگی می‌کنند، دسترسی داشته باشند. این روش شامل استفاده از دوربین‌هایی با رزولوشن بالا است که در مراکز خدمات درمانی اجتماعی یا خدمات درمانی دیگر راه‌اندازی شدند. سپس متخصصان سلامت می‌توانند بیماران را به صورت همزمان ارزیابی و معاینه کنند و با آن‌ها صحبت کنند. با وجود تجهیزات با کیفیت بالا، این نوع از ارتباط بسیار مؤثر خواهد بود و امروزه قابلیت‌ها و کاربردهای فراوانی پیدا کرده است.


• با مشاوره تلفنی روانشناسی در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید

مشاوره تلفنی روانشناسی این امکان را می‌دهد تا در زمان مناسب تماس بگیرید. شما محدودیت ندارید می‌توانید از محلی که ترجیح می‌دهید با درمانگر تماس بگیرید که بسیار سریعتر از رفت و آمد به محل قرار است. این به این معنا است که شما می‌توانید جلسات درمانی تلفنی را متناسب با زمان استراحت نهار در محل کار یا وقتی که نوزاد شما خواب است، تنظیم کنید.

به عنوان یک راهکار دیگر، ممکن است ترجیح دهید به محض این که پس از کار به خانه رسیدید یا حتی آخر هفته‌ها جلسه مشاوره داشته باشید. زمان‌ بیشتری را در روز ذخیره می‌کنید و بنابراین زمان بیشتری دارید تا به بهبود زندگی خود بپردازید.

• درمان تلفنی از راه دور آسان است

سفرهای کاری، درس و تعطیلات دوره مشاوره‌ی روان‌درمانی شما را مختل خواهند کرد؛ اغلب در این زمان‌ها بیشتر به کمک نیاز دارید. اما با تلفن‌درمانی همچین مشکلاتی وجود ندارد. به راحتی می‌توانید زمان‌هایی که راه دور هستید را در نظر بگیرید.

همچنین برای افرادی که در محل دور یا خارج از کشور زندگی می‌کنند، هم مناسب است. درمان تلفنی به شما این امکان را می‌دهد تا در هر جای دنیا که باشید با درمانگر همکاری کنید و سلامت روانی خود را بهبود ببخشید. تبعیت از راهنماهای مراکز مشاوره تلفنی روانشناسی می‌تواند به درمان تلفنی افراد کمک کند که بسیاری از مردم می‌توانند به راحتی با فردی با فرهنگ و پیش‌زمینه مشابه ارتباط برقرار کنند و در مورد مسائل مختلف صحبت کنند.


• مشاوره تلفنی روانشناسی برای افرادی که مشکلات جا‌به‌جایی دارند، مؤثر است

اگر شما مشکلات جا‌به‌جایی دارید، مشاوره تلفنی زندگی را بسیار راحت کرده است. نیازی به حمل و نقل پرهزنیه نیست، شما به راحتی و در هر لحظه می‌توانید به درمانگرانی دسترسی داشته باشید که دسترسی به آن‌ها راحت نیست.

ایا مشاوره تلفنی خوب است

• درمان تلفنی برای درمان هراس از مکان‌های باز اهمیت دارد

اگر شما هراس از فضای باز یا اجتماع دارید یا از ترک خانه ایمن خود احساس ناراحتی می‌کنید، مشاوره تلفنی روانشناسی راه نجات شما است. با مشاوره تلفنی دسترسی مستقیم به مشاوران متخصص که شرایط شما را درک می‌کنند و آینده‌ی شادتری را برای شما رقم خواهند زد، فراهم شده است.


• مشاوره تلفنی روانشناسی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود

هزینه‌ی رفت و آمد همیشه بیشتر از هزینه یک تماس تلفنی است. با وجود فناوری‌هایی مثل تلگرام، اینستاگرام، اسکایپ و بسته‌های انحصاری موبایل هزینه‌ی تماس تلفنی ارزان‌تر شده است. به علاوه، از آنجایی که مشاوران درمان را به صورت تلفنی انجام می‌دهند، نیازی نیست از تجهیزات داخلی مناسبی استفاده کنید و این نوع از درمان در اغلب موارد نسبت به درمان حضوری کم‌هزینه‌تر است.

• درمان تلفنی حریم‌خصوصی بیشتری دارد

مشاوره تلفنی حریم خصوصی بسیار بالایی دارد. گهگاهی به دلیل ننگی که به مسائل سلامت روانی چسبانده می‌شود، بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند درمان خود را به طور کاملاً خصوصی انجام دهند. مشاوره تلفنی حریم خصوصی فوق‌العاده‌ای به همراه دارد. تماس تلفنی و صحبت از طریق تلفن باعث می‌شود کاملاً گمنام بمانید. بنابراین هرگز نگران برخورد تصادفی با فردی که نمی‌خواهید در درمان حضوری با او برخورد کنید، نخواهید بود. این حریم خصوصی بسیار زیاد فرصتی را برای فرد ایجاد می‌کند تا با درمانگر راحت باشد و نگرانی‌های نهفته خود را با او درمیان بگذارد که به درمان سرعت می‌بخشد.

• مشاوره تلفنی روانشناسی حق انتخاب گسترده‌تری از میان درمانگرها خواهید داشت

در هر نوع درمانی، یافتن درمانگری که مهارت و تجریه‌ی درمان شرایط خاص شما را داشته باشد، مهم است. با مشاوره تلفنی روانشناسی، حق انتخاب متخصصان بسیار بیشتر از ناحیه شما خواهد بود، زیرا هیچ محدودیتی برای انتخاب متخصصان وجود ندارد. البته بهتر است برای انتخاب متخصص مناسب خود، از مشاوران مرکز درمانی روانشناسی کمک بگیرید.

 

مشاوره تلفنی امروزه کارایی خوبی برای برای مراجعین دارد، بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای صرفه جویی در وقت، که صرف رفت و آمد به کلینیک روانشناسی به صورت حضوری می شود از کلینیک مشاوره تلفنی انتخاب نو استفاده کنند که از نظر مالی هم به مناسب تر می باشد.مهمترین فواید مشاور تلفنی چیست؟در بسیاری از مواقع افراد در موقعیت های حساس یا خاصی قرار می گیرند که صحبت با یک مشاور تلفنی می تواند ضروری و کارآمد باشد تا در هر مکانی بتوانند دسترسی سریع به مشاوره روانشناس و مشورت را آسان نماید و البته افراد به علت مشکلات متعددی از جمله عدم توانایی جسمی در حرکت، ممانعت نزدیکان، مشغله های فراوان، حضور در شهرهای دور به مرکز مشاوره و… از مشاوره تلفنی استفاده می کنند. در مراکز مشاوره تلفنی از دو روش تماس تصویری یا تماس صوتی استفاده می شود تا فضای صحبت کردن برای افراد آرام و مناسب باشد.در زمان تصمیم گیری های مهم شغلی یا عاطفی ، تحصیلی یا زناشویی صحبت کردن با یک روانشناس تلفنی می تواند بهترین راهی باشد که افراد می توانند از آن استفاده نمایند و از تکنولوژی برای نیاز به مشورت استفاده نمایند.

سوالی که اغلب مراجعین دارند این است که میزان کیفیت مشاوره تلفنی با مشاوره حضوری یکسان است؟برای پاسخ به این سوال باید در نظر گرفت که اکثر کسانی که از دکتر روانشناس تلفنی استفاده می کنند افرادی هستند که توانایی حضور درکلینیک روانشناسی را به دلیلی ندارند، یا برای تصمیم مهمی برای صحبت با یک مشاورعجله دارند . یک مشاور حرفه ای می تواند با سوالات مناسب و دریافت شرح حال، کمک مناسبی به شما بکند، در بسیاری از مواقع نیاز مراجعین به اندازه ای حاد و ویژه می باشد که نیاز به مراجعه حضوری بسیار با اهمیت است، ولی در اکثر موارد یک مشاور خوب می تواند راه حل مناسبی برای شما برای خارج شدن از وضعیت بحرانی که در آن هستید به شما ارائه دهد.امروزه در بسیاری از مراکز روانشناسی تهران ارائه خدمات مشاوره تلفنی یکی از خدمات مهمی است که به کاربران داده می شود تا در صورت نیاز به خدمات تلفنی بتوانند با یک روانشناس خوب در ارتباط باشند. بسیاری از مواقع افراد به خاطر استرس و افسردگی دچار عدم تمایل به روبه رو شدن با دکتر روانشناس هستند، در این شرایط صحبت کردن با یک مشاور تلفنی می تواند راه خوبی برای گرفتن تکنیک های خاص برای خارج شدن از این شرایط و کمک به خود برای مراجعه حضوری به یکدکتر مشاور باشد.باید در نظر داشت مشکلات روحی و روانی نه تنها آسیب جدی به خود ما می زند بلکه باعث بروز مشکلات بسیار زیادی برای عزیزان ما می شوند، بسیاری از مراجعین همسر یا مادرانی هستند که به خاطر فشارهای ناشی از مشکلات روحی خود و عدم مراجه یا استفاده از روانشناس تلفنی دچار آسیب های جدی شده اند که در نهایت یا زندگی خانوادگی و اجتماعی خود و نزدیکان را دچار کرده اند و یا مجبور به کمک گرفتن می شوند، ولی در شرایطی که تبدیل به مشکل بزرگتری شده است

تهران، خیابان دولت، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پلاک29، واحد6، طبقه سوم – ساعت کاری: 9صبح تا 10شب

مشاوره به عنوان یک راهکار مهم برای کاهش دغدغه ها و مشکلات افراد شناخته می شود.

مشاوره می‌تواند سبب کاهش بسیاری از مشکلات آنها در زمینه های گوناگون زندگی شود.

در گذشته استفاده از مشاوره چندان رایج نبود و افراد ترجیح می دادند تا خود به درمان و برطرف نمودن مشکلات خود از طریق مشاوره و مشورت گرفتن از افراد با تجربه اقدام کنند.

امروزه با گسترش اطلاعات و دانش افراد در رابطه با دانش مشاوره استفاده از مشاوره روز به روز در حال افزایش است.

۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲

ایا مشاوره تلفنی خوب است

۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲

موبایل مراکز

۰۹۰۳۱۲۳۶۴۴۶۰

۰۹۰۳۵۶۷۳۰۵۰

۰۹۱۰۸۳۴۷۵۹۷

برای عزیزان خارج از کشور

۹۸۹۰۳۱۲۳۶۴۴۶+

۹۸۹۰۳۵۶۷۳۰۵۰+

۹۸۹۱۰۸۳۴۷۵۹۷+

مشکلات بسیار زیادی وجود دارد که افراد می‌توانند برای مشاوره به مراکز مشاوره در جهت حل آنها اقدام کنند.

مشاوره می تواند از طریق راه های گوناگونی صورت بگیرد تا بتواند نیازها و دغدغه های افراد مختلف را در زمینه‌های گوناگون برطرف نماید.

یکی از روش هایی که توسط مرکز مشاوره ما برای افرادی که قادر به حضور در مراکز مشاوره نیستند ایجاد شده است مشاوره تلفنی رایگان با موبایل است. امروز تمامی افراد موبایل دارند و به راحتی از طریق آن به شبکه اینترنت و نیز شبکه تلفن وصل می باشد.

افراد به راحتی می توانند از طریق مشاوره تلفنی رایگان با موبایل به مشاور مورد نظر خود متصل شده و دغدغه ها و مشکلات خود را با او در میان بگذارد.

یکی از مشکلاتی که افراد می توانند از طریق مشاوره تلفنی رایگان با موبایل برای حل آن اقدام کنند مشکلات شخصیتی است.

امروز مشکلات و اختلالات شخصیتی افراد بسیار زیادی را درگیر نموده و مشکلات زیادی را برای خود آنها و برای افرادی که با آنها زندگی می‌کنند به وجود اورده است. برای درمان و شناخت بهتر این اختلالات راه‌ های گوناگون وجود دارد.

مثلاً در مراکز مشاوره مشاوران اقدام به انتشار تست های روانشناسی شخصیت می کند و پس از پاسخ دادن به تست های روانشناسی می تواند به شناخت مناسب از وضعیت خود توسط تجزیه و تحلیل مشاور دست یابد.

یکی دیگر از مواردی که مشاوره تلفنی رایگان با استفاده از موبایل می تواند برای حل آن صورت گیرد مشکلات استرس و اضطراب در دنیای کنونی است.

استرس و اضطراب از افراد جوان و نوجوانی که درگیر تحصیل و پیدا کردن شغل هستند تا افراد پیری که بازنشسته شده اند و زندگی را به تنهایی می گذرانند در بر میگیرد.

در واقع این یکی از اختلالات بسیار مهم و بزرگ در زندگی کنونی افراد است.

مشاوره تلفنی ارزان با موبایل

۰۹۰۳۱۲۳۶۴۴۶۰

۰۹۰۳۵۶۷۳۰۵۰

۰۹۱۰۸۳۴۷۵۹۷

دکتر ویلیام البرتو، مشاور خانواده در ایتالیا، بیان می کند که: “انجام مشاوره با مشاوران روانشناسی و روانپزشکی می تواند برای درمان این بیماری بسیار مفید و موثر واقع گردد. یکی دیگر از بیماری‌ ها و اختلالاتی که می تواند از طریق مشاوره تلفنی رایگان با تلفن مورد بررسی قرار بگیرند اختلالات رفتاری و اخلاقی است”.

بسیاری از افراد با این اختلالات روبه‌رو هستند بنابراین زندگی مشترک آنها و روابط اجتماعی آنها تحت تاثیر قرار می گیرد.

بسیاری از خانواده ها و زن و شوهرها به دلیل همین مشکلات و اختلالات با دغدغه های بسیار زیادی در زندگی مشترک خود روبرو هستند. بسیاری از افراد در حیطه کاری خود نمی ‌توانند ارتباطات مناسبی را با همکاران خود برقرار کنند.

تمامی موارد گفته شده می ‌تواند در رابطه با اختلالات مربوط به رفتار و اخلاق انسان ها باشد مشاوره در این زمینه بسیار مهم و حیاتی بوده می تواند سبب کاهش بسیاری از مشکلات و دغدغه های افراد در زمینه‌های گوناگون یاد شده باشد.

یکی دیگر از مواردی که برای انجام مشاوره مفید و موثر است را می توان مشکلات مربوط به خانواده دانست امروزه خانواده های بسیار زیادی وجود دارند که در زمینه های گوناگون با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می کنند.

این مشکلات می‌تواند سبب مانع بزرگی بر راه خوشبختی و سعادت خانواده ها باشد. به همین دلیل مشاوره خانواده به عنوان یکی از مشاوره های بسیار مهم در مراکز مشاوره انجام می گیرد.

مشاوره تلفنی رایگان با موبایل می‌تواند در این زمینه فعال بوده و خانواده‌های مختلف را از جهات دغدغه های گوناگون یاری و هدایت نمایند.

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیار مهم و اساسی بوده و می‌تواند سبب به وجود آمدن اختلالات بسیار زیادی در زندگی افراد شود مشکلات مربوط به امور جنسی است. مشکلات جنسی افراد بسیار زیادی را چه نوجوان چه جوان و چه در سنین میانسالی و پیری با خود درگیر نموده است (منبع سایت علوم روانشناسی فرانسه).

افراد بسیار زیادی هرروزه به مرکز مشاوره مراجعه می‌کنند و در زمینه یاد شده اختلالات و دغدغه های خود را و مشاوران در میان می‌گذارند.

بسیاری از آنها از بیان این اختلالات به صورت حضوری خجالت می کشند با توجه به موارد گفته شده مشاوره تلفنی رایگان با این روش می‌تواند برای کاهش دغدغه این افراد بسیار مهم و موثر باشد.

ایا مشاوره تلفنی خوب است

در کنار تمامی موارد یاد شده مشکلات اقتصادی سبب می‌شود که بسیاری از افراد از مراجعه به مرکز مشاوره و یا انجام مشاوره در سایر روش ها خودداری کنند بنابراین رایگان بودن این نوع مشاوره می تواند برای این افراد بسیار مهم باشد و آنها را ترغیب به استفاده از مرکز مشاوره و مشورت و مشاوران نماید.

در ادامه مقاله به بررسی دغدغه‌ها و مشکلاتی که در زمینه مشاوره تلفنی وجود دارد می‌پردازیم.

مزیتها و معایب این روش را به‌گونه‌ای خوب مورد بررسی قرار می دهیم تا افراد بتوانند در مورد نحوه استفاده از این روش تصمیم گیری کنند.

در روش مشاوره تلفنی افراد زمان بسیار کمی را برای انجام مشاوره با مشاور خود صرف می کنند اما نکته مهم اینجاست که در مشاوره های حضوری و رو در رو شناخت بسیار مناسبی از فرد مقابل صورت می‌گیرد.

بنابراین ترجیح اول و اولویت اول برای انجام مشاوره مشاوره های حضوری است.

اما برای کسانی که امکان مشاوره حضوری ندارند مشاوره تلفنی می‌توانند مفید باشد.

همچنین از نظر اقتصادی به دلیل اینکه این مشاوره رایگان است و هزینه بسیار کمی را برای افراد به دنبال دارد بنابراین می‌تواند به عنوان یک راهکار مناسب برای کسانی که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند باشد.

از دیگر معایب این روش می توان به منتظر ماندن پشت خط تلفن اشاره کرد.

بسیاری از افراد زمان این را ندارند که بخواهند پشت خطوط ارتباطی منتظر برقراری ارتباط با مشاور موردنظر خود باشند.

بنابراین با توجه به جمعیت موارد گفته شده بایستی اولویت را مشاوره حضوری دانست و برای درمان هر چه بهتر و شناخت هرچه بهتر بیماری‌ها و مشکلات به مشاوره حضوری اقدام نمود.

اما در شرایطی که امکان این موارد وجود نداشته باشد مشاوره تلفنی رایگان با استفاده از موبایل و به آسانی می‌ توانند در جهت های گوناگون برای برطرف کردن مشکلات استفاده شود.

سایت “مشاورانه” ، مرجع مشاوره خانواده و روانشناسی،” مشاوره تلفنی رایگان با استفاده از موبایل در زمینه های گوناگون مانند:

منبع : moshavereh.kanonm.ir

چگونه کار می کند؟ مشاوره و درمان تلفنی یک رابطه درمانی ساختاری است که در آن مشتری و درمانگر به جای ملاقات حضوری با تلفن و یا موبایل صحبت می کنند… جلسات، مانند مشاوره حضوری و چهره به چهره نیاز است به صورت هفتگی و یا بر اساس تشخیص درمانگر ادامه یابد.

درمان آنلاین یا مشاوره آنلاین، به مشاوره ای گفته می شود که از طریق اینترنت، سایت و یا شبکه های مجاری انجام می شود و در سایت مشاورانه رایگان در اختیار افراد قرار داده شده است.

روش اول: تماس با مراکز معتبر و مورد تایید مرکز مشاوره روانشناسی مشاورانه با تعرفه ارزان روش دوم: دفاتر کانون مشاوران ایران که امکان تبدیل به مشاوره حضوری هم هست روش سوم: تماس با شماره موبایل و مشاوره تلفنی با مشاور روش چهارم: استفاده از تلفن هوشمند سراسری که هر 60ثانیه حدود 2000تومان است و روی قبض تلفن آخر ماه باید پرداخت شود.(توجه این روش ممکن است هزینه زیادی برای شما به همراه داشته باشد)

مرکز مشاوره مشاوره و مراکز همکار تعرفه هایی با قیمت مناسب ارائه می دهند که سبب رضایت تمامی مشتریان شده است. برای اطلاع از هزینه به سایت مشاورانه رجوع کنید.

بله، مرکز مشاوره مشاورانه این امکان را فراهم کرده و شما هر لحظه که بخواهید می توانید مشاوره تلفنی خود را به مشاوره حضوری با همان مشاور تغییر دهید.

مشاوران به افراد، زوج ها، خانواده ها و گروه هایی که با موضوعاتی همچون افسردگی، اعتیاد، وسواس، دوقطبی و غیره سر و کار دارند، مشاوره ارائه می دهند. روش های درمانی مختلفی برای هر مشکل از سوی درمانگر ارائه می شود.

به مراکز برتر کانون مشاوران ایران مراجعه کرده و یا از سایت مشاورانه به صورت رایگان کمک بگیرید.

بله. امکان پذیر است و نتیجه خوبی تا کانون داشته است. ولی در برخی موارد در صورت نیاز و صلاح دید مشاوره باید حضوری صورت بگیرد.

سلام خسته نباشید من۲۷سالمه. ۱۰سال یه زندگی مشترک داشتم ک حاصلش یه بچه ی۹ساله هست ولی همیشه با شوهرم اختلاف نظرهایی داشتیم واین باعث سردی رابطه مون شده بود. چن سال اخر زندگی مو با یه اقایی اشنا شدم مجرد بودن ۵سال از من بزرگتر. که بهم قول ازدواج داد و بخاطر علاقه شدید و ارزش و احترام و توجهی ک بهم میداد من قید همه چیو زدم و جدا شدم.البته قبل جدایی بارها گفتم شاید خانواده ت منو قبول نکنن بخاطر شرایطم شاید طردت کنن بزارنت کنار ولی ایشون گفتن من مشکلی ندارم هرکی خواست طردم کنه .. بعد… ادامه دیدگاه »

سلام به شما مریم جان ببین عزیزم احساساتی که داری قابل احترام هست اما دقت کنید که رابهط داشتن در دوران متاهلی وارد ارتباط شدن به هر دلیلی خیانت محسوب می شود و می تواند هم برای زندگی همان زمان شما مشکلات بیشتری را ایجاد کند و هم اینکه باعث ایجاد وابستگی بیشتری به فرد مقابلتان شود و این باعث می شود که شما به شرایط این آقا و اختلاف هایتان توجه نداشته باشید . بهتر است سعی کنید که در زمان فعلی از هیجانی تصمیم گیری خوداری کنید و با همسرتان به زوج درمانگر مراجعه کنید تا اختلافات و… ادامه دیدگاه »

سلام.من یه مشکل دارم ک میخوام اینجابگم واگ میشه راهنمایی کنید من۲۷سالمه و همسرم ۴سال از من بزرگتره کارشون ماموریتی هست و درماه فقط۷روز خونه است. تو دوره نامزدی ما پدرشون آلزایمر داشت و برادرکوچکتر ک مجرد بود و مادرشون ازش نگهداری میکردن ایشون تو ۷روزی ک میومد میگفت من باید حتما پیش پدرم باشه و بهش کمک کنم تا در اون روز بار روی دوش خانواده کم بشه و ما کل اون۷ روز خونه مادرشون بودیم و کلا یه وعده غذایی میومدن خونه اونم ساعت ۸ونیم میومدن ساعت۱۰برمیگشتن خونه پدرشون و تمام دوره نامزدی حتی پارک وخیابون و… نرفتیم… ادامه دیدگاه »

سلام به شما زهرا جان قابل درک هست که شما می خواهید زندگی مستقل تری داشته باشید و نیاز دارید که تایم بیشتری را باهم تنها باشید اما عزیزم دقت کن که تنها ۷ روز در ماه همسرتان در کنار شما می باشند و اگر این ۷ روز نیز با درگیری و بحث همراه شود می تواند برای هردوی شما آسیب زا باشد و تمایل به تنها بودن همسرتان با شما را کاهش بدهد . بهتر است سعی کنید که بجای بحث و درگیری زمان های باهم بودن را با توجه به علایق همسرتان که می تواند شامل هر چیزی… ادامه دیدگاه »

سلام من خانمی ۳۳ساله هستم و یه پسر ۱۲ساله دارم ۱۶ساله ازدواج کردم. مشکل اساسی زندگی من خیانت‌های بود که همسرم تو این چند سال بهم کرد. اما پارسال که کار به شکایت و.. رسید ، از من خواست رضایت بدم .و دیگه دست از کاراش بر میداره. شکایتم مبنی بر رابطه اش و همچنین خوراندن متادون تو مدت چند ماه بدون اطلاع من بود. که بعد از انجام آزمایش متوجه این موضوع شدم. اما از اون زمان به بعد باوجود اینکه خودم رو بی تفاوت نشون میدادم نسبت به این قضیه ،اما حس کنجکاوی هم داشتم که مبادا دوباره… ادامه دیدگاه »

سلام به شما دوست عزیز قابل درک هست که این شرایط برای شما با فشار روحی زیادی همراه هست اما عزیزم با نادیده گرفتن و یا بخشیدن مهریه که بهتر است به هیچ عنوان این کار را نکنید و یا اینکه خانه به نام شما بزنند و… این مشکلات برطرف نمی شود چون شما بیان می کنید ۱۶ سال ایشان با تمام قول ها و شکایتی که شده است بازهم به مسیر اشتباه خود ادامه داده اند . دوست داشتن شما قابل احترام هست اما دقت کنید که ایشان نیاز به پروسه درمانی دارند تا بتوانیم به ایشان کمک کنیم… ادامه دیدگاه »

راضی کردن خانواده برای مهاجرت

سلام به شما زهرا جان
اطلاعات بیان شده توسط شما ناقص می باشد اطلاعات بیشتری در مرود شرایط سنی ، شرایط اقتصادی و همچنین دلایل مخالفت خانواده برای مهاجرت شما و در کنار این موارد اینکه شما چگونه این موضوع را با آنها به اشتراک گذاشته اید در اختیار ما قرار بدهید تا باهم بیشتر صحبت کنیم.

سلام من ۳۳ سالمه یه بچه دارم دلم می خواد درامد داشته باشم اما مشکلم اینه که اول انرژی خیلی کمی دارم دوم شوهرم به هیچ عنوان اجازه نمیده و من می خوام توی خونه کار کنم سوم من به روانشناسی علاقه دارم خیلی هم تو این زمینه مطالعه دارم کتابای دانشگاهی رو هم خوندم اما نمی دونم چطوری می تونم بدون مدرک تو خونه تو این زمینه درامد داشته باشم مدتی سعی کردم برنامه نویسی یاد بگیرم و از این روش درامد کسب کنم اما واقعا برام سخته درکش نمی کنم و مریض شدم از شدت فشار نمی دونم… ادامه دیدگاه »

سلام ۲۳ساله هستم و ی دختر ۲ساله دارم دورازخونوادم درتهران زندگی میکنم شوهرم صبح میره سرکارتاساعت ۸ ۹شب.درکمارخونواده شوهرم زندگی میکنم امابافاصله نه چندان دور.باهمسایهای خودمم رفت وامددارم مخصوصاباهمسایه بغلیم.ی سالی میشه همسایه بابغلیم بابازشدن مدارس رابطشوباهام کم کردچون معلم بودومادر۲بچه مدرسه ای.من خیلی ازلحاظ روحی ضربه خوردم ناراحت شدم اماچیزی بهش نگفتم تودل خودم نگهش داشتم.دوتاازجاریام هم کنارمنن امایکی ازجاریام مادرش نزدیکش زندگی میکنه همیشه باهمن سرش شلوغه سرگرمه تفریحات خودشوداره وقتی برای این نداره منودعوت کنه یامنوبخوادازتنهایی دربیاره تلفنی زنگ میزنه منم بهش زنگ میزنم.چیزی که اذیتم میکنه اینکه حرف دلموبه همه میگم ساده وبی ریام فک میکنم… ادامه دیدگاه »

سلام. وقت بخیر.
دختری ۲۵ ساله هستم. همیشه احساس تنهایی و غم داشتم. خواهر و برادری نداشتم. والدینم هم ۱۰ ساله جدا شدن. قبل از جدایی هم درگیری زیاد داشتن. اقوام زیادی نداریم و به خاطر شرایط خاص ما، هیچ کس رابطه‌ی خوبی باهامون نداره. روابط اجتماعیم زیاد خوب نیست، هیچ وقت دوست نزدیکی نداشتم. جدیداً هم خیلی بی اعتماد به نفس شدم. حتی حرف‌زدن هم برام سخت شده. از طرفی به خاطر تنهایی مادرم هم عذاب وجدان دارم. حوصله‌ی هیچ کاری ندارم و واقعا نمیدونم چیکار کنم.

سلام به شما دوست عزیز قابل درک می باشد که جدایی و درگیری های قبل از طلاق می تواند برای شما با فشار روحی زیادی همراه باشد اما دقت کنید که پدر و مادرتان دو فرد بالغ می باشند که می توانند در مورد زندگی خود تصمیم گیری کنند و نیاز است که شما بپذیرید که انها از یکدیگر جدا شده اند و بر مبنای زندگی فعلی خود برای رسیدن به شرایط بهتر اقدام کنید . اینکه بخاطر تصمیمات والدین شما بخواهید خود را سرزنش کنید کمکی به شما نمی کند سعی کنید که برای زندگی روزانه خود برنامه ریزی… ادامه دیدگاه »

سلام من نزدیک ۴سال یه پسری رو عاشقانه دوس دارم .خیلی شبیه هم دیگه هستیم منتها از وقتی راجعبه حس من مطلع شده کلا بهم سرد شد و بی محلی کرد بهم به نظرتون چکار کنم؟؟؟

سلام به شما دوست عزیز
رکسانا جان شما و فردی که به ایشون احساس علاقمندی می کنید چند سالتونه؟
آیا ایشون از هدفش درباره ی این رابطه با شما صحبت کرده بود؟
قبلا ایشون در جریان این موضوع نبود که شما بهشون علاقمندید؟
چه مدت هست که نسبت به شما سرد شده؟
آیا در مورد رفتار ایشون باهاشون صحبت کردین؟

سلام من پریا هستم و ۱۲ سالمه امروز صبح سنجابم از بالکنمون پرت شد پاییت بعد رفتم اوردمش و هیچیش نشد و فقط یکمی بی حال بود بعد گزاشتمش توی اتاقم و یه لحظه رفتم توی سالن بعد که اومدم تو اتاقم دیدیم نیس کل اتاقمو گشتم و پیداش نکردم الان خیلی داغونم نمیدونم چی کار کنم ۳ ساعت گذشته و هنوزش نمیتونم پیداش کنم به خاطر من مرد درستهههههههه ۳ سال بود که داشنمش

سلام به شما پریای عزیز احساس شما قابل درکه و اینکه شما الان برای سنجابتون غمگین و ناراحت باشید طبیعی هستش و شما کاملا حق داریدولی عزیزم افتادن سنجابتون از بالکن فقط یه اتفاق بوده و شما نباید خودتون رو بابت این موضوع مقصر بدونید. بعد اینکه سنجاب شما الان گم شده و اصلا معلوم نیست که مرده باشه. زمانی که مشخص نیست که الان سنجابتون زنده اس یا مرده شما نباید خودتون رو سرزنش کنید و احساس گناه رو کنید که باعث مرگش شدید. سعی کن ارامش خودت رو حفظ کنی و در حین اینکه برای نبودن سنجابتون ناراحت… ادامه دیدگاه »

سلام من پریا هستم و ۱۲ سالمه امروز صبح سنجابم از بالکنمون پرت شد پاییت بعد رفتم اوردمش و هیچیش نشد و فقط یکمی بی حال بود بعد گزاشتمش توی اتاقم و یه لحظه رفتم توی سالن بعد که اومدم تو اتاقم دیدیم نیس کل اتاقمو گشتم و پیداش نکردم الان خیلی داغونم نمیدونم چی کار کنم ۳ ساعت گذشته و هنوزش نمیتونم پیداش کنم به خاطر من مرد درستهههههههه

‌سلام ۲۸سالمه۴ساله ازدواج کردم وی پسر۲ساله دارم من مشکلم اینک آرامش ندارم احساس ضعف میکنم،خیلی ناراحت میشم وقتی شوهرم بایک خانم صحبت میکنه بهم میریرم داغونم خودمم نمیدونم چکارکنم

سلام به شما فاطمه جان اگر که ایشان روابط نامناسبی دارند شما می توانید در احترام با ایشان صحبت کنید اما اگر ایشان روابطی که دارند مشکلی ندارد و بیشتر حساسیت های شما می باشد بهتر است در این مورد طرحواره های شا به کمک یک طرحواره درمانگر بررسی شود تا بتوانیم به شما کمک کنیم .گاهی افراد به دلیل افکار بنیادینی که دارند باعث می شود که در زندگی مشترک رفتارهای فرد احساسی و یا افراد نزدیک را بد برداشت کنند و یا بدون دلیل احساس کنند که فرد مقابلشان به آنها خیانت می کند بدون اینکه مدرک کافی… ادامه دیدگاه »

سلام خسته نباشید ی دختر ۱۸ سالم یک سالم میشه نامزدم البته با خواست خودم بعضی وقتا حس می کنم هیشکی رو دوست ندارم کلا بی حسم حتی پدرومادرمو انگار حس می کنم فقط وابستگیه اون دوست داشتنی ک میدونم باید باشه نیس شاید معنی دوس داشتنو نمیدونم

سلام عسل جان
تازگیا این حس بهت دست داده یا همیشه توی زندگیت اینطور بودی؟ معمولا چندببار در ماه این حس بهت دست میده؟ از نظر خلق و خو چطور هستی؟

سلام وقتتون بخیر خسته نباشید من حدود۷ماهه بایه پسری که۳سال ازخودم کوچکترهستش دوست شدم ازطریق کلاسی که میرفتیم باهمدیگه آشناشدیم خیلی رفتارامون بهمدیگه مبخورد همدیگرودوست داشتیم ولی تازه میخواست سربازیشوشروع کنه وکاری نداشت که بیاد برای خواستگاری تااینکه الان تقریبا۳هفتس برام خواستگاراومده وشرایطش خوبه ولی۹سال ازمن بزرگتر هستش من بااون پسردیگه حرف نزدم بباینکه همودوست داشتیم ولی گفتم به دردم نمیخوری وباخواستگارم رفتم ۳جلسه صحبت کردم که قرار شد بریم پیش مشاوره خانواده پیش از ازدواج که ببینیم بهم دیگه میخوریم یانه که دیروز همون پسره باهاش دوست بودم پیام داده که من دلم نمیخواد توروازدست بدم برگرد من میام… ادامه دیدگاه »

سلام به شما
عزیزم شما چند سالتون هست؟ و اون آقا پسر چند سالش بود؟ احساستون نسبت به خواستگار فعلیتون چی هست؟ در حال حاضر احساسی به اقا پسری که باهاش در ارتباط بودید دارید یا خیر؟

من خودم ۲۳سالمه واون آقاپسر ۲۰سالش وخواستگارم که برادر همکارمم هست ۳۱سالش هست ..احساسم نسبت خواستگارم خب خانواده داره اخلاقورفتارش خیلی محترمانه وخوب هستش .ولی خب یه مسئله ای که هست این هستش که زمان زیادی ازجداییم با اون پسرنگذشته که بتونم فراموش کنم پیامم که میده دلم براش میسوزه ولی نمیتونم جوابی بدم تاتکلیفم مشخص بشه باخواستگارم چون پدرم سریسری مسائل فعلا مخالفت کردن ولی خانواده اون راضی هستن من خودمم بین دوراهی گیر کردم بتونید کمکم کنید ممنون میشم

ببین نگین جان نگرانی شما قابل درک می باشد اما دقت کنید که این آقا پسر ۳ سال از شما کوچک تر می باشند و تصمیم گیریشان بیشتر بر پایه هیجان می باشد در کنار اینکه این اختلاف سنی نیز نیاز به بررسی دارد و اینکه شما در زمان فعلی به یکدیگر احساس وابستگی کنید طبیعی می باشد اما بهتر است در کنار احترام به احساسات خودتان واقعیت بیرونی را مد نظر قرار بدهید و بعد تصمیم گیری داشته باشید ایشان از نظر سنی ۳ سال از شما کوچک تر می باشند ، از نظر اجتماعی و سربازی هنوز به… ادامه دیدگاه »

بله درسته اون آقاپسرواقعا معیارهایی که من میخوام درحال حاضر ندارن فقط یکسری قول هایی دادند که معلوم نیست قابل اجرا باشن یانه ولی این خواستگارم تقریبا معیارهایی که میخوام رو دارن ولی خب پدرم سراختلاف سنی مشکل دارن که اونم خودم صحبت کردم اصلا صحبت کردنشون واخلاقشون وحتی ظاهرشون به پسر۳۱ساله نمیخوره کمتر بهشون میخوره مثلا درحد ۲۷سال یاشایدم۲۸سال پس براحساسم غلبه کنم ودیگه جواب اون پسرروندم وباخواستگارم برم پیش مشاوره ازدواج درسته؟

سپاس فراوان واقعا ممنونم از راهنماییوکمکتون

سلام الان در حدود ۶ سال است ازدواج کردم وکارمم بصورت شیفتی میباشد یکروز سر کارم و دوروز استراحت همسرم شدیدا وابستگی عجیبی به خانواده اش وابستگی داره به بهانه که از تنهایی میترسه روزهایی که من شیفت هستم میره پیش خانواده اش اوایل دلایلش برام منطقی بود ولی الان دیگه بیش از حد شده ۶ سال است آرزو دارم از سر کار میام خسته صبح همسرم در رو روم باز کنه ولی همیشه خودم با یه خونه خالی و سرد مواجه میشم و ساعت ۱۲ ظهر میاد و حداقل هفته ای یکبار هم به بهانه های مختلف امتحان برادرش… ادامه دیدگاه »

با سلام خدمت شما دوست عزیز
در این‌مسیر بهتر است در زمان‌مناسبی در احترام و بدون صحبت در مورد خانواده ایشان با همسرتان صحبت کنید و احساسات و نیازهای خودتان را با ایشان در میان بگذارید و صحبت های ایشان را نیز بشنوید و بیان کنید ک به احساس نیاز ایشان به حضور در خانواده و تنهایی او احترام‌می‌گذارید اما مایل هستید که در زمان برگشت به خانه ایشان در منزل باشند تا شما بتوانید با دیدنشان شرایط بهتری از نظر روحی بدست بیاورید این مشکلات در تعامل و درک‌متقابل نیازهای یکدیگر می‌تواند شرایط بهتری را ایجاد کنید .

چندین بار بهش گفتم ولی متاسفانه گوش نمیکند و بازهم ادامه میدهد دائما خانه را ترک میکند

در این سمیر بهتر است به صورت حضوری به زوج درمانگر مراجعه داشته باشید تا باهمسرتان صحبت شود و دیدگاهای هردوی شما مورد بررسی قرار گیرد و بتوانیم در این زمینه به هردوی شما کمک کنیم تا بتوانید مسیر بهتری را طی کنید .
در این زمینه بدون مقصر دانستن همسرتان و یا صحبت از خانواده ایشان به ایشان بیان کنید که برای بهبود زندگی مشترکتان و رفع یک سری مشکلات مایل هستید که چند جلسه زوج درمانی را تجربه کیند.
درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۶۸۵۷۴۱

سایت “مشاورانه” به صورت 24 ساعته در زمینه های مشاوره روانشناسی خانواده تلفنی و حضوری در خدمت شماست ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ برترین روانشناسان ایران در کنار شما هستند

انجمن روانشناسی آمریکا

کانون مشاوران ایران

انجمن روانشناسی ایران

Medical news

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

ایا مشاوره تلفنی خوب است

تماس با تلفن ثابت ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » اخبار برگزیده » چگونه مشاوره تحصیلی تلفنی خوب داشته باشیم؟

جهت مشاوره در زمینه چگونه مشاوره تحصیلی تلفنی خوب داشته باشیم؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یکی از خدماتی که مشاور گروپ به داوطلبان عزیز متقاضی شرکت در آزمون سراسری سال 99 در گروه های آزمایشی ۵ گانه و معرفی و بررسی تمام زمینه‌های تحصیلی ارائه میکند، مشاوره تلفنی است که تا ساعت 12 شب در اختیار علاقمندان قرار دارد.

مشاوره تلفنی مشاور گروپ شامل تمام ابعاد تحصیلی می‌شود:

ضمن مشاوره تلفنی داوطلبان می‌توانند با مشاوران حرفه ای مجموعه صحبت کرده و پرسش های خود را مطرح کنند. با توجه به حجم بالای تماس‌ها و پرسش‌های طیف گوناگونی از مخاطبان در داخل و خارج از کشور که با شماره‌های مشاور گروپ تماس می‌گیرند، ضمن تشکر از این عزیزان به اطلاع می رساند که روش های مکاتبه الکترونیکی و ارتباط اینترنتی و وقت حضوری هم برای انجام مشاوره و استفاده از خدمات این مرکز در دسترس است که میتوان از آن بهره گرفت.

توجه کنید که هیچ مشاوره ای، بهتر از مراجعه به سایت های رسمی آموزشی کشور نیست. تنها در صورت مطالعه کامل اطلاعیه های مربوط به موضوع مورد نظر شما در سایت سازمان سنجش، سایت وزارت علوم و سایت وزارت بهداشت یا وزارت آموزش و پرورش، برای دریافت اطلاعات تکمیلی، با مشاوران ما به صورت تلفنی تماس گرفته و داده های مورد نیاز را دریافت فرمایید.

برای پاسخ به این سوالات و کسب اطلاعات بیشتر با مشاور گروپ تماس بگیرید.

برای آگاهی از جدیدترین اخبار آزمون ها و مطالب تحصیلی بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

متقاضیان می‌توانند پاسخ کلیه سوالات و پرسش‌های خود در خصوص موارد مرتبط با تمامی آزمون های پیش رو و همچنین نکات اختصاصی هر آزمون‌ را از طریق شماره تماس

9099071614

پیگیری نمایند. درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید همه روزه حتی تعطیلی های رسمی از ساعت ۰۸:۰۰ لغایت ۲۴:۰۰ با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

 

 

جهت مشاوره در زمینه چگونه مشاوره تحصیلی تلفنی خوب داشته باشیم؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سلام خسته نباشید…من مدرک فوق دیپلم کامپیوتردارم میخوام سال ۹۳دیپلم گرفتم میخوام فرم ثبت نام کنکورسراسری روپرکنم…وضعیت تحصیلیموچی بزنم؟

سلام خسته نباشید اگر صبح جلسه کنکور خواب بمونم و نتونم برم سر جلسه چه اتفاقی میفته؟ ایا یک سال از کنکور حذف میشم؟

سلام رتبه منطقه من 300 شده رتبه سهمیه 500

خواستم بدونم رتبه سهمیه اینجا بر ضررم میشه؟ یا به نفعه منطقه کنار میکشه؟! کدومش تاثیر داده میشه واسه من

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

تلفن همراه

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

سلام حالا سنتون هم زیاد نیست که میخواید با ترم تابستان و…جبران کنید! …

ایا مشاوره تلفنی خوب است

خیر دوست عزیز هیچکس به تخمین احتیاج نداره.فراموش نکنید همه اینا حدس هس …

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد. این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد. تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود. لازم به ذکر است
مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مشاور گروپ میباشد.

امروزه مشاوره و مراجعه به مشاور به یکی از اصول ضروری و مورد نیاز در زندگی روتین افراد تبدیل شده است. ما برای موارد متعددی مانند مشکلات قبل از ازدواج، آشنایی‌ها و دوستی‌های قبل از ازدواج، مشکلات زناشویی، مشکلات جنسی، تربیت فرزند، مشاوره تحصیل، مشاوره شغلی و غیره نیاز به مراجعه به مشاور و دریافت برخی از راهکارها و راهنمایی‌ها داریم. مشاوران متخصص و تعلیم‌دیده می‌توانند در زمینه‌های مختلف بهترین راهکارها را برای موفقیت و عملکرد بهتر به ما نشان بدهد و جلو تبعات و ضررهای آتی را بگیرند. به همین دلیل یکی از سوالاتی که برای افراد پیش می آید این است که مشاوره تلفنی بهتر است یا حضوری ؟

خدمات مشاوره‌ای به دو صورت حضوری و غیرحضوری ارائه می‌شوند. مشاوره حضوری با مراجعه به مطب روانشناس و صحبت رو در رو انجام می‌شود. و مشاوره غیرحضوری هم شامل مشاوره آنلاین و تلفنی است. هر کدام از این روش‌های مشاوره مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. یکی از شیوه‌های مشاوره غیرحضوری، مشاوره تلفنی است که به نسبت مشاروه آنلاین رایج‌تر است. در ادامه برخی از ویژگی‌های مشاوره تلفنی را با مشاوره حضوری مقایسه می‌کنیم.

 

ایا مشاوره تلفنی خوب است

مشاوره حضوری معمولا هزینه بیشتری در مقایسه با مشاوره تلفنی دارد. این هزینه 2 یا حتی 3 برابر مشاوره تلفنی است. به همین دلیل است که در برخی از موارد که پیچیدگی کمتری دارد، افراد ترجیح می‌دهند به جای صرف هزینه برای مشاوره حضوری، به مشاوره تلفنی اکتفا کنند. در کنار هزینه ویزیت، مشاوره حضوری، هزینه‌های اضافی دیگری هم دارد که شامل هزینه رفت و آمد و موارد احتمالی دیگر است. اما مشاوره تلفنی تنها حق ویزیت و هزینه تلفن را شامل می‌شود. هزینه مشاوره تلفنی در برخی از خطوط مخصوص تلفن روی قبض اعمال می‌شود. مشاوره‌های خصوصی هم اغلب این هزینه را پیش از مشاوره به صورت کارت به کارت دریافت می‌کنند.

در اینجا تا حدودی جواب سوال مشاوره تلفنی بهتر است یا حضوری به کسانی که مسائل مالی برایشان مهم است داده شد.

مکان مشاوره

در مشاوره حضوری شما مجبور هستید برای مشاوره خودتان را به مطب مشاور برسانید. درواقع باید از محل کار یا خانه یا هرجایی که هستید، به مطب پزشک بروید. این درحالی است که مشاوره تلفنی محدود به مکان خاصی نیست. و شما عملا درهرجایی که باشید می‌توانید مشاوره را انجام دهید. به همین دلیل این نوع مشاوره برای کسانی که مشغله بیشتری دارند و نمی‌توانند خودشان را در وقت کاری به مطب مشاور برسانند، مناسب‌تر است.

در مشاوره تلفنی شما تنها به یک دستگاه تلفن و ترجیحاً یک جای خلوت و آرام نیاز دارید. درحالی که در مشاروه حضوری باید حتما خودتان را به مطب برسانید. احتمالا ترافیک را پشت سر گذاشته و بعد از اینکه منتظر رسیدن نوبت‌تان شدید، به ملاقات دکتر بروید. همه این کارها می‌تواند کمی سخت و وقت‌گیر باشند.

امروزه مشاوره دارای تخصص‌ها و زمینه‌های کاری مختلفی است. درواقع هر کدام از مشاوران در زمینه‌های متعددی تبحر و تخصص دارند. برای مثال مشاوره تحصیلی برای مشاوره خانواده مناسب نیست. و مشاور شغلی نمی‌تواند در زمینه اعتیاد کمکی به شما بکند. مگر اینکه مشاوران در زمینه‌های مختلف دوره گذرانده باشند. و متخصص چند زمینه مختلف باشند. به همین دلیل در مراجعه به مشاور حضوری معمولا تنها در یک یا چند زمینه که در تخصص وی وجود دارد، می‌توانید صحبت کنید. اما در مشاوره تلفنی معمولا برای بیشتر تخصص‌ها مشاور در مرکز وجود دارد. درنتیجه افراد می‌توانند خیلی سریع با مشاوران متخصص در زمینه‌ مدنظرشان صحبت کنند. که از این جهت نیز سوال مشاوره تلفنی بهتر است یا حضوری پاسخ داده می شود.

ارتباط رو در رو و چشمی اهمیت زیادی در حرفه مشاوره دارد. چرا که حالات چهره، زبان بدن، و حتی استایل و تیپ و ظاهر افراد می‌تواند گویای مطالب زیادی باشد. با وجود ارتباط رو در رو تشخیص بیماری راحت‌تر است و مشاور می‌تواند خیلی زودتر به دلیل و علت عارضه و بیماری پی ببرد. همچنین ارتباط برقرار کردن، جلب اعتماد، ارائه راهکار و انتقال منظور و مفاهیم به طرف مقابل درحالی که با او ارتباط چشمی دارید، کار راحت‌تری است. به همین علت است که مشاوره تلفنی در بعضی موارد نمی‌تواند به اندازه کافی کارساز و موثر باشد. از این رو در جواب سوال مشاوره تلفنی بهتر است یا حضوری می توان گفت حضوری .

 

تعداد جلسات مشاوره

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی با هم دارند، در تعداد جلسات است. همانطور که گفتیم با وجود داشتن ارتباط چشمی، سرعت کار بیشتر شده و افراد می‌توانند خیلی زودتر به علت بیماری پی ببرند. همچنین مفاهیم را بهتر و سریع‌تر انتقال دهند. درنتیجه مشاوره حضوری سریع‌تر و در تعداد جلسات کمتر برگزار می‌شود. اما مشاوره تلفنی ممکن است زمان بیشتری به طول بینجامد. این روند به تشخیص مشاور بستگی دارد. از این جهت گزینه حضوری برای سوال مشاوره تلفنی بهتر است یا حضوری جواب بهتری است.

دسترسی به مشاوران عالی‌رتبه و معتبر

در مشاوره حضوری شما باید خودتان را به مطب مشاور برسانید و با او مشاوره کنید. درواقع شما تنها به یک مشاور خاص دسترسی دارید. و برای ملاقات با هر کدام از مشاوران باید خودتان را به مطب او برسانید. درصورتی که مشاوری که مد نظر شماست، در یک شهر یا حتی کشور دیگر باشد، مشاوره با او کار آسانی نیست. در این مواقع مشاوره تلفنی می‌تواند راهکار خوبی باشد. چرا که در روند مشاوره تلفنی می‌توانید با برقراری تلفن به هر شهر یا کشور دیگری فارغ از بعد مسافت متصل شده و با طرف مقابل‌تان صحبت کنید.

 

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد طراحی و سئو توسط لومین

مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین

در این نوشته به مهم ترین نکات یا نکات کلیدی در مشاوره  تلفنی و مشاوره آنلاین اشاره کرده ام.

امروزه به دلایل مختلف و متعدد مشاوره تلفنی و یا مشاوره آنلاین مورد توجه قرار گرفته است. از طرفی این سوال مطرح است که آیا مشاوره تلفنی می تواند جایگزین مناسبی برای مشاوره حضوری باشد؟

 مشاوره تلفنی برای چه افراد و یا چه مشکلاتی مناسب است؟

ایا مشاوره تلفنی خوب است

 برای پاسخ دادن به این سوالات در قدم اول نیاز است تا تعریف درستی از راهنمایی، مشاوره و روان درمانی و تفاوت آنها با هم داشته باشیم.

از نظر راجرز، هدف راهنمایی هم مانند بسیاری از حرفه هایی که جنبه کمک و یاری دارند، آن است که ازطریق کمک به افراد، رشد شخصی، روانی و بلوغ اجتماعی را در آنان تسهیل کند.

 به نظر عده ای دیگر از متخصصان، هدف راهنمایی آن است که به فرد کمک کند تا خود و محیط خویش را بشناسد و خود را با محیط خویش، ربط دهد و سازگارکند.

مشاوره، کلمه‌ای عربی و یک مصدر است. معنای واژگانی آن، مشورت کردن و اقدام به تشکیل شورا و مشورت با دیگران است.

مشاوره، نام، واژه و اصطلاحی عمومی و کلی است که به معنای ارائه و دریافت مشورت و اطلاعات برای انجام بهتر یک کار، حل یک مشکل و یا رسیدن به هدفی خاص است.

 معادل انگلیسی مشاوره ،  Counseling است و به کسی که به‌همراه مراجع و برای کمک به وی، به مشاوره می‌پردازد، یعنی مشاور،  Counselor گفته می‌شود.

اسمیت (۱۹۵۵)، مشاوره را جریان یاری دهنده‌ای تعریف می‌کند که به وسیله آن، به مراجع اصول و شیوه‌های مربوط به انتخاب، طرح‌ریزی و ادامه یک زندگی معقول و موفقیت‌آمیز، آموخته می‌شود.

از طریق مشاوره، مراجع می‌آموزد که چگونه یک زندگی سالم و سازنده را طرح‌ریزی نموده و ادامه دهد و از مهارتهای حل مسئله، برقراری ارتباط و تفکر مثبت در عمل بهره برد.

بطور کلی، مشاوره تعاملی بین مشاور و مراجع است که به آن وسیله به مراجع کمک می‌شود تا پس از شناخت خویش تصمیمات معقول و مقبولی اتخاذ کند.

به بیان دیگر، مشاوره جریان بررسی مشکلات و مسائلی است که مراجع با آن‌ها مواجه‌است و علاقه‌مند یا نیازمند به طرح آن‌ها می‌باشد.

مراجع از طریف بحث و گفتگو درباره مشکلش با مشاور در جریان رابطه مشاوره‌ای توأم با درک و تفاهم، به خودشناسی و کشف راه حلی موفق می‌گردد وسرانجام تصمیم معقول و مناسبی اتخاذ می‌کند.

رایج‌ترین کاربرد واژه مشاوره، به‌ویژه در میان مردم عادی، به معنی مشاوره روان‌شناختی و روان‌درمانی است. که البته این طرز استفاده اشتباه است.

تفاوت روان درمانی و مشاوره

 

در راهنمایی و مشاوره، تعداد جلسات و زمان صرف شده، کمتر از روان

درمانی است.

مشاوره برای افراد با مشکلات کم و سطحی صورت میگیرد و روان

درمانی  به افراد با مشکلات عمیق پرداخته می شود.

در مشاوره، به اموری توجه می شود که در حوزه آگاهی فرد قرار دارند؛

در حالی که در روان درمانی، به ناخودآگاه مراجع توجه می شود.

در جلسات راهنمایی و مشاوره، مشاور فعال تر است و در طول جلسه

بیشتر صحبت می کند و در روان درمانی مراجع فعال تر است.

با توجه به مطالب بالا باید در نظر داشته باشیم که مشاوره تلفنی در

حیطه راهنمایی و مشاوره دسته بندی می شود و برای اهداف عمیق

روان درمانی کاربردی ندارد. 

استفاده از مشاوره تلفنی بهتر از مشاوره نگرفتن و یا مشورت با افراد غیر متخصص و دوستان و آشنایان است.

 

بطور کلی مشاوره تلفنی برای افراد زیر مناسب است:

مشاوره تلفنی در مقایسه با مشاوره حضوری، مزایایی را ارائه می دهد که به مهم ترین آنها اشاره میکنم:

 مشاوره تلفنی و یا مشاوره آنلاین در مقایسه با درمان های حضوری سنتی ، کم هزینه تر است.

جلسه مشاوره تلفنی نسبت به بازدیدهای حضوری داخل دفتری هم از لحاظ حق مشاوره و هم از لحاظ صرف زمان و انرژی بسیار کم هزینه تر است.

ایا مشاوره تلفنی خوب است

علیرغم مزایای احتمالی، روانشناسان هشدار می دهند که مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین ممکن است بهترین گزینه برای همه افراد یا هر موقعیتی که

نیاز به پشتیبانی حرفه ای داشته باشند نیست. 

در اینجا چند سوال و نکته وجود دارد که باید با دقت به آن توجه کنید:

1-آیا مشاوره تلفنی و یا مشاوره آنلاین ابزار مناسب برای کمک به من است؟ 

تحقیقات هنوز نشان نداده است که درمان مستقل به صورت آنلاین یا از طریق تلفن برای همه افراد در هر شرایطی مؤثر است.

برخی سایت ها این ادعا را مطرح کرده و تبلیغ می کنند که درمانی کامل ارائه می دهند ، اما ممکن است این ادعا ها گمراه کننده یا نادرست باشد.

به عنوان مثال ، افراد پشت برنامه ها یا اپلیکیشن و فردی که مشاوره تلفنی می دهد ممکن است دارای مجوز یا واجد شرایط برای ارائه درمان یا مشاوره نباشند.

2-آیا درمانگر مجاز است؟ 

3-آیا سایت یا برنامه ایمن است؟

 4-آیا اطلاعاتی که من ارائه می دهم محرمانه باقی خواهد ماند؟

روان درمانی تا حدودی کار می کند زیرا روانشناسان اطمینان می دهند که مشتری ها از فضای امن و شخصی برای به اشتراک گذاشتن داستان ها ، افکار و احساسات عمیقاً شخصی و بعضاً دشوار برخوردار هستند.

5-هزینه خدمات را چگونه پرداخت می کنید؟

نحوه پرداخت امن در اپلیکیشن ها نکته است که بایستی به آن توجه ویژه داشته باشید.

روانشناسان بیشتری در برابر علاقه بیشتر مراجعین به دنبال استفاده از این روشها هستند.

تحقیقات نشان می دهد كه برخی از ابزارهای فن آوری می توانند در كنار استفاده از مشاوره حضوری مورد استفاده قرار گیرد.

 

در پایان و با توجه به همه موارد بالا :

 

اگر به هر دلیلی در محل سکونت شما مشاوری که با او راحت هستید وجود ندارد اجازه ندهید تا مشکلات شما هر روز بیشتر و بیشتر شود و حتما کمک تخصصی تلفنی بگیرید.

برای مشاوره تلفنی چطور اقدام کنم؟

 

 

 

جهت تنظیم وقت مشاوره حضوری کلیک کنید

 

ارزیابی اثربخشی درمان آنلاین

Andersson, G., & Cuijpers, P. (2009). Internet-based and other computerized psychological treatments for adult depression: A meta-analysis.Cognitive Behaviour Therapy, 38(4), 196-205.

 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20183695

Barak, Azy, et al. (2008). A comprehensive review and a meta-analysis of the effectiveness of internet-based psychotherapeutic interventions. Journal of Technology in Human Services, 26.2-4: 109-160.

http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/15228830802094429#.VI8vaCvF_hs

Nagel, D. (2011). The future of online therapy. Psychotherapy Networker Symposium, Washington, D.C.

 http://dx.doi.org/10.1037/e561872012-001

Neimark, G. Patients and text messaging: A boundary issue. (2009). The American Journal of Psychiatry. 166(11), 1298-1299.

 http://dx.doi.org/10.1176/appi.ajp.2009.09071012

Wantland, D. J., Portillo, C. J., Holzemer, W. L., Slaughter, R., & McGhee, E. M. (2004). The effectiveness of Web-based vs. non-Web-based interventions: a meta-analysis of behavioral change outcomes. Journal of Medical Internet Research, 6(4).

 http://www.jmir.org/2004/4/e40/

 

افزایش عزت نفس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

به این نکات کاربردی توجه کنید:

روانشناس خوب چه ویژگیهایی دارد؟

علیرضا صدیق منش هستم، روان شناس مثبت. عضو سازمان نظام روانشـناسی و مشـاوره ج.ا.ا به شماره : 23875 و عضو انجمن مشاوره ایران.
برای مطالعه رزومه من کلیک کنید.

شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بعد از بیمارستان آتیه
کوچه ناخدا محتاج، پلاک 67
تلفن: 472-42-261-021
مشاوره تلفنی: 98-93-285-0936

ایا مشاوره تلفنی خوب است
ایا مشاوره تلفنی خوب است
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *