در جهانی زندگی می کنیم که شبکه های اجتماعی نقش مهمی را در ارتباطات انسانی ایفا می کند و مردم به انتخاب عکس پروفایل خود در شبکه های مختلف از جمله فیسبوک، لینکدین، توییتر، اینستاگرام، تلگرام و سایت های دیگر اهمیت زیادی می دهند.
اغلب مردم از عکس پروفایل برای انتقال پیام های خود استفاده می کنند. نوع عکس پروفایلی که انتخاب می کنیم با توجه به شرایطی که در آن به سر می بریم، معانی مختلفی می تواند داشته باشد. با استفاده از عکس پروفایل می توانیم علایق و شخصیت خود را به شیوه خاص به آشنایان، دوستان و افراد فامیل معرفی کنیم، کاری که شاید با کلمات نتوان انجام داد.
امروزه تعامل بین انسان ها عمدتا در ارتباطات غیرکلامی گنجانده شده، هنگامی که با تلفن همراه یا کامپیوتر با دیگران ارتباط برقرار می کنیم نمی توانیم از تن صدا، حرکات و زبان بدن، تماس چشمی یا حتی کم و زیاد کردن فاصله فیزیکی برای رساندن پیام استفاده کنیم، اینجاست که اهمیت عکس پروفایل به خوبی مشهود است.
تصاویری که به عنوان عکس پروفایل انتخاب می کنیم نشان می دهد چگونه خود را می بینیم و چگونه می خواهیم دیگران ما را ببینند.
شخصیت شناسی افراد با توجه به نوع عکس پروفایل آن ها، در روانشناسی از اهمیت زیادی برخوردار است. مطالعات انجام شده نشان می دهد ویژگی های شخصیتی خاصی که هر فرد دارد، از علل اصلی انتخاب تصاویر پروفایل می باشد. به طوری که هر تیپ شخصیتی نوع خاصی از عکس پروفایل را ترجیح می دهد.عکس پروفایل دخترونه روانشناس
در ادامه 5 نوع شخصیت اصلی را بررسی خواهیم کرد:
برونگرا (extraversion)
عصبی (neuroticism)
وظیفه شناس (conscientiousness)
موافق (agreeableness)
باز نسبت به تجربه ها (openness to experience)
انتخاب عکس های رنگارنگ و گروهی، نشاندهنده انرژی و احساسات بیشتر می باشد. افرادی که شخصیت اجتماعی دارند تمایل به نمایش عکس های گروهی دارند که بیش از یک چهره در عکس مشخص باشد.
افراد عصبی تمایلی به نشان دادن چهره خود در عکس پروفایل ندارند و در صورت نمایش چهره، سعی می کنند آن را با عینک یا چیزی مشابه آن بپوشانند. عصبی بودن رابطه نزدیکی با احساسات منفی و نا امنی دارد.
افراد با وجدان، وظیفه شناس و منظم معمولا تصاویری را به عنوان عکس پروفایل انتخاب می کنند که با هنجارهای اجتماعی مطابقت داشته باشد. مثلا اغلب اوقات در عکس لبخند می زنند زیرا معتقدند یک فرد نرمال باید خوشحال به نظر برسد. عکس پروفایل این افراد کاملا مناسب عرف و با کیفیت خوب انتخاب می شود.
افراد با شخصیت موافق برای هارمونی و همکاری اجتماعی تلاش می کنند. آن ها احساست مثبت بیشتری نسبت به سایر شخصیت ها دارند و در مقایسه با شخصیت وظیفه شناس، معمولا عکس های با کیفیت کمتر انتخاب می کنند اما رنگ های شفاف بیشتری در عکس پروفایل آن ها دیده می شود.
افرادی که نسبت به تجربه ها باز هستند، مانند افراد عصبی تمایلی به نشان دادن چهره خود در عکس پروفایل ندارند و تصاویر آن ها احساسات منفی یا خنثی را نمایش می دهد اما تفاوت آن ها در زیبایی شناسی عکس است. این تصاویر معمولا دارای کنتراست بیشتر و تاری کمتر است.
علاوه بر این 5 تیپ شخصیتی، استفاده از عکس عاشقانه و احساسی، عکس نوشته های غمگین خاص و مغرورانه، عکس پروفایل حیوانات، هنری، سیاه و سفید و … نیز رواج دارد.
برخی افراد دوست دارند عکس سگ و گربه در پروفایل تلگرام و اینستاگرام خود قرار دهند. این افراد از شخصیت های برونگرا، موافق و وظیفه شناس دورتر بوده و به شخصیت عصبی نزدیک ترند.
افرادی که عکس گربه انتخاب می کنند اغلب درونگرا بوده و نسبت به افراد با عکس پروفایل سگ، مورد پذیرش کمتری هستند.
به طور کلی افراد مسن تر علاقه بیشتری به تصویر سگ داشته و زنان بیشتر از مردان علاقه دارند از عکس گربه و سگ برای پروفایل استفاده کنند.
از انتخاب عکس های سیاه و سفید برحذر باشید. تحقیقات نشان می دهد عکس های سیاه و سفید نوعی عکس غمگین به شمار می رود و نشانه اختلال افسردگی در فرد می باشد. افراد افسرده تمایل دارند از عکس های خنثی، خاکستری و تاریک به عنوان عکس پروفایل استفاده کنند.
این افراد حس مبالغه گونه ای به ظاهر فیزیکی خود داشته و به عکس های پروفایل خود عشق می ورزند. برای تشخیص افراد خودشیفته در دنیای مجازی، کافیست به کاربران خودمحور ( به خصوص زنان) توجه کنید که عکس پروفایل خود را پیوسته تغییر می دهند و به این طریق سعی می کنند نظر دیگران را به ظاهر خود جذب کنند.
آیا در میان دوستان و آشنایان شما، کسی را سراغ دارید که با دیدن عکس های صفحه اجتماعی او، یاد مجله های مد و زیبایی بیفتید؟! این شخص به احتمال زیاد یک فرد خودشیفته می باشد!
تفاوت های جنسیتی در عکس پروفایل به خصوص در فیسبوک کاملا مشهود است. کاربران مرد در فیسبوک معمولا عکس هایی انتخاب می کنند که لباس رسمی به تن کرده، کمتر لبخند می زنند و سعی می کنند اتومبیل، ساعت یا چیزهایی از این قبیل را به نمایش بگذارند.
معمولا زنان تمایل بیشتری به قرار دادن عکس های خانوادگی دارند. همچنین در عکس های زنانه ارتباط مستقیم چشمی و لبخندها بیشتر دیده می شود.
بسیار پیش می آید که بعد از یک حادثه مهم بسیاری از افراد عکس صفحه اجتماعی خود را تغییر می دهند، تحقیقات نشان می دهند زنان بیشتر از مردان تمایل دارند عکس پروفایل خود را با توجه به مناسبت های مختلف یا حوادث سیاسی، اجتماعی و حوادث تغییر دهند.
با توجه به فرهنگ ملت های مختلف، عکس پروفایل نیز متفاوت است، به عنوان مثال تحقیقات انجام شده روی کاربران فیسبوک نشان می دهد کاربران شرق آسیا تمایل دارند عکس های کامل از فاصله دور را به نمایش بگذارند که فضای اطراف دیده شود. اما آمریکایی ها به عکس چهره علاقه بیشتری دارند.
و اما …
معمولا برداشت های ظاهری که از عکس پروفایل افراد داریم، اشتباه است و حتی کوچکترین تغییر در اجزای چهره در عکس های مختلف، می تواند نظر ما را درباره جذابیت، خلاقیت، اعتماد، هوش و … آن شخص تغییر دهد.
بهتر است از روی عکس پروفایل افراد درباره آن ها قضاوت نکنیم!
در ادامه بخوانید : چهره خوانی خانم ها و آقایان
منبع: socialmediapsychology
فال حافظ
متن عاشقانه متن زیبا
صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما
مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.
© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.
در این مطلب قصد داریم مجموعه ای زیبا و جذاب از عکس نوشته های روانشناسی را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. هر کدام از این عکس ها بیانگر معنا و مفهوم زیبایی در خود می باشد که امیدوارم از مشاهده آنها لذت ببرید.
در این مطلب تعدادی از عکس نوشته های روانشناسی جالب که در حاویمعانی و مفاهیم خاص و عمیق روانشناسی هستند را قرار داده ایم که ضمن لذت بردن از تماشای آنها می توانید به عنوان عکس پروفایل خود استفاده کنید.
بعضی از افراد در صفحه های مجازی خود با توجه به شرایطی که در آن به سر می برند عکس پروفایل انتخاب می کنند که این عکس ها می تواند معانی مختلفی داشته باشد. در واقع با استفاده از عکس پروفایل، می توانیم علایق و شخصیت خود را به گونه ای خاص به دیگران معرفی کنیم. امروزه با گسترش فضای مجازی، شخصیت شناسی افراد با توجه به نوع عکس پروفایل های آنها اهمیت ویژه ای پیدا کرده است زیرا هر فرد به دلیل ویژگی های شخصیتی خاصی که دارد عکس پروفایل هایی متناسب با شخصیت خود را انتخاب می کند. تماشای عکس پروفایل های دیگران نیز علاوه بر اینکه ما را با علایق و روحیات آنها آشنا می کند می تواند برای ما لذت بخش و سرگرم کننده باشد. در ادامه تعدادی از این عکس نوشته های روانشناسی زیبا را مشاهده می نمایید که از این تصاویر دلچسب می توان به عنوان عکس نوشته برای استوری و یا عکس پروفایل استفاده نمود.
عکس نوشته زیبا برای پروفایل
عکس پروفایل دخترونه روانشناس
عکس نوشته های روانشناسی که به عنوان پروفایل افراد در شبکه های اجتماعی نیز مورد استفاده قرار می گیرند، می تواند چیزهای زیادی درباره آنها به ما بگوید البته همیشه هم این ایده ها در مورد شخصیت افراد صدق نمی کند و افراد در پس انتخاب عکس برای پروفایل خود هدف های دیگری دارند. با همه این تفاسیر عکس نوشته های روانشناسی زیبایی که در این مطلب ملاحظه می فرمایید در واقع در بردارنده نوشته هایی با مضامین عمیق، که به صورت شعر یا جملات قصار از سخنان بزرگان یا افرادی که که آن حالات را به گونه ای تجربه کرده اند می باشد و امیدوارم شما دوستان همیشگی و همراه از مشاهده این عکس نوشته های آموزنده جذاب و خاص که با جملات روانشناسی زیبا تهیه شده اند، لذت ببرید.
عکس نوشته ساده و مفهومی
عکس نوشته روانشناسی جذاب
عکس نوشته با متن روانشناسی
عکس نوشته با متن غمگین
عکس نوشته زیبا برای پروفایل
عکس نوشته روانشناسی زیبا
بعضی افراد در پروفایل های شخصی علاقمند به استفاده از نکته یا سخنی ارزشمند از بزرگان می باشند در همین راستا تعدادی از عکس نوشته های آموزنده از مشاهیر و بزرگان در این بخش گنجانده شده است.
عکس با متن روانشناسی زیبا
عکس با متن روانشناسی زیبا و خاص
عکس نوشته روانشناسی خاص
عکس نوشته با سخن بزرگان
عکس های متن دار آموزنده و جالب
عکس نوشته زیبای روانشناسی
عکس پروفایل روانشناسی
عکس نوشته زیبای روانشناسی
عکس پروفایل متن دار قشنگ
عکس نوشته خاص روانشناسی
عکس نوشته عاشقانه و احساسی
عکس نوشته کارتونی برای پروفایل
عکس نوشته دار روانشناسی
عکس پروفایل زیبا و پند آموز
عکس متن دار روانشناسی
عکس پروفایل های زیبا و جالب
عکس نوشته روانشناسی زیبا
در این مطلب با مجموعه ای از عکس نوشته های روانشناسی زیبا آشنا شدید که امیدوارم از دیدن آنها لذت برده باشید. در صورت تمایل برای مشاهده عکس های متن دار بیشتر با موضوعات مختلف و جذاب می توانید به بخش عکس نوشته مجله آرگا مراجعه نمایید.
منبع : آرگا
مايع استريل کننده لوازم کودک
ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده
چظوری با همسرم صمیمی تر شوم؟
عکس پروفایل دخترونه روانشناس
جذاب ترین انواع مدل مانتو عید 99 رو اینجا ببین
نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه
چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a1a15cb569bf84aa6594e418de1112e8” );document.getElementById(“if74e6cd71”).setAttribute( “id”, “comment” );
نام
ایمیل
وب سایت
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
در این بخش مجموعه ای زیبا از عکس و متن تبریک روز روانشناس را مرور می کنیم. روز 9 اردیبهشت برابر با 28 آوریل روز جهانی روانشناس و مشاور نام دارد. تاریخچه علم روانشناسی به یونان باز می گردد، روانشناسی تا حدود 150 سال پیش جزو زیر شاخه های فلسفه محسوب می شد تا اینکه بعدها در آلمان و آمریکا به عنوان دانشی مستقل به رسمیت شناخته شد. در ادامه با پارس ناز همراه باشید.
امروز روز اندیشه در رفتار آدمی است
روز چرایی رفتار آدمی است
عکس پروفایل دخترونه روانشناس
روز روانشناس مبارک
من یک روانشناس هستم
روانشناسی رسالتیه كه من باید برم دنبالش
وقتی روند بهبودی حال و روز مراجعانم رو میبینم
از هر چیزی تو دنیا واسم لذت بخش تره
و چی میتونه ارزشمندتر از انجام رسالتی باشه
كه هر كدوممون داریم…
من آموخته ام که اگر می خواهم شاد زندگی کنم
باید دل دیگران را شاد کنم!
من آموخته ام اگر کلماتی مثل خسته ام
و احساس خوبی ندارم را از زندگی حذف کنم
بسیاری از بیماری ها و خستگی هایم برطرف میشود!
من آموخته ام وقتی مثبت فکر می کنم
شادتر هستم و افکار مهرورزانه در سر می پرورانم!
و سر انجام من آموخته ام
با خدا همه چیز ممکن است…
روز روانشناسی مبارک باد
امروز روز اندیشه
در رفتار آدمی است
روز چرایی رفتار آدمی است
روز اندیشیدن به ذهن است
روز تفکر در روان است
روز به چالش کشیدن
عکس پروفایل دخترونه روانشناس
پیچیده ترین بعد انسان
یعنی ذهن و روان انسان است…
روز جهانی روانشناس مبارک
همکاران روانشناس من:
روزمون مبارک!
تبریک به همه روانشناس های ایران
در کنار اهمیت دادن به سلامت جسم
از سلامت روان غافل نشیم
9 اردیبهشت، روز جهانی روانشناس
28 آوریل | 9 اردیبهشت
روز نگاه های همدلانه و بدون قضاوت
روز اندیشیدن به تفکر
و رفتار و احساس آدمی
روز روانشناس مبارک باد
روانشناس ها آدم های فداکاری هستند
آنها پر می شوند از غم ها و دردهای شما
تا شما خالی شوید از هرآنچه که
بهم ریخته است حالتان را…
روز روانشناس گرامی باد
تو خونه ی ما همه روانشناسن!
اما فقط برای یک نفر تبریک میگیم
همسرم امیدوارم روانشناس خوبی باشی
و همیشه در کارت موفق باشی
برات از ته دل آرزوی موفقیت می کنم
روز روانشناس مبارک
اختصاصی از بخش مناسب ها مجله پارس ناز
یکی از اولین کارهایی که به محض عضویت در یک شبکه اجتماعی انجام می دهیم آپلود عکس پروفایل است. برای اکثر ما چندین بار این سوال پیش آمده که چه عکس پروفایلی بهتر است؟ آیا واقعا تصویری با عنوان بهترین عکس پروفایل وجود دارد؟
گاهی انتخاب عکس پروفایل سخت به نظر می رسد، ممکن است عکسی که برای صفحه شخصی خود انتخاب می کنیم و به نظرمان بهترین عکس پروفایل است، از دید مخاطبان جذابیت چندانی نداشته باشد یا گاهی یک عکس بسیار معمولی، بیشترین امتیاز را از نظر کاربران کسب کند.
تاکنون تحقیقات روانشناسی نسبتا جامعی درباره عکس پروفایل انجام شده و نتایج جالبی درباره ویژگی عکس هایی که بیشترین تاثیر را روی سایر کاربران شبکه های اجتماعی می گذارد، به دست آمده است.
در ادامه با پرشین استار همراه باشید تا مروری بر بهترین شیوه های ایجاد و انتخاب بهترین عکس پروفایل در شبکه های اجتماعی داشته باشیم.
آیا می دانستید زمانی که عکس پروفایل فردی را مشاهده می کنیم در 40 میلی ثانیه اول به یک نتیجه گیری کلی در مورد فرد مورد نظر خواهیم رسید؟! این مسئله اهمیت عکس پروفایل و تاثیر آن روی روابط عاطفی، شغلی و غیره را نشان می دهد.عکس پروفایل دخترونه روانشناس
اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که حضور در شبکه های اجتماعی و جذب کاربران برای شما اهمیت زیادی دارد، ضروری است با 7 اصل که در عکس پروفایل باید به آن ها توجه کرد آشنا شوید، این اصول شامل موارد زیر می باشد:
1. شیوه لبخند زدن
2. نوع لباس پوشیدن
3. خط چانه و فک
4. اندام های نمایان در عکس
5. نوع نگاه
6. ترکیب های نامتقارن
7. چشم ها
کارهایی که نباید انجام داد:
– استفاده از کلاه
– عینک آفتابی
– نور زیاد یا در سایه بودن چشم ها
– خنده شدید
– عریان بودن بخش هایی از بدن
آیا می دانید مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی چگونه و بر چه اساسی شما را ارزیابی می کنند؟ تحقیقات روانشناسان نشان می دهد افرادی که برای اولین بار عکس پروفایل فردی را مشاهده می کنند با توجه به ظاهر او و 3 مورد کلی برداشت متفاوتی از او خواهند داشت:
1. میزان نزدیکی (Approachability) : آیا این فرد می خواهد به من کمک کند یا آسیب بزند؟
2. میزان تسلط (Dominance) : آیا این فرد می تواند به من کمک کند یا آسیب برساند؟
3. میزان جذابیت (attractiveness) : آیا این فرد می تواند یک شریک یا رقیب عاشقانه باشد؟
آن چه روی میزان نزدیکی افراد تاثیر می گذارد، فرم دهان است که شامل عرض و ارتفاع دهان، فاصله دو لب و فرم لب پایینی می باشد.
لبخند عامل کلیدی در “میزان نزدیکی” افراد است.
آن چه روی میزان تسلط تاثیرگذار است شامل شکل ابرو، شیب گونه ها، درجه باز بودن چشم ها و پوست است.
“میزان تسلط” با روحیه مردانه رابطه نزدیکی دارد.
آن چه روی جذابیت تاثیر می گذارد چشم ها می باشد که شامل عرض و ارتفاع چشم و عنبیه می باشد.
لازم به ذکر است هرچه چشم ها درشت تر باشد فرد “میزان جذابیت” بیشتری دارد!
در تصویر زیر، عکس چهره های مختلف را مشاهده می کنید که با تغییراتی که از سمت چپ به راست در آن ها صورت گرفته کاملا گویای تفاوت سه دسته کلی (که در بالا ذکر شد) می باشد.
سه معیار جذابیت در شبکه های اجتماعی شامل دوست داشتنی بودن (likable) ، شایستگی (competent) و قدرت و نفوذ (influential) فرد می باشد.
استفاده از عینک آفتابی تاثیر منفی روی دوست داشتنی بودن فرد گذاشته و موهای روی چشم، انعکاس نور و در سایه بودن باعث کاهش درجه شایستگی و قدرت فرد می شود.
خط سایه داری که چانه را نشان می دهد باعث می شود فرد دوست داشتنی، شایسته و با نفوذی به نظر برسید.
لبخند بسته شما را تا حدی دوست داشتنی می کند. لبخند مایل به خنده شدید، فرد را دوست داشتنی تر نشان می دهد اما درجه شایستگی و نفوذ فرد را کاهش می دهد. اما بهترین لبخند، لبخند با نمایش دادن دندان هاست که هر سه عامل را افزایش می دهد.
کت و شلوار تیره با پیراهن روشن و کراوات در آقایان، هر سه عامل دوست داشتنی بودن، شایستگی و نفوذ را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
توجه کنید که اگر در عکس پروفایل تنها چهره یا تصویری تمام قد از خود به نمایش بگذارید، در هر دو حالت هر سه عامل جذابیت را کاهش خواهید داد. بهترین حالت نمایش سر و شانه ( یا سر تا کمر) می باشد.
چشم های خیلی باز ممکن است هراسان، آسیب پذیر و مردد به نظر برسد اما وقتی اندکی از گوشه چشم نگاه کنید با اعتماد به نفس و راحت دیده خواهید شد. چشمان کشیده هر سه عامل را تحت تاثیر مثبت قرار می دهد.
تحقیقات نشان می دهد کابران شبکه های اجتماعی تمایل دارند بیشتر با افرادی دوست شوند که ویژگی های زیر را دارا هستند:
– چشمان باز
– صورت بیضی شکل
– لبخند روی لب
– موهای قهوه ای
افرادی که در عکس پروفایل خود از ویژگی های زیر برخوردارند عصبی به نظر می رسند:
– استفاده از عینک یا کلاه
– چهره ای با حالت خنثی یا بی حالت
– موی سیاه و کوتاه
تحقیقات نشان می دهد بیو و متنی که در شبکه های اجتماعی به عنوان شرحی از خود قرار می دهیم کمتر از 10 درصد، نظر مردم نسبت به ما را تحت تاثیر قرار می دهد.
– فقط چهره فرد در عکس مشخص باشد نه چهره افراد خانواده یا دوستان و غیره.
– از قانون نامتقارن سه گانه (Thirds ) برای انتخاب تصویر پروفایل استفاده کنید. قانون سه گانه، از اصول مشهور عکاسی است و روشی برای ترکیب عناصر یک تصویر می باشد تا عکسی هماهنگ با چشم بیننده تولید شود.
– منبع نور باید مقابل شما باشد.
– اگرچه در شبکه های اجتماعی مختلف از عکس هایی در سایز و اندازه های مختلف استفاده می شود اما بهترین سایز حداقل 600 پیکسل است.
مطالعات نشان می دهد در عکس پروفایل زنانه جذاب ترین حالت برای خانم ها نگاه کردن به دوربین است.
در عکس پروفایل مردانه بهتر است به دوربین نگاه نشود، زیرا در این حالت بیشترین تاثیر را خواهد داشت.
رنگ های پس زمینه مختلف را برای عکس های خود امتحان کنید. پس زمینه های رنگی روشن از بهترین گزینه ها برای پروفایل های شخصی به شمار می رود.
منبع: bufferapp
عکس پروفایل دخترونه روانشناس
آشپزیبیوگرافیتعبیر خوابداغ ترین هادانلود آهنگدکوراسیون
سبک زندگیسرگرمیسلامتشعرهای زیباعکس
کپی برداری از مطالب سایت پرشین استار اکیدا ممنوع است و پیگرد قانونی دارد!
استفاده از مطالب سایت پرشین استار در سایت های خبرخوان، آی فریم و لینک باکس ها اکیدا ممنوع است.
تماس با ما
تصاویر با ما حرف میزنند. كافی است به آنها با دقت نگاه كنیم تا به رمز و رازشان پی ببریم. با كمی دقت میفهمید كه در شبكههای مجازی برای پی بردن به اسرار درونی افراد سرنخهایی وجود دارد. یكی از این سرنخها عكس پروفایل در شبكههای اجتماعی است. تصاویری كه یك فرد خودش را با آنها به دوستان مجازیاش معرفی میكند از واقعیت درونی او خبر میدهد. دكتر پرویز رزاقی، روانشناس و استاد دانشگاه به شما میگوید چه رازی پشت تصاویر شخصی افراد نهفته و چطور میتوانید به ابعاد شخصیتی دوستان مجازیتان پی ببرید.
خجالتیها كمتر عكس میگذارندشاید افراد كمرو و خجالتی این ویژگیشان را در شبكههای اجتماعی هم بروز میدهند. این افراد معمولا از عكس واقعی خودشان كمتر استفاده میكنند یا تصاویرشان كاملا واضح نیست. علاوه بر این ممكن است ترجیح دهند به جای عكس واقعی خودشان تصاویری از زیباییهای طبیعی را داشته باشند. كمروها عكسهای سنتی را هم میپسندند و دوست ندارند در فضای مجازی جلب توجه كنند.پرخاشگرها عكس غیرواقعی دارندوقتی فردی در فضای مجازی قصد پرخاشگری یا بهكار بردن الفاظ ناشایست را دارد ممکن است كمتر از نام و تصویر واقعی خودش استفاده میكند. افراد بیادب و پرخاشگر هویت واقعیشان را كمتر فاش میكنند و به همین دلیل با نام و تصویر غیرواقعی در شبكههای اجتماعی ظاهر میشوند تا قابل شناسایی نباشند بنابراین اگر فردی با هویت نامعلوم و بدون داشتن تصویر قصد دوستی با شما را داشت در پذیرش این دوستی محتاط باشید و این دوستیها را به سادگی قبول نكنید.مهرطلبها زیاد لایك میخواهندشخصیت مهرطلب در هر شرایطی به دنبال كسب مهر و محبت است و حتی در فضای مجازی هم این میل درونیاش را جستوجو میكند. چنین فردی از هر فرصتی برای جلب محبت دیگران بهرهمند میشود و چه بهتر است كه چنین نیازی را از تصاویر واقعی خودش دریافت كند. وقتی عكس پروفایل فرد مهرطلب را لایك میكنید به خواستهاش میرسد. احتمالا مهرطلبها به دنبال عكسهایی از خودشان هستند كه منجر به ارتباط و تعامل بیشتر با افراد شود.به همین دلیل ممكن است عكسهای متفاوت و خاصی را در پروفایلشان ببینید حتی ممكن است در عكسهایشان ابهام هم دیده شود. دیدن نظراتی از این دست كه كجا بودی؟ چطور رفتی اونجا؟ و. . . هم برای مهرطلبها جذاب است. در مجموع هر عكسی كه تصور كنند اظهارنظرهای خوبی از آن دریافت میكنند، در صفحه اجتماعیشان دیده میشود. شاید این موضوع به تامین نشدن نیازهای درونی آنها در زندگی مربوط باشد كه باید مورد بررسی قرار گیرد.
عکس پروفایل دخترونه روانشناس
تنوعطلبها راضی نمیشوندحتما دیدهاید كه بعضی از افراد در شبكههای اجتماعی مرتب عكسشان را تغییر میدهند و هر روز با عكس تازهای ظاهر میشوند. شاید یكی از دلایل این موضوع به تنوعطلبی فرد مربوط شود. تنوعطلبها خیلی زود از یكنواختی خسته میشوند و دلشان میخواهد تصاویرشان را در قالبهای مختلف به دوستانشان نشان دهند. شاید هم عكسها برایشان رضایتبخش نیست و میخواهند با تعویض مدام عكسها به رضایت برسند.خودشیفتهها ژست میگیرندبهنظر میرسد افرادی كه برای عكس پروفایل شان لباسهای شیك و گرانقیمت میپوشند، ژست خاص میگیرند یا به آتلیه میروند در دسته افراد خودشیفته قرار دارند. این افراد از دیدن تصاویر خودشان لذت میبرند و دلشان میخواهد چنین تصاویری در معرض دید عموم قرار گیرد بنابراین هر وقت متوجه شدید كه یكی از دوستان مجازی شما مشتاق است مدام عكسهایی از این سبك را در شبكههای اجتماعی قرار دهد، نسبت به خودشیفته بودن او مشكوك شوید.از دیگر ویژگیهای افراد خودشیفته این است كه خیلی دوست دارند مدیریت و رهبری گروههای شبكههای اجتماعی را برعهده بگیرند كه این موضوع از یك نیاز روانی خبر میدهد و این پیام را منتقل میكند كه از این راه به دنبال كسب هویت هستند.
وسواسیها به دنبال عكس ایدهآل هستندشخصیتهای وسواسی بیشتر به دنبال عكسهایی هستند كه از هر لحاظ ایدهآل باشد. بهنظر می رسد این افراد بر اساس ساختار روانیشان خواهان جلبتوجه و درخشش هستند و برای رسیدن به این هدف از همه عوامل استفاده میكنند. عكسی كه قرار است در صفحه شخصی و پروفایلشان قرار گیرد باید از هر نظر بیعیب و نقص باشد. از این رو برای انتخاب و عكاسی دقت زیادی به خرج میدهند حتی ممكن است برای داشتن عكس بیعیب و نقص هزینه زیادی در نظر بگیرند و برای داشتن چنین عكسی وقت میگذارند.اگر به عكس مطلوب دست پیدا كرده و نظرات مثبتی دریافت كنند، میلی به تغییر عكسشان ندارند. شاید دیده یا شنیده باشید كه افراد وسواسی ممكن است چندین بار در روز و بهطور افراطی دستهایشان را بشویند ولی در مورد عكسهای شخصی این ساختار روانی در این افراد دیده نمیشود. به هر حال نظم و دقت افراطی در انتخاب عكسها موضوعی است كه وسواسیها از آن رنج میبرند.افسردهها حسی ندارندافراد غمگین و افسرده هم كمتر از عكسهای شخصی خوششان میآید. این افراد عكس خودشان را در شبكههای اجتماعی به نمایش نمیگذارند و اگر هم عكسی قرار دهند، كمتر مایل به تغییر آن هستند. افسردهها نسبت به خودشان احساس قشنگی ندارند و از چهرهشان لذت نمیبرند. از تغییر، تنوع و تحول گریزان هستند. شاید هم عكسهایی را انتخاب كنند كه دورنما و پشت زمینه باز دارند و این تصاویر را به جای چهره خودشان قرار دهند. استفاده از تصاویر تیره و تاریك هم در میان افسردهها رایج است.چه كسانی پشت عكسها پنهان میشوند؟فرض كنید دوست صمیمی شما با همسرش بهشدت مشكل دارد و شما هم از این قضیه باخبر هستنید. ناگهان در فضای شبكههای اجتماعی عكسهای زیبای خانوادگی دوستتان را میبینید كه در كنار همسرش نشسته و كاملا خوشحال و خوشبخت به نظر میرسد. میدانید كه چشم دیدن همسرش را هم ندارد اما در فضای مجازی نشان میدهد كه همه چیز روبهراه است و ما چقدر خوشبختیم! در این شرایط عكسها قرار است پیامی را به مخاطب انتقال دهند.
در واقع در رابطهای كه در مورد سلامت روانی یكی از زوجها حرف و حدیثهایی وجود دارد و برداشتهایی مطرح میشود، عكسهای شبكههای اجتماعی میتوانند انتقالدهنده پیام مهمی باشند؛ اینكه ما دو نفر همدیگر را دوست داریم و میخواهیم دیگران این موضوع را باور كنند، حتی اگر واقعیت نداشته باشد! گاهی هم افراد مختلف برای اینكه خودشان را از آسیبهای احتمالی دور نگه دارند چنین عكسهایی را به اشتراك میگذارند تا نگاه دیگران را نسبت به زندگی خودشان تغییر دهند و هدفشان این است كه یك نوع رضایتمندی روانشناختی را با عدم رضایتمندی واقعی جبران كنند تا دیدگاه دیگران اصلاح شود. بعضی وقتها هم چنین عكسهایی حاكی از انتقال پیام فرد به خودش است؛ اینكه این زندگی را میخواسته ولی به آن نرسیده و شاید هم با به اشتراك گذاشتن عكسهای خوش گذشته، حسرت میخورد كه چرا چنین روزهایی بار دیگر تكرار نمیشوند.قدرتطلبها قیافه میگیرندافراد مغرور و قدرتطلب بهطور معمول عكسهایشان را با ژست و قیافههای خاص نمایش میدهند و دلشان میخواهد نمادهای قدرت بیرونی را در معرض دید عموم قرار دهند. اگر با شغلشان به قدرت میرسند ممكن است پشت میز مدیریت عكس بگیرند. شاید هم به مكانهایی بروند كه به آنها افتخار میكنند و كنار اتومبیل گرانقیمت یا ویلای شخصیشان بایستند حتی طرز نشستن آنها هم از این ویژگیشان حكایت میكند. وقتی با غرور روی صندلی لم میدهند این پیام را به مخاطب منتقل میكنند که «من قدرتمند هستم!»شلختهها بیتفاوت هستندویژگی افراد شلخته این است كه بینظمی در خانه و زندگیشان موج میزند اما در فضای مجازی از كجا بفهمید كه شخصی شلخته است؟ آیا باید صفحه شخصی شلوغ و پر از تصاویر مختلف داشته باشد؟ اینطور نیست! برخلاف تصور خیلی از ما ویژگی شلختهها در فضای مجازی این است كه كمتر به عكسهایشان دست میزنند. آنها هیجانپذیر نیستند وشاید همانطور كه نسبت به نامرتب بودن اتاقشان بیتفاوت هستند، در مورد عكسها هم نظری ندارد و خوب یا بد بودن این عكسها برایشان مهم نیست.منبع:مجله زندگی ایده آل
راه های شناخت خود و دیگران
سوالات پزشکیتو آنلاین بپرس
شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو
بهبود سطح زندگی و میزان رضایتمندی
کاملا رایگان مشاوره بگیر!
از هر مهارتی که داری به راحتی پول در بیار!
در رابطه باهمسرتان به بن بست رسیدهاید؟
با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!
مشاوره آنلاین پزشکی بدون صرف زمان انتظار
مشاوره تلفنی طلاق
مشتری هاتو چند برابر کن!
بایادگیری مهارت ارتباط موثرزندگیتومتحول کن
بدون مراجعه حضوری ویزیت شو!
آموزش ماساژ به صورت آکادمیک و عملی
مشاوره قبل از ازدواج خوب در تهران
Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2020
0