روانشناسی شخصیت از روی چهره

 
helpkade
روانشناسی شخصیت از روی چهره
روانشناسی شخصیت از روی چهره



چهره خوانی : چـهره خـوانـی به این مـعـنـا است که شما فـقــط با با نگاه کردن به صورت اشخاص پی بـه خـصـوصـیات اخلاقی و شخصیتی او ببرید.

 

چـهره خـوانـی توسـط مردم در اعصار مختلف انجام شده است و شـناخـتـن افراد تنها از روی خصوصـیات ظـاهـری آنها مساله بسیار جالبی است ، نـکات ظـریف و دقیـق وپیچیدگی های بسیاری در علـم چـهـره خـوانـی وجـود دارد ولی من در اینجا به بیان نکات اصلی تر و مهمتر آن بسنده میکنم.

روانشناسی شخصیت از روی چهره

 

بشر در طول قرون متمادی سعی نموده تا با پیوند زدن خصـیصـه هـای صـورت افـراد بـه ویژگیهای شخصیتی، متوجه افکار و درون دیگران شود ، با گـذشـت سـالها علم چهره شناسی نیز گسترش یافته و به شاخه های مختلف تقسیم میشود.

 

نمونه هایی از علوم چهره خوانی عبارتند از : متوپوسکپی : علم پی بردن به درون آدمی از روی خطوط روی پیشانی ؛ فرنولوژی : علم جمجمه خوانی و مطالعه طرز تشکیل جمجمه  ؛ فیزیـوگـنومی یا عـلم چـهره شـنـاسی ، موضوعی است که به آن خواهیم پرداخت ؛ این علم به ما می آموزد که چگونه از روی چهره افراد پی به شخصیت آنها ببریم.

 

امروزه دانشمندان به چنین علومـی ، شـبـه علـوم اطـلاق کرده و بـهای زیـادی بــه آن نمیدهند و هـمانند عـلومی مانـنـد طالع بـینی به آنها مینگرند یعنی علوم اثبات نشده ولی بیضرر ! با این وجود هنوز بسیاری از مردم چهره خوانی را راهی مطمئن برای قضاوت در مورد افراد میدانند.

 

چیزی که اهمیت دارد این اسـت کـه چـهره را بصورت کامل و دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و تا رسیدن به همه حقایق از قضاوتهـای شـتابزده اجتناب کنید ؛ زیرا اثر مثبت یک قسمت از چهره میتواند اثر منفی قسمت دیگر را خنثی نماید.

 

بررسی فرم و شکل صورتصورت دراز و کشیده : افرادی که دارای چنین صورتی هستند عموما” دارای صـبر و تحمل زیاد بوده و توانایی حل مشکلات در آنها بیشتر است ؛ جـذابـیـت و خوش ترکیب بودن افراد با چنین صورتی نشانگر این است که آنها معمولا کارهای خـود را نـیـمـه تمام رها نکرده و عادت به انجام امور بطور کامل دارند.

 

صورت گرد : این شکل دلالت بر امیدواری و زنده دلی و انرژی دارد و اینگونه افراد میتـوانند اتاقی دلگیر و ساکت را به بمبی از خنده و شادی تبدیل کنند.

 

صورت پهن : اینگونه اشخاص بردبار و مهربان بوده و معمولا افراد روشنفکری میباشند.

 

صورت چهارگوش : اینگونه اشخاص طرفدار استقلال فردی و فردگرایی اند ، انها سخت کوشند و بـرای دسـتـیـابی بـه آرزوها تلاش میکنند ، زیرکی و فعال بودن از ویژگیهای این افراد محسوب میشود.

 

بررسی شکل پیشانیپیشانی صاف : کسانیکه که دارای خطوط در پیشانی نیستـنـد افـرادی اندیشمند و همیشه در حال تفکر میباشند و در تصمیم گیریها سریع و منطقی عمل مینمایند.

 

پیشانی چروکیده : وجود خطوط در سطح پیشانی نشان میدهد که ایـن افراد به سرعت هیجان زده و احساساتی شده و سریع آشفته و پریشان حال میگردند.

 

بررسی فرم چشم هارمانها، داستانها و اشعار بسیار زیادی در مورد چشم و ارتباط آن با خصوصیات روحی و روانی انسان نوشته شده است ؛ چشمها هیچ گاه دروغ نمیگویند و  بیانگر احساس درونی و واقعی ما میباشند.

 

اضطراب : اگر بین عنبیه و پـلک پـایینی هـر دو چشم مـقداری سفیدی وجود داشت، آن شخص انسانی مضطرب و نگران است.

 

تندخویی : اگر بالای عنبـیه بخشی سفید رنگ وجود داشت علاوه بر استرس نشان گر تندخویی و پرخاشگری در فرد است.

 

روان پریشی : چنـانچه دور تا دور عنبیه را سفیدی فرا گرفته باشد و چسم در وسط قرار گیرد نشانگر عدم تعادل و پایداری روحی و روانی فرد خواهد بود.

 

شادی : وجـود خـطوط کـوچـک در خـارج از چـشم ها حاکی از خنده رویی و شاد بودن فرد میباشد.

 

بررسی شکل ابروهاابرو صاف : صافی و مستقیمی ابروها نشانگر اندیشه ، تفکر و ایده گرایی فرد میباشد.

 

ابرو کمانی : افرادی که دارای ابروهای خمیده و کمانی هسـتند از حـکایـت ها و داسـتـانـهـای واقعی لذت میبرند و افرادی مهربانند.

 

روانشناسی شخصیت از روی چهره

ابرو باریک : اینگونه افراد معمولا دارای اعتماد به نفس اندکی میباشند بخصوص اگر ابـروی آنها بجز باریکی، بالا و گرد نیز باشد.

 

ابرو پیوسته : پیوستگی ابروها نشانگر این است که فرد دائما” در حال تفکر و اندیشـه بـوده و ایده های جالبی در سر دارد.

 

بررسی پلک ها ، پشت چشمپشت چشم یا پلک کوچک : اگر فاصـله بـین بالای پلک و مژه کم باشد بیانگر اسـتقلال فرد میباشد و اینکه آن فرد حتی ممکن است بصورت ارادی خودش را به دیگران نزدیک نکند.

 

پشت چشم یا پلک بلند : بلند بودن پلک دلالت بر وابستگی شدید فرد به دیگران و نزدیکان دارد.

 

بررسی فرم بینیبینی کوچک : گفته میشود اشـخاصی که بـیـنی کـوچـک دارنـد ذاتـا” افـرادی ضعیف و اغلب غیرقابل اتکاء بوده و در تصمیم هایشان استوار و ثابت قدم نمیباشند.

 

بینی بزرگ : بزرگی بینی نشانه ابتکار و عزم و اراده میباشد و یک شـخصـیت استوار و قـوی که اثرش را در همه جا برجای خواهد گذاشت.

 

بینی تیز : تیز بودن نوک بینی نشانگر این است که فرد خود را مقید به رعـایـت آداب و رسـوم ندانسته و با اطرافیان براحتی برخورد میکند ؛ ایـنگونه افراد خـود را بـاور داشـتـه و بی باکانه و متهورانه خود را به دیگران نزدیک میکنند.

 

بینی عقابی : خودخواهی، دودلی و حساس بودن از جمله ویژگی های کسانی است که دارای چنین بینی میباشند.

 

بررسی فرم گوش هاگوش کوچک : کوچکی گوش نشانه تزلزل و احساس نا امنـی در افـراد اسـت ، هر چند اینگونه افراد میدانند که چه میخواهند و معمولا” سخت کوش و کاری هستند.

 

گوش بزرگ و دراز : این قبیل افراد معمـولا انـعـطاف پـذیـر نـبـوده و به سـختی آرام و بی خیال میشوند.

 

گوش پرمو : افرادی که دارای گوشهایی پرمو هـستند مـعـمـولا وسـواسـی و نـکـته بین بوده و وقت زیادی را برای چیزهای بی اهمیت تلف میکنند.

 

بررسی فرم گونه هاگونه برجسته : برجسـتـگی گـونه نشـانگر قـدرت، انـرژی و اعـتماد بنفس است و کسانی که دارای گـونه بـرجسته اند تمایل بیشتری برای پذیرفتن اشتباهات دیگران دارند.

 

گونه گود : علاوه بر جذابیت و زیبایی دلیلی بر خوش مشربی و سازگاری فرد میباشد.

 

بررسی فرم چانه و فکفک چهارگوش : افـراد با فـک چـهار گـوش انـسانهای تـسخیر ناپذیر و سرکش میباشند و توانایی تبدیل رویاهایشان به واقعیت را دارند.

 

چانه برآمده : اینگونه افراد، اشـخاصی خودستـا بوده و تصـور میکنند هیچ چیزی جز خود آنها اهمیت ندارد و جز خودشان حرف کس دیگری را قبول نداشته و خود را عقل کل میدانند.

 

بررسی فرم لب هالب قلوه ای : لب های قلوه ای علاوه بر زیباتر نمودن صورت نشانه بخشش و گشاده دستی میباشد و معمولا اینگونه افراد تمایل دارند در مورد خودشان صحبت و گفتگو کنند.

 

لب نازک : نازک بودن لب بیانگر خویشتن گرایی ذاتی در اشخاص است و این افراد به نسبت دیگران احساسات کمتری از خود نشان میدهند.

 

لب بالایی نازک و لب پایینی قلوه ای : نشانه این است که فردی متـقـاعد کنـنـده و مـجاب کننده میباشد.منبع:falgoo.net

انواع فال و طالع بینی

بهترین هارداکسترنال‌های روزدنیاباقیمت عالی

اخذ ویزای کلیه کشورها در کوتاهترین زمان

انواع نگهدارنده موبایل فقط 19هزار تومان!

بااین نوشابه از پوکی استخوان پیشگیری کنید!

جالب ترین دانستنی های علمی*

دنبال متخصص برجسته ارتودنسی در تهران هستی؟

انواع رم و فلش مموری را گران نخرید!

رزرو آنلاین مفرح ترین تورهای پیشنهادی فصل

بهترین قیمت بلیط پروازهای روزانه

شگفت انگیز ترین رفتار انسان از نظر افلاطون

جذاب‌ترین مد‌های آرایشی در سال ۲۰۱۹*

نوشابه سرساز از کلسیم با 40% قند کمتر

خرید بهترین مدل های اورجینال هدفون، هدست، هندزفری

کفش اسپرت و صندل تابستانه زنانه

تنوع بیش از 1000 مدل لوستر برای خرید

محصولات پیشنهادی جهت خرید هدیه

مشخصات، قیمت و خرید انواع محصولات دیجیتال

جدیدترین گوش های موجود در بازار – امکان مقایسه و خرید

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

شخصیت شناسی یا روان شناسی شخصیت از روی چهره همواره کار سختی در بین افراد بوده است، اما جالب است بدانید که شما می توانید از روی چهره ی اشخاص شخصیت شناسی کنید و ما این تکنیک را در این مقاله به شما می آموزیم.

این مقاله از مطالعات دقیق در حوزه ی روانشناسی چهره دکتر پلامپ، برداشت شده است. لازم به ذکر است که این مطالعات بر روی چهره ی بیش از صدها نفر انجام شده است. در زبان چینی شخصیت شناسی از روی چهره شانگ‌مین نامیده می‌شود و این مقاله با اقتباس از روانشناسی چهره چینی نوشته شده است.

وقتی این مقاله را خواندید جلوی آینه بروید و به چهره خود دقت کنید، می بینید که شما به یک چهره خوان تبدیل شده اید.

تمام روحیات یک فرد در چشمانش مشخص می شود. در ادامه به خصوصیات اجزاء چشم ها اشاره میکنیم که چگونه از روی آنها می شود شخصیت شناسی کرد.

روانشناسی شخصیت از روی چهره

صمیمیت، نزدیکی و رابطه‌ی خصوصی را می شود از روی پلک ضخیم متوجه شد. تمایل برای کناره‌گیری، بی‌طرفی و رابطه‌ی کاری را از روی پلک نازک یا همان پشت چشم نازک کردن می شود فهمید. بنابراین پلک‌ ضخیم‌ها شخصی‌تر و حرفه‌ای‌‌تر دارای پلک نازک هستند.

به خمیدگی پایین پلک بنگرید. اگر کاملا خمیده و منحنی است شما فردی با شخصیت پذیرا، صادق و انعطاف پذیر هستید.

پایین پلک صاف بیانگر این است که این شخص  محتاط و تدافعی و محافظه کار عمل می کند.

همانطور که کره‌ی چشم در حدقه‌ی چشم قرار گرفته است یا به بیرون پف کرده است.

چشم‌های دارای گودی اغلب در افرادی دیده می‌شود که منتظر عقب‌نشین هستند. چشم‌های برجسته نشان‌دهنده‌ی فردی احساسی، جاه‌طلب و سلطه گر است.

به فاصله‌ی بین چشم‌ها دقت کنید، می بینید که چشم‌هایی که به هم نزدیک هستند دارای شخصیت جزئی‌نگر هستند، در حالی که چشم‌های با فاصله دور از هم یک ایده ‌پرور و رویاپرداز(خیال‌اندیش) و دور اندیش را نشان می‌دهند.

حالت های ابروها نشانگر تفکر، قدرت، تمرکز و به انجام‌رسانی، ایده‌ها، بی‌خوابی، مردم‌گرایی و شکیبایی را می باشد.

ابروهای ضخیم نشانگر شخصیتی با ایده‌های بسیار است. ابروهای نازک ایده‌های کم‌تر با تمرکز بیش‌تر را نشان می‌دهند. ابروهایی که ابتدای‌شان ضخیم است یک شروع عالی در هر کاری را نشان می‌دهند و ابروهایی که انتهای‌شان پهن‌تر است پایان عالی برای کارها را نمایان می کند.

موهای ابرو هایی که به صورت تک تک و کم پشت است نشانگر ایده‌های همراه با تفکر را دارد.

ما می‌توانیم از روی موهای ابرو افراد، تعارض، تفکر ناپیوسته، پختگی‌زودهنگام، و بی‌خوابی را بخوانیم.

خمیدگی یا زاویه‌ی ابرو به شما اجازه می‌دهد سازمان تفکرات یک فرد را به راحتی بخوانید.

در واقع این موضوع گرایش‌های فرد نسبت به افراد، ایده‌ها، یا تعارض را نشان می‌دهد.

بلندی پشت پلک از استخوان زیر ابرو تا جایی اندازه گیری می شود که سر پلک بالا جایی که سایه کشیده می شود.

افرادی که پشت پلک بلندی دارند یعنی ابروهایشان در ارتفاع بالاتری از چشم‌ها قرار دارد دارای شخصیت صبور هستند و افرادی که پشت پلک کوتاه‌تری دارند دارای شخصیت عجول هستند.

مدل گوش نشان دهنده گفت‌وگوی ذهنی، انطباق، و سرعت یادگیری است.

آدم‌های دارای گوش بزرگ شنوندهه ی خوبی به بسیاری مسائل و بسیاری از افراد هستند.

افراد دارای گوش ‌کوچک به گفت‌وگوی ذهنی و گوش‌سپاری به خودشان بیش‌تر تمایل دارند.

افرادی که همه چیز را به سرعت یاد می‌گیرند گوش‌ های‌شان بالاتر واقع شده است به این معنی که اگر یک خط فرضی از سوراخ بینی به سمت گوش‌ها بکشیم، قسمت بیش‌تر گوش‌شان بالاتر از سوراخ بینی‌شان قرار دارد. اگر قسمت بیش‌تر گوش در پایین سوراخ بینی واقع شده باشد به این معنی است که شخص یک یادگیرنده‌ی دقیق و با سرعت کم است.

افراد با گوش‌هایی که از بغل سرشان بیرون زده‌اند(بلبلی گوش) و زاویه ی بیشتری با گردن دارند، تمایل عصیان و سرکشی دارند، در حالی که افراد با گوش‌های تخت و چسبیده به گردن تمایل به سازگاری و دنباله‌روی سایر افراد اجتماع را دارند.

شکل بینی افراد در واقع نشان هوشیاری از پول، کار و سبک‌های شغلی(حرفه‌ای) و پیوندهای با مردم و خانواده دارد.

نوک‌ بینی بزرگ یک نقشه‌ریز، طراح و برنامه‌ریز را نشان می‌دهد، در حالی که نوک‌بینی کوچک یا بینی‌های نوک‌تیز افراد بی‌علاقه به پول و ثروت را نشان می‌دهند. یک نوک سرپایین آدم موذی یا بدجنسی را نشان می‌دهد، در حالی که نوک سربالا یک فرد بازیگوش یا سربه هوا را نمایانگر است.

در واقع پول از سوراخ‌های بینی جریان می‌یابد بنابراین سوراخ‌های بزرگتر نشانگر خرج‌کردن بیشتر است. بعضی از سوراخ‌های بینی که به سمت صورت هستند معرف افرادی هستند که برای خودش خرج می‌کند، سوراخ‌های بزرگ به سمت نوک بینی فردی را نشان می‌دهد که برای دیگران هزینه می کنند.

افرادی که بن بینی گوشتالویی دارند نشان از نیازشان به ارتباطات خانوادگی می باشد.

یک بینی دراز که از میان ابرو تا سوراخ‌ها امتداد یافته است نشان از یک فرد با ویژگی‌های رهبری خوب است و یک بینی کوتاه نشان از یک فرد دارای روحیه ی سخت کوشی و دنباله‌رو است.

اگر نیم‌رخ بینی یک خط صاف باشد به طوری که از روی بینی تا نوک آن امتداد یابد نشان می‌دهد فرد یک شخص دارای منطق می باشد.

هم چنین اگر یک برامدگی داشته باشد می‌توان خلاقیت را از صورت این فرد خواند، و اگر یک فرورفتگی در بینی مشاهده شود نشان از یک شخیت با مهارت‌های شهودی است.

به وزن عمومی بینی‌ها توجه کنید.

افرادی که به ارتباط با سایرین نیاز دارند بینی‌های گوشتالودی دارند و کسانی که بینی‌های لاغر و باریکی دارند دارای شخصیت انزواطلب هستند.

به شکل کلی گونه‌ها نگاه کنید. اگر بزرگ هستند می‌توانید رهبری را از آنها بخوانید، اگر به سمت چانه تمایل دارند، شور و اشتیاق را نشان می‌دهند، اگر به سمت فک گسترش یافته‌اند صلح‌طلبی و آرامش را می‌توان فهمید و اگر صاف هستند یک فرد مودب را نمایان می سازد.

استخوان‌های برجسته‌ی گونه‌ نشان می‌دهند که یک فرد بی‌باک است ولی افراد با گونه‌های کوچک ترجیح می‌دهند محرمانه و مخفی کارهای خود را انجام دهند.

افرادی که پایین گونه‌ (لپ) بزرگی دارند دارای روحیه تیمی هستند و کسانی که لپ ندارند کار انفرادی را بیش‌ تر می‌پسندند.

افرادی که فاصله‌ی این گونه تا آن گونه‌شان زیاد است  جسورتر از دیگران هستند در حالی که افرادی که دو تا گونه‌هایشان به هم نزدیک است متین ‌تر و باوقارتر به نظر می‌آیند.

روانشناسی شخصیت از روی چهره

بر اساس تحقیقات انجام شده نشانه‌های قدرت بدنی، سلطه‌جویی، سبک جنگ و پیروزی(بقا) را می‌توان در فک و چانه دید.

آرواره‌های بزرگ و قوی، قدرت فیزیکی را نشان می‌دهند در حالی که آرواره‌های کوچک یک شخصیت لطیف و ظریف را نمایان می سازد .

چانه‌ی بزرگ نشان‌دهنده‌ی فردی باشخصیت  سخت‌گیر و سلطه‌جو است اما چانه‌ی کوچک نشان از یک فرد منفعل و مطیع و فرمانبردار می باشد.

یک چانه‌ی پهن می‌تواند به خاطر سرسختی بدنی و روحی باشد در حالی که یک چانه‌ی باریک نشان از یک قلب رئوف‌ و لطیف‌ می باشد.

یک چانه‌ی کاملا خمیده و گرد نشان دهنده ی شخصیتی  است که در برابر سایرین اهل نبرد و مبارزه در مردم است و فردی که چانه‌‌ی صاف یا چهارگوش دارد در پی ایده‌ها است، درحالی که فردی با چانه‌ی زاویه‌دار درگیری و کنترل را ترجیح می دهد.

ابراز شادی، افکار، هیجان‌ها، و تصمیم‌ها توسط شکل و اندازه‌ی ویژگی‌های دهان به جهان منتقل می شود.

یک دهان بزرگ بیشتر مفرح، اجتماعی و پرحرف است.

این در حالی است که یک دهان کوچک ساکت‌ تر، خلوت‌گرا و صادق است.

بدبین‌ها و عیب جویان معمولا دهانشان دارای گوشه‌های آویزان به سمت پایین است درحالی که خوش‌بین‌ها دهانی دارند که گوشه‌های آن زاویه‌ای به سمت بالا دارد.

این موضوع روی کلامی که درباره‌ی جهان می‌گویند تاثیر می‌گذارد، که از دنیا به شکل یک مشکل نه یک فرصت سخن می گویند.

لب بالایی کلفت  صراحت و رک‌گویی را نشان می دهد،

این در حالی که لب‌ بالایی نازک نشان از غیرمستقیم‌گویی و پرده‌داری است.

کسانی که لب‌ پایینی کلفتی دارند می‌توانند با دلربایی و چرب زبانی مردم را همراه کنند درحالی که افراد با لب‌ پایین نازک، کم‌حرف می زنند.

دندان‌های یک‌دست تصمیمات خوب را نشان می‌دهند، دندان‌هایی که بین‌شان فاصله است شوخ‌طبعی، دندان‌های بزرگ لجاجت، دندان‌های کوچک مهربانی، دندان‌های کج آدم‌های خجالتی و دندان‌های فک‌ جلو آدم‌های بی‌پروا را نمایانگر است.

به عقب بایستید و به شکل‌های کلی صورت‌تان نگاهی بکنید. زاویه‌های شیب‌دار نشان‌دهنده‌ی درجه‌ای از خوش‌بینی دارند. درحالی که مناطق بزرگ‌تر صورت اولویت‌های زندگی را مشخص می‌کنند.

زوایا و شیب دهان و چشم‌ها چگونگی تفسیر فرد از زندگی‌اش را در دوره‌های سختی و آسایش نمایانگر است.

پهنه‌های بزرگ صورت حوزه‌های تجربه‌شده‌ای را نشان می‌دهند که برای شخص مهم‌تر است، چه در حوزه‌ی تفکر، جاه‌طلبی یا نفسانیت را نشان دهد.

اگر پیشانی(از بالای بینی تا خط رویش مو) بلند است، نشان می‌دهد افکار منطقی در این فرد بیشتر نمود دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

موفقیت 98 برترین شبکه انگیزشی و مرجع سمینار و کتاب های موفقیت ، قانون جذب و کسب ثروت در ایران می باشد . هدف اصلی این سایت ارائه محتوای کامل ، با کیفیت عالی و قیمت مناسب می‌باشد ، تا تمام هم میهنان ما در سرار دنیا از این اطلاعات برای رشد خودشان استفاده کنند .

© هر گونه کپی برداری ، تکثیر و انتشار محصولات سایت غیر مجاز است ! بازنشر مقالات با ذکر منبع بلامانع است .

صفحه نخست » سرگرمی » فال و طالع بینی » شخصیت شناسی از روی چهره افراد

چهره خوانی : چهره خوانی به این معـنا است که شما فقط با با نگاه کردن به صورت اشخاص پی بـه خصوصیات اخلاقی و شخصیتی او ببرید.

چهره خوانی توسط مردم در اعصار مختلف انجام شده است و شناختن افراد تنها از روی خصوصیات ظاهری آنها مساله بسیار جالبی است، نکات ظریف و دقیق و پیچیدگی های بسیاری در علـم چـهـره خـوانـی وجـود دارد ولی من در اینجا به بیان نکات اصلی تر و مهمتر آن بسنده می کنم.

بشر در طول قرون متمادی سعی نموده تا با پیوند زدن خصـیصـه هـای صـورت افـراد بـه ویژگیهای شخصیتی، متوجه افکار و درون دیگران شود ، با گـذشـت سـالها علم چهره شناسی نیز گسترش یافته و به شاخه های مختلف تقسیم می شود.

 

روانشناسی شخصیت از روی چهره

نمونه هایی از علوم چهره خوانی عبارتند از : متوپوسکپی : علم پی بردن به درون آدمی از روی خطوط روی پیشانی ؛ فرنولوژی : علم جمجمه خوانی و مطالعه طرز تشکیل جمجمه ؛ فیزیـوگـنومی یا عـلم چـهره شـنـاسی ، موضوعی است که به آن خواهیم پرداخت ؛ این علم به ما می آموزد که چگونه از روی چهره افراد پی به شخصیت آنها ببریم.

 

امروزه دانشمندان به چنین علومـی ، شـبـه علـوم اطـلاق کرده و بـهای زیـادی بــه آن نمی دهند و هـمانند عـلومی مانـنـد طالع بـینی به آنها می نگرند یعنی علوم اثبات نشده ولی بی ضرر ! با این وجود هنوز بسیاری از مردم چهره خوانی را راهی مطمئن برای قضاوت در مورد افراد می دانند.

 

چیزی که اهمیت دارد این اسـت کـه چـهره را بصورت کامل و دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و تا رسیدن به همه حقایق از قضاوتهـای شـتابزده اجتناب کنید ؛ زیرا اثر مثبت یک قسمت از چهره میتواند اثر منفی قسمت دیگر را خنثی نماید.

صورت دراز و کشیده : افرادی که دارای چنین صورتی هستند عموما” دارای صـبر و تحمل زیاد بوده و توانایی حل مشکلات در آنها بیشتر است ؛ جـذابـیـت و خوش ترکیب بودن افراد با چنین صورتی نشانگر این است که آنها معمولا کارهای خـود را نـیـمـه تمام رها نکرده و عادت به انجام امور بطور کامل دارند.

صورت گرد : این شکل دلالت بر امیدواری و زنده دلی و انرژی دارد و اینگونه افراد می تـوانند اتاقی دلگیر و ساکت را به بمبی از خنده و شادی تبدیل کنند.

صورت پهن : اینگونه اشخاص بردبار و مهربان بوده و معمولا افراد روشنفکری می باشند.

صورت چهارگوش : اینگونه اشخاص طرفدار استقلال فردی و فردگرایی اند ، آنها سخت کوشند و بـرای دسـتـیـابی بـه آرزوها تلاش می کنند ، زیرکی و فعال بودن از ویژگیهای این افراد محسوب می شود.

 

پیشانی صاف : کسانیکه که دارای خطوط در پیشانی نیستـنـد افـرادی اندیشمند و همیشه در حال تفکر می باشند و در تصمیم گیریها سریع و منطقی عمل می نمایند.

پیشانی چروکیده : وجود خطوط در سطح پیشانی نشان می دهد که ایـن افراد به سرعت هیجان زده و احساساتی شده و سریع آشفته و پریشان حال می گردند.

رمانها، داستانها و اشعار بسیار زیادی در مورد چشم و ارتباط آن با خصوصیات روحی و روانی انسان نوشته شده است ؛ چشمها هیچ گاه دروغ نمی گویند و بیانگر احساس درونی و واقعی ما می باشند.

اضطراب : اگر بین عنبیه و پـلک پـایینی هـر دو چشم مـقداری سفیدی وجود داشت، آن شخص انسانی مضطرب و نگران است.

تندخویی : اگر بالای عنبـیه بخشی سفید رنگ وجود داشت علاوه بر استرس نشان گر تندخویی و پرخاشگری در فرد است.

روان پریشی : چنـانچه دور تا دور عنبیه را سفیدی فرا گرفته باشد و چسم در وسط قرار گیرد نشانگر عدم تعادل و پایداری روحی و روانی فرد خواهد بود.

شادی : وجـود خـطوط کـوچـک در خـارج از چـشم ها حاکی از خنده رویی و شاد بودن فرد می باشد.

شخصیت شناسی از روی حالت چشم و ابرو     سطح چشمها : درگروه فردی …

ابرو صاف : صافی و مستقیمی ابروها نشانگر اندیشه ، تفکر و ایده گرایی فرد می باشد.

ابرو کمانی : افرادی که دارای ابروهای خمیده و کمانی هسـتند از حـکایـت ها و داسـتـانـهـای واقعی لذت می برند و افرادی مهربانند.

ابرو باریک : اینگونه افراد معمولا دارای اعتماد به نفس اندکی می باشند بخصوص اگر ابـروی آنها بجز باریکی، بالا و گرد نیز باشد.

ابرو پیوسته : پیوستگی ابروها نشانگر این است که فرد دائما” در حال تفکر و اندیشـه بـوده و ایده های جالبی در سر دارد.

پشت چشم یا پلک کوچک : اگر فاصـله بـین بالای پلک و مژه کم باشد بیانگر اسـتقلال فرد می باشد و اینکه آن فرد حتی ممکن است بصورت ارادی خودش را به دیگران نزدیک نکند.

پشت چشم یا پلک بلند : بلند بودن پلک دلالت بر وابستگی شدید فرد به دیگران و نزدیکان دارد.

 

بینی کوچک : گفته می شود اشـخاصی که بـیـنی کـوچـک دارنـد ذاتـا” افـرادی ضعیف و اغلب غیرقابل اتکاء بوده و در تصمیم هایشان استوار و ثابت قدم نمی باشند.

بینی بزرگ : بزرگی بینی نشانه ابتکار و عزم و اراده می باشد و یک شـخصـیت استوار و قـوی که اثرش را در همه جا برجای خواهد گذاشت.

بینی تیز : تیز بودن نوک بینی نشانگر این است که فرد خود را مقید به رعـایـت آداب و رسـوم ندانسته و با اطرافیان براحتی برخورد می کند ؛ ایـنگونه افراد خـود را بـاور داشـتـه و بی باکانه و متهورانه خود را به دیگران نزدیک می کنند.

بینی عقابی : خودخواهی، دودلی و حساس بودن از جمله ویژگی های کسانی است که دارای چنین بینی می باشند.

جهت بررسی دقیق تر پست زیر رو مشاهده کنید

شخصیت شناسی از روی شکل و فرم بینی فرم بینی تان شخصیت شما را نشان می دهد. …

گوش کوچک : کوچکی گوش نشانه تزلزل و احساس نا امنـی در افـراد اسـت ، هر چند اینگونه افراد میدانند که چه می خواهند و معمولا” سخت کوش و کاری هستند.

روانشناسی شخصیت از روی چهره

گوش بزرگ و دراز : این قبیل افراد معمـولا انـعـطاف پـذیـر نـبـوده و به سـختی آرام و بی خیال می شوند.

گوش پرمو : افرادی که دارای گوشهایی پرمو هـستند مـعـمـولا وسـواسـی و نـکـته بین بوده و وقت زیادی را برای چیزهای بی اهمیت تلف می کنند.

 

گونه برجسته : برجسـتـگی گـونه نشـانگر قـدرت، انـرژی و اعـتماد بنفس است و کسانی که دارای گـونه بـرجسته اند تمایل بیشتری برای پذیرفتن اشتباهات دیگران دارند.

گونه گود : علاوه بر جذابیت و زیبایی دلیلی بر خوش مشربی و سازگاری فرد می باشد.

فک چهارگوش : افـراد با فـک چـهار گـوش انـسانهای تـسخیر ناپذیر و سرکش می باشند و توانایی تبدیل رویاهایشان به واقعیت را دارند.

چانه برآمده : اینگونه افراد، اشـخاصی خودستـا بوده و تصـور می کنند هیچ چیزی جز خود آنها اهمیت ندارد و جز خودشان حرف کس دیگری را قبول نداشته و خود را عقل کل میدانند.

لب قلوه ای : لب های قلوه ای علاوه بر زیباتر نمودن صورت نشانه بخشش و گشاده دستی می باشد و معمولا اینگونه افراد تمایل دارند در مورد خودشان صحبت و گفتگو کنند.

لب نازک : نازک بودن لب بیانگر خویشتن گرایی ذاتی در اشخاص است و این افراد به نسبت دیگران احساسات کمتری از خود نشان می دهند.

لب بالایی نازک و لب پایینی قلوه ای : نشانه این است که فردی متـقـاعد کنـنـده و مـجاب کننده می باشد.

  شخصیت شناسی از روی شکل لب ها  همانطور که می دانید شکل و رنگ …

 

نام:

چهره خوانی با شکل بینی | فرم صورت | رنگ چشم | فرم چشم ها | شکل لب ها | استخوان گونه | انگشت ها | دست ها

اگرچه ساختار بدن ما بر پایه ژنتیک و دی ان ای شکل گرفته نه ترجیحات زیبایی شناختی شخصی ما، اما اندام هایی از بدن هستند که چیزهای زیادی درباره شخصیت ما فاش می کنند.

برخی مطالعات نشان داده ژنتیک می تواند از طریق ژن های ما چیزهای زیادی درباره آینده و نحوه ادراک ما از جهان به دست بیاورد.

در این مطلب از کوکا قصد داریم به بیان مطالعات علمی در این زمینه پرداخته و به شما کمک کنیم تا با توجه دقیق به ظاهر برخی اندام های بدن، دانستنی های جالبی درباره شخصیت خود و دیگران کشف کنید.

اگرچه برخی افراد معتقدند ظاهر انسان ها می تواند فریب دهنده باشد اما اگر با برخی نکات آشنا باشید می توانید از روی همین ظاهر، چیزهای زیادی درباره شخصیت طرف مقابل خود دریابید. با ما همراه باشید.

روانشناسی شخصیت از روی چهره

بینی هر فرد به نوعی خاص و منحصر بفرد است اما براساس مطالعه انجام شده توسط مجله جراحی زیبایی در سال 2013، بافتی که استخوان ها را به هم وصل کرده و بینی شما را شکل می دهد می تواند رازهای زیادی درباره شخصیت شما برملا کند.

محققان روی 1700 عکس از بینی افراد مختلف مطالعاتی انجام داده و توانستند انواع بینی را به 14 دسته کلی طبقه بندی کنند. آن ها اشکال مختلف بینی را بررسی کرده و یافته های خود را منتشر کردند که شامل موارد زیر می باشد:

افرادی که بینی کشیده دارند در زندگی حرفه ای خود بسیار بلندپرواز بوده و انسان های سخت کوشی هستند، این افراد شخصیت کمال گرا دارند و اغلب زندگی حرفه ای خود را نسبت به زندگی شخصی و خانوادگی در اولویت قرار می دهند.

افراد با بینی کوتاه تر انسان های فوق العاده حساس و وفاداری هستند و به احساسات بیش از هر چیزی دیگری بها می دهند. این افراد زندگی خانوادگی شادتر را به موفقیت های شغلی ترجیح می دهند.

افرادی که بینی نوک تیز دارند می توانند مشاوران مالی عالی شوند زیرا در مسائل پولی بسیار هوشمندانه عمل می کنند و افراد با شکاف روی بینی از تعهد و مسئولیت واهمه دارند.

افراد با سوراخ بزرگ بینی میانه چندان خوبی با پس انداز پول نداشته و ولخرج تر از اطرافیان خود هستند در حالی که افراد با سوراخ بینی کوچک کسانی هستند که نسبت به روابط شخصی و خانواده تعهد قوی دارند.

چهره انسان ساختار فوق العاده پیچیده ای دارد که درباره عملکرد اجتماعی و شخصی هر فرد چیزهای زیادی بازگو می کند.

سزار لامبروسو – بنیانگذار انسان شناسی جنایی – معتقد است هر نوع جرمی را می توان با توجه به ساختار صورت فردی که آن جرم را انجام داده مشخص کرد.

سال 2014 مطالعه ای در این زمینه انجام شده و نتایج آن در مجله پلاس وان منتشر شد. در این تحقیق از 160 شرکت کننده خواسته شد تا آی کیوی 80 دانش آموز دختر و پسر را تنها با نگاه کردن به عکس های آن ها حدس بزنند.

یافته های این مطالعه حاکی از آن است که:

افرادی که فرم صورت کشیده دارند افراد بسیار باهوشی هستند در حالی که افراد با صورت باریک EQ (هوش هیجانی) بیشتری نسبت به IQ (هوش شناختی) دارند.

این مطالعه همچنین نشان داده است افرادی که صورت پهنی دارند بیشتر مورد پیش داوری قرار گرفته و بی احساس و البته بسیار موفق هستند.

زمانی که شکسپیر جمله تشبیهی معروفش را بیان کرد: ” چشم ها پنجره ای به سوی روح شما هستند” هرگز انتظار نداشت قرن ها بعد دانشمندان با شواهد واقعی این جمله را اثبات کنند.

چندی پیش مطالعه ای در این زمینه در دانشگاه اوربرو سودان انجام شده که طی آن محققان به بررسی چشمان 428 شرکت کننده و شخصیت آن ها پرداختند تا بررسی کنند که آیا چشمان این افراد نوع شخصیت آن ها را بازتاب می کند یا خیر.

آن ها الگوی کریپت ها (فرورفتگی ها) و انقباض خطوط هنگام بزرگ تر شدن مردمک و قوس عنبیه را بررسی کرده و بیان کردند که هم شخصیت و هم ساختار چشم افراد به لوب پیشانی که مسئول شکل گیری شخصیت ما می باشد مرتبط هستند.

افرادی که چشم های قهوه ای درشت دارند ذاتا شخصیت رهبر داشته و افراد بسیار باهوشی هستند در حالی که افراد با چشم های قهوه ای بسیار تیره درونگرا، مرموز و پنهان کار هستند.

آن هایی که چشمان آبی روشن و عنبیه قوس دار دارند قدرت درونی بالا و حس رقابت شدیدی دارند در حالی که افراد با چشمان آبی تیره تر از نظر فیزیکی قوی بوده و بسیار حساس هستند.

شما با نگاه کردن به چشم های هر کس به راحتی می توانید بگویید آیا او در آن لحظه خوشحال، ناراحت، احساساتی یا عصبانی است اما شاید کمتر کسی بتواند با دقت در چشم ها از ویژگی های شخصیتی دیگران سر در بیاورد.

در طول هزاران سال گذشته متخصصان چهره خوانی به این باور رسیده اند که فرم چشمان افراد با توجه به ساختار استخوانی جمجمه می تواند زوایای پنهان شخصینی آن ها را فاش کند.

افرادی که چشمان پهنی دارند در زندگی شخصی خود اغلب برون گرا و عاطفی هستند. آن ها شخصیت بسیار جزئی نگر داشته و در کل تمایل دارند که بسیار محتاط باشند.

افرادی که چشمان درشت دارند گرایش بیشتری به روشنفکری، هوشمندی و صمیمیت دارند در حالی که افرادی با چشمان کوچک و پهن اغلب درون گرا و کمال گرا هستند.

افرادی که چشمان گود دارند بیشتر مرموز، دقیق و قوی هستند.

افراد چشم بادامی عشق و شور خود را ابراز کرده در حالی که چشم های نزدیک به هم نشانه شخصیت مقاوم و با پشتکار می باشد.

لب ها نه تنها مانند اثر انگشت هر کس منحصر بفرد و خاص هستند بلکه برای کسانی که با چهره خوانی آشنا هستند بیانگر ویژگی های شخصیتی جالبی درباره طرف مقابل می باشند.

جین هانر نویسنده و متخصص چهره خوانی کشف کرده که لب های ما روی شخصیت، بیان احساس ما نسبت به دیگران و رفتارمان تاثیر می گذارد و احساسات و نحوه عملکرد ما در روابط شخصی را فاش می کند.

افرادی که لب های با اندازه معمولی دارند که هیچ حالت خاص یا ویژگی برجسته ای ندارد در روابط خود مستقل هستند، این افراد به محبت و احساسات اهمیت می دهند اما نقش بازی کردن را دوست ندارند.

افرادی که لب های بزرگ تری دارند تمایل زیادی به مراقبت از دیگران داشته و نیاز آن ها را در اولویت قرار می دهند.

افرادی که لب های پهنی دارند انسان های بخشنده و برون گرایی هستند و به برطرف کردن نیاز کسانی که دوست شان دارند اهمیت می دهند در حالی که افراد با لب های باریک معمولا رقابتی بوده و تنهایی را به در کنار دیگران بودن ترجیح می دهند اما دوست دارند در میان عزیزان خود به عنوان شخصیتی قوی شناخته شوند.

استخوان های گونه به عنوان یکی از جذاب ترین ویژگی های ظاهر صورت هر فرد شناخته شده است و افرادی که استخوان گونه بزرگ و صورت پهنی دارند معمولا سطح تستوسترون بدن آن ها بالاتر از سایرین است.

براساس نتایج مطالعه ای که در Science Direct منتشر شده افراد با استخوان گونه بزرگ تر و سطح تستوسترون بالاتر شخصیت تهاجمی داشته و خشونت بیشتری در رفتار آن ها مشاهده می شود و افرادی که استخوان گونه بلندی دارند بسیار مغرور هستند.

مطالعات نشان داده که استخوان گونه که نشانه ای از سطح تستوسترون در افراد است نشانه قوی بودن شخصیت فرد می باشد.

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که چرا انگشت حلقه شما از انگشت اشاره بلندتر است اما برای دوست شما دقیقا برعکس است؟

براساس نتایج به دست آمده از یک مطالعه، طول انگشت های هر فرد مشخص کننده سطح تستوسترون بدن او در دوران جنینی می باشد.

اگر انگشت حلقه شما بزرگ تر از انگشت اشاره است شما فرد فوق العاده جذابی هستید و هم در زندگی شخصی و هم شغلی اهل ریسک زیاد می باشید.

روانشناسی شخصیت از روی چهره

اگر انگشت اشاره شما از انگشت حلقه بلندتر است به این معناست که شما ذاتا رهبر زاده شده اید و اگر انگشت حلقه و اشاره اندازه یکسانی دارند یعنی روابط خوبی با دیگران داشته و می دانید چگونه تعادل را حفظ کنید.

به گفته آکادمی آمریکایی تجزیه و تحلیل دست ها، دست هر فرد ساختار منحصر بفرد خودش را دارد و تقریبا محال است دست های دو نفر دقیقا مشابه باشند، به عبارت دیگر دقیقا مانند لب و انگشتان، دست ها نیز اثر خاص خود را دارند.

بهترین روش برای بررسی دست ها این است که دست قوی تر خود را بالا آورده و کف دست خود را مقابل صورت بگیرید.

اگر انگشت های شما از هم فاصله دارند (بیش از نیم سانتی متر) یعنی شما عاشق کاوش و امتحان چیزهای جدید هستید.

اگر فاصله بین انگشتان شما کمتر از نیم سانتی متر است یعنی شما بسیار محتاط و منظم هستید.

در ادامه بخوانید : شخصیت شناسی از روی انگشت شست

منبع : brightside

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

شخصیت شناسی از روی چهره همواره یکی از علایق ما انسانها است. این مقاله از مطالعات دکتر پلامپ، که صورت بیش از ۵۰۰ آدم‌ متفاوت را تجزیه و تحلیل کرده، برداشت شده است. خواندن صورت یا چهره‌خوانی در زبان چینی شانگ‌مین نامیده می‌شود و این مقاله با اقتباس از چهره‌خوانی چینی نوشته شده است. این مقاله را بخوانید و جلوی آیینه بروید و ببینید آیا با ویژگی‌های شخصیتی که در خصوصیات چهره‌تان نمود دارد موافق هستید.

نگاهی که افراد به جهان دارند با خصوصیات چشم‌های‌شان نمود می‌یابد. در ادامه ۴ ریخت(اجزاء) چشم آمده است که میزان صمیمیت، پذیرا بودن، کنش‌پذیری. و دقت(صحت) را نشان می‌دهند.

پلک ضخیم نشان می‌دهد این شخص صمیمیت، نزدیکی و رابطه‌ی خصوصی را دوست دارد. پلک نازک یک ترجیح و تمایل برای کناره‌گیری، بی‌طرفی و رابطه‌ی کاری را نشان می‌دهد. بنابراین پلک‌ضخیم‌ها شخصی‌تر و پلک‌نازک‌ها حرفه‌ای‌‌تر هستند.

پلک ضخیم: صمیمیت

روانشناسی شخصیت از روی چهره

پلک نازک: کناره‌گیری

مطلب مرتبط :‌۱۲ کار که شخصیت شما را با آنها قضاوت می‌کنند

به خمیدگی پلک پایینی‌تان نگاه کنید. اگر کاملا خمیده و منحنی است شما یک فرد پذیرا، صادق و با خلوص‌نیت هستید. پلک پایین صاف نشان می‌دهد که این شخص بسیار محتاط و تدافعی است.

پلک پایین خمیده: پذیرا

پلک پایین صاف: محتاط

توجه کنید که کره‌ی چشم در حدقه‌ی چشم جای گرفته است یا به بیرون پف کرده است. چشم‌های گود اغلب در افرادی دیده می‌شود که منتظر، منفعل، و عقب‌نشین هستند. چشم‌های برجسته نشان‌دهنده‌ی فردی واکنشی، جاه‌طلب و سلطه‌جو است.

گود و تورفته: اهل عقب‌نشینی

بیرون‌زده: واکنشی

مطلب مرتبط : تیپ شخصیت : ۱۶بهترین شغل با توجه به نوع شخصیت شما

به فاصله‌ی بین چشم‌ها نگاه کنید. چشم‌هایی که به هم نزدیک هستند نشان می‌دهد که این شخص جزئی‌نگر است و به دقت توجه می‌کند، در حالی که چشم‌های دور از هم یک ایده‌پرور و رویاپرداز(خیال‌اندیش) را نشان می‌دهند.

چشم‌های نزدیک: جزئی نگر

چشم‌های دور: ایده‌پرداز یا روندنگر

ویژگی ابروها سبک‌های تفکر شامل قدرت، تمرکز، پیگیری و به انجام‌رسانی، ایده‌ها، بی‌خوابی، مردم‌گرایی و شکیبایی را نشان می‌دهد.

افراد با ابروهای ضخیم ایده‌های بسیاری دارند و متفکران قدرتمندی هستند. ابروهای نازک ایده‌های کم‌تر با تمرکز بیش‌تر را نشان می‌دهند. ابروهایی که ابتدای‌شان ضخیم است یک شروع عالی در هر کاری را نشان می‌دهند و ابروهایی که انتهای‌شان پهن‌تر است پایان عالی برای کارها را نشان می‌دهند.

ابروی ضخیم: سرشار از ایده

ابروی نازک: دارنده‌ی ایده‌های کم‌تر

ابرویی ضخیم در ابتدا: شروع‌کننده‌ی عالی

ابرویی ضخیم در انتها: پایان دهنده‌ی عالی

مطلب مرتبط : ۴ نوع شخصیت و شغل مناسب با هر شخصیت

موهای ابرو تک تک ایده‌های فرآیند تفکر را دارند. ما می‌توانیم از موهای ابرو، تعارض، تفکر ناپیوسته، پختگی‌زودهنگام، و بی‌خوابی را بخوانیم.

موهای ابرو باخواب مخالف: درگیر تعارض

موهای ابروی آشفته: تفکر ناپیوسته(منفصل)

موهای ابروی ریشه‌ای: بلوغ زودهنگام

موهای ابروی پیوسته(ابروپیوست): تفکر ثابت، بی‌خوابی

خمیدگی یا زاویه‌ی ابرو به شما اجازه می‌دهد سازمان تفکرات یک فرد را بخوانید. به طور ویژه این موضوع گرایش‌های فرد نسبت به افراد، ایده‌ها، یا تعارض را نشان می‌دهد.

خمیده: مردم

صاف: ایده

زاویه‌ای: تعارض

بلندی پشت پلک از استخوان زیر ابرو تا سر پلک بالا جایی که معمولا سایه‌ی چشم کشیده می‌شود اندازه‌گیری می‌شود. افرادی که پشت پلک بلندی دارند یعنی ابروهایشان در ارتفاع بالاتری از چشم‌ها قرار دارد آدم‌های صبوری هستند و افرادی که پشت پلک کوتاه‌تری دارند عجول هستند.

پشت پلک بلند: دوراندیش- صبور

پشت پلک کوتاه: عجول

مدل گوش گفت‌وگوی ذهنی، انطباق، و سرعت یادگیری را نشان می‌دهد.

آدم‌های گوش بزرگ به بسیاری مسائل و بسیاری از افراد گوش می‌دهند. افراد گوش‌کوچک به گفت‌وگوی ذهنی و گوش‌سپاری به خودشان بیش‌تر تمایل دارند.

روانشناسی شخصیت از روی چهره

بزرگ‌گوش: گوش دادن به آدم‌ها

کوچک‌گوش: گوش دادن به خود

افرادی که همه چیز را به سرعت یاد می‌گیرند گوش‌های‌شان بالاتر واقع شده است به این معنی که اگر یک خط فرضی از سوراخ بینی به سمت گوش‌ها بکشیم، قسمت بیش‌تر گوش‌شان بالاتر از سوراخ بینی‌شان قرار دارد. اگر قسمت بیش‌تر گوش در پایین سوراخ بینی واقع شده باشد به این معنی است که شخص یک یادگیرنده‌ی دقیق و روش‌مند است.

گوش‌های بالا: یادگیرنده‌ی سریع

گوش‌های پایین: یادگیرنده‌ی دقیق

افراد با گوش‌هایی که از بغل سرشان بیرون زده‌اند(بلبلی گوش) و نمایان است، تمایل عصیان و سرکشی دارند، در حالی که افراد با گوش‌های تخت تمایل به سازگاری و دنباله‌روی سایر افراد اجتماع را دارند.

گوش‌های نمایان: سرکش

گوش‌های تخت(چسبیده به سر): سازگار

شکل بینی نشان هوشیاری از پول، کار و سبک‌های شغلی(حرفه‌ای) و پیوندهای با مردم و خانواده دارد.

نوک‌بینی بزرگ یک نقشه‌ریز، طراح و برنامه‌ریز را نشان می‌دهد، در حالی که نوک‌بینی کوچک یا بینی‌های نوک‌تیز افراد بی‌علاقه به پول و ثروت را نشان می‌دهند. یک نوک(بینی) سرپایین آدم موذی یا بدجنسی را نشان می‌دهد، در حالی که نوک(بینی) سربالا یک فرد بازیگوش یا سربه هوا را نشان می‌دهد.

نوک‌بینی بزرگ: نقشه‌ریز و برنامه‌ریز

نوک‌بینی کوچک: بی‌علاقه به پول

بینی سرپایین: موذی

بینی سربالا: بازیگوش

پول از سوراخ‌های بینی جریان می‌یابد بنابراین سوراخ‌های بزرگتر یعنی خرج‌کردن بیشتر. بعضی از سوراخ‌های بینی که به سمت صورت هستند معرف فردی هستند که برای خودش خرج می‌کند، سوراخ‌های بزرگ به سمت نوک بینی فردی را نشان می‌دهد که برای سایرین پول خرج می‌کند.

سوراخ‌های بزرگ بینی: ولخرج

سوراخ‌های کوچک بینی: مقتصد

سوراخ‌های بینی به سمت صورت: خرج‌کردن برای خودش

سوراخ‌های بینی به سمت نوک بینی: خرج کردن برای دیگران

افرادی که بن بینی گوشتالویی دارند نشان از نیازشان به ارتباطات خانوادگی است.

داشتن بن بینی: حمایت خانوادگی

نداشتن بن بینی: کناره‌گیری اجتماعی

یک بینی دراز که از میان ابرو تا سوراخ‌ها امتداد یافته است نشان از یک فرد با ویژگی‌های رهبری خوب است و یک بینی کوتاه نشان از یک فرد سختکوش و دنباله‌رو دارد.

بینی دراز: رهبری دیگران برای کار کردن

بینی کوتاه: سخت‌کوشی در کار

اگر نیم‌رخ بینی یک خط صاف باشد به طوری که از روی بینی تا نوک آن امتداد یابد نشان می‌دهد فرد یک شخص منطقی است. در صورتی که اگر یک برامدگی داشته باشد می‌توان خلاقیت را از صورت این فرد خواند، و اگر یک فرورفتگی در بینی مشاهده شود نشان از یک فرد با مهارت‌های شهودی دارد.

بینی صاف: منطقی

بینی قوزدار: خلاق

بینی کج(تابدار): شهود

به وزن عمومی بینی‌ها نگاه کنید. افرادی که به ارتباط با سایرین نیاز دارند بینی‌های گوشتالودی دارند و کسانی که بینی‌های لاغر و باریکی دارند انزواطلب هستند.

بینی‌های گوشتالو: نیازمند به ارتباط با سایرین

بینی‌های باریک: انزواطلب

خصوصیت گونه‌ها بی‌باکی، رهبری، شجاعت، و کاریزما را نشان می‌دهد.

استخوان‌های برجسته‌ی گونه‌ نشان می‌دهند که یک فرد بی‌باک است ولی افراد با گونه‌های کوچک ترجیح می‌دهند محرمانه زندگی کنند.

گونه‌های برجسته: بی‌پروا(بی‌احتیاط)

گونه‌های کوچک: محرمانه(بااحتیاط)

افرادی که پایین گونه‌ (لپ) بزرگی دارند دارای پیروانی هستند و کسانی که لپ ندارند کار انفرادی را بیش‌تر می‌پسندند.

لپدار: افراد دارای پیرو

بدون لپ: کار فردی

افرادی که فاصله‌ی این گونه تا آن گونه‌شان زیاد است به نظر می‌ِآید جسورتر هستند در حالی که افرادی که دو تا گونه‌هایشان به هم نزدیکتر است متین‌تر به نظر می‌آیند.

گونه‌های فاصله‌‌‌دار: جسور

گونه‌های نزدیک: متین

به شکل کلی گونه‌ها نگاه کنید. اگر بزرگ هستند می‌توانید رهبری را از آنها بخوانید، اگر به سمت چانه متمایل هستند، شور و اشتیاق را نشان می‌دهند، اگر به سمت فک گسترش یافته‌اند صلح‌طلبی و آرامش را می‌توان خواند و اگر صاف هستند یک فرد مودب را نشان می‌دهند.

گونه‌های بزرگ: رهبری

باریک‌شدن به سمت چانه: مشتاق

گسترش به سمت فک: طلح‌طلب

صاف و تخت: باادب

نشانه‌های قدرت بدنی، سلطه‌جویی، سبک جنگ و پیروزی(بقا) را می‌توان در فک و چانه دید.

آرواره‌های بزرگ و قدرتمند، قدرت فیزیکی را نشان می‌دهند در حالی که آرواره‌های کوچک یک ذات لطیف و ظریف را نشان می‌دهند.

آرواره‌های بزرگ: قدرت بدنی

فک کوچک: ظرافت و لطافت

چانه‌ی بزرگ نشان‌دهنده‌ی فردی است که سخت‌گیر و سلطه‌جو است اما چانه‌ی کوچک نشان از یک فرد منفعل و مطیع است.

چانه‌‌ی بزرگ: سلطه‌جویی

چانه‌ی کوچک: مطیع بودن

یک چانه‌ی پهن می‌تواند به خاطر سرسختی بدنی و روحی باشد در حالی که یک چانه‌ی باریک نشان از یک قلب رئوف‌تر و لطیف‌تر دارد.

چانه‌ی پهن: سرسخت

چانه‌ی باریک: رئوف

خمیدگی یا شکل چانه نشان از ترجیح فرد در کارزار زندگی است. یک چانه‌ی کاملا خمیده و گرد فردی است که در برابر سایرین اهل نبرد و مبارزه در مردم است و فردی که چانه‌‌ی صاف یا چهارگوش دارد در پی ایده‌ها است، درحالی که فردی با چانه‌ی زاویه‌دار درگیری و کنترل را دوست دارد.

چانه‌ی خمیده: مردم

چانه‌ی صاف: ایده‌ها

چانه‌ی زاویه‌ای: کنترل

ابراز شادی، افکار، هیجان‌ها، و تصمیم‌ها توسط شکل و اندازه‌ی ویژگی‌های دهان به جهان انتشار می‌یابد

یک دهان بزرگ بیشتر مفرح، اجتماعی و پرحرف است، در حالی که یک دهان کوچک ساکت‌تر، خلوت‌گرا و صادق است.

دهان بزرگ: اجتماعی

دهان کوچک: آرام

لب بالایی کلفت نشانگر صراحت و رک‌گویی هستند در حالی که لب‌ بالایی نازک نشان از غیرمستقیم‌گویی و پرده‌داری است.

لب بالای کلفت: رک‌گو

لب بالای نازک: غیرصریح

لب پایین: بیان احساسات

کسانی که لب‌ پایینی کلفتی دارند می‌توانند با دلربایی و چرب زبانی مردم را متقاعد کنند درحالی که افراد با لب‌ پایین نازک، کم‌حرف هستند.

لب پایین کلفت: متقاعدگر

لب پایین نازک: کم‌حرف

پیشینه‌ی سبک تصمیم‌گیری یک فرد در دندان‌ها نمود دارد، شروع در اکنون در دندان‌های جلویی و برگشت به زمان قبل با دندان‌های آسیا است. دندان‌های یک‌دست تصمیمات خوب را نشان می‌دهند، دندان‌هایی که بین‌شان فاصله است شوخ‌طبعی، دندان‌های بزرگ لجاجت، دندان‌های کوچک مهربانی، دندان‌های کج آدم‌های خجالتی و دندان‌های فک‌ جلو آدم‌های بی‌پروا را نشان می‌دهند.

دندان‌های یکدست: وقار

دندان‌های شکاف‌دار: شوخ‌طبعی

دندان‌های خرگوشی: لجباز

دندان‌های جلو کوچک: فداکار

دندان‌های کج و روی‌هم سوار: خجالتی

فک جلو: مهاجم/پرخاشگر

به عقب بایستید و به شکل‌های کلی صورت‌تان نگاهی بیندازید. زاویه‌های شیب‌دار نشان‌دهنده‌ی درجه‌ای از خوش‌بینی هستند. درحالی که مناطق بزرگ‌تر صورت اولویت‌های زندگی را تعیین می‌کنند.

زوایا و شیب دهان و چشم‌ها چگونگی تفسیر فرد از زندگی‌اش را در دوره‌های سختی و آسایش نشان می‌دهد.

بدبین‌ها معمولا چشم‌های آویزان به سمت پایین دارند درحالی که خوش‌بین‌ها چشم‌های‌ کشیده به سمت بالا دارند. این موضوع روی نگاه‌شان به جهان تاثیر می‌گذارد، که دنیا را به شکل یک مشکل نگاه کنند یا یک فرصت.

چشم‌های آویزان: بدبین

چشم‌های صاف: واقع‌گرا

چشم‌های کشیده به بالا: خوش‌بین

بدبین‌ها و عیبجویان معمولا دهانی دارند که گوشه‌های آن آویزان به سمت پایین است درحالی که خوش‌بین‌ها دهانی ارند که گوشه‌های آن زاویه‌ای به سمت بالا دارد. این موضوع روی کلامی که درباره‌ی جهان می‌گویند تاثیر می‌گذارد، که از دنیا به شکل یک مشکل سخن می‌گویند یا یک فرصت.

لب‌های آویزان: بدبین در مکالمات

لب‌های بدون زاویه و صاف: واقع‌گرا در مکالمات

لب‌های زاویه‌دار به سمت بالا: خوش‌بین در مکالمات

پهنه‌های بزرگ صورت حوزه‌های تجربه‌شده‌ای را نشان می‌دهند که برای شخص مهم‌تر است، چه در حوزه‌ی تفکر، جاه‌طلبی یا نفسانیت باشد. این ویژگی‌ها در پیشانی، بینی و دهان نشان داده شده‌اند.

اگر پیشانی(از بالای بینی تا خط رویش مو) بلند است، نشان می‌دهد اشتغالات عقلایی در این فرد بیشتر است. کتاب‌ها یا سایر روش‌های یادگیری مهم هستند.

پیشانی بلندتر از سه سطح(انگشت): عقلایی(دانشگاهی)

پیشانی کوتاه‌تر از سه سطح(انگشت): غیردانشگاهی

اگر حوزه‌ی بینی(از پایین تا بالای بینی) بزرگ است، نشان می‌دهد جاه‌طلبی قوه‌ی محرکه‌ی زندگی این فرد است. کسب و کار و پول بسیار اهمیت دارند.

بینی بزرگ: محرک‌ها

بینی کوچک: محتواها

اگر حوزه‌ی دهان(از چانه تا پایه‌ی بینی) بزرگ است، نشان می‌دهد تجارب سطحی بسیار زیادی در این فرد وجود دارد. رابطه‌ی جنسی، فعالیت بدنی و ورزشکاری برای این فرد مهم است.

دهان بزرگ: فعالیت‌های بدنی

دهان کوچک: فعالیت‌های غیر بدنی

منبع: برین چنجر

برچسب ها روانشناسیروانشناسی چهره خوانیشخصیتشخصیت شناسیشخصیت شناسی از روی صورتشخصیت شناسی از روی چهرهموفقیتپریسا جعفریچهره خوانیچهره‌شناسی

امروزه با کمک عمل جراحی از بز قناری میسازن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

روانشناسی چهره خـوانـی به این مـعـنـا است که شما فـقــط با نگاه کردن به صورت اشخاص پی بـه خـصـوصـیات اخلاقی و شخصیتی او ببرید. چـهره خـوانـی توسـط مردم در اعصار مختلف انجام شده است. شخصیت شناسی افراد تنها از روی خصوصـات ظـاهـری آنها مساله بسیار جالبی است.

افرادی که دارای چنین صورتی هستند عموما” دارای صـبر و تحمل زیاد بوده و توانایی حل مشکلات در آنها بیشتر است. جـذابـیـت و خوش ترکیب بودن افراد با چنین صورتی نشانگر این است که آنها معمولا کارهای خـود را نـیـمـه تمام رها نکرده و عادت به انجام امور بطور تمام و کمال دارند.

این شکل صورت دلالت بر امیدواری زنده دلی و انرژی دارد. اینگونه افراد می تـوانند اتاقی دلگیر و ساکت را به بمبی از خنده و شادی تبدیل کنند.

اینگونه اشخاص بردبار و مهربان و معمولا افراد روشنفکری می باشند.

طرفدار استقلال فردی و فردگرایی، سختـکوشـی بـرای دسـتـیـابی بـه آرزوها، زیرکی و فعال بودن از ویژگیهای این افراد محسوب می شود.

روانشناسی شخصیت از روی چهره

به شکل کلی گونه‌ها نگاه کنید. اگر بزرگ هستند می‌توانید رهبری را از آنها بخوانید، کسانی که لپ ندارند کار انفرادی را بیش‌تر می‌پسندند. اگر به سمت چانه متمایل هستند، شور و اشتیاق را نشان می‌دهند، اگر به سمت فک گسترش یافته‌اند صلح‌طلبی و آرامش را می‌توان خواند و اگر صاف هستند یک فرد مودب را نشان می‌دهند.

استخوان‌های برجسته‌ی گونه‌ نشان می‌دهند که یک فرد بی‌باک است ولی افراد با گونه‌های کوچک ترجیح می‌دهند محرمانه زندگی کنند.

افرادی که فاصله‌ی این گونه تا آن گونه‌شان زیاد است به نظر می‌ِآید جسورتر هستند در حالی که افرادی که دو تا گونه‌هایشان به هم نزدیکتر است متین‌تر به نظر می‌آیند.

برجسـتـگی گـونه نشـانگر قـدرت، انـرژی و اعـتماد بنفس است. کسانی که دارای گـونه بـرجسته می باشند تمایل بیشتری برای پذیرفتن اشتباهات دیگران دارند.

علاوه بر جذابیت و زیبایی دلیلی بر خوش مشربی و سازگاری فرد می باشد.

کسانیکه که دارای خطوط در پیشانی نیستـنـد، افـرادی اندیشمند و همیشه در حال تفکر می باشند و در تصمیم گیریها سریع و منطقی عمل می نمایند.

وجود خطوط در سطح پیشانی نشان می دهد که ایـنـگونه افراد به سرعت هیجان زده و احساساتی شده و سریع آشفته و پریشان حال می گردند.

چشمها هیچگاه دروغ نمی گویند؛آنها بیانگر احساس درونی و واقعی ما می باشند.

توجه کنید که کره‌ی چشم در حدقه‌ی چشم جای گرفته است یا به بیرون پف کرده است. چشم‌های گود اغلب در افرادی دیده می‌شود که منتظر، منفعل، و عقب‌نشین هستند. چشم‌های برجسته نشان‌دهنده‌ی فردی واکنشی، جاه‌طلب و سلطه‌جو است.

به فاصله‌ی بین چشم‌ها نگاه کنید. چشم‌هایی که به هم نزدیک هستند نشان می‌دهد که این شخص جزئی‌نگر است و به دقت توجه می‌کند، در حالی که چشم‌های دور از هم یک ایده‌پرور و رویاپرداز(خیال‌اندیش) را نشان می‌دهند.

اگر مابین عنبیه و پـلک پـایینی هـر دو چشم مـقداری سفیدی وجود داشت، آن شخص انسانی مضطرب و نگران است.

اگر بالای عنبـیه بخشی سفید رنگ وجود داشت، علاوه بر استرس نشانگر تندخویی و پرخاشگری در فرد است.

چنـانچه دور تا دور عنبیه را سفیدی فرا گرفته باشد، نشانگر عدم تعادل و پایداری روح و روان فرد خواهد بود.

وجـود خـطوط کـوچـک در خـارج از چـشمها حاکی از خنده رویی و شادبودن فرد می باشد.

افراد با ابروهای ضخیم ایده‌های بسیاری دارند و متفکران قدرتمندی هستند. ابروهای نازک ایده‌های کم‌تر با تمرکز بیش‌تر را نشان می‌دهند. ابروهایی که ابتدای‌شان ضخیم است یک شروع عالی در هر کاری را نشان می‌دهند و ابروهایی که انتهای‌شان پهن‌تر است پایان عالی برای کارها را نشان می‌دهند.

صافی و مستقیمی ابروها نشانگر اندیشه، تفکر و ایده گرایی فرد می باشد.

افرادی که دارای ابروهای خمیده و کمانی هسـتند از حـکایـتـها و داسـتـانـهـای واقعی لذت می برند.

ابروی باریک

اینگونه افراد معمولا دارای اعتماد به نفس اندکی می باشند بخصوص اگر ابـروی آنها بجز باریکی، بالا و گرد نیز باشد.

پیوستگی ابروها نشانگر این است که فرد دائما” در حال تفکر و اندیشـه بـوده و ایده های جالبی در سر دارد.

موهای ابرو باخواب مخالف: درگیر تعارض

موهای ابروی آشفته: تفکر ناپیوسته(منفصل)

موهای ابروی ریشه‌ای: بلوغ زودهنگام

موهای ابروی پیوسته(ابروپیوست): تفکر ثابت، بی‌خوابی

خمیده: مردمدار

صاف: دارای ایده های زیاد

زاویه‌ای: در تعارض با دیگران

بلندی پشت پلک از استخوان زیر ابرو تا سر پلک بالا جایی که معمولا سایه‌ی چشم کشیده می‌شود اندازه‌گیری می‌شود. افرادی که پشت پلک بلندی دارند یعنی ابروهایشان در ارتفاع بالاتری از چشم‌ها قرار دارد آدم‌های صبوری هستند و افرادی که پشت پلک کوتاه‌تری دارند عجول هستند.

اگر فاصـله بـین بالای پلک و مژه کم باشد بیانگر اسـتقلال فرد می باشد و اینکه آن فرد حتی ممکن است بصورت ارادی خودش را به دیگران نزدیک نکند.

بزرگ بودن پلک دلالت بر وابستگی شدید فرد به دیگران دارد.

اگر نیم‌رخ بینی یک خط صاف باشد به طوری که از روی بینی تا نوک آن امتداد یابد نشان می‌دهد فرد یک شخص منطقی است. در صورتی که اگر یک برامدگی داشته باشد می‌توان خلاقیت را از صورت این فرد خواند، و اگر یک فرورفتگی در بینی مشاهده شود نشان از یک فرد دارای درک بالایی است.

نوک‌بینی بزرگ یک نقشه‌ریز، طراح و برنامه‌ریز را نشان می‌دهد، در حالی که نوک‌بینی کوچک یا بینی‌های نوک‌تیز افراد بی‌علاقه به پول و ثروت را نشان می‌دهند. یک نوک(بینی) سرپایین آدم موذی یا بدجنسی را نشان می‌دهد، در حالی که نوک(بینی) سربالا یک فرد بازیگوش یا سربه هوا را نشان می‌دهد.

پول از سوراخ‌های بینی جریان می‌یابد بنابراین سوراخ‌های بزرگتر یعنی خرج‌کردن بیشتر. بعضی از سوراخ‌های بینی که به سمت صورت هستند معرف فردی هستند که برای خودش خرج می‌کند، سوراخ‌های بزرگ به سمت نوک بینی فردی را نشان می‌دهد که برای سایرین پول خرج می‌کند.

افرادی که بن بینی گوشتالویی دارند نشان از نیازشان به ارتباطات خانوادگی است.

گفته می شود اشـخاصی که بـیـنی کـوچـک دارنـد ذاتـا” افـرادی ضعیف و اغلب غیرقابل اتکا بوده و در تصمیم هایشان استوار و ثابت قدم نمی باشند.

روانشناسی شخصیت از روی چهره

بزرگی بینی نشانه ابتکار و عزم و اراده می باشد. یک شـخصـیت قـوی که اثرش را برجای خواهد گذاشت.

یک بینی دراز که از میان ابرو تا سوراخ‌ها امتداد یافته است نشان از یک فرد با ویژگی‌های رهبری خوب است و یک بینی کوتاه نشان از یک فرد سختکوش و دنباله‌رو دارد.

تیز بودن نوک بینی نشانگر این است که فرد خود را مقید به رعـایـت آداب و رسـوم ندانسته و با اطرافیانش به راحتی برخورد می کند. ایـنگونه افراد خـود را بـاور داشـتـه و بی باکانه و متهورانه خود را به دیگران نزدیک می کنند.

خودخواهی، دودلی و حساس بودن از جمله ویژگیهای کسانی است که دارای چنین بینی می باشند.

افرادی که همه چیز را به سرعت یاد می‌گیرند گوش‌های‌شان بالاتر واقع شده است به این معنی که اگر یک خط فرضی از سوراخ بینی به سمت گوش‌ها بکشیم، قسمت بیش‌تر گوش‌شان بالاتر از سوراخ بینی‌شان قرار دارد. اگر قسمت بیش‌تر گوش در پایین سوراخ بینی واقع شده باشد به این معنی است که شخص یک یادگیرنده‌ی دقیق و روش‌مند است.

افراد با گوش‌هایی که از بغل سرشان بیرون زده‌اند(بلبلی گوش) و نمایان است، تمایل عصیان و سرکشی دارند، در حالی که افراد با گوش‌های تخت تمایل به سازگاری و دنباله‌روی سایر افراد اجتماع را دارند.

کوچکی گوش نشانه تزلزل و احساس نا امنـی در افـراد اسـت هر چند اینگونه افراد می دانند که چه می خواهد و معمولا” سخت کوش و کارکن هستند.

این قبیل افراد معمـولا انـعـطاف پـذیـر نـبـوده و به سـختی آرام و بی خیال میشوند.

افرادی که دارای گوشهایی پرمو هـستند مـعـمـولا وسـواسـی و نـکـته بین بوده و وقت زیادی را برای چیزهای بی اهمیت تلف می کنند.

آرواره‌های بزرگ و قدرتمند، قدرت فیزیکی را نشان می‌دهند در حالی که آرواره‌های کوچک یک ذات لطیف و ظریف را نشان می‌دهند.

افـراد با فـک چـهار گـوش و مـربعی انـسانهای تـسخیر ناپذیر و سرکش می باشند. آنها توانایی تبدیل رویاهایشان به واقعیت را دارند.

یک چانه‌ی پهن می‌تواند به خاطر سرسختی بدنی و روحی باشد در حالی که یک چانه‌ی باریک نشان از یک قلب رئوف‌تر و لطیف‌تر دارد.

اینگونه افراد، اشـخاصی خود ستـا بوده و تصـور میکنند هیچ چیزی جز خود آنها اهمیت ندارد و جز خودشان حرف کس دیگری را قبول نداشته و خود را عقل کل می دانند.

این دسته از افراد سرسخت، پرخاشگر و رک گو هستند .آنها هنگام صحبت کردن کمتر دیگران را ملاحظه می کنند و نگران ناراحت شدن اطرافیان از صحبت های خود نیستند
به گفته چینی ها افرادی که چانه مربعی شکل دارند در بیان احساسات خود با استفاده از واژه ها بسیار ضعیف عمل می کنند و در کل جزو افراد مغرور و خودپسند قرار می گیرند.

افرادی که به هوش و ذکاوت بالا شهرت دارند. اشخاص چانه کوتاه درونگرا های خوبی نیستند و برخلاف هوش بالایی که دارند صبر کمی در مواجهه با مشکلات خواهند داشت.

اگر چانه بلندی دارید باید به خود افتخار کنید چراکه چینی های باستان این دسته از افراد را در گروه بهترین ها قرار می دادند.

از لحاظ شخصیتی افراد چانه بلند وفادار و دوستانی صمیمی هستند اصولا این افراد زندگی پر برکت و خانواده ای شاد دارند ، خانواده ای پرجمعیت با فرزند و نوه های بسیار.

کم نیستند افرادی که چاره ی آنها عقب تر از فک بالایی است در توصیف ویژگی های این اشخاص باید گفت ساده نگریستن به مسائل و سخت نگرفتن زندگی آنها را از دیگران متمایز می کند. این دسته از افراد در رابطه با مسائل پولی خوش شانس هستند اما متاسفانه دو دلی آنها در تصمیم گیری برای شان مشکل ساز می شود.

زنان و مردانی که چانه شان جلوتر از فک بالاست در طول تاریخ جزو افراد سخت کوش و با اعتماد به نفس بالا قرار گرفتند. اصولا این دسته از افراد در محیط داخل خانه بسیار گرم و صمیمی اما در بیرون از خانه سرد رفتار می کنند.

کسانی که چاله آنها فرم گرد دارند افرادی امیدوار و احساساتی هستند همچنین هیجان آنها موج می زند. چینی های باستان در مورد این افراد می گویند:انسانهای چانه گرد در ابتدای زندگی شان سخت کار می کنند و خیلی زود به لذت دلخواه خود به واسطه تلاش بسیار می رسند.

زنانی که دهان شان کوچک است معمولا مهربان، دست ودل باز و خوش مشرب هستند. با این که شاید دوستانی زیاد نداشته باشند، ولی همین تعداد هم آدم هایی بسیار وفادار و دوستان واقعی هستند.
آدم هایی که دهان بزرگ دارند معمولا مستبد و پرحرف هستند. آنها کمال گراهایی خوش طبع و باهنر هستند که معمولا به راحتی دوست پیدا می کنند.

زنانی که چنین لب هایی دارند معمولا نترس و مستقل هستند. آنها در زندگی عاشق بهترین ها هستند و آزادانه احساسات شان را بیان می کنند.

گوشه های لب های برخی از زنان به سمت پایین است، به گونه ای که به نظر می رسد به طرف پایین افتاده اند. اگر لب های شما نیز به این شکل است، احتمالا تمایل به عقب نشینی دارید، علاقه ندارید دیگران از مسائل خصوصی تان سر در بیاورند، و با تدبیر و با ملاحظه هستید. ممکن است این شخصیت خوش فکر ولی حساس و انتقادی باعث شود برخی آدم ها از شما دور شوند.

ترکیبی از لب پُر و لب غنچه ای هستند. این لب ها که بیش تر شبیه دکمه هستند، معمولا نشان از شخصیتی روشن فکر و کنجکاو دارند. این علاقه به کندوکاو معمولا ناشی از طبیعت سرکش شان است.

لبهای قلوه ای علاوه بر زیباتر نمودن صورت،نشانه بخشش و گشاده دستی می باشد. معمولا اینگونه افراد تمایل دارند در مورد خودشان صحبت و گفتگو کنند.

نازک بودن لب بیانگر خویشتن گرایی ذاتی در اشخاص است.لب های نازک باعث می شوند دهان کوچک تر دیده شود، حتی اگر در حقیقت بزرگ و گشاد باشد. زنانی که لب های شان از دیگران نازک تر است، ممکن است کمی احساس خجالت یا عدم اعتماد به نفس داشته باشند. با وجود این، زنانِ نازک لب معمولا متعادل و معقول، و بنابراین همیشه مستعد موفقیت هستند.

نشانه این است که فردی متـقـاعد کنـنـده و مـجاب کننده می باشد.

دندان‌های یک‌دست تصمیمات خوب را نشان می‌دهند، دندان‌هایی که بین‌شان فاصله است شوخ‌طبعی، دندان‌های بزرگ لجاجت، دندان‌های کوچک مهربانی، دندان‌های کج آدم‌های خجالتی و دندان‌های فک‌ جلو آدم‌های بی‌پروا را نشان می‌دهند.

نام (required)

               ایمیل (نشان داده نخواهد شد, الزامی)

می توانیم از طریق ویژگی های ظاهری صورت و چهره خانی به شخصیت افراد پی ببریم مثلا افرادی که لب هایشان قلوه ای است علاوه بر زیبایی ،گشاده دست نیز می باشند.

شـناخـتـن افراد تنها از روی خصوصیات ظـاهـری آنها مساله بسیار جالبی است. نـکات ظـریف و دقیـق و پیچیدگی های بسیاری در علـم چـهـره خـوانـی وجـود دارد ولی ما در اینجا به بیان نکات
اصلی تر و مهمتر آن بسنده می کنیم . در متن زیر به شخصیت شناسی افراد از طریق علم روانشناسی پرداخته ایم . می توانید برای روانشناسی چهره خوانی خودتان و دوستانتان ما را در سایت نیک صالحی دنبال کنید.

● چهره خوانی چیست؟

بشر در طول
قرون متمادی سعی نموده تا با پیوند زدن خصـیصـه هـای صـورت افـراد بـه ویژگیهای شخصیتی، متوجه افکار و درون
دیگران شود.
با گـذشـت سـالها علم چهره شناسی نیز گسترش یافته و به شاخه های مختلف تـقسـیم شـده است.
بـرای مثـال متوپوسکپی علم پی بردن به سیرت و درون آدمی از روی خطوط روی پیشانی است.

فرنولوژی علم جمجمه خوانی و مطالعه
طرز تشکیل جمجمه میباشد که به بنا نهادن شخصیت و امیال ذاتی و روانی افراد کمک می کند.

روانشناسی شخصیت از روی چهره

فیزیـوگـنومی یا عـلم چـهره شـنـاسی، موضوعی است که ما به آن خواهیم
پرداخت.
این علم به ما می آموزد که چگونه از روی چهره افراد پی به شخصیت آنها ببریم.

امروزه دانشمندان به چنین علومـی،
شـبـه علـوم اطـلاق کرده و بـهای زیـادی بــه آن نمی دهند و هـمانند عـلومی مانـنـد طالع بـینی به آنها می
نگرند: اثبات نشده ولی بیضرر.
با این وجود هنوز بسیاری از مردم چهره خوانی را راهی مطمئن برای قضاوت در مورد افراد می دانند.
چیزی که اهمیت دارد این اسـت کـه چـهره را بصورت کامل و دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و
تا رسیدن به همه حقایق از قضاوتهـای شـتابزده اجتناب کنیم.

اکنون گذری می کنیم بر نکات بنیادین چهره خوانی و چگونگی تشخص شخصیت افراد

▪ شکل صورت

ـ دراز و کشیده: افرادی که دارای چنین صورتی هستند عموما دارای صـبر و تحمل
زیاد بوده و توانایی حل مشکلات در آنها بیشتر است.
جـذابـیـت و خوش ترکیب بودن افراد با چنین صورتی نشانگر این است که آنها معمولا کارهای خـود را نـیـمـه تمام
رها نکرده و عادت به انجام امور بطور تمام و کمال دارند.
گرد: این شکل دلالت بر امیدواری زنده دلی و انرژی دارد.
اینگونه افراد می تـوانند اتاقی دلگیر و ساکت را به بمبی از خنده و شادی تبدیل کنند.
پهن: اینگونه اشخاص بردبار و مهربان و معمولا افراد روشنفکری می باشند.مربعی: طرفدار استقلال فردی و فردگرایی، سختـکوشـی بـرای دسـتـیـابی
بـه آرزوها، زیرکی و فعال بودن از ویژگیهای این افراد محسوب می شود

▪ پیشانی

ـ صاف: کسانیکه که دارای خطوط در پیشانی نیستـنـد، افـرادی اندیشمند
و همیشه در حال تفکر می باشند و در تصمیم گیریها سریع و منطقی عمل می نمایند.

ـ چروکیده: وجود خطوط
در سطح پیشانی نشان می دهد که ایـنـگونه افراد به سرعت هیجان زده و احساساتی شده و سریع آشفته و
پریشان حال می گردند

▪چشم

رمانها، داستانها و اشعار
بسیار زیادی در مورد چشم و ارتباط آن با خصوصیات روحی و روانی انسان نوشته شده است.
چشمها هیچگاه دروغ نمی گویند؛آنها بیانگر احساس درونی و واقعی ما می باشند.

ـ اضطراب: اگر مابین عنبیه و پـلک پـایینی هـر دو چشم
مـقداری سفیدی وجود داشت، آن شخص انسانی مضطرب و نگران است.

ـ تندخویی: اگر بالای عنبـیه بخشی سفید رنگ وجود داشت، علاوه بر استرس نشانگر تندخویی و
پرخاشگری در فرد است.

ـ روان پریشی:
چنـانچه دور تا دور عنبیه را سفیدی فرا گرفته باشد، نشانگر عدم تعادل و پایداری روح و روان فرد خواهد
بود.

ـ شادی: وجـود
خـطوط کـوچـک در خـارج از چـشمها حاکی از خنده رویی و شادبودن فرد می باشد

▪ ابرو

ـ صاف: صافی و مستقیمی ابروها نشانگر اندیشه، تفکر و ایده گرایی فرد می باشد.

ـ کمانی: افرادی که دارای ابروهای خمیده و
کمانی هسـتند از حـکایـتـها و داسـتـانـهـای واقعی لذت می برند.
باریک: اینگونه افراد معمولا دارای اعتماد به نفس اندکی می باشند بخصوص اگر ابـروی آنها بجز باریکی، بالا و گرد
نیز باشد.
پیوسته: پیوستگی ابروها نشانگر این است که فرد دائما در حال تفکر و اندیشـه بـوده و ایده های جالبی در
سر دارد

▪ پلک

ـ کوچک: اگر فاصـله بـین بالای
پلک و مژه کم باشد بیانگر اسـتقلال فرد می باشد و اینکه آن فرد حتی ممکن است بصورت ارادی خودش
را به دیگران نزدیک نکند.

ـ بزرگ: بزرگ
بودن پلک دلالت بر وابستگی شدید فرد به دیگران دارد

▪ بینی

ـ کوچک: گفته می شود اشـخاصی که بـیـنی کـوچـک دارنـد ذاتـا افـرادی ضعیف و اغلب غیرقابل اتکا
بوده و در تصمیم هایشان استوار و ثابت قدم نمی باشند.

ـ بزرگ: بزرگی بینی نشانه ابتکار و عزم و اراده می باشد.
یک شـخصـیت قـوی که اثرش را برجای خواهد گذاشت.

ـ تیز: تیز بودن نوک بینی نشانگر این است که فرد خود را مقید به
رعـایـت آداب و رسـوم ندانسته و با اطرافیانش به راحتی برخورد می کند.
ایـنگونه افراد خـود را بـاور داشـتـه و بی باکانه و متهورانه خود را به دیگران نزدیک می کنند.

ـ عقابی: خودخواهی، دودلی
و حساس بودن از جمله ویژگیهای کسانی است که دارای چنین بینی می باشند

▪ گوش

ـ کوچک: کوچکی گوش نشانه تزلزل و احساس نا امنـی در افـراد اسـت هر چند اینگونه
افراد می دانند که چه می خواهد و معمولا سخت کوش و کارکن هستند.

ـ بزرگ و دراز: این قبیل افراد معمـولا انـعـطاف
پـذیـر نـبـوده و به سـختی آرام و بی خیال میشوند.
پرمو: افرادی که دارای گوشهایی پرمو هـستند مـعـمـولا وسـواسـی و نـکـته بین بوده و وقت زیادی را برای چیزهای بی
اهمیت تلف می کنند

▪ گونه

ـ برجسته: برجسـتـگی گـونه نشـانگر قـدرت، انـرژی و
اعـتماد بنفس است.
کسانی که دارای گـونه بـرـسته می باشند تمایل بیشتری برای پذیرفتن اشتباهات دیگران دارند.

ـ گود: علاوه بر جذابیت و زیبایی دلیلی بر خوش
مشربی و سازگاری فرد می باشد

▪ چانه وفک

ـ فک چهارگوش: افـراد
با فـک چـهار گـوش و مـربعی انـسانهای تـسخیر ناپذیر و سرکش می باشند.
آنها توانایی تبدیل رویاهایشان به واقعیت را دارند.

ـ چانه های برآمده: اینگونه افراد، اشـخاصی خود ستـا بوده و تصـور میکنند هیچ چیزی جز خود آنها
اهمیت ندارد و جز خودشان حرف کس دیگری را قبول نداشته و خود را عقل کل می دانند

▪ لب

روانشناسی شخصیت از روی چهره

ـ قلوه ای: لبهای قلوه ای علاوه بر زیباتر نمودن صورت،نشانه بخشش و
گشاده دستی می باشد.
معمولا اینگونه افراد تمایل دارند در مورد خودشان صحبت و گفتگو کنند.

ـ نازک: نازک بودن لب بیانگر خویشتن گرایی ذاتی در اشخاص است.

ـ لب بالایی نازک
پایینی قلوه ای: نشانه این است که فردی متـقـاعد کنـنـده و مـجاب کننده می باشد

● مطلب آخر

چهره خوانی یک علم دقیق و ثابت شده نیست و
حتی با گذراندن دروه های آموزشی دقیق و پیشرفته نیز نمی توان بطور قطع در مورد شخصیت و درون افراد
صــحبت نمود.
نتایج شما در سنجش شخصیت، بستگی به تعداد فاکتورهای مورد تحلیل قـرار گرفـته دارد ولی با بـیاد داشتن نکات ذکر
شده می توانید قبل از صحبت کردن با افراد تا حدی متوجه شخصیت آنها شوید.

بیش تر بدانید :افرادی با تیپ شخصیتی کنترل گر را بشناسید

کسانی هستند که همیشه می‌خواهند نقش اول را به عهده داشته باشند و مهم‌ترین فرد در یک جمع باشند. این افراد، شخصیتی کنترل‌گر دارند. اساسا همیشه می‌خواهند از همه چیز مطلع باشند؛ اطلاع داشتن از هر موضوعی یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های زندگی این افراد است. آن‌ها درباره هر مسئله‌ای نظری دارند. شما یا باید خواسته خود را نادیده بگیرید و نظر آن‌ها را عملی کنید یا منتظر پیامد‌های قبول نکردن نظرشان باشید.

گذاشتن گمارده، تعقیب کردن، سوال و جواب کردن، بررسی تلفن و وسایل خصوصی دیگران از جمله ویژگی‌های بارز افرادی با این تیپ شخصیتی است. بهبود رفتار این افراد (غالبا از خود متشکر) توسط دیگران و با انعطاف پذیری خاصی باید انجام شود. فشار مستقیم بر این افراد، تاثیر وارونه‌ای برجا خواهد گذاشت.

ویستا و باشگاه خبرنگاران







©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

روانشناسی شخصیت از روی چهره
روانشناسی شخصیت از روی چهره
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *