چطور پاورپوینت را به صورت اسلاید شو ذخیره کنی

 
helpkade
چطور پاورپوینت را به صورت اسلاید شو ذخیره کنی
چطور پاورپوینت را به صورت اسلاید شو ذخیره کنی

پشتیبانی محصولات

مشاهده منو

خانه » آموزش پاورپوینت powerpoint بصورت تصویری و گام به گام » آموزش کامل نحوه ذخیره سازی اسلایدها پاورپوینت (تصویری)

آموزش کامل نحوه ذخیره سازی اسلایدها پاورپوینت چگونه است؟ هم اکنون این آموزش را از فراز سافت بخوانید تا یک بار برای همیشه آن را یاد بگیرید.

آموزش نحوه ذخیره سازی اسلایدها در مایکروسافت پاورپوینتچطور پاورپوینت را به صورت اسلاید شو ذخیره کنی

هنگامی که یک اسلاید را مایکروسافت پاورپوینت ایجاد می کنید، باید بدانید برای دسترسی و ویرایش به آن چگونه آن را ذخیره می کنید. شما می توانید اسلایدهای پاورپوینت را به راحتی در سیستم خود ذخیره کنید. شما همچنین می توانید فایل های خود را در فضای ذخیره سازی OneDrive نیز ذخیره کنید و یا حتی می توانید اسلایدهای خود را به صورت مستقیم از پاروپوینت به اشتراک بگذارید.

در این مقاله آموزشی قصد داریم به آموزش نحوه ذخیره سازی اسلایدها در مایکروسافت پاورپوینت بپردازیم و روش های ذخیره سازی اسلایدهای پاروپوینت و همچنین به اشتراک گذاشتن آن ها را آموزش خواهیم داد. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

این آموزش نیز برای شما مفید خواهد بود: آموزش نحوه ایجاد و باز کردن اسلایدها در مایکروسافت پاورپوینت ۲۰۱۶

در اکثر ویژگی های مایکروسافت آفیس، از جمله پاورپوینت، ذخیره سازی و به اشتراک گذاری اسلایدها به صورت آنلاین وجود دارد که این کار توسط OneDrive انجام می شود. در واقع OneDrive یک فضای ذخیره سازی آنلاین برای اسلایدها و فایل های شما است. برای استفاده از OneDrive باید ابتدا مطمئن شوید که توسط حساب کاربری مایکروسافت وارد پاورپوینت شده اید.

دو راه برای ذخیره سازی اسلایدها در مایکروسافت وجود دارد: گزینه های Save و Save As. این دو گزینه دارای روش های مشابه با چند تفاوت مهم هستند.

Save: در هنگام ایجاد با ویرایش یک اسلاید، سعی کنید از گزینه Save برای ذخیره سازی اسلایدها استفاده کنید. هنگامی که برای اولین بار یک اسلاید را ذخیره می کنید، تنها کافی است که نام و مکان ذخیره سازی اسلاید را تعیین کنید. بعد از آن با کلیک بر روی گزینه Save اسلاید با همان نام و در همان مکانی که تعیین کرده اید ذخیره می شود.

Save As: از این گزینه برای ایجاد یک کپی از فایل استفاده می شود در حالی که می خواهید فایل اصلی را نگهدارید. هنگامی که از گزینه Save As استفاده می کنید باید یک نام و یک محل دیگر را برای نسخه کپی شده از فایل را انتخاب کنید.

خیلی مهم است هنگامی که یک اسلاید جدید را ایجاد و یا آن را ویرایش می کنید در پایان کار آن را ذخیره کنید چرا که با ذخیره سازی اسلاید، مانع از دست رفتن و یا حذف آن می شوید. همچنین باید توجه داشته باشید که اسلاید را با چه نامی و در کجا ذخیره می کنید تا بعداً به آسانی بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

برای ذخیره سازی اسلایدها درمایکروسافت پاورپوینت مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

مرحله ۱: ابتدا در نوار ابزار پاورپوینت بر روی Quick Access کلیک کنید و گزینه Save را انتخاب کنید.

ذخیره سازی اسلایدها در مایکروسافت پاورپوینت

مرحله ۲: اگر برای اولین بار است که اسلایدهای خود را ذخیره می کنید، Save As در نمای Backstage ظاهر می شود.

مرحله ۳: در این مرحله باید محل ذخیره شدن فایل را انتخاب و یک نام را برای آن تعیین کنید. برای این کار بر روی Browse کلیک کنید.

ذخیره سازی اسلایدها در مایکروسافت پاورپوینت

مرحله ۴: پنجره Save As برای شما باز خواهد شد. خب حالا محل مورد نظر برای فایل خود را در سیستم تان انتخاب و یک نام را برای فایل خود انتخاب و آن را وارد کنید. در نهایت بر روی گزینه Save کلیک کنید تا فایل شما ذخیره شود.

ذخیره سازی اسلایدها در مایکروسافت پاورپوینت

به همین راحتی شما با انجام مراحل بالا می توانید اسلایدهای خود را ذخیره کنید. برای ذخیره تغییرات خود بر روی اسلاید می توانید دوباره از دستور Save استفاده کنید.

توجه داشته باشید یک راه میانبر برای دسترسی سریع به دستور Save و ذخیره سازی اسلایدها، فشار دادن کلید Ctrl + S در صفحه کلیدتان است.

اگر می خواهید نسخه دیگری از اسلاید ذخیره شده خود داشته باشید، شما می توانید یک کپی از آن ایجاد کنید. برای انجام این کار بر روی گزینه Save As در نمای Backstage کلیک کنید. درست همانند هنگامی که برای اولین بار فایل خود را ذخیره می کنید، باید محل ذخیره فایل را انتخاب و یک نام را برای آن تعیین کنید.

استفاده از Save As برای ایجاد یک کپی از اسلاید

 اگر شما قصد ندارید از OneDrive برای ذخیره سازی فایل خود استفاده نکنید، ممکن است نگران باشید که OneDrive در هنگام ذخیره سازی به عنوان پیش فرض در پاورپوینت انتخاب شده باشد. می توانید محل ذخیره پیش فرض را تغییر دهید. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله ۱: بر روی تب File در نوار ابزار پاورپوینت کلیک کنید تا به نمای Backstage دسترسی پیدا کنید.

تغییر مکان ذخیره پیش فرض

مرحله ۲: خب حالا گزینه Option را انتخاب کنید.

تغییر مکان ذخیره پیش فرض

مرحله ۳: اکنون پنجره  PowerPoint Options برای شما باز خواهد شد. سپس، گزینه Save را انتخاب کنید و گزینه Save to Computer by default را تیک دار و در نهایت بر روی گزینه Ok کلیک کنید. با این کار محل ذخیره پیش فرض تغییر خواهد کرد.

تغییر مکان ذخیره پیش فرض

هنگامی که در حال کار بر روی اسلایدها هستید، پاورپوینت به صورت خودکار آن ها را در یک پوشه موقت ذخیره می کند. اگر فراموش کردید که تغییرات خود را که بر روی اسلایدها ایجاد کرده اید را ذخیره سازی کنید می توانید فایل را با استفاده از Auto Recover بازگردانید.

برای استفاده از Auto Recover مراحل زیر را باید طی کنید:

مرحله ۱: پاورپوینت خو را باز و اجرا کنید، اگر نسخه های ذخیره شده یک فایل پیدا شوند، پنجره Document Recover برای شما ظاهر خواهد شد.

مرحله ۲: خب حالا بر روی فایل قابل دسترسی کلیک کنید آنگاه فایل ریکاوری خواهد شد.

استفاده از Auto Recover

اگر فایل مورد نظر خود را مشاهده نمی کنید، می توانید لیست تمام فایل های ذخیره شده را در نمای Backstage مشاهده کنید. برای این کار کافی است که بر روی تب File کلیک کرده و Management Conduct را انتخاب کنید و سپس Recover Unsaved Presentation  را باز کنید.  

استفاده از Auto Recover

توجه داشته باشید که به طور پیش فرض، پاروپوینت هر ۱۰ دقیقه یک بار اسلایدها را به صورت خودکار ذخیره می کند. اگر شما ویرایشی را در زمان کمتر از ۱۰ دقیقه انجام دهید، ممکن است پاورپوینت تغییرات ایجاد شده را به صورت خودکار ذخیره نکند، پس بهتر است که خودتان بعد از انجام و اعمال کردن هر تغییر به اسلاید آن را ذخیره کنید.چطور پاورپوینت را به صورت اسلاید شو ذخیره کنی

همچنین بخوانید: آموزش نحوه ویرایش قالب طرح بندی اسلایدها در پاورپوینت

به طور پیش فرض اسلایدهای پاورپوینت در قالب pptx ذخیره می شوند. با این حال گاهی اوقات ممکن است به قالب های دیگری برای ارسال اسلایدهای پاورپوینت خود داشته باشید. شما می توانید فایل پاورپوینت خود را به شکل های مختلفی ارسال کنید که در ادامه این قالب ها را به شما معرفی می کنیم.

Create PDF: شما می توانید فایل پاورپوینت خود را به صورت PDF ذخیره و ارسال کنید.

Create Video: اسلایدهای شما به صورت ویدئو ذخیره خواهد شد.

Package Presentation for CD: اسلاید ها را به صورت پوشه ای با نمایه مایکروسافت پاروپوینت ذخیره می کند.

Create Handouts: نسخه توزیع نشده اسلایدهای شما را چاپ می کند.

Change File Type: ذخیره به صورت فایل های دیگر از جمله PNG

مرحله ۱: ابتدا برای دسترسی به نمای Backstage بر روی تب File کلیک کنید.

مرحله ۲: خب حالا بر روی گزینه Export کلیک کنید و سپس گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال ما Change File Type را انتخاب می کنیم.

نحوه ارسال اسلایدهای پاورپوینت

مرحله ۳: در این مرحله فایل مورد نظر خود را انتخاب و سپس بر روی گزینه Save As کلیک کنید.

نحوه ارسال اسلایدهای پاورپوینت

مرحله ۴: اکنون پنجره Save As برای شما باز خواهد شد. شما باید مکانی را که می خواهید فایل را ارسال کنید را انتخاب و نام فایل را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه Save As کلیک کنید.

نحوه ارسال اسلایدهای پاورپوینت

همچنین شما می توانید از منو کشویی Save as type در پنجره باز شده Save as استفاده کنید تا اسلایدهای خود را در انواع مختلف فایل ها ذخیره کنید. دقت داشته باشید که فایلی را انتخاب کنید که بتوانید بعداً آن را باز کنید.

نحوه ارسال اسلایدهای پاورپوینت

هنگامی که می خواهید اسلایدهای پاورپوینت را به اشتراک بگذارید، در واقع به مخاطبان خود اجازه می دهید که به آسانی به اسلایدهای شما دسترسی داشته باشند. این کار به شما و افرادی که اسلایدهای خود را با آن ها به اشتراک می گذارید این امکان را می دهد که آن را بدون نیاز به پیگیری چندین نسخه ، بر روی یک نسخه ویرایش کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که برای به اشتراک گذاشتن اسلایدهای خود، ابتدا باید آن را در OneDrive ذخیره کنید.

مرحله ۱: بر روی تب File در نوار ابزار پاورپوینت کلیک کنید تا به نمای Backstage دسترسی پیدا کنید و سپس گزینه Share را انتخاب کنید.

نحوه به اشتراک گذاشتن اسلایدهای پاورپوینت

مرحله ۲: در این مرحله پنجره Share برای شما باز خواهد شد. با کلیک بر روی Share with People می توانید اسلایدهای خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

نحوه به اشتراک گذاشتن اسلایدهای پاورپوینت

در این مقاله آموزشی از فراز سافت در بخش آموزش پاورپوینت، به آموزش نحوه ذخیره سازی اسلایدها در مایکروسافت پاورپوینت پرداختیم. در این مقاله آموزشی به شما روش های ذخیره سازی اسلایدها در پاورپوینت و همچنین نحوه به اشتراک گذاشتن آن ها را آموزش دادیم. امیداواریم از این مقاله آموزشی نیز نهایت استفاده را برده باشید. با ما در سایت فراز سافت و دیگر آموزش ها و محصولات همراه باشید.   

کاملترین نرم افزار آموزش تایپ ده انگشتی رو همین حالا امتحان کن !


اطلاعات بیشتر

با سلام و احترام…
توضیحاتتون خیلی عالی بود …متشکرم ….
لطفا در صورت امکان بفرمایید که از چه طریق میتوانیم
گزینه کپی کردن پاور پوینت را غیر فعال کنیم ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

تایپ ده انگشتی را قورت بده !هم اکنون این کتاب ارزشمند را دانلود کنید

گاوصندوق محافظ قدرتمند فایل‌هانرم افزاری قدرتمند برای محافظت از فایل‌های ارزشمند شما در برابر سرقت، هک شدن، کپی شدن، حذف، مشاهده و سایر دسترسی‌های غیر مجاز. با این نرم افزار کامپیوتر خود را به یک گاوصندوق مجهز کنید

چرا باید فایل پاورپوینت را ویدیو تبدیل کرد؟

گاهی پیش می آید که برنامه پاورپوینت بر روی سیستم مقصد نصب نمی باشد یا نسخه ای که شما استفاده کرده اید با نسخه کامپیوتر مقصد یکسان نمی باشد و با به هم ریختگی فونت و… روبرو می شوید.بهترین و استاندارد ترین روش، تبدیل فایل پاورپوینت به یک فیلم می باشد تا تمام مشکلات شما برطرف گردد.

هنگام تبدیل فایل پاورپوینت به ویدیو چه اتفاقی می افتد؟

تمام تنظیمات و طراحی و افکت هایی که در فایل پاورپوینت انجام داده اید، در این فایل ویدیو ای مشاهده خواهید کرد.حتی می توانید با میکروفون  صدای خود را بر روی بخش های مختلف ضبط کنید و به در هنگام پخش فیلم، برای مخاطبین ارائه شود.

شما در نسخه های پاورپوینت 2010-2013-2016 می توانید از این امکان بهره بگیرید.چطور پاورپوینت را به صورت اسلاید شو ذخیره کنی

آموزش تبدیل فایل‌های PowerPoint به Video :

فایل پاورپوینتی که آماده کرده اید را باز کنید و به مسیر زیر بروید:

File > Export > Create a Video

 

در قسمت Create a Video چند بخش ساده داریم :

با کلیک در قسمت Presentation Quality می توانید تعیین کنید کیفیت فایل شما به چه نحوی باشد.توجه داشته باشیید یا انتخاب کیفیت بالا، حجم فایل افزایش خواهد یافت.

با کلیک در بخش Don’t Use Recorded Timings and Narrations می توانید تعیین کنید که صدا و توضیحات شما بر روی فیلم قرار بگیرد یا خیر.

اگر گزینه Don’t Use Recorded Timings and Narrations را انتخاب کنید (که به طور پیش فرض انتخاب شده می باشد) هیچ صدا و یادداشتی بر روی فیلم شما قرار نخواهد گرفت.

گزینه Use Recorded Timings and Narrations در حالت پیش فرض غیر فعال می باشد.به کمک این گزینه صدا و یادداشت بر روی فایل تصویری قرار خواهد گرفت.برای فعال کردن آن کافیست بر روی گزینه Recorded Timings and Narrations کلیک کنید.پنجره زیر برای شما باز خواهد شد.

چک باکس ها را مطابق با تصویر بالا فعال کنید و بر روی Start Recording کلیک کنید.اکنون فایل پاورپوینت شما اجرا خواهد شد و شما می توانید بر روی هر اسلاید صحبت کنید و به اسلاید بعد بروید.وقتی به آخرین اسلاید رسیدید، کمی صبر کنید تا برنامه PowerPont بتواند پردازش لازم را انجام دهد.در نهایت اگر به مسیر قبلی باز گردید گزینه Use Recorded Timings and Narrations برای شما فعال خواهد بود.

اکنون با هرکدام از روش های گفته شده (با صدا یا بدون صدا) که فایل خود را آماده کرده اید، می توانید بر روی گزینه Create Video  محل ذخیره سازی و فرمت مد نظر برای خروجی فایل ویدیو یی خود را تعیین کنید :

گزینه Seconds Spent on each slide برای حالتی که بدون صدا (Don’t Use Recorded Timings and Narrations) کاربرد دارد و مدت زمان بین هر اسلاید را در فیلم تعیین می کند.

اکنون مانند تصویر زیر نوار پیشرفت تبدیل فایل PowerPont خود به Video را در پایین فایل پاورپوینت خواهید دید.صبور باشید تا برنامه پاورپوینت کار خود را انجام دهد و نوار وضعیت به انتهای خود برسد.سپس به محلی که برای ذخیره فایل تعیین کرده اید مراجعه کنید و نتیجه کار خود را مشاهده نمایید:

اگر قصد دارید فایل پاورپوینت خود را به فایل EXE تبدیل کنید، از برنامه زیر استفاده کنید:

تبدیل پاورپوینت به فایل اجرایی-PowerPoint to exe

اگر قصد دارید از صفحه نمایش خود فیلم برداری کنید به آموزش ” فیلم برداری از صفحه نمایش با پاورپوینت Screen Recording PowerPoint” مراجعه نمایید.

سلام بعد از تبدیل پاور پوینت به وی دیو صدا پخش نمی شه چرا لطفا جواب دهید

سلام روز بخیر
شما باید تخصص تون رو کامل به بازدید کنندگانتوم ارانه بدید
من هم مثل بقیه مشکل غیر فعال بودن گزینه create video را دارم اصلا به نوع ویندوز یا آفیس ربطی نداره
خواهش می کنم بررسی کنید

با سلام و ممنون بابت اموزش خوبتنون.. بعد از ساخته شدن فیلم بین اسلایدها صدا رو ضبط نمیکنه چه کار باید کرد؟

سلام. بعد از ایجاد فیلم کیفیت صدا مطلوب نیست.راه چاره ای داره؟

سلام عالی بود برای من انجام شد ممنون از توضیحات مختصر و مفید

با سلام و احترام.
بعد از اینکه از قسمت export و create a video اقدام به گرفتن خروجی می‌کنم، در انتهای کار که فیلم می‌خواد ساخته بشه سیستم خطا میده.
علت چیه؟ چه‌طوری می‌تونم خروجی بگیرم؟

واقعا آفرین به هر آأمی که دیگران رو به درسترین شکل راهنمایی میکنند واقعا امیدوارم به هدفتون از این مقاله برسید

من میخوام به ویدیو تبدیل کنم ولی ارور می ده میگه Microsoft PowerPoint llli؛ .eiiiiiil نمی توان ایجاد ویدئو rvV را به پایان رساند ، Wni j jn؛ Slx.mp4 زیرا فضای کافی بر روی دیسک محلی وجود ندارد. لطفاً فضای خالی یا کیفیت فیلم را کاهش دهید و دوباره امتحان کنید. دی سی

سلام این بخش غیرفعال چرا؟

سلام .چرا هرچی درست میکنم از دقیقه ۱۲.۳۰ به بعد فقط صدا میاد اسلاید بعدی نمیره؟

سلام
ممنون از توضیحات کاملتون
در فایل پاور من یک کلیپ ویدیویی هم هست که بعد از تبدیل به ویدیو آن کلیپ اجرا نمیشه. میشه لطفا راهنمایی کنید که باید چکار کنم؟

سلام وقتتون به خیروقتی میخوام ویدئو بسازم و میرم در قسمت export ساخت ویدئو غیر فعال.چرا؟؟
میشه لطفا راهنمایی کنید؟سپاسگزار خواهم بود
از سایت بسیار خوبتون هم تشکر می کنم

با سلام دوست عزیز من از مدیران سایت نیستم ولی میتونم راهنمایی کنم برای اینکار نسخه پاور پوینت شما باید ۲۰۱۰ یا ۲۰۱۳ یا ۲۰۱۶ باشدچطور پاورپوینت را به صورت اسلاید شو ذخیره کنی

👍👍👍👍ممنون عزیز

سلام. بزرگوار نگفتی اگر گزینه export وجود نداشت تمام مطالبی که نوشتی بی فایده است.

ایشون گفتن که در ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۳و ۲۰۱۶ این کار اجرایی است

ببخشید من میرم تو بخش Export گزینه Create a Video غیر
فعاله لطفا راهنمایی کنید
با تشکر فراوان

سلام.
از توضیحات شما ممنونم.
مختصر و مفید

سپاس

برای دفعه بعدی نظر من، نام و ایمیل را در این مرورگر ذخیره کنید.

لایسنس اورجینال ویندوز 10 پرو

وب سایت آموزشی آفیس مکانی برای یادگیری حرفه ای آفیس و کاربرد آن در کسب و کار می باشد.

رسم نمودار در اکسل

آموزش PivotTable در اکسل

آموزش تابع Vlookup در اکسل

آموزش ساخت فهرست در ورد

فارسی کردن اعداد در ورد

فعال کردن و تنظیمات خط کش در Word

پاورپوینت رو چگونه save کنم تا در هنگام بازکردن آن توسط افراد دیگر انجام تغییرات ممکن نباشد و مستقیم اسلاید ها نمایش داده شود ؟

سلام دوست عزیز

شما طبق تصویر زیر میتوانید فایل خود را در قالبهای زیر ذخیره نمائید تا از تغییر در امان باشند:

1- PPS یا PPSX (مخصوص نمایش پاورپوینت)

2- MP4 یا WMV (مخصوص نمایش در قالب فایلهای ویدئویی)

چطور پاورپوینت را به صورت اسلاید شو ذخیره کنی

نکته: در صورت تغییر پسوند فایل به PPTX توسط اشخاص دیگر و یا استفاده از مبدلها، بازهم تغییر محتوای فایل امکان پذیر خواهد بود. لذا میتوانید از طریق رمزگذاری نیز (که از امنیّت بالاتری برخوردار است) از ایجاد تغییر در فایل خود جلوگیری کنید که لینک آموزش آن در زیر آمده است:

«آموزش ساده امنیت اطلاعات در Microsoft Office»

موفق و پیروز باشید.

بسیار عالی!PPTX خودش مخفف چیه مهندس؟

سلام

PPT مخفف نام نرم افزار Powerpoint میباشد که پسوند پیشفرض فایلهای نرم افزار Powerpoint 2003 بود، امّا در نسخه های office 2007 و بالاتر، پسوند x به آنها اضافه شد مثل: PPTX یا DOCX (که DOC پسوند Word2003 میباشد.)

نکته ای که حائز اهمیّت است این است که اگر فایلهای Office با پسوند اضافی X ذخیره گردند قابلیت باز شدن در Office 2003 را نخواهند داشت.

در واقع پسوند هایی که مایکروسافت از سال 2007 به مجموعه Office اضافه کرده پشتیبانی فایل های Offcie از قالب های XML رو نشون میده یعنی شما می تونید این فایل ها رو با فرمت XML در جاهای مختلف استفاده کنید به همین دلیل پسوند X که اول کلمه XML هست به تمامی مجموعه فایل های ذخیره سازی Office اضافه شده و چون نرم افزارهای Office قدیمی این فرمت رو پشتیبانی نمی کنن طبیعتا نمی تونن بازش کنن ، برای همه فایل های ورد DocX برای فایل های اکسل XlsX و برای فایل های پاورپوینت PPTx و به همین ترتیب ادامه داره ….

press the esc key to cancel saving the document

مشکل ذخیره در هنگام ذخیره فایل

شاید خود نرم افزار Office شما مشکل داره ، یکبار از ابتدا نصب و Repair کنید و مجددا تلاش کنید.

ثبت نام شما تکمیل شد. اکنون می توانید با نام کاربری و کلمه عبور خود به سایت وارد شوید.

یک پیام به پست الکترونیکی شما ارسال شد. بر روی لینک ارسال شده کلیک کنید تا ثبت نام شما کامل شود.

از ثبت نام شما ممنونیم. کد اعتبار سنجی به شماره موبایل شما ارسال شد.

بعد از ثبت نام، کلمه عبور و کد فعال سازی به شماره وارد شده ارسال خواهد شد.

شماره های تماس با + شروع شده، سپس کد کشور به همراه شماره تماس بدون صفر

کد اعتبار سنجی دو مرحله ای به شماره همراه یا پست الکترونیک شما ارسال شد.

 بانک دانلود پایان نامه

  آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

تبدیل فرمت PPSX یا PPS به PPTX یا PPT

آموزش تبدیل اسلاید شو ( فایل های پاورپوینت با فرمت pps )به فایل های پاورپوینت قابل ویرایشچطور پاورپوینت را به صورت اسلاید شو ذخیره کنی

ابتدا به کنترل پنل – Folder Options بروید. در تب View تیک گزینه “Hide extensions for known file types” رو بردارید و ok کنید .

به عکس زیر نگاه کنید

حالا فایلی که بصورت اسلاید شو نشون داده میشد رو جهت احتیاط یک کپی بگیرد و در جای دیگری ذخیره کنید (اگر اشتباهی صورت گرفت حداقل فایل اصلی رو داشته باشید)

حال فایل رو مشاهده کنید متوجه می شوید که  بعد از اسم و نقطه عبارت PPS  ظاهر شده است. مثلا اسم فایل p30 هست باید بصورت P30.pps ببینید.

حالا روی فایل کلیک راست میکنیم و گزینه RENAMEرو انتخاب میکنیم.
وقتی این گزینه رو انتخاب کردیم

حال به جای پسوند PPS پسوند PPT رامی نویسیم نقطه رو بعد از اسم فایل پاک نکنید و نقطه که جدا کننده اسم فایل با پسوند است پاک نشود.

حالا کلید اینتر را میزنیم و این اخطار رو می بینیم

دکمه YES رو میزنیم و فایل ما به پاور پوینت تبدیل می شود

حالا فایل را اجرا و تغییراتی رو که میخواهید انجام دهید.

نکته: بهتر است بعد از انجام کار تغییرات فولدر آپشن را به حالت اولیه برگردانید.

این عملیات را بصورت برعکس هم میتوان انجام داد مثلا فایل پاور پوینت ر به صورت یک فایل اجرایی اسلاید شو در آورید در این صورت باید پسوند فایلتان که ppt است رو به pps تبدیل کنید.

 

——————————–

 ویژه :

دانلود قالب های پاورپوینت آماده برای پایان نامه

 

.

—————–

 مطالب مرتبط:

بابا گلی به جمالت. دم شما گرم

با یک دنیا تشکر از شما. فکر کردم زحماتم بباد رفته ولی توانستم به فایل اصلی ام برسم. موفق باشید

یک دنیاااااا ممنونم

خیلی ممنون از راهنماییتون.واقعا به کارم اومد

خداخیرتون بده واقعا عالی بود ممنون

Its verry good thank you

ممنون از راهنماییییتوننننننننننننننننن واقعا بهم کمک کردین

وای عالی بود باورم نمیشه درست شد ..خیلی ممنون

سلام بسیار سپاسگذارم از اطلاعات شما

خدا خیرتون بده… 🙂

عاااااااااااااالی

چطور پاورپوینت را به صورت اسلاید شو ذخیره کنی

خیلی عالی و سودمند بود بازهم از این مطالب بگذارید

با سلام
ممنونم از این اموزشتون .عالی بود .خیلی بدردم خورد
سپاسسسسسسسسسسسسسسسسسسس

عالیییییییییییییییییی
مرحبا
very good

عالی است فوق العاده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دانلود پروژه هــــای دانشگاهی ، پایان نامه ، مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی ، گزارش کار آموزی و نمونه سوالات استخدامی.

ارائه جزوات درسی ، کتب دانشگاهی ،حل المسائـل ، نـمونــه سـوال و دانــلود رایــگان بسیاری از محصولات ارائه شده.

هـمراه با آمـوزش نرم افزار های کـاربردی از قبیل Word، Powerpoint و Excel .

خوش آمدید، وارد اکانت خود شوید

بازیابی رمز عبور

رمز عبور برای شما ایمیل خواهد شد

آی تی رسان – مقالات روز تکنولوژی، موبایل، لپ تاپ و کامپیوتر

اگر می‌خواهید فایل‌های پاورپوینت خود را با شخصی که در سیستم خود برنامه مایکروسافت پاورپوینت را ندارد به‌اشتراک بگذارید، بهترین راه ذخیره کردن و اشتراک‌گذاری فایل پاورپوینت به‌صورت PDF است. شما همچنین قادر خواهید بود تا شیوه نمایش اسلایدها را در حالت PDF تنظیم نمایید. در ادامه با آموزش ذخیره‌سازی فایل‌های پاورپوینت به‌صورت PDF با ما همراه باشید.چطور پاورپوینت را به صورت اسلاید شو ذخیره کنی

زمانی‌که شما یک ارایه پاورپوینت را به‌عنوان یک فایل PDF ذخیره می‌کنید، صفحه‌آرایی، فرمت، فونت و عکس‌های موجود در ارایه، به همان حالت قبل باقی خواهند ماند. با این تبدیل پاورپوینت به یک فایل PDF، کاربرانی که به مایکروسافت‌ پاورپوینت دسترسی ندارند، می‌توانند ارایه پاورپوینت شما را مشاهده کنند اما قادر به ویرایش آن نخواهند بود.

برای ذخیره‌سازی فایل‌های پاورپوینت به‌صورت PDF ابتدا باید فایل ارایه پاورپوینتی را که می‌خواهید به‌صورت PDF ذخیره نمایید، باز کنید. به تب “File” بروید و از پنجره کوچک سمت چپ، گزینه “Export” را انتخاب کنید.سپس شما به تب “Create PDF/XPS Document” وارد خواهید شد. در این تب آیکون “Create PDF/XPS” را انتخاب نمایید.فایل اکسپلورر ویندوز ظاهر خواهد شد. مسیری را که می‌خواهید فایل جدید خود را در آن ذخیره نمایید، انتخاب کنید. حالا می‌توانید مشاهده کنید که فیلد “Save as type” به PDF تغییر کرده است. شما همچنین می‌توانید نام فایل PDF را به‌ آن‌چه که دوست دارید، تغییر دهید.

اگر دقت کنید گزینه “Optimize for” را در قسمت پایینی سمت راست پنجره، خواهید دید.

شما همچنین می‌توانید برای تنظیم نحوه نمایش فایل، گزینه‌های خاصی را تغییر دهید. برای این کار بر روی دکمه “Options” در زیر بخش Optimize for کلیک کنید.پنجره “Options” با گزینه‌هایی که شما قادر به انتخاب آن‌ها هستید، ظاهر خواهد شد. در ادامه خلاصه‌ای از این گزینه‌ها را توضیح داده‌ایم:

پس از تنظیم گزینه‌ها بنابر نیاز خود، بر روی “OK” کلیک کنید.درنهایت به فایل اکسپلورر ویندوز برگردید و بر روی “Publish” کلیک کنید.به همین سادگی ذخیره‌سازی فایل‌های پاورپوینت به‌صورت PDF قابل انجام است. حال PDF شما آماده‌ است تا آن را به‌اشتراک بگذارید.

چگونه در تلگرام پیام‌های محو شونده ارسال کنیم؟

کمیسیون اروپا مانع از به‌کارگیری آزادانه فناوری تشخیص چهره توسط کمپانی‌ها خواهد شد

آموزش برگرداندن اکانت غیرفعال شده در اینستاگرام

آموزش نصب اپلیکیشن بر روی تلویزیون اندرویدی بدون نیاز به گوگل پلی

دمتون گرم خدایی خدا قوت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد.

ذخیره اسم و ایمیل من

آخرین مطالب سایت

دومین واکسن کرونا ایرانی مجوز آزمایش انسانی را دریافت کرد

چگونه در تلگرام پیام‌های محو شونده ارسال کنیم؟

تعرفه پهنای اینترنت زیرساخت کاهش یافت؛ آیا تعرفه اینترنت…

ایران ظرفیت تولید سالانه 42 هزار بیت کوین را دارد!

نخستین تصاویر باکیفیت از گلکسی زد فولد 3 سامسونگ منتشر شد

آخرین قیمت‌ها

لیست قیمت کنسول بازی در بازار ایران

لیست قیمت گوشی‌های هواوی در بازار ایران

لیست قیمت انواع ماشین لباسشویی در بازار ایران

لیست قیمت تلویزیون سامسونگ در بازار ایران

لیست قیمت آیفون در بازار ایران

لیست قیمت لپ‌تاپ‌های ایسوس در بازار ایران

سرگرمی

تصاویری خنده‌دار و فتوشاپی از سناتور برنی سندرز در مراسم تحلیف جو بایدن

معرفی بهترین فیلم‌ها در مورد اسکیزوفرنی

چطور پاورپوینت را به صورت اسلاید شو ذخیره کنی

معرفی فیلم Amelie به کارگردانی Jean Pierre Jeunet: یک کمدی عاشقانه

ایمیل خود را وارد کنید

خوش آمدید، وارد اکانت خود شوید

بازیابی رمز عبور

رمز عبور برای شما ایمیل خواهد شد


رمز عبور را فراموش کردید؟Downloads-icon


HowtoGeek Downloads-icon


پاورپوینت به‌ PDFDownloads-icon


چگونه فایل‌های پاورپوینت را به‌صورت PDF ذخیره کنیم؟Downloads-icon


نحوه تبدیل فایل ارائه پاورپوینت به‌ PDFDownloads-icon


رمز عبور را فراموش کردید؟Downloads-icon

پاورپوینت یک نرم افزار قدرتمند از مجموعه نرم افزاری آفیس شرکت بزرگ مایکروسافت می باشد. این نرم افزار یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت اسلایدهای به منظور ارائه افراد می باشد.

افراد متعددی در ایران و حتی خارج از کشور از این نرم افزار برای این منظور استفاده می کنند.

با وجود امکانات بسیار زیادی که در مایکروسافت پاورپوینت وجود دارد می توان گفت این نرم افزار بهترین نرم افزار برای ارائه در جهان می باشد.

در پست های گذشته مطالبی در مورد ساخت پاورپوینت و ذخیره ی آن، ایجاد متن و اسلاید جدید، وارد کردن تصویر، و انیمیشن دار کردن متون و تصاویر یا اسلایدها گفته شد.

در این پست ابتدا مختصری در مورد روش ارائه در پاورپوینت توضیح می دهیم. سپس روش ذخیره سازی آن را به شکل slide show بیان می کنیم.چطور پاورپوینت را به صورت اسلاید شو ذخیره کنی

پس از ساخت یک سند پاورپوینت به منظور نمایش تمام صفحه ی اسلایدها باید از گزینه ی slide show استفاده کرد.

آیکون این مورد () است که در نوار پایین پنجره پاور پوینت، سمت راست قرار دارد.

پس از ورود به حالت slide show برای نمایش متن یا تصویر بعدی و یا انتقال به اسلاید بعدی (بر اساس ترتیب ایجاد شده در قبل) می توان از یک کلیک چپ موس استفاده کرد.

همچنین کلیدهای سمت راست و چپ موجود در کیبورد نیز همین کار را انجام می دهند.

پس از پایان اسلاید ها می توانید با همان کلیک چپ موس و یا کلید Esc کیبورد از حالت slide show خارج شوید.

گاهی برای راحتی نیاز است که پاورپوینت به صورت یک فایل show ذخیره شود و با باز کردن آن مستقیم وارد حالت slide show شود.

همچنین ذخیره به این صورت باعث می شود که قابلیت ویرایش پاورپوینت غیر فعال شود و این مورد مزایای خود را به ویژه به هنگام تکثیر فایل بین افراد مختلف دارد.

به هر حال برای ذخیره به صورت show کافیست پس از کلیک روی تب file در نوار بالای پاورپوینت، گزینه ی save as را از سمت چپ انتخاب کنید و سپس روی browse کلیک کنید.

حال در پنجره ی باز شده پس از انتخاب مسیر ذخیره سازی مورد نظر و نام فایل از لیست رو به روی save as type گزینه ی powerpoint show را انتخاب کنید.

حال روی save کلیک کنید تا فایل به صورت show ذخیره شود.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<>

رای میانگین: 4.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 21

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید…)

لطفا برای دفعه ی بعدی نام، ایمیل و آدرس سایت من را در این مرورگر به یاد داشته باش…


Downloads-icon


آموزش نحوه تبدیل فرمت فایل صوتی در اندرویدDownloads-icon


Downloads-icon


آموزش کامل نحوه تبدیل فیلم به فایل صوتی در اندرویدDownloads-icon


Downloads-icon


آموزش نحوه تبدیل فرمت فایل صوتی در اندرویدDownloads-icon

چطور پاورپوینت را به صورت اسلاید شو ذخیره کنی
چطور پاورپوینت را به صورت اسلاید شو ذخیره کنی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *