مشاوره رایگان برای چاق شدن

 
helpkade
مشاوره رایگان برای چاق شدن
مشاوره رایگان برای چاق شدن

شما میتوانید به صورت رایگان از متخصصین تغذیه و کارشناسان تربیت بدنی این کلینیک مشاوره تغذیه دریافت نمایید و سوالات خود را مطرح و پاسخ پرسش های خود را از کارشناسان این مرکز دریافت کنید.- مشاوره تغذیه رایگان در زمینه مکمل های ورزشی- مشاوره تغذیه رایگان در دوران بارداری- مشاوره رایگان تغذیه در ورزشکاران- مشاوره تغذیه رایگان در دیابت- مشاوره تغذیه رایگان در کاهش وزن و افزایش وزن- مشاوره رایگان تغذیه در کودکان- مشاوره تغذیه رایگان در بیماری های مختلف- مشاوره تغذیه رایگان در رژیم های خاص (رژیم کتوژنیک، رژیم مدیترانه ای، رژیم دش و …)- مشاوره تغذیه در کرونا- مشاوره رایگان در زمینه تمرین های ورزشیبرای ارتباط با متخصصین تغذیه و کارشناسان تربیت بدنی و مشاوره رایگان میتوانید در ساعات اداری (۹ الی ۱۵) با شماره تلفن ۴۱۲۵۶۵۸۰ – ۰۲۱ تماس گرفته و یا با کلیک بر روی لوگوی سبز رنگ گوشه پایین و سمت راست تصویر از قسمت چت آنلاین سوالات خود را از ما بپرسید و پاسخ خود را دریافت نمایید و یا فرم زیر را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناس ما برای مشاوره تغذیه رایگان باشید.


ایده آل شو


به‌روز‌ترین مطالب مرتبط را در دریافت کنید.


به‌روز‌ترین مطالب مرتبط را در دریافت کنید.


دریافت مشاوره پزشکی به صورت مستقیم از پزشک.

شریعتی، بالاتر از حسینیه ارشاد، ابتدای خیابان قبا، پلاک ۶، طبقه پنجم.

مشاوره رایگان برای چاق شدن

در ادامه ۶ قدم ساده و کاربردی برای چاق شدن افراد لاغر آمده است.

مقادیر کالری مورد نیاز برای افزایش وزن را برآورد کنید. ابتدا کل انرژی مصرفی خود را (TEE) تعیین کنید. برای مردان لاغر، وزن خود را در واحد کیلوگرم ضرب ۲۴٫۲ و برای زنان لاغر در واحد پوند ضرب در ۲۲٫۰۴ کنید. سپس این عدد را ضرب در یک فاکتور فعالیت کنید. اگر فعالیت بسیار کمی دارید از فاکتور ۱٫۳ استفاده کنید؛ اگر تمرین کمی دارید یا شغلی دارید که نیاز به ایستادن دارد، در مردان از فاکتور ۱٫۶ و در زنان از فاکتور ۱٫۵ استفاده کنید. اگر ​​فعالیت متوسط دارید، مثلا یک شغل سبک، در مردان از فاکتور ۱٫۷ و در زنان از فاکتور ۱٫۶ استفاده کنید. وقتی که TEE خود را تعیین کردید ۵۰۰ را به این عدد اضافی کنید تا کل کالری مورد نیاز برای افزایش وزن بدست آید.

مقدار دریافتی خود را متعادل کنید. حتی اگر نیاز به دریافت کالری بیشتری برای سیر شدن دارید، بنابر آکادمی تغذیه و رژیم غذایی شما باید شامل غذاهای مختلفی از همه گروه های غذایی شامل میوه ها، سبزیجات، تمام انواع غلات، مواد پروتئینی و فراورده های لبنی باشد.

به غذاهای معمول خود کالری اضافه کنید. به عنوان مثال، در صبحانه به جوی دو سر به جای آب، شیر اضافی کنید. پنیر و آووکادو را در ناهار به ساندویچ خود اضافه کنید؛ و هنگام شام به جای بخار کردن سبزیجات ، آنها را در روغن زیتون سرخ کنید.

مخلوط میوه ها و آجیل، کره بادام زمینی روی نان تست گندم کامل، پنیر و کراکر، همه گزینه هایی هستند که غنی از مواد مغذی می باشند و اسنک با کالری بالا همه می توانند به چاق شدن افراد لاغر کمک کنند.

کالری خود را بنوشید اما به روش مغذی. درست است که آب برای هیدراتاسیون خوب است اما هنگامی که می خواهید وزن خود را افزایش دهید، بهتر است نوشیدنی هایی (شربت) را بیاشامید که کالری دارند. شیر و آب میوه ۱۰۰%، سالم ترین گزینه های نوشیدنی هستند. آکادمی تغذیه و رژیم غذایی همچنین پیشنهاد می دهد که مایعات را در بین وعده های غذایی بنوشید تا تاثیری روی اشتهای شما در زمان غذا خوردن نداشته باشد.

چیز هایی که نیاز خواهید داشت:

یک دفتر یادداشت کالری غذا داشته باشید یا از برنامه حساب کننده کالری آنلاین استفاده کنید تا از دریافت کالری مورد نیاز خود اطمینان حاصل کنید. پودر شیر خشک بدون چربی را به شیر، سوپ، ماست، سیب زمینی پوره شده و غلات گرم اضافه کنید. ۱/۴ فنجان خوری پودر، ۱۰۹ کالری و ۱۱ گرم پروتئین را اضافه می کند. برای کمک به عضله سازی به جای چربی سازی، تمرینات قدرتی را به تمرینات خود اضافه کنید.

قبل از شروع هر رژیم غذایی برای چاق شدن افراد لاغر یا برنامه ورزشی، با پزشک خود مشورت کنید. مراقب محصولات افزایش دهنده وزن باشید.

مرکز تغذیه و رژیم درمانی ایده آل | رژیم لاغری | تناسب اندام | بدنسازی | فیتنس

? شریعتی | بالاتر از حسینیه ارشاد | ابتدای خیابان قبا | پلاک ۶ | طبقه پنجم |واحد ۱۳

☎️ ۰۲۱۲۲۸۷۴۸۹۹

مقاله قبلی

انتخاب بهترین رژیم لاغری با دستگاه آنالیز بدن inbody

مقاله بعدی

فواید و عوارض قرص لاغری آدیوس (بخوریم یا نه؟)


ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

سالمترین روش افزایش وزن برای افرادی که کمبود وزن دارند

درمان لاغری کل بدن با رژیم غذایی چاقی

برای چاق شدن چه کار کنم؟

جراحی لاغری


درمان انسداد روده کوچک با جراحی بای پس


بهترین روش های لاغری موضعی بدون جراحی


مراحل جراحی بای پس معده و عوارض آن

بدنسازی


مکمل bcaa چیست و زمان مصرف آن چه موقع است؟

تمرینات پیشرفته برای برجسته کردن عضلات دوسر بازو

11 رژیم غذایی لاغری [سریع، آسان، قابل اجرا]

رژیم غذایی قلب سالم: 8 گام غذایی برای جلوگیری از بیماری های قلبی

درمان افسردگی با تناسب اندام

 مشاور تغذیه برای چاق شدن نیز برنامه های خاصی برای افراد لاغر ارائه می دهد اما قبل از هر اقدامی مشاور تغذیه برای چاق شدن علت لاغری فرد را بررسی می کند وبا تجویز برخی از آزمایشات در ابتدا علل لاغری فرد را برررسی می کند سپس  رژیم غذایی مناسب برای فرد تعیین می کند.

-مشاور تغذیه برای چاق شدن از شما می خواهد از چربی ها دوری کنید با وجود اینکه شما می خواهید افزایش وزن داشته باشید، نباید بیش از حد چربی مصرف کنید.

 متخصص تغذیه خوب  ازشما می خواهد برای چاقی به سراغ چیپس و شکلات نروید. غذاهای آماده و سرخ کردنی مصرف نکنید.و به جای این غذاها ازپروتئین وغذاهای  کم چربی مثل ماهی تن ، غذاهای دریایی، سینه مرغ، بوقلمون، گوشت کم چربی، میوه و سبزیجات استفاده کنید.

-یکی دیگر ازپیشنهادات مشاور تغذیه برای چاق شدن این است که برای افزایش وزن و چاق شدن آب بنوشید حداقل روزانه ۲ لیتر یا بیشتر آب بنوشید. البته باید گفت این مقدار آب برای فرد زیاد است ولی این مقدار آب برای افزایش وزن لازم است.

مشاوره رایگان برای چاق شدن

-پیشنهاد دیگری که مشاور تغذیه برای چاق شدن دارد این است که بخوابید راحت ترین کاربرای افزایش وزن خواب است. شما باید حداقل ۸ ساعت در شب بخوابید و واقعاً به آن نیاز دارید.

-مشاور تغذیه برای چاق شدن به شما خواهد گفت که برای چاق شدن سراغ مواد غذایی پُرخطر نروید مثلا شکر و شیرینی را در رژیم غذایی‌ خود افزایش ندهیدزیرا متخصصین تغذیه معتقد اند این نوع مواد غذایی  به سلامت لاغر‌ها آسیب می‌ رساند و باعث بروز بیماری هایی برای فرد می شود.

-یکی دیگر ازراهکارهایی که مشاور تغذیه برای چاق شدن ارائه می دهد این است که وعده‌ های غذایی خود را افزایش دهید ، حتی اگر در هر وعده میزان غذای مصرفی ‌تان کم باشد.

زمانی که فردی به شدت دچار کمبود وزن است برای درمان آن، گاهی  مشاور تغذیه  باید دارو درمانی انجام دهد پزشک باید عدم تعادل هورمونی بدن، افسردگی و دیگر بیماری های غیر ملموس مانند کم خوری و پرخوری عصبی را در ابتدا درمان کند.

مشاور تغذیه برای چاق شدن دلایل مختلفی را برای کاهش وزن افراد ارائه می دهند که باعث می شود فرد دچار کمبود وزن شود گاهی اوقات ممکن است علل متعدد باعث لاغری در فرد شودعلل کمبود وزن عبارتند از :

یکی از دلایلی که مشاور تغذیه برای چاق شدن می گویند این است که بعضی از افراد به علت ویژه گی های فیزیکی خانواده گی به طور طبیعی دارای توده بدنی کم هستند.

اگر فرد متابولیسم بالا داشته باشد ممکن است هنگام غذا خوردن انرژی زیادی از غذا دریافت نکند وهمین امر موجب می شود فرد افزایش وزن نداشته باشد.

افرادی که فعالیت های بدنی منظم و بالای دارند ، مانند دونده ها ممکن است کالری زیادی را بسوزاند که باعث کم شدن وزن افراد می شود.

آجیل ، کره بادام زمینی،پنیر،میوه های خشک شده و آووکادو ، میان وعده های مناسبی برای افراد می باشند که مشاور تغذیه برای چاق شدن به شما توصیه می کند .در این میان وعده می توانید برخی اوقات از شکر و چربی نیز استفاده کنید.اما سعی کنید بیشتر غذاهای سالم  داشته باشید که علاوه بر کالری ، مواد مغذی هم داشته باشد.

 یکی از توصیه های مهمی که مشاور تغذیه برای چاق شدن می کند ورزش کردن است ورزش و تمرین به خصوص تمرینات قدرتی به شما کمک کند که علاوه بر افزایش وزن عضلات خود را نیز بسازید. همچنین این ورزشها باعث می شود اشتهای شما نیز تحریک شود.

اگر کمبود وزن دارید به جای خوردن سه وعده غذایی اصلی چندین وعده غذایی کوچک تر داشته باشید .غذا های غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید، به عنوان مثال ، نان ها ،غلات،میوه ها، سبزیجات محصولات لبنی ،آجیل و دانه ها را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

نکاتی که مشاور تغذیه برای چاق شدن به شما توصیه می کند در هنگام افزایش وزن به انها توجه کنید.

– تاحد امکان پیش از خوردن غذا آب ننوشید.

-نوشیدن شیر قبل از خواب و در طول روز به چاق شدن شما کمک می کند.

-تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید ولی حجم کمی در این وعده غذایی دریافت کنید.

-به اندازه کافی بخوابید.

-سیگار نکشید

تغذیه متعادل درحقیقت تغذیه ای است که نیازهای فرد را به مواد مغذی را در شرایط مختلف فیزیولوژیکی تأمین کند. یعنی رژیم غذایی حاوی مواد غذایی متنوع از تمامی گروههای غذایی باشد و به مقدار کافی هم خورده شود. تغذیه متعادل  که مشاور تغذیه برای چاق شدن به شما ارائه می دهد شامل :

انواع نان به خصوص نوع سبوس دار، نان های سنتی، برنج، انواع ماکارونی و رشته ها، غلات و فرآورده های آنها به ویژه محصولات تهیه شده از دانه کامل غلات در چاق شدن تاثیر می گذارد.زیرا این گروه ها دارای کربوهیدرات های پیچیده و فیبر غذایی در انواع سبوس دار آن، برخی ویتامین های گروه B، آهن، پروتئین ناکامل و منیزیم هستند.

 انواع سبزی های برگ سبز، انواع  کلم، هویچ، بادمجان، نخود سبز، لوبیا سبز، کاهو، قارچ، انواع کدو، فلفل و گوجه فرنگی در رژیم غذایی خود بگنجانید زیرا این مواد غذایی دارای انواع ویتامین هایA و C، مواد معدنی مانند پتاسیم و مقدار زیادی فیبر غذایی و آب می باشد.

انواع میوه و آب میوه تازه طبیعی، کمپوت میوه و میوه های خشک همه دارای مواد مغذی هستند که مواد مغذی مهم این گروه شامل ویتامین C، پیش ساز ویتامین A، فیبر غذایی، مواد معدنی و آب است.

شیر و فرآورده های آن مثل ماست، پنیر، کشک، دوغ  از مواد غذایی می باشد که مشاور تغذیه به شما توصیه می کند اما بهتر است از لبنیات کم چرب استفاده کنید. این گروه از مواد غذایی شامل کلسیم، پروتئین با کیفیت بالا، فسفر، ویتامین B2 و سایر مواد مغذی می باشد.

این گروه شامل انواع گوشت قرمز و سفید مانند مرغ ماهی، پرندگان است .انواع حبوبات مانند نخود، لوبیا، عدس و انواع مغز دانه ها مانند بادام و فندق دارای پروتئین، آهن، فسفر، ویتامین های  می باشد.

 

 

 

مشاور تغذیه برای چاق شدن اولین اقدام برای رژیم چاقی و رسیدن به اندامی مناسب را شناسایی مشکلات سیستم بدنی می داند. آنالیز صحیح بدن وشناسایی عوامل ایجاد لاغری در بدن فرد اهمیت زیادی دارد که باید یک مشاوره تغذیه  برای چاق شدن که  به آن آگاهی  دارد مورد بررسی قرار بگیرد.

برای چاق شدن اصولی چندین مرحله وجود دارد  که تمام این مراحل توسط مشاوره تغذیه برای چاق شدن  به شما آموزش داده می شود. این مراحل عبارتند از:

 

 

در مرحله اول برای اقدام به چاق شدن مشاوره تغذیه نیاز است که میزان کالری و انرژی که هر روز دریافت می کنید را محاسبه کند. توجه داشته باشید که برای اندازه گیری کالری نباید به برنامه غذایی روزانه شما تغییری داده شود .

هنگامی که تحت درمان تغذیه ای قرار دمی گیریدبه این نکته توجه داشته باشید  که مشاوره تغذیه برای چاق شدن موظف است علت چاقی یا لاغری شما را بگوید و نسبت به مشکلات بدن و یا ساختار فیزیکی و درونی شما یک رژیم مناسب تنظیم نماید.

مشاوره رایگان برای چاق شدن

 

 

مواد غذایی را که در طول روز میخورید را به طور کامل یادداشت کنید. و سپس طبق هرم غذایی میزان کالری دریافتیتان را محاسبه کنید. مشاوره تغذیه برای چاق شدن ، برای انجام این کار به شما کمک می کند و در جلسه اول وزن شما را محاسبه میکند.

 

پس از اینکه مشاوره تغذیه  با توجه به رژیم غذایی روزانه شما، کالری و انرژی دریافتی شما را محاسبه کرد،  به تهیه رژیم چاقی برای شما می پردازد. لازم است در روزهای اول رژیم چاقی خود، نسبت به قبل مقداری  کالری بیشتر، دریافت کنید.

توجه کنید که برای زیاد شدن وزنتان باید زیاد بخورید. مشاوره تغذیه چاقی  ، از شما می خواهد تا تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید. بهترین حالت داشتن ۵ تا ۶ وعده غذایی به فاصله ۲ تا ۳ ساعت از هم میباشد.

زمانی که وزن فرد نسبت به قد او، ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر از حالت طبیعی و نرمال باشد، می توان گفت که این فرد، دچار کم وزنی است.

 

برخی از دلایلی که موجب لاغری بیش از اندازه می شود عبارت است از

تغذیه نامناسب
استرس
نداشتن فعالیت جسمانی
کمبود خواب
ژنتیک

در آخر باید گفت که  همانطور که نباید رژیم لاغری خودسرانه بگیرید و به روش های غیر اصولی اقدام کنید، برای افزایش وزن نیز باید از یک رژیم غذایی اصولی که توسط مشاوره تغذیه برای چاق شدن  تهیه کرده است پیروی نمائید.

هدی خورسندی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

ایران بدن

اگر قصد افزایش وزن یا چاق شدن را دارید و دنبال رژیم غذایی مورد نظرتان هستید و شاید این رژیم رایگان عالی بتواند به شما کمک کند. ما در ادامه یک رژیم غذایی رایگان برای افزایش وزن برایتان آماده کرده‌ایم که برای ۷ روز هفته تنظیم شده و شما می‌توانید آنرا برای مدتی امتحان کنید و اگر برای بدنتان جوابگو بود می‌توانید آنرا ادامه بدهید و همچنین در هزینه‌ی رژیم صرفه جویی کنید.

پیش از اجرای رژیم ، حتماً به موارد زیر توجه فرمایید و بخوانید :

صبحانه: نان و پنیر و گردویک سوم نان لواش و یک قوطی کبریت پنیر و یک و نیم عدد گردوتذکر: یک قوطی کبریت پنیر برابر با سی گرم پنیر می‌باشد.میان وعده صبح: یک واحد میوه

ناهار: چلو خورش قورمه سبزیدو کفگیر برنج و هفت قاشق غذاخوری خورش  +  یک قوطی کبریت گوشت و نصف کف دست ته دیگدسر: یک لیوان بستنیتذکر: یک لیوان بستنی، یک لیوان استاندارد به حجم ۲۵۰سی سی می‌باشد.میان وعده عصر: یک واحد میوه

مشاوره رایگان برای چاق شدن

شام: املت گوشتیک قطعه املت و یک سوم نان لواشدسر: سه چهارم یک قطعه کیک شکلاتیتذکر: یک قطعه املت به ابعاد هشت در پنج سانتی متر می‌باشد.تذکر: یک قطعه کیک شکلاتی به ابعاد پنج در ده و ضخامت پنج سانتی متر می‌باشد.وعده قبل از خواب: یک لیوان شیر یا ماست

مقاله مرتبط: مکمل طبیعی برای افزایش وزن بسازید!

صبحانه: نان و پنیریک سوم نان لواش و یک قوطی کبریت پنیرتذکر: یک قوطی کبریت پنیر برابر با سی گرم پنیر می‌باشد.میان وعده صبح: یک واحد میوه

ناهار: آش شله قلمکاریک بشقاب متوسط سوپخوری آش شله قلمکار و چهار پنجم نان لواش و یک کاسه متوسط ماست خوری ماستدسر: سه چهارم فنجان ژلهمیان وعده عصر: یک واحد میوه

شام: ساندویچ همبرگریک چهارم ساندویچ همبرگر متوسطدسر: یک و نیم قطعه شکلاتتذکر: یک قطعه شکلات به ابعاد سه در چهار سانتی متر می‌باشد.وعده قبل از خواب: سه چهارم لیوان شیر یا ماست

صبحانه: شیر و بیسکویتیک لیوان شیر و دو عدد بیسکویتمیان وعده صبح: یک واحد میوه

ناهار: استانبولی پلو با مرغدو کفگیر پلو و نصف کف دست ته دیگدسر: یک لیوان بستنیتذکر: یک لیوان بستنی، یک لیوان استاندارد به حجم ۲۵۰سی سی می‌باشد.میان وعده عصر: یک واحد میوه

شام: کشک و بادمجانیک سوم بشقاب متوسط کشک و بادمجان و یک چهارم نان لواش و سبزی خوردن به میزان دلخواهدسر: یک قطعه کیک شکلاتیتذکر: یک قطعه کیک شکلاتی به ابعاد پنج در ده و ضخامت پنج سانتی متر می‌باشد.وعده قبل از خواب: یک لیوان شیر یا ماست

مقاله مرتبط: راه های افزایش وزن: افراد لاغر چگونه چاق شوند

صبحانه: شیر و خرمایک لیوان شیر و دو عدد خرمامیان وعده صبح: یک واحد میوه

ناهار: چلو خورش قیمه بادمجانیک و نیم کفگیر برنج و پنج قاشق غذاخوری خورش  +  سه چهارم بادمجان  +  یک و نیم قوطی کبریت گوشت و یک کف دست ته دیگدسر: یک لیوان بستنیتذکر: یک لیوان بستنی، یک لیوان استاندارد به حجم ۲۵۰سی سی می‌باشد.میان وعده عصر: یک واحد میوه

شام: آش سبزیدو سوم بشقاب متوسط سوپخوری آش و یک چهارم نان لواشدسر: یک قطعه شکلاتتذکر: یک قطعه شکلات به ابعاد سه در چهار سانتی متر می‌باشد.وعده قبل از خواب: یک لیوان شیر یا ماست

صبحانه: شیر و موزیک لیوان شیر و نصف موز بزرگمیان وعده صبح: یک واحد میوه

ناهار: کتلت گوشتسه عدد کتلت گوشت و گوجه فرنگی به میزان دلخواه و یک عدد نان لواش و یک کاسه متوسط ماست خوری ماستدسر: هشت عدد چیپستذکر: یک عدد کتلت به ابعاد هشت در پنج سانتی متر می‌باشد.میان وعده عصر: یک واحد میوه

شام: دلمه فلفلیک عدد دلمه فلفل و یک چهارم نان لواشدسر: یک قطعه کیک شکلاتیتذکر: یک قطعه کیک شکلاتی به ابعاد پنج در ده و ضخامت پنج سانتی متر می‌باشد.وعده قبل از خواب: یک لیوان شیر یا ماست

مقاله مرتبط: ۱۵ خوراکی‌ مخصوص افزایش وزن

صبحانه: نان و پنیر و گردویک سوم نان لواش و یک قوطی کبریت پنیر و یک و نیم عدد گردوتذکر: یک قوطی کبریت پنیر برابر با سی گرم پنیر می‌باشد.میان وعده صبح: یک واحد میوه

ناهار: ماکارونی با قارچیک و سه چهارم لیوان ماکارونی و یک کاسه متوسط ماست خوری ماستدسر: یک و نیم فنجان ژلهمیان وعده عصر: یک واحد میوه

شام: برنج و خورش دلخواهسه چهارم کفگیر برنج و دو قاشق غذاخوری خورش  +  یک قوطی کبریت گوشتدسر: یک قطعه شکلاتتذکر: یک قطعه شکلات به ابعاد سه در چهار سانتی متر می‌باشد.وعده قبل از خواب: سه چهارم لیوان شیر یا ماست

مقاله مرتبط: رابطه استرس با افزایش وزن و چاقی چیست؟

صبحانه: شیر و خرمایک لیوان شیر و دو عدد خرمامیان وعده صبح: یک واحد میوه

ناهار: چلو کباب کوبیدهیک و سه چهارم کفگیر برنج و سه چهارم سیخ کباب کوبیده و گوجه فرنگی کبابی به میزان دلخواه و یک کاسه متوسط ماست خوری ماستدسر: هشت عدد چیپستذکر: یک سیخ شامل سی سانت متر کباب کوبیده می‌باشد.میان وعده عصر: یک واحد میوه

شام: املت گوجه فرنگییک و نیم قطعه املت و یک سوم نان لواشدسر: سه چهارم قطعه کیک شکلاتیتذکر: یک قطعه املت به ابعاد هشت در پنج سانتی متر می‌باشد.تذکر: یک قطعه کیک شکلاتی به ابعاد پنج در ده و ضخامت پنج سانتی متر می‌باشد.وعده قبل از خواب: یک لیوان شیر یا ماست

ایران بدن

doctormohammadi.ir

اگر با این مقدار خوردن چاق میشدیم که دیگه لاغر نبودیم

سلام،ممنون بابت زحماتتون. من خیلی دکتر تغذیه رفتم و رژیم غذایی گرفتم.امیدوارم این رژیم به من جواب بده.خدا خیرتون بده🌹🌹🌹

درود بر شما

سپاس از لطف شما.

موفق باشید
ایران بدن

با سلام! ولی بیشتر شبیه رژیم لاغری بود تا چاقی:|

سلام بعضیاشو واقعا نمیشه تهیه کرد مثل اش شعله قلمکار ی رژیمی بزارین ک همه افراد بتونن ازش استفاده کنن

این جمعا ۱۵۰۰ کالری در روز میشه….با روزی ۱۵۰۰ کالری کسی چاق نمیشه که!!!!

درود بر شما

کالری دقیق رو محاسبه نکردید و بیش از این مقدار هست.

مشاوره رایگان برای چاق شدن

موفق باشید
ایران بدن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمام حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت رایانش هوشمند درسا قشم است. © ۱۳۹۹

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 18

تلفن: 88202597 – 021


با عضویت در خبرنامه ایمیلی مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید. مطمئن باشید به هیچ وجه از ایمیل شما استفاده تبلیغاتی نمی شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به سامانه پرسش و پاسخ مشاور می باشد.

 

همونطور که از اسمش معلومه ، این برنامه قد و وزن شما رو میگیره ، و با محاسبه توده بدنی شما ، وضعیت جسمانیتون رو می سنجه و بر اساس اون به شما مشاوره غذایی_ورزشی میده ؛

فوق العاده ست مگه نه ؟؟ 🙂

مثلا اگر توده بدنی شما نشان دهنده این باشه که شما کمی اضافه وزن دارید ، این اپلیکیشن به شما کمک میکنه که چطور با رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم وزن خودتونُ کاهش بدین و بالعکس اگر شما کمبود وزن دارید و فکر میکنید که کمی باید چاق تر شوید این برنامه میتونه مشاوره خوبی براتون باشه.

مشاوره رایگان برای چاق شدن

البته باید بگم که این برنامه برای همه آقایون و خانوم های بالای 17 سال کاربرد مناسب داره به جز دو گروه : 1) مادران باردار یا شیرده 2) افراد ورزشکار با بدنی بسیار ماهیچه ای 

منبع : کتاب تغذیه و ورزش دکتر مرتضی وزیری

رژیم غذایی دکتر کرمانی

در قرن بیست و یکم که بسیاری از افراد تمام آرزویشان کاهش وزن و تناسب اندام است، عده ای دیگر به دنبال روش هایی برای افزایش وزن هستند. این دسته از افراد به احتمال زیاد انواع و اقسام رژیم های چاقی را امتحان کرده، اما نتیجه ای از آن نگرفته اند. همان طور که چاقی خطرناک است، لاغری زیاد هم ممکن است افراد را مستعد ابتلا به بیماری ‌های مختلف مثل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، عفونت و … کند. علاوه بر آن بیماری افراد لاغر نسبت به بقیه دیرتر بهبود پیدا می‌کند. فردی که ۱۰ تا ۲۰ درصد زیر وزن نرمال است، کم وزن تلقی می‌شود.

یکی از مشکلات شایع در راه اضافه کردن وزن، مصرف بیش از اندازه غذاهای پر کالری و بی ارزش است. این روش به جای اینکه باعث عضله سازی شود، موجب بدفرم شدن بدن و افزایش توده چربی می شود. اگر به دنبال یک رژیم چاقی سالم هستید، با ما همراه باشید.

بدن ما به ازای هر یک کیلوگرم از وزن خود، روزانه به ۳۰ کالری نیاز دارد. بنابراین اگر در مقابل هر یک کیلوگرم از وزن خود این مقدار کالری دریافت کنیم مقدار سوخت مورد نیاز آن روز را تامین کرده و وزن بدن ما ثابت خواهد ماند اما اگر بیش از ۳۰ کالری مصرف کنید، مطمئنا غذاهای اضافه تبدیل به چربی می شود. اگر هم کمتر از ۳۰ کالری برای هر یک کیلوگرم از وزن خود مصرف کنیم بدن برای تامین این کمبود به سوزاندن بافت های خود اقدام می کند و به لاغری منجر می شود. غذاهای حاوی کربوهیدرات نقش مهمی در افزایش وزن دارند. مثلا مصرف ۵۰۰ کالری خرما و بادام خیلی بیشتر از ۵۰۰ کالری سینه مرغ باعث افزایش وزن می شود.

مشاوره رایگان برای چاق شدن

مي‌توان مواد غذايي را به شش گروه تقسيم كرد:

۱٫ كربوهيدرات: هرگرم از آن ۴ كالري دارد.
۲٫ پروتئين: هرگرم از آن ۴ كالري دارد.
۳٫ چربي: هرگرم از آن ۹ كالري دارد.
۴٫ ويتامين: هرگرم از آن صفركالري دارد.
۵٫ املاح و مواد معدني: هرگرم از آن صفركالري دارد.
۶٫ آب: هرگرم از آن صفركالري دارد.

مصرف آب، املاح، مواد معدني و ويتامين‌ها با اين كه براي بدن انسان لازم و مفيد هستند ولي خاصيت چاق كنندگي ندارند، يعني با مصرف آنها وزن اضافه نمی کنید. يكي از اشتباهات افراد لاغر استفاده از مولتي ويتامين‌ها، شربت‌ها يا قرص‌هاي گران قيمت است كه اصلاً خاصيت چاق كنندگي ندارد. بسیاری از افراد نیز تصور می کنند چربي به دليل اينكه بيشترين كالري را دارد، بیشتر از كربوهيدرات و پروتئين موجب افزایش وزن می شود. در حالی که این کربوهیدارت ها هستند که موجب چاق شدن افراد می شوند.
جالب است بدانید که پروتئين و كربوهيدرات به يك اندازه كالري دارند اما قدرت چاق كنندگي پروتئین از کربوهیدرات کمتر است. نمونه بارز این مورد اسكيموها هستند كه تغذيه‌ آنها از ۷۰% چربي و ۳۰% پروتئين تشكيل شده و از كربوهيدرات استفاده نمي‌كنند. این افراد لاغرترين اقوام جهان هستند. پس توصيه‌ي ما به افرادي كه مي‌خواهند افزايش وزن داشته باشند اين است كه از كربوهيدرات نسبت به مواد غذایی دیگر بیشتر استفاده کند.

یک تخم مرغ دارای ۷۰ کالری، 5 گرم چربی، ۶ گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات است. تخم مرغ در میان ورزشکاران غذایی محبوب است زیرا به راحتی می توان آن را به وعده غذایی اضافه کرد. پروتئین موجود در تخم مرغ برای ساخت عضله به بدن کمک می کند. چربی موجود در تخم مرغ منبع قابل توجهی از انرژی را برای بدن محیا می کند و میزان تستوسترون را افزایش می دهد. تخم مرغ دارای سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که به انعطاف مفاصل و سلامت سلولهای بدن کمک می کند.

در سالهای اخیر زرده تخم مرغ بدنام شده است. برای مثال املت بدون زرده می خورند و فقط از سفیده تخم مرغ به جای کل آن استفاده می کنند. دلیل این بدنامی این است که زرده تخم مرغ سرشار از چربی است و بر این باورند که خطر بیماری های قلبی را بالا می برد. در حالی که تخم مرغ دارای کلسترول خوب است و میزان کلسترول های بد را در بدن کاهش می دهد. وجود عنصری به نام کولین در زرده تخم مرغ سبب کاهش ساخت چربی در قلب و  بازسازی سلول ها می شود.

هر قاشق غذا خوری کره بادام زمینی تقریبا ۹۴ کالری، 4 گرم پروتئین، ۸ گرم چربی و ۳ گرم کربوهیدرات دارد. کره بادام زمینی را می توانید به راحتی با غذاها مخلوط کنید. اگر می خواهید بدانید کره بادام زمینی شما طبیعی است یا خیر باید وقتی در قوطی آن را باز می کنید روغن در بالای آن جمع شده باشد. کره بادام زمینی طبیعی را باید در یخچال نگهداری کنید.

اگر هدفتان کاهش وزن است مسلما برای تامین بخشی از پروتئین به سراغ گوشتهای کم چرب مانند سینه مرغ، گوشت راسته و گوشت ماهی می روید. گوشتهای پرچرب برای کسانی که به دنبال افزایش وزن هستند، ایده آل تر است. چربی حیوانی سرشار از پروتئین است و میزان تستوسترون را افزایش می دهد. تستوسترون هورمونی است که بیشتر در بدن مردان تولید می شود و به عضله سازی کمک می کند. همچنین باعث کاهش بافت چربی در بدن می شود.

لوبیا غذای فوق العاده ای است که تقریبا تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را در خود دارد. به طور متوسط یک فنجان لوبیا شامل ۲۲۵ کالری، 15 گرم پروتئین، ۴۰ گرم کربوهیدرات و سرشار از فیبر است. لوبیا انواع مختلفی مثل لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، لوبیا سیاه و غیره دارد که می توانید برای دریافت پروتئین و کالری بیشتر  آن را در کنار کره بادام زمینی استفاده کنید.

سیب زمینی های ساده و شیرین، نخود فرنگی و ذرت سرشار از ویتامین، مواد معدنی، فیبر، آنتی اکسیدان، نشاسته و کربوهیدارت هستند و تقریبا هیچ چربی و پروتئینی هم ندارند. کالری موجود در این سبزیجات بسیار بیشتر از مواردی مانند بروکلی و مارچوبه است. این سبزیجات منبعی عمده از انرژی است و مواد مغذی موجود در این سبزیجات برای دیگر اعضای بدن نیز مفید است.

میزان کالری موجود در میوه ها ممکن است باعث تعجب شما بشود. بعضی از رژیم های کم کالری توصیه می کنند میزان مصرف میوه ها را در طول روز کاهش دهید. یک سیب کوچک حدود ۵۰ کالری و یک فنجان خرمای خرد شده حدود ۴۹۰ کالری دارد. به دلیل کالری بالا، بعضی از میوه ها گزینه ای کامل برای میان وعده هستند.

راهکارهای افزایش وزن سالم را از زبان دکتر کرمانی بشنوید:

کربوهیدرات موجود در گندم یکی از غنی ترین غذاها و بسیار مناسب برای افزایش وزن است. غلات کامل، کالری بالا اما پروتئین و چربی پایینی دارند. گندم یکی از غلات دارای فیبر، ویتامین و مواد معدنی است. از نمونه های این نوع غذا میتوان به نان کامل ( نان سبوس دار ) ماکارونی کامل ( سبوس دار ) ، جو کامل و برنج قهوه ای اشاره کرد.

منظور از غلات کامل، غلاتی است که از پوسته ی خود جدا نشده و حاوی سبوس است. اما غلات تصفیه شده، پوسته از دانه جدا شده و سپس شیره ذرت و شکر به آن اضافه می شود. غذاهایی مانند برنج سفید، نان سفید، ماکارونی بدون سبوس از این دسته هستند. غلات تصفیه شده از عوامل اصلی ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی هستند.

زیتون، کانولا، بادام، دانه کتان و روغن نارگیل همه سالم هستند. در یک قاشق چای خوری از آنها حدود ۱۲۰ کالری و ۱۵ گرم چربی وجود دارد. ارزش غذایی این روغن ها بسیار مشابه یکدیگر است. میزان چربی اشباع این روغن ها بسیار کم است پس همینطور که باعث افزایش وزن می شوند کلسترول را هم پایین می آورند.

منظور ما این نیست که یک قاشق چای خوری روغن را خالی خالی بخورید. با این کار ممکن است دیگر هیچ وقت سمت این روغن ها نروید. چنین روغن هایی برای پخت و پز مناسب هستند. می توانید قبل از پخت مرغ و ماهی روغن را روی آن بریزید و یا تخم مرغ صبحانه را با آنها سرخ کنید.

یک لیوان شیر کامل دارای ۱۵۰ کالری، 8 گرم پروتئین، ۱۳ گرم کربوهیدرات و ۱۳ گرم چربی است. پروتئین موجب عضله سازی و چربی های اشباع باعث تولید تستوسترون، عضله سازی و کاهش چربی می شود. شیر قطعا یکی از غذاهای فوق العاده است زیرا دارای مواد مغذی عالیست و روی افزایش وزن و بهبود عضله ها تاثیر مثبت دارد. از آنجا که شیر غذایی سبک است، افزودن آن به برنامه غذایی بسیار آسان است.

شیر شکلات یک نوشیدنی مناسب برای ورزش است. این نوشیدنی برای ریکاوری استفاده می شود. شاید شیر شکلات نسبت به شیر کلسیم کمتری داشته باشد اما با پروتئین موجود در آن میتوان عضله سازی کرد.. وقتی برنامه ی افزایش وزن را شروع میکنید شیر کامل را قبل از ورزش استفاده کنید و شیر شکلات را مقداری پس از ورزش بنوشید. هر دو نوع شیر دارای کلسیم و نوعی هورمون به نام IGF-1 هستند که این هورمون باعث عضله سازی می شود.

تمام آجیل ها کالری نسبتا بالایی دارند و منبعی از مواد مغذی هستند. یک فنجان بادام خرد شده تقریبا ۵۲۹ کالری، 45 گرم چربی ( بیشتر چربی غیر اشباع ) ، ۲۰ گرم کربوهیدرات و ۲۰ گرم پروتئین دارد. آجیل ها جدای اینکه کالری بالا و مواد مغذی زیادی دارند، دارای میزان زیادی منیزیم، کلسیم و ویتامین E هستند که سطح کلسترول های مفید را افزایش می دهند.

حتما می دانید که بهترین و آسان ترین روش برای افزایش وزن سالم، بیشتر غذا خوردن است. اما تکلیف افرادی که دچار کم اشتهایی عصبی هستند، چیست؟ مصرف داروهای خاص، کمبود مواد مغذی، بی میلی به غذا و بیماری می توانند باعث کاهش اشتها شود. احساس گرسنگی را با تغییر در عادات غذایی و همچنین روش های پخت غذا، روش های اجتماعی و فیزیکی تقویت کنید طوری که بتوانید با روشی سالم وزن اضافه کنید. اگر دلیل بی اشتهایی تان را نمی دانید، حتما این مسئله را با پزشک خود درمیان بگذارید تا مطمئن شوید مشکل از سلامتی شما نیست.

اگر از آنتی بیوتیک، داروهای شیمی درمانی، داروهای قلب یا مسکن ها استفاده می کنید درباره مشکل اشتهایتان با پزشک صحبت کنید. پزشک ممکن است در چنین وضعیتی داروهایتان را با انواع مشابهی که تاثیرشان روی سرکوب اشتها کمتر است جایگزین کند. همچنین برای استفاده از مکمل هایی مانند زینک و مولتی ویتامین نیز با او صحبت کنید. هر دوی این مکمل ها می توانند اشتهایتان را افزایش دهند و میزان دریافت مواد مغذی تان را بالا ببرند.

وقتی سعی می کنید وزن اضافه کنید، ممکن است سوزاندن کالری با ورزش چیزی متضاد با برنامه تان به نظر بیاید. مقدار کمی ورزش می تواند به تحریک اشتها کمک کند حتی اگر هر بار در روز دو تا سه مرتبه ۱۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید، همین فعالیت می تواند میلتان به غذا خوردن را افزایش دهد.

تنها غذا خوردن، ممکن است حس بدی به افراد القا کند. تلاش برای تمام کردن وعده غذایی باعث از بین رفتن انگیزه و اشتهای فرد می شود. غذا را با دیگران میل کنید و دستور های پخت جدید را امتحان کنید تا با این حس طبیعی مقابله کرده باشید. در صورت امکان وعده های غذایی خود را با خانواده میل کنید تا اشتهایتان به غذا بیشتر شود. همچنین برای قرار گرفتن در مسیر شاید لازم باشد با یک مشاور نیز صحبت کنید. یک متخصص تغذیه می تواند با برنامه ریزی و تشویق شما باعث شود مرتب تر غذا بخورید.

به جای اینکه مقدار وعده های اصلی را آنقدر زیاد در نظر بگیرید که با تمام کردنشان مشکل داشته باشید، مقدار وعده ها را کم کنید اما تعداد دفعات آن را زیاد کنید. در طول روز شش تا هفت مرتبه غذا میل کنید و غذاهایی با کالری بالا و سرشار از مواد مغذی مانند کره بادام زمینی، میوه های خشک، آجیل ها و اسموتی های خانگی که دارای میوه های تازه، ماست و شیر هستند میل کنید. این کار کالری مصرفی شما را بالا می برد، اما دیگر مثل قبل احساس پر شدن ناخوشایندی به شما دست نخواهد داد.

در مورد وعده های غذایی لازم نیست حتما تابع هنجارها باشید. گاهی اشتهایتان به این دلیل پایین می آید که بشقابتان را با غذایی پر کرده اید که هیچ علاقه ای به آن ندارید. گزینه های سالم را دنبال کنید اما سعی کنید غذایی را انتخاب کنید که دوستش دارید حتی اگر در آن هنگام از روز معمولا چنین غذایی نمی خورید. مهم افزایش کالری دریافتی تان است.

اگر برای هفته ها فقط از وعده های غذایی مشابهی استفاده می کنید، مطمئن باشید کمی تغییر در مدل غذاها می تواند روی اشتهایتان تاثیر زیادی داشته باشد. برای خود یک کتاب آشپزی یا مجله آشپزی جدید خریداری کنید. به غذای خود ادویه، گیاهان تازه، پیاز، سیر اضافه کنید. همچنین با اضافه کردن آب مرکبات به سبزیجات، گوشت ها و غلات کامل می توانید طعمشان را از این رو به آن رو کنید. فقط کافیست به چیزهای خوشمزه ای که دوست دارید فکر کنید و آنها را با هم ترکیب کنید. مثلا روی ماکارونی خود پنیر بریزید، به سوپ خود خامه اضافه کنید و … .

اگر همچنان نمی توانید از تمام اشتهای خود استفاده کنید غذاهایی بخورید که در کمترین حجم، بالاترین میزان کالری را به بدن شما می رسانند. برای مثال بلغور جو دوسر را به جای آب در شیر بپزید، به خوراک ها و سوپ های خود پودر شیر خشک و روغن زیتون اضافه کنید، در میان وعده ها به جای میوه های معمولی از میوه های خشک استفاده کنید و در بین وعده هایتان به جای آب، آبمیوه های ۱۰۰ درصد طبیعی بنوشید.

تنها چند مورد از این تغییرات را انجام دهید تا میزان کالری دریافتی روزانه تان افزایش پیدا کند. برای افزایش وزن سالم سعی کنید روزانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ کالری، اضافه بر آنچه همیشه مصرف می کردید غذا میل کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نظر شما

مشاوره رایگان برای چاق شدن

نام
*

ایمیل

سلام من 18سالمه 49کیلوهستم قدمم 165هستش هرچیزی بگید امتحان کردم خسته شدم نمیدونم چیکار کنم از قیافم خجالت میکشم جلو شوهرم موقعیت استفاده از رژیمم ندارم راهنماییم کنید توروخدا

دوست خوبم، برای رسیدن به وزن مناسب داشتن یه برنامه رژیم اصولی خیلی مهمه، برنامه ای که به بدنتون هم آسیب نرسونه و وزنتون هم بعد یه دوره برنگرده. خوشبختانه ما تو مجموعه دکتر کرمانی برنامه رژیم ارائه میدیم و تو طول مسیر لاغری پشتیبان ها شما رو کمک میکنن که این راه براتون راحت تر و لذت بخش تر بشه. برای اطلاعات بیشتر به صفحه ثبت نام رژیم کاهش وزن مراجعه کنید.

سلام یه سوال داشتم حضورتون من میخوام پاهام و سینه هام پرتر و چاق تر بشن
چه راهکاری پیشنهدا میکنین؟

دوست خوبم، هیچ رژیمی مبنی بر چاقی یا لاغری موضعی وجود ندارد.
روش های مراقبی پوست هم با زیاد شدن آب در زیر پوست تا حدودی کمک می کند و باعث شفافی و شادابی پوست میشه.

من این رژیم رو برای خواهرم می خوام به نظرتون خوبه؟

دوست عزیز، برای افزایش وزن، داشتن یه برنامه صحیح اهمیت زیادی داره. افزایش وزنی که باعث آسیب به بدنتون نشه و مشکلی براتون پیش نیاره. خوشبختانه ما اینجا رژیم افزایش وزن متناسب با شرایط هر شخصی رو ارائه می دیم. برای اطلاعات بیشتر می تونید به صفحه ثبت نام رژیم افزایش وزن مراجعه کنید.

سلام من ۱۵ سالم هست و قدمم ۱۶۵ . تو سه ماه اخیر ۱۱ کیلو کم کردم.هر کاری هم میکنم چاق نمیشم باید چیکار کنم؟

دوست خوبم، زمانی کاهش وزن نگران کننده هست که شما بدون دلیل خاصی لاغر بشید. در این صورت دلایل زیادی می تونه داشته باشه. مثل پر کاری تیروئید، مشکلات عصبی، بیماری هایی مثل سندروم روده تحریک پذیر، مشکلات گوارشی و از این قبیل . بهترین کار این هست که به یک پزشک مراجعه کنید و با انجام آزمایش های لازم نسبت به علت این مشکل اقدامات لازم رو به جا بیارید.

به ادمی که لاغره میگی هفت وعده بخور سه تا موز بخور پنج تا خرما بخور.. اگه میتونست اینارو بخوره که میخورد به دکتر تغذیه نیاز نبود:))

دوست خوبم، برای افزایش وزن مسلمه که کالری های مصرفی شما باید بیشتر باشه، اما چاقی زمانی خوب هست که افزایش وزن شما، سالم باشه. یعنی افزایش وزنی که با افزایش چربی ها همراه باشه هیچ فایده ای نداره وحتی خطرناک هم هست. به همین دلیل برای افزایش وزن باید سعی کنید کالری های مفید و سالم مصرف کنید و در کنارش هم ورزش کنید تا این کالری دریافتی اضافه باعث عضله سازی بشه نه چربی سازی.
خوشبختانه ما رژیم افزایش وزن رو هم به دوستانی که مایل باشن ارائه می دیم و خیلی از افراد با رژیم ما تونستن به وزن دلخواهشون برسن. البته به یک نکته باید اشاره کنم و اون هم این هست که پیش از شروع رژیم باید بدونید علت لاغری شما چیه؟ آیا بیماری خاصی دارید؟ دچار بی اشتهایی عصبی هستید و یا میل و علاقه ای به خوردن غذا ندارید؟ ممکنه روند افزایش وزن کمی سخت تر از کاهش وزن باشه اما در هر صورت امکان پذیره. برای دریافت رژیم افزایش وزن می تونید به این لینک مراجعه کنید.

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

زحمت حضور در صف های طولانی نوبت و هزینه رفت و آمد را به حداقل برسانید

در هر زمان از شبانه روز، حتی ایام تعطیل به طور مستقیم با پزشکان گفتگو کنید

پزشکان تضمین شده ما تا دریافت کامل پاسخ،شما را همراهی میکنند

برای گفت و گو بهتر و راحت تر،مستندات پزشکی و تصاویر آزمایشات خود را آنلاین ارسال کنید

نگران نباشید! بدون انتظار برای مراجعه حضوری، همزمان با چند پزشک متخصص مشورت کنید

مشاوره رایگان برای چاق شدن

در صورت نارضایتی از مشاوره، هزینه شما پس از بررسی به طور کامل بازگردانده میشود

منتظر زمان مناسب تا مراجعه به پزشک نباشید، هر زمان که نیاز داشتید سوالتان را از متخصصان بپرسید

آنچه شما درباره مشاوره آنلاین گفته اید

اگر سوال در زمینه های تغذیه، رژیم درمانی در افراد چاق یا لاغر، خوراک دارید، میتونید از متخصصین این حوزه بپرسید.

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

مشاوره رایگان برای چاق شدن
مشاوره رایگان برای چاق شدن
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *