مرکز مشاوره خانواده مذهبی

 
helpkade
مرکز مشاوره خانواده مذهبی
مرکز مشاوره خانواده مذهبی

  

گاهی کسانی که به مرکز مشاوره انتخاب نو مراجعه می کنند حساسیت های مذهبی و اعتقادی خاصی دارند. خواستن مشاور خانواده مذهبی در تهران امری بسیار طبیعی با توجه به فرهنگ و اعتقادات خانواده های می باشد. باید توجه داشت یک روانشناس در مرکز مشاوره حرفه ای هرگز دخالتی در امور اعتقادی افراد نمی نماید و چالشهای مذهبی در جلسات مشاوره نزد روانشناس مفهومی ندارد . اعتقادات هر فرد در کلینیک روانشناسی نزد مشاور محترم می باشد و متخصص روانشناس اعتقادات شخصی خود را دخیل در امور مشاوره نمی نماید.

مشاور خانواده مذهبی با موارد زیادی از افرادی در این خانواده ها رو به رو می شوند که به خاطر فشار عقاید ، افراد دچار اختلالات مختلفی شده اند ، وسواس ، احساس گناه ، خشم های نهفته و حتی گاهی بی بند و باری افراطی از نمونه مشکلاتی می باشد که خانواده های مذهبی در اثر فشار عقاید به فرزندان تحمیل می نمایند. دکتر روانشناس تلاش می کند تا ریشه ایجاد مشکل را بدون در نظر گرفتن حساسیت های خانوادگی این افراد درمان نمایند.

دکتر مشاور خانواده در جلسه اول مشاوره تلاش می کند تا بر چگونگی روابط بین اعضاء خانواده پی برده و به جایگاه هر یک از افراد خانواده و تاثیری که بر یکدیگر می گذارند توجه کند . ایجاد جلسات گروهی برای نشان دادن این مسائل بسیار با اهمیت می باشد و مورد توجه متخصص روانشناس است. در جلسات فردی مشاور خوب به افراد خانواده احساس امنیت و آرامش را می دهد تا بدون خجالت و ترس از مطرح شدن جمعی به بیان مسائل خود پرداخته و از راهنمایی های مشاور خانواده استفاده نمایند.

مرکز مشاوره خانواده مذهبی

مشاور خانواده خوب در کلینیک روانشناسی انتخاب نو تلاش می کند تا به سلامت روان افراد و بهبود روابط بین فردی آنها یاری رسانده و شادی و خوشبختی را برای خانواده به ارمغان آورد و در راستای این هدف خانواده های را حمایت می نماید. از نمونه مواردی که می توان به یک متخصص روانشناس خانواده مراجعه نمود :

–         ایجاد یک حادثه یا اتفاقی که همه اعضاء خانواده در آن با یکدیگر سهیم هستند . فوت ، تصادف و حوادث ناراحت کننده و تاثیر گذار همچون اختلالات جسمی یکی از اعضاء می تواند نمونه هایی از مواردی باشد که یک مشاور خانواده خوب تاثیر زیادی در آن دارد.

–        طلاق و جدایی والدین یکی دیگر از مواردی است که مراجعه به یک مرکز مشاوره خانواده را می طلبد. توجه به تاثیرات طلاق و تاثیر طلاق بر زندگی کودکان خانواده برای روانشناس خانواده خوب بسیار با اهمیت و مورد توجه می باشد.

–         وجود ناهنجاری های اخلاقی مثل اعتیاد به مواد مخدر در کودکان و نوجوانان خانواده از موارد مهمی می باشد که افراد برای آن نیاز است حتما به یک مرکزمشاوره مراجعه کرده و از کمک بهترین مشاور خانواده بهره مند شوند.

تهران، خیابان دولت، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پلاک29، واحد6، طبقه سوم – ساعت کاری: 9صبح تا 10شب

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره سبل السلام در نگاه اول یک مرکز تخصصی روانشناسی است که با مجوز سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور فعالیت می کند. تفاوت این مرکز با سایر مراکز مشاوره معمول در این است که مشاورین این مرکز علاوه بر تحصیلات آکادمیک روانشناسی دارای تحصیلات حوزوی نیز هستند. این مهم به همراه بهره گیری از پژوهش های بین رشته ای (نظیر اخلاق و عرفان اسلامی) سبب شده تا مراجعان گرامی مرکز بتوانند با خیالِی آسوده از مشاوره تخصصی روانشناسی با رویکرد اسلامی بهره گیرند

درمان اختلالات شخصیتیدرمان وسواسمشاوره پیش از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواجدرمان اختلالات شخصیتیدرمان اختلالات جنسی

مشاوره کودک و نوجواندرمان اختلالات اضطرابیدرمان وسواس

زوج درمانیدرمان اختلالات اضطرابیدرمان افسردگی و وسواس

مرکز مشاوره خانواده مذهبی

مشاوره پیش از ازدواجزوج درمانیدرمان اختلالات جنسی

مشاوره کودکمشاوره نوجوانمشاوره فردی

مشاوره پیش از ازدواجزوج درمانیمشاوره فردی

درمان اختلالات اضطرابیدرمان وسواسمشاوره نوجوان

مشاوره پیش از ازدواجدرمان ختلالات مشاوره فردی

مشاوره کودکمشاوره فردیدرمان اختلالات زناشویی بانوان

زوج درمانیمشاوره کودک مشاوره نوجوان

مشاوره پیش از ازدواجزوج درمانیمشاوره فردی

مشاوره پیش از ازدواجزوج درمانیسکس تراپی (اختلالات عملکردی)

مشاوره کودک، مشاوره نوجوان، مشاوره فردی

درمان وسواس، درمان اختلالات، مشاوره فردی

مشاوره پیش از ازدواجزوج درمانیمشاوره فردی

درمان اختلالات اضطرابیدرمان افسردگیزوج درمانی

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره سبل السلام؛اولین مرکز خدمات مشاوره با رویکرد اسلامی در تهران

طراحی شده توسط سنم، سامانه نوین مشاوره

 

هدانا – سيري در معارف هدايت بخش اهل البيت عليهم السلام

پرداخت و رزرو وقت مشاوره

مشاوره سایت هدانا به روش گفتگوی تلفنی است و یا به درخواست شما از طریق چت در پیام‌رسان سروش، ایتا و تلگرام یا تصویری در واتساپ می باشد.

پشتیبان: اگر سؤال یا ابهامی درباره مشاوره دارید می‌توانید از طریق آیدی: sitehadana@ در پیام‌رسان سروش، ایتا یا تلگرام بپرسید یا از اینجا کلیک کنید و در قسمت تماس با ما در سایت هدانا مطرح کنید، البته توضیحات تکمیلی را تا انتها همین نوشتار بخوانید. پشتیبان در تمام مراحل مشاوره در کنار شماست. ضمنا پس از رزرو نوبت به پشتیبان پیام بدهید تا فایل های آموزشی برای شما ارسال گردد.

مرکز مشاوره خانواده مذهبی

هزینه هر جلسه (۵۰دقیقه) مشاوره ۷۰هزار تومان می‌باشد. 

خبر خوب اینکه، اگر یک نفر رو برای مشاوره معرفی کنید می تونید کد تخفیف ۲۰% رو از طریق پشتیبان برای مشاوره خودتان دریافت کنید.

در فرآیند مشاوره تست‌های تشخیصی و شخصیت مختلفی از مراجعین برای خودآگاهی و آشنایی بیشتر زوجین به‌صورت رایگان گرفته خواهد شد و همچنین در جلسات مشاوره جزوات آموزشی به همراه فرم‌ها و کاربرگهای مشاوره به‌صورت رایگان ارائه می‌گردد.

آخرین نظرات مراجعین درباره مشاوره را می توانید در همین صفحه ببینید.

قوانین:

۱- تمام اطلاعات شخصی شما نزد سایت هدانا کاملا محرمانه خواهد بود و سیاست ما رازداری است.

۲- پس از تعیین نوبت توسط شما، شماره تماس مشاور به شما نمایش داده خواهد شد آن را یادداشت کنید، همچنین جزئیات رزرو نوبت از طریق سیستم پیامکی سایت به شماره تلفن شما ارسال می‌گردد. اگر فراموش کردید یا هر مشکل دیگری بود می‌توانید به‌راحتی با پشتیبان ارتباط بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. توصیه می‌کنیم در نوشتن شماره تلفن یا آیدی خود دقت کنید و در ساعت مقرر تماس بگیرید. اگر می‌خواهید مشاوره به‌صورت چت خصوصی در تلگرام، سروش یا ایتا باشد ، آیدی خود را درج کنید. 

۳- برای تغییر زمان مشاوره از سوی شما باید حداقل ۲۴ ساعت زودتر از طریق پشتیبان درخواست خود را ثبت کنید. بدیهی است اگر در ساعت و روز مقرر به هر دلیلی تماس نگیرید نوبت و هزینه پرداختی شما باطل می‌گردد.

۴- در صورت کنسل شدن نوبت از سوی سایت هدانا؛ به شماره موبایل ثبت‌شده در فرایند رزرو اطلاع‌رسانی خواهد شد و نوبت جدید با شما هماهنگ می‌شود و یک کد تخفیف ۱۵% داده می شود.

۱-روش رزرو و پرداخت سیستمی:

۲- روش پرداخت مستقیم:

می توانید از طریق درگاه زیر به صورت مستقیم هزینه جلسه مشاوره را پرداخت نمایید، و تصویر یا کد پرداخت را به آیدی @sitehadana در سروش یا ایتا ارسال کنید و نوبت خود را با پشتیبان هماهنگ نمایید.

مشاور اختصاصی خود را داشته باشید

آیا به بودن یک مشاور در کنار خود نیاز دارید تا بهتر تصمیم بگیرید؟ ما در مقاطع مختلف زندگی می‌توانیم در کنار شما باشیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید مسائل را اصولی و درست حل نمایید یا اگر در رابطه زناشویی به دنبال عشق، صمیمیت و رضایت بیشتری هستید می توانید از مشاوره هدانا استفاده کنید تا حس بهتری در زندگی داشته باشید و بتوانید زندگی معنوی خوبی را تجربه کنید.

 

اهمیت و ضرورت مشاوره:

با آمدن رسانه‌ها و تغییر روابط و سبک زندگی با دشواری‌هایی روزافزون رودررو هستیم. در طی این سال‌های مشاوره شاهدیم اکثر اوقات اختلافات و مشکلات از مسائلی به‌ظاهر ساده یا به خاطر یک بی‌توجهی کوچک آغاز می‌شود و منجر به ناهنجاری و سپس دغدغه و معضل جدی که امنیت جسمی و روانی افراد را به خطر می‌اندازد می‌شود. لذا اگر از همان ابتدا با یک متخصص آگاه مشورت می‌شد بسیاری از چالش‌های جدی اتفاق نمی‌افتاد. برای مثال چند جلسه مشاوره پیش از ازدواج که زیاد زمان‌بر نیست و آن‌چنان هزینه‌ای هم ندارد چقدر می‌تواند جلوی آسیب‌های بعدی مثل طلاق را بگیرد، گاهی شخصیت زوجین آسیب می‌بیند، بخشی از عمر ایشان تباه می‌شود، فرزند این خانواده دچار بحران می‌شود و انواع دعواهای مالی و غیرمالی زوجین هم بماند که فشار زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند. حالا خودتان قضاوت کنید که چه مسیری را باید طی کرد.

پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: مشورت كردن با خردمندِ خيرخواه، مايه هدايت و توفيقى از جانب خداوند است. المحاسن: ۲/۴۳۸/۲۵۱۹

تحقیقات هدانا درزمینهٔ مشاوره خانواده:

چندین سال است سایت هدانا زیر نظر «حجت‌الاسلام مهدی یوسف وند» دانشجو دکتری تخصصی مطالعات زن و خانواده؛ مدرس دوره آمادگی آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده (قوه قضاییه) در دانشگاه ادیان و مذاهب، دارای مدرک مشاوره خانواده، زوج‌درمانی شناختی-رفتاری (C.B.C.T) و مدرک روانشناسی با رویکرد طرح‌واره درمانی (Schema Therapy) ویژه درمان افسردگی، اضطراب و …؛ در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی به دنبال راهنمایی و مشاوره به مخاطبان محترم است و تاکنون ده‌ها مقاله درزمینهٔ خانواده را منتشر کرده است که در نوع خود یک مجموعه غنی در حوزه خانواده می‌باشد، (شما می‌توانید از اینجا کلیک کنید و بانک مقالات مشاوره خانواده سایت را مطالعه نمایید) اما گفتگو با مشاور و استفاده از تجربیات او می‌تواند موضوعات و مشکلات مختص مربوط به شما را بهتر و سریع‌تر حل کند و مزایا و معایب پنهان تصمیمات شما را نشان دهد و راه‌کارهای مناسب و بهتر را پیشنهاد نماید.

تجربه و تحقیقات نشان می‌دهد پس از یک گفتگو و مشاوره اصولی؛ تخلیه هیجانی صورت می‌پذیرد و افکار منفی کاهش می‌یابد و افکار مثبت و امید به زندگی بیشتر می‌شود؛ حس دیده شدن و اهمیت داشتن و موردتوجه واقع‌شدن در کنار احساس حامی بودن کسی که بر اساس تجربه و تخصص به ما کمک می‌کند امیدبخش است و حس خوبی را القا و به زندگی تزریق می‌کند و همه این‌ها علاوه بر انجام تکنیک‌ها و راهکارهای پیشنهادشده کمک می‌کند تا بهتر و سریع‌تر مشکلات حل شود و موفقیت لازم کسب شود.

در هر مشکلی ما ابتدا به دنبال ۱-عوامل آشکار ساز ۲-عوامل زمینه ساز  ۳-عوامل تداوم بخش هستیم و بعد از آن اهداف جلسات تعیین می گردد.

مشاوره دینی و مذهبی چیست:

مشاوره مذهبی با مشاوره‌های دیگر این تفاوت را دارد که با نگاهی دقیق و الهی به انسان و خانواده می‌نگرد؛ یعنی علاوه بر آگاهی بر یافته‌های علمی و روانشناسی روز؛ مبنا را روایات اهل‌البیت علیهم‌السلام قرار می‌دهد، تجربه دنیای غرب نشان داده که چون مبانی انسان شناسانه غربی و نگاه به خانواده بر اساس همان مادی‌گرایی و سود و منفعت دنیایی است نتوانسته و نمی‌تواند بسیاری از مشکلات خانواده‌ها را به‌درستی حل کند. بر اساس آمارها شاهد فساد اخلاقی روزافزون و فروپاشی خانواده در غرب هستیم!

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مشاور خوب این است که دانش لازم را در مباحث دینی و الهی داشته باشد تا بتواند در مشکلات؛ رفتارهای خود آسیب‌رسان که زندگی دنیایی و آخرتی افراد را به خطر می‌اندازد به‌خوبی بشناسد و نشان بدهد.

 

مزایای مشاوره تلفنی

امروزه ارائه خدمات مشاوره آنلاین جایگاه بالایی پیداکرده است. در دسترس بودن یعنی فرقی نمی‌کند که در کجا و چه شهری هستید به‌راحتی می‌توانید با مشاورتان ارتباط بگیرید، هزینه کمتر رفت‌وآمد و ناشناس ماندن را می‌توان از مزایای مشاوره آنلاین برشمرد. علاوه بر این از مهم‌ترین مزایای مشاوره سایت هدانا این است که شما با یکی از کارشناسان و اساتید معتبر و باتجربه حوزوی که درزمینهٔ خانواده و سبک زندگی اسلامی تخصص دارند به‌راحتی در ارتباط خواهید بود.

 

چه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای می‌توانم بگیرم:

مشاوره خانواده، پیش از ازدواج، ازدواج، زوج‌درمانی، شکست عاطفی، بی‌وفایی‌های زناشویی و مشاوره‌های فردی

مشاوره قبل از ازدواج: بررسی سلامت روان و تناسب شخصیت با تست‌ها و مصاحبه بالینی، مشاوره دوستی دختر و پسر، دوران نامزدی، همسرگزینی، همسریابی، مشاوره ازدواج، مشاوره پیش از ازدواج و …

مشاوره دوران نامزدی و عقد: درمان شکست عاطفی، مشکلات دوران عقد، رفتارهای همسر و …

مشکلات زندگی مشترک: تلاش برای بهبود روابط عاشقانه و حل و فصل اختلافات بین فردی، مشاوره خانواده و  زناشویی، دخالت خانواده‌ها، مشاوره خیانت، زوج‌درمانی و حل تعارضات زناشویی و جنسی، آموزش مهارت‌های زناشویی و ….

مشاوره طلاق: مشاوره قبل و بعد از طلاق و …

مرکز مشاوره خانواده مذهبی

زمینه‌های مختلف دینی: اعتقادی، احکام و …

مهارت‌های زندگی: مهارت ارتباط مؤثر، مهارت حل مسئله، قاطعیت و جرئت ورزی، اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس، تفکر انتقادی، خلاقیت و …

مشاوره فردی:  اختلالات افسردگی، اختلالات اضطرابی، مدیریت استرس، مدیریت خشم، مشکلات عاطفی و ارتباطی.

تذکر: مشاوره آنلاین برای کسی که دچار پریشانی شدید روانی، بیماری روانی یا افرادی که قصد خودکشی دارند مناسب نیست. 

 

 تمام تلاش مجموعه هدانا بر این است که روزبه‌روز بتواند کیفیت خدمات مشاوره‌ای خود را از جهت جلسات، سرویس خدمات‌دهی مناسب، پلتفرم پرداخت و ثبت رزرو به‌روز و راحت، در دسترس بودن و … بالاتر ببرد. امیدواریم با پیشنهادات خود در این مسیر به ما کمک نمایید.

مشاوره تلفنی مذهبی خانواده، مشاور مذهبی آنلاین،مشاوره مذهبی تلفنی قم،مرکز مشاوره مذهبی هدانا،روانشناس بالینی مذهبی، مشاوره تلفنی مذهبی خانواده، مشاور خانواده مذهبی در تهران، روحانی مشاور خانواده، بهترین مشاور خانواده مذهبی،مشاوره مذهبی تلگرام،

همراه گرامی،

اگر تا اینجا سوالی در زمینه رزرو وقت مشاوره دارید در خدمتتون هستیم…

امروزه در مورد روانشناسی دینی و مذهبی چیزهای زیادی می‌شنویم. اما واقعاً روانشناسی دینی چیست؟ آیا این شاخه از روانشناسی مبتنی بر تحقیقات علمی است و استفاده از آن به اندازه سایر رویکردها کاربرد دارد؟ اگر می‌خواهید در این رشته آموزش ببینید و یا قصد مراجعه به روانشناسانی دارید که رویکرد دینی مذهبی دارند، ما در ادامه به توضیحات بیشتری در این باره اشاره کرده‌ایم، که مطالعه آن می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک کند. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

از آنجایی که در دستورات دینی توصیه‌هایی در مورد بهترین روش‌های زندگی، نحوه برخورد و واکنش به دیگران ارائه شده است، و این مسائل با مفاهیم مطرح شده در علم روانشناسی همپوشانی دارند، بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا به رویکردی التقاطی دست یافته و با کمک گرفتن از هردوی این‌ها روانشناسی مذهبی را پدید آورند و به این ترتیب در جلسات مشاوره نیز از آن استفاده کنند. با این حال به دلیل اینکه روانشناسی مذهبی از جمله روانشناسی اسلامی هنوز به روشی مدون و علمی دست نیافته  آن طور که باید و شاید نتوانسته است، به اهداف خود دست پیدا کند. در نتیجه در تئوری و درمان با مشکلاتی رو به رو است. با این حال دفاتر مشاوره برخی از روحانیون مذهبی و مراکزی مشابه آن برای کسانی که بیشتر به دنبال مشاوره مذهبی هستند خدمات مشاوره ارائه می‌کنند.

برای اینکه بتوانید بهترین مرکز را برای دریافت مشاوره انتخاب کنید همه چیز بستگی به نیازها و توقعات خودتان از جلسه مشاوره دارد. اگر بیشتر به دنبال پاسخ‌هایی در حوزه مسائل مذهبی هستید باید به دنبال افرادی با رویکرد دینی باشید. اما توجه داشته باشید که برای مسائلی که نیازمند درمان حرفه‌ای هستند مثل اختلالات روانی، رفتاری و مشکلات شخصیتی باید به یک روانشناس متخصص در آن زمینه از جمله روانشناس بالینی مراجعه کنید. روانشناس با انجام کامل ارزیابی روانی مداخلات و جلسات درمانی را آغاز خواهد کرد. البته در این راه به بافت فرهنگی و مذهبی شما نیز توجه خواهد شد. 

برای کسب اطلاعات برای یافتن بهترین مرکز مشاوره می‌توانید به مقاله ما با عنوان راهنمای انتخاب بهترین مرکز مشاوره و روانشناس مراجعه کنید. 

مرکز مشاوره خانواده مذهبی

 

از نظر علم روانشناسی پرداختن به بعد روحانی و معنوی وجود، لازمه ارتقای سلامت روان است. در همین راستا شاخه‌ای به عنوان روانشناسی معنوی شکل گرفته است که در جلسات درمان بیشتر به معنویات می‌پردازد و از این طریق تلاش می‌کند تا به سلامت روان افراد کمک کند. روانشناسی معنوی چیزی فراتر از مشاوره دادن با رویکرد دینی خاصی است و به طور کلی همه مذاهب می‌توانند بر اساس آموزه‌های خود از آن استفاده کنند. در حقیقت روانشناسی معنوی شاخه‌ای مدرن از روان شناسی است که به عنوان روانشناسی فراشناختی شناخته می‌شود و در چارچوب علم به ابعاد متعالی و معنوی انسان نیز می‌پردازد. 

موارد زیر از جمله مسائلی هستند که در روان شناسی معنوی به آن‌ها پرداخته می‌شود:

– بررسی میزان رشد معنویت در فرد 

– بررسی تجارب معنوی خاص ( احساس ارتباط گرفتن با خدا یا یک نیروی برتر در جهان) 

– بررسی تجارب عرفانی 

– پرداختن به بحران‌های روحانی و معنوی 

و … 

ممکن است شما فردی مذهبی باشید و به یک روانشناس متخصص در حوزه مذهبی و دینی دسترسی نداشته باشید. در نتیجه به روانشناسی  بدون رویکرد مذهبی مراجعه کنید، در این شرایط ممکن است از خود بپرسید آیا توصیه‌های این اشخاص برخلاف مذهب و اسلام است یا خیر؟ اگر شما این توصیه‌ها را خلاف مذهب بدانید مسلما نمی‌توانید روند درمان و مشاوره را پیگیری کنید. برای پاسخ به این سؤال باید به شما بگوییم در وهله اول همه روانشناسان وظیفه دارند که درمان خود را با بافت فرهنگی و مذهبی مراجعشان تنظیم کرده و این مسائل را در روند مشاوره لحاظ کنند.

هم‌چنین روان‌شناسی به عنوان یک علم تلاش می‌کند تا در مسائل مذهبی ورود چندانی نکند و انتخاب‌های دینی را به خود افراد واگذار کند. به همین خاطر اگر شما مشکلاتی را در زمینه‌های مذهبی تجربه می‌کنید درمانگر به با آموختن مهارت‌هایی نظیر مهارت تصمیم‌گیری درست، حل مسئله و مدیریت استرس به شما کمک خواهد کرد که خودتان بتوانید شرایط زندگی‌تان را به بهترین شیوه مدیریت کنید و با کمک او به بهترین انتخاب دست یابید. 

برای کسب آگاهی بیشتر در مورد مهارت تصمیم گیری و حل مسئله کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناسی دینی مذهبی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

سلام اگر ما گناهان بسیار زیاده کرده باشیم اما حالا پشیمان بشویم خداوند توبه را می پذیرد یانه من توبه کرده ام اما دل من اذامش نگرفته.

با سلام
در مورد این مسئله میتوانید به متخصص امور دینی مراجعه کنید. بطور کلی پس از توبه و عدم انجام گناه طبق فرامین معصومین گناه بخشوده میشود اما اگر هنوز فکر آن عمل شما را اذیت میکند حتما برای پاک کردن مشاوره میتواند به شما کمک کند.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.


 

مرکز مشاوره خانواده مذهبی

مساله اوقات فراغت در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد. آیات قرآن و همچنین احادیث و روایات به جا مانده از اهل بیت (علیهم السلام) مویّد این مساله است که اوقات فراغت در دین ما یک موضوع تعریف شده است . برای مثال خداوند خطاب به پیامبرش در آیه هفتم سوره انشراح می فرماید: « فَإِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْ » (پس چون فراغت‌ یافتى به طاعت درکوش) . این آیه بدان معناست که وقتی از کاری فراغت یافتی به کار مهم دیگری بپردازد. به عبارت دیگر اوقات فراغت در اسلام به رسمیت شمرده شده است ولی تاکید بر آن است که این اوقات طولانی نشود.

در این مجال به چند مورد اشاره می کنم؛ اولین نکته آن است که معصومین(علیهم السلام) در عین حال که به مساله اوقات فراغت توجه داشته و تاکید بر اهمیت آن داشته اند، فرموده اند که انسان در طول زندگی خود از این اوقات غافل نشود و آن را فراموش نکند. برای مثال حضرت امیر(ع) در تفسیر آیه ی شریفه «لا تنس نصیبک من الدنیا» می فرماید: چند چیز را در دنیا فراموش نکن؛ سلامتی، غذا، اوقات فراغت و تفریحات، جوانی و نشاط و بی نیازی ات را قدر بدان و فراموش نکن.

 

ناهنجاری های اخلاقی در پی تبعیض های غیرمنطقی والدینگاهی والدین به دلایل منطقی یا غیرمنطقی بین فرزندان شان تبعیض قائل می شوند. اعمال تبعیض بین فرزندان موجب کاهش اعتماد به نفس، منزوی شدن و کینه ورزی در آنها می شود. بسیاری از هنجاری های دوران کودکی، نوجوانی و به خصوص جوانی، ریشه در تبعیض والدین نسبت به فرزندان شان دارد. به این صورت که هرچه تبعیض ها شدیدتر شود، ضربات و صدمات روحی منتقل شده به فرزند مهلک تر و جبران ناپذیرتر می شود و به جهت ظهور کینه و حسد در یک فرزند نسبت به فرزند دیگر، زمینه برای بروز خصوصیات نامطلوب اخلاقی و رفتاری او و حتی تنفر از خواهر یا برادر او را فرهم می کند. چه بسا ناهنجاری های رفتاری و اخلاقی که طی آن، نه تنها خود فرد بلکه خانواده و اجتماع هم آسیب می بیند.مقایسه فرزندان با هم، ممنوعیکی از اشکال شایع تبعیض بین فرزندان و والدین ناشی از مقایسه کودکان و نوجوانان چه در جمع خانواده و چه با اعضای همسن و سال فامیل است که منجر به بروز سرخوردگی می شود.یعنی شکل ظاهری و هوش و استعداد کودکان گاه با هم مقایسه می شود و معمولا تعدادی از فرزندان متهم به کم هوشی و بی استعدادی می شوند و این زمینه ساز مشکلات جدی است که آینده فرزند را ممکن است تخریب کند.

سال گذشته  مقام معظم رهبری در پیامی به زائران بیت‌الله‌الحرام، ۶ مصداق امروزی آیین برائت از مشرکین و مستکبران را بیان فرمودند.

در بخشی از پیام معظم‌له آمده بود: آئین برائت که به ‌معنی بیزاری از همه‌ی بی‌رحمی‌ها و ستم‌ها و زشتی‌ها و فسادهای طواغیت هر زمان و ایستادگی در برابر زورگوئی و باج‌گیری مستکبران دوران‌ها است، یکی از برکات بزرگ حج و فرصتی برای ملت‌های مظلوم مسلمان است. امروز برائت از جبهه‌ی شرک و کفر مستکبران و در رأس آن امریکا، به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی است، به ‌معنی محکوم کردن کانون‌های تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر آمریکایی است، به‌معنی نهیب امت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن است. به‌معنی محکومیت جنگ‌افروزی‌های آمریکا و دستیارانش در منطقه‌ی حساس غرب آسیا و شمال افریقا است که رنج و مرارت ملت‌ها را به نهایت رسانده و هر روزه مصیبتهای سنگینی بر آنان وارد کرده است. به‌معنی بیزاری از نژادپرستی و تبعیض بر اساس جغرافیا و نژاد و رنگ پوست است، به‌معنی بیرازی از رفتار استکباری و خباثت‌آمیز قدرتهای متجاوز و فتنه‌انگیز دربرابر رفتار شرافتمندانه و نجیبانه و عادلانه‌ئی است که اسلام همه را به آن دعوت می‌کند.

یکی از مصادیق برائت از مشرکین که در پیام مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته بود، بیزاری از نژادپرستی و تبعیض بر اساس جغرافیا و نژاد و رنگ پوست، بود.

رژیم آمریکا و اذناب این رژیم بویژه صهیونیست‌ها، در زمره رژیم‌های آپارتاید و تبعیض نژادی قرار می‌گیرند؛ برای اثبات این گزاره کافی است به نمونه‌هایی از تضییع حقوق سیاهان و رنگین پوستان در خودِ آمریکا اشاره کنیم؛ تضییع حقوقی که بعضا خود را  در قالب جنایت ماموران دولتی آمریکا علیه سیاه‌پوستان نشان می‌دهد.«ماموران پلیس آمریکا یک مرد سیاهپوست غیر مسلح را پس از آنکه به اشتباه فکر کردند سلاحی به همراه دارد، به ضرب گلوله کشتند»؛ این عنوان خبری متداولی است که هرازچندگاهی بر روی خروجی رسانه‌های آمریکا و سایر نقاط دنیا قرار می‌گیرد؛ این اتفاق ناگوار و این جنایت ارتکابی توسط ماموران رژیم آمریکا به قدری رایج شده که از ضریب حساسیت آن کاسته شده است و اذهان عمومی در داخل آمریکا و افکار عمومی جهانیان گویی با این جنایتکاری ماموران آمریکایی کنار آمده‌اند!

شب قدر از شب‌های سرنوشت‌سازی است که می‌تواند به اندازه یک عمر 80 ساله در زندگی انسان تغییر و تحول  ایجاد کند، اظهار کرد: در روایات ما وارد شده است که در این شب از خداوند عافیت بخواهیم، این عافیت می‌تواند ما را به دینی که خدا از آن راضی است در دنیایی که ادیان و عرفان‌های کاذب در آن موج می‌زند، هدایت کند. حضرت زهرا (س) مادری بود که از مهربانی‌های ایشان داستان‌های متعددی روایت شده است با این حال این مادر مهربان بعدازظهر روزی که شب قدر بود، فرزندان خود را می‌خواباند و در شب قدر با پاشیدن آب بر صورتشان، آنها را بیدار نگاه می‌داشت، زیرا نفس بیدار ماندن در این شب بسیار مهم است. 

مادرانی که به تربیت دینی کودکان خود علاقه دارند در این شب با تهیه غذای سبک و مقوی به بیدار ماندن فرزندان خود کمک کنند متأسفانه برخی مادران به دنبال این هستند که فرزند خود را بخوابانند تا به اعمال خود راحت‌تر برسند اما بیدار ماندن در این شب برای کودکان هم مهم است.

عالم به سه قسم جسم، خیال و عالم عقل تقسیم می‌شود، بسیاری از افراد توهم خداپرست بودن را دارند اما وارد عالم عقل و حقیقت نشده‌اند، مدل خداپرستی که اکنون بین برخی افراد وجود دارد این‌گونه است. مادران نقش تربیتی مهمی در فعال کردن عالم عقل و حقیقت کودکان خود دارند و با بیدار نگاه داشتن فرزند خود در شب قدر به او کمک می‌کنند تا عالم عقل و حقیقت فرزند خود را فعال کند؛ این فعال شدن یک عطای الهی است.

 

گفتمش: این ویروس تا کی در کشور ما می ماند؟

📖 گفت:أَيَّامًا مَّعْدُودَاتٍ  چند روزی بیش نیست.(بقره آیه ١٨٤) 

✨گفتمش: برای در امان ماندن از آسیب کرونا چه باید کنیم؟

📖 گفت: وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ ﻭ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﺘﺎﻥ بمانید ﻭ ﺁﺭﺍم ﮔﻴﺮﻳﺪ ، (احزاب آیه٣٣)

📖بُيُوتًا آمِنِينَ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎی امن و ﺍﻳﻤﻦ (حجر آیه ٨٢)

✨ گفتم: گویا راه پیشگیری از این بیماری رعایت بهداشت است برای رعایت بهداشت فردی چه کنیم؟

📖 گفت: فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ 

ﺻﻮﺭﺕ ﻭ ﺩﺳﺖ ﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺸﻮﻳﻴﺪ (مائده آیه ٦)

✨گفتم: لباسهایمان هم می تواند ناقل بیماری باشد آن را چه کنیم؟

📖 گفت: وَثِيَابَكَ فَطَهِّرْ ﻭ ﺟﺎﻣﻪ ﺍﺕ ﺭﺍ ﭘﺎﻙ وتمیزﻛﻦ ،(مدثر آیه٤)

ویروس کرونای انسانی جدید اواخر سال ۲۰۱۹ و در شهر ووهان (Wuhan) در کشور چین کشف شد. این ویروس بسیار مسری به‌سرعت عده زیادی را مبتلا کرده است، به صورتی که سازمان جهانی بهداشت (WHO)، به علت شیوع گسترده آن، در کل سیاره زمین وضعیت اضطراری اعلام کرد. از آنجا که هنوز واکسن یا درمانی برای ویروس کرونا کشف نشده است، بهترین راه مقابله با آن پیشگیری است. در این مقاله کودکت، درباره علائم ویروس کرونا و راه‌های پیشگیری از آن صحبت خواهد شد.

کرونا ویروس (Coronaviruses) به گروه بزرگی از ویروس‌ها گفته می‌شود که می‌تواند باعث بیماری خفیفی مانند سرماخوردگی تا بیماری شدیدی مانند سارس شوند. اما ویروس کرونای جدید، که  گفته می‌شود از خفاش به انسان منتقل شده است، می‌تواند باعث بیماری شدید و حتی مرگ افراد شود.

طبق گزارش‌های اخیر، بیش از ۱۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که حداقل ۲۵۰ نفر آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند. این ویروس به‌راحتی از راه تنفس منتقل می‌شود و همین موضوع کنترل آن را دشوار کرده است. کشور چین، برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، کل شهر ووهان را در قرنطینه قرار داده است.

قدم اول در راه انتخاب صحیح این است که رمان های عاشقانه و فیلم های رمانتیکی که تا بحال دیده اید را فراموش کنید . انتخاب همسر باید با دقت و توجه فراوان صورت بگیرد و برای این کار باید عاقلانه و بدون هیچ عجله ای تمام جوانب را بسنجید و سپس همسر خود را انتخاب کنید.

بهتر است ابتدا با دید عاقلانه ای به قضیه انتخاب همسر بنگرید و سپس عاشق شوید اما ما نمی خواهیم بگوییم که قبل از ازدواج عاشق نشوید! اگر عاشق کسی شوید و بعداً متوجه شوید که او برای همسری شما مناسب نبوده؛ با شکست سنگین عاطفی مواجه خواهید شد و شاید شما عاشق کسی شوید؛ ولی او عاشقتان نشود!

1. مرحله اول :خودتان را درست بشناسید و دلیل ازدواج خود را مشخص کنید و این سوالات را از خود بپرسید :آیا به علت وضعیت مالی ، چهره و یا شخصیت طرف مقابلتان می خواهید با اوازدواج کنید؟ و یا صرفا برای اینکه از خانه پدری فرار کنید؟ خودشناسی سبب تعیین هدف و برنامه ریزی برای زندگی می شود .

2.مرحله دوم :همسر آینده تان را بر اساس خواسته ها و موقعیت فعلی خود تصور کنید. کسی که خواهان زندگی با یک فرد تحصیل کرده هنردوست است، بهتر است خود نیز تحصیل کرده و هنر دوست باشد.

3. مرحله سوم: معیارهای اولیه برای همسریابی انتخاب کرده و آنها را آزمایش کنید. رایجترین معیارها (تفاوت سن، تفاوت قد، تفاوت ظاهر، تفاوت تحصیلات، تفاوت طبقاتی، تفاوت قومی، تفاوت زبانی و در نهایت تفاوت دینی) هستند.

4. مرحله چهارم :اجتماعی باشید تا تا دایره ی انتخاب های خود را وسیع تر کنید . محیط کار، تحصیل یا تفریح خود را به گونه ای انتخاب کنید که حداکثر احتمال ممکن را برای دیده شدن توسط همسر احتمالی آینده تان به شما بدهد.

به عنوان مثال کسی که می خواهد با یک موسیقیدان ازدواج کند، یا در کلاسهای متعدد موسیقی شرکت می کند یا عضو انجمنی می شود که موسیقی دانان معمولا عضو آن می شوند. و یا اینکه خصوصیت اصلی همسر آینده تان را به نزدیکان و دوستان بگویید اگر آنان با چنین کسی در آینده برخورد کردند شما را به او معرفی کنند.

5. مرحله پنجم :وقتی با کسی به قصد ازدواج دوست شدید یا از او خواستگاری کردید، فکرتان فقط مشغول ظواهر امر (مانند کافی شاپ رفتن و کادوهای رمانتیک دادن یا نحوه چای آوردن عروس خانم موقع خواستگاری و مراسم عروسی) نباشدو عاقلانه فکر و رفتار کنید.

6. مرحله ششم :شناخت بهتر همسر احتمالی تان از طریق برقراری ارتباط کلامی یا غیر کلامی می باشد. شما می توانید با معاشرت در دوران نامزدی و یا پرسش سوالات اساسی در طول جلسات خواستگاری ، صحبت نمودن با طرف مقابل و… شناخت زیادی از او به دست آورید.

مرکز مشاوره خانواده مذهبی

7.مرحله آخر :جمع بندی وضعیت وگرفتن تصمیم نهایی است. تمام نظرات و تفکرات را کنار هم بچینید و جنبه های مثبت و منفی ازدواج با این فرد را کنار هم مقایسه کنید و سپس با ارزیابی درست آن ها تصمیمتان را به والدینتان اعلام کنید.

نکته مهم انتخاب

ازدواج یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی شماست. پس انتخابی هوشمندانه داشته باشید و با در نظر گرفتن تمام جوانب همسر خوب و مناسب برای خود انتخاب کنید .

مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه و والایی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هاست و چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد. مجلس، پایگاه اساسی نظام و مردم و مایه حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم‌گیری‌ها و مظهر اراده ملی است.

 

«طلوع فجر صادق»، ابتدای وقت نماز صبح و «طلوع آفتاب» انتهای وقت آن است و زمان واقع در بین این دو طلوع را «بین الطلوعین» می‌نامند.قرآن کریم با عبارت «وَ سَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْس‏»[1] تسبیح خدا در این زمان را توصیه کرده و روایات فراوانی نیز در زمینه عبادت در «بین الطلوعین» وجود دارد که در برخی از آنها اذکار و عبادات ویژه‌ای هم پیشنهاد شده است:1. پیامبر اکرم(ص): «هر کس از طلوع صبح تا طلوع آفتاب در مصلّاى خویش بنشیند و به تعقیب نماز مشغول باشد، خداوند او را از آتش دوزخ محفوظ دارد».[2]2. رسول خدا(ص): هر کس هنگام صبح، هفت بار این آیات را بخواند، در آن روز از بلاها محفوظ باشد: «فَاللهُ خَیْرٌ حافِظاً وَ هُوَ ارْحَمُ الرَّاحِمینَ،[3] انَّ وَلِیِّى‏ اللهُ الَّذى‏ نَزَّلَ الْکِتابَ وَ هُوَ یَتَوَلَّى الصَّالِحینَ،[4] فَانْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِى‏ اللهُ لا الهَ الَّا هُوَ، عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیم[5]»؛[6]‏

پس [در هر حال] خداوند بهترین حافظ و مهربان‌ترین مهربانان است، ولىّ و سرپرست من‏ خدایى است که این کتاب را نازل کرده و او همه صالحان را سرپرستى می‌کند، پس اگر آنها [از حق] روى بگردانند [نگران مباش] بگو: خداوند مرا کفایت می‌کند، هیچ معبودى جز او نیست بر او توکّل کردم و او صاحب عرش بزرگ است.


8,608 سوال


11,450 پاسخ


7,337 دیدگاه


2,881 کاربر

سرخط اخبار:

مشاوره خانواده مذهبی در مرکز مجرب تخصصی مشهد با رویکردهای دینی ارائه می شود.

داشتن یک خانواده

شاید کمی در این دوره و زمانه با مردمان ملون دشوار باشد و دسترسی به اطلاعات جامع و کاربردی ساده نباشد. بدین منظور مرکز مشاوره خانواده مشهد تیم مشاوره ای مجرب و با سابقه را برای کمک به پا خواسته است. مرکز مشاوره خانواده مذهبی در مشهد با داشتن جمعی مذهبی و بدور از تنش ها کمک های خود را در اختیار مراجعین قرار می دهد. نه تنها برای مشهدی ها مشاوره را برگزار می کند برای دیگر شهرها هم چنین امکانی را برقرار کرده است.

پشتیبانی: 09909675313

مرکز مشاوره خانواده مذهبی

حقوق مادی و معنوی این سایت وابسته به مرکز روان شناسی آرامش ماندگار می باشد.

مرکز مشاوره خانواده مذهبی
مرکز مشاوره خانواده مذهبی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *