روانشناسی چهره pdf

 
helpkade
روانشناسی چهره pdf
روانشناسی چهره pdf

%PDF-1.5
%
128 0 obj
>
endobj

153 0 obj
>/Filter/FlateDecode/ID[]/Index[128 46]/Info 127 0 R/Length 113/Prev 229386/Root 129 0 R/Size 174/Type/XRef/W[1 3 1]>>stream
hbbd“`b“q! (d_
“HfYcʛ`,

 

توضیحات:

تیپ های توصیف شده نادرست است، نشان دادن یک شخصیت محتمل اما آرمانی که هیچ فرد دیگری نمی تواند همانند او بشود از این گونه است. با اینهمه، تیپ شناسی یکی از مراحل ضروری جهت بررسی شکل انسان و ویژگی های فردی بوده است. ریخت- روان شناسی راه عادی تکامل را طی کرده است: از جز به کل و از خصوصیات به کلیات، در آغاز بررسی ” نشان” بعضی از فیزیوگنومونیستهای دنبال مانده هنوز در این مرحله اند- و پس از آن بررسی تیپ های: اسطوره یی، جسمی، تیپ های مربوط به عملکرد دستگاه های بدن و کار غدد درون تراو و… تا بالاخره برسد به بررسی عناصر ساختاری این تیپ ها.

 عنوان کتاب: چهره شناسی و ویژگیهای فردی

روانشناسی چهره pdf

نویسنده: دکتر غلامرضا افشار نادری

موضوع کتاب: موفقیت در زندگی فردی

 نوع فایل: pdf

 تعداد صفحات: ۱۵۲

 منبع: کارنیل، مرکز رایگان کتاب موفقیت

 

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

© استفاده از مطالب نیلبوک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنیل است.


دانلود مستقیم و رایگان کتاب چهره شناسی و ویژگیهای فردیDownloads-icon

خانه » دانلود رایگان » اساتید » ایرانی » مجد » دانلود رایگان روانشناسی چهره، خط و امضا – میر محمد مجد

با خط و امضا به روحیات و خصوصیات دیگران پی ببرید.

در این مجموعه دکتر مجد روانپزشک و عضو هیئت علمی‌ دانشگاه علوم پزشکی‌ ایران در مورد روانشناسی‌ چهره ،خط ،امضا صحبت کرده است .

موضوعاتی که در سمینار خط، امضاء، چهره دکتر مجد مطرح شده:

روانشناسی چهره ” خط ” امضا

روانشناسی چهره pdf

ارتباط چهره و ظاهر با مراودات اجتماعی

آداب آمادگی برای اولین قرار ملاقات

رابطه چهره و اشتیاق به دیدار

خندیدن نشانه ی سلامتی و گریستن علامت بیماری

تفاوت بلندی صدای افراد در موقعیت های مختلف اجتماعی

نقش اجزای مختلف چهره در بیان خصوصیات فردی

چشمهای ما تا چه اندازه حالات درونی ما را بیان می کنند

چهره ۹۰ درصد ارتباطات اجتماعی

نقش بخشهای مختلف سر و صورت در ارتباطات اجتماعی

فلسفه جسم

یوگا

تناسب اندام و اهمیت آن

تا چه حد خط برای شخصیت شناسی قابل اعتماد است؟

خط زیبا و مناسبات اجتماعی

تعریف امضا ویژگی ها و مفاهیم آن

امضاهای پیچیده و سوءظن

چگونه از روی امضا می توان مردم را شناخت؟

تغییر مکرر امضا

روانشناسی چهره، خط و امضا رابطه چهره با ویژگی های روحی روانی افراد و تاثیر عشق و اضطراب بر چهره موضوعات مهم مورد بحث در این مجموعه می باشد و همچنین ویژگی ها و مفاهیم انواع امضا به بحث و گفتگو کزاشته شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

%PDF-1.4
%쏢
5 0 obj
>
stream
x]&9{1ӿq8=@

%PDF-1.4
%
103 0 obj
>
/ColorSpace >
/ExtGState >
/Font >
/ProcSet [/PDF /Text /ImageC /ImageI]
>>
>>
endobj
104 0 obj
>
stream
HWۮT}؏鮾Kh3m9Y

برای دانلود قانونی کتاب رمزگشایی از چهره: راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ‌های چهره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رمزگشایی از چهره: راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ‌های چهره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب رمزگشایی از چهره: راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ‌های چهره، اثری جالب و خواندنی از پل اکمن و والاس وی فریزن درباره‌ی چهره و احساسات – شما و اطرافیان شما – است. اولویت اول، تعیین ظواهر احساسات در چهره‌ی مردم و شماست.

عکس‌هایی که در کتاب رمزگشایی از چهره (Unmasking the Face) خواهید دید، بیانگر الگوی کلی احساسات اصلی هستند و نشان می‌دهند که چگونه با تغییراتی در پیشانی، ابروها، پلک‌ها، گونه‌ها، بینی، لب‌ها و چانه، احساساتی مانند غافلگیری، ترس، خشم، نفرت، غم و شادی در چهره بروز می‌کنند. تصاویری که تفاوت میان غافلگیری و ترس، خشم و نفرت، غم و ترس را مشخص می‌سازند و سردرگمی‌های رایج در تشخیص حالات احساسی چهره را از بین می‌برند.

ظرافت‌های حالات احساسی چهره در عکس‌هایی که مجموعه‌ی حالات هر احساس را نشان می‌دهند، آشکار شده‌اند. به عنوان مثال غافلگیری، احساسی است که به خانواده‌ی بزرگی تعلق داشته و تنها یک نوع حالت چهره ندارد، بلکه دارای حالت‌های گوناگونی است مانند غافلگیری سوالی، غافلگیری همراه با حیرت، غافلگیری همراه با گیجی، غافلگیری اندک، متوسط و شدید. پیچیدگی‌های حالات چهره در تصاویر نشان داده شده است و خواهید دید که چگونه احساسات مختلف در یک حالت چهره ادغام شده و حالات ترکیبی‌ای مانند غم-خشم، خشم-ترس، غافلگیری-ترس و غیره را پدید می‌آورند.روانشناسی چهره pdf

در کتاب رمزگشایی از چهره شما می‌توانید با شناختِ الگوهای کلیِ حالات چهره، درک بهتری از احساسات دیگران داشته باشید، حتی زمانی که سعی دارند احساسات خود را پنهان کنند. همچنین می‌توانید از این اطلاعات برای آگاهی از حالات چهره خود و پیامی که برای شما و دیگران دارند بهره ببرید.

اولویت اول کتاب رمزگشایی از چهره بررسی الگوهای کلی حالات چهره است -چه برای درک چهره خودتان باشد چه دیگران- و اولویت دوم کتاب بر خودِ احساسات استوار است. با اینکه اکثر مردم از واژه‌هایی مانند خشم، ترس، غم و مانند این‌ها استفاده می‌کنند ولی عده‌ی کمی از آن‌ها واقعاً از تجربه‌ی احساس خود آگاهی دارند. مثلاً، ترس واقعاً چگونه است؟ چه حالتی را در بدن شما پدیدار می‌کند؟ چه وضعیتی شما را می‌ترساند؟ آیا می‌توانید پیش‌بینی کنید که چه زمانی خواهید ترسید؟ می‌توانید احساس ترس و خشم را در یک زمان داشته باشید؟ وقتی ترسیده‌اید، آیا حالتی تهاجمی، انزواگرایانه یا متفکرانه از خود بروز می‌دهید؟ ترس را از خود می‌رانید یا ترس بر شما مستولی می‌شود؟ آیا تا به حال از ترسیدن لذت برده‌اید، مثلاً از تماشای یک فیلم ترسناک؟ آیا واکنش دیگران هم به ترس مانند واکنش شماست؟ آیا تنفس آنها نیز به شماره می‌افتد؟ آیا وضعیتی که شما را می‌ترساند، دیگران را نیز می‌ترساند؟

اولویت دوم کتاب بررسی همین موارد بوده و تجربه‌ی هر احساس را با جزییاتش شرح می‌دهد. این جزییات مطالبی را شامل می‌شود درباره‌ی چگونگی تجربه‌ی این احساسات در زندگی روزمره. شما می‌توانید از این اطلاعات برای شناخت تجربیات احساسی خود استفاده کنید.

پل اِکمَن (Paul Ekman) استاد رشته‌ی روانشناسی در گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کالیفرنیا، سنفرانسیکو است. او که متخصص حالات چهره، روانشناسی هیجانات و نیز فریب بین فردی است، افتخارات زیادی را به‌ دست آورده که شایان ذکرترین آن‌ها جایزه‌ی اهداییِ علمی آمریکا از طرف انجمن روانشناسی است. وی نویسنده یا ویراستار سیزده کتاب دیگر بوده و مشاور دائم آژانس‌های دولتی از قبیل FBI ،CIA و ATF، و وکلا، قضات، پلیس و شرکت‌هایی مثل استودیوی متحرک‌سازی Pixar و Industrial Light and Magic است. او در کالیفرنیای شمالی زندگی می‌کند.

والاس وی فریزن (Wallace V. Friesen) سخنران و محقق در زمینه‌ی روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیای سنفرانسیسکو بود و سال‌ها به عنوان محققِ همکار در کنار پل اکمن به کار خود ادامه داد. وی هم اکنون در دانشگاه کنتاکی مشغول به کار بوده و تحقیقاتش در زمینه ی «هیجانات در کهن‌سالی» متمرکز است. او نویسنده‌ی مشترک مقالات زیادی درباره‌ی هیجانات و طول عمر است که در نشریات علمی بسیاری از جمله American Psychologist، Psychiatry و Journal of Personality and Social Psychology به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب رمزگشایی از چهره بررسی می‌خوانیم:

چهره از علایم گوناگونی برای بیان پیام‌های مختلف استفاده می‌کند. ممکن است در تلاش برای مشاهده‌ی پیام‌های احساسی، به علایم نادرست توجه کنید. یا شاید نتوانید میان پیام‌های احساسی و دیگر پیام‌هایی که چهره ارسال می‌کند، تفاوت قایل شوید. مثال آشنا از یک سیستم چند علامتی و چند پیامی، علایم راهنمایی و رانندگی هستند که از سه نوع علامت استفاده می‌کنند: شکل (مانند مثلث، مربع، دایره، مستطیل و هشت ضلعی)، رنگ (مانند قرمز، زرد، آبی و سبز)، و نوشته ( شامل کلمات، نقاشی‌ها و اعداد). علایم راهنمایی و رانندگی از این سه نوع علامت برای بیان سه نوع پیام استفاده می‌کنند: محدودیت‌ها (مانند توقف، دور زدن ممنوع، حق تقدم و غیره)، اخطار (مانند عبور شاگردان، عبور دو طرفه و غیره) و اطلاع رسانی (شامل محدوده‌ی خدماتی، مسیر دوچرخه، محل سیاحتی و غیره).

در مورد علایم راه، مانند علایم حالات چهره، اگر می‌خواهید یک نوع پیام خاص را یاد بگیرید باید به نوع خاصی از علامت توجه کنید. اگر می‌خواهید بدانید که آیا به محل مناسبی برای برقراری کمپ رسیده‌اید یا خیر باید به دنبال علامت‌های سبز یا آبی بگردید، زیرا این رنگ‌ها هستند که اطلاعات مورد نظر را به شما می‌دهند (علایم زرد رنگ به معنی اخطار و علایم قرمز به معنی محدودیت هستند.) به همین ترتیب اگر می‌خواهید بدانید یک نفر چه احساسی دارد، باید توجه خود را به تغییرات موقتی در چهره او معطوف کنید، زیرا همین علایم سریع چهره هستند که اطلاعاتِ مربوط به احساس را به شما می‌دهند. (اگر بخواهید سن شخصی را تشخیص دهید بیشتر باید به وجنات ماندگار صورت او از جمله کشش طبیعی عضلات یا چین و چروک‌های دایمی توجه کنید.)

چهره، سه نوع علامت دارد: ثابت (مانند رنگ پوست)، کُند (مانند چین و چروکهای دایمی) و تُند (مانند بالا رفتن ابروها). علایم ثابت، شامل بسیاری از جنبه‌های چهره هستند -رنگ دانه‌های پوست، شکل صورت، ساختار استخوانی، غضروف‌ها، توده‌های چربی، و اندازه، شکل و محل اجزای صورت (ابروها، چشم‌ها، بینی، دهان)- علایم کند، شامل تغییراتی در ظاهر چهره هستند که در اثر گذر زمان روی می‌دهد. علاوه بر بروز چین و چروک‌های دایمی، تغییر در کشش طبیعی عضلات، بافت استخوان و حتی رنگ پوست در اثر مسن شدن تغییر می‌کند -عمدتاً در سال‌های پایانی بزرگسالی- علایم تند در اثر حرکات عضلات چهره ایجاد می‌شوند که موجب تغییراتی موقتی در ظاهر چهره، تغییر شکل اجزای صورت و بروز چین و چروک‌های موقتی می‌شوند. این تغییرات، در یک لحظه و کسری از ثانیه روی صورت پدیدار می‌شوند.

درباره نویسندگان
قدردانی
فصل اول: سخن آغازین
فصل دوم: چرا در درک حالات احساسی چهره، خطا پیش می‌آید؟
فصل سوم: تحقیق درباره‌ی حالات احساسی چهره
فصل چهارم: غافلگیری
فصل پنجم: ترس
فصل ششم: نفرت
فصل هفتم: خشم
فصل هشتم: شادی
فصل نهم: غم
فصل دهم: چهره‌های تمرینی
فصل یازدهم: فریب چهره‌ای
فصل دوازدهم: بررسی حالات چهره‌ی خودتان
فصل سیزدهم: سخن آخر
پیوست 1
پیوست 2
پیوست 3
از همین مترجم

برای دانلود کتاب رمزگشایی از چهره: راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ‌های چهره و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی شخصیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی شخصیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب«روان شناسی شخصیت» ویژه رشته کارشناسی ارشد مجموعه روانشناسی2 به قلم امید حمیدی(1363) شامل مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 86 تا 94 میباشد. در بخش پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامه‌ای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه می‌شود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

برای دانلود کتاب روانشناسی شخصیت و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

روانشناسی چهره pdf

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


PDFDownloads-icon

%PDF-1.5
%
1 0 obj
>>>
endobj
2 0 obj
>
endobj
3 0 obj
>/ExtGState>/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] >>/Annots[ 26 0 R 34 0 R 35 0 R 36 0 R 37 0 R 38 0 R 39 0 R 42 0 R 43 0 R 44 0 R] /MediaBox[ 0 0 595.32 841.92] /Contents 4 0 R/Group>/Tabs/S/StructParents 0>>
endobj
4 0 obj
>
stream
x=َGr8c`Gas׆!Z((Ss32+f#^
눌7/_?7_Ӈv޼_߼ǯO/o}K_|߾~v
ܽ+$NiP?}qwwW}?^]9,@x矗~@r+cw4@{/,/3YbxaK~a_o_>{X_oNrލZŎri)bP{s0t^rW9
O8ʒb~NJZQ^Ѓ

7G}iaQ80+|x][!V0-xCeq{s~/W&9r ݑFêt{
np^p
v=WW(t嘮]xe`Og.sG=;ք’/”rG

زبان بدن به شکل‌های متفاوت ارتباط غیر کلامی اطلاق می‌شود و فرد بدون آنکه کلامی صحبت کند می‌تواند با دیگران ارتباط برقرار نماید. اهمیت این مسئله تا آنجاست که از سال ۱۹۶۰ میلادی در این زمینه مطالعاتی صورت گرفته است و از جمله آن‌ها می‌توان به حالات بدنی (نحوه نشستن، خوابیدن، طرز قرار گرفتن دست‌ها، پاها و …)، ژست‌ها (اداها و اطوارها)، اشاره‌ها و حالت‌های هیجانی صورت اشاره نمود.

در این بررسی به حالت‌های چهره پرداخته می‌شود. با توجه به چهره افراد می‌توان به وضعیت عاطفی، احساسی و هیجانی آن‌ها پی برد و از آنجا که بسیاری از پیام‌ها در هر صورت و نیز از چهره‌ای به چهره دیگر متفاوت است، تنها راه خواندن آن، درک شرایط عاطفی اشخاص به هنگام صحبت کردن است بدین معنا که ولتی به حرف‌های دیگران گوش می‌دهید، شرایط را نیز تحت کنترل خود داشته باشید به این طریق می‌توانید به صمیمیت گفتار فرد پی ببرید.

روانشناسی چهره می‌تواند در بسیاری از موقعیت‌ها تأثیرگذار باشد. به‌طور مثال در موقعیت دزد و پلیس: چهره فردی که مطلبی را پنهان می‌کند، در مورد چیزی دروغ می‌گوید، قصد همکاری ندارد و … با یکدیگر متفاوت است. درواقع هرکدام از رفتارهای مذکور با سیگنال‌های متفاوتی نشان داده می‌شوند. از دیگر موقعیت‌ها می‌توان بر:

و… اشاره نمود.

روانشناسی چهره pdf

روانشناس می‌تواند از روی چهره افراد هیجان‌های متفاوتی نظیر خشم، خجول بودن، شادی، غم، یأس، ترس، غرور، کمبود اعتمادبه‌نفس، سردی، خشک بودن و… را دریابد و در فرآیند مشاوره به‌منظور تسریع بهبود وضعیت مراجع از آن بهره‌مند گردد. در ادامه به ذکر چند مثال در این زمینه می‌پردازیم:

مرکز مشاوره روانشناسی سرای مشاور

تماس با منشی مرکز:

02166574156

ساعات کاری : 9 الی 22

خط هوشمند مشاوره تلفنی (تماس با تلفن ثابت بدون صفر و پیش شماره):

9099071639 (سراسر کشور)

خط هوشمند مشاوره تلفنی (تماس با همراه اول بدون صفر و پیش شماره):

99222407

روانشناسی چهره pdf
روانشناسی چهره pdf
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *