بعد از طلاق چگونه یارانه را جدا کنیم

 
helpkade
بعد از طلاق چگونه یارانه را جدا کنیم
بعد از طلاق چگونه یارانه را جدا کنیم

میزان:  جدا کردن یارانه برای سرپرستان جدید خانوار، افراد مطلقه و خانواده هایی که عضو جدیدی به آن ها اضافه شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این افراد باید اقدامات لازم در این جهت را از 10 تا 20 هر ماه انجام دهند. 

موضوع انتقال یارانه پس از ازدواج، طلاق، تولد و فوت یکی از دغدغه های مردم محسوب می شود که برای جدا کردن یارانه سرپرست خانوار باید اقدامات لازم در این جهت را از 10 تا 20 هر ماه انجام دهند. 

در این میان افرادی که ازدواج کرده اند و تمایل به جدا کردن حساب یارانه خود دارند، باید همسر به عنوان سرپرست خانوار با در دست داشتن مدارک از جمله اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، اصل شناسنامه و اصل کارت ملی والدین زوج و اصل و کپی عقد نامه به شعب دفاتر پلیس+ 10 مراجعه و تقاضای جدا کردن یارانه از سرپرستی پدر کنند.

 

بعد از طلاق چگونه یارانه را جدا کنیم

به علاوه زوج هایی که از یکدیگر جدا شده اند باید با انتقال یارانه بعد از طلاق باید با در دست داشتن مدارک خود از قبیل:شناسنامه، کارت ملی، سند طلاق و کپی تمامی مدارک به دفاتر پلیس+ 10 مراجعه و تقاضای سرپرستی جدید برای دریافت یارانه کنند که فرد در این بین باید حساب یارانه جدایی برای خود را در یکی از بانک ها ایجاد کند در غیر اینصورت یارانه پرداخت نمی شود. 

همچنین اگر افراد مطلقه برای انتقال یارانه به تفاهم نرسند و یکی از طرفین مشکل ایجاد کند، باید به مرکز فرمانداری شهر یا استان خود مراجعه کنند. 

البته در مواردی که پدر فوت کرده باشد یارانه به حساب مادر خانوار واریز می شود که یکی دیگر از مشکلات یارانه بگیران فوت سرپرست خانوار است که در چنین موارد یارانه اعضای خانوار به طور موقت قطع می شود و برای حل این مشکل باید مادر و فرزندان با مدارک اصل شناسنامه و اصل کارت ملی، کپی مدارک شناسایی، کارت ملی سرپرست قبلی و گواهی فوت باید به مراکز پلیس+10 مراجعه کنند. بعد از ارائه مدارک به مرکز فوق در برخی خانواده ها دیده می شود که با فوت پدر خانواده، فرزند ارشد سرپرستی را به عهده می گیرد و در چنین شرایطی انتقال یارانه به روش بالا انجام می گیرد.

 

انتقال یارانه در خانوار های بد سرپرست نیز، در مرکز پلیس +10 انجام می گیرد، اما در این موارد جهت تغییر در کفالت، حضانت و … افراد باید ابتدا به مرکز فرمانداری استان مربوطه مراجعه و همراه با نامه رسمی فرمانداری به پلیس +10 مراجعه کنند. 

شایان ذکراست، برای جدا کردن یارانه باید حدود یک تا دو ماه زمان صرف می شود تا یارانه افراد پس از انتقال به حساب سرپرست خانوار واریز شود و نکته قابل توجه اینجاست که خانوار ها برای دریافت یارانه و از دست ندادن فرصت برای ماه پیش رو بین دهم تا بیستم هر ماه این موضوع را پیگیری کند.

 

گفتنی است در میان افرادی هستند که برای جدا کردن یارانه خود اقدام کرده اند، ولی پس از این کار، هنوز پس از گذشتن چند ماه یارانه ای دریافت نکرده اند و پیگیری ها نیز از سوی سازمان هدفمندی نیز راه بجایی نبرده است، همانطور که یارانه متولدین سال 97 با تاخیر چند ماه واریز شد امکان واریز یارانه افرادی که اقدام به تغییر سرپرست خانوار خود کرده اند وجود دارد، البته تمامی این خانوار ها باید قید واریز یارانه های معوق که از یک ماه تا چند ماه است را بزنند تا شاید بتوانند یارانه خود را جدا کنند.

انتهای پیام/م

برخی همسران به دلائل مختلف از جمله اختلافات خانوادگی تصمیم به طلاق می‌گیرند. در این شرایط یکی از دغدغه های آن ها انتقال یارانه است که با صدور حکم طلاق از سوی دادگاه زن می‌تواند از سرپرستی همسر خارج شود و برای دریافت یارانه جداگانه ثبت نام کند.

انتقال یارانه از جمله امور و موضوعات مهم به خصوص بعد از طلاق و ازدواج به شمار می‌آید. بر اساس قانون، سرپرست خانوار در حالت عادی شوهر یا پدر خانواده بوده و مبلغ یارانه نیز به حساب او واریز می‌شود. اما گاه شرایطی مانند ازدواج یا طلاق به وجود می‌آید که اعضای خانواده، تمایل به انتقال یارانه دارند و می‌خواهند در این موضوع خود را از سرپرست خانوار جدا کنند. این امر نیاز به مراحل و شرایط خاصی دارد که در مجله دلتا به این شرایط پرداخته شده است. اگر تمایل به انتقال یارانه دارید برای آشنایی بیشتر با مراحل و شرایط قانونی آن در ادامه با ما همراه باشید.

برخی همسران به دلائل مختلف از جمله اختلافات خانوادگی تصمیم به طلاق می‌گیرند. در این شرایط یکی از دغدغه های آن ها انتقال یارانه است که با صدور حکم طلاق از سوی دادگاه زن می‌تواند از سرپرستی همسر خارج شود و برای دریافت یارانه جداگانه ثبت نام کند. زن یا مرد بعد از طلاق باید مدارک لازم را آماده و به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه و تقاضای جدا شدن از سرپرستی همسر قبلی و ایجاد سرپرستی جدید کنند. این مدارک عبارتند از :

بعد از طلاق چگونه یارانه را جدا کنیم

پس از انجام مراحل یاد شده، زن یا مرد بلافاصله باید حساب یارانه ای جدیدی در یکی از شعب بانکی برای خود ایجاد کند، در غیر این صورت یارانه وی پرداخت نمی‌شود. لازم به ذکر است، در صورتی که زن و شوهر طلاق گرفته اما در خصوص انتقال یارانه به تفاهم نرسیده اند و یکی از طرف ها مشکل ایجاد می‎کند، باید به  فرمانداری شهر محل اقامت  خود مراجعه کنند.

افراد بعد از ازدواج تمایل دارند یارانه خود را از خانواده شان جدا کنند. به طور مثال پسری که تا به حال تحت سرپرستی پدر بوده، حالا خود نیز سرپرست خانواده است و با وجود دغدغه های مالی ترجیح می‌دهد چنین کاری کند. برای انتقال یارانه بعد از ازدواج، زن و شوهر باید به همراه مدارک لازم به مراکز پلیس +10 مراجعه و تقاضای جدا کردن یارانه از سرپرستی پدر کنند. این مدارک عبارتند از:

یکی دیگر از مشکلات افرادی که یارانه دریافت می‎کنند هنگام فوت سرپرست است. زیرا یارانه همه افراد خانواده به حساب بانکی سرپرست خانواده (پدر) واریز می‌شود مگر در مواردی که پدر خانواده فوت کرده باشد که در این شرایط به حساب مادر خانواده واریز می‌شود. در چنین مواردی به طور موقت یارانه اعضای خانواده قطع می‌شود. در این موارد برای حل مشکل باید مدارک زیر را آماده و به مرکز پلیس +10 مراجعه کنند.

در برخی خانواده‌ها بعد از فوت پدر، فرزند ارشد سرپرستی را به عهده می‌گیرد که در این حالت نیز انتقال یارانه به همان روشی  که ذکر شد، انجام می‌گیرد.

در این موارد نیز مراحل انتقال یارانه به همراه مدارک لازم در مرکز پلیس +10 انجام می‌گیرد ( خانوار بد سرپرست به‌ خانواده هایی گفته می‌شود که دارای مردانی معتاد، ناسازگار و بیکار و … هستند و به واسطه عدم حضور موثر و یا نبود سرپرست خانواده، زن اداره زندگی و خانواده را بر عهده گرفته است). البته باید در نظر داشت که در این موارد برای تغییر در کفالت، حضانت و غیره افراد باید ابتدا به مرکز فرمانداری استان مربوطه مراجعه و همراه با نامه رسمی فرمانداری به پلیس +10 مراجعه کنند.

برای انتقال یارانه، یک تا دو ماه زمان صرف می‌شود تا افراد بتوانند یارانه دریافت کنند. افراد برای از دست ندادن یارانه در طول این مدت می‌توانند بین دهم تا بیستم هر ماه موضوع را پیگیری کنند.

چه زمانی مرد می تواند از تحصیل زن جلوگیری کند؟

دانستنی های حقوقی ؛ مختصر و مفید+(ویدئو)

طلاق توافقی طبق قانون جدید

مشکلات مردان برای ازدواج مجدد

آیا بعد از ازدواج امکان افزایش مهریه وجود دارد؟

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.


دانلود نسخه PDF مقالهDownloads-icon

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

پرداخت تسهیلات به سرپرستان خانوارهای یارانه‌بگیر موجب شده که تعدادی از افراد به دنبال جدا کردن یارانه خود باشند؛ اما چطور می‌شود یارانه را جدا کرد و به چه مدارکی برای این کار نیاز هست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت برای کم کردن تاثیر تعطیلی مشاغل و تاثیر آن بر معیشت خانوارها، مقرر کرده است که به ۲۴ میلیون خانواری که یارانه نقدی دریافت می‌کنند وام یک میلیون تومانی پرداخت کند.

از این جمعیت یارانه‌بگیر، وام حدود ۲۰ میلیون خانوار واریز شده و طبق گفته سخنگو تسهیلات کرونا واریزی‌ها ادامه دارد.

اما موضوعی که بسیاری از یارانه‌بگیران با پرداخت این تسهیلات به دنبال آن هستند، این است تا با جدا کردن یارانه از خانواده‌ها بتوانند وام یک میلیون تومانی را دریافت کنند.

بعد از طلاق چگونه یارانه را جدا کنیم

جدا کردن یارانه در چه شرایطی امکان‌پذیر است؟

وقتی یکی از اعضای خانواده ازدواج کند می‌تواند یارانه خود را از دیگر اعضا جدا کند.

برای جدا کردن یارانه به سبب ازدواج مدارک شناسایی پدر هر دو طرف، که شامل کارت ملی، شناسنامه، و کپی دیگر مدارک؛ مدارک شناسایی هر دو طرف که شامل شناسنامه، کارت ملی، و کپی تمامی مدارک؛ و اصل و کپی عقدنامه رسمی زوج لازم است.

جدا کردن یارانه بعد از طلاق شبیه به ثبت نام یارانه ازدواج است، این افراد باید یارانه خود را از سرپرست قبلی جدا و اطلاعات خود را مجددا در سامانه ثبت نام یارانه ثبت انجام شود.

برای جدا کردن یارانه بعد از طلاق نیاز به مدارکی از قبیل اصل و کپی سند طلاق، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی فرد است.

با فوت سرپرست خانوار، باید اعضا خانواده نسبت به تغییر سرپرست اقدام کنند که برای این کار مدارک زیر لازم است:

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی سرپرست جدید،

اصل و کپی شناسنامه اعضای خانواده که زیر مجموعه سرپرست قبلی بوده‌اند،

شناسنامه و کارت ملی سرپرست فوت شده،

گواهی فوت سرپرست.

همچنین اگر سرپرست خانوار، مفقود شود، مصرف‌کننده مواد مخدر یا زندانی باشد، خارج از ایران زندگی کند و دارای بیماری روحی و روانی باشد امکان تغییر سرپرست خانوار وجود دارد که پس از پدر سرپرستی به مادر خانواده و در صورت داشتن سن قانونی فرزند ارشد به عنوان سرپرست جدید باید معرفی شود.

مدارک مورد نیاز برای تغییر سرپرست با توجه به علت تغییر به این شرح است:

حکم مرجع قضائی ذی‌صلاح،

گواهی پزشکی قانونی،

گواهی یکی از بیمارستان‌های روانی مراکز نگهداری این قبیل از افراد که صلاحیت آنها به تایید وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی رسیده باشد،

گواهی سازمان بهزیستی محل،

گواهی از زندان مربوط ضروری،

گواهی لازم از معاونت کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه.

جزئیات بیشتر در این خصوص را در اینجا بخوانید.

افراد مجرد نمی‌توانند یارانه خود از سرپرست خانواده جدا کنند و فقط امکان تغییر سرپرست به علت بدسرپرست بودن که در بالا ذکر شد، امکان پذیر است.

فرزند تازه به دنیا آمده نیاز به ثبت نام ندارد و سازمان ثبت احوال تغییر در تعداد خانوار را به سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام خواهد کرد. اطلاعات خانوار به طور خودکار در سامانه ثبت نام یارانه به‌روزرسانی خواهد شد.


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

من به عنوان سرپرست خواهر و برادرم یارانه میگیرم چطور میشه جداشون کنم

برای جدا کردن یارانه کجا باید مراجع کنیم

سلام شوهرم زن دوم گرفته خرج ومخارج مارااصلانمیده چطورمیتونیم یارانه راجداکنیم خودش نمیاد لطفا راهنمایی کنید

با سلام شما ب این دلیل نمی توانید یارانه خودتونو جدا کنبد یا طلاق گرفته یا ابنک شوهر بعنوان سرپرست بد باشد مبتوانید مثلا فراری باشد زندان یا خادج از کشور و……

چون مسولان برای فرد ایرانی ارزش قائل نیستیند باید هرکس یارانه خودش را دریافت کند، شوهرم بد سر پرست است من و فرزندانم را ترک کرده، خانه ی مادرش زندگی می کند و یارانه ی ان ها را دریافت می کند

باسلام شما با مدارکی ک ثابت میکند شوهرتان بدسرپرست میباشد میتوانید یارانه خود را جدا کنید

ممنونم ازشما

سلام مجردم۲۸سالمه ۷ ساله تنها زندگی میکنم چه جوری میتونم جدا سازی انجام دهم یارانمو ممنون راهنمایی کنید

بعد از طلاق چگونه یارانه را جدا کنیم

باسلام درصورت فوت پدر ویا داداش بزرگ یا پدربزرگ یا عمو خودتان رو بعنوان سرمرست معرفی کرده میتوانید

افراد مجرد نمیتونن جدا کنن😶

اگر اصفهان تشریف دارین باید برین فرمان داری با کارت ملی و شناسنامه همراه با کپیاش

کاش یارانه هرکسی ب حساب خودش میومد

من الان چهار سال شوهرم زندانه یه بچه هم دارم تا الان یارانه ام خانواده شوهرم می گیرن به من نمیدن چجور میتونم یارانه خدا کنم

باسلام ب راحتی ی نامه از زندان بگیرید بعد ببرید کافی نت …..

با سلام . من میخواهم از خانواده خودم جدا بشوم و سوا زندگی میکنم و میخواهم یارانه خودم را جدا کنم . و مجرد هم هستم .آیا این امر امکان پذیر هست ؟ممنون .

سلام خسته نباشین من باشوهرم مشکل دارم و اون هم کلا خرجم نمیده و دعوامونم بخاطر خیانت و دختربازیشه الان من جدا زندگی میکنم تا طلاق بگیرم چطور میتونم یارانه خودم را جدا کنم؟!

تا جدا نشده نمیتوانید جز اینک با مدارک بتوانید سرپرستان را سرپرست بد معرفی کرده ومحکوم کنید.

اگر پرونده ای در دادگستری دارید دال بر ملزومات از باب مهریه یا نفقه و یا.. از همون شعبه معرفی نامه ای بگیرید و به مرکزی که یارانه را سوا میکنه تو شهرتون مراجعه کنید

بایدمدارک ببری

بله امکان پذیر است

سلام پدرو ومادرم از هم جداشدن من ۸سال تنها زندگی میکنم چجوری یارانمو جداکنم

با طرح مالیات خانه های خالی و مجردینی که اجازه نمیدید خانوار خودشونو جدا کنند چه برنامه ای دارید ، چرا بدون اصلاح یک قانون ، قانون متضاد تصویب میکنید

کمبود روغن و حاشیه‌های آن ادامه‌دار است. برخی از مردم از گوشه و کنار کشور خبر از توزیع روغن با ارائه کارت ملی و قیمت دولتی می‌دهند! در همین مورد برخی از مهاجران می‌گویند از آنجا که کارت ملی ندارند خرید اقلام خوراکی مانند روغن برایشان مشکل شده است و با دو برابر قیمت درج شده روی کالا و به صورت آزاد باید پول پرداخت کنند.

از ساعت ۱۰ صبح امروز ثبت نام پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده ۹ محصول سایپا آغاز می‌شود. اختلاف قیمت این خودروها با قیمت بازار نهایتا به ۳۲ میلیون تومان می‌رسد که این رقم با توجه به ارقام قبلی کوچک به نظر می‌رسد!

بازار سهام در هفته گذشته با بازدهی منفی حدود سه درصد بدترین عملکرد بازارهای مالی را داشت. اما در هفته جاری اوضاع بورس چطور پیش‌بینی می‌شود؟

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

وکیل تاپ –

یارانه همان کمک مالی دولت به مردم است. هدف دولت از اجرای یارانه، جلوگیری از رواج و گسترش فقر و رفع بحران­ های اجتماعی در بین مردم کشور است. یارانه به تعداد اعضای هر خانواده محاسبه می‌شود.

یارانه به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم، تقسیم می‌شود. از دوران قدیم در ایران برنامه یارانه وجود داشت و تا به امروز اشکال گوناگونی به خود گرفته است. در اکثر کشورها نیز اجرای یارانه توسط دولت به مردم نیز انجام می‌شود.

در این بین به دلایل مختلفی مثل ازدواج، اضافه شدن فرد جدید به خانواده، فوت سرپرست خانواده، طلاق و خانواده بد سرپرست، افراد خانواده تصمیم به جدا کردن یارانه خود می‌گیرند که از این طریق بتوانند کمک خرجی برای خود ایجاد کنند. در ادامه این مطلب به بررسی «نحوه جدا کردن یارانه بعد از ازدواج» می‌پردازیم.

دسترسی سریع به عناوین:

بعد از طلاق چگونه یارانه را جدا کنیم

بسیاری از افراد پس از ازدواج تصمیم به جداسازی یارانه خود از خانواده می‌گیرند. به منظور جداسازی یارانه پس از ازدواج، همسر باید به عنوان سرپرست خانوار با مدارک مورد نیاز به یکی از شعب پلیس+۱۰ مراجعه کرده و درخواست جداسازی یارانه را انجام دهد.

نکته قابل توجه در این مورد این است که جهت ایجاد حساب جدید یارانه در بین زوج ­های جوان هر دوی آن­ها باید یارانه فعال داشته باشند. اگر یکی از آن دو در خانواده قبلی خود یارانه دریافت نمی‌کرد، امکان درخواست جداسازی یارانه برای او وجود ندارد.

مدارکی که افراد تازه ازدواج کرده برای جدا کردن یارانه از خانواده خود باید به همراه داشته باشند، به صورت زیر است:

زوج هایی که از یکدیگر جدا شده اند، جهت انتقال یارانه بعد از طلاق باید با در دست داشتن مدارکی مثل شناسنامه، کارت ملی، سند طلاق و کپی تمام مدارک به دفاتر پلیس+ ۱۰ مراجعه کرده و تقاضای سرپرستی جدید برای دریافت یارانه کنند. پس از آن فرد باید حساب یارانه جدا برای خود در یکی از بانک­ها ایجاد کند؛ در غیر اینصورت یارانه برای او پرداخت نمی شود.

افراد خانواده بد سرپست نیز برای جداسازی یارانه باید به مرکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند. اما پیش از مراجعه به این مراکز باید برای انجام امور تغییر در کفالت و حضانت به مرکز فرمانداری استان محل زندگی مراجعه کرده و نامه رسمی از فرمانداری دریافت کنند.

پس از فوت سرپرست خانوار، یارانه اعضای خانواده به طور موقت قطع می‌شود. برای ادامه دریافت یارانه، مادر به همراه فرزندان خود باید با مدارکی مثل اصل شناسنامه و اصل کارت ملی، کپی مدارک شناسایی، کارت ملی سرپرست قبلی و گواهی فوت سرپرست خانواده به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

پس از انجام مراحل لازم، یارانه یا به حساب مادر خانوار واریز می‌شود یا در مواقعی که فرزند ارشد سرپرستی خانواده را بر عهده بگیرد، به حساب او واریز می‌شود.

این مطلب توسط خدیجه زینالی وکیل پایه یک دادگستری نگاشته شده است.

لیست شعب بیمه تامین اجتماعی در شیراز

لیست دفاتر پیشخوان دولت در غرب تهران

لیست شعب بیمه تامین اجتماعی در کرج

لیست شعب بیمه تامین اجتماعی در مشهد

لیست دفاتر پیشخوان دولت در رشت

لیست دفاتر پیشخوان دولت در زاهدان

سلام وقتتون بخیر
من حدود ۳سال هستش از همسر خودم جداشدم وایشون نظامی بودن و من نتونستم از طریق پلیس بعلاوه ۱۰جداکنم یارانم رو چون اسمشون تو سیستم نمیاد به خودشونم گفتم اقدامی نکردن میشه لطفا راهنماییم کنید که چیکار باید بکنم.
باتشکر

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

این مطلب توسط خدیجه زینالی وکیل پایه یک دادگستری نگاشته شده است.

آیا مایل هستید اعلانات مربوط به گفتگوهای آنلاین خود را روی دستگاه
خود دریافت کنید؟

در پنجره باز شده روی دکمه Allow کلیک کنید…

تمام موضوعات خانواده شامل طلاق، طلاق توافقی، حضانت فرزندان، مهریه، نفقه و بسیار اطلاعات دیگر

موضوعات پیرامون مسائل کیفری مانند جرایم قتل، سرقت و مواد مخدر

کیفیت کلیه مشاوره‌ها توسط بنیاد وکلا تضمین می‌شود

بعد از طلاق چگونه یارانه را جدا کنیم

جداکردن یارانه برای سرپرستان جدید خانوار افراد مطلقه و خانواده هایی که عضو جدیدی به آنها اضافه شده به این صورت است که باید اقدامات لازم را در این جهت از 10 تا 20 هر ماه انجام دهند افرادی که ازدواج کردن و تمایل به جدا کردن حساب یارانه خود دارند باید  با مدارک از جمله اصل شناسنامه اصل کارت ملی اصل شناسنامه و کارت ملی والدین زوج و اصل و کپی عقدنامه به شعب دفاتر پلیس +10 مراجعه و تقاضای جدا کردن یارانه از سرپرستی پدر کنند.

به علاوه زوج هایی که از یکدیگر جدا شده اند باید با انتقال یارانه بعد از طلاق باید با در دست داشتن مدارک خود از قبیل:شناسنامه، کارت ملی، سند طلاق و کپی تمامی مدارک به دفاتر پلیس+ 10 مراجعه و تقاضای سرپرستی جدید برای دریافت یارانه کنند که فرد در این بین باید حساب یارانه جدایی برای خود را در یکی از بانک ها ایجاد کند در غیر اینصورت یارانه پرداخت نمی شود. همچنین اگر افراد مطلقه برای انتقال یارانه به تفاهم نرسند و یکی از طرفین مشکل ایجاد کند، باید به مرکز فرمانداری شهر یا استان خود مراجعه کنند. 

در مواردی که پدر فوت کرده باشد یارانه به حساب مادر خانوار واریز می شود با فوت سرپرست خانوار یارانه اعضای خانوار قطع و برای حل این مشکل باید مادر و فرزندان با مدارک اصل شناسنامه و اصل کارت ملی کپی مدارک شناسایی سرپرست قبلی و گواهی فوت به مراکز پلیس+10 مراجعه کنند

در برخی موارد با فوت پدر خانواده فرزند ارشد سرپرستی را برعهده میگیرد و در چنین شرایطی هم انتقال یارانه با این روش مذکور انجام می گیرد.

انتقال یارانه در خانوار های بد سرپرست نیز در مرکز پلیس +10 انجام می گیرد اما در این موارد جهت تغییر در کفالت وحضانت و وغیره افراد باید ابتدا به مرکز فرمانداری استان مربوطه مراجعه کنند وبا گرفتن نامه رسمی از فرمانداری به پلیس +10 مراجعه کنند.

در مواردی از قبیل اعتیاد سرپرست خانوار به مواد مخدر، زندانی بودن، فوت یا مفقود یا مجنون شدن، عدم حضور سرپرست در محل زندگی خانوار ( مثل زندگی در خارج کشور) ، عدم صلاحیت سرپرست خانوار و افرادی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند و فاقد سرپرست هستند، کمک های موضوع این آیین نامه به تشخیص سازمان، به سرپرست دیگری پرداخت خواهد شد.

افراد زندانی خود سرپرست  مستثنی بوده و کمک های مربوط به حساب آنها واریز خواهد شد.

جدا کردن یارانه حدود یک تا دو ماه زمان می برد تا یارانه افراد پس از انتقال به حساب سرپرست خانوار واریز شود.

 

کیفیت کلیه مشاوره‌ها توسط بنیاد وکلا تضمین می‌شود

با تشکر از مشارکت شما در بهبود محتوا سایت، بازخورد شما با موفقیت ثبت شد.

جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید:

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.

تمام حقوق برای بنیاد وکلا محفوظ است.

در لیست زیر تمام سوالات حقوقی پرسیده شده در دادراه و پاسخ وکیل یا وکلا به هر پرسش حقوقی در حوزه ” جدا کردن یارانه معیشتی از شوهر , جدا کردن یارانه بعد از طلاق , یارانه معیشتی , یارانه ” قابل مشاهده است. شما می توانید با کلیک بر روی گزینه مشاهده، مشاوره حقوقی وکلای عضو دادراه را در قالب پرسش و پاسخ حقوقی در حوزه ” جدا کردن یارانه معیشتی از شوهر , جدا کردن یارانه بعد از طلاق , یارانه معیشتی , یارانه ” مشاهده کنید.

دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل
می‌کند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آن‌ها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران
ارائه نمی‌دهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسش‌های مردم، ثبت درخواست آن‌ها برای استفاده از خدمات وکلا،
حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم می‌آورد و این سوالات و
درخواست‌ها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار می‌دهد تا به صلاحدید خود به این
درخواست‌ها و سوالات پاسخ دهند.

تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4

تلفن: 02188886412

ایمیل: dadrah.ir@gmail.com

بعد از طلاق چگونه یارانه را جدا کنیم

ایمیل شکایات: report@dadrah.ir

ارسال پیام

© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت
الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.

اگر زوج ها طلاق گرفته باشند و اقدام به جدا کردن یارانه از خود باشند، و این تصمیم بین زوجین به صلاحیت رسیده باشد می توانند به مرکز پلیس +10 مراجعه کنند. و مدارک زیر را حتما باید همراه داشته باشند.

این مدارک عبارتند از :

بعد از طلاق چگونه یارانه را جدا کنیم

همچنین اگر افراد مطلقه برای انتقال یارانه به تفاهم نرسند و یکی از طرفین مشکل ایجاد کند، باید به مرکز فرمانداری شهر یا استان خود مراجعه کنند.

اما زن هایی که با شوهر خود اختلاف دارند و اقدامی به طلاق نکرده اند، قبل از طلاق امکان جدا کردن یارانه برای آن ها وجود ندارد. اگر بخواهند یارانه خود را جدا کنند باید طلاق بگیرند و با مراجعه به مراکز پلیس+10 سرپرست خود را تغییر داده و از اول ثبت نام کنند.

پس از انجام مراحل بالا، زوج یا زوجه بلافاصله باید حساب یارانه ای جدیدی در یکی از شعب بانکی برای خود ایجاد کند، در غیر اینصورت یارانه وی پرداخت نمی شود.

هدف مندی یارانه ها شامل 16 ماده است. به گونه ای که با حذف کردن یارانه از مواد سوختی، برق، گاز، و غیره درآمد به دست آمده، به صورت نقدی و یا غیر نقدی بین مردم پخش شود و سایر درآمد ها صرف کار های عمرانی و غیره شود.

بر این اساس، قانون هدفمندی یارانه ها تصحیح کردن قیمت‌های حامل انرژی است تا با کم کردن فاصله قیمت های داخلی و خارجی سوخت، مانع هدر رفتن و یا قاچاق این منابع شود. این قانون از آذر ماه سال 1389 تا الان ادامه دارد.

یارانه همه افراد خانواده به حساب بانکی سرپرست خانواده ( پدر ) واریز می‌شود مگر در مواردی که پدر خانواده فوت کرده باشد و در این شرایط به حساب مادر خانواده واریز می‌شود.

یکی دیگر از مشکلات افرادی که یارانه دریافت می کنند به هنگام فوت سرپرست است. در چنین مواردی به طور موقت یارانه اعضای خانواده قطع می شود و برای حل این مشکل باید مدارک زیر را آماده و به نزدیک ترین مرکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

این مدارک عبارتند از :

همچنین بعد از ارائه مدارک به مرکز پلیس +۱۰ در برخی خانواده‌ها دیده می شود که با فوت پدر خانواده، فرزند ارشد سرپرستی را به عهده می‌گیرد و در چنین شرایطی انتقال یارانه به روش بالا انجام می‌گیرد.

انتقال یارانه در خانوارهای بد سرپرست نیز، در مرکز پلیس +۱۰ انجام می‌گیرد اما در این موارد جهت تغییر در کفالت، حضانت و غیره افراد باید ابتدا به مرکز فرمانداری استان مربوطه مراجعه و همراه با نامه رسمی فرمانداری به پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

در تمامی موارد بالا برای انتقال یارانه، یک تا دو ماه زمان صرف خواهد شد تا افراد بتوانند یارانه دریافت کنند.

بعد از طلاق چگونه یارانه را جدا کنیم
بعد از طلاق چگونه یارانه را جدا کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *