مرکز مشاوره دینی تلفنی

 
helpkade
مرکز مشاوره دینی تلفنی
مرکز مشاوره دینی تلفنی

مشاوره مذهبی تلفنی رایگان ایران نوین

مشاوره مذهبی تلفنی در کلیه ی ایام هفته توسط مشاوران مجرب مرکز مشاوره ایران نوین که همگی از کارشناسان به نام و خبره مذهبی هستند  بصورت کاملا تخصصی، حرفه ای و صحیح صورت می گیرد .

مشاوره مذهبی تلفنی مرکز مشاوره ایران نوین با بهره گیری از اساتید دانشگاه دانش آموختگان حوزه های علمیه و برجسته ترین سخنرانان مذهبی، همه روزه و حتی در ایام تعطیل از ساعت ۰۹ صبح الی ۱۰ شب آماده پاسخگویی به ایرانیان عزیز در سراسر کشور می باشد .

این خدمت متفاوت برای اولین بار، توسط مرکز مشاوره تلفنی ایران نوین ارایه شده است و تا کنون بیش از هزاران نفر از برترین خدمات موسسه ما بهره برده اند و ما امروز مفتخر هستیم که بهترین کارشناسان دینی کشور را گردآوری نموده ایم تا تمامی نیاز های شما در حوزه های مذهبی و دینی را پاسخگو باشیم .

امروزه یکی از دغدغه های مهم مردم دیندار کشور عزیزمان ایران پاسخگویی سریع و فوری به سوالات شرعی آنان است .مرکز مشاوره دینی تلفنی

گاهی اوقات برای همه ی ما پیش آمده که نیاز داریم تا در کوتاه ترین زمان ممکن سوال خود را از یک مشاور مذهبی بپرسیم. اما اغلب باید دو سه روز منتظر باشیم تا به سوال شرعی ما پاسخ داده شود .

برخی اوقات برای دریافت پاسخ به یک سوال شرعی باید روزها در صف انتطار باشیم  تا به سوال درخواستی ما پاسخ داده شود، که این موضوع فرد مسلمان را دچار مشکل می کند و برای دریافت پاسخ یک سوال دینی باید مدت زیادی صبر کند .

مشاوره-مذهبی-تلفنی-ایران-نوین

اما شما در مرکز مشاوره تلفنی ایران نوین، بدون صف انتظار طولانی بلافاصله پس از تماس تلفنی به یکی از بهترین کارشناسان مذهبی و دینی ما وصل می شوید و می توانید تمامی سوالات مذهبی خود را از کارشناس بپرسید و سوال شرعی خود را برطرف سازید. نکته جالب تر اینجاست که شما در کلیه ی ایام هفته و از ساعت نه صبح تا ده شب می توانید با شماره ۰۲۱۶۴۴۱۲۰۰۰ با کارشناسان دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی مقام معظم رهبری تماس بگیرید . و آنان پاسخگوی سوال شرعی شما خواهند بود.

در مشاوره مذهبی تلفنی ایران نوین مزیت خوبی که وجود دارد، این است که مشترکین در هر ساعتی و در هر زمانی که نیاز به مشاوره تلفنی در حوزه های دینی داشته باشند . می توانند به انتخاب خود از کارشناسان آقا یا خانم کمک بگیرند .

گاها برخی از سوالات شرعی و یا مشکلات خانوادگی و فردی نیازمند صحبت با هم جنس است . و برخی مواقع نیز افراد احساس می کنند بیان این مورد به یک کارشناس غیر همجنس کمک بیشتری به آنان خواهد کرد . پس این مورد که شما می توانید از بین کارشناسان آقا یا خانم انتخاب کنید . و با آنها مشاوره داشته باشید از مزیت های مهم مرکز مشاوره مذهبی تلفنی ایران نوین است .

جهت بهره مندی از خدمات پاسخگویی به سوالات دینی دفتر مقام معظم رهبری می توانید از ساعت ۰۹ صبح الی ۱۰ شب بدون پرداخت هزینه با شماره  ۶۴۴۱۲۰۰۰ با پیش شماره ی ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید .

در تمام ادیان الهی و حتی ادیان غیرالهی شبهاتی بر صحت و سقم احکام آن وارد می شود .

انسان برای انتخاب از بین ادیان مختلف باید همه ی جوانب را بسنجد و با تحقیق و پژوهش دین خود را انتخاب کند . همانطور که در آیه ی ۲۵۶ سوره بقره خداوند می فرماید : {{ لا اکراه فی الدین }} و این بعنی اجباری در انتخاب دین نیست . اما اگر انسان بدون تحقیق و تفکر از دین روی گرداند مرتکب معصیتی بزرگ شده است .

پس می توان با تامل و تفکر بیشتری در موضوعات دینی . به نتیجه ی مطلوبی برسیم و اگر سوالی برایمان پیش می آید آن را بدون هیچ ترسی بپرسیم .

مشاوره-تلفنی-پاسخ-به-شبهات-دینی-و-شرعیات

اغلب جوانان از بیان نمودن شبهات و مشکوکات دینی خود ترس دارند . حتی بعضا از فکر کردن به سوال و شبهه ی دینی خود نیز ابراز ترس می کنند و سعی می کنند آن را از ذهن خود حذف کنند . در صورتیکه به توصیه اهل فن باید این موارد را با کارشناسان دینی در میان بگذارند . و اجازه ندهند تا این سوالات ذهن آن ها را درگیر خود کند و از خدایی ناکرده از مسیر اصلی منحرف شوند .

در تمامی رساله های مراجع عظام تقلید بخشی را به امور شرعی بانوان اختصاص داده اند . و این اهمیت احکام شرعی بانوان را به ما نشان می دهد .

کلیه ی بانوان در هر رده سنی که با سوالات دینی در احکام خود دچار می شوند . می توانند آن را با بهترین کارشناسان متخصص مرکز مشاوره مذهبی تلفنی ایران نوین مطرح نمایند . و بدون هیچ خجالتی و بدون اینکه توسط شنونده شناسایی شوند می توانند بصورت کاملا محرمانه و ناشناس سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسند .

لازم به ذکر است که ارتباط تلفنی با کارشناسان ما کاملا محرمانه بوده و بصورت همزمان توسط هیچ شخص دیگری شنود نمی شود و این از بهترین مزیت های مرکز مشاوره مذهبی تلفنی ایران نوین است .

جهت بهره مندی از خدمات مشاوره مذهبی تلفنی ایران نوین از ساعت ۰۹ صبح الی ۱۰ شب بدون پرداخت هزینه با شماره ۰۲۱۶۴۴۱۲۰۰۰ تماس بگیرید .

همانطور که می دانید بر هر مسلمانی واجب است که تا پس از رسیدن به سن بلوغ و تکامل خود از بین مراجع عظام تقلید زمان خود آنکه از همه عادل تر و آگاه تر است را برگزیند .

بنابراین یکایک ما در انجام امور دینی و مذهبی خود از فردی تقلید می کنیم . و در هنگام مواجه شدن با سوال شرعی به فتوی ها و نظرات آن مرجع مراجعه می کنیم . نکته ی بسیار ویژه در خدمات مشاوره مذهبی تلفنی آویژه دانش تسلط کارشناسان به نظرات مختلف همه ی مراجع تقلید است .

یعنی شما از هر مرجع و عالمی که تقلید می کنید تفاوتی ندارد می توانید با احترام به نظرات سایر کارشناسان از نظرات نماینده این مرجع عالیقدر استفاده  نمایید .

شما می توانید همه روزه و حتی در ایام تعطیل از ساعت ۰۹ صبح الی ۱۰ شب  شماره تماس ۰۲۱۶۴۴۱۲۰۰۰ حاصل فرمایید .

یکایک هموطنان در هر نقطه ای از ایران عزیزمان در صورت دسترسی به تلفن ثابت می توانند با شماره مرکز تماس بگیرند تا از خدمات مشاوره مذهبی تلفنی ایران نوین در سریع ترین زمان ممکن بهره مند شوند .

ما مفتخر هستیم که روزانه افراد زیادی از سراسر ایران به مرکز ما اعتماد نموده و پاسخ سوالات شرعی و احکام دینی خود را از کارشناسان ما سوال می کنند .

مشاوره-مذهبی -تلفنی-ایران-نوین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

تماس از سراسر کشور

از ساعت 8 صبح الی 12 شب

از طریق تلفن ثابت،بدون گرفتن کد و پیش شماره

82 17 907 909

مرکز مشاوره دینی تلفنی

ایمیل: info@moshaverenovin.com



«بسم الله الرحمن الرحیم»

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با درک نیازهای جامعه و مطالبات مردم در زمینه پاسخ‌گویی دینی و به منظور تمرکز و ارتقاء سطح پاسخگویی، مراکز مختلف پاسخ‌گویی خود را سامان داده و مرکز منسجم و گسترده‌ای تحت عنوان «مرکز ملی پاسخ‌گویی به سوالات دینی» را تأسیس نمود.
پرسشگران در ارتباط با این مرکز تخصصی، علاوه بر دریافت پاسخ سوالات و رفع شبهات از آموزه‌های دینی، ارتباط مستقیم و بی‌واسطه ای را با متخصصان و کارشناسان حوزه علمیه تجربه می‌کنند که این تجربه هم اعتماد آنها به یک مرکز پاسخ‌گویی دینی حوزوی را افزایش داده و هم به آرامش و اطمینان درونی آنها در مواجهه با پرسش‌ها و شبهات موجود کمک می کند.
این مرکز با استفاده از اساتید و محققین حوزه علمیه و با هدف پاسخگویی تخصصی به سوالات دینی اقشار مختلف جامعه، کارشناسان خود را در گروه هایی تخصصی سازماندهی کرده و مشغول انجام وظیفه می باشند که عبارتند از:    * قرآن و حدیث    * فقه    * کلام و اعتقادات    * اخلاق     * تاریخ و سیره    * مشاوره    * فقه خواهران (تلفنی)اهداف:
    تبیین تعلیمات دینی و آموزه‌های متعالی اسلام از طریق پاسخ‌گویی به سوالات دینی؛
    دفاع مستدل از مباني فكري و آموزه‌هاي اسلام و پاسخ‌گويي به شبهات رايج متناسب با نياز مخاطبان؛
    ارائه مشاوره ديني در پاسخ به نيازهاي فكري، رفتاري و رواني مخاطبان؛
    تحليل جريان‌شناسانه پرسش‌ها و شبهات به منظور اطلاع‌رساني به مراكز حوزوي،‌ علمي، فرهنگي و مجموعه¬های مرتبط.

وظایف:
    پاسخ به سؤالات، استخراج، ‌جمع‌آوري، طبقه‌بندي و تنظيم شبهات و پرسش‌هاي مخاطبان؛
    تهيه منابع اطلاعاتي و مطالعاتي حوزه‌هاي پاسخ گويي مورد نياز؛
    برقراري ارتباط فعال و سازنده با ديگر مراكز پاسخ‌گويي با هدف برقراري هماهنگي،‌ اجراي طرح‌هاي مشترك و جلوگيري از انجام كارهاي موازي؛
    تدوين مجموعه‌هاي نرم‌افزاري،‌ جزوه، كتاب و …؛
    اطلاع‌رساني به حوزه‌هاي علميه و ساير مراكز علمي مرتبط در زمينه پرسش‌ها و چالش‌هاي ناپيداي جامعه و نظام اسلامي.

عرصه های پاسخ گویی:1.مکتوب:
این واحد قدیمی‌ترین و پرسابقه‌ترین واحد رسمي پاسخ گويي ديني دفتر تبلیغات اسلامی است حاصل تلاش این گروه پاسخ گویی به بیش از 300 هزار سوال با موضوعات گوناگون می باشد.مرکز مشاوره دینی تلفنی

2. تلفنی:
این واحد با همکاری بيش از 300 نفر از فضلا و اساتيد متخصص در رشته‌های مختلف علوم اسلامی، از طریق شماره تلفن سراسری (096400)، روزانه 12 ساعت با در اختیار داشتن 60 کرسی پاسخ‌گویی هم زمان و300 خط تلفن در خدمت هموطنان عزیز می باشد.
استقبال زیاد پرسشگران از این سامانه، بسیار بیشتر از حد امکانات و ظرفیت موجود است؛ به طوری که در ماه مبارک رمضان براساس گزارش ترافيك سنجي شرکت مخابرات، روزانه 150 هزار بار شماره این مرکز از سراسر کشور گرفته شده است. توفیقاتی که مرکز در طول راه اندازی این خدمت کسب کرده است پاسخگویی روزانه به بیش از 6000 نفر در روز و بیش از سه میلیون سوال و جواب در طول راه اندازی این سامانه است.

3.اینترنتی:
مرکز ملی پاسخ گویی به سوالات دینی، با راه اندازی واحد اینترنتی، در این عرصه نیز دارای سایت ها و انجمن های بزرگ و متعدی می باشد که در این مجال به بیان کوتاهی در این باره بسنده می کنیم:

3.1 سایت پاسخگو:       http://www.pasokhgoo.ir
این سایت به عنوان پرتال مرکز ملی و ویترین آن مجموعه، به ارائه خدمات می پردازد.

3.2 انجمن گفتگوی دینی (اسک دین):      http://www.askdin.com
اين انجمن جزو 250 سايت برتر در ايران بوده و تعداد کاربران فعال در آن، حدود 000/12 نفر می باشد. این سایت تاکنون توفیق داشته طی حدود 16هزار پست و پرسش و پاسخ دینی، پاسخگوی پرسشگران باشد که مجموعا بیش از 255 هزار بازدید روزانه داشته باشد.

3.3 انجمن گفتگوی قرآنی:       http://www.askquran.ir
این سایت در حوزه پاسخگویی به سوالات تخصصی و عمومی قرآن فعالیت می‌کند و به عنوان پرکاربرترین و پربازدیدترین جامعه مجازی قرآنی و دینی کشور به حساب می آید و در سال 1390 مفتخر به کسب رتبه اول و دریافت لوح زرین برترین سایت عرصه فرهنگ و اندیشه در پنجمین جشنواره رسانه های دیجیتال گردید.

3.4 شهر جواب:     www.javabcity.ir
شهر جواب نقش پشتيبان انجمن پر مخاطب گفتگوي ديني(اسك دين) را بر عهده دارد. مطالب و پرسش و پاسخ هايي كه در انجمن گفتگوي ديني به نتيجه نهايي رسيده، جمع بندي شده و در قالب يك مقاله كامل بر روي خروجي سايت شهر جواب قرار مي گيرد.

3.5 پرسمان قرآن:        http://www.porsemanequran.com
پایگاه اطلاع رسانی پرسمان قرآن نقش پشتيبان انجمن پر مخاطب گفتگوي قرآنی (اسك قرآن) را بر عهده دارد. مطالب و پرسش و پاسخ هايي كه در انجمن گفتگوي قرآنی به نتيجه نهايي رسيده، جمع بندي شده و در قالب يك مقاله كامل بر روي خروجي این سايت قرار مي گيرد.

3.6 کلوپ مرکز ملی:    http://www.cloob.com/pasokh
این سایت با توجه به مشابهت های فراوان با فیس بوک، توانسته خیلی عظیمی از کاربران اینترنتی را به سوی خود جذب کند و جزو پنج کلوپ برتر دینی از نظر تعداد اعضا می باشد.
تعداد اعضای رسمی کلوپ مرکز ملی پاسخگویی، نزدیک به 16 هزار بوده و تعداد بسیار زیاد دیگری از کاربران نیز به دلایل شخصی در کلوب یاد شده عضو نیستند اما با کارشناسان مربوط ارتباط مستقیم دارند.
کارشناسان کلوب مرکز ملی پاسخگویی به طور متوسط ماهانه بیش از هزار سوال مستقیم کاربران خود را پاسخ می گویند و نیز تاکنون بالغ بر 5200 مقاله در موضوعات مختلف دینی بارگذاری شده است.

3.7 شهر سوال:      www.soalcity.ir
این سایت، جمع بندی و خلاصه ای از پرسش و پاسخ های مطرح شده در جوامع مجازی را در خود جای داده است و مرجعي كامل براي مقالات ديني و پرسش و پاسخ های مورد نیاز و مبتلا به كاربران می باشد .

3.8 سامانه پاسخگوي آنلاين:       www.09640.ir
محققان و کارشناسان سامانه پاسخگوي آنلاين با حضور روزانه 35 کارشناس به صورت مستقيم (آنلاين) به پرسش‌هاي مخاطبان به صورت زنده پاسخ مي‌دهند و تا کنون توفیق یافته اند که بیش از 188هزار پرسش و پاسخ را در حوزه های مختلف پاسخ گوئی نماید.

4. پیامک:
این سامانه به منظور پاسخ گویی سریع  به سوالات فقهی و با شماره 30009640  مشغول به فعالیت است و پاسخگوی بیش از 1000 سوال  فقهی در روز می باشد..

5.رسانه:
از جمله فعالیت های مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، حضور در رسانه است که با ارائه موضوع و محتوا در رسانه های دیداری و شنیداری همچون رسانه ملی، پیام نمای شبکه 2، رادیو معارف و رایو قرآن اقدام به پاسخگویی به سؤالات مطرح شده می نماید.

 

درباره ما

کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©

حوزه/ مشاوره فردی، خانوادگی، مدیریت استرس و آیین های ترحیم و… در شرایط بحران توسط طلاب روانشناس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مشاوره فردی، خانوادگی، مدیریت استرس و آیین های ترحیم و… در شرایط بحران توسط طلاب روانشناس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم انجام می شود.

متقاضیان می توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۰ با شماره تلفن ۰۹۶۴۰۷ (بدون کد) تماس بگیرند.  

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری حوزه محفوظ است. ۱۳۹۸©
بازنشر مطالب خبرگزاری حوزه در سایر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها بدون ذکر منبع آزاد است.

حجت الاسلام سادات منصوری، مسئول مرکز مشاوره و پاسخگویی به سوالات دینی سازمان تبلیغات گفت: شماره تلفن پاسخگویی به سوالات دینی سازمان تبلیغات اسلامی از شماره ۰۹۶۵۰ به شماره ۰۹۶۵۰۰ تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدسادات منصوری، مسئول مرکز مشاوره و پاسخگویی به سوالات دینی سازمان تبلیغات اسلامی  گفت: چندی پیش شرکت مخابرات شماره تلفن مرکز مشاوره و پاسخگویی به سوالات دینی سازمان تبلیغات اسلامی را بدون اطلاع رسانی از شماره ۰۹۶۵۰ به شماره ۰۹۶۵۰۰ تغییر داد. به همین دلیل تعداد کاربران ما به تعداد قابل توجهی کاهش یافت.

وی افزود: تا پیش از تغییر شماره تلفن اولیه، ما روزانه حدود هزار تماس تلفنی داشتیم ولی در حال حاضر تعداد تماس ها به یک سوم تقلیل پیدا کرده و روزانه حدود ۳۰۰ تماس داریم. چرا که کاربران همیشگی ما وقتی با همان شماره اولیه تماس می گیرند با بوق اشغال مواجه می شوند و نمی دانند باید با چه شماره جدیدی تماس بگیرند.

سادات منصوری ادامه داد: مرکز مشاوره و پاسخگویی به سوالات دینی سازمان تبلیغات اسلامی با حضور ۴۰ مشاور فعال به صورت ۲۴ ساعته در خدمت کابران و مخاطبان و آماده پاسخگویی به پرسش های مشاوره اعتقادی، احکام و فقه است. همچنین تماس از شماره تلفن ثابت به این مرکز رایگان است و هزینه ای برای کاربران ندارد.

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

امروزه در مورد روانشناسی دینی و مذهبی چیزهای زیادی می‌شنویم. اما واقعاً روانشناسی دینی چیست؟ آیا این شاخه از روانشناسی مبتنی بر تحقیقات علمی است و استفاده از آن به اندازه سایر رویکردها کاربرد دارد؟ اگر می‌خواهید در این رشته آموزش ببینید و یا قصد مراجعه به روانشناسانی دارید که رویکرد دینی مذهبی دارند، ما در ادامه به توضیحات بیشتری در این باره اشاره کرده‌ایم، که مطالعه آن می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک کند. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

از آنجایی که در دستورات دینی توصیه‌هایی در مورد بهترین روش‌های زندگی، نحوه برخورد و واکنش به دیگران ارائه شده است، و این مسائل با مفاهیم مطرح شده در علم روانشناسی همپوشانی دارند، بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا به رویکردی التقاطی دست یافته و با کمک گرفتن از هردوی این‌ها روانشناسی مذهبی را پدید آورند و به این ترتیب در جلسات مشاوره نیز از آن استفاده کنند. با این حال به دلیل اینکه روانشناسی مذهبی از جمله روانشناسی اسلامی هنوز به روشی مدون و علمی دست نیافته  آن طور که باید و شاید نتوانسته است، به اهداف خود دست پیدا کند. در نتیجه در تئوری و درمان با مشکلاتی رو به رو است. با این حال دفاتر مشاوره برخی از روحانیون مذهبی و مراکزی مشابه آن برای کسانی که بیشتر به دنبال مشاوره مذهبی هستند خدمات مشاوره ارائه می‌کنند.

برای اینکه بتوانید بهترین مرکز را برای دریافت مشاوره انتخاب کنید همه چیز بستگی به نیازها و توقعات خودتان از جلسه مشاوره دارد. اگر بیشتر به دنبال پاسخ‌هایی در حوزه مسائل مذهبی هستید باید به دنبال افرادی با رویکرد دینی باشید. اما توجه داشته باشید که برای مسائلی که نیازمند درمان حرفه‌ای هستند مثل اختلالات روانی، رفتاری و مشکلات شخصیتی باید به یک روانشناس متخصص در آن زمینه از جمله روانشناس بالینی مراجعه کنید. روانشناس با انجام کامل ارزیابی روانی مداخلات و جلسات درمانی را آغاز خواهد کرد. البته در این راه به بافت فرهنگی و مذهبی شما نیز توجه خواهد شد. 

برای کسب اطلاعات برای یافتن بهترین مرکز مشاوره می‌توانید به مقاله ما با عنوان راهنمای انتخاب بهترین مرکز مشاوره و روانشناس مراجعه کنید. مرکز مشاوره دینی تلفنی

 

از نظر علم روانشناسی پرداختن به بعد روحانی و معنوی وجود، لازمه ارتقای سلامت روان است. در همین راستا شاخه‌ای به عنوان روانشناسی معنوی شکل گرفته است که در جلسات درمان بیشتر به معنویات می‌پردازد و از این طریق تلاش می‌کند تا به سلامت روان افراد کمک کند. روانشناسی معنوی چیزی فراتر از مشاوره دادن با رویکرد دینی خاصی است و به طور کلی همه مذاهب می‌توانند بر اساس آموزه‌های خود از آن استفاده کنند. در حقیقت روانشناسی معنوی شاخه‌ای مدرن از روان شناسی است که به عنوان روانشناسی فراشناختی شناخته می‌شود و در چارچوب علم به ابعاد متعالی و معنوی انسان نیز می‌پردازد. 

موارد زیر از جمله مسائلی هستند که در روان شناسی معنوی به آن‌ها پرداخته می‌شود:

– بررسی میزان رشد معنویت در فرد 

– بررسی تجارب معنوی خاص ( احساس ارتباط گرفتن با خدا یا یک نیروی برتر در جهان) 

– بررسی تجارب عرفانی 

– پرداختن به بحران‌های روحانی و معنوی 

و … 

ممکن است شما فردی مذهبی باشید و به یک روانشناس متخصص در حوزه مذهبی و دینی دسترسی نداشته باشید. در نتیجه به روانشناسی  بدون رویکرد مذهبی مراجعه کنید، در این شرایط ممکن است از خود بپرسید آیا توصیه‌های این اشخاص برخلاف مذهب و اسلام است یا خیر؟ اگر شما این توصیه‌ها را خلاف مذهب بدانید مسلما نمی‌توانید روند درمان و مشاوره را پیگیری کنید. برای پاسخ به این سؤال باید به شما بگوییم در وهله اول همه روانشناسان وظیفه دارند که درمان خود را با بافت فرهنگی و مذهبی مراجعشان تنظیم کرده و این مسائل را در روند مشاوره لحاظ کنند.

هم‌چنین روان‌شناسی به عنوان یک علم تلاش می‌کند تا در مسائل مذهبی ورود چندانی نکند و انتخاب‌های دینی را به خود افراد واگذار کند. به همین خاطر اگر شما مشکلاتی را در زمینه‌های مذهبی تجربه می‌کنید درمانگر به با آموختن مهارت‌هایی نظیر مهارت تصمیم‌گیری درست، حل مسئله و مدیریت استرس به شما کمک خواهد کرد که خودتان بتوانید شرایط زندگی‌تان را به بهترین شیوه مدیریت کنید و با کمک او به بهترین انتخاب دست یابید. 

برای کسب آگاهی بیشتر در مورد مهارت تصمیم گیری و حل مسئله کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناسی دینی مذهبی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

سلام اگر ما گناهان بسیار زیاده کرده باشیم اما حالا پشیمان بشویم خداوند توبه را می پذیرد یانه من توبه کرده ام اما دل من اذامش نگرفته.

با سلام
در مورد این مسئله میتوانید به متخصص امور دینی مراجعه کنید. بطور کلی پس از توبه و عدم انجام گناه طبق فرامین معصومین گناه بخشوده میشود اما اگر هنوز فکر آن عمل شما را اذیت میکند حتما برای پاک کردن مشاوره میتواند به شما کمک کند.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.


گزارش

 


سيدرضا آباقي

 

 

مرکز مشاوره دینی تلفنی

 

 مركز مشاوره و پاسخگويي به سوالات ديني وابسته به معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي در سال 1383 تاسيس شد.تلفن گوياي اين مركز با شماره تلفن 09650 که همزمان 60 خط ديجيتال pri  را پشتيباني مي كند با بهره بردن از بيش از 200 كارشناس در حوزه‌هاي مشاوره، احكام و اعتقادات و معارف اسلامي، توانايي پاسخ گويي به دو هزار سوال را در روز دارد.

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان در سال 1383 درصدد راه‌اندازي سامانه تلفني جهت پاسخ‌گويي به سوالات و شبهات ديني برآمد و طرحي را در 3 مرحله اجرا كرد. مرحله‌ نخست اين طرح بين سال‌هاي 83 تا 85 به صورت آزمايشي با شماره تلفن4ـ8891212 در سطح استان تهران به اجرا در آمد. كادر اجرايي سامانه چند نفر كارشناس بودند كه سؤال‌هاي مربوط به احكام را پاسخ مي‌دادند. سپس با توجه به گسترش خدمات مخابرات در کشور، اجراي اين طرح در سطح كشوري برنامه‌ريزي شد. مرحله‌ دوم طرح نيز در گستره کشوري آغاز و درسال 1386 به بهره برداري رسيد.

شماره 09650 که همزمان 60 خط ديجيتال pri را پشتيباني مي كند و قابليت افزايش به 120 خط را دارد پل ارتباطي اين سامانه با مردم ايران زمين است. مخاطبان در هر کجاي ايران که باشند مي توانند سوالات ديني خود را به صورت شبانه روزي مطرح کنند و اين مرکز تعهد دارد ظرف مدت 48 ساعت پاسخ سوالات را بدهد.

*ضرورت احتياج به سامانه

پيشرفت کنوني بشر در علم و فن‌آوري مرهون سوالاتي است که در ذهنش بوده و در پي پاسخگويي به آنها به دانش‌اندوزي روي آورده است. بنابراين پيشرفت‌هاي امروزي در واقع جواب سوالات ديروز است.

همانگونه که در حوزه صنعت و تکنولوژي سوالات موجب پيشرفت است در علوم انساني نيز سوالات موجب پيشرفت و تعالي انسان مي‌شود با اين تفاوت که اگر کسي در صنعت و تکنولوژي پاسخي را نيافت، عدم دستيابي او به سوال موجب عقب نشيني او نمي‌شود بلکه او را در به‌دست آوردن پاسخ تشويق كرده و فعاليتش را مي افزايد درحالي که وضع در حوزه علوم انساني متفاوت است به اين معنا که اگر شخص نتواند سوال خود را بدست آورد ممكن است او را تا سرحد نابودي و ارتداد پيش برد. علاوه بر آنکه در علوم انساني و مخصوصا در مسايل ديني هر کس به خود اجازه اظهار نظر مي‌دهد و وضع هنگامي بحراني مي شود که عده اي مغرض با اغراض سياسي و مادي قدم در اين عرصه گذاشته و شروع به مغلطه و القاء شبهه در محيط‌هاي غير علمي مي‌كنند اين امر به ويژه در عصر حاضر که وسايل ارتباطي و اطلاع رساني گسترده و سهل الوصول گشته ولي‌ اطلاعات ديني و مذهبي غالب مردم در حد متوسط و پايين‌تر است، مشكل را مضاعف كرده است.

همچنين از صدر اسلام تاکنون گاه به سبب تعاليم ديني در مدارس علميه و بحث و مناظره در آنها و گاه به سبب لجاجت و دشمني مخالفان, سوالات و شبهات بي شماري در زمينه هاي مختلف از قيامت و معاد گرفته تا علت بعضي از احكام اسلامي در ذهن مسلمانان به وجود آمده است . يکي از بزرگترين دغدغه‌هاي بزرگان دين و علماء نيز پاسخ‌دهي مناسب به اين سوالات بوده است. البته حجم سؤالات و شبهات اعتقادي در سالهاي اخير به دلاليل متعدد, با گذشته به هيچ وجه قابل مقايسه نيست. در اين خصوص گروه‌هاي مختلفي براي پاسخگويي علمي به اين شبهات تشكيل شده‌اند اما غالب اين آثار که به صورت مکتوب و علمي منتشر شده داراي مخاطبان خاص است و بيشتر افراد عادي که به علت مشغله روزانه کمتر فرصت مطالعه دارند از آنها بي بهره اند. به همين دليل تشکيل سامانه‌ تلفني که در آن مسايل و مشکلات از نوشتار به گفتار تبديل شود و زبان خشک علمي آن به مقتضاي فهم مخاطب درآيد امري ضروري به نظر مي رسيد.

*برخي ويژگي هاي اين سامانه

 جامع و کشوري بودن طرح، البته با مرکزيت تهران

شماره تلفني 5 رقمي و يکسان براي سراسر کشور بدون نياز به کد

بدون نياز به پرداخت هزينه تلفني بين شهري براي مخاطب

استفاده از تلفن گويا که مزاياي خاص خود را دارد از جمله اين که در اين سيستم محدوديت هاي زماني و مکاني وجود ندارد.

شرم و حيا مانع طرح سوالات نيست.احتمال ابهام يا اشتباه در پاسخ کاهش مي يابد.نياز به حضور فيزيکي کارشناس و … وصرف وقت و انرژي زائد نيست.دسترسي آسان به کارشناسان سراسر کشور وجود دارد.مخاطب از جهت عواقب احتمالي طرح سوال احساس امنيت مي کند و امکان تکرار، ضبط و نوشتن پاسخ توسط مخاطب وجود دارد.

تنها مرکز جامع پاسخگويي است که به صورت تلفن گويا طراحي شده است.

فراگير بودن مخاطبان ( سنين مختلف و همه سطوح فهم و علم ) مورد نظر است.

مضبوط شدن سوال و جواب ها و تشکيل بانک صوتي پرسش و پاسخ،امکان پذير است.

به تحرير درآمدن آرشيو صوتي و تهيه کتب و جزواتي از آن و راه اندازي سايتي به همين نام، قابل حصول است.

امکان نمودار سازي، تجزيه و تحليل هاي آماري و بررسي مشکلات عموم مردم و مردم مناطق خاص

اطلاعات علمي و بعضا تخصصي به اطلاعات شنيداري و قابل فهم براي عموم، تبديل مي شود.

*دستاورد هاي سامانه

نتايج فعاليت هاي سامانه پاسخگويي به شبهات ديني در بخش هاي زير قابل بررسي است:

خدمت به مردم: نتيجه مستقيم فعاليت سامانه، پاسخگويي به سوالات، شبهات و مشكلات مردم است.

اطلاع رساني به مسئولان: از سوالات مختلف مردم بانكي تشكيل مي شود كه از اطلاعات آن مي توان نقاط ضعف ديني جامعه را بررسي كرد.

استانداردسازي پاسخ ها: با اين كار مي توان از پراكنده گويي و تفاوت و تعارض در پاسخ ها كاست.

*نحوه پاسخ گفتن به سوالات

1ـ پرسشگر سوال خود را مي پرسد

2 ـ سيستم تلفن گويا سوال را ضبط،كد پيگيري صادر و به پرسشگر مي دهد

3 ـ كارشناس مربوطه با سامانه تماس مي گيرد و سوال را پاسخ مي دهد

4 ـ پرسشگر كد پيگيري را وارد مي كند و سوال را مي پرسد

5 ـ شنيدن پاسخ

*ظرفيت پاسخگويي

هم اكنون اين سامانه با 30 خط تلفن روزانه به 2000 سوال پاسخ مي دهد و توانايي افزايش ظرفيت به 150 خط تلفن و پاسخگويي به 10000 سوال در روز را در كوتاه ترين زمان ممكن دارد. اما همين ميزان افزايش خطوط نيز به هيچ وجه پاسخگوي درخواست هاي مردمي نيست. طبق آمار مخابرات سامانه در هر روز با ميانگين 110 هزار تماس روبروست كه تنها 8 درصد از اين تعداد توانسته اند به سامانه ورود پيدا كنند و مابقي آنها با اشغال خطوط مواجه شده اند. اين در حالي است كه تاكنون هيچ تبليغي هم براي سامانه صورت نگرفته است.

*ملي بودن سطح پوشش سامانه 09650:

žهمانطور که گفته شد سامانه تلفن گويا 09650 در سراسر کشور قابل شماره گيري است. از اين قرار که شماره‌هاي 096xx کشوري بوده و به صورت محدود از سوي مخابرات به نهادهايي که خدمات گسترده کشوري داشته باشند بعد از برگزاري جلسات کارشناسي و اثبات کشوري بودن خدمات به نهادهاي مربوطه اختصاص مي يابد. بدين ترتيب مردم مي توانند با شماره مذکور از سراسر کشور با سامانه تلفن گويا تماس بگيرند به همين دليل بعد از راه اندازي اين طرح مردم از سراسر کشور با اين سامانه تماس گرفته، سوالات خود را مطرح كرده اند. اين امر از آمار سوالات به تفکيک استان‌ها به خوبي معلوم است.مرکز مشاوره دینی تلفنی

žهمچنين بدليل اينكه كارشناسان مركز توسط تلفن به پاسخگويي مي‌پردازند امكان استفاده از همه فضلا و روحانيون در سراسر كشور وجود دارد و به اين وسيله فرصتي بدست آمده است که نخبگان علمي کشور با يکديگر در ارتباط باشند بعبارت ديگر بدليل اينکه محدوديت مکان و زمان براي پاسخ به سوالات از ميان برداشته شده است اين مرکز از کارشناسان و فرهيختگان کل کشور به نحو احسن استفاده نموده و با ايجاد واحد آموزش تجربيات ايشان را به صورت کاربردي در اختيار سايرين قرار مي دهد و به اين وسيله بين ايشان ايجاد ارتباط علمي كرده است.

žلازم به يادآوري است که هم اكنون کارشناسان اين مرکز در شهرهاي قم، تهران، همدان، مشهد و کاشان مستقر هستند.

žسامانه تلفن گوياي 09650 تنها سامانه پاسخگويي به سوالات است که به صورت تلفن گويا و در سطح کشوري احداث شده است و بنابراين هيچ مرکز مشابه آن در كشور وجود ندارد.

 


يكشنبه 8 شهريور 1388 – 14:8

 

مرکز مشاوره دینی تلفنی
مرکز مشاوره دینی تلفنی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *