مشاوره دینی و مذهبی

 
helpkade
مشاوره دینی و مذهبی
مشاوره دینی و مذهبی

امروزه در مورد روانشناسی دینی و مذهبی چیزهای زیادی می‌شنویم. اما واقعاً روانشناسی دینی چیست؟ آیا این شاخه از روانشناسی مبتنی بر تحقیقات علمی است و استفاده از آن به اندازه سایر رویکردها کاربرد دارد؟ اگر می‌خواهید در این رشته آموزش ببینید و یا قصد مراجعه به روانشناسانی دارید که رویکرد دینی مذهبی دارند، ما در ادامه به توضیحات بیشتری در این باره اشاره کرده‌ایم، که مطالعه آن می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک کند. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

از آنجایی که در دستورات دینی توصیه‌هایی در مورد بهترین روش‌های زندگی، نحوه برخورد و واکنش به دیگران ارائه شده است، و این مسائل با مفاهیم مطرح شده در علم روانشناسی همپوشانی دارند، بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا به رویکردی التقاطی دست یافته و با کمک گرفتن از هردوی این‌ها روانشناسی مذهبی را پدید آورند و به این ترتیب در جلسات مشاوره نیز از آن استفاده کنند. با این حال به دلیل اینکه روانشناسی مذهبی از جمله روانشناسی اسلامی هنوز به روشی مدون و علمی دست نیافته  آن طور که باید و شاید نتوانسته است، به اهداف خود دست پیدا کند. در نتیجه در تئوری و درمان با مشکلاتی رو به رو است. با این حال دفاتر مشاوره برخی از روحانیون مذهبی و مراکزی مشابه آن برای کسانی که بیشتر به دنبال مشاوره مذهبی هستند خدمات مشاوره ارائه می‌کنند.

برای اینکه بتوانید بهترین مرکز را برای دریافت مشاوره انتخاب کنید همه چیز بستگی به نیازها و توقعات خودتان از جلسه مشاوره دارد. اگر بیشتر به دنبال پاسخ‌هایی در حوزه مسائل مذهبی هستید باید به دنبال افرادی با رویکرد دینی باشید. اما توجه داشته باشید که برای مسائلی که نیازمند درمان حرفه‌ای هستند مثل اختلالات روانی، رفتاری و مشکلات شخصیتی باید به یک روانشناس متخصص در آن زمینه از جمله روانشناس بالینی مراجعه کنید. روانشناس با انجام کامل ارزیابی روانی مداخلات و جلسات درمانی را آغاز خواهد کرد. البته در این راه به بافت فرهنگی و مذهبی شما نیز توجه خواهد شد. 

برای کسب اطلاعات برای یافتن بهترین مرکز مشاوره می‌توانید به مقاله ما با عنوان راهنمای انتخاب بهترین مرکز مشاوره و روانشناس مراجعه کنید. مشاوره دینی و مذهبی

 

از نظر علم روانشناسی پرداختن به بعد روحانی و معنوی وجود، لازمه ارتقای سلامت روان است. در همین راستا شاخه‌ای به عنوان روانشناسی معنوی شکل گرفته است که در جلسات درمان بیشتر به معنویات می‌پردازد و از این طریق تلاش می‌کند تا به سلامت روان افراد کمک کند. روانشناسی معنوی چیزی فراتر از مشاوره دادن با رویکرد دینی خاصی است و به طور کلی همه مذاهب می‌توانند بر اساس آموزه‌های خود از آن استفاده کنند. در حقیقت روانشناسی معنوی شاخه‌ای مدرن از روان شناسی است که به عنوان روانشناسی فراشناختی شناخته می‌شود و در چارچوب علم به ابعاد متعالی و معنوی انسان نیز می‌پردازد. 

موارد زیر از جمله مسائلی هستند که در روان شناسی معنوی به آن‌ها پرداخته می‌شود:

– بررسی میزان رشد معنویت در فرد 

– بررسی تجارب معنوی خاص ( احساس ارتباط گرفتن با خدا یا یک نیروی برتر در جهان) 

– بررسی تجارب عرفانی 

– پرداختن به بحران‌های روحانی و معنوی 

و … 

ممکن است شما فردی مذهبی باشید و به یک روانشناس متخصص در حوزه مذهبی و دینی دسترسی نداشته باشید. در نتیجه به روانشناسی  بدون رویکرد مذهبی مراجعه کنید، در این شرایط ممکن است از خود بپرسید آیا توصیه‌های این اشخاص برخلاف مذهب و اسلام است یا خیر؟ اگر شما این توصیه‌ها را خلاف مذهب بدانید مسلما نمی‌توانید روند درمان و مشاوره را پیگیری کنید. برای پاسخ به این سؤال باید به شما بگوییم در وهله اول همه روانشناسان وظیفه دارند که درمان خود را با بافت فرهنگی و مذهبی مراجعشان تنظیم کرده و این مسائل را در روند مشاوره لحاظ کنند.

هم‌چنین روان‌شناسی به عنوان یک علم تلاش می‌کند تا در مسائل مذهبی ورود چندانی نکند و انتخاب‌های دینی را به خود افراد واگذار کند. به همین خاطر اگر شما مشکلاتی را در زمینه‌های مذهبی تجربه می‌کنید درمانگر به با آموختن مهارت‌هایی نظیر مهارت تصمیم‌گیری درست، حل مسئله و مدیریت استرس به شما کمک خواهد کرد که خودتان بتوانید شرایط زندگی‌تان را به بهترین شیوه مدیریت کنید و با کمک او به بهترین انتخاب دست یابید. 

برای کسب آگاهی بیشتر در مورد مهارت تصمیم گیری و حل مسئله کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناسی دینی مذهبی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

سلام اگر ما گناهان بسیار زیاده کرده باشیم اما حالا پشیمان بشویم خداوند توبه را می پذیرد یانه من توبه کرده ام اما دل من اذامش نگرفته.

با سلام
در مورد این مسئله میتوانید به متخصص امور دینی مراجعه کنید. بطور کلی پس از توبه و عدم انجام گناه طبق فرامین معصومین گناه بخشوده میشود اما اگر هنوز فکر آن عمل شما را اذیت میکند حتما برای پاک کردن مشاوره میتواند به شما کمک کند.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

 

هدانا – سيري در معارف هدايت بخش اهل البيت عليهم السلام

پرداخت و رزرو وقت مشاوره

مشاوره سایت هدانا به روش گفتگوی تلفنی است و یا به درخواست شما از طریق چت در پیام‌رسان سروش، ایتا و تلگرام یا تصویری در واتساپ می باشد.

پشتیبان: اگر سؤال یا ابهامی درباره مشاوره دارید می‌توانید از طریق آیدی: sitehadana@ در پیام‌رسان سروش، ایتا یا تلگرام بپرسید یا از اینجا کلیک کنید و در قسمت تماس با ما در سایت هدانا مطرح کنید، البته توضیحات تکمیلی را تا انتها همین نوشتار بخوانید. پشتیبان در تمام مراحل مشاوره در کنار شماست. ضمنا پس از رزرو نوبت به پشتیبان پیام بدهید تا فایل های آموزشی برای شما ارسال گردد.مشاوره دینی و مذهبی

هزینه هر جلسه (۵۰دقیقه) مشاوره ۷۰هزار تومان می‌باشد. 

خبر خوب اینکه، اگر یک نفر رو برای مشاوره معرفی کنید می تونید کد تخفیف ۲۰% رو از طریق پشتیبان برای مشاوره خودتان دریافت کنید.

در فرآیند مشاوره تست‌های تشخیصی و شخصیت مختلفی از مراجعین برای خودآگاهی و آشنایی بیشتر زوجین به‌صورت رایگان گرفته خواهد شد و همچنین در جلسات مشاوره جزوات آموزشی به همراه فرم‌ها و کاربرگهای مشاوره به‌صورت رایگان ارائه می‌گردد.

آخرین نظرات مراجعین درباره مشاوره را می توانید در همین صفحه ببینید.

قوانین:

۱- تمام اطلاعات شخصی شما نزد سایت هدانا کاملا محرمانه خواهد بود و سیاست ما رازداری است.

۲- پس از تعیین نوبت توسط شما، شماره تماس مشاور به شما نمایش داده خواهد شد آن را یادداشت کنید، همچنین جزئیات رزرو نوبت از طریق سیستم پیامکی سایت به شماره تلفن شما ارسال می‌گردد. اگر فراموش کردید یا هر مشکل دیگری بود می‌توانید به‌راحتی با پشتیبان ارتباط بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. توصیه می‌کنیم در نوشتن شماره تلفن یا آیدی خود دقت کنید و در ساعت مقرر تماس بگیرید. اگر می‌خواهید مشاوره به‌صورت چت خصوصی در تلگرام، سروش یا ایتا باشد ، آیدی خود را درج کنید. 

۳- برای تغییر زمان مشاوره از سوی شما باید حداقل ۲۴ ساعت زودتر از طریق پشتیبان درخواست خود را ثبت کنید. بدیهی است اگر در ساعت و روز مقرر به هر دلیلی تماس نگیرید نوبت و هزینه پرداختی شما باطل می‌گردد.

۴- در صورت کنسل شدن نوبت از سوی سایت هدانا؛ به شماره موبایل ثبت‌شده در فرایند رزرو اطلاع‌رسانی خواهد شد و نوبت جدید با شما هماهنگ می‌شود و یک کد تخفیف ۱۵% داده می شود.

۱-روش رزرو و پرداخت سیستمی:

۲- روش پرداخت مستقیم:

می توانید از طریق درگاه زیر به صورت مستقیم هزینه جلسه مشاوره را پرداخت نمایید، و تصویر یا کد پرداخت را به آیدی @sitehadana در سروش یا ایتا ارسال کنید و نوبت خود را با پشتیبان هماهنگ نمایید.

مشاور اختصاصی خود را داشته باشید

آیا به بودن یک مشاور در کنار خود نیاز دارید تا بهتر تصمیم بگیرید؟ ما در مقاطع مختلف زندگی می‌توانیم در کنار شما باشیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید مسائل را اصولی و درست حل نمایید یا اگر در رابطه زناشویی به دنبال عشق، صمیمیت و رضایت بیشتری هستید می توانید از مشاوره هدانا استفاده کنید تا حس بهتری در زندگی داشته باشید و بتوانید زندگی معنوی خوبی را تجربه کنید.

 

اهمیت و ضرورت مشاوره:

با آمدن رسانه‌ها و تغییر روابط و سبک زندگی با دشواری‌هایی روزافزون رودررو هستیم. در طی این سال‌های مشاوره شاهدیم اکثر اوقات اختلافات و مشکلات از مسائلی به‌ظاهر ساده یا به خاطر یک بی‌توجهی کوچک آغاز می‌شود و منجر به ناهنجاری و سپس دغدغه و معضل جدی که امنیت جسمی و روانی افراد را به خطر می‌اندازد می‌شود. لذا اگر از همان ابتدا با یک متخصص آگاه مشورت می‌شد بسیاری از چالش‌های جدی اتفاق نمی‌افتاد. برای مثال چند جلسه مشاوره پیش از ازدواج که زیاد زمان‌بر نیست و آن‌چنان هزینه‌ای هم ندارد چقدر می‌تواند جلوی آسیب‌های بعدی مثل طلاق را بگیرد، گاهی شخصیت زوجین آسیب می‌بیند، بخشی از عمر ایشان تباه می‌شود، فرزند این خانواده دچار بحران می‌شود و انواع دعواهای مالی و غیرمالی زوجین هم بماند که فشار زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند. حالا خودتان قضاوت کنید که چه مسیری را باید طی کرد.

پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: مشورت كردن با خردمندِ خيرخواه، مايه هدايت و توفيقى از جانب خداوند است. المحاسن: ۲/۴۳۸/۲۵۱۹

تحقیقات هدانا درزمینهٔ مشاوره خانواده:

چندین سال است سایت هدانا زیر نظر «حجت‌الاسلام مهدی یوسف وند» دانشجو دکتری تخصصی مطالعات زن و خانواده؛ مدرس دوره آمادگی آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده (قوه قضاییه) در دانشگاه ادیان و مذاهب، دارای مدرک مشاوره خانواده، زوج‌درمانی شناختی-رفتاری (C.B.C.T) و مدرک روانشناسی با رویکرد طرح‌واره درمانی (Schema Therapy) ویژه درمان افسردگی، اضطراب و …؛ در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی به دنبال راهنمایی و مشاوره به مخاطبان محترم است و تاکنون ده‌ها مقاله درزمینهٔ خانواده را منتشر کرده است که در نوع خود یک مجموعه غنی در حوزه خانواده می‌باشد، (شما می‌توانید از اینجا کلیک کنید و بانک مقالات مشاوره خانواده سایت را مطالعه نمایید) اما گفتگو با مشاور و استفاده از تجربیات او می‌تواند موضوعات و مشکلات مختص مربوط به شما را بهتر و سریع‌تر حل کند و مزایا و معایب پنهان تصمیمات شما را نشان دهد و راه‌کارهای مناسب و بهتر را پیشنهاد نماید.

تجربه و تحقیقات نشان می‌دهد پس از یک گفتگو و مشاوره اصولی؛ تخلیه هیجانی صورت می‌پذیرد و افکار منفی کاهش می‌یابد و افکار مثبت و امید به زندگی بیشتر می‌شود؛ حس دیده شدن و اهمیت داشتن و موردتوجه واقع‌شدن در کنار احساس حامی بودن کسی که بر اساس تجربه و تخصص به ما کمک می‌کند امیدبخش است و حس خوبی را القا و به زندگی تزریق می‌کند و همه این‌ها علاوه بر انجام تکنیک‌ها و راهکارهای پیشنهادشده کمک می‌کند تا بهتر و سریع‌تر مشکلات حل شود و موفقیت لازم کسب شود.

در هر مشکلی ما ابتدا به دنبال ۱-عوامل آشکار ساز ۲-عوامل زمینه ساز  ۳-عوامل تداوم بخش هستیم و بعد از آن اهداف جلسات تعیین می گردد.

مشاوره دینی و مذهبی چیست:

مشاوره مذهبی با مشاوره‌های دیگر این تفاوت را دارد که با نگاهی دقیق و الهی به انسان و خانواده می‌نگرد؛ یعنی علاوه بر آگاهی بر یافته‌های علمی و روانشناسی روز؛ مبنا را روایات اهل‌البیت علیهم‌السلام قرار می‌دهد، تجربه دنیای غرب نشان داده که چون مبانی انسان شناسانه غربی و نگاه به خانواده بر اساس همان مادی‌گرایی و سود و منفعت دنیایی است نتوانسته و نمی‌تواند بسیاری از مشکلات خانواده‌ها را به‌درستی حل کند. بر اساس آمارها شاهد فساد اخلاقی روزافزون و فروپاشی خانواده در غرب هستیم!

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مشاور خوب این است که دانش لازم را در مباحث دینی و الهی داشته باشد تا بتواند در مشکلات؛ رفتارهای خود آسیب‌رسان که زندگی دنیایی و آخرتی افراد را به خطر می‌اندازد به‌خوبی بشناسد و نشان بدهد.

 

مزایای مشاوره تلفنی

امروزه ارائه خدمات مشاوره آنلاین جایگاه بالایی پیداکرده است. در دسترس بودن یعنی فرقی نمی‌کند که در کجا و چه شهری هستید به‌راحتی می‌توانید با مشاورتان ارتباط بگیرید، هزینه کمتر رفت‌وآمد و ناشناس ماندن را می‌توان از مزایای مشاوره آنلاین برشمرد. علاوه بر این از مهم‌ترین مزایای مشاوره سایت هدانا این است که شما با یکی از کارشناسان و اساتید معتبر و باتجربه حوزوی که درزمینهٔ خانواده و سبک زندگی اسلامی تخصص دارند به‌راحتی در ارتباط خواهید بود.

 

چه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای می‌توانم بگیرم:

مشاوره خانواده، پیش از ازدواج، ازدواج، زوج‌درمانی، شکست عاطفی، بی‌وفایی‌های زناشویی و مشاوره‌های فردی

مشاوره قبل از ازدواج: بررسی سلامت روان و تناسب شخصیت با تست‌ها و مصاحبه بالینی، مشاوره دوستی دختر و پسر، دوران نامزدی، همسرگزینی، همسریابی، مشاوره ازدواج، مشاوره پیش از ازدواج و …

مشاوره دوران نامزدی و عقد: درمان شکست عاطفی، مشکلات دوران عقد، رفتارهای همسر و …

مشکلات زندگی مشترک: تلاش برای بهبود روابط عاشقانه و حل و فصل اختلافات بین فردی، مشاوره خانواده و  زناشویی، دخالت خانواده‌ها، مشاوره خیانت، زوج‌درمانی و حل تعارضات زناشویی و جنسی، آموزش مهارت‌های زناشویی و ….

مشاوره طلاق: مشاوره قبل و بعد از طلاق و …

مشاوره دینی و مذهبی

زمینه‌های مختلف دینی: اعتقادی، احکام و …

مهارت‌های زندگی: مهارت ارتباط مؤثر، مهارت حل مسئله، قاطعیت و جرئت ورزی، اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس، تفکر انتقادی، خلاقیت و …

مشاوره فردی:  اختلالات افسردگی، اختلالات اضطرابی، مدیریت استرس، مدیریت خشم، مشکلات عاطفی و ارتباطی.

تذکر: مشاوره آنلاین برای کسی که دچار پریشانی شدید روانی، بیماری روانی یا افرادی که قصد خودکشی دارند مناسب نیست. 

 

 تمام تلاش مجموعه هدانا بر این است که روزبه‌روز بتواند کیفیت خدمات مشاوره‌ای خود را از جهت جلسات، سرویس خدمات‌دهی مناسب، پلتفرم پرداخت و ثبت رزرو به‌روز و راحت، در دسترس بودن و … بالاتر ببرد. امیدواریم با پیشنهادات خود در این مسیر به ما کمک نمایید.

مشاوره تلفنی مذهبی خانواده، مشاور مذهبی آنلاین،مشاوره مذهبی تلفنی قم،مرکز مشاوره مذهبی هدانا،روانشناس بالینی مذهبی، مشاوره تلفنی مذهبی خانواده، مشاور خانواده مذهبی در تهران، روحانی مشاور خانواده، بهترین مشاور خانواده مذهبی،مشاوره مذهبی تلگرام،

همراه گرامی،

اگر تا اینجا سوالی در زمینه رزرو وقت مشاوره دارید در خدمتتون هستیم…

آستان قدس رضوی با استفاده از یک مسنجر فارسی جدید، سوالات دینی و روانشناسی کاربران اینترنتی را پاسخ می گوید.

مهندس حسن زاده، مدیر برنامه های اتاق گفت وگوی آستان قدس رضوی، گفت: آستان قدس رضوی با در اختیار گرفتن نسخه ویژه ای از نرم افزار ارتباط شیعی، به صورت آنلاین به سوالات دینی و روانشناسی کاربران اینترنتی پاسخ می دهد.

وی افزود: در حال حاضر نسخه آزمایشی این نرم افزار به کارگیری شده که پاسخ گویی در آن تنها به صورت متنی است و در آینده نزدیک از امکانات صوتی و تصویری آن نیز بهره برداری خواهد شد.

مدیر برنامه های اتاق گفت وگوی آستان قدس رضوی ادامه داد: کاربران برای استفاده از این امکان ارتباطی باید با مراجعه به پایگاه های اینترنتی www.aqrazavi.net و imamrezashrine.com نام نویسی کرده و این مسنجر جدید فارسی را دریافت کنند.

گفتنی است، امکان وارد شدن کاربر در تالار عمومی یا محیط های خصوصیِ گفت وگو با اساتید و متخصصانِ پاسخ گو نیز از امکانات دیگر این نرم افزار است.مشاوره دینی و مذهبی

همزمان با سالروز ولادت حضرت رضا(ع)، برخی احکام جدید در آستان قدس توسط تولیت این آستان صادر شد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اردبیل گفت: ۴۰۰۰ پرس غذای گرم و تبرک امام رضا (ع)در بیمارستان ها و مراکز درمانی اردبیل توزیع می شود.

جانشین رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی از ارائه خدمات پزشکی سامانه سیار بیمارستان رضوی در قالب اردوی جهادی «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» به بیماران شهرستان مهرستان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما نتوانستیم شیعه را به دنیا معرفی نکنیم، شیعه بسیار مظلوم است لذا باید اکنون از این فرصت طلایی برای معرفی شیعه به دنیا و جهان استفاده کنیم.

دومین گردهمایی فعالان اربعین حسینی به میزبانی آستان قدس رضوی و با حضور موکب داران اربعین آغاز شد.

چهارمین دوره کشوری آموزش معارف کاربردی ویژه تدریس به جوانان و نوجوانان با نام برهان به همت مرکز جوانان آستان قدس رضوی ویژه برادران طلبه برگزار می شود.

سلام.

كاربر گرامی شما می توانید مسئله مورد نظر خود را از دفاتر مراجع تقلید استفتاء نمایید:

https://makarem.ir/index.aspx?typeinfo=3000

همچنین

http://www.leader.ir/fa/istifta

سلام

خودارضایی آن است كه انسان با خودش كاری كند كه منی ازش خارج شود.

سلام.

كاربر گرامی شما می توانید مسئله مورد نظر خود را از دفاتر مراجع تقلید استفتاء نمایید:

https://makarem.ir/index.aspx?typeinfo=3000

همچنین

http://www.leader.ir/fa/istifta

سلام.

كاربر گرامی شما می توانید مسئله مورد نظر خود را از دفاتر مراجع تقلید استفتاء نمایید:

https://makarem.ir/index.aspx?typeinfo=3000

همچنین

http://www.leader.ir/fa/istifta

سلام.

كاربر گرامی مطب مورد نظر خود را از دفاتر مراجع استفتاء نمایید.

http://www.leader.ir/fa/istifta

https://makarem.ir/main.aspx?lid=0&typeinfo=21

با تصویب حضرت آیت الله خامنه ای، پرچم و نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش اهدا می شود. مراتب به امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است.

علما و مراجع عظام تقلید نظر خود را پیرامون برگزاری عزاداری ماه محرم امسال اعلام کردند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر: اپراتور های ثابت و همراه اینترنت برای استفاده مردم از برنامه های ماه محرم هیئات مذهبی در فضای مجازی خدمات رایگان را در قالب طرح خیمه های رسانه ای ارائه …

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: دشمنی آمریکا با ایران از کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاد و تا انقلاب اسلامی ادامه داشته است.

گروه استان ها تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما باید از مشهد، شهر الگو بسازیم؛ تراز کار برای حضرت رضا(ع) این است. در شهر منتسب به حضرت رضا(ع) نباید خبری از گرسنگی، بی خانمانی، بیکاری، طلاق و زندانی باشد.

در تقویم ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان نام گذاری شده و امروز سی امین جشن بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از راه اندازی سامانه ثبت‌نام غذای حضرتی «رضوان» به منظور توزیع عادلانه دعوت‌نامه مهمان‌سرای حضرت رضا(ع) خبر داد.

آستان قدس رضوی با در اختیار گرفتن نسخه ویژه ای از نرم افزار ارتباط شیعی، به صورت آنلاین به سوالات دینی و روانشناسی کاربران اینترنتی پاسخ می دهد.
مشاوره دینی و مذهبی

قدیمی ترین خادم حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) خاطره ای از شفای یک کودک علیل توسط دو دست بریده علمدار کربلا بیان کرد.

مشاوره مذهبی تلفنی رایگان ایران نوین

مشاوره مذهبی تلفنی در کلیه ی ایام هفته توسط مشاوران مجرب مرکز مشاوره ایران نوین که همگی از کارشناسان به نام و خبره مذهبی هستند  بصورت کاملا تخصصی، حرفه ای و صحیح صورت می گیرد .

مشاوره مذهبی تلفنی مرکز مشاوره ایران نوین با بهره گیری از اساتید دانشگاه دانش آموختگان حوزه های علمیه و برجسته ترین سخنرانان مذهبی، همه روزه و حتی در ایام تعطیل از ساعت ۰۹ صبح الی ۱۰ شب آماده پاسخگویی به ایرانیان عزیز در سراسر کشور می باشد .

این خدمت متفاوت برای اولین بار، توسط مرکز مشاوره تلفنی ایران نوین ارایه شده است و تا کنون بیش از هزاران نفر از برترین خدمات موسسه ما بهره برده اند و ما امروز مفتخر هستیم که بهترین کارشناسان دینی کشور را گردآوری نموده ایم تا تمامی نیاز های شما در حوزه های مذهبی و دینی را پاسخگو باشیم .

امروزه یکی از دغدغه های مهم مردم دیندار کشور عزیزمان ایران پاسخگویی سریع و فوری به سوالات شرعی آنان است .مشاوره دینی و مذهبی

گاهی اوقات برای همه ی ما پیش آمده که نیاز داریم تا در کوتاه ترین زمان ممکن سوال خود را از یک مشاور مذهبی بپرسیم. اما اغلب باید دو سه روز منتظر باشیم تا به سوال شرعی ما پاسخ داده شود .

برخی اوقات برای دریافت پاسخ به یک سوال شرعی باید روزها در صف انتطار باشیم  تا به سوال درخواستی ما پاسخ داده شود، که این موضوع فرد مسلمان را دچار مشکل می کند و برای دریافت پاسخ یک سوال دینی باید مدت زیادی صبر کند .

مشاوره-مذهبی-تلفنی-ایران-نوین

اما شما در مرکز مشاوره تلفنی ایران نوین، بدون صف انتظار طولانی بلافاصله پس از تماس تلفنی به یکی از بهترین کارشناسان مذهبی و دینی ما وصل می شوید و می توانید تمامی سوالات مذهبی خود را از کارشناس بپرسید و سوال شرعی خود را برطرف سازید. نکته جالب تر اینجاست که شما در کلیه ی ایام هفته و از ساعت نه صبح تا ده شب می توانید با شماره ۰۲۱۶۴۴۱۲۰۰۰ با کارشناسان دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی مقام معظم رهبری تماس بگیرید . و آنان پاسخگوی سوال شرعی شما خواهند بود.

در مشاوره مذهبی تلفنی ایران نوین مزیت خوبی که وجود دارد، این است که مشترکین در هر ساعتی و در هر زمانی که نیاز به مشاوره تلفنی در حوزه های دینی داشته باشند . می توانند به انتخاب خود از کارشناسان آقا یا خانم کمک بگیرند .

گاها برخی از سوالات شرعی و یا مشکلات خانوادگی و فردی نیازمند صحبت با هم جنس است . و برخی مواقع نیز افراد احساس می کنند بیان این مورد به یک کارشناس غیر همجنس کمک بیشتری به آنان خواهد کرد . پس این مورد که شما می توانید از بین کارشناسان آقا یا خانم انتخاب کنید . و با آنها مشاوره داشته باشید از مزیت های مهم مرکز مشاوره مذهبی تلفنی ایران نوین است .

جهت بهره مندی از خدمات پاسخگویی به سوالات دینی دفتر مقام معظم رهبری می توانید از ساعت ۰۹ صبح الی ۱۰ شب بدون پرداخت هزینه با شماره  ۶۴۴۱۲۰۰۰ با پیش شماره ی ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید .

در تمام ادیان الهی و حتی ادیان غیرالهی شبهاتی بر صحت و سقم احکام آن وارد می شود .

انسان برای انتخاب از بین ادیان مختلف باید همه ی جوانب را بسنجد و با تحقیق و پژوهش دین خود را انتخاب کند . همانطور که در آیه ی ۲۵۶ سوره بقره خداوند می فرماید : {{ لا اکراه فی الدین }} و این بعنی اجباری در انتخاب دین نیست . اما اگر انسان بدون تحقیق و تفکر از دین روی گرداند مرتکب معصیتی بزرگ شده است .

پس می توان با تامل و تفکر بیشتری در موضوعات دینی . به نتیجه ی مطلوبی برسیم و اگر سوالی برایمان پیش می آید آن را بدون هیچ ترسی بپرسیم .

مشاوره-تلفنی-پاسخ-به-شبهات-دینی-و-شرعیات

اغلب جوانان از بیان نمودن شبهات و مشکوکات دینی خود ترس دارند . حتی بعضا از فکر کردن به سوال و شبهه ی دینی خود نیز ابراز ترس می کنند و سعی می کنند آن را از ذهن خود حذف کنند . در صورتیکه به توصیه اهل فن باید این موارد را با کارشناسان دینی در میان بگذارند . و اجازه ندهند تا این سوالات ذهن آن ها را درگیر خود کند و از خدایی ناکرده از مسیر اصلی منحرف شوند .

در تمامی رساله های مراجع عظام تقلید بخشی را به امور شرعی بانوان اختصاص داده اند . و این اهمیت احکام شرعی بانوان را به ما نشان می دهد .

کلیه ی بانوان در هر رده سنی که با سوالات دینی در احکام خود دچار می شوند . می توانند آن را با بهترین کارشناسان متخصص مرکز مشاوره مذهبی تلفنی ایران نوین مطرح نمایند . و بدون هیچ خجالتی و بدون اینکه توسط شنونده شناسایی شوند می توانند بصورت کاملا محرمانه و ناشناس سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسند .

لازم به ذکر است که ارتباط تلفنی با کارشناسان ما کاملا محرمانه بوده و بصورت همزمان توسط هیچ شخص دیگری شنود نمی شود و این از بهترین مزیت های مرکز مشاوره مذهبی تلفنی ایران نوین است .

جهت بهره مندی از خدمات مشاوره مذهبی تلفنی ایران نوین از ساعت ۰۹ صبح الی ۱۰ شب بدون پرداخت هزینه با شماره ۰۲۱۶۴۴۱۲۰۰۰ تماس بگیرید .

همانطور که می دانید بر هر مسلمانی واجب است که تا پس از رسیدن به سن بلوغ و تکامل خود از بین مراجع عظام تقلید زمان خود آنکه از همه عادل تر و آگاه تر است را برگزیند .

بنابراین یکایک ما در انجام امور دینی و مذهبی خود از فردی تقلید می کنیم . و در هنگام مواجه شدن با سوال شرعی به فتوی ها و نظرات آن مرجع مراجعه می کنیم . نکته ی بسیار ویژه در خدمات مشاوره مذهبی تلفنی آویژه دانش تسلط کارشناسان به نظرات مختلف همه ی مراجع تقلید است .

یعنی شما از هر مرجع و عالمی که تقلید می کنید تفاوتی ندارد می توانید با احترام به نظرات سایر کارشناسان از نظرات نماینده این مرجع عالیقدر استفاده  نمایید .

شما می توانید همه روزه و حتی در ایام تعطیل از ساعت ۰۹ صبح الی ۱۰ شب  شماره تماس ۰۲۱۶۴۴۱۲۰۰۰ حاصل فرمایید .

یکایک هموطنان در هر نقطه ای از ایران عزیزمان در صورت دسترسی به تلفن ثابت می توانند با شماره مرکز تماس بگیرند تا از خدمات مشاوره مذهبی تلفنی ایران نوین در سریع ترین زمان ممکن بهره مند شوند .

ما مفتخر هستیم که روزانه افراد زیادی از سراسر ایران به مرکز ما اعتماد نموده و پاسخ سوالات شرعی و احکام دینی خود را از کارشناسان ما سوال می کنند .

مشاوره-مذهبی -تلفنی-ایران-نوین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

تماس از سراسر کشور

از ساعت 8 صبح الی 12 شب

از طریق تلفن ثابت،بدون گرفتن کد و پیش شماره

82 17 907 909

مشاوره دینی و مذهبی

ایمیل: info@moshaverenovin.com


8,607 سوال


11,451 پاسخ


7,337 دیدگاه


2,025 کاربر

سلام
من خانم متاهلی هستم سی و دو ساله و همسرم سی و چهار ساله و هشت سال است ازدواج کردیم و یک پسر شش ساله داریم من کارمند با مدرک لیسانس شوهرم دارای شغل آزاد (راننده تاکسی) و دیپلم دانشگاهش را نیمه کاره رها کرده و بچه روستا می باشد
از اول با هم مشکل داشتیم که به امید حل شدن آن به زندگی ادامه دادم مشاوره زیادی کردم مطالعات زیادی داشتم و راهکارهای بسیاری را امتحان کردم
هرگز جواب مثبتی نگرفتم شوهرم فردی بسیار تندخو دمدمی مزاج و فوق العاده بد دهن است
اختلاف فرهنگی و طبقاتی مانیز بسیار زیاد می باشد نسبت به خانواده خودش فردی بسیار مهربان دلسوز و فداکار می باشد ولی نسبت به خانواده من فردی قدرنشناس می باشد و احترام و محبت خانواده مرا مسخره می کند و…
نماز می خواند از نظر مذهبی متوسط است خانواده آنها شش فرزند و خانواده من هفت فرزند هستیم
به طوری که از ازدواج خود پشیمانم و فقط به خاطر بچه ام به زندگی ادامه می دهم در حال حاضر هیچ گونه احساسی نسبت به همسرم ندارم و دارم متنفر می شوم
راهنمایی کنید

پرسشگر گرامی با سلام و سپاس از ارتباطتان با این مرکز
1. دقیقاً نمی دانیم که علت ازدواج شما با این همه تفاوت و اختلاف چه چیزی بوده است. به این مطلب اشاره ننموده اید. علت ازدواج شما هر چه بوده ، بیانگر این است که در انتخاب همسر و همسرگزینی دقت نکرده و همسر خود را بر اساس معیارها و ملاک های اساسی ازدواج انتخاب نکرده اید . خواسته و ناخواسته بعد از ازدواج، با مشکلات آن مواجه گردیده اید.
2. بر اساس تحقیقات انجام گرفته، بیش تر اختلافات خانوادگی و مشكلاتی كه در زندگى مشترك به وجود مى آيد، ريشه در انتخاب غلط همسر و عدم رعایت ملاک ها و معیارهای اساسی ازدواج در انتخاب همسر دارد. به جرأت مى توان گفت بيش ترين مشكلاتى كه در زندگى خانوادگى به وجود مى آيد, به خاطر اين است كه دختر و پسر به خطا رفته و همسر متناسب خود را انتخاب نكرده اند.
3. امروز ملامت و سرزنش خود و اطرافیان فایده ای ندارد . با مطرح کردن این مباحث، قصد ملامت و سرزنش و مکدّر کردن خاطر شما را نداریم.
4. برای خروج از این بحران، سه راه بیش تر متصور نمی گردد . در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم . مقداری معایب و مزایای هر یک را بیان می کنیم تا بتوانید با شناختی که پیدا می کنید، بهترین راه را متناسب با شرایط تان برگزینید و باری از مشکلات خود بردارید و خود را از بحران به سلامت برهانید.
5. اینکه می فرمایید: « مشاوره زیادی کردم. مطالعات زیادی داشتم . راهکارهای بسیاری را امتحان کردم. هرگز جواب مثبتی نگرفتم» منظورتان چیست؟ آیا انصافاً و حقیقتاً تمامی راه هایی که به اصلاح و تغییر رفتار شوهرتان منتهی می گردد پیموده اید؟ البته ما قبول داریم که تغییر رفتار خصوصاً زمانی که ریشه دار شده باشد ،به سادگی ها امکان پذیر نیست، ولی معتقدیم که امروزه با پیشرفت علوم، روانشناسان و خانواده درمانگران هم در مسائل خانواده جدی تر وارد شده اند . مشکلات زناشویی را با دقت رصد می کنند . راهکارهای جدید و کارآمدی برای درمان و حل مشکلات ارائه می دهند.
بهتر است مسائل خود را حضوراً با آنان در میان گذاشته و برای حل مشکلات خود از آن ها استمداد بطلبید . با مداخله خانواده درمانگر، علت رفتارهای غلط شوهرتان را پیدا کرده و آن ها را برطرف کنید. مسلماً رفتاری که شوهرتان با شما و خانواده تان دارد ،بدون علت نخواهد بود . رفتار متضاد او با خانواده خودش نشان می دهد که تضاد رفتاری به خاطر عامل بیرونی و خارجی است، نه صرفاً ویژگی و خصوصیت ذاتی شوهرتان. به همین جهت احتمال تغییر رویه و رفتار شوهرتان با شناسایی و رفع عامل بروز این گونه رفتار ها افزایش می یابد .بنابراین راه حل اول ما این است که با مراجعه به متخصصان مربوطه، راهکارهای دیگر درمانی و تغییر و اصلاح رفتار شوهرتان را امتحان کنید . از این جهت امیدتان را از دست ندهید . بر تلاش و کوشش تان بیفزایید.
دومین راه از راه اول سخت تر به نظر می رسد و آن این است که اگر تمامی راه های درمانی را طی کردید و در نهایت به نتیجه ای نرسیدید، شیوه ای را در پیش بگیرید که مشکلات زندگی شما در همین حد باقی بماند و افزایش نیابد. این راه از آن جهت سخت است که نیاز به فدارکاری بسیار و بالابردن آستانه صبر و تحمل و پرهیز از کارهایی دارد که منجر به تنش در زندگی زناشویی شما می گردد . نیز خویشتنداری و گذشت از بسیاری از خواسته های به حق زندگی، می باشد. البته آنچه مهم است ،داشتن درك و شناخت صحيح از مشكلات و چگونگي برخورد با آن ها و نيز چگونگي توجه به عنايات الهي است. به هر حال امیدوار باشید . با خدا معامله کنید که خداوند ناظر بر اعمال بندگانش می باشد . صبر و تحملی که در زندگی متحمل می شوید، در منظر الهی است . یقیناً باعث افزایش درجه و رتبه شما و اجر و ثواب بسیار می گردد.
گاهي عدم تفاهم و توافق زن و شوهر، چنان به اوج مي رسد و چنان شدت مي يابد كه نه مشاوران خانواده و نه خود زوجين از عهده رفع آن بر نمي آيند . اين جاست كه قانونگذار حكيم، بايد راه جدايي را باز بگذارد . دو انساني را كه نمي توانند به يگانگي برسند، مجبور نكند كه عمري را زير يك سقف با يكديگر بگذرانند و زندگی نکبت بار خود را تحمل کنند و به قول معروف بسوزند و بسازند و در آخر خود را نابود سازند.
در این صورت زن و شوهرهايى كه متأسفانه نتوانسته‏اند با هم كنار بيايند و زندگى زناشويى آنان كانون جدالِ پيوسته و عارى از عشق، همراهى، همدلى و همگرايى است يا يكى از آن ها حاضر نيست به سوى همگرايى و رفع كدورت‏ها و به وجود آمدن صميميت قدمى بردارد يا پيوند آنان از ابتدا نادرست بوده و اصلاح‏پذير نمى‏باشد و تداوم آن جز شكنجه و درگيرى روحى، ثمره‏اى ندارد، جدایی و طلاق به عنوان آخرین راه حل، و در جایی که راه حل های دیگر عملاً کارآیی نداشته باشند و چاره ای جزء آن نباشد، تجویز شده است.
اگر در نهایت دیدید که اوضاع زندگی شما روز به روز وخیم تر و بدتر می گردد و سلامت جسمی و روحی تان هر لحظه به خطر می افتد و به رغم تلاش و کوشش جهت درمان، در آخر نتیجه ای عاید شما نگشته است ، جدایی و طلاق به عنوان آخرین راهکار و مبغوض ترین حلال الهی، معرفی می شود . اما به نظر ما طلاق مثل قطع عضو می ماند . درست است که برخی مشکلات انسان را برطرف می کند، ولی خود باعث مشکلات دیگری می گردد. این را بدان جهت گفتیم که دقت کنید . با سبک و سنگین کردن راه های در پیش رو و با مشورت با صاحبان خرد این راه را برگزیند و به قول معروف بی گدار به آب نزنید . خود را با مشکلات جدید و پیچیده تر درگیر نسازید.
موفق باشید.

با توجه به عدم امکان پاسخگویی در بخش نظرات لطفا سوالات خود را در سامانه «ارسال پرسش» یا بخش «پاسخگویی آنلاین» مطرح نمائیدمشاوره دینی و مذهبی

درباره ما

کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©


سوالات دینی از مهم ترین دغدغهه ای انسان معاصر و با توجه به حضور افراد غیر آگاه در این زمینه و شبهاتی که هر روز پر رنگ تر می شوند ، لازم است تا کارشناسانی آگاه پاسخگو باشند که چنین افرادی کم نیستند اما سایت تبیان سعی کرده است به صورت اینترنتی و بدون نیاز به حضور در کمترین زمان سوالات مذهبی شما را پاسخگو باشد.


 

مشاوره دینی و مذهبی
مشاوره دینی و مذهبی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *