مشاوره رایگان برای چک

 
helpkade
مشاوره رایگان برای چک
مشاوره رایگان برای چک

شنبه تا چهارشنبه: 10 الی 18
پنجشنبه:10الی14

سوالات و مشکلات حقوقی خود را بدون هیچ هزینه ای از صدای وکیل بپرسید:
(شش خط) 02166567311

میدان انقلاب, خیابان جمالزاده جنوبی, پلاک39(ساختمان صدف)، واحد9.

درباره صدای وکیل

گروهی از وکلای دادگستری هستیم…  با سابقه بیش از ده سال فعالیت حقوقی آمده ایم خدمات حقوقی جدیدتری ارائه کنیم…مشاوره رایگان برای چک

 میپرسید چگونه!؟

 سوال حقوقی دارید؟ در تالار سوالات حقوقی بپرسید!

 

 سخت است؟ راه ساده تر بگوییم؟

 پرسشهای حقوقی خود را از تلفنهای (6 خط ویژه) 02166567311 بپرسید… خودمان جواب میدهیم. (درحد پرسش و پاسخ محدود)

 اطلاعات و تجربیات حقوقی دارید؟ دیگران را راهنمایی کنید! پاسخ آنها را در تالار سوالات حقوقی بدهید.

 پرسش و پاسخ کوتاه برایتان کافی نیست؟ نیاز به مشاوره حقوقی دارید!؟

 

هزینه مشاوره حقوقی ما نیم بهاست!

 از شهرستان تماس میگیرید؟ امکان مشاوره غیرحضوری هم داریم… هزینه آن هم نیم بهاست!

 

 

نیاز به وکیل دادگستری با هزینه مناسب دارید؟

 امکان استفاده از خدمات مختلف حقوقی، توسط وکلای دادگستری در دسترس شماست!

 

خاطرات صدای وکیل

 

ساعت ۷شب است و آماده رفتن به منزل شده‌ام… تلفن زنگ می‌خورد:- سلام قربان… صدای وکیل؟می‌خواستم با جناب مهاجری صحبت کنم.- سلام… مهاجری هستم اما دفتر تعطیل شده…

ادامه مطلب

امروزه در دنیای مدرنی زندگی می‌کنیم که تکنولوژی همه چیز رو به تسخیر خودش در آورده و در فرهنگ ما نفوذ کرده اما حواسمون باید باشه که این دنیای مجهز 

ادامه مطلب

مرد داستان امروز ما:

تقی، مردی ۳۵ساله از استان مرکزی است، با لهجه غلیظ شهرستانی صحبت می‌کند، متاهل است و فرزند ۸ ساله‌ای دارد.

ادامه مطلب

جوانی خوش برخوردیست حدودا ۳۵ساله، لاغر و نسبتا قد بلند است، کت‌شلوار نسکافه‌ای رنگی پوشیده است؛ به گرمی با من دست می‌دهد و خودش را معرفی می‌کند. 

ادامه مطلب

گاهی برخی مردها به بيمارى بددلی ‏مبتلا می‌شوند. بيمارى خانمان‌سوزی که زندگى را زهر و بنیان خانواده‏ را خاکستر می‌كند. 

ادامه مطلب

از مشاوره امروز براتون بگم… با خانمی حدودا 40ساله مشاوره داشتم بنظر با اعتماد به نفس و جسور بود

ادامه مطلب

 

پاسخگوئی به سوالات حقوقی(رایگان)

سامانه ثبت چک‌های سرقتی یا مفقودی

مشاوره رایگان برای چک

?شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه «ساد ۲۴» به نشانی ………………….

+بیشتر

راه سند دار کردن اموال بدون سند چیست؟

قانون ثبت در سال 1310 به تصویب رسید.

در بخشی از این قانون مقرر شده بود که تمام املاک در کشور باید ثبت شده و برای تمامی اموال غیرمنقول سند رسمی صادر شود.  …………………….

+بیشتر

در تصادفات رانندگی در صورتی که خسارت ها به خودروها وارد شده باشد پس از حضور افسر راهنمایی رانندگی و تعیین میزان تقصیر طرفین، در صورتی که خودروها بیمه باشند پرداخت خسارت براساس تعهدات بیمه گر انجام می پذیرد. …………..

+بیشتر

خانواده به عنوان نهادي بنيادي هميشه مورد توجه قانونگذار ايران قرار داشته ، به طوري که مطابق قانون اساسي و قوانين عادي به اين نهاد بسيار ارج گذاشته شده است. اکنون مهمترين قانوني که در مورد اين نهاد وجود دارد، قانون حمايت خانواده مصوب 1391 است که در مورد تشريفات طلاق مقرراتي را پيش بيني کرده است. در گفت وگو با کارشناسان به بررسي اين قانون پرداخته ايم که در پي مي آيد. ………………..

+بیشتر

یکی از شروطی که به نفع زوجه در نظر گرفته می شود شرط تعلق گرفتن نصف دارایی مرد به زن بعد از طلاق می باشد.

اما تحقق این شرط منوط به حصول شرایطی است:………………………

+بیشتر

پیرو وکالتنامه تنظیمی شماره … سری … مورخ … تنظیم شده بین آقای … به نشانی تهران … و تلفن شماره… و آقای / خانم … شرکت … به نشانی … به عنوان موکل در ساعت …روز … مورخ … قرارداد حاضر در اجرای ماده ۱۹ لایحه استقلال کانون وکلا و ماده ۱۰ قانون مدنی منعقد گردید و وکیل دادگستری و موکل ، در مورد ضوابط کار و میزان حق الوکاله و ترتیب پرداخت آن به شرح زیر موافقت نمودند: ………………..

+بیشتر

چنانچه عقد نامه رسمي باشد، مهريه از طريق اجراي ثبت نيز قابل وصول است، بدين طريق كه زوجه به دفترخانه اي كه ازدواج در آن واقع و به ثبت رسيده است رجوع و تقاضاي وصول مهريه خود را مي كند از طرف دفترخانه مراتب به زوج ابلاغ و چنانچه زوج حاضر به پرداخت مهريه نباشد زوجه تقاضاي اجراي مفاد سند ازدواج خود را در خصوص مهريه مي كند. چنانچه از طرف زوجه، مالي از زوج معرفي شود

+بیشتر

ازدواج تنها یك پیوند عاطفی و اخلاقی میان دو انسان نیست. زن و شوهر پس از ثبت رسمی ازدواج، وارد توافقی دو جانبه می‌شوند كه معمولا نظام قانونی هر كشور برای آن چارچوب مشخصی تعریف كرده‌است. این چارچوب حقوقی در كشورهای مختلف متفاوت است اما در همه كشورها برآمده از سنت‌، عرف، تجربه بشری، مذهب و اصول پایه‌ای علم حقوق یا معاهدات بین‌المللی است ……………

+بیشتر

تقاضای مطالعه و بررسی پرونده جهت ارائه راهکار یا تنظیم لایحه

آدرس : تهران میدان انقلاب خیابان جمال زاده جنوبی پلاک39 ساختمان صدف طبقه دوم 

تلفن : (6 خط ویژه) 02166567311                                

وکیل سرپرست : 09352943060  (هزینه مشاوره 90 هزارتومان)

ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریدdocument.getElementById(‘cloaka94499ca1633fab482d4ac2c63ac6e9f’).innerHTML=”;var prefix=’ma’+’il’+’to’;var path=’hr’+’ef’+’=’;var addya94499ca1633fab482d4ac2c63ac6e9f=’info’+’@’;addya94499ca1633fab482d4ac2c63ac6e9f=addya94499ca1633fab482d4ac2c63ac6e9f+’Sedayevakil’+’.’+’com’;var addy_texta94499ca1633fab482d4ac2c63ac6e9f=’info’+’@’+’Sedayevakil’+’.’+’com’;document.getElementById(‘cloaka94499ca1633fab482d4ac2c63ac6e9f’).innerHTML+=’‘+addy_texta94499ca1633fab482d4ac2c63ac6e9f+’‘;

صدای وکیل را در صفحات اجتماعی دنبال کنید

کلیه حقوق این وبسایت برای دارندگان آن محفوظ می باشد

طراحي و سئو وب سايت با توسط Razhur.com

آمار بازدید سایت

مشاوره حقوقي چك 

انواع چک شامل چک عادی، چک تضمین شده و چک مسافرتی می باشند. چک سندی است که طبق آن صاحب حساب بانکی با صدور چک می تواند خودش یا شخصی که چک را به وی می دهد به بانک مراجعه کند و وجه را نقدا از بانک دریافت نماید. اینکه چه وقت می توان شایکت کیفری نمود یا داخواست حقوقی را می توانید با ما مشاوره نمایید.

درخواست مشاوره حقوقی تلفنی (خط ویژه شش رقمی)      ۴۷۶۲۵۹-۰۲۱

برای مشاوره با وکیل یکی از مبالغ فوق را به کارت   ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸  به نام هادی توکلی واریز نموده و اطلاعات واریز را به ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ کنید تا در کمتر از ۵ دقیقه وکیل به شما زنگ بزند.

پرسش.آیا برای دعوی علیه ظهر نویس چک و صدور قرار تأمین خواسته بدون سپردن مالی برای خسارت احتمالی نیز مانند مورد سفته و برات واخواست ضروری است یا گواهی عدم پرداخت بانک کافی است؟پاسخ.نظر به اینکه به موجب ۳۱۴ق ت مقررات راجع‌به بروات از جمله مقررات اعتراض شامل چک نیز میشود و به حکم ماده ۲۵۹قانون ت هیچ نوشته ای نمی تواند از طرف دارنده برات جای گیر اعتراض نامه شود و حسب ماده ۲۹۳ ق ت اعتراض نامه میبایست مطابق مقررات آیین دادرسی مدنی ابلاغ نمی شود و نمی تواند جای واخواست را بگیرد کافی برای اقامه دعوی علیه ظهر نویس و صدور قرار تأمین خواسته بدون سپردن مال بابت خسارت احتمالی نیست و در این مورد نیز میبایست طبق مقررات قانون تجارت واخواست به عمل آید.مشاوره رایگان برای چک

طبق دادنامه شماره 9209970223300011 مورخ 9/1/92 در خصوص دادخواست آقای ح.الف به طرفیت م.ن و ف.خ به خواسته مطالبه مبلغ 000/000/350 ریال به انضمام خسارت دادرسی و تأخیر تأدیه به استناد یک فقره چک و گواهی عدم پرداخت صادره از ناحیه بانک محال علیه، دعوی و مستندات آن و صدور چک دلیل بر اشتغال ذمه صادرکننده دارد و با عنایت به بقای مستندات در یَد خواهان، دادگاه دعوی را ثابت تشخیص و مستند به مواد 310و314 ناظر به 249 قانون تجارت و 519 و502 و515 و198 قانون آیین دادرسی مدنی حکم به محکومیت تضامنی خواندگان به پرداخت مبلغ چک و همچنین خسارت دادرسی و تأخیر تأدیه از تاریخ سررسید الی یوم الاداء در حق خواهان صادر و اعلام می‌دارد.

نظریه هیات وکلای وکیل تلفنی

صدور چک و تحویل آن به دارنده، اماره بر مدیونیت صادرکننده بوده و بقای چک در یَد دارنده بیانگر بقای دین بر ذمه صادرکننده است. امضاکننده سند تجاری به صرف صدور یا ظهرنویسی، پرداخت وجه آن را تعهد می‌نماید؛ این تعهد ناشی از امضای سند تجاری است که مستقل از دیگر اسباب بدهی می‌باشد. بنابراین برائت ذمه مدیون فقط از طریق پرداخت وجه سند حاصل می شود.

نتیجه عملی اصل استقلال امضا سند تجاری این است که  نه تنها ادعای پرداخت وجه سند به ایادی قبلی دارنده سند پذیرفته نیست، بلکه اگر خوانده مدعی شود که وجه چک را به شخص خواهان پرداخته‌ام و رسیدی هم از خواهان ارائه نماید ولی خواهان مدعی شود که وجه مربوط به دین دیگری بوده و چک بابت بدهی جداگانه‌ای صادر شده است، در این صورت بار اثبات دلیل پرداخت وجه چک، بر عهده متعهد سندتجاری است؛ زیرا اصل بر این است که بدهی ناشی از چک ، بدهی مستقلی است و تا زمانی که لاشه چک نزد خواهان باشد اصل بر بقای تعهد خوانده است.

اگر شخص به موجب چک مبلقی به دیگری پرداخت کرده باشد تا وقتی که عنوان قرض یا هر عنوان دیگری را که مفید حق استرداداو باشد ثابت نکرده باشد نمیتواند به استناد مواد 265 و302 قانون مدنی استرداد آن را بخواهد . نکته دیگر این است که اگر صادر کننده سند با ارائه دلیل از جمله مندرجات متن چک یا هر نوشته یا دلیل دیگری ثابت کند که صدور چک بابت دین نبوده و حق استرداد داشته باشد ، در این صورت فقط از شخصی که سند را به او تسلیم کرده است حق استرداد دارد. به عبارت دیگر ادعای حق استرداد در مقابل انتقال گیرندگان بعدی چک قابل استماع نمیباشد.         

دریافت گواهی عدم پرداخت بعد از ۱۵روز و صدور قرار تأمین خواسته.
پرسش.اگر دارنده چک بعد از پانزده روز از تاریخ صدور آن اما قبل از شش ماه از تاریخ مزبور گواهی عدم پرداخت وجه چک از بانک دریافت کند به طرفیت چه کسانی می تواند. درخواست صدور قرار تأمین خواسته کند؟
پاسخ.با عنایت به رای وحدت رویه شماره ۵۳۶,هیت عمومی دیوان عالی کشور اگر دارنده چک ظرف پانزده روز از تاریخ صدور آن به بانک مراجعه و گواهی عدم پرداخت دریافت نماید این گواهی به منزله واخواست است.بنابرین دادگاه طبق بند ج ماده۱۰۸قانون آیین دادرسی مدنی و ماده ۲۹۲قانون تجارت قرار تأمین خواسته صادر میکند ولی چنانچه دارنده چک پس از انقضا مهلت ۱۵روز از تایید صدور چک به بانک  مراجعه و گواهی عدم پرداخت توسط بانک محال علیه صادر شود با عنایت به مواد ۲۸۹_۳۱۴_۳۱۵قانون تجارت چون وجه چک دیگر از ظهرنویسان قابل مطالبه نیست صدور قرار تأمین خواسته نیز به استناد ماده۱۰۸قانون آیین دادرسی مدنی تنها علیه صادر کننده امکان پذیراست.

درخواست مشاوره حقوقی تلفنی (خط ویژه شش رقمی)      ۴۷۶۲۵۹-۰۲۱

برای مشاوره با وکیل یکی از مبالغ فوق را به کارت   ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸  به نام هادی توکلی واریز نموده و اطلاعات واریز را به ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ کنید تا در کمتر از ۵ دقیقه وکیل به شما زنگ بزند.

جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان کلیک کنید

پرسش:آیا نشانی خوانده دعوی صادر کننده چک باتوجه به مقررات قانون چک تعیین می شود یا مقررات آیین دادرسی مدنی؟

اگر چه ماده 22 قانون چک در سال 1382 اصلاح شده و موخر بر قانن آیین دادرسی مدنی مصوب سال1379 می باشد؛اما با عنایت به اینکه در متن ماده مذکور آمده است:(( در صورتی که به متهم دسترسی حاصل نشود آخرین نشانی متهم در بانک محال علیه اقامتگاه قانونی او محسوب می شود…)) به نظر می رسد اقامتگاه قانونی متهم در رسیدگی به پرونده کیفری متهم مورد نظر مقنن بوده است. بنابراین،در رسیدگی به دعوی حقوقی که علیه صادرکننده چک اقامه شده ،ابلاغ اوراق قضائی باید براساسمقررات قانون آیین دادرسی مدنی انجام شود.

پرسش.ایا دادخواست تامین خواسته نسبت به وجه چک قبل از طرح دعوی مطالبه مبلغ به استناد برگه برگشت چک قابل پذیرش است؟
پاسخ.دعوی قرار صدور تامین خواسته نسبت به وجه اوراق تجاری واخواست شده از جمله چک و سفته بدون خسارت احتمالی طبق بند ج ماده۱۰۸ق ا د م قبل از طرح دعوی مطالبه وجه چک به درخواست دارنده آن با توجه به اطلاق ماده ۱۱۲قانون مرقوم تکلیف دادگاه بوده و فاقد اشکال قانونی است.

پرسش.اگرتاریخ صدور چک قبل از تاریخ تصویب تبصره ماده 2الحاقی قانون صدور چک یا تفسیر آن و یا از تاریخ های اخیر الذکر باشد آیا مبدا احتساب خسارت تاخیر تادیه همان تاریخ سررسید چک است یا تاریخ مطالبه موثراست؟
پاسخ.خسارت تاخیر تادیه چک اعم از اینکه تاریخ چک قبل از تصویب تبصره الحاقی به ماده دو قانون اصلاح موادی از صدور چک واستفساریه آن باشد و چه بعد از این تاریخ باشد و یا تاریخ سررسید چک قبل از الحاق تبصره و تاریخ صدورگواهی عدم پرداخت بعد از الحاق تبصره باشد در هر حال مطالبه خسارت مذکور از تاریخ سررسید تا زمان وصول خواهد بود.

پرسش:درصورت صدور حکم به پرداخت وجه چک و صدورحکم دیگری به استرداد همان چک و عدم اقدام اصحاب دعوی جهت اعاده دادرسی تلیف دادگاه در اجرای حکم مذکور چیست؟

نظر اول

با صدور حکم دوم حکم اول قابلیت اجرا ندارد و صرفاً می توان حکم دوم را اجرا نمود زیرا حکم موخر حکم مقدم را بی اثر می نماید

نظر دوم

حکم اولی پس ز قطعیت لازم الاجرا بوده و پرونده دوم با توجه به اعتبار امر مختومه داشتن موضوعغیرقابل رسیدگی بوده است و بر فرض عدم اطلاع قاضی رسیدگی کننده از پرونده اولی به مح اطلاع لازم است از ادامه رسیدگی خودداری و قرار منقضی صادر نماید و در هر حال با قطعیت یافتن حکم اول رسیدگی به پرونده و صدور حکم دوم در همان رابطه صحیح نبوده و نمی توان به آن توجه داشت.

نظر سوم

با توجه به صدور آرای متضاد و ترجیح داشتن آن ها بریکدیگر بایستی هردو پرونده با اعلام اشتباه ازسوی مقام قضائی مجری حکم یا یکی از قضات دیگر موضوع ماده 326 قانون آین دادرسی مدنی به دادگاه بالاتر ارسال گردد

پرسش:خسارت تاخیر تادیه درمورد چک سفته و سایر مطالبات چگونه محاسبه و مورد حکم قرار میگیرد؟

خسارت تاخیر تادیه درمورد چک مطابق مقررات اصلاحی قانون چک توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام از تاریخ مندرج در چک و درمورد سفته و سایر مطالبات چنانچه شرایط مقرر در ماده522قانون آیین دادرسی مدنی را داشته باشد از تاریخ مطالبه و هردو مورد تا زمان صدور حکم مورد رای قرار می گیرد و چنانچه خواهان مطالبه خسارت تاخیر تادیه را تا زمان اجرای حکم نیز خواسته باشد دادگاه در ذیل رای تذکر می دهد که خسارت تاخیر تادیه از زمان صدور حکم تا اجرای دادنامهبر طبق شاخص بانک مرکزی توسط اجرای احکام محاسبه و وصول و ایصال شود.

تصمیم دادگاه در مورد سفته سفید امضا

پرسش : چنانچه سفته ای به صورت سفید امضا گردد و مبلغ آن به میزان مبلغ منعکس شده در حاشیه سفته مطالبه شود تصمیم دادگاه دراین رابطه چیست ؟

نظریه اول :در این حالت سفته از زمره اسناد تجاری خارج می شود . اما چون صدور سفته بر مبنای مبلغ اعتباری آن در حاشیه سفته صادر شده ، بنابراین اداره صادر کننده براساس مدیونیت خویش به میزان آن مبلغ بوده و باید به همان میزان محکوم شود .

نظریه دوم : طبق قانون تجارت سفته باید دارای مبلغ باشد ، بنابراین در صورت صدور بدون درج مبلغ ، به عنوان یک سند عادی تلقی شده و در جلسه دادرسی باید بر مبنای اقرار خوانده تصمیم قضایی اتخاذ شود مگر اینکه خواهان دلایل و مدارک دیگری ارائه کند که اشتغال ذمه خوانده را به اثبات برساند . درج مبلغ در حاشیه صرفاً جهت تعیین میزان حداکثر اعتبار سفته برای تعیین میزان تمبر مالیاتی قابل ابطال از سوی بانک منعکس شده و ارتباطی با میزان مدیونیت صادر کننده ندارد .

مسئولیت ورثه در مورد ادا دیون متوفی به نسبت سهم الارث

پرسش:هرگاه متعهد یا ظهرنویس سفته ای فوت نماید و دعوی به طرفیت ورثه متوفی و آن که زنده است اقامه شد و مسئولیت ورثه به چه کیفیت است؟

طبق مواد868و869 قانون مدنی با فوت متعهد یا ظهرنویس سفته دین ناشی از آن با وصف تضامنی به ماترک متوفی تعلق می گیرد و وارث به اعتبار این که قائم مقام قانونی متوفی در ماترک مزبور هستند چنانچه ترکه را قبول نماید طبق ماده 248 قانون امور حسبی هرکدام از آنان مسئول ادا تمام دیون مورث به نسبت خود خواهند بود مگر این که ثابت نماید دین زائد بر ترکه است یا اینکه تمام ترکه یا قسمتی از آن بعد از فوت مورث بدون تقصیر آن ها تلف شده و باقی مانده ماترک برای پرداخت دیون کافی نیست که در این صورت نسبت به زائد از ترکه مسئول نخواهند بود.

پرسش:صدور قرار تامین خواسته به درخواست دارنده چکی که خار از مواعد مقرر در ماده 315قانون تجارت اقدام به اخذ گواهی عدم پرداخت نموده باشد منوط به پرداخت خسارت احتمالی است یا خیر ؟

نظر اکثریت

از آنجا که چک حسب ماده 2 قانون صدور چک با اصطلاحات بعدی در حکم سند لازم الاجرا است،سپردن خسارت احتمالی برای تامین وجه آن ضرورت ندارد.اداره حقوقی قوه قضائیه نیز طی نظریه شماره 3821/7-18/11/60 در این خصوص اعلام نموده که :((…چون چک نسبت به صادر کننده در حکم اسناد رسمی و لازم الاجرا اس بربر بند(1) ماده 225 قاون آیین دادرسی مدنی نیازی به سپردن خسارت احتمالی نیست.))

نظر اقلیت

چنانچه دارنده چک ظرف مهلت مقرر پانزده روز مندرج در قانون تجارت اقدام به اخذ گواهینامه عدم پرداخت نماید اخذ خسارت احتمالی ضرورتی ندارد و الا صدور قرار تامین خواسته موکول به سپردن آن است.

پرداخت خسارت تاخیر تادیه تا زمان اجرای حکم

مشاوره رایگان برای چک

پرسش: نظر به اینکه در خصوص مطالبه چک ها وسفته هاو خصوصاً توسط بانک ها ضمن مطالبه اصل وجه چک یا سفته معمولاً مطالبه خسارتتاخیر تادیه تا زمان اجرای حکم نیز می شود و با عنایت به اینکه در زمان صدور حکم اشتغال ذمه صادر کننده چک یاسفته نسبت به خسارت تاخیر تادیه از زمان صدور حکم تا اجرای آن حاصل نشده است ، آیا صدور حکم کلی به این نحو که خوانده محکوم می گردد به پرداخت خسارت تاخیر تادیه از زمان … ( تاریخ چک یا سفته ) تا زمان اجرای حکم وفق شاخص اعلامی از طرف بانک مرکزی با قرارداد طرفین ، صحیح است و وجاهتقانونی دارد یا خیر ؟

نظر اکثریت:

باتوجه به اینکه مطالبه خسارت از جمله خسارت تاخیر تادیه فرع بر اثبات اصل دین است و اینکه هدف قانون گذار برای جلو گیری از طرح دعاوی مکرر است و نیز خسارت تاخیر تادیه از زمان امتناع مدیونبه طور مستمر ادامه دارد و از طرفی دادگاه حکم به الزام محکوم علیه به پرداخت خسارت تاخیر تادیه تا زمان اجرای حکم صادر می نماید و احتساب آن را به واحد اجرای احکام محول می نماید تا براساس شاخص تورم اقدام کند و مواد   و

 قانون آیین دادرسی مدنی هم با لحاظ مراتب فوق تصویب شده است ، لذا در صورت وجود شرایط مذکور در مواد قانونی فوق صدور حکم به الزام مدیون به پرداخت خسارت تاخیر تادیه تا زمان اجرای حکم بلا مانع است .

نظریه اقلیت :

چون ذمه بدهکار برای خسارت تاخیر تادیه بعد از حکم هنوز مشغول نشده و میزان آن هم مشخص نیست و نیز مستفاد از بند 2 ماده 362 قانون آیین دادرسی مدنی صدور حکم به پرداخت خسارت تاخیر تادیه تا زمان اجرای حکم توجیه قانونی ندارد .

پرداخت اجاره بها از طریق صدور چک

پرسش : اگر مستاجر بابت اجاره بها چک داده باشد و وجه یک چک به علت نداشتن موجودی وصل نشود آیا مالک می تواند به طور علی حده اجاره بهای موضوع چک را از دادگاه مطالبه نماید و یا به علت تخلف مستاجر در پرداخت اجاره بها تقاضای تخلیه کند یا خیر ؟ به عبارت دیگر اعلام گردید اگر بدهکار بابت دین خود چک یا سند تجاری دیگری بدهد آیا تبدیل تعهد شده است یا نه ؟

نظر اکثریت که درتاریخ 13/11/1367 اعلام گردید

با صدور چک از ناحیه مستاجر و موافقت و دریافت آن که طرفین به این نحوه پرداخت رضایت داده و ماخوذ به آن شدند . عرف اقتصادی در معاملات نیز توسط موجر تبدیل تعهد صورت می گیرد ، یعنی ذمه مستاجر نسبت به اجاره بها بری می شود ولیکن وی در مورد مبلغ چک مسئول و قابل تعقیب است . به عبارتی دیگر چک نوعی وسیله پرداخت است به همین شیوه است . بنابر این همانطوری که اگر موجر و مستاجر توافق در تقسیط اجور معوقه نمایند ملتزم به آن هستند همچنان نیز اگر بابت اجاره بها تراضی در چک کنند ملتزم به آن خواهند بود و موجر نمی تواند علاوه بر دریافت چک و استفاده از مزایای آن از جهت تعقیب حقوقی و کیفری صادر کننده و یا اقدام به صدور اجرائیه از ثبت و همچنین امکان ظهر نویسی آن علیه مستاجر راجع به همان اجاره بها اقامه دعوی و درخواست تخلیه نماید . شناخت این حق برای موجر به معنی آن است که مستاجر افزون بر تعهد سابق مبنی بر پرداخت مال الاجاره و تحمل ضمانت اجرای عدم پرداخت و تخلیه مورد اجاره نسبت به چک نیز از حیث حقوقی و کیفری متعهد شده و به سخن دیگر تعهد او مضاعف گردیده است . در حالی که طرفین چنین قصدی نداشتند بلکه اراده آن ها از صدور و دریافت چک تحویل تعهد سابق به تعهد جدید و لاحق بوده است .

درباره ما

در موسسه وکیل تلفنی برای مشاوره حقوقی آنلاین در مورد چک  کافی است در وب سایت ثبت نام نموده و ثبت سوال حقوقی بفرمایید تا بلافاصله ارتباط آنلاین مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری به صورت رایگان برایتان مهیا شود.

درخواست مشاوره  حقوقی چک

درخواست مشاوره حقوقی تلفنی (خط ویژه شش رقمی)      ۴۷۶۲۵۹-۰۲۱

برای مشاوره با وکیل یکی از مبالغ فوق را به کارت   ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۲۸۴۵۳۸  به نام هادی توکلی واریز نموده و اطلاعات واریز را به ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ پیامک یا واتساپ کنید تا در کمتر از ۵ دقیقه وکیل به شما زنگ بزند.

جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان کلیک کنید

اعتبار رقم مندرج در سند تجاری( چک وسفته)

پرسش : چنانچه مبلغ مندرج در سفته مازاد بر میزان تمبر مالیاتی ان باشد و خوانده به عنوان متعهد سفته مدعی شود سفته به طور سفید امضا داده شده تا مبلغ معینی در آن نوشته شود لیکن دارنده بیش از میزان مقرر در آن نوشته است تکلیف چیست ؟

نظریه که در تاریخ 29/10/1367 به اتفاق آرا اعلام شد

با توجه به مواد 47 و 48 و 51قانون مالیات های مستقیم مصوب سال 66 رقم مندرج در سند تجاری معتبر و قابل ترتیب اثر است ولو زائد بر میزان تمبر مالیاتی آن باشد مانند تلقی نسبت به اسناد عادی دیگر تمبر مالیاتی ملاک برای احراز میدان دین نیست . النهایه این امر مثل موارد دیگر مانع رسیدگی به ادعای خوانده و احراز صحت و سقم آن نمی باشد ؛ یعنی اصل بر اعتبار رقم مذکور در سند به هر میزانی است مگر خلاف آن توسط خوانده اثبات گردد.

صدور دستور موقت عدم پرداخت موجه وجه چک
پرسش : آیا در خصوص در خواست صدور دستور موقت مبنی بر عدم پرداخت وجه چک دادگاه می تواند دستور موقت صادر کند ؟ در فرض مجاز بودن صدور دستور آیا در خواست کننده د ارای مجازات موضوع مواد 3 و 7 قانون صدور چک است ؟
نظر اکثریت
در مورد سوال دستور موقت صادر نمی شود چون برابر ماده 310 قانون ایین دادرسی داگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی دستور موقت در اموری صادر می شود که تعیین تکلیف آن فوریت دارد و ملاک فوریت زیان و خسارت جبران ناپذیر است همانند دعاوی مربوط به قنوات آب روخانه ، املاک مشاع ، املاک مجاور ، انتقال سند و غیره که در صورت عدم اتخاذ تصمیم فوری و ذی حق بودن مدعی پس از اثبات جبران خسارت غیر ممکن یا لااقل متعذر و دشوار باشد . اما در مورد چک این ملاک وجود ندارد .
نظر اقلیت
گروه اول : با لحاظ مواد 310 و 316 قانون اشاره شده که به ترتیب مقرر می دارند ( در اموری که تعیین تکلیف آن فوریت دارد ، دادگاه به درخواست ذی نفع برابر مواد زیر دستور موقت صادر می کند ) و ( دستور موقت ممکن است دایر بر توقیف مال یا انجام عمل و یا منع از امری باشد ) و نیز ماده 315 همان قانون که صراحت دارد : ( دادگاه در صورت تشخیص فوریت دستور موقت صادر نماید) ، چون این در خواست منطبق با شق اخیر ماده 316 قانون ( منع از امری ) است و به عنوان مثال شخصی در قبال ابتیاع کالای منقول نفیس ، چکی به مبلغ کلان صادر کرده و تاریخ سر رسیدچک در شرف حلول است ؛ اما مبیع را تحویل نگرفته و شخص خریدار در این مورد بخواهد از حق حبس موضوع ماده 377 قانون مدنی استفاده کند ، چون چک ثمن نیست تا تسلیم آن حق حبس را ساقط نماید بلکه وسیله پرداخت آن و فرض آنکه فروشنده از اتباع بیگانه بوده یا پس از دریافت وجه چک دسترسی به او معتذر و دشوار می شود ، مسلماً این مورد از مواردی است که صدور دستور موقت جایز است ؛ اما درخواست کننده دارای مجازات موضوع مواد 3 و 7 قانون چک نیست .
گروه دوم : ضمن پذیرش پاسخ گروه اول به قسمت اول اقلیت سوال ، معتقد به اعمال مجازات موضوع مواد 3 و 7 قانون چک بوده و به این دلیل که قانون گذار برای دارنده چکی که به هر جهت غیر قابل پرداخت است حق شکایت قائل شده و موجب وصول نشدن چک درماده 3 قانون مربوطه احصا شده و از جمله آن ها دستور عدم پرداخت وجه چک صادر کنندهاست و در ما نحن فیه گرچه دستور موقت را داگاه صادر کرده ما صدور دستور به درخواست صادر کننده بوده و فی الواقع دستور عدم پرداخت بالواسطه و بالتسبیب بوده است . در نتیجه مجازات ماده 7 قانون چک در مورد در خواست کننده دستور موقت قابل اعمال است ، همان طور که در سایر موارد غیر چک ، چنانچه از دستور موقت ضرری متوجه محکوم علیه 0 خوانده ) گردد ، خواهان مسئول تدارک و جبران خسارت واردهاست نه دادگاه صادر کننده حکم .
نظر کمیسیون نشست قضائی
با توجه به عمومات قانون تجارت باب چکو مقررات قانون صدور چک مصوب 1355 اصللاحی 11/8/1372 ، صادر کننده چک در هر حال مکلف است با اطلاع از داشتن موجودیدر بانک محال علیه ،اقدام به صدور چک نماید تا دارنده چک بتواند با ارائه چک به بانک وجه ان را دریافت کند .
ماده 2 قانون صدور چک هم چک را در حکم اسناد لازم الاجرا معرفی و دارنده آن را مستحق دریافت وجه چک از بانک محال علیه معرفی کرده است ، بنابراین به ویژه با عنایت به ماده 12 و تبصره های 1 و 2 ماده 14 قانون صدور چک الحاقی 11/8/1372 ، صدور دستور موقت بر منع بانک محال علیه از پرداخت وجه چک ، وجهه قانونی ندارد و دادگاه باید درخواستی قسمت اخیر مسئله مطروحه موضوعاً منتفی خواهد بود . لازم است خاطرنشان شود ماده 313قانون تجارت و مواد 3 و 13 قانون صدور چک اقدام به صدور چک وعده دار را ممنوع اعلام کرده است .

اخذ هزینه دادرسی درصورتی که خسارت تاخیر تادیه همزمان با اصل چک مطالبه نشود

پرسش : اگر خسارت تاخیر تادیه وجه چک همزمان با اصل وجه چک مطالبه نشود و پس از صدور حکم مبنی بر محکومیت خوانده بر پرداخت وجه چک ، خواهان دادخواست مستقل به خواسته مطالبه خسارت تاخی

جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان کلیک کنید

 

مشاوره حقوقی در ساعت غیر اداری 09212242670
 

شماره پیامک وکیل تلفنی                                                    30007002700242
آدرس ایمیل موسسه وکیل تلفنی                                       vakiltel@gmail.com
آدرس ایمیل بخش مالی وکیل تلفنی                              vakiltelmali@gmail.com
ثبت شکایات و انتقادات وکیل تلفنی                        lawyertavakkoli@yahoo.com

قوانین و مقررات  وکیل  تلفنی

 واحد  مشاوره حقوقی شعبه تهران: میدان انقلاب، ابتدای کارگر جنوبی، کوچه رشتچی، پلاک 14 طبقه اول واحد 3

 

 واحد مشاوره حقوقی شعبه مازندران مرکز ICT:  آمل روبروی افتاب  60 مجتمع  تجاری محسنی، طبقه اول ، واحد 102

وكيل استارتاپ   ترجمه فوری       تایپ       تولید محتوا       استارتاپ

 

 

مشاوره حقوقی چک سندی است که طبق آن کسی که صاحب حساب بانکی است، می تواند با صدور آن از حساب بانکی خود «هم خودش و هم کسی که چک را به او تحویل داده» وجه برداشت کند. موارد لازم الذکر در چک، محل و تاریخ صدور چک می باشد و باید به امضای صادر کننده چک برسد. چک می تواند در وجه حامل و یا شخص خاصی که نام او در چک قید شده است، باشد. در موارد خاص صدور چک مشورت با مشاور حقوقی چک الزام آور می باشد.فوائد چک:چک وسیله ای جهت پرداختی مطمئن می باشد. جلوگیری از چاپ اسکناس و حمل پول.کاهش نقل و انتقال پول.چک عادی:چک عادی، چک هایی هستند که صاحبان حساب صادر می کنند. در صورتی که حساب صادر کننده این چک ها خالی باشد و شخص متواری شود، دارنده چک با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

چک مسافرتی : چک های مسافرتی توسط بانک جهت جلوگیری از حمل پول نقد صادر می گردد. چک مسافرتی در تمام شعب بانک صادر کننده آن قابل وصول است.چک تضمین شده:چک تضمین شده که توسط بانک صادر می شود و پرداخت وجه آن توسط همان بانک تایید و تضمین می گردد. در صورت ورشستگی صاحب چک، خسارتی به دارنده چک وارد نمی شود و بطور کامل پرداخت خواهد شد.خطر چک هایی که در وجه حامل کشیده می شوند، هنگامی است که چک ها گم شوند و یا سرقت شوند.به دلیل در وجه حامل بودن این گونه چک ها، هر کسی که آن چک را در دست داشته باشد مالک آن بوده و می تواند مبلغ چک را وصول کند.در صورتی که صاحب چک اعلام سرقت و یا گم شدن نماید، وصول چک از طرف بانک قابل جلوگیری است

مشاوره رایگان برای چک

همچنین مشاور حقوقی چک می تواند تمامی موارد و قوانین مربوط به چک را ذکر کرده و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

در تمامی موارد خاصی که در صدور و یا برگشت چک و مشکلات مربوط به آن بوجود می آید، مشاوره حقوقی رایگان در راهنمایی، کمک شایانی خواهد کرد.

 

مشاوره حقوقی انحصار وراثت

مشاوره حقوقی طلاق در کمترین زمان

مشاوره حقوقی نفقه

مشاوره حقوقی چک

مشاوره حقوقی کلاهبرداری

مشاوره رایگان برای چک

مشاوره حقوقی با وکیل

چگونگی ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مشاوره حقوقی ملکی

نوشتن قرارداد بانظارت وکیل

مراحل وصول مطالبات

مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی وصول مطالبات

بهترین مشاوره حقوقی مهریه

مشاوره حقوقی طلاق توافقی

وبسایت moshaverhoghoghi.ir زیر نظر موسسه حقوقی چتر عدالت ایرانیان که موسسه ای است خصوصی غیر تجاری، غیرانتفاعی و مستقل در حال فعالیت می باشد. این موسسه در سال 1389 به شماره ثبت 26727 در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسیده است.

شایان ذکر می باشد که وبسایت www.moshaverhoghoghi.ir به صورت کاملا تخصصی در زمینه های ذیل آماده خدمت رسانی می باشد :

پرسش : اگر در مورد پرونده‌ای کارشناس رسمی نظر داده باشد و متهم درموقع مقرر توانایی پرداخت هزینه کارشناسی مجدد را نداشته باشد، آیا پس از صدور حکم می تواند اعتراض کند ودرخواست کارشناسی مجدد داشته باشد؟ پاسخ : چنانچه مهلت تجدیدنظرخواهی از رای صادره منقضی نشده باشد ضمن تجدیدنظرخواهی میتواند به نظریه کارشناس اعتراض نماید و یکی از دلایل خود را ارجاع به هئیت کارشناسی قرار دهد و اگر هزینه جهت پرداخت کارشناسی ندارد وت تقاضای خود را به دادگاه اعلام نماید تا طبق مقررات نامبرده را موقت اًاز پرداخت هزینه کارشناسی معاف نماید.

پرسش : اگر ساختمان همجوار درساخت وساز از حد متعارف خارج شود ومزاحمت برای ساختمان همجوارش ایجاد کند چگونه باید اقدام کرد وبه کجا باید شکایت کرد؟ پاسخ :دو را وجود دارد یا باید به شهرداری مراجعه و اعتراض خود را به کمیسیون ماده 100 مطرح کرد. همچنین می توان از طریق مراجعه به دادسرا دعوای مزاحمت را نیز اقامه نمود.

پرسش: فرق دعوای خلع ید و تخلیه چیست ؟ پاسخ: چنانچه بین مالک و متصرف قراردادی در میان باشد ، مانند اجاره باید دعوای تخلیه مطرح شود . اما اگر قراردادی وجود نداشته باشد ، مالک می تواند با اثبات مالکیت خود ( ارائه سند مالکیت ) و اثبات این موضوع که تصرف بدون اذن او ایجاد شده است دعوای خلع ید را مطرح کند.

پرسش : اگر شخصی سفته از کسی داشته باشد چگونه می تواند به مراجع قضایی مراجعه واحقاق حق نماید؟ پاسخ : سفته صرفاً جنبه حقوقی دارد و دارنده آن می تواند با مراجعه به محاکم عمومی و واریز هزینه دادرسی اقامه دعوا نماید . چنانچه سفته دارای ظهرنویس باشد و دارنده بخواهد علیه ظهرنویس هم اقامه دعوا نماید بایستی قبل اقامه دعوا درخواست واخواست سفته را داشته باشد. از آنجا که امضا کننده سفته محکوم به پرداخت است چنانچه از پرداخت وجه سفته خودداری نماید با اجرای ماده 2 قانون محکومیت های مالی مواجه خواهد شد.

پرسش : با گواهی عدم حضور چه کاری می توان انجام داد؟ پاسخ : گواهی عدم حضور که بر مبنای شروط و مقررات قرارداد بین طرفین صادر می شود می تواند ملاک و مدرک تخلف یک طرف یا هر دوطرف قرارداد باشد و با استناد به آن طرف مقابل می تواند برمبنای تخلف اقدام به طرح دعوی و مطالبه خسارت نماید.

پرسش: پرداخت سرقفلی چه زمانی ساقط می شود ؟ پاسخ :در مواردی که حکم تخلیه محل کسب و پیشه به لحاظ تغییر شغل باشد به استناد بند 7 ماده 14 قانون روابط موجر و مستاجر مصوب 1356 حق سرقفلی به مستاجر تعلق نمی گیرد.

پرسش : اعتبار استشهادیه محلی چقدر است ؟آیا قاضی می تواند فقط به استناد آن حکم صادر کند ؟ پاسخ : مشاوره در دعاوی حقوقی ,استشهادیه یکی از مدارک جنبی است که به اندازه دلیل عادی اعتبار دارد. قضات برای صدور رای غالباً به دنبال دلائل ، امارات و مستندات محکم تری هستند و غالباً استشهادیه را به عنوان قرینه می پذیرند .و صدور رای بستگی به نظر دادگاه دارد چرا که دادگاه می تواند بنابر علم خود و اوضاع و احوال پرونده حکم صادر نماید.

مشاوره حقوقی(وکیل آنلاین)تلفنی ۲۴ساعته رایگان

مشاوره حقوقی(آنلاین)تلفنی ۲۴ساعته رایگان

از طریق تلفن همراه و ثابت به صورت آنلاین با  وکیل پایه یک دادگستری ، مشاور حقوقی در

موسسه حقوقی چتر عدالت ایرانیان

با شماره ثبت ۲۶۷۲۷

که موسسه ای است خصوصی غیر تجاری، غیرانتفاعی و مستقل

با شعار اصلی :

نه ظالم باش نه مظلوم

در زمینه های : حقوقی، کیفری، خانواده، ثبتی، علامت تجاری و طرح های صنعتی وکالت و مشاوره تخصصی

مهریه ، طلاق ، چک ، سفته ، کلاهبرداری ، انحصار ورثه ، نفقه ، نوشتن قرارداد ، وصول مطالبات ، طلاق توافقی در کوتاهترین زمان ، ثبت شرکت در کمترین زمان حتی بدون حضور شما

توانسته است با هدف صداقت و رعایت عدالت و انصاف برای زسیدن خق به مظلوم رضایت شما شهروندان عزیز تهرانی را بدست بیاورد .

عزیزان به این نکته نیز توجه بفرمائید که :

موسسه حقوقی چتر عدالت ایرانیان با بهره بردن از وکلای مجرب پایه یک دادگستری در زمینه مشاوره تخصصی حقوقی خانواده به صورت شبانه روزی آماده مشاوره حقوقی دادن به صورت کاملا رایگان به شما عزیزان

از طریق شماره تلفن ویژه :

۸۸۸۱۳۷۸۸-۰۲۱ ( در ساعات اداری )

و شماره تلفن همراه : ۸۶ ۱۵۳ ۹۶ ۰۹۱۲ ( در ساعات غیر اداری ، حتی تعطیلات )می باشد.مشاوره رایگان برای چک

پیچیده شدن روابط اجتماعی در دنیای امروز به فرصت طلبان این امکان را داده تا با استفاده از پیچ و خم های زندگی ماشینی و کمبود آگاهی های حقوقی مردم ، راه هایی، برای تعرض به حقوق قانونی افراد پیدا کنند .

در این میان امید اصلی مردم ، حقوقدانان به خصوص وکلا می باشند .

حقوقدانان به ویژه وکلا بخشی از جامعه هستند که وظیفه اصلی انان حمایت از حقوق قانونی مردم است.

حقوقدانان به عنوان نیرویی قدرتمند و کارآمد نقش موثری در استحکام بنیاد جامعه ، تأمین آرامش و راحتی مردم ، پیشرفت و همه گیر شدن عدالت و در نتیجه سعادت واقعی و پایدار مردم دارند .

و به همین دلیل خدمات حقوقی به یکی از لوازم ضروری زندگی تبدیل شده است ،

به نحوی که هیچ فرد ، سازمان ، شرکت یا فعال اقتصادی و تجاری را نمی توان یافت که در جریان فعالیت خود به نحوی از خدمات حقوقی بهره نگیرد.

انشاالله که بتوانیم در این راستا ابتدا رضایت الهی و سپس رضایت شهروندان محترم را بدست آوریم.

 

تهران – خیابان مطهری ، خیابان فجر(جم) ، کوچه ماگنولیا ،

 

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18 و

خط ویژه : 88 137 888 تماس در ساعات اداری :   2806004 0912 تماس خارج از ساعت اداری :      86 153 96 0912

chatreedalatiranian@ جهت دریافت آخرین مقالات حقوقی و دریافت آخرین اطلاعات از جدیدترین اخبار حقوقی در کانال ما عضو شوید .

وکیل – وکیل خانواده – مشاوره حقوقیمشاوره حقوقی رایگان – مشاوره حقوقی آنلاین

info.chatreedalat@gmail.com

تمامی حقوق و مسئولیت های این سایت به عهده وبسایت مشاوره حقوقی می باشد .

مشاور حقوقی – مشاوره حقوقی مهریه – مشاوره حقوقی رایگان – مشاوره حقوقی آنلاین – مشاوره حقوقی تلفنی

اینجا سامانه ۸۷۱۳۲ است.

سامانه ۸۷۱۳۲ یک سامانه و پایگاه حقوقی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ آغاز کرده است. این سامانه صرفا پرسش و پاسخ حقوقی میباشد به صورتیکه شما میتوانید ضمن پرسیدن سوالات حقوقی خود در کمتر از ۲۴ ساعت، پاسخ خود را مشاهده کنید که این پاسخ هم در سامانه قابل مشاهده است و هم برای شما ایمیل خواهد شد.

این سایت حقوقی به ۴ سالگی خود نزدیک می شود.

مشاوره حقوقی در سایت ۸۷۱۳۲ رایگان است. کارشناسان و وکیل پایه یک دادگستری تهران پاسخگو و ناظر سوالات و پاسخ های حقوقی هستند.

در سامانه ۸۷۱۳۲ مشاوره حقوقی رایگان و مشاوره حقوقی حضوری با وکیل پایه یک دادگستری ارائه می شود.مشاوره رایگان برای چک

تا به امروز مشاوره های حقوقی با موضوعات تخصصی گوناگون و سوالات متعددی در زمینه های نظیر: کیفری(۶.۸۳۰)ُ،ملکی (۲,۵۰۷)، مالیات (۹۱)، ثبت احوال (۳۷۲)، قراردادها (۱,۲۶۱)، وصول مطالبات (۱,۸۵۴)، تغییرات شرکت (۸۹)، امور اداری و دولتی (۶۲۱)، انحصار وراثت و ارث (۱,۱۰۶)، مشاوره حقوقی خانواده (۸,۸۸۷)، پلمپ دفاتر قانونی شرکتها (۲۰)، ثبت علامت تجاری – ثبت برند (۴۲)، روزنامه رسمی و آگهی شرکت (۲۹)، مشاوره حقوقی با وکیل ثبت شرکت(۲۴۷) در این سامانه انجام شده است.

در کل بیش از ۲۴۰۰۰ هزار پرسش و پاسخ حقوقی در این سامانه ثبت شده است.

در قسمت مشاوره حقوقی خانواده سوالات حقوقی در خصوص وکالت امور خانواده نظیر: طلاق،‌ طلاق توافقی، مهریه، حضانت فرزندان، اجرت المثل و نحله و دیگر موارد حقوقی در خصوص امور خانواده مطرح و توسط کارشناسان و وکلای دادگستری پاسخ دهی و رسیدگی می گردد.

در مواردی مانند طلاق، علاوه بر اینکه سوالات حقوقی کابران عزیز پاسخ داده میشود مسائلی نیز مانند شرایط طلاق که باعث میشود اطلاع زوجین از این شرایط بیشتر شود ارائه خواهد شد.

شکایت از شخصی که مرتکب تخلفی شده و عمل او طبق قانون جرم تلقی می شود و قاضی برای آن مجازات تعیین کرده شکایت “کیفری” نامیده می‌شود.

نوشتن شکوائیه کیفری شیوه خاصی ندارد و مانند دعاوی حقوقی نیاز به فرم خاصی ندارد، اما خوب است شکایتنامه منظم و مرتب از حیث جمله بندی وخوانا باشد و بهتر است که توسط وکیل تنظیم شود. برای تنظیم هرگونه شکوائیه میتوانید با وکلای یاسا تماس بگیرید تا به بهترین شکل ممکن شکوائیه تنظیم گردد.

برای مشاوره حقوقی امور کیفری جهت حل ابهامات موضوعات جزایی مانند  خیانت در امانت، جعل، فروش مال غیر، دیه، قتل،‌ سرقت، کلاهبرداری،‌ آدم ربایی و … می توانید با کارشناسان سامانه ۸۷۱۳۲ در ارتباط باشید.

دعاوی ملکی عنوانی برای مجموعه ای از دعاوی حقوقی و کیفری است که به نوعی به موضوع املاک مربوط می شوند. در این مجموعه موضوعات بسیار متنوعی یافت می شود.

از موضوعات مورد مشاوره دعوای الزام به تنظیم سند رسمی، الزام به ایفای تعهد، الزام به اخذ پایان کار، الزام به اخذ صورتمجلس تفکیکی، خلع ید و تقسیم و افراز املاک مشاع گرفته تا دعاوی کیفری مثل فروش مال غیر، کلاهبرداری، جعل سند، تصرف عدوانی و ممانعت از حق می باشد.

همه این موضوعات در دایره دعاوی ملکی جای می گیرند و کارشناسان و وکلای حاذق حاضر در  سامانه  ۸۷۱۳۲ آماده ارائه مشاوره حقوقی رایگان و دریافت پرونده در موارد فوق می باشند.

یک دادخواست حقوقی باید به صورت دقیق که حاوی تمامی قوانین حقوقی میباشد تنظیم شود یعنی در بسیاری از موارد توضیحاتی که در دادخواست قید میشود به دلیل اینکه نیاز به قوانین مدون و دقیق میباشد میتواند احتمال برد فرد خواهان را در آن پرونده بالا ببرد. به همین دلیل در صورتیکه قصد داشتید دادخواستی را تنظیم کنید حتما پیشنهاد میشود که با مشورت کنید.

حتما تا به حال شنیده‌اید که می گویند آیا چک کیفری است یا حقوقی؟ این عبارت فقط در مورد چک های برگشتی (بلامحل) استفاده می‌شود و مربوط به نوع مسوولیت شخص صادرکننده چک است. اگر چک کیفری باشد، می‌توان علاوه بر این‌که وجه چک را دریافت کرد، صاحب حساب (صادرکننده) را نیز به زندان انداخت؛ ولی اگر چک حقوقی باشد، فقط می‌توان وجه چک را دریافت کرد.

 موارد مشاوره حقوقی در خصوص  چک، سفته، چک بلامحل و نحوه وصول چک و اسناد و اوراق مالی توسط وکیل چک و کارشناسان پاسخ دهی و پیگیری می شود.

تمامی شرایط وصول انواع چک های حقوقی و کیفری و چک های بلامحل در قالب پرسش و پاسخ برای شما در این سامانه توضیح داده شده است.

قبل از انجام هر فعالیتی بهتر است که میان طرفین عقد و یا شرکا یک قراردادی تنظیم شود تا در صورتیکه در آینده میان آنها مشکلی ایجاد شد چیزی به عنوان ضمانت اجرا وجود داشته باشد. پس بهتر است که قراردادی لازم الاجرا توسط وکیل برای شما تنظیم گردد.

اگر یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر به کاری تعهد کنند و این تعهد مورد قبول آنها واقع شود قرارداد گفته میشود.

توافق دو یا چند نفر جزء اصلی تعریف قرارداد است، برای مثال در خرید ملک یا آپارتمان دو نفر توافق میکنند که یکی (فروشنده) ملک خود را به دیگری (خریدار) بدهد و دیگری در قبال آن پولی به فروشنده پرداخت کند.

مشاوره حقوقی با وکیل امور قراردادها، از جمله قراردادهای مشارکت، قراردادهای خرید و فروش و دیگر موارد در سامانه ۸۷۱۳۲ امکان پذیر و قابل ارائه می باشد.

مشاوره حقوقی در خصوص ارث، حصروراثت و مسائل مربوط به انحصاروراثت با وکیل متخصص ارث در سامانه ۸۷۱۳۲ در اختیار همگان می باشد.

انحصار وراثت در حقوق عبارت است از معلوم نمودن تعداد وراث متوفی توسط مراجع ذیصلاح. به منظور این که وراث بتوانند سهم الارث خود را مطالبه و در آن تصرف کنند، ابتدا لازم است وارث منحصر بودن ایشان و سهم الارث هر یک از ایشان در شورای حل اختلاف بررسی و اثبات گردد. در این خصوص دادگاه پس از رسیدگی، گواهی نامه ای به نام تصدیق انحصار وراثت صادر می‌نماید که در اختیار اشخاص ذینفع قرار خواهد گرفت.

در بسیاری از موارد بعضی از وراث در دسترس نمیباشند و یا بعضی از ورثه از پرداخت ماترک ورثه دیگر امتناع میکنند که در این صورت وراث میتوانند برای رسیدن به سهم الارث خود یا وکیل بگیرند و یا دادخواست مطالبه سهم الارث توسط وکیل برای شما تنظیم شود که تنظیم دادخواست نیز توسط وکلای یاسا برای شما میسر شده است.

مشاوره حقوقی رایگان

باسلام خسته نباشید.ایا اگرفردی زندانی باشد برای نفقه دربندبازوالزام به تمکین دهد مشکلی ازجهت دادگاه ندارد که شب منزل نیست وباید زندان سرکند

الزام به تمکین از کسی که در زندان اقامت دارد پذیرفته نمیشود.

سلام.بنده چندماه برای کسی کار کردم.تا یکسال پولم نداد و شماره موبایلم زده بود لیست رد.فقط خونه باباش رو بلد بودم ک چندبار رفتم پیش باباش بهش گفتم پسرت پول منو نمیده و چند وقتی میشه مواد میکشه .وقتی فهمیدم باباش نمیتونه برام کاری کنه شکایتش کردم.دادگاه رای ب نفع من صادر کرده… اما اون بعد از شکایت من رفته شکایت من کرده ک امده پیش اقوامم آبروم برده ک مواد میکشم و الکی میگه پول ازم میخواد.حالا ابلاغیه برام امده دفاع از اتهام انتسابی.ایا شکایتی ک کرده برام مشکل ساز میشه چ کنم من؟اینکه گفتم مواد میکشه اره کشیده و میتونم قسم بخورم اگه شاهدا ک هم دیدن نترسن میان شاهدی بدن.

علیه شما شکایت شده و در صورتیکه مدرک و شاهد داشته باشند به نتیجه خواهند رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام

ایمیل

وبسایت


ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


چک به عنوان یک سند دارای ارزش مالی محسوب می‌شود که به صورت معمول برای خرید در زمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آنی مشاور، صاحب چک بعد از نوشتن مبلغ و تاریخ مورد نظر، چک را امضا کرده و تحویل فرد دیگر می‌دهد. شخص دریافت کننده چک می‌تواند در تاریخ مشخص شده به بانک مراجعه کرده و مقدار وجه مشخص شده از حساب صادرکننده چک را دریافت کند. در این بین قوانین مختلفی در مورد چک وجود دارد که نیاز به مشاوره چک احساس می‌شود.

قوانین مختلف چک در ایران، بیان می‌کند که شخص باید در زمان نگارش مبلغ چک به اندازه مبلغ درج شده روی آن، در حساب خود دارایی و پشتوانه داشته باشد تا بتواند به صورت کلی اعتبار چک را تضمین کند. البته باید بدانید قانون بیان شده به صورت شفاهی بوده و ممکن است فرد در هنگام صادر کردن چک به میزان مبلغ نگارش شده موجودی نداشته باشد. وجود انواع چک در معاملات ، جعل چک و  شناخت آن باعث شده تا مشاوره چک به عنوان یکی از ارکان ضروری در بحث حقوقی محسوب شود.

آشنایی با تفاوت چک حقوقی و چک کیفری

شباهت‌های زیادی بین چک‌های حقوقی و کیفری وجود دارد که یک مورد تفاوت مهم در آن دیده می‌شود و آن هم در زمینه چک‌های بلامحل است. مسئولیت‌های مختلفی برای شخص صادر کننده چک در زمان چک‌ برگشتی وجود دارد که باید در مورد آن آگاهی داشته باشید. در صورت تشخیص چک بلامحل اگر چک از نوع کیفری باشد علاوه بر این که وجه چک از صاحب حساب دریافت می‌شود، صادر کننده به زندان محکوم شده و مجازت می‌شود.مشاوره رایگان برای چک

نوع چک می‌تواند به صورت کلی در سرعت و نحوه رسیدگی مؤثر بوده و در دادگاه تفاوت‌های مختلفی بین چک حقوقی و چک کیفری وجود دارد. به دلیل قوانین سخت‌گیرانه در مورد چک حقوقی، افراد پس از شکایت دیرتر به نتیجه خواهند رسید. در این بین وجود مشاوران چک می‌تواند بسیار کارگشا باشد.

مجموعه آنی مشاور اولین سامانه مشاوره کسب و کار آنلاین در ایران است که مشاوران چک کار کشته و با تجربه‌ای دارد که در ۹۰٪ پرونده‌های چک موفق بوده‌اند. لذا به شما توصیه می‌کنیم از مشاوران چک آنی مشاور در مشکلات چکی خود کمک بگیرید، ضمنا نوبت اول مشاوره رایگان می‌باشد.

جرائم برای صدور چک برگشتی شامل چه مواردی است

دقت کنید هر فردی که مرتکب صدور چک بلامحل شود طبق قانون با وی برخورد می‌شود. مشاوره چک به شما این آگاهی را می‌دهد که بتوانید در مورد جرائم و مجازات در نظر گرفته شده اطلاعات بیشتری کسب کنید. جرائم صدور چک بلامحل به شرح زیر است:

· اگر مبلغ چک کمتر از ۱ میلیون تومان باشد شخص تا حداکثر به ۶ ماه زندان محکوم می‌شود.

· اگر مبلغ چک بین ۱ تا ۵ میلیون تومان باشد شخص به ۶ ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شود.

· اگر مبلغ چک بیشتر از ۵ میلیون تومان باشد شخص به یک سال تا دو سال حبس محکوم شده و ممنوعیت‌های مختلفی برای وی در نظر گرفته می‌شود. از جمله ممنوعیت‌های ایجاد شده می‌توان به عدم صادر شدن دسته چک جدید اشاره کرد.

آشنایی با مشاوره چک

انجام اقدامات کیفری همیشه برای وصول چک امکان‌پذیر نیست، از این رو باید شرایط زیر را در نظر داشت:

· دارنده چک باید تا حداکثر ۶ ماه از تاریخ صدور چک به بانک مراجعه کرده و ظرف مدت شش‌ماه از تاریخ صدور، گواهی عدم پرداخت دریافت کرده و سپس شکایت کند.

· در مورد مشاوره چک در زمینه چک سفید امضا، باید بیان کرد اگر در متن چک تضمین انجام معامله قید نشده باشد، چک مذکور قابلیت تعقیب کیفری را ندارد.

· اگر صاحب حساب در مورد بسته بودن حساب بانکی خود اطلاعات لازم نداشته باشد، صدور چک نمی‌تواند منجر به ایجاد اقدامات کیفری شود.

· اگر شخص صادر کننده چک قبل از تاریخ شکایت کیفری، وجه را نقداً به دریافت کننده پرداخت نماید، شکایت کیفری حل و فصل خواهد شد.

آشنایی با قانون جدید صدور چک

در بحث مشاوره چک، باید بیان کرد که قوانین جدیدی برای صدور چک در نظر گرفته شده که افراد در صورت آگاهی در مورد آن می‌توانند از اشتباهات رخ داده شده و ایجاد چک‌های بلامحل اجتناب کنند. ۱۲ ویژگی جدید برای صدور چک ابلاغ شده است که طبق آن در صورتی که موجودی صادر کننده چک نزد بانک کمتر از مبلغ چک باشد، بانک وظیفه دارد تا مبلغ موجودی را به آورنده چک بدهد.

برخی از مهم‌ترین قوانین تازه صدور چک به شرح زیر است:

· نمایش غیرقابل پرداخت بودن چک در سامانه بانک مرکزی

· اثرات غیر قابل پرداخت بودن چک برای سایر حساب‌های صاحب چک

· مسدود کردن فوری حساب‌های اصیل و نماینده شخص صادر کننده چک

· بررسی موارد رفع سوء اثر از چک‌های برگشتی

· اعتبار دسته چک صادر شده توسط بانک تا حداکثر سه سال

· افزودن چک موردی به انواع تقسیم بندی‌های چک

· جرم شناخته شدن دریافت دسته چک مغایر با وضعیت مالی فرد

· محرومیت افراد از دریافت خدمات بانکی در صورت تکرار چک‌های برگشتی

· ممنوع شدن صدور چک در وجه حامل

· درخواست صدور اجرائیه از دادگاه بدون طرح دعوا

· بررسی تخلفات بانک‌ها و کارمندان در بانک مرکزی

تمامی قوانین در نظر گرفته شده برای چک‌ها نشان می‌دهد که وجود یک مشاوره چک بسیار ضروری است. چرا که قوانین جدید باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و سپس اقدامات لازم انجام شود.

سخن پایانی

همان طور که می‌دانید برای این که بتوانید در انجام کاری به موفقیت برسید، ایجاد بستر مناسب و استفاده از افراد متخصص ضروری به نظر می‌رسد. در زمینه چک، مشاوره چک به افراد کمک می‌کند تا بتوانند بدون اشتباه از صدور چک، پرداختی‌های خود را به درستی انجام دهند. کسانی که دارای مشکلات مربوط به صدور و دریافت چک یا چک ضمانت هستند می‌توانند با مراجعه به افراد متخصص در این زمینه مشکلات خود را مرتفع کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

بر اساس ماده ۳۱۰ قانون تجارت، چك نوشته ای است كه به موجب آن صادر كننده چك، کل و یا بخشی از وجوهی را كه نزد بانک دارد مسترد یا به دیگری واگذار می نماید.

صادر کننده‌ چک بایستی در تاریخی که در چک ذکر می‌کند به همان اندازه در بانک وجه نقد داشته باشد وگرنه هم از نظر جزایی و هم از نظر مدنی مسئولیت خواهد داشت.البته چک زمانی قابلیت تعقیب کیفری را دارد که بی وعده و به تاریخ روز باشد مثلا اگر چکی برای روز بعد صادر شود چون وعده دار است صرفا جنبه حقوقی دارد .لازم به ذکر است که اصل بر بی وعده بودن چک است بنابر این اثبات وعده دار بودن برعهده صادرکننده آن است.

صادر‌کننده در زمان مندرج در چک نباید، تمام یا قسمتی از وجه را از بانک خارج کند به شکلی که در سررسید در حساب وی وجه نباشد یا دستور پرداخت نشدن چک را نباید را صادر کند.

صادر کننده، نباید چک را به شکل غیرصحیح تنظیم کند زیرا درصورت عدم‌مطابقت امضاء، قلم خوردگی و مسائلی از این قبیل، بانک از پرداخت پول خودداری می‌کند.

چنانچه صادر‌کننده بعد از صدور متوجه شود که چک از طریق کلاهبرداری یا سرقت از دست او رفته یا آن را گم کرده، می‌تواند دستور عدم‌پرداخت وجه را به بانک بدهد و باید به‌صورت کتبی علت دستور عدم‌پرداخت را بیان کند‌.مشاوره رایگان برای چک

چك مسافرتی چكی است كه توسط بانك صادر و وجه آن توسط هر یك از شعب آن بانك یا توسط نمایندگان و كارگزاران آن پرداخت می گردد .نوعی از این بانک به عنوان ایران چک صادر می شود و مبلغ آن در تمام بانک ها قابل پرداخت می باشد.

چك تضمین شده: دارنده چک در این حالت پس از وصول چک، به جای دریافت وجه از بانک، درخواست صدور چک توسط خود بانک به میزان چک ارائه شده را می نماید. سپس چکی توسط بانک به عهده همان بانک صادر و پرداخت وجه آن توسط بانک تضمین می شود.

چك تایید شده: گاهی اوقات دارنده چک قصد دریافت وجه نقد نداشته و می خواهد چک را به شخص دیگری ارائه دهد. جهت ایجاد اطمینان برای شخص ثالث، دارنده با ارائه چک به بانک، از بانک درخواست صدور تاییدیه می نماید بدین معنی که بانک با مهر کردن چک تایید نماید که معادل وجه چک در حساب صادر کننده وجود داشته و بانک آن را از حساب وی برداشت نموده و هرگاه دارنده به بانک مراجعه نماید وجه چک به دارنده پرداخت می شود.با وجود تعریف این نوع چک در قانون صدور چک، این نوع چک در ایران متداول نیست.

چك عادی:چكی است كه صادر کننده جهت برداشت از موجودی حساب خود نزد بانک خاصی صادر می کند. دارنده این چک هیچ تضمینی جهت دریافت وجه چک به جز اعتبار صادر كننده آن ندارد.

غیر از موارد زیر، در سایر موارد، چک کیفری است یعنی صادرکننده چک قابل تعقیب کیفری و مستوجب مجازات خواهد بود.

در ابتدا ما 5 تن از فارغ التحصیلان دکتری رشته حقوق دانشگاه تهران بودیم، که بعد از گذراندن مراحل مربوطه، دریافت پروانه پایه یک وکالت از کانون وکلای دادگستری مرکز، با نیت گسترش عدل و داد و احقاق حق مظلومان و نظم خواهی در سال 1385 گروهی تشکیل دادیم و به کار وکالت به صورت تخصصی مشغول شدیم و بعد از گذراندن سالیان زیاد در کسب تجربه اکنون با یاری خداوند متعال گروه ما به 1200 وکیل مجرب و متخصص افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر تعداد زیادی از قضات بازنشسته و اعضای هیئت علمی دانشگاههای سراسری که سابقه زیادی در ذمه وکالت دارند با موسسه حقوقی تهران وکیل همکاری می نمایند. موسسه حقوقی تهران وکیل با بیش از هزاران پرونده موفق و فعالیت در بیش از 22 استان کشور با شعار ( عدالت برای همه ) توقیق خدمت به هموطنان گرامی دارد.

 

موسسه حقوقی تهران وکیل

مشاوره حقوقی رایگان : 77221941

آدرس : تهران، نارمک، خیابان فرجام

نرسیده به چهار راه ولیعصر پلاک 578، طبقه دوم

«گروه تهران وکیل» موسسه حقوقی است که خدمات جامع حقوقی از جمله، مشاوره حقوقی، وکالت به صورت کاملا تخصصی، مشاوره حقوقی رایگان، مشاوره حقوقی حضوری، مشاوره حقوقی تلفنی توسط وکیل پایه یک دادگستری تهران با تعهد و تجربه بالا، در کلیه دعاوی و پرونده های قضایی، محاسبات حقوقی ( محاسبه دیه، محاسبه دیه اعضای بدن، محاسبه مهریه، محاسبه ارث، محاسبه تاخیر تادیه دین، محاسبه دیه قتل، محاسبه دیه بر اساس دادنامه ) را به تمام ایرانیان در داخل و خارج کشور ارائه می کنند.

«گروه تهران وکیل» با بکارگیری بهترین وکیل متخصص در هر پرونده حقوقی، همواره، بهترین نتیجه را برای متقاضیان به ارمغان می آورد. در حوزه هایی همچون : وکیل کیفری، وکیل خانواده، وکیل انحصار وراثت، وکیل قرارداد، وکیل طلاق، وکیل ملکی، وکیل چک، وکیل سفته، وکیل حضانت، وکیل ثبت، وکیل نفقه، وکیل اجرت المثل بهترین وکلا در این موسسه حقوقی گرد هم جمع شده اند.

«گروه تهران وکیل» با داشتن بهترین وکلای متخصص، که بدلیل تجربه بالا، با اشراف کامل به حل پرونده های حقوقی نایل می شوند. وکیل خوب، وکیلی است که در صورتی که، در صورت ارزیابی مشکل حقوقی موکل خود متوجه شود که امکان انجام وکالت وجود ندارد از گرفتن پرونده صرف نظر کرده و باعث اتلاف هزینه و اضرار موکل نشود.

«گروه تهران وکیل» مفتخر است با داشتن گروهی کاملا متخصص در زمینه «ثبت شرکت» «ثبت برند» «تغییرات شرکت» و همچنین خدمات بین المللی و مهاجرتی به هموطنان عزیز خدمت رسانی کند.

مشاوره رایگان برای چک
مشاوره رایگان برای چک
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *