مشاوره تلفنی افسردگی

 
helpkade
مشاوره تلفنی افسردگی
مشاوره تلفنی افسردگی

مشاوره افسردگی چه کاربردی دارد؟ آیا مزیت های مشاوره تلفنی درمان افسردگی و مشاوره آنلاین درمان افسردگی را می دانید؟ افسردگی، یک اختلال روانی است که باعث بروز احساس غم و اندوه در شما می شود. همچنین ميتواند موجب كاهش انگيزه و از بين رفتن علايق، كاهش عملكرد در كار و تحصيل شود. از اين رو شناخت علائم افسردگی و درمان به موقع، با روش های نوین مانند مشاوره تلفنی و آنلاین افسردگی از اهميت ويژه ای برخوردار است. در اين مقاله به شناسايی اين بيماری و روش های درمان افسردگی می پردازيم. شما می توانید از مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری افسردگی مركز مشاوره روانشناسی هنر زندگی بهرمند شوید.

 

از مهم ترین عوامل بروز افسردگی می توان به فقدان و شکست اشاره کرد که سبب تغییراتی در جنبه های هیجانی، شناختی، رفتاری و فیزیکی شما می شود که در ادامه توضیح می دهیم:

بعد هیجانی: از پیامد های هیجانی افسردگی در زندگی، می توان به کاهش میل جنسی، عدم علاقه به کارهای روزانه، بی انگیزگی، پوچ گرایی و غمگینی اشاره کرد.مشاوره تلفنی افسردگی

بعد شناختی: افسردگی سبب می شود افراد باورهای بدبینانه نسبت به خود و دیگران، ناامیدی به آینده و افکار خودکشی داشته باشند. اگر شدت افسردگی شدید باشد سبب می شود تا فرد به دلیل احساس ناتوانی و بی ارزش بودن، برای خودکشی اقدام نماید.

بعد رفتاری: افرادی که دچار افسردگی هستند معمولا آهسته صحبت می کنند، آرام راه می روند، به صورت مداوم احساس خستگی دارند، کم تحرک اند و ممکن است به بهداشت شخصی خود اهمیت ندهند.

بعد فیزویولوژیکی: معمولا افزایش یا کاهش وزن به میزان حداقل 5 کیلو در ماه در آنان دیده می شود. بی خوابی یا پرخوابی، اختلال سیکل ماهیانه (افزایش زمان سیکل یا عدم آن) در زنان، اخلال در عملکرد جنسی و… از دیگر پیامد های افسردگی فیزیکی است.

 

افسردگی ممکن است به دلايل زيستی، روانی، فيزيولوژيكی، ژنتيكی و محيطی بروز پیدا کند. در ادامه تعدادی از دلایل افسردگی را برای شما آورده ایم:

برخی از دلایل افسردگی به شرح زیر می باشد:

1- بیمار بودن و یا فوت یکی از عزیزان و یا نزدیکان فرد

2- خیانت

3- طلاق

4- مشکلات شدید مالی

5- داشتن تجربه های بد در زندگی (مانند تجاوز جنسی)

6- زایمان (افسردگی پس از زایمان)

7- بیماری های خطرناک جسمانی از قبل سرطان، ایدز، بیماری ها قلبی، دیابت، آلزایمر و…

8- داشتن فرزندان استثنایی مانند کودکان سندرم داون، نقص حرکتی، عقب ماندگی ذهنی و…

9- نداشتن اعتماد به نفس

10- نوسان و تغییرات هورمون های بدن 

11- قطع رابطه عاطفی یا احساسی (شکست عشقی)

12- اعتیاد به مواد مخدر و الکل

13- ناکامی در برآوردن احتیاجات و نیازهای خود

14- داشتن اختلال شخصیت مانند وابسته بودن

15- شکست در کار و شغل

نشانه های مهم افسردگی به قرار زير است:

1- افراد افسرده دارای حالات روحی غمگين و افسرده هستند، تمايل زيادی به گریه کردن دارند.

2- بطور دائم از محيط اطراف خود گله دارند و شكايت ميكنند.

3- همواره كارهای مهم و روزمره خود را به تعويق می اندازند.

4- تمايل زيادی به انزوا دارند و از ديگران كناره ميگيرند.

5- همواره نسبت به گذشته احساس شكست ميكنند و نسبت به آينده بدبين هستند.

6- احساس گناه ميكنند و همواره خود را بابت اشتباهات خود سرزنش ميكنند.

7- اين افراد معمولا اشتهای خود را از دست ميدهند و دچار كمبود وزن ميشوند.

8- حالات پرخاشگرانه و برانگيختگی در مواجه با كوچكترين تحريك ها و تكانه ها را دارند.

 

افسردگی از جمله بیماری هایی است که فرد تا زمانی که بسیار آشفته و کلافه نشود، آن را ابزار نمی کند. در واقع ممکن است افسردگی پنهان وجود داشته باشد. توصیه می کنیم در صورتی که نشانه ها و علائم افسردگی را در خود مشاهده می کنید، هر چه سریعتر از یک درمانگر، مشاوره افسردگی بگیرید و نگذارید این بیماری به مراحل بحرانی خود برسد. 

مشاوره گرفتن از فردی دلسوز، همدل و متخصص، اولین قدم انگیزشی برای درمان افسردگی است. روانشناس بر اساس اطلاعاتی که از شما در مشاوره افسردگی تلفنی یا حضوری دریافت می کند، می تواند میزان و نوع افسردگی شما را تشخیص دهد. سپس با توجه به شخصیت و توانایی های شما یک درمان مناسب را آغاز کند. درمان افسردگی با رویکردهای مختلف مانند طرحواره درمانی، درمان شناختی و رفتاری افسردگی، واقعیت درمانی و… انجام می پذیرد. در کنار این رویکردها در مواردی نیز از داروهای ضد افسردگی همراه با روان درمانی استفاده می گردد.

 

مشاوره افسردگی به صورت تلفنی و آنلاین، به دلیل مشغله های زیادی که ممکن است در دنیای امروز با آن مواجه شوید و نداشتن وقت کافی برای مراجعه به مراکز روانشناسی؛ همچنین با توجه به هزینه های بالای جلسات روانشناسی در کلینیک ها می تواند یک راه حل مناسب برای شما باشد. از آنجایی که در مشاوره های حضوری، ممکن است در بیان مشکلات خود راحت نباشید، مشاوره تلفنی می تواند یک بستر امن و ایمن برای دریافت مشاوره روانشناسی باشد تا افراد بتوانند به راحتی مشکلات خود را بیان و راه حل مناسبی را برای مشکلاتشان دریافت نمایند.  مشاوره تلفنی افسردگی

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان افسردگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


عالی بود مشاورتون ممنون

من خیلی خیلی خیلی به خودکشی فکر میکنم, و واقعا هیچ علاقه ای واسه ادامه زندگی ندارم, بنظرتون چیکار کنم

سلام خودکشی شاید یکی از راه هایی باشه که وقتی بهش فکر می کنید راحت و قابل دسترس هست اما بهتره بدانید که افکار خودکشی در ذهن بسیاری از آدم ها خطور می کنه. برخی کمتر و برخی بیشتر و حتی گاه کسانی که چندان به آن فکرهم نمی کنند در یک لحظه تصمیم به خودکشی می گیرند. در مورد کسانی مثل شما که زیاد و مدام به خود کشی فکر می کنند احتمال تشخیص دیگر علائم افسردگی نیز وجود داره. افسردگی در میان روانشناسان سرماخوردگی روانی شناخته میشه، چرا که هر کسی در برهه ای از زندگی به آن دچار میشه. با انواع روش های درمانی هم قابل حل هست ( پس جای نگرانی نیست). اگر به خودکشی یا روش های انجام آن فکر می کنی توصیه می کنم حتما در مورد مسائل و زندگی خود با کسی حتی یک دوست صحبت کنی. اما چه بهتر که این فرد دارای تخصصی بوده و بتونه شما رو به صورت اصولی راهنمایی هم بکنه.

ممنون از پاسخگوییتون!
مشکل منم همینه که نمیتونم با کسی صحبت کنم ,یه حسی مثل غرور اجازه نمیده که رو راست باشم, سال هاست که با کسی دردو دل نکردم,

جلسات روانشناسی به شما این امکان رو میده بدون هیچ نگرانی و با اطمینان از حفظ اسرارتان مطالبتنان را بازگو کنید. پس ارزش دارد یک بار هم که شده این روش را برای به دست آوردن آرامش تان امتحان کنید.

سلام من انگیزه ادامه زندگیم رو از دست دادم و همش به فکر خودکشی هستم و نمیتونم با کسی در مورد مشکم صحبت کنم

سلام افسردگی یکی ازبیماری هایی است که در عین سادگی و شیوع بالا می تونه خطرناک باشه. زمانی که در کنار علائم افسردگی افکار خودکشی هم پدیدار میشه وضعیت بیمار در حدی است که به صورت اورژانسی باید تحت مداوا قرار بگیره. خوب حالا دوست عزیز شما با مراجعه به این سایت و نوشتن این کامنت در واقع به دنبال راهی برای خلاصی از مشکلاتت به جای خودکشی بودی. این اقدام شما ذره امیدی رو نشون میده. به یاد بیار وقتی سنت کم بود و با مشکلی مواجه میشدی چه احساسی داشتی ، همه ما ادما در هنگام مواجهه با مسائل اون ها رو کوهی از درد و مشکلات می بینیم اما وقتی که زمان میگذره و از اون مساله میگذره حتی شاید بهشون بخندیم . این گفته ها دلیل بر این نمیشه که مشکل شما کوچیکه یا مهم نیست فقط لازمه بدونی هر مساله ای جوابی داره و زمانی که به جواب برسی می تونی خیلی راحت تر اون ها رو هضم کنی.
با توجه به اینکه توضیح چندانی ندادید توصیه میکنیم با شماره های درج شده در سایت تماس بگیریدو یه جلسه مشاوره روانشناسی حداقل دریافت کنید.

سلام من ۳۰سالم هست و ۳ سال هست ازدواج کردم چند ماه هست شدیدن بی انگیزه و بی حوصله هستم و حتی انگیزه کار کردن و انجام خیلی از کارهای روز مر خودم را ندارم و مشکلی هم که دارم و واقعا اذیتم میکنه کندن ریش و سیبیلم هست چطور میتونم این احساسات ناخوشایندو ترک کنم ممنون میشم کمکم کنید

سلام نشانه های افسردگی معمولا به یک یا چند دلیل بروز پیدا می کنند. کسانی که در سنین پایین تر نشانه های افسردگی را بیشتر در خودشون داشته باشن به احتمال بیشتری در سنین جوانی به افسردگی دچا میشن. اما با توجه به رفتار ریش کندن که گفتید به نظر میاد موضوعی در ذهنتان شمارو آزار میده که با رفتار ریش کندن اضطراب ناشی از اون موضوع رو به طور ناخودآگاه سعی می کنید از بین ببرید
خوب برای درمان و رفع علائم افسردگی حتما باید مشاوره روانشناس دریافت کنید. عدم درمان افسردگی به از بین رفتن خودب خودی نشانه ها کمکی نمیکنه. با شماره های درج شده جهت شروع درمان تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

“Life is change, growth is optional. Choose wisely.”

مشاوره تلفنی روانشناسی

درمان روانشناسی تلفنی که با عنوان مشاوره‌ی تلفنی روانشناسی هم شناخته می‌شود، فرآیند صحبت با درمانگر از طریق تلفن و ابزارهای تماس تصویری مانند اسکایپ به جهت حل مسائل روحی، باورها، احساسات و مشکلات زندگی است. امروزه محبوبیت مشاوره‌ی تلفنی به دلیل پیشرفت زیاد وسایل ارتباط از راه دور موبایل و دسترسی گسترده‌تر به وب روز به روز در حال افزایش است و افراد زیادی به طور روزمره در کشورهای پیشرفته جهان از این امکان استفاده می‌کنند و این نوع از درمان روانشناسی در کشورهای در حال توسعه مثل ایران نیز در حال گسترش است.

درمان تلفنی مهمترین روش ارتباط با درمان‌گر متخصص در زمان متناسب با برنامه‌های شما و محلی است که ترجیح می‌دهید. مشاوره از طریق تلفن مشابه با مشاوره‌ی حضوری سنتی است و تنها تفاوت آن در نحوه تعامل با روانشناس است. در این نوع از مشاوره، تلفن یک دریچه‌ی خصوصی است که در مورد مسائلی که بر زندگی شما اثر گذاشته تنها با درمانگر صحبت می‌کنید. مانند اشکال دیگر درمان، در جلسه اول درمانی مشاور انتخابی شرایط شما را ارزیابی می‌کند. ارزیابی تلفنی اغلب فرآیند را سرعت می‌بخشد، انعطاف‌پذیری بیشتری در زمان ملاقات وجود دارد و «برقراری ارتباط» راحت‌تر است. درمانگر تلفنی به اندازه‌ی درمانگر حضوری مهارت دارد و به صحبت‌ها و مشکلات شما گوش می‌دهد و در مورد برنامه درمانی مناسب صحبت می‌کند.


مشاوره تلفنی افسردگی


درمان تلفنی درمانی است که به کودکان، جوانان یا بزرگسالان کمک می‌کند تا از طریق تلفن سنتی یا ابزارهای آنلاین مثل اسکایپ و فیس‌تایم درمان شوند. اغلب درمان تلفنی با درمان‌های آنلاین دیگر مانند خدمات مبتنی بر متن یا ایمیل تکمیل می‌شود.

با گذشت زمان مردم بیشتر و بیشتر به سراغ درمان تلفنی می‌روند و تحقیات اخیر نشان می‌دهد که درمان تلفنی به ارزش درمانی برابر با درمان حضوری دارد و در برخی نمونه‌ها، حتی بیشتر است.

افراد بیشتر و بیشتری برای تأمین خدمات درمانی روانی و نیازهای آماده‌سازی به مشاوره‌ی تلفنی وابسته خواهند بود. درمان تلفنی یا آنلاین انتخاب خوبی برای افرادی است که:

-برنامه‌های شلوغی دارند.

-محیط راحت خانه را به دفتر درمانی ترجیح می‌دهند

-نمی‌توانند خانه را ترک کنند

-اغلب در سفر هستند

-می‌خواهند که با مشاور ملاقات کنند، اما راه آن‌ها خیلی دور است و نمی‌توانند صورت حضوری مراجعه کنند.


جلسات درمان تلفنی به طور طبیعی 30 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد، اما زمان آن‌ها منعطف است و بنابراین می‌توانید متناسب با نیازهای خاص خود جلسات مشاوره‌ای کوتاه‌تر یا طولانی‌تری داشته باشید. مشاوره‌ی تلفنی در مقایسه با روش‌های سنتی آزادی بیشتری را در طی مشاوره به شما می‌دهد. این مسئله مشاوره را برای افرادی که به درمان نیاز دارند، راحت‌تر می‌کند.

تعهد به جلسات درمانی تلفنی بسیار آسان‌تر از تعهد به ملاقات حضوری با درمانگر در اتاق درمان است که معمولاً نیازمند رفت و آمد و صرف زمان بسیار بیشتری است. به ویژه، برای افرادی که رفت و آمد برای آن‌ها دشوار است، مناسب خواهد بود. برای مثال مادری که چند کودک کوچک دارد، به مشاوره نیاز داشته باشد، هرگز فرصت این را نخواهد داشت که به طور مرتب به مطب دکتر روانشناس مراجعه کند و خدمات درمانی مستمر را دریافت کند و یا شخصی که یک شغل پردردسر دارد، نمی‌تواند بارها و بارها برای سرزدن به مطب روانشناسی از محل کار خود مرخصی بگیرد. به علاوه، در درمان تلفنی افراد بیشتر گمنام می‌مانند و برای اغلب مردم بدون درمان حضوری و رو در رو با درمانگر راحت‌تر در مورد مشکلات خود صحبت می‌کنند و علاوه بر راحت‌تر شدن ارتباط با روانشناس از لحاظ شأن اجتماعی هم دچار مشکلی نمی‌شوند؛ زیرا بسیاری از افراد به خصوص در جوامع سنتی و جهان سوم از اینکه پس از مراجعه به مطب روانشناس مورد تمسخر دوستان و آشنایان و همکاران قرار بگیرند، وحشت دارند و به همین دلیل بسیاری از افراد مشکلات روان‌شناختی خود را پنهان نگاه می‌دارند.

درمان تلفنی به درمان افسردگی، مصیبت، اضطراب و مسائل دیگری که در مشاوره حضوری درمان می‌شود، کمک می‌کند. زیرا این دسته از افراد به سختی می‌توانند تمرکز برای رفت و آمد مرتب به مطب یک روانشناس را داشته باشند و از طرف دیگر شرایط روحی خوبی برای حضور مداوم در محیط‌های اجتماعی ندارند.

به دلایل بسیار، از جمله کمبود متخصصان بهداشت روانی با کیفیت بالا، بیماران برای درمان افسردگی به سراغ پزشکان عمومی می‌روند. برخی بیماران ترجیح می‌دهد که بدون روان‌درمانی درمان شوند؛ برخی دیگر روان‌درمانی همراه با دارو یا بدون دارو را ترجیح می‌دهند. یکی از معایب درمان‌های شناختی و حضوری این است این است که ملاقات هفتگی چند ماهه برای برخی افراد دشوار است، چه برسد که درمانگرهای ماهری که آموزش دیده‌اند را پیدا کنند.

در یکی از تحقیقات اخیر در مجله‌ی آمریکایی مدیکال اسوسیشن که توسط دیوید وهر و همکاران از دانشگاه نورثوسترن انجام شده است، مشخص شد که آیا مشاوره روانشناسی تلفنی به اندازه‌ی درمان روانشناختی حضوری مؤثر است. نتایج این تحقیق جالب و مهم است. اگر بیماران به روان‌درمانی تلفنی به خوبی پاسخ دهند، به افرادی که در نزدیک درمان‌گر زندگی نمی‌کنند، این امکان را می‌دهد تا از طریق تلفن درمان بگیرند. همچنین برای افرادی که امکان انتخاب درمان حضوری را دارند، اما محدودیت‌هایی دارند که ملاقات حضوری برای آن‌ها دشوار است نیاز به رفت و آمد به دفتر درمانگر را حذف می‌کند.


آیا فکر می‌کنید که افراد درمان تلفنی را بیشتر، کمتر با به اندازه‌ی درمان حضوری انتخاب می‌کنند؟ آیا فکر می‌‌کنید که درمان تنها در صورتی که بیمار از طریق تلفن با درمانگر تعامل داشته باشد، مؤثر است؟ آیا از نظر درمانی ارتباط حضوری با درمانگر اهمیت دارد. این بررسی برخی پاسخ‌های جالب و ناراحت‌کننده را ارائه می‌کند.

اول این که افراد در این تحقیق جلسات مشاوره تلفنی روانشناسی را نسبت به جلسات حضوری ترجیح داده بودند و حدود 21 درصد افراد که به طور تصادفی برای درمان تلفنی انتخاب شده بودند، درمان را قطع کردند که برای درمان حضوری این رقم 33 درصد بود. به طور فزاینده، افزایش نرخ انصراف در گروه درمان حضوری در اوایل درمان و در طول 4 جلسه اول رخ داد (از 18 جلسه‌ی برنامه‌ریزی شده). راحتی درمان تلفنی شرکت‌کنندگان بیشتری را ترغیب کرد تا درمان خود را ادامه دهند که این مطلب مزیت مشاوره تلفنی روانشناسی را اثبات کرد.

نتیجه دوم این بود که هم درمان تلفنی و حضوری بهبودی اساسی ایجا کردند. در انتهای دوره‌ی بررسی 18 هفته‌ای، هر دو گروه شرکت‌کننده به میزان مشابه بهبود پیدا کرده بودند. حدود 27 درصد بیماران در هر گروه کاملاً بهبود پیدا کرده بودند. یعنی نشانه‌های کمی داشتند یا نشانه‌ها کلاً از بین رفته بودند.

درمان حضوری یک مزیت مهم دارد. زمانی که افراد 6 ماه بعد دوباره ارزیابی شدند، هر دو گروه‌ها در مقایسه با قبل از درمان، بهبودی خود را حفظ کردند اما گروه درمان حضوری نشانه‌های افسردگی کمتری نسبت به افرادی که درمان تلفنی گرفته بودند، بروز یافته بود.

این تحقیق نشان می‌دهد که درمان روانشناختی تلفنی توسط درمانگرهای آموزش دیده مؤثر خواهد بود. همچنین نشان داد که زمانی که درمان‌ها به پایان رسیدند، افرای که مشاوره تلفنی روانشناسی را دریافت کردند باید با گروه درمانی در ارتباط باشند، زیرا در طول زمان احتمال برگشت نشانه‌ها بسیار زیاد است. با این وجود، افرادی که زمان یا منابعی برای دریافت درمان روانشناسی حضوری هفتگی نداشتند، درمان تلفنی جایگزین مطمئنی بود.

روان‌درمانی از راه دور روش نوینی را ارائه می‌دهد که پزشکان و متخصان سلامت دیگر می‌تواند به بیمارانی که در نواحی روستایی زندگی می‌کنند، دسترسی داشته باشند. این روش شامل استفاده از دوربین‌هایی با رزولوشن بالا است که در مراکز خدمات درمانی اجتماعی یا خدمات درمانی دیگر راه‌اندازی شدند. سپس متخصصان سلامت می‌توانند بیماران را به صورت همزمان ارزیابی و معاینه کنند و با آن‌ها صحبت کنند. با وجود تجهیزات با کیفیت بالا، این نوع از ارتباط بسیار مؤثر خواهد بود و امروزه قابلیت‌ها و کاربردهای فراوانی پیدا کرده است.


• با مشاوره تلفنی روانشناسی در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید

مشاوره تلفنی روانشناسی این امکان را می‌دهد تا در زمان مناسب تماس بگیرید. شما محدودیت ندارید می‌توانید از محلی که ترجیح می‌دهید با درمانگر تماس بگیرید که بسیار سریعتر از رفت و آمد به محل قرار است. این به این معنا است که شما می‌توانید جلسات درمانی تلفنی را متناسب با زمان استراحت نهار در محل کار یا وقتی که نوزاد شما خواب است، تنظیم کنید.

به عنوان یک راهکار دیگر، ممکن است ترجیح دهید به محض این که پس از کار به خانه رسیدید یا حتی آخر هفته‌ها جلسه مشاوره داشته باشید. زمان‌ بیشتری را در روز ذخیره می‌کنید و بنابراین زمان بیشتری دارید تا به بهبود زندگی خود بپردازید.

• درمان تلفنی از راه دور آسان است

سفرهای کاری، درس و تعطیلات دوره مشاوره‌ی روان‌درمانی شما را مختل خواهند کرد؛ اغلب در این زمان‌ها بیشتر به کمک نیاز دارید. اما با تلفن‌درمانی همچین مشکلاتی وجود ندارد. به راحتی می‌توانید زمان‌هایی که راه دور هستید را در نظر بگیرید.

همچنین برای افرادی که در محل دور یا خارج از کشور زندگی می‌کنند، هم مناسب است. درمان تلفنی به شما این امکان را می‌دهد تا در هر جای دنیا که باشید با درمانگر همکاری کنید و سلامت روانی خود را بهبود ببخشید. تبعیت از راهنماهای مراکز مشاوره تلفنی روانشناسی می‌تواند به درمان تلفنی افراد کمک کند که بسیاری از مردم می‌توانند به راحتی با فردی با فرهنگ و پیش‌زمینه مشابه ارتباط برقرار کنند و در مورد مسائل مختلف صحبت کنند.


• مشاوره تلفنی روانشناسی برای افرادی که مشکلات جا‌به‌جایی دارند، مؤثر است

اگر شما مشکلات جا‌به‌جایی دارید، مشاوره تلفنی زندگی را بسیار راحت کرده است. نیازی به حمل و نقل پرهزنیه نیست، شما به راحتی و در هر لحظه می‌توانید به درمانگرانی دسترسی داشته باشید که دسترسی به آن‌ها راحت نیست.مشاوره تلفنی افسردگی

• درمان تلفنی برای درمان هراس از مکان‌های باز اهمیت دارد

اگر شما هراس از فضای باز یا اجتماع دارید یا از ترک خانه ایمن خود احساس ناراحتی می‌کنید، مشاوره تلفنی روانشناسی راه نجات شما است. با مشاوره تلفنی دسترسی مستقیم به مشاوران متخصص که شرایط شما را درک می‌کنند و آینده‌ی شادتری را برای شما رقم خواهند زد، فراهم شده است.


• مشاوره تلفنی روانشناسی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود

هزینه‌ی رفت و آمد همیشه بیشتر از هزینه یک تماس تلفنی است. با وجود فناوری‌هایی مثل تلگرام، اینستاگرام، اسکایپ و بسته‌های انحصاری موبایل هزینه‌ی تماس تلفنی ارزان‌تر شده است. به علاوه، از آنجایی که مشاوران درمان را به صورت تلفنی انجام می‌دهند، نیازی نیست از تجهیزات داخلی مناسبی استفاده کنید و این نوع از درمان در اغلب موارد نسبت به درمان حضوری کم‌هزینه‌تر است.

• درمان تلفنی حریم‌خصوصی بیشتری دارد

مشاوره تلفنی حریم خصوصی بسیار بالایی دارد. گهگاهی به دلیل ننگی که به مسائل سلامت روانی چسبانده می‌شود، بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند درمان خود را به طور کاملاً خصوصی انجام دهند. مشاوره تلفنی حریم خصوصی فوق‌العاده‌ای به همراه دارد. تماس تلفنی و صحبت از طریق تلفن باعث می‌شود کاملاً گمنام بمانید. بنابراین هرگز نگران برخورد تصادفی با فردی که نمی‌خواهید در درمان حضوری با او برخورد کنید، نخواهید بود. این حریم خصوصی بسیار زیاد فرصتی را برای فرد ایجاد می‌کند تا با درمانگر راحت باشد و نگرانی‌های نهفته خود را با او درمیان بگذارد که به درمان سرعت می‌بخشد.

• مشاوره تلفنی روانشناسی حق انتخاب گسترده‌تری از میان درمانگرها خواهید داشت

در هر نوع درمانی، یافتن درمانگری که مهارت و تجریه‌ی درمان شرایط خاص شما را داشته باشد، مهم است. با مشاوره تلفنی روانشناسی، حق انتخاب متخصصان بسیار بیشتر از ناحیه شما خواهد بود، زیرا هیچ محدودیتی برای انتخاب متخصصان وجود ندارد. البته بهتر است برای انتخاب متخصص مناسب خود، از مشاوران مرکز درمانی روانشناسی کمک بگیرید.

افسردگی چیست؟

اختلال افسردگی : دپرسیو ، دپرس

افسردگی از آن دسته مشکلات و اختلالاتیست که مردم در هر شرایطی به محض پایین آمدن خلقشان و یا بعد از قرار گرفتن در یک موقعیت استرس زا اولین تشخیصی که به ذهنشان می رسد افسردگی برای خود و اطرافیانشان است

اما واقعیت چیز دیگری است هر بی حوصلگی و اضطرابی نشانه ی افسردگی نیست ونیاز به تشخیص دکتر متخصص در همین زمینه است، حائز اهمیت است ما در مرکز درمان افسردگی به صورت تیمی شما را ارزیابی خواهیم کرد اولویت ما درمان شناختی رفتاری است که بتوانیم از طریق رفتار درمانی و خانواده درمانی بدون استفاده از دارو خلق و خوی شما را به خط نرمال نزدیک کنیم.افرادی هستند که فقط از طریق دارو اختلال خود را کنترل می کنند و حاضر به تغییر شرایط و افکار خود نیستند دلیل این رفتار بسیار واضح است،تغییر همیشه با رنج همراه است و شما نیاز دارید برای بهتر شدن یک سری از باورهای خود را رها کرده و باور جدیدی را جایگزین کنید .مطلب بسیار مهم این است برای شما و یا عضوی از خانواده ی شما که دچار افسردگی است علاوه برمشاوره فردی و استفاده از دارو مشاوره خانواده هم نیاز است زیرا محیط نا آرام روند بهبود را بسیار کند و یا در بعضی موارد غیرممکن میکند ،اما توجه داشته باشید تشخیص به موقع و درست شما را به درمان سریع افسردگی نزدیک میکند ،هدف ما نیز در راستای همین امر است که بتوانیم سریع ترین راه درمان افسردگی و بهترین راه درمان افسردگی را در کلینیک روانشناسی و مشاوره انتخاب نو به شما عزیزان ارائه دهیم ، دکتر روانشناس ما در زمینه درمان افسردگی سعی بر این دارد که جدید ترین راهکارهای روز دنیا را برای درمان به کارببندد و بر اساس تشخیص ممکن است به صورت تیمی درمان را شروع کند.مشاوره تلفنی افسردگی

اختلال افسردگی:

فردی که دچار افسردگی است هم از نظر وضعیت ظاهری و هم درونی دچار آسیب و به هم ریختگی می شود به خاطر داشته باشید ملاک های متعددی برای تشخیص افسردگیوجود دارد که ما تمام آن ها را نام خواهیم برد

فرد افسرده باید حداقل 5 تا از علایمی را که نام خواهیم برد را در یک دوره ی دو هفته ای داشته باشد. پس شما یک تغییر اساسی را در افکار و رفتار فرد قطعا مشاهده خواهید کرد.

از دو مورد زیر یک مورد باید وجود داشته باشد:

1.فقدان لذت بردن : یعنی فردی که انگیزه اش را برای انجام کار ها از دست می دهد و از فعالیت هایی که قبلا لذت می برده ،نسبت به آن ها بی تفاوت و سرد می شود، به طور مثال: کم کم از جمع دوستان کناره گیری می کند، در محیط کار ،حیطه ی تحصیل انگیزه اش را از دست می دهد و همه ی تلاش هایش را بیهوده می انگارد.

2.احساس غمگین بودن و خلق افسرده : فرد در حالت نرمال روانی بی جهت و بی دلیل احساس غمگینی نمی کند اما فرد افسرده خلقش به شدت افت می کند و شما آن هارا در جمع فردی آرام ،کم حرف و اکثرا بی انرژی تلقی می کنید .توجه داشته باشید ممکن است فردی تیپ شخصیتی آرام و درون گرایی داشته باشد اما ما در اینجا در مورد فردی صحبت می کنیم که رفتارش تغییر کرده است به طور مثال در جمع سخنران خوبی بوده است هیجانات خوب و یا حتی بالایی داشته است اما رفتار آن به صورت چشمگیری تغییر کرده است

تصویری کلی از یک فرد افسرده:

در اکثر مواقع احساس غمگینی و پوچی می کند یعنی علاوه بر ناراحتی همیشگیش خود را فردی ناکارآمد تلقی می کند و ناخودآگاه باعث می شود این احساس فرد را برای پذیرش هرگونه مشکل و آسیبی آماده کند.گریه های مداوم و بی دلیل از سمت اطرافیانش گزارش می شود و زود رنجییشان باعث می شود واکنش هایی که نشان می دهند که بسیار نا معقول به نظر برسد

و یکی از موارد دیگری که در همان شرایط بهم ریخته روانی ، فرد دچار آن می شودکاهش یا افزایش چشم گیر وزن است بدون هیچ رژیم غذایی و برنامه ریزی در مدت کوتاهی فرد به پرخوری  عصبی روی می آورد و یا از خوردن غذا امتناع می کند .

فراموش نکنید پرخوری و کم خوری فرد دچار افسردگی با گوشزد های مداوم شما اوضاع را بهتر که نمی کند که هیچ ،به فرد آسیب بیشتری را وارد میکند . اگر فرد افسرده ایی را در اطرافیانتان می شناسید که با نشانه هایی که نام بردیم همایندی دارد آگاه باشید که باید صبوری خود را دو چندان کرده و سریعتر اقدام به درمان کنید.

کم خوابی یا پرخوابی ، احساس خستگی مضاعف ، ضعف ، از دست دادن انرژی ، از دیگر نشانه های افسردگی به شمار می رود که می تواند با کندی روانی حرکتی همراه شود .

احساس گناه و ناکارآمدی ، احساس پوچی و بی ارزشی می تواند تمام ابعاد زندگی یک فرد افسرده را در بر بگیرد بنابراین فرد افسرده با این افکار اعتماد به نفس خود را از دست می دهد و کم کم در روابط عاطفی ، کاری ، تحصیلی و دوستانه خود را ضعیف و ضعیف تر می انگارد و با یک تفکر غلط ِ ” من نمی توانم ” موقعیت های خود را خراب می کند .

تنهایی دیوار به دیوار افسردگیست،افسردگی دیوار به دیوار خودکشی

شما به راحتی می توانید افکار خودکشی را با کمی هوشمندی در رفتار و کلام فرد افسرده تشخیص دهید

به طور مثال شروع به بخشیدن وسایل شخصی و ارزشمندش میکند و یا شروع به نامه نوشتن میکند،هیچگاه هیچگاه جملاتی که به خودکشی اشاره دارند را دست کم نگیرید مثل:دیگر تمایلی به ادامه ی زندگی ندارم،کاش همه چیز تمام شود،کاش به دنیا نمی آمدم،من خودم را میکشم و یا ممکن است اقدام به خودکشی های ناموفق کنند

می توان گفت افراد افسرده از نظر تکلم اصولا مکث های طولانی در کلام خود دارند و یا تن صدای آن ها بسیار پایین است و شل و بدون اعتماد به نفس صحبت می کنند

علل افسردگی:

علت های افسردگی :

علل زیست شناختی

تاثیر ژنتیک در افسردگی :

پژوهش های انجام شده نشان می دهد ژنتیک تاثیر بسیار زیادی بر شروع افسردگی دارد به طور مثال :درصد شیوع افسردگی در دو قلوهای تک تخمکی بسیار بیشتر از دو قلوهای های دو تخمکی است، توجه داشته باشید سابقه ی فامیلی تاثیرگذار است اما صد در صدی نیست و ممکن است فرد هیچگاه دچار افسردگی نشود چون ژنتیک یکی از علل آن است

تاثیر داروها بر افسردگی را جدی بگیرید:زنگ خطری برای افرادی که از قرص های ضدبارداری استفاده می کنند تاثیر مستقیم در افسردگی خواهد داشت و قرص هایی مانند قرص خواب نیز همین تاثیر را می تواند بگذارد

علل اجتماعی

علل اجتماعی بسیار پیچیده است زیرا شما در زندگی شهری با تمام امکانات و پیشرفت های موجود مدام در استرس و تنش هستید به طور مثال :از دست دادن شغل ،جدایی از فردی که وابستگی احساسی بینتان بوده است و یا به طور کلیسوگ ،طلاق ، شکست عشقی ، نقل مکان ، بیماری های سخت ، سوء مصرف مواد والکل ، تیپ های شخصیتی وابسته ، افراد بدبین و حساس ، شخصیت وسواس و کمال گرا ها نیز می توانند به افسردگی دچار شوند

انواع افسردگی:

اختلال افسردگی اساسی

اختلال افسرده خویی

افسردگی پس از زایمان

افسردگی فصلی

افسردگی ادواری

افسردگی فراگیر

افسردگی دو قطبی

با توجه به توضیحات داده شده سعی ما بر این بود که بتوانیم شما را به شناختی از افسردگی برسانیم

حائز اهمیت است کلینیک درمان افسردگی انتخاب نو مرحله به مرحله مشکلات شما را ارزیابی می کند و دکتر روانشناس و روانپزشک ما بعد از ریشه یابی و تشخیص مشکل وارد مرحله درمان میشود که در ادامه ی مطالب توضیح مختصری در رابطه با درمان خواهیم داد

درمان افسردگی:

مشاوره تلفنی افسردگی

درمان های متعددی را می توان برای افسردگی نام برد اما اگر کمی تخصصی تر به دنیای درمان نگاه کنیم شما باید به صورت تیمی درمان خود را شروع کنید به طور مثال روش درمانی کلینیک انتخاب نو شما را در جلسه ی اول ارزیابی می کند .با توجه به ریشه مشکل که می تواند محیطی که شامل شکست عاطفی ، مشکلات اقتصادی … باشد یا ژنتیک ،بیوشیمی مغز و یا فیزیولوژی ساختار مغز و هورمون ها باشد به یک تشخیص کاملا تخصصی دست پیدا می کنید .اهمیت این مرحله در این است که اگر محیطی باشد شما از طریق رفتار درمانی ، روان درمانی و خانواده درمانی می توانید اقدام کنید اگر ژنتیک و هورمونی باشد تحت نظر  دکتر روانشناس و روانپزشک کار درمانی را شروع می کنید .بهترین راه حل در مواقعی که نیاز به دارو است دارو درمانی در کنار رفتار درمانی است .گاهی در موارد حاد از شوک درمانی هم استفاده می شود .داروی معروف در زمینه افسردگی SSRI است که مهار کننده باز جذب سروتونین است از بی خطرترین داروها محسوب می شود که می توان گفت عوارض کمتری نسبت به داروهای دیگر دارد به طور مثال فلوکستین ، پروکستین ، سرترالین  از این قبیل داروها هستند. اولویت ما سلامت روان شماست ، هم قدم لحظات شما هستیم در کلینیک روانشناسی انتخاب نو

تهران، خیابان دولت، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پلاک29، واحد6، طبقه سوم – ساعت کاری: 9صبح تا 10شب

مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب در نظر دارد، با معرفی مطالب مفید و کاربردی در زمینه‌های مشاوره افسردگی تلفنی، مشاوره جنسی تلفنی، مشاوره زناشویی تلفنی، مشاوره روانشناسی تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره کودک تلفنی، مشاوره تلفنی نوجوان، مشاوره تحصیلی تلفنی،‌ مشاوره تلفنی ازدواج،‌ مشاوره خیانت و … در راستای اعتلای آگاهی مردم کشور عزیزمان برای حل مشکلات پیش‌روی آنان در زندگی گام بردارد. از این رو با کمک مشاوران و روانشناسان مجرب و حرفه‌ای مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب،‌ در تلاشیم تا بتوانیم سنگ های پیش پای هم وطنانمان را برداریم. و از طریق ارائه بهترین خدمات مشاوره تلفنی به افزایش کیفیت زندگی ایشان کمک کنیم.

به گزارش مهر طبق اعلام مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در فروردین 96 طبق آمار مشاوران روانشناسی 12.5 درصد از جمعیت 15 تا 64 سال ایران دچار افسردگی است. همچنین طبق آمار روانشناسان افسردگی رو به افزایش است و می تواند به یکی از مشکلات روانشناسی مهم کشور تبدیل شود. طبق نظر مشاوران روانشناس، افسردگی می تواند به صورت مقطعی و یا مزمن (تکرار شونده) باشد. افسردگی مقطعی می تواند در یک مقطع خاص و به دلایلی چون آسیب های روحی ناشی از از دست دادن عزیزان و یا شکست های عشقی و یا کاری و… پدید بیاید.

براساس تجربه روانشناسان، افسردگی مزمن می تواند ناشی از سبک زندگی نامناسب، شرایط محیطی نامناسب، عادات غذایی نامناسب و… رخ دهد. با توجه به اهمیت این مشکل روانشناسی، بهتر است. که از نشانه های افسردگی آگاهی پیدا کنیم تا در صورتی که دچار افسردگی شدیم، به مشاوران روانشناس رجوع کنیم و قبل از وخیم شدن وضعیت روانی، آن را درمان کنیم تا بتوانیم زندگی پرنشاط تر و موفق تری داشته باشیم. مشاوره تلفنی صدای رهیاب با کادری مجرب و متخصص از مشاوران روانشناسی آمادگی ارائه خدمات روانشناسی به هموطنان عزیز است.

افسردگی نیز مانند بسیاری از بیماری های جسمی و روانی علائم زیادی دارد که آگاهی از آن می تواند در پیشگیری از حاد شدن آن و درمان سریع و به موقع آن مؤثر باشد. به همین دلیل مشاوران روانشناسی توصیه می کنند که از این علائم آگاهی داشته باشیم تا در صورت ابتلا به آن، به مشاوران روانشناس مراجعه کنیم. علائم مهم افسردگی عبارتند از:

تجربه مشاوران روانشناس نشان می دهد که بسیاری از افرادی که دچار افسردگی می شوند، دچار تغییرات در خواب می شوند. این کمبود خواب می تواند به صورت بی خوابی و یا پرخوابی بیش از حد باشد. صبح خیلی زود بیدار شدن از علائم افراد دارای افسردگی حاد است. توصیه مشاوران روانشناس این است که توجه داشته باشید که افرادی که زود از خواب بیدار می شوند لزوماً افسرده نیستند. و به همین دلیل باید به علائم دیگر افسردگی نیز توجه داشته باشیم.مشاوره تلفنی افسردگی

مطالعات روانشناسی نشان داده است که گاهی اوقات افراد افسرده در قالب مکانیزم مقابله عادت غذایی خود را تغییر می دهند و دچار کم خوری یا پر خوری می شوند.

طبق مطالعات روانشناسی افرادی که دارای افسردگی حاد می شوند، تمرکز خود در دنبال کردن موضوعی کتابی که مطالعه می کنند. روزنامه ای که می خوانند و یا سریالی که نگاه می کنند، از دست می دهند. همچنین تجربه مشاوران روانشناس نشان داده است. که افراد دارای افسردگی حاد در تصمیم گیری ها و حتی بعضاً تصمیم های پیش پا افتاده خود نیز دچار مشکل می شوند.

براساس مطالعات روانشناسی انجام شده، افراد افسرده احساس خستگی می کنند و به هر میزان که مقدار افسردگی حادتر باشد، احساس خستگی بیشتر می شود. و بعضاً به میزانی می رسد که حتی فرد افسرده به دلیل کمبود انرژی از عهده کارهای روزمره خود نیز بر نمی آید. همچنین طبق تجربه مشاوره های روانشناسی خستگی، تنها خستگی جسمی نیست. و افراد دارای افسردگی در فکر کردن نیز کند می شوند و به سختی مسائل مختلف درک و هضم می کنند.

تجربه روانشناسان نشان داده است که افراد دچار افسردگی، ممکن است علاقه به انجام کارهای روزمره را از دست بدهند. و حتی از تجربه های لذت بخش و شادی آور احساس لذت نکنند و علاقه خود را نسبت به کارهای مورد علاقه گذشته از دست بدهند. و بی اشتهایی و کاهش میل جنسی نیز از مواردی از این دست است. طبق گزارش روانشناسان چنانچه بی علاقگی افراد افسرده حاد شود، ممکن است منجر به بی علاقگی کلی نسبت به زندگی و انجام کارهای خطرناک چون خودکشی شود.

طبق نظر مشاوران روانشناس، افراد مبتلا به افسردگی مدام به فکر ناکامی ها و شکست های خود هستند. و بیشتر نقاط تاریک زندگی خود را در نظر می گیرند و به همین دلیل احساس درماندگی و ضعف شدید می کنند. براساس گزارش های مشاوران روانشناسی افراد دچار افسردگی مدام جمله هایی مانند «من یک بازنده ام.» و «من هیچ کاری نمی تونم درست انجام بدم.» و «دنیا جای خیلی ترسناکیه.» را در ذهن خود تکرار می کنند.

تجربه مشاوران روانشناسی نشان داده است که افراد دارای افسردگی احساس می کنند. که هیچ راه حلی برای خروج از مشکلات و وضع موجود وجود ندارد. این حس ناامیدی ناشی از افسردگی بسیار خطرناک است. و می تواند عواقب خطرناکی چون خودکشی داشته باشد و به همین دلیل باید علائم افسردگی را جدی بگیریم.

همان طور که گفتیم افسردگی می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و عوامل گوناگونی در ایجاد افسردگی نقش دارند. برخی از این عوامل در ادامه توضیح داده می شوند.

ضربه روحی یا تروما در سنین پایین و کودکی می تواند اثرات درازمدت در واکنش های مغزی داشته باشد. این اثرات می تواند واکنش ها به استرس و ترس را تغییر دهد و در مواقع فشار روحی مشکلات فرد را حادتر کند. افرادی که در کودکی ضربات روحی مثل از دست دادن عزیزان و یا ترس شدید و… را تجربه کرده اند بسیار در معرض افسردگی هستند. به همین دلیل توصیه می شود که افرادی که ضربه روحی خورده اند حتماً به مشاوران روانشناس مراجعه کنند تا از عواقب آن جلوگیری شود.

به طور معمول برخی از افراد به دلایل ارثی و شرایط اقلیمی استعداد افسردگی دارند. پیشنهاد روانشناسان این است که در صورتی که در نزدیکان سابقه افسردگی وجود دارد حتماً به مشاوران روانشناس مراجعه کنید. و وضعیت خود را بررسی کنید تا بتوانید زندگی آرام تر و شادتری برای خود و اطرافیان ایجاد کنید. توجه داشته باشید که تجربه روانشناسان نشان داده است. که علائم افسردگی در افرادی که استعداد ژنتیکی افسردگی را دارند، در سنین پایین تری ظاهر می شود.

شرایط مختلفی چون موقعیت مالی، شرایط محل زندگی و مشکلات خانوادگی می تواند منجر به افسردگی افراد شود. در این موارد با مراجعه به مشاوران روانشناس می توان با مشاوره هایی چون اصلاح سبک زندگی.، اصلاح خصوصیات رفتاری، تغییر دادگاه به زندگی و… وضعیت موجود را به وضعیت بهتری برای زندگی تبدیل کرد.

در بسیاری از مواقع این امکان وجود دارد. که افسردگی ایجاد شده در افراد به دلیل عادت های غذایی نامناسب باشد. در این موارد برای اصلاح عادت های غذایی می توان به برخی مشاوران روانشناس آگاه در این موضوع و یا پزشکان تغذیه و طب سنتی مراجعه کرد. با دریافت برنامه های غذایی مناسب، می توان افسردگی را درمان و یا از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

معمولاً هزینه شرکت در جلسات مشاوره روانشناسی یا حتی کارگاه های مشاوره افسردگی بالاست. و بسیاری از افراد توان شرکت در آن ها را ندارند. علاوه بر این بسیاری از افراد افسرده حاضر رفتن به مراکز مشاوره روانشناسی نیستند. همچنین این افراد به دلیل احساس خستگی، بی علاقگی و کم انرژی بودن کمتر مجاب می شوند. که به مشاوره روانشناس مراجعه کنند. برخی هم ممکن است نداشتن وقت و درگیری های کاری را دستاویزی برای عدم مراجعه به مشاور روانشناسی عنوان کنند.

اما لازم نیست نگران باشید. مشاوره افسردگی برای همه افراد هم ممکن و هم در دسترس شده است. شما می توانید با استفاده از خدمات مشاوره افسردگی تلفنی مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب سوالات خود را در زمینه های مختلف روانشناسی و افسردگی به راحتی مطرح کنید. و بدون خجالت و تعارف، به صورت کاملاً مستقیم و جدی مشکلات خود را در زمینه افسردگی با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی در میان بگذارید.

مزیت دیگر مشاوره افسردگی تلفنی نسبت به مشاوره افسردگی حضوری این است که شما در هر زمان از شبانه روز و حتی در روزهای تعطیل می توانید، سوالات، مشکلات و دغدغه های خود را با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی در میان بگذارید. و از راهکارها و مشاوره های مشاوران صدای رهیاب استفاده نمایید. علاوه براین، هزینه مشاوره افسردگی تلفنی معمولاً کمتر از جلسات مشاوره افسردگی حضوری می شود. در صورتی که شما مدت زمان تماس و سوالات خود را مدیریت کنید، می توانید هزینه مشاوره افسردگی تلفنی را کاهش داده و به صورت هدفمند از خدمات مشاوره افسردگی تلفنی صدای رهیاب به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.

مرکز مشاوره افسردگی تلفنی صدای رهیاب در کادر مشاوران خود از مشاوران زبده ای در حوزه مشاوره افسردگی و روانشناسی استفاده می نماید. اغلب مشاوران مرکز مشاوره افسردگی تلفنی صدای رهیاب از فارغ التحصیلان رشته روانشناسی دانشگاه های معتبر تهران هستند. بخشی از گروه مشاوره تلفنی صدای رهیاب را اساتید و مدرسان دانشگاهی یا استادان هیئت علمی رشته روانشناسی تشکیل می دهند که در حوزه مشاوره روانشناسی و مشاوره افسردگی، متخصص هستند.

شما می توانید با خیال آسوده از مشاوران مجرب مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب، در زمینه مشاوره افسردگی تلفنی مشورت بگیرید. مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب همواره در تلاش بوده است تا هزینه های مکالمه مشاوره تلفنی، پایین باشد. تا هم وطنان عزیز بتوانند با دغدغه کمتری مشکلات خانوادگی و روانشناسی خود را مرتفع سازند. از این رو مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب به شما این مژده را می دهد که هزینه تماس برای مشاوره تلفنی افسردگی، بسیار پایین تر از سایر مراکز مشاوره تلفنی بوده و به صورت میانگین 30 درصد کمتر از مراکز مشاوره تلفنی دیگر است.

نویسنده: مرکز مشاوره رهیاب

جهت مشاوره درباره «مشاوره افسردگی تلفنی» می توانید از طریق خط ثابت بدون گرفتن کد با شماره های زیر تماس بگیرید:

تماس با 26  52  907  909 از سراسر کشور

تماس با 48  56  230  909 از استان تهـران

جهت مشاوره از طریق موبایل اینجا کلیک نمایید.

مرکز مشاوره صدای رهیاب در راستای گسترش خدمات روانشناسی و ایجاد امکان دسترسی تمامی هموطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، فاز اول کار خود را در زمینه های مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده و مشاوره روانشناسی آغاز کرد. به فضل پروردگار مرکز مشاوره تلفنی و حضوری صدای رهیاب با پیشرفت فاز اول خود و در راستای همه گیرتر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره آنلاین، مشاوره تصویری و مشاوره خارج از کشور با هموطنان عزیزمان نیز فعالیت خود را توسعه بخشیده است. در حال حاضر در مرکز مشاوره صدای رهیاب، شما می توانید از مشاوره روانشناسان زبده در حوزه های مختلف مثل مشاوره تحصیلی، خانواده و روانشناسی بهره مند شوید. امید است که شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره صدای رهیاب، کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مشاوره درمان افسردگی و تکنیک و روش های درمان افسردگی چگونه است؟ به بیان ساده می توان گفت افسردگی یکی از حالت های روحی است که در برخی از افراد نمود پیدا می کند بطوریکه فرد در درون خود احساس غم و نا امیدی و یا از دست دادن علاقه ی خود به چیزهایی که قبلا با آنها احساس رضایت داشته را دارد. تا به امروزه دلایل اصلی بروز این مشکل در افراد به روشنی مشخص نشده اند اما پر واضح است که مسایلی از قبیل عدم موفقیت و یا فقدان برخی از موارد در زندگی باعث بروز حس افسردگی می گردد. البته باید گفت که در سالیان گذشته ثابت شده است که این بیماری می تواند ریشه وراثتی نیز داشته باشد.

در مجموع باید گفت افسردگی می تواند تاثیرات مخربی را چه از نظر جسمی و چه روحی بر روی افراد بگذارد و باعث ایجاد تغییراتی بر جنبه‌های هیجانی شناختی رفتاری و فیزیکی می‌شود. مشکلاتی نظیر عدم علاقه به کارها و عدم لذت، کاهش میل جنسی، ناامیدی به آینده، بی‌انگیزگی، پوچ‌گرایی و غمگینی ،احساس بی‌فایدگی و تهی بودن، ناامیدی، باورهای بدبینانه، افکار خودکشی یا طرح نقشه برای خودکشی به علت احساس ناتوانی یا بی ارزشی، ناتوانی تمرکز و تصمیم‌گیری از اثرات هیجانی و شناختی است که در هنگام افسردگی به سراغ افراد می آیند. همچنین مشاهده شده که برخی مشکلات رفتاری نیز نظیر آرام صحبت کردن و آرام راه رفتن، خستگی مفرط، کم‌تحرکی روانی حرکتی و گاهی برعکس پرتحرک روانی حرکتی، شلخته و کثیف بودن و اهمیت ندادن به بهداشت شخصی از مواردی است که فرد افسرده را درگیر خود کرده است.

برخلاف باور عموم که این بیماری فقط تاثیر بر روح و روان افراد دارد باید گفت که افسردگی می تواند حتی با عث بروز مشکلات فیزیولوژیکی نظیر اضافه یا کاهش حداقل پنج کیلو در ماه، بی‌خوابی یا پرخوابی، یبوست، اختلال سیکل ماهیانه افزایش زمان سیکل یا عدم آن، کاهش میل جنسی یا از دست دادن علاقه در فرد بیمار گردد.

مشاوره تلفنی افسردگی

شاید بتوان دلایلی که در زندگی امروزی باعث ایجاد این مشکلات در فرد می گردد را بطور خلاصه در چند مورد بیان اینگونه بیان کرد:

موارد فوق را می توان در حال حاضر مهمترین دلایل بروز مشکلاتی نظیر افسردگی و یا اختلالات روانی دانست که باعث ایجاد نشانه هایی از این بیماری می گردد.متخصصان و پزشکان باتجربه همواره توصیه می کنند که با پدیدار شدن اولین نشانه از این بیماری قبل از بوجود آمدن آسیب های جدی در شخص بیمار ، هنگامی که خود فرد و یا اطرافیان متوجه بروز این نشانه ها شدن فورا برای آغاز پروسه درمان به یک متخصص و یا مشاوره درمان افسردگی مراجعه کنند

مواردی که در زیر ذکر شده می تواند از نشانه های بارز ابتلا به افسردگی در افراد باشد:

البته باید گفت تغییر در سبک زندگی در هنگام بروز مشکلات در زندگی باعث پیشگیری و لااقل کاهش آسیب های ناشی از بروز این بیماری می گردد.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

تلفن:

88216100

88216200

آدرس:

تهران، میدان ونک ،خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی ،نبش کوچه شهریار  ،پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

 

سلام میلاد هستم 25 سالمه خیلی وقته دس ندارم با کسی ارتباط داشته باشم بیشتر وقتا خونه ام حتی دوست های قدیمی ام بهم پیام میدن جوابشونو نمیدم خیلی وقتا هم فکرای بدی ب سرم میزنه حتی ب خودکشی ام فک کردم میدونم خیلی بده این وضعیتم ولی نمیتونم خلاص بشم ظاهرمم خیلی خوبه و خیلی خوشتیپم ولی نمیتونم با جنس مخالف ارتباط برقرار کنم خیلی ام مقاله خوندم ولی هیچکدون نتوسته بهم کمک کنه خواهش میکنم ی راه حل خوب بهم بگید ممنون

به یک مشاور متخصص فردی مراجعه کنید

دوست عزیز پیشنهاد میکنم حتما به یک روانشناس مراجعه کنید . عواملی که گفتید میتونه نشانه های افسردگی باشه .

هی من خودم آ شما بدترم

منم مثله توام…

سلام منم دقیقا مث توام اما من متاهلم و زندگی واقعا برام سخته همسرم باعث افسردگی من شد اینقد بهش وابسته شدم ک در نبودش حالم بدمیشه لرزش پیدا میکنم مث دیوانه هامیشم اما او معتاداست فقط ب خودش فکر میکنه نمیدونم چجور ازاین باتلاق باید نجات پیدا کنم واقعا هیچی برام معنا نداره خیلی تنهام باهیچ کس نمیتونم درد دل کنم پیش مشاور هم متاسفانه نمیتونم برم ب دلیل هزینه هاسنگین

سلام وقت بخیر من چند ماه پیش با ی پسر تو اینستا گرام اشنا شدم عکس های خوبی از خود گزاشته بود من شروع کنننده رابطه بودم بعد ها فهمیدم اصلا ادم جالبی نیست همش بهم پیشنهاد های بد میداد میگفت تو رابطه باید همه چی باشه من نمیتونستم قبول کنم اخه خانوده مذهبی دارم بخاطر همینم ازم جدا شد الان بعد گزشت چند ماه دلم خیلی براش تنگ شده از طرفی ام میدونم اگه بهش پیام بدم حتما در مورد خواستش بهم میگه لان من باد چیکار کنم ک فراموش کنم با کسی دیگه ام نمیتونم دوس بشم چون… بیشتر بخوانید »

به خواسته کسی تن ندین خودتون برای بهبود حال خودتون به یک مشاور متخصص مراجعه کنید هم برای مسایل فردی هم رابطه و ناراحتی که الان دارین تجربه میکنین

خودتون هم میدونید که در اصل خواسته ی اشتباه رو اون مذهبی بهش القا کرده که الان داره روهش رو اذیت میکنه به عنوان یک فرد با تحصیلات اکادمیک که نباید در بند دروغ باشید به بچه بفهمونید در اصل اون مذهب و خانواده هستن که دارن مانع از آسایشش میشن.

آقای رضایی،این پسر داره ازش سو استفاده می کنه. کار شما خیلی زشته که توجیه می کنید رفتار بد پسر رو و خانم رو فریب می دید. تحصیلات آکادمیک به شما یاد داده به روح بگید روه؟

دوست عزیز در رابطه ، همه چی باید شفاف باشه ، شما اول باید چهارچوب های خودتون رو بشناسید و این رو به طرف مقابلتون هم بگید ، خیلی شفاف باید بگید این چهارچوب های من هست و نمیخوام شکسته بشه ، در این صورته که میتونید رابطه سالمی رو تجربه کنید . شما میتونید برای مشاوره دقیق تر به روانشناس مراجعه کنید .

من 24 سالمه و توی شیراز زندگی میکنم با پسر خالم ک خیلی همو دوس داشتیم نامزد کردم بعد اینکه نامزد کردیم ب همراه مادرش رفتن ترکیه بعد رفتنش دیگه بهم پیام نداد و زنگم نزد دو ماه ازش خبر نزاشتم تا اینکه برگشتن از ترکیه با مادرش دیدم با ی دختر تو ترکیه اشنا شده و باهاش ازدواج کرده منم مجبور شدم ترکش کنم بعد اون همه مراسم و اینجور حرفا ولم کرد مدت هاست ک تنهام و افسرده شدم و دارم دیونه میشم دوستام میگن فراموشش کنم اون ماجرا رو ولی نمیتونم راه حلی اگه دارین ممنون میشم… بیشتر بخوانید »

سلام واقعا متاسفم برای اتفاقی که پیش اومده و باهاتون همدلی میکنم حتما به یک مشاور متخصص مراجعه کنید

ما اینجا هستیم تا حرف شما رو بشنویم .

مشاوره حضوری در ادرسی که دادید؟

سلام. بله شعبه ونک

من یه دختر ۱۴ ساله ام ک ۹۰ درصد تو خونه تنها ام و خسته ام و گوشه گیر احساس گناه می کنم با اینکه هیچ کار اشتباهی نکردم دوس دارم تو اتاقم تنها باشم و وقتی کسی میاد تو اتاقم دوس دارم زود تر بره از نظرم زندگی بیخودی دارم و دوس دارم خود کشی کنم و چند بار رگمو زدم تمرکز ندارم و اصلا نمی تونم تمرکز کنم و خوب درس بخونم ولی مادر پدرم از هیچ کدوم از اینا ک گفتم خبر ندارن و دوس ندارم ک بدونن ایا من افسرده ام؟

سلام دوست عزیز با توجه به مواردی که گزارش می کنید باید خدمتتون عرض کنم که نیاز به مراجعه به روانپزشک برای تشخیص دقیق مشکلتون هست و باید خدمتتون عرض کنم که این افکار و احساسات ناشی از ناراحتی هست ببینیم چرا شما آنقدر ناراحت هستید و مشکلتون چیه که اینقدر ناراحت هستید و شاید با مصرف دارو و شاید به کمک روانشناس بدون مصرف دارو و شاید با کمک هردو مشکلتون حل بشه در حالت عادی باید خدمتتون عرض کنم که باید ببینیم چرا شما این ناراحتی ها رو دارید

سلام دوست عزیز من هم ۱۴ سالمه و همین حس های شمارو دارم.همش احساس گناه و ناراحتی دارم.دوست دارم فقط گریه کنم.مامانم روم حساسه و نمیتونم جلوی اون گریه کنم.از بابامم ب دلایلی متنفرم.همش میریزم تو خودم و گریه میکنم.احساساتم رو هیچوقت با کسی ب اشتراک نگذاشتم.خیلی خیلی ب سرم میزنه ک خودکشی کنم و راحت بشم اما تحقیق کردم ک هیچ خودکشی وجود نداره که بدون درد بلشه و بعضیاشون احتمال مرگ رو داره. دختر درسخونی هستم ولی ی مدت طولانی هست ک نمیتونم تمرکز کنم.همش پرخاشگری میکنم. تست های اینترنی افسردکی هم دادم و نتیجه اش افسردگی شدید… بیشتر بخوانید »

دوست خوبم ما اینجاییم که به شما کمک کنیم .

چجوری میشه مشاوره انلاین گرفت ما شهرستانیم

مشاوره تلفنی افسردگی

با شماره02188216100 تماس بگیرید.

منم به خاطر اینکه عاشق یه پسری شدم بعدش حتی به اونم نگفتم و الان پنج ساله عاشقشم منم مثل تو حامل خیلی بده

من استرس های بسیار شدید و پی در پی هم دارم همش قلبم تند تند میزنه وب همین دلیل پیش متخصص قلب هم رفتم و مشکلی نداشتم.فقط زمانی ک تپش قلب میگیریم مصرف میکنم(میشه گفت همیشه تمش دارم وهمش قرص میخورم و هیچ تاثیری ندارن)ب خودم میگم کاشکی حداقل مشکل قلبی داشتم

دوست خوبم بهتره در این زمینه به روانشناس مراجعه کنید .

سلام خانمی هستم دارای دو فرزند ۱۵ساله دخترو۱۰ساله پسر ۱۶ساله از ازدواجم میگذره بامردی که اعتیاد داشته از اول زندگیم تا الان تو خونه پدر شوهرم زندگی میکنم مخارج زندگیمو پدر شوهرم میده بیشتر این مرد کار نمیکنه خرجی بیاره بیشتر موقعها هم سه روز میره که من بیخبرم ازش از طرز نگاهش میفهمم که دلبستگی به من نداره هر چند زبونش چیز دیگه ای میگه من به خاطر بچهام دارم تحمل میکنم این ضجرو لطفن راهنماییم کنید البته قبل از ازدواج با من عاشق یه نفرم بوده.

سلام واقعا متاسفم برای مشکلتون به خدمتتون عرض کنم که شما دقیقا مشکلتون رو شرح ندادید

ابتدا باید راه چاره ای برای جدایی از دلبستگی هاتون و رسیدگی به خودتون پیدا کنید بچه ها رو رها کنید و طلاق بگیرید و دنبال یک زندگی خوب اول برای خودتون باشید کار پیدا کنید ازدواج کنید وضعیت مالی خودتونو ارتقا بدبد سپس به فرزندانتون برسید کاری که باید سال ها پیش میکردید

سلام وقتتون بخیر من یک سال پیش با یه پسری اشنا شدم تو اینستا بعدش باهام خوب بود روزهای خوبی داشتیم باهام من خیلی حس خوشحالی داشتم خیلی شاد خوشحال سلامت با حوصله بودم ولی بعدش فهمیدم دوست دختر داره بعدش من خیلی دوسشداشتم و اصلا نمبتونستم ولش کنم ولی بازم میرفتم یه سراغی ازش میگرفتم باهاش حرف میزدم تو گوشی ولی دخترش خیلی بهم حرفهای بدی میزد که اون مال منه فلانو اینا هردوشون خیلی روحیمو اذیت کردن بعدش پسره رو ولش کردم بی دلیل باعام بد بود الانها تست افسردگی من از چهلم گذشت دوست دارم با یه… بیشتر بخوانید »

سلام دوست عزیزم خیلی متشکرم از اینکه سال تمام در میان گذاشتید ببینی دیگران تا چه حد می‌تواند به ما کمک کند تا دیگر آنها را شما را کار به شما در مورد خواهر شما از این اثر نداشته دیگران به شما خواستند که بدون روانپزشک شما انجام ندادید دیگران تا چه حد می‌تواند اثرگذار باشند شما حتی اگر روانپزشک مراجعه بکنید داروها را مصرف نکنید اگر روان‌شناسان تکالیفی که گفتن را انجام دهید لازم است انجام ندادیم مثل اینکه رفتی پیش چه دکتری برای یک سردرد به شما قرص ژلوفن مثلاً و شما قرص مصرف نکردم و رفتم دکتر… بیشتر بخوانید »

مسئله با خودت کنار اومدنه که عر کسی سرعت متفاوتی با بقیه داره مطمئن باش دو سال دیگه اصلا این موضوع برات ارزشی نداره یا ده سال دیگه پس یا با خودت زود تر کنار بیا یا ده سال صبر کن

من 18سالم شد امروز و هنوزم همونم هیچ تغییر نکردم و این خیلی منو اذیت میکنه

سلام دوست عزیزم در حقیقت منتظریم ببینیم که چه تغییری الان براتون اتفاق بیفته میشه لطفاً واضح تر بگید متشکرم

بحران بلوغ صبر کن دو سال دیگه درست میشه دیدگاهتو به زندگی عوض کن زندگی از اول تا اخرش همینه این تویی که تعیین میکنی خوش بگذره یا اینجوری

سلام دختری 15 ساله دارم که از حدود 10 سالگی دچار مشکلات عصبی شد. با هیچکس رابطه ندارد و حتی در مدرسه با معلم و همکلاسی صحبت نمی کند و رفتارش با من(مادر) به شدت خشن است هیچ کاری در خانه انجام نمی دهد و اگر او را نصحیت کنم و یا دستورش را فورا اطاعت نکردم به من حمله می کند چند بار با ناخنش صورتم را خراش داده و با چاقو به دست و بدنم زده و در حال حاضر موهایش را کوتاه کرده و ظاهر پسرانه به خود می گیرد و جلو همه می اید در صورتی… بیشتر بخوانید »

سلام دوست عزیز مادر مهربان دلسوز و نگران خیلی متشکرم از اینکه برای بچه تو اینقدر اهمیت و ارزش قائل هستید و این احساس مسئولیت پذیری شما را ستایش می‌کنم خیلی متشکرم از اینکه اعتقاد دارید به خدمات روانشناسی و مشاوره باید خدمتتون عرض کنم که با توجه به مسائلی که فرمودید در مورد نوجوان شما در حقیقت احتمال چند مورد برای تشخیص مشکلات روانی وجود داره ولی به هیچ عنوان بدون تشخیص توسط متخصص به صورت حضوری و تشخیص توسط روانشناس و روانپزشک اصلاً از گفتن موارد خودداری می کنم و ازتون خواهش می کنم که برای درمان نوجوان… بیشتر بخوانید »

باید بررسی شود که چه بر سر روان این دختر گذشته است همراه شدن با عده ای که اوره مجذوب کنند و تیم درمانی و قرار گرفتن در شرایط زندگی کاملا متفاوت بسیار مفید خواهد بود

سلام من یه خانوم ۲۵ ساله هستم ک مدتیه حس میکنم مریضم از لحاظ روحی نه میتونم ب همسرم بگم نه این ک ب بقیه خونواده وقتی با خودم تنهام حالم خوبه وقتی در یه جعمی قرار میگیرم دستو پامو گم میکنم احساس میکنم ک گناهکارم وعذاب وجدان دارم همیشه با خودم در حال درگیرییم احساس میکنم ک فشار خونم بالاست و خودم واسه خودم سر هیچ موضوعی نارااحت میشم و تپش قلب میگیرم نمیتونم ب دخترم برسم دلم تنگ میشه وقتی میبینم نمیتونم ب دخترم رسیدگی کنم طیه یه ساعاتی از شب حالم خیلی خوبه مثن آخر شبا حالم… بیشتر بخوانید »

سلام مادر مهربان خانم بزرگوار دوست عزیز خیلی متشکرم از یک سال تمام در میان گذاشتیم در رابطه با جواب سوال شما را خدمتتون عرض می کنم که ترس از در جمع بودن یا خوبیه در جمع بودن توی مهمونی ها فرمود این وجود داره توی رفتن به خرید برای شما توی سوپرمارکت وجود داره که احتمالاً و شاید چیزی شبیه به سوشال فوبیا باشه که به اصطلاح به این خوبی اجتماعی یا ترس اجتماعی گفت همیشه در صدر قرار گرفتن در محیط های اجتماعی و احتمالاً با توجه به گزارشی که شما دارید با احساس گناه و گیلکی لینک… بیشتر بخوانید »

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد طراحی و سئو توسط لومین

در مشاوره از راه دور، برخلاف روش درمانی سنتی، در طول درمان فرد با درمانگر تعامل حضوری ندارد. این شیوه، بعد مکان را که برای درمانگر یا مراجعه کننده مسئله ساز شده است را حل می کند و بیماران می توانند فارغ از اینکه در چه شهر و مکانی هستند با درمانگر خود رابطه برقرار کنند.

مشاوره تلفنی :در مشاوره از راه دور، برخلاف روش درمانی سنتی، در طول درمان فرد با درمانگر تعامل حضوری ندارد. این شیوه، بعد مکان را که برای درمانگر یا مراجعه کننده مسئله ساز شده است را حل می کند . بنا بر این  بیماران می توانند فارغ از اینکه در چه شهر و مکانی هستند با درمانگر خود رابطه برقرار کنند.

متخصصین از راه دور می توانند با استفاده از تلفن خدمات خود را ارائه دهند. این درمانگران، درمان از راه دور را به عنوان اصلیترین راه برای برقراری ارتباط با افرادی که به دنبال درمان هستند، ارائه می دهند. برخی از این درمانگران این نوع درمان را ترجیح می دهند . زیرا می توانند مزایای درمانی را که در خانه  و یا حین مسافرت تجربه می کنند را به دست آورند .  اینگونه محدودیتی از لحاظ زمانی و مکانی برای بیمار نیز وجود ندارد. این نوع درمانی هم می تواند به عنوان یک درمان مستقل و کامل ارائه شود . و هم می تواند در کنار درمان سنتی که به صورت حضوری انجام می شود، صورت گیرد. مثلا اگر شخصی خارج از شهر باشد و نتواند خود را به موقع به مطب درمانگر برساند، می تواند از روش درمانی راه دور و مشاوره تلفنی با همان درمانگر بهره بگیرد.

افرادی که تازه برای درمان مراجعه می کنند ممکن است شرکت در جلسات از راه دور و با استفاده از تلفن برایشان راحت تر باشد. این واقعیت که درمان در خانه صورت می گیرد مخصوصا اگر فرد مایل نباشد که کسی از مشاوره اش اطلاع داشته باشد، میزان استرس را کاهش می دهد.

درمان از راه دور می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دلیل موقعیت مکانی ، درمانی یا مسافت نمی توانند درمان لازم را به صورت حضوری دریافت کنند. همچنین ممکن است برای افرادی که مایل به ملاقات در مرکز مشاوره یا مطب نیستند، جذاب باشد.مشاوره تلفنی افسردگی

بسیاری از جنبه های سلامت روان را می توان با درمان از راه دور مورد بررسی قرار داد. برخی از این موارد عبارتند از:

اضطراب

افسردگی

اختلال خوردن

مسائل مربوط به روابط

استرس

وسواس و اجبار

مسائل مربوط به فرزندپروری

مطالعات نشان می دهد که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد به همان اندازه درمان حضوری مؤثر بوده است. بسیاری از رویکردهای رایج مانند درمان شناختی رفتاری (CBT) ممکن است در درمان آنلاین مناسب باشد . و  بسته به نظر درمانگر مورد استفاده قرار گیرد.

درمان از راه دور ممکن است برای افرادی که به دور از منابع بهداشت روان زندگی می کنند انتخاب مناسبی باشد. افرادی که برنامه های شلوغ دارند، می توانند از این نوع مراقبت از سلامت روان نیز بهره مند شوند. موقعیت هایی وجود دارد که درمان از راه دور یا مشاوره تلفنی، در آن توصیه نمی شود.

به عنوان مثال، افراد دارای مشکلات شدید روانی یا عاطفی ممکن است با این نوع درمان، بهبود نیابند. مبتلایان به اسکیزوفرنی، افسردگی شدید، افکار دو قطبی یا خودکشی باید بیشتر از درمان سنتی بهره بگیرند. افراد مبتلا به این اختلالات و سایر موارد ذکر شده ممکن است نیاز به مراقبت های شدید داشته  باشند. ممکن است نیازمند دریافت درمان به صورت حضوری باشند. دیگر افرادی که درمان از راه دور برایشان مناسب نیست، کسانی هستند که با تکنولوژی و تلفن سازگاری ندارند.

همچنین افرادی که در خانه، فضای خصوصی ندارند و از افشاء شدن اسرارشان هراس دارند، ممکن است سایر گزینه های بهداشت روان و درمان به صورت حضوری را ترجیح دهند.

افرادی که به دنبال درمان از راه دور هستند گزینه های زیادی دارند، اما باید در جستجوی یک درمانگر احتیاط کنید.

برخی از افرادی که به صورت تلفنی خدماتی را ارائه می دهند، دارای مجوز نیستند. این می تواند منجر به درمانی ناکارآمد یا یک وضعیت بالقوه خطرناک شود. به اشتراک گذاشتن اطلاعات خصوصی با شخص اشتباه، می تواند منجر به سرقت هویت و سایر اشکال کلاهبرداری شود.

هنگام انتخاب یک درمانگر آنلاین ، بایدکه اطمینان حاصل کنید که او دارای مجوز روانشناسی است. یک درمانگر آموزش دیده باید حداقل دارای مدرک فوق لیسانس در زمینه مربوط به سلامت روان باشد.

این مهم است که اطمینان حاصل کنید که درمانگر شما از مهارت های فنی برای ارائه درمان به صورت تلفنی برخوردار است. بنابراین مهم است که شما از چه مرکز مشاوره یا درمانی خدمات خود را دریافت می کنید.

در این زمینه اگر به جستجوی درمانگرانی هستید که به صورت تلفنی به شما خدمات ارائه دهند و از صحت کامل شایستگی این افراد اطمینان لازم را کسب کنید، بهتر این راه تماس با مرکز مشاوره روانشناسی احیاست. این مجموعه درمانی جامع که کلیه درمانها را اعم از درمانهای فردی و اجتماعی را شامل می شود می تواند راهگشای شما در زمینه درمان از راه دور باشد.

 

منبع:

https://www.goodtherapy.org/learn-about-therapy/modes/distance-therapy

همانطور که روز به روز افراد بیشتری از کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، مناظره میان مشاوره آنلاین در مقابل مشاوره سنتی بالا گرفته و درمانگران راجع به مشکلات و نکات مثبت مشاوره آنلاین بحث می‌کنند، تا ببینند آیا درمان کردن و «در دست گرفتن» روان افراد از پشت صفحات نمایشگر و از طریق اینترنت […]

موضوع مهمی که این روزها دغدغه ی بیشتر خانواده هاست ارتباط موثر با فرزندان میباشد اینکه چگونه میتوانند به فرزندان خود نزدیک تر شوند و ارتباط نزدیکی به دور از خشونت با ان ها داشته باشند چگونه میتوانند گوش شنوا باشند برای فرزندان تا بتوانند در راستای رشد و تعالی انها را یاری دهند  

ارامش خانواده میتواند یکی از راه های رسیدن به موفقیت تک تک اعضای خانواده باشد برای اینکه بتوانید زندگی ارام تو ام با امنیت  داشته باشید

مشاوره ی انلاین و تلفنی : دسترسی به روانشناس  در زمان مناسب :گاهی ما در شرایطی قرار میگیریم که احساس میکنیم بحران تمام زندگی ما را فرا گرفته است ، احساس اشوب دلواپسی و احساساتی از این دست مانع از هر گونه تصمیم درست خواهد شد  شرایطی مشابه اینکه شما متوجه شوید همسرتان با شخصی […]

مشاوره آنلاین چیست؟

مشاوره ی تلفنی افراد را کمتر با مسایلی مانند هزینه ی رفت و امد ترافیک و  فاصله ی طولانی با مراکز مشاوره … درگیر میکند  و همچنین با توجه با مشغله های کاری ممکن است برای افراد مشاوره گرفتن حضوری سخت باشد و قادر به کمک گرفتن از مشاورین نباشند برای حل این مسئله ما چاره ای اندیشیده ایم فقط کافیست با شماره ۰۲۱۹۱۰۱۴۰۹۳تماس بگیرید و از مشاورین با تجربه ی خود کمک بگیرید

پاسخ گویی به سوال ها و مشکلات در زمینه روانشناسی

برای ورود اینجا کلیک کنید

مشاوره افسردگی فرآیندی است که آن مشاور به تشخیص و درمان فرد افسرده پرداخته و ابتدا با روش های بدون دارو شروع شده و سپس در صورت نیاز و شدت افسردگی دارو نیز تجویز می شود.

یک فرد افسرده ای که بدون احساسات می باشد، مشابه با یک فرد تنبل نیست. زمانی که یک فردی تنبل است، هیچ کاری انجام نمی دهد یا کارهای ناخوشایندی انجام می دهد، حتی زمانی که انرژی لازم را برای انجام دادن کارشان داشته باشند.

فردی که به دلیل افسردگی بدون انگیزه می باشد، معمولا می خواهد که کار کند و کارهاییی را انجام بدهد، ولی احساس می کند که چنین توانایی ندارد؟

از نظر مشاور افسردگی: تشخیص علائم افسردگی اهمیت زیادی دارد. متاسفانه نیمی از افرادی که افسردگی دارند، هیچ وقت شناسایی نمی شوند یا تحت درمان قرار نمی گیرند. علائم افسردگی عبارتند از:
• عدم تمرکز، یادآوری جزئیات و تصمیم گیری ها
• خستگی
• احساس گناه، بی ارزش بودن و درماندگی
• بدبینی و ناامیدی
• بی خوابی، بیدار ماندن تا اوایل صبح، یا خوابیدن بیش از اندازه
• بیقراری
• تحریک پذیری
• از دست دادن علاقمندی نسبت به مواردی که قبلا لذت بخش بوده اند، همانند سکس
• خوردن بیش از حد غذا یا از دست دادن اشتها
• درد ها، ناراحتی ها، سردردها یا گرفتگی های عضلانی که خوب نمی شوند
• مشکلات گوارشی که بدون دریافت درمان بهبود نمی یابند
• ادامه داشتن احساسات غمگینین، اضطراب یا پوچ گرایی
• تفکرات یا اقدامات خود کشی

افراد مختلف علائم مختلفی از افسردگی را تجربه می کنند و همچنین علائم موجود در مردان نسبت به علائم موجود در زنان متفاوت می باشد. مردان به احتمال زیاد احساس خستگی و بی قراری می کنند، علاقه شان نسبت به کار، خانواده و یا سرگرمی ها کاهش پیدا می کند و با مشکلات خوابی مواجه می شوند.مشاوره تلفنی افسردگی

مردها معمولا در جلسه مشاوره افسردگی علائم را بیان کرده و در بسیاری موارد بیان آن برایشان سخت است.

در حالی که افسردگی قابل درمان می باشد و علائم آن قابل رفع است، ولی نمی تواند به صورت کامل معالجه شود.

در مقابل، هدف درمانگر بهبود دادن می باشد. همانند سایر شرایط مزمن، حتی در صورتی که فرض بر امکان بروز مجدد آن باشد، یک سری روش های درمان برای کاهش شدت علائم، مدیریت شرایط و حمایت از شما وجود دارند.

در اکثر موارد، اضطراب یک شرایطی می باشد که به صورت خود به خود به وجود می آید و از بین می رود. ولی در برخی مواقع، اضطراب نمی تواند بدون استفاده کردن از درمان، به صورت کامل از بین برود. این یک نکته منفی می باشد.

نکته مثبت موجود عبارت از این است که شما می توانید علائم خودتان را مدیریت کنید تا آنها شرایط شما را مدیریت نکنند.

اختلال های اضطرابی از طریق علائم مختلفی مشخص می شوند. یکی از رایج ترین علامت های موجود عبارت از یک نگرانی افراطی یا سرزده ای می باشد که منجر به ایجاد اختلال در عملکرد روزمره می شود. سایر علائم موجود شامل بیقراری، سراسیگمی، خستگی، مشکل تمرکز، تحریک پذیری، درد عضلات و مشکلات خوابی می باشند.

اکثر افراد در برخی از مراحل زندگی خودشان اضطراب را تجربه می کنند.

در واقع، اضطراب یک واکنش کاملا نرمال به اتفاقات استرس زای زندگی، همانند جابجایی، تغییر  شغل و مواجه شدن با مشکلات مالی می باشد.

با این وجود، زمانی که علائم اضطراب طولانی مدت تر از اتفاقات محرک کننده آن باشند و در زندگی شما تداخل ایجاد کنند، این موارد می تواند نشانه دهنده یک اختلال اضطرابی باشند.

اختلال های اضطرابی می توانند ناتوان کننده باشند، ولی می توانند از طریق دریافت یک کمک مناسب از یک متخصص بالینی مدیریت شوند. شناخت علائم اولین مرحله می باشد.

در ادامه ۱۱ علامت رایج مربوط به یک اختلال اضطرابی در مشاوره افسردگی و همچنین نحوه کاهش یافتن اختلال به صورت طبیعی و زمانی که به کمک یک متخصص نیاز پیدا می شود، بیان شده اند:

یکی از رایج ترین علامت های اختلال اضطرابی، نگرانی بیش از حد می باشد.
نگرانی مربوط به اختلال اضطرابی، هیچ نوع تناسبی با اتفاقات تحریک کننده آن ندارند و معمولا در واکنش به یک موقعیت نرمال و روزانه صورت می گیرند.
به منظور اینکه یک نگرانی به عنوان علامتی از اختلال اضطراب عمومی شده در نظر گرفته شود، باید در اکثر روز ها  و حداقل به مدت شش ماه ادامه داشته باشد و کنترل کردن آن سخت باشد.
نگرانی ایجاد شده باید شدید و سرزده باشد، منجر به ایجاد مشکل در تمرکز و انجام دادن وظایف روزمره شود.
افراد زیر ۶۵ سال با بیشترین ریسک مربوط به اختلال اضطراب عمومی شده مواجه هستند، به خصوص افرادی که مجرد هستند، یک وضعیت اقتصادی اجتماعی سطح پایینی دارند و عوامل استرس زای زیادی در زندگی آنها وجود دارد.

زمانی که یک فردی اضطراب را احساس می کند، بخشی از سیستم عصب همدردانه آنها بیش از حد فعال می شود.

این تاثیرات بر روی کل بدن تاثیر می گذارد که شامل ضربان شدید قلب، عرق ریزی کف پا و کف دست،  لرزان بودن دست ها و خشکی دهان می باشد.

دلیل صورت گرفتن این علائم، وجود داشتن این احساس در ذهن شما می باشد که یک خطری را درک کرده اند و به همین دلیل ذهنتان تلاش می کند بدن شما را آماده واکنش نشان دادن به تهدید بکند.

بدن شما چریان خونی را از سیستم گوارشی منحرف می کند و آن را به سمت عضلاتی می فرستد که شما برای دویدن یا مبارزه به آنها نیاز دارید. همچنین این کار منجر به افزایش ضربان قلب شما می شود و احساس های شما را شدیدتر می کند.

هر چند که این احساسات در حین مواجه شدن با یک تهدید واقعی مفید می باشند، ولی در صورتی که ترس فقط در سر (ذهن) شما وجود داشته باشد، می تواند ناتوان کننده باشد.

حتی برخی از تحقیقات صورت گرفته بیانگر این است که افراد دارای اختلال های اضطرابی، نمی توانند حالت انگیختگی خودشان را همانند افراد بدون اختلال اضطرابی، سریع کاهش بدهند؛ این بدان معنا است که آنها تاثیرات اضطراب را برای یک دوره طولانی مدت تری تجربه می کنند.

می توانید از مشاوره آنلاین رایگان افسردگی بهره ببرید.

بی قراری یکی دیگر از علائم رایج اضطراب می باشد، به خصوص در کودکان و نوجوانان.

زمانی که یک فردی بیقراری را تجربه می کند، در اغلب مواقع آن را به عنوان یک احساس حدی یا یک اصرار ناخوشایند برای حرکت کردن تعریف می کنند.

یک مطالعه صورت گرفته بر روی ۱۲۸ کودکی که در آنها اختلال های اضطرابی تشخیص داده شده بود، نشان داد که ۷۴% از آنها بی قراری را به عنوان یکی از علائم اضطراب اصلی شان توصیف می کنند.

در حالیکه بیقراری در تمامی افراد مبتلا به اضطراب صورت نمی گیرد، ولی یک معیاری می باشد که پزشکان در حین صورت دادن تشخیص، به صورت مکرر از آن استفاده می کنند.

در صورتی که شما بی قراری را در اغلب مواقع روزها و به مدت بیش از شش ماه تجربه کنید، این حالت می تواند نشان دهنده یک اختلال اضطرابی باشد.

در جلسات مشاوره بیماران افسرده این مورد بسیار دیده می شود.

به راحتی خسته شدن می تواند یک علامت بالقوه دیگری از اختلال اضطراب عمومی شده باشد.

این علامت می تواند منجر به شگفت زده شدن برخی از افراد شود، چرا که یک اضطراب معمولا با فعالیت بیش از حد یا برانگیختگی مرتبط است.

در برخی موارد، خستگی می تواند بعد از یک حمله اضطرابی صورت بگیرد، در حالیکه در مورد سایر افراد، خستگی می تواند مزمن باشد.

هنوز مشخص نمی باشد که آیا این خستگی به دلیل سایر علائم اضطراب، همانند بی خوابی یا گرفتگی عضلات، یا به خاطر تاثیرات هورمونی اضطراب مزمن ایجاد می شود.

با این وجود، نکته مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد عبارت از این نکته است که خستگی همچنین می تواند یک علامتی از افسردگی یا شرایط بالینی دیگری باشد؛ به همین دلیل خستگی برای تشخیص یک اختلال اضطرابی کافی نمی باشد.

اکثر افراد دارای اضطراب، یک سری مشکلات مربوط به تمرکز را گزارش می کنند.

یک مطالعه صورت گرفته بر روی ۱۵۷ کودک و نوجوان دارای اختلال اضطراب عمومی شده نتیجه گیری کرد که بیش از دو سوم آنها دارای مشکل تمرکز می باشند.

یک مطالعه دیگری که بر روی ۱۷۵ فرد بالغ دارای همان اختلال صورت گرفته بود، نتیجه گیری کرد که تقریبا ۹۰% از مشارکت کنندگان دارای مشکل تمرکز می باشند. زیاد بودن میزان اضطراب در این افراد، احتمال بروز مشکل را افزایش می داد.

برخی از مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که اضطراب می تواند در کارکرد حافظه تداخل ایجاد کند؛ این حافظه مسول نگه داشتن اطلاعات کوتاه مدت می باشد. این مورد می تواند در توضیح تجربه شدن اضطراب بالا در افراد دارای سطح عملکردی پایین مفید باشد.

با این وجود، مشکل داشتن در تمرکز همچنین می تواند نشان دهنده یک شرایط بالینی دیگری، همانند اختلال کمبود توجه یا افسردگی باشد؛ به همین دلیل مشکل تمرکزی یک دلیل کافی برای وجود داشتن اختلال اضطراب نمی باشد.مشاوره تلفنی افسردگی

اکثر افراد دارای اختلال های اضطرابی، همچنین تحریک پذیری افراطی را هم تجربه می کنند و این در جلسات مشاوره افسردگی بسیار دیده می شود.

بر اساس نتایج مربوط به یک مطالعه جدید صورت گرفته بر روی ۶۰۰۰ فرد بالغ، بیش از ۹۰% افراد دارای اختلال اضطراب عمومی شده، احساس تحریک پذیری را در زمانی گزارش کرده بودند که اختلال اضطرابی در وخیم ترین شرایط خودش قرار داشت.

بزرگسالان جوان و میانسال دارای اختلال اضطراب عمومی شده، تحریک پذیری صورت گرفته در طول زندگی روزمره را دو برابر بیشتر از نگرانی های موجود گزارش کرده بودند.

با توجه به اینکه اضطراب با سطح تهییج و نگرانی افراطی زیادی مرتبط است، تعجب آور نخواهد بود که تحریک پذیری یک علامت رایجی باشد.

گرفتگی عضلات در بیشتر روزهای هفته، یک علامت رایج دیگری از اضطراب می باشد.

هر چند که این علائم می توانند رایج باشند، ولی ارتباط آنها با اضطراب تا به حال مشخص نشده است. ولی همچنین این امکان وجود دارد که اضطراب منجر به افزایش سفتی ماهیچه ها شود یا یک عامل سومی وجود داشته باشد که منجر به بروز هر دو اینها شود.

به صورت جالب توجهی نشان داده شده است که درمان درد عضلات با استفاده از روش درمان ریلکسیشن عضلات ،می تواند نگرانی را در افراد مبتلا به اختلال اضطراب عمومی شده کاهش دهد. حتی برخی از مطالعات نشان داده اند که این روش کارایی مشابهی با روش درمان شناختی رفتاری دارد.

می توانید از خدمات مشاوره افسردگی در سایت مشاورانه بهره ببرید.

اختلالات خوابی رابطه قوی با اختلالات اضطرابی دارند. بیدار شدن در میانه های شب و مشکل داشتن در خوابیدن، دو مورد از رایج ترین مشکلات خوابی گزارش شده می باشند.

برخی از تحقیقات صورت گرفته نشان داده اند که حتی بی خوابی در طول دوران کودکی، می تواند با افزایش اضطراب در مراحل بعدی زندگی مرتبط باشد.

یک مطالعه ای که به مدت ۲۰ سال نزدیک به ۱۰۰۰ کودک را مورد مطالعه قرار داده بود، نتیجه گیری کرد که بی خوابی در کودکان، با ۶۰% ریسک افزایش یافته مربوط به ایجاد اختلال اضطراب تا سن ۲۶ سالگی مرتبط بوده است.

هر چند که بی خوابی و اضطراب ارتباط قوی با یکدیگر دارند، ولی هنوز مشخص نیست که آیا بی خوابی منجر به اضطراب می شود، یا اضطراب منجر به ایجاد بی خوابی می شود یا یک رابطه دو طرفه ای مابین آنها وجود دارد.

آنچیزی که مشخص می باشد، عبارت از این است که در حین درمان شدن یک اختلال اضطرابی، بی خوابی هم در اغلب مواقع بهبود می یابد.

یکی از انواع اختلال های اضطرابی، اختلال وحشت زدگی نام دارد که با صورت گرفتن مکرر حمله های وحشت زدگی مرتبط است.

حمله های وحشت زدگی منجر به ایجاد یک احساس ترس شدید و مضمحل کننده ای می شود که می تواند ناتوان کننده باشد.

معمولا این ترس های افراطی با ضربان شدید قلبی، عرق ریزی، لرزش، تنگی نفس، کم عمق بودن تنفس، تهوع و ترس از مردن یا از دست دادن کنترل همراه می شوند.

حمله های وحشت زدگی می توانند به صورت مجزا صورت بگیرند، ولی در صورتی که به صورت مکرر و پیشبینی نشده صورت بگیرند، می توانند نشان دهنده یک اختلال وحشت زدگی باشند.

تخمین زده شده است که ۲۲% از بزرگسالان آمریکا، در برخی از مراحل زندگی خودشان وحشت زدگی را تجربه می کنند، ولی در حدود ۳% از آنها به اندازه ای حمله وحشت زدگی دارند که معیار مربوط به اختلال وحشت زدگی را تامین می کنند.

شما در صورت داشتن علائم زیر می توانید نشانه های اختلال اضطراب اجتماعی را نشان بدهید:

احساس اضطراب یا ترس در مورد موقعیت های اجتماعی پیش رو

نگران بودن نسبت به این مورد که توسط سایر افراد قضاوت شوید یا مورد بررسی قرار بگیرید

ترس داشتن نسبت به خجالت زده شدن یا استهزا شدن در برابر دیگران

اجتناب از موقعیت های اجتماعی خاص به دلیل ترس های موجود

اختلال اضطراب اجتماعی یک مورد کاملا رایجی می باشد و تقریبا بر روی زندگی ۱۲% از افراد بزرگسال آمریکایی تاثیر می گذارد.

اضطراب اجتماعی معمولا در مراحل اولیه زندگی شروع شود. در واقع، این اختلال در مابین حدود ۵۰% از افراد، قبل از سن ۱۱ سالگی تشخیص داده شده بود و در مورد ۸۰% از افراد، این اختلال قبل از سن ۲۰ سالگی تشخیص داده شد بود.

افراد دارای اضطراب اجتماعی در گروه های خودشان یا در حین ملاقات با سایر افراد، ممکن است که کاملا خجالتی و ساکت باشند. هر چند که ممکن است در ظاهر مضطرب به نظر برسند، ولی در درون خودشان یک ترس و اضطراب شدیدی خواهند داشت.

این کناره گیری در برخی مواقع می تواند باعث شود که افراد دارای اضطراب اجتماعی، پر افاده به نظر برسند، ولی این اختلال با عزت نفس پایین، خود انتقادی شدید و افسردگی همراه است.

ترس های شدید نسبت به موارد خاص، همانند عنکبوت ها، فضاهای بسته یا ارتفاعات، می تواند یک علامتی از فوبیا باشد.

یک فوبیا به عنوان یک اضطراب یا ترس افراطی نسبت به یک شئی یا موقعیت خاص در نظر گرفته می شود. این احساس به اندازه کافی شدید می باشد که می تواند توانایی شما برای عملکرد نرمال را دچار اختلال کند.

فوبیاهای مربوط به حیوانات: ترس از حیوانات یا حشرات خاص

فوبیاهای مربوط به محیط طبیعی: ترس نسبت به اتفاقات طبیعی همانند تند باد ها یا سیل ها.

فوبیای مربوط به خون – تزریق – جراحت: ترس نسبت به خون، تزریقات، سوزن ها یا جراحت ها

فوبیاهای موقعیتی: ترس نسبت به موقعیت های خاص، همانند هواپیما یا آسانسور

اگوروفوبیا Agoraphobia (ترس نسبت به مکان های باز) یک فوبیای دیگری می باشد که شامل ترس داشتن نسبت به حداقل دو مورد از موارد زیر است:

استفاده از حمل و نقل عمومی

قرار گرفتن در مکان های باز

قرار گرفتن در مکان های بسته

قرار گرفتن در صف یا در یک جای شلوغ

رفتن به بیرون از خانه به تنهایی

فوبیا بر روی بخشی از زندگی ۱۲٫۵% از آمریکایی ها تاثیر گذار می باشد. معمولا این افراد در دوران کودکی یا سال های نوجوانی دچار فوبیا می شوند و همچنین این فوبیان در زنان رایج تر از مردان می باشد.

برای مطالعه در مورد جدیدترین روشهای درمانی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره افسردگی شوید.

عوامل مختلفی می توانند در ایجاد افسردگی نقش داشته باشند که شامل عوامل ژنتیکی، بیولوژی و مواد شیمیایی موجود در ذهن، اتفاقات مربوط به زندگی، همانند از دست دادن عشق، یک مشکل رابطه ای، تجارب دوران اولیه کودکی یا هر نوع موقعیت استرس زا می باشد. افسردگی می تواند در هر سنی شروع شود، ولی اغلب مواقع در دوران نوجوانی یا اواسط دهه سوم یا چهارم زندگی شروع می شود.

در سایت مشاورانه11 علامت رایج مربوط به یک اختلال اضطرابی و همچنین نحوه کاهش یافتن اختلال به صورت طبیعی و زمانی که به کمک یک متخصص نیاز پیدا می شود، بیان شده اند: 1. نگرانی بیش از حد 2. احساس تهییج شدن 3. بیقراری 4. خستگی 5. مشکل داشتن در تمرکز 6. تحریک پذیری 7. گرفتگی عضلات 8. مشکل داشتن در خوابیدن یا باقی ماندن در حالت خواب 9. …

در اکثر موارد، اضطراب و افسردگی خفیف بر اساس شرایطی خود به خود به وجود آمده و نوع خفیف آن ممکن است از بین برود. ولی در اکثر مواقع نیاز به درمان است و بهتر است فرد در مراحل ابتدایی درمان شود. نکته مثبت موجود عبارت از این است که شما می توانید علائم خودتان را مدیریت کنید تا آنها شرایط شما را مدیریت نکنند.

افسردگی و علائم آن قابل درمان می باشد ولی عدم رعایت فرد می تواند سبب بازگشت آن شود. لذا مشاور فرد افسرده را در یک فرآیند وابسته به زمان بهبود می دهد. همانند سایر شرایط مزمن، حتی در صورتی که فرض بر امکان بروز مجدد آن باشد، یک سری روش های درمان برای کاهش شدت علائم، مدیریت شرایط و حمایت از شما وجود دارند.

بله، بسته به زن یا مرد بودن علائم و توع افسردگی متفاوت است برای اطلاعات بیشتر به سایت مشاورانه مراجعه کنید.

سلام نوجوانی هستم ۱۶ساله علاقه بسیاری به مباحث فلسفه و شناخت دارم و به شدت شوخم زیاد مطالعه میکردم ولی چند وقته افسردگی گرفتم هیچ همسالی ندارم در خوانواده و دور و برم دیگه تمرکزی بر روی مطالعات هم ندارم و نمیتونم مطالعه کنم از این جهت میخوام روی به نیکوتین سیگار بیارم تا بتونم مطالعام رو ادامه بدم تا از افسردگی اندیشه پوچ گرایی در بیام به نظرتون کار درستیه؟ متاسفانه میل به خودکشی زیادی دارم ولی اسلام دستم رو از پشت بسته… و خودکشی حلال نداریم وگرنه ترتیب خودمو میدادم چون به شدت آدم مذهبی هستم. خیلی احساس… ادامه دیدگاه »

سلام خسته نباشین

سلام من چن وقته ب شدت عصبی شدم اونقدری ک هر لحظه از کوره درمیرم و کسی جرات نمیکنه بام هم کلام بشه همه اطرافیانمو دارم از دست میدم .ب شدت بی هدف شدم من قبلا فوق العاده ادم موفقی بودم ولی الان هیچی نیستم حتی انگیزه هم ندارم جدیدا خیلی دل نازک هم شدم سرهر چیز کوچیکی اشکم درمیاد
نمیدونم چرا اینجوری شدم لطفا کمکم کنید

سلام به شما ویدا جان در این مرود نیاز است که شما با توجه به اینکه نمی توانید کنترل لازم را بر واکنش های خودتان داشته باشید شرایط روحی و افکار و احساساتی را که تجربه می کنید را با روانشناس در میان بگذارید تا شرایط شما بررسی دقیق شود و در جلسات حضوری این مسیر بهبود عملکرد برای شما رخ بدهد . دقت کنید که آنچه شما احساس می کنید و فکر می کنید در کنار شرایط روحی خودتان که می تواند باعث معنا دهی به صحبت های دیگران شود می تواند تاثیر زیادی بر واکنش های شما داشته… ادامه دیدگاه »

سلام من الان حدود ۵ سالی میشه که تقریبا توی زندگیم انگیزه ای برای انجام هیچکاری ندارم حتی به زور غذا میخورم و در ۲۴ ساعت بیشتر از نصفش رو خوابم راستش من قبلا به روانشناس و روان پزشک هم مراجعه کردم اما به حرف هیچکس گوش نمیدم حتی با اینکه با نظرشون موافقم حتی با اینکه میدونم مشکل از منه و باید خودمو اصلاح کنم اما بازهم هیچکاری نمیکنم مدتی دارو خوردم و کمی حالم بهتر شد اما بازهم نتونستم نه سرکار برم نه دانشگاه الان ۲۳ سالمه و پدر و مادرم هرروز از دست من شاکی هستن که… ادامه دیدگاه »

سلام به شما آقا علیرضا ببینید همه این علایم و شرایطی که شما بیان می کنید علایم افسردگی و عوارض افسردگی می باشد چون در شرایط روحی نامناسب نمی توان توقع داشت که شما عملکرد مناسبی داشته باشید اما در اینجا موضوع مهم این است که شما در کنار اینکه می دانید حال روحیتان خوب نیست به چه دلیل دوره درمانی خود را ادامه ندادید در کنار اینکه شما بیان می کنید نمی خواهید تغییر بدهید شرایط خود را با اینکه می دانید این شرایط را دوست ندارید و سازندگی برای شما ندارد اینگونه می توان شنید که حتی همین… ادامه دیدگاه »

سایت “مشاورانه” به صورت 24 ساعته در زمینه های مشاوره روانشناسی خانواده تلفنی و حضوری در خدمت شماست ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ برترین روانشناسان ایران در کنار شما هستند

انجمن روانشناسی آمریکا

کانون مشاوران ایران

انجمن روانشناسی ایران

Medical news

مشاوره تلفنی افسردگی
مشاوره تلفنی افسردگی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *