درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

 
helpkade
درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران
درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

رشته‌ی روانشناسی یکی از رشته‌های پرطرفدار علوم انسانی است که هر ساله برخی رتبه‌های برتر کنکور، این رشته را برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب می‌کنند. برای قبولی در این رشته آن هم دانشگاه‌های برتر کشور دانش‌آموزان باید بتوانند رتبه‌ی خوبی به دست آورند و برای همین امر باید بتوانند برنامه‌ریزی خوبی برای کنکور داشته باشند.

رشته‌ی روانشناسی یکی از رشته‌های پرطرفدار علوم انسانی است که هر ساله برخی رتبه‌های برتر کنکور، این رشته را برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب می‌کنند. برای قبولی در این رشته آن هم دانشگاه‌های برتر کشور دانش‌آموزان باید بتوانند رتبه‌ی خوبی به دست آورند و برای همین امر باید بتوانند برنامه‌ریزی خوبی برای کنکور داشته باشند.

امسال نیز چهار نفر از رتبه‌های برتر تک‌رقمی در کنکور علوم انسانی این رشته را برای تحصیل در دانشگاه تهران انتخاب کرده‌اند.

 البته باید به این نکته توجه کرد قبل از شروع هرگونه تلاش و برنامه‌ریزی بهتراست اهداف خود از رشته‌ای که انتخاب می‌کنیم تعیین کرده و اطلاعات خود را راجع به رشته‌ی موردنظر بالا ببریم تا آگاهانه وارد دنیای کار این رشته شویم.

برخی از دانش‌آموزان بازار کار و درآمد بالایی را از رشته‌ی خود توقع دارند که ما می‌خواهیم در این مطلب به درآمد رشته‌ی روانشناسی که رشته‌ی محبوب دانش‌آموزان علوم انسانی است، بپردازیم و اطلاعات مفیدی برای شما ارائه دهیم.درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

قبل از هر چیز بهتر است یک تعریف کلی از این رشته و شاخه‌های آن داشته باشیم تا بیشتر با این رشته آشنا شویم. یکی از رایج‌ترین تعاریف که برای معرفی رشته‌ی روانشناسی به کار برده می‌شود، این است که:

“روانشناسی را علم مطالعه‌ی رفتار و فرآیندهای ذهن موجود زنده علی‌الخصوص انسان بر اساس روش علمی می‌دانند.”

در واقع این رشته به مباحث رفتار و فرآیندهای روانی از جمله احساس، ادراک، شخصیت، تفکر، هوش، حافظه، هیجان و انگیزیش و … می‌پردازد. با توجه به بزرگ‌تر شدن جوامع نیاز شدیدی به افراد متخصص در این رشته بیشتر از قبل احساس می‌شود. رشته‌ی روانشناسی در مقطع کارشناسی سه گرایش روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی و روان‌سنجی را در بر می‌گیرد.

 

عوامل بسیاری روی درآمد افراد در رشته‌های مختلف تأثیر دارند که آگاهی از این عوامل می‌تواند به ما در موفقیت‌های شغلی کمک فراوانی کند. دنیای امروز ما دنیای مهارت‌ها است، دنیایی که هر چقدر مهارت و توانایی شما بیشتر باشد زمینه‌های شغلی و درآمد شما نیز بالاتر می‌شود. با بالا رفتن فارغ‌التحصیلان در تمامی رشته‌ها و در این آشفته‌بازار دانشجویان مدرک به دست، فقط توانایی و مهارت‌ها می‌توانند توجه کارفرمایان را به خود جلب کنند.

دانشجویان این رشته علاوه بر تحصیل در رشته‌ی خود باید در مدت چهار سال به کسب تجارب و مهارت‌های لازم بپردازند تا بتوانند زودتر وارد بازار کار شوند و به درآمد مناسب برسند. مطمئناً نمی‌توان عدد و رقم دقیقی از حقوق و درآمد افراد شاغل در این رشته بیان کرد، چون افراد با توجه به محل کار و شهری که در آن کار می‌کنند می‌توانند درآمدهای متفاوتی داشته باشند.

طبق گرایش‌های مختلفی که این رشته دارد، درآمد و بازار کار این رشته می‌تواند متفاوت باشد. علاوه بر گرایش محل کار این افراد نیز می‌تواند روی درآمد این افراد تأثیر بسزایی داشته باشد. با توجه به تفاوت استخدام‌های دولتی و خصوصی و با توجه به حوزه‌ی کاری، میزان تجربه و سابقه، میزان درآمد و دریافتی فیش حقوقی این افراد مختلف است.

 

 

البته قابل ذکر است که توانایی‌ها و مهارت‌های افراد متخصص در این رشته اهمیت زیادی در حقوق دریافتی افراد دارد. برای متخصصان روانشناسی که در مطب‌های شخصی خود مشغول به کار هستند این امر اهمیت بیشتری دارد، زیرا هر چقدر قابلیت و توانایی یک روانشناس در درمان بیماران خود بیشتر باشد، می‌تواند روی میزان درآمد او نیز تأثیر بگذارد.

سابقه نیز یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند موجب بالا رفتن میزان دریافتی این متخصصان شود. باید دقت کنید علم روانشناسی مانند تمام علوم دیگر روزبه‌روز در حال پیشرفت و گسترش است و افرادی که اطلاعات و پایه‌ی مطالعاتی خود را با علم روز هماهنگ می‌کنند و علم و دانش خود را گسترش می‌دهد، می‌تواند در زمینه‌ی کاری خود موفق‌تر شوند و این عوامل دست به دست هم می‌دهند و موجب بالا رفتن میزان درآمد شاغلین این شغل می‌شود.

توجه به این نکته نیز بسیار مهم است که میزان تحصیلات و مدرک تحصیلی نیز می‌تواند در میزان درآمد روانشناسان تأثیرگذار باشد.

 

در هر رشته‌ای و از جمله رشته‌ی  روانشناسی، شما به برخی مهارت‌ها نیاز دارید که به شما در موفقیت و کسب درآمد بالاتر کمک خواهد کرد مانند:

فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری در مراکز علمی و پژوهشی کشور از جمله مراکز جذب فارغ‌التحصیلان این رشته مشغول به کار می‌شوند. همچنین می‌توانند به‌عنوان عضو هیات علمی دانشگاه‌ها به کار تحقیق و تدریس در دانشگاه بپردازند.

علم روانشناسی یکی از علومی است که درآمد مناسبی دارد و می‌تواند شغل‌های متنوعی را در برگیرد. با توجه به محلی که افراد در آن فعالیت دارند درآمدها می‌تواند متفاوت باشد. افرادی که در مناطق پردرآمد یا سازمان‌های پردرآمد مشغول به کار می‌شوند، به طبع حقوق آن‌ها بیشتر خواهد بود و هر چه مدرک تحصیلی فرد بالاتر باشد و سابقه‌ی کار بیشتری داشته باشد درآمد بیشتری نیز می‌توانند عاید خود کند.

به‌طورکلی این رشته یک رشته‌ی کاربردی و مورد نیاز است و افرادی که قصد ادامه‌ی تحصیل در این رشته را دارند می‌توانند در آینده درآمد مناسب و چشمگیری داشته باشند. با توجه به نیاز جوامع کنونی به متخصصین این رشته پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی بازار کار مناسبی پیش روی علاقه‌مندان و فارغ‌التحصیلان روانشناسی باشد.

پروفایل‌سنتر نسل جدید مشاوره تحصیلی شغلی و پلتفرمی برای تصمیم‌گیری و انتخاب آگاهانه مسیر زندگی است. ابزارهای پروفایل‌سنتر شامل کشف استعدادهای تحصیلی-شغلی، مشاوره و هدایت تحصیلی، سنجش سازگاری شغلی و انتخاب رشته تحصیلی، مبتنی بر علوم روان‌شناختی، هوش مصنوعی و استاندارد بین‌المللی مشاغل o*net هستند. با استفاده از خدمات آنلاین پروفایل‌سنتر می‌توانید به شناختی دقیق از خود، مشاغل مناسب و مسیرهای تحصیلی مناسب دست یابید.

استادبانک – انتخاب آنلاین معلم خصوصی – انتخاب آنلاین معلم خصوصی

آنچه مطالعه خواهید کرد

 بازار کار رشته روانشناسی و معرفی رشته روانشناسی: به استادبانک خوش آمدید. در این مطلب و در مصاحبه با خانم نجمیه رستمی (از اساتید استادبانک) به بررسی و معرفی رشته روانشناسی، بازار کار رشته روانشناسی، درامد رشته روانشناسی در ایران، بازار کار رشته روانشناسی، شغل روانشناسی و همچنین به آینده شغلی روانشناسی میپردازیم.

 

درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

 

مقدمه مصاحبه:

نام رشته روانشناسی بااینکه به گوش اکثریت افراد رسیده است اما ازنظر ساختار و دانستن تاریخچه روانشناسی، آشنایی افراد با شغل روانشناسی نسبتاً ناشناخته مانده است. از همین جهت برای اکثر افرادی که می‌خواهند در این رشته به تحصیل بپردازند شاید راه آنچنان که باید هموار باشد، نیست. مراکز انتخاب رشته کنکور در تمامی رشته ها ( رشته های انسانی ، تجربی یا ریاضی) هم به همین خاطر  تاسیس شدند تا اطلاعات لازم را در خصوص رشته های انسانی به داوطلبین ارائه دهند.

به همین سبب در این مقاله ما به ضمن ارائه‌ی نکاتی، به مصاحبه باخانم نجمیه رستمی ( از اساتید برتر استاد بانک) هم در مورد معرفی رشته روانشناسی پرداخته‌ایم. در ادامه خواهید خواند:

اپلیکیشن نمونه سوال استادبانک را به طور کاملا رایگان دانلود کنید. فایل تمامی کتاب های درسی، بیش 1600 گام به گام و 1300 نمونه سوال را یکجا و رایگان در یک اپلیکیشن داشته باشید:

 دانلود مستقیم اپلیکیشن (فایل APK)

 لینک دریافت رایگان از Google Play

 لینک آشنایی بیشتر با اپلیکیشن

سلام من نجمیه رستمی هستم، فوق‌لیسانس رشته روانشناسی از دانشگاه علوم تحقیقات و از اساتید استاد بانک. من قبل از اینکه وارد رشته روانشناسی بشم در یک مرکز توان‌بخشی مشغول بکار بودم. باگذشت زمان و شناخت تاریخچه روانشناسی و آشنایی با رشته روانشناسی عمومی به این گرایش علاقه‌مند شدم. و در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تحصیل در این رشته مشغول شدم . روانشناسی عمومی ، از گرایش‌های ارشد روانشناسی بود که من اون رو انتخاب کردم.

 

معرفی رشته روانشناسی و گرایش‌های رشته روانشناسی بحث طولانی و زمان بری هست. ولی اگر بخوام گرایش‌های رشته روانشناسی را به‌طور خلاصه بگم شامل این موارد هست: رشته روانشناسی عمومی، رشته روانشناسی جنایی، رشته روانشناسی صنعتی، رشته روانشناسی مدیریت، رشته مشاوره‌ی مهاجرت ، رشته روانشناسی کودک و رشته روانشناسی شغل .من بعضی از این موارد رو به شما و خواننده‌های عزیز توضیح میدم.

کسانی که رشته روانشناسی عمومی رو انتخاب میکنن در تمامی حیطه‌ها و گرایش‌های رشته روانشناسی میتونند که فعالیت داشته باشن. از مشاوره شغلی و تحصیلی گرفته تا روانشناسی جنایی و غیره.

این زیرشاخه معمولاً در کلانتری‌ها، زندان‌ها، دادگاه‌ها و از همین قبیل جاها کاربرد داره. در رشته روانشناسی جنایی، مشاور یا روانشناس معمولاً با افراد بزهکار برای شناسایی و روانکاوی اونها سرکار داره.

در تمامی محیط‌های صنعتی و کارخانه‌ای به یک مشاور در این زمینه گرایشی که در بازار کار رشته روانشناسی فعال هست نیاز داریم. ما و همکارهای ما در این قسمت به کارگران و مدیران مشاوره میدهیم. همین‌طور در مواقع استخدام نیرو به آنالیز و شخصیت شناسی نیروها می‌پردازیم تا کارفرماها بتونن بهترین و مناسب‌ترین نیرو رو برای جایگاه کاری مد نظرشون انتخاب کنند.

در این زیرشاخه و گرایش وظایف کاری روانشناس درست مثل رشته روانشناسی صنعتی هست. البته در این قسمت حتی روانشناس‌ها و مشاوران درزمینه های تبلیغاتی هم به مدیران و کارگرها مشاوره ارائه میدن. یکی از مثال‌هایی که برای مشاوره‌ی تبلیغاتی میتونم بزنم، همین روانشناسی رنگ‌هاست که در جذب مخاطب برای تبلیغات خیلی جوابگو هست.

مشاوره مهاجرت که خود من هم در همین زمینه فعالیت‌هایی دارم، یکی از گرایش‌های ارشد روانشناسی هست.خیلی از افراد باروحیه‌های فردیشون آشنایی ندارن، ما در این قسمت سعی می‌کنیم ویژگی‌های فردی که قصد مهاجرت داره رو پیدا کنیم و به فرد اطلاع بدیم که آیا محیطی که قصد مهاجرت به اون رو داره مناسب شخصیتش هست یا نه.

 

دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی از بهترین دانشگاه روانشناسی ایران هستند که این رشته رو ارائه میدن.
اما من باید نکته‌ای رو هم اضافه کنم، اون هم این هست که محیط آکادمیک به‌صورت تکی برای وارد شدن به محیط کار کافی نیست. فارغ‌التحصیل‌های این رشته برای موفق‌تر شدن در شغل روانشناسی و داشتن آینده شغلی روانشناسی نیاز شدیدی به کارگاه‌ها و دوره‌های کارآموزی دارن.

 

کسی که قصد تحصیل در رشته روانشناسی رو داره اول از همه باید خودش رو ازلحاظ روحی با مقابله از مشکلات آماده کنه منظورم این هست که اگر کسی صرفاً رتبه لازم برای رشته روانشناسی رو کسب کرد، الزاماً نمیتونه روانشناس خوبی باشه. نظرات در مورد رشته روانشناسی و اینکه چه افرادی در این رشته موفق هستن ثابت هست. یعنی:

 

بله حتماً، همونطور که قبلا هم گفتم، بازار کار روانشناسی کاملاً وابسته به کارگاه‌ها و آموزش‌های خارج از محیط دانشگاهی هست. و البته باید کارشون هم در مورد همین رشته روانشناسی باشه. این نکته یادمون باشه که کار کردن در رشته روانشناسی به شرطی سودمند هستش که استادی به‌صورت جدی به راهنمایی اونها درزمینهٔ ی کاریشون بپردازه.

 

بازار کار رشته روانشناسی و درآمد رشته روانشناسی صرفاً با مدرک لیسانس رونق چندانی نداره. البته یعنی فارغ‌التحصیل کارشناسی مجوز کار درمانگری نداره و تنها میتونن در مهدکودک‌ها و مدارس کار مشاوره‌ای انجام دهند.
اما در دوره‌ی فوق‌لیسانس و معرفی رشته روانشناسی به‌طور کامل به دانشجوها، مجوز تأسیس کلینیک، مطب ، مراکز توان‌بخشی و کار های درمانگری رو میدن. هم‌چنین فارغ‌التحصیل‌های رشته روانشناسی، میتونن که در کلینیک های دیگه مشغول به کار بشن.

 

 

مهارت‌های عمومی هم درست مثل همون مهارت‌ها و روحیه‌های فردی هست که بچه‌ها باید داشته باشن. یعنی بی طرف و رازدار باشن و از همین قبیل نکات، اما اگر بخوام مهارت‌های علمی و تحصیلی رو توضیح بدم، گذراندن دوره‌های زبان انگلیسی به داوطلبین همه‌ی رشته‌ها ازجمله رشته روانشناسی پیشنهاد میشه.
همچنین استفاده از کتاب‌های عمومی و کارگاه‌های آموزشی برای افزایش مهارت‌ها، به دانشجوها خیلی کمک میکنه.

 

بله خیلی زیاد. ولی به‌صورت تیمی بازدهی بیشتری داره. شغل روانشناسی به‌صورت فردی هزینه‌های زیادی رو به همراه داره که سود زیادی برای فرد به همراه نمیاره. اما در کار تیمی، بازدهی کلینیک خیلی افزایش پیدا میکنه و افرادی که در شغل روانشناسی فعالیت دارن، سود بیشتری میکنن.

 

قطعاً درامد ماهانه یک روانشناس بالینی در ایران و یا در دیگر گرایش‌های رشته روانشناسی بدون شناخته شدن رضایت بخش نمیشه. با تبلیغات، و معرفی خودشون به مردم ، از طریق ویدئوها، همایش ها و کارگاه های آموزشی رایگان میتونن که افراد رو برای کارهای مشاوره‌ای جذب کنن.

 

بازار کار رشته روانشناسی در کشورهای اروپایی خیلی بیشتر از ایران هست، البته آمار مراجعه به‌ مشاور و روانشناس برای تمامی گرایش‌های رشته روانشناسی 20 درصد افزایش‌یافته. اما با این وجود کشورهای اروپایی و آمریکایی هم گزینه‌ی خوبی برای ادامه‌ی تحصیل در رشته روانشناسی هستن.آلمان یکی از کشورهاست که دانشجو رشته روانشناسی و روانشناسان رو به‌خوبی جذب میکنه، البته که متقاضی ها باید پایه‌ی فوق لیسانس داشته باشن و دوره‌هایی که در کشور آلمان برگزار میشه رو بگذرونن و به زبان آلمانی هم مسلط باشن.کانادا هم گزینه‌ی خوبی برای مهاجرت در رشته روانشناسی است. البته پایه مدرک باید دکتری باشه و دانشجوها دوره‌های برگزارشده در کشور کانادا رو بگذرونن.

 

درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

 

بازار کار رشته روانشناسی در ایران- درآمد و آینده شغلی آن به چه صورت است؟

مثلا بازار کار فارغ التحصیل کارشناسی رشته روانشناسی در ایران به چه صورت است؟

مهارت در هر حرفه و شغلی نیازمند تجربه است. روانشناسی علمی است که بیش از سایر علوم تجربه می طلبد. ابزار کار رشته روانشناسی، علمی است که با تک تک افراد جامعه سرو کار دارد.

این رشته در مقطع لیسانس دارای 3 گرایش روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی، روانسنجی می باشد.

در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش های زیر می باشد:

بعد از طی کردن مقطع لیسانس در گرایش روانشناسی عمومی فرد می تواند در این مراکز خدمت کند:

میتواند با اخذ مجوز از بهزیستی اقدام به تاسیس مهد کودک و سرای سالمندان کند.

در رشته روانشناسی بالینی در مقطع لیسانس علاوه بر موارد فوق در این مراکز فرد میتواند خدمت کند:

در رشته روانسنجی در مقطع لیسانس علاوه بر موارد فوق فرد میتواند در کلینیک های مشاوره و مطب به اجرا و تفسیر آزمون بپردازد.

بازار کار رشته روانشناسی در این مقطع در گرایش های روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و روانشناسی شخصیت، یکسان می باشد و به شرح زیر است :

بازار کار رشته روانشناسی در گرایش روانسنجی در مقطع ارشد به شرح زیر می باشد:

بازار کار روانشناسی در رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی که اخیرا به گرایش های روانشناسی اضافه شده است به شرح زیر می باشد:

نویسنده مجله استادبانک

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات نام و ایمیل من را برای ثبت نظر دوباره ذخیره کن

خیلی ممنون بسیار مفید بود و بنده پاسپورت . اقامت کانادا دارم و حتما در انجا به تحصیل خواهم پرداخت
ممنون از راهنماییتون

دوستان روانشناسی کار بسیار سخت با درامد کمه، گول ظاهرش رو نخورید اگه دنبال کار راحت و پول هستید، بازار کارش واقعا خرابه، با ارشد دانشگاه دولتی توی کمپ با پارتی تازه کار گیر بیاری اندازه یک کارگر دیپلم بهت نمیدن.انچه شرط بلاغت بود گفتم. یه روز به منم میگفتن با خودم فکر کردم نه من با بقیه فرق می کنم الان بعد کلی زحمت فهمیدم چه اشتباهی کردم.

داداش من ۲۰ سالمه فقط تو سرمه ک مهر وارد دانشگاه بشم فقط دیپلم دارم نابغه نیستم اما بدون مدرک فقط با دانسته های خودم درآمدم از یه دیپلمه بیشتره پس نزن تو ذوق یکی ک دوست داره ب هر سمتی بره حتمن تو نتونستی دلیل نمیشه بقیه ام نتونن

دقیقا. به نظر من هم هر کس به اندازه دیدش‌ به جایگاه خاصی می رسه. مطمئنا اونهایی که در هر شغلی به جایگاه خوبی رسیدن ، دیدشون مثبت بوده و احتمالا با شکست های زیادی مقابله کردند تا بلاخره موفق شدند.
دلیل نمیشه یه سری به جایی نرسیدند بقیه هم نرسند.

هرکسی شرایط روحی و استعدادی خودشو داره بالاخره ادم باید زحمت بکشه ولی مفید و کارساز ن فقط صرفا سخت کار کردن بلکه درست کار کردن…

تدریس خصوصی شیمیتدریس خصوصی ریاضی تدریس خصوصی فیزیک تدریس خصوصی زیست تدریس خصوصی عربی تدریس خصوصی آمار

استادبانک در سال 1394 با هدف ارائه خدماتِ تدریس خصوصی به شکلی جدید تاسیس شد و در سال 1397 به درجه دانش بنیانی ارتقاء پیدا کرد. در استادبانک می توانید رزومه نزدیک‌ترین معلم های رسمی شهر خودتان را مشاهده کرده و با آنها در منزل خود کلاس خصوصی برگزار کنید. استادبانک در حال حاضر در بیشتر از 8 شهر بزرگ کشور مثل تهران، کرج، مشهد، اصفهان و غیره فعال است. برای جستجوی معلم خصوصی اینجا را کلیک کنید.

استادبانک – انتخاب آنلاین معلم خصوصی – انتخاب آنلاین معلم خصوصی

آنچه مطالعه خواهید کرد

 بازار کار رشته روانشناسی و معرفی رشته روانشناسی: به استادبانک خوش آمدید. در این مطلب و در مصاحبه با خانم نجمیه رستمی (از اساتید استادبانک) به بررسی و معرفی رشته روانشناسی، بازار کار رشته روانشناسی، درامد رشته روانشناسی در ایران، بازار کار رشته روانشناسی، شغل روانشناسی و همچنین به آینده شغلی روانشناسی میپردازیم.

 

درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

 

مقدمه مصاحبه:

نام رشته روانشناسی بااینکه به گوش اکثریت افراد رسیده است اما ازنظر ساختار و دانستن تاریخچه روانشناسی، آشنایی افراد با شغل روانشناسی نسبتاً ناشناخته مانده است. از همین جهت برای اکثر افرادی که می‌خواهند در این رشته به تحصیل بپردازند شاید راه آنچنان که باید هموار باشد، نیست. مراکز انتخاب رشته کنکور در تمامی رشته ها ( رشته های انسانی ، تجربی یا ریاضی) هم به همین خاطر  تاسیس شدند تا اطلاعات لازم را در خصوص رشته های انسانی به داوطلبین ارائه دهند.

به همین سبب در این مقاله ما به ضمن ارائه‌ی نکاتی، به مصاحبه باخانم نجمیه رستمی ( از اساتید برتر استاد بانک) هم در مورد معرفی رشته روانشناسی پرداخته‌ایم. در ادامه خواهید خواند:

اپلیکیشن نمونه سوال استادبانک را به طور کاملا رایگان دانلود کنید. فایل تمامی کتاب های درسی، بیش 1600 گام به گام و 1300 نمونه سوال را یکجا و رایگان در یک اپلیکیشن داشته باشید:

 دانلود مستقیم اپلیکیشن (فایل APK)

 لینک دریافت رایگان از Google Play

 لینک آشنایی بیشتر با اپلیکیشن

سلام من نجمیه رستمی هستم، فوق‌لیسانس رشته روانشناسی از دانشگاه علوم تحقیقات و از اساتید استاد بانک. من قبل از اینکه وارد رشته روانشناسی بشم در یک مرکز توان‌بخشی مشغول بکار بودم. باگذشت زمان و شناخت تاریخچه روانشناسی و آشنایی با رشته روانشناسی عمومی به این گرایش علاقه‌مند شدم. و در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تحصیل در این رشته مشغول شدم . روانشناسی عمومی ، از گرایش‌های ارشد روانشناسی بود که من اون رو انتخاب کردم.

 

معرفی رشته روانشناسی و گرایش‌های رشته روانشناسی بحث طولانی و زمان بری هست. ولی اگر بخوام گرایش‌های رشته روانشناسی را به‌طور خلاصه بگم شامل این موارد هست: رشته روانشناسی عمومی، رشته روانشناسی جنایی، رشته روانشناسی صنعتی، رشته روانشناسی مدیریت، رشته مشاوره‌ی مهاجرت ، رشته روانشناسی کودک و رشته روانشناسی شغل .من بعضی از این موارد رو به شما و خواننده‌های عزیز توضیح میدم.

کسانی که رشته روانشناسی عمومی رو انتخاب میکنن در تمامی حیطه‌ها و گرایش‌های رشته روانشناسی میتونند که فعالیت داشته باشن. از مشاوره شغلی و تحصیلی گرفته تا روانشناسی جنایی و غیره.

این زیرشاخه معمولاً در کلانتری‌ها، زندان‌ها، دادگاه‌ها و از همین قبیل جاها کاربرد داره. در رشته روانشناسی جنایی، مشاور یا روانشناس معمولاً با افراد بزهکار برای شناسایی و روانکاوی اونها سرکار داره.

در تمامی محیط‌های صنعتی و کارخانه‌ای به یک مشاور در این زمینه گرایشی که در بازار کار رشته روانشناسی فعال هست نیاز داریم. ما و همکارهای ما در این قسمت به کارگران و مدیران مشاوره میدهیم. همین‌طور در مواقع استخدام نیرو به آنالیز و شخصیت شناسی نیروها می‌پردازیم تا کارفرماها بتونن بهترین و مناسب‌ترین نیرو رو برای جایگاه کاری مد نظرشون انتخاب کنند.

در این زیرشاخه و گرایش وظایف کاری روانشناس درست مثل رشته روانشناسی صنعتی هست. البته در این قسمت حتی روانشناس‌ها و مشاوران درزمینه های تبلیغاتی هم به مدیران و کارگرها مشاوره ارائه میدن. یکی از مثال‌هایی که برای مشاوره‌ی تبلیغاتی میتونم بزنم، همین روانشناسی رنگ‌هاست که در جذب مخاطب برای تبلیغات خیلی جوابگو هست.

مشاوره مهاجرت که خود من هم در همین زمینه فعالیت‌هایی دارم، یکی از گرایش‌های ارشد روانشناسی هست.خیلی از افراد باروحیه‌های فردیشون آشنایی ندارن، ما در این قسمت سعی می‌کنیم ویژگی‌های فردی که قصد مهاجرت داره رو پیدا کنیم و به فرد اطلاع بدیم که آیا محیطی که قصد مهاجرت به اون رو داره مناسب شخصیتش هست یا نه.

 

دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی از بهترین دانشگاه روانشناسی ایران هستند که این رشته رو ارائه میدن.
اما من باید نکته‌ای رو هم اضافه کنم، اون هم این هست که محیط آکادمیک به‌صورت تکی برای وارد شدن به محیط کار کافی نیست. فارغ‌التحصیل‌های این رشته برای موفق‌تر شدن در شغل روانشناسی و داشتن آینده شغلی روانشناسی نیاز شدیدی به کارگاه‌ها و دوره‌های کارآموزی دارن.

 

کسی که قصد تحصیل در رشته روانشناسی رو داره اول از همه باید خودش رو ازلحاظ روحی با مقابله از مشکلات آماده کنه منظورم این هست که اگر کسی صرفاً رتبه لازم برای رشته روانشناسی رو کسب کرد، الزاماً نمیتونه روانشناس خوبی باشه. نظرات در مورد رشته روانشناسی و اینکه چه افرادی در این رشته موفق هستن ثابت هست. یعنی:

 

بله حتماً، همونطور که قبلا هم گفتم، بازار کار روانشناسی کاملاً وابسته به کارگاه‌ها و آموزش‌های خارج از محیط دانشگاهی هست. و البته باید کارشون هم در مورد همین رشته روانشناسی باشه. این نکته یادمون باشه که کار کردن در رشته روانشناسی به شرطی سودمند هستش که استادی به‌صورت جدی به راهنمایی اونها درزمینهٔ ی کاریشون بپردازه.

 

بازار کار رشته روانشناسی و درآمد رشته روانشناسی صرفاً با مدرک لیسانس رونق چندانی نداره. البته یعنی فارغ‌التحصیل کارشناسی مجوز کار درمانگری نداره و تنها میتونن در مهدکودک‌ها و مدارس کار مشاوره‌ای انجام دهند.
اما در دوره‌ی فوق‌لیسانس و معرفی رشته روانشناسی به‌طور کامل به دانشجوها، مجوز تأسیس کلینیک، مطب ، مراکز توان‌بخشی و کار های درمانگری رو میدن. هم‌چنین فارغ‌التحصیل‌های رشته روانشناسی، میتونن که در کلینیک های دیگه مشغول به کار بشن.

 

 

مهارت‌های عمومی هم درست مثل همون مهارت‌ها و روحیه‌های فردی هست که بچه‌ها باید داشته باشن. یعنی بی طرف و رازدار باشن و از همین قبیل نکات، اما اگر بخوام مهارت‌های علمی و تحصیلی رو توضیح بدم، گذراندن دوره‌های زبان انگلیسی به داوطلبین همه‌ی رشته‌ها ازجمله رشته روانشناسی پیشنهاد میشه.
همچنین استفاده از کتاب‌های عمومی و کارگاه‌های آموزشی برای افزایش مهارت‌ها، به دانشجوها خیلی کمک میکنه.

 

بله خیلی زیاد. ولی به‌صورت تیمی بازدهی بیشتری داره. شغل روانشناسی به‌صورت فردی هزینه‌های زیادی رو به همراه داره که سود زیادی برای فرد به همراه نمیاره. اما در کار تیمی، بازدهی کلینیک خیلی افزایش پیدا میکنه و افرادی که در شغل روانشناسی فعالیت دارن، سود بیشتری میکنن.

 

قطعاً درامد ماهانه یک روانشناس بالینی در ایران و یا در دیگر گرایش‌های رشته روانشناسی بدون شناخته شدن رضایت بخش نمیشه. با تبلیغات، و معرفی خودشون به مردم ، از طریق ویدئوها، همایش ها و کارگاه های آموزشی رایگان میتونن که افراد رو برای کارهای مشاوره‌ای جذب کنن.

 

بازار کار رشته روانشناسی در کشورهای اروپایی خیلی بیشتر از ایران هست، البته آمار مراجعه به‌ مشاور و روانشناس برای تمامی گرایش‌های رشته روانشناسی 20 درصد افزایش‌یافته. اما با این وجود کشورهای اروپایی و آمریکایی هم گزینه‌ی خوبی برای ادامه‌ی تحصیل در رشته روانشناسی هستن.آلمان یکی از کشورهاست که دانشجو رشته روانشناسی و روانشناسان رو به‌خوبی جذب میکنه، البته که متقاضی ها باید پایه‌ی فوق لیسانس داشته باشن و دوره‌هایی که در کشور آلمان برگزار میشه رو بگذرونن و به زبان آلمانی هم مسلط باشن.کانادا هم گزینه‌ی خوبی برای مهاجرت در رشته روانشناسی است. البته پایه مدرک باید دکتری باشه و دانشجوها دوره‌های برگزارشده در کشور کانادا رو بگذرونن.

 

درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

 

بازار کار رشته روانشناسی در ایران- درآمد و آینده شغلی آن به چه صورت است؟

مثلا بازار کار فارغ التحصیل کارشناسی رشته روانشناسی در ایران به چه صورت است؟

مهارت در هر حرفه و شغلی نیازمند تجربه است. روانشناسی علمی است که بیش از سایر علوم تجربه می طلبد. ابزار کار رشته روانشناسی، علمی است که با تک تک افراد جامعه سرو کار دارد.

این رشته در مقطع لیسانس دارای 3 گرایش روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی، روانسنجی می باشد.

در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش های زیر می باشد:

بعد از طی کردن مقطع لیسانس در گرایش روانشناسی عمومی فرد می تواند در این مراکز خدمت کند:

میتواند با اخذ مجوز از بهزیستی اقدام به تاسیس مهد کودک و سرای سالمندان کند.

در رشته روانشناسی بالینی در مقطع لیسانس علاوه بر موارد فوق در این مراکز فرد میتواند خدمت کند:

در رشته روانسنجی در مقطع لیسانس علاوه بر موارد فوق فرد میتواند در کلینیک های مشاوره و مطب به اجرا و تفسیر آزمون بپردازد.

بازار کار رشته روانشناسی در این مقطع در گرایش های روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و روانشناسی شخصیت، یکسان می باشد و به شرح زیر است :

بازار کار رشته روانشناسی در گرایش روانسنجی در مقطع ارشد به شرح زیر می باشد:

بازار کار روانشناسی در رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی که اخیرا به گرایش های روانشناسی اضافه شده است به شرح زیر می باشد:

نویسنده مجله استادبانک

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات نام و ایمیل من را برای ثبت نظر دوباره ذخیره کن

خیلی ممنون بسیار مفید بود و بنده پاسپورت . اقامت کانادا دارم و حتما در انجا به تحصیل خواهم پرداخت
ممنون از راهنماییتون

دوستان روانشناسی کار بسیار سخت با درامد کمه، گول ظاهرش رو نخورید اگه دنبال کار راحت و پول هستید، بازار کارش واقعا خرابه، با ارشد دانشگاه دولتی توی کمپ با پارتی تازه کار گیر بیاری اندازه یک کارگر دیپلم بهت نمیدن.انچه شرط بلاغت بود گفتم. یه روز به منم میگفتن با خودم فکر کردم نه من با بقیه فرق می کنم الان بعد کلی زحمت فهمیدم چه اشتباهی کردم.

داداش من ۲۰ سالمه فقط تو سرمه ک مهر وارد دانشگاه بشم فقط دیپلم دارم نابغه نیستم اما بدون مدرک فقط با دانسته های خودم درآمدم از یه دیپلمه بیشتره پس نزن تو ذوق یکی ک دوست داره ب هر سمتی بره حتمن تو نتونستی دلیل نمیشه بقیه ام نتونن

دقیقا. به نظر من هم هر کس به اندازه دیدش‌ به جایگاه خاصی می رسه. مطمئنا اونهایی که در هر شغلی به جایگاه خوبی رسیدن ، دیدشون مثبت بوده و احتمالا با شکست های زیادی مقابله کردند تا بلاخره موفق شدند.
دلیل نمیشه یه سری به جایی نرسیدند بقیه هم نرسند.

هرکسی شرایط روحی و استعدادی خودشو داره بالاخره ادم باید زحمت بکشه ولی مفید و کارساز ن فقط صرفا سخت کار کردن بلکه درست کار کردن…

تدریس خصوصی شیمیتدریس خصوصی ریاضی تدریس خصوصی فیزیک تدریس خصوصی زیست تدریس خصوصی عربی تدریس خصوصی آمار

استادبانک در سال 1394 با هدف ارائه خدماتِ تدریس خصوصی به شکلی جدید تاسیس شد و در سال 1397 به درجه دانش بنیانی ارتقاء پیدا کرد. در استادبانک می توانید رزومه نزدیک‌ترین معلم های رسمی شهر خودتان را مشاهده کرده و با آنها در منزل خود کلاس خصوصی برگزار کنید. استادبانک در حال حاضر در بیشتر از 8 شهر بزرگ کشور مثل تهران، کرج، مشهد، اصفهان و غیره فعال است. برای جستجوی معلم خصوصی اینجا را کلیک کنید.

استادبانک – انتخاب آنلاین معلم خصوصی – انتخاب آنلاین معلم خصوصی

آنچه مطالعه خواهید کرد

 بازار کار رشته روانشناسی و معرفی رشته روانشناسی: به استادبانک خوش آمدید. در این مطلب و در مصاحبه با خانم نجمیه رستمی (از اساتید استادبانک) به بررسی و معرفی رشته روانشناسی، بازار کار رشته روانشناسی، درامد رشته روانشناسی در ایران، بازار کار رشته روانشناسی، شغل روانشناسی و همچنین به آینده شغلی روانشناسی میپردازیم.

 

درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

 

مقدمه مصاحبه:

نام رشته روانشناسی بااینکه به گوش اکثریت افراد رسیده است اما ازنظر ساختار و دانستن تاریخچه روانشناسی، آشنایی افراد با شغل روانشناسی نسبتاً ناشناخته مانده است. از همین جهت برای اکثر افرادی که می‌خواهند در این رشته به تحصیل بپردازند شاید راه آنچنان که باید هموار باشد، نیست. مراکز انتخاب رشته کنکور در تمامی رشته ها ( رشته های انسانی ، تجربی یا ریاضی) هم به همین خاطر  تاسیس شدند تا اطلاعات لازم را در خصوص رشته های انسانی به داوطلبین ارائه دهند.

به همین سبب در این مقاله ما به ضمن ارائه‌ی نکاتی، به مصاحبه باخانم نجمیه رستمی ( از اساتید برتر استاد بانک) هم در مورد معرفی رشته روانشناسی پرداخته‌ایم. در ادامه خواهید خواند:

اپلیکیشن نمونه سوال استادبانک را به طور کاملا رایگان دانلود کنید. فایل تمامی کتاب های درسی، بیش 1600 گام به گام و 1300 نمونه سوال را یکجا و رایگان در یک اپلیکیشن داشته باشید:

 دانلود مستقیم اپلیکیشن (فایل APK)

 لینک دریافت رایگان از Google Play

 لینک آشنایی بیشتر با اپلیکیشن

سلام من نجمیه رستمی هستم، فوق‌لیسانس رشته روانشناسی از دانشگاه علوم تحقیقات و از اساتید استاد بانک. من قبل از اینکه وارد رشته روانشناسی بشم در یک مرکز توان‌بخشی مشغول بکار بودم. باگذشت زمان و شناخت تاریخچه روانشناسی و آشنایی با رشته روانشناسی عمومی به این گرایش علاقه‌مند شدم. و در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تحصیل در این رشته مشغول شدم . روانشناسی عمومی ، از گرایش‌های ارشد روانشناسی بود که من اون رو انتخاب کردم.

 

معرفی رشته روانشناسی و گرایش‌های رشته روانشناسی بحث طولانی و زمان بری هست. ولی اگر بخوام گرایش‌های رشته روانشناسی را به‌طور خلاصه بگم شامل این موارد هست: رشته روانشناسی عمومی، رشته روانشناسی جنایی، رشته روانشناسی صنعتی، رشته روانشناسی مدیریت، رشته مشاوره‌ی مهاجرت ، رشته روانشناسی کودک و رشته روانشناسی شغل .من بعضی از این موارد رو به شما و خواننده‌های عزیز توضیح میدم.

کسانی که رشته روانشناسی عمومی رو انتخاب میکنن در تمامی حیطه‌ها و گرایش‌های رشته روانشناسی میتونند که فعالیت داشته باشن. از مشاوره شغلی و تحصیلی گرفته تا روانشناسی جنایی و غیره.

این زیرشاخه معمولاً در کلانتری‌ها، زندان‌ها، دادگاه‌ها و از همین قبیل جاها کاربرد داره. در رشته روانشناسی جنایی، مشاور یا روانشناس معمولاً با افراد بزهکار برای شناسایی و روانکاوی اونها سرکار داره.

در تمامی محیط‌های صنعتی و کارخانه‌ای به یک مشاور در این زمینه گرایشی که در بازار کار رشته روانشناسی فعال هست نیاز داریم. ما و همکارهای ما در این قسمت به کارگران و مدیران مشاوره میدهیم. همین‌طور در مواقع استخدام نیرو به آنالیز و شخصیت شناسی نیروها می‌پردازیم تا کارفرماها بتونن بهترین و مناسب‌ترین نیرو رو برای جایگاه کاری مد نظرشون انتخاب کنند.

در این زیرشاخه و گرایش وظایف کاری روانشناس درست مثل رشته روانشناسی صنعتی هست. البته در این قسمت حتی روانشناس‌ها و مشاوران درزمینه های تبلیغاتی هم به مدیران و کارگرها مشاوره ارائه میدن. یکی از مثال‌هایی که برای مشاوره‌ی تبلیغاتی میتونم بزنم، همین روانشناسی رنگ‌هاست که در جذب مخاطب برای تبلیغات خیلی جوابگو هست.

مشاوره مهاجرت که خود من هم در همین زمینه فعالیت‌هایی دارم، یکی از گرایش‌های ارشد روانشناسی هست.خیلی از افراد باروحیه‌های فردیشون آشنایی ندارن، ما در این قسمت سعی می‌کنیم ویژگی‌های فردی که قصد مهاجرت داره رو پیدا کنیم و به فرد اطلاع بدیم که آیا محیطی که قصد مهاجرت به اون رو داره مناسب شخصیتش هست یا نه.

 

دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی از بهترین دانشگاه روانشناسی ایران هستند که این رشته رو ارائه میدن.
اما من باید نکته‌ای رو هم اضافه کنم، اون هم این هست که محیط آکادمیک به‌صورت تکی برای وارد شدن به محیط کار کافی نیست. فارغ‌التحصیل‌های این رشته برای موفق‌تر شدن در شغل روانشناسی و داشتن آینده شغلی روانشناسی نیاز شدیدی به کارگاه‌ها و دوره‌های کارآموزی دارن.

 

کسی که قصد تحصیل در رشته روانشناسی رو داره اول از همه باید خودش رو ازلحاظ روحی با مقابله از مشکلات آماده کنه منظورم این هست که اگر کسی صرفاً رتبه لازم برای رشته روانشناسی رو کسب کرد، الزاماً نمیتونه روانشناس خوبی باشه. نظرات در مورد رشته روانشناسی و اینکه چه افرادی در این رشته موفق هستن ثابت هست. یعنی:

 

بله حتماً، همونطور که قبلا هم گفتم، بازار کار روانشناسی کاملاً وابسته به کارگاه‌ها و آموزش‌های خارج از محیط دانشگاهی هست. و البته باید کارشون هم در مورد همین رشته روانشناسی باشه. این نکته یادمون باشه که کار کردن در رشته روانشناسی به شرطی سودمند هستش که استادی به‌صورت جدی به راهنمایی اونها درزمینهٔ ی کاریشون بپردازه.

 

بازار کار رشته روانشناسی و درآمد رشته روانشناسی صرفاً با مدرک لیسانس رونق چندانی نداره. البته یعنی فارغ‌التحصیل کارشناسی مجوز کار درمانگری نداره و تنها میتونن در مهدکودک‌ها و مدارس کار مشاوره‌ای انجام دهند.
اما در دوره‌ی فوق‌لیسانس و معرفی رشته روانشناسی به‌طور کامل به دانشجوها، مجوز تأسیس کلینیک، مطب ، مراکز توان‌بخشی و کار های درمانگری رو میدن. هم‌چنین فارغ‌التحصیل‌های رشته روانشناسی، میتونن که در کلینیک های دیگه مشغول به کار بشن.

 

 

مهارت‌های عمومی هم درست مثل همون مهارت‌ها و روحیه‌های فردی هست که بچه‌ها باید داشته باشن. یعنی بی طرف و رازدار باشن و از همین قبیل نکات، اما اگر بخوام مهارت‌های علمی و تحصیلی رو توضیح بدم، گذراندن دوره‌های زبان انگلیسی به داوطلبین همه‌ی رشته‌ها ازجمله رشته روانشناسی پیشنهاد میشه.
همچنین استفاده از کتاب‌های عمومی و کارگاه‌های آموزشی برای افزایش مهارت‌ها، به دانشجوها خیلی کمک میکنه.

 

بله خیلی زیاد. ولی به‌صورت تیمی بازدهی بیشتری داره. شغل روانشناسی به‌صورت فردی هزینه‌های زیادی رو به همراه داره که سود زیادی برای فرد به همراه نمیاره. اما در کار تیمی، بازدهی کلینیک خیلی افزایش پیدا میکنه و افرادی که در شغل روانشناسی فعالیت دارن، سود بیشتری میکنن.

 

قطعاً درامد ماهانه یک روانشناس بالینی در ایران و یا در دیگر گرایش‌های رشته روانشناسی بدون شناخته شدن رضایت بخش نمیشه. با تبلیغات، و معرفی خودشون به مردم ، از طریق ویدئوها، همایش ها و کارگاه های آموزشی رایگان میتونن که افراد رو برای کارهای مشاوره‌ای جذب کنن.

 

بازار کار رشته روانشناسی در کشورهای اروپایی خیلی بیشتر از ایران هست، البته آمار مراجعه به‌ مشاور و روانشناس برای تمامی گرایش‌های رشته روانشناسی 20 درصد افزایش‌یافته. اما با این وجود کشورهای اروپایی و آمریکایی هم گزینه‌ی خوبی برای ادامه‌ی تحصیل در رشته روانشناسی هستن.آلمان یکی از کشورهاست که دانشجو رشته روانشناسی و روانشناسان رو به‌خوبی جذب میکنه، البته که متقاضی ها باید پایه‌ی فوق لیسانس داشته باشن و دوره‌هایی که در کشور آلمان برگزار میشه رو بگذرونن و به زبان آلمانی هم مسلط باشن.کانادا هم گزینه‌ی خوبی برای مهاجرت در رشته روانشناسی است. البته پایه مدرک باید دکتری باشه و دانشجوها دوره‌های برگزارشده در کشور کانادا رو بگذرونن.

 

درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

 

بازار کار رشته روانشناسی در ایران- درآمد و آینده شغلی آن به چه صورت است؟

مثلا بازار کار فارغ التحصیل کارشناسی رشته روانشناسی در ایران به چه صورت است؟

مهارت در هر حرفه و شغلی نیازمند تجربه است. روانشناسی علمی است که بیش از سایر علوم تجربه می طلبد. ابزار کار رشته روانشناسی، علمی است که با تک تک افراد جامعه سرو کار دارد.

این رشته در مقطع لیسانس دارای 3 گرایش روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی، روانسنجی می باشد.

در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش های زیر می باشد:

بعد از طی کردن مقطع لیسانس در گرایش روانشناسی عمومی فرد می تواند در این مراکز خدمت کند:

میتواند با اخذ مجوز از بهزیستی اقدام به تاسیس مهد کودک و سرای سالمندان کند.

در رشته روانشناسی بالینی در مقطع لیسانس علاوه بر موارد فوق در این مراکز فرد میتواند خدمت کند:

در رشته روانسنجی در مقطع لیسانس علاوه بر موارد فوق فرد میتواند در کلینیک های مشاوره و مطب به اجرا و تفسیر آزمون بپردازد.

بازار کار رشته روانشناسی در این مقطع در گرایش های روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و روانشناسی شخصیت، یکسان می باشد و به شرح زیر است :

بازار کار رشته روانشناسی در گرایش روانسنجی در مقطع ارشد به شرح زیر می باشد:

بازار کار روانشناسی در رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی که اخیرا به گرایش های روانشناسی اضافه شده است به شرح زیر می باشد:

نویسنده مجله استادبانک

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات نام و ایمیل من را برای ثبت نظر دوباره ذخیره کن

خیلی ممنون بسیار مفید بود و بنده پاسپورت . اقامت کانادا دارم و حتما در انجا به تحصیل خواهم پرداخت
ممنون از راهنماییتون

دوستان روانشناسی کار بسیار سخت با درامد کمه، گول ظاهرش رو نخورید اگه دنبال کار راحت و پول هستید، بازار کارش واقعا خرابه، با ارشد دانشگاه دولتی توی کمپ با پارتی تازه کار گیر بیاری اندازه یک کارگر دیپلم بهت نمیدن.انچه شرط بلاغت بود گفتم. یه روز به منم میگفتن با خودم فکر کردم نه من با بقیه فرق می کنم الان بعد کلی زحمت فهمیدم چه اشتباهی کردم.

داداش من ۲۰ سالمه فقط تو سرمه ک مهر وارد دانشگاه بشم فقط دیپلم دارم نابغه نیستم اما بدون مدرک فقط با دانسته های خودم درآمدم از یه دیپلمه بیشتره پس نزن تو ذوق یکی ک دوست داره ب هر سمتی بره حتمن تو نتونستی دلیل نمیشه بقیه ام نتونن

دقیقا. به نظر من هم هر کس به اندازه دیدش‌ به جایگاه خاصی می رسه. مطمئنا اونهایی که در هر شغلی به جایگاه خوبی رسیدن ، دیدشون مثبت بوده و احتمالا با شکست های زیادی مقابله کردند تا بلاخره موفق شدند.
دلیل نمیشه یه سری به جایی نرسیدند بقیه هم نرسند.

هرکسی شرایط روحی و استعدادی خودشو داره بالاخره ادم باید زحمت بکشه ولی مفید و کارساز ن فقط صرفا سخت کار کردن بلکه درست کار کردن…

تدریس خصوصی شیمیتدریس خصوصی ریاضی تدریس خصوصی فیزیک تدریس خصوصی زیست تدریس خصوصی عربی تدریس خصوصی آمار

استادبانک در سال 1394 با هدف ارائه خدماتِ تدریس خصوصی به شکلی جدید تاسیس شد و در سال 1397 به درجه دانش بنیانی ارتقاء پیدا کرد. در استادبانک می توانید رزومه نزدیک‌ترین معلم های رسمی شهر خودتان را مشاهده کرده و با آنها در منزل خود کلاس خصوصی برگزار کنید. استادبانک در حال حاضر در بیشتر از 8 شهر بزرگ کشور مثل تهران، کرج، مشهد، اصفهان و غیره فعال است. برای جستجوی معلم خصوصی اینجا را کلیک کنید.

استادبانک – انتخاب آنلاین معلم خصوصی – انتخاب آنلاین معلم خصوصی

آنچه مطالعه خواهید کرد

 بازار کار رشته روانشناسی و معرفی رشته روانشناسی: به استادبانک خوش آمدید. در این مطلب و در مصاحبه با خانم نجمیه رستمی (از اساتید استادبانک) به بررسی و معرفی رشته روانشناسی، بازار کار رشته روانشناسی، درامد رشته روانشناسی در ایران، بازار کار رشته روانشناسی، شغل روانشناسی و همچنین به آینده شغلی روانشناسی میپردازیم.

 

درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

 

مقدمه مصاحبه:

نام رشته روانشناسی بااینکه به گوش اکثریت افراد رسیده است اما ازنظر ساختار و دانستن تاریخچه روانشناسی، آشنایی افراد با شغل روانشناسی نسبتاً ناشناخته مانده است. از همین جهت برای اکثر افرادی که می‌خواهند در این رشته به تحصیل بپردازند شاید راه آنچنان که باید هموار باشد، نیست. مراکز انتخاب رشته کنکور در تمامی رشته ها ( رشته های انسانی ، تجربی یا ریاضی) هم به همین خاطر  تاسیس شدند تا اطلاعات لازم را در خصوص رشته های انسانی به داوطلبین ارائه دهند.

به همین سبب در این مقاله ما به ضمن ارائه‌ی نکاتی، به مصاحبه باخانم نجمیه رستمی ( از اساتید برتر استاد بانک) هم در مورد معرفی رشته روانشناسی پرداخته‌ایم. در ادامه خواهید خواند:

اپلیکیشن نمونه سوال استادبانک را به طور کاملا رایگان دانلود کنید. فایل تمامی کتاب های درسی، بیش 1600 گام به گام و 1300 نمونه سوال را یکجا و رایگان در یک اپلیکیشن داشته باشید:

 دانلود مستقیم اپلیکیشن (فایل APK)

 لینک دریافت رایگان از Google Play

 لینک آشنایی بیشتر با اپلیکیشن

سلام من نجمیه رستمی هستم، فوق‌لیسانس رشته روانشناسی از دانشگاه علوم تحقیقات و از اساتید استاد بانک. من قبل از اینکه وارد رشته روانشناسی بشم در یک مرکز توان‌بخشی مشغول بکار بودم. باگذشت زمان و شناخت تاریخچه روانشناسی و آشنایی با رشته روانشناسی عمومی به این گرایش علاقه‌مند شدم. و در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تحصیل در این رشته مشغول شدم . روانشناسی عمومی ، از گرایش‌های ارشد روانشناسی بود که من اون رو انتخاب کردم.

 

معرفی رشته روانشناسی و گرایش‌های رشته روانشناسی بحث طولانی و زمان بری هست. ولی اگر بخوام گرایش‌های رشته روانشناسی را به‌طور خلاصه بگم شامل این موارد هست: رشته روانشناسی عمومی، رشته روانشناسی جنایی، رشته روانشناسی صنعتی، رشته روانشناسی مدیریت، رشته مشاوره‌ی مهاجرت ، رشته روانشناسی کودک و رشته روانشناسی شغل .من بعضی از این موارد رو به شما و خواننده‌های عزیز توضیح میدم.

کسانی که رشته روانشناسی عمومی رو انتخاب میکنن در تمامی حیطه‌ها و گرایش‌های رشته روانشناسی میتونند که فعالیت داشته باشن. از مشاوره شغلی و تحصیلی گرفته تا روانشناسی جنایی و غیره.

این زیرشاخه معمولاً در کلانتری‌ها، زندان‌ها، دادگاه‌ها و از همین قبیل جاها کاربرد داره. در رشته روانشناسی جنایی، مشاور یا روانشناس معمولاً با افراد بزهکار برای شناسایی و روانکاوی اونها سرکار داره.

در تمامی محیط‌های صنعتی و کارخانه‌ای به یک مشاور در این زمینه گرایشی که در بازار کار رشته روانشناسی فعال هست نیاز داریم. ما و همکارهای ما در این قسمت به کارگران و مدیران مشاوره میدهیم. همین‌طور در مواقع استخدام نیرو به آنالیز و شخصیت شناسی نیروها می‌پردازیم تا کارفرماها بتونن بهترین و مناسب‌ترین نیرو رو برای جایگاه کاری مد نظرشون انتخاب کنند.

در این زیرشاخه و گرایش وظایف کاری روانشناس درست مثل رشته روانشناسی صنعتی هست. البته در این قسمت حتی روانشناس‌ها و مشاوران درزمینه های تبلیغاتی هم به مدیران و کارگرها مشاوره ارائه میدن. یکی از مثال‌هایی که برای مشاوره‌ی تبلیغاتی میتونم بزنم، همین روانشناسی رنگ‌هاست که در جذب مخاطب برای تبلیغات خیلی جوابگو هست.

مشاوره مهاجرت که خود من هم در همین زمینه فعالیت‌هایی دارم، یکی از گرایش‌های ارشد روانشناسی هست.خیلی از افراد باروحیه‌های فردیشون آشنایی ندارن، ما در این قسمت سعی می‌کنیم ویژگی‌های فردی که قصد مهاجرت داره رو پیدا کنیم و به فرد اطلاع بدیم که آیا محیطی که قصد مهاجرت به اون رو داره مناسب شخصیتش هست یا نه.

 

دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی از بهترین دانشگاه روانشناسی ایران هستند که این رشته رو ارائه میدن.
اما من باید نکته‌ای رو هم اضافه کنم، اون هم این هست که محیط آکادمیک به‌صورت تکی برای وارد شدن به محیط کار کافی نیست. فارغ‌التحصیل‌های این رشته برای موفق‌تر شدن در شغل روانشناسی و داشتن آینده شغلی روانشناسی نیاز شدیدی به کارگاه‌ها و دوره‌های کارآموزی دارن.

 

کسی که قصد تحصیل در رشته روانشناسی رو داره اول از همه باید خودش رو ازلحاظ روحی با مقابله از مشکلات آماده کنه منظورم این هست که اگر کسی صرفاً رتبه لازم برای رشته روانشناسی رو کسب کرد، الزاماً نمیتونه روانشناس خوبی باشه. نظرات در مورد رشته روانشناسی و اینکه چه افرادی در این رشته موفق هستن ثابت هست. یعنی:

 

بله حتماً، همونطور که قبلا هم گفتم، بازار کار روانشناسی کاملاً وابسته به کارگاه‌ها و آموزش‌های خارج از محیط دانشگاهی هست. و البته باید کارشون هم در مورد همین رشته روانشناسی باشه. این نکته یادمون باشه که کار کردن در رشته روانشناسی به شرطی سودمند هستش که استادی به‌صورت جدی به راهنمایی اونها درزمینهٔ ی کاریشون بپردازه.

 

بازار کار رشته روانشناسی و درآمد رشته روانشناسی صرفاً با مدرک لیسانس رونق چندانی نداره. البته یعنی فارغ‌التحصیل کارشناسی مجوز کار درمانگری نداره و تنها میتونن در مهدکودک‌ها و مدارس کار مشاوره‌ای انجام دهند.
اما در دوره‌ی فوق‌لیسانس و معرفی رشته روانشناسی به‌طور کامل به دانشجوها، مجوز تأسیس کلینیک، مطب ، مراکز توان‌بخشی و کار های درمانگری رو میدن. هم‌چنین فارغ‌التحصیل‌های رشته روانشناسی، میتونن که در کلینیک های دیگه مشغول به کار بشن.

 

 

مهارت‌های عمومی هم درست مثل همون مهارت‌ها و روحیه‌های فردی هست که بچه‌ها باید داشته باشن. یعنی بی طرف و رازدار باشن و از همین قبیل نکات، اما اگر بخوام مهارت‌های علمی و تحصیلی رو توضیح بدم، گذراندن دوره‌های زبان انگلیسی به داوطلبین همه‌ی رشته‌ها ازجمله رشته روانشناسی پیشنهاد میشه.
همچنین استفاده از کتاب‌های عمومی و کارگاه‌های آموزشی برای افزایش مهارت‌ها، به دانشجوها خیلی کمک میکنه.

 

بله خیلی زیاد. ولی به‌صورت تیمی بازدهی بیشتری داره. شغل روانشناسی به‌صورت فردی هزینه‌های زیادی رو به همراه داره که سود زیادی برای فرد به همراه نمیاره. اما در کار تیمی، بازدهی کلینیک خیلی افزایش پیدا میکنه و افرادی که در شغل روانشناسی فعالیت دارن، سود بیشتری میکنن.

 

قطعاً درامد ماهانه یک روانشناس بالینی در ایران و یا در دیگر گرایش‌های رشته روانشناسی بدون شناخته شدن رضایت بخش نمیشه. با تبلیغات، و معرفی خودشون به مردم ، از طریق ویدئوها، همایش ها و کارگاه های آموزشی رایگان میتونن که افراد رو برای کارهای مشاوره‌ای جذب کنن.

 

بازار کار رشته روانشناسی در کشورهای اروپایی خیلی بیشتر از ایران هست، البته آمار مراجعه به‌ مشاور و روانشناس برای تمامی گرایش‌های رشته روانشناسی 20 درصد افزایش‌یافته. اما با این وجود کشورهای اروپایی و آمریکایی هم گزینه‌ی خوبی برای ادامه‌ی تحصیل در رشته روانشناسی هستن.آلمان یکی از کشورهاست که دانشجو رشته روانشناسی و روانشناسان رو به‌خوبی جذب میکنه، البته که متقاضی ها باید پایه‌ی فوق لیسانس داشته باشن و دوره‌هایی که در کشور آلمان برگزار میشه رو بگذرونن و به زبان آلمانی هم مسلط باشن.کانادا هم گزینه‌ی خوبی برای مهاجرت در رشته روانشناسی است. البته پایه مدرک باید دکتری باشه و دانشجوها دوره‌های برگزارشده در کشور کانادا رو بگذرونن.

 

درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

 

بازار کار رشته روانشناسی در ایران- درآمد و آینده شغلی آن به چه صورت است؟

مثلا بازار کار فارغ التحصیل کارشناسی رشته روانشناسی در ایران به چه صورت است؟

مهارت در هر حرفه و شغلی نیازمند تجربه است. روانشناسی علمی است که بیش از سایر علوم تجربه می طلبد. ابزار کار رشته روانشناسی، علمی است که با تک تک افراد جامعه سرو کار دارد.

این رشته در مقطع لیسانس دارای 3 گرایش روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی، روانسنجی می باشد.

در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش های زیر می باشد:

بعد از طی کردن مقطع لیسانس در گرایش روانشناسی عمومی فرد می تواند در این مراکز خدمت کند:

میتواند با اخذ مجوز از بهزیستی اقدام به تاسیس مهد کودک و سرای سالمندان کند.

در رشته روانشناسی بالینی در مقطع لیسانس علاوه بر موارد فوق در این مراکز فرد میتواند خدمت کند:

در رشته روانسنجی در مقطع لیسانس علاوه بر موارد فوق فرد میتواند در کلینیک های مشاوره و مطب به اجرا و تفسیر آزمون بپردازد.

بازار کار رشته روانشناسی در این مقطع در گرایش های روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و روانشناسی شخصیت، یکسان می باشد و به شرح زیر است :

بازار کار رشته روانشناسی در گرایش روانسنجی در مقطع ارشد به شرح زیر می باشد:

بازار کار روانشناسی در رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی که اخیرا به گرایش های روانشناسی اضافه شده است به شرح زیر می باشد:

نویسنده مجله استادبانک

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات نام و ایمیل من را برای ثبت نظر دوباره ذخیره کن

خیلی ممنون بسیار مفید بود و بنده پاسپورت . اقامت کانادا دارم و حتما در انجا به تحصیل خواهم پرداخت
ممنون از راهنماییتون

دوستان روانشناسی کار بسیار سخت با درامد کمه، گول ظاهرش رو نخورید اگه دنبال کار راحت و پول هستید، بازار کارش واقعا خرابه، با ارشد دانشگاه دولتی توی کمپ با پارتی تازه کار گیر بیاری اندازه یک کارگر دیپلم بهت نمیدن.انچه شرط بلاغت بود گفتم. یه روز به منم میگفتن با خودم فکر کردم نه من با بقیه فرق می کنم الان بعد کلی زحمت فهمیدم چه اشتباهی کردم.

داداش من ۲۰ سالمه فقط تو سرمه ک مهر وارد دانشگاه بشم فقط دیپلم دارم نابغه نیستم اما بدون مدرک فقط با دانسته های خودم درآمدم از یه دیپلمه بیشتره پس نزن تو ذوق یکی ک دوست داره ب هر سمتی بره حتمن تو نتونستی دلیل نمیشه بقیه ام نتونن

دقیقا. به نظر من هم هر کس به اندازه دیدش‌ به جایگاه خاصی می رسه. مطمئنا اونهایی که در هر شغلی به جایگاه خوبی رسیدن ، دیدشون مثبت بوده و احتمالا با شکست های زیادی مقابله کردند تا بلاخره موفق شدند.
دلیل نمیشه یه سری به جایی نرسیدند بقیه هم نرسند.

هرکسی شرایط روحی و استعدادی خودشو داره بالاخره ادم باید زحمت بکشه ولی مفید و کارساز ن فقط صرفا سخت کار کردن بلکه درست کار کردن…

تدریس خصوصی شیمیتدریس خصوصی ریاضی تدریس خصوصی فیزیک تدریس خصوصی زیست تدریس خصوصی عربی تدریس خصوصی آمار

استادبانک در سال 1394 با هدف ارائه خدماتِ تدریس خصوصی به شکلی جدید تاسیس شد و در سال 1397 به درجه دانش بنیانی ارتقاء پیدا کرد. در استادبانک می توانید رزومه نزدیک‌ترین معلم های رسمی شهر خودتان را مشاهده کرده و با آنها در منزل خود کلاس خصوصی برگزار کنید. استادبانک در حال حاضر در بیشتر از 8 شهر بزرگ کشور مثل تهران، کرج، مشهد، اصفهان و غیره فعال است. برای جستجوی معلم خصوصی اینجا را کلیک کنید.

روانشناسی یکی از ۵ رشته‌ی پر کاربرد و پرطرفدار دانشگاهی در جهان و از رشته های دانشگاهی شناور در ایران میباشد ( رشته هایی که از هر رشته نظری دبیرستان  ریاضی ، تجربی و انسانی می توانید وارد آن شوید. مانند رشته های حسابداری ، اقتصاد ، روانشناسی ، تربیت بدنی و مدیریت هاو.. ) رشته روانشناسی شاخه ای از علم زیست شناختی  و به عنوان یک رشته ترکیبی طبقه بندی می‌شود، زیرا علم روانشناسی ترکیبی از علوم پزشکی و علوم اجتماعی می‌باشد.

 رشته روانشناسی ماهیتی جذاب و غنی دارد روانشناسی علم ذهن و رفتار انسان است.

روانشناسان افکار، عملکرد ذهن، رفتارها، احساسات و شخصیت انسان را مورد مطالعه قرار می‌دهند از جمله اینکه چگونه مغز کار می‌کند، چگونه رفتار انسان ها تغییر می‌یابد، چگونه حافظه ما نظم و ترتیب می‌یابد، چگونه اطلاعات را پردازش می‌کنیم و رفتارمان را تنظیم و کنترل می‌کنیم، چگونه افراد با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و کودکان چگونه جهان پیرامون خود را می‌شناسند و  از آنجا که موضوع آن “طبیعت انسانی” است، کاربردهای گسترده ای در مراقبت های بهداشتی، آموزش، صنعت و تجارت دارد. به همین دلیل رشته روانشناسی دارای جایگاه بسیار مهمی در جامعه می باشد.

 هدف روانشناسی تنها مطالعه تفکر و رفتار انسان نیست، بلکه هدف اصلی آن عملی کردن دانش روانشناسی، کمک به مردم و جامعه و به طور کلی حل مشکلات روزمره و بهبود کیفیت زندگی انسان ها است.

روانشناسی علمی بسیار جدید است  که هنوز مراحل تکاملی را می گذراند و به دلیل تنوع رفتارهای انسانی، زمینه های تازه به طور مستمر در حال پدید آمدن هستند. بیشتر پیشرفت های علمی در این رشته در طول ۱۵۰ سال گذشته اتفاق افتاده است. شرکت در کارگاه ها و سمینار های علمی ، ارائه مقاله و پژوهش های علمی ، کسب مدارک بالاتر تحصیلی و البته تجربه ، از راه های پبشرفت و موفقیت در رشته روانشناسی برای علاقه مندان میباشد.درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

توجه کنید که روانپزشکی و روانشناسی کاملا مجزا از یکدیگر میباشند. روان پزشکی زیر مجموعه تخصص ­های رشته پزشکی است، در حالی که روانشناسی زیر مجموعه رشته­ های علوم انسانی است.  روانشناسی به‌معنای مطالعه‌ی افراد، رفتارهایشان، اعمال، افکار، تعاملات و واکنش‌های آنهاست. ولی روان‌پزشکی به‌معنای مطالعه، تشخیص، مدیریت و پیشگیری از اختلالات روانی است. روان‌پزشکان در حقیقت پزشکان متخصص میباشند که مجوز تجویز دارو را دارد، در صورتی که این امکان برای روانشناسان وجود ندارد مگر روانشناسان بالینی آموزش دیده در برخی کشورهای توسعه یافته نظیر ایالات متحده .

در جامعه ما، روانشناس و  رشته روانشناسی دیگر جای خود را پیدا کرده اند و رشته روانشناسی در دانشگاه، توجه متقاضیان زیادی را به خود جلب کند. به طوری که بسیاری از دانش ­آموزان دبیرستانی سعی می‌کنند مستقیماً رتبه لازم برای قبولی در رشته روانشناسی را از رشته­ های تجربی، انسانی یا ریاضی کسب کنند تا بتوانند پس از ورود به دانشگاه در همین رشته به تحصیل بپردازند.

همینطور به گفته کارشناسان این رشته، آینده روانشناسی در کشور ما به خصوص در شاخه‌های روان‌شناسی عمومی، استثنایی و بالینی روشن و امیدبخش است چون کشور ما یکی از کشورهای در حال توسعه است و بدون بهره گیری از شاخه های مختلف روانشناسی ، نمی تواند توسعه همه جانبه داشته باشد.تحصیلات آکادمیک در رشته روان شناسی شامل یک دوره کارشناسی به مدت چهارسال، دوره کارشناسی ارشد به مدت دو سال و دوره دکترا به مدت چهار سال می­باشد.

اصلاح”روانشناسی” در اواسط قرن ۱۹ توسط فیلسوف آلمانی رادولف گوسلنیوس ابداع شد.

مباحث مرتبط با ذهن و روان قرن­هاست مورد توجه دانشمندان و فیلسوفانی نظیر سقراط، ارسطو، افلاطون، ابن سینا، فارابی و…قرار گرفته و روانشناسی تقریبا از زمانی که مردم شروع به فکر کردن به سایر افراد کردند وجود داشته است.؛ اما به قول هرمن ابینگهوس(قرن۱۹) : “روانشناسی پیشینه­ای طولانی، اما تاریخچه­ ای کوتاه دارد.” حتی . علم روانشناسی تا اوخر قرن ۱۹ زیر سایه علم فلسفه مورد بررسی قرار می­گرفت، تا با تحقیقات ویلیام وونت به طور مدون، آکادمیک و به عنوان علمی مستقل مورد مطالعه قرار گرفت. بنابراین می­توان گفت علم روانشناسی در مقایسه با علوم تجربی دیگر، تاریخچه­ ی کوتاه تری دارد.

هنگامی که روانشناسی از ریشه های فلسفی خود دور شد، روانشناسان شروع به استفاده از روش های علمی تری برای مطالعه رفتار انسان کردند. محققان و روانشناسان معاصر از تکنیک های علمی مختلفی از جمله آزمایش ها، مطالعات آماری و تحقیقات طولی استفاده می‌کنند.

روانشناسی بیش از هزار سال به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی فلسفه در مراکز علمی ایران تدریس شده است. از رازی و ابن سینا و ناصر خسرو تا ملاصدرا کمتر متفکری را سراغ داریم که در آثار خود به این علم نپرداخته است.

دهه ۱۳۴۰ را باید دهه گسترش سازمانی روانشناسی در ایران نامید، چون طی این ده سال دوره لیسانس روانشناسی نخست در دانشگاه تهران و بعدها در سایر دانشگاههای ایران تأسیس گردید. در دانشگاه تهران دوره فوق لیسانس روانشناسی بوجود آمد و مؤسسه روانشناسی بنیان گذارده شد.در سال ۱۳۴۴ دکتر سعید شاملو بنیان گذار روانشناسی بالینی ایران اولین کلینیک مرکز مشاوره و راهنمایی در دانشگاه تهران را تأسیس کرد و بعدها بتدریج چنین مراکزی در دیگر دانشگاهها تأسیس شد.

روانشناس باید در قالب یک مشاور حاذق به افراد مختلفی که آسیب‌هایی از نظر روحی و روانی دیده‌اند یا اینکه با مشکلاتی از قبیل افسردگی، عدم اعتمادبه‌نفس و .. دست‌وپنجه نرم می‌کنند صحبت کرده به حرف هایشان به خوبی گوش داده و پاسخ و درمان درستی در برابر مشکلات این افراد داشته باشد.

وظایف یک روان شناس با توجه به محل اشتغال و مدرک تحصیلی اش متفاوت است اما به طور کلی وظایف او عبارت اند از :

مطب یک روان شناس باید خلوت و آرام ، آرامش بخش و دارای نور و حرارت کافی باشد .روان شناسان به راحتی میتوانند ساعات کاری خود را تعیین کنند . روان شناس با پرستارها ، پزشکان ، مشاوران ، متخصصان مغز و اعصاب ، روان پزشکان ، مددکاران ، آسیب شناسان گفتار و زبان و روان سنج ها در ارتباط میباشند.

 

 

آیا از خود پرسیده اید که روانشناس بودن با شخصیت شما سازگار است یا نه؟  اگر از کمک کردن به دیگران، مواجهه با چالش‌های جدید و تمایل به یادگیری مداوم و رشد بیشتر لذت می‌برید، مطمئنا از روانشناس هم لذت خواهید برد.اگر قصد تحصیل در رشته روانشناسی را دارید اول از همه باید خود را  ازلحاظ روحی با مقابله از مشکلات آماده کنید. اگر کسی صرفاً رتبه لازم برای رشته روانشناسی رو کسب کرده  الزاماً نمیتواند روانشناس خوبی باشد.

یک روانشناس خوب و معتبر در سطح اجتماع، از ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص و مهمی برخوردار است که در ادامه توضیحات به این ویژگی‌ها که از ویژگی‌ها و مهارت‌های مهم شغل روانشناسی در سطح بین‌المللی به شمار می‌آیند. می‌پردازیم.

 

 

خودسازی و افزایش اعتماد به نفس 

روانشناسی به افراد این امکان را می‌دهد تا درباره نحوه عملکرد ذهن خود اطلاعات بیشتری کسب کنند.  .انسان ها با کمک علم روانشناسی می‌توانند بیشتر با شخصیت خود آشنا شوند و در مورد نقاط ضعف خود اطلاعات بیشتری کسب کنندو  بر روی نقاط ضعف خود بیشتر کار کنند تا آنان را به نقاط قوت تبدیل کنند. تمامی این موارد به بالا رفتن اعتماد به نفس و مقابله با  بیماری های روحی افراد کمک می‌کند.

بهبود روابط اجتماعی و مدیریت موقعیت های استرس زا 

درک بهتر نحوه تفکر و رفتار انسان به افراد کمک می‌کند تا در روابط اجتماعی خود آگاهانه تر رفتار کنند و  این دانش می‌تواند به انسان در تصمیم گیری های مهم و در جلوگیری از موقعیت های استرس زا کمک کند.با درک درست از شخصیت خود میتوانید تسلط بیشتری بر رفتارهای خود پیدا کنید و مهارت های ارتباطی خود را پرورش دهید. توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران یک مهارت اساسی در محیط های اجتماعی محسوب می‌شود و دانشجویانی که در رشته روانشناسی تحصیل می‌کنند این مهارت را به خوبی کسب می‌کنند.

لذت روحی کمک به افراد

اگرچه روانشناس بودن گاهی پر استرس می‌شود؛ اما درعین حال لذت‌بخش و رضایت‌بخش است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که هر روانشناس برای علاقه به شغلش اظهار می‌کنند لذت کمک به افرادی است که در تلاش برای بهبود کیفیت زندگی خود هستند. بسیاری از مردم جهان از اختلالات روانی و عاطفی رنج می‌برند. روانشناسان به افراد کمک می‌کنند تا با این اختلالات کنار آمده و بر چالش‌های روانی و احساسی غلبه کنند.

 کاری انعطاف‌پذیر همراه با درآمد قابل‌توجه

بر خلاف بسیاری از مشاغل روانشناسان چه در صورت داشتم مطب خصوصی و  چه در صورت کار در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها برنامه کاریانعطاف‌پذیری داشته و میتوانند برروی برنامه‌های کاری خود کنترل داشته و زمان زیادی را صرف خانواده و فعالیت‌های شخصی خود کنند.

طبق آمار روانشناسانی که به صورت تمام وقت کار می‌کنند درآمد سالانه بالایی دارند همینطور در کار تیمی، بازدهی کلینیک یا مرکز روانشناسی بسیار افزایش یافته و  و افرادی که در شغل روانشناسی فعالیت دارن، سود بیشتری میکنن.

می‌توانید کارفرمای خود باشید

روانشناس شدن شغلی بسیار مناسب برای افراد با روحیه کارآفرینی است. اغلب روانپزشکان با آغاز فعالیت درمانی خود تجربه جدید کسب کرده و خود را به عنوان افراد حرفه‌ای با صلاحیت ثابت می‌کنند. براساس آمار تقریبا ۳۵ درصد از  روانشناسان خویش‌فرما هستند و اکثر آن‌ها صاحب و مدیر فعالیت‌های درمانی خود بوده و کنترل کاملی بر زمان و درآمد خود دارند.

 سرگرم کننده و چالش برانگیز  

با تحصیل و کار در رشته روانشناسی می‌توانید فرصت همکاری روزانه با افراد جدید داشته باشید.

به عنوان  روانشناس روزانه با مددجویانی از همه اقشار فرهنگی با پیشینه‌های مختلف آشنا خواهید شد و به افراد مختلف برای غلبه بر موانع ذهنی و احساسی کمک می‌کنید .

هیچ شغلی بی‌عیب نبوده و روانشناسی نیز از این قاعده مستثنی نیست.  در آشنایی با شغل روانشناس متوجه خواهید شد که  معایبی هرروزه بر سر راه یک روانشناس قرار خواهد گرفت که البته با اندکی هوشیاری و زیرکی از پس تمام این مشکلات بر خواهید آمد.درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

در این‌جا به چند مورد از معایب بالقوه ‌روانشناسی اشاره می‌کنیم که افراد قبل از انتخاب آن باید در نظر بگیرند.

 استرس‌زا و خسته‌کننده بودن

احتمال فشار کاری زیاد در روانشناسی به دلیل طبیعت و ماهیت دشوار درمان وجود دارد.

سروکار داشتن با بیماران پرتوقع، اهل جرو بحث و از نظر روانی ناپایدار،صرف وقت زیاد برای هر بیمار،صمیمیت بیش‌ازحد با برخی از بیماران ، باعث به وجود آمدن مشکلات عاطفی به طور ناخواسته از جانب بیمار و یا مراجعه‌کننده خواهد شد.روان شناس ها ممکن است پس از مدتی کار کردن با افراد بیمار و مراجعه کنندگان دچار خستگی و فرسودگی شغلی (خستگی بدنی، هیجانی و ذهنی) شوند.

 بی‌نظمی ساعات کار 

روانشناسان اغلب در نامناسب‌ترین زمان‌ها باید آماده به کار و رسیدگی به مشکلات بیمار باشند. تنظیم جلسات ملاقات در شب برای افرادی که شاغل هستند و امکان مراجعه در طول ساعات کاری را ندارند؛ یا بیدار شدن از خواب برای کمک به بیمار با وضعیت بحرانی از معایب این شغل است.نداشتن برنامه شغلی و ساعت کاری نامناسب، باعث کمبود وقت کافی برای بودن در کنار اعضای خانواده و دوستان میشود.

 مسائل مالی در راه اندازی کار

بیش از یک سوم روانشناسان خویش‌فرما هستند که علاوه بر یافتن یک دفتر کار، دست‌یابی به تجهیزات لازم و پیدا کردن بیمار، باید بیمه معالجه غلط خریداری کنند و پیگیری و دریافت پول از شرکت‌های بیمه را انجام دهند ، مالیات شغل خود را پرداخت کنند و یک سیستم مدیریت اسناد مطمئن راه‌اندازی کنند و همواره با مسائل مالی از جمله تجربه‌ی ناخوشایند از ارجاع بیمارانی که صورت‌حساب‌های خود را پرداخت نکرده‌اند و بسیاری مسائل دیگر کلنجار بروند.

 یافتن بیماران 

اگر شما به صورت روانشناسان خویش‌فرما کار می‌کنید و شیوه‌های خود را برنامه ریزی می‌کنید باید دائما به ایده یافتن بیماران جدید عادت کنید. یافتن بیمار مستلزم زمان، پول و منابع بوده و همه این موارد از اصول کلیدی موفقیت میباشند. یکی از موثرترین روش‌ها برای یافتن بیمار جدید از طریق شبکه و ایجاد روابط با متخصصان مشاغل دیگر، به‌عنوان مثال پزشکان، پرستاران و مددکارانی که می‌توانند افراد جدیدی را به شما معرفی کنندمیباشد. برگزاری سمینارها و جلسات گروهی حمایتی رایگان نیز روش موثری برای ایجاد پایگاه برای بیماران است و آخرین روش، استفاده از برخی روش‌های تبلیغی  قدیمی در نشریات و یا شبکات اجتماعی می‌باشد.

اما بر طبق آماری که وزارت علوم هر چند سال یک بار اقدام به انتشار آن می‌کند، رتبه بندی دانشگاه های ایران در رشته روانشناسی به صورت زیر لحاظ گردیده است:

۱- دانشگاه تهران

۲- دانشگاه شهید بهشتی تهران

۳- دانشگاه علامه طباطبایی تهران

۴- دانشگاه فردوسی مشهد

۵- دانشگاه اصفهان

۶-دانشگاه شیراز

۷- دانشگاه تبریز

۸- دانشگاه الزهرا

۹- دانشگاه خوارزمی

اخیرا رشته‌ی روانشناسی و تحصیل روانشناسی در خارج از کشور در میان دانشجویان ایرانی بسیار محبوب شده است. چند کشور مهم در دنیا وجود دارند که امروزه مهد رشته‌ی روانشناسی هستند. از جمله‌ی این کشورها می‌توان کشور آلمان، کشور روسیه، کشور اتریش و همینطور کشور کانادا را نام برد.

روانشناسی در خارج از کشور ،علم روانشناسی در میان مردم این کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد برای ادامه ی تحصیل در این کشور، مسلط بودن به زبان آلمانی یکی از ضروریات می باشد. نکتهی قابل ذکر این است که دانشجویان دانشگاه آزاد نمی توانند برای دوره های تحصیلی روانشناسی در آلمان اقدام کنند .

کشور اتریش به عنوان مهد روانشناسی در تمام دنیا شناخته شده می باشد. تحصیل در رشته ی روانشناسی در اتریش اعتبار بالایی برخوردار می باشد.توجه کنید که دانشجویان دانشگاه آزاد نمی توانند برای تحصیل در دانشگاه های این کشور درخواست پذیرش دهند. و دانشجویان دانشگاه سراسری و پیام نور هم بایستی یک سال آخر تحصیلشان را مجددا در این کشور سپری کنند.

 

 

پیش بینی می شود در سال های آتی بازارکار مناسبی پیش روی علاقه مندان و فارغ التحصیلان روانشناسی در ایران و سایر کشورها باشد.

به طوری که میزان استخدام روانشناسان بین سال های۲۰۱۰  تا ۲۰۲۰ در آمریکا، رشد۲۲  درصدی داشته است . در حالی که متوسط این رشد برای همه مشاغل۱۴درصد می باشد. و در در بازه زمانی ۵ سال گذشته میزان استخدام روانشناسان رشد۴۲٫۵  درصدی داشته و رشد بسیار زیاد در آینده برای آن پیش بینی شده است.

فارغ‌التحصیلان کارشناسی مجوز کار درمانگری ندارند و تنها میتوانند در مهدکودک‌ها و مدارس، مراکز خصوصی یا دولتی استخدام شده و کار مشاوره‌ای انجام دهند. اما در دوره‌ی فوق‌لیسانس مجوز تأسیس کلینیک، مطب ، مراکز توان‌بخشی و کار های درمانگری به روانپزشکان داده میشود. بنابرین اگر رویای داشتن مطب روانشناسی و یا مرکز مشاوره را در سر دارید، پس از گذراندن دوره‌ی فوق‌لیسانس روانشناسی میتوانید با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تأسيس مهد کودک ،سرای سالمندان، مراکز مشاوره و … نمايید.

مراکزی که روان شناسان میتوانند در آن استخدام شوند :

از دیگر مشاغلی که روانشناسان میتوانند مشغول به فعالیت در آن شوند :

نماینده‌ی فروش_کارشناس تبلیغات_ مشاور تحصیلی و شغلی_افسر تحقیق و پیگیری_نویسنده_محقق بازار_ مددجوی کودکان_ دستیار آزمایشگاه_کارشناس خدمات عمومی و اجتماعی_ تدریس

روانشناسی در کارشناسی دارای چهار گرایش ۱- گرایش بالینی ۲- آموزش کودکان استثنایی ۳- صنعتی ، سازمانی۴- عمومی میباشد .

تعداد واحدهای رشته روانشناسی تعداد کل واحدهای درسی دوره کارشناسی روانشناسی ۱۴۴ واحد بشرح زیر است:۱-دروس عمومی ۲۳ واحد۲-دروس پایه و اصلی شاخه های عمومی استشنائئ ۷۱ واحد۳-دروس پایه واصلی گرایش بالینی ۹۸ واحد۴- دروس اختصاصی شاخه های عمومی – استثنائی ۴۰ واحد۵- دروس اختصاص گرایش بالینی ۱۳ واحد۶- دروس انتخابی برای شاخص ها و گرایش ها ۱۰ واحد – توضیح اینکه مجموع دروس هر یک از شاخه های عمومی و استثنائی و همچنین گرایش روانشناسی  بالینی ۱۴۴ واحد می باشد.

در عمل گرایش­های مختلف روانشناسی در مقطع کارشناسی تفاوت قابل توجهی باهم ندارند و تنها ۱۰ واحد اختیاری در دانشگاه تفاوت آنهاست اما این تفاوت در دوره کارشناسی ارشد محسوس­تر و جدی­تر است.

به دلیل آنکه روانشناسی با موضوعات زیست شناسی، فلسفه، انسان شناسی و جامعه شناسی ارتباط دارد، شاخه های جدید پژوهشی و کاربردی به طور مستمر در حال شکل گیری است و با وجودی که انجمن روان شناسی آمریکا تا کنون ۵۳ زمینه مختلف روانشناسی را شناسایی کرده است، اما به دلیل تنوع رفتارهای انسانی، زمینه های تازه به طور مستمر در حال پدید آمدن هستند.

در قسمت زیر برخی از گرایش های مهم رشته روانشناسی که در دانشگاه ها جا افتاده اند و تدریس می شوند را معرفی مینماییم:

روانشناسی بالینی بزرگترین حوزه در بین حوزه های روان شناسی است. روان شناسی بالینی را امروزه علم بهزیستی می نامند . روان‌شناسي ‌باليني ‌خدمات ‌تشخيص‌ و درمان‌  (روان‌درماني‌)  را به ‌افرادي ‌که‌ دچار رفتارهاي ‌نابهنجاري ‌مثل ‌افسردگي‌، اضطراب‌، وسواس‌، و غيره ‌هستند، ارائه ‌مي‌دهد. در ۲۰ سال اخیر هیچ یک از رشته های روانشناسی به اندازه روانشناسی بالینی پیشرفت نکرده است و در گستره وسیعی از جمعیت‌های در جستجوی درمان کاربرد دارد.

برخلاف تصور عامه این رشته با روان پزشکی تفاوت بسیاری دارد. چون روان پزشکی به شیمی درمانی می پردازد و یک روان پزشک اجازه تجویز دارو را دارد اما یک روان شناس بالینی دارو تجویز نمی کند بلکه به ریشه یابی علت بیماری های روانی می پردازد و به روش رفتار درمانی، بیمار را معالجه می کند

روانشناسی بالینی خود دارای چند رشته  تخصصی است که از آن میان می توان به سلامت روانی کودکان، سلامت روانی بزرگسالان، اختلالات هیجانی، سوء مصرف دارو، ناتوانی های یادگیری و روان شناسی سلامت اشاره کرد.

کاربرد یافته های روان شناسی در رابطه با کودکان استثنایی (تیزهوشان،معلولین جسمانی،کودکان نابینا و کم بینا، کودکان ناشنوا و کم شنوا، کودکان دارای ناتوانی های تکلمی، و کودکان دارای ناتوانی های حرکتی و ذهنی) است، یعنی یک روان شناس آموزش کودکان استثنایی بررسی می کند که چگونه یادگیری یا حافظه کار خود را بهتر انجام می دهد و یا کارکرد حافظه درباره کودکان استثنایی چگونه است

یافته های روان شناسی را در صنعت به کار می برد این شاخه از دانش مطالعه علمی رابطه میان انسان ودنیای کار را مورد مطالعه خود قرار داده است.

از آنجا که شاخه روانشناسی صنعتی و سازمانی یکی از شاخه‌های کاربردی و فعال رشته مهم روانشناسی است و همچنین کشور نیز در آستانه توسعه اقتصادی و صنعتی است لذا استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی یکی از ضروریات دنیای تولید و کار است که باعث میشود افراد متناسبی برای یک شغل و پرورش برنامه های آموزشی شغلی گزینش شوند و در آن دسته از تصمیم گیری های مدیریت که با روحیه کاری کارکنان ارتباط دارد بهبود ایجاد شود (محیط کار باید چگونه باشد تا بهترین بازدهی را داشته باشد، چه عواملی باعث عدم تفاهم بین کارفرما و کارگر می شود و …).

به مطالعه کلیات روان شناسی می پردازد. البته باید توجه داشت که عنوان گرایش برای روان شناسی عمومی بی معنا است چون ما تخصصی به نام روان شناسی عمومی نداریم.

زیست روان‌شناسی را می‌توان به صورت ترکیبی از روان‌شناسی پایه و علم اعصاب در نظر گرفت. این رشته با نام‌های دیگری چون روان‌شناسی زیست شناختی، روان‌شناسی فیزیولوژیک و علم اعصاب رفتاری نیز شناخته می‌شود و به تحلیل چگونگی تاثیر مغز و انتقال دهنده‌های عصبی بر رفتارها، افکار و احساسات می‌پردازد.

شاخه‌ای از علم روان‌شناسی ‌است که به تمام مراحل زندگی انسان از تولد تا مرگ می‌پردازد، اما بر کودکی و نوجوانی تأکید دارد. روانشناسی رشد از رشته‌های مختلف زیست‌شناسی، جامعه‌شناسی، تعلیم و تربیت و پزشکی کمک می‌گیرد.

روانشناسی و پزشکی قانونی در مراحل رشد و تحول خود به اهداف یکدیگر نزدیک شده‌اند. در واقع هر دو رشته با مساله انحراف اجتماعی سر و کار دارند که موجب ایجاد امنیت در جامعه می‌شوند. روانشناسی قانونی رفتارهایی که از لحاظ قانونی نابهنجار بشمار می‌روند را مورد بررسی قرار می دهد و به بررسی علل این رفتارها و ایجاد تغییر در آن ها میپردازد.

روان‌شناسی مدرسه یک حرفه ی نسبتاً جدید است. روانشناسان مدرسه در داخل سیستم آموزشی کار کرده و به دانش‌آموزان در زمینه‌های هیجانی، اجتماعی و تحصیلی کمک می‌کنند. هدف روان‌شناسی مدرسه، همکاری با اولیاء، معلمان و دانش‌آموزان در جهت ایجاد یک محیط آموزشی سالم  و تمرکز بر نیازهای دانش‌آموزان میباشد.

علم مطالعه تعامل یا رفتار متقابل بین انسان‌ها، روانشناسی اجتماعی مطالعه موضوعات، مشکلات و مسایل مرتبط با جامعه‌ میباشد. روانشناسی اجتماعی، اثرات حضور دیگران را بر رفتار فرد یا رفتار خود فرد را تحت تأثیر گروه مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد. روشن است که تأثیر دیگران بر فرد مستلزم وجود روابط متقابل بین فرد با دیگران است.

 

دانشجویان در صورت علاقه به ادامه تحصیل در رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، با شرط معدل الف (استعداد درخشان) در دانشگاه محل تحصیل خود و یا دیگر دانشگاه ها می­توانند در مقطع ارشد روانشناسی با همان گرایش دوره کارشناسی خود در صورت قبولی در مصاحبه و بررسی پذیرش بدون کنکور دانشجویان استعداد درخشان، ادامه تحصیل دهند دانش آموختگان سایر رشته­ های تحصیلی نیز می­توانند در کنکور کارشناسی ارشد این رشته شرکت نمایند.

تا سال ۹۲،دانش آموختگا این رشته بعد از مقطع کارشناسی ارشد با شرکت و قبولی در آزمون نظام روانشناسی مجوز تاسیس کلینیک را دریافت میکردند. اما از سال ۹۱ این قانون به دلیل جابه جایی رشته روانشناسی از زیرمجموعه علوم انسانی به رشته های شناوربه این صورت تغییر کرد که با داشتن دو مدرک مرتبط با روانشناسی (کارشناسی و کارشناسی ارشد-کارشناسی ارشد و دکتری)متقاضیان مجوز تاسیس کلینیک را دریافت مینمایند.

پس از آن دانشجویان علاقه مند به ادامه­ ی تحصیل در مقطع دکتری درآزمون کنکور دکتری شرکت می­کنند و بعد از قبولی در آزمون در گرایش مورد نظر خود و دانشگاه مورد نظر خود مصاحبه می­شوند در صورتی که در مصاحبه­ ی دانشگاه مربوطه قبول شوند، مشغول به تحصیل در آن دانشگاه می­شوند.مقطع دکترای روانشناسی به دو بخش آموزشی و پژوهشی تقسیم می شود و حدوداً ۴ سال طول می کشد.

 

 

داوطلبان علاقه مند به تحصیل در رشته روانشناسی می توانند برای برنامه ریزی قبولی در رشته روانشناسی و انتخاب رشته قبولی در رشته روانشناسی با گروه مشاوره انتخاب رشته دکتر یعقوبی تماس بگیرند.

جهت پاسخگویی به سوالات خود در خصوص رشته روانشناسی، رتبه مورد نیاز برای قبولی در این رشته و همینطور دریافت کارنامه قبول شدگان در کنکور سال های قبل که به کمک مجموعه ما انتخاب رشته کرده اند با مشاوران ما در تماس باشید.

 

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مطالب ما مطلع شوید، همین الان تلفن همراه و ایمیل خود را وارد کنید.

23:54, 2020-06-14 ۱۱۲ عارفه ضیائی

09:54, 2020-06-11 ۸۰ عارفه ضیائی

12:07, 2020-06-08 ۱۲۱ عارفه ضیائی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

 بله، مرا به لیست ایمیل خودتان اضافه کنید

خدمات ما

با توجه به رقابت فشرده و سخت داوطلبان کنکور، موفقیت در کنکور سراسری نیازمند برنامه‌ای کاملا شخصی سازی شده با اهداف مشخص می‌باشد که گروه مشاوره دکتر یعقوبی به این نیاز توجه ویژه‌ای داشته و علاوه بر آن نیز بقیه‌ی فعالیت‌های آموزشی یک داوطلب کنکوری به طور کامل با بهترین سابقه و کیفیت انجام می‎دهد که داوطلب از ابتدا تا انتهای مسیر را با این گروه همراه باشد و به نتیجه‌ی ایده آل خود برسد. بنابراین؛ مشاوره‌ی سالیانه، اردوی مطالعاتی نوروزی، همایش‌های جمع بندی، اردوی مطالعاتی دوران جمع بندی و انتخاب رشته‌ی کنکور سراسری فعالیت‌هایی است که به نحو احسن در این مرکز انجام می‌گیرد تا داوطلب به رشته و دانشگاه مورد نظر برسد.

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید !

برای دریافت آخرین مطالب کنکوری ایمیل و تلفن همراه خود را وارد کنید.

درباره ما

گروه مشاوره و انتخاب رشته‌ی دکتر یعقوبی با سابقه درخشان در زمینه‌ی انتخاب رشته‌ کنکور سراسری و آزاد و همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای و تحصیلی برای داوطلبان کنکور و دانش آموزان دبیرستانی، سال‌های سال است که داوطلبان متعددی را به قله‌ی آموزش فرستاده و آن‌ها را به هدف آموزشی خود رسانده و خدمت قابل توجهی به جامعه‌ی آموزشی کشور کرده است. گروه مشاوره و انتخاب رشته‌ی دکتر یعقوبی مفتخر است که در سال‌های اخیر، بزرگترین و پرتعدادترین انتخاب رشته‌ی کشور را به همراه مشاورین متخصص و مجرب کشور را برگزار کرده و هرسال نتایج درخشانی را در کنکور سراسری بدست آورده است. دانش آموزان با اطمینان می‌توانند سرنوشت آموزشی خود را به پرمخاطب‌ترین گروه آموزشی کشور بسپارند.

بازار کار رشته روانشناسی چگونه است ؟ امروزه با گسترش روز افزون علوم انسانی و رشته های علوم انسانی به خصوص رشته روانشناسی، استقبال عمومی از این رشته جذاب روز به روز در حال افزایش است. بر اساس آمارهای منتشره از سوی اداره کار آمریکا، نیاز به روانشناسان بیشتر از حد میانگین سایر حرفه‌هاست. دانشجویان زیادی هستند که تصمیم به ادامه تحصیل در این رشته و گرایش های آن و حتی تغییر رشته به روانشناسی دارند. در این حالت اولین سوالی که مطرح می شود این است که بازار کار رشته روانشناسی و درآمد روانشناسی چقدر است؟ و یا اینکه کدام گرایش روانشناسی درآمد بیشتری دارد. برای اینکه از این موضوع آگاهی پیدا کنید این مقاله را تا پایان دنبال کنید. آمار و ارقام ذکر شده نتیجه یک تحقیق و نظرسنجی در ایالات متحده امریکا هست.

 آنچه در زیر آمده، تعدادی از حرفه‌های مرتبط با روانشناسی است که پرطرفدارتر از بقیه‌اند.

متوسط درآمد سالانه: 167.610 دلار

مدت زمان تحصیل حدودا 12 سال است. روانپزشکی یکی از پردرآمدترین گرایش های این رشته است. اما بسته به نوع تخصص یک روانپزشک میزان درآمد می تواند متفاوت باشد.

درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

روانشناسان صنعتی- سازمانی بر رفتار محل کار تمرکز دارند و غالباً با استفاده از اصول روان‌شناختی به افزایش کارایی کارکنان و انتخاب کارمندانی که تناسب بیشتری با یک شغل خاص دارند می‌پردازند. چند حوزه مختلف تخصصی در داخل روانشناسی صنعتی- سازمانی وجود دارد. برای مثال، برخی از روانشناسان صنعتی- سازمانی به آموزش و ارزیابی کارکنان می‌پردازند در حالی که برخی دیگر بر ارزیابی متقاضیان کار تمرکز می‌کنند. با وجودی که برای کسانی که درجه کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی صنعتی- سازمانی دارند نیز فرصت‌های شغلی وجود دارد امّا غالباً کسانی که دارای درجه دکتری باشند بیشتر مورد نیازند.

در این رشته شانس خوبی برای کارکردن با مدرک کارشناسی ارشد وجود دارد. اما مسلما داشتن درجه دکترا شانس بهتری برای درآمد بیشتر مهیا می سازد. روانشناسان صنعتی و سازمانی از دانش خود برای حل مشکلات محیز کار استفاده می کنند. افزایش کارآیی کارکنان، انتخاب بهترین کارمندان برای یک شغل خاص، گسترش تحقیقات بازار از جمله کارهایی است که یک روانشناس صنعتی و سازمانی ممکن است انجام دهد. بر طبق آمار جامعه روانشناسان صنعتی و سازمانی 5% برتر اعضای این جامعه بیش از 250.000 دلار در سال دریافت می کنند. درامد یک کارشناس به طور معمول 40.000 دلار می باشد، در حالی که شروع درآمد برای دکترای این رشته از 55.000 دلار می باشد.

نوروسایکولوزیست ها متخصص در مطالعه مغز و علوم شناختی هستند. افرادی که در این رشته کار می کنند، معمولا تست های شناختی را اجرا میکنند، اسکن های مغزی می گیرند، میزان رنجی که افراد از آسیب مغزی دیده اند می سنجند و درباره تاثیر داروها روی سیستم عصبی مطالعه می کنند. معمولا در دانشگاه ها، بیمارستان ها، مراکز تحقیقاتی، کلینیک های سلامت روان و آزمایشگاه های دارویی کار می کنند.

روانشناس مهندسی از روانشناسی برای برای بررسی چگونگی تعامل انسان با ماشین و سایر فناوری‌ها استفاده می‌کند. این رشته به نام روانشناسی عوامل انسانی نیز خوانده می‌شود. روانشناسان مهندسی از درک خود نسبت به رفتارو ذهن انسان برای کمک به طراحی و بهبود فناوری، محصولات مصرفی و تنظیم محیط کار و زندگی استفاده می‌کنند. برای مثال، روانشناس مهندسی ممکن است به عنوان عضوی از یک تیم برای طراحی مجدد یک محصول به منظور کارآمدتر کردن یا سهل‌الاستفاده‌تر کردن آن‌، کار کند.

برای ورود به این حیطه حداقل تحصیلات کارشناسی ارشد است. اما افرادی که دارای مدرک دکترا در این رشته هستند موقعیت شغلی و به تبع آن درآمد بهتری کسب می کنند. مهندسین روانشناسی برای طراحی سیستم های بهتر، طراحی تجهیزات برای بالابردن کارآمدی، کاهش دادن صدمات و بهبود تولید تلاش می کنند.

روانشناسان ورزش بر جنبه‌های روان‌شناختی ورزش‌ها و ورزشکاران، شامل موضوعاتی چون انگیزه، عملکرد و آسیب‌ها تمرکز می‌کنند. دو محدوده عمده در روانشناسی ورزش عبارتند از کمک به بهبود عملکرد ورزشکاران و استفاده از ورزش برای بهبود سلامت جسمی و روانی. روانشناسان ورزش در مکان‌های مختلفی چون دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز ورزشی، مراکز مشاوره خصوصی و مراکز پژوهشی کار می‌کنند.

روانشناسان بالینی به ارزیابی، تشخیص و درمان بیمارانی که دچار اختلالات روان‌شناختی هستند می‌پردازند. این متخصصان معمولاً در بیمارستان‌ها، کلینیک‌های سلامت روان یا بخش خصوصی کار می‌کنند. برای کار به عنوان روانشناس بالینی در آمریکا به داشتن درجه دکتری در این زمیه نیاز است و در اغلب ایالت‌ها علاوه بر آن، گذراندن یکسال دستیاری نیز اجباری است.

روانشناسان بالینی در ارزیابی، تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری های روانی آموزش می بینند. این حوزه بزرگترین حوزه استخدامی در روانشناسی است. روانشناسان بالینی در محیط های متنوعی مثل بیمارستان ها، کلینیک های سلامت روان و مطب های خصوصی کار می کنند. تجربه بیشترین تاثیر را در میزان درآمد این متخصصین دارد. برای مثال در سال 2009 متخصصین با 5 سال سابقه به طور متوسط 54.000 دلار درآمد داشته اند در حالی که متخصصینی که 10 تا 14 سال تجربه داشتند نزدیک به 100.000 دلار در هر سال درآمد داشته اند.

در بیشتر ایالات آمریکا روانشناسان بالینی باید درجه دکترا داشته باشند. 1 تا 2 سال دوره سوپروایزری را تکمیل نمایند و در آزمون گرفتن مجوز برای کار موفق شوند.

مشاوران ژنتیکی در تأمین اطلاعاتی درباره اختلالات ژنتیکی برای زوج‌ها و خانواده‌ها کمک می‌کنند. این متخصصان نوعاً دارای تحصیلات دانشگاهی هم در ژنتیک و هم در مشاروه هستند و بسیاری از آن‌ها دارای درجه کارشناسی در رشته‌هایی چون روانشناسی، زیست‌شناسی، پرستاری، بهداشت و مددکاری اجتماعی هستند. مشاوران ژنتیکی غالباً به صورت تیمی با پزشکان، پرستاران و متخصصان ژنتیک کار می‌کنند و به خانواده‌هایی که دارای عضو با اختلال ژنتیکی هستند یا در خطر انتقال یک اختلال ارثی قرار دارند، راهنمایی و کمک می‌کنند.

روانشناسان قانونی از دانش خود در زمینه بررسی‌های جنایی و موارد حقوقی و قضایی استفاده می‌کنند. این شاخه نیز به تازگی به صورت یکی از داغ‌ترین زمینه‌های کاری در رشته روانشناسی درآمده است و علتش نیز تصویری است که از روانشناسان قانونی در فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و کتاب‌ها نشان داده می‌شود. هر چند این حرفه به جذابی و هیجان‌انگیزی آنچه در رسانه‌های عمومی نشان داده می‌شود نیست اما روانشناسی قانونی حرفه جذابی است که جای زیادی برای رشد دارد. روانشناسان قانونی غالباً برای حل اختلاف بر سر حضانت فرزند، رسیدگی به ادعاهای بیمه‌ای، ارزیابی نحوه حضانت فرزند و بررسی سوء استفاده از کودکان، با دیگر متخصصان همکاری می‌کنند.

روانشناسان مدرسه در نهادهای آموزشی کار می‌کنند و به کودکان در پرداختن به مشکلات هیجانی، تحصیلی و اجتماعی کمک می‌نمایند. با توجه به علاقه‌مندی روزافزونی که به سلامت روانی کودکان به وجود آمده است، روانشناسی مدرسه به سرعت به صورت یکی از پرطرفدارترین شغل‌ها درآمده است. تقاضا برای روانشناسان مدرسه بیشتر از متخصصان موجود است و این به معنی فرصت‌های شغلی زیاد در این زمینه می‌باشد.

مشاوران به مردم در زمینه‌های مختلفی چون ازدواج، مسایل خانوادگی، هیجانی و تحصیلی و سوء مصرف مواد کمک می‌کنند. تقریباً در تمام ایالت‌های آمریکا، مشاوران باید حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند تا اجازه کار دریافت کنند.

با وجودی که این حرفه، خارج از محدوده حرفه‌های روانشناسی سنتی است اما رشته آموزش‌های خاص فرصت‌های زیادی را برای کسانی که از کمک به کودکان لذت می‌برند، فراهم می‌سازد. آموزگاران آموزش‌های خاص به کار با دانش‌آموزانی که با ناتوانائی‌های مختلفی روبرو هستند می‌پردازند. برای انجام این کار، فرد باید حداقل دارای مدرک کارشناسی باشد و در برنامه آموزشی این گونه آموزش‌های خاص شرکت کرده باشد.

به دلیل تغییرات سریع در بازار کار، بسیاری از مردم در جستجوی کار جدید در رشته خود و یا حتی تغییر شغل می‌باشند. مشاوران شغلی با به کارگیری ابزارهایی مانند ارزیابی شخصیت، تعیین علاقه‌مندی‌ها و سایر معیارهای ارزیابی، در انتخاب شغل به افراد کمک می‌کنند. آن‌ها غالباً با بررسی علاقه‌مندی‌ها، سابقه کار، سابقه آموزشی، مهارت‌ها و خصوصیات شخصیتی فرد، شغل یا شغل‌های مناسب برای او را تعیین می‌کنند. آن‌ها همچنین به مشتریان خود در پرورش مهارت‌ها، چگونگی شرکت در مصاحبه‌های شغلی، چگونگی نوشتن سابقه کاری (رزومه) و چگونگی یافتن فرصت‌های شغلی کمک می‌کنند. کمک به افرادی که دچار استرس ناشی از دست دادن شغل یا موضوعات مرتبط با استخدام هستند نیز از جمله وظایف مشاوران شغلی است.

 

با توجه به تنوع گرایش های این رشته و جذابیت برخورد با دیگر انسان ها، لذا لازم دانستیم در رابطه با بازار کار روانشناسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایران توضیحاتی را ارائه دهیم. روانشناس به بررسی نحوه ادراک محیط، توسط موجود زنده از محیط خود و چگونگی رفتار ما در شرایط خاص می پردازد.

گرچه موجود زنده شامل غیر انسان نیز می‌شود، ولی هدف اصلی این رشته بررسی وضعیت انسان است.

رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی (لیسانس) دارای 3 گرایش است. این گرایش ها عبارتند از:

آینده شغلی و بازار کار در هر یک از گرایش های فوق در این مقطع، از قرار زیر است…

پس از طی دوره 4 ساله روانشناسی بالینی و کسب مدرک کارشناسی در این گرایش، فرد می تواند:

پس از طی دوره 4 ساله روانشناسی عمومی و کسب مدرک کارشناسی در این گرایش، فرد می تواند:

درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

پس از طی دوره 4 ساله روانسنجی و کسب مدرک کارشناسی در این گرایش، فرد می تواند:

در مقطع کارشناسی ارشد، این رشته دارای ۶ گرایش است. این گرایش ها عبارتند از:

با توجه به اینکه در کشور ما برخلاف سایر کشورها، در رشته روانشناسی، تفکیک زمینه های شغلی بین گرایش ها وجود ندارد، بازار کار در همه گرایش های ذکر شده به جز دو گرایش روانشناسی صنعتی و سازمانی و سنجش و اندازه گیری یا روانسجی یکسان و به شرح ذیل است:

اما در ایران این گرایش کمتر مورد توجه قرار می گیرد و فارغ التحصیلان این گرایش هرچند اندک هستند، اما به ندرت موفق به یافتن شرایط کاری متناسب با گرایش خود می شوند. بنابراین فارغ التحصیلان این گرایش، اکثرا در زمینه های ذکر شده در باره گرایش های 1 و 2 مشغول به کار می شوند.

/* Color */
.bookly-form-group > label,
.bookly-label-error,
.bookly-progress-tracker > .active,
.bookly-form .picker__nav–next,
.bookly-form .pickadate__nav–prev,
.bookly-form .picker__day:hover,
.bookly-form .picker__day–selected:hover,
.bookly-form .picker–opened .picker__day–selected,
.bookly-form .picker__button–clear,
.bookly-form .picker__button–today,
.bookly-columnizer .bookly-hour span.bookly-waiting-list {
color: #f4662f!important;
}
/* Background */
.bookly-progress-tracker > .active .step,
.bookly-form .picker__frame,
.bookly-service-step .bookly-week-days label,
.bookly-repeat-step .bookly-week-days label,
.bookly-columnizer .bookly-hour:hover .bookly-hour-icon span,
.bookly-btn,
.bookly-btn:active,
.bookly-btn:focus,
.bookly-btn:hover,
.bookly-btn-submit,
.bookly-round,
.bookly-square {
background-color: #f4662f!important;
}
.bookly-triangle {
border-bottom-color: #f4662f!important;
}
/* Border */
.bookly-form input[type=”text”].bookly-error,
.bookly-form input[type=”password”].bookly-error,
.bookly-form select.bookly-error,
.bookly-form textarea.bookly-error,
.bookly-extra-step div.bookly-extras-thumb.bookly-extras-selected {
border: 2px solid #f4662f!important;
}
/* Other */
.bookly-form .picker__header { border-bottom: 1px solid #f4662f!important; }
.bookly-form .picker__nav–next:before { border-left: 6px solid #f4662f!important; }
.bookly-form .picker__nav–prev:before { border-right: 6px solid #f4662f!important; }
.bookly-service-step .bookly-week-days label.active, .bookly-repeat-step .bookly-week-days label.active { background: #f4662f url(https://psychoexir.com/wp-content/plugins/bookly-responsive-appointment-booking-tool/frontend/resources/images/checkbox.png) 0 0 no-repeat!important; }
.bookly-pagination > li.active, .bookly-columnizer .bookly-day, .bookly-schedule-date { background: #f4662f!important; border: 1px solid #f4662f!important; }
.bookly-columnizer .bookly-hour:hover { border: 2px solid #f4662f!important; color: #f4662f!important; }
.bookly-columnizer .bookly-hour:hover .bookly-hour-icon { background: none; border: 2px solid #f4662f!important; color: #f4662f!important; }

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم اگه از رشته روانشناسی بخوایم نوروسایکولوژیست بشیم باید چیکار کنیم و چطوری؟

سلام خدمت شما دوست عزیز شما میتونید دوره های کارگاه های نوروتراپی از جمله نوروفیدبک و … را بگذارانید و رشته تخصصین نوروسایکوتیک رو مطالعه کنید.

با سلام خدمت دوستان عزیز . برادران و خواهران من رشته روانشناسی دارای فارغالتحصیلان بسیار زیادی است که از حجم نیاز جامعه فراتر است با یک نظر به سایت سازمان نظام روان شناسی متوجه خواهید شد که سالانه فقط 10 ال 20 نفر موفق به اخذ مجوز فعالیت می شوند. و این در حالی است که شما روانپزشک نیستید و حق تجویز دارو ندارید برای اینکار باید پزشکی عمومی بخونید بعد روانشناسی… و شما بیشتر نقش مشاور رو دارید. بازار کار این رشته بسیار داغونه حتی با افتتاح مطب به دلایل فرهنگی یا اجتماعی مراجع بسیار کمی خواهید داشت . بهتره وقت خودتونو تلف نکنید و رشته های پزشکی و پیرا پزشکی بخونید و مستقیم برید سر کار و در آمد عالی داشته باشید. . البته میتونید مهد کودک افتتاح کنید و خیلی کارای دیگه…. حال انتخواب با خودتون…

سلام و خسته نباشین خدمت تون چتدتا سوال داشتم به نظر تون این در آمد ها با داخل ایران چقدر مشابه هست؟

بازار کار کدام روانشناسی در ایران بیشتر هست؟

من زبان خارجی زیاد خوب نیست اگه برم روانشناسی مشکل برام ایجاد نمیشه؟

ممنون میشم اگه هر کدام از سوال ها که میدونین جواب بدین

این که مربوط به آمریکاست در مورد ایران بنویسید مثلا فکر نمیکنم صنعتی سازمانی درامد چندانی تو ایران داشته باشه اگه در مورد اینا تو ایران بنیسید خیلی ممنون میشم

با سلام متاسفانه در ایران آمار دقیق درآمد در حرفه ی روانشناسی زیاد در دست نیست. و آمار مشاغل و گرایش های روانشناسی در کشوره های مختلف تا حدودی مشابه همدیگه هست.

Jeyjey says:

مرکز مشاوره اکسیر says:

مرکز مشاوره اکسیر says:

[email protected]

[email protected]

سلام دوستان

من یه دختر ۲۱ ساله دانشجو در رشته زبان هستم. و الانم به عنوان معلم مشغول به کارم. دختر خالم توی بیمارستان ماما هستند و شوهرشون دندانپزشک. به من پیشنهاد دادن که برای کارشناسی ارشد روانپزشکی بخونم و میتونن منو ببرن توی بیمارستان.

حالا من اطلاعات دقیقی از روانشناسی ندارم فقط بگم که پول و درامد برای من خیلی مهمه ولی از دروس فیزیک و ریاضی و شیمی و زیست متنفرم یعنی توی دبیرستان تک میشدم اینارو. بنظر شما توی روانشناسی این درس ها هست؟ و یا اینکه درآمد و آینده ی شغلی روانشناسی خوبه؟ و برای تغییر رشته باید چیکار کنم؟

ممنون از همه.

درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

مرتبط با رشته روانشناسی:

کار درستی می کنم که نمیذارم دخترم روانشناسی بخونه؟

کسانی که روانشناسی خوندن یه کم ازش تعریف کنن

آینده شغلی رشته های میکروبیولوژی و روانشناسی چطوره؟

رشته روانشناسی آینده ای موفقی داره؟

انتخاب رشته ی روانشناسی توسط کسی که خودش مشکل داره

می خوام از رشته حقوق انصراف بدم و روانشناسی بخونم

به عشق روانشناسی رفتم ادبیات

فارغ التحصیلان روانشناسی عمومی می تونن آزمون ارشد روان پرستاری بدن؟

در مورد ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه دولتی چه اطلاعاتی دارید؟

بازار کار رشته روانشناسی برای خانم ها چطوره؟

تاثیر تحصیل رشته روانشناسی روی زندگی شخصی

اگه در کنکور تجربی موفق نشدم می خوام روانشناسی رو ادامه بدم

با مدرک روانشناسی عمومی می خوام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنم

جایگاه اجتماعی شغل روانشناسی در جامعه رو چطور میبینید؟

سلام 

سلام

من دانش آموز پایه دهم هستم

رشته تجربی رو انتخاب کردم ولی هیچ علاقه ای بهس ندارم 

ولی درس های انسانی رو خیلی دوست دارم

واسه دانشگاه هم مبخوام روان شناسی رو بخونم و بیش از حد بهش علاقه دارم

و قبولی دانشگاه هم واسم مهمه و دوست دارم دانشگاه معتبر قبول شم مخصوصا تهران

خواستم بدونم بنظرتون از رشته تحربی یا انسانی وارد روانشناسی شم?

 

دیپلم فنی کار و دانش دارم آیا میشه در دانشگاه تغییر رشته داد لطفا بگین مهمه برام

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

منظورم واسه کسایی که ارشد بالینی رو هم گرفتن و میخوان کلینیک بزنن

سلام 

درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

میخوام رشتمو عوض کنم 😖

کلینیک هاشون شلوغ میشن؟!

کلینیک رو به همین راحتی ها مجوز نمیدن هرروز داره سخت تر میشه!کارورزی باید بری و ….!ولی در کل اگه فن بیانت خوب باشه و به اصطلاح دهنت گرم باشه و انرژی مثبت داشته باشی بتونی مراجع جذب کنی خوبه درامدش!!!البته اینو هم در نظر بگیر که باید سرمایه هم داشته باشی!

افتضاح

اولا بعد از ارشد باید کلی هزینه بدی برای گذراندن کارورزی

بعد يه دو سه سالی تو نوبت مصاحبه نظام روانشناسی بمونی و تازه آیا همون بار اول قبول شی یا نشی 

بعد هزینه اجاره دفتر مشاوره و… که تو تهران حداقل 100 میلیون لازم داری چون باید کمی بالا باشه منطقه اش که اصلا کسی بیاد تو 

بعد هم که با جو جامعه ما آشنا هستی

مردم ترجیح میدن یا قرص بخورن،یا دعا بگیرن

خانوم های تو خونه اگه دنبال آموزش کسب در آمد بالا 

بدون سرمایه هستین حتما کلیک کنید

البته کار مشاوره کار خیلی سختی هم هست ها…اینجوری نیست که پول پارو کردن باشه

مدام با آدمهایی که نق میزنن و حال افسرده دارن سرو کار داری.فرسودگی کاری زیاد داره.برای همینه که دستمزدشون زیاده

مجسم کن کسی تو خانواده باشه که مدام نق میزنه و حال روحیش بده…حتی اعضای خانواده هم بعد مدتی دیگه حوصلشو نخواهند داشت..کار روانشناسی هم همینطوره…اگه اعصاب پولادین داری برو

همه توقع مشاوره رایگان دارن

یا تلفنی

حاضرن برای بچه هاشون کفش و لباس مارک بخرن ولی بدرفتاری بچه رو اصلاح نکنند و بگن به عموش رفته😐

همه چی کلی دردسر داره

دو سه سال واسه تمام شهرهاست یا واسه تهران

خواستم ببینم کارشم هست 😖

😕الان که مردم بیشتر به کار روانشناسا پی بردن 

اولا همه شهرها مصاحبه ندارن

چند تا شهر بزرگ دارن 

تهران که اصلا افتضاح شده،همش پارتی بازی 

میدونی این رشته به زحمتش نمی ارزه

6/7 سال تا ارشد درس میخونی ولی عملا چیزی یادت نمیدن

تازه بعدش باید هی پول بدی به کارگاه های درمان تا یاد بگیری درمان رودرامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

اصلا درک نمیکنم این سیستم آموزشی رو

ظاهرا بله… ولی عملا نه

همین نینی سایت رو ببین،دنیای مشکلات رو دارن

پیشنهاد روان شناس بده

دو تا جواب دارن

1_ صد دفه رفتم همش الکیه،پول مفت میگیرن

2_ الان شرایطش رو ندارم

نمیدونم رشتت چیه

ولی اگه عاشق رشته روان شناسی هستی بیا بخون

اگر میتونی خیلی زیاد مطالعه کنی،از پژوهش نمیترسی و خلاصه حسابی درسخون هستی بیا

چون واقعا نیاز به مطالعه خارج از دروس دانشگاهی داره

خودم با تمام این سختی ها، اگه برگردم عقب هزار بار دیگه همین رشته رو میخونم😊

چه بد پس بیخیال روانشناسی بشم 😕

دوستان خیلی اطلاعاتتون قدیمیه . کارورزی امسال برداشته شد  با اجازتون . 

اسما برداشته شده

ولی من خودم رفتم برای تحویل مدارک برای مصاحبه 

نامه کارورزی و معرفی نامه از سه تا روانشناس خواستن

فرزانه جون بهترین شغلو داری . درس خوندن تو ایران وقت تلف کردنه . بچسب به شغلت .

جدا ؟ایرانه دیگه . 

افتضح. یفتضح. افتضااااااح

دنبالش نرو که پشیمون میشی

دوستش ندارم 😖

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

تماس با تلفن ثابت ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » درامد ماهانه روانشناس

معرفی شغل و رشته روانشناسی  : اگر شما عاشق دانستن چگونگی و دلایل رفتار دیگران بوده و دوست دارید به آنها در برخورد با چالش های شان کمک کنید، شغل روانشناسی مناسب شماست. ادامه متن

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

سلام لیسانس را در دانشگاه علوم پزشکی گرفتم برای مقطع ارشد کنکور وزار …

بچه ها سنجش فرم اعتراض به سوالات آزمون گذاشته ! یعنی چی ؟ آزمونو که از …

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد. این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد. تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود. لازم به ذکر است
مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مشاور گروپ میباشد.



اگر شما فردی متفکر، مستقل و آرمانگرا هستید؛


اگر به تصمیمات خود اطمینان دارید؛

اگر از درون خود انگیزه می گیرد و در دنیایی از ایده ها به سر می برید؛
اگر شخصیتی پیچیده دارید که شناخت شما به آسانی ممکن نیست؛
و اگر علاقه ای به اختلاف نداشته و تمایل به رسیدن به توافق با دیگران دارید؛
 

اگر شما عاشق دانستن چگونگی و دلایل رفتار دیگران بوده و دوست دارید به آنها در برخورد با چالش های شان کمک کنید، شغل روانشناسی مناسب شماست.روانشناسی علم مطالعهٔ رفتار و فرایند‌های ذهنِ موجود زنده ـ بخصوص انسان ـ بر اساس روش علمی است. از آنجا که امروزه فکر و اندیشه انسان ها پایه هر عمل و فعالیتی می باشد، شناخت و درمان مسایل و مشکلات مربوط به آن نیز بسیار مهم و ضروری است. وظیفه اصلی این کار بر عهده روانشناسان می باشد.روانشناس کسی است که رفتار، شخصیت، روابط بین فردی، یادگیری و انگیزش را در انسان به شکل حرفه ای مورد بررسی قرار می دهد. روانشناس از یک طرف رابطه بین عملکرد مغز و رفتار را بررسی می کند و از سوی دیگر ارتباط بین محیط و رفتار. روانشناس رفتار، انگیزه ها، افکار و احساسات افراد را بررسی کرده و به آنها در کنترل و غلبه بر مشکلات شان کمک می کند.روانشناسی نیازمند صداقت و گشاده رویی است. همچنین داشتن مهارت های ارتباطی و شنونده خوب بودن برای این کار لازم است. روانشناس باید در کنار داشتن دانش، توان درک درست و بدور از هر گونه قضاوتی را داشته باشد. فرد مراجعه کننده باید بتواند به راحتی و بدور از هرگونه استرس و نگرانی به روانشناس اعتماد کرده و مشکلات خود را با او در میان بگذارد. در واقع روانشناس یک انسان شناس و جامعه شناس خوب نیز هست.
ا محل کار و ساعت کاری روانشناس بسته به نوع تخصص و نوع کار او متفاوت است. روانشناسی که در سازمان و شرکت ها مانند آموزش و پرورش، بهزیستی و… استخدام می شود، مطابق با ساعات کاری استاندارد فعالیت می کند. اما ساعات کار برای روانشناسی که به صورت مستقل و شخصی کار می کند، متفاوت و متغیر است.در ادامه اطلاعات کاملی در مورد وظایف روانشناس، توانمندی و مهارت مورد نیاز روانشناس، تحصیلات لازم برای ورود به شغل روانشناسی، بازار کار و فرصت های شغلی روانشناسی، درآمد روانشناس و برخی از روانشناسان معروف ارائه می شود. 
 درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

وظایف روانشناس در هر یک از زمینه های تخصصی زیر عبارتند از :

روانشناس آموزشی- کمک به کودکان، نوجوانان و جوانان برای غلبه کردن بر مشکلات آموزشی و روانی خود و در نتیجه پیشرفت کردن در این زمینه ها

روانشناس شغلی ( یا روانشناس سازمانی)- کمک به شرکت ها و سازمانها در بهبود عملکرد و افزایش رضایت شغلی کارکنان

روانشناس سلامت- ترویج رفتار و نگرش سالم و کمک به بیماران و خانواده های آنها برای غلبه بر بیماری ها

روانشناس مشاوره ای- کمک به افراد در حل مشکلات شان و تصمیم گیری ها به خصوص در زمان های پراسترس زندگی شان

روانشناس جرم شناسی- استفاده از تئوری های روانشناسی در شناسایی جرائم، بازسازی و بهبود مجرمین

روانشناس بالینی- کمک به مراجعانی که در شرایطی سخت مانند نگرانی، اضطراب، افسردگی و بیماری های روانی قرار دارند.

روانشناس ورزشی- کار با افراد، تیم ها و سازمان ها برای بهبود انگیزه و عملکرد در زمینه مربی گری، آموزش و رقابت و همچنین ترویج مشارکت ورزشی به صورت عمومی


 
 

علاقه به انسان ها و کمک به آنها در حل مشکلاتشان


انعطاف پذیری


صداقت


امین و محرم اسرار بودن


مهارت های ارتباطی عالی و شنونده خوبی بودن


مهارت های تصمیم گیری و حل مساله در سطح خوب


رویکرد دقیق، منطقی و روش مند


 
 

فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا (به شرط گذراندن دو مقطع تحصیلی که آخرین آن غیر پژوهش محور باشد) می توانند وارد این شغل شوند.
 

روانشناس با توجه به تخصص خود می تواند در بیمارستان ها، مدارس، زندان ها، مراکز توانبخشی، مهدکودک ها، مراکز مشاوره، واحد تحقیقات دانشگاهی، برخی از شرکت ها و سازمان ها و یا باشگاه های ورزشی فعالیت کند. رواشناس می تواند با دریافت مجوز لازم از بهزیستی برای احداث مهد کودک و سرای سالمندان اقدام کند. همچنین با داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد، تجربه و سرمایه و سایر شرایط لازم می تواند به طور مستقل کار کرده و مرکز خدمات روانشناسی یا مشاوره راه اندازی کند. برای آگاهی از این شرایط روی لینک های زیر کلیک کنید :
 


 

برخی از مسایل و نکاتی که روانشناسان بیان می کنند عبارتند از :

اکثر روانشناسان بر لزوم وجود تجربه در کنار علم در این شغل بسیار تاکید دارند و آن را یک عامل کلیدی در موفقیت خود می دانند.

وجود دیدگاه نامناسب بین مردم نسبت به مراجعه به روانشناس در هنگام داشتن مشکلات روحی و روانی (البته تا حد زیادی در سال های اخیر اصلاح شده ولی هنوز نیاز به فرهنگ سازی دارد.)

عدم اعتماد جامعه و نبود آگاهی در مراجعان که معمولا باعث رها کردن روند درمان در نیمه راه شده و اغلب با بروز مجدد و تشدید بیماری مجبور به مراجعه و شروع دوباره درمان می شوند.

نبود پوشش بیمه ای و سنگین بودن هزینه جلسات مشاوره برای بسیاری از مردم


وجود محدودیت های استخدامی در بخش دولتی

 امروزه فکر و دانش انسان پایه اصلی همه فعالیت ها و امور شده است. هر چه کشوری پیشرفته تر باشد، تکیه آن بر فکر و اندیشه بیشتر است. همگام با این روند، مسایل و مشکلات فکری، ذهنی و روحی بیشتری برای انسان ها پیش می آید که روانشناسی در شاخه های مختلف می تواند به خوبی راهگشای آنها باشد. آمارهای رشد استخدام روانشناسان در سایر کشورها، گواهی بر این مدعی است.  ایران نیز که در حال توسعه می باشد، از این قانون مستثنی نمی باشد. پیش بینی می شود در سال های آتی بازارکار مناسبی پیش روی علاقه مندان و فارغ التحصیلان روانشناسی باشد.وضعیت استخدام روانشناس در برخی کشورهای جهان به شرح زیر است :آمریکا – پیش بینی ها نشان می دهد میزان استخدام روانشناسان بین سال های2010  تا 2020 ، رشد22  درصدی خواهد داشت. در حالی که متوسط این رشد برای همه مشاغل14  درصد می باشد.
 
 استرالیا – در بازه زمانی 5 سال گذشته میزان استخدام روانشناسان رشد42.5  درصدی داشته و رشد بسیار زیاد در آینده برای آن پیش بینی شده است.
 درآمد روانشناس درآمد روانشناسان با توجه به میزان دانش علمی، تجربه، شهر محل کار، خصوصی یا دولتی بودن محل کار و… متفاوت است. روانشناسی که در بخش های دولتی مشغول به کار می شود، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کند. رواشناسی که در سازمان ها و مراکز خصوصی استخدام شده اند، با توجه به میزان دانش، مهارت، تجربه و توافق صورت گرفته با کارفرما، درآمدهای متفاوتی دارند. روانشناسی که خود کلینیک دارد نیز با توجه به میزان فعالیت و تعداد مددجوها، درآمدهای مختلفی کسب می کنند.
 

میزان درآمد روانشناس در برخی از کشورهای جهان عبارتند از :آمریکا – متوسط درآمد سالانه روانشناسان68.640  دلار (برای همه مشاغل33.840  دلار) در سال2010 و مطابق با آخرین آمارها در سال 2013، 68.200 دلار بوده است.استرالیا – متوسط درآمد سالانه روانشناسان60.000  دلار (قبل از کسر مالیات) می باشد.انگلستان – متوسط درآمد سالانه روانشناسان متخصص در بخش دولتی بین 39.000  تا52.000  دلار، افراد با تجربه تا 61.000  دلار یا بیشتر و برای افراد ارشد و مشاور تا122.000  دلار می باشد.
 

   این تیپ شخصیتی دوست دارد از دانش و ایده های خود برای کمک به دیگران استفاده کند. این افراد علاقه دارند که ارتباطات فردی (دو نفره) و عمیق با دیگران برقرار کنند که در این شغل شرایط آن وجود دارد.

  این تیپ شخصیتی مشاورانی دلسوز، مهربان، خلاق و حمایتگر هستند. آنها می توانند روی دیگران تاثیر زیادی بگذارند. با انرژی زیادی که دارند، انگیزه لازم برای تغییرات مثبت در زندگی را به مراجعان خود می دهند.  این تیپ شخصیتی دوست دارد به دیگران کمک کند در زندگی شان به رشد و فراست بیشتری دست پیدا کند. او در حوزه مشاوره و راهنمایی بسیار موفق عمل می کند. این تیپ شخصیتی از استقلال و تنوع این شغل لذت برده و دوست دارد با انواع مردم در مشاغل مختلف سر و کار داشته باشد. او معمولا محیطی چالشی با طرح های خلاق و جلسات پویا بوجود می آورد.

این تیپ شخصیتی در زمینه های فنی تر حوزه سلامت موفق تر است. او می تواند به طور مستقل و با حداقل دخالت دیگران کار کند. این تیپ شخصیتی دوست دارد مسایل پیچیده را تحلیل و حل کند. او به مشاغل چالشی که نیاز به اندیشه زیاد و روش های مبتکرانه دارد، علاقه مند است. این تیپ شخصیتی حامی قدرتمند جامعه بوده و از کمک کردن به دیگران و رفع مشکلات آنها لذت بسیار می برد. او به راحتی می تواند با دیگران ارتباط برقرار کند.
 

زیگموند فروید: عصب‌شناس اتریشی و پایه‌گذار رشتهٔ روانکاوی

ژان پیاژه : روان‌شناس، زیست‌شناس و شناخت‌شناس سوئیسی که به خاطر خدماتش در حوزه های روان‌شناسی رشد و شناخت‌شناسی شهرت دارد.

سعید شاملو : بنیان‌گذار روانشناسی بالینی ایران و موسس اولین کلینیک مرکز مشاوره و راهنمایی در دانشگاه تهران

محمود صناعی : روانکاو و نظریه پرداز مباحث تربیتی و روانشناسیدرامد دکتر روانشناس بالینی در ایران


بدری السادات بهرامی : روانشناس و مشاور


علیرضا شیری : روانشناس و مدرس دانشگاه

 


 


 


شرایط تاسیس دفترکار مشاوره روانشناسی بالینیDownloads-icon


شرایط تاسیس مرکز مشاورهDownloads-icon

یکی از سوالاتی که بارها در مشاوره هایم، به خصوص در جلسات اول با آن رو به رو می شوم، درباره ی بازار کار ارشد روانشناسی بالینی است و دانشجویان مدام سوالاتی از این قبیل از من می پرسند:

” آیا بازار کار رشته روانشناسی خوب است؟ ”
” روانشناسی بالینی چه مزیتی نسبت به گرایش های دیگر دارد؟ ”
” لیسانس مهندسی دارم، می خواهم به روانشناسی تغییر رشته بدهم، آیا درآمد خوبی دارد؟ ”
” من فقط بالینی می خواهم، آیا اشتباه می کنم؟ کتاب دیگری نیز بخوانم؟”

تصمیم گرفته ام، در این پست، یکبار برای همیشه، جواب این سوال را بدهم! امیدوارم مطلب مفیدی برایتان باشد!

شاید تصور شما از یک روانشناس کسی باشد که پشت یک میز بزرگ نشسته است و از طریق صحبت کردن با آدمها، اضطراب و افسردگی آنها را درمان می کند و به ازای هر یک ساعت صحبت، پنجاه، صد یا دویست هزار تومان دستمزد می گیرد. در پی این تصور یک ضرب و تقسیم ساده می کنید و می گویید روانشناسی بهترین رشته برای ادامه ی تحصیل و درآمدزاییست اما در همین تصور ساده، چند اشکال عمده وجود دارد که نخست باید با آنها آشنا شوید.

روانشناسان می توانند در بیمارستان های روانپزشکی مشغول کار شوند، سعی کنند به بالابردن بازده سازمانها کمک کنند یا برنامه هایی برای بهبود کیفیت برنامه های آموزش در مدارس ارائه دهند. هیچ کدام از این روانشناس ها، از طریق صحبت اضطراب را درمان نمی کنند و احتمالا مدرک فارغ التحصیلیشان نیز روانشناسی بالینی نیست! بیشتر این روانشناسان سبک زندگی کارمندی دارند.
(اگر می خواهید با چیستی روان درمانی آشنا شوید اینجا کلیک کنید)
(اگرمی خواهید با گرایش های دیگر روانشناسی آشنا شوید اینجا کلیک کنید)درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

نکته ای که باید به آن دقت کنید، این است که، مدرک تحصیلی شما تنها یکی از متغیرهاییست که روی آینده ی شغلی شما تاثیر می گذارد و مواردی مانند سواد، حرفه ای گری، روابط کاری و … هم دیگر مواردی هستند که شغل و درآمد آینده ی شما را تعیین می کنند و باید روی این موارد نیز سرمایه گذاری کنید. یکی از متغیرهایی هم که روی آینده ی شغلی شما تاثیر دارد و در کنترل شما نیست، بافت اجتماعی و حمایت های دولتی از آن شغل است.

با توجه به شرایط اقتصادی و بازار کار موجود در کشور نمی توان هیچ رشته ای را، به جز چند رشته علوم پزشکی، از نظر درآمد و بازارکار ایده آل دانست. با این حال اگر بخواهیم هر رشته ای را از نظر آینده ی شغلی، در دو دسته ی متوسط یا بد، جای دهیم. روانشناسی در کنار رشته هایی مانند حقوق، شیمی و اکثر رشته های مهندسی در دسته ی متوسط ها قرار می گیرد. تنها نکته ای که در اینجا باید مدنظر داشته باشید این است که استخدام در رشته های روانشناسی کم است و اکثر روانشناسان بسته به تعداد مراجعان و حجم کاری که می کنند درآمد دارند.

شما اگر یک برنامه نویس کامپیوتر یا بازاریاب محصولات آرایشی باشید، هیچ ایرادی ندارد، اگر ثانیه به ثانیه درآمدتان را محاسبه کنید و به دنبال پول بیشتر باشید، شاید بسیار مطلوب هم باشد، چون در این شغل ها شما با روحیات انسانها سر و کار ندارید و مهم ترین فاکتوری که میزان درآمدتان را معین می کند، تخصص و کیفیت کار شما در آن حرفه است. اما وظیفه ی شما به عنوان یک روانشناس (به خصوص فارغ التحصیلان روانشناسی بالینی که اغلب به دنبال روان درمانگر شدن هستند) این است که حال بد مراجع خود را خوب کنید و در این میان مسائل مالی هم روی کیفیت کار شما تاثیرگذار است و هم روی حال مراجعتان!

یکی از مهمترین یافته های علم روانشناسی، تاثیر حضور و همدلی درمانگر بر نتیجه ی جلسه ی درمان است، اگر ذهن درمانگر در طول درمان، مدام پیش آن باشد که از این جلسه چقدر درآمد خواهد داشت، حضور (presence) آسیب می بیند و درمانگر نمی تواند لحظه به لحظه حال مراجع خود را چک کند و با او باشد، همچنین اگر دستمزد جلسه برایش اهمیت زیادی داشته باشد، ممکن است نسبت به مراجعی که توان پرداخت دستمزد بالا را ندارد، دچار رنجش شود و نتواند با او همدلی کند و سرانجام، کیفیت کارش افت کند و نتواند به هدفش که بهبود حال بد مراجع است برسد.

در ایران، به خاطر عدم حمایت بیمه، روان درمانی هزینه ی سنگینی دارد و این که بسیاری از مراجعانتان از شما بخواهند سر هزینه ی جلسات با آنها کنار بیایید، طبیعیست. آیا این کار را خواهید کرد؟ آیا می توانید با درآمد متوسط برای مراجعانتان درمانگری دلسوز باشید؟ اگر این کار را نخواهید کرد، فکر می کنید روی نتیجه ی کار شما چه تاثیری خواهد داشت؟

(جهت مشاوره رایگان بازار کار روانشناسی اینجا کلیک کنید)

اکثر داوطلبان کنکور روانشناسی، خود را برای قبولی از گرایش روانشناسی بالینی آماده می کنند. در حقیقت می توان گفت گرایش روانشناسی بالینی پرطرفدارترین و از طرفی کم ظرفیت ترین گرایش در بین تمامی گرایش های موجود در روانشناسیست. اما آیا این محبوبیت ریشه ی منطقی دارد؟
به نظر می رسد، بازار کار برای داوطلبان روانشناسی بالینی تا حدودی نسبت به سایر گرایش ها بهتر است، آنها می توانند در بیمارستان ها کار کنند و یا در مدیریت مراکز ترک اعتیاد سهم باشند. با این حال اگر می خواهید روان درمانگر شوید، محدودیتی برای گرایش ها (در قانون فعلی) وجود ندارد. با این حال اگر گرایشتان روانشناسی بالینی نیست و می خواهید روان درمانگر شوید، بهتر است کمبود واحدهای آموزش درمان در گرایش خود را با صرف هزینه و از طریق آموزش های بیرون از دانشگاه جبران کنید.

واحد های دانشگاهی جسته گریخته، در دو سال، از شما یک درمانگر حاذق نمی رسد. بهتر است همزمان با آموزش های دانشگاه، برای بالابردن کیفیت کارتان
یک- رویکرد درمانیتان را انتخاب کنید!
دو- جهت آموزش دیدن در آن رویکرد درمانی، به کارگاههای با کیفیت بروید!
سه- برای درمان به دوره های کارورزی بروید و از اساتید ماهر در رویکرد خود، سوپروایز بگیرید!

یک- برای این که مجوز درمان از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره داشته باشید، باید دو مدرک پشت سرهم در رشته ی روانشناسی داشته باشید، یعنی کارشناسی و کارشناسی ارشد یا کارشناسی ارشد و دکتری
دو-  برای این که مجوز درمان از سازمان بهزیستی داشته باشید، داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد، الزامیست
سه- داوطلبان تغییر رشته ای حق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی وزارت علوم را دارند ولی نمی توانند در کنکور وزارت بهداشت شرکت کنند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باسلام.من کارشناسی مدیریت بازرگانی هستم.میخوام کنکورارشدروانشناسی شرکت کنم ولی مطمئن نیستم ایاهمان رشته کارشناسی روادامه بدم یاروانشناسی؟

این سوال شما یک جواب مفصل می خواد که می تونید بابتش یه وقت مشاوره رایگان بگیرید.

من کارشناسیم علوم اجتماعیه الان نمیتونم واسه ارشد گرایش بالینی وزارت بهداشت بخونم؟

سلام، خیر متاسفانه

سلام چه طور وقت مشاوره رایگان بگیریم؟؟ من لیسانس مهندسی کشاورزی دارم میخوام واسه ارشد روانشناسی بخونم ولی نمیدونم چه گرایشی بخونم؟ یا اصلا خوبه یا نه

در مورد گرایشها مفصل توضیح دادم تو پست زیرhttps://bit.ly/36YP9y9

وقت مشاوره رایگانم از این صفحه می تونید بگیریدhttps://bit.ly/2NOrtoG

سلام ببخشید من تغییر رشته ایم با ارشد روانشناسی وزارت علوم میتونم دکتری وزارت بهداشت شرکت کنم؟

بله می تونید

سلام میخواستم بدونم کسایی تو این رشته تحصیل کردن تو بیمارستان با چه عنوانی میتوانند کار کنند؟

با سلام
با عنوان “روانشناس بالینی”

آخرین مطالب دسته بندی

دسته بندی مطالب

بهره وری در مطالعه و کار

مطالعه

روانشناسی تخصصی

درمان هیجان مدار

سایر

روانشناسی عمومی

کنکور روانشناسی

درسی

درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران

مشاوره

مصاحبه

آخرین مطالب دسته بندی

بله مناسبه دوست عزیز.
احتمالا تغییرات خواهد بود ولی جزئی….

بله مناسبه
احتمالا تغییرات کمی خواهد داشت. ولی در کل مناسبه.
بهتره رو زب…

این منابع مناسبه من برای ارشدروانشناسی چهارسال دیگه بخونم یاعوض میشن؟؟…

من میخوام ازالان برای ارشدروانشناسی چهارسال دیگه بخونم این منابعی که م…

تست دارن.
هر چند متاسفانه یه رویکرد جدیدی که موسسات برداشتن اینه که تسته…

سلام ، ممنون از اطلاعات خوبتون😊
به جز مدرسان شریف ، کتبی که با عنوان کت…

فعلا برای امسال در اولویت محصولاتمون نیست…

سلام . محصول آمارتون کي آماده ميشه ؟…

یک بالینگر از خرداد ماه سال ۹۵ کار خود را با “مانی مظفری” و صرفا در زمینه ی مشاوره ی کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی وزارت علوم آغاز کرد و در همان سال اول موفق به کسب چند رتبه ی زیر صد و چندین قبولی از دانشگاههای تهران و دانشگاههای دولتی شد.

درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران
درامد دکتر روانشناس بالینی در ایران
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *