چطور زود ازدواج کنیم

 
helpkade
چطور زود ازدواج کنیم
چطور زود ازدواج کنیم

زمانی‌که پای درد دل دختران جوان و مجرد می‌نشینید به دفعات می‌گویند “خواستگار خوب پیدا نمیشه”، “ دلم میخواد هرچه سریعتر ازدواج کنم” ،“30 سالم شده ولی هنوز ازدواج نکردم” و جملاتی شبیه به این‌ها. با توجه به اینکه در جامعه ما ازدواج برای دختران یک هدف و دستاورد محسوب می‌شود این دغدغه قابل پذیرش و درک می‌باشد اما برای اینکه بتوان به این هدف رسید چه باید کرد! در این مقاله بطور کلی مسیری که بتوانید از طریق آن در زودترین زمان ممکن یک ازدواج مناسب داشته باشید را شرح داده‌ایم اما ازآنجایی که هر فرد شرایط زندگی و روحیات خاص خودش را دارد و برای اینکه بتوانید یک مرد ایده‌آل را برای ازدواج پیدا کنید لازم است مسیر مخصوص به خودتان را پیدا کنید که این امر نیاز به آموزش و تحقیق دارد و برای اینکه احتمال خطا و اشتباه را به پایین‌ترین حد خود بیاورید می‌توانید با روانشناس نیز مشورت کنید.

فهرست مطالب

 چه تصویری از خود به جهان ارائه می‌دهید؟ قبل از آن که بتوانید مرد مورد علاقه‌تان را جذب کنید، ابتدا باید برای بهبود ظاهر و باطن خود تلاش کنید. آیا از خود فعلی‌تان راضی هستید؟ با خودتان صادق باشید و جنبه‌هایی از شخصیت‌تان را که نیاز به اصلاح و بهبود دارد، شناسایی کنید. به این ترتیب اعتماد به نفس و عزت نفسی را که برای جلب مرد دلخواهتان و زود ازدواج کردن لازم دارید، به دست می‌آورید.

نخستین گام برای تبدیل شدن به بانویی بهتر این است که روی عشق به خود تمرکز کنید. دوست داشتن خود با خودخواه بودن تفاوت دارد؛ قرار است خود را در عشق غرق کنید تا بتوانید در این عشق صمیمانه با دیگران نیز شریک شوید و دوستان، خانواده و احتمالاً نیمه گمشده‌تان را از عشق بهره‌مند کنید.

انسانی که خود را دوست دارد، چون دقیقاً می‌داند که چگونه باید بدون خودخواهی عشق بدهد و عشقش را با دیگران سهیم شود، بدون آن که در مقابل انتظار چیزی را داشته باشد، می‌داند که چطور باید برای دیگران اهمیت قائل شود و به آنان عشق بورزد.

چطور زود ازدواج کنیم

اگر می‌خواهید به نسخه بهتری از خودتان تبدیل شوید، باید ارزش خودتان را بدانید. اگر ارزش خود را بدانید، می‌دانید که دیگران چطور باید با شما رفتار کنند و به این ترتیب نشانه‌های مورد سوءاستفاده قرار گرفتن را به سرعت شناسایی می‌کنید.بانوان شایسته می‌دانند که دیگران باید با آن‌ها با احترام رفتار کنند و می‌دانند که دیگران صرف نظر از نژاد، جایگاه اجتماعی و حتی نوع رابطه‌ای که درگیرش هستند، باید برایشان ارزش قائل شوند.

برای روابطتان با دیگران، به ویژه افرادی که خود واقعی‌تان را دوست دارند، ارزش قائل شوید. قدر اطرافیان مهربان همیشگی‌تان را بدانید و برای حضور آنها در زندگی‌تان سپاسگزار باشید.یک بانوی خوب و شایسته اهمیت تعامل‌های معنادار و ارزشمندش را می‌داند. وقتی به عزیزانتان نشان بدهید که تلاش‌هایشان را به رسمیت می‌شناسید، در واقع به آنها اعلام می‌کنید که وجودشان برایتان مهم است و برایتان اهمیت دارند.

هدف برای زندگی مثل بنزین برای ماشین عمل می‌کند. داشتن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت به شما انرژی و انگیزه می‌دهد بیشتر قدر زمان و سرمایه‌تان را درک می‌کنید و بطور کلی کیفیت زندگی‌تان را تا حد خیلی خوبی بالا می‌برد. قرار نیست اهداف بزرگ و رویایی داشته باشید حتی اهداف کوچکی مانند خواندن کتاب مورد علاقه‌تان در تعطیلات آخر هفته نیز به نوبه خود تاثیر گذار است.

تغییر در ظاهر و سبک پوشش‌تان گاهی یک ایده بسیار خوب هم برای تغییر روحیه و بالا بردن اعتماد به نفس خودتان است و هم تغییر در شیوه نگرش اطرافیان‌تان به شماست. به عنوان یک فرد روی تناسب اندام، پوست، آرایش و انتخاب لباس‌تان دقت کنید. آراسته و شیک بودن نشانه این است که شما به خودتان احترام می‌گذارید و برای خودتان ارزش قائل هستید. البته باید به این نکته نیز خاطر نشان کنیم که افراط و وسواس بیش از حد نیز در این زمینه تاثیر معکوس می‌گذارد.

حتما بخوانید: چطور دختر جذابی باشم 

 سعی کنید بیشتر از گذشته در فعالیت‌های اجتماعی حضور داشته باشید و بروی شخصیت اجتماعی خود کار کنید. برای مثال اگر دانشجو هستید در انجمن‌های مختلف در دانشگاه عضو شوید و حضور فعالی داشته باشید یا در اردوهای دانشگاه شرکت کنید تا با افراد مختلف آشنا شوید و شبکه اجتماعی بزرگ‌تری داشته باشید.

می‌توانید خود واقعی‌تان باشید. منحصربه فرد بودن خود را در سبک لباس پوشیدنتان، علائق غذایی، موسیقی مورد علاقه‌تان و هر کاری که نمایانگر شخصیتتان است، به نمایش بگذارید.ما در جهانی آزاد زندگی می‌کنیم و همه می‌توانیم خودمان باشیم. بنابراین اگر خود را در وضعیتی یافتید که خود واقعی‌تان را سرکوب می‌کنید یا خود را از کارهایی که سرزندگی و نشاط را در جانتان تزریق می‌کند، محروم می‌کنید، زمان آن رسیده است که به زن جنگجوی درونتان مجال خودنمایی بدهید و برای آنچه شایستگیش را دارید، شجاعانه بجنگید.

اگر شما به خودتان و توانایی‌هایتان اعتماد نداشته باشید هیچ فرد دیگری هم شما را باور نخواهد کرد. اعتماد به نفس یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های هر فردی است که خوشبختانه این ویژگی را با تمرین و تکنیک می‌توانید در خود تقویت کنید. برای بالا بردن اعتماد به نفس‌تان می‌توانید از مشاور روانشناس رادیو عشق کمک بگیرید مشاور با ارائه تمرین‌های مربوط به جرات ورزی به شما کمک کند اعتماد به نفس‌تان را زندگی شخصی، کار و در روابط عاطفی‌تان بالا ببرید بطوریکه به راحتی بتوانید از توانایی‌های‌تان بهره ببرید و با قدرت خواسته‌ها و انتظاراتتان را با دیگران مطرح کنید.

حتما بخوانید: چطور دختر با اعتماد به نفسی باشم؟

امتحان کردن و یاد گرفتن چیزهای جدید در زمینه‌های مختلف به شما کمک می‌کند هم بهتر خودتان و علاقه‌تان را بشناسید و هم با یک فضای متفاوت آشنا شوید مثلا اگر به خیاطی علاقه دارید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید یا یک ورزش خاص را بطور مدام دنبال کنید یا حتی یک زبان جدید یاد بگیرید.

فعالیت‌های مورد علاقه‌تان را یادداشت کنید و برنامه روزانه‌ای برای خود تهیه کنید که شامل این فعالیت‌ها باشد. به این ترتیب مطمئن می‌شوید که هر روز در مسیر پیشرفت گام برمی‌دارید و به خواسته‌های قلبی‌تان نزدیکتر می‌شوید.

قبل از آن که به خواستگارتان جواب مثبت بدهید یا نامزد کنید، باید پاسخ سوالات زیر را تعیین کنید:

1.     دوست دارید همسرتان چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ آیا این ویژگی‌ها با نیازهایتان همخوانی دارد؟ به روابط آشنایی قبلی‌تان فکر کنید و مشخص کنید که روابط قبلی به چه دلایلی به سرانجام نرسیده‌اند. آن روابط چه کمبودهایی داشتند و چه خصوصیاتی را در خواستگاران سابقتان دوست داشتید یا نداشتید؟

مثال: دوست دارم اولویت نخست همسرم باشم و همسرم اهمیتی را که برایم قائل است از طریق عشق ورزیدن و توجه مداوم به نیازها و خواسته‌هایم نشان بدهد.

2.     دوست دارید چه کارهایی را همراه با همسرتان انجام بدهید؟

مثال: دوست دارم با همسرم مسافرت بروم و فعالیت‌هایی را در طبیعت و فضای باز انجام بدهم.

3.     چه خصوصیاتی شما را از همسرتان دلسرد می‌کند؟

مثال: نادیده گرفته شدن مداوم و بی‌توجهی به نیازهایم بعد از در میان گذاشتن آن‌ها.

باید اطمینان حاصل کنید که دلیل با هم بودنتان فقط جذابیت زیستی جنس مخالف، جایگاه اجتماعی یا ترس از تنها ماندن نیست. شکی نیست که زیبایی ظاهری مهم است، اما مهم‌تر از هر خصوصیت دیگری این است که همسر آینده‌تان بتواند نیازها و خواسته‌هایتان را برآورده کند.

اگر مرد مناسبی را برای ازدواج انتخاب نکرده باشید، حس ششمتان به شما می‌گوید که مشکلی وجود دارد، اما بنا به دلایلی برای توجیه خواستگارتان بهانه جور می‌کنید یا معایبش را نادیده می‌گیرید.

به همین دلیل است که باید از نیازهای اصلی خود آگاهی داشته باشید تا بتوانید رابطه سالم و شادی را شروع کنید. این آگاهی و خودشناسی کمک می‌کند که خواستگارهای نامناسب را غربال کنید، احتمال شکستن قلبتان را به حداقل برسانید و زمان باارزشتان را هدر ندهید.

اما چطور می‌توانید به شیوه درستی از مرد مورد نظرتان تصویرسازی کنید. تهیه لیست سوالاتی که باید به آنها پاسخ دهید، دسته بندی سوالات و نحوه پاسخ دهی به آنها بسیار مهم است. دوره جذب عشق از آشنایی تا ازدواج رادیو نحوه تهیه این را با توجه به ویژگی‌های اخلاقی‌تان به شما آموزش می‌دهد. اینکه چطور مطابق با ویژگی‌های اخلاقی خودتان یک لیست جامع و درست برای خودتان طراحی کنید و چطور از این لیست برای ارزیابی پیشنهادات آشنایی و ازدواجی که به شما می‌شود استفاده کنید. همچنین در این دوره یاد می‌گیرید چطور خودتان را به بهترین شکل ارتقا دهید تا مردان مناسب و ایده‌آل سمت شما جذب شوند و چطور می‌توانید یک رابطه پایدار منجر به ازدواج بسازید.

از ملحق شدن به گروه‌ها و انجمن‌های جدید واهمه نداشته باشید، چرا که ممکن است در محیط‌های جدید با همسر آینده‌تان آشنا شوید. دوست دارید همسر آینده‌تان بیشتر در چه محیط‌هایی رفت و آمد داشته باشد؟ ترجیح می‌دهید او عضو چه گروه‌هایی باشد؟ دقت کنید که پاسخ این سوالات تا حدی با علائق و سرگرمی‌های خودتان مطابقت داشته باشد.

وقتی جواب سوالاتتان را پیدا کردید، آگاهانه خود را در آن محیط‌ها قرار بدهید. به این ترتیب آشنا شدن با فردی که علائقش مانند شما باشد و خصوصیات مطلوب همسر ایده‌آلتان را داشته باشد، برایتان آسان‌تر می‌شود. البته تضمین نمی‌کنیم که همسر مورد علاقه‌تان را با تغییر محیط پیدا می‌کنید و زود ازدواج می‌کنید، اما احتمالش زیاد است.

برای آن که آقایان را جذب خودتان بکنید، توصیه‌های زیر را رعایت کنید:

در این مرحله جنبه‌هایی از شخصیتتان را که نیاز به اصلاح دارد، شناسایی کرده‌اید و ایجاد تغییرات مثبت را شروع کرده‌اید. ویژگی‌های همسر آینده‌تان را نوشته‌اید و محیطتان را تغییر داده‌اید تا شرایط را برای آشنا شدن با مرد ایده‌آلتان فراهم کنید.

روی یک فرد یا یک رابطه بلاتکلیف بیش از حد وقت نگذارید در صورتی که پیشنهادات دیگری برای ازدواج دارید حتما بررسی کنید. ممکن است شرایط گیج کننده‌ای باشد و یا وابستگی و علاقه به یک فرد باعث شود نتوانید منطقی تصمیم بگیرید مشورت با مشاور روانشناس  به شما کمک می‌کند بتوانید درست‌تر و منطقی‌تر با شرایط‌تان رو برو شوید و بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

حتما بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج

سعی کنید تجربیات تلخ روابط قبلی‌تان را وارد رابطه جدیدتان نکنید. برای آن که رابطه‌ای عمیق و صمیمانه شکل بگیرد و بتوانید زندگی دلخواهتان را بسازید، باید گارد دفاعیتان را کنار بگذارید و در مقابل عشقتان آسیب‌پذیر باشید.

اگر به طور کلی نسبت به مردان دید منفی دارید و نمی‌توانید به هیچ مردی اعتماد کنید، ابتدا باید زخم‌های قبلی‌تان را درمان کنید تا بتوانید قلبتان را دوباره به روی عشق باز کنید. مردان جذب زنان مهربان و مثبت‌اندیشی می‌شوند که حاضرند به آنان اعتماد کنند و عشقشان را بپذیرند.

چطور زود ازدواج کنیم

گذشته‌ها را فراموش کنید و ویژگی‌های خواستگار جدیدتان را بدون تعصب و با ذهنی باز بررسی کنید. از زندگی لذت ببرید، دلبری کنید و ملاحت زنانه را فراموش نکنید. در عین حال اصیل و باوقار باشید و اگر مطمئن شدید که خواستگارتان نمی‌تواند نیازهایتان را برآورده کند یا واقعاً به او علاقه ندارید، رابطه را عاقلانه به پایان برسانید.

در گذشته به دختری که با مهارت‌های ارتباطی یا سبک‌های ارتباطی آشنا نبود کمتر خرده گرفته می‌شد اما در دنیای امروز که جایگاه آموزش و ارتقاء دانش برای همه مشخص است اینکه خانمی بلد نباشد چطور با فرد مقابلش ارتباط موثر برقرار کند، او را بشناسد و نیازهایش را با او مطرح کند، توجیهی ندارد. داشتن یک رابطه و زندگی خوب به هیچ وجه به شانس بستگی ندارد بلکه هرکسی بسته تلاش و پشتکار خودش قادر است یک ازدواج موفق و خوب را تجربه کند.

به همین منظور روانشناسان رادیو عشق دوره جذب مرد از آشنایی تا ازدواج را تهیه کرده کند که در آن تمام اصول و مفاهیمی که هر خانمی برای داشتن یک رابطه و ازدواج موفق باید آنها را بلد باشد بهمراه نکات طلایی و کلیدی مطابق با فرهنگ و عرف جامعه آموزش داده شده است. برای آشنایی و اطلاعات بیشتر، توصیه می‌شود قطب‌نمای جذب عشق از آشنایی تا ازدواج را مطالعه کنید.

اینکه دختر خانمی بخواهد زود ازدواج کند و یک زندگی مشترک موفق را تجربه کند خواسته معقول و قابل درکی است. اما برای رسیدن به این هدف ابتدا باید به خودتان نگاه کنید و بررسی کنید کدام بخش‌های زندگی‌تان را باید ارتقاء دهید تا به ورژن بهتری از خودتان تبدیل شوید. برای این منظور یاد بگیرید خودتان را دوست داشته باشید، ارزش خودتان را بدانید، قدر کسانی که شما را دوست دارند بدانید، در زندگی خود هدف داشته باشید، به ظاهرتان اهمیت دهید، روی شخصیت اجتماعی خود کار کنید، فعالیت‌های جدید را امتحان کنید. بعد از آن بررسی کنید که از همسر آینده‌تان چه انتظاری دارید و یک لیست از ویژگی‌هایی که برایتان مهم است روی کاغذ بیارید و در مورد آن با مشاور مشورت کنید. روی گزینه‌ها مختلف فکر کنید و وقتتان رو تماما صرف یک رابطه نامعلوم نکنید. سعی کنید روحیه شوخ طبع و با لطافت زنانه داشته باشید و سطح دانش و اطلاعاتتان در مورد نحوه ساختن یک رابطه سالم و یک ازدواج موفق را بالا ببرید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

18 بازدید

17 بازدید

23 بازدید

27 بازدید

36 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

زمانی‌که پای درد دل دختران جوان و مجرد می‌نشینید به دفعات می‌گویند “خواستگار خوب پیدا نمیشه”، “ دلم میخواد هرچه سریعتر ازدواج کنم” ،“30 سالم شده ولی هنوز ازدواج نکردم” و جملاتی شبیه به این‌ها. با توجه به اینکه در جامعه ما ازدواج برای دختران یک هدف و دستاورد محسوب می‌شود این دغدغه قابل پذیرش و درک می‌باشد اما برای اینکه بتوان به این هدف رسید چه باید کرد! در این مقاله بطور کلی مسیری که بتوانید از طریق آن در زودترین زمان ممکن یک ازدواج مناسب داشته باشید را شرح داده‌ایم اما ازآنجایی که هر فرد شرایط زندگی و روحیات خاص خودش را دارد و برای اینکه بتوانید یک مرد ایده‌آل را برای ازدواج پیدا کنید لازم است مسیر مخصوص به خودتان را پیدا کنید که این امر نیاز به آموزش و تحقیق دارد و برای اینکه احتمال خطا و اشتباه را به پایین‌ترین حد خود بیاورید می‌توانید با روانشناس نیز مشورت کنید.

فهرست مطالب

 چه تصویری از خود به جهان ارائه می‌دهید؟ قبل از آن که بتوانید مرد مورد علاقه‌تان را جذب کنید، ابتدا باید برای بهبود ظاهر و باطن خود تلاش کنید. آیا از خود فعلی‌تان راضی هستید؟ با خودتان صادق باشید و جنبه‌هایی از شخصیت‌تان را که نیاز به اصلاح و بهبود دارد، شناسایی کنید. به این ترتیب اعتماد به نفس و عزت نفسی را که برای جلب مرد دلخواهتان و زود ازدواج کردن لازم دارید، به دست می‌آورید.

نخستین گام برای تبدیل شدن به بانویی بهتر این است که روی عشق به خود تمرکز کنید. دوست داشتن خود با خودخواه بودن تفاوت دارد؛ قرار است خود را در عشق غرق کنید تا بتوانید در این عشق صمیمانه با دیگران نیز شریک شوید و دوستان، خانواده و احتمالاً نیمه گمشده‌تان را از عشق بهره‌مند کنید.

انسانی که خود را دوست دارد، چون دقیقاً می‌داند که چگونه باید بدون خودخواهی عشق بدهد و عشقش را با دیگران سهیم شود، بدون آن که در مقابل انتظار چیزی را داشته باشد، می‌داند که چطور باید برای دیگران اهمیت قائل شود و به آنان عشق بورزد.

چطور زود ازدواج کنیم

اگر می‌خواهید به نسخه بهتری از خودتان تبدیل شوید، باید ارزش خودتان را بدانید. اگر ارزش خود را بدانید، می‌دانید که دیگران چطور باید با شما رفتار کنند و به این ترتیب نشانه‌های مورد سوءاستفاده قرار گرفتن را به سرعت شناسایی می‌کنید.بانوان شایسته می‌دانند که دیگران باید با آن‌ها با احترام رفتار کنند و می‌دانند که دیگران صرف نظر از نژاد، جایگاه اجتماعی و حتی نوع رابطه‌ای که درگیرش هستند، باید برایشان ارزش قائل شوند.

برای روابطتان با دیگران، به ویژه افرادی که خود واقعی‌تان را دوست دارند، ارزش قائل شوید. قدر اطرافیان مهربان همیشگی‌تان را بدانید و برای حضور آنها در زندگی‌تان سپاسگزار باشید.یک بانوی خوب و شایسته اهمیت تعامل‌های معنادار و ارزشمندش را می‌داند. وقتی به عزیزانتان نشان بدهید که تلاش‌هایشان را به رسمیت می‌شناسید، در واقع به آنها اعلام می‌کنید که وجودشان برایتان مهم است و برایتان اهمیت دارند.

هدف برای زندگی مثل بنزین برای ماشین عمل می‌کند. داشتن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت به شما انرژی و انگیزه می‌دهد بیشتر قدر زمان و سرمایه‌تان را درک می‌کنید و بطور کلی کیفیت زندگی‌تان را تا حد خیلی خوبی بالا می‌برد. قرار نیست اهداف بزرگ و رویایی داشته باشید حتی اهداف کوچکی مانند خواندن کتاب مورد علاقه‌تان در تعطیلات آخر هفته نیز به نوبه خود تاثیر گذار است.

تغییر در ظاهر و سبک پوشش‌تان گاهی یک ایده بسیار خوب هم برای تغییر روحیه و بالا بردن اعتماد به نفس خودتان است و هم تغییر در شیوه نگرش اطرافیان‌تان به شماست. به عنوان یک فرد روی تناسب اندام، پوست، آرایش و انتخاب لباس‌تان دقت کنید. آراسته و شیک بودن نشانه این است که شما به خودتان احترام می‌گذارید و برای خودتان ارزش قائل هستید. البته باید به این نکته نیز خاطر نشان کنیم که افراط و وسواس بیش از حد نیز در این زمینه تاثیر معکوس می‌گذارد.

حتما بخوانید: چطور دختر جذابی باشم 

 سعی کنید بیشتر از گذشته در فعالیت‌های اجتماعی حضور داشته باشید و بروی شخصیت اجتماعی خود کار کنید. برای مثال اگر دانشجو هستید در انجمن‌های مختلف در دانشگاه عضو شوید و حضور فعالی داشته باشید یا در اردوهای دانشگاه شرکت کنید تا با افراد مختلف آشنا شوید و شبکه اجتماعی بزرگ‌تری داشته باشید.

می‌توانید خود واقعی‌تان باشید. منحصربه فرد بودن خود را در سبک لباس پوشیدنتان، علائق غذایی، موسیقی مورد علاقه‌تان و هر کاری که نمایانگر شخصیتتان است، به نمایش بگذارید.ما در جهانی آزاد زندگی می‌کنیم و همه می‌توانیم خودمان باشیم. بنابراین اگر خود را در وضعیتی یافتید که خود واقعی‌تان را سرکوب می‌کنید یا خود را از کارهایی که سرزندگی و نشاط را در جانتان تزریق می‌کند، محروم می‌کنید، زمان آن رسیده است که به زن جنگجوی درونتان مجال خودنمایی بدهید و برای آنچه شایستگیش را دارید، شجاعانه بجنگید.

اگر شما به خودتان و توانایی‌هایتان اعتماد نداشته باشید هیچ فرد دیگری هم شما را باور نخواهد کرد. اعتماد به نفس یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های هر فردی است که خوشبختانه این ویژگی را با تمرین و تکنیک می‌توانید در خود تقویت کنید. برای بالا بردن اعتماد به نفس‌تان می‌توانید از مشاور روانشناس رادیو عشق کمک بگیرید مشاور با ارائه تمرین‌های مربوط به جرات ورزی به شما کمک کند اعتماد به نفس‌تان را زندگی شخصی، کار و در روابط عاطفی‌تان بالا ببرید بطوریکه به راحتی بتوانید از توانایی‌های‌تان بهره ببرید و با قدرت خواسته‌ها و انتظاراتتان را با دیگران مطرح کنید.

حتما بخوانید: چطور دختر با اعتماد به نفسی باشم؟

امتحان کردن و یاد گرفتن چیزهای جدید در زمینه‌های مختلف به شما کمک می‌کند هم بهتر خودتان و علاقه‌تان را بشناسید و هم با یک فضای متفاوت آشنا شوید مثلا اگر به خیاطی علاقه دارید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید یا یک ورزش خاص را بطور مدام دنبال کنید یا حتی یک زبان جدید یاد بگیرید.

فعالیت‌های مورد علاقه‌تان را یادداشت کنید و برنامه روزانه‌ای برای خود تهیه کنید که شامل این فعالیت‌ها باشد. به این ترتیب مطمئن می‌شوید که هر روز در مسیر پیشرفت گام برمی‌دارید و به خواسته‌های قلبی‌تان نزدیکتر می‌شوید.

قبل از آن که به خواستگارتان جواب مثبت بدهید یا نامزد کنید، باید پاسخ سوالات زیر را تعیین کنید:

1.     دوست دارید همسرتان چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ آیا این ویژگی‌ها با نیازهایتان همخوانی دارد؟ به روابط آشنایی قبلی‌تان فکر کنید و مشخص کنید که روابط قبلی به چه دلایلی به سرانجام نرسیده‌اند. آن روابط چه کمبودهایی داشتند و چه خصوصیاتی را در خواستگاران سابقتان دوست داشتید یا نداشتید؟

مثال: دوست دارم اولویت نخست همسرم باشم و همسرم اهمیتی را که برایم قائل است از طریق عشق ورزیدن و توجه مداوم به نیازها و خواسته‌هایم نشان بدهد.

2.     دوست دارید چه کارهایی را همراه با همسرتان انجام بدهید؟

مثال: دوست دارم با همسرم مسافرت بروم و فعالیت‌هایی را در طبیعت و فضای باز انجام بدهم.

3.     چه خصوصیاتی شما را از همسرتان دلسرد می‌کند؟

مثال: نادیده گرفته شدن مداوم و بی‌توجهی به نیازهایم بعد از در میان گذاشتن آن‌ها.

باید اطمینان حاصل کنید که دلیل با هم بودنتان فقط جذابیت زیستی جنس مخالف، جایگاه اجتماعی یا ترس از تنها ماندن نیست. شکی نیست که زیبایی ظاهری مهم است، اما مهم‌تر از هر خصوصیت دیگری این است که همسر آینده‌تان بتواند نیازها و خواسته‌هایتان را برآورده کند.

اگر مرد مناسبی را برای ازدواج انتخاب نکرده باشید، حس ششمتان به شما می‌گوید که مشکلی وجود دارد، اما بنا به دلایلی برای توجیه خواستگارتان بهانه جور می‌کنید یا معایبش را نادیده می‌گیرید.

به همین دلیل است که باید از نیازهای اصلی خود آگاهی داشته باشید تا بتوانید رابطه سالم و شادی را شروع کنید. این آگاهی و خودشناسی کمک می‌کند که خواستگارهای نامناسب را غربال کنید، احتمال شکستن قلبتان را به حداقل برسانید و زمان باارزشتان را هدر ندهید.

اما چطور می‌توانید به شیوه درستی از مرد مورد نظرتان تصویرسازی کنید. تهیه لیست سوالاتی که باید به آنها پاسخ دهید، دسته بندی سوالات و نحوه پاسخ دهی به آنها بسیار مهم است. دوره جذب عشق از آشنایی تا ازدواج رادیو نحوه تهیه این را با توجه به ویژگی‌های اخلاقی‌تان به شما آموزش می‌دهد. اینکه چطور مطابق با ویژگی‌های اخلاقی خودتان یک لیست جامع و درست برای خودتان طراحی کنید و چطور از این لیست برای ارزیابی پیشنهادات آشنایی و ازدواجی که به شما می‌شود استفاده کنید. همچنین در این دوره یاد می‌گیرید چطور خودتان را به بهترین شکل ارتقا دهید تا مردان مناسب و ایده‌آل سمت شما جذب شوند و چطور می‌توانید یک رابطه پایدار منجر به ازدواج بسازید.

از ملحق شدن به گروه‌ها و انجمن‌های جدید واهمه نداشته باشید، چرا که ممکن است در محیط‌های جدید با همسر آینده‌تان آشنا شوید. دوست دارید همسر آینده‌تان بیشتر در چه محیط‌هایی رفت و آمد داشته باشد؟ ترجیح می‌دهید او عضو چه گروه‌هایی باشد؟ دقت کنید که پاسخ این سوالات تا حدی با علائق و سرگرمی‌های خودتان مطابقت داشته باشد.

وقتی جواب سوالاتتان را پیدا کردید، آگاهانه خود را در آن محیط‌ها قرار بدهید. به این ترتیب آشنا شدن با فردی که علائقش مانند شما باشد و خصوصیات مطلوب همسر ایده‌آلتان را داشته باشد، برایتان آسان‌تر می‌شود. البته تضمین نمی‌کنیم که همسر مورد علاقه‌تان را با تغییر محیط پیدا می‌کنید و زود ازدواج می‌کنید، اما احتمالش زیاد است.

برای آن که آقایان را جذب خودتان بکنید، توصیه‌های زیر را رعایت کنید:

در این مرحله جنبه‌هایی از شخصیتتان را که نیاز به اصلاح دارد، شناسایی کرده‌اید و ایجاد تغییرات مثبت را شروع کرده‌اید. ویژگی‌های همسر آینده‌تان را نوشته‌اید و محیطتان را تغییر داده‌اید تا شرایط را برای آشنا شدن با مرد ایده‌آلتان فراهم کنید.

روی یک فرد یا یک رابطه بلاتکلیف بیش از حد وقت نگذارید در صورتی که پیشنهادات دیگری برای ازدواج دارید حتما بررسی کنید. ممکن است شرایط گیج کننده‌ای باشد و یا وابستگی و علاقه به یک فرد باعث شود نتوانید منطقی تصمیم بگیرید مشورت با مشاور روانشناس  به شما کمک می‌کند بتوانید درست‌تر و منطقی‌تر با شرایط‌تان رو برو شوید و بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

حتما بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج

سعی کنید تجربیات تلخ روابط قبلی‌تان را وارد رابطه جدیدتان نکنید. برای آن که رابطه‌ای عمیق و صمیمانه شکل بگیرد و بتوانید زندگی دلخواهتان را بسازید، باید گارد دفاعیتان را کنار بگذارید و در مقابل عشقتان آسیب‌پذیر باشید.

اگر به طور کلی نسبت به مردان دید منفی دارید و نمی‌توانید به هیچ مردی اعتماد کنید، ابتدا باید زخم‌های قبلی‌تان را درمان کنید تا بتوانید قلبتان را دوباره به روی عشق باز کنید. مردان جذب زنان مهربان و مثبت‌اندیشی می‌شوند که حاضرند به آنان اعتماد کنند و عشقشان را بپذیرند.

چطور زود ازدواج کنیم

گذشته‌ها را فراموش کنید و ویژگی‌های خواستگار جدیدتان را بدون تعصب و با ذهنی باز بررسی کنید. از زندگی لذت ببرید، دلبری کنید و ملاحت زنانه را فراموش نکنید. در عین حال اصیل و باوقار باشید و اگر مطمئن شدید که خواستگارتان نمی‌تواند نیازهایتان را برآورده کند یا واقعاً به او علاقه ندارید، رابطه را عاقلانه به پایان برسانید.

در گذشته به دختری که با مهارت‌های ارتباطی یا سبک‌های ارتباطی آشنا نبود کمتر خرده گرفته می‌شد اما در دنیای امروز که جایگاه آموزش و ارتقاء دانش برای همه مشخص است اینکه خانمی بلد نباشد چطور با فرد مقابلش ارتباط موثر برقرار کند، او را بشناسد و نیازهایش را با او مطرح کند، توجیهی ندارد. داشتن یک رابطه و زندگی خوب به هیچ وجه به شانس بستگی ندارد بلکه هرکسی بسته تلاش و پشتکار خودش قادر است یک ازدواج موفق و خوب را تجربه کند.

به همین منظور روانشناسان رادیو عشق دوره جذب مرد از آشنایی تا ازدواج را تهیه کرده کند که در آن تمام اصول و مفاهیمی که هر خانمی برای داشتن یک رابطه و ازدواج موفق باید آنها را بلد باشد بهمراه نکات طلایی و کلیدی مطابق با فرهنگ و عرف جامعه آموزش داده شده است. برای آشنایی و اطلاعات بیشتر، توصیه می‌شود قطب‌نمای جذب عشق از آشنایی تا ازدواج را مطالعه کنید.

اینکه دختر خانمی بخواهد زود ازدواج کند و یک زندگی مشترک موفق را تجربه کند خواسته معقول و قابل درکی است. اما برای رسیدن به این هدف ابتدا باید به خودتان نگاه کنید و بررسی کنید کدام بخش‌های زندگی‌تان را باید ارتقاء دهید تا به ورژن بهتری از خودتان تبدیل شوید. برای این منظور یاد بگیرید خودتان را دوست داشته باشید، ارزش خودتان را بدانید، قدر کسانی که شما را دوست دارند بدانید، در زندگی خود هدف داشته باشید، به ظاهرتان اهمیت دهید، روی شخصیت اجتماعی خود کار کنید، فعالیت‌های جدید را امتحان کنید. بعد از آن بررسی کنید که از همسر آینده‌تان چه انتظاری دارید و یک لیست از ویژگی‌هایی که برایتان مهم است روی کاغذ بیارید و در مورد آن با مشاور مشورت کنید. روی گزینه‌ها مختلف فکر کنید و وقتتان رو تماما صرف یک رابطه نامعلوم نکنید. سعی کنید روحیه شوخ طبع و با لطافت زنانه داشته باشید و سطح دانش و اطلاعاتتان در مورد نحوه ساختن یک رابطه سالم و یک ازدواج موفق را بالا ببرید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

18 بازدید

17 بازدید

23 بازدید

27 بازدید

36 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

زمانی‌که پای درد دل دختران جوان و مجرد می‌نشینید به دفعات می‌گویند “خواستگار خوب پیدا نمیشه”، “ دلم میخواد هرچه سریعتر ازدواج کنم” ،“30 سالم شده ولی هنوز ازدواج نکردم” و جملاتی شبیه به این‌ها. با توجه به اینکه در جامعه ما ازدواج برای دختران یک هدف و دستاورد محسوب می‌شود این دغدغه قابل پذیرش و درک می‌باشد اما برای اینکه بتوان به این هدف رسید چه باید کرد! در این مقاله بطور کلی مسیری که بتوانید از طریق آن در زودترین زمان ممکن یک ازدواج مناسب داشته باشید را شرح داده‌ایم اما ازآنجایی که هر فرد شرایط زندگی و روحیات خاص خودش را دارد و برای اینکه بتوانید یک مرد ایده‌آل را برای ازدواج پیدا کنید لازم است مسیر مخصوص به خودتان را پیدا کنید که این امر نیاز به آموزش و تحقیق دارد و برای اینکه احتمال خطا و اشتباه را به پایین‌ترین حد خود بیاورید می‌توانید با روانشناس نیز مشورت کنید.

فهرست مطالب

 چه تصویری از خود به جهان ارائه می‌دهید؟ قبل از آن که بتوانید مرد مورد علاقه‌تان را جذب کنید، ابتدا باید برای بهبود ظاهر و باطن خود تلاش کنید. آیا از خود فعلی‌تان راضی هستید؟ با خودتان صادق باشید و جنبه‌هایی از شخصیت‌تان را که نیاز به اصلاح و بهبود دارد، شناسایی کنید. به این ترتیب اعتماد به نفس و عزت نفسی را که برای جلب مرد دلخواهتان و زود ازدواج کردن لازم دارید، به دست می‌آورید.

نخستین گام برای تبدیل شدن به بانویی بهتر این است که روی عشق به خود تمرکز کنید. دوست داشتن خود با خودخواه بودن تفاوت دارد؛ قرار است خود را در عشق غرق کنید تا بتوانید در این عشق صمیمانه با دیگران نیز شریک شوید و دوستان، خانواده و احتمالاً نیمه گمشده‌تان را از عشق بهره‌مند کنید.

انسانی که خود را دوست دارد، چون دقیقاً می‌داند که چگونه باید بدون خودخواهی عشق بدهد و عشقش را با دیگران سهیم شود، بدون آن که در مقابل انتظار چیزی را داشته باشد، می‌داند که چطور باید برای دیگران اهمیت قائل شود و به آنان عشق بورزد.

چطور زود ازدواج کنیم

اگر می‌خواهید به نسخه بهتری از خودتان تبدیل شوید، باید ارزش خودتان را بدانید. اگر ارزش خود را بدانید، می‌دانید که دیگران چطور باید با شما رفتار کنند و به این ترتیب نشانه‌های مورد سوءاستفاده قرار گرفتن را به سرعت شناسایی می‌کنید.بانوان شایسته می‌دانند که دیگران باید با آن‌ها با احترام رفتار کنند و می‌دانند که دیگران صرف نظر از نژاد، جایگاه اجتماعی و حتی نوع رابطه‌ای که درگیرش هستند، باید برایشان ارزش قائل شوند.

برای روابطتان با دیگران، به ویژه افرادی که خود واقعی‌تان را دوست دارند، ارزش قائل شوید. قدر اطرافیان مهربان همیشگی‌تان را بدانید و برای حضور آنها در زندگی‌تان سپاسگزار باشید.یک بانوی خوب و شایسته اهمیت تعامل‌های معنادار و ارزشمندش را می‌داند. وقتی به عزیزانتان نشان بدهید که تلاش‌هایشان را به رسمیت می‌شناسید، در واقع به آنها اعلام می‌کنید که وجودشان برایتان مهم است و برایتان اهمیت دارند.

هدف برای زندگی مثل بنزین برای ماشین عمل می‌کند. داشتن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت به شما انرژی و انگیزه می‌دهد بیشتر قدر زمان و سرمایه‌تان را درک می‌کنید و بطور کلی کیفیت زندگی‌تان را تا حد خیلی خوبی بالا می‌برد. قرار نیست اهداف بزرگ و رویایی داشته باشید حتی اهداف کوچکی مانند خواندن کتاب مورد علاقه‌تان در تعطیلات آخر هفته نیز به نوبه خود تاثیر گذار است.

تغییر در ظاهر و سبک پوشش‌تان گاهی یک ایده بسیار خوب هم برای تغییر روحیه و بالا بردن اعتماد به نفس خودتان است و هم تغییر در شیوه نگرش اطرافیان‌تان به شماست. به عنوان یک فرد روی تناسب اندام، پوست، آرایش و انتخاب لباس‌تان دقت کنید. آراسته و شیک بودن نشانه این است که شما به خودتان احترام می‌گذارید و برای خودتان ارزش قائل هستید. البته باید به این نکته نیز خاطر نشان کنیم که افراط و وسواس بیش از حد نیز در این زمینه تاثیر معکوس می‌گذارد.

حتما بخوانید: چطور دختر جذابی باشم 

 سعی کنید بیشتر از گذشته در فعالیت‌های اجتماعی حضور داشته باشید و بروی شخصیت اجتماعی خود کار کنید. برای مثال اگر دانشجو هستید در انجمن‌های مختلف در دانشگاه عضو شوید و حضور فعالی داشته باشید یا در اردوهای دانشگاه شرکت کنید تا با افراد مختلف آشنا شوید و شبکه اجتماعی بزرگ‌تری داشته باشید.

می‌توانید خود واقعی‌تان باشید. منحصربه فرد بودن خود را در سبک لباس پوشیدنتان، علائق غذایی، موسیقی مورد علاقه‌تان و هر کاری که نمایانگر شخصیتتان است، به نمایش بگذارید.ما در جهانی آزاد زندگی می‌کنیم و همه می‌توانیم خودمان باشیم. بنابراین اگر خود را در وضعیتی یافتید که خود واقعی‌تان را سرکوب می‌کنید یا خود را از کارهایی که سرزندگی و نشاط را در جانتان تزریق می‌کند، محروم می‌کنید، زمان آن رسیده است که به زن جنگجوی درونتان مجال خودنمایی بدهید و برای آنچه شایستگیش را دارید، شجاعانه بجنگید.

اگر شما به خودتان و توانایی‌هایتان اعتماد نداشته باشید هیچ فرد دیگری هم شما را باور نخواهد کرد. اعتماد به نفس یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های هر فردی است که خوشبختانه این ویژگی را با تمرین و تکنیک می‌توانید در خود تقویت کنید. برای بالا بردن اعتماد به نفس‌تان می‌توانید از مشاور روانشناس رادیو عشق کمک بگیرید مشاور با ارائه تمرین‌های مربوط به جرات ورزی به شما کمک کند اعتماد به نفس‌تان را زندگی شخصی، کار و در روابط عاطفی‌تان بالا ببرید بطوریکه به راحتی بتوانید از توانایی‌های‌تان بهره ببرید و با قدرت خواسته‌ها و انتظاراتتان را با دیگران مطرح کنید.

حتما بخوانید: چطور دختر با اعتماد به نفسی باشم؟

امتحان کردن و یاد گرفتن چیزهای جدید در زمینه‌های مختلف به شما کمک می‌کند هم بهتر خودتان و علاقه‌تان را بشناسید و هم با یک فضای متفاوت آشنا شوید مثلا اگر به خیاطی علاقه دارید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید یا یک ورزش خاص را بطور مدام دنبال کنید یا حتی یک زبان جدید یاد بگیرید.

فعالیت‌های مورد علاقه‌تان را یادداشت کنید و برنامه روزانه‌ای برای خود تهیه کنید که شامل این فعالیت‌ها باشد. به این ترتیب مطمئن می‌شوید که هر روز در مسیر پیشرفت گام برمی‌دارید و به خواسته‌های قلبی‌تان نزدیکتر می‌شوید.

قبل از آن که به خواستگارتان جواب مثبت بدهید یا نامزد کنید، باید پاسخ سوالات زیر را تعیین کنید:

1.     دوست دارید همسرتان چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ آیا این ویژگی‌ها با نیازهایتان همخوانی دارد؟ به روابط آشنایی قبلی‌تان فکر کنید و مشخص کنید که روابط قبلی به چه دلایلی به سرانجام نرسیده‌اند. آن روابط چه کمبودهایی داشتند و چه خصوصیاتی را در خواستگاران سابقتان دوست داشتید یا نداشتید؟

مثال: دوست دارم اولویت نخست همسرم باشم و همسرم اهمیتی را که برایم قائل است از طریق عشق ورزیدن و توجه مداوم به نیازها و خواسته‌هایم نشان بدهد.

2.     دوست دارید چه کارهایی را همراه با همسرتان انجام بدهید؟

مثال: دوست دارم با همسرم مسافرت بروم و فعالیت‌هایی را در طبیعت و فضای باز انجام بدهم.

3.     چه خصوصیاتی شما را از همسرتان دلسرد می‌کند؟

مثال: نادیده گرفته شدن مداوم و بی‌توجهی به نیازهایم بعد از در میان گذاشتن آن‌ها.

باید اطمینان حاصل کنید که دلیل با هم بودنتان فقط جذابیت زیستی جنس مخالف، جایگاه اجتماعی یا ترس از تنها ماندن نیست. شکی نیست که زیبایی ظاهری مهم است، اما مهم‌تر از هر خصوصیت دیگری این است که همسر آینده‌تان بتواند نیازها و خواسته‌هایتان را برآورده کند.

اگر مرد مناسبی را برای ازدواج انتخاب نکرده باشید، حس ششمتان به شما می‌گوید که مشکلی وجود دارد، اما بنا به دلایلی برای توجیه خواستگارتان بهانه جور می‌کنید یا معایبش را نادیده می‌گیرید.

به همین دلیل است که باید از نیازهای اصلی خود آگاهی داشته باشید تا بتوانید رابطه سالم و شادی را شروع کنید. این آگاهی و خودشناسی کمک می‌کند که خواستگارهای نامناسب را غربال کنید، احتمال شکستن قلبتان را به حداقل برسانید و زمان باارزشتان را هدر ندهید.

اما چطور می‌توانید به شیوه درستی از مرد مورد نظرتان تصویرسازی کنید. تهیه لیست سوالاتی که باید به آنها پاسخ دهید، دسته بندی سوالات و نحوه پاسخ دهی به آنها بسیار مهم است. دوره جذب عشق از آشنایی تا ازدواج رادیو نحوه تهیه این را با توجه به ویژگی‌های اخلاقی‌تان به شما آموزش می‌دهد. اینکه چطور مطابق با ویژگی‌های اخلاقی خودتان یک لیست جامع و درست برای خودتان طراحی کنید و چطور از این لیست برای ارزیابی پیشنهادات آشنایی و ازدواجی که به شما می‌شود استفاده کنید. همچنین در این دوره یاد می‌گیرید چطور خودتان را به بهترین شکل ارتقا دهید تا مردان مناسب و ایده‌آل سمت شما جذب شوند و چطور می‌توانید یک رابطه پایدار منجر به ازدواج بسازید.

از ملحق شدن به گروه‌ها و انجمن‌های جدید واهمه نداشته باشید، چرا که ممکن است در محیط‌های جدید با همسر آینده‌تان آشنا شوید. دوست دارید همسر آینده‌تان بیشتر در چه محیط‌هایی رفت و آمد داشته باشد؟ ترجیح می‌دهید او عضو چه گروه‌هایی باشد؟ دقت کنید که پاسخ این سوالات تا حدی با علائق و سرگرمی‌های خودتان مطابقت داشته باشد.

وقتی جواب سوالاتتان را پیدا کردید، آگاهانه خود را در آن محیط‌ها قرار بدهید. به این ترتیب آشنا شدن با فردی که علائقش مانند شما باشد و خصوصیات مطلوب همسر ایده‌آلتان را داشته باشد، برایتان آسان‌تر می‌شود. البته تضمین نمی‌کنیم که همسر مورد علاقه‌تان را با تغییر محیط پیدا می‌کنید و زود ازدواج می‌کنید، اما احتمالش زیاد است.

برای آن که آقایان را جذب خودتان بکنید، توصیه‌های زیر را رعایت کنید:

در این مرحله جنبه‌هایی از شخصیتتان را که نیاز به اصلاح دارد، شناسایی کرده‌اید و ایجاد تغییرات مثبت را شروع کرده‌اید. ویژگی‌های همسر آینده‌تان را نوشته‌اید و محیطتان را تغییر داده‌اید تا شرایط را برای آشنا شدن با مرد ایده‌آلتان فراهم کنید.

روی یک فرد یا یک رابطه بلاتکلیف بیش از حد وقت نگذارید در صورتی که پیشنهادات دیگری برای ازدواج دارید حتما بررسی کنید. ممکن است شرایط گیج کننده‌ای باشد و یا وابستگی و علاقه به یک فرد باعث شود نتوانید منطقی تصمیم بگیرید مشورت با مشاور روانشناس  به شما کمک می‌کند بتوانید درست‌تر و منطقی‌تر با شرایط‌تان رو برو شوید و بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

حتما بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج

سعی کنید تجربیات تلخ روابط قبلی‌تان را وارد رابطه جدیدتان نکنید. برای آن که رابطه‌ای عمیق و صمیمانه شکل بگیرد و بتوانید زندگی دلخواهتان را بسازید، باید گارد دفاعیتان را کنار بگذارید و در مقابل عشقتان آسیب‌پذیر باشید.

اگر به طور کلی نسبت به مردان دید منفی دارید و نمی‌توانید به هیچ مردی اعتماد کنید، ابتدا باید زخم‌های قبلی‌تان را درمان کنید تا بتوانید قلبتان را دوباره به روی عشق باز کنید. مردان جذب زنان مهربان و مثبت‌اندیشی می‌شوند که حاضرند به آنان اعتماد کنند و عشقشان را بپذیرند.

چطور زود ازدواج کنیم

گذشته‌ها را فراموش کنید و ویژگی‌های خواستگار جدیدتان را بدون تعصب و با ذهنی باز بررسی کنید. از زندگی لذت ببرید، دلبری کنید و ملاحت زنانه را فراموش نکنید. در عین حال اصیل و باوقار باشید و اگر مطمئن شدید که خواستگارتان نمی‌تواند نیازهایتان را برآورده کند یا واقعاً به او علاقه ندارید، رابطه را عاقلانه به پایان برسانید.

در گذشته به دختری که با مهارت‌های ارتباطی یا سبک‌های ارتباطی آشنا نبود کمتر خرده گرفته می‌شد اما در دنیای امروز که جایگاه آموزش و ارتقاء دانش برای همه مشخص است اینکه خانمی بلد نباشد چطور با فرد مقابلش ارتباط موثر برقرار کند، او را بشناسد و نیازهایش را با او مطرح کند، توجیهی ندارد. داشتن یک رابطه و زندگی خوب به هیچ وجه به شانس بستگی ندارد بلکه هرکسی بسته تلاش و پشتکار خودش قادر است یک ازدواج موفق و خوب را تجربه کند.

به همین منظور روانشناسان رادیو عشق دوره جذب مرد از آشنایی تا ازدواج را تهیه کرده کند که در آن تمام اصول و مفاهیمی که هر خانمی برای داشتن یک رابطه و ازدواج موفق باید آنها را بلد باشد بهمراه نکات طلایی و کلیدی مطابق با فرهنگ و عرف جامعه آموزش داده شده است. برای آشنایی و اطلاعات بیشتر، توصیه می‌شود قطب‌نمای جذب عشق از آشنایی تا ازدواج را مطالعه کنید.

اینکه دختر خانمی بخواهد زود ازدواج کند و یک زندگی مشترک موفق را تجربه کند خواسته معقول و قابل درکی است. اما برای رسیدن به این هدف ابتدا باید به خودتان نگاه کنید و بررسی کنید کدام بخش‌های زندگی‌تان را باید ارتقاء دهید تا به ورژن بهتری از خودتان تبدیل شوید. برای این منظور یاد بگیرید خودتان را دوست داشته باشید، ارزش خودتان را بدانید، قدر کسانی که شما را دوست دارند بدانید، در زندگی خود هدف داشته باشید، به ظاهرتان اهمیت دهید، روی شخصیت اجتماعی خود کار کنید، فعالیت‌های جدید را امتحان کنید. بعد از آن بررسی کنید که از همسر آینده‌تان چه انتظاری دارید و یک لیست از ویژگی‌هایی که برایتان مهم است روی کاغذ بیارید و در مورد آن با مشاور مشورت کنید. روی گزینه‌ها مختلف فکر کنید و وقتتان رو تماما صرف یک رابطه نامعلوم نکنید. سعی کنید روحیه شوخ طبع و با لطافت زنانه داشته باشید و سطح دانش و اطلاعاتتان در مورد نحوه ساختن یک رابطه سالم و یک ازدواج موفق را بالا ببرید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

18 بازدید

17 بازدید

23 بازدید

27 بازدید

36 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

زمانی‌که پای درد دل دختران جوان و مجرد می‌نشینید به دفعات می‌گویند “خواستگار خوب پیدا نمیشه”، “ دلم میخواد هرچه سریعتر ازدواج کنم” ،“30 سالم شده ولی هنوز ازدواج نکردم” و جملاتی شبیه به این‌ها. با توجه به اینکه در جامعه ما ازدواج برای دختران یک هدف و دستاورد محسوب می‌شود این دغدغه قابل پذیرش و درک می‌باشد اما برای اینکه بتوان به این هدف رسید چه باید کرد! در این مقاله بطور کلی مسیری که بتوانید از طریق آن در زودترین زمان ممکن یک ازدواج مناسب داشته باشید را شرح داده‌ایم اما ازآنجایی که هر فرد شرایط زندگی و روحیات خاص خودش را دارد و برای اینکه بتوانید یک مرد ایده‌آل را برای ازدواج پیدا کنید لازم است مسیر مخصوص به خودتان را پیدا کنید که این امر نیاز به آموزش و تحقیق دارد و برای اینکه احتمال خطا و اشتباه را به پایین‌ترین حد خود بیاورید می‌توانید با روانشناس نیز مشورت کنید.

فهرست مطالب

 چه تصویری از خود به جهان ارائه می‌دهید؟ قبل از آن که بتوانید مرد مورد علاقه‌تان را جذب کنید، ابتدا باید برای بهبود ظاهر و باطن خود تلاش کنید. آیا از خود فعلی‌تان راضی هستید؟ با خودتان صادق باشید و جنبه‌هایی از شخصیت‌تان را که نیاز به اصلاح و بهبود دارد، شناسایی کنید. به این ترتیب اعتماد به نفس و عزت نفسی را که برای جلب مرد دلخواهتان و زود ازدواج کردن لازم دارید، به دست می‌آورید.

نخستین گام برای تبدیل شدن به بانویی بهتر این است که روی عشق به خود تمرکز کنید. دوست داشتن خود با خودخواه بودن تفاوت دارد؛ قرار است خود را در عشق غرق کنید تا بتوانید در این عشق صمیمانه با دیگران نیز شریک شوید و دوستان، خانواده و احتمالاً نیمه گمشده‌تان را از عشق بهره‌مند کنید.

انسانی که خود را دوست دارد، چون دقیقاً می‌داند که چگونه باید بدون خودخواهی عشق بدهد و عشقش را با دیگران سهیم شود، بدون آن که در مقابل انتظار چیزی را داشته باشد، می‌داند که چطور باید برای دیگران اهمیت قائل شود و به آنان عشق بورزد.

چطور زود ازدواج کنیم

اگر می‌خواهید به نسخه بهتری از خودتان تبدیل شوید، باید ارزش خودتان را بدانید. اگر ارزش خود را بدانید، می‌دانید که دیگران چطور باید با شما رفتار کنند و به این ترتیب نشانه‌های مورد سوءاستفاده قرار گرفتن را به سرعت شناسایی می‌کنید.بانوان شایسته می‌دانند که دیگران باید با آن‌ها با احترام رفتار کنند و می‌دانند که دیگران صرف نظر از نژاد، جایگاه اجتماعی و حتی نوع رابطه‌ای که درگیرش هستند، باید برایشان ارزش قائل شوند.

برای روابطتان با دیگران، به ویژه افرادی که خود واقعی‌تان را دوست دارند، ارزش قائل شوید. قدر اطرافیان مهربان همیشگی‌تان را بدانید و برای حضور آنها در زندگی‌تان سپاسگزار باشید.یک بانوی خوب و شایسته اهمیت تعامل‌های معنادار و ارزشمندش را می‌داند. وقتی به عزیزانتان نشان بدهید که تلاش‌هایشان را به رسمیت می‌شناسید، در واقع به آنها اعلام می‌کنید که وجودشان برایتان مهم است و برایتان اهمیت دارند.

هدف برای زندگی مثل بنزین برای ماشین عمل می‌کند. داشتن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت به شما انرژی و انگیزه می‌دهد بیشتر قدر زمان و سرمایه‌تان را درک می‌کنید و بطور کلی کیفیت زندگی‌تان را تا حد خیلی خوبی بالا می‌برد. قرار نیست اهداف بزرگ و رویایی داشته باشید حتی اهداف کوچکی مانند خواندن کتاب مورد علاقه‌تان در تعطیلات آخر هفته نیز به نوبه خود تاثیر گذار است.

تغییر در ظاهر و سبک پوشش‌تان گاهی یک ایده بسیار خوب هم برای تغییر روحیه و بالا بردن اعتماد به نفس خودتان است و هم تغییر در شیوه نگرش اطرافیان‌تان به شماست. به عنوان یک فرد روی تناسب اندام، پوست، آرایش و انتخاب لباس‌تان دقت کنید. آراسته و شیک بودن نشانه این است که شما به خودتان احترام می‌گذارید و برای خودتان ارزش قائل هستید. البته باید به این نکته نیز خاطر نشان کنیم که افراط و وسواس بیش از حد نیز در این زمینه تاثیر معکوس می‌گذارد.

حتما بخوانید: چطور دختر جذابی باشم 

 سعی کنید بیشتر از گذشته در فعالیت‌های اجتماعی حضور داشته باشید و بروی شخصیت اجتماعی خود کار کنید. برای مثال اگر دانشجو هستید در انجمن‌های مختلف در دانشگاه عضو شوید و حضور فعالی داشته باشید یا در اردوهای دانشگاه شرکت کنید تا با افراد مختلف آشنا شوید و شبکه اجتماعی بزرگ‌تری داشته باشید.

می‌توانید خود واقعی‌تان باشید. منحصربه فرد بودن خود را در سبک لباس پوشیدنتان، علائق غذایی، موسیقی مورد علاقه‌تان و هر کاری که نمایانگر شخصیتتان است، به نمایش بگذارید.ما در جهانی آزاد زندگی می‌کنیم و همه می‌توانیم خودمان باشیم. بنابراین اگر خود را در وضعیتی یافتید که خود واقعی‌تان را سرکوب می‌کنید یا خود را از کارهایی که سرزندگی و نشاط را در جانتان تزریق می‌کند، محروم می‌کنید، زمان آن رسیده است که به زن جنگجوی درونتان مجال خودنمایی بدهید و برای آنچه شایستگیش را دارید، شجاعانه بجنگید.

اگر شما به خودتان و توانایی‌هایتان اعتماد نداشته باشید هیچ فرد دیگری هم شما را باور نخواهد کرد. اعتماد به نفس یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های هر فردی است که خوشبختانه این ویژگی را با تمرین و تکنیک می‌توانید در خود تقویت کنید. برای بالا بردن اعتماد به نفس‌تان می‌توانید از مشاور روانشناس رادیو عشق کمک بگیرید مشاور با ارائه تمرین‌های مربوط به جرات ورزی به شما کمک کند اعتماد به نفس‌تان را زندگی شخصی، کار و در روابط عاطفی‌تان بالا ببرید بطوریکه به راحتی بتوانید از توانایی‌های‌تان بهره ببرید و با قدرت خواسته‌ها و انتظاراتتان را با دیگران مطرح کنید.

حتما بخوانید: چطور دختر با اعتماد به نفسی باشم؟

امتحان کردن و یاد گرفتن چیزهای جدید در زمینه‌های مختلف به شما کمک می‌کند هم بهتر خودتان و علاقه‌تان را بشناسید و هم با یک فضای متفاوت آشنا شوید مثلا اگر به خیاطی علاقه دارید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید یا یک ورزش خاص را بطور مدام دنبال کنید یا حتی یک زبان جدید یاد بگیرید.

فعالیت‌های مورد علاقه‌تان را یادداشت کنید و برنامه روزانه‌ای برای خود تهیه کنید که شامل این فعالیت‌ها باشد. به این ترتیب مطمئن می‌شوید که هر روز در مسیر پیشرفت گام برمی‌دارید و به خواسته‌های قلبی‌تان نزدیکتر می‌شوید.

قبل از آن که به خواستگارتان جواب مثبت بدهید یا نامزد کنید، باید پاسخ سوالات زیر را تعیین کنید:

1.     دوست دارید همسرتان چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ آیا این ویژگی‌ها با نیازهایتان همخوانی دارد؟ به روابط آشنایی قبلی‌تان فکر کنید و مشخص کنید که روابط قبلی به چه دلایلی به سرانجام نرسیده‌اند. آن روابط چه کمبودهایی داشتند و چه خصوصیاتی را در خواستگاران سابقتان دوست داشتید یا نداشتید؟

مثال: دوست دارم اولویت نخست همسرم باشم و همسرم اهمیتی را که برایم قائل است از طریق عشق ورزیدن و توجه مداوم به نیازها و خواسته‌هایم نشان بدهد.

2.     دوست دارید چه کارهایی را همراه با همسرتان انجام بدهید؟

مثال: دوست دارم با همسرم مسافرت بروم و فعالیت‌هایی را در طبیعت و فضای باز انجام بدهم.

3.     چه خصوصیاتی شما را از همسرتان دلسرد می‌کند؟

مثال: نادیده گرفته شدن مداوم و بی‌توجهی به نیازهایم بعد از در میان گذاشتن آن‌ها.

باید اطمینان حاصل کنید که دلیل با هم بودنتان فقط جذابیت زیستی جنس مخالف، جایگاه اجتماعی یا ترس از تنها ماندن نیست. شکی نیست که زیبایی ظاهری مهم است، اما مهم‌تر از هر خصوصیت دیگری این است که همسر آینده‌تان بتواند نیازها و خواسته‌هایتان را برآورده کند.

اگر مرد مناسبی را برای ازدواج انتخاب نکرده باشید، حس ششمتان به شما می‌گوید که مشکلی وجود دارد، اما بنا به دلایلی برای توجیه خواستگارتان بهانه جور می‌کنید یا معایبش را نادیده می‌گیرید.

به همین دلیل است که باید از نیازهای اصلی خود آگاهی داشته باشید تا بتوانید رابطه سالم و شادی را شروع کنید. این آگاهی و خودشناسی کمک می‌کند که خواستگارهای نامناسب را غربال کنید، احتمال شکستن قلبتان را به حداقل برسانید و زمان باارزشتان را هدر ندهید.

اما چطور می‌توانید به شیوه درستی از مرد مورد نظرتان تصویرسازی کنید. تهیه لیست سوالاتی که باید به آنها پاسخ دهید، دسته بندی سوالات و نحوه پاسخ دهی به آنها بسیار مهم است. دوره جذب عشق از آشنایی تا ازدواج رادیو نحوه تهیه این را با توجه به ویژگی‌های اخلاقی‌تان به شما آموزش می‌دهد. اینکه چطور مطابق با ویژگی‌های اخلاقی خودتان یک لیست جامع و درست برای خودتان طراحی کنید و چطور از این لیست برای ارزیابی پیشنهادات آشنایی و ازدواجی که به شما می‌شود استفاده کنید. همچنین در این دوره یاد می‌گیرید چطور خودتان را به بهترین شکل ارتقا دهید تا مردان مناسب و ایده‌آل سمت شما جذب شوند و چطور می‌توانید یک رابطه پایدار منجر به ازدواج بسازید.

از ملحق شدن به گروه‌ها و انجمن‌های جدید واهمه نداشته باشید، چرا که ممکن است در محیط‌های جدید با همسر آینده‌تان آشنا شوید. دوست دارید همسر آینده‌تان بیشتر در چه محیط‌هایی رفت و آمد داشته باشد؟ ترجیح می‌دهید او عضو چه گروه‌هایی باشد؟ دقت کنید که پاسخ این سوالات تا حدی با علائق و سرگرمی‌های خودتان مطابقت داشته باشد.

وقتی جواب سوالاتتان را پیدا کردید، آگاهانه خود را در آن محیط‌ها قرار بدهید. به این ترتیب آشنا شدن با فردی که علائقش مانند شما باشد و خصوصیات مطلوب همسر ایده‌آلتان را داشته باشد، برایتان آسان‌تر می‌شود. البته تضمین نمی‌کنیم که همسر مورد علاقه‌تان را با تغییر محیط پیدا می‌کنید و زود ازدواج می‌کنید، اما احتمالش زیاد است.

برای آن که آقایان را جذب خودتان بکنید، توصیه‌های زیر را رعایت کنید:

در این مرحله جنبه‌هایی از شخصیتتان را که نیاز به اصلاح دارد، شناسایی کرده‌اید و ایجاد تغییرات مثبت را شروع کرده‌اید. ویژگی‌های همسر آینده‌تان را نوشته‌اید و محیطتان را تغییر داده‌اید تا شرایط را برای آشنا شدن با مرد ایده‌آلتان فراهم کنید.

روی یک فرد یا یک رابطه بلاتکلیف بیش از حد وقت نگذارید در صورتی که پیشنهادات دیگری برای ازدواج دارید حتما بررسی کنید. ممکن است شرایط گیج کننده‌ای باشد و یا وابستگی و علاقه به یک فرد باعث شود نتوانید منطقی تصمیم بگیرید مشورت با مشاور روانشناس  به شما کمک می‌کند بتوانید درست‌تر و منطقی‌تر با شرایط‌تان رو برو شوید و بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

حتما بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج

سعی کنید تجربیات تلخ روابط قبلی‌تان را وارد رابطه جدیدتان نکنید. برای آن که رابطه‌ای عمیق و صمیمانه شکل بگیرد و بتوانید زندگی دلخواهتان را بسازید، باید گارد دفاعیتان را کنار بگذارید و در مقابل عشقتان آسیب‌پذیر باشید.

اگر به طور کلی نسبت به مردان دید منفی دارید و نمی‌توانید به هیچ مردی اعتماد کنید، ابتدا باید زخم‌های قبلی‌تان را درمان کنید تا بتوانید قلبتان را دوباره به روی عشق باز کنید. مردان جذب زنان مهربان و مثبت‌اندیشی می‌شوند که حاضرند به آنان اعتماد کنند و عشقشان را بپذیرند.

چطور زود ازدواج کنیم

گذشته‌ها را فراموش کنید و ویژگی‌های خواستگار جدیدتان را بدون تعصب و با ذهنی باز بررسی کنید. از زندگی لذت ببرید، دلبری کنید و ملاحت زنانه را فراموش نکنید. در عین حال اصیل و باوقار باشید و اگر مطمئن شدید که خواستگارتان نمی‌تواند نیازهایتان را برآورده کند یا واقعاً به او علاقه ندارید، رابطه را عاقلانه به پایان برسانید.

در گذشته به دختری که با مهارت‌های ارتباطی یا سبک‌های ارتباطی آشنا نبود کمتر خرده گرفته می‌شد اما در دنیای امروز که جایگاه آموزش و ارتقاء دانش برای همه مشخص است اینکه خانمی بلد نباشد چطور با فرد مقابلش ارتباط موثر برقرار کند، او را بشناسد و نیازهایش را با او مطرح کند، توجیهی ندارد. داشتن یک رابطه و زندگی خوب به هیچ وجه به شانس بستگی ندارد بلکه هرکسی بسته تلاش و پشتکار خودش قادر است یک ازدواج موفق و خوب را تجربه کند.

به همین منظور روانشناسان رادیو عشق دوره جذب مرد از آشنایی تا ازدواج را تهیه کرده کند که در آن تمام اصول و مفاهیمی که هر خانمی برای داشتن یک رابطه و ازدواج موفق باید آنها را بلد باشد بهمراه نکات طلایی و کلیدی مطابق با فرهنگ و عرف جامعه آموزش داده شده است. برای آشنایی و اطلاعات بیشتر، توصیه می‌شود قطب‌نمای جذب عشق از آشنایی تا ازدواج را مطالعه کنید.

اینکه دختر خانمی بخواهد زود ازدواج کند و یک زندگی مشترک موفق را تجربه کند خواسته معقول و قابل درکی است. اما برای رسیدن به این هدف ابتدا باید به خودتان نگاه کنید و بررسی کنید کدام بخش‌های زندگی‌تان را باید ارتقاء دهید تا به ورژن بهتری از خودتان تبدیل شوید. برای این منظور یاد بگیرید خودتان را دوست داشته باشید، ارزش خودتان را بدانید، قدر کسانی که شما را دوست دارند بدانید، در زندگی خود هدف داشته باشید، به ظاهرتان اهمیت دهید، روی شخصیت اجتماعی خود کار کنید، فعالیت‌های جدید را امتحان کنید. بعد از آن بررسی کنید که از همسر آینده‌تان چه انتظاری دارید و یک لیست از ویژگی‌هایی که برایتان مهم است روی کاغذ بیارید و در مورد آن با مشاور مشورت کنید. روی گزینه‌ها مختلف فکر کنید و وقتتان رو تماما صرف یک رابطه نامعلوم نکنید. سعی کنید روحیه شوخ طبع و با لطافت زنانه داشته باشید و سطح دانش و اطلاعاتتان در مورد نحوه ساختن یک رابطه سالم و یک ازدواج موفق را بالا ببرید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

18 بازدید

17 بازدید

23 بازدید

27 بازدید

36 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

 

ازدواج یک مفهوم فرهنگی است که دلایل آن می تواند رها شدن از تنهایی، نیاز جنسی، فرار از خانواده، رفع نیازهای مادی و رسیدن به آرزوهایی که از بچگی در ذهن فرد قرار دارد باشد، اما اگر دلیل ازدواج چیزی غیر از رسیدن به آرامش باشد، ازدواج پایدار نخواهد بود؛ چراکه به زودی دلیلی که ازدواج بر مبنای آن شکل گرفته است، مرتفع خواهد شد.

 

چطور زود ازدواج کنیم

ازدواج کردن

انتخاب شغل، انتخاب همسر، انتخاب رشته، تعامل با اعضای خانواده، تعامل با جامعه، همگی رفتار اجتماعی هستند، اما در این میان تنها همسر غیر قابل جایگزین کردن است و جز دسته اندکی از زنان که در رشته خاصی تحصیل می کنند و زندگی علمی خاصی را انتخاب می کنند، تمام افراد در آینده از این که مجرد مانده اند، مأیوس خواهند شد.

 

نباید انتظار داشت دختران آمار ازدواج را بالا ببرند، بلکه آنها می توانند طوری رفتار کنند که آمار ازدواج را پایین نیاورند. تأثیر رفتاری دختران بر پسرها، بیشتر از تأثیر رفتاری پسرها بر خودشان است.

 

رمز رابطه پایدار

چگونه دوست داشته شدن در کنار دوست داشتن طرف مقابل، چگونه حامی بودن در کنار نیاز به حمایت داشتن، ایجاد حس امنیت برای طرف مقابل در کنار احساس امنیت در کنار او و القای حس لذت پیوند خوردن به طرف مقابل مۆلفه هایی مۆثر بر پایداری یک رابطه است.

 

اینها ابزار اصلی ازدواج است که باید در ویترین رفتاری دختران وجود داشته باشد بهترین راه برای کسب این چهار عامل، سۆال و جواب کردن است و راهش این است که حساسیت های طرف مقابل را بشناسید و به حقوق یکدیگر احترام بذارید. چون در فرهنگ ما دخترها انتخاب می شوند، در نتیجه دیده می شوند و در نتیجه رفتارهای پیش از ازدواج آنها بسیار مهم است.

 

دختران چطور رفتار کنند؟

به علت آن که دختران دائم به عنوان سوژه ازدواج در حال رصد شدن هستند، باید موقعیت را درک کرده و رفتاری مناسب ارائه دهند.بی ثباتی در رفتار، رفتار مغشوش به معنای آن که خالص نیست و دلیل این رفتار آن چیزی نیست که عنوان می شود، راحت بودن رفتاری در ارتباط با جنس مخالف. تمام اینها دلیلی است که پسران را از ازدواج منصرف می کند؛ چراکه دیگر نیازی به ازدواج نخواهد داشت و این ذائقه عدم تمایل به ازدواج را رفتارهای دختران در پسران ایجاد کرده است.

 

رفتار متکبرانه در خصوص رفتارهای اجتماعی با جنس مخالف نامحرم، ارتباط قطره چکانی با جنس مخالف؛ دور بودن از اختلاط با جنس مخالف، رفتارهایی است که دختران باید آنها را رعایت کنند. چراکه ساختار مغزی مرد اجازه نمی دهد دختری که همیشه با او بوده است به عنوان همسر انتخاب کند.

 

وقتی از پسران سۆال می کنیم که چرا ازدواج نمی کنند، می گویند به دلیل برخی رفتارهای دختران. هنگامی که از دختران می پرسیم چرا این رفتارها را ارائه می دهند، دلیل آن را تسریع موقعیت ازدواج دانستند. در حالی که این رفتارهای دختران، رفتارهای دوستانه نیست، بلکه رفتاری است که از همسران توقع می رود. به دلیل این که توقع دختران ازدواج و توقع پسران دوستی است.

 

دختران ابتدا فردی را به عنوان همسر انتخاب می کنند، بعد با او ارتباط برقرار می کنند؛ اما پسران ابتدا با دختران ارتباط می گیرند، بعد تصمیم می گیرند با او ازدواج کنند یا خیر

 

وقتی پسران تصمیم می گیرند

در پایان به یاد داشته باشید، میزان زمانی که برای ارتباط صرف می شود مهم است؛ چراکه زمان بیش از اندازه دلبستگی به وجود می آورد و این دلبستگی ممکن است روی شناخت سایه بیندازد. همچنین در بحث مکان؛ اگر مکان ارتباط دانشگاه یا محیط کار است لزومی ندارد که ارتباط در خارج از آن صورت گیرد.

 

موضوع انتخاب همسر در پسران موضوعی انتخابی نیست، بلکه تصمیمی است. یعنی یک پسر به دختری می رسد و حس می کند دیگر نمی تواند از او بگذرد. دختران ابتدا فردی را به عنوان همسر انتخاب می کنند، بعد با او ارتباط برقرار می کنند؛ اما پسران ابتدا با دختران ارتباط می گیرند، بعد تصمیم می گیرند با او ازدواج کنند یا خیر.

منبع:مهرخانه

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

برای خریدبلیط اتوبوس دنبال سایت معتبری؟


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


با هواپیما هم میشه ارزون سفر کرد!


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

ناباروری شما هم می تواند قابل درمان باشد!


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

چطور زود ازدواج کنیم


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان


برای خرید بلیط اول اینجا سر بزن


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

یادگیری زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 3826موضوع :

آموزش رایگان زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 4397موضوع :

Best sources of love and relationship from all […]تاریخ : ۰۳ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 1986موضوع :

فال عشق واقعی وازدواجتاریخ : ۰۳ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 36375موضوع :

کانال مشاوره خانوادهتاریخ : ۰۲ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 4233موضوع :

چطور زود ازدواج کنیم

علائم عاشق شدن پسرانتاریخ : ۱۳ / ۰۵ / ۱۳۹۷بازدید : 9369موضوع : جذب عشق

 باید ها و نباید ها برای […]تاریخ : ۱۷ / ۰۱ / ۱۳۹۵بازدید : 19420موضوع :

وقتی انسان، از نظر زیستی، فکری، روانی و اجتماعی، برای ایفای نقش همسری، آمادگی پیدا می کند دوست دارد خیلی زود خانواده تشکیل دهد و ازدواج کند. دوران مجردی دیگر برای او خسته کننده می شود و می خواهد خیلی زودتر زندگی اش را با کس دیگری تقسیم کند. برای اینکه زودتر ازدواج کنیم باید چه کرد؟ آیا با ذکر و دعا می توان سریع ازدواج کرد؟ بحث ازدواج را چگونه با خانواده ی خود در میان بگذاریم؟

ذکر و دعا برای سریع تر شدن روند ازدواج تاثیرگذار هستند اما در کنار آن باید رفتارهایی دخترانه داشته باشید تا بتوانید خواستگار را به خود جذب کنید. نوین اطلس در این مطلب همه ی این موضوعات را برای شما توضیح خواهد داد.

ما خبر از حکمت خدا نداریم زیرا همچنان که شما به ازدواج کم سن ترها غبطه می خورید و به همسن و سالان خود که فرزندانی در دامن دارند یا حتی صاحب عروس یا داماد هستند، ولی نمی دانید که برخی هستند که به مجرد بودن شما غبطه می خورند و آرزو دارند کاش مثل شما باشند تا سایه شوم شوهر بداخلاق یا اطرافیان شوهر را بالای سر خود حس نکنند.

تنها غصه شما شوهر نکردن است البته ازدواج حق شما هست و باید با فراهم شدن شرایط مناسب و مقدمات درست ازدواج کنید ولی نه ازدواج به هر قیمت.

شما از خدا گله مند نباشید زیرا ازدواج نکردن شما چند دلیل می تواند داشته باشد:

۱-. سخت گیری شما در انتخاب همسر۲- سخت گیری خانواده در انتخاب همسر برای شما۳- شرایط ظاهری زندگی شما۴- نامناسب بودن برخی از خواستگاران.

نباید ناامید شوید زیرا ناامیدی غصه بزرگی است که به غصه های فعلی تان اضافه می شود و شما را به انزوا و افسردگی وا می دارد. بنابراین همان گونه که دخترانی نجیب مثل شما همچون حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در سن نسبتا بالا و مجردی زندگی کردند و مجرد از دنیا رفتنند شما نباید خود را تنها بدانید.

برای پسران و دخترانی که امر ازدواج بر آنها سخت شده است و با مشکل مواجه شده اند ذکر ها و ختم های شریفه مجرب زیر که مدت آن یک هفته است پیشنهاد می شود:

هفتاد مرتبه آیه الکرسی بخوانید.هفتاد مرتبه سوره اخلاص قرائت کنید.هفتاد مرتبه سوره شریفه ناس را قرائت کنید.هفتاد مرتبه سوره شریفه فلق را قرائت کنید.

این ختم مجرب است و به اذن خداوند تبارک و تعالی نتایج سریع دارد.

بعضی ها فکر می کنند هر بیشتر از پسرها دوری کنند، می توانند افراد بیشتری را جذب خود کنند و بر عکس، برخی دیگر فکر می کنند هر چه بیشتر در دید باشند می توانند خواستگارهای بیشتری را داشته باشند؟ شما جزء کدام دسته هستید؟ به صورت کلی اگر در زندگی نسبت به هر مساله ای تعادل برقرار باشد، افراد می توانند راحت تر به خواسته های خود برسند. ولی افراط و تفریط می تواند وضع را دگرگون کند. در زمینه جذب خواستگار هم همین گونه است. دیده نشدن و یا دیده شدن بیش از حد می تواند به ضرر شما تمام شود. در کنار این امر نیز دختر و خانواده اش باید مهارت هایی را به کار ببرند تا جذاب تر به نظر بیایند. برای داشتن و جذب خواستگاران بیشتر سعی کنید موارد زیر را رعایت نمایید.

چگونه خواستگار خوبی جذب کنیم؟

توکل بر خدا

مهم ترین مساله در امر ازدواج توکل داشتن بر خدا است. دخترها و خانواده هایشان باید در وهله اول از خداوند متعال خواستار یک همسر خوب و متناسب باشند. قرائت سوره طه برای طلب همسر مناسب و دلخواه بسیار کمک کننده است. امام صادق علیه السلام می فرماید:هر کس که خواستگاری ندارد یا به خواستگاریش جواب نمی دهند، سوره طه را بنویسد و بشوید و آب آن را بر صورت خود بریزد، خداوند ازدواجش را آسان می کند.

برخورد مناسب

یکی از مهمترین مسایلی که می تواند به جذب خواستگار برای دخترها کمک کند، اخلاق نیکو و پسندیده خود و خانواده شان است. هر اندازه دختر و خانواده اش خوش اخلاق تر باشند و کمتر عصبانی بشوند و بداخلاقی کنند، بر تعداد خواستگاران دختر افزوده می شود. سعی کنید با اطرافیان، همسایگان و آشنایان با روی باز و گشوده برخورد نمایید تا دیگران هم بتوانند راحت تر با شما صحبت کنند.

طرز پوشش

نوع لباسی که هر فرد می پوشد نشان دهنده نوع اعتقادات و مذهب و شخصیت فرد است. سعی کنید نوع پوشش خود را متناسب با طرز عقایدتان انتخاب نمایید. بر عکس خیلی از دخترها فکر می کنند، هر چه لباس های متفاوت تر از جامعه بپوشند بیشتر جذاب می شوند، پسران معمولا بیشتر دخترهایی را که به صورت شکیل و متناسب با عرف لباس می پوشند، می پسندند. سعی کنید پوششی را برای خود انتخاب کنید که نشان دهنده شخصیت واقعی شما باشد.

بهداشت فردی

عامل مهم دیگر در جذب خواستگار، رعایت کردن بهداشت فردی است. هر چه تمیزتر و آراسته تر باشید و لباس های مرتب تر بپوشید، بر تعداد خواستگارانتان هم افزوده می شود.

غرور کاذب ممنوع

بعضی مواقع دخترها به اشتباه فکر می کنند هر چه غرور بیشتری داشته باشند بهتر است. در صورتی که پسرها نسبت به این غرور دچار ابهام می شوند و حتی در برخی مواقع از ابراز علاقه خود برای ازدواج امتناع می کنند، زیرا ممکن است فکر کنند دختر قصد ازدواج ندارد و یا به او علاقه ای ندارد در صورتی که ممکن است در واقع دختر نسبت به او علاقمند شده باشد ولی این علاقه را سعی می کند با حالت تدافعی نشان دهند. پس نوع چهره ما نشان دهنده خیلی مسایل است.

شرکت در مجالس و انجمن ها

دخترها سعی کنند که در مجالس و محافل زنانه بیشتر شرکت کنند تا توسط افراد بیشتری دیده شوند. همچنین متناسب با شغل و رشته دانشگاهی خودتان، عضو انجمن های مختلف شده و در آنها مشارکت نمایید. مثلا اگر داشنجوی رشته ادبیات هستید می توانید در انجمن شعر عضو شوید . هر چه در مکان های مختلف حضور داشته باشید احتمال بیشتری برای آمدن خواستگار وجود دارد.

خیلی جاها گفته شده که مردها در رابطه بسیار ایرادگیر، سخت پسند و غیرقابل پیش بینی هستند. آن ها نه وابستگی بیش از حد را می پسندند و نه دوری احساسی بیش از حد. و اما یکسری رفتارها در خانم ها هست که هرگز از توجه یک مرد دور نمی ماند و همیشه برای آن ها قابل تحسین است. این ها همان رفتار و خصوصیاتی هستند که یک مرد از دختری که می خواهد همسرش شود انتظار دارد.

ظرافت زنانه در رفتار و حرکاتزن ها بدون زنانگی مانند گل بدون گلبرگ می مانند. زنانگی زن ها همان چیزی است که طبیعت مردانه مردها را متعادل می کند و مانند قطعه گمشده پازل زندگی آن هاست. موهای بلند، رفتارها و حرکات و شخصیت خانمانه تمام چیزی است که یک زن باید داشته باشد و هرگز نباید مانند یک مرد رفتار کند.

هوش و بلند همتیاین همان جرقه ای است که در ارتباط زنان با مردان در سطح ذهنی وجود دارد. این ویژگی در زنان بسیار گیراست. هیچ چیزی نمی تواند زیبایی و ذهن را شکست دهد. از دید یک مرد وقتی بتوانید تصمیم های معقول بگیرید، منطقی رفتار کنید، به آن ها پیشنهاداتی داشته باشید و زندگی را پر مفهوم کنید بسیار جذاب و دوست داشتنی تر هستید.

حس شوخ طبعیوقتی حس شوخ طبعی نداشته باشید زندگی برایتان بسیار کسل کننده و سیاه می شود. مردها موجودات شوخ طبعی هستند و همسری می خواهند که به لطیفه هایشان بخندد، همسری که بتوانند با او مکالمه سرگرم کننده و جالبی داشته باشند. همسری که بتوانند با او شوخی کنند و جنبه شوخی داشته باشد. چه چیزی بهتر از خنده می تواند زندگی را شاد کند؟

جذابیتهمه زن ها زیبا هستند اما همه آن ها جذاب نیستند. در حالی که هر زنی می تواند با اعتماد به نفس جنسی، انعکاس شادکامی و مثبت اندیشی، درست لباس پوشیدن، رفتار مودبانه و ظاهر تمیز و مرتب می تواند جذاب باشد.

ازدواج ها دیگر آن حالت سنتی گذشته را ندارند و زیر پوست شهر اتفاقات دیگری در جریان است. دیگر مثل قدیم ها پسرها موقع گفتن اینکه از یکی خوششان آمده به پدر یا مادرشان صدبار رنگ عوض نمی کنند و دخترها هم راحت تر به مادرشان می گویند که یک خواستگار سمج پیدا شده. با این همه تغییر در سبک زندگی، هنوز در میان گذاشتن مسئله با خانواده ها مهم و حتی گاهی سخت است.

۱- خودخواه نباشیدخودخواه نباشید و طرف مقابل تان را هم در نظر بگیرید. ممکن است طرف مقابلتان شرایطی داشته باشد که به هر دلیلی نتواند آن را با شما بازگو کند و این دست دست کردن شما باعث شود او بیشتر در فشار قرار گیرد. نمونه ساده اش پسرهایی هستند که منتظرند سربازیشان تمام شود، توی اداره ترفیع بگیرند، ماشین بخرند و… بعد از آن طرف، دختر به خاطر خواستگارهایی که برایش می آید از طرف خانواده تحت فشار باشد. ماجراهایی به همین سادگی می تواند یکی از طرفین را خسته کند و کلی مشکل به وجود بیاورد. حتی بعضی وقت ها این مشکلات آن قدر حاد می شوند که می توانند صورت مسئله را به کلی پاک کنند.

۲- حتما بگوییداینکه بخواهید با خودتان فکر کنید که حالا کمی هم صبر کنم تا بیشتر هم را بشناسیم، ضررش بیشتر از نفعش است. شاید نخواهید باور کنید اما هرچه رابطه طولانی تر شود، احساسات در آن پررنگ تر می شود و این نه تنها به شناخت بیشتر کمکی نمی کند بلکه باعث می شود گرفتن تصمیم منطقی برایتان دشوارتر شود. از طرف دیگر، فرآیند شناخت با این مختصات تا یک جایی پیش رونده است و بعد از آن روند کند و حتی ساکنی پیدا می کند اما وقتی با اطلاع خانواده ها آن را رسمی می کنید، شناخت، شکل جدید و جدی تری به خودش می گیرد که چشمتان را به روی دست دیگری حقایق باز می کند. بنابراین خیالتان راحت باشد که درمیان گذاشتن با خانواده می تواند خیلی از مسائل را راحت و خیلی از مشکلات را حل کند.

۳- خودتان را آماده کنیداین طور هم نیست که تصمیم بگیرید و یکراست بروید سراغ خانواده و اسم و نشانی طرف را کف دستشان بگذارید و خود را خلاص کنید. قبل از مرحله گفتن، خودتان را برای دنیای بزرگ ترها آماده کنید. همان طور که رسمی شدن خیلی از مسائل را حل می کند، همان قدر هم مسائل و شاید مشکلات را با شکل جدیدتری مقابلتان قرار دهد. پس لازم است حتما ازتجربه پیران این مسیر استفاده کنید.

چطور زود ازدواج کنیم

۴- به کی بگیم؟برای شروع، مهم است که رگ خواب خانواده را پیدا کنید. قطعا خودتان می دانید که نبض خانه در دست چه کسی است. لازم نیست هول کنید و همان ابتدا سراغ مهره های اصلی خانه بروید. با اینکه سال هاست فضای خانوادگی ما از فضای حاکم بر سریال پدرسالار فاصله گرفته اما باز هم در بیشتر خانواده ها مادرها می توانند واسطه بین شما و پدر گرامی باشند. اگر فکر می کنید مادرتان در این زمینه گزینه مناسبی نیست، بروید سراغ خواهر برادرهای بزرگ تر. آنها می توانند در نقش واسطه عمل کنند و ماجراهای دل پردرد شما را به گوش خانواده برسانند.کارشناسان امر می گویند این روش همیشه مطمئن تر است و شما را از ترکش های احتمالی در امان نگه می دارد.

مطالب مرتبط:

معاشقه قبل از ازدواج

مردان چگونه زنانی را دوست دارند

پیش نیازهای ازدواج

زود ازدواج کنیم یا دیر

روش جذب خواستگار مناسب

ختم ازدواج سریع

اعتماد به نفس و ازدواج

افسردگی به دلیل ازدواج نکردن

جذب خواستگار در دانشگاه

novinatlas 1706 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های novinatlas

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

var _paq = window._paq || []; /* tracker methods like “setCustomDimension” should be called before “trackPageView” */ _paq.push([‘trackPageView’]); _paq.push([‘enableLinkTracking’]); (function() { var u=”//novinbinesh.com/analytics/”; _paq.push([‘setTrackerUrl’, u+’matomo.php’]); _paq.push([‘setSiteId’, ‘3’]); var d=document, g=d.createElement(‘script’), s=d.getElementsByTagName(‘script’)[0]; g.type=’text/javascript’; g.async=true; g.defer=true; g.src=u+’matomo.js’; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();

برای دسترسی بهتر, راحت تر و سریع تر به سایت ما می توانید وب سایت ما را بوکمارک کنید .

برای مطالعه بهترین منابع روانشناسی عشق و بهبود رابطه ما به شما وبسایت نوین بینش را معرفی می کنیم.

البته باید به دخترخانم ها این مسئله را یادآوری کرد که نباید اجازه دهند نگرانی از این مسئله تمام زندگی و آینده شان را مختل کند.

چطور زود ازدواج کنیم

باید بین یک دخترخانم مجرد با مشکلات روحی و خلقی و یک دختر خانم مجرد با روح و روان سالم حتما دومی را انتخاب کنند، زیرا در این صورت است که می توانند دیر یا زود ازدواج مناسبی داشته باشند. فراموش نکنید کم نیستند افرادی که اگرچه کمی دیرتر ازدواج کرده اند ولی ازدواج موفقی داشته اند. مجله زندگی ایده آل در مطلبی به بررسی رفتارهایی که باید انجام داد تا خواستگاران بیشتری داشت پرداخته است، که در ادامه بخش هایی از آن را می خوانید:

به دنبال فرد ایده آل نباشید

بیشتر افراد وقت زیادی را صرف می کنند تا بتوانند «فرد ایده آل» خود را پیدا کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید توصیه می کنیم با چشمانی باز پیش روی تان را نگاه کنید.البته منظور ما این نیست که به اولین خواستگارتان پاسخ مثبت بدهید. ولی کمال گرایی هم ممنوع!

باوقار باشید

بیشتر مردان به دنبال زنی خاص می گردند که تا پایان عمر کنارش بماند و با او پیر شود. زنی که اهل شکوه و شکایت نیست یا با نق نق کردن روزش را خراب نمی کند.

مردها یک زن منطقی و با حساب و کتاب می خواهند که آنها را در سراسر زندگی شان حمایت کند و در موقعیت های حساس همیشه بتوانند روی کمکش حساب کنند. پس با دوری کردن از برخی رفتارهای سبک، شخصیتی متین و باوقار داشته باشید.

زیبایی همه چیز نیست

شاید برخی از دخترخانم ها به اشتباه فکر کنند «زیبایی و وضعیت ظاهری» آنان همه آن چیزی است که پسران در انتخاب همسر آینده خود ملاک و معیار قرار می دهند. از این رو با پناه بردن به لوازم آرایشی یا حتی عمل های جراحی سعی دارند برای زیباتر شدن تغییری در ظاهر خود ایجاد کنند. اما بد نیست بدانید که اولا معیارهای زیبایی نسبی است و از فردی به فرد دیگر متفاوت است، همچنین پسرانی که به پختگی رسیده باشند، بیشتر از آن که در زیبایی چهره متوقف شوند به ظرافت ها و زیبایی های رفتاری شما توجه می کنند. از سوی دیگر برخی از دخترخانم ها نیز فقط و فقط منتظر خواستگاری خوش تیپ هستند، اگر جزو این دسته از دخترخانم ها هستید بهتر است که خیلی در قید و بند قیافه نباشید چون قیافه خوب الزاما به معنی داشتن شخصیت خوب نیست.

وسواس را کنار بگذارید

محافظه  کاری ها و وسواس های بی مورد را کنار بگذارید، اگر خواستگارهایی دارید که حاضر نیستید حرف های شان را بشنوید یا اگر گاهی فامیل و دوستان تان کسی را برای ازدواج به شما معرفی می کنند اما شما اهمیتی نمی دهید، باید کمی در نگاه تان تجدیدنظر کنید. شاید یکی از همین موارد بتواند همسر خوبی برای شما باشد. از آمدن خواستگار نترسید و چند هفته ای زیر نظر خانواده‌هابا خواستگار های تان صحبت کنید و بعد تصمیم بگیرید، مشکلات کوچک آدم ها را بهانه نه گفتن نکنید. فراموش نکنید که هر کسی با هر شخصیتی هم که باشد، مشکلاتی دارد که می توان از آنها ایراد گرفت. مهم این است که به ویژگی های برجسته او نظرکنید، شما نمی توانید یک شخصیت بی عیب و نقص را به عنوان همسرتان انتخاب کنید چون اصلا چنین شخصیتی وجود ندارد. اما سعی کنید فردی را انتخاب کنید که بتوانید با مشکلاتش کنار بیایید و مدام به خاطرش افسرده یا عصبانی نشوید.

بگویید که توقعی ندارید

از موانع مهم پیش روی ازدواج توقعات بالاست و بسیاری از جوانان به دلیل مسائل مالی از تشکیل زندگی مشترک فراری هستند بنابراین با کم کردن این توقعات و بیان این مسئله در موقعیت های مناسب می توانید زمینه ازدواج را ایجاد کنید. همچنین یکی ازمواردی که می تواند مانع ازدواج باشد و آقا را از اقدام به خواستگاری منصرف کند موقعیت اقتصادی خوب خانواده خانم است. یعنی آقا این جرات را ندارد که اقدام به ازدواج کند، شما به عنوان یک خانم می توانید سطح توقعات تان را پایین بیاورید و با بیان کردن این مسئله در جمع دوستان و بستگان که انتظارات من برای ازدواج بالا نیست به همه نشان دهید که در ذهن چه دارید تا شجاعت معرفی کردن خواستگار را پیدا کنند.

باید در درجه اول یک زن باشید

برخی از دختران، زن بودن خود را فراموش کرده اند. این که تحصیل کنند و سر کار بروند، چیز خوبی است اما متاسفانه برخی از دختران امروز از آن طرف بام افتاده اند! بخشی از زن بودن زنان، در ارتباط با همسر و زندگی مشترک و نقش مادری شکوفا می شود و اینکه مورد حمایت و دوست داشته شدن همسر قرار بگیرند.

دختران در ظاهر، این قضیه را کتمان می کنند. آنها با وجود موقعیت های خوب ازدواج اما همه درها را به روی خود بسته اند. چرا که تمام زندگی شان را در کار خلاصه کرده اند، آنها می خواهند به همه نشان دهند خودشان از پس کارهایشان برمی آیند و نیازی به ازدواج نمی بینند اما اگر با خود صادق باشند، این نیاز را احساس می کنند. فراموش نکنید مردها تمایل دارند با خانمی ازدواج کنند که در درجه اول یک زن است.

با خود مهربان باشید

دختری ناامید، عصبی و پرخاشگر که طلبکار از دنیا و دیگران است، چگونه انتظار دارد که فرد مناسبی برای ازدواج پیدا کند! دختری که هنوز با هم جنس خود نمی تواند درست ارتباط برقرار کند، چگونه انتظار دارد که دیگران به او خواستگار معرفی کنند! دختران باید روی شخصیت خود و به خصوص مهربانی با خود، کار کنند. برخی از دختران امروز به دلیل داشتن تحصیلات و شغل، بخشی از زنانگی خود ازجمله مهربان بودن را کم رنگ کرده اند، در صورتی که یک مرد، حس محبت و مهربانی و حمایت همسر خود را می خواهد اما متاسفانه برخی دختران با تحصیل و شغل خود می خواهند که قدرت خود را به رخ فرد مقابل بکشند که در این صورت مردان فراری می شوند!

برگرفته از خراسان

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

چطور زود ازدواج کنیم

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

دختری 23 ساله و دانشجوی سال سوم هستم. مشکل من این است که احساس می کنم برای ادامه زندگی، انگیزه ای محکم ندارم و به همه چیز، بی علاقه ام و در واقع، همیشه منتظر رسیدن آینده هستم تا شاید تحولی در زندگی ام رخ دهد و این بی حوصلگی را از من دور کند. از زندگی خسته ام و همیشه در پی یک نیروی محرک، انگیزه یا عشق می گردم؛ زیرا احساس می کنم تنها به این وسیله، شور و گرمی به زندگی ام باز می گردد و به عبارت دیگر، دوست دارم هر چه زودتر ازدواج کنم؛ البته در این زمینه، آدم سخت گیری نیستم. راستش همیشه می ترسم به گناه بیفتم. بسیاری از دانشجویان کم کم تحت تأثیر محیط قرار گرفته، انسان های دیگری شده اند! من خودم دانشجو هستم؛ در خوابگاه زندگی می کنم و از نزدیک مشاهده می کنم که بسیاری از دوستانم کم کم راه خیابانی شدن و گشت و گذار در پارک و… را در پیش گرفته اند؛ فقط و فقط به این دلیل که فکر می کنند عفت و حجاب صحیح، مانع ازدواج آنها می شود! خواهش می کنم راهنمایی ام کنید و تا قبل از آن که خدای نکرده دیر شود، مشکلم را حل کنم.

م.س. فیزیک تهران

بی تردید آن چه مطرح کردید، مشکل بسیاری از جوانان جویای آرامش جامعه فعلی ماست؛ هر چند گروهی جرأت پرسیدن و چاره جویی ندارند! احساس مسئولیت شما، قابل تقدیر و تحسین است.

چطور زود ازدواج کنیم

پرداختن به علل و عوامل وضع موجود، در چند سطر نمی گنجد. همان گونه که خود نیز گفته اید، سبب بی حوصلگی، خستگی و نداشتن شور و اشتیاق به درس و برنامه های مختلف، احساس تنهایی و عدم تأمین یکی از نیازهای اساسی است. روان شناسان بر این باورند که انسان – در هر مرحله ای از حیات خویش – به محبت نیاز دارد و علاقه مند است که دیگران دوستش بدارند. این نیاز، پس از سن بلوغ، تبلور فزون تری می یابد و لزوم ارتباط با جنس مخالف، آشکارتر می گردد. تنها راه قابل قبول ابراز محبت و برقراری دوستی میان زن و مرد، ازدواج است. بنابراین ازدواج، پاسخ یکی از نیازهای اساسی انسان در مرحله ای خاص از زندگی است. با ازدواج، کانونی ایجاد می شود که در آن، زن و مرد احساس آرامش می کنند؛ انگیزه ادامه زندگی می یابند و بی حوصلگی، خستگی و احساس تنهایی شان از میان می رود. نیاز به امنیت خاطر، معاشرت، درد دل کردن، تشویق و تمجید، مقبولیت و جلب توجّه و نیاز به محبت، در سایه ازدواج، تأمین می شود. این نیازها، اگر به درستی و به موقع ارضا نشوند و از جاده اعتدال خارج گردند، نابسامانی ها و زیان های فراوانی پدید می آورند. بنابراین، ازدواج از عوامل اصلی آرامش، سکون و تعادل است. ازدواج به زندگی زن و مرد جهت می بخشد و افراد نگران، مضطرب و سرکش را رام ساخته، اسباب حفظ سلامت تن و روانشان را فراهم می آورد.

ویل دورانت، درباره ازدواج می نویسد: «اگر راهی پیدا شود که ازدواج در سال های طبیعی انجام گیرد، بیماری های روانی و فحشا، احساس تنهایی و گوشه گیری ناپسند و انحرافات جنسی – که زندگی را لکه دار کرده اند – تا نصف تقلیل خواهد یافت».

بنابراین، وقتی انسان، از نظر زیستی، فکری، روانی و اجتماعی، برای ایفای نقش همسری، آمادگی پیدا می کند، هرگونه احساس و رفتار ازدواج گریزی، بی دلیل است. به تعویق انداختن غیرمنطقی این امر مهم، آرامش فکری و بهداشت روانی را از میان می برد و به تدریج، احساس ناامنی، نگرانی و اضطراب را بر فرد چیره می سازد و این همان حقیقتی است که چهارده قرن قبل، قرآن با بیانی ساده، عمیق و پرمعنا، بیان داشته است؛ «اوست آن کس که شما را از نفس واحدی آفرید و جفت وی را از آن پدید آورد؛ تا بدان آرام گیرد…».1

بنابراین، پیمودن طریق رشد، نیل به کمال انسانی و تقرب به ذات حق تعالی، در گرو ارضای نیازهای غریزی و فطری انسان است؛ به شرط آن که تأمین آنها از طریق صحیح و مورد تأیید عقل، شرع و عرف صورت گیرد.

از طرف دیگر، قرآن به مردم چنین دستور می دهد: «مردان و زنان بی همسر را همسر دهند».2

بنابراین، برنامه ریزی و تلاش در جهت ازدواج جوانان، از وظایف اصلی خانواده ها، جامعه و مسئولان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.

در این گستره، هر کس مسئولیت خاصی دارد. خانواده ها باید با اجتناب از تشریفات، کاهش سطح انتظارات و فراهم آوردن امکانات اولیه و جامعه و نهادهای اجتماعی، باید با ایجاد تسهیلات مالی و…، در این راه گام بردارند.

اگر به هر دلیلی، خانواده ها، افراد جامعه، مسئولان، نهادها و دیگران، به وظیفه خویش عمل نکنند یا امکانات و موقعیت به آنها اجازه فعالیت ندهد، شما و دیگر جوانان، چه باید بکنید؟ آیا انسان می تواند برای رسیدن به آرامش روانی و تأمین یکی از نیازهای اساسی خود، به هر اقدامی دست بزند؟ آیا برای یافتن شریک زندگی، باید از بسیاری هنجارهای صحیح و مورد پسند عرف، عقل و شرع دست کشید و در هر محل و کوی و برزن، در پی این و آن دوید و به عبارت دیگر، آیا می توان برای به دست آوردن آرامش روانی، آرامش خود را از میان برد؟ بی تردید، پاسخ منفی است؛ ولی بهتر آن است به تجربه های تلخ جوانانی توجه کنیم که گمان می کردند می توان با زیر پا گذاشتن عفت و حجاب و سایر هنجارهای پذیرفته شده جامعه و مورد تأکید دین، به آرامش رسیده، به همسر دلخواه دست یابند!

یکی می نویسد: «… آری، اکنون دریافته ام پسر غریبه ای که در کوچه و بازار با دختری طرح آشنایی می ریزد، قصد ازدواج با او را ندارد و سرانجام دوستی های خیابانی، چیزی جز ندامت و رسوایی نیست».

دیگری برای ما نوشته است: «… اکنون پی برده ام حتّی پست ترین پسران، دنبال سنگین ترین و باوقارترین دختران می گردند».

بنابراین، راهی که دیگران پیش گرفته اند، نه مورد تأیید علم و تجربه است و نه عقل و شرع و عرف جامعه آن را می پذیرد. از طرف دیگر، تجربه های تلخ و اندوه بار بسیاری از جوانان شکست خورده و پشیمان، نادرستی این روش را ثابت می کند. بیشتر این روابط و عشق ها، به ازدواج نمی انجامند و یا پس از مدتی، به طلاق منجر می شوند و چنانچه به طلاق منجر نشوند، زندگی آرام و سالمی به ارمغان نمی آورند؛ زیرا خاطره روابط نامشروع گذشته، سبب از میان رفتن آرامش روحی می شود! این مسئله، به طور ناخودآگاه، فرد را رنج می دهد و نمی گذارد که واقعاً به همسرش عشق بورزد.

در نتیجه، ازدواجی که باید آرامش به ارمغان آورد، تهدید کننده آرامش می شود. ممکن است بپرسید: افرادی چون من، چگونه مشکل خود را حلّ کنند؟ برای رسیدن به پاسخ، توجّه به نکات زیر بایسته است:

1. سن ازدواج در جامعه کنونی، با توجّه به وضعیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، بالا است. بنابراین، زیاد نگران به تأخیر افتادن آن نباشید. این، مشکل بسیاری از جوانان کشور است که امیدواریم با تدابیر لازم، در درازمدّت حلّ شود.

2. مطمئن باشید با حفظ شئون اخلاقی و دینی و رعایت وقار، متانت و حجاب کامل، بهتر خواهید توانست خود را از دام خطا و گناه حفظ کنید. بی تردید، جوانان غیرتمند و اهل زندگی و هم شأن شما، سراغ افرادی چون شما خواهند آمد و شما برای ازدواج، از شانس بیشتری برخوردارید؛ پس در حفظ متانت و وقار خود بیشتر دقّت کنید.

3. چنانچه در دانشگاه یا شهرستان محل سکونت شما مرکز یا کانون ازدواج مورد اعتماد وجود دارد، به آن جا مراجعه و شرایط خود را برای ازدواج ارائه کنید؛ تا اسباب ازدواجتان فراهم گردد؛ تأکید می شود که آن مرکز، باید کاملاً شناخته شده و مورد اعتماد و تأیید مسئولان رسمی دانشگاه باشد.

4. به منظور کاهش موقت این نیاز غریزی و پیش گیری از سقوط در دام گناه و لغزش های احتمالی، رعایت نکات زیر سودمند است:

الف) در حد امکان روزی یک ساعت ورزش کنید؛ تا انرژی زاید بدنتان کاستی پذیرد.

ب) اگر توان جسمی دارید، هفته ای یک یا دو روز روزه بگیرید.

ج) افکار خویش را کنترل کنید و از اندیشیدن درباره مسائل جنسی بپرهیزید.

د) مراقب نگاه های خود باشید و به روابط افراد متأهل با یکدیگر و چهره و اندام جنس مخالف و فیلم های تحریک کننده، نگاه نکنید.

ه) اوقات فراغت خود را با شرکت در برنامه های مختلف علمی، فرهنگی، دینی و انجام دادن کارهای شخصی، هنری و علمی، پر کنید و بکوشید که هیچ گاه بیکار و تنها نباشید.

و) در انتخاب دوستان صمیمی و هم اتاقی ها، دقّت کرده، با افراد متین، باوقار، با عفت، متدین و با ادب، ارتباط داشته باشید و در فرصت های آزاد، درباره مسائل علمی، تحصیلی، اخلاقی و دینی گفت وگو کنید.

ز) سعی کنید نمازهای روزانه را اول وقت و به جماعت بخوانید.

ح) پس از نماز صبح، آیاتی از قرآن را تلاوت کنید؛ در معانی آنها بیندیشید و برای حلّ مشکلات خود، از خداوند متعال یاری جویید.

امیدواریم که ضمن رعایت راهکارهای ارائه شده، همسری شایسته بیابید و به زندگی شاد و سعادتمندی دست یابید.

1. «هُوَ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَه وَ جَعَلَ مِنْها زَوْجَها لِیَسْکُنَ إِلَیْها…» اعراف، آیه 189.

2. «وَ أَنْکِحُوا الْأَیامی مِنْکُمْ وَ الصَّالِحِینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ…» نور، آیه 32.

دختری 23 ساله و دانشجوی سال سوم هستم. مشکل من این است که احساس می کنم برای ادامه زندگی، انگیزه ای محکم ندارم و به همه چیز، بی علاقه ام و در واقع، همیشه منتظر رسیدن آینده هستم تا شاید تحولی در زندگی ام رخ دهد و این بی حوصلگی را از من دور کند. از زندگی خسته ام و همیشه در پی یک نیروی محرک، انگیزه یا عشق می گردم؛ زیرا احساس می کنم تنها به این وسیله، شور و گرمی به زندگی ام باز می گردد و به عبارت دیگر، دوست دارم هر چه زودتر ازدواج کنم؛ البته در این زمینه، آدم سخت گیری نیستم. راستش همیشه می ترسم به گناه بیفتم. بسیاری از دانشجویان کم کم تحت تأثیر محیط قرار گرفته، انسان های دیگری شده اند! من خودم دانشجو هستم؛ در خوابگاه زندگی می کنم و از نزدیک مشاهده می کنم که بسیاری از دوستانم کم کم راه خیابانی شدن و گشت و گذار در پارک و… را در پیش گرفته اند؛ فقط و فقط به این دلیل که فکر می کنند عفت و حجاب صحیح، مانع ازدواج آنها می شود! خواهش می کنم راهنمایی ام کنید و تا قبل از آن که خدای نکرده دیر شود، مشکلم را حل کنم.

م.س. فیزیک تهران

بی تردید آن چه مطرح کردید، مشکل بسیاری از جوانان جویای آرامش جامعه فعلی ماست؛ هر چند گروهی جرأت پرسیدن و چاره جویی ندارند! احساس مسئولیت شما، قابل تقدیر و تحسین است.

پرداختن به علل و عوامل وضع موجود، در چند سطر نمی گنجد. همان گونه که خود نیز گفته اید، سبب بی حوصلگی، خستگی و نداشتن شور و اشتیاق به درس و برنامه های مختلف، احساس تنهایی و عدم تأمین یکی از نیازهای اساسی است. روان شناسان بر این باورند که انسان – در هر مرحله ای از حیات خویش – به محبت نیاز دارد و علاقه مند است که دیگران دوستش بدارند. این نیاز، پس از سن بلوغ، تبلور فزون تری می یابد و لزوم ارتباط با جنس مخالف، آشکارتر می گردد. تنها راه قابل قبول ابراز محبت و برقراری دوستی میان زن و مرد، ازدواج است. بنابراین ازدواج، پاسخ یکی از نیازهای اساسی انسان در مرحله ای خاص از زندگی است. با ازدواج، کانونی ایجاد می شود که در آن، زن و مرد احساس آرامش می کنند؛ انگیزه ادامه زندگی می یابند و بی حوصلگی، خستگی و احساس تنهایی شان از میان می رود. نیاز به امنیت خاطر، معاشرت، درد دل کردن، تشویق و تمجید، مقبولیت و جلب توجّه و نیاز به محبت، در سایه ازدواج، تأمین می شود. این نیازها، اگر به درستی و به موقع ارضا نشوند و از جاده اعتدال خارج گردند، نابسامانی ها و زیان های فراوانی پدید می آورند. بنابراین، ازدواج از عوامل اصلی آرامش، سکون و تعادل است. ازدواج به زندگی زن و مرد جهت می بخشد و افراد نگران، مضطرب و سرکش را رام ساخته، اسباب حفظ سلامت تن و روانشان را فراهم می آورد.

ویل دورانت، درباره ازدواج می نویسد: «اگر راهی پیدا شود که ازدواج در سال های طبیعی انجام گیرد، بیماری های روانی و فحشا، احساس تنهایی و گوشه گیری ناپسند و انحرافات جنسی – که زندگی را لکه دار کرده اند – تا نصف تقلیل خواهد یافت».

چطور زود ازدواج کنیم

بنابراین، وقتی انسان، از نظر زیستی، فکری، روانی و اجتماعی، برای ایفای نقش همسری، آمادگی پیدا می کند، هرگونه احساس و رفتار ازدواج گریزی، بی دلیل است. به تعویق انداختن غیرمنطقی این امر مهم، آرامش فکری و بهداشت روانی را از میان می برد و به تدریج، احساس ناامنی، نگرانی و اضطراب را بر فرد چیره می سازد و این همان حقیقتی است که چهارده قرن قبل، قرآن با بیانی ساده، عمیق و پرمعنا، بیان داشته است؛ «اوست آن کس که شما را از نفس واحدی آفرید و جفت وی را از آن پدید آورد؛ تا بدان آرام گیرد…».1

بنابراین، پیمودن طریق رشد، نیل به کمال انسانی و تقرب به ذات حق تعالی، در گرو ارضای نیازهای غریزی و فطری انسان است؛ به شرط آن که تأمین آنها از طریق صحیح و مورد تأیید عقل، شرع و عرف صورت گیرد.

از طرف دیگر، قرآن به مردم چنین دستور می دهد: «مردان و زنان بی همسر را همسر دهند».2

بنابراین، برنامه ریزی و تلاش در جهت ازدواج جوانان، از وظایف اصلی خانواده ها، جامعه و مسئولان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.

در این گستره، هر کس مسئولیت خاصی دارد. خانواده ها باید با اجتناب از تشریفات، کاهش سطح انتظارات و فراهم آوردن امکانات اولیه و جامعه و نهادهای اجتماعی، باید با ایجاد تسهیلات مالی و…، در این راه گام بردارند.

اگر به هر دلیلی، خانواده ها، افراد جامعه، مسئولان، نهادها و دیگران، به وظیفه خویش عمل نکنند یا امکانات و موقعیت به آنها اجازه فعالیت ندهد، شما و دیگر جوانان، چه باید بکنید؟ آیا انسان می تواند برای رسیدن به آرامش روانی و تأمین یکی از نیازهای اساسی خود، به هر اقدامی دست بزند؟ آیا برای یافتن شریک زندگی، باید از بسیاری هنجارهای صحیح و مورد پسند عرف، عقل و شرع دست کشید و در هر محل و کوی و برزن، در پی این و آن دوید و به عبارت دیگر، آیا می توان برای به دست آوردن آرامش روانی، آرامش خود را از میان برد؟ بی تردید، پاسخ منفی است؛ ولی بهتر آن است به تجربه های تلخ جوانانی توجه کنیم که گمان می کردند می توان با زیر پا گذاشتن عفت و حجاب و سایر هنجارهای پذیرفته شده جامعه و مورد تأکید دین، به آرامش رسیده، به همسر دلخواه دست یابند!

یکی می نویسد: «… آری، اکنون دریافته ام پسر غریبه ای که در کوچه و بازار با دختری طرح آشنایی می ریزد، قصد ازدواج با او را ندارد و سرانجام دوستی های خیابانی، چیزی جز ندامت و رسوایی نیست».

دیگری برای ما نوشته است: «… اکنون پی برده ام حتّی پست ترین پسران، دنبال سنگین ترین و باوقارترین دختران می گردند».

بنابراین، راهی که دیگران پیش گرفته اند، نه مورد تأیید علم و تجربه است و نه عقل و شرع و عرف جامعه آن را می پذیرد. از طرف دیگر، تجربه های تلخ و اندوه بار بسیاری از جوانان شکست خورده و پشیمان، نادرستی این روش را ثابت می کند. بیشتر این روابط و عشق ها، به ازدواج نمی انجامند و یا پس از مدتی، به طلاق منجر می شوند و چنانچه به طلاق منجر نشوند، زندگی آرام و سالمی به ارمغان نمی آورند؛ زیرا خاطره روابط نامشروع گذشته، سبب از میان رفتن آرامش روحی می شود! این مسئله، به طور ناخودآگاه، فرد را رنج می دهد و نمی گذارد که واقعاً به همسرش عشق بورزد.

در نتیجه، ازدواجی که باید آرامش به ارمغان آورد، تهدید کننده آرامش می شود. ممکن است بپرسید: افرادی چون من، چگونه مشکل خود را حلّ کنند؟ برای رسیدن به پاسخ، توجّه به نکات زیر بایسته است:

1. سن ازدواج در جامعه کنونی، با توجّه به وضعیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، بالا است. بنابراین، زیاد نگران به تأخیر افتادن آن نباشید. این، مشکل بسیاری از جوانان کشور است که امیدواریم با تدابیر لازم، در درازمدّت حلّ شود.

2. مطمئن باشید با حفظ شئون اخلاقی و دینی و رعایت وقار، متانت و حجاب کامل، بهتر خواهید توانست خود را از دام خطا و گناه حفظ کنید. بی تردید، جوانان غیرتمند و اهل زندگی و هم شأن شما، سراغ افرادی چون شما خواهند آمد و شما برای ازدواج، از شانس بیشتری برخوردارید؛ پس در حفظ متانت و وقار خود بیشتر دقّت کنید.

3. چنانچه در دانشگاه یا شهرستان محل سکونت شما مرکز یا کانون ازدواج مورد اعتماد وجود دارد، به آن جا مراجعه و شرایط خود را برای ازدواج ارائه کنید؛ تا اسباب ازدواجتان فراهم گردد؛ تأکید می شود که آن مرکز، باید کاملاً شناخته شده و مورد اعتماد و تأیید مسئولان رسمی دانشگاه باشد.

4. به منظور کاهش موقت این نیاز غریزی و پیش گیری از سقوط در دام گناه و لغزش های احتمالی، رعایت نکات زیر سودمند است:

الف) در حد امکان روزی یک ساعت ورزش کنید؛ تا انرژی زاید بدنتان کاستی پذیرد.

ب) اگر توان جسمی دارید، هفته ای یک یا دو روز روزه بگیرید.

ج) افکار خویش را کنترل کنید و از اندیشیدن درباره مسائل جنسی بپرهیزید.

د) مراقب نگاه های خود باشید و به روابط افراد متأهل با یکدیگر و چهره و اندام جنس مخالف و فیلم های تحریک کننده، نگاه نکنید.

ه) اوقات فراغت خود را با شرکت در برنامه های مختلف علمی، فرهنگی، دینی و انجام دادن کارهای شخصی، هنری و علمی، پر کنید و بکوشید که هیچ گاه بیکار و تنها نباشید.

و) در انتخاب دوستان صمیمی و هم اتاقی ها، دقّت کرده، با افراد متین، باوقار، با عفت، متدین و با ادب، ارتباط داشته باشید و در فرصت های آزاد، درباره مسائل علمی، تحصیلی، اخلاقی و دینی گفت وگو کنید.

ز) سعی کنید نمازهای روزانه را اول وقت و به جماعت بخوانید.

ح) پس از نماز صبح، آیاتی از قرآن را تلاوت کنید؛ در معانی آنها بیندیشید و برای حلّ مشکلات خود، از خداوند متعال یاری جویید.

امیدواریم که ضمن رعایت راهکارهای ارائه شده، همسری شایسته بیابید و به زندگی شاد و سعادتمندی دست یابید.

1. «هُوَ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَه وَ جَعَلَ مِنْها زَوْجَها لِیَسْکُنَ إِلَیْها…» اعراف، آیه 189.

2. «وَ أَنْکِحُوا الْأَیامی مِنْکُمْ وَ الصَّالِحِینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ…» نور، آیه 32.

این مجله مخصوص کودک و نوجوان می باشد.

پیام زن
ویژه مسائل زنان و خانواده

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
محمد جعفری گیلانی
سید ضیاء مرتضوی

3

7733305
7738743
7733305
payam-zan_man@aalulbayt.org

قم، صندوق پستی 371…

پرسمان
فرهنگی، اجتماعی، دانشجویی

مرکز فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
سید محمدرضا فقیهی
محمد باقر پور امینی
1380
3

7747240
7735473
7743816
info@porseman.net
www.porseman.n…

مبلغان
فرهنگی – تبلیغی
حوزه

1385/6/1
3
mbl

دعا برای تعجیل در ازدواج

۱۳۹۴/۰۷/۰۲


۲۷۷۸۸۰ بازدید

نقل مطالب در مطبوعات و نشریات با ذکر منبع بلامانع است.
اداره تبلیغ نوین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

کاهش آمار ازدواج علت‌های زیادی را در بر میگیرد که نمی‌توان در این مقاله به آن پرداخت. اما بحث دخترانی که همه آنها را بعنوان دخترانی خوب و ایده‌آل میشناسند فرق میکند آنها چرا نمی‌توانند مرد مناسب خود را پیدا کنند و ازدواج کنند؟ این دختران چگونه باید خواستگار مناسب پیدا کنند؟

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ حتماً شما هم در میان اقوام و آشنایان خود دیده‌اید که بعضی از دختران باوجود اینکه از صلاحیت اخلاقی و دیگر معیارهای اساسی انتخاب همسر برخوردارند، تا به حال خواستگاری نداشته‌اند.

به دلیل شرایط فرهنگی پسرانی که قصد ازدواج دارند، می‌توانند به راحتی این موضوع را با خانوادۀ خود در میان گذاشته و به فرد مورد نظر پیشنهاد ازدواج دهند. اما یک دختر برای اینکه نشان دهند قصد ازدواج دارند تا موارد مناسب را جذب کنند، باید از چه راهکاری استفاده کنند؟

آیا راه حل این است که از این پس دختران هم در صورت مواجهه با مورد مناسب، پیشقدم شده و پیشنهاد ازدواج بدهند؟ این کار به دلیل تفاوتهای روانشناختی زن و مرد و نقشهای جنسیتی آنها، نه تنها در فرهنگ ما، که حتی در فرهنگهای اروپایی و آمریکایی کار بهنجار و پسندیدهای تلقی نمیشود. پس چارۀ کار چیست؟

چطور زود ازدواج کنیم

راه حل معقولی که روانشناسان و جامعه شناسان آن را پیشنهاد میکنند، استفاده از راهکارهایی است که موجب میشود دختران جوانی که قصد و شرایط ازدواج را دارند، بیشتر دیده شوند. در ادامه به 8 مورد از مهمترین این راهکارها اشاره میکنیم.

یکی از مواردی که موجب میشود کسی برای ازدواج با شما پا پیش نگذارد، این است که تکلیفتان با خودتان روشن نیست. مثلاً دختری را در نظر بگیرید که حجابش را رعایت نمیکند و ظاهر و رفتارش نشان میدهد که به دستورات دینی اهمیتی نمیدهد، اما از طرف دیگر نمازش را به موقع میخواند و روزه اش را میگیرد (حتی در ماه رمضان نیز حجابش را رعایت نمیکند).

در چنین مواردی، هم افرادی که به اصول مذهبی پایبند هستند، او را فرد مناسبی برای ازدواج نمییابند و هم افرادی که اعتقادات مذهبی ندارند حس میکنند که ممکن است با ازدواج با این فرد دچار مشکل شوند. بنابراین به وی پیشنهاد ازدواج نمیدهند. این مطلب در مورد همۀ جنبه های متعارض شخصیت شما صدق میکند.

تنها اینکه به خودتان بگویید من قصد ازدواج دارم کافی نیست. همانطور که برای اولویتهای دیگرتان مثل کار یا تحصیل وقت میگذارید، باید برای ازدواج نیز وقت و انرژی صرف کنید.

اگر واقعاً قصد ازدواج دارید، سرتان را بیش از حد به کار، درس یا هر چیز دیگری مشغول نکنید. زمانی که در حضور همکاران مردتان اعلام میکنید که اولویت اول من در زندگی کارم است، طبعاً آنها هم اولویتبندی شما را به هم نخواهند زد.

البته لازم نیست شما این حرف را به زبان بیاورید، وقتی اقوام و آشنایان میبینند شما وقتی برای حضور در مجالس خانوادگی و دوستانه ندارید، به این نتیجه میرسند که حتماً برای تشکیل زندگی مشترک هم وقت ندارید، و اگر قصد معرفی موردی را به شما داشته باشند، از این کار صرفنظر میکنند.

شاید ازدواج یکی از اهداف شما باشد، اما رسیدن به آن کاملاً دست شما نیست. با خودتان نگویید که بعد از ازدواج درسم را ادامه میدهم یا سر کار میروم.

چرا الان که وقت بیشتری دارید این کارها را انجام نمیدهید؟ تعداد کمی از مردان دخترانی را که هیچ مهارت خاصی ندارند و وقتشان را به بطالت میگذرانند، به همسری انتخاب میکنند. افزون بر این، همانطور که در ادامه خواهیم گفت، افزایش فعالیت اجتماعی، شانس یافتن زوج مناسب را افزایش میدهد.

هنوز هم در بسیاری از خانوادههای سنتی، انتخاب همسر از طریق خانواده صورت میگیرد. بنابراین شرکت در مجالس زنانه، از جمله مراسم مذهبی علاوه بر اجر اخروی آن میتواند در این زمینه نیز به شما کمک کند.

در ضمن اگر کسی از اقوام یا دوستان از شما پرسید که قصد ازدواج دارید یا نه، علاوه بر پاسخ، معیارهایتان را هم بیان کنید.

خیلی از اوقات افراد به دلیل اینکه فکر میکنند مسئله خاصی (مثل ظاهر فرد) برای شما اهمیت زیادی دارد، موارد خوبی را که برای ازدواج وجود دارند، اما فاقد آن مورد خاص هستند به شما معرفی نمیکنند.

درست است که گفتیم پیشنهاد ازدواج از طرف دختر معمولاً کار درستی نیست، اما منظور ما این نبود که در صورت مواجهه با یک مورد مناسب منفعلانه برخورد کنید و در حقیقت هیچ کاری انجام ندهید. در اینگونه مواقع میتوانید از یک واسطه که البته باید از صداقت و امین بودن وی مطمئن باشید، کمک بگیرید.

واسطه میتواند شما را به عنوان یک مورد مناسب برای ازدواج به فرد مورد نظر یا خانوادهاش معرفی کند.

چگونه زودتر ازدواج کنیم؟

منظور ما این نیست که از لباسهای گرانقیمت یا جلب توجه کننده استفاده کنید. سعی کنید در این مورد حد اعتدال را رعایت کنید. ممکن است آرایشهای زننده یا پوششهای نامناسب موجب شود بعضی از مردان به شما علاقه نشان دهند. اما معمولاً مردی که به دنبال یک زندگی آرام و بی دردسر است، چنین فردی را به همسری انتخاب نمیکند.

از طرف دیگر، اهمیت ندادن به ظاهر و داشتن ظاهری نامرتب نیز به معنای نجابت نیست. در دین مبین اسلام بارها بر اهمیت پاکیزگی و نظافت تأکید شده است.

به مکان هایی بروید که افرادی با سلایق و علایق شما در آن حضور دارند. اگر شما در یک زمینۀ هنری خاص تبحر دارید و دوست دارید همسرتان نیز از هنر سر رشتهای داشته باشد، بد نیست از اماکن هنری دیدن کنید.

این کار هم به شما کمک میکند تا به یکی از علایق فردیتان برسید و دانشتان را در زمینۀ مورد علاقهتان بالا ببرید و هم اینکه امکان آشناییتان با افرادی که با شما تشابهاتی دارند، افزایش میدهد.

یکی از مواردی که مخصوصاً در اولین دیدارها اهمیت زیادی دارد، شیوۀ صحبت کردن و به طور کلی ارتباط برقرار کردن ما است. ما معمولاً جذب افرادی میشویم که با ادب و متانت صحبت کرده و ضمن حفظ حریمها، رفتار گرم و بانشاطی دارند.

برای ارتقای سطح مهارتهای ارتباطی میتوانید از کتابها و مقالاتی که دربارۀ مهارت زندگی نوشته شده است کمک بگیرید. البته هنگام مطالعۀ این کتابها ملاحظات فرهنگی را هم در نظر بگیرید، چون بیشتر این کتابها ترجمه هستند و ممکن است بعضی از موارد ما در کشور ما کاربرد نداشته باشند.

برای مثال، یکی از مواردی که در این کتابها در رابطه با ارتباط مؤثر به آن اشاره شده، برقراری تماس چشمی به هنگام صحبت کردن است، که در جامعۀ ما هنگام صحبت با نامحرم، برقراری تماس چشمی مداوم کار پسندیده ای نیست.

اگر در میان دوستان و اقوام فردی را میشناسید که با وجود داشتن شرایطی مشابه با شرایط شما، خواستگاران خوب متعددی داشته، میتوانید از وی کمک بگیرید.

در صورتیکه با این فرد خیلی صمیمی نیستید و دوست ندارید این موضوع را مستقیم با وی در میان بگذارید، میتوانید در رفتارش دقیق شوید و از کارهای مثبت وی در این زمینه الگوبرداری کنید.

تو این شرایط انتخاب درست برای ازدواج مهم و اساسیه. دوستان و اطرافیان زیادی دارم که تو ازدواجشون شکست خوردن. منم به همین علت وقتی حرف ازدواج میشه ترس به جونم میوفته و از این که تو زندگیم شکست بخورم حسابی میترسم. ولی اول از همه باید آموزش داده شه که چه دختر و چه پسر مسئولیت پذیر پرورش پیدا کنند. آمار طلاق به شکل غیر قابل باوری رو به افزایش است و خیلی از افراد بعد از ازدواج متاسفانه وقتی بچه دار میشن تازه متوجه اختلافشون میشوند وتصمیم به طلاق می گیرند تنها کسی که این وسط لطمه میخوره اون فرزندی هست که به وجود آمده. اول آموزش رفتار صحیح در زندگی زناشویی و بعد توصیه به ازدواج…

جامعه ما در حال تغییر است . خیلی از معضلات ما به دلیل جداشدن جامعه از حالت سنتی وتغییر شکل رفتارهای اجتماعی به شیوه ی مدرنه ازدواج گدشته از مسایل اقتصادی و فرهنگی ومشکلات تجمل گرایی اشکال اساسی که پیدا کرده اینه که دقیقا جنس ازدواج اروپایی پیدا کرده! یعنی چی؟؟؟؟ یعنی اینکه اگر کسی قرار با جنس مخالفش ارتباط برقرار کنه علاوه براینکه برای آقایون ثروتمندی جذابیت محسوب میشه و برای خانم ها زیبایی منحصر به فرد از پارامترهای مهم ازدواج به حساب میاد در این نوع ازدواجها علاوه بر ثروت آقا خانم هم باید ثروت داشته باشه ودر اجتماع شان و جایگاه خاص داشته باشه در جوامع غربی که تساوی حقوق زن ومرد صورت گرفته بعد از ازدواج خانم واقا به میزان مساوی در منزل کار می کنند و به میزان مساوی در زندگی از هزینه های مالی را به میان می اوردند و اکنون نیز در ایران اسلامی ماهم همین اتفاق افتاده است شاید در گدشته 99درصد طلاق ها ارتباط زناشویی بود ولی الان عامل اصلی طلاقها اول بحث مالی وپولی بین زن وشوهر هست وبعد بحث زناشویی. خوش باشید

ازدواج سخت نیست درست ازدواج کردن سخته ورنه کسی نمیترشه ونمونده رو سرپدر ومادرش

خب همه چی ک این نیس فقط دختر خوب باشه یا پسر خوب باشه اصلا بد باشن ولی بعدا میتونن اخلاقشونو درست کنن الان مشکل اصلی مشکل اقتصادی وقتی یه پسری نمیدونه ک قراره چ اتفاقی براش بیفته و نمیتونه امکانات زندگیو جور کنع اصلا گیریم دونفر عاشق همن وقتی شرایط ازدواج نیس چرا تقصیرو،میندازین گردن اخلاقیات و خوب و بد بودن دختر پسر

تعداد زنها ۲.۵ تا ۳ برابر مرد هاست.ازدواج مجدد مردانی که توانایی برقراری عدالت ۱۰۰ درصدی رو بین همسرانشون دارن مشکل رو حل میکنه.دختر خانومایی که اینو قبول ندارن و سنشان از حد ازدواج میگذره بدونم وقتی یک پسر فقط مجبور یک دختر رو انتخاب کنه ترجیح میده زیباترین،با اصالت ترین،مهربان ترین، خوش اخلاق ترین و … رو انتخاب کنه بنابر این دخترایی که حتی یکی از گزینه ها رو کامل و کمال ندارن باید مجرد بمونن و این تقصیر پسرها نیست.درصورتی که همون پسر وقتی ازدواج میکنه و مرد میشه بعد از اینکه غریزه جنسیش اطفا میشه دیگه براش زیبایی و ثروت و اینجور موارد پشیزی نمیارزه و فقط به دنبال کمالات باطنی یک زنه.از طرفی مردان بدلیل تجربه در زندگی مشترک دچار چالش های یک زندگی تازه عروس و داماد که قبلا مجرد بودن نمیشن و قابل اتکا هستن.برخلاف چیزی که در تبلیغات درباره مردان چند زنه گفته میشه این زندگی ها کمتر به سمت طلاق میره( در صورتی که از طرف مرد و زن پذیرش شده باشه).زن ها در این نوع زندگی وقت بیشتری برای خودشون میذارن و اموراتی مثل تحصیلات رو میتونن با خیال راحت دنبال کنن و به پیشرفت خودشون اضافه کنن.بر خلاف تصور زنها و دختران، یک مرد میتونه چند زن رو بصورت توام دوست داشته باشه و بهشون پایبند باشه و اینگونه نیست که وقتی جدید اومد کهنه دل آزار بشه و این مورد مختص مردان عادل و باتقواست و من شدیدا محکوم میکنم تعدد زوجات رو برای مردان لاابالی چون پایبندی به شرع ندارن و اصولا اعتقادی به رعایت عدالت که نوعی حق الناس محسوب میشه رو ندارن.مردان در ازدواج اول حتما به دنبال زیبایی هستن و این موردی هست که در ازدواج دوم و… دیگه اصلا ملاک نیست و پژوهش ها نشون داده که اکثر مردانی که بیش از یک همسر دارن دلیلشون جنسی نیست بلکه عاطفی و غریزیه.بنابر این باید عصبیت ها رو کنار گذاشت و این نیاز به آموزش داره.البته من مطمئنم تعدد زوجات در آینده ای نچندان دور کاملا عادی میشه ولی متاسفانه موقعی در فرهنگ ما جاسازی میشه و مورد قبول واقع میشه که بسیاری از دختران و زنان مجرد پیر و کهنسال شدن و بخاطر تعصب بیجا زندگی خودشون رو نابود کردن و در قیامت نیز بابت این تعصب مجازات میشن چون نص صریح قرآن که تعدد زوجات هست رو انکار عملی کردن.در روایات متعددی غیرت ورزی زنان به تعدد زوجات مردان نکوهیده و سرزنش شده و در روایت داریم که خداوند غیرت ورزی رو به زنان حرام کرده.به هر حال تا وقتی به احکام اسلام پشت کرده ایم دو سوم دختران باید فکر شوهر داشتن و مادر شدن رو از ذهنشان تا آخر عمر بیرون کنن و مردان نیز تقصیری ندارن و این زنان هستن که چوب متعصبان غیر دینی و خلاف رضای خدا رو میخورن و کسی جز خودشون رو سرزنش نکنن.

من سه ساله طلاق گرفتم ولی هرکی میفهمه طلاق گرفتم میره پشت سرشو نگاه نمیکنه مگه ما چ گناهی کردیم جزاینکه تقدیرمون اینجوری بوده چرا طرزرفتار جامعه ما عوض نمیشه

الان اکثر دخترای جامعه تمام این چیزایی که در مقاله بود رو دارا هستن پس مشکل این چیزا نیست به نظر من روی فرهنگ باید کار بشه تا دیدگاههای خانواده ها و افراد تغییر کنه

به نظر منم آنا درست میگه پسر خوب خیلی کم شده منظورم از خوب بودن فقط اخلاق به تنهایی نیست تحصیلات، پشتکار و …… ولی مناسفانه کم اند. تازه اونایی هم که هستن اونا هم درگیر دیدگاههای تجملاتی جامعه شدن و دنبال دخترایی هستن که نه تنها دختر بلکه خانوادش هم همه چیز تمام باشه که خوب همه با هم و در یک فرد امکان نداره باشه

وای من ی دختر ۱۵ سالم ۸ تا اینا تا الان خوستگار داشتم باورم نمیشد به هیچ عنوان همچین مطلبیم باشه بزا سر گرمی سرچ کردم چطور شوهر پیدا کتیم دیدم اورد

درصد کمی شامل این صحبت ها میشه الان بیشتر همه سر درگم هستن تو انتخاب من به شخصه برخلاف دخترا که میگن خواستگار نیس خیلی خواستگار دارم ولی اونقدر سردرگم هستن و میترسن از شرایط اقتصادی یا به شدت تحت تاثیر حرف خانواده هستن اینا ادم رو منصرف میکنه از ازدواج

آره من ترشیده ام .داداش نداری؟

منکه مردم از بی شوهری …خسته شدم از تنهایی !!! همه چیزم اوکیه ولی حتی ی خواستگار هم نمیمونه برام …

چطور زود ازدواج کنیم

29 سالمه 7ساله جداشدم ی دختردارم 10 سالشه خیلی مشتاقم ازدواج کنم چکارکنم

آموزنده بود سلامت باشید.

لطفایه دحترزیباونجیب ومهربان به من پیشنهاد بدید برای پسرم

خودم درخدمتتم

دختر نجیب و زیبا رو ک نمیشه اینجا پیدا کرد

مهریه دیگه انگیزه ای برای ما پسرا نذاشته که ازدواج کنیم

بابا خیلی از دخترا هستن اصا یه سکه هم نمیخوان چارتا فیلم دیدی توش مهریه بالا میگرفتن یا چارتا خانواده دیدی دلیل نمیشهددخترام اینزوری باشن

احتمالا ۹۹در صد به شرط این با عینک و معیارها درست نگاه کنید حتما ایشون رو می بینید

سلام وقت به خیر اگه اشکال نداره چند دقیقه ایی وقتتون رو بگیرم،واقعیتش،عکس داخل مطالب توجه ام رو جلب کرد، خواستم بهتون چیزی بگم،امیدوارم حمل بر بی ادبی نگیرید من تنها از روی دلسوزی و انسانیت این حرف رومیزنم ولاغیر ضمنا ممنون از مطالب مفیدتون ،استفاده کردیم. واقعیت سعی کنید از گذاشتن عکس هایی(خانم)که مفسده ای دارند،اجتناب کنید،عکس هایی که آرایش و زینتی دارند ویا پوشش اسلامی رو به طور کامل رعایت نکردند. امیدوارم منظورم رو بد نرسونده باشم و باعث آزردگی خاطرتون نشده باشم. امیدوارم زندگیتون پراز عطر خدا باشه

ممنون

اشکال شما این است که همه چیز را از دریچه دیدگاه مذهبی نگاه میکنید در صورتی که بخش بزرگی از جامعه اکنون دیگر دیدگاه مذهبی ندارند و دین اولویت اولشان در هر چیزی(از جمله ازدواج)نیست.طبیعتا در چنین حالتی دختری که راهنمایی‌های شما را عملی کند هیچ شانسی با این جمعیت غیرمذهبی نخواهد داشت و بصورت خودکار شانس ازدواجش نصف خواهد شد.حقایق تلخ را پنهان کردن کار حرفه‌ای نیست،لااقل در هنگام مشاوره.

سلام پیشنهادمن برای دختران دم بخت اینه که کتاب ازدواج مثل آب خوردن آسان است از خانم دکتر آناهیتا چشمه علایی را تهیه کنید. من استفاده کردم و درشرایط خیلی خوبی همسردلخواهم را جذب کردم. مثلا دوست داشتم همسرم دکترا داشته باشه و استاد دانشگاه باشه و جرو افراد نخبه رشته مون باشه که خدارو صدهزارمرتبه شکر چنین آدمی رو جذب کردم که حتی ویژگی های مثبت اخلاقی دیگه ای علاوه بر اینها داشت.

منم زن میخوام ولی کو دختر خوب

من

کو پسر خوب

بهتون تبریک میگم زودتر

باور نمیکردم همچین مطلبی هم باشه و این همه بازدید بخوره! یعنی ما انقدر ترشیده داریم؟! :))))

خیلی خوب است یک روشی بگذارید که همسر پیدا کنیم

سلام.بنظرمن همسرپیداکردنی نیست .ازدواج یک اتفاق است مثل لباسی درپشت ویترین که یک لحضه نظرماراجلب خودش میکند بعد درباره قیمت وکیفیتش تحقیق میکنیم

با سلام ازمطالبی که درسایت گذاشته اید خیلی خیلی ممنونم بسیلرعالی بود.

سلام .من از طریق کانال پیوند دایم ازدواج کردم و خیلیم راضیم .هیچی نمیخام فقط برام دعا کنید امیدوارم خوشبخت بشید .ادرس کانال و براتون میزارم .

سلام..اسم کانال پیوند دایم رو لطفاً بفرستید..ممنونم..میشم

سلام راه حل مناسبی ارائه ندادید ! در مورد سنخیت لباس با اعتقاد که ما مشکل نداریم ، درمورد اجتماعی بودن هم عالی هستیم، تحصیلات هم که ارشد داریم ،همه جا هم که میریم،چند شهر زندگی کردم دوستان زیادی هم دارم از جنس مخالف ولی نشده البته قد و تیپ خوبی دارم اما سبزه ام اهل جراحی زیبایی هم نیستم چون خوشم نمیاد و پر توقع هم نبودم ولی تا الان نشده! پس راه حل ارائه بهتر ارائه بدید

به نکات بسیار خوبی اشاره شده بود.ممنون

آموزنده بود باز هم مطالب خ درس بگدارید

بسیار موضوعات تان عالی و قابل فهم است.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


خدایا به امید تو

1ـ این گام پنجم  است: اگر می خواهی خوب و زود ازدواج کنی، باور
کن که ازدواج می کنی…

2ـ یک دفتر برای باور کردن تهیه
کنید… استفاده از جملات پذیرشی تاثیر بسیار زیادی بر باور شما دارد… شما اگر
همه ی گام های گذشته را به خوبی برداشته باشید اما باور نکنید که شما هم می توانید
خوب ازدواج کنید، مثل این است که هیچ کاری نکرده اید… بنابراین بر باور خود
بسیار کار کنید….برای این منظور از جملات پذیرشی مانند این استفاده کنید و در
دفتر باور ازدواج تان یادداشت کنید و سعی کنید که از ته دل به این جملات باور پیدا
کنید( می توانید از تصاویر رنگی همسران خوشحال و خوشبخت هم برای افزایش باور خود استفاده کنید):

ـ پارسال هزاران نفر همسر دلخواه خود
را در شهر خودشان پیدا کردند.

چطور زود ازدواج کنیم

ـ در عرض شش ماه گذشته، هزاران نفر
همسردلخواه خود را در شهر خودشان پیدا کردند.

ـ هر روز بیش  از پیش مردم همسر دلخواه خود را در شهرشان جذب
می کنند.

ـ هر روز افراد بیشتری جفت دلخواه خود
را جذب می کنند.

ـ امروز هزاران زوج از مصاحبت و زندگی
در کنار هم لذت می برند.

ـ امروز هزاران زن  و مرد در کنار مرد و زنی که عاشق انهاست، زندگی
می کنند.

ـ هزاران نفر اولین قرار ملاقاتشان را
با فردی می گذارند که شریک زندگی دائمی آنها می شود.

ـ این هفته هزاران زوج به عقد هم در می
آیند.

ـ و جملات دیگری که با انها رابطه ی
بهتری می توانید برقرار کنید و این حس را به شما می دهد که اگر این اتفاق ( یعنی
ازدواج مطلوب) برای دیگران به وقوع پیوسته است، پس برای شما هم غیرممکن نیست. این
جملات را باور کنید….چون اگر باور نکنید، قانون جذب برای شما کاری نمی کند….

3ـ قدردان و حق شناس باشید: در جای
دیگری از دفتر باور ازدواج تان قدردان باشید و برای هر چیزی که در این راستا به
دست می اورید، قدردانی کنید…. استفاده از جملات مانند این توصیه می شود:

ـ برای احساس خوب و امیدی که به آینده
دارم، متشکرم

ـ برای اطمینان در رسیدن سریع همسرم
متشکرم

ـ برای اعتماد به نفس امروز، برای
زیبایی و جذابیت امروز و برای انتخاب 
امروز، متشکرم.

ـ …. و جملات دیگری که حس خوبی به
شما می دهد.

4ـ هرچیزی که قانون جذب به شما می دهد،
یادداشت کنید: این کار باعث می شود تا اگر زمانی ناامید شدید، دوباره یادتان بیاید
که قانون جذب تاکنون برای شما بیکار ننشسته است و کارهای زیادی کرده است. استفاده
از این دست جملات توصیه می شود:

ـ این آرامشی که این چند روزه داشته
ام، بدون شک از اثرات قانون جذب است. حتما آن 
دارد کار خودش را می کند که من انقدر آرام و راحتم.

ـ من هدفمند و با تفکر به انسان ها و
روابط خودم با آنها نگاه و توجه می کنم.

ـ قانون جذب به من کمک کرد تا امروز
گام پنجم این مسیر را بخوانم و انجام دهم.

ـ و جملاتی از این دست، هر چیزی که
قانون جذب به شما می دهد، حتما یادداشت کنید.

5ـ آنچه به خواسته ات نزدیک است، گرامی
بدار و یادداشت کن

مثال: ـ آرامش امروزم 

ـ این که دارم با آدم های مختلفی آشنا
می شوم مرا به خواسته ام نزدیک تر می سازد.

ـ امروز خواستگار دارم.

ـ امروز به خواستگاری می روم.

ـ و جملاتی از این دست که نشان دهنده ی
نزدیک شدن همسر الهی شماست.

6ـ عبارت ” من در روند کار قرار
دارم” را به کار ببر

من ترجیح می دهم از  این جمله استفاده کنم، چون با آن احساس بهتری
دارم. این جمله را اگر می توانید بنویسید، اگر می توانید روزی چند بار تکرار کنید:

ـ 
من در مرحله ی جذب همسر  دلخواهم
هستم.

7ـ عبارت ” من تصمیم گرفته ام
” را به کار ببر

این جمله را اگر می توانید بنویسید،
اگر می توانید روزی چند بار تکرار کنید:

من تصمیم گرفته ام به زودی و به خوبی
ازدواج کنم.

8ـ عبارت ” خیلی اتفاق ها ممکن
است، بیفتد ” را به کار ببر

مثال: در عرض چند روز آینده خیلی اتفاق
ها ممکن است بیفتد تا من با همسر الهی ام آشنا شوم.

9ـ اطلاعات کسب کن، خواسته ات را به
چندین بخش تقسیم بندی کن

یادتان هست روز اول از شما خواستم که
در باره ی خودتان، خدا و زندگی بنویسید؟…. امیدوارم یادداشت هایتان را نگاه
داشته باشید…. در این جا می توانید از آنها استفاده کنید… چون با توجه به دیدی
که از خود و زندگی تان دارید می توانید بهتر متوجه شوید که چه باید بکنید که به
خواسته تان زودتر برسید….

بنابراین سوالاتی از این دست از خود
بپرسید و به دنبال جوابشان باشید:

چطور زود ازدواج کنیم

ـ برای شروع به چه چیزی نیاز دارم؟

ـ رابطه ی آرمانی چه ممکن است باشد؟

ـ چه چیزی بیش  از همه مرا به ازدواج ترغیب می کند؟

ـ همسر آرمانی من چه شکلی ست؟

ـ چه باید بکنم که قانون جذب زودتر
همسرم را به سویم جذب کند؟

و سوالاتی از این دست که فکر می کنید
مسیر را برایتان روشن تر می کند.

10ـ انجام همه ی این کارها، احتیاج به
وقت گذاشتن دارد، از کنار آنها بی تفاوت و سرسری رد نشوید… اگر قبلا این کارها
را انجام داده اید، با گروه هماهنگ باشید و دوباره هم انجام دهید…

11ـ با افرادی که انرژی مثبت به شما می
دهند و قانون جذب را باور دارند، رابطه برقرار کنید.

12ـ این که قانون جذب چطور ممکن است،
آن کسی که همسر الهی شماست را به سویتان جذب کنید، هیچ ارتباطی به شما ندارد…
شما تنها بگذارید که قانون جذب کار خودش را بکند… دانستن مسیر وظیفه ی شما
نیست…. شما فقط خواسته ی خود را بگویید و بس….

13ـ من اکنون در مرحله ی جذب همسر
دلخواهم هستم.

14ـ برای چندمین بار یادآوری می کنم،
کسانی که تازه برای طرح دعا، ثبت نام می کنند، نام خود را فقط و فقط در پست مربوط
به دعا، به صورت عمومی پیام بگذارند… پیام هایی که به صورت خصوصی می گذارید
نمایش داده نمی شود و من واقعا فرصت نمی کنم که این لیست را هرروز اصلاح کنم…
بنابراین نام خود را به صورت عمومی بگذارید تا دیگران بتوانند نام شما را به لیست
اضافه کنند.

15ـ باید ایمان داشته باشیم که به
هدفهای خود می رسیم، برای تقویت ایمان خود، آن را به عنوان یک واقعیت بنویسید….

16ـ هیچ قانونی انسان و آرزوهایش را
محدود نمی کند، به جز باورش.

17ـ در ضمن، دو نفر از افراد لیست دعا، همسر الهی شان را پیدا کرده اند و در شرف ازدواج هستند… بسیار خوشحالم… دعا کنید….

 

 


B L O G F A . C O M

کاربران گرامی,این مقاله از سایت حذف گردیده.

مروری بر دیگر مطالب ”

مهر نوشت:

چندی قبل دختر جوانی که به دلیل ازدواج نکردن تا سن 37 سالگی با مشکلاتی رو به رو شده بود، با مطرح کردن مشکلاتش در سایت حجت الاسلام شهاب مرادی درخواست کرد او را برای حل مشکلش راهنمایی کند. جالب توجه است که این پیام 118 هزار و هفتصد و بیست و نهمین پیامی است که این صاحبنظر مورد توجه جوانان دریافت کرده است. این دختر جوان در نامه خود اعلام کرده بود، دختري 37 ساله و مجرد، داراي بالاترين مدرک تحصيلي از بهترين دانشگاه کشور ، دارای يک شغل خيلي خوب دارم و استقلال مالي در زندگي هستم .با پدرو مادر پيرم زندگي ميکنم و از نظر خانوادگي زندگي سطح متوسط رو به پاييني داريم . خانواده اي مذهبي و مقيد دارم هيچگاه در رفتار و گفتار و ظاهر به طريقي عمل نکردم که جلوه گري باشد… 

از زمان دبيرستان خواستگاراني داشتم ولي به دلايل زير هنوز ازدواج نکردم:*اوايل مي گفتم مي خوام برم دانشگاه و رد مي کردم .*کمي بعد تر به دلايل بچه گانه آنها را رد مي کردم .*چند سال بعد جدي تر به مساله ازدواج فکر کردم اما خيلي از آنها از نظر معيارهاي اصلي و مهم با من همخوان نبودند .* مواردي هم بودند که خودشان ديگر پيگيري نمي کردند .*کمي که سنم بالاتر رفت تعداد خواستگارها کم شد.الان خيلي احساس تنهايي مي کنم و واقعا نياز عاطفي دارم که ازدواج کنم اما نمي توانم از معيارهايم پايين بيايم که مهمترين آنها ايمان، شخصيت، اخلاق، تطابق فرهنگي، تناسب سني و تا حدودي تحصيلي، مجرد بودن و خانواده خوب داشتن است.شما راهنمايي کنيد چه کنم. من که به عنوان يک خانم نمي توانم پا پيش بگذارم و خودم دنبال همسر بگردم حتي غرورم اجازه نمي دهد با کسي از اطرافيان مطرح کنم و مثلا بگويم مورد مناسب مي شناسند يا خير، عزت نفسم چه مي شود؟ پس چه کنم؟ همسريابي اينترنتي را هم با توجه به پيامدهاي احتمالي کار درست و معقولانه اي نمي دانم اگر چه از سر استيصال چند بار اين فکر به ذهنم رسيده… نظر شما چيه؟ در هر حال بگوييد چه کنم؟8 توصیه حجت الاسلام مرادی برای حل مشکلحجت الاسلام شهاب مرادی نیز پس از بررسی مشکلات این دختر جوان و به دلیل اینکه افراد زیادی با مشکل او رو به رو هستند هشت راهکار را برای حل این مشکل پیشنهاد کرد. وی در بخشی از این توصیه‌ها با پیشنهاد چند دیالوگ، توصیه کاربردی خود را با سبکی ابتکاری تکمیل کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

1ــ نگرانی شما در مورد تاخیر در ازدواج خردمندانه و منطقی است. 

2- بی تردید ازدواج مهم است اما مسلما همه زندگی نیست! اجازه ندهید نگرانی از این مسئله تمام زندگی شما را مختل کند. بین یک دختر خانم مجرد با مشکلات روحی و خُلقی و یک دخترخانم مجرد با روح و روان سالم حتما سلامت را انتخاب کنید و مراقب سلامت روح و جسم تان باشید. کم نیستند افرادی که در سنین بالا ازدواج می کنند و ازدواج موفقی هم دارند. اگر احساس ناخوشایند و یا افکار آزاردهندی دارید و ناامیدی یا حس افسردگی که در پیام قبلی بیشتر به آن اشاره کردید مانع انجام عملکردهای شماست و آرامش شما را مختل می کند حتما به مشاوری متدین مراجعه کنید.3 – شاید یکی از علل عدم حضور خواستگار با توجه به شرایطی که شما دارید سطح بالای تحصیلات و موقعیت اجتماعی خوب شما است و نگرانی آنها از بابت بالا بودن سطح توقعات شما که دور از ذهن نیست و حتی برخی از خواستگارهای بالقوه در چنین شرایطی در قبال دختر خانمی با شرایط تحصیلی و اجتماعی شما -شاید- احساس حقارت می کنند.4 – لازم است با توجه به سن و شرایطِ امروزتان، دوباره تمامی معیارها و ملاک ها و سلیقه های خود را بازبینی کنید و با حفظ مبانی ملاک ها و معیارها و حتی برخی سلیقه ها را تعدیل و به روز کنید.مثلا بر اساس معیارهای 20 سال پیش شما خواستگار امروزتان با تفاوت سنی 4-3 سال، باید 41-40 ساله باشد و حتما مجرد. اما اولا این معیار امروز برای یک دوشیزه 37 ساله، واقع بینانه نیست! ثانیا احتمال مشکلات شخصیتی برای پسر 40 ساله مجرد به مراتب بیشتر از یک مرد 40 ساله ایست که تجربه طلاق دارد.5 – نسخه ی به روز شده معیارها و ملاک هایتان را در خلال صحبت هایتان راحت با دوستان و نزدیکان و اطرافیان در میان بگذارید،نقش آنها را به عنوان معرف نادیده نگیرید. روشن است که منظورم درد دل با بدخواهان و دشمنان نیست!6. به صورت غيرمستقيم درصحبت هایتان عدم مخالفت تان را براي ازدواج ابرازکنید. مثلا در مورد خواستگاری که -مثل دشمن فرضی- به علت بی نماز بودن او را رد کردید صحبت کنید و با دیالوگی مانند این شماره 5 را هم اجرایی کنید: «یکی دو جلسه صحبت کردم مرد محترمی بود و من مشکلی با شرایط سن و سالش نداشتم تقریبا از من 13 سال بزرگتر بود اما خب متاسفانه نمازخون نبود و اظهار بی اعتقادی کرد. من هم ردش کردم» یا «خواستگار محترمی بود با اینکه تجربه یک عقد و طلاق داشت اما با این موضوع مشکل چندانی نداشتم ولی اصل موضوع این بود که در مورد شُربِ خَمر اظهارات مناسبی نداشت و گفت نمی تونه قول بده که هیچ وقت مشروب نخوره! خب شرب خمر هم می دونی یه خطِ قرمزِ جدی است. من هم ردش کردم» دو سه تا از این اظهارات را می توانید بیان کنید و اگر مصداق ندارد به نحوی بیان کنید که اصلا دروغ و کذب نباشد این طوری: « من که با ازدواج مشکلی ندارم اما از شما می پرسم به نظرت اگر دختری توی شرایط من خواستگاری داشته باشه که خدای ناکرده مشروب خور باشه و حاضر هم نیست توبه کنه اون دختر باید قبول کنه؟ ــ اگر طرف صحبت شما با پُر روی گفت: بله قبول کنه و دلیل و توجیه اورد، شما هم محکم بگید: نه رسول خدا صریحا نهی کرده از چنین ازدواجی» و …7. مراجعه به مشاور برای پاسخ نهایی مثبت یا منفی به خواستگار را برای خودت لازم و ضروری بدان. دقت بفرمایید حتی پاسخ منفی. و خیلی به صرفه است مشاورتان ثابت باشد. مومن و از لحاظ تاهل و خانوادگی موفق و شاداب.8. از دعا و توسل غافل نیستید خوب است. از خدا بخواهید که همسری مناسب و لایق نصیب کند که لیاقت شما را داشته باشد. برای امر ازدواج توسل و نذر به امام هادی علیه السلام مجرب است. نذر ایشان کنید. 

چطور زود ازدواج کنیم

4545

چطور زود ازدواج کنیم
چطور زود ازدواج کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *