مشاوره تحصیلی پایه هفتم

 
helpkade
مشاوره تحصیلی پایه هفتم
مشاوره تحصیلی پایه هفتم

سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همه‌ی دانش آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

برنامه ریزی و ثبت نام در کنکور 1400

دوره های آموزشی آنلاین نکته و تست کنکور

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هفتم برای شروع سال تحصیلی 96-97 است. دانلود کنید و به دوستان خود هم اطلاع دهید.

مشاوره تحصیلی پایه هفتم

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هفتم برای شروع سال تحصیلی 96-97 است. دانلود کنید و به دوستان خود هم اطلاع دهید.

این برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه هشتم برای شروع سال تحصیلی 96-97 است. دانلود کنید و به دوستان خود هم اطلاع دهید.

اگر دانش آموز پایه ی هفتم تا دوازدهم و یا داوطلب کنکور هستید، برنامه ی مطالعاتی سرزمین تیزهوش ها را از دست ندهید.


در شبکه های اجتماعی دنبالمان کنید:

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیزلند می باشد. Copyright © 2015 – 2020 tizland.ir

طراحی قالب سایت : مبناتک هیوا

ایران مشاوره نظری بدهید

در نظام قدیم نام گذاری دوره های تحصیلی به صورت دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بوده، اما در نظام جدید این نام گذاری ها به صورت ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه تغییر پیدا کرده است. در این نوشتار ما درباره اهمیت این دوره اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم چنانچه شما عزیزان پس از مطالعه مطالب ارائه شده اطلاعاتی سوالاتی در این زمینه داشتید می توانید با مشاوره تحصیلی تلفنی ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

مشاوره تحصیلی پایه هفتم

انتخاب رشته پایه نهم برای دانش آموزان این مقطع تحصیلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

همانطور که در ابتدا هم به آن اشاره کردیم دوره متوسطه از دو بخش تشکیل شده است دوره اول و دوره دوم که هر کدام از دوره ها به مدت سه سال می باشد. در ایران دانش آموزان پس از آن که دوره ی شش ساله ابتدایی را می گذرانند وارد دوره اول دبیرستان می شوند. این دوره که در نظام جدید به وجود آمده است شامل پایه های هفتم، هشتم و نهم می باشد که در نظام قدیم آن را به صورت دوره اول راهنمایی، دوم راهنمایی و سوم راهنمایی نام می بردند. دانش آموزان بعد از گذارندن این دوره وارد دوره دوم یعنی دهم، یازدهم و دوازدهم می شوند که مانند دوره اول در گذشته به صورت اول دبیرستان، دوم دبیرستان و سوم دبیرستان نام گذاری شده بود.برای اطلاعات بیشتر درباره مشاوره تحصیلی دبیرستان می توانید بر روی این لینک کلیک نمایید.

این دوره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد به دلیل اینکه یکی از دوره های حساس و تاثیر گذار در زندگی اجتماعی و فردی دانش آموزان است. این دوره، دوره ی انتقال کودک از کودکی به اواخر دوره نوجوانی می باشد. بسیاری از استعدادهای نوجوانان در این دوره بروز می کند و پس از آن وارد مسائل جدیدی از جمله انتخاب رشته، انتخاب شغل و حرفه می شود، از این روز یکی از مهم ترین وظایف و کارها این است که به دانش آموزان کمک کنند تا استعدادهای خود را بشناسند و متناسب با علاقه و استعداد خود اقدام به انتخاب رشته کنند.

در پایه نهم مسئله ای که بسیار اهمیت دارد انتخاب رشته می باشد. راهنمایی هدایت تحصیلی به همین منظور می باشد تا دانش آموزان بتوانند در رشته ای به تحصیل بپردازند که متناسب با استعداد و علایق آنها می باشد از این رو مهم ترین ملاک برای در انتخاب رشته نهم این دوره عملکرد تحصیلی دانش آموز می باشد. مشاور می تواند با توجه به عملکرد تحصیلی و استعدادهای دانش آموز راهنمایی های لازم را در رشته های مختلف در اختیار او قرار دهد تا دانش آموز با آگاهی و شناختی که از هر رشته دارد اقدام به انتخاب رشته ای کند که در آینده و پس از وارد شدن به آن رشته هم رضایت کافی داشته باشد زیرا انتخاب رشته نادرست باعث می شود که بهترین سال های دانش آموز صرف تحصیل در رشته ای باشد که نه تنها به آن علاقه ندارد بلکه در آن هیچ استعدادی هم ندارد.

 

 

 

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هادوره اول متوسطه دوره راهنمایی مشاوره تحصیلی هدایت تحصیلی

1 روز پیش

1 روز پیش

1 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی «میم»

همراه شما تا موفقیت

برنامه درسی پایه هفتم 23 الی 28 آذر را دریافت کنید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی «میم» است. Copyright © 2018 – 2020 mim.education
. استفاده از محتوای متنی با درج لینک به این سایت مورد تایید است. استفاده از ویدئوها به هر شکل در هر سایت دیگری ممنوع و متخلفین به موجب قانون حمایت از مولفین و مصنفین با توجه به ثبت رسمی «سرزمین تیزهوش‌ها» به عنوان رسانۀ دیجیتال مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

آزمون تشخیصی مبتکران در روز چهارشنبه مورخ 17/7/98 برگزار می شود.

© 2006-2020
قدرت گرفته از

سامانه مدرسه هوشمند پویان

محصول

طراحان وب شمال


ادبیات فارسی

مشاوره تحصیلی پایه هفتم

نمونه سوال امتحان ادبیات فارسی…

نمونه سوال امتحان ادبیات فارسی…

نمونه سوال امتحان ادبیات فارسی…

ریاضی

نمونه سوال امتحان ریاضی پایه ه…

نمونه سوال امتحان ریاضی پایه ه…

نمونه سوال امتحان ریاضی پایه ه…

علوم تجربی

نمونه سوال امتحان علوم تجربی پ…

نمونه سوال امتحان علوم تجربی پ…

نمونه سوال امتحان علوم تجربی پ…

آموزش قرآن

نمونه سوال امتحان آموزش قران پ…

نمونه سوال امتحان آموزش قران پ…

نمونه سوال امتحان آموزش قران پ…

پیام های آسمان

نمونه سوال امتحان پیام های آسم…

نمونه سوال امتحان پیام های آسم…

نمونه سوال امتحان پیام های آسم…

مطالعات اجتماعی

نمونه سوال امتحان مطالعات اجتم…

نمونه سوال امتحان مطالعات اجتم…

نمونه سوال امتحان مطالعات اجتم…

تفکر و سبک زندگی

نمونه سوال امتحان تفکر و سبک ز…

نمونه سوال امتحان تفکر و سبک ز…

نمونه سوال امتحان تفکر و سبک ز…

زبان انگلیسی

نمونه سوال امتحان زبان انگلیسی…

نمونه سوال امتحان زبان انگلیسی…

نمونه سوال امتحان زبان انگلیسی…

عربی

نمونه سوال امتحان عربی پایه هف…

نمونه سوال امتحان عربی پایه هف…

نمونه سوال امتحان عربی پایه هف…

مشاوره تحصیلی پایه هفتم

منتخب های هیوامگ

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

دوره متوسطه شامل دو دوره متوسطه اول و متوسطه دوم می باشد که متوسطه اول شامل پایه های هفتم، هشتم و نهم می باشد و دوره متوسطه دوم که شامل پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم می باشد. کتاب های متوسطه دوم منابع آزمون کنکور سراسری می باشند و این موضوع موجب اهمیت بیشتر این دوره در مشاوره تحصیلی می شود.

استفاده از مشاوره تحصیلی در مقاطع متوسطه موجب نتیجه گیری هرچه بهتر در این دوره شده و راه را برای حصول نتیجه بهتر در کنکور سراسری فراهم می سازد.

دوره متوسطه اول شامل پایه هفتم، پایه هشتم و پایه نهم می باشد. حجم و سطح مطالب در این دوره آموزشی به یک باره دستخوش تغییر می شود و دانش آموز با حجم گسترده ای از مطالب به نسبت دوره ابتدایی مواجه می شود که عدم برنامه ریزی دقیق در این مقطع و هماهنگ نشدن با سطح جدید آموزشی می تواند در ابتدای ورود دانش آموزان به مقطع متوسطه، آنها را دچار مشکل نماید.با توجه به مطالب فوق، بهره مندی از مشاوره تحصیلی صحیح در این دوره می تواند چالش های ایجاد شده بر اثر تغییر دوره آموزشی را مرتفع نماید.بهره مندی از مشاوره تحصیلی در این دوره می تواند دانش آموز را در مسیر درست و با برنامه ریزی تحصیلی صحیح هدایت نماید.

با توجه به اینکه مطالب کتاب های پایه هفتم و هشتم در دروس مختلف به هم پیوسته می باشند، یادگیری و فهم پیوسته مطالب در این دو پایه از اهمیت بالایی برخوردار است.

پایه نهم متوسطه به جهت اینکه آخرین پایه در مقطع اول متوسطه می باشد و دانش آموزان برای ورود به دوره بعدی آماده می شوند، از اهمیت بالایی برخوردار است.با توجه به فرآیند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم، استفاده از مشاوره تحصیلی در این دوره می تواند کمک شایان ذکری در آشنایی با رشته های پایه نهم و مشاوره انتخاب رشته پایه نهم نماید.همچنین کسب نمرات مطلوب در امتحانات نهایی پایه نهم و آمادگی برای شرکت در آزمون های ورودی مدارس برتر به منظور ورود به دوره متوسطه دوم از اهمیت بالایی برخوردار است که حصول این مهم تنها با بهره مندی از مشاوره تحصیلی صحیح و برنامه ریزی دقیق امکان پذیر می باشد.

مشاوره تحصیلی پایه هفتم

دوره متوسطه دوم شامل پایه دهم، پایه یازدهم و پایه دوازدهم می باشد. این دوره شامل رشته های تجربی، ریاضی-فیزیک، انسانی و همچنین رشته های فنی و حرفه ای می باشد. به جهت تخصصی شدن، افزایش حجم و تعدد دروس در مقطع دوم متوسطه و همچنین شرکت در آزمون کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه در پایه دوازدهم (پیش دانشگاهی)، مشاوره تحصیلی در این دوره از اهمیت بالایی برخوردار است.

پایه دهم آغاز دوره متوسطه اول می باشد و دروس این پایه مستقیم در کنکور سراسری تاثیر گذار می باشد به همین جهت مشاوره تحصیلی پایه دهم به منظور تنظیم و اجرای یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند بسیار اهمیت دارد.

داشتن جمع بندی مطلوب از کتاب های پایه یازدهم برای کنکور سراسری از اهمیت بسیاری برخوردار است. دستیابی به معدل خوب و حصول جمع بندی مطلوب در دروس پایه یازدهم تنها با مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی صحیح امکان پذیر می شود.

برای استفاده از تست های آنلاین مشاوره تحصیلی میتوانید به بخش تست های مشاوره ای مراجعه نمایید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی کلاس های آموزشی و جلسات مشاوره ای می توانید هم اکنون با شماره 26703342 تماس حاصل فرمایید ویا نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی اقدام نمایید تا همکاران ما در گروه ره استاد در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

برنامه ریزی تحصیلی و اجرای صحیح آن اساسی ترین رکن موفقیت برای دانش آموزان در دوره های مختلف بخصوص نهم، دهم، یازدهم و در …

 در هدایت تحصیلی و شغلی و انتخاب رشته پایه نهم به دهم، دو فرم شماره 6 و 7 هدایت تحصیلی وجود دارد که فرم شماره 6 بر اساس بررسی‌ …

هدایت تحصیلی پایه نهم به دهم جزو بخش های مهم دوران تحصیل است و توجه به هدایت تحصیلی بسیار اهمیت دارد و می تواند به تلاش دانش آموز و روند …

رشته فنی و حرفه ای یکی از سه شاخه اصلی (نظری، فنی حرفه ای و کاردانش) در دوره متوسطه دوم است. آشنایی و آگاهی از شرایط انتخاب رشته …

شماره تماس: 26703812 – 021صدای مشاور: 09395450469آدرس: تهران، سید خندان، خیابان شقاقی، پلاک 7، طبقه اول، واحد 4

                                                                                                                                                                                                            بهبود بهبوديادگيري

انسان ها همواره به یافتن راههای تازه برای یادگیری بهتر و سریع تر علاقه مند بوده اند. از سوی دیگر مدت زمانی که هر کس می تواند صرف یادگیری چیزهای جدید کند محدود است. بنابراین استفاده بهینه از زمان نقشی اساسی در این مورد بازی می کند.و البته یاد داری، یادآوری و انتقال اطلاعات نیز جایگاه خاص خود را دارا می باشد. توصیه های زیر به شما کمک می کند که اطلاعات فراگرفته را به طور دقیق به خاطر بسپارید بعدا آنها را به یاد آورید و به طور موثری از آن ها در موقعیت های مختلف استفاده کنید.

 

  ارزشيابى پايانى

در پايان هر دورهٔ آموزشي، لازم است ارزشيابى جامعى از ميزان آموخته‌هاى شاگردان به عمل آيد. اين نوع ارزشيابى را ارزشيابى پاياني يا ارزشيابى تراکمي (summative evaluation) گويند که ممکن است در پايان يک ترم يا يک سال تحصيلى انجام پذيرد. هدف از ارزشيابى پايانى معمولاً تعيين مقدار آموخته‌هاى شاگردان در طول يک دورهٔ آموزشى به منظور نمره دادن و صدور گواهى‌نامه يا قضاوت درباره اثربخشى کار معلم و برنامهٔ درسى يا مقايسهٔ برنامه‌هاى مختلف با يکديگر است. ارزشيابى پايانى بر خلاف ارزشيابى تکوينى که تحقق هدف‌هاى جزئى مطالب آموزشى را ارزيابى مى‌کند، معمولاً ناظر به ارزشيابى هدف‌هاى نهايى آموزشى است؛ بنابراين، از نتايج آن براى اصلاح روش تدريس معلم يا رفع اشکالات يادگيرى شاگردان چندان استفاده‌اى نمى‌توان کرد؛ زيرا اين ارزشيابى پس از پايان يافتن جريان آموزشى يا دورهٔ آموزشى صورت مى‌گيرد، ولى با اين همه از نتايج حاصل از آن مى‌توان به عنوان تجربه‌اى براى طراحى و اجراى فعاليت‌هاى آموزشى بعدى استفاده کرد.

مشاوره تحصیلی پایه هفتم

 

 

 

 

 

سوالات متداول

دانش ­آموزان پایه نهم  درباره  هدایت تحصیلی

 

 

نحوه تأثیر 25 درصدی معدل چگونه است؟

 عینا از دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته ی کنکور سراسری مرداد 92 صفحه 10 و 11 نقل می کنیم.

   مقدمه:

  یکی از اهداف و وظایف مهم آموزش و پرورش ایجاد زمینه برای رشد همه جانبه ی فرد و تربیت انسان های سالم، کارآمد و مسئول برای ایفای نقش در زندگی فردی و اجتماعی است. در این راستا، مولفه ها و عناصر مختلفی تاثیر گذار هستند و برنامه ریزی ها و فعالیت های مختلفی نیز در این عرصه ضروری است.

هدف های آموزش و پرورش زمانی متحقق خواهد شد که برنامه ها و محتوای دروس بر اساس نیازها ، توان ها ، رغبت ها و محدودیت های دانش آموزان تهیه و تدوین شوند . به بیان دیگر ، برنامه ریز و مشاور باید بداند که چه “موضوعی” را با چه “شیوه ای” و برای چه “سنی” تهیه و تنظیم کند. این مساله نیاز به راهنمایی و هدایت تحصیلی دارد.

به گزارش سایکولوجی تودی، وقتی سلامت هیجانی ما در وضعیت بدی قرار می‌گیرد، اعتمادبه‌نفس ما هم خدشه‌دار خواهد شد. در چنین مواقعی باید توانایی داشته باشیم که عامل این مشکل را پیدا کنیم تا دوباره بتوانیم لذت شاد بودن را تجربه کنیم.

 همه‌ی ما اثرات جانبی یک دوست یا همکار منفی را تجربه کرده‌ایم. شاید با کسی کار می‌کنید که همیشه درحال غر زدن و شکایت کردن است و هیچ‌وقت راه حلی پیشنهاد نمی‌دهد، یا دوستی دارید که در جمع درمورد دیگران بدگویی می‌کند.

دانش آموزي كه در شهريور 95 موفق با گذرادن بعضي دروس نشده دورا براي ادامه تحصيل دارد راه اول ديماه به صورت غيرحضوري در همان مدرسه خودتان ثبت نام و در امتحانات دي ماه شركت كنيد راه دوم به بزرگسالان منتقل شويد و نيسال اول دروس متوسطه افتاده را انتخاب واحد نماييد اگر در هر دو مورد قبول شديد از نيمسال دوم وارد پيش دانشگاهي شويد

هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون (زمر 9)به نام آنکه جان را فکرت آموخت      چراغ دل به نور جان بر افروختبه نام خداوندی که قلم را آفرید و آن را شایسته سوگند خویش قرار داد. به نام یگانه آفریدگاری که انسان را به زیور «اندیشه» و «تفکر» آراست و او را امانتدار این ودیعه الهی قرار داد و با سلام و درود به اصحاب فکر و فرهنگ و پیشتازان علم و معرفت،بار دیگر فصل روشن «مهر» از راه می رسد و صحیفه نورانی معرفت با سرانگشت تکاپو ورق می خورد و دروازه های آسمانی بینش و دانایی به روی صدها هزار دانش پژوه آغوش می گشایند.همان گونه که فروردین نوید بخش حیات مجدد طبیعت است، مهر ماه یادآور شور و شعف و جوشش و کوشش آموزندگان دانش و پرورندگان بینش است.آغاز سال تحصیلی جدید را به معلمین پرتلاش و دانش آموزان خلاق و آینده ساز کشور تبریک و تهنیت عرض می نماید.با امید به اینکه با اکسیر دانایی و توانایی مرزهای جدید علم و دانش و پژوهش را درنوردیم و با پیوند علم و ایمان، قله های رفیع بهروزی و پیروزی و کامیابی را فتح نماییم و با گام های مصمم و استوار،  ایران جاویدان را سرافراز و سربلند سازیم.

 

فارغ التحصیلان شاخه نظری چنانچه بخواهند نمره کتبی  دروس نهایی خود را ارتقا دهند به مدرسه بزرگسالان 

مراجعه و به صورت داوطلب آزاد ثبت نام و در خرداد در امتحانات نهایی دروسی که بخواهند  نمره خود راارتقا دهند

شرکت نمایند لازم به ذکر است که هر داوطلب صرفا یک بار می تواند در امتحان شرکت نماید

روش مطالعه به شیوه زنبوری

زنبورها طبق برنامه‌های ملکه، ساعت‌ها زحمت می‌کشند و هر کدام حدود 2000000 بار روی بهترین گل‌ها می‌نشینند تا گواراترین شهدها را به کندو بیاورند و بعد از این همه زحمت و تلاش، معجون معجزه‌آسایی می‌سازند که شیرینی آن، خستگی را از تن‌های کوچک‌شان در می‌آورد. تو هم در کارهایت مثل زنبورها عمل کن و …

 

نکاتی راجع به معافیت تحصیلی

قبل از آن که مطالب ذکر شود یادآوری می نمایم که دانش آموزان  مشمول از این به بعد باید جهت ادامه تحصیل به صورت داوطلب آزاد وضعیت مشمولیت خود را معین کنند و  فقط در فاصله یک سال بعد از ترک تحصیل می توانند به صورت داوطلب آزاد تحصیل نمایند .و بعد از آن بایستی خود را معرفی نمایند

۱- از چه تاریخی مشمولان وارد سن مشمولیت می شوند؟

تمام افراد ذکور ایرانی که به سن ۱۸ سالگی تمام می رسند از اول ماه تولد شمول قانون وظیفه عمومی می گردند .

 

خواننده گرامی وب لاک  در مورد تحصیل در منزل سوال کردید باستحضار می رساند شما بایستی به شیوه داوطلب آزاد در یکی از مدارس بزرگسالان و یا ناحیه آموزش و پروش مربوط ثبت نام و در امتحانات پایه مربوط شرکت نمایید

برای خواندن درس ادبیات پیش دانشگاهی به بارم بندی این درس رجوع نمایید و فصلهایی از کتاب که نمره بیشتری دارد از نظر طرح سوال توجه ویژه نمایید

دانش آموزانی که در دی ماه در مدارس روزانه فارغ التحصیل نشده اند می توانند به مدارس بزرگسالان مراجعه و ادامه تحصیل دهند و چنانچه استمرار تحصیل داشته باشند تا 20سالگی می توانند ادامه تحصیل با استفاده از معافیت تحصیلی دهند

در سیستم مدرسه تحت عنوان دانا برای مدارس روزانه ابتدا دوره ضمن سال ثبت نام می شوند بعد دوره تابستانی روزانه و بعد برای دانش آموزان سوم که تا پایان  دوره تابستانی نتوانستند دروس خود را تمام کنند یک دوره دی ماه در نظر گرفته شده بعد از دوره دی ماه چنانچه باز درس افتاده داشته باشند می توانند به بزرگسالان مراجعه نمایند که در بزرگسالان دوره نیم سال اول و دوره نیمسال دوم و دوره تابستانی بزرگسال ارائه می گردد

چرا در کار و شغل باید انگیزه داشته باشیم ؟ انگیزه در کار و شغلی که داریم از اهمیت زیادی برخوردار است همچنین انگیزه نقش مهمی در موفقیت ما در کار و شغلمان دارد. اگر انگیزه و علاقه ی کافی برای کار و شغل وجود داشته باشد دست یابی به اهداف کاری و کسب موفقیت راحت تر خواهد بود. همچنین هرچقدر که انگیزه ی بیشتری داشته باشیم عملکرد و روند کاری بهتری خواهیم داشت.

مشاوره تحصیلی پایه هفتم

 

 

انواع یادگیری

 یادگیری کلامی

یادگیری کلامی نوعی از یادگیری است که زمانی حاصل می‌شود که محتوای آموخته شده بوسیله فرد شامل واژه‌ها ، هجاهای بی‌معنی ، یا مفاهیم می‌شود. زمانیکه دانش آموزی سعی می‌کند زبان جدیدی را یاد بگیرد و شروع می‌کند به یادگیری کلمات و لغات ، در واقع از یادگیری کلامی بهره می‌برد. همچنین دانش آموزی که سعی می‌کند بخشی از کتاب زیست شناسی را یاد بگیرد، مثل اصطلاحات و مفاهیم مربوط که در آن بخش ارائه شده است در واقع از یادگیری کلامی استفاده کرده است.

تنبلي يا اهمال كاري يكي از آسيب هاي اخلاقي و انساني است كه كوتاهي و ضعف همت از آثار و نتايج آن به شمار مي رود. افراد تنبل واهمال كار كه در واقع دچار يك آسيب رواني شده اند و به عادت ناپسند تعلل ورزيدن، سبك گرفتن و سهل انگاري در كارها و وظايف محوله خو كرده اند، معمولا از همت پاييني برخوردارند. اين عادت كه در نزد بيشتر مردم رايج است، يكي از آسيب هاي رواني محسوب مي شود و بنا بر آماري كه برخي از روان شناسان در اين زمينه ارائه كرده اند 95 درصد مردم به نوعي به اين مشكل مبتلا هستند (آلبرت آليس و ويليام جيمزنال، روان شناسي اهمال كاري، توجه محمد علي فرجاد، تهران، مؤسسه اميد، 1375، ص 9).

چگونه دانش آموزان خود را برای آزمون و امتحان آماده سازيم؟ هر چه در محیط خانواده آرامش بیشتری وجود داشته باشد و رفتار والدین با دانش آموز آرام تر باشد میزان تمرکز و در نتیجه یادگیری او افزایش می یابد لذا حتی اگر وی مدت کوتاهی به مطالعه بپردازد به علت همین فراگیری بهتر راندمان بیشتری داشته و مطالب بصورت پایدارتری در ذهن او نقش می بندد. بر این اساس افراد ذیل نباید به فرزندان خود درس بدهند:

– آشنایی با اصول برنامه‌ریزی و و روش‌های مطالعه یکی از مهارت‌های مورد نیاز داوطلبان در طول سال تحصیلی آینده و آمادگی برای آزمون سراسری است. این مهارت را باید در تابستان کسب کرد تا بتوان در سال آینده حداکثر بهره را از آن برد.

– انجام روش‌های مطالعه (فهمیدن درس‌ها، خلاصه‌برداری، خلاصه‌خوانی و تست‌زنی) بسیار وقت‌گیر است؛ بنابراین اکثر دانش‌آموزان در تابستان فقط فرصت پیدا می‌کنند این روش‌ها را برای درس‌های پایه انجام دهند تا در سال چهارم با مرور آن‌ها به تسلط برسند.

 

 

مواد غذایی برای تقویت حافظه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوستای گل تازه نفس سومی … کم کم به مسابقه دو کنکور دارین نزدیک میشین … اولین گام برای موفقیت در کنکور ” معدل خوب امتحانات نهایی ” است! اگه از الان تا سال دیگه به صورت منظم و پیوسته درس بخونین ، نه خسته میشین نه لازم است که از خوابتون بزنین !! به قول معروف : رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود ، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود… اگه میخواین تو سال کنکور بدون خستگی همیشه بهترین باشین، از الان شروع کنین!

تاریخ انتشار : 1396/3/1

مشاور پایه هفتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان به دانش آموزان توصیه می کند که حاشیه کتاب درسی را خالی نگذارند و گروهی درس بخوانند.

دانش آموزان هفتمی اولین سال تحصیلی خود در دبیرستان دوره اول را سپری کردند. تغییر مقطع همواره برای دانش آموزان یک چالش بزرگ بوده و تعدد افت تحصیلی دانش آموزان از ششم به هفتم گویای این نکته است. با علی قاهری مشاور پایه هفتم هم صحبت شدیم و از روند تطبیق هفتمی ها با محیط جدید پرسیدیم. او توصیه هایی هم برای هفتمی ها داشت که در ادامه می خوانید.  

علی قاهری صحبتهایش را با اشاره به غرور کاذب ششمی ها شروع می کند. «ششمی ها به خاطر قبولی در آزمون ورودی با غرور پا به دوره جدید می گذارند و تصور می کنند از نظر علمی در سطح بسیار بالایی هستند. اما با برگزاری اولین آزمون ها متوجه می شوند که اینطور نیست. حدود دو ماه زمان می برد تا دانش آموزان این پایه با شرایط جدید علمی و محیطی جدید خو بگیرند و اعتماد به نفس از دست رفته­شان بازگردد.»

مشاوره تحصیلی پایه هفتم

او می گوید هفتمی ها در سال تحصیلی 96-95 در زمینه پژوهشی بهتر از زمینه آموزش عمل کردند که با توجه به تغییر مقطع از دبستان به دبیرستان طبیعی است.

سه آزمون در هر ماه برگزار کردیم

مشاور پایه هفتم واحد گلستان در مورد نحوه آماده سازی دانش آموزان برای امتحانان پایان ترم می گوید: «آمادگی بچه ها برای امتحانات فراهم است چون در ریاضی و علوم هم زیاد آزمون برگزار کردیم و هم نمونه سوالات زیاد کار کردیم. در هر ماه به طور متوسط سه آزمون در ریاضی و علوم برگزار کردیم. هفتمی ها در ثبت کارسنج بهترین عملکرد را داشتند و این در پیشرفت آنها تاثیر به سزایی داشت.»

کتاب درسی را سفید نگذارید

مشاور پایه هفتم مشکل اصلی هفتمی ها را عدم یادداشت برداری می داند و می افزاید: «دانش آموزان بدون در دست داشتن دفترچه و خودکار کتاب را مطالعه می کنند. من به دانش آموزان توصیه می کنم که اولا کتاب و جزوه را سفید نگذارند و چیزهایی که به ذهنشان می رسد را در گوشه آن بنویسند و ثانیا گروهی درس بخوانند. علاوه بر این یک کتاب کمک درسی مورد تایید دبیران را در کنار کتاب اصلی مطالعه کنند. انتشارات علامه برای همه دروس جزوه یا کتاب کمک درسی در اختیار دانش آموزان قرار داده است که بهترین منبع برای مطالعه تکمیلی هستند».


بارم بندی دروس متوسطه دوره دوم Downloads-icon


بارم بندی دروس متوسطه دوره دوم Downloads-icon

مشاوره تحصیلی پایه هفتم
مشاوره تحصیلی پایه هفتم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *