روانشناسی رشته دانشگاهی

 
helpkade
روانشناسی رشته دانشگاهی
روانشناسی رشته دانشگاهی

ایران مشاوره ۱۸ نظرها

یکی از رایج ترین تعریفی که برای معرفی ” رشته روانشناسی “ به کار برده می شود این است که روانشناسی را علم مطالعه رفتار و فرایند‌های ذهن موجود زنده علی الخصوص انسان بر اساس روش علمی می دانند.در واقع این رشته به مباحث رفتار و فرایندهای روانی از جمله احساس، ادراک، شخصیت، تفکر، هوش، حاقظه، هیجان و انگیزیش و … می‌پردازد. رشته روانشناسی یک رشته کاربردی است که با تمامی جنبه های زندگی انسان ها در ارتباط است و در جامعه امروزی روز به روز نیاز بیشتری به وجود این علم در زندگی مان احساس می شود به همین خاطر است که این رشته در بین داوطلبان کنکوری از محبوبیت خاصی برخوردار است.اما هدف از ایجاد این رشته چیست؟هدف از این رشته تربیت افرادی است که مفاهیم و اصول نظری و عملی  و روش های پژوهش در این علم را فرا بگیرند و در گرایش مربوطه به کار گیرند.

روانشناسی رشته دانشگاهی

از جمله مهارت ها و توانایی هایی که سبب موفقیت دانشجویان در این رشته می شود می توانیم به انعطاف پذیری، مهارت های تصمیم گیری و حل مساله، علاقه به انسان ها و کمک به آن ها در حل مشکلاتشان و … اشاره کنیم.اگر قصد تحصیل در این رشته را دارید لازم است بدانید که رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی سه گرایش  1- روانشناسی بالینی 2- روانشناسی عمومی 3- روانسنجی را در بر می گیرد.تعداد کل واحدهای درسی دوره کارشناسی روانشناسی شامل  144 واحد درسی می باشد که 23 واحد مربوط به دروس عمومی، 71 واحد مربوط به دروس پایه و اصلی، 40 واحد مربوط به دروس اختصاصی و 10 واحد هم مربوط به دروس انتخابی برای شاخص ها و گرایش های این رشته می باشد. در جدول زیر لیست دروس مقطع کارشناسی رشته روانشناسی عمومی را در اختیارتان قرار داده ایم.

 

روانشناسان با توجه به گرایش و تخصص خود وظایف مختلفی را بر عهده دارند.برای مثال از وظایف روانشناس مشاوره ای می توانیم به این مورد اشاره کنیم که روانشناسان مشاوره ای وظیفه دارند که به مراجعان در حل مشکلات شان و تصمیم گیری ها به خصوص در زمان های پراسترس و تنش زای زندگی شان کمک کنند.وظایف روانشناس بالینی این است که مراجعانی را که در شرایطی سخت مانند نگرانی، اضطراب، افسردگی و بیماری های روانی قرار دارند را یاری نمایند.روانشناس شغلی می بایست به شرکت ها و سازمان ها در خصوص بهبود عملکرد و افزایش رضایت شغلی کارکنان مشاوره دهد.روانشناس جرم شناسی وظیفه دارد از تئوری های روانشناسی در شناسایی جرائم، بازسازی و بهبود مجرمین استفاده نماید. روانشناس سلامت نیز وظیفه ترویج رفتار و نگرش سالم و کمک به بیماران و خانواده های آن ها برای غلبه بر بیماری ها را بر عهده دارد. روانشناس ورزشی نیز وظیفه دارد که برای بهبود انگیزه و عملکرد در زمینه مربی گری، آموزش و رقابت و همچنین ترویج مشارکت ورزشی به مشاوره بپردازد.برای اطلاع از آخرین رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه سراسری و آخرین تراز و رتبه قبولی رشته روانشناسی دانشگاه آزاد کلیک کنید.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در رشته روانشناسی می توانند در مراکز دولتی از جمله بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی، سازمان زندان ها، کانون اصلاح و تربیت،بیمارستان ها، مراکز مشاوره ،در مهد کودک به عنوان مربی مهد و در آموزش و پرورش به عنوان معلم و یا مشاور مدرسه مشغول به کار شوند.ضمن اینکه با دریافت مجوز از بهزیستی می توانند برای تاسیس مهد کودک و خانه سالمندان اقدام نمایند. در رابطه با بازار کار و موقعیت های شغلی رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد نیز لازم است بدانید که بازار کار در این مقطع در گرایش های روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و روانشناسی شخصیت، یکسان است و فارغ التحصیلان می توانند به عنوان کارشناس در مراکز دولتی مثل بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی، سازمان زندان ها، کانون اصلاح و تربیت،به عنوان معلم یا مشاور مدرسه در آموزش و پرورش، در کلینیک های درمان اعتیاد – کلینیک های درمانی و مشاوره ای و همکاری با روانپزشکان در زمینه های تشخیصی و درمانی فعالیت کنند و یا با دریافت مجوز از سازمان نظام روانشناسی برای تاسیس کلینیک مشاوره اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هاانتخاب رشته رشته روانشناسی روانشناسی مشاوره انتخاب رشته

3 هفته پیش

تیر ۴, ۱۳۹۹

اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام من لیسانس گریم دارم ولی دیپلمم کارودانش است، میتونم با مدرک لیسانسم، کنمور ارشد روانشناسی ازاد بدم؟

با سلام. شما می توانید در کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم شرکت کرده و بعد از کسب رتبه و تراز مناسب در رشته مذکور ادامه تحصیل دهید. همچنین شما با داشتن مدرک کارشناسی می توانید در آزمون فراگیر پیام نور شرکت کنید.

سلام با رتبه ۱۱۰۰۰ ریاضی منطقه ۳ میشه روانشناسی یا علوم تربیتی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان قبول شد؟ اگه نمیشه به کدوم دانشگاه های دولتی میشه رفت؟ خواهش میکنم جواب بدین اگه جواب بدین لطف بزرگی در حقم کردین

با سلام خیر , با توجه به رتبه ی ذکر شده , شانس پذیرش برای رشته ی روانشناسی و علوم تربیتی در دوره ی روزانه , پایین می باشد .

سلام من امسال کنکور انسانی دارم خانواده ام میگن رشته تربیت معلم برو هم درآمد داره هم برای یه دختر خوبه اما خودم رشته روانشناسی رو دوست دارم بعضی ها شک به دلم انداختن میگن رشته روانشناسی به درد نمی خوره الان دو دلم که چکار کنم لطفا راهنمایم کنید

با سلام , شما در صورتی که در رشته های دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل دهید . در زمان تحصیل از مزایای دانشگاه , شامل ( خوابگاه . بیمه و حقوق دانشجویی و … ) بهره مند می شوید و پس از اتمام تحصیلات نیز میتوانید به تدریس در مدارس مشغول شوید . و در صورت تحصیل در رشته روان شناسی نیز می توانید به حل مشکلات روحی و روانی افراد مختلف بپردازید و همچنین در مدارس به عنوان آموزگار ابتدایی و یا دبیر روان شناسی و … تدریس انجام دهید . پیشنهاد می شود در انتخاب رشته به علاقه خود نیز توجه نمایید .

سلام کدوم دانشگاهها این رشته رو ارایه میکنن؟ با دیپلم ریاضی میتونم مشغول این رشته بشم؟ سپاس

من پشت کنکوری هستم و علاقه ی شدیدی ب رشته ی روان شناسی دارم اما اطرافیانم میگن ک این رشته شغلی نداره میخاستم بدونم حتما باید تا دکتری بخونم تا بتونم جایی مشغول ب کار بشم؟یا درحال تحصیل هم میتونم شاغل بشم لطفا کمکم کنید

سلام. سوالی ازتون داشتم. من امسال سال دوم کنکورم بود و رتبه ام ۱۱ هزار تجربی شد علاقه ام ب رشته روانشناسیه میخواستم ببینم اصلا شانسی برای سراسری دارم و اگه نه برای ازاد که با شرط معدل می گیره چی ؟ معدل دیپلمم کل ۱۹/۵۶ کتبی نهایی ۱۹/۱۱ و معدل پیش دانشگاهیم ۱۸/۰۴ . هدفم دانشگاه ازاد خوراسگانه

ممنون میشم سریع جواب بدین چون مهلت زیادی برای انتخاب رشته نداریم

با سلام بنده ارشد مکانیک دارم میخواستم ارشد رشته روانشناسی هم بخونم خواستم بدونم آیا این رشته بازار کار خوبی داره؟ چون الان من تو رشته خودم بیکارم.

سلام من الان سال نهم هستم و به روانشناسی علاقه دارم اما اطرافیانم میگن شغل روانشناسی درآمد خوبی نداره در ضمن من دوست دارم مطب بزنم و به مردم کمک کنم نه اینکه تو مدارس و بهزیستی و … کار کنم لطفا درمورد درآمد و اینکه چطوری مطب بزنم راهنماییم کنید

با سلام اگر هدف شما از تحصیل در رشته روانشناسی تاسیس مطب یا کلینیک باشد میبایست این رشته را از ابتدا و تا مقطع دکترا یا حداقل کارشناسی ارشد ادامه داده و در نظام روانشناسی عضو شده ،که در صورت احراز صلاحیت پروانه ی تاسیس کلینیک را خواهند گرفت.

باسلام… لطفاااا من و راهنمایی کنید واقعا نیاز دارم من بین رشته روانشناسی پیام نور و رشته تربیت بدنی پیام نور کارشناسی گیر کردم و به هر دو علاقه شدید دارم و استعدادشو در خودم میبینم اما واقعا نگرانم.. و بین دو راهی موندم خواهشاا راهنماییم کنید

سلام من لیسانس مکانیک دارم و میخوام روانشناسی بخونم با تحصیل در مقطع کاردانی به کارشناسی روانشناسی و همچنین ارشد روانشناسی بالینی میتونم پروانه اشتغال بگیرم ؟ و یه سوال دیگه هم دارم اگه نخوایم خودمون مطب بزنیم و بخواهیم در مطب یا کلینیک کس دیگه ای کار کنیم باز هم باید پروانه اشتغال بگیریم؟

سلام.میخواستم بدونم در چه شرایطی میتونم مجوز دفتر مشاوره و روانشناسی بگیرم؟ الان لیسانس روانشناسی از دانشگاه آزاد دارم

باسلام. با مدرک کارشناسی شما نمیتونید دفتر روان شناسی و مشاوره تاسیس کنید چون باید حتما عضو نظام روان شناسی باشید،مدرک ارشد داشته باشید،یکی از مقاطع تحصیلی شما یعنی یا کارشناسی یا ارشدتون باید روان شناسی بالینی باشه و همچنین باید پروانه اشتغال هم داشته باشید.موفق باشید.

روانشناسی رشته دانشگاهی

سلام لطفا جوابمو به ایمیلم ارسال کنید.من الان کلاس نهم هستم برای انتخاب رشته به مشکل های گوناگون برخوردم میخام برم تجربی اما به چیز کم قانع نیستم میترسم پرستار بشم و میخام برم انسانی چون هم به رشته وکالت(کمتر)وبه رشته روانشناسی(بیشتر)علاقه دارم خیلیا رو دیدم که روانشناسی خوندن اما به جایی نرسیدن میخام بپرسم بازار کار و درامد روانشناسی در اینده چقدره؟ایا اینه خوبی داره یا نه؟

سلام من میخواستم بدونم روانشناسی شخصیت کارش چیه؟ ایا مجوز مطب میگیره ؟ و بعد روانشناسی شخصیت ازاد بهتره یا عمومی غیر انتفاعی؟

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد



 

 

مقدمه

روانشناسی رشته دانشگاهی

رشته‌ای کاملاً کاربردی و البته منزوی و متاسفانه به باور بعضی‌ غیر ضروری! زندگی یعنی نحوه درک و فهم ما از محیط و عکس‌العمل و رفتار ما در برابر آن.

 

روانشناس به بررسی نحوه ادراک محیط توسط موجود زنده یعنی ما دانش‌آموزان از محیط خود و چگونگی رفتار ما در شرایط خاص می پردازد.گرچه موجود زنده شامل غیر انسان نیز می‌شود ولی هدف اصلی این رشته بررسی وضعیت انسان است.

 

تعریف

روانشناسی، علم کاربردی مطالعه رفتار و فرایندهای ذهنی بر اساس یافته‌های علمی و تحقیق شده می‌باشد. رفتار به فعالیت‌ها و اعمالی اشاره دارد که قابل مشاهده و قابل اندازه گیری می‌باشند، مانند صحبت کردن و راه رفتن، اما فرایندهای ذهنی به اعمال و فرایند‌هایی اشاره دارد که به صورت مستقیم قابل دیدن و درک کردن نیست و نمود آنها را می‌توان در رفتار و دیگر فرایند‌ها مشاهده کرد، مانند تفکر و یا هیجان و ترس. امروزه، روانشناسی از سنین خردسالی و نوجوانی گذشته و پا به مرحله جوانی و بزرگسالی گذاشته است و به درجه‎ای از ثبات و استحكام رسیده است (شاملو، 1370).

روانشناسی

روانشناسی با در نظر گرفتن نیازهای طبیعی انسان و درك روح زمان ، به عنوان پرچمدار مطالعه پیچیدگی‎های بشر امروز است. در یک تعریف ساختار شکن از روان شناسی، «روان شناسی عبارت از کشف دروغهایی است که به خود می گوییم و همچنین تعیین حد و مرز راست هاست» در این تعریف انسان موجودی است که نخست باید خود را فتح کند. در نتیجه صداقت تمام عیار با خود پایه روان شناسی است. این تعریف روان شناسی را با خود شناسی پیوند می زند.

 

 

گرایشها

روانشناسی رشته نسبتا جدیدی است که هنوز مراحل تکاملی را می گذراند. با وجودی که انجمن روان شناسی آمریکا تا کنون 53 زمینه مختلف روانشناسی را شناسایی کرده است، اما به دلیل تنوع رفتارهای انسانی، زمینه های تازه به طور مستمر در حال پدید آمدن هستند.

به دلیل آنکه روانشناسی با موضوعات دیگری از قبیل زیست شناسی، فلسفه، انسان شناسی و جامعه شناسی نیز ارتباط دارد، شاخه های جدید پژوهشی و کاربردی به طور مستمر در حال شکل گیری است.

برخی از رشته های روانشناسی هم اکنون کاملا جا افتاده اند و بسیاری از دانشگاه ها به ارائه دوره های آموزشی و مدرک دانشگاهی در آنها می پردازند.

 

 

 

 

این رشته ها شامل موارد زیر است:

 

روانشناسی کودکان استثنایی:

شاخه‌ای از دانش روانشناسی است که به تعریف کلیه مسایل مربوط به کودکان استثنایی از گستره کودکان تیزهوش تا کودکان عقب مانده ذهنی، کودکان نابینا و کم بینا، کودکان ناشنوا و کم شنوا، کودکان دارای ناتوانی های تکلمی، و کودکان دارای ناتوانی های حرکتی و ذهنی، و تمامی امور و تعاریف مربوط به پیشگیری و شناخت و آموزش این کودکان می‌پردازد.

 

روانشناسی بالینی:

روانشناسی بالینی شاخه‌ای از روان‌شناسی است که به درک، پیش بینی و درمان نابهنجاری، ناتوانی و آشفتگی‌های شناختی، هیجانی، زیست شناختی، روان شناختی، اجتماعی و رفتاری کمک می‌کند و در گستره وسیعی از جمعیتهای در جستجوی درمان کاربرد دارد. نقش‌های شش گانه آن عبارت است از: ارزیابی و تشخیص، مداخله و درمان، مشاوره، آموزش و نظارت بر کار رواندرمانگر‌ها، پژوهش و مدیریت. غالب کارهای روانشناس بالینی در راستای درمان و تشخیص، آموزش و پژوهش است.

 

زیست روانشناسی:

زیست روان‌شناسی شاخه‌ای از روان‌شناسی است که به تحلیل چگونگی تاثیر مغز و انتقال دهنده‌های عصبی بر رفتارها، افکار و احساسات می‌پردازد. این رشته را می‌توان به صورت ترکیبی از روان‌شناسی پایه و علم اعصاب در نظر گرفت. این رشته با نام‌های دیگری چون روان‌شناسی زیست شناختی، روان‌شناسی فیزیولوژیک و علم اعصاب رفتاری نیز شناخته می‌شود. زیست روان‌شناسان به بررسی چگونگی تعامل فرایندهای زیست‌شناختی با هیجانات، شناخت‌ها و سایر فرایندهای ذهنی می‌پردازند. رشته زیست روان‌شناسی با رشته‌های دیگری چون روان‌شناسی تطبیقی و روان‌شناسی تکاملی ارتباط دارد.

 

روانشناسی رشد:

روانشناسی رشد شاخه‌ای از علم روان‌شناسی ‌است که به توصیف و تبیین تغییرات در طول زندگی فرد می‌پردازد و از رشته‌های مختلف زیست‌شناسی، جامعه‌شناسی، تعلیم و تربیت و پزشکی کمک می‌گیرد. اگر چه روان‌شناسی رشد به تمام مراحل زندگی انسان از تولد تا مرگ می‌پردازد، اما بر کودکی و نوجوانی تأکید دارد.

 

روانشناسی قانونی:

روانشناسی و پزشکی قانونی در مراحل رشد و تحول خود به اهداف یکدیگر نزدیک شده‌اند. در واقع هر دو رشته با مساله انحراف اجتماعی سر و کار دارند که موجب ایجاد امنیت در جامعه می‌شوند. روانشناسی قانونی به بررسی علل رفتار فردی و تغییر این رفتارها در حیطه قانون می‌پردازد و تلاش می‌کند رفتارهایی که از لحاظ قانونی نابهنجار بشمار می‌روند مورد بررسی و تفحص قرار دهد.

روانشناسی رشته دانشگاهی

 

روانشناسی مدرسه:

روانشناسان مدرسه در داخل سیستم آموزشی کار می‌کنند و به دانش‌آموزان در زمینه‌های هیجانی، اجتماعی و تحصیلی کمک می‌کنند. هدف روان‌شناسی مدرسه، همکاری با اولیاء، معلمان و دانش‌آموزان در جهت ایجاد یک محیط آموزشی سالم با تمرکز بر نیازهای دانش‌آموزان است.

روان‌شناسی مدرسه یک حرفه ی نسبتاً جدید است. انجمن ملی روان‌شناسی مدرسه (NASP) در آمریکا در سال 1968 تأسیس شد و این رشته به طور رسمی به عنوان یک تخصص دکتری توسط انجمن روان‌شناسی آمریکا (APA) شناخته شد. در سال 2002، روان‌شناسی مدرسه یکی از 10 حرفه پرطرفدار در آمریکا بوده و تقاضا برای روان‌شناسان مدرسه همچنان رو به افزایش است.

 

روانشناسی صنعتی-سازمانی:

یکی از شاخه‌های جدید علم ومعرفت که مساله نیروی انسانی ودیگر جنبه‌های مربوط دنیای کار را در کانون توجه خود دارد،روان شناسی صنعتی وسازمانی است. این شاخه از دانش مطالعه علمی رابطه میان انسان ودنیای کار را وجهه همت خود قرار داده است. در واقع ،کاربرد و بسط وگسترش اصول روانشناسی است به مسایلی که انسان در تجارت و صناعت با آنها دست به گریبان است. از آنجا که شاخه روانشناسی صنعتی و سازمانی یکی از شاخه‌های کاربردی و فعال رشته مهم روانشناسی است و همچنین کشور نیز در آستانه توسعه اقتصادی و صنعتی است لذا استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی یکی از ضروریات دنیای تولید و کار است و بدون این گونه خدمات تولید با کیفیت در دنیای پر رقابت فعلی با مشکل روبروست. خدمات مشاوره‌ای با حل و فصل مشکلات کارکنان در ابعاد مختلف می‌تواند تخصص، انرژی و توان کارکنان را در اختیار اهداف و ماموریت سازمان قرار دهد.

 

روانشناسی اجتماعی:

روانشناسی اجتماعی مطالعه موضوعات، مشکلات و مسایل مرتبط با روانشناسی و جامعه‌است. روانشناسی اجتماعی، اثرات حضور دیگران را بر رفتار فرد یا رفتار خود را تحت تأثیر گروه مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد. روشن است که تأثیر دیگران بر فرد مستلزم وجود روابط متقابل بین خود با دیگران است، بنابراین به یک تعریف دیگر روان شناسی اجتماعی به عنوان علم مطالعه رفتار متقابل بین انسان‌ها یا علم مطالعه تعامل انسان‌ها شناخته می‌شود.

 

روانشناسی در ایران

روانشناسی تحت عنوان علم النفس یا اخلاق ، بیش از هزار سال به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی فلسفه در مراکز علمی ایران تدریس شده است. از رازی و ابن سینا و ناصر خسرو تا ملاصدرا کمتر متفکری را سراغ داریم که در آثار خود به این علم نپرداخته است.

به رغم رونق و شکوه آغازین ، تا اوایل دهه 1340 فعالیت چشمگیری در روانشناسی وجود نداشت و این علم یا به عنوان بخشی از برنامه‌های رشته فلسفه و علوم تربیتی و یا به صورت بخشی از دوره‌های تربیت معلم تدریس می‌شد. دهه 1340 را باید دهه گسترش سازمانی روانشناسی در ایران نامید، چون طی این ده سال دوره لیسانس روانشناسی نخست در دانشگاه تهران و بعدها در سایر دانشگاههای ایران تأسیس گردید. در دانشگاه تهران دوره فوق لیسانس روانشناسی بوجود آمد و مؤسسه روانشناسی بنیان گذارده شد. برخی از این تحولات حاصل کوششهای دکتر محمود صناعی بود که در همان دوره پا به صحنه روانشناسی ایران گذاشت. خدمت بزرگ دکتر صناعی ترجمه کتاب اصول روانشناسی در سال 1342 بود.

در سال 1344 دکتر سعید شاملو بنیان گذار روانشناسی بالینی ایران اولین کلینیک مرکز مشاوره و راهنمایی در دانشگاه تهران را تأسیس کرد و بعدها بتدریج چنین مراکزی در دیگر دانشگاهها تأسیس شد. با گسترش دوره‌های روانشناسی در دانشگاههای کشور کوششهای فراوانی در زمینه تألیف و ترجمه مکتب درسی در این رشته به عمل آمد. از آن جمله اصول روانشناسی عمومی (1348) تالیف دکتر سیروس عظیمی ، کلیات روانشناسی علمی (1349) به ترجمه دکتر امیر هوشنگ مهریار و دکتر رضا شاپوریان. اصول روانشناسی (1352) به ترجمه و اقتباس دکتر محمد ساعتچی.

 

منبع : tebyan

چند دقیقه با دانستنی ها

بااین روش در 1جلسه بدون درد ایمپلنت کن!

خرید گیفت کارت اپل

مرجع معتبر خرید انواع گیفت کارت

اخذ ویزای کلیه کشورها در کوتاهترین زمان

کاهش قیمت تورهای شاد و لوکس تابستان

همین حالا وکیل بگیر

ازبهترین متخصص‌ها آنلاین نوبت بگیر

آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

دسترسی به پزشک متخصص درهر زمان ومکان

نوشابه سرساز از کلسیم با 40% قند کمتر

دریافت پاسخ پزشکی در کمترین زمان

انواع دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی

تخفیف فوق‌العاده فریم های عینک برند

هوشمند سرمایه گذاری کنید

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

.alink img{
max-width:100% !important;
width:auto !important;
height:auto !important
}
@media (max-width:1008px){
.noresp{ display:none !important}
}
.alink h2{ font-family: IranianSansB;
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 15px;}
.alink h3{ font-family: IranianSansB;
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);}
.alink p{ line-height:27px}
.alink a{ font-size:15px}
.shoar{background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px; line-height:32px;
color: rgb(58, 109, 151);}
.end{border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;}
.slo{
font-size:50px;
font-family:yekan;
margin-left:20px;

}
.slo2{
font-size:50px;
font-family:yekan;
position:relative;
top:33px ;
margin-right:20px;
}
.mytable tr td { border:1px solid #ccc;}
.mytable tr:nth-child(even) {background: #ED7D31; color:white}
.mytable tr:nth-child(even) td { color:white !important}
.mytable tr:nth-child(odd) {background: #FFF}
.mytable tr:first {background:#EBFC87}
.mytable li:nth-child(5n+3) {font-weight: bold}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {margin-bottom: 1px; }

.alink span{ font-size:17px !important; font-weight:normal !important;}
.alink strong{ font-weight:normal !important}
.alink b{ font-weight:normal !important}
.alink p { line-height:40px !important}
.alink ul li { line-height:40px !important}
.alink ol li { line-height:40px !important}
.alink h2 { font-size:20px !important}
.alink h3 { font-size:19px !important}

در این مقاله می خواهیم علاوه بر معرفی رشته روانشناسی ، ظرفیت این رشته و دانشگاه های پذیرنده آن را معرفی می کنیم .

روانشناسی رشته دانشگاهی

برای مشاوره ظرفیت ، لیست دانشگاه ها و انتخاب رشته روانشناسی

برای مشاوره ظرفیت ، لیست دانشگاه ها و انتخاب رشته روانشناسی

رشته روانشناسی از زیرمجموعه های کنکور انسانی در انتخاب رشته کنکور سراسری است . طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، پذیرش در رشته روانشناسی در دانشگاه های دولتی روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور و غیرانتفاعی صورت می گیرد . البته در رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی هم پذیرش دانشجو دارد . در این مقاله می خواهیم علاوه بر معرفی رشته روانشناسی ، ظرفیت این رشته در دانشگاه ها و دوره های مختلف و همچنین دانشگاه های پذیرنده رشته روانشناسی در انتخاب رشته انسانی را معرفی کنیم .

تا 80 سال پیش روانشناسی را مطالعه روح و روان و روانشناس را فردی می‌ دانستند که رویداد‌های درونی ،‌ ذهنی و مغزی را مثل تصورات ، خاطرات ، افکار و احساسات مطالعه می‌ کند . طبق این تعریف ، روانشناسی شاخه‌ای از ذهنی‌ترین بخش دانش انسان ؛ یعنی فلسفه بود . اما از اوایل قرن بیستم و با پیشرفت سریع دو علم زیست‌شناسی و فیزیک ،‌ روانشناسی نیز مطالعه ذهنی ( زندگی روانی ) را کنار گذاشت و به مشاهده و مطالعه رفتار موجودات پرداخت . البته هنوز نیز روانشناسان فرآیندهای ذهنی را مطالعه می‌ کنند اما این کار را نه به صورت ثبت شخصی ادراکات و احساسات بلکه به شیوه عینی و علمی انجام می‌ دهند . متأسفانه‌ هنوز در کشور ما بسیاری‌ از مردم‌ ، روانشناسی‌ را با کف‌بینی‌ و احضار روح‌ یکی‌ می‌ دانند و ما می‌ بینیم‌ که‌ کتاب‌ هایی‌ با موضوعات‌ فوق‌ ، به‌ عنوان‌ کتاب‌های‌ روانشناسی‌ ، فروش‌ فوق‌العاده‌ای‌ دارند . در حالی‌ که‌ روانشناسی‌ شاخه‌ای‌ از علوم‌ زیستی‌ است‌ که‌ هم‌ به‌ مطالعه‌ عینی‌ رفتار قابل‌ مشاهده‌ می‌ پردازد و هم‌ به‌ فهم‌ و درک‌ فرآیندهای‌ ذهنی‌ که‌ مستقیماً قابل‌ مشاهده‌ نبوده‌ و براساس‌ داده‌ های‌ رفتاری‌ و عصب‌ زیست‌ شناختی‌ قابل‌ استنباط‌ است‌ ، توجه‌ دارد .

برای مطالعه متن کامل معرفی رشته روانشناسی کلیک کنید .

طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ، مجموع ظرفیت رشته روانشناسی در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری در سال گذشته ( سال تحصیلی 95 – 96 ) ، 16494 نفر بوده است . در دوره روزانه ظرفیت پذیرش 1012 نفر ، در دوره نوبت دوم ( شبانه ) 393 نفر ، در دوره پیام نور 12570 نفر و در دوره غیرانتفاعی ظرفیت پذیرش رشته روانشناسی 2519 نفر بوده است . در نقطه مقابل ، ظرفیت رشته روانشناسی دانشگاه آزاد مشخص نیست و دانشگاه آزاد اطلاع رسانی دقیقی در این زمینه نداشته است . در جدول زیر ظرفیت رشته روانشناسی در کنکور سراسری به تفکیک هر دوره مشخص شده است .

 

 

نحوه پذیرش در رشته روانشناسی هم بصورت با آزمون و هم بدون کنکور ( بدون آزمون ) بوده است . از کل ظرفیت روانشناسی 10067 نفر صرفا با سوابق تحصیلی و 5 نفر برای مناطق محروم بوده است . برای اطلاع از آخرین رتبه قبولی روانشناسی روزانه کلیک کنید . اگر می خواهید بدانید رتبه قبولی رشته روانشناسی در هر یک از دانشگاه های زیر در سال گذشته چند بوده می توانید نرم افزار رایگان انتخاب رشته مجازی هیوا استفاده کنید . همچنین در فاصله برگزاری آزمون و اعلام نتایج کنکور سراسری می توانید از نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری هیوا استفاده کرده و شانس قبولی خود را پیش از اعلام نتایج کنکور بسنجید . همچنین اگر درمورد رتبه و درصد های قبولی روانشناسی سوالی دارید می توانید از هرجای ایران که هستید سوال خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسید . برای این کار می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .

رشته روانشناسی از زیرمجموعه های کنکور انسانی در انتخاب رشته کنکور سراسری است . طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، پذیرش در رشته روانشناسی در دانشگاه های دولتی روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور و غیرانتفاعی صورت می گیرد . البته در رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی هم پذیرش دانشجو دارد . در این مقاله می خواهیم علاوه بر معرفی رشته روانشناسی ، ظرفیت این رشته در دانشگاه ها و دوره های مختلف و همچنین دانشگاه های پذیرنده رشته روانشناسی در انتخاب رشته انسانی را معرفی کنیم .

برای مشاوره ظرفیت ، لیست دانشگاه ها و انتخاب رشته روانشناسی

برای مشاوره ظرفیت ، لیست دانشگاه ها و انتخاب رشته روانشناسی

سلام. عبارت کارنامه و حداقل درصد لازم برای قبولی روانشناسی سراسری 98-99 هیوا رو در گوگل سرچ کنین .

سلام . باید منابع کنکور رو کامل مطالعه کنین و سعی کنین دروسی که ضرایب بالاتری دارن و دروسی که تراز آور هستن رو بیشتر مطالعه کنین و درصدهای بالاتری در کنکور بزنین . عبارت کارنامه و حداقل درصد لازم برای قبولی روانشناسی سراسری 98 – 99 هیوا رو در گوگل سرچ  کنین .

سلام . می تونین در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی رشته / محل مورد نظرتون شرکت کنین شانس قبولی شما به معدل رقبای شما بستگی داره ، شانس قبولی دارین . 

سلام . تفاوتی وجود نداره  .


دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

 توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه

روانشناسی رشته دانشگاهی

ریاضی خوب و آمار قوی از ملزومات این رشته است چون آمار یکی از سنگ بناهای روان‌شناسی است و همچنین زبان انگلیسی قوی ، زیرا ما به زبان فارسی کتاب‌های روان‌شناسی زیادی نداریم. متأسفانه اکثر دروس اختصاصی آزمون علوم انسانی برای رشته روان شناسی هیچ ارتباطی با درس های دانشگاهی این رشته ندارد و نمی توان گفت که اگر داوطلبی در این آزمون رتبه خوبی به دست بیاورد، در دانشگاه نیز دانشجوی موفقی خواهد شد. البته خوشبختانه در چند سال اخیر داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز مجاز به انتخاب گرایش روانشناسی بالینی هستند و این باعث بالا رفتن کیفی کلاس های دانشگاهی رشته روانشناسی شده است، چون زیست شناسی و شیمی در این رشته اهمیت بسیاری دارد و باید پایه علوم زیستی دانشجوی این رشته قوی باشد. از سوی دیگر آمار و ریاضی در این رشته کاربرد وسیعی دارد و متأسفانه پایه ریاضی دانش آموزان رشته علوم انسانی تا حدودی ضعیف است و در دانشگاه نمی توانند کارهای آماری این رشته را به خوبی انجام دهند و بالاخره در آزمون این رشته باید زبان انگلیسی ضریب بالایی داشته باشد. زیرا ما به زبان فارسی تعداد زیادی کتاب روان شناسی نداریم و دانشجو لازم است که به کتب مرجع این رشته که به زبان اصلی است مراجعه کند تا بتواند به مطالب جدید این علم دسترسی داشته باشد.

دانشجوی این رشته باید نسبت به اطراف خود و جامعه خود دید عمیقی داشته باشد تا بتواند ظرافت‌های رفتاری افراد را درک کرده و در نهایت به ویژگی‌های روانی افراد پی ببرد.

معرفی گرایش‌های مقطع کارشناسی

1- گرایش بالینی

 2- آموزش کودکان استثنایی

 3- صنعتی ، سازمانی

 4- عمومی

هر چند که ظاهراً گرایش های مختلف روان شناسی در مقطع کارشناسی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند اما اگر بخواهیم هر یک از حوزه های فوق را معرفی کنیم، باید بگوییم که:

 روان شناسی بالینی خدمات تشخیصی و درمانی (روان درمانی) را به افرادی که دچار رفتارهای نابهنجاری مثل افسردگی، اضطراب، وسواس و غیره هستند، ارائه می دهد که این خدمات در سه زمینه تشخیص، درمان و پیشنهاد روش هایی برای پیشگیری از معضلات و ناهنجاری های رفتاری ارائه می شود. روان شناسی بالینی را امروزه علم بهزیستی می نامند. چون این حوزه از روانشناسی به انسان یاد می دهد که چگونه فرض های غلط و ناکارآمد را در ذهن خود تصریح کرده و در نهایت زندگی خوب و مناسبی داشته باشد. به همین دلیل برخلاف تصور عامه این رشته با روان شناسی تفاوت بسیاری دارد. چون روان پزشکی به شیمی درمانی می پردازد و یک روان پزشک اجازه تجویز دارو را دارد اما یک روان شناس بالینی دارو تجویز نمی کند بلکه به ریشه یابی علت بیماری های روانی می پردازد و به روش رفتار درمانی، بیمار را معالجه می کند مگر در مراحل حاد بیماری که در این صورت بیمار باید به روانپزشک مراجعه کند.

روان شناسی بالینی اصول روانشناختی را در امر تشخیص و درمان مشکلات عاطفی و رفتاری به کار می برد.

روان شناسی صنعتی و سازمانی نیز یافته های روان شناسی را در صنعت به کار می برد یعنی درباره این که محیط کار باید چگونه باشد تا بهترین بازدهی را داشته باشد و یا چه متغیرهایی در ارتباط بین کارفرما و کارگر مؤثر است و چه عواملی باعث عدم تفاهم بین کارفرما و کارگر می شود، مطالعه می کند. روان شناسی صنعتی و سازمانی به گزینش افراد متناسبی برای یک شغل و پرورش برنامه های آموزشی شغلی می پردازد و در آن دسته از تصمیم گیری های مدیریت که با روحیه کاری کارکنان ارتباط دارد، شرکت می کند.

  روان شناسی عمومی نیز به مطالعه کلیات روان شناسی می پردازد. البته باید توجه داشت که عنوان گرایش برای روان شناسی عمومی بی معنا است چون ما تخصصی به نام روان شناسی عمومی نداریم.

روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی کاربرد یافته های روان شناسی در رابطه با کودکان استثنایی (تیزهوشان و معلولین جسمانی) است، یعنی یک روان شناس آموزش کودکان استثنایی بررسی می کند که چگونه یادگیری یا حافظه کار خود را بهتر انجام می دهد؟ و یا کارکرد حافظه درباره کودکان استثنایی چگونه است؟ 

در مورد تفاوت دو رشته روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی و علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش کودکان استثنایی، باید گفت: بررسی این که کودکان استثنایی (کند ذهن یا باهوش) چه مطالبی را باید بیاموزند به علوم تربیتی باز می گردد. اما این که ذهن این گروه از کودکان چه   توانایی هایی را دارند و حافظه و یادگیری آنها در چه حدی است به روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی ارتباط دارد. ولی در کل بین این دو رشته نقاط اشتراک فراوانی وجود دارد.

 وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

 در دوره کارشناسی ارشد 4 شاخه بالینی ، عمومی ، تربیتی و استثنایی وجود دارد که همین 4 گرایش در دوره دکترا نیز تدریس می‌شوند.

آینده شغلی و بازار کار

 
–     مراحل رشد و تحول ذهنی و حرکتی کودکان چگونه است؟

–     کدام شرایط خانوادگی و اجتماعی مشوق پرخاش گری، از خودبیگانگی و بزهکاری است؟

–     بهترین شیوه درمان سیگار کشیدن یا چاقی کدام است؟

–     چه شرایط و ابزاری را برای مأموران برج مراقبت فرودگاه باید فراهم نمود تا خطای آنان به حداقل برسد؟

–     شکل و الگوی معماری منازل، ادارات و کارخانه ها چه اثری در بهداشت روانی افراد دارد؟

–     چگونه می توان بازدهی و کارایی کارگران و کارمندان را افزایش داد؟

هر یک از سؤال های فوق به یکی از شاخه های علم روان شناسی باز می گردد. در واقع، امروزه روان شناسی با همه جنبه های زندگی ما ارتباط داردو هر اندازه که جامعه پیچیده تر شود، روانشناسی نیز نقش مهمتری در حل مسائل آدمی بر عهده می گیرد. تا جایی که امروزه ما با حوزه های تخصصی جدیدی مثل روان شناسی مهندسی، روان شناسی محیطی، روان شناسی قانونی و روان شناسی کامپیوتر روبه رو هستیم. و این به معنای فرصت های شغلی متنوع و گسترده برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری است که می توانند به طور تخصصی در یکی از شاخه های این علم فعالیت کنند. البته در کشور ما بسیاری از حوزه های تخصصی روان شناسی ناشناخته باقی مانده اند و حتی حوزه های معروف و شناخته شده روان شناسی مثل روان شناسی بالینی، روان شناسی تربیتی، روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی نیز جایگاه واقعی خود را در جامعه ما ندارند چرا که مؤسسات دولتی و خصوصی از نقش متخصصان روان شناسی در پیشبرد کارها اطلاعی ندارند.

اما با این وجود به گفته کارشناسان این رشته، آینده روان شناسی در کشور ما روشن و امیدبخش است و فارغ التحصیلان این رشته باید آینده خود را در فردا ببینند. چون کشور ما یکی از کشورهای در حال توسعه است و بدون بهره گیری از شاخه های مختلف روانشناسی نمی تواند توسعه همه جانبه داشته باشد.

از سوی دیگر کشور ما، کشور جوانی است و امروزه یکی از دغدغه های خانواده ها حفظ بهداشت روانی و بالا بردن سطح دانش فرزندان شان می باشد که این دو مهم نیز به یاری شاخه های مختلف روان شناسی از جمله روان شناسی رشد و روان شناسی تربیتی امکان پذیر است.

آنچه گفتیم در مورد فرصت های شغلی موجود برای فارغ التحصیلان این رشته در آینده است. اما امروزه نیز فارغ التحصیلان این رشته در درجه اول جذب آموزش و پرورش می شوند و یا در شرکت ها و سازمان ها به عنوان کارشناس روان شناسی فعالیت می کنند و عده ای نیز به عنوان دستیار متخصص روان شناسی بالینی و یا روان پزشک مشغول به کار هستند.

عناوین درس های اصلی و اختصاصی 

روان‌شناسی عمومی 1 و 2 ، علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی ، آمار توصیفی ، فیزیولوژی عمومی (اعصاب و غدد) و روان‌شناسی،  مبانی جامعه‌شناسی ، روان‌شناسی احساس و ادراک ، روان‌شناسی یادگیری و تربیتی و پرورشی، روان‌سنجی ، بهداشت روانی، اصول روان‌شناسی بالینی، روان‌شناسی کودکان استثنایی، روان‌شناسی بالینی کودک، روان شناسی انگیزش و هیجان و روش تحقیق.

منبع : سایت کنکور

 

 

سلام من رشته انسانی هستم سال دوازدهم می خوام کنکور روانشناسی بدم ولی ریاضیم افتضاح هست می خوام بدونم میشه اگه ریاضی نزنم یا درصد خیلی پایین مثلا 5 درصد بزنم و زبان 20 درصد تقریبا بزنم می تونم روانشناسی یا وکالت بیارم؟؟!! سهمیه ایثارگری هم دارم ولی شما این حساب نکنید

روانشناسی رشته دانشگاهی

سلام . به درصد سایر دروس شما بستگی داره ، عبارت  کارنامه و حداقل درصد لازم برای قبولی روانشناسی سراسری 98 – 99 هیوا رو در گوگل سرچ کنین .

سلام. ایا رشته روانشناسی فقط تا لیسانس داره؟؟؟ یعنی تا بالاتر از لیسانس یعنی فوق لیسانس و دکتر نمی توان ادامه داد؟؟؟

سلام . می تونین در رشته روانشناسی در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل بدین .

سلام من دیپلم کامپیوتر (کار و دانش دارم ) می خواستم بدونم می تونم رشته روانشناسی رو بخونم ؟؟؟  در دانشگاه آزاد و بدون ازمون وارد این رشته بشم ! به صورت کاردانی پیوسته یا کارشناسی پیوسته؟

سلام . برای تحصیل در رشته روانشناسی باید در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل کنین .

سلام من كارشناسي مترجمي زبان دارم برای شركت در اين رشته بايد چه كار كنم؟

سلام . می تونین هم از طریق کنکور سراسری و هم از طریق پذیرش بدون کنکور در رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل کنین .

سلام…من نهمم هنوز رشتمو انتخاب نکردم ولی دوس دارم برم تجربی…از رشته تجربی میشه روانشناسی رفت؟…معدلمون در چه درسایی باید خوب باشه؟چه کتابایی می خونیم؟هرچه در مورد روانشناسی می خونم سر در نمیارم …. میشه یه توضیح کامل از وقتی بریم دبیرستان تا روانشناسی بدین!؟ ممنون

سلام . شما می تونین در رشته تجربی و یا رشته دیگری در دبیرستان تحصیل کنین بعد در دانشگاه در رشته روانشناسی ادامه تحصیل بدین .

با درود من ۳۵ سالمه و دیپلم برق هستم ؛ ترم اول پیش دانشگاهی هم پاس کردم ولی ترم ۲ مونده.می  خوام در رشته روانشناسی ادامه تحصیل بدم ؛میخواستم بپرسم دانشگاه پیام نور یا علمی کاربردی یا آزاد ، کدوم برام مناسبه  ؟ و اینکه بدون کنکور می تونم دانشجو بشم؟ و اینکه باید حتما پیش دانشگاهی رو پاس کنم  ؟  با سپاس

سلام . برای تحصیل در رشته روانشناسی باید مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی داشته باشین ، می تونین در پذیرش بدون کنکور رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد و … شرکت کنین .

سلام چند سوال داشتم من می خوام‌ روانشناسی ازاد بخونم ولی خانواده اجازه نمیدن میگن روانشناسی بازار کار درست حسابی در جامعه ما نداره نظر شما چیه دوم اینکه به نظرتون دانشگاه ازاد ارزش دانشگاه ملی داره یا خیر ممنون

سلام . شما باید با توجه به هدف ، علاقه و استعدادی که دارین یک رشته رو انتخاب کنین و ادامه تحصیل بدین در هر  رشته ای که بهترین باشین ، می تونین به موفقیت برسین مدرک دانشگاه آزاد معتبره .

سلام وقتتون بخیرمن خانم هستم و ۱۹ سالمه و دانشجوی کارشناسی رشته روانشناسی از دانشگاه لرستان ام. خواستم بدونم برای ادامه تحصیل در مقطح کارشناسی ارشد، با توجه به رشتم، چه کشوری برای ادامه تحصیل مناسب تره تا در طول دانشجوییم زبانش رو یاد بگیرم

سلام . بهترین دانشگاه ها  برای تحصیل در رشته روانشناسی در کشور آمریکا ، کانادا ، انگلیس و … قرار دارن .

سلام من سال دوازدهمم رشتم تجربیه میشه بدون کنکور رشته روانشناسی و بخونم در دانشگاه آزاد ؟ ممنون میشم جواب بدین

سلام . می تونین بدون شرکت در کنکور سراسری در رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد تحصیل کنین .

آخرین رتبه قبول شده روانشناسی رشته انسانی منطقه 3 دانشگاه دولتی لرستان سال98 چند هزار بوده ممنون

سلام. عبارت نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا رو در گوگل سرچ کنین ، با استفاده از نرم افزار رتبه قبولی رشته / محل مورد نظرتون رو به دست بیارین .


منتخب های هیوامگ

با رشته معماری بیشتر آشنا شوید

با رشته مهندسی صنایع بیشتر آشنا شوید

چگونه اراده قوی داشته باشیم

مقالات منتخب سردبیر

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن ۵۳۸۱۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

روانشناسی رشته دانشگاهی

تماس با تلفن ثابت ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » رتبه قبولی » کنکور انسانی » رتبه لازم برای قبولی رشته روانشناسی

جهت مشاوره در زمینه رتبه لازم برای قبولی رشته روانشناسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

معرفی شغل و رشته روانشناسی  : اگر شما عاشق دانستن چگونگی و دلایل رفتار دیگران بوده و دوست دارید به آنها در برخورد با چالش های شان کمک کنید، شغل روانشناسی مناسب شماست.

روانشناسی علم مطالعهٔ رفتار و فرایند‌های ذهنِ موجود زنده ـ بخصوص انسان ـ بر اساس روش علمی است. از آنجا که امروزه فکر و اندیشه انسان ها پایه هر عمل و فعالیتی می باشد، شناخت و درمان مسایل و مشکلات مربوط به آن نیز بسیار مهم و ضروری است. وظیفه اصلی این کار بر عهده روانشناسان می باشد.

روانشناس کسی است که رفتار، شخصیت، روابط بین فردی، یادگیری و انگیزش را در انسان به شکل حرفه ای مورد بررسی قرار می دهد. روانشناس از یک طرف رابطه بین عملکرد مغز و رفتار را بررسی می کند و از سوی دیگر ارتباط بین محیط و رفتار. روانشناس رفتار، انگیزه ها، افکار و احساسات افراد را بررسی کرده و به آنها در کنترل و غلبه بر مشکلات شان کمک می کند.

روانشناسی نیازمند صداقت و گشاده رویی است. همچنین داشتن مهارت های ارتباطی و شنونده خوب بودن برای این کار لازم است. روانشناس باید در کنار داشتن دانش، توان درک درست و بدور از هر گونه قضاوتی را داشته باشد. فرد مراجعه کننده باید بتواند به راحتی و بدور از هرگونه استرس و نگرانی به روانشناس اعتماد کرده و مشکلات خود را با او در میان بگذارد. در واقع روانشناس یک انسان شناس و جامعه شناس خوب نیز هست. محل کار و ساعت کاری روانشناس بسته به نوع تخصص و نوع کار او متفاوت است. روانشناسی که در سازمان و شرکت ها مانند آموزش و پرورش، بهزیستی و… استخدام می شود، مطابق با ساعات کاری استاندارد فعالیت می کند. اما ساعات کار برای روانشناسی که به صورت مستقل و شخصی کار می کند، متفاوت و متغیر است.

در ادامه اطلاعات کاملی در مورد وظایف روانشناس، توانمندی و مهارت مورد نیاز روانشناس، تحصیلات لازم برای ورود به شغل روانشناسی، بازار کار و فرصت های شغلی روانشناسی، درآمد روانشناس و برخی از روانشناسان معروف ارائه می شود.

وظایف روانشناس

وظایف روانشناس در هر یک از زمینه های تخصصی زیر عبارتند از :

روانشناس آموزشی- کمک به کودکان، نوجوانان و جوانان برای غلبه کردن بر مشکلات آموزشی و روانی خود و در نتیجه پیشرفت کردن در این زمینه ها :

روانشناس شغلی ( یا روانشناس سازمانی)- کمک به شرکت ها و سازمانها در بهبود عملکرد و افزایش رضایت شغلی کارکنان

روانشناس سلامت- ترویج رفتار و نگرش سالم و کمک به بیماران و خانواده های آنها برای غلبه بر بیماری ها

روانشناس مشاوره ای- کمک به افراد در حل مشکلات شان و تصمیم گیری ها به خصوص در زمان های پراسترس زندگی شان

روانشناس جرم شناسی- استفاده از تئوری های روانشناسی در شناسایی جرائم، بازسازی و بهبود مجرمین

روانشناس بالینی- کمک به مراجعانی که در شرایطی سخت مانند نگرانی، اضطراب، افسردگی و بیماری های روانی قرار دارند.

روانشناس ورزشی- کار با افراد، تیم ها و سازمان ها برای بهبود انگیزه و عملکرد در زمینه مربی گری، آموزش و رقابت و همچنین ترویج مشارکت ورزشی به صورت عمومی.

این رشته در حال حاضر با گرایش روانشناسی وجود دارد و افراد متقاضی می توانند بعد از گرفتن مدرک دیپلم و شرکت در کنکور در صورتی که رتبه مناسبی کسب کنند در یکی از دانشگاه های آزاد یا دولتی تحصیل کنند. این رشته در کارشناسی ارشد گرایش­های متنوع­تری داشته که افراد می توانند با توجه به علاقه و حوزه کاری در هر کدام از آن ها تحصیل کنند. پس از اتمام دوره کارشناسی، داوطلبان می‌توانند در آزمون سراسری کارشناسی ارشد که به صورت متمرکز از سوی سازمان سنجش کشور برگزار می‌شود شرکت کنند و پس از آزمون و کسب موفقیت در آن به دوره کارشناسی ارشد راه یابند. 

تعداد زیادی از شرکت کنندگان در این مقطع تحصیلی پس از فراغت از تحصیل در دوره کارشناسی ارشد جذب بازار کار شده‌اند و تعدادی نیز پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد جذب مراکز علمی کشور می‌شوند.

فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی ارشد، در صورت تمایل می‌توانند در آزمون دوره دکترای روانشناسی که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود شرکت کنند. پس از کسب رتبه لازم، مجاز به مصاحبه در دانشگاه های موردنظر می شوند و در صورت کسب نمره لازم در مصاحبه می تواند در مقطع دکترا ادامه تحصیل دهد.

فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری در مراکز علمی و پژوهشی کشور از جمله مراکز جذب فارغ‌التحصیلان این رشته مشغول به کار می‌شوند.

همچنین می‌توانند به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه ها به کار تحقیق و تدریس در دانشگاه بپردازند.

علاقه به انسان ها و کمک به آنها در حل مشکلاتشان

انعطاف پذیری

صداقت

امین و محرم اسرار بودن

مهارت های ارتباطی عالی و شنونده خوبی بودن

مهارت های تصمیم گیری و حل مساله در سطح خوب

رویکرد دقیق، منطقی و روش مند

فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا (به شرط گذراندن دو مقطع تحصیلی که آخرین آن غیر پژوهش محور باشد) می توانند وارد این شغل شوند.

روانشناس با توجه به تخصص خود می تواند در بیمارستان ها، مدارس، زندان ها، مراکز توانبخشی، مهدکودک ها، مراکز مشاوره، واحد تحقیقات دانشگاهی، برخی از شرکت ها و سازمان ها و یا باشگاه های ورزشی فعالیت کند. رواشناس می تواند با دریافت مجوز لازم از بهزیستی برای احداث مهد کودک و سرای سالمندان اقدام کند.

روانشناسی رشته دانشگاهی

همچنین با داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد، تجربه و سرمایه و سایر شرایط لازم می تواند به طور مستقل کار کرده و مرکز خدمات روانشناسی یا مشاوره راه اندازی کند.

شرایط اخذ پروانه اشتغال شرایط تاسیس دفترکار مشاوره روانشناسی بالینیشرایط تاسیس مرکز مشاورهشرایط جدید اخذ پروانه فعالیت روانشناسانآیین نامه و شیوه نامه کارورزی (مصوب 93)

اکثر روانشناسان بر لزوم وجود تجربه در کنار علم در این شغل بسیار تاکید دارند و آن را یک عامل کلیدی در موفقیت خود می دانند.

وجود دیدگاه نامناسب بین مردم نسبت به مراجعه به روانشناس در هنگام داشتن مشکلات روحی و روانی (البته تا حد زیادی در سال های اخیر اصلاح شده ولی هنوز نیاز به فرهنگ سازی دارد.)

عدم اعتماد جامعه و نبود آگاهی در مراجعان که معمولا باعث رها کردن روند درمان در نیمه راه شده و اغلب با بروز مجدد و تشدید بیماری مجبور به مراجعه و شروع دوباره درمان می شوند.

نبود پوشش بیمه ای و سنگین بودن هزینه جلسات مشاوره برای بسیاری از مردم

امروزه فکر و دانش انسان پایه اصلی همه فعالیت ها و امور شده است. هر چه کشوری پیشرفته تر باشد، تکیه آن بر فکر و اندیشه بیشتر است. همگام با این روند، مسایل و مشکلات فکری، ذهنی و روحی بیشتری برای انسان ها پیش می آید که روانشناسی در شاخه های مختلف می تواند به خوبی راهگشای آنها باشد. آمارهای رشد استخدام روانشناسان در سایر کشورها، گواهی بر این مدعی است. ایران نیز که در حال توسعه می باشد، از این قانون مستثنی نمی باشد. پیش بینی می شود در سال های آتی بازارکار مناسبی پیش روی علاقه مندان و فارغ التحصیلان روانشناسی باشد.

آمریکا – پیش بینی ها نشان می دهد میزان استخدام روانشناسان بین سال های2010 تا 2020 ، رشد22 درصدی خواهد داشت. در حالی که متوسط این رشد برای همه مشاغل14 درصد می باشد.

استرالیا – در بازه زمانی 5 سال گذشته میزان استخدام روانشناسان رشد42.5 درصدی داشته و رشد بسیار زیاد در آینده برای آن پیش بینی شده است.

افرادی که عللاقه مند به تحصیل در رشته روانشناسی هستند به این نکته توجه نمایند که به منظور دستیابی به موفقیت های روزافزون در این رشته می بایست از پایه بسیار قوی در دو درس زیست شناسی و شیمی برخوردار باشند. همچنین به منظور تحصیل در این رشته می بایست از بینش عمیقی نسبت به محیط جامعه و رفتارها و واکنش های اطرافیان برخوردار باشید تا بتوانید به بررسی ویژگی های رفتاری افراد مختلف بپردازید.

درآمد روانشناسان با توجه به میزان دانش علمی، تجربه، شهر محل کار، خصوصی یا دولتی بودن محل کار و… متفاوت است. روانشناسی که در بخش های دولتی مشغول به کار می شود، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کند. رواشناسی که در سازمان ها و مراکز خصوصی استخدام شده اند، با توجه به میزان دانش، مهارت، تجربه و توافق صورت گرفته با کارفرما، درآمدهای متفاوتی دارند. روانشناسی که خود کلینیک دارد نیز با توجه به میزان فعالیت و تعداد مددجوها، درآمدهای مختلفی کسب می کنند.

آينده شغلي و بازار کار در هر يک از گرايش هاي فوق در اين مقطع از قرار زير است:

1- پس از طي دوره 4 ساله روانشناسي باليني و کسب مدرک کارشناسي در اين گرايش، فرد مي تواند

– به عنوان کارشناس اين رشته در مراکز دولتي نظير بهزيستي- شهرداري- نيروي انتظامي- سازمان زندان ها- کانون اصلاح و تربيت و … در قسمت مربوطه جذب به کار شود.

– در آموزش و پرورش به عنوان معلم و يا دبير در دروس مربوطه و يا به عنوان مشاور مدرسه جذب به کار شود.

– در کلينيک هاي درمان اعتياد به عنوان روانشناس مشغول کار شوند.

– در کلينيک هاي مشاوره اي به کارهاي درماني، و يا تشخيصي نظير گرفتن تست هاي هوش و شخصيت بپردازد (کلينيک هاي مشاوره اي به علت تجربه کم کاري به ندرت تمايل به پذيرش يک کارشناس روانشناسي به عنوان درمانگر دارند)

– همکاري با روانپزشک (روانپزشکان در مطلب خصوصي خود، به ندرت تمايل به پذيرش يک کارشناس روانشناسي به عنوان درمانگر دارند)

– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تاسيس “مهد کودک” نمايد.

– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تاسيس “سراي سالمندان” نمايد.

– به عنوان مربي مهد کودک مشغول به کار شود.

2- پس از طي دوره 4 ساله روانشناسي عمومي و کسب مدرک کارشناسي در اين گرايش، فرد مي تواند

– به عنوان کارشناس اين رشته در مراکز دولتي نظير بهزيستي- شهرداري- نيروي انتظامي- سازمان زندان ها- کانون اصلاح و تربيت و … در قسمت مربوطه جذب به کار شود.

– در آموزش و پرورش به عنوان معلم و يا دبير در دروس مربوطه و يا به عنوان مشاور مدرسه جذب به کار شود.

– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تاسيس مهد کودک نمايد.

– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تاسيس سراي سالمندان نمايد.

– به عنوان مربي مهد کودک مشغول به کار شود.

3- پس از طي دوره 4 ساله روانسنجي و کسب مدرک کارشناسي در اين گرايش، فرد مي تواند

– به عنوان کارشناس اين رشته در مراکز دولتي نظير بهزيستي- شهرداري- نيروي انتظامي- سازمان زندان ها- کانون اصلاح و تربيت و … در قسمت مربوطه جذب به کار شود.

– در آموزش و پرورش به عنوان معلم و يا دبير در دروس مربوطه جذب به کار شود.

– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تاسيس مهد کودک نمايد.

– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تاسيس سراي سالمندان نمايد.

– در کلينيک هاي مشاوره اي و يا در مطب روانپزشک به اجرا و تفسير آزمون هاي بپردازد.

مقطع کارشناسي ارشد

در مقطع کارشناسي ارشد، اين رشته تا آزمون کارشناسي ارشد سال 1389 داراي ۶ گرايش است. اين گرايش ها عبارتند از:

1- روانشناسي عمومي 2- روانشناسي باليني 3- روانشناسي باليني کودک و نوجوان

4- سنجش و اندازه گيري يا روانسجي 5- روانشناسي صنعتي و سازماني ۶.روانشناسی شخصیت

با توجه به اينکه در کشور ما برخلاف ساير کشورها، در رشته روانشناسي تفکيک زمينه هاي شغلي بين گرايش ها وجود ندارد، بازار کار در همه گرايش هاي ذکر شده به جز دو گرايش روانشناسي صنعتي و سازماني و سنجش و اندازه گيري يا روانسجي يکسان و به شرح ذيل است؛

1- با دارا بودن مدرک کارشناسي ارشد در گرايش هاي فوق فرد مي تواند:

– پس از احراز شرايط لازم (ازجمله 800 ساعت کارآموزي در مراکز داراي مجوز رسمي، تاييديه از اساتيد رشته و …) و دريافت مجوز از سازمان نظام روانشناسي اقدام به تاسيس کلينيک مشاوره بنمايد.

– به عنوان کارشناس اين رشته در مراکز دولتي نظير بهزيستي- شهرداري- نيروي انتظامي- سازمان زندان ها- کانون اصلاح و تربيت و … در قسمت مربوطه جذب به کار شود.

– در واحدهاي کوچک دانشگاه آزاد و يا دوره هاي فراگير و يا موسسات آموزش عالي آزاد به عنوان مدرس فعاليت کند.

– در آموزش و پرورش به عنوان معلم و يا دبير در دروس مربوطه و يا به عنوان مشاور مدرسه جذب به کار شود.

– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تاسيس مهد کودک نمايد.

– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تاسيس سراي سالمندان نمايد.

– در کلينيک هاي درمان اعتياد به عنوان روانشناس مشغول به کار شوند (اشتغال در اين مراکز مستلزم تحصيل در گرايش روانشناسي باليني است و دارا بودن مدرک کارشناسي اين گرايش کافي است).

– در کلينيک هاي مشاوره اي به کارهاي درماني بپردازد

– با روانپزشکان در کلينيک هاي خصوصي ايشان همکاري کند (البته روانپزشکان مايل به همکاري با کارشناسان ارشد در گرايش هاي باليني و خانواده درماني هستند).

– در کلينيک هاي مشاوره و روان درماني کودک به کارهاي درماني مثل بازي درماني و … بپردازد (در اين مراکز تاکيد بيشتر روي کارشناسان ارشد با گرايش باليني کودک و نوجوان و باليني است).

2- با دارا بودن مدرک کارشناسي ارشد در گرايش روانسنجي، فرد به عنوان يک متخصص در طراحي و ساخت آزمون هاي جديد، استاندارد کردن آزمون هاي موجود و تفسير دقيق نتايج آزمون هاي انجام شده فعاليت کند.

3- در گرايش شخصیت و صنعتي و سازماني که در ايران اخيرا به گرايش هاي روانشناسي اضافه شده است، زمينه اصلي کار در مراکز صنعتي و کارخانه ها به منظور گزينش نيروهاي مناسب با شغل و به کار گيري روش هايي جهت افزايش بهره وري و در سمت هاي مسئول کارگزيني، مسئول منابع انساني، مسئول برنامه ريزي نيروي انساني، مسئول بالندگي سازماني، مسئول تحقيق و توسعه منابع انساني، مسئول روابط کارکنان، آموزش کارکنان و … است. اما در ايران اين گرايش کمتر مورد توجه قرار مي گيرد و فارغ التحصيلان اين گرايش هرچند اندک هستند اما به ندرت موفق به يافتن شرايط کاري متناسب با گرايش خود مي شوند بنابراين فارغ التحصيلان اين گرايش اکثرا در زمينه هاي ذکر شده در باره گرايش هاي 1 و 2 مشغول به کار مي شوند.

آمریکا – متوسط درآمد سالانه روانشناسان68.640 دلار (برای همه مشاغل33.840 دلار) در سال2010 و مطابق با آخرین آمارها در سال 2013، 68.200 دلار بوده است.

استرالیا – متوسط درآمد سالانه روانشناسان60.000 دلار (قبل از کسر مالیات) می باشد.

انگلستان – متوسط درآمد سالانه روانشناسان متخصص در بخش دولتی بین 39.000 تا52.000 دلار، افراد با تجربه تا 61.000 دلار یا بیشتر و برای افراد ارشد و مشاور تا122.000 دلار می باشد.

شخصیت های مناسب شغل روانشناسی

در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

برخی از شخصیت های مناسب شغل روانشناسی بر اساس شخصیت شناسی MBTI : (برای مشاهده هر تیپ شخصیتی روی آن کلیک کنید)

ENFJ این تیپ شخصیتی دوست دارند به دیگران کمک کنند تا از زندگی خود لذت ببرند. آنها درمانگرهای بانفوذ و گرمی هستند که راه حل ها و انتخاب های احتمالی را به خوبی تشخیص و به مراجعان خود ارائه می دهند.

INFJ این تیپ شخصیتی دوست دارد از دانش و ایده های خود برای کمک به دیگران استفاده کند. این افراد علاقه دارند که ارتباطات فردی (دو نفره) و عمیق با دیگران برقرار کنند که در این شغل شرایط آن وجود دارد.

ENFP این تیپ شخصیتی مشاورانی دلسوز، مهربان، خلاق و حمایتگر هستند. آنها می توانند روی دیگران تاثیر زیادی بگذارند. با انرژی زیادی که دارند، انگیزه لازم برای تغییرات مثبت در زندگی را به مراجعان خود می دهند.

INFP این تیپ شخصیتی دوست دارد به دیگران کمک کند در زندگی شان به رشد و فراست بیشتری دست پیدا کند. او در حوزه مشاوره و راهنمایی بسیار موفق عمل می کند.

ENTJ این تیپ شخصیتی از استقلال و تنوع این شغل لذت برده و دوست دارد با انواع مردم در مشاغل مختلف سر و کار داشته باشد. او معمولا محیطی چالشی با طرح های خلاق و جلسات پویا بوجود می آورد.

INTJ این تیپ شخصیتی در زمینه های فنی تر حوزه سلامت موفق تر است. او می تواند به طور مستقل و با حداقل دخالت دیگران کار کند.

INTP این تیپ شخصیتی دوست دارد مسایل پیچیده را تحلیل و حل کند. او به مشاغل چالشی که نیاز به اندیشه زیاد و روش های مبتکرانه دارد، علاقه مند است.

ESFJ این تیپ شخصیتی حامی قدرتمند جامعه بوده و از کمک کردن به دیگران و رفع مشکلات آنها لذت بسیار می برد. او به راحتی می تواند با دیگران ارتباط برقرار کند.

انتخاب رشته مانند انتخاب دانشگاه نقشی اساسی در شکل گیری آینده هر شخص دارد، در واقع انتخاب رشته یکی از مهم ترین و حساس ترین تصمیم هایی است که افراد برای ورود به دانشگاه ها باید آن را اتخاذ کنند. انتخاب رشته یکی از مقوله هایی است که اگر اشتباهی در آن صورت بگیرد هیچ بازگشتی برای آن وجود نخواهد داشت، پس داوطلبان باید این مرحله را بسیار جدی بگیرند. یکی از راه هایی که می تواند کمک شایانی در زمینه انتخاب رشته به داوطلبان داشته باشد. مشورت با مشاوران انتخاب رشته و تحقیق و مطالعه در رابطه با رشته دلخواه است.

مرکز مشاور گروپ می تواند در هر دو زمینه به شما عزیزان کمک کند. ما در این مقاله سعی داریم به توضیح رشته روانشناسی بپردازیم تا داوطلبان متقاضی این رشته بتوانند با دیدی گسترده درباره زوایای مختلف این رشته نسبت به انتخاب آن اقدام نمایند. داوطلبان در صورت بروز هر گونه سوال و مشکل می توانند با مشاوران ما در تماس باشند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با رشته روانشناسی اگر مشکل یا ابهامی داشتید با کارشناسان مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری مشاور گروپ ؛ رشته روانشناسی آماده پاسخگویی در زمینه های زیر هستند :

ثبت نام کنکور   رشته روانشناسی

مشاوره کنکور  رشته روانشناسی

انتخاب رشته   رشته روانشناسی

ثبت نام بدون  رشته روانشناسی

انتخاب رشته    رشته روانشناسی

برنامه ریزی کنکور  رشته روانشناسی

مرکز مشاوره تلفنی و حضوری رشته روانشناسی در زمینه های نتایج کنکور ، ثبت نام کنکور هنر ، منابع کنکور انسانی ، تغییر رشته ، کارنامه اولیه کنکور ، انتخاب رشته انسانی ، انتخاب رشته کنکور انسانی ، دفترچه کنکور انسانی، دفترچه ثبت نام کنکور ، مشاوره درسی کنکور انسانی ، مشاوره درسی کنکور ، مشاوره تحصیلی ، ثبت نام بدون کنکور سراسری ، ثبت نام بدون کنکور آزاد ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، ثبت نام علمی کاربردی ، ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ، رشته روانشناسی بدون کنکور ، رشته کاردانی رشته روانشناسی بدون کنکور آزاد ، رشته روانشناسی بدون کنکور سراسری ، تکمیل ظرفیت ، تکمیل ظرفیت سراسری ، برنامه ریزی تحصیلی کنکور ، برنامه ریزی تحصیلی کنکور انسانی آماده ارائه مشاوره تحصیلی به داوطلبان عزیز است.

نام دانشگاه : دانشگاه تهرانظرفیت رشته : 6آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 184آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 87

نام دانشگاه : دانشگاه شهید بهشتی – تهرانظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 21آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 88آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 166

نام دانشگاه : دانشگاه الزهرا(س) – تهرانظرفیت رشته : 6آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 236آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 347

نام دانشگاه : دانشگاه اصفهانظرفیت رشته : 13آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 339آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 374آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 491

نام دانشگاه : دانشگاه علامه طباطبایی – تهرانظرفیت رشته : 9آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 161آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 301

نام دانشگاه : دانشگاه فردوسی – مشهدظرفیت رشته : 16آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 740آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 614آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 763

نام دانشگاه : دانشگاه مازندران – بابلسرظرفیت رشته : 7آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1121آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 659

نام دانشگاه : دانشگاه یزدظرفیت رشته : 8آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 759آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 847

نام دانشگاه : دانشگاه خوارزمی – تهران (محل تحصیل كرج)ظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 673آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 586

نام دانشگاه : دانشگاه علامه طباطبایی – تهران شبانهظرفیت رشته : 9آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 253آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 665

نام دانشگاه : دانشگاه شیرازظرفیت رشته : 5آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 118آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 592آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 597

نام دانشگاه : دانشگاه گیلان – رشتظرفیت رشته : 8آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 948آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 972

نام دانشگاه : دانشگاه شهید چمران اهوازظرفیت رشته : 10آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 1833آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1292آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1339

نام دانشگاه : دانشگاه شهید باهنر – كرمانظرفیت رشته : 5آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 836آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 380

نام دانشگاه : دانشگاه شهید مدنی آذربایجان – تبریزظرفیت رشته : 8آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1050

نام دانشگاه : دانشگاه یاسوجظرفیت رشته : 7آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 2111آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1688

نام دانشگاه : دانشگاه سمنان (محل تحصیل دانشكده روانشناسی وعلوم تربیتی مهدی شهر)ظرفیت رشته : 6آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1538آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 981

نام دانشگاه : دانشگاه بیرجندظرفیت رشته : 8آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1334آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 747

نام دانشگاه : دانشگاه محقق اردبیلی – اردبیلظرفیت رشته : 6آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1546آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1390

نام دانشگاه : دانشگاه رازی کرمانشاهظرفیت رشته : 10آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 2278آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1466

نام دانشگاه : دانشگاه بوعلی سینا – همدانظرفیت رشته : 7آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1302آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 551

نام دانشگاه : دانشگاه لرستان – خرم آبادظرفیت رشته : 5آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 2250آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1734

نام دانشگاه : دانشگاه مراغهظرفیت رشته : 7آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 2835آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 3075

نام دانشگاه : دانشگاه ملایرظرفیت رشته : 8آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 3494آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 2465

نام دانشگاه : دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) – قزوینظرفیت رشته : 7آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1080آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 983

نام دانشگاه : دانشگاه بجنوردظرفیت رشته : 9آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1796آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1185

نام دانشگاه : دانشگاه پیام نور تهران – واحد ریظرفیت رشته : 10آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 5613آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 7603آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه كردستان – سنندج شبانهظرفیت رشته : 8آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 5846آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 6789

نام دانشگاه : دانشگاه غیرانتفاعی خیام – مشهدظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 3311آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 11327

نام دانشگاه : دانشگاه پیام نور البرز – مرکز كرجظرفیت رشته : 10آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 7689آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 7313آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی بصیر – آبیكظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 9205آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 11970آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه زنجان شبانهظرفیت رشته : 8آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 3023آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 2688

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی علامه فیض کاشانی – كاشانظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 13918آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 15977

نام دانشگاه : دانشگاه پیام نور اصفهان – واحد مباركهظرفیت رشته : 10آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 14087آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 11783آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی هشت بهشت – اصفهانظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 10136آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 19149آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی شاندیز – مشهدظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 9314آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 35221

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی حکمت رضوی – مشهدظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 4449آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 26868

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی المهدی مهر – اصفهان (ویژه خواهران)ظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 7254آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 18067آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی امام جواد(ع) – یزدظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 31278آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 33437

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی راهبرد شمال – رشتظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 13706آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 22080

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی امین – فولادشهر (اصفهان)ظرفیت رشته : 20آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 10126آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 22560آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 21787

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی راغب اصفهانی – اصفهانظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 7827آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 17944آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه پیام نور كرمان – مرکز كرمانظرفیت رشته : 10آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 11771آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 14412

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی تاکستان – تاکستان استان قزوینظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 18892آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 25112آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی جهاددانشگاهی – خوزستانظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 16733آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 22619

نام دانشگاه : دانشگاه غیرانتفاعی علامه محدث نوری – نورظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 20414آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 16773آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه پیام نور البرز – واحد اشتهاردظرفیت رشته : 10آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 34098آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 31885

رشته روانشناسی


جهت مشاوره در زمینه رتبه لازم برای قبولی رشته روانشناسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سلام من با هفده هزار از رشته ی ریاضی روان میتونم برم ؟ اگه عاره چ دانشگاهایی سراسری یا غیر انتفاعی ؟ شهرستان یا تهران؟

خودت چی فکر میکنی؟با هفده هزار سراسری وتهران میتونی بری؟اصلا روت میشه این دوتا رو ب زبون بیاری؟ن اصن روت میشه بهشون فکرکنی خاعرم؟؟؟؟

سلام
خسته نباشید میگم به گروه مشاوره گروپ
بابت مقاله عالی و کاربردی تون با عنوان معرفی رشته و شغل روانشناسی که در آن به زوایای مختلف روانشناسی پرداخته بودین خیلی ممنون

سلام
خواهش میکنم دوست عزیز . پیروز باشید.

سلام خسته نباشید من امسال میرم یازدم و خب هنوز بنظرم وقت دارم برای قبولی تو کونکور روانشناسی حداقل چقد باید بیارم تا تو یه دانشگاه خوب تو رشته روانشناسی قبولشم و چه مقدار باید بخونم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

تلفن همراه

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

ایا بسیجی بودن رو معدل میتونه تاثیر بزاره شنیدم حداقل معدل ۱۴ هستش برا …

سلام حالتون چطوره من ۲۲ سال و خرده ای هستم دانشجوی کارشناسی ناپیوسته ح …

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد.

این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد.

تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود.

لازم به ذکر است
مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مشاور گروپ میباشد.



بیشترین جستجو ها

کلمات مرتبط

پر بازدیدترین معرفی رشته های دانشگاهی علوم انسانی

روانشناسی رشته دانشگاهی

لینک های مرتبط با پذیرش بدون کنکور

خبرنامه – شبکه های اجتماعی

تبلیغات متنی

آمار سایت

مطالب پر بازدید این ماه

اخبار رپرتاژ

تمام حقوق این سایت متعلق به پرتال دانشگاهی کشور (www.unp.ir) است. کپی برداری از مطالب سایت با ذکر منبع مجاز است Copyright 2006-2017 Iranian University News Portal

از رشته روانشناسی و گرایش های مختلف آن چقدر آگاهی دارید؟ انتخاب رشته در دانشگاه مسئله‌ای سرنوشت‌ساز است. انتخاب درست در وهله‌ی اول نیاز به افزایش آگاهی و اطلاعات در مورد انواع رشته ها را می طلبد. آگاهی از بازارکار، توانمندی‌های لازم، تحصیلات دانشگاهی و دروس مورد نیاز مرتبط با رشته‌ی مورد نظر به شما کمک می‌کند تا متناسب با علائق و توانمندی‌های خود دست به انتخاب عاقلانه بزنید. روان‌شناسی علمی است که به مطالعه‌ی رفتار انسان می‌پردازد و امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است، رشته‌ی روانشناسی و مشاوره به علت گستردگی گرایش‌های متعددی دارند که در ادامه به انواع و آینده شغلی آن می پردازیم. 

روانشناسی نسبت به دیگر رشته هایی که به درمان انسان می پردازد رشته ای جدید هست که با پیشرفت هایی که در این علم اتفاق افتاده طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. یکی از رموز موفقیت در این رشته داشتن علاقه، استعداد و کسب اطلاعات در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و… است، زیرا باعث می‌شود فرد در کار خود پیشرفت چشمگیری داشته باشد. مشاوران متخصص در این رشته معمولا در مراکز آموزشی، درمانی و پژوهشی فعالیت دارند.

روانشناسان خبره در زمینه‌ی برقراری ارتباط با دیگران، انتقال حس همدلی، درک و… دارای مهارت هستند. مشاوران روانشناسی معمولا به دغدغه‌های مراجعان با توجه به تخصصی که دارند، می پردازند. هدف محصلان در رشته روانشناسی کمک به هم نوع و ارتقای سطح زندگی مراجعان‌اش است.

 

روانشناسی رشته دانشگاهی

افرادی که قصد تحصیل و فعالیت در رشته‌ی روانشناسی دارند، باید از توانایی‌‌های کلامی و مهارت‌های ارتباطی خوبی برخوردار باشند تا بتوانند با کسانی که به آن‌ها مراجعه می‌کنند به خوبی ارتباط برقرار کنند و به درستی آن‌ها را راهنمایی نمایند، باید علاقه به حل مشکلات دیگران داشته باشند، لازم است در کار خود صادق باشند و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشند، رویکردی که طبق آن جلو می‌روند دقیق، منطقی و کارآمد باشد، همچنین یکی از اصول اساسی در این رشته رازداری است تا بتوانند اعتماد مردم را به خوبی جلب کرده و به اعتماد آن‌ها خیانت نکنند.

کسب این مهارت ها و بسیاری از مهارت های دیگر که برای موفقیت در این رشته لازم است، با شرکت در کارگاه های آموزشی، خواندن کتاب و تمرین قابل اکتساب هستند. پس اگر به این رشته علاقه دارید اما برخی از مهارت ها را در خود نمی بینید؛ نگران نباشید تنها کافی است برای به دست آوردن آن ها تلاش نمایید.

 

مشاوران روانشناسی وظایف مهمی دارند و علاوه بر داشتن توانایی‌هایی که در بالا گفته شد، رسیدن به توافق برای بحث روی موضوع خاص، برانگیختن احساسات مراجع برای رسیدن به راه حل، ایجاد ارتباطی امن با مراجع، اعتماد سازی مبنی بر رازداری، شنیدن صحبت‌های مراجع و درک شرایط و موقعیت‌های او از جمله وظایفی است که مشاور باید آن‌ها را به بهترین شکل انجام دهد تا بتواند جلسه‌ی مشاوره خوبی داشته باشد.

همچنین همدلی کردن و کمک به مراجع برای درک و پذیرفتن شرایط موجود از دیگر وظایف مشاوران تحصیلی می‌باشد، این نکته را در نظر بگیرید که اگر به مراجعی برخورد کردید و مسائلی که مطرح می‌کرد در حوزه‌ی تخصصی شما نبود، لازم است او را به مشاوران دیگر ارجاع دهید. همچنین گاهی لازم است علاوه بر صحبت با خود شخص، با اطرافیان وی نیز صحبت کنید. سپس می‌توانید ادامه‌ی فرایند مشاوره را برحسب شرایط به صورت حضوری، تلفنی و یا حتی اینترنتی ادامه بدهید.

 

برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته روانشناسی لازم است علاوه بر طی دروس عمومی مانند آمار، روش‌ها و فنون تدریس، تولید و کاربرد مواد آموزشی، اختلالات یادگیری و… دروس تخصصی و پایه مانند آسیب شناسی 1 و 2، کاربرد آزمونهای هوش، استعداد و رغبت در مشاوره، روش‌های تغییر و اصلاح رفتار و… را طی کنید.

دانشجویان رشته‌ی روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر گذراندن دروس مشترک مانند آمار استنباطی، نظریه‌های پیشرفته مشاوره و روان درمانی، نظریه و روش‌های مشاوره گروهی و… باید دروس تخصصی مرتبط با گرایش مربوط را نیز بگذرانند. گرایشات ارشد روانشناسی به شرح زیر می باشند.

1- کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

2- کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی

3- کارشناسی ارشد روانسنجی

4- کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی سازمانی

5- روانشناسی تربیتی

6- روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی

7- روانشناسی اسلامی

 

در این رشته فرصت‌های شغلی متعددی وجود دارد اما همه چیز بستگی به توانایی‌ها و تجربیات شما دارد، تا بتواند موقعیت‌های مناسب و خوب را بشناسید و در آن‌ها پیشرفت کنید. محل کار و ساعت‌های کاری بستگی به تخصص روان‌شناس دارد و بسته به مدرک تحصیلی متفاوت است. برای مثال افرادی که در رشته‌ی روانشناسی تربیتی فارغ التحصیل می‌شوند می‌توانند در مراکز مشاوره، مهد کودک‌ها، مراکز آموزشی غیر دولتی، نهادهای فرهنگی، واحد تحقیقات دانشگاهی، آموزش و پرورش، مدارس و در کانون اصلاح تربیت مشغول به کار شوند.

همچنین افرادی که در این رشته تحصیل می‌کنند می‌توانند با داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مرتبط، با توجه به تخصص خود به صورت مستقل برای تاسیس مرکز مشاوره اقدام کنند. اما برای اینکه بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید و انتخاب بهتری داشته باشید، توصیه می‌شود با مشاوران تحصیلی در ارتباط باشید و از راهنمایی‌های آن‌ها بهترین استفاده را ببرید. برای موفقیت در تحصیل و ساختن آینده ای روشن بر روی مشاوره تحصیلی کلیک کنید.

 

رشته‌ی روان‌شناسی به صورت کلی از درآمد خوبی برخوردار است و با توجه به مکانی که متخصص در آن مشغول به کار می‌شود درآمد حاصل متفاوت خواهد بود. هرچقدر مدرک تحصیلی روان شناس بالاتر و سابقه‌ی کاری طولانی‌تری داشته باشد و مکانی که در آن کار می کند پرسودتر باشد به همان نسبت درآمد وی نیز افزایش پیدا می‌کند، اما به صورت میانگین می‌توان گفت درآمد این رشته بین ۲ تا ۱۰ میلیون متغیر است. برای اینکه بتوانید فرصت‌های شغلی مناسب و خوب را در این زمینه با توجه به شرایط جامعه و نیازهای آن بسنجید لازم است با مشاورانی که در این زمینه تخصص دارند صحبت کنید و از فرصت‌های شغلی مناسب استفاده‌ی کافی را ببرید. برای دریافت مشاوره شغلی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره تحصیلی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

اگر قصد شرکت در کنکور تجربی را دارید، پس در این مقاله با موضوع معرفی رشته روانشناسی همراه ما باشید. در ادامه ما نگاهی جامع و کامل به دروسی که باید برای در دوران کارشناسی پشت سر بگذارید، در اختیارتان قرار می‌دهیم.

برای برنامه ریزی کنکور میتوانید در یک جلسه مشاوره رایگان کنکور ، می توانید از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

۰۲۱۲۸۴۴۶۵۵۵

رشته روانشناسی مشابه با هر رشته دیگری از زیرشاخه‌های مختلفی تشکیل شده که هدف نهایی همه آنها درک و شناخت درستی از مجموعه رفتارها و حالت‌های روحی و روانی افراد است.

به عبارت دیگر، افرادی که در این رشته تحصیل می‌کنند، در نهایت قادر خواهند بود که افراد را از جنبه‌های مختلف مانند هوش، احساسات، عواطف و … مورد بررسی و تحلیل قرار داده نا به آنها در زمینه‌های مختلف، کمک کنند.

روانشناسی رشته دانشگاهی

روز به روز به پیچیدگی انسان‌ها و نحوه زندگی هریک از آنها، افزوده می‌شود. همین مسئله باعث می‌شود که نیاز انسان به پزشک روانشناس بیشتر و بیشتر هم شود. چرا که قطعاً برای گذر از بحران و چالش‌های پیش رو، به یک فرد آگاه نیاز پیدا خواهد کرد.

تعداد کل واحدهای درسی دوره کارشناسی روانشناسی ۱۴۴ واحد و به شرح زیر است:

*           دروس عمومی: ۲۳ واحد

*           دروس پایه و اصلی شاخه‌های عمومی استشنایی: ۷۱ واحد

*           دروس پایه و اصلی گرایش بالینی: ۹۸ واحد

*           دروس اختصاصی شاخه‌های عمومی – استثنایی: ۴۰ واحد

*           دروس اختصاص گرایش بالینی: ۱۳ واحد

*           دروس انتخابی برای شاخص‌ها و گرایش‌ها: ۱۰ واحد

در رشته روانشناسی دروسی مانند زیست‌شناسی و شیمی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و توصیه می‌شود داوطلبان پایه قوی از این ۲ درس داشته باشند. این رشته بین داوطلبان گروه انسانی و تجربی و ریاضی مشترک بوده و از هر سه گروه آزمایشی دانشجو پذیرفته می‌گردد. از دیگر نیازمندی‌های این رشته تقویت دروسی مانند زبان انگلیسی، ریاضی و همچنین آمار می‌باشد. همچنین تحصیل در این رشته نیازمندی بینش عمیقی نسبت به محیط جامعه و رفتارها و واکنش‌های اطرافیان می‌باشد تا بتواند به بررسی ویژگی‌های رفتاری افراد مختلف بپردازد.

ضرایب دروس برای داوطلبان از گروه‌های ریاضی به صورت زیر می‌باشد:

*           ریاضی: ۴

*           فیزیک: ۳

*           شیمی: ۲

ضرایب دروس برای داوطلبان از گروه‌های تجربی به صورت زیر می‌باشد:

*           ریاضی: ۲

*           زیست‌شناسی: ۴

*           فیزیک: ۲

*           شیمی: ۳

ضرایب دروس برای داوطلبان از گروه‌های انسانی به صورت زیر می‌باشد:

*           ریاضیات ۳

*           اقتصاد ۲

*           ادبیات اختصاصی ۲

*           عربی اختصاصی ۱

*           تاریخ و جغرافیا ۱

*           علوم اجتماعی ۳

*           منطق و فلسفه ۲

*           روانشناسی ۳

همان‌طور که گفته شد، در این رشته، فرد به‌طور مستقیم با افراد با اخلاق و روحیات مختلف در ارتباط است؛ بنابراین اولین مهارتی که فرد علاقه‌مند به این رشته باید داشته باشد این است که نه تنها به برقراری ارتباط با دیگران علاقه داشته بلکه قصد کمک به آنها و رفع مشکلشان را داشته باشد.

قدرت شنیدن و گوش سپردن به حرف‌های دیگران، یکی دیگر از مهارت‌هایی است که هر روانشناسی باید داشته باشد. این احتمال وجود داد که در دوره کاری خود با داستان‌های مشابهی رو به رو شوید. اما نکته ای که اهمیت دارد این است که هر بار به هر یک از آنها به گونه ای گوش دهید که گویی بار اول است!

تنوع گرایش‌های روانشناسی بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است:

رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی شامل ۳ گرایش مختلف می‌شود:

روانشناسی بالینی یکی از محبوب‌ترین گرایش‌ها در میان داوطلبان و متقاضیان رشته روانشناسی است. با تحصیل در این رشته، شما وظیفه شناسایی و درمان انواع اختلالات رفتاری و شخصیتی را به عهده خواهید داشت. این اختلالات شامل موارد مختلفی مانند اعتیاد به مواد مخدر، پرخاشگری و ….

در روان‌شناسی عمومی تمرکز روی شناخت رفتار افراد در جنبه‌های مختلف زندگی مانند روابط شخصی، کار و … است.

روان سنجی یکی دیگر از گرایش‌های جذاب رشته روانشناسی است که در آن سعی می‌شود تمام حالت‌های روحی و روان فرد را با عدد و رقم نشان داد. به عبارت دیگر هدف این است که روان‌شناس بتواند اطلاعات کیفی را به صورت کمی نشان دهد.

روانشناسی رشته دانشگاهی

*           روانشناسی عمومی

*           روانشناسی بالینی

*           روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

*           روان سنجی

*           روانشناسی صنعتی و سازمانی

*           روانشناسی شخصیت

در نهایت مورد آخری که در معرفی رشته روانشناسی به آن می‌پردازیم، بررسی بازار کار آن است. شرایط برای استخدام افرادی که در این هر یک از گرایش‌های این رشته تحصیل کرده‌اند، در مراکز دولتی یا خصوصی، فراهم است. علاوه بر این، افراد می‌توانند با اخذ مجوزهای لازم، برای راه اندازی دفتر شخصی خود اقدام کنند. میزان درآمد و موفقیت فرد در این رشته، به میزان مهارت‌ها و دانش خود او بستگی دارد؛ بنابراین مشابه با هر مقوله دیگری در زندگی، در صورتی که قصد موفقیت در این رشته را دارید، دست از تلاش برندارید.نمونه کارنامه قبولی رشته روانشناسی دانشگاه تهران از طریق گروه آزمایشی تجربی:

قبولی در رشته ی روانشناسی با رشته ی تجربی بهتره یا ریاضی،یا اینکه کدوم یک شانس بیشتری دارند

سلام به عوامل متعددی بستگی داره و هرکدام از موارد زیر تاثیر گذارن nنوع دانشگاهnنوع انتخاب رشته به تفکیک گروه ریاضی و تجربی اینکه در اون سال چه تعداد از داوطلبین این رشته رو انتخاب میکننnتعداد شرکت کنندهnو…nهرکدوم از موارد بالا میتونن کفه ترازو رو تغییر بدن.

درسته ک گرایش بالینی رفته واسه ارشد راستش زیاد سر در نمیارم میگن ک باید دانشگاه روانشناسی قبول شی لیسانس بگیری بعد ارشد بالینی انتخاب میکنی

رشتم تجربیه میخوام روانشناسی دانشگاه دولتی شهر خودم منطقه سه بخونم تا چه رتبه ای امکان قبولی هست

سلام اقای دکتر میشه توی سایتتون رتبه ی قبولی دانشگاه دولتی رشته روانشناسی هر شهر یا منطقه رو بزارین مثلا تا این سقف رتبه میتونین دانشگاه شیراز قبول شین یا تا این رتبه میتونین دانشگاه یاسوج قبول شین ممنون

سلام خدمت شما بله حتما

سلام.ضمن آرزوی موفقیت برای شماnکدام شهر و دانشگاه منظورتون هست؟

سلام رشتم ریاضی میخوام روانشناسی بخونم اما بعضی جاها نوشتن که روانشناسی از رشته ریاضی مثل رشته تجربی و انسانی نیست و صنعتیه.درسته؟بعدم برای این که اگه فرقی نداره برای این که رونشناسی دانشگاه تهران قبول شم حدود رتبم چقدر باید باشه؟

ببخشید دکتر جواب دادن؟؟؟منم سوالم اینه تا چه سقف رتبه ای از رشته ی تجربی منطقه3میشه

سلام زیر 2000

سلام روانشناسی صنعتی جز زیر شاخه های ارشد هستش وn و روانشناسی جز رشته های شناور ریاضی و تجربی

سلام ضرایب قرار داده شد.

سلام
تاچه رتبه ای روانشناسی دانشگاه رازی کرمانشاه (روزانه و شبانه )قبول میشه؟(از رشته تجربی بومی کرمانشاه)

سلام بله . زیر 7000

سلام خسته نباشین.
من رشتم تجربیه میخام سال ۹۷ کنکور بدم.
برای قبول در دانشگاه آزاد تهران واسه روانشناسی چ رتبه ای باید بیارم؟
شنیدم میگن دانشگاه های آزاد بدون آزمون هم قبول میکنن،درسته این موضوع؟

سلام به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید لیست رشته های بدون آزمون درج شده…رتبه قبولی بستگی به رقابتون داره که چه درصد هایی کسب کنند.

سلام تا 20 هزار منطقه 2

سلام nاز طريق رشته تجربي حدود رتبه زير ٥٠٠٠ منطقه يك،درصداي عمومي ميانگين ٥٠ تا ٦٠ nدرصداي اختصاصي ميانگين ٤٠ تا ٤٥ n—nاز طريق رشته ادبيات حدود رتبه منطقه يك زير ٥٠٠ و درصداي nادبيات : ٥٠ nعربي : ٦٠ nمعارف : ٨٠nزبان: ٤٤nرياضي :٣٥ nاقتصاد: ٧٠nادبيات تخصصي: ٤٠ nعربي تخصصي : ٦٠ nتاريخ و جغرافيا : ١٠nعلوم اجتماعي: ٥٠ nفلسفه و منطق: ٣٥ nووانشناسي : ٨٦nراجع به اينكه از كدوم طريق راحت تره بايد به ميزان شركت كننده ها و ظرفيت ها توجه كنين.

سلام خسته نباشید
روانشناسی بدون کنکور آزاد رو می صرفه برم !؟

سلام. من رشته م ریاضی هست. منطقه دو هستم. میخوام برای سال دیگه کنکور روانشناسی بیارم. برای قبولی تهران یا اصفهان باید حدودا رتبه م چند باشه؟
میشه درصدهای قبولی روانشناسی از دانشگاه تهران برای بچه های ریاضی هم بذارید. ممنون میشم

سلام nرتبه کشوری مورد نیاز دانشگاه اصفهان : حدود 11000nبرای دانشگاه تهران رتبه کشوری حدودا 3500 لازمه و درصدا به این صورته nادبيات فارسی 73.4%nعربي 65.4%nمعارف 66.7%nزبان 40.3%nرياضيات 30.4%nفيزيك 48.9%nشیمی 40%

سلامnاگه علاقه مند باشین و ادامه بدین میتونین موفق باشین توش ،بستگی به خودتون داره.

سلام..داوطلب تجربی هستم برای قبولی در رشته روانشناسی دانشگاه روزانه تبریز،چه رتپه ای از منطقه سه لازم هست؟؟؟

سلام nرتبه زیر 3000 تقریبا در منطقه 3

سلام اقای دکترمن رشتم انسانیه وامسال کنکور میدم یک سوال داشتم درمورد رشته روانشناسی…..میخواستم بدونم ایا توی رشته روانشناسی بعدازفارغ تحصیلی باید دوسال دوره طرح بگذرونیم اصلا رشته روانشناسی طرح داره یانه…..ممنون میشم جواب بدید

سلام رشته رواشناسی بالینی طرح اختیاری داره

باسلام و خسته نباشد
می خواستم بدونم ک برای قبول شدن رشته ی
روانشناسی در دانشگاه دولتی تهران باید چه
رتبه ای گرفت؟

سلام. من رشته ی تجربی و کنکوری 97 هستم.سهمیه منطقه دو .. از مازندران! روانشناسی رو دوست دارم و نکته جالب این رشته ارتباطیه که با کشور مورد علاقم داره. من شنیدم تو فرانسه این رشته خیلی رونق داره و صد البته برای ادامه تحصیل تو اون کشور باید مدرک معتبری داشته باشم مثلا فارغ ال

سلام رتبه زیر 4000

سلام در رشته تجربی زیر 3000

سلام یه سوال مهم داشتم من فارغ التحصیل رشته تجربی هستم و منطقه۳ خوزستان

سلام خسته نباشید، در صفحه 16 دفترچه ثبتنام کنکور سراسری 97 نوشته که دانش آموخته گان ارشد در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی فقط در پردیس خودگردان و مازاد حق تحصیل دارند. من ارشد هستم و تابحال روزانه نخوندم. آیامن هم مشمول این مصوبه هستم!؟ و اینکه ایا رشته های دیگر پزشکی مثل فیزیوتراپی، به طور روزانه میتونم بخونم یا نه؟

سلام کارنامه های مشابه رو در کانالمون دنبال کنید

سلام شما روزانه نبودید پس مشکلی ندارید برای ادامه تحصیل

سلام با رشته ی تجربی میشه روانشناسی عمومی خوند؟در تهران کدوم دانشگاهها رشته روانشناسی عمومی بدون کنکور دارند؟

سلام بله میشه روانشانسی خوند عمومی و بالینی ، رشته روانشناسی در دانشگاه های روزانه بدون کنکور نیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دانلود اپلیکیشن دکتر رونقی

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به وبسایت دکتر رونقی می باشد.

روانشناسی رشته دانشگاهی
روانشناسی رشته دانشگاهی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *