روانشناسی زندگی زناشویی موفق

 
helpkade
روانشناسی زندگی زناشویی موفق
روانشناسی زندگی زناشویی موفق



 

 

 

روانشناسی زندگی زناشویی موفق

 

1- تلويزيون

 

تلويزيون قاتل عشق است. در اين مورد هيچ شكي نداشته باشيد! حتی کاملا توصیه می شود که شام خوردن جلوي تلويزيون را قدغن كنيد. هر شب غذا خوردن جلوي تلويزيون به همراه گويندگان نمي‌گذارد حواستان به همسرتان و فرزندانتان باشد، از آن گذشته آن‌قدر جلوي تلويزيون به تماشاي فيلم مشغول بوده‌ايد كه وقتي به رختخواب مي‌رويد‌، حتي ديگر وقت نداريد با هم حرف بزنيد و از حال يكديگر باخبر شويد. تنها چاره كار اين است كه اين دشمن را از زندگي عاشقانه بيرون بيندازيد! براي آنكه در اين كار زياد سخت‌گيري نكرده باشيد‌، مي‌توانيد موافقت كنيد كه در هفته‌، بعضی از شب ها تلويزيون خاموش باشد. البته فراموش نکنید که تلوزیون در رابطه ی میان والدین و فرزندان نیز بعضا نقش های مخرب زیادی دارد.

 

 

2- خانه‌نشيني

 

ممکن است به خاطر تلويزيون و يا بنا به دلايلي، ديگر بيرون نروید! البته حتما لازم نیست که رستوران های آنچنانی بروید و یا از همسرتان چنین انتظاری را داشته باشید. چرا که به هر حال اصل قضیه این است که شما اوقاتی را با هم و به بهترین شکل سپری کنید. حالا می توانید غذایی که در منزل تهیه کرده اید را به پارک ببرید و یا اینکه اگر می توانید به رستورانی که در آن خاطره های خوشی داشته اید، بروید. فراموش نکنید که نباید با هزینه تراشی های بی مورد، به گونه ای متحمل هزینه بشوید که دیگر نخواهید به رستوران بروید. اگر هم به سینما علاقه دارید و از آن لذت می برید، می توانید با تفاهم بر روی فیلم خاصی، از تماشای آن لذت ببرید. فراموش نکنید که صله ی رحم را همواره در برنامه های خودتان بگنجانید. مبادا طوری رفتار کنید که ببینید ديگر از گردش‌هاي دونفره و شب‌نشيني‌هاي رمانتيك خبري نيست! بايد دوباره آن حال و هوا را به‌دست‌آوريد و به اتفاق يكديگر از خانه بيرون بزنيد! حالا كه به تازگي از شر تلويزيون خلاص شده‌ايد، سعی کنید که توجه به همسرتان، تلوزیون جدید شما باشد!

 

 

3- ساعات اضافي

 

ديگر دير از سر كار به خانه برنگرديد! نه تنها براي خودتان وقت نداريد بلكه علاوه بر آن خستگي و عصبانيت‌تان را با خود به خانه مي‌آوريد‌ كه حقيقتا هیچ کار خوشايندي براي فرزندان وهمسرتان نيست! تنها كافي‌است كه كار، تمام زندگيتان را به‌خود مشغول كند، به سرعت تنها موضوعي مي‌شود كه از آن در خانه حرف مي‌زنيد. بس كنيد! سعي كنيد به حد كافي زود به خانه برگرديد تا قبل از شام كمي وقت براي خودتان و يا با هم بودن داشته باشيد. به شرطي که طبق همان اصل اول، در اين مدت جلوي تلويزيون ولو نشويد! و خصوصا براي آنكه توجه بيشتري به يكديگر داشته باشيد، هر ازگاهي كار را از ياد ببريد. به عنوان مثال می توانید تصور کنید که هر گاه به خانه بر می گردید، همانطور که جوراب های خودتان را از پایتان خارج می کنید، تمام مسائل فکری بیرون از خانه تان را هم از ذهنتان خارج کرده و آن ها را درون جوراب هایتان بریزید.

 

 

4- رسيدگي به وضع ظاهر

 

فكر نكنيد چون ديگر زن و شوهر هستيد و چندين سال از زندگي مشتركتان مي‌گذرد، بايد نسبت به وضع ظاهرتان بي‌خيال شويد! چرا که در روایات اسلامی هم نسبت به این که هر کدام از زن و شوهر خودش را برای همسرش آراسته کند، تاکیدات و سفارشات بسیار فراوانی وجود دارد. پس بهتر است که دست از شوریدگی و نا‌مرتب بودن برداريد، موهايتان را ژوليده و درهم رها نكنيد، از ريخت‌و‌پاش‌كردن در خانه خودداري كنيد و به‌خودتان برسيد! همسرتان مطمئنا شما را همانگونه كه هستيد دوست دارد، با اين‌حال چرا سعي نمي‌كنيد خود را به بهترين شكل نشان دهيد؟ به اين ترتيب به او نشان مي‌دهيد كه حضور او و تاثيري كه بر او مي‌گذاريد برايتان مهم است!

 

 

5- بي‌توجهي

 

يكي ديگر از دشمنان بزرگ زن و شوهرها‌، بي‌توجهي است. در اينجا منظور از توجه كردن گل خريدن و يا هديه دادن نيست بلكه تنها نگاه كردن به همسرتان است که گاهی می تواند خیلی بیشتر از آنچه که تصور می کنید، تاثیر خوبی در زندگی تان بگذارد. زماني‌كه همسرتان آرايشگاه رفته و يا كت جديدي خريده است به او توجه نشان دهيد؛ به‌خصوص زماني ‌كه او را شيك و زيبا مي‌بينيد و يا وقتي‌ كه او با تعريف‌هاي بجا و مناسبش شما را تحت‌تأثير قرار مي‌دهد، از او تعريف كنيد. زيرا تعريف و تمجيد‌ها هميشه خوشايند هستند‌، اما تنها زماني‌كه درست و بجا به‌كار برده شوند.

 

 

6- حسادت مفرط

 

دست از پاييدن و سين‌جين كردن همسرتان برداريد زيرا زندگي مشترك براساس اعتمادي دو جانبه بنا مي‌شود. شك و بدگماني‌هاي بيش از حد شما‌، در نهايت او را به ستوه آورده و به سمت فرد ديگري هل مي‌دهد! پس مواظب باشید که با دست خودتان، عشقتان را نابود نکنید.

 

 

7- خانواده همسر

 

نه، مطمئنا تمام خانواده‌هاي همسر آنگونه كه در فيلم‌ها به‌صورت منفي نشان داده مي‌شوند، نيستند. پس سعی کنید که از تلقین منقی به ذهنتان کاملا دوری کنید و این باور را در خودتان تقویت کنید که تفاهم بين همسر و خانواده شما اغلب مي‌تواند گرم و صميمانه باشد. اما نكته مهم آن است كه بدانيد زماني‌كه اين تفاهم به حد كافي وجود دارد‌، چيزي را به همسرتان تحميل نكنيد. چنانچه احساس مي‌كنيد كه همسرتان از رفت‌وآمد‌هاي آخر هفته كم‌كم خسته مي‌شود به او اصرار نكنيد آخر هر هفته براي ناهار با خانواده شما باشد و البته اين قاعده در مورد ميهماني‌هاي همكاران و دوستان قديمي نيز صدق مي‌كند.

 

روانشناسی زندگی زناشویی موفق

 

8- نبود برنامه

 

تشكيل خانواده به معناي گذراندن زندگي بدون در نظر‌گرفتن آينده نيست. شما بايد به اتفاق هم آينده‌تان را بسازيد. از برنامه‌هاي كوتاه‌مدت (مكاني كه تعطيلات را در آنجا مي‌گذرانيد، خريد اتومبيل و…) گرفته تا برنامه‌هاي بزرگ‌تر (بچه‌دار شدن، عازم شهر ديگري شدن و…) بي‌درنگ در مورد آينده‌تان و اينكه چگونه با آن روبه‌رو مي‌شويد فكر كنيد. اين عمل روابط شما را منسجم‌تر و شور و شوق پيش‌روي در زندگي را در شما شعله ور مي‌كند!

 

 

9- سكوت

 

مطئنا عدم‌گفت‌وگو براي زندگي زناشويي مضر است. اين امر بنا به دلايل مختلف اغلب ناشي از كمبود وقت و يا بي‌توجهي زن و مرد نسبت به يكديگر است كه در بالا از آنها نام برده‌ايم. با اين‌حال، معمولا گفت‌وگو ميان زن و مرد صورت مي‌گيرد، اما هيچ‌يك از طرفين به حرف‌هاي يكديگر گوش نمي‌دهند… در اين حالت، موضوعي را با هم مطرح كنيد و سعي كنيد حقيقتا حرف طرف مقابل‌تان را بفهميد. درصورت نياز، بي‌درنگ از يك روان‌درمانگر كمك بگيريد. البته ناگفته نماند که متاسفانه بعضی از زن و شوهرها، حرف هایی می زنند که اگر سکوت کنند و آن ها را نگویند، بسیار برای آن ها بهتر است… پس حالا تصمیم و تشخیص آن که چگونه سکوت زندگی را بشکنید، با خودتان است.

منبع:forum.mihandownload.com

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

متفاوت از رقیبان شغلیتان جلوه کنید

کاملا رایگان مشاوره بگیر!

کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن

ارسال محرمانه محصولات جنسی

رفع‌دعاوی‌ملکی/کوتاهترین زمان،کمترین هزینه

پاسخ سوالات زناشویی‌ را تلفنی دریافت کنید

درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

جهت درج تبلیغات رایگان کلیک کن

مشاوره تلفنی طلاق

بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی

ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

یکی از بزرگترین قاتلان رابطه عاشقانه عدم پذیرش است که بیشتر در خانم‌ها دیده می‌شود و به نق‌زدن مشهور است! به خاطر داشته باشید ما با همسرمان برای هر آنچه که بوده است و هر آنچه هست ازدواج کردیم.

به گزارش مشرق، چه به تازگی ازدواج کرده باشید چه زوج جدیدی به حساب نیایید، این قانون برای همه هست که زندگی زناشویی بالا و پایین‌های خاص خودش را دارد. شاید به نظر کلیشه باشد، اما این بالا و پایین‌ها در زندگی همه وجود دارد و دوره‌های ترس، خستگی، ارتباطات ضعیف و غیره جزئی از زندگی محسوب می‌شوند. در ادامه به نقل از مجله اینترنتی ستاره بخوانید.

ازدواج نیازمند تلاش است و مانند هر فعالیت دیگری در زندگی باید تلاش کنید تا بتوانید از مزایای خوب آن بهره‌مند شوید. البته فراموش نکنید تلاش برای زندگی زناشویی مانند شستن توالت و بردن آشغال به خارج از خانه نیست. تلاشی که نتیجه‌اش زندگی زناشویی موفق است، تلاشی است که هم سرگرم کننده است و هم درمان کننده. در یک نظرسنجی که انجام شد، ما از زوج‌های شاد خواستیم تا راز موفقیت در زندگی زناشویی شان را برایمان بگویند. در این مقاله به ۱۴ راهکاری که آن‌ها اشاره کرده‌اند می‌پردازیم.کلیدهای موفقیت در زندگی زناشویی

۱- مستقل باشید

اهمیت آزادی و استقلال فردی پس از ازدواج بر کسی پوشیده نیست. برای این که بتوانید در روابطتان موفق باشید، باید در ابتدا سعی کنید که شاد باشید. شادی کلید موفقیت در زندگی زناشویی است. یکی از راه‌هایی که می‌توانید به کمک آن در زندگی زناشویی شاد باشید استقلال است. زوج‌ها باید زمانی را برای خودشان داشته باشند، از سرگرمی‌های مورد علاقه‌شان لذت ببرند و بتوانند به سمت اهداف شخصی در زندگیشان پیش بروند.

روانشناسی زندگی زناشویی موفق

۲- شنونده خوبی باشید

زنان باید بسیار بر روی هنر شنیدن کار کنند اما با این حال، تقویت هنر شنیدن برای مردان بسیار مهمتر است. در بسیاری از اوقات، مردان به این نکته مهم توجه نمی‌کنند که خیلی وقت‌ها شریک آنها به تنها چیزی که نیاز دار یک گوش شنواست. این موضوع ریشه در سرشت زنان دارد که دوست دارند شریک زندگیشان شنونده خوبی باشد.

منظور از شنیدن، شنونده بودن عادی نیست بلکه شنوندگی از عمق وجود و قلب ماست. شما باید بتوانید قلبتان را به سوی شریک زندگیتان باز کنید، بشنوید که چه می‌گوید، زمانی که صحبت می‌کند به او نگاه کنید و درباره چیزی که شنیده‌اید اطمینان حاصل نمایید. شنیدن کلید بسیار مهم و واقعی برای یک زندگی زناشویی شاد و هرگونه رابطه عاشقانه است.

۳- موافقت تا مخالفت

این که با هم ارتباط خوبی داشته باشید به این معنا نیست که همیشه و در همه موارد با یکدیگر موافق باشید و تفاهم در ازدواج برای شما همیشگی باشد. بسیاری از زوج‌ها دیدگاه‌ها، نظرات و سیستم‌های عقیدتی متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و در برخی موارد کاملا متضاد یکدیگر هستند. همه زوجها باید سطوحی از اختلاف نظر با یکدیگر را داشته باشند. یکی راز موفقیت در زندگی زناشویی پذیرفتن و احترام گذاشتن به نظر مخالف شریک زندگی است. این باعث می‌شود دو طرف بدانند اگر دو نظر کاملا مخالف با یکدیگر دارند قرار نیست یکی از آنها الزاما درست باشد.

۴- زبان عاشقانه شریک زندگیتان را بشناسید

کتاب‌های بسیاری درباره زبان عشق نوشته شده‌است. از نظر روانشناسان، هر شخص راه مخصوص خودش را برای نشان دادن عشق دارد. با دانستن اولویت‌ها و سرگرمی‌های شریک زندگیتان می‌توانید از ادبیات و استعاراتی استفاده کنید که همسرتان به خوبی آنها را می‌شناسد.

به کارهایی که همسرتان برای نشان دادن عشقش به شما استفاده می‌کند نیز توجه داشته باشید. این کارها می‌تواند شستن ماشین شما و یا رساندن بچه‌ها به مدرسه باشد. از سوی خانم‌ها نیز این موضوع می‌تواند راجع به اتو کردن لباسها صدق کند. به طور کلی باید زبان عاشقانه شریکتان را پیدا کنید و به کمک آن است که می‌توانید متوجه شوید، چگونه باید با او صحبت نمایید. درباره زبان عشق صحبت زیاد شده است اما زوج‌ها آنگونه که باید و شاید به آن توجه نمی‌کنند. دانستن زبان عشق، راز موفقیت در زندگی زناشویی است.

۵- قدرت پذیرش را در خودتان تقویت کنید

یکی از بزرگترین قاتلان رابطه عاشقانه عدم پذیرش است که بیشتر در خانم‌ها دیده می‌شود و به نق‌زدن مشهور است! به خاطر داشته باشید ما با همسرمان برای هر آنچه که بوده است و هر آنچه هست ازدواج کردیم. حتی اگر بخواهیم او را تغییر دهیم، الان دیگر نمی‌توانیم. وقتی می‌خواهید او را برای تغییر متقاعد کنید، یعنی در حال تمرکز بر روی نقاط ضعف او متمرکز هستید. ذهنیت خود را تغییر دهید و سعی کنید تا بر روی صفات مثبت او تمرکز کنید.

۶- مسئولیت‌پذیر باشید

مسئولیت پذیری یکی از ساده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین راز موفقیت در زندگی زناشویی است. زمانی که شما در یک پروژه فعالیت می‌کنید باید نسبت به موفقیت و شکست‌هایتان مسئولیت‌پذیر باشید. زمانی که شما و شریک زندگیتان در موضوع خاصی توافق ندارید و دچار اختلاف نظر هستید باید نسبت به کارهایتان مسئولیت پذیر باشید. این مسئولیت‌پذیری شامل همه کارهاییست که انجام داده‌اید و یا حرف‌هاییست که به زبان آورده‌اید، به خصوص اگر این کار یا صحبت به دلیل عدم تفاهم در موضوعی باعث ناراحتی و آسیب شود.

۷- بی محلی نکنید

بی محلی کردن یکی از سمی‌ترین عوامل از بین برنده یک رابطه خوب است. وقتی که زوج‌ها زمان طولانی را با هم می‌گذرانند، امکان لغزش به سمت از خود راضی بودن و بالا رفتن انتظارات از دیگری زیاد می‌شود. احترام‌گذاشتن به شریک زندگیتان را فراموش نکنید. از غرور فاصله بگیرید و سعی کنید هر زمان که ممکن است، کارهای نیکی در حق شریک زندگیتان انجام دهید.

۸- عاشقانه باشید

انجام کارهای عاشقانه مانند خریدن گل و نوشتن یک متن عاشقانه و گذاشتن آن داخل کیف و یا کوله پشتی و بسیاری از کارهای دیگر می‌تواند از سوی آقایان در استحکام زندگی بسیار موثر باشد. همچنین خانم‌ها می‌توانند این کار را با پختن غذای مورد علاقه‌ همسرشان و یا تماشای غروب آفتاب با یکدیگر انجام دهند. در این موضوع هیچ کمبود ایده‌ای وجود ندارد و شما قطعا به مرور از تأثیر این کارهای عاشقانه شگفت‌زده خواهید شد و خواهید دید که چگونه زندگیتان مستحکم‌تر می‌شود. به طور کلی ابراز عشق به همسر آنچنان کار پیچیده و سختی نیست.

۹- قرار شبانه

در میان نکاتی که در این مقاله به آن اشاره می‌شود، این مورد به خصوص در زوج‌هایی که چند سال است ازدواج کرده‌اند، یکی از مواردی است که بیش از همه به آن کم توجهی می‌شود. داشتن شبی که یک زوج بتوانند زمانشان را با یکدیگر سپری کنند، رابطه‌شان را به مرور مستحکم‌تر می‌کند. زمانی که به قرار شبانه می‌روید باید تلفن همراه خودتان را خاموش نمایید و آن را کنار بگذارید تا مزاحم نداشته باشید. این قرار شبانه می‌تواند تماشای یک فیلم در خانه باشد، رفتن به رستوران باشد و … سعی کنید که ایده‌های متفاوتی برای این شب‌ها داشته باشید.

۱۰- تعریف و تمجید کنید

یک بار تعریف و تمجید در روز از بروز طلاق جلوگیری می‌کند. این که صفات خوب شریک زندگیتان را بدانید و روزانه به خاطر آن از همسرتان تعریف کنید می‌تواند مسیر یک رابطه را تا حد بسیار زیادی به سمت و سوی صحیح ببرد. مثبت بیاندیشید و به دنبال یافتن کارهایی باشید که همسرتان به خوبی از پس آن بر می‌آید. وقتی که شرایط سخت می‌شود و صفات بد او نمایان می‌گردد به جای آن که به نکات منفی تمرکز کنید، سعی کنید دنده را عوض کرده و روی نکات مثبت متمرکز شوید.

۱۱- افسانه‌ها را دور بریزید

متأسفانه ما در عین این که به پایان افسانه‌ها معتقدیم اما دیدگاه‌های غلطی همچنان با ما هستند که آنها را از کودکی به بزرگسالی با خود همراه کرده‌ایم. باید بدانید، در حالیکه ازدواج اتفاق بسیار خوبیست اما بدون دردسر نیست؛ بنابراین هیچ وقت ایده‌آل نخواهد بود. انتظارات واقعی داشته باشید و قربانی قصه‌ها نشوید چرا که نتیجه آن، ناامیدی شدید شما خواهد بود. به طور کلی باورها و عقاید غیر منطقی در ازدواج را باید فراموش کنید.

۱۲- به دنبال احساسات لطیف باشید

روانشناسان معتقدند پشت هر احساسات خشنی، احساسات نرمی نیز وجود دارد. زمانی که ما عصبانی هستیم معمولا احساسات دیگری را پشت این عصبانیت مخفی می‌کنیم. ما از عصبانیت می‌توانیم به عنوان ابزاری برای حفاظت از آسیب‌پذیریمان استفاده کنیم. به دنبال احساسات لطیف و آسیب‌پذیری باشید که پشت نقاب عصبانیت افراد پوشیده شده است. این کار کمک می‌کند تا شما بتوانید راحت‌تر با شرایط کنار بیایید و احساسات صادقانه شریک زندگیتان را درک کنید.

۱۳- کنترل‌گر نشوید

افراد متأهل عموما به جایی می‌رسند که خودشان را گم می‌کنند و حس حسادت و بی کفایتی در آنان تقویت می‌شود. آنها حتی یادشان می‌رود که فردی مستقل از شریک زندگیشان هستند و بنابراین می‌خواهند بر روی همسرشان مسلط شوند و به عبارت دیگر رئیس باشند. بیشتر اوقات این شرایط سهوا و با افزایش انتظارات به مرور زمان به وجود می‌آید. ازدواج با مردان و زنان سلطه‌جو امروزه یکی از معضلات ازدواج است.

۱۴- از کلمات منفی استفاده نکنید

اگر نمی‌خواهید از همسرتان جدا شوید، پس نباید از کلماتی که تهدید به جدایی دارند، استفاده کنید. زوج‌هایی که از این عبارت‌ها استفاده می‌کنند می‌خواهند در طول دعواها از این کلمات به عنوان ابزاری برای کنترل شرایط استفاده نمایند. زوج‌هایی که از این عبارات تهدید آمیز استفاده می‌کنند، در نهایت، انتظار جدایی را خودشان ایجاد می‌کنند. تهدید کردن اصلا راه مناسبی برای حل کردن مسائل و مشکلات نیست پس این کار را انجام ندهید.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

زندگی زناشویی موفق دنیایی است که هرچقدر هم در اطراف خود آن را مشاهده کرده باشیم و از نزدیک نظاره گر زندگی زناشویی موفق اطرافیان خود بوده باشیم باز هم با قدم گذاشتن در زندگی مشترک با دنیای جدید و بکری رو به رو خواهیم شد . جدید بودن و ناشناخته بودن زندگی زناشویی علت ترس از ازدواج بسیاری از افراد است . اما این ترس کاملا کاذب است و به علت سطح خود شناسی پایین و عدم مطالعه و آگاهی از چیستی زندگی زناشویی است . پسوند ناشناخته بودن برای زندگی زناشویی به دلیل تجربه هایی است که فقط بعد از ازدواج برای شما پیش خواهد آمد و قرار نیست شما وارد تونل وحشتی شوید که هر لحظه یک اتفاق هولناک شما را شوکه کند .

حتی ناشناخته های زندگی زناشویی نیز از نظر تئوری و کسب اطلاعات قابل یادگیری هستند اما مواردی وجود دارد که جنبه عملی آنها تا زمان ازدواج برای شما بکر خواهد ماند . به طور مثال مادر یا پدر شدن و تربیت فرزند فرایندی است که قبل از ازدواج هم میتوانید با مطلاعه به آگاهی از آن دست پیدا کنید اما تجربه حقیقی آن برای دنیای زندگی زناشویی موفق است . تقریبا هر آنچه که باید از زندگی زناشویی موفق بدانید تا موفق در آن ظاهر شوید میتواند توسط مشاوره زناشویی و زندگی مشترک و توسط متخصصان مشاوره خانواده در اختیار شما قرار بگیرد .

روانشناسی زندگی زناشویی موفق

هرگز اینگونه تصور نکنید که چون مجرد هستید نیازی به این اطلاعات ندارید یا ناپسند است که پیگیر مشاوره زناشویی باشید . بلکه مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی قبل از ازدواج به شما بار آگاهی مفید و لازم را میدهد تا کمتر در مقابل مسائل زندگی زناشویی موفق شوکه شوید و بهترین واکنش را در هر موقعیتی از خود نشان دهید .

بیشتر بخوانید:  رازهای روابط زناشویی موفق

موفقیت در زندگی زناشویی موفق در گرو نکات و باید نباید های زیادی است . نمیتوان موفقیت در زندگی زناشویی موفق را به سادگی تعریف کرد یا آن را از ظواهر زندگی زوج ها برداشت کرد . اما اگر تمام تعاریف و قواعد و قوانین موفقیت در زندگی زناشویی موفق را بخواهیم در یک کلمه بگنجانیم به نظر میرسد که ” تعالی ” کامل ترین و منصفانه ترین واژه است . اما خود تعالی سطر ها و جلد های بیشماری تعریف میتواند داشته باشد . آنچه که از واژه تعالی در موفقیت در زندگی زناشویی موفق انتظار میرود این است که چه مرد چه زن هم از نظر فردی هم در قالب یک زوج از هر نظر ارتقاء پیدا کنند .

به بیانی دیگر پیشرفت علمی ، مالی ، شخصیتی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اخلاقی . . . مواردی از تعالی هستند که موفقیت در زندگی زناشویی موفق را تعریف میکنند . مرد و زن در کنار هم پس از شروع زندگی مشترک باید بکوشند که در کنار حفظ ثبات ، زندگی خود را هم گام با جامعه پیش ببرند . برای مثال در صورت امکان به ادامه تحصیل بپردازند ، به سلامت جسمی خود اهمیت دهند و ورزش کنند ، اوقات فراغت خود را با مطلاعه و کلاس های آموزشی و تفریحات فرهنگی و مفرح مانند سینما پر کنند ، با وجود پشتیبانی و حمایت ، استقلال شخصیتی خود را حفظ کنند و برنامه ریزی مالی داشته باشند و هدفمند به سوی آینده حرکت کنند …

بیشتر بخوانید: آموزش مسائل زناشویی و اهمیت آن در زندگی مشترک

مهارت های زندگی زناشویی موفق قواعدی هستند که از نظر روانشناسی خانواده و ارتباطات کاملا ثابت شده و قابل پذیرش هستند . در پس مهارت های زندگی زناشویی موفق پژوهش ها و آزمون و خطاهایی وجود دارد تا درستی یا نادرستی آن ها مشخص شود . مهارت های بسیاری وجود دارد که به شرایط زندگی شما ممکن است به مواردی از آن ها بیشتر نیاز داشته باشید . اما چند مهارت کلی و تثبیت شده از نظر علمی وجود دارد که در تمام زندگی های مشترک داشتن آن ها مهم است .

اولین مهارت خود شناسی است . تا به درک درستی از شخصیت خود نرسید نمیتوانید بفهمید که چه چیزی از زندگی میخواهید و در نتیجه قادر نخواهید بود خواسته های طرف مقابلتان را درک و براورده کنید . پس قبل از هرچیزی تکلیفتان را با خود مشخص کنید و به امید تغییر دادن با کسی که مغایرت بسیاری با ایده آل شما دارد تن به ازدواج ندهید . مورد بعدی مهارت گوش دادن و همدلی کردن است .

بیشتر بخوانید:  مشاوره زندگی زناشویی و تاثیر آن بر زندگی مشترک

باید قادر باشید در هر شرایطی به صحبت طرف مقابلتان گوش دهید تا از آنچه در ذهن دارد آگاه شوید و به دور از سوء تفاهم با او همدلی کنید . مهارت ارتباطی یکی دیگر از دیگر مهارت ها است شما باید روابط اجتماعی خود را تقویت کنید تا با دایره اجتماعی همسرتان مناسب ترین رابطه را برقرار کنید شما باید بتوانید با همکار یا خانواده همسر خود یک رابطه صحیح و متعادل برقرار کنید . مورد دیگر مهارت حل مسئله است شما باید بتوانید مشکلات خود را ریشه یابی کنید و با مصلحت اندیشی و به دور از منفعت طلبی به فکر چاره جویی باشید .

در صورت احساس ناتوانی در حل مسائل زناشویی خود به مرکز مشاوره و روانشناسی مراجعه کنید . مهارت های دیگری نیز مانند مهارت اعتماد به نفس ، مهارت حفظ تعهد ، مهارت ابراز عشق و . . . در کنار دیگر مهارت های زندگی زناشویی وجود دارد که کسب آن ها شما را در داشتن یک زندگی زناشویی موفق کمک خواهد کرد .

بیشتر بخوانید: وظایف مرد در رابطه زناشویی چیست ؟

رضایت از زندگی زناشویی یک احساس درونی است که هرگز نمیتوان آن را بنا بر ظواهر زندگی توجیه کرد . چه بسیاری از زوج ها که در کمال رفاه و شرایط ایده آل زندگی احساس رضایتی ندارند و در واقع یک خلاء مانع از خوشبختی آن ها میشود و در مقابل زوج های دیگری با زندگی بسیار ساده تر و با وجود دغدغه های بیشتر شادکامی را در زندگی خود احساس میکنند . رضایت از زندگی زناشویی میتواند نتیجه قانع بودن ، زندگی در لحظه ، نداشتن توقع بیجا ، مقایسه نکردن زندگی خود با دیگران ، لذت از داشته ها و امید به آینده باشد . با تقویت این موارد در خود میتوان احساس رضایت از زندگی زناشویی را در خود چند برابر ایجاد کرد .

خوشبختی در هیچ جایی در دنیا پنهان نشده است که پیدایش کنید ، در هیچ زمانی محدود نشده است که منتظرش باشید یا پشت سرش بگذراید ، در هیچ شیئی گنجانده نشده است که آن را بخرید . از خوشبختی برای خود یک فضای چند بعدی نسازید که با کم بودن یکی از بعد ها خراب شود . در همان نقطه که ایستاده اید ، در همان لحظه ، با همان داشته ها ، اگر هنوز چیز هایی دارید که نگران از دست دادنشان باشید ، اگر هنوز دلیل هرچند کوچکی برای لبخند زدن دارید و اگر هنوز آرزو هایی در سر دارید که شما را به آینده وصل کند میتوانید احساس خوشبختی و رضایت کنید پس هرگز رضایت از زندگی زناشویی را برای خود به یک معادله چند مجهولی تبدیل نکنید .

بیشتر بخوانید: آداب زندگی زناشویی و مهارت های زندگی مشترک

بهترین روش زندگی زناشویی را فقط خودتان میتوانید برای زندگیتان تجویز کنید . بدترین کار تقلید و کپی برداری از سیستم زندگی دیگران است . چرا که هر روش زندگی خاص شرایط و شخصیت زوج مربوط به آن زندگی است و قرار نیست ایدئولوژی زندگی دیگران برای زندگی شما هم کارامد باشد برعکس فقط باعث میشود از مسیر درست زندگی خود منحرف شوید . در این میان راهنمایی های مشاوره زناشویی و زندگی مشترک قطعا کمک کننده خواهند بود تا مسیر هموار تری را انتخاب کنیم . بهتر است همراه همسر خود به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی مراجعه کنید و با شرح شرایط موجود ، نیاز ها ، مشکلات و توقعات خود از زندگی مشترک ، بهترین روش زندگی زناشویی مخصوص به خودتان را پیدا کنید .

باید بفهمید که چه چیز هایی مخل آرامش ،  امنیت ، پیشرفت و صمیمیت رابطه و زندگی مشترک شما میشوند و در مقابل چه چیز هایی باعث ایجاد هیجان مثبت ، صمیمیت ، شادی ، پیشرفت مادی و معنوی شما و زندگیتان میشوند و با بررسی این موارد با حذف نباید ها و رعایت باید ها روش زندگی خود را پیدا کنید .

بیشتر بخوانید:  وظایف مرد در برابر همسر و خانواده

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی و زندگی مشترک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: How To Have A Happy Marriage: 7 Powerful Secrets From 

براي مشاوره در زمينه زندگی زناشویی موفق و عاشقانه چگونه است ؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت ? صبح تا ?? شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

رابطه جنسی رضایت بخش و 10 نکته کلیدی که باید بدانید؟

مراحل شروع رابطه جنسی برای مردان و زنان چگونه است؟

حل اختلافات زناشویی چگونه ممکن است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

روانشناسی زندگی زناشویی موفق

ایمیل

وب‌ سایت


avijeee@ 


info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91022688 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

اگر واقعا قصد بهبود شرایط زندگی زناشویی خودتان را دارید، یکی از بهترین اقداماتی که می توانید انجام بدهید، شناسایی عوامل مخرب در زندگی است که ما در این مطلب از آنها با نام دشمن زندگی زناشویی یاد می کنیم و قصد داریم تا ۹ مورد از آن ها را در ادامه مطلب بیاوریم

برای این که زندگی زناشویی خوبی داشته باشیم، لازم نیست که بی خودی به دنبال راه های معجزه آسا باشیم. ضمن این که باید بدانید که خوشبختی در زندگی زناشویی و داشتن یک زندگی زناشویی موفق بعد از ازدواج، هیچ ارتباطی به رویاپردازی و ایده آل نگری نداشته و در عین حال چیزی نیست که بدون هیچ گونه تلاش و اراده ای، تحقق بپذیرد.پس لازم است بدانید که اگر واقعا قصد بهبود شرایط زندگی زناشویی خودتان را دارید، یکی از بهترین اقداماتی که می توانید انجام بدهید، شناسایی عوامل مخرب در زندگی است که ما در این مطلب از آنها با نام دشمن زندگی زناشویی یاد می کنیم و قصد داریم تا ۹ مورد از آن ها را در ادامه مطلب بیاوریم. البته هر کدام از شما ممکن است به فراخور شرایط زندگی خودش، بخواهد به این موارد، مورد دیگری نیز بیفزاید. 

بیشتر بدانید : ده دشمن در روابط همسران!!

تلویزیون قاتل عشق است. در این مورد هیچ شکی نداشته باشید! حتی کاملا توصیه می شود که شام خوردن جلوی تلویزیون را قدغن کنید. هر شب غذا خوردن جلوی تلویزیون به همراه گویندگان نمی گذارد حواستان به همسرتان و فرزندانتان باشد، از آن گذشته آن قدر جلوی تلویزیون به تماشای فیلم مشغول بوده اید که وقتی به رختخواب می روید ، حتی دیگر وقت ندارید با هم حرف بزنید و از حال یکدیگر باخبر شوید.تنها چاره کار این است که این دشمن را از زندگی عاشقانه بیرون بیندازید! برای آن که در این کار زیاد سخت گیری نکرده باشید ، می توانید موافقت کنید که در هفته، بعضی از شب ها تلویزیون خاموش باشد.  البته فراموش نکنید که تلویزیون در رابطه میان والدین و فرزندان نیز بعضا نقش های مخرب زیادی دارد. 

روانشناسی زندگی زناشویی موفق

ممکن است به خاطر تلویزیون و یا بنا به دلایلی، دیگر بیرون نروید! البته حتما لازم نیست که رستوران های آن چنانی بروید و یا از همسرتان چنین انتظاری را داشته باشید. چرا که به هر حال اصل قضیه این است که شما اوقاتی را با هم و به بهترین شکل سپری کنید. حالا می توانید غذایی که در منزل تهیه کرده اید را به پارک ببرید و یا این که اگر می توانید به رستورانی که در آن خاطره های خوشی داشته اید، بروید.فراموش نکنید که نباید با هزینه تراشی های بی مورد، به گونه ای متحمل هزینه بشوید که دیگر نخواهید به رستوران بروید. اگر هم به سینما علاقه دارید و از آن لذت می برید، می توانید با تفاهم بر روی فیلم خاصی، از تماشای آن لذت ببرید.فراموش نکنید که صله رحم را همواره در برنامه های خودتان بگنجانید. مبادا طوری رفتار کنید که ببینید دیگر از گردش های دو نفره و شب نشینی های رمانتیک خبری نیست! باید دوباره آن حال و هوا را به دست آورید و به اتفاق یکدیگر از خانه بیرون بزنید! حالا که به تازگی از شر تلویزیون خلاص شده اید، سعی کنید که توجه به همسرتان، تلویزیون جدید شما باشد! 

دیگر دیر از سر کار به خانه برنگردید! نه تنها برای خودتان وقت ندارید بلکه علاوه بر آن خستگی و عصبانیت تان را با خود به خانه می آورید که حقیقتا هیچ کار خوشایندی برای فرزندان و همسرتان نیست! تنها کافی است که کار، تمام زندگیتان را به خود مشغول کند، به سرعت تنها موضوعی می شود که از آن در خانه حرف می زنید. بس کنید! سعی کنید به حد کافی زود به خانه برگردید تا قبل از شام کمی وقت برای خودتان و یا با هم بودن داشته باشید. به شرطی که طبق همان اصل اول، در این مدت جلوی تلویزیون ولو نشوید! و خصوصا برای آن که توجه بیشتری به یکدیگر داشته باشید، هرازگاهی کار را از یاد ببرید. به عنوان مثال می توانید تصور کنید که هرگاه به خانه برمیگردید، همان طور که جوراب های خودتان را از پایتان خارج می کنید، تمام مسائل فکری بیرون از خانه تان را هم از ذهنتان خارج کرده و آنها را درون جوراب هایتان بریزید. 

فکر نکنید چون دیگر زن و شوهر هستید و چندین سال از زندگی مشترکتان می گذرد، باید نسبت به وضع ظاهرتان بی خیال شوید! چرا که در روایات اسلامی هم نسبت به این که هر کدام از زن و شوهر خودش را برای همسرش آراسته کند، تاکیدات و سفارشات بسیار فراوانی وجود دارد. پس بهتر است که دست از شوریدگی و نا مرتب بودن بردارید، موهایتان را ژولیده و درهم رها نکنید، از ریخت و پاش کردن در خانه خودداری کنید و به خودتان برسید! همسرتان مطمئنا شما را همان گونه که هستید دوست دارد، با این حال چرا سعی نمی کنید خود را به بهترین شکل نشان دهید؟ به این ترتیب به او نشان می دهید که حضور او و تاثیری که بر او می گذارید برایتان مهم است. 

یکی دیگر از دشمنان بزرگ زن و شوهرها ، بی توجهی است. در این جا منظور از توجه کردن گل خریدن و یا هدیه دادن نیست بلکه تنها نگاه کردن به همسرتان است که گاهی می تواند خیلی بیشتر از آنچه که تصور می کنید، تاثیر خوبی در زندگی تان بگذارد. زمانی که همسرتان آرایشگاه رفته و یا کت جدیدی خریده است به او توجه نشان دهید; به خصوص زمانی که او را شیک و زیبا می بینید و یا وقتی که او با تعریف های به جا و مناسبش شما را تحت تاثیر قرار می دهد، از او تعریف کنید. زیرا تعریف و تمجید ها همیشه خوشایند هستند ، اما تنها زمانی که درست و به جا به کار برده شوند. 

دست از پاییدن و سین جین کردن همسرتان بردارید زیرا زندگی مشترک براساس اعتمادی دوجانبه بنا می شود. شک و بدگمانی های بیش از حد شما ، در نهایت او را به ستوه آورده و به سمت فرد دیگری هل می دهد! پس مواظب باشید که با دست خودتان، عشقتان را نابود نکنید. 

نه، مطمئنا تمام خانواده های همسر آن گونه که در فیلم ها به صورت منفی نشان داده می شوند، نیستند. پس سعی کنید که از تلقین منفی به ذهنتان کاملا دوری کنید و این باور را در خودتان تقویت کنید که تفاهم بین همسر و خانواده شما اغلب می تواند گرم و صمیمانه باشد. اما نکته مهم آن است که بدانید زمانی که این تفاهم به حد کافی وجود دارد ، چیزی را به همسرتان تحمیل نکنید. چنانچه احساس می کنید که همسرتان از رفت وآمد های آخر هفته کم کم خسته می شود به او اصرار نکنید آخر هر هفته برای ناهار با خانواده شما باشد و البته این قاعده در مورد میهمانی های همکاران و دوستان قدیمی نیز صدق می کند. 

تشکیل خانواده به معنای گذراندن زندگی بدون در نظر گرفتن آینده نیست. شما باید به اتفاق هم آینده تان را بسازید. از برنامه های کوتاه مدت (مکانی که تعطیلات را در آن جا می گذرانید، خرید اتومبیل و…) گرفته تا برنامه های بزرگ تر (بچه دار شدن، عازم شهر دیگری شدن و…) بی درنگ در مورد آینده تان و اینکه چگونه با آن روبه رو می شوید فکر کنید. این عمل روابط شما را منسجم تر و شور و شوق پیش روی در زندگی را در شما شعله ور می کند. 

مطمئنا عدم گفت وگو برای زندگی زناشویی مضر است. این امر بنا به دلایل مختلف اغلب ناشی از کمبود وقت و یا بی توجهی زن و مرد نسبت به یکدیگر است که در بالا از آنها نام برده ایم. با این حال، معمولا گفت وگو میان زن و مرد صورت می گیرد، اما هیچ یک از طرفین به حرف های یکدیگر گوش نمی دهند… در این حالت، موضوعی را با هم مطرح کنید و سعی کنید حقیقتا حرف طرف مقابل تان را بفهمید. درصورت نیاز، بی درنگ از یک روان درمانگر کمک بگیرید. البته ناگفته نماند که متاسفانه بعضی از زن و شوهرها، حرف هایی می زنند که اگر سکوت کنند و آن ها را نگویند، بسیار برای آن ها بهتر است… پس حالا تصمیم و تشخیص آن که چگونه سکوت زندگی را بشکنید، با خودتان است.  

بیشتر بدانید : اشتباهات بزرگی که مردان در زندگی زناشویی انجام می دهند

بیشتر بدانید : این عادت های بد همسرتان را برای همیشه از شما بیزار می کند!!

بیشتر بدانید : عشق خود را با روش های زیر در زندگی مشترک ماندگار کنید!

بیشتر بدانید : اگر همسرتان این ویژگی هایی دارد به یک روان شناس مراجعه کنید!!

بیشتر بدانید : این جملات را هرگز به همسرتان نگویید!

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع :parsine.com  

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

با رعایت این 10 نكته با تنش‌های زندگی‌تان خداحافظی كنید

از همین حالا تمرین كنید تا بتوانید بدون قطع‌ كردن صحبت طرف مقابل‌تان،‌ خوب گوش كنید. بعد از صحبت همسرتان می‌توانید از او بپرسید كه آیا نوبت من شده كه حرف بزنم؟ می‌توانید در بین صحبت‌های همسرتان یكسری چیزها را یادداشت كنید تایادتان نرودتصور كنید كه دو كودك در حال بازی هستند. یك دفعه صدای فریادشان بلند می‌شود كه : ازت بدم میاد … ازت متنفرم … اما چند دقیقه بعد باز هم می‌بینید كه دارند با هم بازی می‌كنند و خوشحالند. گاهی دو آدم بزرگسال هم در روابط‌شان به همین شكل هستند. فقط كافی است در نیمكت كنارشان بنشینید و آنها را نگاه كنید. تا به حال این تجربه را داشته‌اید؟سؤال جالب اینجاست چه اتفاقی برای كودكان می‌افتد که ‌آنها 5 دقیقه پیش دشمن بودند و در حال حاضر باز هم  با هم بازی می‌كنند؟ جواب این سؤال ساده است. آنها شادی را به جای برقراری عدالت انتخاب می‌كنند. آنها لحظه‌شان را می‌بینند و سعی می‌كنند  از بازی‌شان لذت ببرند. بزرگ‌ترین مشكلات ما هم اگر تنها مانند كودكان رفتار كنیم،‌ حل می‌شوند. البته زندگی زناشویی همیشه به  سادگی بازی‌های كودكانه نیست اما همیشه یكسری نكات كلی و البته ساده برای مقابله با مشكلات زندگی وجود دارد. با رعایت این10 نكته با تنش‌های زندگی‌تان خداحافظی كنید.

بیشتر بدانید : با زیاده خواهی شوهرم در رابطه زناشویی چه کنم؟

انتقاد و قضاوت را بس كنید. بیشتر مردم از همان اول رابطه كه مرحله عشق ورزیدن است شروع به انتقاد می‌كنند. به یاد داشته باشید كه هیچ‌كس نمی‌تواند ازدواجی را نجات بدهد اگر طرفین بیشتر از تحسین‌ شدن مورد انتقاد قرار بگیرند. انتقادهای مدام و پی در پی به همسرتان این حس را می‌دهد كه او به اندازه كافی برای شما خوب نیست. این حس (به خصوص برای مردها) سردشدن رابطه را به دنبال دارد. قبل از هر چیز سعی كنید همسرتان را بشناسید و بعد از آن تفاوت‌های قابل قبول همدیگر را بپذیرید. 

روانشناسی زندگی زناشویی موفق

درباره تفاوت‌ها شفاف‌سازی كنید. اینكه تفاوت را چه معنی می‌كنید، مهم است. ما همیشه حقایق را از بین فیلترهای متفاوتی رد می‌كنیم كه وجود آن فیلترها به فرهنگ، ‌جنسیت و خانواده بستگی دارد. تنها شرط یك ازدواج خوب، حفظ كردن عشق در رابطه است. می‌توانید همسرتان را در نوع سپاسگزاری‌تان غافلگیر كنید. اگر او چیزهایی را همیشه دوست داشته كه شما با آن مخالفت می‌كردید، می‌توانید با موافقت خود به او حس متفاوت بدهید. اگر همسرتان همیشه تیر و كمان دوست داشته و به نظر شما خرید تیرو كمان از خرج‌های غیرضروری زندگی بوده، ‌می‌توانید با پس‌اندازهایی كه برای  تفریح خود كنار گذاشته‌اید،‌ برایش یك تیر و كمان بخرید. از همین حالا تمرین كنید تا بتوانید بدون قطع‌كردن صحبت طرف مقابل‌تان،‌ خوب گوش كنید. بعد از صحبت همسرتان می‌توانید از او بپرسید كه آیا نوبت من شده كه حرف بزنم؟ می‌توانید در بین صحبت‌های همسرتان یكسری چیزها را یادداشت كنید تایادتان نرود

شما می‌توانید بگویید كه من به دلیل مشكلاتی كه باعث آن شدم، معذرت می‌خواهم. در هر رابطه‌ای این بهترین شكل معذرت‌ خواهی است. اصلا مهم نیست شما چقدر مقصر هستید حتی اگر 14درصد تقصیرها گردن شماست برای آن قسمت معذرت‌خواهی كنید. ازدواج وقتی خوب پیش می‌رود كه حداقل یك نفر بتواند معذرت‌خواهی كند. غرور داشتن در رابطه زناشویی چیز قابل قبولی نیست. معذرت‌خواهی در نهایت روح بزرگ شما را نشان و حس بهتری به‌زندگی‌تان می دهد. 

بیشتر بدانید : آشتی با همسر بعد از دعوا، مخصوص کسانی که تازه ازدواج کرده اند!!!

دفاع از خود را بس كنید. این مشكلی را حل نمی‌كند. سعی كنید شنونده خوبی باشید. خوب گوش‌دادن بهترین هدیه‌ای است كه می‌توانید به شریك زندگی‌تان بدهید. از همین حالا تمرین كنید تا بتوانید بدون قطع كردن صحبت طرف مقابل‌تان،‌ خوب گوش كنید. بعد از صحبت همسرتان می‌توانید از او بپرسید كه آیا نوبت من شده كه حرف بزنم؟ می‌توانید در بین صحبت‌های همسرتان یكسری چیزها را یادداشت كنید تا یادتان نرود. در نهایت بحث می‌توانید یك نتیجه‌گیری داشته باشید. اگر به دنبال نتیجه هستید باید صبور باشید. هنگامی كه هر دوی شما كنترل اعصابتان را از دست بدهید نتیجه این می‌شود كه همسرتان با عصبانیت به درون اتاق می‌رود و در را به هم می‌کوبد. نگذارید بحث‌تان به این شكل بی‌نتیجه بماند. اگر شما آرام باشید همسرتان هم آرام می‌شود و از حرف‌های شما بل نمی‌گیرد. 

همیشه در ابتدای هر رابطه  همه چیز گل و بلبل است و عادت داریم فقط نكات مثبت را ببینیم. اگر بعد از مدتی دیدیم بعضی مسائل آنطور نیستند كه ما فكر می‌كردیم  باید سعی كنیم بقیه چیزها را خراب نكنیم. همسر ما حتما نكات مثبتی هم دارد. معمولا بازسازی روابط سخت است اما غیرممكن نیست. برای نگه داشتن ازدواج‌تان باید كاری كنید كه همسرتان احساس ارزشمندی و برگزیدگی كند. معمولا  افرادی كه ازدواج‌های طولانی‌تری دارند،‌ می‌فهمند چطور باید به همدیگر توجه كنند. این درك باعث می‌شود كه فضایی صمیمی در خانه به وجود بیاید و در مقابل هم  شما می‌توانید انتقادهای سازنده‌تان را پیش ببرید. به عنوان مثال وقتی همسرتان دارد با برادرش شوخی می كند حتی اگر از نوع شوخی‌اش خوش‌تان نیامده اما به او بگویید شیوه‌ای كه او برای شوخی استفاده كرده را دوست دارید. همسر شما از انتقاد سازنده‌تان استفاده نمی‌كند مگر اینكه فضایی از عشق و احترام وجود داشته باشد. 

همیشه حق با شما نیست. همیشه این شما نیستید كه درست می‌گویید. سعی كنید كمی از اختلاف‌تان فاصله بگیرید و از دور نگاه كنید. حالا وقت آن است كه درست ببینید. حتما به همین شكل است كه طرف مقابل هم مقصر است اما به خود یادآوری كنید كه من هم بی‌تقصیر نبودم. اگر هر یك از ما آدم‌های منطقی‌تری باشیم روابط‌مان بی‌تنش‌تر خواهد بود. روی خودتان تمركز كنید و سعی كنید برای اصلاح نقص‌هایتان تلاش كنید. 

همیشه شرایط سختی در ازدواج پیش می‌آید. این شرایط می تواند شامل شرایط بی‌كاری،‌ فشار مالی یا حتی بیماری یكی از طرفین باشد. مثلا كسی را تصور كنید كه فردا صبح عمل جراحی مهمی دارد. همسر او می تواند شب قبل از عمل جراحی فضایی از غم‌وغصه را در خانه به وجود آورد یا اینكه یك مهمانی بگیرد و تمام دوستان با روحیه همسرش را دعوت و سعی كند آن شب از فكر كردن به نتیجه عمل دوری كنند. انتخاب‌های ما در زندگی خیلی مهم هستند. مثلا یك همسر هم می‌تواند بنشیند و آنقدر فضا را ناراحت‌كننده كند تا به حدی برسد كه یك دغدغه جدید هم به وجود بیاید. شما در شرایط سخت زندگی‌تان باید از به وجود آمدن  فشار جدید جلوگیری كنید. 

بیشتر بدانید : استرس روز خواستگاری را چگونه کم کنیم؟

اگر همسر شما یك روزهایی به دلیل شرایط كاری‌اش بداخلاق و نا آرام می شود، اگر خیلی صبح‌ها برای شما چای می ریزد اما یك روز صبح با عصبانیت در را به هم می‌كوبد. این دلیل نمی‌شود كه بگویید همسر من هیچ‌وقت من را درك نمی‌كند. نكات مثبت را همیشه در یادتان نگه دارید، این باعث می‌‌شود كه عصبانیت شما قابل كنترل شود. اگر گاهی خلق و خوی او با توجه به شرایطی كه خارج از فضای خانه دارد تغییر می‌كند،‌ شما هم راه بیایید. از او تعریف كنید. به او بگویید كه چقدر از با او بودن لذت می برید و خوشحال هستید. گاهی لازم است كه حتی كوچك‌ترین مهارتش را بزرگ كنید و بگویید كه عزیزم تو در این كار بهترین هستی. به جزئیات رابطه‌تان دقت كنید و همه چیز را یك وظیفه ندانید. این مسائل صمیمیت رابطه را بیشتر و تنش‌ها را كمتر می‌كند. 

تمام مجلات سبك زندگی پر هستند از روش‌هایی كه شما می‌توانید برای به وجود آوردن یك زندگی عاشقانه به كار گیرید. اما در آخر باید بدانید كه شما به هیچ‌كدام از این توصیه‌ها نیاز ندارید. شما تنها كسی هستید كه می‌دانید باید چه كاری انجام دهید. اصلا مهم نیست كه چقدر از ازدواج‌تان گذشته یا چقدر احساس صمیمیت نسبت به زندگی مشترك‌تان دارید، ‌مهم این است كه بعد از ورق زدن این صفحات 3 عمل خاص را برای بهبود مسائل در زندگی‌تان به كار ببرید. 

شاید خیلی از راه‌ها را امتحان كرده باشید،‌ اما باید بتوانید راهی را كه مختص زندگی خودتان است پیدا كنید؛ راهی كه برای خوشحال كردن و به صمیمیت رسیدن با همسرتان جواب بدهد. این روش را یكی از همكاران ما پیاده كرده و به نتیجه رسیده به همین دلیل این سه روش را به عنوان مثال با شما درمیان می‌گذاریم. – من توانستم شام مورد علاقه‌اش را بپزم و وقتی او بعد از كار به‌منزل برگشت با میز شام چیده روبه‌رو شود.- آخر ماه تمام وسایل شخصی‌ام را ریختم و بعد از دسته‌بندی همسرم با اتاق مرتب شده‌ام رو به رو شد.- به او گفتم كه می‌خواهم صبح روز جمعه زمانم را طوری تنظیم كنم كه درباره نگرانی‌ها و دلمشغولی‌هایش صحبت كنیم. بگردید و 3 روش مخصوص به خود و رابطه‌تان را پیدا كنید. بدانید كه تنها قدم اول و شروع گردگیری رابطه سخت است.

بیشتر بدانید : چگونه عزيز همسرمان باشيم؟

بیشتر بدانید : رابطه زناشویی در کشورهای مختلف، از آمریکا تا کره

بیشتر بدانید : اگر شوهرتان این نشانه ها را دارد، یک مرد سرد در رابطه زناشویی است!!

بیشتر بدانید : 14 عادتی که سم رابطه زناشویی تان است!!

بیشتر بدانید : احترام در رابطه زناشویی چگونه ایجاد می شود؟ حتما زوج ها بخوانند

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.ocm/lifestyleمنبع : مجله سیب سبز

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

کسانی که زندگی مشترک موفق دارند، دارای سلامت روان و جسمی بیشتری نیز هستند. یک زندگی زناشویی رضایت بخش، بهداشت روان شما را به میزان زیادی بهبود می بخشد، همچنین به شما کمک می کند تا بتوانید والدین بهتری برای فرزندان خود نیز باشید. برای شاد بودن در کنار همسر و خانواده تان لازم است گام هایی در این جهت بردارید. شاید زوج هایی را دیده باشید که هیچ مشکلی ندارند و همیشه از بودن در کنار یکدیگر لذت می برند. اما آیا واقعا این زوج ها هیچ چالشی را با هم نگذرانده اند و همیشه همه چی بر وفق مرادشان بوده؟ چگونه توانسته اند چنین آرامشی را در کنار هم به دست آورده و آن را حفظ کنند؟ در ادامه این مطلب به روش هایی برای رسیدن به یک زندگی مشترک موفق می پردازیم. همچنین می توانید از مشاوره ازدواج برای بهتر کردن کیفیت زندگی خود بهره ببرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زندگی  مشترک موفق می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره ی 9092305265 تماس بگیرید.

 

حتی پیش از آن که بخواهید وارد یک زندگی مشترک بشوید، با انتخاب های تان بر موفقیت ازدواج خود تاثیر می گذارید. چنانچه ازدواج تان با معیارهای درستی باشد، بهبود اوضاع در هر برهه ای از زندگی مشترک با سهولت بیشتری خواهد بود. اگر هنوز ازدواج نکرده اید و می خواهید در آینده زندگی مشترک رضایت بخشی را تجربه کنید، به نکات زیر توجه کنید.

روانشناسی زندگی زناشویی موفق

همه می خواهند که یک ازدواج موفق داشته باشند، اما زمانی که واقعا ندانند چه می خواهند، چگونه به هدف شان برسند؟ ابتدا از زندگی مشترک موفق برای خود یک تعریف و ملاک هایی روشن مشخص کنید، در گام بعدی ملاک هایتان را با همسر آینده خود به اشتراک بگذارید. 

موفقیت مفهومی نسبی است. برای مثال ممکن است که شما موفقیت در زندگی مشترک را در رسیدن به جایگاه مالی و اجتماعی با همراهی همسرتان در نظر بگیرید در حالی که فرد مورد نظر شما در ذهن خود تعریف کاملا متفاوتی داشته باشد؛ مثلا ممکن است او بیش از هر چیز برای پرورش فرزندانی سالم ارزش و اهمیت قائل باشد.

توجه داشته باشید که اگر تعاریف شما و همسر آینده تان از یک زندگی موفق تفاوت زیادی داشته باشد یا با یکدیگر در تعارض باشد؛ در آینده دچار مشکلات زیادی خواهید شد. زیرا مسلما دست یابی به اهداف متفاوت و متعارض منجر به مسیرهای مختلفی خواهد شد.

برای این که زندگی مشترک تان از اختلاف، تعارض و عدم درک متقابل دور باشد، فردی را انتخاب کنید که از لحاظ روانی و شخصیتی در قطب کاملا مخالف و متعارضی از شما قرار نداشته باشد.

برای مثال فردی به شدت منزوی و درونگرا را در نظر بگیرید که اصلا با جمع نمی جوشد، اوقات فراغتش را ترجیحا با کتاب خواندن سپری می کند و از هیاهو و شلوغی می گریزد. اگر این شخص در کنار کسی قرار بگیرد که بدون معاشرت با دوستان و رفتن به میهمانی های شلوغ احساس خوبی به زندگی ندارد؛ مسلما از زندگی رضایت زیادی نخواهند داشت.

شاید فکر کنید که تفاوت ها باعث پیشرفت و تکمیل یکدیگر می شوند، اما این زمانی است که اختلافات زیاد نبوده و متناقض با یکدیگر نباشند. در غیر این صورت زن و مرد به جای آرامش بیشتر همدیگر را آزار می دهند. مشاوره پیش از ازدواج به شما کمک می کند تا میزان تطابق ویژگی هایتان را مشخص کنید.

 

اگر شما و همسرتان، هر دو برای کیفیت زندگی مشترک خود ارزش قائل باشید و همیشه حاضر باشید برای آن تلاش کنید، مسلما رابطه ای را تجربه خواهید کرد که همواره رو به پیشرفت و موفقیت خواهد بود. زندگی یک فرایند جاری و پویا است که شما همیشه قادر به ایجاد تغییراتی در آن هستید. پس هرگز از تلاش برای بهبود رابطه خود ناامید نشوید. برای آنکه زندگی رو به رشدی را تجربه کنید، به نکات زیر توجه نمایید.

آنچه که در ازدواج باعث رشد زن و مرد می شود، پیوند و ارتباط عمیق میان آن هاست. اگر به این ارتباط آسیبی وارد شود، دیگر آنطور که باید قادر به پیشرفت نخواهند بود.

در نتیجه اگر می خواهید زندگی مشترک موفقی داشته باشید، پیش از هر چیز برای ایجاد و تداوم ارتباط عاطفی، صمیمانه و متعهدانه با همسر خود تلاش کنید. برای رسیدن به این اهداف باید اصول احترام به همسر و محبت به همسر را رعایت کنید. مشکلات روابط زناشویی در هر زندگی وجود دارد، اگر متوجه شده اید که زمان زیادی از اختلافات تان می گذرد، حتما یک مشاوره خانواده دریافت کنید.

اینکه شما چه برداشتی از عشق دارید و به کدام یک ازجنبه های آن توجه می کنید، بر رابطه زناشویی تان تاثیر می گذارد. باید بدانید که در زندگی مشترک موفق نیازمند یک رابطه عاشقانه می باشد. این ارتباط عاشقانه در همه سطوح عاطفی، جنسی و شناختی (اشتراک و پذیرش عقاید) وجود دارد. نادیده گرفتن هر کدام از این موارد رابطه را دچار نقص و آسیب های متعددی می کند.

بسیاری از زوجین فکر می کنند که پس از گذشت چند سال دیگر سبک زندگی آن ها تغییری نخواهد کرد. اما باید بدانید که برای خوشبختی در زندگی به طور دائمی باید برای آن تلاش کنید.

هر رابطه ای نیاز دارد هر از گاهی مورد بررسی قرار بگیرد. در واقع زوجین هر دو باید نکات همسرداری را بدانند و برای حل تعارضات و مشکلات به دنبال راهکارهایی باشند. اما پیش از هر چیز هر دو طرف باید مهارت گوش دادن داشته و یکدیگر را درک کنند. 

استفاده از خدمات یک زوج درمانگر یا خانواده درمانگر می تواند کمک بسیاری در تسهیل و تسریع حل مشکلات به شما بکند. شاید فکر کنید مشکلاتتان آنقدر شدید نیست که به مشاوره مراجعه کنید، اما زمانی که رابطه خودتان را بررسی می کنید، می بینید خیلی وقت است که با همسرتان زندگی آرامی ندارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زندگی  مشترک موفق می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره ی 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

روانشناسی زندگی زناشویی موفق
روانشناسی زندگی زناشویی موفق
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *