مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

 
helpkade
مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد
مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

توضیحات تکمیلی در خصوص ثبت شرکت در مشهد :

عمده ترین صنایع شهر مشهد عبارتند از صنایع غذایی،نساجی،شیمیایی و کانی غیرفلزی و صنایع قطعه سازی و فولاد و کشاورزی. همچنین مشهد یکی از قطب های اصلی تولید چرم در ایران محسوب می شود. در سال های اخیر سرمایه گذاری در بخش پروژه های کلان اداری-تجاری رونق یافته است.با توجه به رونق کسب و کار در این شهر و سهم چشمگیر آن در اقتصاد کشور، تعداد متقاضیان ثبت شرکت در مشهد رو به رشد است،لذا با هدف پاسخگویی به نیاز متقاضیان ثبت شرکت در خصوص کسب اطلاعات تخصصی در این زمینه،در ادامه به بررسی و تشریح کلیه مطالب مرتبط با ثبت شرکت در مشهد می پردازیم.

شرکت چیست؟

شرکت از اجتماع ۲ یا چند شریک یا سهامدار و یا موسس که دارای هدف مشترکی برای رسیدن به یک هدف واحد تشکیل می شود گفته می شود ، شرکا یا سهامداران هر شرکت می توانند شخصیت های حقیقی و حقوقی باشند. هر شرکت دارای یک هدف با خط مشی می باشد که توسط شخصیت های حقیقی و حقوقی(شرکا یا سهام داران ) تعیین می شود.اصولا این خط مشی در چهارچوبی به نام اساسنامه که دارای مفاد مختلفی می باشد تشکیل می شود.

مزایای ثبت شرکت :

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

۱) جلب اعتماد شخص یا شرکت طرف قرارداد به جهت گستردگی سطح تعهد شرکت ها نسبت به بدهی ها

۲) حمایت های قانونی از اشخاص حقوقی

۳) رسمیت پیدا کردن فعالیت از طریق ثبت شرکت

۴) ایجاد فرصت حضور در مناقصات و مزایدات

۵) اخذ و اعطای نمایندگی رسمی شرکت

۶ ) جلب اعتماد و همکاری مشتریان و ارگان های ذیربط با توجه به امکان استعلام های قانونی موثق در خصوص وضعیت و عملکرد شرکت

۷ ) ثبت رسمی کلیه سوابق شرکت و قابلیت استناد به آن در صورت لزوم

۸ ) امکان استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری از بانکهای خصوصی ودولتی وموسسات مالی واعتباری

۹) تجمیع سرمایه و توان فکری اعضاء با توجه به عدم امکان ثبت شرکت به صورت انفرادی و ضرورت معرفی حداقل دو نفر به عنوان شریک یا سهامدار

۱۰) ایفای نقش های اجتماعی در ابعاد وسیعتر

انواع شرکت :

در قانون تجارت ۷ دسته شرکت تعریف گردیده که هریک خاصیت ها و خصلت های خود را در قانون تجارت دارند و دارای اساسنامه های نزدیک به هم که دارای طرح یکپارچه می باشد هستند. اصولا در اساسنامه شرکتها از مواردی نظیر نام شرکت ، موضوع فعالیت شرکت(هدف) ، مدت زمان فعالیت شرکت ، آدرس مرکز اصلی (دفتر مرکزی) و شعب شرکت ، میزان سرمایه شرکت(میزان سهام یا سهم الشرکه ی هر یک از اعضا)به تفکیک نقد و غیر نقد تعداد سهام شرکت و نوع آنها (بی نام ،با نام ، ممتاز ، وثیقه و ….)، نحوه انتقال سهام و ….. لازم به ذکر است مؤسسین می توانند هر تعداد ماده که نقیض مواد اصلی اساسنامه و مخالف قانون تجارت نباشد را به اساسنامه شرکت اضافه نمایند.

انواع شرکت های قابل ثبت در اداره ثبت شرکتها طبق قانون تجارت عبارتند از:

شرکت با مسئولیت محدود ، سهامی (خاص و عام)، شرکت های مختلط سهامی و مختلط غیرسهامی ، شرکت های تعاونی(تولید و مصرف)، تضامنی و نسبی .

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مشهد :

شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود(درصد سهم الشرکه) در شرکت، مسئول قروض و تعهدات شرکت هستند.همان طور که از اسم شرکت با مسئولیت محدود قابل تشخیص است،سطح تعهدات این شرکت ها نسبت به انواع دیگر شرکت کمتر است.

شرکت با مسئولیت محدود اغلب برای موضوعات بازرگانی نظیر: آرایشی بهداشتی ، آشامیدنی ، موادغذایی، خرید، فروش، صادرات، واردات و به طور کلی کلیه موضوعاتی که نیاز به شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی ندارند، مناسب تر می باشد. از ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود ، داشتن هیئت مدیره (تصمیم گیرنده ) خارج از شرکاء می باشد که برای سرمایه گذاری افراد دیگر قابل استفاده می باشد. برای ثبت شرکت مسئولیت محدود نیاز واریز سرمایه در حساب بانکی و یا بازکردن حساب بانکی در هنگام تأسیس نمی باشد.

ثبت موسسه در مشهد:

موسسه غیر تجاری نوعی از اشخاص حقوقی است که فقط در زمینه ارائه خدمات فعالیت دارد و مانند شرکت در زمینه تجارتی فعالیت نمی کند. مؤسسات غیر تجاری به دو نوع انتفاعی وغیر انتفاعی تقسیم می شوند. مؤسسات انتفاعی از اشخاص حقیقی شکل گرفته است که هدف آنها از تشکیل مؤسسه کسب منافع و درآمد و تقسیم سود بین اعضا می باشد. ولی مؤسسات غیر انتفاعی مانند اتحادیه ها، سندیکاها،دسته جات سیاسی و انجمنها و احزاب و NGO ها جهت کسب سود و تقسیم منافع تشکیل نشده اند.در واقع مؤسسه غیرتجاری شرکتی است که درآن امورتجاری خرید، فروش، صادرات و واردات صورت نمی گیرد صرفاً جهت انجام امور خدماتی از آن درقانون تجارت یاد می شود. از مثال های این نوع مؤسسات نظیرموسسات حقوقی،موسسات خدماتی و فرهنگی و هنری بدون انجام امور تجاری می باشد.توجه داشته باشید که سرمایه ثبتی مؤسسات غیرتجاری از ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به بالا می باشد و برای ثبت موسسه یا به نوعی ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها به جز موارد استثنا نیاز به اخذ مجوز از ثبت نمی باشد.

ثبت شرکت سهامی در مشهد :

شرکت سهامی یکی از انواع شرکت است که در آن سرمایه شرکت به سهم هایی با ارزش اسمی یکسان تقسیم شده و هر یک از شرکا دارای میزان مشخصی از سهام شرکت می باشند. بدیهی است که میزان مسئولیت هر یک از سهامداران شرکت به اندازه مقدار اسمی سهم آنهاست.ماده ۴ لایحه اصلاح قانون تجارت می گوید: شرکت سهامی به دو نوع تقسیم می شود: نوع اول شرکتهای سهامی عام هستند که موسسین آنها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند و نوع دوم شرکتهای سهامی خاص هستند که تمام سرمایه آنها درموقع تأسیس منحصراً توسط مؤسسین تأمین گردیده است.

ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد :

شرکتی است که از حداقل ۳ سهامدار(مؤسس) حقیقی یا حقوقی تشکیل می شود.در این نوع شرکت اعضای هیئت مدیره اجباراً باید از سهامداران باشند و فقط مدیرعامل می تواند خارج از سهامداران باشد. این نوع شرکت دارای سطح تعهدات بالاتری نسبت به شرکت با مسئولیت محدود می باشد. ثبت شرکت سهامی خاص اغلب به متقاضیان حضوردر مناقصات و مزایدات و پیمانکاران و متقاضیان دریافت وام، تسهیلات و اخذ ضمانت نامه های بانکی ازبانک های دولتی و خصوصی توصیه می شود. برای ثبت شرکت های سهامی خاص باید سهامداران حسابی به نام شرکت افتتاح کرده وحداقل ۳۵%سرمایه اولیه اعلامی را به آن واریز کنند که این مبلغ تا زمان چاپ روزنامه رسمی قابل برداشت نمی باشد.

ثبت شرکت تضامنی در مشهد:

شرکت تضامنی شرکتی است که دارای بار تعهدی ومسئولیتی بسیار بالایی می باشد این نوع شرکت ها مناسب برای امور ارزی- ریالی-صرافی-خرید –فروش سکه و اخذ جواز صرافی نوع ۱ و نوع ۲ می باشد بارتعهدی درشرکتهای تضامنی برعهده شرکا یا نفراتی می باشد که درنام شرکت اسم آن ذکر شده است درنظرداشته باشید میزان کل تعهد برای هرسرمایه ای دراین نوع شرکت برعهده تک تک شرکا می باشددرشرکت تضامنی معمولا از نام اشخاص به همراه شرکاء آنها درنام شرکت استفاده می شود برای ثبت شرکت تضامنی درابتدای ثبت نیازی به اخذ مجور قبل از تاسیس نمی باشد.

ثبت شرکت تعاونی در مشهد :

شرکت تعاونی شرکتی که از حداقل ۷ نفر سهام دار تشکیل می گردد که به۲ صورت تعاونی تولید و تعاونی مصرف در اداره ثبت شرکتها به ثبت می رسد. درنظر داشته باشید برای ثبت شرکت تعاونی ابتدا باید هیئت مؤسس پس از تشکیل جلسه موسسین صورتجلسه مربوطه را به اداره تعاون ارجاع و مجوز لازم جهت ثبت شرکت تعاونی دراداره ثبت شرکتها رااخذ نماید. لازم به ذکر است برای ثبت شرکت تعاونی کلیه سهام داران باید دارای تعداد سهام مساوی باشند.

*برای کسب اطلاعات در زمینه ی ثبت شرکت سهامی عام، ثبت شرکت مختلط سهامی،مختلط غیرسهامی و شرکت نسبی با شرکت ثبت ایرانیان تماس بگیرید.

مراحل ثبت شرکت در مشهد :

مراحل ثبت شرکت در مشهد توسط شما :

۱)تکمیل مدارک شرح داده شده

۲)ثبت نام در سامانه پذیرش تأسیس ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری و دریافت شماره پیگیری پرونده از سایت

۳)پیگیری مستمروضعیت کارشناسی پرونده با کد پیگیری پذیرش تأسیس از سامانه ثبت شرکت ها تا زمان دریافت ابلاغیه تأیید نام شرکت

۴)مراجعه سهامداران به بانک و واریز ۳۵% سرمایه اعلامی به حساب افتتاح شده به نام شرکت و دریافت گواهی بانک خطاب به اداره ثبت شرکت ها مبنی بر پرداخت ۳۵%سرمایه اولیه(مختص شرکت های سهامی خاص)

۴) پرینت اوراق رسمی شرکت شامل اساسنامه،تقاضانامه،شرکتنامه و متن صورتجلسه از سامانه و امضای کلیه صفحات آن توسط کلیه افراد شرکت (شرکا و هیئت مدیره) و برای شرکت های سهامی خاص شامل اساسنامه،اظهارنامه و متن صورتجلسه از سامانه و امضای کلیه صفحات آن توسط کلیه افراد شرکت (سهامداران و هیئت مدیره).

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

۵) پست کلیه مدارک به اداره ثبت شرکت های حوزه ی ثبتی مربوطه شامل : کپی شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره و شرکا،گواهی عدم سوء پیشینه اعضای هیئت مدیره(فردی که فقط شریک باشد و در هیئت مدیره سمتی نداشته باشد،نیازی به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه ندارد.)،کپی مجوز یا مدرک تحصیلی با توجه به موضوع فعالیت شرکت در صورت نیاز، اوراق رسمی شرکت(با توجه به نوع شرکت)،برگ تأیید نام و پذیرش تأسیس پرینت گرفته شده در سامانه،گواهی واریزی ۳۵%سرمایه اولیه به حساب بانکی شرکت(مختص شرکت های سهامی خاص)

۶)پیگیری وضعیت کارشناسی پرونده تا زمان دریافت ابلاغیه صدور آگهی تأسیس در سامانه ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری.

۷) مراجعه به اداره ی ثبت شرکت های حوزه ی ثبتی شرکت و دفتر نویسی توسط یکی از سهامداران یا اعضای هیئت مدیره و دریافت آگهی تأسیس و مدارک شرکت.

جهت اطمینان خاطر از صحت انجام پروسه ثبت شرکت در مشهد می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان مؤسسه حقوقی ثبت شرکت و برند ایرانیان، حامی کارآفرینان مشهد، بهره مند شوید .

مراحل ثبت شرکت در مشهد توسط ثبت شرکت ایرانیان :

۱) تدوین جامع وتخصصی موضوع فعالیت شرکت شما

۲) همراهی جهت انتخاب اسم برای شرکت

۳)انجام کلیه پروسه ثبت شرکت (ثبت نام سامانه و مراحل اداری)

در واقع شما فقط مسئولیت اعلام شرایط مورد نظر برای شرکتتان و تکمیل مدارک و امضاء اوراق و دریافت نهایی آگهی تأسیس و اوراق ثبتی را به عهده دارید،سایر مراحل را با آرامش خاطر،با صرف کمترین زمان و هزینه به کارشناسان کارآزموده ثبت ایرانیان بسپارید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت درمشهد :

کپی مدارک شناسایی شامل: شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره و شرکا و بازرسین ( هیئت مدیره،سهامداران و بازرسین برای شرکت های سهامی خاص)،تاییدیه کد پستی محل دفتر شرکت و اقامتگاه افراد ، شماره تلفن همراه مدیرعامل که به نام ایشان ثبت شده باشد ، کپی مجوز یا مدرک تحصیلی با توجه به موضوع فعالیت شرکت در صورت نیاز. ارائه گواهی بانک خطاب به اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری مشهد، مبنی بر واریز حداقل ۳۵% سرمایه اولیه شرکت یا کل سرمایه در حساب افتتاح شده به نام شرکت با قید عبارت شرکت در شرف تأسیس(فقط برای شرکت های سهامی خاص واریز حداقل ۳۵% و ارائه گواهی باید انجام شود)

مدت زمان ثبت شرکت در مشهد :

تقریباً ۲۰ الی ۲۵ روز کاری. وقت شما برای ما ارزشمند است.برای ثبت تخصصی شرکت در مشهد در کمترین زمان ممکن با کارشناسان مجرب شرکت ثبت ایرانیان در تماس باشید و از مشاوره و پشتیبانی رایگان متخصصین ما بهره مند شوید.

هزینه ثبت شرکت در مشهد :

با توجه به مبلغ سرمایه اولیه اعلامی و موضوع فعالیت شرکت،متغیر است.

نکات مهم برای ثبت شرکت :

۱) برای ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها و انتخاب نام حتما باید از اسامی ثبت نشده استفاده و انتخاب کرد که درتعداد سیلاب برای انتخاب نام ملاک نیست اما تعداد سیلاب بیشتر نداشتن شباهت بیشتر کمک خواهد کرد پس حتی نام تک سیلاب یا دوسیلاب به شرط نبودن در اداره تعیین نام قابل ثبت خواهد بود.

۲) سمت های مورد استفاده در ثبت شرکت،عبارتند از مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره، نائب رئیس عضو هیئت مدیره، بازرس اصلی، بازرس علی البدل و … .درنظر داشته باشید برای ثبت هرنوع شرکت استفاده از این سمت ها به شرط تکراری نبودن قابل اعمال است.
درشرکتهای سهامی و تعاونی وجود بازرس اصلی وعلی البدل اجباری می باشد اما در شرکتهای دیگراختیاری می باشد.

۳) مدیرعامل نبایددرچند شرکت دیگر به طور همزمان سمت مدیرعامل داشته باشد.

۴) اشخاص دولتی نمی توانند دارای سمت درشرکتهای خصوصی باشند.
۵) اشخاص دولتی می توانند در شرکت های خصوصی نهایتاً ۵% سهام داشته باشند.
۶) برای ثبت شرکت فنی و مهندسی حتما باید یکی از اعضای سمت دار شرکت دارای مدرک مهندسی مرتبط باشد.
۷) ملاک ثبت یک شرکت در اداره ثبت شرکتها صدور آگهی در اداره ثبت شرکتها و امضای ذیل دفاترثبت شرکتها و اخذ گواهی روزنامه رسمی جهت درج در روزنامه رسمی کشور می باشد .
۸) حداقل سرمایه اولیه اعلامی برای ثبت اغلب شرکتها ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد .

ثبت شرکت های دانش بنیان :

شرکتهای دانش بنیان شرکتهایی هستند که پس از تولید خدمات (دانش بنیان) ، دانش و ارائه راه کار تولید آن می توانند از مزایا و تسهیلات قانونی برای مدت معین تا تولید اصل استفاده کنند .

شرکتهای دانش بنیان شرکتهایی هستند که می توانند از طریق فروش فناوری (خدمات) حداقل درآمد را برای یک مدت کوتاه کسب نمایند دراین صورت می توانند شاخص های اختصاصی را از طریق این روش را برای اخذ تسهیلات و مزایا استفاده کنند.

درنظر داشته باشید در ثبت شرکت دانش بنیان شرکتهای دولتی- موسسات و نهادهای عمومی وغیردولتی و نیز شرکتها و موسساتی که بیش از ۵۰ % مالکیت آنها برای بخش دولتی می باشد نمی توانند در شرکتهای دانش بنیان قرارداد و از مزایا وحمایت های قانون دانش بنیان استفاده کنند برای ثبت شرکت دانش بنیان باید کلیه اطلاعات مربوط به سهامداران و اعضای هیئت مدیره و رزومه شرکت و اطلاعات افراد درون سازمان مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود که آیا شامل شرکت دانش بنیان می شوند یا خیر.شرکتهایی که در پارک علم و فن آوری مستقر می باشند باز هم باید درمراحل ارزیابی قرارگیرند. حضور اعضای هیات علمی درشرکتها می تواند کمک شایانی برای ارزیابی شرکت دانش بنیان کند.

نکات مهم در ثبت شرکت دانش بنیان :

۱-استفاده از حمایت های مربوطه منوط به استعلام دستگاه اجرا کننده حمایت از دبیرخانه کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکتها و موسسات دانش بنیان و نظارت براجرا و تأیید از سوی این دبیرخانه می باشد. ۲- درصورت تخلف و استفاده غیرمجاز از تسهیلات استفاده نکردن درراستای تولید فناوری مطابق مجازات های ماده ۱۱ قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان برخوردار خواهد شد . ۳-در نظر داشته باشید به شرکتهای تأیید شده مجوز و یا گواهی خاصی اعطا نمی شود.

اقدامات الزامی پس از ثبت شرکت :

اقدام جهت اخذ روزنامه رسمی و کثیرالانتشار تاسیس شرکت پس از دریافت آگهی تأسیس شرکت
اقدام جهت اخذ دفاتر پلمپ تجاری(حداکثر تا یک ماه پس از تأسیس)
اقدام جهت تشکیل پرونده ی مالیاتی و اخذ کد اقتصادی(حداکثر تا دو ماه پس از تأسیس شرکت)
تمدید یا تغییر سمت اعضای هیئت مدیره(دو سال یکبار) و بازرسین(هر یک سال) برای شرکت های سهامی خاص
تصویب تراز و سود و زیان سال مالی شرکت هر یک سال(ابتدای سال مالی شرکت)

اقدامات اختیاری پس از ثبت شرکت :

۱) ثبت برند

۲) اخذ رتبه (گرید)

۳)اخذ کارت بازرگانی

سوالات متداول در خصوص ثبت شرکت :

۱- آیا بالا بودن سرمایه شرکت،موجب افزایش مالیات شرکت می شود ؟ خیر،مبلغ مالیات با توجه به درآمد شرکت تعیین می گرددو تنها ارتباط بین سرمایه اولیه و هزینه های اداره ی دارایی،پرداخت مبلغ ۲ در ۱۰۰۰ (۰٫۰۰۲)مبلغ سرمایه اولیه به هنگام تشکیل پرونده ی مالیاتی است.(ثبتهای بعد از سال ۱۳۹۵ درصد مالیات ۰٫۵ در ۱۰۰۰ )
۲- آیا نام شرکت می تواند لاتین باشد؟ خیر،نام شرکت باید ریشه ی فارسی داشته باشد .
۳- آیا با ثبت شرکت در یک شهر در شهر دیگری هم می توان فعالیت داشت ؟ بله،با ثبت شرکت امکان فعالیت در هر شهر از کشور را خواهید داشت.
۴- مالیات شعبه شرکت چگونه بررسی می شود ؟ مالیات کلیه شعب از طریق حوزه ی مالیاتی محلی که دفتر مرکزی در آن واقع شده است،بررسی می شود .
۵- آیا در یک شهر می توان چند شعبه برای شرکت به ثبت رساند ؟ خیر. در هر شهر نمی توان بیش از یک شعبه به ثبت رسانید. شهری که دفتر مرکزی در آن واقع شده است،اصلاً امکان تأسیس شعبه وجود ندارد.

باسپاس از انتخاب شما

ثبت شرکت ایرانیان

در خدمت شماست

مشهد ، چهار راه میلاد ، ساختمان صبا ، طبقه اول

تلفن : ۳۶۰۹۹۴۱۴ – ۳۶۰۹۹۴۱۵ ۰۵۱

همراه مدیریت : ۰۹۱۵۱۰۶۲۰۶۶

ثبت شرکت در مشهد سریع و ارزان

به ثبت رساندن یک شرکت از معدود فعالیتهایی است که می توان به منظور انجام کسب و کار جدید به صورت کاملا قانونی پیش گرفت از مهم ترین ویژگی های ثبت یک شرکت برخورداری از امکانات و مزایایی که دولت برای شخصیت حقوقی در نظر گرفته است می باشد به این نکته نیز توجه داشته باشید برای انجام فعالیت های قانونی همانند ثبت شرکت می توانید اعتماد و اطمینان مصرف کنندگان و اشخاص ثالث را جلب نمایید.

 

 

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

با توجه به نیازهای ایجاد شده در جوامع امروزی که به منظور تامین خدمات و کالاها می باشد ثبت شرکت گزینه ای مناسب و مورد اطمینان می باشد.

اقسام شرکت های تجاری به صورت زیر می باشد:

اشخاص با توجه به نوع فعالیت خود و اهدافی که برای تاسیس شرکت در نظر دارند اعم از اهداف کوتاه مدت و بلند مدت باید حتما به کلیه اصول و قوانین مربوطه تسلط داشته باشند. بعد از انتخاب قالب ثبتی مناسب گام بعدی انتخاب سرمایه مشخص می باشد در همین راستا توجه داشته باشید که میزان سرمایه تصویب شده در قانون تجارت از 1.000.000 ریال کمتر نمی باشد و مدت زمان ثبت شرکت در مشهد 10 الی 15 روز کاری می باشد .

 

 

ثبت شرکت توسط متقاضی

شما متقاضیان محترم میتوانید با مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت با انتخاب گزینه ثبت تاسیس وارد سامانه می شوید و کلیه اطلاعات درخواستی را به صورت دقیق تکمیل می نمایید باید بدانید که تنظیم و تدوین اوراق اساسی شرکت که شامل اساسنامه ، تقاضانامه، شرکتنامه و متن صورتجلسه می شود. به صورت کاملا تخصصی انجام دهید زیرا امکان دارد با کوچکترین اشتباه پرونده شما رد و یا دچار نقص گردد. کارشناسان ، مشاوران و وکلای ثبت شرکت مجتمع ثبتی ایلیا با دارا بودن دپارتمانهای تخصصی دراین زمینه میتوانند بهترین یاری رسان شما در این زمینه باشند لازم به ذکر است هزینه ثبت شرکت در مشهدبراساس مواردی مانند سطح فعالیت ، میزان سرمایه اولیه ، تعدا اعضا و… مشخص می گردد.

ثبت شرکت توسط مجتمع ثبتی ایلیا

مجتمع ثبتی ایلیا با دارا بودن دپارتمان های تخصصی در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند در مشهد آماده ارائه خدمات کاملا تخصصی در این زمینه می باشد در ابتدا شما میتوانید از مشاوره های تخصصی کارشناسان ما در این زمینه بهره مند گردید. گام بعدی طراحی موضوع فعالیت با توجه به نیاز متقاضیان می باشد. کلیه این فعالیتها به صورت تخصصی بررسی میگردد و انجام می شود در مرحله بعدی ثبت سامانه ای شرکت شما در مشهد صورت میگیرد و اوراق تنظیم شده در این سامانه بارگذاری می شود. بعد از ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها در مشهد با سپری شدن 10 الی 15 روز کاری آگهی تاسیس آن صادر می گردد.

 

 

امروزه انجام فعالیتهای بازرگانی در مشهد نیازمند برداشتن گامی محکم و موثر در این زمینه می باشد یکی از اساسی ترین این گام ها ثبت شرکت و ثبت برند می باشد.شرکت با مسئولیت محدود قالب ثبتی است که از دو نفر سهامدار و عضوء هیئت مدیره بالای 18 سال تشکیل میگردد و موضوع فعالیت آن بازرگانی می باشد حتی اگر به فعالیتهای بازرگانی نپردازند. میزان سرمایه در این قالب ثبتی 1.000.000 ریال و یابیشتر می باشد در حقیقت میزان سرمایه در این قالب ثبتی به صورت لفظی می باشد و سهامداران به میزان آورده نقدی خود در شرکت مسئول پرداخت قروض می باشند .جهت برخورداری از مشاوره ثبت شرکت در مشهد با مجتمع ثبت ایلیا تماس بگیرید.

شرکتهای سهامی خاص با هر موضوع فعالیتی که به ثبت برسند به عنوان شرکتهای بازرگانی شناخته میشوند کلیه سرمایه در این شرکتها توسط اعضا هیئت مدیره تامین میگردد و این سرمایه می بایست به سهام تقسیم گردد و 35% آن در بانکی به نام شرکت در شرف تاسیس واریز گردد و تعداد سهامداران 3نفر است و 2نفر بازرس اصلی و علی البدل نیز لازم می باشد. استفاده از قید سهامی خاص الزامی است. برای اطلاع بیشتر در زمینه ثبت شرکت با سهامی خاص در مشهد با کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا در تماس باشید .

با افزایش فعالیتهای تجاری موضوعات مختلفی برای به ثبت رسیدن درخواست می گردد این موضوعات شامل : تولیدی ، پیمانکاری و خدماتی می باشد که از جانب مهندسین و پیمانکاران مورد توجه قرار میگیرند ثبت شرکت با این موضوع فعالیت میتواند پشتوانه محکمی برای انجام اموری از جمله ثبت برند و برند سازی شود و حس اعتماد را در بین مصرف کنندگان ایجاد می نماید. کارشناسان و مشاوران ثبت شرکت ایلیا با دارا بودن دپارتمانهای تخصصی و کیل ثبت شرکت در مشهد در زمینه ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت در مشهد می توانند بهترین یاری رسان شما در این زمینه باشند.

موسسات غیرتجاری به دو دسته انتفاعی و غیرانتفاعی تقسیم می گردند که به اختصار توضیح می دهیم :

موسسات غیر انتفاعی: موسساتی که هدف تاسیس آنها، سود و منافع اعضایشان نیست ، مثل: انجمن‌های اسلامی، علمی، ادبی و …

موسسات انتفاعی : موسساتی که هدف از تاسیس آنها، به دست آوردن منافع و سود برای اعضای خود است. مثل: آموزشگاه‌های علمی، فنی، کلاس‌های زبان و…

 

در قانون تجارت شرکتها به اقسام گوناگونی تقسیم شده اند که شامل : شرکت سهامی خاص و عام ، شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی ، شرکت تعاونی ، شرکت نسبی ، شرکت مختلط سهامی و غیر سهامی و موسسات غیرتجاری می باشند . پس از اتمام مراحل ثبت شرکت ،شماره ثبتی و شناسه ملی منحصر به فردی برای شرکت شما توسط مرجع ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری صادر می گردد. به منظور تکمیل اطلاعات خود در این زمینه به کادر مشخص شده در این صفحه با عنوان توضیحات تکمیلی مراجعه فرمایید.

بعد از آنکه ثبت شرکت در مشهد انجام شد باید اقداماتی که در ذیل قید شده است صورت بگیرد به انجام رسانیدن این اقدامات الزامی است:

 

چنانچه قصد دارید در ابعاد کوچک امر تولید را انجام دهید شرکت با مسئولیت محدود برای انجام انواع کار بازرگانی مثل تولید و فروش و توزیع و صادرات مناسب است اما چنانچه می خواهید در ابعاد وسیع تر کار کنید و در مناقصات ثبت نام کنید توصیه می کنیم ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد انجام دهید.

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود باید یک شریک داشته باشید و حداقل سرمایه اولیه را صد هزار تومان در نظر بگیرید یا بیشتر به انتخاب خودتون. این سرمایه نقدی است و احتیاجی به پرداختش نیست و فقط در تعهد شماست و اسمی است. یک مکان با کد پستی تایید شده جهت آدرس شرکت نیاز دارید. سمت شرکا و سهم الشرکه هر نفر را مشخص کنید و نیز 5 نام سه سیلاب به بالا انتخاب کنید و از طریق سامانه ثبت شرکت ها ثبت شرکت را شروع کنید.

هر نوع شرکت حق الثبت متفاوت دارد ، تعداد خطوط موضوع فعالیت وتعداد اعضا که بر حجم باکس آگهی روزنامه اضافه می کند بر این هزینه موثر است ، اگر ثبت شرکت را به موسسات ثبتی مثل ایلیا بسپارید باید حق الوکاله را هم در نظر بگیرید به علاوه هر چقدر شرکت ثبتی پیچیده تر باشد هزینه ثبتش بیشتر است، مثلاً هزینه ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود بادو نفر عضو و صد هزار تومان سرمایه اولیه هزینه ثبت کمتری نسبت به ثبت شرکت مسئولیت محدود با 15 نفر عضو و سرمایه 500 میلیون تومان دارد قطعاً

برای ثبت شرکت به طور معمول یک هفته تا ده روز باید زمان گذاشت مگر اینکه اداره ثبت شرکت ها اسم شرکت یا مدارک را رد کند و مجبور به طی کردن دوباره مراحل ثبت شرکت در مشهد و صرف وقت بیشتر کنید .

نتیجه دقیقی پیدا نشد .
اگر میخواهید ما با شما تماس بگیریم
اینجا کلیک کنید

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

ثبت شرکت مانند هر موضوع خدماتی دیگری هزینه های خود را دارد و فرایندی است که مدت زمانی حدود دوهفته حداقل زمان بر است و شامل مراحلی است که به شکل اینترنتی

مدت زمان مدیریت اعضای هیئت مدیره در شرکتها ماده 136در صورت انقضاء مدت ماموریت مدیران تا انتخاب مدیران جدید، مدیران سابق کماکان مسئول امور شرکت خواهند بود.

تشکیل هیات موسس برای ایجاد یک شرکت سهامی لازم می باشد. شرکت های سهامی عام و اکثر شرکت های سهامی خاص دارای مجمعی به نام مجمع عمومی موسسین می باشند. دراین مقاله به توضیحاتی بیشتر در مورد هیئت موسس می پردازیم لطفا مطالعه نمایید.

ثبت شرکتها – ثبت شرکت ها – ثبت شرکت -پیش از اقدام به ثبت یک شرکت بهتراست دانش و آگاهی خود را نسبت به مقوله مراحل ثبت شرکت افزایش دهید تا بتوانید با توجه

اسم شرکت 🥇 اسامی خلاقانه ✔️ اسم های هنری خاص-انتخاب اسم شرکت -نام شرکت و لیست اسامی خاص برای برند پرداخته شده است.مقاله را بخوانید.

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

مراحل ثبت شرکت های تجاری «کلیه شرکت های ایرانی مذکور در قانون تجارت، (سهامی، ضمانتی، مختلط، تعاونی) که در تاریخ اجرا این قانون موجود و مطابق مقررات قانون تجارت راجع به ثبت و تطبیق تشکیلات خود یا قانون مزبور عمل نکرده اند باید تا آخر شهریور ماه 1310 تشکیلات خود را با مقررات قانون تجارت تطبیق

ارائه توضیحاتی به صورت کامل درباره تفاوت شرکت تجارتی با موسسات غیر تجاری.با ثبت شرکت ایلیا تماس بگیرید و کلیه امور ثبتی خود را به ما بسپارید.

انتخاب اعضای حقوقی هیات مدیره – با بیان مقررات مذکور در مراتب فوق، اشخاص حقوقی را می توان به مدیریت شرکت انتخاب نمود. در این صورت شخص حقوقی، همان مسئولیت..

استعلام رایگان شرکت – جهت راهنمایی استعلام شرکتها با کارشناسان مجتمع ایلیا در خصوص استعلام شرکتها همراه باشید.

ثبت شرکت دانش بنیان – شرکتهاي دانش بنیان بصورت عادي در اداره کل ثبت شرکتها بايد ثبت شوند و در هنگام ثبت،هیچ تفاوتی بین شرکتها عادی و دانش بنیان وجود ندارد.

پاسخ دادن به :

تمامی حقوق برای مجتمع ایلیا محفوظ است.

اتاق خبر مجتمع ثبتی حقوقی شرکت و برند ایلیا

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .

لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید

هم اکنون آنلاین نیستیم

شما مشخص کنید کی با شما تماس بگیریم

شماره تماس :

نام و نام خانوادگی :

موضوع مشاوره:


ساعت تماس :

لطفا تا پایان مشاوره این صفحه را باز نگه دارید .

 بنام خدا

باسلام خدمت شما دوستان و هم وطنان عزیز  ،آرزوی سلامتی برای شما داریم و از حسن انتخاب شما سپاسگزاریم ،افتخار داریم بایک دهه خدمات ثبت وتغییرات انواع شرکتها  وکارت بازرگانی وعلائم تجاری ومشاوره مالی وبیمه تامین اجتماعی درخدمت شما سروران عزیزمان در سراسر ایران اسلامی باشیم به امید دیدار

 

شماره تلفن :9027 301 0915 

شماره تلفن : 9070 205 0915

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

 

ایمیل :  tamnanlomorteza@yahoo.com

ایمیل :     tanhayimorteza@yahoo.com 

           مشاوره رایگان 

                    موسسه خدمات تعالی اندیشان خراسان                                           

2-ثبت تغییرات شرکتها :انجام امور مربوط به ثبت تغییرات شرکت شامل تغییر آدرس شرکت، ثبت تغییر موضوع فعالیت، تغییر اعضا هیات مدیره، نقل و انتقال سهام شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص، تغییر نام شرکت و افزایش یا کاهش سرمایه توسط کارشناسان متخصص با کمترین هزینه ثبت تغییرات شرکت در تهران و شهرستان ها.

3-ثبت برند و لوگو : مجـری ثبت برند، ثبت علامت تجاری و لوگو، ثبت تضمینی برند، رفع اخطار اظهارنامه های ثبت برند و ثبت علامت تجاری لوگو در زمان کم و با هزینه مناسب. جهت استعلام هزینه ثبت برند و لوگو هم می توایند فرم استعلام راپر نمایید. همچنین برای آگاهی از قابل ثبت بودن برندتان از لینک استعلام برند استفاده نمایید.

4-کارت بازرگانی :اخذ کارت بازرگانی، مشاوره گرفتن کارت بازرگانی و تمدید کارت بازرگانی، اخذ کد اقتصادی جهت اخذ کارت بازرگانی از دیگر خدمات ما می باشد. در صورتی که در فرآیند اخذ کارت بازرگانی یا اخذ کد اقتصادی و نحوه آدرس دهی مشکل دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پس از ثبت شرکت آیا کار دیگری نیز باید انجام داد؟

پس از ثبت شرکت و موسسه، شرکتها می بایست ظرف یک هفته دفاتر تجاری خود را پلمپ نمایند و بلافاصله نسبت به تعیین حوزه مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام نمایند وگرنه مشمول جرائم قانونی خواهند شد و همچنین باید ظرف ۲ ماه از تاریخ ثبت نسبت به پرداخت ۲ در هزار سرمایه شرکت به حوزه مالیاتی خود اقدام نمایند در غیر اینصورت دو برابر، جریمه خواهند شد.

چه تغییرات و تصمیماتی می توان در شرکت انجام داد؟چه مدت زمان جهت ثبت تغییرات لازم است؟

-هرگونه تغییرات و تصمیماتی اعم از (تغییر نام – تغییر موضوع یا الحاق به موضوع- تاسیس شعبه قانونی- تغییر آدرس-افزایش و کاهش سرمایه – تبدیل نوع سهام به بانام یا بی نام – تغییرات تعداد مدیران و تغییر در سایر مواد اساسنامه – تعیین مدیران- تعیین بازرسین- تصویب ترازنامه سود و زیان سالیانه – تغییر و تعیین سمت مدیران و تعیین و تغییر حق امضاء) پس از ثبت شرکت در هر زمانی قابل انجام می باشد.

 

مدت مدیریت مدیران شرکت سهامی خاصی حداکثر ٢ سال است , آیا پس از انقضاء مدت مذکور مدیر می تواند به مدیریت خود ادامه دهد؟ به چه دلیل؟

 

گرچه به استناد ماده ١٠٩ل.ا.ق.ت مدیریت مدیران که در اساسنامه معین می شود نباید از دو سال تجاوز نماید لیکن قانونگذار برای جلوگیری از اختلال در امر مدیریت شرکت در ماده ١٣٦ مقرر داشته که: (در صورت انقضا مدت ماموریت مدیران و تا زمان انتخاب مدیران جدید،مدیران سابق کماکان مسئول امور شرکت و اداره آن خواهند بود…) لذا تاکید بر این بوده که مدیران سابق، بازرسین یا صاحبان حداقل 1/3 سهام، مجمع عمومی عادی سهامداران را برای انتخاب مدیران لاحق دعوت نمایند در غیر اینصورت در قسمت اخیر ماده مزبور به هر ذینفع حق داده شده که از مرجع ثبت شرکتها دعوت مجمع عمومی عادی را برای انتخاب مدیران تقاضا کند.

تغییرات و تصمیمات چقدر هزینه دارد؟

حداقل دستمزد تغییرات و تصمیمات شرکتها ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ ریال می باشدو سایر هزینه ها (حق الثبت – حق التمبر- روزنامه رسمی) طبق واریزی سهامی اداره ثبت شرکتها اخذ می گردد.

نقل و انتقال سهام بی نام نیز نیاز به پرداخت ۴% مالیات و اخذ گواهی نقل و انتقال سهام از اداره دارائی را دارد؟

طبق بخشنامه ۹۲/۷۶۸۵۰ مورخ 92/04/29 نقل و انتقال سهام اعم از اینکه با نام و یا بی نام باشد می بایست ابتدا مبلغ ۴% ارزش ریالی مبلغ نقل و انتقال واریز و گواهی نقل و انتقال اخذ گردد.

نحوه محاسبه مالیات شرکتها به چه صورت است؟

محاسبه مالیات شرکتها معمولا ارکان مختلفی دارد و کمتر شاهد وحدت رویه در اخذ مالیات شرکتها هستیم اما در صورتیکه دفاتر قانونی دریافت شده باشد و سود و زیان شرکت به صورت قابل قبول ارائه شده باشد پس از کسر هزینه های با فاکتور رسمی از سود شرکت ، مالیات بر اساس سود خالص سالیانه شرکت محاسبه میشود.

بازرس چیست و چه نقشی دارد ؟

در شرکت سهامی خاص وجود 2 بازرس ضروری میباشد که یکی از بازرسین اصلی و دیگری علی البدل می باشد . بازرسین برای مدت یکسال مالی تعیین می شوند. بازرسی در مورد صحت صورت حساب ها و سود و زیان و تراز نامه و صحت اطلاعاتی مدیران ارائه می دهند به مجامع عمومی اظهار نظر می کند و گزارشی از آن را به مجمع عمومی عادی می دهند.که این گزارش لااقل 10 روز قبل از تشکیل مجمع عمومی عادی در مرکز شرکت برای صاحبان سهام آماده باشد. تصمیماتی که بدون گزارش بازرس از طرف مجمع عمومی صادر می شود از درجه اعتبار ساقط می باشد.

فرق بازرس اصلی و بازرس علی البدل چیست؟

در صورت فوت , استعفا  یا سلب شرایط قانونی بازرس اصلی  , وظایف او را بازرس علی البدل انجام می دهد.

اختیارات بازرس در چه حدودی می باشد؟

بازرسین می توانند در هر موقع هرگونه رسیدگی را انجام دهند و اطلاعات مربوط به شرکت را مطالبه کنند.

مسئولیت بازرس چیست؟

طبق ماده 154 لایحه ی اصلاحیه قانون تجارت در مقابل شرکت و اشخاص ثالث مسئول می باشند.

آیا نوع شرکت سهامی خاص بودن در مالیات شرکت تفاوتی ایجاد می کند؟

نوع شرکت تفاوتی در تعیین مالیات نخواهد داشت. مالیات شرکت بر اساس کارکرد سالیانه شرکت ها و سود برآورد شده بر اساس دفاتر شرکت بدون توجه به نوع آنها تعیین خواهد شد.

آیا سهامداران شرکت سهامی خاص می توانند زیر سن قانونی 18 سال باشند؟

بله در صورتیکه عضو هیات مدیره نباشند و فقط سهامدار باشند مانعی وجود ندارد.

آیا کارمند رسمی دولت می تواند سهامدار و عضو هیات مدیره شرکت سهامی خاص باشد؟

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

خیر.کارمند رسمی دولت در صورتی می تواند سهامدار باشد که تنها 20 درصد سهم را دارا بوده و فقط عضو هیات مدیره باشد و هیچ نوع حق امضایی نمی تواند داشته باشد.

 

آیا می توان شماره ثبت شرکت سهامی خاصی را از اداره ثبت گرفت؟

خیر. فقط سهامداران شرکت می توانند شماره ثبت شرکت خود را از اداره ثبت شرکتها بگیرند، اما شما می توانید با داشتن نام شرکت از طریق سایت شناسه ملی یا سایت روزنامه رسمی  شماره ثبت شرکت را مشاهده نمایید.

شخصی قصد ثبت شرکت سهامی خاص دارد، یکی از اعضای شرکت شخص حقوقی است  , چه شخصی به جای شخص حقوقی باید مدارک را امضا کند؟

شخص حقوقی باید نماینده ای از طرف خود انتخاب کند و سپس مدارک شناسایی شخص حقوقی به علاوه مدارک شناسایی نماینده همراه با سایر مدارک لازم برای ثبت شرکت به اداره ثبت شرکتها ارائه گردد.

 مالیات شرکت سهامی خاص  چگونه محاسبه می شود؟

بر حسب کارکردشان در طول سال مالی

نویسنده: مرتضی تنهایی (تمنانلو)

 آیا سرمایه گذاري خارجی در ایران مجاز است؟

سرمایه گذاري خارجی درجمهوري اسلامی ایران براساس مقررات جاري کشور مجاز میباشد. هر سرمایه گذارخارجی میتواند بمنظور عمران و آبادي و انجام فعالیت هاي تولیدي در هرزمینه اي- اعم از صنعتی، معدنی،کشاورزي و خدماتی- مبادرت به سرمایه گذاري نماید. از نظر دولت جمهوري اسلامی ایران فقط سرمایه گذاري هایی مشمول مزایا و حمایت هاي قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاري خارجی قرار می گیرند که مجوز مربوطه را براساساین قانون دریافت نموده باشند.

-2 سرمایه گذاري خارجی در چه قالبحقوقی و قراردادي قابل پذیرشاست؟

سرمایه گذاري خارجی در چارچوب کلیه روشهاي مشارکت حقوقی (بصورت سرمایه گذاري مستقیم) و یا ترتیبات قراردادي قابل انجام است. منظور از ترتیبات قراردادي انواع روشهاي تأمین مالی است که در چارچوب روشهاي مشارکت مدنی، بیع متقابل و انواع روشهاي ساخت، بهره برداري و واگذاري صورت می پذیرد.

-3 تعریف سرمایه گذاري خارجی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سرمایه گذاري خارجی عبارت است از بکارگیري سرمایه خارجی در فعالیت هایی که ریسک برگشت سرمایه و منافع آن به عهده سرمایه گذار باشد که براساس قانون سرمایه گذاري خارجی به دو روش کلی به ترتیب زیر طبقه بندي شده است:

الف- مشارکت حقوقی (سرمایه گذاري مستقیم): منظورسرمایه گذاري سهمی سرمایه گذار خارجی در یک شرکت ایرانی اعم از جدید یا موجود می باشد. میزان سهم الشرکه یا سهام سرمایه گذار خارجی در چنین شرکت ایرانی تابع محدودیت نیست و سرمایه گذار به نسبت سرمایه و یا سهم خود در شرکت، می تواند در مدیریت و اداره امور آن نقش داشته باشد.

ب- ترتیبات قراردادي: منظور مجموعه روش هایی است که طی آن استفاده از سرمایه خارجی صرفاً تابع توافقات انجام شده میان طرفین قرارداد می باشد. به عبارت دیگر، حقوق سرمایه گذار خارجی در نتیجه مشارکت مستقیم وي در سرمایه شرکت سرمایه پذیر ایرانی ایجاد نمی شود، بلکه صرفاً به توافقات قراردادي طرفین متکی است. سرمایه گذاري خارجی در چارچوب ترتیبات قراردادي در کلیه بخشها قابل انجام است. بازگشت سرمایه و منافع حاصله در اینگونه سرمایه گذاري ها نیز از محل عملکرد اقتصادي طرح مورد سرمایه گذاري، بدون اتکاء به تضمین دولت، بانک ها و شرکت هاي دولتی صورت می پذیرد.

-4 سرمایه گذاري مستقیم خارجی درچه بخشهایی مجاز است؟

سرمایه گذاري مستقیم خارجی درکلیه زمینه هایی که فعالیت بخشخصوصی در آن مجاز است، قابل انجام می باشد.

-5 سرمایه گذاري خارجی در چارچوب ترتیبات قراردادي درچه بخشهایی مجاز است؟

سرمایه گذاري خارجی در چارچوب ترتیبات قراردادي درکلیه بخشهاي اقتصادي کشور مجاز است. خاطر نشان می سازد سرمایه گذاري خارجی دربخشهایی که در اختیار دولت قرار دارد، صرفاً درچارچوب ترتیبات قراردادي قابل انجام است.

-6 چه نوع تشکل حقوقی براي تحققیکسرمایه گذاري خارجی تجویز میشود؟

طبق قانون تجارت ایران هفت نوع شرکت یا شخصیت حقوقی قابل تأسیس است که از بین آن ها شرکت سهامی که در آن سرمایه به سهام تقسیم می شود بعنوان رایج ترین و مقبولترین تشکل حقوقی تجویز میشود.

-7 آیا داشتن شریکمحلی براي سرمایه گذاران خارجی الزامی است؟

خیر، داشتن شریکمحلی الزامی نیست، اما معمولاً سرمایه گذاران خارجی به علت آشنا بودن طرف هاي ایرانی با شرایط کار، مقررات و ضوابط اداري، راه هاي استفاده از امکانات محلی و غیره تمایل به اختیار نمودن شریک محلی دارند.

-8 حد مجاز سرمایه گذاري خارجی در ایران چه میزان است؟

از حیث درصد مشارکت و میزان سرمایه گذاري هیچگونه محدودیتی براي سرمایه گذاري مستقیم خارجی در جمهوري اسلامی ایران وجود ندارد.

 9- اگر چنین است پس منظور از نسبت هاي 25 درصد و 35 درصد مذکور در بند ( د ) ماده 2 قانون سرمایه گذاري خارجی چیست؟نسبت هاي مذکور ارتباطی به درصد مشارکت خارجی در هر مورد سرمایه گذاري ندارد. در حقیقت، این نسبت ها ناظر به تعیین سهم ارزش کالاها و خدمات تولیدي طرح سرمایه گذاري خارجی به کل اقتصاد کشور است که در زمان صدور مجوز سرمایه گذاري خارجی براي هر بخش و زیر بخش (رشته) اقتصادي بطور

جداگانه محاسبه و تعیین میگردد.                                                          

-10 آیا سرمایه گذاري خارجی در حوزه هاي بالادستی نفتو گاز مجاز می باشد؟

در حوزه هاي بالادستی نفت و گاز سرمایه گذاري خارجی صرفاً در چارچوب ترتیبات قراردادي امکان پذیر است اما در حوزه هاي پایین دستی سرمایه گذاريخارجی مستقیم نیز مجاز می باشد.

 

 

1- تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص

 

2- تکمیل دو نسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص  3- ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

 

4- کپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسین

 

  ( در دفاتر اسناد رسمی )ویا وکیل رسمی شرکت

 

5-کپی کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین

 

  ( در دفاتر اسناد رسمی)ویا وکیل رسمی شرکت

 

6- درصورتیکه اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند ، ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی  شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده( در سربرگ شرکت ) و کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی .

 

7-در صورت داشتن سهامدار خارجی برای اشخاص حقیقی ارائه کپی برابر اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شده حاوی آخرین وضعیت شرکت و همچنین ارائه اصل  و ترجمه وکالتنامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی ( اعم از حقیقی و حقوقی)

 

8-ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره ، مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت. ( مراکز پلیس +10)

 

9- ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه  جهت کلیه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی نبوده و هیچگونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد 111 و 126 قانون تجارت برای آنها جهت عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی وجود ندارد . در زیر همین بند نمونه اقرار نامه آورده شده است :       نمونه متن اقرار نامه : کلیه اعضا هیئت مدیره و مدیر عامل  اقرار نمودند مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشند.

 

10- ارائه اقرار نامه  بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه  مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیرعامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیرعامل شرکت بطور موظفی حقوق دریافت نمی دارند .در صورت کشف خلاف مشمول بند 3 ماده 243 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت خواهد بود. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره ، مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت لازم می باشد. در زیر همین بند نمونه اقرار نامه آورده شده است:       نمونه متن اقرار نامه : بازرس ( بازرسین ) اقرار نمودند مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشند.

 

11- ارائه اصل وکالتنامه یا کپی برابر اصل وکالتنامه .

 

12-ارائه اصل قیم نامه یا کپی برابر اصل قیم نامه .

 

13 – پرداخت فیش ۴۰.۰۰۰ ریال بعنوان هزینه

 

14- ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% سرمایه اولیه شرکت

 

 

 

معایب شرکت با مسئولیت حدود:

محاسن شرکت با مسئولیت محدود:

یک اشتباه بزرگ بین اکثر متقاضیان ثبت شرکت رخ می دهد. آن هم اینست که چون اسم شرکت با مسئولیت محدوداست، مسئولیت محدود دارد پس مسئولیت کمتری نسبت به شرکت های دیگری مثل سهامی خاص دارد.اما محاسبه مالیات شرکت ارتباطی با نام شرکت ندارد.

در ابتدا باید بدانید که برای شرکت، شما 2 نوع مالیات دارید که باید به آن توجه کنید

اگر در موضوع فعالیت شرکت اسامی مانند (کلیه خدمات نرم افزاری، حمل و نقل، معادن، حقوقی و …) نیاز به ارائه مجوز دارند

7 نوع شرکت وجود دارد.

اشخاصی که قصد تاسیس شرکت را دارند ، با توجه به :

تصمیم به تاسیس یکی از این شرکتها می گیرند.

در حال حاضر، دو نوع از این 7 نوع شرکت، بیش از دیگر شرکتها، مورد توجه و پاسخگوی نیازهای شرکا می باشند، و بیشتر از 90%  شرکتهایی که ثبت میشوند، یکی از این دو نوع می باشند، بنابراین در این مطلب، به توضیح و شرح این دو نوع شرکت می پردازیم :

 

1- تفاوت های بین شرکتهای سهامی خاص و شرکتهای با مسئولیت محدود چیست؟

2- برای ثبت شرکت باید به کجا مراجعه کرد و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت چیست؟

سایت مرجع ثبت شرکتها در تهران “اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری” و در سایر شهرستانها، ادارات ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری می باشند.

برای تاسیس شرکتهای سهامی خاص ، یکی از سهامداران و یا وکیل رسمی شرکت باید با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز، به اداره مربوطه مراجعه، و اقدام به ثبت تاسیس شرکت نمایند.

از تاریخ 4/1/1391 ، ثبت تاسیس شرکتهای با مسئولیت محدود، از طریق سامانه http://www.irsherkat.ir صورت می پذیرد و اداره ثبت شرکتها پاسخگوی مراجعین حضوری نمی باشد.ضمناً تصمیم بر آن است که کلیه امور مربوط به ثبت تاسیس و تغییرات شرکتها،به مرور زمان به این سامانه انتقال یابد.

– مدارک تاسيس  شرکت سهامى خاص عبارتند از :

– مدارک تاسيس در شرکت با مسئولیت محدود عبارتند از :

3- و قدم بعدی ؟!

از آنجا که شرکتهای تجاری، به موجب مواد قانون تجارت موظف به داشتن دفاتر تجاری هستند، لذا مدیران و یا نمایندگان آنها ، جهت جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل و تحمیل جرائم مالیاتی، بعد از تاسیس شرکت، باید با در دست داشتن مدارک مربوطه ، به ادارات پست سراسر کشور مراجعه و نسبت به پلمپ دفاتر ، اقدام نمایند.

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.

در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود والا آن شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود.

اسم شرکت نباید متضمن اسم هیچ‌یک از شرکا باشد والا شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت.

ماده ۹۶

شرکت با مسئولیت محدود وقتی تشکیل می‌شود که تمام سرمایهٔ نقدی تأدیه و سهم‌الشرکهٔ غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد.

ماده ۹۷

در شرکتنامه باید صراحتاً قید شده باشد که سهم‌الشرکه‌های غیرنقدی هر کدام به چه میزان تقویم شده است. gs

ماده ۹8

شرکا نسبت به قیمتی که در حین تشکیل شرکت برای سهم‌الشرکه‌های غیرنقدی معین شده در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی دارند.

ماده ۹۹

مرور زمان دعاوی ناشی از مقررات فوق ده سال از تاریخ تشکیل شرکت است.

ماده ۱۰۰

هر شرکت با مسئولیت محدود که بر خلاف مواد ۹۶ و ۹۷ تشکیل شده باشد باطل و از درجهٔ اعتبار ساقط است لیکن شرکا در مقابل اشخاص ثالث حق استناد به این بطلان ندارند.

ماده ۱۰۱

اگر حکم بطلان شرکت به استناد مادهٔ قبل صادر شود شرکایی که بطلان مستند به عمل آن‌ها است و هیأت نظار و مدیرهایی که در حین حدوث سبب بطلان یا بلافاصله پس از آن سر کار بوده و انجام وظیفه نکرده‌اند در مقابل شرکای دیگر و اشخاص ثالث نسبت به خسارات ناشیه از این بطلان متضامناً مسئول خواهند بود. مدت مرور زمان ده سال از تاریخ حدوث موجب بطلان است.

ماده ۱۰۲

سهم‌الشرکهٔ شرکا نمی‌تواند به شکل اوراق تجارتی قابل انتقال اعم از بااسم یا بی‌اسم و غیره در آید. سهم‌الشرکه را نمی‌توان منتقل به غیر نمود مگر با رضایت عده‌ای از شرکا که لااقل سه ربع سرمایه متعلق به آن‌ها بوده و اکثریت عددی نیز داشته باشند.

ماده ۱۰۳

انتقال سهم‌الشرکه به عمل نخواهد آمد مگر به موجب سند رسمی.

ماده ۱۰۴

شرکت با مسئولیت محدود به وسیلهٔ یک یا چند نفر مدیر موظف یا غیرموظف که از بین شرکا یا از خارج برای مدت محدود یا نامحدودی معین می‌شوند اداره می‌گردد.

ماده ۱۰۵

مدیران شرکت کلیهٔ اختیارات لازمه را برای نمایندگی و ادارهٔ شرکت خواهند داشت مگر این که در اساسنامه غیر این ترتیب مقرر شده باشد. هر قرارداد راجع به محدود کردن اختیارات مدیران که در اساسنامه تصریح به آن نشده در مقابل اشخاص ثالث باطل و کأن لم یکن است.

ماده ۱۰۶

تصمیمات راجع به شرکت باید به اکثریت لااقل نصف سرمایه اتخاذ شود اگر در دفعه اول این اکثریت حاصل نشد باید تمام شرکا مجدداً دعوت شوند. در این صورت تصمیمات به اکثریت عددی شرکا اتخاذ می‌شود. اگر چه اکثریت مزبور دارای نصف سرمایه نباشد. اساسنامهٔ شرکت می‌تواند ترتیبی بر خلاف مراتب فوق مقرر دارد.

ماده ۱۰۷

هر یک از شرکا به نسبت سهمی که در شرکت دارد دارای رأی خواهد بود مگر این که اساسنامه ترتیب دیگری مقرر داشته باشد.

ماده ۱۰۸

روابط بین شرکا تابع اساسنامه است، اگر در اساسنامه راجع به تقسیم نفع و ضرر مقررات خاصی نباشد تقسیم مزبور به نسبت سرمایهٔ شرکا به عمل خواهد آمد.

ماده ۱۰۹

هر شرکت با مسئولیت محدود که عدهٔ شرکای آن بیش از دوازده نفر باشد باید دارای هیأت نظار بوده و هیأت مزبور لااقل سالی یک مرتبه مجمع عمومی شرکا را تشکیل دهد. هیأت نظار باید بلافاصله بعد از انتخاب شدن تحقیق کرده و اطمینان حاصل کند که دستور مواد ۹۶ و ۹۷ رعایت شده است. هیأت نظار می‌تواند شرکا را برای انعقاد مجمع عمومی فوق‌العاده دعوت نماید. مقررات مواد ۱۶۵ و ۱۶۷ و ۱۶۸ و ۱۷۰ در مورد شرکت‌های بامسئولیت محدود نیز رعایت خواهد شد.

ماده ۱۱۰

شرکا نمی‌توانند تبعیت شرکت را تغییر دهند مگر به اتفاق آرا.

ماده ۱۱۱

هر تغییر دیگری راجع به اساسنامه باید با اکثریت عددی شرکا که لااقل سه ربع سرمایه را نیز دارا باشند به عمل آید مگر این که در اساسنامه اکثریت دیگری مقرر شده باشد.

ماده ۱۱۲

در هیچ مورد اکثریت شرکا نمی‌تواند شریکی را مجبور به ازدیاد سهم‌الشرکهٔ خود کند.

ماده ۱۱۳

مفاد ماده ۷۸ این قانون راجع به تشکیل سرمایه احتیاطی در شرکت‌های با مسئولیت محدود نیز لازم‌الرعایه است.

شرکت با مسئولیت محدود در موارد ذیل منحل می‌شود:

الف- در مورد فقرات ۱ و ۲ و ۳ ماده ۹۳.

ب- در صورت تصمیم عده‌ای از شرکا که سهم‌الشرکهٔ آن‌ها بیش از نصف سرمایهٔ شرکت باشد.

ج- در صورتی که به واسطهٔ ضررهای وارده، نصف سرمایهٔ شرکت از بین رفته و یکی از شرکا تقاضای انحلال کرده و محکمه دلایل او را موجه دیده و سایر شرکا حاضر نباشند سهمی را که در صورت انحلال به او تعلق می‌گیرد پرداخته و او را از شرکت خارج کنند.

د- در مورد فوت یکی از شرکا، اگر به موجب اساسنامه پیش‌بینی شده

ماده ۱۱۵

اشخاص ذیل کلاهبردار محسوب می‌شوند:

الف- مؤسسین و مدیرانی که بر خلاف واقع پرداخت تمام سهم‌الشرکهٔ نقدی و تقویم و تسلیم سهم‌الشرکهٔ غیرنقدی را در اوراق و اسنادی که باید برای ثبت شرکت بدهند اظهار کرده باشند.

ب- کسانی که به وسیلهٔ متقلبانه سهم‌الشرکهٔ غیرنقدی را بیش از قیمت واقعی آن تقویم کرده باشند؛ ج- مدیرانی که با نبودن صورت دارایی یا به استناد صورت دارایی مزوّر منافع موهومی را بین شرکا تقسیم کنند.

ثبت شرکت در مشهد چگونه است؟ هزینه های ثبت شرکت در مشهد مقدس چقدر است و چه مدارکی لازم دارد؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید. شهر مشهد مهمترین کلان شهر نیمه شرقی کشور و یکی از بزرگترین کلان شهرهای کشور محسوب می گردد. این شهر دارای آب و هوایی خشک و نیمه خشک، با تابستانهای بسیار گرم و زمستانهای سرد می باشد.

واژه مشهد به معنی شهادتگاه یا شهود است و از جنبه های سیاحتی و زیارتی، مهم ترین شهر کشور محسوب می گردد. مشهد در کنار کارکرد مذهبی- سیاحتی، در زمینه تولید چرم و خودرو سازی جزو قطب های برتر کشور است.

از نقاط دیدنی و توریست پذیر شهر مشهد، غیر از مرقد مطهر امام رضا(ع) می توان، مسجد گوهرشاد، بازار الماس شرق، آرامگاه فردوسی، پارک کوهسنگی، آرامگاه نادر، آستان قدس رضوی و …را نام برد. از صنایع دستی مهم شهر مشهد نیز می توان، نمد بافی، پوستین دوزی، سنگ تراشی، صنایع چوب و چرم و قالی بافی را نام برد.

گویش و لهجه مردم ساکن در شهر مشهد، مشهدی بوده و از نظر امکانات حمل و نقل، تسهیلات و بسیاری از امکانات رفاهی، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

صنعتی ترین شهر در استان خراسان، شهر مشهد است. در این شهر، تمرکز مراکز تولیدی، صنایع نساجی، ساختمانی، غذایی و پوشاک و غیره دیده می شود.

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

از واحد های تولیدی مهم شهر مشهد نیز می توان، کارخانه قند، شیر، مواد لبنی، آبمیوه، بافندگی، نخ تابی، پشم بافی، تولید کابل، سیم برق، درب و پنجره، الکتروموتور، تراش انواع فلزات و کارگاههای تولید انواع آجر، عایق سنگی،پانل و… را نام برد.

در این مطلب ابتدا توضیحی کلی درباره ثبت شرکت ها ارائه شده و در ادامه، شرایط ثبت شرکت های سهامی خاص و شرکت های با مسئولیت محدود تشریح شده و در پایان، به راهنمای ثبت شرکت در شهر مشهد پرداخته می شود.

-نوع اول: شامل شرکت های سهامدار در دو نوع سهامی خاص و سهامی عام.

-نوع دوم: شامل شرکت های با مسئولیت محدود.

-نوع سوم: شامل شرکت های تضامنی.

-نوع چهارم: شامل شرکت های مختلط سهامی.

-نوع پنجم: شامل شرکت های مختلط غیر سهامی.

-نوع ششم: شامل شرکت های نسبی.

-نوع هفتم: شامل شرکت های تعاونی تولید و مصرف.

معمولاً شرکت های سهامی خاص به دو شکل، تجاری یا غیر تجاری تأسیس می شوند و اعضای این شرکت ها، شامل 3 نفر سهامدار اصلی، 2 نفر بازرس و 1 نفر عضو علل بدل می باشند. بازرسین نباید از سهامداران شرکت باشند. در هنگام ثبت این نوع شرکت ها، باید نام سهامی خاص در کنار نام شرکت بیان شود و از طرفی، باید دارای حداقل 3 عضو اصلی سهامدار باشند و وجود سمت ها ی مختلفی نظیر، اعضای هیأت مدیره، مدیر عامل و نایب رئیس در این نوع شرکت ها الزامی است.

– تهیه و تنظیم دو نسخه از شرکت نامه، با امضای هر یک از سهامداران.

-تهیه و تنظیم دو نسخه از اساسنامه شرکت، با امضای هر یک از سهامداران.

-تهیه و تنظیم دو نسخه از تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود، با امضای هر یک از سهامداران.

-تهیه و تنظیم دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی، با امضای هر یک از سهامداران و بازرسین حاضر در جلسه.

-تهیه و تنظیم دو نسخه از صورتجلسه هیأت مدیره.

-ارائه گواهی مبنی بر عدم فعالیت اعضای شرکت در ارگانهای دولتی.

– ارائه معرفی نامه نماینده یا نمایندگان شرکت.

– ارائه اصل وکالتنامه وکیل(در صورتیکه وکیل کارهای ثبت شرکت را انجام داده باشد).

– ارائه مدارک شناسایی اعضای شرکت از جمله، هیأت مدیره، شرکا و اعضاء.

– تعیین و ذکر موضوع فعالیت شرکت و مجوز کار شرکت با مسئولیت محدود.

– تعیین نام شرکت با قید کلمه با “مسئولیت محدود”.

– تعیین مسئولیت و اختیارات اعضاء و سمت هر یک از آنها در شرکت.

ثبت شرکت ها در حالت کلی، به دو روش حضوری و غیر حضوری انجام می شود. در مشهد نیز فرآیند ثبت شرکت، به هر دو صورت انجام می پذیرد.

– مشخصات متقاضی ثبت شرکت سهامی خاص.

– انتخاب 5 نام برای شرکت.

-تعیین موضوع و قالب فعالیت شرکت.

-درج آدرس و تلفن شرکت و دفتر مرکزی متقاضی، واقع در مشهد.

-تعیین سرمایه اولیه با توجه به نوع شرکت.

-درج مشخصات تمامی اعضاء و میزان سهام.

-ارائه اظهارنامه، اساسنامه، شرکت نامه در دو سری و به صورت اسکن شده.

– ارزیابی و بررسی تمامی مدارک توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت ها.

– اخذ تأییدیه و رفتن به مرحله بعد یا رد درخواست( ارجاع مجدد به متقاضی برای رفع نقص).

– در صورت تأیید می بایست تمامی اوراق به امضای هریک از اعضاء برسد.

– ارسال پستی مدارک به آدرس درج شده در تأییدیه.

-تنظیم و تهیه پیش نویس آگهی ثبت در روزنامه های رسمی توسط مسئول ثبت شرکت ها.

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

-مراجعه مستقیم فرد متقاضی به اداره ثبت شرکت ها در مشهد، همراه با مدارک شناسایی.

– دریافت مدارک ثبتی شرکت از اداره ثبت مشهد.

– و در پایان نیز با درج آگهی در روزنامه و پرداخت هزینه، ثبت شرکت به انجام می رسد.

موسسه ثبت شرکت میزان با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را از سال 93 آغاز نموده است. ثبت میزان همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد.

تهران، میدان توحید، ابتدای ستارخان، خیابان اکبریان آذر، پلاک 12، طبقه سوم

ثبت شرکت در مشهد چگونه است؟ هزینه های ثبت شرکت در مشهد مقدس چقدر است و چه مدارکی لازم دارد؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید. شهر مشهد مهمترین کلان شهر نیمه شرقی کشور و یکی از بزرگترین کلان شهرهای کشور محسوب می گردد. این شهر دارای آب و هوایی خشک و نیمه خشک، با تابستانهای بسیار گرم و زمستانهای سرد می باشد.

واژه مشهد به معنی شهادتگاه یا شهود است و از جنبه های سیاحتی و زیارتی، مهم ترین شهر کشور محسوب می گردد. مشهد در کنار کارکرد مذهبی- سیاحتی، در زمینه تولید چرم و خودرو سازی جزو قطب های برتر کشور است.

از نقاط دیدنی و توریست پذیر شهر مشهد، غیر از مرقد مطهر امام رضا(ع) می توان، مسجد گوهرشاد، بازار الماس شرق، آرامگاه فردوسی، پارک کوهسنگی، آرامگاه نادر، آستان قدس رضوی و …را نام برد. از صنایع دستی مهم شهر مشهد نیز می توان، نمد بافی، پوستین دوزی، سنگ تراشی، صنایع چوب و چرم و قالی بافی را نام برد.

گویش و لهجه مردم ساکن در شهر مشهد، مشهدی بوده و از نظر امکانات حمل و نقل، تسهیلات و بسیاری از امکانات رفاهی، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

صنعتی ترین شهر در استان خراسان، شهر مشهد است. در این شهر، تمرکز مراکز تولیدی، صنایع نساجی، ساختمانی، غذایی و پوشاک و غیره دیده می شود.

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

از واحد های تولیدی مهم شهر مشهد نیز می توان، کارخانه قند، شیر، مواد لبنی، آبمیوه، بافندگی، نخ تابی، پشم بافی، تولید کابل، سیم برق، درب و پنجره، الکتروموتور، تراش انواع فلزات و کارگاههای تولید انواع آجر، عایق سنگی،پانل و… را نام برد.

در این مطلب ابتدا توضیحی کلی درباره ثبت شرکت ها ارائه شده و در ادامه، شرایط ثبت شرکت های سهامی خاص و شرکت های با مسئولیت محدود تشریح شده و در پایان، به راهنمای ثبت شرکت در شهر مشهد پرداخته می شود.

-نوع اول: شامل شرکت های سهامدار در دو نوع سهامی خاص و سهامی عام.

-نوع دوم: شامل شرکت های با مسئولیت محدود.

-نوع سوم: شامل شرکت های تضامنی.

-نوع چهارم: شامل شرکت های مختلط سهامی.

-نوع پنجم: شامل شرکت های مختلط غیر سهامی.

-نوع ششم: شامل شرکت های نسبی.

-نوع هفتم: شامل شرکت های تعاونی تولید و مصرف.

معمولاً شرکت های سهامی خاص به دو شکل، تجاری یا غیر تجاری تأسیس می شوند و اعضای این شرکت ها، شامل 3 نفر سهامدار اصلی، 2 نفر بازرس و 1 نفر عضو علل بدل می باشند. بازرسین نباید از سهامداران شرکت باشند. در هنگام ثبت این نوع شرکت ها، باید نام سهامی خاص در کنار نام شرکت بیان شود و از طرفی، باید دارای حداقل 3 عضو اصلی سهامدار باشند و وجود سمت ها ی مختلفی نظیر، اعضای هیأت مدیره، مدیر عامل و نایب رئیس در این نوع شرکت ها الزامی است.

– تهیه و تنظیم دو نسخه از شرکت نامه، با امضای هر یک از سهامداران.

-تهیه و تنظیم دو نسخه از اساسنامه شرکت، با امضای هر یک از سهامداران.

-تهیه و تنظیم دو نسخه از تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود، با امضای هر یک از سهامداران.

-تهیه و تنظیم دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی، با امضای هر یک از سهامداران و بازرسین حاضر در جلسه.

-تهیه و تنظیم دو نسخه از صورتجلسه هیأت مدیره.

-ارائه گواهی مبنی بر عدم فعالیت اعضای شرکت در ارگانهای دولتی.

– ارائه معرفی نامه نماینده یا نمایندگان شرکت.

– ارائه اصل وکالتنامه وکیل(در صورتیکه وکیل کارهای ثبت شرکت را انجام داده باشد).

– ارائه مدارک شناسایی اعضای شرکت از جمله، هیأت مدیره، شرکا و اعضاء.

– تعیین و ذکر موضوع فعالیت شرکت و مجوز کار شرکت با مسئولیت محدود.

– تعیین نام شرکت با قید کلمه با “مسئولیت محدود”.

– تعیین مسئولیت و اختیارات اعضاء و سمت هر یک از آنها در شرکت.

ثبت شرکت ها در حالت کلی، به دو روش حضوری و غیر حضوری انجام می شود. در مشهد نیز فرآیند ثبت شرکت، به هر دو صورت انجام می پذیرد.

– مشخصات متقاضی ثبت شرکت سهامی خاص.

– انتخاب 5 نام برای شرکت.

-تعیین موضوع و قالب فعالیت شرکت.

-درج آدرس و تلفن شرکت و دفتر مرکزی متقاضی، واقع در مشهد.

-تعیین سرمایه اولیه با توجه به نوع شرکت.

-درج مشخصات تمامی اعضاء و میزان سهام.

-ارائه اظهارنامه، اساسنامه، شرکت نامه در دو سری و به صورت اسکن شده.

– ارزیابی و بررسی تمامی مدارک توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت ها.

– اخذ تأییدیه و رفتن به مرحله بعد یا رد درخواست( ارجاع مجدد به متقاضی برای رفع نقص).

– در صورت تأیید می بایست تمامی اوراق به امضای هریک از اعضاء برسد.

– ارسال پستی مدارک به آدرس درج شده در تأییدیه.

-تنظیم و تهیه پیش نویس آگهی ثبت در روزنامه های رسمی توسط مسئول ثبت شرکت ها.

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

-مراجعه مستقیم فرد متقاضی به اداره ثبت شرکت ها در مشهد، همراه با مدارک شناسایی.

– دریافت مدارک ثبتی شرکت از اداره ثبت مشهد.

– و در پایان نیز با درج آگهی در روزنامه و پرداخت هزینه، ثبت شرکت به انجام می رسد.

موسسه ثبت شرکت میزان با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را از سال 93 آغاز نموده است. ثبت میزان همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد.

تهران، میدان توحید، ابتدای ستارخان، خیابان اکبریان آذر، پلاک 12، طبقه سوم

ثبت شرکت در مشهد چگونه است؟ هزینه های ثبت شرکت در مشهد مقدس چقدر است و چه مدارکی لازم دارد؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید. شهر مشهد مهمترین کلان شهر نیمه شرقی کشور و یکی از بزرگترین کلان شهرهای کشور محسوب می گردد. این شهر دارای آب و هوایی خشک و نیمه خشک، با تابستانهای بسیار گرم و زمستانهای سرد می باشد.

واژه مشهد به معنی شهادتگاه یا شهود است و از جنبه های سیاحتی و زیارتی، مهم ترین شهر کشور محسوب می گردد. مشهد در کنار کارکرد مذهبی- سیاحتی، در زمینه تولید چرم و خودرو سازی جزو قطب های برتر کشور است.

از نقاط دیدنی و توریست پذیر شهر مشهد، غیر از مرقد مطهر امام رضا(ع) می توان، مسجد گوهرشاد، بازار الماس شرق، آرامگاه فردوسی، پارک کوهسنگی، آرامگاه نادر، آستان قدس رضوی و …را نام برد. از صنایع دستی مهم شهر مشهد نیز می توان، نمد بافی، پوستین دوزی، سنگ تراشی، صنایع چوب و چرم و قالی بافی را نام برد.

گویش و لهجه مردم ساکن در شهر مشهد، مشهدی بوده و از نظر امکانات حمل و نقل، تسهیلات و بسیاری از امکانات رفاهی، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

صنعتی ترین شهر در استان خراسان، شهر مشهد است. در این شهر، تمرکز مراکز تولیدی، صنایع نساجی، ساختمانی، غذایی و پوشاک و غیره دیده می شود.

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

از واحد های تولیدی مهم شهر مشهد نیز می توان، کارخانه قند، شیر، مواد لبنی، آبمیوه، بافندگی، نخ تابی، پشم بافی، تولید کابل، سیم برق، درب و پنجره، الکتروموتور، تراش انواع فلزات و کارگاههای تولید انواع آجر، عایق سنگی،پانل و… را نام برد.

در این مطلب ابتدا توضیحی کلی درباره ثبت شرکت ها ارائه شده و در ادامه، شرایط ثبت شرکت های سهامی خاص و شرکت های با مسئولیت محدود تشریح شده و در پایان، به راهنمای ثبت شرکت در شهر مشهد پرداخته می شود.

-نوع اول: شامل شرکت های سهامدار در دو نوع سهامی خاص و سهامی عام.

-نوع دوم: شامل شرکت های با مسئولیت محدود.

-نوع سوم: شامل شرکت های تضامنی.

-نوع چهارم: شامل شرکت های مختلط سهامی.

-نوع پنجم: شامل شرکت های مختلط غیر سهامی.

-نوع ششم: شامل شرکت های نسبی.

-نوع هفتم: شامل شرکت های تعاونی تولید و مصرف.

معمولاً شرکت های سهامی خاص به دو شکل، تجاری یا غیر تجاری تأسیس می شوند و اعضای این شرکت ها، شامل 3 نفر سهامدار اصلی، 2 نفر بازرس و 1 نفر عضو علل بدل می باشند. بازرسین نباید از سهامداران شرکت باشند. در هنگام ثبت این نوع شرکت ها، باید نام سهامی خاص در کنار نام شرکت بیان شود و از طرفی، باید دارای حداقل 3 عضو اصلی سهامدار باشند و وجود سمت ها ی مختلفی نظیر، اعضای هیأت مدیره، مدیر عامل و نایب رئیس در این نوع شرکت ها الزامی است.

– تهیه و تنظیم دو نسخه از شرکت نامه، با امضای هر یک از سهامداران.

-تهیه و تنظیم دو نسخه از اساسنامه شرکت، با امضای هر یک از سهامداران.

-تهیه و تنظیم دو نسخه از تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود، با امضای هر یک از سهامداران.

-تهیه و تنظیم دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی، با امضای هر یک از سهامداران و بازرسین حاضر در جلسه.

-تهیه و تنظیم دو نسخه از صورتجلسه هیأت مدیره.

-ارائه گواهی مبنی بر عدم فعالیت اعضای شرکت در ارگانهای دولتی.

– ارائه معرفی نامه نماینده یا نمایندگان شرکت.

– ارائه اصل وکالتنامه وکیل(در صورتیکه وکیل کارهای ثبت شرکت را انجام داده باشد).

– ارائه مدارک شناسایی اعضای شرکت از جمله، هیأت مدیره، شرکا و اعضاء.

– تعیین و ذکر موضوع فعالیت شرکت و مجوز کار شرکت با مسئولیت محدود.

– تعیین نام شرکت با قید کلمه با “مسئولیت محدود”.

– تعیین مسئولیت و اختیارات اعضاء و سمت هر یک از آنها در شرکت.

ثبت شرکت ها در حالت کلی، به دو روش حضوری و غیر حضوری انجام می شود. در مشهد نیز فرآیند ثبت شرکت، به هر دو صورت انجام می پذیرد.

– مشخصات متقاضی ثبت شرکت سهامی خاص.

– انتخاب 5 نام برای شرکت.

-تعیین موضوع و قالب فعالیت شرکت.

-درج آدرس و تلفن شرکت و دفتر مرکزی متقاضی، واقع در مشهد.

-تعیین سرمایه اولیه با توجه به نوع شرکت.

-درج مشخصات تمامی اعضاء و میزان سهام.

-ارائه اظهارنامه، اساسنامه، شرکت نامه در دو سری و به صورت اسکن شده.

– ارزیابی و بررسی تمامی مدارک توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت ها.

– اخذ تأییدیه و رفتن به مرحله بعد یا رد درخواست( ارجاع مجدد به متقاضی برای رفع نقص).

– در صورت تأیید می بایست تمامی اوراق به امضای هریک از اعضاء برسد.

– ارسال پستی مدارک به آدرس درج شده در تأییدیه.

-تنظیم و تهیه پیش نویس آگهی ثبت در روزنامه های رسمی توسط مسئول ثبت شرکت ها.

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

-مراجعه مستقیم فرد متقاضی به اداره ثبت شرکت ها در مشهد، همراه با مدارک شناسایی.

– دریافت مدارک ثبتی شرکت از اداره ثبت مشهد.

– و در پایان نیز با درج آگهی در روزنامه و پرداخت هزینه، ثبت شرکت به انجام می رسد.

موسسه ثبت شرکت میزان با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را از سال 93 آغاز نموده است. ثبت میزان همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد.

تهران، میدان توحید، ابتدای ستارخان، خیابان اکبریان آذر، پلاک 12، طبقه سوم



صفحه نخست » مقالات حقوقی » ﺛﺒﺖ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ و ﻣﻮﺳﺴﺎت

گروه تخصصی کانون ثبت مشهد  ارائه دهنده خدمات وکالت امور اداری و مشاوره حقوقی در زمینه های ثبت شرکت ، برند و علائم تجاری ، اختراع و طراح صنعتی و کلیه امور ابطال ، نقل و انتقال و دعاوی حقوقی در مشهد و امور بین المللی میباشد . بدین جهت امیدواریم بتوانیم بسان گذشته خدمات مناسب به شما ارائه کنیـم.

برای ایجاد شخصیت حقوقی برای هر جمع تجاری ، ثبت آن فعالیت تجاری در قالب شرکت الزامی میباشد  . برای تضمین حقوق هر کسب و کار ثبت کردن آن امری حیاتی است . پس توجه داشته باشید که حتی یک روز تعلل در امور ثبت شرکت میتواند مسیر شما را با دشواری های زیادی همراه کند.

بدینمنظور توصیه اکید مشاوران و وکلای ثبت شرکت در مشهد به کلیه مشتریان , کاربران سایت و همه آنهایی که در حال انجام خدمات یا تولید محصولاتی بدون برند و ثبت قانونی هستند این است که هرگز حتی یک روز تعلل برای انجام امور ثبتی هم جایز نیست و سریعا اقدام به ثبت قانونی کسب و کارتان بکنید .

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

برای اینکار وکیل ثبت شرکت در تهران خواستید میتوانید از موسسه حقوقی کانون ثبت تهران کمک گیرید.

فرایند ثبت یک شرکت بر حصب نوع آن پروسه متفاوتی دارد و مدارک متناسب با خود را میطلبد . سازمان ثبت شرکتها در جمهوری اسلامی ایران متولی اصلی ثبت شرکت ها میباشد . گروه تخصصی مالکیت فکری و ثبت شرکت آتین کلیه فرایند های ثبت شرکت را برای شما انجام میدهد .

کافیست برای تصمیم گیری و شروع فرایند ثبت شرکتتان با مشاوران آتین مشورت نمایید . تجربه و سابقه ما میتواند چراغ راهی برای انتخاب شما باشد .

بیش از ۱۰ سال فعالیت و کار با برترین برند ها و شرکت های ایرانی و خارجی در کنار دارا بودن پرسنل ، مشاوران و حقوقدانان برجسته و کارکشته  و داشتن دپارتمان های کاملا مجزا برای امور شرکتی ، اختراعات ، طرح های صنعتی ، برند و لوگو و نشان تجاری باعث شده آتین تنها یک شرکت مشاوره ای و خدماتی ساده در زمینه ثبت شرکت نباشد و در تمامی مراحل از مشاوره برای ثبت تا طراحی و ثبت برند و لوگو و ثبت در بازارهای بین المللی در کنار شما هستیم.

قطعا داشتن یک شرکت و کسب و کار ثبت شده میتواند مزایای فراوانی را برای صاحت آن داشته باشد . مهمترین مزیت ثبت شرکت اعتماد بهتر مشتریان است .

با توجه به وابستگی مردمان امروزی جهت تأمین خدمات و کالاها به غیر ، انتخاب گزینه ای مناسب و مورد اطمینان جهت انجام فعالیت مورد نظر امری حساس و حائز اهمیت است .

در این مسیر به طبع انتخاب مجموعه ای از افراد برای پذیرش تعهد کار بهتر از یک شخص می باشد . این مجموعه ی افراد می توانند در غالب شرکت گرد هم آمده و نیازهای بشری را با توجه به توانایی ها و تجربیات خود در زمینه های مختلف رفع کنند .ثبت یک شرکت علاوه براین مزایای دیگری هم دارد که عبارتند .

یکی از مهمترین امور مربوط به ثبت شرکت ثبت سهام شرکت میباشد .  هم چنان که سرمایه ممکن است اضافه شود گاهی اتفاق می افتد که تقلیل پیدا می کند . کاهش سرمایه شرکت به دو صورت انجام می شود.

در مواردی که شرکت به زودی موفق به انجام منظور خود نمی شود و بیش از مبلغ مورد احتیاج سرمایه در اختیار دارد ، می تواند قسمتی از سرمایه خود را کاهش داده و به شرکاء مسترد دارد.طبق ماده ۱۸۹ اصلاحی مجمع عمومی فوق العاده شرکت می تواند به پیشنهاد هیئت مدیره در مورد کاهش سرمایه به طور اختیاری اتخاذ تصمیم کند.

مشروط بر این که در اثر کاهش به تساوی حقوق سهام لطمه ای وارد نشود و سرمایه شرکت از حداقل مبلغ مقرر کمتر نشود. یعنی در شرکت های سهامی از پنج میلیون ریال و در شرکت های سهامی خاص از یک میلیون ریال کمتر نباشد.

افزایش سرمایه شرکت عبارت است از افزایش اسمی میزان سرمایه ثبت شده شرکت یا به عبارت دیگر افزایش تعداد سهام منتشره توسط شرکتهای سهامی.

شرکتهای ثبت شده در مواقعی که احتیاج به نقدینگی برای فعالیت های جدید یا توسعه فعالیتهای قبلی دارند از یکی از مزایای حضور در بورس یعنی اقدام به افزایش سرمایه می نمایند.

تامین مالی از طرق مختلفی چون آورده نقدی، استفاده از اندوخته های سنوات گذشته، صرف سهام و یا ترکیبی از موارد مذکور صورت می گیرد.اما شاید جالب باشد بدانیم که یک شرکت چگونه میزان سرمایه خود را و طی چه مراحلی افزایش می دهد.

معمولا پس از پیشنهاد هیئت مدیره و ارائه طرح توجیهی و مشخص نمودن روش و محل سرمایه گذاری و میزان افزایش سرمایه، این افزایش به میزان مشخص به تصویب مجمع عمومی فوق العاده میرسد.

سپس در اختیار هیئت مدیره قرار گرفته و این هیئت پس از طی مراحلی با جلب رضایت سازمان بورس اوراق بهادار اقدام به ثبت افزایش سرمایه می نماید. طی این نوشتار برآنیم که جزئیات دقیق تری برای یک افزایش سرمایه به همراه مستندات قانون تجارت و همچنین ذکر یک مثال ارائه نمائیم.

خارج شدن یک یا چند سهامدار و واگذاردن سهام خود به اشخاص جدید و اعضای قبلی شرکتد خروج کلیه دارای سهام خود به اشخاص کاملا جدید که در واقع واگذاری شرکت و امتیازات آن می باشد.

نقل و انتقال سهام در شرکتهای ثبتی سهامی صورت می پذیرد که حالات زیر را برای آن می توان متصور شد.

خارج شدن یک سهامدار از ثبت شرکت و واگذاردن سهام خود به اعضای دیگر شرکت.

خارج شدن یک سهامدار از ثبت شرکت و واگذاردن سهام خود به شخص جدید در شرکت.

جهت نقل و انتقال سهام شرکتهای سهامی اصولاً باید صورتجلسه ای تنظیم و افراد در آن سهام خود را واگذار نمایند. سپس فروشندگان و خریداران با مراجعه به ممیز مالیاتی شرکت مربوطه و پرداخت مالیات انتقال سهام خود اقدام به اخذ گواهی پرداخت مالیات نمایند و آن را به اداره ثبت شرکتها ارائه نمایند تا در پرونده ثبتی شرکت باقی بماند.

اشخاص حقوقی، ( شرکت ها ) می توانند نام خود را تغییر دهند. این تغییر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که به لحاظ حقوقی مهم نیست. در تغییر نام شرکت شماره ثبت شرکت و تاریخ ثبت آن بدون تغییر خواهد ماند.اسامی شرکت ها باید چه شرایطی داشته باشند؟حتما باید سه سیلابی باشند، فارسی و سیلاب آخر اسم خاص باشد. (مثل پویا، پایا و…)

دهخدا شرکت را شریک شدن،انباز گشتن، مشارکت اتحادیه چند کس برای غرض یا نفعی خاصی معنا کرد ه است  و در اصطلاح عامیانه اجتماع حقوق چند مالک یا مالکان متعدد در شیء یا اشیاء معین بنحو اشاعه. خواه به حکم قانون باشد شرکت قانونی یا قهر ی مانند شرکت وارث در ترکه یا به تراضی باشد شرکت عقدی یا شرکت قراردادی خواه بصورت شرکت تجاری باشد خواه بصورت شرکت مدنی.

کلیه شرکتها دارای شخصیت حقوقی مستقل هستند، و تصمیمات شخص حقوقی(شرکتها) به و سیله مقاماتی که به موجب قانون یا اساسنامه صلاحیت اتخاذ تصمیم دارند، گرفته می شود.

شرکتها از تاریخ ثبت در دفتر ثبت مخصوص که در سازمان ثبت و اسناد و املاک معین شده، دارای شخصیت حقوقی می شوند و می توانند دارای کلیه حقوق و تکالیفی باشند که قانون برای افراد قائل است، مگر حقوق و تکالیفی که بالطبیعه فقط انسان ممکن است دارای آن باشد، مانند حقوق و تکالیف ابوت و نبوت و مانند آن.

شرکت را می توان اینگونه تعریف نمود که شرکت عبارت است از مجموع اداره و موسسه و سازمانی که به صورت شخصیت حقوقی فعالیت خاصی را اعم از تجاری ،فرهنگی و اجتماعی انجام می دهند.

شرکت های سهامی عام نوع دیگری از شرکت های قابل ثبت در جمهوری اسلامی ایران میباشند و مدارک لازم جهت ثبت شرکت های سهامی عام به دو گروه مدارک قبل از پذیره نویسی و مدارک بعد از پذیره نویسی طبقه بندی میشود .

 مدارک لازم و مراحل ثبت شرکت سهامی عام

مرحله اول :مدارک ثبت شرکت سهامی عام قبل از پذیره نویسی

دو نسخه اظهار نامه ثبت شرکت سهامی عام به انضمام دو نسخه طرح در مرحله دوم

اساسنامه و دو نسخه اعلامیه پذیره نویسی همراه با کپی مصدق شناسنامه های موسسین شرکت سهامی عام

. آخرین مرحله ثبت شرکت سهامی عام

مطابق با ماده ۲۷ قانون تجارت شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده است و هر یک از شرکاء بدون این که سرمایه به سهام و یا قطعات سهامی تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت می‌باشد.

مدارک و مراحل شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود کپی برابر اصل شده شناسنامه مؤسسین و چنانچه هیأت مدیره نیز خارج از شرکاء باشند

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

کپی برابر اصل شده شناسنامه اعضاء هیأت مدیره نیز الزامی است اگر موسسین شرکت اشخاص حقوقی باشند

آخرین تغییرات مدیران و سرمایه شرکت که در روزنامه رسمی درج گردیده است همراه با برگه معرفی نامه نماینده نیز ضمیمه مدارک دیگر می‌شود.

تهیه دو نسخه تقاضانامه ثبت شرکت مسئولیت محدود تهیه دو نسخه صورت شرکتنامه تهیه دو نسخه اساسنامه تهیه دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی و مؤسسین

برای تبدیل شرکت سهامی خاص به مسئولیت محدود نیاز به تشکیل مجمع فوق العاده است که باید با موافقت اعضای مجمع فوق العاده شرکت سهامی به شرکت با مسئولیت محدود تبدیل شود.

اصل صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده که تمام صفحات توسط هیات مدیره امضاء شده اند و در جلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود که تمام صفحات ان توسط شرکاء امضاء شده باشد و فتوکپی شناسنامه شرکای قدیم و جدید، اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت شرکت جهت حضور در مجمع عمومی فوق العاده با حد نصاب اکثریت تشکیل شده باشد .

به اداره ثبت شرکتها ارائه و پس از ثبت در دفاتر و امضاء ذیل ان توسط نماینده شرکت مربوطه شرکت سهامی خاص تبدیل به شرکت با مسئولیت محدود می گردد.

بعد از پرداخت هزینه حق الثبت و آگهی در روزنامه رسمی ، آگهی تاسیس شرکت شما منتشر می شود . دعاوی قضایی طراحی و برندینگ کارگاه های مشاوره و آموزش تجاری سازی و انتقال فناوری ثبت نشان جغرافیایی ارزشگذاری تنظیم قرارداد دانش بنیان ثبت شرکت و رتبه بندی ثبت علائم تجاری ثبت اختراع ثبت طراح صنعتی سازمان های حامی ما دپارتمان مشاوره حقوقی و اداری عدالت گستر مشهد ما بستر های لازم را جهت رشد و شکوفایی کسب و کارتان فراهم میکنیم.

اگر اطلاعات کافی در امور حقوقی و اداری ندارید مشاوران ما در دپارتمان تخصصی مشاوره و آموزش با افتخار پاسخگوی شما خواهند بود .

 

 

برای مشاوره با شماره های زیر تماس بگیر :

09154569219

09363081461

05136065768

یک تیم حرفه ای شماست .

وکیل در مشهد

موسسه حقوقی داوری عدالت گستر با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت خانواده و سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در مشهد می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *.f_author_hm{display:none}

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

موسسه حقوقی عدالت گستر مشهد با حضور گروهی از بهترین وکلای مشهد و چندین سال سابقه موفقیت آمیز در امور وکالت و پشتیبانی حقوقی، تاکنون با ارائه خدمات حقوقی به تمامی عزیزانی که به دنبال وکیل در مشهد میباشند تواننسته است جزو بهترین موسسات حقوقی در شرق کشور نام گیرد. این موسسه از عزیزان دعوت میکند تا برای دریافت مشاوره رایگان حقوقی با شماره های موسسه تماس برقرار کنند و یا به صورت حضوری به محل موسسه عدالت گستر مشهد مراجعه نمایند.اعتماد موکلین ما به موسسه تاکنون به این دلیل بوده است که وکلا و کارشناسان حقوقی موسسه تمام تلاششان را معطوف به احقاق حقوق کامل موکلین عزیز در کوتاهترین زمان نموده اند و مطمئناً از این پس نیز این تلاش ادامه خواهد داشت.

با ما در شبکه های اجتماعی

 

09190801679

09196128725

09928608250

قبل از ثبت شرکت در مشهد مقدس، به شرح این شهر زیبا می پردازیم. مشهد از نظر لغوی جمع مشاهد به معنی محل شهادت و محل شهود است و جزو دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران محسوب می شود که این شهر در شمال شرقی ایران قرار گرفته و پایتخت این شهر زیارتی و صیاحتی، خراسان رضوی می باشد. مشهد مقدس در همسایگی شهرهای نیشابور، سرخس، درگز و چناران می باشد و با کشورهایی همچون ترکمنستان و افغانستان دارای مرز مشترکی است به همین دلیل باعث شده تا این شهر اهمیت نظامی خاصی پیدا کند. طبق آخرین سرشماری های انجام گرفته در این شهر جمعیتی بالغ بر ۳.۰۰۱.۱۸۴ نفر جای دارد که با این آمار پس از تهران پرجمعیت ترین شهر ایران به حساب می آید. از نظر آب و هوایی نیز این شهر معتدل متمایل به سرد و خشک است که زمستان های بسیار سرد و مرطوب و تابستان های گرم و خشک دارد. با توجه به این موضوع که در این شهر حرم علی بن موسی الرضا هشتمین امام مذهب شیعه و مکان های تاریخی و تفریحی بسیاری همچون مسجد گوهر شاد، آرامگاه فردوسی، موزه های آستان قدس رضوی، پارک کوهسنگی و آرامگاه نادر وجود دارد؛ توانسته است میلیون ها نفر توریست از داخل و خارج از کشور به خود جذب نماید.
مشهد مقدس از نظر صنعتی و اقتصادی نیز دارای رتبه دوم کشور است و در آن محصولاتی همچون گلابی، سیب، پنبه، هلو، نخود، جو، چغندر قند، گونه های مختلف درختی، مواد معدنی، زعفران و دانه به دیگر کشورها صادر می شود. حال با توجه به توضیحات مختصری که در رابطه با مشهد ارائه دادیم به دلیل جذب بالای گردشگر، افراد تصمیم می گیرند تا ثبت شرکت در مشهد مقدس انجام دهند.

ثبت شرکت در مشهد

ثبت شرکت در مشهد به یکی از هفت نوع زیر طبق قانون تجارت انجام پذیر می باشد:
– شرکت با مسئولیت محدود
– شرکت تعاونی
– شرکت تضامنی
– شرکت مختلط سهامی
– شرکت مختلط غیرسهامی
– شرکت نسبی
– شرکت سهامی که به سهامی عام و خاص تقسیم شده است.

ثبت شرکت در مشهد

شرکت تعاونی:
یکی از انواع شرکت های تجاری، شرکت تعاونی نام دارد که با سایر شرکت ها متفاوت است زیرا با ثبت دیگر شرکت ها موسسین به دنبال به دست آوردن هدف خود یعنی سود می باشند ولی در شرکت تعاونی هدف اصلی کمک به بهبود وضع اقتصادی و رفاه شرکاء و تامین حوائج و نیازمندی های افراد است. برای اطلاعات کاملتر در مورد ثبت شرکت در مشهد شکل تعاونی لینک را کلیک کنید.شرکت تضامنی:
طبق ماده ۱۱۶ قانون تجارت، شرکت تضامنی در رابطه با امور تجاری تشکیل می شود که مسئولیت هر یک از شرکا علاوه بر سرمایه شرکت، مسئول پرداخت کلیه دیون و تعهدات شرکت می باشند اگر چه در اساسنامه جز این آمده باشد؛ از نظر قانون دارای هیچ ارزشی نیست.شرکت مختلط سهامی:
این نوع شرکت بین یک عده شرکا سهامی و یک یا چند شریک ضامن تشکیل می شود که هر یک از آن ها وظایفی برعهده دارند که عبارتند از:
– شرکای سهامی: این نوع شرکا سرمایه شان به قطعات سهام تقسیم می شود که مسئولیت هر یک از آن ها به مبلغ سهام بستگی دارد.
– شرکای ضامن: این نوع شرکا سرمایه شان به سهام تبدیل نمی شود و مسئولیت آن ها فقط به سرمایه شرکت وابسته نمی باشد بلکه مسئول کلیه قروض شرکت نیز هستند.
نکته: برای نام گذاری شرکت باید توجه داشته باشید که واژه ی شرکت مختلط به همراه حداقل یک اسم از شرکای ضامن قید شود.

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

ثبت شرکت در مشهد

شرکت مختلط غیر سهامی:
این نوع شرکت بین یک عده شرکا بامسئولیت محدود و یک یا چند شریک ضامن تشکیل می شود که هر یک از آن ها وظایفی برعهده دارند که عبارت است از:
– شرکای بامسئولیت محدود: این نوع شرکا سرمایه شان به قطعات سهام تقسیم نمی شود و مسئولیت هر یک از آن ها به سرمایه آورنده شان بستگی دارد.
– شرکای ضامن: این نوع شرکا مسئول کلیه قروض شرکت می باشند.
نکته: برای نام گذاری شرکت باید توجه داشته باشید که واژه ی شرکت مختلط به همراه حداقل یک اسم از شرکای ضامن قید شود.شرکت نسبی:
شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجاری تاسیس می شود و هر یک از شرکا به میزان سرمایه آورنده شان دارای مسئولیت خواهند بود.
طبق آمارهایی که گرفته شده شرکت سهامی خاص و بامسئولیت محدود از ارجعیت بالایی برخوردار هستند و بیشتر افراد شرکت های خود را در این قالب به ثبت می رسانند بنابراین به معرفی این دو نوع شرکت خواهیم پرداخت.

ثبت شرکت در مشهد

شرکت سهامی خاص:
شرکت سهامی خاص نوعی شرکت بازرگانی است که پس از تشکیل، جزو شرکت های تجاری به حساب می آید در این شرکت کلیه ی سرمایه به سهام تقسیم شده و هریک از شرکا به نسبت مبلغ سهام در شرکت مسئولیت خواهند داشت.
برای تشکیل شرکت سهامی خاص باید از نکات زیر اطلاع داشته باشید:
– حداقل باید سه سهامدار و 2 بازرس انتخاب کنید.
– تعداد مدیران در این نوع شرکت حداقل سه نفر است.
– سرمایه اولیه نباید کمتر از یک میلیون ریال باشد.
– اوراق قرضه در این نوع شرکت قابل انتشار نمی باشد.
مدارک شرکت سهامی خاص عبارتند از:
– کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء که در حال فعالیت می باشند.
– گواهی عدم سوء پیشینه
– اخذ مجوز، زمانی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد.
– کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران
– زمانی که امور توسط وکیل انجام می شود باید وکالتنامه ای را تنظیم نمایند.

ثبت شرکت در مشهد

شرکت بامسئولیت محدود:
یکی از رایج ترین شرکت های بازرگانی در ایران شرکت بامسئولیت محدود است که این نوع شرکت بین اعضای خانواده، دوستان و آشنایان به ثبت می رسد. در این شرکت هر یک از شرکا به میزان سرمایه آورنده خویش دارای مسئولیت می باشند.
برای تشکیل شرکت بامسئولیت محدود باید از نکات زیر اطلاع داشته باشید:
– اعضای تشکیل دهنده آن حداقل دو نفر می باشد.
– میزان سرمایه این شرکت بطور قانونی در جایی گفته نشده ولی حداقل یک میلیون ریال سرمایه لازم است.
– سرمایه شرکت به سهم الشرکه تقسیم می شود.
– حداقل تعداد مدیران یک نفر می باشد.
مدارک شرکت بامسئولیت محدود عبارتند از:
– ارائه مدارک هویتی از قبیل شناسنامه و کارت ملی موسسین، هیئت مدیره و بازرسان
– ارائه دو نسخه از شرکتنامه
– ارائه دو نسخه از اساسنامه (کلیه صفحات را سهامداران اضا نمایند.)
– ارائه دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی
– ارائه تقاضانامه شرکت بامسئولیت محدود به همراه امضا سهامداران
– با توجه به عنوان شرکت در صورت نیاز باید مجوز دریافت نموده و آن را به اداره مربوطه تحویل دهید.
– ارائه گواهی عدم سوء پیشینه (کلیه ی اعضا شرکت)
– ارائه قبض مربوطه برای ثبت شرکت و درج آگهی

ثبت شرکت در مشهد

بنابراین ثبت شرکت در مشهد به راحتی از طریق این هفت نوع شرکت قابل ثبت می باشد. برای عملی کردن ثبت شرکت در مشهد و انتخاب نام شرکت، ما به شما کمک خواهیم کرد. در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال در زمینه ثبتی می‌توانید با مشاورین خبره ما در این زمینه تماس بگیرید تا گام به گام با ثبت شرکت در مشهد، همراه شما باشند و به انجام کارتان سرعت دهند. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره با شماره های۴۳۹۰۲۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید و یا برای دریافت مشاوره رایگان عدد ۵ را به سامانه ۱۰۰۰۴۳۹۰۲۰۰۰ ارسال کنید و یا با دریافت اپلیکیشین تهران ثبت- ثبت شرکت از کافه بازار یا گوگل پلی برای اندروید و یا سیب اپ و آی تیونز برای آیفون از خدمات ثبتی ما به صورت رایگان بهره مند شوید.

آدرس: تهران، میدان ونک، نبش خیابان ونک، برج اداری آسمان، طبقه ششم، واحد ۶۰۱ الی ۶۱۱
تلفن سامانه: ۰۲۱۴۳۹۰۲۰۰۰
سامانه پیامک: ۱۰۰۰۴۳۹۰۲۰۰۰
ایمیل: info@tehransabt.com

ساعات کاری:
شنبه – چهاشنبه: ۱۷-۹
پنجشنبه: ۱۳-۹
جمعه: تعطیل

مالزی ۰۰۶۰۳۸۹۸۸۵۵۹۹
فرانسه ۰۰۳۳۹۷۵۱۸۱۴۹۳
سوئد ۰۰۴۶۸۴۴۶۸۵۸۰۰
انگلیس ۰۰۴۴۲۰۳۳۱۸۸۷۸۸

.ar_main_div_101 #arf_message_success { font-family:wpyar-FarsiSimple;
dir:rtl; }

دانلود اپلیکیشن مدیریت امور ثبتی

در صورتیکه تمایل به دریافت فایل نصب مستقیم روی گوشی خود هستید، تلفن همراه و ایمیل خود را در کادر زیر ثبت و فورا لینک دانلود را بروی گوشی خود، دریافت نمائید

مشهد یکی از شهرهای بزرگ و پر جمعیت کشوراست که به دلیل موقعیت خاص قرار گرفتن حرم امام هشتم (ع) درآن سالانه گردشگران و زائران زیادی را به خود جذب می کند . به علاوه قطب تولید زعفران کشور نیز می باشدو به همین دلیل فضای تجارتی، رقابتی و تولیدی در خصوص امور ثبتی شرکت ها و برند در آن به خوبی نمودار است . کارشناسان ثبت شرکت پایش برای شما توصیه هایی دارند تا بهترین استفاده را از این فضا ببرید. حتی اگر بخواهید در زمینه گردشگری و زیارتی فعالیت کنید یعنی هتل و یا آژانس مسافرتی در مشهد راه اندازی کنید و یا طبق قراردادی حتی خدمات حمل و نقل زوار در مشهد را بر عهده بگیرید ما می توانیم به شما در حوزه ثبت شرکت کمک کنیم تا از بهترین ، کم هزینه ترین و کوتاه ترین روش ممکن به خواسته خود یعنی ثبت شرکت در مشهد برسید .فقط کافی است این مقاله را بخوانید تا بدانید برای شروع کار خود حتی در زمینه های گفته شده باید چه کار کنید و چه مراحلی را برای ثبت شرکت و فعالیت خود طی کنید و چقدر هزینه کنید. ما به شکل گام به گام و ساده همه چیز را برای شما توضیح می دهیم. روش ثبت موسسه و شرکت در مشهد و سایر ملزومات آن را برای شما روشن می کنیم به طوری که دیگر نیاز به خواندن مطلب دیگری در این مورد ندارید . حتی اگر بخواهید در انتخاب نام کسب و کارتان به شما کمک می کنیم یا حتی آن را به طور کامل برای شما انجام می دهیم .

هنگامی که چند نفر برای انجام کار مشترک و تقسیم سود حاصله کنار هم جمع میشوند و قراردادی را منعقد می کنند در حقیقت شرکت یا موسسه متولد می شود. البته این شرکت نوپا باید  ثبت شود تا وجهه قانونی داشته باشد که در ثبت آن موسسه حقوقی پایش راهنمای شماست. اما اینکه شرکت با موسسه چه تفاوتی دارد باید بگوییم که به جز تفاوت های ساختاری ، تفاوت در مستندات و کمی نحوه ثبت آنها تفاوت اصلی در موضوع فعالیت است . در خصوص ثبت شرکت در مشهد باید بدانید که اگر برای مثال زعفران به فروش می رسانید چون کار بازرگانی است باید شرکت ثبت شود اما برای ارائه خدمات به زائرین ومسافرین باید موسسه ثبت گردد .  

• شرکت با مسئولیت محدود در مشهد 

• شرکت سهامی خاص در مشهد

• شرکت سهامی عام در مشهد

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

• شرکت تعاونی در مشهد

• شرکت تضامنی در مشهد

• ثبت موسسه در مشهد

اگر سردرگم هستید که چه نامی برای شرکت شما مناسب است ، این چند خط را در مورد قوانین انتخاب اسم شرکت بخوانید و باز هم اگر سوالی بود می توانید با تماس با ما به تصمیم مناسب برسید یا کلاً انتخاب اسم موسسه یا شرکت را به ما محول کنید. به هنگام ثبت شغل شما این شغل دارای شخصیت حقوقی شده و تحت قوانین تجارت به ثبت می رسد و نام آن هم تابع همان قانون است . طبق این قانون در اسم شرکت خود از حداقل سه سیلاب استفاده کنید ، از اسامی عام ، مشهوره و خارجی بپرهیزید. همچنین اسم شرکت در شرف ثبت نباید به مانند شرکت های از پیش ثبت شده باشد برای این کار می توانید اسم شرکت خود را استعلام کنید یا از ما بخواهید که در استعلام نام شرکت در مشهد به شما کمک کنیم. همچنین  در زمینه  استعلام اسم شرکت می توانید با خواندن این مقاله اطلاعات خوبی کسب کنید : استعلام اسم شرکت

• انتخاب  شرکای معتمد و متخصص

اولین مرحله در ثبت شرکت برخورداری از شرکای معتمد و متخصص است. این شرکا اگرچه در سود شرکت شریک هستند اما به همین دلیل به اندازه شما انگیزه دارند که شرکت را به موفقیت برسانند و در این راه تجارب و همیاری خود را با شما به اشتراک می گذارند. البته تعداد شرکا در  شرکت های مختلف متفاوت است و از حداقل  دونفر در شرکت با مسئولیت محدود تا  هفت نفر در شرکت تعاونی متفاوت می باشد.

 گام بعدی 

• مراجعه به سایت اداره ثبت شرکت ها و بارگذاری اطلاعات شما و شرکت شما در آن

با ورود به سایت اداره ثبت به آدرس irsherkat. ssaa. Ir  و انتخاب اولین گزینه سمت راست در عکس استان محل اقامت و سپس نوع شخصیت حقوقی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در زیر انواع شخصیت حقوقی را برای سهولت کار شما توضیح داده ایم . بعد از این مرحله دکمه گام بعدی را بزنید و اطلاعات عمومی شرکت  خود را مانند آدرس ، تلفن و کد پستی و تاریخ شروع به کار و غیره را در هر ردیف پر نمایید. سپس دکمه گام بعدی و یا ادامه را بزنید تا صفحه فرم جدیدی برای شماجهت ورود سایر اطلاعات باز شود.

مرحله سوم

• ثبت نام های منتخب شرکت

در صفحه ای که پیش رویتان است اول ردیف یا اولویت را انتخاب می کنید و در باکس رو به روی آن نام مورد علاقه تان را وارد می کنید. بعد می توانید ردیف یا اولویت دوم و نام بعدی را که مد نظرشماست وارد کنید  و دکمه ثبت را بزنید. به همین ترتیب حق ورود پنج اسم را برای شخصیت حقوقی دارید.

 نکته : چنانچه اطلاعات درست وارد نشود با زدن دکمه ادامه یا گام بعدی شما به صفحه جدید هدایت نمی شوید تا زمانی که اطلاعات را اصلاح کنید. لذا در ورود درست اطلاعات شخصی و شرکت در شرف تاسیس خود دقت نمایید. 

گام چهارم

• انتخاب عنوان موضوع فعالیت شرکت و مدت فعالیت آن

 در این بخش یک باکس وجود دارد که با کلیک بر روی آن کرکره ای پر از عناوین فعالیت باز می شود. پس از انتخاب فعالیت متناسب با شرکت خود در مشهد در محیط زیر آن سایر توضیحات در خصوص فعالیت شرکت را باید وارد کنید . نحوه نوشتار و تدوین موضوع فعالیت که در اساسنامه شما ثبت می گردد بسیار مهم است . ثبت پایش برای تدوین موضوع فعالیت و تحریر اساسنامه می تواند راهنمای شما باشد.همچنین می توانید بخشنامه اداری موضوعفعالیت شرکت را در این مقاله مطالعه نمایید : بخشنامه موضوعات شرکت 

گام پنجم

• سرمایه شرکت

در این مرحله سرمایه اولیه شرکت را وارد می کنید که لزوماً واریز نمی شود و فقط یک مبلغ اسمی است و تنها در برخی انواع شرکت بخشی از مبلغ باید تا اتمام ثبت شرکت واریز شود.مثل شرکت های سهامی . برای اطلاع از حداقل مبلغ سرمایه اولیه در هنگام ثبت شرکت به این مقاله رجوع کنید : سرمایه شرکت

مرحله بعدی

• اشخاص یا شرکا

در این قسمت نام موسسین را وارد می کنید به همراه مشخصاتی مانند کد ملی ، آدرس و تلفن وغیره و سپس  باید از مبلغ کل سرمایه هر مقداری را که به هر یک از اشخاص شرکت تعلق می گیرد مشخص کنید. یعنی در فیلد وسط نام شخص را انتخاب کنید و سپس در جلوی نام او مقدار سهمش در شرکت را بنویسید.

مرحله هفتم

• انتخاب شعبه شرکت 

اگر شرکت شعبه ای نداشته باشد این صفحه  را سفید گذاشته و فقط یک روزنامه کثیرالانتشار به انتخاب خود جهت آگهی های شرکت تعیین کنید.

گام پایانی ثبت شرکت در مشهد

• بارگذاری متن اسناد ثبت شرکت

به هنگام ثبت شرکت خلاصه اطلاعات وارد شده باید طی یک فرمت مشخص در اسنادی همچون اساسنامه، شرکتنامه یا اظهارنامه و صورت جلسه هیات موسسین وارد شود. مثلاً همان طور که قبل تر گفتیم در اساسنامه باید موضوع فعالیت شرکت که تدوین شده است وارد شود که کارشناسان ما این مرحله را برای شما آسان می کنند و علاوه بر تدوین موضوع فعالیت سایر مشخصات را هم در فرمت مربوطه برای شما وارد می کنند . این اسناد قابل بارگذاری در داخل سایت هستند لیکن همان طور که گفته شد باید مشخصات مختص هر شرکت در آن ها جداگانه وارد شود که دقت ویژه ای می طلبد. در نهایت باید  دکمه ثبت پذیرش نهایی را وارد کرده و کد رهگیری جهت مراجعات بعدی برای  اطلاع از تایید ثبت نام شرکت خود دریافت کنید. این بود مراحل ثبت سامانه شرکت در مشهد که به طور خلاصه ارائه شد.

پس از طی مراحل ذکر شده ودر حقیقت ثبت شرکت و دریافت اسناد ثبتی از اداره ثبت شرکت ها مشهد  باید آگهی تاسیس شما در روزنامه رسمی کشوری به چاپ برسد . برای این کار باید به سایت روزنامه رسمی به آدرس irk.ir رفته و پس از ثبت نام و پرداخت وجه اطلاعات آگهی تاسیس شرکت یا موسسه خود را بارگذاری کنید .همچنین می توانید این مرحله تکمیلی را مانند سایر مراحل ثبتی به موسسات ثبت شرکت مثل ثبت پایش بسپارید . شاید بگویید برای چه هزینه مجدد کرده و آگهی روزنامه را ثبت کنیم؟ باید بگوییم که آگهی رسمی شرکت جز مدارک ثبتی شرکت می باشد و پس از ثبت برای هر اقدامی در خصوص شرکت از جمله بحث مالیات یا هر نوع تغییر یا اخذ دفاترپلمپ شرکت و غیره لازم می باشد . لذا پس از ثبت شرکت حتماً در خصوص چاپ آگهی روزنامه رسمی اقدام نمایید.

شرکتی است تجاری که از ۲ شریک یا بیشتر تشکیل می شود که مسئولیت کمتری نسبت به شرکت های دیگر دارد. ویژگی این شرکت استفاده تجاری به صورت بازرگانی برای مواردی مانند فعالیت در زمینه آرایشی بهداشتی ، موادغذایی، خرید، فروش، صادرات، واردات و غیره و  به طور کلی کلیه موضوعاتی که نیاز به شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی ندارند .

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

شرکت سهامی است که کل مبلغ سرمایه یا سهام توسط موسسین در بدو امر تامین میشود و سرمایه به شکل سهامهای متساوی القیمت در می آید. برای موضوعات فنی مهندسی که شرکت در مناقصات را می طلبد مناسب تر است .

شرکت سهامی است که برای انجام طرح های انبوه تشکیل می شود و برای تامین سرمایه طرح بعد از ثبت از عموم مردم در سازمان بورس به عنوان سهامدار ثبت نام به عمل می آید . در این نوع شرکت در بدو امر به پنج نفر موسس نیاز می باشد.

شرکتی است که ثبت آن تحت نظر وزارت تعاون و با حداقل 7 عضو جهت رفع نیازهای کشور در سطح تولید ، توزیع یا مصرف تشکیل و با حداقل هفت نفر عضو ثبت می شود.

مسئولیت بالای این نوع شرکت و تضمین زیان یا بدهی توسط شریک ذکر شده در نام شرکت این نوع شرکت را برای ثبت صرافی یا موسسات مالی مناسب می سازد و از حداقل دو عضو تشکیل می شود که نام یکی از آن ها به عنوان شریک تضامنی در نام شرکت قید می شود.

نهادی است که با ثبت آن یک شخصیت حقوقی غیرتجاری جهت موضوعاتی مثل امور مذهبی ، فرهنگی ، ورزشی و غیره به ثبت می رسد و برای ثبت به دو نفر عضو احتیاج دارد.حداقل سرمایه برای ثبت موسسه در مشهد یک میلیون ریال است.

برای برخی از موضوعات فعالیت قبل از ثبت شرکت باید اقدام به اخذ مجوز نمود و آن را ضمیمه مدارک ثبت شرکت کرد. این موضوعات فعالیت در قانون تجارت به صراحت ذکر شده است و معمولا موضوعاتی می باشد که به نوعی با سلامت عمومی جامعه یا مسائل حساس در سطح کلان مرتبط می باشد ( 23 مورد ) . همچنین برای ثبت اغلب موسسات غیر تجاری نیاز به اخذ مجوز پیش از ثبت شرکت و یا ثبت موسسه در مشهد می باشد . مثلاً جهت موسسه مشاوره روانشناسی و یا ایجاد کلینیک ترک اعتیاد ،باشگاه ورزشی و مهدکودک نیازمند مجوز می باشید . برای اطلاع از اینکه جهت تهیه مجوز از چه مرجعی درخواست نمایید می توانید با ثبت پایش تماس بگیرید تا اداره اعطا کننده مجوز قبل از ثبت شرکت را به شما معرفی کنیم.

 امروزه اکثر صاحبان مشاغل به نوعی با حقوق ثبتی درگیرمی شوند و چنانچه وقت کافی جهت پیگیری آنها نداشته باشند می توانند با تماس با ثبت پایش از مشاوره رایگان برخوردار شوند. همچنین تیم حقوقی این موسسه می تواند در هر یک از مراحل ثبت به شما خدمات ثبتی علاوه بر مشاوره ارائه دهد و اطلاعات دقیق در خصوص هزینه و تعرفه ثبت شرکت در مشهد را در اختیار شما بگذارد. 

 اداره ثبت شرکت درگز
اداره ثبت شرکت قوچان 
اداره ثبت شرکت چناران
اداره ثبت شرکت کلات
اداره ثبت شرکت سرخس
اداره ثبت شرکت تربت جام
اداره ثبت شرکت فریمان
اداره ثبت شرکت بینالود
اداره ثبت شرکت باخرز
اداره ثبت شرکت زاوه
اداره ثبت شرکت نیشابور
اداره ثبت شرکت فیروزه 
اداره ثبت شرکت خوشاب
اداره ثبت شرکت جوین
اداره ثبت شرکت جغتای
اداره ثبت شرکت داورزن
اداره ثبت شرکت سبزوار
اداره ثبت شرکت بردسکن
اداره ثبت شرکت خلیل آباد
اداره ثبت شرکت بجستان 
اداره ثبت شرکت گناباد
اداره ثبت شرکت خواف
اداره ثبت شرکت رشتخواه
اداره ثبت شرکت کاشمر
اداره ثبت شرکت مه ولات
در صورت نیاز به فرایند ثبتی در هر کدام از واحدهای استان خراسان رضوی موسسه حقوقی پایش کلیه امور حقوقی و اداری شما را در حوزه ثبتشرکت مشهد و برند با کمترین هزینه و سریع ترین زمان ممکن انجام می دهد. جهت اطلاع از فرایند ثبت شرکت در مشهد با ما در ارتباط باشید.

پاسخ دادن به :

محمد صانعی

با سلام بنده حدود دهسال قبل در مشهد یک شرکت سهامی محدود بنام مشهد کوثر جهت واردات درب های ضد سرقت ثبت نمودم و بدلیل زیانهای مالی بعد از مدتی آنرا رها کردم. خواستم ببینم احیاء مجدد آن بهتر است و اصلا آن شرکت وجود خارجی دارد یا نه ویا اینکه اقدام به تاسیس شرکت دیگر بنمایم. ممنون .

🏦 ثبت پایش

درود برشما . با توجه به وضعیت مالیاتی در خصوص شرکت های قدیمی امکان اینکه در حوزه دارایی دچار مشکل شوید زیاد است . لذا پیشنهاد این مجموعه به شما ثبت یک شرکت تازه تاسیس می باشد . جهت مشاوره تخصصی نیز میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید . با تشکر از شما

مبنی بر حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات

راه اندازی سامانه چت آنلاین مجموعه حقوقی پایش در جهت راحتی مشتریان محترم

باسلام و احترام. ممنونم از مجموعه حقوقی پایش بخاطر ثبت برند اینجانب و برخورد و پیگیری پرسنل 

باید گفت یکی از بهترین مجموعه های ثبت شرکت، مجموعه ثبتی پایش هست.

کلیه حقوق برای ثبت شرکت پایش محفوظ است.

لطفا منتظر بمانید

 

مشاوره ثبت شرکت همراه با کاملترین راهنمای ثبت شرکت در تهران و تمام نقاط ایران و همچنین راهنمای ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری را در این نوشته مطالعه می‌ فرمایید.

 

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

در مقاله پیش رو بصورت مفصّل و جامع، ضمن تعریف دقیقی از شرکت، انواع مختلف شرکت‌ها را بررسی نموده‌ایم و همچنین به مسائلی مانند مراحل و پروسه‌های ثبتی، مدارک لازم و هزینه ثبت شرکت پرداخته‌ایم که در ادامه مشاهده می نمایید.

 

راهنمای ثبت شرکت – مشاوره ثبت شرکت

 

ثبت شرکت از اقدامات تخصصی‌ای است که برای انجام هرچه بهتر و مطمئن تر آن می بایست اطلاعات کامل مربوط به آن را داشته باشیم و برخی اقدامات را انجام دهیم که بعضی از این اقدامات باید قبل از ثبت شرکت انجام گیرد و برخی از تکالیف و اقدامات دیگر نیز می‌بایست حتماً پس از  ثبت شرکتها به انجام برسد.

 

در ادامه به طور کامل این اطلاعات و اقدامات را با ارائه یک مشاوره ثبت شرکت عالی خدمت شما ارائه می نمائیم، به گونه ای که پس از مطالعه مقاله پیش رو بسیار بعید است نیاز به مطالعه مقاله یا متن دیگری در مورد ثبت شرکت داشته باشید، به همین علت توصیه می کنیم متن زیر را بطور کامل مطالعه نمایید.

 

همچنین لازم به ذکر است چنانچه قصد ثبت شرکت و یا اقدامات پس از آن را دارید، توصیه می نمائیم قبل از هر اقدامی ضمن تماس با شماره ۴۳۰۰۰۴۳۰-۰۲۱ از مشاوره تخصصی و کاملاً رایگان کارشناسان خبره و باتجربه موسسه حقوقی مشهور بهره مند گردید تا بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ نمایید.

 

هنگامی که دو یا چند نفر برای انجام برخی فعالیت‌های حرفه‌ای و تجاری تصمیم می‌گیرند که سرمایه، تخصص، دانش، روابط، وقت و انرژی خود را با یکدیگر تجمیع نمایند تا بتوانند به شکلی کامل‌تر و همراه با سرمایه بیشتری فعالیت مورد نظر را انجام دهند برای اینکه بصورت قانونمند به فعالیت‌های تجاری و حرفه‌ای خود بپردازند و از حمایت‌های قانونی برخوردار شوند و همچنین برای اینکه تکالیف، وظایف، مسئولیت‌ها و سود و زیان هر کدام از شرکاء و سهامداران بصورت کامل مشخص باشد، می‌بایست اقدامات مورد نظر خود از قبیل:

 

و اطلاعاتی از این دست را در مرجعی که قانون در نظر گرفته است بنام اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری به ثبت برسانند.

 

همچنین پس از آن کلیه اطلاعات پیش گفته را در روزنامه رسمی و همچنین روزنامه کثیر الانتشار شرکت آگهی و منتشر نمایند تا رسماً به اطلاع عموم برسد که به تمامی این اقدامات، اصطلاحاً و به اختصار «ثبت شرکت» گفته می‌شود.

 

مشاوره ثبت شرکت – راهنمای ثبت شرکت

بصورت عام باید گفت که ۲ شرکت مدنی و تجاری در قانون مدنی و  قانون تجارت پیش بینی شده است که البته منظور ما از شرکت و ثبت شرکت، نوع تجاری آن که در قانون تجارت موجود است می باشد. اما برای ذکر کامل‌تر موضوع به هر دو نوع آن اشاره می‌نمائیم:

 

 

مطابق با ماده ۵۷۱ قانون مدنی، شرکت مدنی عبارت است از اجتماع حقوق مالکین متعدد در شیئی واحد به نحو اشاعه.

 

البته باید گفت که شرکتی که به صورت رسمی در اداره ثبت شرکتها به ثبت نرسد، بیشتر همان معنی موجود در قانون مدنی را دارد و شرکتی مدنی محسوب می شود و از مزایا و حمایت های قانونی شرکت های تجاری بی بهره است.

 

 

مطابق با ماده ۲۰ قانون تجارت در ایران ۷ نوع شرکت تجاری به شرح ذیل وجود دارد:

 

۱ – شرکت سهامی (اعم از شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی عام)

 

۲- شرکت با مسئولیت محدود

 

۳- شرکت تضامنی

 

۴- شرکت مختلط غیر سهامی

 

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

۵- شرکت مختلط سهامی

 

۶- شرکت نسبی

 

۷- شرکت تعاونی تولید و مصرف

 

 

سوال فوق الذکر یکی از سوالات پر تکراری است که همواره از سوی اکثر موکلین و مشتریان گرامی مطرح و پرسیده می شود.

 

در پاسخ باید گفت اینکه ثبت کدام یک از شرکت ها برای شما بهتر است، تا حدود زیادی بستگی به علاقه مندی، شرایط و موضوع فعالیت شما دارد و در اکثر موارد کاملاً اختیاری و بسته به انتخاب خود متقاضیان ثبت شرکت است.

 

ولی در موارد معدودی مطابق با ضوابط و شرایط و آئین نامه های داخلی برخی سازمان ها، وزارت خانه ها و نهادهای ذیربط، چنانچه متقاضیان تمایل به انجام برخی از فعالیت های خاص را دارند، می بایست الزاماً نوع مشخصی از شرکت ها را به ثبت برسانند.

 

در مورد این گروه خاص اختیاری برای انتخاب نوع شرکت وجود ندارد. به عنوان مثال باید شرکت های دانش بنیان را نام ببریم، چرا که اگر تصمیم به ثبت شرکت دانش بنیان داشته باشید باید حتماً شرکت سهامی خاص را انتخاب نمایید.

 

 

 

به ترتیب پرداخته ایم که با مطالعه آن در ادامه و با توجه به شرایطی که دارید و علاقه مندی خودتان می توانید یکی از شرکت های فوق را انتخاب نمایید.

اما اگر با مطالعه این مقاله همچنان در مورد انتخاب شرکتی که با شرایط شما سازگارتر باشد و همچنین در مورد اطلاعات، مدارک مورد نیاز و مراحل ثبت شرکت و همچنین تکالیف و وظایف پس از ثبت شرکتها نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی مشهور با افتخار در خدمت شما خواهند بود و بصورت کاملا رایگان اطلاعات تخصصی مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار خواهند داد. با ما در تماس باشید. 

 

 

برای ثبت شرکت سهامی خاص اطلاعات ذیل لازم است و همچنین در ادامه به شرح مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی  خاص می‌پردازیم:

 

۱- شرکت سهامی خاص شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم می شود و میزان مسئولیت سهامداران در شرکت سهامی خاص محدود به مبلغ اسمی سهام ایشان است

 

۲- برای ثبت شرکت سهامی خاص نیاز به حضور حداقل ۵ نفر وجود دارد که ۳ نفر ایشان باید سهامدار شرکت باشند و ۲ نفر نیز بازرس شرکت هستند (یک نفر بازرس اصلی و دیگری بازرس علی البدل)

 

 

۴- در شرکت سهامی خاص، مدت مدیریت اعضاء هیئت مدیره حداکثر ۲ سال است که البته می توانند برای دوره های متعدد متوالی به سمت اعضاء هیئت مدیره انتخاب شوند که لازمه این کار تشکیل مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت (حسب مورد) قبل از تاریخ انقضاء مدت مدیریت اعضاء هیئت مدیره و انتخاب مجدد ایشان است

 

۵- همچنین مدت ماموریت بازرسین شرکت سهامی خاص حداکثر ۱ سال است و بازرسین نیز همانند اعضاء هیئت مدیره می توانند برای دوره های متعدد متوالی به تصمیم و انتخاب مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت (حسب مورد) به سمت بازرسی شرکت انتخاب شوند

 

۶- مطابق با ماده ۱۴۷ لایحه اصلاحی قانون تجارت، مدیران و مدیرعامل شرکت و همچنین اقرباء سببی و نسبی تا درجه سوم از طبقه اول و دوم مدیران و مدیرعامل شرکت نمی توانند به عنوان بازرس شرکت انتخاب شوند

 

۷- چنانچه در سرمایه شرکت سهامی خاص، سرمایه غیر نقدی وجود داشته باشد، باید قبل از اقدام به ثبت شرکت ، این سرمایه غیر نقدی توسط کارشناس رسمی دادگستری، کارشناسی و قیمت گذاری شود و برخلاف شرکت های با مسئولیت محدود و تضامنی، سهامداران شرکت سهامی خاص نمی توانند سرمایه غیر نقدی شرکت را تقویم یا قیمت گذاری نمایند و جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری در این مورد الزامی است

 

 

مشاوره ثبت شرکت – راهنمای ثبت شرکت

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص به شرح ذیل است:

 

۱- دو برگ امضاء شده از اظهارنامه شرکت   

                                           

۲- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت

 

۳- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامداران و بازرسین شرکت

 

 

۵- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره

 

۶- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماید)

 

۷- ارائه اصل فیش واریزی بانکی و همچنین تاییدیه بانک مبنی بر افتتاح حساب بانکی بنام شرکت در شرف تاسیس و واریز حداقل ۳۵% از سرمایه شرکت به حساب فوق الذکر

 

۸- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و سمت بازرسین شرکت

 

 

چنانچه تصمیم به ثبت شرکت با مسئولیت محدود دارید، لازم است اطلاعات مفید ذیل را داشته باشید و در ادامه اطلاعاتی که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود خدمت شما ارائه می نماییم، به شرح مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیز می پردازیم:

 

۱- بر گرفته از ماده ۹۴ قانون تجارت، شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجارتی تشکیل شده باشد و مسئولیت هر کدام از شرکاء شرکت با مسئولیت محدود تا میزان سرمایه ایشان در شرکت است بدون آنکه سرمایه شرکت به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد

 

۲- در اسم شرکت با مسئولیت محدود با عنایت به ماده ۹۵ قانون تجارت، باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید گردد وگرنه شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب می شود و در مقابل اشخاص ثالث،تابع مقررات شرکت تضامنی خواهد بود

 

همچنین در اسم شرکت نباید اسم هیچ یک از شرکاء وجو داشته باشد، در غیر اینصورت شریکی که اسم وی در نام شرکت وجود داشته باشد، در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت

 

نکته: البته در حال حاضر اداره تعیین نام ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری برای جلوگیری از مشکلات متعددی که ممکن است دامنگیر شرکاء شرکت با مسئولیت محدود شود، از تایید نام شرکت با مسئولیت محدودی که اسم شرکاء در آن وجود داشته باشد خودداری می نماید.  

 

 

۴- در شرکت با مسئولیت محدود، هیچگونه محدودیت زمانی قانونی برای مدت مدیریت و سمت اعضاء هیئت مدیره وجود ندارد و مدت مدیریت و سمت اعضاء هیئت مدیره کاملا بر اساس اختیار اعضاء شرکت و مطابق با تصمیم و انتخاب مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت (حسب مورد) است

 

۵- در شرکت با مسئولیت محدود الزام قانونی به حضور بازرس وجود ندارد (بالعکس شرکت سهامی خاص)، مگر آنکه تعداد شرکاء بیش از دوازده نفر باشند (که معمولا این اتفاق نمی افتد) که در چنین وضعیتی و با استناد به ماده ۱۰۹ قانون تجارت، حضور هیئت نظار الزامی است

 

۶- از بین تمام انواع شرکت های ۷ گانه مندرج در ماده ۲۰ قانون تجارت، شرکت با مسئولیت محدود تنها شرکتی است که در آن نقل و انتقال سهم الشرکه باید پس از تصمیم و تصویب مجمع عمومی فوق العاده با تنظیم سند رسمی در دفترخانه اسناد رسمی به انجام برسد و پس از آن موضوع نقل و انتقال در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد

 

۷- شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که می تواند هیئت مدیره نداشته باشد و تنها با یک نفر مدیر اداره شود که اصطلاحا به آن شرکت تک مدیره گفته می شود

 

۸- چنانچه شرکت با مسئولیت محدود دارای سرمایه غیر نقدی باشد، قیمت گذاری این سرمایه غیر نقدی (تقویم سرمایه غیر نقدی) مطابق با اختیار شرکاء می تواند یا توسط خود شرکاء قیمت گذاری شود و یا توسط کارشناس رسمی دادگستری کارشناسی و قیمت گذاری شود

 

 

مشاوره ثبت شرکت – راهنمای ثبت شرکت – مشاوره ثبت شرکت

مدارکی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود مورد نیاز است مطابق با موارد مشروحه ذیل است:

 

۱- دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت 

           

۲- دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت

 

۳- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت

 

۴- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء

 

 

۶- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره

 

۷- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماید)

 

۸- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت

 

 

جهت ثبت شرکت تعاونی، اطلاعاتی که در ادامه خدمت شما ارائه می نمائیم مفید است و تکمیل مدارک لازم برای ثبت شرکت تعاونی که در ادامه به آن اشاره می نمائیم ضروری است:

 

۱- با استناد به ماده ۲ قانون شرکت های تعاونی، شرکت تعاونی شرکتی است متشکل از اشخاص حقیقی و یا اشخاص حقوقی که به منظور رفع نیازمندی های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی شرکاء از طریق خودیاری و کمک متقابل و همکاری آنان و تشویق به پس انداز تشکیل می شود

 

 

۳- در شرکت تعاونی هدف شرکاء شرکت از تشکیل و ثبت شرکت تعاونی ، مشارکت برای تحصیل کالا و خدمات با قیمتی ارزانتر و حذف واسطه ها بین تولید کننده و مصرف کننده است

 

۴- اصل بر این است که اشخاص با تشکیل و ثبت شرکت شرکت تعاونی به دنبال کسب سود و منفعت برای اعضاء شرکت نیستند، بلکه به دنبال همکاری و تعاون در جهت کاهش هزینه ها و جلوگیری از مضررهای احتمالی هستند

 

۵- با توجه به قانون تجارت، دو نوع شرکت تعاونی وجود دارد که یکی شرکت تعاونی تولید و دیگری شرکت تعاونی مصرف است و قانون تجارت به تعریف هر دو نوع شرکت های تعاونی در دو ماده جداگانه (مواد ۱۹۰ و ۱۹۲ قانون تجارت) پرداخته است که در ذیل به آن اشاره می نمائیم:

 

ماده ۱۹۰ قانون تجارت: شرکت تعاونی شرکتی است که بین عده ای از ارباب حرف می شود و شرکاء مشاغل خود را برای تولید و فروش اشیاء یا اجناس به کار می برند.

 

 

الف- فروش اجناس لازمه برای مصارف زندگانی اعم از این که اجناس مزبوره را شرکاء ایجاد کرده یا خریده باشند.

 

ب- تقسیم نفع و ضرر بین شرکاء به نسبت خرید هر یک از آنها.

 

۶- به دلیل نقشی که شرکت های تعاونی در اقتصاد حمایتی ایفاء می کنند، و همچنین به دلیل قابلیت آن ها در ایجاد ساز و کار برای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه، قوانین مربوط به تشکیل و ثبت شرکت های تعاونی به گونه ای تنظیم شده است تا دولت بر روی آن ها نظارت بیشتری داشته باشد و مسئولیت نظارت بر شرکت های تعاونی نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

 

۷- به دلیل نقش حمایتی پر رنگی که شرکت های تعاونی از اقشار کم درآمد دارند، از امتیازات . معافیت هایی نیز نسبت به سایر شرکت ها برخوردارند، که از جمله آن ها می توان به مواردی همچون معافیت از پرداخت مالیات و عوارض، واگذاریهای اموال دولتی با اولویت بیشتر و تسهیلات خاص به شرکت های تعاونی، امکان اخذ وام های بدون بهره و غیره اشاره نمود

 

۸- در شرکت تعاونی نیز همانند شرکت های سهامی، سرمایه شرکت به قطعات مساوی به نام سهم تقسیم می گردد

 

۹- مسئولیت شرکاء و سهامداران این شرکت مانند مسئولیت شرکاء شرکت با مسئولیت محدود و سهامی است، یعنی شرکاء و سهامداران شرکت تعاونی فقط به میزان سهامی که در شرکت دارند مسئول تادیه و پرداخت دیون و بدهی های شرکت هستند و نه بیشتر از آن

 

۱۰- شرکت تعاونی زمانی دارای شخصیت حقوقی می شود که مطابق قانون و با اخذ مجوزهای لازم تشکیل شده و در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسد.

 

 

مشاوره ثبت شرکت – راهنمای ثبت شرکت – راهنمای ثبت شرکت

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکتهای تعاونی به شرح ذیل است:

 

۱- چهار نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسس و اولین مجمع عمومی عادی و اسامی اعضاء شرکت، هیئت مدیره منتخب، بازرسان و مدیر عامل شرکت

 

۲- چهار نسخه از اساسنامه شرکت

 

۳- چهار نسخه از دعوت نامه از اولین مجمع عمومی عادی

 

۴- درخواست کتبی ثبت شرکت تعاونی

 

۵- ارائه طرح پیشنهادی و مجوزی صادره از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

 

۶- رسید پرداخت مبلغ لازم التادیه سرمایه شرکت مطابق با اساسنامه

 

۷- موافقت نامه تشکیل شرکت یا اتحادیه

 

۸- ارائه مجوز ثبت شرکت یا اتحادیه

 

۹- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی همه اعضا

 

۱۰- تعهد نامه هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و محدودیت های قانونی قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و بازرسی شرکت

 

 

۱- کپی مدارک تشکیل و ثبت شرکتهای تعاونی که از مرجع ثبت دریافت شده است

 

۲- نسخه ای از روزنامه رسمی که آگهی تشکیل شرکت تعاونی در آن چاپ شده است

 

۳- تقاضانامه برای اخذ پروانه تاسیس که خطاب به اداره تعاون نوشته شده باشد

 

 

شرکت تضامنی شرکتی است که معمولاً برای انجام برخی از موضوعات و فعالیت‌های خاص تشکیل و به ثبت می رسد و معمولا اگر الزامات قانونی وجود نداشته باشد، افراد تمایل چندانی به ثبت شرکتهای تضامنی ندارند.

 

اما با توجه به رسالت اطلاع رسانی ای که ما در موسسه حقوقی مشهور داریم بر خود وظیفه می دانیم که به شرح اطلاعات ضروری مربوط به تشکیل و ثبت شرکتهای تضامنی بپردازیم که در ادامه مطالعه می فرمائید.

 

۱- تعریف شرکت تضامنی با توجه به ماده ۱۱۶ قانون تجارت: شرکتی است که بین دو یا چند شریک، به منظور امور تجارتی، که در ان در صورتی که دارایی شرکت در زمان انحلال برای تادیه دیون کافی نباشد، هر شریک مسئول تادیه کلیه دیون است

 

 

۳- در شرکت تضامنی بسیاری از تصمیمات شرکت باید مطابق و موافق با تصمیم اتفاق آراء شرکاء (همه شرکاء بدون استثناء) باشد، بنابراین ثبت شرکتهای تضامنی برای افرادی مناسب است که اهداف، اخلاق، سلایق و روحیاتشان تا حدود بسیار زیادی با هم هماهنگ و همسو باشد

 

۴- در اسم شرکت تضامنی باید عبارت “شرکت تضامنی” و همچنین اسم حداقل یکی از شرکاء شرکت ذکر گردد و چنانچه اسم شرکت شامل اسامی تمامی شرکاء نباشد (که معمولا شامل اسم تمامی شرکاء نیست)، باید پس از اسم شریک یا شرکایی که اسمشان در اسم شرکت وجود دارد، عباراتی از قبیل: (و برادران)، (و شرکاء)، (و اخوان)، (و پسران) قید شود. (برگرفته از ماده ۱۱۷ قانون تجارت)

 

۵- شرکت تضامنی همانند شرکت با مسئولیت محدود هنگامی تشکیل شده محسوب است که تمامی سرمایه نقدی آن تامین و تادیه شده باشد و همچنین سهم الشرکه غیرنقدی (درصورت وجود) نیز تقویم (قیمت گذاری توسط خود شرکاء یا توسط کارشناس رسمی دادگستری) شده و تسلیم شده باشد

 

۶- شرکت تضامنی نیز همانند شرکت با مسئولیت محدود می تواند هیئت مدیره نداشته باشد و تنها با یک نفر مدیر اداره شود و همانطور که قبلا اشاره نمودیم، به چنین شرکت هایی اصطلاحاً تک مدیره گفته می شود

 

۷- در شرکت تضامنی نیز همانند شرکت با مسئولیت محدود، چنانچه در سرمایه شرکت سرمایه غیر نقدی وجود داشته باشد، تقویم آن (قیمت گذاری آن) به اختیار شرکاء شرکت می‌تواند هم توسط خود شرکاء انجام شود و هم با جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری انجام بپذیرد

 

۸- در شرکت تضامنی همانند شرکت با مسئولیت محدود، هیچگونه محدودیت زمانی برای مدت مدیریت و فعالیت اعضاء هیئت مدیره وجو ندارد و کاملا به اختیار خود شرکاء شرکت است

 

 

 

مشاوره ثبت شرکت – راهنمای ثبت شرکت – مشاوره ثبت شرکت

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکتهای تضامنی به شرح ذیل است:

 

۱- دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت

 

۲- دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت

 

۳- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت

 

۴- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء

 

۵- اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار (در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت)

 

۶- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره

 

۷- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماید)

 

۸- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت‌های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت

 

 

ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری به دلایل گوناگونی از جمله به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی مناطق آزاد و نقش کانال‌های ترانزیتی و استراتژیکی آن ها و قرار گیری مناطق آزاد در تلاقی مسیرهای تجارتی و دسترسی آسان به راه‌ها و مسیرهای بین‌المللی اعم از دریای، زمینی و هوایی و همچنین مجاورت با مرزهای ایران با همسایگانش از جذابیت‌های زیادی برخوردار است، به گونه ای که طی سالیان اخیر تعداد شرکت های ثبت شده در مناطق آزاد دارای رشد چشمگیری بوده است.

 

از مهمترین دلایل جذابیت ها و مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

 

۱- برخورداری از معافیت مالیاتی به مدت ۲۰ سال (البته مشروط به انجام تکالیف مالیاتی از جمله اخذ کد اقتصادی، ارسال اظهارنامه مالیاتی در زمان مقرر که حداکثر این زمان پایان تیر ماه هر سال است و همچنین پلمپ دفاتر قانونی شرکت)

 

 

۳- سهولت واردات و صادرات پس از ثبت شرکت در مناطق آزاد

 

۴- برخورداری از تسهیلات ویژه بانکی پس از ثبت شرکت در مناطق آزاد

 

۵- ورود اتباع خارجی بدون نیاز به اخذ ویزا پس از ثبت شرکت در مناطق آزاد

 

۶- برخورداری از خدمات گسترده بانکی بصورت ارزی و ریالی

 

۷- سهولت برقراری روابط تجاری و اقتصادی با شرکت های بزرگ ایرانی و خارجی

 

۸- بهره مندی از رشد روز افزون شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری در مناطق آزاد

 

۹- برخورداری از معافيت از عوارض گمركی و سود بازرگانی برای واردات مواد اوليه و ماشين آلات صنعتی و توليدی صنايع

 

۱۰- وجود نیروی کار جوان و بومی در مناطق آزاد به میزان کافی

 

 

مشاوره ثبت شرکت – راهنمای ثبت شرکت

از آنجائیکه در مناطق آزاد معمولاً (بیش از ۹۵% موارد) شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص به ثبت می رسند، مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در مناطق آزاد را در دو قسمت (مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکتهای سهامی خاص در مناطق آزاد) و (مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکتهای با مسئولیت محدود در مناطق آزاد) را که به شرح ذیل است بیان می نمائیم:

 

 

۱- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل

 

۲- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد

 

۳- دو برگ تکمیل و امضاء شده از اظهارنامه شرکت

 

۴- دو نسخه تکمیل و امضاء شده از اساسنامه شرکت

 

۵- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامداران و بازرسین شرکت

 

۶- اصل مجوز صادره از نهاد ذی ربط (چنانچه موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مجوزی باشد)

 

۷- دو نسخه تکمیل و امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره

 

۸- ارائه اصل فیش بانکی و گواهی افتتاح حساب و سپرده حداقل ۳۵% از سرمایه شرکت در یکی از بانک های منطقه آزاد مورد نظر

 

۹- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت‌ها منطقه آزاد مورد نظر مراجعه نماید)

 

۱۰- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت‌های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و سمت بازرسین شرکت

 

 

۱- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل

 

۲- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد

 

۳- دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت

 

۴- دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت

 

۵- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت

 

۶- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء

 

۷- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره

 

۸- اصل مجوز صادره از نهاد ذی ربط (چنانچه موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مجوزی باشد)

 

۹- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت‌های منطقه آزاد مربوطه مراجعه نماید)

 

۱۰- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت

 

 

۱- راهنمای ثبت شرکت در کیش

 

۲- راهنمای ثبت شرکت در قشم

 

۳- راهنمای ثبت شرکت در ارس 

 

۴- راهنمای ثبت شرکت در اروند

 

۵- راهنمای ثبت شرکت در انزلی

 

۶- راهنمای ثبت شرکت در چابهار 

 

۷- راهنمای ثبت شرکت در ماکو 

 

در پایان لازم به ذکر است چنانچه در مورد ثبت شرکتها و اقدامات و تکالیف قبل و بعد از آن نیاز به مشاوره دارید و یا در این رابطه و همچنین ثبت برند و علائم تجاری و ثبت طرح صنعتی و یا هرگونه خدمات حقوقی و ثبتی دیگری، نیاز به راهنمایی و مشاوره حقوقی دارید، می توانید ضمن تماس با موسسه حقوقی مشهور از مشاوره تخصصی و رایگان کارشناسان خبره و با تجربه ما بهره مند گردید.

 

«پاسخ به سوالات متداول شما»

 

✔️ هزینه ثبت شرکت بصورت دقیق بستگی به مسائلی مانند، میزان سرمایه ثبتی شرکت، کوتاه و یا طولانی بون موضوع فعالیت شرکت، مجوزی بودن یا نبودن موضوع فعالیت شرکت و مسائلی مانند آن دارد. برای مشاهده تعرفه و هزینه ثبت انواع شرکت در تهران و تمام نقاط ایران، مقاله را مطالعه نمایید.

✔️ برای تعیین نام شرکت، بین ۱ الی ۲ روز زمان لازم است و پس از امضاء مدارک توسط سهامداران و شرکاء و ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها، حدوداً بین ۵ الی ۷ روز کاری زمان لازم است تا شرکت به ثبت برسد. البته برخی از مسائل مهم نیز وجود داردکه در بحث زمان ثبت یک شرکت تاثیر گذار است که ما در این مقاله تمامی آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

✔️ پس از ثبت شرکت باید اقدام به پرداخت هزینه و دریافت روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار کنید، هر سال اقدام به پلمپ دفاتر نمایید، کد اقتصادی دریافت کنید و همچنین هر سال اقدام به تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی نمایید. برای کسب اطلاعات مفید به منظور دوری از گرفتاری‎‌ها و مشکلات احتمالی، از مشاوره رایگان کارشناسان باتجربه ما بهره‌مند شوید.

✔️ انتخاب نوع شرکت تا حدود زیادی بستگی به تمایل و انتخاب سهامداران و شرکاء شرکت و همچنین بستگی به شرایط خود متقاضیان دارد. با توضیحات کاملی که در همین مقاله در ارتباط با تفاوت‌ها، مزایا و معایب هر دو شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود ارائه کرده‌ایم، خودتان انتخاب نمایید که کدام نوع از شرکتها را ثبت نمایید. همچنین می‌توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مشهور مشاوره تخصصی رایگان داشته باشید.

ثبت شرکت در آذربایجان غربی   جهت مشاوره رایگان ثبت شرکت در آذربایجان غربی ، با ک…

ثبت شرکت در فیروزکوه       شهرستان فیروزکوه در منتهی‌الیه شمال شرقی استان تهران …

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در قرچک چیست؟ هزینه ثبت شرکت در قرچک چقدر است؟ نکات…

ممنون از سایت خوب شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آدرس: تهران، میدان ونک، خیابان گاندی جنوبی، خیابان ۲۱، پلاک ۲۴، طبقه ۵، واحد ۱۴

تلفن: ۰۲۱۴۳۰۰۰۴۳۰ (۱۲۰ خط ویژه)

سامانه پیامکی: ۰۲۱۴۳۰۰۰۴۳۰

واتس آپ و تلگرام: ۰۹۳۹۱۱۵۱۲۱۲

ایمیل: sabtemashhoor@gmail.com

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه ۹ الی ۱۸

پنجشنبه ۹ الی ۱۴

تمامی حقوق این وبسایت برای موسسه حقوقی مشهور محفوظ می باشد.


امتیاز کاربران

کلیات مشهد،پایتخت معنوی ایران،دومین شهر بزرگ ایران است.از منابع درآمدزایی این شهر می توان به زرشک،زعفران،نبات،خشکبار،چرم صنعتی و صنعت فرش و هم چنین زائران حرم رضوی و توریست ها اشاره کرد.

– مزایای تاسیس و ثبت شرکت چیست؟

– ثبت شرکت سرمایه گذاری

شهرک گلبهار،بینالود،طوس،کاویان از جمله مهم ترین شهرک های صنعتی و نیروگاه مشهد،نیروگاه فردوسی،نیروگاه طوس از جمله مهم ترین نیروگاه های شهر مشهد به شمار می آیند.به دلیل وجود کارخانه ها و نیروگاه ها و شهرک های صنعتی بزرگ در مشهد،سازمان ها و شرکت های تجاری بسیاری در این شهر فعالیت می کنند.چنانچه شما نیز علاقه مند به سرمایه گذاری در شهر مقدس مشهد هستید،خواهشمند است ما را تا پایان این نوشتار همراهی بفرمایید. لازم به یادآوری است ،شما سروران ارجمند، در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی جهت ثبت شرکت در مشهد،می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.موسسه ی حقوقی فکر برتر،با ارائه خدمات فوق حرفه ای کارآمد،شما را در تمامی مراحل ثبت شرکت یاری و مساعدت می نماید. انواع شرکت در قانون تجارت: طبق ماده ی 20 قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران ، شرکت های ثجاری بر 7 قسم است : 1)شرکت سهامی         2)شرکت با مسئولیت محدود          3)شرکت تضامنی       4)شرکت مختلط غیر سهامی 5)شرکت مختلط سهامی    6)شرکت نسبی                            7)شرکت تعاونی تولید و مصرف از اقدامات اولیه برای تشکیل و ثبت شرکت،تصمیم گیری برای تعیین نوع شرکت است. انتخاب نوع شرکت  به اهداف اعضا در آینده، نوع فعالیت افراد،میزان مسئولیت هر یک از شرکا و تعداد افراد عضو و.. بستگی دارد. مطالعات تاریخی و بازرگانی نشان می دهد از میان شرکت های هفت گانه، شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص در زمره شرکت های فعال و متداول در امر تجارت و امور بازرگانی محسوب گردیده و با استقبال بیشتری مواجه اند و شرکت های مختلط غیر سهامی،مختلط سهامی چندان در عرصه تجارت و بازرگانی و امور انتفاعی،نمود نداشته است؛چرا که مجموع شرکت های مختلط سهامی و غیر سهامی که از زمان تصویب قانون تجارت تا پایان دهه 80 تاسیس گردیده اند به عدد 30 بالغ نمی شود و بسیاری از همین تعداد اندک نیز به فاصله کمی از زمان ایجاد،منحل و یا بلااستفاده رها شده اند.شرکت های تعاونی نیز عمدتاَ در جهت رفاه حال شرکاء تشکیل گردیده و عملاَ در عدد شرکت های تجارتی و انتفاعی محسوب نمی شوند. به موجب ماده ی 195 قانون تجارت :«ثبت کلیه ی شرکت های مذکور در این قانون الزامی و تابع جمیع مقررات ثبت شرکت ها است».در ادامه ضمن توضیح کامل و مفصل در رابطه با شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود،به مراحل ثبت شرکت در مشهد می پردازیم. ثبت شرکت سهامی در مشهد: شرکت سهامی : شرکت سهامی، شرکتی است که سرمایه ی آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام ، محدود به مبلغ اسمی سهام آن هااست.ابن شرکت، بازرگانی محسوب می شود ولو این که موضوع عملیات آن امور بازرگانی نباشد .در شرکت سهامی تعداد شرکا نباید از سه نفر کمتر باشد.شرکت سهامی خود  به 2 نوع تقسیم می شود: نوع اول: شرکت هایی که موسسین آنها قسمتی از سرمایه ی شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند . این گونه شرکت ها ، شرکت سهامی عام نامیده می شوند. به عبارتی دیگر، شرکت سهامی عام شرکتی است که حداقل 51 درصد سهام آنان از طریق بورس به عموم مردم واگذار شده باشد. شرکت های سهامی عام، تنها شرکت هایی هستند که در بورس پذیرفته می شوند. نوع دوم : شرکت هایی که تمام سرمایه ی آن ها در موقع تاسیس، منحصراً توسط موسسین تامین گردیده است.این گونه شرکت ها، شرکت سهامی خاص نامیده می شوند. تبصره : در شرکت های سهامی عام ،عبارت « شرکت سهامی عام » و درشرکت های سهامی خاص ،عبارت «شرکت سهامی خاص،  » باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن ، بدون فاصله با نام شرکت در کلیه ی اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.در موقع تاسیس ، سرمایه ی شرکت های سهامی عام از 5 میلیون ریال و سرمایه ی شرکت های سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد.در شرکت های سهامی خاص، کلیه ی سهام شرکت در دست سهامداران و اعضای هیئت مدیره که نام آن ها در اساسنامه و مدارک شرکت درج شده است بوده و افراد دیگر فقط در صورتی می توانند از سهام این شرکت ها برخوردار گردند که با تنظیم صورتجلسه ی ورود به شرکت و انتقال سهام، بخشی از سهام را تصاحب نمایند. (مواد 5-4-3-2-1 لایحه ی اصلاحی  قانون تجارت ) مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص: 1-تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص 2-تکمیل دو نسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص 3-ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین 4-فتوکپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین 5- فتوکپی کارت ملی  برابر اصل شده  تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین 6-در صورتیکه اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی،شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده (در سربرگ شرکت)و کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی 7-در صورت داشتن سهامدار خارجی برای اشخاص حقیقی ارائه کپی برابر اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شده حاوی آخرین وضعیت شرکت و همچنین ارائه اصل و ترجمه وکالتنامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی(اعم از حقیقی و حقوقی) 8-ارائه گواهی عدم سوءپیشینه کیفری برای کلیه اعضا ی هیات مدیره و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت(مراکز پلیس +10) 9-ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه جهت کلیه ی اعضای هیات مدیره،مدیر عامل و بازرسان شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی نبوده و هیچگونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد 111و 126 قانون تجارت برای آن ها جهت عضویت در هیات مدیره و مدیر عاملی وجود ندارد.در زیر همین بند نمونه اقرارنامه آورده شده است: نمونه متن اقرارنامه:کلیه اعضا هیئت مدیره و مدیر عامل اقرار نمودند مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشند. 10-ارائه اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیر عامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیر عامل شرکت بطور موظفی حقوق دریافت نمی دارند .در صورت کشف خلاف مشمول بند 3 ماده 243 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت خواهد بود.ارائه گواهی عدم سوءپیشنه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره،مدیر عامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت لازم می باشد.در زیر همین بند نمونه اقرارنامه آورده شده است: نمونه متن اقرارنامه:بازرس(بازرسین)اقرار نمودند مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشند. 11-ارائه اصل وکالتنامه یا کپی برابر اصل وکالتنامه 12-ارائه اصل قیم نامه یا کپی برابر اصل قیم نامه 13-پرداخت فیش 40.000 ریال بعنوان هزینه 14-ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% سرمایه اولیه شرکت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مشهد: شرکت با مسئولیت محدود : شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده وهر یک از شرکا ، بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد،  فقط تا میزان سرمایه ی خود در شرکت، مسئول قروض و تعهدات شرکت است.شرکتهای با مسئولیت محدود برای موضوعاتی نظیر آرایشی،بهداشتی،آشامیدنی،مواد غذایی،خرید،فروش،صادرات،واردات و به طور کلی کلیه موضوعاتی که نیاز به شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی ندارند بسیار مناسبند. در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود .در غیر این صورت، آن شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود.اسم شرکت نباید متضمن اسم هیچ یک از شرکا باشد، والا شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث ، حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت .شرکت با مسئولیت محدود وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه ی نقدی تادیه و سهم الشرکه ی غیر نقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد.در شرکت نامه باید صراحتا قید شده باشد که سهم الشرکه های غیر نقدی هر کدام به چه میزان تقویم شده است. (مواد 97-96-95-94 قانون تجارت ، مصوب 13/2/1311)     فایده ای که شرکت های با مسئولیت محدود دارند، این است که شرکت های سهامی غالباَ احتیاج به سرمایه های مهم دارند و ناچارند شریک بیشتری داشته باشند. به این جهت مقررات زیادی درباره ی آن ها وضع شده که رعایت تمام آن ها از عهده ی اشخاصی که می خواهند شرکای  محدودی داشته باشند خارج است. بر عکس، شرکت های با مسئولیت محدود، از این قیود تا اندازه ای آزاد هستند. ( این گونه شرکت ها اغلب از اشخاصی تشکیل می شوند که با یکدیگر دوست و یا همکارند و در حقیقت شرکتی فامیلی اند ) در ممالک خارج هم ، گر چه گاهی اتفاق می افتد که شرکت با مسئولیت محدود دارای شرکای زیادی باشد ولی اکثراَ شرکا محدود و انگشت شمارند. شرکت نامه و اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود: تنظیم شرکت نامه بین شرکاء الزامی است،علاوه بر آن شرکت با مسئولیت محدود باید دارای اساسنامه باشد.قانون تجارت بیان صریحی در تنظیم شرکت نامه برای شرکت با مسئولیت محدود ندارد.ولی این امر از ماده 97 قانون تجارت که می گوید”در شرکتنامه باید صراحتاَ قید شده باشد که سهم الشرکه های غیر نقدی هر کدام به چه میزان تقویم شده است” و ماده 197 قانون مذکور که به طور کلی در مورد شرکت ها مقرر می دارد” در ظرف ماه اول تشکیل هر شرکت،خلاصه شرکتنامه و منضمات آن طبق نظامنامه وزارت عدلیه اعلان خواهد شد”مستفاد می شود.علاوه بر آن نظامنامه مورد بیان ماده 197 مزبور،به نام “نظامنامه قانون تجارت” لازم می داند که نسخه ای از شرکتنامه نیز به همراه سایر مدارک برای ثبت شرکت،به مرجع ثبت شرکت تسلیم شود که لازمه آن تنظیم شرکتنامه بین شرکای شرکت با مسئولیت محدود می باشد. به موجب قانون ثبت اسناد و املاک،ثبت شرکتنامه اجباری است و نیز طبق نظامنامه مزبور،تشکیل شرکت تجارتی باید به موجب سند رسمی باشد.معمول این است که موسسین شرکتنامه را بدواَ بین خود به صورت سند عادی تنظیم می کنند و سپس برگه ای را که بالای آن عبارت”شرکت نامه رسمی”قید گردیده،از مرجع ثبت دریافت و پس از تکمیل به همراه سایر مدارک،به مرجع مزبور تسلیم می نمایند.شرکت نامه مذکور را مرجع ثبت در دفتر مخصوصی ثبت می نماید این دفتر به منزله دفتر ثبت سند دفترخانه رسمی است و یا ثبت در آن،شرکتنامه رسمی می شود.زیرا به موجب آیین نامه مربوط”اداره ثبت شرکت ها در تهران و دوایر ثبت شرکت ها در شهرستان ها،در ثبت شرکتنامه قائم مقام دفترخانه های رسمی می باشد”. در شرکت نامه باید صراحتاَ قید شده باشد که سهم الشرکه های غیرنقدی هر کدام به چه میزان تقویم شده است.شرکا،نسبت به قیمتی که در حین تشکیل شرکت برای سهم الشرکه های غیر نقدی معین شده در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی دارند.مرور زمان دعاوی ناشی از مقررات فوق،ده سال از تاریخ تشکیل شرکت است. شرکت با مسئولیت محدود علاوه بر شرکتنامه ،باید دارای اساسنامه نیز باشد.در مورد اساسنامه نیز مانند شرکتنامه بیان صریحی در قانون تجارت مشاهده نمی شود.ولی لزوم وجود آن از مواد مختلف از جمله ماده 105 قانون تجارت،مستفاد می گردد.اساسنامه حاوی مقررات و طریقه عمل و سرمایه و موضوع و مدت شرکت بوده و مبین مقررات راجع به مجامع عمومی و اختیارات و وظایف مدیران،اکثریت لازم برای تصمیم گیری شرکا و میزان حق رای و بهره وری آن ها از سود شرکت و غیره می باشد و در واقع قراردادی است که چگونگی اداره شرکت در آن مشخص شده و روابط بین شرکاء و مدیران و شرکاء تابع آن می باشد. می توان در اساسنامه قید کرد که سرمایه اولیه شرکت به وسیله پرداخت مبالغی به اقساط بعدی از طرف شرکا با قبول شریک جدید افزایش یافته یا به واسطه برداشت از سرمایه تقلیل یابد.در این صورت لازم است که در اساسنامه حداقلی که تا آن میزان می توان سرمایه اولیه را تقلیل داد،صراحتاَ معین شود.کمتر از یک دهم سرمایه اولیه شرکت را حداقل قرار دادن ممنوع است. مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود که به مرجع ثبت باید تسلیم شود،عبارتند از: -تقاضانامه که در دو نسخه تنظیم خواهد شد. -تقاضانامه که در دو نسخه تنظیم خواهد شد. -یک نسخه مصدق از شرکتنامه -یک نسخه مصدق از اساسنامه -اسامی و مشخصات مدیر یا مدیران شرکت و اشخاصی که حق امضا دارند. -نوشته ای به امضای مدیر شرکت،حاکی از پرداخت تمام سرمایه نقدی و تسلیم تمام سرمایه غیرنقدی با تعیین قیمت سهم الشرکه های غیرنقدی. مراحل ثبت شرکت در مشهد: برای ثبت شرکت ابتدا باید با ورود به سامانه ی اینترنتی http://irsherkat.ssaa.ir به صورت غیر حضوری اقدام به ثبت شرکت نمایید.قابل توجه است علاوه برپذیرش تاسیس شرکت، امکان درخواست پلمپ  دفاتر تجارتی،درخواست کد فراگیر،پیگیری درخواست،انصراف از درخواست نیز از طریق همین سامانه فراهم شده است و افراد می توانند به جای مراجعه ی حضوری به اداره ی کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری از طریق سامانه ی اینترنتی فوق اقدام نمایند.علاوه بر این،امکان دسترسی به آخرین اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم درخواست ها و آخرین وضعیت صورت جلسه ی ابرازی ، مدارک مورد لزوم بخشنامه ها و شیوه نامه ی اجرایی ثبت شرکت ها و اطلاع رسانی های آنی و همین طور پیگیری پاسخ درخواست ثبت شرکت ها نیز از همین طریق به راحتی امکان پذیر شده است. برای ثبت نام اینترنتی،ابتدا با توجه به نوع شخصیت حقوقی شرکت و مطابق با قانون تجارت،مدارک لازم برای ثبت هر شرکت را تهیه کنید و نسبت به پیشنهاد نام شرکت اقدام نمایید. انتخاب نام شرکت ضروری و از اقدامات اولیه برای ثبت شرکت است.با انتخاب نام شرکت یک کد رهگیری به شما داده می شود. نام شرکت می بایست: 1)دارای ریشه ی فارسی باشد و لاتین و تکراری نباشد. فرهنگستان ادب برای برخی کلمات،معادل مناسبی انتخاب نموده است.به عنوان مثال برای آپارتمان،معادل فارسی کاشانه و همین طور بجای تکنولوژی واژه ی فن آوری یا فن آوران را در نظر گرفته است. 2)از اعداد بصورت ریاضی استفاده نشود ،بلکه اعداد باید بصورت حروف نوشته شود. 3)با شئونات انقلاب اسلامی ایران و اخلاق حسنه منافات نداشته باشد.نام های انتخابی نباید مخالف موازین و عرف جامعه باشد. 4)تمامی اسامی که برای شرکت انتخاب می شود باید دارای حداقل 3 سیلاب یا اسم خاص باشند.استفاده از نام محل برای اسم شرکت در صورتی قابلیت ثبت دارد که شرکت در همان مکان و حوزه جغرافیایی ثبت شود. لازم به یادآوری است اسامی که به دولت اختصاص دارد نمی توانند برای نام شرکت استفاده شود، مگر اینکه از سوی مقام صلاحیت دار دولتی مجوز دریافت کرده باشند.برای برخی از اشخاص حقوقی،ثبت نام پیشنهادی آن ها منوط به دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح می باشد که متقاضیان قبل از ارائه تقاضای ثبت تاسیس باید نسبت به اخذ مجوز اقدام و آن را به مدارک خود ضمیمه کند.اسم شرکت نباید قبلاَ توسط شخص دیگری به ثبت رسیده باشد.به عنوان مثال اگر شرکتی به نام یکتا ثبت شده باشد دیگر کسی نمی تواند شرکتی را با همین نام ثبت کند و باید اسم شرکت خود را به شکلی پیشنهاد دهد که تمایز آشکار و مشخصی با اسم شرکت قبلی داشته باشد. لذا در صورتی که در محلی شرکت به نامی تاسیس شده است نمی توان همان نام یا نامی که شباهت خیلی زیادی به آن دارد برای شرکت دیگر انتخاب نمود که باعث اشتباه مراجعه کنندگان باشد. برای این منظور می توانید به سایت www.ilenc.ir مراجعه و نام پیشنهادی را جستجو کنید.توجه داشته باشید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید متفاوت باشد.در صورتی که نام های انتخابی از میان اسامی،عناوین و اصطلاحات باشد،نمی توان برای نام شرکت به کار برد. مهلت اعتبار نام تایید ثبت شده برای اشخاص حقوقی نامحدود است.اگر نام تایید شده شخص حقوقی در شرف تاسیس یا تغییر ثبت نشود تنها 3 ماه از تاریخ تایید نام اعتبار خواهد داشت.شرکت های سهامی عام تا مدت 6 ماه از تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس،اعتبار نام دارد.نام شرکت ثبت شده با رعایت تاریخ تقدم،مختص شخصی است که به نام آن در مرجع ثبت شرکت ها ثبت شده باشد.در این صورت هیچ شرکت دیگری حق انتخاب این نام را نخواهد داشت. پس از انتخاب نام شرکت،موضوع فعالیت خود را مشخص کنید. موضوع شرکت چیزی است که شرکت برای آن تاسیس شده باشد.موضوع شرکت باید مشروع و متضمن منافع عقلانی باشد و الا از موارد ابطال شرکت خواهد بود.مدیران نمی توانند در عمل از حد موضوع شرکت تجاوز نمایند و در صورت تجاوز ،عمل آن ها اثر قانونی ندارد و در صورت تفریط یا تعدی کلیه ی مدیران متضامناً مسئول خسارت صاحبان سهام می باشند. مرکز اصلی  شرکت و نشانه ی صحیح آن را تعیین کنید. نشانی و مرکز اصلی شرکت همان مرکز اداره ی آنست که معمولاً مجامع عمومی در آن جا تشکیل و مدیران و بازرسان در آن جا انجام وظیفه می نمایند.مرکز اصلی شرکت که در واقع اقامتگاه شرکت است از حیث ابلاغ اخطاریه ها و دادخواست ها و اوراق رسمی اهمیت دارد و اگر شرکت غیر از مرکز اصلی چند مرکز دیگر برای عملیات فنی یا …داشته باشد ،  از نظر مقامات قانونی و اشخاص ثالث فقط مرکز اصلی مورد توجه بوده و سایر مراکز مربوط به مناسبات داخلی شرکت است.همین طور اگر شرکت شعبه یا شعباتی داشته باشد و در اساسنامه قید شود باید محل آن ها تعیین گرد. سرمایه ی شرکت را مشخص نمایید:اهمیت شرکت های تجاری را از سرمایه ی آن ها می توان درک کرد.برای سرمایه حداکثری تعیین نشده و شرکا به هر مقدار که بتوانند ممکن است سرمایه را افزایش دهند.به موجب ماده 5 لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347 “سرمایه شرکت های سهامی عام از پنج میلیون ریال و سرمایه شرکت های سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد”مطابق بخش اخیر همین ماده،مبلغ سرمایه هر یک از شرکت های سهامی پس از تاسیس نیز نبایستی از میزان مقرر در ماده یاد شده کمتر گردد. معرفی نام شرکا:حداقل تعداد شرکا به شرح ذیل می باشد: 1-در شرکت های تضامنی-نسبی-محدود-مختلط غیر سهامی حداقل 2 نفر شریک 2-در شرکت های سهامی خاص-مختلط سهامی حداقل 3 نفر شریک 3- در شرکت های سهامی عام حداقل 5 نفر شریک 4-در شرکت تعاونی حداقل 7 نفر شریک سهام شرکا را تعیین کنید:سرمایه ی هر شرکت سهامی به قطعاتی تقسیم شده که هر یک از آن ها را سهم گویند.بنابراین سهم عبارت از قطعاتی است که مجموعه ی آن سرمایه را تشکیل می دهد.در ماده ی 24 اصلاحی قانون ، سهم چنین تعریف شده (سهم قسمتی است از سرمایه ی شرکت سهامی  است که مشخص کننده ی  میزان مشارکت و تعهدات و منافع صاحب آن در شرکت سهامی می باشد).در فرم مربوطه می بایست اسامی سهام داران ذکر شود.با انتخاب نام هر یک از اعضا مشخص می شود که این فرد چه تعداد سهام را به خود اختصاص داده است. معرفی شعبه های شرکت:در صورتی که شرکت شعبه یا شعبه های دیگری دارد می بایست شعبه های شرکت نیز معرفی گردد.چنانچه هنوز از طرف سهامداران برای این موضوع تکلیفی مشخص نشده باشد  تا روشن شدن تکلیف شعب شرکت گزینه ی مربوط به نداشتن شعب را انتخاب نمایید. مدت فعالیت:مدت فعالیت بر اساس اینکه محدود یا نامحدود است انتخاب می شود. شرکت ممکن است برای مدت محدودی مثلاَ5 یا 20سال تشکیل شود و نیز ممکن است برای مدت نا محدودی باشد.در صورتی که برای مدت معین باشد باید آن مدت معلوم گردد و اثر آن این است که با رسیدن تاریخ و انقضا مدت  ، شرکت به خودی خود منحل و برچیده می شود.ماده ی 83 اصلاحی ، هر گونه تغییر در مواد اساسنامه را در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده قرار داده و مسلم است که مدت شرکت نیز یکی از موارد مذکور در اساسنامه است.از این جهت مجمع عمومی می تواند مدت را تمدید و یا این که به ملاحظاتی مدت شرکت را تقلیل دهد. بارگذاری اساسنامه ی شرکت : اساسنامه وشرکتنامه ی شرکت ها فرم های پیش فرضی دارند که باید پر شده و در سایت اداره ثبت شرکت ها بارگذاری شوند. بعد از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تاًییدیه ی پذیرش ، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال نمایید.چنانچه کارشناس مربوطه نقصی در پرونده مشاهده نکرد،مسئول اداره ،دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر می کند و مدارک ثبت دفتر ثبت شرکت ها می شود وشرکا تماماً ذیل ثبت را امضا و مطابقت ثبت را با اصل شرکتنامه تصدیق خواهند نمود. لذا متقاضی پیش نویس را نزد مسئول دفتر برده و مسئول دفتر شروع به ثبت شرکتنامه و پیش نویس آگهی تاسیس شرکت در دفتر ثبت شرکت ها می نماید . کارت شناسایی متقاضیا ن  را اخذ می کند وآن را با مشخصات مندرج در شرکتنامه  تطبیق می دهد. مسئول ثبت دفتر یک نسخه اساسنامه و شرکتنامه و اظهارنامه را تحویل موسسین می دهد و در صورتی که سند مالکیت هم وجود داشته باشد، به مدیران تحویل می گردد و نسخه ی دیگر اظهارنامه و اساسنامه و شرکتنامه و پیش نویس آگهی را که تشکیل پرونده گردیده، جهت تحریر به اتاق تایپ ارسال می دارد.اقدام نهایی،  تحریر و صدور آگهی تاسیس شرکت می باشد که آخرین گام جهت ثبت یک شرکت  تلقی می شود.قابل توجه است برای چاپ آگهی نیازی به مراجعه حضوری و یا پرداخت هزینه حق الدرج آگهی از طریق ادارات پست و ثبت نخواهد بود و تمام مراحل ثبت آگهی در روزنامه رسمی کشور به صورت اینترنتی و از طریق پورتال روزنامه رسمی کشور به آدرس www.rrk.ir  انجام می پذیرد.متقاضیان می توانند هزینه حق الدرج آگهی خود را بدون مراجعه حضوری از طریق همین سامانه پرداخت نمایند. از همراهیتان سپاسگزاریم. تیم ” ثبت شرکت فکر برتر” در خدمت هم میهنان عزیز در سراسر کشور

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد

تهران ، میدان ونک ، خیابان خدامی ، خیابان آفتاب ، نبش کوچه هشتم ، پلاک 34تلفن: 42143-021ایمیل:info@companyregister.ir 021-42017 021-42037000

مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد
مشاوره رایگان ثبت شرکت در مشهد
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *