مشاوره رایگان ثبت برند

 
helpkade
مشاوره رایگان ثبت برند
مشاوره رایگان ثبت برند

فهرست عناوین

کارشناسان ما در موسسه حقوقی ذهن ناب مهیای ارائه مشاوره رایگان ثبت شرکت، مشاوره تلفنی ثبت شرکت ،مشاوره آنلاین ثبت شرکت ومشاوره رایگان ثبت تغییرات شرکت ، به شما عزیزان می باشند .

اشخاصی که قصد به ثبت رساندن شرکتی را دارند باید توجه داشته باشند که پیش از به ثبت رسیدن یک شرکت ، باید مراحل زیادی سپری شود. ولی بیشتر مدیران به رویه اداری آن زیاد آشنا نمی باشند و در اغلب موارد ثبت شرکت دچار تعویق می شوند که دچار ضرر و زیان می شوند.ولی در صورتی که شرکت ها با مشاور حقوقی ثبت شرکت مشورت نمایند ، در طی این مراحل دچار هیچ گونه مشکلی نشده و ایشان می تواند مراحل اداری این کار را به خوبی انجام دهد. در تعدادی از شرکت های بزرگ ، چند نفر مشاوری حقوقی به شکل تیمی ، مشغول فعالیت می باشند.

شما می توانید جهت مشاوره ثبت شرکت با موسسه ذهن ناب تماس برقرار سازید تا کارشناسان ما اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را در اختیار شما قرار داده و شما در درمورد ثبت شرکت به خوبی راهنمایی کنند.مشاوران ما در موسسه ذهن ناب می توانند در موارد زیر شما را به خوبی راهنمایی کنند . از جمله مواردی که کارشناسان موسسه ذهن ناب می توانند به شما مشاوره بدهند ، انتخاب نام شرکت است. تا شما بتوانید با استعلام نام انتخابی شرکت خود اطمینان حاصل کنید که قبلا این نام به ثبت نرسیده است و شما می توانید از آن برای شرکت خود استفاده کنید.مشاوره رایگان ثبت برند

تلفن: ۰۹۱۲۲۹۳۸۲۱۸ ۰۲۱۸۸۵۶۴۵۹۶

از جمله وظایف مشاوران ثبت شرکت این می باشد که بر اساس تجربه و مقررات و امور ثبت شرکت ها ، اطلاعات کاملی را از مراحل ثبت شرکت و یا موسسات غیر تجاری را در اختیار افرادی که به روش های مختلف با موسسه ذهن ناب تماس برقرار می کنند ، قرار دهند. و توضیحاتی از این قبیل که موضوع ثبت مد نظر نیاز به دریافت جواز دارد یا نه ، و یا اینکه این موضوع قابل ثبت در سازمان ثبت شرکت ها می باشد و یا خیر ؟ و یا در صورتی که قابل ثبت است ؛ برای ثبت آن چه مدارک و شرایطی مورد نیاز می باشد.و یا اینکه جهت ثبت آن به چه مدت زمان نیاز می باشد؟

و مراحل امور ثبت و تشکیل شرکت را به وضوح به مراجعه کننده شرح داده و مواردی را که غالب مراجعه کننده ها مانند پرسش ها در خصوص میزان هزینه ثبت شرکت ، مدت زمان مورد نیاز جهت ثبت شرکت ، مدارک مورد نیاز ، شرایط و پیش نیاز ها و مقررارت مالیات بر نوع ثبت شرکت و مسئله پر اهمیت انتخاب نام شرکت و در صورت لزوم روند برند سازی را به صورت مفصل برای مراجعه کننده شرح بدهند . مشاوره ثبت شرکت را مدیر یا موسسان شرکت می توانند به عنوان وکیل یا نماینده خود برگزینند که در این شرایط بایست در کلیه مراحل انجام کار وی وکالتنامه را همراه خود داشته باشد. چنانچه مدارک ثبت شرکت کامل نبوده و یک سری نواقص داشته باشد در این صورت مشاور حقوقی ثبت شرکت وظیفه دارد تا آن ها را تکمیل نماید.

مدیران محترمی که قصد ثبت شرکت یا موسسه خود را دارند می توانند جهت دریافت مشاوره در خصوص مراحل انجام کار با مشاوران ما در موسسه ثبت شرکت ذهن ناب تماس برقرار کرده و از مشاوره رایگان آن ها و همین طور تجربیات انها در زمینه ثبت انواع شرکت ها بهره مند شوند و در صورتی که سوالاتی در این خصوص داشته باشند ؛ مطرح نموده و پاسخ های قانع کننده دریافت نمایند . کارشناسان موسسه حقوقی ذهن ناب به صورت ۲۴ ساعته مهیای ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشند با ما تماس بگیرید.

درخواست مشاوره ثبتی خود را از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید کارشناسان ما در اکمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت :


بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود می توان گفت که ثبت شرکت سهامی خاص در جایگاه دوم میزان درخواست ثبت شرکت قرار دارد . برای تاسیس شرکت سهامی خاص نیاز به ۵ نفر می باشد که سه نفر سهامدار و ۲ نفر بازرس که یکی از تفاوت های این شرکت با سایر شرکتها وجود بازرس اصلی و علی البدل می باشد . و سرمایه اولیه آن توسط موسسین تامین می شود  که البته نباید کمتر از یک ملیون باشد . در صورت کاهش سرمایه شرکا موظف به جبران آن در مدت یکسال می باشند و اگر توان جبران نداشته باشند باید شرکت را به شرکت مسئولیت محدود تبدیل نمایند .

همچنین توجه داشته باشید که باید ۳۵ درصد سرمایه ثبتی در حاسب بانکی بنام شرکت  در شرف تاسیس سپرده گذاری شود . تفاوت دیگر شرکت سهامی خاص با شرکت با مسئولیت محدود در این است که در شرکتهای مسئولیت محدود برای مدیریت محدود زمانی وجود ندارد ولی در شرکتهای سهامی خاص مدت مدیریت ۲ سال است و بعد از اتمام این زمان با برگزاری مجمع عمومی مدت مدیریت یا تمدید می شود و یا مدیر تغییر می کند.

بعد از ثبت شرکت نباید به این فکر کنید که دیگر کار شرکت تمام شده است و نیازی به امور ثبتی نخواهید داشت . امکان دارد شرایطی پیش آید که نیاز به اعمال برخی از تغییرات در شکرت داشته باشید تغییراتی مثل : تغییر نام شرکت , تغییر موضوع فعالیت شرکت , تغییر آدرس شرکت ( که از متداول ترین نوع تغییرات در شرکتها می باشد ) , افزایش سرمایه شرکت  یا تبدیل نوع شرکت , ورود و خروج شرکا , ثبت شعبه شرکت , انحلال شرکت , کاهش سرمایه شرکت و …

لذا جهت انجام چنین اموری یا باید تخصص کافی در زمینه ثبت شرکت داشته باشید و یا اینکه از یک موسسه ثبت شرکت خوب کمک بخواهید , ثبت شرکت ذهن ناب به عنوان یکی از بهترین موسسات ثبتی در  تهران شناخته شده است و افراد توانمند و باتجربه ای را گرد هم جمع کرده تا بتواند کمکی باشد برای موسسات و شرکت های تجاری در امر انجام امور ثبتی .

یکی دیگر از شرکت های  قابل ثبت در ایران شرکت بازرگانی است که محبوبیت زیادی در بین متقاضیان دارد . این نوع شرکت ها اکثرا به منظور انجام امور تجاری صادرات و واردات ثبت می شوند . امروزه با توجه به اینکه قیمت ارز هر روز بالاتر می رود درخواست ثبت شرکت بازرگانی نیز بیشتر شده است . البته باید توجه داشته باشید که دو نوع شرکت بازرگانی وجود دارد : ۱- شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود ۲- شرکت بازرگانی سهامی خاص  .

لذا برای ثبت شرکت بازرگانی باید یکی از دو نوع را انتخاب نمایید  همانند ثبت شرکت با مسئولیت محدود برای ثبت شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود حداقل به دو نفر نیاز است و برای این نوع شرکت نیازی به ناظر نیست مگر اینکه تعداد شرکا بالای ۱۲ نفر باشد البته که ثبت شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود با  تعداد ۱۲ شرکا بسیار نادر است .
ثبت شرکت بازرگانی سهامی خاص نیز همانند ثبت شرکت سهامی خاص نیاز به جداقل  ۵ نفر می باشد که ۲ نفر به عنوان ناظر می باشند و ۳ نفر شرکا را تشکیل می دهند. امتیازی که این نوع شرکت دارد این است که برای فعالیت نیازی به مجوز نیست .

نکته : صدور مجوز برای ثبت شرکت ها کار دشواری است از این رو اکثرا متقاضی بسیار پایینی دارند.

موسسه ثبت شرکت ذهن ناب خدمات خود را به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در تمام نقاط ایران به صورت آنلاین  در روزهای کاری هفته ارائه می نماید . مشاوره تخصصی ثبت شرکت کاملا رایگان است و به صورت تلفنی و آنلاین قابل ارائه می باشد . با توجه به تقاضای زیاد ثبت انواع شرکت ها در تهران بدون شرکت اکثر مشتریان و متقاضیان ما  از تهران می باشد ؛ البته در سالهای اخیر با رشد زمینه کار آفرینی در سایر شهرهای کشور امروزه تقاضای ثبت شرکت از شهرهایی مانند : تبریز , ارومیه , اصفهان , شیراز , مشهد , سنندج , کرمانشاه , اراک , قم , کرج و …. نیز بیشتر شده است . ما تمام تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم به تمامی تقاضاهای ثبتی از تمام نقاط کشور عزیزمان پاسخ دقیق و درستی ارائه نماییم .

هزینه ثبت شرکت چقدر است ؟

هزینه ثبت شرکت به مقدار سرمایه اولیه شرکت ,  حجم موضوع اساسنامه , تعداد افراد (شرکا) , روزنامه رسمی و کثیرالانتشار و … بستگی دارد . هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود از بقیه انواع شرکت ها پایین تر است و بیشتر هزینه مربوط به آگهی روزنامه ها می باشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های ثبت شرکت می توانید با کارشناسا ما تماس بگیرید ۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگو می باشد : ۰۹۱۲۲۹۳۸۲۱۸

خودم می توانم کارهای ثبت شرکت انجام دهم ؟

بله . اگر در زمینه امور ثبتی اطلاعات کافی داشته باشید می توانید به راحتی با مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها http:sherkat.ssaa.ir اقدام به انجام ثبت شرکت نمایید . در صورتی که می خواهید اطاعات بیشتری کسب کنید می توانید از مقالات وب سایت ثبت شرکت ذهن ناب استفاده نمایید.

هزینه های ثبت شرکت شامل چه مواردی می باشد ؟

موسسات ثبتی هزینه های متفاوتی را برای ثبت شرکت و ثبت برند  تعریف می کنند اما در اصل هزینه های امور ثبتی شرکتها شامل موارد زیر می باشد : هزینه های ثبت آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار , هزینه تنظیم اساسنامه شرکت (حجم اساسنامه شرکت تاثیر مستقیم در هزینه ها دارد ) , تشکیل پرونده مالیاتی  و دریافت کد اقتصادی , پلمپ دفاتر تجاری , هزینه های پستی , هزینه های اقلامی مانند پوشه و پاکت و دیگر متعلقات , هزینه استعلام و ثبت نام شرکت , هزینه حق الثبت  و…

چه نوع شرکتی را ثبت کنیم ؟

شرکت های تجاری به ۷ نوع زیر تقسیم بندی می شوند :
۱-شرکت سهامی ۲- شرکت با مسئولیت محدود ۳- شرکت تضامنی ۴- شرکت مختلط غیر سهامی ۵- شرکت مختلط سهامی ۶- شرکت نسبی ۷- شرکت تعاونی تولید و مصرف
از بین شرکت های هفتگانه بالا ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص متداول و رایج می باشد . همچنین موضوع فعالیت شرکت در تعیین نوع شرکت اهمیت زیادی دارد لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مشاورین ما در ثبت شرکت ذهن ناب تماس بگیرد : ۰۹۱۲۲۹۳۸۲۱۸

{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [{
“@type”: “Question”,
“name”: “هزینه ثبت شرکت چقدر است ؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “هزینه ثبت شرکت به مقدار سرمایه اولیه شرکت , حجم موضوع اساسنامه , تعداد افراد (شرکا) , روزنامه رسمی و کثیرالانتشار و … بستگی دارد . هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود از بقیه انواع شرکت ها پایین تر است و بیشتر هزینه مربوط به آگهی روزنامه ها می باشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های ثبت شرکت می توانید با کارشناسا ما تماس بگیرید ۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگو می باشد : ۰۹۱۲۲۹۳۸۲۱۸”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “خودم می توانم کارهای ثبت شرکت انجام دهم ؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “بله . اگر در زمینه امور ثبتی اطلاعات کافی داشته باشید می توانید به راحتی با مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها http:sherkat.ssaa.ir اقدام به انجام ثبت شرکت نمایید . در صورتی که می خواهید اطاعات بیشتری کسب کنید می توانید از مقالات وب سایت ثبت شرکت ذهن ناب استفاده نمایید.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “هزینه های ثبت شرکت شامل چه مواردی می باشد ؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “موسسات ثبتی هزینه های متفاوتی را برای ثبت شرکت و ثبت برند تعریف می کنند اما در اصل هزینه های امور ثبتی شرکتها شامل موارد زیر می باشد : هزینه های ثبت آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار , هزینه تنظیم اساسنامه شرکت (حجم اساسنامه شرکت تاثیر مستقیم در هزینه ها دارد ) , تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی , پلمپ دفاتر تجاری , هزینه های پستی , هزینه های اقلامی مانند پوشه و پاکت و دیگر متعلقات , هزینه استعلام و ثبت نام شرکت , هزینه حق الثبت و…”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “چه نوع شرکتی را ثبت کنیم ؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “شرکت های تجاری به ۷ نوع زیر تقسیم بندی می شوند :
۱-شرکت سهامی ۲- شرکت با مسئولیت محدود ۳- شرکت تضامنی ۴- شرکت مختلط غیر سهامی ۵- شرکت مختلط سهامی ۶- شرکت نسبی ۷- شرکت تعاونی تولید و مصرف
از بین شرکت های هفتگانه بالا ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص متداول و رایج می باشد . همچنین موضوع فعالیت شرکت در تعیین نوع شرکت اهمیت زیادی دارد لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مشاورین ما در ثبت شرکت ذهن ناب تماس بگیرد : ۰۹۱۲۲۹۳۸۲۱۸”
}
}]
}

برای مشاوره ثبتی با شماره 09122938218 تماس بگیرد یا فرم زیر را پر کنید ما در اسرع وقت با شما تماس میگیرم .

 

همراه: 09122938218

همراه: 09356610070

دفتر: 02188660581

فکس: 02186081268

 

تهران میرداماد غربی کاووسیه بعد از کوچه نور به سمت خیابان ولی عصر (نرسیده به ولی عصر) پلاک ۳۴۹ طبقه ۱۲ واحد شمالی واحد ۲


آموزش ثبت برند pdf , آموزش گام به گام ثبت برند…دسامبر 11, 2019 – 8:19 ق.ظDownloads-icon

راهنمای جامع انتخاب نام شرکت به همراه پیشنهاد نام

اخذ کارت بازرگانی در کمترین زمان، جزو کارهای روتین وکلای ماست

راهنمایی جهت ثبت علامت تجاری و همراهی تا زمان ثبت و بعد از آن

با خیالی آسوده ثبت طرح صنعتی تان را به متخصصین ما بسپارید

ارائه بهترین راهکار حقوقی برای ثبت تغییرات و تهیه صورتجلسات مورد نیازمشاوره رایگان ثبت برند

راهنمای جامع انتخاب نام شرکت به همراه پیشنهاد نام

اخذ کارت بازرگانی در کمترین زمان، جزو کارهای روتین وکلای ماست

راهنمایی جهت ثبت علامت تجاری و همراهی تا زمان ثبت و بعد از آن

با خیالی آسوده ثبت طرح صنعتی تان را به متخصصین ما بسپارید

ارائه بهترین راهکار حقوقی برای ثبت تغییرات و تهیه صورتجلسات مورد نیاز

شرکت از اجتماع 2 یا چند نفر شریک یا سهامدار و یا موسس با اهداف مشترک (معمولا تجاری) تشکیل می شود که بر اساس نوع آن اعضا یا شرکا سود حاصله را بین خود طبق اساسنامه تقسیم می کنند.

در ایران 7 نوع شرکت داریم که در این بین بیشتر شرکتهایی که اداره ثبت اسناد در املاک کشور به ثبت می رسند شرکت سهامی عام و خاص و مسئولیت محدود و تضامنی می باشند.

برای ثبت شرکت در تهران و ایران ابتدا باید هدف و موضوع فعالیت خود را مشخص کنید تا ببینید چه شرکتی مناسب کسب و کار شما می باشد.

هر شرکتی برای ثبت نیاز به نام دارد ، نام شرکت باید شرایط زیر را داشته باشد:

یک نکته مهم اینکه نام های انتخاب شده حتی با سند رسمی قابل انتقال به غیر نمی باشد.

با ثبت شرکت در کانادا میتوانید از مزایای استفاده از حساب بانکی و تاسیس شعبه و تجارت و تعامل با تمام دنیا بدون محدودیت برخوردار شوید.

برای اطلاعات دقیق و کامل اینجا را کلیک کنید.

اگر خواستار ثبت شرکت و ثبت برند در عمان (سوئیس خاورمیانه) هستید برای کسب اطلاعات دقیق و کامل اینجا را کلیک کنید.

برای مشاهده توضیحات کاملتر در مورد انتخاب نام شرکت، به صفحه راهنمای نام شرکت مراجعه بفرمایید.

همچنین جهت انتخاب نام مناسب و معنادار می توانید از لیست اسامی تهیه شده در موسسه حقوقی فردا بهره برده و بهترین گزینه را از بین موارد پیشنهاد شده انتخاب نمایید. لیست حاضر به مرور زمان تکمیل تر خواهد شد.

مشاهده کامل لیست

مشاهده کامل لیست

دریاچه‌های ایران شامل فهرست زیر است.

ثبت شرکت حدودا 20 روز زمان می برد.

آدرس اداره ثبت شرکتها در خیابان میرداماد  تقاطع مدرس می باشد. البته در ابتدای راه نیازی به مراجعه حضوری نیست ولی در نهایت باید مدارکتان را به این نشانی ارسال کنید و برای درج آگهی حضورا به دفتر روزنامه رسمی در خیابان بهشت مراجعه نمایید.

ما همیشه در کنار شما هستیم، چه زمانیکه خودتان از طریق سامانه ثبت شرکت ها اقدام به ثبت شرکت نمایید، چه زمانیکه کلیه امور را از صفر تا صد به وکلای پایه یک موسسه حقوقی فردا بسپارید. پس با ما راحت باشید و همین الان از مشاوره رایگان بهره ببرید.

اگر سوالی در زمینه ثبت شرکت در ایران و یا امور ثبتی و حقوقی دارید، میتوانید در بخش سوالات متداول ثبت شرکت مطرح بفرمایید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان به شما پاسخ بدهند.

پلمپ دفاتر شرکت : فرم آنلاین سفارش خرید دفاتر پلمپ شرکت. کلیه امور مربوط به پلمپ دفاتر بصورت ویژه (vip) انجام می شود.

انتخاب نام شرکت : راهنمای انتخاب نام شرکت و فرم  سفارش انتخاب نام شرکت توسط کارشناسان حقوقی موسسه حقوقی فردا

تعدادی از تندیس ها و تاییدیه ها

شرکتی که از حداقل 3 سهامدار(موسس) به صورت حقیقی یا حقوقی می باشد تشکیل میشود.در این نوع شرکت اعضای هیئت مدیره اجبارا باید از سهامداران باشند و این نوع شرکت دارای بار تعهدی و مسئولیتی بالاتری نسبت به شرکت مسئولیت محدود می باشد.شرکت سهامی خاص بیشتر مناسب برای حضور در مناقصات و مزایدات و پیمان ها می باشد. چرا که دارای بار مسئولیتی بالایی می باشدبه طور مثال بار تعهدی به میزان درصد سهام هریک از سهامداران می باشد که این موضوع برای کارفرمایان مناقصه گذار و ارگان های دولتی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.پس در نتیجه شرکت سهامی خاص از اعتبار بیشتری برای شرکت در مناقصات و مزایدات همچنین بانک های دولتی و خصوصی برای اخذ وام و تسهیلات و اخذ ضمانت نامه بانکی برخوردار می باشد.

*برای ثبت شرکت های سهامی خاص نیاز به بازکردن حساب و واریز 35 % از سرمایه اعلامی در هنگام تاسیس می باشد.

*درمورد ثبت شرکت چند نکته تکمیلی که قابل توجه می باشد به صورت خلاصه در ذیل آورده شده است.

1)برای ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها و انتخاب نام حتما باید از اسامی ثبت نشده استفاده و انتخاب کرد که درتعداد سیلاب برای انتخاب نام ملاک نیست اما تعداد سیلاب بیشتر نداشتن شباهت بیشتر کمک خواهد کرد پس حتی نام تک سیلاب به شرط نبودن در اداره تعیین نام قابل ثبت خواهد بود 2- سمت های مورد استفاده در ثبت شرکت از قبیل مدیرعامل- رئیس هیئت مدیره- نائب رئیس عضو هیئت مدیره – بازرس اصلی- بازرس علی البدل می باشد- درنظر داشته باشید برای ثبت هرنوع شرکت استفاده از این سمت ها به شرط تکراری نبودن قابل اعمال است درشرکتهای سهامی و تعاونی وجود بازرس اصلی وعلی البدل اجباری می باشد اما در شرکتهای دیگراختیاری می باشد 3- مدیرعامل نبایددرچند شرکت دیگر به طور همزمان سمت مدیرعامل داشته باشد 4- اشخاص دولتی نمی توانند درای سمت درشرکتهای خصوصی باشند 5- اشخاص دولتی می توانند سهام دار شرکت های خصوصی باشند 6- برای ثبت شرکت فنی و مهندسی حتما باید یکی از اعضای سمت دار شرکت مهندسی مرتبط می باشد 7- ملاک ثبت یک شرکت در اداره ثبت شرکتها صدور آگهی در اداره ثبت شرکتها و امضای ذیل دفاترثبت شرکتها و اخذ گواهی روزنامه رسمی جهت درج در روزنامه رسمی کشور می باشد 8- حداقل سرمایه اعلامی برای ثبت شرکت 1.000.000 ریال می باشد

*نهایتاً با توجه به حقوقی شدن کلیه امور و مکانیزه شدن سیستم امور مالیاتی کشور داشتن و یا ثبت شرکت به قانونی شدن و اصولی شدن پرداخت مالیات درسیستم اقتصادی کشور کمک خواهد کرد شرکت ثبت فردا آماده ارائه هرگونه خدمات و مشاوره درتمام زمینه های حقوقی و ثبتی و دعاوی حقوقی از قبیل ثبت شرکت، ثبت برند،دعاوی شرکتی و برند می باشد

شرکتهای دانش بنیان شرکتهایی هستند که پس از تولید خدمات (دانش بنیان) ، دانش و ارائه راه کار تولید آن می توانند از مزایا و تسهیلات قانونی برای مدت معین تا تولید اصل استفاده کنند .

شرکتهای دانش بنیان شرکتهایی هستند که می توانند از طریق فروش فناوری (خدمات) حداقل درآمد را برای یک مدت کوتاه کسب نمایند دراین صورت می توانند شاخص های اختصاصی را از طریق این روش را برای اخذ تسهیلات و مزایا استفاده کنند.مشاوره رایگان ثبت برند

درنظر داشته باشید در ثبت شرکت دانش بنیان شرکتهای دولتی- موسسات و نهادهای عمومی وغیردولتی و نیز شرکتها و موسساتی که بیش از 50 % مالکیت آنها برای بخش دولتی می باشد نمی توانند در شرکتهای دانش بنیان قرارداد و از مزایا وحمایت های قانون دانش بنیان استفاده کنند .

برای ثبت شرکت دانش بنیان باید کلیه اطلاعات مربوط به سهامداران و اعضای هیئت مدیره و رزومه شرکت و اطلاعات افراد درون سازمان مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود که آیا شامل شرکت دانش بنیان می شوند یا خیر

شرکتهایی که در پارک علم و حق آوری مستقر می باشند باز هم باید درمراحل ارزیابی قرارگیرند. حضور اعضای هیات علمی درشرکتها می تواند کمک شایانی برای ارزیابی شرکت دانش بنیان کند .

1-استفاده از حمایت های مربوطه منوط به استعلام دستگاه اجرا کننده حمایت از دبیرخانه کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکتها و موسسات دانش بنیان و نظارت براجرا و تأیید از سوی این دبیرخانه می باشد. 2- درصورت تخلف و استفاده غیرمجاز از تسهیلات استفاده نکردن درراستای تولید فناوری مطابق مجازات های ماده 11 قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان برخوردار خواهد شد . 3-در نظر داشته باشید به شرکتهای تأیید شده مجوز و یا گواهی خاصی اعطا نمی شود.

شرکتی است تجاری که از حداقل 2 شریک یا بیشتر ثبت می شود که از بار مسئولیتی کمتری نسبت به شرکت های دیگر برخوردار میباشد. از خاصیت های ثبت شرکت مسئولیت محدود بار مسئولیتی و تعهدی پایین تر(همانطور که از نام آن بر می آید)و همچنین استفاده تجاری به صورت بازرگانی برای موضوع هایی نظیر آرایشی بهداشتی ، آشامیدنی ، موادغذایی، خرید، فروش، صادرات، واردات، و به طور کلی کلیه موضوعاتی که نیاز به شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی ندارند مناسب تر می باشد از خاصیت های شرکت مسئولیت محدود ، داشتن هیئت مدیره (تصمیم گیرنده ) خارج از شرکاء می باشد که برای سرمایه گذاری افراد دیگر قابل استفاده می باشد. برای ثبت شرکت مسئولیت محدود نیاز واریز سرمایه در حساب بانکی و یا بازکردن حساب بانکی در هنگام تاسیس نمی باشد.

موسسه غیرتجاری شرکتی است که درآن امورتجاری خرید، فروش، صادرات و واردات صورت نمی گیرد صرفا جهت انجام امور خدماتی از آن درقانون تجارت یاد می شود از مثال های این نوع موسسات نظیرموسسات حقوقی- موسسات خدماتی و فرهنگی و هنری بدون انجام امور تجاری می باشد ثبت موسسه حقوقی و ثبت موسسه خدماتی در اداره ثبت شرکتها برطبق قانون تجارت انجام می پذیرد توجه داشته باشید که سرمایه ثبتی موسسات غیرتجاری از 10.000.000 ریال به بالا می باشد و برای ثبت موسسه یا به نوعی ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها به جز موارد استثنا نیاز به اخذ مجوز از ثبت نمی باشد

شرکت تضامنی شرکتی است که دارای بار تعهدی ومسئولیتی بسیار بالایی می باشد این نوع شرکت ها مناسب برای امور ارزی- ریالی-صرافی-خرید –فروش سکه و اخذ جواز صرافی نوع 1 و نوع 2 می باشد بارتعهدی درشرکتهای تضامنی برعهده شرکا یا نفراتی می باشد که درنام شرکت اسم آن ذکر شده است درنظرداشته باشید میزان کل تعهد برای هرسرمایه ای دراین نوع شرکت برعهده تک تک شرکا می باشددرشرکت تضامنی معمولا از نام اشخاص به همراه شرکاء آنها درنام شرکت استفاده می شود برای ثبت شرکت تضامنی درابتدای ثبت نیازی به اخذ مجور قبل از تاسیس نمی باشد

شرکت تعاونی شرکتی که از حداقل 7 نفر سهام دار تشکیل می گردد که به2 صورت تعاونی تولید و تعاونی مصرف در اداره ثبت شرکتها به ثبت می رسد. درنظر داشته باشید برای ثبت شرکت تعاونی ابتدا باید هیئت مؤسس پس از تشکیل جلسه موسسین صورتجلسه مربوطه را به اداره تعاون ارجاع و مجوز لازم جهت ثبت شرک تعاونی دراداره ثبت شرکتها رااخذ نماید

*برای ثبت شرکت سهامی عام – ثبت شرکت مختلط سهامی –مختلط غیرسهامی و شرکت نسبی باموسسه حقوقی فردا تماس و از مشاوره لازم جهت آگاهی از نحوه ثبت این نوع شرکتها اطلاع حاصل نمایید درنظر داشته باشید که برای ثبت شرکت تعاونی کلیه سهام داران باید درهنگام ثبت شرکت دارای تعداد سهام مساوی باشند.

تمامی افراد حقیقی و اشخاص حقوقی می توانند توانایی های خود مانند سرمایه و دارایی، تخصص و ارتباطات را در کنار یکدیگر قرار داده و جهت دستیابی به سود و منفعت به کار گیرند. این توانایی ها و دارایی ها باید در قالب قراردادی بین بین افراد شرکت کننده تعریف شود. شرکت ها یک نوع خاص از این دست قراردادها هستند که انواع مختلفی از قبیل مسئولیت محدود، سهامی خاص، سهامی عام، تضامنی و غیره هستند که هر کدام از این انواع شرکت ها دارای چهارچوب و تعاریفی از سهامداران و ارتباطات مابین سهامداران و شرکا و در بعضی موارد مابین شرکا و اشخاص خارج از شرکت هستند. در بسیاری از موارد برای شروع کسب و کاری جدید اولین اقدام ثبت شرکت می باشد.

شرکت سهامی یکی از انواع شرکت است که در آن سرمایه شرکت به سهم هایی متساوی القیمه تقسیم شده و هر یک از شرکا دارای میزان مشخصی از سهام شرکت می باشند. بدیهی است که میزان مسئولیت هر یک از سهامداران شرکت به اندازه مقدار اسمی سهم آنهاست. در این نوع از شرکت تجزیه سهم به اینصورت است که هر سهم ممکن است به چند قطعه سهم و یا در اصطلاح پاره سهم تقسیم شود. هر کدام از پاره سهم ها به تنهایی فاقد حقوق یک سهم می باشند اما ارزش معینی دارند.

موسسه چیست؟موسسه غیر تجارتی نوعی از اشخاص حقوقی است که فقط در زمینه ارائه خدمات فعالیت دارد و مانند شرکت در زمینه تجارتی فعالیت نمی کند. موسسات غیر تجارتی به دو نوع 1.انتفاعی و 2.غیر انتفاعی تقسیم می شوند. موسسات انتفاعی از اشخاص حقوقی ای شکل گرفته است که هدف آنها از تشکیل موسسه کسب منافع و درآمد و تقسیم سود بین اعضا می باشد. ولی موسسات غیر انتفاعی مانند اتحادیه ها، سندیکاها،دسته جات سیاسی و انجمنها و احزاب و NGO ها جهت کسب سود و تقسیم منافع تشکیل نشده اند.

ثبت برند می تواند خدمات یا کالایی را که شرکت شما عرضه می نماید از خدمات و کالاهی شرکت های دیگر متمایز نماید. ما در شرکت ثبت فردا خدمات ثبت برند های تجاری در ایران و ثبت برند بین المللی (مادرید) را ارائه می دهیم.

ثبت شرکت بازرگانی در کمترین زمان به همراه ارائه مشاوره رایگان توسط مشاورین مجرب موسسه حقوقی ثبت فردا.

ثبت شرکت سرمایه گذاری به همراه کلیه خدمات حقوقی اعم از افزایش سرمایه، کاهش سرمایه و غیره با کمک مجرب ترین کادر حقوقی

ثبت شرکت تبلیغاتی یا کانون تبلیغاتی ، اخذ مجوز های تبلیغاتی توسط کارشناس متخصص، راهنمایی های لازم جهت شرکت در آزمون تاسیس شرکت تبلیغاتی

اخذ کارت بازرگانی برای انجام کلیه امور بازرگانی و تجارت خارجی شما توسط تیم تخصصی ثبت فردا در کوتاه ترین زمان ممکن.

تعداد اندکی از مشتریان ما

By vijeh|2020-07-19T08:30:12+03:30ژوئن 22nd, 2016|Categories: متفرقه ثبت شرکت, مشاوره حقوقی, مشاوره حقوقی ثبت شرکت با مسئولیت محدود|

بخشنامه مهم در خصوص عدم تصدی همزمان در هیات مدیره شرکتها علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه عدم تصدی همزمان در هیات مدیره شرکتها را به کلیه سازمانها و موسسات وابسته ابلاغ کرد. این بخشنامه به کلیه سازمانهای وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل (بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، سازمان بیمه سلامت ایران، سازمان تامین اجتماعی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان

By vijeh|2020-07-20T09:16:56+03:30ژوئن 1st, 2016|Categories: متفرقه ثبت شرکت|Tags: تعریف شرکت تعاونی, ثبت شرکت تعاونی, شرکت تعاونی, شرکت تعاونی چیست|

تعریف شرکت تعاونی تعریف شرکت تعاونی :به موجب ماده‌ی17 قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران، «شرکت تعاونی، شرکتی است که تمام یا حداقل 51% سرمایه‌ی آن به وسیله‌ی اعضا در اختیار شرکت تعاونی قرارگیرد و وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت، بانک‌ها،‌ شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی کشوری، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای عمومی می‌توانند جهت اجرای بند 2 اصل 43 از راه وام بدون بهره یا

By vijeh|2020-07-27T10:18:17+03:30ژوئن 1st, 2016|Categories: متفرقه ثبت شرکت|Tags: تعریف شرکت نسبی, ثبت شرکت نسبی, شرکت نسبی چیست|

تعریف شرکت نسبی تعریف شرکت نسبی :شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجاری، تحت نام مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل می‌شود و مسئولیت هریک از شرکا به نسبت سرمایه‌ای است که در شرکت گذاشته است. در اسم شرکت نسبی عبارت «شرکت نسبی» و لااقل اسم یکی از شرکا باید ذکر شود؛ در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکا نباشد؛ بعد از اسم شریک یا

By vijeh|2020-07-21T08:35:23+03:30ژوئن 1st, 2016|Categories: متفرقه ثبت شرکت|Tags: تعریف شرکت مختلط سهامی, شرکت مختلط سهامی, شرکت مختلط سهامی چیست|

تعریف شرکت مختلط سهامی تعریف شرکت مختلط سهامی :شرکت مختلط سهامی، شرکتی است که تحت نام مخصوص بین یک عده شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می‌شود.شرکای سهامی کسانی هستند که سرمایه‌ی آنها به صورت سهام یا قطعات سهام متساوی القیمه درآمده و مسئولیت آنها تا میزان همان سرمایه‌ای است که در ثبت شرکت دارند. شریک ضامن کسی است که سرمایه‌ی او به صورت سهام درنیامده

By vijeh|2020-07-18T14:35:41+03:30ژوئن 1st, 2016|Categories: متفرقه ثبت شرکت|Tags: تعریف شرکت مختلط غیرسهامی, شرکت مختلط غیرسهامی, شرکت مختلط غیرسهامی چیست|

تعریف شرکت مختلط غیرسهامی تعریف شرکت مختلط غیرسهامی :شرکت مختلط غیرسهامی، شرکتی است که برای امور تجاری تحت نام مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود، بدون انتشار سهام، تشکیل می‌شود. شریک ضامن، مسئول کلیه‌ی قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. شریک با مسئولیت محدود، کسی است که مسئولیت او فقط به میزان سرمایه‌ای است

By vijeh|2020-07-19T08:28:35+03:30ژوئن 1st, 2016|Categories: متفرقه ثبت شرکت|Tags: تعریف شرکت تضامنی, شرکت تضامنی, شرکت تضامنی چیست|

تعریف شرکت تضامنی تعریف شرکت تضامنی :شرکت تضامنی،شرکتی است که تحت نام مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود.اگر دارایی شرکت برای تأدیه‌ی تمام قروض کافی نباشد؛ هر یک ازشرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. هر قراری که بین شرکا برخلاف این، ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث، کان لم یکن خواهد بود. در نام ثبت شرکت تضامنی باید عبارت

By vijeh|2020-07-05T10:42:20+03:30ژوئن 1st, 2016|Categories: متفرقه ثبت شرکت|Tags: تعریف شرکت با مسئولیت محدود, شرکت با مسئولیت محدود, شرکت با مسئولیت محدود چیست|

تعریف شرکت با مسئولیت محدود 2 تعریف شرکت با مسئولیت محدود 2 :شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد؛ فقط به میزان سرمایه‌ی خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است.در نام ثبت شرکت باید عبارت ‹‹‌با مسئولیت محدود›› ‌قید شود. مدارک مورد نیاز برای

By vijeh|2020-07-12T11:51:28+03:30ژوئن 1st, 2016|Categories: متفرقه ثبت شرکت|Tags: تعریف شرکت سهامی خاص, شرکت سهامی خاص, شرکت سهامی خاص چیست|

تعریف شرکت سهامی خاص تعریف شرکت سهامی خاص  :شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی (ولو اینکه موضوع عملیات آن،‌ امور بازرگانی نباشد) که تمام سرمایه‌ی آن منحصراً توسط مؤسسین،تأمین‌گردیده و سرمایه‌ی آن به سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، ‌محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان «‌شرکت سهامی خاص»‌ باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله

ديدگاه ها غيرفعال!

ثبت فردا

تلفن: 43933 021

سامانه پیامکی: 1000727

ایمیل: ایمیل

وبسایت: ثبت فردا

اولين قدم برای ثبت يک برند انتخاب نامی مناسب می باشد بايد بدانيد که از اسامی مشهور و يا نام جغرافيايی نمي توانيد استفاده نماييد که در اين صورت موجب رد اظهارنامه برند شما می گردد. بيشترين تشابه اسامی در طبقاتی است که خواهان بيشتری دارد اين طبقات شامل : مواد غذايی ، آشاميدنی و يا آرايشی و بهداشتی می باشد . اگر قصد داريد به همران نام تجاری خود لوگو نيز به ثبت برسانيد بهتراست از تصاوير ملموس استفاده نماييد که درک آن برای مخاطبين قابل قبول باشد. در نتيجه انتخاب نامبرند از مهم ترين و اساسی ترين گام های ثبت عالمت تجاری می باشد.

ابتدا به پايگاه اينترنتی به آدرس ir.ssaa.sherkat ( سامانه ثبت علامت تجاری)مراجعه نماييد. در بخش سمت چپ به قسمت مرکز مالکيت معنوی مراجعه کنيد.بعد از آن در قسمت خدمات الکترونيکبه اداره ثبت علائم تجاری رفته و سپس از قسمت اظهار نامه ی الکترونيکی به کادراول ثبت اظهارنامهی علامت مراجعه نماييد. با انتخاب گزينه ی موافق هستم ، مراحل ثبت اظهارنامه به شما نشان داده خواهد شد. وارد بخش اول( ورود اطالعات اظهارنامه) شويد. با انتخاب نوع اظهار نامه ، گزينهافزودن مالک را انتخاب کنيد.با توجه به نوع شخص ( حقيقی يا حقوقی ) مراحل را به زبان فارسیتکميل نماييد. در قسمت ثبت : بر روی عبارت درخواست ثبت يک اظهارنامه جديد را دارم کليک نماييد.

به ورود اطلاعات شخصيت حقوقی(شرکت) ويا حقيقی (شخص ) به صورت کامل می پردازيم.در قسمت ورود اطلاعات مشخصات فردی که به عنوان ابللاغ گيرنده در نظر گرفته شده است وشماره تماسوی وارد سامانه می شود که رمز و ابلاغيه های بعدی به اين شماره پيامک می گردد.در مرحله ورود اطلاعات وکيل يا نماينده قانونی : اگر فردی برای ثبت برند خود به وکيل مراجعه نمايد و”درخواست کننده وکيل باشد گزينه ” وکيل دادگستری ” انتخاب می شود و در غير اين صورت با انتخاب گزينه” يکی از مديران ” يک نفر از ميان شرکاء يا مديران شرکت به عنوان متقاضی ثبت برند معرفی ميگردد.در بخش انتخاب کالا بر اساس مجوزهای موجود: در صورت مطلع بودن از شماره طبقه کالای درخواستی عنوان “شماره کالای درخواستی را می دانم ” را گزينش کرده در غير اين صورت گزينه دوم را انتخاب نماييد و نام محصول را واردمی نماييد تا طبقه مربوط به آن محصول برای شما مشخص شود.

در این مرحله به مدارک ذکر شده برای ثبت برند آپلود می گردد و در سامانه قرار می گیرد.• نکته :اگر تعداد مدارک بیشتراز فایل های مشخص شده برای بارگذاری بود با انتخاب گزینه ” افزودن ضمائم اختیاری ” می توانیم مدارک بیشتری را بارگزاری کنیم.

مرور و تایید اطلاعات و ضمائم بارگذاری شده.

مشاوره رایگان ثبت برند

واریز هزینه اولیه ثبت برند از طریق اینترنت و دریافت شماره اظهارنامه و رمز مورد نظر از طریق شماره تماس فرد ابلاغ گیرنده .

طی ۱۰ روز کاری پس از صدور روزنامه دوم برند وکیل پرونده با یک نسخه از کلیه مدارک شامل (آگهی درخواست ثبت اولیه و روزنامه اول و آگهی ثبت دوم و روزنامه رسمی دوم برند تجاری) به اداره مالکیت صنعتی مراجعه و درخواست پروانه یا تصدیق ده ساله برند انجام می پذیرد

ظرف یک الی دو روز کاری پروانه صادر شده و تحویل پروانه و مدارک به موکل اطالع رسانی می شود.در صورت وجود نقص در پرونده ها برند در حال ثبت با توجه به نظر کارشناسان اداره مالکیت صنعتی در جهترفع نقص گام برمی داریم.در صورت عدم تایید اظهارنامه تقاضای ثبت برند دیگر امکان ادامه و پیگیری پرونده وجود نداشته و نشانه اتمام پرونده می باشد .

خانم آذر

کارشناس ارشد حقوق با ۱۰ سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

خانم ابراهیمی

کارشناس  حقوقی با 5 سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

خانم هاشمی

کارشناس ارشد حقوق با 10 سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

خانم آذر

کارشناس ارشد حقوق با ۱۰ سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

خانم ابراهیمی

کارشناس  حقوقی با 5 سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

خانم هاشمی

کارشناس ارشد حقوق با 10 سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

ثبت فردا

تلفن: 43933 021

سامانه پیامکی: 1000727

ایمیل: ایمیل

وبسایت: ثبت فردا

ثبت برند : برند نشانی است که باعث می‌شود محصول یا کالای تولید و یا ارائه شده توسط ما از سایر رقبا متمایز شود. ثبت نام تجاری محصول ارزش کالا را بالا می‌برد.

امروزه به دلیل رشد سریع شرکت‌ها و جهانی شدن آن‌ها، ثبت علائم تجاری از ضرورت‌های بازارهای داخلی و خارجی است. ثبت برند در کرج و اقصی نقاط کشور از تشابه در محصولات مصرفی جلوگیری می‌کند؛ همچنین ثبت علائم تجاری باعث شناساندن محصول یا خدمات خاص شرکت و متمایز ساختن آن‌ها از دیگر شرکت‌ها می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های ثبت نام برند جلوگیری از سو استفاده دیگران است؛ چنانچه در صورت خرید برند، شخص یا اشخاصی اقدام به جعل یا استفاده از نام تجاری شما کنند، طبق قانون مجازات می‌شوند.

برند نشانی است که باعث می‌شود محصول یا کالای تولید و یا ارائه شده توسط ما از سایر رقبا متمایز شود. ثبت نام تجاری محصول ارزش کالا را بالا می‌برد.مشاوره رایگان ثبت برند

امروزه به دلیل رشد سریع شرکت‌ها و جهانی شدن آن‌ها، ثبت علائم تجاری از ضرورت‌های بازارهای داخلی و خارجی است. ثبت برند در کرج و اقصی نقاط کشور از تشابه در محصولات مصرفی جلوگیری می‌کند؛ همچنین ثبت علائم تجاری باعث شناساندن محصول یا خدمات خاص شرکت و متمایز ساختن آن‌ها از دیگر شرکت‌ها می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های ثبت نام برند جلوگیری از سو استفاده دیگران است؛ چنانچه در صورت خرید برند، شخص یا اشخاصی اقدام به جعل یا استفاده از نام تجاری شما کنند، طبق قانون مجازات می‌شوند.

خرید برند برتر هیجان و عواطف مصرف‌کنندگان را برمی‌انگیزد و مشتریان را به انتظار خلق ایده‌های برتر و نوآوری در محصولات می‌نشاند. وفاداری به برند نیز که از مهم‌ترین عناصر بازاریابی است، به عامل یادآوری و بازآوری آن مربوط می‌شود‌.

هزینه پرس و جوی کمتر

نشانه کیفیت

معامله یا عهد و پیمان با تولیدکننده محصول

مدارک شناسایی

جواز کسب و فعالیت مربوطه

ارائه شکل نام در ابعاد ۱۰در ۱۰ (کارت بازرگانی اگر برند حروف لاتین باشد)

مدارک شناسایی مدیر عامل و اعضای هیات مدیره

کپی روزنامه تاسیس شرکت و آخرین تغییرات (بیشتر از ۲ سال نباید گذشته باشد)

کارت بازرگانی ( اگر برند حروف لاتین باشد)

جواز کسب فعالیت (جواز تاسیس – پروانه بهره برداری – پروانه کسب یا کارت بازرگانی)

قبل از خرید برند یا اقدام به ثبت نام برند باید از قوانین مربوط به آنها آگاه بود. برخی اسامی غیرقابل ثبت هستند که شامل موارد زیر است:

۱. واژه های عام: هر واژه یا کلمه عامی که متعلق به شخص خاصی باشد.

۲. صفات به تنهایی؛ مانند واژه‌های ارزان، بهترین، زیبا و غیره. به عنوان مثال “ارزان‌سرا” توصیف کننده است و ثبت نمی‌شود؛ اما “ارزان سرای عمو علی” قابلیت ثبت برند در کرج یا دیگر مناطق ایران را دارد.

۳. هر عبارتی که مصرف کننده را نسبت به کیفیت و مبدا جغرافیایی محصول گمراه کند.

۴. هر عبارتی که خلاف موازین شرعی و اخلاق حسنه باشد.

۵. استفاده از نمادهای دولتی و عمومی، پرچم‌ها، نمادهای جغرافیایی و تاریخی. به عنوان مثال ثبت نام برند “تخت جمشید” ممنوع است.

اگر این موارد را در زمان ثبت نام تجاری محصول رعایت کنید، امکان استعلام برند از طریق سایت اداره فراهم است

جهت گرفتن استعلام در صفحه اصلی روی گزینه جستجو کلیک کرده و گزینه علامت را انتخاب کنید. در صفحه ظاهر شده به قسمت کالاها می‌روید. سپس طبقه یا طبقات کالای مدنظر را انتخاب کرده و در قسمت عنوان علامت، نام انتخابی را نوشته و روی جستجو کلیک می کنیم.

از زمان تکمیل اظهارنامه تا بررسی نهایی توسط رئیس و صدور ابلاغیه به طور پیش فرض از یکماه تا سه ماه زمانبندی باشد.

زمان قید شده زمان مورد نیاز جهت صدور ابلاغیه توسط رئیس می باشد و ربطی به مابقی مراحل تا صدور گواهی نامه ثبت علامت ندارد و زمان مورد نیاز جهت آماده شدن گواهی نامه ثبت علامت به طور جداگانه محاسبه می شود.

ثبت برند باید در اداره ثبت مالکیت صنعتی به ثبت برسد و روال قانونی خود را طی کند بعد از ثبت نام و ارسال مدارک از طریق سامانه ثبت اینترنتی اداره ثبت علامت تجاری و بررسی کارشناس این اداره و چنانچه هیچ گونه نقص در پرونده موجود نباشد آگهی آن صادر میشود. این فرآیند تقریبا ۶۰ روز کاری زمان می برد شایان ذکر است زمان ثبت برند در اداره مالکیت صنعتی بر اساس نوع برند و هم چنین شخصیت متقاضی حقیقی و یا حقوقی متفاوت می باشد و هم چنین باید نوع فعالیت که برای آن برند را درخواست نموده اید زمان ثبت متغییر می باشد .

برند قابلیت نقل و انتقال از شخص به شرکت و یا بالعکس را دارد. برای اینکار ابتدا به دفتر اسناد رسمی مراجعه نموده و نامه استعلام جهت انتقال برند را تهیه می کنیم و از طریق گزینه ” درخواست استعلام جهت انتقال برند” نامه برای اداره علامت ارسال می نماییم.پس از صدور نامه ی بلامانع بودن نقل و انتقال از سوی اداره مجدد به دفتر اسناد رسمی مراجعه نموده و درخواست تنظیم انتقال قرار دادی می نماییم سپس از طریق گزینه درخواست انتقال قرادادی متن موردنظر برای کارشناسان مربوطه ارسال می نماییم و پس از رویت آن توسط کارشناس اداره آگهی نقل و انتقال صادر می شود و اقدام به خریدن آگهی نقل و انتقال در روزنامه رسمی می نماییم و پس از چاپ روزنامه به همراه اصل تصدیق به اداره علامت جهت پشت نویسی گواهی مراجعه می نماییم.

مدت اعتبار برند ده سال می باشد که شش ماه قبل از اتمام زمان اعتبار برند باید نسبت تمدید برند اقدام نماییم در صورتی که فراموش کنیم و در موعد مقرر اقدام به تمدید برند نکنیم اداره علامت تا ۶ ماه بعد از تاریخ اتمام برند اجازه می دهد با پرداخت جریمه باز هم نسبت به تمدید برند اقدام کنیم.ولی اگر بیشتر از ۶ ماه بگذرد و نسبت به تمدید برند اقدام نکنیم برند از درجه اعتبار ساقط می شود و باید مجدد نسبت به ثبت آن اقدام کنیم.مشاوره رایگان ثبت برند

با هم متفاوت بوده و طبق اعلام سایت می باشد.

هزینه های قید شده باز هم به ازای یک طبقه می باشد به ازای ثبت هر طبقه اضافی برای اشخاص حقیقی به یک قیمت خاص و برای اشخاص حقوقی به قیمت دیگری اضافه می گردد که باز هم توسط سایت مالکیت معنوی اعلام خواهد شد.

هزینه روزنامه نیز متناسب با تعداد خطوط محاسبه می گردد

با هم متفاوت می باشند.

هزینه اظهارنامه قید شده به ازای ثبت اظهارنامه در یک طبقه می باشد به ازای هر طبقه اضافی برای اشخاص حقیقی به یک قیمت می باشد و برای اشخاص حقوقی به قیمت دیگری می باشد که توسط سایت اعلام خواهد شد.

طبقات پر تقاضا طبقاتی هستند که تعدد درخواست ثبت برند در آن طبقات بسیار بالا هستند. از این طبقات میتوان به طبقه برند پوشاک و لباس , طبقه مواد غذایی , طبقه برند آشامیدنی و نوشیدنی و یا طبقات لوازم آرایشی و بهداشتی و در آخر طبقه مواد شوینده و بهداشتی اشاره کرد

هر شخصی و یا هر شرکتی برند مورد نظر، در رشته فعالیت خاصی که در آن فعالیت دارد و جواز مربوط نیز دارد به ثبت می رساند این طبقات به طور کلی در ۴۵ دسته، تقسیم بندی شده اند.

برای ثبت برند یا ثبت علائم تجاری به صورت شخصی به مدارک هویتی متقاضی، جواز،پروانه کسب یا پروانه بهره برداری مرتبط با کالاهای مدنظر، و در صورت لاتین بودن کارت بازرگانی نیاز داریم و برای ثبت برند و ثبت علائم تجاری به صورت شرکتی به روزنامه تاسیس، آخرین روزنامه تغییرات مبنی بر تمدید هیئت مدیره( طبق روزنامه، هیئت مدیره دارای اعتبار باشد)، مدارک هویتی اشخاص حق امضادار، جواز یا پروانه کسب یا پروانه بهره برداری مرتبط با کالای درخواستی، و در صورت لاتین بودن کارت بازرگانی نیاز داریم.

پس از تکمیل مدارک جهت ثبت برند به سایت iripo.ssaa.ir  مراجعه نموده و روی گزینه ثبت اظهارنامه علامت کلیک می کنیم و سپس اقدام به ثبت نام می کنیم.

پس از تایید اطلاعات نوبت به افزودن ضمائم می رسد. که ضمائم خواسته شده را در قالب jpg  یا pdf آپلود می نماییم و پس از ثبت نهایی، هزینه مربوطه را پرداخت می نماییم که با پرداخت هزینه به ما شماره اظهارنامه داده می شود و از طریق شماره اظهارنامه اقدام به پیگیری می نماییم.

رد شده: برند شبیه برندی باشد که قبلا ثبت شده.

رد مشروط: همان طور که از اسمش پیداست بنا به علتی رد شده که اگر آن را برطرف کنیم می تواند منجر به صدور آگهی نوبت اول گردد. رد مشروط می تواند شامل سه گزینه ذیل باشد:

آگهی نوبت اول

در صورتی که برند مورد نظر تشابهی نداشته باشد منجر به صدور آگهی نوبت اول می گردد که در این صورت پس از مراجعه حضوری وکیل مالک یا خود مالک به اداره و تشکیل پرونده فیزیکی کار از پیش نویس خارج می شود و سپس اقدام به خرید روزنامه نوبت اول می نماییم. سپس از منتشر شدن روزنامه اجازه می دهیم ۳۰ روز از زمان انتشار آن بگذرد سپس حق الثبت نهایی پرداخت می کنیم و پس ازگذشت.۳-۵ روز آگهی رسمی صادر می شود که در آن شماره ثبت برند هم قید شده سپس اقدام به خرید روزنامه نوبت دوم می نماییم و پس از چاپ شدن در روزنامه اقدام به گرفتن گواهینامه ثبت می کنیم.

زمان لازم از هنگام خرید روزنامه تا منتشر شدن آن در روزنامه رسمی ۶ الی ۱۲ روز کاری متناسب با حجم کاری روزنامه رسمی می باشد.

تمامی مراحل به صورت الکترونیکی انجام می شود و جز هنگام تشکیل پرونده فیزیکی و دریافت گواهی نامه نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد.

طبقات پر تقاضا طبقاتی هستند که تعدد درخواست ثبت برند در آن طبقات بسیار بالا هستند. از این طبقات میتوان به طبقه برند پوشاک و لباس , طبقه مواد غذایی , طبقه برند آشامیدنی و نوشیدنی و یا طبقات لوازم آرایشی و بهداشتی و در آخر طبقه مواد شوینده و بهداشتی اشاره کرد.

نام و نام خانوادگی (الزامی)

تلفن همراه (الزامی)

به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک ایران مراجعه کنید و گام به گام تمام مراحل را انجام دهید. فقط باید قبل از ارسال اظهارنامه به یاد داشته باشید که طبق قانون اظهارنامه علامت، فهرست کالا یا خدماتی که می خواهید برای آن در خواست برند بدهید باید بر اساس طبقه بندی های موجود در قانون قابل اجرا و یا بر اساس طبقه بندی بین المللی باشد.

پس از انجام دادن مراحل ثبت علامت تجاری و وارد کردن مدارک اسکن شده، در آخرین مرحله یک کد رهگیری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اگر مدارک شما به وسیله کارشناسان مربوطه اداره ثبت اسناد به صورت کامل تایید شود، دو نسخه قرار داد برای شما به آدرسی که در مراحل ثبت داده اید، ارسال خواهد شد. شما باید پس از امضای هر دو نسخه، یکی از آن ها را به همراه کپی مدارکی که از قبل آن ها را برابر اصل کرده اید، به همراه فیش واریزی، به آدرس مرکز ارسال کنید. پس از دریافت مدارک مورد نیاز، کار ثبت آغاز می شود.

پس از تکمیل فرم ها، اداره مالیت صنعتی، اظهار نامه و مدارک شما را با قوانینی که در مورد برند یا علامت تجاری آمده تطبیق می دهد. بعد از چک کردن تشابه برند و عدم وجود برندی مشابه به همراه عدم مغایرت با قوانین عرفی و اسلامی، برند شما قابل ثبت اعلام شده و اجازه انتشار آگهی در روزنامه رسمی داده می شود.

پس از تکمیل فرم ها، اداره مالیت صنعتی، اظهار نامه و مدارک شما را با قوانینی که در مورد برند یا علامت تجاری آمده تطبیق می دهد. بعد از چک کردن تشابه برند و عدم وجود برندی مشابه به همراه عدم مغایرت با قوانین عرفی و اسلامی، برند شما قابل ثبت اعلام شده و اجازه انتشار آگهی در روزنامه رسمی داده می شود.

دریافت خبرنامه

sharifi2020-09-03T14:29:00+03:30سپتامبر 3rd, 2020|

ثبت برند غذای حیوانات، کسب و کاری نو در ایران! نگهداری از حیوان خانگی را باید یکی از دغدغه های جدید انسان ها در سراسر جهان دانست. این دغدغه در

sharifi2020-09-02T13:59:56+03:30سپتامبر 2nd, 2020|

هرآنچه از ثبت برند نوشیدنی های غیر الکلی باید بدانید : همانطور که می دانید؛ در کشورهای مسلمان مصرف نوشیدنی های غیرالکلی رواج بیشتری دارد. همچنین این دسته از نوشیدنی

sharifi2020-09-02T13:54:15+03:30سپتامبر 2nd, 2020|

برای ثبت برند آب معدنی چه کنیم؟ همانطور که می دانید؛ مصرف آب کافی که میزان آن حدود هشت لیوان در روز است؛ به انجام صحیح متابولیسم بدن انسان کمک

عدد ۳ را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۷۲۷ ارسال نمایید تا کارشناسان ما بلافاصله با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را خدمتتان ارائه نمایند.

خانم میرزایی

کارشناس ارشد حقوق با 10 سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

خانم هاشمی

کارشناس ارشد حقوق با 10 سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

خانم پارسا

کارشناس ارشد حقوق با 10 سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

خانم میرزایی

کارشناس ارشد حقوق با 10 سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

خانم هاشمی

کارشناس ارشد حقوق با 10 سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

خانم پارسا

کارشناس ارشد حقوق با 10 سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

با سلام. برای اظهارنامه من ابلاغیه حذف کلمه ثبت تصویر اومده میشه راهنمایی کنید الان یعنی کلمه رو باید حذف کنم

سلام نام شما به دلیل تشابهات امکان ثبت ندارد و فقط می توانید تصویر خود را به عنوان علامت تجاری ثبت نمایید.

با سلام برای ثبت نام داخل سایت مالکیت معنوی برای شخص حقیقی که بصورت اشتراکی با شخص دیگر میخواهند یک برند ثبت کنند آیا هر دو شخص جداگانه باید ثبت نام کنند.؟

سلام بله ، باید هر دو نفر به صورت جداگانه ثبت نام شوند.

با سلام ایا میشود از جواز کسب پدرم برای ثبت برند به نام خودم و پدرم استفاده کنم 50 50 اشتراکی ؟

سلام بله، با جواز شخص دیگر می توان برند را ثبت نمود ولی باید درصدی از مالکیت برند به شخص صاحب جواز داده شود.

درود بر شما

سلام کارت بازرگانی را چگونه میتوان دریافت کرد؟

سلام لطفا با موسسه تماس حاصل فرمائید.

سلام. اگر برند لاتین باشه و کارت بازرگانی نداشته باشیم چجوری میتونیم ثبت برند داشته باشیم؟

سلام امکان ثبت نام لاتین بدون کارت بازرگانی وجود ندارد.

سلام می خواستم یک برند جهت خرید و فروش زعفران ثبت کنم لطفا راهنمایی کنید

سلام لطفا با موسسه تماس حاصل فرمائید.

من را در خبرنامه ثبت نام کن!

ثبت فردا

تلفن: 43933 021

سامانه پیامکی: 1000727

ایمیل: ایمیل

وبسایت: ثبت فردا

ثبت مادرید (ثبت برند بین المللی) مراحل پیچیده تری نسبت به برند فارسی دارد. در صورت ثبت برند لاتین ، قوانین و شرایط بین المللی برند هم بررسی می شود و باید مطابق با توافقنامه مادرید و پروتکل الحاقی باشد و با توجه به سوابق گستردهای که دارد امکان ثبت برند لاتین بسیار کمتر از برند فارسی است.

برند در کشور سوئیس ثبت جهانی میشود و لازم نیست برند در کشور مبدأ به ثبت برسد.

در صورتی که بخواهید از این روش استفاده کنید ابتدا باید کشور مبدأ خود را انتخاب کرده و اظهارنامه بین المللی خود را به به اداره مالکیت صنعتی ارائه دهید و برند خود را در همان کشور مبدا به ثبتبرسانید. در صورتی که قصد عضویت در این سیستم را دارید میبایست نسبت به ارائه یک اظهارنامه بین المللی به اداره مالکیت صنعتی اقدام نمایید و کشورهای مد نظر خود را بین ۸۵ کشوری که عضو مادرید هستند انتخاب و فعالیت خود را در آن کشورها شروع کنید تا مورد حمایت های لازم قرار گیرید. بدین منظور می بایست تقاضانامه بین المللی خود را به یکی از سه زبان فرانسوی ، اسپانیولی و انگلیسی ترجمه نمایید. مدارک مورد نیاز ثبت برند لاتین همانند ثبت برند  فارسی می باشد با این تفاوت که برای برند لاتین نیاز به کارت بازرگانی است. پس از پرکردن اضهارنامه ، از برند جهت عدم تشابه و ثبت و مغایرت با ضوابت قانونی استعلام گرفته و در سوابق ثبتی مادرید و سایر برندهای غیر فارسی نیز بررسی می شود. سپس برند مورد نظر به مدت ۱ ماه در روزنامه منتشر می شود و در صورت نبودن اعتراض، ابلاغیه پذیرش برای متقاضی ارسالمی شود و پس از پرداخت هزینه شماره ثبت خود را دریافت میکند.

۱)با مراجعه به آدرس اینترنتی/ MADRID SYSTEM  WWW.WIPO.INT جهت دریافت اطلاعات مربوط به ثبت و فرم تقاضا (اظهارنامه) و محاسبه هزینه ها (Fee Calculation) 2)یکبرگ نامه درخواست ثبت بین المللی با عنوان اداره ثبت علائم تجاری با درج اسامی کشورهای مورد نظر. ۳)تصویرتصدیق ثبت داخلی نیزمیبایست ضمیمه درخواست شود.متقاضیان بایدتوجه داشته باشند درخواست ثبت (تصویر یا علامت بین المللی) آنها دقیقاً باتصدیق داخلی مطابقت داشته باشد. ۴)ارائه معرفینامه برروی سربرگ شرکت یا وکالتنامه رسمی وکیل برای (اشخاص حقوقی)، مراجعه مالک علامت یا وکیل ایشان با ارائه وکالتنامه رسمی برای (اشخاص حقیقی( ۵)تکمیل یکی ازسه فــرم مربوط (MM1, MM2, MM3 که ازسایــــت WIPOگرفته میشود)با توجه به تقاضای ثبت درکشورهای عضوموافقتنامه، پروتکل یا هردو، در سه نسخه ۶)پرداخت هزینه ثبت که از طریق پرکردن فرم برآورد هزینه، موجود درسایت مذکور و به فرانک سوئیس تعیین میگردد (هزینه ثبت بین المللی بعداز تسلیم اظهارنامه به اداره مالکیت صنعتی برمبنای تعداد طبقات و کشورهای مورد تقاضا به فرانک سوئیس به حساب WIPO قابل پرداخت میباشد.

با نگرشی بر تاریخچه کنوانسیون پاریس درخصوص حمایت از مالکیت صنعتی در می یابیم که به منظورحمایت از علائم تجارتی درسطح بین المللی بموجب کنوانسیون مزبور صاحب علامت (شخص حقیقی یا حقوقی) میبایست بطور جداگانه تعدادی تقاضانامه را در ادارات کشورهای مختلف عضو به زبانهای گوناگون با پرداخت هزینه های متفاوت و صرف زمان طولانی، تودیع نماید.  به همین منظور جهت تسهیل روند ثبت بین المللی و تحصیل حقوق ناشی از آن تعدادی از کشورهای عضوکنوانسیون پاریس اتحادیه بین المللی را جهت حمایت از مالکیت صنعتی در راستای کنوانسیون مزبور تشکیل داده و درآن سیستم مادرید را بعنوان دستورالعمل ثبت بین المللی علائم تجارتی تصویب نمودند. این سیستم شامل دو معاهده : موافقتنامه مادرید مورخ ۱۸۹۱ و پروتکل مرتبط با آن مصوب ۱۹۸۹ و همچنین آئیننامه مشترک می باشد. سیستم مادرید  درحال حاضر دارای ۸۵ عضو متشکل از کشورها و دفاتر منطقه ای میباشد. لازم به توضیح است که درخواست ثبت بین المللی صرفا” از طریق دفاتر مالکیت صنعتی کشورهای عضو سیستم مادرید امکان پذیر بوده و منوط به ثبت در کشور مبداء می باشد.مشاوره رایگان ثبت برند

اولین اقدام جهت حمایت ازعلامت تجارتی و برخورداری از حقوق مرتبط با آن ثبت علامت در بعد داخلی )ملی( طبق کنوانسیون پاریس میباشد. با نگرشی برتاریخچه این کنوانسیون درخصوص حمایت از مالکیت صنعتی در می یابیم که به منظورحمایت از علائم تجارتی درسطح بین المللی بموجب کنوانسیون مزبور صاحب علامت (شخص حقیقی یا حقوقی) میبایست بطور جداگانه تعدادی تقاضانامه را در ادارات کشورهای مختلف عضو به زبانهای گوناگون با پرداخت هزینه های متفاوت و صرف زمان طولانی، تودیع نماید. به همین منظور جهت تسهیل روند  ثبت برند لاتین و تحصیل حقوق ناشی از آن تعدادی از کشورهای عضوکنوانسیون پاریس اتحادیه بین المللی را جهت حمایت از مالکیت صنعتی در راستای کنوانسیون مزبور تشکیل داده و درآن سیستم مادرید را بعنوان دستورالعمل ثبت بین المللی علائم تجارتی تصویب نمودند.این سیستم شامل دو معاهده موافقتنامه مادرید مورخ ۱۸۹۱ و پروتکل مرتبط با آن مصوب ۱۹۸۹ میباشد.

این سیستم از طریق دفتر بین المللی وایپواداره میشود، هرکشورعضوکنوانسیون پاریس برای حمایت ازحقوق علائم تجارتی اتباع خویش در سایرکشورها، میتواند عضو موافقتنامه، پروتکل و یا هردو آنها گردد.

بموجب مقررات ثبت بین المللی علائم تجاری (سیستم مادرید)، علامت با توجه به قوانین داخلی هرکشور مورد بررسی قرارمیگیرد وسپس وارد طریق بین المللی خود میشود یعنی ثبت بین المللی علائم تجاری درمرحله اول با ثبت ملی دراداره کشور مبداء صورت می گیرد وسپس بصورت اتوماتیک با تعیین کشورهای مورد نظردرسطح  بین المللی انجام میشود امتیازاین سیستم اینست که متقاضی با تسلیم یک اظهارنامه بین المللی از طریق اداره مالکیت صنعتی به وایپو میتواند درصورت تمایل در۸۵ کشورعضو موافقتنامه و پروتکل مادرید یا تعدادی ازآنها بسته به انتخاب خود حمایت ازعلامت تجاری خود را درخواست وکسب نماید. بنابراین مزیت استفاده از آن در ساده، ارزان و موثربودن آن میباشد یعنی تنها بوسیله یک تقاضانامه بین المللی واحد به یک زبان (فرانسه، انگلیسی یا اسپانیولی) و پرداخت یک تعرفه به فرانک سوئیس، تحصیل و تامین حمایت ازعلائم تجارتی یا خدماتی درکشورهای تعیین شده در فرم درخواست میسرمیگردد. همچنین درصورتیکه هرگونه تغییری درعلامت ثبت مبداء ازطرف دارنده آن صورت گیرد ازقبیل تغییرنام، آدرس، مالکیت، تمدید وغیره میتوان با تکمیل فرمهای مربوطه و پرداخت هزینه ای اندک تغییرات مزبور را درسطح بین المللی اعمال نمود. دیگراینکه اداره مبدا نیز از انجام طبقه بندی کالاها وخدمات و انتشارعلائم درروزنامه رسمی کشورمتبوع خویش بی نیازاست. درواقع ثبت بین المللی  و ثبت برند لاتین مجموعه ای ازثبتهای ملی طبق مقررات داخلی هرکشورتعیین شده، میباشد.

۱) نامه درخواست جهت ثبت بین المللی علامت و ثبت برند لاتین خطاب به اداره ثبت علائم تجاری با درج اسامی کشورهای   مورد نظر ۲)معرفی نامه برروی سربرگ شرکت همراه با امضاء مدیران و دارندگان حق امضاء همراه با مهرشرکت (اشخاص حقوقی) و درصورت مراجعه وکیل رسمی ارائه وکالتنامه دادگستری ۳)کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی مدیران و دارندگان حق امضاء شرکت و روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (اشخاص حقوقی) و ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی (اشخاص حقیقی) و در  صورت مراجعه وکیل رسمی ارائه وکالتنامه دادگستری . ۴)اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت علامت تجاری درایران جهت رؤیت و کپی آن جهت ضبط  در پرونده یا   ارائه کپی مصدق گواهی ثبت علامت تجاری . ۵)تکمیل فرم مخصوص لاتین پس ازمشخص شدن کشورهای موردنظرمتقاضی ۶)برگه محاسبه هزینه ها همراه با مهر و امضاء متقاضی (Fee Calculation) 7)رسید مربوط به پرداخت هزینه بررسی اظهارنامه ثبت بین المللی (پس ازدریافت معرفی نامه از اداره جهت مراجعه به بانک ملی – شعبه عباس آباد)

عدد ۳ را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۷۲۷ ارسال نمایید تا کارشناسان ما بلافاصله با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را خدمتتان ارائه نمایند.

خانم میرزایی

کارشناس ارشد حقوق با 10 سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

خانم پارسا

کارشناس ارشد حقوق با 10 سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

خانم میرزایی

کارشناس ارشد حقوق با 10 سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

خانم پارسا

کارشناس ارشد حقوق با 10 سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

ثبت فردا

تلفن: 43933 021

سامانه پیامکی: 1000727

ایمیل: ایمیل

وبسایت: ثبت فردا

در طول همه دوران، مواد غذایی نیاز اصلی انسان‌ها بوده و با گذشت زمان همواره از سوی فعالان تجاری و اقتصادی به عنوان بازاری کارآمد و مناسب برای تجارت شناخته شده است. با توجه به این نیاز هر روزه و نقش مهم آن در حفظ سلامت، مردم به دنبال برند های مواد غذایی معتبر و با کیفیت هستند چون به سلامتی خود و خانواده شان اهمیت می دهند. برند های مواد غذایی شامل زیرشاخه‌های متعددی هستند و لیستی طولانی را شامل می‌شوند.

همه مواد خوراکی آماده و غیرآماده در لیست برندهای مواد غذایی جای می‌گیرند که تنواع زیادی دارند. مانند انواع غذاهای آماده، انواع دسر ها، نوشیدنی ها، تولیدات صنعتی مانند بیسکویت و پفک و … و همه به نوعی برند غذایی محسوب می شوند. به همین دلیل شرکت ها و کارخانجات فعال در حوزه غذایی کشور اغلب به ثبت یک برند و یا علامت تجاری بسنده نمی کنند و با توسعه فعالیت های خود و تعریف طبقات برند خود هر روز برندی جدید برای خانواده جدید خود در بازار معرفی می کنند و اهداف و استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی خود را بر نشان تجاری مواد غذایی جدید استوار می کنند.

یک کارخانه تولیدی در حوزه مواد غذایی عملیات ثبت برند مواد غذایی را برای گروه‌های مختلف غذایی انجام می‌دهد. مثلاً یک برند برای خانواده محصولات غذایی نانی، یک برند برای خانواده غذایی تنقلات و آجیل ها، یک برند برای نوشیدنی ها و غیره. به همین دلیل می توان گفت که نقش ثبت برند و علامت های تجاری در صنایع تولید مواد غذایی برای افزایش اعتبار و وجهه شرکت‌های مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است. ثبت برند مواد غذایی در واقع به غیر از همراه داشتن مزیت های رسمی برند های مطرح موجود در بازار (مانند ایجاد تمایز و استفاده کاربری برای تبلیغات و بازار یابی) به عنوان فاکتوری برای طبقه بندی و تقسیم محصولات غذایی، بازاریابان، بازارها و … مورد استفاده قرار می گیرد.

با ذکر تمامی این موارد باید توجه داشت که ضرورت ثبت برند مواد غذایی فقط همین‌ها نیست. به دلیل ارتباط تنگاتنگ مواد غذایی با سلامت انسان ها، شرکت‌های مواد غذایی ملزم هستند که برند خود را به ثبت برسانند. هیچ کارخانه مواد غذایی بدون داشتن برند به عنوان شناسنامه محصولات خود نمی تواند در بازار اقدام به فروش بکنند . بنابر این شرکت های مواد غذایی ضمن دریافت مجوز ثبت شرکت مواد غذایی از سازمان غذا و دارو و اتحادیه صنایع غذایی ایران و تعیین نفراتی به عنوان مدیر فنی شرکت که دارای شرایط قانونی باشد باید برند غذایی هم داشته باشند. کار یک مسئول فنی در شرکتهای مواد غذایی، کنترل و نظارت بر تولید مواد غذایی است و به همین منظور وی باید تحصیلات مرتبط با موضوع تولید را در حداقل پایه کارشناسی داشته باشد. این فرد باید با تایید سازمان غذا و دارو منتصب شده باشد و پروانه مسئولیت  فنی را هم اخذ کرده باشد.

نام تجاری یا برند ترکیبی از نام، سمبل، نشانه، طرح، شعار، علامت یا ترکیبی از آنهاست که موجب شناسایی محصول، تمایز آن از سایر محصولات و انتقال یک مفهوم یا احساس به مخاطب می شود.مشاوره رایگان ثبت برند

به موجب تبصره ۱ قانون ثبت علایم تجاری و اختراعات مصوب اول تیرماه ۱۳۱۰ ثبت علامت در ایران اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد ولی ماده ۲ اضافه می کند که «حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رسانیده باشد.». در واقع داشتن علامت تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد. ثبت

علامت تجاری اجباری نیست اما ثبت، باعث تامین حمایت از آن خواهد شد. به عبارت دیگر و اگر بنا باشد از منظر حقوقی به آن نگاه کنیم، ثبت علائم تجاری مطابق قانون و آیین نامه آن اجباری نیست. یعنی اگر کسی علامتی برای کالای خود انتخاب کرد و استعمال نمود و آن را به ثبت نرسانید وی را الزام نمی کنند. همان‌طور که ذکر کردیم ثبت برند تجاری برای بعضی از موارد مطابق با قانون الزامی است. این موارد عبارتند از:

داروهای اختصاصی ( اسپسالیته ) مورد استعمال طبی یا بیطاری که با نسخه پرشک یا بدون آن مصرف می شود

طبق تبصره ماده ۵ آیین نامه داروهای اختصاصی ( اسپسیالیته ) عبارتست از تمام اجناس دارویی یا طبی که برای استعمال داخلی یا خارجی انسان یا حیوانات اهلی به کار می رود و نام و ترکیب و تعریف آن ها غیر از چیزی است که اسم معمولی این اجناس در کوکس ها یا در اصطلاحات دارویی به تصدیق وزارت بهداری باشد یا فرمول حقیقی آن در روی برچسب نوشته نشده باشد و در بسته یا پاکت یا جعبه یا بطری به فروش برسد.

مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشند مانند کنسرو مواد غذایی، آردهای مخصوص ، چای های مختلف ، کاکائو ، شکلات ، آب نبات ، پنیر ، شیر ، مربا ، ترشی ، کره و روغن های مختلف و غیره.

آب های معدنی یا گازدار، شربی ، آب های میوه و انواع نوشابه ها که در تحت اسم و ظروف مشخصی به معرض فروش گذارده می شود.

لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود. مانند صابون، خمیر ، محلول ، عطریات و ادوکلن و غیره.

موارد فوق الذکر چه در داخل ایران تولید شده باشند چه خارج از آن، باید تحت برند ثبت شده مشخصی که بر روی برچسب محصول وجود دارد در معرض فروش قرار گیرد و همچنین باید ثبت علامت صنعتی یا تجاری آن انجام شده باشد و نکات زیر روی بسته‎بندی آنها ذکر شوند:

الف) اسم تجاری و نشانی سازنده جنس با قید کشور مبدا

ب) شماره ثبت در ایران

ج) شماره و تاریخ مجوز وزارت بهداشت برای تولید یا فروش اجناس

لازم به توضیح است، کلیه کسانی که در ایران دارای موسسات تجاری یا صنعتی یا فلاحتی هستند اعم از اتباع داخله یا خارجه می توانند در ایران علامت تجاری اختیار نموده و آن را به ثبت برسانند ولی ثبت علامت موسسات خارج از ایران منوط به این است که مملکتی که موسسه آن ها در آن جا واقع شده به موجب عهدنامه یا قوانین داخلی خود از علایم تجاری ایران حمایت کند. یعنی شرط قبولی تقاضای ثبت از طرف اتباع خارجی معامله متقابله است و کشور متبوع متقاضی ثبت نیر باید ثبت علایم متعلق به اتباع ایران را قبول کند.

ثبت علایم تجاری و اختراعات در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در تهران که یکی از ادارات ثبت است انجام می گیرد. ماده ۶ قانون ثبت علایم تجاری اداره ثبت علایم را شعبه مخصوصی از دفتر دادگاه شهرستان تهران می شمارد و به این ترتیب اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی قادر است تصمیماتی راجع به قبول یا رد علایم به عنوان شعبه دادگاه شهرستان اتخاذ کند.

از آنجایی که ثبت برند مواد غذایی به طور مستقیم با در نظر گرفتن سلامت مردم سرو کار دارد، محصولات غذایی حتماً باید از نظر بهداشتی تایید شوند و این تاییدیه را معمولاً وزارت بهداشت معاونت غذا و دارو صادر می کند. البته ممکن است مواد غذایی جز محصولات کشاوزی باشند که در این صورت از جهاد کشاورزی نیز می توان این تاییدیه را گرفت مانند ثبت برند حبوبات ، خشکبار ، پسته، زعفران، ثبت برند چای یا برنج . به علاوه تولیدکنندگان مواد پروتئینی و محصولات گوشتی نیز باید جهت ثبت برند از سازمان دامپروی کشور اخذ مجوز یا موافقت اصولی انجام دهند. به طور کلی ، چنانچه بخواهید برای ثبت هر نوع برندی اقدام کنید نیاز به مجوز از ارگان های مرتبط دارید و برای مواد غذایی نیز این مورد باید رعایت شود و بدون جواز ثبت برند مواد غذایی انجام نمی شود.

روند ثبت برند مواد غذایی در طبقه شغلی ۳۵ انجام می شود. پیش از ثبت برند مواد غذایی جدید، باید در این طبقه استعلام صورت بگیرد تا مشخص شود که آیا پیش از این این برند یا برند مشابه آن را ثبت کرده است یا خیر. اگر پاسخ منفی بود، متقاضی می‌تواند برای ثبت برند مواد غذایی جدید جدید اقدام کند. در صورتی که برند مشابه قبلاً ثبت شده باشد، وی باید نام تجاری را انتخاب کند. برند مواد غذایی می تواند به شکل یک اسم یا به شکل و فرم خاص یا با علامت تجاری مواد غذایی ثبت شود. در هر صورت برای ثبت نام تجاری مواد غذایی یا ثبت لوگوی مواد غذایی باید  نمونه ای از برند حتماً مورد استعلام قرار گرفته و برای اداره مالکیت فرستاده شود . پس از ۳۵ تا ۴۰ روز کاری در صورت تایید اولیه برند ، آن برند یا ثبت علامت تجاری مواد غذایی نزد اداره مالکیت تضمین شده و محفوظ باقی می‌ماند و بعد از آن لازم است که سایر مراحل طی شود.

ثبت برند مواد غذایی یکی از الزامات قانونی و حقوقی در عرصه صنعت مواد غذایی است. در واقع شرکت هایی که در اساسنامه خود موضوع تولید و توزیع و یا خدمات مرتبط با مواد غذایی را انتخاب کرده اند نه تنها باید از سازمان غذا و دارو مجوز فعالیت دریافت نمایند تا فعالیت آنها رسمی و قانونی باشد بلکه در هنگام فعالیت نیز باید برند و یا علامت تجاری مشخص و ثبت شده داشته باشند. تولید مواد غذایی و فروش و پخش مواد غذایی صنعتی پر درآمد و همیشگی بوده و هست و به دلیل تقاضای بالا جهت خرید محصولات غذایی تعداد تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات غذایی بیشتر از هر صنعت دیگری می باشد، از این رو تقاضا برای ثبت علامت تجاری مواد غذایی در طبقات مختلف زیاد بوده و تعداد علامات تجاری ثبت شده در این صنعت به دلیل تراکم محصول بالا بسیار زیاد و بعضا ثبت علامت تجاری یا برند مواد غذایی برای بعضی از متقاضیان کار بسیار سختی می باشد. از ابتدایی ترین و ضروری ترین نیاز انسان ها مواد غذایی است و همین امر موجب شده که بازار مربوط به مواد غذایی پر رونق تر و فعال تر از سایر نیاز ها باشد.

به منظور سهولت در انتخاب علامت تجاری متناسب با مواد غذایی مختلف، این مواد به دسته‌بندی‌های مشخص تقسیم شده‌اند. جهت ثبت برند مواد غذایی ابتدا باید بدانید که مواد غذایی به چه دسته‌هایی تقسیم می شوند:

در همین راستا، ده مورد از مغذی‌ترین مواد غذایی هم به شرح زیر هستند:

سبزیجات، میوه ها، غلات کامل (سبوس دار)، حبوبات (نخود فرنگی و لوبیای خشک)، محصولات لبنی کم چرب، مواد غذایی دریایی، آجیل ها و مغز ها، شیرین کننده های طبیعی، گوشت قرمز بدون چربی و گوشت طیور، نوشیدنی های سالم.

شرکت های ثبت شده مواد غذایی باید برای ثبت برند مواد غذایی خود ابتدا پروانه تاسیس را دریافت نموده باشند. پروانه تاسیس سندی است که پس از ثبت شرکت مواد غذایی و صدور پروانه بهره برداری شرکت  توسط  معاونت غذا و دارو دانشگاه صادر شده باشد. همچنین دارای مسئول فنی با شرایط فوق الذکر باشند . در غیر اینصورت نمی توانند برای ثبت برند اقدام کنند.

همانگونه که قبلا گفته شد برای ثبت برند مواد غذایی الزاما باید شرکت ها اقدام نمایند. یعنی شناسایی تولید کننده مواد غذایی در بازار توسط بازرسان بهداشت ضرورت دارد چون موضوع سلامت عمومی در میان است و تنها با احراز شرایط مربوطه و شناخته شده بودن تولید کننده مواد غذایی امکان ثبت برند یا علامت تجاری مواد غذایی وجود خواهد داشت. به همین دلیل علاقمندان به فعالیت در حوزه مواد غذایی باید پس از کسب مجوزهای لازم و ثبت شرکت خود قبل از آغاز هر گونه تبلیغات و بازاریابی محصولات با استفاده از نشان تجاری، باید آن را به ثبت برسانند. بنابراین اولین قدم برای ثبت علامت تجاری مواد غذایی داشتن یک طرح منحصر به فرد و با طراحی مختص تولید کننده مواد غذایی می باشد. طرحی که نه تنها توانایی ایجاد تمایز بین محصولات و خدمات شرکت را داشته باشد بلکه تابع قوانین تجاری جمهوری اسلامی ایران، آئین نامه های اداره ثبت مالکیت معنوی به عنوان متولی ثبت برند در ایران و همچنین مقررات و دستورالعمل های سازمان جهانی ثبت برند WIPO باشد.

بعضی از شرایط لازم برای یک برند مواد غذایی قابل قبول به این صورت هستند: عدم کپی برداری و یا استفاده از ترکیبات موازی با سایر برند ها، عدم استفاده از علائم فریبنده ، داشتن قابلیت معرفی محصول، عدم استفاده از برخی از حروف و نشانه ها و بسیاری از مواردی دیگر که باید در طرح برند در نظر گرفته شود.

طرحی که مورد تایید باشد باید توسط شخص متقاضی، نماینده قانونی او یا وکیل حقوقی شرکت در سایت اداره مالکیت معنوی، ثبت شده و در ادامه درخواست ثبت برند مواد غذایی ارائه شود. این درخواست نیازمند ارائه مدارک لازم می باشد که یکی از این مدارک اظهارنامه ثبت برند مواد غذایی است که باید به خوبی تنظیم شود. مدارک باید در سایت بارگذاری شوند تا کارشناسان اداره مالکیت معنوی آنها را بررسی و ایراد نظر کنند.

طرح هایی که تایید می شوند باید در خود اداره مالکیت معنوی تشکیل پرونده داده شود. این اداره در تهران قرار دارد و شعبه دیگری ندارد. سپس باید هزینه ثبت برند مواد غذایی پرداخت شود و مراحل ثبت در خود اداره به پایان برسد. آگهی اول و دوم برند با هزینه متقاضی در اداره مالکیت معنوی تهیه می شود و در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیرالانتشار چاپ خواهد شد که باید اصل این روزنامه ها نگهداری شود.

پس از طی این مراحل گواهینامه ثبت برند مواد غذایی به  نام فردی که برای اولین بار این برند را تقاضا داده صادر می شود. در صورتیکه کسی به ثبت این برند اعتراض داشته باشد می‌تواند مراتب اعتراض و شکایت خود را در زمان انتشار آگهی این برند اعلام نماید. البته پس از گذشت این زمان و با داشتن وکیل و طرح ادعا با مدارک لازم نیز می توان برای ابطال حق ثبت اقدام کرد.

برند های مواد غذایی بهتر است با دیدگاه تجارت جهانی به ثبت برسند. مواد غذایی بیشترین برند را در ایران و جهان به ثبت می رسانند و بازار بهتری نسبت به همه انواع تولیدات دیگر دارند و شرایط صادراتی آنها راحت تر است. به همین دلیل شرکت ها پس از کسب توفیقاتی غالبا به دنبال انجام صادرات و واردات و یا  ثبت برند خود در کشور های دیگر هستند. به همین دلیل داشتن نماد های لاتین در برند هم پیشنهاد می شود. اگر مایلید طرحی را ثبت کنید که در آن علائم لاتین وجود داد باید در مدارک خود کارت بازرگانی را هم اضافه کنید. اگر هم خواهان ثبت برند خود در سایر کشور ها هستید بهتر است از ابتدا روند ثبت بین المللی برند مواد غذایی را با پرداخت هزینه یک باره آغاز کنید. ثبت برند به صورت بین المللی با استفاده از قوانین بین المللی مندرج در توافقنامه مادرید و در شرکت ثبت جهانی برند

WIPO انجام می شود. برای این کار ابتدا شما الزاما باید برند را در داخل کشور خود و بر  اساس قوانین ثبت مالکیت معنوی ایران به ثبت رسانده باشید و سپس با ارسال تقاضانامه ای برند خود را بصورت جهانی به ثبت برسانید.

با ثبت برند مواد غذایی بصورت لاتین و بین المللی شهرت و اعتبار برندتان هم افزایش خواهد یافت. برند ها شناسه محصولات شما هستند و در صورت موفقیت در معرفی برند خود فروش و رشد بیشتری را در شرکت به دست خواهید آورد که این کار با استفاده از طرحی قوی و همه جانبه از برند ممکن است.

توضیح ۱) : مطابق ماده ۱۴ قانون ثبت علائم تجاری مدت اعتبار علامت ثبت شده به مدت ده سال تعیین شده و تمدید اعتبار آن برای دوره های بعد بلامانع می باشد.

توضیح ۲) : چنانچه علامت ثبت شده برای مدت سه سال از تاریخ ثبت بلا استفاده بماند هر شخص ذینفع می تواند ابطال آن را از قانونگذار درخواست نماید و نسبت به ثبت آن برند اقدام کنند.

اطلاعات مورد نیاز روی بسته‌بندی پس از ثبت برند مواد غذایی

پس از ثبت برند مواد غذایی، باید توجه داشته باشید که بسته‌بندی این محصول هم شرایط خاص خودش را دارد. بعضی از اطلاعاتی که الزماً باید روی بسته‌بندی مواد غذایی ذکر شوند، به این شرح است:

مزایای ثبت برند مواد غذایی

با در نظر گرفتن همه جوانب ذکر شده درباره ثبت برند مواد غذایی، حتماً به این موضوع واقف شده‌اید که این کار مزایای بی‌شماری دارد. از جمله مزایای ثبت برند مواد غذایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:مشاوره رایگان ثبت برند

می توان گفت مواد غذایی همواره از اولین نیازهای بشر بوده است و بازار مناسب و کارامدی برایتجارت در میان فعالان اقتصادی و تجاری می باشد. بنابراین با ثبت برند مواد غذایی می توان یک گام جلوتر از بقیه رقبا قدم زد.

اکثر مردم در خرید های خود دنبال برندهای مواد غذایی هستند که کیفیت مطلوبی دارند زیرا سلامتی شان برایشان اهمیت دارد. مواد غذایی تنوع بسیار زیادی دارد. این موارد شامل انواع نوشیدنی ها، دسرها، غذاهای آماده و تولیدات صنعتی مثل پفک و چیپس و … می باشد. بنابراین بعد از ثبت برند موادغذایی و ثبت عالمت تجاری، به دلیل رقابت زیاد در این حوزه،باید فعالیت هاو طبقات برند خود را روز به روز توسعه داد و از استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی برای شناخت برند تجاریخود به مردم استفاده کرد. مواد غذایی به دلیل اینکه ارتباط مستقیمی با سلامت انسان دارند، باید دارای برند باشند تا بتوان به آن ها اعتماد کرد. هیچ کارخانه ای نمی تواند بدون برند محصولاتش را وارد بازار کند و به فروش برساند.بنابراین شرکت های مواد غذایی باید با دریافت مجوز ثبت شرکت مواد غذایی و سپس ثبت برند، مدیران فنی شرکت که شرایط قانونی را دارا می باشند، تعیین کند.

در معنای واقعی کلمه، برند دارایی سرمایهای است .برند دارای نرخ بازگشت است و درصد قابل توجهی از فروش شرکت مدیون برندسازی است، بنابراین برندسازی هزینه نیست، بلکه دارایی های استراتژیک شرکت است. لازم به ذکر است مواد غذایی اساسی از قبیل برنج روغن گوشت گندم گوشت سفید و از این قبیل مواد ضروری و اساسی دارای بازار هدف با مخاطب زیاد و تقاضای بالا میباشد و در نتیجه برای ثبت برند در این زمینه کالا ها به خصوص به صورت آماده و نیمه آماده شاهد تقاضا برای ثبت برند به صورت گسترده و کثیری میباشیم. در نظر داشته باشید که هزینه ثبت برند مواد غذایی و همچنین مراحل ثبت برند مواد غذایی حتی با وجود این گستردگی و کثرت تقاضا هیچ تفاوتی با ثبت برند در ضمینه ها و طبقات برند دیگر نداشته و برای ثبت اظهارنامه برند باید به همان شکل اشاره شده در آموزش ثبت برند اقدام نمود.

خانم آذر

کارشناس ارشد حقوق با ۱۰ سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

خانم کیانی

کارشناس  حقوق با 7 سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

خانم پارسا

کارشناس ارشد حقوق با 10 سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

خانم آذر

کارشناس ارشد حقوق با ۱۰ سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

خانم کیانی

کارشناس  حقوق با 7 سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

خانم پارسا

کارشناس ارشد حقوق با 10 سال سابقه کار در زمینه امور ثبتی

ثبت فردا

تلفن: 43933 021

سامانه پیامکی: 1000727

ایمیل: ایمیل

وبسایت: ثبت فردا

ثبت شرکتها، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، اخذ ایزو و … . نقشه سایت ثبت شرکت

ثبت شرکت و ثبت برندکمترین هزینه و قیمت ثبت شرکت در تهران و ایران
مشاوره رایگان ثبت شرکت
مشاوره رایگان انتخاب نوع شرکت
مشاوره رایگان انتخاب نام شرکت
استعلام نام شرکت و برند و ثبت سریع
تحویل سریع اسناد ثبت شرکت
88885547 021پلمپ دفاتر شرکتهاکمترین هزینه و قیمت پلمپ دفاتر شرکتهامشاوره رایگان پلمپ دفاتر شرکتها
ارسال سریع برای پلمپ دفاتر شرکت
ارسال مشاور ارشد در محل شرکت
سریعترین زمان ممکن در اخذ پلمپ
کمترین هزینه و آسانترین روش پلمپ دفاتر
88885547 021ثبت تغییرات و انحلالثبت تغییرات شرکت و انحلال شرکتها با بهترین مشاورهمشاوره رایگان ثبت تغییرات شرکتها
مشاوره رایگان انحلال شرکتها
انجام امور تغییرات و انحلال شرکت
اعزام مشاور ارشد تغییرات و انحلال در محل شرکت شما
کمترین هزینه و قیمت ثبت تغییرات شرکت و انحلال شرکتها
88885547 021

نوشته شده توسط . ارسال شده در ثبت شرکت


امتیاز کاربران

مشاوره رایگان ثبت برند

 

ثبت شرکت بین المللی آریا

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

آدرس سایت

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

ثبت شرکت ، ثبت شرکتها ، ثبت شرکت ها ، ثبت برند ، ثبت تغییرات ، ثبت تغییرات شرکت ، ثبت تغییرات شرکتها ، انحلال شرکت ، انحلال شرکتها ، کد اقتصادی ، اخذ کد اقتصادی ، اخذ رتبه پیمانکاری و مشاور 1 تا 5 ، ارتقای رتبه پیمانکاری و مشاور 1 تا 5 ، خرید رتبه پیمانکاری و مشاور 1 تا 5 ، فروش رتبه های پیمانکاری و مشاور 1 تا 5

      

ثبت شرکت آریا؛ واقعا مثل هیچ ثبت شرکتی نیست، آریا فقط یه دونست !

اخذ انواع مجوز و اخذ انواع ایزو، اخذ گواهی حلال 

ثبت تغییرات شرکتها، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر شرکت

ثبت شرکت ارزان و فوری

اخذ رتبه پیمانکاری و مشاور 1 تا 5ارتقای رتبه پیمانکاری و مشاور 1 تا 5خرید رتبه پیمانکاری و مشاور 1 تا 5فروش رتبه های پیمانکاری و مشاور 1 تا 5

تماس با ثبت شرکتها : 88885547    021

 

ثبت شرکت بین المللی آریا

(function(i,s,o,g,r,a,m){i[‘GoogleAnalyticsObject’]=r;i[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,’script’,’https://www.google-analytics.com/analytics.js’,’ga’);

ga(‘create’, ‘UA-20180792-4’, ‘auto’);
ga(‘send’, ‘pageview’);

// You can place JavaScript like this

تعریف «برند»

برند یا نام و نشان تجاری، وسیله‌ای در تجارت است که توسط آن می‌توان به تفکیک محصولات، تولیدکنندگان کالا و خدمات، فروشندگان و تجار مختلف پرداخت. برند می‌تواند شامل نقش، تصویر، رقم، حرف، عبارت، مهر، لفاف و … باشد که برای تفکیک محصول یا تجارتی خاص از سایرین به کار می‌رود.

داشتن علامت تجاری مگر در مواردی که دولت الزام بگذارد، اختیاری است و طبق مقرراتِ قانون ثبت علایم و اختراعات ایران به ثبت می‌رسد. حق استفاده از برند منحصراً در اختیار کسی است که آن را در اداره مالکیت صنعتی ثبت کرده باشد. تخطی از این قانون موجب پیگرد قانونی و کیفری است.

هدف از ثبت برند

آرم تجاری یا برند از طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالاها و خدمات یا اجازه دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن، صاحب اثر را محافظت می‌کند. مدت زمان این حفاظت متفاوت است ولی آرم تجاری قابلیت تمدید شدن به‌مدت نامحدود (در صورت پرداخت هزینه‌های آن) را دارد.مشاوره رایگان ثبت برند

از دیدگاه وسیع‌تر، علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آنها، در بازارهای منطقه‌ای و جهانی تبدیل به سرمایه‌ای باارزش می‌شوند. حفاظت از علائم تجاری مانع تلاش‌های سوءاستفاده‌کنندگان از علائم مشخص به منظور فروش محصولات و ارائه خدمات نامرغوب یا متفاوت می‌شوند.

چگونگی ثبت برند

برای ثبت یک آرم تجاری یا برند، در دفتر ملی یا منطقه‌ای درخواست داده می‌شود. این تقاضا باید شامل فهرستی از کالاها و خدمات برگزیده‌ی آن نشان، و بازسازی واضحی از آرم با تمام رنگ‌ها، طرح و نقش‌های سه‌بعدی آن باشد.

این علامت برای حفاظت شدن تحت عنوان آرم تجاری یا هرگونه علامت دیگر، باید واجد شرایط خاصی باشد که علاوه بر معرفی یک محصول مخصوص، متمایز از سایر علائم تجاری شود تا مصرف‌کننده فریب داده نشود و به اشتباه نیافتد، و نیز به قوانین و اخلاقیات بی‌حرمتی نشود. و بالاخره حقوق داده‌شده نباید مساوی یا حتی مشابه حقوق اعطاء شده به صاحب علامت دیگری باشد.

نام تجاری به معنای امروزی رشته‌ای از بازاریابی است که در قرن نوزدهم با ورود محصولات بسته‌بندی‌شده، به وجود آمد. اما در واقع علائم تجاری قدمت ۴۰۰۰ ساله در مصر باستان دارند. صنعتگران چینی حدود ۲۰۰۰ سال پیش علائم خاص خود را به عنوان علائم تجاری، داخل یک نیم دایره (و بعدها ربع) بر پشت ظرف چینی ساخته‌شده حک می‌‌کردند. با پیشرفت تجارت بین کشورها و اقوام مختلف در قرن ۱۲، نشانه‌های تجاری به‌تدریج روی کالاها و اسناد تجاری نیز نقش بستند و در سال ۱۳۶۳ میلادی به دستور شاه ادوارد سوم (پادشاه انگلستان) استفاده از علائم تجاری برای برخی از تجار و صنعتگران اجباری شد.

شکل منحصر به فرد بطری‌های شرکت کوکاکولا، آرم دایره‌ای شکل آبی و سفید رنگ اتومبیل بی‌ام‌دبلیو، و سیب رنگارنگ و گاز زده‌شده‌ی شرکت اپل، همگی نمونه‌های بارز از مارک‌های تجاری هستند که به خاطر آرم خود فوراً شناسایی می‌شوند. در واقع، برای این که محصولات صنعتی و تجارتی هر تجارت‌خانه مشخص و معلوم گردد، تجار علامتی اختیار کرده و اجناس خود را تحت آن علامت رواج می‌دهند.

برند و برندینگ ستون کسب و کار است و به لحاظ تداوم در تجارت، یک نام یا نشان ماندگار بسیار مهم است. از این رو شرکت‌ها و اشخاص تلاش دارند تا نام و نشانی که برایش برنامه‌ریزی کرده‌اند به سلامت به مسیر موفقیت و پیشرفت خود ادامه دهد. ثبت علامت تجاری فقط به‌ثبت رسیدنِ آن نیست؛ قوانین استفاده، نگهداری و مسائل آن بسیار مهم هستند. از این رو شرکت افق پژوهش نیکان تلاش کرده است تا اطلاعات دقیق و مهمی نسبت به ثبت علامت تجاری، ثبت برند، ثبت لوگو، ثبت نام تجاری و دیگر موارد به موکلین خود اطلاع‌رسانی کند و در تمامی مراحل ثبت و بهره‌برداری از نشان تجاری، در کنار آنها باشد.

حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای کسانی محسوب می‌شود که علامت خود را به ثبت برسانند. در صورت پرداخت مبلغ، طبق قانون ثبت علائم تجاری، شرکت حق انحصاری پیدا می‌کند که به موجب آن می‌توانید از عرضه‌ی کالاهای مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه‌کننده‌ای مشابه علامت تجاری شما هستند، جلوگیری نمایید. اگر تولیدکننده‌ای بدون اجازه از نام تجاری شما استفاده کند می‌توانید از طریق مراجع قضائی اقدام نموده و خسارت سوء استفاده از نام تجاری خود را طلب کنید. بدین ترتیب، حفاظت علائم تجاری مانع تلاش‌های متقلبان برای استفاده از علائم مشخص به منظور فروش محصولات و ارائه‌ی خدمات نامرغوب می‌شود.

ثبت برندهای محصولات تجاری برای مصرف‌کنندگان نیز شرایط سالمی را به وجود می‌آورد تا به دور از بازار سیاه اجناس تقلبی با خیالی آسوده و با آگاهی کامل، در شرایطی منصفانه و سالم به انتخاب کالاهای مرغوب و مورد نیاز خود بپردازند.

اولین قدم برای ثبت برند، انتخاب نامی مناسب است. باید توجه داشته باشید که موارد زیر قابل ثبت نیستند:

اگر قصد دارید به همران نام تجاری خود لوگو نیز به ثبت برسانید بهتر است از تصاویر ملموس استفاده نمایید که درک آن برای مخاطبان قابل قبول باشد.

گام اول

برند به دو صورت حقیقی و حقوقی به ثبت می‌رسد که برای هر یک مدارک متفاوتی مورد نیاز است.

برای اشخاص حقیقی

برای اشخاص حقوقی

گام دوم

در این مرحله باید مشخص نمایید قصد دارید برند خود را به نام شخص حقیقی و یا حقوقی به ثبت برسانید؛ با مشخص شدن این موضوع اظهارنامه‌ای مبنی بر استعلام نام برند شما ارسال می‌گردد تا مشخص شود نام انتخابی شما در طبقه و یا طبقات درخواستی شما به ثبت رسیده است یا خیر. این امر درصد رد اظهارنامه ثبت برند شما را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.

گام سوم

با دریافت جواب استعلام برند می‌توانید اظهارنامه ثبت علامت تجاری یا برند خود را از طریق سامانه اداره مالکیت صنعتی ارسال نمایید. پس از انجام این کار ۳۰ الی ۶۰ روز کاری زمان لازم است تا کارشناس اداره مالکیت صنعتی بررسی‌های لازم را انجام داده و نظر کارشناسی خود را اعمال نماید. چنانچه نام درخواستی شما مورد تأیید قرار بگیرد آگهی تقاضا یا همان آگهی سی‌روزه برای آن صادر می‌شود. پس از انتشار آگهی به مدت ۳۰ روز پرونده شما راکد باقی می‌ماند تا اگر دیگران هرگونه اعتراضی نسبت به برند شما داشته باشند اقدامات لازم را اِعمال نمایند. در صورتی که هیچ اعتراضی نسبت برند شما نباشد، فرایند ثبت رسمی ۱۰ ساله و اقدامات لازم جهت اخذ تصدیق‌نامه علامت تجاری را می‌توانید انجام دهید.

گام چهارم

سفارش آنلاین ثبت برند

افق نیکان تنها شرکت پژوهشی فعال و دارای مجوز از پارک علم و فناوری در زمینه خرید و ثبت اختراع است. پنج نمایندگی و دفتر این شرکت در داخل و خارج از کشور، آماده ارائه خدمات ثبتی به صاحبان مشاغل و مخترعین عزیز است. این شرکت با ۷ سال سابقه فعالیت در ایران و ۳ سال سابقه بین‌المللی، افتخار همکاری در ثبت صدها اختراع را در کارنامه خود دارد.

مشاوره خرید و فروش و ثبت اختراع، و تنظیم مدارک تخصصی مورد نیاز برای اختراع

کلیه حقوق و اطلاعات کسب‌و‌کار شما تحت حمایت قرارداد محرمانگی خواهد بود

تنها مرکز ثبت مستقیم PCT و US patent، ثبت بین‌المللی اختراع و مهاجرت از طریق اختراع

اگرچه اقدامات ثبت برند را می‌توانید را شخصاً انجام دهید، اما توصیه‌ی ما مراجعه به کارشناسان باتجربه در این زمینه است تا در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید و از بابت صحت انجام آن دغدغه‌ای نداشته باشید. جدول زیر، به مقایسه دو روش ثبت برند توسط خودتان و یا توسط شرکت افق نیکان می‌پردازد.

(حیاتی‌ترین قسمت)

طبقه‌بندی برند

آئین نامه‌ی علائم، کالاهای تجارتی را طبقه‌بندی کرده است و هر علامتی که برای طبقه‌ای از کالا ثبت شده، در همان طبقه از طرف دیگری قابل ثبت و انتقال نیست.

طبقات بین‌المللی علائم صنعتی و تجاری اعلام‌شده از سوی سازمان اسناد و املاک کشور مرکز مالکیت صنعتی به ۴۵ طبقه تقسیم می‌شود که شامل صنایع و محصولات شیمیایی، فلزات و مصنوعات فلزی، دستگاه و لوازم و آلات فنی و علمی و صنعتی، مصنوعات و اشیاء ساخته‌شده از مواد مختلف، مصنوعات نساجی، اسباب بازی و لوازم ورزشی، مواد غذایی و محصولات کشاورزی و غیره است.

یعنی مثلا اگر بستنی میهن برند خود را تنها در طبقه مواد غذایی و آشامیدنی ثبت کرده باشد، شخصی دیگر می‌تواند آن برند را در طبقات دیگری غیر از مواد غذایی و آشامیدنی ثبت نماید.

مدت اعتبار قانونی علائم تجاری ثبت‌شده

مشاوره رایگان ثبت برند

مدت اعتبار ثبت علامت، ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن است. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره‌های متوالی ده ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است‌. یک مهلت ارفاقی شش‌ماهه که از پایان دوره شروع می‌شود، برای پرداخت هزینه تمدید و نیز جریمه تأخیر برای مالک در نظر گرفته می‌شود.

ثبت بین‌المللی برند

ثبت جهانی برند به دو روش موافقتنامه‌های TRIPS و یا معاهده مادرید انجام می‌شود که از بین این دو، ایران عضو معاهده مادرید است که در حال حاضر ۹۰ کشور عضو آن هستند.
برای اینکه برند خود را جهانی یا به اصطلاح ثبت بین‌المللی کنید، ابتدا باید آن را در کشور مبدأ ثبت کنید و سپس از طریق معاهده مادرید آن را به ثبت برسانید تا علاوه بر محافظت از برند خود در ایران، در کشورهای عضو معاهده مادرید نیز از حمایت قانونی برخوردار شوید.

خیر. ثبت برند یا نام تجاری می‌تواند به فارسی، به لاتین، و یا به هر دو شکل انجام شود ولی متقاضیانی که می‌خواهند علامت یا نام تجاری را به صورت لاتین نیز ثبت کنند، الزاماً باید کارت بازرگانی داشته باشند.

در صورتی که یک برند یا علامت ثبت بین‌المللی شده باشد نمی‌توانید در ایران آن را ثبت کنید و در صورت ارجاع آن برای ثبت، پرونده رد خواهد شد.

بله. برای ثبت برند داشتن جواز یا پروانه بهره‌برداری لازم است.

تمام مراحل اجرایی تمدید برند و علائم تجاری مانند مراحل اولیه ثبت آن است و به‌همان مقدار نیز هزینه دارد.

خیر. ثبت برند به دو صورت شخصی و یا شرکتی امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است، برند حقیقی و حقوقی از لحاظ اعتبار با هم تفاوتی ندارند و از یک میزان از اعتبار برخوردارند.

خیر. همگی به یک روش ثبت می‌شوند.

بله. به منظور حصول اطمینان از عدم‌ثبت نام برند پیشنهادی خود، می‌توانید به پایگاه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور مراجعه فرمایید. با استعلام برند قبل از ثبت می‌توانید از تمامی برندهای ثبت شده در ۴۵ طبقه کاری مطلع شوید.

به موجب مصوبه‌ی سوم اردیبهشت ۱۳۲۸ هیئت وزیران، ثبت علائم برای هر یک از این موارد اجباری است:

تمام اجناس دارویی و طبی و مواد غذایی مذکور در آن آیین‌نامه، اعم از آن که در داخل ایران ساخته و یا در خارج ساخته و وارد کشور شود و در بازار تحت اسم مشخصی که بر روی برچسب آن زده می‌شود به معرض فروش قرار گیرد، باید دارای علامت صنعتی یا تجارتی ثبت شده بوده و در روی برچسب نکات زیر تصریح شود:

جواب سؤال خود را نیافته‌اید؟ از کارشناسان افق نیکان مشورت بگیرید!

تماس با ما

مشاهده تمام مطالب

اطلاعات بیشتر

اطلاعات بیشتر

اطلاعات بیشتر

اطلاعات بیشتر

اطلاعات بیشتر

افق نیکان تنها شرکت پژوهشی فعال و دارای مجوز از پارک علم و فناوری در زمینه خرید و ثبت اختراع است. پرسنل متخصص و مجرب این شرکت در پنج نمایندگی و دفتر در داخل و خارج از کشور، آماده ارائه کلیه خدمات ثبتی به صاحبان مشاغل، مخترعین و فرهیختگان عزیز هستند.
این شرکت با ۷ سال سابقه فعالیت در ایران و ۳ سال سابقه بین‌المللی، افتخار همکاری در ثبت داخلی و بین‌المللی صدها اختراع را در کارنامه خود دارد و قادر است بستر حقوقی و قانونی اختراعات شما را به بهترین نحو ممکن فراهم کند.

← دفتر مرکزی – تهران
خیابان سهروردی شمالی، برج بهشت، طبقه اولتلفن: 02188522824 و 02188522842
ایمیل: info@ofoghnikan.com

← دفتر گرجستان – تفلیس
Marjanishvili St. Davit Aghmashenebeli St. 118تلفن: 00995571731852
ایمیل: georgia@ofoghnikan.com

مشاوره رایگان ثبت برند
مشاوره رایگان ثبت برند
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *