روانشناسی شخصیت زنان

 
helpkade
روانشناسی شخصیت زنان
روانشناسی شخصیت زنان

آزادی عمل و توانایی‌های بالقوه انسان تنها با بروز خود حقیقی افراد آشکار می‌شود با این وجود از همان دوران کودکی خانواده و جامعه آینه‌ای می‌شود که ما خود را در آن تماشا کرده و بر اساس ارزش‌های آنها خود را می‌پذیریم؛ به عبارت دیگر با زدن نقابی دروغین بر چهره‌مان نقشی ایفا می‌کنیم که با “خود” واقعی ما بیگانه است اما در این حالت مورد پذیرش جامعه قرار گرفته و همان کسی می‌شویم که به “من” اصلی هیچ شباهتی ندارند. اما به واقع شخصیت حقیقی ما که پشت نقاب‌هایی پنهان شده چیست و ما کیستیم؟.

به گزارش ایسنا، براساس علم شخصیت‌شناسی، “کهن‌الگوها” رفتارهای غریزی هستند که به منظور درک پدیده‌ها به صورت ازلی و ناآشکار در انسان وجود دارند؛ به عبارت دیگر کهن الگوها ساختار بنیادین شخصیت هر فرد چون پایگاه طبقاتی، مذهب، تجارب زندگی، ظاهر جسمانی، رنگ و بوی خاص و هوش را شرح می‌دهد. شناخت این شاخه از علم روانشناسی موجب می‌شود تا بتوانیم شناخت بهتری از خصوصیات درونی خود پیدا کنیم. در همین راستا دکتر گوهریسنا انزانی- روانشناس متخصص در گفت‌وگو با ایسنا معتقد است که شناخت کهن الگوهای مردان و زنان موجب درک هر فرد از خود و نوع برقراری ارتباطش با دیگران می‌شود، این الگوهای رفتاری وسیله‌ای برای فهم انگیزه‌های اجباری، اضطراب‌ها، افسردگی‌ها، رضایت‌مندی‌ها و… را برای هر فرد فراهم می‌کند.

به گفته رئیس کلینیک تنفس دوباره رفتارها و نگرش‌های فرد ابتدا با استعدادهای درونی و ذاتی در قالب شیوه‌های کهن الگویی شکل می‌گیرند و سپس مورد تایید یا تکذیب دیگران قرار می‌گیرند و باعث اضطراب، غرور یا شرمندگی فرد می‌شوند. اگر کهن الگوی فرزند با کهن الگوی والدین مطابقت نداشته باشد باعث ناامیدی و خشم والدین می‌شود که این خشم موجب منزوی شدن فرزندان خواهد شد، البته اگر والدین بتوانند کهن الگوها را بشناسند و مهارت‌های زندگی لازم را برای پرورش فرزند خود آموزش ببینند می‌توانند اعتماد به نفس فرزندان را افزایش دهند و باعث رشد تمام استعدادهای درونی فرزند خود شوند که در نهایت رضایت‌مندی و آرامش را برای فرزندشان به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش ایسنا، افراد معمولا بیش از یک تیپ شخصیتی دارند و کهن الگوها در شرایط متفاوت زندگی به شیوه های متفاوت ظاهر میشود که برای رسیدن به تعادل نیاز است با کهن الگوها آشنا شده و تمام کهن‌الگوها را با تعادل در درون خود رشد دهیم و در مواقع نیاز از آنها استفاده کنیم. کهن الگوها به دو گروه اصلی “مردانه” و “زنانه” تقسیم می‌شوند که دکتر انزانی هر یک از زیر مجموعه‌های گروه‌ها را اینطور تشریح کرد:

روانشناسی شخصیت زنان

1- گروهی از مردان ارتباطات اجتماعی و روابط عمومی بسیار بالایی دارند. آنها به راحتی سخن‌وری می‌کنند بطوریکه در مکالمه و مذاکره بسیار پر قدرت هستند اما گاها حقه‌باز به نظر می‌رسند. آنها ذهنی سریع و پویا دارند و اغلب خوش‌شانس و عاشق رویاپردازی هستند، روان و ساده سخن می‌گویند، موقعیت‌های مختلف را به راحتی درک می‌کنند، از هوشی بیش از حد نرمال برخوردارند، معمولا در جمع‌های غمگین با سخنانی دلچسب و دلنشین دیگران را خوشحال می‌کنند، بازیگران موفقی هستند که به محض ورود در هر جمعی همه را شاد و خوشحال می‌کنند، به راحتی زبان‌های مختلف را یاد می‌گیرند و بسیار خوش سفر هستند. اما این تیپ شخصیتی علاقه‌ای به ازدواج ندارند و از تاهل و مسئولیت، حس مالکیت و وابستگی به زنان گریزان‌اند زیرا دوست ندارند قید و بندی در روابط زناشویی داشته باشند و ترجیح می‌دهند که در لحظه زندگی کنند. آنها چندان به نتایج کارهای خود فکر نمی‌کنند و نمی‌توانند نظم و قاعده را به فرزندان خود آموزش دهند اما با فرزندان‌ خود به خوبی بازی می‌کنند و زندگی آنها در کنار فرزندانشان سرشار از هیجان خواهد بود.

2- در کهن الگوهای مردانه دسته‌ای از مردان هستند که در گروه “برادرانه” قرار می‌گیرند، این افراد بسیار منظم، قانونمند، مبادی آداب، برنامه‌ریز، هدفمند، پیگیر، با اراده، متفکر، منطقی و برونگرا هستند. آنها بسیار رسمی صحبت می‌کنند، در زمان‌های مختلف تعادل خود را حفظ می‌کنند، سعی می‌کنند همیشه خود را با قوانین و مقررات جامعه تطبیق دهند و تلاش می‌کنند در هر زمینه‌ای به استادی برسند. آنها به تفکر بیش از احساس بها می‌دهند و حتی اگه درآمد کمی داشته باشند می‌توانند به خوبی آن را بودجه‌بندی کنند. این تیپ از شخصیت مردان در زمان ازدواج سعی می‌کند در رابطه زناشویی برای همسرشان امنیت ایجاد کنند. آنها پدران خوبی هستند و سعی می‌کنند با قوانین منصفانه با فرزندشان ارتباط برقرار کنند. سخت‌کوشی و اراده از ویژگی‌های بارز این مردان است.

3-گروه دیگری از مردان دارای تیپ شخصیتی “جنگجو” هستند. این دسته از مردان با دیگران به صورت عصبانی و تند برخورد می‌کنند. به نظر می‌رسد آنها از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند این درحالیست که آنها گستاخ، فعال و احساساتی هستند و در موقعیت‌های مختلف واکنش بسیار سریعی از خود بروز می‌دهند و این رفتار غالبا برای آنها مشکل ساز می‌شود. آنها اغلب عصبانی می‌شوند، فریاد می‌کشند و در درگیری‌ها کتک‌کاری و فحاشی می‌کنند. بدن قوی و نیرومندی دارند و بدون اینکه متوجه باشند معمولاً دست‌هایشان در حالت گره کرده قرار دارد. آنها بسیار پر انرژی، عاشق هیجان و کارهایی مثل موتور سواری و بدلکاری هستند. این دسته از مردان مهارت بسیار بالایی در رانندگی دارند بسیار مهیج و به نظر دیگران خطرناک هستند. با تمام وجود غذا می‌خورند، ولخرج هستند و همه درآمد خود را برای دوستانشان خرج می‌کنند. این تیپ شخصیتی به ازدواج چندان فکر نمی‌کنند و بعد از ازدواج فورا بچه‌دار می‌شوند. آنها با همسر خود رابطه بسیار صمیمانه‌ای برقرار می‌کنند و سن همسرشان برای آنها هیچ اهمیتی ندارد،  هنگام عصبانیت ممکن است ناخودآگاه همسر خود را کتک بزنند و در ارتباط با فرزندان نیز زود عصبانی شوند. با این وجود آنها از نظر احساسی و مالی فرزندان خود را حمایت می‌کنند.

4-گروه دیگری از مردان به دنبال عرفان، فلسفه و معنویت هستند. آنها معمولا روح لطیفی دارند، زیبایی‌ها را خوب درک می‌کنند، در زمان حال زندگی می‌کنند، از ذهن و امورات ذهنی فراری هستند و علاقه‌ای به فکر کردن و تحصیل ندارند. این گروه از مردان ممکن است به مصرف مواد مخدر تمایل بیشتری داشته باشند، به راحتی احساسات خود را بروز می‌دهند، به سازهای کوبه‌ای، طبیعت و تفریح بسیار علاقه‌مندند. آنها معمولا با مادر خود رابطه بسیار صمیمی و عمیقی دارند و دوست دارند در آغوش مادر خود به آرامش برسند. تعهدات اجتماعی برایشان بی‌معنی است، تمایل دارند همسرشان نیازهای آنها را برآورده کند اما از او به عنوان همسر توقع زیادی نداشته باشند تا بتوانند فضای شخصی و خصوصی خود را در زمان ازدواج نیز داشته باشند، در واقع این افراد دوست دارند که همسر آنها به عنوان مادر برای آنها ایفای نقش کند. این دسته از مردان رفتارهای کودکانه‌ای دارند و نمی‌توانند به امورات فرزندانشان چندان رسیدگی کنند. آنها گاهی افسرده و گاهی شاد هستند به همین دلیل نمی‌توان به عنوان پدری باثبات و قابل اتکا به آنها تکیه کرد.

5- برخی دیگر از مردان بسیار درونگرا هستند. آنها ترجیح می‌دهند تنها، منزوی، گوشه‌گیر و به دور از اجتماع باشند و معمولا هر حادثه‌ای را از قبل پیش‌بینی می‌کنند. این دسته از مردان به نظر سنگ‌دل و بی‌رحم‌اند، درک عجیبی از زندگی دارند و به فلسفه تمایل خاصی دارند. از نظر دیگران آنها غمگین و سرشار از تنهایی هستند و بودن در کنار این افراد بعد از مدت کوتاهی اطرافیانشان را خسته می‌کند. درک آنها در تاریکی و سکوت اتفاق می‌افتد و معمولا از لمس شدن به شدت فراری هستند، این درحالیست که آنها برخلاف ظاهرشان ارتباط عاطفی عمیقی با اطرافیان خود برقرار می‌کنند و می‌توانند خود را با همه زشتی‌ها و زیبایی‌هایی که دارند به راحتی ببینند و بپذیرند. ازدواج برای این مردان چندان مهم نیست اما اگر عاشق زنی باشند می‌توانند در کنار او با آرامش زندگی کنند. این افراد در رابطه با فرزندان معمولا پدری غمگین هستند که احساساتی از خود بروز نمی‌دهند. آنها به نظم اهمیت بسیاری می‌دهند و شاید نتوانند به دلیل درونگرایی‌شان ارتباط فرزندانشان را با جامعه به خوبی تنظیم کنند.

6- در علم روانشناسی تیپ دیگری از شخصیت مردان به “نوابغ خلاق” معروف‌ هستند. آنها به دنبال صنعت‌گری، استادکاری و اختراع هستند و خیلی زود عصبانی می‌شوند. این دسته از مردان بیزار از جنگ، زودرنج، گوشه‌گیر، احساسی، درونگرا، زحمت‌کش، عاشق تعمیرات و غرق در کارهای خودشان هستند، آنها معمولا وفادارترین تیپ شخصیتی از گروه مردان هستند که گاها خشم درونی دارند و نسبت به تیپ‌های دیگر از اعتماد به نفس کمتری برخوردارند و علاقه شدیدی به صلح و آرامش دارند. این دسته از مردان در برخی موارد یک‌دنده و لجباز می‌شوند و معمولا از ارتباط با والدینشان چندان رضایت ندارند، در بیشتر موارد درگیر سو مصرف مواد و الکل خواهند شد. در حیطه مجسمه‌سازی، نقاشی و خلق آثار هنری بسیاری توانمندند. برای این گروه از مردان ازدواج در عین مهم بودن مشکل ساز است و همسر آنها تنها شخصی است که برای آنها اهمیت دارد بطوریکه بعد از فوت همسرشان وارد رابطه جدیدی نمی‌شوند البته کسب درآمد برای این تیپ بسیار مشکل‌ساز است و ترجیح می‌دهند همسر یا فرزندی نداشته باشند تا مجبور به تامین هزینه‌هایشان نباشند در غیر این صورت نوع ارتباط متناسب با فرزند را نمی‌دانند و اغلب با متلک‌گویی با او ارتباط برقرار می‌کنند.

این دسته از مردان بیشتر احساسی عمل می‌کنند

۷-شخصیت دیگری از مردان با خشم و کینه‌ورزی شناخته شده‌اند. آنها بیشتر احساسی عمل می‌کنند، پدر، حامی و مهربان هستند، به ورزش‌های آبی، غذاهای دریایی و مشاغل مربوط به دریا بسیار علاقه‌مند هستند، اغلب به دیگران کمک می‌کنند اما در این کمک کردن دیگران را به خود مدیون می‌کنند .این تیپ شخصیتی می‌تواند در شعر، نمایشنامه‌نویسی، موسیقی و روانشناسی‌ موفق باشد. این گروه از مردان علاقه‌مند هستند شخصی مهم و در برخورد با دشمن‌هایشان کینه‌توز باشند. در زمان عصبانیت همه‌چیز را به هم می‌ریزند و از حافظه طولانی مدت برای نگهداری مواردی که آنها را اذیت کرده برخوردارند. غذا خوردن برای این دسته از مردان بسیار مهم است و ترجیح می‌دهند به رستوران‌هایی بروند که همه آنها را بشناسند. آنها علاقه زیادی به تشکیل خانواده دارند و در ازدواج به دنبال زنان زیبایی هستند که بتوانند بر آنها تسلط و برتری داشته باشند تا این گونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. این تیپ از مردان فرزندان خود را به خوبی حمایت می‌کنند اما در زمان عصبانیت، گاهی نمی‌توانند خود را کنترل کنند و ممکن است با فرزند خود درگیری فیزیکی داشته باشند.

۸-تیپ دیگری از شخصیت مردان مظهر “قدرت” هستند. آنها رهبر، رئیس و مدیرند، از کنترل و منطق بالایی برخوردارند، به راحتی می‌توانند کسب درآمد و سرمایه‌گذاری کنند. این دسته از مردان از نظر اخلاقی با درایت و جدی هستند و سعی می‌کنند روابط احساسی خاصی با دیگران برقرار نکنند. آنها به محیط پیرامون زندگی‌شان اشراف کامل دارند، تصمیمات خود را قاطعانه عملی‌ می‌کنند، لباس‌های رسمی می‌پوشند و از دید دیگران صاحب‌نظر و باتجربه هستند. برای این تیپ از مردان، تشکیل خانواده یکی از مهمترین هرم‌های قدرت به شمار می‌رود چراکه خانه از نظر آنها قلعه‌ای است که می‌توانند به راحتی نیازهای همسر و فرزندان خود را فراهم کنند تا خانواده‌شان در رفاه کامل زندگی کند. آنها تمایل دارند فرزندان زیادی داشته باشند درحالیکه از نظر احساسی با فرزندان رابطه صمیمانه‌ای برقرار نمی‌کنند.

۱-در کهن الگوهای زنانه گروهی از زنان مرتب، منظم، آراسته، شاداب،‌ عاشق زیبایی، منحصر به فرد، خالق مد، تنوع‌طلب، عاشق نور، رنگ و شادی هستند. این دسته از زنان همیشه با شور و نشاط درونی خود در تعامل با دیگران هستند به طوری که برای انجام کارهای تکراری نیز از خود خلاقیت نشان می‌دهند. آنها در انتخاب لباس و رنگ دکور خانه رنگ‌های شاد را انتخاب می‌کنند و همیشه در مهمانی‌ها در مرکز توجه قرار دارند با این وجود اما در بسیاری مواقع این تیپ از شخصیت زنان توسط زنان دیگر مورد قبول نیست، چراکه به نظر می‌رسد آنها بسیار جلب توجه می‌کنند و شاید گرایش خاصی نسبت به سایر شخصیت‌ها داشته باشند. ازدواج برای این دسته از زنان سرشار از هیجان اما توام با مشکل به نظر می‌رسد زیرا رعایت قوانین و چهارچوب‌های رابطه‌ای برایشان سخت است. آنها فرزندان خود را دوست دارند، بدون قضاوت با آنها برخورد می‌کنند و می‌توانند روح فرزندان دختر خود را به خوبی درک کنند.

۲-تیپ دیگری از زنان در گروه “خواهرانه” قرار دارند. آنها مستقل، هدف‌گذار، عاشق طبیعت، تند خلق، عجول، لجباز، مدافع حیوانات و حقوق زنان و کودکان هستند.  خصوصیات مردانه زیادی دارند، در برابر هرچیز عکس‌العمل‌های آنی و گاهی خشن از خود بروز می‌دهند، عاشق ورزش هستند، در بیشتر مواقع ترجیح می‌دهند از لباس‌های راحتی استفاده کنند و از هر راهی برای رسیدن به اهداف‌شان استفاده می‌کنند. این تیپ شخصیت زنان فاصله زیادی با دیگران برقرار می‌کنند و معمولا علاقه‌ای به ازدواج ندارند، چراکه نمی‌خواهند آزادی آنها تحت سلطه قرار گیرد اما بعد از ازدواج همسر آنها یکی از مهم‌ترین اشخاص زندگی آنها به‌شمار می‌رود به گونه‌ای که نمی‌توانند بعد از ازدواج بدون همسرشان زندگی کنند.

۳-گروه دیگری از زنان تنها زمانی به ازدواج و تشکیل خانواده فکر می‌کنند که در این رابطه فرزنددار شوند. آنها خود را مادری نمونه می‌دانند که جز عاقبت فرزند مسئله دیگری برایشان اهمیت ندارد، البته رفتار آنها باعث می‌شود فرزندانشان در سنین جوانی و بزرگسالی قادر به انجام هیچ کاری نباشند. این تیپ شخصیتی برای همه مادر هستند و حتی برای همسرشان نیز مادری می‌کنند.آنها مادرانی خستگی‌ناپذیر، با استقامت، بخشنده اما ویرانگر و در معرض افسردگی هستند. دستپخت بسیار خوبی دارند و از تهیه غذا برای دیگران بسیار لذت می‌برند. ازدواج تنها حکم رسیدن به فرزند را دارد و با ازدواج فرزندان‌شان دچار بیماری‌های شدید جسمانی می‌شوند و تمایل زیادی برای کنترل شدید آنها دارند.

 ۴- برای این گروه از خانم‌ها مهم‌ترین هدف زندگی ازدواج و پیوند زناشویی است. این دسته از زنان همیشه نسبت به همسرشان وفادار هستند و در صورت از دست دادن همسرشان هیچگاه با مرد دیگری ازدواج نخواهند کرد. روز عروسی برای این دسته از زنان مهم‌ترین روز زندگی‌شان به‌شمار می‌رود چراکه احساس می‌کنند در این روز وارد هویت جدیدی می‌شوند. این تیپ شخصیتی بسیار باسلیقه، کدبانو و خانه‌دار هستند، فرزنددار شدن را جزو وظایف همسری خود می‌دانند اما از نظر عاطفی روابط صمیمانه‌ای با فرزندشان ندارند، بعد از ازدواج از تمام اعضای خانواده و دوستان‌شان فاصله می‌گیرند، برای انجام هر کاری از همسرشان نظر می‌خواهند، هر لحظه همسر خود را کنترل می‌کنند و ترس شدیدی برای از دست دادن همسرشان دارند.

۵- تعداد دیگری از زنان درون‌گرا، ساکت، آرام، خانه‌دار، کدبانو، دانا، صبور و شکیبا هستند، آنها ساده لباس می‌پوشند و ساده زندگی می‌کنند، احساس کمال و یگانگی درونی در خود دارند و در برابر حوادث و اتفاقات زندگی منطقی و آگاهانه برخورد می‌کنند،  در کار دیگران دخالت نمی‌کنند، عشق بی‌قید و شرطی را برای همسر و فرزندانشان به ارمغان می‌آورند، نگهداری و مراقبت از خانه برایشان امری مقدس به شمار می‌آید و برای بچه‌های فامیل عمه و خاله‌های بی‌نظیری هستند. وظیفه کدبانویی برای این دسته از زنان اولویت زیادی دارد اما برای ازدواج هیچ‌ برنامه‌ریزی خاصی ندارند البته بعد از ازدواج فضا و محیط مناسبی را برای همسران خود فراهم می‌کنند این گروه مادران فوق‌العاده‌ای هستند و با تمام وجود عشق بی‌قید و شرط به فرزندان‌شان هدیه می‌دهند ولی آنها را آزاد می‌گذارند تا در آرامش راه زندگی خود را پیدا کنند.

۶-تیپ دیگری از زنان مظهر “بهار”ند. آنها دختر، مادر و خواهر هستند، جدایی از مادر یکی از دغدغه‌های اصلی آنها به شمار می‌رود، ترس شدیدی برای از دست دادن مادر خود دارند. آنها انعطاف‌پذیر، آرام، ملایم، دوست‌داشتنی، گاها بی‌مسئولیت، سربه‌هوا و وابسته به مادران خود هستند. این تیپ شخصیتی به رنگ‌های صورتی کمرنگ علاقه دارند، معمولا در اجتماع اظهارنظر نمی‌کنند، نمی‌دانند به چه چیز علاقه‌مند هستند و در هر موردی منتظر اظهار نظر از سوی مادرشان هستند. آنها از پذیرش مسئولیت به شدت فراری‌اند، در مورد ازدواج چندان از خود اطمینان ندارند اما اگر مردی مورد تایید مادرشان باشد وارد رابطه مشترکی می‌شوند ولی همچنان به ازدواج علاقه‌ای ندارند و نمی‌خواهند بار مسئولیت زناشویی را به دوش بکشند. آنها در زمان فرزنددار شدنشان مادران خود را مادران اصلی فرزندشان می‌دانند و خود را دختری می‌دانند که تنها نمایش مادربودن را اجرا می‌کنند به همین دلیل در رسیدگی به امورات فرزندان خود احساس ناتوانی و بی‌عرضگی دارند.

۷-گروه دیگری از زنان سرشار از عقل و مهارت هستند. آنها دختران تحصیل‌کرده، منظم، مقرراتی، عاقل، منطقی، مدیر، مدبر، نماینده و مدرک‌گرا هستند که تحت فرمان عقل خود عمل می‌کنند و انگیزه رفتاری‌شان از اولویت‌های اصلی آنها به شمار می‌رود. این دسته از دختران معمولا عزیز کرده پدرشان هستند، دوستان و همکارانشان به راحتی با آنها درد و دل می‌کنند، افراد را فارغ از جنسیت در کنار خود می‌بینند، درگیر روابط احساسی نمی‌شوند، در اوج بحران‌های عاطفی با منطق عمل می‌کنند و در انتخاب همسر کاملا منطقی و هوشیار هستند. این تیپ شخصیتی ترجیح می‌دهند با مردان موفق، پرقدرت و فهمیده ازدواج کنند تا امکان فعالیت در عرصه‌های اجتماعی و ادامه‌ تحصیل برایشان فراهم باشد. این دسته از زنان در جهت پیشرفت و ترقی به شدت تلاش می‌کنند و برای تربیت فرزندان خود نیز برنامه‌های هدفمندی دارند و اگر فرزندشان دچار مشکلی شود سعی می‌کنند سریعا با کنترل احساسات آنها را از مشکل دور کنند.

روانشناسی شخصیت زنان

انتهای پیام



ذهن زنان را بشناسید

زنان و مردان با هم تفاوت های اساسی دارند. این جمله دیگر آنقدر تکراری شده که برای درک آن نیاز به توضیح بیشتری نیست. زن و مرد از دو جنس مختلف با روحیات متفاوت هستند و برای آن که بتوانید با موجودی که تا این حد با شما متفاوت است زندگی خوبی داشته باشید باید او را بشناسید.

روانشناسی شخصیت زنان

 

 

این ویژگی های زنانه را بشناسید تا بیشتر پی به خصوصیات زنان ببرید:

 

1.پیوندجویی

روان‌شناس‌ها می‌گویند اگر فقط یک فرق بین زن‌ها و مردها باشد این است که برای زن‌ها ارتباط برقرار کردن با دیگران مهم‌ترین چیز است و برای مردها استقلال و اقتدار. این‌که زن‌ها خیلی بیشتر به ارتباط با دیگران اهمیت می‌دهند، از همان کودکی شروع می‌شود. حتماً همه‌ی شما دیده‌اید دخترها عروسک را به‌عنوان اسباب‌بازی اصلی انتخاب و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. ‌روان‌شناس‌ها به این ویژگی زنانه «پیوندجویی» می‌گویند.

پیوند با خانواده‌ی پدری

زن‌ها از مردها پیوندجوتر هستند و برای رابطه با دیگران اهمیت بیشتری از مردان قائل‌اند. یکی از مهم‌ترین کسانی که زن‌ها برای رابطه با آنها انرژی می‌گذارند، خانواده‌ی پدری‌شان است. از خواهر، مادر، برادر و پدر گرفته تا بچه‌های خواهر‌ و برادرها و دایی و عمو و عمه و خاله همه و همه می‌توانند در دایره‌ی دغدغه‌های یک زن قرار بگیرند و از همه‌ی آنها خبر بگیرند. معمولاً مردها این رفتار همسران‌شان را در تقابل با قدرت خودشان می‌دانند و برای همین از زن‌ها می‌خواهند بین خانواده و شوهرشان به یکی اولویت بدهد. معلوم است می‌خواهند آن یکی هم خودشان باشد. در صورتی که رابطه با خانواده‌ی پدری، فقط به خاطر ویژگی پیوندجویی خانم‌هاست. همان ویژگی که آنها را به شوهران‌شان هم وصل کرده است!

رازداری نکردن

یکی از مسائلی که بین مردها و زن‌ها همیشه اختلاف است مرز بین چیزی است که باید بیرون از خانه گفته شود و چیزهایی که نباید گفته شود. زن‌ها به خاطر ویژگی پیوندجویی معمولاً هم‌ مرزها را بازتر می‌گیرند و هم تعداد آدم‌هایی که می‌توان چیزهایی را که در ذهن مردها خصوصی است به آنها گفت. یک زن ممکن است در اتوبوس بین شهری سر درددل را به یک کنار دستی غریبه باز کند و خصوصی‌ترین چیزهای زندگی‌اش را به او بگوید. اتفاقی که در مورد مردان تقریباً غیرممکن است.

 

2. عاطفی بودن

زن‌ها عاطفی‌تر از مردها هستند. این یک باور عمومی است که اتفاقاً پایه‌های علمی هم دارد. البته روان‌شناس‌ها کمی جزئی‌تر در این مورد اظهار نظر می‌کنند. آنها می‌گویند مردها می‌توانند جنبه‌های عقلانی و احساسی یک ماجرا را از هم جدا کنند، اما زن‌ها حتی در یک بحث منطقی زود احساساتی می‌شوند. عصب‌شناس‌ها می‌گویند دلیل این قضیه می‌تواند این باشد که مرکز عاطفه در مرد‌ها فقط در نیکره‌ی راست مغز آنهاست در صورتی که مراکز عاطفه در زن‌ها هم در سمت چپ و هم در سمت راست مغز پراکنده است. حتماً می‌دانید سمت چپ مغز مسئول تکلم و تفکر منطقی است. برای همین احتمالاً خیلی از مردها تعجب می‌کنند چرا وقتی یک بحث منطقی را با زنان‌شان پیش می‌برند، آنها ناگهان احساساتی می‌شوند. البته در مقابل خانم‌ها هم از این‌که مرد‌ها حتی در یک بحث احساسی می‌توانند خونسردی خودشان را حفظ کنند و با منطق خودشان پیش بروند تعجب می‌کنند.

اگر بخواهیم کلی‌تر نگاه کنیم، مخصوصاً مردهایی که زنان موفقی دارند، ممکن است به این اشتباه بیفتند که چون همسرشان در جمع آدم‌هایی است که خیلی خوب از پس خودشان و کارهای‌شان برمی‌آیند دیگر نیازی به حمایت عاطفی ندارد. اما روان‌شناسی زنان دقیقاً بر عکس این را می‌گوید. حتی زنانی که اسطوره‌ی اعتماد به نفس هستند در مقابل شما دوست دارند زنانه رفتار کنند و از حمایت عاطفی‌تان برخوردار شوند. دعوای همیشگی زنان و مردان در به جمله آوردن جمله «دوستت دارم» توسط مردها ریشه در همین تفاوت جنسیتی دارد.

زن‌ها به خاطر عاطفی بودن‌شان بیشتر از مبالغه در جمله‌های‌شان استفاده می‌کنند. وقتی آنها می‌گویند هیچ وقت، همیشه، بهترین، بدترین، همه یا هیچ واقعاً منظورشان دقیقا آن جمله‌ها نیست. اما شما به‌عنوان یک مرد احتمالاً منطقی فکر می‌کنید و می‌بینید واقعاً آن‌طور که همسرتان گفته نیست و وارد یک جدل بی‌حاصل منطقی با او می‌شوید

3. خوش‌صحبتی

مردان معمولاً از این شکایت دارند که همسران‌شان خیلی حرف می‌زنند. برای همین در مورد زیاد حرف زدن زنان هم تا دل‌تان بخواهد لطیفه و پیامک درست شده است. روان‌شناسان هم موافق‌اند زن‌ها و مردها هم در میزان صحبت کردن و هم در شیوه‌ی صحبت کردن با هم فرق دارند.

عصب‌شناس‌ها می‌گویند مردان برای حرف زدن فقط از نیمکره‌ی چپشان استفاده می‌کنند اما زن‌ها از هر دو نیمکره. روان‌شناسان رشد می‌گویند تجهیزات سخن گفتن (مثلاً تارهای صوتی) در زن‌ها زودتر از مردان رشد می‌کند.

روان‌شناس‌های تکاملی هم می‌گویند، در طول قرن‌ها مردها یاد گرفته‌اند ساکت‌تر باشند و زن‌ها یاد گرفته‌اند که بیشتر حرف بزنند. آنها می‌گویند هزاران سال پیش زنان به صورت گروهی با زنان دیگر حرکت می‌کردند و در حالی‌که بچه‌های‌شان را در بغل داشتند پا را از محدوده‌ی غار فراتر نمی‌گذاشتند. اگر آنها با همدیگر رابطه برقرار می‌کردند احتمال بقای‌شان بیشتر بود. اما مردها باید خاموش در بالای تپه به انتظار شکار می‌نشستند. اگر آنها حرف می‌زدند شکار فرار می‌کرد و بقای‌شان به خطر می‌افتاد.

گذشته از میزان حرف زدن مشکلاتی که تفاوت در ‌نحوه‌ی حرف زدن خانم‌ها و آقایان ایجاد می‌کند خودش را به شکل‌های متفاوتی در محیط خانواده نشان می‌دهد که در ادامه‌ی فصل با ذکر مثال آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

گزارش توصیفی خانم‌ها

روان‌شناس‌ها می‌گویند اگر دو دسته‌بندی کلی در مورد گزارش روزمره باشد یکی گزارش توصیفی و یکی گزارش علمی است. زن‌ها معمولاً از حرف زدن‌شان گزارش توصیفی و با جزئیات، اما مردها از گزارش علمی و منطقی استفاده می‌کنند. این تفاوت از همان بچگی هم در مورد دختر‌ها و پسر‌ها وجود دارد. حتماً یادتان هست خواهرتان چه‌طور با آب‌وتاب در مورد اتفاق‌های مدرسه برای مادرتان حرف می‌زد اما شما به عنوان یک پسر حس می‌کردید اتفاق خاصی در مدرسه نیفتاده است که قابل تعریف کردن باشد. در واقع نه گزارش توصیفی زن‌ها نشانه‌ی پرحرفی آنهاست و نه تیتروار ردیف کردن وقایع روزانه‌ی مردها، نشانه‌ی‌ بی‌توجهی‌شان. بهترین راهکار برای مردها این است که بگذارند زن‌ها طبق طبیعت‌شان رفتار کنند و حرف خودشان را بزنند و آنها گوش بدهند. همین! مخصوصاً زن‌های خانه‌دار، که بیشتر تنها هستند، بیشتر به گوش دادن مردها نیاز دارند. گاهی همین گوش ندادن آن‌قدر برای خانم‌ها مسئله می‌شود که آنها را به وادی طلاق می‌کشاند.

ضمن این‌که زن‌ها حرف می‌زنند تا صرفاً حرف زده باشند، مردها همیشه دنبال راه‌حل می‌گردند و برای همین حرف زن‌ها را قطع می‌کنند تا راه حل دهند و مکالمه را تمام کنند و این همیشه زن‌ها را عصبانی می‌کند.

غیر مستقیم حرف‌زدن خانم‌ها

سبک بیان زن‌ها و مردها با هم فرق می‌کنند. مردها حرف‌شان را شفاف و مستقیم می‌زنند، اما زن‌ها غیرمستقیم می‌خواهند منظورشان را برسانند. یونگ، روان‌شناس مشهور در یکی از کتاب‌هایش زن‌ها را به عنکبوت تشبیه می‌کند. می‌گوید آنها برای رسیدن به مقصودشان آن‌قدر نقطه‌های مختلف را با تارهای‌شان به هم وصل می‌کنند که گاهی خودشان در تار خودشان گیر می‌افتند. البته‌ شیوه‌ی حرف زدن زن‌ها خیلی هوشمندانه است. وقتی همسر شما غیرمستقیم حرف بزند، حتی اگر شما با او مخالفت کنید، رابطه موقتاً به هم نمی‌خورد. همه‌ی اینها به همان پیوندجویی و عاطفی بودن زن‌ها مربوط است که در فصل‌های قبل هم به آنها اشاره شد. در واقع مردها نباید فکر کنند که حرف‌های زن‌ها کلمه به کلمه همان است که می‌گویند. آنها باید با توجه به فضای عاطفی و اتفاق‌های قبلی حرف زن‌ها را رمزگشایی کنند. ممکن است معنای حرف همسر شما دقیقاً عکس آن چیزی باشد که می‌گوید یا می‌خواهد. معمولاً باید پشت حرف‌های او دنبال «جلب حمایت عاطفی» و «شرح وظایف خودتان به عنوان یک شوهر» باشید!

مبالغه‌ی زنان

زن‌ها به خاطر عاطفی بودن‌شان بیشتر از مبالغه در جمله‌های‌شان استفاده می‌کنند. وقتی آنها می‌گویند هیچ وقت، همیشه، بهترین، بدترین، همه یا هیچ واقعاً منظورشان دقیقا آن جمله‌ها نیست. اما شما به‌عنوان یک مرد احتمالاً منطقی فکر می‌کنید و می‌بینید واقعاً آن‌طور که همسرتان گفته نیست و وارد یک جدل بی‌حاصل منطقی با او می‌شوید. این جدل به جای این‌که چیزی را حل کند زن‌ها را غمگین‌تر یا عصبانی‌تر می‌کند. بهتر است به حرفش گوش دهید و بگذارید حرفش را بزند تا آرام شود.

 

4.شم زنانه

زن‌ها و مردها زبان بدن متفاوتی دارند. زن‌ها لبخند بیشتری می‌زنند. فضای شخصی کمتری لازم دارند و معمولاً نزدیک‌تر به هم می‌ایستند. زن‌ها حالت بدنی متفاوتی می‌گیرند و معمولاً دست‌های‌شان را به حالت مۆدبی به هم قفل می‌کنند یا حالت دست به سینه می‌گیرند و پاهای‌شان را هم به هم نزدیک‌تر می‌کنند و موقع نشستن آنها را به یک طرف می‌گیرند.

اما از همه‌ی اینها مهم‌تر این است که زن‌ها توانایی کشف نشانه‌های زبان بدن دیگران را دارند. چیزی که روان‌شناس‌ها به آن می‌گویند «رمزگشایی». زن‌ها بیشتر از شما می‌توانند از حالت صورت و بدن‌تان بفهمند چه منظور یا احساسی دارید. بنابراین سعی نکنید به آنها دروغ بگویید! ضمن این‌که چون توانایی شما در این مورد کمتر است سعی کنید ذره ذره زبان بدن همسرتان را یاد بگیرید تا بتوانید ذهن او را بخوانید. حالا که توانایی طبیعی‌تان در این مورد کمتر است، لااقل خودتان، خودتان را تربیت کنید!

 

5.حسادت زنانه

زنان دوست دارند آخرین کسی باشند که به قلب شوهرشان وارد می‌شوند. بعد از آن هم به وسیله‌های مختلفی می‌خواهند در را پشت سرشان ببندند و نگذارند کسی وارد شود. برای زن‌ها حتی از اولین لحظه‌ی آشنایی مهم این است آیا این مرد تا آخر عمر به من وفادار خواهد ماند یا نه.

روانشناسی شخصیت زنان

عصب‌شناس‌ها می‌گویند «احساس خاص بودن» و این‌که «من تنها زنی هستم که در زندگی شوهرم وجود دارد» تأثیر فوق‌‌العاده‌ای روی شیمی و مغز زنان می‌گذارد.

روان‌‌شناس‌های تکاملی می‌گویند نیاز به تعهد مردها در طول سالیان دراز ایجاد شده است. زن‌ها برای منتقل‌کردن ژن‌ها به بچه‌های‌شان باید مردی را انتخاب می‌کردند که در دوره‌ی بارداری و شیر دادن به بچه از او مراقبت کند. مردان متعهد با احتمال بیشتری این کار را انجام می‌دهند.

انحصارطلبی زن‌ها آن‌قدر قوی است که حتی می‌تواند باعث یک اضطراب دائمی و ترس از خیانت شوهرشان شود. زن‌ها از ابزارهای زیادی برای بسته ماندن در پشت سرشان استفاده می‌کنند. بعضی از آنها شوهرشان را امتحان می‌کنند، بعضی از آنها مرتب در مورد زن‌های دیگر از شوهرشان می‌پرسند، بعضی از آن‌ها شوهرشان را بازخواست می‌کنند، بعضی مرتب وسایل شخصی مثل موبایل همسرشان را چک می‌کنند، بعضی از آنها محدودش می‌کنند و بعضی حتی شوهرشان را مجبور می‌کنند محیطی را که «شهری است پر کرشمه و خوبان ز شش جهت» را عوض کنند.

اگر خیانت جنسی زن برای مردان یک فاجعه باشد، خیانت عاطفی مردها برای زن‌ها فاجعه است، بنابراین حسادت زن‌ها هم بیشتر از نوع عاطفی است تا جنسی. بهترین راه برای شما به عنوان یک مرد یک جمله است: «همسرتان را حساس نکنید.»

تنوع سلول‌های مخروطی در چشم زن‌ها باعث می‌شود آنها رنگ‌های بیشتر و دقیق‌تری را درک کنند. یک زن بیشتر احتمال دارد رنگ فیروزه‌ای و لاجوردی را از هم تشخیص دهد، مردها به هر دو می‌گویند آبی

 

6.تنوع‌طلبی زنانه

زن‌ها در بسیاری از موارد از مردها تنوع‌طلب‌ترند. از مبلمان منزل گرفته تا لباس و آرایش. عصب‌شناس‌ها می‌گویند این به جنسیت آنها برمی‌گردد. در مغز مردها برای هر چیزی تقریباً یک مرکز در یک نیمکره وجود دارد، اما مغز زن‌ها حالت عمومی‌تری دارد و برای هر کار چندین مرکز پراکنده در دو نیمکره وجود دارد. غیر از این جسم پینه‌ای که دو نیمکره را به‌هم متصل می‌کند در زن‌ها ضخیم‌تر‌ است. همین می‌تواند باعث تنوع‌طلبی آنها شود.

علاوه بر این، تنوع سلول‌های مخروطی در چشم زن‌ها باعث می‌شود آنها رنگ‌های بیشتر و دقیق‌تری را درک کنند. یک زن بیشتر احتمال دارد رنگ فیروزه‌ای و لاجوردی را از هم تشخیص دهد، مردها به هر دو می‌گویند آبی.

روان‌شناسان می‌گویند احساسات گسترده‌ی زنان و تفاوت‌های مغزی‌شان باعث می‌شود حسابی تنوع‌طلب باشند. تنوع‌طلبی خانم‌ها معمولاً خودش را در پوشش، آرایش، گرایش به مد، پاساژگردی و تغییر مبلمان نشان می‌دهد. چیزی که شما به‌عنوان یک مرد ممکن است حوصله‌اش را نداشته باشید. ممکن است شما این رفتارها را پای ولخرجی، بی‌ملاحظگی یا بیکاری همسرتان بگذارید اما در واقع آنها دارند طبق طبیعت تنوع‌طلب خودشان رفتار می‌کنند. اگر می‌خواهید آنها را درک کنید به عشق ماشین‌های همجنس خودتان نگاه کنید که دل‌شان می‌خواهد هر ماه ماشین یا وسایلش را عوض کنند.

منبع: سپیده دانایی

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

کودکتان از درس فراریست؟

بااین نوشابه از پوکی استخوان پیشگیری کنید!

بایادگیری مهارت ارتباط موثرزندگیتومتحول کن

بهبود سطح زندگی و میزان رضایتمندی

کاهش قیمت تورهای شاد و لوکس تابستان

درمان افسردگی یک بار برای همیشه

شارژ دلاری اکانت اپل آیدی

تبادل پرسش و پاسخ های روانشناسی

ثبت نام در تالار گفتگو روانشناسی

بین دو راهی طلاق و ادامه زندگی مانده اید؟

کاملا رایگان مشاوره بگیر!

درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

مشاوره تلفنی طلاق

از برنامه ریزی تا رتبه برتر کنکور

خرید بهترین مدل های اورجینال هدفون، هدست، هندزفری

محصولات پیشنهادی جهت خرید هدیه

تنوع بیش از 1000 مدل لوستر برای خرید

بهترین فرصت خرید هدیه با تخفیف های بی نظیر

گردنبند طلا 18 عیار ماهک مدل MM0358

انواع کنسول بازی|خرید XBox و PS4 با گارانتی

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

خانم ها بیشتر در این زمینه حساس بوده و تمایل دارند که با استفاده از تست روانشناسی شخصیت زنان به خوبی شخصیت خود را بشناسند.

اگر می خواهید بیشتر در مورد شخصیت خود و ویژگی هایی که دیگران ان را دوست دارند بدانید، با دقت و صادقانه به آزمونهای زیر پاسخ دهید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

روانشناسی شخصیت زنان

نام

ایمیل

وب‌ سایت

دیدگاه

سایت “مشاورانه” به صورت 24 ساعته در زمینه های مشاوره روانشناسی خانواده تلفنی و حضوری در خدمت شماست ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ برترین روانشناسان ایران در کنار شما هستند

انجمن روانشناسی آمریکا

کانون مشاوران ایران

انجمن روانشناسی ایران

Medical news

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده کاملا محفوظ می باشد

 

چگونه میلیاردر شویم؟ اسرار درآمد میلیونی و کسب ثروت

روانشناسی شخصیت زنان

قطعا برای یک مرد مهم است که بتواند شخصیت یک زن را قبل از آن که رابطه عاطفی با او برقرار کند بشناسد. اما جذابیت‌های ظاهری به راحتی می‌تواند مردان را کور کند به طوری که باعث شود آنها از ویژگی‌های شناخت زنان کاملا چشم بپوشند.اگرچه سخت به نظر می‌رسد اما شما باید در ابتدای شروع یک رابطه و پیش از آن که رابطه‌تان جدی شود، ارزیابی‌های مهمی را  انجام دهید. این ارزشیابی‌ها به شما کمک می‌کند تا دچار وابستگی و یا دلبستگی با کسی نشوید که مناسب شما نیست. چرا که وابستگی یا دلبستگی باعث می‌شود قطع ارتباط برای هر دوی شما سخت‌تر شود

بعضی آقایان فکر می کنند که خانم ها شخصیت مرموز دارند و نمی شود آنان را شناخت. اما اینطور نیست شما می توانید با چند راه کار ساده ولی با اهمیت که در اینجا قرار داده ایم همسرانتان را بشناسید تا بتوانید مطابق علایق آنان رفتار کنید و زندگیتان با دوام تر شود.

هر چند همه ی ما بر سر این موضوع توافق داریم که هیچکس کامل نیست، اما چند ویژگی وجود دارد که اگر در یک زن وجود داشته باشد می تواند روی روابط زناشویی او در زندگی مشترک و ازدواج موفق تاثیر معکوس بگذارد.

قطعا برای مردان مهم است که بتوانند شناخت زنان را قبل از آن که رابطه عاطفی  برقرار کنند بشناسند. اما جذابیت‌های ظاهری به راحتی می‌تواند مردان را کور کند به طوری که باعث شود آنها از ویژگی‌های شخصیتی شناخت زنان کاملا چشم بپوشند.

اگرچه سخت به نظر می‌رسد اما شما باید در ابتدای شروع یک رابطه و پیش از آن که رابطه‌تان جدی شود، ارزیابی‌های مهمی را  انجام دهید. این ارزشیابی‌ها به شما کمک می‌کند تا دچار وابستگی و یا دلبستگی با کسی نشوید که مناسب شما نیست. چرا که وابستگی یا دلبستگی باعث می‌شود قطع ارتباط برای هر دوی شما سخت‌تر شود  

همه انسان ها راز و رمزهایی برای خود دارند که اگر آنها را بشناسیم، بهتر می توانیم با هم در تعامل باشیم. در این بین در شناخت زنان پیچیدگی های خاصی وجود دارد که  رازهای شناخت زنان به رابطه بهتر زن و مرد کمک می کند.  در اینجا به بیان تیتر وار راز مهم که به شما کمک می کند شناخت زنان را بهتر بفهمید، می پردازیم 

 

رازهای  قانون جذب که با آن به موفقیت می رسید​

آیا می‌توانید چیزهایی که برای او ارزشمند هستند و او را در زندگی هدایت می‌کنند را بشناسید؟ منظور این نیست که بتوانید کاملا دقیق و جزئی این ارزش‌ها را شناسایی کنید بلکه منظور این است که باید بتوانید ارزش‌های ثابت افراد در زندگی را بیابید. شما باید بفهمید که زندگی طرف مقابلتان بر اساس قاعده و نظم جلو می‌رود و یا این که با فکر و خیال و توهم می‌گذرد!

آیا شریک زندگی شما در زندگی هدف مشخصی دارد یا بی هدف زندگی می‌کند؟ کسانی که در زندگی ارزش‌هایی دارند حتما اهدافی نیز برای خودشان تعریف می‌کنند. چه چیزی باعث می‌شود افراد صبح‌ها بیدار شوند و چه چیزی باعث می‌شود برای زندگی انگیزه داشته باشند؟

اهداف و ارزش‌های طرف شما ممکن است با خود شما متفاوت باشد و شما می‌توانید با شناسایی آنها متوجه شوید که آیا با شما در زندگی سازگار است یا نه. این که دختری در زندگی به آنچنان بلوغی رسیده باشد که بتواند در زندگی ارزش‌هایی داشته و هدفی را برای خود تعیین کند نشان از شخصیت بالای اوست حتی اگر کاملا اهدافش با شما منطبق نباشد.

حتما بخوانید: ثروتمند شدن از دیدگاه قرآن​

                                چگونه با تغییر باورهای خود ثروتمند شویم؟

شاید بتوانید به کمک صحبت با شریک زندگیتان درباره جهان هستی و اهمیت زندگی و هدف خودتان از زندگی به ارزش‌ها و اهداف دختر مورد نظرتان در زندگی پی ببرید.

 

منظور از دیگران، تعامل با دوستان، خانواده، همکاران، غریبه‌ها و مهم‌تر از همه زیر دستان است. اگر دختر مورد نظر شما با دیگران به درستی صحبت می‌کند یعنی این شخص خود محور نیست و در عین رشد یافتگی، فروتن است. 

اگر فرد مورد نظر شما ازدواج و یا رابطه ناموفق داشته توجه کنید که چگونه درباره زندگی سابق و همسر سابقش صحبت می‌کند چرا که این راه یکی از بهترین راه ها برای فهمیدن این موضوع است که او در یک رابطه چگونه عمل می‌کند. اگر فرد مورد نظر شما چندین رابطه را پشت سر گذاشته باشد و همه آنها را به خاطر همه چیز مورد سرزنش قرار دهد یعنی به بلوغ فکری کافی نرسیده است و خوداندیشی کافی ندارد.

بررسی روابط افراد با اطرافیان و خانواده‌اشان راهی مناسب برای شناخت زنان و مردان است. زمانی که شما با یک دختر آشنا می‌شوید و می‌خواهید با او ازدواج کنید طبیعتا با دوستان، خانواده و همکارانش نیز آشنا می‌شوید. اگر این ارتباطات به حد کافی عمیق و خوب بود یعنی شما با دختری دارای ویژگی شخصیتی خوب مواجهید.

چنین افرادی احتمالا به جای آن که تعداد بسیاری رفاقت سطحی داشته باشند،‌ در دوست‌یابی موفقند و چند دوست خوب دارند. شاید با این دوستان برای مدت زمان طولانی رفاقت داشته باشند که این نیز نشانه بسیار خوبیست. ارتباط چنین دختری با خانواده اش در بیشتر اوقات مثبت است و این نشان می‌دهد که به خوبی و بدون مشکل تربیت شده است.

در غیر این صورت یعنی اگر دختری با خانواده اش رابطه خوبی نداشته باشد، به مهمانی‌های گوناگون برود و تعداد بسیار زیادی دوست سطحی داشته و یا دنبال‌کننده‌های بسیار زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد، نمی‌تواند شریک زندگی خوبی تلقی شود.

 

 

اگر می خواهید زنی را خوب بشناسید، بهتر است از او سوال کنید. این یک روش اساسی برای شناخت زنان است به خصوص اگر آنها کم حرف و خجالتی باشند.  بنابراین، با سوال پرسیدن می توانید از علاقه، عادات، سرگرمی ها، اهداف و هیجانات آنها مطلع شوید. گاهی اوقات زنان احساس راحتی نداشته و لحن صدای شان همراه با ناراحتی و درد می باشد. 

                          10 نشانه ای که افراد افسرده دارند​

درباره خانواده و دوران بچگی او بپرسید.  البته وی را تحت فشار نگذاشته و اجازه دهید تا رفته رفته احساسات و تجربیات گذشته خود را با شما درمیان بگذارد.

برای فهم دیگران به ویژه زنان، شنیدن بسیار مهم است. بنابراین، سعی کنید تمام حواس تان را روی گفته ها و حالات او متمرکز شده و حتی برای درک بیشتر، از آنها سوال بپرسید.  مردم و به ویژه زنان دوست دارند شنیده شوند

 

برای شناخت زنان موارد زیر را به یاد بسپارید

به حرف های زن توجه کنید، گوش کنید. اما راه حل ارائه ندهید.

زن دوست دارد مرد مقتدرداشته باشد. زن دوست دارد به او احترام بگذارند. زن دوست دارد حضورش را درک کنند. اگر زن بتواند راحت و با فراغ بال درباره مسائل روزش حرف بزند فشار دریافتی خود را تخلیه کرده است.

زمانی که مرد حرمت احساسات آسیب دیده زن را نادیده می گیرد و بهایی به آن ها نمی دهد و آزردگی را بیشتر می کند، مقاومت زن را تحریک می کند زمانی که زن عقب نشینی می کند مرد تصور می کند که برنده شده ولی در واقع باخته است

وقتی زن ناراحت است برای حل مشکل خود نیازمند کسی است که به حرف هایش گوش فرا دهد. وقتی زنی ناراحت است می خواهد درباره ناراحتی اش حرف بزند و بعد تصمیم بگیرد که می خواهد چگونه عمل کند. بدترین حرکت مرد در گفت وگوی با همسرش بی اعتبار کردن احساسات اوست. برای اینکه مرد بتواند با موفقیت با انتقاد زنش برخورد کند باید بداند که احساسات زنش موقتی هستند. با گوش دادن به احساسات منفی زن، مرد به زن فرصت می دهد که احساسات مثبت خود را نیز کشف کند. صحبت و داشتن ارتباط با یکدیگر، زنان را ارضاء می کند و برایشان منبع کمال است. اگر زن نگران است در فکر راه حلی فوری برای مشکلاتش نمی باشد در عوض در جستجوی آرامش است و زمانی آرامش می یابد که درکش کنند.

زن ها در چه مواردی احساس دوست نداشتن دارند؟  هنگامی که مرد دوستش ندارد، و صمیمی نباشد و احترام خاصی برایش قایل نباشد و به احساسات او بها ندهد در عوض او را مقصر بداند و با او همدردی نکند. و هنگامی که به اطمینان خاطری که مورد نیازش است دسترسی پیدا نکند.

روانشناسی شخصیت زنان

زمانی که مرد حرمت احساسات آسیب دیده زن را نادیده می گیرد و بهایی به آن ها نمی دهد و آزردگی را بیشتر می کند، مقاومت زن را تحریک می کند زمانی که زن عقب نشینی می کند مرد تصور می کند که برنده شده ولی در واقع باخته است.گل

زن ها با صدای بلند فکر می کنند و کشفیات درونیشان را با شنونده ای علاقمند در میان می گذارند. حتی چرا زن ها حرف می زنند؟ زنان با صحبت کردن احساس بهتری دارند و روحیه شان را بدست می آورند و از این طریق می توانند خود را شناسائی کنند. گفتگو از نظر مردان جنبه اخذ اطلاعات دارد اما برای زنان لذت بخش و آرامش بخش ا ست و موجب تخلیه روانی آنها می شود لذا توصیه می شود آقایان روزانه بیست دقیقه با همسران خود صحبت کنند آن هم دوستانه و در مکان و زمان مناسب.

احساسات زن از مرد جوشانتر است، زن از مرد سریع الهیجان تر است، یعنی زن در اموری که مورد علاقه یا ترسش هست زودتر و سریعتر تحت تاثیر احساسات خویش قرار می گیرد

همچنین اظهار نظر دیگران برای خانم ها بسیار مهمتر است تا مردان…  

دانلود PDF‌مقاله :6 نکته طلایی برای شناختن شخصیت زن ها

زنان در به‌کارگیری زبان بدن باید برخی بایدها و نبایدها را رعایت کنند. در این مطلب، شما را با زبان بدن زنان با اعتماد به نفس آشنا می‌کنیم.

چطور می‌توانیم  به سرعت به یک  بانوی کارآفرین موفق تبدیل شویم؟ بانوان کارآفرین وقتی که رهبری کسب و کاری را برعهده دارند، هیچ چیز را تضمین شده نمی‌دانند. در گذشته، بانوی کارآفرین به صنایع کلیدی دسترسی کامل نداشتند. شکی نیست که دوره دیگری در تاریخ کسب و کارها آغاز شده است؛ دوره کارآفرینی زنان .

چه چیزی زنان را در چشم مردان جذاب و زیبا می سازد؟ اگر از یک مرد بپرسید، هنگام نگاه کردن به یک زن اولین چیزی که نظرش را جلب می کند چیست شاید بیش از همه به تناسب اندام یا لبخند او اشاره کند

 آقایان محترم تاکنون فکر کرده‌اید که همسر عزیز شما برای داشتن رضایتمندی تمام‌ و کمال در زندگی زناشویی‌تان چه انتظاراتی دارد؟ اگر عمیقا به این موضوع نیندیشیده‌اید، مطالعه این مقاله برای‌تان مفید خواهد بود. 

اگر میخواهید توجه یک دختر را به خودتان جلب کنید، مهم است که یاد بگیرید که شخصیت او را سریعا تشخیص دهید. در اینجا برخی از نشانه های حیاتی که  وقتی برای اولین بار دختر را ملاقات می کنید وجود دارد،که می توانید با این نشانه ها شخصیت او را تشخصی دهید.

شاید دیدگاه زنان و مردان نسبت به ثروت‌اندوزی و جوانب دیگرش چون خرج کردن و پس‌انداز کردن متفاوت باشد، اما این تفاوت صرفا در چگونگی رساندن پیغام آنها به مردم است؛ آن هم احتمالا به این خاطر که زنان در مقایسه با مردان نسبت به تجربه‌های شخصی خود احساساتی‌تر عمل می‌کنند و بنابراین دیدگاهی احساسی دارند

جذابیت مردانه تنها ریشه در صرف هزینه ندارد . بله می دانم که خرید لباس های برند و .. در خوش تیپی موثر است ولی دانستن چند نکته ی ساده که در این بخش می خوانید در عین سادگی تاثیر چشم گیری در جذابیت و خوش تیپی شما آقایان خواهد داشت.

تقریبا هیچ‌کسی را نمی‌توانید پیدا کنید که همیشه خوشحال و آرام باشد. این یک واقعیت است، اما متخصصان می‌گویند: یافتن لذت زندگی در لحظات و به زبان خودمانی دلخوشی‌های ساده، کلید شادمانی واقعی است. شادی را باید در لحظات جست‌و‌جو کرد. خوشی‌ها را باید در چیزهای ساده یافت. با ما باشید تا در این مقاله با خصوصیات زن شاد آشنا شوید.

تعداد کل امتیازات این مطلب 15

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در سایت از مطالب ویژه ، آخرین اخبار ، دانلودهای رایگان و امکانات ویژه بهره مند شوید

درباره سایت بیشتر بدانید

نشانی : تهران-سعادت آباد-ضلع شرقی میدان فرهنگ-پیوند 2

تلفن تماس : 09120155416

ایمیل : info@keramatzade.com

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده می باشد و هرگونه کپی برداری غیر اخلاقی بوده و پیگرد قانونی دارد

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک | مشاوره تبلیغات اینترنتی توسط مدیر وب


دانلود PDF‌مقاله :6 نکته طلایی برای شناختن شخصیت زن هاDownloads-icon

ایده آل مگ – مجله اینترنتی ایده آل مگ – مجموعه ای از جذاب ترین مطالب در حوزه های مختلف سلامت، فرهنگ،ورزش، سبک زندگی،گردشگری،روانشناسی،فناوری اطلاعات.

همه انسان ها اعم از زن و مرد دارای راز و رمزهای شخصیتی هستند که اگر قادر به شناخت آن ها باشیم به شکل بهتری می توانیم با آن ها تعامل برقرار کنیم. شخصیت زنان دارای پیچیدگی های منحصر به فردی است. درک و شناخت جنبه های روانشناسی شخصیت زنان باعث ایجاد رابطه بهتر بین زن و مرد می شود. در این نوشته به بیان چند نکته روانشناختی در مورد شخصیت زنان اشاره ای خواهیم داشت.

فهرست مطالب

نیرویی که در زندگی هدایتگر انسان ها و به ویژه زنان است در واقع همین ارزش ها می باشند. باید سعی کنیم بدانیم چه چیزهایی برای زنان ارزشمند هستند. بیشتر زنان در زندگی دارای ارزش های ثابتی هستند و منظور ما شناخت همین ارزش ها می باشد. پی بردن به این نکته که آیا زندگی زنان بر اساس اصول و قواعدی استوار است یا براساس فکر و توهم است؟! چیزی که زندگی هر انسانی را ارزشمند می کند و او را در جهت تلاش هر چه بیشتر سوق می دهد همان ارزش هایی هستند که انسان ها در زندگی خود دارند. وقتی زنان ارزش هایی را مهم بدانند برای آن ارزش ها، هدف هایی را در نظر می گیرند. داشتن هدف و احساس داشتن ارزش هایی در زندگی باعث می شود که زندگی فرد دارای قواعد و معیار باشد و انگیزه و امید به زندگی بیشتری پیدا کند.

همانطور که همه انسان ها داری ارزش ها و اهداف متفاوتی هستند به طبع زنان نیز همین تفاوت را دارند. این مورد به ویژه در زندگی های زناشویی بیشتر به چشم می آید و ممکن است ارزش های یک زن با همسرش بسیار متفاوت باشد که درک این تفاوت می تواند به استحکام و پایداری یک زندگی بیانجامد. وقتی زنان بتوانند ارزش هایی داشته باشند و هدف هایی را متناسب با آن ها در نظر بگیرند در واقع این نشانه شخصیت بالا و بلوغ فکری آن ها می باشد.

روانشناسی شخصیت زنان

نحوه و چگونگی ارتباط برقرار کردن زنان با دوستان، آشنایان، بستگان، خانواده و غریبه ها را مورد بررسی قرار دهید. اگر زنان بتوانند با دیگران به درستی صحبت کنند به این معنی است که دارای شخصیتی رشدیافته و موفق هستند. اگر پی بردید که زنی قضاوت می کند و در روابط اجتماعی با دیگران لفظ های منفی به کار می برد باید مراقب باشید. چنین شخصیت هایی بسیار حق به جانب هستند و به دیگران به چشم نوکر و زیردست نگاه می کنند. اگر زنی در زندگی زناشویی خود دچار شکست شده باشد دقت کنید که درباره همسر سابق خود چگونه صحبت می کند؛ از میان صحبت های او جنبه هایی از شخصیت ایشان نمایان می شود. بهتر است در نظر گرفته شود که نوع برخورد و رفتار و نحوه صحبت یک زن در روانشناسی شخصیت زنان بسیار تاثیرگذار است. زنانی که دارای روابط دوستانه پایدار با چند دوست خوب هستند در بیشتر موارد ارتباط خوبی نیز با خانواده خود دارند و نمایانگر این مطلب است که به خوبی مورد تربیت قرار گرفته اند. اما اگر تعداد بسیار زیادی دوست سطحی داشته باشد و به مهمانی های متعدد برود به احتمال زیاد داری روابط خوبی با خانواده اش هم نیست.

آلکسی تایمیا یا اختلال عاطفی و درمان آن

در بسیاری از الگوهای کهن زنانه، تعدادی از زنان دارای ویژگی هایی چون نظم و انضباط، شادابی و تنوع طلبی هستند. آن ها حتی برای انجام دادن کارهای تکراری نیز روش های خلاقی پیدا می کنند. در بیشتر مواقع رنگ های شاد را دوست دارند و می خواهند با استفاده از این رنگ در مرکز توجه باشند. هر چند این دسته از زنان ممکن است مورد قبول زنان دیگر و مردان نباشند. ازدواج را نیز هیجان انگیز می بینند ولی از قاعده و قانون و چهارچوب در روابط گریزان هستند. با فرزندان خود به خوبی و بدون قضاوت رفتار می کنند و روح آن ها و به ویژه روح دختران خود را به درستی درک می کنند. این زنان بسیار منحصر به فرد هستند.

در روانشناسی شخصیت زنان این نکات را باید مد نظر داشت:

چناچه از موارد بالا نیز دریافت می شود روح زنان پر رمز و راز بودن و ناشناخته بودن را پرورش می دهد و این را به عنوان وجه تمایز خود در مقایسه با مردان در نظر می گیرند.

اکثریت زنان خواهان احترام و به ویژه توجه از طرف جنس مکمل(مردان) هستند و برخلاف تبلیغات نادرست از اینکه مردها نسبت به آن ها حس غیرت و تعصب را داشته باشند لذت می برند مگر در موردهایی که این تعصب ازحالت تعادل خارج شده و شکلی محدودکننده داشته باشد. پس زنان غیرت مردان را نسبت به خود دوست دارند به شرطی که مرزهای آزادی آن ها زیر پا گذاشته نشود.

زن ها عشق را جزء والاترین چیزها برمی شمارند. آنان عشق را به جندین دلیل عمده می خواهند:

برای درک کردن هرچیزی و به ویژه برای درک کردن جنبه های روانشناختی زنان مهم است که شنونده خوبی برای آن ها باشیم. در روابط با زن ها روی حالات و گفته های آن ها تمرکز کنید و برای درک بهتر زوایای شخصیتی شان از آن ها سوال بپرسید. زنان بسیار علاقمند هستند که توسط مردم و اطرافیان شنیده شوند. به صحبت های زنان توجه نمایید ولی راهکار ارائه ندهید. اگر زن ها بتوانند با خیال راحت و فراغ بال مسائلشان را مطرح کنند فشارهایی را که دریافت کرده اند تخلیه می کنند. زنان به دلایل زیر دوست دارند که صحبت کنند و شنیده شوند:

تست روانشناسی شخصیت با تصویر

همیشه به خاطر داشته باشید که زن ها دارای روحیه بسیار حساس و ظر یفی هستند. شناخت این روحیات حائز اهمیت می باشد. به همین دلیل در مورد نحوه لباس پوشیدن و آرایش صورت و مو از او انتقاد نکنید یا اگر انتقادی هم باشد با مد نظر قراردادن روحیات او صورت بگیرد. در مواردی هم که ظاهرش خیلی خوب به نظر نرسد سعی کنید که با حالتی غیر مستقیم بیان نمایید. اگر انتقاد از زنان منطقی و برایشان قابل درک نباشد حس لجبازی آنان را بالا می برد.

به طور کلی زنان روابط فردی را بیشتر مورد توجه قرار می دهند و اکثر تجربیات خود را نیز به یکدیگر منتقل می کنند. غالبا در زمان هایی که در کنار هم هستند از نحوه روابط دیگران صحبت می کنند. اینکه دیگران چکار می کنند، چه انجام داده اند و چه برنامه ای خواهند داشت، بررسی جامع تمامی چراها و جوانب بحث مورد نظر از زوایای متفاوت. از طرفی دلیل های آن رفتارها را بیان می کنند و راه حل هایی را اختصاص می دهند. به این ترتیب زنان با منتقل کردن تجربه ها به یکدیگر و بحث کردن و صحبت در مورد آن ها، رمز و رازهای بین افراد و پیچیدبگی های روابط آن ها را کشف می کنن. شکست ها و ناکامی ها، پیروزی ها و شناخت شخصیت خود و مردان را مورد توجه قرار می دهند و از طریق واکاوی نیازها و عکس العمل های آن ها، درک و فهم بهتری نسبت به خود و نسبت به مردان پیدا می کنند.

بنابراین می توان گفت شناخت صحیح از زوایای شخصیت زنان بسیار مهم و در خور توجه است. زنان و مردان جنس های مکمل هم برای بقای نوع بشر هستند و در این راستا نقش زنان در این بقا حائز اهمیت فراوانی است. چون زنان مادران یک جامعه هستند و اگر خوب شناخته شوند و به آن ها احترام گذاشته شود می توانند در پرورش نسل های آتی بشر بهترین نقش را ایفا کنند. احترام و نقشی که جامعه برای زنان قائل است نیز می تواند در ایجاد حس اعتماد به نفس و انگیزه در زنان موثر واقع گردد.

سایکوپت چیست؟

 

پست قبلی

خواص ، ترکیب و روش مصرف داروی امام کاظم (ع)

پست بعدی

چند روش کاربردی برای داشتن کودک مسئولیت پذیر

روانشناسی رنگ بنفش | رنگ بنفش چه احساسی را در شما ایجاد می‌کند؟

اختلال شخصیت وابسته ‌(DPD) چیست؟

هنگام ترسیدن چه اتفاقی در بدن رخ می‌دهد؟

روانشناسی رنگ قرمز | رنگ قرمز چه احساسی را در شما ایجاد می‌کند؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

روانشناسی شخصیت زنان

ابعاد شخصیتی زنان

۱۳۹۶/۰۷/۰۱


۱۷۹۳ بازدید

انتشار اینترنتی مطالب یا چاپ در نشریات دانشجویی با ذکر منبع موجب امتنان است.
نقل مطالب در دیگر نشریات با اطلاع این مجموعه و ذکر منبع بلامانع است.
برای چاپ در کتب، کسب اجازه کتبی الزامی است.
اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

خوش آمدید، به حساب کاربری خود وارد شوید.

رمز عبور خود را بازیابی کنید.

کلمه عبور برایتان ایمیل خواهد شد.

توسعه فردی دختران و زنان

فلسفه نگاه زنان به زندگی ؛همسر ؛شغل؛روابط جنسی،خانواده  یکی نیست .زنان الگوهای رفتاری متفاوتی را در کسب احساس رضایت از زندگی دنبال می کنند .شناخت زنان از الگوهای رفتاری که کارل گوستاو یونگ برآن اساس نظریه داد به زنان کمک می کند تا بتوانند براساس آن راههایی دست یابی به احساس رضایت از خود را بدست آورند .زنان باید بدانند دقیقا کدام الگوها را باتوجه به تیپ شخصیتی خود دنبال کنند و کدام الگوها را کمتر زیست کنند و یا به موقع استفاده کنند .

روانشناسی شخصیت زنان

یونگ  وجفری یانگ دانشمندان  بزرگ  حوزه روانشناسی  و بسیاری از روانشناسان بزرگ  دنیا  ؛ برای شناخت انسان ازخویشتن حقیقی .. نظرایات مختلفی ارائه داده اند .که هر کدام از آنها به راستی در کشف حقیقت وجودی انسان از خویشتن تاثیر بسزایی داشته است .و به عقیده من تنها راه رسیدن به احساس رضایت و جلوگیری از بیماریهای روان تنی و آشفتگی های جسم و روح شناخت و آگاهی انسان از خویشتن حقیقی است

هدف از این مقاله آشنایی زنان با ویژگیهای شخصیتی خود براساس نظریه یونگ  می باشد .

کلید واژه ها :زن معشوقه .زن مادونا .زن مادر .زن آمازون

گرچه به عقیده  من تمام نظریات  روانشناسی می تواند در جایگاه خود درست باشد ؛چرا که همه آنها در کنار هم تکمیل کننده همدیگر هستند . همینطور که انسانها اثر انگشت متفاوتی دارند .. به همان نسبت برای هر انسان نیز با توجه به تیپ شخصیتی او  راه ورسم متفاوتی از شناخت خویشتن وجود دارد. برای شروع کار ابتدا به چهار جنبه کلی شخصیت زنان از نگاه یونگ ؛ که در اینجا به اختصار به آن اشاره می کنیم .

به عقیده روانشناسان زن کامل زنی است که هر چهار جنبه شخصیتی را به موقع بتواند ایفا کند .

زنها به طور کلی چهار جنبه شخصیتی دارند .

1-زن آمازون (زن امروز)

:ویژگی مردانه درون یک زن (آنیموس)

زنان در جهان امروز این شخصیت را به خود گرفته اند .این زنان کارهای خودشان را به تنهایی انجام می دهند ؛ جنگجو هستند ؛ ارتباطات اجتماعی بسیار قوی دارند ؛مدیران خوب و با کارآمدی هستند .لیدرهای خوب ؛ افراد فوق العاده قوی در اجتماع .این زنان دستاوردهای اجتماعی خوبی کسب کرده اند .اینان بی نهایت مسئولیت پذیر هستند و بی نهایت قوی عمل می کنند .این زنان مردان را می ترسانند چرا که احساس میکنند این زنان آنقدر قوی هستند که نیازی به حمایت یک مرد ندارند ؛این زنان در مردان احساس عجز وناتوانی به وجود می آورند ؛اشتیاق مرد در ارتباط با چنین زنی وقتی احساس می کند که به او نیاز ندارد از بین خواهد رفت .

این زنان مناسب برای ازدواج نیستند ؛ فکر می کنید چرا؟ زیرا دو مرد نمی توانند زیر یک سقف زندگی کنند ؛(سعی کنید در برنامه روزانه زندگی خود تمریناتی بگذارید که در حد واندازه قوی باشید )

2-زن مادر

دومین جنبه شخصیتی؛ زن مادر است ؛ زن پر از عشق ؛ پر از محبت ؛این زن سرای مهر و محبت؛حامی  است

این زن مرد را می پروراند. صبور است و آغوش گرمی برای فرزندان و همسر دارد ؛ شاید برای  این وجه شخصیتی بهتر باشد مثالی بزنم در سریال پدر سالار ؛ همسر پدر سالار که حمیده خیرآبادی نقش بازی می کرد نمونه کامل از زن مادر است .

اما مهر بی تناسب وابستگی ایجاد می کند که هم خودتان و هم فرزندانتان را محدود می کند ؛حد را نگه دارید که وابستگی نیارد .

3-زن مادونا (بانوی خرد)

زنی خوش فکر؛بادرایت ؛بامدیریت ؛قدرت تحلیل ؛نمونه زن از لحاظ برباری ؛وفای به عهد ؛وقار

این زن مرد را به سوی عظمت سوق می دهدو از تلاش مرد برای کسب خرد و عظمت به طور کامل حمایت می کند.

مهترین وجه زن مادونا وفای به عهد اوست؛او مرد را در ثروت یا تنگدستی ؛ در خوشی وناخوشی کاملا می پذیرد .

کم بودن مادونا باعث رفتارهای بچه گانه می شود .مانندعجولانه تصمیم گرفتن ؛زود احساساتی شدن؛بی صبری

کوته فکری…

افراط در مادونا از وجه معشوقه می کاهدو رابطه زنا شویی را دچارمشکل می کند .

مادونای افراطی یعنی به شدت خانوم ومتین وزیادی باوقار است ..

زن مادونا باید همگام با رشد مرد ؛ خودش نیزرشد کند ؛این رشد می تواند درهرزمینه ای باشد ..این زن با انجام تمریناتی روزانه ؛روی وجه معشوقه خود کار کند.

4-زن معشوقه :

بخش جذاب و زیبای درون زنان

زن دلبر ودلربا ؛ توجه به جنبه های جنسی و عاشقانه ها  ؛توجه به زیبایی و زیبا بودن ؛همه از تجلیات این وجه درونی زنان است .کم بودن وجه معشوقه در زنان باعث کاهش جذابیت زن در مقابل مردان می شود،حتی در بسیاری موارد باعث طلاق می شود .

یا مردان گرایش به ارتباط با زنان دیگر می گیرند .

معشوقه برای زن ؛ شادی وشادابی به همرا می آورد؛ملاک و شاخص درمان افسردگی در زنان وجه معشوقه می باشد .که این نیروی درونی در همه زنان وجود دارد .

مردان همواره وجه معشوقه زنان را ستایش می کنند . اما افراطی زندگی کردن معشوقه باعث می شود زن دستاویزی برای مردان باشد.این زنان نیاز به رشد مادونا وآمازون در وجود خود دارندتا تمرکز؛واقع گرایی وقاطعیت رابیاموزند؛ تا بتوانند در دنیای بیرون  واجتماع موثرباشند.

گرچه فرهنگ هر جامعه  وخانواده می تواند تعیین کندکدام جنبه های شخصیتی مورد توجه قرار گیرند وکدام جنبه های شخصیتی سرکوب شوند.

راهکارهایی کلی برای تقویت جنبه های سرکوب شده در روان زنان

1-روی دیالوگ های روزانه خود با همسر و فرزندان و دوستان خود توجه کنید .

2- زنان آمازون و مادونا لطافت کلامی را تمرین کنید.

3- زن  مادونا مواظب باشید خودتان را گول نزنید ؛مودب بودن را با معشوقه بودن اشتباه نگیرید .خیلی زنان مادونا معمولا در به کارگیری دیالوگهای روزانه خود توجه دارند اما کاملا رسمی وچهارچوب دار است .

4-زن مادونا با شناسایی یک زن معشوقه در اطرافش وتوجه به نحوه رفتار وگفتار او می تواند این وجه از وجودش را که پنهان مانده در خود تقویت کند.

روانشناسی شخصیت زنان

5-زنان  آمازون نیز باید روی دیالوگهای روزانه خود با همسر وفرزندان ودوستان توجه کنند .حتی این زنان به پوشش خود در منزل نیز باید بازنگری مجدد داشته باشند.

من مهسا صحراگرد موسس بنیاد زنان. اولین سایت آموزشی آنلاین ویژه زنان، در حوزه رشد فردی،با هدف تحکیم بنیان خانواده، افزایش عزت نفس در زنان، هدفمندی آنها درزندگی، و شناخت استعدادهایشان مشغول به فعالیت هستم.

مطلب بعدی

چگونه تله های زندگی در سرنوشت افراد نقش دارند؟

چگونه مهارتهای یادگیری وتندخوانی دررشدوتوسعه ی فردی تأثیرگذاراست؟

اهمیت ظرافت های کلامی درارتباط بافرزند

آموزش عزت نفس در مدارس

5راهکاربرای افزایش تمرکزوکاهش حواس پرتی

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر، نام، ایمیل و وب سایت من را در این مرورگر به عنوان کوکی ذخیره کن.

mahsasahragard@Yahoo.com

09101966317

مدرس ومحقق در حوزه بهبودی فردی و توانمندی زنان

خوش آمدید، به حساب کاربری خود وارد شوید.

رمز عبور خود را بازیابی کنید.

کلمه عبور برایتان ایمیل خواهد شد.

شخصیت دقیقاً چیست؟ چگونه درک شخصیتتان به شما کمک می کند تا بینش بیشتری نسبت به سلامت عاطفی خود کسب کنید؟ شخصیت چیزی است که اغلب مردم آن را توصیف می کنند ، اما بسیاری از آنها دقیقاً نمی دانند که مطالعه علمی شخصیت چیست. این شخصیتِ منحصر به فرد شماست که شما را به شخصی تبدیل می کند که الان هستید و بر همه چیز از روابط تان گرفته تا روشی که زندگی می کنید تأثیر می گذارد.
روانشناسی شخصیت یکی از بزرگترین و محبوب ترین شاخه های روانشناسی است.

روانشناسان در تلاشند تا درک کنند که چگونه شخصیت رشد می کند و چگونه بر نحوه تفکر و رفتار ما تأثیر می گذارد. این حوزه روانشناسی درصدد درک شخصیت و چگونگی تفاوت آن در افراد و همچنین چگونگی شباهت افراد از نظر شخصیت است.

روانشناسان همچنین اختلالات شخصیتی را که می توانند در زندگی روزمره فرد تداخل ایجاد کنند ، ارزیابی ، تشخیص و درمان می کنند. و البته که حوزه وظابف و نحوه کار روانشناسان با روانپزشکان متفاوت است

چه چیزیست که باعث می شود شما به کسی که الان هستید تبدیل شوید؟ مطمئنا عوامل بسیاری با کسی که الان هستید ارتباط دارند از جمله ژنتیک ، تربیت و تجربیات زندگی شما.

بسیاری معتقدند آنچه واقعاً شما را منحصر به فرد می کند الگو های مشخص افکار ، احساسات و رفتار هایی است که شخصیت شما را تشکیل می دهند.

روانشناسی شخصیت زنان

در حالی که هیچ تعریف توافق شده ای از شخصیت وجود ندارد ، اغلب به عنوان چیزی تصور می شود که از درون فرد ناشی می شود و در طول زندگی نسبتاً ثابت می ماند. این شامل تمام افکار ، الگو های رفتاری و نگرش های اجتماعی است که بر نحوه مشاهده ما و آنچه در مورد دیگران و دنیای اطرافمان باور داریم تأثیر می گذارد.

درک شخصیت به روانشناسان اجازه می دهد پیش بینی کنند که چگونه افراد به موقعیت های خاص و انواع چیز هایی که برایشان ارجح و ارزشمند است ، پاسخ می دهند .

برای درک اینکه چگونه محققان روانشناسی شخصیت را مطالعه می کنند ، مهم است که با یادگیری بیشتر در مورد برخی از مهمترین نظریه های شخصیت ، شروع کنیم.

 

چند تئوری مختلف برای تعیین جنبه ‌های مختلف شخصیت پدید آمده اند. برخی از تئوری ها در توضیح چگونگی رشد شخصیت تمرکز دارند ، در حالی که برخی دیگر به درک تفاوت های فردی در شخصیت می پردازند.

شخصیت معمولاً از روی ویژگیهایش توصیف می شود.

تئوری های مربوط به ویژگی های شخصیتی بر این باورند که شخصیت از تعدادی از خصوصیات و ویژگیهای گسترده و مختلف تشکیل شده است. طی سالها تئوریهای مختلفی ارائه شده است تا دقیقا مشخص شود که کدام ویژگی ها به عنوان مؤلفه های اصلی شخصیت شناخته می شوند و نیز تعداد کل ویژگی های شخصیتی چقدر است.

روانشناس Gordon Allport از نخستین کسانی بود که شخصیت را از نظر ویژگیهای فردی توصیف کرد. طبق دیدگاه شخصی اش ، او گفت كه انواع مختلفی از صفات وجود دارند. صفات مشترک مواردی هستند که در بسیاری از افراد در یک فرهنگ خاص مشترک اند. صفات اصلی آنهایی هستند که شخصیت یک فرد را تشکیل می دهند.

صفات ذاتی آنهایی هستند که چنان غالب هستند که شخص در درجه اول به خاطر آن خصوصیات شناخته می شود.

به عنوان مثال ، مادر ترزا به دلیل کار های خیرخواهانه اش چنان مشهور بود که نام او تقریباً مترادف خدمت به افراد نیازمند شد.

در حالی که Allport گفته بود که تقریباً 4000 صفت فردی وجود دارد ، روانشناس Raymond Cattell پیشنهاد کرد که تعداد آنها 16 تاست. بعداً ، روانشناس Hans Eysenck این لیست از صفات را حتی بیشتر هم كاهش داد و اظهار داشت كه فقط سه صفت وجود دارد: برونگرایی ، روان رنجوری و روان پریشی.

شاید امروزه نظریه “پنج بزرگ” محبوب ترین و مورد قبول ترین نظریه ویژگی شخصیت باشد. این نظریه پیشنهاد می کند که شخصیت از پنج بعد شخصیتی گسترده ساخته شده است: برونگرایی ، تطابق پذیری ، وظیفه شناسی ، روان رنجوری و گشودگی (نسبت به پذیرش تجربه) . هر صفت به عنوان یک طیف گسترده وجود دارد و شخصیت هر فرد در جایی از آن طیف برای هر صفت قرار دارد.

به عنوان مثال ، ممکن است در حالی که در جایی در وسط طیف برای صفات گشودگی و روان رنجوری هستید ، برای برون گرایی ، وظیفه شناسی و تطابق پذیری موقعیت بالای طیف را داشته باشید.

 


 

برخی از تئوری ها به چگونگی رشد و تغییر شخصیت در طول زندگی نگاه می کنند
نظریه فروید (Freud) در مورد رشد روانی-جنسی ، یکی از شناخته شده ترین تئوری های شخصیت است ، اما یکی از بحث برانگیزترین هاست. طبق گفته فروید ، کودکان از طریق یک سری مراحل رشدی شخصیت بزرگ می شوند. در هر مرحله ، انرژی وابسته به نیروی جنسی یا نیرویی که همه رفتار های انسان را به تکاپو در می آورد ، روی نواحی جنسی متمرکز می شود. موفقیت در تکمیل هر مرحله منجر به انتقال به مرحله بعدی رشد می شود ، اما عدم موفقیت در هر مرحله خاص ممکن است باعث توقف شده و بر شخصیت بزرگسالان تأثیر بگذارد.

روانشناس به نام Erik Erikson مجموعه ای از هشت مرحله روانی اجتماعی را توصیف می کند که افراد در طول زندگی از آن عبور می کنند. هر مرحله نقش مهمی در رشد شخصیت و مهارتهای روانشناختی ایفا می کند.
در طی هر مرحله ، فرد با یک بحران رشدی روبرو است که به عنوان نقطه عطفی در رشد است.
Erikson بیشتر به این موضوع علاقه مند بود که تعاملات اجتماعی چگونه بر رشد شخصیت تأثیر می گذارد و در درجه اول به توسعه آنچه او هویت نفس می نامید ، علاقه مند بود. موفقیت در تکمیل مراحل ، منجر به رشد سالم شخصیت می شود. تئوری فروید اظهار داشت که شخصیت در درجه اول در سنین بسیار جوانی شکل می گیرد و تثبیت می شود ، اما اریکسون معتقد بود که شخصیت در طول زندگی همچنان رشد و نمو می یابد.

به منظور مطالعه و سنجش شخصیت ، روانشناسان تعدادی تست شخصیت ، ارزیابی و پرسشنامه مختلف را تهیه کرده اند. بسیاری از این تست ها به طور گسترده در موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال ، شاخص مشهور Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) اغلب به عنوان یک ارزیابی غربالگری قبل از استخدام مورد استفاده قرار می گیرد.
ارزیابی های دیگر ممکن است برای کمک به افراد در کسب اطلاعات بیشتر در مورد جنبه های مختلف شخصیت خود و یا به عنوان ابزار غربالگری و ارزیابی هنگام تشخیص انواع مختلف اختلالات شخصیتی به کار روند.

این احتمال وجود دارد که شما با انواع مختلفی از تست های شخصیتی به اشکال مختلف و بصورت آنلاین روبرو شده باشید. بسیاری از این تست ها ادعا می کنند که خود “واقعی شما” را نشان می دهند، در حالی که برخی دیگر مشخصاً فقط برای سرگرمی هستند. به عنوان مثال ، ممکن است به تست های آنلاینی برخورد کنید که به شما می گویند شخصیتی برونگرا دارید یا درونگرا.
درک بهتر از خود گاهی می تواند به شما کمک کند تا به این موضوع پی ببرید که چرا در ارتباط با دیگران خوب هستید یا چرا بعضی اوقات احساس می کنید فقط کمی به تنهایی نیاز دارید.

نکته مهم این است که به یاد داشته باشید که هرگونه ارزیابی که از طریق اینترنت انجام می دهید ، احتمالاً باید شما را به شک بیاندازد. این ابزارهای غیررسمی می توانند سرگرم کننده باشند، حتی گاهی اوقات می توانند دیدگاهی را در مورد وضعیت و ویژگی های شما ارائه دهند ، اما برای هر نوع ارزیابی رسمی یا تشخیص فقط باید از تست های شخصیتی که توسط متخصصین آموزش دیده و واجد شرایط ارائه می شود ، استفاده کرد.

روانشناسان شخصیت نه تنها چگونگی رشد شخصیت را مورد مطالعه قرار می دهند بلکه به مشکلات مختلفی که می تواند بوجود بیاید علاقه مند هستند. مشخص شده است که تعدادی از اختلالات شخصیتی مختلف می توانند تأثیر جدی در زندگی و عملکرد یک فرد داشته باشد.
انستیتوی ملی بهداشت روان گزارش می دهد که تقریباً 9.1٪ از جمعیت بزرگسالان ایالات متحده سالانه حداقل علائم یک اختلال شخصیتی را تجربه می کنند.
حال ، یک اختلال شخصیتی دقیقاً چیست؟ این اختلالات به عنوان اختلالات روانی مزمن و فراگیر شناخته می شوند که بر افکار ، رفتارها و عملکرد بین فردی تأثیر می گذارند.

DSM-5 در حال حاضر 10 اختلال شخصیت مختلف را ذکر کرده است. اینها شامل اختلال شخصیت ضد اجتماعی ، اختلال شخصیت مرزی ، اختلال شخصیت خودشیفتگی و اختلال شخصیت وسواسی است.

غالباً تشخیص بیماری اختلال شخصیت برای ما می تواند بسیار نگران کننده باشد ، اما مهم است که به یاد داشته باشید که نیروی کمکی در دسترس است. با همکاری با متخصصان سلامت روان می توانید راه هایی برای تشخیص مشکلاتی که این اختلالات در زندگی شما ایجاد می کنند بیابید و راهکارهای جدید مقابله با آنها را نیز پیدا کنید.

اینکه نسبت به آنچه در آینده ممکن است اتفاق بیفتد احساس ترس و نگرانی داشته باشید اشکالی ندارد ، اما نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که لازم نیست به تنهایی با آن روبرو شوید. افراد آموزش دیده ، ماهر و آماده ای وجود دارند که به شما کمک می کنند که قدم های بعدی درمانتان را بردارید.
بسته به تشخیصی که برای شما گذاشته می شود، پزشک ممکن است نوعی روان درمانی ، آموزش چند مهارت ، دارو یا ترکیبی از هر سه را توصیه کند.
نکته اصلی این است که برای تهیه یک برنامه درمانی که بر نیاز ها و اهداف شما متمرکز باشد ، باید با تیم مراقبت های بهداشتی خود تاجایی که می توانید همکاری کنید.

شخصیت موضوعی گسترده است که تقریباً به همه جنبه هایی که باعث می شود افراد به کسی که اکنون هستند تبدیل شوند ، وابسته است . روشهای مختلفی برای فکر کردن در مورد شخصیت وجود دارد ، از جمله تمرکز روی صفات فردی یا نگاه کردن به مراحل مختلف رشدی که با ظهور شخصیت اتفاق می افتد و یا گاهی با گذشت زمان تغییر می کند.

روانشناسان فقط به درک شخصیت سالم و طبیعی انسان علاقه مند نیستند ، بلکه در پی شناخت اختلالات احتمالی شخصیت هستند که ممکن است به پریشانی یا بروز مشکل در مدرسه ، کار ، روابط و سایر زمینه های مهم زندگی منجر شوند. روانشناسان با قابلیت شناسایی چنین مشكلاتی، بهتر می توانند به توسعه مهارتهای افراد در مقابله با علائم اختلالات شخصیتی و مدیریت بهتر آن كمك كنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

روانشناسی شخصیت زنان

اگر کووید۱۹ یا کرونا باعث نگرانی شما شده، خواندن این مقالات رو برای آشنایی بیشتر با این ویروس توصیه میکنیم:

1. علائم جدید ویروس کرونا چیست؟

2. آزمایش‌های مختلف ویروس کرونا چه تفاوتی دارند؟

3. راهنمای جامع و کامل ویروس کرونا


روانشناسی شخصیت زنان
روانشناسی شخصیت زنان
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *